Sreda, 29.05.2013.

10:23

Moskva odobrava kredit za oružje

Rusija će odobriti Srbiji kredit za kupovinu naoružanja i vojne tehnike, uključujući i šest lovačkih aviona Mig-29M2, prenose ruski mediji.

Izvor: Beta

Moskva odobrava kredit za oružje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

Student

pre 10 godina

(davor, 30. maj 2013 02:29)
Koliko košta remont mig-ova to niko ne zna tačno sada. Nije nam bio ponuđen ni jedan drugi avion osim Mig-29m2.Mi smo i dalje pod embargom na uvoz NATO opreme.
Sloboda nikad nije skupa.

mozgarosh

pre 10 godina

1 sat leta na MiG-29 bi trebalo da košta između 10.000 i 20.000 dolara (nemoguće je precizno utvrditi jer tu ima mnogo faktora, kao što je redovno održavanje aviona, svetska cena goriva, režim leta itd.)

Pilot da bi bio obučen za borbena dejstva je potrebno minimum 150 sati leta godišnje. Piloti NATO država često imaju i više.

Poželjno je da postoji nekoliko usavršenih pilota za svaki avion.

Naravno da je skupo, šta ste mislili.

Admiral flote

pre 10 godina

(Flash, 29. maj 2013 12:45)

Libija nikada nije imala avione MiG-29, već je imala francuske lovce Dassault Mirage F-1. Te francuske avione posedovao je i Irak za vreme Sadama Huseina.

muamia

pre 10 godina

mladjo kradjaric...uzimate izreku ne dao bog da te grk hrani,a rus brani....a od koga to nas rusi trebaju da brane??? koliko je srba stradalo od rusa,a koliko od turaka,nemaca amera austrougara itd itd...kao neko ko placa porez drzavi bicu srecan da svaki dan cujem obletanje aviona...drzava ce time sto ne placa drugog za nadgledanje vazdusnog prostora otplatiti te avione...600mil most vs avioni

davor

pre 10 godina

(Zainteresovan, 29. maj 2013 23:58)
mig 29 sat leta košta 11000$
s tim da 40% njihovih aviona trebaju remont motora nakon 200 sati
ostatak nakon 300 sati.remont košta 600000$ za indiskih 100 tinjak komada Srbiju če koštat malo više od 1 mil$ REmont motora je strašno težak zato šta su rusi sjebali dizajn i cijela oplata se mora skidat da bi se došlo do šarafa koji nose motor.puno sati se utroši da bi se samo došlo do motora.neki Šarafi su smješteni na tako nepristupačna mjesta u utorima da treba i 1 dan da bi se skinija 1 šaraf ako se da skinuti.
Gripen sat leta košta 4500$ a remont se može obavit na polju sa 2 mehaničara.manji troškovi gripena su zato šta je on puno lakši i ima 1 dobar motor.mig ima 2 govna od motora koji se mora mjenjat po migu nakon 3000 sati to jest 30 godina a u stvarnosti nakon 5 godina ili 1000 sati rada.Rusi su hrvatskoj nudili 12 mig29 200 mil eura i offset od 1 miljardu eura hrvatska brodogradilišta bi im radili ledolomce i ribarsku flotu.Bilo je razmišljanja da se uzmu sami avioni bez opreme i uskladište radi brodogradilišta ali rusi nisu na to pristali.

Zainteresovan

pre 10 godina

Da li neko zna koliko košta 1 sat trenažnog leta na ovom avionu, koliko jedan pilot treba da ima sati trenažnog leta da bi se po borbenoj spremnosti mogao porediti sa pilotima iz zemalja malo bogatijih od nas i koliko dobro obučenih pilota treba imati da bi se obezbedila kvalitetna upotreba ovog broja aviona u mirnodopskim, odnosno, ratnim uslovima? Ja ne znam, ali baš bih voleo da mi neko odgovori!

rangerover

pre 10 godina

Kad vec lupate o avionima kinezi iskopirase maserati,bmw,mercedes,rols rois,miga suhoja nesto ne kopiraju krajsler,gmc i f-16,gripena, eurofajtera a stoli zaboga sto se ne zapitate

mekong

pre 10 godina

treba uvezti milion tone pirinca da prezivimo nekoliko godina jer koliko sa zaduzujemo tesko cemo to vratiti bez velikih odricanja u hrani.

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 18:19)
Slažem se ja sa Vama po pitanju miroljubivosti Švajcarske, ali i ta miroljubiva zemlja ima veoma jaku vojsku. Na Balkanu 99% narednih 100godina neće biti rata, ali to ne znači na Srbiji ne treba jaka vojska.Spominjete Vojvodinu,kakve veze Vojvodina ima(etnički sastav 66% Srbi,13%Mađari,ostali ispod 3%).
Slažem se ja da je ekonomija(egzistencija) PRIMARNA stvar svake države, ali i vojska je bitna stvar države. Mislim da je normalno ako se država zadužila 20+ milijardi, može da se zaduži i 120miliona zbog sigurnosti građana.

TheWho

pre 10 godina

Ljudi moji, ko ovde nije normalan?! Privreda nam se raspada, ljudi svakodnevno ostaju bez posla, drzava na ivici bankrota a mi kupujemo avione i vojnu opremu??? I to gospodin Vucic predlaze, covek koji je "razuman" i tome slicno, kakvu etiketu vec ima ovih dana... Da li je moguce da nema nikoga pametnog (ili hrabrog) da postavi pitanje odakle im obraza da ulaze u ovakve dilove?!

milorad

pre 10 godina

Nije tacno da je Srbija siromasna zemlja.
Nije tacno da se bedno zivi.
Nije tacno da je Srbija prezaduzena drzava i u kreditima.
Nije tacno da ima puno nezaposljenih.
Nije tacno da nam netrebaju avioni,kamioni,rakete.

Srbija je bogata zemlja u svakom pogledu.
U Sbiji se dobro zivi,sam dokaz je da se svi obracaju B92 preko interneta jel to siromastvo..?.
Srbija ima kredita taman onoliko koliko svaka drzava u okolini sem Grcke ima.
Nezaposlenih ima ali mole boga da nenadju posao lakse je kukati ,posla ima na sve strane u poljoprivredi ,stocarstvu,gradjevinarstvu,gde god se okrenes posla ima nece gospoda da rade,tu je problem.
Trebaju nam avioni ,hameri,rakete bilo kakve pa i protiv grada,sta je tu sporno.
Najlakse je svoju drzavu kalpiti kod drugog ,pa neka vam taj drugi da to sto trazite,bolji zivot,kod tog drugog bi vam oci pobelele od rada.
Ovako u Srbiji mobilni ,skupa odeca,skupi automobili,skupe kuce,skupe cigarete i Srbija nije "poreskom obvezniku koji neplaca porez" nije dobra.
Srbija je dobra drzava ,bogata,a kome se nesvidja neka nadje bolju drzavu.

wildsouthhorse

pre 10 godina

Ti avioni su bili namenjeni Siriji ali zbog protivljenja Eu i Sad i blokade Asadovog novca ne mogu da se prodaju pa su se Rusi snasli i uvalili te letilice Srbima.Posto mi nemamo para da ih kupimo uvalili nam i kredit placaj Srbijo dok mozes...

Zemlja teletabisa

pre 10 godina

Nije mnogo 600 milki za cupriju na Savi a mnogo je 120 miliona za odbranu od neprijatelja kojih je na pretek...Bas bih voleo da sam takvog mentalnog sklopa barem na dan dva,da odmorim za ceo zivot..

ostrige

pre 10 godina

nije problem sto se kupuje naoruzanje, problem je sto se ne kupuje ono sto nam stvarno treba. da bi pri maksimalnoj brzini ovaj mig napravio zaokret treba da preleti 3 do 4 razlicita vazdusna prostora i napravi omanji medjunarodni incident

Boki

pre 10 godina

Бинср, 29. maj 2013 15:56
Baš me nasmeja hvsla ti. Dao sam ti plus što si uspeo da uvališ Enterprise u ovu priču. U svakom slučaju, u pravu si. Ti avioni i ne koštaju puno. Uradili smo bolje nego Norvežani sto su kupili F-35 umesto Gripena i platili mnogo više. A da su kupili Gripen imali bi doživotnu garanciju i održavanje.

Vukan

pre 10 godina

Podrska gospodinu Vucicu, sto ga napadate? to nam treba! Da se ja pitam kupio bi 100 komada i jednu atomsku bombu, mozda dve, tri! I onaj raketni sistem S 300, pa da se svi sakriju u misju rupu od Srba!

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.
(Student, 29. maj 2013 12:37

E moj studente, nemoj da vredjas Svajcarsku, uporedjujuci je s nama!

Svajcarska je olicenje miroljubivosti, rada, nemesanja u tudje poslove, bogatstva, sastoji se od vise kantona podeljenih na tri jezicna podrucja, sa tri prevalentna naroda koji se nikad nisu svadjali i napadali! Oni ne ratuju kao mi, napali smo sve i svakog, sad je ostala Vojvodina pa udri po njoj!!!

Vojna oprema kod nas postaje skupa i opasna igracka, cisto da nam opet ne padne na pamet da ratujemo, a ko nam je na vlasti, nije iskljuceno!!!

Prema tome ovaj narod treba spasiti, ne upotrebom aviona, vec jednostavno omogucivsi im minimum zivotne egzistencije ( hrana, posao, minimum obrazovanja i socijalne zastite)!!!

Student

pre 10 godina

(Sta ce nam?, 29. maj 2013 17:05)
Bravo druže. P.S. nisu nam bili uopšte ponuđeni drugi avioni(mislim na zapadne). Srbija je i dalje pod embargom na uvoz visokosofisticirane vojne opreme od strane NATO-a. Sjajan avion i mogućnost zapošljavanja namenske industrije što se tiče održavanja(ako dogovore). Kredit jeste 120miliona, ali možda bude išao BVP LAZAR I/II u zamenu(pre godinu dana se pričalo o tome).

Vlada

pre 10 godina

@Bacuska

Zaboravljas da ako udjemo u NATO moramo da ratujemo protiv pola sveta? Mali, Kongo, Somalija, Avganistan, Irak, Iran, Severna Koreja itd itd itd... Pa da vidim da li bi tako sarkasticno govorio da smo u NATO-U i onda ti saopsti sin ili cerka da hoce da bude profesionalni vojnik? Sto u zapadnom svetu znaci ubica zarad zapadnih interesa.

Sta ce nam?

pre 10 godina

Svi oni koji smatraju da je ovo "bacanje" para koje nemamo moraju prvo malo da se informisu o nameni i funkciji lovacke avijacije. Znaci ovde je jasno da je u pitanju obnavljanje avijacije kako bismo bili u stanju da sami cuvamo i kontrolisemo vazdusni prostor. I to je dugorocno mnogo isplativija investicija nego da placamo nekom da nam cuva vazdusni prostor. Pozivam hejtere da se informisu malo o tome koliko drzava Srbija dobija novca na konto preleta preko njenog vazdusnog prostora, a da bi neko leteo preko vaseg vazdusnog prostora isti mora biti zasticen i kontrolisan. Ne kupujemo 60 aviona pa da njihovi troskovi upotrebe i odrzavanja ispadnu nemoguci i daleko skuplji od recimo placanja nekom "dobrom" susedu da nam obavlja tu "sitnicu".
Sto se izbora aviona tice stvar je po mom misljenju opet vrlo logicna gledano i sa strucne i sa ekonomske strane. Pre svega sam avion je jeftiniji od konkurentnih aviona zapadne proizvodnje, zatim obuka pilota (u ovom slucaju vise preobuka) je jeftinija, kao i eventualna modifikacija vec postojece logistike za ovaj avion.
Ovim ugovorom dobijamo kakvo - takvo obnavljanje avijacije i prakticno njen opstanak i smatram da je ovo jedna od retkih isplativih investicija.
Bolje se pitajte koliko para je upucano u npr. izgradnju famoznog koridora 10 tokom ovih silnih godina a ni obilaznica oko Beograda jos nije gotova.

Pravnik

pre 10 godina

Kakav je to kredit i čime je uvetovan? Danas se velike vojne nabavke vrše uz tzv.ofset odnosno uz celovite pakete ulaganja a ne na ovaj način gde rusija praktički prisiljava srbiju da kupuje njen višak vojne opreme.

Koliko će nas ovo stajati tek ćete videti u budućnosti.

Mi i dalje nastavljamo izrabljivačkom ekonomskom politikom prema sopstvenom narodu. Bitno je da samo nam političari predstavljaju kako je za nas sve dobro šta nam oni kažu da je dobro, jer oni neće plaćatio ništa nego narod.

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Ne daju nam Rusi to na kredit koji cemo placati iz budzeta tj. mi gradjani vec ce to odbijati od nase dobiti u NISu.Nasih 50%.
2 Razlog je sto za taj modeal imamo obucene pilote koji su taj model i predlozili.

