Nedelja, 09.06.2013.

13:07

Kako su Kinezi ispitivali Moravu

Naoružani mapama i foto-aparatima kineski inženjeri su snimali tačke na rečnom toku Morave za koje su procenili da bi mogle da budu najproblematičnije.

Izvor: Novosti

Kako su Kinezi ispitivali Moravu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Igor struja

pre 10 godina

Morava je potok,a reka podivljala postane samo u navratima tokom proleca i to ne svako.
Kad citam hroniku i kad vidim da se neko udavio u moravi,zaista se zapitam kako je uspeo?!
PS.Morava nije Drna,drina je zaista reka

Petar

pre 10 godina

"U Kini industrijalizacija sve više uništava prirodu, a ovde je ona još sačuvana" - priča nam inženjer u srpskom delu delegacije poznat kao „mister Li“.

"Takođe, kod nas gde god da se okrenete naiđete na stotine i hiljade turista, dok ovde toga nema. Čovek može na miru da uživa."
Sve je receno,po obicaju rekao je neko drugi. Mi bi da oremo blago koje imamo, ali to ne znamo da iskoristimo i necemo.

Geek

pre 10 godina

Smo se vi smejte, cak i jeste pomalo smesno ali zamislite da je sve to moguce i da se cistom mamtemetikom (batali politike, vlasti acu maldju) dokaze da je to super nesto... bezuslovno se krene u tu realizaciju i to ti je kao da neko prosipa dzakove zlata po ovoj zemlji, zamislite samo to!

Sitničar

pre 10 godina

@obi van

Valda je jasno da ovo neće niko finansirati, jer je obična politička petarda. Problem je što će neko da digne lovu na izrade projekata, mišljenja, osnivanje agencija i instituta za kanal, putovanja u Kinu...

Košta to već i sada, dok je besplatno. Doći će vreme kada ne bude. Najgore bi bilo da se zaista nešto započne.

Rezon

pre 10 godina

Kod nas je zavladao mentalitet preprodaje na malo (godinama ziveli od prodaje porodicnog srebra) tako da sve sto izlazi iz tog okvira izaziva podozrenje , odbojnost pa cak i zluradost...

Gradjevinac hidras

pre 10 godina

DPolitika

U Beogradusu na gradjevinskom fakulteta odrzana vec dva skupa sa nasim strucnjacima gradjevincima onda instituta Jarosalv Cerni, meteorolozima itd. Veomo ozbiljan skup ii temeljeno pripremljen i argumentovano se razgovaralo. Danas na svetu moze sve da se napravi. I zgrade od kilometar visine.Moze i ovaj kanal ako neko hoceda se kocka i da ulozi pare.Ali. Na tom skupu se doslo do zakljucka da kanal ne bi bio rentabilan za nekog koncesionara a veoma skup projekat. Od Renija do Beograda nosivost barzi samohodki je 1300 tona.Sa guracem u konvoju moze da bude 5 barzi.Uglavnom se prevozi rasuti teret.Iskoriscenost tog plovnog puta je 40 %.Hidroloski je mnogo bolji Dunav od Morave.Konezi vec koriste luku Constanza ali svoju robu i ne teraju Dunavom do srednje Evrope.Kanal Rajna Majna svake godine belezi pad prometa za 5%.Luka Rotedradam za kontejnerski saobracajse prosiruje za novih 3 km i za Roll-on kontejnere i brodove nosivosti od 350 hiljada tona nosivosti sto daleko pojeftinjuje prevoz kontejnerskim saobracajem

obi van

pre 10 godina

sta ste svi udarili u brigu hoce li se isplatiti koliko kosta odrzavanje. onaj ko bude finansirao ce iskalkulisati rizik i finansirati gradnju a to nije Srbija. ne bojte se vi da su investitori budale- nije to socijalisticki projekt.

CH

pre 10 godina

Nismo sposobni da održavamo kanale u Vojvodini nemamo ni brodove pruge su nam ocajni voz je išao brže u XIX veku koridora su nam ukrali nekoliko puta i mi hoćemo novi kanal Nova šansa za kradju ili neko želi izgraditi spomenik sebi pamtice narod ne treba spomenik Srbija živi na nivou samo neke zaostale afričke zemlje Vi ste željeli dobili ste zasluženo

repus

pre 10 godina

ово недај боже и да се уради једино браћа грци има да трљају руке кад буду уградили водомер и сваку капљицу воде има да нам, буразерски наплкате по један еуро због загађења мора баш као што су нам деведесетих браски наплаћивали визе да нам помогну

Sitničar

pre 10 godina

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu
(DPolitika, 9. jun 2013 20:18)
Evo, prošlo je jedan iza ponoći, sada dežuraju oni normalni, neopterećeni politikom. Da se uvek takvi pitaju ne bi postojala železara Smederevo i druge promašene investicije. Tako da mi brend "PIM" baš ništa ne garantuje po pitanju ovog projekta - zašto bi on bio bolji od drugih ondašnjih promašaja?
Što se UN i EU tiče, zašto bi oni bili protiv ovoga projekta? Njima je super da postoji takav prolaz. Rentabilnost nije njihova briga, već onoga ko je gradio.
Pročitao sam PDF koji si linkovao, ima tamo zanimljivih podataka:
- maksimalna nosivost brodova bi bila do 1350 t.
- ušteda bi bila 1.6-2 $/t tereta
Ako je tačan podatak koji sam negde pročitao, da bi godišnji troškovi održavanja celog sistema bili oko pola milijarde dolara, ispada da bi samo za pokrivanje tih troškova moralo da godišnje prođe oko pola miliona brodovlja. Računam da se ne bi moglo naplatiti više od 1000$ po brodu. Ostaje da visi pitanje - zašto bi neko ko ima 20000t tereta tovario na petnaest brodova (isto toliko kapetana i druge posade), kada to sve može da utovari na jednu instalaciju i sjuri se do Crnog Mora?
Što se hidrocentrala tiče (na Moravi, ili drugde), treba ih graditi - biće pola veka da nismo napravili nijednu.

Lošmi

pre 10 godina

jel ima neko prestavu koliko kosta odrzavanje i ciscenje ovakvih kanala??
zeleznica bi bila 100x jeftinija.
(xRade, 9. jun 2013 22:45)

Zeleznica je jeftina ako je odrzavas ko sto mi odrzavamo nasu. Ako pak hoces ozbiljnu zeleznicu (cak ne brzu vec da ovu nasu dovedemo na normalan nivo) e to te kosta 4milijarde evra. Barem se toliko pominjalo ranije. Moguce da zbog daljeg propadanja, brojka je danas veca.

Bob Rock

pre 10 godina

KInezi love velike i ozbiljne posove, ako oni odluce da imaju ainteresa eto nama kanala za 10 godina najvise!
(DEjan, 9. jun 2013 21:04)

A sta ako kinezi odluce da je njihov strateski interes da svi radikali u roku od 6 meseci moraju da nauce pravopis i gramatiku?

Milos

pre 10 godina

Ovaj kanal ce biti izgradjen onda kada bude nestalo vode na Zemlji i kada njena povrsina bude slicna onoj na Marsu, a tada nam sigurno nece trebati!

P.S. Ne bacam hejt, ali mi ni manje projekte ne mozemo da zavrsimo a kamo li tako nesto grandiozno!

Marko

pre 10 godina

Dokle vise sa ovim glupostima? Roba iz Kine ide direktno za Nemacku (Hamburg), Italiju (Napulj), Spaniju, Francusku, Veliku Britaniju, Holandiju, Belgiju, Dansku... Roba u srednju Evropu najcesce dolazi iz Nemacke, Italije, a i Hrvatska (Rijeka) se ukljucuje u trku. Sadasnji putevi su za neke malo duzi, ali su daleko brzi i razvijeniji, a samim tim i jeftiniji. Sta mislite koliko bi vremena i novca otislo na pretovar u Solunu? Najveci prekookeanski brodovi bi gubili stotine hiljada evra nedeljno, vise bi im se isplatilo da idu direktno u postojece luke...

Sumadinac

pre 10 godina

Ljudi kakav kanal? Pustite te gluposti pa ni autoput nemamo do Soluna! Ono sto ima je ocajno kako kroz Srbiju tako i kroz Makedoniju a i kroz Grcku. A tamo gde je magistrala autoput se pravi kao Skadar na Bojani. Mrko nisi napravio ni 30km autoputa za 5 godina pa si dorastao za kanal.,a prosetaj se do Nemacke da vidis kako se prave putevi.

Plivac

pre 10 godina

Tim idejnim cudom koje se proteze od BG do Soluna bih trebao da plivam oko 680 km. A danas vec imam gotov plovni put od BG do Lisky (velika luka na uscu Dunava u Crno more u Rumuniji) kojim plivam 1050 km. Znaci razlika je oko 320 km. Za samu Srbiju to bi bio projekat propasti. Ali ovako ako bi ucestvovale Grcka, Makedonija i mozda Bugarska (jer bi sve imale neke svoje koristi)OK? To bi bila varijanta. Inace BANKROT!
Tema za zamajavanje!

ideja

pre 10 godina

Ne znam zasto ne ponuditi vlasnistvo nemcima u zamenu za gradnju kanala i eu clanstvo.
ako se njima isplati, nama jos bolje.
mi i onako nemamo sta da izvozimo,osim birokratiju i lepe zene.

Vojvođanin

pre 10 godina

"Srbija bi dobila i efikasan sistem navodnjavanja",Kaže naš profesor-stručnjak,a verovatno i expert.Pa Vojvodina ima pola veka, kanal Dunav-Tisa-Dunav,pa nas ubi suša i poplave,(efikasan sistem navodnjavanja).Problem je što smo neodgovoran narod.

roki

pre 10 godina

Iskreno,
Posto se radi o projektu koji bi 'pokrivao' tri nezavisne drezave, [Srbija, Makedinija i Grcka] za ikakav iole ispravan pristup PRVO bi trerbalo da se sastanu predstavnici sve te tri drzave i da izraze da imaju zaajednicki interes za projekat, zajednicki dogovore/angazuju nekoga da uradi preliminarnu [napominjem preliminarnu] studiju kojom ce se ispitati dali se to isplati.
Umesto toga, mi imamo 'slobodne strelce' - ministre [Bacevic], a koji pricaju da je kanal njihov vekovni san, a kada bude upitan dali je bilo ikakvih razgovora o tome sa Makedonijom i Grckom, kaze da nije.

nazadni

pre 10 godina

@Politika Iz tvog potpisa se vidi da si se ozbiljno primio na politiku pa to projektujes na mene iako slovcem nisam pomenuo politiku.A za tvoju informaciju o SVIM partijama mislim sve najgore i da je do mene nijedan od njih do kraja zivota sunca ne bi video.Mislim prvenstveno na prfesionalne politicare tj. lopove.Sto se kanala tice sto je babi milo to joj se i snilo.I jos nesto,mi nemamo sta da izvozimo. l

Robert

pre 10 godina

Neki se ovde predstavljaju kao veliki strucnjaci, koji imaju potrebna znanja i reference, ucestvovali na vise projekata i kompetentniji od kineskih (i evropskih) inzenjera. Malo skromnosti za laike nije na odmet.

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

A da se ipak malo obrazujete vi iz DS, LDP i ostalih prekogranicnih botovskih timova(ima ih i SNS ali vas ima najvise i najdosadniji ste) koji uporno na ovu i slicne temu dajete negativne komentare iako su UN davno ocenile taj kanal perspetivnim a Evropska Ekonomska zajednica(pre nego sto je postala EU) je cak zapocela njegovu realizaciju finansiranjem uredjenja toka reke Vardar. Ili je pak cilj lupati protiv svega pa i necega korisnoga samo ako niste za politicku opciju koja pokusava realizaciju. Veliki sam protivnik dosta poteza ove vlade ali jesam za realizaciju ovog kanala i sve sto donosi prosperitet Srbije.

