Sreda, 27.02.2013.

16:30

Otkriće koje može da promeni svet

Izvor: http://io9.com

Otkriæe koje može da promeni svet IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

sax

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Baš USA je diktator koji nam govori šta da gledamo, slušamo, pišemo i razmišljamo.

Zuki

pre 11 godina

@Fizicar

Znanje treba da te oslobadja a ne sputava u kreativnom razmisljanju. Ali ti ocigledno ne umes da vidis dalje od pukih cinjenica. Da su svi tako razmisljali verovatno bi jos uvek peske isli.

Probaj recimo da zamislis automobil napravljen od laminatnog materijala baziranog na grafenu gde bi karoserija, tockovi i slicni elementi koji se danas prave od celika ili alu legura istovremeno bili i akumulator. A? Cvrst, lagan, ne treba mu jak motor niti mnogo energije da se pokrene...
Unesi malo maste u to suvoparno enciklopedijsko znanje. Za to odavno sluzi Google. :)

Горан

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Не лупетај молим те! Прво, није "usa" већ је САД. Друго, није омражена САД, већ политичари у тој држави и то што раде по свету. Треће диктатори широм света постоје због подршке коју имају од политичара и политике САД-а. Четврто, наука је у САД-у јака зато што се паре из целог света сливају у САД (па после цео свет испашта због њихових берзанских манипулација). И да не набрајам ...

ma, odakle ja to znam?

pre 11 godina

I onda ce da sve stopira baterijski i naftni lobi. Elektroenergetskim izumima nije mesto u zaostalom 21. veku - zaostalom zbog trulog kapitalizma. Svet ce progledati kada nestanu nafta i kapitalizam - u 22. veku.

Zg

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.
(Зоран, 28. februar 2013 13:50)

Da... Hidroelektrane imaju ogroman utjecaj na okoliš i iako su ekološki čiste kad prorade - potreban je pravi ekocid da se uopće naprave. Elektrane na vjetar stvaraju čudnu buku, ubijaju ptice, traže prostor i posebne lokacije. Solarne zahtijevaju ogromnu površinu i puno sunca; imaju i loš utjecaj (zbog albeda) na bližu okolinu i jedino bi mogle biti korisne u afričkim pustinjama.

To nam ostavlja nuklearnu energiju kao jedino razumno rješenje. Od fuzije smo još uvijek udaljeni desetljećima, ali fisija i dalje funkcionira i moglo bi ubrzo biti nešto od torijskih reaktora. Indija i Kina već naveliko eksperimentiraju s LFTR-ovima.

željko

pre 11 godina

Gustina energije je oko 100Wh/kg. To dođe za 100kg tešku bateriju od ovog materijala oko 10kWh. Sa time se u automobilu ne može čestito preći ni 100km, ali u svakom slučaju korisno za na primjer gradski prevoz, mobilne i razne aplikacije sa baterijama. Punjenje je dosta brzo ali kao takvo traži i jače instalacije tj. neće se moći puniti tek tako u kućnoj radinosti jer bi poiskakali osigurači.

iznogud

pre 11 godina

Nesto mi se cini da ce mrak da ih pojede i njih i njihov grafen... Svi cce zajedno u nafti da zavrse....
Svaka cast, ponekad se smorim kad konstatujem koliko neki ljudi rade za opste dobro a ja sedim i igram igrice na kompu....

Zoran

pre 11 godina

@ "(Fizicar, 28. februar 2013 04:25)"
A ako bi bile debljine jednog nanometra, Inda bi smo tih 150 miliona mogli da slozimo jedan na drugi i njihova ukupna debljina bi bila 1 .5 milimetara.

Зоран

pre 11 godina

A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.
(Mislite o tome, 28. februar 2013 09:46)

Да ли си сваке године имао нов ауто, нов моблини и нову матичну плочу пре 100 година или било шта од технике да је излазило сваке године? Ниси имао. Зато ћутио кад не знаш.

Зоран

pre 11 godina

"Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).
(kuce od cokolade, prozori od marmelade, 27. februar 2013 22:03)"

Откуд знаш да није нађена замена за нафту? И што мислиш да је патка? Па цена нафте се не смирује вестима, него производима који се продају народу и који те производе купују уместо нафте. А кад је већ нафта необновљив извор, један плус за мене да ово нису патке. Не верујем да ће после нестанка нафте(читај недовољне количине и високе цене), Амери, Немци и Јапанци да плачу. Ако нису спремили сада, онда ће ускоро.

Зоран

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.

Fizicar

pre 11 godina

@Deki,
Moj komentar je bio samo ilustracija za ljude koji nemaju predstave o fizickim jedinicama i fizici.
A inace standardna metrika za poredjenje baterija - gustina energije kaze da je gustina uskladistene energije grafenskih plocica 1.36mW/cm3 dok je gustina uskladistene energije litijum-polimerskih baterija 300mW/cm3.
Dakle za istu snagu baterija od grafena bi zauzela 220 puta vecu zapremu od litijum-polimerske baterije.
Znaci da se litijum-polimerske baterije koje npr. u Tesli roadster-u zauzmu ceo gepek zamene ovim od grafena Tesla bi morao da vuce jos celu jednu kamionsku prikolicu iza sebe.
Da bi nesto komentarisao prvo je potrebno da o tome imas makar osnovna znanja. To naravno u komentarima na ove populisticke clanke nikad nije slucaj...

xy

pre 11 godina

Svet radi na energii robova i njihovoj gluposti i neosvescenosti,tj. nasoj,jer smo mi deo istih.A manja grupa ljudi koja koristi nasu energiju i neprestano nas zamajava raznim metodama,uziva i smeje se.Dok se ne probudimo masovno,nece nam pomoci ni grafen,ni Tesla,ni bromazepam!

VlaD

pre 11 godina

Koliko sam razumeo iz ovog kratkog filma, pravi tvorac ovoga je ovaj decko Maher El-Kady koji je sve ovo osmislio. Uostalom njemu je palo na pamet da to proba. Na zalost, kao i svi doktoranti, morace da istrpi i pusti svog mentora da pokupi slavu i da prica pred kamerama kako je eto oduvek hteo da bude naucnik...

Radovan

pre 11 godina

Sunce je najveći generator koji proizvodi struju.
Potrebno je samo da svaki potrošač ima svoju antenu.
Nikola Tesla je to napravio.
Akumulatori su "porez na monopol".
A "Srpski kalendar" odavno dešifrovao.

smu

pre 11 godina

Za USA utuvljivača, mesto i ljudi koji su razvili grafen:

http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Manchester
http://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Geim
http://en.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Novoselov

A ovi što listić stave na svetlo mogu da se pojave gde god ima grafena i svetla

Zg

pre 11 godina

A da ti odes malo u Fukusimu?
(Marko, 27. februar 2013 23:04)

Odlično, našao si primjer nuklearke stare preko 40 godina, s prastarim BWR reaktorima projektiranim sredinom 1950-ih, koju je pogodio tsunami visok između 13 i 15 metara. Usporedbe radi, u doba projektiranja te nuklearke u Jugoslaviji se tek pojavio prvi televizor, a TVZg i TVBg nisu još radili - čisto da staviš u perspektivu tadašnju razinu tehnologije u usporedbi s današnjom.

U Fukushimi je dosad bilo 0 mrtvih, a predviđa se do 100 u iduća tri desetljeća. Sad idi živjeti kraj elektrane na ugljen, pa pokušaj doživjeti 2043.

