Sreda, 29.05.2013.

16:31

Otkazan Samit na Ohridu

Otkazan ohridski Samit regionalnih lidera zakazan za 1. i 2. jun. Srbija, BIH i Rumunija bile protiv učešća Kosova. Makedonija: Štitimo naše dostojanstvo.

Izvor: B92

Otkazan Samit na Ohridu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

134 Komentari

Sortiraj po:

NISMO - KRIVI

pre 10 godina

Makedonija koja je priznala Kosovo kao drzavu, valjda zna zasto i zbog cega nije pozvala Kosovo na samit. Posle pritisaka ona kao organizator je i otkazala isti. To nema nikakve veze sa Srbijom. Razumeo bih da je Srbija bila organizator, tada bi imala odgovornost, svaka cast Rumuniji na principijelnosti.

SVETOZAR

pre 10 godina

Da li je moguce da je kosovska Vlada postala toliko snazna i kolika je zaista podrska zapada kada rade sta im je volja. Hvala im bar su nam pokazali na koga mozemo da racunamo u regionu,a braca hrvati jedva docekase da zabodu noz u ledja,a sa druge strane pricaju kako bi voleli nove odnose sa Srbijom,gospodo iz Hrvatske ovo nije dobar pocetak.

Ohrid

pre 10 godina

Suma sumarium ispada da Makedonija je banana drzhava,kad bi Makedonija bila ozbilna drzhava niko (makar to bila Srbija BIH ili Rumunija)ne bi se mjeshale u unutrashnje stvari Makedonije koga che da pozove na samit a koga ne!!!!Pozdrav iz Ohrida.

Gile

pre 10 godina

Hrvati, želim vam sreTan ulazak u EU. Želim vam da se i kod vas živi normalno, Evropski, kako se npr. u poslednjih desetak dana živi u Londonu, Parizu, Stokholmu... A uz prijatelje koje ste izabrali, NE SUMNJAM da će se i kod vas vrlo brzo ovako živeti! Makedonci, razumem zašto ste morali da priznate tzv. republiku Kosovo. Mi vam jednoga dana, u VRLO BLISKOJ BUDUĆNOSTI, siguran sam NEĆEMO UZVRATITI NA ISTI NAČIN. Gartantujem vam da će ovo oko Kosova, opet u vrlo bliskoj budućnosti, mnogo, mnogo više štetiti vašoj naciji i BJRM nego SRBIJI. Crnogorci... (vidi: Makedonci). SRBI, pamet uglavu. Proći će i ovo zlo...

zoran

pre 10 godina

"Važno da je Hrvatska otkazala učešće zbog nečega što se njih ne tiče..."
(Nevit, 29. maj 2013 23:30)

Sve što je u interesu Srbije Hrvatske se tiče da poturi nogu, ako može, a može jer iza sebe ima NATO. A ono što je protiv interesa Srbije, Hrvatske se NAROČITO tiče. Kompleksi su čudo!

Inače, ja lično se pitam šta se taj samit mene i ostalog običnog naroda tiče. A za Hrvatsku i za sve ostale me zabole ćošak...

ljutika

pre 10 godina

(rade, 29. maj 2013 20:15)
Sve napisano potpisujem, sem da je rec o kratkovidoj americkoj poltici. Ne, to je dalekovida politka usmerena na stvaranje dugogodisnjeg kriznog zarista, koje ce se zarad ekonomskih ili politickih potreba SAD otvarati s vremena na vreme.

VecaBG

pre 10 godina

Moram da odgovorim ovom Miljiju da pazljivo cita ako vec cita nase novine. Samit nije otkazan zbog Kosova vec zbog mase drugih problema koji su mnogo znacajnijih za Makedoniju.Vi zaista zivite u u bedjenju da se svet vrti oko vas i u vasem interesu. Istina je gorka i bolna i blizu.Amerika iza sebe nikada nije ostavila blagostanje.

sofronije

pre 10 godina

Makedonci se uplasili Albanaca na njihovoj teritoriji. Izazvali bi bunt da su pristali na samit bez Kosova. To je u pitanju. A inace samit ne bi ni uspeo, jer Grci ne gotive Makedonce u poslednje vreme.
Sto se nas tice, nismo trebali da se izmotavamo, ali iskreno ne znam ni cemu nama obicnim gradjanima sluzi taj samit.

Nikola Ohridski

pre 10 godina

A i da se je odrzao...kome bi ovaj samit ista znacio ? To bi bilo ionako beznacajno bulaznjenja beznacajnih politicara iz jos beznacajnijih drzava .

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Mislim da citaoci iz regiona nisu bas najbolje upoznati sa onim sta se dogadjalo oko ovog samita. On nije otkazan samo zbog nepozivanja Kosova i otkazivanje hrvatske i albanske delegacije nego to je prelilo casu i pretilo da skup bude proglasen za neuspesnim pre nego li sto se odrzao. Pre toga su svoje ucesce otkazali pretsednici Grcke i Bugarske, ali ne zbog Kosova nego zbog nesredjenih odnosa sa Makedonijom. Organizator je procenio da se bez dva pretsednika moze odrzati skup, ali jos dva bi znacilo da vise ne bi doslo nego li obrnuto. Pitanje je da li bi se samit otkazao kada bi Bugari i Grci bili prisutni. Mozda bi u tom slucaju organizator procenio da se moze uspesno organizirati bez Hrvata i Albanaca, a i pitanje je da li bi u tom slucaju i oni otkazali ucesce. Ovako, debakal je bio u najavu i ovo je bilo realno za ocekivanje. Ne zavisno ko je na strani Albanaca, a ko na stranu Srbije, mislim da je situacija formalno jasna-po statutu ove organizacije je jasno ko moze biti clan, i po tim pravilima Kosovo ne ispunjava uslove. Ako zele da ga uclane neka menjaju statut, a ne ovako kako su Albanija i zapadni diplomati probali da ga uguraju na sporedna vrata. Brisel je jasno rekao da ovaj skup nije obaveza iz Dogovora Beograd-Pristina o neometanju u EU procesima. Isti problem postoji za Kosovo i oko finalnog uclanjenja u EU (ako do toga nekada dodje)-clanice EU mogu biti samo clanice UN. Kako ce se postovati ovo pravilo u slucaju Kosova ako nebude clanica UN bas mi nije jasno.

Igor

pre 10 godina

Veliko hvala prijateljskoj Rumuniji. Ta zemlja trpi ogromne pritiske od EU i SAD da prizna nezavisnost Kosova, a ona ne odustaje od svog principielnog stava!

rade

pre 10 godina

Kratkovida americka politika koja se ogleda u priznavanju i sponzorisanju samozvane i samoproglasene albanske tvorevine na Kosovu kao i u nekritickom podrzavanju albanskog nacionalizma ce jos dugo da destabilise citav ovaj region. Priznavanje te tvorevine je dovelo do podela u samoj EU, UN su podeljene, ojacao je nacionalizam u citavom regionu, da nije bilo toga ni Dodik ne bi mogao da preti raspadom BiH i BiH bi bila mnogo funkcionalnija, Srbija bi se bavila sistemskim reformama ali Amerikancima je bilo bitno da dokazu kako su "jaki" i "svemoguci". Za kilo mesa tj, za sitne nacionalisticke albanske interese i ciljeve su zaklali celog vola tj. unazadili citav region.

Sumadinac_91

pre 10 godina

Au koliko Albanaca i Hrvata to je strasno.Izvinite me gospodo "susjedi" ali ta "drzava" nije clan UN-a te samim tim joj nije mesto na ovim skupovima,inace Balkan klasika:
1.Taci i co. kukaju kod svojih zastitnika;
2.Albanija brani interese Albanaca i to je OK sa njihove strane;
3.Hrvatska,pa sta reci osim da treba da idu na kolektivno lecenje od srbofobije;
4.BiH klasika,RS bojkotuje zbog nas,Federacija zbog RS;
5.Rumuni mozda i jedini narod u okolini sa kojim zaista nikad nismo imali problema,i ovim putem im hvala na podrsci;
6.Bugari ko Bugari malo levo malo desno,ne vole nikog osim sebe;
7.FYROM,koliko god ih gotivili kao narod ovakva politika ima puno da ih kosta u buducnosti previse mlako i neodlucno,stvarno su neka nasa mala verzija;
8.Grcka OK ne bi ni dolazili niti bi bili pozvani,njihov stav znamo;
9.Srbija,ocigledno su nasi jedno obecali EU ali pod uticajem verovatno Rusa su odbili to da ispune pa sad ovi kao satro pene(u principu ih briga dok im se ne diraju kompanije od gazde USA);
sve u svemu sapunica Balkan tera dalje,do nekog novog sukoba.

nabavi ogledalce

pre 10 godina

@mertur

Najveci problem regiona je neizvljeni velikoalbanski nacionalizam sto smo i danas videli. Ta "drzava kosova" po statutu nema sta da trazi na tom samitu.

Alfi89

pre 10 godina

Samit je otkazan posto se tri drzave - Srbija, BiH i Rumunija - nisu saglasile da bude pozvano i Kosovo, a predsednici Albanije i Hrvatske su potom saopstili da nece ucestvovati, jer Kosovo nije pozvano.

Eh, ti Hrvati... Ulizice i beskicmenjaci, koji ce uvek raditi na nasu stetu, cak i kada je u pitanju nesto benigno

Loznica

pre 10 godina

Nije trebalo da samit bude otkazan, zar zbog Albanije i Hrvatske?
Neka njih, u ovom slucaju vazi ona, po meni fraza, da se slican slicnom raduje.

NekoIzMase

pre 10 godina

"Citavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je. Ivanov je pozeleo uspeh sledecem organizatoru samita i izrazio nadu da ce se to dogoditi u "evropskijem Balkanu".

Meni sad nekako zao Makedonaca kad ovo procitam, iako su priznali Kosovo. Ali, nisu oni krivi za ovo. A kada bih napisala sta zaista mislim u vezi zemalja dusebriznika koje su otkazale ucesce, bila bih cenzurisana, pa bolje da ne trosim reci.

HongKong

pre 10 godina

A niko ne spominje stav Crne Gore, Bugarske i Grcke? Verovatno im je svejedno. Sto je i interesantno iz jednog aspekta. Rumunija kao deo EU, principjelno se drzi stava da ne prisustvuje samitima gde je Kosovo i Metohija. Sto je za svako postovanje. BiH je prinudjena zbog RS. Sa druge strane imamo Albaniju koja je logicno na strani Kosova i Metohije, i Hrvatsku, koja ovo nije nametnuto iz EU, jer bi bilo nametnutno i Rumuniji, Bugarskoj, a tek Grckoj koju drze u saci zbog duga i Crnoj Gori koja je mala. Dakle Hrvatska radi ove stvari namerno, a ne da bi zadovoljila neku njima poznatu pravdu. Takodje da li se zna je li Turska pozvana? Interesantno bi bilo i njih cuti. Nemojte da mislite da bi stali na stranu Kosova i Metohije, Turci razmisljao racionalno i dugorocno.

Marko

pre 10 godina

Meni nisu jasni Albanci sa Kosova dozvolili smo im da se uclane u EU mimo nas a oni umesto da postanu drzava clanica hoce u nekakve regionalne samite gde mi imamo uticaja da ih blokiramo.

Lars

pre 10 godina

Jel to sada znaci da su Srbija, BiH i Ruminija sabotirale Samit zato sto su se usprotivile krsenju statuta, a Albanija i Hrvatska su postupile ispravno jer su trazile da se postupi mimo statuta kojeg su i sami potpisali?

licemeri najobicniji

pre 10 godina

Sto Albanija i Hrvatska ne bojkotuju i sve ostale organizacije, samite ili takmicenja gde nema "drzave kosova"? Sada Hrvati moraju (ako imaju obraza) da otkazu i ucesce na prvenstvu u fudbalu jer "drzavi kosova" nije bilo omoguceno da se takmici. `Ajde Hrvati budite dosledni a ne licemeri.

