Utorak, 25.12.2012.

21:01

Uz posao i potpis za otkaz

Svakoga dana se u Srbiji podeli po 300 otkaza, procenjuju sindikalci, a sve više ih je već unapred kovertirano.

Izvor: Novosti

Uz posao i potpis za otkaz IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

dzigi

pre 11 godina

U stvari, ovde nisu problem ni poslodavnci ni radnici, već zakon. Zakon koji je loš i prilikom zapošljavanja i prilikom otpuštanja.
I u tom procesu ispaštaju i poslodavci i radnici, i zato se sada prepucavamo ovde bez veze, dok se političari smeškaju u ćošku i boli ih ćoše.
Treba shvatiti samo jednu stvar - i poslodavci i radnici su zapravo na istoj strani. S druge strane su političari koji nam kroje loše zakone, a potrebno je menjati i jedne i druge, dok svi ne budemo zadovoljni jer ih oni sigurno neće menjati, a još manje sebe.

MM

pre 11 godina

jos jedan u nizu clanaka u kome nam se ukazuje po ko zna koji put ocajna situacija u kojoj se ovaj narod nalazi. sve je lepo konstatovano, predstavnik sindikata je izlozio problem, ali ne i resenje ili bar preduzete korake u resavanju "necivilizovanog" odnosa prema ljudima. inspekcija rada ima "vezane ruke", ali srecom imaju resenje - cekace neku buducu izmenu zakona o radu, pa ako se usvoji.. a za predlog izmena jos nisu spremili tekst, ima vremena. i dok se zakon ne usvoji, oni ce na "svoju stetu" ignorisati problem. a zaposleni muku muce da prezive izivljavanja vlasnika, neplacanje doprinosa, penzionog, neplacene prekovremene, sve cesci brutalni mobing. nezaposleni u stalnoj i sve vecoj muci kako de se prehrane i prezive krizu "koja samo sto nije prosla, i srecom po srbiju prvi smo dotakli dno, pa cemo se prvi i izvuci iz krize". cesto se pitam hocemo li znati ziveti bez stresa, besparice, kriminala..? ili da ne brinemo, posto to doba nece "okrznuti" ovu zemlju.

zoki

pre 11 godina

ja sam morao da potpisem da se odricem otpremnine da bi dobio papir da sam tehnoloski visak u protivnom bi ostao u firmi ciji je racun u blokadi sa platom 0 dinara

Mikica

pre 11 godina

Interesantno kako smo krajnje inventivni kada treba da izigramo zakon, a totalno nesposobni kada pišemo i primenujemo zakone. Nemojte mi reći da nema načina da se ovome stane na put - recimo da radnik dobrovoljni otkaz mora da overi u sudu ili opštini (ako ne postoji ugovor o preuzimanju)?

veselje se siri na sve strane

pre 11 godina

Znaci ovakav scenario je moguc: Strana firma dobije drzavne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta mesta, koji idu i do 5k€ po radnom mestu. Da bi mogli da koriste te podsticaje, firma se obavezuje da ne otpusta radnike odredjeni broj godina. Ista da radnicima da potpisu blanko otkaze, zato sto radnici smeju da samoinicijativno raskinu radni odnos. Kad se otkazi aktiviraju, to je 'visa sila' i onih 2-5k€ je pojela maca. U stvai i nije, posto je drzava za te pare uzela kredite koje ce nekako morati da vrati, a nadala se izmedju ostalog i od poreza na zarade tih radnika, cije je zaposljavanje omogucila.

Eto mogucnosti za kreativan biznis.

Radnik

pre 11 godina

Meni ova prica o blanko otkazima zvuci cudno, strano i jadno. Do sad sam promenio 2 firme i evo me u trecoj vec 6 godina. U prve dve sam JA bio taj koji je davao otkaz, jer sam nalazio bolje poslove\firme. U oba clucaja kad sam davao otkaz sefovi su dozivljavali predinfarktno stanje. Cak mi je u poslednjem slucaju vlasnik firme, u trenucima ocaja, rekao "Ne mozes da ides!". Naravno kad se malo pribrao shvatio je da nema sanse (ni prava) da me zadrzi. Zelim da kazem da kad je radnik kvalitetan i ako je firma iole normalna i zdrava za takvog radnika ce se sefovi\gazde otimati. Samo da naglasim da je rec o totalno razlicitim poslovima i oblastima. Prvo sam radio kao cuvar-obezbedjenje, pa onda kao operater u jednom od Internet provajdera i trenutno radim kao inzenjer. Kad budem i ovaj posao napustao mislim da ce u firmi biti sok i zemljotres a na zalost (ili na srecu) planiram odlazak u inostranstvo u blizoj buducnosti.

manufakturista

pre 11 godina

Istina je uglavnom negde na sredini. Ima loših poslodavaca ali ima i loših radnika. Ja pripadam radničkoj klasi i mislim da je za radnika u Srbiji ipak najvažnije da redovno prima platu preko računa, da je prijavljen i da se plaća i prekovremeno. To je ono što treba napraviti da valja, i zbog čega poslodavci u slučaju da ne isplaćuju plate i ne uplaćuju doprinose treba da materijalno i krivično odgovaraju bez pardona! S druge strane, potpuno bih liberalizovao otpuštanje, tj. poslodavci bi mogli da otpuste radnika bez ikakvih posledica, prosto njihova je firma i ako ne žele nekog radnika iz bilo kog razloga, imaju pravo da ga otpuste bez posledica! Neka Država one koji su otpušteni kao tehnološki višak ili zbog smanjenog obima posla, u nekom roku 3-6 meseci pomogne sa minimalcem. Mislim da bi se na ovaj način kod pravih poslodavaca uposlili kvalitetni radnici koji bi znali da će im dogovor o plati i doprinosima biti sigurno ispoštovan, a i poslodavci bi se relaksirali po pitanju otpuštanja. Prošlo je vreme komunizma kada su ljudi do penzije radili na istom radnom mestu u istoj kancelariji...

Balkanska pravila

pre 11 godina

Vodio sam skoro slican razgovor sa kolegom sa posla koji mi je ispricao sledeci slucaj: sastanak poslodavca i buduceg radnika oko zasnivanja radnog odnosa, poslodavac kaze: "da li se slazes da ako ja tebe zaposlim, obucim te da radis konkretan posao, ulozim u tebe odredjena sredstva i vreme, ti nakon nekog vremena mozes da dobijes bolju ponudu, ili iz nekih drugih razloga das otkaz i odes?, radnik kaze "slazem se". "U redu" kaze poslodavac. "Da li se onda slazes da i ja treba da imam ravnopravnu mogucnost da, ukoliko imam razloga, uradim isto?"
Koji bi ste vi odgovor dali na ovo pitanje?

kukuruz

pre 11 godina

Jedan od razloga slabog zaposljavanja je tesko otpustanje. Doziveo sam i cuo gomilu slucajeva gde i radnici zloupotrebljavaju zakon koji im dozvoljava da gnjave firmu. Lose radnike u privatnim firmama koje sud vraca na posao a oni se smeju gazidi ili sefu i naravno nista ne rade, i deluju lose na ostale zaposlene. Interesantno je da se u clanku daje miljenje samo jedne strane.

Dax

pre 11 godina

Nije problem otpustiti,vec po zakonu-otkazni rok od 15 dana,i placanje tom radniku koliko mu po zakonu pripada,taman dok nadje drugi posao.Nece firma od par radnika propasti zbog 2-3 plate tom otpustenom,ali ce njegova deca vec od sutra gladovati.Znaci samo postovati zakon i sve ce biti bolje.Svuda u svetu se probni rad placa,i prijavljen si,osim kod nasih "gazda"!-moralni retardi.

manus manum lavat

pre 11 godina

@gtgt i ostali
Zamisli ovaj problem. Zena si, trudna, radis za neku firmu recimo 5tu godinu, popijes otkaz. Nista ne dobijas, zato sto si potpisao sporazumni prekid radnog odnosa. Ko ce te onda zaposliti, ma koliko dobar bio? Slazem se da u ovoj zemlji ima neradnika, ali se i malo postuju prava radnika.
Svaki poslodavac moze da ti da otkaz za milion razloga, jedino sto mora da ti da neku otpremninu (1/3 plate po godini rada u firmi) i omoguci ti prava koja ti daje ova drzava u slucaju otkaza. Ako neko dozvoli da ima neradnika u firmi 10g i trpi ga, onda je taj poslodavac idiot. Izgubio je mnogo vise za tih 10g od otpremnine koju treba da da.
Ako je opet doslo do smanjenja obima posla, valjda i taj poslodavac treba da planira nesto, da razmislja unapred pa da to i predvidi. Onda moze da otpusti radnike koje su npr najmanje radili za firmu, posto ga to i najmanje kosta. Da li je fer prema coveku koji je nekome dao 10g zivota dati otkaz i isterati ga na ulicu? Sta moze da ocekuje takav poslodavac od ostalih radnika, sem nelojalnosti?

Nebojša V.

pre 11 godina

Potpisao blanko otkaz kod mene u kompaniji (1.000+ zaposlenih). Pomenut i iskorišćen samo kod potpunih krivinaša i onih koji su gledali da se ovajde sa strane. Za nas ostale plate redovne, pre prvog. Istina, samo 1 primer, znam i za zloupotrebe po drugim firmama.

Branicevac

pre 11 godina

Kada sam 2005 dobio stalni posao ,posle 3 godine rada na odredjeno dodao sam jos vise gas i naravno napredovao na poslu.Kad god me pozovu,eto me,prekidao sam GO,SD i sl i dolazio ...moj kolega koji je malo kasnije dobio isti posao imao je drugu taktiku:malo bolovanja,malo rada,malo vise privatnog posla.U madjuvremenu mu je privatni posao potpuno stao a on je meni postao podredjen za nekoliko stepenika i naravno ja sam sada u njegovim ocima i ustima gazdin covek,druker,uvlakac i sl.Sta reci ,cekam ga na zicer,i dalje radim sada jos vise ,svaka subota,svaka nedelja...

bivsipatriot

pre 11 godina

sve to mafija bre igraju se sa ljudima a drzava se zabavlja sa nekim bezveze stvarima. Lopovluk. Da te privatnik zaposli drzava po radniku daje 9000€ koji uzme pare pa te posle par meseci najuri, pa nek daju svakom pojedinacno taj iznos pa cu sam da otvorim nesto i jos jednog radnika cu sigurno da zaposlim, a ne kao sto daju bednih 120.000din. To je ljudi kradja budzeta.

