Aktuelno

Utorak, 12.03.2013.

09:25

Bulajić: Štitim "Bitku na Neretvi"

Izvor: Izvor: Novosti/Jurica KERBLER

Bulajiæ: Štitim "Bitku na Neretvi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 11 godina

Ko ima ugovor za distribuciju filma na prostorima bivše SFRJ? Da li je ta distribucija vremenski ograničena ili postoje ograničenja u pogledu kvaliteta filma? Konačno, kakav je ugovor 1969. godine potpisao Bulajić sa producentima?

Ukoliko je distribuciju imala sarajevska "Kinema", a u ugovoru nema ograničenja - onda Jadran Film nema nikakve mogućnosti da spreči distribuciju filma. A pitanje autorskih prava je stvar ugovora sa producentom, a ne sa distributerom.

Hodža Božo

pre 11 godina

"Kako je to divan leš"reče u jednoj sceni tifusar nad "mrtvom" Milenom Dravić.I dan danas mi se povraća od te scene.Bljaaaaak.

Ivica

pre 11 godina

Radnja ovog filma se zasniva na jednom istorijskom falsifikatu, naime Nemci nisu imali nameru da prelaze Neretvu pošto to nije bila zona njihovog delovanja. Niko se nije setio da ukaže na činjenicu da se tu odigrala najveća bratoubilačka bitka u tom krvavom ratu. Partizani su na Neretvi ubili više hiljada srpskih mladića iz Hercegovine koje su četnici nasilno mobilisali.

Pametnom dosta

pre 11 godina

Jurica Pavičić,hrvatski filmski kritičar kaže:
'... Jedini čestiti odgovor je: to su jugoslavenski filmovi. S “Bitkom na Neretvi” je isti slučaj, samo podignut na još očitiji level. Film je proizveo ad hoc, za jednokratnu uporabu oformljeni producentski konzorcij, a uključile su se kuće iz gotovo svih republika. Film je - dakle - i prema producentskom načelu bio svejugoslavenski, no ono što je mnogo važnije je da je to bio po svom duhu i ideologiji. Taj film doista je bio proizvod jednog vremena i prostora, reflektirao je jednu ideologiju, jednog lidera i jednu državu, čak je i podrijetlo likova reflektiralo načelo nacionalnog pariteta, a cijelim nizom motiva ugrađenih u film film neizravno reprezentira jugoslavensku ideologiju. Čemu se toliko jagmiti za “Bitkom na Neretvi”, ako istodobno nimalo ne hajete za ideologiju i državu koju taj film reprezentira?...
..ovdje se ionako ne radi o pripadnosti nacionalnoj kinematografiji, nacionalne “etikete” ovdje su samo dimna zavjesa, a zapravo se pravni timovi kapitalističkih filmskih firmi čupaju oko unosnog copyrighta. To je naravno točno...No ujedno i cinično, jer iste te firme koje se sad svađaju oko prava na “Bitku na Neretvi” jedva da su išta napravile za baštinu filmova koji im u ovom času pravno pripadaju ...Stoga bi svima onima koji se sad jagme za “Neretvom” bolje bilo da zašute, i pokriju se ušima od srama...'

Prvoborac

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)
Što ne reče 1991. da je 'Bitka na Neretvi' hrvatski film...jer bi ti Merčep i ekipa još isto večer zakucali na vrata.

aca Umc

pre 11 godina

Drug Stari@ sta bi bilo gore? Proglasiti taj film hrvatskim 1969 ili 1996? Nemam nista protiv Hrvata, i daj Boze da budemo u najboljim mogucim komsijsko/susedskim odnosima, ali mi nije jasna ta pomama prvo za cirilicom a sad i za partizanskim filmovima sa Batom Zivojinovicem :) '90ih si mogao glavu da izgubis u Hrvatskoj spomenes li cirilicu ili partizanske filmove a sad odjednom to sve njihovo. Podseca me na ove nase kad kazu:nas cuveni skijas(pa spomenu nekog Slovenca koji je skijao za Yugu nekih 80ih)

Djura NS

pre 11 godina

Znaci svi ti problemi oko losih kopija mogu biti reseni samo ako se film proglasi Hrvatskim ostvarenjem i to nema nikakve veze sa politikom? Hmmm...

