Milan Filipovic
pre 11 godina
Već sada postaje sasvim jasno da će novi uslov za dobijanje datuma početka pregovora biti jasna opredeljenost Srbije ka organizovanoj pljački banaka i tuđe imovine kao i borba protiv kriminala.
Četvrtak, 21.03.2013.
09:15
Premijer Dmitrij Medvedev zapretio je da će Rusija preispitati učešće evra u ruskim rezervama ako rešenje za finansijsku krizu na Kipru pogodi ruske interese.
Izvor: Beta
pre 11 godina
Već sada postaje sasvim jasno da će novi uslov za dobijanje datuma početka pregovora biti jasna opredeljenost Srbije ka organizovanoj pljački banaka i tuđe imovine kao i borba protiv kriminala.
pre 11 godina
Zašto Medvedev ne donese zakon : Ako poslujete u Rusiji firma mora biti registrovana u Rusiji - i sve poreze plaćati u Rusiji – a ne na rajskim i krokodilskim ostrvima.
Firme u Rusiji gule kožu – a u raju će platiti 100 eura poreza.
Bogati se ne smeju oporezovati jer će se naljutiti.
Ovo je idealni liberani kapitalizam.
pre 11 godina
Dule, Cipar = Kipar!
Pitaj one malo starije! Sretno!
pre 11 godina
Sta je tu cudno, pa svaba zeli opet sve u Svajcarskoj i Austriji, alo gospodo. Svaba hoce kintu blizu sebe. EU ( citaj Treci Rajh ), je pred raspadom, a jako dobro znamo iz istorije kako se zavrsava sve ono sto zapocne Nemacka.
pre 11 godina
Samo zlato zlata vredi!
pre 11 godina
@Miki
Govorim ti da Rusija nije izolovan sistem. Kazes boli Rusiju uvo za USA? Tesko da je to slucaj. Ne smes da stavis sva jaja u jednu korpu, jer kad se korpa razbije odose sva jaja. Pogotovo ako drzis rezerve u valuti koju kontrolise neko ko te bas i ne voli.
Pre 1m je EUR/USD bio 1.35, danas je 1,28. To je tebi indikator propasti EUR? Prosle godine je odnos bio 1.21. Je li tada propao EUR? Jaka valuta nije uvek pozeljna,stavise u ovo krizno vreme bolje je imati oslabljenu valutu. Slab EUR pogoduje izvozu, sto pogotovo raduje Nemce, koje gle cuda, zabole za Kipar, koji ce jedini nagrabusiti.
Ponovicu jos jednom, ovde ce jedino ispastati Kiprani, a mozda i rusko-srpski tajkuni.
pre 11 godina
@drvobradi,
boli uvo Rusiju za Ameriku . U kapitalizmu svako gleda svoj interes. Dok smo mi ovde diskutovali evro je izgubio jos vrednosti prema dolaru. Trenutni kurs 1 evro = 1.290 dolara. A pre samo mesec dana kurs je bio 1.34 dolara za 1 evro.
pre 11 godina
"Veliki broj naših državnih struktura radi preko Kipra". Pitam se šta i zašto rade te državne strukture Rusije preko Kipra?!
pre 11 godina
@svasta E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU.
Pa da nije bilo para EU i tog otpisa te investicije u Grcku koje sada vrede 30% bi vredele 0%. Kada banka ulaze u drugu banku trebalo bi da zna gde daje novac.
pre 11 godina
@alb,
uopste Kipar nije trosio previse novca, ovde se radi o dugovima kiparskih banaka koje su u vlasnistvu francuskih nemackih italijanskih i britanskih banaka. Te banke su napravile gubitke i sad Nemacka i EU zahtevaju od Kipra da spasi propale njihove banke time sto ce oporezovati bankarske depozite tj pokrasti stediste. Zadnji put se to u Evropi desilo u proslom veku kad je u nacistickoj Nemackoj Hitler odlucio da jevrejima zapleni kompletnu stednju na svim racunima. Nije ni cudo sto bankare zovu banksteri. Kada se bankari kockaju i zaradjuju, profiti idu njima u dzep - a kada se kockaju i izgube, onda se trazi od drzave u kojoj je banka da pokrije njihove gubitke. U pitanju je cist bankarski kriminal. To je odprilike kao da Rajfajzen banka u Srbiji, ulaze novac u na primer neke akcije, i izgubi, i onda da ne bi bankrotirala Rajfajzen banka ,trazi se od Srbije da pokrije sve gubitke koje je PRIVATNA banka napravila! Cist kriminal u organizaciji Nemacke i Angele Merkel.
pre 11 godina
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac.
(Vlada, 21. mart 2013 11:40)
Ne pravi se naivan. Zna se zasto su svi sklanjali svoje pare na Kipar - da izbegnu placanje poreza. To je dotle islo da su i drzavne pare zavrsile po offshore racunima. E sada isti ti Rusi hoce da im Evropa pomogne, a da oni i dalje izbegavaju placanje poreza. Naravno da ne moze.
Ne mora Kipar da oporezuje vlasnike racuna (koji su tu dosli da izbegnu porez), ali onda nece dobiti pare od Evrope. Sve je na mestu. Neka nadju svoj spas negde drugde, recimo kod Rusa.
pre 11 godina
Šta je ovo? Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
(Protiv kradje i eksploatacije, 21. mart 2013 14:26)
Savrsen komentar...
pre 11 godina
@Pavle
EU je resila da oporezuje ruske oligarhe i mafijase. Zato se i bune. Na sta ce to Medvedev da predje. USD? CHF? Nikada ne valja zavisiti od jednog izvora.
pre 11 godina
@(Miki, 21. mart 2013 12:10)
Vi ste tačno opisali situaciju.
pre 11 godina
Ko jos nije naucio da s Rusijom nema zezanja tesko njemu.
pre 11 godina
Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
pre 11 godina
@Miki
EUR pada u odnosu USD vec mesec dana, a Kipar je samo deo price. Prosle godine je bio 1.22, rastao do 1.35 sada ima trend pada. Recimo da Rusi zamene EUR u USD, i EUR padne na 1:1. Sta mislis da bi se desilo sa ekonomijom USA? Kome onda da prodaju robu? Poceli bi od besa da ispaljuju rakete na sve strane. Ekonomija je kao sistem povezanih sudova. Ne moze jedan da propadne, a drugi da ostane nepovredjen. Ovo Medvedev malo preti, sto zbog ruskih tajkuna sto zbog sebe, ali na kraju nece nista uciniti. Ili ce dati 10 milijardi Kipru. Da im se nadje u krizi.
pre 11 godina
i jos nesto zaboravih: ovi dolje sto komentarisu kako europa nece prljave ruske pare, pa se zato uvozi porez na depozite na kipru :-)
to zvuci kao ona fora u katolickoj crkvi sa prodavanjem papskih oprosta samo sto u ovom slucaju vazi za pare: taj vas novac je prljav, zaradjen na kriminalu, trgovini drogom i prostituciji, ali ako date nama 9% on ce biti cist i mozete sa njim da radite sta hocete :-)
kakvi licemeri :-)
pre 11 godina
"Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi."
E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU. Ovde je problem sto se radi o dvostrukim arsinima, jedno vazi za velike zemlje (Spanija, Italija, Portugal) a drugo za male - zasto EU nije dosla na genijalnu ideju da oporezuje spanske banke sa 10% nego im je samo tako upumpala 100 mlrd. eura.
U pravu su oni koji kazu da je ovo pokusaj da se oporezuju ruski mafijasi (ali delimicno i sama drzava) a to tesko moze da prodje - da mafija hoce da placa porez, placala bi ga i bez ovoga.
pre 11 godina
Zar Rubalj nije uticajna svetska valuta koja prilici "svetskoj sili"?
Rusi nisu vise svetska sila to treba Srbija da svati. Rezerve novca u Rusiji su u Rublju i Evrima. Samo Kina ima toliko velike rezerve ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_foreign-exchange_reserves ) u evrima i dolarima da bi svojim povlacem tog novca u drugu valutu ucjenjivati SAD i EU. Rusija zeli da na Kipru napravi vojnu bazu ( vojna baza u Siriji je pod uptinikom, znamo zasto ), i da Gazprom crpi OGROMNE rezerve gasa u moru ispred Kipra.
Ali Kipar je deo EU. Ako Rusi uspeju, STO BIH JA KAO SRBIN VOLEO, onda ce dobiti uticaj u Sredozemnom moru. Ali verujte ima i EU i Kipar svoje interese.
pre 11 godina
Kiparski srbi su se odavno prilepili uz Lukašenka i Belorusiju.Luki uzima samo 2%.
pre 11 godina
@ Dejan,
Ali EU nije kriva sto Kipar trosio vise sto je imao. Oni su u minusu i to treba se dopuniti a EU nije uzela re pare nego sami su potrosili
pre 11 godina
nije mi ovo bas skroz jasno, pa ako neko moze da objasni.
i da uporedi sa srbijom na primer.
ako ja uplatim u banku 1000 eura u srbiji, i posle godinu dana na tih 1000 eura dobijem nekakvu kamatu, pa onda deo te kamate uzme drzava kao porez. i tu kao nije nista sporno, drzava ne uzima od tih mojih 1000 ulozenih eura, nego samo od kamate.
pretpostavljam da je na kipru slicna situacija: ulozis pare, dobijes ugovorenu kamatu umanjenu za neki procenat koji predstavlja nekakav porez na dobit (mozda je manje nego u srbiji, ali verovatno postoji). ali ovo sto hoce da urade sa porezom na depozite, to mislim da nigde ne postoji. ako ja na kipru imam ulozenih 1000 eura, i oni sad uzmu taj porez od 6 i nesto posto jednokratno, pa onda jos odbijaju od kamate onaj drugi porez, to znaci da ja ulozim 1000 eura i onda posle dve godine mogu da podignem 1000 eura sa kamatom?!?! pa kakve su to banke, kakav je to zakon, kakva je to drzava u kojoj gubis na nominalnom iznosu koji imas na racunu?!?! mislim da bi taj zakon i taj porez pali na svakom sudu, i da mogu da vaze samo za nove uloge, a ne i za postojece depozite u bankama.
i kako bi se zvao taj porez i kako bi se primenjivao ubuduce?
jel to znaci da kad hocu da uplatim na racun na kipru prvo drzava uzme svoj procenat na porez, pa onda banka uzme svoj na proviziju...tako ce za nekoliko dana otici i bankarski sektor i ceo kipar u cabar.
pre 11 godina
Najjaca fora je sto sama novcanica evro kao valuta svi apoeni od 5,10,20,50,100,500 evra se stampanju bojama koji se dobijaju od ruske nafte.Bas me interesuje ciju naftu ce EU koristiti za stampanje svoje valute kada im Rusi dignu cene nafte da je moraju kupovati od drugih?Ne gotivim RUse ali ruska nafta i gas je 40% sirovninski pokretac svega sto se proizvodi u Evropi.
