Aktuelno

Četvrtak, 04.07.2013.

11:52

Peru: Srušili piramidu staru 4.000 godina

Izvor: Tanjug

Peru: Srušili piramidu staru 4.000 godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

bojan zr

pre 10 godina

nema veze, napraviće oni još veću i bolju...
(pera kojot genije, 4. jul 2013 17:08)

ne, to se kaze:
napravice oni jos vecu i stariju :D

nepopravljiva steta

pre 10 godina

@ V.B.
ne razumem vasu reakciju na moj komentar,koji govori o svesnom ili nesvesnom nanosenju stete nekog naroda samome sebi..inace,sto se mene tice ne vidim ni potrebu porediti "nasu" bivsu drzavu sa bilo kime,jer ja sam voleo SFRJ, sto je samo po sebi velika razlika..u svakom slucaju postivam vase razmisljanje i ostajem pri mojem uverenju...pozdrav

LLL

pre 10 godina

@Tradicionalista
Po vasoj logici, mi smo trebali da preoremo Lepenski Vir, Vincu, Viminacijum i sva ostala arheoloska nalazista jer smo mi slovenski narod koji se doselio na ovu teritoriju i koji nema veze sa tim kulturama koje nisu slovenske!

saja

pre 10 godina

Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili.

ovo ti je takva glupost...pa bas zato i treba sacuvati da bi znali nesto o istoriji covecanstva.

Tradicionalista

pre 10 godina

Interesantno... lupaju mi minuse oni kojima nije smetalo to sto su im unistili/srusili zemlju, sadasnjost i buducnost.

Verovali ili ne daleko je veca steta to sto ste dopustili da vam politicari sruse zemlju, sadasnjost i buducnost nego to sto su srusili tu piramidu. A ipak vam to nije izgledalo bezveze? Niste im lupali minuse na izborima? Razmislite o tome? Boli vas to sto je neko srusio neku gomilu kamena na drugom kraju sveta, negde gde nikada niste bili niti cete ikada otici, ali vas ne boli to sto ste dopustili (pa mnogi bili i aktivni ucesnici) da vam neko srusi zemlju, sadasnjost i buducnost... i vama i vasim potomcima.

To je najveca glupost.

Ne kazem da su trebali da sruse piramidu, samo kazem da nije postojao nikakav solidan razlog da ga ne sruse. Ja to recimo ne bih srusio ali ne mislim da su ono sto su to srusili zli ili losi ili glupi ili bilo sta negativno. Civilizacija, zivot ne poznaje "zauvek", kada nesto vise ne treba zauzme mu mesto nesto sto je potrebno, tako su pale i hiljadogodisnje kraljevine, Englezima, Svedjanima je Monarhija jos potreban i zato je nisu ukinuli i zamenili Republikom, nisu ostali bili ni glupi ni zli ni losi, jednostavno ih Monarhija vise nije sluzila, nisu u tome videli ni upotrebnu a ni sentimentalnu vrednost. Englezi vide i upotrebnu i sentimentalnu vrednost u Monarhiji i zato je jos uvek imaju.

goran

pre 10 godina

Primitivizam,pohlepnost i nedostatak obrazovanja svuda u svijetu, ne samo ovdje u Srbiji.Kakvi duduci.Treba ih financijski odrati.Jedino sto znaju i postuju.

Lars

pre 10 godina

@Tradicionalista
Vas komentar bi imao smisla jedino u slucaju da je autohtoni narod Juzne Amerike iscezao i da su te predele kolonizovali drugi narodi. S obzirom da su danasnji zitelji Perua i ostalih zemalja, ipak direktni potomci Asteka i Inka koji su se asimilovali sa evropskim osvajacima, onda kontinuitet ipak postoji i te priamide prestavljaju njihovu istoriju. Dokaz da postoji kontinuitet je u tome sto danas u religijskim obredima (katolicke crkve) postoji mnogo elemenata koji su preneseni iz perioda njihovih drevnih civilizacija i ne postoje nigde drugde na svetu.
S druge strane, trebali bi da znate da "iako smo mi nastavak civilizacije koja je gradila piramide u Egiptu", isti ti "mi" smo i najvise odgovorni za njihova unistenja. Nisu li jos uvek na Sfingi vidljiva ostecenja posto ju je Napoleonova vojska koristila kao metu za gadjanje? Takodje nije li kamena obloga sa piramida (ostao je samo vrh na Keopsovoj piramidi) masovno koriscenja za zidanje Kaira u srednjem veku? Pa gde je onda tu kontinuitet i odnos prema svojoj istoriji?