Vlado,miner

pre 11 godina

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.
(dario, 12. mart 2013 14:53)
To kaže Vinko Grubišić(u Hrvatskoj svi znaju ko je to i kako je došao u posjed Jadran filma).Istina je malo složenija,za potrebe tog filma stvorena je ekipa producenata pod imenom 'Udruženi jugoslavenski producenti' plus njemački i talijanski producenti,tako da pravo na film sigurno imaju još neke producentske kuće ili barem njihovi pravni sljednici.Vrlo providan pokušaj jedne 'žmuklerske'ekipe oko Grubišića da pod krinkom brige za kulturno dobro,a nakon što je rasprodano sve što je iole vrijedilo(od terena do opreme)ostvari nekakav ekstra profit.

dario

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)

A što se pojedinci iz vlasti ne proglasiše kojekakvim Vojvodama dok je Tito bio živ?

Mare

pre 11 godina

Što se mene tiče neka ga prisvoji ko hoće, a naš, srpski uopšte ne mora da bude. Film je realno potpuno smeće i potpuni istorijski falsifikat (eto makar po broju nastradalih Nemaca u filmu, ili uloge Italijana u ovoj bici, da ne ulazimo u teme koje dižu pritisak). Gluma je očajna, radnja haotična, dijalozi besmisleni, prepatetični, jadni...

Vlado,miner

pre 11 godina

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.
(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.

dario

pre 11 godina

(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.
(Vlado,miner, 12. mart 2013 14:15)

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.

Yeti

pre 11 godina

Nebitno je moje mišljenje o sadržaju filma, da li ću ga gledati ili ne i čijim će se zvati. Bitno je da sam već jednom platio za taj film iz svog džepa i sada bi to trebalo da radim još jednom. Ako aima takvih u svetu koji hoće da plate da gledaju ovaj film, neka im plaćaju, na ovim prostorima pare od prava prikazivanja bi mogle da idu u neki budžet za kulturu. Naravno, ako se neko angažuje da sredi kopiju, treba i to platiti.

Filip

pre 11 godina

Drug Veljko je hrvatski reditelj i sasvim je normalno da i "Neretva" jeste hrvatski i komunisticko-jugoslovenski film. Samo je vazno da srpski nije nikako. Cak se moze reci da je izrazito antisrpski. Onaj ko u Srbiji podrzava, i pored neosporne spektakularnosti, filmske fikcije i smisljenu komunisticku propagandu koju je drug Bulajic maestralno ekranizovao, ili nema pameti ili obraza. Moram da primetim i to da je ponovo intenzivirano prikazivanje ovog i slicnih propagandnih filmova na vise tv stranica. Sta li je po sredi?

Drug Stari

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo$jedinstvo.

Flavius Valerius

pre 11 godina

Sto je tu lose ako V. Bulajic zeli zastititi svoje intelektualno vlasnistvo i time sacuvati kvalitetu i integritet filma? Da ga pusti da propadne kao sto su zapusteni na stotine slicnih projekata, ustanova i slicno? Ako je to da se film digitalizira, obradi u novoj tehnologiji, sa novim zvukom i tako zaustavi propadanje onda je to samo dug prema kulturnoj bastini da se ona ocuva i na cemu su Hrvati uvjek imali vise sluha i osjecaja za razliku od drugih u nekadasnjoj Jugi.

dario

pre 11 godina

''A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.
(Conan, 12. mart 2013 11:21)''

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.

