Ponedeljak, 28.01.2013.

09:39

Nula dinara za domaći film

Izvor: Izvor: Novosti/R. Radosavljeviæ

Nula dinara za domaæi film IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

merkurije mudri

pre 11 godina

NI DINARA, NEGO STA! Za ono sto se snimalo poslednjih godina, naterati te "filmadzije" da nam vrate pare! Kimematografija nam je uzas!

Kulturo eve me

pre 11 godina

Nema muzeja, nema filma, pozorista su zgarista, narodn je defakto nepismen, televijzije vladaju svojim zagadjenim programom... pa sve je jasno, Ministarstvo kulture treba da se ugasi! ...Ne plasim se ja ovog sto se danas desava, na to smo vec naviknuti, ali kako sve to uticati na nasu decu?! Bice Srbija za par godina puna neandrtalaca. Predlazem da se sruse sve biblioteke, a knjige spale u direktnom prenosu. Ne treba nama niko, mozmeo mi i sami sebe da obrisemo sa kugle zemaljske!

Vlada

pre 11 godina

Hvala bogu da im ne daju pare. Nesto pametno i od nase drzave. Ako su toliko popularni i uspesni u svetu, valjda je logicno da mogu sami da se finansiraju, a ako ne mogu, ocigleda da treba da se bave necim drugim cime mogu da se prehrane, a ne non stop od drzave da ocekuju sredstva za svoj rad.

todor

pre 11 godina

Ogeledalo Vlade Srbije koja nas vodi u (ne) kulturnu budućnost. Dačić, Vučić i , kako se zove, ministar kulture. Neka se stide!

ja

pre 11 godina

Ako, u pravu su. Toliko je losih filmova snimljeno u zadnjih 10 godina kod nas sa puno nasilja, pornografije i sl. gadosti a uvek sa istim glumcima da je to strasno i predstavlja promasenu investiciju jer nas predstavljuju kao divljake i nemoralne osobe. Samo je MONTEVIDEO i serije tipa VOJNA AKADEMIJA, RANJENI ORAO, GREH NJENE MAJKE opravdao ulaganje. Neka snimaju ali nesto normalno, lepo, edukativno, sto ce nas pozitivno profilisati i u svetu!

Tony Montana

pre 11 godina

Ugledajte se na Holivud,pa pravite komercijalne filmove,a ne neke gluposti,koje sada snimate.Pa,onda nećete zavisiti od države i njene dobre volje.Ako je moglo 80-ih(Tesna koža 1,2,3,Žikina dinastija 1,2,3....)ne vidim zašto ne bi moglo i sada.

Djura NS

pre 11 godina

Ovi sto kazu da nam je kinematografija losa nemaju pojma o cemu pricaju. Mi imamo zavidnu kinematografiju, posebno ako se uporedimo sa regijom. Problem je sto postoje monopolisti u kinematografiji, ali nije resenje problema ugrobariti je do kraja na ovaj nacin. Da se ovi autodestruktivni komentatori pitaju mi ne bi trebali nista da radimo jer je i onako sve lose. Pitam se da li se tom formulom vode i u privatnom zivotu... Mi bi trebali da ulazemo u film puno vise jer imamo dosta talentovanih ljudi.

dezurni

pre 11 godina

Od 5 domacih filmova koji se snime samo jedan izazove neku vecu paznju gledalaca. Nemam nista protiv da drzava ulozi novac u 3-4 filma godisnje koji ce veci broj ljudi pozeleti da gleda, a ne da to budi filmovi za ekipu sa FDU...U gomili nebuloza uvek se nadje neki dobar domaci film godinama unazad

Cuki

pre 11 godina

Zar se može gledati film bez Kojovog diskretnog šarma i Bjeloglićeve suptilne poetike,ah, i bez i karakternih rola Trifunovića i Đurička?

Zoro Tomic

pre 11 godina

Citajuci komentare na ovu vest, ovde, i u izvornim novinama, komentare na Mars na Drinu u UN, pa i komentare na uspeh nezavisnih KRUGOVA (od 2M evra) sticem utisak da je kulturna politika blacenja Srbije - konacno dozivela poraz. Sa druge strane, afirmisani autori su pokusali da se finansijski emancipuju od Drzave. Markovic i Paskaljevic su nam pisali Zakon o kinematografiji, a za to vreme su uzimali novac za svoje filmove od Ministra, bez konkursa (Izvestaj DRI). Upravni odbor Filmskog centra, izabran od predhodne Vlade, a u vreme Vlade u ostavci, na brzinu je doneo Pravilnik i na osnovu toga ostala nezakonita akta. Dakle, autori su pokusali da budu nezavisni od Drzave, i sada su to i uspeli. Filmski centar po Zakonu sada ima svoje izvore prihoda (RATEL, RRA, RTS) i to vise nema veze sa Ministarstvom kulture. Zato i nije bilo potrebno planirati novac za film u budzetu. E, ako to sada nije dobro, i ako se opet hoce protekcionizam Ministra, i Ministarstva, onda bi bilo neophodno da se sve vrati na pocetak, i utvrdi stvarni Drzavni interes kada je film u pitanju, pa tek potom i kulturna politika. Naravno, ovoga puta, ona koja nije dozivela poraz!

Gogi

pre 11 godina

Kao poreski obveznik moram reći da ne želim da se moj novac koristi za snimanje filmova koji moj narod i ovu zemlju prikazuju na najgrđi mogući način. Činjenica je da su od 2000. god ulaganja u kinematografiju pokazala da su potpuno neosnovana, jer nije bilo ni jednog filma sa iole bitnijim umetničkim dometom; a značajniji finansijski efekat imao je samo film Zona Zamfirova.

Ljubiša

pre 11 godina

Bruka i sramota... Ne bi me čudilo i da ukinu ministarstvo kulture kao braća Slovenci. Mada... to im ne ide u prilog, ostaće bez jedne fotelje...

Bobo

pre 11 godina

Cekajte da gospodin PRVI (ministar za sve i svasta u sve se razumem) cuje za ovo... Svanuce Srpskoj kulturi! Samo da sredi korupciju i kriminal caskom do kraja ove godine, sledece nedelje, u narednom periodu...

Stavros84

pre 11 godina

Za koje filmoce da dajemo pare? Za klip mozda? Ili Srpski film? Ili tako neki? Ma nepada mi napamet. Ni para im ne treba. Nema Srpske kinematografije. Dobre domace filmove mogu da nabrojim na prstima jedne ruke i to da mi ostane koji prst.

Nadrndani

pre 11 godina

Zasto i da im se da novac, kada je nasa gluma najgora na svetu. Filmovi nebuloze rata i dramulje bez ikakvog smisla copy paste....

Umesto da se Srbija ugleda ne na ove Kusturicine djubretarije o umetnosti nego radi malo blokcbustere koji donose kratku zabavu i VELIKE PARE

Drugo produkcija u Srbiji je leglo kriminalaca koji su oprali basnoslovne sume samo preko filmova tzv statiranja i katerigna dnevnica i raznih izmisljotina. Ima nebrojeno filmova na kojima sam licno radio i dobijao neku crkavicu a producenti oprali gomile para, te filmove i serije nece ljudi nikada videti jer su razlozi za njihovo ne emitovanje razne izmisljotine.

Nasi glumci su umislili da su nekakve starlete i zvezde a sve sto znaju je da vicu i da psuju i glume ludilo. A nemaju 2 grama mozda..

Katarina Radivojevic kraljica drame i holivduskog alkoholizma i ludila pa se na nju ugledaju drugi...
Jezdimir koji se samo dernja i glumi kulova gde god stigne. A ni onaj Zbog da jede G***A nije nista bolji samo zna da psuje i kao nema dlake na jeziku..
A svi zajedno u kolu sa nekompetentnim reziserima.

Post produkcija je u svetu 80 posto filma. I budzetski. A u Srbiji je 2 posto zato nijedan film nece nikada biti dobro prodat.... NAsi reziseri ne znaju da ni koriste nove tehnologije a kada zatreba zovu robove i studente koji ce to odraditi besplatno...

