Aktuelno

Utorak, 13.08.2013.

11:40

Hyperloop - putovanje brzinom od 1.280 km/h

Izvor: B92

Hyperloop - putovanje brzinom od 1.280 km/h IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Achitwn

pre 9 godina

Covek je genije, pratim godinama sta radi. Posebna sorta ljudi...

Gledao je diacovery channel. Jos pre nekoliko godina gledao sam docum. O izgradnji tunela izmedju nyc i londona. Bio bi to vakuumirani tunel na nekoj dubini atlantika, viz bi isao preko 2000km na sat. Sto je bilo interesanto je cinjenica da tehnologije vec omogucavaju to. Jedino je business case u pitanju.

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Niko nikom nista ne garantuje, a najmanje na poslovnom planu, ali verujem u Teslin uspeh jer stvara citavu infrastrukturu za takvu vrstu vozila, a sto se subvencija tice, nadam se da ce one i ostati kao potpora cistijoj i efikasnijoj tehnologiji.

Vladimir

pre 10 godina

@John Doe
Daj Bože da ste u pravu, ja bih voleo da imam električni automobil, Tesla je u prvom kvartalu ostvario profit ali ako se od prihoda oduzmu subvencije onda je i dalje na gubitku, ja se eto nadam da će rastom proizvodnje i prodaje ekonomija obima učiniti svoje (fiksni troškovi po jedinici proizvoda će biti niži) i da će Tesla postati profitablna fabrika i bez subvencija i da ćemo se za 10-20 godina svi voziti u autima na električni i hibridni pogon, samo bojim se je to moja želja, stvarnost je da Tesla može da završi kao Fisker i Solyndra i kao i svi ostali koji su pokušavali da komercijalizuju takve aute, mada se nadam da neće, naravno. A što se tiče cene akcija to nije baš neki pokazatelj, Yahoo je krajem 1999. godine imao vrednost od nekih 80 milijardi dolara ili tako nešto.

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Vidim da si dobro potkovan sa informacijama od prosle godine. Tesla Motors je itekako profitabilan, akcije su vrtoglavo skocile sa 20 na preko 100$, drzavni dug od pola milijarde dolara vracen je 9 godina pre roka, a Model S je najbolji automobil za 2013. Elon Musk je redak primer suvog genija i uspesnog preduzetnika. Da i ne spominjem da je dizajnirao sopstvenu raketu koja je jeftinija, mocnija i naprednija od svih postojecih i koja ce u perspektivi biti za vise upotreba pomocu "grasshopper" sistema.

less

pre 10 godina

Ma, ljudi, šta vam je, Mrka nije završavao Koridor jer je štekao pare za ovo.
Kao što neko reče, Musk nije genijalac u smislu old-school pronalazača (iako je veoma inteligentan), već je više sjajan investitor.

Zoran

pre 10 godina

Znaci to ce kod nas stici sredinom 2350 god.
extra
(Mrsoje, 13. avgust 2013 16:03)

Ne. Krajem 3246 godine, odmah po prijemu u EU.

Swedenonline

pre 10 godina

Do 2015. godine Srbija će imati Hyperloop
(Mrkonjic, 13. avgust 2013 12:15).. pa sad, hipoteticki, apsolutno ili relativno si u pravu a i nisi. Srbija je vec odavno u hyperloopu gde se vrti u krug hypersvetlosnim brzinama, zato vreme ide unazad! :(

Swedenonline

pre 10 godina

(Jean Bertin, 13. avgust 2013 13:30).. razmisljas u dobrom smeru ali nekompletno, pretpostavljam da ti fali puno znanja das bi shvatio apsurdnost ideje o vakumskoj cevi duzine do 1600km kako navode. Cilj je ispaljivanje kapsula na svakih 30-ak sekundi a ne dana. Ocigledno nisi svestan ni energetskih troskova za vakumiranje tolike cevi. Neshvati me pogresno ali uci jos pre nego li izadjes sa mega idejama. Jer ovo nije ni bajka ni Srbija vec neki drugi svet iz stvarnosti, naucen u vise segmenata da razmislja kompleksno, sveobuhvatno. Magnetna levitacija je kako si shvatio za start dok se ne dodje do potrebne brzine gde vazdusna struja pritiskom sa svih strana odrzava vozilo na bezbednoj distanci od cevi. Takodje bi kao linearni step motor bila zaduzena za ubrzanje i za odrzavanje energije kretanja. Misli na akselerator, Veliki hadronski sudarac i imaces sliku desavanja!

Perica Merica

pre 10 godina

Nikada Hiperlup neće biti ostvarena.
Umesto ovog, putovaće se vazduhoplovima koji primaju par hiljada putnika.
Zbog bezbednosti, ukrcavanje će trajati po 3 sata.
Voda će se prodavati u SMB limenkama, a gradovi će biti prenaseljeni.
Ostaci prirode će biti veoma jadni.

mirko kojotovski

pre 10 godina

E to je dobra kombinacija za nase tajkune politikose zvezdu partizan pa da krenu ka tacki B i da se zagleve na 798km i da niko nedofje do njih

Vladimir

pre 10 godina

Daj prvo da vidimo šta će biti sa Teslom, da li će uopšte opstati ili će završiti kao Fisker i Solyndra, pa tek onda možemo da diskutujemo o ovakvim fantazijama, mislim Tesla se i dalje oslanja na državne subvencije, i dalje ne pravi profit, gubici su proždrali celokupan kapital.

aleksa

pre 10 godina

Prvo, ovo vec postoji, povezano je tako 50 podzemnih baza u USA, svu tehnologuju koji oni imaju posle 50 godina polako daju i nama , a izaberu nekog da je predstavi kao i firme koje ce da to prodaju .