Divos

pre 11 godina

Овај филм је снимљен у време старе Југе. Имао је у то време огроман, готово неограничен буџет, није смело да фали, беше то државни пројекат, ЈНА је ускакала (техником, људством, статистима) колико год је било потребно. Беше такво време, све је било подређено успеху филма. Био је то југословенски филм у сваком погледу, и оно важније био је у служби тог времена, и тадашњег схватања и постављених вредности у друштву. Идеолошки зачињен, имао је и своју пропагандну сврху, било је свакако и грубог лажирања историјских чињеница (истина, сличан приступ је у таквим филмовима у то време био код већине кинематографија, ипак има и изузетака, рецимо филмови Тарковског, или Кјубрика). Сигурно је тада било много (заправо неупопредиво) бољих редитеља од овог лика, урадили би и са мањим ресурсима и парама, много бољи филм, али за тадашње потребе, а и тадашње поимање намене филмске уметности, овај лик беше идеалан. А какав је љигавац показује и овакво деловање ето данас под старе дане. Да би се мало улизивао новим "демократским" властима у Хрватској, изнети ће и овакве (неразумне) ставове, све у циљу задовољења властитих амбиција (срећом па млад је, пред њим је тек живот), и мало подебљати свој банковни рачун. А ако треба, помало ће и сецтати филм (пожељно је избрисати нежељене сцене).
Ипак ко год "присвојио" овај филм, ништа се неће променити, циљ филмске уметности јесте правити добре филмове, а ако правите филмове (или идеолошке сплачине) типа "Четевроред", свакако нисте на добром путу.

my way

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....
(Sale, 12. mart 2013 10:59)

Nevidjeno glup i besmislen komentar. Nego, kad je istina ono sto je drug Tito kazao, rece li ti on nekad da je sa svih 60 tona famoznog zlata on raspolagao posle rata?

Aleksandra

pre 11 godina

Zašto toliko buke oko ove skupe partizanske bajke? Pa neka ga Hrvatima, mi imamo Balkanskog špijuna, Ko to tamo peva, Varljivo leto '68, i još mnogo, mnogo vrhunskih filmova koji su na listi najboljih svetskih filmova...

zoki

pre 11 godina

ja imam dobru kopiju. i bas cu je ustupiti svim emiterima :-)
salu na stranu, film je bio najskuplji projekat u SFRJ, finansirali su ga gradjani svih republika, te on kao takav ne moze biti ni hrvatski, ni srpaki...
A sto se love tice, pa Veljko je samo delimicno u pravu. Tacno je da se 20 godina ne placa nista za emitovanje ovog filma, ali je i tacno da je bez i jednog jedinog dinara troska on po politickoj odluci radio velike ratne spektakle i ostvario svojevremeno ogromne novce.

Conan

pre 11 godina

A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.

Sale

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....

zoki

pre 11 godina

ja imam dobru kopiju. i bas cu je ustupiti svim emiterima :-)
salu na stranu, film je bio najskuplji projekat u SFRJ, finansirali su ga gradjani svih republika, te on kao takav ne moze biti ni hrvatski, ni srpaki...
A sto se love tice, pa Veljko je samo delimicno u pravu. Tacno je da se 20 godina ne placa nista za emitovanje ovog filma, ali je i tacno da je bez i jednog jedinog dinara troska on po politickoj odluci radio velike ratne spektakle i ostvario svojevremeno ogromne novce.

Conan

pre 11 godina

A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.

Drug Stari

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo$jedinstvo.

Sale

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....

Aleksandra

pre 11 godina

Zašto toliko buke oko ove skupe partizanske bajke? Pa neka ga Hrvatima, mi imamo Balkanskog špijuna, Ko to tamo peva, Varljivo leto '68, i još mnogo, mnogo vrhunskih filmova koji su na listi najboljih svetskih filmova...

Divos

pre 11 godina

Овај филм је снимљен у време старе Југе. Имао је у то време огроман, готово неограничен буџет, није смело да фали, беше то државни пројекат, ЈНА је ускакала (техником, људством, статистима) колико год је било потребно. Беше такво време, све је било подређено успеху филма. Био је то југословенски филм у сваком погледу, и оно важније био је у служби тог времена, и тадашњег схватања и постављених вредности у друштву. Идеолошки зачињен, имао је и своју пропагандну сврху, било је свакако и грубог лажирања историјских чињеница (истина, сличан приступ је у таквим филмовима у то време био код већине кинематографија, ипак има и изузетака, рецимо филмови Тарковског, или Кјубрика). Сигурно је тада било много (заправо неупопредиво) бољих редитеља од овог лика, урадили би и са мањим ресурсима и парама, много бољи филм, али за тадашње потребе, а и тадашње поимање намене филмске уметности, овај лик беше идеалан. А какав је љигавац показује и овакво деловање ето данас под старе дане. Да би се мало улизивао новим "демократским" властима у Хрватској, изнети ће и овакве (неразумне) ставове, све у циљу задовољења властитих амбиција (срећом па млад је, пред њим је тек живот), и мало подебљати свој банковни рачун. А ако треба, помало ће и сецтати филм (пожељно је избрисати нежељене сцене).
Ипак ко год "присвојио" овај филм, ништа се неће променити, циљ филмске уметности јесте правити добре филмове, а ако правите филмове (или идеолошке сплачине) типа "Четевроред", свакако нисте на добром путу.

