Utorak, 26.02.2013.

21:24

Zašto uvozimo pasulj iz Kine?

Kupci u prodavnicama trgovinskog lanca Maksi ovih dana s čuđenjem zagledaju kese pasulja. Na njima je jasno naznačeno da je uvezen čak iz Kine, piše Danas.

Izvor: Danas

Zašto uvozimo pasulj iz Kine? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

THC Hydra

pre 11 godina

Da smo UAE mi bi i naftu uvozili. Suska se da Dacic ima neku vezu za banane i planira da otvori firmu za uzgajanje sa 383251969934 radnika samo mora da ide sa Miskom R. u UAE da trazi plodnu zemlju. Tim radnicima je zagarantovana 13, a za 14 kazu samo pola...

sedi jedan iz geografije i ekonomije

pre 11 godina

@Munja
citat:
Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar... (Munja, 27. februar 2013 07:53)

Ako se ovde neko nalupetao onda si to TI.

Vidi ovako Tokio je glavni grad JAPANA i nema veze sa Kinom!

A za ove "strucnjake" sto bi jeli "srpski" pasulj:

Da li se gaji kukuruz, soja, suncokret... u na primer Rusiji?

Ne, ne gaji se jer im klima ne odgovara, shvatite da klima (suva i topla leta) u Srbiji ne odgovara gjenju pasulja je ne vredi ni navodnjavanje kada cvetovi pasulja (a i soje) otpadaju na +35 C i NEMA RODA ili rod bude deseti deo od onog sto bi trebalo da bude.

A kad ste toliki strucnjaci evo probajte da gajite pasulj pa onda kukajte i analizirajte.

P.S. ja sam gajio pasulj na par hektara i neslavno sam prosao zbog vrucina i pored zalivanja. Sada ovi srpski "strucnjaci opste prakse" neka probaju!

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mogu da razumem da nasi seljaci nece da sade pasulj-ne isplati im se!Ali uvoziti ga iz Kine to je zlocin.Ako vec uvozimo zasto to ne uvozimo iz Makedonije?

koce

pre 11 godina

Zakuni se i da je taj sa pijace "domaci" a ne iz Kine ili sl....
Imam poverenje samo ako ga ja posadim il neko koga znam. A tad se postavlja pitanje sta si posadio (odakle ti seme).

nina

pre 11 godina

Ja kupujem samo domaci pasulj. Kupujem na pijaci od Slovakinja iz Glozana, 450 din kilogram. Mnogo skup, al bar znam da nije otrovan.Kinesko nista ne kupujem!

Zoran-Nemacka

pre 11 godina

Pita me Nemac-profesor,moj prijatelj,kako ce Srbija preziveti i koje to res
urse ima? Turizam(more),industrija nema,ostaje poljoprivreda.No kako? Evo,
cujemo "strucnjaka" ni to ne valja,bolji je uvoz!? Za koga? Za Srbiju ne!
Profitirace uvoznici u sprezi sa ovakvim "strucnjacima",korumpiranim politi
carima kojima je samo i samo licni interes vazan! Zbogom pameti.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Za plakati.. Jos samo sljive da pocnete uvoziti iz Kine (Srbija je 4. proizvodjac na svijetu) i možete kolektivni harakiri da napraviti..
Ovaj sta piše ne možeš sve proizvoditi, ajme meni pa ne možeš ne proizvoditi satelite i podmornice na nuklearni pogon, ali brate grah u Srbiji???

Public Image Limited

pre 11 godina

Gle,komsija,ustanem u 06h00,popijem sa zenu kaficu i jednu domacu,zalizem malo kosu,sednem na traktor,zadjem malo u vocnjak,naberem 10-12 gajbe jabuke,prebacim ih u kombi,u 07h20 krenem iz Grocku,u 08h00,sam vec aranzirao tezgu na pijac Mali mokri lug,prodajem ih skuplje od banane,sve prodam do podne - pola jedan,i idem kuci da rucam sa zenu.

Deda Pera

pre 11 godina

I odmah nakon pisanja komentara na vest o pasulju, komentatori su pohrlili na njive da ih obrade i povećaju prinos gorepomenutog pasulja.....
Jest', al' u panjevima.
To treba da uradi neko drugi za Vas...i radi.
Kinezi...

Kineski pasulj za niske rate za stan

pre 11 godina

Stvar je prosta, ovo je jos jedna posledica nerewalno niskog kursa Evra ! Naravno da nam se ne isplati da radimo bilo sta kad o kursu odlucuju oni koji zive u Beogradu i nemaju gde da rade bilo sta. Sem da sisaju budzet.

Miki

pre 11 godina

Sve je to posledica pogubne monetarne politike jacanja dinara koja se sprovodi vec 13 godina. SVE jake ekonomije na svetu se trude da sto vise OSLABE sopstvenu valutu samo mi Srbi i slicne banane se zaduzujemo da bi vestacki ojacali sopstvenu valutu. Amerika je smanjila referentnu kamatnu stopu skoro na 0% da bi pojeftinila kredite i pojacala zaduzivanje i ubrzala ekonomiju, a nasa Jorgobanka dize referentnu kamatnu stopu na 12% . I ko posle moze da posluje kad je kamata na dinarske kredite 20% a u Americi 2.5% na dolarske? I tako zbog toga sto je vrednost dinara duplo jaca od realne ne isplati se nista izvoziti i proizvoditi vec samo uvoziti. A sve to nasi banana politicari rade po nalogu zapada da bi im omogucili da na nasim ledjima ubiru kamatu od 12% na pozajmljeni kapital, i sve to placamo mi gradjani. I mesto da se od poreza kojeg placamo grade putevi skole bolnice hidrocentrale, otvaraju farme - te nase pare idu na zapad. I kako vreme prolazi, mi sve manje proizvodimo, sve smo siromasniji, a oni sve bogatiji i bogatiji. Al narod nema dovoljno ekonomskog znanja da skapira da ga trenutna ekonomska politika vodi u propast i bude srecan kad dinar ojaca sa 115 na 111 din a 1 evro.

Barbara

pre 11 godina

"Bili smo veliki dok je postojala ona velika vojska, dok su postojali restorani društvene ishrane. Danas smo umeren potrošač“. Šta to znači? Sada više ne jedemo ili se ishrana vojske i zaposlenih u restoranima svodila na pasulj?

htc

pre 11 godina

Uzasavam se prodaje povrca na komad-vezu-glavicu itd. Na taj nacin se krije prava cena. Kad sam primetio da i u velikim marketima pribegavaju tome, shvatio sam da je to extra nacin za ultra profit. Ne zelim i ne mislim da nasi seljaci-proizvodjaci deru na cenama vec mislim da takvim nacinom prodaje predstavu nemaju koliko ih sta kosta. Proizvodjac racuna inpute u totalu(gorivo, struja, amortizacija, seme, djubrivo...),prinosi se racunaju po toni a nama se prodaje komadno! Kad nas mali, individualni proizvodjac shvati da mora da poveca prinose na istoj povrsini, da koliko god je u mogucnosti ulozi u sve aspekte proizvodnje da poveca prihod ( naravno, bez GMO budalastina), uveren sam da ce jedan broj istih odustati od proizvodnje a drugi ce se udruziti i smanjiti troskove na vecoj povrsini.
Poenta price je da kineski beli luk nema teorije da ukusom parira nasem domacem ( koji je uistinu manji, duze i teze se cisti i dosta je neugledan) ali ako parira cenom kinezu, kinez nema sanse. Ali ako je razlika 50%, sa nasim standardom, nema sanse da prodje.
Isto tako i pasulj. Kad vidim nas zalosni , susom ubijen, tuga me hvata. A kazahstanac ( da nebi samo kunu pominjali), lepo izgleda i solidnog je ukusa. A stvar je samo u jednom, na neki nacin banalnom detalju, NAVODNJAVANJE! I? Sta smo uradili da popravimo to? naravno - NISTA! I bitno je da kukamo kako nemozemo da se borimo sa Kinom jer zbog zagadjenja i Fukusime??? njihov beli luk i pasulj bolje izgledaju i manje kostaju???

vita_brevis

pre 11 godina

Zar ovakav "analiticar" radi u Privrednoj komori? "Iz rukava" resava enigmu: sta bi od domaceg pasulja? Pitanje za gospodina: da li ti proizvodjaci, koji proizvedu i do 8 tona pasulja po hektaru, gaje pasulj kao medjukulturu (uz kukuruz, "posto pasulj voli tu "sredinu")? A, osobito mu je "originalno" objasnjenje da smo imali dovoljno pasulja, dok smo "imali veliku vojsku". Znaci: kod Kineza je vojska razlog trzisnom visku pasulja?

Audrey

pre 11 godina

Nama treba da privredjujemo. Medjutim, clanovi privredne komore ovako objasnjavaju trenutno stanje. Pitanje je ko ce da stimulise privredjivanje, kad nas privrednici uporno ubedjuju da ne treba privredjivati. Toliko.

MU-KA-MI-JE

pre 11 godina

Za svaku kesicu bilo cega sto kupim hocu da znam: sastav, poreklo, proizvodjaca, uvoznika, nacin gajenja, put i prevozno sredstvo kojim je stigla do police u prodavnici, SVE! I zelim da se ti podaci budu ispisani VELIKIM SLOVIMA

poludeo

pre 11 godina

G-dine Stankoviću, pasulj se gajio u kukuruzu, ali ne za masovnu proizvodnju, nego za lične potrebe ili za sitnu prodaju na pijaci. Nisu ljudi prestali da ga gaje u kukuruzu zbog HIBRIDNOG kukuruza nego sto se kukuruz sada mnogo više prska (korovi, bolesti, insekti) te zato niko normalan više ne seje u kukuruzu. Ali isto tako, ni Kinezi ga ne seju u kukuruzu, nego na ogromnim plantažama i uz obilati primenu hemije. Postoji mogućnost da se gaji i kod nas, ali uvoznički lobi, katastrofa država, nema subvencija......... je dovelo do toga da bude jeftinije uvesti iz Kine, neogo proizvesti ovde. Ali, dok je nama takvih stručnjaka kao što je gore pomenuti G-din Stanković, ima da jedemo i Kineski pasulj i Indijsku rakiju....... Bežite ljudi odavde, dok možte!!!!

Aluvial

pre 11 godina

Meni nije problem sto bilo sta uvozimo neka je i iz Kine. Njihov beli luk se kupuje sirom sveta pa niko zbog toga ne dize paniku. Problem je kako napraviti kod nas neki posao koji se ISPLATI? Kako to da se kod nas nista ne isplati, osim da se uveze i prodaje. To je sramota, a resenje je prosto dici carine na granicama , pa kad postanemo konkurenta privreda onda polako snizavati iste. KONKURENTNOST privrede postize se postenim i sistematskim i realnim pristupom, mukotrpnim radom i strucnoscu svakog pojedinca. Inace smo propali definitivno. u stvari vec smo u toj fazi.

Goran

pre 11 godina

Prijatelj mi je juce pricao (i ne mogu da verujem) da je setajuci kanale naleteo na neku "obrazovnu" emisiju za decu, pod sloganom "deco ucite da sutra ne morate da radite". Deluje neverovatno i tuzno ali u potpunosti odslikava stanje ovog drustva, razmisljanja i sto je najgore vaspitanja. Zelja gotovo svakog roditelja u ovoj zemlji je da mu dete zavrsi fakultet i to po svaku cenu. Uzece se krediti, pozajmice, ako treba i kamatarosi da se ulozi u buducnost svog deteta. Nije bitno da li je dete talentovano, da li zeli, gura se po svaku cenu jer ce lepo ziveti "bez rada". Koliko nas (i ja sam roditelj) razmislja o tome da li je njegovo dete sposobno da bude neki menadzer, direktor i slicno. Da li neko razmislja da njegovo dete sa dvojim radom sutra kao neki rukovodilac treba da obezbedi posao i platu za druge jer osnova rukovodioca je da svojim radom obezbedi ne samo sebe, vec i zaposlene u preduzecu u kom radi. Ne, to nije ono za sta ih spremamo, samo licna korist bez odgovornosti. Ono sto je ovoj zemlji potrebno sada nisu menadzeri, profesori i magistri, nama treba pravih, strucnih radnika. Trebaju nam poljoprivredni tehnicari, vereteinasrki tehnicari, traktoristi i pameti da ne jedemo kineski pasulj, da ne pijemo zarazeno mleko, da ne jedemo uvozni luk. Treba nam proizvodnja. Pa ne mozemo svi samo da prodajemo maglu a kukamo kako nam fali sunca...

laza

pre 11 godina

@Paradoks:
Mislim da jeste jeftinije ukoliko imate i druge kupce vase sargarepe. Ukoliko je komsija jedini moguci kupac vase sargarepe, dakle imate veoma ne-trzisni, "burazesrki" odnos, onda cete to, veoma racionalno, uzeti u obzir prilikom odluke da kupite pasulj od drugoga. Ali na trzistu se to ne desava, postoje mnogi kupci i mnogi prodavci svakojake robe. Dakle, ako postoji trziste - jefitinije je da kupite jeftiniji pasulj.

