Utorak, 29.01.2013.

14:17

Sapin: Francuska je bankrotirala

Francuski ministar rada Mišel Sapin priznao je da je "Francuska potpuno bankrotirala".

Izvor: B92

Sapin: Francuska je bankrotirala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Ne razumem

pre 11 godina

Meni uopšte nije jasno kako je Srbija mogla da propadne. Kad pogledam komentare, sve ekonomski stručnjak do ekonomskog stručnjaka. Svi znaju sve. A rade za 300 evra. A jadni Francuzi, koji su propali i bankrotirali, još uvek putuju po svetu, kupuju skupe automobile i imaju 2000 evra mesečno, a nemaju pojma ni o čemu. Kako to? Da li neko ima objašnjenje?

Слободан Ђ.

pre 11 godina

Увести под хитно визе за Французе!:)))
Сада ће да навале да траже азил код нас:)))Ха,ха,ха...
Груба шала, ово само показује колико свесније и брже реагују на промене које их негативно погађају, него ми.
Њихови богати беже из своје земље због економских бомби,као што су наши не тако давно, бежали од авионских.
Доказ да економски удар може бити опаснији од оружаног, па се запитајте да ли смо ми окупирана земља?!

Tri karte za Hollywood

pre 11 godina

Kljucna stvar u svemu ovome je da su Francuzi jedni od najvecih neradnika u Evropi, hteo to neko da prizna ili ne. :((

Resenje

pre 11 godina

Nijedan sistem ne funcioniše u trenutku kada se ogromna količina moći podeli na mali broj ljudi, to je ono što se dešava danas, s tim što je sve lakše da se ljudi zamene tako da je situacija još gora. Danas može čovek da ima fabriku koja ima minimalan broj radnika,koji održavaju mašine koje sve obavljaju, samo po sebi to je efikasno,ali to dovodi do toga da taj 1 čovek ne deli bogatstvo ni sa kim i postaje neproporcijonalno bogatiji. Čak i čovek koji je izmislio kapitalizam Adam Smith je pričao o opasnosti velike podele. Primer najbolji je Amerika gde 400 najbogatijih ljudi imaju novca kao skoro 150 miliona najsiromašnijih. To je takva neverovatna statistika da je to nenormalno. A kolač dame i gospodo ne može da raste u nedogled, prostor je prostor npr. i nije moguće sve da se uveća, ne možemo svi da živimo kao milijarderi sa ovolikim brojem ljudi i na ovolikoj planeti. Znam da zvuči strašno komunistički ali te pare moraju na neki način da se uzmu,jer problem je danas što najveći bogataši imaju previše resursa kod sebe koji se ne koriste. To je priča da bi se rešili veliki problemi potrebni su ti resursi, ne može svet da reši probleme neke sa 10 % resursa, moraće da se uzmu neki kako bi uspeli da preživimo 21. vek. SAD je imala poreze 90% nekada kako bi rešili ovaj problem, i to je pravo rešenje i danas. Ili će bogati da sami daju novac da se reše problemi ili će se to odviti nasilnim putem. Tako su vekovima propadale monarhije, samo se drugačije danas zove.

Marko

pre 11 godina

@ Slobodan
Realno, pa sav onaj silni kapital i pre krize koji je u krizi propao je morao da ode od nekoga ka nekom, nije sigurno u svemiru zavrsio.

Marko

pre 11 godina

"Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. "

Svaki novi deficit odmah postaje dug drzave. Sav americki dug je dug prema nekim bogatima. Ti bogati to sto su pozajmili cak nisu ni zaradili, vec samo nastampali. Sav americki novac koji je u prometu je odstampan u privatnoj stampariji od strane privatne banke i pozajmljen narodu pod kamatom. Ukupna suma koja se tako duguje je veca od svih dolara koji postoje, tako da je em sav novac u stvari dug prema par najbogatijih, em sav novac koji postoji nije dovoljan da bi im se taj dug vratio, tako da sistemski materijalna dobra jednostavno prelaze u njihovo vlasnistvo. Zbog toga u vreme najveceg tehnoloskog napretka prosecan covek u americi zivi sve gore ( u ostatku sveta se prosecnom coveku smrkava jos odavno).

Taj mehanizam je neophodno prekinuti i ponistiti ceo dug koji je nastao cistom mahinacijom i kradjom, sigurno pracen i nasiljem, prinudama i svim ostalim sto vidimo i na nizim nivoima velikog biznisa. Bolje da ne pomisljamo kako to izgleda na ovom, najvisem nivou najveceg biznisa.

Sve ostale price o socijalnoj drzavi, kapitalizmu, komunizmu, liberalizmu, konzervativizmu su cisto mazanje ociju javnosti od strane istih igraca (lopova). Nalaze mahinatori milion nacina da sakriju svoju igru.

Nenad

pre 11 godina

Kako su sadili tako ce i da zanju.Ovi novi politicari upropastise nacije.Mogli bi malo da citaju istoriju kako su radili Titó,De Gól,Adenauer,Tacerka i ostali.Cercil je rekao:Idem da spavam,probudite me samo ako se Nemacka ujedini!Komentar nije potreban..

nikola

pre 11 godina

Neki od vas navode da socijalizam ne moze da uspe... zasto se onda skandinavske zemlje ne zale na nista?! Kod njih je poprilicno zastupljen socijalizam. Iz ove krize moze samo da se izvuce to, da novac, barem u ovom danasnjem obliku predstavlja mnogo veci problem nego korist. Posto trenutno vi nemate ogranicenja da se obogatite, oni koji to mogu, se bogate ne prestano! Komunizam mozda deluje kao ne praktican, ali pogledajte Japan. Da bi se doslo do komunizma drustvo mora da sazri. Do sadasnji pokusaji su bili preko revolucija, a to je potpuno pogresno. Japanu predvidjaju za 50 do 100 godina ulazak u pravi komunizam! Da sazrevaju su dokazali nakon katastrofe sa zemljotresom, gde pored opsteg haosa nije bila zabelezena ni jedna pljacka. Za dostizanje komunizma, odnosno sazrevanja naroda, verovatno se mora proci kroz sve faze kapitalizma, ali uz to verovatno i zadrzati tradicija kao indetitet naroda, i nesto preko cega ce ljudi lakse proci i sazreti kroz taj period. Naravno da je ovaj sadasnji sistem ne odrziv. Pa zbog toga se sve ovo i dogadja. Kad ljudi izbiju iz sebe pohlepu, i kad napokon odbace religiju kao instituciju, posto je crkva jedna od najjacih banaka, mozda se nesto i desi... za sad nam ostaje da se cupamo zivi iz ovoga sto se desava.

Mihailo

pre 11 godina

U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.
(Alex, 29. januar 2013 22:06)
----
Tebe kao da Nemci placaju da ih branis :). ne napadam ja nikoga covece, ali je jasno da Nemacka ne moze da ostane iznad vode u ovakvoj EU. Jasno je takodje da je sama Nemacka bez svih evropskih resursa (koje bi morala sama da upregne u svoj industrijski sistem) mala za Kinu, Indiju, USA, Rusiju itd.. Nemacka je prodala dosta automobila u Aziji ali su oni tamo pravljeni - ne ovde. U Evropi imaju visak radne snage u industrji automobila i to ne samo Nemci nego i Francuzi i Italijani. Folkswagen u Evropi odrzava najvise pogon u Ceskoj, nemacki su pogoni nerentabilni. E sad, natalitet im je strasno los - na dugi rok bih se pre kladio na Francuze i Engleze nego na Nemce. (iako se slazem da su Nemci i stedljiviji i ozbiljniji) njih ce uskoro bti cca 70 miliona tj 12 miliona manje nego sada jer starih ima jako mnogo a mladih nigde. Juzna Amerika, Afrika? Pre ce oni biti za kineske i indijske proizvode pa cak i americke i francuske i italijanske nego za nemacke. Ta trzista su velika samo geografski i brojem stanovnika ali su platezno jako slaba a Nemci u donjem segmentu nemaju i nikada i nisu imali kola da valjaju a da su bas jeftina. Nemackoj treba platezno trziste a Kina - Azija to nisu na dug rok. Evropa bi mogla da bude, ali ne ovakva.

Alex

pre 11 godina

(Mihailo, 29. januar 2013 21:27)
kvalitetna roba uvek će imati kupca! Informiši se koliko se proda Mercedesa i BMW-a u Kini samo, a gde je SAD, arapske zemlje i sve bolje tržišta Južne Amerike. U komercijalnim segmentima automobila jednostavno imaju najbolje automobile na svetu. Kinezi da naprave kvalitetan auto? Moguće za par godina ali autoindustrija se razvija decenijama,pa čak i tada neće biti konkuretni. Nije dovoljan jedan proizvod već konstantno napredovanje. U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.

marko, nis

pre 11 godina

Socijaliyzam ne moze da uspe. Kao sto to vidimo u Srbiji, gde se sve partije populisticki uvlace birackom telu, preko obecanja o neotpustanju, koje vazi samo za drzavni sektor, i forsiranjem subvencija, tako taj model ne funkcionise ni u Francuskoj.

Slobodan

pre 11 godina

@I JA SAM SLOBODAN
Pre neki mesec je sprovedena istraga po "poreskim rajevima" i ispostavilo se da nekolicina ljudi (5-6, slagacu te) drzi 27 TRILIONA DOLARA kapitala.
Da li je to 1-2% duga o kome ti pricas?! :)
Ne postoji "globalna kriza"!
Novca uvek ima koliko ima i samo je pitanje kod koga je.
Na zalost, trenutno je u rukama nekolicine bogatasa i ono sto je zaista neophodno je nova burzoaska revolucija, koja ce eliminisati olos i novac vratiti u normalne tokove, jer, evo, neka mi neko objasni, kako to da sve vreme isto, pa vise radimo, a sve manje imamo?
Odgovor je jednostavan. Nekome tako odgovara.
E, pa meni ne odgovara, a vama?

Miroslav

pre 11 godina

Tamo se decenijama arcilo kao da sutra ne postoji. Pre nekih 4-5 godina minimalac je bio 1050E a socijala 980E, pa sad vidite da li se isplati raditi. Nije kriv Sarkozi vec Miteran, on ih je naucio da je drzava vreca bez dna, Sirak je imao srece da pude predsednik u vreme veikog ekonomskog rasta globalno a Sarkozija je zatekla recesija, kao i problemi sa evrom. Krcag ce se verovatno razbiti na Olanu sto je i posteno jer je ta stranka pod Miteranom i napravila haos, kao sto je i posteno da Dacic odgura SPS pod cenzus na pitanju Kosova. Karma ili pravda no ipak najvise trpi narod.

Petar

pre 11 godina

Ovo je samo posledica lova na vestice (bogate) koji umesto da ostanu u Francuskoj i da rade - zaposljavaju ljude, sada masovno beze iz Francuske u druge zemlje EU. Pametno Francuzi nema sta. Gde cete sada da radite?