Deki

pre 11 godina

@ Fizicar
Radi se o sloju grafena cija se debljina meri verovatno delicima milimetra. Ako mozes da napravis izolacioni sloj identicne debljine zamisli koliko energije mozes da uskladistis na takvom superkondezatoru velicine recimo dvd-a.

zmIJA

pre 11 godina

Nista od toga. Samo ludak moze verovati da ce neko da ispusti monopol nad lekovima, naftom i drugi licenciranim uredjajima koji sputavaju covecanstvo i cede ga, a njemu donose ogromnu materijalnu korist. Kolika je zarada od lekova za sidu za farmaceutsku industriju? A to je samo kap u moru...

Resenje

pre 11 godina

Mnoge stvari blokiraju interesi,ali mnoge stvari probije volja naroda i nauka. Ne verujem da će uspeti da zaustave revoluciju zvanu graphene. I nije sve tako prosto kao što svi misle,lekovi za sve su otkriveni samo neće da nam daju,nije baš tako, ali svakako postoji interes da se što više para izvuče od pacijenata.

Mislite o tome

pre 11 godina

(sasa jokic, 27. februar 2013 21:45)

Bravo za komentar. Pošto će da se jave kojekakvi trolovi sa niskim pobudama ja bih samo dodao jednu stvar: koliko su ljudi danas obrazovaniji i koliko je veći broj ljudi iz raznih sredina koji rade u nauci trebalo bi da se broj suštinski važnih pronalazaka udesetostruči u odnosu na period od pre 100 godina. A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.

pejapeja

pre 11 godina

Muce se ljudi bez veze a trose i pare.Smisli ti ako mozes najduzu kobasicu pa rakijadu pa slaninijadu pa..., setice se neko od nasih da posle svih ..jada organizuje i ko duze prdi.

Sadam

pre 11 godina

Ovaj je sledeci najbogatii chovek na svetu pod uslovom da ostane ziv.
Svojevremeno je moj profesor govorio o problemu chuvanja elektricne energije i rekao je da koliko on prati da, evo do sada, nije postojao materijal koji moze da skladisti veliku kolichinu el. energije, nadam se da je to sada sa grafenom resheno.

Fizicar

pre 11 godina

Tipicne LED su 20-50mW potrosnje. Ajd da kazemo da su u eksperimentu koristili najjacu od mW iako je to skoro sigurno netacno (koristili su verovatno najslabiju).
Dakle energija skladistena u grafenskoj plocici je bila maksimalno 50mW*300sec=1.5J
Da bi se napajao auto potrebna je konstantna snaga od bar 10kW.
Da bi auto imao autonomiju od recimo 300km, potrebno je bar 6 sati neprekidnog napajanja sto ce reci energija od 10kW*6*3600=216MJ.
Dakle potrebno je 150 MILIONA ovakvih grafenskih plocica da bi zamenile klasicne baterije u jednom autu.
Koliko je ovo blizu prakticnoj primeni procenite sami...

Marko

pre 11 godina

Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.
(Zg, 27. februar 2013 20:35)

A da ti odes malo u Fukusimu?

kuce od cokolade, prozori od marmelade

pre 11 godina

Opet izvisise ovi sa naftom.
(Zoran, 27. februar 2013 18:04

Cena nafte je pocela da skace, a ova vest sluzi da se cena smiri. Pogledaj samo linkovan sajt. Bio je tekst i o decaku koji je izmislio fuzioni reaktor, u garazi. Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).

Cole

pre 11 godina

Jooj kako se ložite.
Naravno da je sve sjajno i bajno,
ali da li stvarno mislite da će
oni koji kontrolišu naše živote
da dozvole da preko noći ostanu
bez miliona, milijardi evra, dolara...
Nema ništa od toga bar u narednih
20-40 godina, odnosno sve dok ne nađu
dugi način da nam deru kožu s leđa.
Živi bili pa videli, uostalom
šta bi sa Teslinim bežičnim prenosom energije.

oil taycoon

pre 11 godina

Čuvajte se naučnici da vam slučajno kočnice ne zakažu ili da vam iz čista mira i nespretnih okolnosti klavir ne padne na glavu.

Puno sreće u daljem radu!

milan

pre 11 godina

Ma krasna su sva ova "dostignuca". Od silnih tehnoloskih izuma stvorilo se mnogo neuma. Od radioaktivne hrane do vode iz boca (a obilje vode na ovoj planeti); do debilne dece (Koja ocorave odmah nakon rodjenju jer stalno bulje u telefoncice da bi saznali jesu li jos uvek popularni ili ne); a bolesni izgled ovih likova iz ucla nam stvarno govori sve...Mozda, da smo krenuli duhovnim putem da bi bilo manje kretenizma i mnogo vise slobode i srece??

Bob Rock

pre 11 godina

Hehe, sumnjam da će naftaši ovo dozvoliti.
(Srb, 27. februar 2013 18:55)

Upravo ti naftasi prijatelju su najveci sponzori istrazivanja razvoja baterija.... Svesni su da ce onaj ko prvi napravi super bateriju jednog dana vladati svetom...

sasa jokic

pre 11 godina

Koliko je stvari otkriveno u poslednjih nekolik odecenija, koje bi donele revoluciju u energetici i medicini, ali se onda pojave gospodari zivota i smrti i stave to u fijoku, dok se njihovi resursi ne iscrpe.
Da li posroji neko ko veeuje da lek za rak i jos mnoge smrtonosne bolesri nije pronadjen?! Naravno da jeste, ali sta cemo sa proizvodjacima preskupih citostatika?
Da li neko veruje da nije moguc pogon na H20? Ali sta ce onda naftasi da rade? A onda nam prodaju price, ima nas precise na planeti i slicno.
Ima nas previse, ali alavih!

Zg

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...
(Gnjurac, 27. februar 2013 17:56)

Ne treba. Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.

Swedenonline

pre 11 godina

Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!
(Sparklehorse, 27. februar 2013 17:46) .... hahahahahahahaha nice try anyway, lepo si pokusao da ubacis kosku, sad je grizi sam, nije Nadal vec Novak Djokovic, sa HEAD Youtek Graphene, inace i moj 11-godisnji klinac radi to vec dva meseca od kad je pusten u prodaju. Ajde, necu vise, a o Grafen baterijama sam vec pisao ovde pre mesec dana i o svojstvima punjenja..O&O

posmatrac

pre 11 godina

Ma dajte ljudi nemojte se zamajavati,malo,malo pa otkriju nesto.Te lek za rak,te ovo,te ono i na kraju nikom nista.Sve ostane na tome.

Orgon

pre 11 godina

Još nešto me čudi da nitko uopće ne spominje moguće (sigurne) probleme od mikroskopski tankih vlakana. Ako mislite da je azbest problem, ovo je potencijalno još opasnije (nano vlakna ili razloženi slojevi grafena)...

kentaur

pre 11 godina

@ Orgon. U ovom filmu koji ide uz vest covek je lepo rekao da je posle izlaganja svetlu od par sekundi grafen uspeo da napaja lampicu oko 5 minuta. To nije spektakulatno sa prakticne strane, ali je sigurno spektakularno u odnosu na standardne kapacitatore koji se ti napomenuo. Uz pravu novcanu podrsku ovo bi moglo relativno brzo da zazivi. Ono sto je spomenuo profa, a sto nije napomenuto u propratnom tekstu, je da je grafen na bazi ugljenika i da mozete da ga koristite kao djubrivo u basti- ekoloski je potpuno bezbedan. Cista energija, cista okolina- prvise dobro da bi bilo istinito:)

Goran

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)


Niko ne govori ništa loše protiv narod USA.
Meni lično se ne svidja njihova spoljna politika u poslednjih 10 godina, znači od onog 9/11 pa do danas. A za narod svaka njima čast. Prijatniji su od nas Srbijanca 100 puta. To sam se lično uverio.