Pogledajmo i pomenuti, teorijski, slucaj da u jednoj drzavi vise niko nista ne proizvodi i dakle nema para nista strano da kupi. U tom slucaju strano vise nece biti "jeftino", vec upravo "preskupo" u smislu da niko nema dovoljno para za to. Tada ce "domace" postati relativno jeftinije, tj. ljudi ce imati dovoljno novca da bar kupuju jedni od drugih. I tako ce se mic po mic opet pokrenuti unutrasnja ekonomija, siromasna ali dovoljna se prezivi. Medjutim to nije sve.

Covek ikakvog kapitala uvek ima sta da ponudi strancu, a to je radna snaga - to je ono sto je svakom zivom coveku neotudjivi potencijal (dok je zdravlja). Nuditi sopstvenu radnu snagu za nizu cenu od okolnih zemalja automatski znaci "izvoz". Na ovaj nacin "izvozeci" tj. nudeci jeftinu radnu snagu, ako vec nikako drugacije, siromasna ekonomija moze postepeno da jaca.

Trziste upravo znaci kompleksnu mrezu povratnih sprega koje teze da svako izvodjenje iz ravnoteze vracaju nazad u ravnotezu, tako da niko ne ode u ekstrem da gladuje. Nazalost, upravo je trziste ono sto Srbiji nedostaje.

u zdrav mozak

pre 11 godina

Em bezobrazluk, em laž, em neznanje: kako sortni i hibridni? Kakva razlika , kad je nema. Postojale su (nekad) stare sorte i postoje (sad)nove sorte hibridnih kukuruza. Gde ih podeli na sortne i hibridne? Stručnjak za lopovluk, očigledno.

petarV

pre 11 godina

A ja se juče čudio,kada sam kupio pasulj u "merkator"u a piše da je iz Kirgistana...
blago tim zaostalim zemljama,što još uvek nemaju hibridni kukuruz...haha...

hoće da nam objasne kako su to naša privreda i poljoprivreda napredovale pa uvozimo i piletinu,meso,beli luk,jabuke...?

Predrag

pre 11 godina

Slazem se sa komentarom da treba kupovati domaci pasulj iako je skuplji ali ljudi shvatite da domaceg pasulja nema. U nekoliko hipermarketa sam zagledao sva pakovanja pasulja i svaki je iz Kine, Tadzikistana a jedan cak i iz Argentine. Jos sad kad se usvoji zakon po kome na pakovanjima brendova velikih trgovinskih lanaca nece morati da stoji ko to za njih proizvodi tek onda smo ga nagrabusili. Sad bar mogu da znam ko je proizvodjac i zemlju proizvodnje a ubuduce ni to necemo znati. Pitam se samo koliko su ti lanci "podmazali" nekoga da se takav sramotan zakon usvoji.

repus

pre 11 godina

увозимо пољопривредне производе зато што држава не донесе закоин сви који су побегли у градове да се врате можда делује дискриминаторски али је тако кукају и брину за децу шта им једу а нико неће да се врати на дедовину да гаји колико толико здраву храну него кукају какјо нису примили пшо четрдесет плата и да је држава дужна да им обезбеди здраву храну а јефтину то нема нигде нити може зато када су сајмови хране у свету где учествујемо немамо и несмемо да понудимо оно што неможемо да испунимо уговором јел нико неће да ради на земљи сви би у пр менаџере

Munja

pre 11 godina

@Sasa

Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar...

Kao da nam štrumfovi vode državu

pre 11 godina

Ajde malo da pojasnimo ovu situaciju. Još uvek imamo diplomirane ekonomiste koji nešto i znaju, pa ne dozvoljavamo da nas ovako prave idiotima. Jeste možda taj pasulj jeftiniji, ali to znači samo da ga neko jeftinije nabavlja, ali ne i da ga prodaje. Ostvaruje se veći prihod koji odlazi prodavcu, supermarketu. Ali proizvođača je onda mnogo manje, prihodi su im niži pa im je i kupovna moć manja. Povratno utiče na pad tražnje za drugim proizvodima i usporava privrednu aktivnost. Profit maloprodavaca i uvoznika raste, građana opada, kao i ukupnog BDP. Država povećava spoljnotrgovniski deficit što dovodi do slabljenja nacionalne valute i još milion nekativnih efekata. To primenite na sve ostale proizvode koje sada uvozimo pa ćete brzo doći do uzroka naših problema. Državo truba si i ne brineš o sebi.

Зоран

pre 11 godina

А што би ми имали пасуљ свој када смо такорећи све продали странцима и дичимо се ко ће да доведе странца у Србију да би му Срби служили а за узврат добили неку цркавицу? Исто је и са пасуљем. Увозићемо и њега.

Zoran

pre 11 godina

Па кад нико неће у њиву.....сви се праве господа.....част изузецима
(Лимени 036, 26. februar 2013 23:56)

Evo ti odi za primer ostalima.

Peter

pre 11 godina

Ne vidim nikakav problem u ovome. Ovo je reaultat gluposti i naivnosti naroda. Jel ste hteli liberlani kapitalizam? jeste.Sad jedite kineski pasulj.Budite srecni dok ima i takav. Uskoro nece biti ni toga.

Neko nekog pravi ludim?

pre 11 godina

Poskidali smo carine na svu mogucu robu i prenego sto smo morali po SSP-u da bi se dodvorili Evropi, sa Milosevicevom ekipom poceli rasturanje privrede i poljoprivrede pripremivsi "kvalitetno" sve firme da ih zuti samo jos u privatizacijama dokusure. Upropastili smo zadruge, pradjivacku industriju raskrcmili i sada nam je kriv djavo sto je na sceni uvoznicki lobi, ima da jedemo i da pitamo ima li jos. Koga smo glasali i kako je radio sami smo svedoci, sve po nasoj staroj "birala Birka c.....a Mirka"

mister X

pre 11 godina

ne znam za vas al od kineskog pasulja se p*di 10 puta vise neg od domaceg!jel gmo il sta je ne znam al da je opasan jeste redovno zracimo stan posle rucka.

Tekelija

pre 11 godina

То иде овако.
Прво ти продају скроз јефтино да би уништили домаће произвођаче и сву конкуренцију. Кад је с том фазом готово, полако дижу цијену.
Не брзо јер нису глупи. Пребрзо би могло да услови поновно јављање домаћих снага на тржишту.
Они иду полако да се народ лагано навикава. Касније, ниска цијена је нешто из сјећања.

Тако је у свему. Ми не капирамо капитализам као ни тржиште уопште.
Не можемо за све да кривимо политичаре. Не тјерају вас политичари да узимате кинески пасуљ или флаширану воду из увоза.
Али народ да уштеди који динар данас, поклања гомилу динара из будућности.

Aleksandar Nish

pre 11 godina

Imam tu srecu da su moji baba i deda na selu, i da jos uvek proizvode koliko-toliko zdravu hranu. Naravno, uz pomoc nas mladjih. Ne radi se o tome da ne mogu da odem u neki market i kupim hranu sumnjivog porekla, vec mi to dodje kao vrsta odmora od posla i grada. Ali zato imam domace voce i povrce, ne u nekim velikim kolicinama, ali za porodicu dovoljno. A kada treba nesto da kupim, kupim od seljaka koji je to sam proizveo, nikako u marketima. Misljenja sam da jedinu u sta treba ulagati je selo, i raduje me cinjenica da su ljudi u mom okruzenju, a nadam se i sire, shvatili to.

Marko

pre 11 godina

Zašto uvozimo pasulj?
Pa zato što smo slepci.
Nije stvar u tome što mi mislimo da je to neko naše neviđeno jelo, već zato što uvozimo svakakve gluposti, a ništa ne izvozimo. Eto zato smo slepci. Naravno da ne možemo sve da proizvodimo, ali mi ustvari ništa pošteno i ne proizvodimo. Da li je država napravila plan šta bi smo mogli da proizvodimo i da napravi subvencije, neki plan, bilo šta... Nije. Zato nam i dolaze Arapi da nam objasne i pokažu kako se podižu prinosi.

Александар Џунић

pre 11 godina

Да би сте у Србији остали на власти од Ђинђократије, па наовамо (а требају вам паре за пензије, школство, здравство, огромни админстративни апарат, +...), морате да зајмите новац од оних, који су вас још у доба инж. Анте Марковића уцењивали да отворите тржиште за њихове производе за траншицу кредитића. Тадашње Српско руководство, које се томе противило ми је изгледало назадно, непросвећено, "антидемократско"... а бејах млад и поводљив - хтео сам само све и то сад или одмах. И тако.... сада нашим "демократама" свакодневно стижу "препоруке" из западних амбасада куда и како водити привреду Србије. Све је то наметнуто и мора да се ћути да би се остало на власти, а и да би народ могао да од тих позајмљених пара попреживи још који дан, при том штедећи за конопац, којим ће давити своју још нерођену чељад - хумани запад се тим Пилатовским работама не бави. Чик да неко покуша да окрене политику у корист Србије - за месец дана без плата и пензија, појела би га руља ко пиле пертлу. Сада ждеремо г08иа, која нам је запад припремао ко зна још од када, а почео са применом од Горбачове перестројке, наравно уз нашу свесрдну помоћ, базирану на резултатима хладноратовских плодова типа kока 'н' kола, pоцк 'н' рола и осталих наркоманштина који су нам све то скупа промовисали.

iz mog ugla

pre 11 godina

Oj Srbijo medju bananama!Da li znate da kad odem do prijatelja do Slovenije i Nemacke koji su te nacionalnosti ja im ponesem par kesa domaceg pasulja jer ne mogu da smisle kineski!Stvarno ne znam zasto se ovo desava?Ako imamo trziste i kvalitet zasto ne mozemo da plasiramo robu?Zar je toliko do posrednika?

scorpio2x

pre 11 godina

Pa kad smo lenji... niko nece da radi od predsednika pa na dole... Samo hoce da muvaju... tu smo "ekonomsko cudo".
a omiljena recenica "sto proizvodis - to zuti rade...".

mare

pre 11 godina

Zabraniti uvoz svih poljoprivrednih dobara koji mogu da se proizvedu u Srbiji. Uvozimo krompir iz Egipta,pasulj iz Kine,uvozimo čak i beli luk...dozvoliti uvoz proizvodima tipa:banane,pomorandže,ananas,mandarine...a ovo ostalo sve zabraniti. I na kraju ćemo dobiti jeftinu hranu,srpski seljak će imati prostora da plasira svoj proizvod.

nolle

pre 11 godina

dodje nova vlast,carina se preuzima,dovode svoje ljude ,pasulj ili bilo sta drugo se uvozi,uzima se reket,veliki. tako se to radi,a veliki prilivi beleze se na stranackim i privatnim racunima. i tako u krug :) naravno,u ove price sa hibridnim kukuruzom moze samo covek sa zabrinjavajucim koeficijentom inteligencije da poveruje

jeste, da!

pre 11 godina

Meni su neki momci iz medjunarodnog transporta rekli da dovoze pasulj iz Uzbekistana za oko 8 (osam!) din/kg+10-ak hiljada eura putni troskovi za oko 10500km puta.Ovde je kilogram izmedju 220(akcija!?) i 300 dinara,ima racunice,zar ne?

Djoka

pre 11 godina

Slozeni ugljeni hidrati u mahunarkama, a pogotovo u pasulju, uzrokuju zestoku flatulenciju iliti nadimanje, zali boze onoga ko ne moze bez toga, to su uvek bile lose kolege.

