Nedelja, 24.02.2013.

13:28

Al Kaida: Obmanite NATO kao i SRJ

Agencija AP otkrila Al Kaidinu taktiku u Maliju, u sklopu koje se nalaze i metode obmane koje je primenjivala jugoslovenska vojska protiv NATO-a.

Izvor: B92

Al Kaida: Obmanite NATO kao i SRJ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Dorotej

pre 11 godina

Dosao si mi na gajbu,da mi ubijas decu,a nisi pub (UN).
Sta ocekujes?Da ti okrenem ledja,da me ,,,
Krvi cu ti se napiti,sljamu belosvetski.

Sto pitas? Ili sto odgovaras?

pre 11 godina

"Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.
Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni..."
(Dejan, 15. april 2013 02:16)

Dejane, na shvatam, pitas i sam sebi odgovaras, ali mi poenta izmice... Naravno, tenkovi su u sklonistima dok vazdusni napadi traju. Ostaju tu dok ne dodje do potrebe da budu upotrebljeni u kopnenoj borbi, kojom su tih dana prilicno pretili, je li tako?

Ili, kao sto si i sam rekao: sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni... Prema tome, da, kapiram da stoje u sklonistima.

Dejan

pre 11 godina

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.

Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni...

Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvozdje

Sacuvali smo zivote, i imali minimalne gubitke tenkovi su nevazni, bice dana za megdana polako

P.S Zao mi je sto smo te razocarali, sto se nismo okupili na Gazimestanu i da nas TOP GUN piloti poklope kasetama i napalmom

Dr Petrović

pre 11 godina

Protivgradne rakete punjene peskom umesto kalijumjodidom zapraše nebo , dugo pesak pada, avion koji naiđe se ošmirglanih motora izbacuje iz stroja. Mikrotalasne sa zaglavljenim prekidačem i šerpom totalno zbune navođene rakete, infracrvene sijalice za piliće okrenute prema aluminijumskom lavoru prave ic snop koji uperen ka avionima daje lažnu uzbunu da avion prati raketa, pa beži, ultrakratki talasi ometaju komunikacije aviona... jako mnogo toga smo primenili, veoma uspešno, uhakovali smo im visoku tehnologiju, ali njih je bilo mnogo u tom paktu protiv nas. Ipak smo bili vrlo jaki.

Miki

pre 11 godina

"Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove..."

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima. Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvožđe.

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.
(Zg, 24. februar 2013 22:24) Ja kad nesto neznam ne komentiram i to uopce! Licno sam video za i posle rata,apace nad Kosovom ! procitaj opet. tako da me tvoj koment navodi na pomisao da :ili radis za nato ili si u vezi(intimnoj,predpostavljam) sa nekim iz natoa. Ili nisi dobro razumeo,ili ni on nezna! sta god da je nemoj,,uopce,,pisat komentare,o onome sto te nikad nije doticalo,ZG.ni Hitler nije bombardovao,niti ce iko!!! a zasto ?zna se vi ste uvek na strani jacih !!

Aleksandar

pre 11 godina

za (Miško, 24. februar 2013 22:10)

Možda zato što OVK (koja je bila jedno vreme na listi terorističkih organizacija), pa su uz malo lobiranja naprasno postala "oslobodilačka armija", i uz još malo više lobiranja (začinjenim našim brljotinama) dobili podršku NATO?

djole

pre 11 godina

To je bila uspesna taktika srpske vojske.Ne razumem ovde ljude koji pisu protiv toga!Sta smo trebali,da se sklonimo,da gadjaju vise civilne objekte nego mikrotalasne pecnice.Jel smo trebali da stavimo svu vojnu opremu na cistinu da ih gadjaju.Ne razumem vas...

Stefan

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!

Miško

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!
(Stefan, 24. februar 2013 23:17)

Ne, bombardovali su nas zbog pokušaja genocida nad Balkanslim narodom !
Koliko vidim, ovde većina još uvek žali nad "propuštenom prilikom"...

Aleksandar

pre 11 godina

za (Zg, 24. februar 2013 22:24)

Otkud znate da nisu leteli nad SRJ?
Jeste li im držali sveću?

Koliko god da verujem u javnost delovanja službi SAD, ne verujem da baš sve detalje objavljuju

Aeschylus

pre 11 godina

Samo u vezi kopnene intervencije na Jugoslaviju, koja se ovde dosta pominje, američke procene su bile da bi tada postojala velika mogućnost vojnog puča u Rusiji. Toga se prvenstveno plašio NATO a ne vojne domišljatosti naroda na Balkanu, mada i toga je mozda bilo nešto malo zbog istorije 2.sv.rata.
Tako da je kopnena intervencija bila odbačena još pre početka bombardovanja, na preporuku Američke armije
Uostalom, ne bi bila ni korisna a pokazalo se nije bila ni potrebna.
Inače, kopnena intervencija na Jugoslaviju je prvi put data na procenu još 1993. I tada je odbačena, pa se ušlo u program opremi i obuči...

Zg

pre 11 godina

Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ
(Gavrilo Princip, 24. februar 2013 21:40)

F-117 uredno je letio nad Afganistanom 2001. i Irakom 2003, a povučen je iz uporabe 2008. godine.

"a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA."

B-2 su 2011. bili prvi avioni u operaciji "Odisejeva zora" u Libiji.

"Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli."

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.

ko to tamo peva

pre 11 godina

Nedavno sam gledao Holivudski film sa pucanjem. Negativci Srbi ali hi tec. Kompjuteri snajperi....ha ha. To se zove napredak.

Milos

pre 11 godina

Ovo je cista takozvana "novinarska patka" taktike odbrane koju je primenila Vojska Jugoslavije 1999 protiv NATO alijanse se danas izucava na svim vojnim skolama, tako da Al Kaida samo izucava sada vec univerzalne taktike koje nemaju veze sa Srbima, jer to je cilj, bilo kako povezati Al Kaidu i Srbe. Toliko. ..i da, pozdravljam sve Hrvate, Albance, Muslimane i ove ostale sto se predstavljaju kao Srbi besomucno. Uzivajte.

Incognito

pre 11 godina

Nasa je greska sto smo dozvolili da do rata dodje. Za njih je to vise bio neki vid vojne vezbe. U svakom slucaju, da su hteli, od nas bi ostala jedna oranica, a onda nikakva ometanja i makete ne bi pomogle.

Gavrilo Princip

pre 11 godina

Ono što najviše nervira su Srbi srbomrsci.Glupo je i pomisliti da smo mi mogli da pobedimo NATO ali je strateški NATO doživeo strahoviti debakl.Samo bih potsetio ove dušebrižnike na sledeće činjenice.Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ,a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA.Od tada više ni jedan avion Amerikanci ne zovu nevidljivi,već samo avioni sa smanjenim radarskim odrazom.Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli.Samo da vas posetim da je eskadrila Apača Sadamu za dan uništila 1000 tenkova.Na Kosovu su uništeana 2 tenka.Tadić je zato uništio 1000 komada.Ovakvih primera ima toliko da bi mogla knjiga da se napiše.

