Subota, 19.01.2013.

11:17

Ko zavlada Srbijom vladaće regionom

Iako se poslednjih godina dosta govori o konsolidaciji tržišta trgovine u regionu, ona još nije uzela maha i čini se da su vellika dešavanja tek pred nama.

Izvor: SEEbiz

Ko zavlada Srbijom vladaæe regionom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

luka

pre 11 godina

Kako na političkom tako i na ekonomskom planu, ideja je uvijek zavadi pa vladaj. Osobno uvijek ću kupovati robu iz ex Ju, bez obzira proizveo je Srbin, Slovenac ili Hrvat. Te fore bojkot jedni drugih dovest će nas do gubitka radnih mjesta koja su nam više nego potrebna. Iz cijele priče opet će profitirati strani lanci kao do prije 10-tak godina strane banke. Opet ćemo se čudit gdje su nam pare. Baš smo balkanske naivne budale. Pamet u glavu susjedi, najbitnije je da se lova vrti u regiji. Pozdrav iz Zg.

zapad

pre 11 godina

Pa naravno, Hrvatska nije nikom zanimljiva i ubuduce ce u regiji lider u svakaom mogucem pogledu biti Srbija. Kad se to dogodi, svi narodi ex-drzave, plus vrlo vjerojatno Albanija, Bugarska i Rumunjska moliti ce Beograd da se stvori velika balkanska federacija s Beogradom kao glavnim gradom. I sve dalje u tom smislu...
PS Hrvatska koja nije zanimljiva ima sve brandove koje Srbija jos sanja, i za razliku od vas ne padamo u nesvijest od srece kad H&M otvori novi ducan. O milijardama dolara u pocetku teksta necu niti trositi rijeci.

Jurica

pre 11 godina

Srbija ima potpuno neregulisanu ekonomiju. Takav spoj korupcije, lenjosti i nekreativnosti kakav je ovde retko se gde sreće. Čitava Srbija je jedan veliki Pekam (deo Londona iz serije ''Mućke'') i, naravno, time se ponosi. Odakle rast u zemlji u kojoj niko ništa ne radi, a razmere neobrazovanosti i civilizacijske zaostalosti u Srbiji su čudovišne.

nikola

pre 11 godina

Kako god bilo samo cu reci srbijanski ukupni bdp(unutrasnja potrosnja, uvoz, izvoz) je pretekao hrvatski jos 2011godine ali po glavi stanovnika je i dalje manji od hrvatskog. Jedan primer Srbija vise izvozi na kosovo nego u Rusiju drzi crnogorsko trziste i delimicno BiH i makedonsko. Dok sa druge strane imamo slovenacko i hrvatsko trziste koje se nikad nece ukrupniti ili udruziti jer medju hrvate i slovence postoji nekakav rivalitet. Dakle zakljucak je da od Srbijanskog trzista se nesto moze pokrenuti dok kod hrvata i slovenaca vise deluju po principu svako za sebe a gde nema interakcije nema ni napretka.

arsa

pre 11 godina

Francuski Intermarse odnosno Interex najkorektnija je firma koja posluje u Srbiji. Radnicima plate isplacuju na vreme i bez kasnjenja, ni jednom dobavljacu ne duguju ni dinara sve je kod nih naj,naj svaka im cast.A plate vece od svih koje drzava navodi od ovih firmi Delejz,Merkator,Idea,a drzava ne spominje koliko para duguju samo dobavljacima, milijarde dinara. Radnke zezaju kako ko stigne,menaju ih kao carape a drzava cuti ne zeli da zastiti bednog radnika. Samo im je fotelja vazna, a sto svi prodaju postenje majko mila kao da ih mi ne znam, a znamo vas od ranije imamo dobro pamcenje gospodo presednici, premijeri, ministri...

Adolf ufati ga sa belo meso!!!

pre 11 godina

Nece doci niko od vecih lanaca, bar ne u dogledno vreme, dok se kupovna moc stanovnista drasticno ne poveca.
Veliki ocekuju da iz njihovih Mega marketa izgurate prepuna kolica za 100 i vise €ura a ne da udjete za frtalj hlega i 100 grama jeftine salame.
Ali je lepo se nadati i pisati ovakve bombasticne naslove i praviti se da smo vazni.

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@Realista: "Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec"

bas pada s neba... znas li ti koja je konkurencija u turizmu, koliko love treba ulagati svake godine u promociju, ceste, poboljsanje kvalitete smjestajnih kapaciteta... i na kraju ti ostane neka sica ili si cak i u minusu. A ti si izgleda zaspao kad je Franjo govorio o hrvatskoj kao maloj svicarskoj i nasim parama u nasem dzepu! E pa, dobro ti jutro zelim!

Ras

pre 11 godina

Svi drugi se dzabe trude! Jedino Nemci i Austrijanci mogu, hoce i rade na okupaciji srpskog trzista! Zivi bili pa videli! I Srbi - ucite nemacki. najvise ce trebati. Nemci tolerisu engleski samo prvih 5 godina. posle ko ne zna deutsch, moze da kupi prnje.

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Slažem se! U R Hrvatski potrošim barem 2000 € godišnje 1000 ide za usluge hotela, polupansiona ili bilo što izberemo sa suprugom za godišji odmor, a druga hilijadarka ide jednostavno za jednodnevne ekskurzije u Istru ili Kvarner. Nekad smo jeli ribje ploće, sad lignje! Benzin ide gore, a standard dole!:))

Da

pre 11 godina

Naslov je za Oskara....
Svijet biznisa čeka dan kada će Kina postati potrošačko društvo a mi smo na nivou čaršije i nećemo se maknuti sa toga mjesta nikada....
Ogledalce, ogledalce........

velebit

pre 11 godina

Zaboravljate mnogi de Hrvatska ima i oko 15 milijuna ulazaka u zemlju ili 100 milijuna noćenja, pa slika za Hrvatsku u odnosu na Sloveniju i Srbiju nije ista, barem nije ista struktura potrošnje. Isto tako neki izračuni kažu da stranci na Jadranu troše oko 50 Eur per capita na dan, a lanci tu poberu dio škorupa. Ove brojke su službene, a računajte da se barem 30% sakrije od države, pa potrošnju u Hrvatskoj bi trebalo računati kroz primjerice grad Zagreb ili neki drugi grad u unutrašnjosti kako bi se dobile realne brojke. Lidl se tako u Hrvatskoj i digao, kao i Billa, jer su Austrijancima i Nijemcima poznati, pa svrate u njihove lance, ako imaju izbor. Osim toga i Billa, a i nešto manje Lidl rađe grade više manjih centara na Jadranu nego mega centre u unutrašnjosti. Inače i za Vas, a i za nas u Hrvatskoj je bolje da rade Konzumi, Plodine, Mercatori i Idee, jer nije toliko bitno što je Idea u vlasništvu Todorića, a više je bitno da prodaje velik dio srpske robe i da rade Srbi, kako na niskim radnim mjestima, tako i u managementu.

Dara

pre 11 godina

@Realista

Realno je samo to da se turizmom bave siromasne zemlje.
Valja zivit 8 mjeseci kada ne traje sezona i razvijene zemlje se bave turizmom ali to nije primarna grana razvoja nego tehnologije i proizvodnja. Radim u trgovini u jednom velikom distributeru u BiH koji snadbijeva velike markete sa robom i upoznat sam da pola Slavonije velike kupovine obavljaju u BiH u marketima tipa Interex Bingo i Fis plus jos kod lokalnih trgovaca prosto ne mozes docekati na red na kasama vikendom sve od hrvata koji uz povrat pdva ostvare znatnu ustedu. Na taj nacin mislim da se anulira ta prednost u kupovini sto dobijete od stranaca. jbg razudjena ste zemlja i iz dobrog dijela Hrvatske si BiH za 2h. Npr jedna mala varosica Orasje od 15000 stanovnika ima cetiri velika marketa plus shoping mall kojim se ne bi ni Bg a ni Zg postidio sve zahvaljujuci Hr kupcima

beogradski trgovac

pre 11 godina

Ma, dajte molim Vas, o kakvom vladanju je rec. To sve podrazumeva da u srbiji bude privrednog rasta i znacajnijeg oporavka. Promet u trgovini opao je u mojoj prodavnici skoro 30 odsto u odnosu na 2008. godinu, a ja imam srednju trgovinsku radnju. Ovo je previse siromasno trziste za male igrace i jedino do cega moze da dodje je do spajanja nekih srednjih i velikih kao sto su to uradili nekad Mercator i Roda da bi imali veci udeo na trzistu. Medjutim, nema ovde dovoljno novca ni za Lidl, ni za Tesco ni za slicne. Prosecna zarada u Hrvatskoj je duplo veca nego u Srbiji. Ne zaboravite. Ono sto drzava treba da uradi da bi omogucila gradjanima da kupuju vise je da smanji brojne adminsitrativne procedure i gomilu sitnih nameta u trgovini, koji kada se saberu ispadnu mesecno toliko da cine skoro 80 odsto mase zarada koje isplacujemo zaposlenima. Ako nas raterete onda ce marze biti manje i moci ce vise da se kupi. I da naprave generalni inspektorat, ne da nas kontrolise 20 inspekcija posebno, nego jedna koja dodje i preceslja sve, ovako nam po pola godine vise u radnji, ometaju mi zaposlene i trazi gomilu nepotrebnih papira. Normalno je onda da pored tolike biroikratije neki papir i zagubite. Onda vas odprape, a najmanja kazna je 100 000 din, pa tako jedno 10-20 puta godisnje, samo isisvaju pare.

