Sreda, 13.02.2013.

00:28

Patrijarh Nikoliću nosi predlog SPC

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić sastaće se danas ponovo s patrijarhom Srpske pravoslavne crkve Irinejom, samo dva dana nakon prethodnog susreta.

Izvor: B92

Patrijarh Nikoliæu nosi predlog SPC IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Dolores

pre 11 godina

Tomislav Nikolić i Patrijarh razgovaraju o jako osetljivoj situaciji, kako da zaštite SPC na KiM. Nadam se da Patrijarh izneti svoj predlog i da će zajaedničkim snagama uspeti da zaštite naše kulturne, istorijske i verske baštine.Verujem da će Srbija odbraniti naše nacionalne interese.

AleksandarZidarski

pre 11 godina

Nadam se da EU vraca poverenje u Srbiju i njene institucije, nadam se da ce nase crkve i manastiri ostati nasim pokoljenjima.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@(negro ili bronhi na poklon, 13. februar 2013 14:18)

Mozete da pisete i da su plemena kljintoni i krasniqi rod rodjeni, te da su ovi potonji otkrili ameriku, i tamo protjerali kljintonije, koji se, 99-e vratise u postojbinu u vidu spomenika, i posredstvom NATO pakta, ali cinjenice, nepobitne, davno vec napisane, ne iznova, nego na osnovu istine, su tu. Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.

marko

pre 11 godina

Radi sopstvenog identiteta mora postojati saradnja izmedju Vlade Srbije i SPC.Drzava mora na sve nacine da pokusa da odbrani sve sveto na Kosovu jer je to ono sto jesmo i sto cemo biti,zahvaliti crkvi koji na Kosovu cine prvu liniju odbrane srpstva i propagiraju mir i blagostanje.

Gale

pre 11 godina

Mi smo sekularna drzava i ovo je nedopustivo.
(Dejan, 13. februar 2013 12:16)

Tačno je, mi smo sekularna država, ali to je i Amerika, Italija i mnoge zapadne zemlje pa i te kako uvažavaju mišljenje crkve. Crkva treba da kaže svoje mišljenje oko rešavanja velikih nacionalnih pitanja da bi donesene odluke imale veću težinu jer će te odluke koristiti buduće generacije.

Lizda

pre 11 godina

Strah da ne dodje do formiranja KPC kao sto se to dogodilo u CG i Makedoniji je razlozan. Sve je moguce u vec poprilicno smanjenoj SPC. Imuna od delenja i podela nije ni SPC. Zvono zvoni para zvecka, i sve to stvara prijatan ton u uhu ljudskome.

negro ili bronhi na poklon

pre 11 godina

Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 13:15)

-- Blago meni, kao da se spomenici iskljucivo prave lopatom. Postoje i duhovni spomenici u svakom narodu i toga ima vrlo mnogo na Kosovu medju Albancima. U nepogodnim vremenima i vlastima koje su gusile ove prostore sve je bilo zatrpano ali ne i izgubljeno. Sve to ponovo nice i kao ptica Feniks iz pepela ozivljava, danas nesputano. Sto se istorije tice ona se pise, sasvim iz pocetka i iznova. I sasvim se razlikuje od svega sto je do danas pisano. Sledi jedna autohtona istorija, autohtonog i ponosnog naroda. Svako ima pravo na svoju istoriju, i na Kosovu se za nju (iz)borilo.

bakljava i hormadzik

pre 11 godina

Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 14:27)

Ne, zasto mrznja, cemu mrznja? Mrznja i bol imaju takodje svoj vek trajanja. U vec ojadjenim srcima one zamiru a klice novi zivot u novom vremenu. Ali istina je nepobitna da je zauvek zavseno pisanje Albanske istorije od strane srpskih isoriografa. Tu je stavljena tacka. Izvesno vreme ce postojati dve paralelne istorije, ali kroz vreme u civilizovanijim procesima iz svega toga treba da se izgradi jedna univerzalna i apsolutno istinska istorija, ne poetska i bajkomitska istorija. To je doduse posao za buduca pokolenja. Ali verovanje u jedan dinamicniji i kultivisaniji odnos Albanaca i Srba mene ne napusta. Vidi primer Francuske i Nemacke, sta su sve izgradili vekovima veciti neprijatelji. Za bolje sutra...

Fidelio

pre 11 godina

Dvojac bez kormilara, čiji članovi veslaju okrenuti leđima jedan prema drugom. I čude se zašto se ne pomeraju iz mesta...

lana

pre 11 godina

Što se tiče Kosova Srbija je izašla sa jedinstvenom platformom što je veliki pomak u radu.Evo i SPC se priključila rešavanju ovog problema.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno
(Agron, 13. februar 2013 10:54)

Sa cisto religijskog aspekta, naravno da su sve pravoslavne crkve na kosovu, "vlasnistvo" svih vjernika koji postuju pravoslavni hriscanski obred. E, sad ima nesto sto se moze nazvati istorijskim aspektom, a tu je i taj nekakakv pravno/vlasnicki aspekt. A ta dva aspekta govore da pravoslavni manastiri, i preko 90% pravoslavnih crkava(ako ne i sve) na KiM, jesu vlasnistvo SPC, i srpskog naroda. Da nisi zaslijepljen nekakvom "ilirskom" idejom, nasao bi vremena da proucis malo istoriju podneblja na kojem zivis, i naucio bi da se u srpskoj istoriji "institucija" zaduzbina i ktitorstva "upraznjava" barem 1000 godina. Za svaki manastir na KiM se tacno zna, kada, ko i zasto ga je podigao. Probaj da nadjes ijednog albanca medju tim imenima, a mnogo ih je. Od kraljeva, despota, knezeva itd, i svi su do jednog pripadnici srpskog korpusa i rodoslova.
Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.

ja

pre 11 godina

Kako crkve i manastiri na Kosovu mogu da budu IMOVINA crkve. Da li to znaci da crkva ako joj se cefne moze da ih proda nekoj drugoj crkvi neke druge vere. Zapamtite vec jednom, to je kulturna i istorijska bastina celokupnog srpskog naroda i spc je samo korisnik.

red serbs, old habits die hard

pre 11 godina

Crkva zeli da zastiti poslednji bastion srpskog naroda na kosovu, svoju imovinu. To je pitanje iznad drzavnog vrha.Za druge me ne iznenaduje i u sustini me ne zanima njihovo misljenje, ali posebno su mi zanimljivi Srbi koji to ne vide.
Ciji li je interes vama bitan???Pravoslavna crkva je nasa visevekovna kulturna bastina i nasledje i treba da to zastitimo gde god mozemo,a ne komunizam.

peca

pre 11 godina

Treba traziti najbolje moguce resenje i saslusati svakog sta ima da kaze i predlozi, stav Srpske crkve je jedan od najvaznijih i drago mi je sto je Nikolic to tako prihvatio.

Nole

pre 11 godina

Na kraju će svi da zaštite svoje fotelje i crkva svoje privilegije, a običan narod će i dalje da strada na Kosovu kao i vekovima unazad kada je Crkva huškala narod, a onda bežala na sigurno i ostavljala narod da krvari.
Otklon od Crkve u svakom pogledu i zar ona nije odvojena od države!? Vraćamo se vekovima sa ovim Nikolićem koji samo trči po savet tamo ili ih dovodi kod sebe. Ukoliko on ima grehe koje bi da okajava preko grbače naroda naka to radi u svoje lično ime, a ne u ime Predsednika države. Ispada nesposoban da bilo šta reši dok se ne konsultuje sa Crkvom. Strašno kakva smo država...

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.
(s., 13. februar 2013 08:10)

Sve to stoji sto si rekao, samo te "kolje" jedna sitnica. Crkva, oduvijek, ima pravo da se mijesa u CRKVENE stvari, imovinu i rad, a manastiri i imovina SPC na KiM, svakako jesu sve od ovog nabrojanog. Od kad to crkva ne smije da ima veze sa crkvom/manastirima. Niko se ne bavi politikom, nego zastitom kulturnih, istorijskih i vjerskih dobara jednog ZIVUCEG naroda, cije svetinje su dole jos ZIVE.
Dakle, ovo nije slucaj mijesanja crkve u drzavne poslove i politiku. Takav slucaj smo imali samo onda kada se jedan muftija kandidovao na izborima. Jesi li i tada poletio da komentarises i napises "kakav muftija, kakvi bakraci"?

