Četvrtak, 28.03.2013.

10:17

Snimak zbog koga smo se zamislili

Fond B92 u saradnji s agencijom Sači i Sači osmislio spot "Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života" u borbi protiv porodičnog nasilja.

Izvor: B92

Snimak zbog koga smo se zamislili IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

srdačan pozdrav

pre 11 godina

Uz dužno poštovanje Tatjana, ne bih želeo da razočeram i oprostite ako grešim, ali čini mi se da niste razumeli neke detalje. Naime, ništa nije po vašem, već po uncle Sam-ovom, a vi ste samo uklopljene. Odatle privid vaše "prevelike današnje moći". Bez njega, kao velikog brata, vi prosto niste u mogućnosti da sprovedete "svoju volju". Kada je on vladao, tamo gde vlada i dok vlada, vi ste sprovodile "svoje", a istorija svedoči da je to po pravilu bilo na kraju pogubno - sumrak čovečanstva, propast civilizacija

Irodijada još sinovih glava ište - čovek se odriče večnog života zarad prolaznosti. pouka: Metropolis

Konkretne DONACIJE

pre 11 godina

Ja sam ZA akciju prikupljanja sredstava za SIGURNE KUCE !!! Pomozimo svi svojim prilozima i moze se realizovati jako brzo par kuca po Srbiji!!! Po najnovijim standardima i sa video nadzorom ! Dajte neki ziro racun i pocetak akcije ! Hvala

Jovana

pre 11 godina

@Hazar
Dakle da uvažimo mišljenja onih koji misle da su žene same krive kada budu prebijene ili ubijene, ili možda da uvažimo mišljenja onih koji smatraju da pokoji 'obrazovni' šamar nije na odmet? Čija tačno mišljenja treba uvažiti? Ne pravite se da se ovde radi o 'dva ekstrema' - postoji samo jedan ekstrem - oni koji čine nasilje u porodici i oni koji to opravdavaju na razne načine.

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!

Jedna devojka

pre 11 godina

Zanimljivi komentari:
"ja sam odmah znao da je kampanja, a ne istina"- bravo! idi sad kuci. Koga briga dal' si ti znao ili ne.
"zene drage, raspitajte se malo s kim se zabavljate. ne ulecite u vezu prerano"- kao da su samo glupe zene zrtve nasilja. nazalost, to nije istina
"ostavi ga ako te bije"- ah, otvorio si mi oci. kad bi bilo uvek tako jednostavno... a sta ako nemam gde da odem, sta ako me roditelji ne prihvataju nazad, sta ako me drustvo osudjuje sto ostavljam muza, sta ako ne zelim prihvatiti da sam napravila gresku, sta ako se plasim ostati sama, sta ako sma finansijski zavisna... nisu svi jaki dovoljno da se sami izbore sa svim ovim preprekama. Neki jesu, a nekima treba pomoc, drustva, svih nas.
i moj favorit:
"80% zena koje poznajem zele jake, grube muskarce"- ocigledno se kreces u pogresnim krugovima, druze

Podiznajem svesti o maltretiranju u porodica (zena, dece, muskaraca, roditelja) pomazemo svima onima koje nazlost jesu zrtve da razumeju da nisu jedini, da ne treba da ih bude sramota i da postoji neku ko ce im dati tih 5 ili 10 % snage koja im fali da odu.

Postoji li statistika sponzorusa u Srbiji?!

pre 11 godina

Covek joj radi od 7 do 18 sati 6 dana u nedelji,troje dece a za veceru konzerva jer eto"bolela je glava"dok dva puta mesecno se sastaje sa drugaricama gde im lik prodaje stvari iz seksi shopa a setnja gradom 4 puta nedeljno,cisto da vidi sta sve ima na popust!Sreo sam tu"damu"jednom pa mi rece da su je"udarila kuhinjska vrata" a vise puta me je zvala na kafu i da joj usput nesto"zasrafim"jer joj je"jako hitno potrebno"a nema ko!Kuca u haosu,deca neuhranjena i neuredna,muz slomljen i prljav od glave do pete ali ona planira ovde godine da ode na more,u Grcku!Kad se pusti niz ulicu,nema toga ko se za njom nebi krenuo!Utegnuto,zategnuto,namirisani,nasminkano,polu golo!

vera

pre 11 godina

@ Marta `73
Bravo sestro.Citam ona manekenka sto se smuvala sa dugogodisnjim robijasem,a on je nabijao na noz dok se nije umorio.
Otac napustio cerku,otisao i zasnovao drugu porodicu.Drustvo krivi jer eto setio se cerke.
Ona iz 48 sati svadba je karakteristican mazohista,sto je "malo lema".
Ja sam '99 upoznala nekog pandura ili sta li je vec bio,kad sam ugledala pistolj,jednostavno sam se zaledila i presekla kontakt.
Dovoljna je bila kafica,a ludak mi u zivotu takav ne treba.Bila je tu i drama ja cu ovome ovo,onome ono.
Mazohizam i neopreznost zenu pretvara u zrtvu,a ne muskarac da je pravi zrtvom.
Isto je i sa muskarcima mazohistima koje zene zlostavljaju,ali se o tome ne govori.Uz mazohizam idu najvece zrtve,a to su deca.
Oni postaju zrtve delovanjem svojih roditelja i to oba.

Napusten

pre 11 godina

Nikada je nisam udario. Ostavila me. Da je bar nasla drugoga. Jos je sama. Ja joj cak i finansijski pomazem. Zasto bih je tukao? Svako ima prava na svoj izbor. Da mi je tesko, jeste, ali, ide se dalje... Nasilnike treba medijski ocrniti, pa da vidimo da li ce ikada ijedna pristati da bude sa njim!

Tatjana

pre 11 godina

#Marta `73, 28. mart 2013 15:36
Slazem se sa tobom definitivno.
Dragi muskarci,u pravu ste,ali ce biti po nasem :-)
Nema potrebe da slusate ove feministicke pokrete koje su 99% lezbo.
Evo praktican primer:Zena izbola muza nozem,ali to nije dovoljno pa ga je istranzirala odsekavsi mu mrtvog glavu,pa udove,trup. http://www.alo.rs/vesti/hronika/muza-isekla-na-delove-i-spalila/14415

Neko je pomenuo psihicko zlostavljanje koja dovodi u poziciju afekta.Upravo razlozi psihickog zlostavljanja dovodi do nasilja u ovom slucaju su uloge obrnute,ali mi zene ruku na srce znamo da zaverglamo.
Ja nemam pojma sta je nasilje u porodici,takvog sam magarca odabrala,a ne morza alfu.
Tu ima i ono da se muskarci i zene sjedinjavaju u brak,a nije im to sredina u kojoj plivaju.Skloniji su svom polu,sa raznim prikrivenim fetishima(taboo)koji eskaliraju extremnim nasiljem zbog neispunjenosti i ostvarenosti samo zato sto drustvo nesto smatra nemoralnim.
A naj dominantniji faktor jesu finansije i egzistencija,koji je po meni najjaci faktor,ostalo su usputni trenuci

Podunavac

pre 11 godina

Hah nikad ne bi rekao da je vasa kampanja, na vasem sajtu sam i pratio vest. Svaka cast za kampanju ovo je dobro, dobro osmisljeno da se skrene paznja jer zapravo to i jeste VELIKA ISTINA, a ne neki marketing jer vidim da ljudi pojam nemaju sta pisu. Izgleda da mnogi ovde zele da vide stvarne povrede, pravih zlostavljenih zena, pa su ako ljuti sto su "prevareni". Ljudi bolje da ne vidite istinitu pricu! Mnogo je gora!
Meni je reci cu bilo cudno kako devojku ama bas niko nije prepoznao kako niko nije rekao to je ta i ta, mislim od nas komentatora, bar bi valjda neko prepoznao skolsku drugaricu ili rodjaku, a ustvari niste objavljivali te komentare predpostavljam? Bilo mi je cudno da ni policija ne moze da je indetifikuje. SVAKA CAST B92!!

Vanja

pre 11 godina

Jao,jaooo... Koliko neko mora da bude ogranicen pa da uopšte polemise o tome kako je i zašto je ovo samo reklama??? Pa prvi put kada su pustili snimak,jasno je da je sminka jer kojij zlostavljenoj ženi bi bilo do slikanja 365 dana u godini??!!Ali poenta uopšte nije u tome. Iole inteligentna osoba je shvatila video kao upozorenje na nasilje nad ženama i to je ono bitno! Kako nije sramota one ljude koji pisu komentare tipa:"sada kada znam da je laz,ne verujem u ovo" ili "i muskarci su muceni"? Nasilje nad ženama i decom u srbiji je ogromno i kose samo ogluši o ovakve pozive i upozorenja,ne zaslužuje da bude čovek. Baš sam se iznervirala koliko tupavih i bezobraznih ljudi ima! Poenta je u nasilju,a ne u videu!!!!!!!!!!!

pobresita

pre 11 godina

taman sto se saznalo o cemu je rec, odma se i izgubila poenta:sto niste rekli da je kampanja, sto ste rekli, a sto nije neka zena koja je to prezivela, a sto ovo, a sto ono! ?! Nasilje u porodici ljudi, mozda i u vasem komsiluku!

Hazar

pre 11 godina

@maja
Draga moja, naslov mizoginiste(ženomrsca) se danas dobija vrlo lako. Nije potrebno da zapravo mrziš žene, dovoljno je da uputiš bilo kakvu reč kritike na račun ženskog roda i neka hronično uvređena feministkinja i eto...
Okaraktersati sve komentare koji se Vama ne sviđaju, kao ženomrzačke, je ružno, neodgovorno i najviše detinjasto, nedostojno odraslih osoba.
P.S. Biti liberalan ne znači biti bez mozga, pre svega znači uvažavanje drugog mišljenja ma koliko se to nama ne dopadalo. Pozdrav.

Washington

pre 11 godina

Ne mogu da razumem zasto ljudima uvek nesto smeta? Nasilje nad zenama je uvek bio problem i treba o tome da se razgovara, da se pomogne ako ikako moze. Kakve veze ima to sto je ovaj spot ocigledno izreziran!? Koga briga? Celu poentu ste promasili.

Boban

pre 11 godina

@maja: visi nivo obrazovanja nije garancije da je covek normalan... nazalost, biju i doktori i advokati, jos kako samo... a ima i neobrazovanih ljudi koji su fini i ne bi mrava zgazili, svoju zenu gledaju kao Boga.

Srbijo, zemljo primitivaca

pre 11 godina

Meni nikako nisu jasni komentatori (vrlo cesti na b92) koji pricaju o tome kako zene hoce samo neke opasne momke, pare, kako se sluze izgledom da dobiju ono sto zele i slicno. Ja sam zensko, i poznajem mnooogo zena, i mojih godina (rane dvadesete) i starijih. I ne poznajem ni jednu jedinu koja je sa nekim opasnim momkom ili koja je sponzorusa. Sve zavrsavaju fakultet ili su ga zavrsile, zaposlene su i, koliko je to moguce sa platom u Srbiji, finansijski samostalne. One koje imaju muza ili momka su sa nekim slicnim sebi, dakle normalnom, kulturnom osobom bez krivicnog dosijea.Medju ljudima sa kojima se ja druzim se sponzoruse i njihovi maloumni momci, kada se spominju, uglavnom predmet podsmeha, a ne aspiracija. Neke zene koje poznajem su manje, neke i vise lepe, sto naravno ima svojih prednosti, ali nijedna od njih ne koristi svoju lepotu na neke perfidne nacine. Jednostavno, krecem se medju normalnim svetom. Ono sto mi nije jasno je gde pomenuti komentatori nalaze te svoje "prosecne" devojke koje vole lose momke i koje za njih nisu zainteresovane. Verovatno na splavovima ili tako negde, a onda se iznenade sto su sponzoruse. Sto ustvari vise govori o njihovom ukusu za zene nego o zenama samim. A sto je najsmesnije svi se zale kako su oni divni, ali ih bezdusne zene ignorisu. U stvarnosti im je verovatno ideal zenske lepote Karleusa, a normalne devojke su im previse obicne, a onda se osecaju inferiorno kad te njihove sponzoruse izaberu sebi odgovarajuceg krimosa umesto njih.

maja

pre 11 godina

Komentari,a narocito oni muski su slika i prilika kako nasi muskarci razmisljaju.I kako onda da bude bolje..Na par normalnih komentara o tome kako treba bezati od nasilnih muskaraca stavljeni su minusi.I gotovo svi muskarci(cast izuzecima)odgovornost za batine prebacuju na zene(same su krive jer eto nisu odabrale vas "fine" nego neke druge isto tako "fine" ).Pitam se da li biste tako razmisljali da je prebijena zena vasa
sestra ili cerka.Sramite se...Nije ni cudo sto je Srbija na prvom mestu po broju mizogonista(muskaraca koje mrze zene)...I znate sta je najinteresantnije-podrazumeva se(al izgleda pogresno)da na b92 sajt dolaze najobrazovaniji i najliberalniji ljudi i tu na njemu ostavljaju svoje komentare.A ja kazem-jadna li je nasa zemlja ukoliko su ovo najsvetliji primerci muskog roda..kakvi li su onda oni "losiji i primitivniji"...Ne verujem u ovakve kampanje,jer one nista nece promeniti u svesti primitivaca.Tu jedino pomaze zatvor i zestoko lupanje po dzepu..

bezmozga

pre 11 godina

@sa mozgom
Molim B92 za repliku. Žao mi je ako ste se prepoznali, gospodine sa mozgom. Nisam mislio na one koji nešto JESU uradili, nego na one koji NISU, ali su stalno "u kampanjama" i od toga lepo žive. No, kako bih mogao to da obrazložim u detalje, na manje od A4 strane, a da svi oni koji mogu da se zakače za svaku reč, budu zadovoljni? Teško. Pri tom, vi ne možete znati da li sam ja nešto uradio ili nisam, ali dajete sebi za pravo da ocenjujete moj učinak. Pozdrav vama i vešem mozgu.