Zoran

pre 11 godina

Naftni lobi? Pa oni ce da zadrze naftu i otkupice pravo na ovaj izum. Lobi postoji samo kad mi se nesto ne isplati da radim, a kad mi se isplati nema potrebe za lobijem.

Orgon

pre 11 godina

Super-kondenzatori kao baterije se ozbiljno razmatraju već zadnjih 20-25 godina. Postoje na desetci alternativnih tehnologija od kojih neke nisu manje perspektivne od ove u članku. Potrebno je (minimalno) oko 20 godina da neka nova tehnologija komercijalno (ne u vojne svrhe) zaživi. Jedan od problema sa super-kondenzatorima je taj da se oni još brže (trenutno) mogu isprazniti a ne samo brzo napuniti. Drugim riječima mogućnost proizvodnje električne granate u kućnoj radinosti je izvjesna. To je još jedan razlog zašto tu tehnologiju nećete tako brzo vidjeti na policama.

Nislija

pre 11 godina

Mnogi naučnici smatraju da je grafen novi silicijum i plastika i da ima neograničene mogućnosti primene na mnoge aspekte naših života. Ovo otkriće se čeka već nako vreme i bilo je pitanje vremena kada će se desiti. Lično samo se plašio da ovakva vest neće biti objavljena još nekoliko godina zbog uticaja raznih lobija...
Svaka čast. Čekamo prvu primenu vašeg otkrića i nadamo se pristupačnim cenama proizvoda baziranim na grafenu

vzv

pre 11 godina

Može, ali neće. Što revolucionarnije - to skuplje. Kad smisle nešto još bolje, tad ćemo mi obični smrtnici smeti ovo da kupimo tj. aparate sa ovom tehnologijom. Do tada - litijum + jon, durasel i ostalo...

i još jednom USA

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.

deki

pre 11 godina

Ovo je fantastična vest. Ako ovo zaživi, promeniće svet oko nas. Automobili sa unutrašnjim sagorevanjem će postati prošlost, mada će se nafta verovatno i dalje koristiti ali za proizvodnju struje (što je mnogo efikasnije u elektranama, nego u motoru automobila)... i biće dosta jeftinija jer tu ima i drugih konkurentnih izvora. Na električnu energiju će ići i avioni i sve ostalo.

Ako ovo zaživi (i ako pronalazači prežive ljutnju naftnog lobija, koji ovo neće lepo dočekati), ovo će napraviti neverovatnu promenu sveta u kome živimo.

Sparklehorse

pre 11 godina

Grafen ce promeniti sve, isto tako kao sto karbonska vlakna ili karbonske nanocevcice sada menjaju sve. Nece se promeniti samo cuvanje energija, vec se ce mesanjem grafena s plastikom, metalom, drvetom, cementom itd promeniti mnoge industrije - ekrani ce biti savitljivi i prozirni i moci ce da se saviju i stave u dzep, fasade i prozori ce biti otporniji i samogrejuci i kombinacijom sa solarnim celijama stvarace energiju, karoserije ce biti lakse i cvrsce, a moci ce i da provode energiju... Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!

Pametnjaković

pre 11 godina

Genijalno! Ali je trebalo mnogo ranije da se predoči javnosti, odnosno, trebalo je ranije finansirati ovakve projekte, a ne čekati zadnji trenutak.

NeRazumem

pre 11 godina

Svi zivi se bave grafenom, da ne kazem ceo svet... Njegova dabrikacija postaje jako kvalitetna i jeftina tako da kroz par godina mozemo ocekivati SVE od grafena :D

Gnjurac

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...

troske

pre 11 godina

Mozda bezveze sad zvuci ali nekako sam i zamisljao buducnost baterija u vidu kondenzatora ogromne kapacitivnosti koji ce se puniti za par sekundi.Samo se nadam da ce da zazivi sto brze i da ce se toliko omasoviti da bude dostupno i za nas obicne ljude.

loodak011

pre 11 godina

ako je ovo sve istina,a ne vidim razlog da ne bude... ove ljude treba odlikovati. ovo je verovatno najvece otkrice u bliskoj proslosti koji donose poboljsanje proizvodima potrosacke elektronike. verovatno ce ovo imati primenu i u nekim drugim sferama znacajnim za covecanstvo,ali ipak ovo je po meni najveci doprinos na polju cuvanja energije. svaka vam cast!!!

deki

pre 11 godina

Ovo je fantastična vest. Ako ovo zaživi, promeniće svet oko nas. Automobili sa unutrašnjim sagorevanjem će postati prošlost, mada će se nafta verovatno i dalje koristiti ali za proizvodnju struje (što je mnogo efikasnije u elektranama, nego u motoru automobila)... i biće dosta jeftinija jer tu ima i drugih konkurentnih izvora. Na električnu energiju će ići i avioni i sve ostalo.

Ako ovo zaživi (i ako pronalazači prežive ljutnju naftnog lobija, koji ovo neće lepo dočekati), ovo će napraviti neverovatnu promenu sveta u kome živimo.

loodak011

pre 11 godina

ako je ovo sve istina,a ne vidim razlog da ne bude... ove ljude treba odlikovati. ovo je verovatno najvece otkrice u bliskoj proslosti koji donose poboljsanje proizvodima potrosacke elektronike. verovatno ce ovo imati primenu i u nekim drugim sferama znacajnim za covecanstvo,ali ipak ovo je po meni najveci doprinos na polju cuvanja energije. svaka vam cast!!!

Nislija

pre 11 godina

Mnogi naučnici smatraju da je grafen novi silicijum i plastika i da ima neograničene mogućnosti primene na mnoge aspekte naših života. Ovo otkriće se čeka već nako vreme i bilo je pitanje vremena kada će se desiti. Lično samo se plašio da ovakva vest neće biti objavljena još nekoliko godina zbog uticaja raznih lobija...
Svaka čast. Čekamo prvu primenu vašeg otkrića i nadamo se pristupačnim cenama proizvoda baziranim na grafenu

sasa jokic

pre 11 godina

Koliko je stvari otkriveno u poslednjih nekolik odecenija, koje bi donele revoluciju u energetici i medicini, ali se onda pojave gospodari zivota i smrti i stave to u fijoku, dok se njihovi resursi ne iscrpe.
Da li posroji neko ko veeuje da lek za rak i jos mnoge smrtonosne bolesri nije pronadjen?! Naravno da jeste, ali sta cemo sa proizvodjacima preskupih citostatika?
Da li neko veruje da nije moguc pogon na H20? Ali sta ce onda naftasi da rade? A onda nam prodaju price, ima nas precise na planeti i slicno.
Ima nas previse, ali alavih!

Goran

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)


Niko ne govori ništa loše protiv narod USA.
Meni lično se ne svidja njihova spoljna politika u poslednjih 10 godina, znači od onog 9/11 pa do danas. A za narod svaka njima čast. Prijatniji su od nas Srbijanca 100 puta. To sam se lično uverio.

i još jednom USA

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.