Ide cena ruske nafte i gasa gore=idu sve cene u Evropi gore.Narod u EU zato prestaje da bira sadasnje politicare i vlade u celoj EU koji su doneli zakon o oporezivanju ruskih para na Kipru.
To je princip"APP" odnosno "Ako Prodje Prodje..." E pa u Slucaj Rusa"Nece moci ove noci Topalovicu"sto kaze LAki u "Maratoncima" kada treba da da dzaba sanduk Topalovicu koji je ionako dzaba dobio jer ga je iskopao dzaba iz zemlje.
Rusi dzaba dobijaju naftu i gas iz svoje zemlje,proizvodjacka cena jednog barela nafte je 1 cent da se izvuce iz zemlje a prodaje se 80 dolara.E to sto je dzaba Rusima a 80 dolara EU je zato sto je nafta u Rusiji ne u EU.
pre 11 godina
Retroaktivno uvodjenje poreza = krivična radnja
Ako uvode porez na buduće depozite, onda jednostavno svi koji to žele treba da mogu da povuku svoje depozite pre stupanja odluke na snagu.
Ako je ugovor zaključen po nekim pravilima onda treba ta pravila da ostanu da važe do kraja ili pak da se omogući promena ugovora sa promenom pravila.
I kod nas se ovakve stvari dešavaju.
Bez obzira kome će Kipar da drpi novac ne podržavam ovakvu akciju.
pre 11 godina
Руски олигарси које сви критикујте су 90 % припадници јеврејског народа.
pre 11 godina
Dokaz da sam u pravu sa prethodnim tekstom. Od objave jutrasnjeg teksta Medvedeva da ce sve rezerve evra prebaciti u druge valute, i ultimatuma ECB-a Kipru, da ako ne pristanu da opljackaju stedise da ce im prestati sa isplatom novca u ponedeljak - doslo je do zestokog pada evra prema americkom dolaru i ostalim valutama. Juce je 1 evro vredeo 1.299 dolara a sada 1.291 . Ako Rusija zaista preduzme korak kojim preti Medvedev doci ce do veoma zestokog kolapsa evra, akcija na svim EU berzama, trke stedisa u banke u ugrozenim EU zemljama a moguce i do kolapsa kompletne Evropske unije i evra kao valute.
Ljudi ne razumeju ovde osnovne stvari a to je sta se desava kad neko odluci da zameni 3 miliona tona jabuka u kruske na primer? Odgovor: vrednost jabuka zestoko pada jer ih ima previse na trzistu a krusaka veoma raste.
Ono sto ohrabruje u celoj prici jeste da Kipar i dalje odbija nemacki ultimatum, i da ce pre bankrotirati kao Island, nego da dozvoli da im nemacka ultimatumom unisti bankarski sektor. Bolje da izgube jedan deo novca neprihvatanjem nemackog ultimatuma, nego da prihvatanjem ultimatuma izgube SVE.
pre 11 godina
Sve mi se čini da je III sv.rat, za malo, neverovatan
pre 11 godina
Veoma zanimljivo cime preti Rusija. Kupi zlato, Medo, molim te! Imam dobar deo imetka u zlatu, ako bi mi "braca Rusi" dali malo vetra u ledja nebo je granica, haha. Ustvari, ako hocete stvarno da se zamerite Rotsildima pocnite da prodajete sirovine iskljucivo za zlato (ako smete od Amera). Ajde, da vidimo ima li Putin cojones ili se samo onako slika u macho stilu go do pojasa i te fore.
pre 11 godina
Izgleda da su gospodja Merkel i njen ministar Šojble definitivno pobrkali lončiće. Ovo im birači neće oprostiti.
pre 11 godina
Kakve su to lopurde ruske!Nije ni cudo sto demonstriraju u Moskvi.
Pa te pare na Kipru su pare ruskih oligarha koji izbegavaju placanje poreza u Rusiji a Medvedev kao ruski drzavnik to jos i brani.
Verovatno on sam ima para na Kipru kao Milosevici,Miskovici,Karici itd...
Strasno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pre 11 godina
Svako se cese tamo gde ga svrbi, pa i Medvedev. Nek pozajmi Rusija 10 milijardi Kipru i resen problem. A i sto Rusija stedi u evrima, a ne u rubljama? :)
pre 11 godina
@Vlada
E moj druze, nisam siguran da si bas razumeo o cemu se radi.
Aj mi molim te objasni kako Kipar moze da bude veci investor u Rusiji nego na primer Nemacka?
Ruski tajkuni sklanjaju pare na Kipar, operu ih i onda neka (njihova) Kiparska firma kupi/investir nesto u Rusiji.
A Medvedevu/Putinu je u interesu da se te pare vrate u Rusiju, bile "bele" ili "crne".
A i to za EU nije problem! Problem je sto na Kipru bas te firme ne placaju NIKAKAV porez! Ne moze nijedna zemlja da eksistira ako ne naplacuje porez i to je sustina celog problema.
pre 11 godina
U Srbiji bi, sudeci po komentarima, svi radije bili Superhik nego Robin Hud. Da se ja pitam uzeo bih im 80%, a i to bi bilo malo.
pre 11 godina
@Vlada
Ne razumijem. Zašto bi Kina kupovala dio ruskih energenata koji im nije potreban? Onako, bezveze? Kina Većinu energenata uvozi iz Saudijske Arabije i Irana.
pre 11 godina
Koliko ovde ima ruskih botova,smejem se,mislio sam da su botovi samo na vestima o SNS kad ono...
Misljenja sam da sutra rusi bace neku atomsku bombu nasi bi odmah rekli-Tako je rusi imaju pravo na to!!!
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
(seljadin)
Naravno da je bio u razvoju sa ogromnim novcem koji su razni tajkuni sklanjali na Kipar...Evropa trazi odredjeni poredak i zivot od rada i u okviru zakona.
pre 11 godina
Divan primer zapadnog postovanja ljudskih prava.I onda se oni samo izvinu puste suzu i ko rukom odneseno za razvaljene ljudske zivote i patnje koje su doziveli.Treba da ucimo od ovih cvrstih i sigurnih od sebe naroda
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21872919
pre 11 godina
Ja bi prijetio Cipru zbog Eura!
pre 11 godina
Druze Medvedev, imam jedan skroman predlog za rusku stednju u Rusiji - najbolje je po vas da stedite u rubljama, to vam je najsigurnije, a valuta ne da je stabilna, nego razbija... :)))
pre 11 godina
Ruska drzavna preduzeca uglavnom posluju sa svetom preko Kipra i Svajcarske. Kaze Medvedev da na Kipru lezi preko 20 milijardi dolara novca u vlasnistvu ruskih drzavnih preduzeca.
Nemacka je to znala zato su izneli ultimatum Kipru da oglobe Ruse....
Ali Rusija ne da na sebe, i daju ultimatum Nemackoj da odustane od pljacke u suprotnom Rusi kompletne rezerve u evrima menjaju u zlato - dolar funtu i druge valute
Nakon ovoga mozemo da ocekujemo:
- pad vrednosti evra kao valute - i to zestok pad
- rast dolara, srebra, nikla, platine, funte, jena itd.
- rast cene nafte. jer mnogi ce zbog pretnje rusije - koji drze svoje aktive u evrima potrcati da ih zamene u druge stvari - jer se ocekuje zestok pad evra a samim tim rast zlata srebra i drugih valuta.
Sama ova pretnja Medvedeva - ce izazvati danas HAOS NA SVETSKIM BERZAMA
ECB je na ove Medvedevljeve pretnje reagovao tako sto je poostrio ultimatum Kipru da do ponedeljka oporezuju svoje stedise u suprotnom Kipar ne dobija od ECB-a vise ni jednog evra.
Poceo je totalni ekonomski rat Nemacke na jednoj , i Rusije na drugoj strani. Ostale zemlje clanice EU su kolateralne zrtve nemackog ekonomskog rata objavljenog Rusiji.
pre 11 godina
Pa nek se okrene starom prijatelju dolaru i USA. Oni su isti.
pre 11 godina
Eu daje 10 milijardi evra za spas banaka, Kipar mora da nadje jos 7. To je dogovor. EU je predlozila da to bude procenat depozita u bankama (sto nije fer predlog prema "malim" ulagacima). Kipar moze da nadje pare na drugi nacin (npr. da pozajmi od Rusa). Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi. EU je dala predlog, na Kipru je da odluci sta ce da radi.
Rusi ne bi bili zadovoljni ni sa kakvim predlogom koji ne cuva 100% uloga svim ulagacima (i velikim), iako EU nigde ne garantuje novac preko sume od 100.000e.
pre 11 godina
@seljadin & co.
lepa vam logika, pljujes u tanjir iz koga jedes. Zbog tog nacionalnog mentaliteta i jesmo tu gde jesmo.
Rusija je proizvodjac sirovina i osim toga nema nista da proda. Ako nece Zapadu i Kini a kome ce onda? Kao sto znate sirovine se ne mazu na hleb, a i ruski tajkuni i oligarsi ne bi bili to sto jesu da ne mogu prodavati Zapadu. Te silne ruske pare na Kipru su njihov posten trud i rad. To sto se Putin i Medvedev javljaju je jer su oni u simbiozi sa tajkunima ili i sami tajkuni. Kiparske banke su sluzile takvima, kao i bivsem nasem dragom Milosevicevom rezimu bas za pranje para i izbegavanja placanja poreza u domovini. Stara prica...
pre 11 godina
Koliko ljubavi sa okorele mafijase.... nije ni cudo da smo tu gde jesmo kad branimo oligarhe ogrizle u korupciji i bahatosti
Zeleli bi i mi da smo ko oni po ceo dan votka, kuva, krevet!
Samo ima jedan problem mi nemamo majcicu prirudne resurse da tlacimo i okolna "braca" su sva pobegla od nas....
A vi ljubiteji kriminala aj karte u ejdnom pravcu i teraj!
pre 11 godina
@Seljadin:
Da je Svajcarska usla u EU isto bi joj se to desilo. Ali Svajcarsi su ipak malo iskusniji i dobro poznaju svoju veliku bracu Nemce i Francuze. Jos kad je sklopljen Sengenski sporazum u CH se govorilo da cela prica nece dugo. Kad sam to pricao rodbini u Beogradu, smejali su se. Sad je ceo projekat EU prost- svi su u krizi, ali najjaci svaljuju krizu na najslabije.
