Aktuelno

Petak, 23.08.2013.

20:58

Živimo li u Srbistanu ili Srbiji?

Izvor: Izvor: B92, Aleksej Krpan

Živimo li u Srbistanu ili Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

149 Komentari

Sortiraj po:

Shonke

pre 10 godina

Turci su nacionalna manjina od kad su Srbi većina. Šta tu nije jasno? Ima ih dovoljno (a ja igrom slučaja znam nekoliko osoba upravo te MANJINE, rođeni u Srbiji, Beogradu i veći su Srbi-patriote nego većina komentatora).

Što se tiče toga da se to meni desilo, otišao bih u sup i tražio da to isprave a ne bih dramio po B92 kako su mi upropastili slavlje zbog dobijanja LK.

Beogradjanka

pre 10 godina

@ Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.
(ss, 24. avgust 2013 14:00)

Vidis koliko ti znaci pogled u ogledalo.
Moje, mojih roditelja i prijatelja ogledalo pokazuje drugacije.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

U cemu je iznenadjenje?
Srbi su narod koji se stidi svega sto je njegovo, a narocito svog pisma Cirilice i svog jezika. Prema tome, turski je sasvim logican izbor.

ss

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.
(Zoran, 23. avgust 2013 22:14)
Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.

ZokiTamnava

pre 10 godina

Odkad su Turci kod nas nacionalna manjina. Njih je valjda samo po malo bilo po Kosovu.

A ove komentare 500 godina, nite je Srbija bila 500 godina deo Osmanskog Carstva, niti su Srbi celo vreme bili u ustanku.

Turčin Nikifor

pre 10 godina

Pa možda puno gledaju Sulejmana Veličanstvenog pa eto da im izađu u susret sa Srbistanskom ličnom :) Koliko ja znam sve nacionalne manjine pa i Turska manjina ima pravo da traži dvojezičnu ličnu kartu.Verujem da će ovo sada nekima biti čak i simpatično pa će baš tražiti verziju i na turskom jeziku :)

Samo pitam

pre 10 godina

(Peki,

Meni nije jasno zato pise na engelskom kada je LK za unutrasnju upotrebu. Sa LK mozes samo u BH i CG.Ne mozes u Ameriku. Nije to vozacka dozvola

Srbin iz Srbije

pre 10 godina

Shonke

Ali ova zena i njena cerka nisu turska nacionalna manjina.Ko ce da odgovara za ovaj propust?? zamisli da ti u licnom dokumentu pasosu ili LK pise da da si Madjar i da madjarskom, albanskom, slovackom, bugarskom, rusinskom,ukrajinskom,hrvatskom.Kako je tomoguce kada se u MUP-u proverava slovo do slova i ono sto pise u zahtevu.Ko se tamo igra.To je samo dokaz da je neka polu pismena budala preko rodjacko zavicajno partijskih veza tamo dobila posao

Shonke

pre 10 godina

Kako ste smorili sa ovim "slučajem"...

Pošto većina nema pojma, ponoviću: Ustavom Republike Srbije garantovano je pravo građanima da dokumenta mogu biti ispisana i na jeziku nacionalnih manjina (ako se naravno radi o pripadniku neke od njih). Turska manjina i njihov jezik je jedan od tih. Ovde je došlo do očigledne greške operatera koji pri izradi nije vodio računa da se radi o građanki koja nije pripadnik nacionalne manjine te nije u opcijama izbacio dvojezično štampanje ličnog dokumenta. Vrlo je moguće da mu je ostala ta opcija od nekog prethodnog građanina pa može biti da ima cela serija od ko zna koliko LK koje su urađene po istom obrascu. U suštini, ništa strašno se nije desilo a ako porodica Sisojević ima najveći problem u životu da im je jedna LK urađena na dva jezika pa su zato morali da se obrate medijima... Isto ovo je moglo da im se desi da je pre njih bio neki Albanac pa da im naprave LK na albanskom jeziku. U tom slučaju bi već bile demonstracije ispred skupštine?

Ivan

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.
(Nn, 24. avgust 2013 09:39)

Preciznije: radnici zavoda za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

Примедба

pre 10 godina

Турски језик је језик признате нАционалне мањине чији припадници имају право на захтевање поседовање личног документа одштампаног на турском језику Убеђен сам да срби у ислам демократској Турској немају могућност да затраже или поседују ћирилићну ли-ну карту

poznavalac

pre 10 godina

@Sada imamo i nepostojano " i "

To nije nepostojano "i". U turskoj se "i" bez tacke cita kao glas izmedju "a" i "e". (najslicnije engleskom neodredjenom clanu "a")

Drugo kada se bira jezik pri stampanju turski je u softveru ispod srpski. (P, R, S, T..) odmah ispod. I verovatno je greskom pritisnuto takvo stampanje bez provere.

baki

pre 10 godina

Zasto se ismeva turski jezik. To je jedini nacin kojim pisu imena drzava. Hrvatska se kaze Hırvatistan, sta je tu čudno? Mada kad čujem kako nam zvuci muzika na lokalnim TV-ima, i zaista imamo dosta uspomena kad smo bili Sirbistan!Inace izvod moga dede kojeg samo nasao, iz doba Otomanske, na njemu je sve na arapskom pismu, pre uvođenja latinice u Turskom, a umesto Stanko stoji Istanko. Sirbistan Cumhuryeti = Srpska Zajednica(država).

Peki

pre 10 godina

Pise na srpskom (maternjem), engleskom i turskom. U cemu je problem? Sta da je pisalo na francuskom ili na spanskom ili portuigalskom? Da li bi i tada pravili i dizali ovoliku dramu? Nema nama pomoci, kada dizemo dramu oko gluposti. Razumeo bih da pise na turskom umesto na maternjem, e to bi za mene bio problem. Ovako, nema problema.

Ogi

pre 10 godina

Moj deda rodjen 11.08.1908 u Otomanskoj imperiji,potom Kraljevina Srbija,zatim Kraljevina SHS,Kraljevina Jugoslavije,FNRJ,SFRJ,SRJ,SCG i na kraju umro 01.08.2010 u REP Srbija.Dakle 9 drazava...

Saša

pre 10 godina

Umesto što preporučujete najpreporučeniji komentar bolje se potrudite da ne dođe do toga. Svi ste vi mudri a niko neće nešto da preduzme. Budi ponosan na SRPSTVO!

nema leka

pre 10 godina

Nema sumnje dodirnuli smo dno ne samo prstima već i tabanima. Za ovakve greške momentalni otkaz odgovornima. Polupismeni službenici jedva da umeju da uključe kompjuter.
Pa kako će ova država da napreduje sa nepismenim kadrovima. Zar treba da čekamo da oni odu u penziju da bi doveli nove? To je tako svuda gde se zapošljavalo preko veze. Zato nije ni čudo što propadamo. Ne može ovde ni 10 Lazara da pomognu bez totalne reorganizacije. Neko će uvek da vrši opstrukciju.

Allahaısmarladık

pre 10 godina

"Umesto da simbolično proslavimo bili smo zatečeni, sve je bilo na turskom..."