Sparklehorse

pre 11 godina

Grafen ce promeniti sve, isto tako kao sto karbonska vlakna ili karbonske nanocevcice sada menjaju sve. Nece se promeniti samo cuvanje energija, vec se ce mesanjem grafena s plastikom, metalom, drvetom, cementom itd promeniti mnoge industrije - ekrani ce biti savitljivi i prozirni i moci ce da se saviju i stave u dzep, fasade i prozori ce biti otporniji i samogrejuci i kombinacijom sa solarnim celijama stvarace energiju, karoserije ce biti lakse i cvrsce, a moci ce i da provode energiju... Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!

oil taycoon

pre 11 godina

Čuvajte se naučnici da vam slučajno kočnice ne zakažu ili da vam iz čista mira i nespretnih okolnosti klavir ne padne na glavu.

Puno sreće u daljem radu!

NeRazumem

pre 11 godina

Svi zivi se bave grafenom, da ne kazem ceo svet... Njegova dabrikacija postaje jako kvalitetna i jeftina tako da kroz par godina mozemo ocekivati SVE od grafena :D

Gnjurac

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...

Orgon

pre 11 godina

Super-kondenzatori kao baterije se ozbiljno razmatraju već zadnjih 20-25 godina. Postoje na desetci alternativnih tehnologija od kojih neke nisu manje perspektivne od ove u članku. Potrebno je (minimalno) oko 20 godina da neka nova tehnologija komercijalno (ne u vojne svrhe) zaživi. Jedan od problema sa super-kondenzatorima je taj da se oni još brže (trenutno) mogu isprazniti a ne samo brzo napuniti. Drugim riječima mogućnost proizvodnje električne granate u kućnoj radinosti je izvjesna. To je još jedan razlog zašto tu tehnologiju nećete tako brzo vidjeti na policama.

kentaur

pre 11 godina

@ Orgon. U ovom filmu koji ide uz vest covek je lepo rekao da je posle izlaganja svetlu od par sekundi grafen uspeo da napaja lampicu oko 5 minuta. To nije spektakulatno sa prakticne strane, ali je sigurno spektakularno u odnosu na standardne kapacitatore koji se ti napomenuo. Uz pravu novcanu podrsku ovo bi moglo relativno brzo da zazivi. Ono sto je spomenuo profa, a sto nije napomenuto u propratnom tekstu, je da je grafen na bazi ugljenika i da mozete da ga koristite kao djubrivo u basti- ekoloski je potpuno bezbedan. Cista energija, cista okolina- prvise dobro da bi bilo istinito:)

troske

pre 11 godina

Mozda bezveze sad zvuci ali nekako sam i zamisljao buducnost baterija u vidu kondenzatora ogromne kapacitivnosti koji ce se puniti za par sekundi.Samo se nadam da ce da zazivi sto brze i da ce se toliko omasoviti da bude dostupno i za nas obicne ljude.

Zg

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...
(Gnjurac, 27. februar 2013 17:56)

Ne treba. Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.

Zoran

pre 11 godina

Naftni lobi? Pa oni ce da zadrze naftu i otkupice pravo na ovaj izum. Lobi postoji samo kad mi se nesto ne isplati da radim, a kad mi se isplati nema potrebe za lobijem.

Swedenonline

pre 11 godina

Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!
(Sparklehorse, 27. februar 2013 17:46) .... hahahahahahahaha nice try anyway, lepo si pokusao da ubacis kosku, sad je grizi sam, nije Nadal vec Novak Djokovic, sa HEAD Youtek Graphene, inace i moj 11-godisnji klinac radi to vec dva meseca od kad je pusten u prodaju. Ajde, necu vise, a o Grafen baterijama sam vec pisao ovde pre mesec dana i o svojstvima punjenja..O&O

Zg

pre 11 godina

A da ti odes malo u Fukusimu?
(Marko, 27. februar 2013 23:04)

Odlično, našao si primjer nuklearke stare preko 40 godina, s prastarim BWR reaktorima projektiranim sredinom 1950-ih, koju je pogodio tsunami visok između 13 i 15 metara. Usporedbe radi, u doba projektiranja te nuklearke u Jugoslaviji se tek pojavio prvi televizor, a TVZg i TVBg nisu još radili - čisto da staviš u perspektivu tadašnju razinu tehnologije u usporedbi s današnjom.

U Fukushimi je dosad bilo 0 mrtvih, a predviđa se do 100 u iduća tri desetljeća. Sad idi živjeti kraj elektrane na ugljen, pa pokušaj doživjeti 2043.

vzv

pre 11 godina

Može, ali neće. Što revolucionarnije - to skuplje. Kad smisle nešto još bolje, tad ćemo mi obični smrtnici smeti ovo da kupimo tj. aparate sa ovom tehnologijom. Do tada - litijum + jon, durasel i ostalo...

Pametnjaković

pre 11 godina

Genijalno! Ali je trebalo mnogo ranije da se predoči javnosti, odnosno, trebalo je ranije finansirati ovakve projekte, a ne čekati zadnji trenutak.

milan

pre 11 godina

Ma krasna su sva ova "dostignuca". Od silnih tehnoloskih izuma stvorilo se mnogo neuma. Od radioaktivne hrane do vode iz boca (a obilje vode na ovoj planeti); do debilne dece (Koja ocorave odmah nakon rodjenju jer stalno bulje u telefoncice da bi saznali jesu li jos uvek popularni ili ne); a bolesni izgled ovih likova iz ucla nam stvarno govori sve...Mozda, da smo krenuli duhovnim putem da bi bilo manje kretenizma i mnogo vise slobode i srece??

posmatrac

pre 11 godina

Ma dajte ljudi nemojte se zamajavati,malo,malo pa otkriju nesto.Te lek za rak,te ovo,te ono i na kraju nikom nista.Sve ostane na tome.

Orgon

pre 11 godina

Još nešto me čudi da nitko uopće ne spominje moguće (sigurne) probleme od mikroskopski tankih vlakana. Ako mislite da je azbest problem, ovo je potencijalno još opasnije (nano vlakna ili razloženi slojevi grafena)...

Cole

pre 11 godina

Jooj kako se ložite.
Naravno da je sve sjajno i bajno,
ali da li stvarno mislite da će
oni koji kontrolišu naše živote
da dozvole da preko noći ostanu
bez miliona, milijardi evra, dolara...
Nema ništa od toga bar u narednih
20-40 godina, odnosno sve dok ne nađu
dugi način da nam deru kožu s leđa.
Živi bili pa videli, uostalom
šta bi sa Teslinim bežičnim prenosom energije.

Горан

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Не лупетај молим те! Прво, није "usa" већ је САД. Друго, није омражена САД, већ политичари у тој држави и то што раде по свету. Треће диктатори широм света постоје због подршке коју имају од политичара и политике САД-а. Четврто, наука је у САД-у јака зато што се паре из целог света сливају у САД (па после цео свет испашта због њихових берзанских манипулација). И да не набрајам ...

Bob Rock

pre 11 godina

Hehe, sumnjam da će naftaši ovo dozvoliti.
(Srb, 27. februar 2013 18:55)

Upravo ti naftasi prijatelju su najveci sponzori istrazivanja razvoja baterija.... Svesni su da ce onaj ko prvi napravi super bateriju jednog dana vladati svetom...

Sadam

pre 11 godina

Ovaj je sledeci najbogatii chovek na svetu pod uslovom da ostane ziv.
Svojevremeno je moj profesor govorio o problemu chuvanja elektricne energije i rekao je da koliko on prati da, evo do sada, nije postojao materijal koji moze da skladisti veliku kolichinu el. energije, nadam se da je to sada sa grafenom resheno.

