Utorak, 11.06.2013.

14:45

Pivo: Šta je bolje - limenka ili flaša?

Izvor: Independent

Pivo: Šta je bolje - limenka ili flaša? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

151 Komentari

Sortiraj po:

Lim i plastika smetaju samo pivu

pre 9 godina

Ako hrana ne reguje jedino sa staklom zasto su onda nisu i svi kuhinjski lonci i serpe od stakla ? Tehnologija postoji odavno !

Vojvodinac

pre 10 godina

Ufff šta sve pročitah ovde!?
-1-Staklena ambalaža najbolja je za skladištenje prehrambenih proizvoda, jer nema nikakvu aktivnost sa sadržajem (hemijski, biohemijsku....).
-2-Povratna ambalaža Ekološki je najbolje rešenje
-3-Uticaj svetlosti postoji, utiče na sve, ma kožu, hranu, odeću, piće.... pa ipak ne živimo iza lima već iza staklenih prozora.
-4-Limenke po svom sastavu utiči na sadržaj, ispuštanjem raznih supstanci, zavisno od uslova skladištenja, neke od njih veoma su opasne za čoveka.
-5-Jedino gore što možete uraditi od kupovine lmenke je kupovina PET ambalaže.

Svih 5 tačaka možete proveriti bilo gde, nije mi jasno koje izvore koristi autor teksta!?
Možda je nasledio rudnik aluminijuma!?
Svi medicinski i farmaceutski sudovi za osetljive materije su od stakla!?

schmilo

pre 10 godina

Ocigledno je da mnogi od vas nisu probali bajato pivo odstajalo na suncu i zbog toga imate srece jer skoro ne postoji nesto sto vise smrdi od toga. Slazem se da je staklo bolja i zdravija ambalaza ali u zemlji Srbiji u kojoj se gajbe prevoze u otvorenim kamionima sa pivom na suncu ipak biram konzervu.
U ostalom, najbolje pivo je tek proizvedeno, nepasterizovano, hladno kao zmiche i lagano kao rosa, :)

Dr No

pre 10 godina

Ekologija i aluminijum nikad nisu bili u istom domenu. Bar sam ja tako ucio. Zbog velikog utroska energije za proizvodnju(povecanje globalnog zagrevanja, emisije CO2...)
A Sto se tice piva i gaziranih napitaka u limenci- ako se dobro secam nekad je mnogo bilo izrazenije prskanje prilikom otvaranja. Mozda ima neki dodatak za limenku. Bar ja tako mislim. A taj dodatak svakako nije nesto sto daje punocu, kvalitet i ukus.

stranac

pre 10 godina

Mogu samo da kazem, da je naj slabije iz plasticne flase i sramota za onog sto pigo puni u to. Gore od toga je jedino jos vino iz tetra paka. Inace flasa je flasa. Limenka je odlicna za gazirane sokove.

Nole

pre 10 godina

Na zalost zivim u Kanadi gde je sav alkohol preterano skup a posebno pivo. Cene svih vrsta piva su priblizno iste a kako nisam ljubitelj kanadskih, naravno da cu dati pare iskljucivo za nemacka i ponekad holandska piva. Moje omiljeno pivo Bitburger se moze naci samo u limenkama i ukus je savrsen, mozda cak bolji od istog koje sam pio iz flase u Berlinu!

Peđa

pre 10 godina

@Babe i zabe: Nadam se da te neću razočarati, ali istina je potpuno drugačija od onoga što su tebi rekli. Naime, plastika je ta koja trpi veći pritisak, što ćeš lako proveriti ako uporediš vodu u staklenci, sa onom u u plastičnoj ambalaži. Štaviše, kad bi se radila slepa proba, nisam baš uveren da bi uspeo da razlikuješ koje pivo dolazi iz flaše, a koje iz ambalaže.

Babe i zabe

pre 10 godina

Kako uopste moze da se poredi limena i staklena ambalaza? Bicu vrlo kratak.
Svako pice koje je i malo gazirano razlikuje se upravo po pakovanju, odnosno po ambalazi u kojoj se cuva. Sam postupak punjenja ambalaze nije isti za razlicite ambalaze, tako da sve zavisi od pritiska pod kojim se proizvod puni. Plasticna ambalaza (bomba) se puni najslabijim pristiskom, limena (limenke) malo jacim dok staklo podnosi mnogo veci pritisak. Za sve neverne Tome dajem svima poznat primer. Koka Kola je najbolja u staklenoj ambalazi, jer se tada mehurici osete u potpunosti, i sa pola gutljaja moze da vam se desi (brzo progutaj ili ce balonciic krenuti u nos ili van usta :)... dobar osecaj), dok je plastika standardno bezveze, a tek aparat sa onim limenim kontejnerima ...u stvari to je sam secer. Tako da...ko je pisao tekst nije nikada pio pivo, osim dok je pozirao. Cao zdravo.

Experimentator

pre 11 godina

Napravite mali eksperiment. Uzmite vase omiljeno pivo, optimalno ga rashladite i onda ga sipajte u jednu normalnu solju za caj ili recimo lonce za belu kafu. Popijte ga i li barem pokusajte. Ako se ne ispovracate onda imate dobar i jak stomak. Dakle ovaj test nam nedvosmisleno dokazuje - sve je stvar optike i nasih predubedjenja.

Vlatko Arsovski

pre 11 godina

jedini je problem kod konzervi piva i ostalih pica, higijena skladistenja, jer se mora voditi dosta racuna o grlicu konzerve da nije zagagjen, inace u svemu ostalom, jednostavno, slazem se, samo dobro operi konzervu, ako je to moguce, pozdrav

hemicar

pre 11 godina

ljudi kupujte pivo u staklu! nikako u plasticnim flasama! samo staklena i keramicka ambalaza ne reaguje sa hranom i tecnostima sve ostale ambalaze reaguju pa i konzerve! metalni ukus nije placebo efekat vec je posledica premestanja jona metala iz zida konzerve (i ako je ona oblozena ) u njen sadrzaj!!! nema prostora ovde da objasnim zasto ali evo jedan razlog sve labaratorije u svetu koriste iskljucivo staklene posude za hemijske analize jer samo staklo garantuje da nece reagovati sa sadrzajem!

Jovan

pre 11 godina

@adio mare - Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike".

Apatinsko pivo se dobija tako, kako sam ja cuo (valjda se dobro secam, bio sam pijan :), sto se pivo koje nije prodato, a blizu je isteka roka trajanja (valjda se misli na Jelen pivo), ponovo prokuva i nesto malo preradi i to se prodaje pod tim imenom, i iz samog tog razloga je jeftinije. Sto bi rekli, bolje prodati nesto, nego nista! (Mada sad kad nesto premotavam film, mozda je u pitanju ostatak smese za Jelen pivo, tj taj deo koji nije iskoriscen?! Uglavnom, nesto se ponovo preradi, to je sustina tog piva. Sve u svemu, za te pare nije lose pivo...)
A sto se tice ove besmislene teme, hteo bi reci, da je porediti pivo iz flase sa pivom iz limenke jednako Blasfemiji! Koji idiot je smislio ovaj reklammno propagandni text? Pivo iz flase ima neuporedivo bolji ukus, pijem ga vec 20+ godina i to mi niko ne moze osporiti! A sto je jos vaznije u ovo sirotinjsko doba, jeftinije je, i to dosta, tako da cela ova prica lagano pada u vodu! Pozdrav od pivopije iz Apatina :)

Milos

pre 11 godina

Svako ko je pio pivo zna da je najbolji izbor staklo (ne radi se o prestizu i obliku ambalaze, vec o ukusu) Kome vi uopste dajete mesto da plasira ovakve tekstove?!

pametnjaković mladji N.L.800

pre 11 godina

Ovo mi liči na plaćeni oglas. Zvuk otvaranja limenke? C.V.R.C. Osečaj ispijanja iz staklene flaše ili krigle je nezamenjiv!

ludi splićo

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim.
(Mojito, 11. jun 2013 21:41)

Limenka jest od aluminija, to ti se inače uči u 7. razredu osnovne škole. Ako ne viruješ, pogledaj na wikipediji definiciju lima. Da se rade od čelika, onda limenka nebi bila onako lagana i na njoj bi se hvatala hrđa.

Limenka je prihvatljivija za okoliš jer se može u potpunosti uništit ili vrlo jeftino preradit u nešto drugo jer je aluminij vrlo tražen.
Boce se, dragi prijatelji, koriste u industriji jer su puno jeftinije, a ne jer su proizvođači ekološki osvješteniji.

Ucitelj rosi

pre 11 godina

Flasa Jelen,Lav,BIP,Pilsplus,Jagodinsko,Valjevsko,Apatinsko,Master,Merak,Kvas,
Vršačko,Niško... i sva ostala koja nisam nabrojao

Inace u Nemackoj iskljucivo flasa ili toceno. Kad sam bio tamo nedelju dana nisam pio vodu razmislite zašto ;)

piFopiYa

pre 11 godina

Postovati uputstva (cuvati na tamnom i hladnom mestu). Pivo iz limenke nemere biti bolje od flasiranog koje je cuvano po propisima .

матори

pre 11 godina

Ни један озбиљан љубитељ пива никад неће да се прими на овакву бесмислену пропаганду. Ови којима је главни критеријум за пиво то колико је охлађено о пиву не знају ништа. Ко вазда пије ледено хладно пиво на тај начин тако напада сопствене рецепторе да није способан да разликује пива, сва су иста или слична. И онда може да се учини да пиво из лименке може да прође. А не може, и никад неће моћи да прође. Пастеризацијом се убије нормалан укус пива, а наравно да је неопходно више "накљукати" пиво које се спрема да буде у лименци пола године. Баш као што је неко поменуо - пива врхунског квалитета се никад не пакују у лименке. Точена пива се, наравно, пију тамо где се пиво прави, озбиљне пивнице широм света имају своју производњу и ту пијеш пиво које је тог дана направљено. Оно што иде у буре нема никакве везе с тим, то је само једна гломазнија лименка која, истини за вољу, има краћи рок употребе, па пиво није баш подједнако компромитовано хемијом, али и даље није права ствар.

Goran

pre 11 godina

Pivo u limenci ima duzi vek trajanja zato sto je pasterizovano na tunelskom pasteru (pasterizuje se komplet sa limenkom) a pivo u staklu se pastrizuje u t.z.v. "flash" pasteru (pa tek onda puni u flasu).

Pera Lozac

pre 11 godina

Iz limenke nikako.
Iz flase moze ali da se sipa u propisnu i ohladjenu casu.
Najbolje je i najzdravije na tocenje iz krigle, naravno ne kod lopova koji ga razvodnjavaju.

Bozidar

pre 11 godina

ova nasa piva iz limenke su toliko bljutava da jedva dva-tri popijem,al zato sa druge strane desetak susim. Flasa kvalitetnija,bar kod nas.

Duval DeLeffe

pre 11 godina

Sa obzirom da se ovde prave loša piva a da su se ljudi navikli na razne Jelene, Lavove i ostale životinje pa ni ne znaju ukus dobrog piva, zabavno je videti da rafinirani jezici čitalaca razlikuju u tolikoj meri pivo iz konzerve i iz flaše i to sa takvom lakoćom :) Inače, to da je pivo u flaši bolje je rašireno verovanje koje je pogrešno a zasnovano je što na tradiciji a što na placebo efektu (na primer "limen" ukus piva iz limenke potiče od toga što čulo mirisa učestvuje u doživljaju pa dok se pije iz limenke nema mirisa piva u nozdrvama nego šmrčete lim). Mene je interesovalo šta je tačno i ako nekog baš zanima da nauči ponešto o pivu, može naći par ozbiljnih članaka na tu temu. U svakom slučaju ovo napisano ovde, ma šta neko želeo da veruje, je istina. Limenka je bolja u svakom smislu osim možda po pitanju uživancije kad se pije iz flaše. Svetlost je glavni neprijatelj kvaliteta piva a čak ni neprovidnije flaše crvene boje ne mogu potpuno da zaštite pivo iz flaše. Točeno pivo koje dolazi uvozom kod nas je takođe ok jer je zaštićeno u metalnim bačvama. Plastika je najgora iz više razloga. Inače su komentari prepuni pogrešnih informacija.
Nego kad se već priča o pivu, mogli bi da napišete članak o tome zašto su čak i licencirana piva kad se proizvode u Srbiji lošeg kvaliteta (što zna svako ko je imao priliku da na primer, proba originalni Tuborg i ovaj domaći)

Mozzart

pre 11 godina

Nekada su me zvali Bipov maneken. Posle se pojavise jos sto vrsta piva. Ma, sve ih volim! Sto se mene tice, pio bih ga i sa izvora, iz kese, iz dzaka... :)

Rade B

pre 11 godina

Bojim se da će posle ovog napisa Englezi pozatvarati pabove u kojima se pije samo točeno pivo. Skoro da je cela sadržina članka netačna. Čak ni glavni argument da limenke manje zagađuju planetu nije tačan jer jedna boca se najmanje dvadeset puta vraća u potrošnju a svaka popijena limenka baca. A i staklo se reciklira, isto kao i limenke. Pri tom za staklo nije potreban nikakav premaz iznutra a za limenku jeste. Jedina prednost limenki je što ih je lakše poneti na izlet. Međutim bure je zakon! Ako se dobro održava oprema za točenje iz buradi, pivo mora imati bolji ukus od onog iz boce ili limenke. Burad su isključivo od prohroma, pivo je idealno rashlađeno i iz bureta se gura ugljen dioksidom koji je prirodno okruženje za pivo, znači nema oksidacije.
Onog ko natoči pivo u PET ambalažu osudio bih da do kraja života pije pivo zagrejano na 40 stepeni i iz boce koja je otvorena dan ranije!