panta rei

pre 11 godina

Spadam u zene koje nikada nisu bile zrtve porodicnog nasilja, niti su mu ikada prisustvovale, a tako ga se grozim. Skoro da ne mogu da zmislim nesto gore, nego nanositi bol onom koga navodno volis i o kome treba da brines
(u dobru i zlu, dok vas smrt ne razdvoji). Kada su deca u pitanju situacija postaje jos gora.
U mojoj maticnoj porodici vladali su odnosi ljubavi i postovanja, kako izmedju roditelja medjusobno, tako i izmedju roditelja i dece.
Zahvaljujuci spremnosti mog muza da razmotri i prihvati moje argumente protiv upotrebe batina u vaspitavanju dece, nasi sinovi su vaspitavani razgovorom, ljubavlju i licnim primerom. Postali su odrasli ljudi na mestu, za koje sam sigurna da u svojim buducim porodicama nece biti nasilni.(a i bolje bi im bilo)
Upravo zato, sto smatram da je kljucno prekinuti krug nasilja ( deca zrtve nasilja, ili deca koja prisustvuju nasilju nad majkom, najcesce postaju muskarci nasilnici, odnosno zene zrtve nasilja) pozdravljam i podrzavam ovakvu akciju.
ZA SMANJENJE NASILJA UOPSTE KLJUCNO JE ZAUSTAVI PORODICNO NASILJE NAD ZENAMA.
Ovu akciju ne treba prekidati, treba svakodnevno govoriti o tome, pisati, ohrabrivati zrtve, pritiskati institucije,
a svako od nas u svom mikro svetu mora da reaguje adekvatno, odnosno bez odlaganja PRIJAVI PORODICNO NASILJE U SIROJ PORODICI, ILI KOMSILUKU. To nije cinkarenje, to je ponekad pitanje zivota, ili smrti.

duda

pre 11 godina

Postovani, moju prijateljicu je nedavno napao covek sa kojim je bila u vezi samo 2 meseca i cim je videla da nesto nije u redu, raskinula je. On joj se nakon nekog vremena u sred noci pojavio ispred kuce i izudarao je iz cista mira. Otisla je u policiju da ga prijavi, ali su policajci bili toliko neprijatni i nezainteresovani da je to bilo strasno. Cak su pokusali da prebace krivicu na nju i otisli su iz njene kuce sa recenicom "Curo, ovo ti je za nauk". Ovo nije prvi primer da devojke bivaju dodatno zlostavljane od strane policije, koja bi trebalo da ih zastiti. Zasto bi nasilnici prestali sa sopstvenim ponasanjem kad znaju da im niko nista ne moze i nece da uradi. Mozemo mi da budemo svesni problema, ali dok god policija ne bude radila svoj posao kako treba, te devojke ce s pravom da nastave da cute i zive u strahu. A policiji i nasilnicimja u Srbiji cvetaju ruze.

Sajber Lejdi

pre 11 godina

Zli komentar Sajber Vanderlast ne tice se jezicke greske koja to nije - vest je potpuno gramaticki tacno napisana - nego njene ogromne frustracije sto to kada se ona sa svojih 10 drugarica uhvati u kolo i plese protiv nasilja na Trgu Republike, to proizvodi rezultat jednako efikasan u slucaju nasilja nad zenama kao i let beogradskih vrabaca u obliznjem parku. Njen "aktivizam" je hajka na sve na sta ona nije udarila svoj pecat - da su autori kampanje na pocetku doticnu ukljucili u akciju i pustili je da se svetu predstavi kao koautorka, sve bi bilo u redu. Dok se za zene i zenska pitanja budu brinule ovakve, zene ce izgledati kao ova u spotu.

kosmajac sale

pre 11 godina

@
(a o uzroku problema, 28. mart 2013 13:56)
meni su isto pricali kako sam dobar , kako je to lose. to je zato sto si u srbiji sve bolesno,okrenuto.dodjoh u usa oozenih se sa dobrom , lepom amerikankom ko ja je znala to da ceni.jos malo stize dete. bogu hvala da pobeze odatle gde lokalni dileri, siledzije uvek su bile glavne face i mamac za 90% devojaka

PREGOR

pre 11 godina

Postovane zene ovo pisem ovako bez ikakve ironije,pocnite da radite nesto sto ocigledno u Srbiji zene ne rade skoro uopste.Pocnite za ime Boga da pravite bolje izbore u zivotu,upotrebite tu vasu intuiciju za koju se tvrdi da je imate i pokusajte da prepoznate bolesnika u samom startu makar koliko sladak i divan bio prva 2 dana,obracajte paznju i na najsitnije detalje,bezrazlozne izlive besa u nastajanju i spasite svoju glavu na taj nacin.Jer pomoc samo sebi mozete da pruzite i ne ocekujte drustvo da vam pomogne jer je nezainteresovano.Jer u krajnjoj liniji nije vam pistolj bio uperen u glavu prilikom pocinjanja veze sa nekim.Malo se vise raspitajte o nekome o njegovoj istoriji i da elegantno nesto i ne pocnete sto moze da se izrodi u veliko zlo.Pamet u glavu kako se kaze.Jer ovo je previse,jednostavno ne ulazite u nesto u sta niste sigurne makar koliko sve delovalo bajno u prvo vreme.Prepoznajte signale za uzbunu i bezite glavom bez obzira jer takvi bolesnici nece dozvoliti da ih ostavite kada nadjete za shodno.

II

pre 11 godina

Najbolji su ovi sto tvrde da su zene same krive za nasilje koje trpe.
Bolesni izgovori.

A jos kad kazu da i muskarci trpe nasilje: pa da, trpe, ali sigurno ne vise nego zene, ma ni priblizno (sudeci po brojkama iz teksta).

A sta je sa decom, jesu li i ona kriva sto umru od batina?

Jelena

pre 11 godina

@ Sajber Vanderlast - Gurovićeva, ako joj je to devojačko prezime, odnosno ako je neudata. Gurovićka, ako joj je to muževljevo prezime. To je tako u srpskom jeziku. Zašto to Vas vredja je pitanje za drugu temu.

sa mozgom

pre 11 godina

@bezmozga

Pitas koliko su zaradili od video snimka? Pitas sta su ti mediji i dusebriznici uradili? Jesi mozda cuo za B92 fond i njihovu akciju "Sigurna kuca"? Evo ti link ako nisi: http://www.b92.net/sigurnakuca/

Na tvom mestu bi trebalo da budes srecan ako je i tvoj jedan klik doprineo da pomognes izgradnji sledece sigurne kuce, jer to je najmanje sto mozes da uradis ako vec neces da doniras novac u te svrhe sam.

Ali dzabe je to tebi pricati kad si ti i ovako bez mozga.

Marta `73

pre 11 godina

@АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ, 28. mart 2013 12:31 Uh,ti si se bas opekla o muskarca ili to saznajes iz stampe kao L opredeljena donosis zakljucke?
Ja imam muza koji je bajka,ali doslovce.Kad nam dodje zuta minuta samo se sklonimo jedno od drugo i cutimo.
Ti recimo imas jezicinu konfliktnu,a to vidim po komentaru.
ja recimo znam momenat kad treba da ga zavezem,jer nemam dovoljno y hromozoma,ali obrni,okreni uvek bude kako ja kazem.
Sa muskarcem moras znati,to je umetnost,a ako sebe osudis na robiju i logor to je tvoj problem,a ne problem drustva.
Kao i u poslu moras raditi i nauciti da plivas u kolektivu,naj blize sinhrono plivanje.Ako zaostajes ne mozes biti u timu.
PS.pre nego stupis u odnos moras dobro izuciti njega,njegovo okruzenje,njegovu porodicu.

Zoran

pre 11 godina

(prida, 28. mart 2013 10:38) Pa zato što je potrebno izazvati reakciju kako bi ljudi videli da postoje žene i deca koje muževi tuku ne 365 dana u godini, već godinama. Žalosno je što je nekome bitna istinitost priloga a ne poruka. A tim ženama, ne znam kako može biti gore od svakodnevnog maltretiranja.

miki

pre 11 godina

Kampanja i ideja su naravno odlicne, ali u isto vreme koristite ovaj problem i zrtve i za reklamu pomenutim markentiskim agencijama...bar je u tekstu potencirano....Malo je..."bljuc".

bezmozga

pre 11 godina

Strašno smo se zamislili. Mene je npr baš zainteresovalo koliko ovakvi viralni klipovi donose para autorima. A mediji i dušebrižnici bi mogli jednom da nešto zaista urade, umesto što se stalno zamišljaju, šokiraju i pomažu "kampanje". Mlaćenje prazne slame.

Sajber Vanderlast

pre 11 godina

Predlažem da novinar/ka mogao/la da poštuje prezime Marije Grulović i da je ne oslovljava u tekstu pogrdno "Grulovićeva" jer ona nije ćerka/žena nekog muškarca oca/muža Grulovića - već nosi prezime porodice Grulović. Prvo da naučite to neko osnovno poštovanje za žene, pa da se onda bavite bitkama za žene žrtve nasilja.

Inače, kad smo već kod grešaka i video vam je "flažan".

Klaufica

pre 11 godina

Ovo nece delovati na smanjenje. Resenje je da se u obrazovni sistem postave radionice i tu uci o svemu! A one koji to sada rade najstrozije kazniti i raditi sa njima.

kraja

pre 11 godina

...ok...
...ali sta ce se dogoditi u hipoteticnoj buducnosti ako jedna zaista premlacena zena (dete, muskarac) uspe da posalje poruku preko neta...???
..."ha, opet oni sa b92"...???
...kad je cobanin treci put povikao "vukovi", niko od seljaka se nije odazvao...

arijam

pre 11 godina

@(istina, 28. mart 2013 12:53)
Prošla sam u dva braka obe vrste zlostavljanja, ali NARAVNO da je fizičko gore, iz jednostavnog razloga što nisi u mogućnosti da se skloniš od napada, a psihičko možeš izbeći napuštanjem mesta. Sada sam u dugoj trećoj vezi, mogu samo da kažem svim žrtvama: nisam znala da život može biti lep. Zapamtite žene, devojke, majke: isuviše vredite da bi bile u zajednici sa nasilnikom. Napustite ga ODMAH!

Pametnjaković

pre 11 godina

Meni je bilo više nego očigledno još prvi put da je u pitanju spot ili reklama protiv nasilja nad ženama, ali moderator nije pustio moju poruku.

Maksimalno orao negativno

pre 11 godina

Ovi sto udaraju minuse na odbranu prava zena i dece od zlostavljanja su isti oni koji nemilosrno udaraju zene i decu

Dr.Robert

pre 11 godina

Žene drage.Svaka vam čast kao majkama i vratovima porodice(muškarci su glava porodice)ali ako već smatrate da moderno doba donosi sa sobom ravnopravu zastupljenost muškarca i žene u svim sferama,nemojte se oslanjati samo na šarm,suze ilepotu kao glavna ženska oružja.Idite malo na borilačke sportove,vežbajte eskrimu i ostale stvari.Imamo u kraju momka koji voli da maltretira žene,ali kad mu idu u susret članice ful kontakt kluba ili policajke(i u civilu) da je ne znam koliko pijan i agresivan lepo im se javi i skloni se sa puta.

Mirko

pre 11 godina

Ovakvih clanaka da bude sto vise.Slazem se sa svime sto je napisano.Na zalost to su podaci samo o onome sto je prijavljeno.U Srbiji se ne prijavljuje vise od 80 % slucajeva porodicnih nasilja!Nasilje zena nad muskarcima u porodicama je jos uvek tabu-tema u Srbiji!I nasilje dece prema roditeljima!O tome isto niko ne prica u Srbiji.Trebalo bi prekinuti vise pricu o nasilju nad zenama u porodici i poceti pricu: "Opste nasilje u porodicama".I pokrenuti siroku drustvenu akciju u vezi toga.

SASA FRANKFURT

pre 11 godina

Ovaj snimak je tri dana stajao na nekim Nemačkim sajtovima, tj video, i nisu znali da li se radi o kampanji za borbu protiv nasilja ili je stvarnost. Dobro urađeno ako ima efekta!

Howl

pre 11 godina

Auf Srbijo, majko hejtera-blejacha!!! svi su najpametniji, svi imaju stav o svemu, svi kenjaju, a niko nishta ne radi konstruktivno! neverovatno koliko negativnih komentara na kampanju protiv nasilja nad zenama...umesto da se svi ukljucimo i pomognemo...ko god da je ovo osmislio, uspeo je da uzdrma javnost i da pokrene pricu i svaka cast na tome...ajmo, malo pozitivnije razmisljate i da promenimo nesto, a ne samo da kukamo i hejtamo

Joker

pre 11 godina

Opet napominjem: Policija i pravosuđe bi trebali da se bave ovim problemom, a ne mi građani. Naša dužnost je da budemo dobre komšije, prijatelji i da prijavimo nadležnima ukoliko imamo saznanja za neko nasilničko ponašanje u komšiluku ili u krugu porodice i prijatelja. A opet i to ničemu ne vodi. Nasilnik obično dobije opomenu, novčanu kaznu, eventualno prenoćište u stanici policije. Znam više slučajeva nasilja u porodici. Prijavi ih neko s vremena na vreme, ali ništa. Oni i dalje poseduju oružje, i dalje se isto ponašaju i već su uveliko poznati policiji. A o diskriminaciji žena nemam komentar.

a o uzroku problema

pre 11 godina

Zasto se uvek samo prica o krajnjem ishodu a nikad o stvarima koje su dovele do porodicnog nasilja?

