Četvrtak, 02.05.2013.

14:12

BG: Sudar vozova, 22 povređena

Dva putnička voza sudarila su se oko 13.30 u tunelu Tošin bunar u Beogradu. Povređena su 22 putnika, među kojima i jedno dete, a povrede su uglavnom lakše.

Izvor: B92

BG: Sudar vozova, 22 povreðena IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

132 Komentari

Sortiraj po:

Glasinac

pre 11 godina

Ovo čovek prosto ne može da poveruje. Pokvaren voz stoji u tunelu , drugi pun potnika naleće na njega. Pa zar je moguće da niko ne obavesti nadležne da je pokvaren voz u tunelu i da se spreči železnička nesreća. Samo zahvaljujuću spletu srećnih okolnosti nije bilo žrtava sa smrtnim ishodom. Pod hitno treba ispitati sve okolnosti i nadležne pozvati na odgovornost.

nebojsa korac

pre 11 godina

Da li se neko seca drame putnika na pruzi BG Bar negde posle Valjeva, zimus? Vagoni putnickog voza ostavljeni bez lokomotive i bez ikakvog objasnjenja zasto je to tako vise od 12 sati na temperaturi ispod nule. Putnici zvali policiju, hitnu pomoc itd. Odgovor je bio da nisu nadlezni. Sta je trebalo da se desi? Da neko zapali vagon da bi se narod ugrejao ili nesto drugo pa da nadlezni reaguju? Sve nesposobnjakovic do nesposobnjakovica. Kakva je organizacija u javnim preduzecima, dobro je da nema više incidenata i nesreća. Normalno da u železnici ima kvalitetnog i stručnog kadra, ali je ućutkan partijskim kabadahijama, kojima je posao u javnom preduzeću kao što je i železnica samo prolazna stanica bez ikakve odgovornosti. Dokle?

Psiholog

pre 11 godina

Alo, narode! Zivimo u 21 veku, ne u 18-om! Japanski vozovi levitiraju na koloseku, srpski i ostali vozovi se sudaraju vise nego automobili! Vec 10 godina postoji besplatan GPS a uredjaj kosta 30 evra, ima cigani prodaju na buvljaku, sutiraju tamo po pijaci. Manje-vise GPS, ali najobicnija elektronika koja je jeftinija od digitrona moze da signalizira da li je kolosek zauzet ili je iz neke stanice krenuo, prosao pa cak i gde se nalazi voz... A ove debeloguze i pašnjakate direktore ne samo da bih strpao u zatvor, vec bi ih stavio na elektricnu stolicu, zajedno sa ovim debelim iz vlade. Upropastise nam ovu planetu! Gori su od majmuna! Majmuni su barem vodili bezopasan, zdrav i produktivan zivot na ekoloski nacin! Ovima kompjuteri i tehnologija iz dupeta vire a sudaraju im se vozovi koji idu 40km/h! Ocaj i beda! Sad vise ni trotinet ne smes da vozis, mozes da upadnes u sahtu kojoj je ukraden poklopac... Toliko nam je bezbedan zivot!

Zvonko

pre 11 godina

Sram vas bre bilo bando korumpirana! U zatvor direktora železnice, samo slučajno je prošlo bez žrtava! Ovaj što kaže da naš voz kroz tunel juri 100 na sat je smešan. Da li ste probali vozom do Novog Sada?

Vozic

pre 11 godina

Kojih 100 na sat isao je maksimalno 20 da je isao brze ne verujem da bi ja sada ovo kucao. Hitnoj pomoci i ostalima je trebao 1 sat da dodju a iz voza nije bilo ni cime da se javi ni prve pomoci da se nesto zapalilo svi bi se pogusili.

Милодан

pre 11 godina

Будући да сам радио као отправник возова и као возни диспечер на ТК прузи могу да наслутим шта је могући узрок овог ванредног догђаја. У сваком случају људски фактор је у питању, јер у случају квара на сигнално-сигурносним (СС) уређајима морају се од стране извршилаца, у овом случају машиновође и отправника возова односно, ако се саобраћајем управља "даљински", диспечера МОРАЈУ да се испоштују одређене процедуре. Лепо је то већ неко објаснио, могуће је у једном тренутку да буде два или више возова истог смера на истој прузи, односно, у конкретном случају, "десном" колосеку двоколосечне пруге, који се међусобно штите просторним сигналима те уколико је претходни воз стао због квара узастопни воз је, поштујући сигнализацију просторних сигнала, који штите просторне (блоковне) одсеке, морао стати иза претходног воза на просторном сигналу, који (ту нема дилеме) мора показивати сигнални знак "стој", једна црвена мирна светлост.
Е, сад, не знам како се у дотичном тунелу "контролишу" просторни одсеци, да ли путем шинских струјних кола или (што је обичај у тунелима) помоћу бројача осовина. Овај први систем је знанто поузданији. Сваки сигнал (улазни, излазни, просторни, заштитни) је опремљен (или би требало да буде) телефоном помоћу којих се учесници у саобраћају, у овом случају машиновођа и отправник возова, односно ТК диспечер, споразумевају.

cito

pre 11 godina

A jel voz imao letnje ili zimske gume? Zasto masinovodja nije obukao svetlosni prsluk i postavio trougao iza voza da upozori na opasnost???!!!

dragan

pre 11 godina

A zar nije moglo da dok jedan voz u tunelu da drugi ima crveno svetlo sto aktivira uredjaj za automatsko kocenje voza? Nekad se nisu dozvoljavala dva voza na istoj sini tj tek kad jedan dodje u stanicu onaj iza moze da krene. Tako na sini izmedju stanica nemogu istovremeno biti dva voza. Zatim cim voz prodje signal aktivira crveni signal da nebi neko bio iza. Postoji mogucnost premostenja zastite al uz pismeno odobrenje. Inace sigurnosni sistem je iz '65g i nigde se ne koristi. Sad se vozovima upravlja preko GPRS kao kod kola, kamiona.

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji ne bi li se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

tanja b.

pre 11 godina

@(Vjekoslav, 2. maj 2013 18:28)
Pa ne bih bas rekla da je poznavanje nacina funkcionisanja zeleznickog sistema osnovni preduslov da se neko vozi vozom. To je kao kad bih ja rekla da je poznavanje fiziologije, anatomije i patologije osnovni preduslov da neko ode kod lekara.
S druge strane, slazem se da je glupo komentarisati tehnicke aspekte necega o cemu ljudi, objektivno, nemaju pojma. A to je ovde u Srbiji (a verovatno i van nje, ljudska glupost ne poznaje granice) omiljena aktivnost. Vest o ubistvu - svi postaju strucnjaci za forenzicku psihologu i kriminologiju. Tuzba - svi su pravnici. Nesreca - svi postaju saobracajni inzenjeri i mehanicari.

Igor

pre 11 godina

"Nadlezni u zeleznici nisu stigli da reaguju" kriminalno 21 vek racunari mobilne komunikacije elektronika i u kucnom mikseru i usisivacu a kod nas reaguju nadlezni. Propast u najavi.

Duci0167

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.
(ŽELEZNIČAR, 2. maj 2013 20:46)
Ti sigurno cistis skretnice na zeleznici. Dva voza ne mogu da se sudare ovako ako su ispravni signali!!!!! Ako iko zna sta je prostorni odsek itd. Nemojte lupetati! Sad ce sve lepo da se zataska. Pa i kod mene se sto puta defetktirala lokomotiva ali iza vas voz ne moze jer mu je na signalu crveno.

dule

pre 11 godina

@Darko Kg ne lupetaj,kako te nije sramota.Ne bi se zezao na račun povredjenih da je u vozu bio član tvoje porodice,nemaš obraza ni vaspitanja.

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji nebili se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

Dragan

pre 11 godina

Ovo je čist primer neogovornosti i nestručnosti ljudi koji rade na Železnici, odgovorne treba krivično kazniti i dati im radno mesto za koje su školovani i stručni a ne da se ovakve stvari opet dešavaju. Sreća je da je ovo Srbija pa su vozovi spori inače bi bile većih posledica. Razmišljam tek kakav bi haos bio da je železnički saobraćaj nekoliko puta brži i masovniji kada su sad u ovoj situaciji ovo dozvolili.

jelena jsm

pre 11 godina

Ovo se moze nazvati "sreca u nesreci", ne sme covek ni da pomisli kakva se tragedija mogla desiti, dobro je da nema ljudskih zivota.

ŽELEZNIČAR

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.

Prota

pre 11 godina

gospodine Dragoljube, kako vi da znate da li u tunelu nesto gori i da li ima ugljen monoksida? nas sistem je nula! ne postoji nikakav plan za masovne nesrece. HITNA POMOC nikako nije smela ni trebala da ulazi u tunel! Teraju te ljude da rizikuju svoje zivote zasta nisu obuceni. Sramota za grad za drzavu za sve!

Petar Panin

pre 11 godina

Poštovanje, samo da Vas podsetim, sudar vozova na potpuno isti način u tunelu "Tošin bunar" desio se 1992. godine, kada je takođe bilo povređenih.

gandra

pre 11 godina

Sačekajte rezultate zvanične istrage, a do tada se suzdržite od nepotrebnih komentara. Povredjenim putnicima želim brz oporavak. Pregledač kola iz Rume.

dadara

pre 11 godina

Sreća u nesreći je što je pruga a i voz kod nas užasno spor, mada i u tunelu smanje brzinu...Što brži oporavak svih putnika želim!

Aca

pre 11 godina

Nije ovo prvi put da se sudare vozovi u ovom tunelu. Od proslog udesa otprilike mozda ima 10 godina, ali sigurno je da se od tada nista nije promenilo.

ztp

pre 11 godina

Mene u opste ne cude ovakvi dogadjaji, hvala bogu pa nisu teze posledice. Sada je pravi trenutak da se izvrsi revizija kadrovske strukture na zeleznici. Da li Simonovic zna strukturu svojih zaposlenih? Kao drugo Sta ce na zeleznici psiholozi, defektolozi, profesori raznih struka, menadzeri sa kvazi fakulteta, itd. Meni je prosto neprijatno da kazem da radim na zeleznici, a po struci sam dipl. inz. Jedno je sigurno a to je da zeleznici nedostaje STRUCAN kadar, sa diplomama Saobtscajnog, Masinskog, itd fakultete. Simonovicu preduzmite nesto povodom kadrovske strukture!

Dr Petrović

pre 11 godina

Za cenu JEDNOG od silnih Audija su mogli taj tunel da osvetle (čitaj: pozlate ) i da stave 2 repetitora da može mobilni da se koristi. Šta reći za nadležne, osim da su bljakavi, mozgovi im dlakavi.

stojke

pre 11 godina

Ista stvar se danas dogodila kao 1992 godine. Na istom mestu, ista situacija, na srecu danas bez zrtava. Valjda ce nego od nadleznih u zeleznicama priznati da na tom potezu postoji tehnicki problem!

Aleksandar G.

pre 11 godina

Slika i prilika srpskih železnica u 21. veku.
Dovoljno je samo videti da na ulazu u krug Beogradskog sajma (najveće sajamske institucije u regionu) železnička rampa, koju moraju da prođu svi koji ulaze na sajam, funkcioniše tako što dežurni radnik železnice RAMPU PODIŽE I SPUSTA RUČNO, MOTALICOM (čegrtaljkom, ili kako se to već zove)! Ništa automatika, ništa elektromotor. Sve ručno, bato! Poslednja reč tehnike.

Dragutin

pre 11 godina

Odgovor za sve one koji pričaju o nekakvim svetlima u tunelu i tome kako voz nije na vreme primećen da stoji. Tunel celom dužinom ide malo ulevo tj blaga je krivina i apsolutno je nemoguće da se primeti voz koji stoji do nekih 50-ak metara od voza. A tih 50 metara nije dovoljno da se cela kompozicija zasutavi na vreme.

Miroslav Ivić

pre 11 godina

Ovo je jedan od razloga zašto sam prvi put kročio u voz tek u 28-0j, u Holandiji. Svašta može čoveku da se desi u saobraćaju, ali je svakako veća verovatnoća da nešto krene naopako u starim i neodržavanim sistemima kao što je ŽS.
Ovih dana sam koristio autoput Beograd- Niš, u katastrofalnom stanju je. Mogu da zamislim kakvi su putni pravci u siromašnim regionima Srbije.

Vjekoslav

pre 11 godina

@jaPAJA

Ne pokusavam da vredjam tvoju inteligenciju ali poznavanje funkcionisanja zeleznickog sistema je osnovni preduslov da bi se gradjanin vozio vozom. Biti toliko iskljuciv i svaljivati krivicu na novinare je stvarno neukusno i nadam se da ces barem ponuditi izvinjenje.

zm

pre 11 godina

Sled događaja je trebao biti:
1) Mašinoviđa konstatuje da je lokomotiva u kvaru i da stoji na pruzi.
2) Mašninovođa zove telefonom kontrolu železnica i saopštava kvar i tačnu poziciju voza (kilometar).
3) Kontrola zove mašinovođu drugog voza, koji je na istom pravcu, i obaveštava ga o situaciji.
4) Vozač drugog voza ili staje, ili prelazi na drugi kolosek - po mogućnosti.