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu da bi na ovu i slicne teme gde se politicki sukobljavate i dajete besmislene politicke komentare bez argumentacije a radi samo politicke borbe i sopstvene SEBICNOSTI.

Ovo pisem zbog posetilaca B92 koji nisu upoznati sa mogucnoscu manipulacije komentara i glasova za i protiv njih u politicke i propagadne svrhe.


Link ka obrazovanju ko ga zeli:
www.grf.bg.ac.rs/.../papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf‎

A na to da je kod nas i u blizini slab razmestaj vodenih tokova samo cu da se nasmejem:):):) A posebno ste me nasmejali sa cisternama pa nismo mi pustinja. Mozda da odete pored Dunava sada kada naidje poplavni talas pa malo zahvatite sakom i napunite vas "KANAL" ovaj preskocite i javite nam kako je bilo vase pretakanje iz supljeg u prazno.

Rudi

pre 10 godina

Izvaredan projekat za Srbiju, ali i Makedoniju i Grcku. Ako kineski strucnjaci ocene da je isplativ nece biti prepreka posto Kinezi raspolazu potrebnom tehnologijom.

НЕМАЧКО СРПСКИ ИНТЕРЕС

pre 10 godina

Канал Дунав-Морава-Вардар је ОДЛИЧНА идеја, али под ДВА услова:
1). да то све финасира ЕУ (Немачкој највише одговара скраћени пут до Суеског канала и даље према Индији),
2). ми да користимо воду за наводњавање њива..

Okean

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.
(Smarty, 9. jun 2013 17:11)
Smarty,
kanal se ne gradi za prekookeanske brodove vec za recne barze, jer su prekookeanski brodovi mnooogo veliki za kanal a i za Dunav (pretovar bi sa prekookeanskih brodova na barze bio u Solunu).
Isplativo... :-)))

zemun

pre 10 godina

Pa mi smo vec spojeni na luku Bar pa ni tu prugu ka Baru nemozemo da odrzavamo.
Ako neko od pobornika ideje moze da mi kaze koliko brodova iz Kine se pretovari u Baru i onda do Beograda prugom a dalje ka Nemackoj brodom?
Nijedan?Zasto?
Zato sto se neisplati uloziti u prosirenje luke Bar i modernizaciju pruge.Ali vazno da ce isplatiti ulaganje u kanal od 600km.

Sto se tice ovih sto spominju kako eto treba da se gradi jer sve zemlje grade velike projekte reci cu samo da su panamski i suecki kanal u to vreme gradile najvece ekonomske sile na svetu i da nije bilo lako.

Suecki kanal duzina 180km a skracuje putovanje za nekoliko hiljada kilometara a ovaj nas 600km.
Zar je moguce da neko veruje da ovo rade ljudi sa 2g mozga?

milan

pre 10 godina

@DPolitika:
Nauči prvo pravopis. Onda bi mogao da napraviš projekat kako da delom vode sa 2/3 zemljine površine navodnjavamo pustinje, na primer Saharu. Pošto imaš ideju da Dunav može teći uzvodno, sa minimalnim utroškom energije.

Milica

pre 10 godina

(Uvek protiv !, 9. jun 2013 17:32)

Nas ustvari niko ni ne pita šta mi podržavamo, nego se ovako samo praznimo, komentarišući nešto na šta ni najmanje nemamo uticaj. Ako političari vide da će njima u korist ići da se uzme kredit, ako će oni od toga obezbediti i svoje sedmo koleno, a zadužiti naše (građansko) sedmo koleno, kredit će biti uzet, kakav god projekat (koji je tu da opravda kredit) bio. Ljudi su, bar poneki, svesni toga jer uče iz iskustva već 20 i kusur godina i oni su protiv toga, a ne protiv prosperiteta.

Lošmi

pre 10 godina

(Smarty, 9. jun 2013 17:11)

Ne nece ploviti prekookeanci :>

Prekookenac dodje do Soluna i tu se roba (kontejneri) prebaci na recne barze koje ce da plove kanalom.

citizenkane

pre 10 godina

Ha, ha.. ma ovo sve nema nikakve zeze sa zivotom. Blizi se rekonstrukcija vlade,a ministar rudarstva pokusava da prikrije da je najgori od svih.... Ha ha

bm

pre 10 godina

'a na toku Morave bilo bi izgrađeno još pet hidrocentrala' - rece covek i ostade ziv. Moze li neko da mi objasni gde se nalaze te, vec izgradjene, elektrane na Moravi?
Projekat ce se sigurno isplatiti... ovim Kinezima, koji nisu ovde dolazili samo da vide 'netaknutu' prirodu. Naplatice oni to fotografisanje prirodnih lepota, vise od najbolje placenih svetskih umetnickih fotografa. I da, Kinezi ne moraju da se brinu, ako nisu stigli da sve fotografisu, da ce industrijalizacija da unisti netaknutu prirodu. Srbija je sa tim zavrsila jos u prvoj petoleci, od 45. do 50., jos u proslom veku. Mada, cujem i sada se 'nako stidljivo pominje 'reindustrijalizacija'... ko zna, ako Mladjo bude uporan mozda mu dadnu neku paru i za to....

Icebreaker

pre 10 godina

kapiram spojeni bazeni vode koji ce da se pune ko zna koliko...spojeni hidrocentralama...oce li neko biti potopljen u tim bazenima :)))

Uvek protiv !

pre 10 godina

Pored ovoliko negativnih komentara besmisleno je da ja napisem jos jedan.
Razmisljao sam o necemu drugom :
Da li postoji nešto , nekakav projekat , nekakva ideja za razvoj Srbije koju bi mi podržali ?!!
Poslednjih 25 godina samo unistavamo sve što je izgradjeno za vreme SFRJ i mnogo ranije.Kompletnu privredu smo unistili i prodali je raznim prevarantima.
Počeli smo i prirodu neumorno da uništavamo ...
Pa zar nije normalno da podrzimo nekakav razvojni program ili projekat, svejedno ko stoji iza njega ?!!
Možda je nama ovako i najbolje, neka drugi napreduju a mi ćemo gledati i čekati nekakvo čudo da se desi.

Lazović Milanko

pre 10 godina

Verujem u isplativost i u uspeh projekta jer verujem doktoru Punišiću, kome sam pokazalo se spravom verovao i pre dvadeset godina kao mladom stručnjaku na početku profesionalne karijere. Posebno mi je zadovoljstvo to što su nadležni prepoznali stručne kopetencije g-dina Punišića kome je ovaj projekat pored struke i hobi. Društvo koje projekte poverava ljudima kojim je struka još i hobi, može da očekuje samo benefite.
Profesore samo napred i zanemari ljude koji se protive ovom projektu veruj mi to su ljdi iz političkog "moravskog mulja" koje više niko ne tretira.

Vojvodjanin

pre 10 godina

Marija Terezija je izgradila brdo velikih kanala po Vojvodini koji i danas postoje,vecina su spojeni i sa Dunavom.Izjava da bi izgradnja tog kanala pomogla navodnjavanju ne stoji s obzirom da se vec postojeci kanali na mnogo plodnijoj zemlji nemarom Srbije ne koriste.

Smarty

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.

nazadni

pre 10 godina

@DPolitika Te 2/3 vode na kugli zemaljskoj u odnosu na nasu zemlju su lose rasporedjene tj daleko.Dunav je nesto blizi nego okeani pa bi tu posao mogle da odrade cisterne i taj fantasticni kanal (jarak) napune vodom.Hajte manimo se sale jer od sale se i deca radjaju.

genije

pre 10 godina

Pljuc, pljuc :)
A da krenemo redom:
- na gomilu postavljenih pitanja, već je odgovoreno u članku no ko će to bre da čita
- ovo do sada ništa ne košta Srbiju (Kinezi plaćaju studiju izvodljivosti)
- kako oni sebi rade studiju izvodljivosti njihova stvar jer:
- svi su svesni da Srbija ovo ne može da finansira ni novcem (kog itekako nemamo) ali NI KREDITOM (niko nam neće dati kredit od 10 milijardi dolara na ovoliku zaduženost i stanje u ekonomiji - sve i da nam posle sve pokupe pa i gaće poskidaju nemaju ga od čega naplatiti)
Dakle ostaje samo koncesija - ne treba biti genije pa to videti... A ako već zaključe da im je isplativo i uzmu koncesiju na 30-50 godina, nek' rade šta god hoće (još ćemo se ovajditi i pored ministrovih "par procenata")

Ali nema veze: pljuc, pljuc :)

strucnjaci

pre 10 godina

Mene ovo podseca na rafineriju koja je trebalo da bude izgradjena u Smederevu. Dosle neke bitange (sa osnivackim kapitalom od 500 evra, verovatno pozajmljenim) koje se presvlace u automobilima da bi prisustvovale sastanku. Onda huka buka, na foru htele da od Agro banke uzmu pare, kupe bez dinara zemljiste od grada, a onda presele neku napustenu rafineriju iz Holandije. Malo zaludjivali narod, kad su videli da nema nista od para, oni pobegli. Meni i ti Kinezi neozbiljno deluju, pogotovo sto idu sa fotoaparatima kao turisti da posmatraju Moravu. Zaludjuju nas ko malu decu ali dobro mora na necemu da pociva ova Vlada i da se skupljaju politicki poeni.

modesty

pre 10 godina

Jako se radujem! Ovakav prohekat od malih drzavica pravi istinske i dugotrajne 'lidere u regionu'. Ne osvrtati se na ptice zloslutnice i napred u nove radne pobede :)

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

Voda pokriva 2/3 povrsine planete zemlje, a ako ti to nije dovoljno imas sada poplavni talas iz dunava koji u jednom cugu moze da napuni ceo kanal cak da je skroz vestacki tj. bez raka koje ce ciniti jedan njegov deo...

Dokle vise sa time da nema vode?

Ako imate neku drugu argumentaciju voleo bih da je cujem a za Srbiju je sramota da nemoze da sprovede nijedan veci civilni gradjevinski infrastrukturni projekat samostalno i bez tudje pomoci.


@milan

Sto se brines oko novca koji ionako nemamo ni za hranu kako cemo moci da pravimo kanal gladni a jos malo pa ni pameti necemo imati jer svi sto znaju nesto otici ce u drzave koje mogu da im pruze mogucnost da realizuju svoje ideje. Mnogi ce otici i u Kinu kao zemlju budunosti u kojoj se rec NEMOGUCE nekoristi tako cesto kao kod nas.

Da si amlo citao ovu vest kao i druge na ovu temu procito bih da Kineska kompanija radi studiju izvodljivosti te da ce se u okviru te studije delom osvrnuti i na isplativost.

Pored svega navedenog radjene je vise raznih studija pre 30 i vise godina i svaka je bila za izgradnju kanala ali ocigledno nismo sposobni za velike gradjevinske poduhvate.

Ovde kada coveku kazes da moze da naprimer treba da se probije zid on kaze nemoguce kao da u gradjevinarstvu postoji nemoguce a ne kako to izvesti i koliko to kosta....