A kako bi bilo da, za promenu, ljudi počnu da čitaju dokumente pre nego što potpišu da su ih primili?

ime

pre 10 godina

sta vam je. pa zena zna kako zivot moze biti surov nakon birokratske greske.
orginalno su se prezivalu sojevic, a vidi sta im greska napravi sa prezimenom :) i zivotom

sst

pre 10 godina

'stan' na persijskom, pa verovatno posledicno i na arapskom, turskom itd. znaci 'drzava'. I sta s tim, sta vise s tim Srbistanom, to znaci isto sto i Srbija, prestanite s tim glupim nemastovitim zargonom.

aurelio

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) Potpuno se slazem, a jos je veca greska sto smo pustili Nemce da odu 45-e: trebalo je da ih sve amnestiramo, damo im drzavljanstvo i odgovorne funkcije.Gde god su dosli bivsi nacisti, sve pocvetalo! Amerika ni na mesec ne bi stigla da nije bilo nemackih naucnika.

Homo politicus

pre 10 godina

A ja sam pre par godina trazio da mi u pasosu ime i prezime bude upisano cirilicnim pismom. Sluzbenica me maltene oterala i proglasila cudakom sto trazim cirilicu na LICNOM dokumentu. Znaci da ipak nije greska prava smo Srbistan drzava :) Danas preko Udruzenja cirilica svaki gradjanin moze dobiti licnu kartu i pasos napisan cirilicom...hvala Bogu pa se pomeramo s mrtve tacke

Tananarivo

pre 10 godina

B92 je dobro napisao. Izgovor je Srbistan iakobse piše S?rbistan (tursko ?, dakle bez tačke se ne čuje). U turskom se jasno razlikuju i,? i ?,l...

Greska

pre 10 godina

Образац личне карте штампа се на српском језику, ћириличним писмом, и на енглеском језику, а у складу са законом и на језику и писму националних мањина.

car do kraja

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?
(zoran1965, 23. avgust 2013 21:09)
Bitno da je tebi pravopis na nivou :)...

Tripper

pre 10 godina

Molio bih gospodu uz MUPa da razmisle o proširenju delatmost. Mogli bi da se bave stampanjem ličnih dokumenata, po poridžbini. Poručio bih jedan ameročki, jedan ruski, kineski, japanski, a može i turski pasoš. Unapred hvala MUPu na razumevanju.

Pitam se pitam

pre 10 godina

"Živimo li u Srbistanu ili Srbiji?"
Jako filozofsko pitanje. Identicno onom:
"Ima li zivota pre smrti?"

p.s. Sledeci put kad budem vadio licnu kartu zahtevacu ovu na turskom jeziku. Mislim da je pribliznija stvarnosti.

Ivan

pre 10 godina

a trazite pomoc od Turske.. Sto vam onda smeta ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BGD, 23. avgust 2013 21:37)

Ne, nego trazimo pomoc a za uzvrat cemo svi da se poturcimo. Mogu na licnu kartu da uguraju i MMF, nece nam smetati, kad vec uzimamo kredite sto bi nam smetalo.

Nn

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

srbistanko

pre 10 godina

Pa, najverovatnije da taj softver za štampanje ličnih karti ima opciju da štampa drugi jezik za nacionalne manjine. Verovatno je ta opcija negde zavučena u softveru i kad je neki "haker-činovnik" to postavio ovi ostali činovnici nisu znali da isključe, pa su štampali tako. Tako to ide kod nas u Srbistanu.

sss

pre 10 godina

na mojoj bi moglo da piše i Čeho-Slovačka, ja ne bi video, broj joj znam, maticni isto, vadim je samo na zahtev ridza :D komunalaca, i ostalih "sluzbenih" lica...

ranko

pre 10 godina

imam špansku vozačku dozvolu, piše rođen u VENECUELA umesto JUGOSLAVIJA. Greška je zbog sličnosti VU i YU. Kod ove lične karte je verovatno nešto slično... TR, SR...

DJED TRIPOJE

pre 10 godina

Verovatno se radi o nekom licenciranom softveru,koji sluzi za obradu LK i koji ima opciju da se izabere jedan od xy evropskih jezika(i ja radim svaki dan sa jednim takvim programom,u privatnoj firmi i imam opciju za promenu jezika:srpski,engl.,nemacki,danski,spanski,turski...)
Problem je epohalna nepismenost drzavnih sluzbenika ili jednostavno nemar.Koliko puta se svaki dan desi da vam neki sluzbenik drzave pogresno odradi neki dokument!Kad registrujes auto,obavezno pogrese broj motora/sasije,kad vadis oruzani list obavezno grese i kalibar lovackog oruzja oznacavaju sa mm umesto cal.Prizvoljna izmena imena i prezimena je takodje cesta.Tako se meni neki dan desilo da sam na sajtu republickog katastra nasao da je vlasnik mog stana neko ko ima moje prezime ali totalno drugo ime.Kad sam pozvao telefonom,sluzbenica ece da se to lako ispravlja uz kopiju LK i ostala potrebna dokumenta a ja samo treba da uplatim "neku"taksu.Rekao sam joj da od toga nema nista,kad dodjem tamo ima da mi to urade za DZ jer je njihova greska.Ona se samo nasmejala!!

komunisticki mentalitet dresiranog naroda

pre 10 godina

cim si ti htela da proslavis licnu kartu koja je osnovno ljudsko pravo na zapadu, koja se vadi putem interneta,cije vadjenje traje 5minuta za razliku od kod nas gde je promena prebivalista u rangu Severne Koreje, a supovska birokratija kojoj niko ne moze da stane na rep, vodi te kroz toplog zeca....i jesmo Srbistan.

Kad se ovca pravi pametna

pre 10 godina

Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Topčider pravi samo plastiku, sve podatke unosi MUP.

Mile

pre 10 godina

Aman ljudi, greška u softveru. Nacionalne manjine smeju da zatraže da prevod na LK bude i na njihovom jeziku, verovatno je osoba pre ove zatražila prevod na turskom, a naš službenik je zaboravio da klikne i promeni prevod sledećoj osobi.

Жиле

pre 10 godina

Овако јадна држава једноставно је осуђена на пропаст и нестајање. Не поштујемо сами себе, па нас ни други не поштују, већ нас третирају као стоку, што на моју жалост, изгледа и није далеко од истине.

Miki

pre 10 godina

Sada će stručne službe PU da pronađu kvar u softveru i da ga odklone, ponovnim izdavanjem lične karte.
Koliko su državne službe postale neozbiljne, bruka.

HA

pre 10 godina

Na turskom jeziku ime nase drzave je Sirbistan Cumhuriyeti i ne znam sta se dize tolika tarabuna :) Kao sto su imena:Hirvatistan,Bulgaristan,Mogolistan,Yunanistan(Grcka) itd..

Vladimir Pula

pre 10 godina

@Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) i ja ih poštujem i čak simpatiziram u određenoj mjeri..... Ali mislim da je jedno par svjetlosnih godina bilo bolje biti kolonija austrougarske nego Turaka... To se sjajno vidi u Bosni, gdje su Austrijanci ostavili vise iza sebe za 40 godina nego Turci za 500.

ffs

pre 10 godina

Ovo je provokacija.....jos malo za razaranje Srbije....
(Nenoxx, 23. avgust 2013 21:42)

Naravno, u pitanju je zavera CIA-e, Vatikana, masona... i naravno - Turske.

mozi

pre 10 godina

Ne znam turski ali na mom jeziku(persijskom) isto tako zovemo Srbiju (Serbestan) kao Mađarestan, Bolgharestan (Bugarska), Lahestan (Poljska) itd. Mislim i Turcima je čudno kada vi kažete 'Turska' a ne 'Torkije' kako se pravilno kaže na njihovom jeziku.

