Petrunela
pre 10 godina
Komentari na ovu vest su tipa: "Da komšiji crkne krava" po jedinstvenoj poslovici u istoriji čoveka i ona oslikava naš genetski kod.
Utorak, 04.06.2013.
20:59
Zakon o radu pretrpeće značajne izmene, shodno kojima bi već za nekoliko meseci moglo biti lakše otpustiti radnika i zakinuti ga na otpremninama.
Izvor: Blic
pre 10 godina
Komentari na ovu vest su tipa: "Da komšiji crkne krava" po jedinstvenoj poslovici u istoriji čoveka i ona oslikava naš genetski kod.
pre 10 godina
Odgovornost je ono što očekujemo od drugih!
pre 10 godina
Ne volim pešake dok vozim, mrzim vozače dok šećem!
pre 10 godina
@dosta je!
Vi se šalite! Niko nikad nije tražio ekstreme koje ste naveli, ljudi traže osnovna prava pobogu! To je miljama daleko od 500000 dinara plate, 90 dana godišnjeg i ostale budalaštine koje ste naveli. Koliko vidim, ljudi traže osnovna prava, plata koja nije ispod minimalca i od koje MOŽE da se preživi, traže pravo da potroše svoj godišnji odmor za koga se broj dana određuje kolektivnim ugovorom, traže pravo na bolovanje (evo ja sad radim sa gripom jer je neko mene zarazio radeći sa gripom i mrzim ceo svet jer sam neispavana, umorna i iscrpljena od kašlja i temperature), pravo na koliku-toliku sigurnost da neće dobiti otkaz zato što je gazdi "dunulo" tako...
Ovo što ste napisali samo je tipična tirada vlasnika privatnih preduzeća. Ljudi pomenu platu veću od 20000 dinara mesečno i pravo na godišnji, vi odmah urlate i pominjete neke cifre od 500000 i godišnji od 100 dana... Da li vi uopšte čujete ljude i pošto ste sigurno vlasnik privatne firme, svoje radnike?
pre 10 godina
Komentari su mi neverovatni... Ili se aktivirala propagandna masinerija kojoj je cilj da pljuje po vlasti i obara joj rejting, ili smo mi stvarno bolesno drustvo...
Zemlja smo gde tek svaki treci radi, svi se slazu da smo ziveli bolje nego sto smo mogli (a i to je bilo bedno), ljudi cekaju i po 10 godina da rade ili su prinudjeni da se snalaze i rade na crno... A kad neko hoce da ukine neka nazovi prava (koja nemaju veze s vezom, ili se i onako ne primenjuju) onda se dize kuka i motika. I od svake, ma kako banalne promene pravite kao da se nebo rusi.
Dok u Srbiji svi ne shvate da smo mala i bedna zemlja, da se suocimo sa tim sta imamo i da lagano radimo na tome da nam bude bolje, umesto da se zalecemo i lepimo na sarene laze, nama nikada nece krenuti. Umesto toga cemo izglasavati ljude koji nam obecavaju kule i gradove, i koji ce lepo ziveti na nasoj bedi.
pre 10 godina
jes, najbolje sad da je tri godine ugovor umesto godinu dana, produze ti ugovor i ne prime te za stalno, znaci 6 godina ne mozes ni kredit da uzmes, planiras porodicu, nista. pa bravo. bravo.
ono, ako radnik valja, vidi se za godinu dana, bezobrazluk je drzati ga vise na odredjeno. da ne pominjem praksu koja do sada fino funkcionise u drzavnim preduzecima, dobijes ugovor na 6 meseci preko usluznog preduzeca i onda ga sa prekidima (dan-dca, cisto da se ne poveze staz) produzuju po 10 godina. sramota.
pre 10 godina
Plašim se i da razmišljam o tome. Sve se menja, i to ne samo kod nas, i to nažalost na gore. Ovo mi sve liči na uvertiru pred neki veći haos.
pre 10 godina
Čekaj malo, ja sam ostao bez reči. Kažu "Otpremnine moraju da se isplaćuju samo za onaj period koji je radnik proveo kod poslednjeg poslodavca", što znači da trenutno ako zaposliš nekog koji ima preko 50 godina to jest 30 godina radnog staža, i posle par meseci vidiš da ne želi da radi ništa, mora da mu platiš otpremninu kao da je radio kod tebe 30 godina. Pa nije ni čudo što smo propala država. Pored ovakvih zakona, da bog da bankortirali i da nas Albanci okupiraju. Ne zaslužujemo da postojimo kao država.
pre 10 godina
Sto se tice isplata otpremnine za ukupne godine radnog staža, to je besmisleno. Ali pitanje je kako ce to biti definisano zakonom kad kazu kod poslednjeg poslodavca. Da li to znaci da ako je neka fabrika privatizovana, odnosno promenio se vlasnik, da li se vreme za otpremninu racuna od promene vlasnika ili od pocetka radnog odnosa u toj fabrici. Sve mi se cini da ce biti ova prva varijanta.
pre 10 godina
...Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi...
(John Galt, 4. jun 2013 23:26)
John Galt, ja se nadam da se zezate, trolujete, uživate... Takođe se nadam da nikada neće biti otpušteni iz državne ustanove/preduzeća u kojoj ste, jer testirati vašu teoriju na sopstvenoj koži, u koliko u nju zaista verujete, može u krajnjoj liniji dovesti do suicidalnih promena.
Uživajte, i ostavite nas male nepismene, krezave i zatucane balkance otrovane komunizmom da vam makar malo ometamo vaš american dream way of life.
pre 10 godina
Sta to bese pravo na rad i pravo na zivot... dragi sugradjani pripremite svoje grbace za nastupajuce strance feudalce.Dobro je da ce da nam uvezu najsavremeniju tehniku, ma sve ima da bude automatski, videcete nista strasno samo se pritisne dugme i masina izbaci dzak pravo na ledja ccccc nikad mi necemo shvatiti da je narod zadnja rupa na svirali, bio i ostao za navek.Pozdrav braco i sestre gulio a vi mali privrednici nemojte misliti da vama ovaj zakon odgovara jer kad stignu kompanije...
pre 10 godina
Svima koji tako zdušno "brane" radnike kod privatnika (termin je potpuno nakaradan, ali ga stavljam u kontekstu), želim da osnuju svoje preduzeće/ preduzetničku radnju. Onda zaposlite radnike i dajte im sve ono što ovde navodite: platu od 500.000 dinara (plaćeni porez i doprinosi na ceo iznos), plaćeni godišnji odmor od najmanje 90 dana, slobodne dane kada god požele (naravno plaćene), bolovanja (opravdana i da oberu kukuruz), otpremnine za 39,5 godina staža (iz čistoga altruizma zapošljavajte radnike sa tolikim stažom pa im dajte otkaz kao tehnološki višak) itd. A Vi (koji radite 26 sati dnevno, imate gastritis od stresa, ne viđate porodicu ceo dan, ne idete na odmor godinama) uživate u radničkoj sreći i budite se sa osmehom.
pre 10 godina
I ovaj predlog zakona je loš, čemu otpremnina kada se radniku uredno isplaćuje zarada?
Investiraš, makar i u trafiku, zaposliš radnika, dete odraste i da bi uposlio dete ti moraš da se mačuješ sa nekim ko je uredno primao zaradu.
pre 10 godina
Evo prvo primera: Svi radnici placaju uz platu doprinos za nezaposlenost. To je onaj iznos koji radnik prima na birou odredjen broj meseci u zavisnosti od godina radnog staza. E sad ukoliko je radnik ostao bez posla pre deset godina i primio neku nadoknadu ili cak samo resenje o nadoknadi sa biroa, pa nakon deset godina ostne bez posla dobijace nadoknadu samo za to novo vreme, odnosno kao da ima 10 godina radnog staza. Ono prethodno vreme mu se vise ne racuna. I tu niko ne postavlja pitanje.
Ako neko u firmi stvarno postane visak, zbog smanjenja obima posla, sto se svakodnevno dogadja, otpremninama moze da sahrani i firmu i sve zaposlene u njoj.Moze da tuzbom rasproda osnovna sredstva iako firma realno i nije u stanju da zaradi novac za ootpremnine.
Zato bi to kao klauzula trebao biti deo ugovora o radu. Pa ima ili nema otpremnine i to prihvatas ili ne prihvatas.
Ovako cesto radnik na prujemu prihvata sve i svasta, a posle zahtevaa sve i svasta.
Moze ovo nekom da se svidja ili ne svidja ali je cista realnost.
pre 10 godina
Nek' pričaju što god hoće, al' u Srbiji se ništa neče promeniti. Posao će se dobijati preko veze(rodbinske ili partijske), a oni koji zaista vrede godinama će provoditi na birou ili koji već imaju posao brzinski će biti posati na biro. Ima jedan aforizam: LAKŠE SE SKINUTI SA HEROINA, NEGO SA BIROA!
pre 10 godina
kako rešiti nezaposlenost?pa svi da se učlanimo u sns i g17.
pre 10 godina
zakon stiti ISKLJUCIVO jedinke na drustvenim jaslama. ko je to video otpremninu kod privatnika, bez obzira na godine staza i slozenost posla koji je obavljao?
pre 10 godina
@Dragan Pa ti onda zaposli nekog neiskusnog on će ti sigurno unaprediti posao! Koja logika?!?
pre 10 godina
Ja dobih otkaz u državnoj firmi jer sam tražio da se ne puši u kancelarijama (posebno direktorskim), što je i zakonom zabranjeno. Pa vi sada vidite gde mi živimo...
pre 10 godina
Srbija je banana, a mi smo čimpiji.
pre 10 godina
Bilo bi bolje kada bi se uvela mogucnost da radnik radi pola radnog vremena. Formalno, to i sada postoji, ali postoji i obaveza uplacivanja doprinosa u celosti, ako je radnik prijavljen i sa polovinom radnog vremena. Tako, izdvaja se potpun iznos, a priznaje se samo polovina staza. Druga mogucnost je da jos jedan poslodavac zaposli radnika na polovinu radnog vremena. To je onda komplikovano sa obracunima, placanjima, evidencijama...Meni se cini da bi bilo bolje zaposliti nekoga i na polovinu radnog vremena, ima ljudi kojima bi to odgovaralo - majke sa malom decom, ljudi slabijeg zdravlja, stariji ljudi, sto da ne i mladi ljudi kojima je potreban dzeparac... Ovako, poslodavac nema ni mogucnost da nekoga tako zaposli, mislim, ima tehnicki, ali placa doprinose kao i kad bi imao radnika sa punim radnim vremenom, a zaposlenom ide polovina staza. Osim toga, ako taj zaposleni ostane bez posla, u takvom slucaju nema pravo ni na nadoknadu sa biroa. To je, po meni, propustena prilika da s ljudi bar delimicno uposle, a resenje mozda nije nemoguce...
pre 10 godina
A zasto odmah ne predju na feudalno drustvo jer je to cilj kapitalista.
Ziveo drug Tito.
pre 10 godina
u Vladi sede dve partije u cijem naslovu je socijaldemokratije-leva orjentacija. A potezi koje brane su klasicno desni-liberalno kapitalisticki. Al ce zato opozicioni liberali (kako im stoji u nazivu) se zalagati protiv ovog zakona odnosno zastupace leve ideje. Dobrodosli u Diznilend.
pre 10 godina
тешко да ће тај закон бити усвојен јел радници нерадници то неће дозволити одмах ће да гласају за оне који обећају да неће бити отпуштања ниуком случају
pre 10 godina
A kako bi bilo da izadjemo na ulice?
pre 10 godina
U Švajcarsku NEMA OPREMNINE (Anfindung) ! A sa novim zakonom će Srbija da "ipak" bu kao Portugalija, što je isto užas!
pre 10 godina
Pa me vidite koliko cu decu da pravim sa "sigurnim poslom" od "na 3 meseca,pa 3 godine, pa onda gazda osnuje drugu firmu pa opet na 3 meseca ..."