Bojan

pre 10 godina

Od ovoga nema nista, zato i nije razvio kompletan projekat. Cisto da malo skrene paznju na sebe da se ne kaze da je "presusio" sa idejama i da odrzi paznju grupe sponzora koji finansiraju njegove projekte. Elon nije genije, nema patente za sobom, on je biznismen koji zaposljava pametne ljude i prezentuje svetu njihove ideje. Ali jeste dobronameran covek, to se ne moze poreci.

drg

pre 10 godina

Ja u ostvarenje ovoga projekta verujem nakon neverovatnog napretka sa mobilnim i internetom što je pre desetak godina bilo samo iluzija. Zašto ovoliko sprdnje u komentarima

dinkomat

pre 10 godina

Pa osnovni problem ovog sistema je mali kapacitet. Ako ide 1 kapsula svakih trideset sekundi to znači 120 kapsula na sat puta 8 putnika iznosi 960 putnika na sat ili dnevni kapacitet od 23000 putnika. Međutim promet neide ravnomerno tokom 24 sata većima koncentracije, ao vaj sistem ima limit od 960 putnika na sat. Povećanjem kapaciteta kapsule moguće je povećati protok, ali ostaje problem što kapsule idu kroz jednu cijev jedna iza druge u razmaku od 30 sekundi. Ako dođe do kvara na jednoj kapsuli cijeli sistem pada u vodu, jer nema alternativnog puta.

Rango

pre 10 godina

Kod nas, voz koji ide na relaciji Brčko-Tuzla staje na svakom prelasku asfaltne ceste, gdje zbog nedostatka rampe izlazi kondukter, masci rukama zaustavlja promet na cesti dok voz ne prođe, a onda se on uhvati za zadnji vagon i popne na voz u pokretu koji se u prosjeku krece brzinom 20-40km/h, i tako polako do sljedeceg prelaska ceste, gdje opet izlazi iz voza i zaustavlja saobraćaj.... Putovanje Brčko-Tuzla traje 2.5h, to je oko 70km?! :/ Inace sve bih ovo nekako i podnio, jer volim da putujem vozom, ali ne mogu podnijeti smrad mokraće koji se širi vagonima. Predpostavljam da ih naveće dok stoje na željezničkoj zamišljaju klinci i kojekakve pijandure... I sad kad pogledas da neki razmišljaju o Hyperloop-u a mi još putujemo u ovakvim vozovima... (bože, gdje ja živim....) :(

Metuzalem

pre 10 godina

A ne, nikako. Ja sam ipak za nase brze i sigurne vozeve koji jure cak i preko 20km/h. Doduse, moramo jos da poradimo na sigurnosti, nesto nam iskacu iz sina zbog prevelike brzine.

Zamislite koliko bi ljudi postali svesni koliko smo mali kad bi Mrka nesto ovako izgradio? Subotica-Dimitrovgrad za manje od pola sata. Nis-Zvornik deset-petnaest minuta.

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 3600 baterija nalik na baterije za laptop,a brzina se dostiže frekvetnim regulatorom)

Ivan Golman

pre 10 godina

Fenomenalno !!!!!
Samo jedno zaboravismo, kuda ide ovo sve i dali ljuckom bicu treba sve ovo jer mi se cini da idemo nezadrzivo ka samo unistenju!!!

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 6500 baterija nalik na baterije za laptop ).

XXDDL

pre 10 godina

Pratim Ilonov rad i zivot vec dugo.Nerovatan preduzetnik i vizionar.I sjajan covek. Vidim u komentarima da neko spominje avio industriju,ali ne vidim previse zabrinutosti jer i u samom pdf tekstu hyperloopa koji mozete skinuti sa sajtova Maskovih kompanija spacex i tesla motors, napominje da na duze distance i dalje ce primat imati supersonicni putnicki avioni. Ideja je sjajna , samo postavljena je kao open source,ne kao nesto sto ce Mask eksluzivno graditi + i sam je naveo da postoji dosta stvari koje treba isprativiti.Vidim da vecina ne prenosti taj deo vesti.

Nenad

pre 10 godina

Ovakve stvari brzo padnu u zaborav i bivaju otkupljene od strane korporacija i cekaju vreme kada ce nestati benzina. Za sada je politika ne talasaj!

to

pre 10 godina

ovako nešto sam i ja smislio, u pitanju su fotonske magistrale, samo sto je to na žalost daleka budućnost. Ovo izgleda obećavajuće

BoKi

pre 10 godina

Pa ne znam... jedno je PayPal sistem, a drugo je inženjerija i poznavanje fizičkih zakona. Sve može da izgleda super na papiru, a onda da se otkrije da recimo aluminijum u stvari nije magnetičan, pa magneti ne mogu da se koriste za ubrzanje ili levitiranje... ili da je potrebno nekoliko kvadratnih kilometara za solarne panele koji bi upumpali toliku energiju za ubrzanje i održavanje kapsula bez trenja... a gde se solarni panel postavi tu trava ne raste... itd. Mašta može svašta, ali nekad u mašti samo i može.

Moze u Jednom Pravcu?

pre 10 godina

Kod nas ovo I ne moze da prodje... citava zemlja, sve da se sa bivsom bracom pomirimo, ne prelazi 900km...

1,600km za 30min a mi jos uvek od Beograda do Novog Sada stanemo dva put da uzinamo..