Ivan

pre 11 godina

@(Zg, 19. januar 2013 19:55)

Srbi su realno kako jesu. Slovenci i Hrvati su realno mnogo siromašniji i imaju manje keša nego Srbi a više u kreditima - automobili i nekretnine a i države Hrvatska i Slovenije se više zadužile pa je malo bolji standard i malo bolja infrastruktura. Sve je samo privid kad pogledamo dug država i dug stanovništva.

Milenko

pre 11 godina

Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Gresis, Hrvatska ima 4 miliona ljudi, uskoro ce vas i Beograd stici!:)

uostalom procitaj na wikipediji!

Zarko

pre 11 godina

ne znam odakle podatak da lidl u hrvatskoj posluje odlicno...od kada su poceli sa radom svake godine posluju sa gubitkom i to ne malim....sto se tice sve sto ce se dogadjati na balkanu na polju trgovine jeste da ce: ove godine u srbiju doci casino i karfur...ukoliko karfur ne preuzme ideu i konzum ali verovatno da hoce on ce posle srbije ove godine da krene i sa hrvatskom....to je njihov plan od 2010god koji su napravili sa svojim grckim partnerima...iako firma zvanicno ne postoji oni i dalje rade zajedno...marinopulos prodaje karfur trgovacku marku i koristi njihovo ime. dolazak casino, karfura i lidla u srbiju pomutice planove todorica i realnije je da se na vreme povuce prvo iz srbije jer tako velikim igracima nece moci da se suprotstavi. kada govorimo o lidlu oni imaju vece cene u hrvatskoj nego u sloveniji, nemackoj, grckoj....iako im ne ide dobro u hr su dogurali svoju trgovacku marku na cene kao sto ima spar....u pocetku jesu bili jeftini ali jednostavno nisu dobro bili prihvaceni tamo. tako ce se isto ponasati i u srbiji, u pocetku ce zaista biti jeftiniji za nekih 20% i to ce trajati do kada budu zauzeli bar 50 mozda i vise lokacija.

Realista

pre 11 godina

Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec

Vladimir Pula

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašc?e 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok c?e Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."
Ovo ne moze biti točno, nije u proporcijama s brojem stanovnika i kupovnom moći. Srbija ispada 4x jače tržište od hrvatske, a nije ni 2x veća po broju stanovnika, a standard je osjetno niži.
Nadalje ako Agrokor uspije kupiti slovenski Merkator, automatski uzima njegov udio na srpskom tržištu. Slovenija a uskoro i Hrvatska su u EU gdje vrijede dosta drugaciji uvijeti na trzistu nego u srbiji, pa zavladati hr/slo nije = zavladati srbijom, vrijedi i obratno. Ozbiljna analiza bi te stvari uzela u obzir. Ovo nije ozbiljna analiza.

Zg

pre 11 godina

druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??
Malo si se prevario u racunici:
(mrsoje, 19. januar 2013 16:41)

Što sam napisao? Da Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje. Hrvatska ima drugačiji popis stanovništva od Slovenije i Srbije i razlikuje popisano i stalno stanovništvo. Evo, da izjednačimo metodologije:

Slovenija i Hrvatska imaju 7186862-4456096-2055496 = 675270 stanovnika manje od Srbije. Zaokružio sam malo naniže, jer se ionako radi o nekih 2.5-3%, što je irelevantno. Osim toga, u Slo i Hr godišnje dođe 12-14 milijuna turista, od kojih dobar dio navrati u neki dućan i potroši malo para.

Bolje? :)

---

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno.
(Ivan, 19. januar 2013 15:13)

Da je tako, Srbija i Srbi bili bi daleko bogatiji nego što realno jesu. Tko je posjetio sve tri države vrlo dobro zna kakav je gdje standard.

Iskrivljena slika

pre 11 godina

O cemu li vi pricate, kakav region? Valjda su nam region sve zemlje koje se granice sa nama, a tu je apsolutni lider Rumunija sa 22.5 miliona stanovnika. Svi mi drugi smo male mace za njih. Kad se Rumunija razvije ona ce povuci za sobom ceo region, i to je definitivno najbitnija zemlja u ovom okruzenju. Tek daleko iza nje idu Madjarska, Srbija, Bugarska, itd. Hrvatska i Slovenija su na zacelju jer su malene, a i platezna moc im nije velika. Taj podatak od 800 evra plate je obicna statisticka akrobacija kroz udeo javnog sektora, u realnom sektoru Hrvati nemaju nista vece plate nego mi, jer nisu nista konkurentniji. I oni se manje vise bave trgovinom i uslugama + turizmom, ni oni nemaju nikakvu proizvodnju ni industriju kao ni mi. Tako da, sve ovo lepo zvuci kad se stavi na papir, ali u zivotu je malo drugacije. Velicina zemlje je odlucujuca, trenutni standard je nesto sto se lako promeni, 5-10 godina vodjenja pametne i odgovorne politike i zivecete bogato, ali natalitet se jako tesko povecava. Tako da, najveca zemlja je i najbitnije trziste. Zato je samo pitanje vremena kada ce Kina i Indija postati apsolutni lideri sveta, ne i dal' ce. U regionu je najbitnija Rumunija, u Evropi Nemacka i Turska. Velicina je glavna stvar, ma koliko trenutno bio los standard. Sve se to da popraviti vrlo brzo.

Aleksandar

pre 11 godina

@(bulidza, 19. januar 2013 16:44)

I da pobacamo Gorenje sporete i frizidere kroz prozor, k'o onomad sto smo pametno uradili '90-ih (ko se toga ne seca isuvise je mlad da uopste o ovome diskutuje) pa evo dokle smo dogurali... Dajte nam jos toga, to je ocito recept za prosperitet.

justin

pre 11 godina

Ko je ovde lud a ko zbunjen. Praksa govori sasvim suprotno SVI ONI PRVO DOĐU U SLOVENIJU ,HRVATSKU pa kad se tamo isposte ostaje još ovde da se skine kajmak. Događa se da ove novootvorene filijale izdržavaju one prvobitne.

bulidza

pre 11 godina

Kakav je udeo srpskih proizvoda i trgovina u Hrvatskoj i Slovenije??? Akcija Kupujmo domace je tesko izvodljiva, ali hajde da sprovedemo akciju "NE KUPUJTE HRVATSKO i SLOVENACKO"

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@zg

Slazem se s tobom da nesto u ovim brojkama ne stima. Ali generalno gledano, srpsko trziste bi trebalo biti jace od hr i slo, cak i zajedno zbrojenog. Zasto? Zato sto pricamo o trzistu hrane, za koju se trose otprilike jednake svote u sve tri zemlje. Recimo da za hranu prosjecno kucanstvo potrosi cca 300 eura mjesecno, to je 15-tak posto zapadnoeuropske place, 25-30 posto slovenske, 40-50 posto hrvatske i 70 posto srpske. Ali je uvijek jednako u apsolutnom iznosu: 300 eura! Pomnozeno s brojem stanovnika, jasno je da je srpsko trziste najjace. No nije 5 puta jace od HR, kako u tekstu pise, kao sto ni SLO trziste nije jace od HR, ali su tu negdje, zbog vece kupovne moci u SLO.

O istom trosku

pre 11 godina

Bilo bi lepo da onaj ko preuzme trziste, preuzme i vlast. Veliki trgovinski lanci bar imaju menadzere i umeju da razmisljaju, sto ovde trenutno sa nasim lokalnim latifundistima iz vlasti bas i nije slucaj!

mrsoje

pre 11 godina

@Zg
druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??

Malo si se prevario u racunici:
Srbija 7.186.862 stanovnika
Hrvatska 4,290,612 stanovnika
Slovenija 2,055,496 stanovnika

shadow

pre 11 godina

Najveći igrač na srpskom tržištu je Deleze, koji je pre dve godine kupio lanac "Maki" od Delta holdinga u vlasništvu Miroslava Miškovića

Ko je Maki?

mario

pre 11 godina

Nije mi jasna ova vasa matematika.Kako siromasnija srbija moze imati duplo vece trziste od RH i Slovenije zajedno,Brojniji jeste ali niste kao Kinezi.

yoyogi

pre 11 godina

Neverovatna glupost. Je li moguce da je publika toliko anestezirana i apaticna?

Nije B92 napisao, samo je preneo (vest je prosla jos jedan filter, mozda i dva, B92 zadnji koji nije primetio nista nelogicno).

Kaze onaj koji je pisao clanak da je maloprodajno trziste Srbije "tesko" 70,6 milijardi dolara.