covek, pre svega

pre 10 godina

Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).
Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.
(Tradicionalista, 4. jul 2013 15:23)
Kakva nezapamcena glupost!
Znaci li to, da su i Talibani uradili normalnu stvar, kada su minirali dve ogromne statue Bude isklesane na litici brda?
Piramide u Peruu, kao i u Egiptu, kao i srusene statue Buda, nasledje su COVECANSTVA!

V.B

pre 10 godina

nije to nista,"mi" smo srusili svoju bivsu drzavu... (nepopravljiva steta, 04. jul 2013 15:27)Ne može sa "naša"bivša država porediti sa Inka civilizacijom.A nju su Evropljani uništili,a narod istrebili na najsuroviji način.Holokaust je sitnica u odnosu na ono šta su Španci,Portugalci,Englezi i Francuzi uradili na Američkom kontinentu.

Tradicionalista

pre 10 godina

A zasto ne bi srusili kada ta piramida ne predstavlja nista njima?

Da bi covek cenio nesto mora da se ispuni najmanje jedna od sledeca dva uslova:

1. Ima upotrebnu vrednost.
2. Ima sentimentalnu/tradicionalnu vrednost.

U prvom slucaju postoji neka korist od objekta. U drugom slucaju objekat je delo, kreacija vasih predaka, porodice, nacije, itd.

Recimo Evropa je prepuna objekata koji nemaju neku upotrebnu vrednost (ili bi mogli umesto njih da sagrade objekte koje bi imali vecu upotrebnu vrednost), ali ipak to nece uraditi jer su te objekte izgradili njihovi preci, i moze se unazad pratiti ko je izgradio, kada i zasto. Ljudi to vrednuju jer osecaju kontinuitet, postuju nesto sto postoji i sto se odrzava stolecima. Ove piramide su druga stvar, imaju samo istorijsku vrednost, ljudi koji su ih izgradili su davno nestala civilizacija, ne postoji kontinuitet. Potpuno isto vrednujemo te piramide kao sto vrednujemo neki potencijalni objekat na nekoj dalekoj planeti koju su izgradili neki vanzemaljci. Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili. Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).

Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.

Hrvat

pre 10 godina

...kad bolje razmislim,mozda su bosanski baustelci zaposleni na privremenom radu u bratskom peruu namjerno iz ljubomore srusili piramidu tipa 'ako nemamo mi nek nemaju ni oni,j***s zemlju koja piramide nema!'

isto

pre 10 godina

Pa i kod nas ce poseci 600 godina stari sveti hrast jedini takav u regionu,i nikom nista.Jos je i Vucic ljut sto je trazeno da put zaobidje hrast.

Andjela

pre 10 godina

Ma ludaka ima svuda... Eto skoro je u skotskoj, gradonacelnik, pazite, dakle gradonacelnik srusio kucu Viliama Volosa, koja stoji tu vec vekovima, jer je smetala...
Setite se samo mosta u Mostaru.

Sada treba da dodje ekipa da rekonstruise...

pp

pre 10 godina

Zahuktala kapitalisticka masinerija je nezaustavljiva. (Zlata, 04. jul 2013 13:06)
Tako su isto I komunisti rušili šta su stgli, nemoj tako. Ljudska pohlepa je univerzalna reklo bi se.

Povraca mi se

pre 10 godina

Verovatno isti oni koji hoce kod nas da sruse hrast od 800 godina, koji je tu rastao i pre Kosovskog boja i ne znam cega vec sve. Ali nas vodja je lepo objasnio pre neki dan (po hiljaditi put (u tom danu)): "Niko ne moze da zaustavi modernizaciju Srbije i razbijanje palanackog duha, niti borbu protiv kriminala i korupcije bla bla bla".

