Ponedeljak, 10.12.2012.

12:23

Izgubili 100 mil. € od filmadžija

Zbog kašnjenja sa usvajanjem uredbe o podsticanju stranih filmskih dela u Srbiji naša zemlja u protekle tri godine ostala je bez oko 100 miliona evra.

Izvor: B92

Izgubili 100 mil. € od filmadžija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

18 Komentari

Sortiraj po:

VFX crew

pre 11 godina

Ja radim u VFX industriji ovde kod nas vec 8 godina i moram priznati da postoji veliki problem oko toga da se svi studiji ujedina zarad rada na nekom vecem projektu koji iziskuje ooogromnu pripremu, brdo programiranja,znanja razlicitih tehnika itd, iz prostog razloga sto ne mogu da se dogovore ko ce da bude gazda...Tako da treba nama mnogo vise da bi navukli ooozbiljan multimilionski projekat.

sanja

pre 11 godina

uvek se nasmejem mojim prijateljima, kada dodjem u srbiju, koji me pitaju zasto, ko covek ne skinem filmove sa neta i lepo, u toplini doma svoga ne gledam sve najnovije filmove. u americi, a najverovatnije i u celoj evropskoj uniji, je to kriminal i placaju se velike kazne za tako nesto. ima da te ukebaju i ima da placas. to ti posle stoji u dosijeu, pa kad trazis posao oni otkriju da si ti spreman i da varas i da si prekrsio odredjena pravila kojih se svi normalni ljudi, koji zele da budu deo normalnog drustva, drze. na stranu sve - intelektualna svojina - umetnost posebno, moraju biti zasticeni zakonom, ali isto tako finansiranje istih mora da bude maksimalno liberizovano. na znam zasto srbija ne preuzme neke od zakona iz te oblasti od zemalja iz okruzenja, iz eu. opet, razumem da 'politicka elita' zarad mira u kuci ne sme da dira u jeftinu zabavu - pirateriju. svako ko gleda domaci film na piratskoj kopiji podriva domacu kinematografiju. svaki pronevereni dinar od strane drzave, za tamo neki pajtaski filmski projekat je jos vece zlo, jer autoriteti krse zakon i sva ina moralna nacela. opet sa druge strane, nije dovoljno imati samo zakon, a da se sankcije za krsenje selektivno sprovode ili uopste ni ne sprovode... mnogo tu posla ima, na zalost.

nbebuloza...

pre 11 godina

evo da vam ja kazem koju jer sam radio i radim u toj industriji. potpuno je tacno da srbija propusta priliku da privuce velike igrace. i to je veliki gubitak.

ali ovo moralisenje lokalnih producenata kako se placaju pdv i doprinosi lokalnim radnicima je degutantno. pod jedan svi ti ljudi na stranim filmovima rade honorarno, pod dva nikome od njih se ne placa socijalno i penziono. pod tri razlog zasto su do sada stranci. dolazili u srbiju su samo i jedino zato sto imamo najjeftiniju radnu snagu u evropi. pored cinjenice da imamo pristojne filmske radnike.
nasi radnici na stranom filmu rade prekovremeno sto znaci nikad manje od 12-16h dnevno, sto se ne placa dodatno. zarade oni vrlo lepu platu mesecno, ali kada bi se od honorara odbili doprinosi koje negde plate ti radnici i izracunala zarada po satnici, dosli bi do racunice da ti ljudi zaradjuju kao prijavljene cistacice u maksiju.
naravno da poznatiji filmski radnici zaradjuju vece pare i honorare. iako na njih ide gro budzeta oni su malobrojni. dobro zarade firme koje izdaju opremu ali to ne menja cinjenicu da se doprinosi radnicima produkcija ne placaju, a radna snaga izrabljuje.

film je biznis. biznis stranog filma je do sada u srbiji ziveo na ledjima elektricara, rasvetljivaca, vozaca, statista, scenogafa,kostimografa,snajdera, sminkera, asistenata produkcije... i svih ostalih pomocnika strancima koji su placani kikirikijem za posao koji rade.
nazalost u zemlji nezaposlenih svi pristajemo na to, jer nemamo izbora. decu treba nahraniti. ali onda nas bar ne vredjajte pricama o doprinosima i pdvu...

themezz

pre 11 godina

Pomenite i industriju specijalnih efekata (VFX), taj deo posla je najtezi i najkompleksniji a solidno smo kotirani, obzirom da cak iz Engleske dolaze ovamo na praksu. (skandinavci su odavno domaci :) ) Ovako smo u poslednjih 10 godina mogli imati tim od 150 do 300 visoko kvalifikovanih ljudi samo iz VFX. Ta kinta ne ide u potpunosti dobavljacima nego u stambeno, auto industriju, IT sektor, prehrambenu ind. i ostale usluge.
Drzava, sve sto treba je da im vrati prvu turu pdv-a. ostatak kinte ostaje u zamlji i odatle vadi koliko moze.

