Nedelja, 21.07.2013.

15:57

Lubenica iz Grčke jeftinija od naše

Neretko, paradajz iz Senegala, luk iz Kine, lubenice iz Grčke, pasulj sa Bliskog istoka ili iz Egipta istih su ili nižih cena od domaćih, piše RTS.rs.

Izvor: RTS

Lubenica iz Grèke jeftinija od naše IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Posmatrač

pre 10 godina

Logika svetske trgovine je jednostavna. Zadovoljen potreban kvalitet i cena i tim okvirima. Moze li se u Srbiji proizvesti bilo koji proiuzvod ili usluga, sa raspolozivom tehnologijom, da je konkuretntan po kvalitetu i ceni svedskim standardima. Odgovor je jasan.

Zoran Janković

pre 10 godina

"Uvezeno voće i povrće neretko je jeftinije od onog proizvedenog u Srbiji, što za posledicu ima da domaći proizvođači uništavaju svoje proizvode"

Zašto da uništavaju svoje proizvode ako mogu da ih prodaju po istoj ili nešto nižoj ceni od uvoznih?
Valjda je delimičan gubitak (ako ga uopšte ima) prihvatljiviji od potpunog?!

zrenex

pre 10 godina

Kvalitet,hmmm...Cena diktira izbor,ne zanima me da li je uvoz ili je domaće.U Zrenjaninu,lubenica između 25 i 35 din.u megamarketima 19,99 dalji komentar je suvišan!

Nikola Zlatibor

pre 10 godina

Pa ne zna sta je lose u tome da gradjani kupuju jeftiniju robu!?
Ja licno vise volim da platim manje, nego vise...
Ko hoce domace, neka plati skuplje i sve je u redu! Valjda je i kvalitet bolji...

Aleksandar

pre 10 godina

Ja sam zaista za to da naši poljoprivredni proizvođači svoje proizvode ne daju u bescenje. Ali, ponekad mi se zaista čini da je pomalo u pitanju i bezobrazluk. Kako može biti isti proizvod iz neke daleke zemlje jeftiniji upola, a na njemu je zaradio i proizvođač, i trgovac, pa još transport, granica, varina, itd... Evo, recimo, kod nas u Valjevu (prestonici proizvodnje maline) ta ista malina košta 250 din/kg!!! Pa, radije ću kupiti 2,2kg banane, koja je došla ko zna odakle, 2,5 kg breskve, itd!

dsagsdsh

pre 10 godina

@ Znate li ko je unistio srpsku poljoprivredu? tito glavom i bradom! O tome ima dokaza koliko volite a vi mi lupajte minuse...
(Mrtvac, 21. jul 2013 17:03)

Da, Tito je kriv sto je gomila seljaka izgubilo radnu naviku pa su presli da zive u grad i tako postali gejaci. Tito je isto kriv sto su ti seljaci preneli svoje navike u grad pa su na radnom mestu pravili podvarak i punjene paprike od povrca koje su im slali njihovi roditelji(koji su pravi srpski seljaci za razliku od njihove dece). Tito je takodje kriv sto danas porodice koje su generacijama stanovnici grada beze u selo da se bave poljoprivredom (o kojoj ne znaju nista) jer nisu bili u mogucnosti da pobegnu iz zemlje ili ne mogu da dobiju posao od silnih gejaka ....
Za sve je Tito kriv - u pravu si ...

alo

pre 10 godina

svi hoce neku pomoc od drzave a kad treba da plate porez ondaa kukaju, pa odakle drzavi pare? a kad vam dobro ide onda se ne setite drzave. da niej uvoza cene bi bile jos vece jer bi onda vi diktirali cene. a ko ce da pomogne radniku koji ima 20k platu kad ne mzoe da kupi vase subvencionisane proizvode, ko ce njem uda pomogne, grobari jedino jer nam je to jedino ostalo a i to je skupo

Sergio

pre 10 godina

Gospodo seljaci,smanjite cene vasih proizvoda,pa cemo kupovati vase.NE pada mi napamet da kupujem domaci paradajza koji je istog kvaliteta ili gori od uvoznog a pritom je skuplji.
Meni je u interesu da prodjem sto jeftinije sa i ovako bednim primanjima.

Miroslav

pre 10 godina

Nije samo lubenica,idite u lidl ako idete u grcku i bice vam sve jasno
Na moru sam bio u prvoj polovini juna,kod nas su lubenice bile 50 din kilo,u grckoj 30 centi
Muka mi je vise od ove teme,godinama se pise kako smo najskuplji u evropi i opet se nista ne preduzima
Koliko volim ovu srbiju a na kraju moram da kazem da je najbolji lek za njeno stanovnistvo kolektivno iseljavanje,katastrofa

Boris

pre 10 godina

A zašto podrazumevate da bi naši poljoprivredni proizvodi trebali biti jeftiniji od uvoznih? Naša poljoprivredna proizvodnja je na nivou iz sedamdesetih godina prošlog veka, kao i ostatak naše privrede, pa stoga je i odnos cene, kvantitets i kvaliteta na tom, veoma zaostalom, nivou.

gt

pre 10 godina

"u borbi protiv velikih trgovinskih lanaca kojih je u Srbiji sve više."