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Svaka država u kojoj se radnicima otima deo zarađenog da bi se namirili neradnici, pre ili kasnije, mora da propadne.

Asmodeus

pre 11 godina

potpuno se slazem i samo bih dodao...neka se spremi nemacka
(baki, 29. januar 2013 16:44)
--
Tacno. Najveci ostaju na jednom trzistu poslednji na nogama ali kako svi okolo slabe tako i oni na kraju padaju. Ne moze celo selo da ima grip a samo jedan da seta po selu zdrav.

simovic

pre 11 godina

dobro ako je francuska bankrotirala zbog socijale zasto je Amerika u jos vecim dugovima. Nema to veze sa socijalom vec sa time sto su sve zemlje smanjile poreze na bogate u poslednjih 30-tak godina

Mihailo

pre 11 godina

Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.
(Alex, 29. januar 2013 18:19)
--------
Aha..da. Sigurno. A posledica je da su sve nemacke sistemske banke bankrotirale (psssttt, to je tajna). A kada EU, kao presuseni rudnik, prestaje da kupuje nemacku robu (a Nemacka izvozi cca 60 odsto u EU) bas cemo da vidimo kome ce da prodaju svoej proizvode. Kinezima? Mogu, ali jednu, dve do tri godine dok ovi sami ne naprave automobile za svoju srednju klasu. Indijcima? Vazi isto. Amerikancima? Oni si podigli svoju autoindustriju i tu nece biti proboja vise. Rusima? E, njima mogu jer oni dolaze lako do para prodajuci naftu. Kada i tamo dodje ljudima iz d..u glavu (a pocelo je konacno) znajte da je neoliberlni kapitalizam i zvanicno propao. Sve promene Rusi i Arapi koji sede na resursima poslednji skapiraju. Ostaju Arapi ali njih ima relativno malo bogatih da bi bili sigurno a znacajno trziste u koje ne treba ulagati. I..kada se taj krug zatvori, vracamo se opet u Evropu. E ta Evropa, da bi imala novca, mora da radi, a da bi radila mora svaka nacija da stiti svoju industriju a da bi to mogla moraju postojati carine i sopstvena valuta. Zakljucak: EU zaista vise nikome ne treba. Kada se ta socijalisticko-tehnokratska hidra raspadne svima ce u Evropi da svane.

Mare

pre 11 godina

Kako bi se nazvalo nase stanje drzave ako su oni bankrot
(jb, 29. januar 2013 15:03)

Mi ne da smo bankrotirali, nego vise nismo drzava, pa nema smisla proglasavati bankrot. Oni su ti kao fabrika koja je otpustila hiljadu zaposlenih, a preostalih petsto radi koliko toliko. Srbija je kao zapustena travom zarasla zemlja gde je nekad bila fabrika.

Nikola XIV

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.
(Sid, 29. januar 2013 17:41)

Side,
ko je to necastivi ? Kome treba sta oprostiti ? Francuzima mozda nesto, njihov budjavi sir i ukiseljeno vino koje glupom svetu vec 100 -tine godina kao delikates prodaju. Ej , boli me ..... za njih kao sto i njih ..... boli za nas.Niti se radujem,niti tugujem zbog njihove " nesrece".Jednostavno, sve mi je jedno sta ce biti sa njima.

I JA SAM SLOBODAN

pre 11 godina

@Slobodan

Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. Pobune bi se vec dogodile da je sve tako jednostavno- uzeti sve od bogatih- ali resenje je mnogo komplikovanije- ljudi moraju da rade, i to stvarno da rade. Socijalistcki eksperiment je propao. Medjutim rad je ekstremno nepopularna ideja, jer mislim da ljudi u Francuskoj a kamoli u Srbiji nemaju predstavu sta znaci pravi rad. I to ne zato sto su lenji nego zato sto generacijski niko nije imao da nam usadi radne navike- cak naprotiv...

N.

pre 11 godina

Interesantno, ali ovu izjavu nigde ne nadjoh u pisanoj stampi ili na internetu..... Da nije opet rec o nekom americkom analiticaru koji predskazuje skoru propast sveta (ili barem Evrope)??

Nikola XIV-i

pre 11 godina

@ istvan, 29. januar 2013 18:09)

Istvane, sta je s'tobom ? Ti si popio ? Priznaj ! Jesi li uopste razumeo sta sam ja hteo da kazem ?

Domacin

pre 11 godina

Imao sam komsije jedan je bio vredan uredan odgovoran drugi aljkav lenj neodgovoran . Prvom se zapali domacinstvo velka steta likuje komsija a osteceni radi i za nekolko godina ponovo je sve na svom mestu. Znaci ona drzava koja ima red i rad moze da dodje u krizu ali da izadje ona gde se ne zna ni za sta ne znam dal moze.

Jedna Kost

pre 11 godina

Interesantno: svi su u krizi, sve drzave nekome duguju, ali bogati pojedinci postaju bogatiji i bahatiji, a siromasnih je sve vise. Cudna neka matematika opsteg duznickog ropstva...

Aca

pre 11 godina

Zahvalite se vasim saveznicima ..Angeli Merkel..ona vam kroji kapu,,svima,od Grcke ,Spanije,Italije,,pa nadalje..sve ono sto u WW2 nisu uspeli da zadrze,sada putem obaranja finasisjskis sistema drzava to rade,,Jedino Britanci to znaju,,jer su u ekipi radili,pa zato i prete izlaskom iz EU u koju mi tako idemoooooooooooooooo..i ne pitamo sta kosta..pa makar i cela drzava,,Sreca pa dok smo van EU uzese samo..za sada KIM,,a ako i kada udjemo u Eu,,onda su nam uzeli celu drzavu..Jer,koliko ja znam onaj ko stampa i kontrolise tok novca ,njegovo je..jel..Hoce mi neko reci da je Crna Gora sa evrom nezavisna? Ili Bugarska,Grcka..to gledamo svaki dan,,evo i u Slovenije kukaju od lepog zivota ,,a te price mi smo u ormaru,podrumu,,ma dajte bre vise,,sreca pa jesmo jos uvek,,kada budemo izasli tesko nama,,

eu

pre 11 godina

Kod nas su svi evro skeptici bolji od Vange.Kao i neke politicke partije (DSS) predvidjaju da ce EU da se raspadne.Ona se nije raspala.I ne verujem.Mozda ce da se prekomponuje i da iz svog krila oteraju zemlje poput Rumunije,Bugarske,Slovenije, Grcke,Madjarske.zasto bi jedna Nemacka ili Francuska ili Engleska radili za neradnike.

Koliko mi se cini i nas Ivica Dacic je propagirao politiku Fransoa Olanda.Socijalna pravda.Oporezivanje bogatih.Zelenaske kamate itd.I ta politika je propala niti ima pelcer da se prihvati bilogde. Ako je Dacic hteo socijalnu pravdu onda je trebalo da se ugleda na skandinavske zemlje

Alex

pre 11 godina

(baki, 29. januar 2013 16:44)
Prijatelju za Nemačku neka niko ne brine. Najzrelija i najodgovornija nacija u Evropi neće dozvoliti takvu situaciju. Iako su i oni u problemima u hodu preduzimaju preventivne mere da izbegnu nevolje. E sad oni nisu krivi što imaju jaku industriju i što ljudi po svetu kupuju njihove kvalitetne proizvode. I ostalima niko ne brani da proizvodimo npr.kvalitetnu hranu, poljoprivredne mašine, delove za automobile i da budu konkuretni. E sad reći će neko kako je njihov proizvod skuplji od ostalih ali dok neko drugi kupuje ne vidim u čemu je problem. To je princip ponude i potražnje i nema ljutnje. Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.

istvan

pre 11 godina

@Nikola XIV, 29. januar 2013 17:15 Pa Sarkozi nije neki bas pametni intelektualac da bi njegovo trabunjanje vredelo 200 000 CHF.
Francuzi su jos i humani,kod mene bi se porez na sund naplacivao 98%.Na srecu tvoju i njihovu zvalavu ja se ne pitam,ali ponovo ce doci vreme takvog poreza.
PS brate zakon da 70 godina veze autorska prava je suludo.
Francusku je saterao u cosak rat protiv libije,a jeftinije bi im bilo da su gadafiju vratili dug

NiHa

pre 11 godina

Potrudimo se da razgranicimo radovanje tudjem problemu od loseg cinjenja drugome, pa da vidimo ko bi u ovom slucaju trebao da se stidi.

Mene bi licno bio blam da sam Francuz i da mi predsednik odlazi u drugu zemlju da tamo zivi i da dobije njihovo drzavljanstvo. To mozda prilici glumcima, zabavljacima, ali predsedniku jedne drzave... strasno.

Sid

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.

Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.

Toma,S.SELO

pre 11 godina

Srpski evropejci vidite ko god je u EU pre ili kasnije za to ce platiti skupu cenu.I mi smo platili preskupu cenu odrekli smo se dela svoje teritorije samo da bi smo dobili datum pocetka pregovora.Izgleda da do tog datuma nikada nece doci,jos manje clanstvo u EU,JER ONA CE SE PRE RASPASTI NO sto ce Srbija postati njen clan.

drasko

pre 11 godina

Aj malo do Srbije, da cujem sta bi rekli za ovu zemlju.
Tacnije morali bi da izmislite novi termin za propast ekonomije.
Ovde nije dovoljno reci samo - bankrot.
Uzgred, nemoj da kukate, vi ocigledno nemate predstavu kako se zivi u 90% zemlaja na planaeti. Vasi stomaci su za razliku od ostatka sveta itekako puni svakakvih....

Nikola XIV

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ?

On ne mora da plati nista,ali onaj koji mu je taj novac dao treba da plati glavom.

Сава

pre 11 godina

Француска је по свему најнапреднија европска држава. Пропаст социјалне и солидарне Француске био би тежак пораз свих напредних идеја и повратак у рани 19. век. Французи су један од ретких преосталих демократских народа у Европи (Немци и њихови трабанти то нису!) и пропаст Републике уништила би и оно мало што је преостало од слободарских народа Европе. Односно, стара Европе постала би кретенизована, заглупљена и анти демократска попут САД. Бледа копија дивље и тешко оболеле Империје. Напредној Европи то не треба.

sremac_c

pre 11 godina

Onolike kolonije, rudnike, izvore, izletista... pa opet corak. Jadna moja Srbijica kad ni to nije imala.
Nista, sad pravimo sir najbolji na svetu, ne treba nam niko od njih.

Kg034

pre 11 godina

@neko: Malo vise zdravog razuma... kako neko za 6 meseci moze da dovede zemlju do bankrotstva ?! Samo su preuzeli vruc krompir od Sarkozija i njegove desnicarske vlade (a desnica je, nazalost, ovde mnogima u srcu )

Slobodan

pre 11 godina

Zato bi ceo svet trebao da usvoji jedinstven zakon o oporezivanju bogatasa, pa ne bi imali kuda da beze.
Naravno, u kriznim vremenima, bogatasima treba konfiskovati sredstva i staviti u funkciju oporavka drzave u kojoj su to bogatstvo stekli i zbog cega su ostali osiromasili.
To je princip spojenih sudova. Ako se neko jako bogati, vecina jako siromasi i to je situacija danas u svetu. Svega ima koliko je bilo i ranije, samo sto je kapital drugacije rasporedjen.
Zato treba tu nekolicinu grozno bogatih staviti fan funkcije, a njihov novac vratiti tamo gde je oduvek i bio i to je resenje "globalne" krize.