Resenje

pre 11 godina

Mnoge stvari blokiraju interesi,ali mnoge stvari probije volja naroda i nauka. Ne verujem da će uspeti da zaustave revoluciju zvanu graphene. I nije sve tako prosto kao što svi misle,lekovi za sve su otkriveni samo neće da nam daju,nije baš tako, ali svakako postoji interes da se što više para izvuče od pacijenata.

iznogud

pre 11 godina

Nesto mi se cini da ce mrak da ih pojede i njih i njihov grafen... Svi cce zajedno u nafti da zavrse....
Svaka cast, ponekad se smorim kad konstatujem koliko neki ljudi rade za opste dobro a ja sedim i igram igrice na kompu....

Marko

pre 11 godina

Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.
(Zg, 27. februar 2013 20:35)

A da ti odes malo u Fukusimu?

zmIJA

pre 11 godina

Nista od toga. Samo ludak moze verovati da ce neko da ispusti monopol nad lekovima, naftom i drugi licenciranim uredjajima koji sputavaju covecanstvo i cede ga, a njemu donose ogromnu materijalnu korist. Kolika je zarada od lekova za sidu za farmaceutsku industriju? A to je samo kap u moru...

Radovan

pre 11 godina

Sunce je najveći generator koji proizvodi struju.
Potrebno je samo da svaki potrošač ima svoju antenu.
Nikola Tesla je to napravio.
Akumulatori su "porez na monopol".
A "Srpski kalendar" odavno dešifrovao.

Mislite o tome

pre 11 godina

(sasa jokic, 27. februar 2013 21:45)

Bravo za komentar. Pošto će da se jave kojekakvi trolovi sa niskim pobudama ja bih samo dodao jednu stvar: koliko su ljudi danas obrazovaniji i koliko je veći broj ljudi iz raznih sredina koji rade u nauci trebalo bi da se broj suštinski važnih pronalazaka udesetostruči u odnosu na period od pre 100 godina. A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.

xy

pre 11 godina

Svet radi na energii robova i njihovoj gluposti i neosvescenosti,tj. nasoj,jer smo mi deo istih.A manja grupa ljudi koja koristi nasu energiju i neprestano nas zamajava raznim metodama,uziva i smeje se.Dok se ne probudimo masovno,nece nam pomoci ni grafen,ni Tesla,ni bromazepam!

Zuki

pre 11 godina

@Fizicar

Znanje treba da te oslobadja a ne sputava u kreativnom razmisljanju. Ali ti ocigledno ne umes da vidis dalje od pukih cinjenica. Da su svi tako razmisljali verovatno bi jos uvek peske isli.

Probaj recimo da zamislis automobil napravljen od laminatnog materijala baziranog na grafenu gde bi karoserija, tockovi i slicni elementi koji se danas prave od celika ili alu legura istovremeno bili i akumulator. A? Cvrst, lagan, ne treba mu jak motor niti mnogo energije da se pokrene...
Unesi malo maste u to suvoparno enciklopedijsko znanje. Za to odavno sluzi Google. :)

sax

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Baš USA je diktator koji nam govori šta da gledamo, slušamo, pišemo i razmišljamo.

Fizicar

pre 11 godina

Tipicne LED su 20-50mW potrosnje. Ajd da kazemo da su u eksperimentu koristili najjacu od mW iako je to skoro sigurno netacno (koristili su verovatno najslabiju).
Dakle energija skladistena u grafenskoj plocici je bila maksimalno 50mW*300sec=1.5J
Da bi se napajao auto potrebna je konstantna snaga od bar 10kW.
Da bi auto imao autonomiju od recimo 300km, potrebno je bar 6 sati neprekidnog napajanja sto ce reci energija od 10kW*6*3600=216MJ.
Dakle potrebno je 150 MILIONA ovakvih grafenskih plocica da bi zamenile klasicne baterije u jednom autu.
Koliko je ovo blizu prakticnoj primeni procenite sami...

pejapeja

pre 11 godina

Muce se ljudi bez veze a trose i pare.Smisli ti ako mozes najduzu kobasicu pa rakijadu pa slaninijadu pa..., setice se neko od nasih da posle svih ..jada organizuje i ko duze prdi.

Deki

pre 11 godina

@ Fizicar
Radi se o sloju grafena cija se debljina meri verovatno delicima milimetra. Ako mozes da napravis izolacioni sloj identicne debljine zamisli koliko energije mozes da uskladistis na takvom superkondezatoru velicine recimo dvd-a.

VlaD

pre 11 godina

Koliko sam razumeo iz ovog kratkog filma, pravi tvorac ovoga je ovaj decko Maher El-Kady koji je sve ovo osmislio. Uostalom njemu je palo na pamet da to proba. Na zalost, kao i svi doktoranti, morace da istrpi i pusti svog mentora da pokupi slavu i da prica pred kamerama kako je eto oduvek hteo da bude naucnik...

kuce od cokolade, prozori od marmelade

pre 11 godina

Opet izvisise ovi sa naftom.
(Zoran, 27. februar 2013 18:04

Cena nafte je pocela da skace, a ova vest sluzi da se cena smiri. Pogledaj samo linkovan sajt. Bio je tekst i o decaku koji je izmislio fuzioni reaktor, u garazi. Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).

Зоран

pre 11 godina

A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.
(Mislite o tome, 28. februar 2013 09:46)

Да ли си сваке године имао нов ауто, нов моблини и нову матичну плочу пре 100 година или било шта од технике да је излазило сваке године? Ниси имао. Зато ћутио кад не знаш.

smu

pre 11 godina

Za USA utuvljivača, mesto i ljudi koji su razvili grafen:

http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Manchester
http://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Geim
http://en.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Novoselov

A ovi što listić stave na svetlo mogu da se pojave gde god ima grafena i svetla

Fizicar

pre 11 godina

@Deki,
Moj komentar je bio samo ilustracija za ljude koji nemaju predstave o fizickim jedinicama i fizici.
A inace standardna metrika za poredjenje baterija - gustina energije kaze da je gustina uskladistene energije grafenskih plocica 1.36mW/cm3 dok je gustina uskladistene energije litijum-polimerskih baterija 300mW/cm3.
Dakle za istu snagu baterija od grafena bi zauzela 220 puta vecu zapremu od litijum-polimerske baterije.
Znaci da se litijum-polimerske baterije koje npr. u Tesli roadster-u zauzmu ceo gepek zamene ovim od grafena Tesla bi morao da vuce jos celu jednu kamionsku prikolicu iza sebe.
Da bi nesto komentarisao prvo je potrebno da o tome imas makar osnovna znanja. To naravno u komentarima na ove populisticke clanke nikad nije slucaj...

Zg

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.
(Зоран, 28. februar 2013 13:50)

Da... Hidroelektrane imaju ogroman utjecaj na okoliš i iako su ekološki čiste kad prorade - potreban je pravi ekocid da se uopće naprave. Elektrane na vjetar stvaraju čudnu buku, ubijaju ptice, traže prostor i posebne lokacije. Solarne zahtijevaju ogromnu površinu i puno sunca; imaju i loš utjecaj (zbog albeda) na bližu okolinu i jedino bi mogle biti korisne u afričkim pustinjama.

To nam ostavlja nuklearnu energiju kao jedino razumno rješenje. Od fuzije smo još uvijek udaljeni desetljećima, ali fisija i dalje funkcionira i moglo bi ubrzo biti nešto od torijskih reaktora. Indija i Kina već naveliko eksperimentiraju s LFTR-ovima.

