Sreda, 26.06.2013.

14:43

Dinkić: IT bolji i od državne firme

Ministar Dinkić potpisao je sa predstavnicima kompanije Prelovac Media iz Beograda Memorandum o razumevanju i saradnji u oblasti IT preduzetništva.

Izvor: Tanjug

Dinkiæ: IT bolji i od državne firme IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Jovana

pre 10 godina

@insajder (vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...)

... verovatno vise ne rade u firmi zato sto su debili. Osobi koja zna svoj posao da radi, ne treba do pola 2 ujutru da sedi uz racunar da bi ''prepravio 5 redova tzv kineskog koda :)"

Jovana

Pera Detlic

pre 10 godina

pilula napisao/la: "da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi."

@pilula aj molim te... Evo ja sam licno samouk iliti nisam primirisao ETF i/ili MATF i imam duplo vecu platu od 1400$ u sred Beograda.

IT-er

pre 10 godina

daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije lose
(dijsapora, 26. jun 2013 20:43)

Ljudi u Srbiji su skloni hvalisanju i povrsnom koriscenju matematike. Ima ljudi u IT struci koji u Srbiji imaju redovan prihod od po 2000 evra i vise, ali oni su prava retkost. 99% njih tavori od posla do posla, ponekad mesecima nemaju nijednog klijenta, a treba preziveti. Znam to, jer nekoliko mojih drugara radi bas tako. Neko ubode dobru priliku i uzme 5000 evra od dobrog projekta, ali te pare onda trosi dok ne dodje sledeca prilika, koja moze da se pojavi tek za godinu ili vise dana. Za to vreme treba ziveti, a zivi se od malih projekata - poslica koji donesu najvise 500 evra u cugu i to ako si zaista srecan. Najcesce 200-300 evra, nesto da se tek odradi i prezivi. Tako mozes da guras dok ne napunis 40-50. Retko koga ces videti da ima 55 godina i jos uvek zivi na taj nacin.

Daleko cesca pojava u Srbiji su ljudi koji rade u drzavnoj sluzbi, gde primaju po 500-800 evra mesecno, kako ko. I na radnom mestu tezgare, tj privatno rade povremene poslice na kojima uzimaju mnogo vece pare, neretko koristeci drzavne resurse (alat, opremu, kancelariju, telefon, faks, printere, a ponekad i sluzbene automobile itd.). On radi 4 sata za drzavu, 4 za sebe, a od tih drugih para drzava ne vidi ni dinara od poreza. I nikom nista, ruka ruku mije, a ko se pobuni dobija deo para u dzep da cuti. "Privatni porez".

To vam je prava slika tih "2k" u Srbiji.

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dinkicev "Start Up"? Bolje da ga nazovu "Shut Down"!

DALJE PRSTE OD IT inace eto SAD i EU jos strucnjaka imigranata, a domacoj privredi jos manje para.

Programer

pre 10 godina

"Cilj je da zajednički učinimo da IT industrija bude generator izvoza Srbije slično kao sa automobilskom industrijom", poručio je Dinkić.

Nadam se da neće biti kao auto industrija. Tu država debelo plaća FIAT-u da uopšte radi kod nas. Srećom, većina IT firmi ne zavisi od države, tako da im dosta dobro ide. Radim u jednoj takvoj i ne bih se vraćao u državnu firmu, iz koje umakoh, ni za živu glavu.

ja

pre 10 godina

Ta nemojte kasti. Vidim ja da je Dinkicu zinulo d*pe da u IT sektoru ima para, a nije roba, ne moze se prebrojati, moze lako da nestane a da ne fali u magacinu, moze lova lepo da se opere bez traga... Palim ja preko dok jos mogu. Bolje se manite reformi u IT sektoru jer na svaku firmu koju pomognete, 10 sahranite.


Mladi IT strucnjak.

Nikola

pre 10 godina

Samo jedno pitanje: sajt nema englesku verziju a poziva se i na strane investitore ... I šta će oni koji potencijalno imaju stranog investitora ?

Truth

pre 10 godina

Dao sam otkaz nakon pretnji meni i mojoj trudnoj ženi.Bavim se marketingom(prodajom svega i svačega) preko neta.Posao ide SJAJNO.Otvorio račun u Bernu i NIKAKVE veze sa budžetom Srbije nemam.Sad se pojavljuje ovaj i spominje 25000 evra.Dinkiću došao si na teritoriju gde su malo pametniji,a "veslo koje mi nudiš sam p..isaj"

Insajder

pre 10 godina

@Bojan, 26. jun 2013 23:58

vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...

bojan

pre 10 godina

Znaci bacio je oko i na IT, kao sto rece jedan dole , zna Mladja gde su pare. On vam je poput ajkule za takve stvari, a znamo sta ajkula ostavi od plena kad zavrsi sa njim. Gadi mi se da ga sada vidim da mulja i u mojoj delatnosti.

Vladimir

pre 10 godina

Poštovanje za Prelovca i njegovu ekipu čiji rad pratim jer se bavim istim stvarima i u inostranstvu radim u jednoj sličnoj firmi. Mogu reći da je verovatno najbitniji razlog za njihov uspeh neosporan kvalitet rešenja koja proizvode. Moja poruka njima je- manite se Dinkića. Verovatno je tu samo da se slika, a ta slika vama ništa dobro neće doneti. Verujem da vam taj lik može samo uzeti, pazite se, taj je profesionalac u svom nečasnom poslu.

KoleM

pre 10 godina

Država sada najviše pomaže penzionere, 5 milijardi evra godišnje. Kad bi se deo tog novca vratio privredi, IT i svim ostalima ne bismo bili najsiromašnija zemlja u Evropi.

Nikola

pre 10 godina

Opet It. A šta da radimo mi koji ne znamo programiranje? Umesto da se pokrene poljoprivreda i zaposle ljudi, bacaju se pare na kompjiterske zgubidane.

reklamozder

pre 10 godina

Zavidni ce uvek zavideti..
(Bojan, 26. jun 2013 23:58)

Neglumite drvenog advokata neke fantomske firme koja je plod Dinkiceve reklame.

Lik

pre 10 godina

@jelena
Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju...

A po čijem merilu...možda tvom koje nikog ne interesuje. Ako neko zaradi milion za godinu dana (i to u vreme jedne od najvećih ekonomskih kriza u istoriji) u poslu kojim se bavi (pekar, lekar, apotekar...programer) taj je ne stručnjak nego car-kralj-skakač u dalj.
Merilo sposobnosti je ZARADA, znači da ljudi cene nečiji rad i ako ga toliko plate...ima li boljeg merila od toga?

Ima naravno i vrsnih stručnjaka koji rade za bedu...njihov problem i to samo govori koliko su u stvari nesposobni da prepoznaju i iskorite trenutak, džaba im sposobnost i znanje ako ne umeju da to unovče...sem naravno ako rade za slavu.

U tom sam poslu i jednu stvar sam naučio...jezik za zube i što manje eksponiranja u struci na domaćem terenu, može samo da šteti, nikako da koristi pogotovu ako je mesečna zarada sa 5 nula.

probni menadžer

pre 10 godina

za (PS, 26. jun 2013 23:59)

Moze tako samo sto je rezervisano za sekretarice u minicima a probni radnici svi lepo nabijeni u zagusljive i mracne prostorije bez klime i grejanja i tako trpe sest meseci probnog rada bez novcane nadoknade sve legalno po zakonu kad se rinta za privatnike a jos za prekovremeni rad subotom i nedeljom necu ni da komentarisem,prijatno.

pecika

pre 10 godina

radim kao php programer preko neta za 1200e mesecno plus freelancer poslovi, izadje mi oko 2000e. nemam fakultet, radim neki dan i po 15h, onog trenutka kada mladja umesa prste ja se selim u Holandiju.

Dr

pre 10 godina

Ovaj iza Dinkica na video snimku lici na Janacka iz serije Bela Ladja, a Dinkic lici iz te serije - znate vec na koga. Brzina izvodjenja radova ne prati dinamiku finansiranja: http://www.youtube.com/watch?v=FDoYmZ3kJYw

PS

pre 10 godina

Komentare o izrabljivanju radnika tamo necu ni da komentarisem jer su kontra svemu sto se desava u toj firmi - totalna glupost. Zaposleni u PM imaju verovatno najbolje uslove u Srbiji (joga, rucak/kuvar, fenomenalna kancelarija...).

Bojan

pre 10 godina

Vladu (Prelovaca) znam zadnjih 21 godinu - jos iz srednje skole.

Racunarima se bavi duze od toga, i uvek je bio pun ideja i vrlo naporno radio. 99% njegovih ideja (ma koliko truda bilo ulozeno su PROPALE, ali on je gurao dalje i uvek bio max vredan).

Jedan od projekata mu je bila i Wordpres knjiga na engleskom (strani izdavac mu je ozbiljno platio da napise istu).

Onda je covek spazio rupu na trzistu i manje vise SAM napisao ManageWP - proizvod koji donosi sve te pare (opet molim vredne trolove da malo googlaju).

Da je bio prosecan Srbin, ili troll kao sto ih je puno medju ovim komentarima, pokupio bi se i preselio u Dubai, gde ne bi platio ni centa poreza, i uzivao u svojih nekoliko miliona, ili kupio kucu na Dedinju i Range Rover dzip i setao po splavovima.

Kontra tome, on je resio da placa plate na belo i zaposli puno mladih i pametnih ljudi a i dan danas zivi u relativno skromnom stanu (vs uspeh).

Sa jedne strane mogu da razumem skepticizam ljudi jer je u ovoj zemlji puno toga naopako, preko partijske, db i sl veze.
Sa druge strane sve sto mogu da porucim 99% trolova koji su ovde komentarisali - zelim vam 1% pameti i uspeha. I jos jedna stvar - put ka uspehu vodi preko puno VREDNOG rada - mislite o tome.

Zavidni ce uvek zavideti..

bata

pre 10 godina

hm.. u IT dev centrima vecih drzavnih preduzeca - plate su adekvatne i preko 1000eur. E a sad sto u vecini privatnih firmi (gde su Srbi gazde ili menadzeri) radite od jutra do mraka, sto ste prijavljeni na minimalac, sto trpite razne vrste pritiska i sto u vecini slucajeva iznos plate zavisi od raspolozenja sefa - nikom nista. Prvo uredite da se postuju zakoni, sve ostalo ce samo doci. I da plate u drzavnim i privatnim firmama trebaju biti uporedive - koje gluposti - pa nece valjda DB administrator u EPS-u biti losije placen u odnosu na nekog DB administratora u omanjoj privatnoj firmi? Kako onda planirate da zadrzite kvalitetne IT kadrove u velikim preduzecima kakvi su Telekom i EPS, kada vec mogu duplo vise da zarade u privatnim firmama? Gluposti... Plate trebaju biti uporedive, pa ne mozete placati crkavicu ljudima od kojih vam zavisi IT infrastruktura u drzavi - inace ode drzava u .....

doc holiday

pre 10 godina

zasto mi se javlja da uskoro necemo imati IT industriju.. Kao sto nemamo ni jednu drugu industriju u koju je Dinkic umesao prste...

Стојке

pre 10 godina

Ако 4 човека за годину дана направе милион долара, последња ствар која им треба је Динкићева "помоћ".

Samo pametno

pre 10 godina

Poruka mladim ljudima je da zavrse fakultet ili visu skolu, nauce programiranje (bar osnove), pokusaju da nadju posao u nekoj domacoj firmi. Rade par godina, steknu iskustvo i onda kidaj napolje. Ne gubite vreme po Evropi vec pravac Kalifornija. Da napomenem, morate da volite da se bavite programiranjem i da zelite da radite najmanje deset sati dnevno. Srecno!