Vladimir Pula

pre 10 godina

Hahahaha! Sjajno!! A ljudi prije nego kukaju nek razmisle da posjeduju raritet koji možda bude imao lijepu kolekcionarsku vrijednost jednoga dana..
A u biti koliko kužim greška je samo sto je dokument dvojezican na turskom umjesto recimo na engleskom? Pa i nije neka velika pogreška.

Perica

pre 10 godina

pa koko turci pisu srbija? Nema greske ovde. Greska je samo u tome da je Lk izdata na jeziku nacionalne manjine a nije trebalo.

xero

pre 10 godina

Nepismeni policajac pritisnuo pogresno dugme
(Mile pile, 23. avgust 2013 21:18)

Mile, ne treba rasipati reci.

'policajac pritisnuo dugme' ... je dovoljno :)

Zoran

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.

journalist

pre 10 godina

Sisojevicima je to glavni problem u zivotu...sta pise na Licnoj karti.
Ja da me ubijes nemam pojma pored srpskog da li je na engleskom, francuskom...mozda je i na Turskom. Mislim, kakve veze ima. LK je vazeca, to je bitno.

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Dajem 50 eura za jednu takvu kako bih mogao u Tursku bez vize i pasoša. Turska ne traži vize svojim gradjanima iz svojih pašaluka.

Radojica

pre 10 godina

Ma, to se gospođa koja izrađuje lične karte malo zanela, dok je jednim okom gledala u računar, a drugim u TV dok je išla ona turska serija, kako se beše zove, o onom lepom nabildovanom sultanu, koji ne zna da mu je stric deda, onaj što je onomad pregazio Srbiju ... Ma, znate sigurno ...

covek-ovca nova vrsta globalni fenomen

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja

Generic H2 (Server)

pre 10 godina

Nista cudno pred par dana je na pulsku zracnu luku doletila iz francuske zena sa putovnicom srbije i crne gore koja je izdana 2010g iako drzava ne postoji od 2006 :D

qwerty

pre 10 godina

Od 1906. do 2006. promenjeno je čak devet država na prostoru današnje uže Srbije: Kraljevina Srbija do 1918, Kraljevina SHS 1918-1929, Kraljevina Jugoslavija 1929-1945, Demokratska Federativna Jugoslavija (DFJ, pod privremenom vladom Tito-Šubašić) nekoliko meseci tokom 1945, zatim FNRJ 1946-1963, pa SFRJ 1963-1992, pa SRJ 1992-2003, pa SCG 2003-2006. i evo od 2006. Republika Srbija... šta je sledeće?! :)

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Sa tom kartom možete u Tursku bez vize i pasoša. I u mnoge zemlje u kojima Turska uživa veliki ugled. Na Kosovo ne možete nikako. Ne treba sve gledati tako crno,patoiJotski.

my way

pre 10 godina

Ocitavaju li ovi turski bus plus aparati to, moze li sa tim beslatno da se vozi GSP-om? A mozda nije uopste greska nego je devojka bus plus spijun:)

zoran1965

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?

sremac

pre 10 godina

Morao sam odmah pogledati da li i kod mene pise na nekom levom jeziku. Pasos sam pregledao 2 puta, detaljno, jer sta ako krenem u neku zemlju ko ce mi tamo pomoci kad smo videli pre par dana da jos uvek izdaju pasos SCG. Sta je sledece SFRJ? Do sada nisam verovao da smo "banana drzava" i bio sam upravu, jer mi smo "trula banana drzava".

chema

pre 10 godina

Otkaz tome ko je uradio. To su ozbiljne stvari, radi se o licnim podacima, a neko se sprda. Nazalost svi se zezaju u drzavnim ustanovama, dok kod privatnika nesmeju da pisnu.

Pera

pre 10 godina

Umesto da nas sve zanima ko je odgovoran za ovu sramotu na drzavnom nivou vi svi navalili da pljujete po drzavi u kojoj zivimo!
Sto je u gorem polozaju drzava to smo i mi u gorem polozaju a cak i neki van nje! IMajte to na umu.
Ovde treba naci odgovornu, nepismenu, nesposobnu osobu koja je kriva za ovo!!! I otpustiti je!!!

sulejman veličanstveni

pre 10 godina

u nekoj mentalno stabilnijoj državi ovo bi bio štos i onaj ko ima ovakavraritet mogao bi se smatrati srećnim.Naravno u ovoj psihodeličnoj srbiji ovo je sad pitanje svih pitanja...

Dimitrije

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!

blabla

pre 10 godina

Potpuno irelevantno. Pise na srpskom, a na koliko ce jos jezika pisati nije bitno. Divno je sto pise i na turskom, pored engleskog. Mogli su dodati na jos nekom. Npr. na ruskom. Ovi tekstovi sluze samo u cilju anketiranja gradjana i nemaju veze sa informisanjem.

Generic H2 (Server)

pre 10 godina

Nista cudno pred par dana je na pulsku zracnu luku doletila iz francuske zena sa putovnicom srbije i crne gore koja je izdana 2010g iako drzava ne postoji od 2006 :D

sulejman veličanstveni

pre 10 godina

u nekoj mentalno stabilnijoj državi ovo bi bio štos i onaj ko ima ovakavraritet mogao bi se smatrati srećnim.Naravno u ovoj psihodeličnoj srbiji ovo je sad pitanje svih pitanja...

Zoran

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Dajem 50 eura za jednu takvu kako bih mogao u Tursku bez vize i pasoša. Turska ne traži vize svojim gradjanima iz svojih pašaluka.

zoran1965

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?

Radojica

pre 10 godina

Ma, to se gospođa koja izrađuje lične karte malo zanela, dok je jednim okom gledala u računar, a drugim u TV dok je išla ona turska serija, kako se beše zove, o onom lepom nabildovanom sultanu, koji ne zna da mu je stric deda, onaj što je onomad pregazio Srbiju ... Ma, znate sigurno ...

covek-ovca nova vrsta globalni fenomen

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja

sremac

pre 10 godina

Morao sam odmah pogledati da li i kod mene pise na nekom levom jeziku. Pasos sam pregledao 2 puta, detaljno, jer sta ako krenem u neku zemlju ko ce mi tamo pomoci kad smo videli pre par dana da jos uvek izdaju pasos SCG. Sta je sledece SFRJ? Do sada nisam verovao da smo "banana drzava" i bio sam upravu, jer mi smo "trula banana drzava".

Dimitrije

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!

blabla

pre 10 godina

Potpuno irelevantno. Pise na srpskom, a na koliko ce jos jezika pisati nije bitno. Divno je sto pise i na turskom, pored engleskog. Mogli su dodati na jos nekom. Npr. na ruskom. Ovi tekstovi sluze samo u cilju anketiranja gradjana i nemaju veze sa informisanjem.

chema

pre 10 godina

Otkaz tome ko je uradio. To su ozbiljne stvari, radi se o licnim podacima, a neko se sprda. Nazalost svi se zezaju u drzavnim ustanovama, dok kod privatnika nesmeju da pisnu.

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Sa tom kartom možete u Tursku bez vize i pasoša. I u mnoge zemlje u kojima Turska uživa veliki ugled. Na Kosovo ne možete nikako. Ne treba sve gledati tako crno,patoiJotski.

journalist

pre 10 godina

Sisojevicima je to glavni problem u zivotu...sta pise na Licnoj karti.
Ja da me ubijes nemam pojma pored srpskog da li je na engleskom, francuskom...mozda je i na Turskom. Mislim, kakve veze ima. LK je vazeca, to je bitno.