Radmila

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da nema para za film. I to u ovom trenutku, kad srpstvo staje na noge. Ako nista drugo, mozemo da prodamo drzavnu zemlju iz Vojvodine strancima i snimimo film o Drazi Mihailovicu. Pa zar smo bas potpuno izgubili kompas? Sramota.

bokius

pre 11 godina

Nisam ljubitelj negativnih komentara, ali u ovom slucaju se slazem sa svima koji su rekli da filmovi tretiraju samo najgore teme iz bliske proslosti ("autosovinisticki" rece lepo jedan komentator). A i rezija i gluma su uglavnom katastrofa. Ostalo je malo kvaliteta u zanatskom delu (kamera, fotografija, itd.) i to ne treba izgubiti, a za ostalo, mozda je ovo znak da treba malo ozbiljnije da pogledaju sta se snima i za koga.

nema deda mraza

pre 11 godina

@vostani carice
ne postoje stotine radnika u filmskoj industriji srbije. a narocito ne postoji industrija

cela grana kod nas i u svetu se svodi na tezgarose.

Nesa

pre 11 godina

Konačno je neko prelomio i odlučio da država od sredstava građana ne finansira koještarije koje umišljeni partijci nazivaju filmom. Većima onoga što je snimano unazad desetak godina je sramota za domaću produkciju, da ne kažem srpski film. Pa i istoimeni film je najveća sramota za državu Srbiju koju je bivša garnitura debelo finansirala. Dosta je bilo pljačke!

Dok

pre 11 godina

Da se snimaju filmovi koji bi uneli makar malo radosti u nas zivot nalik onima sa Ckaljom nekada i Mijom Aleksicem ne bi mi bila jasna odluka da se ne dodeli novac.
Ovako u situaciji kada nam je svaki film definicija depresije, crnila, beznadja i propasti me to ni malo ne dotice. Takvih filmova mi je preko glave, smucili su mi se. Uopste mi nije ni jasno koja budala je davala i kome novac za snimanje takvih filmova.
Ne moramo gledati bajke i sapunice ali ne moraju nas nasi filmovi uvoditi u depresivno stanje.
To sto bi neki reziser ili autor rekao kako ti filmovi preslikavaju sliku danasnjice mene apsolutno ne zanima, nece mi nikakvi nabedjeni reziseri kojima je neko ispirao mozak na akademiji umetnosti odredjivati sta cu gledati.
A rezultati prodaje karata u bioskopima govore u prilog mojoj konstataciji.

Lee

pre 11 godina

Pa ne, mozda je bolje da se oni vrte u komisija i jedni drugima dodeljuju pare iz godine u godinu? Pa gde to ima. Kaze gsn Golubovic da se nada da ce drzava obezbediti pare da bi se nastavila produkcija u Srbiji. Zamisli ako nema para poreskih obveznika nestace film skroz. c c c Pa nije ovo komunizam. Gde je lutrija, RRA, RTS? Njima kamcite gospodo draga i njih za gusu vatajte. Mnogo lakse reci .... nek nam drzava da. Bas sam sad gledao i stvarno evo, npr Amerikanci, oni svi izdvajaju iz dzepa svog i iz poreza da pomognu svoju industriju zato je ona tako uspesna

eh

pre 11 godina

Ne mogu da verujem kakvi komentari. Mislim da u potpunosti zasluzujemo da gledamo djubre na RTS-u jer je taman odgovarajuce za publiku.
Srbija je poznata po dobrom filmu, to je jedna od retkih pozitivnih stvari po kojima je poznata, samo sto o tome vi koji ne izlazite iz svog sela nemate pojma.
Da se utesim pretpostavicu samo da ste svi ljubomorni pa likujete nad unistavanjem i poslednjeg trzaja zivota Srbije.

Alhemicar

pre 11 godina

Pa ko im je kriv kad nisu doveli Covica u ekipu. Culi smo da covek zna da pravi novac??!! Napravio je Zvezdi cetiri miliona za cas ! Napravice i ostalih pedeset. To je gomila filmova !

mwoth

pre 11 godina

(pera kojot, 28. januar 2013 10:14)

Slazem se s tobom, osim par izuzetaka, vec jako dugo domaca kinematografija nije vrijedna pomena.

Neisplacen filmski radnik

pre 11 godina

Skandalozno je da je srpska kinematografija ove godine svedena na nulu, ali Dragojevic ne bi trebalo da se zali, jer je njegov film SVETI GEORGIJE UBIVA AZDAHU jedan od najveci NEUSPEHA svih vremena srpskog filma za koji je drzava dala sredstva koja prevazilaze ukupan budzet jednogodisnjeg izdvajanja za srpsku kinematografiju i to BEZ KONKURSA. Naravno, reditelj PARADE je to zaboravio, kao sto je "zaboravio" da isplati honorare filmskim radnicima, a on zivi na visokoj nozi sa nasim parama!!!

Harald

pre 11 godina

Ja mislim da svako ko hoce da snimi film treba, u stvari, da plati dozvolu za snimanje istog.
Tj. najbolje bi bilo da se uvede i taksa na pokretne slike, pa bile one snimljene mobilnim telefonom, animirane...
Eto, ovo je super vest!

SRBIJA!

LoLoLo

pre 11 godina

Ne vidim u cemu je problem, zasto bi drzava finansirala filmove. Filmska industrija je upravo to, industrija, i trebala bi da bude vise nego sposobna da pravi pare sama za sebe. U ovoj drzavi ima mnogo ugrozenijih i vaznijih sektora kojima su pare mnogo potrebnije kao sto su zdravstvo, shkolstvo itd.

dusan

pre 11 godina

ne verujem koliko se kod nas ljudi loze na sundance festival... to je festival trecerazrednog filma i filmova B produkcije.... i to jos nije dobio nagradu u regularnom delu nego kao specijalna nagrada (i to kapiram samo zbog price oko koje je film radjen) a ne zbog kvaliteta doticnog jer mi imamo samo 4 lobija koj su pakleno zatvoreni i samo oni snimaju filmove... a to sto su filmovi dno dna nemam reci.....

Kompromis

pre 11 godina

Ja bih "cenjenim" rediteljima dao pare, ali da ne snimaju vise nikad. Cak ni reklame. Dao bih im i bonus, pod uslovom da se ne bave politikom.

Vlada

pre 11 godina

Ja bih to prepustio trzistu da regulise. Ne postoji nista pogubnije po umetnost od zivota na racun drzave. I za film i za drzavu ova odluka je pozitivna.

Zumbul

pre 11 godina

Naravno, ni ne treba bacati pare na gluposti. Da je snimljen bar jedan dobar film u poslednjih 13 godina, pa da i razmisli čovek malo, ali ulagati u ovakve netalentovane kvaziumetnike, nazoviglumce i partijske režisere, bilo bi čista ludost.

Deus

pre 11 godina

Srpski film je u poslednjih 20 godina blagi uzas. Autosovinisticki, destruktivan, sve neke uzasne teme, tek dva tri ostvarenja vedra i zabavna. Narodni muzej je decenijama zatvoren - jedna od najvaznijih ustanova kulture u zemlji. On treba da ima apsolutni prioritet a srpski film prepustiti trzistu - tada ce se i videti koliko ko u srpskom filmu zaista vredi - vecina ne vredi uopste.

Dejan P.

pre 11 godina

I filmska industrija treba da bude komercijalizovana. Kao i u svaki drugi posao ko ima interes nek kao producent ulozi u snimanje nekog filma. Logika je da ocekuje zaradu. Ukoliko zarada izostaje kakvog uopste ima smisla snimati neki film.
ZASTO BI SE DRZAVA MESALA U TO.

nema deda mraza

pre 11 godina

pa gospodo ,izvolite na samofinansiranje kao ostale branse.

imate odesk, linkedine pa montirajte klipove za 20$ po projektu.
tu ces vas ceniti onoliko koliko vredite.
pod uslovom da se ugurate u indijsku konkurenciju koja ce taj posao odraditi za 2$
ili drzite predavanja kao starije kolege.

e bas mi je milo, em mi je drago.

bb

pre 11 godina

Ma sta ce Srbiji kultura, ima dosta serija koje okrece kao ringispil. Samo se pitam, kako se baba jos nije ocesljala i selo izgorelo. Eto to je kultura Srpska.