Jean Bertin

pre 10 godina

Koliko sam razumeo u tunelima ostaje vazduh pa je u principu levitacija na vazdušnom jastuku, nešto poput aérotrain-a, francuskog preambicioznog projekta koji je napušten u konkurenciji sa tada infrastrukrurno kompatibilnijim tgv-om: http://www.youtube.com/watch?v=JcBF8X3oqaw
Vidim da se pominje i magnetna levitacija, pa ne znam da li ona služi samo za lansiranje ili celim putem potpomaže vazdušnu levitaciju, a ako je ovo drugo, onda ne vidim razlog zašto bi uopšte ostao vazduh u tunelu kad može čista magnetna levitacija da radi mnogo efikasnije u vakumu: http://et3.com/

Milan

pre 10 godina

Prosto ne mogu da razmem količinu hypa koje je ovo izazvalo.
Prošao sam kroz dokument, i ovo izlgeda kao nešto što je student druge godine mašinstva uradio na brzinu za domaći.
Kao prvo, ideja o transportu kroz evakuisanu cev je stara. Jako stara. Reda 100 godina. U poslednjih 50 godina bilo je gomile projekata koji su se zasnivali na delimično evakuisanoj cevi. Mnogo njih je bilo slično ovome što je Mask predložio. Nijedan od njih nije uspeo iz prostog razloga što za previše veliku cenu daju previše malo.
A druga stvar je cena od 6 milijardi dolara. To je naprosto smešno. Izgradnja će koštati barem red veličine više, čak i ako se pretpostavi da troškovi razvoja i testiranja ovog čuda budu 0 (što se naravno neće desiti).
Drugo, kapacitet ovoga je smešan. U najboljem slučaju, može da prebaci oko hiljadu putnika na sat po pravcu. Brza železnica ima maksimalni kapacitet u raspnu od 20 do 30 hiljada putnika na sat po pravcu.
Dakle ako se ufaktoriše realna cena, za iste pare se dobija nefleksibilni sistem sa red veličine manjim kapacitetom.
Nisam sklon zaverama, ali vreme obelodanjivanja projekta i neistine iznesene na račun projekta brzih pruga u Kaliforniji, mi sugerišu da je ovo možda sabotaža projekta brzih pruga u Kaliforniji (prvi radovi bi trebalo da počnu za mesec dana). Koji račun Mask ima u ovome, nije mi skroz jasno, ali za nekoga ko je navikao da gradi svoj posao na državnim subvencijama (Tesla i SpaceX), transportni projekti u Kaliforniji su primamljivi kolač.

Milan

pre 10 godina

ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati
(Gradjanin, 13. avgust 2013 11:54)

Uživaće u fantastičnim aktivnim nano filterima za vodu filtriranu iz hemijski zagađenih tokova, vazduha filtriranog iz zemlje (jer će tamo biti najčistiji), kao i termičkim odelima u kojima će biti prijatno napolju na proletnjih 70 stepeni cezijusa.

p.s. Svaka čast za ideju ali mislim da to nije baš tako jeftino niti ekološki prihvatljivo

Mikeli

pre 10 godina

Prejaka je avio industrija da bi ovo dozvolila... Amerika nece zbog Boing-a koji je zlatna koka sto bi nas narod rekao, EU nece zbog Erbus-a

Gradjanin

pre 10 godina

Majko mila, kakav napredak, kakav vizionar! Ako je ovo istinito i izvodljivo ja sam zaista ostao bez reci. Pre samo 10 godina nismo znali sta je lcd tv, na internet smo se kacili dial-upom, a google je bio nista drugo do alternative yahoo. Pogledajte samo danasnjicu. Bioticke ruke, nano-nauka, nova transportna sredstva. Svet nezadrzivo ide napred i ne mogu da vam objasnim koliko sam srecan sto ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati!

Sjajno!

Gradjanin

pre 10 godina

Majko mila, kakav napredak, kakav vizionar! Ako je ovo istinito i izvodljivo ja sam zaista ostao bez reci. Pre samo 10 godina nismo znali sta je lcd tv, na internet smo se kacili dial-upom, a google je bio nista drugo do alternative yahoo. Pogledajte samo danasnjicu. Bioticke ruke, nano-nauka, nova transportna sredstva. Svet nezadrzivo ide napred i ne mogu da vam objasnim koliko sam srecan sto ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati!

Sjajno!

Rango

pre 10 godina

Kod nas, voz koji ide na relaciji Brčko-Tuzla staje na svakom prelasku asfaltne ceste, gdje zbog nedostatka rampe izlazi kondukter, masci rukama zaustavlja promet na cesti dok voz ne prođe, a onda se on uhvati za zadnji vagon i popne na voz u pokretu koji se u prosjeku krece brzinom 20-40km/h, i tako polako do sljedeceg prelaska ceste, gdje opet izlazi iz voza i zaustavlja saobraćaj.... Putovanje Brčko-Tuzla traje 2.5h, to je oko 70km?! :/ Inace sve bih ovo nekako i podnio, jer volim da putujem vozom, ali ne mogu podnijeti smrad mokraće koji se širi vagonima. Predpostavljam da ih naveće dok stoje na željezničkoj zamišljaju klinci i kojekakve pijandure... I sad kad pogledas da neki razmišljaju o Hyperloop-u a mi još putujemo u ovakvim vozovima... (bože, gdje ja živim....) :(

Mikeli

pre 10 godina

Prejaka je avio industrija da bi ovo dozvolila... Amerika nece zbog Boing-a koji je zlatna koka sto bi nas narod rekao, EU nece zbog Erbus-a

Moze u Jednom Pravcu?

pre 10 godina

Kod nas ovo I ne moze da prodje... citava zemlja, sve da se sa bivsom bracom pomirimo, ne prelazi 900km...

1,600km za 30min a mi jos uvek od Beograda do Novog Sada stanemo dva put da uzinamo..