Gost

pre 11 godina

Pasulj, beli luk, sargarepa, paradajz, jabuke, maline, rakija ej rakija... Da li ima nesto da ne uvozimo u Srbiji, da li smo se mi svake proizvodnje odrekli? Napravili ste drzavu da se nista ne isplati proizvoditi pa takva logika razmisljanja i ljudi sa nakaradnim razmisljanjem nam sole pamet.
Napravite zakone i klimu za poslovanje kao u zemljama u okruzenju pa da vidimo da li se ne isplati proizvoditi.

Maja

pre 11 godina

Bilo bi zanimljivo da nam kazu da li neko uopste kontrolise hranu koju uvozimo iz Kine i Japana,narocito posle katastrofe u Fukusimi??? Ako se kontrolise kao mleka,bar da znamo sta mozemo da ocekujemo!!!

Damba

pre 11 godina

Ja sam ove jeseni čula na pijaci kako su prodavci rekli , e ove godine nećete jesti pasulj iz Srbije. Ja sam mislila da je to zbog suše. Kupujem odličan pasulj na pijaci iz Makedonije. Svi znaju za tetovac. Ne bih kupovala kineski ili iz Azerbejdžana, Kazahstana ili ne znam već odakle. Mislim da Srbi vole pasulj, i da ga dosta jedu.

N

pre 11 godina

Ko kaze da se ne isplati imati domaci pasulj. Evo ja cu da ga kupim pa neka je i tri puta skuplji od kineskog, jer moje dete voli pasulj a ja zelim da ono jede kvalitetno. Eto Kinezi su i najveci proizvodjaci belog luka na svetu pa retko ko pmaetan kupuje taj luk. I prosto umrem od smeha i od muke kad udjem u Maksi i vidim pasulj tetovac iz Kine

Dragan

pre 11 godina

Pa ne uvozimo "mi", uvoze vlasnici lanca prodavnica, u ovom slučaju Belgijanci uvoze kineski pasulj u Srbiju jer im je na kineskom pasulju veća zarada. Nije sve u ceni, ima nečeg i u kvalitetu, i zbog toga ne kupujem pasulj u njihovim prodavnicama koliko god da spuste cenu, jer mi je najbitnije da znam šta jedem.

Paradoks

pre 11 godina

Da li je jeftinije? Zamislite sledeću situaciju: Vi kupujete pasuljj od vašeg komšiju a on zauzvrat kupuje šargarepu od vas... Kasnije vi odlučite da kupujete pasulj od proizvodjača iz susednog sela jer je on jefniniji. Vaš komšija ostavši bez zarade i posla prestaje do kupuje od vas...

Cela ova država je po uticajem uvozničkog lobija, ne razmišljajuči da na kraju neće biti nikoga da kupuje robu jer niko više ništa neće proizvoditi, jer zašto bi proizvodili kada je jeftinije da se uveze...

...ovce tvoje ne mogu bez tebe

pre 11 godina

Jao, jao, jao, jao,jao! kakva objašnjenja-ne trošimo više količine kao dok je bilo vojske, ne verujem koji argumenti!!!Fuj.

"Bobaneeee, vrati seee ovce tvojeee ne mogu beztebeeee"

Resenje enigme

pre 11 godina

Uvozimo zato sto su ljudi koji 20 i kusur godina vladaju ovom zemljom jedna imenica u mnozini od 5 slova, prvo slovo je G a poslednje A.

Grasa

pre 11 godina

Ja sam bez komentara na ovaj tekst, jos vise sam zacudjen komentarom "ne mozemo proizvoditi sve". Istina ne mozemo mi al zato moze onaj Sheik sto je pokupavao zemlju, stvarno smo dno dna. Vlast i kvazi privrednici su unisti sve sto se moglo unistiti.

apsolutno konsterniran

pre 11 godina

Au,sta "strucnjak" sve naprica....Ako niko nista u drzavi ne proizvodi,nema industrije,poljoprivreda nam ocigledno nije potrebna,od turizma niti znamo,niti mozemo da zivimo,od cega cemo da platimo taj "jeftin" kineski pasulj?
Sta to "drugo" proizvodimo,pa nam je pasulj visak?
Ovakve izjave su za robiju,posebno ako je "strucni" drug,clan partije,a 100% jeste,pa ovakve izjave daje u cilju dnevno politickog ispiranja mozga sirokim narodnim masama.

Zbunjena

pre 11 godina

Čekajte, hoćete reći da Kina gaji starinske nehibridne sorte kukuruza, pa uzgaja pasulj kao međuusev, ili Srbija jednostavno nema neko savremenije rešenje za gajenje pasulja?

Бојан

pre 11 godina

Ма да, ништа се код нас не исплати радити, осим лоповлука!

A kaд једном сконтамо да живимо у богатој, али опљачканој земљи, биће сувише касно.

Ех тај Лабус и прогресивне снаге са њиховом причом о Србији - земљи услуга и услужних делатности.
На крају се доста њих посложиш и услужише, а народ? Ма ко ј! народ.

Arminowski

pre 11 godina

Ima li još nesto sto se danas ne uvozi iz Kine? Pasulj, zar bas i njega treba uvoziti i to čak iz daleke Kine..?? Ja cu po običaju kod svoje tetke na selo i ove godine uvesti svoj pasulj, pravi, domaći. :-) radije njoj dam koju crkavicu nego tamo za neki možda i radioaktivni grah iz ofrlja.

vlada

pre 11 godina

zato sto imamo 2000 agronoma na birou , a ne na terenu zato sto drzava nema 2 miliona evra godisnje da zaposli 2000 agronoma i posalje ih na teren, ali zato se ima da se u epsu isplacuje 13 a plata. zato sto ovde niko ne snosi nikakvu odgovornost pa su nam sve drugi krivi, e zato mi uvozimo pasulj iz kine, med iz turske, meso iz brazila, e bas zato.

Bob Rock

pre 11 godina

Zato sto su srpski proizvodjaci (ne samo pasulja vec bilo cega) nesposobni da proizvedu proizvod pristojnog kvaliteta po pristojnoj ceni...

Vreme kada su sovjeti zarad ocuvanja komunizma u svetu parama zaradjenim od prodaje nafte amerikancima, kupovali sav skart koji su nekadasnje komunisticke ekonomije proizvodile, davno je proslo... Danas na trzistu vaze neki drugi principi, a najbolji primer za to je poredjenje zastave pre 10 godina i skode pre 10 godina...

Jasmin

pre 11 godina

Pravo pitanje.Pasulj se se vec dugo uvozi u Srbiju.Od kad su se desile"demokratske"promene nama se nista ne isplati da radimo.Uvozi se sve i svasta primera radi sargarepa iz Austrije.Umesto da se pokrene povrtarstvo u Srbiji, na sve strane zaparlozena imanja.Infrastruktura nikakva svi beze u Beograd a uvoznicki lobi samo trlja ruke.

Sasa

pre 11 godina

Nemojte da kupujete hranu iz Kine: oni crkavaju od zagadjenja ! Tamo je u toku ekoloska katastrofa, a mozete onda da zamislite sta ima u hrani odande. U Pekingu se desi da po 10 dana nose maske i da se "ne preporucuje" izlazak napolje ?!!?

drakče

pre 11 godina

Nešto se mora uvoziti tačno je da sve ne možemo proizvoditi. Ali mi uvozimo puno toga što možemo itekako da proizvodimo uz odličan kvalitet i pre svega zdrav proizvod. A izvozimo maltene ništa. Propadamo!

Dera

pre 11 godina

60 tih godina se u kukuruzistima sadio i pasulj, paralelno , i bilo je i pasulja i kukuruza . Sada su u igri velike kombinacije ! Lopurde , secikese , hostapleri, dobro namesteni i rasporedjeni u velikim klimatizovanim palatama ! Nista sto se zove profit i to onaj ne zaradjeni im ne moze promaci . Posto znaju u napred sta se dogadja uvek su u zasedi ! U ta dobra vremen, za pasulj se govorilo sirotinjska hrana , a danas cena, kilo mesa kilo pasulja ! Pasulj iz Kine smesno jeftin , ugledni odobre uvoz, nabiju cenu (ugrade se), i eto novo pecenih kapitalista na krilima lopovluka ! Eto zasto uvozimo pasulj ! Ovo je samo pasulj , tako je i sa svom drugom robom

Resenje enigme

pre 11 godina

Uvozimo zato sto su ljudi koji 20 i kusur godina vladaju ovom zemljom jedna imenica u mnozini od 5 slova, prvo slovo je G a poslednje A.

Paradoks

pre 11 godina

Da li je jeftinije? Zamislite sledeću situaciju: Vi kupujete pasuljj od vašeg komšiju a on zauzvrat kupuje šargarepu od vas... Kasnije vi odlučite da kupujete pasulj od proizvodjača iz susednog sela jer je on jefniniji. Vaš komšija ostavši bez zarade i posla prestaje do kupuje od vas...

Cela ova država je po uticajem uvozničkog lobija, ne razmišljajuči da na kraju neće biti nikoga da kupuje robu jer niko više ništa neće proizvoditi, jer zašto bi proizvodili kada je jeftinije da se uveze...

Zbunjena

pre 11 godina

Čekajte, hoćete reći da Kina gaji starinske nehibridne sorte kukuruza, pa uzgaja pasulj kao međuusev, ili Srbija jednostavno nema neko savremenije rešenje za gajenje pasulja?

Sasa

pre 11 godina

Nemojte da kupujete hranu iz Kine: oni crkavaju od zagadjenja ! Tamo je u toku ekoloska katastrofa, a mozete onda da zamislite sta ima u hrani odande. U Pekingu se desi da po 10 dana nose maske i da se "ne preporucuje" izlazak napolje ?!!?

N

pre 11 godina

Ko kaze da se ne isplati imati domaci pasulj. Evo ja cu da ga kupim pa neka je i tri puta skuplji od kineskog, jer moje dete voli pasulj a ja zelim da ono jede kvalitetno. Eto Kinezi su i najveci proizvodjaci belog luka na svetu pa retko ko pmaetan kupuje taj luk. I prosto umrem od smeha i od muke kad udjem u Maksi i vidim pasulj tetovac iz Kine

apsolutno konsterniran

pre 11 godina

Au,sta "strucnjak" sve naprica....Ako niko nista u drzavi ne proizvodi,nema industrije,poljoprivreda nam ocigledno nije potrebna,od turizma niti znamo,niti mozemo da zivimo,od cega cemo da platimo taj "jeftin" kineski pasulj?
Sta to "drugo" proizvodimo,pa nam je pasulj visak?
Ovakve izjave su za robiju,posebno ako je "strucni" drug,clan partije,a 100% jeste,pa ovakve izjave daje u cilju dnevno politickog ispiranja mozga sirokim narodnim masama.

Grasa

pre 11 godina

Ja sam bez komentara na ovaj tekst, jos vise sam zacudjen komentarom "ne mozemo proizvoditi sve". Istina ne mozemo mi al zato moze onaj Sheik sto je pokupavao zemlju, stvarno smo dno dna. Vlast i kvazi privrednici su unisti sve sto se moglo unistiti.

vlada

pre 11 godina

zato sto imamo 2000 agronoma na birou , a ne na terenu zato sto drzava nema 2 miliona evra godisnje da zaposli 2000 agronoma i posalje ih na teren, ali zato se ima da se u epsu isplacuje 13 a plata. zato sto ovde niko ne snosi nikakvu odgovornost pa su nam sve drugi krivi, e zato mi uvozimo pasulj iz kine, med iz turske, meso iz brazila, e bas zato.

Dragan

pre 11 godina

Pa ne uvozimo "mi", uvoze vlasnici lanca prodavnica, u ovom slučaju Belgijanci uvoze kineski pasulj u Srbiju jer im je na kineskom pasulju veća zarada. Nije sve u ceni, ima nečeg i u kvalitetu, i zbog toga ne kupujem pasulj u njihovim prodavnicama koliko god da spuste cenu, jer mi je najbitnije da znam šta jedem.