Босанац

pre 10 godina

@realista
Hahahaha o cemu ti pricas???

Pregledao sam sve vaznije novine i news portale iz nemacke, austrije, svajcarske, francuske , engleske i italije... Nigde nista ne pise ni da je bilo kakav samit otkazan ni da je bilo kakav samit trebao da bude... O cemu ti sanjas???
A druga stvar, stefan file je demantovao pisanja kosovskih medija da nece da dodje, on je itekako hteo da dodje... Posto se potpisujes kao realista onda sam kapirao da mozda i jesi realista a ti lupas onako bez veze jos i o nekakvom uvodjenju viza za srbiju i makedoniju, haha zasto makedoniju ?? A zasto srbiji?? Ti si definitivno pobedio od svih komentara sa tvojim nebulozama... Nidje veze ralista nidje veze...

albanski spineri, neprocenjivo

pre 10 godina

@Realista

"Neposredno pred otkazivanja samita, oglasio se i komesar EU za proširenje Štefan File koji je u petak trebalo da učestvuje na sastanku šefova diplomatija, koji je trebalo da prethodi sastanku predsednika i premijera, oštro demantujući pisanje prištinskih medija da je on otkazao posetu Ohridu zbog toga što Kosovo nije pozvano na samit."

"Njegov portparol je, pre nego što je Ivanov saopštio da otkazuje skup,rekao da File putuje u Ohrid, a pisanje prištinskih medija nazvao "apsolutno netačnim i lažnim"."

Ni jedna velika televizija iz EU nije objavila bilo kakvu vest u vezi ovog samita a najmanje onako kako si ti napricao. Koja je poenta ovih lazi koje pokusavate da plasirate?

Goran

pre 10 godina

Priznanjem tzv.nezavisnog Kosova,doslo je do presedana u medjumarodnoj politici i do poremecaja odnosa medju drzavama Balkana. Realnost je da jedni tu drzavu priznaju,a drugi ne,kao sto je i realnost da sazivota i pomirenja na Balkanu nece biti dok se taj disbalans ne ispravi mirnom reintegracijom KiM u ustavno-pravni poredak Srbije. Srbija,ne bi trebalo da ucestvuje na bilo kakvim skupovima gse ucestvuju predstavnici tzv.nezavisnog Kosova i to je realnost koja se mora uvaziti i prihvatiti.Ovo je bila jos jedna prilika da se vidi ko su najveci neprijatelji Srbije(Hrvatska i Albanija),ali bi i Makedoniju trebalo upozoriti da bi ako nastavi ovako,jednog dana i Tetovska republika mopgla biti ucesnik nekog slicnog skupa. Na kraju krajeva, Srbija i srpski narod treba da odbace zablude i shvate da su nam neprijatelji svi oni koji NE PRIZNAJU SUVERENITET I TERITORIJALNI INTEGRITET REPUBLIKE SRBIJE!!! Srbija postuje suverenitet i teritorijalni integritet drugih drzava Balkana i sveta i treba u najmanju ruku da ocekuje isto od drugih zemalja.

marko

pre 10 godina

Pa kako, normalno da ces da otkazes, i zato ces dobiti sledeci vikend mir na stadionima. Ali zato odmah onaj sledeci, eto ti opet tvojih gradjana, koji se slucajno zovu balisti, koji grade svoje danas na fasitickoj proslosti, i koji ce odloziti na nedelju dana svoje teznje zasnovane na njihovom fertilititetu.

Surfer goli realista

pre 10 godina

@Realista

Sad sam proverio, NIJEDNA VEST ne postoji da je samit otkazan u evropskoj štampi (pročešljao britansku, francusku, nemačku štampu plus briselske portale). Samo lokal-novine iz regiona izveštavaju o otkazivanju. Potpuno smo nevažni za EU i Evropu (sem birokratije), pomirimo se sa tim.

Realista

pre 10 godina

Sve najvece Televizije EU,danas su prikazali da Samit u Ohridu je Otkazan zbog toga da Kosovo nije pozvana da ucestvuje.Samit su bojkotirali sam Stefan File (EU),Albanija,Bugarska i Hrvatska.Svi su rekli da Direktno krivci za ovo su Srbija(koja nesto drugo razgovara i potpisuje,a na terenu se sasvim drugo se ponasa) i Makedonija. EU razmatra ponovo uvodjenje rezim Viza za ove dve zemlje.

ARNAUTOVSKI

pre 10 godina

Makedonija priznala Kosovo kao drzavu a nece da je pozove u samitu a Hrvatska za ulazak u EU pozvala sve drzave i to za Makedoniju nema veze.
Stvarno ovo je Makedonski cirkus.

dasa

pre 10 godina

"državni integritet i dostojanstvo nemaju cenu", "Makedonija ne želi da bude učesnik u igri sa vetom, a najmanje sa bojkotom".
Kakvo licemerje! Sve je bilo OK dok je Srbija lobirala i uslovjavala, a kada su se drugi pobunili onda mu pada napamet dostojanstvo i integritet. Nece nikome na ovom Balkanu biti dobro ako svima ne bude dobro. A jasno je da je ono sto Srbija pregovara i dogovara mrtvo slovo na papiru i neiskreno. To Hrvati i Albanci to vrlo dobro znaju.

Lotus

pre 10 godina

Makedonija je dobro postupila. Kako god da je bilo, pola ih ne bi došlo! A po reakcijama se može videti da se još uvek isti podržavaju kao i pred 100 godina. Skoro svi su u fatalnim ekonomskim problemima ali im je ipak važnije nekog drugog da za....!
Samit kao samit ima svoj papir na kome piše ko može a ko ne može da učestvuje. A dogovor Beograda i Prištine je na drugom papiru! To što je Makedonija mogla da pozove Kosovo je treća stvar, no postoji razlog zbog čega nisu to uradili. Priština je uvek brza kad se njima nešto ne sviđa, no kad sama treba da reaguje politički korektno (izručenje ubice sa Smilkovskog jezera i izručenje svojih ratnih zločinca) onda nema reakcije. Zato i ne treba da se čudi što nije pozvana. A to što se sili u leđima sa SADom i EU će isto jednom proći pa će onda da vidi ko su im stvarno ti veliki prijatelji.

samo zakon jačeg, koja crna demokratija

pre 10 godina

stanite bre ljudi, pa dokle da nam se prodaju te priča da je ok da kosovo bude država a krajina i republika srpska nemogu?
i da je ok da te bombarduju i na silu ti uzmu nešto i da sad to ti priznaš?
i šta bi sa multietničkim društvom, izgleda da toga ima samo u srbiji i da zbog toga moramo da plaćamo sve cehove.

Marko

pre 10 godina

Skup je otkazan zbog Hrvata. Ko nije priočitao tekst i Rumunija je bila protiv dolaska Kosova tako da ovo je prenemaganje Hrvata i Josipović očigledno želi da izbegne Nikolića. Srbija posle ovakvih poteza Hrvata treba dobro da promisli. Svoje tržište treba da zatvorimo za one koji se ne ponašaju korektno i sigurno da sve ono što uvozomu iz Hrvatske možemo naći kod nekog drugog komšije. Hrvati neka na nekoj drugoj strani potraže kupce. Na narodu je da bude složan da bi se to moglo realizovati. Ako mi ignorišemo njihove proizvode i uvoznici će naći nekog drugog ko će ponuditi zamenu za neku robu.

Bogdan

pre 10 godina

Zaprvo su ovde makedonci zatajili sa svojim "suverenitetom" ! Ocigledno im je poslata direktiva da se samit otkaze. Situacija je 1:0 za Pristinu! Neko iz Brisela i Vasingtona salje jasnu poruku balkancima da nisu bitni dogovorena pravila i regulacije, nego volja i zelja politicara koji odlucuju o ishodima!

u cemu je problem?

pre 10 godina

Kosovo nije medjunarodno priznata drzava samim tim ne moze da ucestvuje u medjunarodnim skupovima!
neka EU koja je priznala organizuje samit pa onda nema problema a ovako gde ucesce imaju drzave to ne bi bilo u redu!

Milutin

pre 10 godina

Zao mi je. Ali ako su Albanci izlobirali gde treba citavu drzavu (takoreci drugu), pa sta je za njih da razbucaju jedan regionalni sastancic... ko je novi regionalni lider? Znam ko nije ali ko je?

Borivoje Stankovski

pre 10 godina

re (homemaster mozda makedonija nije ozbiljna,al samo mi reci jer ti srbiju smatras za ozbiljnu? ma daj dosta vishe ceo svet vam se smeje bananci

Mitrovicalia

pre 10 godina

Predsednici Albanije , Slovenie, Bugarske i Hrvatske su potom saopštili da neće učestvovati. to je istina dragi Srpski Narode. plus Stefan Fyle. je rekao da nece doci jer Kosovo nije dobilo poziv.

Meni je zao da omladina kao srpska I kosovska patiomo zbog ovo. najbolje bi bilo da cela omladina bivse jugoslavie ujedini I ratuje protiv sve politicare.

Pozdrav za srpsku omladinu od Kosovosku Omladine.

toni

pre 10 godina

Na zalost Srbija jos nije svatila sustinu Politike,nema drugi izlaz osim polagano ,ama bas polagano da kosovo priznaje,steta sto jadni narod izgubice puno,vidise i ovde da i dalje Ljudi "sanjaju za KiM" ,nema vise togaHH

malisa (HocuDaBudemSNSbot)

pre 10 godina

@sds
na odredjeni nacin ti si potpuno u pravu (svidelo se to nama ili ne). u isto vreme, zbog nas se nikada nista nije otkazalo. naprotiv, srecno i veselo se odrzi svaki skup na kome nas nema.

Milan

pre 10 godina

Ali će sada Nemci opet da postroje Dačića i Vučića!
Za kaznu će morati da plate Makedoncima troškove i da od svojih para naprave samit u Beogradu sa Kosovom na čelu stola!
Jedva čekam to da vidim a desiće se!

Newborn

pre 10 godina

... i na kraju Makedonija je otkazala ceo skup zbog toga sto Makedobija nije pozvala Kosovo ?!?!? eee ko posle moze da kaze da razume politiku !!!?

Cica

pre 10 godina

Sa ovakvom politikom Nikolica iza koga je ocigledno SNS i Vucic, a to znaci vlada ne ide se u Evropu. Tu jos treba dodati i kupovinu MIG-ova u trenutku kada je zemlja pred totalnim finansijskim kolapsom, sto samo govori da tzv. "drzavnom vrhu" Evropa nije ni na kraj pameti.

student

pre 10 godina

kakva losa i primitivna politika Vucica - prebacivanje odgovornosti na Makedoniju i samimi tim i gubljenje politickih poena i partnera u regionu. U ovom slucaju Makedonije.

Zvizdoje

pre 10 godina

Tezak samar Srbiji, i njenim saveznicima, posebno njenom satelitu RS, koja zloupotrebljava svoj status u okviru BiH i igra na lancu srbijanskih vlasti.

Ana

pre 10 godina

Eto prilike Hrvatskoj da pokaze svoju brigu i prihvate sve ove kosovske Albance, sto ih Srbija lovi po granicama, pri pokusaja prelaska u EU. Od 01. jula oni ce biti punopravni clan EU i u prilici da pruze Albancima ruku spasa od Srba "zlostavljaca".

Sram te bilo Vucicu

pre 10 godina

Dakle, Vucic nema nista protiv da se na skupu na kojem se, prema statutu organizacije, mogu pojaviti samo samostalne i suverene drzave, pojavi i Kosovo. On nema nista protiv, a Rumunija ima.
Sram te bilo, Vucicu!