Nova definicija ?

pre 11 godina

@(Filmofilka, 28. januar 2013 10:25)
Filmofil je sado-mazo osoba koja je u stanju da protraći 90 minuta života gledanjem domaćeg filma.
Ne dajete im ni dinara, predlog sa muzejima je OK.

sova1965

pre 11 godina

sa parama iz budzeta za filmove su se valjda borili najgori filmovi, po neki mozda je los, ostali su ocajni
tako da i nije neka steta

DEJO

pre 11 godina

Svaki ulozeni dinar u srpsku kulturu bolji je za Srbiju zato ministri u Vladi Srbije odvojite za kulturu Srbije film i seriju pa neka vrate Srbi svojem filmu zato bi trebalo napravit sto vise bioskopa po Srbiji u Beogradu naprimjer i jedna koncertna dvorana to ce biti prave vrijdnosti Srbije

vostani carice

pre 11 godina

U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

n.

pre 11 godina

Srpska filmsak ostvarenja su losa i u tom smislu mozda ce ih cinjenica da ne dobijaju novac iz budzeta malo prodrmati i naterati da snimaju nesto sto je kvalitetno i ljudi zele da gledaju/placaju ulaznice.

Alek

pre 11 godina

Ministarstvo finansija odredjuje-odobrava ukupnu kvotu Ministarstvima na ne rasporedjuje na pojedinacne aktivnosti. To zasto film nije dobio nista treba pitati Ministra kulture a ne finansija. Neko tamo nije hteo ili je zaboravio da odvoji za film. Mislim da je ovo prvo u pitanju

lud-zbunjenog

pre 11 godina

Neka mi neko kaze jedan dobar film snimljen u zadnjih 20-30 godina???
Tek o glumcima nemam reci. Glumac kad glumi netreba da se vidi da glumi, sto je slucaj u svakom nasem filmu. Polupili neke klince iz pozorista koji nemaju blage veze sa glumom. Mislim da trenutno nemamo ni jednog kvalitetnog glumca u Srbiji kakve smo imali do osamdesetih.
Bolje da drzava da socialno ugrozenim ljudima koji nemaju da kupe hranu i ogrev, a kad bude bilo para za filmove takvog kvaliteta, neka opet da gladnim i siromasnim.

Sa 22 si tropa

pre 11 godina

Isprazni filmovi sa trivijalnom fabulom, lošom glumom i još gorom režijom. "Projekti" pravljeni samo sa jednom namenom: da se "otmu" pare iz budžeta, i da se podele medju interesnim grupama. Na odjavnim špicama su sve ista imena. Ako bi se uzimao DNK, 99% njih bi bilo u rodbinskim vezama.

blah

pre 11 godina

I ne treba da im daju novac, samo pljuju po narodu u svojim filmovima. Začuđujuće je kako ti likovi (režiseri, glumci..) razmišljaju, kao eto sad će oni da pokažu neku dubokoumnu kritiku društva da zadovolje zapadnjake, a još ne videsmo niti jednu stranu filmsku industriju koja se tako odnosi prema svom društvu kao ova ovde i slične zemlje trećeg sveta. Zamislite kakve bi sve filmove mogli da snime amerikanci, englezi, francuzi da traže najgore osobine njihovih društava i to predstave kao nešto..naravno oni to ne rade.

MC Branja

pre 11 godina

E baš mi je drago. Ne znam samo zašto je film bio JEDINA umetnost koja se finansirala iz budzeta svih ovih godina. To je rezultiralo hiperprodukcijom dosadnih i nekreativnih filmova, po sistemu "snimaj bilo šta, dobijaš pare iz budzeta". Pa još ako si partijski drug... Aj' sad da vidim da snimate koještarije.

pera kojot

pre 11 godina

be dajte im pare... snimaju gluposti drametine i nebuloze... ista klapa glumaca i rezisera vec 30 godina plus njihova deca i unuci igraju iste uloge pod drugim naslovima!

sta to bese bioskop?

pre 11 godina

Nula nula, nego sta.
Za koga da izdvoje budzet?
Za domaci film?
Pa ko ce to da gleda i gde?
I kako ce da se isplati toliko ulaganje?
Kako ce da se povrate ulozene pare?

Ah da...
Desetak likova ce prodavati DVX film pre premijere na kartonskim kutijama u centru grada, pa ce da odnesu 18% zarade da uplate na racun producenta.

Sve je ok!

qw

pre 11 godina

A zashto drzhava da ulazhe u finansijske promashaje ?I sam S.Dragojevich kazhe da
je to vech 5 godina "trula jabuka".Snimaju filmove koje niko ne gleda i pune sebi dzepove ..
Ta "elita" je dosta ojadila buzhet.Neka sami od tog vishka naprave filmove i ...zarade .

Najzad

pre 11 godina

Neka sada "glumište" vidi u kakvom su položaju bile sve ostale umetničke struke od 2000. do danas. Godinama su glumci bili ministri, a u amaterske "predstave" i "filmove" (svi se sećamo Plavog voza i sličnih bisera!) je odlazilo 99% budžeta.
Glumište može malo na klupu, a budžet podeliti ostalima - na prvom mestu za otvaranje dva velika muzeja.

Miljuš

pre 11 godina

"Činjenica da se film prethodnih godina dokazao kao umetnost koja Srbiju najuspešnije predstavlja u svetu (mnoga ostvarenja naših reditelja i autora doživljavala su premijere i bila nagrađivana na važnim festivalima)"

Molim vas kao Srbin,kao čovek, kao građanin ove zemlje kakva god da je, nemojte više da nas predstavljate.Kad se samo setim tzv "Srpskog filma" a onda i svih ostaih autošovinističkih boleština, kad pomislim da od hiljadugodišnje istorije Srba sve što snimite se vrti ili u mračnim 90.-im, ili u periodu između 2 rata (ali svakako u 20. veku),kad pomislim da nam filmove najviše izaplaudiraju po Sarajevu i Zagrebu, da se ja pitam ne da vam nebi dao ni pare,nego bi vam oduzeo i ono što ste ranije dobili.Ili bi vam možda i platio,al da ne snimate.Za vas je i nesnimanje uspeh.

pera kojot

pre 11 godina

be dajte im pare... snimaju gluposti drametine i nebuloze... ista klapa glumaca i rezisera vec 30 godina plus njihova deca i unuci igraju iste uloge pod drugim naslovima!

Miljuš

pre 11 godina

"Činjenica da se film prethodnih godina dokazao kao umetnost koja Srbiju najuspešnije predstavlja u svetu (mnoga ostvarenja naših reditelja i autora doživljavala su premijere i bila nagrađivana na važnim festivalima)"

Molim vas kao Srbin,kao čovek, kao građanin ove zemlje kakva god da je, nemojte više da nas predstavljate.Kad se samo setim tzv "Srpskog filma" a onda i svih ostaih autošovinističkih boleština, kad pomislim da od hiljadugodišnje istorije Srba sve što snimite se vrti ili u mračnim 90.-im, ili u periodu između 2 rata (ali svakako u 20. veku),kad pomislim da nam filmove najviše izaplaudiraju po Sarajevu i Zagrebu, da se ja pitam ne da vam nebi dao ni pare,nego bi vam oduzeo i ono što ste ranije dobili.Ili bi vam možda i platio,al da ne snimate.Za vas je i nesnimanje uspeh.

Najzad

pre 11 godina

Neka sada "glumište" vidi u kakvom su položaju bile sve ostale umetničke struke od 2000. do danas. Godinama su glumci bili ministri, a u amaterske "predstave" i "filmove" (svi se sećamo Plavog voza i sličnih bisera!) je odlazilo 99% budžeta.
Glumište može malo na klupu, a budžet podeliti ostalima - na prvom mestu za otvaranje dva velika muzeja.

Deus

pre 11 godina

Srpski film je u poslednjih 20 godina blagi uzas. Autosovinisticki, destruktivan, sve neke uzasne teme, tek dva tri ostvarenja vedra i zabavna. Narodni muzej je decenijama zatvoren - jedna od najvaznijih ustanova kulture u zemlji. On treba da ima apsolutni prioritet a srpski film prepustiti trzistu - tada ce se i videti koliko ko u srpskom filmu zaista vredi - vecina ne vredi uopste.

Nadrndani

pre 11 godina

Zasto i da im se da novac, kada je nasa gluma najgora na svetu. Filmovi nebuloze rata i dramulje bez ikakvog smisla copy paste....

Umesto da se Srbija ugleda ne na ove Kusturicine djubretarije o umetnosti nego radi malo blokcbustere koji donose kratku zabavu i VELIKE PARE

Drugo produkcija u Srbiji je leglo kriminalaca koji su oprali basnoslovne sume samo preko filmova tzv statiranja i katerigna dnevnica i raznih izmisljotina. Ima nebrojeno filmova na kojima sam licno radio i dobijao neku crkavicu a producenti oprali gomile para, te filmove i serije nece ljudi nikada videti jer su razlozi za njihovo ne emitovanje razne izmisljotine.