Зоран

pre 11 godina

"Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).
(kuce od cokolade, prozori od marmelade, 27. februar 2013 22:03)"

Откуд знаш да није нађена замена за нафту? И што мислиш да је патка? Па цена нафте се не смирује вестима, него производима који се продају народу и који те производе купују уместо нафте. А кад је већ нафта необновљив извор, један плус за мене да ово нису патке. Не верујем да ће после нестанка нафте(читај недовољне количине и високе цене), Амери, Немци и Јапанци да плачу. Ако нису спремили сада, онда ће ускоро.

ma, odakle ja to znam?

pre 11 godina

I onda ce da sve stopira baterijski i naftni lobi. Elektroenergetskim izumima nije mesto u zaostalom 21. veku - zaostalom zbog trulog kapitalizma. Svet ce progledati kada nestanu nafta i kapitalizam - u 22. veku.

Zoran

pre 11 godina

@ "(Fizicar, 28. februar 2013 04:25)"
A ako bi bile debljine jednog nanometra, Inda bi smo tih 150 miliona mogli da slozimo jedan na drugi i njihova ukupna debljina bi bila 1 .5 milimetara.

željko

pre 11 godina

Gustina energije je oko 100Wh/kg. To dođe za 100kg tešku bateriju od ovog materijala oko 10kWh. Sa time se u automobilu ne može čestito preći ni 100km, ali u svakom slučaju korisno za na primjer gradski prevoz, mobilne i razne aplikacije sa baterijama. Punjenje je dosta brzo ali kao takvo traži i jače instalacije tj. neće se moći puniti tek tako u kućnoj radinosti jer bi poiskakali osigurači.

Зоран

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.

i još jednom USA

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.

milan

pre 11 godina

Ma krasna su sva ova "dostignuca". Od silnih tehnoloskih izuma stvorilo se mnogo neuma. Od radioaktivne hrane do vode iz boca (a obilje vode na ovoj planeti); do debilne dece (Koja ocorave odmah nakon rodjenju jer stalno bulje u telefoncice da bi saznali jesu li jos uvek popularni ili ne); a bolesni izgled ovih likova iz ucla nam stvarno govori sve...Mozda, da smo krenuli duhovnim putem da bi bilo manje kretenizma i mnogo vise slobode i srece??

vzv

pre 11 godina

Može, ali neće. Što revolucionarnije - to skuplje. Kad smisle nešto još bolje, tad ćemo mi obični smrtnici smeti ovo da kupimo tj. aparate sa ovom tehnologijom. Do tada - litijum + jon, durasel i ostalo...

posmatrac

pre 11 godina

Ma dajte ljudi nemojte se zamajavati,malo,malo pa otkriju nesto.Te lek za rak,te ovo,te ono i na kraju nikom nista.Sve ostane na tome.

Gnjurac

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...

Goran

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)


Niko ne govori ništa loše protiv narod USA.
Meni lično se ne svidja njihova spoljna politika u poslednjih 10 godina, znači od onog 9/11 pa do danas. A za narod svaka njima čast. Prijatniji su od nas Srbijanca 100 puta. To sam se lično uverio.

sasa jokic

pre 11 godina

Koliko je stvari otkriveno u poslednjih nekolik odecenija, koje bi donele revoluciju u energetici i medicini, ali se onda pojave gospodari zivota i smrti i stave to u fijoku, dok se njihovi resursi ne iscrpe.
Da li posroji neko ko veeuje da lek za rak i jos mnoge smrtonosne bolesri nije pronadjen?! Naravno da jeste, ali sta cemo sa proizvodjacima preskupih citostatika?
Da li neko veruje da nije moguc pogon na H20? Ali sta ce onda naftasi da rade? A onda nam prodaju price, ima nas precise na planeti i slicno.
Ima nas previse, ali alavih!

Orgon

pre 11 godina

Još nešto me čudi da nitko uopće ne spominje moguće (sigurne) probleme od mikroskopski tankih vlakana. Ako mislite da je azbest problem, ovo je potencijalno još opasnije (nano vlakna ili razloženi slojevi grafena)...

Zg

pre 11 godina

Elektromobili jesu ok, ali emisija CO2 nije bas 0%. Da bi proizveli struju kojom punimo baterije, na nekom drugim mestu, u nekoj elektrani treba spaliti X tona uglja...
(Gnjurac, 27. februar 2013 17:56)

Ne treba. Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.

Pametnjaković

pre 11 godina

Genijalno! Ali je trebalo mnogo ranije da se predoči javnosti, odnosno, trebalo je ranije finansirati ovakve projekte, a ne čekati zadnji trenutak.

Marko

pre 11 godina

Nuklearna energija je najčišća i najjeftinija. Problem su samo ljudi koji oko nje bespotrebno prave paniku.
(Zg, 27. februar 2013 20:35)

A da ti odes malo u Fukusimu?

pejapeja

pre 11 godina

Muce se ljudi bez veze a trose i pare.Smisli ti ako mozes najduzu kobasicu pa rakijadu pa slaninijadu pa..., setice se neko od nasih da posle svih ..jada organizuje i ko duze prdi.

Radovan

pre 11 godina

Sunce je najveći generator koji proizvodi struju.
Potrebno je samo da svaki potrošač ima svoju antenu.
Nikola Tesla je to napravio.
Akumulatori su "porez na monopol".
A "Srpski kalendar" odavno dešifrovao.

Swedenonline

pre 11 godina

Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!
(Sparklehorse, 27. februar 2013 17:46) .... hahahahahahahaha nice try anyway, lepo si pokusao da ubacis kosku, sad je grizi sam, nije Nadal vec Novak Djokovic, sa HEAD Youtek Graphene, inace i moj 11-godisnji klinac radi to vec dva meseca od kad je pusten u prodaju. Ajde, necu vise, a o Grafen baterijama sam vec pisao ovde pre mesec dana i o svojstvima punjenja..O&O

Fizicar

pre 11 godina

Tipicne LED su 20-50mW potrosnje. Ajd da kazemo da su u eksperimentu koristili najjacu od mW iako je to skoro sigurno netacno (koristili su verovatno najslabiju).
Dakle energija skladistena u grafenskoj plocici je bila maksimalno 50mW*300sec=1.5J
Da bi se napajao auto potrebna je konstantna snaga od bar 10kW.
Da bi auto imao autonomiju od recimo 300km, potrebno je bar 6 sati neprekidnog napajanja sto ce reci energija od 10kW*6*3600=216MJ.
Dakle potrebno je 150 MILIONA ovakvih grafenskih plocica da bi zamenile klasicne baterije u jednom autu.
Koliko je ovo blizu prakticnoj primeni procenite sami...

Orgon

pre 11 godina

Super-kondenzatori kao baterije se ozbiljno razmatraju već zadnjih 20-25 godina. Postoje na desetci alternativnih tehnologija od kojih neke nisu manje perspektivne od ove u članku. Potrebno je (minimalno) oko 20 godina da neka nova tehnologija komercijalno (ne u vojne svrhe) zaživi. Jedan od problema sa super-kondenzatorima je taj da se oni još brže (trenutno) mogu isprazniti a ne samo brzo napuniti. Drugim riječima mogućnost proizvodnje električne granate u kućnoj radinosti je izvjesna. To je još jedan razlog zašto tu tehnologiju nećete tako brzo vidjeti na policama.

oil taycoon

pre 11 godina

Čuvajte se naučnici da vam slučajno kočnice ne zakažu ili da vam iz čista mira i nespretnih okolnosti klavir ne padne na glavu.