Figura

pre 11 godina

Da li je moguce da ovde velika vecina nije prepoznala ironiju u prvom komentaru - Sekule R?! SEKULA R! Domanovica bi danas uzimali za kraljevog savetnika, premijera...?

Moj predlog

pre 11 godina

Аngel SM
Ako smem SM
A smem SM


Zar ne vidis da postajes vise dosadan sa tvojim komentarima. Kada ovo pisem na svakom komentaru imas 5 pozitivna (koje si sam sebi dodelio)i 60 negativnih.Za pola sata ce da bude 86 pozitivnih i 60 negativnih. Hvataj se decko pametnijeg posla. Ne placa te SNS za ovakve budalastine

Ivana R

pre 11 godina

Zalosno je sto samo preko malih ekrana mozemo da gledamo sta se na Kosovu dogadja i da ne mozemo nista da uradimo po tom pitanju
G..Nikolic mora nekako da izdejstvuje zastitu srpskih crkava na Kosovu
Ne sumnjam da ce se neko resenje naci i da ce biti mirno

Valentina G

pre 11 godina

Svaki konstruktivan predlog koji bi doprineo poboljsanju pregovora sa Pristinom i istovremeno povecao garanciju bezbednosti nasih svetinja na KiM, verujem da je dobrodosao i drzavnom vrhu.

nista_sporno

pre 11 godina

Mnogo manastira, crkava, zemlje i ljudi SPC se nalazi na KiM. SPC je, verovatno, uz drzavu, najveci pojedinacni srpski vlasnik zemalje i objekata na KiM. Prema tome, njihovi interesi i misljenje bi trebalo da budu saslusani i ne vidim nista sporno u tome. Problem bi bio da patrijarh svojim autoritetom ugrozi neku politicku odluku, sto se do sada nije desavalo. Neumesna i neosnovana kritika vise govori o kriticaru nego o kritikovanom... Veliki problmem Srbije je to sto nekako uvek na mesto intelekta dodje ostrascenost kao princip koji nas vodi od odabira ideje do realizacije...

Nenad

pre 11 godina

Udbaski mantijasi,trazi misljenje od njih???Pa oni su jedna autisticna grupa,koja zamajava narod i radi sve ono sto nebi trebala.Nikolicu,aboliraj coveka,kpji im je mrdnuo milion eura!!!

Srbijanac iz Srema

pre 11 godina

Svaki dobronameran predlog je dobrodošao. Tako i predlog SPC. Da li je izvodljiv i u skladu sa opolitikom države o tome će razgovarati naš Ptrijarh i predsednik Srbije.
Naravno da je srbija sekularna država i da je SPC odvojena od politike.Ovo nije vođenje politike SPC-a već jedan konkretan predlog oko pitanja očuvanja naših manastira i cerkava na Kosovu i Metohiji.

Smiljka R

pre 11 godina

Treba razgovarati sa Crkvenim velikodostojnicima, saslusati njihove predloge, prihvatiti savete i sugestije ali sve do granice gde se ne prelazi u domen odlucivanja o drzavnoj politici.

Anđelija M

pre 11 godina

Crkva treba da bude uključena u sfere života ovog naroda,I štiti naše svetinje na KIM,ali isto tako treba da postoji jasno razgraničenje,crkve i politike.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Jedinstveno, mislis ako se zapuca, puske uzmu i seljak i Vladika i zajedno brane svetu zemlju? Ali kako ce Vladika da trci u suknji?

liki

pre 11 godina

Crkva ima svoje vidjenje situacije,politicari svoje...samo razgovorom mogu jedni drugima predociti svoje stavove i doci do medjusobnog razumevanja.

lord

pre 11 godina

Srpska pravoslavna crkva je najpozvanija da govori o kulturnoj baštini jer 90% baštine je u njenom vlastništvu. Svaki vid pomoći je dobrodošao.

mattko

pre 11 godina

Hajde da svi kolektivno uradimo jednu psiholoskou vezbu, da zatvorimo oci, zamislimo vreme srednjeg veka svuda oko nas, osedlamo konje i isucemo maceve i krenemo u nametanje nase volje svima oko nas. Jeste li probali ? Ide li ? Odlicno. Sada na pucketanje prstiju koje cete uskoro cuti , otvorite oci i probudite se ! Vreme hopnooticke egzaltacije je proslo , vratite se u realno stanje! Uravo je stigao racun infostana!

Zainteresovani građanin

pre 11 godina

Dobro je da se i crkva uključi u reševanje tog problema da bi donesene odluke imale težinu i posle ove generacije političara.

MOMO

pre 11 godina

Mnogo je tu afera i aferica za koje možemo samo da naslutimo,jel ovde crkva pokušava da zaštiti svoju baštinu ili narod,mislim da treba i jedno i drugo.Moje je mišljenje da crkva nema šta da traži u politici.

Baja Patak

pre 11 godina

Malo da se podsetimo - ’’Neka društva zovemo primitivnim zbog njihove želje da ostanu onakva kakvima su ih stvorili njihovi bogovi i preci početkom vremena, s prostom demografskom ravnotežom, niskim životnim standardom i zaostalim društvenim pravilima i metafizičkim verovanjima. Takva društva izumiru a da na žalost sama toga nisu svesna. Istorija je to bezbroj puta pokazala’’

Claude Lévi-Strauss na međunarodnom simpozijumu o napretku civilizacije 1983.god u Japanu

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Boze me sacuvaj, nasta sve taj Predsednik Nikolic uzaludno trosi vreme i "svoj mandat" ?
"Kao bajagi", Nikolic i srpski Patrijarh "traze resenje" za probleme na Kosovu, kao da ne postoje "Hasim Taci i Ketrin Eston" koji ce ionako u Briselu samo "saopstiti" Ivici Dacicu kako Srbija treba da se "vlada" prema Kosovu i da NIKO vise u Srbiji nema sta da "razmislja"?

Vanja Petrovic

pre 11 godina

Bila bi ovo vest milenijuma da se sastanu Crkva i Država, pa da iz dubokih džepova izvade nešto malo siće za gladnu decu iz Srboje, hladne domove sprske u Srbiji, i socijalno ugrožene penzionere u Srbiji. Beton, kamenje i metal se ne jedu....!!!!

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

Agron

pre 11 godina

Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno

ĐIVI

pre 11 godina

Naravno da predsednik Nikolić poštuje i želi da čuje mišljenje svih relevantnih institucija u Srbiji, a posebno SPC. Tako i treba da bude. SPC treba da iznese svoje mišljenje, o svim važnim pitanjima, a pogotovo o pitanju rešavanja problema Kosova i Metohije. Po pitanju Kosova i Metohije se mora doći do kompromisa, a kod kompromisa niko neće biti u potpunosti zadovoljan, ni Albanci, ni Srbija, a ni SPC.

PERICA

pre 11 godina

Mislim da crkva treba da ima savetodavnu ulogu u društvu a da odgovorni političari vode politiku.To što crkva želi u radnu grupu sa međunarodnim institucijama vezano za svoju baštinu trba ozbiljno razmotriti,mišljenja sam da svi mi pa i političari kao odgovorna lica imaju u uvid ne samo baštinu crkve već i sve ostalo.

crni domino

pre 11 godina

Sta ocekivati od nesposobnih i polupismenih politicara? Stiropor, strajk gladju, pomilovanje kriminalaca, savete od crkve iz vremena Milanskog edikta, sarene laze za srbe sa Kosova!?
U kom vremenu vas dvoje zivite?! Kuda vodite ovaj narod?! U mrak?

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

pozdrav od Mise

pre 11 godina

Tomislav Nikolic i patrijah Irinej vode intezivne razgovore kako bi reshili pitanje naseg naroda dole, nasih crkva i manastira.
(BARCELONA, 13. februar 2013 02:46)

Oni se bave pitanjem kako da isprate Kosovu, koje se vec davno otelo iz uzdi, a da cast roda i vere ostane neukaljan. Ali dostojanstveni oprostaj od Kosova nudi im i Medjunarodna zajednica odavno. Ni njihova oprostajna varijanta se nece moci mnogo razlikovati od ponudjenog. Prica uz kaficu da, Kosovo ne. Nema vise...