A.S.

pre 10 godina

@dragan,
iako se radi o zaista velikim kreditnim iznosima za nabavku oruzja od Rusije, to neumanjuje ustavom zagarantovano pravo izabranoj vlasti da se odluci na taj korak. Demokratski sistem u prvom redu podrazumeva saglasnost da izabrani drzavni organi legitivno upravljaju u ime pobednicke glasacke vecine. Hteli ste -glasali ste. Ko pamti zna i za gore od demokratije.

Student

pre 10 godina

(Aca Znalac, 29. maj 2013 15:33)
Slaže se cela Srbija da ima problema većih nego vojska. Ali ne možes biti država bez vojske. Plaćamo više bespotrebne činovnike nego nabavku 6aviona posle 29godina. A i da je neka cifra pa hajde,nego je cifra svaki građanin po 20eura.

bacuska

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)

Ili to ili ulazak u NATO. ALi bratska ljubav nema cenu.

jednom BOT uvek BOT

pre 10 godina

@(fgsaFGDS, 29. maj 2013 14:05)

Covece nemoj da objasnjavas sta je kredit.Lepo sam te pitao znas li razliku izmedju BUDZETA i KREDITA?

Odakle tebi ideja da je u budzetu bila predvidjena stavka kupovine ovih aviona?!

Mladja Kradjaric

pre 10 godina

Kada bih bio vulgaran rekao bih: koji ce nam.....MIG avioni? Posto nisam, pitam se da li je ovo cena "podrske" Rusije i ako jeste zasta? Vucic oko sebe gradi oreol borca protiv korupcije te se nadam da nisu u pitanju debele "provizije"! Rusima smo vec poklonili NIS, sklopili najnepovoljniji ugovor od zemalja u okruzenju za prolazak Juznog toka kroz Srbiju dok placamo reketasku cenu za prirodni gas. Kao sto mi je svojevremeno rekao jedan cetnik iz emigracije: "Ne daj Boze da te Grk hrani a Rus brani".

Student

pre 10 godina

(Levantinac, 29. maj 2013 14:46)
Jeste ona zbog toga ekonomski jaka, ali drugačije bi se sa njom ponašali da nema ogromnu vojsku. Čist primer je ,,tajni računi,,. SAD želi da ukine račune, a oni neće da ukinu, i Ameri im ne mogu ništa osim kritikovanja po medijima...

Aca Znalac

pre 10 godina

Ja opet kažem i ponavljam po 1000 put. Država Srbija nije krava muzara pa da svako ko malo bolje priča u svetu o njoj može da nas bičuje kako hoće. Šta će nam neki avioni tipa MIG 29MGFREWQ23 ili već kako se zove taj tip. Zabole me za Siriju i njihove probleme. Mi ih ovde imamo na stotine, počevši od jada u ekonomskom smislu do kulture i poznavanja naše istorije i svesti pojedinca.
Zašto kažem da nam ne trebaju avioni nego nešto pametnije, ako nam već neko daje kredit. Evo vi pametni i znalci, ako imate porodice. Hoćete li otići u banku i dići kredit jer nemate recimo za stan ili ćete kupiti najnoviji model golfa. Mislim ovo je onako drastična solucija u razmišljanju, jer narod u Srbiji faktički nemože ni da digne bilo kakav kredit.
Ali je zato, tu neka ljudina iz vlade, koja se slika sa Putinom i trese ruku, a ovaj mu onako do balčaka uvali i kaže može kredit, ali da malo oživite našu posrnulu avio-industriju. Kupite jedno 25 aviona na jedno 30 godina i platićete za virtualnih 60.
Ali ko o tome da razmišlja. Mi koji sve to plaćamo i najeb... smo da više ni gaća na golom dupetu nemamo, ali ipak avion MIG29 MHKIUTZR34 je avion nije to bogati kako da kažem, Božiju ti majku-što bi reko jedan tamo čovek.

Pedja

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.
(Marlo, 29. maj 2013 12:10)

Propustio si. Shvedjani nam nisu ponudili Gripena,Eurofajter bio na ponudi za mnogo para ali sa sofwerom koji ne podrzava novo oruzje (informishi se kako su Austrijancima uvalili),remontovani f-16 ...
I da raspitaj se kad i kako su otishli kuci posle aeromitinga ovog zadnjeg kod nas gde je i bila prezentacija.

Бинср

pre 10 godina

Зато што нам истичу ресурси на овим кршевима које возимо, а нови пилоти придолазе. Шта учете и бучете на тих 6 авиона као да смо Ентерпрајз купили. Ако имаш авијацију требало би да је обнављаш у одређеним периодима, Израел који има територију Војводине и 4 милиона становника има 300 авиона. Ако хоћеш да будеш иоле нормална земља мораш имати све родове војске и контролу над својим небом. Наши дедови су правили авионе пре 100 година, летели, постављали рекорде, а ми то треба сад да угасимо, ово је инвестиција у јаку државу...

kakodane

pre 10 godina

Dajte obrazujte se malo. Nije istina da ako nemate lovačku komponentu ne možete naplaćivati prelet preko svoga teritorija. Najbolji primjer za to je Slovenija. Oni kontroliraju svoje nebo iz svoje kontrole leta sa svojim radarima a unajmljuju stranu zračnu silu. Dakle mogućnost postoji a je li to ekonomski isplativo ili ne je druga (i ne baš jednostavna) priča.

Za one koji se pale na 'odvraćanje' samo info da 7 lovaca nikad nikoga nije odvratilo. Ili kupujte pošteno ili se krpajte sa starim kantama kao Hrvatska. Ova međurješenja su najskuplja rješenja.

Levantinac

pre 10 godina

U kući prokišnjava krov, stolarija je trošna, bašta zarasla u korov, traktor u kvaru, porodica u dugovima do guše a domaćin uzima kredit da kupi nove lovačke puške. Ovo samo u Srbistanu ima...

@Student, nije Švajcarska moćna zato što ima "jaku vojsku" već zato što je ceo svet u njoj deponovao pare i zlato.

dragan

pre 10 godina

Ko ima pravo da u moje ime kao građanina ove zemlje odluči da na kredit kupi šest aviona od rusa.Nama ti avioni uopšte nisu potrebni.Potrebna nam je dobra protiv avionska odbrana na primer rakete S300 ili S400.Mi smo mala zemlja i ti avioni nemaju gde da lete a mnogo koštaju.Taj kredit će otplaćivati i naši praunuci.Koga je konsultovao Vučić kad je dogovarao nabavku na kredit ovih aviona.Takvu neodgovornost još nisam video.

Miroslav D.

pre 10 godina

Vojska Srbije verovatno je moralno najzdraviji deo društva, i vojska ne sme tehnicki da zaostaje za vojskama u okruzenju, zato treba unaprediti vojnu opremu i naoružanje.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Daffodil, 29. maj 2013 13:34)

Čišćenje snega ispred vaše kuće je vaša obaveza, a ne obaveza vojske.

A.Semjonov

pre 10 godina

@MB, Velika Britanija jos uvek otplaacuje kredit Americi iz II Svetskog rata, tacnije zajam za ogromna americka vojna sredstva, gorivo i ljudstvo prilikom invazije na Normandiju u Francuskoj. Smesno je traziti kredit i postavljati uslove kredita. Zasto bi Rusi postupali drugacije. Ako verujes da ono sto kupujes zadovoljava tvoje potrebe onda uzmi ili ostavi.

fgsaFGDS

pre 10 godina

@(znas li razliku?, 29. maj 2013 12:50)

Pa mi i zivimo od kredita. Sve pare koje udju u zemlju su razne vrste kredita. Cak je i dovodjenje FIAT-a uradjeno na bazi kredita. Jel treba da ti objasnjavam pojam kredita ?
Poenta je da ce se taj kredit otplacivati iz vojnog budzeta. Kad uzmes kredit za investiciju, a kupovina borbenih aviona to jeste, onda imas racun da ga uzimas. Ako uzmes kredit da bi kupio TV i novi telefon onda si bacio pare. Uostalom da vojska nije investiranje ne bi Amerikanci svake godine iz budzeta izdvajali pare koje nemaju. Mnogo ste vi meni svi postali naivni u zadnje vreme ...

A kad vec pominjes kredit mi smo zaduzeni upola manje od Hrvata koji realno imaju dva puta bolji standard. I budi ubedjen da bi hrvatska vojska oberucke prihvatila ovu ponudu da moze - no ne moze, nego mora da trazi pare za Gripene, pa onda mora da plati obuku svog osoblja za avione koji nemaju nikave veze sa avionima na kojima su oni obucavani i remont ne moze da radi sama nego mora da ga placa. I na kraju krajeva sta ti mislis ko je trazio ove avione ? Da ne mislis da ovo ima veze sa novom vlasti u Srbiji, progooglaj 2011 godinu pa se informisi koje smo avione tad zeleli.

MB

pre 10 godina

Tipicno Srpski ? Haha braca rusi ti daju kredit da bi ti oni prodali svoje oruzje koje im propada? hahaha u kom pravcu Srbija odeeeeeee....

Klema

pre 10 godina

Da li neko od tzv. lokal patri"j"ota zna u kakvoj je situaciji konstrukcioni biro od koga treba da se nabave pomenute letelice?
Totalno rasulo!!!
Zašto je Alžir odustao od nabavke MIG-29SMT i zatražio aparate SU-30?
Ako mora da se nabavi tehnika koju pravi Rusija, logičan izbor bi bio:
1.SU-30 (skupo, ali daleko pouzdanije i kvalitetnije)
2.JAK-130 (trenažno-borbeni) dok se ne steknu uslovi da se nabavi nešto bolje.
3.Remont postojećiin MIG-21 do nivoa MIG-21-93

Ako želimo da održimo tehnološki korak sa svetom logičan izbor je svakako JAS-39 Gripen!

Patzollo

pre 10 godina

Tender za nabavku vojne opreme i aviona???
Kakva glupost!!!
Naravno da treba kupiti nešto i od Rusa, Kineza, čisto da se Evropi i Americi kaže da ne moramo od njih sve da kupimo. Nema veze da li je bolje ili lošije. Šta da očekuješ ako kupuješ samo od jedne strane. Da te poštuje, da ti da jeftinije? Bolelo bi ih uvo. Samo bi uvaljivali još skuplje i lošije.
Konkurencija gura svet napred.
Ima života i bez Evrope!

Daffodil

pre 10 godina

Neka mi neka pametniji od mene objasni šta će nama avioni?! Jel smemo da ih upotrebimo, podignemo, odbranimo svoju teritoriju a da ne pitamo Brisel, Berlin, sedište NATO pakta, Vašington, i sl.? Koja je uloga vojske u zhemlji kao što je Srbija? Šta vojska zapravio radi? Jel možda čuva granicu kao nekad? Jel mi znamo uopšte gde su nam granice? Mi imamo pograničnu policiju, koliko ja znam, zar ne? Vojska pomaže u čišćenju snežnih nanosa i probijanju puteva kroz neprohodne terene! Bolje da su im kupili par najnovijih bagera!

Toliko

pre 10 godina

(Lošmi, 29. maj 2013 11:55) Pre neku godinu sam citao clanak koji objasnjava da za kontrolu neba moramo da imamo 2 aviona mislim 3 generacije. Ovi su valjda tu negde. Sta ce nam 6 bog zna. I ovima sto objasnjavaju o snazi vojske. Koja snaga, koje vojske, da li vi imate prozor i novine pa da vidite sta se desava oko nas? 3 rata smo izgubili i sto je najgore nema vise protiv koga da ratujemo samo medjusobno. Ljudi kupuju jeftinu salamu i leba zive od 200e mesecno, ti pricas o snazi vojske. Te Mig 21 su nam jos pre 14 godina unistili 33 komada na zemlji nisu ni uzleteli. Ja vise ne razumem pola ljudi sta ovde prica.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

@ Srpska sirotinja nema sta da jede ali se zaduzuje kod Rusa da kupi njihovo oruzje.
(mfg, 29. maj 2013 12:07)

Prijatelju dragi, stvar je vrlo prosta !
"Srpska sirotinja nema sta da jede" ali joj vlast Srbije pricama o "ocuvavanju" Kosova "utoljava glad" a da bi vlast Srbije koju NIKO "ne zarezuje" uopste mogla da "usporava i saplice" Kosovo neophodna joj je podrska Rusije na medjunarodnoj politickoj sceni a to Rusija SKUPO NAPLACUJE ili "legalnim primanjem na poklon" srpske imovine kao sto je "NIS" ili "prisilnom prodajom" svoje "robe" Srbiji koju inace NIGDE i NIKOME vise ne moze prodati !
Tuzno i zalosno je posmatrati sta jedna "sakica ljudi" moze uraditi jednoj citavoj naciji i u kolikoj meri joj moze UNISTITI BUDUCNOST !

PSYCRO

pre 10 godina

Halo dsfg..nešto...otkud ti ideja da mi Hrvati :) plaćamo mađarima?? Mi za sad imamo one kante mig -21 za kontroling i nadzor zračnog prostora a slovenci plaćaju, al ne mađare nego talijane.....

hvala braco rusi ali nemamo para :)

pre 10 godina

srecan sam zbog aviona ali to bas i nije neki penicilin za konolijalne sile. cudi me da nam bratska rusija nije slala 98' s-300 pa makar i sa odobrenim kreditima posto citam vesti da siriji salju s-300 , valjda uz povoljne kredite koju sirijska vlada moze da plati dok srbija koja je u to vreme bila osakacena sakncijama nije imala da placa. sto bi narod rekao "para vrti gde burgija nece"

Marlo

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.