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 10 godina

I onda ja dobijem gomilu minusa kada spomenem sta je razruseno po Novom Sadu. Fasade, milina jedna, vise nema. Dok ne ukapirate da je to nikad vise takvo. U Jevrejskoj ulici prosle godine porusili kucicu sa predivnom fasadom a ostavili ruglo od dvorista. A trebalo je obrnuto. Ali zato imamo replikiu bosanske brvnare. Uh, sada sam se setio one zgrade sa djuletom. Samo da to ne poruse i odnesu djule u staro gvozdje.

x

pre 10 godina

Pa nista novo Gradjevinci iz Sremske Mitrovice su unistili pola Sirmiuma...sve jedna zgrada koja je radjena u Mitrovici,kad krenu radovi,kopanje..obavezno se nalece na zidine,stubove,ma sve i svasta..naravno gradjevincima(koje zabole bas za istoriju a i ne zele da izgube posao,cute i rade) investitor naredi ako nalete da sto brze zatrpavaju i krenu sa betonom kako im muzej ne bi oduzeo lokaciju...stara prica.

Dejan

pre 10 godina

Unistiti piramidu 4000 godina staru zarad auto puta isto toliko je nenormalno kao i unistiti hrast 800 godina star, opet zarad auto puta. Predlazem da poslusamo Vucica i da vec prestanemo s tim "palanackim duhom" i da kukamo za tamo nekim piramidama, hrastovima i cim vec ne. To je istorija a nas zanima progres zar ne?

Dejan

pre 10 godina

Unistiti piramidu 4000 godina staru zarad auto puta isto toliko je nenormalno kao i unistiti hrast 800 godina star, opet zarad auto puta. Predlazem da poslusamo Vucica i da vec prestanemo s tim "palanackim duhom" i da kukamo za tamo nekim piramidama, hrastovima i cim vec ne. To je istorija a nas zanima progres zar ne?

x

pre 10 godina

Pa nista novo Gradjevinci iz Sremske Mitrovice su unistili pola Sirmiuma...sve jedna zgrada koja je radjena u Mitrovici,kad krenu radovi,kopanje..obavezno se nalece na zidine,stubove,ma sve i svasta..naravno gradjevincima(koje zabole bas za istoriju a i ne zele da izgube posao,cute i rade) investitor naredi ako nalete da sto brze zatrpavaju i krenu sa betonom kako im muzej ne bi oduzeo lokaciju...stara prica.

Hrvat

pre 10 godina

...kad bolje razmislim,mozda su bosanski baustelci zaposleni na privremenom radu u bratskom peruu namjerno iz ljubomore srusili piramidu tipa 'ako nemamo mi nek nemaju ni oni,j***s zemlju koja piramide nema!'

isto

pre 10 godina

Pa i kod nas ce poseci 600 godina stari sveti hrast jedini takav u regionu,i nikom nista.Jos je i Vucic ljut sto je trazeno da put zaobidje hrast.

Andjela

pre 10 godina

Ma ludaka ima svuda... Eto skoro je u skotskoj, gradonacelnik, pazite, dakle gradonacelnik srusio kucu Viliama Volosa, koja stoji tu vec vekovima, jer je smetala...
Setite se samo mosta u Mostaru.

Sada treba da dodje ekipa da rekonstruise...

Povraca mi se

pre 10 godina

Verovatno isti oni koji hoce kod nas da sruse hrast od 800 godina, koji je tu rastao i pre Kosovskog boja i ne znam cega vec sve. Ali nas vodja je lepo objasnio pre neki dan (po hiljaditi put (u tom danu)): "Niko ne moze da zaustavi modernizaciju Srbije i razbijanje palanackog duha, niti borbu protiv kriminala i korupcije bla bla bla".