AGIM

pre 10 godina

Olupilo se o glavi Srbiji, tkzv. BiH i Makedoniji koja nije imala hrabrosti da pozove Kosovo na samitu mada je mogla znati da Kosovo je ozbiljnija i mocnija drzava od sve te tri zajedno. To se sada i potvrdilo.
Srbija mislila da potpise sporazum o dobrom susedstvu ali da primenjuje samo onaj deo koji njoj odgovara ili uopce ne primenjivati dogovoreno. Eh, to nece moci. Odneo vrag salu. Potpisali ste ima da se drzite toga.
Kosovo, USA i EU do sada nisu imali nista na papiru od Srbije ali sada imaju sporazum i plan implementacije i gledajte od sada kako ce se Srbiji staviti dve noge u jednu cizmu. Wait and see.

Vidimo se

pre 10 godina

Po starom pravilu bi trebalo sankcionisati zagreb i tiranu zbog kočenja napretka medjudržavnih odnosa. Samit bi trebalo da organizuje Bukurešt i da poziv bude udeljen svim priznatim državama od stane UN pa ko voli nek izvoli i opet bi bilo dovoljno da se održi. Sa malim izmenama članica učesnika koji prihvataju poziv bi izgledalo ovako. Domaćin Rumunija, zatim Srbija , BiH, BJR Makedonija i Grčka. Da se ne varamo, mi od drugih nemamo neki interes jer oni hoće samo naše pare i dušu, a ne i proizvode a kamo li kulturu i tradiciju, saradnju. Grčka bi možda i našla sporazum oko spornog imena a ne bi slušali dalja ucenjivanja i podrugivanja od strane okolnih smarača. Verujte mi da bih pre u tu uniju (uključio bih i bugare samo da jednom u istoriji gledaju svoju korist a ne da završavaju kako samo oni umeju) nego u ovu u koju će se skupiti svi koji nam žele štetu. Čast izuzecima..

Visokotehnološki građanin

pre 10 godina

Realno, najbolji ishod. Em smo uštedeli pare za put delegacija, em mogu i na drugi način da se dogovore. Dovoljno je da se 1. i 2. juna svi učesnici uloguju na Skype, pa da se lepo ispričaju. Generalno sam zagovornik da se regionalni skupovi održavaju preko video-strima, iz razloga štednje.

providno

pre 10 godina

OVO JE HAOS! Vucic ne sme lepo da kaze gradjanima da imamo novu drzavu i ne smemo da je blokiramo nigde logicno, vec ovako podlo prebacuje odgovornost na Makedoniju??? Skandal!! Znaci on bi zeleo da Kosovo ucestvuje ali ipak nasao nacin da okrivi Makedoniju, i kaze da ne laze, i bla bla, Vucicu nema zezanja sa Evropom, ili radite to sto ste se dogovorili, ili ce nam lupati packe zbo bahatosti domacih politicara zarad popularnosti! Smesno i jasno, blize se izbori, ide rekonstrukcija vlade posle datuma, pa malo da se pokaze da ipak nismo priznali Kosovo i napraviste skandal!

Bloda

pre 10 godina

Čitavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je.
Da su bili svi lideri regiona zvani nebi ni samit kapitulirao. Pamet u glavi drugi put i sve zemlje regiona u EU.

infinitivXinfinitiv

pre 10 godina

U pravu je Dacic koji kaze da za takve situacije mora da se ustanovi procedura. Predlazem da Dacic zakazi sastanak sa svim zemljama da ustanovi proceduru procedure.

Licanin

pre 10 godina

Kosovo, casus sui generis, faktor mira i stabilnosti u regionu, haha. Samo hipotetski: zamisljam takav samit sa pozivom RSK ili Zapadnoj Makedoniji, pa bismo videli sasvim druge stavove nekog Josipovica ili Ivanova. Hahahahaaaaa! A za g. Ivanova: ovo je vec evropskiji Balkan, evropskije i skoro nije moguce, jer i Zagreb i Skopje rade tacno ono sto im naredjuje Berlin!!!

Mojito

pre 10 godina

Hvala Rumuniji i Bosni, ipak imaju vise dostojanstva od nekih pa ne bi sa nekadasnjim borcima za slobodu krvavih ruku da se ljube, smeskaju i slikaju.

modesty

pre 10 godina

I ne treba da se sastajete dok se ne osude albanski zlocini nad Srbima i srpskom imovinom. To nigde u svetu nema da se iko primorava da se sastaje sa kvazi-drzavom koja odbija da procesuira svoje ratne zlocine. Dosta je bilo.

nemanja

pre 10 godina

Smesno i zalosno..Albanija i Hrvatska koja ne propusta momenat da pokaze svoje lice i licemerje..AP Kosmet pod okupacijom koja na misice zeli nesto nemoguce..Svaka cast Makedoniji!

Miki_In

pre 10 godina

bravo za Mkd , i kog djavola je srbija sad protiv ucesca kosova kad smo ih de fakto priznali em se kunemo u dodrosusedske odnose, taman se ponadas da ce se malo smiriti situacija ali,opet mi nesto pametujemo,to jest crveno-crni...

JedinaIstina

pre 10 godina

A ovaj Josipovic i ,,lijepa njihova" vise mrze Srbiju nego sto vole sebe! Kad osude Srbe u hagu oni slave i pricaju da je to pravda, kad osude hrvate to je neprvada, staju uvek na stranu takozvane drzave Kosovo i to sve zbog mrznje prema srbima! Iako ovo zvuci malo smesno, ali nek se ugledaju malo na nas! :)

Siki

pre 10 godina

Jadni su Makedonci kad dozvoljavaju da im Albanci i Hrvati stave veto. Celom svetu se ne može ugoditi, pa čak ni celom Balkanu, ali se može ostati pri svojim odlukama kad su jednom donete. Isto bi važilo i da su odlučili da pozovu Kosovo, pa otkazali samit zbog odustajanja Srbije i BiH od učešća.

Pera

pre 10 godina

Pa dobro, da vidimo ko ima stete od ovog otkazivanja? Hrvati koji su intenzivno zainteresovani za izmestanje svoje industrije van EU kako bi izbegli takse na izvoz robe u ostale balkanske zemlje koje jos nisu clanice EU, Kosovo koje nece ni za jotu pomeriti svoju ekonomsku situaciju na bolje, a ostali i onako imaju razvijene bilateralne saradnje, s tim sto su Kosovo i Hrvatska uvredili Makedoniju. Meni se nesto cini, kako god okrenes bilo il ne bilo sastanka, Kosovo i dalje ostaje u magarecoj klupi. Ne vredi komsiluk, morate da se sredite i procesuirate svoje kriminalce i zlocince, i da malo smanjite dozvljaj, niko nece s vama od komsija, a daleko su Hrvati...

dafgsagda

pre 10 godina

Dakle sastanku su se protivile BiH, Rumunija i Srbija, a otkazale su ucesce Hrvatska i Albanija. Dakle nisu otkazale ucesce Grcka i Bugarska kao to pojedini Albanci ovde tvrde i EU nema veze sa otkazom Hrvatske jer EU ne bi dozvolio Rumuniji da se buni ...

Lepo je znati neke stvari ...

mile

pre 10 godina

Uf vrlo vazno.
Kao da cu ja taj "samit" u Ohridu sutra da mazem na 'leba ili sipam u rezervoar. Nebitan skup lopova-politicara od kojih nikakve koristi nema.

Neko

pre 10 godina

Sta reci a ne zaplakati...
A predsedniku Makedonije svaka cast! Postupio je korektno i dostojanstveno u ovoj situaciji niskog i neprimerenog prepucavanja i inacenja "najblizih"...

Digniti

pre 10 godina

Neka je otkazan. Ne može niko nikog da ucenjuje i narušava nečiji integritet i dostojanstvo. U pravi je Ivanon da integritet i dostojanstvo nemaju cenu i za njih se bori svim snagama, a Kosovo nije prizanto kao država i to nam niko ne može osporiti.

Petar Pan

pre 10 godina

Smatram da su organizatori postupili kako treba! Kao i kada su otkazivani skupovi kada im Srbija nije prisustvovala ( ponekad i BiH, Grčka, Rumunija ) kada je Kosovo prisustvovalo sa državnim obeležjima!!! Opet dvostruki aršini?!Nije važan stav Srbije, Grčke, Rumunije, BiH, Važne su Albanija i Hrvatska, oni su "veće težine" od prvopomenutih... Ma samo napred.

providno

pre 10 godina

OVO JE HAOS! Vucic ne sme lepo da kaze gradjanima da imamo novu drzavu i ne smemo da je blokiramo nigde logicno, vec ovako podlo prebacuje odgovornost na Makedoniju??? Skandal!! Znaci on bi zeleo da Kosovo ucestvuje ali ipak nasao nacin da okrivi Makedoniju, i kaze da ne laze, i bla bla, Vucicu nema zezanja sa Evropom, ili radite to sto ste se dogovorili, ili ce nam lupati packe zbo bahatosti domacih politicara zarad popularnosti! Smesno i jasno, blize se izbori, ide rekonstrukcija vlade posle datuma, pa malo da se pokaze da ipak nismo priznali Kosovo i napraviste skandal!

Milan

pre 10 godina

Ali će sada Nemci opet da postroje Dačića i Vučića!
Za kaznu će morati da plate Makedoncima troškove i da od svojih para naprave samit u Beogradu sa Kosovom na čelu stola!
Jedva čekam to da vidim a desiće se!

AGIM

pre 10 godina

Olupilo se o glavi Srbiji, tkzv. BiH i Makedoniji koja nije imala hrabrosti da pozove Kosovo na samitu mada je mogla znati da Kosovo je ozbiljnija i mocnija drzava od sve te tri zajedno. To se sada i potvrdilo.
Srbija mislila da potpise sporazum o dobrom susedstvu ali da primenjuje samo onaj deo koji njoj odgovara ili uopce ne primenjivati dogovoreno. Eh, to nece moci. Odneo vrag salu. Potpisali ste ima da se drzite toga.
Kosovo, USA i EU do sada nisu imali nista na papiru od Srbije ali sada imaju sporazum i plan implementacije i gledajte od sada kako ce se Srbiji staviti dve noge u jednu cizmu. Wait and see.

Zvizdoje

pre 10 godina

Tezak samar Srbiji, i njenim saveznicima, posebno njenom satelitu RS, koja zloupotrebljava svoj status u okviru BiH i igra na lancu srbijanskih vlasti.

mile

pre 10 godina

Uf vrlo vazno.
Kao da cu ja taj "samit" u Ohridu sutra da mazem na 'leba ili sipam u rezervoar. Nebitan skup lopova-politicara od kojih nikakve koristi nema.

Mitrovicalia

pre 10 godina

Predsednici Albanije , Slovenie, Bugarske i Hrvatske su potom saopštili da neće učestvovati. to je istina dragi Srpski Narode. plus Stefan Fyle. je rekao da nece doci jer Kosovo nije dobilo poziv.

Meni je zao da omladina kao srpska I kosovska patiomo zbog ovo. najbolje bi bilo da cela omladina bivse jugoslavie ujedini I ratuje protiv sve politicare.

Pozdrav za srpsku omladinu od Kosovosku Omladine.

Realista

pre 10 godina

Sve najvece Televizije EU,danas su prikazali da Samit u Ohridu je Otkazan zbog toga da Kosovo nije pozvana da ucestvuje.Samit su bojkotirali sam Stefan File (EU),Albanija,Bugarska i Hrvatska.Svi su rekli da Direktno krivci za ovo su Srbija(koja nesto drugo razgovara i potpisuje,a na terenu se sasvim drugo se ponasa) i Makedonija. EU razmatra ponovo uvodjenje rezim Viza za ove dve zemlje.

Petar Pan

pre 10 godina

Smatram da su organizatori postupili kako treba! Kao i kada su otkazivani skupovi kada im Srbija nije prisustvovala ( ponekad i BiH, Grčka, Rumunija ) kada je Kosovo prisustvovalo sa državnim obeležjima!!! Opet dvostruki aršini?!Nije važan stav Srbije, Grčke, Rumunije, BiH, Važne su Albanija i Hrvatska, oni su "veće težine" od prvopomenutih... Ma samo napred.