Dera

pre 11 godina

60 tih godina se u kukuruzistima sadio i pasulj, paralelno , i bilo je i pasulja i kukuruza . Sada su u igri velike kombinacije ! Lopurde , secikese , hostapleri, dobro namesteni i rasporedjeni u velikim klimatizovanim palatama ! Nista sto se zove profit i to onaj ne zaradjeni im ne moze promaci . Posto znaju u napred sta se dogadja uvek su u zasedi ! U ta dobra vremen, za pasulj se govorilo sirotinjska hrana , a danas cena, kilo mesa kilo pasulja ! Pasulj iz Kine smesno jeftin , ugledni odobre uvoz, nabiju cenu (ugrade se), i eto novo pecenih kapitalista na krilima lopovluka ! Eto zasto uvozimo pasulj ! Ovo je samo pasulj , tako je i sa svom drugom robom

Gost

pre 11 godina

Pasulj, beli luk, sargarepa, paradajz, jabuke, maline, rakija ej rakija... Da li ima nesto da ne uvozimo u Srbiji, da li smo se mi svake proizvodnje odrekli? Napravili ste drzavu da se nista ne isplati proizvoditi pa takva logika razmisljanja i ljudi sa nakaradnim razmisljanjem nam sole pamet.
Napravite zakone i klimu za poslovanje kao u zemljama u okruzenju pa da vidimo da li se ne isplati proizvoditi.

Бојан

pre 11 godina

Ма да, ништа се код нас не исплати радити, осим лоповлука!

A kaд једном сконтамо да живимо у богатој, али опљачканој земљи, биће сувише касно.

Ех тај Лабус и прогресивне снаге са њиховом причом о Србији - земљи услуга и услужних делатности.
На крају се доста њих посложиш и услужише, а народ? Ма ко ј! народ.

Jasmin

pre 11 godina

Pravo pitanje.Pasulj se se vec dugo uvozi u Srbiju.Od kad su se desile"demokratske"promene nama se nista ne isplati da radimo.Uvozi se sve i svasta primera radi sargarepa iz Austrije.Umesto da se pokrene povrtarstvo u Srbiji, na sve strane zaparlozena imanja.Infrastruktura nikakva svi beze u Beograd a uvoznicki lobi samo trlja ruke.

...ovce tvoje ne mogu bez tebe

pre 11 godina

Jao, jao, jao, jao,jao! kakva objašnjenja-ne trošimo više količine kao dok je bilo vojske, ne verujem koji argumenti!!!Fuj.

"Bobaneeee, vrati seee ovce tvojeee ne mogu beztebeeee"

Damba

pre 11 godina

Ja sam ove jeseni čula na pijaci kako su prodavci rekli , e ove godine nećete jesti pasulj iz Srbije. Ja sam mislila da je to zbog suše. Kupujem odličan pasulj na pijaci iz Makedonije. Svi znaju za tetovac. Ne bih kupovala kineski ili iz Azerbejdžana, Kazahstana ili ne znam već odakle. Mislim da Srbi vole pasulj, i da ga dosta jedu.

Maja

pre 11 godina

Bilo bi zanimljivo da nam kazu da li neko uopste kontrolise hranu koju uvozimo iz Kine i Japana,narocito posle katastrofe u Fukusimi??? Ako se kontrolise kao mleka,bar da znamo sta mozemo da ocekujemo!!!

drakče

pre 11 godina

Nešto se mora uvoziti tačno je da sve ne možemo proizvoditi. Ali mi uvozimo puno toga što možemo itekako da proizvodimo uz odličan kvalitet i pre svega zdrav proizvod. A izvozimo maltene ništa. Propadamo!

Arminowski

pre 11 godina

Ima li još nesto sto se danas ne uvozi iz Kine? Pasulj, zar bas i njega treba uvoziti i to čak iz daleke Kine..?? Ja cu po običaju kod svoje tetke na selo i ove godine uvesti svoj pasulj, pravi, domaći. :-) radije njoj dam koju crkavicu nego tamo za neki možda i radioaktivni grah iz ofrlja.

Bob Rock

pre 11 godina

Zato sto su srpski proizvodjaci (ne samo pasulja vec bilo cega) nesposobni da proizvedu proizvod pristojnog kvaliteta po pristojnoj ceni...

Vreme kada su sovjeti zarad ocuvanja komunizma u svetu parama zaradjenim od prodaje nafte amerikancima, kupovali sav skart koji su nekadasnje komunisticke ekonomije proizvodile, davno je proslo... Danas na trzistu vaze neki drugi principi, a najbolji primer za to je poredjenje zastave pre 10 godina i skode pre 10 godina...

Public Image Limited

pre 11 godina

Gle,komsija,ustanem u 06h00,popijem sa zenu kaficu i jednu domacu,zalizem malo kosu,sednem na traktor,zadjem malo u vocnjak,naberem 10-12 gajbe jabuke,prebacim ih u kombi,u 07h20 krenem iz Grocku,u 08h00,sam vec aranzirao tezgu na pijac Mali mokri lug,prodajem ih skuplje od banane,sve prodam do podne - pola jedan,i idem kuci da rucam sa zenu.

Miki

pre 11 godina

Sve je to posledica pogubne monetarne politike jacanja dinara koja se sprovodi vec 13 godina. SVE jake ekonomije na svetu se trude da sto vise OSLABE sopstvenu valutu samo mi Srbi i slicne banane se zaduzujemo da bi vestacki ojacali sopstvenu valutu. Amerika je smanjila referentnu kamatnu stopu skoro na 0% da bi pojeftinila kredite i pojacala zaduzivanje i ubrzala ekonomiju, a nasa Jorgobanka dize referentnu kamatnu stopu na 12% . I ko posle moze da posluje kad je kamata na dinarske kredite 20% a u Americi 2.5% na dolarske? I tako zbog toga sto je vrednost dinara duplo jaca od realne ne isplati se nista izvoziti i proizvoditi vec samo uvoziti. A sve to nasi banana politicari rade po nalogu zapada da bi im omogucili da na nasim ledjima ubiru kamatu od 12% na pozajmljeni kapital, i sve to placamo mi gradjani. I mesto da se od poreza kojeg placamo grade putevi skole bolnice hidrocentrale, otvaraju farme - te nase pare idu na zapad. I kako vreme prolazi, mi sve manje proizvodimo, sve smo siromasniji, a oni sve bogatiji i bogatiji. Al narod nema dovoljno ekonomskog znanja da skapira da ga trenutna ekonomska politika vodi u propast i bude srecan kad dinar ojaca sa 115 na 111 din a 1 evro.

Marko

pre 11 godina

Zašto uvozimo pasulj?
Pa zato što smo slepci.
Nije stvar u tome što mi mislimo da je to neko naše neviđeno jelo, već zato što uvozimo svakakve gluposti, a ništa ne izvozimo. Eto zato smo slepci. Naravno da ne možemo sve da proizvodimo, ali mi ustvari ništa pošteno i ne proizvodimo. Da li je država napravila plan šta bi smo mogli da proizvodimo i da napravi subvencije, neki plan, bilo šta... Nije. Zato nam i dolaze Arapi da nam objasne i pokažu kako se podižu prinosi.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Za plakati.. Jos samo sljive da pocnete uvoziti iz Kine (Srbija je 4. proizvodjac na svijetu) i možete kolektivni harakiri da napraviti..
Ovaj sta piše ne možeš sve proizvoditi, ajme meni pa ne možeš ne proizvoditi satelite i podmornice na nuklearni pogon, ali brate grah u Srbiji???

nina

pre 11 godina

Ja kupujem samo domaci pasulj. Kupujem na pijaci od Slovakinja iz Glozana, 450 din kilogram. Mnogo skup, al bar znam da nije otrovan.Kinesko nista ne kupujem!

Aleksandar Nish

pre 11 godina

Imam tu srecu da su moji baba i deda na selu, i da jos uvek proizvode koliko-toliko zdravu hranu. Naravno, uz pomoc nas mladjih. Ne radi se o tome da ne mogu da odem u neki market i kupim hranu sumnjivog porekla, vec mi to dodje kao vrsta odmora od posla i grada. Ali zato imam domace voce i povrce, ne u nekim velikim kolicinama, ali za porodicu dovoljno. A kada treba nesto da kupim, kupim od seljaka koji je to sam proizveo, nikako u marketima. Misljenja sam da jedinu u sta treba ulagati je selo, i raduje me cinjenica da su ljudi u mom okruzenju, a nadam se i sire, shvatili to.

jeste, da!

pre 11 godina

Meni su neki momci iz medjunarodnog transporta rekli da dovoze pasulj iz Uzbekistana za oko 8 (osam!) din/kg+10-ak hiljada eura putni troskovi za oko 10500km puta.Ovde je kilogram izmedju 220(akcija!?) i 300 dinara,ima racunice,zar ne?

mister X

pre 11 godina

ne znam za vas al od kineskog pasulja se p*di 10 puta vise neg od domaceg!jel gmo il sta je ne znam al da je opasan jeste redovno zracimo stan posle rucka.

mare

pre 11 godina

Zabraniti uvoz svih poljoprivrednih dobara koji mogu da se proizvedu u Srbiji. Uvozimo krompir iz Egipta,pasulj iz Kine,uvozimo čak i beli luk...dozvoliti uvoz proizvodima tipa:banane,pomorandže,ananas,mandarine...a ovo ostalo sve zabraniti. I na kraju ćemo dobiti jeftinu hranu,srpski seljak će imati prostora da plasira svoj proizvod.

sedi jedan iz geografije i ekonomije

pre 11 godina

@Munja
citat:
Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar... (Munja, 27. februar 2013 07:53)

Ako se ovde neko nalupetao onda si to TI.

Vidi ovako Tokio je glavni grad JAPANA i nema veze sa Kinom!

A za ove "strucnjake" sto bi jeli "srpski" pasulj:

Da li se gaji kukuruz, soja, suncokret... u na primer Rusiji?

Ne, ne gaji se jer im klima ne odgovara, shvatite da klima (suva i topla leta) u Srbiji ne odgovara gjenju pasulja je ne vredi ni navodnjavanje kada cvetovi pasulja (a i soje) otpadaju na +35 C i NEMA RODA ili rod bude deseti deo od onog sto bi trebalo da bude.

A kad ste toliki strucnjaci evo probajte da gajite pasulj pa onda kukajte i analizirajte.

P.S. ja sam gajio pasulj na par hektara i neslavno sam prosao zbog vrucina i pored zalivanja. Sada ovi srpski "strucnjaci opste prakse" neka probaju!

Tekelija

pre 11 godina

То иде овако.
Прво ти продају скроз јефтино да би уништили домаће произвођаче и сву конкуренцију. Кад је с том фазом готово, полако дижу цијену.
Не брзо јер нису глупи. Пребрзо би могло да услови поновно јављање домаћих снага на тржишту.
Они иду полако да се народ лагано навикава. Касније, ниска цијена је нешто из сјећања.

Тако је у свему. Ми не капирамо капитализам као ни тржиште уопште.
Не можемо за све да кривимо политичаре. Не тјерају вас политичари да узимате кинески пасуљ или флаширану воду из увоза.
Али народ да уштеди који динар данас, поклања гомилу динара из будућности.

poludeo

pre 11 godina

G-dine Stankoviću, pasulj se gajio u kukuruzu, ali ne za masovnu proizvodnju, nego za lične potrebe ili za sitnu prodaju na pijaci. Nisu ljudi prestali da ga gaje u kukuruzu zbog HIBRIDNOG kukuruza nego sto se kukuruz sada mnogo više prska (korovi, bolesti, insekti) te zato niko normalan više ne seje u kukuruzu. Ali isto tako, ni Kinezi ga ne seju u kukuruzu, nego na ogromnim plantažama i uz obilati primenu hemije. Postoji mogućnost da se gaji i kod nas, ali uvoznički lobi, katastrofa država, nema subvencija......... je dovelo do toga da bude jeftinije uvesti iz Kine, neogo proizvesti ovde. Ali, dok je nama takvih stručnjaka kao što je gore pomenuti G-din Stanković, ima da jedemo i Kineski pasulj i Indijsku rakiju....... Bežite ljudi odavde, dok možte!!!!