Milan

pre 10 godina

Prosto ne mogu da razmem količinu hypa koje je ovo izazvalo.
Prošao sam kroz dokument, i ovo izlgeda kao nešto što je student druge godine mašinstva uradio na brzinu za domaći.
Kao prvo, ideja o transportu kroz evakuisanu cev je stara. Jako stara. Reda 100 godina. U poslednjih 50 godina bilo je gomile projekata koji su se zasnivali na delimično evakuisanoj cevi. Mnogo njih je bilo slično ovome što je Mask predložio. Nijedan od njih nije uspeo iz prostog razloga što za previše veliku cenu daju previše malo.
A druga stvar je cena od 6 milijardi dolara. To je naprosto smešno. Izgradnja će koštati barem red veličine više, čak i ako se pretpostavi da troškovi razvoja i testiranja ovog čuda budu 0 (što se naravno neće desiti).
Drugo, kapacitet ovoga je smešan. U najboljem slučaju, može da prebaci oko hiljadu putnika na sat po pravcu. Brza železnica ima maksimalni kapacitet u raspnu od 20 do 30 hiljada putnika na sat po pravcu.
Dakle ako se ufaktoriše realna cena, za iste pare se dobija nefleksibilni sistem sa red veličine manjim kapacitetom.
Nisam sklon zaverama, ali vreme obelodanjivanja projekta i neistine iznesene na račun projekta brzih pruga u Kaliforniji, mi sugerišu da je ovo možda sabotaža projekta brzih pruga u Kaliforniji (prvi radovi bi trebalo da počnu za mesec dana). Koji račun Mask ima u ovome, nije mi skroz jasno, ali za nekoga ko je navikao da gradi svoj posao na državnim subvencijama (Tesla i SpaceX), transportni projekti u Kaliforniji su primamljivi kolač.

XXDDL

pre 10 godina

Pratim Ilonov rad i zivot vec dugo.Nerovatan preduzetnik i vizionar.I sjajan covek. Vidim u komentarima da neko spominje avio industriju,ali ne vidim previse zabrinutosti jer i u samom pdf tekstu hyperloopa koji mozete skinuti sa sajtova Maskovih kompanija spacex i tesla motors, napominje da na duze distance i dalje ce primat imati supersonicni putnicki avioni. Ideja je sjajna , samo postavljena je kao open source,ne kao nesto sto ce Mask eksluzivno graditi + i sam je naveo da postoji dosta stvari koje treba isprativiti.Vidim da vecina ne prenosti taj deo vesti.

drg

pre 10 godina

Ja u ostvarenje ovoga projekta verujem nakon neverovatnog napretka sa mobilnim i internetom što je pre desetak godina bilo samo iluzija. Zašto ovoliko sprdnje u komentarima

Metuzalem

pre 10 godina

A ne, nikako. Ja sam ipak za nase brze i sigurne vozeve koji jure cak i preko 20km/h. Doduse, moramo jos da poradimo na sigurnosti, nesto nam iskacu iz sina zbog prevelike brzine.

Zamislite koliko bi ljudi postali svesni koliko smo mali kad bi Mrka nesto ovako izgradio? Subotica-Dimitrovgrad za manje od pola sata. Nis-Zvornik deset-petnaest minuta.

to

pre 10 godina

ovako nešto sam i ja smislio, u pitanju su fotonske magistrale, samo sto je to na žalost daleka budućnost. Ovo izgleda obećavajuće

Bojan

pre 10 godina

Od ovoga nema nista, zato i nije razvio kompletan projekat. Cisto da malo skrene paznju na sebe da se ne kaze da je "presusio" sa idejama i da odrzi paznju grupe sponzora koji finansiraju njegove projekte. Elon nije genije, nema patente za sobom, on je biznismen koji zaposljava pametne ljude i prezentuje svetu njihove ideje. Ali jeste dobronameran covek, to se ne moze poreci.

Milan

pre 10 godina

ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati
(Gradjanin, 13. avgust 2013 11:54)

Uživaće u fantastičnim aktivnim nano filterima za vodu filtriranu iz hemijski zagađenih tokova, vazduha filtriranog iz zemlje (jer će tamo biti najčistiji), kao i termičkim odelima u kojima će biti prijatno napolju na proletnjih 70 stepeni cezijusa.

p.s. Svaka čast za ideju ali mislim da to nije baš tako jeftino niti ekološki prihvatljivo

dinkomat

pre 10 godina

Pa osnovni problem ovog sistema je mali kapacitet. Ako ide 1 kapsula svakih trideset sekundi to znači 120 kapsula na sat puta 8 putnika iznosi 960 putnika na sat ili dnevni kapacitet od 23000 putnika. Međutim promet neide ravnomerno tokom 24 sata većima koncentracije, ao vaj sistem ima limit od 960 putnika na sat. Povećanjem kapaciteta kapsule moguće je povećati protok, ali ostaje problem što kapsule idu kroz jednu cijev jedna iza druge u razmaku od 30 sekundi. Ako dođe do kvara na jednoj kapsuli cijeli sistem pada u vodu, jer nema alternativnog puta.

Swedenonline

pre 10 godina

Do 2015. godine Srbija će imati Hyperloop
(Mrkonjic, 13. avgust 2013 12:15).. pa sad, hipoteticki, apsolutno ili relativno si u pravu a i nisi. Srbija je vec odavno u hyperloopu gde se vrti u krug hypersvetlosnim brzinama, zato vreme ide unazad! :(

BoKi

pre 10 godina

Pa ne znam... jedno je PayPal sistem, a drugo je inženjerija i poznavanje fizičkih zakona. Sve može da izgleda super na papiru, a onda da se otkrije da recimo aluminijum u stvari nije magnetičan, pa magneti ne mogu da se koriste za ubrzanje ili levitiranje... ili da je potrebno nekoliko kvadratnih kilometara za solarne panele koji bi upumpali toliku energiju za ubrzanje i održavanje kapsula bez trenja... a gde se solarni panel postavi tu trava ne raste... itd. Mašta može svašta, ali nekad u mašti samo i može.