Pera

pre 10 godina

Umesto da nas sve zanima ko je odgovoran za ovu sramotu na drzavnom nivou vi svi navalili da pljujete po drzavi u kojoj zivimo!
Sto je u gorem polozaju drzava to smo i mi u gorem polozaju a cak i neki van nje! IMajte to na umu.
Ovde treba naci odgovornu, nepismenu, nesposobnu osobu koja je kriva za ovo!!! I otpustiti je!!!

Ogi

pre 10 godina

Moj deda rodjen 11.08.1908 u Otomanskoj imperiji,potom Kraljevina Srbija,zatim Kraljevina SHS,Kraljevina Jugoslavije,FNRJ,SFRJ,SRJ,SCG i na kraju umro 01.08.2010 u REP Srbija.Dakle 9 drazava...

aurelio

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) Potpuno se slazem, a jos je veca greska sto smo pustili Nemce da odu 45-e: trebalo je da ih sve amnestiramo, damo im drzavljanstvo i odgovorne funkcije.Gde god su dosli bivsi nacisti, sve pocvetalo! Amerika ni na mesec ne bi stigla da nije bilo nemackih naucnika.

sst

pre 10 godina

'stan' na persijskom, pa verovatno posledicno i na arapskom, turskom itd. znaci 'drzava'. I sta s tim, sta vise s tim Srbistanom, to znaci isto sto i Srbija, prestanite s tim glupim nemastovitim zargonom.

Allahaısmarladık

pre 10 godina

"Umesto da simbolično proslavimo bili smo zatečeni, sve je bilo na turskom..."

A kako bi bilo da, za promenu, ljudi počnu da čitaju dokumente pre nego što potpišu da su ih primili?

ss

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.
(Zoran, 23. avgust 2013 22:14)
Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.

Tripper

pre 10 godina

Molio bih gospodu uz MUPa da razmisle o proširenju delatmost. Mogli bi da se bave stampanjem ličnih dokumenata, po poridžbini. Poručio bih jedan ameročki, jedan ruski, kineski, japanski, a može i turski pasoš. Unapred hvala MUPu na razumevanju.

Shonke

pre 10 godina

Kako ste smorili sa ovim "slučajem"...

Pošto većina nema pojma, ponoviću: Ustavom Republike Srbije garantovano je pravo građanima da dokumenta mogu biti ispisana i na jeziku nacionalnih manjina (ako se naravno radi o pripadniku neke od njih). Turska manjina i njihov jezik je jedan od tih. Ovde je došlo do očigledne greške operatera koji pri izradi nije vodio računa da se radi o građanki koja nije pripadnik nacionalne manjine te nije u opcijama izbacio dvojezično štampanje ličnog dokumenta. Vrlo je moguće da mu je ostala ta opcija od nekog prethodnog građanina pa može biti da ima cela serija od ko zna koliko LK koje su urađene po istom obrascu. U suštini, ništa strašno se nije desilo a ako porodica Sisojević ima najveći problem u životu da im je jedna LK urađena na dva jezika pa su zato morali da se obrate medijima... Isto ovo je moglo da im se desi da je pre njih bio neki Albanac pa da im naprave LK na albanskom jeziku. U tom slučaju bi već bile demonstracije ispred skupštine?

ffs

pre 10 godina

Ovo je provokacija.....jos malo za razaranje Srbije....
(Nenoxx, 23. avgust 2013 21:42)

Naravno, u pitanju je zavera CIA-e, Vatikana, masona... i naravno - Turske.

Vladimir Pula

pre 10 godina

@Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) i ja ih poštujem i čak simpatiziram u određenoj mjeri..... Ali mislim da je jedno par svjetlosnih godina bilo bolje biti kolonija austrougarske nego Turaka... To se sjajno vidi u Bosni, gdje su Austrijanci ostavili vise iza sebe za 40 godina nego Turci za 500.

srbistanko

pre 10 godina

Pa, najverovatnije da taj softver za štampanje ličnih karti ima opciju da štampa drugi jezik za nacionalne manjine. Verovatno je ta opcija negde zavučena u softveru i kad je neki "haker-činovnik" to postavio ovi ostali činovnici nisu znali da isključe, pa su štampali tako. Tako to ide kod nas u Srbistanu.

baki

pre 10 godina

Zasto se ismeva turski jezik. To je jedini nacin kojim pisu imena drzava. Hrvatska se kaze Hırvatistan, sta je tu čudno? Mada kad čujem kako nam zvuci muzika na lokalnim TV-ima, i zaista imamo dosta uspomena kad smo bili Sirbistan!Inace izvod moga dede kojeg samo nasao, iz doba Otomanske, na njemu je sve na arapskom pismu, pre uvođenja latinice u Turskom, a umesto Stanko stoji Istanko. Sirbistan Cumhuryeti = Srpska Zajednica(država).

Samo pitam

pre 10 godina

(Peki,

Meni nije jasno zato pise na engelskom kada je LK za unutrasnju upotrebu. Sa LK mozes samo u BH i CG.Ne mozes u Ameriku. Nije to vozacka dozvola

mozi

pre 10 godina

Ne znam turski ali na mom jeziku(persijskom) isto tako zovemo Srbiju (Serbestan) kao Mađarestan, Bolgharestan (Bugarska), Lahestan (Poljska) itd. Mislim i Turcima je čudno kada vi kažete 'Turska' a ne 'Torkije' kako se pravilno kaže na njihovom jeziku.

Pitam se pitam

pre 10 godina

"Živimo li u Srbistanu ili Srbiji?"
Jako filozofsko pitanje. Identicno onom:
"Ima li zivota pre smrti?"

p.s. Sledeci put kad budem vadio licnu kartu zahtevacu ovu na turskom jeziku. Mislim da je pribliznija stvarnosti.

ime

pre 10 godina

sta vam je. pa zena zna kako zivot moze biti surov nakon birokratske greske.
orginalno su se prezivalu sojevic, a vidi sta im greska napravi sa prezimenom :) i zivotom

Saša

pre 10 godina

Umesto što preporučujete najpreporučeniji komentar bolje se potrudite da ne dođe do toga. Svi ste vi mudri a niko neće nešto da preduzme. Budi ponosan na SRPSTVO!

komunisticki mentalitet dresiranog naroda

pre 10 godina

cim si ti htela da proslavis licnu kartu koja je osnovno ljudsko pravo na zapadu, koja se vadi putem interneta,cije vadjenje traje 5minuta za razliku od kod nas gde je promena prebivalista u rangu Severne Koreje, a supovska birokratija kojoj niko ne moze da stane na rep, vodi te kroz toplog zeca....i jesmo Srbistan.

Kad se ovca pravi pametna

pre 10 godina

Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Topčider pravi samo plastiku, sve podatke unosi MUP.

ranko

pre 10 godina

imam špansku vozačku dozvolu, piše rođen u VENECUELA umesto JUGOSLAVIJA. Greška je zbog sličnosti VU i YU. Kod ove lične karte je verovatno nešto slično... TR, SR...

DJED TRIPOJE

pre 10 godina

Verovatno se radi o nekom licenciranom softveru,koji sluzi za obradu LK i koji ima opciju da se izabere jedan od xy evropskih jezika(i ja radim svaki dan sa jednim takvim programom,u privatnoj firmi i imam opciju za promenu jezika:srpski,engl.,nemacki,danski,spanski,turski...)
Problem je epohalna nepismenost drzavnih sluzbenika ili jednostavno nemar.Koliko puta se svaki dan desi da vam neki sluzbenik drzave pogresno odradi neki dokument!Kad registrujes auto,obavezno pogrese broj motora/sasije,kad vadis oruzani list obavezno grese i kalibar lovackog oruzja oznacavaju sa mm umesto cal.Prizvoljna izmena imena i prezimena je takodje cesta.Tako se meni neki dan desilo da sam na sajtu republickog katastra nasao da je vlasnik mog stana neko ko ima moje prezime ali totalno drugo ime.Kad sam pozvao telefonom,sluzbenica ece da se to lako ispravlja uz kopiju LK i ostala potrebna dokumenta a ja samo treba da uplatim "neku"taksu.Rekao sam joj da od toga nema nista,kad dodjem tamo ima da mi to urade za DZ jer je njihova greska.Ona se samo nasmejala!!

