Petak, 02.08.2013.

18:53

Vegetarijanska hrana rešenje za glad u svetu

Izvor: esciencenews.com

Vegetarijanska hrana rešenje za glad u svetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

dejan

pre 10 godina

Biljojed sam poslednje tri godine, a svaštojed sam bio do svoje 33-će, pa mogu da razumem sve one koji se brinu da će da se razbole i umru ako ne jedu životinje.
Iako verujem da bi biljna ishrana kao masovna planetarna pojava donela mir svetu, prosto ne vidim šta bi moralo da se dogodi da dođe do toga. Tako da, bez brige ... vi koji vam se sviđa krkajte "vojnički" a ja ću posni pasulj :D

EEE

pre 10 godina

Ne mogu da citam sve komentare,ali jesam one na pocetku pa smatram da je vecina komantara ista...Najlakse je suditi o necemu o cemu covek pojma nema...ja sam vegeterijanac vec 11 godina,znam neke koji su preko 30 godina,pa mislite da im fali nesto...za svo to vreme lekara nisam posetila ni jednom,zdravstveno nikada bolje,kosa,koza,uvek pozitivno raspolozenje...i da,posto neko gore rece da takvi ljudi ne mogu nista fizicki,evo ja treniram karate godinama..to su samo neki od primera,da ne smaram mnogo,ali procitajte pre nego sto sudite o necemu...

Gnostik

pre 10 godina

Nadam se da ce ljudi biti obazrivi i shvatiti ovu prevaru na vrijeme. Covjek nije biljojed i ne moze da preziva! Povrce sluzi kao pomoc u ishrani. Meso i voce su obaveza! Covjek jeduci zivotinje biljojede dobija ono sto valja od tih biljaka.
Ne pravite se duhovni sa vegetarijanstvom, za dizanje duhovnosti covjeku treba dovoljna kolicina energije, a ona se ne moze dobiti bez mesa.

sd

pre 10 godina

@(mr.key, 3. avgust 2013 19:57)
Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

Dave Scott, sestostruki prvak Ironmana-a, najteze triatlon discipline(3.86 km plivanje, 180.25 km bicikl, 42.2 km trcanje). Vegan. Onda nesto iz mog faha, Saolin monasi. Svi monasi pod direktnim nadzorom staresine hrama su striktni vegeterijanci. Pogledaj njihove fizicki mogucnosti na youtube-u. Itd, itd..

mr.key

pre 10 godina

Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

Niko

pre 10 godina

Napisacu nesto sto ce malo ko razumeti, a jos manje ih zna sada.

Vegeterijanska i veganska ishrana su jedna ista stvar.
Relativno skoro se pojavio termin veganska ishrana, kako bi se napravio prostor da vegani ispadnu bolji momci od obicnih vegetarijanaca koji jedu jaja ili mleko. Bljak! ;)
O cemu se naime radi?
Vegeterijanstvo podrazumeva pored posebnog rezima ishrane i duhovni mir, zivot u skladu sa prirodom i celim kosmosom. Komlikovanije od samo izbacivanja mesa iz ishrane, zar ne? (izvorno nema veze sa ishranom uopste)
Naziv potice od homo vegetus. Duhovno i mentalno uravnotezena osoba, osoba sa zdravim mislima, aluzija na prirodne tokove stvari.
Zdravo misleca osoba ne moze ubiti drugo zivo bice samo da bi se hranila.
Prvobitni ljudi koji su izbacili meso iz ishrane imali su bolje razloge od vecine onih koji to rade danas. Mnogi to rade zbog straha za zdravlje, brige za zivotinje i sl. a ne zato sto su istinksi vezani za ljudsku prirodu. Samo jedna od istina o dobrim momcina danasnjice.

Vegan ili vegeterijanac je jedna te ista stvar. ljudi koji ih razdvajaju to ne mogu biti, jer kao sto rekoh to je malo vise od izbacivanja hrane zivotinjskog porekla iz upotrebe.

b

pre 10 godina

Svuda u svetu je zdrava i organska hrana u proseku za 30% skuplja u odnosu na neorgansku ili GMO. To se zove politika nejednakih mogucnosti. Bogati se hrane kvalitetno dok nama poturaju pricu o prednostima GMO i prirodnom prirastaju. Kapitalisti su svuda isti, bilo u Srbiji, Japanu, SAD ili gde god...

aca Umc

pre 10 godina

ljudi su svastojedi oduvek. Ne znam zasto su neki toliko iskljucivi kad je meso u pitanju (do duse pitanje je koliko je ovo meso koje danas jedemo prirodno) Licno, jedem i meso, i voce i povrce, odnos je negde oko 80 prema 20 u korist povrca, sa 33 godine nikad se nisam ni prehladio a kamoli nesto ozbiljnije. Nemam ni karton u d.z. Povrce je definitivno zdravije od mesa ali meso nikako ne treba izbaciti.

stan82

pre 10 godina

@unesite 200 g proteina dnevno na ovaj nacin a da ne dobijete dijareju
(neko, 02. avgust 2013 22:24) E moj drugar, ako unosis toliko proteina i to iskljucivo zivotinjskih ode tebi jetra/bubrezi/imuni sistem ocas posla za koji mesec. jeste da ces da smrsas i nabacis misice, ali zbog aminokiselina koje su visak (nema sanse da mozes da ih iskoristis sve, jedino dajes telu dovoljno svih esencijalnih aminokiselina) jetra i bubrezi rade u 3 smene. Ja sam unosio preko 150g mesnih proteina na dan kada sam isao u teretanu skoro 3 godine + proteinski sejk. A onda mi se pojavio strahovit umor i pad paznje/memorije i na kontroli se pojavi masna jetra (nisam debeo) i enzimi visoki ko ludi. A nije hepatitis ili alkoholizam ili unos masti. Jedan doktor mi rece : probaj sa veganskom ishranom : proslo je dve godine nemam nikakvih problema. jetra se ocistila za 6 meseci. unosim oko 80-100g proteina na dan i to je sasvim dovoljno. A da usput mi je los LDL holesterol pao sa gornje granice od 170 na donju granicu 80. Toliko od mene.