Pošto se u državnim firmama svi izležavaju, greške ne kažnjavaju (recimo otkazom), a novac pumpa, dešavaju se ovakve stvari.

Dragoljub

pre 11 godina

Ugljen MONOKSID (CO) je otrovan gas, produkt nepotpunog sagorevanja. Ugljen DIOKSID (CO2) se moze naci u tunelima i bunarima. Gospodja Macura bi ovo trebala da zna...

Mirko

pre 11 godina

Sada je vec javna tajna da su ostavili lice koje nije strucno da radi sa skretnicama, pripravnika, a ostalo osoblje otislo negde da rostilja, jelte posto su praznici ! Ustaljena praksa u drzavnim firmama .

Zelvozac

pre 11 godina

Upravo videh tragove ostecenja na lokomotivi ruske garniture. Ja radim u jednoj firmi koja se bavi remontom vagona po meni i po ovome sto se vidi na slici vise se radi o incidentu nego o ozbiljnom sudaru jer ni stakla nisu ispala iz lezista i ima samo minimalna ulegnuca sto govori da su kola isla minimalnom brzinom ili je kocenje izvedeno perfektno pravovremeno.U svojoj karijeri sam video isti tip garniture koja je na prelazu udarila u kamion i ostecenje na prednjoj strani je bilo dosta dramaticnije.Ovo vise lici na udar odbacenog vagona tj gurnutog i pod inercijom tako da hvala Bogu vest je vise senzacija nego dogadjaj ali i tako mali udar je izuzetno dramatican za putnike pa se nadam da ce ljudi koji su bili u njemu brzo pregurati svoje traume i povrede.Mi iz odrzavanja se uvek trudimo da svaku garnituru koja dodje do nas opremimo dobrim kocenjem kako bi se ovakve situacije sto bolje predupredile uprkos situaciji u kakvoj se nalazimo.Zelim sve najbolje ucesnisnicima u ovom nemilom dogadjaju.Masinovodja je svakako bio heroj ovog incidenta nadam se da je ostao nepovredjen upravo zato sto bas masinovodje u svakom sudaru su uglavnom prve zrtve.Puno pozdrava.

Zeleznicar 40 godina

pre 11 godina

Najveci problemi se desavaju u dve dimenzije naseg zanimanja. Prva je signalizacija a druga podmazivanje skretnica. Signalizacija je sama po sebi nepouzdana jer radi na struju i desi se da izmedju Beograda i Beske dodje do nestanka struje u nekom selu. Otkazu sve rampe i lampe. Drugi problem je podmazivanje jer nemamo dovoljno lojiva i na tome se stedi vec 20 godina. Koliko puta smo mi radnici izdvajali od nase bedne plate pa trcali u gvozdjaru po mast pre nego sto voz dodje do skretnica. Najlakse je napadati zeljeznicare a putnike niko ne pita.

Gojko

pre 11 godina

Vidim svi su strucnjaci a niko da spomene magnetizaciju sina i cinjenicu da se u svetu sine barem dva puta godisnje demagnetizuju dok kod nas to nije ucinjeno barem 50 godina.

Natalija Nikolić

pre 11 godina

Nismo u stanju ni ta dva ipo voza koja imamo da sa njima bezbedno upravljamo i to u 21 veku veku sofisticirane tehnike. Šta bi tek bilo da imamo na hiljade vozova?
Ps. Tako to izgleda u zemlji kada je sve politika i kad su sva kadrovska pitanja u rukama "izvršne vlasti". Struke i stručne procedure su žrtva bahate i neodgovorne politike koja je započela na Gazimestanu 1987g. i koja je sve stavila na “ratnu kartu”. A sada nam se to kao bumerang vraća u svakodnevnom životu.

jaPAJA

pre 11 godina

Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako...

ne kazem da nije nego kritikujem nacin na koji jeste ova nesreca i ona koju si naveo svakako dokazuju da ima prostora za kritike,ovo jeste jedna vrsta zabiti ali ako ocekujes da svaki gradjanin treba da poznaje funkcionisanje zeleznickog saobracaja to neces naci ni u japanu tako da ogranicenja populacije koja pominjes dokazano je odavno da najograniceniji ljudi misle da su samo oni pametni i to je vise tvoja licna stvar.Da je elektricni voz ostao bez goriva to je i mene nasmejalo ali moze biti da je imao kvara na troli pa je ostao bez elektricne energije ali zasto bi neko ispao ogranicen zato sto to ne zna jer nije obavezan da zna narocito osim novinara rts a ali to je vec poznata stvar kada su njihove ingerencije u pitanju.Ako si vec raspolozen da poucis nekoga o necemu sto mozda poznajes bolje od vecine ne vredjaj ljude jer niko nece ceniti tvoje znanje .Pozdrav.

Znao sam

pre 11 godina

Eto, kažem ja, crna si Srbijo... Još jedna od strašnih stvari koje se dešavaju zbog Miloševića, ½devedesetih½, ratova, Memoranduma

PETER KELLER

pre 11 godina

Prica se o izbegnutnom pozaru i ovome i o onome, a nigde se ne vidi ni jedna slika ostecenog vagona ili lokomotive. Sigurno je bilo naglog kocenja i zaustavljanja usled dejstva sistema bezbednosti kolosecnih odseka, ali sistem je ipak odreagovao ako se nije popeo voz na voz.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasno, od malena sam bio opsednut vozovima i, na iznenađenje prisutnih, tvrdio da nisam postao kompozitor bio bih mašinovođa. Noći koje sam provodio kod prijatelja koji su u podrumu imali velike table sa vozićima i danas smatram za najlepše trenutke bezbrižnosti nevine igrarije. Sećam se da sam se „zalepio” na izlog u Amsterdamu ugledavši repliku skupocene lokomotive.

nesa

pre 11 godina

Zamislite kakvi tipovi rade u zeleznici kad je za direktora postavljen 11-ogodisnji bivsi udarac tockova sa diplomom stecenom preko noci i to u banjaluci. Cim su to uradili bilo mi je jasno da se nista dobro nece desiti u srbiji.E sad, zamislite da je frekvencija saobracaja veca nego danas,a pruge brze.Ja nesmem da zamislim.Vazno je da nema poginulih i da opet nista necemo nauciti iz ovog slucaja.

Mila Lukovic

pre 11 godina

Ja sam bila u vozu koji je udario voz za Šid. Sramota je što u vozu nije bila adekvatna prva pomoć i organizacija je na nuli, a apsolutno je nemoguće da mašinovođa nije primetio voz u tunelu kada ima produžena svetla.

bolje voz nego avion

pre 11 godina

zamišljam si emisiju Sekunde do katastrofe na Nationalu....
istražitelji otkrili da je prvi voz ostao bez goriva....
i sada traže misteriozni uzrok kako je do toga došlo
na kraju ispadne da je Miško trebao hitno 200 evra da plati struju pa je natočio manje od navedenog...a Miško nije imao para jer kasni plata , zato jer njgov gazda.....itd

Pantograf

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana
(jaPAJA, 2. maj 2013 16:17)


Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako.
Ali, ne čudim se komentatorima; kad čujem na javnom servisu da je električni voz "ostao bez goriva" (?), ili negde drugde formulaciju da se "voz pokvario, pa službenici železnice nisu stigli da reaguju" (?!), jasno mi je kolika je ovo zabit, koju čine pre svega ograničeni ljudi pa onda sve drugo. Dakle, kad ne znaš, pitaj onog ko zna. Kakvo svetlo u tunelu, kakvi mobilni telefoni, kakvi crni otpravnici... Pre nekoliko meseci, momak je poginuo na stanici Tošin bunar, jer ga je voz vukao, a nije smeo da krene dok se ne zatvore vrata. I, šta je bilo s tim? Recite nam sektorski novinari, jeste li ispratili slučaj!

Da dodam: Preduzeće "Železnice Srbije" delendam esse!

Analiticar 01

pre 11 godina

OPET taj Zemun...prvo gadjaju mladice po parku, i da krivac jos nije uhvacen, sada i nesrece na prugama, jos u tunelu...Strano i svakako neprimerno.Nadam se da su svi putnici dobro.Odgovorne u zatvor!! Dokle vise da trpimo ovakvo sto ???? Dragi ministri, vreme je da se iskazete.Da pomenemo i rupe na pitevima (posebno prut Prokuplje (Berilje) ka Brusu, Blacu ..Gde su do sada sleteli preko 200 vozaca pri 40 km/h a da NE POSTOJI upozorenje na putu da se radi o crnoj tacki ....

Ugroženi građanin

pre 11 godina

Koliko sam mogao da vidim na snimku STUDIJA B da je u sudaru učestvovao i elektromotorni voz. Podsetio bih samo da je početkom devedesetih u istom tunelu bio sudar kad je elektromotorni voz naleteo na vagone jer je lokomotiva bila u kvaru, pa su je odvojili od kompozicije da bi je zamenili drugom... Da li je ovo dan mrmota ili ne, prosudite sami.

E svasta!

pre 11 godina

Da je tunel bio osvetljen, mozda bi ovaj primetio da voz stoji u tunelu pa bi na vreme poceo da koci, ali sta ces kad Srbija stedi elektricnu energiju, a ne ljudske zivote!

Milko

pre 11 godina

Do sudara vozova nije došlo zbog kvara na jednom od njih.
Razlog može biti ljudski faktor što je verovatnije ili istovremeni kvar na signalizaciji medjuprostornoj ili kolosečnoj, što je manje verovatno.

RF

pre 11 godina

Pa kad su "strucni" ljudi iz zeleznice srbije poput Maje Nikolic zauzeti ucescem u velikom bratu. A pravi saobracajni inzenjeri su nazalost bez posla. Ma kakvi mobilni telefoni? Postoje ozbiljni komunikacioni sistemi koji kontrolisu kretanje vozova, samo sto "strucni" ne umeju da ih koriste.

MUKNAVI

pre 11 godina

Cuti,dobro su prosli mogla je budaletina da posalje i treci voz pa sve na gomilu izgurano cetvrtim..ccc, ma...n im direktor pa nije ni cudo sto je nagurao pijane da pustaju vozove jedan na drugi... Ovde sam procitao komentar od Avijaticara..i ..bate mobilni ne sljaka u tunelu, nije tunel na "nebu" nego ispod zemlje, nema signala, jedino ako je postavljen, nije, repetitor-celija ...

Nemanja

pre 11 godina

Da se ovo dogodilo u Japanu, Francuskoj ili Nemačkoj, ostali bi samo dugmići, a kod nas samo lakše povrede. Još jedan dokaz visoke bezbednosti naše železnice.

osa 1950

pre 11 godina

nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrplu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek.

mikivrb

pre 11 godina

Citat..i dodavanje kupujte ruske vozove...ako je ovaj plavi sa slike, taj tip je odneo života...setimo se Crne Gore...ali uprava je odgovorna
"nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrolu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek."

jaPAJA

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana

mare

pre 11 godina

Sada ce "National Geografic" da snimi dokumntarac o ovom spektakularnom sudaru dva voza, sa puno animacija iz razlicitih uglova i detaljnim analizama...

MAx

pre 11 godina

Duz cele pruge postoje tzv. prostorni signali, semafor na svakih par km, kada ge voz prodje pali se crveno koje znaci STANI, a kada predje na sledecu sekciju na prvoj se pali se zuto koje znaci USPORI, tek kada je na trecoj sekciji ova prva se oslobadja u zeleno za punu brzinu.

Caca

pre 11 godina

Cerka mi je bila u vozu,srecom nije fizicki povredjena.Rekla mi je da je hitnoj sluzbi trebalo sat vreman da dodje do lica mesta,ali da su reporteri svih medija bili u rekordnom roku na licu mesta dogadjaja.Zalosno!Mnogo toga je trulo u drzavi "Danskoj"!

smederevac

pre 11 godina

Sta Vladu i ministre briga! Oni se voze sluzbenim vozilima i siguran sam tehnicki ispravnim,A narod? Voze se BUSOM malo malo oni se zapale, Voze se VOZOM sudaraju se, Idu peske PIJANI I BAHATI vozaci ih GAZE, A da se od grdnih ministara provere samo dvadesetak ziro racuna, MOGLI BI DA OBNOVE KOMPLETNU ZELEZNICU I CEO VOZNI PARK! Bitan je samo datum pa makar i istrebili pola nacije pola mrtve pola invalide da uvedu u EU.

djokica

pre 11 godina

ovo je za nepoverovati..
ovo je za Ginisa, jer..
ti vozovi " jure" celih 6 km/h.
pri toj brzini svako mora biti maksimalno skoncentrisan da ne bi doslo do nesrece..
ovo je totalni javasluk masinovodja.
657msSRAMOTA.

brze pruge srbistana

pre 11 godina

Nije ni čudo, jer oni između sebe komuniciraju sirenama. Kad bi im neko iz muzeja Nikole Tesle pozajmio neku komunikacionu opremu možda bi jedni druge mogli da upozore. Na moju nesreću živim skoro u centru Beograda pored pruge i ova čuda tehnologije se obavezno najavljuju sirenom pri ulasku u stanicu čak i posle ponoći, a čisto ironično (nemoćno) da obavestim da je 21. vek ušao u drugu deceniju.

M.

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.
(@vladimir0710, 2. maj 2013 15:44)

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!