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 10 godina

I onda ja dobijem gomilu minusa kada spomenem sta je razruseno po Novom Sadu. Fasade, milina jedna, vise nema. Dok ne ukapirate da je to nikad vise takvo. U Jevrejskoj ulici prosle godine porusili kucicu sa predivnom fasadom a ostavili ruglo od dvorista. A trebalo je obrnuto. Ali zato imamo replikiu bosanske brvnare. Uh, sada sam se setio one zgrade sa djuletom. Samo da to ne poruse i odnesu djule u staro gvozdje.

pp

pre 10 godina

Zahuktala kapitalisticka masinerija je nezaustavljiva. (Zlata, 04. jul 2013 13:06)
Tako su isto I komunisti rušili šta su stgli, nemoj tako. Ljudska pohlepa je univerzalna reklo bi se.

covek, pre svega

pre 10 godina

Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).
Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.
(Tradicionalista, 4. jul 2013 15:23)
Kakva nezapamcena glupost!
Znaci li to, da su i Talibani uradili normalnu stvar, kada su minirali dve ogromne statue Bude isklesane na litici brda?
Piramide u Peruu, kao i u Egiptu, kao i srusene statue Buda, nasledje su COVECANSTVA!

saja

pre 10 godina

Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili.

ovo ti je takva glupost...pa bas zato i treba sacuvati da bi znali nesto o istoriji covecanstva.

LLL

pre 10 godina

@Tradicionalista
Po vasoj logici, mi smo trebali da preoremo Lepenski Vir, Vincu, Viminacijum i sva ostala arheoloska nalazista jer smo mi slovenski narod koji se doselio na ovu teritoriju i koji nema veze sa tim kulturama koje nisu slovenske!

Lars

pre 10 godina

@Tradicionalista
Vas komentar bi imao smisla jedino u slucaju da je autohtoni narod Juzne Amerike iscezao i da su te predele kolonizovali drugi narodi. S obzirom da su danasnji zitelji Perua i ostalih zemalja, ipak direktni potomci Asteka i Inka koji su se asimilovali sa evropskim osvajacima, onda kontinuitet ipak postoji i te priamide prestavljaju njihovu istoriju. Dokaz da postoji kontinuitet je u tome sto danas u religijskim obredima (katolicke crkve) postoji mnogo elemenata koji su preneseni iz perioda njihovih drevnih civilizacija i ne postoje nigde drugde na svetu.
S druge strane, trebali bi da znate da "iako smo mi nastavak civilizacije koja je gradila piramide u Egiptu", isti ti "mi" smo i najvise odgovorni za njihova unistenja. Nisu li jos uvek na Sfingi vidljiva ostecenja posto ju je Napoleonova vojska koristila kao metu za gadjanje? Takodje nije li kamena obloga sa piramida (ostao je samo vrh na Keopsovoj piramidi) masovno koriscenja za zidanje Kaira u srednjem veku? Pa gde je onda tu kontinuitet i odnos prema svojoj istoriji?

goran

pre 10 godina

Primitivizam,pohlepnost i nedostatak obrazovanja svuda u svijetu, ne samo ovdje u Srbiji.Kakvi duduci.Treba ih financijski odrati.Jedino sto znaju i postuju.

V.B

pre 10 godina

nije to nista,"mi" smo srusili svoju bivsu drzavu... (nepopravljiva steta, 04. jul 2013 15:27)Ne može sa "naša"bivša država porediti sa Inka civilizacijom.A nju su Evropljani uništili,a narod istrebili na najsuroviji način.Holokaust je sitnica u odnosu na ono šta su Španci,Portugalci,Englezi i Francuzi uradili na Američkom kontinentu.

Tradicionalista

pre 10 godina

A zasto ne bi srusili kada ta piramida ne predstavlja nista njima?

Da bi covek cenio nesto mora da se ispuni najmanje jedna od sledeca dva uslova:

1. Ima upotrebnu vrednost.
2. Ima sentimentalnu/tradicionalnu vrednost.

U prvom slucaju postoji neka korist od objekta. U drugom slucaju objekat je delo, kreacija vasih predaka, porodice, nacije, itd.

Recimo Evropa je prepuna objekata koji nemaju neku upotrebnu vrednost (ili bi mogli umesto njih da sagrade objekte koje bi imali vecu upotrebnu vrednost), ali ipak to nece uraditi jer su te objekte izgradili njihovi preci, i moze se unazad pratiti ko je izgradio, kada i zasto. Ljudi to vrednuju jer osecaju kontinuitet, postuju nesto sto postoji i sto se odrzava stolecima. Ove piramide su druga stvar, imaju samo istorijsku vrednost, ljudi koji su ih izgradili su davno nestala civilizacija, ne postoji kontinuitet. Potpuno isto vrednujemo te piramide kao sto vrednujemo neki potencijalni objekat na nekoj dalekoj planeti koju su izgradili neki vanzemaljci. Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili. Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).

Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.

bojan zr

pre 10 godina

nema veze, napraviće oni još veću i bolju...
(pera kojot genije, 4. jul 2013 17:08)

ne, to se kaze:
napravice oni jos vecu i stariju :D

Tradicionalista

pre 10 godina

Interesantno... lupaju mi minuse oni kojima nije smetalo to sto su im unistili/srusili zemlju, sadasnjost i buducnost.

Verovali ili ne daleko je veca steta to sto ste dopustili da vam politicari sruse zemlju, sadasnjost i buducnost nego to sto su srusili tu piramidu. A ipak vam to nije izgledalo bezveze? Niste im lupali minuse na izborima? Razmislite o tome? Boli vas to sto je neko srusio neku gomilu kamena na drugom kraju sveta, negde gde nikada niste bili niti cete ikada otici, ali vas ne boli to sto ste dopustili (pa mnogi bili i aktivni ucesnici) da vam neko srusi zemlju, sadasnjost i buducnost... i vama i vasim potomcima.

To je najveca glupost.

Ne kazem da su trebali da sruse piramidu, samo kazem da nije postojao nikakav solidan razlog da ga ne sruse. Ja to recimo ne bih srusio ali ne mislim da su ono sto su to srusili zli ili losi ili glupi ili bilo sta negativno. Civilizacija, zivot ne poznaje "zauvek", kada nesto vise ne treba zauzme mu mesto nesto sto je potrebno, tako su pale i hiljadogodisnje kraljevine, Englezima, Svedjanima je Monarhija jos potreban i zato je nisu ukinuli i zamenili Republikom, nisu ostali bili ni glupi ni zli ni losi, jednostavno ih Monarhija vise nije sluzila, nisu u tome videli ni upotrebnu a ni sentimentalnu vrednost. Englezi vide i upotrebnu i sentimentalnu vrednost u Monarhiji i zato je jos uvek imaju.

nepopravljiva steta

pre 10 godina

@ V.B.
ne razumem vasu reakciju na moj komentar,koji govori o svesnom ili nesvesnom nanosenju stete nekog naroda samome sebi..inace,sto se mene tice ne vidim ni potrebu porediti "nasu" bivsu drzavu sa bilo kime,jer ja sam voleo SFRJ, sto je samo po sebi velika razlika..u svakom slucaju postivam vase razmisljanje i ostajem pri mojem uverenju...pozdrav

Tradicionalista

pre 10 godina

A zasto ne bi srusili kada ta piramida ne predstavlja nista njima?

Da bi covek cenio nesto mora da se ispuni najmanje jedna od sledeca dva uslova:

1. Ima upotrebnu vrednost.
2. Ima sentimentalnu/tradicionalnu vrednost.

U prvom slucaju postoji neka korist od objekta. U drugom slucaju objekat je delo, kreacija vasih predaka, porodice, nacije, itd.

Recimo Evropa je prepuna objekata koji nemaju neku upotrebnu vrednost (ili bi mogli umesto njih da sagrade objekte koje bi imali vecu upotrebnu vrednost), ali ipak to nece uraditi jer su te objekte izgradili njihovi preci, i moze se unazad pratiti ko je izgradio, kada i zasto. Ljudi to vrednuju jer osecaju kontinuitet, postuju nesto sto postoji i sto se odrzava stolecima. Ove piramide su druga stvar, imaju samo istorijsku vrednost, ljudi koji su ih izgradili su davno nestala civilizacija, ne postoji kontinuitet. Potpuno isto vrednujemo te piramide kao sto vrednujemo neki potencijalni objekat na nekoj dalekoj planeti koju su izgradili neki vanzemaljci. Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili. Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).

Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.

Dejan

pre 10 godina

Unistiti piramidu 4000 godina staru zarad auto puta isto toliko je nenormalno kao i unistiti hrast 800 godina star, opet zarad auto puta. Predlazem da poslusamo Vucica i da vec prestanemo s tim "palanackim duhom" i da kukamo za tamo nekim piramidama, hrastovima i cim vec ne. To je istorija a nas zanima progres zar ne?