Svajcarska ej najbolji primer da se ne treba zanositi nekim medom i mlekom od unija. AKo su Srbi nesto sa YU trebali da nauce- use i u svoje kljuse. Kad drugi pocne da pise zakone i odredjuje, samo je pitanje kad ce pozeleti malo i sebi da zagrabi.
pre 11 godina
Vidim komentare u stilu cim su usli u EU krenulo im lose.Do tada su bili mala Svajcarska.Pa gospodo dok nisu bili clanica unije radili su sta su hteli.Prali novac sa svih strana cak su i od nasih tajkuna otimali.Kad se udje u EU postoje pravila kojih se morate pridrzavati.Druga stvar gro tih para je novac ruske mafije a EU ne zeli da stiti njihov novac .Treca stvar u Beogradu mozete stedeti u rubljama i dobijate dobru kamatu.Sto te pare nisu doneli ovde?
pre 11 godina
@seljadin
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno!
pre 11 godina
Da, ali R. Abramovic moze da za svoje ciste pare kupi tamo neki Celzi iz tamo nekog Londona
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno! (Flavius Valerius, 21. mart 2013 11:09)
Ципар?
pre 11 godina
Samo otvorite banke, pa cete da vidite kako dolazi do bankrota za dva dana.
pre 11 godina
Oni koji pisu o ruskim tajkunima koji zaista jesu uzeli lovu na foru, treba da znaju da isto to rade i tajkuni sa zapada u nekim zemljama (egzoticnim uglavnom). Jeste li culi za off shore kompanije? ne palite se, tajkun aima svugde samo je pitanje u kojoj meri mogu da se bahate u raznim drzavama. evo, kod nas mogu 100%, u rusiji manje, mnogo manje, a na zapadu jos manje. Uostalom, ovo nije tema o tajkunima, nije problem u njima vec u bankama i odnosu EU prema njima
pre 11 godina
U pravu si Mihajlo. Kipar je prosperirao a mi smo tih devedesetih živeli kao govna.
pre 11 godina
Eto sta znaju Rusi, da prete. Koliko miliona ima ovaj tamo u tim "legalnim" kiparskim bankama?
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
(Bole, 21. mart 2013 10:57)
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac. To sto Rusija drzi svoje pare na Kipru je isto sto i sve zapadna drzave rade sa svojim parama, a pre svega Amerika. Dakle iako su pare drazvne, drzava te pare sigurno nece da drzi u slamarici, sem deviznih rezervi centralne banke i eventualno neke kolicine para koje obezbedjuju likvidnost. Sve ostalo se plasira na jedan ili drugi nacin.
pre 11 godina
(Dule, 21. mart 2013 10:34)
Da li Vi zaista mislite da Zapad ne moze bez Rusije i njenog gasa ?
Dal ste ikada bili u nekoj od jakih evropskih zemalja ?
Ako je tako kao sto kazete, zasto Rusija a i "ostale nam bratske zemlje", nisu sprecile bombardovanje Srbije ?
Upitajte se to, interesi jel da ...
pre 11 godina
A novac na Kipru drže da ne bi platili porez? Faktički država potkrada samu sebe a predsednik to brani. ipak nismo najgori.
pre 11 godina
EU je rešila da oporezuje lovu Ruske države i ovo je apsolutno ekonomski rat...
pre 11 godina
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
(bbc, 21. mart 2013 11:09)
Kako da ne! Kina prva moze da kupi sve sto Rusi proizvedu i jos da im zafali. A i EU kupuje od Rusa ne zato sto ih vole nego zato sto je nafta kicma bilo koje ekonomije danas.
pre 11 godina
@seljadin
jeste, lepo su živeli ali od čijih para? Samo mi reci kako su Rusi živeli tokom devedesetih ili recimo mi? Svaki poreski raj na svetu sravniti sa zemljom.
pre 11 godina
Zasto se meni cini da je ovo sve kao malo namesteno...kao i cela takozvana kriza?
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
pre 11 godina
U politici je kao i u životu "jači tlači"
Ako imaš čime da pripretiš možeš i očekivati da nešto dobiješ za sebe. Ako imaš praznu pušku niko te ne ferma.
Rusi u celoj priči neće sigurno dozvoliti da budu oštećeni ni za cent zbog sulude odluke o reketiranju depozita na Kipru (bez obzira šta ja lično mislio o našim i njihovim tajkunima i načinu na koji su te račune napunili). Mehanizmi su različiti, oružja raznovrsna. Ne bi me začudilo da jednokratno povećaju cenu gasa za EU dok ne namire gubitak, to bi bio podjednako razbojnički ali i podjednako efikasan metod, po principu može mi se.
pre 11 godina
Lepo im je rečeno.Čim Rusi odbace evro,propade ekonomija Evrope.Pa neka se sada igraju.
pre 11 godina
U čemu je sada tu problem?Rusi neka svoje devizne rezerve imaju u rubljima i u svojim bankama.
pre 11 godina
eu ce skroz da upropasti kipar. malo po malo i dodjes do bankrota i onda ti kazu ko ti je kriv sam si donosio zakone mi smo samo savetovali a ne prisiljavali....samo pazi se dobro ako ne poslusas savet
pre 11 godina
Pa nista onda im vi posudite 10 milijardi eu i svi sretni i zadovoljni,zar ne?
pre 11 godina
nek samo zavrne slavine gasa i nafte pa ce EU pevati drugi pesmu, kao prosli put kad su najavili sankcije Rusiji zbog Gruzije.
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
pre 11 godina
Tako je.
Putine, Medvedeve pokažite tim EU pljačkašima .......
pre 11 godina
Ehhh da mene muce ove slatke muke :)
pre 11 godina
Kao sto sam spomenuo potez EU je krajnje zabrinjavajuci i totalno protivno nekim nepisanim pravilima u EU. U principu nerazlikuje se nista od nacionalizacije koje su pojedine drzave uradile u proslosti uz veliku kritiku EU. Isto tako se postavlja pitanje ne samo ispravnosti ove odluke nego i zasto je to uradjeno jer sigurno su svi znali da bi takvo usvajanje stvorilo neprijatelja od Rusije sto je i verovatno bio cilj jer su hteli Kipar vezati vise za pojedine EU zemlje i odvojiti uticaj Rusije. Isto tako se postavlja pitanje dali male drzave u EU imaju ista prava kao velike jer nezaboravimo Nemacka ima direktne kontakte sa Rusijom i u mnogo cemu saradjuju sto se ovim potezom malim clanicama EU zabranjuje jer se forsira uslovna zavisnost od pojedinih drzava EU. Isto tako se postavlja pitanje dali je EU region gde vazi ravnopravnost ili postoji "unutrasnja klika" drzava koja ce uzimati kajmak a druge drzave postaju kolonije.
Ako uzmem u obzir nacin koji se vodi slucaj Srbije gde su svi zakoni koji su uslovljavani gurali ne domace proizvodjace nego velike konglomerate koji i jesu preuzeli proizvodne kapacitete pretvarajuci ih (unistene posle bombardovanja koje je opet jedan nacin rata-ekonomskog) u distributivne centre svojih proizvoda cime su osvojili trziste Srbije a nepostojanjem nase proizvodnje zatvorili konkurenciju.
Ono sto Srbiji treba jeste reforma i demokratizacija ali na ekonomskom planu postajemo kolonija ista kao Rumunija i Bugarska gde je iako u EU isto kao ovde.
pre 11 godina
U politici je kao i u životu "jači tlači"
Ako imaš čime da pripretiš možeš i očekivati da nešto dobiješ za sebe. Ako imaš praznu pušku niko te ne ferma.
Rusi u celoj priči neće sigurno dozvoliti da budu oštećeni ni za cent zbog sulude odluke o reketiranju depozita na Kipru (bez obzira šta ja lično mislio o našim i njihovim tajkunima i načinu na koji su te račune napunili). Mehanizmi su različiti, oružja raznovrsna. Ne bi me začudilo da jednokratno povećaju cenu gasa za EU dok ne namire gubitak, to bi bio podjednako razbojnički ali i podjednako efikasan metod, po principu može mi se.
pre 11 godina
nek samo zavrne slavine gasa i nafte pa ce EU pevati drugi pesmu, kao prosli put kad su najavili sankcije Rusiji zbog Gruzije.
pre 11 godina
eu ce skroz da upropasti kipar. malo po malo i dodjes do bankrota i onda ti kazu ko ti je kriv sam si donosio zakone mi smo samo savetovali a ne prisiljavali....samo pazi se dobro ako ne poslusas savet
pre 11 godina
Tako je.
Putine, Medvedeve pokažite tim EU pljačkašima .......
pre 11 godina
EU je rešila da oporezuje lovu Ruske države i ovo je apsolutno ekonomski rat...
pre 11 godina
Lepo im je rečeno.Čim Rusi odbace evro,propade ekonomija Evrope.Pa neka se sada igraju.
pre 11 godina
Zasto se meni cini da je ovo sve kao malo namesteno...kao i cela takozvana kriza?
pre 11 godina
Kao sto sam spomenuo potez EU je krajnje zabrinjavajuci i totalno protivno nekim nepisanim pravilima u EU. U principu nerazlikuje se nista od nacionalizacije koje su pojedine drzave uradile u proslosti uz veliku kritiku EU. Isto tako se postavlja pitanje ne samo ispravnosti ove odluke nego i zasto je to uradjeno jer sigurno su svi znali da bi takvo usvajanje stvorilo neprijatelja od Rusije sto je i verovatno bio cilj jer su hteli Kipar vezati vise za pojedine EU zemlje i odvojiti uticaj Rusije. Isto tako se postavlja pitanje dali male drzave u EU imaju ista prava kao velike jer nezaboravimo Nemacka ima direktne kontakte sa Rusijom i u mnogo cemu saradjuju sto se ovim potezom malim clanicama EU zabranjuje jer se forsira uslovna zavisnost od pojedinih drzava EU. Isto tako se postavlja pitanje dali je EU region gde vazi ravnopravnost ili postoji "unutrasnja klika" drzava koja ce uzimati kajmak a druge drzave postaju kolonije.
Ako uzmem u obzir nacin koji se vodi slucaj Srbije gde su svi zakoni koji su uslovljavani gurali ne domace proizvodjace nego velike konglomerate koji i jesu preuzeli proizvodne kapacitete pretvarajuci ih (unistene posle bombardovanja koje je opet jedan nacin rata-ekonomskog) u distributivne centre svojih proizvoda cime su osvojili trziste Srbije a nepostojanjem nase proizvodnje zatvorili konkurenciju.
Ono sto Srbiji treba jeste reforma i demokratizacija ali na ekonomskom planu postajemo kolonija ista kao Rumunija i Bugarska gde je iako u EU isto kao ovde.
pre 11 godina
@Seljadin:
Da je Svajcarska usla u EU isto bi joj se to desilo. Ali Svajcarsi su ipak malo iskusniji i dobro poznaju svoju veliku bracu Nemce i Francuze. Jos kad je sklopljen Sengenski sporazum u CH se govorilo da cela prica nece dugo. Kad sam to pricao rodbini u Beogradu, smejali su se. Sad je ceo projekat EU prost- svi su u krizi, ali najjaci svaljuju krizu na najslabije.