CityWatch

pre 11 godina

Da se ne lazemo, tako je vec godinama. Radnici imaju sve manje prava i u sustini ucenjeni su i da, zasto ne reci da svako razume, u robovskom polozaju. Danas je ekstremno tesko pronaci posao kao sto je ekstremno lako izgubiti ga. Dovoljno je da te kvazi menadzer uzme na zub iz bilo kog razloga, zavrsio si. Meni se za sada to nije desilo i nadam se da nece ali sam svedok desetak slucajeva. Ponude ti dve-tri plate ili mogucnost da ih tuzis i jasno ti stave do znanja da ko ce poslodavcima nesto da kaze, predoce ti posledice takvog postupka i ... Nikada vise pravila, ljudskih, decijih, narodnih ovi i onih a nikada manje slobode i prava za obicnog gradjanina. Zasto se u medijima o ovoj temi pise sporadicno ili gotovo nikako? Upravo zato jer i medijima odgovara da se o tome cuti. Hocu reci, vlasnicima medijskih kuca. A tu su i ucene na temu oglasavanja od cega mediji danas prezivljavaju. Cutis i trpis da prehranis porodicu i odskolujes decu. Zato svi cutimo i trpimo. DRzava ionako ima prava kao nekdasnje mesne zajednice pa i da hoce ne moze da se umesa kako ne bi bila obelezena kao recidiv proslosti, zaostalosti i optuzena za "drzanje kontrole". A to odbija investitore. Ekstremni primeri situacije u kojoj se mi danas nalazimo su u Africi i Aziji. Eto, utesimo se, kod nas nije bas tako. Za sada.

milekontraš

pre 11 godina

Ma bitno je da poslodavci izvrdaju sistem PDV-a, da otvaraju vise malih preduzeca, da drze sebe i sve zaposlene na minimalcu, a ovamo voze dzipove. Hocu i ja bruto platu pa da placam tri puta manje obaveze prema drzavi a ne samo sitni biznismeni prevaranti da mogu tako...

zoran bukvic

pre 11 godina

Alo ljudi, ovde se radi o obavezi koju poslodavac ima kada daje otkaz. Radi se o izbegavanju placanja tri prosecne zarade i radnik nema pravo da dobija naknadu sa biroa. Pitao bih vas da imate dvoje dece da li bi vam bilo ok da ostanete na ulici bez dinara dok se ne snadjete? Sto se tice procedure davanja otkaza, slazem se da je sadasnje reshenje sa pismenim upozorenjima neefikasno protiv lenshtina kakvih nazalost ima. To treba promeniti, ali obaveze moraju prema radnicima moraju da se postuju, ne dobija svako otkaz zato sto je los radnik ili neodgovoran.

Deda Rale

pre 11 godina

Sa druge strane, ne razumem ove privatnike što zaposle 2-3 čoveka pa posle kukaju kako ne mogu da ih otpuste!? Pa gospodine, ti si zaposlio te ljude da bi sebi skinuo posao sa grbače. Kako može bilo ko od takvih da očekuje da se neko zalaže na poslu, da bude lojalan i da oseća firmu kao svoju ako radi za minimalnu platu ili nešto malo preko toga?
Gospodo, uložili ste svoju ušteđevinu, znanje i iskustvo da bi otvorili firme, ali nije pošteno da vi uzimate po 70-80% profita, radnicima dajete mrvice i da očekujete da poštuju vas i vašu firmu. Nemojte onda ni zapošljavati ljude ako mislite da oni ništa ne znače, da su zamenljivi, da bi vi bolje radili taj posao, tako nećete imati ni potrebe da kukate kako ne možete da ih otpuštate. Samo se zapitajte sledeće: da li bi i vi radili za slavu i lepe oči?

Pogledajte primere uspešnih kompanija u svetu, proučite njihov odnos prema radnicima, prošvrljajte malo po istoriji velikih korporacija, pogledajte kako se stvarao fanatični odnos privrženosti između zaposlenih i vlasnika u Japanu, Nemačkoj ili Americi posle II svetskog rata, ili odnos prema radnicima sadašnjih liderskih firmi, Gugl, Epl, itd, možda vam nešto bude malo jasnije.

A od tapšanja po ramenu se nema neke vajde...

jimifix

pre 11 godina

@(gtgt, 25. decembar 2012 21:53)

Pazi ja u opste nisam protiv toga da se deo ljudi otpusti da bi se neka firma spasila. Ali i radnici kao i poslodavi imaju neka prava. Potpisanim blanko otkazom se radnicima oduzimaju prava. Mozda radnicka prava treba da se redefinisu ali sigurno ne trebaju da se zaobilaze na ovakav nacin.
Druga stvar je da ja imam gomilu prijatelja koji rade po bankama i koji imaju potpisane blanko otkaze. E sad niko ne moze da me ubedi da razlog za to nije cista pohlepa po principu moze nam se.

Jelena

pre 11 godina

Ne možete za to da krivite samo poslodavce, već i radnike. Kod nas je svest o pravima radnika na nuli. Kada ni jedan jedini potencijalni zaposleni ne bi to potpisao, vec odmah otisao u inspekciju i prijavio, poslodavci ne bi imali izbora. Ali, ljudi uglavnom ćute i trpe, a posle kukaju. Niko se neće boriti za Vaša prava osim Vas samih. Tako je svugde u svetu. Negde je lakše ostvariti prava, negde gotovo nemoguće, ali uvek i svugde, ako ćutite - niko neće ustati za Vas!

Marko

pre 11 godina

U Peconijevom Invej-u to važi od 2007. Prilikom, odnosno, neposredno pre sklapanja ugovora o radu na neodređeno vreme potpisuje se i sporazumni raskid radnog odnosa bez upisanog datuma. Kada su mi jednog dana aktivirali taj blanko ugovor, pitao sam ženu u kadrovskoj službi da li mogu da dobijem otkaz kao tehnološki višak kako bi ostvario pravu na nadoknadu sa Biroa nekoliko meseci, a ona mi je rekla - Sine, ti znaš da bih ti ja dala, ali ne smem jer smo dobili povoljne kredite od Države i ne smemo nikoga da otpuštamo...
Zašto bi Država sankcionisala ovu pojavu kada im to savršeno odgovara. Nemaju nikakve obaveze prema nekome ko je "samovoljno" dao otkaz... Druga je stvar što je na taj način u Inveju otakaz dobilo stotine ljudi. Nekome čudna "ogromna želja ljudi za otkazom", ali sve je po zakonu...

Mladen

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?
(laza, 26. decembar 2012 01:04)

E pa gospodine nikako nisi u pravu... Brak je zaista privatna stvar pojedinca dok radni odnos to nikako nije!!! Rad je mnogo sira socijalno-ekonomska kategorija.Egzistencija mnogo vise ljudi zavisi od jednog radnog odnosa i zato se mora stititi i intervencijom drzave!!!

goran

pre 11 godina

ti sto uporedjujes brak i radni odnos to nije isto.U braku mozes da budes koliko ko od vas dvoje tolerise i razume jedno drugo,pa cak postoji i takozvano mirenje pa tek onda na kraju razvod.Blanko otkaz znaci da i posle tri dana mozes biti otpusten i nemas pravo zalbe niti otpremninu.U braku ipak delite to sto ste stekli,znaci kod poslodavca si rob.

Mik

pre 11 godina

U Srbiji dati otkaz ludaku predstavlja naucnui fantastiku. Olaksajte davanje otkaza i onda normalni zaposleni nece imati ovakve probleme.

ratnik

pre 11 godina

Naravno,firma propada. Propada sve sto sam u zivotu uradio,stekao. Otpustam radnika i moram da mu isplatim otpremninu od 200 eur po godini zato sto mi ova bedna drzava pomaze da brze potonem.
Sindikalci borite se za radnike,ali kada budete i sami nekog uposlili i kada osnujete svoje firme i posteno,bez posredovanja funkcija i kontakata osrvarenih preko funkcija, te firme budu dobro poslovale.

Sajke

pre 11 godina

vi sto lupate minuse... Zelim Vam da otvorite privatnu firmu, ako nemate para prodajte dedinu njivu da zapocnete posao kao ja, i kada vam dodje vozac kamiona koga ste uhvatili kako u vasem kamionu svercuje robu za svoje potrebe i kaze Vam.:"Sta hoces bre ti, jedan tocak na tvom kamionu se okrece za mene...". A Vi ne mozete da ga otpustite lako. Vratite se tada na ovu temu pa lupitei plus.

pera

pre 11 godina

Istina je negde na sredini,pošto je ovo kapitalizam poslodavac ima pravo da te otpusti,naravno samo ako je prethodno izmirio sve obaveze prema radniku,sa druge strane suočavamo se sa novom masovnom pojavom a to je da poslodavac radnike na određeno vreme kojima nije izmirio određena dugovanja(zarade+pio) uslovljava da se radnik odrekne tih dugovanja ako hoće da potpiše novi ugovor,ovo treba najstrožije sankcionisati po cenu zatvaranja firme i krivično procesuiranje poslodavca.

Evropejac

pre 11 godina

Ja sam jedan od onih koji je primoran da potpise blanko otkaz.Meni ta neizvestnost traje vec 6 godina,znaci zivim u strahu bez mogucnosti uzimanja kredita minusa(strah od otkaza).
Ali bitno je da moj gazda spava mirno i kad mu vise ne budem trebao pravno je miran.

xeno

pre 11 godina

2012 ...kapitalizam, privatna firma ...

moja firma moja pravila... ne svidja ti se ?
pa nemoj da radish kod mene ... danas kad je trzishte toliko dinamichno da preko noci maltene neko moze da
udje sa novim proizvodom i vishe nisi konkurentan, od 3-4 partnera nemozesh da naplatish jer su uleteli u blokadu
i slichno ..
i sta onda ? naravno da cesh da smanjujesh radnu snagu, jednostavno ne trebaju ti ljudi tad ... i sta tu ima cudno ... cao dovidjenja
otkazni rok 15 dana do mesec dana ... cao zdravo ...

lala21

pre 11 godina

"ovu pojavu je veoma teško zaustaviti prvenstveno zato što je Inspektorat rada ne prepoznaje kao prekršaj. Srbija je tako postala raj za nesavesne gazde, a po načinu poslovanja sve smo bliži sivoj i crnoj zoni nego uređenom društvu" ja sam samo ovo procitao i bilo mi je dosta.

Duci0167

pre 11 godina

@poziv sindikalnim liderima
Druze,ti posao nisi obezbedio drugima vec sebi. "Ti drugi" su ti potrebni da rade. To je licemerno.
Sto se tice ostalog,u pravu si.

Јован Митровић

pre 11 godina

U momentu kada potpisujete Ugovor o radu a poslodavac od Vas zatrazi potpisivanje blanko otkaza, lepo napisete svoju izjavu da ste bili prinudjeni da potpisete otkaz, to odnesete u Sud i overite. Kasnije, kada Vam poslodavac aktivira tu blanko ostavku, vi ga lepo tuzite i kao dokaz date tu izjavu koju ste overili u Sudu. I naravno, dobijate proces, a poslodavac moze samo da place i jos nesto uradi sa tim papirom.

tufnitza

pre 11 godina

po ugovoru je pisalo 8h pet dana u nedelji.. a radili smo 12h 6 dana. Ni jedan sat prekovremeno se nije placao.. svi su rekli pa menjaj gazdu.. Razboleo sam se i posle nisam moga nastaviti tim tempom.. nisu mi ponudili laksi deo, ili pomoc na neki kraci period. nego eto prevagnuo je taj Otkaz koji je kao "dogovor" . i ko tu mene stit i? treba li ja i dalje da postujem

ice9

pre 11 godina

"Takve papire su potom šefovi mogli da aktiviraju u slučaju bolesti zaposlenog, ali i prilikom trudnoće"

Pa nas bela kuga jede li ga jede pa ti ajd imaj dete kad znas da ces da popijes nogu ccc sve te barabe treba dobro izdevetati pa ako ti ne radi firma dobro i ako nisi sposoban da napravis nesto sta si je koji djavo i otvarao! Pola Srbije radi neprijavljeno, necemo mi penziju ni docekati mozda pre venac sa lentom preko i hladnu raku!

cudzik

pre 11 godina

forma ideale svim svojim radnicima u Beogradu, bivsi sam radnik, je urucila prilikom podpisivanja ugovora na neodredjeno blanko otkaz na podpis. Ja kada sam podpisao blanko odkaz pre 5 godina nije bilo pecata i podpisa na mestu za direktora. Kasnije sam malo istrazio i saznao da sud moze da posalje papir sa otkazom na utvrdjivanje kada je podpisan i moze da se precizira u nedelju dana starost mastila iz hemiske olovke. Tako da nisu uspeli da me zastrase blanko otkazom jer je ne vazeci, onda su mi dali sporazumni raskid ugovora.

tata

pre 11 godina

Ljudi, mlatite gluposti (vi koji opravdavate ovo). Postoji neka zakonska procedura, otkazni rok u trajanju od 30 dana, u nekim slucajevima otpremnina i slicno. Ovakvim potezima poslodavci zaobilaze pomenute obaveze i koristeci tesku situaciju, prakticno ucjenjuju radnika da se odrekne svojih prava, samo da bi mogao da dobije posao.

laza

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?