Ja sam diskriminisani dobrica,u zivotu nisam povredio devojku na bilo koji nacin,imam postovanja,imam manire,govorim istinu,ne spustam prijatelje zarad udvaranja devojkama,krajnje sam iskren i otvoren....

I ispadam uvek 'gospodin dosadni bez tracka misterije' i generalno prolazim kao bos po trnju kod zenskog roda jer se ne ponasam kao bahati vulgarni kreten kome je stalo samo do one stvari...

Zbog cega zene organski ne podnose dobre i emotivne muskarce koji bi sve uradili ali NIKAD povredili niti emotivno(bar ne svesno sa namerom) a kamoli fizicki (pre bih se ubio nego uradio tako nesto nekoj devojci ili buducoj zeni).

Zasto smo mi 'dobrice' dosadni?

Zasto je besni frajer(buduci nasalnik) neodoljiv???


Pricam o 80% zena koje sam sreo u zivotu iz mog licnog iskustva...

ninepi

pre 11 godina

Video se brzo prosirio drustvenim mrezama, zato sto su ljudi mislili da se radi o stvarnom dogadjaju, a vi ste ih u stveri "zavukli". Tipicno novinarski, mada u ovom skucaju cilj je opravdavao sredstvo.

milica

pre 11 godina

11 zena i dvoje dece je ubijeno od pocetka godine na najsuroviji moguci nacin. batinama. koliko nasilnika je u zatvoru? da li je svih 11 u pritvoru ili se brane sa slobode? ja bih to pitanje postavila.

McDux

pre 11 godina

Ja sam zaista bio potresen ovim videom i mislim da je totalno neprihvatljivo da se na ovakav nacin unosi strah i panika - ovakvo ponasanje media mora biti uredjeno zakonom.

АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ

pre 11 godina

Borba za prava zena, za jednakost zena pominje se samo u izbornim kampanjama svih političkih stranaka, a u realnosti je to samo SARENA LAŽA! Žene su ugnjetavana u svim krugovima, potrebno je da se troduplo više angažuju, daju mnogo bolje rezultate nego što je bilo koji muškarac na istom položaju postigao da bi se malo vrednovale, a opet bez obzira napoložaj koji imaju budu "zamoljene" da SKUVAJU KAFICU GLAVEŠINAMA !!!!!! Porodično naselje je samo onaj najgori stupanj ugnjetavanja prema zenama koje nemaju nikakvu finansijsku ni psihološku sigurnost.
Ovo ne traba da protekne samo kroz medije VEĆ DA SE POTENCIRA na analizama SVIH GRADOVA U sRBIJI, da se uradi anketa detalčjna analiza ŽENSKOG radnog dana I DA SE SVE TO PROMOVIŠE KROZ MEDIJE JER STE NA ŽALOST JEDINO VI ONI KOJI MOGU POMOĆI DA SE CUJE GLAS ŽENE I DA SE UTIČE NA VLADU SRBIJE DA NEŠTO I PO OVOM PITANJU PROMENI !!!!

istina

pre 11 godina

"U 95% slucajeva porodicnog nasilja zrtve su zene." Ovo je netacno iz dva razloga. Prvi, najvece zrtve porodicnog nasilja su deca. Drugi, radi se o broju PRIJAVLJENIH slucajeva nasilja, poznato je da se muskarci mnogo teze odlucuju da prijave zlostavljanje. Sem toga, u emotivnom zlostavljanju prednjace zene, a ciklus nasilja je slozeniji. Vecina nasilnika su i sami bili zlostavljani kao deca od roditelja, bilo od oca, ili, cesce, od nasilne i histericne majke.

Srdjan

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovakvom stanju je dosta doprinelo i bacanje drvlja i kamenja u medijima na policiju kako je brutalna, nimalo evropska itd. pa sada policajci uglavnom u rukavicama posupaju sa prekrsiocima u strahu da ne budu optuzeni za neko zlostavljanje.

Kada bi potencijalne siledzije znali da ce im u stanici odvaliti bubrege ako prebiju zenu ili devojku i ovakvih slika bi bilo znatno manje.

marko

pre 11 godina

Mediji bi mogli umesto sto rade ovakve kampanje da malo vise obrate paznju kojim informacijama i dogadjajima daju prioritet, tako da svaki dan citas na naslovnim stranama i u vestima da je ovaj ubio, onaj uhapsen, onaj ukrao milione, dok se retko prenose dobre vesti, a ima i njih.

majka

pre 11 godina

Ovo je izuzetna kampanja. Pratila sam od samog pocetka postavljanja virala. Bila sam sigurna da je u pitanju kampanja i pratila sam pazljivo reakcije. Eksplozija prvo regionalna pa onda za jedan dan i globalna bila je fantasticna i govori u isto vreme o tome da je spot izuzetno efektan, kao i strategija plasiranja ali i o tome da je nasilje u porodici ne samo nas nacionalni problem, vec i regionalni i globalni.
Komentari koje je spot izazvao cesto su veoma dobra licna svedocanstva o prezivljenom nasilju iz cega s vidi da su obrasci veoma slicni sirom sveta, da se prvo ignorisu prve batine, i pristaje na sve vece nasilje bez reakcije sve
dok se ne dogodi nesto zastrasujuce sto je ili ubistvo ili situacija koja najzad natera zenu da napusti nasilnika.
Podrzavam ovu kampanju i otvaranje ovih bolnih tema sa ciljem da se naprave kljucni pomaci protiv nasilnika.

Vlada

pre 11 godina

Ne vidim čemu toliki negativni komentari na kampanju koja ima krajnje plemenit cilj. Pa u moru vesti iz dnevne estradne politike smo zaboravili na one kojima je pomoć najpotrebnija. Koliko dobra mora da bude ovakva kampanja da bi parirala pažnji posvećenoj estradnim skandalima političara i korupcijskim aferama? Moja puna podrška za sredstvo i cilj u ovom slučaju. Bravo!

Aleksandar G.

pre 11 godina

Svaka kampanja koja ukazuje na žrtve nasilja je dobrodošla...ali tek kad se uvedu i počnu da se (bez izuzetaka) sprovode DRASTIČNE KAZNE za zlostavljanje, silovanje, huliganizam i ostale vrste nasilja, znaćemo da ova zemlja postaje sigurno mesto za svačiji život.
Predložio bih damama i gospodi iz NVO sektora i marketinških agencija da prave malo agresivnije i vidljivije kampanje. Eto npr. nedavni Dan žena mogao je da se obeleži jednim velikim protestom žena protiv nasilja, a ne da se taj datum uvek svodi na buket cveća ili bombonjeru.
Jer ne zaboravimo da medju onima koji osmog marta ženi kvaziromantično uruče cvet i čokoladicu, ima dosta onih koji već devetog marta tu istu ženu "počaste" udarcem.

kao

pre 11 godina

Ja samo ne mogu da razumem da je neko pomislio da je prava stvar,nasli manekenku sminkali pa slikali... Da ste nasli neku prosecnu zenu mnogo bi uverljivije bilo...

zzz

pre 11 godina

Poštovani novinari i muškarce ubijaju zar ne ?
(Goran, 28. mart 2013 10:44)
Neki ljudi naprosto vise vole da komentarisu nego da procitaju tekst.
Citat: "U čak 95 odsto slučajeva krivičnih prijava za nasilje u porodici oštećena strana su žene. Treba imati u vidu da u slučajevima u kojima su oštećeni muškog pola, počinilac nije nužno žena, već najčešće drugi muški srodnik, sin, otac i drugi."

G*nesh

pre 11 godina

Prvi sam rekao da se odmah vidi da je FAKE! i dobio milion minusa na komentar.

Nekako sad, citavu pricu ne shvatam ozbiljno, znajuci kako je krenula..

my 2 cents

pre 11 godina

Nema poente voditi ovakve kampanje ako ih niko ne prati. Narod u Srbiji u ovom trenutku to ili ne zanima ili uopste nemaju pojma.

Ako stvarno zelite da se ovakva kampanja primi onda narod prvo mora biti edukovan o pravom stanju stvari.
Trebaju se napraviti studije, platforme za javnost, PR telefoni itd.

Ovako ce se reklame vrteti 2 nedelje, narod ce to gledati, zaboraviti i nazad na staro.

Ako drzava zakonima ne krene da resava ovaj problem ili bar ne pokusa da iskreno dovede ovaj problem do ociju javnosti za 2 nedelje se ovoga niko nece ni secati, jer kao sto znamo plebs u Srbiji ima kratak rok pamcenja.

prida

pre 11 godina

Zasto ste kampanju poceli laznim predstavljanjem? Nigde u spotu se ne kaze da se radi o kampanji. Ovakve manipulacije samo stete zrtvama nasilja.

Milow

pre 11 godina

Jos jednom smo se uverili u moc medija, PR kuca. Verujem da bi slicno aktiviranje medija i o nekim drugim problemima u drustvu doprinelo pre svega povecanju nivoa nade da se nesto moze promeniti. Moram priznati da mi se ne dopada ovako jak i "brutalan" pristup ali izgleda da drugacije ne moze.

prida

pre 11 godina

Zasto ste kampanju poceli laznim predstavljanjem? Nigde u spotu se ne kaze da se radi o kampanji. Ovakve manipulacije samo stete zrtvama nasilja.

zzz

pre 11 godina

Poštovani novinari i muškarce ubijaju zar ne ?
(Goran, 28. mart 2013 10:44)
Neki ljudi naprosto vise vole da komentarisu nego da procitaju tekst.
Citat: "U čak 95 odsto slučajeva krivičnih prijava za nasilje u porodici oštećena strana su žene. Treba imati u vidu da u slučajevima u kojima su oštećeni muškog pola, počinilac nije nužno žena, već najčešće drugi muški srodnik, sin, otac i drugi."

kao

pre 11 godina

Ja samo ne mogu da razumem da je neko pomislio da je prava stvar,nasli manekenku sminkali pa slikali... Da ste nasli neku prosecnu zenu mnogo bi uverljivije bilo...

milica

pre 11 godina

11 zena i dvoje dece je ubijeno od pocetka godine na najsuroviji moguci nacin. batinama. koliko nasilnika je u zatvoru? da li je svih 11 u pritvoru ili se brane sa slobode? ja bih to pitanje postavila.

Aleksandar G.

pre 11 godina

Svaka kampanja koja ukazuje na žrtve nasilja je dobrodošla...ali tek kad se uvedu i počnu da se (bez izuzetaka) sprovode DRASTIČNE KAZNE za zlostavljanje, silovanje, huliganizam i ostale vrste nasilja, znaćemo da ova zemlja postaje sigurno mesto za svačiji život.
Predložio bih damama i gospodi iz NVO sektora i marketinških agencija da prave malo agresivnije i vidljivije kampanje. Eto npr. nedavni Dan žena mogao je da se obeleži jednim velikim protestom žena protiv nasilja, a ne da se taj datum uvek svodi na buket cveća ili bombonjeru.
Jer ne zaboravimo da medju onima koji osmog marta ženi kvaziromantično uruče cvet i čokoladicu, ima dosta onih koji već devetog marta tu istu ženu "počaste" udarcem.

Vlada

pre 11 godina

Ne vidim čemu toliki negativni komentari na kampanju koja ima krajnje plemenit cilj. Pa u moru vesti iz dnevne estradne politike smo zaboravili na one kojima je pomoć najpotrebnija. Koliko dobra mora da bude ovakva kampanja da bi parirala pažnji posvećenoj estradnim skandalima političara i korupcijskim aferama? Moja puna podrška za sredstvo i cilj u ovom slučaju. Bravo!

Boban

pre 11 godina

@maja: visi nivo obrazovanja nije garancije da je covek normalan... nazalost, biju i doktori i advokati, jos kako samo... a ima i neobrazovanih ljudi koji su fini i ne bi mrava zgazili, svoju zenu gledaju kao Boga.

duda

pre 11 godina

Postovani, moju prijateljicu je nedavno napao covek sa kojim je bila u vezi samo 2 meseca i cim je videla da nesto nije u redu, raskinula je. On joj se nakon nekog vremena u sred noci pojavio ispred kuce i izudarao je iz cista mira. Otisla je u policiju da ga prijavi, ali su policajci bili toliko neprijatni i nezainteresovani da je to bilo strasno. Cak su pokusali da prebace krivicu na nju i otisli su iz njene kuce sa recenicom "Curo, ovo ti je za nauk". Ovo nije prvi primer da devojke bivaju dodatno zlostavljane od strane policije, koja bi trebalo da ih zastiti. Zasto bi nasilnici prestali sa sopstvenim ponasanjem kad znaju da im niko nista ne moze i nece da uradi. Mozemo mi da budemo svesni problema, ali dok god policija ne bude radila svoj posao kako treba, te devojke ce s pravom da nastave da cute i zive u strahu. A policiji i nasilnicimja u Srbiji cvetaju ruze.