Danas, od najveceg tima koji je u jednom trenutku brojao oko 50 ljudi iz VFXa, a sve u cilju: biti pripremljen kad pomenuti zakon dodje na snagu, je prica pala na 10 ljudi koji gledaju kako da odu odavde. I posla nema, jednostavno kazu : nemate povracaj, nema posla... ako vam se radi idite u Nemacku ili Budimpestu, za sta je gotovo nemoguce dobiti radnu dozvolu i tome slicno.

Sa prethodnom tzv. "rezimskom vladom" nije bilo lako, ali postojala je saradnja sa strancima preko kojekakvih organizacija, i postojali su ljudi sa razumevanjem. Kod ovih postenjaka, nisam siguran da li imaju dvojica koji su nekad otisli u bioskop, i za sad nema nikakve naznake da ce da se pokrenu.

Projekti A producije koji su prakticno usli u zemlju i otisli odavde u julu ove godine, a koje ne smem ni da pominjem koji su, da se ljudima ne bi smrzle usi kad procitaju, su mogli lepo da ukrase portfolio filmske industrije u Srbiji.

od sada, ko i do sada, trpi ko mora ...

jelenica pelenica

pre 11 godina

ma to nije tacno. mi bi po toj uredbi trebali da placamo strancima da kod nas pravecdela. odnosno oni plate a mi im vratimo sve sto su ulozili i jos procente po filmu.... niko ni ne cita nacrte a novinari objave ovakav glup tekst a ne izvuku sustinu, a to je da ta uredba i nije povoljna pi nas

Birokratija/administracija-Uzrok svom zlu!

pre 11 godina

Vi ljudi ne shvatate suštinu.

Mi smo robovi birokratije i administracije, srednjeg sloja sistemaša, kancelarijskog osoblja Srbije, naročito stacioniranog u Beogradu.
To je rak rana napretka Srbije.
Kočiona mašinerija.
Carstvo korupcije, netalentovanosti, nestruke i nerada.
Teg od milion tona na vratu srpske ekonomije i budućnosti.
Ta tvar, nije vezana samo za trenutnu vlast, to je organizam koji se širi poput tumora u svim sistemima, i ne postoji imunizacija u ovom trenutku.
On se hrani glupošću i nesvesnošću gradjana.
Nezainteresovanošću trenutne vlasti.

To je ubica srpskog napretka i samo smo mi krivi, zašto ta bolest ruinira svaku šansu za bolju budućnost Srbije.

Čitatelj

pre 11 godina

Podržavam svakoga ko će u Srbiju doneti poslove, zaposliti ljude i naučiti ih da rade! Ali...
Prvo, ova vest je plasirana od tog famoznog Filmskog centra a to je onaj čuveni trojac Paskaljevic-dragojevic i ko go da je treci koji ne samo da ne uliva poverenje nego mi se od istih diže kosa na glavi!
Drugo, ne ide sa filmadžijama to tako lako...
Da bi neko potrošio 100 miliona na film u Srbiji, treba neko pre njih da dodje i potroši 10miliona, a da bi to. Eko uradio treba neko da dodje i potroši 1milion.
Znači da se u Srbiji snimaju novi ratovi zvezda treva da prodje 10-tak godina da dolaze ti mali filmovi, jeftini filmovi da se snimaju i da sve bude u redu.
Srbi to nit oće nit umeju!
Oni bi daim sad dodje Bred Pit i da istrese 100miliona iz dzepa a oni da ga svi zavrnu po šteku Marlbora svaki!
To što Bred Pit više neće nikad doći, šta ima veze, mi smo već valjali, zavrnuli ga za šteku cigara!
Sami rekoste: Rumini i Bugari nemaju film incenctives, a tamo se najviše i snima! Kako i zašto?
Pa Rumuni su to krenuli još sredinom 9o-tih. Tamo su snimali i Minghela i coppola i Mendez.
Tamo već skoro 20 godina sve super funkcioniše a najvažniji faktoe je da Rumuni imaju izvrsnu domaću kinematografiju!
Dok Srbi snimaju ranjene babe koje se ćešljaju u plame u toku dražine parade na ubijenu aždahu, Rumuni snimaju Kanske i Venecijanske pobednike!
Češka je postala preskupa, zato se ide u Madjarsku.
Snimao film u Parizu ili u Pragu, razlika je 10%.
Onda bolje ostati gde jesi-u Holivudu!