Skeptik

pre 11 godina

Ne bih nikad potpisao takav papir, pa makar to značilo i prekid pregovora o zasnivanju radnog odnosa. Ljudsko dostojanstvo ipak nije na prodaju i postoje i drugačiji načini da se dođe do novca nego raditi za robovlasnike.

vozac

pre 11 godina

U preambuli novog Zakona o radu bi moralo da stoji: Svaki dobar poslodavac svakog dobrog radnika drzi kao malo vode na dlanu! U Srbiji jedno 30% radnika nema nikakvu radnu etiku i navike sem totalno parazitskih sklonosti. Zbog toga pati ostalih 70%, i to jako! Da li je na pamet nekome palo da poslodavac koji otpusta jednog radnika to radi da bi nasao boljeg a ne da bi pravio guzvu na birou? Dokle god pokusavamo da uteramo nerazumne poreze i gajimo iluzije o bilo kakvim pravima i vlasnika i radnika u zemlji sa ovako jadnom ekonomijom i 30% nezaposlenosti nema nam spasa!

svasta

pre 11 godina

Situacija je takva da poslodavci uzimaju radnike na probni rad i otpuste ih pre nego sto moraju da ih prime za stalno. Ekonomija propada, a mali broj feudalaca se nesto kao ovajdio. Amerika je bila ostvarenje sna dok su sindikati radili kako treba.

Andante

pre 11 godina

Ja sam laik, ali...zar bi bilo teško uvesti sistem, gde kad radnik želi da da otkaz, on to mora lično da potvrdi na birou i bez toga sam papir ne vredi ništa. I to, nikako unapred, nego isključivo kada to bude aktualno. Nemoguća misija, mož' mislit!

jesam boza,ali nemam pilece grudi i mozak

pre 11 godina

Pa zar to nije trend u evropi? Nama je Rasim Ljajic tako rekao,a mi shvatili zdravo za gotovo.A da on covek nije sam kriv,u tome je ucetvovao i bozidar Djelic

poziv sindikalnim liderima

pre 11 godina

Ja kao neko ko ima privatnu firmu vec 6 godina i jedva je odrzava, zajedno sa moja 3 zaposlena, pozivam gospodu iz sindikata da umesto sto lepo zive od nerada i izvikivanja parolla lepo otvore i sami privatne firme, psoteno rade i uposle ljude, pa da vidimo ko ce od njih da bude kakav gazda i koliko ce im firme opstati. Ovako, ljudi koji nikada nisu nista opipljovo stvorili i ne pune budzet svojim radom napadaju nas sve koji se trudimo i svojim radom obezbedjujemo posao drugima u veoma teskim uslovima. Ovo je krajnje licemerje.

StG

pre 11 godina

Koliko ima losih poslodavaca, toliko ima i radnika koji su blagi uzas!
Ljudi kukaju za posao a kada ga dobiju uglavnom gledaju kako da ga sto manje rade!
Takodje, ja u firmi imam kolegu koji prima 30 hiljada platu i po ceo dan visi na facebook-u dok se ja ubijam od posla za nesto visu platu! Da li je to u redu? Ljudi placu za posao a on se izivljava!!! A kad ga otpuste i zamene doci ce sledeci koji ce za 5-6 meseci isto tako da se opusti i gluvari...
Ima kukolja sa obe strane!

Jadran, vozdovac

pre 11 godina

ma, sta hoce ovi sindikalci od kojih svaki sedi u po 2-3 upravna odbora i uzima drzavne pare svakog meseca. ja otvaram firmu, ulazem svoju mukotrpnu i posteno stecenu ustedjevinu, zaposljavam coveka, dajem mu posao ako hoce posteno da radi za sebe i svoju porodicu, a ako se desi da firma nema posla toliko je komplikovano dati otkaz, da je nekad u praksi lakse zatvoriti firmu. Drugim recima ja rizikujem sve sto imam, i novac i svoj obraz i ime i opstanak, a neko rizikuje samo gubitak radnog mesta i on je duplo zasticeniji nego ja. sve zemlje oko nas imaju rad na odredjeno vreme od 2 do 5 godina, samo u Srbiji sindikati teraju svoje ko da je Tito ziv i jos ih je sramota pa se zali na nezaposlenost. ja vam prvi kazem, ko je lud da zaposljava pod ovakvim uslovima. nikad nisam zaposlenom prijemom na rad zahtevao da mi potpise i otkaz unapred, ali verujte za svojih 18 godina otkad imam firmu toliko sam lenjih, neradnih i nesposobnih ljudi video da mi se ponekad kosa na glavi dize. umesto da sindikati edukuju zaposlene sta znaci biti lojalan i vredan radnik koji ne potkrada gazdu i razume da je firma i njegov hleb nasusni, a ne samo GAZDINA, sindikati samo kod radnika podizu iluzije o nekim pravima koje vecina poslodavaca u realnim uslovima nije u stanju da ispostuje. Totalno su nerealni.

mir

pre 11 godina

2008., nakon tri meseca probnog rada, poslodavac mi je otvoreno rekao; "hocu da te prijavim za stalno, ali ne znam koliko cu dugo moci da te drzim, vidis i sam kakvo je stanje u drzavi...."
Ukratko, dobio sam da potpisem pored sporazuma o stupanju u stalni radni odnos i sporazum o raskidu radnog ugovora. Gadan osecaj, pa opet razumem coveka...
U svakom slucaju, jos uvek radim tamo i ne ide nam bas najbolje, otkaz u najavi.

Borivoje Arsovic

pre 11 godina

I mi kao zelimo sa ovakvim nacinom rada u Evropu,smesno bre....to se ne desava nigde u svetu pa cak ni u Africi.....Koloko smo mi daleko od Evrope ni sami nismo svesni.... Ovakvi ne trebaju Evropi....

gtgt

pre 11 godina

A što je to problem?

Zamislite imate firmu - 10 radnika. Posao počne da opada i likvidnost se dovede u pitanje. Ako otpustite 3 radnika, spašavate se a ako ne možete da ih otpustite zbog zakona cela firma propadne i posao izgubi svih 10 ljudi.

Šta je bolje za privredu?

Sale

pre 11 godina

Najbolje je zakonom uopšte zabraniti otpuštanje, zašto bi neki poslodavac uopšte želeo nekoga da otpusti. To nikako ne sme da se dozvoli jer je velika stopa nezaposlenosti. Kakve veze ima to što nema posla više, kakve veze ima što su nameti države toliki da je postalo nemoguće profitabilno poslovati (osim tajkunima), kakve veze ima što privatni sektor radi za sebe i preglomaznu državnu administraciju koja ništa ne radi.

Slavko

pre 11 godina

Nisu poslodavci krivi , već ljudi koji potpisuju takva rešenja. Ako ne bi imali nikoga da se obaveže na "taj blanko otkaz"ne bi mogli ništa. Tako da se manite priče o poslodavcima, ako mene dobro sećanje služi imali smo blanco ostavke za poslanike.Inače totalno sam uveren da vrednog i poštenog radnika niko ne želi da otpusti.

StG

pre 11 godina

Koliko ima losih poslodavaca, toliko ima i radnika koji su blagi uzas!
Ljudi kukaju za posao a kada ga dobiju uglavnom gledaju kako da ga sto manje rade!
Takodje, ja u firmi imam kolegu koji prima 30 hiljada platu i po ceo dan visi na facebook-u dok se ja ubijam od posla za nesto visu platu! Da li je to u redu? Ljudi placu za posao a on se izivljava!!! A kad ga otpuste i zamene doci ce sledeci koji ce za 5-6 meseci isto tako da se opusti i gluvari...
Ima kukolja sa obe strane!

mir

pre 11 godina

2008., nakon tri meseca probnog rada, poslodavac mi je otvoreno rekao; "hocu da te prijavim za stalno, ali ne znam koliko cu dugo moci da te drzim, vidis i sam kakvo je stanje u drzavi...."
Ukratko, dobio sam da potpisem pored sporazuma o stupanju u stalni radni odnos i sporazum o raskidu radnog ugovora. Gadan osecaj, pa opet razumem coveka...
U svakom slucaju, jos uvek radim tamo i ne ide nam bas najbolje, otkaz u najavi.

gtgt

pre 11 godina

A što je to problem?

Zamislite imate firmu - 10 radnika. Posao počne da opada i likvidnost se dovede u pitanje. Ako otpustite 3 radnika, spašavate se a ako ne možete da ih otpustite zbog zakona cela firma propadne i posao izgubi svih 10 ljudi.

Šta je bolje za privredu?

Sale

pre 11 godina

Najbolje je zakonom uopšte zabraniti otpuštanje, zašto bi neki poslodavac uopšte želeo nekoga da otpusti. To nikako ne sme da se dozvoli jer je velika stopa nezaposlenosti. Kakve veze ima to što nema posla više, kakve veze ima što su nameti države toliki da je postalo nemoguće profitabilno poslovati (osim tajkunima), kakve veze ima što privatni sektor radi za sebe i preglomaznu državnu administraciju koja ništa ne radi.

poziv sindikalnim liderima

pre 11 godina

Ja kao neko ko ima privatnu firmu vec 6 godina i jedva je odrzava, zajedno sa moja 3 zaposlena, pozivam gospodu iz sindikata da umesto sto lepo zive od nerada i izvikivanja parolla lepo otvore i sami privatne firme, psoteno rade i uposle ljude, pa da vidimo ko ce od njih da bude kakav gazda i koliko ce im firme opstati. Ovako, ljudi koji nikada nisu nista opipljovo stvorili i ne pune budzet svojim radom napadaju nas sve koji se trudimo i svojim radom obezbedjujemo posao drugima u veoma teskim uslovima. Ovo je krajnje licemerje.

Jadran, vozdovac

pre 11 godina

ma, sta hoce ovi sindikalci od kojih svaki sedi u po 2-3 upravna odbora i uzima drzavne pare svakog meseca. ja otvaram firmu, ulazem svoju mukotrpnu i posteno stecenu ustedjevinu, zaposljavam coveka, dajem mu posao ako hoce posteno da radi za sebe i svoju porodicu, a ako se desi da firma nema posla toliko je komplikovano dati otkaz, da je nekad u praksi lakse zatvoriti firmu. Drugim recima ja rizikujem sve sto imam, i novac i svoj obraz i ime i opstanak, a neko rizikuje samo gubitak radnog mesta i on je duplo zasticeniji nego ja. sve zemlje oko nas imaju rad na odredjeno vreme od 2 do 5 godina, samo u Srbiji sindikati teraju svoje ko da je Tito ziv i jos ih je sramota pa se zali na nezaposlenost. ja vam prvi kazem, ko je lud da zaposljava pod ovakvim uslovima. nikad nisam zaposlenom prijemom na rad zahtevao da mi potpise i otkaz unapred, ali verujte za svojih 18 godina otkad imam firmu toliko sam lenjih, neradnih i nesposobnih ljudi video da mi se ponekad kosa na glavi dize. umesto da sindikati edukuju zaposlene sta znaci biti lojalan i vredan radnik koji ne potkrada gazdu i razume da je firma i njegov hleb nasusni, a ne samo GAZDINA, sindikati samo kod radnika podizu iluzije o nekim pravima koje vecina poslodavaca u realnim uslovima nije u stanju da ispostuje. Totalno su nerealni.