Aca Znalac

pre 10 godina

Umesto da od Rusa uzmemo pare za obnavljanje energetskih potencijala Srbije, recimo izgradnje novih energetskih blokova u raznim TE, mi dobijamo kredit za nabavku oružja. Koji će nam moj više oružje. Pa da nas napadne bilo ko ima da naj...mo i sa i bez oružja jer smo se pokazali u ovim ratovima kao najveći luzeri.

zoran

pre 10 godina

(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Svaka ti je na mestu. Retko je ,ovde, prochitati normalan komentar. Sve sam 'znalac" do znalca" - chitaj pljuvach do pljuvacha. Ideju nemaju o vojnoj tehnologiji, ekonomiji, geo-politici, ali je vazno d apljuju. Kakav narod..?? Kakav "kvalitet'..?? Uzas. Shta sa takvim materijalom moze da se uradi.>? Skoro nishta. Mrak bio, mrak ostao.
Chast retkim pojedincima koji se bore da glas razuma prevlada, ovo ostalo nije da mu dash ni ovcu da chuva.
Ochigledno je, po komentarima na mnogim vestima, Srbija je ostala bez svoje pameti. ochigledno da je ogromna vecina nashih intelektualca odavno van ovih granica. Zalosno.

dario

pre 10 godina

''Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.''
(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Evo ja ću da ti odgovorim. Hrvatska Mađarima ne plaća ništa. Ako tvrdiš slučajno tvrdiš da Hrvatska plaća Mađarima za kontrolu vlastitog neba onda si ti koji spinuje i iznosi dezinformacije. Hrvatska sama kontroliše svoje nebo.

saša

pre 10 godina

koliko smo zatucani ovo je strašno... Tolike smo šamarčine dobili u proteklih 25 godina, a većina naroda se i dalje loži da smo neki faktor, mašta o tome kako će nas ovih nekoliko Migova obraniti od nečega. Nato ima na hiljade aviona, a mi se busamo sa ovih 20... Na stranu to što nam Rusi daju nepovoljne kredite da bi od njih kupovali avione i vozove.

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.

Deki

pre 10 godina

Rusi nas ucenise da dignemo kredit od njih i kupimo avione koje niko drugi nece... Braca Rusi :D
(khm, 29. maj 2013 11:15)

Ne, nego ćemo da platimo te avione od džeparca. Samo najbogatije države imaju privilegiju da kupuju vojnu opremu bez kredita danas, a Srbija je jako daleko od toga. Avioni nam trebaju, jer bi u suprotnom morali da plaćamo nekoj stranoj državi da nam kontroliše nebo za civilni saobraćaj što bi vremenom koštalo skuplje. U ovom slučaju nemamo neki izbor, ili kupi avione ili plaćaj iznajmljivanje! Zašto MIGovi? Pa zato što celo naše ratno vazduhoplovstvo već ima iskustva sa njima, što nam smanjuje troškove obuke i da ne nabrajam dalje.
I za kraj. Misliš da bi nam i jedna država dopustila da uzmemo kredit od neke druge da bi od nje kupili vojnu opremu? Pa ne budi smešan.

Nesa

pre 10 godina

Rusi su nam veliki prijatelji i mogli su da nam sve to daju za dzabe, ali nisu. Ameri daju Izraelu godisnje 6 milijardi dolara u vojnoj opremi. Mi tako mozemo da dignemo rudnu rentu Nisu sto vade naftu kod nas a isto tako uzecemo im od juznog toka kad izgrade.

perasombor

pre 10 godina

Presrecan sam sto mi kao lider u ovom regionu pomazemo siromasnu Rusiju i pomazemo njenu vojnu industriju i ekonomski razvoj. Kad imamo poljoprivredu i Naftagas u Vojvodini, mozemo! Nazdravljot! A, cek, Nafagas vise nije nas...

Flash

pre 10 godina

MIG-29 avioni nisu losi, vec do sada nisu imali prilike da se dokazu u postenoj borbi...Irak, SRJ, Libija, napadnuti sa svih strana sa 10 puta vise aviona...kako da se dokaze MiG-29, kad ga obore neprijatelji cim uzleti? Inace, ruski MiG-21 je obarao stotine americkih lovaca u Vijetnamu, a ranije verzije MiG-ova u Koreji...Tu je bila postena borba. I zato, bolje je da uzmemo desetak sistema S-300 i isto toliko manjih sistema, jer je to 10 puta delotvornije. Primer, od 43 NATO aviona oborena tokom zalivskog rata '91, samo 1 ili 2 su bili oboreni od strane irackih aviona, svi ostali putem PVO.

repus

pre 10 godina

јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа

dagasea

pre 10 godina

@јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа
(repus, 29. maj 2013 12:02)

1. moram da ti kazem da kad u google translate-u prevodis sa latinice u cirilicu obavezno prevedes i svoj nick - manje ce ljudi znati ko si i odakle si.

2. cim ti imas nesto protiv kupovine ovih aviona to znaci da ih je trebalo kupiti

dzabe

pre 10 godina

Nikakve koristi na narednim izborima necete imati od toga sto organizovano klicete na minuse kada je spominjanje omiljene vam stranke u negativnom kontekstu. Bolje proverite svoje dzepove i stomake jos jednom i razmislite sta vam je prece vas zivot ili stranka pre nego sto kliknete.

braca

pre 10 godina

@(Srdjan Milosevic, 29. maj 2013 11:13)

Srbija duguje zapadu 36 milijardi eura od kojih su kamate 2/3 a kredit od 120 miliona e za sigurnost naseg neba ti je katastrofa?
ko ne placa svoju vojsku placace tudju sto mi odlicno znamo a sloboda nema cenu!

Srdjan Milosevic

pre 10 godina

Jadna ti majka,ruska gubernijo.
Moskva ce ti odradi kozu sa ledja.
Sledeci korak Srbije,kupovina kosmickog programa od brace Rusa.
Ali zato se slihtajte EU za pare.Da tim parama vracate bratu kredit.

Milos

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.

Lošmi

pre 10 godina

Ako Srbija ne može da kontroliše svoje nebo ne može da naplaćuje prelete a to je koliko mi se čini 60miliona dolara godišnje sa tendencijom rasta. E sad svi koji kukaju što se kupuju avioni kada zemlja nema pare neka se zapitaju da li nama treba 60miliona godišnje.

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

Znaci, nije bilo dovoljno 4 milijarde, nego uzimamo jos jedan kredit????!!!

Tako ce Rusi dvostruko da nas ugrobare: prodaju nam njihov otpad, i jos nas vise zaglibljuju u dugove????

Ovu vladu treba zaustaviti dok nas ne dovedu na prosjacki stap!!!

Aleksandar

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)
Nije izgleda nego jeste,ljudi misle da vojska sluzi samo za ratove,kao prvo vojska je faktor odvracanja,rat je poslednja karta na koju se igra,kod nas su se dosta te karte potezale u poslednjih 100 godina i iskreno se nadam da nece vise nikad,dosta je krvi bilo.
A tajming kupovine naoruzanja necu da komentarisem,mozda je moglo da se saceka jos malo sa tim,na kraju krajeva dzaba i najmodernija tehnika ako je stomak prazan. Svako dobro,pozdrav.

dfgsra

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.
(Milos, 29. maj 2013 11:28)

Moram da te pitam jednu stvar. Jel ti namerno spinujes ili stvarno ne znas kako budzet jedne drzave funkcionise ?

Vojna oprema se kupuje iz vojnog budzeta koji je vec odredjen. Nas vojni budzet je najmanji (procentualno) u odnosu na nase susede. Sirija ne moze da kupi avione jer ugovor sa njima nije potpisan vec nacelno dogovoren (Siriji se i dalje izvoze S-300 jer je za njih ugovor vec bio potpisan). Mig-29M2 je odlican avion u skladu sa nasim potrebama i ubedljivo najbolja masina koju smo mogli da dobijemo za te pare (ne bih da poredim sa zemljama iz ragiona jer je neuporedivo). Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.

braca

pre 10 godina

@(Srdjan Milosevic, 29. maj 2013 11:13)

Srbija duguje zapadu 36 milijardi eura od kojih su kamate 2/3 a kredit od 120 miliona e za sigurnost naseg neba ti je katastrofa?
ko ne placa svoju vojsku placace tudju sto mi odlicno znamo a sloboda nema cenu!

Aleksandar

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)
Nije izgleda nego jeste,ljudi misle da vojska sluzi samo za ratove,kao prvo vojska je faktor odvracanja,rat je poslednja karta na koju se igra,kod nas su se dosta te karte potezale u poslednjih 100 godina i iskreno se nadam da nece vise nikad,dosta je krvi bilo.
A tajming kupovine naoruzanja necu da komentarisem,mozda je moglo da se saceka jos malo sa tim,na kraju krajeva dzaba i najmodernija tehnika ako je stomak prazan. Svako dobro,pozdrav.

Srdjan Milosevic

pre 10 godina

Jadna ti majka,ruska gubernijo.
Moskva ce ti odradi kozu sa ledja.
Sledeci korak Srbije,kupovina kosmickog programa od brace Rusa.
Ali zato se slihtajte EU za pare.Da tim parama vracate bratu kredit.

Milos

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.

Lošmi

pre 10 godina

Ako Srbija ne može da kontroliše svoje nebo ne može da naplaćuje prelete a to je koliko mi se čini 60miliona dolara godišnje sa tendencijom rasta. E sad svi koji kukaju što se kupuju avioni kada zemlja nema pare neka se zapitaju da li nama treba 60miliona godišnje.

dfgsra

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.
(Milos, 29. maj 2013 11:28)

Moram da te pitam jednu stvar. Jel ti namerno spinujes ili stvarno ne znas kako budzet jedne drzave funkcionise ?

Vojna oprema se kupuje iz vojnog budzeta koji je vec odredjen. Nas vojni budzet je najmanji (procentualno) u odnosu na nase susede. Sirija ne moze da kupi avione jer ugovor sa njima nije potpisan vec nacelno dogovoren (Siriji se i dalje izvoze S-300 jer je za njih ugovor vec bio potpisan). Mig-29M2 je odlican avion u skladu sa nasim potrebama i ubedljivo najbolja masina koju smo mogli da dobijemo za te pare (ne bih da poredim sa zemljama iz ragiona jer je neuporedivo). Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.

Бинср

pre 10 godina

Зато што нам истичу ресурси на овим кршевима које возимо, а нови пилоти придолазе. Шта учете и бучете на тих 6 авиона као да смо Ентерпрајз купили. Ако имаш авијацију требало би да је обнављаш у одређеним периодима, Израел који има територију Војводине и 4 милиона становника има 300 авиона. Ако хоћеш да будеш иоле нормална земља мораш имати све родове војске и контролу над својим небом. Наши дедови су правили авионе пре 100 година, летели, постављали рекорде, а ми то треба сад да угасимо, ово је инвестиција у јаку државу...

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

Znaci, nije bilo dovoljno 4 milijarde, nego uzimamo jos jedan kredit????!!!

Tako ce Rusi dvostruko da nas ugrobare: prodaju nam njihov otpad, i jos nas vise zaglibljuju u dugove????

Ovu vladu treba zaustaviti dok nas ne dovedu na prosjacki stap!!!

Aca Znalac

pre 10 godina

Umesto da od Rusa uzmemo pare za obnavljanje energetskih potencijala Srbije, recimo izgradnje novih energetskih blokova u raznim TE, mi dobijamo kredit za nabavku oružja. Koji će nam moj više oružje. Pa da nas napadne bilo ko ima da naj...mo i sa i bez oružja jer smo se pokazali u ovim ratovima kao najveći luzeri.

Sta ce nam?

pre 10 godina

Svi oni koji smatraju da je ovo "bacanje" para koje nemamo moraju prvo malo da se informisu o nameni i funkciji lovacke avijacije. Znaci ovde je jasno da je u pitanju obnavljanje avijacije kako bismo bili u stanju da sami cuvamo i kontrolisemo vazdusni prostor. I to je dugorocno mnogo isplativija investicija nego da placamo nekom da nam cuva vazdusni prostor. Pozivam hejtere da se informisu malo o tome koliko drzava Srbija dobija novca na konto preleta preko njenog vazdusnog prostora, a da bi neko leteo preko vaseg vazdusnog prostora isti mora biti zasticen i kontrolisan. Ne kupujemo 60 aviona pa da njihovi troskovi upotrebe i odrzavanja ispadnu nemoguci i daleko skuplji od recimo placanja nekom "dobrom" susedu da nam obavlja tu "sitnicu".
Sto se izbora aviona tice stvar je po mom misljenju opet vrlo logicna gledano i sa strucne i sa ekonomske strane. Pre svega sam avion je jeftiniji od konkurentnih aviona zapadne proizvodnje, zatim obuka pilota (u ovom slucaju vise preobuka) je jeftinija, kao i eventualna modifikacija vec postojece logistike za ovaj avion.
Ovim ugovorom dobijamo kakvo - takvo obnavljanje avijacije i prakticno njen opstanak i smatram da je ovo jedna od retkih isplativih investicija.
Bolje se pitajte koliko para je upucano u npr. izgradnju famoznog koridora 10 tokom ovih silnih godina a ni obilaznica oko Beograda jos nije gotova.