Svajcarska ej najbolji primer da se ne treba zanositi nekim medom i mlekom od unija. AKo su Srbi nesto sa YU trebali da nauce- use i u svoje kljuse. Kad drugi pocne da pise zakone i odredjuje, samo je pitanje kad ce pozeleti malo i sebi da zagrabi.
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
pre 11 godina
U čemu je sada tu problem?Rusi neka svoje devizne rezerve imaju u rubljima i u svojim bankama.
pre 11 godina
Ruska drzavna preduzeca uglavnom posluju sa svetom preko Kipra i Svajcarske. Kaze Medvedev da na Kipru lezi preko 20 milijardi dolara novca u vlasnistvu ruskih drzavnih preduzeca.
Nemacka je to znala zato su izneli ultimatum Kipru da oglobe Ruse....
Ali Rusija ne da na sebe, i daju ultimatum Nemackoj da odustane od pljacke u suprotnom Rusi kompletne rezerve u evrima menjaju u zlato - dolar funtu i druge valute
Nakon ovoga mozemo da ocekujemo:
- pad vrednosti evra kao valute - i to zestok pad
- rast dolara, srebra, nikla, platine, funte, jena itd.
- rast cene nafte. jer mnogi ce zbog pretnje rusije - koji drze svoje aktive u evrima potrcati da ih zamene u druge stvari - jer se ocekuje zestok pad evra a samim tim rast zlata srebra i drugih valuta.
Sama ova pretnja Medvedeva - ce izazvati danas HAOS NA SVETSKIM BERZAMA
ECB je na ove Medvedevljeve pretnje reagovao tako sto je poostrio ultimatum Kipru da do ponedeljka oporezuju svoje stedise u suprotnom Kipar ne dobija od ECB-a vise ni jednog evra.
Poceo je totalni ekonomski rat Nemacke na jednoj , i Rusije na drugoj strani. Ostale zemlje clanice EU su kolateralne zrtve nemackog ekonomskog rata objavljenog Rusiji.
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
pre 11 godina
Oni koji pisu o ruskim tajkunima koji zaista jesu uzeli lovu na foru, treba da znaju da isto to rade i tajkuni sa zapada u nekim zemljama (egzoticnim uglavnom). Jeste li culi za off shore kompanije? ne palite se, tajkun aima svugde samo je pitanje u kojoj meri mogu da se bahate u raznim drzavama. evo, kod nas mogu 100%, u rusiji manje, mnogo manje, a na zapadu jos manje. Uostalom, ovo nije tema o tajkunima, nije problem u njima vec u bankama i odnosu EU prema njima
pre 11 godina
Dokaz da sam u pravu sa prethodnim tekstom. Od objave jutrasnjeg teksta Medvedeva da ce sve rezerve evra prebaciti u druge valute, i ultimatuma ECB-a Kipru, da ako ne pristanu da opljackaju stedise da ce im prestati sa isplatom novca u ponedeljak - doslo je do zestokog pada evra prema americkom dolaru i ostalim valutama. Juce je 1 evro vredeo 1.299 dolara a sada 1.291 . Ako Rusija zaista preduzme korak kojim preti Medvedev doci ce do veoma zestokog kolapsa evra, akcija na svim EU berzama, trke stedisa u banke u ugrozenim EU zemljama a moguce i do kolapsa kompletne Evropske unije i evra kao valute.
Ljudi ne razumeju ovde osnovne stvari a to je sta se desava kad neko odluci da zameni 3 miliona tona jabuka u kruske na primer? Odgovor: vrednost jabuka zestoko pada jer ih ima previse na trzistu a krusaka veoma raste.
Ono sto ohrabruje u celoj prici jeste da Kipar i dalje odbija nemacki ultimatum, i da ce pre bankrotirati kao Island, nego da dozvoli da im nemacka ultimatumom unisti bankarski sektor. Bolje da izgube jedan deo novca neprihvatanjem nemackog ultimatuma, nego da prihvatanjem ultimatuma izgube SVE.
pre 11 godina
U pravu si Mihajlo. Kipar je prosperirao a mi smo tih devedesetih živeli kao govna.
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno!
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
(seljadin)
Naravno da je bio u razvoju sa ogromnim novcem koji su razni tajkuni sklanjali na Kipar...Evropa trazi odredjeni poredak i zivot od rada i u okviru zakona.
pre 11 godina
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
(bbc, 21. mart 2013 11:09)
Kako da ne! Kina prva moze da kupi sve sto Rusi proizvedu i jos da im zafali. A i EU kupuje od Rusa ne zato sto ih vole nego zato sto je nafta kicma bilo koje ekonomije danas.
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
(Bole, 21. mart 2013 10:57)
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac. To sto Rusija drzi svoje pare na Kipru je isto sto i sve zapadna drzave rade sa svojim parama, a pre svega Amerika. Dakle iako su pare drazvne, drzava te pare sigurno nece da drzi u slamarici, sem deviznih rezervi centralne banke i eventualno neke kolicine para koje obezbedjuju likvidnost. Sve ostalo se plasira na jedan ili drugi nacin.
pre 11 godina
Koliko ovde ima ruskih botova,smejem se,mislio sam da su botovi samo na vestima o SNS kad ono...
Misljenja sam da sutra rusi bace neku atomsku bombu nasi bi odmah rekli-Tako je rusi imaju pravo na to!!!
pre 11 godina
Kakve su to lopurde ruske!Nije ni cudo sto demonstriraju u Moskvi.
Pa te pare na Kipru su pare ruskih oligarha koji izbegavaju placanje poreza u Rusiji a Medvedev kao ruski drzavnik to jos i brani.
Verovatno on sam ima para na Kipru kao Milosevici,Miskovici,Karici itd...
Strasno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pre 11 godina
@seljadin
jeste, lepo su živeli ali od čijih para? Samo mi reci kako su Rusi živeli tokom devedesetih ili recimo mi? Svaki poreski raj na svetu sravniti sa zemljom.
pre 11 godina
Da, ali R. Abramovic moze da za svoje ciste pare kupi tamo neki Celzi iz tamo nekog Londona
pre 11 godina
"Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi."
E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU. Ovde je problem sto se radi o dvostrukim arsinima, jedno vazi za velike zemlje (Spanija, Italija, Portugal) a drugo za male - zasto EU nije dosla na genijalnu ideju da oporezuje spanske banke sa 10% nego im je samo tako upumpala 100 mlrd. eura.
U pravu su oni koji kazu da je ovo pokusaj da se oporezuju ruski mafijasi (ali delimicno i sama drzava) a to tesko moze da prodje - da mafija hoce da placa porez, placala bi ga i bez ovoga.
pre 11 godina
Samo otvorite banke, pa cete da vidite kako dolazi do bankrota za dva dana.
pre 11 godina
(Dule, 21. mart 2013 10:34)
Da li Vi zaista mislite da Zapad ne moze bez Rusije i njenog gasa ?
Dal ste ikada bili u nekoj od jakih evropskih zemalja ?
Ako je tako kao sto kazete, zasto Rusija a i "ostale nam bratske zemlje", nisu sprecile bombardovanje Srbije ?
Upitajte se to, interesi jel da ...
pre 11 godina
i jos nesto zaboravih: ovi dolje sto komentarisu kako europa nece prljave ruske pare, pa se zato uvozi porez na depozite na kipru :-)
to zvuci kao ona fora u katolickoj crkvi sa prodavanjem papskih oprosta samo sto u ovom slucaju vazi za pare: taj vas novac je prljav, zaradjen na kriminalu, trgovini drogom i prostituciji, ali ako date nama 9% on ce biti cist i mozete sa njim da radite sta hocete :-)
kakvi licemeri :-)
pre 11 godina
Druze Medvedev, imam jedan skroman predlog za rusku stednju u Rusiji - najbolje je po vas da stedite u rubljama, to vam je najsigurnije, a valuta ne da je stabilna, nego razbija... :)))
pre 11 godina
@alb,
uopste Kipar nije trosio previse novca, ovde se radi o dugovima kiparskih banaka koje su u vlasnistvu francuskih nemackih italijanskih i britanskih banaka. Te banke su napravile gubitke i sad Nemacka i EU zahtevaju od Kipra da spasi propale njihove banke time sto ce oporezovati bankarske depozite tj pokrasti stediste. Zadnji put se to u Evropi desilo u proslom veku kad je u nacistickoj Nemackoj Hitler odlucio da jevrejima zapleni kompletnu stednju na svim racunima. Nije ni cudo sto bankare zovu banksteri. Kada se bankari kockaju i zaradjuju, profiti idu njima u dzep - a kada se kockaju i izgube, onda se trazi od drzave u kojoj je banka da pokrije njihove gubitke. U pitanju je cist bankarski kriminal. To je odprilike kao da Rajfajzen banka u Srbiji, ulaze novac u na primer neke akcije, i izgubi, i onda da ne bi bankrotirala Rajfajzen banka ,trazi se od Srbije da pokrije sve gubitke koje je PRIVATNA banka napravila! Cist kriminal u organizaciji Nemacke i Angele Merkel.
pre 11 godina
Koliko ljubavi sa okorele mafijase.... nije ni cudo da smo tu gde jesmo kad branimo oligarhe ogrizle u korupciji i bahatosti
Zeleli bi i mi da smo ko oni po ceo dan votka, kuva, krevet!
Samo ima jedan problem mi nemamo majcicu prirudne resurse da tlacimo i okolna "braca" su sva pobegla od nas....
A vi ljubiteji kriminala aj karte u ejdnom pravcu i teraj!
pre 11 godina
Kiparski srbi su se odavno prilepili uz Lukašenka i Belorusiju.Luki uzima samo 2%.
pre 11 godina
Vidim komentare u stilu cim su usli u EU krenulo im lose.Do tada su bili mala Svajcarska.Pa gospodo dok nisu bili clanica unije radili su sta su hteli.Prali novac sa svih strana cak su i od nasih tajkuna otimali.Kad se udje u EU postoje pravila kojih se morate pridrzavati.Druga stvar gro tih para je novac ruske mafije a EU ne zeli da stiti njihov novac .Treca stvar u Beogradu mozete stedeti u rubljama i dobijate dobru kamatu.Sto te pare nisu doneli ovde?
pre 11 godina
Eu daje 10 milijardi evra za spas banaka, Kipar mora da nadje jos 7. To je dogovor. EU je predlozila da to bude procenat depozita u bankama (sto nije fer predlog prema "malim" ulagacima). Kipar moze da nadje pare na drugi nacin (npr. da pozajmi od Rusa). Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi. EU je dala predlog, na Kipru je da odluci sta ce da radi.
Rusi ne bi bili zadovoljni ni sa kakvim predlogom koji ne cuva 100% uloga svim ulagacima (i velikim), iako EU nigde ne garantuje novac preko sume od 100.000e.
pre 11 godina
@seljadin
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
pre 11 godina
@Vlada
E moj druze, nisam siguran da si bas razumeo o cemu se radi.