Dragan

pre 11 godina

Pivo pijem samo kada je velika vrucina, inace preferiram vino i to cisto! Pivo je najbolje - sveze, neflasirano, tek proizvedeno! Nazalost, to retko ko ima priliku i da proba. Zato glasam za toceno. Stos je otkriti kafanu, kafic ili restoran gde je veliki promet tocenog piva. Oni svaki dan dobijaju svezu isporuku buradi. Ako vec moram da biram samo izmedju flase i limenke onda je to flasa 0,33 l. Nekoliko puta sam pio iz limenki (obicno je bilo pivo nekog renomiranog proizvodjaca) ali nije to to! Umalo da zaboravim - mora da bude ledeno hladno!

Canmaker

pre 11 godina

1. Unutrašnjost limenke nije obložena nikakvom plastičnom masom nego je lakirana specijalnim lakom na vodenoj bazi koji je testiran za prehrambenu industriju i koji je u skladu sa najvišim standardima koji su trenutno na snazi u razvijenom svetu.
To znači da sadržaj limeke NIKAKO ne može doći u kontakt sa aluminijumom i samim time pivo ili sok je bezbedno u hemijskom pogledu.
Kontrole kvaliteta na unutrašnju pokrivenost lakom su na najvišem nivou i tu nema kompromisa kada je zdravlje potrošača u pitanju.
2.Limenke se izrađuju od aluminijuma i čelika.
Na našem tržištu velika većina limenki je od aluminijuma.
Postupak unutrašnje zaštite se primenjuje u oba slučaja tako da je za potrošača nebitno koji je materijal u pitanju.
3.Konzervans u pivu postoji bez obzira na ambalažu, a pivo ima veći rok trajanja u limenci upravo zbog toga jer je sadržaj zaštićen od prodora svetlosti.
4.Limenka je teška svega nekoliko grama i kao takva je idealna ambalaža za transport(kada je napunjena).
5.Limenka se može reciklirati u nedogled i to je veoma bitna činjenica kada razmišljamo o zaštiti životne sredine, a kod nas je svest o tome još uvek na nedovoljnom nivou.
6.Limenka nije konzerva.
Konzerve se sastoje od nekoliko delova međusobno zavarenih a telo limenke se pravi izvlačenjem aluminijuma u vertikalnim i horizontalnim presama a poklopac se postavlja nakon punjenja.
Ovo su ukratko neke osnovne informacije o limenkama.
Ovde u komentarima ima pregršt dezinformacija i poluistina.

Pinokio

pre 11 godina

Auuu majko koliko strucnjaka u Srbiji za ambalazu i njen uticaj na pivo!!!
(Ja barem cutim, 11. jun 2013 19:27)
Ja isto ne verujem koliko pameti u ovoj nasoj Srbiji. Jedino sto tvrdim, i znam da sam u pravu, je da mi je najgore pivo ono sa dna ambalaze, koja god da je u pitanju, i to mi je toliko grozno da sam se istrenirao da prepoznam, ako je u pitanju cak i pivo iz bureta.
Koliko znam to pivo se zargonski zove "pljuca".

klarisa

pre 11 godina

a-ha, u pravu ste, ne znam sta je s ovim nemcima oko mene, koji tradicionalno pakuju najbolje pivo, kad ni u jednom supermarketu NE POSTOJE!!!!!!!! limenke.

nikola

pre 11 godina

Trideset godina pijem pivo,pa zakljucak -konzerva u ekstremnim uslovima ok, al izbegavati zbog ukusa metala i supstanci kojom je oblozena svaka konzerva.Nikako iz plasticne boce.Ostaje flasa i to je resenje za osvezenje. A sad je sve drugacije -tuborg je lav , samo sa vecom cenom a tako rade i ostale svetske marke koje su kupile domace pivare. Kao sa deterdzentom, ziletima, kremama itd. Ko je bio osamdesetih u vozovima prema prema obalama bivse SFRJ razume, ostali cao!

Ђорђе

pre 11 godina

Ovdje se postavlja pogresno pitanje. Pravo pitanje treba da glasi: hoce li ISTO pivo ikada imati ISTI okus iz flase i limenke? Odgovor: Nece.

Dalje, nijedno kvalitetno pivo se ne moze kupiti u limenci.

Kombinovani prasak

pre 11 godina

Sta sve ovi marketing timovi domacih pivara nece pokusati da proguraju. Pored toga da je dizajn flase nesto najvaznije, da pijemo vrhunska domaca i svetska piva, da je ukus stranih brendova kod nas isti kao i na zapadu, sada pokusvaju da nam uvale i da je limenka bolja od stakla!?! Jao, pa dokle vise lazljivi domaci pivski marketingu, dokle? Dokle cete zloupotrebljavati neznanje i prazne dzepove domacih pivopija?

Nišlija

pre 11 godina

A zašto bi neko reciklirao staklenu ambalažu, nepotrebno je, jer se ona opet koristi ako je povratna. Kupim gajbu piva sa povratnom ambalažom od pola litra, popijem, uzmem opet, a one popijene prazne im dam, oni ih operu i opet napune i tako u krug... Ekonomičnije je...E sada, pošto se staklena ambalaža menja na 5-6 godina zbog marketinga, to je drugo... A i tada staklo može da se reciklira, doduše teže i skuplje, ali opet... A i pivo u staklu je jeftinije od ALU limenki, koje se posle bace, i ne recikliraju se baš sve, već manji deo kod nas u Srbiji...Ne postoje u Nišu na mnogo mesta kontejneri specijalizovani za ALU limenke i plastične flaše, da ih stave pored svake obične kante sigurno bih bacao tu i neki drugi ljudi tj. većina... A sada da idem da jurim te kontejenere nemam vremena ni pametnija posla...

Zvinzo

pre 11 godina

Jao jao koje neznanje,koje neznanje...i nije problem sto neznate nego zasto navodite ljude na pogresno?Kada ste izjavili(i ostali zivi) da je bolje piti pivo iz limenke nego iz staklene flase bolje da ste rekli da je bolje poljubiti babu nego devojku.Bas to...cekajte lakse se reciklira kazete limenka of flashe!!??OK ako vi tako kazete neka bude a zasto je onda 20 din skuplje pivo u limenci od flase?Zasto nema vode u konzervama?To pivo se ne puni pod istim uslovima.Pivo u flasi je pravo pivo,toceno takodje ali u limenci nije isto.Kao sto nije ni iz plasticne(smrde) flase.Trebate da probate pivo pre nego sto pisete o njemu mada ovo se vidi da je zenski tekst zasnovan na tobozoj ekologiji pa je sama upala u svoju klopku...samo svojim neznanjem.

Dr.

pre 11 godina

Kakvo pitanje.
Svaka limenka, bilo da se radi o hrani ili pivu je oblozena sa unutrasnje strane sa plasticnim monomerom Bisfenol-A cija je uloga da spreci kontakt sa metalom odnosno koroziju. Bisfenol-A svojom molekularnom strukturom imitira estrogen (primarni zenski hormon), ometa endokrini sistem i zbog toga je u brojnim studijama pronadjena veza sa rakom, secernom bolesti i srcanim oboljenjima. U EU je potpuno zabranjen u hrani za bebe. Onaj ko svakodnevno jede ili pije iz konzerve bi trebao dobro da se zamisli.

Fash de la fash

pre 11 godina

neznalice ste vi, obicne neznalice. ovakvi tekstovi su klasicna propaganda i voleo bih da vidim da je ovaj kentar objavljen. hvala.

дкв

pre 11 godina

Највеће светогрђе је сипати пиво у пластичну амбалажу.Наравно,тако нешто није могуће у Енглеској,одакле долази овај чланак,па ту варијанту нису ни узели у обзир.

Mojito

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim. Inače, pivo u limenci ima duži rok trajanja od flaširanog nikako zbog konzervansa nego zbog nivoa pasterijzacije tokom proizvodnje tj. pakovanja. Živeli!

joj

pre 11 godina

staklo je mnogo zdravije jer ne reaguje sa tecnostima a to ce vam potvrditi svaki hemicar farmaceut jer oni iskljucivo koriste staklo ili keramiku ! konzerve su iznutra oblozene plasticnom masom koja ima kancerogene sastojkezatim joni iz metala konzerve prelaze u pivo pa je ono uvek malo kiselije nego u staklu! hrana i pice u staklenoj ambalazi je mnogo zdravija samo da ne bude izlozena suncu!

JM

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!
(Vuk, 11. jun 2013 15:04)
Kao prvo,to je limenka a ne konzerva(konzerva je iz tri dela i u njoj se drži hrana),kao drugo limenka je iznutra zaštićena tako da pivo nije u dodiru sa aluminijumom ni u jednom delu čak ni u dodiru sa usnama pri konzumiranju.Pivo u limenci nema konzervansa kako je to neko ovde naveo.Vek trajanja u limenci je duži jer je pivo zaštićeno od svetlosti.Limenka ide direktno iz proizvodnje dok je flaša već korišćena i ide na pranje(zamislite kako to pranje može biti-prsni tamo prsni vamo,frć,frć i gotovo). Pivo iz limenke nikako ne može imati ukus metala iz gore pomenutih razloga.Po meni stvar je ukusa ko iz čega pije.U svakom slučaju je najgora pet ambalaža.

adio mare

pre 11 godina

Pročitao sam sve komentare i opet se uverio da je vest naličje, a komentar lice.Po mom mišljenju najbolji komentar dao je neko ko se potpisao kao "Muzafer Obradovic". Neko je pomenuo konzervans u pivu. Pa ako ga ima onda to mora da piše na limenci, ja sam video da to piše na nekim vrstama piva (onim jeftinijim). Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike". Ja volim pivo iz stakla iz banalnog razloga: vidim šta pijem. I na kraju, drago mi je da vidim i neke Splićane koji učestvuju u ovom komentarisanju, i bilo bi dobro da ih bude što više jer bolje da šalju komentare nego da nam buše gume kad im dođemo na letovanje.

pivopija

pre 11 godina

Ma i kad ga sipaš iz konzerve u čašu,opet ima onaj metalni ukus....Daklem,vlaša.
(epi, 11. jun 2013 16:51)

Metalni ukus ima i kad sipas Jelen iz 0.5 flase, neznam zasto se to oseca, ali kad u peni osetim taj metalni ukus izbegavam to pivo.Amstel limenka gotovo i da nema taj metalni ukus ali ne uvek.To sve navodi na zakljucak da se u procesu proizvodnje pivo propusta kroz lose instalacije ili drzi u neodgovarajucim metalnim sudovima.U Becu mozete poruciti bilo koje pivo bez bojazni da naidjete na metalan ukus, ja isprobao.

krigla

pre 11 godina

"...Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta..."
(Bob, 11. jun 2013 15:36)
bure je prokronsko i ne utice na pivo.konzerva je aliminijumska

poznavalac

pre 11 godina

onaj ko je ovo pisao pojma nema- cista reklama za konzervu!
da bi imala trajnost tako veliku kao sto pise ( 6 meseci pa i godinu dana)
pivo u konzervi , mora da se tretira hemijom .Tako da je to najnezdravije i najlosije pivo,( kao i sve u konzervama ).Konzerva je samo prakticna zarad loma i nista vise

iki

pre 11 godina

a zar nije svežije pivo u flaši(nekada je na etiketi lepo stajalo da mu je rok 30 dana)a konzerve i do šest meseci.znači da stavljaju neki konzervans...biram onda točeno,živeli!

Muzafer Obradovic, "plastelin"

pre 11 godina

Nisam ni morao otvarati clanak... pivo se ne drzi koliko i vino da bi izolovanost od kiseonika predstavljala neku veliku prednost limenki. Pa i sampanjac, cija je karbonacija glavni adut, se ne drzi u limenkama.

Poenta je, a to clanak ne pominje, da aluminijum nije neutralan po ukusu, kao sto je staklo. Uticaj svjetlosti i konzervi je zanemariv jer, opet, pivo biva flasirano, zapakovano u kutije i transportovano. Ono ugleda svijetlo (halogenskih i fluorascentnih lampi) tek u granapu.

Ni jedno vrhunsko Belgijsko ili Njemacko pivo se ne toci u limenke. 95% pive, pogotovo iz pivsko-centricnih podneblja, se iskljucivo flasira.

Uvijek bilo, uvijek bice. Uzdravlje!

Glavonja

pre 11 godina

Pivo se pije iz FLASE STAKLENE,da je suprotno pakovali bi ga kao jogurt(plasticna casica pa onaj poklopac odozgo znate vec) :))
Ajd uzdravlje :))

GrobaR

pre 11 godina

Ako se pije direktno iz konzerve, gornji poklopac nije higijenski ispravan, tako da je uvek bolje sipati u casu. Frizideri moraju biti u zatvorenim objektima i pivo u staklenoj flasi ne sme biti izlozeno svetlu pri transportu. Nazalost mnoge stvari se ne postuju i pivo iz konzerve je boljeg ukusa. Uradite test i rezultati su ocigledni. Staklo moze da se reciklira do 4 puta dok limenka skoro neograniceno.

Pazite, u mnogim kaficima i kladionicama se u pivsku flasu sipa pivo iz bureta koje je mnogo jeftinije. Samo treba dobro rashladiti pivo i nema pene pri sipanju. Po peni i ukusu se lako moze primetiti, jer je ukus ustajao, takodje moze doci do stomacnih tegoba jer pivo iz bureta oksidise. A najlakse je utvrditi po peni koja nije kompaktna.

Marko

pre 11 godina

Jedino ste zaboravili da kazete da je metal izuzetan provodnik toplote i da se samim tim limenka znacajno brze greje od flase, a pivo dobija odvratan ukus.