Milow

pre 11 godina

Jos jednom smo se uverili u moc medija, PR kuca. Verujem da bi slicno aktiviranje medija i o nekim drugim problemima u drustvu doprinelo pre svega povecanju nivoa nade da se nesto moze promeniti. Moram priznati da mi se ne dopada ovako jak i "brutalan" pristup ali izgleda da drugacije ne moze.

majka

pre 11 godina

Ovo je izuzetna kampanja. Pratila sam od samog pocetka postavljanja virala. Bila sam sigurna da je u pitanju kampanja i pratila sam pazljivo reakcije. Eksplozija prvo regionalna pa onda za jedan dan i globalna bila je fantasticna i govori u isto vreme o tome da je spot izuzetno efektan, kao i strategija plasiranja ali i o tome da je nasilje u porodici ne samo nas nacionalni problem, vec i regionalni i globalni.
Komentari koje je spot izazvao cesto su veoma dobra licna svedocanstva o prezivljenom nasilju iz cega s vidi da su obrasci veoma slicni sirom sveta, da se prvo ignorisu prve batine, i pristaje na sve vece nasilje bez reakcije sve
dok se ne dogodi nesto zastrasujuce sto je ili ubistvo ili situacija koja najzad natera zenu da napusti nasilnika.
Podrzavam ovu kampanju i otvaranje ovih bolnih tema sa ciljem da se naprave kljucni pomaci protiv nasilnika.

a o uzroku problema

pre 11 godina

Zasto se uvek samo prica o krajnjem ishodu a nikad o stvarima koje su dovele do porodicnog nasilja?

Ja sam diskriminisani dobrica,u zivotu nisam povredio devojku na bilo koji nacin,imam postovanja,imam manire,govorim istinu,ne spustam prijatelje zarad udvaranja devojkama,krajnje sam iskren i otvoren....

I ispadam uvek 'gospodin dosadni bez tracka misterije' i generalno prolazim kao bos po trnju kod zenskog roda jer se ne ponasam kao bahati vulgarni kreten kome je stalo samo do one stvari...

Zbog cega zene organski ne podnose dobre i emotivne muskarce koji bi sve uradili ali NIKAD povredili niti emotivno(bar ne svesno sa namerom) a kamoli fizicki (pre bih se ubio nego uradio tako nesto nekoj devojci ili buducoj zeni).

Zasto smo mi 'dobrice' dosadni?

Zasto je besni frajer(buduci nasalnik) neodoljiv???


Pricam o 80% zena koje sam sreo u zivotu iz mog licnog iskustva...

arijam

pre 11 godina

@(istina, 28. mart 2013 12:53)
Prošla sam u dva braka obe vrste zlostavljanja, ali NARAVNO da je fizičko gore, iz jednostavnog razloga što nisi u mogućnosti da se skloniš od napada, a psihičko možeš izbeći napuštanjem mesta. Sada sam u dugoj trećoj vezi, mogu samo da kažem svim žrtvama: nisam znala da život može biti lep. Zapamtite žene, devojke, majke: isuviše vredite da bi bile u zajednici sa nasilnikom. Napustite ga ODMAH!

Howl

pre 11 godina

Auf Srbijo, majko hejtera-blejacha!!! svi su najpametniji, svi imaju stav o svemu, svi kenjaju, a niko nishta ne radi konstruktivno! neverovatno koliko negativnih komentara na kampanju protiv nasilja nad zenama...umesto da se svi ukljucimo i pomognemo...ko god da je ovo osmislio, uspeo je da uzdrma javnost i da pokrene pricu i svaka cast na tome...ajmo, malo pozitivnije razmisljate i da promenimo nesto, a ne samo da kukamo i hejtamo

Srbijo, zemljo primitivaca

pre 11 godina

Meni nikako nisu jasni komentatori (vrlo cesti na b92) koji pricaju o tome kako zene hoce samo neke opasne momke, pare, kako se sluze izgledom da dobiju ono sto zele i slicno. Ja sam zensko, i poznajem mnooogo zena, i mojih godina (rane dvadesete) i starijih. I ne poznajem ni jednu jedinu koja je sa nekim opasnim momkom ili koja je sponzorusa. Sve zavrsavaju fakultet ili su ga zavrsile, zaposlene su i, koliko je to moguce sa platom u Srbiji, finansijski samostalne. One koje imaju muza ili momka su sa nekim slicnim sebi, dakle normalnom, kulturnom osobom bez krivicnog dosijea.Medju ljudima sa kojima se ja druzim se sponzoruse i njihovi maloumni momci, kada se spominju, uglavnom predmet podsmeha, a ne aspiracija. Neke zene koje poznajem su manje, neke i vise lepe, sto naravno ima svojih prednosti, ali nijedna od njih ne koristi svoju lepotu na neke perfidne nacine. Jednostavno, krecem se medju normalnim svetom. Ono sto mi nije jasno je gde pomenuti komentatori nalaze te svoje "prosecne" devojke koje vole lose momke i koje za njih nisu zainteresovane. Verovatno na splavovima ili tako negde, a onda se iznenade sto su sponzoruse. Sto ustvari vise govori o njihovom ukusu za zene nego o zenama samim. A sto je najsmesnije svi se zale kako su oni divni, ali ih bezdusne zene ignorisu. U stvarnosti im je verovatno ideal zenske lepote Karleusa, a normalne devojke su im previse obicne, a onda se osecaju inferiorno kad te njihove sponzoruse izaberu sebi odgovarajuceg krimosa umesto njih.

istina

pre 11 godina

"U 95% slucajeva porodicnog nasilja zrtve su zene." Ovo je netacno iz dva razloga. Prvi, najvece zrtve porodicnog nasilja su deca. Drugi, radi se o broju PRIJAVLJENIH slucajeva nasilja, poznato je da se muskarci mnogo teze odlucuju da prijave zlostavljanje. Sem toga, u emotivnom zlostavljanju prednjace zene, a ciklus nasilja je slozeniji. Vecina nasilnika su i sami bili zlostavljani kao deca od roditelja, bilo od oca, ili, cesce, od nasilne i histericne majke.

Maksimalno orao negativno

pre 11 godina

Ovi sto udaraju minuse na odbranu prava zena i dece od zlostavljanja su isti oni koji nemilosrno udaraju zene i decu

kraja

pre 11 godina

...ok...
...ali sta ce se dogoditi u hipoteticnoj buducnosti ako jedna zaista premlacena zena (dete, muskarac) uspe da posalje poruku preko neta...???
..."ha, opet oni sa b92"...???
...kad je cobanin treci put povikao "vukovi", niko od seljaka se nije odazvao...

Hazar

pre 11 godina

@maja
Draga moja, naslov mizoginiste(ženomrsca) se danas dobija vrlo lako. Nije potrebno da zapravo mrziš žene, dovoljno je da uputiš bilo kakvu reč kritike na račun ženskog roda i neka hronično uvređena feministkinja i eto...
Okaraktersati sve komentare koji se Vama ne sviđaju, kao ženomrzačke, je ružno, neodgovorno i najviše detinjasto, nedostojno odraslih osoba.
P.S. Biti liberalan ne znači biti bez mozga, pre svega znači uvažavanje drugog mišljenja ma koliko se to nama ne dopadalo. Pozdrav.

panta rei

pre 11 godina

Spadam u zene koje nikada nisu bile zrtve porodicnog nasilja, niti su mu ikada prisustvovale, a tako ga se grozim. Skoro da ne mogu da zmislim nesto gore, nego nanositi bol onom koga navodno volis i o kome treba da brines
(u dobru i zlu, dok vas smrt ne razdvoji). Kada su deca u pitanju situacija postaje jos gora.
U mojoj maticnoj porodici vladali su odnosi ljubavi i postovanja, kako izmedju roditelja medjusobno, tako i izmedju roditelja i dece.
Zahvaljujuci spremnosti mog muza da razmotri i prihvati moje argumente protiv upotrebe batina u vaspitavanju dece, nasi sinovi su vaspitavani razgovorom, ljubavlju i licnim primerom. Postali su odrasli ljudi na mestu, za koje sam sigurna da u svojim buducim porodicama nece biti nasilni.(a i bolje bi im bilo)
Upravo zato, sto smatram da je kljucno prekinuti krug nasilja ( deca zrtve nasilja, ili deca koja prisustvuju nasilju nad majkom, najcesce postaju muskarci nasilnici, odnosno zene zrtve nasilja) pozdravljam i podrzavam ovakvu akciju.
ZA SMANJENJE NASILJA UOPSTE KLJUCNO JE ZAUSTAVI PORODICNO NASILJE NAD ZENAMA.
Ovu akciju ne treba prekidati, treba svakodnevno govoriti o tome, pisati, ohrabrivati zrtve, pritiskati institucije,
a svako od nas u svom mikro svetu mora da reaguje adekvatno, odnosno bez odlaganja PRIJAVI PORODICNO NASILJE U SIROJ PORODICI, ILI KOMSILUKU. To nije cinkarenje, to je ponekad pitanje zivota, ili smrti.

G*nesh

pre 11 godina

Prvi sam rekao da se odmah vidi da je FAKE! i dobio milion minusa na komentar.

Nekako sad, citavu pricu ne shvatam ozbiljno, znajuci kako je krenula..

Sajber Vanderlast

pre 11 godina

Predlažem da novinar/ka mogao/la da poštuje prezime Marije Grulović i da je ne oslovljava u tekstu pogrdno "Grulovićeva" jer ona nije ćerka/žena nekog muškarca oca/muža Grulovića - već nosi prezime porodice Grulović. Prvo da naučite to neko osnovno poštovanje za žene, pa da se onda bavite bitkama za žene žrtve nasilja.

Inače, kad smo već kod grešaka i video vam je "flažan".

maja

pre 11 godina

Komentari,a narocito oni muski su slika i prilika kako nasi muskarci razmisljaju.I kako onda da bude bolje..Na par normalnih komentara o tome kako treba bezati od nasilnih muskaraca stavljeni su minusi.I gotovo svi muskarci(cast izuzecima)odgovornost za batine prebacuju na zene(same su krive jer eto nisu odabrale vas "fine" nego neke druge isto tako "fine" ).Pitam se da li biste tako razmisljali da je prebijena zena vasa
sestra ili cerka.Sramite se...Nije ni cudo sto je Srbija na prvom mestu po broju mizogonista(muskaraca koje mrze zene)...I znate sta je najinteresantnije-podrazumeva se(al izgleda pogresno)da na b92 sajt dolaze najobrazovaniji i najliberalniji ljudi i tu na njemu ostavljaju svoje komentare.A ja kazem-jadna li je nasa zemlja ukoliko su ovo najsvetliji primerci muskog roda..kakvi li su onda oni "losiji i primitivniji"...Ne verujem u ovakve kampanje,jer one nista nece promeniti u svesti primitivaca.Tu jedino pomaze zatvor i zestoko lupanje po dzepu..

PREGOR

pre 11 godina

Postovane zene ovo pisem ovako bez ikakve ironije,pocnite da radite nesto sto ocigledno u Srbiji zene ne rade skoro uopste.Pocnite za ime Boga da pravite bolje izbore u zivotu,upotrebite tu vasu intuiciju za koju se tvrdi da je imate i pokusajte da prepoznate bolesnika u samom startu makar koliko sladak i divan bio prva 2 dana,obracajte paznju i na najsitnije detalje,bezrazlozne izlive besa u nastajanju i spasite svoju glavu na taj nacin.Jer pomoc samo sebi mozete da pruzite i ne ocekujte drustvo da vam pomogne jer je nezainteresovano.Jer u krajnjoj liniji nije vam pistolj bio uperen u glavu prilikom pocinjanja veze sa nekim.Malo se vise raspitajte o nekome o njegovoj istoriji i da elegantno nesto i ne pocnete sto moze da se izrodi u veliko zlo.Pamet u glavu kako se kaze.Jer ovo je previse,jednostavno ne ulazite u nesto u sta niste sigurne makar koliko sve delovalo bajno u prvo vreme.Prepoznajte signale za uzbunu i bezite glavom bez obzira jer takvi bolesnici nece dozvoliti da ih ostavite kada nadjete za shodno.

Washington

pre 11 godina

Ne mogu da razumem zasto ljudima uvek nesto smeta? Nasilje nad zenama je uvek bio problem i treba o tome da se razgovara, da se pomogne ako ikako moze. Kakve veze ima to sto je ovaj spot ocigledno izreziran!? Koga briga? Celu poentu ste promasili.

Srdjan

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovakvom stanju je dosta doprinelo i bacanje drvlja i kamenja u medijima na policiju kako je brutalna, nimalo evropska itd. pa sada policajci uglavnom u rukavicama posupaju sa prekrsiocima u strahu da ne budu optuzeni za neko zlostavljanje.

Kada bi potencijalne siledzije znali da ce im u stanici odvaliti bubrege ako prebiju zenu ili devojku i ovakvih slika bi bilo znatno manje.

АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ

pre 11 godina

Borba za prava zena, za jednakost zena pominje se samo u izbornim kampanjama svih političkih stranaka, a u realnosti je to samo SARENA LAŽA! Žene su ugnjetavana u svim krugovima, potrebno je da se troduplo više angažuju, daju mnogo bolje rezultate nego što je bilo koji muškarac na istom položaju postigao da bi se malo vrednovale, a opet bez obzira napoložaj koji imaju budu "zamoljene" da SKUVAJU KAFICU GLAVEŠINAMA !!!!!! Porodično naselje je samo onaj najgori stupanj ugnjetavanja prema zenama koje nemaju nikakvu finansijsku ni psihološku sigurnost.
Ovo ne traba da protekne samo kroz medije VEĆ DA SE POTENCIRA na analizama SVIH GRADOVA U sRBIJI, da se uradi anketa detalčjna analiza ŽENSKOG radnog dana I DA SE SVE TO PROMOVIŠE KROZ MEDIJE JER STE NA ŽALOST JEDINO VI ONI KOJI MOGU POMOĆI DA SE CUJE GLAS ŽENE I DA SE UTIČE NA VLADU SRBIJE DA NEŠTO I PO OVOM PITANJU PROMENI !!!!

marko

pre 11 godina

Mediji bi mogli umesto sto rade ovakve kampanje da malo vise obrate paznju kojim informacijama i dogadjajima daju prioritet, tako da svaki dan citas na naslovnim stranama i u vestima da je ovaj ubio, onaj uhapsen, onaj ukrao milione, dok se retko prenose dobre vesti, a ima i njih.