Zoran-Nemacka

pre 11 godina

Pita me Nemac-profesor,moj prijatelj,kako ce Srbija preziveti i koje to res
urse ima? Turizam(more),industrija nema,ostaje poljoprivreda.No kako? Evo,
cujemo "strucnjaka" ni to ne valja,bolji je uvoz!? Za koga? Za Srbiju ne!
Profitirace uvoznici u sprezi sa ovakvim "strucnjacima",korumpiranim politi
carima kojima je samo i samo licni interes vazan! Zbogom pameti.

Predrag

pre 11 godina

Slazem se sa komentarom da treba kupovati domaci pasulj iako je skuplji ali ljudi shvatite da domaceg pasulja nema. U nekoliko hipermarketa sam zagledao sva pakovanja pasulja i svaki je iz Kine, Tadzikistana a jedan cak i iz Argentine. Jos sad kad se usvoji zakon po kome na pakovanjima brendova velikih trgovinskih lanaca nece morati da stoji ko to za njih proizvodi tek onda smo ga nagrabusili. Sad bar mogu da znam ko je proizvodjac i zemlju proizvodnje a ubuduce ni to necemo znati. Pitam se samo koliko su ti lanci "podmazali" nekoga da se takav sramotan zakon usvoji.

u zdrav mozak

pre 11 godina

Em bezobrazluk, em laž, em neznanje: kako sortni i hibridni? Kakva razlika , kad je nema. Postojale su (nekad) stare sorte i postoje (sad)nove sorte hibridnih kukuruza. Gde ih podeli na sortne i hibridne? Stručnjak za lopovluk, očigledno.

Deda Pera

pre 11 godina

I odmah nakon pisanja komentara na vest o pasulju, komentatori su pohrlili na njive da ih obrade i povećaju prinos gorepomenutog pasulja.....
Jest', al' u panjevima.
To treba da uradi neko drugi za Vas...i radi.
Kinezi...

repus

pre 11 godina

увозимо пољопривредне производе зато што држава не донесе закоин сви који су побегли у градове да се врате можда делује дискриминаторски али је тако кукају и брину за децу шта им једу а нико неће да се врати на дедовину да гаји колико толико здраву храну него кукају какјо нису примили пшо четрдесет плата и да је држава дужна да им обезбеди здраву храну а јефтину то нема нигде нити може зато када су сајмови хране у свету где учествујемо немамо и несмемо да понудимо оно што неможемо да испунимо уговором јел нико неће да ради на земљи сви би у пр менаџере

Kineski pasulj za niske rate za stan

pre 11 godina

Stvar je prosta, ovo je jos jedna posledica nerewalno niskog kursa Evra ! Naravno da nam se ne isplati da radimo bilo sta kad o kursu odlucuju oni koji zive u Beogradu i nemaju gde da rade bilo sta. Sem da sisaju budzet.

koce

pre 11 godina

Zakuni se i da je taj sa pijace "domaci" a ne iz Kine ili sl....
Imam poverenje samo ako ga ja posadim il neko koga znam. A tad se postavlja pitanje sta si posadio (odakle ti seme).

THC Hydra

pre 11 godina

Da smo UAE mi bi i naftu uvozili. Suska se da Dacic ima neku vezu za banane i planira da otvori firmu za uzgajanje sa 383251969934 radnika samo mora da ide sa Miskom R. u UAE da trazi plodnu zemlju. Tim radnicima je zagarantovana 13, a za 14 kazu samo pola...

Djoka

pre 11 godina

Slozeni ugljeni hidrati u mahunarkama, a pogotovo u pasulju, uzrokuju zestoku flatulenciju iliti nadimanje, zali boze onoga ko ne moze bez toga, to su uvek bile lose kolege.

Зоран

pre 11 godina

А што би ми имали пасуљ свој када смо такорећи све продали странцима и дичимо се ко ће да доведе странца у Србију да би му Срби служили а за узврат добили неку цркавицу? Исто је и са пасуљем. Увозићемо и њега.

Goran

pre 11 godina

Prijatelj mi je juce pricao (i ne mogu da verujem) da je setajuci kanale naleteo na neku "obrazovnu" emisiju za decu, pod sloganom "deco ucite da sutra ne morate da radite". Deluje neverovatno i tuzno ali u potpunosti odslikava stanje ovog drustva, razmisljanja i sto je najgore vaspitanja. Zelja gotovo svakog roditelja u ovoj zemlji je da mu dete zavrsi fakultet i to po svaku cenu. Uzece se krediti, pozajmice, ako treba i kamatarosi da se ulozi u buducnost svog deteta. Nije bitno da li je dete talentovano, da li zeli, gura se po svaku cenu jer ce lepo ziveti "bez rada". Koliko nas (i ja sam roditelj) razmislja o tome da li je njegovo dete sposobno da bude neki menadzer, direktor i slicno. Da li neko razmislja da njegovo dete sa dvojim radom sutra kao neki rukovodilac treba da obezbedi posao i platu za druge jer osnova rukovodioca je da svojim radom obezbedi ne samo sebe, vec i zaposlene u preduzecu u kom radi. Ne, to nije ono za sta ih spremamo, samo licna korist bez odgovornosti. Ono sto je ovoj zemlji potrebno sada nisu menadzeri, profesori i magistri, nama treba pravih, strucnih radnika. Trebaju nam poljoprivredni tehnicari, vereteinasrki tehnicari, traktoristi i pameti da ne jedemo kineski pasulj, da ne pijemo zarazeno mleko, da ne jedemo uvozni luk. Treba nam proizvodnja. Pa ne mozemo svi samo da prodajemo maglu a kukamo kako nam fali sunca...

MU-KA-MI-JE

pre 11 godina

Za svaku kesicu bilo cega sto kupim hocu da znam: sastav, poreklo, proizvodjaca, uvoznika, nacin gajenja, put i prevozno sredstvo kojim je stigla do police u prodavnici, SVE! I zelim da se ti podaci budu ispisani VELIKIM SLOVIMA

Zoran

pre 11 godina

Па кад нико неће у њиву.....сви се праве господа.....част изузецима
(Лимени 036, 26. februar 2013 23:56)

Evo ti odi za primer ostalima.

Kao da nam štrumfovi vode državu

pre 11 godina

Ajde malo da pojasnimo ovu situaciju. Još uvek imamo diplomirane ekonomiste koji nešto i znaju, pa ne dozvoljavamo da nas ovako prave idiotima. Jeste možda taj pasulj jeftiniji, ali to znači samo da ga neko jeftinije nabavlja, ali ne i da ga prodaje. Ostvaruje se veći prihod koji odlazi prodavcu, supermarketu. Ali proizvođača je onda mnogo manje, prihodi su im niži pa im je i kupovna moć manja. Povratno utiče na pad tražnje za drugim proizvodima i usporava privrednu aktivnost. Profit maloprodavaca i uvoznika raste, građana opada, kao i ukupnog BDP. Država povećava spoljnotrgovniski deficit što dovodi do slabljenja nacionalne valute i još milion nekativnih efekata. To primenite na sve ostale proizvode koje sada uvozimo pa ćete brzo doći do uzroka naših problema. Državo truba si i ne brineš o sebi.

laza

pre 11 godina

@Paradoks:
Mislim da jeste jeftinije ukoliko imate i druge kupce vase sargarepe. Ukoliko je komsija jedini moguci kupac vase sargarepe, dakle imate veoma ne-trzisni, "burazesrki" odnos, onda cete to, veoma racionalno, uzeti u obzir prilikom odluke da kupite pasulj od drugoga. Ali na trzistu se to ne desava, postoje mnogi kupci i mnogi prodavci svakojake robe. Dakle, ako postoji trziste - jefitinije je da kupite jeftiniji pasulj.

Pogledajmo i pomenuti, teorijski, slucaj da u jednoj drzavi vise niko nista ne proizvodi i dakle nema para nista strano da kupi. U tom slucaju strano vise nece biti "jeftino", vec upravo "preskupo" u smislu da niko nema dovoljno para za to. Tada ce "domace" postati relativno jeftinije, tj. ljudi ce imati dovoljno novca da bar kupuju jedni od drugih. I tako ce se mic po mic opet pokrenuti unutrasnja ekonomija, siromasna ali dovoljna se prezivi. Medjutim to nije sve.

Covek ikakvog kapitala uvek ima sta da ponudi strancu, a to je radna snaga - to je ono sto je svakom zivom coveku neotudjivi potencijal (dok je zdravlja). Nuditi sopstvenu radnu snagu za nizu cenu od okolnih zemalja automatski znaci "izvoz". Na ovaj nacin "izvozeci" tj. nudeci jeftinu radnu snagu, ako vec nikako drugacije, siromasna ekonomija moze postepeno da jaca.

Trziste upravo znaci kompleksnu mrezu povratnih sprega koje teze da svako izvodjenje iz ravnoteze vracaju nazad u ravnotezu, tako da niko ne ode u ekstrem da gladuje. Nazalost, upravo je trziste ono sto Srbiji nedostaje.

petarV

pre 11 godina

A ja se juče čudio,kada sam kupio pasulj u "merkator"u a piše da je iz Kirgistana...
blago tim zaostalim zemljama,što još uvek nemaju hibridni kukuruz...haha...

hoće da nam objasne kako su to naša privreda i poljoprivreda napredovale pa uvozimo i piletinu,meso,beli luk,jabuke...?

Audrey

pre 11 godina

Nama treba da privredjujemo. Medjutim, clanovi privredne komore ovako objasnjavaju trenutno stanje. Pitanje je ko ce da stimulise privredjivanje, kad nas privrednici uporno ubedjuju da ne treba privredjivati. Toliko.

nolle

pre 11 godina

dodje nova vlast,carina se preuzima,dovode svoje ljude ,pasulj ili bilo sta drugo se uvozi,uzima se reket,veliki. tako se to radi,a veliki prilivi beleze se na stranackim i privatnim racunima. i tako u krug :) naravno,u ove price sa hibridnim kukuruzom moze samo covek sa zabrinjavajucim koeficijentom inteligencije da poveruje

iz mog ugla

pre 11 godina

Oj Srbijo medju bananama!Da li znate da kad odem do prijatelja do Slovenije i Nemacke koji su te nacionalnosti ja im ponesem par kesa domaceg pasulja jer ne mogu da smisle kineski!Stvarno ne znam zasto se ovo desava?Ako imamo trziste i kvalitet zasto ne mozemo da plasiramo robu?Zar je toliko do posrednika?

Александар Џунић

pre 11 godina

Да би сте у Србији остали на власти од Ђинђократије, па наовамо (а требају вам паре за пензије, школство, здравство, огромни админстративни апарат, +...), морате да зајмите новац од оних, који су вас још у доба инж. Анте Марковића уцењивали да отворите тржиште за њихове производе за траншицу кредитића. Тадашње Српско руководство, које се томе противило ми је изгледало назадно, непросвећено, "антидемократско"... а бејах млад и поводљив - хтео сам само све и то сад или одмах. И тако.... сада нашим "демократама" свакодневно стижу "препоруке" из западних амбасада куда и како водити привреду Србије. Све је то наметнуто и мора да се ћути да би се остало на власти, а и да би народ могао да од тих позајмљених пара попреживи још који дан, при том штедећи за конопац, којим ће давити своју још нерођену чељад - хумани запад се тим Пилатовским работама не бави. Чик да неко покуша да окрене политику у корист Србије - за месец дана без плата и пензија, појела би га руља ко пиле пертлу. Сада ждеремо г08иа, која нам је запад припремао ко зна још од када, а почео са применом од Горбачове перестројке, наравно уз нашу свесрдну помоћ, базирану на резултатима хладноратовских плодова типа kока 'н' kола, pоцк 'н' рола и осталих наркоманштина који су нам све то скупа промовисали.

Peter

pre 11 godina

Ne vidim nikakav problem u ovome. Ovo je reaultat gluposti i naivnosti naroda. Jel ste hteli liberlani kapitalizam? jeste.Sad jedite kineski pasulj.Budite srecni dok ima i takav. Uskoro nece biti ni toga.

vita_brevis

pre 11 godina

Zar ovakav "analiticar" radi u Privrednoj komori? "Iz rukava" resava enigmu: sta bi od domaceg pasulja? Pitanje za gospodina: da li ti proizvodjaci, koji proizvedu i do 8 tona pasulja po hektaru, gaje pasulj kao medjukulturu (uz kukuruz, "posto pasulj voli tu "sredinu")? A, osobito mu je "originalno" objasnjenje da smo imali dovoljno pasulja, dok smo "imali veliku vojsku". Znaci: kod Kineza je vojska razlog trzisnom visku pasulja?