Achitwn

pre 9 godina

Covek je genije, pratim godinama sta radi. Posebna sorta ljudi...

Gledao je diacovery channel. Jos pre nekoliko godina gledao sam docum. O izgradnji tunela izmedju nyc i londona. Bio bi to vakuumirani tunel na nekoj dubini atlantika, viz bi isao preko 2000km na sat. Sto je bilo interesanto je cinjenica da tehnologije vec omogucavaju to. Jedino je business case u pitanju.

Nenad

pre 10 godina

Ovakve stvari brzo padnu u zaborav i bivaju otkupljene od strane korporacija i cekaju vreme kada ce nestati benzina. Za sada je politika ne talasaj!

mirko kojotovski

pre 10 godina

E to je dobra kombinacija za nase tajkune politikose zvezdu partizan pa da krenu ka tacki B i da se zagleve na 798km i da niko nedofje do njih

Jean Bertin

pre 10 godina

Koliko sam razumeo u tunelima ostaje vazduh pa je u principu levitacija na vazdušnom jastuku, nešto poput aérotrain-a, francuskog preambicioznog projekta koji je napušten u konkurenciji sa tada infrastrukrurno kompatibilnijim tgv-om: http://www.youtube.com/watch?v=JcBF8X3oqaw
Vidim da se pominje i magnetna levitacija, pa ne znam da li ona služi samo za lansiranje ili celim putem potpomaže vazdušnu levitaciju, a ako je ovo drugo, onda ne vidim razlog zašto bi uopšte ostao vazduh u tunelu kad može čista magnetna levitacija da radi mnogo efikasnije u vakumu: http://et3.com/

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 3600 baterija nalik na baterije za laptop,a brzina se dostiže frekvetnim regulatorom)

Perica Merica

pre 10 godina

Nikada Hiperlup neće biti ostvarena.
Umesto ovog, putovaće se vazduhoplovima koji primaju par hiljada putnika.
Zbog bezbednosti, ukrcavanje će trajati po 3 sata.
Voda će se prodavati u SMB limenkama, a gradovi će biti prenaseljeni.
Ostaci prirode će biti veoma jadni.

Vladimir

pre 10 godina

Daj prvo da vidimo šta će biti sa Teslom, da li će uopšte opstati ili će završiti kao Fisker i Solyndra, pa tek onda možemo da diskutujemo o ovakvim fantazijama, mislim Tesla se i dalje oslanja na državne subvencije, i dalje ne pravi profit, gubici su proždrali celokupan kapital.

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Vidim da si dobro potkovan sa informacijama od prosle godine. Tesla Motors je itekako profitabilan, akcije su vrtoglavo skocile sa 20 na preko 100$, drzavni dug od pola milijarde dolara vracen je 9 godina pre roka, a Model S je najbolji automobil za 2013. Elon Musk je redak primer suvog genija i uspesnog preduzetnika. Da i ne spominjem da je dizajnirao sopstvenu raketu koja je jeftinija, mocnija i naprednija od svih postojecih i koja ce u perspektivi biti za vise upotreba pomocu "grasshopper" sistema.

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 6500 baterija nalik na baterije za laptop ).

aleksa

pre 10 godina

Prvo, ovo vec postoji, povezano je tako 50 podzemnih baza u USA, svu tehnologuju koji oni imaju posle 50 godina polako daju i nama , a izaberu nekog da je predstavi kao i firme koje ce da to prodaju .

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Niko nikom nista ne garantuje, a najmanje na poslovnom planu, ali verujem u Teslin uspeh jer stvara citavu infrastrukturu za takvu vrstu vozila, a sto se subvencija tice, nadam se da ce one i ostati kao potpora cistijoj i efikasnijoj tehnologiji.

Zoran

pre 10 godina

Znaci to ce kod nas stici sredinom 2350 god.
extra
(Mrsoje, 13. avgust 2013 16:03)

Ne. Krajem 3246 godine, odmah po prijemu u EU.

Swedenonline

pre 10 godina

(Jean Bertin, 13. avgust 2013 13:30).. razmisljas u dobrom smeru ali nekompletno, pretpostavljam da ti fali puno znanja das bi shvatio apsurdnost ideje o vakumskoj cevi duzine do 1600km kako navode. Cilj je ispaljivanje kapsula na svakih 30-ak sekundi a ne dana. Ocigledno nisi svestan ni energetskih troskova za vakumiranje tolike cevi. Neshvati me pogresno ali uci jos pre nego li izadjes sa mega idejama. Jer ovo nije ni bajka ni Srbija vec neki drugi svet iz stvarnosti, naucen u vise segmenata da razmislja kompleksno, sveobuhvatno. Magnetna levitacija je kako si shvatio za start dok se ne dodje do potrebne brzine gde vazdusna struja pritiskom sa svih strana odrzava vozilo na bezbednoj distanci od cevi. Takodje bi kao linearni step motor bila zaduzena za ubrzanje i za odrzavanje energije kretanja. Misli na akselerator, Veliki hadronski sudarac i imaces sliku desavanja!

less

pre 10 godina

Ma, ljudi, šta vam je, Mrka nije završavao Koridor jer je štekao pare za ovo.
Kao što neko reče, Musk nije genijalac u smislu old-school pronalazača (iako je veoma inteligentan), već je više sjajan investitor.