Aj mi molim te objasni kako Kipar moze da bude veci investor u Rusiji nego na primer Nemacka?
Ruski tajkuni sklanjaju pare na Kipar, operu ih i onda neka (njihova) Kiparska firma kupi/investir nesto u Rusiji.
A Medvedevu/Putinu je u interesu da se te pare vrate u Rusiju, bile "bele" ili "crne".
A i to za EU nije problem! Problem je sto na Kipru bas te firme ne placaju NIKAKAV porez! Ne moze nijedna zemlja da eksistira ako ne naplacuje porez i to je sustina celog problema.
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno! (Flavius Valerius, 21. mart 2013 11:09)
Ципар?
pre 11 godina
A novac na Kipru drže da ne bi platili porez? Faktički država potkrada samu sebe a predsednik to brani. ipak nismo najgori.
pre 11 godina
Pa nista onda im vi posudite 10 milijardi eu i svi sretni i zadovoljni,zar ne?
pre 11 godina
Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
pre 11 godina
Divan primer zapadnog postovanja ljudskih prava.I onda se oni samo izvinu puste suzu i ko rukom odneseno za razvaljene ljudske zivote i patnje koje su doziveli.Treba da ucimo od ovih cvrstih i sigurnih od sebe naroda
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21872919
pre 11 godina
Ehhh da mene muce ove slatke muke :)
pre 11 godina
@seljadin & co.
lepa vam logika, pljujes u tanjir iz koga jedes. Zbog tog nacionalnog mentaliteta i jesmo tu gde jesmo.
Rusija je proizvodjac sirovina i osim toga nema nista da proda. Ako nece Zapadu i Kini a kome ce onda? Kao sto znate sirovine se ne mazu na hleb, a i ruski tajkuni i oligarsi ne bi bili to sto jesu da ne mogu prodavati Zapadu. Te silne ruske pare na Kipru su njihov posten trud i rad. To sto se Putin i Medvedev javljaju je jer su oni u simbiozi sa tajkunima ili i sami tajkuni. Kiparske banke su sluzile takvima, kao i bivsem nasem dragom Milosevicevom rezimu bas za pranje para i izbegavanja placanja poreza u domovini. Stara prica...
pre 11 godina
Руски олигарси које сви критикујте су 90 % припадници јеврејског народа.
pre 11 godina
Svako se cese tamo gde ga svrbi, pa i Medvedev. Nek pozajmi Rusija 10 milijardi Kipru i resen problem. A i sto Rusija stedi u evrima, a ne u rubljama? :)
pre 11 godina
Pa nek se okrene starom prijatelju dolaru i USA. Oni su isti.
pre 11 godina
U Srbiji bi, sudeci po komentarima, svi radije bili Superhik nego Robin Hud. Da se ja pitam uzeo bih im 80%, a i to bi bilo malo.
pre 11 godina
@Vlada
Ne razumijem. Zašto bi Kina kupovala dio ruskih energenata koji im nije potreban? Onako, bezveze? Kina Većinu energenata uvozi iz Saudijske Arabije i Irana.
pre 11 godina
Retroaktivno uvodjenje poreza = krivična radnja
Ako uvode porez na buduće depozite, onda jednostavno svi koji to žele treba da mogu da povuku svoje depozite pre stupanja odluke na snagu.
Ako je ugovor zaključen po nekim pravilima onda treba ta pravila da ostanu da važe do kraja ili pak da se omogući promena ugovora sa promenom pravila.
I kod nas se ovakve stvari dešavaju.
Bez obzira kome će Kipar da drpi novac ne podržavam ovakvu akciju.
pre 11 godina
Eto sta znaju Rusi, da prete. Koliko miliona ima ovaj tamo u tim "legalnim" kiparskim bankama?
pre 11 godina
Ko jos nije naucio da s Rusijom nema zezanja tesko njemu.
pre 11 godina
Veoma zanimljivo cime preti Rusija. Kupi zlato, Medo, molim te! Imam dobar deo imetka u zlatu, ako bi mi "braca Rusi" dali malo vetra u ledja nebo je granica, haha. Ustvari, ako hocete stvarno da se zamerite Rotsildima pocnite da prodajete sirovine iskljucivo za zlato (ako smete od Amera). Ajde, da vidimo ima li Putin cojones ili se samo onako slika u macho stilu go do pojasa i te fore.
pre 11 godina
nije mi ovo bas skroz jasno, pa ako neko moze da objasni.
i da uporedi sa srbijom na primer.
ako ja uplatim u banku 1000 eura u srbiji, i posle godinu dana na tih 1000 eura dobijem nekakvu kamatu, pa onda deo te kamate uzme drzava kao porez. i tu kao nije nista sporno, drzava ne uzima od tih mojih 1000 ulozenih eura, nego samo od kamate.
pretpostavljam da je na kipru slicna situacija: ulozis pare, dobijes ugovorenu kamatu umanjenu za neki procenat koji predstavlja nekakav porez na dobit (mozda je manje nego u srbiji, ali verovatno postoji). ali ovo sto hoce da urade sa porezom na depozite, to mislim da nigde ne postoji. ako ja na kipru imam ulozenih 1000 eura, i oni sad uzmu taj porez od 6 i nesto posto jednokratno, pa onda jos odbijaju od kamate onaj drugi porez, to znaci da ja ulozim 1000 eura i onda posle dve godine mogu da podignem 1000 eura sa kamatom?!?! pa kakve su to banke, kakav je to zakon, kakva je to drzava u kojoj gubis na nominalnom iznosu koji imas na racunu?!?! mislim da bi taj zakon i taj porez pali na svakom sudu, i da mogu da vaze samo za nove uloge, a ne i za postojece depozite u bankama.
i kako bi se zvao taj porez i kako bi se primenjivao ubuduce?
jel to znaci da kad hocu da uplatim na racun na kipru prvo drzava uzme svoj procenat na porez, pa onda banka uzme svoj na proviziju...tako ce za nekoliko dana otici i bankarski sektor i ceo kipar u cabar.
pre 11 godina
@Miki
EUR pada u odnosu USD vec mesec dana, a Kipar je samo deo price. Prosle godine je bio 1.22, rastao do 1.35 sada ima trend pada. Recimo da Rusi zamene EUR u USD, i EUR padne na 1:1. Sta mislis da bi se desilo sa ekonomijom USA? Kome onda da prodaju robu? Poceli bi od besa da ispaljuju rakete na sve strane. Ekonomija je kao sistem povezanih sudova. Ne moze jedan da propadne, a drugi da ostane nepovredjen. Ovo Medvedev malo preti, sto zbog ruskih tajkuna sto zbog sebe, ali na kraju nece nista uciniti. Ili ce dati 10 milijardi Kipru. Da im se nadje u krizi.
pre 11 godina
Izgleda da su gospodja Merkel i njen ministar Šojble definitivno pobrkali lončiće. Ovo im birači neće oprostiti.
pre 11 godina
Šta je ovo? Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
(Protiv kradje i eksploatacije, 21. mart 2013 14:26)
Savrsen komentar...
pre 11 godina
"Veliki broj naših državnih struktura radi preko Kipra". Pitam se šta i zašto rade te državne strukture Rusije preko Kipra?!
pre 11 godina
Sta je tu cudno, pa svaba zeli opet sve u Svajcarskoj i Austriji, alo gospodo. Svaba hoce kintu blizu sebe. EU ( citaj Treci Rajh ), je pred raspadom, a jako dobro znamo iz istorije kako se zavrsava sve ono sto zapocne Nemacka.
pre 11 godina
Sve mi se čini da je III sv.rat, za malo, neverovatan
pre 11 godina
@drvobradi,
boli uvo Rusiju za Ameriku . U kapitalizmu svako gleda svoj interes. Dok smo mi ovde diskutovali evro je izgubio jos vrednosti prema dolaru. Trenutni kurs 1 evro = 1.290 dolara. A pre samo mesec dana kurs je bio 1.34 dolara za 1 evro.
pre 11 godina
@Pavle
EU je resila da oporezuje ruske oligarhe i mafijase. Zato se i bune. Na sta ce to Medvedev da predje. USD? CHF? Nikada ne valja zavisiti od jednog izvora.
pre 11 godina
@ Dejan,
Ali EU nije kriva sto Kipar trosio vise sto je imao. Oni su u minusu i to treba se dopuniti a EU nije uzela re pare nego sami su potrosili
pre 11 godina
Ja bi prijetio Cipru zbog Eura!
pre 11 godina
Najjaca fora je sto sama novcanica evro kao valuta svi apoeni od 5,10,20,50,100,500 evra se stampanju bojama koji se dobijaju od ruske nafte.Bas me interesuje ciju naftu ce EU koristiti za stampanje svoje valute kada im Rusi dignu cene nafte da je moraju kupovati od drugih?Ne gotivim RUse ali ruska nafta i gas je 40% sirovninski pokretac svega sto se proizvodi u Evropi.
Ide cena ruske nafte i gasa gore=idu sve cene u Evropi gore.Narod u EU zato prestaje da bira sadasnje politicare i vlade u celoj EU koji su doneli zakon o oporezivanju ruskih para na Kipru.
To je princip"APP" odnosno "Ako Prodje Prodje..." E pa u Slucaj Rusa"Nece moci ove noci Topalovicu"sto kaze LAki u "Maratoncima" kada treba da da dzaba sanduk Topalovicu koji je ionako dzaba dobio jer ga je iskopao dzaba iz zemlje.
Rusi dzaba dobijaju naftu i gas iz svoje zemlje,proizvodjacka cena jednog barela nafte je 1 cent da se izvuce iz zemlje a prodaje se 80 dolara.E to sto je dzaba Rusima a 80 dolara EU je zato sto je nafta u Rusiji ne u EU.
pre 11 godina
Zar Rubalj nije uticajna svetska valuta koja prilici "svetskoj sili"?
Rusi nisu vise svetska sila to treba Srbija da svati. Rezerve novca u Rusiji su u Rublju i Evrima. Samo Kina ima toliko velike rezerve ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_foreign-exchange_reserves ) u evrima i dolarima da bi svojim povlacem tog novca u drugu valutu ucjenjivati SAD i EU. Rusija zeli da na Kipru napravi vojnu bazu ( vojna baza u Siriji je pod uptinikom, znamo zasto ), i da Gazprom crpi OGROMNE rezerve gasa u moru ispred Kipra.
Ali Kipar je deo EU. Ako Rusi uspeju, STO BIH JA KAO SRBIN VOLEO, onda ce dobiti uticaj u Sredozemnom moru. Ali verujte ima i EU i Kipar svoje interese.
pre 11 godina
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac.
(Vlada, 21. mart 2013 11:40)
Ne pravi se naivan. Zna se zasto su svi sklanjali svoje pare na Kipar - da izbegnu placanje poreza. To je dotle islo da su i drzavne pare zavrsile po offshore racunima. E sada isti ti Rusi hoce da im Evropa pomogne, a da oni i dalje izbegavaju placanje poreza. Naravno da ne moze.
