Četvrtak, 29.11.2012.

08:50

Bio jednom Dan Republike...

Dan Republike šest decenija bio je jedan od najvećih praznika u SFRJ, a danas povod za sećanje na zajednički život, neradne dane, školske priredbe i svinjokolj.

Izvor: Tanjug

Bio jednom Dan Republike... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Andrej-Trebinje

pre 11 godina

(student_iz_parka)
Svaka čast na komentaru!Ja bih još dodao da Hrvata u partizanima što se tiče BiH,jednostavno,NIJE BILO.Pogotovo u zapadnoj Hercegovini gdje žive Hrvati,pa oni nisu znali ni šta riječ ''partizan'' znači.To je bio i ostao do današnjeg dana najustaškiji kraj,a dokaz tome su brojne jame pune srpskih kostiju i opustošena sela,iz kojih je izbrisan svaki trag postojanja Srba na tim područjima.
Komunisti (''Jugosloveni'') su nas učili da zaboravimo genocid nad Srbima zarad lažnog bratstva i jedinstva.
Komunisti(''Jugosloveni'') su zarad bratstva i jedinstva betonirali brojne jame pune Srba po Hercegovini, Bosni, Dalmaciji, Lici, Baniji, i onima koji su se bunili i zahtjevali da se otvore, samo da bi izvadili kosti svojih najmilijih i sahranili, prijetili su da će ih zatvoriti i osuditi, a nerijetko se i to dešavalo.
Draga moja braćo iz Srbije, isprani su vam mozgovi i duša me boli kada vidim koliko jugonostalgičara danas ima. Izgleda da samo mi Srbi van Srbije znamo sa kakvim smo narodima živjeli u istoj državi.
Nova Jugoslavija bi značila novo poniženje i tamnicu srpskog naroda!
Pozdrav sa juga Republike Srpske!

my way

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".....AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
......skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."
Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
(SIN LOVCA NA MEDVEDE, 29. novembar 2012 09:16)

Svaka cast, ali dzaba pricati onima kojima ne zele da cuju. Oni zele da veruju da im je Jugoslaviju srusio neko novi ko je na njeno mesto postavio nesto drugo i zlo, a ne da je to put koji je zapocet tog tragicnog, prokletog dana srpskog poraza i pobede onih koji su u Drugom svetskom ratu bili na strani zla, kao sto je Mesic lepo onomad rekao. Na sok i zaprepascenje Srba koji zale za Jugoslavijom ti pobednici su devedesetih krvavim rusenjem te zemlje zlocinom i nepravdom zavrsili ono sto je na ovaj dan pre 69 godina nepravdom i zlocinom zapoceto.

Anti-YU

pre 11 godina

Da, to je bilo vreme kad su nas ucili da su cetnici neprijatelji, da je Jasenovac samo mali muzej, po Srbiji brali voce i povrce i slali ga u Sloveniju, Kosovarima omogucili da na Albanskom studiraju i dovlace svoje iz Albanije, Hrvatima dali ono sto nikad nisu imali ukljucujuci Istru, a onaj ko be se svemu tome usprotivito, zavrsio na Golom Otoku.

Nemanja

pre 11 godina

Na taj dan Srbi su izgubili najviše. Poništeno je sve što je Srbija krvlju stekla u prvom svetskom ratu( državu koja uključuje današnje prostore Makedonije, Kosova, Vojvodine, Centralne Srbije, Bosne, Slavonije, Istre, Dalmacije) mirovnim ugovorom sa Mađarskom.

Sve su nam to komunisti, tog dana, oduzeli. A vi slavite Tita, čoveka oženjenog 30 godina mlađom ženom.

Jos jedan jugonostalgicar

pre 11 godina

Iako sam daleko, danasnji dan cu da proslavim u znak secanja na lepo detinjstvo i ranu mladost koja je prekinuta kada je SFRJ pocela da se osipa. I svi oni koji su bili zlostavljani u SFRJ neka razmisle i kazu da li je bilo koji od nasih naroda ikada ziveo bolje nego u periodu 1955-1985? To je jedini period u istoriji kada su Srbi normalno ziveli u relativnom blagostanju, a bogami i svi ostali.

Fredy House

pre 11 godina

Sto volim kad cujem ove jugonostalgicare, pogotovo kad mi stari sedne pa prica kako se sve moglo, kako se imalo. Da ne ispadne da imam samo lose reci za Jugu, verujem da je to bila drzava u kome se postovalo pravo, imalo se poverenje u policiju, socijalna pravda, zdravstvo......
ALI, zbog sistema: Radnik sam u fabrici, imam za kola, za kucu, za letovanje, za kafanu smo i propali. Firma radi u minusu ali nema veze, gubitak pokriva drzava i sve se isplacuje redovno od kredita koje cu ja i moja deca da vracam zato sto su moji stari ziveli ko bogovi.... Kaze stari proizvodilo se. Ali sta se proizvodilo, i koliko je to isto bilo konkurentno?!! Da nije mozda cuvena Zastava koja je uvek bila oko pozitivne nule pa da ne
nabrajam dalje..... Ovo je samo ekonomski momenat, da ne ulazim u pricu bratskim narodima i svemu ostalom sto nam je to donelo.....

Stanislav

pre 11 godina

Postovani, drugo zasedanje AVNOJ-a jeste kljucno za politicki pravac Jugoslavije posle rata, ali se danasnji praznik ne odnosi na taj dan. Naime na drugom zasedanju nije odluceno da Jugoslavija bude republika, to je odluceno na referendumu dve godine posle. Na dvogodisnjicu AVNOJ-a 29.11.1945. Jugoslavija je proglasena republikom. Do tada se zvala kompromisno DFJ, bez prejudiciranja oblika vladavine. Prvi Ustav republike, tj. FBRJ je proglasen 31.1.1946. Naravno referendum je namerno odrzan na dvogodisnjicu drugog zasedanja, ali strogo gledano, praznik se odnosi na 29.11.1945. :)

Vucko

pre 11 godina

Ma bili smo face, a sad beda. Mozete da lazete sebe koliko hocete. Evo vam ga sad nacionalizam pa pasite travu kad ste beda. Bila je to zemlja koju su svi postovali, a ko smo sad? Vi i draza i cetnici. Ma nesposobni ste do balcaka. Ziveo TITO:

rukfas

pre 11 godina

uh kako li smo samo razliciti...neki u crkvu pravoslavnog karaktera a neki katolickog a neki bogami i dzamiju...stvarno kao da se nismo sreli u putu...e pa ljudi moji da ja vas pitam sta se desilo sa onim silnim grckim bogovima u koje su ljudi nekad slijepo vjerovali...da se nisu mozda na mars preselili cekaju nove naivce i budale...ako je nepremostiva razlika izmedju ljudi sto neko jede svinjetinu ili ne, ili se krsti na ovaj ili onaj nacin, a ta nepremostiva prepreka je razlog da se neko ubije obespravi ili unesreci e onda takav mozak i jeste zaszluzio prosperitet i blagostanje kakav svi imamo danas...prokleti bili mozgovi od vardara do triglava koji dadose sebi za pravo da na onakav nacin razvale nesto stvarno ili ti ga pak idealno kao sto je bila nasa JUGA...Zivjela republiko do novih i boljih vremena

Калуђер

pre 11 godina

Управо се завршава наплата рачуна из СФРЈ за Србе - којима је, уместо да раде на стварању јаке Србије, врхунац живота било да у неомалтерисаној кући и блатњавом дворишту једу прасетину, пију вињак и пуше "57", да возе крш од аута, летују у Макарској, иду у Трст по фармерке и куну се Брозу да неће ништа да мењају.Са таквим стратешким циљевима, добро смо и прошли. Што не значи да неће бити још горе.

jedino resenje

pre 11 godina

U SFRJ su uzivali clanovi Partije, ostali ne. Istina, zemlja je bila bogatija i sto je vaznije, stabilnija. Bilo je pametnih resenja i 90tih kada se neminovno, po odluci Zapada, zemlja raspala na najsuroviji nacin, i uz podrsku najmilitantnijih struktura iz svih bivsih Republika. Ali, koja pametna glava bi nadjacala te militantne grupe, zeljne ratova, zrtava i plena. A mogli smo se podeliti mirno. Jedan od pametnih, nazalost danas pokojni Dr Nikolis Gojko, rekao je javno: "Hajde da pregovaramo o podeli sto godina, samo da ne ratujemo niti jedan jedini dan", ali su ga upravo ti huskaci zvizdeci nadjacali. Tako i danas, najpametnije glave ili ucutkaju ili sami pobegnu iz zemlje.

Кембо Екоко

pre 11 godina

Док су Срби учили да су Југословени, дотле су Хрвати учили и у школи и кући да су прије свега и само Хрвати. Данас, на Дан Републике, а и прије нешто више од 10-ак дана, стигла је честитака и из Хага. Да унаприједи братске односе свих народа и народности. Живјело братсво и јединство!

republika

pre 11 godina

Jedni državni praznik koji slavim. Kada Srbija bude upola država kao što je bila SFRJ, slaviću njene šizofrene praznike koji se menjaju svake godine.

django

pre 11 godina

Velika zabluda svih nas da je sve počelo tada, a zaboravljamo da je tekovina te SFRJ i Ustav iz 74 i čuveni član - pravo na samoopredeljenje do otcepljenja- koji je kamen temeljac svih dešavanja devetdesetih.

student_iz_parka

pre 11 godina

@ pogled iz RH

Stalno se pozivate na tu jednu malu i nebitnu jedinicu, a opste je poznato da su Srbi sve do kraja 1943. u Hrvatskoj cinili vecinu u partizanima iako nas je na tim prostorima bilo mnogo manje od vas Hrvata. Takodje je opste poznato da su Srbi bili i nadpolovicna vecina u partizanima u Bosni, do samog kraja rata.

Neosporna je istorijska cinjenica da je Hitlerova vojska u Zagrebu docekana sa cvecem, kao olsobodilacka. Time ste pokazali koju ste stranu odabrali. Hrvatski vojnici su ratovali i na istocnom frontu, zna se za koga. Vi imate veze sa antifasizmom u drugom svetskom ratu koliko i Srbi sa budizmom.

citalac iz Bg, SRB

pre 11 godina

"Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.
(pogled iz RH, 29. novembar 2012 11:47)"

Pa komsija, kada se to zapravo desilo? Kada je SFRJ prestala biti federativna i htela postati srpski dominion, koje godine? Pitam zato sto se Hrvatska INTENZIVNO naoruzavala 1989-1990, mozda predvidjajuci takav razvoj, ne znam.

Ipak, pocetkom 80-tih smo uobicavali da bas za novembarske praznike posetimo prijatelje u Slavoniji. Iznenadilo me je da svaka kuca u relativno malom mestu, ima okacenu zastavu povodom praznika - toga u Srbiji nije bilo. Takodje, iznenadilo me je da su sve zastave naopako okrenute, sa naopakom petokrakom, a objasnjeno mi je je da su takve boje hrvatske zastave - toga u Sbriji nije bilo. Zanimljivo je da sam kao dete rodjeno i odgajano u Srbiji prvo naucio kako izgleda HR, pa tek kasnije kakva je SRB zastava.

Okaciti zastavu za praznik mi je bilo neuobicajeno (mada sada mislim da je to pozitivno), a okaciti je naopako sa sve petokrakom okrenutom zemlji bilo mi je potpuno besmisleno.

E sad, vidite, da su okacili HR zastavu, bilo bi OK, ali ovo je nosilo poruku koja je i meni kao tada klincu bila veoma jasna.

Dakle, narod se u HR tako osecao vec pocetkom 80-tih, vec tada je za njih SFRJ bila tamnica naroda a Srbija uspostavila dominion? Nesto se toga ne secam, podsetite me kada je to tamnicenje pocelo?

Предраг Вулин

pre 11 godina

Драго ми је што је нестала;заједно са својом декаденцијом, масовним злочинима и неизмерним болом неколико милиона породица.Такође, њена поданичка, полтронска културна елита чији се највећи стваралачки домет огледао у певању, игрању или глумљењу вољеном председнику.

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Bivsa privilegovana omladina suze roni za kvazi-komunistickom satrapijom, grobnicom Srbije i srpskog naroda uopste. Tragicno je sto smo toj nesrecei sami najvise doprineli i sto se jos uvijek opametili nismo.

hm

pre 11 godina

Da je u Jugoslaviji bilo dobro ne bi nikad došlo do ovoga do čega je došlo...