Nemačka dominia

pre 11 godina

Ono što nisu mogli ORUŽJEM Nemci su učinili ekonomski i porobili Evropu. A ti Srbijo što brže ka ovakvoj Evropskoj Uniji, što brže u totalnu propast. Samo ljudi bez ideja mogu da kažu Evropska Unija nema alternativu. Tamo je blagostanje, uskoro neće obični ljudi imati hleb da jedu, a mi ko mutavi govorimo da nam je to jedini izbor. Pare su na svim drugim mestima u svetu, samo u EU nisu.

blondie

pre 11 godina

Zeznuli vas Nemci sa EU,znaju oni da imaju najbolje proizvode i da ce svi kupovati njihovo.Sto vece trziste njima puniji dzepovi,manja nezaposlenost,A ostala boranija neka se snalazi!

honorar

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ? Nije on vise predsjednik, sada je obican gradjanin, sto znaci, sve uraditi da se utaji porez...

Naravno, sasvim sam ozbiljan

pre 11 godina

Ko im je kriv, kad nisu hteli da se ugledaju na nas. Prave se pametni, kao i Nemci, i Englezi, i ostali, i teraju po svom, evo im sad. Bedne plate, loš standard, jedva sastavljaju kraj sa krajem. Umesto da se, kao mi, lepo odvoje od Evrope i NATO pakta, pa da žive k'o Bogovi sa 300 evra mesečno, u zemlji u kojoj caruju zakon i moral.

Brze pruge

pre 11 godina

A Sarkozijev prebeg niko da prokomentarise? Te bivsi predsednik, te socijalna pravda, te sebicnjak koji nikada nista nije radio... Niko?

Jugoslav Srbenovic

pre 11 godina

Ako su oni bankrotirali, ja ne znam odakle im pare da finansiraju slanje trupa po Africi na "mirovne misije." Ah da, pa nedavno je u Maliju otkrivena nafta (velika kolicina u skriljcima ako se ne varam), a o nalazistima uranijuma da ne govorim. Lozenje mase koja ne razmislja, nista vise. Sta se u stvari krije iza svega ovoga je globalizacija. Da su Francuzi stvarno bankrotirali, za nedelju dana u Francuskoj bi bio haos na ulicama. Ovako ce da traze pomoc od ECB, koja ce da im finansira javnu potrosnju kroz dalje zaduzivanje. Mic po mic, drzava po drzava, evro po evro, svi ce da zavise od ECB i eto vam Sjedinjene Evropske Drzave. Sta mislite, zasto ce se evropsko prvenstvo 2020 u fudbalu organizovati u 10ak zemalja? Zato sto je fudbal odlican nacin da se prikazu politicke agende. Pomislite na devedesete, bivse SFRJ su prvo pocele da igraju fudbal kao odvojena drzava pre nego sto su bile priznate od strane sveta. Tako je i pocelo Kosovo (na Srbiji je da se i dalje bori, iz principa). Dok mi mislimo o svakodnevnom zivotu, globalizacija napreduje punom parom. A kako ce svima onda biti, neka nam je Bog u pomoci...

Vlada

pre 11 godina

EU je bankrotirala, ali to još niko ne sme da kaže glasno.
EU se sastoji od Nemačke i gomile bankrot država, koje se hrane sa nemačkog kazana, tome pridodajte "neposlušnu" Britaniju koja se kao nešto batrga pokušavajući da izađe iz tog društva.
Skoro kao '39te, samo sada mnogo savršenije.....

francuz

pre 11 godina

Nemate vi pojma u kakvom je stanju drzavu ostavila Sarkozijeva vladavina. Nesto kao i Tadiceva u Srbiji. Puna usta patriotizma , demokratije, evropske orijentacije, a drzavna kasa prazna. A to sto bjezi nije iznanedjenje, protiv njega vec postoje krivicne prijave.

neko

pre 11 godina

Eto vam zagovornici potrosnje i povecanja poreza. Vidim da je Francuska procvetala. Za sest meseci su napravili vise stete, nego sto su prethodni za sest godina. Francuska je u problemu, ali hvala Bogu spremni su to da priznaju. Francuska je kljucan igrac u ekonomskom opstanku EU.

neko_iz_mase

pre 11 godina

@NekoIzMase ne koristi se tudjim nikovima :D
Vratih se iz Pariza pre samo 10 dana... Nebih bas rekao da su bankrotirali... opet novinarske bajke...

Lola

pre 11 godina

Pre ili kasnije, stvari u Evropi će se vratiti u nekakvu normalu. Nemačka će , sa svojim ekspanzionizmom i imperijalizmom opet ostati usamljena, Engleska i Francuska će se približiti. Tu negde je i šansa za Srbiju, koja je bila i ostala poslednja odbrana Evrope. Nije se smelo dozvoliti ujedinjenje Nemačke, tu je odgovornost u to vreme slabe Rusije najveća.

François

pre 11 godina

To je vec pre njega rekao bivsi prvi ministar Francuske François Fillon jos septembra 2007 godine. Iskreno govoreci da je u pitanju neko privatno domacinstvo ili firma a ne drzava, retko koja zamlja bi mogla da se odrzi sa toliko velikim budzetskim deficitima.

Nenad-EU

pre 11 godina

Bilo je pitanje dana kad ce neko o ovome javno da progovori. Francuski socijalazim je odavno u problemu ali se o tome cuti. Da li znate da je Francuska jedina moderna drzava u kojoj se bukvalno vise isplati sedeti kuci i uzivati privilegije kao nezaposlen nego raditi? Za sve nezaposlene drzava godinama obezbedjuje besplatno zdravstveno osiguranje a na isto imaju pravo i ilegalni emigranti. Skole i fakulteti su besplatni sto je uredu za prave studente ali taj sistem zloupotrebljavaju i veciti studenti koji su upisani i koriste sve privilegije (skoro besplatan prevoz, klopa, mesecna pomoc u novcu itd.) godinama. Dalje, nezaposleni imaju pravo na socijalne stanove gde je kirija simbolicna, pravo na besplatno doskolavanje (to retko ko koristi), besplatan prevoz, deciji dodatak koji progresivno raste sa brojem dece (ima slucajeva gde porodica iz Afrike prima preko 2500e pomoci). Drzava totalno demotivise ljude koji zaradjuju vise jer im vise i uzima da bi davali neradnicima. Neke od tih subvencija za nerad drzava treba da ukine ali nemaju hrabrosti zbog potencijalnih nereda koji bi tom odlukom bilo izazvani...jednom reciju, ne pise im se dobro.

NekoIzMase

pre 11 godina

Al su zato voljni da:
1. nateraju nas da im se priključimo dok tonu u blato
2. vrše kolonijalna osvajanja u Sriji, Libiji, Alžiru, i sada Mailju ...

NekoIzMase

pre 11 godina

Al su zato voljni da:
1. nateraju nas da im se priključimo dok tonu u blato
2. vrše kolonijalna osvajanja u Sriji, Libiji, Alžiru, i sada Mailju ...

Nenad-EU

pre 11 godina

Bilo je pitanje dana kad ce neko o ovome javno da progovori. Francuski socijalazim je odavno u problemu ali se o tome cuti. Da li znate da je Francuska jedina moderna drzava u kojoj se bukvalno vise isplati sedeti kuci i uzivati privilegije kao nezaposlen nego raditi? Za sve nezaposlene drzava godinama obezbedjuje besplatno zdravstveno osiguranje a na isto imaju pravo i ilegalni emigranti. Skole i fakulteti su besplatni sto je uredu za prave studente ali taj sistem zloupotrebljavaju i veciti studenti koji su upisani i koriste sve privilegije (skoro besplatan prevoz, klopa, mesecna pomoc u novcu itd.) godinama. Dalje, nezaposleni imaju pravo na socijalne stanove gde je kirija simbolicna, pravo na besplatno doskolavanje (to retko ko koristi), besplatan prevoz, deciji dodatak koji progresivno raste sa brojem dece (ima slucajeva gde porodica iz Afrike prima preko 2500e pomoci). Drzava totalno demotivise ljude koji zaradjuju vise jer im vise i uzima da bi davali neradnicima. Neke od tih subvencija za nerad drzava treba da ukine ali nemaju hrabrosti zbog potencijalnih nereda koji bi tom odlukom bilo izazvani...jednom reciju, ne pise im se dobro.

neko

pre 11 godina

Eto vam zagovornici potrosnje i povecanja poreza. Vidim da je Francuska procvetala. Za sest meseci su napravili vise stete, nego sto su prethodni za sest godina. Francuska je u problemu, ali hvala Bogu spremni su to da priznaju. Francuska je kljucan igrac u ekonomskom opstanku EU.

Naravno, sasvim sam ozbiljan

pre 11 godina

Ko im je kriv, kad nisu hteli da se ugledaju na nas. Prave se pametni, kao i Nemci, i Englezi, i ostali, i teraju po svom, evo im sad. Bedne plate, loš standard, jedva sastavljaju kraj sa krajem. Umesto da se, kao mi, lepo odvoje od Evrope i NATO pakta, pa da žive k'o Bogovi sa 300 evra mesečno, u zemlji u kojoj caruju zakon i moral.

francuz

pre 11 godina

Nemate vi pojma u kakvom je stanju drzavu ostavila Sarkozijeva vladavina. Nesto kao i Tadiceva u Srbiji. Puna usta patriotizma , demokratije, evropske orijentacije, a drzavna kasa prazna. A to sto bjezi nije iznanedjenje, protiv njega vec postoje krivicne prijave.

Jedna Kost

pre 11 godina

Interesantno: svi su u krizi, sve drzave nekome duguju, ali bogati pojedinci postaju bogatiji i bahatiji, a siromasnih je sve vise. Cudna neka matematika opsteg duznickog ropstva...

Vlada

pre 11 godina

EU je bankrotirala, ali to još niko ne sme da kaže glasno.
EU se sastoji od Nemačke i gomile bankrot država, koje se hrane sa nemačkog kazana, tome pridodajte "neposlušnu" Britaniju koja se kao nešto batrga pokušavajući da izađe iz tog društva.
Skoro kao '39te, samo sada mnogo savršenije.....