Ne mora Kipar da oporezuje vlasnike racuna (koji su tu dosli da izbegnu porez), ali onda nece dobiti pare od Evrope. Sve je na mestu. Neka nadju svoj spas negde drugde, recimo kod Rusa.
pre 11 godina
Zašto Medvedev ne donese zakon : Ako poslujete u Rusiji firma mora biti registrovana u Rusiji - i sve poreze plaćati u Rusiji – a ne na rajskim i krokodilskim ostrvima.
Firme u Rusiji gule kožu – a u raju će platiti 100 eura poreza.
Bogati se ne smeju oporezovati jer će se naljutiti.
Ovo je idealni liberani kapitalizam.
pre 11 godina
Samo zlato zlata vredi!
pre 11 godina
@Miki
Govorim ti da Rusija nije izolovan sistem. Kazes boli Rusiju uvo za USA? Tesko da je to slucaj. Ne smes da stavis sva jaja u jednu korpu, jer kad se korpa razbije odose sva jaja. Pogotovo ako drzis rezerve u valuti koju kontrolise neko ko te bas i ne voli.
Pre 1m je EUR/USD bio 1.35, danas je 1,28. To je tebi indikator propasti EUR? Prosle godine je odnos bio 1.21. Je li tada propao EUR? Jaka valuta nije uvek pozeljna,stavise u ovo krizno vreme bolje je imati oslabljenu valutu. Slab EUR pogoduje izvozu, sto pogotovo raduje Nemce, koje gle cuda, zabole za Kipar, koji ce jedini nagrabusiti.
Ponovicu jos jednom, ovde ce jedino ispastati Kiprani, a mozda i rusko-srpski tajkuni.
pre 11 godina
Već sada postaje sasvim jasno da će novi uslov za dobijanje datuma početka pregovora biti jasna opredeljenost Srbije ka organizovanoj pljački banaka i tuđe imovine kao i borba protiv kriminala.
pre 11 godina
@(Miki, 21. mart 2013 12:10)
Vi ste tačno opisali situaciju.
pre 11 godina
@svasta E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU.
Pa da nije bilo para EU i tog otpisa te investicije u Grcku koje sada vrede 30% bi vredele 0%. Kada banka ulaze u drugu banku trebalo bi da zna gde daje novac.
pre 11 godina
Dule, Cipar = Kipar!
Pitaj one malo starije! Sretno!
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno!
pre 11 godina
U čemu je sada tu problem?Rusi neka svoje devizne rezerve imaju u rubljima i u svojim bankama.
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
pre 11 godina
Kakve su to lopurde ruske!Nije ni cudo sto demonstriraju u Moskvi.
Pa te pare na Kipru su pare ruskih oligarha koji izbegavaju placanje poreza u Rusiji a Medvedev kao ruski drzavnik to jos i brani.
Verovatno on sam ima para na Kipru kao Milosevici,Miskovici,Karici itd...
Strasno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pre 11 godina
(Dule, 21. mart 2013 10:34)
Da li Vi zaista mislite da Zapad ne moze bez Rusije i njenog gasa ?
Dal ste ikada bili u nekoj od jakih evropskih zemalja ?
Ako je tako kao sto kazete, zasto Rusija a i "ostale nam bratske zemlje", nisu sprecile bombardovanje Srbije ?
Upitajte se to, interesi jel da ...
pre 11 godina
@seljadin
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
pre 11 godina
Uznemirila se ruska mafija sto ce je EU osinuti po novcaniku, i to toliko da Medvedev pokusava spasiti stvar. Svidjalo se to vama ili ne ali Cipar je bio najobicnije mjesto gdje se masovno vrsilo i jos vrsi pranje prljavog novca, pocevsi od Milosevica i ekipe (gazda Jezda, Dafne i co.) pa do velikih igraca. Ova kriza je dokaz kako i Cipar mora igrati po EU pravilima jer zakon vazi za sve. Da moze novac u EU samo nek je cist a ne onaj prljavi od krijumcarenja, pljacke i slicno! (Flavius Valerius, 21. mart 2013 11:09)
Ципар?
pre 11 godina
Tako je.
Putine, Medvedeve pokažite tim EU pljačkašima .......
pre 11 godina
Koliko ovde ima ruskih botova,smejem se,mislio sam da su botovi samo na vestima o SNS kad ono...
Misljenja sam da sutra rusi bace neku atomsku bombu nasi bi odmah rekli-Tako je rusi imaju pravo na to!!!
pre 11 godina
Pa nista onda im vi posudite 10 milijardi eu i svi sretni i zadovoljni,zar ne?
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
(seljadin)
Naravno da je bio u razvoju sa ogromnim novcem koji su razni tajkuni sklanjali na Kipar...Evropa trazi odredjeni poredak i zivot od rada i u okviru zakona.
pre 11 godina
nek samo zavrne slavine gasa i nafte pa ce EU pevati drugi pesmu, kao prosli put kad su najavili sankcije Rusiji zbog Gruzije.
pre 11 godina
Lepo im je rečeno.Čim Rusi odbace evro,propade ekonomija Evrope.Pa neka se sada igraju.
pre 11 godina
Vidim komentare u stilu cim su usli u EU krenulo im lose.Do tada su bili mala Svajcarska.Pa gospodo dok nisu bili clanica unije radili su sta su hteli.Prali novac sa svih strana cak su i od nasih tajkuna otimali.Kad se udje u EU postoje pravila kojih se morate pridrzavati.Druga stvar gro tih para je novac ruske mafije a EU ne zeli da stiti njihov novac .Treca stvar u Beogradu mozete stedeti u rubljama i dobijate dobru kamatu.Sto te pare nisu doneli ovde?
pre 11 godina
U Srbiji bi, sudeci po komentarima, svi radije bili Superhik nego Robin Hud. Da se ja pitam uzeo bih im 80%, a i to bi bilo malo.
pre 11 godina
Koliko ljubavi sa okorele mafijase.... nije ni cudo da smo tu gde jesmo kad branimo oligarhe ogrizle u korupciji i bahatosti
Zeleli bi i mi da smo ko oni po ceo dan votka, kuva, krevet!
Samo ima jedan problem mi nemamo majcicu prirudne resurse da tlacimo i okolna "braca" su sva pobegla od nas....
A vi ljubiteji kriminala aj karte u ejdnom pravcu i teraj!
pre 11 godina
Eto sta znaju Rusi, da prete. Koliko miliona ima ovaj tamo u tim "legalnim" kiparskim bankama?
pre 11 godina
Druze Medvedev, imam jedan skroman predlog za rusku stednju u Rusiji - najbolje je po vas da stedite u rubljama, to vam je najsigurnije, a valuta ne da je stabilna, nego razbija... :)))
pre 11 godina
@seljadin & co.
lepa vam logika, pljujes u tanjir iz koga jedes. Zbog tog nacionalnog mentaliteta i jesmo tu gde jesmo.
Rusija je proizvodjac sirovina i osim toga nema nista da proda. Ako nece Zapadu i Kini a kome ce onda? Kao sto znate sirovine se ne mazu na hleb, a i ruski tajkuni i oligarsi ne bi bili to sto jesu da ne mogu prodavati Zapadu. Te silne ruske pare na Kipru su njihov posten trud i rad. To sto se Putin i Medvedev javljaju je jer su oni u simbiozi sa tajkunima ili i sami tajkuni. Kiparske banke su sluzile takvima, kao i bivsem nasem dragom Milosevicevom rezimu bas za pranje para i izbegavanja placanja poreza u domovini. Stara prica...
pre 11 godina
Zar Rubalj nije uticajna svetska valuta koja prilici "svetskoj sili"?
Rusi nisu vise svetska sila to treba Srbija da svati. Rezerve novca u Rusiji su u Rublju i Evrima. Samo Kina ima toliko velike rezerve ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_foreign-exchange_reserves ) u evrima i dolarima da bi svojim povlacem tog novca u drugu valutu ucjenjivati SAD i EU. Rusija zeli da na Kipru napravi vojnu bazu ( vojna baza u Siriji je pod uptinikom, znamo zasto ), i da Gazprom crpi OGROMNE rezerve gasa u moru ispred Kipra.
Ali Kipar je deo EU. Ako Rusi uspeju, STO BIH JA KAO SRBIN VOLEO, onda ce dobiti uticaj u Sredozemnom moru. Ali verujte ima i EU i Kipar svoje interese.
pre 11 godina
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac.
(Vlada, 21. mart 2013 11:40)
Ne pravi se naivan. Zna se zasto su svi sklanjali svoje pare na Kipar - da izbegnu placanje poreza. To je dotle islo da su i drzavne pare zavrsile po offshore racunima. E sada isti ti Rusi hoce da im Evropa pomogne, a da oni i dalje izbegavaju placanje poreza. Naravno da ne moze.
Ne mora Kipar da oporezuje vlasnike racuna (koji su tu dosli da izbegnu porez), ali onda nece dobiti pare od Evrope. Sve je na mestu. Neka nadju svoj spas negde drugde, recimo kod Rusa.
pre 11 godina
Ruska drzavna preduzeca uglavnom posluju sa svetom preko Kipra i Svajcarske. Kaze Medvedev da na Kipru lezi preko 20 milijardi dolara novca u vlasnistvu ruskih drzavnih preduzeca.
Nemacka je to znala zato su izneli ultimatum Kipru da oglobe Ruse....
Ali Rusija ne da na sebe, i daju ultimatum Nemackoj da odustane od pljacke u suprotnom Rusi kompletne rezerve u evrima menjaju u zlato - dolar funtu i druge valute
Nakon ovoga mozemo da ocekujemo:
- pad vrednosti evra kao valute - i to zestok pad
- rast dolara, srebra, nikla, platine, funte, jena itd.
- rast cene nafte. jer mnogi ce zbog pretnje rusije - koji drze svoje aktive u evrima potrcati da ih zamene u druge stvari - jer se ocekuje zestok pad evra a samim tim rast zlata srebra i drugih valuta.
Sama ova pretnja Medvedeva - ce izazvati danas HAOS NA SVETSKIM BERZAMA
ECB je na ove Medvedevljeve pretnje reagovao tako sto je poostrio ultimatum Kipru da do ponedeljka oporezuju svoje stedise u suprotnom Kipar ne dobija od ECB-a vise ni jednog evra.