Sipanje u casu jeste u neku ruku resenje, ali samo za kucu. U kafanama niko ne sluzi u limenkama, a napolju nedostaje casa.

Canmaker

pre 11 godina

@Darko
"Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.
(Darko, 11. jun 2013 15:31)"

E ovako, da ne bi bilo raznih dezinformacija ovog tipa.
Limenka se iznutra lakira lakom na vodenoj bazi i nakon sušenja se testira na korozivnost elektrolizom, tako da ne postoji nikakva šansa da sadržaj limenke dođe u dodir sa aluminijumom a lak koji se koristi je postojan u mnogo većoj meri nego što je mogućnost hemijske reakcije između sadržaja i samog laka.

Ironhead

pre 11 godina

Pivo iz staklene flaše ima uvek isti ukus. Pivu iz limenke se poboljšava ukus ukoliko se što duže drži u frižideru (najbolje dvadesetak dana) nakon kupovine. Nemam pojma zašto :o)

iz bačve

pre 11 godina

najbolje je mlado pivo iz bačve kada majstor potegne iz podruma. na primer, Staropramen samo u Pragu ima svež ukus a isto tako je znalo da bude u pivnici u Skadarskoj. Ni Kasina nije loša ali sveži burići pivetine su zakon, pa sve to u lepu veliku kriglu ili vrč piva pa da se pocepaš od miline. Može i flaša ako je sveže. Bio je jednom davno grafit kod restorana Park i gradske biblioteke, пију пиво ј...е им се živo, tako baš ćirično-latinični, koji najbolje opisuje to stanje svesti :)

Deki

pre 11 godina

Postoji osetna razlika u ukusu piva iz konzerve i flase, naravno u korist flase.
Ne znam zasto, ali iz visegodisnjeg iskustva pijenja mnogih piva sveta, tvrdim da pivo u flasi i limenci nemaju isti ukus. Cak ni posle sipanja u casu
Po meni, ukusi piva u zavisnosti pd ambalaze ide sledecim redosledom
Toceno pivo - to je onaj pravi ukus piva i kad god imam mogucnost izbora, prvo ide toceno
Staklena flasa (ovde cak mogu da tvrdim da makar kod domacih pivara pivo u maloj i velikoj flasi nije isto, ono u malim flasama je bolje)
I na kraju limenka ( ono sto pakuju u plastiku i nije pivo pa ga ozbiljno ni ne razmatram)
Eto, to je moj skromni doprinos temi

Keine Bierdose!

pre 11 godina

Malo je nestrucno napisano ili preuzeto.
Staklo je najbolje za pivo (zna se da staklena ambalaza najbolje cuva svojstva namirinica) cak i recikliranje je bolje ako funkcionise sistem kaucije. Uz to pivopija vidi sta pije, dali ima taloga, dali je pena postojana i sl.
Limenka jedinu prednost ima sto je jednostavna za transport. U Srbiji ne posoji dobar sistem kaucije ili zamena potrosenih limenki. Tako da mi neko objasni kako je lakse nju reciklirati.

Dragi

pre 11 godina

Pisac tog teksta se uopšte ne razume u pivo i nije nikakav pivopija. Iz ličnog i dugogodišnjeg iskustva (nisam alkoholičar, ali veoma volim pivo u normalnim i umerenim količinama), pivo u limenci zaostaje po kvalitetu i ukusu za pivom iz flaše, ali je bolje od točenog.
Znači rang lista je sledeća:
1. flaširano;
2. iz limenke;
3. točeno.

No'1 Флаша

pre 11 godina

Када пијем из лименке не уживам у пиву колико се плашим да не расечем усну :-)
И јел знате ону песму да је чаша-флаша, да је флаша-буре, да је буре-море пили би до зоре :-D

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

iskusna

pre 11 godina

Lepa, zelena flašica od 0,33, pa u čašu, ne u kriglu, a ne ni u tanku ili ne-daj-bože vinsku čašu...e, pa tako jedno 4-5 komada, hladnih, za nekih 4 sata...

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

Dule

pre 11 godina

Ma glupost, koja limenka. Ako ces da prespes u casu, ok, isto mu dodje, ali ako ces kao svaki gospodin covek da je pijes na licu mesta, neuporedivo je gotivnija flasa, em zbog osecaja stakla naspram metala, em sto je sto je perfektno cista, a limenka stoji boga pitaj gde i prasi se danima, pa pivo to spere pravo nama u usta.
Flasa forever! B-)

Kobac

pre 11 godina

'Ukoliko vam je stalo do planete, ali i ukusa vašeg piva, konzerve su jedino pravo rešenje.' Ma nije valjda?

Meni je stalo i do planete i do ukusa piva, zato kupujem pivo u povratnoj staklenoj ambalazi. Em je jeftinije, em manje zagadjujem okolinu, em mi se tako vise svidja...

vlado83bl

pre 11 godina

Cekajte, cekajte...A sta je sa kolicinom konzervansa u konzerviranom pivu? Zar nije pivo u staklenoj ambalazi po tom pitanju neuporedivo zdravije?

Bob

pre 11 godina

Kao vrsni pivopija i poznavalac, imam da dodam da je staklo jedina inertna ambalaža, što znači da ne reaguje sa sadržajem. Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta. Što opet retko kome smeta. Ipak, najgora varijanta i teško svetogrđe je pakovanje piva (i bilo čega drugog) u plastične flaše. Skoro kao da nategnete iz pištolja na benzinskoj stanici. Znači redom: staklo, metal, ništa.

Alex

pre 11 godina

Dragi moji drugovi vi ocito ne razumjete koncept ceifa. Nije isti ceif piti pivo iz flase i kozerve. To sto svjetlo ne dopire do piva u kozervi je nikakva kompenzacija za nedostatak ceifa

jack

pre 11 godina

Ali zato metal degeneriše ukus. Zašto se i vino ne pakuje u limenke?
Jedino točeno (draft) pivo je pravo pivo, limenke, plastika i staklo su samo loši surogati dok se ne pronadje krigla.

bane sine

pre 11 godina

Flasa, naravno, ako iskljucimo upotrebu case. Najvise volim da pijem iz flase, zatim iz velike i tanke pivske case, a tek na poslednjem mestu cenim sljemanje iz krigle. Iz limenke iskljucivo sipam u casu ili kriglu, a kao mladji sam, naravno, nalivao direktno iz ISTE.

Vuk

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!

Nenad

pre 11 godina

"Konzerve su takođe jeftinije za transport od staklenih flaša i znatno ih je lakše reciklirati."

Super, a zašto je onda pivo u limenci skuplje od piva u flaši?

miro split

pre 11 godina

Ja sam čovik široki pogleda i ne dolazi u obzir da pravim razliku između piva samo zbog razlike u ambalaži.To je čisti rasizam i oduprimo se tome ispijajući hektolitre ove tekućine bez obzira na različitost vanjskog izgleda.Bitno je ono šta je iznutra,a ne izvanka.

Džo

pre 11 godina

Zanima me izvor ovog teksta i istraživanja jer je potpuna suprotnost u odnosu na ono što se do sada znalo na tu temu. Neki proizvođači piva ubacuju neke bele loptice u limenke s razlogom, šta se to promenilo u međuvremenu?

Lynx

pre 11 godina

Ne pricajte gluposti, svaki PRAVI pivopija u izboru izmedju flase i limenke bira flasu. Nego se u medijima gura limenka jer je nju moguce 100% reciklirati, i tako iznova i iznova. Cisto ekoloski razlozi. A inace je najbolje pivo iz bureta. A najgore je iz PET ambalaza, odnosno neke pivare nemaju PET, ali imaju QPack pakovanje. Od tog piva dobijam nagon za povracanjem. Doduse, taj nagon dobijam od bilo kog domaceg piva. P.S. Sad su i ona "strana" piva zapravo domaca, pa zato iskljucivo pijem Paulaner.

Marko

pre 11 godina

Pivo bez flaše i odgovarajuće izdužene čaše za mene nije pivo. Pivo sipam normalno da bude pena. Konzerve su za one koji ne znaju da uživaju.

Darko

pre 11 godina

Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.

Mel

pre 11 godina

Limenka, kad mora - ok,

ALI

dozivljan prvog gutljaja (i nekoliko iza njega) kad nagnes flasu od pola litra... sekund traje ko godina.

Kod limenke ne volim ukus dodira tog metala.

Pozdrav svim ljubiteljima piva

trig

pre 11 godina

Ne volim da pijem iz konzerve, ali uopste. Kada pijem iz konzerve, pijem jedno pivo sat vremena. Niko drugi od mojih ortaka nema taj problem, tako da je izgleda nesto do mene. U svakom slucaju, zato je, svakako, najbolja casa, ali kada sam u parkicu onda iskljucivo flasa, pa makar bilo i na kauciju...

Nenad

pre 11 godina

"Konzerve su takođe jeftinije za transport od staklenih flaša i znatno ih je lakše reciklirati."

Super, a zašto je onda pivo u limenci skuplje od piva u flaši?

Kobac

pre 11 godina

'Ukoliko vam je stalo do planete, ali i ukusa vašeg piva, konzerve su jedino pravo rešenje.' Ma nije valjda?

Meni je stalo i do planete i do ukusa piva, zato kupujem pivo u povratnoj staklenoj ambalazi. Em je jeftinije, em manje zagadjujem okolinu, em mi se tako vise svidja...

Mel

pre 11 godina

Limenka, kad mora - ok,

ALI

dozivljan prvog gutljaja (i nekoliko iza njega) kad nagnes flasu od pola litra... sekund traje ko godina.

Kod limenke ne volim ukus dodira tog metala.

Pozdrav svim ljubiteljima piva

Bob

pre 11 godina

Kao vrsni pivopija i poznavalac, imam da dodam da je staklo jedina inertna ambalaža, što znači da ne reaguje sa sadržajem. Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta. Što opet retko kome smeta. Ipak, najgora varijanta i teško svetogrđe je pakovanje piva (i bilo čega drugog) u plastične flaše. Skoro kao da nategnete iz pištolja na benzinskoj stanici. Znači redom: staklo, metal, ništa.

Vuk

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!

miro split

pre 11 godina

Ja sam čovik široki pogleda i ne dolazi u obzir da pravim razliku između piva samo zbog razlike u ambalaži.To je čisti rasizam i oduprimo se tome ispijajući hektolitre ove tekućine bez obzira na različitost vanjskog izgleda.Bitno je ono šta je iznutra,a ne izvanka.

Alex

pre 11 godina

Dragi moji drugovi vi ocito ne razumjete koncept ceifa. Nije isti ceif piti pivo iz flase i kozerve. To sto svjetlo ne dopire do piva u kozervi je nikakva kompenzacija za nedostatak ceifa

Zvinzo

pre 11 godina

Jao jao koje neznanje,koje neznanje...i nije problem sto neznate nego zasto navodite ljude na pogresno?Kada ste izjavili(i ostali zivi) da je bolje piti pivo iz limenke nego iz staklene flase bolje da ste rekli da je bolje poljubiti babu nego devojku.Bas to...cekajte lakse se reciklira kazete limenka of flashe!!??OK ako vi tako kazete neka bude a zasto je onda 20 din skuplje pivo u limenci od flase?Zasto nema vode u konzervama?To pivo se ne puni pod istim uslovima.Pivo u flasi je pravo pivo,toceno takodje ali u limenci nije isto.Kao sto nije ni iz plasticne(smrde) flase.Trebate da probate pivo pre nego sto pisete o njemu mada ovo se vidi da je zenski tekst zasnovan na tobozoj ekologiji pa je sama upala u svoju klopku...samo svojim neznanjem.

Lynx

pre 11 godina

Ne pricajte gluposti, svaki PRAVI pivopija u izboru izmedju flase i limenke bira flasu. Nego se u medijima gura limenka jer je nju moguce 100% reciklirati, i tako iznova i iznova. Cisto ekoloski razlozi. A inace je najbolje pivo iz bureta. A najgore je iz PET ambalaza, odnosno neke pivare nemaju PET, ali imaju QPack pakovanje. Od tog piva dobijam nagon za povracanjem. Doduse, taj nagon dobijam od bilo kog domaceg piva. P.S. Sad su i ona "strana" piva zapravo domaca, pa zato iskljucivo pijem Paulaner.

vlado83bl

pre 11 godina

Cekajte, cekajte...A sta je sa kolicinom konzervansa u konzerviranom pivu? Zar nije pivo u staklenoj ambalazi po tom pitanju neuporedivo zdravije?

adio mare

pre 11 godina

Pročitao sam sve komentare i opet se uverio da je vest naličje, a komentar lice.Po mom mišljenju najbolji komentar dao je neko ko se potpisao kao "Muzafer Obradovic". Neko je pomenuo konzervans u pivu. Pa ako ga ima onda to mora da piše na limenci, ja sam video da to piše na nekim vrstama piva (onim jeftinijim). Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike". Ja volim pivo iz stakla iz banalnog razloga: vidim šta pijem. I na kraju, drago mi je da vidim i neke Splićane koji učestvuju u ovom komentarisanju, i bilo bi dobro da ih bude što više jer bolje da šalju komentare nego da nam buše gume kad im dođemo na letovanje.

Marko

pre 11 godina

Pivo bez flaše i odgovarajuće izdužene čaše za mene nije pivo. Pivo sipam normalno da bude pena. Konzerve su za one koji ne znaju da uživaju.

jack

pre 11 godina

Ali zato metal degeneriše ukus. Zašto se i vino ne pakuje u limenke?
Jedino točeno (draft) pivo je pravo pivo, limenke, plastika i staklo su samo loši surogati dok se ne pronadje krigla.