I ja sam preduzetnik!

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.
(Preduzetnik, 26. jun 2013 15:00)

Kako si to izveo majke ti? Ja sam prodisao od pocetka godine, otkako su ukinute one gluposti od taksi i fiskalne kase.
Mislim da ti blage veze nemas sa predutetnistvom!

Zeljko

pre 10 godina

Sad ce Dinkic da pomogne da i IT-u crkne krava.

Za razvitak IT-a u Srbiji, potrebni su ljudi koji imaju dodir sa realnoscu i svetskim trendovima. Nije dovoljno samo imati zelju da se od jedne grane otima novac kako bi se i dalje hranio zaostali javni sektor.

Sinko

pre 10 godina

'IT bolji i od državne firme'- al' malo sutra!

Radim kao programer u maloj IT firmi. Klijenti kasne sa placenjem mesecima ili ne placaju uopste. Odbiti ih ne mozes jer je konkurencija ogromana a privreda u kolapsu. Jedino da zrtvujes struku, stavis katanac i pocnes da radis android zezalice ( ovo nije nikakvo podcenjivanje web i android programera, jednostavno je to takva vrsta programiranja ) za strance. Ili u drzavnu firmu. Kolega dao otkaz, povukao vezu i u javno preduzece, ja 600E a on 800E, potpuno isti posao, samo sto on tesko da spoji 5h rada. Srbiji nema buducnosti dok ne otpusti 30% radnika u drzavnoj upravi i 50% u JP. I da drzi prste dalje od IT-a. Mi cemo da izdrzimo jos malo (zao nam da upropastimo punoletno preduzece) pa inostranstvo , drzavni posao nikada, prvi dan bih dobio nervni slom i zadavio nekog Teletabisa.

zozon

pre 10 godina

Svaka čast svim našim uspešnim IT firmama, ali ako one žele da i dalje budu uspešne, trebalo bi da se drže što dalje od Dinkića.

ms

pre 10 godina

" Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)
---

Zato ja moram da izginem da bi državi platio poreze i namete od kojih ti primaš platu tako "snalažljiv".

dijsapora

pre 10 godina

pa vi drugari kolko citam svi zaradjujete po 2k evra mesecno. ili se nesto u srbiji drasticno promenilo za ovih godinu dana, ili vam ta racunica nesto nije ok. mism, daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije uopste lose

jelena

pre 10 godina

@Kud bas Prelovac? Pa ta firma nije nista posebno, napravila nekoliko osrednjih aplikacija i jednu bezveze igricu....
(Vladimir, 26. jun 2013 17:28)

To mi je i bila prva misao.. Da ne spominjem gotovo neverovatnu izjavu da su imali profit od milion dolara prosle godine, a sada trazili od drzave 25 hiljada.. Hm. Nesto ne stima.

Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju).

Molotov

pre 10 godina

Smanjte poreze i doprinose i ostale namete na rad! Tako ce cistacica iz Pirota i inzenjer iz Subotice lakse napraviti svoje radno mesto!

Nikola

pre 10 godina

Sad kad iz svake garaže iznikne po Džobs i Gejts. Srbija ima da postane "balkanski tigar". Ozbiljno, nismo svi za IT. Ja prvi, iako se bolje snalazim od većine ljudi (u Srbiji to i nije teško, znam), nikad ne bih mogao da napišem program, koliko god se trudio. Plate od 1000 + eur su već solidna stimulacija za siromašnu Srbiju, pa opet mali broj ljudi dostigne taj cilj. ".com bubble" nije bio tako davno, a glavna odlika savremene tehnološke revolucije je da mali broj ljudi može da završi posao koji je nekad obavljalo mnogo njih. Mislim da to ne može da raši srpski problem broj jedan, nezaposlenost.

anonymous

pre 10 godina

"Ova kompanija je prošle godine zaradila milion dolara, a ove godine očekuju prihode od dva miliona dolara...Vlada Srbije želi da pomogne da ovakvih kompanija bude još više"

Lepo im ide u ovoj kvazikazi kriminalnoj drzavi sa malo tajkunskih vezica bez lokalnih poreznika citaj "reketasa", pa cudna naplata za izvoz programa bez PEJPAL transakcija za koju se vlada Srbije pretrgla od pomoci svima nama u dobrobit da zaradimo kao sav normalan svet.

Posle nam serviraju 1000 lagarija dnevno iz dana u noc,godinama uradicemo ovo pa ono i na kraju uvek nista bez rezultata samo politicka propaganda.

I tako vreme nam prolazi mladi ljudi koji neodu u svet jer ovde buducnosti NEMA kao i postenog rada, koji se uvek kupuje MITOM i ako ostanu ovde potpisali su ugovor sa djavolom.

Sve vise omladine je depresivna sa karijerom trajnog nezaposlenog koji se nagomilava sve vise i vise na birou jada gde zdravi ljudi na kraju kad tad psihicki,mentalno od nemastine odlepe, od sve ove je8ade u zdrav mozak od psihopata i njihovih pomahnitalih obecanja.

NE ZELIM VISE NI MINUT DA DISEM U SRBIJI A KAMOLI DA ZIVIM,ODLAZIM U SVET ZAUVEK, DA RADIM ZA TE GIGANTE KOJE OVDE VLADA BEZUSPESNO DOVLACI I RAZVLACI VEC 13 GODINA.

SPASAVAJTE SE DOK JOS MOZETE OVDE CE VAS ZIVE POJESTI I LOPOVSKI CEDITI KAO ZAMORCICE DOK SVI NEPOSTANETE MANIPULACIJOM LAGARIJA NJIHOVI POLITICKI ZOMBIJI!

anti

pre 10 godina

pa vi što ne umete da se bavite it-jem... pa otvorite pekaru pored ovih koji umeju pa im prodajte kifle. oni imaju pare da ih plate. ekonomija je krajnje jednostavna stvar.

ili vas mrzi i kifle da pravite pa izmišljate razloge?

freelance-shmeelance

pre 10 godina

Kada sam se počeo baviti freelancingom pre 7 godina, niko nije ni znao da takav tip posla uopšte postoji.

Za sve te godine sam pojeo toliko... da ne kažem čega za banke, čekove, za bedne pokušaje otvaranja firme, za mesece kada nije bilo posla, za loš internet, itd. I očekivao sam da će par godina kasnije biti bolje i da će biti normalno da se lako otvori jedan office/studio gde bi radili i za domaće i za strane klijente, sa pravnom zaštitom i to u EU, da će IT malo da procveta.

Šta smo dobili? Izolaciju i krizu. Ništa ne uspeva u ovoj pustari, a pošto je developerima i grafičkim dizajnerima lakše da probiju državne granice virtuelnim putem, samo oni donekle uspevaju. Ostale branše koji ne mogu svoj proizvod dostaviti u zip fajlu nisu te sreće.

Zbog toga smo dobili to da opada broj ne-IT inženjera, i sada je svaka šuša izgleda "programer". Freelance portali puni Srba koji štancuju Joomla i Wordpress ne bi li izvukli neki dolar u ovoj raspaloj državi. Postali smo jedna mini Indija, zemlja short-term low quality programera za male pare. Zapitkivaju me redovno poznanici kako oni hoće da nauče taj PHP pa da i oni u džep uvale koju šušku...

Ovo nije dobar tok razvoja ove države, napuštaju se sva ostala polja nauke i tehnologija ne bi li se napravilo par sajtova za hleb. I sada se ubacuje u celu priču Dinkić da kaže da nam SUPER ide i nudi da nas potpomogne da platimo dažbine. NE hvala. Ovo nije dobro, ovo nije u redu. Ne idemo dobrim putem.

program R

pre 10 godina

@iProgramer Verujem ti da imas toliko, ali pretpostavljam da radis u Beogradu. Nisu tolike plate programera u manjim gradovima. Recimo u Nisu oko 80% programera ima manje od 1000e (ne racunam freelancing). Pouzdano znam da iste firme u razlicitim gradovima daju razlicite plate, sto je donekle i razumljivo mada je razlika veca nego sto bi realno trebalo da bude. I da, fax je licna satisfakcija, da sam se samo zadrzao na fakultetskom znanju, ne bih ni 500e presao :)

Pametnjaković

pre 10 godina

Uf al je teško biti bolji od državne firme, cela Srbija zna da se u državnim firmama ništa ne radi, a primaju pare. Tako da je plata znatno veća u državnim, s obzirom da se ništa ne radi. A ovo je loženje na srpski način, klasika. Posetio sam Prelovac.com. Pa to sve što oni rade, Indijske firme rade i bolje i jeftinije. Da ne pominjem Kineske. Meni ovo smešno, ložanija teška.

The-ja

pre 10 godina

@ kao i uvek vrli bi ministar delio tudje novce.Ako stvarno hoce da pomogne
IT sektoru treba da poveca dostupnost kadrova.Kako to da se uradi.Tako sto bi se osnovale drzavne vise skole koje bi bile usko specijalizovane za razliku od etf-a,fon,matf. i trajale bi dve godine poput IT akademije i
slicnih privatnih ustanova.Vreme od 2 godine je sasvim dovoljno da se
napravi radnik sa pocetnim znanjem za rad u ovoj oblasti.Cena sudeci po privatnim skolama je oko 1500 eura za godinu,sa tim da bi polaznici platili cenu skolovanja tek po pronalazenju zaposlenja u recimo 30 rata
po 100 eura.Ovako nesto bi bilo apsolutno fer prema svima i gradjanima
i IT firmama.

mrmlj

pre 10 godina

@(racundzija, 26. jun 2013 16:34)
naravno, ta tvoja racunica podrazumeva da je cele godine imao 40 zaposlenih ;)

@(Dejan, 26. jun 2013 16:13)
u pravu si, ali si ti ipak morao negde da naucis ono sto se uci na tim fakultetima pre nego sto si dogurao do te plate ;)

pilula

pre 10 godina

jeste, ne mora da se ima zavrsen fakultet u it-u. kao sto se ne treba fakultet ni dobrom menadzeru... ali da bi se obezbedila *karijera* koja ne zavisi od poznavanje iskljucivo jedne it paradigme, u rasponu od 30-40 godina koliko jedna karijera traje i da bi se dobio taj prvi posao, diploma je vise potrebna nego sto nije.
u svakom slucaju, ne moze svako da bude developer, i to je poenta mog posta!

Sloba

pre 10 godina

Kao da vidim sebe na ovoj slici. Trojica mi stoje iznad glave, diskutuju neki objasnjavaju, a svi zajedno nemaju pojma o cemu se radi. A drzim rudarski slem na glavi, kurtuazno im kazem nesto, a jos me ometaju u poslu... da bi se slikali !

dobronamerno

pre 10 godina

Svaka cast svakoj uspesnoj firmi.I sve je to super.Samo Dinkicu (i ostali) sta mislite vi da svi mogu da rade u IT sektoru?Svi cemo za racunare i da tipkamo.Pa nece moci.Uostalom mnoge uspesne firme koje pripadaju IT sektoru su preko noci enormno rasle i jos brze propadale.Nije to bas sve tako bajno.Ponavljam,svaka cast ovima koji su uspeli.I treba ih podrzati i pomoci im da nastave da napreduju.Ali...
Ne mogu svi to da rade.Moze li u ovoj drzavi da se stvori nesto konkretno,nesto opipljivo?Radite malo i na tome.Ovako isprade da svi zele da sede za nekim racunraom,pod klimom i da klikcu a lova samo kaplje.Nemojte da stvarate nepotrebne iluzije kod iovako pogubljene omladine.

Dusan

pre 10 godina

Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)

Povraca mi se od ove izjave, a jos vise od cinjenice da ima 50 pozitivnih glasova. Jasno vam je svima gde zivimo.