Borivoje Arsovic

pre 11 godina

I mi kao zelimo sa ovakvim nacinom rada u Evropu,smesno bre....to se ne desava nigde u svetu pa cak ni u Africi.....Koloko smo mi daleko od Evrope ni sami nismo svesni.... Ovakvi ne trebaju Evropi....

Andante

pre 11 godina

Ja sam laik, ali...zar bi bilo teško uvesti sistem, gde kad radnik želi da da otkaz, on to mora lično da potvrdi na birou i bez toga sam papir ne vredi ništa. I to, nikako unapred, nego isključivo kada to bude aktualno. Nemoguća misija, mož' mislit!

Slavko

pre 11 godina

Nisu poslodavci krivi , već ljudi koji potpisuju takva rešenja. Ako ne bi imali nikoga da se obaveže na "taj blanko otkaz"ne bi mogli ništa. Tako da se manite priče o poslodavcima, ako mene dobro sećanje služi imali smo blanco ostavke za poslanike.Inače totalno sam uveren da vrednog i poštenog radnika niko ne želi da otpusti.

Skeptik

pre 11 godina

Ne bih nikad potpisao takav papir, pa makar to značilo i prekid pregovora o zasnivanju radnog odnosa. Ljudsko dostojanstvo ipak nije na prodaju i postoje i drugačiji načini da se dođe do novca nego raditi za robovlasnike.

vozac

pre 11 godina

U preambuli novog Zakona o radu bi moralo da stoji: Svaki dobar poslodavac svakog dobrog radnika drzi kao malo vode na dlanu! U Srbiji jedno 30% radnika nema nikakvu radnu etiku i navike sem totalno parazitskih sklonosti. Zbog toga pati ostalih 70%, i to jako! Da li je na pamet nekome palo da poslodavac koji otpusta jednog radnika to radi da bi nasao boljeg a ne da bi pravio guzvu na birou? Dokle god pokusavamo da uteramo nerazumne poreze i gajimo iluzije o bilo kakvim pravima i vlasnika i radnika u zemlji sa ovako jadnom ekonomijom i 30% nezaposlenosti nema nam spasa!

jesam boza,ali nemam pilece grudi i mozak

pre 11 godina

Pa zar to nije trend u evropi? Nama je Rasim Ljajic tako rekao,a mi shvatili zdravo za gotovo.A da on covek nije sam kriv,u tome je ucetvovao i bozidar Djelic

svasta

pre 11 godina

Situacija je takva da poslodavci uzimaju radnike na probni rad i otpuste ih pre nego sto moraju da ih prime za stalno. Ekonomija propada, a mali broj feudalaca se nesto kao ovajdio. Amerika je bila ostvarenje sna dok su sindikati radili kako treba.

laza

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?

Sajke

pre 11 godina

vi sto lupate minuse... Zelim Vam da otvorite privatnu firmu, ako nemate para prodajte dedinu njivu da zapocnete posao kao ja, i kada vam dodje vozac kamiona koga ste uhvatili kako u vasem kamionu svercuje robu za svoje potrebe i kaze Vam.:"Sta hoces bre ti, jedan tocak na tvom kamionu se okrece za mene...". A Vi ne mozete da ga otpustite lako. Vratite se tada na ovu temu pa lupitei plus.

tata

pre 11 godina

Ljudi, mlatite gluposti (vi koji opravdavate ovo). Postoji neka zakonska procedura, otkazni rok u trajanju od 30 dana, u nekim slucajevima otpremnina i slicno. Ovakvim potezima poslodavci zaobilaze pomenute obaveze i koristeci tesku situaciju, prakticno ucjenjuju radnika da se odrekne svojih prava, samo da bi mogao da dobije posao.

tufnitza

pre 11 godina

po ugovoru je pisalo 8h pet dana u nedelji.. a radili smo 12h 6 dana. Ni jedan sat prekovremeno se nije placao.. svi su rekli pa menjaj gazdu.. Razboleo sam se i posle nisam moga nastaviti tim tempom.. nisu mi ponudili laksi deo, ili pomoc na neki kraci period. nego eto prevagnuo je taj Otkaz koji je kao "dogovor" . i ko tu mene stit i? treba li ja i dalje da postujem

Marko

pre 11 godina

U Peconijevom Invej-u to važi od 2007. Prilikom, odnosno, neposredno pre sklapanja ugovora o radu na neodređeno vreme potpisuje se i sporazumni raskid radnog odnosa bez upisanog datuma. Kada su mi jednog dana aktivirali taj blanko ugovor, pitao sam ženu u kadrovskoj službi da li mogu da dobijem otkaz kao tehnološki višak kako bi ostvario pravu na nadoknadu sa Biroa nekoliko meseci, a ona mi je rekla - Sine, ti znaš da bih ti ja dala, ali ne smem jer smo dobili povoljne kredite od Države i ne smemo nikoga da otpuštamo...
Zašto bi Država sankcionisala ovu pojavu kada im to savršeno odgovara. Nemaju nikakve obaveze prema nekome ko je "samovoljno" dao otkaz... Druga je stvar što je na taj način u Inveju otakaz dobilo stotine ljudi. Nekome čudna "ogromna želja ljudi za otkazom", ali sve je po zakonu...

Deda Rale

pre 11 godina

Sa druge strane, ne razumem ove privatnike što zaposle 2-3 čoveka pa posle kukaju kako ne mogu da ih otpuste!? Pa gospodine, ti si zaposlio te ljude da bi sebi skinuo posao sa grbače. Kako može bilo ko od takvih da očekuje da se neko zalaže na poslu, da bude lojalan i da oseća firmu kao svoju ako radi za minimalnu platu ili nešto malo preko toga?
Gospodo, uložili ste svoju ušteđevinu, znanje i iskustvo da bi otvorili firme, ali nije pošteno da vi uzimate po 70-80% profita, radnicima dajete mrvice i da očekujete da poštuju vas i vašu firmu. Nemojte onda ni zapošljavati ljude ako mislite da oni ništa ne znače, da su zamenljivi, da bi vi bolje radili taj posao, tako nećete imati ni potrebe da kukate kako ne možete da ih otpuštate. Samo se zapitajte sledeće: da li bi i vi radili za slavu i lepe oči?

Pogledajte primere uspešnih kompanija u svetu, proučite njihov odnos prema radnicima, prošvrljajte malo po istoriji velikih korporacija, pogledajte kako se stvarao fanatični odnos privrženosti između zaposlenih i vlasnika u Japanu, Nemačkoj ili Americi posle II svetskog rata, ili odnos prema radnicima sadašnjih liderskih firmi, Gugl, Epl, itd, možda vam nešto bude malo jasnije.

A od tapšanja po ramenu se nema neke vajde...

manus manum lavat

pre 11 godina

@gtgt i ostali
Zamisli ovaj problem. Zena si, trudna, radis za neku firmu recimo 5tu godinu, popijes otkaz. Nista ne dobijas, zato sto si potpisao sporazumni prekid radnog odnosa. Ko ce te onda zaposliti, ma koliko dobar bio? Slazem se da u ovoj zemlji ima neradnika, ali se i malo postuju prava radnika.
Svaki poslodavac moze da ti da otkaz za milion razloga, jedino sto mora da ti da neku otpremninu (1/3 plate po godini rada u firmi) i omoguci ti prava koja ti daje ova drzava u slucaju otkaza. Ako neko dozvoli da ima neradnika u firmi 10g i trpi ga, onda je taj poslodavac idiot. Izgubio je mnogo vise za tih 10g od otpremnine koju treba da da.
Ako je opet doslo do smanjenja obima posla, valjda i taj poslodavac treba da planira nesto, da razmislja unapred pa da to i predvidi. Onda moze da otpusti radnike koje su npr najmanje radili za firmu, posto ga to i najmanje kosta. Da li je fer prema coveku koji je nekome dao 10g zivota dati otkaz i isterati ga na ulicu? Sta moze da ocekuje takav poslodavac od ostalih radnika, sem nelojalnosti?

zoran bukvic

pre 11 godina

Alo ljudi, ovde se radi o obavezi koju poslodavac ima kada daje otkaz. Radi se o izbegavanju placanja tri prosecne zarade i radnik nema pravo da dobija naknadu sa biroa. Pitao bih vas da imate dvoje dece da li bi vam bilo ok da ostanete na ulici bez dinara dok se ne snadjete? Sto se tice procedure davanja otkaza, slazem se da je sadasnje reshenje sa pismenim upozorenjima neefikasno protiv lenshtina kakvih nazalost ima. To treba promeniti, ali obaveze moraju prema radnicima moraju da se postuju, ne dobija svako otkaz zato sto je los radnik ili neodgovoran.

pera

pre 11 godina

Istina je negde na sredini,pošto je ovo kapitalizam poslodavac ima pravo da te otpusti,naravno samo ako je prethodno izmirio sve obaveze prema radniku,sa druge strane suočavamo se sa novom masovnom pojavom a to je da poslodavac radnike na određeno vreme kojima nije izmirio određena dugovanja(zarade+pio) uslovljava da se radnik odrekne tih dugovanja ako hoće da potpiše novi ugovor,ovo treba najstrožije sankcionisati po cenu zatvaranja firme i krivično procesuiranje poslodavca.

Duci0167

pre 11 godina

@poziv sindikalnim liderima
Druze,ti posao nisi obezbedio drugima vec sebi. "Ti drugi" su ti potrebni da rade. To je licemerno.
Sto se tice ostalog,u pravu si.

xeno

pre 11 godina

2012 ...kapitalizam, privatna firma ...

moja firma moja pravila... ne svidja ti se ?
pa nemoj da radish kod mene ... danas kad je trzishte toliko dinamichno da preko noci maltene neko moze da
udje sa novim proizvodom i vishe nisi konkurentan, od 3-4 partnera nemozesh da naplatish jer su uleteli u blokadu
i slichno ..
i sta onda ? naravno da cesh da smanjujesh radnu snagu, jednostavno ne trebaju ti ljudi tad ... i sta tu ima cudno ... cao dovidjenja
otkazni rok 15 dana do mesec dana ... cao zdravo ...

cudzik

pre 11 godina

forma ideale svim svojim radnicima u Beogradu, bivsi sam radnik, je urucila prilikom podpisivanja ugovora na neodredjeno blanko otkaz na podpis. Ja kada sam podpisao blanko odkaz pre 5 godina nije bilo pecata i podpisa na mestu za direktora. Kasnije sam malo istrazio i saznao da sud moze da posalje papir sa otkazom na utvrdjivanje kada je podpisan i moze da se precizira u nedelju dana starost mastila iz hemiske olovke. Tako da nisu uspeli da me zastrase blanko otkazom jer je ne vazeci, onda su mi dali sporazumni raskid ugovora.