Meni je totalno nebitno ko bi napravio kanal bitno je da ga napravi to kazem zbog toga sto je vecina komentara protiv izgradnje na politickoj osnovi.

rema

pre 10 godina

holandjani su u 17 veku na moru izgradili grad, ito su to venicijanci uradili par vekova ranije... a za nas je kanal koji povezuje vise plovnih reka, nezamisliv... sto je jos gore niko ne vidi cemu bi sluzio...
epa dragi moji,vi mislite da je metro ili auto put investicija, pa gresite! nama treba put za izvoz van Evrope, a ovo je direktno veza sa severnom Afrikom i sa bliskim istokom... a njima su nasi proizvodi vise nego zanimljivi... zaboravite vise Pariz i Brisel, to je za nas drugi Svet...

eon

pre 10 godina

Ljudi još nisu ni počeli pravo sa ispitivanjima, merenjima i procenama... a naši pametni pseudoevropejci na komentarima već doneli i rezultate i presudu po deseti put. Sa sve svojim politički podobnim merenjima kako su svi drugi ludi, samo su oni pametni.

Milos

pre 10 godina

@Ajmo dezurni ismevaci, navalite.
(Nikola, 9. jun 2013 14:37)

Nisu tu u pitanju nikakvi dezrni ismevaci vec zdrav razm, sami kinezi kazu ZAVISI OD ISPLATIVOSTI, dakle ako kazu nije isplativo nece biti od toga nista, drugo i da tvrrde da se isplati da li ce makedonija i gck pristati na kanal? sta ako jedna od njih kaze ne moze ???? sve to ima svoje pod jedan a pod dva svaka kineska ompanija ce poslati za svotu novca svoje inzenjere da "odmere teren" sto ne znaci da ce posao i zapoceti ... ima tu jos mnogo pitanja i podpitanja ali me mrzi da kucam

DARKO

pre 10 godina

Srbija nije u stanju da kroz ravnu Vojvodunu zavrsi auto-put, nije u stanju da ocisti kanal Dunav-Tisa-Dunav koji je pretvoren u barustine....i da ocisti brojne zapustene lokalne kanale, punih djubreta i crkotina a hoce da prekopa put za brodove do Grcke???? Srbija nema 3 miliona eura da se nabave protiv-gradne rakete koje uzgred mi i proizvodimo i time zastiti muku seljaka a ima za .....budalastine!!!

Dragan

pre 10 godina

NEce kinezi odustati zato sto je to nemoguce uraditi, ili zato sto je neisplativo (tehnologija postoji - mi je nemamo, ali je oni imaju). Otici ce kad upoznaju Srbe - smucice im se zivot.

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Prvo treba Skolovati kadar za potreba kanala i centrala na kanalu,izgubili bi u startu 5 godina ali dobili i kadar mlad obrazovan koji bi kasnije i upravljali.Kinezi nam nude kredit koji bi oni platili svoje radnike i strucnjake.

cool

pre 10 godina

hoce li konacno prestati sa ovom gluposcu? pet nezavisnih zapadnih strucnjaka svaki za sebe da odradi procenu isplativosti i cela nasa stucna "elita" zajedno to da uradi pa da vidimo da li je ili nije isplativo.

Igor

pre 10 godina

Jel može neko pametan da mi objasni u čijem je interesu da robu prevozi od Soluna do Beograda Moravom i kako to može da bude isplativo za nas? Zar nije veći deo te robe/sirovina namenjen Zapadnoj Evropi? A već postoje luke u Rijeci, Trstu, itd.

Aik

pre 10 godina

Znaci ovako ja u paracin sednem na brod i u solun na more. Projekat je strava, tu je lova. Recite mi samo koliko ce karta da kosta? Povratna normalno...

milan

pre 10 godina

Pet do dvadeset godina bi trajala izgradnja, o trosku niko ne govori i koja korist bi bila ili bolje receno morala biti da se to isplati i kada bi se to isplatilo ako u opste. Nasi autoputevi, ako bi veliki giganti koristili kanal, bili bi zakrceni kamionima ali se bojim da bi taj deo uspeha nama vec preseo a da negovorimo o prirodi koja bi bila u srcu Srbije unistena. Nedajmo da nam zarad svojih spomenika Srbiju cepaju na dva dela to ekonoski nebi bilo nikako opravdano nego samo cist prestizni spomenik jednom ministru i vladi koja ima sledecih godina druge probleme. I ako se financira nije zabadava to bi kostalo ogromnu sumu novca a mi se danas borimo da prezivimo pa nema mesta takvim utopijama.

Cirkus

pre 10 godina

Cirkus od delegacije.Zamisli ispituju isplativost na osnovu mape i foto aparata. Mozda i mobilni sve toslikaju. Kinezi kada krenu negde bez mesec dana se ne vracaju u Kinu.I jos kazu turizam a ovde mira.Pa njih ima vise od milijarde.I na kraju sta ce ovaj Drzavni sekretar da kaze kada je postavljen od Ministra

MISTER LI

pre 10 godina

Kad kinezi iskopaju kanal predlazem da ga umesto vode(koje uostalom nema dovoljno) napunimo TOMOVACOM koja ce moci da se koristi kao pogonsko gorivo tako cemo dobiti potpuno
besplatan transport

aca

pre 10 godina

a da li je moguce preusmeriti tok reke morave,naravno kad se spoji dole sa vardarom i napraviti krak dunava,tako ce ovaj kanal imati dovoljno vode.

balega sa asfalta

pre 10 godina

Ovaj narod je pokvaren, jer cim kinezi budu videli koliko ce politicari i razni paraziti hteti da se ugrade ima odma da pobegnu.
Juzni tok i energo blok u rafineriji Pancevo zbog toga i dalje nisu poceli da se grade, takodje i rafinerija u Novom Sadu.

Gera

pre 10 godina

Cekaj bre ovi nasi jos planiraju da od potoka naprave Suetcki kanal ?mada kad bolje razmislim mi smo bogata zemlja svi rade svi primaju plate sve funkcionise mogli bi da odvojimo jedno 10 milijardice za ovo svetsko cudo nikakav problem hahahah o zemljo medj sljivama (kad ih uvezemo iz Turkmenistana) REVOLUCIJA!!!! ODMA !!!! JER SUTRA NAS VISE NEMA!!!!!

sumadinac

pre 10 godina

Manite se tokova i plasirajte investicije u agrar.Fiat milijardu evra-2000 zaposlenih.Agrar milijardu evra 30000-50000 zaposlenih. Hrana sve skuplja.Danas jagode 220 dinera ,ko u Londonu.

milos

pre 10 godina

Ma ljudi osposobite tu prugu pa ne postoji jeftiniji nacin transporta robe od pruge. Drugo napravimo taj auto put. Pa kad sve napravimo I iskoristimo toliko da se stvaraju redovi na naplatnim rampama a zeleznica ne moze da stigne da sve prebaci onda da kopamo kanal. Ne koristimo ni 5 % od onoga sto imamo a hocemo neke kanale. Drugl taj kanal ce potopiti prugu I put u Grdelickoj klisuri sto znaci da cemo morati da premestamo put I prugu za ekoliko desetina kilometara. Ne verujem da ce to Kinezi da plate. Oni ce da plate kanal al stvari kao sto su izmestanje pruge I puta to njih nece ds zanima. Takodje nisam cuo da su bili u Makedoniji I Grckoj da obidju Vardar. Bez toga ne moze studija da se pravi. Zaustavite ove ljude I preusmerite ih da rade nesto korisno. Da se ocisti Morava I pritoke da se Dunav koristi maksimalno koliko moze I jos drugih milion stvari koje trebaju Srbiji odmah.

Pantelija

pre 10 godina

Aaaa, sad shvatam.Onih 100 mlrd. investicija o kojima smo slusali u predizbornoj kampanji su u stvari novac koji ce Srbija da ulozi u ovaj "cardak ni na nebu, ni na zemlji". A da, i sve to da bi neki "Sojic" mogao da bude kapetan na belu ladju.
If you know what I mean?

sumadinac

pre 10 godina

Manite se tokova i plasirajte investicije u agrar.Fiat milijardu evra-2000 zaposlenih.Agrar milijardu evra 30000-50000 zaposlenih. Hrana sve skuplja.Danas jagode 220 dinera ,ko u Londonu.

DARKO

pre 10 godina

Srbija nije u stanju da kroz ravnu Vojvodunu zavrsi auto-put, nije u stanju da ocisti kanal Dunav-Tisa-Dunav koji je pretvoren u barustine....i da ocisti brojne zapustene lokalne kanale, punih djubreta i crkotina a hoce da prekopa put za brodove do Grcke???? Srbija nema 3 miliona eura da se nabave protiv-gradne rakete koje uzgred mi i proizvodimo i time zastiti muku seljaka a ima za .....budalastine!!!

MISTER LI

pre 10 godina

Kad kinezi iskopaju kanal predlazem da ga umesto vode(koje uostalom nema dovoljno) napunimo TOMOVACOM koja ce moci da se koristi kao pogonsko gorivo tako cemo dobiti potpuno
besplatan transport

Gera

pre 10 godina

Cekaj bre ovi nasi jos planiraju da od potoka naprave Suetcki kanal ?mada kad bolje razmislim mi smo bogata zemlja svi rade svi primaju plate sve funkcionise mogli bi da odvojimo jedno 10 milijardice za ovo svetsko cudo nikakav problem hahahah o zemljo medj sljivama (kad ih uvezemo iz Turkmenistana) REVOLUCIJA!!!! ODMA !!!! JER SUTRA NAS VISE NEMA!!!!!

Pantelija

pre 10 godina

Aaaa, sad shvatam.Onih 100 mlrd. investicija o kojima smo slusali u predizbornoj kampanji su u stvari novac koji ce Srbija da ulozi u ovaj "cardak ni na nebu, ni na zemlji". A da, i sve to da bi neki "Sojic" mogao da bude kapetan na belu ladju.
If you know what I mean?

milos

pre 10 godina

Ma ljudi osposobite tu prugu pa ne postoji jeftiniji nacin transporta robe od pruge. Drugo napravimo taj auto put. Pa kad sve napravimo I iskoristimo toliko da se stvaraju redovi na naplatnim rampama a zeleznica ne moze da stigne da sve prebaci onda da kopamo kanal. Ne koristimo ni 5 % od onoga sto imamo a hocemo neke kanale. Drugl taj kanal ce potopiti prugu I put u Grdelickoj klisuri sto znaci da cemo morati da premestamo put I prugu za ekoliko desetina kilometara. Ne verujem da ce to Kinezi da plate. Oni ce da plate kanal al stvari kao sto su izmestanje pruge I puta to njih nece ds zanima. Takodje nisam cuo da su bili u Makedoniji I Grckoj da obidju Vardar. Bez toga ne moze studija da se pravi. Zaustavite ove ljude I preusmerite ih da rade nesto korisno. Da se ocisti Morava I pritoke da se Dunav koristi maksimalno koliko moze I jos drugih milion stvari koje trebaju Srbiji odmah.

strucnjaci

pre 10 godina

Mene ovo podseca na rafineriju koja je trebalo da bude izgradjena u Smederevu. Dosle neke bitange (sa osnivackim kapitalom od 500 evra, verovatno pozajmljenim) koje se presvlace u automobilima da bi prisustvovale sastanku. Onda huka buka, na foru htele da od Agro banke uzmu pare, kupe bez dinara zemljiste od grada, a onda presele neku napustenu rafineriju iz Holandije. Malo zaludjivali narod, kad su videli da nema nista od para, oni pobegli. Meni i ti Kinezi neozbiljno deluju, pogotovo sto idu sa fotoaparatima kao turisti da posmatraju Moravu. Zaludjuju nas ko malu decu ali dobro mora na necemu da pociva ova Vlada i da se skupljaju politicki poeni.

cool

pre 10 godina

hoce li konacno prestati sa ovom gluposcu? pet nezavisnih zapadnih strucnjaka svaki za sebe da odradi procenu isplativosti i cela nasa stucna "elita" zajedno to da uradi pa da vidimo da li je ili nije isplativo.