Ne treba da se bore protiv njih nego da sarađuju sa njima.

Neće lanac da kupuje krompir od 10 različitih proizvođača i da potpisuje 500 ugovora za svaki svoj objekat po jedan, nego će da UVEZE iz holandije ujednačen kvalitet i JEDAN ugovorni odnos.

mirko

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

dragi gospodine,

očigledno niste baš u materiji kada je reč o poljoprivredi! Da li Vi mislite da nemački poreski obveznici daju subvencije svojoj poljoprivredi iz čistog hira ili zato što nemaju gde da utroše svoje novce? A isti je slučaj sa većinom zemalja. I glavni problem kod ulaska u EU za većinu zemalja (Španija, Portugalija, Slovenija, Madjarska, Hrvatska...) je sistem stimulisanja poljoprivrede i zaštita domaće proizvodnje...
Kada bi se dogodilo ono što Vi predlažete, desilo bi se sledeče: poljoprivrednici bi svoje posede smanjili na onoliko koliko je potrebno za njihovu ličnu upotrebu - za nas ostale koji živimo u gradu i nemamo zemlju ne bi ostalo ništa. Onda bi se mi lepo okrenuli tom "uvozu" o kome Vi pričate, pa bi veoma brzo veknu hleba plaćali 1,2 eur (kao u Nemačkoj) ili 300 gr veknu 0,50 funti (kao u Engleskoj).
U nemačkim prodavnicama bi jabuke kupovali za 1,99 eur/600 gr (proverite ako imate koga da pitate, ako želite poslaću Vam fotografiju), jogurt bio bio 2,5 eur/90,5 lit itd. Probajte da kupite u Nemačkoj breskve po 0,5 eur/kg (koliko je u ns)...
A još gore bi bilo kad bi ušli u proizvode većeg stepena prerade (to se već sada i dešava kod nas): kupujete Fišermasns bombone po ceni od 1,1 eur za 75 grama, a njen sastav je 95% dekstorza (ostalo su arome i sl) koja košta 700 eur/tona ili 0,7 eur/kg. Treba li reći da se ta ista dekstroza proizvodila u dve skrobare u Srbiji...

Dragan

pre 10 godina

Bez obzira o kojoj robi da se radi, najvaznije je da na nasem trzistu kupac ima mogucnost izbora, pa ako mu se vise svidja da kupuje domacu, nekvalitetnu i skuplju robu u odnosu na stranu, jeftiniju i kvalitetniju, slobodno neka izvoli. Ja svoje pare nisam nasao na ulici da bi ih razbacivao na svako djubre.

djole bre

pre 10 godina

"jedino rešenje je zajednički nastup proizvodjača "... Pa zašto ste pogasili sve zemljoradničke zadruge ? Da bi nam sada pokazali rupu na saksiji ? Da se vratimo na ono što su komunisti imali pre 50 godina...

Miša, Bgd

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

Vaše poznavanje ekonomije, tj. vaše viđenje iste je neverovatno plitko i usko sažeto kroz posmatranje grane u kojoj verovatno i sami delate. Strateški bitna oblast je ishrana a procentualno naš najveći izvozveni proizvod je poljoprivredni proizvod. Sad, spoljni deficit... svako od nas je zadužen sa 3500eur. Znači svako... dete, penzioner... svi. To znači da mi moramo da proizvedemo i izvezemo vrednost od 3500eur svako. Bez da tu mi uzmemo i dinar. Naravno sve to u što kraćem roku jer kamate teku... Ali mi još nismo ni krenuli u tu priču nego se još zadužujemo. E sad, ako ste zaposleni u sveri koja ne proizvodi ono što se izvozi, trgovini, uslugama, itd. , to znači da taj vaš dug od 3500 mora da se prenese na one koji proizvode i izvoze. Otuda subvencije države koje su uzevši u obzir stanje i više nego minorne i nedovoljne. Nadam se da vam je sad malo jasnije čemu 100 "vaših" dinara da ide za subvencije.

samir

pre 10 godina

Nine tacno da he jftin'to je trgovacka prevara da unisti total no poljoprivredu ego kako:-) prosle go dine he krompir bio 8dinara poljoprivrednici su gubili I ove godine nisu je sadili ili mnogo malo I dostigao cenu do 120 dinara trgovci su prosle godine gubili her platili he 16 dinara is uvoza I gubili pro 8 dinara zato ove godine nisu imali konkurenciju Ali zaradili po 80 din u kilo ali nece imati konkurenciju naredne dve godine jer niko nece se usuditi da ga sadi tako rade sa svakim proizvodom jednu godinu gube malo ali otvaraju put da bi naredne 2_3 godine zarade enormno I nas dere I unistavaju domaceg poljoprivrednika.