Nasi glumci su umislili da su nekakve starlete i zvezde a sve sto znaju je da vicu i da psuju i glume ludilo. A nemaju 2 grama mozda..

Katarina Radivojevic kraljica drame i holivduskog alkoholizma i ludila pa se na nju ugledaju drugi...
Jezdimir koji se samo dernja i glumi kulova gde god stigne. A ni onaj Zbog da jede G***A nije nista bolji samo zna da psuje i kao nema dlake na jeziku..
A svi zajedno u kolu sa nekompetentnim reziserima.

Post produkcija je u svetu 80 posto filma. I budzetski. A u Srbiji je 2 posto zato nijedan film nece nikada biti dobro prodat.... NAsi reziseri ne znaju da ni koriste nove tehnologije a kada zatreba zovu robove i studente koji ce to odraditi besplatno...

Sa 22 si tropa

pre 11 godina

Isprazni filmovi sa trivijalnom fabulom, lošom glumom i još gorom režijom. "Projekti" pravljeni samo sa jednom namenom: da se "otmu" pare iz budžeta, i da se podele medju interesnim grupama. Na odjavnim špicama su sve ista imena. Ako bi se uzimao DNK, 99% njih bi bilo u rodbinskim vezama.

Nova definicija ?

pre 11 godina

@(Filmofilka, 28. januar 2013 10:25)
Filmofil je sado-mazo osoba koja je u stanju da protraći 90 minuta života gledanjem domaćeg filma.
Ne dajete im ni dinara, predlog sa muzejima je OK.

Zumbul

pre 11 godina

Naravno, ni ne treba bacati pare na gluposti. Da je snimljen bar jedan dobar film u poslednjih 13 godina, pa da i razmisli čovek malo, ali ulagati u ovakve netalentovane kvaziumetnike, nazoviglumce i partijske režisere, bilo bi čista ludost.

qw

pre 11 godina

A zashto drzhava da ulazhe u finansijske promashaje ?I sam S.Dragojevich kazhe da
je to vech 5 godina "trula jabuka".Snimaju filmove koje niko ne gleda i pune sebi dzepove ..
Ta "elita" je dosta ojadila buzhet.Neka sami od tog vishka naprave filmove i ...zarade .

Cuki

pre 11 godina

Zar se može gledati film bez Kojovog diskretnog šarma i Bjeloglićeve suptilne poetike,ah, i bez i karakternih rola Trifunovića i Đurička?

Vlada

pre 11 godina

Ja bih to prepustio trzistu da regulise. Ne postoji nista pogubnije po umetnost od zivota na racun drzave. I za film i za drzavu ova odluka je pozitivna.

mwoth

pre 11 godina

(pera kojot, 28. januar 2013 10:14)

Slazem se s tobom, osim par izuzetaka, vec jako dugo domaca kinematografija nije vrijedna pomena.

n.

pre 11 godina

Srpska filmsak ostvarenja su losa i u tom smislu mozda ce ih cinjenica da ne dobijaju novac iz budzeta malo prodrmati i naterati da snimaju nesto sto je kvalitetno i ljudi zele da gledaju/placaju ulaznice.

MC Branja

pre 11 godina

E baš mi je drago. Ne znam samo zašto je film bio JEDINA umetnost koja se finansirala iz budzeta svih ovih godina. To je rezultiralo hiperprodukcijom dosadnih i nekreativnih filmova, po sistemu "snimaj bilo šta, dobijaš pare iz budzeta". Pa još ako si partijski drug... Aj' sad da vidim da snimate koještarije.

nema deda mraza

pre 11 godina

pa gospodo ,izvolite na samofinansiranje kao ostale branse.

imate odesk, linkedine pa montirajte klipove za 20$ po projektu.
tu ces vas ceniti onoliko koliko vredite.
pod uslovom da se ugurate u indijsku konkurenciju koja ce taj posao odraditi za 2$
ili drzite predavanja kao starije kolege.

e bas mi je milo, em mi je drago.

sova1965

pre 11 godina

sa parama iz budzeta za filmove su se valjda borili najgori filmovi, po neki mozda je los, ostali su ocajni
tako da i nije neka steta

sta to bese bioskop?

pre 11 godina

Nula nula, nego sta.
Za koga da izdvoje budzet?
Za domaci film?
Pa ko ce to da gleda i gde?
I kako ce da se isplati toliko ulaganje?
Kako ce da se povrate ulozene pare?

Ah da...
Desetak likova ce prodavati DVX film pre premijere na kartonskim kutijama u centru grada, pa ce da odnesu 18% zarade da uplate na racun producenta.

Sve je ok!

Dejan P.

pre 11 godina

I filmska industrija treba da bude komercijalizovana. Kao i u svaki drugi posao ko ima interes nek kao producent ulozi u snimanje nekog filma. Logika je da ocekuje zaradu. Ukoliko zarada izostaje kakvog uopste ima smisla snimati neki film.
ZASTO BI SE DRZAVA MESALA U TO.

lud-zbunjenog

pre 11 godina

Neka mi neko kaze jedan dobar film snimljen u zadnjih 20-30 godina???
Tek o glumcima nemam reci. Glumac kad glumi netreba da se vidi da glumi, sto je slucaj u svakom nasem filmu. Polupili neke klince iz pozorista koji nemaju blage veze sa glumom. Mislim da trenutno nemamo ni jednog kvalitetnog glumca u Srbiji kakve smo imali do osamdesetih.
Bolje da drzava da socialno ugrozenim ljudima koji nemaju da kupe hranu i ogrev, a kad bude bilo para za filmove takvog kvaliteta, neka opet da gladnim i siromasnim.

Neisplacen filmski radnik

pre 11 godina

Skandalozno je da je srpska kinematografija ove godine svedena na nulu, ali Dragojevic ne bi trebalo da se zali, jer je njegov film SVETI GEORGIJE UBIVA AZDAHU jedan od najveci NEUSPEHA svih vremena srpskog filma za koji je drzava dala sredstva koja prevazilaze ukupan budzet jednogodisnjeg izdvajanja za srpsku kinematografiju i to BEZ KONKURSA. Naravno, reditelj PARADE je to zaboravio, kao sto je "zaboravio" da isplati honorare filmskim radnicima, a on zivi na visokoj nozi sa nasim parama!!!

Djura NS

pre 11 godina

Ovi sto kazu da nam je kinematografija losa nemaju pojma o cemu pricaju. Mi imamo zavidnu kinematografiju, posebno ako se uporedimo sa regijom. Problem je sto postoje monopolisti u kinematografiji, ali nije resenje problema ugrobariti je do kraja na ovaj nacin. Da se ovi autodestruktivni komentatori pitaju mi ne bi trebali nista da radimo jer je i onako sve lose. Pitam se da li se tom formulom vode i u privatnom zivotu... Mi bi trebali da ulazemo u film puno vise jer imamo dosta talentovanih ljudi.

bb

pre 11 godina

Ma sta ce Srbiji kultura, ima dosta serija koje okrece kao ringispil. Samo se pitam, kako se baba jos nije ocesljala i selo izgorelo. Eto to je kultura Srpska.

blah

pre 11 godina

I ne treba da im daju novac, samo pljuju po narodu u svojim filmovima. Začuđujuće je kako ti likovi (režiseri, glumci..) razmišljaju, kao eto sad će oni da pokažu neku dubokoumnu kritiku društva da zadovolje zapadnjake, a još ne videsmo niti jednu stranu filmsku industriju koja se tako odnosi prema svom društvu kao ova ovde i slične zemlje trećeg sveta. Zamislite kakve bi sve filmove mogli da snime amerikanci, englezi, francuzi da traže najgore osobine njihovih društava i to predstave kao nešto..naravno oni to ne rade.

