Ponedeljak, 26.11.2012.

15:09

"Crkvi nije mesto u politici"

Predsednik Liberalnodemokratske partije Čedomir Jovanović rekao je, povodom izjave patrijarha Irineja o EU i Kosovu, da crkvi nije mesto u politici.

Izvor: Beta

"Crkvi nije mesto u politici" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

realno

pre 11 godina

Ako crkva zeli dobro svom narodu, ona ne bi smela da se mesa u politiku i obmanjuje taj isti narod. Zivot je nesto sto je konkretno i realno u odnosu na demagogiju i utopiju koju prenosi patrijarh Irinej. Mnoge su popovi ispracali u rat i podrzavali ih, a sami su se sklanjali od vetrova rata.

Dragan

pre 11 godina

Poptuno je tacno da crkva ne bi trebalo da se bavi politikom. Sta god ko mislio to je slucaj u svim zpadnim zemljama, koje us vojim ustavima to jasno definisu.Mnogi ce automatski reci da je Vatikan i te kako u politici sto nije tacno. Crkva moze da ima svoje misljenje i svoj stav, ali ne sme da podrzava politiku jedne partije na stetu jedne druge i obrnuto. Crkva se vodi hriscanskim nacelima a ne politikom jedne licnosti .

Baki Sm

pre 11 godina

"Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima..." je klasican diktatorski i diskriminatorski stav ! To je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, obaska sto su ti izabrani politicari tako dobro vodili politiku u poslednjim decenijama da su za motku i to onu specijalnu, srpsku, s dodatkom.
Kazite majkama da se bave samo "decjim poslovima" i da se ne mesaju u politiku !? Sta su to "crkveni poslovi" ako nije sve ono sto se desava vernicima ?
Ne branim ja crkvu, nego princip. Volter je rekao:"Moj gospodine, ja se ne slazem sa Vasim misljenjem, ali dacu svoj zivot, samo da biste Vi mogli reci svoje misljenje." Vase je pravo da se ne slazete s nekim i da ga zbog toga kritikujete, ali nemojte mu uskracivati ono sto ne bi zeleli da bude uskraceno vama.

MAR**

pre 11 godina

Sta se cudis ?

Svugde na svetu je religija jaka gde ima SIROMASTVA I
VECINU FUNKCIONALNE NEPISMENOSTI !!!!!!!!!!!!!!

(zato crkva zivi kao engl.- lordovi !!!)

Baki SM

pre 11 godina

Svaki stanovnik ove zemlje IMA PRAVO da kaze svoje misljenje o pojavama u drustvu, dok time ne ugrozava prava ili bezbednost drugih i da na taj nacin pokusa da utice na kreiranje drzavne politike, a koga ce i da li ce ikoga poslusati oni koji je kreiraju je sasvim druga stvar, pa ako udruzenje pecarosa iz Male Mostanice ima pravo da javno kaze da se npr,ne slaze sa izborom upravnika Narodnog pozorista, a ima, onda valjda i srpski patrijarh pravo da izrazi svoje nezadovoljstvo zbog nekih dogadjaja.

ljubitelj burleski

pre 11 godina

A jel, bi u taj,,čamčić ,, privezan za ,,brod,, tj Rusiju, mogao da stane sav inventar koji poseduju crkveni velikodostojnici i patrijote po zadatku i ,,ubedjenju,,gde je nama po njima poručeno da živimo i dalje teško i mučenički a ,da nam ovakvi ,žive kao bogovi na zemlji.I sve koji se na to usprotive anatemišu,danas u 21 veku.Kako je to jadno.AKO se žališ na nečiju neljudskost,onda ne budi nečovek ,jer si onda isti,i nemaš prava da se buniš,i tačka.Hramovi ne smeju da postanu utočište za razne krimogene elemente i pokrete,a posebno za ,,poruke,,za civilne vlasti,šta ,,smeju a šta nesmeju,,.Toliko je strašnih stvari još ,,nerešeno,,od strane sveštenih lica ,a oni se ničim ne ogradiše,i osudiše one koji su zlikovce čak i nagradili. Zato,svojim se radom pozabavite i rešavajte.Ima dovoljno onih koji se u okviru države moraju brinuti za budućnost i opstanak ,a van su ,,čamčića,,.