McDux

pre 11 godina

Ja sam zaista bio potresen ovim videom i mislim da je totalno neprihvatljivo da se na ovakav nacin unosi strah i panika - ovakvo ponasanje media mora biti uredjeno zakonom.

bezmozga

pre 11 godina

Strašno smo se zamislili. Mene je npr baš zainteresovalo koliko ovakvi viralni klipovi donose para autorima. A mediji i dušebrižnici bi mogli jednom da nešto zaista urade, umesto što se stalno zamišljaju, šokiraju i pomažu "kampanje". Mlaćenje prazne slame.

SASA FRANKFURT

pre 11 godina

Ovaj snimak je tri dana stajao na nekim Nemačkim sajtovima, tj video, i nisu znali da li se radi o kampanji za borbu protiv nasilja ili je stvarnost. Dobro urađeno ako ima efekta!

Mirko

pre 11 godina

Ovakvih clanaka da bude sto vise.Slazem se sa svime sto je napisano.Na zalost to su podaci samo o onome sto je prijavljeno.U Srbiji se ne prijavljuje vise od 80 % slucajeva porodicnih nasilja!Nasilje zena nad muskarcima u porodicama je jos uvek tabu-tema u Srbiji!I nasilje dece prema roditeljima!O tome isto niko ne prica u Srbiji.Trebalo bi prekinuti vise pricu o nasilju nad zenama u porodici i poceti pricu: "Opste nasilje u porodicama".I pokrenuti siroku drustvenu akciju u vezi toga.

II

pre 11 godina

Najbolji su ovi sto tvrde da su zene same krive za nasilje koje trpe.
Bolesni izgovori.

A jos kad kazu da i muskarci trpe nasilje: pa da, trpe, ali sigurno ne vise nego zene, ma ni priblizno (sudeci po brojkama iz teksta).

A sta je sa decom, jesu li i ona kriva sto umru od batina?

Joker

pre 11 godina

Opet napominjem: Policija i pravosuđe bi trebali da se bave ovim problemom, a ne mi građani. Naša dužnost je da budemo dobre komšije, prijatelji i da prijavimo nadležnima ukoliko imamo saznanja za neko nasilničko ponašanje u komšiluku ili u krugu porodice i prijatelja. A opet i to ničemu ne vodi. Nasilnik obično dobije opomenu, novčanu kaznu, eventualno prenoćište u stanici policije. Znam više slučajeva nasilja u porodici. Prijavi ih neko s vremena na vreme, ali ništa. Oni i dalje poseduju oružje, i dalje se isto ponašaju i već su uveliko poznati policiji. A o diskriminaciji žena nemam komentar.

my 2 cents

pre 11 godina

Nema poente voditi ovakve kampanje ako ih niko ne prati. Narod u Srbiji u ovom trenutku to ili ne zanima ili uopste nemaju pojma.

Ako stvarno zelite da se ovakva kampanja primi onda narod prvo mora biti edukovan o pravom stanju stvari.
Trebaju se napraviti studije, platforme za javnost, PR telefoni itd.

Ovako ce se reklame vrteti 2 nedelje, narod ce to gledati, zaboraviti i nazad na staro.

Ako drzava zakonima ne krene da resava ovaj problem ili bar ne pokusa da iskreno dovede ovaj problem do ociju javnosti za 2 nedelje se ovoga niko nece ni secati, jer kao sto znamo plebs u Srbiji ima kratak rok pamcenja.

miki

pre 11 godina

Kampanja i ideja su naravno odlicne, ali u isto vreme koristite ovaj problem i zrtve i za reklamu pomenutim markentiskim agencijama...bar je u tekstu potencirano....Malo je..."bljuc".

Pametnjaković

pre 11 godina

Meni je bilo više nego očigledno još prvi put da je u pitanju spot ili reklama protiv nasilja nad ženama, ali moderator nije pustio moju poruku.

ninepi

pre 11 godina

Video se brzo prosirio drustvenim mrezama, zato sto su ljudi mislili da se radi o stvarnom dogadjaju, a vi ste ih u stveri "zavukli". Tipicno novinarski, mada u ovom skucaju cilj je opravdavao sredstvo.

Klaufica

pre 11 godina

Ovo nece delovati na smanjenje. Resenje je da se u obrazovni sistem postave radionice i tu uci o svemu! A one koji to sada rade najstrozije kazniti i raditi sa njima.

kosmajac sale

pre 11 godina

@
(a o uzroku problema, 28. mart 2013 13:56)
meni su isto pricali kako sam dobar , kako je to lose. to je zato sto si u srbiji sve bolesno,okrenuto.dodjoh u usa oozenih se sa dobrom , lepom amerikankom ko ja je znala to da ceni.jos malo stize dete. bogu hvala da pobeze odatle gde lokalni dileri, siledzije uvek su bile glavne face i mamac za 90% devojaka

Marta `73

pre 11 godina

@АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ, 28. mart 2013 12:31 Uh,ti si se bas opekla o muskarca ili to saznajes iz stampe kao L opredeljena donosis zakljucke?
Ja imam muza koji je bajka,ali doslovce.Kad nam dodje zuta minuta samo se sklonimo jedno od drugo i cutimo.
Ti recimo imas jezicinu konfliktnu,a to vidim po komentaru.
ja recimo znam momenat kad treba da ga zavezem,jer nemam dovoljno y hromozoma,ali obrni,okreni uvek bude kako ja kazem.
Sa muskarcem moras znati,to je umetnost,a ako sebe osudis na robiju i logor to je tvoj problem,a ne problem drustva.
Kao i u poslu moras raditi i nauciti da plivas u kolektivu,naj blize sinhrono plivanje.Ako zaostajes ne mozes biti u timu.
PS.pre nego stupis u odnos moras dobro izuciti njega,njegovo okruzenje,njegovu porodicu.

Zoran

pre 11 godina

(prida, 28. mart 2013 10:38) Pa zato što je potrebno izazvati reakciju kako bi ljudi videli da postoje žene i deca koje muževi tuku ne 365 dana u godini, već godinama. Žalosno je što je nekome bitna istinitost priloga a ne poruka. A tim ženama, ne znam kako može biti gore od svakodnevnog maltretiranja.

Jelena

pre 11 godina

@ Sajber Vanderlast - Gurovićeva, ako joj je to devojačko prezime, odnosno ako je neudata. Gurovićka, ako joj je to muževljevo prezime. To je tako u srpskom jeziku. Zašto to Vas vredja je pitanje za drugu temu.

Dr.Robert

pre 11 godina

Žene drage.Svaka vam čast kao majkama i vratovima porodice(muškarci su glava porodice)ali ako već smatrate da moderno doba donosi sa sobom ravnopravu zastupljenost muškarca i žene u svim sferama,nemojte se oslanjati samo na šarm,suze ilepotu kao glavna ženska oružja.Idite malo na borilačke sportove,vežbajte eskrimu i ostale stvari.Imamo u kraju momka koji voli da maltretira žene,ali kad mu idu u susret članice ful kontakt kluba ili policajke(i u civilu) da je ne znam koliko pijan i agresivan lepo im se javi i skloni se sa puta.

pobresita

pre 11 godina

taman sto se saznalo o cemu je rec, odma se i izgubila poenta:sto niste rekli da je kampanja, sto ste rekli, a sto nije neka zena koja je to prezivela, a sto ovo, a sto ono! ?! Nasilje u porodici ljudi, mozda i u vasem komsiluku!

Sajber Lejdi

pre 11 godina

Zli komentar Sajber Vanderlast ne tice se jezicke greske koja to nije - vest je potpuno gramaticki tacno napisana - nego njene ogromne frustracije sto to kada se ona sa svojih 10 drugarica uhvati u kolo i plese protiv nasilja na Trgu Republike, to proizvodi rezultat jednako efikasan u slucaju nasilja nad zenama kao i let beogradskih vrabaca u obliznjem parku. Njen "aktivizam" je hajka na sve na sta ona nije udarila svoj pecat - da su autori kampanje na pocetku doticnu ukljucili u akciju i pustili je da se svetu predstavi kao koautorka, sve bi bilo u redu. Dok se za zene i zenska pitanja budu brinule ovakve, zene ce izgledati kao ova u spotu.

sa mozgom

pre 11 godina

@bezmozga

Pitas koliko su zaradili od video snimka? Pitas sta su ti mediji i dusebriznici uradili? Jesi mozda cuo za B92 fond i njihovu akciju "Sigurna kuca"? Evo ti link ako nisi: http://www.b92.net/sigurnakuca/

Na tvom mestu bi trebalo da budes srecan ako je i tvoj jedan klik doprineo da pomognes izgradnji sledece sigurne kuce, jer to je najmanje sto mozes da uradis ako vec neces da doniras novac u te svrhe sam.

Ali dzabe je to tebi pricati kad si ti i ovako bez mozga.

bezmozga

pre 11 godina

@sa mozgom
Molim B92 za repliku. Žao mi je ako ste se prepoznali, gospodine sa mozgom. Nisam mislio na one koji nešto JESU uradili, nego na one koji NISU, ali su stalno "u kampanjama" i od toga lepo žive. No, kako bih mogao to da obrazložim u detalje, na manje od A4 strane, a da svi oni koji mogu da se zakače za svaku reč, budu zadovoljni? Teško. Pri tom, vi ne možete znati da li sam ja nešto uradio ili nisam, ali dajete sebi za pravo da ocenjujete moj učinak. Pozdrav vama i vešem mozgu.

Jedna devojka

pre 11 godina

Zanimljivi komentari:
"ja sam odmah znao da je kampanja, a ne istina"- bravo! idi sad kuci. Koga briga dal' si ti znao ili ne.
"zene drage, raspitajte se malo s kim se zabavljate. ne ulecite u vezu prerano"- kao da su samo glupe zene zrtve nasilja. nazalost, to nije istina
"ostavi ga ako te bije"- ah, otvorio si mi oci. kad bi bilo uvek tako jednostavno... a sta ako nemam gde da odem, sta ako me roditelji ne prihvataju nazad, sta ako me drustvo osudjuje sto ostavljam muza, sta ako ne zelim prihvatiti da sam napravila gresku, sta ako se plasim ostati sama, sta ako sma finansijski zavisna... nisu svi jaki dovoljno da se sami izbore sa svim ovim preprekama. Neki jesu, a nekima treba pomoc, drustva, svih nas.
i moj favorit:
"80% zena koje poznajem zele jake, grube muskarce"- ocigledno se kreces u pogresnim krugovima, druze

Podiznajem svesti o maltretiranju u porodica (zena, dece, muskaraca, roditelja) pomazemo svima onima koje nazlost jesu zrtve da razumeju da nisu jedini, da ne treba da ih bude sramota i da postoji neku ko ce im dati tih 5 ili 10 % snage koja im fali da odu.

Postoji li statistika sponzorusa u Srbiji?!

pre 11 godina

Covek joj radi od 7 do 18 sati 6 dana u nedelji,troje dece a za veceru konzerva jer eto"bolela je glava"dok dva puta mesecno se sastaje sa drugaricama gde im lik prodaje stvari iz seksi shopa a setnja gradom 4 puta nedeljno,cisto da vidi sta sve ima na popust!Sreo sam tu"damu"jednom pa mi rece da su je"udarila kuhinjska vrata" a vise puta me je zvala na kafu i da joj usput nesto"zasrafim"jer joj je"jako hitno potrebno"a nema ko!Kuca u haosu,deca neuhranjena i neuredna,muz slomljen i prljav od glave do pete ali ona planira ovde godine da ode na more,u Grcku!Kad se pusti niz ulicu,nema toga ko se za njom nebi krenuo!Utegnuto,zategnuto,namirisani,nasminkano,polu golo!

Napusten

pre 11 godina

Nikada je nisam udario. Ostavila me. Da je bar nasla drugoga. Jos je sama. Ja joj cak i finansijski pomazem. Zasto bih je tukao? Svako ima prava na svoj izbor. Da mi je tesko, jeste, ali, ide se dalje... Nasilnike treba medijski ocrniti, pa da vidimo da li ce ikada ijedna pristati da bude sa njim!

Vanja

pre 11 godina

Jao,jaooo... Koliko neko mora da bude ogranicen pa da uopšte polemise o tome kako je i zašto je ovo samo reklama??? Pa prvi put kada su pustili snimak,jasno je da je sminka jer kojij zlostavljenoj ženi bi bilo do slikanja 365 dana u godini??!!Ali poenta uopšte nije u tome. Iole inteligentna osoba je shvatila video kao upozorenje na nasilje nad ženama i to je ono bitno! Kako nije sramota one ljude koji pisu komentare tipa:"sada kada znam da je laz,ne verujem u ovo" ili "i muskarci su muceni"? Nasilje nad ženama i decom u srbiji je ogromno i kose samo ogluši o ovakve pozive i upozorenja,ne zaslužuje da bude čovek. Baš sam se iznervirala koliko tupavih i bezobraznih ljudi ima! Poenta je u nasilju,a ne u videu!!!!!!!!!!!

Podunavac

pre 11 godina

Hah nikad ne bi rekao da je vasa kampanja, na vasem sajtu sam i pratio vest. Svaka cast za kampanju ovo je dobro, dobro osmisljeno da se skrene paznja jer zapravo to i jeste VELIKA ISTINA, a ne neki marketing jer vidim da ljudi pojam nemaju sta pisu. Izgleda da mnogi ovde zele da vide stvarne povrede, pravih zlostavljenih zena, pa su ako ljuti sto su "prevareni". Ljudi bolje da ne vidite istinitu pricu! Mnogo je gora!
Meni je reci cu bilo cudno kako devojku ama bas niko nije prepoznao kako niko nije rekao to je ta i ta, mislim od nas komentatora, bar bi valjda neko prepoznao skolsku drugaricu ili rodjaku, a ustvari niste objavljivali te komentare predpostavljam? Bilo mi je cudno da ni policija ne moze da je indetifikuje. SVAKA CAST B92!!