Barbara

pre 11 godina

"Bili smo veliki dok je postojala ona velika vojska, dok su postojali restorani društvene ishrane. Danas smo umeren potrošač“. Šta to znači? Sada više ne jedemo ili se ishrana vojske i zaposlenih u restoranima svodila na pasulj?

htc

pre 11 godina

Uzasavam se prodaje povrca na komad-vezu-glavicu itd. Na taj nacin se krije prava cena. Kad sam primetio da i u velikim marketima pribegavaju tome, shvatio sam da je to extra nacin za ultra profit. Ne zelim i ne mislim da nasi seljaci-proizvodjaci deru na cenama vec mislim da takvim nacinom prodaje predstavu nemaju koliko ih sta kosta. Proizvodjac racuna inpute u totalu(gorivo, struja, amortizacija, seme, djubrivo...),prinosi se racunaju po toni a nama se prodaje komadno! Kad nas mali, individualni proizvodjac shvati da mora da poveca prinose na istoj povrsini, da koliko god je u mogucnosti ulozi u sve aspekte proizvodnje da poveca prihod ( naravno, bez GMO budalastina), uveren sam da ce jedan broj istih odustati od proizvodnje a drugi ce se udruziti i smanjiti troskove na vecoj povrsini.
Poenta price je da kineski beli luk nema teorije da ukusom parira nasem domacem ( koji je uistinu manji, duze i teze se cisti i dosta je neugledan) ali ako parira cenom kinezu, kinez nema sanse. Ali ako je razlika 50%, sa nasim standardom, nema sanse da prodje.
Isto tako i pasulj. Kad vidim nas zalosni , susom ubijen, tuga me hvata. A kazahstanac ( da nebi samo kunu pominjali), lepo izgleda i solidnog je ukusa. A stvar je samo u jednom, na neki nacin banalnom detalju, NAVODNJAVANJE! I? Sta smo uradili da popravimo to? naravno - NISTA! I bitno je da kukamo kako nemozemo da se borimo sa Kinom jer zbog zagadjenja i Fukusime??? njihov beli luk i pasulj bolje izgledaju i manje kostaju???

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mogu da razumem da nasi seljaci nece da sade pasulj-ne isplati im se!Ali uvoziti ga iz Kine to je zlocin.Ako vec uvozimo zasto to ne uvozimo iz Makedonije?

scorpio2x

pre 11 godina

Pa kad smo lenji... niko nece da radi od predsednika pa na dole... Samo hoce da muvaju... tu smo "ekonomsko cudo".
a omiljena recenica "sto proizvodis - to zuti rade...".

Neko nekog pravi ludim?

pre 11 godina

Poskidali smo carine na svu mogucu robu i prenego sto smo morali po SSP-u da bi se dodvorili Evropi, sa Milosevicevom ekipom poceli rasturanje privrede i poljoprivrede pripremivsi "kvalitetno" sve firme da ih zuti samo jos u privatizacijama dokusure. Upropastili smo zadruge, pradjivacku industriju raskrcmili i sada nam je kriv djavo sto je na sceni uvoznicki lobi, ima da jedemo i da pitamo ima li jos. Koga smo glasali i kako je radio sami smo svedoci, sve po nasoj staroj "birala Birka c.....a Mirka"

Aluvial

pre 11 godina

Meni nije problem sto bilo sta uvozimo neka je i iz Kine. Njihov beli luk se kupuje sirom sveta pa niko zbog toga ne dize paniku. Problem je kako napraviti kod nas neki posao koji se ISPLATI? Kako to da se kod nas nista ne isplati, osim da se uveze i prodaje. To je sramota, a resenje je prosto dici carine na granicama , pa kad postanemo konkurenta privreda onda polako snizavati iste. KONKURENTNOST privrede postize se postenim i sistematskim i realnim pristupom, mukotrpnim radom i strucnoscu svakog pojedinca. Inace smo propali definitivno. u stvari vec smo u toj fazi.

Munja

pre 11 godina

@Sasa

Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar...

Bob Rock

pre 11 godina

Zato sto su srpski proizvodjaci (ne samo pasulja vec bilo cega) nesposobni da proizvedu proizvod pristojnog kvaliteta po pristojnoj ceni...

Vreme kada su sovjeti zarad ocuvanja komunizma u svetu parama zaradjenim od prodaje nafte amerikancima, kupovali sav skart koji su nekadasnje komunisticke ekonomije proizvodile, davno je proslo... Danas na trzistu vaze neki drugi principi, a najbolji primer za to je poredjenje zastave pre 10 godina i skode pre 10 godina...

Jasmin

pre 11 godina

Pravo pitanje.Pasulj se se vec dugo uvozi u Srbiju.Od kad su se desile"demokratske"promene nama se nista ne isplati da radimo.Uvozi se sve i svasta primera radi sargarepa iz Austrije.Umesto da se pokrene povrtarstvo u Srbiji, na sve strane zaparlozena imanja.Infrastruktura nikakva svi beze u Beograd a uvoznicki lobi samo trlja ruke.

Resenje enigme

pre 11 godina

Uvozimo zato sto su ljudi koji 20 i kusur godina vladaju ovom zemljom jedna imenica u mnozini od 5 slova, prvo slovo je G a poslednje A.

Paradoks

pre 11 godina

Da li je jeftinije? Zamislite sledeću situaciju: Vi kupujete pasuljj od vašeg komšiju a on zauzvrat kupuje šargarepu od vas... Kasnije vi odlučite da kupujete pasulj od proizvodjača iz susednog sela jer je on jefniniji. Vaš komšija ostavši bez zarade i posla prestaje do kupuje od vas...

Cela ova država je po uticajem uvozničkog lobija, ne razmišljajuči da na kraju neće biti nikoga da kupuje robu jer niko više ništa neće proizvoditi, jer zašto bi proizvodili kada je jeftinije da se uveze...

Александар Џунић

pre 11 godina

Да би сте у Србији остали на власти од Ђинђократије, па наовамо (а требају вам паре за пензије, школство, здравство, огромни админстративни апарат, +...), морате да зајмите новац од оних, који су вас још у доба инж. Анте Марковића уцењивали да отворите тржиште за њихове производе за траншицу кредитића. Тадашње Српско руководство, које се томе противило ми је изгледало назадно, непросвећено, "антидемократско"... а бејах млад и поводљив - хтео сам само све и то сад или одмах. И тако.... сада нашим "демократама" свакодневно стижу "препоруке" из западних амбасада куда и како водити привреду Србије. Све је то наметнуто и мора да се ћути да би се остало на власти, а и да би народ могао да од тих позајмљених пара попреживи још који дан, при том штедећи за конопац, којим ће давити своју још нерођену чељад - хумани запад се тим Пилатовским работама не бави. Чик да неко покуша да окрене политику у корист Србије - за месец дана без плата и пензија, појела би га руља ко пиле пертлу. Сада ждеремо г08иа, која нам је запад припремао ко зна још од када, а почео са применом од Горбачове перестројке, наравно уз нашу свесрдну помоћ, базирану на резултатима хладноратовских плодова типа kока 'н' kола, pоцк 'н' рола и осталих наркоманштина који су нам све то скупа промовисали.

vlada

pre 11 godina

zato sto imamo 2000 agronoma na birou , a ne na terenu zato sto drzava nema 2 miliona evra godisnje da zaposli 2000 agronoma i posalje ih na teren, ali zato se ima da se u epsu isplacuje 13 a plata. zato sto ovde niko ne snosi nikakvu odgovornost pa su nam sve drugi krivi, e zato mi uvozimo pasulj iz kine, med iz turske, meso iz brazila, e bas zato.

Sasa

pre 11 godina

Nemojte da kupujete hranu iz Kine: oni crkavaju od zagadjenja ! Tamo je u toku ekoloska katastrofa, a mozete onda da zamislite sta ima u hrani odande. U Pekingu se desi da po 10 dana nose maske i da se "ne preporucuje" izlazak napolje ?!!?

...ovce tvoje ne mogu bez tebe

pre 11 godina

Jao, jao, jao, jao,jao! kakva objašnjenja-ne trošimo više količine kao dok je bilo vojske, ne verujem koji argumenti!!!Fuj.

"Bobaneeee, vrati seee ovce tvojeee ne mogu beztebeeee"

N

pre 11 godina

Ko kaze da se ne isplati imati domaci pasulj. Evo ja cu da ga kupim pa neka je i tri puta skuplji od kineskog, jer moje dete voli pasulj a ja zelim da ono jede kvalitetno. Eto Kinezi su i najveci proizvodjaci belog luka na svetu pa retko ko pmaetan kupuje taj luk. I prosto umrem od smeha i od muke kad udjem u Maksi i vidim pasulj tetovac iz Kine

drakče

pre 11 godina

Nešto se mora uvoziti tačno je da sve ne možemo proizvoditi. Ali mi uvozimo puno toga što možemo itekako da proizvodimo uz odličan kvalitet i pre svega zdrav proizvod. A izvozimo maltene ništa. Propadamo!

Dera

pre 11 godina

60 tih godina se u kukuruzistima sadio i pasulj, paralelno , i bilo je i pasulja i kukuruza . Sada su u igri velike kombinacije ! Lopurde , secikese , hostapleri, dobro namesteni i rasporedjeni u velikim klimatizovanim palatama ! Nista sto se zove profit i to onaj ne zaradjeni im ne moze promaci . Posto znaju u napred sta se dogadja uvek su u zasedi ! U ta dobra vremen, za pasulj se govorilo sirotinjska hrana , a danas cena, kilo mesa kilo pasulja ! Pasulj iz Kine smesno jeftin , ugledni odobre uvoz, nabiju cenu (ugrade se), i eto novo pecenih kapitalista na krilima lopovluka ! Eto zasto uvozimo pasulj ! Ovo je samo pasulj , tako je i sa svom drugom robom

Arminowski

pre 11 godina

Ima li još nesto sto se danas ne uvozi iz Kine? Pasulj, zar bas i njega treba uvoziti i to čak iz daleke Kine..?? Ja cu po običaju kod svoje tetke na selo i ove godine uvesti svoj pasulj, pravi, domaći. :-) radije njoj dam koju crkavicu nego tamo za neki možda i radioaktivni grah iz ofrlja.

Maja

pre 11 godina

Bilo bi zanimljivo da nam kazu da li neko uopste kontrolise hranu koju uvozimo iz Kine i Japana,narocito posle katastrofe u Fukusimi??? Ako se kontrolise kao mleka,bar da znamo sta mozemo da ocekujemo!!!

Gost

pre 11 godina

Pasulj, beli luk, sargarepa, paradajz, jabuke, maline, rakija ej rakija... Da li ima nesto da ne uvozimo u Srbiji, da li smo se mi svake proizvodnje odrekli? Napravili ste drzavu da se nista ne isplati proizvoditi pa takva logika razmisljanja i ljudi sa nakaradnim razmisljanjem nam sole pamet.
Napravite zakone i klimu za poslovanje kao u zemljama u okruzenju pa da vidimo da li se ne isplati proizvoditi.

mare

pre 11 godina

Zabraniti uvoz svih poljoprivrednih dobara koji mogu da se proizvedu u Srbiji. Uvozimo krompir iz Egipta,pasulj iz Kine,uvozimo čak i beli luk...dozvoliti uvoz proizvodima tipa:banane,pomorandže,ananas,mandarine...a ovo ostalo sve zabraniti. I na kraju ćemo dobiti jeftinu hranu,srpski seljak će imati prostora da plasira svoj proizvod.

Peter

pre 11 godina

Ne vidim nikakav problem u ovome. Ovo je reaultat gluposti i naivnosti naroda. Jel ste hteli liberlani kapitalizam? jeste.Sad jedite kineski pasulj.Budite srecni dok ima i takav. Uskoro nece biti ni toga.

Munja

pre 11 godina

@Sasa

Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar...