I najveći nacionalist može zapaliti ljude samo kada je njima loše...

cule

pre 11 godina

Jugoslavija nije nastala 1943 nego 1918.Jugoslaviju nisu stvorili komunisti i Tito vec Srbi i njihov kralj.Jedino sto se vazno desilo te tuzne 1943 je da se ponisti prvi svecki rat i stradanje Srba a i njihova drzava.Pa ko hoce toga da se seca i da slavi ja mu samo cestitam praznik

sfrj

pre 11 godina

kada pomislim na jugoslaviju, pomislim na osmjeh svojih roditelja. to mi je prva asocijacija. islo se u goste, posjecivala se rodbina, prijatelji, more bilo obavezno, kupovala ili pravila zimnica, sudje pralo za vrijeme dnevnika da bi se gledao bolji zivot, pricalo o nekim drugim temama.
a danas je dnevnik najgledaniji, ljudi se vise i ne posjecuju, svi nekud zure, opste siromastvo, nacionalizam, vandalizam...
degradacija i dekadencija na svim nivoima.

Milan

pre 11 godina

Veliki dan za republiku Kosovo kojoj je ovo upravo pravi dan drzavnosti. I danas je oslobodjen jedan od branioca tekovina revolucije.

Iza Brda

pre 11 godina

Bogu dobrom hvala što više nema SeFeReJota! Ja u njoj nisam dobro živeo, porodica mi je proganjana, jer je bila na "drugoj strani", koja je pre par godina proglašena i za pravu stranu. Pradeda mi je platio glavom, deda za malo, oduzeta su mu gradjanska prava, kao i cela imovina, otac mi je sa 18. godina, bez dana obuke, sa belgijskom tandžarom iz prvog svetskog rata i pet metaka, poslat na sremski front, na vojsku Nemačku koja se povlačila sa istočnog fronta (iskusni borci, četiri godine u ratu) gde je teško ranjen i jedva izvukao živu glavu. Vi svi, kojima je 29. u srcu i pamćenju, trebalo bi da znate da je ogromnoj većini Srba u Srbiji taj datum omražen, jer je posle fašističke usledila komunistička okupacija Srbije. Vi koji ste dobili i otkupili stanove za DŽ. koji živite u otetoj imovini, obradjujete tudju otetu zemlju, koji ste otkupili tudje fabrike za dinar, vama srećan 29. novembar uz napomenu da ničija do zore nije gorela!

pogled iz RH

pre 11 godina

@ivan V

Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.

Što se tiče ratne odštete, koliko god vi tu na srpskim sajtovima tvrdili drugačije, antifašistički pokret je nastao u Hrvatskoj, te se u početku sastojao samo od Hrvata i jedne Srpkinje (Nade Dimić). NDH nije bila volja hrvatskog naroda, nego nametnuta hegemonija od strane Njemačke, isto kao što je u Norveškoj bio Quisling.

slavko

pre 11 godina

Bila jednom jedna zemlja. Zvala se Rimsko carstvo. Prostirala se od Londona do Egipta, od Jerusalima do Lisabona. Bila je dotad neviđen vrhunac državne organizacije, vojne moči, građevinskih čuda, civilizacijskog napretka i trajala je 1.000 godina. Eh, to su bila vremena! Sve ostalo je kupus...

Sajo

pre 11 godina

Drago drugovi i priajtelji Jugoslavije zelim vam srecan parznik nase drage domovine...U kojoj smo svi bili ravnproavni gradjani,nazalost na tlu nase domovine stvrorise drzavice u kojoj nema a da neko nijenacionalna manjina i nijedan narod nije vise slobodan..Srbi u Hrvatskoj,Hrvati i Bosnjaci u Srbiji,U BiH su svi negde manjine...JAKO TUZNO OD DOSTOJANSTVENE NACIJE STAVORISE FASISTICKE DRZAVICE OBESPRAVLJENIH I UGROZENIH MANJINA...Da ne pricam o KiM,Makedoniji koja polako nestaje...Sloveniji koja je progutana u austro ugarsko carstvo...i sta da kazem na kraju odim...PROKLET BIO IZDAJICA SVOJE DOMOVINE...

ese

pre 11 godina

Mene ova vasa jugonostalgija licno vredja. Tito i SKJ nisu razresili i cak su zloupotrebljavali medjunacionalne odnose u SFRJ, i nakon 10 godina od kada je ovaj odapeo nastao je najstrasniji rat.
Dakle sledece vazi:
1) bratstvo-jedinstvo je bilo nametnuta laz, a Srbi su bili naivni; 2) Krivci za pokolje srpskog stanovnistva su integrisani u drzavu 1945 i nisu kaznjeni (ustase i balisti, posledcie vidimo i danas); 3) Srbi su trebali da naprave veliku Srbiju, sto vecu Srbiju, i da nema problema kakve danas susrecemo; 4) Povratak srpskog stanovnistva na njihova vekovna odnjista na KiM je 1945 zabranjen dekretom, pa su njihova imanja zauzaeli dosljavi iz albanije (vidimo posledice toga danas)

MITA

pre 11 godina

Kanda su mnogi YU Nostalgicari ziveli samo u svoj ulici i preko sindikata isli na Jadransko more, a ja koji sam ziveo u svim republikama bivse SFRJ nedelim misljenje sa YU nostalgicarima, ali se slazem da mi je sad 1000 gore nego u bivsoj SFRJ (ne zbog mojih 60 godina, vec sto sad nemam ni priblizno para koliko sam imao u SFRJ) !

saturn

pre 11 godina

Jugoslavija je bila država s kojom večina naroda nije bila zadovoljna.To su 90-tih godina pokazali referendumi koji su se održavali u pojedinim republikama.Da je tada u Srbiji bilo pameti,lijepo bi se kao Čehoslovačka i SSSR mirno rastali.
Nakon ratova koji su usljedili, sjećanja na bivšu državu danas izazivajujoš veće ogorčenje.

vojvođanin

pre 11 godina

Ratna razaranja "oštetila" su i sećanja i emocije, ostali su samo jugonostralgičari na svim prostorima nekada velike države "od Vardara do Triglava", a ni njih nije mnogo....

Zavisi šta je za vas mnogo ili malo?

Vladimir Pula

pre 11 godina

Vi koji ste tada živjeli, živjeli ste u puno boljoj državi i uvjetima nego sto ćemo mi vaša djeca ikada živjeti. A sto je najgore vaša svijest i politička (ne)volja, vas koji ste od Jugoslavije najviše dobili , su sve to uništili i stvorili pakao tamo gdje je nekad bio raj. A sad kukate od nostalgije i jedni druge krivite, a kolektivno snosite odgovornost za to sto su poslje Tita došli fasisti.

Vladimir

pre 11 godina

Jašta da je bila dobra! Gledam ove nove Haške presude o potpuno mi je jasno: zapad nas zavađa! Prvo Nemačka. Ponajviše sve na račun Srba, ali i ostalih, ako zatreba (samo što ne treba, oni se sami nude). Bitno je samo da se mrzimo! I da budemo male, bespomoćne ekonomske kolonije.
Gde bi bio Hardinaj kod Tita? Gde bi bio Gotovina? I svi njima slični i naši i njihovi. Na slobodi sigurno - ne!

Saldzo

pre 11 godina

@igorpl

Slazem se. Ono sto je izgradjeno za vreme Tita ovi danas nisu u stanju ni da okrece. A za dezurne hejtere, nemojte da pocinjete o tome kako se zaduzio, pa nam sada zbog toga ne valja. Cela SFRJ je daleko manje dugovala nego sama Srbija danas.

zec

pre 11 godina

@Secanje
Gle, nije ta zemlja nestala samo tako, bez razloga, sama od sebe. Ona je nestala kad se je ideja Velike Srbije pocela aktivno provoditi, uz upotrebu JNA, policije, paravojske i lokalnih pobunjenika. Uvod tomu je bio a)Zajam za Srbiju, odnosno zajam za nadolazeci rat; i 2) kradja deviza, famozni upad u monetarni sustav sfrj. I tako je to pocelo, nestanak zemlje, nije se dogodio sam od sebe...

dexter

pre 11 godina

Kažu da je Putin rekao "Ko ne žali za SSSR-om taj nema srca, ko se nada njegovoj obnovi taj nema mozga".
Iz Srbije sam, supruga mi je Crnogorka, trenutno i živim u CG, ali ne bih voleo da države bivše SFRJ ikada ponovo stupe u neki oblik zajednice, ulkjučujući i ponovno zbližavanje SRB i CG (iako je to trenutno nemoguće, ko zna šta u budućnosti nekome može da padne na pamet jer se okolnosti menjaju).

CG

pre 11 godina

Smrt toj zlocinackoj tamnici srpskog naroda je zlatna vrijedna...

A i oni koji je slave su,nemojmo se lagati,vec jednom nogom u grobu!

Zivjela nacionalna drzava Srbija!

igorpl

pre 11 godina

@zapad
Očigledno nikada nisi ni živeo ni delić onoga što je bila SFRJ!
Da jesi ne bi danas tako ni govorio.
Šljam koji danas postoji tada je bio na marginama DRUŠTVA i svi su mu okretali glavu na ulici dok danas taj isti šljam vodi glavnu reč u državi i manipuliše svima nama. O ekonomiji neću trošiti reči jer i dan danas ne možemo da stignemo recimo 80-te godine.
DA napomenem da je taj isti TITO koji svima vama sa ispranim nacionalističkim MOZGOVIMA trn u oku, posle ratom razorene zemlje za samo 30 godina izgradio sve fabrike, izgradio infrastrukturu izgradio ukratko sve o čemu će svaka pojedinačna bedna državica da sanja i nikada verovatno neće dostići. I to sa minimumom kredita!!!!!! A ovi danas su uspeli da za 20 godina pokradu SVE!
Svi su govorili kako je juga bila to zato što se prezadužila. A šta sada imamo? Pitajte Slovence kako su živeli za vreme TITA a kako sada kada su samostalni? U to vreme JUGA SE pitala u svim važnim svetskim dogadjajima a danas velika većina zemalja i naroda u njima ne zna ni gde se nalaze ove bedne državice koje su nastale posle krvavog raspada, odnosno onda su nas pamtili po dobru, po fenomenalnim istorijskim događajima, po potezima državnika u pozitivnom smislu a danas nas ako nas pamte pamte nas po KLANJU i MASAKRIM!. Jeste da je bio apsolusta ali šta je ostalo iza njega i šta je to njegova porodica imala od njega za razliku od LOPOVSKIH KRALJEVA, KRALJEVIĆA i ostalih nacionalista koji su prvo pokrali sve što su imali a posle pobegli!

TITO JE JEDAN!

pre 11 godina

najlepša vremena.vremena kada se nije postavljalo pitanje ko je ko ,vec da li je isti covek ili ne,kada se postovao profesor u skoli,policajac bio strah i trepet,nije bilo droge,i mafije jednom recju blagostanje.a onda smo sve to morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".......AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
........skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."

Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
U cilju razjašnjavama prave uloge AVNOJ-a, potrebno bi bilo organizvati naučni skup na temu AVNOJ (NOB uopšte) i NDH

Ta prokleta evolucija

pre 11 godina

Kao kroz maglu se secam kada je Drug Tito prosao kroz moje rodno Smederevo. Bio sam klinac, ni u skolu jos nisam isao i to mi je jedno od prvih secanja! Neko ce reci da sam mogao i nesto bolje da zapamtim ali eto, to je moje secanje i drago mi je sto je tako. Naravno da nisam imao poima ni ko je ni sta je to Tito ali mi je ostalo urezano koliko sam nasmejanih i iskreno srecnih ljudi video tog dana. Posle mnogo godina, odrastanja uz ratove, turbo folk narodnjake, kvazi patriote i ostalu propratnu bulumentu, nisam mogao da se ne zapitam sta se to kog djavola desilo sa svim tim srecnim ljudima? Gde su nestali? Ko je ubio zivot u njima i sto je naj vaznije kako su...smo smeli tako nesto da dozvolimo!
Da se ne zavaravamo, nikada ni jedan politicar nigde u svetu nije radio sve kako treba i skroz posteno. Danas se sve i svasta prica i za njega, Naj veceg sina svih naroda i narodnosti i to je vec smesno. Naravno da je muntao i muvao pa ko ne bi! Ipak, uz svo to njegovo sta goda da je radio ostace upamcen kao jedan od naj voljenijih drzavnika u svetu! I ono sto je stvorio na danasnji dan, koliko god SFRJ ljudi nazivali Balkanskim Frankenstajnom, bilo je nesto dobro i vredno.
Eto, toliko od mene...pa nista vidimo se sledece godine...mozda bas na ovaj dan...mozda srecniji...mozda i ne, zavisi samo od nas.

zoran 1971

pre 11 godina

Bila jednom jedna ugledna,cenjena,postovana zemlja u svetu-Socijalisticka Federativna Republika JUGOSLAVIJA!Zemlja u kojoj je moglo da se zivi od postenog rada i u kojoj je svako imao besplatno zdravstvo,skolstvo i pravo na rad.Imala je i predsednika koga je cenio celi svet-druga TITA!Danas imamo Republiku Srbiju,ali nemamo nista od ovoga sto smo imali u SFRJ!Ziveo 29.novembar!Pozdrav svim postenim ljudima Srbije,Hrvatske,Slovenije,Makedonije,Crne Gore,Bosne i Hercegovine!