Poceo je totalni ekonomski rat Nemacke na jednoj , i Rusije na drugoj strani. Ostale zemlje clanice EU su kolateralne zrtve nemackog ekonomskog rata objavljenog Rusiji.
pre 11 godina
ja sam radio sezonski na kipru 90tih godina, i to je bilo osrtvo kao Svajcarska, u usponu, razvoj je bio neverovatan, svake godine je bivalo sve bolje, sve do ulaska u EU, tad su im pocela kola ici nizbrdo, kriminal se povecao, a sad su i u bankrotu. Par poznanika sa kojima imam komunikaciju, zive na Kipru, i kazu da je pre neki dan bila preporuka na TV, da se odlazi sa Kipra, jer je Kipar deo EU porodice.
pre 11 godina
A novac na Kipru drže da ne bi platili porez? Faktički država potkrada samu sebe a predsednik to brani. ipak nismo najgori.
pre 11 godina
eu ce skroz da upropasti kipar. malo po malo i dodjes do bankrota i onda ti kazu ko ti je kriv sam si donosio zakone mi smo samo savetovali a ne prisiljavali....samo pazi se dobro ako ne poslusas savet
pre 11 godina
Svako se cese tamo gde ga svrbi, pa i Medvedev. Nek pozajmi Rusija 10 milijardi Kipru i resen problem. A i sto Rusija stedi u evrima, a ne u rubljama? :)
pre 11 godina
"Veliki broj naših državnih struktura radi preko Kipra". Pitam se šta i zašto rade te državne strukture Rusije preko Kipra?!
pre 11 godina
@seljadin
jeste, lepo su živeli ali od čijih para? Samo mi reci kako su Rusi živeli tokom devedesetih ili recimo mi? Svaki poreski raj na svetu sravniti sa zemljom.
pre 11 godina
U politici je kao i u životu "jači tlači"
Ako imaš čime da pripretiš možeš i očekivati da nešto dobiješ za sebe. Ako imaš praznu pušku niko te ne ferma.
Rusi u celoj priči neće sigurno dozvoliti da budu oštećeni ni za cent zbog sulude odluke o reketiranju depozita na Kipru (bez obzira šta ja lično mislio o našim i njihovim tajkunima i načinu na koji su te račune napunili). Mehanizmi su različiti, oružja raznovrsna. Ne bi me začudilo da jednokratno povećaju cenu gasa za EU dok ne namire gubitak, to bi bio podjednako razbojnički ali i podjednako efikasan metod, po principu može mi se.
pre 11 godina
Kao sto sam spomenuo potez EU je krajnje zabrinjavajuci i totalno protivno nekim nepisanim pravilima u EU. U principu nerazlikuje se nista od nacionalizacije koje su pojedine drzave uradile u proslosti uz veliku kritiku EU. Isto tako se postavlja pitanje ne samo ispravnosti ove odluke nego i zasto je to uradjeno jer sigurno su svi znali da bi takvo usvajanje stvorilo neprijatelja od Rusije sto je i verovatno bio cilj jer su hteli Kipar vezati vise za pojedine EU zemlje i odvojiti uticaj Rusije. Isto tako se postavlja pitanje dali male drzave u EU imaju ista prava kao velike jer nezaboravimo Nemacka ima direktne kontakte sa Rusijom i u mnogo cemu saradjuju sto se ovim potezom malim clanicama EU zabranjuje jer se forsira uslovna zavisnost od pojedinih drzava EU. Isto tako se postavlja pitanje dali je EU region gde vazi ravnopravnost ili postoji "unutrasnja klika" drzava koja ce uzimati kajmak a druge drzave postaju kolonije.
Ako uzmem u obzir nacin koji se vodi slucaj Srbije gde su svi zakoni koji su uslovljavani gurali ne domace proizvodjace nego velike konglomerate koji i jesu preuzeli proizvodne kapacitete pretvarajuci ih (unistene posle bombardovanja koje je opet jedan nacin rata-ekonomskog) u distributivne centre svojih proizvoda cime su osvojili trziste Srbije a nepostojanjem nase proizvodnje zatvorili konkurenciju.
Ono sto Srbiji treba jeste reforma i demokratizacija ali na ekonomskom planu postajemo kolonija ista kao Rumunija i Bugarska gde je iako u EU isto kao ovde.
pre 11 godina
EU je rešila da oporezuje lovu Ruske države i ovo je apsolutno ekonomski rat...
pre 11 godina
@Vlada
Ne razumijem. Zašto bi Kina kupovala dio ruskih energenata koji im nije potreban? Onako, bezveze? Kina Većinu energenata uvozi iz Saudijske Arabije i Irana.
pre 11 godina
@Seljadin:
Da je Svajcarska usla u EU isto bi joj se to desilo. Ali Svajcarsi su ipak malo iskusniji i dobro poznaju svoju veliku bracu Nemce i Francuze. Jos kad je sklopljen Sengenski sporazum u CH se govorilo da cela prica nece dugo. Kad sam to pricao rodbini u Beogradu, smejali su se. Sad je ceo projekat EU prost- svi su u krizi, ali najjaci svaljuju krizu na najslabije.
Svajcarska ej najbolji primer da se ne treba zanositi nekim medom i mlekom od unija. AKo su Srbi nesto sa YU trebali da nauce- use i u svoje kljuse. Kad drugi pocne da pise zakone i odredjuje, samo je pitanje kad ce pozeleti malo i sebi da zagrabi.
pre 11 godina
To je veoma zanimljivo gospodine Medvedev, samo jos da objasnite sta drzavne Ruske pare rade na Kipru?
(Bole, 21. mart 2013 10:57)
Bole vidi se ne pozanjes nimalo kako drzave plasiraju svoj novac. To sto Rusija drzi svoje pare na Kipru je isto sto i sve zapadna drzave rade sa svojim parama, a pre svega Amerika. Dakle iako su pare drazvne, drzava te pare sigurno nece da drzi u slamarici, sem deviznih rezervi centralne banke i eventualno neke kolicine para koje obezbedjuju likvidnost. Sve ostalo se plasira na jedan ili drugi nacin.
pre 11 godina
Kako da ne. A naftu im vade i otkrivaju strani inžinjeri, a bome i Europa ima od koga kupovati isto, ali Rusi baš i nemaju kome prodati viškove koji bi im ostali.
(bbc, 21. mart 2013 11:09)
Kako da ne! Kina prva moze da kupi sve sto Rusi proizvedu i jos da im zafali. A i EU kupuje od Rusa ne zato sto ih vole nego zato sto je nafta kicma bilo koje ekonomije danas.
pre 11 godina
@Vlada
E moj druze, nisam siguran da si bas razumeo o cemu se radi.
Aj mi molim te objasni kako Kipar moze da bude veci investor u Rusiji nego na primer Nemacka?
Ruski tajkuni sklanjaju pare na Kipar, operu ih i onda neka (njihova) Kiparska firma kupi/investir nesto u Rusiji.
A Medvedevu/Putinu je u interesu da se te pare vrate u Rusiju, bile "bele" ili "crne".
A i to za EU nije problem! Problem je sto na Kipru bas te firme ne placaju NIKAKAV porez! Ne moze nijedna zemlja da eksistira ako ne naplacuje porez i to je sustina celog problema.
pre 11 godina
Ja bi prijetio Cipru zbog Eura!
pre 11 godina
Ko jos nije naucio da s Rusijom nema zezanja tesko njemu.
pre 11 godina
Zasto se meni cini da je ovo sve kao malo namesteno...kao i cela takozvana kriza?
pre 11 godina
@Pavle
EU je resila da oporezuje ruske oligarhe i mafijase. Zato se i bune. Na sta ce to Medvedev da predje. USD? CHF? Nikada ne valja zavisiti od jednog izvora.
pre 11 godina
@ Dejan,
Ali EU nije kriva sto Kipar trosio vise sto je imao. Oni su u minusu i to treba se dopuniti a EU nije uzela re pare nego sami su potrosili
pre 11 godina
Divan primer zapadnog postovanja ljudskih prava.I onda se oni samo izvinu puste suzu i ko rukom odneseno za razvaljene ljudske zivote i patnje koje su doziveli.Treba da ucimo od ovih cvrstih i sigurnih od sebe naroda
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21872919
pre 11 godina
Dokaz da sam u pravu sa prethodnim tekstom. Od objave jutrasnjeg teksta Medvedeva da ce sve rezerve evra prebaciti u druge valute, i ultimatuma ECB-a Kipru, da ako ne pristanu da opljackaju stedise da ce im prestati sa isplatom novca u ponedeljak - doslo je do zestokog pada evra prema americkom dolaru i ostalim valutama. Juce je 1 evro vredeo 1.299 dolara a sada 1.291 . Ako Rusija zaista preduzme korak kojim preti Medvedev doci ce do veoma zestokog kolapsa evra, akcija na svim EU berzama, trke stedisa u banke u ugrozenim EU zemljama a moguce i do kolapsa kompletne Evropske unije i evra kao valute.
Ljudi ne razumeju ovde osnovne stvari a to je sta se desava kad neko odluci da zameni 3 miliona tona jabuka u kruske na primer? Odgovor: vrednost jabuka zestoko pada jer ih ima previse na trzistu a krusaka veoma raste.
Ono sto ohrabruje u celoj prici jeste da Kipar i dalje odbija nemacki ultimatum, i da ce pre bankrotirati kao Island, nego da dozvoli da im nemacka ultimatumom unisti bankarski sektor. Bolje da izgube jedan deo novca neprihvatanjem nemackog ultimatuma, nego da prihvatanjem ultimatuma izgube SVE.
pre 11 godina
Najjaca fora je sto sama novcanica evro kao valuta svi apoeni od 5,10,20,50,100,500 evra se stampanju bojama koji se dobijaju od ruske nafte.Bas me interesuje ciju naftu ce EU koristiti za stampanje svoje valute kada im Rusi dignu cene nafte da je moraju kupovati od drugih?Ne gotivim RUse ali ruska nafta i gas je 40% sirovninski pokretac svega sto se proizvodi u Evropi.
Ide cena ruske nafte i gasa gore=idu sve cene u Evropi gore.Narod u EU zato prestaje da bira sadasnje politicare i vlade u celoj EU koji su doneli zakon o oporezivanju ruskih para na Kipru.
To je princip"APP" odnosno "Ako Prodje Prodje..." E pa u Slucaj Rusa"Nece moci ove noci Topalovicu"sto kaze LAki u "Maratoncima" kada treba da da dzaba sanduk Topalovicu koji je ionako dzaba dobio jer ga je iskopao dzaba iz zemlje.
Rusi dzaba dobijaju naftu i gas iz svoje zemlje,proizvodjacka cena jednog barela nafte je 1 cent da se izvuce iz zemlje a prodaje se 80 dolara.E to sto je dzaba Rusima a 80 dolara EU je zato sto je nafta u Rusiji ne u EU.
pre 11 godina
Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
pre 11 godina
Ehhh da mene muce ove slatke muke :)
pre 11 godina
Veoma zanimljivo cime preti Rusija. Kupi zlato, Medo, molim te! Imam dobar deo imetka u zlatu, ako bi mi "braca Rusi" dali malo vetra u ledja nebo je granica, haha. Ustvari, ako hocete stvarno da se zamerite Rotsildima pocnite da prodajete sirovine iskljucivo za zlato (ako smete od Amera). Ajde, da vidimo ima li Putin cojones ili se samo onako slika u macho stilu go do pojasa i te fore.
pre 11 godina
Šta je ovo? Evropski bankari i ruski oligarsi se nadmecu ko ce vise da pokrade i ojadi obicne ljude, a mi navijamo za jedne ili druge. Koji smo mi jadnici.