Goraja

pre 11 godina

Sta je bilo sa signalizacijom. Obzirom da je tu APB. Voz koji se pokvario stiti se crvenim signalom da drugi voz ne bi usao u njegov odsek? Da li je masinovodja drugog voza prevideo crveni signal? Sta je sa autostop uredjajem? Koji je pojam bio na tom signalu?
Zna li neko?

Svarog

pre 11 godina

svi, od direktora do masinovodje na sud pa na biro za zaposljavanje. nesreca je sto nam je narod neuk. treba sad svi povredjeni da uzmu uverenja o povredama i na sud. pa da vidimo ko ce da plati ostete. ali vecina njih i ne zna da su osigurani i da ovo treba debelo da naplate.

del.vz

pre 11 godina

Povredjenima želim brz oporavak, a od raspale i opljačkane srpske železnice ništa normalno se ne može ni očekivati. Savet za sve povredjene da tuže železnicu radi nadoknade nematerijalne štete!

zeleznicar

pre 11 godina

sreća u nesreći je da je naleteo voz koji ima stajanje u tošinom bunaru pa nije stigao da ubrza. ta pruga je pre dve godine rekonstruisana i vozovi koji nemaju stajanje u tošinom bunaru (međunarodni i poslovni) uleću u tunel sa 100km/h. ne smem ni da zamislim šta bi bilo da je drugi voz naleteo u tunelu sa 100 km/h na pokvareni...
...a razlog nesreće je gotovo 99% greška u signalizaciji koja se dešava zbog kradljivaca opreme sa ž. pruga koji posle to preprodaju kao staro gvožđe. njih i kad uhvate puštaju na slobodu i eto šta se dešava...to se u normalnim državama tretira kao diverzija, kao teroristički napad, a kod nas dok se ne desi neka strašna nesreća kakva se mogla desiti danas niko se neće opametiti...

Djordje

pre 11 godina

To se zove "sustizanje".
Da rade i da se redovno održavaju signalno-sigurnosni sistemi (autostop) na pruzi i lokomotivama bilo bi nemoguće da se desi.
Mrkonjiću, Mrkonjiću...
Iliću, Iliću...
Sa vama nam je glava u torbi uvek.
Idite kući!
Nek dođu pametniji i mlađi.

М.

pre 11 godina

Dva voza mogu biti u istom tunelu u isto vreme, reč je o modernoj dvokolosečnoj pruzi koja je izdeljena na blokove i koja omogućava interval sleđenja vozova od oko 3 minuta. Dakle, kapacitet tog tunela je oko 40 vozova na sat, ukupno u oba smera. Signalizacija (koja mora biti ispravna, inače se uvodi drugačiji i mnogo stroži režim vožnje) omogućava da se ovakav sudar (sustizanje) nikada ne desi, jer je na ulaznom signalu pred blokom u kojem je bio zaustavljen pokvareni voz morao da bude crveni signal. Mašinovođa drugog voza verovatno nije poštovao signalni pravilnik i to je, gotovo izvesno, osnovni uzrok nesreće.

Divos

pre 11 godina

Надам се само да повреде повређених нису теже природе. У сваком случају потребно је извршити детаљну истрагу, пре свега установити узроке и све околности како је уопште могло доћи до ове несреће.
Наравно, свим повређеним желим брз и успешан опоравак.

duledudule

pre 11 godina

Ovo je drugi sudar vozova u tom istom tunelu.ista nesreća je bila pre 16, 17, možda i 20god..da se ispita ko je kriv za to a da se odgovorni kazne.nadam se da nema ozbiljnije povredjenih

Mateja Beljan

pre 11 godina

Bilo je do sada više zataškavanih ekcesnih situacija, a do sudara nije došlo zbog toga što na tim deonicama nije postojala krivina. Otpravnici verovatno ne vode dovoljno računa o bezbednosnim procedurama, koje, kada bi se strogo poštovale, garantuju bezbednost na pruzi. Sistem signala je dosta star, ali kvalitetan.

Deus

pre 11 godina

Em idu sporo em ih ima jako malo. Sta bi radila nasa vajna zeleznica da ima deset puta toliko polazaka i odlazaka i da su brzine tri puta vece?

@vladimir0710

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.

Mateja Beljan

pre 11 godina

Ne varajte se da su brzine male, vozovi izmedju NBG i Zemuna idu i preko 100 kilometara na čas. Ta krivina je pred signalom, pa je brzina u njoj obično nešto manja

realno

pre 11 godina

Zivim na Bezanijskoj kosi i tlo podrhtava od brzine kojom ti vozovi jurcaju u tunelu. Izgleda je jedino tu moguce povecati brzinu na nasim ultra brzim zeleznicama.

Redosled prioriteta

pre 11 godina

Neverovatno u kojoj meri Srbi ne umeju da razdvoje bitno od nebitnog! Mislim ovo je bilo samo malo "cukanje" u tunelu usred mraka, a nema cak ni mrtvih...
Nego, obavestite vi nas kako je prosao najnoviji koncert Mrkine Ane i kako napreduju Veljina klinika i put do nje?
Eto, to je bitno, a ne ova "sitnica"!!!

M.

pre 11 godina

Na toj pruzi vozovi se kreću 100 na sat regularno (grad Beograd je platio obnovu pruge zbog uvođenja BG:voza za Batajnicu), a brzinama koje pominjete samo u slučaju žutog svetla, pa su vam komentari, bojim se, veoma netačni. Deonica je, inače, savremeno opremljena, sa automatskim pružnim blokom (APB). Pada mi na um i mogućnost da se desila krađa delova ili kvar APB-uređaja, usled čega bi moralo odmah da bude uvedeno otpremanje vozova prema staničnom razmaku i maksimalna brzina od 30 kilometara na sat.
Sistem je, ipak, postavljen tako da ovakav sudar nikako ne sme da se dogodi.
Eto još jednog pokazatelja rasula u Zatvorenom akcionarskom društvu "Železnice Srbije", koje, izgleda, ulazi u novu fazu, opasu po živote putnika...

Andjela

pre 11 godina

E ovo je za ne poverovati! Sa toliko "razvijenim" zeleznickim saobracajem
da se dogodi sudar dva voza... to je dogadjaj kao da su ugledali veverice
na Mesecu.

Jedina sreca je sto se nasi vozovi ne krecu brzinama vecim od 40km/h,
ta da se verujem da niko nije teze povredjen.

Kako bi bilo da imamo stotine vozova koji se krecu prosecnim brzinama
od 130 km/h, a mogu da razviju i preko 300km/h?

Ne smem ni da zamislim tu situaciju!

Limeni

pre 11 godina

Nadam se da nema poginulih i da su svi povredjeni na vreme zbrinuti.Zeleznicka infrastruktura je u katastrofalnom stanju i potrebna su mnogo veca ulaganja u svim oblastima zeleznickog prevoza da za par godina ne bi imali situaciju kao u Bangladesu ili nekoj drugoj zemlji treceg sveta u kojima su ovakvi dogadjaji skoro pa uobicajeni.

Milica Tosic

pre 11 godina

Vec sam sudar vozova je strasan, a jos u tunelu!
Nadam se da su samo lakse povrede u pitanju, a ne zelim ni da zamislim strah koji su pretrpeli.

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Jedina korist sto su srpske pruge stare i spore je u tome sto vozovi ne mogu brzo da vode, pa kada dodje do ovakvih sudara zbog usporene brzine nema fatalnih posledica.

Ja bre

pre 11 godina

Daj bre sta je ovo sa Srbijom! Daj bre pazite ljudi malo kako vozite, hodate, kuda se penjete, pa svaki dan neka katastrofa! Ima nas jedva 7 miliona, natalitet nam je negativan, jedna smo od zemalja sa najstarijom populacijom na svetu... Daj bre malo koncentracije, malo vise respekta i odgovornosti i malo vise postovanja osnovnih zivotnih normi! Ko zunzare smo!

Bacvanin

pre 11 godina

Povredjenima sto brzi oporavak.
Iako ce sada krenuti lavina negativnih komentara, koji osudjuju Zeleznice, ali ma koliko Vam to cudno delovalo, zeleznicki saobracaj je dosta bezbedan.
Saznati kako je doslo do ovoga.

Buca Krtalic

pre 11 godina

Verovatno se desilo neko iskluznuce,kvar i sl. posto u tom tunelu postoje dva odvojena koloseka u suprotnim pravcima....nadam se da nema tesko povredjenih....

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Jedina korist sto su srpske pruge stare i spore je u tome sto vozovi ne mogu brzo da vode, pa kada dodje do ovakvih sudara zbog usporene brzine nema fatalnih posledica.

Andjela

pre 11 godina

E ovo je za ne poverovati! Sa toliko "razvijenim" zeleznickim saobracajem
da se dogodi sudar dva voza... to je dogadjaj kao da su ugledali veverice
na Mesecu.

Jedina sreca je sto se nasi vozovi ne krecu brzinama vecim od 40km/h,
ta da se verujem da niko nije teze povredjen.

Kako bi bilo da imamo stotine vozova koji se krecu prosecnim brzinama
od 130 km/h, a mogu da razviju i preko 300km/h?

Ne smem ni da zamislim tu situaciju!

M.

pre 11 godina

Na toj pruzi vozovi se kreću 100 na sat regularno (grad Beograd je platio obnovu pruge zbog uvođenja BG:voza za Batajnicu), a brzinama koje pominjete samo u slučaju žutog svetla, pa su vam komentari, bojim se, veoma netačni. Deonica je, inače, savremeno opremljena, sa automatskim pružnim blokom (APB). Pada mi na um i mogućnost da se desila krađa delova ili kvar APB-uređaja, usled čega bi moralo odmah da bude uvedeno otpremanje vozova prema staničnom razmaku i maksimalna brzina od 30 kilometara na sat.
Sistem je, ipak, postavljen tako da ovakav sudar nikako ne sme da se dogodi.
Eto još jednog pokazatelja rasula u Zatvorenom akcionarskom društvu "Železnice Srbije", koje, izgleda, ulazi u novu fazu, opasu po živote putnika...

Milica Tosic

pre 11 godina

Vec sam sudar vozova je strasan, a jos u tunelu!
Nadam se da su samo lakse povrede u pitanju, a ne zelim ni da zamislim strah koji su pretrpeli.

Caca

pre 11 godina

Cerka mi je bila u vozu,srecom nije fizicki povredjena.Rekla mi je da je hitnoj sluzbi trebalo sat vreman da dodje do lica mesta,ali da su reporteri svih medija bili u rekordnom roku na licu mesta dogadjaja.Zalosno!Mnogo toga je trulo u drzavi "Danskoj"!

Bacvanin

pre 11 godina

Povredjenima sto brzi oporavak.
Iako ce sada krenuti lavina negativnih komentara, koji osudjuju Zeleznice, ali ma koliko Vam to cudno delovalo, zeleznicki saobracaj je dosta bezbedan.
Saznati kako je doslo do ovoga.

Djordje

pre 11 godina

To se zove "sustizanje".
Da rade i da se redovno održavaju signalno-sigurnosni sistemi (autostop) na pruzi i lokomotivama bilo bi nemoguće da se desi.
Mrkonjiću, Mrkonjiću...
Iliću, Iliću...
Sa vama nam je glava u torbi uvek.
Idite kući!
Nek dođu pametniji i mlađi.

Ja bre

pre 11 godina

Daj bre sta je ovo sa Srbijom! Daj bre pazite ljudi malo kako vozite, hodate, kuda se penjete, pa svaki dan neka katastrofa! Ima nas jedva 7 miliona, natalitet nam je negativan, jedna smo od zemalja sa najstarijom populacijom na svetu... Daj bre malo koncentracije, malo vise respekta i odgovornosti i malo vise postovanja osnovnih zivotnih normi! Ko zunzare smo!

zeleznicar

pre 11 godina

sreća u nesreći je da je naleteo voz koji ima stajanje u tošinom bunaru pa nije stigao da ubrza. ta pruga je pre dve godine rekonstruisana i vozovi koji nemaju stajanje u tošinom bunaru (međunarodni i poslovni) uleću u tunel sa 100km/h. ne smem ni da zamislim šta bi bilo da je drugi voz naleteo u tunelu sa 100 km/h na pokvareni...
...a razlog nesreće je gotovo 99% greška u signalizaciji koja se dešava zbog kradljivaca opreme sa ž. pruga koji posle to preprodaju kao staro gvožđe. njih i kad uhvate puštaju na slobodu i eto šta se dešava...to se u normalnim državama tretira kao diverzija, kao teroristički napad, a kod nas dok se ne desi neka strašna nesreća kakva se mogla desiti danas niko se neće opametiti...

Buca Krtalic

pre 11 godina

Verovatno se desilo neko iskluznuce,kvar i sl. posto u tom tunelu postoje dva odvojena koloseka u suprotnim pravcima....nadam se da nema tesko povredjenih....

smederevac

pre 11 godina

Sta Vladu i ministre briga! Oni se voze sluzbenim vozilima i siguran sam tehnicki ispravnim,A narod? Voze se BUSOM malo malo oni se zapale, Voze se VOZOM sudaraju se, Idu peske PIJANI I BAHATI vozaci ih GAZE, A da se od grdnih ministara provere samo dvadesetak ziro racuna, MOGLI BI DA OBNOVE KOMPLETNU ZELEZNICU I CEO VOZNI PARK! Bitan je samo datum pa makar i istrebili pola nacije pola mrtve pola invalide da uvedu u EU.