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Ivane, sto se ti javljas kad ti i takvi, (ocigledno je) za ratove znate samo preko vasih "malih" ekrana. Kao da ovde neki likuju, nad "pobedama" natoa, Sramota, i onda hocete postovanje od drugih! Zamisli ovo SRBIJA vs. 19 najjacih zemalja sveta. Odi do kladionice i pitaj kakve su kvote da ce da izdrzi skoro 3 meseca??? ajd, pa se javi.

miroljubiv..neki

pre 11 godina

Ako sa necim i mogu da se ponosim na moju SRBIJU to je onih 78 dana,1999god. svi ,,minusi,, dolaze od onih zbog kojih je i nastao termin,,u svakim zitu ima kukolja,,

Ratovanje

pre 11 godina

Oruzje kojim je SRJ raspolagala nije pretstavljalo nikakvu pretnju jer je bilo beznadezno zastarelo i cesto neispravno i bez rez. delova. Gubiti vreme i angazovati skupu tehniku za unistavanje pretpotopnih sklopocija je u vojnickom smislu najobicniji nonsens. Rat je po definiciji von Klausewitza "Akt nasilja kojim protivnika prisiljivamo na izvrsenje nase volje" Kada je protivnik prisiljen ( u Kumanovu) na izvrsenje volje NATO alijanse, nasilje odnosno rat je zavrsen. To je cela prica. Dogadjaj ce uci u istoriju kao prva oruzana akcija NATO-pakta i jedna od retkih vojnih operacija u kojoj pobednik nije imao ljudskih zrtava. Ko je kome oborio nevidljivi avion i ko je kome pokupio pilota ispred nosa , to je materijal za dzurne guslare koji ce iz generacije u generaciju dodavati nove i cudesne detalje.

Bojan

pre 11 godina

Pomalo sam navikao na pripadnike mog naroda koji koriste svaku priliku da se izruguju i nipodaštavaju taj isti narod. Ali sramotno je ovo što pojedinci pišu. Ljudi su ginuli da bi vi sad kuckali maloumne komentare. Momci su svesno za ovaj narod davali svoje živote iako su znali kakve su im šanse u toj neravnopravnoj borbi. A vi sad se.ete po tome. Treba da vas je sramota. Sve vas koji jedva dočekate da kritikujete i analizirate kako je neko branio ovu zemlju i da li je odbranio dok vi niste branili ništa sem svoje zadnjice.

neko

pre 11 godina

@Cinjenice: Cinjenica je i da je sve to sto si pobrojao rasturio Tadić i Šutanovac za par godina, npr. od 2000 do 250 tenkova, 35000 vojnika i oficira djuture, itd... Koliko lovačko društvo... Ne daj bože da Turci krenu, Bugari s u vojnom smislu u još gori od nas, bili bi Turci u Bgd za 24h...

Neko

pre 11 godina

Ma kakvi generali nasi nato je osramotio srpski vojnik koji je inteligentan i poseduje urodjene takticke i ratne sposobnosti.Mi poticemo od najvecih ratnika koje je svet video Srbi nisu varvarski vec ratnicki narod.Naravno treba reci da je nato sila i da su hteli da udare po narodu sve bi ovo izgubilo smisao ali njihov napad na srpsku vojsku pa to je toliko jadno i bedno da verujem da su pokusali kopneno da bi ih potukli do nogu.

dub

pre 11 godina

Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti. (Genijalni takticar, 24. februar 2013 14:58)
Steta koju je vojska SRJ imala od nato bombardovanja je zanemarljiva u odnosu na stetu na civilnim objektima. Takodje i broj vojnika koji su ubijeni je manji nego u ratu za Vukovar. A sto se tice kaznjavanja nije se moglo ocekivati da njihov sud sudi njima(nato-u), ali su zato bez dokaza, po komandnoj odgovornosti, osudili suprotnu stranu.

Nemanja1982

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.
(zika, 24. februar 2013 17:31)
...........................
Ne ne to bi mogao da uradi Đilas kada bude dobio izbore, on je ionako kritikovao američke guvernere u fazonu šta ima oni da dele savete kada su na bombardovali. E pa kada pobedi na izborima, može i da se pridruži Al kaidi u borbi protiv američkog neprijatelja.

Nenad Knezevic

pre 11 godina

samo neka primenjuju...proci ce kao i mi
(Trece Oko, 24. februar 2013 14:10)

Sta znaci to,procice kao i mi?
Pa drzavica od nekih 7 do 10 miliona stanovnika,sa oko 50 000 vojnika i policajaca se suprostavila NATO alijansi,najvecem i najmocnijem savezu na svetu,i bili im vise nego verodostojan protivnik sobzirom na opremu sa kojom su raspolagali.Treba da vas je sramota,jer na neki nacin ismejavate vojnike i policajce koji su zivote dali braneci zemlju.

zika

pre 11 godina

za vreme zlikovacke agresije nato pakta 1999, jedino se al-kaida stavila na srpsku stranu i jedino je al-kaida poslala dobrovljce za odbranu pravoslavlja, i sef al-kaide drug putin kao veliki pravoslavac je odobrio velike akcije al-kaide na kosovu u smislu pravoslavlja. drug moderator.

my way

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.
(ns, 24. februar 2013 16:39)

Svaka ti je ka Njegoseva! I ne samo to nego nisu ni videli sjajne momke, koji su ostali bez bez udova, istinske heroje koje taj slj.. vredja sedeci u svojoj foteljici za tastaturom. Pu g...a jedna retardirana bez trunke morala, empatije i bilo kakve ljudskosti, zahvaljujuci ovde opisanim i ostalim tehnikama, koje je VJ primenjivala, vecina nasih momaka je ipak uspela da nam se u onoj koloni ziva povuce, a vi ostali to omalovazavate i sprdate sa sa tim!

ŽILE

pre 11 godina

Kada budemo cenili sami sebe onda ćemo biti neko i nešto.Lepo je videti da iskustva armije SRJ koriste drugi.Ah, da ne mogu da se ne setim ko je tada bio vrhovni komandant te vojske.Neka počiva u miru.

dario

pre 11 godina

''Takođe, iskoristite jednostavnu ideju obmane koju je primenila jugoslovenska vojska, ometajući navođene NATO projektile pomoću mikrotalasne pećnice, napisao je on.''

Ko je još dao preporuke za ove taktike osim Bin Ladena? Možda Gadafi, Sadam...

zika

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.

Cinjenice

pre 11 godina

Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove, i ljudstvo, koliko je to god moglo! Cinjenica je da nasi generali robijaju zbog sujete NATO generala, jer su bili nadmudreni, jer su ocekivali da se sve zavrsi za tri dana! Cinjenica je da smo izgubili rat, kao i da nisu smeli kopneno da udare! Cinjenica je da su daleko nadmocniji, i vojno, i ekonomski, ali je isto tako cinjenica da su ih nasi generali osramotili...

dr

pre 11 godina

"Ovaj dokument pokazuje da ovo više nije lokalni problem, već da se suočavamo sa neprijateljem koji šalje savete sledbenicima na nekoliko kontinenata", objašnjava Brus Rejden...

E, OVI SE JOŠ I BRANE?! KAKVA BESTIDNOST!!!

ns

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.

nekoime

pre 11 godina

sta lupate gluposti,ta taktika.je jedina poznata u svetu kao neka taktika.protiv vih savremenih i prepakovanih fasista natoa...inace nato jeste vec organizacija koja je u sluzbi mocnih pojedinaca i zemalja za ostvarivanje njihovih konrtroverznih ibteresa i tu nema dileme...a taktika je uz pomoc stapa i kanapa i jedan amerikanac iz amerike u americi mi je pricao a pritom je pripadnik nacionalne garde njihove i rekao je kako je cuo i to vreme da su mnogi poput onog klarka bili iznenadjeni nasom domisljatoscu protiv natoa i nasom taktikom koja dugo nije davala rezultate pa su oni onda napadali civilno stanovnistvo i infrastrukturu jer ipak vojsci nisu mogli ama bas nista jace da naprave....cekalo se kopneno da udju sto nikada nisu smeli da urade zbog realnih velikih zrtava...za to su im sluzili ovk.teroristi...

Dera

pre 11 godina

Ko ratuje taj se i snalazi , sa bilo koje strane da jeste ! Ratno lukavstvo je deo taktike i napadaca i odbrane ! Sve vojske sveta se trude da dodju sto pre do tih lukavstava kako bi ih i sami primenili ili predupredili ! Pogledaj te samo specijalni rat, kao sastavni i ne izbezni oblik ratovanja, u svim ratovima , tek tu je poplava aktivnosti do beskraja ,na primer, sire se po potrebi informacije po medijima, srocene da zavade , dezinformisu , degradiraju , predstave idealnim , ....I sve tako po potrebi , sa ciljem da stanovnistvo dovedu na nivo kada i sami pocinju da misle onako kako im je sipano u glavu ! Odbrambeno opismenjavanje, pomaze da se lakse shvate ratne igre koje se ne vode samo sa oruzijem , to znaju svi, i to obilato koriste ! Siromasni i mali, u nedostatku sredstava i ljudstva, poteciraju ratne discipline zasnovane na lukavstvu i gerili !!!

organizcija

pre 11 godina

Pa NATO je organizacija vise drzava,tako da je svaka taktika pojedinaca nemoguca.U startu nema ravnopravnosti u mogucem ratu.Tako da se pojedinacne taktike ne mogu prepisivati i imitirati.Vazno je da se vojna organizacija NATO, ne svede na borbu za pojedinacne interese i postane mocno oruzje u rukama pojedinih zemalja u sprovodjenju njenih kontroverznih interesa a na stetu drugih drzava u svetu.Kao sto je i bitno da nestane terorizam, bilo koje vrste i sa bilo koje strane dolazio...a to se pre postize dogovorom nego ratom i teroristickim akcijama.Bilo bi mnogo manje civilnih zrtava i urusenih domova...

TON

pre 11 godina

Нису поменули нај важније ометање Томахавки са СМЕДЕРЕВЦОМ!!!То може да нам буде нови војни артикал који можемо да извозимо.Да смедеревска железара одма активира све три високее
пећи ХD

patuljci iz zaboravljene zemlje

pre 11 godina

Ehe, pucati mikrovelnom pecnicom na NATO, to je dalo krila nasem uspehu u ratu protiv njih. Jos nisu napomenuli postavljanje pticijih strasila po kukuruzima, hehe moji...

Genijalni takticar

pre 11 godina

Zaboravili su da kazu da treba sklanjati vojsku i opremu po skolskim dvoristima, skolama i narocito po bolnicama i gusto naseljenim civilnim rejonima. Zgodno je i lupati u serpe i tako neprijatelju simulirati veliki pokret trupa. Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti.

nisam ja bitan

pre 11 godina

"30-godišnji veteran CIA-e" !!!
"pukovnik [!!!] Kedrik Lejton, 26-godišnji veteran [!!!] američkih vezdušnih snaga"
Da li se ubuduce mogu ocekivati i tinejdzeri veterani? Recimo: 18-godisnji general, veteran...

Zadnja posta vojske Jugoslavije

pre 11 godina

@nisam ja bitan
Taman sam napunio 20 godina i otisao u vojsku onda se zaratilo i ja zavrsio na Kosarama, 1999 godine. To sto sam prosao u tih nekoliko meseci sa 20 godina ti neces ni za jedan zivot. Mogao sam da poginem najmanje 50 puta. A osecaj kada te najbolji drug tada uhvati za biceps da se pridrzi dok je u borbi a vi se okrenete i shvatite da je pogodjen sanjam nocima. Trzam se kada dodje dete da me probudi. Da znam da slikam mogao bih da naslikamm njegove oi koji me i dan danas gledaju. Pre neku godinu video sam mu sestru i zaplakao, imaju iste oci. Plakao sam toliko da su se ljudi koji su prolazili cudili. A sada imam 33 godine i jedan rat iza sebe. I to kakav, koliko bombardovanja koliko napada siprata sa prokletija. Koliko poginulih drugova za ovu zemlju i u svakoj drugoj zemlji bih bio veteran. Tako se to kaze. Dobijao bih nesto od drzave, ma da me makar zaposle na neko normalno mesto bio bih srecan a ne da radim po 12 sati da prehranim porodicu. I na kraju da znas da ima veterana i sa 18 godina. Nemoj ih ismevati posto ne znas sta deca tada prezive. To ti kaze jedno dete koje sanja i dan danas Prokletije.

nebesa

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasna ratna taktika...Prvo moras da napravis pripreme kao...da lupas u serpu,pa da se setas do iznemoglosti,pa onda da zvizdis u pistaljku,pa onda da pevas na mostovima u znak protesta.Pa onda da se pravis kao da imas skloniste a ti se sakrijes u garazu punu automobila, napunjenih benzinom i to do vrha...sto je sigurno, sigurno...Garaze nam zauzeli neki trgovci i tu stavili svoju robu a zakup su izvrsili na duzi period.Taman im istice posle bombardovanja...Ma kad se setimo, prosto se sebi divimo ...kako smo uvek bili originalni.Ma nas je problem jedini bio ,sto su nas gadjali sa nebesa...

Pravnik

pre 11 godina

Baš mi je "drago" što predstavljamo primer talibanskom plemenima u nametanju terorizma i radikalizma među običnim ljudima. Na tome treba da gradimo budućnost.

Zadnja posta vojske Jugoslavije

pre 11 godina

@nisam ja bitan
Taman sam napunio 20 godina i otisao u vojsku onda se zaratilo i ja zavrsio na Kosarama, 1999 godine. To sto sam prosao u tih nekoliko meseci sa 20 godina ti neces ni za jedan zivot. Mogao sam da poginem najmanje 50 puta. A osecaj kada te najbolji drug tada uhvati za biceps da se pridrzi dok je u borbi a vi se okrenete i shvatite da je pogodjen sanjam nocima. Trzam se kada dodje dete da me probudi. Da znam da slikam mogao bih da naslikamm njegove oi koji me i dan danas gledaju. Pre neku godinu video sam mu sestru i zaplakao, imaju iste oci. Plakao sam toliko da su se ljudi koji su prolazili cudili. A sada imam 33 godine i jedan rat iza sebe. I to kakav, koliko bombardovanja koliko napada siprata sa prokletija. Koliko poginulih drugova za ovu zemlju i u svakoj drugoj zemlji bih bio veteran. Tako se to kaze. Dobijao bih nesto od drzave, ma da me makar zaposle na neko normalno mesto bio bih srecan a ne da radim po 12 sati da prehranim porodicu. I na kraju da znas da ima veterana i sa 18 godina. Nemoj ih ismevati posto ne znas sta deca tada prezive. To ti kaze jedno dete koje sanja i dan danas Prokletije.

Cinjenice

pre 11 godina

Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove, i ljudstvo, koliko je to god moglo! Cinjenica je da nasi generali robijaju zbog sujete NATO generala, jer su bili nadmudreni, jer su ocekivali da se sve zavrsi za tri dana! Cinjenica je da smo izgubili rat, kao i da nisu smeli kopneno da udare! Cinjenica je da su daleko nadmocniji, i vojno, i ekonomski, ali je isto tako cinjenica da su ih nasi generali osramotili...

Nenad Knezevic

pre 11 godina

samo neka primenjuju...proci ce kao i mi
(Trece Oko, 24. februar 2013 14:10)

Sta znaci to,procice kao i mi?
Pa drzavica od nekih 7 do 10 miliona stanovnika,sa oko 50 000 vojnika i policajaca se suprostavila NATO alijansi,najvecem i najmocnijem savezu na svetu,i bili im vise nego verodostojan protivnik sobzirom na opremu sa kojom su raspolagali.Treba da vas je sramota,jer na neki nacin ismejavate vojnike i policajce koji su zivote dali braneci zemlju.

nekoime

pre 11 godina

sta lupate gluposti,ta taktika.je jedina poznata u svetu kao neka taktika.protiv vih savremenih i prepakovanih fasista natoa...inace nato jeste vec organizacija koja je u sluzbi mocnih pojedinaca i zemalja za ostvarivanje njihovih konrtroverznih ibteresa i tu nema dileme...a taktika je uz pomoc stapa i kanapa i jedan amerikanac iz amerike u americi mi je pricao a pritom je pripadnik nacionalne garde njihove i rekao je kako je cuo i to vreme da su mnogi poput onog klarka bili iznenadjeni nasom domisljatoscu protiv natoa i nasom taktikom koja dugo nije davala rezultate pa su oni onda napadali civilno stanovnistvo i infrastrukturu jer ipak vojsci nisu mogli ama bas nista jace da naprave....cekalo se kopneno da udju sto nikada nisu smeli da urade zbog realnih velikih zrtava...za to su im sluzili ovk.teroristi...

dub

pre 11 godina

Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti. (Genijalni takticar, 24. februar 2013 14:58)
Steta koju je vojska SRJ imala od nato bombardovanja je zanemarljiva u odnosu na stetu na civilnim objektima. Takodje i broj vojnika koji su ubijeni je manji nego u ratu za Vukovar. A sto se tice kaznjavanja nije se moglo ocekivati da njihov sud sudi njima(nato-u), ali su zato bez dokaza, po komandnoj odgovornosti, osudili suprotnu stranu.

my way

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.
(ns, 24. februar 2013 16:39)

Svaka ti je ka Njegoseva! I ne samo to nego nisu ni videli sjajne momke, koji su ostali bez bez udova, istinske heroje koje taj slj.. vredja sedeci u svojoj foteljici za tastaturom. Pu g...a jedna retardirana bez trunke morala, empatije i bilo kakve ljudskosti, zahvaljujuci ovde opisanim i ostalim tehnikama, koje je VJ primenjivala, vecina nasih momaka je ipak uspela da nam se u onoj koloni ziva povuce, a vi ostali to omalovazavate i sprdate sa sa tim!

ns

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.

Genijalni takticar

pre 11 godina

Zaboravili su da kazu da treba sklanjati vojsku i opremu po skolskim dvoristima, skolama i narocito po bolnicama i gusto naseljenim civilnim rejonima. Zgodno je i lupati u serpe i tako neprijatelju simulirati veliki pokret trupa. Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti.

nisam ja bitan

pre 11 godina

"30-godišnji veteran CIA-e" !!!
"pukovnik [!!!] Kedrik Lejton, 26-godišnji veteran [!!!] američkih vezdušnih snaga"
Da li se ubuduce mogu ocekivati i tinejdzeri veterani? Recimo: 18-godisnji general, veteran...

Pravnik

pre 11 godina

Baš mi je "drago" što predstavljamo primer talibanskom plemenima u nametanju terorizma i radikalizma među običnim ljudima. Na tome treba da gradimo budućnost.

miroljubiv..neki

pre 11 godina

Ako sa necim i mogu da se ponosim na moju SRBIJU to je onih 78 dana,1999god. svi ,,minusi,, dolaze od onih zbog kojih je i nastao termin,,u svakim zitu ima kukolja,,

Bojan

pre 11 godina

Pomalo sam navikao na pripadnike mog naroda koji koriste svaku priliku da se izruguju i nipodaštavaju taj isti narod. Ali sramotno je ovo što pojedinci pišu. Ljudi su ginuli da bi vi sad kuckali maloumne komentare. Momci su svesno za ovaj narod davali svoje živote iako su znali kakve su im šanse u toj neravnopravnoj borbi. A vi sad se.ete po tome. Treba da vas je sramota. Sve vas koji jedva dočekate da kritikujete i analizirate kako je neko branio ovu zemlju i da li je odbranio dok vi niste branili ništa sem svoje zadnjice.

Gavrilo Princip

pre 11 godina

Ono što najviše nervira su Srbi srbomrsci.Glupo je i pomisliti da smo mi mogli da pobedimo NATO ali je strateški NATO doživeo strahoviti debakl.Samo bih potsetio ove dušebrižnike na sledeće činjenice.Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ,a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA.Od tada više ni jedan avion Amerikanci ne zovu nevidljivi,već samo avioni sa smanjenim radarskim odrazom.Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli.Samo da vas posetim da je eskadrila Apača Sadamu za dan uništila 1000 tenkova.Na Kosovu su uništeana 2 tenka.Tadić je zato uništio 1000 komada.Ovakvih primera ima toliko da bi mogla knjiga da se napiše.

Dera

pre 11 godina

Ko ratuje taj se i snalazi , sa bilo koje strane da jeste ! Ratno lukavstvo je deo taktike i napadaca i odbrane ! Sve vojske sveta se trude da dodju sto pre do tih lukavstava kako bi ih i sami primenili ili predupredili ! Pogledaj te samo specijalni rat, kao sastavni i ne izbezni oblik ratovanja, u svim ratovima , tek tu je poplava aktivnosti do beskraja ,na primer, sire se po potrebi informacije po medijima, srocene da zavade , dezinformisu , degradiraju , predstave idealnim , ....I sve tako po potrebi , sa ciljem da stanovnistvo dovedu na nivo kada i sami pocinju da misle onako kako im je sipano u glavu ! Odbrambeno opismenjavanje, pomaze da se lakse shvate ratne igre koje se ne vode samo sa oruzijem , to znaju svi, i to obilato koriste ! Siromasni i mali, u nedostatku sredstava i ljudstva, poteciraju ratne discipline zasnovane na lukavstvu i gerili !!!

TON

pre 11 godina

Нису поменули нај важније ометање Томахавки са СМЕДЕРЕВЦОМ!!!То може да нам буде нови војни артикал који можемо да извозимо.Да смедеревска железара одма активира све три високее
пећи ХD

Neko

pre 11 godina

Ma kakvi generali nasi nato je osramotio srpski vojnik koji je inteligentan i poseduje urodjene takticke i ratne sposobnosti.Mi poticemo od najvecih ratnika koje je svet video Srbi nisu varvarski vec ratnicki narod.Naravno treba reci da je nato sila i da su hteli da udare po narodu sve bi ovo izgubilo smisao ali njihov napad na srpsku vojsku pa to je toliko jadno i bedno da verujem da su pokusali kopneno da bi ih potukli do nogu.

dr

pre 11 godina

"Ovaj dokument pokazuje da ovo više nije lokalni problem, već da se suočavamo sa neprijateljem koji šalje savete sledbenicima na nekoliko kontinenata", objašnjava Brus Rejden...

E, OVI SE JOŠ I BRANE?! KAKVA BESTIDNOST!!!

ŽILE

pre 11 godina

Kada budemo cenili sami sebe onda ćemo biti neko i nešto.Lepo je videti da iskustva armije SRJ koriste drugi.Ah, da ne mogu da se ne setim ko je tada bio vrhovni komandant te vojske.Neka počiva u miru.

patuljci iz zaboravljene zemlje

pre 11 godina

Ehe, pucati mikrovelnom pecnicom na NATO, to je dalo krila nasem uspehu u ratu protiv njih. Jos nisu napomenuli postavljanje pticijih strasila po kukuruzima, hehe moji...

Milos

pre 11 godina

Ovo je cista takozvana "novinarska patka" taktike odbrane koju je primenila Vojska Jugoslavije 1999 protiv NATO alijanse se danas izucava na svim vojnim skolama, tako da Al Kaida samo izucava sada vec univerzalne taktike koje nemaju veze sa Srbima, jer to je cilj, bilo kako povezati Al Kaidu i Srbe. Toliko. ..i da, pozdravljam sve Hrvate, Albance, Muslimane i ove ostale sto se predstavljaju kao Srbi besomucno. Uzivajte.

djole

pre 11 godina

To je bila uspesna taktika srpske vojske.Ne razumem ovde ljude koji pisu protiv toga!Sta smo trebali,da se sklonimo,da gadjaju vise civilne objekte nego mikrotalasne pecnice.Jel smo trebali da stavimo svu vojnu opremu na cistinu da ih gadjaju.Ne razumem vas...

Dr Petrović

pre 11 godina

Protivgradne rakete punjene peskom umesto kalijumjodidom zapraše nebo , dugo pesak pada, avion koji naiđe se ošmirglanih motora izbacuje iz stroja. Mikrotalasne sa zaglavljenim prekidačem i šerpom totalno zbune navođene rakete, infracrvene sijalice za piliće okrenute prema aluminijumskom lavoru prave ic snop koji uperen ka avionima daje lažnu uzbunu da avion prati raketa, pa beži, ultrakratki talasi ometaju komunikacije aviona... jako mnogo toga smo primenili, veoma uspešno, uhakovali smo im visoku tehnologiju, ali njih je bilo mnogo u tom paktu protiv nas. Ipak smo bili vrlo jaki.

nebesa

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasna ratna taktika...Prvo moras da napravis pripreme kao...da lupas u serpu,pa da se setas do iznemoglosti,pa onda da zvizdis u pistaljku,pa onda da pevas na mostovima u znak protesta.Pa onda da se pravis kao da imas skloniste a ti se sakrijes u garazu punu automobila, napunjenih benzinom i to do vrha...sto je sigurno, sigurno...Garaze nam zauzeli neki trgovci i tu stavili svoju robu a zakup su izvrsili na duzi period.Taman im istice posle bombardovanja...Ma kad se setimo, prosto se sebi divimo ...kako smo uvek bili originalni.Ma nas je problem jedini bio ,sto su nas gadjali sa nebesa...

Ratovanje

pre 11 godina

Oruzje kojim je SRJ raspolagala nije pretstavljalo nikakvu pretnju jer je bilo beznadezno zastarelo i cesto neispravno i bez rez. delova. Gubiti vreme i angazovati skupu tehniku za unistavanje pretpotopnih sklopocija je u vojnickom smislu najobicniji nonsens. Rat je po definiciji von Klausewitza "Akt nasilja kojim protivnika prisiljivamo na izvrsenje nase volje" Kada je protivnik prisiljen ( u Kumanovu) na izvrsenje volje NATO alijanse, nasilje odnosno rat je zavrsen. To je cela prica. Dogadjaj ce uci u istoriju kao prva oruzana akcija NATO-pakta i jedna od retkih vojnih operacija u kojoj pobednik nije imao ljudskih zrtava. Ko je kome oborio nevidljivi avion i ko je kome pokupio pilota ispred nosa , to je materijal za dzurne guslare koji ce iz generacije u generaciju dodavati nove i cudesne detalje.

neko

pre 11 godina

@Cinjenice: Cinjenica je i da je sve to sto si pobrojao rasturio Tadić i Šutanovac za par godina, npr. od 2000 do 250 tenkova, 35000 vojnika i oficira djuture, itd... Koliko lovačko društvo... Ne daj bože da Turci krenu, Bugari s u vojnom smislu u još gori od nas, bili bi Turci u Bgd za 24h...

Incognito

pre 11 godina

Nasa je greska sto smo dozvolili da do rata dodje. Za njih je to vise bio neki vid vojne vezbe. U svakom slucaju, da su hteli, od nas bi ostala jedna oranica, a onda nikakva ometanja i makete ne bi pomogle.

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Ivane, sto se ti javljas kad ti i takvi, (ocigledno je) za ratove znate samo preko vasih "malih" ekrana. Kao da ovde neki likuju, nad "pobedama" natoa, Sramota, i onda hocete postovanje od drugih! Zamisli ovo SRBIJA vs. 19 najjacih zemalja sveta. Odi do kladionice i pitaj kakve su kvote da ce da izdrzi skoro 3 meseca??? ajd, pa se javi.

organizcija

pre 11 godina

Pa NATO je organizacija vise drzava,tako da je svaka taktika pojedinaca nemoguca.U startu nema ravnopravnosti u mogucem ratu.Tako da se pojedinacne taktike ne mogu prepisivati i imitirati.Vazno je da se vojna organizacija NATO, ne svede na borbu za pojedinacne interese i postane mocno oruzje u rukama pojedinih zemalja u sprovodjenju njenih kontroverznih interesa a na stetu drugih drzava u svetu.Kao sto je i bitno da nestane terorizam, bilo koje vrste i sa bilo koje strane dolazio...a to se pre postize dogovorom nego ratom i teroristickim akcijama.Bilo bi mnogo manje civilnih zrtava i urusenih domova...

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.
(Zg, 24. februar 2013 22:24) Ja kad nesto neznam ne komentiram i to uopce! Licno sam video za i posle rata,apace nad Kosovom ! procitaj opet. tako da me tvoj koment navodi na pomisao da :ili radis za nato ili si u vezi(intimnoj,predpostavljam) sa nekim iz natoa. Ili nisi dobro razumeo,ili ni on nezna! sta god da je nemoj,,uopce,,pisat komentare,o onome sto te nikad nije doticalo,ZG.ni Hitler nije bombardovao,niti ce iko!!! a zasto ?zna se vi ste uvek na strani jacih !!

zika

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.

Nemanja1982

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.
(zika, 24. februar 2013 17:31)
...........................
Ne ne to bi mogao da uradi Đilas kada bude dobio izbore, on je ionako kritikovao američke guvernere u fazonu šta ima oni da dele savete kada su na bombardovali. E pa kada pobedi na izborima, može i da se pridruži Al kaidi u borbi protiv američkog neprijatelja.

Aleksandar

pre 11 godina

za (Miško, 24. februar 2013 22:10)

Možda zato što OVK (koja je bila jedno vreme na listi terorističkih organizacija), pa su uz malo lobiranja naprasno postala "oslobodilačka armija", i uz još malo više lobiranja (začinjenim našim brljotinama) dobili podršku NATO?

ko to tamo peva

pre 11 godina

Nedavno sam gledao Holivudski film sa pucanjem. Negativci Srbi ali hi tec. Kompjuteri snajperi....ha ha. To se zove napredak.

zika

pre 11 godina

za vreme zlikovacke agresije nato pakta 1999, jedino se al-kaida stavila na srpsku stranu i jedino je al-kaida poslala dobrovljce za odbranu pravoslavlja, i sef al-kaide drug putin kao veliki pravoslavac je odobrio velike akcije al-kaide na kosovu u smislu pravoslavlja. drug moderator.

Aeschylus

pre 11 godina

Samo u vezi kopnene intervencije na Jugoslaviju, koja se ovde dosta pominje, američke procene su bile da bi tada postojala velika mogućnost vojnog puča u Rusiji. Toga se prvenstveno plašio NATO a ne vojne domišljatosti naroda na Balkanu, mada i toga je mozda bilo nešto malo zbog istorije 2.sv.rata.
Tako da je kopnena intervencija bila odbačena još pre početka bombardovanja, na preporuku Američke armije
Uostalom, ne bi bila ni korisna a pokazalo se nije bila ni potrebna.
Inače, kopnena intervencija na Jugoslaviju je prvi put data na procenu još 1993. I tada je odbačena, pa se ušlo u program opremi i obuči...

Miško

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!
(Stefan, 24. februar 2013 23:17)

Ne, bombardovali su nas zbog pokušaja genocida nad Balkanslim narodom !
Koliko vidim, ovde većina još uvek žali nad "propuštenom prilikom"...

Stefan

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!

Zg

pre 11 godina

Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ
(Gavrilo Princip, 24. februar 2013 21:40)

F-117 uredno je letio nad Afganistanom 2001. i Irakom 2003, a povučen je iz uporabe 2008. godine.

"a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA."

B-2 su 2011. bili prvi avioni u operaciji "Odisejeva zora" u Libiji.

"Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli."

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.

Aleksandar

pre 11 godina

za (Zg, 24. februar 2013 22:24)

Otkud znate da nisu leteli nad SRJ?
Jeste li im držali sveću?

Koliko god da verujem u javnost delovanja službi SAD, ne verujem da baš sve detalje objavljuju

dario

pre 11 godina

''Takođe, iskoristite jednostavnu ideju obmane koju je primenila jugoslovenska vojska, ometajući navođene NATO projektile pomoću mikrotalasne pećnice, napisao je on.''

Ko je još dao preporuke za ove taktike osim Bin Ladena? Možda Gadafi, Sadam...

Miki

pre 11 godina

"Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove..."

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima. Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvožđe.

Sto pitas? Ili sto odgovaras?

pre 11 godina

"Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.
Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni..."
(Dejan, 15. april 2013 02:16)

Dejane, na shvatam, pitas i sam sebi odgovaras, ali mi poenta izmice... Naravno, tenkovi su u sklonistima dok vazdusni napadi traju. Ostaju tu dok ne dodje do potrebe da budu upotrebljeni u kopnenoj borbi, kojom su tih dana prilicno pretili, je li tako?

Ili, kao sto si i sam rekao: sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni... Prema tome, da, kapiram da stoje u sklonistima.

Dejan

pre 11 godina

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.

Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni...

Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvozdje

Sacuvali smo zivote, i imali minimalne gubitke tenkovi su nevazni, bice dana za megdana polako

P.S Zao mi je sto smo te razocarali, sto se nismo okupili na Gazimestanu i da nas TOP GUN piloti poklope kasetama i napalmom

Dorotej

pre 11 godina

Dosao si mi na gajbu,da mi ubijas decu,a nisi pub (UN).
Sta ocekujes?Da ti okrenem ledja,da me ,,,
Krvi cu ti se napiti,sljamu belosvetski.

Genijalni takticar

pre 11 godina

Zaboravili su da kazu da treba sklanjati vojsku i opremu po skolskim dvoristima, skolama i narocito po bolnicama i gusto naseljenim civilnim rejonima. Zgodno je i lupati u serpe i tako neprijatelju simulirati veliki pokret trupa. Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti.

nisam ja bitan

pre 11 godina

"30-godišnji veteran CIA-e" !!!
"pukovnik [!!!] Kedrik Lejton, 26-godišnji veteran [!!!] američkih vezdušnih snaga"
Da li se ubuduce mogu ocekivati i tinejdzeri veterani? Recimo: 18-godisnji general, veteran...

patuljci iz zaboravljene zemlje

pre 11 godina

Ehe, pucati mikrovelnom pecnicom na NATO, to je dalo krila nasem uspehu u ratu protiv njih. Jos nisu napomenuli postavljanje pticijih strasila po kukuruzima, hehe moji...

Pravnik

pre 11 godina

Baš mi je "drago" što predstavljamo primer talibanskom plemenima u nametanju terorizma i radikalizma među običnim ljudima. Na tome treba da gradimo budućnost.

zika

pre 11 godina

za vreme zlikovacke agresije nato pakta 1999, jedino se al-kaida stavila na srpsku stranu i jedino je al-kaida poslala dobrovljce za odbranu pravoslavlja, i sef al-kaide drug putin kao veliki pravoslavac je odobrio velike akcije al-kaide na kosovu u smislu pravoslavlja. drug moderator.

nebesa

pre 11 godina

Ovo je stvarno strasna ratna taktika...Prvo moras da napravis pripreme kao...da lupas u serpu,pa da se setas do iznemoglosti,pa onda da zvizdis u pistaljku,pa onda da pevas na mostovima u znak protesta.Pa onda da se pravis kao da imas skloniste a ti se sakrijes u garazu punu automobila, napunjenih benzinom i to do vrha...sto je sigurno, sigurno...Garaze nam zauzeli neki trgovci i tu stavili svoju robu a zakup su izvrsili na duzi period.Taman im istice posle bombardovanja...Ma kad se setimo, prosto se sebi divimo ...kako smo uvek bili originalni.Ma nas je problem jedini bio ,sto su nas gadjali sa nebesa...

Miško

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!
(Stefan, 24. februar 2013 23:17)

Ne, bombardovali su nas zbog pokušaja genocida nad Balkanslim narodom !
Koliko vidim, ovde većina još uvek žali nad "propuštenom prilikom"...

TON

pre 11 godina

Нису поменули нај важније ометање Томахавки са СМЕДЕРЕВЦОМ!!!То може да нам буде нови војни артикал који можемо да извозимо.Да смедеревска железара одма активира све три високее
пећи ХD

Cinjenice

pre 11 godina

Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove, i ljudstvo, koliko je to god moglo! Cinjenica je da nasi generali robijaju zbog sujete NATO generala, jer su bili nadmudreni, jer su ocekivali da se sve zavrsi za tri dana! Cinjenica je da smo izgubili rat, kao i da nisu smeli kopneno da udare! Cinjenica je da su daleko nadmocniji, i vojno, i ekonomski, ali je isto tako cinjenica da su ih nasi generali osramotili...

zika

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.

Nenad Knezevic

pre 11 godina

samo neka primenjuju...proci ce kao i mi
(Trece Oko, 24. februar 2013 14:10)

Sta znaci to,procice kao i mi?
Pa drzavica od nekih 7 do 10 miliona stanovnika,sa oko 50 000 vojnika i policajaca se suprostavila NATO alijansi,najvecem i najmocnijem savezu na svetu,i bili im vise nego verodostojan protivnik sobzirom na opremu sa kojom su raspolagali.Treba da vas je sramota,jer na neki nacin ismejavate vojnike i policajce koji su zivote dali braneci zemlju.

dario

pre 11 godina

''Takođe, iskoristite jednostavnu ideju obmane koju je primenila jugoslovenska vojska, ometajući navođene NATO projektile pomoću mikrotalasne pećnice, napisao je on.''

Ko je još dao preporuke za ove taktike osim Bin Ladena? Možda Gadafi, Sadam...

Ratovanje

pre 11 godina

Oruzje kojim je SRJ raspolagala nije pretstavljalo nikakvu pretnju jer je bilo beznadezno zastarelo i cesto neispravno i bez rez. delova. Gubiti vreme i angazovati skupu tehniku za unistavanje pretpotopnih sklopocija je u vojnickom smislu najobicniji nonsens. Rat je po definiciji von Klausewitza "Akt nasilja kojim protivnika prisiljivamo na izvrsenje nase volje" Kada je protivnik prisiljen ( u Kumanovu) na izvrsenje volje NATO alijanse, nasilje odnosno rat je zavrsen. To je cela prica. Dogadjaj ce uci u istoriju kao prva oruzana akcija NATO-pakta i jedna od retkih vojnih operacija u kojoj pobednik nije imao ljudskih zrtava. Ko je kome oborio nevidljivi avion i ko je kome pokupio pilota ispred nosa , to je materijal za dzurne guslare koji ce iz generacije u generaciju dodavati nove i cudesne detalje.

Neko

pre 11 godina

Ma kakvi generali nasi nato je osramotio srpski vojnik koji je inteligentan i poseduje urodjene takticke i ratne sposobnosti.Mi poticemo od najvecih ratnika koje je svet video Srbi nisu varvarski vec ratnicki narod.Naravno treba reci da je nato sila i da su hteli da udare po narodu sve bi ovo izgubilo smisao ali njihov napad na srpsku vojsku pa to je toliko jadno i bedno da verujem da su pokusali kopneno da bi ih potukli do nogu.

miroljubiv..neki

pre 11 godina

Ako sa necim i mogu da se ponosim na moju SRBIJU to je onih 78 dana,1999god. svi ,,minusi,, dolaze od onih zbog kojih je i nastao termin,,u svakim zitu ima kukolja,,

Miki

pre 11 godina

"Cinjenica je da smo nadmudrili NATO, jer smo spasili tenkove..."

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima. Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvožđe.

nekoime

pre 11 godina

sta lupate gluposti,ta taktika.je jedina poznata u svetu kao neka taktika.protiv vih savremenih i prepakovanih fasista natoa...inace nato jeste vec organizacija koja je u sluzbi mocnih pojedinaca i zemalja za ostvarivanje njihovih konrtroverznih ibteresa i tu nema dileme...a taktika je uz pomoc stapa i kanapa i jedan amerikanac iz amerike u americi mi je pricao a pritom je pripadnik nacionalne garde njihove i rekao je kako je cuo i to vreme da su mnogi poput onog klarka bili iznenadjeni nasom domisljatoscu protiv natoa i nasom taktikom koja dugo nije davala rezultate pa su oni onda napadali civilno stanovnistvo i infrastrukturu jer ipak vojsci nisu mogli ama bas nista jace da naprave....cekalo se kopneno da udju sto nikada nisu smeli da urade zbog realnih velikih zrtava...za to su im sluzili ovk.teroristi...

Zg

pre 11 godina

Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ
(Gavrilo Princip, 24. februar 2013 21:40)

F-117 uredno je letio nad Afganistanom 2001. i Irakom 2003, a povučen je iz uporabe 2008. godine.

"a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA."

B-2 su 2011. bili prvi avioni u operaciji "Odisejeva zora" u Libiji.

"Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli."

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.

Gavrilo Princip

pre 11 godina

Ono što najviše nervira su Srbi srbomrsci.Glupo je i pomisliti da smo mi mogli da pobedimo NATO ali je strateški NATO doživeo strahoviti debakl.Samo bih potsetio ove dušebrižnike na sledeće činjenice.Svi avioni F117 su povučeni iz upotrebe,ubrzo posle intervencije na SRJ,a B2 drže u službi samo još formalno,jer komad košta 2 MILIJARDE DOLARA.Od tada više ni jedan avion Amerikanci ne zovu nevidljivi,već samo avioni sa smanjenim radarskim odrazom.Čuveni Apač helikopteri leteli su 7 dana bez i jednog rezultata a dva su sa kompletnim posadama izgoreli.Samo da vas posetim da je eskadrila Apača Sadamu za dan uništila 1000 tenkova.Na Kosovu su uništeana 2 tenka.Tadić je zato uništio 1000 komada.Ovakvih primera ima toliko da bi mogla knjiga da se napiše.

ŽILE

pre 11 godina

Kada budemo cenili sami sebe onda ćemo biti neko i nešto.Lepo je videti da iskustva armije SRJ koriste drugi.Ah, da ne mogu da se ne setim ko je tada bio vrhovni komandant te vojske.Neka počiva u miru.

dub

pre 11 godina

Ne treba izostaviti iz vida ni cinjenicu da je NATO razvalio SRJ kao staru kantu a sve genijalne vojskovodje i takticare poslao na dugogodisnju robiju. Sve su to iskustva na kojima se moze mnogo nauciti. (Genijalni takticar, 24. februar 2013 14:58)
Steta koju je vojska SRJ imala od nato bombardovanja je zanemarljiva u odnosu na stetu na civilnim objektima. Takodje i broj vojnika koji su ubijeni je manji nego u ratu za Vukovar. A sto se tice kaznjavanja nije se moglo ocekivati da njihov sud sudi njima(nato-u), ali su zato bez dokaza, po komandnoj odgovornosti, osudili suprotnu stranu.

Incognito

pre 11 godina

Nasa je greska sto smo dozvolili da do rata dodje. Za njih je to vise bio neki vid vojne vezbe. U svakom slucaju, da su hteli, od nas bi ostala jedna oranica, a onda nikakva ometanja i makete ne bi pomogle.

Zadnja posta vojske Jugoslavije

pre 11 godina

@nisam ja bitan
Taman sam napunio 20 godina i otisao u vojsku onda se zaratilo i ja zavrsio na Kosarama, 1999 godine. To sto sam prosao u tih nekoliko meseci sa 20 godina ti neces ni za jedan zivot. Mogao sam da poginem najmanje 50 puta. A osecaj kada te najbolji drug tada uhvati za biceps da se pridrzi dok je u borbi a vi se okrenete i shvatite da je pogodjen sanjam nocima. Trzam se kada dodje dete da me probudi. Da znam da slikam mogao bih da naslikamm njegove oi koji me i dan danas gledaju. Pre neku godinu video sam mu sestru i zaplakao, imaju iste oci. Plakao sam toliko da su se ljudi koji su prolazili cudili. A sada imam 33 godine i jedan rat iza sebe. I to kakav, koliko bombardovanja koliko napada siprata sa prokletija. Koliko poginulih drugova za ovu zemlju i u svakoj drugoj zemlji bih bio veteran. Tako se to kaze. Dobijao bih nesto od drzave, ma da me makar zaposle na neko normalno mesto bio bih srecan a ne da radim po 12 sati da prehranim porodicu. I na kraju da znas da ima veterana i sa 18 godina. Nemoj ih ismevati posto ne znas sta deca tada prezive. To ti kaze jedno dete koje sanja i dan danas Prokletije.

my way

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.
(ns, 24. februar 2013 16:39)

Svaka ti je ka Njegoseva! I ne samo to nego nisu ni videli sjajne momke, koji su ostali bez bez udova, istinske heroje koje taj slj.. vredja sedeci u svojoj foteljici za tastaturom. Pu g...a jedna retardirana bez trunke morala, empatije i bilo kakve ljudskosti, zahvaljujuci ovde opisanim i ostalim tehnikama, koje je VJ primenjivala, vecina nasih momaka je ipak uspela da nam se u onoj koloni ziva povuce, a vi ostali to omalovazavate i sprdate sa sa tim!

ns

pre 11 godina

Ovi sto nipodastavaju sjajne poteze domisljatih ljudi u ekstremnim situacijama i sprdaju se sa mukom tih istih ljudi pod bombama nisu nista drugo nego ograniceni umovi nesposobni za bilo kakvo snalazenje i najobicnije kukavice koje bi se sakrile u misju rupu pod naletima neprijatelja. Slj.. koji te muke sigurno nije imao.

Nemanja1982

pre 11 godina

da ministar odbrane g.vucic odmah potpise ugovor o poslovno tehnickoj saradnji sa al-kaidom i pravoslavnim al-kaidskim narodom. drug moderator.
(zika, 24. februar 2013 17:31)
...........................
Ne ne to bi mogao da uradi Đilas kada bude dobio izbore, on je ionako kritikovao američke guvernere u fazonu šta ima oni da dele savete kada su na bombardovali. E pa kada pobedi na izborima, može i da se pridruži Al kaidi u borbi protiv američkog neprijatelja.

Bojan

pre 11 godina

Pomalo sam navikao na pripadnike mog naroda koji koriste svaku priliku da se izruguju i nipodaštavaju taj isti narod. Ali sramotno je ovo što pojedinci pišu. Ljudi su ginuli da bi vi sad kuckali maloumne komentare. Momci su svesno za ovaj narod davali svoje živote iako su znali kakve su im šanse u toj neravnopravnoj borbi. A vi sad se.ete po tome. Treba da vas je sramota. Sve vas koji jedva dočekate da kritikujete i analizirate kako je neko branio ovu zemlju i da li je odbranio dok vi niste branili ništa sem svoje zadnjice.

Stefan

pre 11 godina

Ume li neko ovde da se seti "zbog čega su nas bombardovali", braćo Srbi ?
(Miško, 24. februar 2013 22:10)

Iz istog razloga iz kojeg je Hitler napao svoje susede! Da, secam se, ali i znam!

neko

pre 11 godina

@Cinjenice: Cinjenica je i da je sve to sto si pobrojao rasturio Tadić i Šutanovac za par godina, npr. od 2000 do 250 tenkova, 35000 vojnika i oficira djuture, itd... Koliko lovačko društvo... Ne daj bože da Turci krenu, Bugari s u vojnom smislu u još gori od nas, bili bi Turci u Bgd za 24h...

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Ivane, sto se ti javljas kad ti i takvi, (ocigledno je) za ratove znate samo preko vasih "malih" ekrana. Kao da ovde neki likuju, nad "pobedama" natoa, Sramota, i onda hocete postovanje od drugih! Zamisli ovo SRBIJA vs. 19 najjacih zemalja sveta. Odi do kladionice i pitaj kakve su kvote da ce da izdrzi skoro 3 meseca??? ajd, pa se javi.

Milos

pre 11 godina

Ovo je cista takozvana "novinarska patka" taktike odbrane koju je primenila Vojska Jugoslavije 1999 protiv NATO alijanse se danas izucava na svim vojnim skolama, tako da Al Kaida samo izucava sada vec univerzalne taktike koje nemaju veze sa Srbima, jer to je cilj, bilo kako povezati Al Kaidu i Srbe. Toliko. ..i da, pozdravljam sve Hrvate, Albance, Muslimane i ove ostale sto se predstavljaju kao Srbi besomucno. Uzivajte.

organizcija

pre 11 godina

Pa NATO je organizacija vise drzava,tako da je svaka taktika pojedinaca nemoguca.U startu nema ravnopravnosti u mogucem ratu.Tako da se pojedinacne taktike ne mogu prepisivati i imitirati.Vazno je da se vojna organizacija NATO, ne svede na borbu za pojedinacne interese i postane mocno oruzje u rukama pojedinih zemalja u sprovodjenju njenih kontroverznih interesa a na stetu drugih drzava u svetu.Kao sto je i bitno da nestane terorizam, bilo koje vrste i sa bilo koje strane dolazio...a to se pre postize dogovorom nego ratom i teroristickim akcijama.Bilo bi mnogo manje civilnih zrtava i urusenih domova...

dr

pre 11 godina

"Ovaj dokument pokazuje da ovo više nije lokalni problem, već da se suočavamo sa neprijateljem koji šalje savete sledbenicima na nekoliko kontinenata", objašnjava Brus Rejden...

E, OVI SE JOŠ I BRANE?! KAKVA BESTIDNOST!!!

Aeschylus

pre 11 godina

Samo u vezi kopnene intervencije na Jugoslaviju, koja se ovde dosta pominje, američke procene su bile da bi tada postojala velika mogućnost vojnog puča u Rusiji. Toga se prvenstveno plašio NATO a ne vojne domišljatosti naroda na Balkanu, mada i toga je mozda bilo nešto malo zbog istorije 2.sv.rata.
Tako da je kopnena intervencija bila odbačena još pre početka bombardovanja, na preporuku Američke armije
Uostalom, ne bi bila ni korisna a pokazalo se nije bila ni potrebna.
Inače, kopnena intervencija na Jugoslaviju je prvi put data na procenu još 1993. I tada je odbačena, pa se ušlo u program opremi i obuči...

Dejan

pre 11 godina

Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.

Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni...

Slobini generali su lepo čuvali svoje igračke, samo im niko nije objasnio da posle izgubljenog rata takve igračke idu u staro gvozdje

Sacuvali smo zivote, i imali minimalne gubitke tenkovi su nevazni, bice dana za megdana polako

P.S Zao mi je sto smo te razocarali, sto se nismo okupili na Gazimestanu i da nas TOP GUN piloti poklope kasetama i napalmom

Dera

pre 11 godina

Ko ratuje taj se i snalazi , sa bilo koje strane da jeste ! Ratno lukavstvo je deo taktike i napadaca i odbrane ! Sve vojske sveta se trude da dodju sto pre do tih lukavstava kako bi ih i sami primenili ili predupredili ! Pogledaj te samo specijalni rat, kao sastavni i ne izbezni oblik ratovanja, u svim ratovima , tek tu je poplava aktivnosti do beskraja ,na primer, sire se po potrebi informacije po medijima, srocene da zavade , dezinformisu , degradiraju , predstave idealnim , ....I sve tako po potrebi , sa ciljem da stanovnistvo dovedu na nivo kada i sami pocinju da misle onako kako im je sipano u glavu ! Odbrambeno opismenjavanje, pomaze da se lakse shvate ratne igre koje se ne vode samo sa oruzijem , to znaju svi, i to obilato koriste ! Siromasni i mali, u nedostatku sredstava i ljudstva, poteciraju ratne discipline zasnovane na lukavstvu i gerili !!!

Tihi-PRLE

pre 11 godina

Jedan se srušio u Albaniji; oba pilota su preživjela. Nad Kosovom nisu uopće letjeli, ni jedne sekunde.
(Zg, 24. februar 2013 22:24) Ja kad nesto neznam ne komentiram i to uopce! Licno sam video za i posle rata,apace nad Kosovom ! procitaj opet. tako da me tvoj koment navodi na pomisao da :ili radis za nato ili si u vezi(intimnoj,predpostavljam) sa nekim iz natoa. Ili nisi dobro razumeo,ili ni on nezna! sta god da je nemoj,,uopce,,pisat komentare,o onome sto te nikad nije doticalo,ZG.ni Hitler nije bombardovao,niti ce iko!!! a zasto ?zna se vi ste uvek na strani jacih !!

djole

pre 11 godina

To je bila uspesna taktika srpske vojske.Ne razumem ovde ljude koji pisu protiv toga!Sta smo trebali,da se sklonimo,da gadjaju vise civilne objekte nego mikrotalasne pecnice.Jel smo trebali da stavimo svu vojnu opremu na cistinu da ih gadjaju.Ne razumem vas...

Dr Petrović

pre 11 godina

Protivgradne rakete punjene peskom umesto kalijumjodidom zapraše nebo , dugo pesak pada, avion koji naiđe se ošmirglanih motora izbacuje iz stroja. Mikrotalasne sa zaglavljenim prekidačem i šerpom totalno zbune navođene rakete, infracrvene sijalice za piliće okrenute prema aluminijumskom lavoru prave ic snop koji uperen ka avionima daje lažnu uzbunu da avion prati raketa, pa beži, ultrakratki talasi ometaju komunikacije aviona... jako mnogo toga smo primenili, veoma uspešno, uhakovali smo im visoku tehnologiju, ali njih je bilo mnogo u tom paktu protiv nas. Ipak smo bili vrlo jaki.

ko to tamo peva

pre 11 godina

Nedavno sam gledao Holivudski film sa pucanjem. Negativci Srbi ali hi tec. Kompjuteri snajperi....ha ha. To se zove napredak.

Aleksandar

pre 11 godina

za (Miško, 24. februar 2013 22:10)

Možda zato što OVK (koja je bila jedno vreme na listi terorističkih organizacija), pa su uz malo lobiranja naprasno postala "oslobodilačka armija", i uz još malo više lobiranja (začinjenim našim brljotinama) dobili podršku NATO?

Aleksandar

pre 11 godina

za (Zg, 24. februar 2013 22:24)

Otkud znate da nisu leteli nad SRJ?
Jeste li im držali sveću?

Koliko god da verujem u javnost delovanja službi SAD, ne verujem da baš sve detalje objavljuju

Dorotej

pre 11 godina

Dosao si mi na gajbu,da mi ubijas decu,a nisi pub (UN).
Sta ocekujes?Da ti okrenem ledja,da me ,,,
Krvi cu ti se napiti,sljamu belosvetski.

Sto pitas? Ili sto odgovaras?

pre 11 godina

"Još da neko objasni čemu služe tenkovi, ako ih ceo rat držiš u skloništima.
Sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni..."
(Dejan, 15. april 2013 02:16)

Dejane, na shvatam, pitas i sam sebi odgovaras, ali mi poenta izmice... Naravno, tenkovi su u sklonistima dok vazdusni napadi traju. Ostaju tu dok ne dodje do potrebe da budu upotrebljeni u kopnenoj borbi, kojom su tih dana prilicno pretili, je li tako?

Ili, kao sto si i sam rekao: sigurno ne sluze da se njima obaraju avioni... Prema tome, da, kapiram da stoje u sklonistima.