Srbija ce izumreti. Bolje ukinite rad na odredjeno vreme ili ga ogranicite na 6 meseci ali omogucite poslodavcu da i radnika za stalno otpusti AKO IMA DOBAR RAZLOG.
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
(Bogi, 4. jun 2013 23:00)
Potpuno si u pravu i slazem se sa svakom napisanom reči,ali imam jedno pitanje: Koliko radnika kod vas poslodavaca radi na crno? Kolikom broju radnika ne uplacujete ni penziono ni socijalno?
Nemoj mi samo reci da ce se to ovim zakonom izmeniti,jer nece.I dalje ce radnik biti marva koja vuce i puni tudji dzep,a za uzvrat dobije cebe umesto štale i strnjiku umesto žita,kako bi vi mogli sebi priustiti jos vise od onog sto imate,jer sve vam je malo.
Sve ce se ovo zloupotrebiti,na zalost.
pre 10 godina
Nigde u svetu, absolutno nigde, je poslodavac duzan da isplati ukupan radni staz radnika, umesto samo godina provedenih kod tog poslodavca. Stari komunisticki zakon kojeg se trebalo resiti davno. Naravno da nece biti popularan sa mnogima koji greju svoje fotelje a ne rade mnogo.
pre 10 godina
Narod je dobro shvatio kako se dolazi do posla i kako se posao gubi. Rezultat je velika navala na knjižice SNS. Ključni problem je koji je to kvalitet ljudi koji na takav način dolaze do posla. Ovo je pravilo u Srbiji decenijama. Zagarantovana negativna selekcija. Nama je problem u glavi, ne u političarima.
pre 10 godina
Uz takve zakone, neprijatelj nam i nije potreban. Zasnivanje porodice ce postati misaona imenica i za 50 godina ima da nas nema. Neko promucurniji i vitalniji ce da naseli prazne prostore.
pre 10 godina
o cemu mi pricamo, pa ne placas na radnika otpremninu za SVE godine staza nego samo za one koje je bio kod tebe jer otpremninu za bivse godine je dobio tamo di je prije radio.
Ljudi ne pricajte gluposti. Po vasem osoba od 50 godina bi uvek dobivala 30 godina otpremnine :D, koje gluposti.
osoba od 40 godina sigurno ima nekog staza i iskustva dok mlada osoba nema nikakvog iskustva, samo je razlika to sta je poslodavcima iz "objektivnih" razloga teze otpustit stariju osobu nego nekog klinca kojeg ce maltretirat dok ovaj ne popizdi.
pre 10 godina
Да љи је у Србији тешко остати без посла види се по томе што је без посла, очас посла, остало преко 300.000 људи - триста хиљада људи, и што сваки дан без посла остаје неколико стотина. Овде се не ради да је тешко добити отказ у Србији већ све се ради да се изврши даља прерасподела новца и да послодавцу остане још више. Упоредна анализа радног права и висина зараде и других примања запослених, би показала да Србија има радноправно и социјално законодавство које је и без даљих измена на изразитој страни послодавца. Нема равнотеже између обавеза радника - послодавца - државе. То господин Љајић добро зна пошто је учествовао у многобројним изменама радног и социјалног законодавства у његовим мандатима и зна да су све измене биле у циљу смањења обавеза послодавца или државе у односу на затечена права запослених. Сада набраја ко тражи измене, нормално да траже ако могу да оставе себи још коју стотину евра по раднику.
pre 10 godina
Ja sam već otpušten, tako da mene ove promene ne dotiču.
pre 10 godina
Ma dobro je. Sada clanovi SNS-a ne treba da brinu. Samo ce oni raditi.
pre 10 godina
dajte vi mogucnost da se otkupi malo radnog staza,jel mi koji smo trebali da radimo devedesetih nismo mogli(bilo je,otadzbina te zove),morali smo da vodimo ratove da osvajmo i branimo nasu svetu srpsku zemlju!mada nismo ni imali gde da radimo tih devedesetih prokletih!!!
pre 10 godina
Nisam sigurna, da radnik koji ima adekvatnu platu za svoj rad, ne obavlja valjano posao koji mu je poveren. Medjutim nasi poslodavci uopste ne zele zadovoljnog I srecnog radnika, vec zele nekoga za mizernu platu da otaljava posao I da ga sikaniraju, glumeci velike gazde I biznismene. Radim u firmi koja nije privatizovana I u kojoj menadzment ne ume da ugovori normalno placen posao, ali ima plate na svetskom nivou uz sve ostale benefite. Izvrsioci posla rade po 10 I vise sati da bi stigli da obave lose ugovorene poslove, koji su uglavnom gratis, da bi se dobio neki ''dobar'' posao I sta....nista. Iz meseca u mesec plate izvrsiocima sve manje, posla sve vise, a njima I dalje iste priviligeje. Moje pitanje je sledece- sta ce konkretno novi zakon o radu doprineti pravu radnika, da li ce resiti problem prekovremenih sati I adekvatnih plata? Nisam ubedjena!
pre 10 godina
Ma ova sarada sa zakonima je smesna!Ovi jadni poslodavci sto skupe celu svoju ustedjevinu,otvore neku manju proizvodnju i zaposle nekoliko radnika,posle godinu dana shvate da su se zesce zeznuli i ostaju jadini kao i radnici koje moraju da otpuste!Veliki poslodavci pak imaju sva prava ovog sveta,oni su svemocni vladari univerzuma i ako im se neki radnik ne svidja,nateraju ga da sam da otkaz!Srbijo jadna si!!!
pre 10 godina
Neka mi nadoknade godine staža koje su mi ukrali, zna se već na koje sve načine. Dve radne knjižice su mi poslodavci "izgubili", kad sam pravio treću službenik me pita koja je radna knjižica po redu, kad sam rekao da je treća čovek se nasmejao i rekao ozbiljno te pitam... Kakva je ovo država, svakog dana sam sve više razočaran koliko ova država mrzi sirotinju... Nema više šta da razmišljam, bežim odavde što pre, što preporučujem svima, pogotovo mlađim generacijama, ovde je sve gubljenje vremena i živaca... Užas je blaga reč.
pre 10 godina
@Nokija
Pa šta ti misliš: zaposliš se preko stranke u opštinu na izmišljeno radno mesto i niko te ne dira do kraja života!? Još joj udaraju pluseve..
KO ĆE DA STVARA TE PLATE ZA TE LJUDE NA IZMIŠLJENIM RADNIM MESTIMA PO OPŠTINAMA I DRŽAVNIM PREDUZEĆIMA?
pre 10 godina
Ovo je čisti bezobrazluk Ljajića i svih u vladi koji protežiraju ovakav zakon.Zašto?Šta da radi čovek sa 25-30 godina radnog staža, pa ga neko iz privatne firme otpusti?Je li pametno da postane socijalni slučaj, jer je u toj firmi radio možda samo godinu dana?
Ovaj zakon bi imao smisla samo za novozaposlene.Za zaposlene do dana donošenja novog zakona treba da važi povoljnija pravna forma, a to je da zadnja firma plati za ceo staž.To bi bilo pošteno, a videćemo šta će političari usvojiti.Oni i onako lagodno žive.Prema tome ću se ravnati za koga da glasam kad budu izbori.
pre 10 godina
znaci ova vlada je jos gora od prethodne jer ovi nisu nikako zastitili narod! slazem se da treba smanjiti ogroman drzavni aparat, ali gde je ekonomski program za otpustene??????
pre 10 godina
Kad je mog ujaka na casu marksizma, pre 30 godina, profesorica pitala o pravima radnika a on joj odgovorio da radnik nema nikakva prava osim da radi, rekla mu je da se zalepi za stolicu i zvrčila mu keca. Zbog nje je kasnije i ponavljao! E sad vidim da je moj ujak bio u pravu !
pre 10 godina
Socijalna sigurnost, garantovan posao, kolektivna odgovornost – kako to prazno zvuči. Dokazuje se svaki dan.
pre 10 godina
Lakše do posla, sumnjam! Clanstvo u partiji će jos vise dobiti na ceni. Mislim da su toga svesni i nasi genijalci iz političkih partija.
pre 10 godina
E bas to nam je falilo
pre 10 godina
ovaj zakon cini iseljavanje jos privlacnijim jer je tamo placen godisnji odmor i vece su plate i standard...
pitam se da li su ovo ocekivali glasaci sns-a koji im daju 50% podrsku?
pre 10 godina
Jos samo da odaberes najgoreg za otkaz - da bi ugasio poziciju i otpustio radnika, moras da napravis kriterijume, koji su mozda imali smisla pre 30 godina, danas vise ne. Danas je vecina radnika priucena i jednako nemaju ni pojma ni zelje, pa ti je jedini kriterijum broj dece, bracno i finansijsko stanje i ukupan staz. Na kraju ostanes sa najstarijima koji su nesposobni za 21. vek, samohranim majkama i sirotinjom, koju tek posle ne mozes da otpustis ni iz humanih razloga. Otpustas mlade, nezenje i neudate, a onda te oni proklinju preko fejsa i napustaju drzavu da budu sposobni i radni u Nemackoj, a nama ostanu oni iz prvog dela price. Da sam poslodavac, ne bih primao nikog starijeg od 35 godina. Eto vam drzava, nek ona o vama vodi racuna, tako pametna i ucena u zakonima.... A uvesti kriterijume koji bi izdrzali na sudu prilikom otkaza je skoro nemoguce - jeste moguce u fabrici kod bazicnog rada na normu na traci, ali u restoranu, hotelu, racunovodstvenoj agenciji ili tehnickom birou, to je prosto nemoguce.
pre 10 godina
Meni nisu ni placali smenski rad,a sad zele da ga ukinu.Zivela glupost.
pre 10 godina
navedenim promenama se prakticno ukida placen godisnji odmor koji postoji svuda po EU pa i u Americi ?
pre 10 godina
E pa ako je to i MMF trazio, mora da je dobro...
pre 10 godina
E ovako...Ako jednom zakasnis 5 minuta na posao dobijes opomenu,a ako to uradis 3 puta dobijes otkaz.Ako napravis"VELIKU GRESKU" na poslu dobijas otkaz(nemas pravo na naknadu sa biroa).Gazda moze da te otpusti kad hoce.Ukoliko si vise od 5 godina u firmi,mora da ti najavi 6 meseci unapred.Probni rad je 3 meseca za obicne ugovore o radu.Za velike plate probni rad moze da bude 6 meseci(za plate preko 4500 evra)Imas 2,2 dana odmora po mesecu rada godisnje.U 10 godina ljudi promene 10 poslodavaca.Naravno nikakve otpremnine ne postoje.Manite se price"ja imam diplomu".Ljudi u Srbiji malo rade,jako su nestrucni.(ima naravno izuzetaka).Jedino kad odu na zapad,pa kad vide sta je rad...Sad vi mozete da pricate i filozofirate sta hocete.Ali posto sam 15 godina radio kao radnik,a sada kao vlasnik malog preduzeca 8 godina, to vam je tako...Ne svidja mi se kako radis?=cao.Ne svidja ti se plata koju ti dajem=cao.To je trziste.Primicu i otpusticu radnika kad hocu,a i radnik cim nadje bolje placeno mesto moze da ide(tri mesaca unapred najava).Tako meni,tako njemu...Do sada nisam nikad otpustio dobrog radnika.I nijedan dobar radnik me nije napustio...