my way

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....
(Sale, 12. mart 2013 10:59)

Nevidjeno glup i besmislen komentar. Nego, kad je istina ono sto je drug Tito kazao, rece li ti on nekad da je sa svih 60 tona famoznog zlata on raspolagao posle rata?

Mare

pre 11 godina

Što se mene tiče neka ga prisvoji ko hoće, a naš, srpski uopšte ne mora da bude. Film je realno potpuno smeće i potpuni istorijski falsifikat (eto makar po broju nastradalih Nemaca u filmu, ili uloge Italijana u ovoj bici, da ne ulazimo u teme koje dižu pritisak). Gluma je očajna, radnja haotična, dijalozi besmisleni, prepatetični, jadni...

Filip

pre 11 godina

Drug Veljko je hrvatski reditelj i sasvim je normalno da i "Neretva" jeste hrvatski i komunisticko-jugoslovenski film. Samo je vazno da srpski nije nikako. Cak se moze reci da je izrazito antisrpski. Onaj ko u Srbiji podrzava, i pored neosporne spektakularnosti, filmske fikcije i smisljenu komunisticku propagandu koju je drug Bulajic maestralno ekranizovao, ili nema pameti ili obraza. Moram da primetim i to da je ponovo intenzivirano prikazivanje ovog i slicnih propagandnih filmova na vise tv stranica. Sta li je po sredi?

aca Umc

pre 11 godina

Drug Stari@ sta bi bilo gore? Proglasiti taj film hrvatskim 1969 ili 1996? Nemam nista protiv Hrvata, i daj Boze da budemo u najboljim mogucim komsijsko/susedskim odnosima, ali mi nije jasna ta pomama prvo za cirilicom a sad i za partizanskim filmovima sa Batom Zivojinovicem :) '90ih si mogao glavu da izgubis u Hrvatskoj spomenes li cirilicu ili partizanske filmove a sad odjednom to sve njihovo. Podseca me na ove nase kad kazu:nas cuveni skijas(pa spomenu nekog Slovenca koji je skijao za Yugu nekih 80ih)

Vlado,miner

pre 11 godina

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.
(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.

Vlado,miner

pre 11 godina

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.
(dario, 12. mart 2013 14:53)
To kaže Vinko Grubišić(u Hrvatskoj svi znaju ko je to i kako je došao u posjed Jadran filma).Istina je malo složenija,za potrebe tog filma stvorena je ekipa producenata pod imenom 'Udruženi jugoslavenski producenti' plus njemački i talijanski producenti,tako da pravo na film sigurno imaju još neke producentske kuće ili barem njihovi pravni sljednici.Vrlo providan pokušaj jedne 'žmuklerske'ekipe oko Grubišića da pod krinkom brige za kulturno dobro,a nakon što je rasprodano sve što je iole vrijedilo(od terena do opreme)ostvari nekakav ekstra profit.

dario

pre 11 godina

''A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.
(Conan, 12. mart 2013 11:21)''

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.

dario

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)

A što se pojedinci iz vlasti ne proglasiše kojekakvim Vojvodama dok je Tito bio živ?

Ivica

pre 11 godina

Radnja ovog filma se zasniva na jednom istorijskom falsifikatu, naime Nemci nisu imali nameru da prelaze Neretvu pošto to nije bila zona njihovog delovanja. Niko se nije setio da ukaže na činjenicu da se tu odigrala najveća bratoubilačka bitka u tom krvavom ratu. Partizani su na Neretvi ubili više hiljada srpskih mladića iz Hercegovine koje su četnici nasilno mobilisali.