Milan. Indjija

pre 10 godina

Da svima Vama bude jasno. Ne moze se kvalitetno i zdravo hraniti i koristiti vegetarijanskim namirnicama, sa malo novca. Ovde konkretno mislim na Srbiju, jer se to tice nas. Sa tridesetak hiljada dinara, ne bi imali novca ni za suvu detelinu, ceo mesec. Zdrava hrana kosta mnogo gospodo. Sojino mleko, sojin sir, masline i maslinovo ulje, integralni hleb bez glutena, su samo tri namirnice koje su u toj vrsti ishrane neophodne svakodnevno. A one su jednostavno preskupe. Tako da o ostalim ne treba ni diskutovati. Rezime, tema je jednostavno promasena za Srbiju.

vegan

pre 10 godina

o ovome ja uporno pricam! Pitajte bilo kog lekara kada je lecio nekog zbog nedostatka proteina. Vecina pacijenata pate od bolesti srca, krvnih sudova,dijabetesa i drugih hronicnih bolesti koje su upravo direktno posledica ishrane zivotinjskim namirnicama (da se slucajno ne dobije nedostatak proteina)... E pa, ne mozete ga dobiti uz vegansku ishranu nikako, a mozda izbegnete ove ostale bolesti koje su u vrhu liste "ubica" - 1.kardiovaskularne bolesti, 2. kancer... Jos ako na taj nacin pobedimo glad u svetu, vise nego dovoljno je receno. STA CEKATE??????

veggie

pre 10 godina

Dve godine bila sam vegeterijanka, i veoma cesto sam spremala veganska jela. Nikada nisam imala zdravstvenih problema, sta vise, resila sam problem nadutosti, gasova i otezanog varenja. Smatram da svi oni koji vegeterijansku ishranu vide kao iluzornu treba da razmisle o stetnosti mesne ishrane bogate vestackim bojama, aditivima, antibioticima, hormonima kao deo GMO, a veoma cesto i domace hrane. Sve je zagadjeno i nista nije idealno. A i da se nadovezem na jedan od komentara-zemlje treceg sveta ne gladuju zbog svoje dece, nego zarad naseg belackog komoditeta i mas-konzumerizma.

Zoki

pre 10 godina

Zemlje koje imaju problem gladi trebaju da usklade svoju proizvodnju hrane u skladu sa tim. Isto se odnosi i na prirodni prirastaj. Razvijene zemlje mogu da pomognu, ali to bi trebalo da bude kratkotrajno resenje.
Kod dostave humanitarne pomoci najveci problem su lokalni pljackasi koji onda prodaju tu hranu ili je koriste u politicke svrhe. Drugi problem su idioti, poput onog politicara sa juga Afrike koji je odbio genetski modifikovanu hranu dok su mu hiljade stanovnika umirale.

Sa porastom cena nafte, biogorivo ce se sve vise proizvoditi i ne postoji sila koja ce to da spreci. Neka proizvodjaci nafte obore cene, pa niko nece proizvoditi biogorivo.

sd

pre 10 godina

@(dusanmal, 2. avgust 2013 20:11)
Ne. Naucna cinjenica je da vegeterijanci i vegani jednostavno postoje. Ne oboljevaju(bar ne cesce nego mesojedi) i ne umiru od nedostatka nekih sastojaka. To je bljuvotina mesne industrije koju si ti ocigledno progutao. Eto, pa sad ti mene ubedi da je moj prijatelj koji je, eto zamisli, vegan vec 30 i kusur god(od svoje 17) ustvari mrtav i da ne postoji. Da ne govorim da je odlicnog zdravlja i fizicke kondicije za svoje godine. A zamisli tek ovo, ne koristi nikakve suplemente. Neverovatno, a? Ali cinjenica. Mozes verovati u to, a mozes i da nastavis da verujes mesnoj industriji. Tvoj izbor.

kontrapunkt

pre 10 godina

Covek po prirodi nije cist biljozder.
1. Biljozderi nemaju razvijene ocnjake.
2. Praistorijski crtezi po pecinama prikazuju lovce a ne ljude kako pasu travu.
Zakljucak: ne trebamo da se pravimo pametniji od prirode jer je to plod ljudske sujete i egocentrizma. Treba mnogo vise unositi povrce nego meso, ali nije zdravo potpuno se odreci mesa poput ribe ili teletine.

laza

pre 10 godina

Vegetarijanac sam vec skoro 20 godina a prvi cu da skocim da kazem da clanak nema mnogo smisla. Da nece mozda drzava da zabranjuje meso na silu zato sto je to tehnicki "efikasnije"? To bi onda bila neka vrsta totalitarizma i put u katastrofu. Ovo pre svega, a tek onda sledi argument da vegetarijanska ishrana nece nista resiti samo zato sto je nesto jeftinija, zato sto je hrana je vec dovoljno jeftina i glad u svetu je ustvari problem politicke volje, a ta volja bi ostala ista i da su svi na planeti vegetarijanci.

sasa

pre 10 godina

Predlog naucnika nece nikad naici na podrsku politicara koje finansiraju korporacije. Ali je za pohvalu da naucnici konacno nesto kazu a da bude suprotno interesima korporacija.

asteroid

pre 10 godina

zasto bih se ja odricao mesa da bi hranili zemlje treceg sveta u kojima se stanovnistvo nekontrolisano razmozava? ne, nego cemo mi da proizvodimo hranu, a oni da prave po desetoro dece koje bi razvijenije zemlje trebalo da hrane

dusanmal

pre 10 godina

Naucno nemoguce. Jedite samo stvarnu vegeterijansku hranu i... razbolecete se brzo, te ako nastavite - umreti. Kljucni problem #1: biljna hrana jednostavno ne sadrzi neke osnovne sastojke potrebne za ljudski metabolizam. Moderni vegeterijanci (namerno) zaboravljaju da je ceo niz proizvoda koji oni koriste namerno, industrijski, neprirodno obogacen vitaminima i mineralima koji u biljnoj hrani ne postoje.
Znaci, vegeterijanska hrana za sve ako uz nju prihvatimo industrijski proizvedene hemikalije kao dodatak. Ne, hvala.