pajo

pre 11 godina

Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima koji su izabrani glasovima gradjana. Srpska pravoslavna crkva je potpuno neorganizaovana i bojim se da je istina sto se prica da ima mnogo mesetara u njoj. Konkretno kada su u pitanju Srbi u Hrvatskoj ili na Kosovu tamo crkva vrlo malo radi da odrzi svoje vernike, da im pomogne i da ulije nadu da nisu ostavljeni sami sebi? Posto SPC dobiva ogromne donacije od drzave i srba u rasejanju verujem da moze biti mnogo bolje organizovana i da pomogne vernicima tamo gde su ugrozeni. Posto znam da je katolicka crkva u Hrvatskoj odigrala znacajnu ulogu za njihove vernike tako sto je na pocetku rata davala svu materijalnu i moralnu podrsku tako da su ugrozeni dobivali pomoc u vodi novca, hrane itd. Izbeglice iz BiH su takodje dobivale ogromnu pomoc hrane itd. putem karitasa.. Sta je uradila Srpska pravoslavna crkva? Vrlo malo. Neorganizaovanost je osnovni problem kao i lopovluk. Znam da su mnogi srbi u rasejanju slali ogromnu pomoc srbima ali ta pomoc jednostavno nije zavrsila u pravim rukama sto je velika sramota. Jednostavo crkva treba konacno da se sredi i da bude oslonac srbima u regionu jer je ona jedan od stubova ocuvanja naroda a taj stub je prilicno klimav i doslovno "korozirao" je.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Predsednik Liberalnodemokratske partije Čedomir Jovanović rekao je, povodom izjave patrijarha Irineja o EU i Kosovu, da crkvi nije mesto u politici.

Patrijarhu Iriniju i SPC nije mesto ni u "CRKVI" a kamo li u politici !

Baki SM

pre 11 godina

"...opasno je mešanje svakog pojedinca iz crkve u dešavanja u politici. To je put kojim jedino mogu da izgube svoj kredibilitet..."

SVI, pa i crkva i svaki pojedinac u njoj ima Ustavom zagarantovano pravo da se bavi drzavom u kojoj zivi, da bira i da bude biran i NIKO ne sme to pravo da im uskracuje, pa ni Ceda Jovanovic, a kako ce to bavljenje uticati na njihov kredibilitet, najmanje treba da brine ateiste, zar ne ? Crkvi nije mesto u politici, ko je sledeci, SANU, knjizevnici, poslasticari, lovci, sportisti, muzicari ?

Nikola

pre 11 godina

Kada bi se otvorili dosijei UDBE maltene niti jedan vladika i pop ne bi vise bili na tom mestu u SPC.
Zar neko jos uvek ne kapira da su svugde po Srbiji na polozajima Udbini saradnici ili u najmanju ruku deca ili unuci sa "pedigreom iz Udbe".
Srbijo otvaraj oci dok nas nisu zakopali skroz, sto im je i glavni cilj jos od 45-e godine.
Jedina smo zemlje u modernom svetu gde jos uvek nisu otvoreni dosijei .
Ako drugovi iz Udbe misle da ce tako biti doveka , debelo su se presli.
Broje im se dani svima.

Maja

pre 11 godina

Gospodine Jovanovicu, sigurno ste imali isto misljenje i dok su po Hrvatskoj drzane mise i molitve za generale, ali vas niko tada nista nije pitao, pa nista niste ni rekli.

latinka & jovo

pre 11 godina

Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!
(Beogradjanin, 26. novembar 2012 15:55)

SlaŽem se. Ipak ste vi iz ldp-a izašli iz brozovog šinjela.

Dejan

pre 11 godina

Cedo, nije ni tebi mesto u politici, pa te vec 15 godina gledamo svakog dana a niko nas nije ni pitao da li nam se to dopada. Nemerljivo vise ljudi ovde cene izjavu Patrijarha nego tvoju, pa sto pre se pomiris s time bice ti lakse.

stringer

pre 11 godina

Svi oni koji smatraju da crkva treba i te kako da se mesa u vodjenje i kreiranje drzavne politike, trebali bi prvo da procitaju najvisi pravni akt ove drzave, pa onda i poneku knjigu, nije na odmet. Ukoliko i dalje ne kapiraju o cemu se radi, jedino resenje za takve je vremeplov i povratak u srednji vek. Ova problematika niti ima veze sa LDP-om niti sa Jovanovicem vec sa necim sto je civilazacijska tekovina savremenog doba.

bezimena

pre 11 godina

Na Č. Jovanovića, koji jedini ima hrabrosti da govori istinu i koji ne vodi populističku politiku, opet će da padne patriJotsko drvlje i kamenje "argumentima" tipa odakle mu džip, pare za godišnji odmor u inostranstvu i sl.