Djura NS

pre 11 godina

Znaci svi ti problemi oko losih kopija mogu biti reseni samo ako se film proglasi Hrvatskim ostvarenjem i to nema nikakve veze sa politikom? Hmmm...

Pametnom dosta

pre 11 godina

Jurica Pavičić,hrvatski filmski kritičar kaže:
'... Jedini čestiti odgovor je: to su jugoslavenski filmovi. S “Bitkom na Neretvi” je isti slučaj, samo podignut na još očitiji level. Film je proizveo ad hoc, za jednokratnu uporabu oformljeni producentski konzorcij, a uključile su se kuće iz gotovo svih republika. Film je - dakle - i prema producentskom načelu bio svejugoslavenski, no ono što je mnogo važnije je da je to bio po svom duhu i ideologiji. Taj film doista je bio proizvod jednog vremena i prostora, reflektirao je jednu ideologiju, jednog lidera i jednu državu, čak je i podrijetlo likova reflektiralo načelo nacionalnog pariteta, a cijelim nizom motiva ugrađenih u film film neizravno reprezentira jugoslavensku ideologiju. Čemu se toliko jagmiti za “Bitkom na Neretvi”, ako istodobno nimalo ne hajete za ideologiju i državu koju taj film reprezentira?...
..ovdje se ionako ne radi o pripadnosti nacionalnoj kinematografiji, nacionalne “etikete” ovdje su samo dimna zavjesa, a zapravo se pravni timovi kapitalističkih filmskih firmi čupaju oko unosnog copyrighta. To je naravno točno...No ujedno i cinično, jer iste te firme koje se sad svađaju oko prava na “Bitku na Neretvi” jedva da su išta napravile za baštinu filmova koji im u ovom času pravno pripadaju ...Stoga bi svima onima koji se sad jagme za “Neretvom” bolje bilo da zašute, i pokriju se ušima od srama...'

Flavius Valerius

pre 11 godina

Sto je tu lose ako V. Bulajic zeli zastititi svoje intelektualno vlasnistvo i time sacuvati kvalitetu i integritet filma? Da ga pusti da propadne kao sto su zapusteni na stotine slicnih projekata, ustanova i slicno? Ako je to da se film digitalizira, obradi u novoj tehnologiji, sa novim zvukom i tako zaustavi propadanje onda je to samo dug prema kulturnoj bastini da se ona ocuva i na cemu su Hrvati uvjek imali vise sluha i osjecaja za razliku od drugih u nekadasnjoj Jugi.

dario

pre 11 godina

(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.
(Vlado,miner, 12. mart 2013 14:15)

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.

Prvoborac

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)
Što ne reče 1991. da je 'Bitka na Neretvi' hrvatski film...jer bi ti Merčep i ekipa još isto večer zakucali na vrata.

Yeti

pre 11 godina

Nebitno je moje mišljenje o sadržaju filma, da li ću ga gledati ili ne i čijim će se zvati. Bitno je da sam već jednom platio za taj film iz svog džepa i sada bi to trebalo da radim još jednom. Ako aima takvih u svetu koji hoće da plate da gledaju ovaj film, neka im plaćaju, na ovim prostorima pare od prava prikazivanja bi mogle da idu u neki budžet za kulturu. Naravno, ako se neko angažuje da sredi kopiju, treba i to platiti.

Hodža Božo

pre 11 godina

"Kako je to divan leš"reče u jednoj sceni tifusar nad "mrtvom" Milenom Dravić.I dan danas mi se povraća od te scene.Bljaaaaak.

Zoki

pre 11 godina

Ko ima ugovor za distribuciju filma na prostorima bivše SFRJ? Da li je ta distribucija vremenski ograničena ili postoje ograničenja u pogledu kvaliteta filma? Konačno, kakav je ugovor 1969. godine potpisao Bulajić sa producentima?

Ukoliko je distribuciju imala sarajevska "Kinema", a u ugovoru nema ograničenja - onda Jadran Film nema nikakve mogućnosti da spreči distribuciju filma. A pitanje autorskih prava je stvar ugovora sa producentom, a ne sa distributerom.