Igor

pre 10 godina

Jel može neko pametan da mi objasni u čijem je interesu da robu prevozi od Soluna do Beograda Moravom i kako to može da bude isplativo za nas? Zar nije veći deo te robe/sirovina namenjen Zapadnoj Evropi? A već postoje luke u Rijeci, Trstu, itd.

Vojvodjanin

pre 10 godina

Marija Terezija je izgradila brdo velikih kanala po Vojvodini koji i danas postoje,vecina su spojeni i sa Dunavom.Izjava da bi izgradnja tog kanala pomogla navodnjavanju ne stoji s obzirom da se vec postojeci kanali na mnogo plodnijoj zemlji nemarom Srbije ne koriste.

Bob Rock

pre 10 godina

KInezi love velike i ozbiljne posove, ako oni odluce da imaju ainteresa eto nama kanala za 10 godina najvise!
(DEjan, 9. jun 2013 21:04)

A sta ako kinezi odluce da je njihov strateski interes da svi radikali u roku od 6 meseci moraju da nauce pravopis i gramatiku?

Vojvođanin

pre 10 godina

"Srbija bi dobila i efikasan sistem navodnjavanja",Kaže naš profesor-stručnjak,a verovatno i expert.Pa Vojvodina ima pola veka, kanal Dunav-Tisa-Dunav,pa nas ubi suša i poplave,(efikasan sistem navodnjavanja).Problem je što smo neodgovoran narod.

Cirkus

pre 10 godina

Cirkus od delegacije.Zamisli ispituju isplativost na osnovu mape i foto aparata. Mozda i mobilni sve toslikaju. Kinezi kada krenu negde bez mesec dana se ne vracaju u Kinu.I jos kazu turizam a ovde mira.Pa njih ima vise od milijarde.I na kraju sta ce ovaj Drzavni sekretar da kaze kada je postavljen od Ministra

Sumadinac

pre 10 godina

Ljudi kakav kanal? Pustite te gluposti pa ni autoput nemamo do Soluna! Ono sto ima je ocajno kako kroz Srbiju tako i kroz Makedoniju a i kroz Grcku. A tamo gde je magistrala autoput se pravi kao Skadar na Bojani. Mrko nisi napravio ni 30km autoputa za 5 godina pa si dorastao za kanal.,a prosetaj se do Nemacke da vidis kako se prave putevi.

Milos

pre 10 godina

Ovaj kanal ce biti izgradjen onda kada bude nestalo vode na Zemlji i kada njena povrsina bude slicna onoj na Marsu, a tada nam sigurno nece trebati!

P.S. Ne bacam hejt, ali mi ni manje projekte ne mozemo da zavrsimo a kamo li tako nesto grandiozno!

Aik

pre 10 godina

Znaci ovako ja u paracin sednem na brod i u solun na more. Projekat je strava, tu je lova. Recite mi samo koliko ce karta da kosta? Povratna normalno...

rema

pre 10 godina

holandjani su u 17 veku na moru izgradili grad, ito su to venicijanci uradili par vekova ranije... a za nas je kanal koji povezuje vise plovnih reka, nezamisliv... sto je jos gore niko ne vidi cemu bi sluzio...
epa dragi moji,vi mislite da je metro ili auto put investicija, pa gresite! nama treba put za izvoz van Evrope, a ovo je direktno veza sa severnom Afrikom i sa bliskim istokom... a njima su nasi proizvodi vise nego zanimljivi... zaboravite vise Pariz i Brisel, to je za nas drugi Svet...

zemun

pre 10 godina

Pa mi smo vec spojeni na luku Bar pa ni tu prugu ka Baru nemozemo da odrzavamo.
Ako neko od pobornika ideje moze da mi kaze koliko brodova iz Kine se pretovari u Baru i onda do Beograda prugom a dalje ka Nemackoj brodom?
Nijedan?Zasto?
Zato sto se neisplati uloziti u prosirenje luke Bar i modernizaciju pruge.Ali vazno da ce isplatiti ulaganje u kanal od 600km.

Sto se tice ovih sto spominju kako eto treba da se gradi jer sve zemlje grade velike projekte reci cu samo da su panamski i suecki kanal u to vreme gradile najvece ekonomske sile na svetu i da nije bilo lako.

Suecki kanal duzina 180km a skracuje putovanje za nekoliko hiljada kilometara a ovaj nas 600km.
Zar je moguce da neko veruje da ovo rade ljudi sa 2g mozga?

citizenkane

pre 10 godina

Ha, ha.. ma ovo sve nema nikakve zeze sa zivotom. Blizi se rekonstrukcija vlade,a ministar rudarstva pokusava da prikrije da je najgori od svih.... Ha ha

genije

pre 10 godina

Pljuc, pljuc :)
A da krenemo redom:
- na gomilu postavljenih pitanja, već je odgovoreno u članku no ko će to bre da čita
- ovo do sada ništa ne košta Srbiju (Kinezi plaćaju studiju izvodljivosti)
- kako oni sebi rade studiju izvodljivosti njihova stvar jer:
- svi su svesni da Srbija ovo ne može da finansira ni novcem (kog itekako nemamo) ali NI KREDITOM (niko nam neće dati kredit od 10 milijardi dolara na ovoliku zaduženost i stanje u ekonomiji - sve i da nam posle sve pokupe pa i gaće poskidaju nemaju ga od čega naplatiti)
Dakle ostaje samo koncesija - ne treba biti genije pa to videti... A ako već zaključe da im je isplativo i uzmu koncesiju na 30-50 godina, nek' rade šta god hoće (još ćemo se ovajditi i pored ministrovih "par procenata")

Ali nema veze: pljuc, pljuc :)

balega sa asfalta

pre 10 godina

Ovaj narod je pokvaren, jer cim kinezi budu videli koliko ce politicari i razni paraziti hteti da se ugrade ima odma da pobegnu.
Juzni tok i energo blok u rafineriji Pancevo zbog toga i dalje nisu poceli da se grade, takodje i rafinerija u Novom Sadu.

Dragan

pre 10 godina

NEce kinezi odustati zato sto je to nemoguce uraditi, ili zato sto je neisplativo (tehnologija postoji - mi je nemamo, ali je oni imaju). Otici ce kad upoznaju Srbe - smucice im se zivot.

ideja

pre 10 godina

Ne znam zasto ne ponuditi vlasnistvo nemcima u zamenu za gradnju kanala i eu clanstvo.
ako se njima isplati, nama jos bolje.
mi i onako nemamo sta da izvozimo,osim birokratiju i lepe zene.

Marko

pre 10 godina

Dokle vise sa ovim glupostima? Roba iz Kine ide direktno za Nemacku (Hamburg), Italiju (Napulj), Spaniju, Francusku, Veliku Britaniju, Holandiju, Belgiju, Dansku... Roba u srednju Evropu najcesce dolazi iz Nemacke, Italije, a i Hrvatska (Rijeka) se ukljucuje u trku. Sadasnji putevi su za neke malo duzi, ali su daleko brzi i razvijeniji, a samim tim i jeftiniji. Sta mislite koliko bi vremena i novca otislo na pretovar u Solunu? Najveci prekookeanski brodovi bi gubili stotine hiljada evra nedeljno, vise bi im se isplatilo da idu direktno u postojece luke...

Uvek protiv !

pre 10 godina

Pored ovoliko negativnih komentara besmisleno je da ja napisem jos jedan.
Razmisljao sam o necemu drugom :
Da li postoji nešto , nekakav projekat , nekakva ideja za razvoj Srbije koju bi mi podržali ?!!
Poslednjih 25 godina samo unistavamo sve što je izgradjeno za vreme SFRJ i mnogo ranije.Kompletnu privredu smo unistili i prodali je raznim prevarantima.
Počeli smo i prirodu neumorno da uništavamo ...
Pa zar nije normalno da podrzimo nekakav razvojni program ili projekat, svejedno ko stoji iza njega ?!!
Možda je nama ovako i najbolje, neka drugi napreduju a mi ćemo gledati i čekati nekakvo čudo da se desi.

nazadni

pre 10 godina

@DPolitika Te 2/3 vode na kugli zemaljskoj u odnosu na nasu zemlju su lose rasporedjene tj daleko.Dunav je nesto blizi nego okeani pa bi tu posao mogle da odrade cisterne i taj fantasticni kanal (jarak) napune vodom.Hajte manimo se sale jer od sale se i deca radjaju.

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

Voda pokriva 2/3 povrsine planete zemlje, a ako ti to nije dovoljno imas sada poplavni talas iz dunava koji u jednom cugu moze da napuni ceo kanal cak da je skroz vestacki tj. bez raka koje ce ciniti jedan njegov deo...

Dokle vise sa time da nema vode?

Ako imate neku drugu argumentaciju voleo bih da je cujem a za Srbiju je sramota da nemoze da sprovede nijedan veci civilni gradjevinski infrastrukturni projekat samostalno i bez tudje pomoci.


@milan

Sto se brines oko novca koji ionako nemamo ni za hranu kako cemo moci da pravimo kanal gladni a jos malo pa ni pameti necemo imati jer svi sto znaju nesto otici ce u drzave koje mogu da im pruze mogucnost da realizuju svoje ideje. Mnogi ce otici i u Kinu kao zemlju budunosti u kojoj se rec NEMOGUCE nekoristi tako cesto kao kod nas.

Da si amlo citao ovu vest kao i druge na ovu temu procito bih da Kineska kompanija radi studiju izvodljivosti te da ce se u okviru te studije delom osvrnuti i na isplativost.

Pored svega navedenog radjene je vise raznih studija pre 30 i vise godina i svaka je bila za izgradnju kanala ali ocigledno nismo sposobni za velike gradjevinske poduhvate.

Ovde kada coveku kazes da moze da naprimer treba da se probije zid on kaze nemoguce kao da u gradjevinarstvu postoji nemoguce a ne kako to izvesti i koliko to kosta....

Meni je totalno nebitno ko bi napravio kanal bitno je da ga napravi to kazem zbog toga sto je vecina komentara protiv izgradnje na politickoj osnovi.

Smarty

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.

CH

pre 10 godina

Nismo sposobni da održavamo kanale u Vojvodini nemamo ni brodove pruge su nam ocajni voz je išao brže u XIX veku koridora su nam ukrali nekoliko puta i mi hoćemo novi kanal Nova šansa za kradju ili neko želi izgraditi spomenik sebi pamtice narod ne treba spomenik Srbija živi na nivou samo neke zaostale afričke zemlje Vi ste željeli dobili ste zasluženo

milan

pre 10 godina

Pet do dvadeset godina bi trajala izgradnja, o trosku niko ne govori i koja korist bi bila ili bolje receno morala biti da se to isplati i kada bi se to isplatilo ako u opste. Nasi autoputevi, ako bi veliki giganti koristili kanal, bili bi zakrceni kamionima ali se bojim da bi taj deo uspeha nama vec preseo a da negovorimo o prirodi koja bi bila u srcu Srbije unistena. Nedajmo da nam zarad svojih spomenika Srbiju cepaju na dva dela to ekonoski nebi bilo nikako opravdano nego samo cist prestizni spomenik jednom ministru i vladi koja ima sledecih godina druge probleme. I ako se financira nije zabadava to bi kostalo ogromnu sumu novca a mi se danas borimo da prezivimo pa nema mesta takvim utopijama.

milan

pre 10 godina

@DPolitika:
Nauči prvo pravopis. Onda bi mogao da napraviš projekat kako da delom vode sa 2/3 zemljine površine navodnjavamo pustinje, na primer Saharu. Pošto imaš ideju da Dunav može teći uzvodno, sa minimalnim utroškom energije.