Evropejac

pre 11 godina

Ja sam jedan od onih koji je primoran da potpise blanko otkaz.Meni ta neizvestnost traje vec 6 godina,znaci zivim u strahu bez mogucnosti uzimanja kredita minusa(strah od otkaza).
Ali bitno je da moj gazda spava mirno i kad mu vise ne budem trebao pravno je miran.

ice9

pre 11 godina

"Takve papire su potom šefovi mogli da aktiviraju u slučaju bolesti zaposlenog, ali i prilikom trudnoće"

Pa nas bela kuga jede li ga jede pa ti ajd imaj dete kad znas da ces da popijes nogu ccc sve te barabe treba dobro izdevetati pa ako ti ne radi firma dobro i ako nisi sposoban da napravis nesto sta si je koji djavo i otvarao! Pola Srbije radi neprijavljeno, necemo mi penziju ni docekati mozda pre venac sa lentom preko i hladnu raku!

Јован Митровић

pre 11 godina

U momentu kada potpisujete Ugovor o radu a poslodavac od Vas zatrazi potpisivanje blanko otkaza, lepo napisete svoju izjavu da ste bili prinudjeni da potpisete otkaz, to odnesete u Sud i overite. Kasnije, kada Vam poslodavac aktivira tu blanko ostavku, vi ga lepo tuzite i kao dokaz date tu izjavu koju ste overili u Sudu. I naravno, dobijate proces, a poslodavac moze samo da place i jos nesto uradi sa tim papirom.

ratnik

pre 11 godina

Naravno,firma propada. Propada sve sto sam u zivotu uradio,stekao. Otpustam radnika i moram da mu isplatim otpremninu od 200 eur po godini zato sto mi ova bedna drzava pomaze da brze potonem.
Sindikalci borite se za radnike,ali kada budete i sami nekog uposlili i kada osnujete svoje firme i posteno,bez posredovanja funkcija i kontakata osrvarenih preko funkcija, te firme budu dobro poslovale.

Jelena

pre 11 godina

Ne možete za to da krivite samo poslodavce, već i radnike. Kod nas je svest o pravima radnika na nuli. Kada ni jedan jedini potencijalni zaposleni ne bi to potpisao, vec odmah otisao u inspekciju i prijavio, poslodavci ne bi imali izbora. Ali, ljudi uglavnom ćute i trpe, a posle kukaju. Niko se neće boriti za Vaša prava osim Vas samih. Tako je svugde u svetu. Negde je lakše ostvariti prava, negde gotovo nemoguće, ali uvek i svugde, ako ćutite - niko neće ustati za Vas!

Mik

pre 11 godina

U Srbiji dati otkaz ludaku predstavlja naucnui fantastiku. Olaksajte davanje otkaza i onda normalni zaposleni nece imati ovakve probleme.

Nebojša V.

pre 11 godina

Potpisao blanko otkaz kod mene u kompaniji (1.000+ zaposlenih). Pomenut i iskorišćen samo kod potpunih krivinaša i onih koji su gledali da se ovajde sa strane. Za nas ostale plate redovne, pre prvog. Istina, samo 1 primer, znam i za zloupotrebe po drugim firmama.

bivsipatriot

pre 11 godina

sve to mafija bre igraju se sa ljudima a drzava se zabavlja sa nekim bezveze stvarima. Lopovluk. Da te privatnik zaposli drzava po radniku daje 9000€ koji uzme pare pa te posle par meseci najuri, pa nek daju svakom pojedinacno taj iznos pa cu sam da otvorim nesto i jos jednog radnika cu sigurno da zaposlim, a ne kao sto daju bednih 120.000din. To je ljudi kradja budzeta.

lala21

pre 11 godina

"ovu pojavu je veoma teško zaustaviti prvenstveno zato što je Inspektorat rada ne prepoznaje kao prekršaj. Srbija je tako postala raj za nesavesne gazde, a po načinu poslovanja sve smo bliži sivoj i crnoj zoni nego uređenom društvu" ja sam samo ovo procitao i bilo mi je dosta.

jimifix

pre 11 godina

@(gtgt, 25. decembar 2012 21:53)

Pazi ja u opste nisam protiv toga da se deo ljudi otpusti da bi se neka firma spasila. Ali i radnici kao i poslodavi imaju neka prava. Potpisanim blanko otkazom se radnicima oduzimaju prava. Mozda radnicka prava treba da se redefinisu ali sigurno ne trebaju da se zaobilaze na ovakav nacin.
Druga stvar je da ja imam gomilu prijatelja koji rade po bankama i koji imaju potpisane blanko otkaze. E sad niko ne moze da me ubedi da razlog za to nije cista pohlepa po principu moze nam se.

goran

pre 11 godina

ti sto uporedjujes brak i radni odnos to nije isto.U braku mozes da budes koliko ko od vas dvoje tolerise i razume jedno drugo,pa cak postoji i takozvano mirenje pa tek onda na kraju razvod.Blanko otkaz znaci da i posle tri dana mozes biti otpusten i nemas pravo zalbe niti otpremninu.U braku ipak delite to sto ste stekli,znaci kod poslodavca si rob.

Mikica

pre 11 godina

Interesantno kako smo krajnje inventivni kada treba da izigramo zakon, a totalno nesposobni kada pišemo i primenujemo zakone. Nemojte mi reći da nema načina da se ovome stane na put - recimo da radnik dobrovoljni otkaz mora da overi u sudu ili opštini (ako ne postoji ugovor o preuzimanju)?

Balkanska pravila

pre 11 godina

Vodio sam skoro slican razgovor sa kolegom sa posla koji mi je ispricao sledeci slucaj: sastanak poslodavca i buduceg radnika oko zasnivanja radnog odnosa, poslodavac kaze: "da li se slazes da ako ja tebe zaposlim, obucim te da radis konkretan posao, ulozim u tebe odredjena sredstva i vreme, ti nakon nekog vremena mozes da dobijes bolju ponudu, ili iz nekih drugih razloga das otkaz i odes?, radnik kaze "slazem se". "U redu" kaze poslodavac. "Da li se onda slazes da i ja treba da imam ravnopravnu mogucnost da, ukoliko imam razloga, uradim isto?"
Koji bi ste vi odgovor dali na ovo pitanje?

manufakturista

pre 11 godina

Istina je uglavnom negde na sredini. Ima loših poslodavaca ali ima i loših radnika. Ja pripadam radničkoj klasi i mislim da je za radnika u Srbiji ipak najvažnije da redovno prima platu preko računa, da je prijavljen i da se plaća i prekovremeno. To je ono što treba napraviti da valja, i zbog čega poslodavci u slučaju da ne isplaćuju plate i ne uplaćuju doprinose treba da materijalno i krivično odgovaraju bez pardona! S druge strane, potpuno bih liberalizovao otpuštanje, tj. poslodavci bi mogli da otpuste radnika bez ikakvih posledica, prosto njihova je firma i ako ne žele nekog radnika iz bilo kog razloga, imaju pravo da ga otpuste bez posledica! Neka Država one koji su otpušteni kao tehnološki višak ili zbog smanjenog obima posla, u nekom roku 3-6 meseci pomogne sa minimalcem. Mislim da bi se na ovaj način kod pravih poslodavaca uposlili kvalitetni radnici koji bi znali da će im dogovor o plati i doprinosima biti sigurno ispoštovan, a i poslodavci bi se relaksirali po pitanju otpuštanja. Prošlo je vreme komunizma kada su ljudi do penzije radili na istom radnom mestu u istoj kancelariji...

kukuruz

pre 11 godina

Jedan od razloga slabog zaposljavanja je tesko otpustanje. Doziveo sam i cuo gomilu slucajeva gde i radnici zloupotrebljavaju zakon koji im dozvoljava da gnjave firmu. Lose radnike u privatnim firmama koje sud vraca na posao a oni se smeju gazidi ili sefu i naravno nista ne rade, i deluju lose na ostale zaposlene. Interesantno je da se u clanku daje miljenje samo jedne strane.

zoki

pre 11 godina

ja sam morao da potpisem da se odricem otpremnine da bi dobio papir da sam tehnoloski visak u protivnom bi ostao u firmi ciji je racun u blokadi sa platom 0 dinara

Radnik

pre 11 godina

Meni ova prica o blanko otkazima zvuci cudno, strano i jadno. Do sad sam promenio 2 firme i evo me u trecoj vec 6 godina. U prve dve sam JA bio taj koji je davao otkaz, jer sam nalazio bolje poslove\firme. U oba clucaja kad sam davao otkaz sefovi su dozivljavali predinfarktno stanje. Cak mi je u poslednjem slucaju vlasnik firme, u trenucima ocaja, rekao "Ne mozes da ides!". Naravno kad se malo pribrao shvatio je da nema sanse (ni prava) da me zadrzi. Zelim da kazem da kad je radnik kvalitetan i ako je firma iole normalna i zdrava za takvog radnika ce se sefovi\gazde otimati. Samo da naglasim da je rec o totalno razlicitim poslovima i oblastima. Prvo sam radio kao cuvar-obezbedjenje, pa onda kao operater u jednom od Internet provajdera i trenutno radim kao inzenjer. Kad budem i ovaj posao napustao mislim da ce u firmi biti sok i zemljotres a na zalost (ili na srecu) planiram odlazak u inostranstvo u blizoj buducnosti.

veselje se siri na sve strane

pre 11 godina

Znaci ovakav scenario je moguc: Strana firma dobije drzavne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta mesta, koji idu i do 5k€ po radnom mestu. Da bi mogli da koriste te podsticaje, firma se obavezuje da ne otpusta radnike odredjeni broj godina. Ista da radnicima da potpisu blanko otkaze, zato sto radnici smeju da samoinicijativno raskinu radni odnos. Kad se otkazi aktiviraju, to je 'visa sila' i onih 2-5k€ je pojela maca. U stvai i nije, posto je drzava za te pare uzela kredite koje ce nekako morati da vrati, a nadala se izmedju ostalog i od poreza na zarade tih radnika, cije je zaposljavanje omogucila.

Eto mogucnosti za kreativan biznis.

Branicevac

pre 11 godina

Kada sam 2005 dobio stalni posao ,posle 3 godine rada na odredjeno dodao sam jos vise gas i naravno napredovao na poslu.Kad god me pozovu,eto me,prekidao sam GO,SD i sl i dolazio ...moj kolega koji je malo kasnije dobio isti posao imao je drugu taktiku:malo bolovanja,malo rada,malo vise privatnog posla.U madjuvremenu mu je privatni posao potpuno stao a on je meni postao podredjen za nekoliko stepenika i naravno ja sam sada u njegovim ocima i ustima gazdin covek,druker,uvlakac i sl.Sta reci ,cekam ga na zicer,i dalje radim sada jos vise ,svaka subota,svaka nedelja...

MM

pre 11 godina

jos jedan u nizu clanaka u kome nam se ukazuje po ko zna koji put ocajna situacija u kojoj se ovaj narod nalazi. sve je lepo konstatovano, predstavnik sindikata je izlozio problem, ali ne i resenje ili bar preduzete korake u resavanju "necivilizovanog" odnosa prema ljudima. inspekcija rada ima "vezane ruke", ali srecom imaju resenje - cekace neku buducu izmenu zakona o radu, pa ako se usvoji.. a za predlog izmena jos nisu spremili tekst, ima vremena. i dok se zakon ne usvoji, oni ce na "svoju stetu" ignorisati problem. a zaposleni muku muce da prezive izivljavanja vlasnika, neplacanje doprinosa, penzionog, neplacene prekovremene, sve cesci brutalni mobing. nezaposleni u stalnoj i sve vecoj muci kako de se prehrane i prezive krizu "koja samo sto nije prosla, i srecom po srbiju prvi smo dotakli dno, pa cemo se prvi i izvuci iz krize". cesto se pitam hocemo li znati ziveti bez stresa, besparice, kriminala..? ili da ne brinemo, posto to doba nece "okrznuti" ovu zemlju.