NS

pre 11 godina

Naravno da crkva ne treba da vodi politiku, ali se zaboravlja da je od 2000. godine crkva najaca partija u ovoj zemlji i "da se u sve mesa" ...

Beogradjanin

pre 11 godina

@Bizmismen

Bilo ko ko misli da biznisu nije mesto u politici je blago receno cudan. Politika (politicari, vlada) mora da vodi zemlju na nacin na koji ce biznis odnosno ekonomija te zemlje lakse i bolje poslovati i politika mora krciti put biznisu i ekonomiji. Kada to shvatimo ici ce nam mnogo bolje i lakse. Pogledajte sta SAD rade na bliskom istoku. Sta je to ako ne politika u sluzbi ekonomije, odnosno uzimanja resursa. Mi moramo jednom shvatiti da politika nije "Kosovo je Srbija", politika nisu prazne price i obicna borba za fotelje, politika mora biti vodja zemlje, mora se boriti za trziste, omogucavati ekonomiji razvoj. Pored ravnopravnosti i sloboda, koji su ustavom zagarantovani i o kojima nema sta raspravljati jer trebaju i moraju da postoje, politici ostaje kao glavni cilj da vodi zemlju stazama prosperiteta. Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!

Beogradjanin

pre 11 godina

Tako je... podrzavam u potpunosti! Crkva treba da vodi brigu o svojim stvarima i vreme je da se crkva i religija u 21. veku polako stave u okvire u kojima treba da budu. Dosta je bilo srednjeg veka!

sx

pre 11 godina

Ceda je u pravu. Niko nema pravo da govori u ime svih gradjana Srbije pogotovu sto nije izabrani i legitimni predstavnik vlasti. To sto je Patrijarh rekao je uvreda i trebalo bi da se izvini svima ili da bar koriguje svoju izjavu.

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Gospodine Jovanoviću, Kosovo i Metohija, a ne Kosovo kako Vi kažete, NIJE POLITIKA već nešto mnogo više i važnije od te zgužvane i otrcane reči, reči koju ste sveli na označavanje krajnje nepristojnosti i besčašća. Crkveni velikodostojnici svih verskih konfesija su deo ove države i imaju prava da brinu o državi, posebno kada je u pitanju očuvanje teritorijalnog integriteta?! Sledeći Vašu logiku, ispada da Vi, kao političar ili pplitikant, neka svako odluči ko ste i šta ste, imate prava da govorite i odlučujete o KiM a Srpski Patrijarh, ne?!

Beogradjanin

pre 11 godina

Tako je... podrzavam u potpunosti! Crkva treba da vodi brigu o svojim stvarima i vreme je da se crkva i religija u 21. veku polako stave u okvire u kojima treba da budu. Dosta je bilo srednjeg veka!

bezimena

pre 11 godina

Na Č. Jovanovića, koji jedini ima hrabrosti da govori istinu i koji ne vodi populističku politiku, opet će da padne patriJotsko drvlje i kamenje "argumentima" tipa odakle mu džip, pare za godišnji odmor u inostranstvu i sl.

sx

pre 11 godina

Ceda je u pravu. Niko nema pravo da govori u ime svih gradjana Srbije pogotovu sto nije izabrani i legitimni predstavnik vlasti. To sto je Patrijarh rekao je uvreda i trebalo bi da se izvini svima ili da bar koriguje svoju izjavu.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Predsednik Liberalnodemokratske partije Čedomir Jovanović rekao je, povodom izjave patrijarha Irineja o EU i Kosovu, da crkvi nije mesto u politici.

Patrijarhu Iriniju i SPC nije mesto ni u "CRKVI" a kamo li u politici !

NS

pre 11 godina

Naravno da crkva ne treba da vodi politiku, ali se zaboravlja da je od 2000. godine crkva najaca partija u ovoj zemlji i "da se u sve mesa" ...