Libertarian

pre 10 godina

Zašto da država pomaže bilo kom proizvodjaču ili trgovcu? Država nema svoj novac. Država ima samo NAŠ novac. I sada taj naš novac treba dati poljoprivrednicima da bi njihove lubenice imale istu cenu kao Grčke? Gde je tu elementarna logika? Ako Nemci, Grci i ostali subvencioniraju svoje poljoprivrednike, ODLIČNO! Nemam ništa protiv da nemački poreski obveznici dobrovoljno plaćaju deo mog računa. Ceo svet neka nam doplaćuje hranu.

Subvencije su potpuno neprihvatljive sa moralnog stanovišta. Carine, takodje. Zašto ja treba da subvencionišem bilo koju privrednu granu, sa ciljem da pokrijem zaradu proizvodjačima i trgovcima, koji mi svoje proizvode prodaju po višim cenama od konkurentskih?! Zašto nas 7 miliona da finansiramo nekoliko hiljada poljoprivrednika? Ko će mene da subvencionira ako ja postanem neefikasan u svom poslu? Neka se obrazuju, neka rade mnogo više i bolje ili neka se preorijentišu na nešto u čemu mogu da budu konkurentni.

Trgovačke marže takodje nemaju veze sa prigovorom proizvodjača. Kada proizvodjač svoju robu proda trgovcu, ne interesuje ga šta se dalje zbiva sa cenom. Trgovci su na tržištu. Neka izvole i podignu marže na milion posto. To je eksluzivno njihova stvar. Tržište bi ih momentalno kaznilo. Država ni najmanje ne treba da se meša u te stvari.

ok

pre 10 godina

ono sto fali srbima fali i seljacima- SLOGA! samo sloga seljaka spasava. dok ocekujete nesto od drzave dogovorite se sa komsijama da npr. zajednicki koristite kombajn. imate parcele sto je sa kombajnom gotovo za jedan dan. onda vam stoji citavu godinu. ali ako ima komsija... a taj izdatak vam poskupljuje proizvod.
malinari isto kukaju umesto da se sloze i sami naprave hladnjacu. ulazu u kuce i aute umesto u hladnjacu koju nikako da iskukaju a potrebna im je. a takva hladnjaca podeljena na njih deset smesna investicija.

bez

pre 10 godina

neka i nama drzava da od 800 do 1000 eura subvenciju po hektaru kao njima njihova pa cena poljoprivrednih proizvoda nece biti nikakav problem

turista

pre 10 godina

Šta znam, možda nismo jedini. Pre nedleju dana stigli iz Grčke, tamo po selima lubenica 0.35-0.50 EUR. One koje valjaju su svuda 0.50. Kod nas, 40 dinara, što je tačno 0.35. Idite pitajte ih zašto su njihove lubenice kod njih skuplje nego kod nas - ako su ove kod nas za 40 din grčke.

Milko

pre 10 godina

"Lubenica iz Grčke jeftinija od naše"

Koliko su grčke lubenice?
Trenutno proizvodjači prodaju lubenice po ceni od 15-20 dinara za jedan kilogram. Prodavci i preprodavci stavljaju maržu od 100-200 procenata i imate cenu od 30-40 dinara za kilogram, zavisno od mesta prodaje i vremena.
Ako su grčke jeftinije to je razlog.

Radovan

pre 10 godina

Domaći krompir je izuzetno lošeg kvaliteta - treba biti stručnjak pa odabrati džak u kom neće biti 30% otpada... Ne znam šta je uzrok tome - da li se dobar krompir izvozi, a nama prodaje škart, ali tako je. Ista je situacija i na pijacama/kamionima i u supermarketima! Holandski krompir skoro da uopšte nema otpada. Pošto je cena ista - biram holandski!

Radovan

pre 10 godina

Domaći krompir je izuzetno lošeg kvaliteta - treba biti stručnjak pa odabrati džak u kom neće biti 30% otpada... Ne znam šta je uzrok tome - da li se dobar krompir izvozi, a nama prodaje škart, ali tako je. Ista je situacija i na pijacama/kamionima i u supermarketima! Holandski krompir skoro da uopšte nema otpada. Pošto je cena ista - biram holandski!

ok

pre 10 godina

ono sto fali srbima fali i seljacima- SLOGA! samo sloga seljaka spasava. dok ocekujete nesto od drzave dogovorite se sa komsijama da npr. zajednicki koristite kombajn. imate parcele sto je sa kombajnom gotovo za jedan dan. onda vam stoji citavu godinu. ali ako ima komsija... a taj izdatak vam poskupljuje proizvod.
malinari isto kukaju umesto da se sloze i sami naprave hladnjacu. ulazu u kuce i aute umesto u hladnjacu koju nikako da iskukaju a potrebna im je. a takva hladnjaca podeljena na njih deset smesna investicija.

Milko

pre 10 godina

"Lubenica iz Grčke jeftinija od naše"

Koliko su grčke lubenice?
Trenutno proizvodjači prodaju lubenice po ceni od 15-20 dinara za jedan kilogram. Prodavci i preprodavci stavljaju maržu od 100-200 procenata i imate cenu od 30-40 dinara za kilogram, zavisno od mesta prodaje i vremena.
Ako su grčke jeftinije to je razlog.