XLav

pre 11 godina

Ja licno ne volim crkvu i SPC, zalazem se za istinski sekularnu drzavu, ali u ovom slucaju mislim da kriticari ovog razgovora nisu u pravu. Drzava treba biti odvojena od crkve i donostiti nezavisne odluke, ali kad je u pitanju status SPC na Kosovu, pa normalno je da razgovaraju sa samom SPC, zar ne? Patrijarh je otisao kod predsednika da razgovaraju o statusu SPC na Kosovu. Ukljucite zdravu logiku. Ako kao predsednik razgovarate o statusu neke organizacije, logicno je da cujete misljenje same te organizacije. SPC je mnogo loseg uradila i sve to stoji, ali nemojmo sada preterivati i osudjivati ih sto razgovaraju o svom statusu na Kosovu sa sadasnjom vlasti. To je po meni nesto najnormalnije.

Zenovija S

pre 11 godina

Naša istorija, naši koreni se nalaze na KIM.Zaveti loze Nemanjića,manastiri i crkve.Predsednik Nikolić zna da narod bez svojih korena nije potpun.Čini velike napore da se svetinje i sačuvaju,kao i da se Srbi koji žive na tim prostorima zaštite,da im se omogući opstanak.

crni domino

pre 11 godina

Ocekivao sam da ce ova politicka blenta uplesti i nesposobnu crkvu.
Mozemo se nadati jos vecim glupostima od ove dvojice!
Tomislave Nikolicu, Predsednice drzave Srbije, molim Te, procitaj ovaj komentar pa ces videti sta polovina gradjana Srbije misli o Tebi i uzmi u obzir to kako bi se promenio, ako to mozes da uradis i pored toliko savetnika koje imas! Nesto mislim da su oni jos vece blente.
100 milijardi evra za kanal Smederevo Solun!? Koje izlupavanje vezano za sasvim druge probleme koje Srbija trenutno ima.

GAJA

pre 11 godina

U borbi za ravnopravne uslove života naših ljudi na Kosovu i Metohiji u svakom slučaju treba uključiti SPC jer su oni ostali kao sentar okupljanja i postojanja Srba.

Andjela

pre 11 godina

Monti Pajtone vrati se, sve ti je oprosteno!

Nekada su komedije bile u okviru televizjskog programa,
a izgleda da su davno prevazisle te okvire...

Alfa i omega

pre 11 godina

Svi mi koji imamo izgrađen veliki osećaj pripadnosti svojim korenima, zavetima ostavljenim nam od naših predaka,znamo gde su naše svetinje,i da ih treba čuvati,štititi od vandala koji ih sa nekom namerom ruše.Predsednik Nikolić je izdanak naroda kojem svetinje predaka ostavljene kao zaostavština za buduća pokoljena,znače kao i sam opstanak nas samih.

ja

pre 11 godina

blago onima koji misle da je vracanje u srednji vijek pozitivna stvar. srednjovjekovna drzava, srednjovjekovna crkva, srednjovjekovni tekst himne koji iskljucuje sve one koji nisu serbi, i to je nekome pozitivno. a kad bi poceo pricu o crkvi to bi vec otislo predaleko. definitivno bi svijet bio mnogo ljepse mjesto da ne postoje religije, pogotovo da ne postoje crkve i tzv vjernici.

s.

pre 11 godina

Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

marko, nis

pre 11 godina

@mungos

Ali kako to mislis dvojica nasih vodja? Ako je Nikolic predsednik ove zemlje, ja sam prinudjen da to priznam, a nikakvog vodju ne mogu da imam, jer zelim da zivim u emancipovanom drustvu, koje ima predsenika, a ne vodju. O ovom vracu Irineju da ne govorim...po kom je osnovu on vodja bilo cega sem sto je pastir svog stada? Dakle, vi koji ste deo njegovog stada - vama je vodja, pa neka vas vodi u srednji vek. Ljudima koji poseduju razum, verski lideri obuceni u odore koje vise prilice nekom naucno-fantasticnom serijalu, sigurno nisu vodje. Evo, mene bas briga sta Irinej misli, jer se vise uzdam u intelektualni potencijal prodavca na pijaci od kog kupujem domaci duvan. Ako mi treba neki savet, pre cu da se obratim njemu nego Irineju.

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

Andrijana82

pre 11 godina

Medjunarodne organizacije moraju da stite prava I bezbednost gradjana I verskih objekata na KiM! Podrska za dogovor SPC I predsednika Nikolica!

Sekula R.

pre 11 godina

Nije cesta istorijska pojava da svetovni i verski poglavari, oliceni, dakle, u dve licnosti, zajednicki vladaju nekom zemljom. Ali, evo srecne prilike da se nama vrati retka srednjevekovna praksa i nacini korak dalje k vracanju najstarijim, iskonskim vrednostima.

s.

pre 11 godina

Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.

marko, nis

pre 11 godina

@mungos

Ali kako to mislis dvojica nasih vodja? Ako je Nikolic predsednik ove zemlje, ja sam prinudjen da to priznam, a nikakvog vodju ne mogu da imam, jer zelim da zivim u emancipovanom drustvu, koje ima predsenika, a ne vodju. O ovom vracu Irineju da ne govorim...po kom je osnovu on vodja bilo cega sem sto je pastir svog stada? Dakle, vi koji ste deo njegovog stada - vama je vodja, pa neka vas vodi u srednji vek. Ljudima koji poseduju razum, verski lideri obuceni u odore koje vise prilice nekom naucno-fantasticnom serijalu, sigurno nisu vodje. Evo, mene bas briga sta Irinej misli, jer se vise uzdam u intelektualni potencijal prodavca na pijaci od kog kupujem domaci duvan. Ako mi treba neki savet, pre cu da se obratim njemu nego Irineju.

ja

pre 11 godina

blago onima koji misle da je vracanje u srednji vijek pozitivna stvar. srednjovjekovna drzava, srednjovjekovna crkva, srednjovjekovni tekst himne koji iskljucuje sve one koji nisu serbi, i to je nekome pozitivno. a kad bi poceo pricu o crkvi to bi vec otislo predaleko. definitivno bi svijet bio mnogo ljepse mjesto da ne postoje religije, pogotovo da ne postoje crkve i tzv vjernici.

crni domino

pre 11 godina

Sta ocekivati od nesposobnih i polupismenih politicara? Stiropor, strajk gladju, pomilovanje kriminalaca, savete od crkve iz vremena Milanskog edikta, sarene laze za srbe sa Kosova!?
U kom vremenu vas dvoje zivite?! Kuda vodite ovaj narod?! U mrak?

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Boze me sacuvaj, nasta sve taj Predsednik Nikolic uzaludno trosi vreme i "svoj mandat" ?
"Kao bajagi", Nikolic i srpski Patrijarh "traze resenje" za probleme na Kosovu, kao da ne postoje "Hasim Taci i Ketrin Eston" koji ce ionako u Briselu samo "saopstiti" Ivici Dacicu kako Srbija treba da se "vlada" prema Kosovu i da NIKO vise u Srbiji nema sta da "razmislja"?

Andjela

pre 11 godina

Monti Pajtone vrati se, sve ti je oprosteno!

Nekada su komedije bile u okviru televizjskog programa,
a izgleda da su davno prevazisle te okvire...

crni domino

pre 11 godina

Ocekivao sam da ce ova politicka blenta uplesti i nesposobnu crkvu.
Mozemo se nadati jos vecim glupostima od ove dvojice!
Tomislave Nikolicu, Predsednice drzave Srbije, molim Te, procitaj ovaj komentar pa ces videti sta polovina gradjana Srbije misli o Tebi i uzmi u obzir to kako bi se promenio, ako to mozes da uradis i pored toliko savetnika koje imas! Nesto mislim da su oni jos vece blente.
100 milijardi evra za kanal Smederevo Solun!? Koje izlupavanje vezano za sasvim druge probleme koje Srbija trenutno ima.