RF

pre 11 godina

Pa kad su "strucni" ljudi iz zeleznice srbije poput Maje Nikolic zauzeti ucescem u velikom bratu. A pravi saobracajni inzenjeri su nazalost bez posla. Ma kakvi mobilni telefoni? Postoje ozbiljni komunikacioni sistemi koji kontrolisu kretanje vozova, samo sto "strucni" ne umeju da ih koriste.

nesa

pre 11 godina

Zamislite kakvi tipovi rade u zeleznici kad je za direktora postavljen 11-ogodisnji bivsi udarac tockova sa diplomom stecenom preko noci i to u banjaluci. Cim su to uradili bilo mi je jasno da se nista dobro nece desiti u srbiji.E sad, zamislite da je frekvencija saobracaja veca nego danas,a pruge brze.Ja nesmem da zamislim.Vazno je da nema poginulih i da opet nista necemo nauciti iz ovog slucaja.

Nemanja

pre 11 godina

Da se ovo dogodilo u Japanu, Francuskoj ili Nemačkoj, ostali bi samo dugmići, a kod nas samo lakše povrede. Još jedan dokaz visoke bezbednosti naše železnice.

Goraja

pre 11 godina

Sta je bilo sa signalizacijom. Obzirom da je tu APB. Voz koji se pokvario stiti se crvenim signalom da drugi voz ne bi usao u njegov odsek? Da li je masinovodja drugog voza prevideo crveni signal? Sta je sa autostop uredjajem? Koji je pojam bio na tom signalu?
Zna li neko?

zm

pre 11 godina

Sled događaja je trebao biti:
1) Mašinoviđa konstatuje da je lokomotiva u kvaru i da stoji na pruzi.
2) Mašninovođa zove telefonom kontrolu železnica i saopštava kvar i tačnu poziciju voza (kilometar).
3) Kontrola zove mašinovođu drugog voza, koji je na istom pravcu, i obaveštava ga o situaciji.
4) Vozač drugog voza ili staje, ili prelazi na drugi kolosek - po mogućnosti.

Pošto se u državnim firmama svi izležavaju, greške ne kažnjavaju (recimo otkazom), a novac pumpa, dešavaju se ovakve stvari.

Redosled prioriteta

pre 11 godina

Neverovatno u kojoj meri Srbi ne umeju da razdvoje bitno od nebitnog! Mislim ovo je bilo samo malo "cukanje" u tunelu usred mraka, a nema cak ni mrtvih...
Nego, obavestite vi nas kako je prosao najnoviji koncert Mrkine Ane i kako napreduju Veljina klinika i put do nje?
Eto, to je bitno, a ne ova "sitnica"!!!

Zelvozac

pre 11 godina

Upravo videh tragove ostecenja na lokomotivi ruske garniture. Ja radim u jednoj firmi koja se bavi remontom vagona po meni i po ovome sto se vidi na slici vise se radi o incidentu nego o ozbiljnom sudaru jer ni stakla nisu ispala iz lezista i ima samo minimalna ulegnuca sto govori da su kola isla minimalnom brzinom ili je kocenje izvedeno perfektno pravovremeno.U svojoj karijeri sam video isti tip garniture koja je na prelazu udarila u kamion i ostecenje na prednjoj strani je bilo dosta dramaticnije.Ovo vise lici na udar odbacenog vagona tj gurnutog i pod inercijom tako da hvala Bogu vest je vise senzacija nego dogadjaj ali i tako mali udar je izuzetno dramatican za putnike pa se nadam da ce ljudi koji su bili u njemu brzo pregurati svoje traume i povrede.Mi iz odrzavanja se uvek trudimo da svaku garnituru koja dodje do nas opremimo dobrim kocenjem kako bi se ovakve situacije sto bolje predupredile uprkos situaciji u kakvoj se nalazimo.Zelim sve najbolje ucesnisnicima u ovom nemilom dogadjaju.Masinovodja je svakako bio heroj ovog incidenta nadam se da je ostao nepovredjen upravo zato sto bas masinovodje u svakom sudaru su uglavnom prve zrtve.Puno pozdrava.

brze pruge srbistana

pre 11 godina

Nije ni čudo, jer oni između sebe komuniciraju sirenama. Kad bi im neko iz muzeja Nikole Tesle pozajmio neku komunikacionu opremu možda bi jedni druge mogli da upozore. Na moju nesreću živim skoro u centru Beograda pored pruge i ova čuda tehnologije se obavezno najavljuju sirenom pri ulasku u stanicu čak i posle ponoći, a čisto ironično (nemoćno) da obavestim da je 21. vek ušao u drugu deceniju.

Pantograf

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana
(jaPAJA, 2. maj 2013 16:17)


Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako.
Ali, ne čudim se komentatorima; kad čujem na javnom servisu da je električni voz "ostao bez goriva" (?), ili negde drugde formulaciju da se "voz pokvario, pa službenici železnice nisu stigli da reaguju" (?!), jasno mi je kolika je ovo zabit, koju čine pre svega ograničeni ljudi pa onda sve drugo. Dakle, kad ne znaš, pitaj onog ko zna. Kakvo svetlo u tunelu, kakvi mobilni telefoni, kakvi crni otpravnici... Pre nekoliko meseci, momak je poginuo na stanici Tošin bunar, jer ga je voz vukao, a nije smeo da krene dok se ne zatvore vrata. I, šta je bilo s tim? Recite nam sektorski novinari, jeste li ispratili slučaj!

Da dodam: Preduzeće "Železnice Srbije" delendam esse!

del.vz

pre 11 godina

Povredjenima želim brz oporavak, a od raspale i opljačkane srpske železnice ništa normalno se ne može ni očekivati. Savet za sve povredjene da tuže železnicu radi nadoknade nematerijalne štete!

М.

pre 11 godina

Dva voza mogu biti u istom tunelu u isto vreme, reč je o modernoj dvokolosečnoj pruzi koja je izdeljena na blokove i koja omogućava interval sleđenja vozova od oko 3 minuta. Dakle, kapacitet tog tunela je oko 40 vozova na sat, ukupno u oba smera. Signalizacija (koja mora biti ispravna, inače se uvodi drugačiji i mnogo stroži režim vožnje) omogućava da se ovakav sudar (sustizanje) nikada ne desi, jer je na ulaznom signalu pred blokom u kojem je bio zaustavljen pokvareni voz morao da bude crveni signal. Mašinovođa drugog voza verovatno nije poštovao signalni pravilnik i to je, gotovo izvesno, osnovni uzrok nesreće.

Aleksandar G.

pre 11 godina

Slika i prilika srpskih železnica u 21. veku.
Dovoljno je samo videti da na ulazu u krug Beogradskog sajma (najveće sajamske institucije u regionu) železnička rampa, koju moraju da prođu svi koji ulaze na sajam, funkcioniše tako što dežurni radnik železnice RAMPU PODIŽE I SPUSTA RUČNO, MOTALICOM (čegrtaljkom, ili kako se to već zove)! Ništa automatika, ništa elektromotor. Sve ručno, bato! Poslednja reč tehnike.

mare

pre 11 godina

Sada ce "National Geografic" da snimi dokumntarac o ovom spektakularnom sudaru dva voza, sa puno animacija iz razlicitih uglova i detaljnim analizama...

Mateja Beljan

pre 11 godina

Ne varajte se da su brzine male, vozovi izmedju NBG i Zemuna idu i preko 100 kilometara na čas. Ta krivina je pred signalom, pa je brzina u njoj obično nešto manja

M.

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.
(@vladimir0710, 2. maj 2013 15:44)

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!

Mila Lukovic

pre 11 godina

Ja sam bila u vozu koji je udario voz za Šid. Sramota je što u vozu nije bila adekvatna prva pomoć i organizacija je na nuli, a apsolutno je nemoguće da mašinovođa nije primetio voz u tunelu kada ima produžena svetla.

Zeleznicar 40 godina

pre 11 godina

Najveci problemi se desavaju u dve dimenzije naseg zanimanja. Prva je signalizacija a druga podmazivanje skretnica. Signalizacija je sama po sebi nepouzdana jer radi na struju i desi se da izmedju Beograda i Beske dodje do nestanka struje u nekom selu. Otkazu sve rampe i lampe. Drugi problem je podmazivanje jer nemamo dovoljno lojiva i na tome se stedi vec 20 godina. Koliko puta smo mi radnici izdvajali od nase bedne plate pa trcali u gvozdjaru po mast pre nego sto voz dodje do skretnica. Najlakse je napadati zeljeznicare a putnike niko ne pita.

Dr Petrović

pre 11 godina

Za cenu JEDNOG od silnih Audija su mogli taj tunel da osvetle (čitaj: pozlate ) i da stave 2 repetitora da može mobilni da se koristi. Šta reći za nadležne, osim da su bljakavi, mozgovi im dlakavi.

duledudule

pre 11 godina

Ovo je drugi sudar vozova u tom istom tunelu.ista nesreća je bila pre 16, 17, možda i 20god..da se ispita ko je kriv za to a da se odgovorni kazne.nadam se da nema ozbiljnije povredjenih

djokica

pre 11 godina

ovo je za nepoverovati..
ovo je za Ginisa, jer..
ti vozovi " jure" celih 6 km/h.
pri toj brzini svako mora biti maksimalno skoncentrisan da ne bi doslo do nesrece..
ovo je totalni javasluk masinovodja.
657msSRAMOTA.

Deus

pre 11 godina

Em idu sporo em ih ima jako malo. Sta bi radila nasa vajna zeleznica da ima deset puta toliko polazaka i odlazaka i da su brzine tri puta vece?

bolje voz nego avion

pre 11 godina

zamišljam si emisiju Sekunde do katastrofe na Nationalu....
istražitelji otkrili da je prvi voz ostao bez goriva....
i sada traže misteriozni uzrok kako je do toga došlo
na kraju ispadne da je Miško trebao hitno 200 evra da plati struju pa je natočio manje od navedenog...a Miško nije imao para jer kasni plata , zato jer njgov gazda.....itd

MAx

pre 11 godina

Duz cele pruge postoje tzv. prostorni signali, semafor na svakih par km, kada ge voz prodje pali se crveno koje znaci STANI, a kada predje na sledecu sekciju na prvoj se pali se zuto koje znaci USPORI, tek kada je na trecoj sekciji ova prva se oslobadja u zeleno za punu brzinu.

Svarog

pre 11 godina

svi, od direktora do masinovodje na sud pa na biro za zaposljavanje. nesreca je sto nam je narod neuk. treba sad svi povredjeni da uzmu uverenja o povredama i na sud. pa da vidimo ko ce da plati ostete. ali vecina njih i ne zna da su osigurani i da ovo treba debelo da naplate.

ztp

pre 11 godina

Mene u opste ne cude ovakvi dogadjaji, hvala bogu pa nisu teze posledice. Sada je pravi trenutak da se izvrsi revizija kadrovske strukture na zeleznici. Da li Simonovic zna strukturu svojih zaposlenih? Kao drugo Sta ce na zeleznici psiholozi, defektolozi, profesori raznih struka, menadzeri sa kvazi fakulteta, itd. Meni je prosto neprijatno da kazem da radim na zeleznici, a po struci sam dipl. inz. Jedno je sigurno a to je da zeleznici nedostaje STRUCAN kadar, sa diplomama Saobtscajnog, Masinskog, itd fakultete. Simonovicu preduzmite nesto povodom kadrovske strukture!

Duci0167

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.
(ŽELEZNIČAR, 2. maj 2013 20:46)
Ti sigurno cistis skretnice na zeleznici. Dva voza ne mogu da se sudare ovako ako su ispravni signali!!!!! Ako iko zna sta je prostorni odsek itd. Nemojte lupetati! Sad ce sve lepo da se zataska. Pa i kod mene se sto puta defetktirala lokomotiva ali iza vas voz ne moze jer mu je na signalu crveno.

E svasta!

pre 11 godina

Da je tunel bio osvetljen, mozda bi ovaj primetio da voz stoji u tunelu pa bi na vreme poceo da koci, ali sta ces kad Srbija stedi elektricnu energiju, a ne ljudske zivote!

Dragoljub

pre 11 godina

Ugljen MONOKSID (CO) je otrovan gas, produkt nepotpunog sagorevanja. Ugljen DIOKSID (CO2) se moze naci u tunelima i bunarima. Gospodja Macura bi ovo trebala da zna...

Mateja Beljan

pre 11 godina

Bilo je do sada više zataškavanih ekcesnih situacija, a do sudara nije došlo zbog toga što na tim deonicama nije postojala krivina. Otpravnici verovatno ne vode dovoljno računa o bezbednosnim procedurama, koje, kada bi se strogo poštovale, garantuju bezbednost na pruzi. Sistem signala je dosta star, ali kvalitetan.

osa 1950

pre 11 godina

nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrplu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek.

@vladimir0710

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.

Dragutin

pre 11 godina

Odgovor za sve one koji pričaju o nekakvim svetlima u tunelu i tome kako voz nije na vreme primećen da stoji. Tunel celom dužinom ide malo ulevo tj blaga je krivina i apsolutno je nemoguće da se primeti voz koji stoji do nekih 50-ak metara od voza. A tih 50 metara nije dovoljno da se cela kompozicija zasutavi na vreme.