ZORAN

pre 11 godina

Pre njega je bio DAN UJEDINJENJA 1. decembar. Slavila ga je cela zemlja Srba , Hrvata i Slovenaca. Slovencima, Hrvatima i Srbima preko Drine bio je i dan koji je simbolizovao slobodu u vlastitoj državi. Svinjokolj se podrazumevao. Do danas. Kažu da je 29. novembar u Jajcu namerno izabran upravo zbog svečarskih dana koji su se obelezavali.

Secanje

pre 11 godina

Ni jedan dan svoga zivot u Jugoslaviji ne bih menjala. Imala sam vazduha. 90tih u prvom naletu primitivizma i destrukcije nemoralnih ljudi, spakovala sam se i otisla. Zahvaljujuci diplomi Univerziteta u Beogradu, moglo se.
Svako moje suocavanje sa zemljom u kojoj sam rodjena, a volim da boravim i u Sloveniji i u Hrvatskoj i na Ohridu, o rodnom mi gradu Beogradu i da ne pricam, cini me beskrajno tuznom. Zasto je sve to moralo bas tako da bude?
Postojala je ideja. Sada postoji samo JAD! Postujem pravo svakoga da drugacije misli.
Ja cu se danas secati. Sa nostalgijom za jednim prostorom, koji za mene nikada nije bio mesto neprijatnog zivljena. Da se nije desilo to sto se desilo, ne bih ni ja bila na hiljadam kilometara daleko.
Srecan Praznik za sve one koji su istomisljenici.
Hvala na prostoru.

Divos

pre 11 godina

Беше једном једна земља, Југа се звала. Та земља је имала и свој дан републике. Тако је било некада.
Испоставило се да су ту земљу уважавали, па и вољели само Срби, истина у значајној мери Македонци и Црногорци, остали у минорном проценту. Као таква тешко је могла дуго потрајати. Пласирана је прича, и то је прихваћено мишљење да се Југа распала 90-их. То наравно није тачно, никада се ниједна држава у историји, па била она обична кнежевина, емират или пак царство, није распала. Државе би се урушавале, нестајале некад у краћем, некад у дужем временском периоду, само на 2 начина, сецесијом делова те државе, или пак страном интервенцијом, окупацијом, једноставно отимањем територија. Често би ова 2 процеса ишла заједно и сама сецесија би била део плана спољног играча, и ове би осамостаљене делови лако окупирали, а некад би постајале колоније.
Почетком 90-их, почеле су сецесије конститутивних делова те Југе, прво Словенија, па редом, колико су страни играчи, аколико домаћи заслужни за ток догађаја, данас и није важно. Као што то обично бива, сецесија често подразумева и неке додатне циљеве, па су у Хрватској, и делу БиХ, ово схватили као прилику да истребе непожељан народ, Србе. Тако се у старту и деловало, и то је проузроковало трагичне догађаје.
Данас је ова прича иза нас, остале су последице. Да ли је Југа могла опстати? Па, вероватно и јесте, али у старту већ 1945-е, учињене су грешке, темељ није био добар, правило се пуно грешака, каснија дешавања, су само логичан наставак.

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 11 godina

braco srbi vidim da medju vama jos ima tih koji zale za tim frankestajnom od drzave.bilo nekad i ne ponovilo se nikad vise.da rezimiramo sta je kome donela ta sfrj.slovencima drzavu.hrvatima oprost za ucestvovanje na strani hitlera,klanice,logore itd,drzavu u granicamo koje nikad pre nisu postojale(za velike vojvodjane informacija ako se vec bore za svoju vojvodinu kao republiku sto ne spomenu da je i baranja bila u toj prici),muslimanima prvo naciju pa onda jezik,oprost od ucestvovanja u hitlerovim divizijama i ustaskim takodje.makedoncima naciju i jezik i drzavu,crnogorcima naciju pa jezik posthumno,SRBIMA STALNO NABACIVANJE NEKE VELIKE SRBIJE MADA JEDINA IMALA DRZAVNOST PRE JUGOSLAVIJE,DVE AUTONOMNE POKRAJINE,sporenje jezika i indentiteta preko drine,pravljenje novih nacija na ustrb srpskog etnosa...a blesavi srbi opet hoce u to.opametite se i shvatite da je ovo danas sve posledica te juge i titovih ucenika danas.imajte u vidu da samo srbi i srbija su bili u oba svetska rata na strani pobednika dok su sve ostale ali bukvalno sve od severa preko istoka i juga do zapada komsije bile u silama osovine.

jedina solucija revolucija

pre 11 godina

Juznoslovenski narodi su dobro i prosperitetno ziveli samo u periodima kada je Nemacka (pre toga Austrougarska) bila slaba, kako Nemacka pocinje da jaca tako na Balkanu nastaje razdor svadja, ratovi, beda, pad ekonomije.

208

pre 11 godina

morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.
A gdje su tu Sloba,Arkan,Šešelj,Vuk,beli orlovi itd.A?

лијечени југоносталгичар

pre 11 godina

А мени је драго да се сав тај циркус око СФРЈ и југоносталгије лагано сели у рубрику "разонода и разбибрига".

Ivan V

pre 11 godina

Slovenci i hrvati su SFRJ zvali tamnica naroda mada cujem da bi se Slovenci sad rado vratili u SFRJ. Hrvati i danas verovatno tajno pevaju ode Titu kad se sete kolike su ratne reparacije izbegli posle NDH. Nama Srbima ostaje da se smejemo svojoj gluposti i da se drzimo svoje bandoglavosti, kao pijan plota.

Gorki

pre 11 godina

Uzivajte u demokratiji i kapitalizmu, a mi danas slavimo kao nekad uz prase, kiseli kupus, rusku saltu i Jagodinsko pivo.
Samo glup covek pljuje po necemu sto je deo njegovog zivota.

Dejan

pre 11 godina

Pridružujem se evelikom broju nostalgičnih ... mada nikad nisam ni odlazio ... i čestitam svima Dan Republike, a bivšim zemljacima u SR BiH i Dan SR BiH 25.11. ... bilo nam je lepo ... sada više nije ... eto Vam ga ... Ne znam samo o čemu ste svi mislili kada ste počinjali.

Ja pionirka...

pre 11 godina

...nekadasnja, a sada prosecno obespravljena srpska inzenjerka bez posla u razvaljenoj industriji u srozanoj Balkanskoj pustopoljini milosevicevski opustosenoj i unakazenoj nesposobnim vodjama opisanim jos od Domanovica, svecano se zaklinjem da cu traziti posao svakog dana ko i dosad ne bi li svima dokazala kako nam je BAS SADA mnogo bolje nego sto je ikada bilo sve cuvajuci zemlju koja mi je doduse dosla do grla ali jos mogu da pevam iz sveg glasa...NE MOZE MI NIKO NISTA,JACA SAM OD... :) :) :) :D :D :D a moz i ona NISAM KRIV STO SAM ZIV I GLUP...

Saldzo

pre 11 godina

Danas je Dan Republike i stari je popio malo,
Na televiziji Lepa Brena i stari se sjeca ratnih vremena.
Da bi danas bilo bolje oni su poturali svoja pleca,
Gazili hladne rijeke, jeli koru s' drveca.
Zao mu je sto neki misle da je zivot negdje drugdje
I ne sanja se vise stari san.
Cekaju pasos da odu van...

Srecan Dan Republike svima, a posebno najvecim prorocima sa ovih prostora...

sasa

pre 11 godina

Bila jednom jedna lepa zemlja-Socijalisticka Federativna Republika Jugoslavija...

A onda su neki tamo sa zapada, odlucili da ona vise ne treba da postoji,da brat treba da udari na brata,za sestra treba da zamrzi sestru...Ti neki su nam danas prijatelji,jer svi mi "Jugosloveni",imamo jako kratko pamcenje...

Srecan vam svima, koji se slicno osecate, Dan Republike!

Toni

pre 11 godina

Bila je to jedna lepa zemlja sa svojim vrlinama i manama, ali činjenica jeste da je u odnosu na sadašnjost, ta zemlja bila mnogo više cenjena i poštovana širom sveta, bezbednost i opšte društveno stanje je bilo na mnogo zavidnijem nivou.

Jugosloven

pre 11 godina

Dok sam živ, ovo će za mene ostati najveći državni praznik.
Sretan Dan Republike svima koji Jugoslaviju nose u srcu!
Iako su u 2012 slavljenički raspoloženi jedino Albanci...

Secanje

pre 11 godina

Ni jedan dan svoga zivot u Jugoslaviji ne bih menjala. Imala sam vazduha. 90tih u prvom naletu primitivizma i destrukcije nemoralnih ljudi, spakovala sam se i otisla. Zahvaljujuci diplomi Univerziteta u Beogradu, moglo se.
Svako moje suocavanje sa zemljom u kojoj sam rodjena, a volim da boravim i u Sloveniji i u Hrvatskoj i na Ohridu, o rodnom mi gradu Beogradu i da ne pricam, cini me beskrajno tuznom. Zasto je sve to moralo bas tako da bude?
Postojala je ideja. Sada postoji samo JAD! Postujem pravo svakoga da drugacije misli.
Ja cu se danas secati. Sa nostalgijom za jednim prostorom, koji za mene nikada nije bio mesto neprijatnog zivljena. Da se nije desilo to sto se desilo, ne bih ni ja bila na hiljadam kilometara daleko.
Srecan Praznik za sve one koji su istomisljenici.
Hvala na prostoru.

TITO JE JEDAN!

pre 11 godina

najlepša vremena.vremena kada se nije postavljalo pitanje ko je ko ,vec da li je isti covek ili ne,kada se postovao profesor u skoli,policajac bio strah i trepet,nije bilo droge,i mafije jednom recju blagostanje.a onda smo sve to morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.

zoran 1971

pre 11 godina

Bila jednom jedna ugledna,cenjena,postovana zemlja u svetu-Socijalisticka Federativna Republika JUGOSLAVIJA!Zemlja u kojoj je moglo da se zivi od postenog rada i u kojoj je svako imao besplatno zdravstvo,skolstvo i pravo na rad.Imala je i predsednika koga je cenio celi svet-druga TITA!Danas imamo Republiku Srbiju,ali nemamo nista od ovoga sto smo imali u SFRJ!Ziveo 29.novembar!Pozdrav svim postenim ljudima Srbije,Hrvatske,Slovenije,Makedonije,Crne Gore,Bosne i Hercegovine!

Gorki

pre 11 godina

Uzivajte u demokratiji i kapitalizmu, a mi danas slavimo kao nekad uz prase, kiseli kupus, rusku saltu i Jagodinsko pivo.
Samo glup covek pljuje po necemu sto je deo njegovog zivota.

igorpl

pre 11 godina

@zapad
Očigledno nikada nisi ni živeo ni delić onoga što je bila SFRJ!
Da jesi ne bi danas tako ni govorio.
Šljam koji danas postoji tada je bio na marginama DRUŠTVA i svi su mu okretali glavu na ulici dok danas taj isti šljam vodi glavnu reč u državi i manipuliše svima nama. O ekonomiji neću trošiti reči jer i dan danas ne možemo da stignemo recimo 80-te godine.
DA napomenem da je taj isti TITO koji svima vama sa ispranim nacionalističkim MOZGOVIMA trn u oku, posle ratom razorene zemlje za samo 30 godina izgradio sve fabrike, izgradio infrastrukturu izgradio ukratko sve o čemu će svaka pojedinačna bedna državica da sanja i nikada verovatno neće dostići. I to sa minimumom kredita!!!!!! A ovi danas su uspeli da za 20 godina pokradu SVE!
Svi su govorili kako je juga bila to zato što se prezadužila. A šta sada imamo? Pitajte Slovence kako su živeli za vreme TITA a kako sada kada su samostalni? U to vreme JUGA SE pitala u svim važnim svetskim dogadjajima a danas velika većina zemalja i naroda u njima ne zna ni gde se nalaze ove bedne državice koje su nastale posle krvavog raspada, odnosno onda su nas pamtili po dobru, po fenomenalnim istorijskim događajima, po potezima državnika u pozitivnom smislu a danas nas ako nas pamte pamte nas po KLANJU i MASAKRIM!. Jeste da je bio apsolusta ali šta je ostalo iza njega i šta je to njegova porodica imala od njega za razliku od LOPOVSKIH KRALJEVA, KRALJEVIĆA i ostalih nacionalista koji su prvo pokrali sve što su imali a posle pobegli!

Saldzo

pre 11 godina

Danas je Dan Republike i stari je popio malo,
Na televiziji Lepa Brena i stari se sjeca ratnih vremena.
Da bi danas bilo bolje oni su poturali svoja pleca,
Gazili hladne rijeke, jeli koru s' drveca.
Zao mu je sto neki misle da je zivot negdje drugdje
I ne sanja se vise stari san.
Cekaju pasos da odu van...