ARNAUTOVSKI

pre 10 godina

Makedonija priznala Kosovo kao drzavu a nece da je pozove u samitu a Hrvatska za ulazak u EU pozvala sve drzave i to za Makedoniju nema veze.
Stvarno ovo je Makedonski cirkus.

Ana

pre 10 godina

Eto prilike Hrvatskoj da pokaze svoju brigu i prihvate sve ove kosovske Albance, sto ih Srbija lovi po granicama, pri pokusaja prelaska u EU. Od 01. jula oni ce biti punopravni clan EU i u prilici da pruze Albancima ruku spasa od Srba "zlostavljaca".

student

pre 10 godina

kakva losa i primitivna politika Vucica - prebacivanje odgovornosti na Makedoniju i samimi tim i gubljenje politickih poena i partnera u regionu. U ovom slucaju Makedonije.

Miki_In

pre 10 godina

bravo za Mkd , i kog djavola je srbija sad protiv ucesca kosova kad smo ih de fakto priznali em se kunemo u dodrosusedske odnose, taman se ponadas da ce se malo smiriti situacija ali,opet mi nesto pametujemo,to jest crveno-crni...

Mojito

pre 10 godina

Hvala Rumuniji i Bosni, ipak imaju vise dostojanstva od nekih pa ne bi sa nekadasnjim borcima za slobodu krvavih ruku da se ljube, smeskaju i slikaju.

Newborn

pre 10 godina

... i na kraju Makedonija je otkazala ceo skup zbog toga sto Makedobija nije pozvala Kosovo ?!?!? eee ko posle moze da kaze da razume politiku !!!?

dasa

pre 10 godina

"državni integritet i dostojanstvo nemaju cenu", "Makedonija ne želi da bude učesnik u igri sa vetom, a najmanje sa bojkotom".
Kakvo licemerje! Sve je bilo OK dok je Srbija lobirala i uslovjavala, a kada su se drugi pobunili onda mu pada napamet dostojanstvo i integritet. Nece nikome na ovom Balkanu biti dobro ako svima ne bude dobro. A jasno je da je ono sto Srbija pregovara i dogovara mrtvo slovo na papiru i neiskreno. To Hrvati i Albanci to vrlo dobro znaju.

Sram te bilo Vucicu

pre 10 godina

Dakle, Vucic nema nista protiv da se na skupu na kojem se, prema statutu organizacije, mogu pojaviti samo samostalne i suverene drzave, pojavi i Kosovo. On nema nista protiv, a Rumunija ima.
Sram te bilo, Vucicu!

Borivoje Stankovski

pre 10 godina

re (homemaster mozda makedonija nije ozbiljna,al samo mi reci jer ti srbiju smatras za ozbiljnu? ma daj dosta vishe ceo svet vam se smeje bananci

Cica

pre 10 godina

Sa ovakvom politikom Nikolica iza koga je ocigledno SNS i Vucic, a to znaci vlada ne ide se u Evropu. Tu jos treba dodati i kupovinu MIG-ova u trenutku kada je zemlja pred totalnim finansijskim kolapsom, sto samo govori da tzv. "drzavnom vrhu" Evropa nije ni na kraj pameti.

toni

pre 10 godina

Na zalost Srbija jos nije svatila sustinu Politike,nema drugi izlaz osim polagano ,ama bas polagano da kosovo priznaje,steta sto jadni narod izgubice puno,vidise i ovde da i dalje Ljudi "sanjaju za KiM" ,nema vise togaHH

Bloda

pre 10 godina

Čitavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je.
Da su bili svi lideri regiona zvani nebi ni samit kapitulirao. Pamet u glavi drugi put i sve zemlje regiona u EU.

Licanin

pre 10 godina

Kosovo, casus sui generis, faktor mira i stabilnosti u regionu, haha. Samo hipotetski: zamisljam takav samit sa pozivom RSK ili Zapadnoj Makedoniji, pa bismo videli sasvim druge stavove nekog Josipovica ili Ivanova. Hahahahaaaaa! A za g. Ivanova: ovo je vec evropskiji Balkan, evropskije i skoro nije moguce, jer i Zagreb i Skopje rade tacno ono sto im naredjuje Berlin!!!

modesty

pre 10 godina

I ne treba da se sastajete dok se ne osude albanski zlocini nad Srbima i srpskom imovinom. To nigde u svetu nema da se iko primorava da se sastaje sa kvazi-drzavom koja odbija da procesuira svoje ratne zlocine. Dosta je bilo.

JedinaIstina

pre 10 godina

A ovaj Josipovic i ,,lijepa njihova" vise mrze Srbiju nego sto vole sebe! Kad osude Srbe u hagu oni slave i pricaju da je to pravda, kad osude hrvate to je neprvada, staju uvek na stranu takozvane drzave Kosovo i to sve zbog mrznje prema srbima! Iako ovo zvuci malo smesno, ali nek se ugledaju malo na nas! :)

Bogdan

pre 10 godina

Zaprvo su ovde makedonci zatajili sa svojim "suverenitetom" ! Ocigledno im je poslata direktiva da se samit otkaze. Situacija je 1:0 za Pristinu! Neko iz Brisela i Vasingtona salje jasnu poruku balkancima da nisu bitni dogovorena pravila i regulacije, nego volja i zelja politicara koji odlucuju o ishodima!

Marko

pre 10 godina

Skup je otkazan zbog Hrvata. Ko nije priočitao tekst i Rumunija je bila protiv dolaska Kosova tako da ovo je prenemaganje Hrvata i Josipović očigledno želi da izbegne Nikolića. Srbija posle ovakvih poteza Hrvata treba dobro da promisli. Svoje tržište treba da zatvorimo za one koji se ne ponašaju korektno i sigurno da sve ono što uvozomu iz Hrvatske možemo naći kod nekog drugog komšije. Hrvati neka na nekoj drugoj strani potraže kupce. Na narodu je da bude složan da bi se to moglo realizovati. Ako mi ignorišemo njihove proizvode i uvoznici će naći nekog drugog ko će ponuditi zamenu za neku robu.

Igor

pre 10 godina

Veliko hvala prijateljskoj Rumuniji. Ta zemlja trpi ogromne pritiske od EU i SAD da prizna nezavisnost Kosova, a ona ne odustaje od svog principielnog stava!

Alfi89

pre 10 godina

Samit je otkazan posto se tri drzave - Srbija, BiH i Rumunija - nisu saglasile da bude pozvano i Kosovo, a predsednici Albanije i Hrvatske su potom saopstili da nece ucestvovati, jer Kosovo nije pozvano.

Eh, ti Hrvati... Ulizice i beskicmenjaci, koji ce uvek raditi na nasu stetu, cak i kada je u pitanju nesto benigno

Visokotehnološki građanin

pre 10 godina

Realno, najbolji ishod. Em smo uštedeli pare za put delegacija, em mogu i na drugi način da se dogovore. Dovoljno je da se 1. i 2. juna svi učesnici uloguju na Skype, pa da se lepo ispričaju. Generalno sam zagovornik da se regionalni skupovi održavaju preko video-strima, iz razloga štednje.

licemeri najobicniji

pre 10 godina

Sto Albanija i Hrvatska ne bojkotuju i sve ostale organizacije, samite ili takmicenja gde nema "drzave kosova"? Sada Hrvati moraju (ako imaju obraza) da otkazu i ucesce na prvenstvu u fudbalu jer "drzavi kosova" nije bilo omoguceno da se takmici. `Ajde Hrvati budite dosledni a ne licemeri.

Milutin

pre 10 godina

Zao mi je. Ali ako su Albanci izlobirali gde treba citavu drzavu (takoreci drugu), pa sta je za njih da razbucaju jedan regionalni sastancic... ko je novi regionalni lider? Znam ko nije ali ko je?

Lars

pre 10 godina

Jel to sada znaci da su Srbija, BiH i Ruminija sabotirale Samit zato sto su se usprotivile krsenju statuta, a Albanija i Hrvatska su postupile ispravno jer su trazile da se postupi mimo statuta kojeg su i sami potpisali?

Digniti

pre 10 godina

Neka je otkazan. Ne može niko nikog da ucenjuje i narušava nečiji integritet i dostojanstvo. U pravi je Ivanon da integritet i dostojanstvo nemaju cenu i za njih se bori svim snagama, a Kosovo nije prizanto kao država i to nam niko ne može osporiti.

HongKong

pre 10 godina

A niko ne spominje stav Crne Gore, Bugarske i Grcke? Verovatno im je svejedno. Sto je i interesantno iz jednog aspekta. Rumunija kao deo EU, principjelno se drzi stava da ne prisustvuje samitima gde je Kosovo i Metohija. Sto je za svako postovanje. BiH je prinudjena zbog RS. Sa druge strane imamo Albaniju koja je logicno na strani Kosova i Metohije, i Hrvatsku, koja ovo nije nametnuto iz EU, jer bi bilo nametnutno i Rumuniji, Bugarskoj, a tek Grckoj koju drze u saci zbog duga i Crnoj Gori koja je mala. Dakle Hrvatska radi ove stvari namerno, a ne da bi zadovoljila neku njima poznatu pravdu. Takodje da li se zna je li Turska pozvana? Interesantno bi bilo i njih cuti. Nemojte da mislite da bi stali na stranu Kosova i Metohije, Turci razmisljao racionalno i dugorocno.

nemanja

pre 10 godina

Smesno i zalosno..Albanija i Hrvatska koja ne propusta momenat da pokaze svoje lice i licemerje..AP Kosmet pod okupacijom koja na misice zeli nesto nemoguce..Svaka cast Makedoniji!

Surfer goli realista

pre 10 godina

@Realista

Sad sam proverio, NIJEDNA VEST ne postoji da je samit otkazan u evropskoj štampi (pročešljao britansku, francusku, nemačku štampu plus briselske portale). Samo lokal-novine iz regiona izveštavaju o otkazivanju. Potpuno smo nevažni za EU i Evropu (sem birokratije), pomirimo se sa tim.

u cemu je problem?

pre 10 godina

Kosovo nije medjunarodno priznata drzava samim tim ne moze da ucestvuje u medjunarodnim skupovima!
neka EU koja je priznala organizuje samit pa onda nema problema a ovako gde ucesce imaju drzave to ne bi bilo u redu!

Sumadinac_91

pre 10 godina

Au koliko Albanaca i Hrvata to je strasno.Izvinite me gospodo "susjedi" ali ta "drzava" nije clan UN-a te samim tim joj nije mesto na ovim skupovima,inace Balkan klasika:
1.Taci i co. kukaju kod svojih zastitnika;
2.Albanija brani interese Albanaca i to je OK sa njihove strane;
3.Hrvatska,pa sta reci osim da treba da idu na kolektivno lecenje od srbofobije;
4.BiH klasika,RS bojkotuje zbog nas,Federacija zbog RS;
5.Rumuni mozda i jedini narod u okolini sa kojim zaista nikad nismo imali problema,i ovim putem im hvala na podrsci;
6.Bugari ko Bugari malo levo malo desno,ne vole nikog osim sebe;
7.FYROM,koliko god ih gotivili kao narod ovakva politika ima puno da ih kosta u buducnosti previse mlako i neodlucno,stvarno su neka nasa mala verzija;
8.Grcka OK ne bi ni dolazili niti bi bili pozvani,njihov stav znamo;
9.Srbija,ocigledno su nasi jedno obecali EU ali pod uticajem verovatno Rusa su odbili to da ispune pa sad ovi kao satro pene(u principu ih briga dok im se ne diraju kompanije od gazde USA);
sve u svemu sapunica Balkan tera dalje,do nekog novog sukoba.

samo zakon jačeg, koja crna demokratija

pre 10 godina

stanite bre ljudi, pa dokle da nam se prodaju te priča da je ok da kosovo bude država a krajina i republika srpska nemogu?
i da je ok da te bombarduju i na silu ti uzmu nešto i da sad to ti priznaš?
i šta bi sa multietničkim društvom, izgleda da toga ima samo u srbiji i da zbog toga moramo da plaćamo sve cehove.