Limeni

pre 11 godina

Nadam se da nema poginulih i da su svi povredjeni na vreme zbrinuti.Zeleznicka infrastruktura je u katastrofalnom stanju i potrebna su mnogo veca ulaganja u svim oblastima zeleznickog prevoza da za par godina ne bi imali situaciju kao u Bangladesu ili nekoj drugoj zemlji treceg sveta u kojima su ovakvi dogadjaji skoro pa uobicajeni.

Petar Panin

pre 11 godina

Poštovanje, samo da Vas podsetim, sudar vozova na potpuno isti način u tunelu "Tošin bunar" desio se 1992. godine, kada je takođe bilo povređenih.

mikivrb

pre 11 godina

Citat..i dodavanje kupujte ruske vozove...ako je ovaj plavi sa slike, taj tip je odneo života...setimo se Crne Gore...ali uprava je odgovorna
"nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrolu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek."

jaPAJA

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana

stojke

pre 11 godina

Ista stvar se danas dogodila kao 1992 godine. Na istom mestu, ista situacija, na srecu danas bez zrtava. Valjda ce nego od nadleznih u zeleznicama priznati da na tom potezu postoji tehnicki problem!

realno

pre 11 godina

Zivim na Bezanijskoj kosi i tlo podrhtava od brzine kojom ti vozovi jurcaju u tunelu. Izgleda je jedino tu moguce povecati brzinu na nasim ultra brzim zeleznicama.

Ugroženi građanin

pre 11 godina

Koliko sam mogao da vidim na snimku STUDIJA B da je u sudaru učestvovao i elektromotorni voz. Podsetio bih samo da je početkom devedesetih u istom tunelu bio sudar kad je elektromotorni voz naleteo na vagone jer je lokomotiva bila u kvaru, pa su je odvojili od kompozicije da bi je zamenili drugom... Da li je ovo dan mrmota ili ne, prosudite sami.

Natalija Nikolić

pre 11 godina

Nismo u stanju ni ta dva ipo voza koja imamo da sa njima bezbedno upravljamo i to u 21 veku veku sofisticirane tehnike. Šta bi tek bilo da imamo na hiljade vozova?
Ps. Tako to izgleda u zemlji kada je sve politika i kad su sva kadrovska pitanja u rukama "izvršne vlasti". Struke i stručne procedure su žrtva bahate i neodgovorne politike koja je započela na Gazimestanu 1987g. i koja je sve stavila na “ratnu kartu”. A sada nam se to kao bumerang vraća u svakodnevnom životu.

Mirko

pre 11 godina

Sada je vec javna tajna da su ostavili lice koje nije strucno da radi sa skretnicama, pripravnika, a ostalo osoblje otislo negde da rostilja, jelte posto su praznici ! Ustaljena praksa u drzavnim firmama .

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji nebili se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

Divos

pre 11 godina

Надам се само да повреде повређених нису теже природе. У сваком случају потребно је извршити детаљну истрагу, пре свега установити узроке и све околности како је уопште могло доћи до ове несреће.
Наравно, свим повређеним желим брз и успешан опоравак.

Igor

pre 11 godina

"Nadlezni u zeleznici nisu stigli da reaguju" kriminalno 21 vek racunari mobilne komunikacije elektronika i u kucnom mikseru i usisivacu a kod nas reaguju nadlezni. Propast u najavi.

Milko

pre 11 godina

Do sudara vozova nije došlo zbog kvara na jednom od njih.
Razlog može biti ljudski faktor što je verovatnije ili istovremeni kvar na signalizaciji medjuprostornoj ili kolosečnoj, što je manje verovatno.

dule

pre 11 godina

@Darko Kg ne lupetaj,kako te nije sramota.Ne bi se zezao na račun povredjenih da je u vozu bio član tvoje porodice,nemaš obraza ni vaspitanja.

MUKNAVI

pre 11 godina

Cuti,dobro su prosli mogla je budaletina da posalje i treci voz pa sve na gomilu izgurano cetvrtim..ccc, ma...n im direktor pa nije ni cudo sto je nagurao pijane da pustaju vozove jedan na drugi... Ovde sam procitao komentar od Avijaticara..i ..bate mobilni ne sljaka u tunelu, nije tunel na "nebu" nego ispod zemlje, nema signala, jedino ako je postavljen, nije, repetitor-celija ...

Gojko

pre 11 godina

Vidim svi su strucnjaci a niko da spomene magnetizaciju sina i cinjenicu da se u svetu sine barem dva puta godisnje demagnetizuju dok kod nas to nije ucinjeno barem 50 godina.

Aca

pre 11 godina

Nije ovo prvi put da se sudare vozovi u ovom tunelu. Od proslog udesa otprilike mozda ima 10 godina, ali sigurno je da se od tada nista nije promenilo.

Analiticar 01

pre 11 godina

OPET taj Zemun...prvo gadjaju mladice po parku, i da krivac jos nije uhvacen, sada i nesrece na prugama, jos u tunelu...Strano i svakako neprimerno.Nadam se da su svi putnici dobro.Odgovorne u zatvor!! Dokle vise da trpimo ovakvo sto ???? Dragi ministri, vreme je da se iskazete.Da pomenemo i rupe na pitevima (posebno prut Prokuplje (Berilje) ka Brusu, Blacu ..Gde su do sada sleteli preko 200 vozaca pri 40 km/h a da NE POSTOJI upozorenje na putu da se radi o crnoj tacki ....

ŽELEZNIČAR

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.

Dragan

pre 11 godina

Ovo je čist primer neogovornosti i nestručnosti ljudi koji rade na Železnici, odgovorne treba krivično kazniti i dati im radno mesto za koje su školovani i stručni a ne da se ovakve stvari opet dešavaju. Sreća je da je ovo Srbija pa su vozovi spori inače bi bile većih posledica. Razmišljam tek kakav bi haos bio da je železnički saobraćaj nekoliko puta brži i masovniji kada su sad u ovoj situaciji ovo dozvolili.

Prota

pre 11 godina

gospodine Dragoljube, kako vi da znate da li u tunelu nesto gori i da li ima ugljen monoksida? nas sistem je nula! ne postoji nikakav plan za masovne nesrece. HITNA POMOC nikako nije smela ni trebala da ulazi u tunel! Teraju te ljude da rizikuju svoje zivote zasta nisu obuceni. Sramota za grad za drzavu za sve!

tanja b.

pre 11 godina

@(Vjekoslav, 2. maj 2013 18:28)
Pa ne bih bas rekla da je poznavanje nacina funkcionisanja zeleznickog sistema osnovni preduslov da se neko vozi vozom. To je kao kad bih ja rekla da je poznavanje fiziologije, anatomije i patologije osnovni preduslov da neko ode kod lekara.
S druge strane, slazem se da je glupo komentarisati tehnicke aspekte necega o cemu ljudi, objektivno, nemaju pojma. A to je ovde u Srbiji (a verovatno i van nje, ljudska glupost ne poznaje granice) omiljena aktivnost. Vest o ubistvu - svi postaju strucnjaci za forenzicku psihologu i kriminologiju. Tuzba - svi su pravnici. Nesreca - svi postaju saobracajni inzenjeri i mehanicari.

Znao sam

pre 11 godina

Eto, kažem ja, crna si Srbijo... Još jedna od strašnih stvari koje se dešavaju zbog Miloševića, ½devedesetih½, ratova, Memoranduma

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji ne bi li se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

gandra

pre 11 godina

Sačekajte rezultate zvanične istrage, a do tada se suzdržite od nepotrebnih komentara. Povredjenim putnicima želim brz oporavak. Pregledač kola iz Rume.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasno, od malena sam bio opsednut vozovima i, na iznenađenje prisutnih, tvrdio da nisam postao kompozitor bio bih mašinovođa. Noći koje sam provodio kod prijatelja koji su u podrumu imali velike table sa vozićima i danas smatram za najlepše trenutke bezbrižnosti nevine igrarije. Sećam se da sam se „zalepio” na izlog u Amsterdamu ugledavši repliku skupocene lokomotive.

PETER KELLER

pre 11 godina

Prica se o izbegnutnom pozaru i ovome i o onome, a nigde se ne vidi ni jedna slika ostecenog vagona ili lokomotive. Sigurno je bilo naglog kocenja i zaustavljanja usled dejstva sistema bezbednosti kolosecnih odseka, ali sistem je ipak odreagovao ako se nije popeo voz na voz.

jelena jsm

pre 11 godina

Ovo se moze nazvati "sreca u nesreci", ne sme covek ni da pomisli kakva se tragedija mogla desiti, dobro je da nema ljudskih zivota.

Psiholog

pre 11 godina

Alo, narode! Zivimo u 21 veku, ne u 18-om! Japanski vozovi levitiraju na koloseku, srpski i ostali vozovi se sudaraju vise nego automobili! Vec 10 godina postoji besplatan GPS a uredjaj kosta 30 evra, ima cigani prodaju na buvljaku, sutiraju tamo po pijaci. Manje-vise GPS, ali najobicnija elektronika koja je jeftinija od digitrona moze da signalizira da li je kolosek zauzet ili je iz neke stanice krenuo, prosao pa cak i gde se nalazi voz... A ove debeloguze i pašnjakate direktore ne samo da bih strpao u zatvor, vec bi ih stavio na elektricnu stolicu, zajedno sa ovim debelim iz vlade. Upropastise nam ovu planetu! Gori su od majmuna! Majmuni su barem vodili bezopasan, zdrav i produktivan zivot na ekoloski nacin! Ovima kompjuteri i tehnologija iz dupeta vire a sudaraju im se vozovi koji idu 40km/h! Ocaj i beda! Sad vise ni trotinet ne smes da vozis, mozes da upadnes u sahtu kojoj je ukraden poklopac... Toliko nam je bezbedan zivot!

dragan

pre 11 godina

A zar nije moglo da dok jedan voz u tunelu da drugi ima crveno svetlo sto aktivira uredjaj za automatsko kocenje voza? Nekad se nisu dozvoljavala dva voza na istoj sini tj tek kad jedan dodje u stanicu onaj iza moze da krene. Tako na sini izmedju stanica nemogu istovremeno biti dva voza. Zatim cim voz prodje signal aktivira crveni signal da nebi neko bio iza. Postoji mogucnost premostenja zastite al uz pismeno odobrenje. Inace sigurnosni sistem je iz '65g i nigde se ne koristi. Sad se vozovima upravlja preko GPRS kao kod kola, kamiona.

jaPAJA

pre 11 godina

Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako...

ne kazem da nije nego kritikujem nacin na koji jeste ova nesreca i ona koju si naveo svakako dokazuju da ima prostora za kritike,ovo jeste jedna vrsta zabiti ali ako ocekujes da svaki gradjanin treba da poznaje funkcionisanje zeleznickog saobracaja to neces naci ni u japanu tako da ogranicenja populacije koja pominjes dokazano je odavno da najograniceniji ljudi misle da su samo oni pametni i to je vise tvoja licna stvar.Da je elektricni voz ostao bez goriva to je i mene nasmejalo ali moze biti da je imao kvara na troli pa je ostao bez elektricne energije ali zasto bi neko ispao ogranicen zato sto to ne zna jer nije obavezan da zna narocito osim novinara rts a ali to je vec poznata stvar kada su njihove ingerencije u pitanju.Ako si vec raspolozen da poucis nekoga o necemu sto mozda poznajes bolje od vecine ne vredjaj ljude jer niko nece ceniti tvoje znanje .Pozdrav.

Miroslav Ivić

pre 11 godina

Ovo je jedan od razloga zašto sam prvi put kročio u voz tek u 28-0j, u Holandiji. Svašta može čoveku da se desi u saobraćaju, ali je svakako veća verovatnoća da nešto krene naopako u starim i neodržavanim sistemima kao što je ŽS.
Ovih dana sam koristio autoput Beograd- Niš, u katastrofalnom stanju je. Mogu da zamislim kakvi su putni pravci u siromašnim regionima Srbije.

Zvonko

pre 11 godina

Sram vas bre bilo bando korumpirana! U zatvor direktora železnice, samo slučajno je prošlo bez žrtava! Ovaj što kaže da naš voz kroz tunel juri 100 na sat je smešan. Da li ste probali vozom do Novog Sada?

Vjekoslav

pre 11 godina

@jaPAJA

Ne pokusavam da vredjam tvoju inteligenciju ali poznavanje funkcionisanja zeleznickog sistema je osnovni preduslov da bi se gradjanin vozio vozom. Biti toliko iskljuciv i svaljivati krivicu na novinare je stvarno neukusno i nadam se da ces barem ponuditi izvinjenje.

dadara

pre 11 godina

Sreća u nesreći je što je pruga a i voz kod nas užasno spor, mada i u tunelu smanje brzinu...Što brži oporavak svih putnika želim!

Vozic

pre 11 godina

Kojih 100 na sat isao je maksimalno 20 da je isao brze ne verujem da bi ja sada ovo kucao. Hitnoj pomoci i ostalima je trebao 1 sat da dodju a iz voza nije bilo ni cime da se javi ni prve pomoci da se nesto zapalilo svi bi se pogusili.