Deki

pre 10 godina

Rusi nas ucenise da dignemo kredit od njih i kupimo avione koje niko drugi nece... Braca Rusi :D
(khm, 29. maj 2013 11:15)

Ne, nego ćemo da platimo te avione od džeparca. Samo najbogatije države imaju privilegiju da kupuju vojnu opremu bez kredita danas, a Srbija je jako daleko od toga. Avioni nam trebaju, jer bi u suprotnom morali da plaćamo nekoj stranoj državi da nam kontroliše nebo za civilni saobraćaj što bi vremenom koštalo skuplje. U ovom slučaju nemamo neki izbor, ili kupi avione ili plaćaj iznajmljivanje! Zašto MIGovi? Pa zato što celo naše ratno vazduhoplovstvo već ima iskustva sa njima, što nam smanjuje troškove obuke i da ne nabrajam dalje.
I za kraj. Misliš da bi nam i jedna država dopustila da uzmemo kredit od neke druge da bi od nje kupili vojnu opremu? Pa ne budi smešan.

Levantinac

pre 10 godina

U kući prokišnjava krov, stolarija je trošna, bašta zarasla u korov, traktor u kvaru, porodica u dugovima do guše a domaćin uzima kredit da kupi nove lovačke puške. Ovo samo u Srbistanu ima...

@Student, nije Švajcarska moćna zato što ima "jaku vojsku" već zato što je ceo svet u njoj deponovao pare i zlato.

dagasea

pre 10 godina

@јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа
(repus, 29. maj 2013 12:02)

1. moram da ti kazem da kad u google translate-u prevodis sa latinice u cirilicu obavezno prevedes i svoj nick - manje ce ljudi znati ko si i odakle si.

2. cim ti imas nesto protiv kupovine ovih aviona to znaci da ih je trebalo kupiti

Miroslav D.

pre 10 godina

Vojska Srbije verovatno je moralno najzdraviji deo društva, i vojska ne sme tehnicki da zaostaje za vojskama u okruzenju, zato treba unaprediti vojnu opremu i naoružanje.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

@ Srpska sirotinja nema sta da jede ali se zaduzuje kod Rusa da kupi njihovo oruzje.
(mfg, 29. maj 2013 12:07)

Prijatelju dragi, stvar je vrlo prosta !
"Srpska sirotinja nema sta da jede" ali joj vlast Srbije pricama o "ocuvavanju" Kosova "utoljava glad" a da bi vlast Srbije koju NIKO "ne zarezuje" uopste mogla da "usporava i saplice" Kosovo neophodna joj je podrska Rusije na medjunarodnoj politickoj sceni a to Rusija SKUPO NAPLACUJE ili "legalnim primanjem na poklon" srpske imovine kao sto je "NIS" ili "prisilnom prodajom" svoje "robe" Srbiji koju inace NIGDE i NIKOME vise ne moze prodati !
Tuzno i zalosno je posmatrati sta jedna "sakica ljudi" moze uraditi jednoj citavoj naciji i u kolikoj meri joj moze UNISTITI BUDUCNOST !

MB

pre 10 godina

Tipicno Srpski ? Haha braca rusi ti daju kredit da bi ti oni prodali svoje oruzje koje im propada? hahaha u kom pravcu Srbija odeeeeeee....

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.
(Student, 29. maj 2013 12:37

E moj studente, nemoj da vredjas Svajcarsku, uporedjujuci je s nama!

Svajcarska je olicenje miroljubivosti, rada, nemesanja u tudje poslove, bogatstva, sastoji se od vise kantona podeljenih na tri jezicna podrucja, sa tri prevalentna naroda koji se nikad nisu svadjali i napadali! Oni ne ratuju kao mi, napali smo sve i svakog, sad je ostala Vojvodina pa udri po njoj!!!

Vojna oprema kod nas postaje skupa i opasna igracka, cisto da nam opet ne padne na pamet da ratujemo, a ko nam je na vlasti, nije iskljuceno!!!

Prema tome ovaj narod treba spasiti, ne upotrebom aviona, vec jednostavno omogucivsi im minimum zivotne egzistencije ( hrana, posao, minimum obrazovanja i socijalne zastite)!!!

kakodane

pre 10 godina

Dajte obrazujte se malo. Nije istina da ako nemate lovačku komponentu ne možete naplaćivati prelet preko svoga teritorija. Najbolji primjer za to je Slovenija. Oni kontroliraju svoje nebo iz svoje kontrole leta sa svojim radarima a unajmljuju stranu zračnu silu. Dakle mogućnost postoji a je li to ekonomski isplativo ili ne je druga (i ne baš jednostavna) priča.

Za one koji se pale na 'odvraćanje' samo info da 7 lovaca nikad nikoga nije odvratilo. Ili kupujte pošteno ili se krpajte sa starim kantama kao Hrvatska. Ova međurješenja su najskuplja rješenja.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Daffodil, 29. maj 2013 13:34)

Čišćenje snega ispred vaše kuće je vaša obaveza, a ne obaveza vojske.

perasombor

pre 10 godina

Presrecan sam sto mi kao lider u ovom regionu pomazemo siromasnu Rusiju i pomazemo njenu vojnu industriju i ekonomski razvoj. Kad imamo poljoprivredu i Naftagas u Vojvodini, mozemo! Nazdravljot! A, cek, Nafagas vise nije nas...

saša

pre 10 godina

koliko smo zatucani ovo je strašno... Tolike smo šamarčine dobili u proteklih 25 godina, a većina naroda se i dalje loži da smo neki faktor, mašta o tome kako će nas ovih nekoliko Migova obraniti od nečega. Nato ima na hiljade aviona, a mi se busamo sa ovih 20... Na stranu to što nam Rusi daju nepovoljne kredite da bi od njih kupovali avione i vozove.

Daffodil

pre 10 godina

Neka mi neka pametniji od mene objasni šta će nama avioni?! Jel smemo da ih upotrebimo, podignemo, odbranimo svoju teritoriju a da ne pitamo Brisel, Berlin, sedište NATO pakta, Vašington, i sl.? Koja je uloga vojske u zhemlji kao što je Srbija? Šta vojska zapravio radi? Jel možda čuva granicu kao nekad? Jel mi znamo uopšte gde su nam granice? Mi imamo pograničnu policiju, koliko ja znam, zar ne? Vojska pomaže u čišćenju snežnih nanosa i probijanju puteva kroz neprohodne terene! Bolje da su im kupili par najnovijih bagera!

Patzollo

pre 10 godina

Tender za nabavku vojne opreme i aviona???
Kakva glupost!!!
Naravno da treba kupiti nešto i od Rusa, Kineza, čisto da se Evropi i Americi kaže da ne moramo od njih sve da kupimo. Nema veze da li je bolje ili lošije. Šta da očekuješ ako kupuješ samo od jedne strane. Da te poštuje, da ti da jeftinije? Bolelo bi ih uvo. Samo bi uvaljivali još skuplje i lošije.
Konkurencija gura svet napred.
Ima života i bez Evrope!

Student

pre 10 godina

(Aca Znalac, 29. maj 2013 15:33)
Slaže se cela Srbija da ima problema većih nego vojska. Ali ne možes biti država bez vojske. Plaćamo više bespotrebne činovnike nego nabavku 6aviona posle 29godina. A i da je neka cifra pa hajde,nego je cifra svaki građanin po 20eura.

repus

pre 10 godina

јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа

dragan

pre 10 godina

Ko ima pravo da u moje ime kao građanina ove zemlje odluči da na kredit kupi šest aviona od rusa.Nama ti avioni uopšte nisu potrebni.Potrebna nam je dobra protiv avionska odbrana na primer rakete S300 ili S400.Mi smo mala zemlja i ti avioni nemaju gde da lete a mnogo koštaju.Taj kredit će otplaćivati i naši praunuci.Koga je konsultovao Vučić kad je dogovarao nabavku na kredit ovih aviona.Takvu neodgovornost još nisam video.

Toliko

pre 10 godina

(Lošmi, 29. maj 2013 11:55) Pre neku godinu sam citao clanak koji objasnjava da za kontrolu neba moramo da imamo 2 aviona mislim 3 generacije. Ovi su valjda tu negde. Sta ce nam 6 bog zna. I ovima sto objasnjavaju o snazi vojske. Koja snaga, koje vojske, da li vi imate prozor i novine pa da vidite sta se desava oko nas? 3 rata smo izgubili i sto je najgore nema vise protiv koga da ratujemo samo medjusobno. Ljudi kupuju jeftinu salamu i leba zive od 200e mesecno, ti pricas o snazi vojske. Te Mig 21 su nam jos pre 14 godina unistili 33 komada na zemlji nisu ni uzleteli. Ja vise ne razumem pola ljudi sta ovde prica.

PSYCRO

pre 10 godina

Halo dsfg..nešto...otkud ti ideja da mi Hrvati :) plaćamo mađarima?? Mi za sad imamo one kante mig -21 za kontroling i nadzor zračnog prostora a slovenci plaćaju, al ne mađare nego talijane.....

Klema

pre 10 godina

Da li neko od tzv. lokal patri"j"ota zna u kakvoj je situaciji konstrukcioni biro od koga treba da se nabave pomenute letelice?
Totalno rasulo!!!
Zašto je Alžir odustao od nabavke MIG-29SMT i zatražio aparate SU-30?
Ako mora da se nabavi tehnika koju pravi Rusija, logičan izbor bi bio:
1.SU-30 (skupo, ali daleko pouzdanije i kvalitetnije)
2.JAK-130 (trenažno-borbeni) dok se ne steknu uslovi da se nabavi nešto bolje.
3.Remont postojećiin MIG-21 do nivoa MIG-21-93

Ako želimo da održimo tehnološki korak sa svetom logičan izbor je svakako JAS-39 Gripen!

Nesa

pre 10 godina

Rusi su nam veliki prijatelji i mogli su da nam sve to daju za dzabe, ali nisu. Ameri daju Izraelu godisnje 6 milijardi dolara u vojnoj opremi. Mi tako mozemo da dignemo rudnu rentu Nisu sto vade naftu kod nas a isto tako uzecemo im od juznog toka kad izgrade.

A.Semjonov

pre 10 godina

@MB, Velika Britanija jos uvek otplaacuje kredit Americi iz II Svetskog rata, tacnije zajam za ogromna americka vojna sredstva, gorivo i ljudstvo prilikom invazije na Normandiju u Francuskoj. Smesno je traziti kredit i postavljati uslove kredita. Zasto bi Rusi postupali drugacije. Ako verujes da ono sto kupujes zadovoljava tvoje potrebe onda uzmi ili ostavi.

Vlada

pre 10 godina

@Bacuska

Zaboravljas da ako udjemo u NATO moramo da ratujemo protiv pola sveta? Mali, Kongo, Somalija, Avganistan, Irak, Iran, Severna Koreja itd itd itd... Pa da vidim da li bi tako sarkasticno govorio da smo u NATO-U i onda ti saopsti sin ili cerka da hoce da bude profesionalni vojnik? Sto u zapadnom svetu znaci ubica zarad zapadnih interesa.

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.

dario

pre 10 godina

''Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.''
(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Evo ja ću da ti odgovorim. Hrvatska Mađarima ne plaća ništa. Ako tvrdiš slučajno tvrdiš da Hrvatska plaća Mađarima za kontrolu vlastitog neba onda si ti koji spinuje i iznosi dezinformacije. Hrvatska sama kontroliše svoje nebo.

Marlo

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.