Muzafer Obradovic, "plastelin"

pre 11 godina

Nisam ni morao otvarati clanak... pivo se ne drzi koliko i vino da bi izolovanost od kiseonika predstavljala neku veliku prednost limenki. Pa i sampanjac, cija je karbonacija glavni adut, se ne drzi u limenkama.

Poenta je, a to clanak ne pominje, da aluminijum nije neutralan po ukusu, kao sto je staklo. Uticaj svjetlosti i konzervi je zanemariv jer, opet, pivo biva flasirano, zapakovano u kutije i transportovano. Ono ugleda svijetlo (halogenskih i fluorascentnih lampi) tek u granapu.

Ni jedno vrhunsko Belgijsko ili Njemacko pivo se ne toci u limenke. 95% pive, pogotovo iz pivsko-centricnih podneblja, se iskljucivo flasira.

Uvijek bilo, uvijek bice. Uzdravlje!

Darko

pre 11 godina

Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.

Džo

pre 11 godina

Zanima me izvor ovog teksta i istraživanja jer je potpuna suprotnost u odnosu na ono što se do sada znalo na tu temu. Neki proizvođači piva ubacuju neke bele loptice u limenke s razlogom, šta se to promenilo u međuvremenu?

joj

pre 11 godina

staklo je mnogo zdravije jer ne reaguje sa tecnostima a to ce vam potvrditi svaki hemicar farmaceut jer oni iskljucivo koriste staklo ili keramiku ! konzerve su iznutra oblozene plasticnom masom koja ima kancerogene sastojkezatim joni iz metala konzerve prelaze u pivo pa je ono uvek malo kiselije nego u staklu! hrana i pice u staklenoj ambalazi je mnogo zdravija samo da ne bude izlozena suncu!

trig

pre 11 godina

Ne volim da pijem iz konzerve, ali uopste. Kada pijem iz konzerve, pijem jedno pivo sat vremena. Niko drugi od mojih ortaka nema taj problem, tako da je izgleda nesto do mene. U svakom slucaju, zato je, svakako, najbolja casa, ali kada sam u parkicu onda iskljucivo flasa, pa makar bilo i na kauciju...

Glavonja

pre 11 godina

Pivo se pije iz FLASE STAKLENE,da je suprotno pakovali bi ga kao jogurt(plasticna casica pa onaj poklopac odozgo znate vec) :))
Ajd uzdravlje :))

дкв

pre 11 godina

Највеће светогрђе је сипати пиво у пластичну амбалажу.Наравно,тако нешто није могуће у Енглеској,одакле долази овај чланак,па ту варијанту нису ни узели у обзир.

hemicar

pre 11 godina

ljudi kupujte pivo u staklu! nikako u plasticnim flasama! samo staklena i keramicka ambalaza ne reaguje sa hranom i tecnostima sve ostale ambalaze reaguju pa i konzerve! metalni ukus nije placebo efekat vec je posledica premestanja jona metala iz zida konzerve (i ako je ona oblozena ) u njen sadrzaj!!! nema prostora ovde da objasnim zasto ali evo jedan razlog sve labaratorije u svetu koriste iskljucivo staklene posude za hemijske analize jer samo staklo garantuje da nece reagovati sa sadrzajem!

Babe i zabe

pre 10 godina

Kako uopste moze da se poredi limena i staklena ambalaza? Bicu vrlo kratak.
Svako pice koje je i malo gazirano razlikuje se upravo po pakovanju, odnosno po ambalazi u kojoj se cuva. Sam postupak punjenja ambalaze nije isti za razlicite ambalaze, tako da sve zavisi od pritiska pod kojim se proizvod puni. Plasticna ambalaza (bomba) se puni najslabijim pristiskom, limena (limenke) malo jacim dok staklo podnosi mnogo veci pritisak. Za sve neverne Tome dajem svima poznat primer. Koka Kola je najbolja u staklenoj ambalazi, jer se tada mehurici osete u potpunosti, i sa pola gutljaja moze da vam se desi (brzo progutaj ili ce balonciic krenuti u nos ili van usta :)... dobar osecaj), dok je plastika standardno bezveze, a tek aparat sa onim limenim kontejnerima ...u stvari to je sam secer. Tako da...ko je pisao tekst nije nikada pio pivo, osim dok je pozirao. Cao zdravo.

Canmaker

pre 11 godina

@Darko
"Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.
(Darko, 11. jun 2013 15:31)"

E ovako, da ne bi bilo raznih dezinformacija ovog tipa.
Limenka se iznutra lakira lakom na vodenoj bazi i nakon sušenja se testira na korozivnost elektrolizom, tako da ne postoji nikakva šansa da sadržaj limenke dođe u dodir sa aluminijumom a lak koji se koristi je postojan u mnogo većoj meri nego što je mogućnost hemijske reakcije između sadržaja i samog laka.

krigla

pre 11 godina

"...Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta..."
(Bob, 11. jun 2013 15:36)
bure je prokronsko i ne utice na pivo.konzerva je aliminijumska

bane sine

pre 11 godina

Flasa, naravno, ako iskljucimo upotrebu case. Najvise volim da pijem iz flase, zatim iz velike i tanke pivske case, a tek na poslednjem mestu cenim sljemanje iz krigle. Iz limenke iskljucivo sipam u casu ili kriglu, a kao mladji sam, naravno, nalivao direktno iz ISTE.

Keine Bierdose!

pre 11 godina

Malo je nestrucno napisano ili preuzeto.
Staklo je najbolje za pivo (zna se da staklena ambalaza najbolje cuva svojstva namirinica) cak i recikliranje je bolje ako funkcionise sistem kaucije. Uz to pivopija vidi sta pije, dali ima taloga, dali je pena postojana i sl.
Limenka jedinu prednost ima sto je jednostavna za transport. U Srbiji ne posoji dobar sistem kaucije ili zamena potrosenih limenki. Tako da mi neko objasni kako je lakse nju reciklirati.

Milos

pre 11 godina

Svako ko je pio pivo zna da je najbolji izbor staklo (ne radi se o prestizu i obliku ambalaze, vec o ukusu) Kome vi uopste dajete mesto da plasira ovakve tekstove?!

Marko

pre 11 godina

Jedino ste zaboravili da kazete da je metal izuzetan provodnik toplote i da se samim tim limenka znacajno brze greje od flase, a pivo dobija odvratan ukus.

Sipanje u casu jeste u neku ruku resenje, ali samo za kucu. U kafanama niko ne sluzi u limenkama, a napolju nedostaje casa.

pametnjaković mladji N.L.800

pre 11 godina

Ovo mi liči na plaćeni oglas. Zvuk otvaranja limenke? C.V.R.C. Osečaj ispijanja iz staklene flaše ili krigle je nezamenjiv!

poznavalac

pre 11 godina

onaj ko je ovo pisao pojma nema- cista reklama za konzervu!
da bi imala trajnost tako veliku kao sto pise ( 6 meseci pa i godinu dana)
pivo u konzervi , mora da se tretira hemijom .Tako da je to najnezdravije i najlosije pivo,( kao i sve u konzervama ).Konzerva je samo prakticna zarad loma i nista vise

Canmaker

pre 11 godina

1. Unutrašnjost limenke nije obložena nikakvom plastičnom masom nego je lakirana specijalnim lakom na vodenoj bazi koji je testiran za prehrambenu industriju i koji je u skladu sa najvišim standardima koji su trenutno na snazi u razvijenom svetu.
To znači da sadržaj limeke NIKAKO ne može doći u kontakt sa aluminijumom i samim time pivo ili sok je bezbedno u hemijskom pogledu.
Kontrole kvaliteta na unutrašnju pokrivenost lakom su na najvišem nivou i tu nema kompromisa kada je zdravlje potrošača u pitanju.
2.Limenke se izrađuju od aluminijuma i čelika.
Na našem tržištu velika većina limenki je od aluminijuma.
Postupak unutrašnje zaštite se primenjuje u oba slučaja tako da je za potrošača nebitno koji je materijal u pitanju.
3.Konzervans u pivu postoji bez obzira na ambalažu, a pivo ima veći rok trajanja u limenci upravo zbog toga jer je sadržaj zaštićen od prodora svetlosti.
4.Limenka je teška svega nekoliko grama i kao takva je idealna ambalaža za transport(kada je napunjena).
5.Limenka se može reciklirati u nedogled i to je veoma bitna činjenica kada razmišljamo o zaštiti životne sredine, a kod nas je svest o tome još uvek na nedovoljnom nivou.
6.Limenka nije konzerva.
Konzerve se sastoje od nekoliko delova međusobno zavarenih a telo limenke se pravi izvlačenjem aluminijuma u vertikalnim i horizontalnim presama a poklopac se postavlja nakon punjenja.
Ovo su ukratko neke osnovne informacije o limenkama.
Ovde u komentarima ima pregršt dezinformacija i poluistina.

iz bačve

pre 11 godina

najbolje je mlado pivo iz bačve kada majstor potegne iz podruma. na primer, Staropramen samo u Pragu ima svež ukus a isto tako je znalo da bude u pivnici u Skadarskoj. Ni Kasina nije loša ali sveži burići pivetine su zakon, pa sve to u lepu veliku kriglu ili vrč piva pa da se pocepaš od miline. Može i flaša ako je sveže. Bio je jednom davno grafit kod restorana Park i gradske biblioteke, пију пиво ј...е им се živo, tako baš ćirično-latinični, koji najbolje opisuje to stanje svesti :)

Jovan

pre 11 godina

@adio mare - Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike".

Apatinsko pivo se dobija tako, kako sam ja cuo (valjda se dobro secam, bio sam pijan :), sto se pivo koje nije prodato, a blizu je isteka roka trajanja (valjda se misli na Jelen pivo), ponovo prokuva i nesto malo preradi i to se prodaje pod tim imenom, i iz samog tog razloga je jeftinije. Sto bi rekli, bolje prodati nesto, nego nista! (Mada sad kad nesto premotavam film, mozda je u pitanju ostatak smese za Jelen pivo, tj taj deo koji nije iskoriscen?! Uglavnom, nesto se ponovo preradi, to je sustina tog piva. Sve u svemu, za te pare nije lose pivo...)
A sto se tice ove besmislene teme, hteo bi reci, da je porediti pivo iz flase sa pivom iz limenke jednako Blasfemiji! Koji idiot je smislio ovaj reklammno propagandni text? Pivo iz flase ima neuporedivo bolji ukus, pijem ga vec 20+ godina i to mi niko ne moze osporiti! A sto je jos vaznije u ovo sirotinjsko doba, jeftinije je, i to dosta, tako da cela ova prica lagano pada u vodu! Pozdrav od pivopije iz Apatina :)

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

Mojito

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim. Inače, pivo u limenci ima duži rok trajanja od flaširanog nikako zbog konzervansa nego zbog nivoa pasterijzacije tokom proizvodnje tj. pakovanja. Živeli!

iki

pre 11 godina

a zar nije svežije pivo u flaši(nekada je na etiketi lepo stajalo da mu je rok 30 dana)a konzerve i do šest meseci.znači da stavljaju neki konzervans...biram onda točeno,živeli!

Rade B

pre 11 godina

Bojim se da će posle ovog napisa Englezi pozatvarati pabove u kojima se pije samo točeno pivo. Skoro da je cela sadržina članka netačna. Čak ni glavni argument da limenke manje zagađuju planetu nije tačan jer jedna boca se najmanje dvadeset puta vraća u potrošnju a svaka popijena limenka baca. A i staklo se reciklira, isto kao i limenke. Pri tom za staklo nije potreban nikakav premaz iznutra a za limenku jeste. Jedina prednost limenki je što ih je lakše poneti na izlet. Međutim bure je zakon! Ako se dobro održava oprema za točenje iz buradi, pivo mora imati bolji ukus od onog iz boce ili limenke. Burad su isključivo od prohroma, pivo je idealno rashlađeno i iz bureta se gura ugljen dioksidom koji je prirodno okruženje za pivo, znači nema oksidacije.
Onog ko natoči pivo u PET ambalažu osudio bih da do kraja života pije pivo zagrejano na 40 stepeni i iz boce koja je otvorena dan ranije!