Libertarian

pre 10 godina

Zašto da država pomaže bilo kom proizvodjaču ili trgovcu? Država nema svoj novac. Država ima samo NAŠ novac. I sada taj naš novac treba dati poljoprivrednicima da bi njihove lubenice imale istu cenu kao Grčke? Gde je tu elementarna logika? Ako Nemci, Grci i ostali subvencioniraju svoje poljoprivrednike, ODLIČNO! Nemam ništa protiv da nemački poreski obveznici dobrovoljno plaćaju deo mog računa. Ceo svet neka nam doplaćuje hranu.

Subvencije su potpuno neprihvatljive sa moralnog stanovišta. Carine, takodje. Zašto ja treba da subvencionišem bilo koju privrednu granu, sa ciljem da pokrijem zaradu proizvodjačima i trgovcima, koji mi svoje proizvode prodaju po višim cenama od konkurentskih?! Zašto nas 7 miliona da finansiramo nekoliko hiljada poljoprivrednika? Ko će mene da subvencionira ako ja postanem neefikasan u svom poslu? Neka se obrazuju, neka rade mnogo više i bolje ili neka se preorijentišu na nešto u čemu mogu da budu konkurentni.

Trgovačke marže takodje nemaju veze sa prigovorom proizvodjača. Kada proizvodjač svoju robu proda trgovcu, ne interesuje ga šta se dalje zbiva sa cenom. Trgovci su na tržištu. Neka izvole i podignu marže na milion posto. To je eksluzivno njihova stvar. Tržište bi ih momentalno kaznilo. Država ni najmanje ne treba da se meša u te stvari.

turista

pre 10 godina

Šta znam, možda nismo jedini. Pre nedleju dana stigli iz Grčke, tamo po selima lubenica 0.35-0.50 EUR. One koje valjaju su svuda 0.50. Kod nas, 40 dinara, što je tačno 0.35. Idite pitajte ih zašto su njihove lubenice kod njih skuplje nego kod nas - ako su ove kod nas za 40 din grčke.

bez

pre 10 godina

neka i nama drzava da od 800 do 1000 eura subvenciju po hektaru kao njima njihova pa cena poljoprivrednih proizvoda nece biti nikakav problem

gt

pre 10 godina

"u borbi protiv velikih trgovinskih lanaca kojih je u Srbiji sve više."

Ne treba da se bore protiv njih nego da sarađuju sa njima.

Neće lanac da kupuje krompir od 10 različitih proizvođača i da potpisuje 500 ugovora za svaki svoj objekat po jedan, nego će da UVEZE iz holandije ujednačen kvalitet i JEDAN ugovorni odnos.

Sergio

pre 10 godina

Gospodo seljaci,smanjite cene vasih proizvoda,pa cemo kupovati vase.NE pada mi napamet da kupujem domaci paradajza koji je istog kvaliteta ili gori od uvoznog a pritom je skuplji.
Meni je u interesu da prodjem sto jeftinije sa i ovako bednim primanjima.

Miroslav

pre 10 godina

Nije samo lubenica,idite u lidl ako idete u grcku i bice vam sve jasno
Na moru sam bio u prvoj polovini juna,kod nas su lubenice bile 50 din kilo,u grckoj 30 centi
Muka mi je vise od ove teme,godinama se pise kako smo najskuplji u evropi i opet se nista ne preduzima
Koliko volim ovu srbiju a na kraju moram da kazem da je najbolji lek za njeno stanovnistvo kolektivno iseljavanje,katastrofa

samir

pre 10 godina

Nine tacno da he jftin'to je trgovacka prevara da unisti total no poljoprivredu ego kako:-) prosle go dine he krompir bio 8dinara poljoprivrednici su gubili I ove godine nisu je sadili ili mnogo malo I dostigao cenu do 120 dinara trgovci su prosle godine gubili her platili he 16 dinara is uvoza I gubili pro 8 dinara zato ove godine nisu imali konkurenciju Ali zaradili po 80 din u kilo ali nece imati konkurenciju naredne dve godine jer niko nece se usuditi da ga sadi tako rade sa svakim proizvodom jednu godinu gube malo ali otvaraju put da bi naredne 2_3 godine zarade enormno I nas dere I unistavaju domaceg poljoprivrednika.

Boris

pre 10 godina

A zašto podrazumevate da bi naši poljoprivredni proizvodi trebali biti jeftiniji od uvoznih? Naša poljoprivredna proizvodnja je na nivou iz sedamdesetih godina prošlog veka, kao i ostatak naše privrede, pa stoga je i odnos cene, kvantitets i kvaliteta na tom, veoma zaostalom, nivou.

djole bre

pre 10 godina

"jedino rešenje je zajednički nastup proizvodjača "... Pa zašto ste pogasili sve zemljoradničke zadruge ? Da bi nam sada pokazali rupu na saksiji ? Da se vratimo na ono što su komunisti imali pre 50 godina...