Tradicionalista

pre 10 godina

Interesantno... lupaju mi minuse oni kojima nije smetalo to sto su im unistili/srusili zemlju, sadasnjost i buducnost.

Verovali ili ne daleko je veca steta to sto ste dopustili da vam politicari sruse zemlju, sadasnjost i buducnost nego to sto su srusili tu piramidu. A ipak vam to nije izgledalo bezveze? Niste im lupali minuse na izborima? Razmislite o tome? Boli vas to sto je neko srusio neku gomilu kamena na drugom kraju sveta, negde gde nikada niste bili niti cete ikada otici, ali vas ne boli to sto ste dopustili (pa mnogi bili i aktivni ucesnici) da vam neko srusi zemlju, sadasnjost i buducnost... i vama i vasim potomcima.

To je najveca glupost.

Ne kazem da su trebali da sruse piramidu, samo kazem da nije postojao nikakav solidan razlog da ga ne sruse. Ja to recimo ne bih srusio ali ne mislim da su ono sto su to srusili zli ili losi ili glupi ili bilo sta negativno. Civilizacija, zivot ne poznaje "zauvek", kada nesto vise ne treba zauzme mu mesto nesto sto je potrebno, tako su pale i hiljadogodisnje kraljevine, Englezima, Svedjanima je Monarhija jos potreban i zato je nisu ukinuli i zamenili Republikom, nisu ostali bili ni glupi ni zli ni losi, jednostavno ih Monarhija vise nije sluzila, nisu u tome videli ni upotrebnu a ni sentimentalnu vrednost. Englezi vide i upotrebnu i sentimentalnu vrednost u Monarhiji i zato je jos uvek imaju.

Hrvat

pre 10 godina

...kad bolje razmislim,mozda su bosanski baustelci zaposleni na privremenom radu u bratskom peruu namjerno iz ljubomore srusili piramidu tipa 'ako nemamo mi nek nemaju ni oni,j***s zemlju koja piramide nema!'

pp

pre 10 godina

Zahuktala kapitalisticka masinerija je nezaustavljiva. (Zlata, 04. jul 2013 13:06)
Tako su isto I komunisti rušili šta su stgli, nemoj tako. Ljudska pohlepa je univerzalna reklo bi se.

V.B

pre 10 godina

nije to nista,"mi" smo srusili svoju bivsu drzavu... (nepopravljiva steta, 04. jul 2013 15:27)Ne može sa "naša"bivša država porediti sa Inka civilizacijom.A nju su Evropljani uništili,a narod istrebili na najsuroviji način.Holokaust je sitnica u odnosu na ono šta su Španci,Portugalci,Englezi i Francuzi uradili na Američkom kontinentu.

LLL

pre 10 godina

@Tradicionalista
Po vasoj logici, mi smo trebali da preoremo Lepenski Vir, Vincu, Viminacijum i sva ostala arheoloska nalazista jer smo mi slovenski narod koji se doselio na ovu teritoriju i koji nema veze sa tim kulturama koje nisu slovenske!

Lars

pre 10 godina

@Tradicionalista
Vas komentar bi imao smisla jedino u slucaju da je autohtoni narod Juzne Amerike iscezao i da su te predele kolonizovali drugi narodi. S obzirom da su danasnji zitelji Perua i ostalih zemalja, ipak direktni potomci Asteka i Inka koji su se asimilovali sa evropskim osvajacima, onda kontinuitet ipak postoji i te priamide prestavljaju njihovu istoriju. Dokaz da postoji kontinuitet je u tome sto danas u religijskim obredima (katolicke crkve) postoji mnogo elemenata koji su preneseni iz perioda njihovih drevnih civilizacija i ne postoje nigde drugde na svetu.
S druge strane, trebali bi da znate da "iako smo mi nastavak civilizacije koja je gradila piramide u Egiptu", isti ti "mi" smo i najvise odgovorni za njihova unistenja. Nisu li jos uvek na Sfingi vidljiva ostecenja posto ju je Napoleonova vojska koristila kao metu za gadjanje? Takodje nije li kamena obloga sa piramida (ostao je samo vrh na Keopsovoj piramidi) masovno koriscenja za zidanje Kaira u srednjem veku? Pa gde je onda tu kontinuitet i odnos prema svojoj istoriji?

saja

pre 10 godina

Nemamo nikakvu zajednicku tacku sa onima koji su to izgradili.

ovo ti je takva glupost...pa bas zato i treba sacuvati da bi znali nesto o istoriji covecanstva.