Milos

pre 10 godina

@Ajmo dezurni ismevaci, navalite.
(Nikola, 9. jun 2013 14:37)

Nisu tu u pitanju nikakvi dezrni ismevaci vec zdrav razm, sami kinezi kazu ZAVISI OD ISPLATIVOSTI, dakle ako kazu nije isplativo nece biti od toga nista, drugo i da tvrrde da se isplati da li ce makedonija i gck pristati na kanal? sta ako jedna od njih kaze ne moze ???? sve to ima svoje pod jedan a pod dva svaka kineska ompanija ce poslati za svotu novca svoje inzenjere da "odmere teren" sto ne znaci da ce posao i zapoceti ... ima tu jos mnogo pitanja i podpitanja ali me mrzi da kucam

roki

pre 10 godina

Iskreno,
Posto se radi o projektu koji bi 'pokrivao' tri nezavisne drezave, [Srbija, Makedinija i Grcka] za ikakav iole ispravan pristup PRVO bi trerbalo da se sastanu predstavnici sve te tri drzave i da izraze da imaju zaajednicki interes za projekat, zajednicki dogovore/angazuju nekoga da uradi preliminarnu [napominjem preliminarnu] studiju kojom ce se ispitati dali se to isplati.
Umesto toga, mi imamo 'slobodne strelce' - ministre [Bacevic], a koji pricaju da je kanal njihov vekovni san, a kada bude upitan dali je bilo ikakvih razgovora o tome sa Makedonijom i Grckom, kaze da nije.

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

A da se ipak malo obrazujete vi iz DS, LDP i ostalih prekogranicnih botovskih timova(ima ih i SNS ali vas ima najvise i najdosadniji ste) koji uporno na ovu i slicne temu dajete negativne komentare iako su UN davno ocenile taj kanal perspetivnim a Evropska Ekonomska zajednica(pre nego sto je postala EU) je cak zapocela njegovu realizaciju finansiranjem uredjenja toka reke Vardar. Ili je pak cilj lupati protiv svega pa i necega korisnoga samo ako niste za politicku opciju koja pokusava realizaciju. Veliki sam protivnik dosta poteza ove vlade ali jesam za realizaciju ovog kanala i sve sto donosi prosperitet Srbije.

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu da bi na ovu i slicne teme gde se politicki sukobljavate i dajete besmislene politicke komentare bez argumentacije a radi samo politicke borbe i sopstvene SEBICNOSTI.

Ovo pisem zbog posetilaca B92 koji nisu upoznati sa mogucnoscu manipulacije komentara i glasova za i protiv njih u politicke i propagadne svrhe.


Link ka obrazovanju ko ga zeli:
www.grf.bg.ac.rs/.../papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf‎

A na to da je kod nas i u blizini slab razmestaj vodenih tokova samo cu da se nasmejem:):):) A posebno ste me nasmejali sa cisternama pa nismo mi pustinja. Mozda da odete pored Dunava sada kada naidje poplavni talas pa malo zahvatite sakom i napunite vas "KANAL" ovaj preskocite i javite nam kako je bilo vase pretakanje iz supljeg u prazno.

Sitničar

pre 10 godina

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu
(DPolitika, 9. jun 2013 20:18)
Evo, prošlo je jedan iza ponoći, sada dežuraju oni normalni, neopterećeni politikom. Da se uvek takvi pitaju ne bi postojala železara Smederevo i druge promašene investicije. Tako da mi brend "PIM" baš ništa ne garantuje po pitanju ovog projekta - zašto bi on bio bolji od drugih ondašnjih promašaja?
Što se UN i EU tiče, zašto bi oni bili protiv ovoga projekta? Njima je super da postoji takav prolaz. Rentabilnost nije njihova briga, već onoga ko je gradio.
Pročitao sam PDF koji si linkovao, ima tamo zanimljivih podataka:
- maksimalna nosivost brodova bi bila do 1350 t.
- ušteda bi bila 1.6-2 $/t tereta
Ako je tačan podatak koji sam negde pročitao, da bi godišnji troškovi održavanja celog sistema bili oko pola milijarde dolara, ispada da bi samo za pokrivanje tih troškova moralo da godišnje prođe oko pola miliona brodovlja. Računam da se ne bi moglo naplatiti više od 1000$ po brodu. Ostaje da visi pitanje - zašto bi neko ko ima 20000t tereta tovario na petnaest brodova (isto toliko kapetana i druge posade), kada to sve može da utovari na jednu instalaciju i sjuri se do Crnog Mora?
Što se hidrocentrala tiče (na Moravi, ili drugde), treba ih graditi - biće pola veka da nismo napravili nijednu.

Milica

pre 10 godina

(Uvek protiv !, 9. jun 2013 17:32)

Nas ustvari niko ni ne pita šta mi podržavamo, nego se ovako samo praznimo, komentarišući nešto na šta ni najmanje nemamo uticaj. Ako političari vide da će njima u korist ići da se uzme kredit, ako će oni od toga obezbediti i svoje sedmo koleno, a zadužiti naše (građansko) sedmo koleno, kredit će biti uzet, kakav god projekat (koji je tu da opravda kredit) bio. Ljudi su, bar poneki, svesni toga jer uče iz iskustva već 20 i kusur godina i oni su protiv toga, a ne protiv prosperiteta.

eon

pre 10 godina

Ljudi još nisu ni počeli pravo sa ispitivanjima, merenjima i procenama... a naši pametni pseudoevropejci na komentarima već doneli i rezultate i presudu po deseti put. Sa sve svojim politički podobnim merenjima kako su svi drugi ludi, samo su oni pametni.

Plivac

pre 10 godina

Tim idejnim cudom koje se proteze od BG do Soluna bih trebao da plivam oko 680 km. A danas vec imam gotov plovni put od BG do Lisky (velika luka na uscu Dunava u Crno more u Rumuniji) kojim plivam 1050 km. Znaci razlika je oko 320 km. Za samu Srbiju to bi bio projekat propasti. Ali ovako ako bi ucestvovale Grcka, Makedonija i mozda Bugarska (jer bi sve imale neke svoje koristi)OK? To bi bila varijanta. Inace BANKROT!
Tema za zamajavanje!

НЕМАЧКО СРПСКИ ИНТЕРЕС

pre 10 godina

Канал Дунав-Морава-Вардар је ОДЛИЧНА идеја, али под ДВА услова:
1). да то све финасира ЕУ (Немачкој највише одговара скраћени пут до Суеског канала и даље према Индији),
2). ми да користимо воду за наводњавање њива..

nazadni

pre 10 godina

@Politika Iz tvog potpisa se vidi da si se ozbiljno primio na politiku pa to projektujes na mene iako slovcem nisam pomenuo politiku.A za tvoju informaciju o SVIM partijama mislim sve najgore i da je do mene nijedan od njih do kraja zivota sunca ne bi video.Mislim prvenstveno na prfesionalne politicare tj. lopove.Sto se kanala tice sto je babi milo to joj se i snilo.I jos nesto,mi nemamo sta da izvozimo. l

Okean

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.
(Smarty, 9. jun 2013 17:11)
Smarty,
kanal se ne gradi za prekookeanske brodove vec za recne barze, jer su prekookeanski brodovi mnooogo veliki za kanal a i za Dunav (pretovar bi sa prekookeanskih brodova na barze bio u Solunu).
Isplativo... :-)))

Gradjevinac hidras

pre 10 godina

DPolitika

U Beogradusu na gradjevinskom fakulteta odrzana vec dva skupa sa nasim strucnjacima gradjevincima onda instituta Jarosalv Cerni, meteorolozima itd. Veomo ozbiljan skup ii temeljeno pripremljen i argumentovano se razgovaralo. Danas na svetu moze sve da se napravi. I zgrade od kilometar visine.Moze i ovaj kanal ako neko hoceda se kocka i da ulozi pare.Ali. Na tom skupu se doslo do zakljucka da kanal ne bi bio rentabilan za nekog koncesionara a veoma skup projekat. Od Renija do Beograda nosivost barzi samohodki je 1300 tona.Sa guracem u konvoju moze da bude 5 barzi.Uglavnom se prevozi rasuti teret.Iskoriscenost tog plovnog puta je 40 %.Hidroloski je mnogo bolji Dunav od Morave.Konezi vec koriste luku Constanza ali svoju robu i ne teraju Dunavom do srednje Evrope.Kanal Rajna Majna svake godine belezi pad prometa za 5%.Luka Rotedradam za kontejnerski saobracajse prosiruje za novih 3 km i za Roll-on kontejnere i brodove nosivosti od 350 hiljada tona nosivosti sto daleko pojeftinjuje prevoz kontejnerskim saobracajem

repus

pre 10 godina

ово недај боже и да се уради једино браћа грци има да трљају руке кад буду уградили водомер и сваку капљицу воде има да нам, буразерски наплкате по један еуро због загађења мора баш као што су нам деведесетих браски наплаћивали визе да нам помогну

Lošmi

pre 10 godina

(Smarty, 9. jun 2013 17:11)

Ne nece ploviti prekookeanci :>

Prekookenac dodje do Soluna i tu se roba (kontejneri) prebaci na recne barze koje ce da plove kanalom.

Icebreaker

pre 10 godina

kapiram spojeni bazeni vode koji ce da se pune ko zna koliko...spojeni hidrocentralama...oce li neko biti potopljen u tim bazenima :)))

bm

pre 10 godina

'a na toku Morave bilo bi izgrađeno još pet hidrocentrala' - rece covek i ostade ziv. Moze li neko da mi objasni gde se nalaze te, vec izgradjene, elektrane na Moravi?
Projekat ce se sigurno isplatiti... ovim Kinezima, koji nisu ovde dolazili samo da vide 'netaknutu' prirodu. Naplatice oni to fotografisanje prirodnih lepota, vise od najbolje placenih svetskih umetnickih fotografa. I da, Kinezi ne moraju da se brinu, ako nisu stigli da sve fotografisu, da ce industrijalizacija da unisti netaknutu prirodu. Srbija je sa tim zavrsila jos u prvoj petoleci, od 45. do 50., jos u proslom veku. Mada, cujem i sada se 'nako stidljivo pominje 'reindustrijalizacija'... ko zna, ako Mladjo bude uporan mozda mu dadnu neku paru i za to....

Sitničar

pre 10 godina

@obi van

Valda je jasno da ovo neće niko finansirati, jer je obična politička petarda. Problem je što će neko da digne lovu na izrade projekata, mišljenja, osnivanje agencija i instituta za kanal, putovanja u Kinu...

Košta to već i sada, dok je besplatno. Doći će vreme kada ne bude. Najgore bi bilo da se zaista nešto započne.

Lazović Milanko

pre 10 godina

Verujem u isplativost i u uspeh projekta jer verujem doktoru Punišiću, kome sam pokazalo se spravom verovao i pre dvadeset godina kao mladom stručnjaku na početku profesionalne karijere. Posebno mi je zadovoljstvo to što su nadležni prepoznali stručne kopetencije g-dina Punišića kome je ovaj projekat pored struke i hobi. Društvo koje projekte poverava ljudima kojim je struka još i hobi, može da očekuje samo benefite.
Profesore samo napred i zanemari ljude koji se protive ovom projektu veruj mi to su ljdi iz političkog "moravskog mulja" koje više niko ne tretira.

Rudi

pre 10 godina

Izvaredan projekat za Srbiju, ali i Makedoniju i Grcku. Ako kineski strucnjaci ocene da je isplativ nece biti prepreka posto Kinezi raspolazu potrebnom tehnologijom.

modesty

pre 10 godina

Jako se radujem! Ovakav prohekat od malih drzavica pravi istinske i dugotrajne 'lidere u regionu'. Ne osvrtati se na ptice zloslutnice i napred u nove radne pobede :)

aca

pre 10 godina

a da li je moguce preusmeriti tok reke morave,naravno kad se spoji dole sa vardarom i napraviti krak dunava,tako ce ovaj kanal imati dovoljno vode.