Tananarivo

pre 10 godina

B92 je dobro napisao. Izgovor je Srbistan iakobse piše S?rbistan (tursko ?, dakle bez tačke se ne čuje). U turskom se jasno razlikuju i,? i ?,l...

xero

pre 10 godina

Nepismeni policajac pritisnuo pogresno dugme
(Mile pile, 23. avgust 2013 21:18)

Mile, ne treba rasipati reci.

'policajac pritisnuo dugme' ... je dovoljno :)

car do kraja

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?
(zoran1965, 23. avgust 2013 21:09)
Bitno da je tebi pravopis na nivou :)...

Shonke

pre 10 godina

Turci su nacionalna manjina od kad su Srbi većina. Šta tu nije jasno? Ima ih dovoljno (a ja igrom slučaja znam nekoliko osoba upravo te MANJINE, rođeni u Srbiji, Beogradu i veći su Srbi-patriote nego većina komentatora).

Što se tiče toga da se to meni desilo, otišao bih u sup i tražio da to isprave a ne bih dramio po B92 kako su mi upropastili slavlje zbog dobijanja LK.

Nn

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

Mile

pre 10 godina

Aman ljudi, greška u softveru. Nacionalne manjine smeju da zatraže da prevod na LK bude i na njihovom jeziku, verovatno je osoba pre ove zatražila prevod na turskom, a naš službenik je zaboravio da klikne i promeni prevod sledećoj osobi.

Greska

pre 10 godina

Образац личне карте штампа се на српском језику, ћириличним писмом, и на енглеском језику, а у складу са законом и на језику и писму националних мањина.

Turčin Nikifor

pre 10 godina

Pa možda puno gledaju Sulejmana Veličanstvenog pa eto da im izađu u susret sa Srbistanskom ličnom :) Koliko ja znam sve nacionalne manjine pa i Turska manjina ima pravo da traži dvojezičnu ličnu kartu.Verujem da će ovo sada nekima biti čak i simpatično pa će baš tražiti verziju i na turskom jeziku :)

ZokiTamnava

pre 10 godina

Odkad su Turci kod nas nacionalna manjina. Njih je valjda samo po malo bilo po Kosovu.

A ove komentare 500 godina, nite je Srbija bila 500 godina deo Osmanskog Carstva, niti su Srbi celo vreme bili u ustanku.

Vladimir Pula

pre 10 godina

Hahahaha! Sjajno!! A ljudi prije nego kukaju nek razmisle da posjeduju raritet koji možda bude imao lijepu kolekcionarsku vrijednost jednoga dana..
A u biti koliko kužim greška je samo sto je dokument dvojezican na turskom umjesto recimo na engleskom? Pa i nije neka velika pogreška.

Ivan

pre 10 godina

a trazite pomoc od Turske.. Sto vam onda smeta ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BGD, 23. avgust 2013 21:37)

Ne, nego trazimo pomoc a za uzvrat cemo svi da se poturcimo. Mogu na licnu kartu da uguraju i MMF, nece nam smetati, kad vec uzimamo kredite sto bi nam smetalo.

Homo politicus

pre 10 godina

A ja sam pre par godina trazio da mi u pasosu ime i prezime bude upisano cirilicnim pismom. Sluzbenica me maltene oterala i proglasila cudakom sto trazim cirilicu na LICNOM dokumentu. Znaci da ipak nije greska prava smo Srbistan drzava :) Danas preko Udruzenja cirilica svaki gradjanin moze dobiti licnu kartu i pasos napisan cirilicom...hvala Bogu pa se pomeramo s mrtve tacke

Примедба

pre 10 godina

Турски језик је језик признате нАционалне мањине чији припадници имају право на захтевање поседовање личног документа одштампаног на турском језику Убеђен сам да срби у ислам демократској Турској немају могућност да затраже или поседују ћирилићну ли-ну карту

my way

pre 10 godina

Ocitavaju li ovi turski bus plus aparati to, moze li sa tim beslatno da se vozi GSP-om? A mozda nije uopste greska nego je devojka bus plus spijun:)

Жиле

pre 10 godina

Овако јадна држава једноставно је осуђена на пропаст и нестајање. Не поштујемо сами себе, па нас ни други не поштују, већ нас третирају као стоку, што на моју жалост, изгледа и није далеко од истине.

Peki

pre 10 godina

Pise na srpskom (maternjem), engleskom i turskom. U cemu je problem? Sta da je pisalo na francuskom ili na spanskom ili portuigalskom? Da li bi i tada pravili i dizali ovoliku dramu? Nema nama pomoci, kada dizemo dramu oko gluposti. Razumeo bih da pise na turskom umesto na maternjem, e to bi za mene bio problem. Ovako, nema problema.

Srbin iz Srbije

pre 10 godina

Shonke

Ali ova zena i njena cerka nisu turska nacionalna manjina.Ko ce da odgovara za ovaj propust?? zamisli da ti u licnom dokumentu pasosu ili LK pise da da si Madjar i da madjarskom, albanskom, slovackom, bugarskom, rusinskom,ukrajinskom,hrvatskom.Kako je tomoguce kada se u MUP-u proverava slovo do slova i ono sto pise u zahtevu.Ko se tamo igra.To je samo dokaz da je neka polu pismena budala preko rodjacko zavicajno partijskih veza tamo dobila posao

Ivan

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.
(Nn, 24. avgust 2013 09:39)

Preciznije: radnici zavoda za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

poznavalac

pre 10 godina

@Sada imamo i nepostojano " i "

To nije nepostojano "i". U turskoj se "i" bez tacke cita kao glas izmedju "a" i "e". (najslicnije engleskom neodredjenom clanu "a")

Drugo kada se bira jezik pri stampanju turski je u softveru ispod srpski. (P, R, S, T..) odmah ispod. I verovatno je greskom pritisnuto takvo stampanje bez provere.

qwerty

pre 10 godina

Od 1906. do 2006. promenjeno je čak devet država na prostoru današnje uže Srbije: Kraljevina Srbija do 1918, Kraljevina SHS 1918-1929, Kraljevina Jugoslavija 1929-1945, Demokratska Federativna Jugoslavija (DFJ, pod privremenom vladom Tito-Šubašić) nekoliko meseci tokom 1945, zatim FNRJ 1946-1963, pa SFRJ 1963-1992, pa SRJ 1992-2003, pa SCG 2003-2006. i evo od 2006. Republika Srbija... šta je sledeće?! :)

Perica

pre 10 godina

pa koko turci pisu srbija? Nema greske ovde. Greska je samo u tome da je Lk izdata na jeziku nacionalne manjine a nije trebalo.

HA

pre 10 godina

Na turskom jeziku ime nase drzave je Sirbistan Cumhuriyeti i ne znam sta se dize tolika tarabuna :) Kao sto su imena:Hirvatistan,Bulgaristan,Mogolistan,Yunanistan(Grcka) itd..