Miki

pre 11 godina

@ (SC, 10. decembar 2012 13:21

Paskaljevic je sa grupom nasih autora predlagao da se Uredba o podsticaju koprodukcija odnosi i na domace filmove ukoliko se rade u koprodukciji sa stranim producentima, kako domaca kinematografija ne bi ostala kratkih rukava. On je "kriv" sto je predlozena Uredba o podsticaju stranih producenata koji trose novac u Srbiji usla u Zakon o kinematografiji i time dobila cvrst zakonski okvir, a Dinkic je vec dezurni "krivac" za sve. Ko je to i na koji nacin izracunao "gubitak" od sto miliona? Uozbiljite se, bre.

bananaland

pre 11 godina

Da,slazem se sa tobom u nekim stvarima. A sad se vrati u realan svet, u Srbiju i plati 30+$ za neki dvd film. I recimo da stvarno volis da gledas filmove pomnozi tu cifru sa brojem kupljenih DVD-jeva i nece ti biti dobro.
Ali manimo se novca, kultura je bitnija. Samim tim da piraterija nije na ovom nivou na kom jeste da li mislis da bi neko i pogledao uopste neki film da mora da izdvoji tolike pare...
Viva la piretebay!

Marko

pre 11 godina

Nema glupljih ljudi u ovoj Srbiji od političara. Sve što znaju je da defiluju po TV-u i da se lože, a za svaki podzakonski akt im treba od 6 meseci do par godina.

Maki

pre 11 godina

Pa šta (što bi reko mladi ministar pravosuđa), ako smo izgubili 100 milki evra?! Uzećemo neki bratski kredit i rešili smo problem!

A inofilmadžije su dobrodošle u Srbiju. Neka samo gurnu kovertu Kome Treba i biće sve OK. Kao da oni ne znaju kako se "radi pos'o" u Srbiji...

Vuk

pre 11 godina

Ja nemam šta da zamerim našoj vladi i svim vodećim političarima i ostaloj eliti dokle god oni u pola noći imaju vanredne sednice o našoj strategiji za Kosovo :sarkazam-off:

vostani carice

pre 11 godina

Izgubili smo mi mnogo vise nego 100 miliona.
Al' to sto smo izgubili ne meri se u novcima, vec u kulturi, sto je po meni mnogo vrednije za jedan narod.
U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

Marko

pre 11 godina

Nema glupljih ljudi u ovoj Srbiji od političara. Sve što znaju je da defiluju po TV-u i da se lože, a za svaki podzakonski akt im treba od 6 meseci do par godina.

bananaland

pre 11 godina

Da,slazem se sa tobom u nekim stvarima. A sad se vrati u realan svet, u Srbiju i plati 30+$ za neki dvd film. I recimo da stvarno volis da gledas filmove pomnozi tu cifru sa brojem kupljenih DVD-jeva i nece ti biti dobro.
Ali manimo se novca, kultura je bitnija. Samim tim da piraterija nije na ovom nivou na kom jeste da li mislis da bi neko i pogledao uopste neki film da mora da izdvoji tolike pare...
Viva la piretebay!

Birokratija/administracija-Uzrok svom zlu!

pre 11 godina

Vi ljudi ne shvatate suštinu.

Mi smo robovi birokratije i administracije, srednjeg sloja sistemaša, kancelarijskog osoblja Srbije, naročito stacioniranog u Beogradu.
To je rak rana napretka Srbije.
Kočiona mašinerija.
Carstvo korupcije, netalentovanosti, nestruke i nerada.
Teg od milion tona na vratu srpske ekonomije i budućnosti.
Ta tvar, nije vezana samo za trenutnu vlast, to je organizam koji se širi poput tumora u svim sistemima, i ne postoji imunizacija u ovom trenutku.
On se hrani glupošću i nesvesnošću gradjana.
Nezainteresovanošću trenutne vlasti.