Duval DeLeffe

pre 11 godina

Sa obzirom da se ovde prave loša piva a da su se ljudi navikli na razne Jelene, Lavove i ostale životinje pa ni ne znaju ukus dobrog piva, zabavno je videti da rafinirani jezici čitalaca razlikuju u tolikoj meri pivo iz konzerve i iz flaše i to sa takvom lakoćom :) Inače, to da je pivo u flaši bolje je rašireno verovanje koje je pogrešno a zasnovano je što na tradiciji a što na placebo efektu (na primer "limen" ukus piva iz limenke potiče od toga što čulo mirisa učestvuje u doživljaju pa dok se pije iz limenke nema mirisa piva u nozdrvama nego šmrčete lim). Mene je interesovalo šta je tačno i ako nekog baš zanima da nauči ponešto o pivu, može naći par ozbiljnih članaka na tu temu. U svakom slučaju ovo napisano ovde, ma šta neko želeo da veruje, je istina. Limenka je bolja u svakom smislu osim možda po pitanju uživancije kad se pije iz flaše. Svetlost je glavni neprijatelj kvaliteta piva a čak ni neprovidnije flaše crvene boje ne mogu potpuno da zaštite pivo iz flaše. Točeno pivo koje dolazi uvozom kod nas je takođe ok jer je zaštićeno u metalnim bačvama. Plastika je najgora iz više razloga. Inače su komentari prepuni pogrešnih informacija.
Nego kad se već priča o pivu, mogli bi da napišete članak o tome zašto su čak i licencirana piva kad se proizvode u Srbiji lošeg kvaliteta (što zna svako ko je imao priliku da na primer, proba originalni Tuborg i ovaj domaći)

No'1 Флаша

pre 11 godina

Када пијем из лименке не уживам у пиву колико се плашим да не расечем усну :-)
И јел знате ону песму да је чаша-флаша, да је флаша-буре, да је буре-море пили би до зоре :-D

Deki

pre 11 godina

Postoji osetna razlika u ukusu piva iz konzerve i flase, naravno u korist flase.
Ne znam zasto, ali iz visegodisnjeg iskustva pijenja mnogih piva sveta, tvrdim da pivo u flasi i limenci nemaju isti ukus. Cak ni posle sipanja u casu
Po meni, ukusi piva u zavisnosti pd ambalaze ide sledecim redosledom
Toceno pivo - to je onaj pravi ukus piva i kad god imam mogucnost izbora, prvo ide toceno
Staklena flasa (ovde cak mogu da tvrdim da makar kod domacih pivara pivo u maloj i velikoj flasi nije isto, ono u malim flasama je bolje)
I na kraju limenka ( ono sto pakuju u plastiku i nije pivo pa ga ozbiljno ni ne razmatram)
Eto, to je moj skromni doprinos temi

pivopija

pre 11 godina

Ma i kad ga sipaš iz konzerve u čašu,opet ima onaj metalni ukus....Daklem,vlaša.
(epi, 11. jun 2013 16:51)

Metalni ukus ima i kad sipas Jelen iz 0.5 flase, neznam zasto se to oseca, ali kad u peni osetim taj metalni ukus izbegavam to pivo.Amstel limenka gotovo i da nema taj metalni ukus ali ne uvek.To sve navodi na zakljucak da se u procesu proizvodnje pivo propusta kroz lose instalacije ili drzi u neodgovarajucim metalnim sudovima.U Becu mozete poruciti bilo koje pivo bez bojazni da naidjete na metalan ukus, ja isprobao.

JM

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!
(Vuk, 11. jun 2013 15:04)
Kao prvo,to je limenka a ne konzerva(konzerva je iz tri dela i u njoj se drži hrana),kao drugo limenka je iznutra zaštićena tako da pivo nije u dodiru sa aluminijumom ni u jednom delu čak ni u dodiru sa usnama pri konzumiranju.Pivo u limenci nema konzervansa kako je to neko ovde naveo.Vek trajanja u limenci je duži jer je pivo zaštićeno od svetlosti.Limenka ide direktno iz proizvodnje dok je flaša već korišćena i ide na pranje(zamislite kako to pranje može biti-prsni tamo prsni vamo,frć,frć i gotovo). Pivo iz limenke nikako ne može imati ukus metala iz gore pomenutih razloga.Po meni stvar je ukusa ko iz čega pije.U svakom slučaju je najgora pet ambalaža.

Dragi

pre 11 godina

Pisac tog teksta se uopšte ne razume u pivo i nije nikakav pivopija. Iz ličnog i dugogodišnjeg iskustva (nisam alkoholičar, ali veoma volim pivo u normalnim i umerenim količinama), pivo u limenci zaostaje po kvalitetu i ukusu za pivom iz flaše, ali je bolje od točenog.
Znači rang lista je sledeća:
1. flaširano;
2. iz limenke;
3. točeno.

piFopiYa

pre 11 godina

Postovati uputstva (cuvati na tamnom i hladnom mestu). Pivo iz limenke nemere biti bolje od flasiranog koje je cuvano po propisima .

Mozzart

pre 11 godina

Nekada su me zvali Bipov maneken. Posle se pojavise jos sto vrsta piva. Ma, sve ih volim! Sto se mene tice, pio bih ga i sa izvora, iz kese, iz dzaka... :)

Ucitelj rosi

pre 11 godina

Flasa Jelen,Lav,BIP,Pilsplus,Jagodinsko,Valjevsko,Apatinsko,Master,Merak,Kvas,
Vršačko,Niško... i sva ostala koja nisam nabrojao

Inace u Nemackoj iskljucivo flasa ili toceno. Kad sam bio tamo nedelju dana nisam pio vodu razmislite zašto ;)

stranac

pre 10 godina

Mogu samo da kazem, da je naj slabije iz plasticne flase i sramota za onog sto pigo puni u to. Gore od toga je jedino jos vino iz tetra paka. Inace flasa je flasa. Limenka je odlicna za gazirane sokove.

Dule

pre 11 godina

Ma glupost, koja limenka. Ako ces da prespes u casu, ok, isto mu dodje, ali ako ces kao svaki gospodin covek da je pijes na licu mesta, neuporedivo je gotivnija flasa, em zbog osecaja stakla naspram metala, em sto je sto je perfektno cista, a limenka stoji boga pitaj gde i prasi se danima, pa pivo to spere pravo nama u usta.
Flasa forever! B-)

Goran

pre 11 godina

Pivo u limenci ima duzi vek trajanja zato sto je pasterizovano na tunelskom pasteru (pasterizuje se komplet sa limenkom) a pivo u staklu se pastrizuje u t.z.v. "flash" pasteru (pa tek onda puni u flasu).

Pera Lozac

pre 11 godina

Iz limenke nikako.
Iz flase moze ali da se sipa u propisnu i ohladjenu casu.
Najbolje je i najzdravije na tocenje iz krigle, naravno ne kod lopova koji ga razvodnjavaju.

Experimentator

pre 11 godina

Napravite mali eksperiment. Uzmite vase omiljeno pivo, optimalno ga rashladite i onda ga sipajte u jednu normalnu solju za caj ili recimo lonce za belu kafu. Popijte ga i li barem pokusajte. Ako se ne ispovracate onda imate dobar i jak stomak. Dakle ovaj test nam nedvosmisleno dokazuje - sve je stvar optike i nasih predubedjenja.

Ђорђе

pre 11 godina

Ovdje se postavlja pogresno pitanje. Pravo pitanje treba da glasi: hoce li ISTO pivo ikada imati ISTI okus iz flase i limenke? Odgovor: Nece.

Dalje, nijedno kvalitetno pivo se ne moze kupiti u limenci.

klarisa

pre 11 godina

a-ha, u pravu ste, ne znam sta je s ovim nemcima oko mene, koji tradicionalno pakuju najbolje pivo, kad ni u jednom supermarketu NE POSTOJE!!!!!!!! limenke.

nikola

pre 11 godina

Trideset godina pijem pivo,pa zakljucak -konzerva u ekstremnim uslovima ok, al izbegavati zbog ukusa metala i supstanci kojom je oblozena svaka konzerva.Nikako iz plasticne boce.Ostaje flasa i to je resenje za osvezenje. A sad je sve drugacije -tuborg je lav , samo sa vecom cenom a tako rade i ostale svetske marke koje su kupile domace pivare. Kao sa deterdzentom, ziletima, kremama itd. Ko je bio osamdesetih u vozovima prema prema obalama bivse SFRJ razume, ostali cao!

Kombinovani prasak

pre 11 godina

Sta sve ovi marketing timovi domacih pivara nece pokusati da proguraju. Pored toga da je dizajn flase nesto najvaznije, da pijemo vrhunska domaca i svetska piva, da je ukus stranih brendova kod nas isti kao i na zapadu, sada pokusvaju da nam uvale i da je limenka bolja od stakla!?! Jao, pa dokle vise lazljivi domaci pivski marketingu, dokle? Dokle cete zloupotrebljavati neznanje i prazne dzepove domacih pivopija?

Vojvodinac

pre 10 godina

Ufff šta sve pročitah ovde!?
-1-Staklena ambalaža najbolja je za skladištenje prehrambenih proizvoda, jer nema nikakvu aktivnost sa sadržajem (hemijski, biohemijsku....).
-2-Povratna ambalaža Ekološki je najbolje rešenje
-3-Uticaj svetlosti postoji, utiče na sve, ma kožu, hranu, odeću, piće.... pa ipak ne živimo iza lima već iza staklenih prozora.
-4-Limenke po svom sastavu utiči na sadržaj, ispuštanjem raznih supstanci, zavisno od uslova skladištenja, neke od njih veoma su opasne za čoveka.
-5-Jedino gore što možete uraditi od kupovine lmenke je kupovina PET ambalaže.

Svih 5 tačaka možete proveriti bilo gde, nije mi jasno koje izvore koristi autor teksta!?
Možda je nasledio rudnik aluminijuma!?
Svi medicinski i farmaceutski sudovi za osetljive materije su od stakla!?

ludi splićo

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim.
(Mojito, 11. jun 2013 21:41)

Limenka jest od aluminija, to ti se inače uči u 7. razredu osnovne škole. Ako ne viruješ, pogledaj na wikipediji definiciju lima. Da se rade od čelika, onda limenka nebi bila onako lagana i na njoj bi se hvatala hrđa.

Limenka je prihvatljivija za okoliš jer se može u potpunosti uništit ili vrlo jeftino preradit u nešto drugo jer je aluminij vrlo tražen.
Boce se, dragi prijatelji, koriste u industriji jer su puno jeftinije, a ne jer su proizvođači ekološki osvješteniji.

Fash de la fash

pre 11 godina

neznalice ste vi, obicne neznalice. ovakvi tekstovi su klasicna propaganda i voleo bih da vidim da je ovaj kentar objavljen. hvala.

Pinokio

pre 11 godina

Auuu majko koliko strucnjaka u Srbiji za ambalazu i njen uticaj na pivo!!!
(Ja barem cutim, 11. jun 2013 19:27)
Ja isto ne verujem koliko pameti u ovoj nasoj Srbiji. Jedino sto tvrdim, i znam da sam u pravu, je da mi je najgore pivo ono sa dna ambalaze, koja god da je u pitanju, i to mi je toliko grozno da sam se istrenirao da prepoznam, ako je u pitanju cak i pivo iz bureta.
Koliko znam to pivo se zargonski zove "pljuca".

Bozidar

pre 11 godina

ova nasa piva iz limenke su toliko bljutava da jedva dva-tri popijem,al zato sa druge strane desetak susim. Flasa kvalitetnija,bar kod nas.

Vlatko Arsovski

pre 11 godina

jedini je problem kod konzervi piva i ostalih pica, higijena skladistenja, jer se mora voditi dosta racuna o grlicu konzerve da nije zagagjen, inace u svemu ostalom, jednostavno, slazem se, samo dobro operi konzervu, ako je to moguce, pozdrav

Nole

pre 10 godina

Na zalost zivim u Kanadi gde je sav alkohol preterano skup a posebno pivo. Cene svih vrsta piva su priblizno iste a kako nisam ljubitelj kanadskih, naravno da cu dati pare iskljucivo za nemacka i ponekad holandska piva. Moje omiljeno pivo Bitburger se moze naci samo u limenkama i ukus je savrsen, mozda cak bolji od istog koje sam pio iz flase u Berlinu!

Ironhead

pre 11 godina

Pivo iz staklene flaše ima uvek isti ukus. Pivu iz limenke se poboljšava ukus ukoliko se što duže drži u frižideru (najbolje dvadesetak dana) nakon kupovine. Nemam pojma zašto :o)

Nišlija

pre 11 godina

A zašto bi neko reciklirao staklenu ambalažu, nepotrebno je, jer se ona opet koristi ako je povratna. Kupim gajbu piva sa povratnom ambalažom od pola litra, popijem, uzmem opet, a one popijene prazne im dam, oni ih operu i opet napune i tako u krug... Ekonomičnije je...E sada, pošto se staklena ambalaža menja na 5-6 godina zbog marketinga, to je drugo... A i tada staklo može da se reciklira, doduše teže i skuplje, ali opet... A i pivo u staklu je jeftinije od ALU limenki, koje se posle bace, i ne recikliraju se baš sve, već manji deo kod nas u Srbiji...Ne postoje u Nišu na mnogo mesta kontejneri specijalizovani za ALU limenke i plastične flaše, da ih stave pored svake obične kante sigurno bih bacao tu i neki drugi ljudi tj. većina... A sada da idem da jurim te kontejenere nemam vremena ni pametnija posla...

Peđa

pre 10 godina

@Babe i zabe: Nadam se da te neću razočarati, ali istina je potpuno drugačija od onoga što su tebi rekli. Naime, plastika je ta koja trpi veći pritisak, što ćeš lako proveriti ako uporediš vodu u staklenci, sa onom u u plastičnoj ambalaži. Štaviše, kad bi se radila slepa proba, nisam baš uveren da bi uspeo da razlikuješ koje pivo dolazi iz flaše, a koje iz ambalaže.

GrobaR

pre 11 godina

Ako se pije direktno iz konzerve, gornji poklopac nije higijenski ispravan, tako da je uvek bolje sipati u casu. Frizideri moraju biti u zatvorenim objektima i pivo u staklenoj flasi ne sme biti izlozeno svetlu pri transportu. Nazalost mnoge stvari se ne postuju i pivo iz konzerve je boljeg ukusa. Uradite test i rezultati su ocigledni. Staklo moze da se reciklira do 4 puta dok limenka skoro neograniceno.

Pazite, u mnogim kaficima i kladionicama se u pivsku flasu sipa pivo iz bureta koje je mnogo jeftinije. Samo treba dobro rashladiti pivo i nema pene pri sipanju. Po peni i ukusu se lako moze primetiti, jer je ukus ustajao, takodje moze doci do stomacnih tegoba jer pivo iz bureta oksidise. A najlakse je utvrditi po peni koja nije kompaktna.