Maja

pre 11 godina

Gospodine Jovanovicu, sigurno ste imali isto misljenje i dok su po Hrvatskoj drzane mise i molitve za generale, ali vas niko tada nista nije pitao, pa nista niste ni rekli.

stringer

pre 11 godina

Svi oni koji smatraju da crkva treba i te kako da se mesa u vodjenje i kreiranje drzavne politike, trebali bi prvo da procitaju najvisi pravni akt ove drzave, pa onda i poneku knjigu, nije na odmet. Ukoliko i dalje ne kapiraju o cemu se radi, jedino resenje za takve je vremeplov i povratak u srednji vek. Ova problematika niti ima veze sa LDP-om niti sa Jovanovicem vec sa necim sto je civilazacijska tekovina savremenog doba.

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Gospodine Jovanoviću, Kosovo i Metohija, a ne Kosovo kako Vi kažete, NIJE POLITIKA već nešto mnogo više i važnije od te zgužvane i otrcane reči, reči koju ste sveli na označavanje krajnje nepristojnosti i besčašća. Crkveni velikodostojnici svih verskih konfesija su deo ove države i imaju prava da brinu o državi, posebno kada je u pitanju očuvanje teritorijalnog integriteta?! Sledeći Vašu logiku, ispada da Vi, kao političar ili pplitikant, neka svako odluči ko ste i šta ste, imate prava da govorite i odlučujete o KiM a Srpski Patrijarh, ne?!

Dejan

pre 11 godina

Cedo, nije ni tebi mesto u politici, pa te vec 15 godina gledamo svakog dana a niko nas nije ni pitao da li nam se to dopada. Nemerljivo vise ljudi ovde cene izjavu Patrijarha nego tvoju, pa sto pre se pomiris s time bice ti lakse.

Baki SM

pre 11 godina

"...opasno je mešanje svakog pojedinca iz crkve u dešavanja u politici. To je put kojim jedino mogu da izgube svoj kredibilitet..."

SVI, pa i crkva i svaki pojedinac u njoj ima Ustavom zagarantovano pravo da se bavi drzavom u kojoj zivi, da bira i da bude biran i NIKO ne sme to pravo da im uskracuje, pa ni Ceda Jovanovic, a kako ce to bavljenje uticati na njihov kredibilitet, najmanje treba da brine ateiste, zar ne ? Crkvi nije mesto u politici, ko je sledeci, SANU, knjizevnici, poslasticari, lovci, sportisti, muzicari ?

Beogradjanin

pre 11 godina

@Bizmismen

Bilo ko ko misli da biznisu nije mesto u politici je blago receno cudan. Politika (politicari, vlada) mora da vodi zemlju na nacin na koji ce biznis odnosno ekonomija te zemlje lakse i bolje poslovati i politika mora krciti put biznisu i ekonomiji. Kada to shvatimo ici ce nam mnogo bolje i lakse. Pogledajte sta SAD rade na bliskom istoku. Sta je to ako ne politika u sluzbi ekonomije, odnosno uzimanja resursa. Mi moramo jednom shvatiti da politika nije "Kosovo je Srbija", politika nisu prazne price i obicna borba za fotelje, politika mora biti vodja zemlje, mora se boriti za trziste, omogucavati ekonomiji razvoj. Pored ravnopravnosti i sloboda, koji su ustavom zagarantovani i o kojima nema sta raspravljati jer trebaju i moraju da postoje, politici ostaje kao glavni cilj da vodi zemlju stazama prosperiteta. Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!

latinka & jovo

pre 11 godina

Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!
(Beogradjanin, 26. novembar 2012 15:55)

SlaŽem se. Ipak ste vi iz ldp-a izašli iz brozovog šinjela.

Nikola

pre 11 godina

Kada bi se otvorili dosijei UDBE maltene niti jedan vladika i pop ne bi vise bili na tom mestu u SPC.
Zar neko jos uvek ne kapira da su svugde po Srbiji na polozajima Udbini saradnici ili u najmanju ruku deca ili unuci sa "pedigreom iz Udbe".
Srbijo otvaraj oci dok nas nisu zakopali skroz, sto im je i glavni cilj jos od 45-e godine.
Jedina smo zemlje u modernom svetu gde jos uvek nisu otvoreni dosijei .
Ako drugovi iz Udbe misle da ce tako biti doveka , debelo su se presli.
Broje im se dani svima.

MAR**

pre 11 godina

Sta se cudis ?