DJay

pre 10 godina

Nazalost, od toga nema nista. Mesna industrija je suvuise jaka i uticajna u svetu da bi dozvolila ovako nesto. Sve je u parama naravno i nikoga nije briga da li bi nesto korisno postigli ako bi promeni nacin ishrane, nahranili gladne i ziveli zdravije.

Slobodan

pre 10 godina

Zaboravljate samo jednu stvar...
Glad u svetu je zato sto nekom tako odgovara, a ne zato sto tako mora.
Ovakvi clanci su potpuno gubljenje vremena, vec ako zaista zele da doprinesu iskorenjivanju gladnih, neka lepo objave imena onih zbog kojih se sve to desava.
Generalno gledajuci, planeta je odavno zrela za jednu globalnu burzoasku revoluciju, sa neizbeznom giljotinom, jer stotinak ljudi maltretira 7 milijardi. Moraju biti eliminisani, a planeta mora nastaviti da zivi!

aca Umc

pre 10 godina

pa kako onda ucenjivati sirotinju da radi za saku pirinca dnevno ako ce svi biti siti? Nekako nije u skladu sa robovlasnickim sistemom.

coa011

pre 10 godina

Ma najbolje da kad ogladnimo, popnemo se na drvo i brstimo lišće, ko pande , tako da bi ušteda bila još veća, jer se ne bi trošlo gorivo na setvu i žetvu i ozonska rupa bi se izlečila i naravno posle obroka zvaknuti par liski eukaliptusa za regulaciju ph vrednosti

deki

pre 10 godina

“Kako naša planeta postaje sve pretrpanija i trpimo razne pošasti poput suša i parazita, možemo pronaći način da efikasnije iskoristimo zemlju koju imamo”, dodaje ona.
Najveca posast je monetarni sistem...

goranski

pre 10 godina

Kad sam otisao id zemlje pre 25 godina i video kako ovde drze zivotinje i proizvode meso postao sam vegeterijanac preko noci.
Nikom se ne bi usudio da kazem sta da jede,stvar izbora(u mom slucaju i savesti)ali trebalo bi mozda i par dana nedeljno i bez mesa.
Postenije prema planeti,nesretnim zivotinjama a isto tako prema samom sebi.
p.s.
Nema sanse.

Jeremy

pre 10 godina

A zar nije rešenje smanjivanje populacionog rasta? Ionako je planeta prenaseljena, ovim istraživanjem se rešava posledica a ne uzrok problema... Problem sa hranom uglavnom imaju siromašne zemlje trećeg sveta tako da ne vidim zašto bi ostale države delile svoju hranu sa bilo kim ili menjale navike svojeg stanovništva?

Predrag

pre 10 godina

Krece moja teorija zavere. Ako zasadite Monsato seme, moci ce da se hrani 15 milijardi. E sad, posto je poznata ''humana strana kapitalizma'' i ''solidarnost'' u kapitalizmu, desice se da svi na silu postanemo vegetarijanci, cak cemo i nasu religiju promeniti u vegansku... Samo sto ce zbog proizvodnje biogoriva i dalje vladati nestasica hrane.

ajme

pre 10 godina

Prestao da shvatam ozbiljno tekst posle same ideje disbalansa i prebacivanja resursa sa stocne hrane samo na ljude. Mislim, moze na taj nacin isti da se sve prebaci na stocnu hranu pa cemo hraniti ljude mesom. A tek ideja da posto meso uzima veliki danak, treba prestati hraniti stoku pa neka pocrka - tek to nije normalno. A bogami ni vegetarijanski, posto ti ljudi imaju ideal da ne muce zivotinje (dobro, neki od njih, dosta njih su pozeri).

goranski

pre 10 godina

Kad sam otisao id zemlje pre 25 godina i video kako ovde drze zivotinje i proizvode meso postao sam vegeterijanac preko noci.
Nikom se ne bi usudio da kazem sta da jede,stvar izbora(u mom slucaju i savesti)ali trebalo bi mozda i par dana nedeljno i bez mesa.
Postenije prema planeti,nesretnim zivotinjama a isto tako prema samom sebi.
p.s.
Nema sanse.

aca Umc

pre 10 godina

pa kako onda ucenjivati sirotinju da radi za saku pirinca dnevno ako ce svi biti siti? Nekako nije u skladu sa robovlasnickim sistemom.

deki

pre 10 godina

“Kako naša planeta postaje sve pretrpanija i trpimo razne pošasti poput suša i parazita, možemo pronaći način da efikasnije iskoristimo zemlju koju imamo”, dodaje ona.
Najveca posast je monetarni sistem...

DJay

pre 10 godina

Nazalost, od toga nema nista. Mesna industrija je suvuise jaka i uticajna u svetu da bi dozvolila ovako nesto. Sve je u parama naravno i nikoga nije briga da li bi nesto korisno postigli ako bi promeni nacin ishrane, nahranili gladne i ziveli zdravije.

asteroid

pre 10 godina

zasto bih se ja odricao mesa da bi hranili zemlje treceg sveta u kojima se stanovnistvo nekontrolisano razmozava? ne, nego cemo mi da proizvodimo hranu, a oni da prave po desetoro dece koje bi razvijenije zemlje trebalo da hrane

Jeremy

pre 10 godina

A zar nije rešenje smanjivanje populacionog rasta? Ionako je planeta prenaseljena, ovim istraživanjem se rešava posledica a ne uzrok problema... Problem sa hranom uglavnom imaju siromašne zemlje trećeg sveta tako da ne vidim zašto bi ostale države delile svoju hranu sa bilo kim ili menjale navike svojeg stanovništva?

coa011

pre 10 godina

Ma najbolje da kad ogladnimo, popnemo se na drvo i brstimo lišće, ko pande , tako da bi ušteda bila još veća, jer se ne bi trošlo gorivo na setvu i žetvu i ozonska rupa bi se izlečila i naravno posle obroka zvaknuti par liski eukaliptusa za regulaciju ph vrednosti

Predrag

pre 10 godina

Krece moja teorija zavere. Ako zasadite Monsato seme, moci ce da se hrani 15 milijardi. E sad, posto je poznata ''humana strana kapitalizma'' i ''solidarnost'' u kapitalizmu, desice se da svi na silu postanemo vegetarijanci, cak cemo i nasu religiju promeniti u vegansku... Samo sto ce zbog proizvodnje biogoriva i dalje vladati nestasica hrane.