Aleksandar

pre 10 godina

Ja sam zaista za to da naši poljoprivredni proizvođači svoje proizvode ne daju u bescenje. Ali, ponekad mi se zaista čini da je pomalo u pitanju i bezobrazluk. Kako može biti isti proizvod iz neke daleke zemlje jeftiniji upola, a na njemu je zaradio i proizvođač, i trgovac, pa još transport, granica, varina, itd... Evo, recimo, kod nas u Valjevu (prestonici proizvodnje maline) ta ista malina košta 250 din/kg!!! Pa, radije ću kupiti 2,2kg banane, koja je došla ko zna odakle, 2,5 kg breskve, itd!

mirko

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

dragi gospodine,

očigledno niste baš u materiji kada je reč o poljoprivredi! Da li Vi mislite da nemački poreski obveznici daju subvencije svojoj poljoprivredi iz čistog hira ili zato što nemaju gde da utroše svoje novce? A isti je slučaj sa većinom zemalja. I glavni problem kod ulaska u EU za većinu zemalja (Španija, Portugalija, Slovenija, Madjarska, Hrvatska...) je sistem stimulisanja poljoprivrede i zaštita domaće proizvodnje...
Kada bi se dogodilo ono što Vi predlažete, desilo bi se sledeče: poljoprivrednici bi svoje posede smanjili na onoliko koliko je potrebno za njihovu ličnu upotrebu - za nas ostale koji živimo u gradu i nemamo zemlju ne bi ostalo ništa. Onda bi se mi lepo okrenuli tom "uvozu" o kome Vi pričate, pa bi veoma brzo veknu hleba plaćali 1,2 eur (kao u Nemačkoj) ili 300 gr veknu 0,50 funti (kao u Engleskoj).
U nemačkim prodavnicama bi jabuke kupovali za 1,99 eur/600 gr (proverite ako imate koga da pitate, ako želite poslaću Vam fotografiju), jogurt bio bio 2,5 eur/90,5 lit itd. Probajte da kupite u Nemačkoj breskve po 0,5 eur/kg (koliko je u ns)...
A još gore bi bilo kad bi ušli u proizvode većeg stepena prerade (to se već sada i dešava kod nas): kupujete Fišermasns bombone po ceni od 1,1 eur za 75 grama, a njen sastav je 95% dekstorza (ostalo su arome i sl) koja košta 700 eur/tona ili 0,7 eur/kg. Treba li reći da se ta ista dekstroza proizvodila u dve skrobare u Srbiji...

alo

pre 10 godina

svi hoce neku pomoc od drzave a kad treba da plate porez ondaa kukaju, pa odakle drzavi pare? a kad vam dobro ide onda se ne setite drzave. da niej uvoza cene bi bile jos vece jer bi onda vi diktirali cene. a ko ce da pomogne radniku koji ima 20k platu kad ne mzoe da kupi vase subvencionisane proizvode, ko ce njem uda pomogne, grobari jedino jer nam je to jedino ostalo a i to je skupo

dsagsdsh

pre 10 godina

@ Znate li ko je unistio srpsku poljoprivredu? tito glavom i bradom! O tome ima dokaza koliko volite a vi mi lupajte minuse...
(Mrtvac, 21. jul 2013 17:03)

Da, Tito je kriv sto je gomila seljaka izgubilo radnu naviku pa su presli da zive u grad i tako postali gejaci. Tito je isto kriv sto su ti seljaci preneli svoje navike u grad pa su na radnom mestu pravili podvarak i punjene paprike od povrca koje su im slali njihovi roditelji(koji su pravi srpski seljaci za razliku od njihove dece). Tito je takodje kriv sto danas porodice koje su generacijama stanovnici grada beze u selo da se bave poljoprivredom (o kojoj ne znaju nista) jer nisu bili u mogucnosti da pobegnu iz zemlje ili ne mogu da dobiju posao od silnih gejaka ....
Za sve je Tito kriv - u pravu si ...

Nikola Zlatibor

pre 10 godina

Pa ne zna sta je lose u tome da gradjani kupuju jeftiniju robu!?
Ja licno vise volim da platim manje, nego vise...
Ko hoce domace, neka plati skuplje i sve je u redu! Valjda je i kvalitet bolji...

Miša, Bgd

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

Vaše poznavanje ekonomije, tj. vaše viđenje iste je neverovatno plitko i usko sažeto kroz posmatranje grane u kojoj verovatno i sami delate. Strateški bitna oblast je ishrana a procentualno naš najveći izvozveni proizvod je poljoprivredni proizvod. Sad, spoljni deficit... svako od nas je zadužen sa 3500eur. Znači svako... dete, penzioner... svi. To znači da mi moramo da proizvedemo i izvezemo vrednost od 3500eur svako. Bez da tu mi uzmemo i dinar. Naravno sve to u što kraćem roku jer kamate teku... Ali mi još nismo ni krenuli u tu priču nego se još zadužujemo. E sad, ako ste zaposleni u sveri koja ne proizvodi ono što se izvozi, trgovini, uslugama, itd. , to znači da taj vaš dug od 3500 mora da se prenese na one koji proizvode i izvoze. Otuda subvencije države koje su uzevši u obzir stanje i više nego minorne i nedovoljne. Nadam se da vam je sad malo jasnije čemu 100 "vaših" dinara da ide za subvencije.