Coa

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)"

Zbog ovoga smo tu gde jesmo. Dzaba nam i Evropa i sve kad i dalje neki razmiljaju kao komunisti.

bojan

pre 10 godina

ma nije milion nego :)

http://fi.apr.gov.rs/prijemfi/cir/podaci.asp?strSearch=20625619&kod=3a285036c1cd0c32fa1886496b280b2e89c05d32&godina=2012

mitke

pre 10 godina

Kako doci do ovih sredstava o kojima prica Dinkic? Mislim 25000e je mnogo para i sa 10 puta manjom cifrom moglo bi se nesto postici!
(mILAN, 26. jun 2013 15:12)

Molim te ne pricaj o stvarima u koje se ne razumes.Za te pare sto ti pominjes ne mozes da kupis ni naj osnovniju opremu za manju softversku firmicu.

satelit

pre 10 godina

@briz
Mislim da ni jedan programer u USA ne dobija 10 x $1400 mesečno na ruke. To bi bila bruto plata od otprilike $250.000 godišnje. Ti iznosi su rezervisani za menadžment ili eventualno neke super zvezde genije.

Aleksandar

pre 10 godina

@Coa

Zapravo komunizam je zahtevao tezak rad, ali radilo se koliko i radno vreme. Dok sadasnji oblik "komunizma", je lezi lebe da te prozderem, za 400 evra, a kapitalisticki, umri od rada za 1000 dolara.

Najbolji posao na svetu je da svi ljudi na planeti rade sat vremena dnevno i da imaju sta god pozele od materijalnih proizvoda masovne produkcije, naravno u odredjenim kolicinama. Jerbo, koji ce ti 50 automobila i 200 televizora kao i kuca od 700 kvadrata. Ali, to se ne dogadja, jer imamo i ovaj oblik komunizma i kapitalizma. Ne samo mi, svuda u svetu. Politicari drndaju vunu za dobre pare i mito, sa druge strane se ljudi izrabljuju.

Dejan

pre 10 godina

"da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta"
Ko to kaze? Ja bez zavrsenog fakulteta imam 1600 usd (neto). U IT industriji se vise ceni iskustvo nego diploma.

trta

pre 10 godina

@nemanja Tvoj komentar apsolutno tacno opisuje mentalitet nasih ljudi. zasto bi se imalo potrudio za znatno vece pare... it uposlenik

ITtech

pre 10 godina

25k evra dobija onaj koji dobije investiciju od neke firme ili fonda. Znači daje se onome koji ima tržišni potencijal a ne na lepe oči.

25k izgleda puno ali svi koji su ovom poslu znaju da je ova cifra dovoljna da zaposliš dva malo bolja programera tek na par meseci (recimo za bruto platu od 2k eura)

Vezano za inžinjere ostalih smerova, svi se mogu prijaviti sa svojim projektom ili samo idejom, na startup eventima ima puno projekata iz oblasti biotehnologije, elektro-industrije i drugih, tako da niko nije diskriminisan po tom pitanju

iProgramer

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon. (pilula)

Pilula, zivis u zabludi. Ja radim kao iOS programer i zaradjujem 2.000e mesecno, a imam samo zavrsenu srednju skolu. Istina, ja sam poceo da se bavim iOS razvojem od trenutka kada je Apple otvorio svoj iOS (v3.0), ali sve jedno. Ako znas posao ni jedan od poslodavaca te nece pitati za fakultet jer je svakom od njih najbitnije da odradis posao sto kvalitetnije i u sto kracem roku. Mogu pricati za zarade koje primaju iOS programeri, a to je ako imas 6 meseci iskustva mozes ocekivati platu od oko 900e, a iskusniji koji imaju recimo godinu i vise mogu ocekivati i 1.200e. Takodje znam da dobri PHP i Android programeri imaju minimum 1.000e.

racundzija

pre 10 godina

Ako je plata 1400 usd, sa doprinosima je to 1.7x1400 = 2380, ili godisnje 28560, ili za 40 inzenjera 1142400 USD. Ako se na to doda faktor 1.25 (veoma efikasna firma), to je skoro 1.5 mil USD poslovnog troska, sto je vise od prometa koje ima firma.
Prelovac ovo radi za dzabe i jos ga kosta! Patriota!
:)

Aleksandar

pre 10 godina

Kolege iz IT sektora, vreme je da uradite ono što ste planirali svih ovih godina - pobegnete odavde glavom bez obzira. IT je kol'ko - tol'ko funkcionisao do sad, ali sad kad je država okrenula oko Sauronovo i ka istom vrlo brzo će ga zateći ista sudbina kao i ostatku industrije gde se država mešala da popravi nešto što nije pokvareno.

m4rk0

pre 10 godina

Video Mladja da nema vise sta da nagrebe od firmi iz drugih bransi pa se sad okomio na IT industriju. Zna covek gde su pare :) Boli njega uvo za interes IT industrije, oce covek da se opari. Cuj, nepovratna sredsva. Cim uzmete od drzave neku pomoc, ulazite u bubanj i ima da vam oguli kozu sa ledja. it je jedna od rekih isplativih stvari u Srbiji jer je drzavna uprava jos uvek informaticki nepismena i ne mesa se mnogo u tu vrsu poslovanja, ali cim udje i u taj sistem i pocne da optereuje raznim porezima, provizijama i taksama, ne pise se informaticarima dobro.

Pavle

pre 10 godina

"On je rekao da Vlada Srbije želi da od IT industrije napravi jednu od najvažnijih izvoznih grana, baš kao što je to učinjeno u oblasti automobilske industrije, koja je sada najveći izvoznik." - pa, LOL!

Vladimir

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"


Za koga je bolje? Tebe? Kompaniju za koju radis? Ovu drzavu? Nije ti zivot dat da ga potrosis spavajuci na stolici.

Milan

pre 10 godina

ako uzmemo u obzir da su ta 4 zaposlena imali platu po 20000 dinara za rad do pola 2 ujutru, shto je chudno da je firma zaradela milion u dolarima??? i shto ne kaze da ni 1 od te chetvorice (tachnije petorice) odavno ne radi u toj firmi za primer?

iii

pre 10 godina

Kako to idilicno zvuci: osnovani pre godinu i po i sad zaradjuju milionce. Prelovac se covek ubijao od posla zadnjih 10+ godina da bi na kraju napravio tu firmu od 4 coveka koja je zaradila pare... ne ide nista preko noci, mnogo je neprospavanih noci i krvavog rada ulozeno u to sto je ta firma danas...

briz

pre 10 godina

Ne znamo svi u Srbiji da programiramo. Znaju 1% ljudi , mozda. Njihov izbor je ili da rade u ovde za 1400$ ili u USA za deset puta toliko . Gde da radimo mi oslati?

dipl. ing.

pre 10 godina

Sad Dinkic navalio da pomaze IT sektoru i to samo odredjenima, a ovamo najavljuje povecanje obima studenata na ETF-u gde je i sada u toku hiperprodukcija. Skolujemo inzenjere elektronike, automatike, telekomunikacija, energetike, fizicke elektronike i racunarstva i informatike. A on se zalepio samo za ove poslednje i na osnovu toga podizu kvote i izbacuju jos vise inzenjera telekomunikacija, automatike, fizicke elektronike itd za koje nema posla u Srbiji. Umesto da se ide na to da se njima omoguci da rade u struci (a ne da svi postaju web i android programeri), trziste se zatrpava sa jos vecim brojem kadrova. Ne pomaze se IT industriji na ovaj nacin.

pilula

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi.

Preduzetnik

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.

Preduzetnik

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.

Vladimir

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"


Za koga je bolje? Tebe? Kompaniju za koju radis? Ovu drzavu? Nije ti zivot dat da ga potrosis spavajuci na stolici.

pilula

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi.

iii

pre 10 godina

Kako to idilicno zvuci: osnovani pre godinu i po i sad zaradjuju milionce. Prelovac se covek ubijao od posla zadnjih 10+ godina da bi na kraju napravio tu firmu od 4 coveka koja je zaradila pare... ne ide nista preko noci, mnogo je neprospavanih noci i krvavog rada ulozeno u to sto je ta firma danas...

briz

pre 10 godina

Ne znamo svi u Srbiji da programiramo. Znaju 1% ljudi , mozda. Njihov izbor je ili da rade u ovde za 1400$ ili u USA za deset puta toliko . Gde da radimo mi oslati?

Aleksandar

pre 10 godina

Kolege iz IT sektora, vreme je da uradite ono što ste planirali svih ovih godina - pobegnete odavde glavom bez obzira. IT je kol'ko - tol'ko funkcionisao do sad, ali sad kad je država okrenula oko Sauronovo i ka istom vrlo brzo će ga zateći ista sudbina kao i ostatku industrije gde se država mešala da popravi nešto što nije pokvareno.

m4rk0

pre 10 godina

Video Mladja da nema vise sta da nagrebe od firmi iz drugih bransi pa se sad okomio na IT industriju. Zna covek gde su pare :) Boli njega uvo za interes IT industrije, oce covek da se opari. Cuj, nepovratna sredsva. Cim uzmete od drzave neku pomoc, ulazite u bubanj i ima da vam oguli kozu sa ledja. it je jedna od rekih isplativih stvari u Srbiji jer je drzavna uprava jos uvek informaticki nepismena i ne mesa se mnogo u tu vrsu poslovanja, ali cim udje i u taj sistem i pocne da optereuje raznim porezima, provizijama i taksama, ne pise se informaticarima dobro.

Dusan

pre 10 godina

Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)

Povraca mi se od ove izjave, a jos vise od cinjenice da ima 50 pozitivnih glasova. Jasno vam je svima gde zivimo.

racundzija

pre 10 godina

Ako je plata 1400 usd, sa doprinosima je to 1.7x1400 = 2380, ili godisnje 28560, ili za 40 inzenjera 1142400 USD. Ako se na to doda faktor 1.25 (veoma efikasna firma), to je skoro 1.5 mil USD poslovnog troska, sto je vise od prometa koje ima firma.
Prelovac ovo radi za dzabe i jos ga kosta! Patriota!
:)

dipl. ing.

pre 10 godina

Sad Dinkic navalio da pomaze IT sektoru i to samo odredjenima, a ovamo najavljuje povecanje obima studenata na ETF-u gde je i sada u toku hiperprodukcija. Skolujemo inzenjere elektronike, automatike, telekomunikacija, energetike, fizicke elektronike i racunarstva i informatike. A on se zalepio samo za ove poslednje i na osnovu toga podizu kvote i izbacuju jos vise inzenjera telekomunikacija, automatike, fizicke elektronike itd za koje nema posla u Srbiji. Umesto da se ide na to da se njima omoguci da rade u struci (a ne da svi postaju web i android programeri), trziste se zatrpava sa jos vecim brojem kadrova. Ne pomaze se IT industriji na ovaj nacin.

Bojan

pre 10 godina

Vladu (Prelovaca) znam zadnjih 21 godinu - jos iz srednje skole.

Racunarima se bavi duze od toga, i uvek je bio pun ideja i vrlo naporno radio. 99% njegovih ideja (ma koliko truda bilo ulozeno su PROPALE, ali on je gurao dalje i uvek bio max vredan).

Jedan od projekata mu je bila i Wordpres knjiga na engleskom (strani izdavac mu je ozbiljno platio da napise istu).

Onda je covek spazio rupu na trzistu i manje vise SAM napisao ManageWP - proizvod koji donosi sve te pare (opet molim vredne trolove da malo googlaju).

Da je bio prosecan Srbin, ili troll kao sto ih je puno medju ovim komentarima, pokupio bi se i preselio u Dubai, gde ne bi platio ni centa poreza, i uzivao u svojih nekoliko miliona, ili kupio kucu na Dedinju i Range Rover dzip i setao po splavovima.