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Mislim da citaoci iz regiona nisu bas najbolje upoznati sa onim sta se dogadjalo oko ovog samita. On nije otkazan samo zbog nepozivanja Kosova i otkazivanje hrvatske i albanske delegacije nego to je prelilo casu i pretilo da skup bude proglasen za neuspesnim pre nego li sto se odrzao. Pre toga su svoje ucesce otkazali pretsednici Grcke i Bugarske, ali ne zbog Kosova nego zbog nesredjenih odnosa sa Makedonijom. Organizator je procenio da se bez dva pretsednika moze odrzati skup, ali jos dva bi znacilo da vise ne bi doslo nego li obrnuto. Pitanje je da li bi se samit otkazao kada bi Bugari i Grci bili prisutni. Mozda bi u tom slucaju organizator procenio da se moze uspesno organizirati bez Hrvata i Albanaca, a i pitanje je da li bi u tom slucaju i oni otkazali ucesce. Ovako, debakal je bio u najavu i ovo je bilo realno za ocekivanje. Ne zavisno ko je na strani Albanaca, a ko na stranu Srbije, mislim da je situacija formalno jasna-po statutu ove organizacije je jasno ko moze biti clan, i po tim pravilima Kosovo ne ispunjava uslove. Ako zele da ga uclane neka menjaju statut, a ne ovako kako su Albanija i zapadni diplomati probali da ga uguraju na sporedna vrata. Brisel je jasno rekao da ovaj skup nije obaveza iz Dogovora Beograd-Pristina o neometanju u EU procesima. Isti problem postoji za Kosovo i oko finalnog uclanjenja u EU (ako do toga nekada dodje)-clanice EU mogu biti samo clanice UN. Kako ce se postovati ovo pravilo u slucaju Kosova ako nebude clanica UN bas mi nije jasno.

Neko

pre 10 godina

Sta reci a ne zaplakati...
A predsedniku Makedonije svaka cast! Postupio je korektno i dostojanstveno u ovoj situaciji niskog i neprimerenog prepucavanja i inacenja "najblizih"...

nabavi ogledalce

pre 10 godina

@mertur

Najveci problem regiona je neizvljeni velikoalbanski nacionalizam sto smo i danas videli. Ta "drzava kosova" po statutu nema sta da trazi na tom samitu.

malisa (HocuDaBudemSNSbot)

pre 10 godina

@sds
na odredjeni nacin ti si potpuno u pravu (svidelo se to nama ili ne). u isto vreme, zbog nas se nikada nista nije otkazalo. naprotiv, srecno i veselo se odrzi svaki skup na kome nas nema.

Lotus

pre 10 godina

Makedonija je dobro postupila. Kako god da je bilo, pola ih ne bi došlo! A po reakcijama se može videti da se još uvek isti podržavaju kao i pred 100 godina. Skoro svi su u fatalnim ekonomskim problemima ali im je ipak važnije nekog drugog da za....!
Samit kao samit ima svoj papir na kome piše ko može a ko ne može da učestvuje. A dogovor Beograda i Prištine je na drugom papiru! To što je Makedonija mogla da pozove Kosovo je treća stvar, no postoji razlog zbog čega nisu to uradili. Priština je uvek brza kad se njima nešto ne sviđa, no kad sama treba da reaguje politički korektno (izručenje ubice sa Smilkovskog jezera i izručenje svojih ratnih zločinca) onda nema reakcije. Zato i ne treba da se čudi što nije pozvana. A to što se sili u leđima sa SADom i EU će isto jednom proći pa će onda da vidi ko su im stvarno ti veliki prijatelji.

Pera

pre 10 godina

Pa dobro, da vidimo ko ima stete od ovog otkazivanja? Hrvati koji su intenzivno zainteresovani za izmestanje svoje industrije van EU kako bi izbegli takse na izvoz robe u ostale balkanske zemlje koje jos nisu clanice EU, Kosovo koje nece ni za jotu pomeriti svoju ekonomsku situaciju na bolje, a ostali i onako imaju razvijene bilateralne saradnje, s tim sto su Kosovo i Hrvatska uvredili Makedoniju. Meni se nesto cini, kako god okrenes bilo il ne bilo sastanka, Kosovo i dalje ostaje u magarecoj klupi. Ne vredi komsiluk, morate da se sredite i procesuirate svoje kriminalce i zlocince, i da malo smanjite dozvljaj, niko nece s vama od komsija, a daleko su Hrvati...

Босанац

pre 10 godina

@realista
Hahahaha o cemu ti pricas???

Pregledao sam sve vaznije novine i news portale iz nemacke, austrije, svajcarske, francuske , engleske i italije... Nigde nista ne pise ni da je bilo kakav samit otkazan ni da je bilo kakav samit trebao da bude... O cemu ti sanjas???
A druga stvar, stefan file je demantovao pisanja kosovskih medija da nece da dodje, on je itekako hteo da dodje... Posto se potpisujes kao realista onda sam kapirao da mozda i jesi realista a ti lupas onako bez veze jos i o nekakvom uvodjenju viza za srbiju i makedoniju, haha zasto makedoniju ?? A zasto srbiji?? Ti si definitivno pobedio od svih komentara sa tvojim nebulozama... Nidje veze ralista nidje veze...

dafgsagda

pre 10 godina

Dakle sastanku su se protivile BiH, Rumunija i Srbija, a otkazale su ucesce Hrvatska i Albanija. Dakle nisu otkazale ucesce Grcka i Bugarska kao to pojedini Albanci ovde tvrde i EU nema veze sa otkazom Hrvatske jer EU ne bi dozvolio Rumuniji da se buni ...

Lepo je znati neke stvari ...

Siki

pre 10 godina

Jadni su Makedonci kad dozvoljavaju da im Albanci i Hrvati stave veto. Celom svetu se ne može ugoditi, pa čak ni celom Balkanu, ali se može ostati pri svojim odlukama kad su jednom donete. Isto bi važilo i da su odlučili da pozovu Kosovo, pa otkazali samit zbog odustajanja Srbije i BiH od učešća.

albanski spineri, neprocenjivo

pre 10 godina

@Realista

"Neposredno pred otkazivanja samita, oglasio se i komesar EU za proširenje Štefan File koji je u petak trebalo da učestvuje na sastanku šefova diplomatija, koji je trebalo da prethodi sastanku predsednika i premijera, oštro demantujući pisanje prištinskih medija da je on otkazao posetu Ohridu zbog toga što Kosovo nije pozvano na samit."

"Njegov portparol je, pre nego što je Ivanov saopštio da otkazuje skup,rekao da File putuje u Ohrid, a pisanje prištinskih medija nazvao "apsolutno netačnim i lažnim"."

Ni jedna velika televizija iz EU nije objavila bilo kakvu vest u vezi ovog samita a najmanje onako kako si ti napricao. Koja je poenta ovih lazi koje pokusavate da plasirate?

NekoIzMase

pre 10 godina

"Citavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je. Ivanov je pozeleo uspeh sledecem organizatoru samita i izrazio nadu da ce se to dogoditi u "evropskijem Balkanu".

Meni sad nekako zao Makedonaca kad ovo procitam, iako su priznali Kosovo. Ali, nisu oni krivi za ovo. A kada bih napisala sta zaista mislim u vezi zemalja dusebriznika koje su otkazale ucesce, bila bih cenzurisana, pa bolje da ne trosim reci.

Vidimo se

pre 10 godina

Po starom pravilu bi trebalo sankcionisati zagreb i tiranu zbog kočenja napretka medjudržavnih odnosa. Samit bi trebalo da organizuje Bukurešt i da poziv bude udeljen svim priznatim državama od stane UN pa ko voli nek izvoli i opet bi bilo dovoljno da se održi. Sa malim izmenama članica učesnika koji prihvataju poziv bi izgledalo ovako. Domaćin Rumunija, zatim Srbija , BiH, BJR Makedonija i Grčka. Da se ne varamo, mi od drugih nemamo neki interes jer oni hoće samo naše pare i dušu, a ne i proizvode a kamo li kulturu i tradiciju, saradnju. Grčka bi možda i našla sporazum oko spornog imena a ne bi slušali dalja ucenjivanja i podrugivanja od strane okolnih smarača. Verujte mi da bih pre u tu uniju (uključio bih i bugare samo da jednom u istoriji gledaju svoju korist a ne da završavaju kako samo oni umeju) nego u ovu u koju će se skupiti svi koji nam žele štetu. Čast izuzecima..

Loznica

pre 10 godina

Nije trebalo da samit bude otkazan, zar zbog Albanije i Hrvatske?
Neka njih, u ovom slucaju vazi ona, po meni fraza, da se slican slicnom raduje.

Goran

pre 10 godina

Priznanjem tzv.nezavisnog Kosova,doslo je do presedana u medjumarodnoj politici i do poremecaja odnosa medju drzavama Balkana. Realnost je da jedni tu drzavu priznaju,a drugi ne,kao sto je i realnost da sazivota i pomirenja na Balkanu nece biti dok se taj disbalans ne ispravi mirnom reintegracijom KiM u ustavno-pravni poredak Srbije. Srbija,ne bi trebalo da ucestvuje na bilo kakvim skupovima gse ucestvuju predstavnici tzv.nezavisnog Kosova i to je realnost koja se mora uvaziti i prihvatiti.Ovo je bila jos jedna prilika da se vidi ko su najveci neprijatelji Srbije(Hrvatska i Albanija),ali bi i Makedoniju trebalo upozoriti da bi ako nastavi ovako,jednog dana i Tetovska republika mopgla biti ucesnik nekog slicnog skupa. Na kraju krajeva, Srbija i srpski narod treba da odbace zablude i shvate da su nam neprijatelji svi oni koji NE PRIZNAJU SUVERENITET I TERITORIJALNI INTEGRITET REPUBLIKE SRBIJE!!! Srbija postuje suverenitet i teritorijalni integritet drugih drzava Balkana i sveta i treba u najmanju ruku da ocekuje isto od drugih zemalja.

infinitivXinfinitiv

pre 10 godina

U pravu je Dacic koji kaze da za takve situacije mora da se ustanovi procedura. Predlazem da Dacic zakazi sastanak sa svim zemljama da ustanovi proceduru procedure.

rade

pre 10 godina

Kratkovida americka politika koja se ogleda u priznavanju i sponzorisanju samozvane i samoproglasene albanske tvorevine na Kosovu kao i u nekritickom podrzavanju albanskog nacionalizma ce jos dugo da destabilise citav ovaj region. Priznavanje te tvorevine je dovelo do podela u samoj EU, UN su podeljene, ojacao je nacionalizam u citavom regionu, da nije bilo toga ni Dodik ne bi mogao da preti raspadom BiH i BiH bi bila mnogo funkcionalnija, Srbija bi se bavila sistemskim reformama ali Amerikancima je bilo bitno da dokazu kako su "jaki" i "svemoguci". Za kilo mesa tj, za sitne nacionalisticke albanske interese i ciljeve su zaklali celog vola tj. unazadili citav region.

marko

pre 10 godina

Pa kako, normalno da ces da otkazes, i zato ces dobiti sledeci vikend mir na stadionima. Ali zato odmah onaj sledeci, eto ti opet tvojih gradjana, koji se slucajno zovu balisti, koji grade svoje danas na fasitickoj proslosti, i koji ce odloziti na nedelju dana svoje teznje zasnovane na njihovom fertilititetu.

Nikola Ohridski

pre 10 godina

A i da se je odrzao...kome bi ovaj samit ista znacio ? To bi bilo ionako beznacajno bulaznjenja beznacajnih politicara iz jos beznacajnijih drzava .