Pri tome je ceo nacionalni dohodak Srbije 45 milijardi dolara.

Ivan

pre 11 godina

@(blik, 19. januar 2013 12:15)
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno. 70% novca ide iz ruke u ruku a da se ne zabeleži nigde. Slovenija i Hrvatska su malo sredjenije zemlje pa je sve negde zapisano. U Srbiji je isto mnogo više prostora za zaduživanje stanovništva i posledično kupovinu dobara. Slovenci i Hrvati su već na limitu zaduživana dok prosečan Srbin nije ni zadužen. To je to što gledaju kad procenjuju.

Od one plate 800 EUR jedno 300 ide za kredit za stan, 200 za liting za auto, 200 za troškove i ostane 100 EUR za potrošnju. Nema neke velike razlike. Jedina razlika je ta da su apsolutnim brojkama Slovenija i Hrvatska zadužene a Srbija još nije.

nepristrasno

pre 11 godina

Imam iskustvo sa Lidl robom kad sam bila u poseti u Hrvatskoj i moram da kazem da mi se uopste nije dopalo. To je nedvosmisleno roba loseg kvaliteta. Uzeli smo neku smrznutu ribu. Katastrofa. I sve mi se nekako cinilo neuporedivo bednije od Merkatora ili Idee. Takve prodavnice ce biti konkurencija (jednim delom) nasim pijacama na kojima se prodaje hrana ali i ostalo. Ja cu uvek radije da kupim nesto s pijace nego u prodavnici kao Lidl. Pa ko voli nek' izvoli--Lidl: siguran put da unistis zdravlje.

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Već naslov ne valja! Ko zavlada Srbiji neće zavladati regionu, nego samo jadnicima u Srbiji! Ne možeš potrošit više nego što imaš, a porediti platnu moč Hrvatske ili Slovenije sa SrPskom, je jednostavno izrugivanje svoga naroda! Da sam ja autor tog članka, bih se, kako vi kažete, poklopio ušima, a mi kažemo, da bi trebao da se posuje pepelom! Mi sada imamo premijera, koji bi trebao da se posuje pepelom, ali, pošto je bez kose, ni pepeo na njemu ne ostane!:))

Legi_kupujmo domace

pre 11 godina

Kikiriki-peceni,slani koji uvaljuje Deleze je krs roba.
Nadam se da nece bofl roba da preovladava.Nismo ni svesni koliko imamo boljih proizvoda, a koliko vidim ovi nasi su resili da sve dobro rasprodaju.Pa ce biti kupujmo domace da zaradi Nemac...

shojka

pre 11 godina

inostrani trgovinski lanci nam trebaju ko karcinom! em ispumpavaju profit van drzave, em su uzrok gubitka radnih mesta u Srbiji. trebaju samo fanatizovanim materijalistima i glupim evropeJcima (smatram da je svako ko je za ulazak Srbije u EU nedopustivo glup!) koji nemaju svoju vrednost, pa je nadoknadjuju brendovima....

Marija....

pre 11 godina

Lepo sto lidl dolazi u Srbiju samo neka radnici paze posto svugde postavljaju kamere pa cak i u svlacionicama za radnike.Ja radim u toj jednoj prodavnici od njih. Kod njih nema kafenisanjani pricanja sa kolegama. Ali sto se posla tice mozete se slomiti od rada.

Zg

pre 11 godina

Kakve su ovo sulude brojke?

Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje od Srbije, uz daleko višu platežnu moć i životni standard.

Nominalni BDP Srbije je 40-45 milijardi dolara, hrvatski je 65-70, slovenski 50-55. Hrvatski BDP per capita je 2.5 veći od srpskog, slovenski je 4 puta veći od srpskog.

I onda je tržište u Srbiji 2012. godine bilo 70 milijardi dolara, a Slovenija i Hrvatska zajedno imaju 40...?

Kojom logikom tržište dviju država koje zajedno imaju BDP triput veći od srpskog vrijedi upola manje?

Da nije netko pomiješao dinare i dolare?

nenad

pre 11 godina

Lidl jeste jeftin ali je roba lepo upakovani bofl.Nekoliko puta me je zaboleo stomak pa sam prestao tamo da kupujem.Ali nesumnjam da ce dobro raditi u srbiji.Zbog cena.

blik

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara.

Prevedeno u procente, govorimo o rastu od 50 odsto. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašće 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok će Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."

Šta ovo znači? Da li se ovdje upoređuju iste kategorije ili ne? Nekako mi ne ide da je vrijednost srpskog tržišta 70,6 mlrd dolara a hrvatskog 15,5? Ko god je nedavno bio u obe države, zna o čemu govorim. Ili se tu porede različiti pokazatelji? Što je opet prilično bez smlisla.

Neša

pre 11 godina

Ne volim velike prodavnice, jer su zatvoren prostor (neretko zagušljivi šoping molovi) i rasipanje para (uvek sam kupovao više nego što mi treba, valjda lanci računaju na taj trik). Par godina unazad 90% kupovine mi je na pijaci i oko pijace. Em manje potrošim (kupujem šta mi treba i koliko mogu da ponesem), em bolji provod u ćakulanju sa prodavcima. Ko god "zavlada" teško da će zavladati i mojim novcem, a to je cilj, zar ne?

kakodane

pre 11 godina

Kakve su to brojke? Ispada da je maloprodaja u Srbiji duplo veća od njezinog BDPa. Bravo za novinare.
Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??

ameli

pre 11 godina

Ovo je tesko za predvidit s jedne strane imamo glavni lanac u sloveniji merkator, u hrvatskoj konzum, u srbiji delez. Merkator ide na prodaju, zadnji puta agrokor je ponudio daleko najvise i moze ici s visom cijenom od drugih jer ce vise zaradit sienergijom spajanja od bilokoga drugoga. Samim time ce sloveniju drzat agrokog, hrvatsku agrokor, srbiju agrokor.

S druge strane...

Nema je.

kakodane

pre 11 godina

Kakve su to brojke? Ispada da je maloprodaja u Srbiji duplo veća od njezinog BDPa. Bravo za novinare.
Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??

Zg

pre 11 godina

Kakve su ovo sulude brojke?

Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje od Srbije, uz daleko višu platežnu moć i životni standard.

Nominalni BDP Srbije je 40-45 milijardi dolara, hrvatski je 65-70, slovenski 50-55. Hrvatski BDP per capita je 2.5 veći od srpskog, slovenski je 4 puta veći od srpskog.

I onda je tržište u Srbiji 2012. godine bilo 70 milijardi dolara, a Slovenija i Hrvatska zajedno imaju 40...?

Kojom logikom tržište dviju država koje zajedno imaju BDP triput veći od srpskog vrijedi upola manje?

Da nije netko pomiješao dinare i dolare?

blik

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara.

Prevedeno u procente, govorimo o rastu od 50 odsto. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašće 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok će Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."

Šta ovo znači? Da li se ovdje upoređuju iste kategorije ili ne? Nekako mi ne ide da je vrijednost srpskog tržišta 70,6 mlrd dolara a hrvatskog 15,5? Ko god je nedavno bio u obe države, zna o čemu govorim. Ili se tu porede različiti pokazatelji? Što je opet prilično bez smlisla.

Neša

pre 11 godina

Ne volim velike prodavnice, jer su zatvoren prostor (neretko zagušljivi šoping molovi) i rasipanje para (uvek sam kupovao više nego što mi treba, valjda lanci računaju na taj trik). Par godina unazad 90% kupovine mi je na pijaci i oko pijace. Em manje potrošim (kupujem šta mi treba i koliko mogu da ponesem), em bolji provod u ćakulanju sa prodavcima. Ko god "zavlada" teško da će zavladati i mojim novcem, a to je cilj, zar ne?

Marija....

pre 11 godina

Lepo sto lidl dolazi u Srbiju samo neka radnici paze posto svugde postavljaju kamere pa cak i u svlacionicama za radnike.Ja radim u toj jednoj prodavnici od njih. Kod njih nema kafenisanjani pricanja sa kolegama. Ali sto se posla tice mozete se slomiti od rada.

nenad

pre 11 godina

Lidl jeste jeftin ali je roba lepo upakovani bofl.Nekoliko puta me je zaboleo stomak pa sam prestao tamo da kupujem.Ali nesumnjam da ce dobro raditi u srbiji.Zbog cena.

shojka

pre 11 godina

inostrani trgovinski lanci nam trebaju ko karcinom! em ispumpavaju profit van drzave, em su uzrok gubitka radnih mesta u Srbiji. trebaju samo fanatizovanim materijalistima i glupim evropeJcima (smatram da je svako ko je za ulazak Srbije u EU nedopustivo glup!) koji nemaju svoju vrednost, pa je nadoknadjuju brendovima....