Srecan Dan Republike svima, a posebno najvecim prorocima sa ovih prostora...

Jugosloven

pre 11 godina

Dok sam živ, ovo će za mene ostati najveći državni praznik.
Sretan Dan Republike svima koji Jugoslaviju nose u srcu!
Iako su u 2012 slavljenički raspoloženi jedino Albanci...

Ta prokleta evolucija

pre 11 godina

Kao kroz maglu se secam kada je Drug Tito prosao kroz moje rodno Smederevo. Bio sam klinac, ni u skolu jos nisam isao i to mi je jedno od prvih secanja! Neko ce reci da sam mogao i nesto bolje da zapamtim ali eto, to je moje secanje i drago mi je sto je tako. Naravno da nisam imao poima ni ko je ni sta je to Tito ali mi je ostalo urezano koliko sam nasmejanih i iskreno srecnih ljudi video tog dana. Posle mnogo godina, odrastanja uz ratove, turbo folk narodnjake, kvazi patriote i ostalu propratnu bulumentu, nisam mogao da se ne zapitam sta se to kog djavola desilo sa svim tim srecnim ljudima? Gde su nestali? Ko je ubio zivot u njima i sto je naj vaznije kako su...smo smeli tako nesto da dozvolimo!
Da se ne zavaravamo, nikada ni jedan politicar nigde u svetu nije radio sve kako treba i skroz posteno. Danas se sve i svasta prica i za njega, Naj veceg sina svih naroda i narodnosti i to je vec smesno. Naravno da je muntao i muvao pa ko ne bi! Ipak, uz svo to njegovo sta goda da je radio ostace upamcen kao jedan od naj voljenijih drzavnika u svetu! I ono sto je stvorio na danasnji dan, koliko god SFRJ ljudi nazivali Balkanskim Frankenstajnom, bilo je nesto dobro i vredno.
Eto, toliko od mene...pa nista vidimo se sledece godine...mozda bas na ovaj dan...mozda srecniji...mozda i ne, zavisi samo od nas.

sasa

pre 11 godina

Bila jednom jedna lepa zemlja-Socijalisticka Federativna Republika Jugoslavija...

A onda su neki tamo sa zapada, odlucili da ona vise ne treba da postoji,da brat treba da udari na brata,za sestra treba da zamrzi sestru...Ti neki su nam danas prijatelji,jer svi mi "Jugosloveni",imamo jako kratko pamcenje...

Srecan vam svima, koji se slicno osecate, Dan Republike!

208

pre 11 godina

morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.
A gdje su tu Sloba,Arkan,Šešelj,Vuk,beli orlovi itd.A?

Toni

pre 11 godina

Bila je to jedna lepa zemlja sa svojim vrlinama i manama, ali činjenica jeste da je u odnosu na sadašnjost, ta zemlja bila mnogo više cenjena i poštovana širom sveta, bezbednost i opšte društveno stanje je bilo na mnogo zavidnijem nivou.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".......AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
........skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."

Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
U cilju razjašnjavama prave uloge AVNOJ-a, potrebno bi bilo organizvati naučni skup na temu AVNOJ (NOB uopšte) i NDH

Ivan V

pre 11 godina

Slovenci i hrvati su SFRJ zvali tamnica naroda mada cujem da bi se Slovenci sad rado vratili u SFRJ. Hrvati i danas verovatno tajno pevaju ode Titu kad se sete kolike su ratne reparacije izbegli posle NDH. Nama Srbima ostaje da se smejemo svojoj gluposti i da se drzimo svoje bandoglavosti, kao pijan plota.

Saldzo

pre 11 godina

@igorpl

Slazem se. Ono sto je izgradjeno za vreme Tita ovi danas nisu u stanju ni da okrece. A za dezurne hejtere, nemojte da pocinjete o tome kako se zaduzio, pa nam sada zbog toga ne valja. Cela SFRJ je daleko manje dugovala nego sama Srbija danas.

slavko

pre 11 godina

Bila jednom jedna zemlja. Zvala se Rimsko carstvo. Prostirala se od Londona do Egipta, od Jerusalima do Lisabona. Bila je dotad neviđen vrhunac državne organizacije, vojne moči, građevinskih čuda, civilizacijskog napretka i trajala je 1.000 godina. Eh, to su bila vremena! Sve ostalo je kupus...

Vladimir Pula

pre 11 godina

Vi koji ste tada živjeli, živjeli ste u puno boljoj državi i uvjetima nego sto ćemo mi vaša djeca ikada živjeti. A sto je najgore vaša svijest i politička (ne)volja, vas koji ste od Jugoslavije najviše dobili , su sve to uništili i stvorili pakao tamo gdje je nekad bio raj. A sad kukate od nostalgije i jedni druge krivite, a kolektivno snosite odgovornost za to sto su poslje Tita došli fasisti.

jedina solucija revolucija

pre 11 godina

Juznoslovenski narodi su dobro i prosperitetno ziveli samo u periodima kada je Nemacka (pre toga Austrougarska) bila slaba, kako Nemacka pocinje da jaca tako na Balkanu nastaje razdor svadja, ratovi, beda, pad ekonomije.

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 11 godina

braco srbi vidim da medju vama jos ima tih koji zale za tim frankestajnom od drzave.bilo nekad i ne ponovilo se nikad vise.da rezimiramo sta je kome donela ta sfrj.slovencima drzavu.hrvatima oprost za ucestvovanje na strani hitlera,klanice,logore itd,drzavu u granicamo koje nikad pre nisu postojale(za velike vojvodjane informacija ako se vec bore za svoju vojvodinu kao republiku sto ne spomenu da je i baranja bila u toj prici),muslimanima prvo naciju pa onda jezik,oprost od ucestvovanja u hitlerovim divizijama i ustaskim takodje.makedoncima naciju i jezik i drzavu,crnogorcima naciju pa jezik posthumno,SRBIMA STALNO NABACIVANJE NEKE VELIKE SRBIJE MADA JEDINA IMALA DRZAVNOST PRE JUGOSLAVIJE,DVE AUTONOMNE POKRAJINE,sporenje jezika i indentiteta preko drine,pravljenje novih nacija na ustrb srpskog etnosa...a blesavi srbi opet hoce u to.opametite se i shvatite da je ovo danas sve posledica te juge i titovih ucenika danas.imajte u vidu da samo srbi i srbija su bili u oba svetska rata na strani pobednika dok su sve ostale ali bukvalno sve od severa preko istoka i juga do zapada komsije bile u silama osovine.

лијечени југоносталгичар

pre 11 godina

А мени је драго да се сав тај циркус око СФРЈ и југоносталгије лагано сели у рубрику "разонода и разбибрига".

Sajo

pre 11 godina

Drago drugovi i priajtelji Jugoslavije zelim vam srecan parznik nase drage domovine...U kojoj smo svi bili ravnproavni gradjani,nazalost na tlu nase domovine stvrorise drzavice u kojoj nema a da neko nijenacionalna manjina i nijedan narod nije vise slobodan..Srbi u Hrvatskoj,Hrvati i Bosnjaci u Srbiji,U BiH su svi negde manjine...JAKO TUZNO OD DOSTOJANSTVENE NACIJE STAVORISE FASISTICKE DRZAVICE OBESPRAVLJENIH I UGROZENIH MANJINA...Da ne pricam o KiM,Makedoniji koja polako nestaje...Sloveniji koja je progutana u austro ugarsko carstvo...i sta da kazem na kraju odim...PROKLET BIO IZDAJICA SVOJE DOMOVINE...

MITA

pre 11 godina

Kanda su mnogi YU Nostalgicari ziveli samo u svoj ulici i preko sindikata isli na Jadransko more, a ja koji sam ziveo u svim republikama bivse SFRJ nedelim misljenje sa YU nostalgicarima, ali se slazem da mi je sad 1000 gore nego u bivsoj SFRJ (ne zbog mojih 60 godina, vec sto sad nemam ni priblizno para koliko sam imao u SFRJ) !

Ja pionirka...

pre 11 godina

...nekadasnja, a sada prosecno obespravljena srpska inzenjerka bez posla u razvaljenoj industriji u srozanoj Balkanskoj pustopoljini milosevicevski opustosenoj i unakazenoj nesposobnim vodjama opisanim jos od Domanovica, svecano se zaklinjem da cu traziti posao svakog dana ko i dosad ne bi li svima dokazala kako nam je BAS SADA mnogo bolje nego sto je ikada bilo sve cuvajuci zemlju koja mi je doduse dosla do grla ali jos mogu da pevam iz sveg glasa...NE MOZE MI NIKO NISTA,JACA SAM OD... :) :) :) :D :D :D a moz i ona NISAM KRIV STO SAM ZIV I GLUP...

zec

pre 11 godina

@Secanje
Gle, nije ta zemlja nestala samo tako, bez razloga, sama od sebe. Ona je nestala kad se je ideja Velike Srbije pocela aktivno provoditi, uz upotrebu JNA, policije, paravojske i lokalnih pobunjenika. Uvod tomu je bio a)Zajam za Srbiju, odnosno zajam za nadolazeci rat; i 2) kradja deviza, famozni upad u monetarni sustav sfrj. I tako je to pocelo, nestanak zemlje, nije se dogodio sam od sebe...

Dejan

pre 11 godina

Pridružujem se evelikom broju nostalgičnih ... mada nikad nisam ni odlazio ... i čestitam svima Dan Republike, a bivšim zemljacima u SR BiH i Dan SR BiH 25.11. ... bilo nam je lepo ... sada više nije ... eto Vam ga ... Ne znam samo o čemu ste svi mislili kada ste počinjali.

sfrj

pre 11 godina

kada pomislim na jugoslaviju, pomislim na osmjeh svojih roditelja. to mi je prva asocijacija. islo se u goste, posjecivala se rodbina, prijatelji, more bilo obavezno, kupovala ili pravila zimnica, sudje pralo za vrijeme dnevnika da bi se gledao bolji zivot, pricalo o nekim drugim temama.
a danas je dnevnik najgledaniji, ljudi se vise i ne posjecuju, svi nekud zure, opste siromastvo, nacionalizam, vandalizam...
degradacija i dekadencija na svim nivoima.

Vladimir

pre 11 godina

Jašta da je bila dobra! Gledam ove nove Haške presude o potpuno mi je jasno: zapad nas zavađa! Prvo Nemačka. Ponajviše sve na račun Srba, ali i ostalih, ako zatreba (samo što ne treba, oni se sami nude). Bitno je samo da se mrzimo! I da budemo male, bespomoćne ekonomske kolonije.
Gde bi bio Hardinaj kod Tita? Gde bi bio Gotovina? I svi njima slični i naši i njihovi. Na slobodi sigurno - ne!

vojvođanin

pre 11 godina

Ratna razaranja "oštetila" su i sećanja i emocije, ostali su samo jugonostralgičari na svim prostorima nekada velike države "od Vardara do Triglava", a ni njih nije mnogo....

Zavisi šta je za vas mnogo ili malo?

republika

pre 11 godina

Jedni državni praznik koji slavim. Kada Srbija bude upola država kao što je bila SFRJ, slaviću njene šizofrene praznike koji se menjaju svake godine.

pogled iz RH

pre 11 godina

@ivan V

Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.

Što se tiče ratne odštete, koliko god vi tu na srpskim sajtovima tvrdili drugačije, antifašistički pokret je nastao u Hrvatskoj, te se u početku sastojao samo od Hrvata i jedne Srpkinje (Nade Dimić). NDH nije bila volja hrvatskog naroda, nego nametnuta hegemonija od strane Njemačke, isto kao što je u Norveškoj bio Quisling.

Divos

pre 11 godina

Беше једном једна земља, Југа се звала. Та земља је имала и свој дан републике. Тако је било некада.
Испоставило се да су ту земљу уважавали, па и вољели само Срби, истина у значајној мери Македонци и Црногорци, остали у минорном проценту. Као таква тешко је могла дуго потрајати. Пласирана је прича, и то је прихваћено мишљење да се Југа распала 90-их. То наравно није тачно, никада се ниједна држава у историји, па била она обична кнежевина, емират или пак царство, није распала. Државе би се урушавале, нестајале некад у краћем, некад у дужем временском периоду, само на 2 начина, сецесијом делова те државе, или пак страном интервенцијом, окупацијом, једноставно отимањем територија. Често би ова 2 процеса ишла заједно и сама сецесија би била део плана спољног играча, и ове би осамостаљене делови лако окупирали, а некад би постајале колоније.
Почетком 90-их, почеле су сецесије конститутивних делова те Југе, прво Словенија, па редом, колико су страни играчи, аколико домаћи заслужни за ток догађаја, данас и није важно. Као што то обично бива, сецесија често подразумева и неке додатне циљеве, па су у Хрватској, и делу БиХ, ово схватили као прилику да истребе непожељан народ, Србе. Тако се у старту и деловало, и то је проузроковало трагичне догађаје.
Данас је ова прича иза нас, остале су последице. Да ли је Југа могла опстати? Па, вероватно и јесте, али у старту већ 1945-е, учињене су грешке, темељ није био добар, правило се пуно грешака, каснија дешавања, су само логичан наставак.