Marko

pre 10 godina

Meni nisu jasni Albanci sa Kosova dozvolili smo im da se uclane u EU mimo nas a oni umesto da postanu drzava clanica hoce u nekakve regionalne samite gde mi imamo uticaja da ih blokiramo.

Ohrid

pre 10 godina

Suma sumarium ispada da Makedonija je banana drzhava,kad bi Makedonija bila ozbilna drzhava niko (makar to bila Srbija BIH ili Rumunija)ne bi se mjeshale u unutrashnje stvari Makedonije koga che da pozove na samit a koga ne!!!!Pozdrav iz Ohrida.

sofronije

pre 10 godina

Makedonci se uplasili Albanaca na njihovoj teritoriji. Izazvali bi bunt da su pristali na samit bez Kosova. To je u pitanju. A inace samit ne bi ni uspeo, jer Grci ne gotive Makedonce u poslednje vreme.
Sto se nas tice, nismo trebali da se izmotavamo, ali iskreno ne znam ni cemu nama obicnim gradjanima sluzi taj samit.

VecaBG

pre 10 godina

Moram da odgovorim ovom Miljiju da pazljivo cita ako vec cita nase novine. Samit nije otkazan zbog Kosova vec zbog mase drugih problema koji su mnogo znacajnijih za Makedoniju.Vi zaista zivite u u bedjenju da se svet vrti oko vas i u vasem interesu. Istina je gorka i bolna i blizu.Amerika iza sebe nikada nije ostavila blagostanje.

ljutika

pre 10 godina

(rade, 29. maj 2013 20:15)
Sve napisano potpisujem, sem da je rec o kratkovidoj americkoj poltici. Ne, to je dalekovida politka usmerena na stvaranje dugogodisnjeg kriznog zarista, koje ce se zarad ekonomskih ili politickih potreba SAD otvarati s vremena na vreme.

Gile

pre 10 godina

Hrvati, želim vam sreTan ulazak u EU. Želim vam da se i kod vas živi normalno, Evropski, kako se npr. u poslednjih desetak dana živi u Londonu, Parizu, Stokholmu... A uz prijatelje koje ste izabrali, NE SUMNJAM da će se i kod vas vrlo brzo ovako živeti! Makedonci, razumem zašto ste morali da priznate tzv. republiku Kosovo. Mi vam jednoga dana, u VRLO BLISKOJ BUDUĆNOSTI, siguran sam NEĆEMO UZVRATITI NA ISTI NAČIN. Gartantujem vam da će ovo oko Kosova, opet u vrlo bliskoj budućnosti, mnogo, mnogo više štetiti vašoj naciji i BJRM nego SRBIJI. Crnogorci... (vidi: Makedonci). SRBI, pamet uglavu. Proći će i ovo zlo...

SVETOZAR

pre 10 godina

Da li je moguce da je kosovska Vlada postala toliko snazna i kolika je zaista podrska zapada kada rade sta im je volja. Hvala im bar su nam pokazali na koga mozemo da racunamo u regionu,a braca hrvati jedva docekase da zabodu noz u ledja,a sa druge strane pricaju kako bi voleli nove odnose sa Srbijom,gospodo iz Hrvatske ovo nije dobar pocetak.

NISMO - KRIVI

pre 10 godina

Makedonija koja je priznala Kosovo kao drzavu, valjda zna zasto i zbog cega nije pozvala Kosovo na samit. Posle pritisaka ona kao organizator je i otkazala isti. To nema nikakve veze sa Srbijom. Razumeo bih da je Srbija bila organizator, tada bi imala odgovornost, svaka cast Rumuniji na principijelnosti.

zoran

pre 10 godina

"Važno da je Hrvatska otkazala učešće zbog nečega što se njih ne tiče..."
(Nevit, 29. maj 2013 23:30)

Sve što je u interesu Srbije Hrvatske se tiče da poturi nogu, ako može, a može jer iza sebe ima NATO. A ono što je protiv interesa Srbije, Hrvatske se NAROČITO tiče. Kompleksi su čudo!

Inače, ja lično se pitam šta se taj samit mene i ostalog običnog naroda tiče. A za Hrvatsku i za sve ostale me zabole ćošak...

AGIM

pre 10 godina

Olupilo se o glavi Srbiji, tkzv. BiH i Makedoniji koja nije imala hrabrosti da pozove Kosovo na samitu mada je mogla znati da Kosovo je ozbiljnija i mocnija drzava od sve te tri zajedno. To se sada i potvrdilo.
Srbija mislila da potpise sporazum o dobrom susedstvu ali da primenjuje samo onaj deo koji njoj odgovara ili uopce ne primenjivati dogovoreno. Eh, to nece moci. Odneo vrag salu. Potpisali ste ima da se drzite toga.
Kosovo, USA i EU do sada nisu imali nista na papiru od Srbije ali sada imaju sporazum i plan implementacije i gledajte od sada kako ce se Srbiji staviti dve noge u jednu cizmu. Wait and see.

nemanja

pre 10 godina

Smesno i zalosno..Albanija i Hrvatska koja ne propusta momenat da pokaze svoje lice i licemerje..AP Kosmet pod okupacijom koja na misice zeli nesto nemoguce..Svaka cast Makedoniji!

modesty

pre 10 godina

I ne treba da se sastajete dok se ne osude albanski zlocini nad Srbima i srpskom imovinom. To nigde u svetu nema da se iko primorava da se sastaje sa kvazi-drzavom koja odbija da procesuira svoje ratne zlocine. Dosta je bilo.

Zvizdoje

pre 10 godina

Tezak samar Srbiji, i njenim saveznicima, posebno njenom satelitu RS, koja zloupotrebljava svoj status u okviru BiH i igra na lancu srbijanskih vlasti.

Mojito

pre 10 godina

Hvala Rumuniji i Bosni, ipak imaju vise dostojanstva od nekih pa ne bi sa nekadasnjim borcima za slobodu krvavih ruku da se ljube, smeskaju i slikaju.

Marko

pre 10 godina

Skup je otkazan zbog Hrvata. Ko nije priočitao tekst i Rumunija je bila protiv dolaska Kosova tako da ovo je prenemaganje Hrvata i Josipović očigledno želi da izbegne Nikolića. Srbija posle ovakvih poteza Hrvata treba dobro da promisli. Svoje tržište treba da zatvorimo za one koji se ne ponašaju korektno i sigurno da sve ono što uvozomu iz Hrvatske možemo naći kod nekog drugog komšije. Hrvati neka na nekoj drugoj strani potraže kupce. Na narodu je da bude složan da bi se to moglo realizovati. Ako mi ignorišemo njihove proizvode i uvoznici će naći nekog drugog ko će ponuditi zamenu za neku robu.

u cemu je problem?

pre 10 godina

Kosovo nije medjunarodno priznata drzava samim tim ne moze da ucestvuje u medjunarodnim skupovima!
neka EU koja je priznala organizuje samit pa onda nema problema a ovako gde ucesce imaju drzave to ne bi bilo u redu!

JedinaIstina

pre 10 godina

A ovaj Josipovic i ,,lijepa njihova" vise mrze Srbiju nego sto vole sebe! Kad osude Srbe u hagu oni slave i pricaju da je to pravda, kad osude hrvate to je neprvada, staju uvek na stranu takozvane drzave Kosovo i to sve zbog mrznje prema srbima! Iako ovo zvuci malo smesno, ali nek se ugledaju malo na nas! :)

samo zakon jačeg, koja crna demokratija

pre 10 godina

stanite bre ljudi, pa dokle da nam se prodaju te priča da je ok da kosovo bude država a krajina i republika srpska nemogu?
i da je ok da te bombarduju i na silu ti uzmu nešto i da sad to ti priznaš?
i šta bi sa multietničkim društvom, izgleda da toga ima samo u srbiji i da zbog toga moramo da plaćamo sve cehove.

Realista

pre 10 godina

Sve najvece Televizije EU,danas su prikazali da Samit u Ohridu je Otkazan zbog toga da Kosovo nije pozvana da ucestvuje.Samit su bojkotirali sam Stefan File (EU),Albanija,Bugarska i Hrvatska.Svi su rekli da Direktno krivci za ovo su Srbija(koja nesto drugo razgovara i potpisuje,a na terenu se sasvim drugo se ponasa) i Makedonija. EU razmatra ponovo uvodjenje rezim Viza za ove dve zemlje.

Igor

pre 10 godina

Veliko hvala prijateljskoj Rumuniji. Ta zemlja trpi ogromne pritiske od EU i SAD da prizna nezavisnost Kosova, a ona ne odustaje od svog principielnog stava!

Vidimo se

pre 10 godina

Po starom pravilu bi trebalo sankcionisati zagreb i tiranu zbog kočenja napretka medjudržavnih odnosa. Samit bi trebalo da organizuje Bukurešt i da poziv bude udeljen svim priznatim državama od stane UN pa ko voli nek izvoli i opet bi bilo dovoljno da se održi. Sa malim izmenama članica učesnika koji prihvataju poziv bi izgledalo ovako. Domaćin Rumunija, zatim Srbija , BiH, BJR Makedonija i Grčka. Da se ne varamo, mi od drugih nemamo neki interes jer oni hoće samo naše pare i dušu, a ne i proizvode a kamo li kulturu i tradiciju, saradnju. Grčka bi možda i našla sporazum oko spornog imena a ne bi slušali dalja ucenjivanja i podrugivanja od strane okolnih smarača. Verujte mi da bih pre u tu uniju (uključio bih i bugare samo da jednom u istoriji gledaju svoju korist a ne da završavaju kako samo oni umeju) nego u ovu u koju će se skupiti svi koji nam žele štetu. Čast izuzecima..

nabavi ogledalce

pre 10 godina

@mertur

Najveci problem regiona je neizvljeni velikoalbanski nacionalizam sto smo i danas videli. Ta "drzava kosova" po statutu nema sta da trazi na tom samitu.

licemeri najobicniji

pre 10 godina

Sto Albanija i Hrvatska ne bojkotuju i sve ostale organizacije, samite ili takmicenja gde nema "drzave kosova"? Sada Hrvati moraju (ako imaju obraza) da otkazu i ucesce na prvenstvu u fudbalu jer "drzavi kosova" nije bilo omoguceno da se takmici. `Ajde Hrvati budite dosledni a ne licemeri.

Milan

pre 10 godina

Ali će sada Nemci opet da postroje Dačića i Vučića!
Za kaznu će morati da plate Makedoncima troškove i da od svojih para naprave samit u Beogradu sa Kosovom na čelu stola!
Jedva čekam to da vidim a desiće se!

Mitrovicalia

pre 10 godina

Predsednici Albanije , Slovenie, Bugarske i Hrvatske su potom saopštili da neće učestvovati. to je istina dragi Srpski Narode. plus Stefan Fyle. je rekao da nece doci jer Kosovo nije dobilo poziv.

Meni je zao da omladina kao srpska I kosovska patiomo zbog ovo. najbolje bi bilo da cela omladina bivse jugoslavie ujedini I ratuje protiv sve politicare.

Pozdrav za srpsku omladinu od Kosovosku Omladine.

Pera

pre 10 godina

Pa dobro, da vidimo ko ima stete od ovog otkazivanja? Hrvati koji su intenzivno zainteresovani za izmestanje svoje industrije van EU kako bi izbegli takse na izvoz robe u ostale balkanske zemlje koje jos nisu clanice EU, Kosovo koje nece ni za jotu pomeriti svoju ekonomsku situaciju na bolje, a ostali i onako imaju razvijene bilateralne saradnje, s tim sto su Kosovo i Hrvatska uvredili Makedoniju. Meni se nesto cini, kako god okrenes bilo il ne bilo sastanka, Kosovo i dalje ostaje u magarecoj klupi. Ne vredi komsiluk, morate da se sredite i procesuirate svoje kriminalce i zlocince, i da malo smanjite dozvljaj, niko nece s vama od komsija, a daleko su Hrvati...