Vladimir

pre 10 godina

@John Doe
Daj Bože da ste u pravu, ja bih voleo da imam električni automobil, Tesla je u prvom kvartalu ostvario profit ali ako se od prihoda oduzmu subvencije onda je i dalje na gubitku, ja se eto nadam da će rastom proizvodnje i prodaje ekonomija obima učiniti svoje (fiksni troškovi po jedinici proizvoda će biti niži) i da će Tesla postati profitablna fabrika i bez subvencija i da ćemo se za 10-20 godina svi voziti u autima na električni i hibridni pogon, samo bojim se je to moja želja, stvarnost je da Tesla može da završi kao Fisker i Solyndra i kao i svi ostali koji su pokušavali da komercijalizuju takve aute, mada se nadam da neće, naravno. A što se tiče cene akcija to nije baš neki pokazatelj, Yahoo je krajem 1999. godine imao vrednost od nekih 80 milijardi dolara ili tako nešto.

Ivan Golman

pre 10 godina

Fenomenalno !!!!!
Samo jedno zaboravismo, kuda ide ovo sve i dali ljuckom bicu treba sve ovo jer mi se cini da idemo nezadrzivo ka samo unistenju!!!

Mikeli

pre 10 godina

Prejaka je avio industrija da bi ovo dozvolila... Amerika nece zbog Boing-a koji je zlatna koka sto bi nas narod rekao, EU nece zbog Erbus-a

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 3600 baterija nalik na baterije za laptop,a brzina se dostiže frekvetnim regulatorom)

Milan

pre 10 godina

ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati
(Gradjanin, 13. avgust 2013 11:54)

Uživaće u fantastičnim aktivnim nano filterima za vodu filtriranu iz hemijski zagađenih tokova, vazduha filtriranog iz zemlje (jer će tamo biti najčistiji), kao i termičkim odelima u kojima će biti prijatno napolju na proletnjih 70 stepeni cezijusa.

p.s. Svaka čast za ideju ali mislim da to nije baš tako jeftino niti ekološki prihvatljivo

Ivan Golman

pre 10 godina

Fenomenalno !!!!!
Samo jedno zaboravismo, kuda ide ovo sve i dali ljuckom bicu treba sve ovo jer mi se cini da idemo nezadrzivo ka samo unistenju!!!

aleksa

pre 10 godina

Prvo, ovo vec postoji, povezano je tako 50 podzemnih baza u USA, svu tehnologuju koji oni imaju posle 50 godina polako daju i nama , a izaberu nekog da je predstavi kao i firme koje ce da to prodaju .

Mlata Zamlata

pre 10 godina

Mislim da ovo uopšte nije izvodljivo iz sledećih razloga.Prvo pogledajte odnos cene karte i cene proizvodnje (vremenski dugo mora da prođe da bi se isplatilo ).Drugo magnetna sila se stvara proticanjem električne struje kroz provodnik usled čega se oko njega indukuje magnetno polje (potreban je jak izvor da bi se u vazduhu održala mašina + težina ljudi,ili velika dužina provodnika što opet znači da je to visoka struja koja je izuzetno opasna ).Treće ako se magnetna sila ne dobija navedenim putem moraju se koristiti izuzetno jaki magneti ( jaki magneti postoje i izuzetno su skupi i ne mogu se naći u velikim komadima , što znači da bi postavljanje malih magneta trajalo duže od četiri godine ).Četvrto radiće ljudi koji su radili na automobilu Tesla ( smešno iz razloga što taj automobil nekoristi nikakvu naprednu tehnologiju , već ima jedan sinhroni motor i oko 6500 baterija nalik na baterije za laptop ).

Bojan

pre 10 godina

Od ovoga nema nista, zato i nije razvio kompletan projekat. Cisto da malo skrene paznju na sebe da se ne kaze da je "presusio" sa idejama i da odrzi paznju grupe sponzora koji finansiraju njegove projekte. Elon nije genije, nema patente za sobom, on je biznismen koji zaposljava pametne ljude i prezentuje svetu njihove ideje. Ali jeste dobronameran covek, to se ne moze poreci.

Milan

pre 10 godina

Prosto ne mogu da razmem količinu hypa koje je ovo izazvalo.
Prošao sam kroz dokument, i ovo izlgeda kao nešto što je student druge godine mašinstva uradio na brzinu za domaći.
Kao prvo, ideja o transportu kroz evakuisanu cev je stara. Jako stara. Reda 100 godina. U poslednjih 50 godina bilo je gomile projekata koji su se zasnivali na delimično evakuisanoj cevi. Mnogo njih je bilo slično ovome što je Mask predložio. Nijedan od njih nije uspeo iz prostog razloga što za previše veliku cenu daju previše malo.
A druga stvar je cena od 6 milijardi dolara. To je naprosto smešno. Izgradnja će koštati barem red veličine više, čak i ako se pretpostavi da troškovi razvoja i testiranja ovog čuda budu 0 (što se naravno neće desiti).
Drugo, kapacitet ovoga je smešan. U najboljem slučaju, može da prebaci oko hiljadu putnika na sat po pravcu. Brza železnica ima maksimalni kapacitet u raspnu od 20 do 30 hiljada putnika na sat po pravcu.
Dakle ako se ufaktoriše realna cena, za iste pare se dobija nefleksibilni sistem sa red veličine manjim kapacitetom.
Nisam sklon zaverama, ali vreme obelodanjivanja projekta i neistine iznesene na račun projekta brzih pruga u Kaliforniji, mi sugerišu da je ovo možda sabotaža projekta brzih pruga u Kaliforniji (prvi radovi bi trebalo da počnu za mesec dana). Koji račun Mask ima u ovome, nije mi skroz jasno, ali za nekoga ko je navikao da gradi svoj posao na državnim subvencijama (Tesla i SpaceX), transportni projekti u Kaliforniji su primamljivi kolač.