Flash

pre 10 godina

MIG-29 avioni nisu losi, vec do sada nisu imali prilike da se dokazu u postenoj borbi...Irak, SRJ, Libija, napadnuti sa svih strana sa 10 puta vise aviona...kako da se dokaze MiG-29, kad ga obore neprijatelji cim uzleti? Inace, ruski MiG-21 je obarao stotine americkih lovaca u Vijetnamu, a ranije verzije MiG-ova u Koreji...Tu je bila postena borba. I zato, bolje je da uzmemo desetak sistema S-300 i isto toliko manjih sistema, jer je to 10 puta delotvornije. Primer, od 43 NATO aviona oborena tokom zalivskog rata '91, samo 1 ili 2 su bili oboreni od strane irackih aviona, svi ostali putem PVO.

zoran

pre 10 godina

(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Svaka ti je na mestu. Retko je ,ovde, prochitati normalan komentar. Sve sam 'znalac" do znalca" - chitaj pljuvach do pljuvacha. Ideju nemaju o vojnoj tehnologiji, ekonomiji, geo-politici, ali je vazno d apljuju. Kakav narod..?? Kakav "kvalitet'..?? Uzas. Shta sa takvim materijalom moze da se uradi.>? Skoro nishta. Mrak bio, mrak ostao.
Chast retkim pojedincima koji se bore da glas razuma prevlada, ovo ostalo nije da mu dash ni ovcu da chuva.
Ochigledno je, po komentarima na mnogim vestima, Srbija je ostala bez svoje pameti. ochigledno da je ogromna vecina nashih intelektualca odavno van ovih granica. Zalosno.

dzabe

pre 10 godina

Nikakve koristi na narednim izborima necete imati od toga sto organizovano klicete na minuse kada je spominjanje omiljene vam stranke u negativnom kontekstu. Bolje proverite svoje dzepove i stomake jos jednom i razmislite sta vam je prece vas zivot ili stranka pre nego sto kliknete.

hvala braco rusi ali nemamo para :)

pre 10 godina

srecan sam zbog aviona ali to bas i nije neki penicilin za konolijalne sile. cudi me da nam bratska rusija nije slala 98' s-300 pa makar i sa odobrenim kreditima posto citam vesti da siriji salju s-300 , valjda uz povoljne kredite koju sirijska vlada moze da plati dok srbija koja je u to vreme bila osakacena sakncijama nije imala da placa. sto bi narod rekao "para vrti gde burgija nece"

Aca Znalac

pre 10 godina

Ja opet kažem i ponavljam po 1000 put. Država Srbija nije krava muzara pa da svako ko malo bolje priča u svetu o njoj može da nas bičuje kako hoće. Šta će nam neki avioni tipa MIG 29MGFREWQ23 ili već kako se zove taj tip. Zabole me za Siriju i njihove probleme. Mi ih ovde imamo na stotine, počevši od jada u ekonomskom smislu do kulture i poznavanja naše istorije i svesti pojedinca.
Zašto kažem da nam ne trebaju avioni nego nešto pametnije, ako nam već neko daje kredit. Evo vi pametni i znalci, ako imate porodice. Hoćete li otići u banku i dići kredit jer nemate recimo za stan ili ćete kupiti najnoviji model golfa. Mislim ovo je onako drastična solucija u razmišljanju, jer narod u Srbiji faktički nemože ni da digne bilo kakav kredit.
Ali je zato, tu neka ljudina iz vlade, koja se slika sa Putinom i trese ruku, a ovaj mu onako do balčaka uvali i kaže može kredit, ali da malo oživite našu posrnulu avio-industriju. Kupite jedno 25 aviona na jedno 30 godina i platićete za virtualnih 60.
Ali ko o tome da razmišlja. Mi koji sve to plaćamo i najeb... smo da više ni gaća na golom dupetu nemamo, ali ipak avion MIG29 MHKIUTZR34 je avion nije to bogati kako da kažem, Božiju ti majku-što bi reko jedan tamo čovek.

fgsaFGDS

pre 10 godina

@(znas li razliku?, 29. maj 2013 12:50)

Pa mi i zivimo od kredita. Sve pare koje udju u zemlju su razne vrste kredita. Cak je i dovodjenje FIAT-a uradjeno na bazi kredita. Jel treba da ti objasnjavam pojam kredita ?
Poenta je da ce se taj kredit otplacivati iz vojnog budzeta. Kad uzmes kredit za investiciju, a kupovina borbenih aviona to jeste, onda imas racun da ga uzimas. Ako uzmes kredit da bi kupio TV i novi telefon onda si bacio pare. Uostalom da vojska nije investiranje ne bi Amerikanci svake godine iz budzeta izdvajali pare koje nemaju. Mnogo ste vi meni svi postali naivni u zadnje vreme ...

A kad vec pominjes kredit mi smo zaduzeni upola manje od Hrvata koji realno imaju dva puta bolji standard. I budi ubedjen da bi hrvatska vojska oberucke prihvatila ovu ponudu da moze - no ne moze, nego mora da trazi pare za Gripene, pa onda mora da plati obuku svog osoblja za avione koji nemaju nikave veze sa avionima na kojima su oni obucavani i remont ne moze da radi sama nego mora da ga placa. I na kraju krajeva sta ti mislis ko je trazio ove avione ? Da ne mislis da ovo ima veze sa novom vlasti u Srbiji, progooglaj 2011 godinu pa se informisi koje smo avione tad zeleli.

Pravnik

pre 10 godina

Kakav je to kredit i čime je uvetovan? Danas se velike vojne nabavke vrše uz tzv.ofset odnosno uz celovite pakete ulaganja a ne na ovaj način gde rusija praktički prisiljava srbiju da kupuje njen višak vojne opreme.

Koliko će nas ovo stajati tek ćete videti u budućnosti.

Mi i dalje nastavljamo izrabljivačkom ekonomskom politikom prema sopstvenom narodu. Bitno je da samo nam političari predstavljaju kako je za nas sve dobro šta nam oni kažu da je dobro, jer oni neće plaćatio ništa nego narod.

milorad

pre 10 godina

Nije tacno da je Srbija siromasna zemlja.
Nije tacno da se bedno zivi.
Nije tacno da je Srbija prezaduzena drzava i u kreditima.
Nije tacno da ima puno nezaposljenih.
Nije tacno da nam netrebaju avioni,kamioni,rakete.

Srbija je bogata zemlja u svakom pogledu.
U Sbiji se dobro zivi,sam dokaz je da se svi obracaju B92 preko interneta jel to siromastvo..?.
Srbija ima kredita taman onoliko koliko svaka drzava u okolini sem Grcke ima.
Nezaposlenih ima ali mole boga da nenadju posao lakse je kukati ,posla ima na sve strane u poljoprivredi ,stocarstvu,gradjevinarstvu,gde god se okrenes posla ima nece gospoda da rade,tu je problem.
Trebaju nam avioni ,hameri,rakete bilo kakve pa i protiv grada,sta je tu sporno.
Najlakse je svoju drzavu kalpiti kod drugog ,pa neka vam taj drugi da to sto trazite,bolji zivot,kod tog drugog bi vam oci pobelele od rada.
Ovako u Srbiji mobilni ,skupa odeca,skupi automobili,skupe kuce,skupe cigarete i Srbija nije "poreskom obvezniku koji neplaca porez" nije dobra.
Srbija je dobra drzava ,bogata,a kome se nesvidja neka nadje bolju drzavu.

Mladja Kradjaric

pre 10 godina

Kada bih bio vulgaran rekao bih: koji ce nam.....MIG avioni? Posto nisam, pitam se da li je ovo cena "podrske" Rusije i ako jeste zasta? Vucic oko sebe gradi oreol borca protiv korupcije te se nadam da nisu u pitanju debele "provizije"! Rusima smo vec poklonili NIS, sklopili najnepovoljniji ugovor od zemalja u okruzenju za prolazak Juznog toka kroz Srbiju dok placamo reketasku cenu za prirodni gas. Kao sto mi je svojevremeno rekao jedan cetnik iz emigracije: "Ne daj Boze da te Grk hrani a Rus brani".

bacuska

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)

Ili to ili ulazak u NATO. ALi bratska ljubav nema cenu.

Student

pre 10 godina

(Sta ce nam?, 29. maj 2013 17:05)
Bravo druže. P.S. nisu nam bili uopšte ponuđeni drugi avioni(mislim na zapadne). Srbija je i dalje pod embargom na uvoz visokosofisticirane vojne opreme od strane NATO-a. Sjajan avion i mogućnost zapošljavanja namenske industrije što se tiče održavanja(ako dogovore). Kredit jeste 120miliona, ali možda bude išao BVP LAZAR I/II u zamenu(pre godinu dana se pričalo o tome).

wildsouthhorse

pre 10 godina

Ti avioni su bili namenjeni Siriji ali zbog protivljenja Eu i Sad i blokade Asadovog novca ne mogu da se prodaju pa su se Rusi snasli i uvalili te letilice Srbima.Posto mi nemamo para da ih kupimo uvalili nam i kredit placaj Srbijo dok mozes...

Pedja

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.
(Marlo, 29. maj 2013 12:10)

Propustio si. Shvedjani nam nisu ponudili Gripena,Eurofajter bio na ponudi za mnogo para ali sa sofwerom koji ne podrzava novo oruzje (informishi se kako su Austrijancima uvalili),remontovani f-16 ...
I da raspitaj se kad i kako su otishli kuci posle aeromitinga ovog zadnjeg kod nas gde je i bila prezentacija.

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Ne daju nam Rusi to na kredit koji cemo placati iz budzeta tj. mi gradjani vec ce to odbijati od nase dobiti u NISu.Nasih 50%.
2 Razlog je sto za taj modeal imamo obucene pilote koji su taj model i predlozili.

A.S.

pre 10 godina

@dragan,
iako se radi o zaista velikim kreditnim iznosima za nabavku oruzja od Rusije, to neumanjuje ustavom zagarantovano pravo izabranoj vlasti da se odluci na taj korak. Demokratski sistem u prvom redu podrazumeva saglasnost da izabrani drzavni organi legitivno upravljaju u ime pobednicke glasacke vecine. Hteli ste -glasali ste. Ko pamti zna i za gore od demokratije.

TheWho

pre 10 godina

Ljudi moji, ko ovde nije normalan?! Privreda nam se raspada, ljudi svakodnevno ostaju bez posla, drzava na ivici bankrota a mi kupujemo avione i vojnu opremu??? I to gospodin Vucic predlaze, covek koji je "razuman" i tome slicno, kakvu etiketu vec ima ovih dana... Da li je moguce da nema nikoga pametnog (ili hrabrog) da postavi pitanje odakle im obraza da ulaze u ovakve dilove?!

jednom BOT uvek BOT

pre 10 godina

@(fgsaFGDS, 29. maj 2013 14:05)

Covece nemoj da objasnjavas sta je kredit.Lepo sam te pitao znas li razliku izmedju BUDZETA i KREDITA?

Odakle tebi ideja da je u budzetu bila predvidjena stavka kupovine ovih aviona?!

Zemlja teletabisa

pre 10 godina

Nije mnogo 600 milki za cupriju na Savi a mnogo je 120 miliona za odbranu od neprijatelja kojih je na pretek...Bas bih voleo da sam takvog mentalnog sklopa barem na dan dva,da odmorim za ceo zivot..

mekong

pre 10 godina

treba uvezti milion tone pirinca da prezivimo nekoliko godina jer koliko sa zaduzujemo tesko cemo to vratiti bez velikih odricanja u hrani.

Zainteresovan

pre 10 godina

Da li neko zna koliko košta 1 sat trenažnog leta na ovom avionu, koliko jedan pilot treba da ima sati trenažnog leta da bi se po borbenoj spremnosti mogao porediti sa pilotima iz zemalja malo bogatijih od nas i koliko dobro obučenih pilota treba imati da bi se obezbedila kvalitetna upotreba ovog broja aviona u mirnodopskim, odnosno, ratnim uslovima? Ja ne znam, ali baš bih voleo da mi neko odgovori!

Vukan

pre 10 godina

Podrska gospodinu Vucicu, sto ga napadate? to nam treba! Da se ja pitam kupio bi 100 komada i jednu atomsku bombu, mozda dve, tri! I onaj raketni sistem S 300, pa da se svi sakriju u misju rupu od Srba!

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 18:19)
Slažem se ja sa Vama po pitanju miroljubivosti Švajcarske, ali i ta miroljubiva zemlja ima veoma jaku vojsku. Na Balkanu 99% narednih 100godina neće biti rata, ali to ne znači na Srbiji ne treba jaka vojska.Spominjete Vojvodinu,kakve veze Vojvodina ima(etnički sastav 66% Srbi,13%Mađari,ostali ispod 3%).
Slažem se ja da je ekonomija(egzistencija) PRIMARNA stvar svake države, ali i vojska je bitna stvar države. Mislim da je normalno ako se država zadužila 20+ milijardi, može da se zaduži i 120miliona zbog sigurnosti građana.

Student

pre 10 godina

(Levantinac, 29. maj 2013 14:46)
Jeste ona zbog toga ekonomski jaka, ali drugačije bi se sa njom ponašali da nema ogromnu vojsku. Čist primer je ,,tajni računi,,. SAD želi da ukine račune, a oni neće da ukinu, i Ameri im ne mogu ništa osim kritikovanja po medijima...

rangerover

pre 10 godina

Kad vec lupate o avionima kinezi iskopirase maserati,bmw,mercedes,rols rois,miga suhoja nesto ne kopiraju krajsler,gmc i f-16,gripena, eurofajtera a stoli zaboga sto se ne zapitate

ostrige

pre 10 godina

nije problem sto se kupuje naoruzanje, problem je sto se ne kupuje ono sto nam stvarno treba. da bi pri maksimalnoj brzini ovaj mig napravio zaokret treba da preleti 3 do 4 razlicita vazdusna prostora i napravi omanji medjunarodni incident

muamia

pre 10 godina

mladjo kradjaric...uzimate izreku ne dao bog da te grk hrani,a rus brani....a od koga to nas rusi trebaju da brane??? koliko je srba stradalo od rusa,a koliko od turaka,nemaca amera austrougara itd itd...kao neko ko placa porez drzavi bicu srecan da svaki dan cujem obletanje aviona...drzava ce time sto ne placa drugog za nadgledanje vazdusnog prostora otplatiti te avione...600mil most vs avioni

Student

pre 10 godina

(davor, 30. maj 2013 02:29)
Koliko košta remont mig-ova to niko ne zna tačno sada. Nije nam bio ponuđen ni jedan drugi avion osim Mig-29m2.Mi smo i dalje pod embargom na uvoz NATO opreme.
Sloboda nikad nije skupa.