ZORAN

pre 11 godina

Pre njega je bio DAN UJEDINJENJA 1. decembar. Slavila ga je cela zemlja Srba , Hrvata i Slovenaca. Slovencima, Hrvatima i Srbima preko Drine bio je i dan koji je simbolizovao slobodu u vlastitoj državi. Svinjokolj se podrazumevao. Do danas. Kažu da je 29. novembar u Jajcu namerno izabran upravo zbog svečarskih dana koji su se obelezavali.

ese

pre 11 godina

Mene ova vasa jugonostalgija licno vredja. Tito i SKJ nisu razresili i cak su zloupotrebljavali medjunacionalne odnose u SFRJ, i nakon 10 godina od kada je ovaj odapeo nastao je najstrasniji rat.
Dakle sledece vazi:
1) bratstvo-jedinstvo je bilo nametnuta laz, a Srbi su bili naivni; 2) Krivci za pokolje srpskog stanovnistva su integrisani u drzavu 1945 i nisu kaznjeni (ustase i balisti, posledcie vidimo i danas); 3) Srbi su trebali da naprave veliku Srbiju, sto vecu Srbiju, i da nema problema kakve danas susrecemo; 4) Povratak srpskog stanovnistva na njihova vekovna odnjista na KiM je 1945 zabranjen dekretom, pa su njihova imanja zauzaeli dosljavi iz albanije (vidimo posledice toga danas)

student_iz_parka

pre 11 godina

@ pogled iz RH

Stalno se pozivate na tu jednu malu i nebitnu jedinicu, a opste je poznato da su Srbi sve do kraja 1943. u Hrvatskoj cinili vecinu u partizanima iako nas je na tim prostorima bilo mnogo manje od vas Hrvata. Takodje je opste poznato da su Srbi bili i nadpolovicna vecina u partizanima u Bosni, do samog kraja rata.

Neosporna je istorijska cinjenica da je Hitlerova vojska u Zagrebu docekana sa cvecem, kao olsobodilacka. Time ste pokazali koju ste stranu odabrali. Hrvatski vojnici su ratovali i na istocnom frontu, zna se za koga. Vi imate veze sa antifasizmom u drugom svetskom ratu koliko i Srbi sa budizmom.

dexter

pre 11 godina

Kažu da je Putin rekao "Ko ne žali za SSSR-om taj nema srca, ko se nada njegovoj obnovi taj nema mozga".
Iz Srbije sam, supruga mi je Crnogorka, trenutno i živim u CG, ali ne bih voleo da države bivše SFRJ ikada ponovo stupe u neki oblik zajednice, ulkjučujući i ponovno zbližavanje SRB i CG (iako je to trenutno nemoguće, ko zna šta u budućnosti nekome može da padne na pamet jer se okolnosti menjaju).

Vucko

pre 11 godina

Ma bili smo face, a sad beda. Mozete da lazete sebe koliko hocete. Evo vam ga sad nacionalizam pa pasite travu kad ste beda. Bila je to zemlja koju su svi postovali, a ko smo sad? Vi i draza i cetnici. Ma nesposobni ste do balcaka. Ziveo TITO:

Jos jedan jugonostalgicar

pre 11 godina

Iako sam daleko, danasnji dan cu da proslavim u znak secanja na lepo detinjstvo i ranu mladost koja je prekinuta kada je SFRJ pocela da se osipa. I svi oni koji su bili zlostavljani u SFRJ neka razmisle i kazu da li je bilo koji od nasih naroda ikada ziveo bolje nego u periodu 1955-1985? To je jedini period u istoriji kada su Srbi normalno ziveli u relativnom blagostanju, a bogami i svi ostali.

Кембо Екоко

pre 11 godina

Док су Срби учили да су Југословени, дотле су Хрвати учили и у школи и кући да су прије свега и само Хрвати. Данас, на Дан Републике, а и прије нешто више од 10-ак дана, стигла је честитака и из Хага. Да унаприједи братске односе свих народа и народности. Живјело братсво и јединство!

rukfas

pre 11 godina

uh kako li smo samo razliciti...neki u crkvu pravoslavnog karaktera a neki katolickog a neki bogami i dzamiju...stvarno kao da se nismo sreli u putu...e pa ljudi moji da ja vas pitam sta se desilo sa onim silnim grckim bogovima u koje su ljudi nekad slijepo vjerovali...da se nisu mozda na mars preselili cekaju nove naivce i budale...ako je nepremostiva razlika izmedju ljudi sto neko jede svinjetinu ili ne, ili se krsti na ovaj ili onaj nacin, a ta nepremostiva prepreka je razlog da se neko ubije obespravi ili unesreci e onda takav mozak i jeste zaszluzio prosperitet i blagostanje kakav svi imamo danas...prokleti bili mozgovi od vardara do triglava koji dadose sebi za pravo da na onakav nacin razvale nesto stvarno ili ti ga pak idealno kao sto je bila nasa JUGA...Zivjela republiko do novih i boljih vremena

CG

pre 11 godina

Smrt toj zlocinackoj tamnici srpskog naroda je zlatna vrijedna...

A i oni koji je slave su,nemojmo se lagati,vec jednom nogom u grobu!

Zivjela nacionalna drzava Srbija!

saturn

pre 11 godina

Jugoslavija je bila država s kojom večina naroda nije bila zadovoljna.To su 90-tih godina pokazali referendumi koji su se održavali u pojedinim republikama.Da je tada u Srbiji bilo pameti,lijepo bi se kao Čehoslovačka i SSSR mirno rastali.
Nakon ratova koji su usljedili, sjećanja na bivšu državu danas izazivajujoš veće ogorčenje.

Iza Brda

pre 11 godina

Bogu dobrom hvala što više nema SeFeReJota! Ja u njoj nisam dobro živeo, porodica mi je proganjana, jer je bila na "drugoj strani", koja je pre par godina proglašena i za pravu stranu. Pradeda mi je platio glavom, deda za malo, oduzeta su mu gradjanska prava, kao i cela imovina, otac mi je sa 18. godina, bez dana obuke, sa belgijskom tandžarom iz prvog svetskog rata i pet metaka, poslat na sremski front, na vojsku Nemačku koja se povlačila sa istočnog fronta (iskusni borci, četiri godine u ratu) gde je teško ranjen i jedva izvukao živu glavu. Vi svi, kojima je 29. u srcu i pamćenju, trebalo bi da znate da je ogromnoj većini Srba u Srbiji taj datum omražen, jer je posle fašističke usledila komunistička okupacija Srbije. Vi koji ste dobili i otkupili stanove za DŽ. koji živite u otetoj imovini, obradjujete tudju otetu zemlju, koji ste otkupili tudje fabrike za dinar, vama srećan 29. novembar uz napomenu da ničija do zore nije gorela!

hm

pre 11 godina

Da je u Jugoslaviji bilo dobro ne bi nikad došlo do ovoga do čega je došlo...

I najveći nacionalist može zapaliti ljude samo kada je njima loše...

Калуђер

pre 11 godina

Управо се завршава наплата рачуна из СФРЈ за Србе - којима је, уместо да раде на стварању јаке Србије, врхунац живота било да у неомалтерисаној кући и блатњавом дворишту једу прасетину, пију вињак и пуше "57", да возе крш од аута, летују у Макарској, иду у Трст по фармерке и куну се Брозу да неће ништа да мењају.Са таквим стратешким циљевима, добро смо и прошли. Што не значи да неће бити још горе.

jedino resenje

pre 11 godina

U SFRJ su uzivali clanovi Partije, ostali ne. Istina, zemlja je bila bogatija i sto je vaznije, stabilnija. Bilo je pametnih resenja i 90tih kada se neminovno, po odluci Zapada, zemlja raspala na najsuroviji nacin, i uz podrsku najmilitantnijih struktura iz svih bivsih Republika. Ali, koja pametna glava bi nadjacala te militantne grupe, zeljne ratova, zrtava i plena. A mogli smo se podeliti mirno. Jedan od pametnih, nazalost danas pokojni Dr Nikolis Gojko, rekao je javno: "Hajde da pregovaramo o podeli sto godina, samo da ne ratujemo niti jedan jedini dan", ali su ga upravo ti huskaci zvizdeci nadjacali. Tako i danas, najpametnije glave ili ucutkaju ili sami pobegnu iz zemlje.

django

pre 11 godina

Velika zabluda svih nas da je sve počelo tada, a zaboravljamo da je tekovina te SFRJ i Ustav iz 74 i čuveni član - pravo na samoopredeljenje do otcepljenja- koji je kamen temeljac svih dešavanja devetdesetih.

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Bivsa privilegovana omladina suze roni za kvazi-komunistickom satrapijom, grobnicom Srbije i srpskog naroda uopste. Tragicno je sto smo toj nesrecei sami najvise doprineli i sto se jos uvijek opametili nismo.

cule

pre 11 godina

Jugoslavija nije nastala 1943 nego 1918.Jugoslaviju nisu stvorili komunisti i Tito vec Srbi i njihov kralj.Jedino sto se vazno desilo te tuzne 1943 je da se ponisti prvi svecki rat i stradanje Srba a i njihova drzava.Pa ko hoce toga da se seca i da slavi ja mu samo cestitam praznik

Nemanja

pre 11 godina

Na taj dan Srbi su izgubili najviše. Poništeno je sve što je Srbija krvlju stekla u prvom svetskom ratu( državu koja uključuje današnje prostore Makedonije, Kosova, Vojvodine, Centralne Srbije, Bosne, Slavonije, Istre, Dalmacije) mirovnim ugovorom sa Mađarskom.

Sve su nam to komunisti, tog dana, oduzeli. A vi slavite Tita, čoveka oženjenog 30 godina mlađom ženom.

citalac iz Bg, SRB

pre 11 godina

"Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.
(pogled iz RH, 29. novembar 2012 11:47)"

Pa komsija, kada se to zapravo desilo? Kada je SFRJ prestala biti federativna i htela postati srpski dominion, koje godine? Pitam zato sto se Hrvatska INTENZIVNO naoruzavala 1989-1990, mozda predvidjajuci takav razvoj, ne znam.

Ipak, pocetkom 80-tih smo uobicavali da bas za novembarske praznike posetimo prijatelje u Slavoniji. Iznenadilo me je da svaka kuca u relativno malom mestu, ima okacenu zastavu povodom praznika - toga u Srbiji nije bilo. Takodje, iznenadilo me je da su sve zastave naopako okrenute, sa naopakom petokrakom, a objasnjeno mi je je da su takve boje hrvatske zastave - toga u Sbriji nije bilo. Zanimljivo je da sam kao dete rodjeno i odgajano u Srbiji prvo naucio kako izgleda HR, pa tek kasnije kakva je SRB zastava.

Okaciti zastavu za praznik mi je bilo neuobicajeno (mada sada mislim da je to pozitivno), a okaciti je naopako sa sve petokrakom okrenutom zemlji bilo mi je potpuno besmisleno.

E sad, vidite, da su okacili HR zastavu, bilo bi OK, ali ovo je nosilo poruku koja je i meni kao tada klincu bila veoma jasna.

Dakle, narod se u HR tako osecao vec pocetkom 80-tih, vec tada je za njih SFRJ bila tamnica naroda a Srbija uspostavila dominion? Nesto se toga ne secam, podsetite me kada je to tamnicenje pocelo?

Fredy House

pre 11 godina

Sto volim kad cujem ove jugonostalgicare, pogotovo kad mi stari sedne pa prica kako se sve moglo, kako se imalo. Da ne ispadne da imam samo lose reci za Jugu, verujem da je to bila drzava u kome se postovalo pravo, imalo se poverenje u policiju, socijalna pravda, zdravstvo......
ALI, zbog sistema: Radnik sam u fabrici, imam za kola, za kucu, za letovanje, za kafanu smo i propali. Firma radi u minusu ali nema veze, gubitak pokriva drzava i sve se isplacuje redovno od kredita koje cu ja i moja deca da vracam zato sto su moji stari ziveli ko bogovi.... Kaze stari proizvodilo se. Ali sta se proizvodilo, i koliko je to isto bilo konkurentno?!! Da nije mozda cuvena Zastava koja je uvek bila oko pozitivne nule pa da ne
nabrajam dalje..... Ovo je samo ekonomski momenat, da ne ulazim u pricu bratskim narodima i svemu ostalom sto nam je to donelo.....