Dax

pre 11 godina

Nije problem otpustiti,vec po zakonu-otkazni rok od 15 dana,i placanje tom radniku koliko mu po zakonu pripada,taman dok nadje drugi posao.Nece firma od par radnika propasti zbog 2-3 plate tom otpustenom,ali ce njegova deca vec od sutra gladovati.Znaci samo postovati zakon i sve ce biti bolje.Svuda u svetu se probni rad placa,i prijavljen si,osim kod nasih "gazda"!-moralni retardi.

dzigi

pre 11 godina

U stvari, ovde nisu problem ni poslodavnci ni radnici, već zakon. Zakon koji je loš i prilikom zapošljavanja i prilikom otpuštanja.
I u tom procesu ispaštaju i poslodavci i radnici, i zato se sada prepucavamo ovde bez veze, dok se političari smeškaju u ćošku i boli ih ćoše.
Treba shvatiti samo jednu stvar - i poslodavci i radnici su zapravo na istoj strani. S druge strane su političari koji nam kroje loše zakone, a potrebno je menjati i jedne i druge, dok svi ne budemo zadovoljni jer ih oni sigurno neće menjati, a još manje sebe.

Mladen

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?
(laza, 26. decembar 2012 01:04)

E pa gospodine nikako nisi u pravu... Brak je zaista privatna stvar pojedinca dok radni odnos to nikako nije!!! Rad je mnogo sira socijalno-ekonomska kategorija.Egzistencija mnogo vise ljudi zavisi od jednog radnog odnosa i zato se mora stititi i intervencijom drzave!!!

milekontraš

pre 11 godina

Ma bitno je da poslodavci izvrdaju sistem PDV-a, da otvaraju vise malih preduzeca, da drze sebe i sve zaposlene na minimalcu, a ovamo voze dzipove. Hocu i ja bruto platu pa da placam tri puta manje obaveze prema drzavi a ne samo sitni biznismeni prevaranti da mogu tako...

CityWatch

pre 11 godina

Da se ne lazemo, tako je vec godinama. Radnici imaju sve manje prava i u sustini ucenjeni su i da, zasto ne reci da svako razume, u robovskom polozaju. Danas je ekstremno tesko pronaci posao kao sto je ekstremno lako izgubiti ga. Dovoljno je da te kvazi menadzer uzme na zub iz bilo kog razloga, zavrsio si. Meni se za sada to nije desilo i nadam se da nece ali sam svedok desetak slucajeva. Ponude ti dve-tri plate ili mogucnost da ih tuzis i jasno ti stave do znanja da ko ce poslodavcima nesto da kaze, predoce ti posledice takvog postupka i ... Nikada vise pravila, ljudskih, decijih, narodnih ovi i onih a nikada manje slobode i prava za obicnog gradjanina. Zasto se u medijima o ovoj temi pise sporadicno ili gotovo nikako? Upravo zato jer i medijima odgovara da se o tome cuti. Hocu reci, vlasnicima medijskih kuca. A tu su i ucene na temu oglasavanja od cega mediji danas prezivljavaju. Cutis i trpis da prehranis porodicu i odskolujes decu. Zato svi cutimo i trpimo. DRzava ionako ima prava kao nekdasnje mesne zajednice pa i da hoce ne moze da se umesa kako ne bi bila obelezena kao recidiv proslosti, zaostalosti i optuzena za "drzanje kontrole". A to odbija investitore. Ekstremni primeri situacije u kojoj se mi danas nalazimo su u Africi i Aziji. Eto, utesimo se, kod nas nije bas tako. Za sada.

gtgt

pre 11 godina

A što je to problem?

Zamislite imate firmu - 10 radnika. Posao počne da opada i likvidnost se dovede u pitanje. Ako otpustite 3 radnika, spašavate se a ako ne možete da ih otpustite zbog zakona cela firma propadne i posao izgubi svih 10 ljudi.

Šta je bolje za privredu?

Slavko

pre 11 godina

Nisu poslodavci krivi , već ljudi koji potpisuju takva rešenja. Ako ne bi imali nikoga da se obaveže na "taj blanko otkaz"ne bi mogli ništa. Tako da se manite priče o poslodavcima, ako mene dobro sećanje služi imali smo blanco ostavke za poslanike.Inače totalno sam uveren da vrednog i poštenog radnika niko ne želi da otpusti.

laza

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?

Jadran, vozdovac

pre 11 godina

ma, sta hoce ovi sindikalci od kojih svaki sedi u po 2-3 upravna odbora i uzima drzavne pare svakog meseca. ja otvaram firmu, ulazem svoju mukotrpnu i posteno stecenu ustedjevinu, zaposljavam coveka, dajem mu posao ako hoce posteno da radi za sebe i svoju porodicu, a ako se desi da firma nema posla toliko je komplikovano dati otkaz, da je nekad u praksi lakse zatvoriti firmu. Drugim recima ja rizikujem sve sto imam, i novac i svoj obraz i ime i opstanak, a neko rizikuje samo gubitak radnog mesta i on je duplo zasticeniji nego ja. sve zemlje oko nas imaju rad na odredjeno vreme od 2 do 5 godina, samo u Srbiji sindikati teraju svoje ko da je Tito ziv i jos ih je sramota pa se zali na nezaposlenost. ja vam prvi kazem, ko je lud da zaposljava pod ovakvim uslovima. nikad nisam zaposlenom prijemom na rad zahtevao da mi potpise i otkaz unapred, ali verujte za svojih 18 godina otkad imam firmu toliko sam lenjih, neradnih i nesposobnih ljudi video da mi se ponekad kosa na glavi dize. umesto da sindikati edukuju zaposlene sta znaci biti lojalan i vredan radnik koji ne potkrada gazdu i razume da je firma i njegov hleb nasusni, a ne samo GAZDINA, sindikati samo kod radnika podizu iluzije o nekim pravima koje vecina poslodavaca u realnim uslovima nije u stanju da ispostuje. Totalno su nerealni.

Sale

pre 11 godina

Najbolje je zakonom uopšte zabraniti otpuštanje, zašto bi neki poslodavac uopšte želeo nekoga da otpusti. To nikako ne sme da se dozvoli jer je velika stopa nezaposlenosti. Kakve veze ima to što nema posla više, kakve veze ima što su nameti države toliki da je postalo nemoguće profitabilno poslovati (osim tajkunima), kakve veze ima što privatni sektor radi za sebe i preglomaznu državnu administraciju koja ništa ne radi.

poziv sindikalnim liderima

pre 11 godina

Ja kao neko ko ima privatnu firmu vec 6 godina i jedva je odrzava, zajedno sa moja 3 zaposlena, pozivam gospodu iz sindikata da umesto sto lepo zive od nerada i izvikivanja parolla lepo otvore i sami privatne firme, psoteno rade i uposle ljude, pa da vidimo ko ce od njih da bude kakav gazda i koliko ce im firme opstati. Ovako, ljudi koji nikada nisu nista opipljovo stvorili i ne pune budzet svojim radom napadaju nas sve koji se trudimo i svojim radom obezbedjujemo posao drugima u veoma teskim uslovima. Ovo je krajnje licemerje.

Borivoje Arsovic

pre 11 godina

I mi kao zelimo sa ovakvim nacinom rada u Evropu,smesno bre....to se ne desava nigde u svetu pa cak ni u Africi.....Koloko smo mi daleko od Evrope ni sami nismo svesni.... Ovakvi ne trebaju Evropi....

Andante

pre 11 godina

Ja sam laik, ali...zar bi bilo teško uvesti sistem, gde kad radnik želi da da otkaz, on to mora lično da potvrdi na birou i bez toga sam papir ne vredi ništa. I to, nikako unapred, nego isključivo kada to bude aktualno. Nemoguća misija, mož' mislit!

StG

pre 11 godina

Koliko ima losih poslodavaca, toliko ima i radnika koji su blagi uzas!
Ljudi kukaju za posao a kada ga dobiju uglavnom gledaju kako da ga sto manje rade!
Takodje, ja u firmi imam kolegu koji prima 30 hiljada platu i po ceo dan visi na facebook-u dok se ja ubijam od posla za nesto visu platu! Da li je to u redu? Ljudi placu za posao a on se izivljava!!! A kad ga otpuste i zamene doci ce sledeci koji ce za 5-6 meseci isto tako da se opusti i gluvari...
Ima kukolja sa obe strane!

Skeptik

pre 11 godina

Ne bih nikad potpisao takav papir, pa makar to značilo i prekid pregovora o zasnivanju radnog odnosa. Ljudsko dostojanstvo ipak nije na prodaju i postoje i drugačiji načini da se dođe do novca nego raditi za robovlasnike.

xeno

pre 11 godina

2012 ...kapitalizam, privatna firma ...

moja firma moja pravila... ne svidja ti se ?
pa nemoj da radish kod mene ... danas kad je trzishte toliko dinamichno da preko noci maltene neko moze da
udje sa novim proizvodom i vishe nisi konkurentan, od 3-4 partnera nemozesh da naplatish jer su uleteli u blokadu
i slichno ..
i sta onda ? naravno da cesh da smanjujesh radnu snagu, jednostavno ne trebaju ti ljudi tad ... i sta tu ima cudno ... cao dovidjenja
otkazni rok 15 dana do mesec dana ... cao zdravo ...

Sajke

pre 11 godina

vi sto lupate minuse... Zelim Vam da otvorite privatnu firmu, ako nemate para prodajte dedinu njivu da zapocnete posao kao ja, i kada vam dodje vozac kamiona koga ste uhvatili kako u vasem kamionu svercuje robu za svoje potrebe i kaze Vam.:"Sta hoces bre ti, jedan tocak na tvom kamionu se okrece za mene...". A Vi ne mozete da ga otpustite lako. Vratite se tada na ovu temu pa lupitei plus.

jesam boza,ali nemam pilece grudi i mozak

pre 11 godina

Pa zar to nije trend u evropi? Nama je Rasim Ljajic tako rekao,a mi shvatili zdravo za gotovo.A da on covek nije sam kriv,u tome je ucetvovao i bozidar Djelic

Јован Митровић

pre 11 godina

U momentu kada potpisujete Ugovor o radu a poslodavac od Vas zatrazi potpisivanje blanko otkaza, lepo napisete svoju izjavu da ste bili prinudjeni da potpisete otkaz, to odnesete u Sud i overite. Kasnije, kada Vam poslodavac aktivira tu blanko ostavku, vi ga lepo tuzite i kao dokaz date tu izjavu koju ste overili u Sudu. I naravno, dobijate proces, a poslodavac moze samo da place i jos nesto uradi sa tim papirom.

mir

pre 11 godina

2008., nakon tri meseca probnog rada, poslodavac mi je otvoreno rekao; "hocu da te prijavim za stalno, ali ne znam koliko cu dugo moci da te drzim, vidis i sam kakvo je stanje u drzavi...."
Ukratko, dobio sam da potpisem pored sporazuma o stupanju u stalni radni odnos i sporazum o raskidu radnog ugovora. Gadan osecaj, pa opet razumem coveka...
U svakom slucaju, jos uvek radim tamo i ne ide nam bas najbolje, otkaz u najavi.

svasta

pre 11 godina

Situacija je takva da poslodavci uzimaju radnike na probni rad i otpuste ih pre nego sto moraju da ih prime za stalno. Ekonomija propada, a mali broj feudalaca se nesto kao ovajdio. Amerika je bila ostvarenje sna dok su sindikati radili kako treba.

vozac

pre 11 godina

U preambuli novog Zakona o radu bi moralo da stoji: Svaki dobar poslodavac svakog dobrog radnika drzi kao malo vode na dlanu! U Srbiji jedno 30% radnika nema nikakvu radnu etiku i navike sem totalno parazitskih sklonosti. Zbog toga pati ostalih 70%, i to jako! Da li je na pamet nekome palo da poslodavac koji otpusta jednog radnika to radi da bi nasao boljeg a ne da bi pravio guzvu na birou? Dokle god pokusavamo da uteramo nerazumne poreze i gajimo iluzije o bilo kakvim pravima i vlasnika i radnika u zemlji sa ovako jadnom ekonomijom i 30% nezaposlenosti nema nam spasa!

ratnik

pre 11 godina

Naravno,firma propada. Propada sve sto sam u zivotu uradio,stekao. Otpustam radnika i moram da mu isplatim otpremninu od 200 eur po godini zato sto mi ova bedna drzava pomaze da brze potonem.
Sindikalci borite se za radnike,ali kada budete i sami nekog uposlili i kada osnujete svoje firme i posteno,bez posredovanja funkcija i kontakata osrvarenih preko funkcija, te firme budu dobro poslovale.