pre 10 godina
Mogucnost otpustanja je sasvim normalna stvar u normalnom svetu. Na primer ja ugovorim veliki posao na izgradnji jednog kompleksa zgrada. Treba mi 20 inzenjera i 100 radnika. Posao se zavrsava za 3 godine. Zasto ja nemam pravo da primim nekoga na 3 godine, po ugovoru? Nego posle godinu moram da mu dajem otkaz ili muljam zakon pa ga primim na drugu poziciju i slicno? Pa ako svima treba da placam otpremninu posle 3 godine pa kakva je to racunica i kakav je to biznis? Odoh lepo da ulazem negde drugde. Eeee ali problem je sto to funkcionise u normalnoj drzavi gde taj koji dobije otkaz odmah moze da nadje drugi posao! Kod nas u tranziciji i nerazvijenom drustvu ljudi su samo nagrabusili. Samo da vam opisem sta je normalna drzava na jednom primeru: Ovde u Torontu ne prodje mesec dana a da me neko ne zove na telefon da mi nudi posao inzenjera da predjem u njihovu firmu ili da me pitaju da preporucim nekoga! Vide moj profil u Linkedin-u, vide firmu gde radim - zovu i traze moje ime. Isto se desava svim kolegama. Kod nas i ne znaju sta je Linkedin, kad nema svrhu kod nas. I sta ostaje nego da kazes omladini deco bezite. Ja bih se prvi vratio, ali nisam budala, valjda imam neko dostojanstvo. Da me prave budalom zadrigle spodobe sefovi? A na zalost vecina ljudi nema taj luksuz izbora. Po mom misljenju samo motka revolucija moze da promeni nesto, a treba menjati narod i navike. A to moze samo motkom i udri jedno 15 godina, pod uslovom da je onaj ko drzi motku postena licnost.
pre 10 godina
Od loseg zakona na jos gori. Naravno, ovo ne vazi za drzavne sluzbenike, koji imaju poseban zakon i zasticeni su kao beli medvedi. Naopaka zemlja, sasvim naopaka. A u clanku pomenuti "investitori" su zapravo stranci koji zatvaraju pogone u svojim zemljama jer im je radna snaga preskupa i dolaze ovde gde je ona dzabe, i jos im ni to nije dovoljno. Koliko li je italijanskih radnika ostalo bez posla zbog toga sto je, recimo F, resio da dodje u Srbiju? Poslodavci danas resavaju problem radnickih prava i plata tako sto presele proiyvodnju u zemlju u kojoj nikakvih prava ni nema.
pre 10 godina
Nerazumno je da poslodavac kod kojeg je odredjeni radnik radio godinu/dve mora tom istom radniku da isplati otpremninu i za sve predhodne godine radnog staza.
Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi. E sad, ukoliko ste se svojim ranijim odlukama doveli u situaciju da ste lako zamenjivi i pri tom u losoj pregovarackoj poziciji u odnosu na poslodavca, ne znam sta da vam kazem... zivot nije fer. Hteli to da prihvatite ili ne, delom ste sigurno i vi odgovorni za situaciju u kojoj se nalazite (los odabir profesije, los odabir kompanije...).
Ne kazem da su poslodavci bezgresni i sigurno ima svakakvih ali sto pre realno sagledate situaciju u kojoj se nalazite i prihvatite da deo odgovornosti za tu situaciju snosite i vi, brze cete biti u mogucnosti da datu situaciju promenite. Ovako, ostaje vam samo da kukate i nadate se da ce vam neko dati nesto sto vi eto mislite da zasluzujete.
pre 10 godina
Probudite se ljudi! Pao je berlinski zid. Pa koji poslodavac je lud da zaposli nekoga sa 10 i vise godina radnog staza? Zasto bi on placao otpremninu i za vreme kada radnik nije radio kod njega?
Svima vama koji kukate jedan savet: osamostalite se kada je to po vasem tako jednostavno "iskoriscavati" radnike. Stvorite atmosferu privrednog preporoda, zaradjujte novac i isplacujte velike zarade!
pre 10 godina
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Covek sve lepo objasnio.
pre 10 godina
Uslovi za radnike će biti toliko teški da ću morati da pređem u poslodavce.
Bez zezancije, ovo je odlična vest za kvalitetne radnike svih godišta. Povećanje dinamike na tržištu rada pruža bolje prilike onima koji to zaslužuju.
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
pre 10 godina
Radnika svakako mozes naterati da sam da otkaz ako ti ne odgovara. Da ne pricam o blanko potpisanim sporazumnim otkazima. Ovaj zakon nece nista promeniti.
pre 10 godina
Americki ambasador u Beogradu pre desetak dana izjavljuje,
"Ovde je nemoguće nekoga otpustiti", ( SRBIJA | SREDA 22.05.2013. | 14:48 )
Danas se vec razmatraju izmene zakona o radu i to u delu koji se odnosi na lakse otpustanje radnika.
"Omogućavaju lakše otpuštanje", ( SRBIJA | UTORAK 4.06.2013. | 20:59 )
S`o bi nas narod rek`o, oni okom, a mi skokom.
Ne razumem sta ce nam vlada kada se sve odluke donose spolja, samim tim ne razumem ni sta ce nam izbori...
pre 10 godina
U prvi deo naslova ne mogu da poverujem, dok u drugi mogu sasvim lako.
pre 10 godina
Dok se svi zamlacuju politickim opcijama, ispred nosa nam promicu zakoni koji sputavaju prava radnika. A politicari obecavaju jedno, rade drugo a na kraju vecina stanovnistva tone u bedu i beznadje.
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
(dragan, 4. jun 2013 21:59)
Ako je stanje takvo da ga moraš otpustiti kao tehnološki višak, onda ne plaćaš otpremninu, već on dobija naknadu sa biroa u zavisnosti od godina staža, a ti ne smeš zaposliti novog radnika na njegovo mesto šest meseci... jer si prethodnog već otpustio zbog nedostatka posla.
pre 10 godina
Zamislite da devojka koja zavrsi fakultet u roku,nadjeo posao (kazem zamislite) i posle tri godine rada na odredjeno u 27.godini dobije otkaz.
Pa onda ponovo tako,,, u 30. otkaz.
I tako je nekome dala 6godina svog zivota i sve moguce sasnse da zasnuje porodicu,tj da ode na porodiljsko.
Ne kazem da se ovo ne desava vec sad,jer znam pouzadno da opstine zaposljavaju ljude na 6meseci,privremeni i povremeni poslovi i tako 3godine.
Doduse ta osoba je tamo po partijskoj liniji,ali je vec tri godine zaposlena tako a Zakon o radu strogo zabranunjuje tako nesto.
O CEMU PRICAMO KADA OPSTINA U BEOGRADU NE POSTUJE ZAKON?
pre 10 godina
NE! Ja imam rešenje za izlazak iz krize!
1. Isključivo zapošljavati na određeno vreme
2. Plaćati svima minimalac
3. Ukinuti doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, ionako su svi fondovi propali
4. Ukinuti plaćene godišnje odmore, u stvari najbolje ukinuti sve odmore
5. Najbitnije, ukinuti pravo na bolovanje (porodiljsko se podrazumeva)
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Mislim da će ''stimulacija'' biti pre po guzi, pa ako te stimuliše nastaviš da radiš, ako ne otkaz.
pre 10 godina
Kao da je do sada to bio neki problem.
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
pre 10 godina
Zamislite da devojka koja zavrsi fakultet u roku,nadjeo posao (kazem zamislite) i posle tri godine rada na odredjeno u 27.godini dobije otkaz.
Pa onda ponovo tako,,, u 30. otkaz.
I tako je nekome dala 6godina svog zivota i sve moguce sasnse da zasnuje porodicu,tj da ode na porodiljsko.
Ne kazem da se ovo ne desava vec sad,jer znam pouzadno da opstine zaposljavaju ljude na 6meseci,privremeni i povremeni poslovi i tako 3godine.
Doduse ta osoba je tamo po partijskoj liniji,ali je vec tri godine zaposlena tako a Zakon o radu strogo zabranunjuje tako nesto.
O CEMU PRICAMO KADA OPSTINA U BEOGRADU NE POSTUJE ZAKON?
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
pre 10 godina
NE! Ja imam rešenje za izlazak iz krize!
1. Isključivo zapošljavati na određeno vreme
2. Plaćati svima minimalac
3. Ukinuti doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, ionako su svi fondovi propali
4. Ukinuti plaćene godišnje odmore, u stvari najbolje ukinuti sve odmore
5. Najbitnije, ukinuti pravo na bolovanje (porodiljsko se podrazumeva)
pre 10 godina
Americki ambasador u Beogradu pre desetak dana izjavljuje,
"Ovde je nemoguće nekoga otpustiti", ( SRBIJA | SREDA 22.05.2013. | 14:48 )
Danas se vec razmatraju izmene zakona o radu i to u delu koji se odnosi na lakse otpustanje radnika.
"Omogućavaju lakše otpuštanje", ( SRBIJA | UTORAK 4.06.2013. | 20:59 )
S`o bi nas narod rek`o, oni okom, a mi skokom.
Ne razumem sta ce nam vlada kada se sve odluke donose spolja, samim tim ne razumem ni sta ce nam izbori...
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
pre 10 godina
Kao da je do sada to bio neki problem.
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
pre 10 godina
Probudite se ljudi! Pao je berlinski zid. Pa koji poslodavac je lud da zaposli nekoga sa 10 i vise godina radnog staza? Zasto bi on placao otpremninu i za vreme kada radnik nije radio kod njega?
Svima vama koji kukate jedan savet: osamostalite se kada je to po vasem tako jednostavno "iskoriscavati" radnike. Stvorite atmosferu privrednog preporoda, zaradjujte novac i isplacujte velike zarade!
pre 10 godina
Od loseg zakona na jos gori. Naravno, ovo ne vazi za drzavne sluzbenike, koji imaju poseban zakon i zasticeni su kao beli medvedi. Naopaka zemlja, sasvim naopaka. A u clanku pomenuti "investitori" su zapravo stranci koji zatvaraju pogone u svojim zemljama jer im je radna snaga preskupa i dolaze ovde gde je ona dzabe, i jos im ni to nije dovoljno. Koliko li je italijanskih radnika ostalo bez posla zbog toga sto je, recimo F, resio da dodje u Srbiju? Poslodavci danas resavaju problem radnickih prava i plata tako sto presele proiyvodnju u zemlju u kojoj nikakvih prava ni nema.
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Mislim da će ''stimulacija'' biti pre po guzi, pa ako te stimuliše nastaviš da radiš, ako ne otkaz.
pre 10 godina
Nerazumno je da poslodavac kod kojeg je odredjeni radnik radio godinu/dve mora tom istom radniku da isplati otpremninu i za sve predhodne godine radnog staza.
Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi. E sad, ukoliko ste se svojim ranijim odlukama doveli u situaciju da ste lako zamenjivi i pri tom u losoj pregovarackoj poziciji u odnosu na poslodavca, ne znam sta da vam kazem... zivot nije fer. Hteli to da prihvatite ili ne, delom ste sigurno i vi odgovorni za situaciju u kojoj se nalazite (los odabir profesije, los odabir kompanije...).