Kulturo eve me

pre 11 godina

Nema muzeja, nema filma, pozorista su zgarista, narodn je defakto nepismen, televijzije vladaju svojim zagadjenim programom... pa sve je jasno, Ministarstvo kulture treba da se ugasi! ...Ne plasim se ja ovog sto se danas desava, na to smo vec naviknuti, ali kako sve to uticati na nasu decu?! Bice Srbija za par godina puna neandrtalaca. Predlazem da se sruse sve biblioteke, a knjige spale u direktnom prenosu. Ne treba nama niko, mozmeo mi i sami sebe da obrisemo sa kugle zemaljske!

dezurni

pre 11 godina

Od 5 domacih filmova koji se snime samo jedan izazove neku vecu paznju gledalaca. Nemam nista protiv da drzava ulozi novac u 3-4 filma godisnje koji ce veci broj ljudi pozeleti da gleda, a ne da to budi filmovi za ekipu sa FDU...U gomili nebuloza uvek se nadje neki dobar domaci film godinama unazad

Alek

pre 11 godina

Ministarstvo finansija odredjuje-odobrava ukupnu kvotu Ministarstvima na ne rasporedjuje na pojedinacne aktivnosti. To zasto film nije dobio nista treba pitati Ministra kulture a ne finansija. Neko tamo nije hteo ili je zaboravio da odvoji za film. Mislim da je ovo prvo u pitanju

Dok

pre 11 godina

Da se snimaju filmovi koji bi uneli makar malo radosti u nas zivot nalik onima sa Ckaljom nekada i Mijom Aleksicem ne bi mi bila jasna odluka da se ne dodeli novac.
Ovako u situaciji kada nam je svaki film definicija depresije, crnila, beznadja i propasti me to ni malo ne dotice. Takvih filmova mi je preko glave, smucili su mi se. Uopste mi nije ni jasno koja budala je davala i kome novac za snimanje takvih filmova.
Ne moramo gledati bajke i sapunice ali ne moraju nas nasi filmovi uvoditi u depresivno stanje.
To sto bi neki reziser ili autor rekao kako ti filmovi preslikavaju sliku danasnjice mene apsolutno ne zanima, nece mi nikakvi nabedjeni reziseri kojima je neko ispirao mozak na akademiji umetnosti odredjivati sta cu gledati.
A rezultati prodaje karata u bioskopima govore u prilog mojoj konstataciji.

Ljubiša

pre 11 godina

Bruka i sramota... Ne bi me čudilo i da ukinu ministarstvo kulture kao braća Slovenci. Mada... to im ne ide u prilog, ostaće bez jedne fotelje...

Kompromis

pre 11 godina

Ja bih "cenjenim" rediteljima dao pare, ali da ne snimaju vise nikad. Cak ni reklame. Dao bih im i bonus, pod uslovom da se ne bave politikom.

vostani carice

pre 11 godina

U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

Nesa

pre 11 godina

Konačno je neko prelomio i odlučio da država od sredstava građana ne finansira koještarije koje umišljeni partijci nazivaju filmom. Većima onoga što je snimano unazad desetak godina je sramota za domaću produkciju, da ne kažem srpski film. Pa i istoimeni film je najveća sramota za državu Srbiju koju je bivša garnitura debelo finansirala. Dosta je bilo pljačke!

bokius

pre 11 godina

Nisam ljubitelj negativnih komentara, ali u ovom slucaju se slazem sa svima koji su rekli da filmovi tretiraju samo najgore teme iz bliske proslosti ("autosovinisticki" rece lepo jedan komentator). A i rezija i gluma su uglavnom katastrofa. Ostalo je malo kvaliteta u zanatskom delu (kamera, fotografija, itd.) i to ne treba izgubiti, a za ostalo, mozda je ovo znak da treba malo ozbiljnije da pogledaju sta se snima i za koga.

eh

pre 11 godina

Ne mogu da verujem kakvi komentari. Mislim da u potpunosti zasluzujemo da gledamo djubre na RTS-u jer je taman odgovarajuce za publiku.
Srbija je poznata po dobrom filmu, to je jedna od retkih pozitivnih stvari po kojima je poznata, samo sto o tome vi koji ne izlazite iz svog sela nemate pojma.
Da se utesim pretpostavicu samo da ste svi ljubomorni pa likujete nad unistavanjem i poslednjeg trzaja zivota Srbije.

Vlada

pre 11 godina

Hvala bogu da im ne daju pare. Nesto pametno i od nase drzave. Ako su toliko popularni i uspesni u svetu, valjda je logicno da mogu sami da se finansiraju, a ako ne mogu, ocigleda da treba da se bave necim drugim cime mogu da se prehrane, a ne non stop od drzave da ocekuju sredstva za svoj rad.

nema deda mraza

pre 11 godina

@vostani carice
ne postoje stotine radnika u filmskoj industriji srbije. a narocito ne postoji industrija

cela grana kod nas i u svetu se svodi na tezgarose.

Stavros84

pre 11 godina

Za koje filmoce da dajemo pare? Za klip mozda? Ili Srpski film? Ili tako neki? Ma nepada mi napamet. Ni para im ne treba. Nema Srpske kinematografije. Dobre domace filmove mogu da nabrojim na prstima jedne ruke i to da mi ostane koji prst.

Zoro Tomic

pre 11 godina

Citajuci komentare na ovu vest, ovde, i u izvornim novinama, komentare na Mars na Drinu u UN, pa i komentare na uspeh nezavisnih KRUGOVA (od 2M evra) sticem utisak da je kulturna politika blacenja Srbije - konacno dozivela poraz. Sa druge strane, afirmisani autori su pokusali da se finansijski emancipuju od Drzave. Markovic i Paskaljevic su nam pisali Zakon o kinematografiji, a za to vreme su uzimali novac za svoje filmove od Ministra, bez konkursa (Izvestaj DRI). Upravni odbor Filmskog centra, izabran od predhodne Vlade, a u vreme Vlade u ostavci, na brzinu je doneo Pravilnik i na osnovu toga ostala nezakonita akta. Dakle, autori su pokusali da budu nezavisni od Drzave, i sada su to i uspeli. Filmski centar po Zakonu sada ima svoje izvore prihoda (RATEL, RRA, RTS) i to vise nema veze sa Ministarstvom kulture. Zato i nije bilo potrebno planirati novac za film u budzetu. E, ako to sada nije dobro, i ako se opet hoce protekcionizam Ministra, i Ministarstva, onda bi bilo neophodno da se sve vrati na pocetak, i utvrdi stvarni Drzavni interes kada je film u pitanju, pa tek potom i kulturna politika. Naravno, ovoga puta, ona koja nije dozivela poraz!

Tony Montana

pre 11 godina

Ugledajte se na Holivud,pa pravite komercijalne filmove,a ne neke gluposti,koje sada snimate.Pa,onda nećete zavisiti od države i njene dobre volje.Ako je moglo 80-ih(Tesna koža 1,2,3,Žikina dinastija 1,2,3....)ne vidim zašto ne bi moglo i sada.

dusan

pre 11 godina

ne verujem koliko se kod nas ljudi loze na sundance festival... to je festival trecerazrednog filma i filmova B produkcije.... i to jos nije dobio nagradu u regularnom delu nego kao specijalna nagrada (i to kapiram samo zbog price oko koje je film radjen) a ne zbog kvaliteta doticnog jer mi imamo samo 4 lobija koj su pakleno zatvoreni i samo oni snimaju filmove... a to sto su filmovi dno dna nemam reci.....

Lee

pre 11 godina

Pa ne, mozda je bolje da se oni vrte u komisija i jedni drugima dodeljuju pare iz godine u godinu? Pa gde to ima. Kaze gsn Golubovic da se nada da ce drzava obezbediti pare da bi se nastavila produkcija u Srbiji. Zamisli ako nema para poreskih obveznika nestace film skroz. c c c Pa nije ovo komunizam. Gde je lutrija, RRA, RTS? Njima kamcite gospodo draga i njih za gusu vatajte. Mnogo lakse reci .... nek nam drzava da. Bas sam sad gledao i stvarno evo, npr Amerikanci, oni svi izdvajaju iz dzepa svog i iz poreza da pomognu svoju industriju zato je ona tako uspesna

DEJO

pre 11 godina

Svaki ulozeni dinar u srpsku kulturu bolji je za Srbiju zato ministri u Vladi Srbije odvojite za kulturu Srbije film i seriju pa neka vrate Srbi svojem filmu zato bi trebalo napravit sto vise bioskopa po Srbiji u Beogradu naprimjer i jedna koncertna dvorana to ce biti prave vrijdnosti Srbije

LoLoLo

pre 11 godina

Ne vidim u cemu je problem, zasto bi drzava finansirala filmove. Filmska industrija je upravo to, industrija, i trebala bi da bude vise nego sposobna da pravi pare sama za sebe. U ovoj drzavi ima mnogo ugrozenijih i vaznijih sektora kojima su pare mnogo potrebnije kao sto su zdravstvo, shkolstvo itd.