Nebojša V.

pre 11 godina

Potpisao blanko otkaz kod mene u kompaniji (1.000+ zaposlenih). Pomenut i iskorišćen samo kod potpunih krivinaša i onih koji su gledali da se ovajde sa strane. Za nas ostale plate redovne, pre prvog. Istina, samo 1 primer, znam i za zloupotrebe po drugim firmama.

Mik

pre 11 godina

U Srbiji dati otkaz ludaku predstavlja naucnui fantastiku. Olaksajte davanje otkaza i onda normalni zaposleni nece imati ovakve probleme.

cudzik

pre 11 godina

forma ideale svim svojim radnicima u Beogradu, bivsi sam radnik, je urucila prilikom podpisivanja ugovora na neodredjeno blanko otkaz na podpis. Ja kada sam podpisao blanko odkaz pre 5 godina nije bilo pecata i podpisa na mestu za direktora. Kasnije sam malo istrazio i saznao da sud moze da posalje papir sa otkazom na utvrdjivanje kada je podpisan i moze da se precizira u nedelju dana starost mastila iz hemiske olovke. Tako da nisu uspeli da me zastrase blanko otkazom jer je ne vazeci, onda su mi dali sporazumni raskid ugovora.

Deda Rale

pre 11 godina

Sa druge strane, ne razumem ove privatnike što zaposle 2-3 čoveka pa posle kukaju kako ne mogu da ih otpuste!? Pa gospodine, ti si zaposlio te ljude da bi sebi skinuo posao sa grbače. Kako može bilo ko od takvih da očekuje da se neko zalaže na poslu, da bude lojalan i da oseća firmu kao svoju ako radi za minimalnu platu ili nešto malo preko toga?
Gospodo, uložili ste svoju ušteđevinu, znanje i iskustvo da bi otvorili firme, ali nije pošteno da vi uzimate po 70-80% profita, radnicima dajete mrvice i da očekujete da poštuju vas i vašu firmu. Nemojte onda ni zapošljavati ljude ako mislite da oni ništa ne znače, da su zamenljivi, da bi vi bolje radili taj posao, tako nećete imati ni potrebe da kukate kako ne možete da ih otpuštate. Samo se zapitajte sledeće: da li bi i vi radili za slavu i lepe oči?

Pogledajte primere uspešnih kompanija u svetu, proučite njihov odnos prema radnicima, prošvrljajte malo po istoriji velikih korporacija, pogledajte kako se stvarao fanatični odnos privrženosti između zaposlenih i vlasnika u Japanu, Nemačkoj ili Americi posle II svetskog rata, ili odnos prema radnicima sadašnjih liderskih firmi, Gugl, Epl, itd, možda vam nešto bude malo jasnije.

A od tapšanja po ramenu se nema neke vajde...

ice9

pre 11 godina

"Takve papire su potom šefovi mogli da aktiviraju u slučaju bolesti zaposlenog, ali i prilikom trudnoće"

Pa nas bela kuga jede li ga jede pa ti ajd imaj dete kad znas da ces da popijes nogu ccc sve te barabe treba dobro izdevetati pa ako ti ne radi firma dobro i ako nisi sposoban da napravis nesto sta si je koji djavo i otvarao! Pola Srbije radi neprijavljeno, necemo mi penziju ni docekati mozda pre venac sa lentom preko i hladnu raku!

tata

pre 11 godina

Ljudi, mlatite gluposti (vi koji opravdavate ovo). Postoji neka zakonska procedura, otkazni rok u trajanju od 30 dana, u nekim slucajevima otpremnina i slicno. Ovakvim potezima poslodavci zaobilaze pomenute obaveze i koristeci tesku situaciju, prakticno ucjenjuju radnika da se odrekne svojih prava, samo da bi mogao da dobije posao.

tufnitza

pre 11 godina

po ugovoru je pisalo 8h pet dana u nedelji.. a radili smo 12h 6 dana. Ni jedan sat prekovremeno se nije placao.. svi su rekli pa menjaj gazdu.. Razboleo sam se i posle nisam moga nastaviti tim tempom.. nisu mi ponudili laksi deo, ili pomoc na neki kraci period. nego eto prevagnuo je taj Otkaz koji je kao "dogovor" . i ko tu mene stit i? treba li ja i dalje da postujem

Duci0167

pre 11 godina

@poziv sindikalnim liderima
Druze,ti posao nisi obezbedio drugima vec sebi. "Ti drugi" su ti potrebni da rade. To je licemerno.
Sto se tice ostalog,u pravu si.

lala21

pre 11 godina

"ovu pojavu je veoma teško zaustaviti prvenstveno zato što je Inspektorat rada ne prepoznaje kao prekršaj. Srbija je tako postala raj za nesavesne gazde, a po načinu poslovanja sve smo bliži sivoj i crnoj zoni nego uređenom društvu" ja sam samo ovo procitao i bilo mi je dosta.

Evropejac

pre 11 godina

Ja sam jedan od onih koji je primoran da potpise blanko otkaz.Meni ta neizvestnost traje vec 6 godina,znaci zivim u strahu bez mogucnosti uzimanja kredita minusa(strah od otkaza).
Ali bitno je da moj gazda spava mirno i kad mu vise ne budem trebao pravno je miran.

jimifix

pre 11 godina

@(gtgt, 25. decembar 2012 21:53)

Pazi ja u opste nisam protiv toga da se deo ljudi otpusti da bi se neka firma spasila. Ali i radnici kao i poslodavi imaju neka prava. Potpisanim blanko otkazom se radnicima oduzimaju prava. Mozda radnicka prava treba da se redefinisu ali sigurno ne trebaju da se zaobilaze na ovakav nacin.
Druga stvar je da ja imam gomilu prijatelja koji rade po bankama i koji imaju potpisane blanko otkaze. E sad niko ne moze da me ubedi da razlog za to nije cista pohlepa po principu moze nam se.

Jelena

pre 11 godina

Ne možete za to da krivite samo poslodavce, već i radnike. Kod nas je svest o pravima radnika na nuli. Kada ni jedan jedini potencijalni zaposleni ne bi to potpisao, vec odmah otisao u inspekciju i prijavio, poslodavci ne bi imali izbora. Ali, ljudi uglavnom ćute i trpe, a posle kukaju. Niko se neće boriti za Vaša prava osim Vas samih. Tako je svugde u svetu. Negde je lakše ostvariti prava, negde gotovo nemoguće, ali uvek i svugde, ako ćutite - niko neće ustati za Vas!

Mladen

pre 11 godina

Odmah bih kao novi radnik potpisao taj otkaz unapred! Drzava se nedopustivo mesa izmedju dva privatna lica i njihovih privatnih odnosa, poslodavaoca i posloprimaoca.

Sta ima drzava tu da se mesa? Odakle joj uopste pravo na to? Moze li neko da mi objasni ovu poptunu nebulozu?? Da li to znaci da drzava ima pravo da zabrani razvod ako jedno bracno lice zeli da se razvede a drugo ne zeli?? U cemu je sustinska razlika ozmedju bracnog i radnog ugovora da drzavba u jedan odnos zadire kako joj se cefne, a u drugi ne sme?
(laza, 26. decembar 2012 01:04)

E pa gospodine nikako nisi u pravu... Brak je zaista privatna stvar pojedinca dok radni odnos to nikako nije!!! Rad je mnogo sira socijalno-ekonomska kategorija.Egzistencija mnogo vise ljudi zavisi od jednog radnog odnosa i zato se mora stititi i intervencijom drzave!!!

bivsipatriot

pre 11 godina

sve to mafija bre igraju se sa ljudima a drzava se zabavlja sa nekim bezveze stvarima. Lopovluk. Da te privatnik zaposli drzava po radniku daje 9000€ koji uzme pare pa te posle par meseci najuri, pa nek daju svakom pojedinacno taj iznos pa cu sam da otvorim nesto i jos jednog radnika cu sigurno da zaposlim, a ne kao sto daju bednih 120.000din. To je ljudi kradja budzeta.

zoran bukvic

pre 11 godina

Alo ljudi, ovde se radi o obavezi koju poslodavac ima kada daje otkaz. Radi se o izbegavanju placanja tri prosecne zarade i radnik nema pravo da dobija naknadu sa biroa. Pitao bih vas da imate dvoje dece da li bi vam bilo ok da ostanete na ulici bez dinara dok se ne snadjete? Sto se tice procedure davanja otkaza, slazem se da je sadasnje reshenje sa pismenim upozorenjima neefikasno protiv lenshtina kakvih nazalost ima. To treba promeniti, ali obaveze moraju prema radnicima moraju da se postuju, ne dobija svako otkaz zato sto je los radnik ili neodgovoran.

pera

pre 11 godina

Istina je negde na sredini,pošto je ovo kapitalizam poslodavac ima pravo da te otpusti,naravno samo ako je prethodno izmirio sve obaveze prema radniku,sa druge strane suočavamo se sa novom masovnom pojavom a to je da poslodavac radnike na određeno vreme kojima nije izmirio određena dugovanja(zarade+pio) uslovljava da se radnik odrekne tih dugovanja ako hoće da potpiše novi ugovor,ovo treba najstrožije sankcionisati po cenu zatvaranja firme i krivično procesuiranje poslodavca.

goran

pre 11 godina

ti sto uporedjujes brak i radni odnos to nije isto.U braku mozes da budes koliko ko od vas dvoje tolerise i razume jedno drugo,pa cak postoji i takozvano mirenje pa tek onda na kraju razvod.Blanko otkaz znaci da i posle tri dana mozes biti otpusten i nemas pravo zalbe niti otpremninu.U braku ipak delite to sto ste stekli,znaci kod poslodavca si rob.

kukuruz

pre 11 godina

Jedan od razloga slabog zaposljavanja je tesko otpustanje. Doziveo sam i cuo gomilu slucajeva gde i radnici zloupotrebljavaju zakon koji im dozvoljava da gnjave firmu. Lose radnike u privatnim firmama koje sud vraca na posao a oni se smeju gazidi ili sefu i naravno nista ne rade, i deluju lose na ostale zaposlene. Interesantno je da se u clanku daje miljenje samo jedne strane.

manus manum lavat

pre 11 godina

@gtgt i ostali
Zamisli ovaj problem. Zena si, trudna, radis za neku firmu recimo 5tu godinu, popijes otkaz. Nista ne dobijas, zato sto si potpisao sporazumni prekid radnog odnosa. Ko ce te onda zaposliti, ma koliko dobar bio? Slazem se da u ovoj zemlji ima neradnika, ali se i malo postuju prava radnika.
Svaki poslodavac moze da ti da otkaz za milion razloga, jedino sto mora da ti da neku otpremninu (1/3 plate po godini rada u firmi) i omoguci ti prava koja ti daje ova drzava u slucaju otkaza. Ako neko dozvoli da ima neradnika u firmi 10g i trpi ga, onda je taj poslodavac idiot. Izgubio je mnogo vise za tih 10g od otpremnine koju treba da da.
Ako je opet doslo do smanjenja obima posla, valjda i taj poslodavac treba da planira nesto, da razmislja unapred pa da to i predvidi. Onda moze da otpusti radnike koje su npr najmanje radili za firmu, posto ga to i najmanje kosta. Da li je fer prema coveku koji je nekome dao 10g zivota dati otkaz i isterati ga na ulicu? Sta moze da ocekuje takav poslodavac od ostalih radnika, sem nelojalnosti?