Slobodan

pre 10 godina

Zaboravljate samo jednu stvar...
Glad u svetu je zato sto nekom tako odgovara, a ne zato sto tako mora.
Ovakvi clanci su potpuno gubljenje vremena, vec ako zaista zele da doprinesu iskorenjivanju gladnih, neka lepo objave imena onih zbog kojih se sve to desava.
Generalno gledajuci, planeta je odavno zrela za jednu globalnu burzoasku revoluciju, sa neizbeznom giljotinom, jer stotinak ljudi maltretira 7 milijardi. Moraju biti eliminisani, a planeta mora nastaviti da zivi!

sd

pre 10 godina

@(dusanmal, 2. avgust 2013 20:11)
Ne. Naucna cinjenica je da vegeterijanci i vegani jednostavno postoje. Ne oboljevaju(bar ne cesce nego mesojedi) i ne umiru od nedostatka nekih sastojaka. To je bljuvotina mesne industrije koju si ti ocigledno progutao. Eto, pa sad ti mene ubedi da je moj prijatelj koji je, eto zamisli, vegan vec 30 i kusur god(od svoje 17) ustvari mrtav i da ne postoji. Da ne govorim da je odlicnog zdravlja i fizicke kondicije za svoje godine. A zamisli tek ovo, ne koristi nikakve suplemente. Neverovatno, a? Ali cinjenica. Mozes verovati u to, a mozes i da nastavis da verujes mesnoj industriji. Tvoj izbor.

vegan

pre 10 godina

o ovome ja uporno pricam! Pitajte bilo kog lekara kada je lecio nekog zbog nedostatka proteina. Vecina pacijenata pate od bolesti srca, krvnih sudova,dijabetesa i drugih hronicnih bolesti koje su upravo direktno posledica ishrane zivotinjskim namirnicama (da se slucajno ne dobije nedostatak proteina)... E pa, ne mozete ga dobiti uz vegansku ishranu nikako, a mozda izbegnete ove ostale bolesti koje su u vrhu liste "ubica" - 1.kardiovaskularne bolesti, 2. kancer... Jos ako na taj nacin pobedimo glad u svetu, vise nego dovoljno je receno. STA CEKATE??????

veggie

pre 10 godina

Dve godine bila sam vegeterijanka, i veoma cesto sam spremala veganska jela. Nikada nisam imala zdravstvenih problema, sta vise, resila sam problem nadutosti, gasova i otezanog varenja. Smatram da svi oni koji vegeterijansku ishranu vide kao iluzornu treba da razmisle o stetnosti mesne ishrane bogate vestackim bojama, aditivima, antibioticima, hormonima kao deo GMO, a veoma cesto i domace hrane. Sve je zagadjeno i nista nije idealno. A i da se nadovezem na jedan od komentara-zemlje treceg sveta ne gladuju zbog svoje dece, nego zarad naseg belackog komoditeta i mas-konzumerizma.

sasa

pre 10 godina

Predlog naucnika nece nikad naici na podrsku politicara koje finansiraju korporacije. Ali je za pohvalu da naucnici konacno nesto kazu a da bude suprotno interesima korporacija.

laza

pre 10 godina

Vegetarijanac sam vec skoro 20 godina a prvi cu da skocim da kazem da clanak nema mnogo smisla. Da nece mozda drzava da zabranjuje meso na silu zato sto je to tehnicki "efikasnije"? To bi onda bila neka vrsta totalitarizma i put u katastrofu. Ovo pre svega, a tek onda sledi argument da vegetarijanska ishrana nece nista resiti samo zato sto je nesto jeftinija, zato sto je hrana je vec dovoljno jeftina i glad u svetu je ustvari problem politicke volje, a ta volja bi ostala ista i da su svi na planeti vegetarijanci.

kontrapunkt

pre 10 godina

Covek po prirodi nije cist biljozder.
1. Biljozderi nemaju razvijene ocnjake.
2. Praistorijski crtezi po pecinama prikazuju lovce a ne ljude kako pasu travu.
Zakljucak: ne trebamo da se pravimo pametniji od prirode jer je to plod ljudske sujete i egocentrizma. Treba mnogo vise unositi povrce nego meso, ali nije zdravo potpuno se odreci mesa poput ribe ili teletine.

stan82

pre 10 godina

@unesite 200 g proteina dnevno na ovaj nacin a da ne dobijete dijareju
(neko, 02. avgust 2013 22:24) E moj drugar, ako unosis toliko proteina i to iskljucivo zivotinjskih ode tebi jetra/bubrezi/imuni sistem ocas posla za koji mesec. jeste da ces da smrsas i nabacis misice, ali zbog aminokiselina koje su visak (nema sanse da mozes da ih iskoristis sve, jedino dajes telu dovoljno svih esencijalnih aminokiselina) jetra i bubrezi rade u 3 smene. Ja sam unosio preko 150g mesnih proteina na dan kada sam isao u teretanu skoro 3 godine + proteinski sejk. A onda mi se pojavio strahovit umor i pad paznje/memorije i na kontroli se pojavi masna jetra (nisam debeo) i enzimi visoki ko ludi. A nije hepatitis ili alkoholizam ili unos masti. Jedan doktor mi rece : probaj sa veganskom ishranom : proslo je dve godine nemam nikakvih problema. jetra se ocistila za 6 meseci. unosim oko 80-100g proteina na dan i to je sasvim dovoljno. A da usput mi je los LDL holesterol pao sa gornje granice od 170 na donju granicu 80. Toliko od mene.