Vanja Petrovic

pre 11 godina

Bila bi ovo vest milenijuma da se sastanu Crkva i Država, pa da iz dubokih džepova izvade nešto malo siće za gladnu decu iz Srboje, hladne domove sprske u Srbiji, i socijalno ugrožene penzionere u Srbiji. Beton, kamenje i metal se ne jedu....!!!!

MOMO

pre 11 godina

Mnogo je tu afera i aferica za koje možemo samo da naslutimo,jel ovde crkva pokušava da zaštiti svoju baštinu ili narod,mislim da treba i jedno i drugo.Moje je mišljenje da crkva nema šta da traži u politici.

mattko

pre 11 godina

Hajde da svi kolektivno uradimo jednu psiholoskou vezbu, da zatvorimo oci, zamislimo vreme srednjeg veka svuda oko nas, osedlamo konje i isucemo maceve i krenemo u nametanje nase volje svima oko nas. Jeste li probali ? Ide li ? Odlicno. Sada na pucketanje prstiju koje cete uskoro cuti , otvorite oci i probudite se ! Vreme hopnooticke egzaltacije je proslo , vratite se u realno stanje! Uravo je stigao racun infostana!

Baja Patak

pre 11 godina

Malo da se podsetimo - ’’Neka društva zovemo primitivnim zbog njihove želje da ostanu onakva kakvima su ih stvorili njihovi bogovi i preci početkom vremena, s prostom demografskom ravnotežom, niskim životnim standardom i zaostalim društvenim pravilima i metafizičkim verovanjima. Takva društva izumiru a da na žalost sama toga nisu svesna. Istorija je to bezbroj puta pokazala’’

Claude Lévi-Strauss na međunarodnom simpozijumu o napretku civilizacije 1983.god u Japanu

Nenad

pre 11 godina

Udbaski mantijasi,trazi misljenje od njih???Pa oni su jedna autisticna grupa,koja zamajava narod i radi sve ono sto nebi trebala.Nikolicu,aboliraj coveka,kpji im je mrdnuo milion eura!!!

Sekula R.

pre 11 godina

Nije cesta istorijska pojava da svetovni i verski poglavari, oliceni, dakle, u dve licnosti, zajednicki vladaju nekom zemljom. Ali, evo srecne prilike da se nama vrati retka srednjevekovna praksa i nacini korak dalje k vracanju najstarijim, iskonskim vrednostima.

Alex_Bgd

pre 11 godina

Jedinstveno, mislis ako se zapuca, puske uzmu i seljak i Vladika i zajedno brane svetu zemlju? Ali kako ce Vladika da trci u suknji?

pozdrav od Mise

pre 11 godina

Tomislav Nikolic i patrijah Irinej vode intezivne razgovore kako bi reshili pitanje naseg naroda dole, nasih crkva i manastira.
(BARCELONA, 13. februar 2013 02:46)

Oni se bave pitanjem kako da isprate Kosovu, koje se vec davno otelo iz uzdi, a da cast roda i vere ostane neukaljan. Ali dostojanstveni oprostaj od Kosova nudi im i Medjunarodna zajednica odavno. Ni njihova oprostajna varijanta se nece moci mnogo razlikovati od ponudjenog. Prica uz kaficu da, Kosovo ne. Nema vise...

Agron

pre 11 godina

Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.
(s., 13. februar 2013 08:10)

Sve to stoji sto si rekao, samo te "kolje" jedna sitnica. Crkva, oduvijek, ima pravo da se mijesa u CRKVENE stvari, imovinu i rad, a manastiri i imovina SPC na KiM, svakako jesu sve od ovog nabrojanog. Od kad to crkva ne smije da ima veze sa crkvom/manastirima. Niko se ne bavi politikom, nego zastitom kulturnih, istorijskih i vjerskih dobara jednog ZIVUCEG naroda, cije svetinje su dole jos ZIVE.
Dakle, ovo nije slucaj mijesanja crkve u drzavne poslove i politiku. Takav slucaj smo imali samo onda kada se jedan muftija kandidovao na izborima. Jesi li i tada poletio da komentarises i napises "kakav muftija, kakvi bakraci"?

Nole

pre 11 godina

Na kraju će svi da zaštite svoje fotelje i crkva svoje privilegije, a običan narod će i dalje da strada na Kosovu kao i vekovima unazad kada je Crkva huškala narod, a onda bežala na sigurno i ostavljala narod da krvari.
Otklon od Crkve u svakom pogledu i zar ona nije odvojena od države!? Vraćamo se vekovima sa ovim Nikolićem koji samo trči po savet tamo ili ih dovodi kod sebe. Ukoliko on ima grehe koje bi da okajava preko grbače naroda naka to radi u svoje lično ime, a ne u ime Predsednika države. Ispada nesposoban da bilo šta reši dok se ne konsultuje sa Crkvom. Strašno kakva smo država...

Andrijana82

pre 11 godina

Medjunarodne organizacije moraju da stite prava I bezbednost gradjana I verskih objekata na KiM! Podrska za dogovor SPC I predsednika Nikolica!

Smiljka R

pre 11 godina

Treba razgovarati sa Crkvenim velikodostojnicima, saslusati njihove predloge, prihvatiti savete i sugestije ali sve do granice gde se ne prelazi u domen odlucivanja o drzavnoj politici.

lord

pre 11 godina

Srpska pravoslavna crkva je najpozvanija da govori o kulturnoj baštini jer 90% baštine je u njenom vlastništvu. Svaki vid pomoći je dobrodošao.

nista_sporno

pre 11 godina

Mnogo manastira, crkava, zemlje i ljudi SPC se nalazi na KiM. SPC je, verovatno, uz drzavu, najveci pojedinacni srpski vlasnik zemalje i objekata na KiM. Prema tome, njihovi interesi i misljenje bi trebalo da budu saslusani i ne vidim nista sporno u tome. Problem bi bio da patrijarh svojim autoritetom ugrozi neku politicku odluku, sto se do sada nije desavalo. Neumesna i neosnovana kritika vise govori o kriticaru nego o kritikovanom... Veliki problmem Srbije je to sto nekako uvek na mesto intelekta dodje ostrascenost kao princip koji nas vodi od odabira ideje do realizacije...

red serbs, old habits die hard

pre 11 godina

Crkva zeli da zastiti poslednji bastion srpskog naroda na kosovu, svoju imovinu. To je pitanje iznad drzavnog vrha.Za druge me ne iznenaduje i u sustini me ne zanima njihovo misljenje, ali posebno su mi zanimljivi Srbi koji to ne vide.
Ciji li je interes vama bitan???Pravoslavna crkva je nasa visevekovna kulturna bastina i nasledje i treba da to zastitimo gde god mozemo,a ne komunizam.

Moj predlog

pre 11 godina

Аngel SM
Ako smem SM
A smem SM


Zar ne vidis da postajes vise dosadan sa tvojim komentarima. Kada ovo pisem na svakom komentaru imas 5 pozitivna (koje si sam sebi dodelio)i 60 negativnih.Za pola sata ce da bude 86 pozitivnih i 60 negativnih. Hvataj se decko pametnijeg posla. Ne placa te SNS za ovakve budalastine

ja

pre 11 godina

Kako crkve i manastiri na Kosovu mogu da budu IMOVINA crkve. Da li to znaci da crkva ako joj se cefne moze da ih proda nekoj drugoj crkvi neke druge vere. Zapamtite vec jednom, to je kulturna i istorijska bastina celokupnog srpskog naroda i spc je samo korisnik.

Zainteresovani građanin

pre 11 godina

Dobro je da se i crkva uključi u reševanje tog problema da bi donesene odluke imale težinu i posle ove generacije političara.

Fidelio

pre 11 godina

Dvojac bez kormilara, čiji članovi veslaju okrenuti leđima jedan prema drugom. I čude se zašto se ne pomeraju iz mesta...