To je ubica srpskog napretka i samo smo mi krivi, zašto ta bolest ruinira svaku šansu za bolju budućnost Srbije.

vostani carice

pre 11 godina

Izgubili smo mi mnogo vise nego 100 miliona.
Al' to sto smo izgubili ne meri se u novcima, vec u kulturi, sto je po meni mnogo vrednije za jedan narod.
U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

Vuk

pre 11 godina

Ja nemam šta da zamerim našoj vladi i svim vodećim političarima i ostaloj eliti dokle god oni u pola noći imaju vanredne sednice o našoj strategiji za Kosovo :sarkazam-off:

nbebuloza...

pre 11 godina

evo da vam ja kazem koju jer sam radio i radim u toj industriji. potpuno je tacno da srbija propusta priliku da privuce velike igrace. i to je veliki gubitak.

ali ovo moralisenje lokalnih producenata kako se placaju pdv i doprinosi lokalnim radnicima je degutantno. pod jedan svi ti ljudi na stranim filmovima rade honorarno, pod dva nikome od njih se ne placa socijalno i penziono. pod tri razlog zasto su do sada stranci. dolazili u srbiju su samo i jedino zato sto imamo najjeftiniju radnu snagu u evropi. pored cinjenice da imamo pristojne filmske radnike.
nasi radnici na stranom filmu rade prekovremeno sto znaci nikad manje od 12-16h dnevno, sto se ne placa dodatno. zarade oni vrlo lepu platu mesecno, ali kada bi se od honorara odbili doprinosi koje negde plate ti radnici i izracunala zarada po satnici, dosli bi do racunice da ti ljudi zaradjuju kao prijavljene cistacice u maksiju.
naravno da poznatiji filmski radnici zaradjuju vece pare i honorare. iako na njih ide gro budzeta oni su malobrojni. dobro zarade firme koje izdaju opremu ali to ne menja cinjenicu da se doprinosi radnicima produkcija ne placaju, a radna snaga izrabljuje.

film je biznis. biznis stranog filma je do sada u srbiji ziveo na ledjima elektricara, rasvetljivaca, vozaca, statista, scenogafa,kostimografa,snajdera, sminkera, asistenata produkcije... i svih ostalih pomocnika strancima koji su placani kikirikijem za posao koji rade.
nazalost u zemlji nezaposlenih svi pristajemo na to, jer nemamo izbora. decu treba nahraniti. ali onda nas bar ne vredjajte pricama o doprinosima i pdvu...

Maki

pre 11 godina

Pa šta (što bi reko mladi ministar pravosuđa), ako smo izgubili 100 milki evra?! Uzećemo neki bratski kredit i rešili smo problem!

A inofilmadžije su dobrodošle u Srbiju. Neka samo gurnu kovertu Kome Treba i biće sve OK. Kao da oni ne znaju kako se "radi pos'o" u Srbiji...

Čitatelj

pre 11 godina

Podržavam svakoga ko će u Srbiju doneti poslove, zaposliti ljude i naučiti ih da rade! Ali...
Prvo, ova vest je plasirana od tog famoznog Filmskog centra a to je onaj čuveni trojac Paskaljevic-dragojevic i ko go da je treci koji ne samo da ne uliva poverenje nego mi se od istih diže kosa na glavi!
Drugo, ne ide sa filmadžijama to tako lako...
Da bi neko potrošio 100 miliona na film u Srbiji, treba neko pre njih da dodje i potroši 10miliona, a da bi to. Eko uradio treba neko da dodje i potroši 1milion.
Znači da se u Srbiji snimaju novi ratovi zvezda treva da prodje 10-tak godina da dolaze ti mali filmovi, jeftini filmovi da se snimaju i da sve bude u redu.
Srbi to nit oće nit umeju!
Oni bi daim sad dodje Bred Pit i da istrese 100miliona iz dzepa a oni da ga svi zavrnu po šteku Marlbora svaki!
To što Bred Pit više neće nikad doći, šta ima veze, mi smo već valjali, zavrnuli ga za šteku cigara!
Sami rekoste: Rumini i Bugari nemaju film incenctives, a tamo se najviše i snima! Kako i zašto?
Pa Rumuni su to krenuli još sredinom 9o-tih. Tamo su snimali i Minghela i coppola i Mendez.
Tamo već skoro 20 godina sve super funkcioniše a najvažniji faktoe je da Rumuni imaju izvrsnu domaću kinematografiju!
Dok Srbi snimaju ranjene babe koje se ćešljaju u plame u toku dražine parade na ubijenu aždahu, Rumuni snimaju Kanske i Venecijanske pobednike!
Češka je postala preskupa, zato se ide u Madjarsku.
Snimao film u Parizu ili u Pragu, razlika je 10%.
Onda bolje ostati gde jesi-u Holivudu!