Dragan

pre 10 godina

Bez obzira o kojoj robi da se radi, najvaznije je da na nasem trzistu kupac ima mogucnost izbora, pa ako mu se vise svidja da kupuje domacu, nekvalitetnu i skuplju robu u odnosu na stranu, jeftiniju i kvalitetniju, slobodno neka izvoli. Ja svoje pare nisam nasao na ulici da bi ih razbacivao na svako djubre.

Zoran Janković

pre 10 godina

"Uvezeno voće i povrće neretko je jeftinije od onog proizvedenog u Srbiji, što za posledicu ima da domaći proizvođači uništavaju svoje proizvode"

Zašto da uništavaju svoje proizvode ako mogu da ih prodaju po istoj ili nešto nižoj ceni od uvoznih?
Valjda je delimičan gubitak (ako ga uopšte ima) prihvatljiviji od potpunog?!

zrenex

pre 10 godina

Kvalitet,hmmm...Cena diktira izbor,ne zanima me da li je uvoz ili je domaće.U Zrenjaninu,lubenica između 25 i 35 din.u megamarketima 19,99 dalji komentar je suvišan!

Posmatrač

pre 10 godina

Logika svetske trgovine je jednostavna. Zadovoljen potreban kvalitet i cena i tim okvirima. Moze li se u Srbiji proizvesti bilo koji proiuzvod ili usluga, sa raspolozivom tehnologijom, da je konkuretntan po kvalitetu i ceni svedskim standardima. Odgovor je jasan.

bez

pre 10 godina

neka i nama drzava da od 800 do 1000 eura subvenciju po hektaru kao njima njihova pa cena poljoprivrednih proizvoda nece biti nikakav problem

Libertarian

pre 10 godina

Zašto da država pomaže bilo kom proizvodjaču ili trgovcu? Država nema svoj novac. Država ima samo NAŠ novac. I sada taj naš novac treba dati poljoprivrednicima da bi njihove lubenice imale istu cenu kao Grčke? Gde je tu elementarna logika? Ako Nemci, Grci i ostali subvencioniraju svoje poljoprivrednike, ODLIČNO! Nemam ništa protiv da nemački poreski obveznici dobrovoljno plaćaju deo mog računa. Ceo svet neka nam doplaćuje hranu.

Subvencije su potpuno neprihvatljive sa moralnog stanovišta. Carine, takodje. Zašto ja treba da subvencionišem bilo koju privrednu granu, sa ciljem da pokrijem zaradu proizvodjačima i trgovcima, koji mi svoje proizvode prodaju po višim cenama od konkurentskih?! Zašto nas 7 miliona da finansiramo nekoliko hiljada poljoprivrednika? Ko će mene da subvencionira ako ja postanem neefikasan u svom poslu? Neka se obrazuju, neka rade mnogo više i bolje ili neka se preorijentišu na nešto u čemu mogu da budu konkurentni.

Trgovačke marže takodje nemaju veze sa prigovorom proizvodjača. Kada proizvodjač svoju robu proda trgovcu, ne interesuje ga šta se dalje zbiva sa cenom. Trgovci su na tržištu. Neka izvole i podignu marže na milion posto. To je eksluzivno njihova stvar. Tržište bi ih momentalno kaznilo. Država ni najmanje ne treba da se meša u te stvari.

Miša, Bgd

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

Vaše poznavanje ekonomije, tj. vaše viđenje iste je neverovatno plitko i usko sažeto kroz posmatranje grane u kojoj verovatno i sami delate. Strateški bitna oblast je ishrana a procentualno naš najveći izvozveni proizvod je poljoprivredni proizvod. Sad, spoljni deficit... svako od nas je zadužen sa 3500eur. Znači svako... dete, penzioner... svi. To znači da mi moramo da proizvedemo i izvezemo vrednost od 3500eur svako. Bez da tu mi uzmemo i dinar. Naravno sve to u što kraćem roku jer kamate teku... Ali mi još nismo ni krenuli u tu priču nego se još zadužujemo. E sad, ako ste zaposleni u sveri koja ne proizvodi ono što se izvozi, trgovini, uslugama, itd. , to znači da taj vaš dug od 3500 mora da se prenese na one koji proizvode i izvoze. Otuda subvencije države koje su uzevši u obzir stanje i više nego minorne i nedovoljne. Nadam se da vam je sad malo jasnije čemu 100 "vaših" dinara da ide za subvencije.

Radovan

pre 10 godina

Domaći krompir je izuzetno lošeg kvaliteta - treba biti stručnjak pa odabrati džak u kom neće biti 30% otpada... Ne znam šta je uzrok tome - da li se dobar krompir izvozi, a nama prodaje škart, ali tako je. Ista je situacija i na pijacama/kamionima i u supermarketima! Holandski krompir skoro da uopšte nema otpada. Pošto je cena ista - biram holandski!