Alfi89

pre 10 godina

Samit je otkazan posto se tri drzave - Srbija, BiH i Rumunija - nisu saglasile da bude pozvano i Kosovo, a predsednici Albanije i Hrvatske su potom saopstili da nece ucestvovati, jer Kosovo nije pozvano.

Eh, ti Hrvati... Ulizice i beskicmenjaci, koji ce uvek raditi na nasu stetu, cak i kada je u pitanju nesto benigno

Digniti

pre 10 godina

Neka je otkazan. Ne može niko nikog da ucenjuje i narušava nečiji integritet i dostojanstvo. U pravi je Ivanon da integritet i dostojanstvo nemaju cenu i za njih se bori svim snagama, a Kosovo nije prizanto kao država i to nam niko ne može osporiti.

Siki

pre 10 godina

Jadni su Makedonci kad dozvoljavaju da im Albanci i Hrvati stave veto. Celom svetu se ne može ugoditi, pa čak ni celom Balkanu, ali se može ostati pri svojim odlukama kad su jednom donete. Isto bi važilo i da su odlučili da pozovu Kosovo, pa otkazali samit zbog odustajanja Srbije i BiH od učešća.

Goran

pre 10 godina

Priznanjem tzv.nezavisnog Kosova,doslo je do presedana u medjumarodnoj politici i do poremecaja odnosa medju drzavama Balkana. Realnost je da jedni tu drzavu priznaju,a drugi ne,kao sto je i realnost da sazivota i pomirenja na Balkanu nece biti dok se taj disbalans ne ispravi mirnom reintegracijom KiM u ustavno-pravni poredak Srbije. Srbija,ne bi trebalo da ucestvuje na bilo kakvim skupovima gse ucestvuju predstavnici tzv.nezavisnog Kosova i to je realnost koja se mora uvaziti i prihvatiti.Ovo je bila jos jedna prilika da se vidi ko su najveci neprijatelji Srbije(Hrvatska i Albanija),ali bi i Makedoniju trebalo upozoriti da bi ako nastavi ovako,jednog dana i Tetovska republika mopgla biti ucesnik nekog slicnog skupa. Na kraju krajeva, Srbija i srpski narod treba da odbace zablude i shvate da su nam neprijatelji svi oni koji NE PRIZNAJU SUVERENITET I TERITORIJALNI INTEGRITET REPUBLIKE SRBIJE!!! Srbija postuje suverenitet i teritorijalni integritet drugih drzava Balkana i sveta i treba u najmanju ruku da ocekuje isto od drugih zemalja.

Licanin

pre 10 godina

Kosovo, casus sui generis, faktor mira i stabilnosti u regionu, haha. Samo hipotetski: zamisljam takav samit sa pozivom RSK ili Zapadnoj Makedoniji, pa bismo videli sasvim druge stavove nekog Josipovica ili Ivanova. Hahahahaaaaa! A za g. Ivanova: ovo je vec evropskiji Balkan, evropskije i skoro nije moguce, jer i Zagreb i Skopje rade tacno ono sto im naredjuje Berlin!!!

providno

pre 10 godina

OVO JE HAOS! Vucic ne sme lepo da kaze gradjanima da imamo novu drzavu i ne smemo da je blokiramo nigde logicno, vec ovako podlo prebacuje odgovornost na Makedoniju??? Skandal!! Znaci on bi zeleo da Kosovo ucestvuje ali ipak nasao nacin da okrivi Makedoniju, i kaze da ne laze, i bla bla, Vucicu nema zezanja sa Evropom, ili radite to sto ste se dogovorili, ili ce nam lupati packe zbo bahatosti domacih politicara zarad popularnosti! Smesno i jasno, blize se izbori, ide rekonstrukcija vlade posle datuma, pa malo da se pokaze da ipak nismo priznali Kosovo i napraviste skandal!

Loznica

pre 10 godina

Nije trebalo da samit bude otkazan, zar zbog Albanije i Hrvatske?
Neka njih, u ovom slucaju vazi ona, po meni fraza, da se slican slicnom raduje.

Sumadinac_91

pre 10 godina

Au koliko Albanaca i Hrvata to je strasno.Izvinite me gospodo "susjedi" ali ta "drzava" nije clan UN-a te samim tim joj nije mesto na ovim skupovima,inace Balkan klasika:
1.Taci i co. kukaju kod svojih zastitnika;
2.Albanija brani interese Albanaca i to je OK sa njihove strane;
3.Hrvatska,pa sta reci osim da treba da idu na kolektivno lecenje od srbofobije;
4.BiH klasika,RS bojkotuje zbog nas,Federacija zbog RS;
5.Rumuni mozda i jedini narod u okolini sa kojim zaista nikad nismo imali problema,i ovim putem im hvala na podrsci;
6.Bugari ko Bugari malo levo malo desno,ne vole nikog osim sebe;
7.FYROM,koliko god ih gotivili kao narod ovakva politika ima puno da ih kosta u buducnosti previse mlako i neodlucno,stvarno su neka nasa mala verzija;
8.Grcka OK ne bi ni dolazili niti bi bili pozvani,njihov stav znamo;
9.Srbija,ocigledno su nasi jedno obecali EU ali pod uticajem verovatno Rusa su odbili to da ispune pa sad ovi kao satro pene(u principu ih briga dok im se ne diraju kompanije od gazde USA);
sve u svemu sapunica Balkan tera dalje,do nekog novog sukoba.

rade

pre 10 godina

Kratkovida americka politika koja se ogleda u priznavanju i sponzorisanju samozvane i samoproglasene albanske tvorevine na Kosovu kao i u nekritickom podrzavanju albanskog nacionalizma ce jos dugo da destabilise citav ovaj region. Priznavanje te tvorevine je dovelo do podela u samoj EU, UN su podeljene, ojacao je nacionalizam u citavom regionu, da nije bilo toga ni Dodik ne bi mogao da preti raspadom BiH i BiH bi bila mnogo funkcionalnija, Srbija bi se bavila sistemskim reformama ali Amerikancima je bilo bitno da dokazu kako su "jaki" i "svemoguci". Za kilo mesa tj, za sitne nacionalisticke albanske interese i ciljeve su zaklali celog vola tj. unazadili citav region.

Ana

pre 10 godina

Eto prilike Hrvatskoj da pokaze svoju brigu i prihvate sve ove kosovske Albance, sto ih Srbija lovi po granicama, pri pokusaja prelaska u EU. Od 01. jula oni ce biti punopravni clan EU i u prilici da pruze Albancima ruku spasa od Srba "zlostavljaca".

dafgsagda

pre 10 godina

Dakle sastanku su se protivile BiH, Rumunija i Srbija, a otkazale su ucesce Hrvatska i Albanija. Dakle nisu otkazale ucesce Grcka i Bugarska kao to pojedini Albanci ovde tvrde i EU nema veze sa otkazom Hrvatske jer EU ne bi dozvolio Rumuniji da se buni ...

Lepo je znati neke stvari ...

Marko

pre 10 godina

Meni nisu jasni Albanci sa Kosova dozvolili smo im da se uclane u EU mimo nas a oni umesto da postanu drzava clanica hoce u nekakve regionalne samite gde mi imamo uticaja da ih blokiramo.

NekoIzMase

pre 10 godina

"Citavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je. Ivanov je pozeleo uspeh sledecem organizatoru samita i izrazio nadu da ce se to dogoditi u "evropskijem Balkanu".

Meni sad nekako zao Makedonaca kad ovo procitam, iako su priznali Kosovo. Ali, nisu oni krivi za ovo. A kada bih napisala sta zaista mislim u vezi zemalja dusebriznika koje su otkazale ucesce, bila bih cenzurisana, pa bolje da ne trosim reci.

Neko

pre 10 godina

Sta reci a ne zaplakati...
A predsedniku Makedonije svaka cast! Postupio je korektno i dostojanstveno u ovoj situaciji niskog i neprimerenog prepucavanja i inacenja "najblizih"...

Miki_In

pre 10 godina

bravo za Mkd , i kog djavola je srbija sad protiv ucesca kosova kad smo ih de fakto priznali em se kunemo u dodrosusedske odnose, taman se ponadas da ce se malo smiriti situacija ali,opet mi nesto pametujemo,to jest crveno-crni...

Sram te bilo Vucicu

pre 10 godina

Dakle, Vucic nema nista protiv da se na skupu na kojem se, prema statutu organizacije, mogu pojaviti samo samostalne i suverene drzave, pojavi i Kosovo. On nema nista protiv, a Rumunija ima.
Sram te bilo, Vucicu!

HongKong

pre 10 godina

A niko ne spominje stav Crne Gore, Bugarske i Grcke? Verovatno im je svejedno. Sto je i interesantno iz jednog aspekta. Rumunija kao deo EU, principjelno se drzi stava da ne prisustvuje samitima gde je Kosovo i Metohija. Sto je za svako postovanje. BiH je prinudjena zbog RS. Sa druge strane imamo Albaniju koja je logicno na strani Kosova i Metohije, i Hrvatsku, koja ovo nije nametnuto iz EU, jer bi bilo nametnutno i Rumuniji, Bugarskoj, a tek Grckoj koju drze u saci zbog duga i Crnoj Gori koja je mala. Dakle Hrvatska radi ove stvari namerno, a ne da bi zadovoljila neku njima poznatu pravdu. Takodje da li se zna je li Turska pozvana? Interesantno bi bilo i njih cuti. Nemojte da mislite da bi stali na stranu Kosova i Metohije, Turci razmisljao racionalno i dugorocno.

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Mislim da citaoci iz regiona nisu bas najbolje upoznati sa onim sta se dogadjalo oko ovog samita. On nije otkazan samo zbog nepozivanja Kosova i otkazivanje hrvatske i albanske delegacije nego to je prelilo casu i pretilo da skup bude proglasen za neuspesnim pre nego li sto se odrzao. Pre toga su svoje ucesce otkazali pretsednici Grcke i Bugarske, ali ne zbog Kosova nego zbog nesredjenih odnosa sa Makedonijom. Organizator je procenio da se bez dva pretsednika moze odrzati skup, ali jos dva bi znacilo da vise ne bi doslo nego li obrnuto. Pitanje je da li bi se samit otkazao kada bi Bugari i Grci bili prisutni. Mozda bi u tom slucaju organizator procenio da se moze uspesno organizirati bez Hrvata i Albanaca, a i pitanje je da li bi u tom slucaju i oni otkazali ucesce. Ovako, debakal je bio u najavu i ovo je bilo realno za ocekivanje. Ne zavisno ko je na strani Albanaca, a ko na stranu Srbije, mislim da je situacija formalno jasna-po statutu ove organizacije je jasno ko moze biti clan, i po tim pravilima Kosovo ne ispunjava uslove. Ako zele da ga uclane neka menjaju statut, a ne ovako kako su Albanija i zapadni diplomati probali da ga uguraju na sporedna vrata. Brisel je jasno rekao da ovaj skup nije obaveza iz Dogovora Beograd-Pristina o neometanju u EU procesima. Isti problem postoji za Kosovo i oko finalnog uclanjenja u EU (ako do toga nekada dodje)-clanice EU mogu biti samo clanice UN. Kako ce se postovati ovo pravilo u slucaju Kosova ako nebude clanica UN bas mi nije jasno.