Miki

pre 10 godina

Sada će stručne službe PU da pronađu kvar u softveru i da ga odklone, ponovnim izdavanjem lične karte.
Koliko su državne službe postale neozbiljne, bruka.

sss

pre 10 godina

na mojoj bi moglo da piše i Čeho-Slovačka, ja ne bi video, broj joj znam, maticni isto, vadim je samo na zahtev ridza :D komunalaca, i ostalih "sluzbenih" lica...

Beogradjanka

pre 10 godina

@ Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.
(ss, 24. avgust 2013 14:00)

Vidis koliko ti znaci pogled u ogledalo.
Moje, mojih roditelja i prijatelja ogledalo pokazuje drugacije.

nema leka

pre 10 godina

Nema sumnje dodirnuli smo dno ne samo prstima već i tabanima. Za ovakve greške momentalni otkaz odgovornima. Polupismeni službenici jedva da umeju da uključe kompjuter.
Pa kako će ova država da napreduje sa nepismenim kadrovima. Zar treba da čekamo da oni odu u penziju da bi doveli nove? To je tako svuda gde se zapošljavalo preko veze. Zato nije ni čudo što propadamo. Ne može ovde ni 10 Lazara da pomognu bez totalne reorganizacije. Neko će uvek da vrši opstrukciju.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

U cemu je iznenadjenje?
Srbi su narod koji se stidi svega sto je njegovo, a narocito svog pisma Cirilice i svog jezika. Prema tome, turski je sasvim logican izbor.

journalist

pre 10 godina

Sisojevicima je to glavni problem u zivotu...sta pise na Licnoj karti.
Ja da me ubijes nemam pojma pored srpskog da li je na engleskom, francuskom...mozda je i na Turskom. Mislim, kakve veze ima. LK je vazeca, to je bitno.

zoran1965

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?

blabla

pre 10 godina

Potpuno irelevantno. Pise na srpskom, a na koliko ce jos jezika pisati nije bitno. Divno je sto pise i na turskom, pored engleskog. Mogli su dodati na jos nekom. Npr. na ruskom. Ovi tekstovi sluze samo u cilju anketiranja gradjana i nemaju veze sa informisanjem.

Dimitrije

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!

chema

pre 10 godina

Otkaz tome ko je uradio. To su ozbiljne stvari, radi se o licnim podacima, a neko se sprda. Nazalost svi se zezaju u drzavnim ustanovama, dok kod privatnika nesmeju da pisnu.

Pera

pre 10 godina

Umesto da nas sve zanima ko je odgovoran za ovu sramotu na drzavnom nivou vi svi navalili da pljujete po drzavi u kojoj zivimo!
Sto je u gorem polozaju drzava to smo i mi u gorem polozaju a cak i neki van nje! IMajte to na umu.
Ovde treba naci odgovornu, nepismenu, nesposobnu osobu koja je kriva za ovo!!! I otpustiti je!!!

Zoran

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.

Saša

pre 10 godina

Umesto što preporučujete najpreporučeniji komentar bolje se potrudite da ne dođe do toga. Svi ste vi mudri a niko neće nešto da preduzme. Budi ponosan na SRPSTVO!

covek-ovca nova vrsta globalni fenomen

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja

sulejman veličanstveni

pre 10 godina

u nekoj mentalno stabilnijoj državi ovo bi bio štos i onaj ko ima ovakavraritet mogao bi se smatrati srećnim.Naravno u ovoj psihodeličnoj srbiji ovo je sad pitanje svih pitanja...

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Sa tom kartom možete u Tursku bez vize i pasoša. I u mnoge zemlje u kojima Turska uživa veliki ugled. Na Kosovo ne možete nikako. Ne treba sve gledati tako crno,patoiJotski.

Dragan Pavlović

pre 10 godina

Dajem 50 eura za jednu takvu kako bih mogao u Tursku bez vize i pasoša. Turska ne traži vize svojim gradjanima iz svojih pašaluka.

ss

pre 10 godina

Kada kazem Srbija pomislim na nesto evropsko,dostojanstveno,carsko,vitesko,pomislim na Cara Dusana,Nikolu Teslu,Pupina,Milankovica,Crnjanskog,Kneza Mihajla,Djindjica....a kada vidim u kakvoj drzavi zivimo u zadnijih dvadeset godina posebno u kulturoloskom smislu o politickom i ekonomskog da ne govorim onda mi ovo Srbistan dodje nekako blisko.
(Zoran, 23. avgust 2013 22:14)
Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.

Homo politicus

pre 10 godina

A ja sam pre par godina trazio da mi u pasosu ime i prezime bude upisano cirilicnim pismom. Sluzbenica me maltene oterala i proglasila cudakom sto trazim cirilicu na LICNOM dokumentu. Znaci da ipak nije greska prava smo Srbistan drzava :) Danas preko Udruzenja cirilica svaki gradjanin moze dobiti licnu kartu i pasos napisan cirilicom...hvala Bogu pa se pomeramo s mrtve tacke

Generic H2 (Server)

pre 10 godina

Nista cudno pred par dana je na pulsku zracnu luku doletila iz francuske zena sa putovnicom srbije i crne gore koja je izdana 2010g iako drzava ne postoji od 2006 :D

Allahaısmarladık

pre 10 godina

"Umesto da simbolično proslavimo bili smo zatečeni, sve je bilo na turskom..."

A kako bi bilo da, za promenu, ljudi počnu da čitaju dokumente pre nego što potpišu da su ih primili?

sst

pre 10 godina

'stan' na persijskom, pa verovatno posledicno i na arapskom, turskom itd. znaci 'drzava'. I sta s tim, sta vise s tim Srbistanom, to znaci isto sto i Srbija, prestanite s tim glupim nemastovitim zargonom.

Radojica

pre 10 godina

Ma, to se gospođa koja izrađuje lične karte malo zanela, dok je jednim okom gledala u računar, a drugim u TV dok je išla ona turska serija, kako se beše zove, o onom lepom nabildovanom sultanu, koji ne zna da mu je stric deda, onaj što je onomad pregazio Srbiju ... Ma, znate sigurno ...

Srbin iz Srbije

pre 10 godina

Shonke

Ali ova zena i njena cerka nisu turska nacionalna manjina.Ko ce da odgovara za ovaj propust?? zamisli da ti u licnom dokumentu pasosu ili LK pise da da si Madjar i da madjarskom, albanskom, slovackom, bugarskom, rusinskom,ukrajinskom,hrvatskom.Kako je tomoguce kada se u MUP-u proverava slovo do slova i ono sto pise u zahtevu.Ko se tamo igra.To je samo dokaz da je neka polu pismena budala preko rodjacko zavicajno partijskih veza tamo dobila posao

Примедба

pre 10 godina

Турски језик је језик признате нАционалне мањине чији припадници имају право на захтевање поседовање личног документа одштампаног на турском језику Убеђен сам да срби у ислам демократској Турској немају могућност да затраже или поседују ћирилићну ли-ну карту

car do kraja

pre 10 godina

mozda je to jedan od uslova da Seik ulozi pare ? samo jos da pocnu da crkve pretvaraju u dzamije....
kome li na tome treba da zahvalimo ? prvom podprecedniku ?
(zoran1965, 23. avgust 2013 21:09)
Bitno da je tebi pravopis na nivou :)...

ZokiTamnava

pre 10 godina

Odkad su Turci kod nas nacionalna manjina. Njih je valjda samo po malo bilo po Kosovu.