Milan

pre 11 godina

Veliki dan za republiku Kosovo kojoj je ovo upravo pravi dan drzavnosti. I danas je oslobodjen jedan od branioca tekovina revolucije.

Andrej-Trebinje

pre 11 godina

(student_iz_parka)
Svaka čast na komentaru!Ja bih još dodao da Hrvata u partizanima što se tiče BiH,jednostavno,NIJE BILO.Pogotovo u zapadnoj Hercegovini gdje žive Hrvati,pa oni nisu znali ni šta riječ ''partizan'' znači.To je bio i ostao do današnjeg dana najustaškiji kraj,a dokaz tome su brojne jame pune srpskih kostiju i opustošena sela,iz kojih je izbrisan svaki trag postojanja Srba na tim područjima.
Komunisti (''Jugosloveni'') su nas učili da zaboravimo genocid nad Srbima zarad lažnog bratstva i jedinstva.
Komunisti(''Jugosloveni'') su zarad bratstva i jedinstva betonirali brojne jame pune Srba po Hercegovini, Bosni, Dalmaciji, Lici, Baniji, i onima koji su se bunili i zahtjevali da se otvore, samo da bi izvadili kosti svojih najmilijih i sahranili, prijetili su da će ih zatvoriti i osuditi, a nerijetko se i to dešavalo.
Draga moja braćo iz Srbije, isprani su vam mozgovi i duša me boli kada vidim koliko jugonostalgičara danas ima. Izgleda da samo mi Srbi van Srbije znamo sa kakvim smo narodima živjeli u istoj državi.
Nova Jugoslavija bi značila novo poniženje i tamnicu srpskog naroda!
Pozdrav sa juga Republike Srpske!

Stanislav

pre 11 godina

Postovani, drugo zasedanje AVNOJ-a jeste kljucno za politicki pravac Jugoslavije posle rata, ali se danasnji praznik ne odnosi na taj dan. Naime na drugom zasedanju nije odluceno da Jugoslavija bude republika, to je odluceno na referendumu dve godine posle. Na dvogodisnjicu AVNOJ-a 29.11.1945. Jugoslavija je proglasena republikom. Do tada se zvala kompromisno DFJ, bez prejudiciranja oblika vladavine. Prvi Ustav republike, tj. FBRJ je proglasen 31.1.1946. Naravno referendum je namerno odrzan na dvogodisnjicu drugog zasedanja, ali strogo gledano, praznik se odnosi na 29.11.1945. :)

my way

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".....AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
......skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."
Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
(SIN LOVCA NA MEDVEDE, 29. novembar 2012 09:16)

Svaka cast, ali dzaba pricati onima kojima ne zele da cuju. Oni zele da veruju da im je Jugoslaviju srusio neko novi ko je na njeno mesto postavio nesto drugo i zlo, a ne da je to put koji je zapocet tog tragicnog, prokletog dana srpskog poraza i pobede onih koji su u Drugom svetskom ratu bili na strani zla, kao sto je Mesic lepo onomad rekao. Na sok i zaprepascenje Srba koji zale za Jugoslavijom ti pobednici su devedesetih krvavim rusenjem te zemlje zlocinom i nepravdom zavrsili ono sto je na ovaj dan pre 69 godina nepravdom i zlocinom zapoceto.

Предраг Вулин

pre 11 godina

Драго ми је што је нестала;заједно са својом декаденцијом, масовним злочинима и неизмерним болом неколико милиона породица.Такође, њена поданичка, полтронска културна елита чији се највећи стваралачки домет огледао у певању, игрању или глумљењу вољеном председнику.

Anti-YU

pre 11 godina

Da, to je bilo vreme kad su nas ucili da su cetnici neprijatelji, da je Jasenovac samo mali muzej, po Srbiji brali voce i povrce i slali ga u Sloveniju, Kosovarima omogucili da na Albanskom studiraju i dovlace svoje iz Albanije, Hrvatima dali ono sto nikad nisu imali ukljucujuci Istru, a onaj ko be se svemu tome usprotivito, zavrsio na Golom Otoku.

лијечени југоносталгичар

pre 11 godina

А мени је драго да се сав тај циркус око СФРЈ и југоносталгије лагано сели у рубрику "разонода и разбибрига".

lale su srbi granicari iz banata,ne iz srema i backe

pre 11 godina

braco srbi vidim da medju vama jos ima tih koji zale za tim frankestajnom od drzave.bilo nekad i ne ponovilo se nikad vise.da rezimiramo sta je kome donela ta sfrj.slovencima drzavu.hrvatima oprost za ucestvovanje na strani hitlera,klanice,logore itd,drzavu u granicamo koje nikad pre nisu postojale(za velike vojvodjane informacija ako se vec bore za svoju vojvodinu kao republiku sto ne spomenu da je i baranja bila u toj prici),muslimanima prvo naciju pa onda jezik,oprost od ucestvovanja u hitlerovim divizijama i ustaskim takodje.makedoncima naciju i jezik i drzavu,crnogorcima naciju pa jezik posthumno,SRBIMA STALNO NABACIVANJE NEKE VELIKE SRBIJE MADA JEDINA IMALA DRZAVNOST PRE JUGOSLAVIJE,DVE AUTONOMNE POKRAJINE,sporenje jezika i indentiteta preko drine,pravljenje novih nacija na ustrb srpskog etnosa...a blesavi srbi opet hoce u to.opametite se i shvatite da je ovo danas sve posledica te juge i titovih ucenika danas.imajte u vidu da samo srbi i srbija su bili u oba svetska rata na strani pobednika dok su sve ostale ali bukvalno sve od severa preko istoka i juga do zapada komsije bile u silama osovine.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".......AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
........skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."

Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
U cilju razjašnjavama prave uloge AVNOJ-a, potrebno bi bilo organizvati naučni skup na temu AVNOJ (NOB uopšte) i NDH

CG

pre 11 godina

Smrt toj zlocinackoj tamnici srpskog naroda je zlatna vrijedna...

A i oni koji je slave su,nemojmo se lagati,vec jednom nogom u grobu!

Zivjela nacionalna drzava Srbija!

ese

pre 11 godina

Mene ova vasa jugonostalgija licno vredja. Tito i SKJ nisu razresili i cak su zloupotrebljavali medjunacionalne odnose u SFRJ, i nakon 10 godina od kada je ovaj odapeo nastao je najstrasniji rat.
Dakle sledece vazi:
1) bratstvo-jedinstvo je bilo nametnuta laz, a Srbi su bili naivni; 2) Krivci za pokolje srpskog stanovnistva su integrisani u drzavu 1945 i nisu kaznjeni (ustase i balisti, posledcie vidimo i danas); 3) Srbi su trebali da naprave veliku Srbiju, sto vecu Srbiju, i da nema problema kakve danas susrecemo; 4) Povratak srpskog stanovnistva na njihova vekovna odnjista na KiM je 1945 zabranjen dekretom, pa su njihova imanja zauzaeli dosljavi iz albanije (vidimo posledice toga danas)

TITO JE JEDAN!

pre 11 godina

najlepša vremena.vremena kada se nije postavljalo pitanje ko je ko ,vec da li je isti covek ili ne,kada se postovao profesor u skoli,policajac bio strah i trepet,nije bilo droge,i mafije jednom recju blagostanje.a onda smo sve to morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.

Ivan V

pre 11 godina

Slovenci i hrvati su SFRJ zvali tamnica naroda mada cujem da bi se Slovenci sad rado vratili u SFRJ. Hrvati i danas verovatno tajno pevaju ode Titu kad se sete kolike su ratne reparacije izbegli posle NDH. Nama Srbima ostaje da se smejemo svojoj gluposti i da se drzimo svoje bandoglavosti, kao pijan plota.

Divos

pre 11 godina

Беше једном једна земља, Југа се звала. Та земља је имала и свој дан републике. Тако је било некада.
Испоставило се да су ту земљу уважавали, па и вољели само Срби, истина у значајној мери Македонци и Црногорци, остали у минорном проценту. Као таква тешко је могла дуго потрајати. Пласирана је прича, и то је прихваћено мишљење да се Југа распала 90-их. То наравно није тачно, никада се ниједна држава у историји, па била она обична кнежевина, емират или пак царство, није распала. Државе би се урушавале, нестајале некад у краћем, некад у дужем временском периоду, само на 2 начина, сецесијом делова те државе, или пак страном интервенцијом, окупацијом, једноставно отимањем територија. Често би ова 2 процеса ишла заједно и сама сецесија би била део плана спољног играча, и ове би осамостаљене делови лако окупирали, а некад би постајале колоније.
Почетком 90-их, почеле су сецесије конститутивних делова те Југе, прво Словенија, па редом, колико су страни играчи, аколико домаћи заслужни за ток догађаја, данас и није важно. Као што то обично бива, сецесија често подразумева и неке додатне циљеве, па су у Хрватској, и делу БиХ, ово схватили као прилику да истребе непожељан народ, Србе. Тако се у старту и деловало, и то је проузроковало трагичне догађаје.
Данас је ова прича иза нас, остале су последице. Да ли је Југа могла опстати? Па, вероватно и јесте, али у старту већ 1945-е, учињене су грешке, темељ није био добар, правило се пуно грешака, каснија дешавања, су само логичан наставак.

Iza Brda

pre 11 godina

Bogu dobrom hvala što više nema SeFeReJota! Ja u njoj nisam dobro živeo, porodica mi je proganjana, jer je bila na "drugoj strani", koja je pre par godina proglašena i za pravu stranu. Pradeda mi je platio glavom, deda za malo, oduzeta su mu gradjanska prava, kao i cela imovina, otac mi je sa 18. godina, bez dana obuke, sa belgijskom tandžarom iz prvog svetskog rata i pet metaka, poslat na sremski front, na vojsku Nemačku koja se povlačila sa istočnog fronta (iskusni borci, četiri godine u ratu) gde je teško ranjen i jedva izvukao živu glavu. Vi svi, kojima je 29. u srcu i pamćenju, trebalo bi da znate da je ogromnoj većini Srba u Srbiji taj datum omražen, jer je posle fašističke usledila komunistička okupacija Srbije. Vi koji ste dobili i otkupili stanove za DŽ. koji živite u otetoj imovini, obradjujete tudju otetu zemlju, koji ste otkupili tudje fabrike za dinar, vama srećan 29. novembar uz napomenu da ničija do zore nije gorela!

saturn

pre 11 godina

Jugoslavija je bila država s kojom večina naroda nije bila zadovoljna.To su 90-tih godina pokazali referendumi koji su se održavali u pojedinim republikama.Da je tada u Srbiji bilo pameti,lijepo bi se kao Čehoslovačka i SSSR mirno rastali.
Nakon ratova koji su usljedili, sjećanja na bivšu državu danas izazivajujoš veće ogorčenje.

hm

pre 11 godina

Da je u Jugoslaviji bilo dobro ne bi nikad došlo do ovoga do čega je došlo...

I najveći nacionalist može zapaliti ljude samo kada je njima loše...

zoran 1971

pre 11 godina

Bila jednom jedna ugledna,cenjena,postovana zemlja u svetu-Socijalisticka Federativna Republika JUGOSLAVIJA!Zemlja u kojoj je moglo da se zivi od postenog rada i u kojoj je svako imao besplatno zdravstvo,skolstvo i pravo na rad.Imala je i predsednika koga je cenio celi svet-druga TITA!Danas imamo Republiku Srbiju,ali nemamo nista od ovoga sto smo imali u SFRJ!Ziveo 29.novembar!Pozdrav svim postenim ljudima Srbije,Hrvatske,Slovenije,Makedonije,Crne Gore,Bosne i Hercegovine!

jedina solucija revolucija

pre 11 godina

Juznoslovenski narodi su dobro i prosperitetno ziveli samo u periodima kada je Nemacka (pre toga Austrougarska) bila slaba, kako Nemacka pocinje da jaca tako na Balkanu nastaje razdor svadja, ratovi, beda, pad ekonomije.

pogled iz RH

pre 11 godina

@ivan V

Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.

Što se tiče ratne odštete, koliko god vi tu na srpskim sajtovima tvrdili drugačije, antifašistički pokret je nastao u Hrvatskoj, te se u početku sastojao samo od Hrvata i jedne Srpkinje (Nade Dimić). NDH nije bila volja hrvatskog naroda, nego nametnuta hegemonija od strane Njemačke, isto kao što je u Norveškoj bio Quisling.

zec

pre 11 godina

@Secanje
Gle, nije ta zemlja nestala samo tako, bez razloga, sama od sebe. Ona je nestala kad se je ideja Velike Srbije pocela aktivno provoditi, uz upotrebu JNA, policije, paravojske i lokalnih pobunjenika. Uvod tomu je bio a)Zajam za Srbiju, odnosno zajam za nadolazeci rat; i 2) kradja deviza, famozni upad u monetarni sustav sfrj. I tako je to pocelo, nestanak zemlje, nije se dogodio sam od sebe...