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Prvo treba Skolovati kadar za potreba kanala i centrala na kanalu,izgubili bi u startu 5 godina ali dobili i kadar mlad obrazovan koji bi kasnije i upravljali.Kinezi nam nude kredit koji bi oni platili svoje radnike i strucnjake.

Rezon

pre 10 godina

Kod nas je zavladao mentalitet preprodaje na malo (godinama ziveli od prodaje porodicnog srebra) tako da sve sto izlazi iz tog okvira izaziva podozrenje , odbojnost pa cak i zluradost...

Robert

pre 10 godina

Neki se ovde predstavljaju kao veliki strucnjaci, koji imaju potrebna znanja i reference, ucestvovali na vise projekata i kompetentniji od kineskih (i evropskih) inzenjera. Malo skromnosti za laike nije na odmet.

obi van

pre 10 godina

sta ste svi udarili u brigu hoce li se isplatiti koliko kosta odrzavanje. onaj ko bude finansirao ce iskalkulisati rizik i finansirati gradnju a to nije Srbija. ne bojte se vi da su investitori budale- nije to socijalisticki projekt.

Lošmi

pre 10 godina

jel ima neko prestavu koliko kosta odrzavanje i ciscenje ovakvih kanala??
zeleznica bi bila 100x jeftinija.
(xRade, 9. jun 2013 22:45)

Zeleznica je jeftina ako je odrzavas ko sto mi odrzavamo nasu. Ako pak hoces ozbiljnu zeleznicu (cak ne brzu vec da ovu nasu dovedemo na normalan nivo) e to te kosta 4milijarde evra. Barem se toliko pominjalo ranije. Moguce da zbog daljeg propadanja, brojka je danas veca.

Petar

pre 10 godina

"U Kini industrijalizacija sve više uništava prirodu, a ovde je ona još sačuvana" - priča nam inženjer u srpskom delu delegacije poznat kao „mister Li“.

"Takođe, kod nas gde god da se okrenete naiđete na stotine i hiljade turista, dok ovde toga nema. Čovek može na miru da uživa."
Sve je receno,po obicaju rekao je neko drugi. Mi bi da oremo blago koje imamo, ali to ne znamo da iskoristimo i necemo.

Geek

pre 10 godina

Smo se vi smejte, cak i jeste pomalo smesno ali zamislite da je sve to moguce i da se cistom mamtemetikom (batali politike, vlasti acu maldju) dokaze da je to super nesto... bezuslovno se krene u tu realizaciju i to ti je kao da neko prosipa dzakove zlata po ovoj zemlji, zamislite samo to!

Igor struja

pre 10 godina

Morava je potok,a reka podivljala postane samo u navratima tokom proleca i to ne svako.
Kad citam hroniku i kad vidim da se neko udavio u moravi,zaista se zapitam kako je uspeo?!
PS.Morava nije Drna,drina je zaista reka

rema

pre 10 godina

holandjani su u 17 veku na moru izgradili grad, ito su to venicijanci uradili par vekova ranije... a za nas je kanal koji povezuje vise plovnih reka, nezamisliv... sto je jos gore niko ne vidi cemu bi sluzio...
epa dragi moji,vi mislite da je metro ili auto put investicija, pa gresite! nama treba put za izvoz van Evrope, a ovo je direktno veza sa severnom Afrikom i sa bliskim istokom... a njima su nasi proizvodi vise nego zanimljivi... zaboravite vise Pariz i Brisel, to je za nas drugi Svet...

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

Voda pokriva 2/3 povrsine planete zemlje, a ako ti to nije dovoljno imas sada poplavni talas iz dunava koji u jednom cugu moze da napuni ceo kanal cak da je skroz vestacki tj. bez raka koje ce ciniti jedan njegov deo...

Dokle vise sa time da nema vode?

Ako imate neku drugu argumentaciju voleo bih da je cujem a za Srbiju je sramota da nemoze da sprovede nijedan veci civilni gradjevinski infrastrukturni projekat samostalno i bez tudje pomoci.


@milan

Sto se brines oko novca koji ionako nemamo ni za hranu kako cemo moci da pravimo kanal gladni a jos malo pa ni pameti necemo imati jer svi sto znaju nesto otici ce u drzave koje mogu da im pruze mogucnost da realizuju svoje ideje. Mnogi ce otici i u Kinu kao zemlju budunosti u kojoj se rec NEMOGUCE nekoristi tako cesto kao kod nas.

Da si amlo citao ovu vest kao i druge na ovu temu procito bih da Kineska kompanija radi studiju izvodljivosti te da ce se u okviru te studije delom osvrnuti i na isplativost.

Pored svega navedenog radjene je vise raznih studija pre 30 i vise godina i svaka je bila za izgradnju kanala ali ocigledno nismo sposobni za velike gradjevinske poduhvate.

Ovde kada coveku kazes da moze da naprimer treba da se probije zid on kaze nemoguce kao da u gradjevinarstvu postoji nemoguce a ne kako to izvesti i koliko to kosta....

Meni je totalno nebitno ko bi napravio kanal bitno je da ga napravi to kazem zbog toga sto je vecina komentara protiv izgradnje na politickoj osnovi.

Lazović Milanko

pre 10 godina

Verujem u isplativost i u uspeh projekta jer verujem doktoru Punišiću, kome sam pokazalo se spravom verovao i pre dvadeset godina kao mladom stručnjaku na početku profesionalne karijere. Posebno mi je zadovoljstvo to što su nadležni prepoznali stručne kopetencije g-dina Punišića kome je ovaj projekat pored struke i hobi. Društvo koje projekte poverava ljudima kojim je struka još i hobi, može da očekuje samo benefite.
Profesore samo napred i zanemari ljude koji se protive ovom projektu veruj mi to su ljdi iz političkog "moravskog mulja" koje više niko ne tretira.

modesty

pre 10 godina

Jako se radujem! Ovakav prohekat od malih drzavica pravi istinske i dugotrajne 'lidere u regionu'. Ne osvrtati se na ptice zloslutnice i napred u nove radne pobede :)

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Prvo treba Skolovati kadar za potreba kanala i centrala na kanalu,izgubili bi u startu 5 godina ali dobili i kadar mlad obrazovan koji bi kasnije i upravljali.Kinezi nam nude kredit koji bi oni platili svoje radnike i strucnjake.

eon

pre 10 godina

Ljudi još nisu ni počeli pravo sa ispitivanjima, merenjima i procenama... a naši pametni pseudoevropejci na komentarima već doneli i rezultate i presudu po deseti put. Sa sve svojim politički podobnim merenjima kako su svi drugi ludi, samo su oni pametni.

DPolitika

pre 10 godina

@nazadni

A da se ipak malo obrazujete vi iz DS, LDP i ostalih prekogranicnih botovskih timova(ima ih i SNS ali vas ima najvise i najdosadniji ste) koji uporno na ovu i slicne temu dajete negativne komentare iako su UN davno ocenile taj kanal perspetivnim a Evropska Ekonomska zajednica(pre nego sto je postala EU) je cak zapocela njegovu realizaciju finansiranjem uredjenja toka reke Vardar. Ili je pak cilj lupati protiv svega pa i necega korisnoga samo ako niste za politicku opciju koja pokusava realizaciju. Veliki sam protivnik dosta poteza ove vlade ali jesam za realizaciju ovog kanala i sve sto donosi prosperitet Srbije.

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu da bi na ovu i slicne teme gde se politicki sukobljavate i dajete besmislene politicke komentare bez argumentacije a radi samo politicke borbe i sopstvene SEBICNOSTI.

Ovo pisem zbog posetilaca B92 koji nisu upoznati sa mogucnoscu manipulacije komentara i glasova za i protiv njih u politicke i propagadne svrhe.


Link ka obrazovanju ko ga zeli:
www.grf.bg.ac.rs/.../papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf‎

A na to da je kod nas i u blizini slab razmestaj vodenih tokova samo cu da se nasmejem:):):) A posebno ste me nasmejali sa cisternama pa nismo mi pustinja. Mozda da odete pored Dunava sada kada naidje poplavni talas pa malo zahvatite sakom i napunite vas "KANAL" ovaj preskocite i javite nam kako je bilo vase pretakanje iz supljeg u prazno.

aca

pre 10 godina

a da li je moguce preusmeriti tok reke morave,naravno kad se spoji dole sa vardarom i napraviti krak dunava,tako ce ovaj kanal imati dovoljno vode.

genije

pre 10 godina

Pljuc, pljuc :)
A da krenemo redom:
- na gomilu postavljenih pitanja, već je odgovoreno u članku no ko će to bre da čita
- ovo do sada ništa ne košta Srbiju (Kinezi plaćaju studiju izvodljivosti)
- kako oni sebi rade studiju izvodljivosti njihova stvar jer:
- svi su svesni da Srbija ovo ne može da finansira ni novcem (kog itekako nemamo) ali NI KREDITOM (niko nam neće dati kredit od 10 milijardi dolara na ovoliku zaduženost i stanje u ekonomiji - sve i da nam posle sve pokupe pa i gaće poskidaju nemaju ga od čega naplatiti)
Dakle ostaje samo koncesija - ne treba biti genije pa to videti... A ako već zaključe da im je isplativo i uzmu koncesiju na 30-50 godina, nek' rade šta god hoće (još ćemo se ovajditi i pored ministrovih "par procenata")

Ali nema veze: pljuc, pljuc :)

MISTER LI

pre 10 godina

Kad kinezi iskopaju kanal predlazem da ga umesto vode(koje uostalom nema dovoljno) napunimo TOMOVACOM koja ce moci da se koristi kao pogonsko gorivo tako cemo dobiti potpuno
besplatan transport

Rudi

pre 10 godina

Izvaredan projekat za Srbiju, ali i Makedoniju i Grcku. Ako kineski strucnjaci ocene da je isplativ nece biti prepreka posto Kinezi raspolazu potrebnom tehnologijom.

Igor

pre 10 godina

Jel može neko pametan da mi objasni u čijem je interesu da robu prevozi od Soluna do Beograda Moravom i kako to može da bude isplativo za nas? Zar nije veći deo te robe/sirovina namenjen Zapadnoj Evropi? A već postoje luke u Rijeci, Trstu, itd.

Uvek protiv !

pre 10 godina

Pored ovoliko negativnih komentara besmisleno je da ja napisem jos jedan.
Razmisljao sam o necemu drugom :
Da li postoji nešto , nekakav projekat , nekakva ideja za razvoj Srbije koju bi mi podržali ?!!
Poslednjih 25 godina samo unistavamo sve što je izgradjeno za vreme SFRJ i mnogo ranije.Kompletnu privredu smo unistili i prodali je raznim prevarantima.
Počeli smo i prirodu neumorno da uništavamo ...
Pa zar nije normalno da podrzimo nekakav razvojni program ili projekat, svejedno ko stoji iza njega ?!!
Možda je nama ovako i najbolje, neka drugi napreduju a mi ćemo gledati i čekati nekakvo čudo da se desi.