Sale

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....

dario

pre 11 godina

''A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.
(Conan, 12. mart 2013 11:21)''

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.

Filip

pre 11 godina

Drug Veljko je hrvatski reditelj i sasvim je normalno da i "Neretva" jeste hrvatski i komunisticko-jugoslovenski film. Samo je vazno da srpski nije nikako. Cak se moze reci da je izrazito antisrpski. Onaj ko u Srbiji podrzava, i pored neosporne spektakularnosti, filmske fikcije i smisljenu komunisticku propagandu koju je drug Bulajic maestralno ekranizovao, ili nema pameti ili obraza. Moram da primetim i to da je ponovo intenzivirano prikazivanje ovog i slicnih propagandnih filmova na vise tv stranica. Sta li je po sredi?

my way

pre 11 godina

Film je istorijska neistina. Sve ostalo je nebitno. (Vladimir, 12. mart 2013 10:27)
Da,sve to Draza i Cetnici izveli, oslobodili Jugoslaviju, kasnije Draza i dan D(po svom imenu) organizovao,oslobodio Evropu i lovio Hitlera po Berlinu, a onda pao u sake Titu.....
(Sale, 12. mart 2013 10:59)

Nevidjeno glup i besmislen komentar. Nego, kad je istina ono sto je drug Tito kazao, rece li ti on nekad da je sa svih 60 tona famoznog zlata on raspolagao posle rata?

Flavius Valerius

pre 11 godina

Sto je tu lose ako V. Bulajic zeli zastititi svoje intelektualno vlasnistvo i time sacuvati kvalitetu i integritet filma? Da ga pusti da propadne kao sto su zapusteni na stotine slicnih projekata, ustanova i slicno? Ako je to da se film digitalizira, obradi u novoj tehnologiji, sa novim zvukom i tako zaustavi propadanje onda je to samo dug prema kulturnoj bastini da se ona ocuva i na cemu su Hrvati uvjek imali vise sluha i osjecaja za razliku od drugih u nekadasnjoj Jugi.

dario

pre 11 godina

(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.
(Vlado,miner, 12. mart 2013 14:15)

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.

dario

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)

A što se pojedinci iz vlasti ne proglasiše kojekakvim Vojvodama dok je Tito bio živ?

Aleksandra

pre 11 godina

Zašto toliko buke oko ove skupe partizanske bajke? Pa neka ga Hrvatima, mi imamo Balkanskog špijuna, Ko to tamo peva, Varljivo leto '68, i još mnogo, mnogo vrhunskih filmova koji su na listi najboljih svetskih filmova...

Mare

pre 11 godina

Što se mene tiče neka ga prisvoji ko hoće, a naš, srpski uopšte ne mora da bude. Film je realno potpuno smeće i potpuni istorijski falsifikat (eto makar po broju nastradalih Nemaca u filmu, ili uloge Italijana u ovoj bici, da ne ulazimo u teme koje dižu pritisak). Gluma je očajna, radnja haotična, dijalozi besmisleni, prepatetični, jadni...

zoki

pre 11 godina

ja imam dobru kopiju. i bas cu je ustupiti svim emiterima :-)
salu na stranu, film je bio najskuplji projekat u SFRJ, finansirali su ga gradjani svih republika, te on kao takav ne moze biti ni hrvatski, ni srpaki...
A sto se love tice, pa Veljko je samo delimicno u pravu. Tacno je da se 20 godina ne placa nista za emitovanje ovog filma, ali je i tacno da je bez i jednog jedinog dinara troska on po politickoj odluci radio velike ratne spektakle i ostvario svojevremeno ogromne novce.

Conan

pre 11 godina

A Veljko je kao dao neki dinar za film? Dala je Juga, svi njeni građani i to masne pare, tako da niko nema pravo da prisvaja film. Jednostavno, Bitka na Neretvi je jugoslovenski film.