themezz

pre 11 godina

Pomenite i industriju specijalnih efekata (VFX), taj deo posla je najtezi i najkompleksniji a solidno smo kotirani, obzirom da cak iz Engleske dolaze ovamo na praksu. (skandinavci su odavno domaci :) ) Ovako smo u poslednjih 10 godina mogli imati tim od 150 do 300 visoko kvalifikovanih ljudi samo iz VFX. Ta kinta ne ide u potpunosti dobavljacima nego u stambeno, auto industriju, IT sektor, prehrambenu ind. i ostale usluge.
Drzava, sve sto treba je da im vrati prvu turu pdv-a. ostatak kinte ostaje u zamlji i odatle vadi koliko moze.

Danas, od najveceg tima koji je u jednom trenutku brojao oko 50 ljudi iz VFXa, a sve u cilju: biti pripremljen kad pomenuti zakon dodje na snagu, je prica pala na 10 ljudi koji gledaju kako da odu odavde. I posla nema, jednostavno kazu : nemate povracaj, nema posla... ako vam se radi idite u Nemacku ili Budimpestu, za sta je gotovo nemoguce dobiti radnu dozvolu i tome slicno.

Sa prethodnom tzv. "rezimskom vladom" nije bilo lako, ali postojala je saradnja sa strancima preko kojekakvih organizacija, i postojali su ljudi sa razumevanjem. Kod ovih postenjaka, nisam siguran da li imaju dvojica koji su nekad otisli u bioskop, i za sad nema nikakve naznake da ce da se pokrenu.

Projekti A producije koji su prakticno usli u zemlju i otisli odavde u julu ove godine, a koje ne smem ni da pominjem koji su, da se ljudima ne bi smrzle usi kad procitaju, su mogli lepo da ukrase portfolio filmske industrije u Srbiji.

od sada, ko i do sada, trpi ko mora ...

Miki

pre 11 godina

@ (SC, 10. decembar 2012 13:21

Paskaljevic je sa grupom nasih autora predlagao da se Uredba o podsticaju koprodukcija odnosi i na domace filmove ukoliko se rade u koprodukciji sa stranim producentima, kako domaca kinematografija ne bi ostala kratkih rukava. On je "kriv" sto je predlozena Uredba o podsticaju stranih producenata koji trose novac u Srbiji usla u Zakon o kinematografiji i time dobila cvrst zakonski okvir, a Dinkic je vec dezurni "krivac" za sve. Ko je to i na koji nacin izracunao "gubitak" od sto miliona? Uozbiljite se, bre.

jelenica pelenica

pre 11 godina

ma to nije tacno. mi bi po toj uredbi trebali da placamo strancima da kod nas pravecdela. odnosno oni plate a mi im vratimo sve sto su ulozili i jos procente po filmu.... niko ni ne cita nacrte a novinari objave ovakav glup tekst a ne izvuku sustinu, a to je da ta uredba i nije povoljna pi nas

sanja

pre 11 godina

uvek se nasmejem mojim prijateljima, kada dodjem u srbiju, koji me pitaju zasto, ko covek ne skinem filmove sa neta i lepo, u toplini doma svoga ne gledam sve najnovije filmove. u americi, a najverovatnije i u celoj evropskoj uniji, je to kriminal i placaju se velike kazne za tako nesto. ima da te ukebaju i ima da placas. to ti posle stoji u dosijeu, pa kad trazis posao oni otkriju da si ti spreman i da varas i da si prekrsio odredjena pravila kojih se svi normalni ljudi, koji zele da budu deo normalnog drustva, drze. na stranu sve - intelektualna svojina - umetnost posebno, moraju biti zasticeni zakonom, ali isto tako finansiranje istih mora da bude maksimalno liberizovano. na znam zasto srbija ne preuzme neke od zakona iz te oblasti od zemalja iz okruzenja, iz eu. opet, razumem da 'politicka elita' zarad mira u kuci ne sme da dira u jeftinu zabavu - pirateriju. svako ko gleda domaci film na piratskoj kopiji podriva domacu kinematografiju. svaki pronevereni dinar od strane drzave, za tamo neki pajtaski filmski projekat je jos vece zlo, jer autoriteti krse zakon i sva ina moralna nacela. opet sa druge strane, nije dovoljno imati samo zakon, a da se sankcije za krsenje selektivno sprovode ili uopste ni ne sprovode... mnogo tu posla ima, na zalost.