Dragan

pre 11 godina

Pivo pijem samo kada je velika vrucina, inace preferiram vino i to cisto! Pivo je najbolje - sveze, neflasirano, tek proizvedeno! Nazalost, to retko ko ima priliku i da proba. Zato glasam za toceno. Stos je otkriti kafanu, kafic ili restoran gde je veliki promet tocenog piva. Oni svaki dan dobijaju svezu isporuku buradi. Ako vec moram da biram samo izmedju flase i limenke onda je to flasa 0,33 l. Nekoliko puta sam pio iz limenki (obicno je bilo pivo nekog renomiranog proizvodjaca) ali nije to to! Umalo da zaboravim - mora da bude ledeno hladno!

schmilo

pre 10 godina

Ocigledno je da mnogi od vas nisu probali bajato pivo odstajalo na suncu i zbog toga imate srece jer skoro ne postoji nesto sto vise smrdi od toga. Slazem se da je staklo bolja i zdravija ambalaza ali u zemlji Srbiji u kojoj se gajbe prevoze u otvorenim kamionima sa pivom na suncu ipak biram konzervu.
U ostalom, najbolje pivo je tek proizvedeno, nepasterizovano, hladno kao zmiche i lagano kao rosa, :)

iskusna

pre 11 godina

Lepa, zelena flašica od 0,33, pa u čašu, ne u kriglu, a ne ni u tanku ili ne-daj-bože vinsku čašu...e, pa tako jedno 4-5 komada, hladnih, za nekih 4 sata...

матори

pre 11 godina

Ни један озбиљан љубитељ пива никад неће да се прими на овакву бесмислену пропаганду. Ови којима је главни критеријум за пиво то колико је охлађено о пиву не знају ништа. Ко вазда пије ледено хладно пиво на тај начин тако напада сопствене рецепторе да није способан да разликује пива, сва су иста или слична. И онда може да се учини да пиво из лименке може да прође. А не може, и никад неће моћи да прође. Пастеризацијом се убије нормалан укус пива, а наравно да је неопходно више "накљукати" пиво које се спрема да буде у лименци пола године. Баш као што је неко поменуо - пива врхунског квалитета се никад не пакују у лименке. Точена пива се, наравно, пију тамо где се пиво прави, озбиљне пивнице широм света имају своју производњу и ту пијеш пиво које је тог дана направљено. Оно што иде у буре нема никакве везе с тим, то је само једна гломазнија лименка која, истини за вољу, има краћи рок употребе, па пиво није баш подједнако компромитовано хемијом, али и даље није права ствар.

Dr.

pre 11 godina

Kakvo pitanje.
Svaka limenka, bilo da se radi o hrani ili pivu je oblozena sa unutrasnje strane sa plasticnim monomerom Bisfenol-A cija je uloga da spreci kontakt sa metalom odnosno koroziju. Bisfenol-A svojom molekularnom strukturom imitira estrogen (primarni zenski hormon), ometa endokrini sistem i zbog toga je u brojnim studijama pronadjena veza sa rakom, secernom bolesti i srcanim oboljenjima. U EU je potpuno zabranjen u hrani za bebe. Onaj ko svakodnevno jede ili pije iz konzerve bi trebao dobro da se zamisli.

Dr No

pre 10 godina

Ekologija i aluminijum nikad nisu bili u istom domenu. Bar sam ja tako ucio. Zbog velikog utroska energije za proizvodnju(povecanje globalnog zagrevanja, emisije CO2...)
A Sto se tice piva i gaziranih napitaka u limenci- ako se dobro secam nekad je mnogo bilo izrazenije prskanje prilikom otvaranja. Mozda ima neki dodatak za limenku. Bar ja tako mislim. A taj dodatak svakako nije nesto sto daje punocu, kvalitet i ukus.

Lim i plastika smetaju samo pivu

pre 9 godina

Ako hrana ne reguje jedino sa staklom zasto su onda nisu i svi kuhinjski lonci i serpe od stakla ? Tehnologija postoji odavno !

JM

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!
(Vuk, 11. jun 2013 15:04)
Kao prvo,to je limenka a ne konzerva(konzerva je iz tri dela i u njoj se drži hrana),kao drugo limenka je iznutra zaštićena tako da pivo nije u dodiru sa aluminijumom ni u jednom delu čak ni u dodiru sa usnama pri konzumiranju.Pivo u limenci nema konzervansa kako je to neko ovde naveo.Vek trajanja u limenci je duži jer je pivo zaštićeno od svetlosti.Limenka ide direktno iz proizvodnje dok je flaša već korišćena i ide na pranje(zamislite kako to pranje može biti-prsni tamo prsni vamo,frć,frć i gotovo). Pivo iz limenke nikako ne može imati ukus metala iz gore pomenutih razloga.Po meni stvar je ukusa ko iz čega pije.U svakom slučaju je najgora pet ambalaža.

Lynx

pre 11 godina

Ne pricajte gluposti, svaki PRAVI pivopija u izboru izmedju flase i limenke bira flasu. Nego se u medijima gura limenka jer je nju moguce 100% reciklirati, i tako iznova i iznova. Cisto ekoloski razlozi. A inace je najbolje pivo iz bureta. A najgore je iz PET ambalaza, odnosno neke pivare nemaju PET, ali imaju QPack pakovanje. Od tog piva dobijam nagon za povracanjem. Doduse, taj nagon dobijam od bilo kog domaceg piva. P.S. Sad su i ona "strana" piva zapravo domaca, pa zato iskljucivo pijem Paulaner.

Experimentator

pre 11 godina

Napravite mali eksperiment. Uzmite vase omiljeno pivo, optimalno ga rashladite i onda ga sipajte u jednu normalnu solju za caj ili recimo lonce za belu kafu. Popijte ga i li barem pokusajte. Ako se ne ispovracate onda imate dobar i jak stomak. Dakle ovaj test nam nedvosmisleno dokazuje - sve je stvar optike i nasih predubedjenja.

Dragi

pre 11 godina

Pisac tog teksta se uopšte ne razume u pivo i nije nikakav pivopija. Iz ličnog i dugogodišnjeg iskustva (nisam alkoholičar, ali veoma volim pivo u normalnim i umerenim količinama), pivo u limenci zaostaje po kvalitetu i ukusu za pivom iz flaše, ali je bolje od točenog.
Znači rang lista je sledeća:
1. flaširano;
2. iz limenke;
3. točeno.

Vuk

pre 11 godina

Gluposti! Reklamirate konzerve aluminijuma, a poznato je koliko je držanje namirnica u aluminijumu toksično! Nema bolje i zdravije ambalaže od stakla!

Zvinzo

pre 11 godina

Jao jao koje neznanje,koje neznanje...i nije problem sto neznate nego zasto navodite ljude na pogresno?Kada ste izjavili(i ostali zivi) da je bolje piti pivo iz limenke nego iz staklene flase bolje da ste rekli da je bolje poljubiti babu nego devojku.Bas to...cekajte lakse se reciklira kazete limenka of flashe!!??OK ako vi tako kazete neka bude a zasto je onda 20 din skuplje pivo u limenci od flase?Zasto nema vode u konzervama?To pivo se ne puni pod istim uslovima.Pivo u flasi je pravo pivo,toceno takodje ali u limenci nije isto.Kao sto nije ni iz plasticne(smrde) flase.Trebate da probate pivo pre nego sto pisete o njemu mada ovo se vidi da je zenski tekst zasnovan na tobozoj ekologiji pa je sama upala u svoju klopku...samo svojim neznanjem.

iskusna

pre 11 godina

Lepa, zelena flašica od 0,33, pa u čašu, ne u kriglu, a ne ni u tanku ili ne-daj-bože vinsku čašu...e, pa tako jedno 4-5 komada, hladnih, za nekih 4 sata...

Nenad

pre 11 godina

"Konzerve su takođe jeftinije za transport od staklenih flaša i znatno ih je lakše reciklirati."

Super, a zašto je onda pivo u limenci skuplje od piva u flaši?

Darko

pre 11 godina

Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.

Jovan

pre 11 godina

@adio mare - Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike".

Apatinsko pivo se dobija tako, kako sam ja cuo (valjda se dobro secam, bio sam pijan :), sto se pivo koje nije prodato, a blizu je isteka roka trajanja (valjda se misli na Jelen pivo), ponovo prokuva i nesto malo preradi i to se prodaje pod tim imenom, i iz samog tog razloga je jeftinije. Sto bi rekli, bolje prodati nesto, nego nista! (Mada sad kad nesto premotavam film, mozda je u pitanju ostatak smese za Jelen pivo, tj taj deo koji nije iskoriscen?! Uglavnom, nesto se ponovo preradi, to je sustina tog piva. Sve u svemu, za te pare nije lose pivo...)
A sto se tice ove besmislene teme, hteo bi reci, da je porediti pivo iz flase sa pivom iz limenke jednako Blasfemiji! Koji idiot je smislio ovaj reklammno propagandni text? Pivo iz flase ima neuporedivo bolji ukus, pijem ga vec 20+ godina i to mi niko ne moze osporiti! A sto je jos vaznije u ovo sirotinjsko doba, jeftinije je, i to dosta, tako da cela ova prica lagano pada u vodu! Pozdrav od pivopije iz Apatina :)

hemicar

pre 11 godina

ljudi kupujte pivo u staklu! nikako u plasticnim flasama! samo staklena i keramicka ambalaza ne reaguje sa hranom i tecnostima sve ostale ambalaze reaguju pa i konzerve! metalni ukus nije placebo efekat vec je posledica premestanja jona metala iz zida konzerve (i ako je ona oblozena ) u njen sadrzaj!!! nema prostora ovde da objasnim zasto ali evo jedan razlog sve labaratorije u svetu koriste iskljucivo staklene posude za hemijske analize jer samo staklo garantuje da nece reagovati sa sadrzajem!

jack

pre 11 godina

Ali zato metal degeneriše ukus. Zašto se i vino ne pakuje u limenke?
Jedino točeno (draft) pivo je pravo pivo, limenke, plastika i staklo su samo loši surogati dok se ne pronadje krigla.

Mojito

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim. Inače, pivo u limenci ima duži rok trajanja od flaširanog nikako zbog konzervansa nego zbog nivoa pasterijzacije tokom proizvodnje tj. pakovanja. Živeli!

miro split

pre 11 godina

Ja sam čovik široki pogleda i ne dolazi u obzir da pravim razliku između piva samo zbog razlike u ambalaži.To je čisti rasizam i oduprimo se tome ispijajući hektolitre ove tekućine bez obzira na različitost vanjskog izgleda.Bitno je ono šta je iznutra,a ne izvanka.

Marko

pre 11 godina

Pivo bez flaše i odgovarajuće izdužene čaše za mene nije pivo. Pivo sipam normalno da bude pena. Konzerve su za one koji ne znaju da uživaju.

Babe i zabe

pre 10 godina

Kako uopste moze da se poredi limena i staklena ambalaza? Bicu vrlo kratak.
Svako pice koje je i malo gazirano razlikuje se upravo po pakovanju, odnosno po ambalazi u kojoj se cuva. Sam postupak punjenja ambalaze nije isti za razlicite ambalaze, tako da sve zavisi od pritiska pod kojim se proizvod puni. Plasticna ambalaza (bomba) se puni najslabijim pristiskom, limena (limenke) malo jacim dok staklo podnosi mnogo veci pritisak. Za sve neverne Tome dajem svima poznat primer. Koka Kola je najbolja u staklenoj ambalazi, jer se tada mehurici osete u potpunosti, i sa pola gutljaja moze da vam se desi (brzo progutaj ili ce balonciic krenuti u nos ili van usta :)... dobar osecaj), dok je plastika standardno bezveze, a tek aparat sa onim limenim kontejnerima ...u stvari to je sam secer. Tako da...ko je pisao tekst nije nikada pio pivo, osim dok je pozirao. Cao zdravo.

Kobac

pre 11 godina

'Ukoliko vam je stalo do planete, ali i ukusa vašeg piva, konzerve su jedino pravo rešenje.' Ma nije valjda?

Meni je stalo i do planete i do ukusa piva, zato kupujem pivo u povratnoj staklenoj ambalazi. Em je jeftinije, em manje zagadjujem okolinu, em mi se tako vise svidja...

Milos

pre 11 godina

Svako ko je pio pivo zna da je najbolji izbor staklo (ne radi se o prestizu i obliku ambalaze, vec o ukusu) Kome vi uopste dajete mesto da plasira ovakve tekstove?!

vlado83bl

pre 11 godina

Cekajte, cekajte...A sta je sa kolicinom konzervansa u konzerviranom pivu? Zar nije pivo u staklenoj ambalazi po tom pitanju neuporedivo zdravije?

Bob

pre 11 godina

Kao vrsni pivopija i poznavalac, imam da dodam da je staklo jedina inertna ambalaža, što znači da ne reaguje sa sadržajem. Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta. Što opet retko kome smeta. Ipak, najgora varijanta i teško svetogrđe je pakovanje piva (i bilo čega drugog) u plastične flaše. Skoro kao da nategnete iz pištolja na benzinskoj stanici. Znači redom: staklo, metal, ništa.

bane sine

pre 11 godina

Flasa, naravno, ako iskljucimo upotrebu case. Najvise volim da pijem iz flase, zatim iz velike i tanke pivske case, a tek na poslednjem mestu cenim sljemanje iz krigle. Iz limenke iskljucivo sipam u casu ili kriglu, a kao mladji sam, naravno, nalivao direktno iz ISTE.