Jugoslav Srbenovic

pre 11 godina

Ako su oni bankrotirali, ja ne znam odakle im pare da finansiraju slanje trupa po Africi na "mirovne misije." Ah da, pa nedavno je u Maliju otkrivena nafta (velika kolicina u skriljcima ako se ne varam), a o nalazistima uranijuma da ne govorim. Lozenje mase koja ne razmislja, nista vise. Sta se u stvari krije iza svega ovoga je globalizacija. Da su Francuzi stvarno bankrotirali, za nedelju dana u Francuskoj bi bio haos na ulicama. Ovako ce da traze pomoc od ECB, koja ce da im finansira javnu potrosnju kroz dalje zaduzivanje. Mic po mic, drzava po drzava, evro po evro, svi ce da zavise od ECB i eto vam Sjedinjene Evropske Drzave. Sta mislite, zasto ce se evropsko prvenstvo 2020 u fudbalu organizovati u 10ak zemalja? Zato sto je fudbal odlican nacin da se prikazu politicke agende. Pomislite na devedesete, bivse SFRJ su prvo pocele da igraju fudbal kao odvojena drzava pre nego sto su bile priznate od strane sveta. Tako je i pocelo Kosovo (na Srbiji je da se i dalje bori, iz principa). Dok mi mislimo o svakodnevnom zivotu, globalizacija napreduje punom parom. A kako ce svima onda biti, neka nam je Bog u pomoci...

François

pre 11 godina

To je vec pre njega rekao bivsi prvi ministar Francuske François Fillon jos septembra 2007 godine. Iskreno govoreci da je u pitanju neko privatno domacinstvo ili firma a ne drzava, retko koja zamlja bi mogla da se odrzi sa toliko velikim budzetskim deficitima.

blondie

pre 11 godina

Zeznuli vas Nemci sa EU,znaju oni da imaju najbolje proizvode i da ce svi kupovati njihovo.Sto vece trziste njima puniji dzepovi,manja nezaposlenost,A ostala boranija neka se snalazi!

Kg034

pre 11 godina

@neko: Malo vise zdravog razuma... kako neko za 6 meseci moze da dovede zemlju do bankrotstva ?! Samo su preuzeli vruc krompir od Sarkozija i njegove desnicarske vlade (a desnica je, nazalost, ovde mnogima u srcu )

Сава

pre 11 godina

Француска је по свему најнапреднија европска држава. Пропаст социјалне и солидарне Француске био би тежак пораз свих напредних идеја и повратак у рани 19. век. Французи су један од ретких преосталих демократских народа у Европи (Немци и њихови трабанти то нису!) и пропаст Републике уништила би и оно мало што је преостало од слободарских народа Европе. Односно, стара Европе постала би кретенизована, заглупљена и анти демократска попут САД. Бледа копија дивље и тешко оболеле Империје. Напредној Европи то не треба.

Slobodan

pre 11 godina

@I JA SAM SLOBODAN
Pre neki mesec je sprovedena istraga po "poreskim rajevima" i ispostavilo se da nekolicina ljudi (5-6, slagacu te) drzi 27 TRILIONA DOLARA kapitala.
Da li je to 1-2% duga o kome ti pricas?! :)
Ne postoji "globalna kriza"!
Novca uvek ima koliko ima i samo je pitanje kod koga je.
Na zalost, trenutno je u rukama nekolicine bogatasa i ono sto je zaista neophodno je nova burzoaska revolucija, koja ce eliminisati olos i novac vratiti u normalne tokove, jer, evo, neka mi neko objasni, kako to da sve vreme isto, pa vise radimo, a sve manje imamo?
Odgovor je jednostavan. Nekome tako odgovara.
E, pa meni ne odgovara, a vama?

Nikola XIV

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ?

On ne mora da plati nista,ali onaj koji mu je taj novac dao treba da plati glavom.

Miroslav

pre 11 godina

Tamo se decenijama arcilo kao da sutra ne postoji. Pre nekih 4-5 godina minimalac je bio 1050E a socijala 980E, pa sad vidite da li se isplati raditi. Nije kriv Sarkozi vec Miteran, on ih je naucio da je drzava vreca bez dna, Sirak je imao srece da pude predsednik u vreme veikog ekonomskog rasta globalno a Sarkozija je zatekla recesija, kao i problemi sa evrom. Krcag ce se verovatno razbiti na Olanu sto je i posteno jer je ta stranka pod Miteranom i napravila haos, kao sto je i posteno da Dacic odgura SPS pod cenzus na pitanju Kosova. Karma ili pravda no ipak najvise trpi narod.

Nemačka dominia

pre 11 godina

Ono što nisu mogli ORUŽJEM Nemci su učinili ekonomski i porobili Evropu. A ti Srbijo što brže ka ovakvoj Evropskoj Uniji, što brže u totalnu propast. Samo ljudi bez ideja mogu da kažu Evropska Unija nema alternativu. Tamo je blagostanje, uskoro neće obični ljudi imati hleb da jedu, a mi ko mutavi govorimo da nam je to jedini izbor. Pare su na svim drugim mestima u svetu, samo u EU nisu.

sremac_c

pre 11 godina

Onolike kolonije, rudnike, izvore, izletista... pa opet corak. Jadna moja Srbijica kad ni to nije imala.
Nista, sad pravimo sir najbolji na svetu, ne treba nam niko od njih.

Brze pruge

pre 11 godina

A Sarkozijev prebeg niko da prokomentarise? Te bivsi predsednik, te socijalna pravda, te sebicnjak koji nikada nista nije radio... Niko?

Mare

pre 11 godina

Kako bi se nazvalo nase stanje drzave ako su oni bankrot
(jb, 29. januar 2013 15:03)

Mi ne da smo bankrotirali, nego vise nismo drzava, pa nema smisla proglasavati bankrot. Oni su ti kao fabrika koja je otpustila hiljadu zaposlenih, a preostalih petsto radi koliko toliko. Srbija je kao zapustena travom zarasla zemlja gde je nekad bila fabrika.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Svaka država u kojoj se radnicima otima deo zarađenog da bi se namirili neradnici, pre ili kasnije, mora da propadne.

neko_iz_mase

pre 11 godina

@NekoIzMase ne koristi se tudjim nikovima :D
Vratih se iz Pariza pre samo 10 dana... Nebih bas rekao da su bankrotirali... opet novinarske bajke...

Lola

pre 11 godina

Pre ili kasnije, stvari u Evropi će se vratiti u nekakvu normalu. Nemačka će , sa svojim ekspanzionizmom i imperijalizmom opet ostati usamljena, Engleska i Francuska će se približiti. Tu negde je i šansa za Srbiju, koja je bila i ostala poslednja odbrana Evrope. Nije se smelo dozvoliti ujedinjenje Nemačke, tu je odgovornost u to vreme slabe Rusije najveća.

Slobodan

pre 11 godina

Zato bi ceo svet trebao da usvoji jedinstven zakon o oporezivanju bogatasa, pa ne bi imali kuda da beze.
Naravno, u kriznim vremenima, bogatasima treba konfiskovati sredstva i staviti u funkciju oporavka drzave u kojoj su to bogatstvo stekli i zbog cega su ostali osiromasili.
To je princip spojenih sudova. Ako se neko jako bogati, vecina jako siromasi i to je situacija danas u svetu. Svega ima koliko je bilo i ranije, samo sto je kapital drugacije rasporedjen.
Zato treba tu nekolicinu grozno bogatih staviti fan funkcije, a njihov novac vratiti tamo gde je oduvek i bio i to je resenje "globalne" krize.

drasko

pre 11 godina

Aj malo do Srbije, da cujem sta bi rekli za ovu zemlju.
Tacnije morali bi da izmislite novi termin za propast ekonomije.
Ovde nije dovoljno reci samo - bankrot.
Uzgred, nemoj da kukate, vi ocigledno nemate predstavu kako se zivi u 90% zemlaja na planaeti. Vasi stomaci su za razliku od ostatka sveta itekako puni svakakvih....

honorar

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ? Nije on vise predsjednik, sada je obican gradjanin, sto znaci, sve uraditi da se utaji porez...

Toma,S.SELO

pre 11 godina

Srpski evropejci vidite ko god je u EU pre ili kasnije za to ce platiti skupu cenu.I mi smo platili preskupu cenu odrekli smo se dela svoje teritorije samo da bi smo dobili datum pocetka pregovora.Izgleda da do tog datuma nikada nece doci,jos manje clanstvo u EU,JER ONA CE SE PRE RASPASTI NO sto ce Srbija postati njen clan.

Sid

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.

Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.

Alex

pre 11 godina

(baki, 29. januar 2013 16:44)
Prijatelju za Nemačku neka niko ne brine. Najzrelija i najodgovornija nacija u Evropi neće dozvoliti takvu situaciju. Iako su i oni u problemima u hodu preduzimaju preventivne mere da izbegnu nevolje. E sad oni nisu krivi što imaju jaku industriju i što ljudi po svetu kupuju njihove kvalitetne proizvode. I ostalima niko ne brani da proizvodimo npr.kvalitetnu hranu, poljoprivredne mašine, delove za automobile i da budu konkuretni. E sad reći će neko kako je njihov proizvod skuplji od ostalih ali dok neko drugi kupuje ne vidim u čemu je problem. To je princip ponude i potražnje i nema ljutnje. Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.

Domacin

pre 11 godina

Imao sam komsije jedan je bio vredan uredan odgovoran drugi aljkav lenj neodgovoran . Prvom se zapali domacinstvo velka steta likuje komsija a osteceni radi i za nekolko godina ponovo je sve na svom mestu. Znaci ona drzava koja ima red i rad moze da dodje u krizu ali da izadje ona gde se ne zna ni za sta ne znam dal moze.