VFX crew

pre 11 godina

Ja radim u VFX industriji ovde kod nas vec 8 godina i moram priznati da postoji veliki problem oko toga da se svi studiji ujedina zarad rada na nekom vecem projektu koji iziskuje ooogromnu pripremu, brdo programiranja,znanja razlicitih tehnika itd, iz prostog razloga sto ne mogu da se dogovore ko ce da bude gazda...Tako da treba nama mnogo vise da bi navukli ooozbiljan multimilionski projekat.

vostani carice

pre 11 godina

Izgubili smo mi mnogo vise nego 100 miliona.
Al' to sto smo izgubili ne meri se u novcima, vec u kulturi, sto je po meni mnogo vrednije za jedan narod.
U Beogradu je ostalo 3-4 bioskopa i dvadesetak video klubova koji su pred gasenjem.
Zahvalicemo se gospodi iz vlade Srbije, koji za 20 godina nista nisu uradili da pomognu ovoj grani privrede, a takodje i na suzbijanju piraterije.
Nekada je vrhunac bezobrazluka bila kupovina DVIX filmova u sred Knez Mihajlove, a danas mozete gledati sve vrhunske svetske aktuelne filmove preko interneta direktno sa prevodom.

Kome trebaju bioskopi, kome trebaju video klubovi, kome trebaju distributeri - kome treba stotine zaposlenih u filmskoj industriji Srbije, njihovi porezi plate penziono i doprinosi, kad nam je dovoljan jedan covek sa svojim sajtom koga niko ne dira.

Odo da gledam Hobita, a gospoda iz vlade nek razmisle malo o filmskoj kulturi kod nas - ako uopste znaju sta je to!

Pozdrav

jelenica pelenica

pre 11 godina

ma to nije tacno. mi bi po toj uredbi trebali da placamo strancima da kod nas pravecdela. odnosno oni plate a mi im vratimo sve sto su ulozili i jos procente po filmu.... niko ni ne cita nacrte a novinari objave ovakav glup tekst a ne izvuku sustinu, a to je da ta uredba i nije povoljna pi nas

Vuk

pre 11 godina

Ja nemam šta da zamerim našoj vladi i svim vodećim političarima i ostaloj eliti dokle god oni u pola noći imaju vanredne sednice o našoj strategiji za Kosovo :sarkazam-off:

bananaland

pre 11 godina

Da,slazem se sa tobom u nekim stvarima. A sad se vrati u realan svet, u Srbiju i plati 30+$ za neki dvd film. I recimo da stvarno volis da gledas filmove pomnozi tu cifru sa brojem kupljenih DVD-jeva i nece ti biti dobro.
Ali manimo se novca, kultura je bitnija. Samim tim da piraterija nije na ovom nivou na kom jeste da li mislis da bi neko i pogledao uopste neki film da mora da izdvoji tolike pare...
Viva la piretebay!

Maki

pre 11 godina

Pa šta (što bi reko mladi ministar pravosuđa), ako smo izgubili 100 milki evra?! Uzećemo neki bratski kredit i rešili smo problem!

A inofilmadžije su dobrodošle u Srbiju. Neka samo gurnu kovertu Kome Treba i biće sve OK. Kao da oni ne znaju kako se "radi pos'o" u Srbiji...