Dule

pre 11 godina

Ma glupost, koja limenka. Ako ces da prespes u casu, ok, isto mu dodje, ali ako ces kao svaki gospodin covek da je pijes na licu mesta, neuporedivo je gotivnija flasa, em zbog osecaja stakla naspram metala, em sto je sto je perfektno cista, a limenka stoji boga pitaj gde i prasi se danima, pa pivo to spere pravo nama u usta.
Flasa forever! B-)

GrobaR

pre 11 godina

Ako se pije direktno iz konzerve, gornji poklopac nije higijenski ispravan, tako da je uvek bolje sipati u casu. Frizideri moraju biti u zatvorenim objektima i pivo u staklenoj flasi ne sme biti izlozeno svetlu pri transportu. Nazalost mnoge stvari se ne postuju i pivo iz konzerve je boljeg ukusa. Uradite test i rezultati su ocigledni. Staklo moze da se reciklira do 4 puta dok limenka skoro neograniceno.

Pazite, u mnogim kaficima i kladionicama se u pivsku flasu sipa pivo iz bureta koje je mnogo jeftinije. Samo treba dobro rashladiti pivo i nema pene pri sipanju. Po peni i ukusu se lako moze primetiti, jer je ukus ustajao, takodje moze doci do stomacnih tegoba jer pivo iz bureta oksidise. A najlakse je utvrditi po peni koja nije kompaktna.

poznavalac

pre 11 godina

onaj ko je ovo pisao pojma nema- cista reklama za konzervu!
da bi imala trajnost tako veliku kao sto pise ( 6 meseci pa i godinu dana)
pivo u konzervi , mora da se tretira hemijom .Tako da je to najnezdravije i najlosije pivo,( kao i sve u konzervama ).Konzerva je samo prakticna zarad loma i nista vise

krigla

pre 11 godina

"...Sa druge strane ako naručite pivo sa pipe u kafani, ono dolazi iz, zamislite, aluminijumskog bureta..."
(Bob, 11. jun 2013 15:36)
bure je prokronsko i ne utice na pivo.konzerva je aliminijumska

Duval DeLeffe

pre 11 godina

Sa obzirom da se ovde prave loša piva a da su se ljudi navikli na razne Jelene, Lavove i ostale životinje pa ni ne znaju ukus dobrog piva, zabavno je videti da rafinirani jezici čitalaca razlikuju u tolikoj meri pivo iz konzerve i iz flaše i to sa takvom lakoćom :) Inače, to da je pivo u flaši bolje je rašireno verovanje koje je pogrešno a zasnovano je što na tradiciji a što na placebo efektu (na primer "limen" ukus piva iz limenke potiče od toga što čulo mirisa učestvuje u doživljaju pa dok se pije iz limenke nema mirisa piva u nozdrvama nego šmrčete lim). Mene je interesovalo šta je tačno i ako nekog baš zanima da nauči ponešto o pivu, može naći par ozbiljnih članaka na tu temu. U svakom slučaju ovo napisano ovde, ma šta neko želeo da veruje, je istina. Limenka je bolja u svakom smislu osim možda po pitanju uživancije kad se pije iz flaše. Svetlost je glavni neprijatelj kvaliteta piva a čak ni neprovidnije flaše crvene boje ne mogu potpuno da zaštite pivo iz flaše. Točeno pivo koje dolazi uvozom kod nas je takođe ok jer je zaštićeno u metalnim bačvama. Plastika je najgora iz više razloga. Inače su komentari prepuni pogrešnih informacija.
Nego kad se već priča o pivu, mogli bi da napišete članak o tome zašto su čak i licencirana piva kad se proizvode u Srbiji lošeg kvaliteta (što zna svako ko je imao priliku da na primer, proba originalni Tuborg i ovaj domaći)

матори

pre 11 godina

Ни један озбиљан љубитељ пива никад неће да се прими на овакву бесмислену пропаганду. Ови којима је главни критеријум за пиво то колико је охлађено о пиву не знају ништа. Ко вазда пије ледено хладно пиво на тај начин тако напада сопствене рецепторе да није способан да разликује пива, сва су иста или слична. И онда може да се учини да пиво из лименке може да прође. А не може, и никад неће моћи да прође. Пастеризацијом се убије нормалан укус пива, а наравно да је неопходно више "накљукати" пиво које се спрема да буде у лименци пола године. Баш као што је неко поменуо - пива врхунског квалитета се никад не пакују у лименке. Точена пива се, наравно, пију тамо где се пиво прави, озбиљне пивнице широм света имају своју производњу и ту пијеш пиво које је тог дана направљено. Оно што иде у буре нема никакве везе с тим, то је само једна гломазнија лименка која, истини за вољу, има краћи рок употребе, па пиво није баш подједнако компромитовано хемијом, али и даље није права ствар.

pametnjaković mladji N.L.800

pre 11 godina

Ovo mi liči na plaćeni oglas. Zvuk otvaranja limenke? C.V.R.C. Osečaj ispijanja iz staklene flaše ili krigle je nezamenjiv!

Alex

pre 11 godina

Dragi moji drugovi vi ocito ne razumjete koncept ceifa. Nije isti ceif piti pivo iz flase i kozerve. To sto svjetlo ne dopire do piva u kozervi je nikakva kompenzacija za nedostatak ceifa

Mel

pre 11 godina

Limenka, kad mora - ok,

ALI

dozivljan prvog gutljaja (i nekoliko iza njega) kad nagnes flasu od pola litra... sekund traje ko godina.

Kod limenke ne volim ukus dodira tog metala.

Pozdrav svim ljubiteljima piva

trig

pre 11 godina

Ne volim da pijem iz konzerve, ali uopste. Kada pijem iz konzerve, pijem jedno pivo sat vremena. Niko drugi od mojih ortaka nema taj problem, tako da je izgleda nesto do mene. U svakom slucaju, zato je, svakako, najbolja casa, ali kada sam u parkicu onda iskljucivo flasa, pa makar bilo i na kauciju...

Džo

pre 11 godina

Zanima me izvor ovog teksta i istraživanja jer je potpuna suprotnost u odnosu na ono što se do sada znalo na tu temu. Neki proizvođači piva ubacuju neke bele loptice u limenke s razlogom, šta se to promenilo u međuvremenu?

No'1 Флаша

pre 11 godina

Када пијем из лименке не уживам у пиву колико се плашим да не расечем усну :-)
И јел знате ону песму да је чаша-флаша, да је флаша-буре, да је буре-море пили би до зоре :-D

Muzafer Obradovic, "plastelin"

pre 11 godina

Nisam ni morao otvarati clanak... pivo se ne drzi koliko i vino da bi izolovanost od kiseonika predstavljala neku veliku prednost limenki. Pa i sampanjac, cija je karbonacija glavni adut, se ne drzi u limenkama.

Poenta je, a to clanak ne pominje, da aluminijum nije neutralan po ukusu, kao sto je staklo. Uticaj svjetlosti i konzervi je zanemariv jer, opet, pivo biva flasirano, zapakovano u kutije i transportovano. Ono ugleda svijetlo (halogenskih i fluorascentnih lampi) tek u granapu.

Ni jedno vrhunsko Belgijsko ili Njemacko pivo se ne toci u limenke. 95% pive, pogotovo iz pivsko-centricnih podneblja, se iskljucivo flasira.

Uvijek bilo, uvijek bice. Uzdravlje!

Canmaker

pre 11 godina

@Darko
"Sve konzerve su iznutra oblozene plastikom, a poznato je da rastvarac koji omeksava plastiku izparava polako i da spada u kancoreogene materije.
(Darko, 11. jun 2013 15:31)"

E ovako, da ne bi bilo raznih dezinformacija ovog tipa.
Limenka se iznutra lakira lakom na vodenoj bazi i nakon sušenja se testira na korozivnost elektrolizom, tako da ne postoji nikakva šansa da sadržaj limenke dođe u dodir sa aluminijumom a lak koji se koristi je postojan u mnogo većoj meri nego što je mogućnost hemijske reakcije između sadržaja i samog laka.

Glavonja

pre 11 godina

Pivo se pije iz FLASE STAKLENE,da je suprotno pakovali bi ga kao jogurt(plasticna casica pa onaj poklopac odozgo znate vec) :))
Ajd uzdravlje :))

Dr No

pre 10 godina

Ekologija i aluminijum nikad nisu bili u istom domenu. Bar sam ja tako ucio. Zbog velikog utroska energije za proizvodnju(povecanje globalnog zagrevanja, emisije CO2...)
A Sto se tice piva i gaziranih napitaka u limenci- ako se dobro secam nekad je mnogo bilo izrazenije prskanje prilikom otvaranja. Mozda ima neki dodatak za limenku. Bar ja tako mislim. A taj dodatak svakako nije nesto sto daje punocu, kvalitet i ukus.

iki

pre 11 godina

a zar nije svežije pivo u flaši(nekada je na etiketi lepo stajalo da mu je rok 30 dana)a konzerve i do šest meseci.znači da stavljaju neki konzervans...biram onda točeno,živeli!

joj

pre 11 godina

staklo je mnogo zdravije jer ne reaguje sa tecnostima a to ce vam potvrditi svaki hemicar farmaceut jer oni iskljucivo koriste staklo ili keramiku ! konzerve su iznutra oblozene plasticnom masom koja ima kancerogene sastojkezatim joni iz metala konzerve prelaze u pivo pa je ono uvek malo kiselije nego u staklu! hrana i pice u staklenoj ambalazi je mnogo zdravija samo da ne bude izlozena suncu!

Ucitelj rosi

pre 11 godina

Flasa Jelen,Lav,BIP,Pilsplus,Jagodinsko,Valjevsko,Apatinsko,Master,Merak,Kvas,
Vršačko,Niško... i sva ostala koja nisam nabrojao

Inace u Nemackoj iskljucivo flasa ili toceno. Kad sam bio tamo nedelju dana nisam pio vodu razmislite zašto ;)

Peđa

pre 10 godina

@Babe i zabe: Nadam se da te neću razočarati, ali istina je potpuno drugačija od onoga što su tebi rekli. Naime, plastika je ta koja trpi veći pritisak, što ćeš lako proveriti ako uporediš vodu u staklenci, sa onom u u plastičnoj ambalaži. Štaviše, kad bi se radila slepa proba, nisam baš uveren da bi uspeo da razlikuješ koje pivo dolazi iz flaše, a koje iz ambalaže.

iz bačve

pre 11 godina

najbolje je mlado pivo iz bačve kada majstor potegne iz podruma. na primer, Staropramen samo u Pragu ima svež ukus a isto tako je znalo da bude u pivnici u Skadarskoj. Ni Kasina nije loša ali sveži burići pivetine su zakon, pa sve to u lepu veliku kriglu ili vrč piva pa da se pocepaš od miline. Može i flaša ako je sveže. Bio je jednom davno grafit kod restorana Park i gradske biblioteke, пију пиво ј...е им се živo, tako baš ćirično-latinični, koji najbolje opisuje to stanje svesti :)

adio mare

pre 11 godina

Pročitao sam sve komentare i opet se uverio da je vest naličje, a komentar lice.Po mom mišljenju najbolji komentar dao je neko ko se potpisao kao "Muzafer Obradovic". Neko je pomenuo konzervans u pivu. Pa ako ga ima onda to mora da piše na limenci, ja sam video da to piše na nekim vrstama piva (onim jeftinijim). Za mene je zagonetka "Apatinsko". To je jedno od najjeftinijih piva na srpskom tržištu, ali je njegov ukus, što se mene tiče, sasvim pristojan čak vrlo dobar, i to me zbunjuje jer znam da i kod piva važi staro pravilo "koliko para toliko muzike". Ja volim pivo iz stakla iz banalnog razloga: vidim šta pijem. I na kraju, drago mi je da vidim i neke Splićane koji učestvuju u ovom komentarisanju, i bilo bi dobro da ih bude što više jer bolje da šalju komentare nego da nam buše gume kad im dođemo na letovanje.

Canmaker

pre 11 godina

1. Unutrašnjost limenke nije obložena nikakvom plastičnom masom nego je lakirana specijalnim lakom na vodenoj bazi koji je testiran za prehrambenu industriju i koji je u skladu sa najvišim standardima koji su trenutno na snazi u razvijenom svetu.
To znači da sadržaj limeke NIKAKO ne može doći u kontakt sa aluminijumom i samim time pivo ili sok je bezbedno u hemijskom pogledu.
Kontrole kvaliteta na unutrašnju pokrivenost lakom su na najvišem nivou i tu nema kompromisa kada je zdravlje potrošača u pitanju.
2.Limenke se izrađuju od aluminijuma i čelika.
Na našem tržištu velika većina limenki je od aluminijuma.
Postupak unutrašnje zaštite se primenjuje u oba slučaja tako da je za potrošača nebitno koji je materijal u pitanju.
3.Konzervans u pivu postoji bez obzira na ambalažu, a pivo ima veći rok trajanja u limenci upravo zbog toga jer je sadržaj zaštićen od prodora svetlosti.
4.Limenka je teška svega nekoliko grama i kao takva je idealna ambalaža za transport(kada je napunjena).
5.Limenka se može reciklirati u nedogled i to je veoma bitna činjenica kada razmišljamo o zaštiti životne sredine, a kod nas je svest o tome još uvek na nedovoljnom nivou.
6.Limenka nije konzerva.
Konzerve se sastoje od nekoliko delova međusobno zavarenih a telo limenke se pravi izvlačenjem aluminijuma u vertikalnim i horizontalnim presama a poklopac se postavlja nakon punjenja.
Ovo su ukratko neke osnovne informacije o limenkama.
Ovde u komentarima ima pregršt dezinformacija i poluistina.