Kontra tome, on je resio da placa plate na belo i zaposli puno mladih i pametnih ljudi a i dan danas zivi u relativno skromnom stanu (vs uspeh).

Sa jedne strane mogu da razumem skepticizam ljudi jer je u ovoj zemlji puno toga naopako, preko partijske, db i sl veze.
Sa druge strane sve sto mogu da porucim 99% trolova koji su ovde komentarisali - zelim vam 1% pameti i uspeha. I jos jedna stvar - put ka uspehu vodi preko puno VREDNOG rada - mislite o tome.

Zavidni ce uvek zavideti..

Стојке

pre 10 godina

Ако 4 човека за годину дана направе милион долара, последња ствар која им треба је Динкићева "помоћ".

Dejan

pre 10 godina

"da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta"
Ko to kaze? Ja bez zavrsenog fakulteta imam 1600 usd (neto). U IT industriji se vise ceni iskustvo nego diploma.

Milan

pre 10 godina

ako uzmemo u obzir da su ta 4 zaposlena imali platu po 20000 dinara za rad do pola 2 ujutru, shto je chudno da je firma zaradela milion u dolarima??? i shto ne kaze da ni 1 od te chetvorice (tachnije petorice) odavno ne radi u toj firmi za primer?

Sloba

pre 10 godina

Kao da vidim sebe na ovoj slici. Trojica mi stoje iznad glave, diskutuju neki objasnjavaju, a svi zajedno nemaju pojma o cemu se radi. A drzim rudarski slem na glavi, kurtuazno im kazem nesto, a jos me ometaju u poslu... da bi se slikali !

anonymous

pre 10 godina

"Ova kompanija je prošle godine zaradila milion dolara, a ove godine očekuju prihode od dva miliona dolara...Vlada Srbije želi da pomogne da ovakvih kompanija bude još više"

Lepo im ide u ovoj kvazikazi kriminalnoj drzavi sa malo tajkunskih vezica bez lokalnih poreznika citaj "reketasa", pa cudna naplata za izvoz programa bez PEJPAL transakcija za koju se vlada Srbije pretrgla od pomoci svima nama u dobrobit da zaradimo kao sav normalan svet.

Posle nam serviraju 1000 lagarija dnevno iz dana u noc,godinama uradicemo ovo pa ono i na kraju uvek nista bez rezultata samo politicka propaganda.

I tako vreme nam prolazi mladi ljudi koji neodu u svet jer ovde buducnosti NEMA kao i postenog rada, koji se uvek kupuje MITOM i ako ostanu ovde potpisali su ugovor sa djavolom.

Sve vise omladine je depresivna sa karijerom trajnog nezaposlenog koji se nagomilava sve vise i vise na birou jada gde zdravi ljudi na kraju kad tad psihicki,mentalno od nemastine odlepe, od sve ove je8ade u zdrav mozak od psihopata i njihovih pomahnitalih obecanja.

NE ZELIM VISE NI MINUT DA DISEM U SRBIJI A KAMOLI DA ZIVIM,ODLAZIM U SVET ZAUVEK, DA RADIM ZA TE GIGANTE KOJE OVDE VLADA BEZUSPESNO DOVLACI I RAZVLACI VEC 13 GODINA.

SPASAVAJTE SE DOK JOS MOZETE OVDE CE VAS ZIVE POJESTI I LOPOVSKI CEDITI KAO ZAMORCICE DOK SVI NEPOSTANETE MANIPULACIJOM LAGARIJA NJIHOVI POLITICKI ZOMBIJI!

Coa

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)"

Zbog ovoga smo tu gde jesmo. Dzaba nam i Evropa i sve kad i dalje neki razmiljaju kao komunisti.

iProgramer

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon. (pilula)

Pilula, zivis u zabludi. Ja radim kao iOS programer i zaradjujem 2.000e mesecno, a imam samo zavrsenu srednju skolu. Istina, ja sam poceo da se bavim iOS razvojem od trenutka kada je Apple otvorio svoj iOS (v3.0), ali sve jedno. Ako znas posao ni jedan od poslodavaca te nece pitati za fakultet jer je svakom od njih najbitnije da odradis posao sto kvalitetnije i u sto kracem roku. Mogu pricati za zarade koje primaju iOS programeri, a to je ako imas 6 meseci iskustva mozes ocekivati platu od oko 900e, a iskusniji koji imaju recimo godinu i vise mogu ocekivati i 1.200e. Takodje znam da dobri PHP i Android programeri imaju minimum 1.000e.

anti

pre 10 godina

pa vi što ne umete da se bavite it-jem... pa otvorite pekaru pored ovih koji umeju pa im prodajte kifle. oni imaju pare da ih plate. ekonomija je krajnje jednostavna stvar.

ili vas mrzi i kifle da pravite pa izmišljate razloge?

freelance-shmeelance

pre 10 godina

Kada sam se počeo baviti freelancingom pre 7 godina, niko nije ni znao da takav tip posla uopšte postoji.

Za sve te godine sam pojeo toliko... da ne kažem čega za banke, čekove, za bedne pokušaje otvaranja firme, za mesece kada nije bilo posla, za loš internet, itd. I očekivao sam da će par godina kasnije biti bolje i da će biti normalno da se lako otvori jedan office/studio gde bi radili i za domaće i za strane klijente, sa pravnom zaštitom i to u EU, da će IT malo da procveta.

Šta smo dobili? Izolaciju i krizu. Ništa ne uspeva u ovoj pustari, a pošto je developerima i grafičkim dizajnerima lakše da probiju državne granice virtuelnim putem, samo oni donekle uspevaju. Ostale branše koji ne mogu svoj proizvod dostaviti u zip fajlu nisu te sreće.

Zbog toga smo dobili to da opada broj ne-IT inženjera, i sada je svaka šuša izgleda "programer". Freelance portali puni Srba koji štancuju Joomla i Wordpress ne bi li izvukli neki dolar u ovoj raspaloj državi. Postali smo jedna mini Indija, zemlja short-term low quality programera za male pare. Zapitkivaju me redovno poznanici kako oni hoće da nauče taj PHP pa da i oni u džep uvale koju šušku...

Ovo nije dobar tok razvoja ove države, napuštaju se sva ostala polja nauke i tehnologija ne bi li se napravilo par sajtova za hleb. I sada se ubacuje u celu priču Dinkić da kaže da nam SUPER ide i nudi da nas potpomogne da platimo dažbine. NE hvala. Ovo nije dobro, ovo nije u redu. Ne idemo dobrim putem.

Pavle

pre 10 godina

"On je rekao da Vlada Srbije želi da od IT industrije napravi jednu od najvažnijih izvoznih grana, baš kao što je to učinjeno u oblasti automobilske industrije, koja je sada najveći izvoznik." - pa, LOL!

mitke

pre 10 godina

Kako doci do ovih sredstava o kojima prica Dinkic? Mislim 25000e je mnogo para i sa 10 puta manjom cifrom moglo bi se nesto postici!
(mILAN, 26. jun 2013 15:12)

Molim te ne pricaj o stvarima u koje se ne razumes.Za te pare sto ti pominjes ne mozes da kupis ni naj osnovniju opremu za manju softversku firmicu.

dobronamerno

pre 10 godina

Svaka cast svakoj uspesnoj firmi.I sve je to super.Samo Dinkicu (i ostali) sta mislite vi da svi mogu da rade u IT sektoru?Svi cemo za racunare i da tipkamo.Pa nece moci.Uostalom mnoge uspesne firme koje pripadaju IT sektoru su preko noci enormno rasle i jos brze propadale.Nije to bas sve tako bajno.Ponavljam,svaka cast ovima koji su uspeli.I treba ih podrzati i pomoci im da nastave da napreduju.Ali...
Ne mogu svi to da rade.Moze li u ovoj drzavi da se stvori nesto konkretno,nesto opipljivo?Radite malo i na tome.Ovako isprade da svi zele da sede za nekim racunraom,pod klimom i da klikcu a lova samo kaplje.Nemojte da stvarate nepotrebne iluzije kod iovako pogubljene omladine.

Sinko

pre 10 godina

'IT bolji i od državne firme'- al' malo sutra!

Radim kao programer u maloj IT firmi. Klijenti kasne sa placenjem mesecima ili ne placaju uopste. Odbiti ih ne mozes jer je konkurencija ogromana a privreda u kolapsu. Jedino da zrtvujes struku, stavis katanac i pocnes da radis android zezalice ( ovo nije nikakvo podcenjivanje web i android programera, jednostavno je to takva vrsta programiranja ) za strance. Ili u drzavnu firmu. Kolega dao otkaz, povukao vezu i u javno preduzece, ja 600E a on 800E, potpuno isti posao, samo sto on tesko da spoji 5h rada. Srbiji nema buducnosti dok ne otpusti 30% radnika u drzavnoj upravi i 50% u JP. I da drzi prste dalje od IT-a. Mi cemo da izdrzimo jos malo (zao nam da upropastimo punoletno preduzece) pa inostranstvo , drzavni posao nikada, prvi dan bih dobio nervni slom i zadavio nekog Teletabisa.

pilula

pre 10 godina

jeste, ne mora da se ima zavrsen fakultet u it-u. kao sto se ne treba fakultet ni dobrom menadzeru... ali da bi se obezbedila *karijera* koja ne zavisi od poznavanje iskljucivo jedne it paradigme, u rasponu od 30-40 godina koliko jedna karijera traje i da bi se dobio taj prvi posao, diploma je vise potrebna nego sto nije.
u svakom slucaju, ne moze svako da bude developer, i to je poenta mog posta!

ms

pre 10 godina

" Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)
---

Zato ja moram da izginem da bi državi platio poreze i namete od kojih ti primaš platu tako "snalažljiv".

satelit

pre 10 godina

@briz
Mislim da ni jedan programer u USA ne dobija 10 x $1400 mesečno na ruke. To bi bila bruto plata od otprilike $250.000 godišnje. Ti iznosi su rezervisani za menadžment ili eventualno neke super zvezde genije.

Aleksandar

pre 10 godina

@Coa

Zapravo komunizam je zahtevao tezak rad, ali radilo se koliko i radno vreme. Dok sadasnji oblik "komunizma", je lezi lebe da te prozderem, za 400 evra, a kapitalisticki, umri od rada za 1000 dolara.

Najbolji posao na svetu je da svi ljudi na planeti rade sat vremena dnevno i da imaju sta god pozele od materijalnih proizvoda masovne produkcije, naravno u odredjenim kolicinama. Jerbo, koji ce ti 50 automobila i 200 televizora kao i kuca od 700 kvadrata. Ali, to se ne dogadja, jer imamo i ovaj oblik komunizma i kapitalizma. Ne samo mi, svuda u svetu. Politicari drndaju vunu za dobre pare i mito, sa druge strane se ljudi izrabljuju.

The-ja

pre 10 godina

@ kao i uvek vrli bi ministar delio tudje novce.Ako stvarno hoce da pomogne
IT sektoru treba da poveca dostupnost kadrova.Kako to da se uradi.Tako sto bi se osnovale drzavne vise skole koje bi bile usko specijalizovane za razliku od etf-a,fon,matf. i trajale bi dve godine poput IT akademije i
slicnih privatnih ustanova.Vreme od 2 godine je sasvim dovoljno da se
napravi radnik sa pocetnim znanjem za rad u ovoj oblasti.Cena sudeci po privatnim skolama je oko 1500 eura za godinu,sa tim da bi polaznici platili cenu skolovanja tek po pronalazenju zaposlenja u recimo 30 rata
po 100 eura.Ovako nesto bi bilo apsolutno fer prema svima i gradjanima
i IT firmama.

doc holiday

pre 10 godina

zasto mi se javlja da uskoro necemo imati IT industriju.. Kao sto nemamo ni jednu drugu industriju u koju je Dinkic umesao prste...