dusanmal

pre 10 godina

Naucno nemoguce. Jedite samo stvarnu vegeterijansku hranu i... razbolecete se brzo, te ako nastavite - umreti. Kljucni problem #1: biljna hrana jednostavno ne sadrzi neke osnovne sastojke potrebne za ljudski metabolizam. Moderni vegeterijanci (namerno) zaboravljaju da je ceo niz proizvoda koji oni koriste namerno, industrijski, neprirodno obogacen vitaminima i mineralima koji u biljnoj hrani ne postoje.
Znaci, vegeterijanska hrana za sve ako uz nju prihvatimo industrijski proizvedene hemikalije kao dodatak. Ne, hvala.

ajme

pre 10 godina

Prestao da shvatam ozbiljno tekst posle same ideje disbalansa i prebacivanja resursa sa stocne hrane samo na ljude. Mislim, moze na taj nacin isti da se sve prebaci na stocnu hranu pa cemo hraniti ljude mesom. A tek ideja da posto meso uzima veliki danak, treba prestati hraniti stoku pa neka pocrka - tek to nije normalno. A bogami ni vegetarijanski, posto ti ljudi imaju ideal da ne muce zivotinje (dobro, neki od njih, dosta njih su pozeri).

b

pre 10 godina

Svuda u svetu je zdrava i organska hrana u proseku za 30% skuplja u odnosu na neorgansku ili GMO. To se zove politika nejednakih mogucnosti. Bogati se hrane kvalitetno dok nama poturaju pricu o prednostima GMO i prirodnom prirastaju. Kapitalisti su svuda isti, bilo u Srbiji, Japanu, SAD ili gde god...

sd

pre 10 godina

@(mr.key, 3. avgust 2013 19:57)
Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

Dave Scott, sestostruki prvak Ironmana-a, najteze triatlon discipline(3.86 km plivanje, 180.25 km bicikl, 42.2 km trcanje). Vegan. Onda nesto iz mog faha, Saolin monasi. Svi monasi pod direktnim nadzorom staresine hrama su striktni vegeterijanci. Pogledaj njihove fizicki mogucnosti na youtube-u. Itd, itd..

Niko

pre 10 godina

Napisacu nesto sto ce malo ko razumeti, a jos manje ih zna sada.

Vegeterijanska i veganska ishrana su jedna ista stvar.
Relativno skoro se pojavio termin veganska ishrana, kako bi se napravio prostor da vegani ispadnu bolji momci od obicnih vegetarijanaca koji jedu jaja ili mleko. Bljak! ;)
O cemu se naime radi?
Vegeterijanstvo podrazumeva pored posebnog rezima ishrane i duhovni mir, zivot u skladu sa prirodom i celim kosmosom. Komlikovanije od samo izbacivanja mesa iz ishrane, zar ne? (izvorno nema veze sa ishranom uopste)
Naziv potice od homo vegetus. Duhovno i mentalno uravnotezena osoba, osoba sa zdravim mislima, aluzija na prirodne tokove stvari.
Zdravo misleca osoba ne moze ubiti drugo zivo bice samo da bi se hranila.
Prvobitni ljudi koji su izbacili meso iz ishrane imali su bolje razloge od vecine onih koji to rade danas. Mnogi to rade zbog straha za zdravlje, brige za zivotinje i sl. a ne zato sto su istinksi vezani za ljudsku prirodu. Samo jedna od istina o dobrim momcina danasnjice.

Vegan ili vegeterijanac je jedna te ista stvar. ljudi koji ih razdvajaju to ne mogu biti, jer kao sto rekoh to je malo vise od izbacivanja hrane zivotinjskog porekla iz upotrebe.

Milan. Indjija

pre 10 godina

Da svima Vama bude jasno. Ne moze se kvalitetno i zdravo hraniti i koristiti vegetarijanskim namirnicama, sa malo novca. Ovde konkretno mislim na Srbiju, jer se to tice nas. Sa tridesetak hiljada dinara, ne bi imali novca ni za suvu detelinu, ceo mesec. Zdrava hrana kosta mnogo gospodo. Sojino mleko, sojin sir, masline i maslinovo ulje, integralni hleb bez glutena, su samo tri namirnice koje su u toj vrsti ishrane neophodne svakodnevno. A one su jednostavno preskupe. Tako da o ostalim ne treba ni diskutovati. Rezime, tema je jednostavno promasena za Srbiju.

aca Umc

pre 10 godina

ljudi su svastojedi oduvek. Ne znam zasto su neki toliko iskljucivi kad je meso u pitanju (do duse pitanje je koliko je ovo meso koje danas jedemo prirodno) Licno, jedem i meso, i voce i povrce, odnos je negde oko 80 prema 20 u korist povrca, sa 33 godine nikad se nisam ni prehladio a kamoli nesto ozbiljnije. Nemam ni karton u d.z. Povrce je definitivno zdravije od mesa ali meso nikako ne treba izbaciti.

mr.key

pre 10 godina

Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

dejan

pre 10 godina

Biljojed sam poslednje tri godine, a svaštojed sam bio do svoje 33-će, pa mogu da razumem sve one koji se brinu da će da se razbole i umru ako ne jedu životinje.
Iako verujem da bi biljna ishrana kao masovna planetarna pojava donela mir svetu, prosto ne vidim šta bi moralo da se dogodi da dođe do toga. Tako da, bez brige ... vi koji vam se sviđa krkajte "vojnički" a ja ću posni pasulj :D

EEE

pre 10 godina

Ne mogu da citam sve komentare,ali jesam one na pocetku pa smatram da je vecina komantara ista...Najlakse je suditi o necemu o cemu covek pojma nema...ja sam vegeterijanac vec 11 godina,znam neke koji su preko 30 godina,pa mislite da im fali nesto...za svo to vreme lekara nisam posetila ni jednom,zdravstveno nikada bolje,kosa,koza,uvek pozitivno raspolozenje...i da,posto neko gore rece da takvi ljudi ne mogu nista fizicki,evo ja treniram karate godinama..to su samo neki od primera,da ne smaram mnogo,ali procitajte pre nego sto sudite o necemu...