Svugde na svetu je religija jaka gde ima SIROMASTVA I
VECINU FUNKCIONALNE NEPISMENOSTI !!!!!!!!!!!!!!

(zato crkva zivi kao engl.- lordovi !!!)

Baki SM

pre 11 godina

Svaki stanovnik ove zemlje IMA PRAVO da kaze svoje misljenje o pojavama u drustvu, dok time ne ugrozava prava ili bezbednost drugih i da na taj nacin pokusa da utice na kreiranje drzavne politike, a koga ce i da li ce ikoga poslusati oni koji je kreiraju je sasvim druga stvar, pa ako udruzenje pecarosa iz Male Mostanice ima pravo da javno kaze da se npr,ne slaze sa izborom upravnika Narodnog pozorista, a ima, onda valjda i srpski patrijarh pravo da izrazi svoje nezadovoljstvo zbog nekih dogadjaja.

ljubitelj burleski

pre 11 godina

A jel, bi u taj,,čamčić ,, privezan za ,,brod,, tj Rusiju, mogao da stane sav inventar koji poseduju crkveni velikodostojnici i patrijote po zadatku i ,,ubedjenju,,gde je nama po njima poručeno da živimo i dalje teško i mučenički a ,da nam ovakvi ,žive kao bogovi na zemlji.I sve koji se na to usprotive anatemišu,danas u 21 veku.Kako je to jadno.AKO se žališ na nečiju neljudskost,onda ne budi nečovek ,jer si onda isti,i nemaš prava da se buniš,i tačka.Hramovi ne smeju da postanu utočište za razne krimogene elemente i pokrete,a posebno za ,,poruke,,za civilne vlasti,šta ,,smeju a šta nesmeju,,.Toliko je strašnih stvari još ,,nerešeno,,od strane sveštenih lica ,a oni se ničim ne ogradiše,i osudiše one koji su zlikovce čak i nagradili. Zato,svojim se radom pozabavite i rešavajte.Ima dovoljno onih koji se u okviru države moraju brinuti za budućnost i opstanak ,a van su ,,čamčića,,.

pajo

pre 11 godina

Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima koji su izabrani glasovima gradjana. Srpska pravoslavna crkva je potpuno neorganizaovana i bojim se da je istina sto se prica da ima mnogo mesetara u njoj. Konkretno kada su u pitanju Srbi u Hrvatskoj ili na Kosovu tamo crkva vrlo malo radi da odrzi svoje vernike, da im pomogne i da ulije nadu da nisu ostavljeni sami sebi? Posto SPC dobiva ogromne donacije od drzave i srba u rasejanju verujem da moze biti mnogo bolje organizovana i da pomogne vernicima tamo gde su ugrozeni. Posto znam da je katolicka crkva u Hrvatskoj odigrala znacajnu ulogu za njihove vernike tako sto je na pocetku rata davala svu materijalnu i moralnu podrsku tako da su ugrozeni dobivali pomoc u vodi novca, hrane itd. Izbeglice iz BiH su takodje dobivale ogromnu pomoc hrane itd. putem karitasa.. Sta je uradila Srpska pravoslavna crkva? Vrlo malo. Neorganizaovanost je osnovni problem kao i lopovluk. Znam da su mnogi srbi u rasejanju slali ogromnu pomoc srbima ali ta pomoc jednostavno nije zavrsila u pravim rukama sto je velika sramota. Jednostavo crkva treba konacno da se sredi i da bude oslonac srbima u regionu jer je ona jedan od stubova ocuvanja naroda a taj stub je prilicno klimav i doslovno "korozirao" je.

Baki Sm

pre 11 godina

"Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima..." je klasican diktatorski i diskriminatorski stav ! To je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, obaska sto su ti izabrani politicari tako dobro vodili politiku u poslednjim decenijama da su za motku i to onu specijalnu, srpsku, s dodatkom.
Kazite majkama da se bave samo "decjim poslovima" i da se ne mesaju u politiku !? Sta su to "crkveni poslovi" ako nije sve ono sto se desava vernicima ?
Ne branim ja crkvu, nego princip. Volter je rekao:"Moj gospodine, ja se ne slazem sa Vasim misljenjem, ali dacu svoj zivot, samo da biste Vi mogli reci svoje misljenje." Vase je pravo da se ne slazete s nekim i da ga zbog toga kritikujete, ali nemojte mu uskracivati ono sto ne bi zeleli da bude uskraceno vama.