Cirkus

pre 10 godina

Cirkus od delegacije.Zamisli ispituju isplativost na osnovu mape i foto aparata. Mozda i mobilni sve toslikaju. Kinezi kada krenu negde bez mesec dana se ne vracaju u Kinu.I jos kazu turizam a ovde mira.Pa njih ima vise od milijarde.I na kraju sta ce ovaj Drzavni sekretar da kaze kada je postavljen od Ministra

Bob Rock

pre 10 godina

KInezi love velike i ozbiljne posove, ako oni odluce da imaju ainteresa eto nama kanala za 10 godina najvise!
(DEjan, 9. jun 2013 21:04)

A sta ako kinezi odluce da je njihov strateski interes da svi radikali u roku od 6 meseci moraju da nauce pravopis i gramatiku?

milan

pre 10 godina

Pet do dvadeset godina bi trajala izgradnja, o trosku niko ne govori i koja korist bi bila ili bolje receno morala biti da se to isplati i kada bi se to isplatilo ako u opste. Nasi autoputevi, ako bi veliki giganti koristili kanal, bili bi zakrceni kamionima ali se bojim da bi taj deo uspeha nama vec preseo a da negovorimo o prirodi koja bi bila u srcu Srbije unistena. Nedajmo da nam zarad svojih spomenika Srbiju cepaju na dva dela to ekonoski nebi bilo nikako opravdano nego samo cist prestizni spomenik jednom ministru i vladi koja ima sledecih godina druge probleme. I ako se financira nije zabadava to bi kostalo ogromnu sumu novca a mi se danas borimo da prezivimo pa nema mesta takvim utopijama.

citizenkane

pre 10 godina

Ha, ha.. ma ovo sve nema nikakve zeze sa zivotom. Blizi se rekonstrukcija vlade,a ministar rudarstva pokusava da prikrije da je najgori od svih.... Ha ha

Plivac

pre 10 godina

Tim idejnim cudom koje se proteze od BG do Soluna bih trebao da plivam oko 680 km. A danas vec imam gotov plovni put od BG do Lisky (velika luka na uscu Dunava u Crno more u Rumuniji) kojim plivam 1050 km. Znaci razlika je oko 320 km. Za samu Srbiju to bi bio projekat propasti. Ali ovako ako bi ucestvovale Grcka, Makedonija i mozda Bugarska (jer bi sve imale neke svoje koristi)OK? To bi bila varijanta. Inace BANKROT!
Tema za zamajavanje!

cool

pre 10 godina

hoce li konacno prestati sa ovom gluposcu? pet nezavisnih zapadnih strucnjaka svaki za sebe da odradi procenu isplativosti i cela nasa stucna "elita" zajedno to da uradi pa da vidimo da li je ili nije isplativo.

strucnjaci

pre 10 godina

Mene ovo podseca na rafineriju koja je trebalo da bude izgradjena u Smederevu. Dosle neke bitange (sa osnivackim kapitalom od 500 evra, verovatno pozajmljenim) koje se presvlace u automobilima da bi prisustvovale sastanku. Onda huka buka, na foru htele da od Agro banke uzmu pare, kupe bez dinara zemljiste od grada, a onda presele neku napustenu rafineriju iz Holandije. Malo zaludjivali narod, kad su videli da nema nista od para, oni pobegli. Meni i ti Kinezi neozbiljno deluju, pogotovo sto idu sa fotoaparatima kao turisti da posmatraju Moravu. Zaludjuju nas ko malu decu ali dobro mora na necemu da pociva ova Vlada i da se skupljaju politicki poeni.

repus

pre 10 godina

ово недај боже и да се уради једино браћа грци има да трљају руке кад буду уградили водомер и сваку капљицу воде има да нам, буразерски наплкате по један еуро због загађења мора баш као што су нам деведесетих браски наплаћивали визе да нам помогну

Pantelija

pre 10 godina

Aaaa, sad shvatam.Onih 100 mlrd. investicija o kojima smo slusali u predizbornoj kampanji su u stvari novac koji ce Srbija da ulozi u ovaj "cardak ni na nebu, ni na zemlji". A da, i sve to da bi neki "Sojic" mogao da bude kapetan na belu ladju.
If you know what I mean?

Gera

pre 10 godina

Cekaj bre ovi nasi jos planiraju da od potoka naprave Suetcki kanal ?mada kad bolje razmislim mi smo bogata zemlja svi rade svi primaju plate sve funkcionise mogli bi da odvojimo jedno 10 milijardice za ovo svetsko cudo nikakav problem hahahah o zemljo medj sljivama (kad ih uvezemo iz Turkmenistana) REVOLUCIJA!!!! ODMA !!!! JER SUTRA NAS VISE NEMA!!!!!

DARKO

pre 10 godina

Srbija nije u stanju da kroz ravnu Vojvodunu zavrsi auto-put, nije u stanju da ocisti kanal Dunav-Tisa-Dunav koji je pretvoren u barustine....i da ocisti brojne zapustene lokalne kanale, punih djubreta i crkotina a hoce da prekopa put za brodove do Grcke???? Srbija nema 3 miliona eura da se nabave protiv-gradne rakete koje uzgred mi i proizvodimo i time zastiti muku seljaka a ima za .....budalastine!!!

obi van

pre 10 godina

sta ste svi udarili u brigu hoce li se isplatiti koliko kosta odrzavanje. onaj ko bude finansirao ce iskalkulisati rizik i finansirati gradnju a to nije Srbija. ne bojte se vi da su investitori budale- nije to socijalisticki projekt.

milos

pre 10 godina

Ma ljudi osposobite tu prugu pa ne postoji jeftiniji nacin transporta robe od pruge. Drugo napravimo taj auto put. Pa kad sve napravimo I iskoristimo toliko da se stvaraju redovi na naplatnim rampama a zeleznica ne moze da stigne da sve prebaci onda da kopamo kanal. Ne koristimo ni 5 % od onoga sto imamo a hocemo neke kanale. Drugl taj kanal ce potopiti prugu I put u Grdelickoj klisuri sto znaci da cemo morati da premestamo put I prugu za ekoliko desetina kilometara. Ne verujem da ce to Kinezi da plate. Oni ce da plate kanal al stvari kao sto su izmestanje pruge I puta to njih nece ds zanima. Takodje nisam cuo da su bili u Makedoniji I Grckoj da obidju Vardar. Bez toga ne moze studija da se pravi. Zaustavite ove ljude I preusmerite ih da rade nesto korisno. Da se ocisti Morava I pritoke da se Dunav koristi maksimalno koliko moze I jos drugih milion stvari koje trebaju Srbiji odmah.

balega sa asfalta

pre 10 godina

Ovaj narod je pokvaren, jer cim kinezi budu videli koliko ce politicari i razni paraziti hteti da se ugrade ima odma da pobegnu.
Juzni tok i energo blok u rafineriji Pancevo zbog toga i dalje nisu poceli da se grade, takodje i rafinerija u Novom Sadu.

sumadinac

pre 10 godina

Manite se tokova i plasirajte investicije u agrar.Fiat milijardu evra-2000 zaposlenih.Agrar milijardu evra 30000-50000 zaposlenih. Hrana sve skuplja.Danas jagode 220 dinera ,ko u Londonu.

Smarty

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.

Vojvodjanin

pre 10 godina

Marija Terezija je izgradila brdo velikih kanala po Vojvodini koji i danas postoje,vecina su spojeni i sa Dunavom.Izjava da bi izgradnja tog kanala pomogla navodnjavanju ne stoji s obzirom da se vec postojeci kanali na mnogo plodnijoj zemlji nemarom Srbije ne koriste.

НЕМАЧКО СРПСКИ ИНТЕРЕС

pre 10 godina

Канал Дунав-Морава-Вардар је ОДЛИЧНА идеја, али под ДВА услова:
1). да то све финасира ЕУ (Немачкој највише одговара скраћени пут до Суеског канала и даље према Индији),
2). ми да користимо воду за наводњавање њива..

Okean

pre 10 godina

Slazem se da sa danasnjom tehnologijom izgradnja ovakvog kanala nije problem, ali da li se isplati? Prvi sam za izgradnju tog kanala, jer bi on doneo mnogo na prestizu nase zemlje, ali samo ako se isplati.
Da ga gradimo samo zbog nas sigurno ga nikad necemo isplatiti. A da li se isplati Evropi - ja na to gledam ovako: krene prekookeanski brod uzvodno Vardarom i do granice Makedonije treba mu sigurno jedan dan (mora da predje bar 2 prevodnice). Onda uzvodno do ispred Skopja (jos bar 3-4 prevodnice) jos 2 dana. Onda ulazi u vestacki kanal da bi usao u Juznu Moravu i tu potrosi jos jedan dan. A onda Juznom i Velikom Moravom do dunava (niz 6-8 prevodnica) sigurno jos tri dana. Onda Dunavom do luka Zapadne Evrope jos 3 dana. Na to dodajte jos 2-3 dana na nase (i makedonske) "revnosne" carinike - dakle treba mu 2 nedelje! U isto vreme, ako se odluci da plovi kroz Gibraltar, mozda ce ploviti malo duze, ali znatno, znatno krace! Sta mislite, na sta ce se brodarske kompanije odluciti?
Toliko o isplativosti kanala.
(Smarty, 9. jun 2013 17:11)
Smarty,
kanal se ne gradi za prekookeanske brodove vec za recne barze, jer su prekookeanski brodovi mnooogo veliki za kanal a i za Dunav (pretovar bi sa prekookeanskih brodova na barze bio u Solunu).
Isplativo... :-)))

Dragan

pre 10 godina

NEce kinezi odustati zato sto je to nemoguce uraditi, ili zato sto je neisplativo (tehnologija postoji - mi je nemamo, ali je oni imaju). Otici ce kad upoznaju Srbe - smucice im se zivot.

Aik

pre 10 godina

Znaci ovako ja u paracin sednem na brod i u solun na more. Projekat je strava, tu je lova. Recite mi samo koliko ce karta da kosta? Povratna normalno...

nazadni

pre 10 godina

@DPolitika Te 2/3 vode na kugli zemaljskoj u odnosu na nasu zemlju su lose rasporedjene tj daleko.Dunav je nesto blizi nego okeani pa bi tu posao mogle da odrade cisterne i taj fantasticni kanal (jarak) napune vodom.Hajte manimo se sale jer od sale se i deca radjaju.

milan

pre 10 godina

@DPolitika:
Nauči prvo pravopis. Onda bi mogao da napraviš projekat kako da delom vode sa 2/3 zemljine površine navodnjavamo pustinje, na primer Saharu. Pošto imaš ideju da Dunav može teći uzvodno, sa minimalnim utroškom energije.

ideja

pre 10 godina

Ne znam zasto ne ponuditi vlasnistvo nemcima u zamenu za gradnju kanala i eu clanstvo.
ako se njima isplati, nama jos bolje.
mi i onako nemamo sta da izvozimo,osim birokratiju i lepe zene.

Milos

pre 10 godina

@Ajmo dezurni ismevaci, navalite.
(Nikola, 9. jun 2013 14:37)

Nisu tu u pitanju nikakvi dezrni ismevaci vec zdrav razm, sami kinezi kazu ZAVISI OD ISPLATIVOSTI, dakle ako kazu nije isplativo nece biti od toga nista, drugo i da tvrrde da se isplati da li ce makedonija i gck pristati na kanal? sta ako jedna od njih kaze ne moze ???? sve to ima svoje pod jedan a pod dva svaka kineska ompanija ce poslati za svotu novca svoje inzenjere da "odmere teren" sto ne znaci da ce posao i zapoceti ... ima tu jos mnogo pitanja i podpitanja ali me mrzi da kucam

Milos

pre 10 godina

Ovaj kanal ce biti izgradjen onda kada bude nestalo vode na Zemlji i kada njena povrsina bude slicna onoj na Marsu, a tada nam sigurno nece trebati!