Vojvodjanin poslednji mohikanac

pre 10 godina

I onda ja dobijem gomilu minusa kada spomenem sta je razruseno po Novom Sadu. Fasade, milina jedna, vise nema. Dok ne ukapirate da je to nikad vise takvo. U Jevrejskoj ulici prosle godine porusili kucicu sa predivnom fasadom a ostavili ruglo od dvorista. A trebalo je obrnuto. Ali zato imamo replikiu bosanske brvnare. Uh, sada sam se setio one zgrade sa djuletom. Samo da to ne poruse i odnesu djule u staro gvozdje.

x

pre 10 godina

Pa nista novo Gradjevinci iz Sremske Mitrovice su unistili pola Sirmiuma...sve jedna zgrada koja je radjena u Mitrovici,kad krenu radovi,kopanje..obavezno se nalece na zidine,stubove,ma sve i svasta..naravno gradjevincima(koje zabole bas za istoriju a i ne zele da izgube posao,cute i rade) investitor naredi ako nalete da sto brze zatrpavaju i krenu sa betonom kako im muzej ne bi oduzeo lokaciju...stara prica.

Andjela

pre 10 godina

Ma ludaka ima svuda... Eto skoro je u skotskoj, gradonacelnik, pazite, dakle gradonacelnik srusio kucu Viliama Volosa, koja stoji tu vec vekovima, jer je smetala...
Setite se samo mosta u Mostaru.

Sada treba da dodje ekipa da rekonstruise...

Povraca mi se

pre 10 godina

Verovatno isti oni koji hoce kod nas da sruse hrast od 800 godina, koji je tu rastao i pre Kosovskog boja i ne znam cega vec sve. Ali nas vodja je lepo objasnio pre neki dan (po hiljaditi put (u tom danu)): "Niko ne moze da zaustavi modernizaciju Srbije i razbijanje palanackog duha, niti borbu protiv kriminala i korupcije bla bla bla".

isto

pre 10 godina

Pa i kod nas ce poseci 600 godina stari sveti hrast jedini takav u regionu,i nikom nista.Jos je i Vucic ljut sto je trazeno da put zaobidje hrast.

covek, pre svega

pre 10 godina

Piramide u Egiptu su druga stvar, mi smo nastavak civilizacije koja ih je izgradila, nasi preci su ih izgradili i zato nikome ne bi nikada palo napamet da ih srusi cak i ako bi im upotrebna vrednost bila nula (nije jer donosi miljarde turizmu).
Cinjenica da je nesto samo staro ne znaci da nam treba. Nesto nam treba samo ako ima neku vrednost, upotrebnu ili sentimentalnu/tradicionalnu.
(Tradicionalista, 4. jul 2013 15:23)
Kakva nezapamcena glupost!
Znaci li to, da su i Talibani uradili normalnu stvar, kada su minirali dve ogromne statue Bude isklesane na litici brda?
Piramide u Peruu, kao i u Egiptu, kao i srusene statue Buda, nasledje su COVECANSTVA!

goran

pre 10 godina

Primitivizam,pohlepnost i nedostatak obrazovanja svuda u svijetu, ne samo ovdje u Srbiji.Kakvi duduci.Treba ih financijski odrati.Jedino sto znaju i postuju.

nepopravljiva steta

pre 10 godina

@ V.B.
ne razumem vasu reakciju na moj komentar,koji govori o svesnom ili nesvesnom nanosenju stete nekog naroda samome sebi..inace,sto se mene tice ne vidim ni potrebu porediti "nasu" bivsu drzavu sa bilo kime,jer ja sam voleo SFRJ, sto je samo po sebi velika razlika..u svakom slucaju postivam vase razmisljanje i ostajem pri mojem uverenju...pozdrav

bojan zr

pre 10 godina

nema veze, napraviće oni još veću i bolju...
(pera kojot genije, 4. jul 2013 17:08)

ne, to se kaze:
napravice oni jos vecu i stariju :D