Tatjana

pre 11 godina

#Marta `73, 28. mart 2013 15:36
Slazem se sa tobom definitivno.
Dragi muskarci,u pravu ste,ali ce biti po nasem :-)
Nema potrebe da slusate ove feministicke pokrete koje su 99% lezbo.
Evo praktican primer:Zena izbola muza nozem,ali to nije dovoljno pa ga je istranzirala odsekavsi mu mrtvog glavu,pa udove,trup. http://www.alo.rs/vesti/hronika/muza-isekla-na-delove-i-spalila/14415

Neko je pomenuo psihicko zlostavljanje koja dovodi u poziciju afekta.Upravo razlozi psihickog zlostavljanja dovodi do nasilja u ovom slucaju su uloge obrnute,ali mi zene ruku na srce znamo da zaverglamo.
Ja nemam pojma sta je nasilje u porodici,takvog sam magarca odabrala,a ne morza alfu.
Tu ima i ono da se muskarci i zene sjedinjavaju u brak,a nije im to sredina u kojoj plivaju.Skloniji su svom polu,sa raznim prikrivenim fetishima(taboo)koji eskaliraju extremnim nasiljem zbog neispunjenosti i ostvarenosti samo zato sto drustvo nesto smatra nemoralnim.
A naj dominantniji faktor jesu finansije i egzistencija,koji je po meni najjaci faktor,ostalo su usputni trenuci

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!

Konkretne DONACIJE

pre 11 godina

Ja sam ZA akciju prikupljanja sredstava za SIGURNE KUCE !!! Pomozimo svi svojim prilozima i moze se realizovati jako brzo par kuca po Srbiji!!! Po najnovijim standardima i sa video nadzorom ! Dajte neki ziro racun i pocetak akcije ! Hvala

vera

pre 11 godina

@ Marta `73
Bravo sestro.Citam ona manekenka sto se smuvala sa dugogodisnjim robijasem,a on je nabijao na noz dok se nije umorio.
Otac napustio cerku,otisao i zasnovao drugu porodicu.Drustvo krivi jer eto setio se cerke.
Ona iz 48 sati svadba je karakteristican mazohista,sto je "malo lema".
Ja sam '99 upoznala nekog pandura ili sta li je vec bio,kad sam ugledala pistolj,jednostavno sam se zaledila i presekla kontakt.
Dovoljna je bila kafica,a ludak mi u zivotu takav ne treba.Bila je tu i drama ja cu ovome ovo,onome ono.
Mazohizam i neopreznost zenu pretvara u zrtvu,a ne muskarac da je pravi zrtvom.
Isto je i sa muskarcima mazohistima koje zene zlostavljaju,ali se o tome ne govori.Uz mazohizam idu najvece zrtve,a to su deca.
Oni postaju zrtve delovanjem svojih roditelja i to oba.

Jovana

pre 11 godina

@Hazar
Dakle da uvažimo mišljenja onih koji misle da su žene same krive kada budu prebijene ili ubijene, ili možda da uvažimo mišljenja onih koji smatraju da pokoji 'obrazovni' šamar nije na odmet? Čija tačno mišljenja treba uvažiti? Ne pravite se da se ovde radi o 'dva ekstrema' - postoji samo jedan ekstrem - oni koji čine nasilje u porodici i oni koji to opravdavaju na razne načine.

srdačan pozdrav

pre 11 godina

Uz dužno poštovanje Tatjana, ne bih želeo da razočeram i oprostite ako grešim, ali čini mi se da niste razumeli neke detalje. Naime, ništa nije po vašem, već po uncle Sam-ovom, a vi ste samo uklopljene. Odatle privid vaše "prevelike današnje moći". Bez njega, kao velikog brata, vi prosto niste u mogućnosti da sprovedete "svoju volju". Kada je on vladao, tamo gde vlada i dok vlada, vi ste sprovodile "svoje", a istorija svedoči da je to po pravilu bilo na kraju pogubno - sumrak čovečanstva, propast civilizacija

Irodijada još sinovih glava ište - čovek se odriče večnog života zarad prolaznosti. pouka: Metropolis

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!

prida

pre 11 godina

Zasto ste kampanju poceli laznim predstavljanjem? Nigde u spotu se ne kaze da se radi o kampanji. Ovakve manipulacije samo stete zrtvama nasilja.

G*nesh

pre 11 godina

Prvi sam rekao da se odmah vidi da je FAKE! i dobio milion minusa na komentar.

Nekako sad, citavu pricu ne shvatam ozbiljno, znajuci kako je krenula..

McDux

pre 11 godina

Ja sam zaista bio potresen ovim videom i mislim da je totalno neprihvatljivo da se na ovakav nacin unosi strah i panika - ovakvo ponasanje media mora biti uredjeno zakonom.

kao

pre 11 godina

Ja samo ne mogu da razumem da je neko pomislio da je prava stvar,nasli manekenku sminkali pa slikali... Da ste nasli neku prosecnu zenu mnogo bi uverljivije bilo...

istina

pre 11 godina

"U 95% slucajeva porodicnog nasilja zrtve su zene." Ovo je netacno iz dva razloga. Prvi, najvece zrtve porodicnog nasilja su deca. Drugi, radi se o broju PRIJAVLJENIH slucajeva nasilja, poznato je da se muskarci mnogo teze odlucuju da prijave zlostavljanje. Sem toga, u emotivnom zlostavljanju prednjace zene, a ciklus nasilja je slozeniji. Vecina nasilnika su i sami bili zlostavljani kao deca od roditelja, bilo od oca, ili, cesce, od nasilne i histericne majke.

Dr.Robert

pre 11 godina

Žene drage.Svaka vam čast kao majkama i vratovima porodice(muškarci su glava porodice)ali ako već smatrate da moderno doba donosi sa sobom ravnopravu zastupljenost muškarca i žene u svim sferama,nemojte se oslanjati samo na šarm,suze ilepotu kao glavna ženska oružja.Idite malo na borilačke sportove,vežbajte eskrimu i ostale stvari.Imamo u kraju momka koji voli da maltretira žene,ali kad mu idu u susret članice ful kontakt kluba ili policajke(i u civilu) da je ne znam koliko pijan i agresivan lepo im se javi i skloni se sa puta.

majka

pre 11 godina

Ovo je izuzetna kampanja. Pratila sam od samog pocetka postavljanja virala. Bila sam sigurna da je u pitanju kampanja i pratila sam pazljivo reakcije. Eksplozija prvo regionalna pa onda za jedan dan i globalna bila je fantasticna i govori u isto vreme o tome da je spot izuzetno efektan, kao i strategija plasiranja ali i o tome da je nasilje u porodici ne samo nas nacionalni problem, vec i regionalni i globalni.
Komentari koje je spot izazvao cesto su veoma dobra licna svedocanstva o prezivljenom nasilju iz cega s vidi da su obrasci veoma slicni sirom sveta, da se prvo ignorisu prve batine, i pristaje na sve vece nasilje bez reakcije sve
dok se ne dogodi nesto zastrasujuce sto je ili ubistvo ili situacija koja najzad natera zenu da napusti nasilnika.
Podrzavam ovu kampanju i otvaranje ovih bolnih tema sa ciljem da se naprave kljucni pomaci protiv nasilnika.

Maksimalno orao negativno

pre 11 godina

Ovi sto udaraju minuse na odbranu prava zena i dece od zlostavljanja su isti oni koji nemilosrno udaraju zene i decu

АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ

pre 11 godina

Borba za prava zena, za jednakost zena pominje se samo u izbornim kampanjama svih političkih stranaka, a u realnosti je to samo SARENA LAŽA! Žene su ugnjetavana u svim krugovima, potrebno je da se troduplo više angažuju, daju mnogo bolje rezultate nego što je bilo koji muškarac na istom položaju postigao da bi se malo vrednovale, a opet bez obzira napoložaj koji imaju budu "zamoljene" da SKUVAJU KAFICU GLAVEŠINAMA !!!!!! Porodično naselje je samo onaj najgori stupanj ugnjetavanja prema zenama koje nemaju nikakvu finansijsku ni psihološku sigurnost.
Ovo ne traba da protekne samo kroz medije VEĆ DA SE POTENCIRA na analizama SVIH GRADOVA U sRBIJI, da se uradi anketa detalčjna analiza ŽENSKOG radnog dana I DA SE SVE TO PROMOVIŠE KROZ MEDIJE JER STE NA ŽALOST JEDINO VI ONI KOJI MOGU POMOĆI DA SE CUJE GLAS ŽENE I DA SE UTIČE NA VLADU SRBIJE DA NEŠTO I PO OVOM PITANJU PROMENI !!!!

zzz

pre 11 godina

Poštovani novinari i muškarce ubijaju zar ne ?
(Goran, 28. mart 2013 10:44)
Neki ljudi naprosto vise vole da komentarisu nego da procitaju tekst.
Citat: "U čak 95 odsto slučajeva krivičnih prijava za nasilje u porodici oštećena strana su žene. Treba imati u vidu da u slučajevima u kojima su oštećeni muškog pola, počinilac nije nužno žena, već najčešće drugi muški srodnik, sin, otac i drugi."

Milow

pre 11 godina

Jos jednom smo se uverili u moc medija, PR kuca. Verujem da bi slicno aktiviranje medija i o nekim drugim problemima u drustvu doprinelo pre svega povecanju nivoa nade da se nesto moze promeniti. Moram priznati da mi se ne dopada ovako jak i "brutalan" pristup ali izgleda da drugacije ne moze.

Vlada

pre 11 godina

Ne vidim čemu toliki negativni komentari na kampanju koja ima krajnje plemenit cilj. Pa u moru vesti iz dnevne estradne politike smo zaboravili na one kojima je pomoć najpotrebnija. Koliko dobra mora da bude ovakva kampanja da bi parirala pažnji posvećenoj estradnim skandalima političara i korupcijskim aferama? Moja puna podrška za sredstvo i cilj u ovom slučaju. Bravo!

Srdjan

pre 11 godina

Bez uvrede ali ovakvom stanju je dosta doprinelo i bacanje drvlja i kamenja u medijima na policiju kako je brutalna, nimalo evropska itd. pa sada policajci uglavnom u rukavicama posupaju sa prekrsiocima u strahu da ne budu optuzeni za neko zlostavljanje.

Kada bi potencijalne siledzije znali da ce im u stanici odvaliti bubrege ako prebiju zenu ili devojku i ovakvih slika bi bilo znatno manje.

Srbijo, zemljo primitivaca

pre 11 godina

Meni nikako nisu jasni komentatori (vrlo cesti na b92) koji pricaju o tome kako zene hoce samo neke opasne momke, pare, kako se sluze izgledom da dobiju ono sto zele i slicno. Ja sam zensko, i poznajem mnooogo zena, i mojih godina (rane dvadesete) i starijih. I ne poznajem ni jednu jedinu koja je sa nekim opasnim momkom ili koja je sponzorusa. Sve zavrsavaju fakultet ili su ga zavrsile, zaposlene su i, koliko je to moguce sa platom u Srbiji, finansijski samostalne. One koje imaju muza ili momka su sa nekim slicnim sebi, dakle normalnom, kulturnom osobom bez krivicnog dosijea.Medju ljudima sa kojima se ja druzim se sponzoruse i njihovi maloumni momci, kada se spominju, uglavnom predmet podsmeha, a ne aspiracija. Neke zene koje poznajem su manje, neke i vise lepe, sto naravno ima svojih prednosti, ali nijedna od njih ne koristi svoju lepotu na neke perfidne nacine. Jednostavno, krecem se medju normalnim svetom. Ono sto mi nije jasno je gde pomenuti komentatori nalaze te svoje "prosecne" devojke koje vole lose momke i koje za njih nisu zainteresovane. Verovatno na splavovima ili tako negde, a onda se iznenade sto su sponzoruse. Sto ustvari vise govori o njihovom ukusu za zene nego o zenama samim. A sto je najsmesnije svi se zale kako su oni divni, ali ih bezdusne zene ignorisu. U stvarnosti im je verovatno ideal zenske lepote Karleusa, a normalne devojke su im previse obicne, a onda se osecaju inferiorno kad te njihove sponzoruse izaberu sebi odgovarajuceg krimosa umesto njih.

kraja

pre 11 godina

...ok...
...ali sta ce se dogoditi u hipoteticnoj buducnosti ako jedna zaista premlacena zena (dete, muskarac) uspe da posalje poruku preko neta...???
..."ha, opet oni sa b92"...???
...kad je cobanin treci put povikao "vukovi", niko od seljaka se nije odazvao...

Marta `73

pre 11 godina

@АЛЕКСАНДРА РАДЕНКОВИЋ, 28. mart 2013 12:31 Uh,ti si se bas opekla o muskarca ili to saznajes iz stampe kao L opredeljena donosis zakljucke?
Ja imam muza koji je bajka,ali doslovce.Kad nam dodje zuta minuta samo se sklonimo jedno od drugo i cutimo.
Ti recimo imas jezicinu konfliktnu,a to vidim po komentaru.
ja recimo znam momenat kad treba da ga zavezem,jer nemam dovoljno y hromozoma,ali obrni,okreni uvek bude kako ja kazem.
Sa muskarcem moras znati,to je umetnost,a ako sebe osudis na robiju i logor to je tvoj problem,a ne problem drustva.
Kao i u poslu moras raditi i nauciti da plivas u kolektivu,naj blize sinhrono plivanje.Ako zaostajes ne mozes biti u timu.
PS.pre nego stupis u odnos moras dobro izuciti njega,njegovo okruzenje,njegovu porodicu.