Glasinac

pre 11 godina

Ovo čovek prosto ne može da poveruje. Pokvaren voz stoji u tunelu , drugi pun potnika naleće na njega. Pa zar je moguće da niko ne obavesti nadležne da je pokvaren voz u tunelu i da se spreči železnička nesreća. Samo zahvaljujuću spletu srećnih okolnosti nije bilo žrtava sa smrtnim ishodom. Pod hitno treba ispitati sve okolnosti i nadležne pozvati na odgovornost.

nebojsa korac

pre 11 godina

Da li se neko seca drame putnika na pruzi BG Bar negde posle Valjeva, zimus? Vagoni putnickog voza ostavljeni bez lokomotive i bez ikakvog objasnjenja zasto je to tako vise od 12 sati na temperaturi ispod nule. Putnici zvali policiju, hitnu pomoc itd. Odgovor je bio da nisu nadlezni. Sta je trebalo da se desi? Da neko zapali vagon da bi se narod ugrejao ili nesto drugo pa da nadlezni reaguju? Sve nesposobnjakovic do nesposobnjakovica. Kakva je organizacija u javnim preduzecima, dobro je da nema više incidenata i nesreća. Normalno da u železnici ima kvalitetnog i stručnog kadra, ali je ućutkan partijskim kabadahijama, kojima je posao u javnom preduzeću kao što je i železnica samo prolazna stanica bez ikakve odgovornosti. Dokle?

Милодан

pre 11 godina

Будући да сам радио као отправник возова и као возни диспечер на ТК прузи могу да наслутим шта је могући узрок овог ванредног догђаја. У сваком случају људски фактор је у питању, јер у случају квара на сигнално-сигурносним (СС) уређајима морају се од стране извршилаца, у овом случају машиновође и отправника возова односно, ако се саобраћајем управља "даљински", диспечера МОРАЈУ да се испоштују одређене процедуре. Лепо је то већ неко објаснио, могуће је у једном тренутку да буде два или више возова истог смера на истој прузи, односно, у конкретном случају, "десном" колосеку двоколосечне пруге, који се међусобно штите просторним сигналима те уколико је претходни воз стао због квара узастопни воз је, поштујући сигнализацију просторних сигнала, који штите просторне (блоковне) одсеке, морао стати иза претходног воза на просторном сигналу, који (ту нема дилеме) мора показивати сигнални знак "стој", једна црвена мирна светлост.
Е, сад, не знам како се у дотичном тунелу "контролишу" просторни одсеци, да ли путем шинских струјних кола или (што је обичај у тунелима) помоћу бројача осовина. Овај први систем је знанто поузданији. Сваки сигнал (улазни, излазни, просторни, заштитни) је опремљен (или би требало да буде) телефоном помоћу којих се учесници у саобраћају, у овом случају машиновођа и отправник возова, односно ТК диспечер, споразумевају.

cito

pre 11 godina

A jel voz imao letnje ili zimske gume? Zasto masinovodja nije obukao svetlosni prsluk i postavio trougao iza voza da upozori na opasnost???!!!

E svasta!

pre 11 godina

Da je tunel bio osvetljen, mozda bi ovaj primetio da voz stoji u tunelu pa bi na vreme poceo da koci, ali sta ces kad Srbija stedi elektricnu energiju, a ne ljudske zivote!

Bacvanin

pre 11 godina

Povredjenima sto brzi oporavak.
Iako ce sada krenuti lavina negativnih komentara, koji osudjuju Zeleznice, ali ma koliko Vam to cudno delovalo, zeleznicki saobracaj je dosta bezbedan.
Saznati kako je doslo do ovoga.

djokica

pre 11 godina

ovo je za nepoverovati..
ovo je za Ginisa, jer..
ti vozovi " jure" celih 6 km/h.
pri toj brzini svako mora biti maksimalno skoncentrisan da ne bi doslo do nesrece..
ovo je totalni javasluk masinovodja.
657msSRAMOTA.

Andjela

pre 11 godina

E ovo je za ne poverovati! Sa toliko "razvijenim" zeleznickim saobracajem
da se dogodi sudar dva voza... to je dogadjaj kao da su ugledali veverice
na Mesecu.

Jedina sreca je sto se nasi vozovi ne krecu brzinama vecim od 40km/h,
ta da se verujem da niko nije teze povredjen.

Kako bi bilo da imamo stotine vozova koji se krecu prosecnim brzinama
od 130 km/h, a mogu da razviju i preko 300km/h?

Ne smem ni da zamislim tu situaciju!

Miroslav Ivić

pre 11 godina

Ovo je jedan od razloga zašto sam prvi put kročio u voz tek u 28-0j, u Holandiji. Svašta može čoveku da se desi u saobraćaju, ali je svakako veća verovatnoća da nešto krene naopako u starim i neodržavanim sistemima kao što je ŽS.
Ovih dana sam koristio autoput Beograd- Niš, u katastrofalnom stanju je. Mogu da zamislim kakvi su putni pravci u siromašnim regionima Srbije.

ŽELEZNIČAR

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.

Ja bre

pre 11 godina

Daj bre sta je ovo sa Srbijom! Daj bre pazite ljudi malo kako vozite, hodate, kuda se penjete, pa svaki dan neka katastrofa! Ima nas jedva 7 miliona, natalitet nam je negativan, jedna smo od zemalja sa najstarijom populacijom na svetu... Daj bre malo koncentracije, malo vise respekta i odgovornosti i malo vise postovanja osnovnih zivotnih normi! Ko zunzare smo!

realno

pre 11 godina

Zivim na Bezanijskoj kosi i tlo podrhtava od brzine kojom ti vozovi jurcaju u tunelu. Izgleda je jedino tu moguce povecati brzinu na nasim ultra brzim zeleznicama.

@vladimir0710

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.

zm

pre 11 godina

Sled događaja je trebao biti:
1) Mašinoviđa konstatuje da je lokomotiva u kvaru i da stoji na pruzi.
2) Mašninovođa zove telefonom kontrolu železnica i saopštava kvar i tačnu poziciju voza (kilometar).
3) Kontrola zove mašinovođu drugog voza, koji je na istom pravcu, i obaveštava ga o situaciji.
4) Vozač drugog voza ili staje, ili prelazi na drugi kolosek - po mogućnosti.

Pošto se u državnim firmama svi izležavaju, greške ne kažnjavaju (recimo otkazom), a novac pumpa, dešavaju se ovakve stvari.

jaPAJA

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana

Buca Krtalic

pre 11 godina

Verovatno se desilo neko iskluznuce,kvar i sl. posto u tom tunelu postoje dva odvojena koloseka u suprotnim pravcima....nadam se da nema tesko povredjenih....

brze pruge srbistana

pre 11 godina

Nije ni čudo, jer oni između sebe komuniciraju sirenama. Kad bi im neko iz muzeja Nikole Tesle pozajmio neku komunikacionu opremu možda bi jedni druge mogli da upozore. Na moju nesreću živim skoro u centru Beograda pored pruge i ova čuda tehnologije se obavezno najavljuju sirenom pri ulasku u stanicu čak i posle ponoći, a čisto ironično (nemoćno) da obavestim da je 21. vek ušao u drugu deceniju.

Mila Lukovic

pre 11 godina

Ja sam bila u vozu koji je udario voz za Šid. Sramota je što u vozu nije bila adekvatna prva pomoć i organizacija je na nuli, a apsolutno je nemoguće da mašinovođa nije primetio voz u tunelu kada ima produžena svetla.

Znao sam

pre 11 godina

Eto, kažem ja, crna si Srbijo... Još jedna od strašnih stvari koje se dešavaju zbog Miloševića, ½devedesetih½, ratova, Memoranduma

Vjekoslav

pre 11 godina

@jaPAJA

Ne pokusavam da vredjam tvoju inteligenciju ali poznavanje funkcionisanja zeleznickog sistema je osnovni preduslov da bi se gradjanin vozio vozom. Biti toliko iskljuciv i svaljivati krivicu na novinare je stvarno neukusno i nadam se da ces barem ponuditi izvinjenje.

Svarog

pre 11 godina

svi, od direktora do masinovodje na sud pa na biro za zaposljavanje. nesreca je sto nam je narod neuk. treba sad svi povredjeni da uzmu uverenja o povredama i na sud. pa da vidimo ko ce da plati ostete. ali vecina njih i ne zna da su osigurani i da ovo treba debelo da naplate.

Caca

pre 11 godina

Cerka mi je bila u vozu,srecom nije fizicki povredjena.Rekla mi je da je hitnoj sluzbi trebalo sat vreman da dodje do lica mesta,ali da su reporteri svih medija bili u rekordnom roku na licu mesta dogadjaja.Zalosno!Mnogo toga je trulo u drzavi "Danskoj"!

M.

pre 11 godina

Na toj pruzi vozovi se kreću 100 na sat regularno (grad Beograd je platio obnovu pruge zbog uvođenja BG:voza za Batajnicu), a brzinama koje pominjete samo u slučaju žutog svetla, pa su vam komentari, bojim se, veoma netačni. Deonica je, inače, savremeno opremljena, sa automatskim pružnim blokom (APB). Pada mi na um i mogućnost da se desila krađa delova ili kvar APB-uređaja, usled čega bi moralo odmah da bude uvedeno otpremanje vozova prema staničnom razmaku i maksimalna brzina od 30 kilometara na sat.
Sistem je, ipak, postavljen tako da ovakav sudar nikako ne sme da se dogodi.
Eto još jednog pokazatelja rasula u Zatvorenom akcionarskom društvu "Železnice Srbije", koje, izgleda, ulazi u novu fazu, opasu po živote putnika...

mikivrb

pre 11 godina

Citat..i dodavanje kupujte ruske vozove...ako je ovaj plavi sa slike, taj tip je odneo života...setimo se Crne Gore...ali uprava je odgovorna
"nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrolu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek."

Nenad, Skopje

pre 11 godina

Jedina korist sto su srpske pruge stare i spore je u tome sto vozovi ne mogu brzo da vode, pa kada dodje do ovakvih sudara zbog usporene brzine nema fatalnih posledica.

mare

pre 11 godina

Sada ce "National Geografic" da snimi dokumntarac o ovom spektakularnom sudaru dva voza, sa puno animacija iz razlicitih uglova i detaljnim analizama...

smederevac

pre 11 godina

Sta Vladu i ministre briga! Oni se voze sluzbenim vozilima i siguran sam tehnicki ispravnim,A narod? Voze se BUSOM malo malo oni se zapale, Voze se VOZOM sudaraju se, Idu peske PIJANI I BAHATI vozaci ih GAZE, A da se od grdnih ministara provere samo dvadesetak ziro racuna, MOGLI BI DA OBNOVE KOMPLETNU ZELEZNICU I CEO VOZNI PARK! Bitan je samo datum pa makar i istrebili pola nacije pola mrtve pola invalide da uvedu u EU.

M.

pre 11 godina

Zašto službenik stanice Novi Beograd nije prvo proverio da li je prva kompozicija stigla u stanicu Zemun, pa onda da pusti drugu. Jednostavni i laki operativni deo posla železničkih službenika (otpravnika vozova) i nauk za ubuduće da se ne ponovi.
(@vladimir0710, 2. maj 2013 15:44)

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!

Nemanja

pre 11 godina

Da se ovo dogodilo u Japanu, Francuskoj ili Nemačkoj, ostali bi samo dugmići, a kod nas samo lakše povrede. Još jedan dokaz visoke bezbednosti naše železnice.

Mirko

pre 11 godina

Sada je vec javna tajna da su ostavili lice koje nije strucno da radi sa skretnicama, pripravnika, a ostalo osoblje otislo negde da rostilja, jelte posto su praznici ! Ustaljena praksa u drzavnim firmama .

Djordje

pre 11 godina

To se zove "sustizanje".
Da rade i da se redovno održavaju signalno-sigurnosni sistemi (autostop) na pruzi i lokomotivama bilo bi nemoguće da se desi.
Mrkonjiću, Mrkonjiću...
Iliću, Iliću...
Sa vama nam je glava u torbi uvek.
Idite kući!
Nek dođu pametniji i mlađi.

jaPAJA

pre 11 godina

Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako...

ne kazem da nije nego kritikujem nacin na koji jeste ova nesreca i ona koju si naveo svakako dokazuju da ima prostora za kritike,ovo jeste jedna vrsta zabiti ali ako ocekujes da svaki gradjanin treba da poznaje funkcionisanje zeleznickog saobracaja to neces naci ni u japanu tako da ogranicenja populacije koja pominjes dokazano je odavno da najograniceniji ljudi misle da su samo oni pametni i to je vise tvoja licna stvar.Da je elektricni voz ostao bez goriva to je i mene nasmejalo ali moze biti da je imao kvara na troli pa je ostao bez elektricne energije ali zasto bi neko ispao ogranicen zato sto to ne zna jer nije obavezan da zna narocito osim novinara rts a ali to je vec poznata stvar kada su njihove ingerencije u pitanju.Ako si vec raspolozen da poucis nekoga o necemu sto mozda poznajes bolje od vecine ne vredjaj ljude jer niko nece ceniti tvoje znanje .Pozdrav.

bolje voz nego avion

pre 11 godina

zamišljam si emisiju Sekunde do katastrofe na Nationalu....
istražitelji otkrili da je prvi voz ostao bez goriva....
i sada traže misteriozni uzrok kako je do toga došlo
na kraju ispadne da je Miško trebao hitno 200 evra da plati struju pa je natočio manje od navedenog...a Miško nije imao para jer kasni plata , zato jer njgov gazda.....itd

nesa

pre 11 godina

Zamislite kakvi tipovi rade u zeleznici kad je za direktora postavljen 11-ogodisnji bivsi udarac tockova sa diplomom stecenom preko noci i to u banjaluci. Cim su to uradili bilo mi je jasno da se nista dobro nece desiti u srbiji.E sad, zamislite da je frekvencija saobracaja veca nego danas,a pruge brze.Ja nesmem da zamislim.Vazno je da nema poginulih i da opet nista necemo nauciti iz ovog slucaja.