Mihailo

pre 11 godina

Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.
(Alex, 29. januar 2013 18:19)
--------
Aha..da. Sigurno. A posledica je da su sve nemacke sistemske banke bankrotirale (psssttt, to je tajna). A kada EU, kao presuseni rudnik, prestaje da kupuje nemacku robu (a Nemacka izvozi cca 60 odsto u EU) bas cemo da vidimo kome ce da prodaju svoej proizvode. Kinezima? Mogu, ali jednu, dve do tri godine dok ovi sami ne naprave automobile za svoju srednju klasu. Indijcima? Vazi isto. Amerikancima? Oni si podigli svoju autoindustriju i tu nece biti proboja vise. Rusima? E, njima mogu jer oni dolaze lako do para prodajuci naftu. Kada i tamo dodje ljudima iz d..u glavu (a pocelo je konacno) znajte da je neoliberlni kapitalizam i zvanicno propao. Sve promene Rusi i Arapi koji sede na resursima poslednji skapiraju. Ostaju Arapi ali njih ima relativno malo bogatih da bi bili sigurno a znacajno trziste u koje ne treba ulagati. I..kada se taj krug zatvori, vracamo se opet u Evropu. E ta Evropa, da bi imala novca, mora da radi, a da bi radila mora svaka nacija da stiti svoju industriju a da bi to mogla moraju postojati carine i sopstvena valuta. Zakljucak: EU zaista vise nikome ne treba. Kada se ta socijalisticko-tehnokratska hidra raspadne svima ce u Evropi da svane.

istvan

pre 11 godina

@Nikola XIV, 29. januar 2013 17:15 Pa Sarkozi nije neki bas pametni intelektualac da bi njegovo trabunjanje vredelo 200 000 CHF.
Francuzi su jos i humani,kod mene bi se porez na sund naplacivao 98%.Na srecu tvoju i njihovu zvalavu ja se ne pitam,ali ponovo ce doci vreme takvog poreza.
PS brate zakon da 70 godina veze autorska prava je suludo.
Francusku je saterao u cosak rat protiv libije,a jeftinije bi im bilo da su gadafiju vratili dug

Resenje

pre 11 godina

Nijedan sistem ne funcioniše u trenutku kada se ogromna količina moći podeli na mali broj ljudi, to je ono što se dešava danas, s tim što je sve lakše da se ljudi zamene tako da je situacija još gora. Danas može čovek da ima fabriku koja ima minimalan broj radnika,koji održavaju mašine koje sve obavljaju, samo po sebi to je efikasno,ali to dovodi do toga da taj 1 čovek ne deli bogatstvo ni sa kim i postaje neproporcijonalno bogatiji. Čak i čovek koji je izmislio kapitalizam Adam Smith je pričao o opasnosti velike podele. Primer najbolji je Amerika gde 400 najbogatijih ljudi imaju novca kao skoro 150 miliona najsiromašnijih. To je takva neverovatna statistika da je to nenormalno. A kolač dame i gospodo ne može da raste u nedogled, prostor je prostor npr. i nije moguće sve da se uveća, ne možemo svi da živimo kao milijarderi sa ovolikim brojem ljudi i na ovolikoj planeti. Znam da zvuči strašno komunistički ali te pare moraju na neki način da se uzmu,jer problem je danas što najveći bogataši imaju previše resursa kod sebe koji se ne koriste. To je priča da bi se rešili veliki problemi potrebni su ti resursi, ne može svet da reši probleme neke sa 10 % resursa, moraće da se uzmu neki kako bi uspeli da preživimo 21. vek. SAD je imala poreze 90% nekada kako bi rešili ovaj problem, i to je pravo rešenje i danas. Ili će bogati da sami daju novac da se reše problemi ili će se to odviti nasilnim putem. Tako su vekovima propadale monarhije, samo se drugačije danas zove.

simovic

pre 11 godina

dobro ako je francuska bankrotirala zbog socijale zasto je Amerika u jos vecim dugovima. Nema to veze sa socijalom vec sa time sto su sve zemlje smanjile poreze na bogate u poslednjih 30-tak godina

Asmodeus

pre 11 godina

potpuno se slazem i samo bih dodao...neka se spremi nemacka
(baki, 29. januar 2013 16:44)
--
Tacno. Najveci ostaju na jednom trzistu poslednji na nogama ali kako svi okolo slabe tako i oni na kraju padaju. Ne moze celo selo da ima grip a samo jedan da seta po selu zdrav.

N.

pre 11 godina

Interesantno, ali ovu izjavu nigde ne nadjoh u pisanoj stampi ili na internetu..... Da nije opet rec o nekom americkom analiticaru koji predskazuje skoru propast sveta (ili barem Evrope)??

Petar

pre 11 godina

Ovo je samo posledica lova na vestice (bogate) koji umesto da ostanu u Francuskoj i da rade - zaposljavaju ljude, sada masovno beze iz Francuske u druge zemlje EU. Pametno Francuzi nema sta. Gde cete sada da radite?

Mihailo

pre 11 godina

U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.
(Alex, 29. januar 2013 22:06)
----
Tebe kao da Nemci placaju da ih branis :). ne napadam ja nikoga covece, ali je jasno da Nemacka ne moze da ostane iznad vode u ovakvoj EU. Jasno je takodje da je sama Nemacka bez svih evropskih resursa (koje bi morala sama da upregne u svoj industrijski sistem) mala za Kinu, Indiju, USA, Rusiju itd.. Nemacka je prodala dosta automobila u Aziji ali su oni tamo pravljeni - ne ovde. U Evropi imaju visak radne snage u industrji automobila i to ne samo Nemci nego i Francuzi i Italijani. Folkswagen u Evropi odrzava najvise pogon u Ceskoj, nemacki su pogoni nerentabilni. E sad, natalitet im je strasno los - na dugi rok bih se pre kladio na Francuze i Engleze nego na Nemce. (iako se slazem da su Nemci i stedljiviji i ozbiljniji) njih ce uskoro bti cca 70 miliona tj 12 miliona manje nego sada jer starih ima jako mnogo a mladih nigde. Juzna Amerika, Afrika? Pre ce oni biti za kineske i indijske proizvode pa cak i americke i francuske i italijanske nego za nemacke. Ta trzista su velika samo geografski i brojem stanovnika ali su platezno jako slaba a Nemci u donjem segmentu nemaju i nikada i nisu imali kola da valjaju a da su bas jeftina. Nemackoj treba platezno trziste a Kina - Azija to nisu na dug rok. Evropa bi mogla da bude, ali ne ovakva.

I JA SAM SLOBODAN

pre 11 godina

@Slobodan

Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. Pobune bi se vec dogodile da je sve tako jednostavno- uzeti sve od bogatih- ali resenje je mnogo komplikovanije- ljudi moraju da rade, i to stvarno da rade. Socijalistcki eksperiment je propao. Medjutim rad je ekstremno nepopularna ideja, jer mislim da ljudi u Francuskoj a kamoli u Srbiji nemaju predstavu sta znaci pravi rad. I to ne zato sto su lenji nego zato sto generacijski niko nije imao da nam usadi radne navike- cak naprotiv...

marko, nis

pre 11 godina

Socijaliyzam ne moze da uspe. Kao sto to vidimo u Srbiji, gde se sve partije populisticki uvlace birackom telu, preko obecanja o neotpustanju, koje vazi samo za drzavni sektor, i forsiranjem subvencija, tako taj model ne funkcionise ni u Francuskoj.

Nikola XIV

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.
(Sid, 29. januar 2013 17:41)

Side,
ko je to necastivi ? Kome treba sta oprostiti ? Francuzima mozda nesto, njihov budjavi sir i ukiseljeno vino koje glupom svetu vec 100 -tine godina kao delikates prodaju. Ej , boli me ..... za njih kao sto i njih ..... boli za nas.Niti se radujem,niti tugujem zbog njihove " nesrece".Jednostavno, sve mi je jedno sta ce biti sa njima.

eu

pre 11 godina

Kod nas su svi evro skeptici bolji od Vange.Kao i neke politicke partije (DSS) predvidjaju da ce EU da se raspadne.Ona se nije raspala.I ne verujem.Mozda ce da se prekomponuje i da iz svog krila oteraju zemlje poput Rumunije,Bugarske,Slovenije, Grcke,Madjarske.zasto bi jedna Nemacka ili Francuska ili Engleska radili za neradnike.

Koliko mi se cini i nas Ivica Dacic je propagirao politiku Fransoa Olanda.Socijalna pravda.Oporezivanje bogatih.Zelenaske kamate itd.I ta politika je propala niti ima pelcer da se prihvati bilogde. Ako je Dacic hteo socijalnu pravdu onda je trebalo da se ugleda na skandinavske zemlje

NiHa

pre 11 godina

Potrudimo se da razgranicimo radovanje tudjem problemu od loseg cinjenja drugome, pa da vidimo ko bi u ovom slucaju trebao da se stidi.

Mene bi licno bio blam da sam Francuz i da mi predsednik odlazi u drugu zemlju da tamo zivi i da dobije njihovo drzavljanstvo. To mozda prilici glumcima, zabavljacima, ali predsedniku jedne drzave... strasno.

Aca

pre 11 godina

Zahvalite se vasim saveznicima ..Angeli Merkel..ona vam kroji kapu,,svima,od Grcke ,Spanije,Italije,,pa nadalje..sve ono sto u WW2 nisu uspeli da zadrze,sada putem obaranja finasisjskis sistema drzava to rade,,Jedino Britanci to znaju,,jer su u ekipi radili,pa zato i prete izlaskom iz EU u koju mi tako idemoooooooooooooooo..i ne pitamo sta kosta..pa makar i cela drzava,,Sreca pa dok smo van EU uzese samo..za sada KIM,,a ako i kada udjemo u Eu,,onda su nam uzeli celu drzavu..Jer,koliko ja znam onaj ko stampa i kontrolise tok novca ,njegovo je..jel..Hoce mi neko reci da je Crna Gora sa evrom nezavisna? Ili Bugarska,Grcka..to gledamo svaki dan,,evo i u Slovenije kukaju od lepog zivota ,,a te price mi smo u ormaru,podrumu,,ma dajte bre vise,,sreca pa jesmo jos uvek,,kada budemo izasli tesko nama,,

Marko

pre 11 godina

"Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. "

Svaki novi deficit odmah postaje dug drzave. Sav americki dug je dug prema nekim bogatima. Ti bogati to sto su pozajmili cak nisu ni zaradili, vec samo nastampali. Sav americki novac koji je u prometu je odstampan u privatnoj stampariji od strane privatne banke i pozajmljen narodu pod kamatom. Ukupna suma koja se tako duguje je veca od svih dolara koji postoje, tako da je em sav novac u stvari dug prema par najbogatijih, em sav novac koji postoji nije dovoljan da bi im se taj dug vratio, tako da sistemski materijalna dobra jednostavno prelaze u njihovo vlasnistvo. Zbog toga u vreme najveceg tehnoloskog napretka prosecan covek u americi zivi sve gore ( u ostatku sveta se prosecnom coveku smrkava jos odavno).

Taj mehanizam je neophodno prekinuti i ponistiti ceo dug koji je nastao cistom mahinacijom i kradjom, sigurno pracen i nasiljem, prinudama i svim ostalim sto vidimo i na nizim nivoima velikog biznisa. Bolje da ne pomisljamo kako to izgleda na ovom, najvisem nivou najveceg biznisa.

Sve ostale price o socijalnoj drzavi, kapitalizmu, komunizmu, liberalizmu, konzervativizmu su cisto mazanje ociju javnosti od strane istih igraca (lopova). Nalaze mahinatori milion nacina da sakriju svoju igru.

nikola

pre 11 godina

Neki od vas navode da socijalizam ne moze da uspe... zasto se onda skandinavske zemlje ne zale na nista?! Kod njih je poprilicno zastupljen socijalizam. Iz ove krize moze samo da se izvuce to, da novac, barem u ovom danasnjem obliku predstavlja mnogo veci problem nego korist. Posto trenutno vi nemate ogranicenja da se obogatite, oni koji to mogu, se bogate ne prestano! Komunizam mozda deluje kao ne praktican, ali pogledajte Japan. Da bi se doslo do komunizma drustvo mora da sazri. Do sadasnji pokusaji su bili preko revolucija, a to je potpuno pogresno. Japanu predvidjaju za 50 do 100 godina ulazak u pravi komunizam! Da sazrevaju su dokazali nakon katastrofe sa zemljotresom, gde pored opsteg haosa nije bila zabelezena ni jedna pljacka. Za dostizanje komunizma, odnosno sazrevanja naroda, verovatno se mora proci kroz sve faze kapitalizma, ali uz to verovatno i zadrzati tradicija kao indetitet naroda, i nesto preko cega ce ljudi lakse proci i sazreti kroz taj period. Naravno da je ovaj sadasnji sistem ne odrziv. Pa zbog toga se sve ovo i dogadja. Kad ljudi izbiju iz sebe pohlepu, i kad napokon odbace religiju kao instituciju, posto je crkva jedna od najjacih banaka, mozda se nesto i desi... za sad nam ostaje da se cupamo zivi iz ovoga sto se desava.