Howl

pre 11 godina

Auf Srbijo, majko hejtera-blejacha!!! svi su najpametniji, svi imaju stav o svemu, svi kenjaju, a niko nishta ne radi konstruktivno! neverovatno koliko negativnih komentara na kampanju protiv nasilja nad zenama...umesto da se svi ukljucimo i pomognemo...ko god da je ovo osmislio, uspeo je da uzdrma javnost i da pokrene pricu i svaka cast na tome...ajmo, malo pozitivnije razmisljate i da promenimo nesto, a ne samo da kukamo i hejtamo

maja

pre 11 godina

Komentari,a narocito oni muski su slika i prilika kako nasi muskarci razmisljaju.I kako onda da bude bolje..Na par normalnih komentara o tome kako treba bezati od nasilnih muskaraca stavljeni su minusi.I gotovo svi muskarci(cast izuzecima)odgovornost za batine prebacuju na zene(same su krive jer eto nisu odabrale vas "fine" nego neke druge isto tako "fine" ).Pitam se da li biste tako razmisljali da je prebijena zena vasa
sestra ili cerka.Sramite se...Nije ni cudo sto je Srbija na prvom mestu po broju mizogonista(muskaraca koje mrze zene)...I znate sta je najinteresantnije-podrazumeva se(al izgleda pogresno)da na b92 sajt dolaze najobrazovaniji i najliberalniji ljudi i tu na njemu ostavljaju svoje komentare.A ja kazem-jadna li je nasa zemlja ukoliko su ovo najsvetliji primerci muskog roda..kakvi li su onda oni "losiji i primitivniji"...Ne verujem u ovakve kampanje,jer one nista nece promeniti u svesti primitivaca.Tu jedino pomaze zatvor i zestoko lupanje po dzepu..

bezmozga

pre 11 godina

Strašno smo se zamislili. Mene je npr baš zainteresovalo koliko ovakvi viralni klipovi donose para autorima. A mediji i dušebrižnici bi mogli jednom da nešto zaista urade, umesto što se stalno zamišljaju, šokiraju i pomažu "kampanje". Mlaćenje prazne slame.

a o uzroku problema

pre 11 godina

Zasto se uvek samo prica o krajnjem ishodu a nikad o stvarima koje su dovele do porodicnog nasilja?

Ja sam diskriminisani dobrica,u zivotu nisam povredio devojku na bilo koji nacin,imam postovanja,imam manire,govorim istinu,ne spustam prijatelje zarad udvaranja devojkama,krajnje sam iskren i otvoren....

I ispadam uvek 'gospodin dosadni bez tracka misterije' i generalno prolazim kao bos po trnju kod zenskog roda jer se ne ponasam kao bahati vulgarni kreten kome je stalo samo do one stvari...

Zbog cega zene organski ne podnose dobre i emotivne muskarce koji bi sve uradili ali NIKAD povredili niti emotivno(bar ne svesno sa namerom) a kamoli fizicki (pre bih se ubio nego uradio tako nesto nekoj devojci ili buducoj zeni).

Zasto smo mi 'dobrice' dosadni?

Zasto je besni frajer(buduci nasalnik) neodoljiv???


Pricam o 80% zena koje sam sreo u zivotu iz mog licnog iskustva...

marko

pre 11 godina

Mediji bi mogli umesto sto rade ovakve kampanje da malo vise obrate paznju kojim informacijama i dogadjajima daju prioritet, tako da svaki dan citas na naslovnim stranama i u vestima da je ovaj ubio, onaj uhapsen, onaj ukrao milione, dok se retko prenose dobre vesti, a ima i njih.

Sajber Vanderlast

pre 11 godina

Predlažem da novinar/ka mogao/la da poštuje prezime Marije Grulović i da je ne oslovljava u tekstu pogrdno "Grulovićeva" jer ona nije ćerka/žena nekog muškarca oca/muža Grulovića - već nosi prezime porodice Grulović. Prvo da naučite to neko osnovno poštovanje za žene, pa da se onda bavite bitkama za žene žrtve nasilja.

Inače, kad smo već kod grešaka i video vam je "flažan".

Jelena

pre 11 godina

@ Sajber Vanderlast - Gurovićeva, ako joj je to devojačko prezime, odnosno ako je neudata. Gurovićka, ako joj je to muževljevo prezime. To je tako u srpskom jeziku. Zašto to Vas vredja je pitanje za drugu temu.

Aleksandar G.

pre 11 godina

Svaka kampanja koja ukazuje na žrtve nasilja je dobrodošla...ali tek kad se uvedu i počnu da se (bez izuzetaka) sprovode DRASTIČNE KAZNE za zlostavljanje, silovanje, huliganizam i ostale vrste nasilja, znaćemo da ova zemlja postaje sigurno mesto za svačiji život.
Predložio bih damama i gospodi iz NVO sektora i marketinških agencija da prave malo agresivnije i vidljivije kampanje. Eto npr. nedavni Dan žena mogao je da se obeleži jednim velikim protestom žena protiv nasilja, a ne da se taj datum uvek svodi na buket cveća ili bombonjeru.
Jer ne zaboravimo da medju onima koji osmog marta ženi kvaziromantično uruče cvet i čokoladicu, ima dosta onih koji već devetog marta tu istu ženu "počaste" udarcem.

ninepi

pre 11 godina

Video se brzo prosirio drustvenim mrezama, zato sto su ljudi mislili da se radi o stvarnom dogadjaju, a vi ste ih u stveri "zavukli". Tipicno novinarski, mada u ovom skucaju cilj je opravdavao sredstvo.

Sajber Lejdi

pre 11 godina

Zli komentar Sajber Vanderlast ne tice se jezicke greske koja to nije - vest je potpuno gramaticki tacno napisana - nego njene ogromne frustracije sto to kada se ona sa svojih 10 drugarica uhvati u kolo i plese protiv nasilja na Trgu Republike, to proizvodi rezultat jednako efikasan u slucaju nasilja nad zenama kao i let beogradskih vrabaca u obliznjem parku. Njen "aktivizam" je hajka na sve na sta ona nije udarila svoj pecat - da su autori kampanje na pocetku doticnu ukljucili u akciju i pustili je da se svetu predstavi kao koautorka, sve bi bilo u redu. Dok se za zene i zenska pitanja budu brinule ovakve, zene ce izgledati kao ova u spotu.

Hazar

pre 11 godina

@maja
Draga moja, naslov mizoginiste(ženomrsca) se danas dobija vrlo lako. Nije potrebno da zapravo mrziš žene, dovoljno je da uputiš bilo kakvu reč kritike na račun ženskog roda i neka hronično uvređena feministkinja i eto...
Okaraktersati sve komentare koji se Vama ne sviđaju, kao ženomrzačke, je ružno, neodgovorno i najviše detinjasto, nedostojno odraslih osoba.
P.S. Biti liberalan ne znači biti bez mozga, pre svega znači uvažavanje drugog mišljenja ma koliko se to nama ne dopadalo. Pozdrav.

kosmajac sale

pre 11 godina

@
(a o uzroku problema, 28. mart 2013 13:56)
meni su isto pricali kako sam dobar , kako je to lose. to je zato sto si u srbiji sve bolesno,okrenuto.dodjoh u usa oozenih se sa dobrom , lepom amerikankom ko ja je znala to da ceni.jos malo stize dete. bogu hvala da pobeze odatle gde lokalni dileri, siledzije uvek su bile glavne face i mamac za 90% devojaka

SASA FRANKFURT

pre 11 godina

Ovaj snimak je tri dana stajao na nekim Nemačkim sajtovima, tj video, i nisu znali da li se radi o kampanji za borbu protiv nasilja ili je stvarnost. Dobro urađeno ako ima efekta!

Pametnjaković

pre 11 godina

Meni je bilo više nego očigledno još prvi put da je u pitanju spot ili reklama protiv nasilja nad ženama, ali moderator nije pustio moju poruku.

sa mozgom

pre 11 godina

@bezmozga

Pitas koliko su zaradili od video snimka? Pitas sta su ti mediji i dusebriznici uradili? Jesi mozda cuo za B92 fond i njihovu akciju "Sigurna kuca"? Evo ti link ako nisi: http://www.b92.net/sigurnakuca/

Na tvom mestu bi trebalo da budes srecan ako je i tvoj jedan klik doprineo da pomognes izgradnji sledece sigurne kuce, jer to je najmanje sto mozes da uradis ako vec neces da doniras novac u te svrhe sam.

Ali dzabe je to tebi pricati kad si ti i ovako bez mozga.

Mirko

pre 11 godina

Ovakvih clanaka da bude sto vise.Slazem se sa svime sto je napisano.Na zalost to su podaci samo o onome sto je prijavljeno.U Srbiji se ne prijavljuje vise od 80 % slucajeva porodicnih nasilja!Nasilje zena nad muskarcima u porodicama je jos uvek tabu-tema u Srbiji!I nasilje dece prema roditeljima!O tome isto niko ne prica u Srbiji.Trebalo bi prekinuti vise pricu o nasilju nad zenama u porodici i poceti pricu: "Opste nasilje u porodicama".I pokrenuti siroku drustvenu akciju u vezi toga.

miki

pre 11 godina

Kampanja i ideja su naravno odlicne, ali u isto vreme koristite ovaj problem i zrtve i za reklamu pomenutim markentiskim agencijama...bar je u tekstu potencirano....Malo je..."bljuc".

II

pre 11 godina

Najbolji su ovi sto tvrde da su zene same krive za nasilje koje trpe.
Bolesni izgovori.

A jos kad kazu da i muskarci trpe nasilje: pa da, trpe, ali sigurno ne vise nego zene, ma ni priblizno (sudeci po brojkama iz teksta).

A sta je sa decom, jesu li i ona kriva sto umru od batina?

pobresita

pre 11 godina

taman sto se saznalo o cemu je rec, odma se i izgubila poenta:sto niste rekli da je kampanja, sto ste rekli, a sto nije neka zena koja je to prezivela, a sto ovo, a sto ono! ?! Nasilje u porodici ljudi, mozda i u vasem komsiluku!

my 2 cents

pre 11 godina

Nema poente voditi ovakve kampanje ako ih niko ne prati. Narod u Srbiji u ovom trenutku to ili ne zanima ili uopste nemaju pojma.

Ako stvarno zelite da se ovakva kampanja primi onda narod prvo mora biti edukovan o pravom stanju stvari.
Trebaju se napraviti studije, platforme za javnost, PR telefoni itd.

Ovako ce se reklame vrteti 2 nedelje, narod ce to gledati, zaboraviti i nazad na staro.

Ako drzava zakonima ne krene da resava ovaj problem ili bar ne pokusa da iskreno dovede ovaj problem do ociju javnosti za 2 nedelje se ovoga niko nece ni secati, jer kao sto znamo plebs u Srbiji ima kratak rok pamcenja.

Joker

pre 11 godina

Opet napominjem: Policija i pravosuđe bi trebali da se bave ovim problemom, a ne mi građani. Naša dužnost je da budemo dobre komšije, prijatelji i da prijavimo nadležnima ukoliko imamo saznanja za neko nasilničko ponašanje u komšiluku ili u krugu porodice i prijatelja. A opet i to ničemu ne vodi. Nasilnik obično dobije opomenu, novčanu kaznu, eventualno prenoćište u stanici policije. Znam više slučajeva nasilja u porodici. Prijavi ih neko s vremena na vreme, ali ništa. Oni i dalje poseduju oružje, i dalje se isto ponašaju i već su uveliko poznati policiji. A o diskriminaciji žena nemam komentar.

Washington

pre 11 godina

Ne mogu da razumem zasto ljudima uvek nesto smeta? Nasilje nad zenama je uvek bio problem i treba o tome da se razgovara, da se pomogne ako ikako moze. Kakve veze ima to sto je ovaj spot ocigledno izreziran!? Koga briga? Celu poentu ste promasili.

Zoran

pre 11 godina

(prida, 28. mart 2013 10:38) Pa zato što je potrebno izazvati reakciju kako bi ljudi videli da postoje žene i deca koje muževi tuku ne 365 dana u godini, već godinama. Žalosno je što je nekome bitna istinitost priloga a ne poruka. A tim ženama, ne znam kako može biti gore od svakodnevnog maltretiranja.

arijam

pre 11 godina

@(istina, 28. mart 2013 12:53)
Prošla sam u dva braka obe vrste zlostavljanja, ali NARAVNO da je fizičko gore, iz jednostavnog razloga što nisi u mogućnosti da se skloniš od napada, a psihičko možeš izbeći napuštanjem mesta. Sada sam u dugoj trećoj vezi, mogu samo da kažem svim žrtvama: nisam znala da život može biti lep. Zapamtite žene, devojke, majke: isuviše vredite da bi bile u zajednici sa nasilnikom. Napustite ga ODMAH!

Klaufica

pre 11 godina

Ovo nece delovati na smanjenje. Resenje je da se u obrazovni sistem postave radionice i tu uci o svemu! A one koji to sada rade najstrozije kazniti i raditi sa njima.