Sergio

pre 10 godina

Gospodo seljaci,smanjite cene vasih proizvoda,pa cemo kupovati vase.NE pada mi napamet da kupujem domaci paradajza koji je istog kvaliteta ili gori od uvoznog a pritom je skuplji.
Meni je u interesu da prodjem sto jeftinije sa i ovako bednim primanjima.

turista

pre 10 godina

Šta znam, možda nismo jedini. Pre nedleju dana stigli iz Grčke, tamo po selima lubenica 0.35-0.50 EUR. One koje valjaju su svuda 0.50. Kod nas, 40 dinara, što je tačno 0.35. Idite pitajte ih zašto su njihove lubenice kod njih skuplje nego kod nas - ako su ove kod nas za 40 din grčke.

ok

pre 10 godina

ono sto fali srbima fali i seljacima- SLOGA! samo sloga seljaka spasava. dok ocekujete nesto od drzave dogovorite se sa komsijama da npr. zajednicki koristite kombajn. imate parcele sto je sa kombajnom gotovo za jedan dan. onda vam stoji citavu godinu. ali ako ima komsija... a taj izdatak vam poskupljuje proizvod.
malinari isto kukaju umesto da se sloze i sami naprave hladnjacu. ulazu u kuce i aute umesto u hladnjacu koju nikako da iskukaju a potrebna im je. a takva hladnjaca podeljena na njih deset smesna investicija.

mirko

pre 10 godina

(Libertarian, 21. jul 2013 21:44)

dragi gospodine,

očigledno niste baš u materiji kada je reč o poljoprivredi! Da li Vi mislite da nemački poreski obveznici daju subvencije svojoj poljoprivredi iz čistog hira ili zato što nemaju gde da utroše svoje novce? A isti je slučaj sa većinom zemalja. I glavni problem kod ulaska u EU za većinu zemalja (Španija, Portugalija, Slovenija, Madjarska, Hrvatska...) je sistem stimulisanja poljoprivrede i zaštita domaće proizvodnje...
Kada bi se dogodilo ono što Vi predlažete, desilo bi se sledeče: poljoprivrednici bi svoje posede smanjili na onoliko koliko je potrebno za njihovu ličnu upotrebu - za nas ostale koji živimo u gradu i nemamo zemlju ne bi ostalo ništa. Onda bi se mi lepo okrenuli tom "uvozu" o kome Vi pričate, pa bi veoma brzo veknu hleba plaćali 1,2 eur (kao u Nemačkoj) ili 300 gr veknu 0,50 funti (kao u Engleskoj).
U nemačkim prodavnicama bi jabuke kupovali za 1,99 eur/600 gr (proverite ako imate koga da pitate, ako želite poslaću Vam fotografiju), jogurt bio bio 2,5 eur/90,5 lit itd. Probajte da kupite u Nemačkoj breskve po 0,5 eur/kg (koliko je u ns)...
A još gore bi bilo kad bi ušli u proizvode većeg stepena prerade (to se već sada i dešava kod nas): kupujete Fišermasns bombone po ceni od 1,1 eur za 75 grama, a njen sastav je 95% dekstorza (ostalo su arome i sl) koja košta 700 eur/tona ili 0,7 eur/kg. Treba li reći da se ta ista dekstroza proizvodila u dve skrobare u Srbiji...

samir

pre 10 godina

Nine tacno da he jftin'to je trgovacka prevara da unisti total no poljoprivredu ego kako:-) prosle go dine he krompir bio 8dinara poljoprivrednici su gubili I ove godine nisu je sadili ili mnogo malo I dostigao cenu do 120 dinara trgovci su prosle godine gubili her platili he 16 dinara is uvoza I gubili pro 8 dinara zato ove godine nisu imali konkurenciju Ali zaradili po 80 din u kilo ali nece imati konkurenciju naredne dve godine jer niko nece se usuditi da ga sadi tako rade sa svakim proizvodom jednu godinu gube malo ali otvaraju put da bi naredne 2_3 godine zarade enormno I nas dere I unistavaju domaceg poljoprivrednika.

Milko

pre 10 godina

"Lubenica iz Grčke jeftinija od naše"

Koliko su grčke lubenice?
Trenutno proizvodjači prodaju lubenice po ceni od 15-20 dinara za jedan kilogram. Prodavci i preprodavci stavljaju maržu od 100-200 procenata i imate cenu od 30-40 dinara za kilogram, zavisno od mesta prodaje i vremena.
Ako su grčke jeftinije to je razlog.

Boris

pre 10 godina

A zašto podrazumevate da bi naši poljoprivredni proizvodi trebali biti jeftiniji od uvoznih? Naša poljoprivredna proizvodnja je na nivou iz sedamdesetih godina prošlog veka, kao i ostatak naše privrede, pa stoga je i odnos cene, kvantitets i kvaliteta na tom, veoma zaostalom, nivou.