Analiticar 01

pre 11 godina

OPET taj Zemun...prvo gadjaju mladice po parku, i da krivac jos nije uhvacen, sada i nesrece na prugama, jos u tunelu...Strano i svakako neprimerno.Nadam se da su svi putnici dobro.Odgovorne u zatvor!! Dokle vise da trpimo ovakvo sto ???? Dragi ministri, vreme je da se iskazete.Da pomenemo i rupe na pitevima (posebno prut Prokuplje (Berilje) ka Brusu, Blacu ..Gde su do sada sleteli preko 200 vozaca pri 40 km/h a da NE POSTOJI upozorenje na putu da se radi o crnoj tacki ....

osa 1950

pre 11 godina

nikako "brze"pruge u srbiji jer otpravnici vozova nece ih videti kad projure a kamoli da imaju kontrplu nad njima.da se vrate "PARNE" lokomotive jer ce biti sigurnije u voznji.srbijo sretan ulazak u 19 vek.

RF

pre 11 godina

Pa kad su "strucni" ljudi iz zeleznice srbije poput Maje Nikolic zauzeti ucescem u velikom bratu. A pravi saobracajni inzenjeri su nazalost bez posla. Ma kakvi mobilni telefoni? Postoje ozbiljni komunikacioni sistemi koji kontrolisu kretanje vozova, samo sto "strucni" ne umeju da ih koriste.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasno, od malena sam bio opsednut vozovima i, na iznenađenje prisutnih, tvrdio da nisam postao kompozitor bio bih mašinovođa. Noći koje sam provodio kod prijatelja koji su u podrumu imali velike table sa vozićima i danas smatram za najlepše trenutke bezbrižnosti nevine igrarije. Sećam se da sam se „zalepio” na izlog u Amsterdamu ugledavši repliku skupocene lokomotive.

Aleksandar G.

pre 11 godina

Slika i prilika srpskih železnica u 21. veku.
Dovoljno je samo videti da na ulazu u krug Beogradskog sajma (najveće sajamske institucije u regionu) železnička rampa, koju moraju da prođu svi koji ulaze na sajam, funkcioniše tako što dežurni radnik železnice RAMPU PODIŽE I SPUSTA RUČNO, MOTALICOM (čegrtaljkom, ili kako se to već zove)! Ništa automatika, ništa elektromotor. Sve ručno, bato! Poslednja reč tehnike.

ztp

pre 11 godina

Mene u opste ne cude ovakvi dogadjaji, hvala bogu pa nisu teze posledice. Sada je pravi trenutak da se izvrsi revizija kadrovske strukture na zeleznici. Da li Simonovic zna strukturu svojih zaposlenih? Kao drugo Sta ce na zeleznici psiholozi, defektolozi, profesori raznih struka, menadzeri sa kvazi fakulteta, itd. Meni je prosto neprijatno da kazem da radim na zeleznici, a po struci sam dipl. inz. Jedno je sigurno a to je da zeleznici nedostaje STRUCAN kadar, sa diplomama Saobtscajnog, Masinskog, itd fakultete. Simonovicu preduzmite nesto povodom kadrovske strukture!

Prota

pre 11 godina

gospodine Dragoljube, kako vi da znate da li u tunelu nesto gori i da li ima ugljen monoksida? nas sistem je nula! ne postoji nikakav plan za masovne nesrece. HITNA POMOC nikako nije smela ni trebala da ulazi u tunel! Teraju te ljude da rizikuju svoje zivote zasta nisu obuceni. Sramota za grad za drzavu za sve!

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji ne bi li se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

dragan

pre 11 godina

A zar nije moglo da dok jedan voz u tunelu da drugi ima crveno svetlo sto aktivira uredjaj za automatsko kocenje voza? Nekad se nisu dozvoljavala dva voza na istoj sini tj tek kad jedan dodje u stanicu onaj iza moze da krene. Tako na sini izmedju stanica nemogu istovremeno biti dva voza. Zatim cim voz prodje signal aktivira crveni signal da nebi neko bio iza. Postoji mogucnost premostenja zastite al uz pismeno odobrenje. Inace sigurnosni sistem je iz '65g i nigde se ne koristi. Sad se vozovima upravlja preko GPRS kao kod kola, kamiona.

Mateja Beljan

pre 11 godina

Bilo je do sada više zataškavanih ekcesnih situacija, a do sudara nije došlo zbog toga što na tim deonicama nije postojala krivina. Otpravnici verovatno ne vode dovoljno računa o bezbednosnim procedurama, koje, kada bi se strogo poštovale, garantuju bezbednost na pruzi. Sistem signala je dosta star, ali kvalitetan.

М.

pre 11 godina

Dva voza mogu biti u istom tunelu u isto vreme, reč je o modernoj dvokolosečnoj pruzi koja je izdeljena na blokove i koja omogućava interval sleđenja vozova od oko 3 minuta. Dakle, kapacitet tog tunela je oko 40 vozova na sat, ukupno u oba smera. Signalizacija (koja mora biti ispravna, inače se uvodi drugačiji i mnogo stroži režim vožnje) omogućava da se ovakav sudar (sustizanje) nikada ne desi, jer je na ulaznom signalu pred blokom u kojem je bio zaustavljen pokvareni voz morao da bude crveni signal. Mašinovođa drugog voza verovatno nije poštovao signalni pravilnik i to je, gotovo izvesno, osnovni uzrok nesreće.

Redosled prioriteta

pre 11 godina

Neverovatno u kojoj meri Srbi ne umeju da razdvoje bitno od nebitnog! Mislim ovo je bilo samo malo "cukanje" u tunelu usred mraka, a nema cak ni mrtvih...
Nego, obavestite vi nas kako je prosao najnoviji koncert Mrkine Ane i kako napreduju Veljina klinika i put do nje?
Eto, to je bitno, a ne ova "sitnica"!!!

Natalija Nikolić

pre 11 godina

Nismo u stanju ni ta dva ipo voza koja imamo da sa njima bezbedno upravljamo i to u 21 veku veku sofisticirane tehnike. Šta bi tek bilo da imamo na hiljade vozova?
Ps. Tako to izgleda u zemlji kada je sve politika i kad su sva kadrovska pitanja u rukama "izvršne vlasti". Struke i stručne procedure su žrtva bahate i neodgovorne politike koja je započela na Gazimestanu 1987g. i koja je sve stavila na “ratnu kartu”. A sada nam se to kao bumerang vraća u svakodnevnom životu.

Dragoljub

pre 11 godina

Ugljen MONOKSID (CO) je otrovan gas, produkt nepotpunog sagorevanja. Ugljen DIOKSID (CO2) se moze naci u tunelima i bunarima. Gospodja Macura bi ovo trebala da zna...

Dragan

pre 11 godina

Ovo je čist primer neogovornosti i nestručnosti ljudi koji rade na Železnici, odgovorne treba krivično kazniti i dati im radno mesto za koje su školovani i stručni a ne da se ovakve stvari opet dešavaju. Sreća je da je ovo Srbija pa su vozovi spori inače bi bile većih posledica. Razmišljam tek kakav bi haos bio da je železnički saobraćaj nekoliko puta brži i masovniji kada su sad u ovoj situaciji ovo dozvolili.

neko_iz_mase

pre 11 godina

Vidim mnogi od vas se voze vozom redovno pa lupaju gluposti... Na toj deonici je brzina 100 km/h a ne 30 km/h posto je deonica popravljena. Tu signali nisu ispravni a za to bih ja lepo direktora u zatvor jer ga nije sramota da ima toliku platu a ne moze da izdvoji pare za signalnu sijalicu. Naravno da ce da kaze kako on ne moze sve da zna... Ovo nije od juce pa da se ne zna... Nije ovo jedini slucaj kada je voz udario drugi od nazad samo sto se za ostale taji nebili se uzburkala javnost... Signali idealno rade samo na 15-20 stepeni celzijusovih sve iznad ili ispod sve poludi nastaje citav haos, pa na to dodajte i imbecile koji razbijaju betonski blok od 2 tone da bi dosli do mozda 2kg bakra a nasa policija navodno ne moze da ih pronadje... Cuj kao da kradu zemlju pa ne mozes provaliti ko je jer svi imaju neke veze sa zemljom, ako nista drugo gaze je... Ovo vam je uvertira za prodaju Zeleznice rusima... Jadni li smo i bedni kada se njima darujemo...

Igor

pre 11 godina

"Nadlezni u zeleznici nisu stigli da reaguju" kriminalno 21 vek racunari mobilne komunikacije elektronika i u kucnom mikseru i usisivacu a kod nas reaguju nadlezni. Propast u najavi.

Duci0167

pre 11 godina

Apsolutne bezbednosti u saobraćaju nema. Ovakvi slučajevi se dešavaju svuda po svetu i u mnogo razvijenijim zemljama. Čitajući komentare neverovatno koliko ljudi ne zna ni elementarne stvari o funkcionisanju železničkog saobraćaja.
(ŽELEZNIČAR, 2. maj 2013 20:46)
Ti sigurno cistis skretnice na zeleznici. Dva voza ne mogu da se sudare ovako ako su ispravni signali!!!!! Ako iko zna sta je prostorni odsek itd. Nemojte lupetati! Sad ce sve lepo da se zataska. Pa i kod mene se sto puta defetktirala lokomotiva ali iza vas voz ne moze jer mu je na signalu crveno.

gandra

pre 11 godina

Sačekajte rezultate zvanične istrage, a do tada se suzdržite od nepotrebnih komentara. Povredjenim putnicima želim brz oporavak. Pregledač kola iz Rume.

dadara

pre 11 godina

Sreća u nesreći je što je pruga a i voz kod nas užasno spor, mada i u tunelu smanje brzinu...Što brži oporavak svih putnika želim!

Deus

pre 11 godina

Em idu sporo em ih ima jako malo. Sta bi radila nasa vajna zeleznica da ima deset puta toliko polazaka i odlazaka i da su brzine tri puta vece?

Pantograf

pre 11 godina

Službenik stanice Novi Beograd to ne radi, jer je pruga automatizovana i omogućava da se između dve stanice nalazi više vozova.
Ljudi, ne pišite o stvarima u koje se uopšte ne razumete!
(M., 2. maj 2013 15:58)
U al je automatizovana
(jaPAJA, 2. maj 2013 16:17)


Ako ti kažeš da nije, onda je verovatno tako.
Ali, ne čudim se komentatorima; kad čujem na javnom servisu da je električni voz "ostao bez goriva" (?), ili negde drugde formulaciju da se "voz pokvario, pa službenici železnice nisu stigli da reaguju" (?!), jasno mi je kolika je ovo zabit, koju čine pre svega ograničeni ljudi pa onda sve drugo. Dakle, kad ne znaš, pitaj onog ko zna. Kakvo svetlo u tunelu, kakvi mobilni telefoni, kakvi crni otpravnici... Pre nekoliko meseci, momak je poginuo na stanici Tošin bunar, jer ga je voz vukao, a nije smeo da krene dok se ne zatvore vrata. I, šta je bilo s tim? Recite nam sektorski novinari, jeste li ispratili slučaj!

Da dodam: Preduzeće "Železnice Srbije" delendam esse!

tanja b.

pre 11 godina

@(Vjekoslav, 2. maj 2013 18:28)
Pa ne bih bas rekla da je poznavanje nacina funkcionisanja zeleznickog sistema osnovni preduslov da se neko vozi vozom. To je kao kad bih ja rekla da je poznavanje fiziologije, anatomije i patologije osnovni preduslov da neko ode kod lekara.
S druge strane, slazem se da je glupo komentarisati tehnicke aspekte necega o cemu ljudi, objektivno, nemaju pojma. A to je ovde u Srbiji (a verovatno i van nje, ljudska glupost ne poznaje granice) omiljena aktivnost. Vest o ubistvu - svi postaju strucnjaci za forenzicku psihologu i kriminologiju. Tuzba - svi su pravnici. Nesreca - svi postaju saobracajni inzenjeri i mehanicari.

del.vz

pre 11 godina

Povredjenima želim brz oporavak, a od raspale i opljačkane srpske železnice ništa normalno se ne može ni očekivati. Savet za sve povredjene da tuže železnicu radi nadoknade nematerijalne štete!