Ne kazem da su poslodavci bezgresni i sigurno ima svakakvih ali sto pre realno sagledate situaciju u kojoj se nalazite i prihvatite da deo odgovornosti za tu situaciju snosite i vi, brze cete biti u mogucnosti da datu situaciju promenite. Ovako, ostaje vam samo da kukate i nadate se da ce vam neko dati nesto sto vi eto mislite da zasluzujete.
pre 10 godina
Uslovi za radnike će biti toliko teški da ću morati da pređem u poslodavce.
Bez zezancije, ovo je odlična vest za kvalitetne radnike svih godišta. Povećanje dinamike na tržištu rada pruža bolje prilike onima koji to zaslužuju.
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
(dragan, 4. jun 2013 21:59)
Ako je stanje takvo da ga moraš otpustiti kao tehnološki višak, onda ne plaćaš otpremninu, već on dobija naknadu sa biroa u zavisnosti od godina staža, a ti ne smeš zaposliti novog radnika na njegovo mesto šest meseci... jer si prethodnog već otpustio zbog nedostatka posla.
pre 10 godina
Radnika svakako mozes naterati da sam da otkaz ako ti ne odgovara. Da ne pricam o blanko potpisanim sporazumnim otkazima. Ovaj zakon nece nista promeniti.
pre 10 godina
navedenim promenama se prakticno ukida placen godisnji odmor koji postoji svuda po EU pa i u Americi ?
pre 10 godina
Mogucnost otpustanja je sasvim normalna stvar u normalnom svetu. Na primer ja ugovorim veliki posao na izgradnji jednog kompleksa zgrada. Treba mi 20 inzenjera i 100 radnika. Posao se zavrsava za 3 godine. Zasto ja nemam pravo da primim nekoga na 3 godine, po ugovoru? Nego posle godinu moram da mu dajem otkaz ili muljam zakon pa ga primim na drugu poziciju i slicno? Pa ako svima treba da placam otpremninu posle 3 godine pa kakva je to racunica i kakav je to biznis? Odoh lepo da ulazem negde drugde. Eeee ali problem je sto to funkcionise u normalnoj drzavi gde taj koji dobije otkaz odmah moze da nadje drugi posao! Kod nas u tranziciji i nerazvijenom drustvu ljudi su samo nagrabusili. Samo da vam opisem sta je normalna drzava na jednom primeru: Ovde u Torontu ne prodje mesec dana a da me neko ne zove na telefon da mi nudi posao inzenjera da predjem u njihovu firmu ili da me pitaju da preporucim nekoga! Vide moj profil u Linkedin-u, vide firmu gde radim - zovu i traze moje ime. Isto se desava svim kolegama. Kod nas i ne znaju sta je Linkedin, kad nema svrhu kod nas. I sta ostaje nego da kazes omladini deco bezite. Ja bih se prvi vratio, ali nisam budala, valjda imam neko dostojanstvo. Da me prave budalom zadrigle spodobe sefovi? A na zalost vecina ljudi nema taj luksuz izbora. Po mom misljenju samo motka revolucija moze da promeni nesto, a treba menjati narod i navike. A to moze samo motkom i udri jedno 15 godina, pod uslovom da je onaj ko drzi motku postena licnost.
pre 10 godina
U prvi deo naslova ne mogu da poverujem, dok u drugi mogu sasvim lako.
pre 10 godina
Kad je mog ujaka na casu marksizma, pre 30 godina, profesorica pitala o pravima radnika a on joj odgovorio da radnik nema nikakva prava osim da radi, rekla mu je da se zalepi za stolicu i zvrčila mu keca. Zbog nje je kasnije i ponavljao! E sad vidim da je moj ujak bio u pravu !
pre 10 godina
Ma ova sarada sa zakonima je smesna!Ovi jadni poslodavci sto skupe celu svoju ustedjevinu,otvore neku manju proizvodnju i zaposle nekoliko radnika,posle godinu dana shvate da su se zesce zeznuli i ostaju jadini kao i radnici koje moraju da otpuste!Veliki poslodavci pak imaju sva prava ovog sveta,oni su svemocni vladari univerzuma i ako im se neki radnik ne svidja,nateraju ga da sam da otkaz!Srbijo jadna si!!!
pre 10 godina
Dok se svi zamlacuju politickim opcijama, ispred nosa nam promicu zakoni koji sputavaju prava radnika. A politicari obecavaju jedno, rade drugo a na kraju vecina stanovnistva tone u bedu i beznadje.
pre 10 godina
Jos samo da odaberes najgoreg za otkaz - da bi ugasio poziciju i otpustio radnika, moras da napravis kriterijume, koji su mozda imali smisla pre 30 godina, danas vise ne. Danas je vecina radnika priucena i jednako nemaju ni pojma ni zelje, pa ti je jedini kriterijum broj dece, bracno i finansijsko stanje i ukupan staz. Na kraju ostanes sa najstarijima koji su nesposobni za 21. vek, samohranim majkama i sirotinjom, koju tek posle ne mozes da otpustis ni iz humanih razloga. Otpustas mlade, nezenje i neudate, a onda te oni proklinju preko fejsa i napustaju drzavu da budu sposobni i radni u Nemackoj, a nama ostanu oni iz prvog dela price. Da sam poslodavac, ne bih primao nikog starijeg od 35 godina. Eto vam drzava, nek ona o vama vodi racuna, tako pametna i ucena u zakonima.... A uvesti kriterijume koji bi izdrzali na sudu prilikom otkaza je skoro nemoguce - jeste moguce u fabrici kod bazicnog rada na normu na traci, ali u restoranu, hotelu, racunovodstvenoj agenciji ili tehnickom birou, to je prosto nemoguce.
pre 10 godina
Ja dobih otkaz u državnoj firmi jer sam tražio da se ne puši u kancelarijama (posebno direktorskim), što je i zakonom zabranjeno. Pa vi sada vidite gde mi živimo...
pre 10 godina
Neka mi nadoknade godine staža koje su mi ukrali, zna se već na koje sve načine. Dve radne knjižice su mi poslodavci "izgubili", kad sam pravio treću službenik me pita koja je radna knjižica po redu, kad sam rekao da je treća čovek se nasmejao i rekao ozbiljno te pitam... Kakva je ovo država, svakog dana sam sve više razočaran koliko ova država mrzi sirotinju... Nema više šta da razmišljam, bežim odavde što pre, što preporučujem svima, pogotovo mlađim generacijama, ovde je sve gubljenje vremena i živaca... Užas je blaga reč.
pre 10 godina
A kako bi bilo da izadjemo na ulice?
pre 10 godina
ovaj zakon cini iseljavanje jos privlacnijim jer je tamo placen godisnji odmor i vece su plate i standard...
pitam se da li su ovo ocekivali glasaci sns-a koji im daju 50% podrsku?
pre 10 godina
Да љи је у Србији тешко остати без посла види се по томе што је без посла, очас посла, остало преко 300.000 људи - триста хиљада људи, и што сваки дан без посла остаје неколико стотина. Овде се не ради да је тешко добити отказ у Србији већ све се ради да се изврши даља прерасподела новца и да послодавцу остане још више. Упоредна анализа радног права и висина зараде и других примања запослених, би показала да Србија има радноправно и социјално законодавство које је и без даљих измена на изразитој страни послодавца. Нема равнотеже између обавеза радника - послодавца - државе. То господин Љајић добро зна пошто је учествовао у многобројним изменама радног и социјалног законодавства у његовим мандатима и зна да су све измене биле у циљу смањења обавеза послодавца или државе у односу на затечена права запослених. Сада набраја ко тражи измене, нормално да траже ако могу да оставе себи још коју стотину евра по раднику.
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
(Bogi, 4. jun 2013 23:00)
Potpuno si u pravu i slazem se sa svakom napisanom reči,ali imam jedno pitanje: Koliko radnika kod vas poslodavaca radi na crno? Kolikom broju radnika ne uplacujete ni penziono ni socijalno?
Nemoj mi samo reci da ce se to ovim zakonom izmeniti,jer nece.I dalje ce radnik biti marva koja vuce i puni tudji dzep,a za uzvrat dobije cebe umesto štale i strnjiku umesto žita,kako bi vi mogli sebi priustiti jos vise od onog sto imate,jer sve vam je malo.
Sve ce se ovo zloupotrebiti,na zalost.
pre 10 godina
Lakše do posla, sumnjam! Clanstvo u partiji će jos vise dobiti na ceni. Mislim da su toga svesni i nasi genijalci iz političkih partija.
pre 10 godina
E ovako...Ako jednom zakasnis 5 minuta na posao dobijes opomenu,a ako to uradis 3 puta dobijes otkaz.Ako napravis"VELIKU GRESKU" na poslu dobijas otkaz(nemas pravo na naknadu sa biroa).Gazda moze da te otpusti kad hoce.Ukoliko si vise od 5 godina u firmi,mora da ti najavi 6 meseci unapred.Probni rad je 3 meseca za obicne ugovore o radu.Za velike plate probni rad moze da bude 6 meseci(za plate preko 4500 evra)Imas 2,2 dana odmora po mesecu rada godisnje.U 10 godina ljudi promene 10 poslodavaca.Naravno nikakve otpremnine ne postoje.Manite se price"ja imam diplomu".Ljudi u Srbiji malo rade,jako su nestrucni.(ima naravno izuzetaka).Jedino kad odu na zapad,pa kad vide sta je rad...Sad vi mozete da pricate i filozofirate sta hocete.Ali posto sam 15 godina radio kao radnik,a sada kao vlasnik malog preduzeca 8 godina, to vam je tako...Ne svidja mi se kako radis?=cao.Ne svidja ti se plata koju ti dajem=cao.To je trziste.Primicu i otpusticu radnika kad hocu,a i radnik cim nadje bolje placeno mesto moze da ide(tri mesaca unapred najava).Tako meni,tako njemu...Do sada nisam nikad otpustio dobrog radnika.I nijedan dobar radnik me nije napustio...
pre 10 godina
@Nokija
Pa šta ti misliš: zaposliš se preko stranke u opštinu na izmišljeno radno mesto i niko te ne dira do kraja života!? Još joj udaraju pluseve..
KO ĆE DA STVARA TE PLATE ZA TE LJUDE NA IZMIŠLJENIM RADNIM MESTIMA PO OPŠTINAMA I DRŽAVNIM PREDUZEĆIMA?
pre 10 godina
Narod je dobro shvatio kako se dolazi do posla i kako se posao gubi. Rezultat je velika navala na knjižice SNS. Ključni problem je koji je to kvalitet ljudi koji na takav način dolaze do posla. Ovo je pravilo u Srbiji decenijama. Zagarantovana negativna selekcija. Nama je problem u glavi, ne u političarima.
pre 10 godina
Srbija je banana, a mi smo čimpiji.
pre 10 godina
Socijalna sigurnost, garantovan posao, kolektivna odgovornost – kako to prazno zvuči. Dokazuje se svaki dan.
pre 10 godina
Nisam sigurna, da radnik koji ima adekvatnu platu za svoj rad, ne obavlja valjano posao koji mu je poveren. Medjutim nasi poslodavci uopste ne zele zadovoljnog I srecnog radnika, vec zele nekoga za mizernu platu da otaljava posao I da ga sikaniraju, glumeci velike gazde I biznismene. Radim u firmi koja nije privatizovana I u kojoj menadzment ne ume da ugovori normalno placen posao, ali ima plate na svetskom nivou uz sve ostale benefite. Izvrsioci posla rade po 10 I vise sati da bi stigli da obave lose ugovorene poslove, koji su uglavnom gratis, da bi se dobio neki ''dobar'' posao I sta....nista. Iz meseca u mesec plate izvrsiocima sve manje, posla sve vise, a njima I dalje iste priviligeje. Moje pitanje je sledece- sta ce konkretno novi zakon o radu doprineti pravu radnika, da li ce resiti problem prekovremenih sati I adekvatnih plata? Nisam ubedjena!
pre 10 godina
u Vladi sede dve partije u cijem naslovu je socijaldemokratije-leva orjentacija. A potezi koje brane su klasicno desni-liberalno kapitalisticki. Al ce zato opozicioni liberali (kako im stoji u nazivu) se zalagati protiv ovog zakona odnosno zastupace leve ideje. Dobrodosli u Diznilend.
pre 10 godina
Meni nisu ni placali smenski rad,a sad zele da ga ukinu.Zivela glupost.
pre 10 godina
Uz takve zakone, neprijatelj nam i nije potreban. Zasnivanje porodice ce postati misaona imenica i za 50 godina ima da nas nema. Neko promucurniji i vitalniji ce da naseli prazne prostore.
pre 10 godina
Pa me vidite koliko cu decu da pravim sa "sigurnim poslom" od "na 3 meseca,pa 3 godine, pa onda gazda osnuje drugu firmu pa opet na 3 meseca ..."