Dragan

pre 11 godina

Poptuno je tacno da crkva ne bi trebalo da se bavi politikom. Sta god ko mislio to je slucaj u svim zpadnim zemljama, koje us vojim ustavima to jasno definisu.Mnogi ce automatski reci da je Vatikan i te kako u politici sto nije tacno. Crkva moze da ima svoje misljenje i svoj stav, ali ne sme da podrzava politiku jedne partije na stetu jedne druge i obrnuto. Crkva se vodi hriscanskim nacelima a ne politikom jedne licnosti .

realno

pre 11 godina

Ako crkva zeli dobro svom narodu, ona ne bi smela da se mesa u politiku i obmanjuje taj isti narod. Zivot je nesto sto je konkretno i realno u odnosu na demagogiju i utopiju koju prenosi patrijarh Irinej. Mnoge su popovi ispracali u rat i podrzavali ih, a sami su se sklanjali od vetrova rata.

bezimena

pre 11 godina

Na Č. Jovanovića, koji jedini ima hrabrosti da govori istinu i koji ne vodi populističku politiku, opet će da padne patriJotsko drvlje i kamenje "argumentima" tipa odakle mu džip, pare za godišnji odmor u inostranstvu i sl.

sx

pre 11 godina

Ceda je u pravu. Niko nema pravo da govori u ime svih gradjana Srbije pogotovu sto nije izabrani i legitimni predstavnik vlasti. To sto je Patrijarh rekao je uvreda i trebalo bi da se izvini svima ili da bar koriguje svoju izjavu.

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Gospodine Jovanoviću, Kosovo i Metohija, a ne Kosovo kako Vi kažete, NIJE POLITIKA već nešto mnogo više i važnije od te zgužvane i otrcane reči, reči koju ste sveli na označavanje krajnje nepristojnosti i besčašća. Crkveni velikodostojnici svih verskih konfesija su deo ove države i imaju prava da brinu o državi, posebno kada je u pitanju očuvanje teritorijalnog integriteta?! Sledeći Vašu logiku, ispada da Vi, kao političar ili pplitikant, neka svako odluči ko ste i šta ste, imate prava da govorite i odlučujete o KiM a Srpski Patrijarh, ne?!

Beogradjanin

pre 11 godina

Tako je... podrzavam u potpunosti! Crkva treba da vodi brigu o svojim stvarima i vreme je da se crkva i religija u 21. veku polako stave u okvire u kojima treba da budu. Dosta je bilo srednjeg veka!

Dejan

pre 11 godina

Cedo, nije ni tebi mesto u politici, pa te vec 15 godina gledamo svakog dana a niko nas nije ni pitao da li nam se to dopada. Nemerljivo vise ljudi ovde cene izjavu Patrijarha nego tvoju, pa sto pre se pomiris s time bice ti lakse.

Baki SM

pre 11 godina

"...opasno je mešanje svakog pojedinca iz crkve u dešavanja u politici. To je put kojim jedino mogu da izgube svoj kredibilitet..."

SVI, pa i crkva i svaki pojedinac u njoj ima Ustavom zagarantovano pravo da se bavi drzavom u kojoj zivi, da bira i da bude biran i NIKO ne sme to pravo da im uskracuje, pa ni Ceda Jovanovic, a kako ce to bavljenje uticati na njihov kredibilitet, najmanje treba da brine ateiste, zar ne ? Crkvi nije mesto u politici, ko je sledeci, SANU, knjizevnici, poslasticari, lovci, sportisti, muzicari ?

Maja

pre 11 godina

Gospodine Jovanovicu, sigurno ste imali isto misljenje i dok su po Hrvatskoj drzane mise i molitve za generale, ali vas niko tada nista nije pitao, pa nista niste ni rekli.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Predsednik Liberalnodemokratske partije Čedomir Jovanović rekao je, povodom izjave patrijarha Irineja o EU i Kosovu, da crkvi nije mesto u politici.

Patrijarhu Iriniju i SPC nije mesto ni u "CRKVI" a kamo li u politici !

NS

pre 11 godina

Naravno da crkva ne treba da vodi politiku, ali se zaboravlja da je od 2000. godine crkva najaca partija u ovoj zemlji i "da se u sve mesa" ...