Radmila

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da nema para za film. I to u ovom trenutku, kad srpstvo staje na noge. Ako nista drugo, mozemo da prodamo drzavnu zemlju iz Vojvodine strancima i snimimo film o Drazi Mihailovicu. Pa zar smo bas potpuno izgubili kompas? Sramota.

Gogi

pre 11 godina

Kao poreski obveznik moram reći da ne želim da se moj novac koristi za snimanje filmova koji moj narod i ovu zemlju prikazuju na najgrđi mogući način. Činjenica je da su od 2000. god ulaganja u kinematografiju pokazala da su potpuno neosnovana, jer nije bilo ni jednog filma sa iole bitnijim umetničkim dometom; a značajniji finansijski efekat imao je samo film Zona Zamfirova.

todor

pre 11 godina

Ogeledalo Vlade Srbije koja nas vodi u (ne) kulturnu budućnost. Dačić, Vučić i , kako se zove, ministar kulture. Neka se stide!

Alhemicar

pre 11 godina

Pa ko im je kriv kad nisu doveli Covica u ekipu. Culi smo da covek zna da pravi novac??!! Napravio je Zvezdi cetiri miliona za cas ! Napravice i ostalih pedeset. To je gomila filmova !

Harald

pre 11 godina

Ja mislim da svako ko hoce da snimi film treba, u stvari, da plati dozvolu za snimanje istog.
Tj. najbolje bi bilo da se uvede i taksa na pokretne slike, pa bile one snimljene mobilnim telefonom, animirane...
Eto, ovo je super vest!

SRBIJA!

Bobo

pre 11 godina

Cekajte da gospodin PRVI (ministar za sve i svasta u sve se razumem) cuje za ovo... Svanuce Srpskoj kulturi! Samo da sredi korupciju i kriminal caskom do kraja ove godine, sledece nedelje, u narednom periodu...

ja

pre 11 godina

Ako, u pravu su. Toliko je losih filmova snimljeno u zadnjih 10 godina kod nas sa puno nasilja, pornografije i sl. gadosti a uvek sa istim glumcima da je to strasno i predstavlja promasenu investiciju jer nas predstavljuju kao divljake i nemoralne osobe. Samo je MONTEVIDEO i serije tipa VOJNA AKADEMIJA, RANJENI ORAO, GREH NJENE MAJKE opravdao ulaganje. Neka snimaju ali nesto normalno, lepo, edukativno, sto ce nas pozitivno profilisati i u svetu!

merkurije mudri

pre 11 godina

NI DINARA, NEGO STA! Za ono sto se snimalo poslednjih godina, naterati te "filmadzije" da nam vrate pare! Kimematografija nam je uzas!

Miljuš

pre 11 godina

"Činjenica da se film prethodnih godina dokazao kao umetnost koja Srbiju najuspešnije predstavlja u svetu (mnoga ostvarenja naših reditelja i autora doživljavala su premijere i bila nagrađivana na važnim festivalima)"

Molim vas kao Srbin,kao čovek, kao građanin ove zemlje kakva god da je, nemojte više da nas predstavljate.Kad se samo setim tzv "Srpskog filma" a onda i svih ostaih autošovinističkih boleština, kad pomislim da od hiljadugodišnje istorije Srba sve što snimite se vrti ili u mračnim 90.-im, ili u periodu između 2 rata (ali svakako u 20. veku),kad pomislim da nam filmove najviše izaplaudiraju po Sarajevu i Zagrebu, da se ja pitam ne da vam nebi dao ni pare,nego bi vam oduzeo i ono što ste ranije dobili.Ili bi vam možda i platio,al da ne snimate.Za vas je i nesnimanje uspeh.

ja

pre 11 godina

Ako, u pravu su. Toliko je losih filmova snimljeno u zadnjih 10 godina kod nas sa puno nasilja, pornografije i sl. gadosti a uvek sa istim glumcima da je to strasno i predstavlja promasenu investiciju jer nas predstavljuju kao divljake i nemoralne osobe. Samo je MONTEVIDEO i serije tipa VOJNA AKADEMIJA, RANJENI ORAO, GREH NJENE MAJKE opravdao ulaganje. Neka snimaju ali nesto normalno, lepo, edukativno, sto ce nas pozitivno profilisati i u svetu!

pera kojot

pre 11 godina

be dajte im pare... snimaju gluposti drametine i nebuloze... ista klapa glumaca i rezisera vec 30 godina plus njihova deca i unuci igraju iste uloge pod drugim naslovima!

Nadrndani

pre 11 godina

Zasto i da im se da novac, kada je nasa gluma najgora na svetu. Filmovi nebuloze rata i dramulje bez ikakvog smisla copy paste....

Umesto da se Srbija ugleda ne na ove Kusturicine djubretarije o umetnosti nego radi malo blokcbustere koji donose kratku zabavu i VELIKE PARE

Drugo produkcija u Srbiji je leglo kriminalaca koji su oprali basnoslovne sume samo preko filmova tzv statiranja i katerigna dnevnica i raznih izmisljotina. Ima nebrojeno filmova na kojima sam licno radio i dobijao neku crkavicu a producenti oprali gomile para, te filmove i serije nece ljudi nikada videti jer su razlozi za njihovo ne emitovanje razne izmisljotine.

Nasi glumci su umislili da su nekakve starlete i zvezde a sve sto znaju je da vicu i da psuju i glume ludilo. A nemaju 2 grama mozda..

Katarina Radivojevic kraljica drame i holivduskog alkoholizma i ludila pa se na nju ugledaju drugi...
Jezdimir koji se samo dernja i glumi kulova gde god stigne. A ni onaj Zbog da jede G***A nije nista bolji samo zna da psuje i kao nema dlake na jeziku..
A svi zajedno u kolu sa nekompetentnim reziserima.

Post produkcija je u svetu 80 posto filma. I budzetski. A u Srbiji je 2 posto zato nijedan film nece nikada biti dobro prodat.... NAsi reziseri ne znaju da ni koriste nove tehnologije a kada zatreba zovu robove i studente koji ce to odraditi besplatno...

Najzad

pre 11 godina

Neka sada "glumište" vidi u kakvom su položaju bile sve ostale umetničke struke od 2000. do danas. Godinama su glumci bili ministri, a u amaterske "predstave" i "filmove" (svi se sećamo Plavog voza i sličnih bisera!) je odlazilo 99% budžeta.
Glumište može malo na klupu, a budžet podeliti ostalima - na prvom mestu za otvaranje dva velika muzeja.

vostani carice

pre 11 godina

U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

blah

pre 11 godina

I ne treba da im daju novac, samo pljuju po narodu u svojim filmovima. Začuđujuće je kako ti likovi (režiseri, glumci..) razmišljaju, kao eto sad će oni da pokažu neku dubokoumnu kritiku društva da zadovolje zapadnjake, a još ne videsmo niti jednu stranu filmsku industriju koja se tako odnosi prema svom društvu kao ova ovde i slične zemlje trećeg sveta. Zamislite kakve bi sve filmove mogli da snime amerikanci, englezi, francuzi da traže najgore osobine njihovih društava i to predstave kao nešto..naravno oni to ne rade.

Vlada

pre 11 godina

Hvala bogu da im ne daju pare. Nesto pametno i od nase drzave. Ako su toliko popularni i uspesni u svetu, valjda je logicno da mogu sami da se finansiraju, a ako ne mogu, ocigleda da treba da se bave necim drugim cime mogu da se prehrane, a ne non stop od drzave da ocekuju sredstva za svoj rad.

DEJO

pre 11 godina

Svaki ulozeni dinar u srpsku kulturu bolji je za Srbiju zato ministri u Vladi Srbije odvojite za kulturu Srbije film i seriju pa neka vrate Srbi svojem filmu zato bi trebalo napravit sto vise bioskopa po Srbiji u Beogradu naprimjer i jedna koncertna dvorana to ce biti prave vrijdnosti Srbije

Tony Montana

pre 11 godina

Ugledajte se na Holivud,pa pravite komercijalne filmove,a ne neke gluposti,koje sada snimate.Pa,onda nećete zavisiti od države i njene dobre volje.Ako je moglo 80-ih(Tesna koža 1,2,3,Žikina dinastija 1,2,3....)ne vidim zašto ne bi moglo i sada.

todor

pre 11 godina

Ogeledalo Vlade Srbije koja nas vodi u (ne) kulturnu budućnost. Dačić, Vučić i , kako se zove, ministar kulture. Neka se stide!