Miroslav

pre 10 godina

Nije samo lubenica,idite u lidl ako idete u grcku i bice vam sve jasno
Na moru sam bio u prvoj polovini juna,kod nas su lubenice bile 50 din kilo,u grckoj 30 centi
Muka mi je vise od ove teme,godinama se pise kako smo najskuplji u evropi i opet se nista ne preduzima
Koliko volim ovu srbiju a na kraju moram da kazem da je najbolji lek za njeno stanovnistvo kolektivno iseljavanje,katastrofa

dsagsdsh

pre 10 godina

@ Znate li ko je unistio srpsku poljoprivredu? tito glavom i bradom! O tome ima dokaza koliko volite a vi mi lupajte minuse...
(Mrtvac, 21. jul 2013 17:03)

Da, Tito je kriv sto je gomila seljaka izgubilo radnu naviku pa su presli da zive u grad i tako postali gejaci. Tito je isto kriv sto su ti seljaci preneli svoje navike u grad pa su na radnom mestu pravili podvarak i punjene paprike od povrca koje su im slali njihovi roditelji(koji su pravi srpski seljaci za razliku od njihove dece). Tito je takodje kriv sto danas porodice koje su generacijama stanovnici grada beze u selo da se bave poljoprivredom (o kojoj ne znaju nista) jer nisu bili u mogucnosti da pobegnu iz zemlje ili ne mogu da dobiju posao od silnih gejaka ....
Za sve je Tito kriv - u pravu si ...

gt

pre 10 godina

"u borbi protiv velikih trgovinskih lanaca kojih je u Srbiji sve više."

Ne treba da se bore protiv njih nego da sarađuju sa njima.

Neće lanac da kupuje krompir od 10 različitih proizvođača i da potpisuje 500 ugovora za svaki svoj objekat po jedan, nego će da UVEZE iz holandije ujednačen kvalitet i JEDAN ugovorni odnos.

Nikola Zlatibor

pre 10 godina

Pa ne zna sta je lose u tome da gradjani kupuju jeftiniju robu!?
Ja licno vise volim da platim manje, nego vise...
Ko hoce domace, neka plati skuplje i sve je u redu! Valjda je i kvalitet bolji...

djole bre

pre 10 godina

"jedino rešenje je zajednički nastup proizvodjača "... Pa zašto ste pogasili sve zemljoradničke zadruge ? Da bi nam sada pokazali rupu na saksiji ? Da se vratimo na ono što su komunisti imali pre 50 godina...

alo

pre 10 godina

svi hoce neku pomoc od drzave a kad treba da plate porez ondaa kukaju, pa odakle drzavi pare? a kad vam dobro ide onda se ne setite drzave. da niej uvoza cene bi bile jos vece jer bi onda vi diktirali cene. a ko ce da pomogne radniku koji ima 20k platu kad ne mzoe da kupi vase subvencionisane proizvode, ko ce njem uda pomogne, grobari jedino jer nam je to jedino ostalo a i to je skupo

Dragan

pre 10 godina

Bez obzira o kojoj robi da se radi, najvaznije je da na nasem trzistu kupac ima mogucnost izbora, pa ako mu se vise svidja da kupuje domacu, nekvalitetnu i skuplju robu u odnosu na stranu, jeftiniju i kvalitetniju, slobodno neka izvoli. Ja svoje pare nisam nasao na ulici da bi ih razbacivao na svako djubre.

Aleksandar

pre 10 godina

Ja sam zaista za to da naši poljoprivredni proizvođači svoje proizvode ne daju u bescenje. Ali, ponekad mi se zaista čini da je pomalo u pitanju i bezobrazluk. Kako može biti isti proizvod iz neke daleke zemlje jeftiniji upola, a na njemu je zaradio i proizvođač, i trgovac, pa još transport, granica, varina, itd... Evo, recimo, kod nas u Valjevu (prestonici proizvodnje maline) ta ista malina košta 250 din/kg!!! Pa, radije ću kupiti 2,2kg banane, koja je došla ko zna odakle, 2,5 kg breskve, itd!

zrenex

pre 10 godina

Kvalitet,hmmm...Cena diktira izbor,ne zanima me da li je uvoz ili je domaće.U Zrenjaninu,lubenica između 25 i 35 din.u megamarketima 19,99 dalji komentar je suvišan!

Zoran Janković

pre 10 godina

"Uvezeno voće i povrće neretko je jeftinije od onog proizvedenog u Srbiji, što za posledicu ima da domaći proizvođači uništavaju svoje proizvode"

Zašto da uništavaju svoje proizvode ako mogu da ih prodaju po istoj ili nešto nižoj ceni od uvoznih?
Valjda je delimičan gubitak (ako ga uopšte ima) prihvatljiviji od potpunog?!

Posmatrač

pre 10 godina

Logika svetske trgovine je jednostavna. Zadovoljen potreban kvalitet i cena i tim okvirima. Moze li se u Srbiji proizvesti bilo koji proiuzvod ili usluga, sa raspolozivom tehnologijom, da je konkuretntan po kvalitetu i ceni svedskim standardima. Odgovor je jasan.