Pametnjaković

pre 10 godina

Uf al je teško biti bolji od državne firme, cela Srbija zna da se u državnim firmama ništa ne radi, a primaju pare. Tako da je plata znatno veća u državnim, s obzirom da se ništa ne radi. A ovo je loženje na srpski način, klasika. Posetio sam Prelovac.com. Pa to sve što oni rade, Indijske firme rade i bolje i jeftinije. Da ne pominjem Kineske. Meni ovo smešno, ložanija teška.

program R

pre 10 godina

@iProgramer Verujem ti da imas toliko, ali pretpostavljam da radis u Beogradu. Nisu tolike plate programera u manjim gradovima. Recimo u Nisu oko 80% programera ima manje od 1000e (ne racunam freelancing). Pouzdano znam da iste firme u razlicitim gradovima daju razlicite plate, sto je donekle i razumljivo mada je razlika veca nego sto bi realno trebalo da bude. I da, fax je licna satisfakcija, da sam se samo zadrzao na fakultetskom znanju, ne bih ni 500e presao :)

trta

pre 10 godina

@nemanja Tvoj komentar apsolutno tacno opisuje mentalitet nasih ljudi. zasto bi se imalo potrudio za znatno vece pare... it uposlenik

zozon

pre 10 godina

Svaka čast svim našim uspešnim IT firmama, ali ako one žele da i dalje budu uspešne, trebalo bi da se drže što dalje od Dinkića.

Samo pametno

pre 10 godina

Poruka mladim ljudima je da zavrse fakultet ili visu skolu, nauce programiranje (bar osnove), pokusaju da nadju posao u nekoj domacoj firmi. Rade par godina, steknu iskustvo i onda kidaj napolje. Ne gubite vreme po Evropi vec pravac Kalifornija. Da napomenem, morate da volite da se bavite programiranjem i da zelite da radite najmanje deset sati dnevno. Srecno!

bata

pre 10 godina

hm.. u IT dev centrima vecih drzavnih preduzeca - plate su adekvatne i preko 1000eur. E a sad sto u vecini privatnih firmi (gde su Srbi gazde ili menadzeri) radite od jutra do mraka, sto ste prijavljeni na minimalac, sto trpite razne vrste pritiska i sto u vecini slucajeva iznos plate zavisi od raspolozenja sefa - nikom nista. Prvo uredite da se postuju zakoni, sve ostalo ce samo doci. I da plate u drzavnim i privatnim firmama trebaju biti uporedive - koje gluposti - pa nece valjda DB administrator u EPS-u biti losije placen u odnosu na nekog DB administratora u omanjoj privatnoj firmi? Kako onda planirate da zadrzite kvalitetne IT kadrove u velikim preduzecima kakvi su Telekom i EPS, kada vec mogu duplo vise da zarade u privatnim firmama? Gluposti... Plate trebaju biti uporedive, pa ne mozete placati crkavicu ljudima od kojih vam zavisi IT infrastruktura u drzavi - inace ode drzava u .....

bojan

pre 10 godina

ma nije milion nego :)

http://fi.apr.gov.rs/prijemfi/cir/podaci.asp?strSearch=20625619&kod=3a285036c1cd0c32fa1886496b280b2e89c05d32&godina=2012

Zeljko

pre 10 godina

Sad ce Dinkic da pomogne da i IT-u crkne krava.

Za razvitak IT-a u Srbiji, potrebni su ljudi koji imaju dodir sa realnoscu i svetskim trendovima. Nije dovoljno samo imati zelju da se od jedne grane otima novac kako bi se i dalje hranio zaostali javni sektor.

ITtech

pre 10 godina

25k evra dobija onaj koji dobije investiciju od neke firme ili fonda. Znači daje se onome koji ima tržišni potencijal a ne na lepe oči.

25k izgleda puno ali svi koji su ovom poslu znaju da je ova cifra dovoljna da zaposliš dva malo bolja programera tek na par meseci (recimo za bruto platu od 2k eura)

Vezano za inžinjere ostalih smerova, svi se mogu prijaviti sa svojim projektom ili samo idejom, na startup eventima ima puno projekata iz oblasti biotehnologije, elektro-industrije i drugih, tako da niko nije diskriminisan po tom pitanju

PS

pre 10 godina

Komentare o izrabljivanju radnika tamo necu ni da komentarisem jer su kontra svemu sto se desava u toj firmi - totalna glupost. Zaposleni u PM imaju verovatno najbolje uslove u Srbiji (joga, rucak/kuvar, fenomenalna kancelarija...).

pecika

pre 10 godina

radim kao php programer preko neta za 1200e mesecno plus freelancer poslovi, izadje mi oko 2000e. nemam fakultet, radim neki dan i po 15h, onog trenutka kada mladja umesa prste ja se selim u Holandiju.

mrmlj

pre 10 godina

@(racundzija, 26. jun 2013 16:34)
naravno, ta tvoja racunica podrazumeva da je cele godine imao 40 zaposlenih ;)

@(Dejan, 26. jun 2013 16:13)
u pravu si, ali si ti ipak morao negde da naucis ono sto se uci na tim fakultetima pre nego sto si dogurao do te plate ;)

dijsapora

pre 10 godina

pa vi drugari kolko citam svi zaradjujete po 2k evra mesecno. ili se nesto u srbiji drasticno promenilo za ovih godinu dana, ili vam ta racunica nesto nije ok. mism, daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije uopste lose

jelena

pre 10 godina

@Kud bas Prelovac? Pa ta firma nije nista posebno, napravila nekoliko osrednjih aplikacija i jednu bezveze igricu....
(Vladimir, 26. jun 2013 17:28)

To mi je i bila prva misao.. Da ne spominjem gotovo neverovatnu izjavu da su imali profit od milion dolara prosle godine, a sada trazili od drzave 25 hiljada.. Hm. Nesto ne stima.

Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju).

Nikola

pre 10 godina

Sad kad iz svake garaže iznikne po Džobs i Gejts. Srbija ima da postane "balkanski tigar". Ozbiljno, nismo svi za IT. Ja prvi, iako se bolje snalazim od većine ljudi (u Srbiji to i nije teško, znam), nikad ne bih mogao da napišem program, koliko god se trudio. Plate od 1000 + eur su već solidna stimulacija za siromašnu Srbiju, pa opet mali broj ljudi dostigne taj cilj. ".com bubble" nije bio tako davno, a glavna odlika savremene tehnološke revolucije je da mali broj ljudi može da završi posao koji je nekad obavljalo mnogo njih. Mislim da to ne može da raši srpski problem broj jedan, nezaposlenost.

Molotov

pre 10 godina

Smanjte poreze i doprinose i ostale namete na rad! Tako ce cistacica iz Pirota i inzenjer iz Subotice lakse napraviti svoje radno mesto!

Lik

pre 10 godina

@jelena
Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju...

A po čijem merilu...možda tvom koje nikog ne interesuje. Ako neko zaradi milion za godinu dana (i to u vreme jedne od najvećih ekonomskih kriza u istoriji) u poslu kojim se bavi (pekar, lekar, apotekar...programer) taj je ne stručnjak nego car-kralj-skakač u dalj.
Merilo sposobnosti je ZARADA, znači da ljudi cene nečiji rad i ako ga toliko plate...ima li boljeg merila od toga?

Ima naravno i vrsnih stručnjaka koji rade za bedu...njihov problem i to samo govori koliko su u stvari nesposobni da prepoznaju i iskorite trenutak, džaba im sposobnost i znanje ako ne umeju da to unovče...sem naravno ako rade za slavu.

U tom sam poslu i jednu stvar sam naučio...jezik za zube i što manje eksponiranja u struci na domaćem terenu, može samo da šteti, nikako da koristi pogotovu ako je mesečna zarada sa 5 nula.

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dinkicev "Start Up"? Bolje da ga nazovu "Shut Down"!

DALJE PRSTE OD IT inace eto SAD i EU jos strucnjaka imigranata, a domacoj privredi jos manje para.

Vladimir

pre 10 godina

Poštovanje za Prelovca i njegovu ekipu čiji rad pratim jer se bavim istim stvarima i u inostranstvu radim u jednoj sličnoj firmi. Mogu reći da je verovatno najbitniji razlog za njihov uspeh neosporan kvalitet rešenja koja proizvode. Moja poruka njima je- manite se Dinkića. Verovatno je tu samo da se slika, a ta slika vama ništa dobro neće doneti. Verujem da vam taj lik može samo uzeti, pazite se, taj je profesionalac u svom nečasnom poslu.

ja

pre 10 godina

Ta nemojte kasti. Vidim ja da je Dinkicu zinulo d*pe da u IT sektoru ima para, a nije roba, ne moze se prebrojati, moze lako da nestane a da ne fali u magacinu, moze lova lepo da se opere bez traga... Palim ja preko dok jos mogu. Bolje se manite reformi u IT sektoru jer na svaku firmu koju pomognete, 10 sahranite.


Mladi IT strucnjak.

Truth

pre 10 godina

Dao sam otkaz nakon pretnji meni i mojoj trudnoj ženi.Bavim se marketingom(prodajom svega i svačega) preko neta.Posao ide SJAJNO.Otvorio račun u Bernu i NIKAKVE veze sa budžetom Srbije nemam.Sad se pojavljuje ovaj i spominje 25000 evra.Dinkiću došao si na teritoriju gde su malo pametniji,a "veslo koje mi nudiš sam p..isaj"

IT-er

pre 10 godina

daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije lose
(dijsapora, 26. jun 2013 20:43)

Ljudi u Srbiji su skloni hvalisanju i povrsnom koriscenju matematike. Ima ljudi u IT struci koji u Srbiji imaju redovan prihod od po 2000 evra i vise, ali oni su prava retkost. 99% njih tavori od posla do posla, ponekad mesecima nemaju nijednog klijenta, a treba preziveti. Znam to, jer nekoliko mojih drugara radi bas tako. Neko ubode dobru priliku i uzme 5000 evra od dobrog projekta, ali te pare onda trosi dok ne dodje sledeca prilika, koja moze da se pojavi tek za godinu ili vise dana. Za to vreme treba ziveti, a zivi se od malih projekata - poslica koji donesu najvise 500 evra u cugu i to ako si zaista srecan. Najcesce 200-300 evra, nesto da se tek odradi i prezivi. Tako mozes da guras dok ne napunis 40-50. Retko koga ces videti da ima 55 godina i jos uvek zivi na taj nacin.

Daleko cesca pojava u Srbiji su ljudi koji rade u drzavnoj sluzbi, gde primaju po 500-800 evra mesecno, kako ko. I na radnom mestu tezgare, tj privatno rade povremene poslice na kojima uzimaju mnogo vece pare, neretko koristeci drzavne resurse (alat, opremu, kancelariju, telefon, faks, printere, a ponekad i sluzbene automobile itd.). On radi 4 sata za drzavu, 4 za sebe, a od tih drugih para drzava ne vidi ni dinara od poreza. I nikom nista, ruka ruku mije, a ko se pobuni dobija deo para u dzep da cuti. "Privatni porez".

To vam je prava slika tih "2k" u Srbiji.

Insajder

pre 10 godina

@Bojan, 26. jun 2013 23:58

vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...

Programer

pre 10 godina

"Cilj je da zajednički učinimo da IT industrija bude generator izvoza Srbije slično kao sa automobilskom industrijom", poručio je Dinkić.