Branicevac

pre 11 godina

Kada sam 2005 dobio stalni posao ,posle 3 godine rada na odredjeno dodao sam jos vise gas i naravno napredovao na poslu.Kad god me pozovu,eto me,prekidao sam GO,SD i sl i dolazio ...moj kolega koji je malo kasnije dobio isti posao imao je drugu taktiku:malo bolovanja,malo rada,malo vise privatnog posla.U madjuvremenu mu je privatni posao potpuno stao a on je meni postao podredjen za nekoliko stepenika i naravno ja sam sada u njegovim ocima i ustima gazdin covek,druker,uvlakac i sl.Sta reci ,cekam ga na zicer,i dalje radim sada jos vise ,svaka subota,svaka nedelja...

Radnik

pre 11 godina

Meni ova prica o blanko otkazima zvuci cudno, strano i jadno. Do sad sam promenio 2 firme i evo me u trecoj vec 6 godina. U prve dve sam JA bio taj koji je davao otkaz, jer sam nalazio bolje poslove\firme. U oba clucaja kad sam davao otkaz sefovi su dozivljavali predinfarktno stanje. Cak mi je u poslednjem slucaju vlasnik firme, u trenucima ocaja, rekao "Ne mozes da ides!". Naravno kad se malo pribrao shvatio je da nema sanse (ni prava) da me zadrzi. Zelim da kazem da kad je radnik kvalitetan i ako je firma iole normalna i zdrava za takvog radnika ce se sefovi\gazde otimati. Samo da naglasim da je rec o totalno razlicitim poslovima i oblastima. Prvo sam radio kao cuvar-obezbedjenje, pa onda kao operater u jednom od Internet provajdera i trenutno radim kao inzenjer. Kad budem i ovaj posao napustao mislim da ce u firmi biti sok i zemljotres a na zalost (ili na srecu) planiram odlazak u inostranstvo u blizoj buducnosti.

Marko

pre 11 godina

U Peconijevom Invej-u to važi od 2007. Prilikom, odnosno, neposredno pre sklapanja ugovora o radu na neodređeno vreme potpisuje se i sporazumni raskid radnog odnosa bez upisanog datuma. Kada su mi jednog dana aktivirali taj blanko ugovor, pitao sam ženu u kadrovskoj službi da li mogu da dobijem otkaz kao tehnološki višak kako bi ostvario pravu na nadoknadu sa Biroa nekoliko meseci, a ona mi je rekla - Sine, ti znaš da bih ti ja dala, ali ne smem jer smo dobili povoljne kredite od Države i ne smemo nikoga da otpuštamo...
Zašto bi Država sankcionisala ovu pojavu kada im to savršeno odgovara. Nemaju nikakve obaveze prema nekome ko je "samovoljno" dao otkaz... Druga je stvar što je na taj način u Inveju otakaz dobilo stotine ljudi. Nekome čudna "ogromna želja ljudi za otkazom", ali sve je po zakonu...

Dax

pre 11 godina

Nije problem otpustiti,vec po zakonu-otkazni rok od 15 dana,i placanje tom radniku koliko mu po zakonu pripada,taman dok nadje drugi posao.Nece firma od par radnika propasti zbog 2-3 plate tom otpustenom,ali ce njegova deca vec od sutra gladovati.Znaci samo postovati zakon i sve ce biti bolje.Svuda u svetu se probni rad placa,i prijavljen si,osim kod nasih "gazda"!-moralni retardi.

Balkanska pravila

pre 11 godina

Vodio sam skoro slican razgovor sa kolegom sa posla koji mi je ispricao sledeci slucaj: sastanak poslodavca i buduceg radnika oko zasnivanja radnog odnosa, poslodavac kaze: "da li se slazes da ako ja tebe zaposlim, obucim te da radis konkretan posao, ulozim u tebe odredjena sredstva i vreme, ti nakon nekog vremena mozes da dobijes bolju ponudu, ili iz nekih drugih razloga das otkaz i odes?, radnik kaze "slazem se". "U redu" kaze poslodavac. "Da li se onda slazes da i ja treba da imam ravnopravnu mogucnost da, ukoliko imam razloga, uradim isto?"
Koji bi ste vi odgovor dali na ovo pitanje?

milekontraš

pre 11 godina

Ma bitno je da poslodavci izvrdaju sistem PDV-a, da otvaraju vise malih preduzeca, da drze sebe i sve zaposlene na minimalcu, a ovamo voze dzipove. Hocu i ja bruto platu pa da placam tri puta manje obaveze prema drzavi a ne samo sitni biznismeni prevaranti da mogu tako...

CityWatch

pre 11 godina

Da se ne lazemo, tako je vec godinama. Radnici imaju sve manje prava i u sustini ucenjeni su i da, zasto ne reci da svako razume, u robovskom polozaju. Danas je ekstremno tesko pronaci posao kao sto je ekstremno lako izgubiti ga. Dovoljno je da te kvazi menadzer uzme na zub iz bilo kog razloga, zavrsio si. Meni se za sada to nije desilo i nadam se da nece ali sam svedok desetak slucajeva. Ponude ti dve-tri plate ili mogucnost da ih tuzis i jasno ti stave do znanja da ko ce poslodavcima nesto da kaze, predoce ti posledice takvog postupka i ... Nikada vise pravila, ljudskih, decijih, narodnih ovi i onih a nikada manje slobode i prava za obicnog gradjanina. Zasto se u medijima o ovoj temi pise sporadicno ili gotovo nikako? Upravo zato jer i medijima odgovara da se o tome cuti. Hocu reci, vlasnicima medijskih kuca. A tu su i ucene na temu oglasavanja od cega mediji danas prezivljavaju. Cutis i trpis da prehranis porodicu i odskolujes decu. Zato svi cutimo i trpimo. DRzava ionako ima prava kao nekdasnje mesne zajednice pa i da hoce ne moze da se umesa kako ne bi bila obelezena kao recidiv proslosti, zaostalosti i optuzena za "drzanje kontrole". A to odbija investitore. Ekstremni primeri situacije u kojoj se mi danas nalazimo su u Africi i Aziji. Eto, utesimo se, kod nas nije bas tako. Za sada.

zoki

pre 11 godina

ja sam morao da potpisem da se odricem otpremnine da bi dobio papir da sam tehnoloski visak u protivnom bi ostao u firmi ciji je racun u blokadi sa platom 0 dinara

Mikica

pre 11 godina

Interesantno kako smo krajnje inventivni kada treba da izigramo zakon, a totalno nesposobni kada pišemo i primenujemo zakone. Nemojte mi reći da nema načina da se ovome stane na put - recimo da radnik dobrovoljni otkaz mora da overi u sudu ili opštini (ako ne postoji ugovor o preuzimanju)?

veselje se siri na sve strane

pre 11 godina

Znaci ovakav scenario je moguc: Strana firma dobije drzavne podsticaje za otvaranje novih radnih mesta mesta, koji idu i do 5k€ po radnom mestu. Da bi mogli da koriste te podsticaje, firma se obavezuje da ne otpusta radnike odredjeni broj godina. Ista da radnicima da potpisu blanko otkaze, zato sto radnici smeju da samoinicijativno raskinu radni odnos. Kad se otkazi aktiviraju, to je 'visa sila' i onih 2-5k€ je pojela maca. U stvai i nije, posto je drzava za te pare uzela kredite koje ce nekako morati da vrati, a nadala se izmedju ostalog i od poreza na zarade tih radnika, cije je zaposljavanje omogucila.

Eto mogucnosti za kreativan biznis.

manufakturista

pre 11 godina

Istina je uglavnom negde na sredini. Ima loših poslodavaca ali ima i loših radnika. Ja pripadam radničkoj klasi i mislim da je za radnika u Srbiji ipak najvažnije da redovno prima platu preko računa, da je prijavljen i da se plaća i prekovremeno. To je ono što treba napraviti da valja, i zbog čega poslodavci u slučaju da ne isplaćuju plate i ne uplaćuju doprinose treba da materijalno i krivično odgovaraju bez pardona! S druge strane, potpuno bih liberalizovao otpuštanje, tj. poslodavci bi mogli da otpuste radnika bez ikakvih posledica, prosto njihova je firma i ako ne žele nekog radnika iz bilo kog razloga, imaju pravo da ga otpuste bez posledica! Neka Država one koji su otpušteni kao tehnološki višak ili zbog smanjenog obima posla, u nekom roku 3-6 meseci pomogne sa minimalcem. Mislim da bi se na ovaj način kod pravih poslodavaca uposlili kvalitetni radnici koji bi znali da će im dogovor o plati i doprinosima biti sigurno ispoštovan, a i poslodavci bi se relaksirali po pitanju otpuštanja. Prošlo je vreme komunizma kada su ljudi do penzije radili na istom radnom mestu u istoj kancelariji...

dzigi

pre 11 godina

U stvari, ovde nisu problem ni poslodavnci ni radnici, već zakon. Zakon koji je loš i prilikom zapošljavanja i prilikom otpuštanja.
I u tom procesu ispaštaju i poslodavci i radnici, i zato se sada prepucavamo ovde bez veze, dok se političari smeškaju u ćošku i boli ih ćoše.
Treba shvatiti samo jednu stvar - i poslodavci i radnici su zapravo na istoj strani. S druge strane su političari koji nam kroje loše zakone, a potrebno je menjati i jedne i druge, dok svi ne budemo zadovoljni jer ih oni sigurno neće menjati, a još manje sebe.

MM

pre 11 godina

jos jedan u nizu clanaka u kome nam se ukazuje po ko zna koji put ocajna situacija u kojoj se ovaj narod nalazi. sve je lepo konstatovano, predstavnik sindikata je izlozio problem, ali ne i resenje ili bar preduzete korake u resavanju "necivilizovanog" odnosa prema ljudima. inspekcija rada ima "vezane ruke", ali srecom imaju resenje - cekace neku buducu izmenu zakona o radu, pa ako se usvoji.. a za predlog izmena jos nisu spremili tekst, ima vremena. i dok se zakon ne usvoji, oni ce na "svoju stetu" ignorisati problem. a zaposleni muku muce da prezive izivljavanja vlasnika, neplacanje doprinosa, penzionog, neplacene prekovremene, sve cesci brutalni mobing. nezaposleni u stalnoj i sve vecoj muci kako de se prehrane i prezive krizu "koja samo sto nije prosla, i srecom po srbiju prvi smo dotakli dno, pa cemo se prvi i izvuci iz krize". cesto se pitam hocemo li znati ziveti bez stresa, besparice, kriminala..? ili da ne brinemo, posto to doba nece "okrznuti" ovu zemlju.