Damba

pre 11 godina

Ja sam ove jeseni čula na pijaci kako su prodavci rekli , e ove godine nećete jesti pasulj iz Srbije. Ja sam mislila da je to zbog suše. Kupujem odličan pasulj na pijaci iz Makedonije. Svi znaju za tetovac. Ne bih kupovala kineski ili iz Azerbejdžana, Kazahstana ili ne znam već odakle. Mislim da Srbi vole pasulj, i da ga dosta jedu.

apsolutno konsterniran

pre 11 godina

Au,sta "strucnjak" sve naprica....Ako niko nista u drzavi ne proizvodi,nema industrije,poljoprivreda nam ocigledno nije potrebna,od turizma niti znamo,niti mozemo da zivimo,od cega cemo da platimo taj "jeftin" kineski pasulj?
Sta to "drugo" proizvodimo,pa nam je pasulj visak?
Ovakve izjave su za robiju,posebno ako je "strucni" drug,clan partije,a 100% jeste,pa ovakve izjave daje u cilju dnevno politickog ispiranja mozga sirokim narodnim masama.

Tekelija

pre 11 godina

То иде овако.
Прво ти продају скроз јефтино да би уништили домаће произвођаче и сву конкуренцију. Кад је с том фазом готово, полако дижу цијену.
Не брзо јер нису глупи. Пребрзо би могло да услови поновно јављање домаћих снага на тржишту.
Они иду полако да се народ лагано навикава. Касније, ниска цијена је нешто из сјећања.

Тако је у свему. Ми не капирамо капитализам као ни тржиште уопште.
Не можемо за све да кривимо политичаре. Не тјерају вас политичари да узимате кинески пасуљ или флаширану воду из увоза.
Али народ да уштеди који динар данас, поклања гомилу динара из будућности.

Zoran-Nemacka

pre 11 godina

Pita me Nemac-profesor,moj prijatelj,kako ce Srbija preziveti i koje to res
urse ima? Turizam(more),industrija nema,ostaje poljoprivreda.No kako? Evo,
cujemo "strucnjaka" ni to ne valja,bolji je uvoz!? Za koga? Za Srbiju ne!
Profitirace uvoznici u sprezi sa ovakvim "strucnjacima",korumpiranim politi
carima kojima je samo i samo licni interes vazan! Zbogom pameti.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Za plakati.. Jos samo sljive da pocnete uvoziti iz Kine (Srbija je 4. proizvodjac na svijetu) i možete kolektivni harakiri da napraviti..
Ovaj sta piše ne možeš sve proizvoditi, ajme meni pa ne možeš ne proizvoditi satelite i podmornice na nuklearni pogon, ali brate grah u Srbiji???

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mogu da razumem da nasi seljaci nece da sade pasulj-ne isplati im se!Ali uvoziti ga iz Kine to je zlocin.Ako vec uvozimo zasto to ne uvozimo iz Makedonije?

Dragan

pre 11 godina

Pa ne uvozimo "mi", uvoze vlasnici lanca prodavnica, u ovom slučaju Belgijanci uvoze kineski pasulj u Srbiju jer im je na kineskom pasulju veća zarada. Nije sve u ceni, ima nečeg i u kvalitetu, i zbog toga ne kupujem pasulj u njihovim prodavnicama koliko god da spuste cenu, jer mi je najbitnije da znam šta jedem.

Public Image Limited

pre 11 godina

Gle,komsija,ustanem u 06h00,popijem sa zenu kaficu i jednu domacu,zalizem malo kosu,sednem na traktor,zadjem malo u vocnjak,naberem 10-12 gajbe jabuke,prebacim ih u kombi,u 07h20 krenem iz Grocku,u 08h00,sam vec aranzirao tezgu na pijac Mali mokri lug,prodajem ih skuplje od banane,sve prodam do podne - pola jedan,i idem kuci da rucam sa zenu.

Miki

pre 11 godina

Sve je to posledica pogubne monetarne politike jacanja dinara koja se sprovodi vec 13 godina. SVE jake ekonomije na svetu se trude da sto vise OSLABE sopstvenu valutu samo mi Srbi i slicne banane se zaduzujemo da bi vestacki ojacali sopstvenu valutu. Amerika je smanjila referentnu kamatnu stopu skoro na 0% da bi pojeftinila kredite i pojacala zaduzivanje i ubrzala ekonomiju, a nasa Jorgobanka dize referentnu kamatnu stopu na 12% . I ko posle moze da posluje kad je kamata na dinarske kredite 20% a u Americi 2.5% na dolarske? I tako zbog toga sto je vrednost dinara duplo jaca od realne ne isplati se nista izvoziti i proizvoditi vec samo uvoziti. A sve to nasi banana politicari rade po nalogu zapada da bi im omogucili da na nasim ledjima ubiru kamatu od 12% na pozajmljeni kapital, i sve to placamo mi gradjani. I mesto da se od poreza kojeg placamo grade putevi skole bolnice hidrocentrale, otvaraju farme - te nase pare idu na zapad. I kako vreme prolazi, mi sve manje proizvodimo, sve smo siromasniji, a oni sve bogatiji i bogatiji. Al narod nema dovoljno ekonomskog znanja da skapira da ga trenutna ekonomska politika vodi u propast i bude srecan kad dinar ojaca sa 115 na 111 din a 1 evro.

Бојан

pre 11 godina

Ма да, ништа се код нас не исплати радити, осим лоповлука!

A kaд једном сконтамо да живимо у богатој, али опљачканој земљи, биће сувише касно.

Ех тај Лабус и прогресивне снаге са њиховом причом о Србији - земљи услуга и услужних делатности.
На крају се доста њих посложиш и услужише, а народ? Ма ко ј! народ.

Grasa

pre 11 godina

Ja sam bez komentara na ovaj tekst, jos vise sam zacudjen komentarom "ne mozemo proizvoditi sve". Istina ne mozemo mi al zato moze onaj Sheik sto je pokupavao zemlju, stvarno smo dno dna. Vlast i kvazi privrednici su unisti sve sto se moglo unistiti.

Kao da nam štrumfovi vode državu

pre 11 godina

Ajde malo da pojasnimo ovu situaciju. Još uvek imamo diplomirane ekonomiste koji nešto i znaju, pa ne dozvoljavamo da nas ovako prave idiotima. Jeste možda taj pasulj jeftiniji, ali to znači samo da ga neko jeftinije nabavlja, ali ne i da ga prodaje. Ostvaruje se veći prihod koji odlazi prodavcu, supermarketu. Ali proizvođača je onda mnogo manje, prihodi su im niži pa im je i kupovna moć manja. Povratno utiče na pad tražnje za drugim proizvodima i usporava privrednu aktivnost. Profit maloprodavaca i uvoznika raste, građana opada, kao i ukupnog BDP. Država povećava spoljnotrgovniski deficit što dovodi do slabljenja nacionalne valute i još milion nekativnih efekata. To primenite na sve ostale proizvode koje sada uvozimo pa ćete brzo doći do uzroka naših problema. Državo truba si i ne brineš o sebi.

repus

pre 11 godina

увозимо пољопривредне производе зато што држава не донесе закоин сви који су побегли у градове да се врате можда делује дискриминаторски али је тако кукају и брину за децу шта им једу а нико неће да се врати на дедовину да гаји колико толико здраву храну него кукају какјо нису примили пшо четрдесет плата и да је држава дужна да им обезбеди здраву храну а јефтину то нема нигде нити може зато када су сајмови хране у свету где учествујемо немамо и несмемо да понудимо оно што неможемо да испунимо уговором јел нико неће да ради на земљи сви би у пр менаџере

htc

pre 11 godina

Uzasavam se prodaje povrca na komad-vezu-glavicu itd. Na taj nacin se krije prava cena. Kad sam primetio da i u velikim marketima pribegavaju tome, shvatio sam da je to extra nacin za ultra profit. Ne zelim i ne mislim da nasi seljaci-proizvodjaci deru na cenama vec mislim da takvim nacinom prodaje predstavu nemaju koliko ih sta kosta. Proizvodjac racuna inpute u totalu(gorivo, struja, amortizacija, seme, djubrivo...),prinosi se racunaju po toni a nama se prodaje komadno! Kad nas mali, individualni proizvodjac shvati da mora da poveca prinose na istoj povrsini, da koliko god je u mogucnosti ulozi u sve aspekte proizvodnje da poveca prihod ( naravno, bez GMO budalastina), uveren sam da ce jedan broj istih odustati od proizvodnje a drugi ce se udruziti i smanjiti troskove na vecoj povrsini.
Poenta price je da kineski beli luk nema teorije da ukusom parira nasem domacem ( koji je uistinu manji, duze i teze se cisti i dosta je neugledan) ali ako parira cenom kinezu, kinez nema sanse. Ali ako je razlika 50%, sa nasim standardom, nema sanse da prodje.
Isto tako i pasulj. Kad vidim nas zalosni , susom ubijen, tuga me hvata. A kazahstanac ( da nebi samo kunu pominjali), lepo izgleda i solidnog je ukusa. A stvar je samo u jednom, na neki nacin banalnom detalju, NAVODNJAVANJE! I? Sta smo uradili da popravimo to? naravno - NISTA! I bitno je da kukamo kako nemozemo da se borimo sa Kinom jer zbog zagadjenja i Fukusime??? njihov beli luk i pasulj bolje izgledaju i manje kostaju???

Zbunjena

pre 11 godina

Čekajte, hoćete reći da Kina gaji starinske nehibridne sorte kukuruza, pa uzgaja pasulj kao međuusev, ili Srbija jednostavno nema neko savremenije rešenje za gajenje pasulja?

Djoka

pre 11 godina

Slozeni ugljeni hidrati u mahunarkama, a pogotovo u pasulju, uzrokuju zestoku flatulenciju iliti nadimanje, zali boze onoga ko ne moze bez toga, to su uvek bile lose kolege.

Aleksandar Nish

pre 11 godina

Imam tu srecu da su moji baba i deda na selu, i da jos uvek proizvode koliko-toliko zdravu hranu. Naravno, uz pomoc nas mladjih. Ne radi se o tome da ne mogu da odem u neki market i kupim hranu sumnjivog porekla, vec mi to dodje kao vrsta odmora od posla i grada. Ali zato imam domace voce i povrce, ne u nekim velikim kolicinama, ali za porodicu dovoljno. A kada treba nesto da kupim, kupim od seljaka koji je to sam proizveo, nikako u marketima. Misljenja sam da jedinu u sta treba ulagati je selo, i raduje me cinjenica da su ljudi u mom okruzenju, a nadam se i sire, shvatili to.

scorpio2x

pre 11 godina

Pa kad smo lenji... niko nece da radi od predsednika pa na dole... Samo hoce da muvaju... tu smo "ekonomsko cudo".
a omiljena recenica "sto proizvodis - to zuti rade...".

Marko

pre 11 godina

Zašto uvozimo pasulj?
Pa zato što smo slepci.
Nije stvar u tome što mi mislimo da je to neko naše neviđeno jelo, već zato što uvozimo svakakve gluposti, a ništa ne izvozimo. Eto zato smo slepci. Naravno da ne možemo sve da proizvodimo, ali mi ustvari ništa pošteno i ne proizvodimo. Da li je država napravila plan šta bi smo mogli da proizvodimo i da napravi subvencije, neki plan, bilo šta... Nije. Zato nam i dolaze Arapi da nam objasne i pokažu kako se podižu prinosi.