Legi_kupujmo domace

pre 11 godina

Kikiriki-peceni,slani koji uvaljuje Deleze je krs roba.
Nadam se da nece bofl roba da preovladava.Nismo ni svesni koliko imamo boljih proizvoda, a koliko vidim ovi nasi su resili da sve dobro rasprodaju.Pa ce biti kupujmo domace da zaradi Nemac...

bulidza

pre 11 godina

Kakav je udeo srpskih proizvoda i trgovina u Hrvatskoj i Slovenije??? Akcija Kupujmo domace je tesko izvodljiva, ali hajde da sprovedemo akciju "NE KUPUJTE HRVATSKO i SLOVENACKO"

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Već naslov ne valja! Ko zavlada Srbiji neće zavladati regionu, nego samo jadnicima u Srbiji! Ne možeš potrošit više nego što imaš, a porediti platnu moč Hrvatske ili Slovenije sa SrPskom, je jednostavno izrugivanje svoga naroda! Da sam ja autor tog članka, bih se, kako vi kažete, poklopio ušima, a mi kažemo, da bi trebao da se posuje pepelom! Mi sada imamo premijera, koji bi trebao da se posuje pepelom, ali, pošto je bez kose, ni pepeo na njemu ne ostane!:))

ameli

pre 11 godina

Ovo je tesko za predvidit s jedne strane imamo glavni lanac u sloveniji merkator, u hrvatskoj konzum, u srbiji delez. Merkator ide na prodaju, zadnji puta agrokor je ponudio daleko najvise i moze ici s visom cijenom od drugih jer ce vise zaradit sienergijom spajanja od bilokoga drugoga. Samim time ce sloveniju drzat agrokog, hrvatsku agrokor, srbiju agrokor.

S druge strane...

Nema je.

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@zg

Slazem se s tobom da nesto u ovim brojkama ne stima. Ali generalno gledano, srpsko trziste bi trebalo biti jace od hr i slo, cak i zajedno zbrojenog. Zasto? Zato sto pricamo o trzistu hrane, za koju se trose otprilike jednake svote u sve tri zemlje. Recimo da za hranu prosjecno kucanstvo potrosi cca 300 eura mjesecno, to je 15-tak posto zapadnoeuropske place, 25-30 posto slovenske, 40-50 posto hrvatske i 70 posto srpske. Ali je uvijek jednako u apsolutnom iznosu: 300 eura! Pomnozeno s brojem stanovnika, jasno je da je srpsko trziste najjace. No nije 5 puta jace od HR, kako u tekstu pise, kao sto ni SLO trziste nije jace od HR, ali su tu negdje, zbog vece kupovne moci u SLO.

mrsoje

pre 11 godina

@Zg
druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??

Malo si se prevario u racunici:
Srbija 7.186.862 stanovnika
Hrvatska 4,290,612 stanovnika
Slovenija 2,055,496 stanovnika

nepristrasno

pre 11 godina

Imam iskustvo sa Lidl robom kad sam bila u poseti u Hrvatskoj i moram da kazem da mi se uopste nije dopalo. To je nedvosmisleno roba loseg kvaliteta. Uzeli smo neku smrznutu ribu. Katastrofa. I sve mi se nekako cinilo neuporedivo bednije od Merkatora ili Idee. Takve prodavnice ce biti konkurencija (jednim delom) nasim pijacama na kojima se prodaje hrana ali i ostalo. Ja cu uvek radije da kupim nesto s pijace nego u prodavnici kao Lidl. Pa ko voli nek' izvoli--Lidl: siguran put da unistis zdravlje.

mario

pre 11 godina

Nije mi jasna ova vasa matematika.Kako siromasnija srbija moze imati duplo vece trziste od RH i Slovenije zajedno,Brojniji jeste ali niste kao Kinezi.

justin

pre 11 godina

Ko je ovde lud a ko zbunjen. Praksa govori sasvim suprotno SVI ONI PRVO DOĐU U SLOVENIJU ,HRVATSKU pa kad se tamo isposte ostaje još ovde da se skine kajmak. Događa se da ove novootvorene filijale izdržavaju one prvobitne.

yoyogi

pre 11 godina

Neverovatna glupost. Je li moguce da je publika toliko anestezirana i apaticna?

Nije B92 napisao, samo je preneo (vest je prosla jos jedan filter, mozda i dva, B92 zadnji koji nije primetio nista nelogicno).

Kaze onaj koji je pisao clanak da je maloprodajno trziste Srbije "tesko" 70,6 milijardi dolara.

Pri tome je ceo nacionalni dohodak Srbije 45 milijardi dolara.

velebit

pre 11 godina

Zaboravljate mnogi de Hrvatska ima i oko 15 milijuna ulazaka u zemlju ili 100 milijuna noćenja, pa slika za Hrvatsku u odnosu na Sloveniju i Srbiju nije ista, barem nije ista struktura potrošnje. Isto tako neki izračuni kažu da stranci na Jadranu troše oko 50 Eur per capita na dan, a lanci tu poberu dio škorupa. Ove brojke su službene, a računajte da se barem 30% sakrije od države, pa potrošnju u Hrvatskoj bi trebalo računati kroz primjerice grad Zagreb ili neki drugi grad u unutrašnjosti kako bi se dobile realne brojke. Lidl se tako u Hrvatskoj i digao, kao i Billa, jer su Austrijancima i Nijemcima poznati, pa svrate u njihove lance, ako imaju izbor. Osim toga i Billa, a i nešto manje Lidl rađe grade više manjih centara na Jadranu nego mega centre u unutrašnjosti. Inače i za Vas, a i za nas u Hrvatskoj je bolje da rade Konzumi, Plodine, Mercatori i Idee, jer nije toliko bitno što je Idea u vlasništvu Todorića, a više je bitno da prodaje velik dio srpske robe i da rade Srbi, kako na niskim radnim mjestima, tako i u managementu.

Ivan

pre 11 godina

@(blik, 19. januar 2013 12:15)
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno. 70% novca ide iz ruke u ruku a da se ne zabeleži nigde. Slovenija i Hrvatska su malo sredjenije zemlje pa je sve negde zapisano. U Srbiji je isto mnogo više prostora za zaduživanje stanovništva i posledično kupovinu dobara. Slovenci i Hrvati su već na limitu zaduživana dok prosečan Srbin nije ni zadužen. To je to što gledaju kad procenjuju.

Od one plate 800 EUR jedno 300 ide za kredit za stan, 200 za liting za auto, 200 za troškove i ostane 100 EUR za potrošnju. Nema neke velike razlike. Jedina razlika je ta da su apsolutnim brojkama Slovenija i Hrvatska zadužene a Srbija još nije.

Iskrivljena slika

pre 11 godina

O cemu li vi pricate, kakav region? Valjda su nam region sve zemlje koje se granice sa nama, a tu je apsolutni lider Rumunija sa 22.5 miliona stanovnika. Svi mi drugi smo male mace za njih. Kad se Rumunija razvije ona ce povuci za sobom ceo region, i to je definitivno najbitnija zemlja u ovom okruzenju. Tek daleko iza nje idu Madjarska, Srbija, Bugarska, itd. Hrvatska i Slovenija su na zacelju jer su malene, a i platezna moc im nije velika. Taj podatak od 800 evra plate je obicna statisticka akrobacija kroz udeo javnog sektora, u realnom sektoru Hrvati nemaju nista vece plate nego mi, jer nisu nista konkurentniji. I oni se manje vise bave trgovinom i uslugama + turizmom, ni oni nemaju nikakvu proizvodnju ni industriju kao ni mi. Tako da, sve ovo lepo zvuci kad se stavi na papir, ali u zivotu je malo drugacije. Velicina zemlje je odlucujuca, trenutni standard je nesto sto se lako promeni, 5-10 godina vodjenja pametne i odgovorne politike i zivecete bogato, ali natalitet se jako tesko povecava. Tako da, najveca zemlja je i najbitnije trziste. Zato je samo pitanje vremena kada ce Kina i Indija postati apsolutni lideri sveta, ne i dal' ce. U regionu je najbitnija Rumunija, u Evropi Nemacka i Turska. Velicina je glavna stvar, ma koliko trenutno bio los standard. Sve se to da popraviti vrlo brzo.

Vladimir Pula

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašc?e 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok c?e Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."
Ovo ne moze biti točno, nije u proporcijama s brojem stanovnika i kupovnom moći. Srbija ispada 4x jače tržište od hrvatske, a nije ni 2x veća po broju stanovnika, a standard je osjetno niži.
Nadalje ako Agrokor uspije kupiti slovenski Merkator, automatski uzima njegov udio na srpskom tržištu. Slovenija a uskoro i Hrvatska su u EU gdje vrijede dosta drugaciji uvijeti na trzistu nego u srbiji, pa zavladati hr/slo nije = zavladati srbijom, vrijedi i obratno. Ozbiljna analiza bi te stvari uzela u obzir. Ovo nije ozbiljna analiza.

arsa

pre 11 godina

Francuski Intermarse odnosno Interex najkorektnija je firma koja posluje u Srbiji. Radnicima plate isplacuju na vreme i bez kasnjenja, ni jednom dobavljacu ne duguju ni dinara sve je kod nih naj,naj svaka im cast.A plate vece od svih koje drzava navodi od ovih firmi Delejz,Merkator,Idea,a drzava ne spominje koliko para duguju samo dobavljacima, milijarde dinara. Radnke zezaju kako ko stigne,menaju ih kao carape a drzava cuti ne zeli da zastiti bednog radnika. Samo im je fotelja vazna, a sto svi prodaju postenje majko mila kao da ih mi ne znam, a znamo vas od ranije imamo dobro pamcenje gospodo presednici, premijeri, ministri...

shadow

pre 11 godina

Najveći igrač na srpskom tržištu je Deleze, koji je pre dve godine kupio lanac "Maki" od Delta holdinga u vlasništvu Miroslava Miškovića

Ko je Maki?