Nadam se da neće biti kao auto industrija. Tu država debelo plaća FIAT-u da uopšte radi kod nas. Srećom, većina IT firmi ne zavisi od države, tako da im dosta dobro ide. Radim u jednoj takvoj i ne bih se vraćao u državnu firmu, iz koje umakoh, ni za živu glavu.

Nikola

pre 10 godina

Samo jedno pitanje: sajt nema englesku verziju a poziva se i na strane investitore ... I šta će oni koji potencijalno imaju stranog investitora ?

I ja sam preduzetnik!

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.
(Preduzetnik, 26. jun 2013 15:00)

Kako si to izveo majke ti? Ja sam prodisao od pocetka godine, otkako su ukinute one gluposti od taksi i fiskalne kase.
Mislim da ti blage veze nemas sa predutetnistvom!

reklamozder

pre 10 godina

Zavidni ce uvek zavideti..
(Bojan, 26. jun 2013 23:58)

Neglumite drvenog advokata neke fantomske firme koja je plod Dinkiceve reklame.

bojan

pre 10 godina

Znaci bacio je oko i na IT, kao sto rece jedan dole , zna Mladja gde su pare. On vam je poput ajkule za takve stvari, a znamo sta ajkula ostavi od plena kad zavrsi sa njim. Gadi mi se da ga sada vidim da mulja i u mojoj delatnosti.

KoleM

pre 10 godina

Država sada najviše pomaže penzionere, 5 milijardi evra godišnje. Kad bi se deo tog novca vratio privredi, IT i svim ostalima ne bismo bili najsiromašnija zemlja u Evropi.

Pera Detlic

pre 10 godina

pilula napisao/la: "da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi."

@pilula aj molim te... Evo ja sam licno samouk iliti nisam primirisao ETF i/ili MATF i imam duplo vecu platu od 1400$ u sred Beograda.

probni menadžer

pre 10 godina

za (PS, 26. jun 2013 23:59)

Moze tako samo sto je rezervisano za sekretarice u minicima a probni radnici svi lepo nabijeni u zagusljive i mracne prostorije bez klime i grejanja i tako trpe sest meseci probnog rada bez novcane nadoknade sve legalno po zakonu kad se rinta za privatnike a jos za prekovremeni rad subotom i nedeljom necu ni da komentarisem,prijatno.

Nikola

pre 10 godina

Opet It. A šta da radimo mi koji ne znamo programiranje? Umesto da se pokrene poljoprivreda i zaposle ljudi, bacaju se pare na kompjiterske zgubidane.

Dr

pre 10 godina

Ovaj iza Dinkica na video snimku lici na Janacka iz serije Bela Ladja, a Dinkic lici iz te serije - znate vec na koga. Brzina izvodjenja radova ne prati dinamiku finansiranja: http://www.youtube.com/watch?v=FDoYmZ3kJYw

Jovana

pre 10 godina

@insajder (vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...)

... verovatno vise ne rade u firmi zato sto su debili. Osobi koja zna svoj posao da radi, ne treba do pola 2 ujutru da sedi uz racunar da bi ''prepravio 5 redova tzv kineskog koda :)"

Jovana

I ja sam preduzetnik!

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.
(Preduzetnik, 26. jun 2013 15:00)

Kako si to izveo majke ti? Ja sam prodisao od pocetka godine, otkako su ukinute one gluposti od taksi i fiskalne kase.
Mislim da ti blage veze nemas sa predutetnistvom!

satelit

pre 10 godina

@briz
Mislim da ni jedan programer u USA ne dobija 10 x $1400 mesečno na ruke. To bi bila bruto plata od otprilike $250.000 godišnje. Ti iznosi su rezervisani za menadžment ili eventualno neke super zvezde genije.

briz

pre 10 godina

Ne znamo svi u Srbiji da programiramo. Znaju 1% ljudi , mozda. Njihov izbor je ili da rade u ovde za 1400$ ili u USA za deset puta toliko . Gde da radimo mi oslati?

jelena

pre 10 godina

@Kud bas Prelovac? Pa ta firma nije nista posebno, napravila nekoliko osrednjih aplikacija i jednu bezveze igricu....
(Vladimir, 26. jun 2013 17:28)

To mi je i bila prva misao.. Da ne spominjem gotovo neverovatnu izjavu da su imali profit od milion dolara prosle godine, a sada trazili od drzave 25 hiljada.. Hm. Nesto ne stima.

Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju).

Vladimir

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"


Za koga je bolje? Tebe? Kompaniju za koju radis? Ovu drzavu? Nije ti zivot dat da ga potrosis spavajuci na stolici.

Dusan

pre 10 godina

Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)

Povraca mi se od ove izjave, a jos vise od cinjenice da ima 50 pozitivnih glasova. Jasno vam je svima gde zivimo.

Pametnjaković

pre 10 godina

Uf al je teško biti bolji od državne firme, cela Srbija zna da se u državnim firmama ništa ne radi, a primaju pare. Tako da je plata znatno veća u državnim, s obzirom da se ništa ne radi. A ovo je loženje na srpski način, klasika. Posetio sam Prelovac.com. Pa to sve što oni rade, Indijske firme rade i bolje i jeftinije. Da ne pominjem Kineske. Meni ovo smešno, ložanija teška.

anonymous

pre 10 godina

"Ova kompanija je prošle godine zaradila milion dolara, a ove godine očekuju prihode od dva miliona dolara...Vlada Srbije želi da pomogne da ovakvih kompanija bude još više"

Lepo im ide u ovoj kvazikazi kriminalnoj drzavi sa malo tajkunskih vezica bez lokalnih poreznika citaj "reketasa", pa cudna naplata za izvoz programa bez PEJPAL transakcija za koju se vlada Srbije pretrgla od pomoci svima nama u dobrobit da zaradimo kao sav normalan svet.

Posle nam serviraju 1000 lagarija dnevno iz dana u noc,godinama uradicemo ovo pa ono i na kraju uvek nista bez rezultata samo politicka propaganda.

I tako vreme nam prolazi mladi ljudi koji neodu u svet jer ovde buducnosti NEMA kao i postenog rada, koji se uvek kupuje MITOM i ako ostanu ovde potpisali su ugovor sa djavolom.

Sve vise omladine je depresivna sa karijerom trajnog nezaposlenog koji se nagomilava sve vise i vise na birou jada gde zdravi ljudi na kraju kad tad psihicki,mentalno od nemastine odlepe, od sve ove je8ade u zdrav mozak od psihopata i njihovih pomahnitalih obecanja.

NE ZELIM VISE NI MINUT DA DISEM U SRBIJI A KAMOLI DA ZIVIM,ODLAZIM U SVET ZAUVEK, DA RADIM ZA TE GIGANTE KOJE OVDE VLADA BEZUSPESNO DOVLACI I RAZVLACI VEC 13 GODINA.

SPASAVAJTE SE DOK JOS MOZETE OVDE CE VAS ZIVE POJESTI I LOPOVSKI CEDITI KAO ZAMORCICE DOK SVI NEPOSTANETE MANIPULACIJOM LAGARIJA NJIHOVI POLITICKI ZOMBIJI!

Milan

pre 10 godina

ako uzmemo u obzir da su ta 4 zaposlena imali platu po 20000 dinara za rad do pola 2 ujutru, shto je chudno da je firma zaradela milion u dolarima??? i shto ne kaze da ni 1 od te chetvorice (tachnije petorice) odavno ne radi u toj firmi za primer?

Nikola

pre 10 godina

Opet It. A šta da radimo mi koji ne znamo programiranje? Umesto da se pokrene poljoprivreda i zaposle ljudi, bacaju se pare na kompjiterske zgubidane.

Dejan

pre 10 godina

"da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta"
Ko to kaze? Ja bez zavrsenog fakulteta imam 1600 usd (neto). U IT industriji se vise ceni iskustvo nego diploma.

pilula

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi.

Preduzetnik

pre 10 godina

Postovani gospodine Dinkicu, na koji nacin pravite selekciju izmedju PREDUZETNICKIH radnji koje pomazete i onih koje sahranjujete?

Sve sto sam stekao za skoro dve decenije mukotrpnog rada unistili ste u rekordnom roku.

racundzija

pre 10 godina

Ako je plata 1400 usd, sa doprinosima je to 1.7x1400 = 2380, ili godisnje 28560, ili za 40 inzenjera 1142400 USD. Ako se na to doda faktor 1.25 (veoma efikasna firma), to je skoro 1.5 mil USD poslovnog troska, sto je vise od prometa koje ima firma.
Prelovac ovo radi za dzabe i jos ga kosta! Patriota!
:)

anti

pre 10 godina

pa vi što ne umete da se bavite it-jem... pa otvorite pekaru pored ovih koji umeju pa im prodajte kifle. oni imaju pare da ih plate. ekonomija je krajnje jednostavna stvar.

ili vas mrzi i kifle da pravite pa izmišljate razloge?

dobronamerno

pre 10 godina

Svaka cast svakoj uspesnoj firmi.I sve je to super.Samo Dinkicu (i ostali) sta mislite vi da svi mogu da rade u IT sektoru?Svi cemo za racunare i da tipkamo.Pa nece moci.Uostalom mnoge uspesne firme koje pripadaju IT sektoru su preko noci enormno rasle i jos brze propadale.Nije to bas sve tako bajno.Ponavljam,svaka cast ovima koji su uspeli.I treba ih podrzati i pomoci im da nastave da napreduju.Ali...
Ne mogu svi to da rade.Moze li u ovoj drzavi da se stvori nesto konkretno,nesto opipljivo?Radite malo i na tome.Ovako isprade da svi zele da sede za nekim racunraom,pod klimom i da klikcu a lova samo kaplje.Nemojte da stvarate nepotrebne iluzije kod iovako pogubljene omladine.

PS

pre 10 godina

Komentare o izrabljivanju radnika tamo necu ni da komentarisem jer su kontra svemu sto se desava u toj firmi - totalna glupost. Zaposleni u PM imaju verovatno najbolje uslove u Srbiji (joga, rucak/kuvar, fenomenalna kancelarija...).

dipl. ing.

pre 10 godina

Sad Dinkic navalio da pomaze IT sektoru i to samo odredjenima, a ovamo najavljuje povecanje obima studenata na ETF-u gde je i sada u toku hiperprodukcija. Skolujemo inzenjere elektronike, automatike, telekomunikacija, energetike, fizicke elektronike i racunarstva i informatike. A on se zalepio samo za ove poslednje i na osnovu toga podizu kvote i izbacuju jos vise inzenjera telekomunikacija, automatike, fizicke elektronike itd za koje nema posla u Srbiji. Umesto da se ide na to da se njima omoguci da rade u struci (a ne da svi postaju web i android programeri), trziste se zatrpava sa jos vecim brojem kadrova. Ne pomaze se IT industriji na ovaj nacin.

bata

pre 10 godina

hm.. u IT dev centrima vecih drzavnih preduzeca - plate su adekvatne i preko 1000eur. E a sad sto u vecini privatnih firmi (gde su Srbi gazde ili menadzeri) radite od jutra do mraka, sto ste prijavljeni na minimalac, sto trpite razne vrste pritiska i sto u vecini slucajeva iznos plate zavisi od raspolozenja sefa - nikom nista. Prvo uredite da se postuju zakoni, sve ostalo ce samo doci. I da plate u drzavnim i privatnim firmama trebaju biti uporedive - koje gluposti - pa nece valjda DB administrator u EPS-u biti losije placen u odnosu na nekog DB administratora u omanjoj privatnoj firmi? Kako onda planirate da zadrzite kvalitetne IT kadrove u velikim preduzecima kakvi su Telekom i EPS, kada vec mogu duplo vise da zarade u privatnim firmama? Gluposti... Plate trebaju biti uporedive, pa ne mozete placati crkavicu ljudima od kojih vam zavisi IT infrastruktura u drzavi - inace ode drzava u .....