Srbija ce izumreti. Bolje ukinite rad na odredjeno vreme ili ga ogranicite na 6 meseci ali omogucite poslodavcu da i radnika za stalno otpusti AKO IMA DOBAR RAZLOG.
pre 10 godina
E pa ako je to i MMF trazio, mora da je dobro...
pre 10 godina
Nek' pričaju što god hoće, al' u Srbiji se ništa neče promeniti. Posao će se dobijati preko veze(rodbinske ili partijske), a oni koji zaista vrede godinama će provoditi na birou ili koji već imaju posao brzinski će biti posati na biro. Ima jedan aforizam: LAKŠE SE SKINUTI SA HEROINA, NEGO SA BIROA!
pre 10 godina
A zasto odmah ne predju na feudalno drustvo jer je to cilj kapitalista.
Ziveo drug Tito.
pre 10 godina
kako rešiti nezaposlenost?pa svi da se učlanimo u sns i g17.
pre 10 godina
Ma dobro je. Sada clanovi SNS-a ne treba da brinu. Samo ce oni raditi.
pre 10 godina
Svima koji tako zdušno "brane" radnike kod privatnika (termin je potpuno nakaradan, ali ga stavljam u kontekstu), želim da osnuju svoje preduzeće/ preduzetničku radnju. Onda zaposlite radnike i dajte im sve ono što ovde navodite: platu od 500.000 dinara (plaćeni porez i doprinosi na ceo iznos), plaćeni godišnji odmor od najmanje 90 dana, slobodne dane kada god požele (naravno plaćene), bolovanja (opravdana i da oberu kukuruz), otpremnine za 39,5 godina staža (iz čistoga altruizma zapošljavajte radnike sa tolikim stažom pa im dajte otkaz kao tehnološki višak) itd. A Vi (koji radite 26 sati dnevno, imate gastritis od stresa, ne viđate porodicu ceo dan, ne idete na odmor godinama) uživate u radničkoj sreći i budite se sa osmehom.
pre 10 godina
o cemu mi pricamo, pa ne placas na radnika otpremninu za SVE godine staza nego samo za one koje je bio kod tebe jer otpremninu za bivse godine je dobio tamo di je prije radio.
Ljudi ne pricajte gluposti. Po vasem osoba od 50 godina bi uvek dobivala 30 godina otpremnine :D, koje gluposti.
osoba od 40 godina sigurno ima nekog staza i iskustva dok mlada osoba nema nikakvog iskustva, samo je razlika to sta je poslodavcima iz "objektivnih" razloga teze otpustit stariju osobu nego nekog klinca kojeg ce maltretirat dok ovaj ne popizdi.
pre 10 godina
Ja sam već otpušten, tako da mene ove promene ne dotiču.
pre 10 godina
Bilo bi bolje kada bi se uvela mogucnost da radnik radi pola radnog vremena. Formalno, to i sada postoji, ali postoji i obaveza uplacivanja doprinosa u celosti, ako je radnik prijavljen i sa polovinom radnog vremena. Tako, izdvaja se potpun iznos, a priznaje se samo polovina staza. Druga mogucnost je da jos jedan poslodavac zaposli radnika na polovinu radnog vremena. To je onda komplikovano sa obracunima, placanjima, evidencijama...Meni se cini da bi bilo bolje zaposliti nekoga i na polovinu radnog vremena, ima ljudi kojima bi to odgovaralo - majke sa malom decom, ljudi slabijeg zdravlja, stariji ljudi, sto da ne i mladi ljudi kojima je potreban dzeparac... Ovako, poslodavac nema ni mogucnost da nekoga tako zaposli, mislim, ima tehnicki, ali placa doprinose kao i kad bi imao radnika sa punim radnim vremenom, a zaposlenom ide polovina staza. Osim toga, ako taj zaposleni ostane bez posla, u takvom slucaju nema pravo ni na nadoknadu sa biroa. To je, po meni, propustena prilika da s ljudi bar delimicno uposle, a resenje mozda nije nemoguce...
pre 10 godina
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Covek sve lepo objasnio.
pre 10 godina
Nigde u svetu, absolutno nigde, je poslodavac duzan da isplati ukupan radni staz radnika, umesto samo godina provedenih kod tog poslodavca. Stari komunisticki zakon kojeg se trebalo resiti davno. Naravno da nece biti popularan sa mnogima koji greju svoje fotelje a ne rade mnogo.
pre 10 godina
...Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi...
(John Galt, 4. jun 2013 23:26)
John Galt, ja se nadam da se zezate, trolujete, uživate... Takođe se nadam da nikada neće biti otpušteni iz državne ustanove/preduzeća u kojoj ste, jer testirati vašu teoriju na sopstvenoj koži, u koliko u nju zaista verujete, može u krajnjoj liniji dovesti do suicidalnih promena.
Uživajte, i ostavite nas male nepismene, krezave i zatucane balkance otrovane komunizmom da vam makar malo ometamo vaš american dream way of life.
pre 10 godina
@dosta je!
Vi se šalite! Niko nikad nije tražio ekstreme koje ste naveli, ljudi traže osnovna prava pobogu! To je miljama daleko od 500000 dinara plate, 90 dana godišnjeg i ostale budalaštine koje ste naveli. Koliko vidim, ljudi traže osnovna prava, plata koja nije ispod minimalca i od koje MOŽE da se preživi, traže pravo da potroše svoj godišnji odmor za koga se broj dana određuje kolektivnim ugovorom, traže pravo na bolovanje (evo ja sad radim sa gripom jer je neko mene zarazio radeći sa gripom i mrzim ceo svet jer sam neispavana, umorna i iscrpljena od kašlja i temperature), pravo na koliku-toliku sigurnost da neće dobiti otkaz zato što je gazdi "dunulo" tako...
Ovo što ste napisali samo je tipična tirada vlasnika privatnih preduzeća. Ljudi pomenu platu veću od 20000 dinara mesečno i pravo na godišnji, vi odmah urlate i pominjete neke cifre od 500000 i godišnji od 100 dana... Da li vi uopšte čujete ljude i pošto ste sigurno vlasnik privatne firme, svoje radnike?
pre 10 godina
zakon stiti ISKLJUCIVO jedinke na drustvenim jaslama. ko je to video otpremninu kod privatnika, bez obzira na godine staza i slozenost posla koji je obavljao?
pre 10 godina
Evo prvo primera: Svi radnici placaju uz platu doprinos za nezaposlenost. To je onaj iznos koji radnik prima na birou odredjen broj meseci u zavisnosti od godina radnog staza. E sad ukoliko je radnik ostao bez posla pre deset godina i primio neku nadoknadu ili cak samo resenje o nadoknadi sa biroa, pa nakon deset godina ostne bez posla dobijace nadoknadu samo za to novo vreme, odnosno kao da ima 10 godina radnog staza. Ono prethodno vreme mu se vise ne racuna. I tu niko ne postavlja pitanje.
Ako neko u firmi stvarno postane visak, zbog smanjenja obima posla, sto se svakodnevno dogadja, otpremninama moze da sahrani i firmu i sve zaposlene u njoj.Moze da tuzbom rasproda osnovna sredstva iako firma realno i nije u stanju da zaradi novac za ootpremnine.
Zato bi to kao klauzula trebao biti deo ugovora o radu. Pa ima ili nema otpremnine i to prihvatas ili ne prihvatas.
Ovako cesto radnik na prujemu prihvata sve i svasta, a posle zahtevaa sve i svasta.
Moze ovo nekom da se svidja ili ne svidja ali je cista realnost.
pre 10 godina
dajte vi mogucnost da se otkupi malo radnog staza,jel mi koji smo trebali da radimo devedesetih nismo mogli(bilo je,otadzbina te zove),morali smo da vodimo ratove da osvajmo i branimo nasu svetu srpsku zemlju!mada nismo ni imali gde da radimo tih devedesetih prokletih!!!
pre 10 godina
znaci ova vlada je jos gora od prethodne jer ovi nisu nikako zastitili narod! slazem se da treba smanjiti ogroman drzavni aparat, ali gde je ekonomski program za otpustene??????
pre 10 godina
jes, najbolje sad da je tri godine ugovor umesto godinu dana, produze ti ugovor i ne prime te za stalno, znaci 6 godina ne mozes ni kredit da uzmes, planiras porodicu, nista. pa bravo. bravo.
ono, ako radnik valja, vidi se za godinu dana, bezobrazluk je drzati ga vise na odredjeno. da ne pominjem praksu koja do sada fino funkcionise u drzavnim preduzecima, dobijes ugovor na 6 meseci preko usluznog preduzeca i onda ga sa prekidima (dan-dca, cisto da se ne poveze staz) produzuju po 10 godina. sramota.
pre 10 godina
E bas to nam je falilo
pre 10 godina
тешко да ће тај закон бити усвојен јел радници нерадници то неће дозволити одмах ће да гласају за оне који обећају да неће бити отпуштања ниуком случају
pre 10 godina
Ovo je čisti bezobrazluk Ljajića i svih u vladi koji protežiraju ovakav zakon.Zašto?Šta da radi čovek sa 25-30 godina radnog staža, pa ga neko iz privatne firme otpusti?Je li pametno da postane socijalni slučaj, jer je u toj firmi radio možda samo godinu dana?
Ovaj zakon bi imao smisla samo za novozaposlene.Za zaposlene do dana donošenja novog zakona treba da važi povoljnija pravna forma, a to je da zadnja firma plati za ceo staž.To bi bilo pošteno, a videćemo šta će političari usvojiti.Oni i onako lagodno žive.Prema tome ću se ravnati za koga da glasam kad budu izbori.
pre 10 godina
Plašim se i da razmišljam o tome. Sve se menja, i to ne samo kod nas, i to nažalost na gore. Ovo mi sve liči na uvertiru pred neki veći haos.
pre 10 godina
U Švajcarsku NEMA OPREMNINE (Anfindung) ! A sa novim zakonom će Srbija da "ipak" bu kao Portugalija, što je isto užas!
pre 10 godina
Sta to bese pravo na rad i pravo na zivot... dragi sugradjani pripremite svoje grbace za nastupajuce strance feudalce.Dobro je da ce da nam uvezu najsavremeniju tehniku, ma sve ima da bude automatski, videcete nista strasno samo se pritisne dugme i masina izbaci dzak pravo na ledja ccccc nikad mi necemo shvatiti da je narod zadnja rupa na svirali, bio i ostao za navek.Pozdrav braco i sestre gulio a vi mali privrednici nemojte misliti da vama ovaj zakon odgovara jer kad stignu kompanije...
pre 10 godina
Čekaj malo, ja sam ostao bez reči. Kažu "Otpremnine moraju da se isplaćuju samo za onaj period koji je radnik proveo kod poslednjeg poslodavca", što znači da trenutno ako zaposliš nekog koji ima preko 50 godina to jest 30 godina radnog staža, i posle par meseci vidiš da ne želi da radi ništa, mora da mu platiš otpremninu kao da je radio kod tebe 30 godina. Pa nije ni čudo što smo propala država. Pored ovakvih zakona, da bog da bankortirali i da nas Albanci okupiraju. Ne zaslužujemo da postojimo kao država.
pre 10 godina
Komentari su mi neverovatni... Ili se aktivirala propagandna masinerija kojoj je cilj da pljuje po vlasti i obara joj rejting, ili smo mi stvarno bolesno drustvo...