Zg

pre 11 godina

druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??
Malo si se prevario u racunici:
(mrsoje, 19. januar 2013 16:41)

Što sam napisao? Da Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje. Hrvatska ima drugačiji popis stanovništva od Slovenije i Srbije i razlikuje popisano i stalno stanovništvo. Evo, da izjednačimo metodologije:

Slovenija i Hrvatska imaju 7186862-4456096-2055496 = 675270 stanovnika manje od Srbije. Zaokružio sam malo naniže, jer se ionako radi o nekih 2.5-3%, što je irelevantno. Osim toga, u Slo i Hr godišnje dođe 12-14 milijuna turista, od kojih dobar dio navrati u neki dućan i potroši malo para.

Bolje? :)

---

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno.
(Ivan, 19. januar 2013 15:13)

Da je tako, Srbija i Srbi bili bi daleko bogatiji nego što realno jesu. Tko je posjetio sve tri države vrlo dobro zna kakav je gdje standard.

O istom trosku

pre 11 godina

Bilo bi lepo da onaj ko preuzme trziste, preuzme i vlast. Veliki trgovinski lanci bar imaju menadzere i umeju da razmisljaju, sto ovde trenutno sa nasim lokalnim latifundistima iz vlasti bas i nije slucaj!

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@Realista: "Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec"

bas pada s neba... znas li ti koja je konkurencija u turizmu, koliko love treba ulagati svake godine u promociju, ceste, poboljsanje kvalitete smjestajnih kapaciteta... i na kraju ti ostane neka sica ili si cak i u minusu. A ti si izgleda zaspao kad je Franjo govorio o hrvatskoj kao maloj svicarskoj i nasim parama u nasem dzepu! E pa, dobro ti jutro zelim!

Adolf ufati ga sa belo meso!!!

pre 11 godina

Nece doci niko od vecih lanaca, bar ne u dogledno vreme, dok se kupovna moc stanovnista drasticno ne poveca.
Veliki ocekuju da iz njihovih Mega marketa izgurate prepuna kolica za 100 i vise €ura a ne da udjete za frtalj hlega i 100 grama jeftine salame.
Ali je lepo se nadati i pisati ovakve bombasticne naslove i praviti se da smo vazni.

beogradski trgovac

pre 11 godina

Ma, dajte molim Vas, o kakvom vladanju je rec. To sve podrazumeva da u srbiji bude privrednog rasta i znacajnijeg oporavka. Promet u trgovini opao je u mojoj prodavnici skoro 30 odsto u odnosu na 2008. godinu, a ja imam srednju trgovinsku radnju. Ovo je previse siromasno trziste za male igrace i jedino do cega moze da dodje je do spajanja nekih srednjih i velikih kao sto su to uradili nekad Mercator i Roda da bi imali veci udeo na trzistu. Medjutim, nema ovde dovoljno novca ni za Lidl, ni za Tesco ni za slicne. Prosecna zarada u Hrvatskoj je duplo veca nego u Srbiji. Ne zaboravite. Ono sto drzava treba da uradi da bi omogucila gradjanima da kupuju vise je da smanji brojne adminsitrativne procedure i gomilu sitnih nameta u trgovini, koji kada se saberu ispadnu mesecno toliko da cine skoro 80 odsto mase zarada koje isplacujemo zaposlenima. Ako nas raterete onda ce marze biti manje i moci ce vise da se kupi. I da naprave generalni inspektorat, ne da nas kontrolise 20 inspekcija posebno, nego jedna koja dodje i preceslja sve, ovako nam po pola godine vise u radnji, ometaju mi zaposlene i trazi gomilu nepotrebnih papira. Normalno je onda da pored tolike biroikratije neki papir i zagubite. Onda vas odprape, a najmanja kazna je 100 000 din, pa tako jedno 10-20 puta godisnje, samo isisvaju pare.

Realista

pre 11 godina

Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Slažem se! U R Hrvatski potrošim barem 2000 € godišnje 1000 ide za usluge hotela, polupansiona ili bilo što izberemo sa suprugom za godišji odmor, a druga hilijadarka ide jednostavno za jednodnevne ekskurzije u Istru ili Kvarner. Nekad smo jeli ribje ploće, sad lignje! Benzin ide gore, a standard dole!:))

Da

pre 11 godina

Naslov je za Oskara....
Svijet biznisa čeka dan kada će Kina postati potrošačko društvo a mi smo na nivou čaršije i nećemo se maknuti sa toga mjesta nikada....
Ogledalce, ogledalce........

Ivan

pre 11 godina

@(Zg, 19. januar 2013 19:55)

Srbi su realno kako jesu. Slovenci i Hrvati su realno mnogo siromašniji i imaju manje keša nego Srbi a više u kreditima - automobili i nekretnine a i države Hrvatska i Slovenije se više zadužile pa je malo bolji standard i malo bolja infrastruktura. Sve je samo privid kad pogledamo dug država i dug stanovništva.

Dara

pre 11 godina

@Realista

Realno je samo to da se turizmom bave siromasne zemlje.
Valja zivit 8 mjeseci kada ne traje sezona i razvijene zemlje se bave turizmom ali to nije primarna grana razvoja nego tehnologije i proizvodnja. Radim u trgovini u jednom velikom distributeru u BiH koji snadbijeva velike markete sa robom i upoznat sam da pola Slavonije velike kupovine obavljaju u BiH u marketima tipa Interex Bingo i Fis plus jos kod lokalnih trgovaca prosto ne mozes docekati na red na kasama vikendom sve od hrvata koji uz povrat pdva ostvare znatnu ustedu. Na taj nacin mislim da se anulira ta prednost u kupovini sto dobijete od stranaca. jbg razudjena ste zemlja i iz dobrog dijela Hrvatske si BiH za 2h. Npr jedna mala varosica Orasje od 15000 stanovnika ima cetiri velika marketa plus shoping mall kojim se ne bi ni Bg a ni Zg postidio sve zahvaljujuci Hr kupcima

Ras

pre 11 godina

Svi drugi se dzabe trude! Jedino Nemci i Austrijanci mogu, hoce i rade na okupaciji srpskog trzista! Zivi bili pa videli! I Srbi - ucite nemacki. najvise ce trebati. Nemci tolerisu engleski samo prvih 5 godina. posle ko ne zna deutsch, moze da kupi prnje.

luka

pre 11 godina

Kako na političkom tako i na ekonomskom planu, ideja je uvijek zavadi pa vladaj. Osobno uvijek ću kupovati robu iz ex Ju, bez obzira proizveo je Srbin, Slovenac ili Hrvat. Te fore bojkot jedni drugih dovest će nas do gubitka radnih mjesta koja su nam više nego potrebna. Iz cijele priče opet će profitirati strani lanci kao do prije 10-tak godina strane banke. Opet ćemo se čudit gdje su nam pare. Baš smo balkanske naivne budale. Pamet u glavu susjedi, najbitnije je da se lova vrti u regiji. Pozdrav iz Zg.

zapad

pre 11 godina

Pa naravno, Hrvatska nije nikom zanimljiva i ubuduce ce u regiji lider u svakaom mogucem pogledu biti Srbija. Kad se to dogodi, svi narodi ex-drzave, plus vrlo vjerojatno Albanija, Bugarska i Rumunjska moliti ce Beograd da se stvori velika balkanska federacija s Beogradom kao glavnim gradom. I sve dalje u tom smislu...
PS Hrvatska koja nije zanimljiva ima sve brandove koje Srbija jos sanja, i za razliku od vas ne padamo u nesvijest od srece kad H&M otvori novi ducan. O milijardama dolara u pocetku teksta necu niti trositi rijeci.

Aleksandar

pre 11 godina

@(bulidza, 19. januar 2013 16:44)

I da pobacamo Gorenje sporete i frizidere kroz prozor, k'o onomad sto smo pametno uradili '90-ih (ko se toga ne seca isuvise je mlad da uopste o ovome diskutuje) pa evo dokle smo dogurali... Dajte nam jos toga, to je ocito recept za prosperitet.

Milenko

pre 11 godina

Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Gresis, Hrvatska ima 4 miliona ljudi, uskoro ce vas i Beograd stici!:)

uostalom procitaj na wikipediji!