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

liki

pre 11 godina

Crkva ima svoje vidjenje situacije,politicari svoje...samo razgovorom mogu jedni drugima predociti svoje stavove i doci do medjusobnog razumevanja.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno
(Agron, 13. februar 2013 10:54)

Sa cisto religijskog aspekta, naravno da su sve pravoslavne crkve na kosovu, "vlasnistvo" svih vjernika koji postuju pravoslavni hriscanski obred. E, sad ima nesto sto se moze nazvati istorijskim aspektom, a tu je i taj nekakakv pravno/vlasnicki aspekt. A ta dva aspekta govore da pravoslavni manastiri, i preko 90% pravoslavnih crkava(ako ne i sve) na KiM, jesu vlasnistvo SPC, i srpskog naroda. Da nisi zaslijepljen nekakvom "ilirskom" idejom, nasao bi vremena da proucis malo istoriju podneblja na kojem zivis, i naucio bi da se u srpskoj istoriji "institucija" zaduzbina i ktitorstva "upraznjava" barem 1000 godina. Za svaki manastir na KiM se tacno zna, kada, ko i zasto ga je podigao. Probaj da nadjes ijednog albanca medju tim imenima, a mnogo ih je. Od kraljeva, despota, knezeva itd, i svi su do jednog pripadnici srpskog korpusa i rodoslova.
Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

PERICA

pre 11 godina

Mislim da crkva treba da ima savetodavnu ulogu u društvu a da odgovorni političari vode politiku.To što crkva želi u radnu grupu sa međunarodnim institucijama vezano za svoju baštinu trba ozbiljno razmotriti,mišljenja sam da svi mi pa i političari kao odgovorna lica imaju u uvid ne samo baštinu crkve već i sve ostalo.

Srbijanac iz Srema

pre 11 godina

Svaki dobronameran predlog je dobrodošao. Tako i predlog SPC. Da li je izvodljiv i u skladu sa opolitikom države o tome će razgovarati naš Ptrijarh i predsednik Srbije.
Naravno da je srbija sekularna država i da je SPC odvojena od politike.Ovo nije vođenje politike SPC-a već jedan konkretan predlog oko pitanja očuvanja naših manastira i cerkava na Kosovu i Metohiji.

Ivana R

pre 11 godina

Zalosno je sto samo preko malih ekrana mozemo da gledamo sta se na Kosovu dogadja i da ne mozemo nista da uradimo po tom pitanju
G..Nikolic mora nekako da izdejstvuje zastitu srpskih crkava na Kosovu
Ne sumnjam da ce se neko resenje naci i da ce biti mirno

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

XLav

pre 11 godina

Ja licno ne volim crkvu i SPC, zalazem se za istinski sekularnu drzavu, ali u ovom slucaju mislim da kriticari ovog razgovora nisu u pravu. Drzava treba biti odvojena od crkve i donostiti nezavisne odluke, ali kad je u pitanju status SPC na Kosovu, pa normalno je da razgovaraju sa samom SPC, zar ne? Patrijarh je otisao kod predsednika da razgovaraju o statusu SPC na Kosovu. Ukljucite zdravu logiku. Ako kao predsednik razgovarate o statusu neke organizacije, logicno je da cujete misljenje same te organizacije. SPC je mnogo loseg uradila i sve to stoji, ali nemojmo sada preterivati i osudjivati ih sto razgovaraju o svom statusu na Kosovu sa sadasnjom vlasti. To je po meni nesto najnormalnije.

ĐIVI

pre 11 godina

Naravno da predsednik Nikolić poštuje i želi da čuje mišljenje svih relevantnih institucija u Srbiji, a posebno SPC. Tako i treba da bude. SPC treba da iznese svoje mišljenje, o svim važnim pitanjima, a pogotovo o pitanju rešavanja problema Kosova i Metohije. Po pitanju Kosova i Metohije se mora doći do kompromisa, a kod kompromisa niko neće biti u potpunosti zadovoljan, ni Albanci, ni Srbija, a ni SPC.

Anđelija M

pre 11 godina

Crkva treba da bude uključena u sfere života ovog naroda,I štiti naše svetinje na KIM,ali isto tako treba da postoji jasno razgraničenje,crkve i politike.

Valentina G

pre 11 godina

Svaki konstruktivan predlog koji bi doprineo poboljsanju pregovora sa Pristinom i istovremeno povecao garanciju bezbednosti nasih svetinja na KiM, verujem da je dobrodosao i drzavnom vrhu.

peca

pre 11 godina

Treba traziti najbolje moguce resenje i saslusati svakog sta ima da kaze i predlozi, stav Srpske crkve je jedan od najvaznijih i drago mi je sto je Nikolic to tako prihvatio.

bakljava i hormadzik

pre 11 godina

Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 14:27)

Ne, zasto mrznja, cemu mrznja? Mrznja i bol imaju takodje svoj vek trajanja. U vec ojadjenim srcima one zamiru a klice novi zivot u novom vremenu. Ali istina je nepobitna da je zauvek zavseno pisanje Albanske istorije od strane srpskih isoriografa. Tu je stavljena tacka. Izvesno vreme ce postojati dve paralelne istorije, ali kroz vreme u civilizovanijim procesima iz svega toga treba da se izgradi jedna univerzalna i apsolutno istinska istorija, ne poetska i bajkomitska istorija. To je doduse posao za buduca pokolenja. Ali verovanje u jedan dinamicniji i kultivisaniji odnos Albanaca i Srba mene ne napusta. Vidi primer Francuske i Nemacke, sta su sve izgradili vekovima veciti neprijatelji. Za bolje sutra...

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

Figura

pre 11 godina

Da li je moguce da ovde velika vecina nije prepoznala ironiju u prvom komentaru - Sekule R?! SEKULA R! Domanovica bi danas uzimali za kraljevog savetnika, premijera...?

negro ili bronhi na poklon

pre 11 godina

Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 13:15)

-- Blago meni, kao da se spomenici iskljucivo prave lopatom. Postoje i duhovni spomenici u svakom narodu i toga ima vrlo mnogo na Kosovu medju Albancima. U nepogodnim vremenima i vlastima koje su gusile ove prostore sve je bilo zatrpano ali ne i izgubljeno. Sve to ponovo nice i kao ptica Feniks iz pepela ozivljava, danas nesputano. Sto se istorije tice ona se pise, sasvim iz pocetka i iznova. I sasvim se razlikuje od svega sto je do danas pisano. Sledi jedna autohtona istorija, autohtonog i ponosnog naroda. Svako ima pravo na svoju istoriju, i na Kosovu se za nju (iz)borilo.

Gale

pre 11 godina

Mi smo sekularna drzava i ovo je nedopustivo.
(Dejan, 13. februar 2013 12:16)

Tačno je, mi smo sekularna država, ali to je i Amerika, Italija i mnoge zapadne zemlje pa i te kako uvažavaju mišljenje crkve. Crkva treba da kaže svoje mišljenje oko rešavanja velikih nacionalnih pitanja da bi donesene odluke imale veću težinu jer će te odluke koristiti buduće generacije.

GAJA

pre 11 godina

U borbi za ravnopravne uslove života naših ljudi na Kosovu i Metohiji u svakom slučaju treba uključiti SPC jer su oni ostali kao sentar okupljanja i postojanja Srba.

Alfa i omega

pre 11 godina

Svi mi koji imamo izgrađen veliki osećaj pripadnosti svojim korenima, zavetima ostavljenim nam od naših predaka,znamo gde su naše svetinje,i da ih treba čuvati,štititi od vandala koji ih sa nekom namerom ruše.Predsednik Nikolić je izdanak naroda kojem svetinje predaka ostavljene kao zaostavština za buduća pokoljena,znače kao i sam opstanak nas samih.

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

Zenovija S

pre 11 godina

Naša istorija, naši koreni se nalaze na KIM.Zaveti loze Nemanjića,manastiri i crkve.Predsednik Nikolić zna da narod bez svojih korena nije potpun.Čini velike napore da se svetinje i sačuvaju,kao i da se Srbi koji žive na tim prostorima zaštite,da im se omogući opstanak.

lana

pre 11 godina

Što se tiče Kosova Srbija je izašla sa jedinstvenom platformom što je veliki pomak u radu.Evo i SPC se priključila rešavanju ovog problema.

marko

pre 11 godina

Radi sopstvenog identiteta mora postojati saradnja izmedju Vlade Srbije i SPC.Drzava mora na sve nacine da pokusa da odbrani sve sveto na Kosovu jer je to ono sto jesmo i sto cemo biti,zahvaliti crkvi koji na Kosovu cine prvu liniju odbrane srpstva i propagiraju mir i blagostanje.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@(negro ili bronhi na poklon, 13. februar 2013 14:18)

Mozete da pisete i da su plemena kljintoni i krasniqi rod rodjeni, te da su ovi potonji otkrili ameriku, i tamo protjerali kljintonije, koji se, 99-e vratise u postojbinu u vidu spomenika, i posredstvom NATO pakta, ali cinjenice, nepobitne, davno vec napisane, ne iznova, nego na osnovu istine, su tu. Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.