Zemlja smo gde tek svaki treci radi, svi se slazu da smo ziveli bolje nego sto smo mogli (a i to je bilo bedno), ljudi cekaju i po 10 godina da rade ili su prinudjeni da se snalaze i rade na crno... A kad neko hoce da ukine neka nazovi prava (koja nemaju veze s vezom, ili se i onako ne primenjuju) onda se dize kuka i motika. I od svake, ma kako banalne promene pravite kao da se nebo rusi.
Dok u Srbiji svi ne shvate da smo mala i bedna zemlja, da se suocimo sa tim sta imamo i da lagano radimo na tome da nam bude bolje, umesto da se zalecemo i lepimo na sarene laze, nama nikada nece krenuti. Umesto toga cemo izglasavati ljude koji nam obecavaju kule i gradove, i koji ce lepo ziveti na nasoj bedi.
pre 10 godina
Sto se tice isplata otpremnine za ukupne godine radnog staža, to je besmisleno. Ali pitanje je kako ce to biti definisano zakonom kad kazu kod poslednjeg poslodavca. Da li to znaci da ako je neka fabrika privatizovana, odnosno promenio se vlasnik, da li se vreme za otpremninu racuna od promene vlasnika ili od pocetka radnog odnosa u toj fabrici. Sve mi se cini da ce biti ova prva varijanta.
pre 10 godina
@Dragan Pa ti onda zaposli nekog neiskusnog on će ti sigurno unaprediti posao! Koja logika?!?
pre 10 godina
I ovaj predlog zakona je loš, čemu otpremnina kada se radniku uredno isplaćuje zarada?
Investiraš, makar i u trafiku, zaposliš radnika, dete odraste i da bi uposlio dete ti moraš da se mačuješ sa nekim ko je uredno primao zaradu.
pre 10 godina
Ne volim pešake dok vozim, mrzim vozače dok šećem!
pre 10 godina
Odgovornost je ono što očekujemo od drugih!
pre 10 godina
Komentari na ovu vest su tipa: "Da komšiji crkne krava" po jedinstvenoj poslovici u istoriji čoveka i ona oslikava naš genetski kod.
pre 10 godina
Jos samo da odaberes najgoreg za otkaz - da bi ugasio poziciju i otpustio radnika, moras da napravis kriterijume, koji su mozda imali smisla pre 30 godina, danas vise ne. Danas je vecina radnika priucena i jednako nemaju ni pojma ni zelje, pa ti je jedini kriterijum broj dece, bracno i finansijsko stanje i ukupan staz. Na kraju ostanes sa najstarijima koji su nesposobni za 21. vek, samohranim majkama i sirotinjom, koju tek posle ne mozes da otpustis ni iz humanih razloga. Otpustas mlade, nezenje i neudate, a onda te oni proklinju preko fejsa i napustaju drzavu da budu sposobni i radni u Nemackoj, a nama ostanu oni iz prvog dela price. Da sam poslodavac, ne bih primao nikog starijeg od 35 godina. Eto vam drzava, nek ona o vama vodi racuna, tako pametna i ucena u zakonima.... A uvesti kriterijume koji bi izdrzali na sudu prilikom otkaza je skoro nemoguce - jeste moguce u fabrici kod bazicnog rada na normu na traci, ali u restoranu, hotelu, racunovodstvenoj agenciji ili tehnickom birou, to je prosto nemoguce.
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
pre 10 godina
Probudite se ljudi! Pao je berlinski zid. Pa koji poslodavac je lud da zaposli nekoga sa 10 i vise godina radnog staza? Zasto bi on placao otpremninu i za vreme kada radnik nije radio kod njega?
Svima vama koji kukate jedan savet: osamostalite se kada je to po vasem tako jednostavno "iskoriscavati" radnike. Stvorite atmosferu privrednog preporoda, zaradjujte novac i isplacujte velike zarade!
pre 10 godina
E ovako...Ako jednom zakasnis 5 minuta na posao dobijes opomenu,a ako to uradis 3 puta dobijes otkaz.Ako napravis"VELIKU GRESKU" na poslu dobijas otkaz(nemas pravo na naknadu sa biroa).Gazda moze da te otpusti kad hoce.Ukoliko si vise od 5 godina u firmi,mora da ti najavi 6 meseci unapred.Probni rad je 3 meseca za obicne ugovore o radu.Za velike plate probni rad moze da bude 6 meseci(za plate preko 4500 evra)Imas 2,2 dana odmora po mesecu rada godisnje.U 10 godina ljudi promene 10 poslodavaca.Naravno nikakve otpremnine ne postoje.Manite se price"ja imam diplomu".Ljudi u Srbiji malo rade,jako su nestrucni.(ima naravno izuzetaka).Jedino kad odu na zapad,pa kad vide sta je rad...Sad vi mozete da pricate i filozofirate sta hocete.Ali posto sam 15 godina radio kao radnik,a sada kao vlasnik malog preduzeca 8 godina, to vam je tako...Ne svidja mi se kako radis?=cao.Ne svidja ti se plata koju ti dajem=cao.To je trziste.Primicu i otpusticu radnika kad hocu,a i radnik cim nadje bolje placeno mesto moze da ide(tri mesaca unapred najava).Tako meni,tako njemu...Do sada nisam nikad otpustio dobrog radnika.I nijedan dobar radnik me nije napustio...
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
pre 10 godina
Nerazumno je da poslodavac kod kojeg je odredjeni radnik radio godinu/dve mora tom istom radniku da isplati otpremninu i za sve predhodne godine radnog staza.
Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi. E sad, ukoliko ste se svojim ranijim odlukama doveli u situaciju da ste lako zamenjivi i pri tom u losoj pregovarackoj poziciji u odnosu na poslodavca, ne znam sta da vam kazem... zivot nije fer. Hteli to da prihvatite ili ne, delom ste sigurno i vi odgovorni za situaciju u kojoj se nalazite (los odabir profesije, los odabir kompanije...).
Ne kazem da su poslodavci bezgresni i sigurno ima svakakvih ali sto pre realno sagledate situaciju u kojoj se nalazite i prihvatite da deo odgovornosti za tu situaciju snosite i vi, brze cete biti u mogucnosti da datu situaciju promenite. Ovako, ostaje vam samo da kukate i nadate se da ce vam neko dati nesto sto vi eto mislite da zasluzujete.
pre 10 godina
Americki ambasador u Beogradu pre desetak dana izjavljuje,
"Ovde je nemoguće nekoga otpustiti", ( SRBIJA | SREDA 22.05.2013. | 14:48 )
Danas se vec razmatraju izmene zakona o radu i to u delu koji se odnosi na lakse otpustanje radnika.
"Omogućavaju lakše otpuštanje", ( SRBIJA | UTORAK 4.06.2013. | 20:59 )
S`o bi nas narod rek`o, oni okom, a mi skokom.
Ne razumem sta ce nam vlada kada se sve odluke donose spolja, samim tim ne razumem ni sta ce nam izbori...
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
pre 10 godina
Uslovi za radnike će biti toliko teški da ću morati da pređem u poslodavce.
Bez zezancije, ovo je odlična vest za kvalitetne radnike svih godišta. Povećanje dinamike na tržištu rada pruža bolje prilike onima koji to zaslužuju.
pre 10 godina
Svima koji tako zdušno "brane" radnike kod privatnika (termin je potpuno nakaradan, ali ga stavljam u kontekstu), želim da osnuju svoje preduzeće/ preduzetničku radnju. Onda zaposlite radnike i dajte im sve ono što ovde navodite: platu od 500.000 dinara (plaćeni porez i doprinosi na ceo iznos), plaćeni godišnji odmor od najmanje 90 dana, slobodne dane kada god požele (naravno plaćene), bolovanja (opravdana i da oberu kukuruz), otpremnine za 39,5 godina staža (iz čistoga altruizma zapošljavajte radnike sa tolikim stažom pa im dajte otkaz kao tehnološki višak) itd. A Vi (koji radite 26 sati dnevno, imate gastritis od stresa, ne viđate porodicu ceo dan, ne idete na odmor godinama) uživate u radničkoj sreći i budite se sa osmehom.
pre 10 godina
NE! Ja imam rešenje za izlazak iz krize!
1. Isključivo zapošljavati na određeno vreme
2. Plaćati svima minimalac
3. Ukinuti doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, ionako su svi fondovi propali
4. Ukinuti plaćene godišnje odmore, u stvari najbolje ukinuti sve odmore
5. Najbitnije, ukinuti pravo na bolovanje (porodiljsko se podrazumeva)
pre 10 godina
Meni kao poslodavcu zaista ne odgovara da primim bilo koga sa dužim radnim stažom, jer ako treba da ga otpustim (ne iz obessti nego zato što je stanje teško i pokaže se da ipak nema posla za njega) treba da platim otpremninu za sve godine koje je radio po drugim firmama.
(dragan, 4. jun 2013 21:59)
Ako je stanje takvo da ga moraš otpustiti kao tehnološki višak, onda ne plaćaš otpremninu, već on dobija naknadu sa biroa u zavisnosti od godina staža, a ti ne smeš zaposliti novog radnika na njegovo mesto šest meseci... jer si prethodnog već otpustio zbog nedostatka posla.
pre 10 godina
Zamislite da devojka koja zavrsi fakultet u roku,nadjeo posao (kazem zamislite) i posle tri godine rada na odredjeno u 27.godini dobije otkaz.
Pa onda ponovo tako,,, u 30. otkaz.
I tako je nekome dala 6godina svog zivota i sve moguce sasnse da zasnuje porodicu,tj da ode na porodiljsko.
Ne kazem da se ovo ne desava vec sad,jer znam pouzadno da opstine zaposljavaju ljude na 6meseci,privremeni i povremeni poslovi i tako 3godine.
Doduse ta osoba je tamo po partijskoj liniji,ali je vec tri godine zaposlena tako a Zakon o radu strogo zabranunjuje tako nesto.