Puno sreće u daljem radu!

xy

pre 11 godina

Svet radi na energii robova i njihovoj gluposti i neosvescenosti,tj. nasoj,jer smo mi deo istih.A manja grupa ljudi koja koristi nasu energiju i neprestano nas zamajava raznim metodama,uziva i smeje se.Dok se ne probudimo masovno,nece nam pomoci ni grafen,ni Tesla,ni bromazepam!

Cole

pre 11 godina

Jooj kako se ložite.
Naravno da je sve sjajno i bajno,
ali da li stvarno mislite da će
oni koji kontrolišu naše živote
da dozvole da preko noći ostanu
bez miliona, milijardi evra, dolara...
Nema ništa od toga bar u narednih
20-40 godina, odnosno sve dok ne nađu
dugi način da nam deru kožu s leđa.
Živi bili pa videli, uostalom
šta bi sa Teslinim bežičnim prenosom energije.

zmIJA

pre 11 godina

Nista od toga. Samo ludak moze verovati da ce neko da ispusti monopol nad lekovima, naftom i drugi licenciranim uredjajima koji sputavaju covecanstvo i cede ga, a njemu donose ogromnu materijalnu korist. Kolika je zarada od lekova za sidu za farmaceutsku industriju? A to je samo kap u moru...

Sparklehorse

pre 11 godina

Grafen ce promeniti sve, isto tako kao sto karbonska vlakna ili karbonske nanocevcice sada menjaju sve. Nece se promeniti samo cuvanje energija, vec se ce mesanjem grafena s plastikom, metalom, drvetom, cementom itd promeniti mnoge industrije - ekrani ce biti savitljivi i prozirni i moci ce da se saviju i stave u dzep, fasade i prozori ce biti otporniji i samogrejuci i kombinacijom sa solarnim celijama stvarace energiju, karoserije ce biti lakse i cvrsce, a moci ce i da provode energiju... Grafen se vec sada koristi u sportskoj industriji - Nadal vec igra sa reketom od grafen komozita. Dakle, buducnost nije daleko!

smu

pre 11 godina

Za USA utuvljivača, mesto i ljudi koji su razvili grafen:

http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Manchester
http://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Geim
http://en.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Novoselov

A ovi što listić stave na svetlo mogu da se pojave gde god ima grafena i svetla

deki

pre 11 godina

Ovo je fantastična vest. Ako ovo zaživi, promeniće svet oko nas. Automobili sa unutrašnjim sagorevanjem će postati prošlost, mada će se nafta verovatno i dalje koristiti ali za proizvodnju struje (što je mnogo efikasnije u elektranama, nego u motoru automobila)... i biće dosta jeftinija jer tu ima i drugih konkurentnih izvora. Na električnu energiju će ići i avioni i sve ostalo.

Ako ovo zaživi (i ako pronalazači prežive ljutnju naftnog lobija, koji ovo neće lepo dočekati), ovo će napraviti neverovatnu promenu sveta u kome živimo.

kuce od cokolade, prozori od marmelade

pre 11 godina

Opet izvisise ovi sa naftom.
(Zoran, 27. februar 2013 18:04

Cena nafte je pocela da skace, a ova vest sluzi da se cena smiri. Pogledaj samo linkovan sajt. Bio je tekst i o decaku koji je izmislio fuzioni reaktor, u garazi. Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).

Mislite o tome

pre 11 godina

(sasa jokic, 27. februar 2013 21:45)

Bravo za komentar. Pošto će da se jave kojekakvi trolovi sa niskim pobudama ja bih samo dodao jednu stvar: koliko su ljudi danas obrazovaniji i koliko je veći broj ljudi iz raznih sredina koji rade u nauci trebalo bi da se broj suštinski važnih pronalazaka udesetostruči u odnosu na period od pre 100 godina. A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.

loodak011

pre 11 godina

ako je ovo sve istina,a ne vidim razlog da ne bude... ove ljude treba odlikovati. ovo je verovatno najvece otkrice u bliskoj proslosti koji donose poboljsanje proizvodima potrosacke elektronike. verovatno ce ovo imati primenu i u nekim drugim sferama znacajnim za covecanstvo,ali ipak ovo je po meni najveci doprinos na polju cuvanja energije. svaka vam cast!!!

Zoran

pre 11 godina

Naftni lobi? Pa oni ce da zadrze naftu i otkupice pravo na ovaj izum. Lobi postoji samo kad mi se nesto ne isplati da radim, a kad mi se isplati nema potrebe za lobijem.

Zg

pre 11 godina

A da ti odes malo u Fukusimu?
(Marko, 27. februar 2013 23:04)

Odlično, našao si primjer nuklearke stare preko 40 godina, s prastarim BWR reaktorima projektiranim sredinom 1950-ih, koju je pogodio tsunami visok između 13 i 15 metara. Usporedbe radi, u doba projektiranja te nuklearke u Jugoslaviji se tek pojavio prvi televizor, a TVZg i TVBg nisu još radili - čisto da staviš u perspektivu tadašnju razinu tehnologije u usporedbi s današnjom.

U Fukushimi je dosad bilo 0 mrtvih, a predviđa se do 100 u iduća tri desetljeća. Sad idi živjeti kraj elektrane na ugljen, pa pokušaj doživjeti 2043.

Зоран

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.

troske

pre 11 godina

Mozda bezveze sad zvuci ali nekako sam i zamisljao buducnost baterija u vidu kondenzatora ogromne kapacitivnosti koji ce se puniti za par sekundi.Samo se nadam da ce da zazivi sto brze i da ce se toliko omasoviti da bude dostupno i za nas obicne ljude.

Горан

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Не лупетај молим те! Прво, није "usa" већ је САД. Друго, није омражена САД, већ политичари у тој држави и то што раде по свету. Треће диктатори широм света постоје због подршке коју имају од политичара и политике САД-а. Четврто, наука је у САД-у јака зато што се паре из целог света сливају у САД (па после цео свет испашта због њихових берзанских манипулација). И да не набрајам ...

željko

pre 11 godina

Gustina energije je oko 100Wh/kg. To dođe za 100kg tešku bateriju od ovog materijala oko 10kWh. Sa time se u automobilu ne može čestito preći ni 100km, ali u svakom slučaju korisno za na primjer gradski prevoz, mobilne i razne aplikacije sa baterijama. Punjenje je dosta brzo ali kao takvo traži i jače instalacije tj. neće se moći puniti tek tako u kućnoj radinosti jer bi poiskakali osigurači.

Bob Rock

pre 11 godina

Hehe, sumnjam da će naftaši ovo dozvoliti.
(Srb, 27. februar 2013 18:55)

Upravo ti naftasi prijatelju su najveci sponzori istrazivanja razvoja baterija.... Svesni su da ce onaj ko prvi napravi super bateriju jednog dana vladati svetom...

Sadam

pre 11 godina

Ovaj je sledeci najbogatii chovek na svetu pod uslovom da ostane ziv.
Svojevremeno je moj profesor govorio o problemu chuvanja elektricne energije i rekao je da koliko on prati da, evo do sada, nije postojao materijal koji moze da skladisti veliku kolichinu el. energije, nadam se da je to sada sa grafenom resheno.