Aleksandar

pre 10 godina

Kolege iz IT sektora, vreme je da uradite ono što ste planirali svih ovih godina - pobegnete odavde glavom bez obzira. IT je kol'ko - tol'ko funkcionisao do sad, ali sad kad je država okrenula oko Sauronovo i ka istom vrlo brzo će ga zateći ista sudbina kao i ostatku industrije gde se država mešala da popravi nešto što nije pokvareno.

Aleksandar

pre 10 godina

@Coa

Zapravo komunizam je zahtevao tezak rad, ali radilo se koliko i radno vreme. Dok sadasnji oblik "komunizma", je lezi lebe da te prozderem, za 400 evra, a kapitalisticki, umri od rada za 1000 dolara.

Najbolji posao na svetu je da svi ljudi na planeti rade sat vremena dnevno i da imaju sta god pozele od materijalnih proizvoda masovne produkcije, naravno u odredjenim kolicinama. Jerbo, koji ce ti 50 automobila i 200 televizora kao i kuca od 700 kvadrata. Ali, to se ne dogadja, jer imamo i ovaj oblik komunizma i kapitalizma. Ne samo mi, svuda u svetu. Politicari drndaju vunu za dobre pare i mito, sa druge strane se ljudi izrabljuju.

Bojan

pre 10 godina

Vladu (Prelovaca) znam zadnjih 21 godinu - jos iz srednje skole.

Racunarima se bavi duze od toga, i uvek je bio pun ideja i vrlo naporno radio. 99% njegovih ideja (ma koliko truda bilo ulozeno su PROPALE, ali on je gurao dalje i uvek bio max vredan).

Jedan od projekata mu je bila i Wordpres knjiga na engleskom (strani izdavac mu je ozbiljno platio da napise istu).

Onda je covek spazio rupu na trzistu i manje vise SAM napisao ManageWP - proizvod koji donosi sve te pare (opet molim vredne trolove da malo googlaju).

Da je bio prosecan Srbin, ili troll kao sto ih je puno medju ovim komentarima, pokupio bi se i preselio u Dubai, gde ne bi platio ni centa poreza, i uzivao u svojih nekoliko miliona, ili kupio kucu na Dedinju i Range Rover dzip i setao po splavovima.

Kontra tome, on je resio da placa plate na belo i zaposli puno mladih i pametnih ljudi a i dan danas zivi u relativno skromnom stanu (vs uspeh).

Sa jedne strane mogu da razumem skepticizam ljudi jer je u ovoj zemlji puno toga naopako, preko partijske, db i sl veze.
Sa druge strane sve sto mogu da porucim 99% trolova koji su ovde komentarisali - zelim vam 1% pameti i uspeha. I jos jedna stvar - put ka uspehu vodi preko puno VREDNOG rada - mislite o tome.

Zavidni ce uvek zavideti..

iProgramer

pre 10 godina

da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon. (pilula)

Pilula, zivis u zabludi. Ja radim kao iOS programer i zaradjujem 2.000e mesecno, a imam samo zavrsenu srednju skolu. Istina, ja sam poceo da se bavim iOS razvojem od trenutka kada je Apple otvorio svoj iOS (v3.0), ali sve jedno. Ako znas posao ni jedan od poslodavaca te nece pitati za fakultet jer je svakom od njih najbitnije da odradis posao sto kvalitetnije i u sto kracem roku. Mogu pricati za zarade koje primaju iOS programeri, a to je ako imas 6 meseci iskustva mozes ocekivati platu od oko 900e, a iskusniji koji imaju recimo godinu i vise mogu ocekivati i 1.200e. Takodje znam da dobri PHP i Android programeri imaju minimum 1.000e.

Coa

pre 10 godina

"Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)"

Zbog ovoga smo tu gde jesmo. Dzaba nam i Evropa i sve kad i dalje neki razmiljaju kao komunisti.

ITtech

pre 10 godina

25k evra dobija onaj koji dobije investiciju od neke firme ili fonda. Znači daje se onome koji ima tržišni potencijal a ne na lepe oči.

25k izgleda puno ali svi koji su ovom poslu znaju da je ova cifra dovoljna da zaposliš dva malo bolja programera tek na par meseci (recimo za bruto platu od 2k eura)

Vezano za inžinjere ostalih smerova, svi se mogu prijaviti sa svojim projektom ili samo idejom, na startup eventima ima puno projekata iz oblasti biotehnologije, elektro-industrije i drugih, tako da niko nije diskriminisan po tom pitanju

iii

pre 10 godina

Kako to idilicno zvuci: osnovani pre godinu i po i sad zaradjuju milionce. Prelovac se covek ubijao od posla zadnjih 10+ godina da bi na kraju napravio tu firmu od 4 coveka koja je zaradila pare... ne ide nista preko noci, mnogo je neprospavanih noci i krvavog rada ulozeno u to sto je ta firma danas...

m4rk0

pre 10 godina

Video Mladja da nema vise sta da nagrebe od firmi iz drugih bransi pa se sad okomio na IT industriju. Zna covek gde su pare :) Boli njega uvo za interes IT industrije, oce covek da se opari. Cuj, nepovratna sredsva. Cim uzmete od drzave neku pomoc, ulazite u bubanj i ima da vam oguli kozu sa ledja. it je jedna od rekih isplativih stvari u Srbiji jer je drzavna uprava jos uvek informaticki nepismena i ne mesa se mnogo u tu vrsu poslovanja, ali cim udje i u taj sistem i pocne da optereuje raznim porezima, provizijama i taksama, ne pise se informaticarima dobro.

The-ja

pre 10 godina

@ kao i uvek vrli bi ministar delio tudje novce.Ako stvarno hoce da pomogne
IT sektoru treba da poveca dostupnost kadrova.Kako to da se uradi.Tako sto bi se osnovale drzavne vise skole koje bi bile usko specijalizovane za razliku od etf-a,fon,matf. i trajale bi dve godine poput IT akademije i
slicnih privatnih ustanova.Vreme od 2 godine je sasvim dovoljno da se
napravi radnik sa pocetnim znanjem za rad u ovoj oblasti.Cena sudeci po privatnim skolama je oko 1500 eura za godinu,sa tim da bi polaznici platili cenu skolovanja tek po pronalazenju zaposlenja u recimo 30 rata
po 100 eura.Ovako nesto bi bilo apsolutno fer prema svima i gradjanima
i IT firmama.

Samo pametno

pre 10 godina

Poruka mladim ljudima je da zavrse fakultet ili visu skolu, nauce programiranje (bar osnove), pokusaju da nadju posao u nekoj domacoj firmi. Rade par godina, steknu iskustvo i onda kidaj napolje. Ne gubite vreme po Evropi vec pravac Kalifornija. Da napomenem, morate da volite da se bavite programiranjem i da zelite da radite najmanje deset sati dnevno. Srecno!

Pavle

pre 10 godina

"On je rekao da Vlada Srbije želi da od IT industrije napravi jednu od najvažnijih izvoznih grana, baš kao što je to učinjeno u oblasti automobilske industrije, koja je sada najveći izvoznik." - pa, LOL!

mitke

pre 10 godina

Kako doci do ovih sredstava o kojima prica Dinkic? Mislim 25000e je mnogo para i sa 10 puta manjom cifrom moglo bi se nesto postici!
(mILAN, 26. jun 2013 15:12)

Molim te ne pricaj o stvarima u koje se ne razumes.Za te pare sto ti pominjes ne mozes da kupis ni naj osnovniju opremu za manju softversku firmicu.

freelance-shmeelance

pre 10 godina

Kada sam se počeo baviti freelancingom pre 7 godina, niko nije ni znao da takav tip posla uopšte postoji.

Za sve te godine sam pojeo toliko... da ne kažem čega za banke, čekove, za bedne pokušaje otvaranja firme, za mesece kada nije bilo posla, za loš internet, itd. I očekivao sam da će par godina kasnije biti bolje i da će biti normalno da se lako otvori jedan office/studio gde bi radili i za domaće i za strane klijente, sa pravnom zaštitom i to u EU, da će IT malo da procveta.

Šta smo dobili? Izolaciju i krizu. Ništa ne uspeva u ovoj pustari, a pošto je developerima i grafičkim dizajnerima lakše da probiju državne granice virtuelnim putem, samo oni donekle uspevaju. Ostale branše koji ne mogu svoj proizvod dostaviti u zip fajlu nisu te sreće.

Zbog toga smo dobili to da opada broj ne-IT inženjera, i sada je svaka šuša izgleda "programer". Freelance portali puni Srba koji štancuju Joomla i Wordpress ne bi li izvukli neki dolar u ovoj raspaloj državi. Postali smo jedna mini Indija, zemlja short-term low quality programera za male pare. Zapitkivaju me redovno poznanici kako oni hoće da nauče taj PHP pa da i oni u džep uvale koju šušku...

Ovo nije dobar tok razvoja ove države, napuštaju se sva ostala polja nauke i tehnologija ne bi li se napravilo par sajtova za hleb. I sada se ubacuje u celu priču Dinkić da kaže da nam SUPER ide i nudi da nas potpomogne da platimo dažbine. NE hvala. Ovo nije dobro, ovo nije u redu. Ne idemo dobrim putem.

Nikola

pre 10 godina

Sad kad iz svake garaže iznikne po Džobs i Gejts. Srbija ima da postane "balkanski tigar". Ozbiljno, nismo svi za IT. Ja prvi, iako se bolje snalazim od većine ljudi (u Srbiji to i nije teško, znam), nikad ne bih mogao da napišem program, koliko god se trudio. Plate od 1000 + eur su već solidna stimulacija za siromašnu Srbiju, pa opet mali broj ljudi dostigne taj cilj. ".com bubble" nije bio tako davno, a glavna odlika savremene tehnološke revolucije je da mali broj ljudi može da završi posao koji je nekad obavljalo mnogo njih. Mislim da to ne može da raši srpski problem broj jedan, nezaposlenost.

reklamozder

pre 10 godina

Zavidni ce uvek zavideti..
(Bojan, 26. jun 2013 23:58)

Neglumite drvenog advokata neke fantomske firme koja je plod Dinkiceve reklame.

Insajder

pre 10 godina

@Bojan, 26. jun 2013 23:58

vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...

mrmlj

pre 10 godina

@(racundzija, 26. jun 2013 16:34)
naravno, ta tvoja racunica podrazumeva da je cele godine imao 40 zaposlenih ;)

@(Dejan, 26. jun 2013 16:13)
u pravu si, ali si ti ipak morao negde da naucis ono sto se uci na tim fakultetima pre nego sto si dogurao do te plate ;)

Sloba

pre 10 godina

Kao da vidim sebe na ovoj slici. Trojica mi stoje iznad glave, diskutuju neki objasnjavaju, a svi zajedno nemaju pojma o cemu se radi. A drzim rudarski slem na glavi, kurtuazno im kazem nesto, a jos me ometaju u poslu... da bi se slikali !

dijsapora

pre 10 godina

pa vi drugari kolko citam svi zaradjujete po 2k evra mesecno. ili se nesto u srbiji drasticno promenilo za ovih godinu dana, ili vam ta racunica nesto nije ok. mism, daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije uopste lose

Стојке

pre 10 godina

Ако 4 човека за годину дана направе милион долара, последња ствар која им треба је Динкићева "помоћ".

trta

pre 10 godina

@nemanja Tvoj komentar apsolutno tacno opisuje mentalitet nasih ljudi. zasto bi se imalo potrudio za znatno vece pare... it uposlenik

pilula

pre 10 godina

jeste, ne mora da se ima zavrsen fakultet u it-u. kao sto se ne treba fakultet ni dobrom menadzeru... ali da bi se obezbedila *karijera* koja ne zavisi od poznavanje iskljucivo jedne it paradigme, u rasponu od 30-40 godina koliko jedna karijera traje i da bi se dobio taj prvi posao, diploma je vise potrebna nego sto nije.
u svakom slucaju, ne moze svako da bude developer, i to je poenta mog posta!