BoKi

pre 10 godina

Pa ne znam... jedno je PayPal sistem, a drugo je inženjerija i poznavanje fizičkih zakona. Sve može da izgleda super na papiru, a onda da se otkrije da recimo aluminijum u stvari nije magnetičan, pa magneti ne mogu da se koriste za ubrzanje ili levitiranje... ili da je potrebno nekoliko kvadratnih kilometara za solarne panele koji bi upumpali toliku energiju za ubrzanje i održavanje kapsula bez trenja... a gde se solarni panel postavi tu trava ne raste... itd. Mašta može svašta, ali nekad u mašti samo i može.

Gradjanin

pre 10 godina

Majko mila, kakav napredak, kakav vizionar! Ako je ovo istinito i izvodljivo ja sam zaista ostao bez reci. Pre samo 10 godina nismo znali sta je lcd tv, na internet smo se kacili dial-upom, a google je bio nista drugo do alternative yahoo. Pogledajte samo danasnjicu. Bioticke ruke, nano-nauka, nova transportna sredstva. Svet nezadrzivo ide napred i ne mogu da vam objasnim koliko sam srecan sto ne mogu ni da zamislim stvari u kojima ce moja deca uzivati!

Sjajno!

Perica Merica

pre 10 godina

Nikada Hiperlup neće biti ostvarena.
Umesto ovog, putovaće se vazduhoplovima koji primaju par hiljada putnika.
Zbog bezbednosti, ukrcavanje će trajati po 3 sata.
Voda će se prodavati u SMB limenkama, a gradovi će biti prenaseljeni.
Ostaci prirode će biti veoma jadni.

Vladimir

pre 10 godina

Daj prvo da vidimo šta će biti sa Teslom, da li će uopšte opstati ili će završiti kao Fisker i Solyndra, pa tek onda možemo da diskutujemo o ovakvim fantazijama, mislim Tesla se i dalje oslanja na državne subvencije, i dalje ne pravi profit, gubici su proždrali celokupan kapital.

drg

pre 10 godina

Ja u ostvarenje ovoga projekta verujem nakon neverovatnog napretka sa mobilnim i internetom što je pre desetak godina bilo samo iluzija. Zašto ovoliko sprdnje u komentarima

to

pre 10 godina

ovako nešto sam i ja smislio, u pitanju su fotonske magistrale, samo sto je to na žalost daleka budućnost. Ovo izgleda obećavajuće

dinkomat

pre 10 godina

Pa osnovni problem ovog sistema je mali kapacitet. Ako ide 1 kapsula svakih trideset sekundi to znači 120 kapsula na sat puta 8 putnika iznosi 960 putnika na sat ili dnevni kapacitet od 23000 putnika. Međutim promet neide ravnomerno tokom 24 sata većima koncentracije, ao vaj sistem ima limit od 960 putnika na sat. Povećanjem kapaciteta kapsule moguće je povećati protok, ali ostaje problem što kapsule idu kroz jednu cijev jedna iza druge u razmaku od 30 sekundi. Ako dođe do kvara na jednoj kapsuli cijeli sistem pada u vodu, jer nema alternativnog puta.

less

pre 10 godina

Ma, ljudi, šta vam je, Mrka nije završavao Koridor jer je štekao pare za ovo.
Kao što neko reče, Musk nije genijalac u smislu old-school pronalazača (iako je veoma inteligentan), već je više sjajan investitor.

Jean Bertin

pre 10 godina

Koliko sam razumeo u tunelima ostaje vazduh pa je u principu levitacija na vazdušnom jastuku, nešto poput aérotrain-a, francuskog preambicioznog projekta koji je napušten u konkurenciji sa tada infrastrukrurno kompatibilnijim tgv-om: http://www.youtube.com/watch?v=JcBF8X3oqaw
Vidim da se pominje i magnetna levitacija, pa ne znam da li ona služi samo za lansiranje ili celim putem potpomaže vazdušnu levitaciju, a ako je ovo drugo, onda ne vidim razlog zašto bi uopšte ostao vazduh u tunelu kad može čista magnetna levitacija da radi mnogo efikasnije u vakumu: http://et3.com/

Nenad

pre 10 godina

Ovakve stvari brzo padnu u zaborav i bivaju otkupljene od strane korporacija i cekaju vreme kada ce nestati benzina. Za sada je politika ne talasaj!

mirko kojotovski

pre 10 godina

E to je dobra kombinacija za nase tajkune politikose zvezdu partizan pa da krenu ka tacki B i da se zagleve na 798km i da niko nedofje do njih

Swedenonline

pre 10 godina

(Jean Bertin, 13. avgust 2013 13:30).. razmisljas u dobrom smeru ali nekompletno, pretpostavljam da ti fali puno znanja das bi shvatio apsurdnost ideje o vakumskoj cevi duzine do 1600km kako navode. Cilj je ispaljivanje kapsula na svakih 30-ak sekundi a ne dana. Ocigledno nisi svestan ni energetskih troskova za vakumiranje tolike cevi. Neshvati me pogresno ali uci jos pre nego li izadjes sa mega idejama. Jer ovo nije ni bajka ni Srbija vec neki drugi svet iz stvarnosti, naucen u vise segmenata da razmislja kompleksno, sveobuhvatno. Magnetna levitacija je kako si shvatio za start dok se ne dodje do potrebne brzine gde vazdusna struja pritiskom sa svih strana odrzava vozilo na bezbednoj distanci od cevi. Takodje bi kao linearni step motor bila zaduzena za ubrzanje i za odrzavanje energije kretanja. Misli na akselerator, Veliki hadronski sudarac i imaces sliku desavanja!