Dragan

pre 11 godina

Pivo pijem samo kada je velika vrucina, inace preferiram vino i to cisto! Pivo je najbolje - sveze, neflasirano, tek proizvedeno! Nazalost, to retko ko ima priliku i da proba. Zato glasam za toceno. Stos je otkriti kafanu, kafic ili restoran gde je veliki promet tocenog piva. Oni svaki dan dobijaju svezu isporuku buradi. Ako vec moram da biram samo izmedju flase i limenke onda je to flasa 0,33 l. Nekoliko puta sam pio iz limenki (obicno je bilo pivo nekog renomiranog proizvodjaca) ali nije to to! Umalo da zaboravim - mora da bude ledeno hladno!

Bozidar

pre 11 godina

ova nasa piva iz limenke su toliko bljutava da jedva dva-tri popijem,al zato sa druge strane desetak susim. Flasa kvalitetnija,bar kod nas.

Pera Lozac

pre 11 godina

Iz limenke nikako.
Iz flase moze ali da se sipa u propisnu i ohladjenu casu.
Najbolje je i najzdravije na tocenje iz krigle, naravno ne kod lopova koji ga razvodnjavaju.

ludi splićo

pre 11 godina

Ni limenka ni bure nisu od aluminijuma kao što to mnogi ovde pišu i tvrde. U pitanju je nerđajući čelik namenjen prehrambenoj industriji, čuveni "prohrom", ali i njega ima nekoliko stotina vrsta, da ne dužim.
(Mojito, 11. jun 2013 21:41)

Limenka jest od aluminija, to ti se inače uči u 7. razredu osnovne škole. Ako ne viruješ, pogledaj na wikipediji definiciju lima. Da se rade od čelika, onda limenka nebi bila onako lagana i na njoj bi se hvatala hrđa.

Limenka je prihvatljivija za okoliš jer se može u potpunosti uništit ili vrlo jeftino preradit u nešto drugo jer je aluminij vrlo tražen.
Boce se, dragi prijatelji, koriste u industriji jer su puno jeftinije, a ne jer su proizvođači ekološki osvješteniji.

Nole

pre 10 godina

Na zalost zivim u Kanadi gde je sav alkohol preterano skup a posebno pivo. Cene svih vrsta piva su priblizno iste a kako nisam ljubitelj kanadskih, naravno da cu dati pare iskljucivo za nemacka i ponekad holandska piva. Moje omiljeno pivo Bitburger se moze naci samo u limenkama i ukus je savrsen, mozda cak bolji od istog koje sam pio iz flase u Berlinu!

Deki

pre 11 godina

Postoji osetna razlika u ukusu piva iz konzerve i flase, naravno u korist flase.
Ne znam zasto, ali iz visegodisnjeg iskustva pijenja mnogih piva sveta, tvrdim da pivo u flasi i limenci nemaju isti ukus. Cak ni posle sipanja u casu
Po meni, ukusi piva u zavisnosti pd ambalaze ide sledecim redosledom
Toceno pivo - to je onaj pravi ukus piva i kad god imam mogucnost izbora, prvo ide toceno
Staklena flasa (ovde cak mogu da tvrdim da makar kod domacih pivara pivo u maloj i velikoj flasi nije isto, ono u malim flasama je bolje)
I na kraju limenka ( ono sto pakuju u plastiku i nije pivo pa ga ozbiljno ni ne razmatram)
Eto, to je moj skromni doprinos temi

Ironhead

pre 11 godina

Pivo iz staklene flaše ima uvek isti ukus. Pivu iz limenke se poboljšava ukus ukoliko se što duže drži u frižideru (najbolje dvadesetak dana) nakon kupovine. Nemam pojma zašto :o)

Keine Bierdose!

pre 11 godina

Malo je nestrucno napisano ili preuzeto.
Staklo je najbolje za pivo (zna se da staklena ambalaza najbolje cuva svojstva namirinica) cak i recikliranje je bolje ako funkcionise sistem kaucije. Uz to pivopija vidi sta pije, dali ima taloga, dali je pena postojana i sl.
Limenka jedinu prednost ima sto je jednostavna za transport. U Srbiji ne posoji dobar sistem kaucije ili zamena potrosenih limenki. Tako da mi neko objasni kako je lakse nju reciklirati.

Dr.

pre 11 godina

Kakvo pitanje.
Svaka limenka, bilo da se radi o hrani ili pivu je oblozena sa unutrasnje strane sa plasticnim monomerom Bisfenol-A cija je uloga da spreci kontakt sa metalom odnosno koroziju. Bisfenol-A svojom molekularnom strukturom imitira estrogen (primarni zenski hormon), ometa endokrini sistem i zbog toga je u brojnim studijama pronadjena veza sa rakom, secernom bolesti i srcanim oboljenjima. U EU je potpuno zabranjen u hrani za bebe. Onaj ko svakodnevno jede ili pije iz konzerve bi trebao dobro da se zamisli.

nikola

pre 11 godina

Trideset godina pijem pivo,pa zakljucak -konzerva u ekstremnim uslovima ok, al izbegavati zbog ukusa metala i supstanci kojom je oblozena svaka konzerva.Nikako iz plasticne boce.Ostaje flasa i to je resenje za osvezenje. A sad je sve drugacije -tuborg je lav , samo sa vecom cenom a tako rade i ostale svetske marke koje su kupile domace pivare. Kao sa deterdzentom, ziletima, kremama itd. Ko je bio osamdesetih u vozovima prema prema obalama bivse SFRJ razume, ostali cao!

Kombinovani prasak

pre 11 godina

Sta sve ovi marketing timovi domacih pivara nece pokusati da proguraju. Pored toga da je dizajn flase nesto najvaznije, da pijemo vrhunska domaca i svetska piva, da je ukus stranih brendova kod nas isti kao i na zapadu, sada pokusvaju da nam uvale i da je limenka bolja od stakla!?! Jao, pa dokle vise lazljivi domaci pivski marketingu, dokle? Dokle cete zloupotrebljavati neznanje i prazne dzepove domacih pivopija?

piFopiYa

pre 11 godina

Postovati uputstva (cuvati na tamnom i hladnom mestu). Pivo iz limenke nemere biti bolje od flasiranog koje je cuvano po propisima .

Vlatko Arsovski

pre 11 godina

jedini je problem kod konzervi piva i ostalih pica, higijena skladistenja, jer se mora voditi dosta racuna o grlicu konzerve da nije zagagjen, inace u svemu ostalom, jednostavno, slazem se, samo dobro operi konzervu, ako je to moguce, pozdrav

Vojvodinac

pre 10 godina

Ufff šta sve pročitah ovde!?
-1-Staklena ambalaža najbolja je za skladištenje prehrambenih proizvoda, jer nema nikakvu aktivnost sa sadržajem (hemijski, biohemijsku....).
-2-Povratna ambalaža Ekološki je najbolje rešenje
-3-Uticaj svetlosti postoji, utiče na sve, ma kožu, hranu, odeću, piće.... pa ipak ne živimo iza lima već iza staklenih prozora.
-4-Limenke po svom sastavu utiči na sadržaj, ispuštanjem raznih supstanci, zavisno od uslova skladištenja, neke od njih veoma su opasne za čoveka.
-5-Jedino gore što možete uraditi od kupovine lmenke je kupovina PET ambalaže.

Svih 5 tačaka možete proveriti bilo gde, nije mi jasno koje izvore koristi autor teksta!?
Možda je nasledio rudnik aluminijuma!?
Svi medicinski i farmaceutski sudovi za osetljive materije su od stakla!?

Marko

pre 11 godina

Jedino ste zaboravili da kazete da je metal izuzetan provodnik toplote i da se samim tim limenka znacajno brze greje od flase, a pivo dobija odvratan ukus.

Sipanje u casu jeste u neku ruku resenje, ali samo za kucu. U kafanama niko ne sluzi u limenkama, a napolju nedostaje casa.

pivopija

pre 11 godina

Ma i kad ga sipaš iz konzerve u čašu,opet ima onaj metalni ukus....Daklem,vlaša.
(epi, 11. jun 2013 16:51)

Metalni ukus ima i kad sipas Jelen iz 0.5 flase, neznam zasto se to oseca, ali kad u peni osetim taj metalni ukus izbegavam to pivo.Amstel limenka gotovo i da nema taj metalni ukus ali ne uvek.To sve navodi na zakljucak da se u procesu proizvodnje pivo propusta kroz lose instalacije ili drzi u neodgovarajucim metalnim sudovima.U Becu mozete poruciti bilo koje pivo bez bojazni da naidjete na metalan ukus, ja isprobao.

Fash de la fash

pre 11 godina

neznalice ste vi, obicne neznalice. ovakvi tekstovi su klasicna propaganda i voleo bih da vidim da je ovaj kentar objavljen. hvala.

klarisa

pre 11 godina

a-ha, u pravu ste, ne znam sta je s ovim nemcima oko mene, koji tradicionalno pakuju najbolje pivo, kad ni u jednom supermarketu NE POSTOJE!!!!!!!! limenke.

Ђорђе

pre 11 godina

Ovdje se postavlja pogresno pitanje. Pravo pitanje treba da glasi: hoce li ISTO pivo ikada imati ISTI okus iz flase i limenke? Odgovor: Nece.

Dalje, nijedno kvalitetno pivo se ne moze kupiti u limenci.

Mozzart

pre 11 godina

Nekada su me zvali Bipov maneken. Posle se pojavise jos sto vrsta piva. Ma, sve ih volim! Sto se mene tice, pio bih ga i sa izvora, iz kese, iz dzaka... :)

Lim i plastika smetaju samo pivu

pre 9 godina

Ako hrana ne reguje jedino sa staklom zasto su onda nisu i svi kuhinjski lonci i serpe od stakla ? Tehnologija postoji odavno !

дкв

pre 11 godina

Највеће светогрђе је сипати пиво у пластичну амбалажу.Наравно,тако нешто није могуће у Енглеској,одакле долази овај чланак,па ту варијанту нису ни узели у обзир.

Nišlija

pre 11 godina

A zašto bi neko reciklirao staklenu ambalažu, nepotrebno je, jer se ona opet koristi ako je povratna. Kupim gajbu piva sa povratnom ambalažom od pola litra, popijem, uzmem opet, a one popijene prazne im dam, oni ih operu i opet napune i tako u krug... Ekonomičnije je...E sada, pošto se staklena ambalaža menja na 5-6 godina zbog marketinga, to je drugo... A i tada staklo može da se reciklira, doduše teže i skuplje, ali opet... A i pivo u staklu je jeftinije od ALU limenki, koje se posle bace, i ne recikliraju se baš sve, već manji deo kod nas u Srbiji...Ne postoje u Nišu na mnogo mesta kontejneri specijalizovani za ALU limenke i plastične flaše, da ih stave pored svake obične kante sigurno bih bacao tu i neki drugi ljudi tj. većina... A sada da idem da jurim te kontejenere nemam vremena ni pametnija posla...

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

Rade B

pre 11 godina

Bojim se da će posle ovog napisa Englezi pozatvarati pabove u kojima se pije samo točeno pivo. Skoro da je cela sadržina članka netačna. Čak ni glavni argument da limenke manje zagađuju planetu nije tačan jer jedna boca se najmanje dvadeset puta vraća u potrošnju a svaka popijena limenka baca. A i staklo se reciklira, isto kao i limenke. Pri tom za staklo nije potreban nikakav premaz iznutra a za limenku jeste. Jedina prednost limenki je što ih je lakše poneti na izlet. Međutim bure je zakon! Ako se dobro održava oprema za točenje iz buradi, pivo mora imati bolji ukus od onog iz boce ili limenke. Burad su isključivo od prohroma, pivo je idealno rashlađeno i iz bureta se gura ugljen dioksidom koji je prirodno okruženje za pivo, znači nema oksidacije.
Onog ko natoči pivo u PET ambalažu osudio bih da do kraja života pije pivo zagrejano na 40 stepeni i iz boce koja je otvorena dan ranije!

Goran

pre 11 godina

Pivo u limenci ima duzi vek trajanja zato sto je pasterizovano na tunelskom pasteru (pasterizuje se komplet sa limenkom) a pivo u staklu se pastrizuje u t.z.v. "flash" pasteru (pa tek onda puni u flasu).

Goran Matić -Split

pre 11 godina

U boci, limenka, točeno... ma kod mene sve ide... samo da je zadovoljavajuće kvalitete i HLADNO! Ne mogu oni proizvest onoliko koliko se može popit, pogotovo sad kada opali zvizdan... legne 'ladno pivo ko budali šamar!

Pinokio

pre 11 godina

Auuu majko koliko strucnjaka u Srbiji za ambalazu i njen uticaj na pivo!!!
(Ja barem cutim, 11. jun 2013 19:27)
Ja isto ne verujem koliko pameti u ovoj nasoj Srbiji. Jedino sto tvrdim, i znam da sam u pravu, je da mi je najgore pivo ono sa dna ambalaze, koja god da je u pitanju, i to mi je toliko grozno da sam se istrenirao da prepoznam, ako je u pitanju cak i pivo iz bureta.
Koliko znam to pivo se zargonski zove "pljuca".

stranac

pre 10 godina

Mogu samo da kazem, da je naj slabije iz plasticne flase i sramota za onog sto pigo puni u to. Gore od toga je jedino jos vino iz tetra paka. Inace flasa je flasa. Limenka je odlicna za gazirane sokove.

schmilo

pre 10 godina

Ocigledno je da mnogi od vas nisu probali bajato pivo odstajalo na suncu i zbog toga imate srece jer skoro ne postoji nesto sto vise smrdi od toga. Slazem se da je staklo bolja i zdravija ambalaza ali u zemlji Srbiji u kojoj se gajbe prevoze u otvorenim kamionima sa pivom na suncu ipak biram konzervu.
U ostalom, najbolje pivo je tek proizvedeno, nepasterizovano, hladno kao zmiche i lagano kao rosa, :)