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Bivsa privilegovana omladina suze roni za kvazi-komunistickom satrapijom, grobnicom Srbije i srpskog naroda uopste. Tragicno je sto smo toj nesrecei sami najvise doprineli i sto se jos uvijek opametili nismo.

Secanje

pre 11 godina

Ni jedan dan svoga zivot u Jugoslaviji ne bih menjala. Imala sam vazduha. 90tih u prvom naletu primitivizma i destrukcije nemoralnih ljudi, spakovala sam se i otisla. Zahvaljujuci diplomi Univerziteta u Beogradu, moglo se.
Svako moje suocavanje sa zemljom u kojoj sam rodjena, a volim da boravim i u Sloveniji i u Hrvatskoj i na Ohridu, o rodnom mi gradu Beogradu i da ne pricam, cini me beskrajno tuznom. Zasto je sve to moralo bas tako da bude?
Postojala je ideja. Sada postoji samo JAD! Postujem pravo svakoga da drugacije misli.
Ja cu se danas secati. Sa nostalgijom za jednim prostorom, koji za mene nikada nije bio mesto neprijatnog zivljena. Da se nije desilo to sto se desilo, ne bih ni ja bila na hiljadam kilometara daleko.
Srecan Praznik za sve one koji su istomisljenici.
Hvala na prostoru.

sasa

pre 11 godina

Bila jednom jedna lepa zemlja-Socijalisticka Federativna Republika Jugoslavija...

A onda su neki tamo sa zapada, odlucili da ona vise ne treba da postoji,da brat treba da udari na brata,za sestra treba da zamrzi sestru...Ti neki su nam danas prijatelji,jer svi mi "Jugosloveni",imamo jako kratko pamcenje...

Srecan vam svima, koji se slicno osecate, Dan Republike!

student_iz_parka

pre 11 godina

@ pogled iz RH

Stalno se pozivate na tu jednu malu i nebitnu jedinicu, a opste je poznato da su Srbi sve do kraja 1943. u Hrvatskoj cinili vecinu u partizanima iako nas je na tim prostorima bilo mnogo manje od vas Hrvata. Takodje je opste poznato da su Srbi bili i nadpolovicna vecina u partizanima u Bosni, do samog kraja rata.

Neosporna je istorijska cinjenica da je Hitlerova vojska u Zagrebu docekana sa cvecem, kao olsobodilacka. Time ste pokazali koju ste stranu odabrali. Hrvatski vojnici su ratovali i na istocnom frontu, zna se za koga. Vi imate veze sa antifasizmom u drugom svetskom ratu koliko i Srbi sa budizmom.

igorpl

pre 11 godina

@zapad
Očigledno nikada nisi ni živeo ni delić onoga što je bila SFRJ!
Da jesi ne bi danas tako ni govorio.
Šljam koji danas postoji tada je bio na marginama DRUŠTVA i svi su mu okretali glavu na ulici dok danas taj isti šljam vodi glavnu reč u državi i manipuliše svima nama. O ekonomiji neću trošiti reči jer i dan danas ne možemo da stignemo recimo 80-te godine.
DA napomenem da je taj isti TITO koji svima vama sa ispranim nacionalističkim MOZGOVIMA trn u oku, posle ratom razorene zemlje za samo 30 godina izgradio sve fabrike, izgradio infrastrukturu izgradio ukratko sve o čemu će svaka pojedinačna bedna državica da sanja i nikada verovatno neće dostići. I to sa minimumom kredita!!!!!! A ovi danas su uspeli da za 20 godina pokradu SVE!
Svi su govorili kako je juga bila to zato što se prezadužila. A šta sada imamo? Pitajte Slovence kako su živeli za vreme TITA a kako sada kada su samostalni? U to vreme JUGA SE pitala u svim važnim svetskim dogadjajima a danas velika većina zemalja i naroda u njima ne zna ni gde se nalaze ove bedne državice koje su nastale posle krvavog raspada, odnosno onda su nas pamtili po dobru, po fenomenalnim istorijskim događajima, po potezima državnika u pozitivnom smislu a danas nas ako nas pamte pamte nas po KLANJU i MASAKRIM!. Jeste da je bio apsolusta ali šta je ostalo iza njega i šta je to njegova porodica imala od njega za razliku od LOPOVSKIH KRALJEVA, KRALJEVIĆA i ostalih nacionalista koji su prvo pokrali sve što su imali a posle pobegli!

Nemanja

pre 11 godina

Na taj dan Srbi su izgubili najviše. Poništeno je sve što je Srbija krvlju stekla u prvom svetskom ratu( državu koja uključuje današnje prostore Makedonije, Kosova, Vojvodine, Centralne Srbije, Bosne, Slavonije, Istre, Dalmacije) mirovnim ugovorom sa Mađarskom.

Sve su nam to komunisti, tog dana, oduzeli. A vi slavite Tita, čoveka oženjenog 30 godina mlađom ženom.

cule

pre 11 godina

Jugoslavija nije nastala 1943 nego 1918.Jugoslaviju nisu stvorili komunisti i Tito vec Srbi i njihov kralj.Jedino sto se vazno desilo te tuzne 1943 je da se ponisti prvi svecki rat i stradanje Srba a i njihova drzava.Pa ko hoce toga da se seca i da slavi ja mu samo cestitam praznik

Jugosloven

pre 11 godina

Dok sam živ, ovo će za mene ostati najveći državni praznik.
Sretan Dan Republike svima koji Jugoslaviju nose u srcu!
Iako su u 2012 slavljenički raspoloženi jedino Albanci...

Vladimir

pre 11 godina

Jašta da je bila dobra! Gledam ove nove Haške presude o potpuno mi je jasno: zapad nas zavađa! Prvo Nemačka. Ponajviše sve na račun Srba, ali i ostalih, ako zatreba (samo što ne treba, oni se sami nude). Bitno je samo da se mrzimo! I da budemo male, bespomoćne ekonomske kolonije.
Gde bi bio Hardinaj kod Tita? Gde bi bio Gotovina? I svi njima slični i naši i njihovi. Na slobodi sigurno - ne!

Gorki

pre 11 godina

Uzivajte u demokratiji i kapitalizmu, a mi danas slavimo kao nekad uz prase, kiseli kupus, rusku saltu i Jagodinsko pivo.
Samo glup covek pljuje po necemu sto je deo njegovog zivota.

Sajo

pre 11 godina

Drago drugovi i priajtelji Jugoslavije zelim vam srecan parznik nase drage domovine...U kojoj smo svi bili ravnproavni gradjani,nazalost na tlu nase domovine stvrorise drzavice u kojoj nema a da neko nijenacionalna manjina i nijedan narod nije vise slobodan..Srbi u Hrvatskoj,Hrvati i Bosnjaci u Srbiji,U BiH su svi negde manjine...JAKO TUZNO OD DOSTOJANSTVENE NACIJE STAVORISE FASISTICKE DRZAVICE OBESPRAVLJENIH I UGROZENIH MANJINA...Da ne pricam o KiM,Makedoniji koja polako nestaje...Sloveniji koja je progutana u austro ugarsko carstvo...i sta da kazem na kraju odim...PROKLET BIO IZDAJICA SVOJE DOMOVINE...

dexter

pre 11 godina

Kažu da je Putin rekao "Ko ne žali za SSSR-om taj nema srca, ko se nada njegovoj obnovi taj nema mozga".
Iz Srbije sam, supruga mi je Crnogorka, trenutno i živim u CG, ali ne bih voleo da države bivše SFRJ ikada ponovo stupe u neki oblik zajednice, ulkjučujući i ponovno zbližavanje SRB i CG (iako je to trenutno nemoguće, ko zna šta u budućnosti nekome može da padne na pamet jer se okolnosti menjaju).

slavko

pre 11 godina

Bila jednom jedna zemlja. Zvala se Rimsko carstvo. Prostirala se od Londona do Egipta, od Jerusalima do Lisabona. Bila je dotad neviđen vrhunac državne organizacije, vojne moči, građevinskih čuda, civilizacijskog napretka i trajala je 1.000 godina. Eh, to su bila vremena! Sve ostalo je kupus...

208

pre 11 godina

morali upropastiti sa jelenom karelusom,sekom ,aleksic,kriminalcima i prozapadnim dekadentnim nacinom zivota zbog koga se sve vise brakova razvede i sve nas je manje.
A gdje su tu Sloba,Arkan,Šešelj,Vuk,beli orlovi itd.A?

Saldzo

pre 11 godina

Danas je Dan Republike i stari je popio malo,
Na televiziji Lepa Brena i stari se sjeca ratnih vremena.
Da bi danas bilo bolje oni su poturali svoja pleca,
Gazili hladne rijeke, jeli koru s' drveca.
Zao mu je sto neki misle da je zivot negdje drugdje
I ne sanja se vise stari san.
Cekaju pasos da odu van...

Srecan Dan Republike svima, a posebno najvecim prorocima sa ovih prostora...

Кембо Екоко

pre 11 godina

Док су Срби учили да су Југословени, дотле су Хрвати учили и у школи и кући да су прије свега и само Хрвати. Данас, на Дан Републике, а и прије нешто више од 10-ак дана, стигла је честитака и из Хага. Да унаприједи братске односе свих народа и народности. Живјело братсво и јединство!

Предраг Вулин

pre 11 godina

Драго ми је што је нестала;заједно са својом декаденцијом, масовним злочинима и неизмерним болом неколико милиона породица.Такође, њена поданичка, полтронска културна елита чији се највећи стваралачки домет огледао у певању, игрању или глумљењу вољеном председнику.

MITA

pre 11 godina

Kanda su mnogi YU Nostalgicari ziveli samo u svoj ulici i preko sindikata isli na Jadransko more, a ja koji sam ziveo u svim republikama bivse SFRJ nedelim misljenje sa YU nostalgicarima, ali se slazem da mi je sad 1000 gore nego u bivsoj SFRJ (ne zbog mojih 60 godina, vec sto sad nemam ni priblizno para koliko sam imao u SFRJ) !

Toni

pre 11 godina

Bila je to jedna lepa zemlja sa svojim vrlinama i manama, ali činjenica jeste da je u odnosu na sadašnjost, ta zemlja bila mnogo više cenjena i poštovana širom sveta, bezbednost i opšte društveno stanje je bilo na mnogo zavidnijem nivou.

Anti-YU

pre 11 godina

Da, to je bilo vreme kad su nas ucili da su cetnici neprijatelji, da je Jasenovac samo mali muzej, po Srbiji brali voce i povrce i slali ga u Sloveniju, Kosovarima omogucili da na Albanskom studiraju i dovlace svoje iz Albanije, Hrvatima dali ono sto nikad nisu imali ukljucujuci Istru, a onaj ko be se svemu tome usprotivito, zavrsio na Golom Otoku.

Ta prokleta evolucija

pre 11 godina

Kao kroz maglu se secam kada je Drug Tito prosao kroz moje rodno Smederevo. Bio sam klinac, ni u skolu jos nisam isao i to mi je jedno od prvih secanja! Neko ce reci da sam mogao i nesto bolje da zapamtim ali eto, to je moje secanje i drago mi je sto je tako. Naravno da nisam imao poima ni ko je ni sta je to Tito ali mi je ostalo urezano koliko sam nasmejanih i iskreno srecnih ljudi video tog dana. Posle mnogo godina, odrastanja uz ratove, turbo folk narodnjake, kvazi patriote i ostalu propratnu bulumentu, nisam mogao da se ne zapitam sta se to kog djavola desilo sa svim tim srecnim ljudima? Gde su nestali? Ko je ubio zivot u njima i sto je naj vaznije kako su...smo smeli tako nesto da dozvolimo!
Da se ne zavaravamo, nikada ni jedan politicar nigde u svetu nije radio sve kako treba i skroz posteno. Danas se sve i svasta prica i za njega, Naj veceg sina svih naroda i narodnosti i to je vec smesno. Naravno da je muntao i muvao pa ko ne bi! Ipak, uz svo to njegovo sta goda da je radio ostace upamcen kao jedan od naj voljenijih drzavnika u svetu! I ono sto je stvorio na danasnji dan, koliko god SFRJ ljudi nazivali Balkanskim Frankenstajnom, bilo je nesto dobro i vredno.
Eto, toliko od mene...pa nista vidimo se sledece godine...mozda bas na ovaj dan...mozda srecniji...mozda i ne, zavisi samo od nas.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Vi koji ste tada živjeli, živjeli ste u puno boljoj državi i uvjetima nego sto ćemo mi vaša djeca ikada živjeti. A sto je najgore vaša svijest i politička (ne)volja, vas koji ste od Jugoslavije najviše dobili , su sve to uništili i stvorili pakao tamo gdje je nekad bio raj. A sad kukate od nostalgije i jedni druge krivite, a kolektivno snosite odgovornost za to sto su poslje Tita došli fasisti.

django

pre 11 godina

Velika zabluda svih nas da je sve počelo tada, a zaboravljamo da je tekovina te SFRJ i Ustav iz 74 i čuveni član - pravo na samoopredeljenje do otcepljenja- koji je kamen temeljac svih dešavanja devetdesetih.