AleksandarZidarski

pre 11 godina

Nadam se da EU vraca poverenje u Srbiju i njene institucije, nadam se da ce nase crkve i manastiri ostati nasim pokoljenjima.

Lizda

pre 11 godina

Strah da ne dodje do formiranja KPC kao sto se to dogodilo u CG i Makedoniji je razlozan. Sve je moguce u vec poprilicno smanjenoj SPC. Imuna od delenja i podela nije ni SPC. Zvono zvoni para zvecka, i sve to stvara prijatan ton u uhu ljudskome.

Dolores

pre 11 godina

Tomislav Nikolić i Patrijarh razgovaraju o jako osetljivoj situaciji, kako da zaštite SPC na KiM. Nadam se da Patrijarh izneti svoj predlog i da će zajaedničkim snagama uspeti da zaštite naše kulturne, istorijske i verske baštine.Verujem da će Srbija odbraniti naše nacionalne interese.

Sekula R.

pre 11 godina

Nije cesta istorijska pojava da svetovni i verski poglavari, oliceni, dakle, u dve licnosti, zajednicki vladaju nekom zemljom. Ali, evo srecne prilike da se nama vrati retka srednjevekovna praksa i nacini korak dalje k vracanju najstarijim, iskonskim vrednostima.

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

A smem SM

pre 11 godina

Једини човек који жели да помогне нашим људима на Косову и да их стварно спасе дугогодишње тортуре.Свака част Томо.

Andrijana82

pre 11 godina

Medjunarodne organizacije moraju da stite prava I bezbednost gradjana I verskih objekata na KiM! Podrska za dogovor SPC I predsednika Nikolica!

Аngel SM

pre 11 godina

Све више и више нас схвата шта нам ова данашња влада ради и да иде у добром правцу и да конкретних потеза има.Пуна подршка.

Alfa i omega

pre 11 godina

Svi mi koji imamo izgrađen veliki osećaj pripadnosti svojim korenima, zavetima ostavljenim nam od naših predaka,znamo gde su naše svetinje,i da ih treba čuvati,štititi od vandala koji ih sa nekom namerom ruše.Predsednik Nikolić je izdanak naroda kojem svetinje predaka ostavljene kao zaostavština za buduća pokoljena,znače kao i sam opstanak nas samih.

Zenovija S

pre 11 godina

Naša istorija, naši koreni se nalaze na KIM.Zaveti loze Nemanjića,manastiri i crkve.Predsednik Nikolić zna da narod bez svojih korena nije potpun.Čini velike napore da se svetinje i sačuvaju,kao i da se Srbi koji žive na tim prostorima zaštite,da im se omogući opstanak.

ĐIVI

pre 11 godina

Naravno da predsednik Nikolić poštuje i želi da čuje mišljenje svih relevantnih institucija u Srbiji, a posebno SPC. Tako i treba da bude. SPC treba da iznese svoje mišljenje, o svim važnim pitanjima, a pogotovo o pitanju rešavanja problema Kosova i Metohije. Po pitanju Kosova i Metohije se mora doći do kompromisa, a kod kompromisa niko neće biti u potpunosti zadovoljan, ni Albanci, ni Srbija, a ni SPC.

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

Sigma T

pre 11 godina

PC je institucija koja narodu treba da vrati duhovnost,veru u Boga,u crkvene dogme.Vekovima iza nas su se nekako preplitale crkva i politika,ali ne po principu Vatikana.Svi mi znamo gde nam se koreni nalaze,zaveti predaka.Činjenica je da Predsednik čini velike napore da se omogući opstanak srpskog življa na KIM,kao i da se sačuvaju srpske svetinje.

Agron

pre 11 godina

Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno

GAJA

pre 11 godina

U borbi za ravnopravne uslove života naših ljudi na Kosovu i Metohiji u svakom slučaju treba uključiti SPC jer su oni ostali kao sentar okupljanja i postojanja Srba.

Zainteresovani građanin

pre 11 godina

Dobro je da se i crkva uključi u reševanje tog problema da bi donesene odluke imale težinu i posle ove generacije političara.

lord

pre 11 godina

Srpska pravoslavna crkva je najpozvanija da govori o kulturnoj baštini jer 90% baštine je u njenom vlastništvu. Svaki vid pomoći je dobrodošao.

Ivana R

pre 11 godina

Zalosno je sto samo preko malih ekrana mozemo da gledamo sta se na Kosovu dogadja i da ne mozemo nista da uradimo po tom pitanju
G..Nikolic mora nekako da izdejstvuje zastitu srpskih crkava na Kosovu
Ne sumnjam da ce se neko resenje naci i da ce biti mirno

XLav

pre 11 godina

Ja licno ne volim crkvu i SPC, zalazem se za istinski sekularnu drzavu, ali u ovom slucaju mislim da kriticari ovog razgovora nisu u pravu. Drzava treba biti odvojena od crkve i donostiti nezavisne odluke, ali kad je u pitanju status SPC na Kosovu, pa normalno je da razgovaraju sa samom SPC, zar ne? Patrijarh je otisao kod predsednika da razgovaraju o statusu SPC na Kosovu. Ukljucite zdravu logiku. Ako kao predsednik razgovarate o statusu neke organizacije, logicno je da cujete misljenje same te organizacije. SPC je mnogo loseg uradila i sve to stoji, ali nemojmo sada preterivati i osudjivati ih sto razgovaraju o svom statusu na Kosovu sa sadasnjom vlasti. To je po meni nesto najnormalnije.

s.

pre 11 godina

Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Opet, pa u svakoj normalnoj zemlji to bi bio razlog za skidanje sa vlasti.
MI SMO SEKULARNA DRŽAVA, ALO.
Kakav patrijarh, kakvi bakrači.
Dosta više sa ponižavanjem ovog naroda.
Naravno ovo neće biti objavljeno, dežurni talibani će se za to pobrinuti.
(s., 13. februar 2013 08:10)

Sve to stoji sto si rekao, samo te "kolje" jedna sitnica. Crkva, oduvijek, ima pravo da se mijesa u CRKVENE stvari, imovinu i rad, a manastiri i imovina SPC na KiM, svakako jesu sve od ovog nabrojanog. Od kad to crkva ne smije da ima veze sa crkvom/manastirima. Niko se ne bavi politikom, nego zastitom kulturnih, istorijskih i vjerskih dobara jednog ZIVUCEG naroda, cije svetinje su dole jos ZIVE.
Dakle, ovo nije slucaj mijesanja crkve u drzavne poslove i politiku. Takav slucaj smo imali samo onda kada se jedan muftija kandidovao na izborima. Jesi li i tada poletio da komentarises i napises "kakav muftija, kakvi bakraci"?

PERICA

pre 11 godina

Mislim da crkva treba da ima savetodavnu ulogu u društvu a da odgovorni političari vode politiku.To što crkva želi u radnu grupu sa međunarodnim institucijama vezano za svoju baštinu trba ozbiljno razmotriti,mišljenja sam da svi mi pa i političari kao odgovorna lica imaju u uvid ne samo baštinu crkve već i sve ostalo.

nista_sporno

pre 11 godina

Mnogo manastira, crkava, zemlje i ljudi SPC se nalazi na KiM. SPC je, verovatno, uz drzavu, najveci pojedinacni srpski vlasnik zemalje i objekata na KiM. Prema tome, njihovi interesi i misljenje bi trebalo da budu saslusani i ne vidim nista sporno u tome. Problem bi bio da patrijarh svojim autoritetom ugrozi neku politicku odluku, sto se do sada nije desavalo. Neumesna i neosnovana kritika vise govori o kriticaru nego o kritikovanom... Veliki problmem Srbije je to sto nekako uvek na mesto intelekta dodje ostrascenost kao princip koji nas vodi od odabira ideje do realizacije...