PREGOR

pre 11 godina

Postovane zene ovo pisem ovako bez ikakve ironije,pocnite da radite nesto sto ocigledno u Srbiji zene ne rade skoro uopste.Pocnite za ime Boga da pravite bolje izbore u zivotu,upotrebite tu vasu intuiciju za koju se tvrdi da je imate i pokusajte da prepoznate bolesnika u samom startu makar koliko sladak i divan bio prva 2 dana,obracajte paznju i na najsitnije detalje,bezrazlozne izlive besa u nastajanju i spasite svoju glavu na taj nacin.Jer pomoc samo sebi mozete da pruzite i ne ocekujte drustvo da vam pomogne jer je nezainteresovano.Jer u krajnjoj liniji nije vam pistolj bio uperen u glavu prilikom pocinjanja veze sa nekim.Malo se vise raspitajte o nekome o njegovoj istoriji i da elegantno nesto i ne pocnete sto moze da se izrodi u veliko zlo.Pamet u glavu kako se kaze.Jer ovo je previse,jednostavno ne ulazite u nesto u sta niste sigurne makar koliko sve delovalo bajno u prvo vreme.Prepoznajte signale za uzbunu i bezite glavom bez obzira jer takvi bolesnici nece dozvoliti da ih ostavite kada nadjete za shodno.

bezmozga

pre 11 godina

@sa mozgom
Molim B92 za repliku. Žao mi je ako ste se prepoznali, gospodine sa mozgom. Nisam mislio na one koji nešto JESU uradili, nego na one koji NISU, ali su stalno "u kampanjama" i od toga lepo žive. No, kako bih mogao to da obrazložim u detalje, na manje od A4 strane, a da svi oni koji mogu da se zakače za svaku reč, budu zadovoljni? Teško. Pri tom, vi ne možete znati da li sam ja nešto uradio ili nisam, ali dajete sebi za pravo da ocenjujete moj učinak. Pozdrav vama i vešem mozgu.

duda

pre 11 godina

Postovani, moju prijateljicu je nedavno napao covek sa kojim je bila u vezi samo 2 meseca i cim je videla da nesto nije u redu, raskinula je. On joj se nakon nekog vremena u sred noci pojavio ispred kuce i izudarao je iz cista mira. Otisla je u policiju da ga prijavi, ali su policajci bili toliko neprijatni i nezainteresovani da je to bilo strasno. Cak su pokusali da prebace krivicu na nju i otisli su iz njene kuce sa recenicom "Curo, ovo ti je za nauk". Ovo nije prvi primer da devojke bivaju dodatno zlostavljane od strane policije, koja bi trebalo da ih zastiti. Zasto bi nasilnici prestali sa sopstvenim ponasanjem kad znaju da im niko nista ne moze i nece da uradi. Mozemo mi da budemo svesni problema, ali dok god policija ne bude radila svoj posao kako treba, te devojke ce s pravom da nastave da cute i zive u strahu. A policiji i nasilnicimja u Srbiji cvetaju ruze.

panta rei

pre 11 godina

Spadam u zene koje nikada nisu bile zrtve porodicnog nasilja, niti su mu ikada prisustvovale, a tako ga se grozim. Skoro da ne mogu da zmislim nesto gore, nego nanositi bol onom koga navodno volis i o kome treba da brines
(u dobru i zlu, dok vas smrt ne razdvoji). Kada su deca u pitanju situacija postaje jos gora.
U mojoj maticnoj porodici vladali su odnosi ljubavi i postovanja, kako izmedju roditelja medjusobno, tako i izmedju roditelja i dece.
Zahvaljujuci spremnosti mog muza da razmotri i prihvati moje argumente protiv upotrebe batina u vaspitavanju dece, nasi sinovi su vaspitavani razgovorom, ljubavlju i licnim primerom. Postali su odrasli ljudi na mestu, za koje sam sigurna da u svojim buducim porodicama nece biti nasilni.(a i bolje bi im bilo)
Upravo zato, sto smatram da je kljucno prekinuti krug nasilja ( deca zrtve nasilja, ili deca koja prisustvuju nasilju nad majkom, najcesce postaju muskarci nasilnici, odnosno zene zrtve nasilja) pozdravljam i podrzavam ovakvu akciju.
ZA SMANJENJE NASILJA UOPSTE KLJUCNO JE ZAUSTAVI PORODICNO NASILJE NAD ZENAMA.
Ovu akciju ne treba prekidati, treba svakodnevno govoriti o tome, pisati, ohrabrivati zrtve, pritiskati institucije,
a svako od nas u svom mikro svetu mora da reaguje adekvatno, odnosno bez odlaganja PRIJAVI PORODICNO NASILJE U SIROJ PORODICI, ILI KOMSILUKU. To nije cinkarenje, to je ponekad pitanje zivota, ili smrti.

Postoji li statistika sponzorusa u Srbiji?!

pre 11 godina

Covek joj radi od 7 do 18 sati 6 dana u nedelji,troje dece a za veceru konzerva jer eto"bolela je glava"dok dva puta mesecno se sastaje sa drugaricama gde im lik prodaje stvari iz seksi shopa a setnja gradom 4 puta nedeljno,cisto da vidi sta sve ima na popust!Sreo sam tu"damu"jednom pa mi rece da su je"udarila kuhinjska vrata" a vise puta me je zvala na kafu i da joj usput nesto"zasrafim"jer joj je"jako hitno potrebno"a nema ko!Kuca u haosu,deca neuhranjena i neuredna,muz slomljen i prljav od glave do pete ali ona planira ovde godine da ode na more,u Grcku!Kad se pusti niz ulicu,nema toga ko se za njom nebi krenuo!Utegnuto,zategnuto,namirisani,nasminkano,polu golo!

milica

pre 11 godina

11 zena i dvoje dece je ubijeno od pocetka godine na najsuroviji moguci nacin. batinama. koliko nasilnika je u zatvoru? da li je svih 11 u pritvoru ili se brane sa slobode? ja bih to pitanje postavila.

Konkretne DONACIJE

pre 11 godina

Ja sam ZA akciju prikupljanja sredstava za SIGURNE KUCE !!! Pomozimo svi svojim prilozima i moze se realizovati jako brzo par kuca po Srbiji!!! Po najnovijim standardima i sa video nadzorom ! Dajte neki ziro racun i pocetak akcije ! Hvala

Podunavac

pre 11 godina

Hah nikad ne bi rekao da je vasa kampanja, na vasem sajtu sam i pratio vest. Svaka cast za kampanju ovo je dobro, dobro osmisljeno da se skrene paznja jer zapravo to i jeste VELIKA ISTINA, a ne neki marketing jer vidim da ljudi pojam nemaju sta pisu. Izgleda da mnogi ovde zele da vide stvarne povrede, pravih zlostavljenih zena, pa su ako ljuti sto su "prevareni". Ljudi bolje da ne vidite istinitu pricu! Mnogo je gora!
Meni je reci cu bilo cudno kako devojku ama bas niko nije prepoznao kako niko nije rekao to je ta i ta, mislim od nas komentatora, bar bi valjda neko prepoznao skolsku drugaricu ili rodjaku, a ustvari niste objavljivali te komentare predpostavljam? Bilo mi je cudno da ni policija ne moze da je indetifikuje. SVAKA CAST B92!!

Tatjana

pre 11 godina

#Marta `73, 28. mart 2013 15:36
Slazem se sa tobom definitivno.
Dragi muskarci,u pravu ste,ali ce biti po nasem :-)
Nema potrebe da slusate ove feministicke pokrete koje su 99% lezbo.
Evo praktican primer:Zena izbola muza nozem,ali to nije dovoljno pa ga je istranzirala odsekavsi mu mrtvog glavu,pa udove,trup. http://www.alo.rs/vesti/hronika/muza-isekla-na-delove-i-spalila/14415

Neko je pomenuo psihicko zlostavljanje koja dovodi u poziciju afekta.Upravo razlozi psihickog zlostavljanja dovodi do nasilja u ovom slucaju su uloge obrnute,ali mi zene ruku na srce znamo da zaverglamo.
Ja nemam pojma sta je nasilje u porodici,takvog sam magarca odabrala,a ne morza alfu.
Tu ima i ono da se muskarci i zene sjedinjavaju u brak,a nije im to sredina u kojoj plivaju.Skloniji su svom polu,sa raznim prikrivenim fetishima(taboo)koji eskaliraju extremnim nasiljem zbog neispunjenosti i ostvarenosti samo zato sto drustvo nesto smatra nemoralnim.
A naj dominantniji faktor jesu finansije i egzistencija,koji je po meni najjaci faktor,ostalo su usputni trenuci

vera

pre 11 godina

@ Marta `73
Bravo sestro.Citam ona manekenka sto se smuvala sa dugogodisnjim robijasem,a on je nabijao na noz dok se nije umorio.
Otac napustio cerku,otisao i zasnovao drugu porodicu.Drustvo krivi jer eto setio se cerke.
Ona iz 48 sati svadba je karakteristican mazohista,sto je "malo lema".
Ja sam '99 upoznala nekog pandura ili sta li je vec bio,kad sam ugledala pistolj,jednostavno sam se zaledila i presekla kontakt.
Dovoljna je bila kafica,a ludak mi u zivotu takav ne treba.Bila je tu i drama ja cu ovome ovo,onome ono.
Mazohizam i neopreznost zenu pretvara u zrtvu,a ne muskarac da je pravi zrtvom.
Isto je i sa muskarcima mazohistima koje zene zlostavljaju,ali se o tome ne govori.Uz mazohizam idu najvece zrtve,a to su deca.
Oni postaju zrtve delovanjem svojih roditelja i to oba.

Boban

pre 11 godina

@maja: visi nivo obrazovanja nije garancije da je covek normalan... nazalost, biju i doktori i advokati, jos kako samo... a ima i neobrazovanih ljudi koji su fini i ne bi mrava zgazili, svoju zenu gledaju kao Boga.

Vanja

pre 11 godina

Jao,jaooo... Koliko neko mora da bude ogranicen pa da uopšte polemise o tome kako je i zašto je ovo samo reklama??? Pa prvi put kada su pustili snimak,jasno je da je sminka jer kojij zlostavljenoj ženi bi bilo do slikanja 365 dana u godini??!!Ali poenta uopšte nije u tome. Iole inteligentna osoba je shvatila video kao upozorenje na nasilje nad ženama i to je ono bitno! Kako nije sramota one ljude koji pisu komentare tipa:"sada kada znam da je laz,ne verujem u ovo" ili "i muskarci su muceni"? Nasilje nad ženama i decom u srbiji je ogromno i kose samo ogluši o ovakve pozive i upozorenja,ne zaslužuje da bude čovek. Baš sam se iznervirala koliko tupavih i bezobraznih ljudi ima! Poenta je u nasilju,a ne u videu!!!!!!!!!!!

Jedna devojka

pre 11 godina

Zanimljivi komentari:
"ja sam odmah znao da je kampanja, a ne istina"- bravo! idi sad kuci. Koga briga dal' si ti znao ili ne.
"zene drage, raspitajte se malo s kim se zabavljate. ne ulecite u vezu prerano"- kao da su samo glupe zene zrtve nasilja. nazalost, to nije istina
"ostavi ga ako te bije"- ah, otvorio si mi oci. kad bi bilo uvek tako jednostavno... a sta ako nemam gde da odem, sta ako me roditelji ne prihvataju nazad, sta ako me drustvo osudjuje sto ostavljam muza, sta ako ne zelim prihvatiti da sam napravila gresku, sta ako se plasim ostati sama, sta ako sma finansijski zavisna... nisu svi jaki dovoljno da se sami izbore sa svim ovim preprekama. Neki jesu, a nekima treba pomoc, drustva, svih nas.
i moj favorit:
"80% zena koje poznajem zele jake, grube muskarce"- ocigledno se kreces u pogresnim krugovima, druze

Podiznajem svesti o maltretiranju u porodica (zena, dece, muskaraca, roditelja) pomazemo svima onima koje nazlost jesu zrtve da razumeju da nisu jedini, da ne treba da ih bude sramota i da postoji neku ko ce im dati tih 5 ili 10 % snage koja im fali da odu.

srdačan pozdrav

pre 11 godina

Uz dužno poštovanje Tatjana, ne bih želeo da razočeram i oprostite ako grešim, ali čini mi se da niste razumeli neke detalje. Naime, ništa nije po vašem, već po uncle Sam-ovom, a vi ste samo uklopljene. Odatle privid vaše "prevelike današnje moći". Bez njega, kao velikog brata, vi prosto niste u mogućnosti da sprovedete "svoju volju". Kada je on vladao, tamo gde vlada i dok vlada, vi ste sprovodile "svoje", a istorija svedoči da je to po pravilu bilo na kraju pogubno - sumrak čovečanstva, propast civilizacija

Irodijada još sinovih glava ište - čovek se odriče večnog života zarad prolaznosti. pouka: Metropolis

Napusten

pre 11 godina

Nikada je nisam udario. Ostavila me. Da je bar nasla drugoga. Jos je sama. Ja joj cak i finansijski pomazem. Zasto bih je tukao? Svako ima prava na svoj izbor. Da mi je tesko, jeste, ali, ide se dalje... Nasilnike treba medijski ocrniti, pa da vidimo da li ce ikada ijedna pristati da bude sa njim!

Jovana

pre 11 godina

@Hazar
Dakle da uvažimo mišljenja onih koji misle da su žene same krive kada budu prebijene ili ubijene, ili možda da uvažimo mišljenja onih koji smatraju da pokoji 'obrazovni' šamar nije na odmet? Čija tačno mišljenja treba uvažiti? Ne pravite se da se ovde radi o 'dva ekstrema' - postoji samo jedan ekstrem - oni koji čine nasilje u porodici i oni koji to opravdavaju na razne načine.

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!

Bruka!

pre 11 godina

(Srbijo, zemljo primitivaca, 28. mart 2013 17:09)

Sa ranih dvadesetih one već imaju"završen fakultet"i rade i samostalne su?!Pa to ni u Kini nema!Vaša narciosidnost prelazi svake granice umernog tako da"Srbijo,zemljo primitivaca"i ti si deo tog društva koga odbacuješ jer eto,svi su primitivni a ti si extra posebna,sa fakultetskom diplomom u 22-goj!