Gnostik

pre 10 godina

Nadam se da ce ljudi biti obazrivi i shvatiti ovu prevaru na vrijeme. Covjek nije biljojed i ne moze da preziva! Povrce sluzi kao pomoc u ishrani. Meso i voce su obaveza! Covjek jeduci zivotinje biljojede dobija ono sto valja od tih biljaka.
Ne pravite se duhovni sa vegetarijanstvom, za dizanje duhovnosti covjeku treba dovoljna kolicina energije, a ona se ne moze dobiti bez mesa.

Zoki

pre 10 godina

Zemlje koje imaju problem gladi trebaju da usklade svoju proizvodnju hrane u skladu sa tim. Isto se odnosi i na prirodni prirastaj. Razvijene zemlje mogu da pomognu, ali to bi trebalo da bude kratkotrajno resenje.
Kod dostave humanitarne pomoci najveci problem su lokalni pljackasi koji onda prodaju tu hranu ili je koriste u politicke svrhe. Drugi problem su idioti, poput onog politicara sa juga Afrike koji je odbio genetski modifikovanu hranu dok su mu hiljade stanovnika umirale.

Sa porastom cena nafte, biogorivo ce se sve vise proizvoditi i ne postoji sila koja ce to da spreci. Neka proizvodjaci nafte obore cene, pa niko nece proizvoditi biogorivo.

Jeremy

pre 10 godina

A zar nije rešenje smanjivanje populacionog rasta? Ionako je planeta prenaseljena, ovim istraživanjem se rešava posledica a ne uzrok problema... Problem sa hranom uglavnom imaju siromašne zemlje trećeg sveta tako da ne vidim zašto bi ostale države delile svoju hranu sa bilo kim ili menjale navike svojeg stanovništva?

Predrag

pre 10 godina

Krece moja teorija zavere. Ako zasadite Monsato seme, moci ce da se hrani 15 milijardi. E sad, posto je poznata ''humana strana kapitalizma'' i ''solidarnost'' u kapitalizmu, desice se da svi na silu postanemo vegetarijanci, cak cemo i nasu religiju promeniti u vegansku... Samo sto ce zbog proizvodnje biogoriva i dalje vladati nestasica hrane.

dusanmal

pre 10 godina

Naucno nemoguce. Jedite samo stvarnu vegeterijansku hranu i... razbolecete se brzo, te ako nastavite - umreti. Kljucni problem #1: biljna hrana jednostavno ne sadrzi neke osnovne sastojke potrebne za ljudski metabolizam. Moderni vegeterijanci (namerno) zaboravljaju da je ceo niz proizvoda koji oni koriste namerno, industrijski, neprirodno obogacen vitaminima i mineralima koji u biljnoj hrani ne postoje.
Znaci, vegeterijanska hrana za sve ako uz nju prihvatimo industrijski proizvedene hemikalije kao dodatak. Ne, hvala.

asteroid

pre 10 godina

zasto bih se ja odricao mesa da bi hranili zemlje treceg sveta u kojima se stanovnistvo nekontrolisano razmozava? ne, nego cemo mi da proizvodimo hranu, a oni da prave po desetoro dece koje bi razvijenije zemlje trebalo da hrane

ajme

pre 10 godina

Prestao da shvatam ozbiljno tekst posle same ideje disbalansa i prebacivanja resursa sa stocne hrane samo na ljude. Mislim, moze na taj nacin isti da se sve prebaci na stocnu hranu pa cemo hraniti ljude mesom. A tek ideja da posto meso uzima veliki danak, treba prestati hraniti stoku pa neka pocrka - tek to nije normalno. A bogami ni vegetarijanski, posto ti ljudi imaju ideal da ne muce zivotinje (dobro, neki od njih, dosta njih su pozeri).

coa011

pre 10 godina

Ma najbolje da kad ogladnimo, popnemo se na drvo i brstimo lišće, ko pande , tako da bi ušteda bila još veća, jer se ne bi trošlo gorivo na setvu i žetvu i ozonska rupa bi se izlečila i naravno posle obroka zvaknuti par liski eukaliptusa za regulaciju ph vrednosti

Milan. Indjija

pre 10 godina

Da svima Vama bude jasno. Ne moze se kvalitetno i zdravo hraniti i koristiti vegetarijanskim namirnicama, sa malo novca. Ovde konkretno mislim na Srbiju, jer se to tice nas. Sa tridesetak hiljada dinara, ne bi imali novca ni za suvu detelinu, ceo mesec. Zdrava hrana kosta mnogo gospodo. Sojino mleko, sojin sir, masline i maslinovo ulje, integralni hleb bez glutena, su samo tri namirnice koje su u toj vrsti ishrane neophodne svakodnevno. A one su jednostavno preskupe. Tako da o ostalim ne treba ni diskutovati. Rezime, tema je jednostavno promasena za Srbiju.

mr.key

pre 10 godina

Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

kontrapunkt

pre 10 godina

Covek po prirodi nije cist biljozder.
1. Biljozderi nemaju razvijene ocnjake.
2. Praistorijski crtezi po pecinama prikazuju lovce a ne ljude kako pasu travu.
Zakljucak: ne trebamo da se pravimo pametniji od prirode jer je to plod ljudske sujete i egocentrizma. Treba mnogo vise unositi povrce nego meso, ali nije zdravo potpuno se odreci mesa poput ribe ili teletine.