Srbijanac iz Srema

pre 11 godina

Svaki dobronameran predlog je dobrodošao. Tako i predlog SPC. Da li je izvodljiv i u skladu sa opolitikom države o tome će razgovarati naš Ptrijarh i predsednik Srbije.
Naravno da je srbija sekularna država i da je SPC odvojena od politike.Ovo nije vođenje politike SPC-a već jedan konkretan predlog oko pitanja očuvanja naših manastira i cerkava na Kosovu i Metohiji.

liki

pre 11 godina

Crkva ima svoje vidjenje situacije,politicari svoje...samo razgovorom mogu jedni drugima predociti svoje stavove i doci do medjusobnog razumevanja.

Anđelija M

pre 11 godina

Crkva treba da bude uključena u sfere života ovog naroda,I štiti naše svetinje na KIM,ali isto tako treba da postoji jasno razgraničenje,crkve i politike.

Valentina G

pre 11 godina

Svaki konstruktivan predlog koji bi doprineo poboljsanju pregovora sa Pristinom i istovremeno povecao garanciju bezbednosti nasih svetinja na KiM, verujem da je dobrodosao i drzavnom vrhu.

ja

pre 11 godina

blago onima koji misle da je vracanje u srednji vijek pozitivna stvar. srednjovjekovna drzava, srednjovjekovna crkva, srednjovjekovni tekst himne koji iskljucuje sve one koji nisu serbi, i to je nekome pozitivno. a kad bi poceo pricu o crkvi to bi vec otislo predaleko. definitivno bi svijet bio mnogo ljepse mjesto da ne postoje religije, pogotovo da ne postoje crkve i tzv vjernici.

red serbs, old habits die hard

pre 11 godina

Crkva zeli da zastiti poslednji bastion srpskog naroda na kosovu, svoju imovinu. To je pitanje iznad drzavnog vrha.Za druge me ne iznenaduje i u sustini me ne zanima njihovo misljenje, ali posebno su mi zanimljivi Srbi koji to ne vide.
Ciji li je interes vama bitan???Pravoslavna crkva je nasa visevekovna kulturna bastina i nasledje i treba da to zastitimo gde god mozemo,a ne komunizam.

marko, nis

pre 11 godina

@mungos

Ali kako to mislis dvojica nasih vodja? Ako je Nikolic predsednik ove zemlje, ja sam prinudjen da to priznam, a nikakvog vodju ne mogu da imam, jer zelim da zivim u emancipovanom drustvu, koje ima predsenika, a ne vodju. O ovom vracu Irineju da ne govorim...po kom je osnovu on vodja bilo cega sem sto je pastir svog stada? Dakle, vi koji ste deo njegovog stada - vama je vodja, pa neka vas vodi u srednji vek. Ljudima koji poseduju razum, verski lideri obuceni u odore koje vise prilice nekom naucno-fantasticnom serijalu, sigurno nisu vodje. Evo, mene bas briga sta Irinej misli, jer se vise uzdam u intelektualni potencijal prodavca na pijaci od kog kupujem domaci duvan. Ako mi treba neki savet, pre cu da se obratim njemu nego Irineju.

peca

pre 11 godina

Treba traziti najbolje moguce resenje i saslusati svakog sta ima da kaze i predlozi, stav Srpske crkve je jedan od najvaznijih i drago mi je sto je Nikolic to tako prihvatio.

lana

pre 11 godina

Što se tiče Kosova Srbija je izašla sa jedinstvenom platformom što je veliki pomak u radu.Evo i SPC se priključila rešavanju ovog problema.

Smiljka R

pre 11 godina

Treba razgovarati sa Crkvenim velikodostojnicima, saslusati njihove predloge, prihvatiti savete i sugestije ali sve do granice gde se ne prelazi u domen odlucivanja o drzavnoj politici.

Nenad

pre 11 godina

Udbaski mantijasi,trazi misljenje od njih???Pa oni su jedna autisticna grupa,koja zamajava narod i radi sve ono sto nebi trebala.Nikolicu,aboliraj coveka,kpji im je mrdnuo milion eura!!!

Alex_Bgd

pre 11 godina

Jedinstveno, mislis ako se zapuca, puske uzmu i seljak i Vladika i zajedno brane svetu zemlju? Ali kako ce Vladika da trci u suknji?

Vanja Petrovic

pre 11 godina

Bila bi ovo vest milenijuma da se sastanu Crkva i Država, pa da iz dubokih džepova izvade nešto malo siće za gladnu decu iz Srboje, hladne domove sprske u Srbiji, i socijalno ugrožene penzionere u Srbiji. Beton, kamenje i metal se ne jedu....!!!!

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Boze me sacuvaj, nasta sve taj Predsednik Nikolic uzaludno trosi vreme i "svoj mandat" ?
"Kao bajagi", Nikolic i srpski Patrijarh "traze resenje" za probleme na Kosovu, kao da ne postoje "Hasim Taci i Ketrin Eston" koji ce ionako u Briselu samo "saopstiti" Ivici Dacicu kako Srbija treba da se "vlada" prema Kosovu i da NIKO vise u Srbiji nema sta da "razmislja"?

Nole

pre 11 godina

Na kraju će svi da zaštite svoje fotelje i crkva svoje privilegije, a običan narod će i dalje da strada na Kosovu kao i vekovima unazad kada je Crkva huškala narod, a onda bežala na sigurno i ostavljala narod da krvari.
Otklon od Crkve u svakom pogledu i zar ona nije odvojena od države!? Vraćamo se vekovima sa ovim Nikolićem koji samo trči po savet tamo ili ih dovodi kod sebe. Ukoliko on ima grehe koje bi da okajava preko grbače naroda naka to radi u svoje lično ime, a ne u ime Predsednika države. Ispada nesposoban da bilo šta reši dok se ne konsultuje sa Crkvom. Strašno kakva smo država...

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@Nema Srpski manastira, albanski crkva i xhamije nego ortodoxsni manastire i katolicki i muslimanski xhamija.... Od kud se zna koje ih napravio te crkve pre srba....xhamije inace su napravili osmanskih vladari a ne albanci ali to nije bitno ko ih je izgradio nego one pripadaju vernicima tih vera. Ali ako bas tako razmislate vi srbi i grci i rumuni i bugari i madari trebate da izgradite vise i vise hilada xhamija turcima ili muslimanskim vernicima kojeste unistavali sa padom osmanske imperije! Srecno
(Agron, 13. februar 2013 10:54)

Sa cisto religijskog aspekta, naravno da su sve pravoslavne crkve na kosovu, "vlasnistvo" svih vjernika koji postuju pravoslavni hriscanski obred. E, sad ima nesto sto se moze nazvati istorijskim aspektom, a tu je i taj nekakakv pravno/vlasnicki aspekt. A ta dva aspekta govore da pravoslavni manastiri, i preko 90% pravoslavnih crkava(ako ne i sve) na KiM, jesu vlasnistvo SPC, i srpskog naroda. Da nisi zaslijepljen nekakvom "ilirskom" idejom, nasao bi vremena da proucis malo istoriju podneblja na kojem zivis, i naucio bi da se u srpskoj istoriji "institucija" zaduzbina i ktitorstva "upraznjava" barem 1000 godina. Za svaki manastir na KiM se tacno zna, kada, ko i zasto ga je podigao. Probaj da nadjes ijednog albanca medju tim imenima, a mnogo ih je. Od kraljeva, despota, knezeva itd, i svi su do jednog pripadnici srpskog korpusa i rodoslova.
Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.