Čitatelj

pre 11 godina

Podržavam svakoga ko će u Srbiju doneti poslove, zaposliti ljude i naučiti ih da rade! Ali...
Prvo, ova vest je plasirana od tog famoznog Filmskog centra a to je onaj čuveni trojac Paskaljevic-dragojevic i ko go da je treci koji ne samo da ne uliva poverenje nego mi se od istih diže kosa na glavi!
Drugo, ne ide sa filmadžijama to tako lako...
Da bi neko potrošio 100 miliona na film u Srbiji, treba neko pre njih da dodje i potroši 10miliona, a da bi to. Eko uradio treba neko da dodje i potroši 1milion.
Znači da se u Srbiji snimaju novi ratovi zvezda treva da prodje 10-tak godina da dolaze ti mali filmovi, jeftini filmovi da se snimaju i da sve bude u redu.
Srbi to nit oće nit umeju!
Oni bi daim sad dodje Bred Pit i da istrese 100miliona iz dzepa a oni da ga svi zavrnu po šteku Marlbora svaki!
To što Bred Pit više neće nikad doći, šta ima veze, mi smo već valjali, zavrnuli ga za šteku cigara!
Sami rekoste: Rumini i Bugari nemaju film incenctives, a tamo se najviše i snima! Kako i zašto?
Pa Rumuni su to krenuli još sredinom 9o-tih. Tamo su snimali i Minghela i coppola i Mendez.
Tamo već skoro 20 godina sve super funkcioniše a najvažniji faktoe je da Rumuni imaju izvrsnu domaću kinematografiju!
Dok Srbi snimaju ranjene babe koje se ćešljaju u plame u toku dražine parade na ubijenu aždahu, Rumuni snimaju Kanske i Venecijanske pobednike!
Češka je postala preskupa, zato se ide u Madjarsku.
Snimao film u Parizu ili u Pragu, razlika je 10%.
Onda bolje ostati gde jesi-u Holivudu!

Miki

pre 11 godina

@ (SC, 10. decembar 2012 13:21

Paskaljevic je sa grupom nasih autora predlagao da se Uredba o podsticaju koprodukcija odnosi i na domace filmove ukoliko se rade u koprodukciji sa stranim producentima, kako domaca kinematografija ne bi ostala kratkih rukava. On je "kriv" sto je predlozena Uredba o podsticaju stranih producenata koji trose novac u Srbiji usla u Zakon o kinematografiji i time dobila cvrst zakonski okvir, a Dinkic je vec dezurni "krivac" za sve. Ko je to i na koji nacin izracunao "gubitak" od sto miliona? Uozbiljite se, bre.

Marko

pre 11 godina

Nema glupljih ljudi u ovoj Srbiji od političara. Sve što znaju je da defiluju po TV-u i da se lože, a za svaki podzakonski akt im treba od 6 meseci do par godina.

themezz

pre 11 godina

Pomenite i industriju specijalnih efekata (VFX), taj deo posla je najtezi i najkompleksniji a solidno smo kotirani, obzirom da cak iz Engleske dolaze ovamo na praksu. (skandinavci su odavno domaci :) ) Ovako smo u poslednjih 10 godina mogli imati tim od 150 do 300 visoko kvalifikovanih ljudi samo iz VFX. Ta kinta ne ide u potpunosti dobavljacima nego u stambeno, auto industriju, IT sektor, prehrambenu ind. i ostale usluge.
Drzava, sve sto treba je da im vrati prvu turu pdv-a. ostatak kinte ostaje u zamlji i odatle vadi koliko moze.

Danas, od najveceg tima koji je u jednom trenutku brojao oko 50 ljudi iz VFXa, a sve u cilju: biti pripremljen kad pomenuti zakon dodje na snagu, je prica pala na 10 ljudi koji gledaju kako da odu odavde. I posla nema, jednostavno kazu : nemate povracaj, nema posla... ako vam se radi idite u Nemacku ili Budimpestu, za sta je gotovo nemoguce dobiti radnu dozvolu i tome slicno.

Sa prethodnom tzv. "rezimskom vladom" nije bilo lako, ali postojala je saradnja sa strancima preko kojekakvih organizacija, i postojali su ljudi sa razumevanjem. Kod ovih postenjaka, nisam siguran da li imaju dvojica koji su nekad otisli u bioskop, i za sad nema nikakve naznake da ce da se pokrenu.

Projekti A producije koji su prakticno usli u zemlju i otisli odavde u julu ove godine, a koje ne smem ni da pominjem koji su, da se ljudima ne bi smrzle usi kad procitaju, su mogli lepo da ukrase portfolio filmske industrije u Srbiji.

od sada, ko i do sada, trpi ko mora ...

nbebuloza...

pre 11 godina

evo da vam ja kazem koju jer sam radio i radim u toj industriji. potpuno je tacno da srbija propusta priliku da privuce velike igrace. i to je veliki gubitak.