Petar Pan

pre 10 godina

Smatram da su organizatori postupili kako treba! Kao i kada su otkazivani skupovi kada im Srbija nije prisustvovala ( ponekad i BiH, Grčka, Rumunija ) kada je Kosovo prisustvovalo sa državnim obeležjima!!! Opet dvostruki aršini?!Nije važan stav Srbije, Grčke, Rumunije, BiH, Važne su Albanija i Hrvatska, oni su "veće težine" od prvopomenutih... Ma samo napred.

dasa

pre 10 godina

"državni integritet i dostojanstvo nemaju cenu", "Makedonija ne želi da bude učesnik u igri sa vetom, a najmanje sa bojkotom".
Kakvo licemerje! Sve je bilo OK dok je Srbija lobirala i uslovjavala, a kada su se drugi pobunili onda mu pada napamet dostojanstvo i integritet. Nece nikome na ovom Balkanu biti dobro ako svima ne bude dobro. A jasno je da je ono sto Srbija pregovara i dogovara mrtvo slovo na papiru i neiskreno. To Hrvati i Albanci to vrlo dobro znaju.

mile

pre 10 godina

Uf vrlo vazno.
Kao da cu ja taj "samit" u Ohridu sutra da mazem na 'leba ili sipam u rezervoar. Nebitan skup lopova-politicara od kojih nikakve koristi nema.

toni

pre 10 godina

Na zalost Srbija jos nije svatila sustinu Politike,nema drugi izlaz osim polagano ,ama bas polagano da kosovo priznaje,steta sto jadni narod izgubice puno,vidise i ovde da i dalje Ljudi "sanjaju za KiM" ,nema vise togaHH

Lars

pre 10 godina

Jel to sada znaci da su Srbija, BiH i Ruminija sabotirale Samit zato sto su se usprotivile krsenju statuta, a Albanija i Hrvatska su postupile ispravno jer su trazile da se postupi mimo statuta kojeg su i sami potpisali?

ARNAUTOVSKI

pre 10 godina

Makedonija priznala Kosovo kao drzavu a nece da je pozove u samitu a Hrvatska za ulazak u EU pozvala sve drzave i to za Makedoniju nema veze.
Stvarno ovo je Makedonski cirkus.

Lotus

pre 10 godina

Makedonija je dobro postupila. Kako god da je bilo, pola ih ne bi došlo! A po reakcijama se može videti da se još uvek isti podržavaju kao i pred 100 godina. Skoro svi su u fatalnim ekonomskim problemima ali im je ipak važnije nekog drugog da za....!
Samit kao samit ima svoj papir na kome piše ko može a ko ne može da učestvuje. A dogovor Beograda i Prištine je na drugom papiru! To što je Makedonija mogla da pozove Kosovo je treća stvar, no postoji razlog zbog čega nisu to uradili. Priština je uvek brza kad se njima nešto ne sviđa, no kad sama treba da reaguje politički korektno (izručenje ubice sa Smilkovskog jezera i izručenje svojih ratnih zločinca) onda nema reakcije. Zato i ne treba da se čudi što nije pozvana. A to što se sili u leđima sa SADom i EU će isto jednom proći pa će onda da vidi ko su im stvarno ti veliki prijatelji.

albanski spineri, neprocenjivo

pre 10 godina

@Realista

"Neposredno pred otkazivanja samita, oglasio se i komesar EU za proširenje Štefan File koji je u petak trebalo da učestvuje na sastanku šefova diplomatija, koji je trebalo da prethodi sastanku predsednika i premijera, oštro demantujući pisanje prištinskih medija da je on otkazao posetu Ohridu zbog toga što Kosovo nije pozvano na samit."

"Njegov portparol je, pre nego što je Ivanov saopštio da otkazuje skup,rekao da File putuje u Ohrid, a pisanje prištinskih medija nazvao "apsolutno netačnim i lažnim"."

Ni jedna velika televizija iz EU nije objavila bilo kakvu vest u vezi ovog samita a najmanje onako kako si ti napricao. Koja je poenta ovih lazi koje pokusavate da plasirate?

Босанац

pre 10 godina

@realista
Hahahaha o cemu ti pricas???

Pregledao sam sve vaznije novine i news portale iz nemacke, austrije, svajcarske, francuske , engleske i italije... Nigde nista ne pise ni da je bilo kakav samit otkazan ni da je bilo kakav samit trebao da bude... O cemu ti sanjas???
A druga stvar, stefan file je demantovao pisanja kosovskih medija da nece da dodje, on je itekako hteo da dodje... Posto se potpisujes kao realista onda sam kapirao da mozda i jesi realista a ti lupas onako bez veze jos i o nekakvom uvodjenju viza za srbiju i makedoniju, haha zasto makedoniju ?? A zasto srbiji?? Ti si definitivno pobedio od svih komentara sa tvojim nebulozama... Nidje veze ralista nidje veze...

Borivoje Stankovski

pre 10 godina

re (homemaster mozda makedonija nije ozbiljna,al samo mi reci jer ti srbiju smatras za ozbiljnu? ma daj dosta vishe ceo svet vam se smeje bananci

student

pre 10 godina

kakva losa i primitivna politika Vucica - prebacivanje odgovornosti na Makedoniju i samimi tim i gubljenje politickih poena i partnera u regionu. U ovom slucaju Makedonije.

Cica

pre 10 godina

Sa ovakvom politikom Nikolica iza koga je ocigledno SNS i Vucic, a to znaci vlada ne ide se u Evropu. Tu jos treba dodati i kupovinu MIG-ova u trenutku kada je zemlja pred totalnim finansijskim kolapsom, sto samo govori da tzv. "drzavnom vrhu" Evropa nije ni na kraj pameti.

marko

pre 10 godina

Pa kako, normalno da ces da otkazes, i zato ces dobiti sledeci vikend mir na stadionima. Ali zato odmah onaj sledeci, eto ti opet tvojih gradjana, koji se slucajno zovu balisti, koji grade svoje danas na fasitickoj proslosti, i koji ce odloziti na nedelju dana svoje teznje zasnovane na njihovom fertilititetu.

Bloda

pre 10 godina

Čitavu godinu smo se spremali za ovaj samit i napravili smo sve da lidere iz regiona dovedemo za isti sto", naveo je.
Da su bili svi lideri regiona zvani nebi ni samit kapitulirao. Pamet u glavi drugi put i sve zemlje regiona u EU.

Milutin

pre 10 godina

Zao mi je. Ali ako su Albanci izlobirali gde treba citavu drzavu (takoreci drugu), pa sta je za njih da razbucaju jedan regionalni sastancic... ko je novi regionalni lider? Znam ko nije ali ko je?

Gile

pre 10 godina

Hrvati, želim vam sreTan ulazak u EU. Želim vam da se i kod vas živi normalno, Evropski, kako se npr. u poslednjih desetak dana živi u Londonu, Parizu, Stokholmu... A uz prijatelje koje ste izabrali, NE SUMNJAM da će se i kod vas vrlo brzo ovako živeti! Makedonci, razumem zašto ste morali da priznate tzv. republiku Kosovo. Mi vam jednoga dana, u VRLO BLISKOJ BUDUĆNOSTI, siguran sam NEĆEMO UZVRATITI NA ISTI NAČIN. Gartantujem vam da će ovo oko Kosova, opet u vrlo bliskoj budućnosti, mnogo, mnogo više štetiti vašoj naciji i BJRM nego SRBIJI. Crnogorci... (vidi: Makedonci). SRBI, pamet uglavu. Proći će i ovo zlo...

Bogdan

pre 10 godina

Zaprvo su ovde makedonci zatajili sa svojim "suverenitetom" ! Ocigledno im je poslata direktiva da se samit otkaze. Situacija je 1:0 za Pristinu! Neko iz Brisela i Vasingtona salje jasnu poruku balkancima da nisu bitni dogovorena pravila i regulacije, nego volja i zelja politicara koji odlucuju o ishodima!

Surfer goli realista

pre 10 godina

@Realista

Sad sam proverio, NIJEDNA VEST ne postoji da je samit otkazan u evropskoj štampi (pročešljao britansku, francusku, nemačku štampu plus briselske portale). Samo lokal-novine iz regiona izveštavaju o otkazivanju. Potpuno smo nevažni za EU i Evropu (sem birokratije), pomirimo se sa tim.

Visokotehnološki građanin

pre 10 godina

Realno, najbolji ishod. Em smo uštedeli pare za put delegacija, em mogu i na drugi način da se dogovore. Dovoljno je da se 1. i 2. juna svi učesnici uloguju na Skype, pa da se lepo ispričaju. Generalno sam zagovornik da se regionalni skupovi održavaju preko video-strima, iz razloga štednje.

SVETOZAR

pre 10 godina

Da li je moguce da je kosovska Vlada postala toliko snazna i kolika je zaista podrska zapada kada rade sta im je volja. Hvala im bar su nam pokazali na koga mozemo da racunamo u regionu,a braca hrvati jedva docekase da zabodu noz u ledja,a sa druge strane pricaju kako bi voleli nove odnose sa Srbijom,gospodo iz Hrvatske ovo nije dobar pocetak.

VecaBG

pre 10 godina

Moram da odgovorim ovom Miljiju da pazljivo cita ako vec cita nase novine. Samit nije otkazan zbog Kosova vec zbog mase drugih problema koji su mnogo znacajnijih za Makedoniju.Vi zaista zivite u u bedjenju da se svet vrti oko vas i u vasem interesu. Istina je gorka i bolna i blizu.Amerika iza sebe nikada nije ostavila blagostanje.

infinitivXinfinitiv

pre 10 godina

U pravu je Dacic koji kaze da za takve situacije mora da se ustanovi procedura. Predlazem da Dacic zakazi sastanak sa svim zemljama da ustanovi proceduru procedure.

Newborn

pre 10 godina

... i na kraju Makedonija je otkazala ceo skup zbog toga sto Makedobija nije pozvala Kosovo ?!?!? eee ko posle moze da kaze da razume politiku !!!?

NISMO - KRIVI

pre 10 godina

Makedonija koja je priznala Kosovo kao drzavu, valjda zna zasto i zbog cega nije pozvala Kosovo na samit. Posle pritisaka ona kao organizator je i otkazala isti. To nema nikakve veze sa Srbijom. Razumeo bih da je Srbija bila organizator, tada bi imala odgovornost, svaka cast Rumuniji na principijelnosti.

zoran

pre 10 godina

"Važno da je Hrvatska otkazala učešće zbog nečega što se njih ne tiče..."
(Nevit, 29. maj 2013 23:30)

Sve što je u interesu Srbije Hrvatske se tiče da poturi nogu, ako može, a može jer iza sebe ima NATO. A ono što je protiv interesa Srbije, Hrvatske se NAROČITO tiče. Kompleksi su čudo!

Inače, ja lično se pitam šta se taj samit mene i ostalog običnog naroda tiče. A za Hrvatsku i za sve ostale me zabole ćošak...

ljutika

pre 10 godina

(rade, 29. maj 2013 20:15)
Sve napisano potpisujem, sem da je rec o kratkovidoj americkoj poltici. Ne, to je dalekovida politka usmerena na stvaranje dugogodisnjeg kriznog zarista, koje ce se zarad ekonomskih ili politickih potreba SAD otvarati s vremena na vreme.

Nikola Ohridski

pre 10 godina

A i da se je odrzao...kome bi ovaj samit ista znacio ? To bi bilo ionako beznacajno bulaznjenja beznacajnih politicara iz jos beznacajnijih drzava .

sofronije

pre 10 godina

Makedonci se uplasili Albanaca na njihovoj teritoriji. Izazvali bi bunt da su pristali na samit bez Kosova. To je u pitanju. A inace samit ne bi ni uspeo, jer Grci ne gotive Makedonce u poslednje vreme.
Sto se nas tice, nismo trebali da se izmotavamo, ali iskreno ne znam ni cemu nama obicnim gradjanima sluzi taj samit.

malisa (HocuDaBudemSNSbot)

pre 10 godina

@sds
na odredjeni nacin ti si potpuno u pravu (svidelo se to nama ili ne). u isto vreme, zbog nas se nikada nista nije otkazalo. naprotiv, srecno i veselo se odrzi svaki skup na kome nas nema.

Ohrid

pre 10 godina

Suma sumarium ispada da Makedonija je banana drzhava,kad bi Makedonija bila ozbilna drzhava niko (makar to bila Srbija BIH ili Rumunija)ne bi se mjeshale u unutrashnje stvari Makedonije koga che da pozove na samit a koga ne!!!!Pozdrav iz Ohrida.