Marko

pre 11 godina

@ Slobodan
Realno, pa sav onaj silni kapital i pre krize koji je u krizi propao je morao da ode od nekoga ka nekom, nije sigurno u svemiru zavrsio.

Nenad

pre 11 godina

Kako su sadili tako ce i da zanju.Ovi novi politicari upropastise nacije.Mogli bi malo da citaju istoriju kako su radili Titó,De Gól,Adenauer,Tacerka i ostali.Cercil je rekao:Idem da spavam,probudite me samo ako se Nemacka ujedini!Komentar nije potreban..

Alex

pre 11 godina

(Mihailo, 29. januar 2013 21:27)
kvalitetna roba uvek će imati kupca! Informiši se koliko se proda Mercedesa i BMW-a u Kini samo, a gde je SAD, arapske zemlje i sve bolje tržišta Južne Amerike. U komercijalnim segmentima automobila jednostavno imaju najbolje automobile na svetu. Kinezi da naprave kvalitetan auto? Moguće za par godina ali autoindustrija se razvija decenijama,pa čak i tada neće biti konkuretni. Nije dovoljan jedan proizvod već konstantno napredovanje. U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.

Nikola XIV-i

pre 11 godina

@ istvan, 29. januar 2013 18:09)

Istvane, sta je s'tobom ? Ti si popio ? Priznaj ! Jesi li uopste razumeo sta sam ja hteo da kazem ?

Ne razumem

pre 11 godina

Meni uopšte nije jasno kako je Srbija mogla da propadne. Kad pogledam komentare, sve ekonomski stručnjak do ekonomskog stručnjaka. Svi znaju sve. A rade za 300 evra. A jadni Francuzi, koji su propali i bankrotirali, još uvek putuju po svetu, kupuju skupe automobile i imaju 2000 evra mesečno, a nemaju pojma ni o čemu. Kako to? Da li neko ima objašnjenje?

Слободан Ђ.

pre 11 godina

Увести под хитно визе за Французе!:)))
Сада ће да навале да траже азил код нас:)))Ха,ха,ха...
Груба шала, ово само показује колико свесније и брже реагују на промене које их негативно погађају, него ми.
Њихови богати беже из своје земље због економских бомби,као што су наши не тако давно, бежали од авионских.
Доказ да економски удар може бити опаснији од оружаног, па се запитајте да ли смо ми окупирана земља?!

Tri karte za Hollywood

pre 11 godina

Kljucna stvar u svemu ovome je da su Francuzi jedni od najvecih neradnika u Evropi, hteo to neko da prizna ili ne. :((

NekoIzMase

pre 11 godina

Al su zato voljni da:
1. nateraju nas da im se priključimo dok tonu u blato
2. vrše kolonijalna osvajanja u Sriji, Libiji, Alžiru, i sada Mailju ...

Lola

pre 11 godina

Pre ili kasnije, stvari u Evropi će se vratiti u nekakvu normalu. Nemačka će , sa svojim ekspanzionizmom i imperijalizmom opet ostati usamljena, Engleska i Francuska će se približiti. Tu negde je i šansa za Srbiju, koja je bila i ostala poslednja odbrana Evrope. Nije se smelo dozvoliti ujedinjenje Nemačke, tu je odgovornost u to vreme slabe Rusije najveća.

Nemačka dominia

pre 11 godina

Ono što nisu mogli ORUŽJEM Nemci su učinili ekonomski i porobili Evropu. A ti Srbijo što brže ka ovakvoj Evropskoj Uniji, što brže u totalnu propast. Samo ljudi bez ideja mogu da kažu Evropska Unija nema alternativu. Tamo je blagostanje, uskoro neće obični ljudi imati hleb da jedu, a mi ko mutavi govorimo da nam je to jedini izbor. Pare su na svim drugim mestima u svetu, samo u EU nisu.

Slobodan

pre 11 godina

Zato bi ceo svet trebao da usvoji jedinstven zakon o oporezivanju bogatasa, pa ne bi imali kuda da beze.
Naravno, u kriznim vremenima, bogatasima treba konfiskovati sredstva i staviti u funkciju oporavka drzave u kojoj su to bogatstvo stekli i zbog cega su ostali osiromasili.
To je princip spojenih sudova. Ako se neko jako bogati, vecina jako siromasi i to je situacija danas u svetu. Svega ima koliko je bilo i ranije, samo sto je kapital drugacije rasporedjen.
Zato treba tu nekolicinu grozno bogatih staviti fan funkcije, a njihov novac vratiti tamo gde je oduvek i bio i to je resenje "globalne" krize.

Toma,S.SELO

pre 11 godina

Srpski evropejci vidite ko god je u EU pre ili kasnije za to ce platiti skupu cenu.I mi smo platili preskupu cenu odrekli smo se dela svoje teritorije samo da bi smo dobili datum pocetka pregovora.Izgleda da do tog datuma nikada nece doci,jos manje clanstvo u EU,JER ONA CE SE PRE RASPASTI NO sto ce Srbija postati njen clan.

Сава

pre 11 godina

Француска је по свему најнапреднија европска држава. Пропаст социјалне и солидарне Француске био би тежак пораз свих напредних идеја и повратак у рани 19. век. Французи су један од ретких преосталих демократских народа у Европи (Немци и њихови трабанти то нису!) и пропаст Републике уништила би и оно мало што је преостало од слободарских народа Европе. Односно, стара Европе постала би кретенизована, заглупљена и анти демократска попут САД. Бледа копија дивље и тешко оболеле Империје. Напредној Европи то не треба.

Sid

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.

Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.

neko_iz_mase

pre 11 godina

@NekoIzMase ne koristi se tudjim nikovima :D
Vratih se iz Pariza pre samo 10 dana... Nebih bas rekao da su bankrotirali... opet novinarske bajke...

eu

pre 11 godina

Kod nas su svi evro skeptici bolji od Vange.Kao i neke politicke partije (DSS) predvidjaju da ce EU da se raspadne.Ona se nije raspala.I ne verujem.Mozda ce da se prekomponuje i da iz svog krila oteraju zemlje poput Rumunije,Bugarske,Slovenije, Grcke,Madjarske.zasto bi jedna Nemacka ili Francuska ili Engleska radili za neradnike.

Koliko mi se cini i nas Ivica Dacic je propagirao politiku Fransoa Olanda.Socijalna pravda.Oporezivanje bogatih.Zelenaske kamate itd.I ta politika je propala niti ima pelcer da se prihvati bilogde. Ako je Dacic hteo socijalnu pravdu onda je trebalo da se ugleda na skandinavske zemlje

Naravno, sasvim sam ozbiljan

pre 11 godina

Ko im je kriv, kad nisu hteli da se ugledaju na nas. Prave se pametni, kao i Nemci, i Englezi, i ostali, i teraju po svom, evo im sad. Bedne plate, loš standard, jedva sastavljaju kraj sa krajem. Umesto da se, kao mi, lepo odvoje od Evrope i NATO pakta, pa da žive k'o Bogovi sa 300 evra mesečno, u zemlji u kojoj caruju zakon i moral.

Vlada

pre 11 godina

EU je bankrotirala, ali to još niko ne sme da kaže glasno.
EU se sastoji od Nemačke i gomile bankrot država, koje se hrane sa nemačkog kazana, tome pridodajte "neposlušnu" Britaniju koja se kao nešto batrga pokušavajući da izađe iz tog društva.
Skoro kao '39te, samo sada mnogo savršenije.....

neko

pre 11 godina

Eto vam zagovornici potrosnje i povecanja poreza. Vidim da je Francuska procvetala. Za sest meseci su napravili vise stete, nego sto su prethodni za sest godina. Francuska je u problemu, ali hvala Bogu spremni su to da priznaju. Francuska je kljucan igrac u ekonomskom opstanku EU.

francuz

pre 11 godina

Nemate vi pojma u kakvom je stanju drzavu ostavila Sarkozijeva vladavina. Nesto kao i Tadiceva u Srbiji. Puna usta patriotizma , demokratije, evropske orijentacije, a drzavna kasa prazna. A to sto bjezi nije iznanedjenje, protiv njega vec postoje krivicne prijave.

Alex

pre 11 godina

(baki, 29. januar 2013 16:44)
Prijatelju za Nemačku neka niko ne brine. Najzrelija i najodgovornija nacija u Evropi neće dozvoliti takvu situaciju. Iako su i oni u problemima u hodu preduzimaju preventivne mere da izbegnu nevolje. E sad oni nisu krivi što imaju jaku industriju i što ljudi po svetu kupuju njihove kvalitetne proizvode. I ostalima niko ne brani da proizvodimo npr.kvalitetnu hranu, poljoprivredne mašine, delove za automobile i da budu konkuretni. E sad reći će neko kako je njihov proizvod skuplji od ostalih ali dok neko drugi kupuje ne vidim u čemu je problem. To je princip ponude i potražnje i nema ljutnje. Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.

Mihailo

pre 11 godina

Jednostavno ljudi cene svoj rad i za to traže određenu cenu.
(Alex, 29. januar 2013 18:19)
--------
Aha..da. Sigurno. A posledica je da su sve nemacke sistemske banke bankrotirale (psssttt, to je tajna). A kada EU, kao presuseni rudnik, prestaje da kupuje nemacku robu (a Nemacka izvozi cca 60 odsto u EU) bas cemo da vidimo kome ce da prodaju svoej proizvode. Kinezima? Mogu, ali jednu, dve do tri godine dok ovi sami ne naprave automobile za svoju srednju klasu. Indijcima? Vazi isto. Amerikancima? Oni si podigli svoju autoindustriju i tu nece biti proboja vise. Rusima? E, njima mogu jer oni dolaze lako do para prodajuci naftu. Kada i tamo dodje ljudima iz d..u glavu (a pocelo je konacno) znajte da je neoliberlni kapitalizam i zvanicno propao. Sve promene Rusi i Arapi koji sede na resursima poslednji skapiraju. Ostaju Arapi ali njih ima relativno malo bogatih da bi bili sigurno a znacajno trziste u koje ne treba ulagati. I..kada se taj krug zatvori, vracamo se opet u Evropu. E ta Evropa, da bi imala novca, mora da radi, a da bi radila mora svaka nacija da stiti svoju industriju a da bi to mogla moraju postojati carine i sopstvena valuta. Zakljucak: EU zaista vise nikome ne treba. Kada se ta socijalisticko-tehnokratska hidra raspadne svima ce u Evropi da svane.