(Protiv kradje i eksploatacije, 21. mart 2013 14:26)
Savrsen komentar...
pre 11 godina
Sta je tu cudno, pa svaba zeli opet sve u Svajcarskoj i Austriji, alo gospodo. Svaba hoce kintu blizu sebe. EU ( citaj Treci Rajh ), je pred raspadom, a jako dobro znamo iz istorije kako se zavrsava sve ono sto zapocne Nemacka.
pre 11 godina
@Miki
Govorim ti da Rusija nije izolovan sistem. Kazes boli Rusiju uvo za USA? Tesko da je to slucaj. Ne smes da stavis sva jaja u jednu korpu, jer kad se korpa razbije odose sva jaja. Pogotovo ako drzis rezerve u valuti koju kontrolise neko ko te bas i ne voli.
Pre 1m je EUR/USD bio 1.35, danas je 1,28. To je tebi indikator propasti EUR? Prosle godine je odnos bio 1.21. Je li tada propao EUR? Jaka valuta nije uvek pozeljna,stavise u ovo krizno vreme bolje je imati oslabljenu valutu. Slab EUR pogoduje izvozu, sto pogotovo raduje Nemce, koje gle cuda, zabole za Kipar, koji ce jedini nagrabusiti.
Ponovicu jos jednom, ovde ce jedino ispastati Kiprani, a mozda i rusko-srpski tajkuni.
pre 11 godina
Zašto Medvedev ne donese zakon : Ako poslujete u Rusiji firma mora biti registrovana u Rusiji - i sve poreze plaćati u Rusiji – a ne na rajskim i krokodilskim ostrvima.
Firme u Rusiji gule kožu – a u raju će platiti 100 eura poreza.
Bogati se ne smeju oporezovati jer će se naljutiti.
Ovo je idealni liberani kapitalizam.
pre 11 godina
Oni koji pisu o ruskim tajkunima koji zaista jesu uzeli lovu na foru, treba da znaju da isto to rade i tajkuni sa zapada u nekim zemljama (egzoticnim uglavnom). Jeste li culi za off shore kompanije? ne palite se, tajkun aima svugde samo je pitanje u kojoj meri mogu da se bahate u raznim drzavama. evo, kod nas mogu 100%, u rusiji manje, mnogo manje, a na zapadu jos manje. Uostalom, ovo nije tema o tajkunima, nije problem u njima vec u bankama i odnosu EU prema njima
pre 11 godina
Pa nek se okrene starom prijatelju dolaru i USA. Oni su isti.
pre 11 godina
Руски олигарси које сви критикујте су 90 % припадници јеврејског народа.
pre 11 godina
@Miki
EUR pada u odnosu USD vec mesec dana, a Kipar je samo deo price. Prosle godine je bio 1.22, rastao do 1.35 sada ima trend pada. Recimo da Rusi zamene EUR u USD, i EUR padne na 1:1. Sta mislis da bi se desilo sa ekonomijom USA? Kome onda da prodaju robu? Poceli bi od besa da ispaljuju rakete na sve strane. Ekonomija je kao sistem povezanih sudova. Ne moze jedan da propadne, a drugi da ostane nepovredjen. Ovo Medvedev malo preti, sto zbog ruskih tajkuna sto zbog sebe, ali na kraju nece nista uciniti. Ili ce dati 10 milijardi Kipru. Da im se nadje u krizi.
pre 11 godina
Eu daje 10 milijardi evra za spas banaka, Kipar mora da nadje jos 7. To je dogovor. EU je predlozila da to bude procenat depozita u bankama (sto nije fer predlog prema "malim" ulagacima). Kipar moze da nadje pare na drugi nacin (npr. da pozajmi od Rusa). Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi. EU je dala predlog, na Kipru je da odluci sta ce da radi.
Rusi ne bi bili zadovoljni ni sa kakvim predlogom koji ne cuva 100% uloga svim ulagacima (i velikim), iako EU nigde ne garantuje novac preko sume od 100.000e.
pre 11 godina
Izgleda da su gospodja Merkel i njen ministar Šojble definitivno pobrkali lončiće. Ovo im birači neće oprostiti.
pre 11 godina
"Nije kriva EU sto su kiparske banke slupale novac koji im je dat niti je EU kriva sto Kipar ne moze da nadje pare da ih spasi."
E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU. Ovde je problem sto se radi o dvostrukim arsinima, jedno vazi za velike zemlje (Spanija, Italija, Portugal) a drugo za male - zasto EU nije dosla na genijalnu ideju da oporezuje spanske banke sa 10% nego im je samo tako upumpala 100 mlrd. eura.
U pravu su oni koji kazu da je ovo pokusaj da se oporezuju ruski mafijasi (ali delimicno i sama drzava) a to tesko moze da prodje - da mafija hoce da placa porez, placala bi ga i bez ovoga.
pre 11 godina
@drvobradi,
boli uvo Rusiju za Ameriku . U kapitalizmu svako gleda svoj interes. Dok smo mi ovde diskutovali evro je izgubio jos vrednosti prema dolaru. Trenutni kurs 1 evro = 1.290 dolara. A pre samo mesec dana kurs je bio 1.34 dolara za 1 evro.
pre 11 godina
i jos nesto zaboravih: ovi dolje sto komentarisu kako europa nece prljave ruske pare, pa se zato uvozi porez na depozite na kipru :-)
to zvuci kao ona fora u katolickoj crkvi sa prodavanjem papskih oprosta samo sto u ovom slucaju vazi za pare: taj vas novac je prljav, zaradjen na kriminalu, trgovini drogom i prostituciji, ali ako date nama 9% on ce biti cist i mozete sa njim da radite sta hocete :-)
kakvi licemeri :-)
pre 11 godina
@svasta E vidis jeste kriva - veliki deo gubitka kiparskih banaka je zbog otpisa grckog duga na kome je insistirala bas ista ta EU.
Pa da nije bilo para EU i tog otpisa te investicije u Grcku koje sada vrede 30% bi vredele 0%. Kada banka ulaze u drugu banku trebalo bi da zna gde daje novac.
pre 11 godina
@alb,
uopste Kipar nije trosio previse novca, ovde se radi o dugovima kiparskih banaka koje su u vlasnistvu francuskih nemackih italijanskih i britanskih banaka. Te banke su napravile gubitke i sad Nemacka i EU zahtevaju od Kipra da spasi propale njihove banke time sto ce oporezovati bankarske depozite tj pokrasti stediste. Zadnji put se to u Evropi desilo u proslom veku kad je u nacistickoj Nemackoj Hitler odlucio da jevrejima zapleni kompletnu stednju na svim racunima. Nije ni cudo sto bankare zovu banksteri. Kada se bankari kockaju i zaradjuju, profiti idu njima u dzep - a kada se kockaju i izgube, onda se trazi od drzave u kojoj je banka da pokrije njihove gubitke. U pitanju je cist bankarski kriminal. To je odprilike kao da Rajfajzen banka u Srbiji, ulaze novac u na primer neke akcije, i izgubi, i onda da ne bi bankrotirala Rajfajzen banka ,trazi se od Srbije da pokrije sve gubitke koje je PRIVATNA banka napravila! Cist kriminal u organizaciji Nemacke i Angele Merkel.
pre 11 godina
Dule, Cipar = Kipar!
Pitaj one malo starije! Sretno!
pre 11 godina
Da, ali R. Abramovic moze da za svoje ciste pare kupi tamo neki Celzi iz tamo nekog Londona
pre 11 godina
Sve mi se čini da je III sv.rat, za malo, neverovatan
pre 11 godina
@(Miki, 21. mart 2013 12:10)
Vi ste tačno opisali situaciju.
pre 11 godina
Već sada postaje sasvim jasno da će novi uslov za dobijanje datuma početka pregovora biti jasna opredeljenost Srbije ka organizovanoj pljački banaka i tuđe imovine kao i borba protiv kriminala.
pre 11 godina
Samo otvorite banke, pa cete da vidite kako dolazi do bankrota za dva dana.
pre 11 godina
U pravu si Mihajlo. Kipar je prosperirao a mi smo tih devedesetih živeli kao govna.
pre 11 godina
Retroaktivno uvodjenje poreza = krivična radnja
Ako uvode porez na buduće depozite, onda jednostavno svi koji to žele treba da mogu da povuku svoje depozite pre stupanja odluke na snagu.
Ako je ugovor zaključen po nekim pravilima onda treba ta pravila da ostanu da važe do kraja ili pak da se omogući promena ugovora sa promenom pravila.
I kod nas se ovakve stvari dešavaju.
Bez obzira kome će Kipar da drpi novac ne podržavam ovakvu akciju.
pre 11 godina
nije mi ovo bas skroz jasno, pa ako neko moze da objasni.
i da uporedi sa srbijom na primer.
ako ja uplatim u banku 1000 eura u srbiji, i posle godinu dana na tih 1000 eura dobijem nekakvu kamatu, pa onda deo te kamate uzme drzava kao porez. i tu kao nije nista sporno, drzava ne uzima od tih mojih 1000 ulozenih eura, nego samo od kamate.
pretpostavljam da je na kipru slicna situacija: ulozis pare, dobijes ugovorenu kamatu umanjenu za neki procenat koji predstavlja nekakav porez na dobit (mozda je manje nego u srbiji, ali verovatno postoji). ali ovo sto hoce da urade sa porezom na depozite, to mislim da nigde ne postoji. ako ja na kipru imam ulozenih 1000 eura, i oni sad uzmu taj porez od 6 i nesto posto jednokratno, pa onda jos odbijaju od kamate onaj drugi porez, to znaci da ja ulozim 1000 eura i onda posle dve godine mogu da podignem 1000 eura sa kamatom?!?! pa kakve su to banke, kakav je to zakon, kakva je to drzava u kojoj gubis na nominalnom iznosu koji imas na racunu?!?! mislim da bi taj zakon i taj porez pali na svakom sudu, i da mogu da vaze samo za nove uloge, a ne i za postojece depozite u bankama.
i kako bi se zvao taj porez i kako bi se primenjivao ubuduce?
jel to znaci da kad hocu da uplatim na racun na kipru prvo drzava uzme svoj procenat na porez, pa onda banka uzme svoj na proviziju...tako ce za nekoliko dana otici i bankarski sektor i ceo kipar u cabar.
pre 11 godina
Kiparski srbi su se odavno prilepili uz Lukašenka i Belorusiju.Luki uzima samo 2%.
pre 11 godina
Samo zlato zlata vredi!
73 Komentari
Sortiraj po: