Četvrtak, 14.02.2013.

19:40

Neverovatni načini na koje evoluiramo

Izvor: Wired

Neverovatni naèini na koje evoluiramo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Bojan

pre 11 godina

(vasilije knezevic, 18. februar 2013 17:09)
pazi, tacno je da mnogi ateisti imaju religiozan pogled na teoriju evolucije, jer je ona na neki nacin i potrebna da bi se u potpunosti odbacila religija. Vrlo cesto su spremni da proglase za idiota svakoga ko postavlja neka pitanja u vezi sa njom, a da oni sami nisu spremni da daju objasnjenje
medjutim, to nije ni najmanje razlog za sumnjanje u tacnost teorije, do opravdane sumnje se dolazi proveravanjem zakjlucaka do kojih se dolazi na osnovu modela teorije, ukoliko se ne poklapaju sa realnim desavanjima, onda je teorija u problemu. za sada je pretrpela znacajne promene u odnosu na ono sto je darvin opisao, ali ceo koncept je i dalje na snazi.

vasilije knezevic

pre 11 godina

Pitanje kako je Darwin-ova teorija evolucije postala vrlo ocigledan primjer religije je
izrazita slicnost postavki kao i suprostavljanje dotadasnjim religioznim izvorima.Nema
sumnje da su i jedni i drugi sa nekom licnom upornoscu tvrdili i objasnjavali postanak
zivota,covjeka ,vrsta.Tu se susrecemo sa ociglednom otpornoscu prodora nekih drugih
misli i teorija. Onda su se tvorci novih torija, u nemogucnosti promovisanja bilo kakvih
drugacijih misli, jednostavno povlacili u zaborav.Religija je uspjela da tom "zabranom "
prezivi milenijume tako da mnogi i dan danas vjeruju necemu izmisljenom ali socijalno
emotivno korisnom.Sa druge strane Darwin-ova teorija evolucije postavlja nove u neku
ruku "naucne"temelje jedne druge religije.Nije potrebno ulaziti u detalje postanka zivota,
razvoja vrsta matematickom preciznoscu ali se mora uzeti u obzir stvarna potreba
postojanja svake vrste,pojedinacno,covjeka bez izuzetka.Zakoni svemira su stvarni,
uravnotezeni i nepromjenljivi ,beskonacni. Klimatske prilike nase planete su se neprestano
mijenjale i onda kada su uslovi za zivot bili povoljni, razvijanje istog bilo je nezadrzivo.
Genetski materijal, koji je prisutan svuda oko nas,postao je osnova za formiranje. Slozeniji
organizmi su prirodnim kloniranjem proizvodili jedinke koje su kasnije geneticki sticale
instinkte za seksualni zivot i razmnozavanje.U tom sistemu apsolutno je razlikovati prirodno
od laboratoriskog kloniranja razumjeti razvoj instinkta
vasilije knezevic 18 f 2013

mc

pre 11 godina

@savic
Ne evoluira samo svest!
NPR: kretanje na dve noge i opozicija palca (kod ljudi), da ne pominjem ostale primere kod drugih vrsta, ima ih puno...

Bojan

pre 11 godina

1. naucna teorija je model koji najbolje objasnjava ono sto nalazimo u prirodi
primeri su kineticka teorija gasova, teorija relativiteta, teorija elektricnih kola, teorija gravitacije, teorija evolucije. Ako ces da sumnjas u tacnost necega zato sto ima ispred rec "teorija", onda proveri tacnost istih tako sto ces se uhvatiti za zicu pod visokim naponom, ili skociti sa zgrade. Koliko postoji dokaza za teoriju gravitacije i elektricnih kola, toliko postoji i za teoriju evolucije.
2. teorija evolucije NE PREDVIDJA POLUVRSTE, nikada nigde nije niti ce postojati poluvrsta (nalazenje poluvrste bi oborilo teoriju), svaka jedinka je prelazna izmedju svojih predaka i potomaka. Evolucija se moze posmatrati, pa cak i kontrolisati, daje predvidljive rezultate i to je ono sto je cini dobro osnovanom teorijom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation ovde ima primera nastanaka novih vrsta. Naravno, najcesca primedba bude, ali tu ne vidimo da pas postaje macka, tacno, to teorija ni ne kaze, nego kaze da ce se od danasnjih pasa, podvrste razviti razlicite osobine i nakon nekog vremena nece moci da se ukrstaju, sto je po definiciji nastanak nove vrste u familiji pasa.

vasilije knezevic

pre 11 godina

Evolucija,nadgradnja,adaptacija;tri pojma koja se vrlo cesto mijesaju i sve se zavrsava sa
teorijom evolucije koja ustvari ne postoji.Ne postoji u smislu kako je zamisljena,izrazena
ili bilo kojim terminom usadjena u glave naucnika i nenaucnika kao terorija koja postoji i
formira nasa zapazanja o zivotu uopste.Ona jednostavno ne postoji kao teorija prelaska
jedne vrste u drugu.Iako vrste imaju jedna sa drugom neobjasnjivu slicnost, cak toliko
neobjasnjivu, one su svaka za sebe ,imaju sopstvenu ulogu u prirodi i ne "namjeravaju"
biti nesto drugo jer nijesu snobovi iskljucujuci covjeka koji tu i tamo nije zadovoljan sto
je obican covjek.Moze se desiti da ti snobovi starno evolviraju,dobiju sesti prst ili mozda
neki ekstra udov,mozda i jednu dodatnu glavu jer je ona sadasnja u upotrebi "prepuna"
raznim idejama ukljucujuci i evoluciju.Primjeri adaptacije i nadgradnje su prisutni svuda
okolo nas.Ukoliko bi neka vrsta,ukljucujuci covjeka, "zamrznula"samu sebe, u nekom stanju
pocetnog nastanka,onda bi to bili samo zivi fosili.Ovako imamo i svjedocimo razne oblike
adaptacije i nadgradnje prema potrebama i instinktivnom okviru za prezivljavanje. Onda
moramo prihvatiti ideju da nema pocetaka nego da sve jednostavno postoji.Postoji u smislu
trenutnom,zavisnom samo od uslova koji vladaju u podneblju.Vrste postoje tu oko nas,izumiru
ali se druge"odnekud"pojavljuju da bi zauzele njihovo mjesto.Podvrste covjeka takodje izumiru,
mozda neprimjetno
vasilije knezevic 15 feb. 2013

dobar dan

pre 11 godina

Inace pravoslavni teolozi priznaju evoluciju u onoj meri dok ona ne poistovecuje coveka sa majmunom i negira tvorca.

Konkretno ovaj clanak bi bio prihvatljiv teoloski gledano.

Ljudska evolucija postoji, postoje ljudi koji ne zavise ni od vode ni od hrane, zive od neke druge vrste energije(pre par godina pronadjen starac na Tibetu koi nije jeo ni pio tecnost par desetina godina)
Imamo ljude sa raznim sposobnostima oko nas samo ih treba prepoznati.
Postoje i ljudi koji jesu vidoviti koliko god mi to negirali, takvi postoje.
Ljudska vrsta je jedina vrsta zivih bica na zemlji koja moze da napusti planetu.
Znam da nekimo ni to nije dovoljno ali onome ko evoluira je sasvim dovoljno da shvati ko je.

Goxy

pre 11 godina

@rty Evo ja ne verujem u Boga. Ako mi das i jedan dokaz da Bog postoji... i tako to... slozicu se sa svim recenim. Ili, postojanje Boga se ne dokazuje, a sve sto je suprotno zamisljenom delovanju njegove ruke se mora dokazati.

Khm, Khm

pre 11 godina

Naravno da evolutivni proces nije zaustavljen (i neće biti nikada zaustavljen). Naprotiv, kolektivne genetske promjene cjelokupne populacije (povećanje inteligencije i kreativne moći, prije svega), dovode do toga da evolutivni proces čovječanstva prelazi na potpuno drugi nivo. U prošlosti, evolucijom, jedinke su bile prinuđene prilagođavati se okruženju i uslovima koji su vladali i koji su određivali koje su genetske promjene poželjne, a koje štetne. U sadašnjosti, u stanju smo da okruženje, i zakone koji u njemu vladaju, prilagođavamo našim sposobnostima, potrebama...

Međutim, moramo shvatiti da nivo razvoja koji smo dostigli ne mora nužno biti napredak u evolutivnom smislu. Ako nas taj razvoj vodi ka globalnom uništenju vrste, svakako se ne može nazvati evolutivnim "napretkom". Primjer su dinosaurusi koji su bili dominantna vrsta, ali su izumrli usljed promjene životnih uslova kojima se nisu uspjeli prilagoditi. Plašim se da i mi nećemo moći držati korak sa promjenama u okruženju, rezultatu evolucije naše populacije.

oook

pre 11 godina

dzogi@ ahahahahahahhah, evolucija nokije.
malo si se zezno u opisu primera jer to sto si napisao je stvaranje nove vrste a ne evolucija. kada bi novi modeli telefona SAMI od sebe (bez mesanja spoljne inteligencoje) nastali iz prethodne generacije i to zbog promene uslova u kojim borave e to bi bilo evolucija. a s obzirom da nove modele STVARA covek ti si zapravo dao primer za teoriju stvaranja. Malo si se zeznuo

Pepe

pre 11 godina

@lingivsta
Postovani Linvista, naravno ja sam pominjao "lingviste", dakle pod znacima navoda, ove tipove koji si daju za pravo da komentarisu vesti iz nauke a kad dodje pomracenje sunca sakrivaju se po podrumima.

OMGIlija

pre 11 godina

Kao prvo, covek nije nastao od majmuna nego majmun i covek imaju zajednickog pretka (paralelne grane). I kao zanimljivost, majmun i covek imaju 98% isti genetski materijal.
A evolucija nije prelazenje iz vrste u vrstu , nego postepeno prilagodjavanje bica na okolinu i fizicko menjanje koje mu omogucuje napredak u tom okruzenju . Primer, ekspanzija covekovog mozga (koji se dole spominje) nije bila moguca, zbog porodjaja, sve dok se kostane ploce nisu "modifikovale" i beba sad na rodjenju nema formiranu cvrstu lobanju vec elasticne veze (ploce spojene hrskavicom) i otuda nastaje fontanela koja nestaje do 2 god kad lobanja "ocvrsne". I na taj nacin doslo je do mogucnosti da mozak povecava svoju masu. Sledi veca aktivnost, pocetak komunikacije, ratarstvo, porodica... Jedno drugo povlaci. Toliko. Zivi bili

lingvista

pre 11 godina

@Pepe
Svaki lingvista zna da su reči višeznačne i da, konkretno, reč "teorija" u naučnom diskursu znači: model koji objašnjava skup nekih činjenica i podataka do kojih je dođeno posmatranjem odredjenih eksperimenata ili prirodnih fenomena.
Takođe, zna da se u razgovornom jeziku reč "teorija" koristi u značenju: skup ideja koje nemaju potvrdu u praksi.
Dakle, lingvisti znaju da oni koji kažu "to je samo teorija", a misle na naučnu teoriju, zapravo nisu dovoljno naučno pismeni, ne vladaju osnovnim naučnim terminološko-pojmovnim sistemom, ali vole da o nauci imaju svoje mišljenje.
Na isti taj način, ti koristiš reč "lingvista" ne u značenju "čovek koji se na naučnim metodama bavi jezikom", već u značenju "onaj ko ne zna da koristi termine".

Fredy House

pre 11 godina

Istom logikom kojom kreacionisti nas pitaju gde je ta prelazna vrsta, ja njih pitam, gde je nestala sva voda posle potopa koja je potopila ceo svet??
Odmah da vas predupredim jer sam primetio da vam pored manjka logike fale i neka opsta znanja iz prirodnih nauka:
Odgovor da se ta voda povukla na polove u lednike pricajte nekom drugom jer led ima vecu gustinu od vode u tecnom stanju. A to bi znacilo mnooogo vise leda nego danas,
Elem, zabrinjava me da u XXI veku ima ovoliko ljudi koji veruju u bajke i mitologiju, mozda evolucija ne deluje bas na sve nas.
Da ne ispadne zabuna, to sto ja ne verujem u biblijske price ne znaci da ja ne postujem nasu pravoslavnu crkvu. Da nije bilo nje mi danas mozda ne bi smo ostali Srbi za 500 godina pod Turcima. Ali danasnje mesanje crkve u jednoj sekular oj drzavi je krajnje diskutabilno.

rty

pre 11 godina

Evolucionisti evo ja verujem da je coveka stvorio Bog. Kada vi meni dokazete kako je nastala celija, kako je nastalo oko i kako to da ni jedan pravi prelazni oblik zajednickog pretka koji je po svim evulicionistima morao postojati nije nadjen ne samo u vezi coveka vec i za bilo koje bice. Svako ko je bar slusao kao mali na biologiji zna koliko je celija slozena celina i ona nije mogla nastati slucajno tako sto je se eto potrefilo nesto. Nauka koja se zasniva na zubu svinje kao pretku coveka 40 godina nije nauka vec jedna od najvecih lazi u istoriji covecanstva! Jedno od ovoga sto sam nabrojao da mi objasni kako je nastalo bilo ko i potpisujem da postoji evolucija. To je laz u koju ni naucnici vise ne veruju! Obrazujte se malo, vise citajte a ne da vam ispiraju mozak.

savic

pre 11 godina

Evoluira samo svest. ne noze da evoluira nokia iz 3310 u n95 vec evoluira nasa svest koja potom to pretace na materiju.. najveca glupost koja postoji je teorija evolucije koja do dana danasnjeg nije dokazana i nikad nece biti jer prosto materija ne moze da evoluira bez svesti niti materija ne moze da proizvede svest, da je tako onda bi neke zivotinje koje su kao starije od coveka imale mnogo razvijeniju svest. a oni koji veruju u evoluciju mogu da dobrom selekcijom od pasa dobiju konja. zapitam se uopste da li smo uopste mi svesna i inteligentna bica kad pojedini veruju u bajke koje nikad nisu dokazane. kad bi nasli kockicu za jamb na marsu glupi naucnici bi tvrdili da je to dokaz postojanja inteligencije na marsu i da ona nebi mogla sama da nastane a ja sam po evoluciji nastao od prasine, ne samo ja vec ceo eko sistem koji bezbroj puta slozeniji i svrsishodniji nego ta jedna kockica. eeee svasta li za sebe misli da je inteligencija.

dzigi

pre 11 godina

Za ove koji ne veruju u evoluciju jedan mali prikaz iste: pogledajte smartfone na kojima danas ostavljate ovde komentare i recimo vaše Nokije 3110 od pre svega 7-8 godina. Jel primećujete možda evoluciju? Ili su vam kao dokaz potrebni "prelazni" modeli? Evo vam Google pa tražite te prelazne modele, možda će N95 predstavljati konačan dokaz evolucije za vas?

Goxy

pre 11 godina

Sto rece jedna "wannabe" politicarka u zemlji Americi Kristin O'Donel: Ako je evolucija stvarna, zasto ne mozemo da odemo u zooloski vrt i gledamo majmune kako evoluiraju u ljudska bica?

aleksa

pre 11 godina

Evo ustadoh iz kreveta i otvorih ovu temu o evoluciji, citam komentare i ne verujem sta ljudi pisu, kao inkvizicija razmisljaju. Nema maste u glavi koja moze da stvori sliku kako od amebe pa do coveka, kakav je to put koji je trajao milijardu godina. Razumem da je tesko shvatiti neogranicenost univerzuma koji ima 100 milijardi galaksija i tog samog prostora, ali ne kontati evoluciju koja i danas, dan traje je stvarno za povratak u skolu.
To samo govori koliko smo nenacitan, primitivan, bez logican i na kraju ne obrazovan narod. Izgleda da je kod naseg naroda evolucija krenula unazad.

Pepe

pre 11 godina

Sad se lingvisti uhvatili za rec "teorija" pa misle da je to nesto sto neko smisli pa drugi "veruju", kao sto oni veruju u tu svoju knjigu punu kontradikcija. E pa nije teorija nesto u sta se veruje nego nesto sto se naucno dokazuje. Tako je i teorija evolucije dokazana na milion nacina, i za sada neoborena. Sto se tice vaseg kreacionizma, jos uvek nije pronadjen ni jedan dokaz, tako da jos uvek nema sta da se obara, jer je to i dalje samo vasa fantazija, i kao i druge fantazije nema potrebe dokazivati da je pogresna, kao sto ne treba da dokazujemo da Snezana i 7 patuljaka ne postoje.

srbijasine

pre 11 godina

@ Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.
(dokaz evoluciji, 14. februar 2013 21:34)

Jos ako si ocelavio....

Pa logično je.

pre 11 godina

To gubljenje čula mirisa se, verovatno, poklapa sa periodom uvođenja autobusa kao prevozno sretstvo. Jer ako više smrdimo, samo evolucija može da nam pomogne.
Implikacija bi ovo, do duše, porekla, valjda računa i na kupanje.

Klej

pre 11 godina

Nikada mi nisu bili jasni ovi ljudi sto ostavljaju komentare u kojima se sukobljavaju nauku i religiju. Da li je to samo nacin da se samo pokupi sto vise pluseva ili sta vec?
@guido To se zove diskriminacija. @Izbor To se zove neznanje i uzasna zaostalost.
Licno, religiozan sam, ali obozavam prirodne nauke i naucne emisije poput Universe, Horizont, Through the wormhole...

001

pre 11 godina

samo vi pronadjite prelazne vrste i evolucija vise nece biti samo teorija a dole oladite. a ovim komentatorima ispod sto su postavili linkove to nisu prelazne vrste. nauka zvanicno nije potvrdila ni jednu prelaznu vrstu

Србин-патриота

pre 11 godina

Hahaha, šta kaže jedan komentar, Bog niti je postojao, niti će postojati.. Hehehe, ala ima svega na ovome svijetu!

Izbor

pre 11 godina

Vidim u komentarima zagrižene pristalice teorije evolucije. Subjektivni ste, ne odgovara vam stvarno stanje pa se pravite da ga nema.

Meni bi bilo dobro da sam stao već kod naslova. Toliko neverovatna teorija - da ne verujem u nju.

Preostali tekst je i za Darviniste razočarenje.

Code

pre 11 godina

Paleontologija je jedna od nauka koja moze utvrditi da li je ikada postojala evolucija. Svi iskopani fosili do sada (danas oko 120 miliona) ukazuju na ziva bica koja imaju savrsene oblike prilagodjene zraku, vodi, temperaturi, hemijskom sastavu itd. Nikada nije nadjen niti jedan onaj hipoteticni prelazni oblik, npr. izmedju ribe i reptila ili neka primitivna poluevoluirana vrsta. Paleontologija je dokazala zapravo jednu suprotnu cinjenicu prilikom iskopavanja geoloskih slojeva, a to je da su sva ziva bica (flora i fauna) u jednom te istom trenutku u geoloskom razdoblju kambrijumu prije 400 miliona godina se nasli na zemlji. Taj fenomen se naziva "kambrijumska eksplozija" i on pokazuje da su se milioni zivih bica sa kompleksnim ali savrsenim organizmima (BEZ EVOLUCIJE) odjednom pojavili na zemlji.

To je priznao i najveci evolucionist danasnjice Richard Dawkins, koji je kao razlog naveo da je moguce da se radi o "intervenciji vanzemaljske inteligencije".

Zapravo sve nauke potvrdjuju nemogucnost evolucije. Evo recimo informatika. Svi znamo da gradivni sistemi imaju i gradivni plan, a u zivim bicima je to DNK. Informatika dokazuje da informacija moze nastati samo od inteligencije a nikako iz mrtve materije. I DNK je tako morala imati inteligentnog kreatora, koji je napisao informacije koje se nalaze u nasoj genetici. Informacija ne moze nastati sama od sebe, jer je za nju potrebna inteligencija.

citac HU

pre 11 godina

Majmuni su jedna druga prica, za razliku od sisara koji zivi potpuno neobicno eteru, bez sile gravitacije, sposoban da za par minuta pomeni svoj pritisak, u odnosu na sredinu i do tridet puta veci. Oni zasad proucavaju nas, i nama se prilagidjavju, isto kao vukovi pre 20-25 hiljada godina. Nije covek odabro vuka, nego su oni odabrali coveka za prijatelja. Ako se zna da delfini, orke i kitovi komuniciraju na razdaljinama od vise desetina kilometara, jezikom koji jos nije svatljiv, ali zato oni perfektno savladaju ljudski govor u bazenima-rezervatima, i to na razlicitim mestima na planeti. Za mene su tajna dobermani, kao druga pasmina medju svim psima, prvi je coli border, za koga se slazu svi kinilozi da je u stanju da uci do kraja zivota, dok za dobermana, gde i najveca razlika izmedju zenke i muzjaka, i korist zenke, ako je rec o intelektu, u svim kinoloskim knjigama i prirucnicima stoji kao prvo pravilo, nikada se ne sme tuci, niti ponizavati, misli se na zenku, jer moze da joj popusti srce, od neshvatanja zasto je kaznjena. Umire vec nakon tri-cetiri dana, obicno povucena u neki ugao i sa tugom se oprasta od zivota. I od gazde koji ju je ponizio.
Suprotno, madjarski kuvas, pamti kad je bio stene, i ako je gazda bio silovit u tom dobu, po pravilu gazdu ubija kad je oko sedam godina.
Karkadzu iz pustinje Gobi je sasvim posebna prica. Borac koji posle pobede pojede svog protivnika, ako treba zvace ga i dva dana. Ni gazda mu ne prilazi za to vreme.

Александар Џунић

pre 11 godina

Интеграција очевог и мајчиног генетског материјала - мута-/еволу-ција? Пре бих рекао међусобно циљно филтрирање илити деконволуција ГМ-а, где је интензитет међусобног привлачења (љубав) директно пропорционалан комлементарности њиховог ГМ-а - не сличности! (Нпр: (1+99)/2, (3+97)/2, (63+37)/2 итд.). Спаривање ГМ-а блиских рођака води деградацији у смислу интензивирања екстремума генетског потенцијала (инцест), што има за последицу нестабилност и читав низ телесних и психичких мањкавости (Нпр: (74+83)/2, (2+17)/2). Зато знамо за Теслу, Ајнштајна, Баха, Њутна и многе друге, док су њихови родитељи били обични људи, што само показује шта значи успешно генетско упаривање - то нити је мутација нити еволуција. Из тога и проистиче смисао и сврха опстајања човечанства - кренусмо са чистим генетским материјалом из Едемског врта и живесмо 1000 година и тамо не беше инцеста, јер кад је ГМ идеалан (Нпр: (50+50)/2), не постоји могућност генетског дизбаланса. Огреховљењем (контаминацијом ГМ-а, намерном или случајном) уследио је механизам међусобне привлачност на бази комплементарности (љубав), који ће у наредном периоду имати улогу да нас поново врати на ниво квалитета ГМ-а наших предака - свакако не "заједничког" претка, кога 'делимо' са мајмунима. Колико ћемо успети да реализујемо тај План, сазнаћемо Судњег Дана. Читајте Стари Завет - тамо све пише. Иначе, направио сам програм, који симулира контаминацију ГМ-а и могућност компензације "грешака" кроз процес деконволуције - ради!

Gradjanin

pre 11 godina

Onima koji veruju u boga nikada ne mozes dokazati da grese, bas kao sto nama ateistima ne mozes dokazati da bog postoji. Ateisti su evoluirali dovoljno da ne veruju u izmisljena bica I carobne stapice :)

Pametnjaković

pre 11 godina

Ljudi u Srbiji definitivno postaju gluplji jer piju mleko koje ima pedeset puta više opasnih aflatoksina nego bilo gde na planeti, zato što ®Naši Super Stručnjaci™ znaju šta rade, a i zašto da odrastemo kada možemo da pijemo mleko a da ne nosimo pelene. Ima li nešto lepše od toga? ... nema :)

Bobi

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...
(guido, 14. februar 2013 20:11)

A ja ne mogu da verujem da bi ti ljudima koji veruju u Boga, ukinuo pravo na glasanje, da rađaju decu, i da o nečemu odlučuju.

Što se evolucije tiče, meni je lično (iako verujem u Boga), jako zanimljivo da gledam emisije o tome, čitam članke, informišem se. Takođe i o svemiru, postanju zemlje (iz naučnog ugla), o mikrouniverzmu... Nije svaki vernik "uskougaoni", nego neki među nama bi i dali drugim ljudima da glasaju, rađaju decu i sve ostalo, što se ne bi moglo reći za tebe.

laza

pre 11 godina

Ja sam vise evoluirao od drugih zato sto nemam puno telesnih malja ukljucujuci narocito one sa vrha glave, a vi maljavi i kosmati vidite gde ste i sta ste.

ice9

pre 11 godina

Guido zelim samo da odgovorim na tvoj komentar, recimo da je to samo jos jedan vid masovne kontrole! Bog ne postoji niti je ikad niti ce ikad postojati!!!

Joe_Satriani

pre 11 godina

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils
Za one koji traze da im se pokazu prelazne vrste preporucujem da pogledaju ovaj link. Jasno je pokazano da je prvi "covek", ili homo habilis nastao pre oko 2 miliona godina, kao i koje su vrste njemu prethodile.

Miloš

pre 11 godina

Ovo su samo nagađanja, gomila nagađanja bez ijednog konkretnog dokaza. Čovek je delo inteligentnog dizajna...meni je neshvatljivo da neko veruje u evoluciju. Kakva bre evolucija, ljudi, pogledajte složenost samo ljudskog mozga. Ne misli valjda neko da se to tek tako "samo stvorilo" od vodozemaca koji su u jednom momentu rešili da izađu iz vode i evoluiraju?

the.blind.watchmaker.

pre 11 godina

Ne znam da li da se smejem ili placem na komentare tipa,"zasto majmuni danas ne evoluiraju?" Kao prvo, majmuni nisu nasi preci, vec ljudi i majmuni dele zajednickog pretka, koji je izumro. Tokom poslednjih 7 miliona godina, vise vrsta slicnih ljudima je evoluiralao (fosili!), ali su te vrste izumrle u razlicitim vremenskim periodima (Homo habilis,
Homo erectus, Homo neanderthalensis), dok je Homo sapiens opstao i ostao da deli planetu sa malim brojem drugih primata. Kao drugo, teorija (ne, rec 'teorija' u jeziku nauke ne oznacava nesto nedokazano, hipoteticko, kao sto je to slucaj u svakodnevnom govoru) evolucije ne kaze da su sve jedinke jedne vrste evoluirale u drugu vrstu, vec da je evoluirala mala, geneticki izolovana grupa jedniki, dok se ostale nisu promenile.
Ali, evolucija je citava nauka, koju necete nauciti iz populistickih, kvazi-naucnih televizijskih emisija, ili citajuci komentare po internetu, tako da nema ni svrhe sad zalaziti dublje u teoriju. Uglavnom, poenta je sledeca - na stranu vasa religija, svako ima prava da veruje u sta hoce, ali ako komentariste nesto u sta se ne razumete, samo sebe prikazujete u negativnom svetlu. Mozete imati svoje misljenje, ali nauka se ne temlji na osceanjima i intuiciji, vec na dokazanim cinjenicama, a takvi komentari svode jednu citavu naucnu disciplinu na izlizane i netacne fraze, koje i najveci zagovornici kreacionizma vise ne upotrebljavaju, posto su postali svesni da postoji nesto sto se zove elementarno znanje.

Mačak

pre 11 godina

Evolucija bi bila mnogo brža da je ne potiskuju. Svaki čovjek u biti ima potrebu da napreduje, ali je društvo podešeno na stagnaciju.

zoki

pre 11 godina

postoji karika izmedju majmuna i nas samo je izumrla sto bi rekli stigla ih evolucija, mozda to ne odgovara vernicima ali je meni svakako mnogo blize od carobnog stapica sa kojim stvoris svet za 7 dana. Nije mi jasno da pored tolikog napretka nauke, dekodiranja DNK, dokaza da iza neba postoji svemir, da je zemlja okrugla i gle cuda nije centar sistema a kamoli galaksije jos uvek postoje ljudi koji veruju u kreativizam. Zbog nekih gore navedenih stvari ta ista vera je spaljivala ljude na lomaci ili su zavrsavali kamenovani sve pod voljom njegovom meni takav bog nije potreban.

132

pre 11 godina

evolucija je i dalje samo teorija zato sto nisu pronadjene PRELAZNE vrste! i prosto je neverivatno da ni za jednu vrstu zivih bica nisu pronadjeni prelazni oblici. ja sam neutralan za nacin postanka ali mi se najvise svidja teorija drevnih vanzemaljaca :)

Bogowski

pre 11 godina

Život na Zemlji i sam Kosmos nisu statički elementi, već vrlo dinamični. Evolucija se odvija neprestano, ali se promene uočavaju na 10.000 i više godina.

proopen

pre 11 godina

(guido, 14. februar 2013 20:11)

Ja ne znam zasto bi jedno iskalljucivo drugo ... Ako postoji evolucija onda ne postoji Bog ili obratno ...

dokaz evoluciji

pre 11 godina

Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.

1000% siguran u postojanje boga.

pre 11 godina

Kako da majmuni ne evoluriraju, tom logikom danas bi trebalo da postoji neka medju vrsta izmedju majmuna naseg pretka, i coveka????

guido

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...

guido

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...

the.blind.watchmaker.

pre 11 godina

Ne znam da li da se smejem ili placem na komentare tipa,"zasto majmuni danas ne evoluiraju?" Kao prvo, majmuni nisu nasi preci, vec ljudi i majmuni dele zajednickog pretka, koji je izumro. Tokom poslednjih 7 miliona godina, vise vrsta slicnih ljudima je evoluiralao (fosili!), ali su te vrste izumrle u razlicitim vremenskim periodima (Homo habilis,
Homo erectus, Homo neanderthalensis), dok je Homo sapiens opstao i ostao da deli planetu sa malim brojem drugih primata. Kao drugo, teorija (ne, rec 'teorija' u jeziku nauke ne oznacava nesto nedokazano, hipoteticko, kao sto je to slucaj u svakodnevnom govoru) evolucije ne kaze da su sve jedinke jedne vrste evoluirale u drugu vrstu, vec da je evoluirala mala, geneticki izolovana grupa jedniki, dok se ostale nisu promenile.
Ali, evolucija je citava nauka, koju necete nauciti iz populistickih, kvazi-naucnih televizijskih emisija, ili citajuci komentare po internetu, tako da nema ni svrhe sad zalaziti dublje u teoriju. Uglavnom, poenta je sledeca - na stranu vasa religija, svako ima prava da veruje u sta hoce, ali ako komentariste nesto u sta se ne razumete, samo sebe prikazujete u negativnom svetlu. Mozete imati svoje misljenje, ali nauka se ne temlji na osceanjima i intuiciji, vec na dokazanim cinjenicama, a takvi komentari svode jednu citavu naucnu disciplinu na izlizane i netacne fraze, koje i najveci zagovornici kreacionizma vise ne upotrebljavaju, posto su postali svesni da postoji nesto sto se zove elementarno znanje.

Bogowski

pre 11 godina

Život na Zemlji i sam Kosmos nisu statički elementi, već vrlo dinamični. Evolucija se odvija neprestano, ali se promene uočavaju na 10.000 i više godina.

zoki

pre 11 godina

postoji karika izmedju majmuna i nas samo je izumrla sto bi rekli stigla ih evolucija, mozda to ne odgovara vernicima ali je meni svakako mnogo blize od carobnog stapica sa kojim stvoris svet za 7 dana. Nije mi jasno da pored tolikog napretka nauke, dekodiranja DNK, dokaza da iza neba postoji svemir, da je zemlja okrugla i gle cuda nije centar sistema a kamoli galaksije jos uvek postoje ljudi koji veruju u kreativizam. Zbog nekih gore navedenih stvari ta ista vera je spaljivala ljude na lomaci ili su zavrsavali kamenovani sve pod voljom njegovom meni takav bog nije potreban.

dokaz evoluciji

pre 11 godina

Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.

Gradjanin

pre 11 godina

Onima koji veruju u boga nikada ne mozes dokazati da grese, bas kao sto nama ateistima ne mozes dokazati da bog postoji. Ateisti su evoluirali dovoljno da ne veruju u izmisljena bica I carobne stapice :)

proopen

pre 11 godina

(guido, 14. februar 2013 20:11)

Ja ne znam zasto bi jedno iskalljucivo drugo ... Ako postoji evolucija onda ne postoji Bog ili obratno ...

1000% siguran u postojanje boga.

pre 11 godina

Kako da majmuni ne evoluriraju, tom logikom danas bi trebalo da postoji neka medju vrsta izmedju majmuna naseg pretka, i coveka????

Bobi

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...
(guido, 14. februar 2013 20:11)

A ja ne mogu da verujem da bi ti ljudima koji veruju u Boga, ukinuo pravo na glasanje, da rađaju decu, i da o nečemu odlučuju.

Što se evolucije tiče, meni je lično (iako verujem u Boga), jako zanimljivo da gledam emisije o tome, čitam članke, informišem se. Takođe i o svemiru, postanju zemlje (iz naučnog ugla), o mikrouniverzmu... Nije svaki vernik "uskougaoni", nego neki među nama bi i dali drugim ljudima da glasaju, rađaju decu i sve ostalo, što se ne bi moglo reći za tebe.

laza

pre 11 godina

Ja sam vise evoluirao od drugih zato sto nemam puno telesnih malja ukljucujuci narocito one sa vrha glave, a vi maljavi i kosmati vidite gde ste i sta ste.

aleksa

pre 11 godina

Evo ustadoh iz kreveta i otvorih ovu temu o evoluciji, citam komentare i ne verujem sta ljudi pisu, kao inkvizicija razmisljaju. Nema maste u glavi koja moze da stvori sliku kako od amebe pa do coveka, kakav je to put koji je trajao milijardu godina. Razumem da je tesko shvatiti neogranicenost univerzuma koji ima 100 milijardi galaksija i tog samog prostora, ali ne kontati evoluciju koja i danas, dan traje je stvarno za povratak u skolu.
To samo govori koliko smo nenacitan, primitivan, bez logican i na kraju ne obrazovan narod. Izgleda da je kod naseg naroda evolucija krenula unazad.

Mačak

pre 11 godina

Evolucija bi bila mnogo brža da je ne potiskuju. Svaki čovjek u biti ima potrebu da napreduje, ali je društvo podešeno na stagnaciju.

Joe_Satriani

pre 11 godina

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils
Za one koji traze da im se pokazu prelazne vrste preporucujem da pogledaju ovaj link. Jasno je pokazano da je prvi "covek", ili homo habilis nastao pre oko 2 miliona godina, kao i koje su vrste njemu prethodile.

132

pre 11 godina

evolucija je i dalje samo teorija zato sto nisu pronadjene PRELAZNE vrste! i prosto je neverivatno da ni za jednu vrstu zivih bica nisu pronadjeni prelazni oblici. ja sam neutralan za nacin postanka ali mi se najvise svidja teorija drevnih vanzemaljaca :)

ice9

pre 11 godina

Guido zelim samo da odgovorim na tvoj komentar, recimo da je to samo jos jedan vid masovne kontrole! Bog ne postoji niti je ikad niti ce ikad postojati!!!

Pepe

pre 11 godina

Sad se lingvisti uhvatili za rec "teorija" pa misle da je to nesto sto neko smisli pa drugi "veruju", kao sto oni veruju u tu svoju knjigu punu kontradikcija. E pa nije teorija nesto u sta se veruje nego nesto sto se naucno dokazuje. Tako je i teorija evolucije dokazana na milion nacina, i za sada neoborena. Sto se tice vaseg kreacionizma, jos uvek nije pronadjen ni jedan dokaz, tako da jos uvek nema sta da se obara, jer je to i dalje samo vasa fantazija, i kao i druge fantazije nema potrebe dokazivati da je pogresna, kao sto ne treba da dokazujemo da Snezana i 7 patuljaka ne postoje.

Miloš

pre 11 godina

Ovo su samo nagađanja, gomila nagađanja bez ijednog konkretnog dokaza. Čovek je delo inteligentnog dizajna...meni je neshvatljivo da neko veruje u evoluciju. Kakva bre evolucija, ljudi, pogledajte složenost samo ljudskog mozga. Ne misli valjda neko da se to tek tako "samo stvorilo" od vodozemaca koji su u jednom momentu rešili da izađu iz vode i evoluiraju?

Code

pre 11 godina

Paleontologija je jedna od nauka koja moze utvrditi da li je ikada postojala evolucija. Svi iskopani fosili do sada (danas oko 120 miliona) ukazuju na ziva bica koja imaju savrsene oblike prilagodjene zraku, vodi, temperaturi, hemijskom sastavu itd. Nikada nije nadjen niti jedan onaj hipoteticni prelazni oblik, npr. izmedju ribe i reptila ili neka primitivna poluevoluirana vrsta. Paleontologija je dokazala zapravo jednu suprotnu cinjenicu prilikom iskopavanja geoloskih slojeva, a to je da su sva ziva bica (flora i fauna) u jednom te istom trenutku u geoloskom razdoblju kambrijumu prije 400 miliona godina se nasli na zemlji. Taj fenomen se naziva "kambrijumska eksplozija" i on pokazuje da su se milioni zivih bica sa kompleksnim ali savrsenim organizmima (BEZ EVOLUCIJE) odjednom pojavili na zemlji.

To je priznao i najveci evolucionist danasnjice Richard Dawkins, koji je kao razlog naveo da je moguce da se radi o "intervenciji vanzemaljske inteligencije".

Zapravo sve nauke potvrdjuju nemogucnost evolucije. Evo recimo informatika. Svi znamo da gradivni sistemi imaju i gradivni plan, a u zivim bicima je to DNK. Informatika dokazuje da informacija moze nastati samo od inteligencije a nikako iz mrtve materije. I DNK je tako morala imati inteligentnog kreatora, koji je napisao informacije koje se nalaze u nasoj genetici. Informacija ne moze nastati sama od sebe, jer je za nju potrebna inteligencija.

OMGIlija

pre 11 godina

Kao prvo, covek nije nastao od majmuna nego majmun i covek imaju zajednickog pretka (paralelne grane). I kao zanimljivost, majmun i covek imaju 98% isti genetski materijal.
A evolucija nije prelazenje iz vrste u vrstu , nego postepeno prilagodjavanje bica na okolinu i fizicko menjanje koje mu omogucuje napredak u tom okruzenju . Primer, ekspanzija covekovog mozga (koji se dole spominje) nije bila moguca, zbog porodjaja, sve dok se kostane ploce nisu "modifikovale" i beba sad na rodjenju nema formiranu cvrstu lobanju vec elasticne veze (ploce spojene hrskavicom) i otuda nastaje fontanela koja nestaje do 2 god kad lobanja "ocvrsne". I na taj nacin doslo je do mogucnosti da mozak povecava svoju masu. Sledi veca aktivnost, pocetak komunikacije, ratarstvo, porodica... Jedno drugo povlaci. Toliko. Zivi bili

Pa logično je.

pre 11 godina

To gubljenje čula mirisa se, verovatno, poklapa sa periodom uvođenja autobusa kao prevozno sretstvo. Jer ako više smrdimo, samo evolucija može da nam pomogne.
Implikacija bi ovo, do duše, porekla, valjda računa i na kupanje.

Александар Џунић

pre 11 godina

Интеграција очевог и мајчиног генетског материјала - мута-/еволу-ција? Пре бих рекао међусобно циљно филтрирање илити деконволуција ГМ-а, где је интензитет међусобног привлачења (љубав) директно пропорционалан комлементарности њиховог ГМ-а - не сличности! (Нпр: (1+99)/2, (3+97)/2, (63+37)/2 итд.). Спаривање ГМ-а блиских рођака води деградацији у смислу интензивирања екстремума генетског потенцијала (инцест), што има за последицу нестабилност и читав низ телесних и психичких мањкавости (Нпр: (74+83)/2, (2+17)/2). Зато знамо за Теслу, Ајнштајна, Баха, Њутна и многе друге, док су њихови родитељи били обични људи, што само показује шта значи успешно генетско упаривање - то нити је мутација нити еволуција. Из тога и проистиче смисао и сврха опстајања човечанства - кренусмо са чистим генетским материјалом из Едемског врта и живесмо 1000 година и тамо не беше инцеста, јер кад је ГМ идеалан (Нпр: (50+50)/2), не постоји могућност генетског дизбаланса. Огреховљењем (контаминацијом ГМ-а, намерном или случајном) уследио је механизам међусобне привлачност на бази комплементарности (љубав), који ће у наредном периоду имати улогу да нас поново врати на ниво квалитета ГМ-а наших предака - свакако не "заједничког" претка, кога 'делимо' са мајмунима. Колико ћемо успети да реализујемо тај План, сазнаћемо Судњег Дана. Читајте Стари Завет - тамо све пише. Иначе, направио сам програм, који симулира контаминацију ГМ-а и могућност компензације "грешака" кроз процес деконволуције - ради!

Fredy House

pre 11 godina

Istom logikom kojom kreacionisti nas pitaju gde je ta prelazna vrsta, ja njih pitam, gde je nestala sva voda posle potopa koja je potopila ceo svet??
Odmah da vas predupredim jer sam primetio da vam pored manjka logike fale i neka opsta znanja iz prirodnih nauka:
Odgovor da se ta voda povukla na polove u lednike pricajte nekom drugom jer led ima vecu gustinu od vode u tecnom stanju. A to bi znacilo mnooogo vise leda nego danas,
Elem, zabrinjava me da u XXI veku ima ovoliko ljudi koji veruju u bajke i mitologiju, mozda evolucija ne deluje bas na sve nas.
Da ne ispadne zabuna, to sto ja ne verujem u biblijske price ne znaci da ja ne postujem nasu pravoslavnu crkvu. Da nije bilo nje mi danas mozda ne bi smo ostali Srbi za 500 godina pod Turcima. Ali danasnje mesanje crkve u jednoj sekular oj drzavi je krajnje diskutabilno.

Izbor

pre 11 godina

Vidim u komentarima zagrižene pristalice teorije evolucije. Subjektivni ste, ne odgovara vam stvarno stanje pa se pravite da ga nema.

Meni bi bilo dobro da sam stao već kod naslova. Toliko neverovatna teorija - da ne verujem u nju.

Preostali tekst je i za Darviniste razočarenje.

srbijasine

pre 11 godina

@ Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.
(dokaz evoluciji, 14. februar 2013 21:34)

Jos ako si ocelavio....

Klej

pre 11 godina

Nikada mi nisu bili jasni ovi ljudi sto ostavljaju komentare u kojima se sukobljavaju nauku i religiju. Da li je to samo nacin da se samo pokupi sto vise pluseva ili sta vec?
@guido To se zove diskriminacija. @Izbor To se zove neznanje i uzasna zaostalost.
Licno, religiozan sam, ali obozavam prirodne nauke i naucne emisije poput Universe, Horizont, Through the wormhole...

Pametnjaković

pre 11 godina

Ljudi u Srbiji definitivno postaju gluplji jer piju mleko koje ima pedeset puta više opasnih aflatoksina nego bilo gde na planeti, zato što ®Naši Super Stručnjaci™ znaju šta rade, a i zašto da odrastemo kada možemo da pijemo mleko a da ne nosimo pelene. Ima li nešto lepše od toga? ... nema :)

dzigi

pre 11 godina

Za ove koji ne veruju u evoluciju jedan mali prikaz iste: pogledajte smartfone na kojima danas ostavljate ovde komentare i recimo vaše Nokije 3110 od pre svega 7-8 godina. Jel primećujete možda evoluciju? Ili su vam kao dokaz potrebni "prelazni" modeli? Evo vam Google pa tražite te prelazne modele, možda će N95 predstavljati konačan dokaz evolucije za vas?

citac HU

pre 11 godina

Majmuni su jedna druga prica, za razliku od sisara koji zivi potpuno neobicno eteru, bez sile gravitacije, sposoban da za par minuta pomeni svoj pritisak, u odnosu na sredinu i do tridet puta veci. Oni zasad proucavaju nas, i nama se prilagidjavju, isto kao vukovi pre 20-25 hiljada godina. Nije covek odabro vuka, nego su oni odabrali coveka za prijatelja. Ako se zna da delfini, orke i kitovi komuniciraju na razdaljinama od vise desetina kilometara, jezikom koji jos nije svatljiv, ali zato oni perfektno savladaju ljudski govor u bazenima-rezervatima, i to na razlicitim mestima na planeti. Za mene su tajna dobermani, kao druga pasmina medju svim psima, prvi je coli border, za koga se slazu svi kinilozi da je u stanju da uci do kraja zivota, dok za dobermana, gde i najveca razlika izmedju zenke i muzjaka, i korist zenke, ako je rec o intelektu, u svim kinoloskim knjigama i prirucnicima stoji kao prvo pravilo, nikada se ne sme tuci, niti ponizavati, misli se na zenku, jer moze da joj popusti srce, od neshvatanja zasto je kaznjena. Umire vec nakon tri-cetiri dana, obicno povucena u neki ugao i sa tugom se oprasta od zivota. I od gazde koji ju je ponizio.
Suprotno, madjarski kuvas, pamti kad je bio stene, i ako je gazda bio silovit u tom dobu, po pravilu gazdu ubija kad je oko sedam godina.
Karkadzu iz pustinje Gobi je sasvim posebna prica. Borac koji posle pobede pojede svog protivnika, ako treba zvace ga i dva dana. Ni gazda mu ne prilazi za to vreme.

lingvista

pre 11 godina

@Pepe
Svaki lingvista zna da su reči višeznačne i da, konkretno, reč "teorija" u naučnom diskursu znači: model koji objašnjava skup nekih činjenica i podataka do kojih je dođeno posmatranjem odredjenih eksperimenata ili prirodnih fenomena.
Takođe, zna da se u razgovornom jeziku reč "teorija" koristi u značenju: skup ideja koje nemaju potvrdu u praksi.
Dakle, lingvisti znaju da oni koji kažu "to je samo teorija", a misle na naučnu teoriju, zapravo nisu dovoljno naučno pismeni, ne vladaju osnovnim naučnim terminološko-pojmovnim sistemom, ali vole da o nauci imaju svoje mišljenje.
Na isti taj način, ti koristiš reč "lingvista" ne u značenju "čovek koji se na naučnim metodama bavi jezikom", već u značenju "onaj ko ne zna da koristi termine".

Khm, Khm

pre 11 godina

Naravno da evolutivni proces nije zaustavljen (i neće biti nikada zaustavljen). Naprotiv, kolektivne genetske promjene cjelokupne populacije (povećanje inteligencije i kreativne moći, prije svega), dovode do toga da evolutivni proces čovječanstva prelazi na potpuno drugi nivo. U prošlosti, evolucijom, jedinke su bile prinuđene prilagođavati se okruženju i uslovima koji su vladali i koji su određivali koje su genetske promjene poželjne, a koje štetne. U sadašnjosti, u stanju smo da okruženje, i zakone koji u njemu vladaju, prilagođavamo našim sposobnostima, potrebama...

Međutim, moramo shvatiti da nivo razvoja koji smo dostigli ne mora nužno biti napredak u evolutivnom smislu. Ako nas taj razvoj vodi ka globalnom uništenju vrste, svakako se ne može nazvati evolutivnim "napretkom". Primjer su dinosaurusi koji su bili dominantna vrsta, ali su izumrli usljed promjene životnih uslova kojima se nisu uspjeli prilagoditi. Plašim se da i mi nećemo moći držati korak sa promjenama u okruženju, rezultatu evolucije naše populacije.

oook

pre 11 godina

dzogi@ ahahahahahahhah, evolucija nokije.
malo si se zezno u opisu primera jer to sto si napisao je stvaranje nove vrste a ne evolucija. kada bi novi modeli telefona SAMI od sebe (bez mesanja spoljne inteligencoje) nastali iz prethodne generacije i to zbog promene uslova u kojim borave e to bi bilo evolucija. a s obzirom da nove modele STVARA covek ti si zapravo dao primer za teoriju stvaranja. Malo si se zeznuo

Goxy

pre 11 godina

Sto rece jedna "wannabe" politicarka u zemlji Americi Kristin O'Donel: Ako je evolucija stvarna, zasto ne mozemo da odemo u zooloski vrt i gledamo majmune kako evoluiraju u ljudska bica?

Goxy

pre 11 godina

@rty Evo ja ne verujem u Boga. Ako mi das i jedan dokaz da Bog postoji... i tako to... slozicu se sa svim recenim. Ili, postojanje Boga se ne dokazuje, a sve sto je suprotno zamisljenom delovanju njegove ruke se mora dokazati.

001

pre 11 godina

samo vi pronadjite prelazne vrste i evolucija vise nece biti samo teorija a dole oladite. a ovim komentatorima ispod sto su postavili linkove to nisu prelazne vrste. nauka zvanicno nije potvrdila ni jednu prelaznu vrstu

rty

pre 11 godina

Evolucionisti evo ja verujem da je coveka stvorio Bog. Kada vi meni dokazete kako je nastala celija, kako je nastalo oko i kako to da ni jedan pravi prelazni oblik zajednickog pretka koji je po svim evulicionistima morao postojati nije nadjen ne samo u vezi coveka vec i za bilo koje bice. Svako ko je bar slusao kao mali na biologiji zna koliko je celija slozena celina i ona nije mogla nastati slucajno tako sto je se eto potrefilo nesto. Nauka koja se zasniva na zubu svinje kao pretku coveka 40 godina nije nauka vec jedna od najvecih lazi u istoriji covecanstva! Jedno od ovoga sto sam nabrojao da mi objasni kako je nastalo bilo ko i potpisujem da postoji evolucija. To je laz u koju ni naucnici vise ne veruju! Obrazujte se malo, vise citajte a ne da vam ispiraju mozak.

Pepe

pre 11 godina

@lingivsta
Postovani Linvista, naravno ja sam pominjao "lingviste", dakle pod znacima navoda, ove tipove koji si daju za pravo da komentarisu vesti iz nauke a kad dodje pomracenje sunca sakrivaju se po podrumima.

Србин-патриота

pre 11 godina

Hahaha, šta kaže jedan komentar, Bog niti je postojao, niti će postojati.. Hehehe, ala ima svega na ovome svijetu!

Bojan

pre 11 godina

1. naucna teorija je model koji najbolje objasnjava ono sto nalazimo u prirodi
primeri su kineticka teorija gasova, teorija relativiteta, teorija elektricnih kola, teorija gravitacije, teorija evolucije. Ako ces da sumnjas u tacnost necega zato sto ima ispred rec "teorija", onda proveri tacnost istih tako sto ces se uhvatiti za zicu pod visokim naponom, ili skociti sa zgrade. Koliko postoji dokaza za teoriju gravitacije i elektricnih kola, toliko postoji i za teoriju evolucije.
2. teorija evolucije NE PREDVIDJA POLUVRSTE, nikada nigde nije niti ce postojati poluvrsta (nalazenje poluvrste bi oborilo teoriju), svaka jedinka je prelazna izmedju svojih predaka i potomaka. Evolucija se moze posmatrati, pa cak i kontrolisati, daje predvidljive rezultate i to je ono sto je cini dobro osnovanom teorijom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation ovde ima primera nastanaka novih vrsta. Naravno, najcesca primedba bude, ali tu ne vidimo da pas postaje macka, tacno, to teorija ni ne kaze, nego kaze da ce se od danasnjih pasa, podvrste razviti razlicite osobine i nakon nekog vremena nece moci da se ukrstaju, sto je po definiciji nastanak nove vrste u familiji pasa.

mc

pre 11 godina

@savic
Ne evoluira samo svest!
NPR: kretanje na dve noge i opozicija palca (kod ljudi), da ne pominjem ostale primere kod drugih vrsta, ima ih puno...

savic

pre 11 godina

Evoluira samo svest. ne noze da evoluira nokia iz 3310 u n95 vec evoluira nasa svest koja potom to pretace na materiju.. najveca glupost koja postoji je teorija evolucije koja do dana danasnjeg nije dokazana i nikad nece biti jer prosto materija ne moze da evoluira bez svesti niti materija ne moze da proizvede svest, da je tako onda bi neke zivotinje koje su kao starije od coveka imale mnogo razvijeniju svest. a oni koji veruju u evoluciju mogu da dobrom selekcijom od pasa dobiju konja. zapitam se uopste da li smo uopste mi svesna i inteligentna bica kad pojedini veruju u bajke koje nikad nisu dokazane. kad bi nasli kockicu za jamb na marsu glupi naucnici bi tvrdili da je to dokaz postojanja inteligencije na marsu i da ona nebi mogla sama da nastane a ja sam po evoluciji nastao od prasine, ne samo ja vec ceo eko sistem koji bezbroj puta slozeniji i svrsishodniji nego ta jedna kockica. eeee svasta li za sebe misli da je inteligencija.

dobar dan

pre 11 godina

Inace pravoslavni teolozi priznaju evoluciju u onoj meri dok ona ne poistovecuje coveka sa majmunom i negira tvorca.

Konkretno ovaj clanak bi bio prihvatljiv teoloski gledano.

Ljudska evolucija postoji, postoje ljudi koji ne zavise ni od vode ni od hrane, zive od neke druge vrste energije(pre par godina pronadjen starac na Tibetu koi nije jeo ni pio tecnost par desetina godina)
Imamo ljude sa raznim sposobnostima oko nas samo ih treba prepoznati.
Postoje i ljudi koji jesu vidoviti koliko god mi to negirali, takvi postoje.
Ljudska vrsta je jedina vrsta zivih bica na zemlji koja moze da napusti planetu.
Znam da nekimo ni to nije dovoljno ali onome ko evoluira je sasvim dovoljno da shvati ko je.

Bojan

pre 11 godina

(vasilije knezevic, 18. februar 2013 17:09)
pazi, tacno je da mnogi ateisti imaju religiozan pogled na teoriju evolucije, jer je ona na neki nacin i potrebna da bi se u potpunosti odbacila religija. Vrlo cesto su spremni da proglase za idiota svakoga ko postavlja neka pitanja u vezi sa njom, a da oni sami nisu spremni da daju objasnjenje
medjutim, to nije ni najmanje razlog za sumnjanje u tacnost teorije, do opravdane sumnje se dolazi proveravanjem zakjlucaka do kojih se dolazi na osnovu modela teorije, ukoliko se ne poklapaju sa realnim desavanjima, onda je teorija u problemu. za sada je pretrpela znacajne promene u odnosu na ono sto je darvin opisao, ali ceo koncept je i dalje na snazi.

vasilije knezevic

pre 11 godina

Evolucija,nadgradnja,adaptacija;tri pojma koja se vrlo cesto mijesaju i sve se zavrsava sa
teorijom evolucije koja ustvari ne postoji.Ne postoji u smislu kako je zamisljena,izrazena
ili bilo kojim terminom usadjena u glave naucnika i nenaucnika kao terorija koja postoji i
formira nasa zapazanja o zivotu uopste.Ona jednostavno ne postoji kao teorija prelaska
jedne vrste u drugu.Iako vrste imaju jedna sa drugom neobjasnjivu slicnost, cak toliko
neobjasnjivu, one su svaka za sebe ,imaju sopstvenu ulogu u prirodi i ne "namjeravaju"
biti nesto drugo jer nijesu snobovi iskljucujuci covjeka koji tu i tamo nije zadovoljan sto
je obican covjek.Moze se desiti da ti snobovi starno evolviraju,dobiju sesti prst ili mozda
neki ekstra udov,mozda i jednu dodatnu glavu jer je ona sadasnja u upotrebi "prepuna"
raznim idejama ukljucujuci i evoluciju.Primjeri adaptacije i nadgradnje su prisutni svuda
okolo nas.Ukoliko bi neka vrsta,ukljucujuci covjeka, "zamrznula"samu sebe, u nekom stanju
pocetnog nastanka,onda bi to bili samo zivi fosili.Ovako imamo i svjedocimo razne oblike
adaptacije i nadgradnje prema potrebama i instinktivnom okviru za prezivljavanje. Onda
moramo prihvatiti ideju da nema pocetaka nego da sve jednostavno postoji.Postoji u smislu
trenutnom,zavisnom samo od uslova koji vladaju u podneblju.Vrste postoje tu oko nas,izumiru
ali se druge"odnekud"pojavljuju da bi zauzele njihovo mjesto.Podvrste covjeka takodje izumiru,
mozda neprimjetno
vasilije knezevic 15 feb. 2013

vasilije knezevic

pre 11 godina

Pitanje kako je Darwin-ova teorija evolucije postala vrlo ocigledan primjer religije je
izrazita slicnost postavki kao i suprostavljanje dotadasnjim religioznim izvorima.Nema
sumnje da su i jedni i drugi sa nekom licnom upornoscu tvrdili i objasnjavali postanak
zivota,covjeka ,vrsta.Tu se susrecemo sa ociglednom otpornoscu prodora nekih drugih
misli i teorija. Onda su se tvorci novih torija, u nemogucnosti promovisanja bilo kakvih
drugacijih misli, jednostavno povlacili u zaborav.Religija je uspjela da tom "zabranom "
prezivi milenijume tako da mnogi i dan danas vjeruju necemu izmisljenom ali socijalno
emotivno korisnom.Sa druge strane Darwin-ova teorija evolucije postavlja nove u neku
ruku "naucne"temelje jedne druge religije.Nije potrebno ulaziti u detalje postanka zivota,
razvoja vrsta matematickom preciznoscu ali se mora uzeti u obzir stvarna potreba
postojanja svake vrste,pojedinacno,covjeka bez izuzetka.Zakoni svemira su stvarni,
uravnotezeni i nepromjenljivi ,beskonacni. Klimatske prilike nase planete su se neprestano
mijenjale i onda kada su uslovi za zivot bili povoljni, razvijanje istog bilo je nezadrzivo.
Genetski materijal, koji je prisutan svuda oko nas,postao je osnova za formiranje. Slozeniji
organizmi su prirodnim kloniranjem proizvodili jedinke koje su kasnije geneticki sticale
instinkte za seksualni zivot i razmnozavanje.U tom sistemu apsolutno je razlikovati prirodno
od laboratoriskog kloniranja razumjeti razvoj instinkta
vasilije knezevic 18 f 2013

1000% siguran u postojanje boga.

pre 11 godina

Kako da majmuni ne evoluriraju, tom logikom danas bi trebalo da postoji neka medju vrsta izmedju majmuna naseg pretka, i coveka????

guido

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...

132

pre 11 godina

evolucija je i dalje samo teorija zato sto nisu pronadjene PRELAZNE vrste! i prosto je neverivatno da ni za jednu vrstu zivih bica nisu pronadjeni prelazni oblici. ja sam neutralan za nacin postanka ali mi se najvise svidja teorija drevnih vanzemaljaca :)

Miloš

pre 11 godina

Ovo su samo nagađanja, gomila nagađanja bez ijednog konkretnog dokaza. Čovek je delo inteligentnog dizajna...meni je neshvatljivo da neko veruje u evoluciju. Kakva bre evolucija, ljudi, pogledajte složenost samo ljudskog mozga. Ne misli valjda neko da se to tek tako "samo stvorilo" od vodozemaca koji su u jednom momentu rešili da izađu iz vode i evoluiraju?

Izbor

pre 11 godina

Vidim u komentarima zagrižene pristalice teorije evolucije. Subjektivni ste, ne odgovara vam stvarno stanje pa se pravite da ga nema.

Meni bi bilo dobro da sam stao već kod naslova. Toliko neverovatna teorija - da ne verujem u nju.

Preostali tekst je i za Darviniste razočarenje.

Gradjanin

pre 11 godina

Onima koji veruju u boga nikada ne mozes dokazati da grese, bas kao sto nama ateistima ne mozes dokazati da bog postoji. Ateisti su evoluirali dovoljno da ne veruju u izmisljena bica I carobne stapice :)

Александар Џунић

pre 11 godina

Интеграција очевог и мајчиног генетског материјала - мута-/еволу-ција? Пре бих рекао међусобно циљно филтрирање илити деконволуција ГМ-а, где је интензитет међусобног привлачења (љубав) директно пропорционалан комлементарности њиховог ГМ-а - не сличности! (Нпр: (1+99)/2, (3+97)/2, (63+37)/2 итд.). Спаривање ГМ-а блиских рођака води деградацији у смислу интензивирања екстремума генетског потенцијала (инцест), што има за последицу нестабилност и читав низ телесних и психичких мањкавости (Нпр: (74+83)/2, (2+17)/2). Зато знамо за Теслу, Ајнштајна, Баха, Њутна и многе друге, док су њихови родитељи били обични људи, што само показује шта значи успешно генетско упаривање - то нити је мутација нити еволуција. Из тога и проистиче смисао и сврха опстајања човечанства - кренусмо са чистим генетским материјалом из Едемског врта и живесмо 1000 година и тамо не беше инцеста, јер кад је ГМ идеалан (Нпр: (50+50)/2), не постоји могућност генетског дизбаланса. Огреховљењем (контаминацијом ГМ-а, намерном или случајном) уследио је механизам међусобне привлачност на бази комплементарности (љубав), који ће у наредном периоду имати улогу да нас поново врати на ниво квалитета ГМ-а наших предака - свакако не "заједничког" претка, кога 'делимо' са мајмунима. Колико ћемо успети да реализујемо тај План, сазнаћемо Судњег Дана. Читајте Стари Завет - тамо све пише. Иначе, направио сам програм, који симулира контаминацију ГМ-а и могућност компензације "грешака" кроз процес деконволуције - ради!

ice9

pre 11 godina

Guido zelim samo da odgovorim na tvoj komentar, recimo da je to samo jos jedan vid masovne kontrole! Bog ne postoji niti je ikad niti ce ikad postojati!!!

Code

pre 11 godina

Paleontologija je jedna od nauka koja moze utvrditi da li je ikada postojala evolucija. Svi iskopani fosili do sada (danas oko 120 miliona) ukazuju na ziva bica koja imaju savrsene oblike prilagodjene zraku, vodi, temperaturi, hemijskom sastavu itd. Nikada nije nadjen niti jedan onaj hipoteticni prelazni oblik, npr. izmedju ribe i reptila ili neka primitivna poluevoluirana vrsta. Paleontologija je dokazala zapravo jednu suprotnu cinjenicu prilikom iskopavanja geoloskih slojeva, a to je da su sva ziva bica (flora i fauna) u jednom te istom trenutku u geoloskom razdoblju kambrijumu prije 400 miliona godina se nasli na zemlji. Taj fenomen se naziva "kambrijumska eksplozija" i on pokazuje da su se milioni zivih bica sa kompleksnim ali savrsenim organizmima (BEZ EVOLUCIJE) odjednom pojavili na zemlji.

To je priznao i najveci evolucionist danasnjice Richard Dawkins, koji je kao razlog naveo da je moguce da se radi o "intervenciji vanzemaljske inteligencije".

Zapravo sve nauke potvrdjuju nemogucnost evolucije. Evo recimo informatika. Svi znamo da gradivni sistemi imaju i gradivni plan, a u zivim bicima je to DNK. Informatika dokazuje da informacija moze nastati samo od inteligencije a nikako iz mrtve materije. I DNK je tako morala imati inteligentnog kreatora, koji je napisao informacije koje se nalaze u nasoj genetici. Informacija ne moze nastati sama od sebe, jer je za nju potrebna inteligencija.

zoki

pre 11 godina

postoji karika izmedju majmuna i nas samo je izumrla sto bi rekli stigla ih evolucija, mozda to ne odgovara vernicima ali je meni svakako mnogo blize od carobnog stapica sa kojim stvoris svet za 7 dana. Nije mi jasno da pored tolikog napretka nauke, dekodiranja DNK, dokaza da iza neba postoji svemir, da je zemlja okrugla i gle cuda nije centar sistema a kamoli galaksije jos uvek postoje ljudi koji veruju u kreativizam. Zbog nekih gore navedenih stvari ta ista vera je spaljivala ljude na lomaci ili su zavrsavali kamenovani sve pod voljom njegovom meni takav bog nije potreban.

Србин-патриота

pre 11 godina

Hahaha, šta kaže jedan komentar, Bog niti je postojao, niti će postojati.. Hehehe, ala ima svega na ovome svijetu!

the.blind.watchmaker.

pre 11 godina

Ne znam da li da se smejem ili placem na komentare tipa,"zasto majmuni danas ne evoluiraju?" Kao prvo, majmuni nisu nasi preci, vec ljudi i majmuni dele zajednickog pretka, koji je izumro. Tokom poslednjih 7 miliona godina, vise vrsta slicnih ljudima je evoluiralao (fosili!), ali su te vrste izumrle u razlicitim vremenskim periodima (Homo habilis,
Homo erectus, Homo neanderthalensis), dok je Homo sapiens opstao i ostao da deli planetu sa malim brojem drugih primata. Kao drugo, teorija (ne, rec 'teorija' u jeziku nauke ne oznacava nesto nedokazano, hipoteticko, kao sto je to slucaj u svakodnevnom govoru) evolucije ne kaze da su sve jedinke jedne vrste evoluirale u drugu vrstu, vec da je evoluirala mala, geneticki izolovana grupa jedniki, dok se ostale nisu promenile.
Ali, evolucija je citava nauka, koju necete nauciti iz populistickih, kvazi-naucnih televizijskih emisija, ili citajuci komentare po internetu, tako da nema ni svrhe sad zalaziti dublje u teoriju. Uglavnom, poenta je sledeca - na stranu vasa religija, svako ima prava da veruje u sta hoce, ali ako komentariste nesto u sta se ne razumete, samo sebe prikazujete u negativnom svetlu. Mozete imati svoje misljenje, ali nauka se ne temlji na osceanjima i intuiciji, vec na dokazanim cinjenicama, a takvi komentari svode jednu citavu naucnu disciplinu na izlizane i netacne fraze, koje i najveci zagovornici kreacionizma vise ne upotrebljavaju, posto su postali svesni da postoji nesto sto se zove elementarno znanje.

001

pre 11 godina

samo vi pronadjite prelazne vrste i evolucija vise nece biti samo teorija a dole oladite. a ovim komentatorima ispod sto su postavili linkove to nisu prelazne vrste. nauka zvanicno nije potvrdila ni jednu prelaznu vrstu

Goxy

pre 11 godina

Sto rece jedna "wannabe" politicarka u zemlji Americi Kristin O'Donel: Ako je evolucija stvarna, zasto ne mozemo da odemo u zooloski vrt i gledamo majmune kako evoluiraju u ljudska bica?

rty

pre 11 godina

Evolucionisti evo ja verujem da je coveka stvorio Bog. Kada vi meni dokazete kako je nastala celija, kako je nastalo oko i kako to da ni jedan pravi prelazni oblik zajednickog pretka koji je po svim evulicionistima morao postojati nije nadjen ne samo u vezi coveka vec i za bilo koje bice. Svako ko je bar slusao kao mali na biologiji zna koliko je celija slozena celina i ona nije mogla nastati slucajno tako sto je se eto potrefilo nesto. Nauka koja se zasniva na zubu svinje kao pretku coveka 40 godina nije nauka vec jedna od najvecih lazi u istoriji covecanstva! Jedno od ovoga sto sam nabrojao da mi objasni kako je nastalo bilo ko i potpisujem da postoji evolucija. To je laz u koju ni naucnici vise ne veruju! Obrazujte se malo, vise citajte a ne da vam ispiraju mozak.

savic

pre 11 godina

Evoluira samo svest. ne noze da evoluira nokia iz 3310 u n95 vec evoluira nasa svest koja potom to pretace na materiju.. najveca glupost koja postoji je teorija evolucije koja do dana danasnjeg nije dokazana i nikad nece biti jer prosto materija ne moze da evoluira bez svesti niti materija ne moze da proizvede svest, da je tako onda bi neke zivotinje koje su kao starije od coveka imale mnogo razvijeniju svest. a oni koji veruju u evoluciju mogu da dobrom selekcijom od pasa dobiju konja. zapitam se uopste da li smo uopste mi svesna i inteligentna bica kad pojedini veruju u bajke koje nikad nisu dokazane. kad bi nasli kockicu za jamb na marsu glupi naucnici bi tvrdili da je to dokaz postojanja inteligencije na marsu i da ona nebi mogla sama da nastane a ja sam po evoluciji nastao od prasine, ne samo ja vec ceo eko sistem koji bezbroj puta slozeniji i svrsishodniji nego ta jedna kockica. eeee svasta li za sebe misli da je inteligencija.

Bobi

pre 11 godina

meni nije jasno kako i dalje mogu da postoje ljudi koji misle da je bog stvorio covjeka, da je evolucija "samo teorija"... i ti i takvi o necemu odlucuju, glasaju, rađaju decu...
(guido, 14. februar 2013 20:11)

A ja ne mogu da verujem da bi ti ljudima koji veruju u Boga, ukinuo pravo na glasanje, da rađaju decu, i da o nečemu odlučuju.

Što se evolucije tiče, meni je lično (iako verujem u Boga), jako zanimljivo da gledam emisije o tome, čitam članke, informišem se. Takođe i o svemiru, postanju zemlje (iz naučnog ugla), o mikrouniverzmu... Nije svaki vernik "uskougaoni", nego neki među nama bi i dali drugim ljudima da glasaju, rađaju decu i sve ostalo, što se ne bi moglo reći za tebe.

proopen

pre 11 godina

(guido, 14. februar 2013 20:11)

Ja ne znam zasto bi jedno iskalljucivo drugo ... Ako postoji evolucija onda ne postoji Bog ili obratno ...

dokaz evoluciji

pre 11 godina

Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.

Mačak

pre 11 godina

Evolucija bi bila mnogo brža da je ne potiskuju. Svaki čovjek u biti ima potrebu da napreduje, ali je društvo podešeno na stagnaciju.

Pametnjaković

pre 11 godina

Ljudi u Srbiji definitivno postaju gluplji jer piju mleko koje ima pedeset puta više opasnih aflatoksina nego bilo gde na planeti, zato što ®Naši Super Stručnjaci™ znaju šta rade, a i zašto da odrastemo kada možemo da pijemo mleko a da ne nosimo pelene. Ima li nešto lepše od toga? ... nema :)

Joe_Satriani

pre 11 godina

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils
Za one koji traze da im se pokazu prelazne vrste preporucujem da pogledaju ovaj link. Jasno je pokazano da je prvi "covek", ili homo habilis nastao pre oko 2 miliona godina, kao i koje su vrste njemu prethodile.

Bogowski

pre 11 godina

Život na Zemlji i sam Kosmos nisu statički elementi, već vrlo dinamični. Evolucija se odvija neprestano, ali se promene uočavaju na 10.000 i više godina.

aleksa

pre 11 godina

Evo ustadoh iz kreveta i otvorih ovu temu o evoluciji, citam komentare i ne verujem sta ljudi pisu, kao inkvizicija razmisljaju. Nema maste u glavi koja moze da stvori sliku kako od amebe pa do coveka, kakav je to put koji je trajao milijardu godina. Razumem da je tesko shvatiti neogranicenost univerzuma koji ima 100 milijardi galaksija i tog samog prostora, ali ne kontati evoluciju koja i danas, dan traje je stvarno za povratak u skolu.
To samo govori koliko smo nenacitan, primitivan, bez logican i na kraju ne obrazovan narod. Izgleda da je kod naseg naroda evolucija krenula unazad.

dzigi

pre 11 godina

Za ove koji ne veruju u evoluciju jedan mali prikaz iste: pogledajte smartfone na kojima danas ostavljate ovde komentare i recimo vaše Nokije 3110 od pre svega 7-8 godina. Jel primećujete možda evoluciju? Ili su vam kao dokaz potrebni "prelazni" modeli? Evo vam Google pa tražite te prelazne modele, možda će N95 predstavljati konačan dokaz evolucije za vas?

vasilije knezevic

pre 11 godina

Evolucija,nadgradnja,adaptacija;tri pojma koja se vrlo cesto mijesaju i sve se zavrsava sa
teorijom evolucije koja ustvari ne postoji.Ne postoji u smislu kako je zamisljena,izrazena
ili bilo kojim terminom usadjena u glave naucnika i nenaucnika kao terorija koja postoji i
formira nasa zapazanja o zivotu uopste.Ona jednostavno ne postoji kao teorija prelaska
jedne vrste u drugu.Iako vrste imaju jedna sa drugom neobjasnjivu slicnost, cak toliko
neobjasnjivu, one su svaka za sebe ,imaju sopstvenu ulogu u prirodi i ne "namjeravaju"
biti nesto drugo jer nijesu snobovi iskljucujuci covjeka koji tu i tamo nije zadovoljan sto
je obican covjek.Moze se desiti da ti snobovi starno evolviraju,dobiju sesti prst ili mozda
neki ekstra udov,mozda i jednu dodatnu glavu jer je ona sadasnja u upotrebi "prepuna"
raznim idejama ukljucujuci i evoluciju.Primjeri adaptacije i nadgradnje su prisutni svuda
okolo nas.Ukoliko bi neka vrsta,ukljucujuci covjeka, "zamrznula"samu sebe, u nekom stanju
pocetnog nastanka,onda bi to bili samo zivi fosili.Ovako imamo i svjedocimo razne oblike
adaptacije i nadgradnje prema potrebama i instinktivnom okviru za prezivljavanje. Onda
moramo prihvatiti ideju da nema pocetaka nego da sve jednostavno postoji.Postoji u smislu
trenutnom,zavisnom samo od uslova koji vladaju u podneblju.Vrste postoje tu oko nas,izumiru
ali se druge"odnekud"pojavljuju da bi zauzele njihovo mjesto.Podvrste covjeka takodje izumiru,
mozda neprimjetno
vasilije knezevic 15 feb. 2013

Pepe

pre 11 godina

Sad se lingvisti uhvatili za rec "teorija" pa misle da je to nesto sto neko smisli pa drugi "veruju", kao sto oni veruju u tu svoju knjigu punu kontradikcija. E pa nije teorija nesto u sta se veruje nego nesto sto se naucno dokazuje. Tako je i teorija evolucije dokazana na milion nacina, i za sada neoborena. Sto se tice vaseg kreacionizma, jos uvek nije pronadjen ni jedan dokaz, tako da jos uvek nema sta da se obara, jer je to i dalje samo vasa fantazija, i kao i druge fantazije nema potrebe dokazivati da je pogresna, kao sto ne treba da dokazujemo da Snezana i 7 patuljaka ne postoje.

laza

pre 11 godina

Ja sam vise evoluirao od drugih zato sto nemam puno telesnih malja ukljucujuci narocito one sa vrha glave, a vi maljavi i kosmati vidite gde ste i sta ste.

citac HU

pre 11 godina

Majmuni su jedna druga prica, za razliku od sisara koji zivi potpuno neobicno eteru, bez sile gravitacije, sposoban da za par minuta pomeni svoj pritisak, u odnosu na sredinu i do tridet puta veci. Oni zasad proucavaju nas, i nama se prilagidjavju, isto kao vukovi pre 20-25 hiljada godina. Nije covek odabro vuka, nego su oni odabrali coveka za prijatelja. Ako se zna da delfini, orke i kitovi komuniciraju na razdaljinama od vise desetina kilometara, jezikom koji jos nije svatljiv, ali zato oni perfektno savladaju ljudski govor u bazenima-rezervatima, i to na razlicitim mestima na planeti. Za mene su tajna dobermani, kao druga pasmina medju svim psima, prvi je coli border, za koga se slazu svi kinilozi da je u stanju da uci do kraja zivota, dok za dobermana, gde i najveca razlika izmedju zenke i muzjaka, i korist zenke, ako je rec o intelektu, u svim kinoloskim knjigama i prirucnicima stoji kao prvo pravilo, nikada se ne sme tuci, niti ponizavati, misli se na zenku, jer moze da joj popusti srce, od neshvatanja zasto je kaznjena. Umire vec nakon tri-cetiri dana, obicno povucena u neki ugao i sa tugom se oprasta od zivota. I od gazde koji ju je ponizio.
Suprotno, madjarski kuvas, pamti kad je bio stene, i ako je gazda bio silovit u tom dobu, po pravilu gazdu ubija kad je oko sedam godina.
Karkadzu iz pustinje Gobi je sasvim posebna prica. Borac koji posle pobede pojede svog protivnika, ako treba zvace ga i dva dana. Ni gazda mu ne prilazi za to vreme.

Fredy House

pre 11 godina

Istom logikom kojom kreacionisti nas pitaju gde je ta prelazna vrsta, ja njih pitam, gde je nestala sva voda posle potopa koja je potopila ceo svet??
Odmah da vas predupredim jer sam primetio da vam pored manjka logike fale i neka opsta znanja iz prirodnih nauka:
Odgovor da se ta voda povukla na polove u lednike pricajte nekom drugom jer led ima vecu gustinu od vode u tecnom stanju. A to bi znacilo mnooogo vise leda nego danas,
Elem, zabrinjava me da u XXI veku ima ovoliko ljudi koji veruju u bajke i mitologiju, mozda evolucija ne deluje bas na sve nas.
Da ne ispadne zabuna, to sto ja ne verujem u biblijske price ne znaci da ja ne postujem nasu pravoslavnu crkvu. Da nije bilo nje mi danas mozda ne bi smo ostali Srbi za 500 godina pod Turcima. Ali danasnje mesanje crkve u jednoj sekular oj drzavi je krajnje diskutabilno.

OMGIlija

pre 11 godina

Kao prvo, covek nije nastao od majmuna nego majmun i covek imaju zajednickog pretka (paralelne grane). I kao zanimljivost, majmun i covek imaju 98% isti genetski materijal.
A evolucija nije prelazenje iz vrste u vrstu , nego postepeno prilagodjavanje bica na okolinu i fizicko menjanje koje mu omogucuje napredak u tom okruzenju . Primer, ekspanzija covekovog mozga (koji se dole spominje) nije bila moguca, zbog porodjaja, sve dok se kostane ploce nisu "modifikovale" i beba sad na rodjenju nema formiranu cvrstu lobanju vec elasticne veze (ploce spojene hrskavicom) i otuda nastaje fontanela koja nestaje do 2 god kad lobanja "ocvrsne". I na taj nacin doslo je do mogucnosti da mozak povecava svoju masu. Sledi veca aktivnost, pocetak komunikacije, ratarstvo, porodica... Jedno drugo povlaci. Toliko. Zivi bili

vasilije knezevic

pre 11 godina

Pitanje kako je Darwin-ova teorija evolucije postala vrlo ocigledan primjer religije je
izrazita slicnost postavki kao i suprostavljanje dotadasnjim religioznim izvorima.Nema
sumnje da su i jedni i drugi sa nekom licnom upornoscu tvrdili i objasnjavali postanak
zivota,covjeka ,vrsta.Tu se susrecemo sa ociglednom otpornoscu prodora nekih drugih
misli i teorija. Onda su se tvorci novih torija, u nemogucnosti promovisanja bilo kakvih
drugacijih misli, jednostavno povlacili u zaborav.Religija je uspjela da tom "zabranom "
prezivi milenijume tako da mnogi i dan danas vjeruju necemu izmisljenom ali socijalno
emotivno korisnom.Sa druge strane Darwin-ova teorija evolucije postavlja nove u neku
ruku "naucne"temelje jedne druge religije.Nije potrebno ulaziti u detalje postanka zivota,
razvoja vrsta matematickom preciznoscu ali se mora uzeti u obzir stvarna potreba
postojanja svake vrste,pojedinacno,covjeka bez izuzetka.Zakoni svemira su stvarni,
uravnotezeni i nepromjenljivi ,beskonacni. Klimatske prilike nase planete su se neprestano
mijenjale i onda kada su uslovi za zivot bili povoljni, razvijanje istog bilo je nezadrzivo.
Genetski materijal, koji je prisutan svuda oko nas,postao je osnova za formiranje. Slozeniji
organizmi su prirodnim kloniranjem proizvodili jedinke koje su kasnije geneticki sticale
instinkte za seksualni zivot i razmnozavanje.U tom sistemu apsolutno je razlikovati prirodno
od laboratoriskog kloniranja razumjeti razvoj instinkta
vasilije knezevic 18 f 2013

dobar dan

pre 11 godina

Inace pravoslavni teolozi priznaju evoluciju u onoj meri dok ona ne poistovecuje coveka sa majmunom i negira tvorca.

Konkretno ovaj clanak bi bio prihvatljiv teoloski gledano.

Ljudska evolucija postoji, postoje ljudi koji ne zavise ni od vode ni od hrane, zive od neke druge vrste energije(pre par godina pronadjen starac na Tibetu koi nije jeo ni pio tecnost par desetina godina)
Imamo ljude sa raznim sposobnostima oko nas samo ih treba prepoznati.
Postoje i ljudi koji jesu vidoviti koliko god mi to negirali, takvi postoje.
Ljudska vrsta je jedina vrsta zivih bica na zemlji koja moze da napusti planetu.
Znam da nekimo ni to nije dovoljno ali onome ko evoluira je sasvim dovoljno da shvati ko je.

Klej

pre 11 godina

Nikada mi nisu bili jasni ovi ljudi sto ostavljaju komentare u kojima se sukobljavaju nauku i religiju. Da li je to samo nacin da se samo pokupi sto vise pluseva ili sta vec?
@guido To se zove diskriminacija. @Izbor To se zove neznanje i uzasna zaostalost.
Licno, religiozan sam, ali obozavam prirodne nauke i naucne emisije poput Universe, Horizont, Through the wormhole...

Goxy

pre 11 godina

@rty Evo ja ne verujem u Boga. Ako mi das i jedan dokaz da Bog postoji... i tako to... slozicu se sa svim recenim. Ili, postojanje Boga se ne dokazuje, a sve sto je suprotno zamisljenom delovanju njegove ruke se mora dokazati.

oook

pre 11 godina

dzogi@ ahahahahahahhah, evolucija nokije.
malo si se zezno u opisu primera jer to sto si napisao je stvaranje nove vrste a ne evolucija. kada bi novi modeli telefona SAMI od sebe (bez mesanja spoljne inteligencoje) nastali iz prethodne generacije i to zbog promene uslova u kojim borave e to bi bilo evolucija. a s obzirom da nove modele STVARA covek ti si zapravo dao primer za teoriju stvaranja. Malo si se zeznuo

Bojan

pre 11 godina

1. naucna teorija je model koji najbolje objasnjava ono sto nalazimo u prirodi
primeri su kineticka teorija gasova, teorija relativiteta, teorija elektricnih kola, teorija gravitacije, teorija evolucije. Ako ces da sumnjas u tacnost necega zato sto ima ispred rec "teorija", onda proveri tacnost istih tako sto ces se uhvatiti za zicu pod visokim naponom, ili skociti sa zgrade. Koliko postoji dokaza za teoriju gravitacije i elektricnih kola, toliko postoji i za teoriju evolucije.
2. teorija evolucije NE PREDVIDJA POLUVRSTE, nikada nigde nije niti ce postojati poluvrsta (nalazenje poluvrste bi oborilo teoriju), svaka jedinka je prelazna izmedju svojih predaka i potomaka. Evolucija se moze posmatrati, pa cak i kontrolisati, daje predvidljive rezultate i to je ono sto je cini dobro osnovanom teorijom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation ovde ima primera nastanaka novih vrsta. Naravno, najcesca primedba bude, ali tu ne vidimo da pas postaje macka, tacno, to teorija ni ne kaze, nego kaze da ce se od danasnjih pasa, podvrste razviti razlicite osobine i nakon nekog vremena nece moci da se ukrstaju, sto je po definiciji nastanak nove vrste u familiji pasa.

lingvista

pre 11 godina

@Pepe
Svaki lingvista zna da su reči višeznačne i da, konkretno, reč "teorija" u naučnom diskursu znači: model koji objašnjava skup nekih činjenica i podataka do kojih je dođeno posmatranjem odredjenih eksperimenata ili prirodnih fenomena.
Takođe, zna da se u razgovornom jeziku reč "teorija" koristi u značenju: skup ideja koje nemaju potvrdu u praksi.
Dakle, lingvisti znaju da oni koji kažu "to je samo teorija", a misle na naučnu teoriju, zapravo nisu dovoljno naučno pismeni, ne vladaju osnovnim naučnim terminološko-pojmovnim sistemom, ali vole da o nauci imaju svoje mišljenje.
Na isti taj način, ti koristiš reč "lingvista" ne u značenju "čovek koji se na naučnim metodama bavi jezikom", već u značenju "onaj ko ne zna da koristi termine".

Pa logično je.

pre 11 godina

To gubljenje čula mirisa se, verovatno, poklapa sa periodom uvođenja autobusa kao prevozno sretstvo. Jer ako više smrdimo, samo evolucija može da nam pomogne.
Implikacija bi ovo, do duše, porekla, valjda računa i na kupanje.

srbijasine

pre 11 godina

@ Poznato je da se kod ljudi smanjivao broj zuba kako je evoluirao. Pošto meni nisu nikada nikle ni 'sedmice', ni 'osmice', zaključak je da sam evolutivno ispred većine čovječanstva. Nudim svoje gene u cilju evolutivnog razvoja čovijeka.
(dokaz evoluciji, 14. februar 2013 21:34)

Jos ako si ocelavio....

Pepe

pre 11 godina

@lingivsta
Postovani Linvista, naravno ja sam pominjao "lingviste", dakle pod znacima navoda, ove tipove koji si daju za pravo da komentarisu vesti iz nauke a kad dodje pomracenje sunca sakrivaju se po podrumima.

Khm, Khm

pre 11 godina

Naravno da evolutivni proces nije zaustavljen (i neće biti nikada zaustavljen). Naprotiv, kolektivne genetske promjene cjelokupne populacije (povećanje inteligencije i kreativne moći, prije svega), dovode do toga da evolutivni proces čovječanstva prelazi na potpuno drugi nivo. U prošlosti, evolucijom, jedinke su bile prinuđene prilagođavati se okruženju i uslovima koji su vladali i koji su određivali koje su genetske promjene poželjne, a koje štetne. U sadašnjosti, u stanju smo da okruženje, i zakone koji u njemu vladaju, prilagođavamo našim sposobnostima, potrebama...

Međutim, moramo shvatiti da nivo razvoja koji smo dostigli ne mora nužno biti napredak u evolutivnom smislu. Ako nas taj razvoj vodi ka globalnom uništenju vrste, svakako se ne može nazvati evolutivnim "napretkom". Primjer su dinosaurusi koji su bili dominantna vrsta, ali su izumrli usljed promjene životnih uslova kojima se nisu uspjeli prilagoditi. Plašim se da i mi nećemo moći držati korak sa promjenama u okruženju, rezultatu evolucije naše populacije.

mc

pre 11 godina

@savic
Ne evoluira samo svest!
NPR: kretanje na dve noge i opozicija palca (kod ljudi), da ne pominjem ostale primere kod drugih vrsta, ima ih puno...

Bojan

pre 11 godina

(vasilije knezevic, 18. februar 2013 17:09)
pazi, tacno je da mnogi ateisti imaju religiozan pogled na teoriju evolucije, jer je ona na neki nacin i potrebna da bi se u potpunosti odbacila religija. Vrlo cesto su spremni da proglase za idiota svakoga ko postavlja neka pitanja u vezi sa njom, a da oni sami nisu spremni da daju objasnjenje
medjutim, to nije ni najmanje razlog za sumnjanje u tacnost teorije, do opravdane sumnje se dolazi proveravanjem zakjlucaka do kojih se dolazi na osnovu modela teorije, ukoliko se ne poklapaju sa realnim desavanjima, onda je teorija u problemu. za sada je pretrpela znacajne promene u odnosu na ono sto je darvin opisao, ali ceo koncept je i dalje na snazi.