Jurica

pre 11 godina

Srbija ima potpuno neregulisanu ekonomiju. Takav spoj korupcije, lenjosti i nekreativnosti kakav je ovde retko se gde sreće. Čitava Srbija je jedan veliki Pekam (deo Londona iz serije ''Mućke'') i, naravno, time se ponosi. Odakle rast u zemlji u kojoj niko ništa ne radi, a razmere neobrazovanosti i civilizacijske zaostalosti u Srbiji su čudovišne.

nikola

pre 11 godina

Kako god bilo samo cu reci srbijanski ukupni bdp(unutrasnja potrosnja, uvoz, izvoz) je pretekao hrvatski jos 2011godine ali po glavi stanovnika je i dalje manji od hrvatskog. Jedan primer Srbija vise izvozi na kosovo nego u Rusiju drzi crnogorsko trziste i delimicno BiH i makedonsko. Dok sa druge strane imamo slovenacko i hrvatsko trziste koje se nikad nece ukrupniti ili udruziti jer medju hrvate i slovence postoji nekakav rivalitet. Dakle zakljucak je da od Srbijanskog trzista se nesto moze pokrenuti dok kod hrvata i slovenaca vise deluju po principu svako za sebe a gde nema interakcije nema ni napretka.

Zarko

pre 11 godina

ne znam odakle podatak da lidl u hrvatskoj posluje odlicno...od kada su poceli sa radom svake godine posluju sa gubitkom i to ne malim....sto se tice sve sto ce se dogadjati na balkanu na polju trgovine jeste da ce: ove godine u srbiju doci casino i karfur...ukoliko karfur ne preuzme ideu i konzum ali verovatno da hoce on ce posle srbije ove godine da krene i sa hrvatskom....to je njihov plan od 2010god koji su napravili sa svojim grckim partnerima...iako firma zvanicno ne postoji oni i dalje rade zajedno...marinopulos prodaje karfur trgovacku marku i koristi njihovo ime. dolazak casino, karfura i lidla u srbiju pomutice planove todorica i realnije je da se na vreme povuce prvo iz srbije jer tako velikim igracima nece moci da se suprotstavi. kada govorimo o lidlu oni imaju vece cene u hrvatskoj nego u sloveniji, nemackoj, grckoj....iako im ne ide dobro u hr su dogurali svoju trgovacku marku na cene kao sto ima spar....u pocetku jesu bili jeftini ali jednostavno nisu dobro bili prihvaceni tamo. tako ce se isto ponasati i u srbiji, u pocetku ce zaista biti jeftiniji za nekih 20% i to ce trajati do kada budu zauzeli bar 50 mozda i vise lokacija.

shojka

pre 11 godina

inostrani trgovinski lanci nam trebaju ko karcinom! em ispumpavaju profit van drzave, em su uzrok gubitka radnih mesta u Srbiji. trebaju samo fanatizovanim materijalistima i glupim evropeJcima (smatram da je svako ko je za ulazak Srbije u EU nedopustivo glup!) koji nemaju svoju vrednost, pa je nadoknadjuju brendovima....

Zg

pre 11 godina

Kakve su ovo sulude brojke?

Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje od Srbije, uz daleko višu platežnu moć i životni standard.

Nominalni BDP Srbije je 40-45 milijardi dolara, hrvatski je 65-70, slovenski 50-55. Hrvatski BDP per capita je 2.5 veći od srpskog, slovenski je 4 puta veći od srpskog.

I onda je tržište u Srbiji 2012. godine bilo 70 milijardi dolara, a Slovenija i Hrvatska zajedno imaju 40...?

Kojom logikom tržište dviju država koje zajedno imaju BDP triput veći od srpskog vrijedi upola manje?

Da nije netko pomiješao dinare i dolare?

bulidza

pre 11 godina

Kakav je udeo srpskih proizvoda i trgovina u Hrvatskoj i Slovenije??? Akcija Kupujmo domace je tesko izvodljiva, ali hajde da sprovedemo akciju "NE KUPUJTE HRVATSKO i SLOVENACKO"

Ivan

pre 11 godina

@(Zg, 19. januar 2013 19:55)

Srbi su realno kako jesu. Slovenci i Hrvati su realno mnogo siromašniji i imaju manje keša nego Srbi a više u kreditima - automobili i nekretnine a i države Hrvatska i Slovenije se više zadužile pa je malo bolji standard i malo bolja infrastruktura. Sve je samo privid kad pogledamo dug država i dug stanovništva.

Milenko

pre 11 godina

Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Gresis, Hrvatska ima 4 miliona ljudi, uskoro ce vas i Beograd stici!:)

uostalom procitaj na wikipediji!

Ivan

pre 11 godina

@(blik, 19. januar 2013 12:15)
(kakodane, 19. januar 2013 12:22)

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno. 70% novca ide iz ruke u ruku a da se ne zabeleži nigde. Slovenija i Hrvatska su malo sredjenije zemlje pa je sve negde zapisano. U Srbiji je isto mnogo više prostora za zaduživanje stanovništva i posledično kupovinu dobara. Slovenci i Hrvati su već na limitu zaduživana dok prosečan Srbin nije ni zadužen. To je to što gledaju kad procenjuju.

Od one plate 800 EUR jedno 300 ide za kredit za stan, 200 za liting za auto, 200 za troškove i ostane 100 EUR za potrošnju. Nema neke velike razlike. Jedina razlika je ta da su apsolutnim brojkama Slovenija i Hrvatska zadužene a Srbija još nije.

kakodane

pre 11 godina

Kakve su to brojke? Ispada da je maloprodaja u Srbiji duplo veća od njezinog BDPa. Bravo za novinare.
Zajedno uzeto tržišta Slovenije i Hrvatske su im premala??? Dakle tržište od 6,4 mil ljudi sa prosječnom plaćom od 850 eur je premalo a tržište od 7,2 mil ljudi sa prosjećnom plaćom od 350 eur im je baš taman ??

Realista

pre 11 godina

Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec

nenad

pre 11 godina

Lidl jeste jeftin ali je roba lepo upakovani bofl.Nekoliko puta me je zaboleo stomak pa sam prestao tamo da kupujem.Ali nesumnjam da ce dobro raditi u srbiji.Zbog cena.

Neša

pre 11 godina

Ne volim velike prodavnice, jer su zatvoren prostor (neretko zagušljivi šoping molovi) i rasipanje para (uvek sam kupovao više nego što mi treba, valjda lanci računaju na taj trik). Par godina unazad 90% kupovine mi je na pijaci i oko pijace. Em manje potrošim (kupujem šta mi treba i koliko mogu da ponesem), em bolji provod u ćakulanju sa prodavcima. Ko god "zavlada" teško da će zavladati i mojim novcem, a to je cilj, zar ne?

blik

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara.

Prevedeno u procente, govorimo o rastu od 50 odsto. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašće 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok će Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."

Šta ovo znači? Da li se ovdje upoređuju iste kategorije ili ne? Nekako mi ne ide da je vrijednost srpskog tržišta 70,6 mlrd dolara a hrvatskog 15,5? Ko god je nedavno bio u obe države, zna o čemu govorim. Ili se tu porede različiti pokazatelji? Što je opet prilično bez smlisla.

mrsoje

pre 11 godina

@Zg
druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??

Malo si se prevario u racunici:
Srbija 7.186.862 stanovnika
Hrvatska 4,290,612 stanovnika
Slovenija 2,055,496 stanovnika

nepristrasno

pre 11 godina

Imam iskustvo sa Lidl robom kad sam bila u poseti u Hrvatskoj i moram da kazem da mi se uopste nije dopalo. To je nedvosmisleno roba loseg kvaliteta. Uzeli smo neku smrznutu ribu. Katastrofa. I sve mi se nekako cinilo neuporedivo bednije od Merkatora ili Idee. Takve prodavnice ce biti konkurencija (jednim delom) nasim pijacama na kojima se prodaje hrana ali i ostalo. Ja cu uvek radije da kupim nesto s pijace nego u prodavnici kao Lidl. Pa ko voli nek' izvoli--Lidl: siguran put da unistis zdravlje.

mario

pre 11 godina

Nije mi jasna ova vasa matematika.Kako siromasnija srbija moze imati duplo vece trziste od RH i Slovenije zajedno,Brojniji jeste ali niste kao Kinezi.

Iskrivljena slika

pre 11 godina

O cemu li vi pricate, kakav region? Valjda su nam region sve zemlje koje se granice sa nama, a tu je apsolutni lider Rumunija sa 22.5 miliona stanovnika. Svi mi drugi smo male mace za njih. Kad se Rumunija razvije ona ce povuci za sobom ceo region, i to je definitivno najbitnija zemlja u ovom okruzenju. Tek daleko iza nje idu Madjarska, Srbija, Bugarska, itd. Hrvatska i Slovenija su na zacelju jer su malene, a i platezna moc im nije velika. Taj podatak od 800 evra plate je obicna statisticka akrobacija kroz udeo javnog sektora, u realnom sektoru Hrvati nemaju nista vece plate nego mi, jer nisu nista konkurentniji. I oni se manje vise bave trgovinom i uslugama + turizmom, ni oni nemaju nikakvu proizvodnju ni industriju kao ni mi. Tako da, sve ovo lepo zvuci kad se stavi na papir, ali u zivotu je malo drugacije. Velicina zemlje je odlucujuca, trenutni standard je nesto sto se lako promeni, 5-10 godina vodjenja pametne i odgovorne politike i zivecete bogato, ali natalitet se jako tesko povecava. Tako da, najveca zemlja je i najbitnije trziste. Zato je samo pitanje vremena kada ce Kina i Indija postati apsolutni lideri sveta, ne i dal' ce. U regionu je najbitnija Rumunija, u Evropi Nemacka i Turska. Velicina je glavna stvar, ma koliko trenutno bio los standard. Sve se to da popraviti vrlo brzo.