Zg

pre 11 godina

(Zg, 28. februar 2013 12:00), зато смо ми продали Ибар Италијанима, прелепу речну долину која ће бити преграђена малим хидроелектранама и која више никад неће бити као што је била.
(Зоран, 28. februar 2013 13:50)

Da... Hidroelektrane imaju ogroman utjecaj na okoliš i iako su ekološki čiste kad prorade - potreban je pravi ekocid da se uopće naprave. Elektrane na vjetar stvaraju čudnu buku, ubijaju ptice, traže prostor i posebne lokacije. Solarne zahtijevaju ogromnu površinu i puno sunca; imaju i loš utjecaj (zbog albeda) na bližu okolinu i jedino bi mogle biti korisne u afričkim pustinjama.

To nam ostavlja nuklearnu energiju kao jedino razumno rješenje. Od fuzije smo još uvijek udaljeni desetljećima, ali fisija i dalje funkcionira i moglo bi ubrzo biti nešto od torijskih reaktora. Indija i Kina već naveliko eksperimentiraju s LFTR-ovima.

sax

pre 11 godina

90%nauke i tehnologije i medicine stiže iz omrznute usa+sloboda od tiranije.

utuvite ovo u glavu.
da nije usa, sad bi nam diktatori širom sveta komandovali, šta da gledamo,slušamo,pišemo i razmišljamo.
(i još jednom USA, 27. februar 2013 17:47)

Baš USA je diktator koji nam govori šta da gledamo, slušamo, pišemo i razmišljamo.

Nislija

pre 11 godina

Mnogi naučnici smatraju da je grafen novi silicijum i plastika i da ima neograničene mogućnosti primene na mnoge aspekte naših života. Ovo otkriće se čeka već nako vreme i bilo je pitanje vremena kada će se desiti. Lično samo se plašio da ovakva vest neće biti objavljena još nekoliko godina zbog uticaja raznih lobija...
Svaka čast. Čekamo prvu primenu vašeg otkrića i nadamo se pristupačnim cenama proizvoda baziranim na grafenu

kentaur

pre 11 godina

@ Orgon. U ovom filmu koji ide uz vest covek je lepo rekao da je posle izlaganja svetlu od par sekundi grafen uspeo da napaja lampicu oko 5 minuta. To nije spektakulatno sa prakticne strane, ali je sigurno spektakularno u odnosu na standardne kapacitatore koji se ti napomenuo. Uz pravu novcanu podrsku ovo bi moglo relativno brzo da zazivi. Ono sto je spomenuo profa, a sto nije napomenuto u propratnom tekstu, je da je grafen na bazi ugljenika i da mozete da ga koristite kao djubrivo u basti- ekoloski je potpuno bezbedan. Cista energija, cista okolina- prvise dobro da bi bilo istinito:)

iznogud

pre 11 godina

Nesto mi se cini da ce mrak da ih pojede i njih i njihov grafen... Svi cce zajedno u nafti da zavrse....
Svaka cast, ponekad se smorim kad konstatujem koliko neki ljudi rade za opste dobro a ja sedim i igram igrice na kompu....

NeRazumem

pre 11 godina

Svi zivi se bave grafenom, da ne kazem ceo svet... Njegova dabrikacija postaje jako kvalitetna i jeftina tako da kroz par godina mozemo ocekivati SVE od grafena :D

Deki

pre 11 godina

@ Fizicar
Radi se o sloju grafena cija se debljina meri verovatno delicima milimetra. Ako mozes da napravis izolacioni sloj identicne debljine zamisli koliko energije mozes da uskladistis na takvom superkondezatoru velicine recimo dvd-a.

Зоран

pre 11 godina

"Valjda ste pametni toliko da ne poverujete svakoj marketinskoj patki.
Inace , na tvojoj sam strani, voleo bih da se nadje zamena za naftu. Nazalost, nafta je neobnovljivi resurs koji se ne stvara u unutrasnjosti zemlje (sto rece neki spin doktor).
(kuce od cokolade, prozori od marmelade, 27. februar 2013 22:03)"

Откуд знаш да није нађена замена за нафту? И што мислиш да је патка? Па цена нафте се не смирује вестима, него производима који се продају народу и који те производе купују уместо нафте. А кад је већ нафта необновљив извор, један плус за мене да ово нису патке. Не верујем да ће после нестанка нафте(читај недовољне количине и високе цене), Амери, Немци и Јапанци да плачу. Ако нису спремили сада, онда ће ускоро.

VlaD

pre 11 godina

Koliko sam razumeo iz ovog kratkog filma, pravi tvorac ovoga je ovaj decko Maher El-Kady koji je sve ovo osmislio. Uostalom njemu je palo na pamet da to proba. Na zalost, kao i svi doktoranti, morace da istrpi i pusti svog mentora da pokupi slavu i da prica pred kamerama kako je eto oduvek hteo da bude naucnik...

ma, odakle ja to znam?

pre 11 godina

I onda ce da sve stopira baterijski i naftni lobi. Elektroenergetskim izumima nije mesto u zaostalom 21. veku - zaostalom zbog trulog kapitalizma. Svet ce progledati kada nestanu nafta i kapitalizam - u 22. veku.

Resenje

pre 11 godina

Mnoge stvari blokiraju interesi,ali mnoge stvari probije volja naroda i nauka. Ne verujem da će uspeti da zaustave revoluciju zvanu graphene. I nije sve tako prosto kao što svi misle,lekovi za sve su otkriveni samo neće da nam daju,nije baš tako, ali svakako postoji interes da se što više para izvuče od pacijenata.

Fizicar

pre 11 godina

@Deki,
Moj komentar je bio samo ilustracija za ljude koji nemaju predstave o fizickim jedinicama i fizici.
A inace standardna metrika za poredjenje baterija - gustina energije kaze da je gustina uskladistene energije grafenskih plocica 1.36mW/cm3 dok je gustina uskladistene energije litijum-polimerskih baterija 300mW/cm3.
Dakle za istu snagu baterija od grafena bi zauzela 220 puta vecu zapremu od litijum-polimerske baterije.
Znaci da se litijum-polimerske baterije koje npr. u Tesli roadster-u zauzmu ceo gepek zamene ovim od grafena Tesla bi morao da vuce jos celu jednu kamionsku prikolicu iza sebe.
Da bi nesto komentarisao prvo je potrebno da o tome imas makar osnovna znanja. To naravno u komentarima na ove populisticke clanke nikad nije slucaj...

Зоран

pre 11 godina

A zapravo je obrnuto, barem kada je reč o javnim podacima.
(Mislite o tome, 28. februar 2013 09:46)

Да ли си сваке године имао нов ауто, нов моблини и нову матичну плочу пре 100 година или било шта од технике да је излазило сваке године? Ниси имао. Зато ћутио кад не знаш.

Zoran

pre 11 godina

@ "(Fizicar, 28. februar 2013 04:25)"
A ako bi bile debljine jednog nanometra, Inda bi smo tih 150 miliona mogli da slozimo jedan na drugi i njihova ukupna debljina bi bila 1 .5 milimetara.

Zuki

pre 11 godina

@Fizicar

Znanje treba da te oslobadja a ne sputava u kreativnom razmisljanju. Ali ti ocigledno ne umes da vidis dalje od pukih cinjenica. Da su svi tako razmisljali verovatno bi jos uvek peske isli.

Probaj recimo da zamislis automobil napravljen od laminatnog materijala baziranog na grafenu gde bi karoserija, tockovi i slicni elementi koji se danas prave od celika ili alu legura istovremeno bili i akumulator. A? Cvrst, lagan, ne treba mu jak motor niti mnogo energije da se pokrene...
Unesi malo maste u to suvoparno enciklopedijsko znanje. Za to odavno sluzi Google. :)