A ove komentare 500 godina, nite je Srbija bila 500 godina deo Osmanskog Carstva, niti su Srbi celo vreme bili u ustanku.

Beogradjanka

pre 10 godina

@ Sve je relativno. Ja kad kazem Srbija pomislim na nesto zlocinacko, primitivno, prljavo, korumpirano, lopovsko, nepismeno, na Milosevica, Dobricu, Mladica etc....tako da je Srbistan i blisko i tacno.
(ss, 24. avgust 2013 14:00)

Vidis koliko ti znaci pogled u ogledalo.
Moje, mojih roditelja i prijatelja ogledalo pokazuje drugacije.

sremac

pre 10 godina

Morao sam odmah pogledati da li i kod mene pise na nekom levom jeziku. Pasos sam pregledao 2 puta, detaljno, jer sta ako krenem u neku zemlju ko ce mi tamo pomoci kad smo videli pre par dana da jos uvek izdaju pasos SCG. Sta je sledece SFRJ? Do sada nisam verovao da smo "banana drzava" i bio sam upravu, jer mi smo "trula banana drzava".

Vladimir Pula

pre 10 godina

@Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) i ja ih poštujem i čak simpatiziram u određenoj mjeri..... Ali mislim da je jedno par svjetlosnih godina bilo bolje biti kolonija austrougarske nego Turaka... To se sjajno vidi u Bosni, gdje su Austrijanci ostavili vise iza sebe za 40 godina nego Turci za 500.

Peki

pre 10 godina

Pise na srpskom (maternjem), engleskom i turskom. U cemu je problem? Sta da je pisalo na francuskom ili na spanskom ili portuigalskom? Da li bi i tada pravili i dizali ovoliku dramu? Nema nama pomoci, kada dizemo dramu oko gluposti. Razumeo bih da pise na turskom umesto na maternjem, e to bi za mene bio problem. Ovako, nema problema.

Shonke

pre 10 godina

Turci su nacionalna manjina od kad su Srbi većina. Šta tu nije jasno? Ima ih dovoljno (a ja igrom slučaja znam nekoliko osoba upravo te MANJINE, rođeni u Srbiji, Beogradu i veći su Srbi-patriote nego većina komentatora).

Što se tiče toga da se to meni desilo, otišao bih u sup i tražio da to isprave a ne bih dramio po B92 kako su mi upropastili slavlje zbog dobijanja LK.

Vladimir Pula

pre 10 godina

Hahahaha! Sjajno!! A ljudi prije nego kukaju nek razmisle da posjeduju raritet koji možda bude imao lijepu kolekcionarsku vrijednost jednoga dana..
A u biti koliko kužim greška je samo sto je dokument dvojezican na turskom umjesto recimo na engleskom? Pa i nije neka velika pogreška.

HA

pre 10 godina

Na turskom jeziku ime nase drzave je Sirbistan Cumhuriyeti i ne znam sta se dize tolika tarabuna :) Kao sto su imena:Hirvatistan,Bulgaristan,Mogolistan,Yunanistan(Grcka) itd..

aurelio

pre 10 godina

Pošto nam je suđeno da budemo nečija kolonija, onda je zaista velika greška što smo se oslobađali od Turaka. Izuzetno poštujem i tu naciju i jako volim tu zemlju!
(Dimitrije, 23. avgust 2013 21:52) Potpuno se slazem, a jos je veca greska sto smo pustili Nemce da odu 45-e: trebalo je da ih sve amnestiramo, damo im drzavljanstvo i odgovorne funkcije.Gde god su dosli bivsi nacisti, sve pocvetalo! Amerika ni na mesec ne bi stigla da nije bilo nemackih naucnika.

nema leka

pre 10 godina

Nema sumnje dodirnuli smo dno ne samo prstima već i tabanima. Za ovakve greške momentalni otkaz odgovornima. Polupismeni službenici jedva da umeju da uključe kompjuter.
Pa kako će ova država da napreduje sa nepismenim kadrovima. Zar treba da čekamo da oni odu u penziju da bi doveli nove? To je tako svuda gde se zapošljavalo preko veze. Zato nije ni čudo što propadamo. Ne može ovde ni 10 Lazara da pomognu bez totalne reorganizacije. Neko će uvek da vrši opstrukciju.

ffs

pre 10 godina

Ovo je provokacija.....jos malo za razaranje Srbije....
(Nenoxx, 23. avgust 2013 21:42)

Naravno, u pitanju je zavera CIA-e, Vatikana, masona... i naravno - Turske.

Mile

pre 10 godina

Aman ljudi, greška u softveru. Nacionalne manjine smeju da zatraže da prevod na LK bude i na njihovom jeziku, verovatno je osoba pre ove zatražila prevod na turskom, a naš službenik je zaboravio da klikne i promeni prevod sledećoj osobi.

komunisticki mentalitet dresiranog naroda

pre 10 godina

cim si ti htela da proslavis licnu kartu koja je osnovno ljudsko pravo na zapadu, koja se vadi putem interneta,cije vadjenje traje 5minuta za razliku od kod nas gde je promena prebivalista u rangu Severne Koreje, a supovska birokratija kojoj niko ne moze da stane na rep, vodi te kroz toplog zeca....i jesmo Srbistan.

Tripper

pre 10 godina

Molio bih gospodu uz MUPa da razmisle o proširenju delatmost. Mogli bi da se bave stampanjem ličnih dokumenata, po poridžbini. Poručio bih jedan ameročki, jedan ruski, kineski, japanski, a može i turski pasoš. Unapred hvala MUPu na razumevanju.

Samo pitam

pre 10 godina

(Peki,

Meni nije jasno zato pise na engelskom kada je LK za unutrasnju upotrebu. Sa LK mozes samo u BH i CG.Ne mozes u Ameriku. Nije to vozacka dozvola

Bucko razmisljam

pre 10 godina

U cemu je iznenadjenje?
Srbi su narod koji se stidi svega sto je njegovo, a narocito svog pisma Cirilice i svog jezika. Prema tome, turski je sasvim logican izbor.

mozi

pre 10 godina

Ne znam turski ali na mom jeziku(persijskom) isto tako zovemo Srbiju (Serbestan) kao Mađarestan, Bolgharestan (Bugarska), Lahestan (Poljska) itd. Mislim i Turcima je čudno kada vi kažete 'Turska' a ne 'Torkije' kako se pravilno kaže na njihovom jeziku.

ranko

pre 10 godina

imam špansku vozačku dozvolu, piše rođen u VENECUELA umesto JUGOSLAVIJA. Greška je zbog sličnosti VU i YU. Kod ove lične karte je verovatno nešto slično... TR, SR...

Pitam se pitam

pre 10 godina

"Živimo li u Srbistanu ili Srbiji?"
Jako filozofsko pitanje. Identicno onom:
"Ima li zivota pre smrti?"

p.s. Sledeci put kad budem vadio licnu kartu zahtevacu ovu na turskom jeziku. Mislim da je pribliznija stvarnosti.

srbistanko

pre 10 godina

Pa, najverovatnije da taj softver za štampanje ličnih karti ima opciju da štampa drugi jezik za nacionalne manjine. Verovatno je ta opcija negde zavučena u softveru i kad je neki "haker-činovnik" to postavio ovi ostali činovnici nisu znali da isključe, pa su štampali tako. Tako to ide kod nas u Srbistanu.

Tananarivo

pre 10 godina

B92 je dobro napisao. Izgovor je Srbistan iakobse piše S?rbistan (tursko ?, dakle bez tačke se ne čuje). U turskom se jasno razlikuju i,? i ?,l...