P.S. Ne bacam hejt, ali mi ni manje projekte ne mozemo da zavrsimo a kamo li tako nesto grandiozno!

zemun

pre 10 godina

Pa mi smo vec spojeni na luku Bar pa ni tu prugu ka Baru nemozemo da odrzavamo.
Ako neko od pobornika ideje moze da mi kaze koliko brodova iz Kine se pretovari u Baru i onda do Beograda prugom a dalje ka Nemackoj brodom?
Nijedan?Zasto?
Zato sto se neisplati uloziti u prosirenje luke Bar i modernizaciju pruge.Ali vazno da ce isplatiti ulaganje u kanal od 600km.

Sto se tice ovih sto spominju kako eto treba da se gradi jer sve zemlje grade velike projekte reci cu samo da su panamski i suecki kanal u to vreme gradile najvece ekonomske sile na svetu i da nije bilo lako.

Suecki kanal duzina 180km a skracuje putovanje za nekoliko hiljada kilometara a ovaj nas 600km.
Zar je moguce da neko veruje da ovo rade ljudi sa 2g mozga?

CH

pre 10 godina

Nismo sposobni da održavamo kanale u Vojvodini nemamo ni brodove pruge su nam ocajni voz je išao brže u XIX veku koridora su nam ukrali nekoliko puta i mi hoćemo novi kanal Nova šansa za kradju ili neko želi izgraditi spomenik sebi pamtice narod ne treba spomenik Srbija živi na nivou samo neke zaostale afričke zemlje Vi ste željeli dobili ste zasluženo

Rezon

pre 10 godina

Kod nas je zavladao mentalitet preprodaje na malo (godinama ziveli od prodaje porodicnog srebra) tako da sve sto izlazi iz tog okvira izaziva podozrenje , odbojnost pa cak i zluradost...

bm

pre 10 godina

'a na toku Morave bilo bi izgrađeno još pet hidrocentrala' - rece covek i ostade ziv. Moze li neko da mi objasni gde se nalaze te, vec izgradjene, elektrane na Moravi?
Projekat ce se sigurno isplatiti... ovim Kinezima, koji nisu ovde dolazili samo da vide 'netaknutu' prirodu. Naplatice oni to fotografisanje prirodnih lepota, vise od najbolje placenih svetskih umetnickih fotografa. I da, Kinezi ne moraju da se brinu, ako nisu stigli da sve fotografisu, da ce industrijalizacija da unisti netaknutu prirodu. Srbija je sa tim zavrsila jos u prvoj petoleci, od 45. do 50., jos u proslom veku. Mada, cujem i sada se 'nako stidljivo pominje 'reindustrijalizacija'... ko zna, ako Mladjo bude uporan mozda mu dadnu neku paru i za to....

Robert

pre 10 godina

Neki se ovde predstavljaju kao veliki strucnjaci, koji imaju potrebna znanja i reference, ucestvovali na vise projekata i kompetentniji od kineskih (i evropskih) inzenjera. Malo skromnosti za laike nije na odmet.

Sumadinac

pre 10 godina

Ljudi kakav kanal? Pustite te gluposti pa ni autoput nemamo do Soluna! Ono sto ima je ocajno kako kroz Srbiju tako i kroz Makedoniju a i kroz Grcku. A tamo gde je magistrala autoput se pravi kao Skadar na Bojani. Mrko nisi napravio ni 30km autoputa za 5 godina pa si dorastao za kanal.,a prosetaj se do Nemacke da vidis kako se prave putevi.

Sitničar

pre 10 godina

@obi van

Valda je jasno da ovo neće niko finansirati, jer je obična politička petarda. Problem je što će neko da digne lovu na izrade projekata, mišljenja, osnivanje agencija i instituta za kanal, putovanja u Kinu...

Košta to već i sada, dok je besplatno. Doći će vreme kada ne bude. Najgore bi bilo da se zaista nešto započne.

Geek

pre 10 godina

Smo se vi smejte, cak i jeste pomalo smesno ali zamislite da je sve to moguce i da se cistom mamtemetikom (batali politike, vlasti acu maldju) dokaze da je to super nesto... bezuslovno se krene u tu realizaciju i to ti je kao da neko prosipa dzakove zlata po ovoj zemlji, zamislite samo to!

roki

pre 10 godina

Iskreno,
Posto se radi o projektu koji bi 'pokrivao' tri nezavisne drezave, [Srbija, Makedinija i Grcka] za ikakav iole ispravan pristup PRVO bi trerbalo da se sastanu predstavnici sve te tri drzave i da izraze da imaju zaajednicki interes za projekat, zajednicki dogovore/angazuju nekoga da uradi preliminarnu [napominjem preliminarnu] studiju kojom ce se ispitati dali se to isplati.
Umesto toga, mi imamo 'slobodne strelce' - ministre [Bacevic], a koji pricaju da je kanal njihov vekovni san, a kada bude upitan dali je bilo ikakvih razgovora o tome sa Makedonijom i Grckom, kaze da nije.

Igor struja

pre 10 godina

Morava je potok,a reka podivljala postane samo u navratima tokom proleca i to ne svako.
Kad citam hroniku i kad vidim da se neko udavio u moravi,zaista se zapitam kako je uspeo?!
PS.Morava nije Drna,drina je zaista reka

Icebreaker

pre 10 godina

kapiram spojeni bazeni vode koji ce da se pune ko zna koliko...spojeni hidrocentralama...oce li neko biti potopljen u tim bazenima :)))

Vojvođanin

pre 10 godina

"Srbija bi dobila i efikasan sistem navodnjavanja",Kaže naš profesor-stručnjak,a verovatno i expert.Pa Vojvodina ima pola veka, kanal Dunav-Tisa-Dunav,pa nas ubi suša i poplave,(efikasan sistem navodnjavanja).Problem je što smo neodgovoran narod.

Marko

pre 10 godina

Dokle vise sa ovim glupostima? Roba iz Kine ide direktno za Nemacku (Hamburg), Italiju (Napulj), Spaniju, Francusku, Veliku Britaniju, Holandiju, Belgiju, Dansku... Roba u srednju Evropu najcesce dolazi iz Nemacke, Italije, a i Hrvatska (Rijeka) se ukljucuje u trku. Sadasnji putevi su za neke malo duzi, ali su daleko brzi i razvijeniji, a samim tim i jeftiniji. Sta mislite koliko bi vremena i novca otislo na pretovar u Solunu? Najveci prekookeanski brodovi bi gubili stotine hiljada evra nedeljno, vise bi im se isplatilo da idu direktno u postojece luke...

Milica

pre 10 godina

(Uvek protiv !, 9. jun 2013 17:32)

Nas ustvari niko ni ne pita šta mi podržavamo, nego se ovako samo praznimo, komentarišući nešto na šta ni najmanje nemamo uticaj. Ako političari vide da će njima u korist ići da se uzme kredit, ako će oni od toga obezbediti i svoje sedmo koleno, a zadužiti naše (građansko) sedmo koleno, kredit će biti uzet, kakav god projekat (koji je tu da opravda kredit) bio. Ljudi su, bar poneki, svesni toga jer uče iz iskustva već 20 i kusur godina i oni su protiv toga, a ne protiv prosperiteta.

nazadni

pre 10 godina

@Politika Iz tvog potpisa se vidi da si se ozbiljno primio na politiku pa to projektujes na mene iako slovcem nisam pomenuo politiku.A za tvoju informaciju o SVIM partijama mislim sve najgore i da je do mene nijedan od njih do kraja zivota sunca ne bi video.Mislim prvenstveno na prfesionalne politicare tj. lopove.Sto se kanala tice sto je babi milo to joj se i snilo.I jos nesto,mi nemamo sta da izvozimo. l

Lošmi

pre 10 godina

jel ima neko prestavu koliko kosta odrzavanje i ciscenje ovakvih kanala??
zeleznica bi bila 100x jeftinija.
(xRade, 9. jun 2013 22:45)

Zeleznica je jeftina ako je odrzavas ko sto mi odrzavamo nasu. Ako pak hoces ozbiljnu zeleznicu (cak ne brzu vec da ovu nasu dovedemo na normalan nivo) e to te kosta 4milijarde evra. Barem se toliko pominjalo ranije. Moguce da zbog daljeg propadanja, brojka je danas veca.

Sitničar

pre 10 godina

Ali vi ste pametniji od instituta PIM i UN i EU zajedno. Dezurate od 8 ujutru do 01.00 nocu
(DPolitika, 9. jun 2013 20:18)
Evo, prošlo je jedan iza ponoći, sada dežuraju oni normalni, neopterećeni politikom. Da se uvek takvi pitaju ne bi postojala železara Smederevo i druge promašene investicije. Tako da mi brend "PIM" baš ništa ne garantuje po pitanju ovog projekta - zašto bi on bio bolji od drugih ondašnjih promašaja?
Što se UN i EU tiče, zašto bi oni bili protiv ovoga projekta? Njima je super da postoji takav prolaz. Rentabilnost nije njihova briga, već onoga ko je gradio.
Pročitao sam PDF koji si linkovao, ima tamo zanimljivih podataka:
- maksimalna nosivost brodova bi bila do 1350 t.
- ušteda bi bila 1.6-2 $/t tereta
Ako je tačan podatak koji sam negde pročitao, da bi godišnji troškovi održavanja celog sistema bili oko pola milijarde dolara, ispada da bi samo za pokrivanje tih troškova moralo da godišnje prođe oko pola miliona brodovlja. Računam da se ne bi moglo naplatiti više od 1000$ po brodu. Ostaje da visi pitanje - zašto bi neko ko ima 20000t tereta tovario na petnaest brodova (isto toliko kapetana i druge posade), kada to sve može da utovari na jednu instalaciju i sjuri se do Crnog Mora?
Što se hidrocentrala tiče (na Moravi, ili drugde), treba ih graditi - biće pola veka da nismo napravili nijednu.

Lošmi

pre 10 godina

(Smarty, 9. jun 2013 17:11)

Ne nece ploviti prekookeanci :>

Prekookenac dodje do Soluna i tu se roba (kontejneri) prebaci na recne barze koje ce da plove kanalom.

Gradjevinac hidras

pre 10 godina

DPolitika

U Beogradusu na gradjevinskom fakulteta odrzana vec dva skupa sa nasim strucnjacima gradjevincima onda instituta Jarosalv Cerni, meteorolozima itd. Veomo ozbiljan skup ii temeljeno pripremljen i argumentovano se razgovaralo. Danas na svetu moze sve da se napravi. I zgrade od kilometar visine.Moze i ovaj kanal ako neko hoceda se kocka i da ulozi pare.Ali. Na tom skupu se doslo do zakljucka da kanal ne bi bio rentabilan za nekog koncesionara a veoma skup projekat. Od Renija do Beograda nosivost barzi samohodki je 1300 tona.Sa guracem u konvoju moze da bude 5 barzi.Uglavnom se prevozi rasuti teret.Iskoriscenost tog plovnog puta je 40 %.Hidroloski je mnogo bolji Dunav od Morave.Konezi vec koriste luku Constanza ali svoju robu i ne teraju Dunavom do srednje Evrope.Kanal Rajna Majna svake godine belezi pad prometa za 5%.Luka Rotedradam za kontejnerski saobracajse prosiruje za novih 3 km i za Roll-on kontejnere i brodove nosivosti od 350 hiljada tona nosivosti sto daleko pojeftinjuje prevoz kontejnerskim saobracajem

Petar

pre 10 godina

"U Kini industrijalizacija sve više uništava prirodu, a ovde je ona još sačuvana" - priča nam inženjer u srpskom delu delegacije poznat kao „mister Li“.

"Takođe, kod nas gde god da se okrenete naiđete na stotine i hiljade turista, dok ovde toga nema. Čovek može na miru da uživa."
Sve je receno,po obicaju rekao je neko drugi. Mi bi da oremo blago koje imamo, ali to ne znamo da iskoristimo i necemo.