Vlado,miner

pre 11 godina

Sad ga ti brljaš druže. Jadran film je nosioc projekta i glavni producent.
(dario, 12. mart 2013 14:53)
To kaže Vinko Grubišić(u Hrvatskoj svi znaju ko je to i kako je došao u posjed Jadran filma).Istina je malo složenija,za potrebe tog filma stvorena je ekipa producenata pod imenom 'Udruženi jugoslavenski producenti' plus njemački i talijanski producenti,tako da pravo na film sigurno imaju još neke producentske kuće ili barem njihovi pravni sljednici.Vrlo providan pokušaj jedne 'žmuklerske'ekipe oko Grubišića da pod krinkom brige za kulturno dobro,a nakon što je rasprodano sve što je iole vrijedilo(od terena do opreme)ostvari nekakav ekstra profit.

aca Umc

pre 11 godina

Drug Stari@ sta bi bilo gore? Proglasiti taj film hrvatskim 1969 ili 1996? Nemam nista protiv Hrvata, i daj Boze da budemo u najboljim mogucim komsijsko/susedskim odnosima, ali mi nije jasna ta pomama prvo za cirilicom a sad i za partizanskim filmovima sa Batom Zivojinovicem :) '90ih si mogao glavu da izgubis u Hrvatskoj spomenes li cirilicu ili partizanske filmove a sad odjednom to sve njihovo. Podseca me na ove nase kad kazu:nas cuveni skijas(pa spomenu nekog Slovenca koji je skijao za Yugu nekih 80ih)

Djura NS

pre 11 godina

Znaci svi ti problemi oko losih kopija mogu biti reseni samo ako se film proglasi Hrvatskim ostvarenjem i to nema nikakve veze sa politikom? Hmmm...

Divos

pre 11 godina

Овај филм је снимљен у време старе Југе. Имао је у то време огроман, готово неограничен буџет, није смело да фали, беше то државни пројекат, ЈНА је ускакала (техником, људством, статистима) колико год је било потребно. Беше такво време, све је било подређено успеху филма. Био је то југословенски филм у сваком погледу, и оно важније био је у служби тог времена, и тадашњег схватања и постављених вредности у друштву. Идеолошки зачињен, имао је и своју пропагандну сврху, било је свакако и грубог лажирања историјских чињеница (истина, сличан приступ је у таквим филмовима у то време био код већине кинематографија, ипак има и изузетака, рецимо филмови Тарковског, или Кјубрика). Сигурно је тада било много (заправо неупопредиво) бољих редитеља од овог лика, урадили би и са мањим ресурсима и парама, много бољи филм, али за тадашње потребе, а и тадашње поимање намене филмске уметности, овај лик беше идеалан. А какав је љигавац показује и овакво деловање ето данас под старе дане. Да би се мало улизивао новим "демократским" властима у Хрватској, изнети ће и овакве (неразумне) ставове, све у циљу задовољења властитих амбиција (срећом па млад је, пред њим је тек живот), и мало подебљати свој банковни рачун. А ако треба, помало ће и сецтати филм (пожељно је избрисати нежељене сцене).
Ипак ко год "присвојио" овај филм, ништа се неће променити, циљ филмске уметности јесте правити добре филмове, а ако правите филмове (или идеолошке сплачине) типа "Четевроред", свакако нисте на добром путу.

Drug Stari

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo$jedinstvo.

Vlado,miner

pre 11 godina

Napisao je scenarij za film osim što ga je i režirao tako da u današnja vremena kada smo svi prihvatili kapitalizam i to sigurno vrijedi novaca.
Na bilo kojem međunarodnom sudu takvo intelektualno vlasništvo vrijedi najviše, a svi koji su dali novac za finansiranje filma nisu suvlasnici filma već njegovi sponzori, a koji time jedino mogu tražiti prava da se time reklamiraju kroz odjavnu špicu.
(dario, 12. mart 2013 12:15)
Vidiš kako brljaš prijatelju,scenarista može napisati najbolji scenarij,režiser uraditi fenomenalnu režiju i zato će biti plaćeni,ali tko dobija nagradu (npr.Oscara)za najbolji film i tko kasnije na njemu zarađuje? Pa vlasnici filma,oni koji su film isproducirali i proizveli.A jako se dobro zna ko je proizveo 'Bitku na Neretvi'.Proglasiti ovaj film ekskluzivno hrvatskim proizvodom,a pogotovo u kontekstu povijesnih događaja u zadnjih 70 godina zvuči kao crni humor.