Boki

pre 10 godina

Бинср, 29. maj 2013 15:56
Baš me nasmeja hvsla ti. Dao sam ti plus što si uspeo da uvališ Enterprise u ovu priču. U svakom slučaju, u pravu si. Ti avioni i ne koštaju puno. Uradili smo bolje nego Norvežani sto su kupili F-35 umesto Gripena i platili mnogo više. A da su kupili Gripen imali bi doživotnu garanciju i održavanje.

davor

pre 10 godina

(Zainteresovan, 29. maj 2013 23:58)
mig 29 sat leta košta 11000$
s tim da 40% njihovih aviona trebaju remont motora nakon 200 sati
ostatak nakon 300 sati.remont košta 600000$ za indiskih 100 tinjak komada Srbiju če koštat malo više od 1 mil$ REmont motora je strašno težak zato šta su rusi sjebali dizajn i cijela oplata se mora skidat da bi se došlo do šarafa koji nose motor.puno sati se utroši da bi se samo došlo do motora.neki Šarafi su smješteni na tako nepristupačna mjesta u utorima da treba i 1 dan da bi se skinija 1 šaraf ako se da skinuti.
Gripen sat leta košta 4500$ a remont se može obavit na polju sa 2 mehaničara.manji troškovi gripena su zato šta je on puno lakši i ima 1 dobar motor.mig ima 2 govna od motora koji se mora mjenjat po migu nakon 3000 sati to jest 30 godina a u stvarnosti nakon 5 godina ili 1000 sati rada.Rusi su hrvatskoj nudili 12 mig29 200 mil eura i offset od 1 miljardu eura hrvatska brodogradilišta bi im radili ledolomce i ribarsku flotu.Bilo je razmišljanja da se uzmu sami avioni bez opreme i uskladište radi brodogradilišta ali rusi nisu na to pristali.

Admiral flote

pre 10 godina

(Flash, 29. maj 2013 12:45)

Libija nikada nije imala avione MiG-29, već je imala francuske lovce Dassault Mirage F-1. Te francuske avione posedovao je i Irak za vreme Sadama Huseina.

mozgarosh

pre 10 godina

1 sat leta na MiG-29 bi trebalo da košta između 10.000 i 20.000 dolara (nemoguće je precizno utvrditi jer tu ima mnogo faktora, kao što je redovno održavanje aviona, svetska cena goriva, režim leta itd.)

Pilot da bi bio obučen za borbena dejstva je potrebno minimum 150 sati leta godišnje. Piloti NATO država često imaju i više.

Poželjno je da postoji nekoliko usavršenih pilota za svaki avion.

Naravno da je skupo, šta ste mislili.

Srdjan Milosevic

pre 10 godina

Jadna ti majka,ruska gubernijo.
Moskva ce ti odradi kozu sa ledja.
Sledeci korak Srbije,kupovina kosmickog programa od brace Rusa.
Ali zato se slihtajte EU za pare.Da tim parama vracate bratu kredit.

Milos

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

Znaci, nije bilo dovoljno 4 milijarde, nego uzimamo jos jedan kredit????!!!

Tako ce Rusi dvostruko da nas ugrobare: prodaju nam njihov otpad, i jos nas vise zaglibljuju u dugove????

Ovu vladu treba zaustaviti dok nas ne dovedu na prosjacki stap!!!

repus

pre 10 godina

јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа

Aca Znalac

pre 10 godina

Umesto da od Rusa uzmemo pare za obnavljanje energetskih potencijala Srbije, recimo izgradnje novih energetskih blokova u raznim TE, mi dobijamo kredit za nabavku oružja. Koji će nam moj više oružje. Pa da nas napadne bilo ko ima da naj...mo i sa i bez oružja jer smo se pokazali u ovim ratovima kao najveći luzeri.

Klema

pre 10 godina

Da li neko od tzv. lokal patri"j"ota zna u kakvoj je situaciji konstrukcioni biro od koga treba da se nabave pomenute letelice?
Totalno rasulo!!!
Zašto je Alžir odustao od nabavke MIG-29SMT i zatražio aparate SU-30?
Ako mora da se nabavi tehnika koju pravi Rusija, logičan izbor bi bio:
1.SU-30 (skupo, ali daleko pouzdanije i kvalitetnije)
2.JAK-130 (trenažno-borbeni) dok se ne steknu uslovi da se nabavi nešto bolje.
3.Remont postojećiin MIG-21 do nivoa MIG-21-93

Ako želimo da održimo tehnološki korak sa svetom logičan izbor je svakako JAS-39 Gripen!

dfgsra

pre 10 godina

Srbija je pred zamrzavanjem plata i penzija, javni dug dostigao je skoro 60% a Vlada se zaduzuje za kupovinu ruskih aviona a sutra nece imati para da sipa gorivo u njih! Naravno, sve je ovo igra da se "majka Rusija" ne bi uvredila zato sto se Srbija krece ka EU, pa nam sad uvaljuju avione koji su bili namenjeni Siriji ali zbog situacije tamo ne mogu da ih prodaju a niko drugi ih nece.
(Milos, 29. maj 2013 11:28)

Moram da te pitam jednu stvar. Jel ti namerno spinujes ili stvarno ne znas kako budzet jedne drzave funkcionise ?

Vojna oprema se kupuje iz vojnog budzeta koji je vec odredjen. Nas vojni budzet je najmanji (procentualno) u odnosu na nase susede. Sirija ne moze da kupi avione jer ugovor sa njima nije potpisan vec nacelno dogovoren (Siriji se i dalje izvoze S-300 jer je za njih ugovor vec bio potpisan). Mig-29M2 je odlican avion u skladu sa nasim potrebama i ubedljivo najbolja masina koju smo mogli da dobijemo za te pare (ne bih da poredim sa zemljama iz ragiona jer je neuporedivo). Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.

braca

pre 10 godina

@(Srdjan Milosevic, 29. maj 2013 11:13)

Srbija duguje zapadu 36 milijardi eura od kojih su kamate 2/3 a kredit od 120 miliona e za sigurnost naseg neba ti je katastrofa?
ko ne placa svoju vojsku placace tudju sto mi odlicno znamo a sloboda nema cenu!

dragan

pre 10 godina

Ko ima pravo da u moje ime kao građanina ove zemlje odluči da na kredit kupi šest aviona od rusa.Nama ti avioni uopšte nisu potrebni.Potrebna nam je dobra protiv avionska odbrana na primer rakete S300 ili S400.Mi smo mala zemlja i ti avioni nemaju gde da lete a mnogo koštaju.Taj kredit će otplaćivati i naši praunuci.Koga je konsultovao Vučić kad je dogovarao nabavku na kredit ovih aviona.Takvu neodgovornost još nisam video.

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.

ima li mozga u ovoj zemlji?

pre 10 godina

ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 11:40)
Prodaju nam otpad? ahahahahaha.Za gospodina sa mozgom jedno pitanje. Kakvu vojsku ima Švajcarska? Jednu od najjačih u Evropi, zbog toga je niko ne dira, niti će je dirati
Niko neće više rat na Balkanu, ali ako hoćete miran život morate imati jaku vojsku, jer vas onda niko neće dirati.
Japan ima 190% BDP duga, pa je opet kupila nove avione f-22 od Amerike.
(Student, 29. maj 2013 12:37

E moj studente, nemoj da vredjas Svajcarsku, uporedjujuci je s nama!

Svajcarska je olicenje miroljubivosti, rada, nemesanja u tudje poslove, bogatstva, sastoji se od vise kantona podeljenih na tri jezicna podrucja, sa tri prevalentna naroda koji se nikad nisu svadjali i napadali! Oni ne ratuju kao mi, napali smo sve i svakog, sad je ostala Vojvodina pa udri po njoj!!!

Vojna oprema kod nas postaje skupa i opasna igracka, cisto da nam opet ne padne na pamet da ratujemo, a ko nam je na vlasti, nije iskljuceno!!!

Prema tome ovaj narod treba spasiti, ne upotrebom aviona, vec jednostavno omogucivsi im minimum zivotne egzistencije ( hrana, posao, minimum obrazovanja i socijalne zastite)!!!

MB

pre 10 godina

Tipicno Srpski ? Haha braca rusi ti daju kredit da bi ti oni prodali svoje oruzje koje im propada? hahaha u kom pravcu Srbija odeeeeeee....

Miroslav D.

pre 10 godina

Vojska Srbije verovatno je moralno najzdraviji deo društva, i vojska ne sme tehnicki da zaostaje za vojskama u okruzenju, zato treba unaprediti vojnu opremu i naoružanje.

perasombor

pre 10 godina

Presrecan sam sto mi kao lider u ovom regionu pomazemo siromasnu Rusiju i pomazemo njenu vojnu industriju i ekonomski razvoj. Kad imamo poljoprivredu i Naftagas u Vojvodini, mozemo! Nazdravljot! A, cek, Nafagas vise nije nas...

Daffodil

pre 10 godina

Neka mi neka pametniji od mene objasni šta će nama avioni?! Jel smemo da ih upotrebimo, podignemo, odbranimo svoju teritoriju a da ne pitamo Brisel, Berlin, sedište NATO pakta, Vašington, i sl.? Koja je uloga vojske u zhemlji kao što je Srbija? Šta vojska zapravio radi? Jel možda čuva granicu kao nekad? Jel mi znamo uopšte gde su nam granice? Mi imamo pograničnu policiju, koliko ja znam, zar ne? Vojska pomaže u čišćenju snežnih nanosa i probijanju puteva kroz neprohodne terene! Bolje da su im kupili par najnovijih bagera!

saša

pre 10 godina

koliko smo zatucani ovo je strašno... Tolike smo šamarčine dobili u proteklih 25 godina, a većina naroda se i dalje loži da smo neki faktor, mašta o tome kako će nas ovih nekoliko Migova obraniti od nečega. Nato ima na hiljade aviona, a mi se busamo sa ovih 20... Na stranu to što nam Rusi daju nepovoljne kredite da bi od njih kupovali avione i vozove.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

@ Srpska sirotinja nema sta da jede ali se zaduzuje kod Rusa da kupi njihovo oruzje.
(mfg, 29. maj 2013 12:07)

Prijatelju dragi, stvar je vrlo prosta !
"Srpska sirotinja nema sta da jede" ali joj vlast Srbije pricama o "ocuvavanju" Kosova "utoljava glad" a da bi vlast Srbije koju NIKO "ne zarezuje" uopste mogla da "usporava i saplice" Kosovo neophodna joj je podrska Rusije na medjunarodnoj politickoj sceni a to Rusija SKUPO NAPLACUJE ili "legalnim primanjem na poklon" srpske imovine kao sto je "NIS" ili "prisilnom prodajom" svoje "robe" Srbiji koju inace NIGDE i NIKOME vise ne moze prodati !
Tuzno i zalosno je posmatrati sta jedna "sakica ljudi" moze uraditi jednoj citavoj naciji i u kolikoj meri joj moze UNISTITI BUDUCNOST !

Toliko

pre 10 godina

(Lošmi, 29. maj 2013 11:55) Pre neku godinu sam citao clanak koji objasnjava da za kontrolu neba moramo da imamo 2 aviona mislim 3 generacije. Ovi su valjda tu negde. Sta ce nam 6 bog zna. I ovima sto objasnjavaju o snazi vojske. Koja snaga, koje vojske, da li vi imate prozor i novine pa da vidite sta se desava oko nas? 3 rata smo izgubili i sto je najgore nema vise protiv koga da ratujemo samo medjusobno. Ljudi kupuju jeftinu salamu i leba zive od 200e mesecno, ti pricas o snazi vojske. Te Mig 21 su nam jos pre 14 godina unistili 33 komada na zemlji nisu ni uzleteli. Ja vise ne razumem pola ljudi sta ovde prica.

Mladja Kradjaric

pre 10 godina

Kada bih bio vulgaran rekao bih: koji ce nam.....MIG avioni? Posto nisam, pitam se da li je ovo cena "podrske" Rusije i ako jeste zasta? Vucic oko sebe gradi oreol borca protiv korupcije te se nadam da nisu u pitanju debele "provizije"! Rusima smo vec poklonili NIS, sklopili najnepovoljniji ugovor od zemalja u okruzenju za prolazak Juznog toka kroz Srbiju dok placamo reketasku cenu za prirodni gas. Kao sto mi je svojevremeno rekao jedan cetnik iz emigracije: "Ne daj Boze da te Grk hrani a Rus brani".

Lošmi

pre 10 godina

Ako Srbija ne može da kontroliše svoje nebo ne može da naplaćuje prelete a to je koliko mi se čini 60miliona dolara godišnje sa tendencijom rasta. E sad svi koji kukaju što se kupuju avioni kada zemlja nema pare neka se zapitaju da li nama treba 60miliona godišnje.

Aca Znalac

pre 10 godina

Ja opet kažem i ponavljam po 1000 put. Država Srbija nije krava muzara pa da svako ko malo bolje priča u svetu o njoj može da nas bičuje kako hoće. Šta će nam neki avioni tipa MIG 29MGFREWQ23 ili već kako se zove taj tip. Zabole me za Siriju i njihove probleme. Mi ih ovde imamo na stotine, počevši od jada u ekonomskom smislu do kulture i poznavanja naše istorije i svesti pojedinca.
Zašto kažem da nam ne trebaju avioni nego nešto pametnije, ako nam već neko daje kredit. Evo vi pametni i znalci, ako imate porodice. Hoćete li otići u banku i dići kredit jer nemate recimo za stan ili ćete kupiti najnoviji model golfa. Mislim ovo je onako drastična solucija u razmišljanju, jer narod u Srbiji faktički nemože ni da digne bilo kakav kredit.
Ali je zato, tu neka ljudina iz vlade, koja se slika sa Putinom i trese ruku, a ovaj mu onako do balčaka uvali i kaže može kredit, ali da malo oživite našu posrnulu avio-industriju. Kupite jedno 25 aviona na jedno 30 godina i platićete za virtualnih 60.
Ali ko o tome da razmišlja. Mi koji sve to plaćamo i najeb... smo da više ni gaća na golom dupetu nemamo, ali ipak avion MIG29 MHKIUTZR34 je avion nije to bogati kako da kažem, Božiju ti majku-što bi reko jedan tamo čovek.

dagasea

pre 10 godina

@јел то чувено оружје и авионои који се нигде нису доказали дали вред које по изјавама наших купујемо за суве шљиве и јабуке које руси враћају да им се нетрује народ због песцитида опет епп и демагогија срамота да је држава озбиљна и војска купили би ф16 или мираже али они вреде инемогу да се плаћају мушмулама и крушкама него доларима ово је отприлике нека превара или колико вреди роба тим се и плаћа
(repus, 29. maj 2013 12:02)

1. moram da ti kazem da kad u google translate-u prevodis sa latinice u cirilicu obavezno prevedes i svoj nick - manje ce ljudi znati ko si i odakle si.

2. cim ti imas nesto protiv kupovine ovih aviona to znaci da ih je trebalo kupiti

Deki

pre 10 godina

Rusi nas ucenise da dignemo kredit od njih i kupimo avione koje niko drugi nece... Braca Rusi :D
(khm, 29. maj 2013 11:15)

Ne, nego ćemo da platimo te avione od džeparca. Samo najbogatije države imaju privilegiju da kupuju vojnu opremu bez kredita danas, a Srbija je jako daleko od toga. Avioni nam trebaju, jer bi u suprotnom morali da plaćamo nekoj stranoj državi da nam kontroliše nebo za civilni saobraćaj što bi vremenom koštalo skuplje. U ovom slučaju nemamo neki izbor, ili kupi avione ili plaćaj iznajmljivanje! Zašto MIGovi? Pa zato što celo naše ratno vazduhoplovstvo već ima iskustva sa njima, što nam smanjuje troškove obuke i da ne nabrajam dalje.
I za kraj. Misliš da bi nam i jedna država dopustila da uzmemo kredit od neke druge da bi od nje kupili vojnu opremu? Pa ne budi smešan.

Vlada

pre 10 godina

@Bacuska

Zaboravljas da ako udjemo u NATO moramo da ratujemo protiv pola sveta? Mali, Kongo, Somalija, Avganistan, Irak, Iran, Severna Koreja itd itd itd... Pa da vidim da li bi tako sarkasticno govorio da smo u NATO-U i onda ti saopsti sin ili cerka da hoce da bude profesionalni vojnik? Sto u zapadnom svetu znaci ubica zarad zapadnih interesa.

Marlo

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.

Patzollo

pre 10 godina

Tender za nabavku vojne opreme i aviona???
Kakva glupost!!!
Naravno da treba kupiti nešto i od Rusa, Kineza, čisto da se Evropi i Americi kaže da ne moramo od njih sve da kupimo. Nema veze da li je bolje ili lošije. Šta da očekuješ ako kupuješ samo od jedne strane. Da te poštuje, da ti da jeftinije? Bolelo bi ih uvo. Samo bi uvaljivali još skuplje i lošije.
Konkurencija gura svet napred.
Ima života i bez Evrope!

Flash

pre 10 godina

MIG-29 avioni nisu losi, vec do sada nisu imali prilike da se dokazu u postenoj borbi...Irak, SRJ, Libija, napadnuti sa svih strana sa 10 puta vise aviona...kako da se dokaze MiG-29, kad ga obore neprijatelji cim uzleti? Inace, ruski MiG-21 je obarao stotine americkih lovaca u Vijetnamu, a ranije verzije MiG-ova u Koreji...Tu je bila postena borba. I zato, bolje je da uzmemo desetak sistema S-300 i isto toliko manjih sistema, jer je to 10 puta delotvornije. Primer, od 43 NATO aviona oborena tokom zalivskog rata '91, samo 1 ili 2 su bili oboreni od strane irackih aviona, svi ostali putem PVO.

kakodane

pre 10 godina

Dajte obrazujte se malo. Nije istina da ako nemate lovačku komponentu ne možete naplaćivati prelet preko svoga teritorija. Najbolji primjer za to je Slovenija. Oni kontroliraju svoje nebo iz svoje kontrole leta sa svojim radarima a unajmljuju stranu zračnu silu. Dakle mogućnost postoji a je li to ekonomski isplativo ili ne je druga (i ne baš jednostavna) priča.

Za one koji se pale na 'odvraćanje' samo info da 7 lovaca nikad nikoga nije odvratilo. Ili kupujte pošteno ili se krpajte sa starim kantama kao Hrvatska. Ova međurješenja su najskuplja rješenja.

Nesa

pre 10 godina

Rusi su nam veliki prijatelji i mogli su da nam sve to daju za dzabe, ali nisu. Ameri daju Izraelu godisnje 6 milijardi dolara u vojnoj opremi. Mi tako mozemo da dignemo rudnu rentu Nisu sto vade naftu kod nas a isto tako uzecemo im od juznog toka kad izgrade.

bacuska

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)

Ili to ili ulazak u NATO. ALi bratska ljubav nema cenu.

Sta ce nam?

pre 10 godina

Svi oni koji smatraju da je ovo "bacanje" para koje nemamo moraju prvo malo da se informisu o nameni i funkciji lovacke avijacije. Znaci ovde je jasno da je u pitanju obnavljanje avijacije kako bismo bili u stanju da sami cuvamo i kontrolisemo vazdusni prostor. I to je dugorocno mnogo isplativija investicija nego da placamo nekom da nam cuva vazdusni prostor. Pozivam hejtere da se informisu malo o tome koliko drzava Srbija dobija novca na konto preleta preko njenog vazdusnog prostora, a da bi neko leteo preko vaseg vazdusnog prostora isti mora biti zasticen i kontrolisan. Ne kupujemo 60 aviona pa da njihovi troskovi upotrebe i odrzavanja ispadnu nemoguci i daleko skuplji od recimo placanja nekom "dobrom" susedu da nam obavlja tu "sitnicu".
Sto se izbora aviona tice stvar je po mom misljenju opet vrlo logicna gledano i sa strucne i sa ekonomske strane. Pre svega sam avion je jeftiniji od konkurentnih aviona zapadne proizvodnje, zatim obuka pilota (u ovom slucaju vise preobuka) je jeftinija, kao i eventualna modifikacija vec postojece logistike za ovaj avion.
Ovim ugovorom dobijamo kakvo - takvo obnavljanje avijacije i prakticno njen opstanak i smatram da je ovo jedna od retkih isplativih investicija.
Bolje se pitajte koliko para je upucano u npr. izgradnju famoznog koridora 10 tokom ovih silnih godina a ni obilaznica oko Beograda jos nije gotova.

Aleksandar

pre 10 godina

Izgleda da je dobro oruzje jos jedini garant odvracanja od napada.
(Crni, 29. maj 2013 11:06)
Nije izgleda nego jeste,ljudi misle da vojska sluzi samo za ratove,kao prvo vojska je faktor odvracanja,rat je poslednja karta na koju se igra,kod nas su se dosta te karte potezale u poslednjih 100 godina i iskreno se nadam da nece vise nikad,dosta je krvi bilo.
A tajming kupovine naoruzanja necu da komentarisem,mozda je moglo da se saceka jos malo sa tim,na kraju krajeva dzaba i najmodernija tehnika ako je stomak prazan. Svako dobro,pozdrav.

Student

pre 10 godina

(Sta ce nam?, 29. maj 2013 17:05)
Bravo druže. P.S. nisu nam bili uopšte ponuđeni drugi avioni(mislim na zapadne). Srbija je i dalje pod embargom na uvoz visokosofisticirane vojne opreme od strane NATO-a. Sjajan avion i mogućnost zapošljavanja namenske industrije što se tiče održavanja(ako dogovore). Kredit jeste 120miliona, ali možda bude išao BVP LAZAR I/II u zamenu(pre godinu dana se pričalo o tome).

ostrige

pre 10 godina

nije problem sto se kupuje naoruzanje, problem je sto se ne kupuje ono sto nam stvarno treba. da bi pri maksimalnoj brzini ovaj mig napravio zaokret treba da preleti 3 do 4 razlicita vazdusna prostora i napravi omanji medjunarodni incident

Mijajlovic (IQ 174)

pre 10 godina

Ne daju nam Rusi to na kredit koji cemo placati iz budzeta tj. mi gradjani vec ce to odbijati od nase dobiti u NISu.Nasih 50%.
2 Razlog je sto za taj modeal imamo obucene pilote koji su taj model i predlozili.

Vukan

pre 10 godina

Podrska gospodinu Vucicu, sto ga napadate? to nam treba! Da se ja pitam kupio bi 100 komada i jednu atomsku bombu, mozda dve, tri! I onaj raketni sistem S 300, pa da se svi sakriju u misju rupu od Srba!

Pravnik

pre 10 godina

Kakav je to kredit i čime je uvetovan? Danas se velike vojne nabavke vrše uz tzv.ofset odnosno uz celovite pakete ulaganja a ne na ovaj način gde rusija praktički prisiljava srbiju da kupuje njen višak vojne opreme.

Koliko će nas ovo stajati tek ćete videti u budućnosti.

Mi i dalje nastavljamo izrabljivačkom ekonomskom politikom prema sopstvenom narodu. Bitno je da samo nam političari predstavljaju kako je za nas sve dobro šta nam oni kažu da je dobro, jer oni neće plaćatio ništa nego narod.

milorad

pre 10 godina

Nije tacno da je Srbija siromasna zemlja.
Nije tacno da se bedno zivi.
Nije tacno da je Srbija prezaduzena drzava i u kreditima.
Nije tacno da ima puno nezaposljenih.
Nije tacno da nam netrebaju avioni,kamioni,rakete.

Srbija je bogata zemlja u svakom pogledu.
U Sbiji se dobro zivi,sam dokaz je da se svi obracaju B92 preko interneta jel to siromastvo..?.
Srbija ima kredita taman onoliko koliko svaka drzava u okolini sem Grcke ima.
Nezaposlenih ima ali mole boga da nenadju posao lakse je kukati ,posla ima na sve strane u poljoprivredi ,stocarstvu,gradjevinarstvu,gde god se okrenes posla ima nece gospoda da rade,tu je problem.
Trebaju nam avioni ,hameri,rakete bilo kakve pa i protiv grada,sta je tu sporno.
Najlakse je svoju drzavu kalpiti kod drugog ,pa neka vam taj drugi da to sto trazite,bolji zivot,kod tog drugog bi vam oci pobelele od rada.
Ovako u Srbiji mobilni ,skupa odeca,skupi automobili,skupe kuce,skupe cigarete i Srbija nije "poreskom obvezniku koji neplaca porez" nije dobra.
Srbija je dobra drzava ,bogata,a kome se nesvidja neka nadje bolju drzavu.

Бинср

pre 10 godina

Зато што нам истичу ресурси на овим кршевима које возимо, а нови пилоти придолазе. Шта учете и бучете на тих 6 авиона као да смо Ентерпрајз купили. Ако имаш авијацију требало би да је обнављаш у одређеним периодима, Израел који има територију Војводине и 4 милиона становника има 300 авиона. Ако хоћеш да будеш иоле нормална земља мораш имати све родове војске и контролу над својим небом. Наши дедови су правили авионе пре 100 година, летели, постављали рекорде, а ми то треба сад да угасимо, ово је инвестиција у јаку државу...

fgsaFGDS

pre 10 godina

@(znas li razliku?, 29. maj 2013 12:50)

Pa mi i zivimo od kredita. Sve pare koje udju u zemlju su razne vrste kredita. Cak je i dovodjenje FIAT-a uradjeno na bazi kredita. Jel treba da ti objasnjavam pojam kredita ?
Poenta je da ce se taj kredit otplacivati iz vojnog budzeta. Kad uzmes kredit za investiciju, a kupovina borbenih aviona to jeste, onda imas racun da ga uzimas. Ako uzmes kredit da bi kupio TV i novi telefon onda si bacio pare. Uostalom da vojska nije investiranje ne bi Amerikanci svake godine iz budzeta izdvajali pare koje nemaju. Mnogo ste vi meni svi postali naivni u zadnje vreme ...