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Već naslov ne valja! Ko zavlada Srbiji neće zavladati regionu, nego samo jadnicima u Srbiji! Ne možeš potrošit više nego što imaš, a porediti platnu moč Hrvatske ili Slovenije sa SrPskom, je jednostavno izrugivanje svoga naroda! Da sam ja autor tog članka, bih se, kako vi kažete, poklopio ušima, a mi kažemo, da bi trebao da se posuje pepelom! Mi sada imamo premijera, koji bi trebao da se posuje pepelom, ali, pošto je bez kose, ni pepeo na njemu ne ostane!:))

Zg

pre 11 godina

druze pola miliona da je razlika izmedju Srbije i Hrvatske..gde si ti ucio Geografiju??
Malo si se prevario u racunici:
(mrsoje, 19. januar 2013 16:41)

Što sam napisao? Da Slovenija i Hrvatska imaju pola milijuna stanovnika manje. Hrvatska ima drugačiji popis stanovništva od Slovenije i Srbije i razlikuje popisano i stalno stanovništvo. Evo, da izjednačimo metodologije:

Slovenija i Hrvatska imaju 7186862-4456096-2055496 = 675270 stanovnika manje od Srbije. Zaokružio sam malo naniže, jer se ionako radi o nekih 2.5-3%, što je irelevantno. Osim toga, u Slo i Hr godišnje dođe 12-14 milijuna turista, od kojih dobar dio navrati u neki dućan i potroši malo para.

Bolje? :)

---

Ma koliko čudno zvučalo. U Srbiji je u opticaju višestruko više novca nego u Sloveniji i Hrvatskoj zajedno.
(Ivan, 19. januar 2013 15:13)

Da je tako, Srbija i Srbi bili bi daleko bogatiji nego što realno jesu. Tko je posjetio sve tri države vrlo dobro zna kakav je gdje standard.

Zarko

pre 11 godina

ne znam odakle podatak da lidl u hrvatskoj posluje odlicno...od kada su poceli sa radom svake godine posluju sa gubitkom i to ne malim....sto se tice sve sto ce se dogadjati na balkanu na polju trgovine jeste da ce: ove godine u srbiju doci casino i karfur...ukoliko karfur ne preuzme ideu i konzum ali verovatno da hoce on ce posle srbije ove godine da krene i sa hrvatskom....to je njihov plan od 2010god koji su napravili sa svojim grckim partnerima...iako firma zvanicno ne postoji oni i dalje rade zajedno...marinopulos prodaje karfur trgovacku marku i koristi njihovo ime. dolazak casino, karfura i lidla u srbiju pomutice planove todorica i realnije je da se na vreme povuce prvo iz srbije jer tako velikim igracima nece moci da se suprotstavi. kada govorimo o lidlu oni imaju vece cene u hrvatskoj nego u sloveniji, nemackoj, grckoj....iako im ne ide dobro u hr su dogurali svoju trgovacku marku na cene kao sto ima spar....u pocetku jesu bili jeftini ali jednostavno nisu dobro bili prihvaceni tamo. tako ce se isto ponasati i u srbiji, u pocetku ce zaista biti jeftiniji za nekih 20% i to ce trajati do kada budu zauzeli bar 50 mozda i vise lokacija.

ameli

pre 11 godina

Ovo je tesko za predvidit s jedne strane imamo glavni lanac u sloveniji merkator, u hrvatskoj konzum, u srbiji delez. Merkator ide na prodaju, zadnji puta agrokor je ponudio daleko najvise i moze ici s visom cijenom od drugih jer ce vise zaradit sienergijom spajanja od bilokoga drugoga. Samim time ce sloveniju drzat agrokog, hrvatsku agrokor, srbiju agrokor.

S druge strane...

Nema je.

Legi_kupujmo domace

pre 11 godina

Kikiriki-peceni,slani koji uvaljuje Deleze je krs roba.
Nadam se da nece bofl roba da preovladava.Nismo ni svesni koliko imamo boljih proizvoda, a koliko vidim ovi nasi su resili da sve dobro rasprodaju.Pa ce biti kupujmo domace da zaradi Nemac...

Marija....

pre 11 godina

Lepo sto lidl dolazi u Srbiju samo neka radnici paze posto svugde postavljaju kamere pa cak i u svlacionicama za radnike.Ja radim u toj jednoj prodavnici od njih. Kod njih nema kafenisanjani pricanja sa kolegama. Ali sto se posla tice mozete se slomiti od rada.

nikola

pre 11 godina

Kako god bilo samo cu reci srbijanski ukupni bdp(unutrasnja potrosnja, uvoz, izvoz) je pretekao hrvatski jos 2011godine ali po glavi stanovnika je i dalje manji od hrvatskog. Jedan primer Srbija vise izvozi na kosovo nego u Rusiju drzi crnogorsko trziste i delimicno BiH i makedonsko. Dok sa druge strane imamo slovenacko i hrvatsko trziste koje se nikad nece ukrupniti ili udruziti jer medju hrvate i slovence postoji nekakav rivalitet. Dakle zakljucak je da od Srbijanskog trzista se nesto moze pokrenuti dok kod hrvata i slovenaca vise deluju po principu svako za sebe a gde nema interakcije nema ni napretka.

Ras

pre 11 godina

Svi drugi se dzabe trude! Jedino Nemci i Austrijanci mogu, hoce i rade na okupaciji srpskog trzista! Zivi bili pa videli! I Srbi - ucite nemacki. najvise ce trebati. Nemci tolerisu engleski samo prvih 5 godina. posle ko ne zna deutsch, moze da kupi prnje.

slovenac, dugogodišni čitalac!

pre 11 godina

Slažem se! U R Hrvatski potrošim barem 2000 € godišnje 1000 ide za usluge hotela, polupansiona ili bilo što izberemo sa suprugom za godišji odmor, a druga hilijadarka ide jednostavno za jednodnevne ekskurzije u Istru ili Kvarner. Nekad smo jeli ribje ploće, sad lignje! Benzin ide gore, a standard dole!:))

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@zg

Slazem se s tobom da nesto u ovim brojkama ne stima. Ali generalno gledano, srpsko trziste bi trebalo biti jace od hr i slo, cak i zajedno zbrojenog. Zasto? Zato sto pricamo o trzistu hrane, za koju se trose otprilike jednake svote u sve tri zemlje. Recimo da za hranu prosjecno kucanstvo potrosi cca 300 eura mjesecno, to je 15-tak posto zapadnoeuropske place, 25-30 posto slovenske, 40-50 posto hrvatske i 70 posto srpske. Ali je uvijek jednako u apsolutnom iznosu: 300 eura! Pomnozeno s brojem stanovnika, jasno je da je srpsko trziste najjace. No nije 5 puta jace od HR, kako u tekstu pise, kao sto ni SLO trziste nije jace od HR, ali su tu negdje, zbog vece kupovne moci u SLO.

hrvat-parajlija; pun sam k'o brod: pare zaradim u minhenu, potrosim u pribislavcima

pre 11 godina

@Realista: "Samo se vi nadajte tjesite tj tesite, HR dere 7 milijardi € od turizma samo, lova koja pada sa neba, uigrano sve prodajes im vazduh i more he he prosjecna plata je presla 1100€ i presisali smo kekece vec"

bas pada s neba... znas li ti koja je konkurencija u turizmu, koliko love treba ulagati svake godine u promociju, ceste, poboljsanje kvalitete smjestajnih kapaciteta... i na kraju ti ostane neka sica ili si cak i u minusu. A ti si izgleda zaspao kad je Franjo govorio o hrvatskoj kao maloj svicarskoj i nasim parama u nasem dzepu! E pa, dobro ti jutro zelim!

zapad

pre 11 godina

Pa naravno, Hrvatska nije nikom zanimljiva i ubuduce ce u regiji lider u svakaom mogucem pogledu biti Srbija. Kad se to dogodi, svi narodi ex-drzave, plus vrlo vjerojatno Albanija, Bugarska i Rumunjska moliti ce Beograd da se stvori velika balkanska federacija s Beogradom kao glavnim gradom. I sve dalje u tom smislu...
PS Hrvatska koja nije zanimljiva ima sve brandove koje Srbija jos sanja, i za razliku od vas ne padamo u nesvijest od srece kad H&M otvori novi ducan. O milijardama dolara u pocetku teksta necu niti trositi rijeci.