O CEMU PRICAMO KADA OPSTINA U BEOGRADU NE POSTUJE ZAKON?
pre 10 godina
Od loseg zakona na jos gori. Naravno, ovo ne vazi za drzavne sluzbenike, koji imaju poseban zakon i zasticeni su kao beli medvedi. Naopaka zemlja, sasvim naopaka. A u clanku pomenuti "investitori" su zapravo stranci koji zatvaraju pogone u svojim zemljama jer im je radna snaga preskupa i dolaze ovde gde je ona dzabe, i jos im ni to nije dovoljno. Koliko li je italijanskih radnika ostalo bez posla zbog toga sto je, recimo F, resio da dodje u Srbiju? Poslodavci danas resavaju problem radnickih prava i plata tako sto presele proiyvodnju u zemlju u kojoj nikakvih prava ni nema.
pre 10 godina
navedenim promenama se prakticno ukida placen godisnji odmor koji postoji svuda po EU pa i u Americi ?
pre 10 godina
Ovo je čisti bezobrazluk Ljajića i svih u vladi koji protežiraju ovakav zakon.Zašto?Šta da radi čovek sa 25-30 godina radnog staža, pa ga neko iz privatne firme otpusti?Je li pametno da postane socijalni slučaj, jer je u toj firmi radio možda samo godinu dana?
Ovaj zakon bi imao smisla samo za novozaposlene.Za zaposlene do dana donošenja novog zakona treba da važi povoljnija pravna forma, a to je da zadnja firma plati za ceo staž.To bi bilo pošteno, a videćemo šta će političari usvojiti.Oni i onako lagodno žive.Prema tome ću se ravnati za koga da glasam kad budu izbori.
pre 10 godina
тешко да ће тај закон бити усвојен јел радници нерадници то неће дозволити одмах ће да гласају за оне који обећају да неће бити отпуштања ниуком случају
pre 10 godina
A zasto odmah ne predju na feudalno drustvo jer je to cilj kapitalista.
Ziveo drug Tito.
pre 10 godina
Dok se svi zamlacuju politickim opcijama, ispred nosa nam promicu zakoni koji sputavaju prava radnika. A politicari obecavaju jedno, rade drugo a na kraju vecina stanovnistva tone u bedu i beznadje.
pre 10 godina
Radnika svakako mozes naterati da sam da otkaz ako ti ne odgovara. Da ne pricam o blanko potpisanim sporazumnim otkazima. Ovaj zakon nece nista promeniti.
pre 10 godina
Čekaj malo, ja sam ostao bez reči. Kažu "Otpremnine moraju da se isplaćuju samo za onaj period koji je radnik proveo kod poslednjeg poslodavca", što znači da trenutno ako zaposliš nekog koji ima preko 50 godina to jest 30 godina radnog staža, i posle par meseci vidiš da ne želi da radi ništa, mora da mu platiš otpremninu kao da je radio kod tebe 30 godina. Pa nije ni čudo što smo propala država. Pored ovakvih zakona, da bog da bankortirali i da nas Albanci okupiraju. Ne zaslužujemo da postojimo kao država.
pre 10 godina
Kao da je do sada to bio neki problem.
pre 10 godina
o cemu mi pricamo, pa ne placas na radnika otpremninu za SVE godine staza nego samo za one koje je bio kod tebe jer otpremninu za bivse godine je dobio tamo di je prije radio.
Ljudi ne pricajte gluposti. Po vasem osoba od 50 godina bi uvek dobivala 30 godina otpremnine :D, koje gluposti.
osoba od 40 godina sigurno ima nekog staza i iskustva dok mlada osoba nema nikakvog iskustva, samo je razlika to sta je poslodavcima iz "objektivnih" razloga teze otpustit stariju osobu nego nekog klinca kojeg ce maltretirat dok ovaj ne popizdi.
pre 10 godina
Pa realno. Ja imam relativno mali S.Z.R., zapošljavam ispod 10 zaposlenih, i zaposlio bih još, ali mi ne pada na pamet jer je procedura za otpuštanje neverovatna. Ne isplati mi se. Ovako ako mi olakšaju otpuštanje, mnogo je veća verovatnoća da ću još ljudi zaposliti, jer ako napravi neko s*anje sutra, znam da odmah mogu da ga otpustim, a ne da se ganjam po sudovima, otpreminama, i sl.
(Bogi, 4. jun 2013 23:00)
Potpuno si u pravu i slazem se sa svakom napisanom reči,ali imam jedno pitanje: Koliko radnika kod vas poslodavaca radi na crno? Kolikom broju radnika ne uplacujete ni penziono ni socijalno?
Nemoj mi samo reci da ce se to ovim zakonom izmeniti,jer nece.I dalje ce radnik biti marva koja vuce i puni tudji dzep,a za uzvrat dobije cebe umesto štale i strnjiku umesto žita,kako bi vi mogli sebi priustiti jos vise od onog sto imate,jer sve vam je malo.
Sve ce se ovo zloupotrebiti,na zalost.
pre 10 godina
U Švajcarsku NEMA OPREMNINE (Anfindung) ! A sa novim zakonom će Srbija da "ipak" bu kao Portugalija, što je isto užas!
pre 10 godina
Komentari su mi neverovatni... Ili se aktivirala propagandna masinerija kojoj je cilj da pljuje po vlasti i obara joj rejting, ili smo mi stvarno bolesno drustvo...
Zemlja smo gde tek svaki treci radi, svi se slazu da smo ziveli bolje nego sto smo mogli (a i to je bilo bedno), ljudi cekaju i po 10 godina da rade ili su prinudjeni da se snalaze i rade na crno... A kad neko hoce da ukine neka nazovi prava (koja nemaju veze s vezom, ili se i onako ne primenjuju) onda se dize kuka i motika. I od svake, ma kako banalne promene pravite kao da se nebo rusi.
Dok u Srbiji svi ne shvate da smo mala i bedna zemlja, da se suocimo sa tim sta imamo i da lagano radimo na tome da nam bude bolje, umesto da se zalecemo i lepimo na sarene laze, nama nikada nece krenuti. Umesto toga cemo izglasavati ljude koji nam obecavaju kule i gradove, i koji ce lepo ziveti na nasoj bedi.
pre 10 godina
Ja dobih otkaz u državnoj firmi jer sam tražio da se ne puši u kancelarijama (posebno direktorskim), što je i zakonom zabranjeno. Pa vi sada vidite gde mi živimo...
pre 10 godina
Да љи је у Србији тешко остати без посла види се по томе што је без посла, очас посла, остало преко 300.000 људи - триста хиљада људи, и што сваки дан без посла остаје неколико стотина. Овде се не ради да је тешко добити отказ у Србији већ све се ради да се изврши даља прерасподела новца и да послодавцу остане још више. Упоредна анализа радног права и висина зараде и других примања запослених, би показала да Србија има радноправно и социјално законодавство које је и без даљих измена на изразитој страни послодавца. Нема равнотеже између обавеза радника - послодавца - државе. То господин Љајић добро зна пошто је учествовао у многобројним изменама радног и социјалног законодавства у његовим мандатима и зна да су све измене биле у циљу смањења обавеза послодавца или државе у односу на затечена права запослених. Сада набраја ко тражи измене, нормално да траже ако могу да оставе себи још коју стотину евра по раднику.
pre 10 godina
Nigde u svetu, absolutno nigde, je poslodavac duzan da isplati ukupan radni staz radnika, umesto samo godina provedenih kod tog poslodavca. Stari komunisticki zakon kojeg se trebalo resiti davno. Naravno da nece biti popularan sa mnogima koji greju svoje fotelje a ne rade mnogo.
pre 10 godina
A kako bi bilo da izadjemo na ulice?
pre 10 godina
Ma najbolje da uopšte ne postoji rad na neodredjeno vreme, a da umesto plate dobijamo aplauz a kao stimulaciju tapkanje po ramenu! Nebuloze u korist robovlasnika!
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Mislim da će ''stimulacija'' biti pre po guzi, pa ako te stimuliše nastaviš da radiš, ako ne otkaz.
pre 10 godina
Kad je mog ujaka na casu marksizma, pre 30 godina, profesorica pitala o pravima radnika a on joj odgovorio da radnik nema nikakva prava osim da radi, rekla mu je da se zalepi za stolicu i zvrčila mu keca. Zbog nje je kasnije i ponavljao! E sad vidim da je moj ujak bio u pravu !
pre 10 godina
U prvi deo naslova ne mogu da poverujem, dok u drugi mogu sasvim lako.
pre 10 godina
Pa me vidite koliko cu decu da pravim sa "sigurnim poslom" od "na 3 meseca,pa 3 godine, pa onda gazda osnuje drugu firmu pa opet na 3 meseca ..."
Srbija ce izumreti. Bolje ukinite rad na odredjeno vreme ili ga ogranicite na 6 meseci ali omogucite poslodavcu da i radnika za stalno otpusti AKO IMA DOBAR RAZLOG.
pre 10 godina
@dosta je!
Vi se šalite! Niko nikad nije tražio ekstreme koje ste naveli, ljudi traže osnovna prava pobogu! To je miljama daleko od 500000 dinara plate, 90 dana godišnjeg i ostale budalaštine koje ste naveli. Koliko vidim, ljudi traže osnovna prava, plata koja nije ispod minimalca i od koje MOŽE da se preživi, traže pravo da potroše svoj godišnji odmor za koga se broj dana određuje kolektivnim ugovorom, traže pravo na bolovanje (evo ja sad radim sa gripom jer je neko mene zarazio radeći sa gripom i mrzim ceo svet jer sam neispavana, umorna i iscrpljena od kašlja i temperature), pravo na koliku-toliku sigurnost da neće dobiti otkaz zato što je gazdi "dunulo" tako...
Ovo što ste napisali samo je tipična tirada vlasnika privatnih preduzeća. Ljudi pomenu platu veću od 20000 dinara mesečno i pravo na godišnji, vi odmah urlate i pominjete neke cifre od 500000 i godišnji od 100 dana... Da li vi uopšte čujete ljude i pošto ste sigurno vlasnik privatne firme, svoje radnike?
pre 10 godina
(alex, 4. jun 2013 22:06)
Covek sve lepo objasnio.
pre 10 godina
Mogucnost otpustanja je sasvim normalna stvar u normalnom svetu. Na primer ja ugovorim veliki posao na izgradnji jednog kompleksa zgrada. Treba mi 20 inzenjera i 100 radnika. Posao se zavrsava za 3 godine. Zasto ja nemam pravo da primim nekoga na 3 godine, po ugovoru? Nego posle godinu moram da mu dajem otkaz ili muljam zakon pa ga primim na drugu poziciju i slicno? Pa ako svima treba da placam otpremninu posle 3 godine pa kakva je to racunica i kakav je to biznis? Odoh lepo da ulazem negde drugde. Eeee ali problem je sto to funkcionise u normalnoj drzavi gde taj koji dobije otkaz odmah moze da nadje drugi posao! Kod nas u tranziciji i nerazvijenom drustvu ljudi su samo nagrabusili. Samo da vam opisem sta je normalna drzava na jednom primeru: Ovde u Torontu ne prodje mesec dana a da me neko ne zove na telefon da mi nudi posao inzenjera da predjem u njihovu firmu ili da me pitaju da preporucim nekoga! Vide moj profil u Linkedin-u, vide firmu gde radim - zovu i traze moje ime. Isto se desava svim kolegama. Kod nas i ne znaju sta je Linkedin, kad nema svrhu kod nas. I sta ostaje nego da kazes omladini deco bezite. Ja bih se prvi vratio, ali nisam budala, valjda imam neko dostojanstvo. Da me prave budalom zadrigle spodobe sefovi? A na zalost vecina ljudi nema taj luksuz izbora. Po mom misljenju samo motka revolucija moze da promeni nesto, a treba menjati narod i navike. A to moze samo motkom i udri jedno 15 godina, pod uslovom da je onaj ko drzi motku postena licnost.
pre 10 godina
znaci ova vlada je jos gora od prethodne jer ovi nisu nikako zastitili narod! slazem se da treba smanjiti ogroman drzavni aparat, ali gde je ekonomski program za otpustene??????
pre 10 godina
...Takodje, ukoliko je neko dobar radnik, poslodavac nece gledati kako da vas iskoristi vec kako da vas sto duze zadrzi...