Achitwn

pre 9 godina

Covek je genije, pratim godinama sta radi. Posebna sorta ljudi...

Gledao je diacovery channel. Jos pre nekoliko godina gledao sam docum. O izgradnji tunela izmedju nyc i londona. Bio bi to vakuumirani tunel na nekoj dubini atlantika, viz bi isao preko 2000km na sat. Sto je bilo interesanto je cinjenica da tehnologije vec omogucavaju to. Jedino je business case u pitanju.

XXDDL

pre 10 godina

Pratim Ilonov rad i zivot vec dugo.Nerovatan preduzetnik i vizionar.I sjajan covek. Vidim u komentarima da neko spominje avio industriju,ali ne vidim previse zabrinutosti jer i u samom pdf tekstu hyperloopa koji mozete skinuti sa sajtova Maskovih kompanija spacex i tesla motors, napominje da na duze distance i dalje ce primat imati supersonicni putnicki avioni. Ideja je sjajna , samo postavljena je kao open source,ne kao nesto sto ce Mask eksluzivno graditi + i sam je naveo da postoji dosta stvari koje treba isprativiti.Vidim da vecina ne prenosti taj deo vesti.

Metuzalem

pre 10 godina

A ne, nikako. Ja sam ipak za nase brze i sigurne vozeve koji jure cak i preko 20km/h. Doduse, moramo jos da poradimo na sigurnosti, nesto nam iskacu iz sina zbog prevelike brzine.

Zamislite koliko bi ljudi postali svesni koliko smo mali kad bi Mrka nesto ovako izgradio? Subotica-Dimitrovgrad za manje od pola sata. Nis-Zvornik deset-petnaest minuta.

Moze u Jednom Pravcu?

pre 10 godina

Kod nas ovo I ne moze da prodje... citava zemlja, sve da se sa bivsom bracom pomirimo, ne prelazi 900km...

1,600km za 30min a mi jos uvek od Beograda do Novog Sada stanemo dva put da uzinamo..

Rango

pre 10 godina

Kod nas, voz koji ide na relaciji Brčko-Tuzla staje na svakom prelasku asfaltne ceste, gdje zbog nedostatka rampe izlazi kondukter, masci rukama zaustavlja promet na cesti dok voz ne prođe, a onda se on uhvati za zadnji vagon i popne na voz u pokretu koji se u prosjeku krece brzinom 20-40km/h, i tako polako do sljedeceg prelaska ceste, gdje opet izlazi iz voza i zaustavlja saobraćaj.... Putovanje Brčko-Tuzla traje 2.5h, to je oko 70km?! :/ Inace sve bih ovo nekako i podnio, jer volim da putujem vozom, ali ne mogu podnijeti smrad mokraće koji se širi vagonima. Predpostavljam da ih naveće dok stoje na željezničkoj zamišljaju klinci i kojekakve pijandure... I sad kad pogledas da neki razmišljaju o Hyperloop-u a mi još putujemo u ovakvim vozovima... (bože, gdje ja živim....) :(

Swedenonline

pre 10 godina

Do 2015. godine Srbija će imati Hyperloop
(Mrkonjic, 13. avgust 2013 12:15).. pa sad, hipoteticki, apsolutno ili relativno si u pravu a i nisi. Srbija je vec odavno u hyperloopu gde se vrti u krug hypersvetlosnim brzinama, zato vreme ide unazad! :(

Vladimir

pre 10 godina

@John Doe
Daj Bože da ste u pravu, ja bih voleo da imam električni automobil, Tesla je u prvom kvartalu ostvario profit ali ako se od prihoda oduzmu subvencije onda je i dalje na gubitku, ja se eto nadam da će rastom proizvodnje i prodaje ekonomija obima učiniti svoje (fiksni troškovi po jedinici proizvoda će biti niži) i da će Tesla postati profitablna fabrika i bez subvencija i da ćemo se za 10-20 godina svi voziti u autima na električni i hibridni pogon, samo bojim se je to moja želja, stvarnost je da Tesla može da završi kao Fisker i Solyndra i kao i svi ostali koji su pokušavali da komercijalizuju takve aute, mada se nadam da neće, naravno. A što se tiče cene akcija to nije baš neki pokazatelj, Yahoo je krajem 1999. godine imao vrednost od nekih 80 milijardi dolara ili tako nešto.

Zoran

pre 10 godina

Znaci to ce kod nas stici sredinom 2350 god.
extra
(Mrsoje, 13. avgust 2013 16:03)

Ne. Krajem 3246 godine, odmah po prijemu u EU.

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Vidim da si dobro potkovan sa informacijama od prosle godine. Tesla Motors je itekako profitabilan, akcije su vrtoglavo skocile sa 20 na preko 100$, drzavni dug od pola milijarde dolara vracen je 9 godina pre roka, a Model S je najbolji automobil za 2013. Elon Musk je redak primer suvog genija i uspesnog preduzetnika. Da i ne spominjem da je dizajnirao sopstvenu raketu koja je jeftinija, mocnija i naprednija od svih postojecih i koja ce u perspektivi biti za vise upotreba pomocu "grasshopper" sistema.

John Doe

pre 10 godina

@Vladimir
Niko nikom nista ne garantuje, a najmanje na poslovnom planu, ali verujem u Teslin uspeh jer stvara citavu infrastrukturu za takvu vrstu vozila, a sto se subvencija tice, nadam se da ce one i ostati kao potpora cistijoj i efikasnijoj tehnologiji.