O istom trosku

pre 11 godina

Bilo bi lepo da onaj ko preuzme trziste, preuzme i vlast. Veliki trgovinski lanci bar imaju menadzere i umeju da razmisljaju, sto ovde trenutno sa nasim lokalnim latifundistima iz vlasti bas i nije slucaj!

justin

pre 11 godina

Ko je ovde lud a ko zbunjen. Praksa govori sasvim suprotno SVI ONI PRVO DOĐU U SLOVENIJU ,HRVATSKU pa kad se tamo isposte ostaje još ovde da se skine kajmak. Događa se da ove novootvorene filijale izdržavaju one prvobitne.

Aleksandar

pre 11 godina

@(bulidza, 19. januar 2013 16:44)

I da pobacamo Gorenje sporete i frizidere kroz prozor, k'o onomad sto smo pametno uradili '90-ih (ko se toga ne seca isuvise je mlad da uopste o ovome diskutuje) pa evo dokle smo dogurali... Dajte nam jos toga, to je ocito recept za prosperitet.

Vladimir Pula

pre 11 godina

"Gledano u dolarima, srpsko tržište tokom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara. Poređenja radi, promet na tržištu Slovenije rašc?e 15,5 odsto u naredne tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok c?e Hrvatska rasti samo 8,3 odsto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara)."
Ovo ne moze biti točno, nije u proporcijama s brojem stanovnika i kupovnom moći. Srbija ispada 4x jače tržište od hrvatske, a nije ni 2x veća po broju stanovnika, a standard je osjetno niži.
Nadalje ako Agrokor uspije kupiti slovenski Merkator, automatski uzima njegov udio na srpskom tržištu. Slovenija a uskoro i Hrvatska su u EU gdje vrijede dosta drugaciji uvijeti na trzistu nego u srbiji, pa zavladati hr/slo nije = zavladati srbijom, vrijedi i obratno. Ozbiljna analiza bi te stvari uzela u obzir. Ovo nije ozbiljna analiza.

Dara

pre 11 godina

@Realista

Realno je samo to da se turizmom bave siromasne zemlje.
Valja zivit 8 mjeseci kada ne traje sezona i razvijene zemlje se bave turizmom ali to nije primarna grana razvoja nego tehnologije i proizvodnja. Radim u trgovini u jednom velikom distributeru u BiH koji snadbijeva velike markete sa robom i upoznat sam da pola Slavonije velike kupovine obavljaju u BiH u marketima tipa Interex Bingo i Fis plus jos kod lokalnih trgovaca prosto ne mozes docekati na red na kasama vikendom sve od hrvata koji uz povrat pdva ostvare znatnu ustedu. Na taj nacin mislim da se anulira ta prednost u kupovini sto dobijete od stranaca. jbg razudjena ste zemlja i iz dobrog dijela Hrvatske si BiH za 2h. Npr jedna mala varosica Orasje od 15000 stanovnika ima cetiri velika marketa plus shoping mall kojim se ne bi ni Bg a ni Zg postidio sve zahvaljujuci Hr kupcima

velebit

pre 11 godina

Zaboravljate mnogi de Hrvatska ima i oko 15 milijuna ulazaka u zemlju ili 100 milijuna noćenja, pa slika za Hrvatsku u odnosu na Sloveniju i Srbiju nije ista, barem nije ista struktura potrošnje. Isto tako neki izračuni kažu da stranci na Jadranu troše oko 50 Eur per capita na dan, a lanci tu poberu dio škorupa. Ove brojke su službene, a računajte da se barem 30% sakrije od države, pa potrošnju u Hrvatskoj bi trebalo računati kroz primjerice grad Zagreb ili neki drugi grad u unutrašnjosti kako bi se dobile realne brojke. Lidl se tako u Hrvatskoj i digao, kao i Billa, jer su Austrijancima i Nijemcima poznati, pa svrate u njihove lance, ako imaju izbor. Osim toga i Billa, a i nešto manje Lidl rađe grade više manjih centara na Jadranu nego mega centre u unutrašnjosti. Inače i za Vas, a i za nas u Hrvatskoj je bolje da rade Konzumi, Plodine, Mercatori i Idee, jer nije toliko bitno što je Idea u vlasništvu Todorića, a više je bitno da prodaje velik dio srpske robe i da rade Srbi, kako na niskim radnim mjestima, tako i u managementu.

Adolf ufati ga sa belo meso!!!

pre 11 godina

Nece doci niko od vecih lanaca, bar ne u dogledno vreme, dok se kupovna moc stanovnista drasticno ne poveca.
Veliki ocekuju da iz njihovih Mega marketa izgurate prepuna kolica za 100 i vise €ura a ne da udjete za frtalj hlega i 100 grama jeftine salame.
Ali je lepo se nadati i pisati ovakve bombasticne naslove i praviti se da smo vazni.

Da

pre 11 godina

Naslov je za Oskara....
Svijet biznisa čeka dan kada će Kina postati potrošačko društvo a mi smo na nivou čaršije i nećemo se maknuti sa toga mjesta nikada....
Ogledalce, ogledalce........

Jurica

pre 11 godina

Srbija ima potpuno neregulisanu ekonomiju. Takav spoj korupcije, lenjosti i nekreativnosti kakav je ovde retko se gde sreće. Čitava Srbija je jedan veliki Pekam (deo Londona iz serije ''Mućke'') i, naravno, time se ponosi. Odakle rast u zemlji u kojoj niko ništa ne radi, a razmere neobrazovanosti i civilizacijske zaostalosti u Srbiji su čudovišne.

yoyogi

pre 11 godina

Neverovatna glupost. Je li moguce da je publika toliko anestezirana i apaticna?

Nije B92 napisao, samo je preneo (vest je prosla jos jedan filter, mozda i dva, B92 zadnji koji nije primetio nista nelogicno).

Kaze onaj koji je pisao clanak da je maloprodajno trziste Srbije "tesko" 70,6 milijardi dolara.

Pri tome je ceo nacionalni dohodak Srbije 45 milijardi dolara.

shadow

pre 11 godina

Najveći igrač na srpskom tržištu je Deleze, koji je pre dve godine kupio lanac "Maki" od Delta holdinga u vlasništvu Miroslava Miškovića

Ko je Maki?

luka

pre 11 godina

Kako na političkom tako i na ekonomskom planu, ideja je uvijek zavadi pa vladaj. Osobno uvijek ću kupovati robu iz ex Ju, bez obzira proizveo je Srbin, Slovenac ili Hrvat. Te fore bojkot jedni drugih dovest će nas do gubitka radnih mjesta koja su nam više nego potrebna. Iz cijele priče opet će profitirati strani lanci kao do prije 10-tak godina strane banke. Opet ćemo se čudit gdje su nam pare. Baš smo balkanske naivne budale. Pamet u glavu susjedi, najbitnije je da se lova vrti u regiji. Pozdrav iz Zg.

beogradski trgovac

pre 11 godina

Ma, dajte molim Vas, o kakvom vladanju je rec. To sve podrazumeva da u srbiji bude privrednog rasta i znacajnijeg oporavka. Promet u trgovini opao je u mojoj prodavnici skoro 30 odsto u odnosu na 2008. godinu, a ja imam srednju trgovinsku radnju. Ovo je previse siromasno trziste za male igrace i jedino do cega moze da dodje je do spajanja nekih srednjih i velikih kao sto su to uradili nekad Mercator i Roda da bi imali veci udeo na trzistu. Medjutim, nema ovde dovoljno novca ni za Lidl, ni za Tesco ni za slicne. Prosecna zarada u Hrvatskoj je duplo veca nego u Srbiji. Ne zaboravite. Ono sto drzava treba da uradi da bi omogucila gradjanima da kupuju vise je da smanji brojne adminsitrativne procedure i gomilu sitnih nameta u trgovini, koji kada se saberu ispadnu mesecno toliko da cine skoro 80 odsto mase zarada koje isplacujemo zaposlenima. Ako nas raterete onda ce marze biti manje i moci ce vise da se kupi. I da naprave generalni inspektorat, ne da nas kontrolise 20 inspekcija posebno, nego jedna koja dodje i preceslja sve, ovako nam po pola godine vise u radnji, ometaju mi zaposlene i trazi gomilu nepotrebnih papira. Normalno je onda da pored tolike biroikratije neki papir i zagubite. Onda vas odprape, a najmanja kazna je 100 000 din, pa tako jedno 10-20 puta godisnje, samo isisvaju pare.

arsa

pre 11 godina

Francuski Intermarse odnosno Interex najkorektnija je firma koja posluje u Srbiji. Radnicima plate isplacuju na vreme i bez kasnjenja, ni jednom dobavljacu ne duguju ni dinara sve je kod nih naj,naj svaka im cast.A plate vece od svih koje drzava navodi od ovih firmi Delejz,Merkator,Idea,a drzava ne spominje koliko para duguju samo dobavljacima, milijarde dinara. Radnke zezaju kako ko stigne,menaju ih kao carape a drzava cuti ne zeli da zastiti bednog radnika. Samo im je fotelja vazna, a sto svi prodaju postenje majko mila kao da ih mi ne znam, a znamo vas od ranije imamo dobro pamcenje gospodo presednici, premijeri, ministri...