Beogradjanin

pre 11 godina

@Bizmismen

Bilo ko ko misli da biznisu nije mesto u politici je blago receno cudan. Politika (politicari, vlada) mora da vodi zemlju na nacin na koji ce biznis odnosno ekonomija te zemlje lakse i bolje poslovati i politika mora krciti put biznisu i ekonomiji. Kada to shvatimo ici ce nam mnogo bolje i lakse. Pogledajte sta SAD rade na bliskom istoku. Sta je to ako ne politika u sluzbi ekonomije, odnosno uzimanja resursa. Mi moramo jednom shvatiti da politika nije "Kosovo je Srbija", politika nisu prazne price i obicna borba za fotelje, politika mora biti vodja zemlje, mora se boriti za trziste, omogucavati ekonomiji razvoj. Pored ravnopravnosti i sloboda, koji su ustavom zagarantovani i o kojima nema sta raspravljati jer trebaju i moraju da postoje, politici ostaje kao glavni cilj da vodi zemlju stazama prosperiteta. Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!

latinka & jovo

pre 11 godina

Pa i Tito se vise borio za Srbiju, osvajajuci politickim poenima silna trzista po nesvrstanim zemljama, nego ovi nasi politicari danas. Cedomir Jovanovic shvata svrhu politike i ne zeli da dozvoli prazne price koje nas guraju u propast, jer politika i biznis jesu u vezi i trebaju zajedno da vuku napred. Ali mnogo je onih koji to ne shvataju, zato nam tako lose i ide. Na primeru Kosova prava politika bi bila da smo zadrzali manastire, rudnike, resurse, preduzeca sa svom imovinom i sve sto pripada srbima i da smo rekli to je nase, a onda sto ostane je vase i eto vam visok stepen autonomije. To bi bila politika, a ovo je propast. Zato je Ceda drugaciji i bolji!
(Beogradjanin, 26. novembar 2012 15:55)

SlaŽem se. Ipak ste vi iz ldp-a izašli iz brozovog šinjela.

stringer

pre 11 godina

Svi oni koji smatraju da crkva treba i te kako da se mesa u vodjenje i kreiranje drzavne politike, trebali bi prvo da procitaju najvisi pravni akt ove drzave, pa onda i poneku knjigu, nije na odmet. Ukoliko i dalje ne kapiraju o cemu se radi, jedino resenje za takve je vremeplov i povratak u srednji vek. Ova problematika niti ima veze sa LDP-om niti sa Jovanovicem vec sa necim sto je civilazacijska tekovina savremenog doba.

Nikola

pre 11 godina

Kada bi se otvorili dosijei UDBE maltene niti jedan vladika i pop ne bi vise bili na tom mestu u SPC.
Zar neko jos uvek ne kapira da su svugde po Srbiji na polozajima Udbini saradnici ili u najmanju ruku deca ili unuci sa "pedigreom iz Udbe".
Srbijo otvaraj oci dok nas nisu zakopali skroz, sto im je i glavni cilj jos od 45-e godine.
Jedina smo zemlje u modernom svetu gde jos uvek nisu otvoreni dosijei .
Ako drugovi iz Udbe misle da ce tako biti doveka , debelo su se presli.
Broje im se dani svima.

Baki SM

pre 11 godina

Svaki stanovnik ove zemlje IMA PRAVO da kaze svoje misljenje o pojavama u drustvu, dok time ne ugrozava prava ili bezbednost drugih i da na taj nacin pokusa da utice na kreiranje drzavne politike, a koga ce i da li ce ikoga poslusati oni koji je kreiraju je sasvim druga stvar, pa ako udruzenje pecarosa iz Male Mostanice ima pravo da javno kaze da se npr,ne slaze sa izborom upravnika Narodnog pozorista, a ima, onda valjda i srpski patrijarh pravo da izrazi svoje nezadovoljstvo zbog nekih dogadjaja.