Aca

pre 11 godina

Zahvalite se vasim saveznicima ..Angeli Merkel..ona vam kroji kapu,,svima,od Grcke ,Spanije,Italije,,pa nadalje..sve ono sto u WW2 nisu uspeli da zadrze,sada putem obaranja finasisjskis sistema drzava to rade,,Jedino Britanci to znaju,,jer su u ekipi radili,pa zato i prete izlaskom iz EU u koju mi tako idemoooooooooooooooo..i ne pitamo sta kosta..pa makar i cela drzava,,Sreca pa dok smo van EU uzese samo..za sada KIM,,a ako i kada udjemo u Eu,,onda su nam uzeli celu drzavu..Jer,koliko ja znam onaj ko stampa i kontrolise tok novca ,njegovo je..jel..Hoce mi neko reci da je Crna Gora sa evrom nezavisna? Ili Bugarska,Grcka..to gledamo svaki dan,,evo i u Slovenije kukaju od lepog zivota ,,a te price mi smo u ormaru,podrumu,,ma dajte bre vise,,sreca pa jesmo jos uvek,,kada budemo izasli tesko nama,,

blondie

pre 11 godina

Zeznuli vas Nemci sa EU,znaju oni da imaju najbolje proizvode i da ce svi kupovati njihovo.Sto vece trziste njima puniji dzepovi,manja nezaposlenost,A ostala boranija neka se snalazi!

Alex

pre 11 godina

(Mihailo, 29. januar 2013 21:27)
kvalitetna roba uvek će imati kupca! Informiši se koliko se proda Mercedesa i BMW-a u Kini samo, a gde je SAD, arapske zemlje i sve bolje tržišta Južne Amerike. U komercijalnim segmentima automobila jednostavno imaju najbolje automobile na svetu. Kinezi da naprave kvalitetan auto? Moguće za par godina ali autoindustrija se razvija decenijama,pa čak i tada neće biti konkuretni. Nije dovoljan jedan proizvod već konstantno napredovanje. U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.

Nenad-EU

pre 11 godina

Bilo je pitanje dana kad ce neko o ovome javno da progovori. Francuski socijalazim je odavno u problemu ali se o tome cuti. Da li znate da je Francuska jedina moderna drzava u kojoj se bukvalno vise isplati sedeti kuci i uzivati privilegije kao nezaposlen nego raditi? Za sve nezaposlene drzava godinama obezbedjuje besplatno zdravstveno osiguranje a na isto imaju pravo i ilegalni emigranti. Skole i fakulteti su besplatni sto je uredu za prave studente ali taj sistem zloupotrebljavaju i veciti studenti koji su upisani i koriste sve privilegije (skoro besplatan prevoz, klopa, mesecna pomoc u novcu itd.) godinama. Dalje, nezaposleni imaju pravo na socijalne stanove gde je kirija simbolicna, pravo na besplatno doskolavanje (to retko ko koristi), besplatan prevoz, deciji dodatak koji progresivno raste sa brojem dece (ima slucajeva gde porodica iz Afrike prima preko 2500e pomoci). Drzava totalno demotivise ljude koji zaradjuju vise jer im vise i uzima da bi davali neradnicima. Neke od tih subvencija za nerad drzava treba da ukine ali nemaju hrabrosti zbog potencijalnih nereda koji bi tom odlukom bilo izazvani...jednom reciju, ne pise im se dobro.

Kg034

pre 11 godina

@neko: Malo vise zdravog razuma... kako neko za 6 meseci moze da dovede zemlju do bankrotstva ?! Samo su preuzeli vruc krompir od Sarkozija i njegove desnicarske vlade (a desnica je, nazalost, ovde mnogima u srcu )

Jugoslav Srbenovic

pre 11 godina

Ako su oni bankrotirali, ja ne znam odakle im pare da finansiraju slanje trupa po Africi na "mirovne misije." Ah da, pa nedavno je u Maliju otkrivena nafta (velika kolicina u skriljcima ako se ne varam), a o nalazistima uranijuma da ne govorim. Lozenje mase koja ne razmislja, nista vise. Sta se u stvari krije iza svega ovoga je globalizacija. Da su Francuzi stvarno bankrotirali, za nedelju dana u Francuskoj bi bio haos na ulicama. Ovako ce da traze pomoc od ECB, koja ce da im finansira javnu potrosnju kroz dalje zaduzivanje. Mic po mic, drzava po drzava, evro po evro, svi ce da zavise od ECB i eto vam Sjedinjene Evropske Drzave. Sta mislite, zasto ce se evropsko prvenstvo 2020 u fudbalu organizovati u 10ak zemalja? Zato sto je fudbal odlican nacin da se prikazu politicke agende. Pomislite na devedesete, bivse SFRJ su prvo pocele da igraju fudbal kao odvojena drzava pre nego sto su bile priznate od strane sveta. Tako je i pocelo Kosovo (na Srbiji je da se i dalje bori, iz principa). Dok mi mislimo o svakodnevnom zivotu, globalizacija napreduje punom parom. A kako ce svima onda biti, neka nam je Bog u pomoci...

Petar

pre 11 godina

Ovo je samo posledica lova na vestice (bogate) koji umesto da ostanu u Francuskoj i da rade - zaposljavaju ljude, sada masovno beze iz Francuske u druge zemlje EU. Pametno Francuzi nema sta. Gde cete sada da radite?

sremac_c

pre 11 godina

Onolike kolonije, rudnike, izvore, izletista... pa opet corak. Jadna moja Srbijica kad ni to nije imala.
Nista, sad pravimo sir najbolji na svetu, ne treba nam niko od njih.

Nikola XIV

pre 11 godina

PS za Rusofile!

Radovanje tudjoj nesreci nije ukorenjen u veri nasoj vec u verovanje u necastivog.Oprost je cudo ali to mogu samo hrabri.
(Sid, 29. januar 2013 17:41)

Side,
ko je to necastivi ? Kome treba sta oprostiti ? Francuzima mozda nesto, njihov budjavi sir i ukiseljeno vino koje glupom svetu vec 100 -tine godina kao delikates prodaju. Ej , boli me ..... za njih kao sto i njih ..... boli za nas.Niti se radujem,niti tugujem zbog njihove " nesrece".Jednostavno, sve mi je jedno sta ce biti sa njima.

simovic

pre 11 godina

dobro ako je francuska bankrotirala zbog socijale zasto je Amerika u jos vecim dugovima. Nema to veze sa socijalom vec sa time sto su sve zemlje smanjile poreze na bogate u poslednjih 30-tak godina

marko, nis

pre 11 godina

Socijaliyzam ne moze da uspe. Kao sto to vidimo u Srbiji, gde se sve partije populisticki uvlace birackom telu, preko obecanja o neotpustanju, koje vazi samo za drzavni sektor, i forsiranjem subvencija, tako taj model ne funkcionise ni u Francuskoj.

istvan

pre 11 godina

@Nikola XIV, 29. januar 2013 17:15 Pa Sarkozi nije neki bas pametni intelektualac da bi njegovo trabunjanje vredelo 200 000 CHF.
Francuzi su jos i humani,kod mene bi se porez na sund naplacivao 98%.Na srecu tvoju i njihovu zvalavu ja se ne pitam,ali ponovo ce doci vreme takvog poreza.
PS brate zakon da 70 godina veze autorska prava je suludo.
Francusku je saterao u cosak rat protiv libije,a jeftinije bi im bilo da su gadafiju vratili dug

Jedna Kost

pre 11 godina

Interesantno: svi su u krizi, sve drzave nekome duguju, ali bogati pojedinci postaju bogatiji i bahatiji, a siromasnih je sve vise. Cudna neka matematika opsteg duznickog ropstva...

I JA SAM SLOBODAN

pre 11 godina

@Slobodan

Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. Pobune bi se vec dogodile da je sve tako jednostavno- uzeti sve od bogatih- ali resenje je mnogo komplikovanije- ljudi moraju da rade, i to stvarno da rade. Socijalistcki eksperiment je propao. Medjutim rad je ekstremno nepopularna ideja, jer mislim da ljudi u Francuskoj a kamoli u Srbiji nemaju predstavu sta znaci pravi rad. I to ne zato sto su lenji nego zato sto generacijski niko nije imao da nam usadi radne navike- cak naprotiv...

Asmodeus

pre 11 godina

potpuno se slazem i samo bih dodao...neka se spremi nemacka
(baki, 29. januar 2013 16:44)
--
Tacno. Najveci ostaju na jednom trzistu poslednji na nogama ali kako svi okolo slabe tako i oni na kraju padaju. Ne moze celo selo da ima grip a samo jedan da seta po selu zdrav.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Svaka država u kojoj se radnicima otima deo zarađenog da bi se namirili neradnici, pre ili kasnije, mora da propadne.

Mihailo

pre 11 godina

U budućnosti će tržite za nem. proizvode biti osim J.Amerike, Kine, i Afrika. To je po prema nekim stručnjacima koji predviđaju rast stanovništva i ekonomije Afričkih zemalja.
(Alex, 29. januar 2013 22:06)
----
Tebe kao da Nemci placaju da ih branis :). ne napadam ja nikoga covece, ali je jasno da Nemacka ne moze da ostane iznad vode u ovakvoj EU. Jasno je takodje da je sama Nemacka bez svih evropskih resursa (koje bi morala sama da upregne u svoj industrijski sistem) mala za Kinu, Indiju, USA, Rusiju itd.. Nemacka je prodala dosta automobila u Aziji ali su oni tamo pravljeni - ne ovde. U Evropi imaju visak radne snage u industrji automobila i to ne samo Nemci nego i Francuzi i Italijani. Folkswagen u Evropi odrzava najvise pogon u Ceskoj, nemacki su pogoni nerentabilni. E sad, natalitet im je strasno los - na dugi rok bih se pre kladio na Francuze i Engleze nego na Nemce. (iako se slazem da su Nemci i stedljiviji i ozbiljniji) njih ce uskoro bti cca 70 miliona tj 12 miliona manje nego sada jer starih ima jako mnogo a mladih nigde. Juzna Amerika, Afrika? Pre ce oni biti za kineske i indijske proizvode pa cak i americke i francuske i italijanske nego za nemacke. Ta trzista su velika samo geografski i brojem stanovnika ali su platezno jako slaba a Nemci u donjem segmentu nemaju i nikada i nisu imali kola da valjaju a da su bas jeftina. Nemackoj treba platezno trziste a Kina - Azija to nisu na dug rok. Evropa bi mogla da bude, ali ne ovakva.

nikola

pre 11 godina

Neki od vas navode da socijalizam ne moze da uspe... zasto se onda skandinavske zemlje ne zale na nista?! Kod njih je poprilicno zastupljen socijalizam. Iz ove krize moze samo da se izvuce to, da novac, barem u ovom danasnjem obliku predstavlja mnogo veci problem nego korist. Posto trenutno vi nemate ogranicenja da se obogatite, oni koji to mogu, se bogate ne prestano! Komunizam mozda deluje kao ne praktican, ali pogledajte Japan. Da bi se doslo do komunizma drustvo mora da sazri. Do sadasnji pokusaji su bili preko revolucija, a to je potpuno pogresno. Japanu predvidjaju za 50 do 100 godina ulazak u pravi komunizam! Da sazrevaju su dokazali nakon katastrofe sa zemljotresom, gde pored opsteg haosa nije bila zabelezena ni jedna pljacka. Za dostizanje komunizma, odnosno sazrevanja naroda, verovatno se mora proci kroz sve faze kapitalizma, ali uz to verovatno i zadrzati tradicija kao indetitet naroda, i nesto preko cega ce ljudi lakse proci i sazreti kroz taj period. Naravno da je ovaj sadasnji sistem ne odrziv. Pa zbog toga se sve ovo i dogadja. Kad ljudi izbiju iz sebe pohlepu, i kad napokon odbace religiju kao instituciju, posto je crkva jedna od najjacih banaka, mozda se nesto i desi... za sad nam ostaje da se cupamo zivi iz ovoga sto se desava.

honorar

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ? Nije on vise predsjednik, sada je obican gradjanin, sto znaci, sve uraditi da se utaji porez...