ali ovo moralisenje lokalnih producenata kako se placaju pdv i doprinosi lokalnim radnicima je degutantno. pod jedan svi ti ljudi na stranim filmovima rade honorarno, pod dva nikome od njih se ne placa socijalno i penziono. pod tri razlog zasto su do sada stranci. dolazili u srbiju su samo i jedino zato sto imamo najjeftiniju radnu snagu u evropi. pored cinjenice da imamo pristojne filmske radnike.
nasi radnici na stranom filmu rade prekovremeno sto znaci nikad manje od 12-16h dnevno, sto se ne placa dodatno. zarade oni vrlo lepu platu mesecno, ali kada bi se od honorara odbili doprinosi koje negde plate ti radnici i izracunala zarada po satnici, dosli bi do racunice da ti ljudi zaradjuju kao prijavljene cistacice u maksiju.
naravno da poznatiji filmski radnici zaradjuju vece pare i honorare. iako na njih ide gro budzeta oni su malobrojni. dobro zarade firme koje izdaju opremu ali to ne menja cinjenicu da se doprinosi radnicima produkcija ne placaju, a radna snaga izrabljuje.

film je biznis. biznis stranog filma je do sada u srbiji ziveo na ledjima elektricara, rasvetljivaca, vozaca, statista, scenogafa,kostimografa,snajdera, sminkera, asistenata produkcije... i svih ostalih pomocnika strancima koji su placani kikirikijem za posao koji rade.
nazalost u zemlji nezaposlenih svi pristajemo na to, jer nemamo izbora. decu treba nahraniti. ali onda nas bar ne vredjajte pricama o doprinosima i pdvu...

Birokratija/administracija-Uzrok svom zlu!

pre 11 godina

Vi ljudi ne shvatate suštinu.

Mi smo robovi birokratije i administracije, srednjeg sloja sistemaša, kancelarijskog osoblja Srbije, naročito stacioniranog u Beogradu.
To je rak rana napretka Srbije.
Kočiona mašinerija.
Carstvo korupcije, netalentovanosti, nestruke i nerada.
Teg od milion tona na vratu srpske ekonomije i budućnosti.
Ta tvar, nije vezana samo za trenutnu vlast, to je organizam koji se širi poput tumora u svim sistemima, i ne postoji imunizacija u ovom trenutku.
On se hrani glupošću i nesvesnošću gradjana.
Nezainteresovanošću trenutne vlasti.

To je ubica srpskog napretka i samo smo mi krivi, zašto ta bolest ruinira svaku šansu za bolju budućnost Srbije.

sanja

pre 11 godina

uvek se nasmejem mojim prijateljima, kada dodjem u srbiju, koji me pitaju zasto, ko covek ne skinem filmove sa neta i lepo, u toplini doma svoga ne gledam sve najnovije filmove. u americi, a najverovatnije i u celoj evropskoj uniji, je to kriminal i placaju se velike kazne za tako nesto. ima da te ukebaju i ima da placas. to ti posle stoji u dosijeu, pa kad trazis posao oni otkriju da si ti spreman i da varas i da si prekrsio odredjena pravila kojih se svi normalni ljudi, koji zele da budu deo normalnog drustva, drze. na stranu sve - intelektualna svojina - umetnost posebno, moraju biti zasticeni zakonom, ali isto tako finansiranje istih mora da bude maksimalno liberizovano. na znam zasto srbija ne preuzme neke od zakona iz te oblasti od zemalja iz okruzenja, iz eu. opet, razumem da 'politicka elita' zarad mira u kuci ne sme da dira u jeftinu zabavu - pirateriju. svako ko gleda domaci film na piratskoj kopiji podriva domacu kinematografiju. svaki pronevereni dinar od strane drzave, za tamo neki pajtaski filmski projekat je jos vece zlo, jer autoriteti krse zakon i sva ina moralna nacela. opet sa druge strane, nije dovoljno imati samo zakon, a da se sankcije za krsenje selektivno sprovode ili uopste ni ne sprovode... mnogo tu posla ima, na zalost.

VFX crew

pre 11 godina

Ja radim u VFX industriji ovde kod nas vec 8 godina i moram priznati da postoji veliki problem oko toga da se svi studiji ujedina zarad rada na nekom vecem projektu koji iziskuje ooogromnu pripremu, brdo programiranja,znanja razlicitih tehnika itd, iz prostog razloga sto ne mogu da se dogovore ko ce da bude gazda...Tako da treba nama mnogo vise da bi navukli ooozbiljan multimilionski projekat.