Ogi

pre 10 godina

Moj deda rodjen 11.08.1908 u Otomanskoj imperiji,potom Kraljevina Srbija,zatim Kraljevina SHS,Kraljevina Jugoslavije,FNRJ,SFRJ,SRJ,SCG i na kraju umro 01.08.2010 u REP Srbija.Dakle 9 drazava...

Shonke

pre 10 godina

Kako ste smorili sa ovim "slučajem"...

Pošto većina nema pojma, ponoviću: Ustavom Republike Srbije garantovano je pravo građanima da dokumenta mogu biti ispisana i na jeziku nacionalnih manjina (ako se naravno radi o pripadniku neke od njih). Turska manjina i njihov jezik je jedan od tih. Ovde je došlo do očigledne greške operatera koji pri izradi nije vodio računa da se radi o građanki koja nije pripadnik nacionalne manjine te nije u opcijama izbacio dvojezično štampanje ličnog dokumenta. Vrlo je moguće da mu je ostala ta opcija od nekog prethodnog građanina pa može biti da ima cela serija od ko zna koliko LK koje su urađene po istom obrascu. U suštini, ništa strašno se nije desilo a ako porodica Sisojević ima najveći problem u životu da im je jedna LK urađena na dva jezika pa su zato morali da se obrate medijima... Isto ovo je moglo da im se desi da je pre njih bio neki Albanac pa da im naprave LK na albanskom jeziku. U tom slučaju bi već bile demonstracije ispred skupštine?

baki

pre 10 godina

Zasto se ismeva turski jezik. To je jedini nacin kojim pisu imena drzava. Hrvatska se kaze Hırvatistan, sta je tu čudno? Mada kad čujem kako nam zvuci muzika na lokalnim TV-ima, i zaista imamo dosta uspomena kad smo bili Sirbistan!Inace izvod moga dede kojeg samo nasao, iz doba Otomanske, na njemu je sve na arapskom pismu, pre uvođenja latinice u Turskom, a umesto Stanko stoji Istanko. Sirbistan Cumhuryeti = Srpska Zajednica(država).

Turčin Nikifor

pre 10 godina

Pa možda puno gledaju Sulejmana Veličanstvenog pa eto da im izađu u susret sa Srbistanskom ličnom :) Koliko ja znam sve nacionalne manjine pa i Turska manjina ima pravo da traži dvojezičnu ličnu kartu.Verujem da će ovo sada nekima biti čak i simpatično pa će baš tražiti verziju i na turskom jeziku :)

Perica

pre 10 godina

pa koko turci pisu srbija? Nema greske ovde. Greska je samo u tome da je Lk izdata na jeziku nacionalne manjine a nije trebalo.

Жиле

pre 10 godina

Овако јадна држава једноставно је осуђена на пропаст и нестајање. Не поштујемо сами себе, па нас ни други не поштују, већ нас третирају као стоку, што на моју жалост, изгледа и није далеко од истине.

sss

pre 10 godina

na mojoj bi moglo da piše i Čeho-Slovačka, ja ne bi video, broj joj znam, maticni isto, vadim je samo na zahtev ridza :D komunalaca, i ostalih "sluzbenih" lica...

Ivan

pre 10 godina

a trazite pomoc od Turske.. Sto vam onda smeta ovo?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (BGD, 23. avgust 2013 21:37)

Ne, nego trazimo pomoc a za uzvrat cemo svi da se poturcimo. Mogu na licnu kartu da uguraju i MMF, nece nam smetati, kad vec uzimamo kredite sto bi nam smetalo.

Greska

pre 10 godina

Образац личне карте штампа се на српском језику, ћириличним писмом, и на енглеском језику, а у складу са законом и на језику и писму националних мањина.

Ivan

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.
(Nn, 24. avgust 2013 09:39)

Preciznije: radnici zavoda za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

poznavalac

pre 10 godina

@Sada imamo i nepostojano " i "

To nije nepostojano "i". U turskoj se "i" bez tacke cita kao glas izmedju "a" i "e". (najslicnije engleskom neodredjenom clanu "a")

Drugo kada se bira jezik pri stampanju turski je u softveru ispod srpski. (P, R, S, T..) odmah ispod. I verovatno je greskom pritisnuto takvo stampanje bez provere.

DJED TRIPOJE

pre 10 godina

Verovatno se radi o nekom licenciranom softveru,koji sluzi za obradu LK i koji ima opciju da se izabere jedan od xy evropskih jezika(i ja radim svaki dan sa jednim takvim programom,u privatnoj firmi i imam opciju za promenu jezika:srpski,engl.,nemacki,danski,spanski,turski...)
Problem je epohalna nepismenost drzavnih sluzbenika ili jednostavno nemar.Koliko puta se svaki dan desi da vam neki sluzbenik drzave pogresno odradi neki dokument!Kad registrujes auto,obavezno pogrese broj motora/sasije,kad vadis oruzani list obavezno grese i kalibar lovackog oruzja oznacavaju sa mm umesto cal.Prizvoljna izmena imena i prezimena je takodje cesta.Tako se meni neki dan desilo da sam na sajtu republickog katastra nasao da je vlasnik mog stana neko ko ima moje prezime ali totalno drugo ime.Kad sam pozvao telefonom,sluzbenica ece da se to lako ispravlja uz kopiju LK i ostala potrebna dokumenta a ja samo treba da uplatim "neku"taksu.Rekao sam joj da od toga nema nista,kad dodjem tamo ima da mi to urade za DZ jer je njihova greska.Ona se samo nasmejala!!

Nn

pre 10 godina

Ovo je verovatno radila ista firma koja pravi Busplus karte.
(???, 23. avgust 2013 21:31)
Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Preciznije: zavod za izradu novcanica i kovanog novca, u topcideru.

ime

pre 10 godina

sta vam je. pa zena zna kako zivot moze biti surov nakon birokratske greske.
orginalno su se prezivalu sojevic, a vidi sta im greska napravi sa prezimenom :) i zivotom

xero

pre 10 godina

Nepismeni policajac pritisnuo pogresno dugme
(Mile pile, 23. avgust 2013 21:18)

Mile, ne treba rasipati reci.

'policajac pritisnuo dugme' ... je dovoljno :)

my way

pre 10 godina

Ocitavaju li ovi turski bus plus aparati to, moze li sa tim beslatno da se vozi GSP-om? A mozda nije uopste greska nego je devojka bus plus spijun:)

qwerty

pre 10 godina

Od 1906. do 2006. promenjeno je čak devet država na prostoru današnje uže Srbije: Kraljevina Srbija do 1918, Kraljevina SHS 1918-1929, Kraljevina Jugoslavija 1929-1945, Demokratska Federativna Jugoslavija (DFJ, pod privremenom vladom Tito-Šubašić) nekoliko meseci tokom 1945, zatim FNRJ 1946-1963, pa SFRJ 1963-1992, pa SRJ 1992-2003, pa SCG 2003-2006. i evo od 2006. Republika Srbija... šta je sledeće?! :)

Miki

pre 10 godina

Sada će stručne službe PU da pronađu kvar u softveru i da ga odklone, ponovnim izdavanjem lične karte.
Koliko su državne službe postale neozbiljne, bruka.

Kad se ovca pravi pametna

pre 10 godina

Ovo radi cuveni Topcider, sto si mogao saznati za 30s google-anja a pre lupetanja
(covek-ovca nova vrsta globalni fenomen, 23. avgust 2013 22:20)

Topčider pravi samo plastiku, sve podatke unosi MUP.