Fredy House

pre 11 godina

Sto volim kad cujem ove jugonostalgicare, pogotovo kad mi stari sedne pa prica kako se sve moglo, kako se imalo. Da ne ispadne da imam samo lose reci za Jugu, verujem da je to bila drzava u kome se postovalo pravo, imalo se poverenje u policiju, socijalna pravda, zdravstvo......
ALI, zbog sistema: Radnik sam u fabrici, imam za kola, za kucu, za letovanje, za kafanu smo i propali. Firma radi u minusu ali nema veze, gubitak pokriva drzava i sve se isplacuje redovno od kredita koje cu ja i moja deca da vracam zato sto su moji stari ziveli ko bogovi.... Kaze stari proizvodilo se. Ali sta se proizvodilo, i koliko je to isto bilo konkurentno?!! Da nije mozda cuvena Zastava koja je uvek bila oko pozitivne nule pa da ne
nabrajam dalje..... Ovo je samo ekonomski momenat, da ne ulazim u pricu bratskim narodima i svemu ostalom sto nam je to donelo.....

citalac iz Bg, SRB

pre 11 godina

"Hrvati su SFRJ zvali tamnicom naroda jer je prestajal biti organizirana na federativnom principu i htjela postati srpski dominion.
(pogled iz RH, 29. novembar 2012 11:47)"

Pa komsija, kada se to zapravo desilo? Kada je SFRJ prestala biti federativna i htela postati srpski dominion, koje godine? Pitam zato sto se Hrvatska INTENZIVNO naoruzavala 1989-1990, mozda predvidjajuci takav razvoj, ne znam.

Ipak, pocetkom 80-tih smo uobicavali da bas za novembarske praznike posetimo prijatelje u Slavoniji. Iznenadilo me je da svaka kuca u relativno malom mestu, ima okacenu zastavu povodom praznika - toga u Srbiji nije bilo. Takodje, iznenadilo me je da su sve zastave naopako okrenute, sa naopakom petokrakom, a objasnjeno mi je je da su takve boje hrvatske zastave - toga u Sbriji nije bilo. Zanimljivo je da sam kao dete rodjeno i odgajano u Srbiji prvo naucio kako izgleda HR, pa tek kasnije kakva je SRB zastava.

Okaciti zastavu za praznik mi je bilo neuobicajeno (mada sada mislim da je to pozitivno), a okaciti je naopako sa sve petokrakom okrenutom zemlji bilo mi je potpuno besmisleno.

E sad, vidite, da su okacili HR zastavu, bilo bi OK, ali ovo je nosilo poruku koja je i meni kao tada klincu bila veoma jasna.

Dakle, narod se u HR tako osecao vec pocetkom 80-tih, vec tada je za njih SFRJ bila tamnica naroda a Srbija uspostavila dominion? Nesto se toga ne secam, podsetite me kada je to tamnicenje pocelo?

Калуђер

pre 11 godina

Управо се завршава наплата рачуна из СФРЈ за Србе - којима је, уместо да раде на стварању јаке Србије, врхунац живота било да у неомалтерисаној кући и блатњавом дворишту једу прасетину, пију вињак и пуше "57", да возе крш од аута, летују у Макарској, иду у Трст по фармерке и куну се Брозу да неће ништа да мењају.Са таквим стратешким циљевима, добро смо и прошли. Што не значи да неће бити још горе.

ZORAN

pre 11 godina

Pre njega je bio DAN UJEDINJENJA 1. decembar. Slavila ga je cela zemlja Srba , Hrvata i Slovenaca. Slovencima, Hrvatima i Srbima preko Drine bio je i dan koji je simbolizovao slobodu u vlastitoj državi. Svinjokolj se podrazumevao. Do danas. Kažu da je 29. novembar u Jajcu namerno izabran upravo zbog svečarskih dana koji su se obelezavali.

republika

pre 11 godina

Jedni državni praznik koji slavim. Kada Srbija bude upola država kao što je bila SFRJ, slaviću njene šizofrene praznike koji se menjaju svake godine.

Andrej-Trebinje

pre 11 godina

(student_iz_parka)
Svaka čast na komentaru!Ja bih još dodao da Hrvata u partizanima što se tiče BiH,jednostavno,NIJE BILO.Pogotovo u zapadnoj Hercegovini gdje žive Hrvati,pa oni nisu znali ni šta riječ ''partizan'' znači.To je bio i ostao do današnjeg dana najustaškiji kraj,a dokaz tome su brojne jame pune srpskih kostiju i opustošena sela,iz kojih je izbrisan svaki trag postojanja Srba na tim područjima.
Komunisti (''Jugosloveni'') su nas učili da zaboravimo genocid nad Srbima zarad lažnog bratstva i jedinstva.
Komunisti(''Jugosloveni'') su zarad bratstva i jedinstva betonirali brojne jame pune Srba po Hercegovini, Bosni, Dalmaciji, Lici, Baniji, i onima koji su se bunili i zahtjevali da se otvore, samo da bi izvadili kosti svojih najmilijih i sahranili, prijetili su da će ih zatvoriti i osuditi, a nerijetko se i to dešavalo.
Draga moja braćo iz Srbije, isprani su vam mozgovi i duša me boli kada vidim koliko jugonostalgičara danas ima. Izgleda da samo mi Srbi van Srbije znamo sa kakvim smo narodima živjeli u istoj državi.
Nova Jugoslavija bi značila novo poniženje i tamnicu srpskog naroda!
Pozdrav sa juga Republike Srpske!

Dejan

pre 11 godina

Pridružujem se evelikom broju nostalgičnih ... mada nikad nisam ni odlazio ... i čestitam svima Dan Republike, a bivšim zemljacima u SR BiH i Dan SR BiH 25.11. ... bilo nam je lepo ... sada više nije ... eto Vam ga ... Ne znam samo o čemu ste svi mislili kada ste počinjali.

Ja pionirka...

pre 11 godina

...nekadasnja, a sada prosecno obespravljena srpska inzenjerka bez posla u razvaljenoj industriji u srozanoj Balkanskoj pustopoljini milosevicevski opustosenoj i unakazenoj nesposobnim vodjama opisanim jos od Domanovica, svecano se zaklinjem da cu traziti posao svakog dana ko i dosad ne bi li svima dokazala kako nam je BAS SADA mnogo bolje nego sto je ikada bilo sve cuvajuci zemlju koja mi je doduse dosla do grla ali jos mogu da pevam iz sveg glasa...NE MOZE MI NIKO NISTA,JACA SAM OD... :) :) :) :D :D :D a moz i ona NISAM KRIV STO SAM ZIV I GLUP...

Saldzo

pre 11 godina

@igorpl

Slazem se. Ono sto je izgradjeno za vreme Tita ovi danas nisu u stanju ni da okrece. A za dezurne hejtere, nemojte da pocinjete o tome kako se zaduzio, pa nam sada zbog toga ne valja. Cela SFRJ je daleko manje dugovala nego sama Srbija danas.

vojvođanin

pre 11 godina

Ratna razaranja "oštetila" su i sećanja i emocije, ostali su samo jugonostralgičari na svim prostorima nekada velike države "od Vardara do Triglava", a ni njih nije mnogo....

Zavisi šta je za vas mnogo ili malo?

sfrj

pre 11 godina

kada pomislim na jugoslaviju, pomislim na osmjeh svojih roditelja. to mi je prva asocijacija. islo se u goste, posjecivala se rodbina, prijatelji, more bilo obavezno, kupovala ili pravila zimnica, sudje pralo za vrijeme dnevnika da bi se gledao bolji zivot, pricalo o nekim drugim temama.
a danas je dnevnik najgledaniji, ljudi se vise i ne posjecuju, svi nekud zure, opste siromastvo, nacionalizam, vandalizam...
degradacija i dekadencija na svim nivoima.

Vucko

pre 11 godina

Ma bili smo face, a sad beda. Mozete da lazete sebe koliko hocete. Evo vam ga sad nacionalizam pa pasite travu kad ste beda. Bila je to zemlja koju su svi postovali, a ko smo sad? Vi i draza i cetnici. Ma nesposobni ste do balcaka. Ziveo TITO:

my way

pre 11 godina

Evo čitam Deklaraciju 2. zasedanja ANOJ-a:
".....AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
......skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike....
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu....lažima i klevetama zavravala je iunozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije.....Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!!????) Jugoslvaije.......Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande.........U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih najuška na medjusobno klanje....."
Nigde ni jedne reči od ustaštvu i NDH beloj gardi i balistima!!!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno o demokratije država nastalih besumučnim komadanjem Jugoslavije.
(SIN LOVCA NA MEDVEDE, 29. novembar 2012 09:16)

Svaka cast, ali dzaba pricati onima kojima ne zele da cuju. Oni zele da veruju da im je Jugoslaviju srusio neko novi ko je na njeno mesto postavio nesto drugo i zlo, a ne da je to put koji je zapocet tog tragicnog, prokletog dana srpskog poraza i pobede onih koji su u Drugom svetskom ratu bili na strani zla, kao sto je Mesic lepo onomad rekao. Na sok i zaprepascenje Srba koji zale za Jugoslavijom ti pobednici su devedesetih krvavim rusenjem te zemlje zlocinom i nepravdom zavrsili ono sto je na ovaj dan pre 69 godina nepravdom i zlocinom zapoceto.

Milan

pre 11 godina

Veliki dan za republiku Kosovo kojoj je ovo upravo pravi dan drzavnosti. I danas je oslobodjen jedan od branioca tekovina revolucije.

rukfas

pre 11 godina

uh kako li smo samo razliciti...neki u crkvu pravoslavnog karaktera a neki katolickog a neki bogami i dzamiju...stvarno kao da se nismo sreli u putu...e pa ljudi moji da ja vas pitam sta se desilo sa onim silnim grckim bogovima u koje su ljudi nekad slijepo vjerovali...da se nisu mozda na mars preselili cekaju nove naivce i budale...ako je nepremostiva razlika izmedju ljudi sto neko jede svinjetinu ili ne, ili se krsti na ovaj ili onaj nacin, a ta nepremostiva prepreka je razlog da se neko ubije obespravi ili unesreci e onda takav mozak i jeste zaszluzio prosperitet i blagostanje kakav svi imamo danas...prokleti bili mozgovi od vardara do triglava koji dadose sebi za pravo da na onakav nacin razvale nesto stvarno ili ti ga pak idealno kao sto je bila nasa JUGA...Zivjela republiko do novih i boljih vremena

jedino resenje

pre 11 godina

U SFRJ su uzivali clanovi Partije, ostali ne. Istina, zemlja je bila bogatija i sto je vaznije, stabilnija. Bilo je pametnih resenja i 90tih kada se neminovno, po odluci Zapada, zemlja raspala na najsuroviji nacin, i uz podrsku najmilitantnijih struktura iz svih bivsih Republika. Ali, koja pametna glava bi nadjacala te militantne grupe, zeljne ratova, zrtava i plena. A mogli smo se podeliti mirno. Jedan od pametnih, nazalost danas pokojni Dr Nikolis Gojko, rekao je javno: "Hajde da pregovaramo o podeli sto godina, samo da ne ratujemo niti jedan jedini dan", ali su ga upravo ti huskaci zvizdeci nadjacali. Tako i danas, najpametnije glave ili ucutkaju ili sami pobegnu iz zemlje.

Jos jedan jugonostalgicar

pre 11 godina

Iako sam daleko, danasnji dan cu da proslavim u znak secanja na lepo detinjstvo i ranu mladost koja je prekinuta kada je SFRJ pocela da se osipa. I svi oni koji su bili zlostavljani u SFRJ neka razmisle i kazu da li je bilo koji od nasih naroda ikada ziveo bolje nego u periodu 1955-1985? To je jedini period u istoriji kada su Srbi normalno ziveli u relativnom blagostanju, a bogami i svi ostali.

Stanislav

pre 11 godina

Postovani, drugo zasedanje AVNOJ-a jeste kljucno za politicki pravac Jugoslavije posle rata, ali se danasnji praznik ne odnosi na taj dan. Naime na drugom zasedanju nije odluceno da Jugoslavija bude republika, to je odluceno na referendumu dve godine posle. Na dvogodisnjicu AVNOJ-a 29.11.1945. Jugoslavija je proglasena republikom. Do tada se zvala kompromisno DFJ, bez prejudiciranja oblika vladavine. Prvi Ustav republike, tj. FBRJ je proglasen 31.1.1946. Naravno referendum je namerno odrzan na dvogodisnjicu drugog zasedanja, ali strogo gledano, praznik se odnosi na 29.11.1945. :)