Mateja Beljan

pre 11 godina

Ne varajte se da su brzine male, vozovi izmedju NBG i Zemuna idu i preko 100 kilometara na čas. Ta krivina je pred signalom, pa je brzina u njoj obično nešto manja

Milko

pre 11 godina

Do sudara vozova nije došlo zbog kvara na jednom od njih.
Razlog može biti ljudski faktor što je verovatnije ili istovremeni kvar na signalizaciji medjuprostornoj ili kolosečnoj, što je manje verovatno.

Zeleznicar 40 godina

pre 11 godina

Najveci problemi se desavaju u dve dimenzije naseg zanimanja. Prva je signalizacija a druga podmazivanje skretnica. Signalizacija je sama po sebi nepouzdana jer radi na struju i desi se da izmedju Beograda i Beske dodje do nestanka struje u nekom selu. Otkazu sve rampe i lampe. Drugi problem je podmazivanje jer nemamo dovoljno lojiva i na tome se stedi vec 20 godina. Koliko puta smo mi radnici izdvajali od nase bedne plate pa trcali u gvozdjaru po mast pre nego sto voz dodje do skretnica. Najlakse je napadati zeljeznicare a putnike niko ne pita.

Dragutin

pre 11 godina

Odgovor za sve one koji pričaju o nekakvim svetlima u tunelu i tome kako voz nije na vreme primećen da stoji. Tunel celom dužinom ide malo ulevo tj blaga je krivina i apsolutno je nemoguće da se primeti voz koji stoji do nekih 50-ak metara od voza. A tih 50 metara nije dovoljno da se cela kompozicija zasutavi na vreme.

Zelvozac

pre 11 godina

Upravo videh tragove ostecenja na lokomotivi ruske garniture. Ja radim u jednoj firmi koja se bavi remontom vagona po meni i po ovome sto se vidi na slici vise se radi o incidentu nego o ozbiljnom sudaru jer ni stakla nisu ispala iz lezista i ima samo minimalna ulegnuca sto govori da su kola isla minimalnom brzinom ili je kocenje izvedeno perfektno pravovremeno.U svojoj karijeri sam video isti tip garniture koja je na prelazu udarila u kamion i ostecenje na prednjoj strani je bilo dosta dramaticnije.Ovo vise lici na udar odbacenog vagona tj gurnutog i pod inercijom tako da hvala Bogu vest je vise senzacija nego dogadjaj ali i tako mali udar je izuzetno dramatican za putnike pa se nadam da ce ljudi koji su bili u njemu brzo pregurati svoje traume i povrede.Mi iz odrzavanja se uvek trudimo da svaku garnituru koja dodje do nas opremimo dobrim kocenjem kako bi se ovakve situacije sto bolje predupredile uprkos situaciji u kakvoj se nalazimo.Zelim sve najbolje ucesnisnicima u ovom nemilom dogadjaju.Masinovodja je svakako bio heroj ovog incidenta nadam se da je ostao nepovredjen upravo zato sto bas masinovodje u svakom sudaru su uglavnom prve zrtve.Puno pozdrava.

Dr Petrović

pre 11 godina

Za cenu JEDNOG od silnih Audija su mogli taj tunel da osvetle (čitaj: pozlate ) i da stave 2 repetitora da može mobilni da se koristi. Šta reći za nadležne, osim da su bljakavi, mozgovi im dlakavi.

dule

pre 11 godina

@Darko Kg ne lupetaj,kako te nije sramota.Ne bi se zezao na račun povredjenih da je u vozu bio član tvoje porodice,nemaš obraza ni vaspitanja.

Psiholog

pre 11 godina

Alo, narode! Zivimo u 21 veku, ne u 18-om! Japanski vozovi levitiraju na koloseku, srpski i ostali vozovi se sudaraju vise nego automobili! Vec 10 godina postoji besplatan GPS a uredjaj kosta 30 evra, ima cigani prodaju na buvljaku, sutiraju tamo po pijaci. Manje-vise GPS, ali najobicnija elektronika koja je jeftinija od digitrona moze da signalizira da li je kolosek zauzet ili je iz neke stanice krenuo, prosao pa cak i gde se nalazi voz... A ove debeloguze i pašnjakate direktore ne samo da bih strpao u zatvor, vec bi ih stavio na elektricnu stolicu, zajedno sa ovim debelim iz vlade. Upropastise nam ovu planetu! Gori su od majmuna! Majmuni su barem vodili bezopasan, zdrav i produktivan zivot na ekoloski nacin! Ovima kompjuteri i tehnologija iz dupeta vire a sudaraju im se vozovi koji idu 40km/h! Ocaj i beda! Sad vise ni trotinet ne smes da vozis, mozes da upadnes u sahtu kojoj je ukraden poklopac... Toliko nam je bezbedan zivot!

cito

pre 11 godina

A jel voz imao letnje ili zimske gume? Zasto masinovodja nije obukao svetlosni prsluk i postavio trougao iza voza da upozori na opasnost???!!!

Milica Tosic

pre 11 godina

Vec sam sudar vozova je strasan, a jos u tunelu!
Nadam se da su samo lakse povrede u pitanju, a ne zelim ni da zamislim strah koji su pretrpeli.

Divos

pre 11 godina

Надам се само да повреде повређених нису теже природе. У сваком случају потребно је извршити детаљну истрагу, пре свега установити узроке и све околности како је уопште могло доћи до ове несреће.
Наравно, свим повређеним желим брз и успешан опоравак.

zeleznicar

pre 11 godina

sreća u nesreći je da je naleteo voz koji ima stajanje u tošinom bunaru pa nije stigao da ubrza. ta pruga je pre dve godine rekonstruisana i vozovi koji nemaju stajanje u tošinom bunaru (međunarodni i poslovni) uleću u tunel sa 100km/h. ne smem ni da zamislim šta bi bilo da je drugi voz naleteo u tunelu sa 100 km/h na pokvareni...
...a razlog nesreće je gotovo 99% greška u signalizaciji koja se dešava zbog kradljivaca opreme sa ž. pruga koji posle to preprodaju kao staro gvožđe. njih i kad uhvate puštaju na slobodu i eto šta se dešava...to se u normalnim državama tretira kao diverzija, kao teroristički napad, a kod nas dok se ne desi neka strašna nesreća kakva se mogla desiti danas niko se neće opametiti...

Zvonko

pre 11 godina

Sram vas bre bilo bando korumpirana! U zatvor direktora železnice, samo slučajno je prošlo bez žrtava! Ovaj što kaže da naš voz kroz tunel juri 100 na sat je smešan. Da li ste probali vozom do Novog Sada?

duledudule

pre 11 godina

Ovo je drugi sudar vozova u tom istom tunelu.ista nesreća je bila pre 16, 17, možda i 20god..da se ispita ko je kriv za to a da se odgovorni kazne.nadam se da nema ozbiljnije povredjenih

MAx

pre 11 godina

Duz cele pruge postoje tzv. prostorni signali, semafor na svakih par km, kada ge voz prodje pali se crveno koje znaci STANI, a kada predje na sledecu sekciju na prvoj se pali se zuto koje znaci USPORI, tek kada je na trecoj sekciji ova prva se oslobadja u zeleno za punu brzinu.

MUKNAVI

pre 11 godina

Cuti,dobro su prosli mogla je budaletina da posalje i treci voz pa sve na gomilu izgurano cetvrtim..ccc, ma...n im direktor pa nije ni cudo sto je nagurao pijane da pustaju vozove jedan na drugi... Ovde sam procitao komentar od Avijaticara..i ..bate mobilni ne sljaka u tunelu, nije tunel na "nebu" nego ispod zemlje, nema signala, jedino ako je postavljen, nije, repetitor-celija ...

stojke

pre 11 godina

Ista stvar se danas dogodila kao 1992 godine. Na istom mestu, ista situacija, na srecu danas bez zrtava. Valjda ce nego od nadleznih u zeleznicama priznati da na tom potezu postoji tehnicki problem!

nebojsa korac

pre 11 godina

Da li se neko seca drame putnika na pruzi BG Bar negde posle Valjeva, zimus? Vagoni putnickog voza ostavljeni bez lokomotive i bez ikakvog objasnjenja zasto je to tako vise od 12 sati na temperaturi ispod nule. Putnici zvali policiju, hitnu pomoc itd. Odgovor je bio da nisu nadlezni. Sta je trebalo da se desi? Da neko zapali vagon da bi se narod ugrejao ili nesto drugo pa da nadlezni reaguju? Sve nesposobnjakovic do nesposobnjakovica. Kakva je organizacija u javnim preduzecima, dobro je da nema više incidenata i nesreća. Normalno da u železnici ima kvalitetnog i stručnog kadra, ali je ućutkan partijskim kabadahijama, kojima je posao u javnom preduzeću kao što je i železnica samo prolazna stanica bez ikakve odgovornosti. Dokle?

Limeni

pre 11 godina

Nadam se da nema poginulih i da su svi povredjeni na vreme zbrinuti.Zeleznicka infrastruktura je u katastrofalnom stanju i potrebna su mnogo veca ulaganja u svim oblastima zeleznickog prevoza da za par godina ne bi imali situaciju kao u Bangladesu ili nekoj drugoj zemlji treceg sveta u kojima su ovakvi dogadjaji skoro pa uobicajeni.

Goraja

pre 11 godina

Sta je bilo sa signalizacijom. Obzirom da je tu APB. Voz koji se pokvario stiti se crvenim signalom da drugi voz ne bi usao u njegov odsek? Da li je masinovodja drugog voza prevideo crveni signal? Sta je sa autostop uredjajem? Koji je pojam bio na tom signalu?
Zna li neko?

Ugroženi građanin

pre 11 godina

Koliko sam mogao da vidim na snimku STUDIJA B da je u sudaru učestvovao i elektromotorni voz. Podsetio bih samo da je početkom devedesetih u istom tunelu bio sudar kad je elektromotorni voz naleteo na vagone jer je lokomotiva bila u kvaru, pa su je odvojili od kompozicije da bi je zamenili drugom... Da li je ovo dan mrmota ili ne, prosudite sami.

PETER KELLER

pre 11 godina

Prica se o izbegnutnom pozaru i ovome i o onome, a nigde se ne vidi ni jedna slika ostecenog vagona ili lokomotive. Sigurno je bilo naglog kocenja i zaustavljanja usled dejstva sistema bezbednosti kolosecnih odseka, ali sistem je ipak odreagovao ako se nije popeo voz na voz.

Gojko

pre 11 godina

Vidim svi su strucnjaci a niko da spomene magnetizaciju sina i cinjenicu da se u svetu sine barem dva puta godisnje demagnetizuju dok kod nas to nije ucinjeno barem 50 godina.

Petar Panin

pre 11 godina

Poštovanje, samo da Vas podsetim, sudar vozova na potpuno isti način u tunelu "Tošin bunar" desio se 1992. godine, kada je takođe bilo povređenih.

Aca

pre 11 godina

Nije ovo prvi put da se sudare vozovi u ovom tunelu. Od proslog udesa otprilike mozda ima 10 godina, ali sigurno je da se od tada nista nije promenilo.

jelena jsm

pre 11 godina

Ovo se moze nazvati "sreca u nesreci", ne sme covek ni da pomisli kakva se tragedija mogla desiti, dobro je da nema ljudskih zivota.

Vozic

pre 11 godina

Kojih 100 na sat isao je maksimalno 20 da je isao brze ne verujem da bi ja sada ovo kucao. Hitnoj pomoci i ostalima je trebao 1 sat da dodju a iz voza nije bilo ni cime da se javi ni prve pomoci da se nesto zapalilo svi bi se pogusili.

Милодан

pre 11 godina

Будући да сам радио као отправник возова и као возни диспечер на ТК прузи могу да наслутим шта је могући узрок овог ванредног догђаја. У сваком случају људски фактор је у питању, јер у случају квара на сигнално-сигурносним (СС) уређајима морају се од стране извршилаца, у овом случају машиновође и отправника возова односно, ако се саобраћајем управља "даљински", диспечера МОРАЈУ да се испоштују одређене процедуре. Лепо је то већ неко објаснио, могуће је у једном тренутку да буде два или више возова истог смера на истој прузи, односно, у конкретном случају, "десном" колосеку двоколосечне пруге, који се међусобно штите просторним сигналима те уколико је претходни воз стао због квара узастопни воз је, поштујући сигнализацију просторних сигнала, који штите просторне (блоковне) одсеке, морао стати иза претходног воза на просторном сигналу, који (ту нема дилеме) мора показивати сигнални знак "стој", једна црвена мирна светлост.
Е, сад, не знам како се у дотичном тунелу "контролишу" просторни одсеци, да ли путем шинских струјних кола или (што је обичај у тунелима) помоћу бројача осовина. Овај први систем је знанто поузданији. Сваки сигнал (улазни, излазни, просторни, заштитни) је опремљен (или би требало да буде) телефоном помоћу којих се учесници у саобраћају, у овом случају машиновођа и отправник возова, односно ТК диспечер, споразумевају.

Glasinac

pre 11 godina

Ovo čovek prosto ne može da poveruje. Pokvaren voz stoji u tunelu , drugi pun potnika naleće na njega. Pa zar je moguće da niko ne obavesti nadležne da je pokvaren voz u tunelu i da se spreči železnička nesreća. Samo zahvaljujuću spletu srećnih okolnosti nije bilo žrtava sa smrtnim ishodom. Pod hitno treba ispitati sve okolnosti i nadležne pozvati na odgovornost.