ljubitelj burleski

pre 11 godina

A jel, bi u taj,,čamčić ,, privezan za ,,brod,, tj Rusiju, mogao da stane sav inventar koji poseduju crkveni velikodostojnici i patrijote po zadatku i ,,ubedjenju,,gde je nama po njima poručeno da živimo i dalje teško i mučenički a ,da nam ovakvi ,žive kao bogovi na zemlji.I sve koji se na to usprotive anatemišu,danas u 21 veku.Kako je to jadno.AKO se žališ na nečiju neljudskost,onda ne budi nečovek ,jer si onda isti,i nemaš prava da se buniš,i tačka.Hramovi ne smeju da postanu utočište za razne krimogene elemente i pokrete,a posebno za ,,poruke,,za civilne vlasti,šta ,,smeju a šta nesmeju,,.Toliko je strašnih stvari još ,,nerešeno,,od strane sveštenih lica ,a oni se ničim ne ogradiše,i osudiše one koji su zlikovce čak i nagradili. Zato,svojim se radom pozabavite i rešavajte.Ima dovoljno onih koji se u okviru države moraju brinuti za budućnost i opstanak ,a van su ,,čamčića,,.

Baki Sm

pre 11 godina

"Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima..." je klasican diktatorski i diskriminatorski stav ! To je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, obaska sto su ti izabrani politicari tako dobro vodili politiku u poslednjim decenijama da su za motku i to onu specijalnu, srpsku, s dodatkom.
Kazite majkama da se bave samo "decjim poslovima" i da se ne mesaju u politiku !? Sta su to "crkveni poslovi" ako nije sve ono sto se desava vernicima ?
Ne branim ja crkvu, nego princip. Volter je rekao:"Moj gospodine, ja se ne slazem sa Vasim misljenjem, ali dacu svoj zivot, samo da biste Vi mogli reci svoje misljenje." Vase je pravo da se ne slazete s nekim i da ga zbog toga kritikujete, ali nemojte mu uskracivati ono sto ne bi zeleli da bude uskraceno vama.

pajo

pre 11 godina

Crkva treba da se bavi svojim poslom a da politiku ostavi politicarima koji su izabrani glasovima gradjana. Srpska pravoslavna crkva je potpuno neorganizaovana i bojim se da je istina sto se prica da ima mnogo mesetara u njoj. Konkretno kada su u pitanju Srbi u Hrvatskoj ili na Kosovu tamo crkva vrlo malo radi da odrzi svoje vernike, da im pomogne i da ulije nadu da nisu ostavljeni sami sebi? Posto SPC dobiva ogromne donacije od drzave i srba u rasejanju verujem da moze biti mnogo bolje organizovana i da pomogne vernicima tamo gde su ugrozeni. Posto znam da je katolicka crkva u Hrvatskoj odigrala znacajnu ulogu za njihove vernike tako sto je na pocetku rata davala svu materijalnu i moralnu podrsku tako da su ugrozeni dobivali pomoc u vodi novca, hrane itd. Izbeglice iz BiH su takodje dobivale ogromnu pomoc hrane itd. putem karitasa.. Sta je uradila Srpska pravoslavna crkva? Vrlo malo. Neorganizaovanost je osnovni problem kao i lopovluk. Znam da su mnogi srbi u rasejanju slali ogromnu pomoc srbima ali ta pomoc jednostavno nije zavrsila u pravim rukama sto je velika sramota. Jednostavo crkva treba konacno da se sredi i da bude oslonac srbima u regionu jer je ona jedan od stubova ocuvanja naroda a taj stub je prilicno klimav i doslovno "korozirao" je.

MAR**

pre 11 godina

Sta se cudis ?

Svugde na svetu je religija jaka gde ima SIROMASTVA I
VECINU FUNKCIONALNE NEPISMENOSTI !!!!!!!!!!!!!!

(zato crkva zivi kao engl.- lordovi !!!)

Dragan

pre 11 godina

Poptuno je tacno da crkva ne bi trebalo da se bavi politikom. Sta god ko mislio to je slucaj u svim zpadnim zemljama, koje us vojim ustavima to jasno definisu.Mnogi ce automatski reci da je Vatikan i te kako u politici sto nije tacno. Crkva moze da ima svoje misljenje i svoj stav, ali ne sme da podrzava politiku jedne partije na stetu jedne druge i obrnuto. Crkva se vodi hriscanskim nacelima a ne politikom jedne licnosti .

realno

pre 11 godina

Ako crkva zeli dobro svom narodu, ona ne bi smela da se mesa u politiku i obmanjuje taj isti narod. Zivot je nesto sto je konkretno i realno u odnosu na demagogiju i utopiju koju prenosi patrijarh Irinej. Mnoge su popovi ispracali u rat i podrzavali ih, a sami su se sklanjali od vetrova rata.