Gnostik

pre 10 godina

Nadam se da ce ljudi biti obazrivi i shvatiti ovu prevaru na vrijeme. Covjek nije biljojed i ne moze da preziva! Povrce sluzi kao pomoc u ishrani. Meso i voce su obaveza! Covjek jeduci zivotinje biljojede dobija ono sto valja od tih biljaka.
Ne pravite se duhovni sa vegetarijanstvom, za dizanje duhovnosti covjeku treba dovoljna kolicina energije, a ona se ne moze dobiti bez mesa.

deki

pre 10 godina

“Kako naša planeta postaje sve pretrpanija i trpimo razne pošasti poput suša i parazita, možemo pronaći način da efikasnije iskoristimo zemlju koju imamo”, dodaje ona.
Najveca posast je monetarni sistem...

Slobodan

pre 10 godina

Zaboravljate samo jednu stvar...
Glad u svetu je zato sto nekom tako odgovara, a ne zato sto tako mora.
Ovakvi clanci su potpuno gubljenje vremena, vec ako zaista zele da doprinesu iskorenjivanju gladnih, neka lepo objave imena onih zbog kojih se sve to desava.
Generalno gledajuci, planeta je odavno zrela za jednu globalnu burzoasku revoluciju, sa neizbeznom giljotinom, jer stotinak ljudi maltretira 7 milijardi. Moraju biti eliminisani, a planeta mora nastaviti da zivi!

vegan

pre 10 godina

o ovome ja uporno pricam! Pitajte bilo kog lekara kada je lecio nekog zbog nedostatka proteina. Vecina pacijenata pate od bolesti srca, krvnih sudova,dijabetesa i drugih hronicnih bolesti koje su upravo direktno posledica ishrane zivotinjskim namirnicama (da se slucajno ne dobije nedostatak proteina)... E pa, ne mozete ga dobiti uz vegansku ishranu nikako, a mozda izbegnete ove ostale bolesti koje su u vrhu liste "ubica" - 1.kardiovaskularne bolesti, 2. kancer... Jos ako na taj nacin pobedimo glad u svetu, vise nego dovoljno je receno. STA CEKATE??????

DJay

pre 10 godina

Nazalost, od toga nema nista. Mesna industrija je suvuise jaka i uticajna u svetu da bi dozvolila ovako nesto. Sve je u parama naravno i nikoga nije briga da li bi nesto korisno postigli ako bi promeni nacin ishrane, nahranili gladne i ziveli zdravije.

aca Umc

pre 10 godina

ljudi su svastojedi oduvek. Ne znam zasto su neki toliko iskljucivi kad je meso u pitanju (do duse pitanje je koliko je ovo meso koje danas jedemo prirodno) Licno, jedem i meso, i voce i povrce, odnos je negde oko 80 prema 20 u korist povrca, sa 33 godine nikad se nisam ni prehladio a kamoli nesto ozbiljnije. Nemam ni karton u d.z. Povrce je definitivno zdravije od mesa ali meso nikako ne treba izbaciti.

veggie

pre 10 godina

Dve godine bila sam vegeterijanka, i veoma cesto sam spremala veganska jela. Nikada nisam imala zdravstvenih problema, sta vise, resila sam problem nadutosti, gasova i otezanog varenja. Smatram da svi oni koji vegeterijansku ishranu vide kao iluzornu treba da razmisle o stetnosti mesne ishrane bogate vestackim bojama, aditivima, antibioticima, hormonima kao deo GMO, a veoma cesto i domace hrane. Sve je zagadjeno i nista nije idealno. A i da se nadovezem na jedan od komentara-zemlje treceg sveta ne gladuju zbog svoje dece, nego zarad naseg belackog komoditeta i mas-konzumerizma.

Zoki

pre 10 godina

Zemlje koje imaju problem gladi trebaju da usklade svoju proizvodnju hrane u skladu sa tim. Isto se odnosi i na prirodni prirastaj. Razvijene zemlje mogu da pomognu, ali to bi trebalo da bude kratkotrajno resenje.
Kod dostave humanitarne pomoci najveci problem su lokalni pljackasi koji onda prodaju tu hranu ili je koriste u politicke svrhe. Drugi problem su idioti, poput onog politicara sa juga Afrike koji je odbio genetski modifikovanu hranu dok su mu hiljade stanovnika umirale.

Sa porastom cena nafte, biogorivo ce se sve vise proizvoditi i ne postoji sila koja ce to da spreci. Neka proizvodjaci nafte obore cene, pa niko nece proizvoditi biogorivo.

aca Umc

pre 10 godina

pa kako onda ucenjivati sirotinju da radi za saku pirinca dnevno ako ce svi biti siti? Nekako nije u skladu sa robovlasnickim sistemom.

sasa

pre 10 godina

Predlog naucnika nece nikad naici na podrsku politicara koje finansiraju korporacije. Ali je za pohvalu da naucnici konacno nesto kazu a da bude suprotno interesima korporacija.

laza

pre 10 godina

Vegetarijanac sam vec skoro 20 godina a prvi cu da skocim da kazem da clanak nema mnogo smisla. Da nece mozda drzava da zabranjuje meso na silu zato sto je to tehnicki "efikasnije"? To bi onda bila neka vrsta totalitarizma i put u katastrofu. Ovo pre svega, a tek onda sledi argument da vegetarijanska ishrana nece nista resiti samo zato sto je nesto jeftinija, zato sto je hrana je vec dovoljno jeftina i glad u svetu je ustvari problem politicke volje, a ta volja bi ostala ista i da su svi na planeti vegetarijanci.