Ivica

pre 11 godina

Radnja ovog filma se zasniva na jednom istorijskom falsifikatu, naime Nemci nisu imali nameru da prelaze Neretvu pošto to nije bila zona njihovog delovanja. Niko se nije setio da ukaže na činjenicu da se tu odigrala najveća bratoubilačka bitka u tom krvavom ratu. Partizani su na Neretvi ubili više hiljada srpskih mladića iz Hercegovine koje su četnici nasilno mobilisali.

Prvoborac

pre 11 godina

Sto ne rece 1969 da je hrvatski film dok je Tito bio ziv. Mislim da bi jos uvek legao robiju za rusenje ustavnog poretka, nego se tada kleo u bratstvo.
(Drug Stari, 12. mart 2013 13:07)
Što ne reče 1991. da je 'Bitka na Neretvi' hrvatski film...jer bi ti Merčep i ekipa još isto večer zakucali na vrata.

Pametnom dosta

pre 11 godina

Jurica Pavičić,hrvatski filmski kritičar kaže:
'... Jedini čestiti odgovor je: to su jugoslavenski filmovi. S “Bitkom na Neretvi” je isti slučaj, samo podignut na još očitiji level. Film je proizveo ad hoc, za jednokratnu uporabu oformljeni producentski konzorcij, a uključile su se kuće iz gotovo svih republika. Film je - dakle - i prema producentskom načelu bio svejugoslavenski, no ono što je mnogo važnije je da je to bio po svom duhu i ideologiji. Taj film doista je bio proizvod jednog vremena i prostora, reflektirao je jednu ideologiju, jednog lidera i jednu državu, čak je i podrijetlo likova reflektiralo načelo nacionalnog pariteta, a cijelim nizom motiva ugrađenih u film film neizravno reprezentira jugoslavensku ideologiju. Čemu se toliko jagmiti za “Bitkom na Neretvi”, ako istodobno nimalo ne hajete za ideologiju i državu koju taj film reprezentira?...
..ovdje se ionako ne radi o pripadnosti nacionalnoj kinematografiji, nacionalne “etikete” ovdje su samo dimna zavjesa, a zapravo se pravni timovi kapitalističkih filmskih firmi čupaju oko unosnog copyrighta. To je naravno točno...No ujedno i cinično, jer iste te firme koje se sad svađaju oko prava na “Bitku na Neretvi” jedva da su išta napravile za baštinu filmova koji im u ovom času pravno pripadaju ...Stoga bi svima onima koji se sad jagme za “Neretvom” bolje bilo da zašute, i pokriju se ušima od srama...'

Hodža Božo

pre 11 godina

"Kako je to divan leš"reče u jednoj sceni tifusar nad "mrtvom" Milenom Dravić.I dan danas mi se povraća od te scene.Bljaaaaak.

Yeti

pre 11 godina

Nebitno je moje mišljenje o sadržaju filma, da li ću ga gledati ili ne i čijim će se zvati. Bitno je da sam već jednom platio za taj film iz svog džepa i sada bi to trebalo da radim još jednom. Ako aima takvih u svetu koji hoće da plate da gledaju ovaj film, neka im plaćaju, na ovim prostorima pare od prava prikazivanja bi mogle da idu u neki budžet za kulturu. Naravno, ako se neko angažuje da sredi kopiju, treba i to platiti.

Zoki

pre 11 godina

Ko ima ugovor za distribuciju filma na prostorima bivše SFRJ? Da li je ta distribucija vremenski ograničena ili postoje ograničenja u pogledu kvaliteta filma? Konačno, kakav je ugovor 1969. godine potpisao Bulajić sa producentima?

Ukoliko je distribuciju imala sarajevska "Kinema", a u ugovoru nema ograničenja - onda Jadran Film nema nikakve mogućnosti da spreči distribuciju filma. A pitanje autorskih prava je stvar ugovora sa producentom, a ne sa distributerom.