A kad vec pominjes kredit mi smo zaduzeni upola manje od Hrvata koji realno imaju dva puta bolji standard. I budi ubedjen da bi hrvatska vojska oberucke prihvatila ovu ponudu da moze - no ne moze, nego mora da trazi pare za Gripene, pa onda mora da plati obuku svog osoblja za avione koji nemaju nikave veze sa avionima na kojima su oni obucavani i remont ne moze da radi sama nego mora da ga placa. I na kraju krajeva sta ti mislis ko je trazio ove avione ? Da ne mislis da ovo ima veze sa novom vlasti u Srbiji, progooglaj 2011 godinu pa se informisi koje smo avione tad zeleli.

Pedja

pre 10 godina

Jesam li ja propustio vesti - da li je ikada vodjena rasprava ili uradjena neka studija koji avioni trebaju, u kojoj kolicini, koja namena? Ili se to bira bez ikakvog tendera i na osnovu odluke par ljudi?
Inace, jasno je da ovim Srbija odustaje od nato clanstva i cuvene price o neutralnosti i priblizava se ruskom bloku.
(Marlo, 29. maj 2013 12:10)

Propustio si. Shvedjani nam nisu ponudili Gripena,Eurofajter bio na ponudi za mnogo para ali sa sofwerom koji ne podrzava novo oruzje (informishi se kako su Austrijancima uvalili),remontovani f-16 ...
I da raspitaj se kad i kako su otishli kuci posle aeromitinga ovog zadnjeg kod nas gde je i bila prezentacija.

Student

pre 10 godina

(Aca Znalac, 29. maj 2013 15:33)
Slaže se cela Srbija da ima problema većih nego vojska. Ali ne možes biti država bez vojske. Plaćamo više bespotrebne činovnike nego nabavku 6aviona posle 29godina. A i da je neka cifra pa hajde,nego je cifra svaki građanin po 20eura.

hvala braco rusi ali nemamo para :)

pre 10 godina

srecan sam zbog aviona ali to bas i nije neki penicilin za konolijalne sile. cudi me da nam bratska rusija nije slala 98' s-300 pa makar i sa odobrenim kreditima posto citam vesti da siriji salju s-300 , valjda uz povoljne kredite koju sirijska vlada moze da plati dok srbija koja je u to vreme bila osakacena sakncijama nije imala da placa. sto bi narod rekao "para vrti gde burgija nece"

zoran

pre 10 godina

(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Svaka ti je na mestu. Retko je ,ovde, prochitati normalan komentar. Sve sam 'znalac" do znalca" - chitaj pljuvach do pljuvacha. Ideju nemaju o vojnoj tehnologiji, ekonomiji, geo-politici, ali je vazno d apljuju. Kakav narod..?? Kakav "kvalitet'..?? Uzas. Shta sa takvim materijalom moze da se uradi.>? Skoro nishta. Mrak bio, mrak ostao.
Chast retkim pojedincima koji se bore da glas razuma prevlada, ovo ostalo nije da mu dash ni ovcu da chuva.
Ochigledno je, po komentarima na mnogim vestima, Srbija je ostala bez svoje pameti. ochigledno da je ogromna vecina nashih intelektualca odavno van ovih granica. Zalosno.

dario

pre 10 godina

''Kupovina borbenih aviona je investija kako bezbedonosna tako i ekonomska (pitaj Hrvate koji placaju Madjarima) i nije trosak.

Stvarno ne znam da li namerno spinujes ili su u grupi onih koji misle da je 2X5 vece od 4X3.''
(dfgsra, 29. maj 2013 11:51)

Evo ja ću da ti odgovorim. Hrvatska Mađarima ne plaća ništa. Ako tvrdiš slučajno tvrdiš da Hrvatska plaća Mađarima za kontrolu vlastitog neba onda si ti koji spinuje i iznosi dezinformacije. Hrvatska sama kontroliše svoje nebo.

A.Semjonov

pre 10 godina

@MB, Velika Britanija jos uvek otplaacuje kredit Americi iz II Svetskog rata, tacnije zajam za ogromna americka vojna sredstva, gorivo i ljudstvo prilikom invazije na Normandiju u Francuskoj. Smesno je traziti kredit i postavljati uslove kredita. Zasto bi Rusi postupali drugacije. Ako verujes da ono sto kupujes zadovoljava tvoje potrebe onda uzmi ili ostavi.

Levantinac

pre 10 godina

U kući prokišnjava krov, stolarija je trošna, bašta zarasla u korov, traktor u kvaru, porodica u dugovima do guše a domaćin uzima kredit da kupi nove lovačke puške. Ovo samo u Srbistanu ima...

@Student, nije Švajcarska moćna zato što ima "jaku vojsku" već zato što je ceo svet u njoj deponovao pare i zlato.

TheWho

pre 10 godina

Ljudi moji, ko ovde nije normalan?! Privreda nam se raspada, ljudi svakodnevno ostaju bez posla, drzava na ivici bankrota a mi kupujemo avione i vojnu opremu??? I to gospodin Vucic predlaze, covek koji je "razuman" i tome slicno, kakvu etiketu vec ima ovih dana... Da li je moguce da nema nikoga pametnog (ili hrabrog) da postavi pitanje odakle im obraza da ulaze u ovakve dilove?!

dzabe

pre 10 godina

Nikakve koristi na narednim izborima necete imati od toga sto organizovano klicete na minuse kada je spominjanje omiljene vam stranke u negativnom kontekstu. Bolje proverite svoje dzepove i stomake jos jednom i razmislite sta vam je prece vas zivot ili stranka pre nego sto kliknete.

A.S.

pre 10 godina

@dragan,
iako se radi o zaista velikim kreditnim iznosima za nabavku oruzja od Rusije, to neumanjuje ustavom zagarantovano pravo izabranoj vlasti da se odluci na taj korak. Demokratski sistem u prvom redu podrazumeva saglasnost da izabrani drzavni organi legitivno upravljaju u ime pobednicke glasacke vecine. Hteli ste -glasali ste. Ko pamti zna i za gore od demokratije.

Zemlja teletabisa

pre 10 godina

Nije mnogo 600 milki za cupriju na Savi a mnogo je 120 miliona za odbranu od neprijatelja kojih je na pretek...Bas bih voleo da sam takvog mentalnog sklopa barem na dan dva,da odmorim za ceo zivot..

Student

pre 10 godina

(ima li mozga u ovoj zemlji?, 29. maj 2013 18:19)
Slažem se ja sa Vama po pitanju miroljubivosti Švajcarske, ali i ta miroljubiva zemlja ima veoma jaku vojsku. Na Balkanu 99% narednih 100godina neće biti rata, ali to ne znači na Srbiji ne treba jaka vojska.Spominjete Vojvodinu,kakve veze Vojvodina ima(etnički sastav 66% Srbi,13%Mađari,ostali ispod 3%).
Slažem se ja da je ekonomija(egzistencija) PRIMARNA stvar svake države, ali i vojska je bitna stvar države. Mislim da je normalno ako se država zadužila 20+ milijardi, može da se zaduži i 120miliona zbog sigurnosti građana.

Student

pre 10 godina

(Levantinac, 29. maj 2013 14:46)
Jeste ona zbog toga ekonomski jaka, ali drugačije bi se sa njom ponašali da nema ogromnu vojsku. Čist primer je ,,tajni računi,,. SAD želi da ukine račune, a oni neće da ukinu, i Ameri im ne mogu ništa osim kritikovanja po medijima...

jednom BOT uvek BOT

pre 10 godina

@(fgsaFGDS, 29. maj 2013 14:05)

Covece nemoj da objasnjavas sta je kredit.Lepo sam te pitao znas li razliku izmedju BUDZETA i KREDITA?

Odakle tebi ideja da je u budzetu bila predvidjena stavka kupovine ovih aviona?!

mekong

pre 10 godina

treba uvezti milion tone pirinca da prezivimo nekoliko godina jer koliko sa zaduzujemo tesko cemo to vratiti bez velikih odricanja u hrani.

PSYCRO

pre 10 godina

Halo dsfg..nešto...otkud ti ideja da mi Hrvati :) plaćamo mađarima?? Mi za sad imamo one kante mig -21 za kontroling i nadzor zračnog prostora a slovenci plaćaju, al ne mađare nego talijane.....

wildsouthhorse

pre 10 godina

Ti avioni su bili namenjeni Siriji ali zbog protivljenja Eu i Sad i blokade Asadovog novca ne mogu da se prodaju pa su se Rusi snasli i uvalili te letilice Srbima.Posto mi nemamo para da ih kupimo uvalili nam i kredit placaj Srbijo dok mozes...

rangerover

pre 10 godina

Kad vec lupate o avionima kinezi iskopirase maserati,bmw,mercedes,rols rois,miga suhoja nesto ne kopiraju krajsler,gmc i f-16,gripena, eurofajtera a stoli zaboga sto se ne zapitate

Zainteresovan

pre 10 godina

Da li neko zna koliko košta 1 sat trenažnog leta na ovom avionu, koliko jedan pilot treba da ima sati trenažnog leta da bi se po borbenoj spremnosti mogao porediti sa pilotima iz zemalja malo bogatijih od nas i koliko dobro obučenih pilota treba imati da bi se obezbedila kvalitetna upotreba ovog broja aviona u mirnodopskim, odnosno, ratnim uslovima? Ja ne znam, ali baš bih voleo da mi neko odgovori!

davor

pre 10 godina

(Zainteresovan, 29. maj 2013 23:58)
mig 29 sat leta košta 11000$
s tim da 40% njihovih aviona trebaju remont motora nakon 200 sati
ostatak nakon 300 sati.remont košta 600000$ za indiskih 100 tinjak komada Srbiju če koštat malo više od 1 mil$ REmont motora je strašno težak zato šta su rusi sjebali dizajn i cijela oplata se mora skidat da bi se došlo do šarafa koji nose motor.puno sati se utroši da bi se samo došlo do motora.neki Šarafi su smješteni na tako nepristupačna mjesta u utorima da treba i 1 dan da bi se skinija 1 šaraf ako se da skinuti.
Gripen sat leta košta 4500$ a remont se može obavit na polju sa 2 mehaničara.manji troškovi gripena su zato šta je on puno lakši i ima 1 dobar motor.mig ima 2 govna od motora koji se mora mjenjat po migu nakon 3000 sati to jest 30 godina a u stvarnosti nakon 5 godina ili 1000 sati rada.Rusi su hrvatskoj nudili 12 mig29 200 mil eura i offset od 1 miljardu eura hrvatska brodogradilišta bi im radili ledolomce i ribarsku flotu.Bilo je razmišljanja da se uzmu sami avioni bez opreme i uskladište radi brodogradilišta ali rusi nisu na to pristali.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Za (Daffodil, 29. maj 2013 13:34)

Čišćenje snega ispred vaše kuće je vaša obaveza, a ne obaveza vojske.

Boki

pre 10 godina

Бинср, 29. maj 2013 15:56
Baš me nasmeja hvsla ti. Dao sam ti plus što si uspeo da uvališ Enterprise u ovu priču. U svakom slučaju, u pravu si. Ti avioni i ne koštaju puno. Uradili smo bolje nego Norvežani sto su kupili F-35 umesto Gripena i platili mnogo više. A da su kupili Gripen imali bi doživotnu garanciju i održavanje.

Student

pre 10 godina

(davor, 30. maj 2013 02:29)
Koliko košta remont mig-ova to niko ne zna tačno sada. Nije nam bio ponuđen ni jedan drugi avion osim Mig-29m2.Mi smo i dalje pod embargom na uvoz NATO opreme.
Sloboda nikad nije skupa.

muamia

pre 10 godina

mladjo kradjaric...uzimate izreku ne dao bog da te grk hrani,a rus brani....a od koga to nas rusi trebaju da brane??? koliko je srba stradalo od rusa,a koliko od turaka,nemaca amera austrougara itd itd...kao neko ko placa porez drzavi bicu srecan da svaki dan cujem obletanje aviona...drzava ce time sto ne placa drugog za nadgledanje vazdusnog prostora otplatiti te avione...600mil most vs avioni

Admiral flote

pre 10 godina

(Flash, 29. maj 2013 12:45)

Libija nikada nije imala avione MiG-29, već je imala francuske lovce Dassault Mirage F-1. Te francuske avione posedovao je i Irak za vreme Sadama Huseina.

mozgarosh

pre 10 godina

1 sat leta na MiG-29 bi trebalo da košta između 10.000 i 20.000 dolara (nemoguće je precizno utvrditi jer tu ima mnogo faktora, kao što je redovno održavanje aviona, svetska cena goriva, režim leta itd.)

Pilot da bi bio obučen za borbena dejstva je potrebno minimum 150 sati leta godišnje. Piloti NATO država često imaju i više.

Poželjno je da postoji nekoliko usavršenih pilota za svaki avion.

Naravno da je skupo, šta ste mislili.