Djura NS

pre 11 godina

Ovi sto kazu da nam je kinematografija losa nemaju pojma o cemu pricaju. Mi imamo zavidnu kinematografiju, posebno ako se uporedimo sa regijom. Problem je sto postoje monopolisti u kinematografiji, ali nije resenje problema ugrobariti je do kraja na ovaj nacin. Da se ovi autodestruktivni komentatori pitaju mi ne bi trebali nista da radimo jer je i onako sve lose. Pitam se da li se tom formulom vode i u privatnom zivotu... Mi bi trebali da ulazemo u film puno vise jer imamo dosta talentovanih ljudi.

Ljubiša

pre 11 godina

Bruka i sramota... Ne bi me čudilo i da ukinu ministarstvo kulture kao braća Slovenci. Mada... to im ne ide u prilog, ostaće bez jedne fotelje...

dusan

pre 11 godina

ne verujem koliko se kod nas ljudi loze na sundance festival... to je festival trecerazrednog filma i filmova B produkcije.... i to jos nije dobio nagradu u regularnom delu nego kao specijalna nagrada (i to kapiram samo zbog price oko koje je film radjen) a ne zbog kvaliteta doticnog jer mi imamo samo 4 lobija koj su pakleno zatvoreni i samo oni snimaju filmove... a to sto su filmovi dno dna nemam reci.....

Harald

pre 11 godina

Ja mislim da svako ko hoce da snimi film treba, u stvari, da plati dozvolu za snimanje istog.
Tj. najbolje bi bilo da se uvede i taksa na pokretne slike, pa bile one snimljene mobilnim telefonom, animirane...
Eto, ovo je super vest!

SRBIJA!

eh

pre 11 godina

Ne mogu da verujem kakvi komentari. Mislim da u potpunosti zasluzujemo da gledamo djubre na RTS-u jer je taman odgovarajuce za publiku.
Srbija je poznata po dobrom filmu, to je jedna od retkih pozitivnih stvari po kojima je poznata, samo sto o tome vi koji ne izlazite iz svog sela nemate pojma.
Da se utesim pretpostavicu samo da ste svi ljubomorni pa likujete nad unistavanjem i poslednjeg trzaja zivota Srbije.

Nova definicija ?

pre 11 godina

@(Filmofilka, 28. januar 2013 10:25)
Filmofil je sado-mazo osoba koja je u stanju da protraći 90 minuta života gledanjem domaćeg filma.
Ne dajete im ni dinara, predlog sa muzejima je OK.

Gogi

pre 11 godina

Kao poreski obveznik moram reći da ne želim da se moj novac koristi za snimanje filmova koji moj narod i ovu zemlju prikazuju na najgrđi mogući način. Činjenica je da su od 2000. god ulaganja u kinematografiju pokazala da su potpuno neosnovana, jer nije bilo ni jednog filma sa iole bitnijim umetničkim dometom; a značajniji finansijski efekat imao je samo film Zona Zamfirova.

bb

pre 11 godina

Ma sta ce Srbiji kultura, ima dosta serija koje okrece kao ringispil. Samo se pitam, kako se baba jos nije ocesljala i selo izgorelo. Eto to je kultura Srpska.

Dok

pre 11 godina

Da se snimaju filmovi koji bi uneli makar malo radosti u nas zivot nalik onima sa Ckaljom nekada i Mijom Aleksicem ne bi mi bila jasna odluka da se ne dodeli novac.
Ovako u situaciji kada nam je svaki film definicija depresije, crnila, beznadja i propasti me to ni malo ne dotice. Takvih filmova mi je preko glave, smucili su mi se. Uopste mi nije ni jasno koja budala je davala i kome novac za snimanje takvih filmova.
Ne moramo gledati bajke i sapunice ali ne moraju nas nasi filmovi uvoditi u depresivno stanje.
To sto bi neki reziser ili autor rekao kako ti filmovi preslikavaju sliku danasnjice mene apsolutno ne zanima, nece mi nikakvi nabedjeni reziseri kojima je neko ispirao mozak na akademiji umetnosti odredjivati sta cu gledati.
A rezultati prodaje karata u bioskopima govore u prilog mojoj konstataciji.

Stavros84

pre 11 godina

Za koje filmoce da dajemo pare? Za klip mozda? Ili Srpski film? Ili tako neki? Ma nepada mi napamet. Ni para im ne treba. Nema Srpske kinematografije. Dobre domace filmove mogu da nabrojim na prstima jedne ruke i to da mi ostane koji prst.

Vlada

pre 11 godina

Ja bih to prepustio trzistu da regulise. Ne postoji nista pogubnije po umetnost od zivota na racun drzave. I za film i za drzavu ova odluka je pozitivna.

Zumbul

pre 11 godina

Naravno, ni ne treba bacati pare na gluposti. Da je snimljen bar jedan dobar film u poslednjih 13 godina, pa da i razmisli čovek malo, ali ulagati u ovakve netalentovane kvaziumetnike, nazoviglumce i partijske režisere, bilo bi čista ludost.

MC Branja

pre 11 godina

E baš mi je drago. Ne znam samo zašto je film bio JEDINA umetnost koja se finansirala iz budzeta svih ovih godina. To je rezultiralo hiperprodukcijom dosadnih i nekreativnih filmova, po sistemu "snimaj bilo šta, dobijaš pare iz budzeta". Pa još ako si partijski drug... Aj' sad da vidim da snimate koještarije.

lud-zbunjenog

pre 11 godina

Neka mi neko kaze jedan dobar film snimljen u zadnjih 20-30 godina???
Tek o glumcima nemam reci. Glumac kad glumi netreba da se vidi da glumi, sto je slucaj u svakom nasem filmu. Polupili neke klince iz pozorista koji nemaju blage veze sa glumom. Mislim da trenutno nemamo ni jednog kvalitetnog glumca u Srbiji kakve smo imali do osamdesetih.
Bolje da drzava da socialno ugrozenim ljudima koji nemaju da kupe hranu i ogrev, a kad bude bilo para za filmove takvog kvaliteta, neka opet da gladnim i siromasnim.

Deus

pre 11 godina

Srpski film je u poslednjih 20 godina blagi uzas. Autosovinisticki, destruktivan, sve neke uzasne teme, tek dva tri ostvarenja vedra i zabavna. Narodni muzej je decenijama zatvoren - jedna od najvaznijih ustanova kulture u zemlji. On treba da ima apsolutni prioritet a srpski film prepustiti trzistu - tada ce se i videti koliko ko u srpskom filmu zaista vredi - vecina ne vredi uopste.

Kulturo eve me

pre 11 godina

Nema muzeja, nema filma, pozorista su zgarista, narodn je defakto nepismen, televijzije vladaju svojim zagadjenim programom... pa sve je jasno, Ministarstvo kulture treba da se ugasi! ...Ne plasim se ja ovog sto se danas desava, na to smo vec naviknuti, ali kako sve to uticati na nasu decu?! Bice Srbija za par godina puna neandrtalaca. Predlazem da se sruse sve biblioteke, a knjige spale u direktnom prenosu. Ne treba nama niko, mozmeo mi i sami sebe da obrisemo sa kugle zemaljske!

Radmila

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da nema para za film. I to u ovom trenutku, kad srpstvo staje na noge. Ako nista drugo, mozemo da prodamo drzavnu zemlju iz Vojvodine strancima i snimimo film o Drazi Mihailovicu. Pa zar smo bas potpuno izgubili kompas? Sramota.

n.

pre 11 godina

Srpska filmsak ostvarenja su losa i u tom smislu mozda ce ih cinjenica da ne dobijaju novac iz budzeta malo prodrmati i naterati da snimaju nesto sto je kvalitetno i ljudi zele da gledaju/placaju ulaznice.

nema deda mraza

pre 11 godina

pa gospodo ,izvolite na samofinansiranje kao ostale branse.

imate odesk, linkedine pa montirajte klipove za 20$ po projektu.
tu ces vas ceniti onoliko koliko vredite.
pod uslovom da se ugurate u indijsku konkurenciju koja ce taj posao odraditi za 2$
ili drzite predavanja kao starije kolege.

e bas mi je milo, em mi je drago.