Neko nekog pravi ludim?

pre 11 godina

Poskidali smo carine na svu mogucu robu i prenego sto smo morali po SSP-u da bi se dodvorili Evropi, sa Milosevicevom ekipom poceli rasturanje privrede i poljoprivrede pripremivsi "kvalitetno" sve firme da ih zuti samo jos u privatizacijama dokusure. Upropastili smo zadruge, pradjivacku industriju raskrcmili i sada nam je kriv djavo sto je na sceni uvoznicki lobi, ima da jedemo i da pitamo ima li jos. Koga smo glasali i kako je radio sami smo svedoci, sve po nasoj staroj "birala Birka c.....a Mirka"

vita_brevis

pre 11 godina

Zar ovakav "analiticar" radi u Privrednoj komori? "Iz rukava" resava enigmu: sta bi od domaceg pasulja? Pitanje za gospodina: da li ti proizvodjaci, koji proizvedu i do 8 tona pasulja po hektaru, gaje pasulj kao medjukulturu (uz kukuruz, "posto pasulj voli tu "sredinu")? A, osobito mu je "originalno" objasnjenje da smo imali dovoljno pasulja, dok smo "imali veliku vojsku". Znaci: kod Kineza je vojska razlog trzisnom visku pasulja?

u zdrav mozak

pre 11 godina

Em bezobrazluk, em laž, em neznanje: kako sortni i hibridni? Kakva razlika , kad je nema. Postojale su (nekad) stare sorte i postoje (sad)nove sorte hibridnih kukuruza. Gde ih podeli na sortne i hibridne? Stručnjak za lopovluk, očigledno.

poludeo

pre 11 godina

G-dine Stankoviću, pasulj se gajio u kukuruzu, ali ne za masovnu proizvodnju, nego za lične potrebe ili za sitnu prodaju na pijaci. Nisu ljudi prestali da ga gaje u kukuruzu zbog HIBRIDNOG kukuruza nego sto se kukuruz sada mnogo više prska (korovi, bolesti, insekti) te zato niko normalan više ne seje u kukuruzu. Ali isto tako, ni Kinezi ga ne seju u kukuruzu, nego na ogromnim plantažama i uz obilati primenu hemije. Postoji mogućnost da se gaji i kod nas, ali uvoznički lobi, katastrofa država, nema subvencija......... je dovelo do toga da bude jeftinije uvesti iz Kine, neogo proizvesti ovde. Ali, dok je nama takvih stručnjaka kao što je gore pomenuti G-din Stanković, ima da jedemo i Kineski pasulj i Indijsku rakiju....... Bežite ljudi odavde, dok možte!!!!

Audrey

pre 11 godina

Nama treba da privredjujemo. Medjutim, clanovi privredne komore ovako objasnjavaju trenutno stanje. Pitanje je ko ce da stimulise privredjivanje, kad nas privrednici uporno ubedjuju da ne treba privredjivati. Toliko.

koce

pre 11 godina

Zakuni se i da je taj sa pijace "domaci" a ne iz Kine ili sl....
Imam poverenje samo ako ga ja posadim il neko koga znam. A tad se postavlja pitanje sta si posadio (odakle ti seme).

nina

pre 11 godina

Ja kupujem samo domaci pasulj. Kupujem na pijaci od Slovakinja iz Glozana, 450 din kilogram. Mnogo skup, al bar znam da nije otrovan.Kinesko nista ne kupujem!

jeste, da!

pre 11 godina

Meni su neki momci iz medjunarodnog transporta rekli da dovoze pasulj iz Uzbekistana za oko 8 (osam!) din/kg+10-ak hiljada eura putni troskovi za oko 10500km puta.Ovde je kilogram izmedju 220(akcija!?) i 300 dinara,ima racunice,zar ne?

nolle

pre 11 godina

dodje nova vlast,carina se preuzima,dovode svoje ljude ,pasulj ili bilo sta drugo se uvozi,uzima se reket,veliki. tako se to radi,a veliki prilivi beleze se na stranackim i privatnim racunima. i tako u krug :) naravno,u ove price sa hibridnim kukuruzom moze samo covek sa zabrinjavajucim koeficijentom inteligencije da poveruje

mister X

pre 11 godina

ne znam za vas al od kineskog pasulja se p*di 10 puta vise neg od domaceg!jel gmo il sta je ne znam al da je opasan jeste redovno zracimo stan posle rucka.

iz mog ugla

pre 11 godina

Oj Srbijo medju bananama!Da li znate da kad odem do prijatelja do Slovenije i Nemacke koji su te nacionalnosti ja im ponesem par kesa domaceg pasulja jer ne mogu da smisle kineski!Stvarno ne znam zasto se ovo desava?Ako imamo trziste i kvalitet zasto ne mozemo da plasiramo robu?Zar je toliko do posrednika?

Зоран

pre 11 godina

А што би ми имали пасуљ свој када смо такорећи све продали странцима и дичимо се ко ће да доведе странца у Србију да би му Срби служили а за узврат добили неку цркавицу? Исто је и са пасуљем. Увозићемо и њега.

Zoran

pre 11 godina

Па кад нико неће у њиву.....сви се праве господа.....част изузецима
(Лимени 036, 26. februar 2013 23:56)

Evo ti odi za primer ostalima.

Predrag

pre 11 godina

Slazem se sa komentarom da treba kupovati domaci pasulj iako je skuplji ali ljudi shvatite da domaceg pasulja nema. U nekoliko hipermarketa sam zagledao sva pakovanja pasulja i svaki je iz Kine, Tadzikistana a jedan cak i iz Argentine. Jos sad kad se usvoji zakon po kome na pakovanjima brendova velikih trgovinskih lanaca nece morati da stoji ko to za njih proizvodi tek onda smo ga nagrabusili. Sad bar mogu da znam ko je proizvodjac i zemlju proizvodnje a ubuduce ni to necemo znati. Pitam se samo koliko su ti lanci "podmazali" nekoga da se takav sramotan zakon usvoji.

Goran

pre 11 godina

Prijatelj mi je juce pricao (i ne mogu da verujem) da je setajuci kanale naleteo na neku "obrazovnu" emisiju za decu, pod sloganom "deco ucite da sutra ne morate da radite". Deluje neverovatno i tuzno ali u potpunosti odslikava stanje ovog drustva, razmisljanja i sto je najgore vaspitanja. Zelja gotovo svakog roditelja u ovoj zemlji je da mu dete zavrsi fakultet i to po svaku cenu. Uzece se krediti, pozajmice, ako treba i kamatarosi da se ulozi u buducnost svog deteta. Nije bitno da li je dete talentovano, da li zeli, gura se po svaku cenu jer ce lepo ziveti "bez rada". Koliko nas (i ja sam roditelj) razmislja o tome da li je njegovo dete sposobno da bude neki menadzer, direktor i slicno. Da li neko razmislja da njegovo dete sa dvojim radom sutra kao neki rukovodilac treba da obezbedi posao i platu za druge jer osnova rukovodioca je da svojim radom obezbedi ne samo sebe, vec i zaposlene u preduzecu u kom radi. Ne, to nije ono za sta ih spremamo, samo licna korist bez odgovornosti. Ono sto je ovoj zemlji potrebno sada nisu menadzeri, profesori i magistri, nama treba pravih, strucnih radnika. Trebaju nam poljoprivredni tehnicari, vereteinasrki tehnicari, traktoristi i pameti da ne jedemo kineski pasulj, da ne pijemo zarazeno mleko, da ne jedemo uvozni luk. Treba nam proizvodnja. Pa ne mozemo svi samo da prodajemo maglu a kukamo kako nam fali sunca...

laza

pre 11 godina

@Paradoks:
Mislim da jeste jeftinije ukoliko imate i druge kupce vase sargarepe. Ukoliko je komsija jedini moguci kupac vase sargarepe, dakle imate veoma ne-trzisni, "burazesrki" odnos, onda cete to, veoma racionalno, uzeti u obzir prilikom odluke da kupite pasulj od drugoga. Ali na trzistu se to ne desava, postoje mnogi kupci i mnogi prodavci svakojake robe. Dakle, ako postoji trziste - jefitinije je da kupite jeftiniji pasulj.

Pogledajmo i pomenuti, teorijski, slucaj da u jednoj drzavi vise niko nista ne proizvodi i dakle nema para nista strano da kupi. U tom slucaju strano vise nece biti "jeftino", vec upravo "preskupo" u smislu da niko nema dovoljno para za to. Tada ce "domace" postati relativno jeftinije, tj. ljudi ce imati dovoljno novca da bar kupuju jedni od drugih. I tako ce se mic po mic opet pokrenuti unutrasnja ekonomija, siromasna ali dovoljna se prezivi. Medjutim to nije sve.

Covek ikakvog kapitala uvek ima sta da ponudi strancu, a to je radna snaga - to je ono sto je svakom zivom coveku neotudjivi potencijal (dok je zdravlja). Nuditi sopstvenu radnu snagu za nizu cenu od okolnih zemalja automatski znaci "izvoz". Na ovaj nacin "izvozeci" tj. nudeci jeftinu radnu snagu, ako vec nikako drugacije, siromasna ekonomija moze postepeno da jaca.

Trziste upravo znaci kompleksnu mrezu povratnih sprega koje teze da svako izvodjenje iz ravnoteze vracaju nazad u ravnotezu, tako da niko ne ode u ekstrem da gladuje. Nazalost, upravo je trziste ono sto Srbiji nedostaje.

Barbara

pre 11 godina

"Bili smo veliki dok je postojala ona velika vojska, dok su postojali restorani društvene ishrane. Danas smo umeren potrošač“. Šta to znači? Sada više ne jedemo ili se ishrana vojske i zaposlenih u restoranima svodila na pasulj?

petarV

pre 11 godina

A ja se juče čudio,kada sam kupio pasulj u "merkator"u a piše da je iz Kirgistana...
blago tim zaostalim zemljama,što još uvek nemaju hibridni kukuruz...haha...

hoće da nam objasne kako su to naša privreda i poljoprivreda napredovale pa uvozimo i piletinu,meso,beli luk,jabuke...?

Aluvial

pre 11 godina

Meni nije problem sto bilo sta uvozimo neka je i iz Kine. Njihov beli luk se kupuje sirom sveta pa niko zbog toga ne dize paniku. Problem je kako napraviti kod nas neki posao koji se ISPLATI? Kako to da se kod nas nista ne isplati, osim da se uveze i prodaje. To je sramota, a resenje je prosto dici carine na granicama , pa kad postanemo konkurenta privreda onda polako snizavati iste. KONKURENTNOST privrede postize se postenim i sistematskim i realnim pristupom, mukotrpnim radom i strucnoscu svakog pojedinca. Inace smo propali definitivno. u stvari vec smo u toj fazi.

MU-KA-MI-JE

pre 11 godina

Za svaku kesicu bilo cega sto kupim hocu da znam: sastav, poreklo, proizvodjaca, uvoznika, nacin gajenja, put i prevozno sredstvo kojim je stigla do police u prodavnici, SVE! I zelim da se ti podaci budu ispisani VELIKIM SLOVIMA

Deda Pera

pre 11 godina

I odmah nakon pisanja komentara na vest o pasulju, komentatori su pohrlili na njive da ih obrade i povećaju prinos gorepomenutog pasulja.....
Jest', al' u panjevima.
To treba da uradi neko drugi za Vas...i radi.
Kinezi...

Kineski pasulj za niske rate za stan

pre 11 godina

Stvar je prosta, ovo je jos jedna posledica nerewalno niskog kursa Evra ! Naravno da nam se ne isplati da radimo bilo sta kad o kursu odlucuju oni koji zive u Beogradu i nemaju gde da rade bilo sta. Sem da sisaju budzet.

sedi jedan iz geografije i ekonomije

pre 11 godina

@Munja
citat:
Ajde leba ti ne lupetaj! Povrce se proizvodi u ruralnim delovima Kine, a ne u Tokiju i industrijskim centrima. Ne znam samo kako su mogli da ti puste tako glup komentar... (Munja, 27. februar 2013 07:53)

Ako se ovde neko nalupetao onda si to TI.

Vidi ovako Tokio je glavni grad JAPANA i nema veze sa Kinom!

A za ove "strucnjake" sto bi jeli "srpski" pasulj:

Da li se gaji kukuruz, soja, suncokret... u na primer Rusiji?

Ne, ne gaji se jer im klima ne odgovara, shvatite da klima (suva i topla leta) u Srbiji ne odgovara gjenju pasulja je ne vredi ni navodnjavanje kada cvetovi pasulja (a i soje) otpadaju na +35 C i NEMA RODA ili rod bude deseti deo od onog sto bi trebalo da bude.

A kad ste toliki strucnjaci evo probajte da gajite pasulj pa onda kukajte i analizirajte.

P.S. ja sam gajio pasulj na par hektara i neslavno sam prosao zbog vrucina i pored zalivanja. Sada ovi srpski "strucnjaci opste prakse" neka probaju!

THC Hydra

pre 11 godina

Da smo UAE mi bi i naftu uvozili. Suska se da Dacic ima neku vezu za banane i planira da otvori firmu za uzgajanje sa 383251969934 radnika samo mora da ide sa Miskom R. u UAE da trazi plodnu zemlju. Tim radnicima je zagarantovana 13, a za 14 kazu samo pola...