Baja Patak

pre 11 godina

Malo da se podsetimo - ’’Neka društva zovemo primitivnim zbog njihove želje da ostanu onakva kakvima su ih stvorili njihovi bogovi i preci početkom vremena, s prostom demografskom ravnotežom, niskim životnim standardom i zaostalim društvenim pravilima i metafizičkim verovanjima. Takva društva izumiru a da na žalost sama toga nisu svesna. Istorija je to bezbroj puta pokazala’’

Claude Lévi-Strauss na međunarodnom simpozijumu o napretku civilizacije 1983.god u Japanu

marko

pre 11 godina

Radi sopstvenog identiteta mora postojati saradnja izmedju Vlade Srbije i SPC.Drzava mora na sve nacine da pokusa da odbrani sve sveto na Kosovu jer je to ono sto jesmo i sto cemo biti,zahvaliti crkvi koji na Kosovu cine prvu liniju odbrane srpstva i propagiraju mir i blagostanje.

negro ili bronhi na poklon

pre 11 godina

Manje mitova, a vise rada, pa lopatu u ruke i pocnite jednom da pravite vlastite spomenike, tj. istoriju.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 13:15)

-- Blago meni, kao da se spomenici iskljucivo prave lopatom. Postoje i duhovni spomenici u svakom narodu i toga ima vrlo mnogo na Kosovu medju Albancima. U nepogodnim vremenima i vlastima koje su gusile ove prostore sve je bilo zatrpano ali ne i izgubljeno. Sve to ponovo nice i kao ptica Feniks iz pepela ozivljava, danas nesputano. Sto se istorije tice ona se pise, sasvim iz pocetka i iznova. I sasvim se razlikuje od svega sto je do danas pisano. Sledi jedna autohtona istorija, autohtonog i ponosnog naroda. Svako ima pravo na svoju istoriju, i na Kosovu se za nju (iz)borilo.

crni domino

pre 11 godina

Sta ocekivati od nesposobnih i polupismenih politicara? Stiropor, strajk gladju, pomilovanje kriminalaca, savete od crkve iz vremena Milanskog edikta, sarene laze za srbe sa Kosova!?
U kom vremenu vas dvoje zivite?! Kuda vodite ovaj narod?! U mrak?

MOMO

pre 11 godina

Mnogo je tu afera i aferica za koje možemo samo da naslutimo,jel ovde crkva pokušava da zaštiti svoju baštinu ili narod,mislim da treba i jedno i drugo.Moje je mišljenje da crkva nema šta da traži u politici.

mattko

pre 11 godina

Hajde da svi kolektivno uradimo jednu psiholoskou vezbu, da zatvorimo oci, zamislimo vreme srednjeg veka svuda oko nas, osedlamo konje i isucemo maceve i krenemo u nametanje nase volje svima oko nas. Jeste li probali ? Ide li ? Odlicno. Sada na pucketanje prstiju koje cete uskoro cuti , otvorite oci i probudite se ! Vreme hopnooticke egzaltacije je proslo , vratite se u realno stanje! Uravo je stigao racun infostana!

Gale

pre 11 godina

Mi smo sekularna drzava i ovo je nedopustivo.
(Dejan, 13. februar 2013 12:16)

Tačno je, mi smo sekularna država, ali to je i Amerika, Italija i mnoge zapadne zemlje pa i te kako uvažavaju mišljenje crkve. Crkva treba da kaže svoje mišljenje oko rešavanja velikih nacionalnih pitanja da bi donesene odluke imale veću težinu jer će te odluke koristiti buduće generacije.

daj bombona da sisamo

pre 11 godina

@(negro ili bronhi na poklon, 13. februar 2013 14:18)

Mozete da pisete i da su plemena kljintoni i krasniqi rod rodjeni, te da su ovi potonji otkrili ameriku, i tamo protjerali kljintonije, koji se, 99-e vratise u postojbinu u vidu spomenika, i posredstvom NATO pakta, ali cinjenice, nepobitne, davno vec napisane, ne iznova, nego na osnovu istine, su tu. Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.

crni domino

pre 11 godina

Ocekivao sam da ce ova politicka blenta uplesti i nesposobnu crkvu.
Mozemo se nadati jos vecim glupostima od ove dvojice!
Tomislave Nikolicu, Predsednice drzave Srbije, molim Te, procitaj ovaj komentar pa ces videti sta polovina gradjana Srbije misli o Tebi i uzmi u obzir to kako bi se promenio, ako to mozes da uradis i pored toliko savetnika koje imas! Nesto mislim da su oni jos vece blente.
100 milijardi evra za kanal Smederevo Solun!? Koje izlupavanje vezano za sasvim druge probleme koje Srbija trenutno ima.

Andjela

pre 11 godina

Monti Pajtone vrati se, sve ti je oprosteno!

Nekada su komedije bile u okviru televizjskog programa,
a izgleda da su davno prevazisle te okvire...

Moj predlog

pre 11 godina

Аngel SM
Ako smem SM
A smem SM


Zar ne vidis da postajes vise dosadan sa tvojim komentarima. Kada ovo pisem na svakom komentaru imas 5 pozitivna (koje si sam sebi dodelio)i 60 negativnih.Za pola sata ce da bude 86 pozitivnih i 60 negativnih. Hvataj se decko pametnijeg posla. Ne placa te SNS za ovakve budalastine

Fidelio

pre 11 godina

Dvojac bez kormilara, čiji članovi veslaju okrenuti leđima jedan prema drugom. I čude se zašto se ne pomeraju iz mesta...

ja

pre 11 godina

Kako crkve i manastiri na Kosovu mogu da budu IMOVINA crkve. Da li to znaci da crkva ako joj se cefne moze da ih proda nekoj drugoj crkvi neke druge vere. Zapamtite vec jednom, to je kulturna i istorijska bastina celokupnog srpskog naroda i spc je samo korisnik.

bakljava i hormadzik

pre 11 godina

Ti, i tebi slicni mozete samo jos vise da nas mrzite zbog toga.
(daj bombona da sisamo, 13. februar 2013 14:27)

Ne, zasto mrznja, cemu mrznja? Mrznja i bol imaju takodje svoj vek trajanja. U vec ojadjenim srcima one zamiru a klice novi zivot u novom vremenu. Ali istina je nepobitna da je zauvek zavseno pisanje Albanske istorije od strane srpskih isoriografa. Tu je stavljena tacka. Izvesno vreme ce postojati dve paralelne istorije, ali kroz vreme u civilizovanijim procesima iz svega toga treba da se izgradi jedna univerzalna i apsolutno istinska istorija, ne poetska i bajkomitska istorija. To je doduse posao za buduca pokolenja. Ali verovanje u jedan dinamicniji i kultivisaniji odnos Albanaca i Srba mene ne napusta. Vidi primer Francuske i Nemacke, sta su sve izgradili vekovima veciti neprijatelji. Za bolje sutra...

AleksandarZidarski

pre 11 godina

Nadam se da EU vraca poverenje u Srbiju i njene institucije, nadam se da ce nase crkve i manastiri ostati nasim pokoljenjima.

Figura

pre 11 godina

Da li je moguce da ovde velika vecina nije prepoznala ironiju u prvom komentaru - Sekule R?! SEKULA R! Domanovica bi danas uzimali za kraljevog savetnika, premijera...?

Lizda

pre 11 godina

Strah da ne dodje do formiranja KPC kao sto se to dogodilo u CG i Makedoniji je razlozan. Sve je moguce u vec poprilicno smanjenoj SPC. Imuna od delenja i podela nije ni SPC. Zvono zvoni para zvecka, i sve to stvara prijatan ton u uhu ljudskome.

pozdrav od Mise

pre 11 godina

Tomislav Nikolic i patrijah Irinej vode intezivne razgovore kako bi reshili pitanje naseg naroda dole, nasih crkva i manastira.
(BARCELONA, 13. februar 2013 02:46)

Oni se bave pitanjem kako da isprate Kosovu, koje se vec davno otelo iz uzdi, a da cast roda i vere ostane neukaljan. Ali dostojanstveni oprostaj od Kosova nudi im i Medjunarodna zajednica odavno. Ni njihova oprostajna varijanta se nece moci mnogo razlikovati od ponudjenog. Prica uz kaficu da, Kosovo ne. Nema vise...

Dolores

pre 11 godina

Tomislav Nikolić i Patrijarh razgovaraju o jako osetljivoj situaciji, kako da zaštite SPC na KiM. Nadam se da Patrijarh izneti svoj predlog i da će zajaedničkim snagama uspeti da zaštite naše kulturne, istorijske i verske baštine.Verujem da će Srbija odbraniti naše nacionalne interese.