Dejan P.

pre 11 godina

I filmska industrija treba da bude komercijalizovana. Kao i u svaki drugi posao ko ima interes nek kao producent ulozi u snimanje nekog filma. Logika je da ocekuje zaradu. Ukoliko zarada izostaje kakvog uopste ima smisla snimati neki film.
ZASTO BI SE DRZAVA MESALA U TO.

sova1965

pre 11 godina

sa parama iz budzeta za filmove su se valjda borili najgori filmovi, po neki mozda je los, ostali su ocajni
tako da i nije neka steta

mwoth

pre 11 godina

(pera kojot, 28. januar 2013 10:14)

Slazem se s tobom, osim par izuzetaka, vec jako dugo domaca kinematografija nije vrijedna pomena.

Nesa

pre 11 godina

Konačno je neko prelomio i odlučio da država od sredstava građana ne finansira koještarije koje umišljeni partijci nazivaju filmom. Većima onoga što je snimano unazad desetak godina je sramota za domaću produkciju, da ne kažem srpski film. Pa i istoimeni film je najveća sramota za državu Srbiju koju je bivša garnitura debelo finansirala. Dosta je bilo pljačke!

bokius

pre 11 godina

Nisam ljubitelj negativnih komentara, ali u ovom slucaju se slazem sa svima koji su rekli da filmovi tretiraju samo najgore teme iz bliske proslosti ("autosovinisticki" rece lepo jedan komentator). A i rezija i gluma su uglavnom katastrofa. Ostalo je malo kvaliteta u zanatskom delu (kamera, fotografija, itd.) i to ne treba izgubiti, a za ostalo, mozda je ovo znak da treba malo ozbiljnije da pogledaju sta se snima i za koga.

dezurni

pre 11 godina

Od 5 domacih filmova koji se snime samo jedan izazove neku vecu paznju gledalaca. Nemam nista protiv da drzava ulozi novac u 3-4 filma godisnje koji ce veci broj ljudi pozeleti da gleda, a ne da to budi filmovi za ekipu sa FDU...U gomili nebuloza uvek se nadje neki dobar domaci film godinama unazad

qw

pre 11 godina

A zashto drzhava da ulazhe u finansijske promashaje ?I sam S.Dragojevich kazhe da
je to vech 5 godina "trula jabuka".Snimaju filmove koje niko ne gleda i pune sebi dzepove ..
Ta "elita" je dosta ojadila buzhet.Neka sami od tog vishka naprave filmove i ...zarade .

Sa 22 si tropa

pre 11 godina

Isprazni filmovi sa trivijalnom fabulom, lošom glumom i još gorom režijom. "Projekti" pravljeni samo sa jednom namenom: da se "otmu" pare iz budžeta, i da se podele medju interesnim grupama. Na odjavnim špicama su sve ista imena. Ako bi se uzimao DNK, 99% njih bi bilo u rodbinskim vezama.

Alek

pre 11 godina

Ministarstvo finansija odredjuje-odobrava ukupnu kvotu Ministarstvima na ne rasporedjuje na pojedinacne aktivnosti. To zasto film nije dobio nista treba pitati Ministra kulture a ne finansija. Neko tamo nije hteo ili je zaboravio da odvoji za film. Mislim da je ovo prvo u pitanju

nema deda mraza

pre 11 godina

@vostani carice
ne postoje stotine radnika u filmskoj industriji srbije. a narocito ne postoji industrija

cela grana kod nas i u svetu se svodi na tezgarose.

Kompromis

pre 11 godina

Ja bih "cenjenim" rediteljima dao pare, ali da ne snimaju vise nikad. Cak ni reklame. Dao bih im i bonus, pod uslovom da se ne bave politikom.

sta to bese bioskop?

pre 11 godina

Nula nula, nego sta.
Za koga da izdvoje budzet?
Za domaci film?
Pa ko ce to da gleda i gde?
I kako ce da se isplati toliko ulaganje?
Kako ce da se povrate ulozene pare?

Ah da...
Desetak likova ce prodavati DVX film pre premijere na kartonskim kutijama u centru grada, pa ce da odnesu 18% zarade da uplate na racun producenta.

Sve je ok!

LoLoLo

pre 11 godina

Ne vidim u cemu je problem, zasto bi drzava finansirala filmove. Filmska industrija je upravo to, industrija, i trebala bi da bude vise nego sposobna da pravi pare sama za sebe. U ovoj drzavi ima mnogo ugrozenijih i vaznijih sektora kojima su pare mnogo potrebnije kao sto su zdravstvo, shkolstvo itd.

Neisplacen filmski radnik

pre 11 godina

Skandalozno je da je srpska kinematografija ove godine svedena na nulu, ali Dragojevic ne bi trebalo da se zali, jer je njegov film SVETI GEORGIJE UBIVA AZDAHU jedan od najveci NEUSPEHA svih vremena srpskog filma za koji je drzava dala sredstva koja prevazilaze ukupan budzet jednogodisnjeg izdvajanja za srpsku kinematografiju i to BEZ KONKURSA. Naravno, reditelj PARADE je to zaboravio, kao sto je "zaboravio" da isplati honorare filmskim radnicima, a on zivi na visokoj nozi sa nasim parama!!!

Lee

pre 11 godina

Pa ne, mozda je bolje da se oni vrte u komisija i jedni drugima dodeljuju pare iz godine u godinu? Pa gde to ima. Kaze gsn Golubovic da se nada da ce drzava obezbediti pare da bi se nastavila produkcija u Srbiji. Zamisli ako nema para poreskih obveznika nestace film skroz. c c c Pa nije ovo komunizam. Gde je lutrija, RRA, RTS? Njima kamcite gospodo draga i njih za gusu vatajte. Mnogo lakse reci .... nek nam drzava da. Bas sam sad gledao i stvarno evo, npr Amerikanci, oni svi izdvajaju iz dzepa svog i iz poreza da pomognu svoju industriju zato je ona tako uspesna

Bobo

pre 11 godina

Cekajte da gospodin PRVI (ministar za sve i svasta u sve se razumem) cuje za ovo... Svanuce Srpskoj kulturi! Samo da sredi korupciju i kriminal caskom do kraja ove godine, sledece nedelje, u narednom periodu...

Alhemicar

pre 11 godina

Pa ko im je kriv kad nisu doveli Covica u ekipu. Culi smo da covek zna da pravi novac??!! Napravio je Zvezdi cetiri miliona za cas ! Napravice i ostalih pedeset. To je gomila filmova !

merkurije mudri

pre 11 godina

NI DINARA, NEGO STA! Za ono sto se snimalo poslednjih godina, naterati te "filmadzije" da nam vrate pare! Kimematografija nam je uzas!

Zoro Tomic

pre 11 godina

Citajuci komentare na ovu vest, ovde, i u izvornim novinama, komentare na Mars na Drinu u UN, pa i komentare na uspeh nezavisnih KRUGOVA (od 2M evra) sticem utisak da je kulturna politika blacenja Srbije - konacno dozivela poraz. Sa druge strane, afirmisani autori su pokusali da se finansijski emancipuju od Drzave. Markovic i Paskaljevic su nam pisali Zakon o kinematografiji, a za to vreme su uzimali novac za svoje filmove od Ministra, bez konkursa (Izvestaj DRI). Upravni odbor Filmskog centra, izabran od predhodne Vlade, a u vreme Vlade u ostavci, na brzinu je doneo Pravilnik i na osnovu toga ostala nezakonita akta. Dakle, autori su pokusali da budu nezavisni od Drzave, i sada su to i uspeli. Filmski centar po Zakonu sada ima svoje izvore prihoda (RATEL, RRA, RTS) i to vise nema veze sa Ministarstvom kulture. Zato i nije bilo potrebno planirati novac za film u budzetu. E, ako to sada nije dobro, i ako se opet hoce protekcionizam Ministra, i Ministarstva, onda bi bilo neophodno da se sve vrati na pocetak, i utvrdi stvarni Drzavni interes kada je film u pitanju, pa tek potom i kulturna politika. Naravno, ovoga puta, ona koja nije dozivela poraz!

Cuki

pre 11 godina

Zar se može gledati film bez Kojovog diskretnog šarma i Bjeloglićeve suptilne poetike,ah, i bez i karakternih rola Trifunovića i Đurička?