Sinko

pre 10 godina

'IT bolji i od državne firme'- al' malo sutra!

Radim kao programer u maloj IT firmi. Klijenti kasne sa placenjem mesecima ili ne placaju uopste. Odbiti ih ne mozes jer je konkurencija ogromana a privreda u kolapsu. Jedino da zrtvujes struku, stavis katanac i pocnes da radis android zezalice ( ovo nije nikakvo podcenjivanje web i android programera, jednostavno je to takva vrsta programiranja ) za strance. Ili u drzavnu firmu. Kolega dao otkaz, povukao vezu i u javno preduzece, ja 600E a on 800E, potpuno isti posao, samo sto on tesko da spoji 5h rada. Srbiji nema buducnosti dok ne otpusti 30% radnika u drzavnoj upravi i 50% u JP. I da drzi prste dalje od IT-a. Mi cemo da izdrzimo jos malo (zao nam da upropastimo punoletno preduzece) pa inostranstvo , drzavni posao nikada, prvi dan bih dobio nervni slom i zadavio nekog Teletabisa.

doc holiday

pre 10 godina

zasto mi se javlja da uskoro necemo imati IT industriju.. Kao sto nemamo ni jednu drugu industriju u koju je Dinkic umesao prste...

bojan

pre 10 godina

ma nije milion nego :)

http://fi.apr.gov.rs/prijemfi/cir/podaci.asp?strSearch=20625619&kod=3a285036c1cd0c32fa1886496b280b2e89c05d32&godina=2012

program R

pre 10 godina

@iProgramer Verujem ti da imas toliko, ali pretpostavljam da radis u Beogradu. Nisu tolike plate programera u manjim gradovima. Recimo u Nisu oko 80% programera ima manje od 1000e (ne racunam freelancing). Pouzdano znam da iste firme u razlicitim gradovima daju razlicite plate, sto je donekle i razumljivo mada je razlika veca nego sto bi realno trebalo da bude. I da, fax je licna satisfakcija, da sam se samo zadrzao na fakultetskom znanju, ne bih ni 500e presao :)

zozon

pre 10 godina

Svaka čast svim našim uspešnim IT firmama, ali ako one žele da i dalje budu uspešne, trebalo bi da se drže što dalje od Dinkića.

ms

pre 10 godina

" Bolje da nista ne radim u drzavnoj firmi i ne nerviram se za 400 evra nego da izginem za 1000!"
(Nemanja, 26. jun 2013 14:58)
---

Zato ja moram da izginem da bi državi platio poreze i namete od kojih ti primaš platu tako "snalažljiv".

probni menadžer

pre 10 godina

za (PS, 26. jun 2013 23:59)

Moze tako samo sto je rezervisano za sekretarice u minicima a probni radnici svi lepo nabijeni u zagusljive i mracne prostorije bez klime i grejanja i tako trpe sest meseci probnog rada bez novcane nadoknade sve legalno po zakonu kad se rinta za privatnike a jos za prekovremeni rad subotom i nedeljom necu ni da komentarisem,prijatno.

Lik

pre 10 godina

@jelena
Prelovac je sve samo ne super genije iz Srbije. Osrednji developer (u najboljem slucaju...

A po čijem merilu...možda tvom koje nikog ne interesuje. Ako neko zaradi milion za godinu dana (i to u vreme jedne od najvećih ekonomskih kriza u istoriji) u poslu kojim se bavi (pekar, lekar, apotekar...programer) taj je ne stručnjak nego car-kralj-skakač u dalj.
Merilo sposobnosti je ZARADA, znači da ljudi cene nečiji rad i ako ga toliko plate...ima li boljeg merila od toga?

Ima naravno i vrsnih stručnjaka koji rade za bedu...njihov problem i to samo govori koliko su u stvari nesposobni da prepoznaju i iskorite trenutak, džaba im sposobnost i znanje ako ne umeju da to unovče...sem naravno ako rade za slavu.

U tom sam poslu i jednu stvar sam naučio...jezik za zube i što manje eksponiranja u struci na domaćem terenu, može samo da šteti, nikako da koristi pogotovu ako je mesečna zarada sa 5 nula.

KoleM

pre 10 godina

Država sada najviše pomaže penzionere, 5 milijardi evra godišnje. Kad bi se deo tog novca vratio privredi, IT i svim ostalima ne bismo bili najsiromašnija zemlja u Evropi.

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dinkicev "Start Up"? Bolje da ga nazovu "Shut Down"!

DALJE PRSTE OD IT inace eto SAD i EU jos strucnjaka imigranata, a domacoj privredi jos manje para.

Molotov

pre 10 godina

Smanjte poreze i doprinose i ostale namete na rad! Tako ce cistacica iz Pirota i inzenjer iz Subotice lakse napraviti svoje radno mesto!

pecika

pre 10 godina

radim kao php programer preko neta za 1200e mesecno plus freelancer poslovi, izadje mi oko 2000e. nemam fakultet, radim neki dan i po 15h, onog trenutka kada mladja umesa prste ja se selim u Holandiju.

Jovana

pre 10 godina

@insajder (vlada nije ni red koda MWP-a napisao, kupio je poluproizvod od kineza koji su mu radnici, placeni ko kinezi, do pola 2 ujutru, prvo ispravljali, a zatim i dopisali do konachne verzije. niko od te petorice ne radi tamo vec godinu dana. pitam se "Zashto???" ...)

... verovatno vise ne rade u firmi zato sto su debili. Osobi koja zna svoj posao da radi, ne treba do pola 2 ujutru da sedi uz racunar da bi ''prepravio 5 redova tzv kineskog koda :)"

Jovana

Zeljko

pre 10 godina

Sad ce Dinkic da pomogne da i IT-u crkne krava.

Za razvitak IT-a u Srbiji, potrebni su ljudi koji imaju dodir sa realnoscu i svetskim trendovima. Nije dovoljno samo imati zelju da se od jedne grane otima novac kako bi se i dalje hranio zaostali javni sektor.

Vladimir

pre 10 godina

Poštovanje za Prelovca i njegovu ekipu čiji rad pratim jer se bavim istim stvarima i u inostranstvu radim u jednoj sličnoj firmi. Mogu reći da je verovatno najbitniji razlog za njihov uspeh neosporan kvalitet rešenja koja proizvode. Moja poruka njima je- manite se Dinkića. Verovatno je tu samo da se slika, a ta slika vama ništa dobro neće doneti. Verujem da vam taj lik može samo uzeti, pazite se, taj je profesionalac u svom nečasnom poslu.

Nikola

pre 10 godina

Samo jedno pitanje: sajt nema englesku verziju a poziva se i na strane investitore ... I šta će oni koji potencijalno imaju stranog investitora ?

Programer

pre 10 godina

"Cilj je da zajednički učinimo da IT industrija bude generator izvoza Srbije slično kao sa automobilskom industrijom", poručio je Dinkić.

Nadam se da neće biti kao auto industrija. Tu država debelo plaća FIAT-u da uopšte radi kod nas. Srećom, većina IT firmi ne zavisi od države, tako da im dosta dobro ide. Radim u jednoj takvoj i ne bih se vraćao u državnu firmu, iz koje umakoh, ni za živu glavu.

Pera Detlic

pre 10 godina

pilula napisao/la: "da bi se dobio posao od prosecno 1400 dolara, potrebno je zavrsiti jedan od prilicno teskih fakulteta, npr. etf-matf-fon, i pored toga biti dovoljno dobar programer. dinkiceva izjava da umesto da traze drzavni posao, da bi gradjani mogli u it, je ekvivalentna izjavi da bi ljudi umesto da rade za 300eur mogli da rade kao arhitekte, posto oni imaju visoke plate. ili kao telekomunikacionai inzinjeri. ili neurohirurzi."

@pilula aj molim te... Evo ja sam licno samouk iliti nisam primirisao ETF i/ili MATF i imam duplo vecu platu od 1400$ u sred Beograda.

IT-er

pre 10 godina

daj da se vracamo svi u srb, kad uporedis cenu zivota 2k evra nije lose
(dijsapora, 26. jun 2013 20:43)

Ljudi u Srbiji su skloni hvalisanju i povrsnom koriscenju matematike. Ima ljudi u IT struci koji u Srbiji imaju redovan prihod od po 2000 evra i vise, ali oni su prava retkost. 99% njih tavori od posla do posla, ponekad mesecima nemaju nijednog klijenta, a treba preziveti. Znam to, jer nekoliko mojih drugara radi bas tako. Neko ubode dobru priliku i uzme 5000 evra od dobrog projekta, ali te pare onda trosi dok ne dodje sledeca prilika, koja moze da se pojavi tek za godinu ili vise dana. Za to vreme treba ziveti, a zivi se od malih projekata - poslica koji donesu najvise 500 evra u cugu i to ako si zaista srecan. Najcesce 200-300 evra, nesto da se tek odradi i prezivi. Tako mozes da guras dok ne napunis 40-50. Retko koga ces videti da ima 55 godina i jos uvek zivi na taj nacin.

Daleko cesca pojava u Srbiji su ljudi koji rade u drzavnoj sluzbi, gde primaju po 500-800 evra mesecno, kako ko. I na radnom mestu tezgare, tj privatno rade povremene poslice na kojima uzimaju mnogo vece pare, neretko koristeci drzavne resurse (alat, opremu, kancelariju, telefon, faks, printere, a ponekad i sluzbene automobile itd.). On radi 4 sata za drzavu, 4 za sebe, a od tih drugih para drzava ne vidi ni dinara od poreza. I nikom nista, ruka ruku mije, a ko se pobuni dobija deo para u dzep da cuti. "Privatni porez".

To vam je prava slika tih "2k" u Srbiji.

Dr

pre 10 godina

Ovaj iza Dinkica na video snimku lici na Janacka iz serije Bela Ladja, a Dinkic lici iz te serije - znate vec na koga. Brzina izvodjenja radova ne prati dinamiku finansiranja: http://www.youtube.com/watch?v=FDoYmZ3kJYw

bojan

pre 10 godina

Znaci bacio je oko i na IT, kao sto rece jedan dole , zna Mladja gde su pare. On vam je poput ajkule za takve stvari, a znamo sta ajkula ostavi od plena kad zavrsi sa njim. Gadi mi se da ga sada vidim da mulja i u mojoj delatnosti.

ja

pre 10 godina

Ta nemojte kasti. Vidim ja da je Dinkicu zinulo d*pe da u IT sektoru ima para, a nije roba, ne moze se prebrojati, moze lako da nestane a da ne fali u magacinu, moze lova lepo da se opere bez traga... Palim ja preko dok jos mogu. Bolje se manite reformi u IT sektoru jer na svaku firmu koju pomognete, 10 sahranite.


Mladi IT strucnjak.

Truth

pre 10 godina

Dao sam otkaz nakon pretnji meni i mojoj trudnoj ženi.Bavim se marketingom(prodajom svega i svačega) preko neta.Posao ide SJAJNO.Otvorio račun u Bernu i NIKAKVE veze sa budžetom Srbije nemam.Sad se pojavljuje ovaj i spominje 25000 evra.Dinkiću došao si na teritoriju gde su malo pametniji,a "veslo koje mi nudiš sam p..isaj"