sd

pre 10 godina

@(dusanmal, 2. avgust 2013 20:11)
Ne. Naucna cinjenica je da vegeterijanci i vegani jednostavno postoje. Ne oboljevaju(bar ne cesce nego mesojedi) i ne umiru od nedostatka nekih sastojaka. To je bljuvotina mesne industrije koju si ti ocigledno progutao. Eto, pa sad ti mene ubedi da je moj prijatelj koji je, eto zamisli, vegan vec 30 i kusur god(od svoje 17) ustvari mrtav i da ne postoji. Da ne govorim da je odlicnog zdravlja i fizicke kondicije za svoje godine. A zamisli tek ovo, ne koristi nikakve suplemente. Neverovatno, a? Ali cinjenica. Mozes verovati u to, a mozes i da nastavis da verujes mesnoj industriji. Tvoj izbor.

b

pre 10 godina

Svuda u svetu je zdrava i organska hrana u proseku za 30% skuplja u odnosu na neorgansku ili GMO. To se zove politika nejednakih mogucnosti. Bogati se hrane kvalitetno dok nama poturaju pricu o prednostima GMO i prirodnom prirastaju. Kapitalisti su svuda isti, bilo u Srbiji, Japanu, SAD ili gde god...

stan82

pre 10 godina

@unesite 200 g proteina dnevno na ovaj nacin a da ne dobijete dijareju
(neko, 02. avgust 2013 22:24) E moj drugar, ako unosis toliko proteina i to iskljucivo zivotinjskih ode tebi jetra/bubrezi/imuni sistem ocas posla za koji mesec. jeste da ces da smrsas i nabacis misice, ali zbog aminokiselina koje su visak (nema sanse da mozes da ih iskoristis sve, jedino dajes telu dovoljno svih esencijalnih aminokiselina) jetra i bubrezi rade u 3 smene. Ja sam unosio preko 150g mesnih proteina na dan kada sam isao u teretanu skoro 3 godine + proteinski sejk. A onda mi se pojavio strahovit umor i pad paznje/memorije i na kontroli se pojavi masna jetra (nisam debeo) i enzimi visoki ko ludi. A nije hepatitis ili alkoholizam ili unos masti. Jedan doktor mi rece : probaj sa veganskom ishranom : proslo je dve godine nemam nikakvih problema. jetra se ocistila za 6 meseci. unosim oko 80-100g proteina na dan i to je sasvim dovoljno. A da usput mi je los LDL holesterol pao sa gornje granice od 170 na donju granicu 80. Toliko od mene.

Niko

pre 10 godina

Napisacu nesto sto ce malo ko razumeti, a jos manje ih zna sada.

Vegeterijanska i veganska ishrana su jedna ista stvar.
Relativno skoro se pojavio termin veganska ishrana, kako bi se napravio prostor da vegani ispadnu bolji momci od obicnih vegetarijanaca koji jedu jaja ili mleko. Bljak! ;)
O cemu se naime radi?
Vegeterijanstvo podrazumeva pored posebnog rezima ishrane i duhovni mir, zivot u skladu sa prirodom i celim kosmosom. Komlikovanije od samo izbacivanja mesa iz ishrane, zar ne? (izvorno nema veze sa ishranom uopste)
Naziv potice od homo vegetus. Duhovno i mentalno uravnotezena osoba, osoba sa zdravim mislima, aluzija na prirodne tokove stvari.
Zdravo misleca osoba ne moze ubiti drugo zivo bice samo da bi se hranila.
Prvobitni ljudi koji su izbacili meso iz ishrane imali su bolje razloge od vecine onih koji to rade danas. Mnogi to rade zbog straha za zdravlje, brige za zivotinje i sl. a ne zato sto su istinksi vezani za ljudsku prirodu. Samo jedna od istina o dobrim momcina danasnjice.

Vegan ili vegeterijanac je jedna te ista stvar. ljudi koji ih razdvajaju to ne mogu biti, jer kao sto rekoh to je malo vise od izbacivanja hrane zivotinjskog porekla iz upotrebe.

goranski

pre 10 godina

Kad sam otisao id zemlje pre 25 godina i video kako ovde drze zivotinje i proizvode meso postao sam vegeterijanac preko noci.
Nikom se ne bi usudio da kazem sta da jede,stvar izbora(u mom slucaju i savesti)ali trebalo bi mozda i par dana nedeljno i bez mesa.
Postenije prema planeti,nesretnim zivotinjama a isto tako prema samom sebi.
p.s.
Nema sanse.

sd

pre 10 godina

@(mr.key, 3. avgust 2013 19:57)
Ja bih voleo da vidim nekog vegetarijanca da se bavi fizickim radom. Rudar, drvoseca ili nesto slicno, a moze i profesionalni sportista. Pola dana bi mu trebalo da se najede.

Dave Scott, sestostruki prvak Ironmana-a, najteze triatlon discipline(3.86 km plivanje, 180.25 km bicikl, 42.2 km trcanje). Vegan. Onda nesto iz mog faha, Saolin monasi. Svi monasi pod direktnim nadzorom staresine hrama su striktni vegeterijanci. Pogledaj njihove fizicki mogucnosti na youtube-u. Itd, itd..

EEE

pre 10 godina

Ne mogu da citam sve komentare,ali jesam one na pocetku pa smatram da je vecina komantara ista...Najlakse je suditi o necemu o cemu covek pojma nema...ja sam vegeterijanac vec 11 godina,znam neke koji su preko 30 godina,pa mislite da im fali nesto...za svo to vreme lekara nisam posetila ni jednom,zdravstveno nikada bolje,kosa,koza,uvek pozitivno raspolozenje...i da,posto neko gore rece da takvi ljudi ne mogu nista fizicki,evo ja treniram karate godinama..to su samo neki od primera,da ne smaram mnogo,ali procitajte pre nego sto sudite o necemu...

dejan

pre 10 godina

Biljojed sam poslednje tri godine, a svaštojed sam bio do svoje 33-će, pa mogu da razumem sve one koji se brinu da će da se razbole i umru ako ne jedu životinje.
Iako verujem da bi biljna ishrana kao masovna planetarna pojava donela mir svetu, prosto ne vidim šta bi moralo da se dogodi da dođe do toga. Tako da, bez brige ... vi koji vam se sviđa krkajte "vojnički" a ja ću posni pasulj :D