N.

pre 11 godina

Interesantno, ali ovu izjavu nigde ne nadjoh u pisanoj stampi ili na internetu..... Da nije opet rec o nekom americkom analiticaru koji predskazuje skoru propast sveta (ili barem Evrope)??

Slobodan

pre 11 godina

@I JA SAM SLOBODAN
Pre neki mesec je sprovedena istraga po "poreskim rajevima" i ispostavilo se da nekolicina ljudi (5-6, slagacu te) drzi 27 TRILIONA DOLARA kapitala.
Da li je to 1-2% duga o kome ti pricas?! :)
Ne postoji "globalna kriza"!
Novca uvek ima koliko ima i samo je pitanje kod koga je.
Na zalost, trenutno je u rukama nekolicine bogatasa i ono sto je zaista neophodno je nova burzoaska revolucija, koja ce eliminisati olos i novac vratiti u normalne tokove, jer, evo, neka mi neko objasni, kako to da sve vreme isto, pa vise radimo, a sve manje imamo?
Odgovor je jednostavan. Nekome tako odgovara.
E, pa meni ne odgovara, a vama?

François

pre 11 godina

To je vec pre njega rekao bivsi prvi ministar Francuske François Fillon jos septembra 2007 godine. Iskreno govoreci da je u pitanju neko privatno domacinstvo ili firma a ne drzava, retko koja zamlja bi mogla da se odrzi sa toliko velikim budzetskim deficitima.

Brze pruge

pre 11 godina

A Sarkozijev prebeg niko da prokomentarise? Te bivsi predsednik, te socijalna pravda, te sebicnjak koji nikada nista nije radio... Niko?

Domacin

pre 11 godina

Imao sam komsije jedan je bio vredan uredan odgovoran drugi aljkav lenj neodgovoran . Prvom se zapali domacinstvo velka steta likuje komsija a osteceni radi i za nekolko godina ponovo je sve na svom mestu. Znaci ona drzava koja ima red i rad moze da dodje u krizu ali da izadje ona gde se ne zna ni za sta ne znam dal moze.

Nenad

pre 11 godina

Kako su sadili tako ce i da zanju.Ovi novi politicari upropastise nacije.Mogli bi malo da citaju istoriju kako su radili Titó,De Gól,Adenauer,Tacerka i ostali.Cercil je rekao:Idem da spavam,probudite me samo ako se Nemacka ujedini!Komentar nije potreban..

Resenje

pre 11 godina

Nijedan sistem ne funcioniše u trenutku kada se ogromna količina moći podeli na mali broj ljudi, to je ono što se dešava danas, s tim što je sve lakše da se ljudi zamene tako da je situacija još gora. Danas može čovek da ima fabriku koja ima minimalan broj radnika,koji održavaju mašine koje sve obavljaju, samo po sebi to je efikasno,ali to dovodi do toga da taj 1 čovek ne deli bogatstvo ni sa kim i postaje neproporcijonalno bogatiji. Čak i čovek koji je izmislio kapitalizam Adam Smith je pričao o opasnosti velike podele. Primer najbolji je Amerika gde 400 najbogatijih ljudi imaju novca kao skoro 150 miliona najsiromašnijih. To je takva neverovatna statistika da je to nenormalno. A kolač dame i gospodo ne može da raste u nedogled, prostor je prostor npr. i nije moguće sve da se uveća, ne možemo svi da živimo kao milijarderi sa ovolikim brojem ljudi i na ovolikoj planeti. Znam da zvuči strašno komunistički ali te pare moraju na neki način da se uzmu,jer problem je danas što najveći bogataši imaju previše resursa kod sebe koji se ne koriste. To je priča da bi se rešili veliki problemi potrebni su ti resursi, ne može svet da reši probleme neke sa 10 % resursa, moraće da se uzmu neki kako bi uspeli da preživimo 21. vek. SAD je imala poreze 90% nekada kako bi rešili ovaj problem, i to je pravo rešenje i danas. Ili će bogati da sami daju novac da se reše problemi ili će se to odviti nasilnim putem. Tako su vekovima propadale monarhije, samo se drugačije danas zove.

Nikola XIV

pre 11 godina

Prije nekoliko dana Sarkozi bio u Zenevi i za jedan govor dobio 200'000 CHF ! I zasto bi platio porez za to ?

On ne mora da plati nista,ali onaj koji mu je taj novac dao treba da plati glavom.

drasko

pre 11 godina

Aj malo do Srbije, da cujem sta bi rekli za ovu zemlju.
Tacnije morali bi da izmislite novi termin za propast ekonomije.
Ovde nije dovoljno reci samo - bankrot.
Uzgred, nemoj da kukate, vi ocigledno nemate predstavu kako se zivi u 90% zemlaja na planaeti. Vasi stomaci su za razliku od ostatka sveta itekako puni svakakvih....

Mare

pre 11 godina

Kako bi se nazvalo nase stanje drzave ako su oni bankrot
(jb, 29. januar 2013 15:03)

Mi ne da smo bankrotirali, nego vise nismo drzava, pa nema smisla proglasavati bankrot. Oni su ti kao fabrika koja je otpustila hiljadu zaposlenih, a preostalih petsto radi koliko toliko. Srbija je kao zapustena travom zarasla zemlja gde je nekad bila fabrika.

Nikola XIV-i

pre 11 godina

@ istvan, 29. januar 2013 18:09)

Istvane, sta je s'tobom ? Ti si popio ? Priznaj ! Jesi li uopste razumeo sta sam ja hteo da kazem ?

Miroslav

pre 11 godina

Tamo se decenijama arcilo kao da sutra ne postoji. Pre nekih 4-5 godina minimalac je bio 1050E a socijala 980E, pa sad vidite da li se isplati raditi. Nije kriv Sarkozi vec Miteran, on ih je naucio da je drzava vreca bez dna, Sirak je imao srece da pude predsednik u vreme veikog ekonomskog rasta globalno a Sarkozija je zatekla recesija, kao i problemi sa evrom. Krcag ce se verovatno razbiti na Olanu sto je i posteno jer je ta stranka pod Miteranom i napravila haos, kao sto je i posteno da Dacic odgura SPS pod cenzus na pitanju Kosova. Karma ili pravda no ipak najvise trpi narod.

Tri karte za Hollywood

pre 11 godina

Kljucna stvar u svemu ovome je da su Francuzi jedni od najvecih neradnika u Evropi, hteo to neko da prizna ili ne. :((

NiHa

pre 11 godina

Potrudimo se da razgranicimo radovanje tudjem problemu od loseg cinjenja drugome, pa da vidimo ko bi u ovom slucaju trebao da se stidi.

Mene bi licno bio blam da sam Francuz i da mi predsednik odlazi u drugu zemlju da tamo zivi i da dobije njihovo drzavljanstvo. To mozda prilici glumcima, zabavljacima, ali predsedniku jedne drzave... strasno.

Marko

pre 11 godina

"Nisi u pravu. Na primer, oduzimanje imovine svim bogatasima u SAD- a ima ih puno- bi odplatilo 1-2% deficita (jer je deficit TOLIKO veliki) a oduzeo nacin da drzava dobija sredstva porezovanjem velikih a profitabilnih kompanija. "

Svaki novi deficit odmah postaje dug drzave. Sav americki dug je dug prema nekim bogatima. Ti bogati to sto su pozajmili cak nisu ni zaradili, vec samo nastampali. Sav americki novac koji je u prometu je odstampan u privatnoj stampariji od strane privatne banke i pozajmljen narodu pod kamatom. Ukupna suma koja se tako duguje je veca od svih dolara koji postoje, tako da je em sav novac u stvari dug prema par najbogatijih, em sav novac koji postoji nije dovoljan da bi im se taj dug vratio, tako da sistemski materijalna dobra jednostavno prelaze u njihovo vlasnistvo. Zbog toga u vreme najveceg tehnoloskog napretka prosecan covek u americi zivi sve gore ( u ostatku sveta se prosecnom coveku smrkava jos odavno).

Taj mehanizam je neophodno prekinuti i ponistiti ceo dug koji je nastao cistom mahinacijom i kradjom, sigurno pracen i nasiljem, prinudama i svim ostalim sto vidimo i na nizim nivoima velikog biznisa. Bolje da ne pomisljamo kako to izgleda na ovom, najvisem nivou najveceg biznisa.

Sve ostale price o socijalnoj drzavi, kapitalizmu, komunizmu, liberalizmu, konzervativizmu su cisto mazanje ociju javnosti od strane istih igraca (lopova). Nalaze mahinatori milion nacina da sakriju svoju igru.

Marko

pre 11 godina

@ Slobodan
Realno, pa sav onaj silni kapital i pre krize koji je u krizi propao je morao da ode od nekoga ka nekom, nije sigurno u svemiru zavrsio.

Слободан Ђ.

pre 11 godina

Увести под хитно визе за Французе!:)))
Сада ће да навале да траже азил код нас:)))Ха,ха,ха...
Груба шала, ово само показује колико свесније и брже реагују на промене које их негативно погађају, него ми.
Њихови богати беже из своје земље због економских бомби,као што су наши не тако давно, бежали од авионских.
Доказ да економски удар може бити опаснији од оружаног, па се запитајте да ли смо ми окупирана земља?!

Ne razumem

pre 11 godina

Meni uopšte nije jasno kako je Srbija mogla da propadne. Kad pogledam komentare, sve ekonomski stručnjak do ekonomskog stručnjaka. Svi znaju sve. A rade za 300 evra. A jadni Francuzi, koji su propali i bankrotirali, još uvek putuju po svetu, kupuju skupe automobile i imaju 2000 evra mesečno, a nemaju pojma ni o čemu. Kako to? Da li neko ima objašnjenje?