(John Galt, 4. jun 2013 23:26)
John Galt, ja se nadam da se zezate, trolujete, uživate... Takođe se nadam da nikada neće biti otpušteni iz državne ustanove/preduzeća u kojoj ste, jer testirati vašu teoriju na sopstvenoj koži, u koliko u nju zaista verujete, može u krajnjoj liniji dovesti do suicidalnih promena.
Uživajte, i ostavite nas male nepismene, krezave i zatucane balkance otrovane komunizmom da vam makar malo ometamo vaš american dream way of life.
pre 10 godina
Evo prvo primera: Svi radnici placaju uz platu doprinos za nezaposlenost. To je onaj iznos koji radnik prima na birou odredjen broj meseci u zavisnosti od godina radnog staza. E sad ukoliko je radnik ostao bez posla pre deset godina i primio neku nadoknadu ili cak samo resenje o nadoknadi sa biroa, pa nakon deset godina ostne bez posla dobijace nadoknadu samo za to novo vreme, odnosno kao da ima 10 godina radnog staza. Ono prethodno vreme mu se vise ne racuna. I tu niko ne postavlja pitanje.
Ako neko u firmi stvarno postane visak, zbog smanjenja obima posla, sto se svakodnevno dogadja, otpremninama moze da sahrani i firmu i sve zaposlene u njoj.Moze da tuzbom rasproda osnovna sredstva iako firma realno i nije u stanju da zaradi novac za ootpremnine.
Zato bi to kao klauzula trebao biti deo ugovora o radu. Pa ima ili nema otpremnine i to prihvatas ili ne prihvatas.
Ovako cesto radnik na prujemu prihvata sve i svasta, a posle zahtevaa sve i svasta.
Moze ovo nekom da se svidja ili ne svidja ali je cista realnost.
pre 10 godina
I ovaj predlog zakona je loš, čemu otpremnina kada se radniku uredno isplaćuje zarada?
Investiraš, makar i u trafiku, zaposliš radnika, dete odraste i da bi uposlio dete ti moraš da se mačuješ sa nekim ko je uredno primao zaradu.
pre 10 godina
Komentari na ovu vest su tipa: "Da komšiji crkne krava" po jedinstvenoj poslovici u istoriji čoveka i ona oslikava naš genetski kod.
pre 10 godina
ovaj zakon cini iseljavanje jos privlacnijim jer je tamo placen godisnji odmor i vece su plate i standard...
pitam se da li su ovo ocekivali glasaci sns-a koji im daju 50% podrsku?
pre 10 godina
Lakše do posla, sumnjam! Clanstvo u partiji će jos vise dobiti na ceni. Mislim da su toga svesni i nasi genijalci iz političkih partija.
pre 10 godina
Socijalna sigurnost, garantovan posao, kolektivna odgovornost – kako to prazno zvuči. Dokazuje se svaki dan.
pre 10 godina
Uz takve zakone, neprijatelj nam i nije potreban. Zasnivanje porodice ce postati misaona imenica i za 50 godina ima da nas nema. Neko promucurniji i vitalniji ce da naseli prazne prostore.
pre 10 godina
Nisam sigurna, da radnik koji ima adekvatnu platu za svoj rad, ne obavlja valjano posao koji mu je poveren. Medjutim nasi poslodavci uopste ne zele zadovoljnog I srecnog radnika, vec zele nekoga za mizernu platu da otaljava posao I da ga sikaniraju, glumeci velike gazde I biznismene. Radim u firmi koja nije privatizovana I u kojoj menadzment ne ume da ugovori normalno placen posao, ali ima plate na svetskom nivou uz sve ostale benefite. Izvrsioci posla rade po 10 I vise sati da bi stigli da obave lose ugovorene poslove, koji su uglavnom gratis, da bi se dobio neki ''dobar'' posao I sta....nista. Iz meseca u mesec plate izvrsiocima sve manje, posla sve vise, a njima I dalje iste priviligeje. Moje pitanje je sledece- sta ce konkretno novi zakon o radu doprineti pravu radnika, da li ce resiti problem prekovremenih sati I adekvatnih plata? Nisam ubedjena!
pre 10 godina
Sta to bese pravo na rad i pravo na zivot... dragi sugradjani pripremite svoje grbace za nastupajuce strance feudalce.Dobro je da ce da nam uvezu najsavremeniju tehniku, ma sve ima da bude automatski, videcete nista strasno samo se pritisne dugme i masina izbaci dzak pravo na ledja ccccc nikad mi necemo shvatiti da je narod zadnja rupa na svirali, bio i ostao za navek.Pozdrav braco i sestre gulio a vi mali privrednici nemojte misliti da vama ovaj zakon odgovara jer kad stignu kompanije...
pre 10 godina
E pa ako je to i MMF trazio, mora da je dobro...
pre 10 godina
Ma ova sarada sa zakonima je smesna!Ovi jadni poslodavci sto skupe celu svoju ustedjevinu,otvore neku manju proizvodnju i zaposle nekoliko radnika,posle godinu dana shvate da su se zesce zeznuli i ostaju jadini kao i radnici koje moraju da otpuste!Veliki poslodavci pak imaju sva prava ovog sveta,oni su svemocni vladari univerzuma i ako im se neki radnik ne svidja,nateraju ga da sam da otkaz!Srbijo jadna si!!!
pre 10 godina
Ja sam već otpušten, tako da mene ove promene ne dotiču.
pre 10 godina
@Nokija
Pa šta ti misliš: zaposliš se preko stranke u opštinu na izmišljeno radno mesto i niko te ne dira do kraja života!? Još joj udaraju pluseve..
KO ĆE DA STVARA TE PLATE ZA TE LJUDE NA IZMIŠLJENIM RADNIM MESTIMA PO OPŠTINAMA I DRŽAVNIM PREDUZEĆIMA?
pre 10 godina
Ma dobro je. Sada clanovi SNS-a ne treba da brinu. Samo ce oni raditi.
pre 10 godina
Bilo bi bolje kada bi se uvela mogucnost da radnik radi pola radnog vremena. Formalno, to i sada postoji, ali postoji i obaveza uplacivanja doprinosa u celosti, ako je radnik prijavljen i sa polovinom radnog vremena. Tako, izdvaja se potpun iznos, a priznaje se samo polovina staza. Druga mogucnost je da jos jedan poslodavac zaposli radnika na polovinu radnog vremena. To je onda komplikovano sa obracunima, placanjima, evidencijama...Meni se cini da bi bilo bolje zaposliti nekoga i na polovinu radnog vremena, ima ljudi kojima bi to odgovaralo - majke sa malom decom, ljudi slabijeg zdravlja, stariji ljudi, sto da ne i mladi ljudi kojima je potreban dzeparac... Ovako, poslodavac nema ni mogucnost da nekoga tako zaposli, mislim, ima tehnicki, ali placa doprinose kao i kad bi imao radnika sa punim radnim vremenom, a zaposlenom ide polovina staza. Osim toga, ako taj zaposleni ostane bez posla, u takvom slucaju nema pravo ni na nadoknadu sa biroa. To je, po meni, propustena prilika da s ljudi bar delimicno uposle, a resenje mozda nije nemoguce...
pre 10 godina
Nek' pričaju što god hoće, al' u Srbiji se ništa neče promeniti. Posao će se dobijati preko veze(rodbinske ili partijske), a oni koji zaista vrede godinama će provoditi na birou ili koji već imaju posao brzinski će biti posati na biro. Ima jedan aforizam: LAKŠE SE SKINUTI SA HEROINA, NEGO SA BIROA!
pre 10 godina
kako rešiti nezaposlenost?pa svi da se učlanimo u sns i g17.
pre 10 godina
zakon stiti ISKLJUCIVO jedinke na drustvenim jaslama. ko je to video otpremninu kod privatnika, bez obzira na godine staza i slozenost posla koji je obavljao?
pre 10 godina
Neka mi nadoknade godine staža koje su mi ukrali, zna se već na koje sve načine. Dve radne knjižice su mi poslodavci "izgubili", kad sam pravio treću službenik me pita koja je radna knjižica po redu, kad sam rekao da je treća čovek se nasmejao i rekao ozbiljno te pitam... Kakva je ovo država, svakog dana sam sve više razočaran koliko ova država mrzi sirotinju... Nema više šta da razmišljam, bežim odavde što pre, što preporučujem svima, pogotovo mlađim generacijama, ovde je sve gubljenje vremena i živaca... Užas je blaga reč.
pre 10 godina
Srbija je banana, a mi smo čimpiji.
pre 10 godina
@Dragan Pa ti onda zaposli nekog neiskusnog on će ti sigurno unaprediti posao! Koja logika?!?
pre 10 godina
Plašim se i da razmišljam o tome. Sve se menja, i to ne samo kod nas, i to nažalost na gore. Ovo mi sve liči na uvertiru pred neki veći haos.
pre 10 godina
jes, najbolje sad da je tri godine ugovor umesto godinu dana, produze ti ugovor i ne prime te za stalno, znaci 6 godina ne mozes ni kredit da uzmes, planiras porodicu, nista. pa bravo. bravo.
ono, ako radnik valja, vidi se za godinu dana, bezobrazluk je drzati ga vise na odredjeno. da ne pominjem praksu koja do sada fino funkcionise u drzavnim preduzecima, dobijes ugovor na 6 meseci preko usluznog preduzeca i onda ga sa prekidima (dan-dca, cisto da se ne poveze staz) produzuju po 10 godina. sramota.
pre 10 godina
Odgovornost je ono što očekujemo od drugih!
pre 10 godina
Meni nisu ni placali smenski rad,a sad zele da ga ukinu.Zivela glupost.
pre 10 godina
E bas to nam je falilo
pre 10 godina
dajte vi mogucnost da se otkupi malo radnog staza,jel mi koji smo trebali da radimo devedesetih nismo mogli(bilo je,otadzbina te zove),morali smo da vodimo ratove da osvajmo i branimo nasu svetu srpsku zemlju!mada nismo ni imali gde da radimo tih devedesetih prokletih!!!
pre 10 godina
Narod je dobro shvatio kako se dolazi do posla i kako se posao gubi. Rezultat je velika navala na knjižice SNS. Ključni problem je koji je to kvalitet ljudi koji na takav način dolaze do posla. Ovo je pravilo u Srbiji decenijama. Zagarantovana negativna selekcija. Nama je problem u glavi, ne u političarima.
pre 10 godina
u Vladi sede dve partije u cijem naslovu je socijaldemokratije-leva orjentacija. A potezi koje brane su klasicno desni-liberalno kapitalisticki. Al ce zato opozicioni liberali (kako im stoji u nazivu) se zalagati protiv ovog zakona odnosno zastupace leve ideje. Dobrodosli u Diznilend.
pre 10 godina
Sto se tice isplata otpremnine za ukupne godine radnog staža, to je besmisleno. Ali pitanje je kako ce to biti definisano zakonom kad kazu kod poslednjeg poslodavca. Da li to znaci da ako je neka fabrika privatizovana, odnosno promenio se vlasnik, da li se vreme za otpremninu racuna od promene vlasnika ili od pocetka radnog odnosa u toj fabrici. Sve mi se cini da ce biti ova prva varijanta.
pre 10 godina
Ne volim pešake dok vozim, mrzim vozače dok šećem!
70 Komentari
Sortiraj po: