Utorak, 16.10.2012.

17:34

Blackberry: Od statusnog simbola do sramote

Izvor: Tanjug

Blackberry: Od statusnog simbola do sramote IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

nucky thompson

pre 11 godina

ja i dalje forsiram svoj BB, iako ne mogu da koristim neke jako dobre i korisne aplikacije!
e-mail dobijem brze na svoj BB nego na lap top-u, dok moji drugari koji imaju Android se zale...ako ubrzaju osvjezenje onda trosi bateriju mnogo brze...ima mjesta za napredak, i nadam se da ce ispraviti uskoro!
moj "online banking" na BB je uzasan jer neke aplikacije koje su uradjene za iOS, nisu za BB ))))

Nikola

pre 11 godina

Članak je zaista reklama za konkurentske telefone, a to se vidi iz proste stvari : onaj deo oko punjača za BB u elitnom restoranu....pfffff, teška glupost, pošto i BB kao i većina drugih telefona koristi USB kao punjač, bilo MINI (Bold 9000) bilo Micro (B9900). A slažem se da je samo stvar za šta vam treba telefon, meni je moj Bold zakon i zaista ga ne bih menjao, a vi uživajte u svojim SGSIII...ko šta voli, bukvalno

Efendija

pre 11 godina

@M
Nikada i nije bio all around telefon. ;) prosto bb nije namenjen sirokom masama, dok Android i iOS jesu. A negde izmedju dodje windows mobile...

Borinqu!en

pre 11 godina

I jedan socioloski aspekt BBM-a!
Ljudi ga koriste da KOMUNICIRAJU, a ne da lajkuju, whishuju, postuju, preporucuju sve ono sto samo misle da im u zivotu treba...
"Button choice" su sve ono sto je izmisljeno da stvori privid izbora i zanemari realnu komunikaciju i razmisljanje, a BB je radio upravo suprotno, sto trenutno nije najbolji poslovni model, ali cini jednu od retkih vrednosti koje nam druge korporacije rapidno oduzimaju (realnu komunikaciju, razmisljanje i izbor)
Ne prodajem dusu djavolu (Applu)...

Borinquen

pre 11 godina

Ja imam jedan telefon, ima zeleno i crveno dugme da zoves ili ne, neka slovca na dugmici i svi moji prijatelji su NON STOP u njemu kada kliknem na onu slicicu BBM i necu da ga menjam...

Milan Stevanović

pre 11 godina

Kašto si potenciraju da je teško da se piše na androidu? Jel čuo neko za swype? Kucam brže nego što to radim na tastaturi. I ti samo palcem... Takođe su apsurdne tvrdnje da se sa Android i iOS-a teško zove i šalje sms.

KoleM

pre 11 godina

Zao mi Lazaridisa (vlasnika RIMa), mnogo dobar covek. Napravio je tu kompaniju, dosta novaca je davao, najvise bespovratno Institutu za teorijsku fiziku u njegovom Waterloo-u.

lokalac

pre 11 godina

svaki uredjaj (bb, ios, symbian, android, windows phone) ima neke prednosti koje drugim ljudima izgledaju glupo. Ja licno kofistim neki budjavi symbian telefon za telefoniranje, android za pristup internetu a iphone za slusanje muzike i igrice. Takodje imam i jedan stariji win telefon koji koristim kao navigaciju u kolima.
BB sam koristio u prethodnoj firmi i bio sam izuzetno zadovoljan. Moj licni utisak je da bb najmanje guta internet, zatim android a iphone najvise. Plus je hw tastatura mnogo bolja nego ova touch.

obi van

pre 11 godina

@Igor: varas se radim kao it menadzer sirom evrope i to iskljucivo za velike korporacije i banke. vjeruj mi na rijec - nikad ni jedan apple proizvod ne vidjeh na poslu ni kompjuter ni telefon. a i podaci govore za sebe:8% je appleova zastupljenost u telefoniji (ne brkajte procente iOsa to je samo zbog tableta) a oko 11% su kompjuteri. sa tabletima je druga stvar ali to nije ova prica

Blackberry by choice

pre 11 godina

Meni BB kao telefon savrseno odgovara - sve bitne stvari su na dohvat ruke i ne treba vam dugo da kopate po meniju da bi dosli do funkcije koja vam u tom momentu treba. Navigacija je OK iako bi mi vise odgovarala da je offline tipa ( inace Garmin online je oko 90tak dolara dozivotna verzija). Za igrice nemam pojma kakav je , nemam ni jednu na telefonu i one koje su bile sam izbacio da ga deca ne bi cackala.
Jedan mali trik kako da ubrzate telefon - dok drzite ALT ukucajte LGLG , na BB dugme i u meniju ocistite logove. Posle toga brze radi.

venceremos

pre 11 godina

Odlichan Advertoria!
Medjutim izbor telefona je kao i umetnost. Stvar ukusa i potreba.
Ali tvrdim da svi koji pljuju po BB nikada taj telefon nisu koristili :)
faithful BB user

mzex

pre 11 godina

Iskreno vjerujem da ce se RIM oporaviti nakon izlaska BB10. Programer sam, i autor sam nekih aplikaciju na RIM-ovom AppWorldu i trenutno radim na aplikaciji za BB10 na prototipu DEVAlpha sa BB10 beta 3 OS-om. BB10 je baziran na QNX-u i jako je stabilan (QNX je uglavnom u 90% automobila BMW, Audi, Mercedes..) i jako je pouzdan. Softverska platforma je bazirana na QT-u i intenzivno koristi OpenGL 2 za UI i fenomenalno je odzivna. Vec u ovom stadijumu (implementirano je nekih 80% mogucnosti) mi deluje bolje i lepshe od IOSa i Androida, a imace i neke stvari koje konkurenti ne poseduju, tipa time camere (videcete o chemu se radi kad izadje BB10). Posedujem iPhone i Android i ne zhelim da pljujem po njima, ali kad izadje BB10 ce im postati snazhan konkurent sa nekim mogucnostima koji oni nemaju. Inache, RIM polazhe sve nade u BB10 (kupio je QNX, kupili su Trolltech - QT) i stimulishu nas programere za rad na BB10 (dele nam besplatno prototipove i garantuju zaradu od 10 000 USD u prvih godinu dana prodaje aplikacije), i vec sada postoji zavidan broj BB10 aplikacija.
Zhelim im da uspeju da se oporave :)

Dantes

pre 11 godina

BB je klasican biznis telefon. Mislim da mnogima to ne znaci nista jer kod nas su smart telefoni vise kao igracka za pokazivanje.
BB je postao simbol iz prostog razloga sto je prvi uveo fenomenalan servis za e-mailing. Jednostavno lakse je pisati e-mail nego sms koji ima ogranicenje po broju karaktera a pogotovo uz qwerty tastaturu.
Osnovni problem koji su imali se odnosio na jedan period nepouzdanosti bas tog servisa sto je dovelo do otkazivanja mnogih ugovora.
Mnogi ovde iznose totalne gluposti a u sustini nikada nisu ni videli niti BB tf niti njegove mogucnosti.

Saldzo

pre 11 godina

Imao sam BB 9700 Bold kao sluzbeni telefon i mogu da kazem da je BB kao smartphone za posao neprevazidjen. Poruke i mejlovi se brzo kucaju, BB serveri imaju dodatnu enkripciju saobracaja, GPS mu je brz, pouzdan i precizan ("spasao" me nekoliko puta na poslovnim putovanjima), BB messenger je odlicna stvar koja ne zavisi od SMS servisa (secam se da za Novu Godinu ja se sa kolegama besplatno kuckam preko BBM i cestitamo jedni drugima, a drugari se mlate sa SMS porukama koje zbog zagusenja ne prolaze). Odlicne je izrade, ispadao mi je X puta i nimalo se nije ostetio. Baterija je jedna od najizdrzljivijih koje sam video. Jedini problem sa ovim modelom za koji znam je da posle godinu-dve upotrebe zna displej da rikne, ali retko. Za privatnu upotrebu ga nikada ne bih koristio i to samo zbog zastarelog softvera i nista drugo. Ako naprave bolji i savremen softver na BB 10 ozbiljno cu ga uzeti u razmatranje kao privatni telefon. Inace, nije popularan kod poslovnih ljudi kao statusni simbol, vec zbog posebne enkripcije poruka i mejlova koji idu preko BB servera i BBM-a. To ima kao rezultat bolju zastitu osetljivih poslovnih podataka i zato ga velike kompanije koriste kao sluzbeni smartphone.

Boris

pre 11 godina

Ovdje stvarno pišu ljudi koji pojma nemaju niti o usluzi niti o samom telefonu.

Ono što nudi BB ne nudi niti jedan drugi telefon. Sama činjenica da putuješ po svijetu te nemoraš misliti o tome koliko će ti doći DATA roaminga dovoljno govori zašto se plaća usluga BIS-a.

Koja mi je svrha Iphona kada mi se korisnik vrati iz susjedne države sa par par sto eura računa za DATA promet jer je morao primiti i slati mailove. Kada druge tvrtke počnu nuditi uslugu pokrivenog DATA roaminga tada možda možemo početi govoriti o naziranju kraja RIM-a, do tada molim vas nemojte pričati o nečemu što ste vidjeli a niste koristili.

dejan

pre 11 godina

prodajem mobilne uredjaje sigurno 15 godina unazad i imao sam u zivotu skoro sve modele BB-rija. baterija duga, kvalitetna qwert testatura, solidno kucist, doduse cena uvek malo veca. Od pre nekih 4 godine prelazim na iphone i na android. Tvrdnje nekih da android telefoni zabaguju, zablokiraju cesto su mi ciste budalastine. Ne secam se da sam ijednom imao problema te prirode, kao ni sa iphonom. Takodje vise ne vidim neke velike razlike oko primanja mejlova? nastelovao sam svoj htc da primacekira mail svakih 10 sek. mozda nekom 10 sek znaci u nekom poslu, u Srbiji narocito, meni ne. BB telefoni su jednostavno ispali i igre zbog nedostaa aplikacija, i zbog kaskanja u razvoju interne usluga, kao i drustvenib mreza, navigacija i slicno. I tu je kraj price. kome ne trebq navigacija, net, FB, skype, bb je odlican phonr

htc

pre 11 godina

@realan

Bas tako. Imam BES uslugu i extra mi znaci. Za fotografije koristim fotoaparat, za filmove televizor, za igrice racunar...
Telefon je izuzetan za posao, a za to mi i treba.

djuro

pre 11 godina

imam i bb i symbian (oba sa querty tastaturom) i android telefon. sa svima sam zadovoljan. android najvise jede bateriju i to mu je najveci problem. na touch se navikne covek vremenom. svaki je dobar kada zavrsava namenjen mu posao ;)

Radomir

pre 11 godina

B*llsh*t, ovo pisem na BB 9900, strava telefon, ne bih ga menjao da mi daju iphone y samsung na poklon. Prethodno sam imao torch (onaj sa tastaturom na izvlacenje), BB9000, BB8800, i sledeci telefon ce isto biti BB ako do tada ne propadnu.
Radim sa ljudima iz celog sveta, sav poslovni svet jos uvek uglavnom koristi BB (iPhone imaju njihove zene).

igor

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.
(obi van, 16. oktobar 2012 20:24)

pretpostavljam da si klasicni android fan koji vec standardno ima uvezbano zapazanje bilo kakve prilike da napljuje iphone...
takodje pretpostavljam da si iz srbije i da govoris o bankama i firmama iz srbije kako imaju samo samsung telefone i da niko nema iphone pa da te pitam a kako mislis da banka ili firma nabavi zaposlenima iphone ? koji to operater u srbiji nudi iphone ? pa ni jedan, svi daju samsung, htc itd, a ova vest je prepisana sa nekog americkog sajta i naravno u americi je lako doci do iphone i nije ni cudo sto ga tamo najvise i nude firmama i bankama
rasmisljaj malo glavom

pin 2 pin

pre 11 godina

E moj tkz. Poznavaoci BB uredjaja. Neki pricaju da su ga koristili, neki da ga jos koriste, samo se vezuju za BIS i BES uslugu a niko ni da spomene PIN 2 PIN opciju, koju nikada nece imati niti jedan m tel.Dakle svaki BB uredjaj ima svoj PIN seriski, kada necije ime unosite u imenik imate i tu mogucnost da mu unesete PIN ukoliko koristi BB.Ovo je bitno za poslovne korisnike jer mogu da posalju poruku putem PIN 2 PIN opcije potpno besplatno i iz roaminga.Poruka je inace crvene boje.Opcija je zamisljena da bi se olaksala komunikacaji izmedju ljudi u firmi kada su u roamingu ( zato svi vozaci po EU i ostalim zemljama samo i koriste njega, pogotovo Turci ) ili zelite bez WIFI da komunicirate sa najdrazima iz inostranstva.Za one koji nisu znali za ovu opciju neka je slobodno probaju i videce o cemu govorim inace koristim BB uredjaje vise od 5 god, jos od kada ih je VIP prvi doneo u SR preko Vodafona.Ovo saljem sa suprozinog Htc Androida i smorih se sve dok sam otkucao.Txt je morao da bude opsirniji zbog objasnjeja usluge.Pozz svima.

M

pre 11 godina

Pre par meseci sam po prvi put kupio blackberry (bold 9900). I dok sam uporedjivao telefone pre kupovine na internetu, bilo mi je jasno da je daleko iza telefona u tom cenovnom rangu kada je u pitanju kamera, memorija, izbor aplikacija ( Skype, Viber koji ne podrzava glasovnu komunikaciju ) itd... Ali kupio sam ga samo iz jednog razloga i isplatio me se do sada... Stalno, zbog prirode posla, putujem po svetu i npr. engleska O2 kartica, za slucaj da imam blackberry, mi nudi opciju da kupim 10 mb bilo gde u roamingu za 5 funti... Sto itekako dugo moze da potraje i da se isplati ako se koristi iskljucivo za BBM, whatsapp, mail, eventualno vesti na mobilnim portalima... Tako da mogu da kazem da mi se iz tog razloga isplatio...

Medjutim, cinjenica je da nije all-around telefon, kao na primer iphone i samsung...

Dejan

pre 11 godina

Dok ih ima kupovacu qwerty telefone. Drage volje zrtvujem veci ekran za hardversku tastaturu. Nemam BB tel. nego E72 i pravi je uzitak kucati na qwerty tastaturi. BB telefoni imaju mocan izgled i ja im se divim, nazalost softverske mogucnosti im josuvek nisam isprobao.

Android korisnik

pre 11 godina

Nisu pomenuti Android uređaji koji imaju vodoravnu, ogromnu slajder tastaturu, kao naprimer Xperia Pro.

Za sigurnost, verovatno je nešto značila nekad, ali je softver sada pregažen Androidom i Aj-oesom.

Jednostavno, ušuškali su se kada su bili na vrhu i nisu nastavili da se razvijaju. Njihov novi OS za uređaje sa dodirnim ekranom izgleda zanimljivo, ali pored ovolike konkurencije je beznadežan.

Umbriel

pre 11 godina

Ono što Blackberry još uvek ima a ostali nemaju je sigurnost i enkripcija podataka njihovih BIS i BES servera što je vrlo bitno za poslovna (i ostala) okruženja u kojima cirkulišu poverljive informacije putem email korespodencije
Isto tako odlična integracija chat i mail klijenta sa popularnim social mrežama i webmail servisima (blagodareći BIS servisu)
Druga stvar je odlična qwerty tastatura koja je još uvek zakon za kuckanje, ma šta neko pričao
Imao sam telefon sa fizičkom qwerty tastaturom i posle njega nekoliko touchscreen modela i još uvek mi je qwerty tastatura udobnija i brža za kucanje
Treće, ovo što ljudi pričaju za aplikacije ja tačno - koga briga za zilion (potenciranje broja aplikacija na marketu je marketniška žvaka, većina njih je beskorisnog fart tipa) aplikacija na marketu kada ja koristim nekoliko njih koje su mi potrebne (kao uostalom i 99% korisnika)
A što se tiče pokazivanja telefona i odavanja lošeg utiska - iskreno, meni Blackberry izgleda daleko šmekerskije i poslovnije nego Iphone i ostali šminkerski fenseraj-pozeraj

Zurkolomac

pre 11 godina

Imao sam sve moguce najbolje fonove, ali jedno cu uvek tvrditi, a to je da je BB (Bold serija) ubedljivo najbolji poslovni telefon. Ni iPhone ni najbolji androidi mu nisu ni do gleznja...

Efendija

pre 11 godina

@gox
Ajde ne preteruj, sta je muka ziva? Pa lakse je poslati sms sa iPhone-a nego sa BBa. Ne treba ici u takve krajnosti... BB je fenomenalan telefon, ozbiljan, stabilan, sa njim se moze i iz bunara pricati. Dok android nije ni ozbiljan ni stabilan, samo atraktivan. E a iOS je i stabilan i atraktivan. No naravno, nije ni blizu BBa u poslovnom smislu. Ali ipak sve moze i njime da se uradi.

Milan

pre 11 godina

Punjaci za bb, se i samsung s3 su isti. Tako da je komentar : nemam punjac za TO - smesan u ovom slucaju.
(mnm, 16. oktobar 2012 19:48)

Ukupan procenat svih Samsungovih modela na USA trzistu je 12%, u EU je 23%, Azija-Pacifik 22%, Kina 16%, bla, bla, la...
Nije nikakvo cudo nemati punjac za Samsung u USA s obzirom da im je zabranjena prodaja na vecini postojecih uredjaja, a kako stoje stvari, bice i na svim najavljenim do 2014 zbog predstojecih tuzbi Apple.

Efendija

pre 11 godina

@obi van
A u kojim si ti to korporacijama bio? Ovde je rec o Americi. Tamo sigurno Lenovo nisi video, mogao si samo HP ili Dell i Mac, a o Samsungu da ne pricam. Cak i ovde nijedan poslovni covek koji drzi do svog statusa i ozbiljnosti ne nosi Android, to sam imao prilike i da vidim i da cujem. Ove mladjahne bankarske sluzbenike ne racunam u tu grupu svakako. Zna se sta se koristi za posao a sta za show off.

Sasa

pre 11 godina

BB telefoni su stvarno kvalitetni uredjaji, ali ih je vreme definitivno pregazilo. Danas svaki smartphone podrzava IMAP, sto je sa svakim iole ozbiljnijim javnim mail servisom vise nego dovoljno za 99% privatnih korisnika. Takodje, svaki smartphone podrzava Exchange Server, sto prilicno zadovoljavajuce za veliki broj firmi. Sve ono sto je BB naplacivao kao eksluzivan servis danas moze da se dobije besplatno.

A sto se tice ostalih stvari na koje danas i poslovni korisnice gledaju (jer niko nema volju da se seta sa 2-3 telefona), to je BB potpuno prespavao poslednje 3-4 godine i sada ubire plodove svoh nerada. Nije ni prvi a verovatno ni poslednji... ko se jos seca Siemens telefona?

milos

pre 11 godina

blackberry je najbolji za kucanje,e-mail i meni se lično dopada za twitter, ali je užasan za internet i aplikacije, tako da koristim dva telefona. iskreno više volim blackberry.

Don't ACTA fool

pre 11 godina

razumum da nekom više odgovara jedan, nekom drugom drugi tip i model telefona ali mi nije jasno zašto pozivi, sms-ovi i ostale u suštini jednostavne stvari pretstavljaju.,,muku živu" na iPhone-u i Android-u ?
Baggovi na Androidu se javljaju kod telefona sa slabijim hardware-om, dok iPhone nema slabije telefone u ponudi, je l'te...ljudi to zaboravljaju...ako uzmete neki iole jaci telefon (1 GHz pa na vise, poput iPhone-a :) ), bagova nema a govorim iz ličnog iskustva...pozz...

Ja

pre 11 godina

Prvo, ne mogu da verujem da ljudi gledaju u telefone i vide "ta sokocala" kao "statusni simbol" ! Hej ! Pa ako se zbog statusa kupuje, to znaci da coveku ni ne treba. BB je aparat koji kupi onaj kome treba (a ocigledno kod nas, i onaj koji je hteo da se pokaze u drustvu). Meni treba, evo 6-ti BB koji imam, skoro pa otkad postoje, i kupio sam iPhone, ima dve godine, i zakljucio da meni taj telefon NE TREBA. Pitanje je prosto - koje funkcije vam trebaju ? BB je kralj, broj 1 za poslovne potrebe, a ko zeli aplikacije i igrice, nije BB za njega. Prosto. Niti RIM pretenduje da prodaje tom trzist. Ja cu otati veran svom BB-u jer mi je bas koristan, stabilan, siguran, lak za koriscenje (i kucanje poruka). Ne treba mi vise. A za status me bas briga, sve dok me cene moji najblizi, porodica i prijatelji. To je srpska boljka "statusnih simbola" - kola, telefon, odeca, patike (ej, patike...). Nemam reci. Da zavrsim, clanak je stravicno glup, mrzi me da nabrojim sve te mnogobrojne razloge zasto je definitivno glup. Uzivajte vi kojima trebaju iPhonovi i ostali OS-ovi, nema teorije da "me bude sramota" (heeeeeej !) sto koristim BB. Jedna od vecih gluposti koje sam u zadnje vreme procitao. Doduse, kome je cilj u zivotu da se dokazuje... zvuci verodostojno...

Olja

pre 11 godina

Posle 5 godina druzenja sa BB telefonima upravo danas postadoh vlasnik Samasung Galaxy 3 uredjaja. Zao mi je jako sto se oprastam od BB-a, nikada me nije izneverio. Ipak nemam strpljenja da cekam do proleca novo izdanje. A potrebe mi nalazu uredjaj sa aplikacijama.

Torch

pre 11 godina

Imam bb9800 i veoma sam zadovoljan. Vrhunski kvalitet izrade, kvalitetni materijali i zavrsna obrada na zavidnom nivou. Ima i veliki ekran na dodir i fizicku qwerty tastaturu. Sistem se nakon paljenja podize bukvalno za 3 sekunde. Baterija 3 dana, a napuni se za jedan sat. Zvuk u slusalici neverovatan. Mozete da podesite basove i visoke tonove u slusalici. Bezbednost informacija na najvisem nivou. Zato je bb najbolji poslovni telefon na svetu. Svaki put kad ga uzmem u ruku imam osecaj koji nisam imao ni sa jednim telefonom. RIM propada zato sto ne prati trendove koje diktiraju Samsung i Apple. HTC i Motorola su tu postupili pametno i opstaju na trzistu. BB ima priliku da uhvati poslednji voz, ali ne verujem. Motorola vec neko vreme sprema dobru ponudu i to ce biti interesantno za ispratiti.

bananastate

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo. (Igor, 16. oktobar 2012 19:55)
A koji si ti to android koristio-HTC tatoo?

realan

pre 11 godina

Posto procitah poprilicno neukih komentara ovde, zelim reci nesto sto jeste....Koristim BB 9780 sa BES uslugom, kako nam je kompanija dodelila i mogu vam reci da za baratanje sa mailovima i sigurnoscu podataka, apsolutno nema konkurenciju. Na polju zabave je potucen do nogu i od Androida i iOS-a. Isto tako, baterija mu traje dosta duze jer nema fancy display i sve te opcije i puni se obicnim mikro usb punjacem :)

luki

pre 11 godina

postoje i drugi proizvodjaci ciji modeli imaju hardversku qwerty tastaturu. nekada sam imao se m600, sada motorolu xt311. ko se jednom navikne na qwerty nikada se nece vratiti na touch screen.

obi van

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.

Vlada

pre 11 godina

Za posao, odličan telefon. Veoma stabilan i pozdan. Ukoliko je povezan na BlackBerry Enterprise Server ima stvarno odlične mogućnosti (ovo morate probati). BBM je takođe super.

Nažalost aplikacija ima manje nego za iPhone i Android...

Ipak privatno koristim Windows Phone :)

Marko

pre 11 godina

Bilo je jasno od početka da je BB služi samo kao prelaz sa običnog telefona na smart telefon.
Sama činjenica da su naplaćivali uslugu primanja mejla na telefon mnogo govori o tome koliko je važno da na neko tržište uđete prvi i pokupite 'kajmak'. Danas je to najnormalnija stvar koja skoro ništa ni ne košta. Jedini je problem u tome što oni očigledno nisu shvatili 'šta dalje', u trenutku kada su imali već polovinu tržišta.

Steta...

pre 11 godina

To je dobar telefon, odlicnog kvaliteta izrade, svakako boljeg od iPhone 4 (nisam video 5) i cele SGS serije. Nije tacno da zavisi od BB servisa, moze da radi gotovo sve i bez toga. Ono sto za njega nema je skype i samostalna navigacija. Ovaj noviji sistem 7 je sasvim pristojan, vizuelno daleko bolji od Androida (ne bih se kladio za iPhone), i sasvim funkcionalan.
I sve to za 3x manju cenu od perjanica iz Apple i Samsunga (sem ako ne kupujete preko nasih operatera koji nisu bas u vinklu sto se tice cenovne politike).

Nisam uopste emotivan kad je elktronika u pitanju, BB je sam kriv sto ce otici pod led, bas zato sto je godinama insistirao na kvazi-elitnoj CEO smejuriji i nije gurao tel u mass market, ali je cinjenica da cemo ostati bez solidnog brenda koji je promovisao no-bullshit resenja i na hardverskom i na softverskom planu.

Ilija

pre 11 godina

Bio je statusni simbol jer je oznacavao poslovnog coveka. Coveka kome je taj uredjaj trebao za komunikaciju a ne za igranje. . .
Sto se mene tice Pearl je bio najlepsi telefon na trzistu sve do pojave iPhone4. . . Steta sto su prestali da ga proizvode. . .

Efendija

pre 11 godina

@Gumeni
Zasto? Zato sto je BB godina bio kralj u sferi smartphone uredjaja, zato sto nijedan ozbiljni poslovni korisnik nije mogao da zamisli dan bez njega i naravno zvog svoje cene. I zato sto se znalo ko nosi BB. E sad, sto danas svaka susumiga ima smartphone samo da bi ga pokazao to je vec druga prica.

Igor

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo.

node

pre 11 godina

Imam bb 9780, (pored 2 android mob tel., koje koristim za apps i sajtove klijenata) bolji telefon nisam imao od njega. On je jednostavno najbolji za posao, najbrzi za kucanje poruka i bilo koji drugi rad sa telefonom.
Moze se reci da sam jedan od tih "zaljubljenika" u bb (ali samo 9780), jer jednostavno receno, sve je lakse , brze i bolje na njemu.

Njega uvek nosim sa sobom, jer je work-flow na njemu pesma, pogotovo dok slusas muziku ;). Jedan od razloga zasto ga volim je sto mi na androidu treba tri puta vise vremena da otkucam ili uradim nesto. Svakako da je ekran manji za pretrazivanje na netu, ali i tu je sasvim ok za moje potrebe.

To sto je bio statusni simbol pa sad nije, me uopste ne zanima, niti me je ikad zanimalo. I sledeci telefon ce biti bb9780 ili naslednik ali samo ako 9780 izbace iz proizvodnje.

Oni koji imaju bb 9780 ce razumeti o cemu pricam. Sto se tice aplikacija, kome jos treba ta nocna mora i u privatnom zivotu :)

indijanac

pre 11 godina

Novim operativnim sistemom, BB ce se vratiti u igru, nikada nece imati trzisni udeo kao pre par godina, ali ce sada omoguciti ljudima dostupnost brojnih aplikacija koje postoje na Androidu/iOS, uz tradicionalne BB kvalitete, sto ce sigurno mnoge naterati da se vrate BB uredjajima.

gox

pre 11 godina

Sa bb mi treba sekund da odgovorim na email ili sms, pozovem nekoga, uradim sve ono cemu i sluzi.... Sada sa iPhone svasta imam od beskorisnih aplikacija, ali kada treba da pozovem nekoga, napisem email, sms... muka ziva.

Stefan

pre 11 godina

Telefon je enormno glup. Siugrnost je 0, dajte ljudi ko je ovaj skup plastike i metala nazv'o "statusni telefon" verovatno ima neki poremecaj.

A uz to, tastatura je glupa za svoju pricu, moja sestra je imala BB pre 5-6 godina i jedino korisno sto je dobila s' tim jeste sto je vise nisma moljakao da mi da da poslejm poruku, jer stvarno mi je bilo lakse da odem da uplatim kredit no da 10 minuta kucam 5 recenica.

Takodje velika greska jeste to sto iako su vec imali taj trenutak slabosti ljudi da postanu popularni nisu iskoristili unapredjivanjem. Da jesu ne bi sad kukali, Samsung je uradio pravu stvar, pre 5 godina ne bih kupio niti jedan samsugnov telefon, a danas su to vrhunski telefoni.

Žika

pre 11 godina

Statusni simbol jer ga nosi(o) i sam Obama... BB je vrhunski uredjaj, imam bold 9000 vec 3 god, i sabija. Tastatura je vrh! E sad da kazem, usput, imam i Android HTC XL, ipak zbog raznoraznih besplatnih aplikacija. A iphone ne podnosim.

T.

pre 11 godina

Koga je sramota sto ima ovakav ili onakav telefon ili ko misli da je bolji time sto ima ovakav ili onakav telefon nije ni dobar ni los nego - budala.

Nikola

pre 11 godina

Kod nas u Srbiji izgleda svaki telefon koji kosta preko 300e postaje statusni simbol.
Meni se zaista gadi sto postaje tako.
Ja sam zaljubljenik u Bb upravo zbog jos uvek ne prevazidjenog sistema za mejl i bbm. Ok, i drugi nude slicno, ali mislim da bb po tom pitanju jos uvek je siguran i pouzdan.
I naravno, fizicka tastatura mnogo znaci, ma koliko god iphone ekran bio precizan.

Ali zbog nedostatka aplikacija, mislim da cu morati kad tad preci na iphone. E sad kod nas u Srbiji iPhone nosi i kurta i murta, samim tim mi se malo "gadi", a cena kod dilera je bezobrazna, plus jos uvek na app store nema Srbije.

Tako da polazem zadnju nadu u bb 10, ako i tu omanu, cao zdravo bb.

T.

pre 11 godina

Koga je sramota sto ima ovakav ili onakav telefon ili ko misli da je bolji time sto ima ovakav ili onakav telefon nije ni dobar ni los nego - budala.

Žika

pre 11 godina

Statusni simbol jer ga nosi(o) i sam Obama... BB je vrhunski uredjaj, imam bold 9000 vec 3 god, i sabija. Tastatura je vrh! E sad da kazem, usput, imam i Android HTC XL, ipak zbog raznoraznih besplatnih aplikacija. A iphone ne podnosim.

obi van

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.

Nikola

pre 11 godina

Kod nas u Srbiji izgleda svaki telefon koji kosta preko 300e postaje statusni simbol.
Meni se zaista gadi sto postaje tako.
Ja sam zaljubljenik u Bb upravo zbog jos uvek ne prevazidjenog sistema za mejl i bbm. Ok, i drugi nude slicno, ali mislim da bb po tom pitanju jos uvek je siguran i pouzdan.
I naravno, fizicka tastatura mnogo znaci, ma koliko god iphone ekran bio precizan.

Ali zbog nedostatka aplikacija, mislim da cu morati kad tad preci na iphone. E sad kod nas u Srbiji iPhone nosi i kurta i murta, samim tim mi se malo "gadi", a cena kod dilera je bezobrazna, plus jos uvek na app store nema Srbije.

Tako da polazem zadnju nadu u bb 10, ako i tu omanu, cao zdravo bb.

Steta...

pre 11 godina

To je dobar telefon, odlicnog kvaliteta izrade, svakako boljeg od iPhone 4 (nisam video 5) i cele SGS serije. Nije tacno da zavisi od BB servisa, moze da radi gotovo sve i bez toga. Ono sto za njega nema je skype i samostalna navigacija. Ovaj noviji sistem 7 je sasvim pristojan, vizuelno daleko bolji od Androida (ne bih se kladio za iPhone), i sasvim funkcionalan.
I sve to za 3x manju cenu od perjanica iz Apple i Samsunga (sem ako ne kupujete preko nasih operatera koji nisu bas u vinklu sto se tice cenovne politike).

Nisam uopste emotivan kad je elktronika u pitanju, BB je sam kriv sto ce otici pod led, bas zato sto je godinama insistirao na kvazi-elitnoj CEO smejuriji i nije gurao tel u mass market, ali je cinjenica da cemo ostati bez solidnog brenda koji je promovisao no-bullshit resenja i na hardverskom i na softverskom planu.

Igor

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo.

realan

pre 11 godina

Posto procitah poprilicno neukih komentara ovde, zelim reci nesto sto jeste....Koristim BB 9780 sa BES uslugom, kako nam je kompanija dodelila i mogu vam reci da za baratanje sa mailovima i sigurnoscu podataka, apsolutno nema konkurenciju. Na polju zabave je potucen do nogu i od Androida i iOS-a. Isto tako, baterija mu traje dosta duze jer nema fancy display i sve te opcije i puni se obicnim mikro usb punjacem :)

gox

pre 11 godina

Sa bb mi treba sekund da odgovorim na email ili sms, pozovem nekoga, uradim sve ono cemu i sluzi.... Sada sa iPhone svasta imam od beskorisnih aplikacija, ali kada treba da pozovem nekoga, napisem email, sms... muka ziva.

node

pre 11 godina

Imam bb 9780, (pored 2 android mob tel., koje koristim za apps i sajtove klijenata) bolji telefon nisam imao od njega. On je jednostavno najbolji za posao, najbrzi za kucanje poruka i bilo koji drugi rad sa telefonom.
Moze se reci da sam jedan od tih "zaljubljenika" u bb (ali samo 9780), jer jednostavno receno, sve je lakse , brze i bolje na njemu.

Njega uvek nosim sa sobom, jer je work-flow na njemu pesma, pogotovo dok slusas muziku ;). Jedan od razloga zasto ga volim je sto mi na androidu treba tri puta vise vremena da otkucam ili uradim nesto. Svakako da je ekran manji za pretrazivanje na netu, ali i tu je sasvim ok za moje potrebe.

To sto je bio statusni simbol pa sad nije, me uopste ne zanima, niti me je ikad zanimalo. I sledeci telefon ce biti bb9780 ili naslednik ali samo ako 9780 izbace iz proizvodnje.

Oni koji imaju bb 9780 ce razumeti o cemu pricam. Sto se tice aplikacija, kome jos treba ta nocna mora i u privatnom zivotu :)

Efendija

pre 11 godina

@Gumeni
Zasto? Zato sto je BB godina bio kralj u sferi smartphone uredjaja, zato sto nijedan ozbiljni poslovni korisnik nije mogao da zamisli dan bez njega i naravno zvog svoje cene. I zato sto se znalo ko nosi BB. E sad, sto danas svaka susumiga ima smartphone samo da bi ga pokazao to je vec druga prica.

Marko

pre 11 godina

Bilo je jasno od početka da je BB služi samo kao prelaz sa običnog telefona na smart telefon.
Sama činjenica da su naplaćivali uslugu primanja mejla na telefon mnogo govori o tome koliko je važno da na neko tržište uđete prvi i pokupite 'kajmak'. Danas je to najnormalnija stvar koja skoro ništa ni ne košta. Jedini je problem u tome što oni očigledno nisu shvatili 'šta dalje', u trenutku kada su imali već polovinu tržišta.

mzex

pre 11 godina

Iskreno vjerujem da ce se RIM oporaviti nakon izlaska BB10. Programer sam, i autor sam nekih aplikaciju na RIM-ovom AppWorldu i trenutno radim na aplikaciji za BB10 na prototipu DEVAlpha sa BB10 beta 3 OS-om. BB10 je baziran na QNX-u i jako je stabilan (QNX je uglavnom u 90% automobila BMW, Audi, Mercedes..) i jako je pouzdan. Softverska platforma je bazirana na QT-u i intenzivno koristi OpenGL 2 za UI i fenomenalno je odzivna. Vec u ovom stadijumu (implementirano je nekih 80% mogucnosti) mi deluje bolje i lepshe od IOSa i Androida, a imace i neke stvari koje konkurenti ne poseduju, tipa time camere (videcete o chemu se radi kad izadje BB10). Posedujem iPhone i Android i ne zhelim da pljujem po njima, ali kad izadje BB10 ce im postati snazhan konkurent sa nekim mogucnostima koji oni nemaju. Inache, RIM polazhe sve nade u BB10 (kupio je QNX, kupili su Trolltech - QT) i stimulishu nas programere za rad na BB10 (dele nam besplatno prototipove i garantuju zaradu od 10 000 USD u prvih godinu dana prodaje aplikacije), i vec sada postoji zavidan broj BB10 aplikacija.
Zhelim im da uspeju da se oporave :)

indijanac

pre 11 godina

Novim operativnim sistemom, BB ce se vratiti u igru, nikada nece imati trzisni udeo kao pre par godina, ali ce sada omoguciti ljudima dostupnost brojnih aplikacija koje postoje na Androidu/iOS, uz tradicionalne BB kvalitete, sto ce sigurno mnoge naterati da se vrate BB uredjajima.

Vlada

pre 11 godina

Za posao, odličan telefon. Veoma stabilan i pozdan. Ukoliko je povezan na BlackBerry Enterprise Server ima stvarno odlične mogućnosti (ovo morate probati). BBM je takođe super.

Nažalost aplikacija ima manje nego za iPhone i Android...

Ipak privatno koristim Windows Phone :)

Ilija

pre 11 godina

Bio je statusni simbol jer je oznacavao poslovnog coveka. Coveka kome je taj uredjaj trebao za komunikaciju a ne za igranje. . .
Sto se mene tice Pearl je bio najlepsi telefon na trzistu sve do pojave iPhone4. . . Steta sto su prestali da ga proizvode. . .

Boris

pre 11 godina

Ovdje stvarno pišu ljudi koji pojma nemaju niti o usluzi niti o samom telefonu.

Ono što nudi BB ne nudi niti jedan drugi telefon. Sama činjenica da putuješ po svijetu te nemoraš misliti o tome koliko će ti doći DATA roaminga dovoljno govori zašto se plaća usluga BIS-a.

Koja mi je svrha Iphona kada mi se korisnik vrati iz susjedne države sa par par sto eura računa za DATA promet jer je morao primiti i slati mailove. Kada druge tvrtke počnu nuditi uslugu pokrivenog DATA roaminga tada možda možemo početi govoriti o naziranju kraja RIM-a, do tada molim vas nemojte pričati o nečemu što ste vidjeli a niste koristili.

Stefan

pre 11 godina

Telefon je enormno glup. Siugrnost je 0, dajte ljudi ko je ovaj skup plastike i metala nazv'o "statusni telefon" verovatno ima neki poremecaj.

A uz to, tastatura je glupa za svoju pricu, moja sestra je imala BB pre 5-6 godina i jedino korisno sto je dobila s' tim jeste sto je vise nisma moljakao da mi da da poslejm poruku, jer stvarno mi je bilo lakse da odem da uplatim kredit no da 10 minuta kucam 5 recenica.

Takodje velika greska jeste to sto iako su vec imali taj trenutak slabosti ljudi da postanu popularni nisu iskoristili unapredjivanjem. Da jesu ne bi sad kukali, Samsung je uradio pravu stvar, pre 5 godina ne bih kupio niti jedan samsugnov telefon, a danas su to vrhunski telefoni.

Radomir

pre 11 godina

B*llsh*t, ovo pisem na BB 9900, strava telefon, ne bih ga menjao da mi daju iphone y samsung na poklon. Prethodno sam imao torch (onaj sa tastaturom na izvlacenje), BB9000, BB8800, i sledeci telefon ce isto biti BB ako do tada ne propadnu.
Radim sa ljudima iz celog sveta, sav poslovni svet jos uvek uglavnom koristi BB (iPhone imaju njihove zene).

htc

pre 11 godina

@realan

Bas tako. Imam BES uslugu i extra mi znaci. Za fotografije koristim fotoaparat, za filmove televizor, za igrice racunar...
Telefon je izuzetan za posao, a za to mi i treba.

Saldzo

pre 11 godina

Imao sam BB 9700 Bold kao sluzbeni telefon i mogu da kazem da je BB kao smartphone za posao neprevazidjen. Poruke i mejlovi se brzo kucaju, BB serveri imaju dodatnu enkripciju saobracaja, GPS mu je brz, pouzdan i precizan ("spasao" me nekoliko puta na poslovnim putovanjima), BB messenger je odlicna stvar koja ne zavisi od SMS servisa (secam se da za Novu Godinu ja se sa kolegama besplatno kuckam preko BBM i cestitamo jedni drugima, a drugari se mlate sa SMS porukama koje zbog zagusenja ne prolaze). Odlicne je izrade, ispadao mi je X puta i nimalo se nije ostetio. Baterija je jedna od najizdrzljivijih koje sam video. Jedini problem sa ovim modelom za koji znam je da posle godinu-dve upotrebe zna displej da rikne, ali retko. Za privatnu upotrebu ga nikada ne bih koristio i to samo zbog zastarelog softvera i nista drugo. Ako naprave bolji i savremen softver na BB 10 ozbiljno cu ga uzeti u razmatranje kao privatni telefon. Inace, nije popularan kod poslovnih ljudi kao statusni simbol, vec zbog posebne enkripcije poruka i mejlova koji idu preko BB servera i BBM-a. To ima kao rezultat bolju zastitu osetljivih poslovnih podataka i zato ga velike kompanije koriste kao sluzbeni smartphone.

pin 2 pin

pre 11 godina

E moj tkz. Poznavaoci BB uredjaja. Neki pricaju da su ga koristili, neki da ga jos koriste, samo se vezuju za BIS i BES uslugu a niko ni da spomene PIN 2 PIN opciju, koju nikada nece imati niti jedan m tel.Dakle svaki BB uredjaj ima svoj PIN seriski, kada necije ime unosite u imenik imate i tu mogucnost da mu unesete PIN ukoliko koristi BB.Ovo je bitno za poslovne korisnike jer mogu da posalju poruku putem PIN 2 PIN opcije potpno besplatno i iz roaminga.Poruka je inace crvene boje.Opcija je zamisljena da bi se olaksala komunikacaji izmedju ljudi u firmi kada su u roamingu ( zato svi vozaci po EU i ostalim zemljama samo i koriste njega, pogotovo Turci ) ili zelite bez WIFI da komunicirate sa najdrazima iz inostranstva.Za one koji nisu znali za ovu opciju neka je slobodno probaju i videce o cemu govorim inace koristim BB uredjaje vise od 5 god, jos od kada ih je VIP prvi doneo u SR preko Vodafona.Ovo saljem sa suprozinog Htc Androida i smorih se sve dok sam otkucao.Txt je morao da bude opsirniji zbog objasnjeja usluge.Pozz svima.

luki

pre 11 godina

postoje i drugi proizvodjaci ciji modeli imaju hardversku qwerty tastaturu. nekada sam imao se m600, sada motorolu xt311. ko se jednom navikne na qwerty nikada se nece vratiti na touch screen.

Ja

pre 11 godina

Prvo, ne mogu da verujem da ljudi gledaju u telefone i vide "ta sokocala" kao "statusni simbol" ! Hej ! Pa ako se zbog statusa kupuje, to znaci da coveku ni ne treba. BB je aparat koji kupi onaj kome treba (a ocigledno kod nas, i onaj koji je hteo da se pokaze u drustvu). Meni treba, evo 6-ti BB koji imam, skoro pa otkad postoje, i kupio sam iPhone, ima dve godine, i zakljucio da meni taj telefon NE TREBA. Pitanje je prosto - koje funkcije vam trebaju ? BB je kralj, broj 1 za poslovne potrebe, a ko zeli aplikacije i igrice, nije BB za njega. Prosto. Niti RIM pretenduje da prodaje tom trzist. Ja cu otati veran svom BB-u jer mi je bas koristan, stabilan, siguran, lak za koriscenje (i kucanje poruka). Ne treba mi vise. A za status me bas briga, sve dok me cene moji najblizi, porodica i prijatelji. To je srpska boljka "statusnih simbola" - kola, telefon, odeca, patike (ej, patike...). Nemam reci. Da zavrsim, clanak je stravicno glup, mrzi me da nabrojim sve te mnogobrojne razloge zasto je definitivno glup. Uzivajte vi kojima trebaju iPhonovi i ostali OS-ovi, nema teorije da "me bude sramota" (heeeeeej !) sto koristim BB. Jedna od vecih gluposti koje sam u zadnje vreme procitao. Doduse, kome je cilj u zivotu da se dokazuje... zvuci verodostojno...

venceremos

pre 11 godina

Odlichan Advertoria!
Medjutim izbor telefona je kao i umetnost. Stvar ukusa i potreba.
Ali tvrdim da svi koji pljuju po BB nikada taj telefon nisu koristili :)
faithful BB user

Umbriel

pre 11 godina

Ono što Blackberry još uvek ima a ostali nemaju je sigurnost i enkripcija podataka njihovih BIS i BES servera što je vrlo bitno za poslovna (i ostala) okruženja u kojima cirkulišu poverljive informacije putem email korespodencije
Isto tako odlična integracija chat i mail klijenta sa popularnim social mrežama i webmail servisima (blagodareći BIS servisu)
Druga stvar je odlična qwerty tastatura koja je još uvek zakon za kuckanje, ma šta neko pričao
Imao sam telefon sa fizičkom qwerty tastaturom i posle njega nekoliko touchscreen modela i još uvek mi je qwerty tastatura udobnija i brža za kucanje
Treće, ovo što ljudi pričaju za aplikacije ja tačno - koga briga za zilion (potenciranje broja aplikacija na marketu je marketniška žvaka, većina njih je beskorisnog fart tipa) aplikacija na marketu kada ja koristim nekoliko njih koje su mi potrebne (kao uostalom i 99% korisnika)
A što se tiče pokazivanja telefona i odavanja lošeg utiska - iskreno, meni Blackberry izgleda daleko šmekerskije i poslovnije nego Iphone i ostali šminkerski fenseraj-pozeraj

dejan

pre 11 godina

prodajem mobilne uredjaje sigurno 15 godina unazad i imao sam u zivotu skoro sve modele BB-rija. baterija duga, kvalitetna qwert testatura, solidno kucist, doduse cena uvek malo veca. Od pre nekih 4 godine prelazim na iphone i na android. Tvrdnje nekih da android telefoni zabaguju, zablokiraju cesto su mi ciste budalastine. Ne secam se da sam ijednom imao problema te prirode, kao ni sa iphonom. Takodje vise ne vidim neke velike razlike oko primanja mejlova? nastelovao sam svoj htc da primacekira mail svakih 10 sek. mozda nekom 10 sek znaci u nekom poslu, u Srbiji narocito, meni ne. BB telefoni su jednostavno ispali i igre zbog nedostaa aplikacija, i zbog kaskanja u razvoju interne usluga, kao i drustvenib mreza, navigacija i slicno. I tu je kraj price. kome ne trebq navigacija, net, FB, skype, bb je odlican phonr

Dantes

pre 11 godina

BB je klasican biznis telefon. Mislim da mnogima to ne znaci nista jer kod nas su smart telefoni vise kao igracka za pokazivanje.
BB je postao simbol iz prostog razloga sto je prvi uveo fenomenalan servis za e-mailing. Jednostavno lakse je pisati e-mail nego sms koji ima ogranicenje po broju karaktera a pogotovo uz qwerty tastaturu.
Osnovni problem koji su imali se odnosio na jedan period nepouzdanosti bas tog servisa sto je dovelo do otkazivanja mnogih ugovora.
Mnogi ovde iznose totalne gluposti a u sustini nikada nisu ni videli niti BB tf niti njegove mogucnosti.

Blackberry by choice

pre 11 godina

Meni BB kao telefon savrseno odgovara - sve bitne stvari su na dohvat ruke i ne treba vam dugo da kopate po meniju da bi dosli do funkcije koja vam u tom momentu treba. Navigacija je OK iako bi mi vise odgovarala da je offline tipa ( inace Garmin online je oko 90tak dolara dozivotna verzija). Za igrice nemam pojma kakav je , nemam ni jednu na telefonu i one koje su bile sam izbacio da ga deca ne bi cackala.
Jedan mali trik kako da ubrzate telefon - dok drzite ALT ukucajte LGLG , na BB dugme i u meniju ocistite logove. Posle toga brze radi.

djuro

pre 11 godina

imam i bb i symbian (oba sa querty tastaturom) i android telefon. sa svima sam zadovoljan. android najvise jede bateriju i to mu je najveci problem. na touch se navikne covek vremenom. svaki je dobar kada zavrsava namenjen mu posao ;)

igor

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.
(obi van, 16. oktobar 2012 20:24)

pretpostavljam da si klasicni android fan koji vec standardno ima uvezbano zapazanje bilo kakve prilike da napljuje iphone...
takodje pretpostavljam da si iz srbije i da govoris o bankama i firmama iz srbije kako imaju samo samsung telefone i da niko nema iphone pa da te pitam a kako mislis da banka ili firma nabavi zaposlenima iphone ? koji to operater u srbiji nudi iphone ? pa ni jedan, svi daju samsung, htc itd, a ova vest je prepisana sa nekog americkog sajta i naravno u americi je lako doci do iphone i nije ni cudo sto ga tamo najvise i nude firmama i bankama
rasmisljaj malo glavom

KoleM

pre 11 godina

Zao mi Lazaridisa (vlasnika RIMa), mnogo dobar covek. Napravio je tu kompaniju, dosta novaca je davao, najvise bespovratno Institutu za teorijsku fiziku u njegovom Waterloo-u.

Torch

pre 11 godina

Imam bb9800 i veoma sam zadovoljan. Vrhunski kvalitet izrade, kvalitetni materijali i zavrsna obrada na zavidnom nivou. Ima i veliki ekran na dodir i fizicku qwerty tastaturu. Sistem se nakon paljenja podize bukvalno za 3 sekunde. Baterija 3 dana, a napuni se za jedan sat. Zvuk u slusalici neverovatan. Mozete da podesite basove i visoke tonove u slusalici. Bezbednost informacija na najvisem nivou. Zato je bb najbolji poslovni telefon na svetu. Svaki put kad ga uzmem u ruku imam osecaj koji nisam imao ni sa jednim telefonom. RIM propada zato sto ne prati trendove koje diktiraju Samsung i Apple. HTC i Motorola su tu postupili pametno i opstaju na trzistu. BB ima priliku da uhvati poslednji voz, ali ne verujem. Motorola vec neko vreme sprema dobru ponudu i to ce biti interesantno za ispratiti.

Borinqu!en

pre 11 godina

I jedan socioloski aspekt BBM-a!
Ljudi ga koriste da KOMUNICIRAJU, a ne da lajkuju, whishuju, postuju, preporucuju sve ono sto samo misle da im u zivotu treba...
"Button choice" su sve ono sto je izmisljeno da stvori privid izbora i zanemari realnu komunikaciju i razmisljanje, a BB je radio upravo suprotno, sto trenutno nije najbolji poslovni model, ali cini jednu od retkih vrednosti koje nam druge korporacije rapidno oduzimaju (realnu komunikaciju, razmisljanje i izbor)
Ne prodajem dusu djavolu (Applu)...

Sasa

pre 11 godina

BB telefoni su stvarno kvalitetni uredjaji, ali ih je vreme definitivno pregazilo. Danas svaki smartphone podrzava IMAP, sto je sa svakim iole ozbiljnijim javnim mail servisom vise nego dovoljno za 99% privatnih korisnika. Takodje, svaki smartphone podrzava Exchange Server, sto prilicno zadovoljavajuce za veliki broj firmi. Sve ono sto je BB naplacivao kao eksluzivan servis danas moze da se dobije besplatno.

A sto se tice ostalih stvari na koje danas i poslovni korisnice gledaju (jer niko nema volju da se seta sa 2-3 telefona), to je BB potpuno prespavao poslednje 3-4 godine i sada ubire plodove svoh nerada. Nije ni prvi a verovatno ni poslednji... ko se jos seca Siemens telefona?

Dejan

pre 11 godina

Dok ih ima kupovacu qwerty telefone. Drage volje zrtvujem veci ekran za hardversku tastaturu. Nemam BB tel. nego E72 i pravi je uzitak kucati na qwerty tastaturi. BB telefoni imaju mocan izgled i ja im se divim, nazalost softverske mogucnosti im josuvek nisam isprobao.

Zurkolomac

pre 11 godina

Imao sam sve moguce najbolje fonove, ali jedno cu uvek tvrditi, a to je da je BB (Bold serija) ubedljivo najbolji poslovni telefon. Ni iPhone ni najbolji androidi mu nisu ni do gleznja...

obi van

pre 11 godina

@Igor: varas se radim kao it menadzer sirom evrope i to iskljucivo za velike korporacije i banke. vjeruj mi na rijec - nikad ni jedan apple proizvod ne vidjeh na poslu ni kompjuter ni telefon. a i podaci govore za sebe:8% je appleova zastupljenost u telefoniji (ne brkajte procente iOsa to je samo zbog tableta) a oko 11% su kompjuteri. sa tabletima je druga stvar ali to nije ova prica

Nikola

pre 11 godina

Članak je zaista reklama za konkurentske telefone, a to se vidi iz proste stvari : onaj deo oko punjača za BB u elitnom restoranu....pfffff, teška glupost, pošto i BB kao i većina drugih telefona koristi USB kao punjač, bilo MINI (Bold 9000) bilo Micro (B9900). A slažem se da je samo stvar za šta vam treba telefon, meni je moj Bold zakon i zaista ga ne bih menjao, a vi uživajte u svojim SGSIII...ko šta voli, bukvalno

Efendija

pre 11 godina

@M
Nikada i nije bio all around telefon. ;) prosto bb nije namenjen sirokom masama, dok Android i iOS jesu. A negde izmedju dodje windows mobile...

M

pre 11 godina

Pre par meseci sam po prvi put kupio blackberry (bold 9900). I dok sam uporedjivao telefone pre kupovine na internetu, bilo mi je jasno da je daleko iza telefona u tom cenovnom rangu kada je u pitanju kamera, memorija, izbor aplikacija ( Skype, Viber koji ne podrzava glasovnu komunikaciju ) itd... Ali kupio sam ga samo iz jednog razloga i isplatio me se do sada... Stalno, zbog prirode posla, putujem po svetu i npr. engleska O2 kartica, za slucaj da imam blackberry, mi nudi opciju da kupim 10 mb bilo gde u roamingu za 5 funti... Sto itekako dugo moze da potraje i da se isplati ako se koristi iskljucivo za BBM, whatsapp, mail, eventualno vesti na mobilnim portalima... Tako da mogu da kazem da mi se iz tog razloga isplatio...

Medjutim, cinjenica je da nije all-around telefon, kao na primer iphone i samsung...

Efendija

pre 11 godina

@obi van
A u kojim si ti to korporacijama bio? Ovde je rec o Americi. Tamo sigurno Lenovo nisi video, mogao si samo HP ili Dell i Mac, a o Samsungu da ne pricam. Cak i ovde nijedan poslovni covek koji drzi do svog statusa i ozbiljnosti ne nosi Android, to sam imao prilike i da vidim i da cujem. Ove mladjahne bankarske sluzbenike ne racunam u tu grupu svakako. Zna se sta se koristi za posao a sta za show off.

Borinquen

pre 11 godina

Ja imam jedan telefon, ima zeleno i crveno dugme da zoves ili ne, neka slovca na dugmici i svi moji prijatelji su NON STOP u njemu kada kliknem na onu slicicu BBM i necu da ga menjam...

Olja

pre 11 godina

Posle 5 godina druzenja sa BB telefonima upravo danas postadoh vlasnik Samasung Galaxy 3 uredjaja. Zao mi je jako sto se oprastam od BB-a, nikada me nije izneverio. Ipak nemam strpljenja da cekam do proleca novo izdanje. A potrebe mi nalazu uredjaj sa aplikacijama.

lokalac

pre 11 godina

svaki uredjaj (bb, ios, symbian, android, windows phone) ima neke prednosti koje drugim ljudima izgledaju glupo. Ja licno kofistim neki budjavi symbian telefon za telefoniranje, android za pristup internetu a iphone za slusanje muzike i igrice. Takodje imam i jedan stariji win telefon koji koristim kao navigaciju u kolima.
BB sam koristio u prethodnoj firmi i bio sam izuzetno zadovoljan. Moj licni utisak je da bb najmanje guta internet, zatim android a iphone najvise. Plus je hw tastatura mnogo bolja nego ova touch.

milos

pre 11 godina

blackberry je najbolji za kucanje,e-mail i meni se lično dopada za twitter, ali je užasan za internet i aplikacije, tako da koristim dva telefona. iskreno više volim blackberry.

Don't ACTA fool

pre 11 godina

razumum da nekom više odgovara jedan, nekom drugom drugi tip i model telefona ali mi nije jasno zašto pozivi, sms-ovi i ostale u suštini jednostavne stvari pretstavljaju.,,muku živu" na iPhone-u i Android-u ?
Baggovi na Androidu se javljaju kod telefona sa slabijim hardware-om, dok iPhone nema slabije telefone u ponudi, je l'te...ljudi to zaboravljaju...ako uzmete neki iole jaci telefon (1 GHz pa na vise, poput iPhone-a :) ), bagova nema a govorim iz ličnog iskustva...pozz...

bananastate

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo. (Igor, 16. oktobar 2012 19:55)
A koji si ti to android koristio-HTC tatoo?

Milan Stevanović

pre 11 godina

Kašto si potenciraju da je teško da se piše na androidu? Jel čuo neko za swype? Kucam brže nego što to radim na tastaturi. I ti samo palcem... Takođe su apsurdne tvrdnje da se sa Android i iOS-a teško zove i šalje sms.

Efendija

pre 11 godina

@gox
Ajde ne preteruj, sta je muka ziva? Pa lakse je poslati sms sa iPhone-a nego sa BBa. Ne treba ici u takve krajnosti... BB je fenomenalan telefon, ozbiljan, stabilan, sa njim se moze i iz bunara pricati. Dok android nije ni ozbiljan ni stabilan, samo atraktivan. E a iOS je i stabilan i atraktivan. No naravno, nije ni blizu BBa u poslovnom smislu. Ali ipak sve moze i njime da se uradi.

Android korisnik

pre 11 godina

Nisu pomenuti Android uređaji koji imaju vodoravnu, ogromnu slajder tastaturu, kao naprimer Xperia Pro.

Za sigurnost, verovatno je nešto značila nekad, ali je softver sada pregažen Androidom i Aj-oesom.

Jednostavno, ušuškali su se kada su bili na vrhu i nisu nastavili da se razvijaju. Njihov novi OS za uređaje sa dodirnim ekranom izgleda zanimljivo, ali pored ovolike konkurencije je beznadežan.

nucky thompson

pre 11 godina

ja i dalje forsiram svoj BB, iako ne mogu da koristim neke jako dobre i korisne aplikacije!
e-mail dobijem brze na svoj BB nego na lap top-u, dok moji drugari koji imaju Android se zale...ako ubrzaju osvjezenje onda trosi bateriju mnogo brze...ima mjesta za napredak, i nadam se da ce ispraviti uskoro!
moj "online banking" na BB je uzasan jer neke aplikacije koje su uradjene za iOS, nisu za BB ))))

Milan

pre 11 godina

Punjaci za bb, se i samsung s3 su isti. Tako da je komentar : nemam punjac za TO - smesan u ovom slucaju.
(mnm, 16. oktobar 2012 19:48)

Ukupan procenat svih Samsungovih modela na USA trzistu je 12%, u EU je 23%, Azija-Pacifik 22%, Kina 16%, bla, bla, la...
Nije nikakvo cudo nemati punjac za Samsung u USA s obzirom da im je zabranjena prodaja na vecini postojecih uredjaja, a kako stoje stvari, bice i na svim najavljenim do 2014 zbog predstojecih tuzbi Apple.

Stefan

pre 11 godina

Telefon je enormno glup. Siugrnost je 0, dajte ljudi ko je ovaj skup plastike i metala nazv'o "statusni telefon" verovatno ima neki poremecaj.

A uz to, tastatura je glupa za svoju pricu, moja sestra je imala BB pre 5-6 godina i jedino korisno sto je dobila s' tim jeste sto je vise nisma moljakao da mi da da poslejm poruku, jer stvarno mi je bilo lakse da odem da uplatim kredit no da 10 minuta kucam 5 recenica.

Takodje velika greska jeste to sto iako su vec imali taj trenutak slabosti ljudi da postanu popularni nisu iskoristili unapredjivanjem. Da jesu ne bi sad kukali, Samsung je uradio pravu stvar, pre 5 godina ne bih kupio niti jedan samsugnov telefon, a danas su to vrhunski telefoni.

luki

pre 11 godina

postoje i drugi proizvodjaci ciji modeli imaju hardversku qwerty tastaturu. nekada sam imao se m600, sada motorolu xt311. ko se jednom navikne na qwerty nikada se nece vratiti na touch screen.

Žika

pre 11 godina

Statusni simbol jer ga nosi(o) i sam Obama... BB je vrhunski uredjaj, imam bold 9000 vec 3 god, i sabija. Tastatura je vrh! E sad da kazem, usput, imam i Android HTC XL, ipak zbog raznoraznih besplatnih aplikacija. A iphone ne podnosim.

gox

pre 11 godina

Sa bb mi treba sekund da odgovorim na email ili sms, pozovem nekoga, uradim sve ono cemu i sluzi.... Sada sa iPhone svasta imam od beskorisnih aplikacija, ali kada treba da pozovem nekoga, napisem email, sms... muka ziva.

obi van

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.

Steta...

pre 11 godina

To je dobar telefon, odlicnog kvaliteta izrade, svakako boljeg od iPhone 4 (nisam video 5) i cele SGS serije. Nije tacno da zavisi od BB servisa, moze da radi gotovo sve i bez toga. Ono sto za njega nema je skype i samostalna navigacija. Ovaj noviji sistem 7 je sasvim pristojan, vizuelno daleko bolji od Androida (ne bih se kladio za iPhone), i sasvim funkcionalan.
I sve to za 3x manju cenu od perjanica iz Apple i Samsunga (sem ako ne kupujete preko nasih operatera koji nisu bas u vinklu sto se tice cenovne politike).

Nisam uopste emotivan kad je elktronika u pitanju, BB je sam kriv sto ce otici pod led, bas zato sto je godinama insistirao na kvazi-elitnoj CEO smejuriji i nije gurao tel u mass market, ali je cinjenica da cemo ostati bez solidnog brenda koji je promovisao no-bullshit resenja i na hardverskom i na softverskom planu.

Igor

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo.

Nikola

pre 11 godina

Kod nas u Srbiji izgleda svaki telefon koji kosta preko 300e postaje statusni simbol.
Meni se zaista gadi sto postaje tako.
Ja sam zaljubljenik u Bb upravo zbog jos uvek ne prevazidjenog sistema za mejl i bbm. Ok, i drugi nude slicno, ali mislim da bb po tom pitanju jos uvek je siguran i pouzdan.
I naravno, fizicka tastatura mnogo znaci, ma koliko god iphone ekran bio precizan.

Ali zbog nedostatka aplikacija, mislim da cu morati kad tad preci na iphone. E sad kod nas u Srbiji iPhone nosi i kurta i murta, samim tim mi se malo "gadi", a cena kod dilera je bezobrazna, plus jos uvek na app store nema Srbije.

Tako da polazem zadnju nadu u bb 10, ako i tu omanu, cao zdravo bb.

Milan

pre 11 godina

Punjaci za bb, se i samsung s3 su isti. Tako da je komentar : nemam punjac za TO - smesan u ovom slucaju.
(mnm, 16. oktobar 2012 19:48)

Ukupan procenat svih Samsungovih modela na USA trzistu je 12%, u EU je 23%, Azija-Pacifik 22%, Kina 16%, bla, bla, la...
Nije nikakvo cudo nemati punjac za Samsung u USA s obzirom da im je zabranjena prodaja na vecini postojecih uredjaja, a kako stoje stvari, bice i na svim najavljenim do 2014 zbog predstojecih tuzbi Apple.

Efendija

pre 11 godina

@Gumeni
Zasto? Zato sto je BB godina bio kralj u sferi smartphone uredjaja, zato sto nijedan ozbiljni poslovni korisnik nije mogao da zamisli dan bez njega i naravno zvog svoje cene. I zato sto se znalo ko nosi BB. E sad, sto danas svaka susumiga ima smartphone samo da bi ga pokazao to je vec druga prica.

Boris

pre 11 godina

Ovdje stvarno pišu ljudi koji pojma nemaju niti o usluzi niti o samom telefonu.

Ono što nudi BB ne nudi niti jedan drugi telefon. Sama činjenica da putuješ po svijetu te nemoraš misliti o tome koliko će ti doći DATA roaminga dovoljno govori zašto se plaća usluga BIS-a.

Koja mi je svrha Iphona kada mi se korisnik vrati iz susjedne države sa par par sto eura računa za DATA promet jer je morao primiti i slati mailove. Kada druge tvrtke počnu nuditi uslugu pokrivenog DATA roaminga tada možda možemo početi govoriti o naziranju kraja RIM-a, do tada molim vas nemojte pričati o nečemu što ste vidjeli a niste koristili.

node

pre 11 godina

Imam bb 9780, (pored 2 android mob tel., koje koristim za apps i sajtove klijenata) bolji telefon nisam imao od njega. On je jednostavno najbolji za posao, najbrzi za kucanje poruka i bilo koji drugi rad sa telefonom.
Moze se reci da sam jedan od tih "zaljubljenika" u bb (ali samo 9780), jer jednostavno receno, sve je lakse , brze i bolje na njemu.

Njega uvek nosim sa sobom, jer je work-flow na njemu pesma, pogotovo dok slusas muziku ;). Jedan od razloga zasto ga volim je sto mi na androidu treba tri puta vise vremena da otkucam ili uradim nesto. Svakako da je ekran manji za pretrazivanje na netu, ali i tu je sasvim ok za moje potrebe.

To sto je bio statusni simbol pa sad nije, me uopste ne zanima, niti me je ikad zanimalo. I sledeci telefon ce biti bb9780 ili naslednik ali samo ako 9780 izbace iz proizvodnje.

Oni koji imaju bb 9780 ce razumeti o cemu pricam. Sto se tice aplikacija, kome jos treba ta nocna mora i u privatnom zivotu :)

Radomir

pre 11 godina

B*llsh*t, ovo pisem na BB 9900, strava telefon, ne bih ga menjao da mi daju iphone y samsung na poklon. Prethodno sam imao torch (onaj sa tastaturom na izvlacenje), BB9000, BB8800, i sledeci telefon ce isto biti BB ako do tada ne propadnu.
Radim sa ljudima iz celog sveta, sav poslovni svet jos uvek uglavnom koristi BB (iPhone imaju njihove zene).

Efendija

pre 11 godina

@gox
Ajde ne preteruj, sta je muka ziva? Pa lakse je poslati sms sa iPhone-a nego sa BBa. Ne treba ici u takve krajnosti... BB je fenomenalan telefon, ozbiljan, stabilan, sa njim se moze i iz bunara pricati. Dok android nije ni ozbiljan ni stabilan, samo atraktivan. E a iOS je i stabilan i atraktivan. No naravno, nije ni blizu BBa u poslovnom smislu. Ali ipak sve moze i njime da se uradi.

T.

pre 11 godina

Koga je sramota sto ima ovakav ili onakav telefon ili ko misli da je bolji time sto ima ovakav ili onakav telefon nije ni dobar ni los nego - budala.

indijanac

pre 11 godina

Novim operativnim sistemom, BB ce se vratiti u igru, nikada nece imati trzisni udeo kao pre par godina, ali ce sada omoguciti ljudima dostupnost brojnih aplikacija koje postoje na Androidu/iOS, uz tradicionalne BB kvalitete, sto ce sigurno mnoge naterati da se vrate BB uredjajima.

Ilija

pre 11 godina

Bio je statusni simbol jer je oznacavao poslovnog coveka. Coveka kome je taj uredjaj trebao za komunikaciju a ne za igranje. . .
Sto se mene tice Pearl je bio najlepsi telefon na trzistu sve do pojave iPhone4. . . Steta sto su prestali da ga proizvode. . .

realan

pre 11 godina

Posto procitah poprilicno neukih komentara ovde, zelim reci nesto sto jeste....Koristim BB 9780 sa BES uslugom, kako nam je kompanija dodelila i mogu vam reci da za baratanje sa mailovima i sigurnoscu podataka, apsolutno nema konkurenciju. Na polju zabave je potucen do nogu i od Androida i iOS-a. Isto tako, baterija mu traje dosta duze jer nema fancy display i sve te opcije i puni se obicnim mikro usb punjacem :)

htc

pre 11 godina

@realan

Bas tako. Imam BES uslugu i extra mi znaci. Za fotografije koristim fotoaparat, za filmove televizor, za igrice racunar...
Telefon je izuzetan za posao, a za to mi i treba.

dejan

pre 11 godina

prodajem mobilne uredjaje sigurno 15 godina unazad i imao sam u zivotu skoro sve modele BB-rija. baterija duga, kvalitetna qwert testatura, solidno kucist, doduse cena uvek malo veca. Od pre nekih 4 godine prelazim na iphone i na android. Tvrdnje nekih da android telefoni zabaguju, zablokiraju cesto su mi ciste budalastine. Ne secam se da sam ijednom imao problema te prirode, kao ni sa iphonom. Takodje vise ne vidim neke velike razlike oko primanja mejlova? nastelovao sam svoj htc da primacekira mail svakih 10 sek. mozda nekom 10 sek znaci u nekom poslu, u Srbiji narocito, meni ne. BB telefoni su jednostavno ispali i igre zbog nedostaa aplikacija, i zbog kaskanja u razvoju interne usluga, kao i drustvenib mreza, navigacija i slicno. I tu je kraj price. kome ne trebq navigacija, net, FB, skype, bb je odlican phonr

Vlada

pre 11 godina

Za posao, odličan telefon. Veoma stabilan i pozdan. Ukoliko je povezan na BlackBerry Enterprise Server ima stvarno odlične mogućnosti (ovo morate probati). BBM je takođe super.

Nažalost aplikacija ima manje nego za iPhone i Android...

Ipak privatno koristim Windows Phone :)

Marko

pre 11 godina

Bilo je jasno od početka da je BB služi samo kao prelaz sa običnog telefona na smart telefon.
Sama činjenica da su naplaćivali uslugu primanja mejla na telefon mnogo govori o tome koliko je važno da na neko tržište uđete prvi i pokupite 'kajmak'. Danas je to najnormalnija stvar koja skoro ništa ni ne košta. Jedini je problem u tome što oni očigledno nisu shvatili 'šta dalje', u trenutku kada su imali već polovinu tržišta.

Efendija

pre 11 godina

@obi van
A u kojim si ti to korporacijama bio? Ovde je rec o Americi. Tamo sigurno Lenovo nisi video, mogao si samo HP ili Dell i Mac, a o Samsungu da ne pricam. Cak i ovde nijedan poslovni covek koji drzi do svog statusa i ozbiljnosti ne nosi Android, to sam imao prilike i da vidim i da cujem. Ove mladjahne bankarske sluzbenike ne racunam u tu grupu svakako. Zna se sta se koristi za posao a sta za show off.

bananastate

pre 11 godina

Pre svega kvalitetni telefoni, zvuk u slusalici je vrhunski. Nikad mi nije zabagovao kao android kome je to redovna pojava. Iphon ga gazi iz prostog razloga sto bb dugo nije ulagao u softver i sto ga je vreme zgazilo. (Igor, 16. oktobar 2012 19:55)
A koji si ti to android koristio-HTC tatoo?

Milan Stevanović

pre 11 godina

Kašto si potenciraju da je teško da se piše na androidu? Jel čuo neko za swype? Kucam brže nego što to radim na tastaturi. I ti samo palcem... Takođe su apsurdne tvrdnje da se sa Android i iOS-a teško zove i šalje sms.

igor

pre 11 godina

clanak je pritajena reklama za iPhone. Kao sramota ih pa ce morati da predju na iPhone. Kao drugo nista ni ne postoji. Ja jos nisam vidio apple proizvode u velikim korporacijama i bankama. Telefoni su uglavnom samsung a kompjuteri lenovo dell ili hp.
(obi van, 16. oktobar 2012 20:24)

pretpostavljam da si klasicni android fan koji vec standardno ima uvezbano zapazanje bilo kakve prilike da napljuje iphone...
takodje pretpostavljam da si iz srbije i da govoris o bankama i firmama iz srbije kako imaju samo samsung telefone i da niko nema iphone pa da te pitam a kako mislis da banka ili firma nabavi zaposlenima iphone ? koji to operater u srbiji nudi iphone ? pa ni jedan, svi daju samsung, htc itd, a ova vest je prepisana sa nekog americkog sajta i naravno u americi je lako doci do iphone i nije ni cudo sto ga tamo najvise i nude firmama i bankama
rasmisljaj malo glavom

obi van

pre 11 godina

@Igor: varas se radim kao it menadzer sirom evrope i to iskljucivo za velike korporacije i banke. vjeruj mi na rijec - nikad ni jedan apple proizvod ne vidjeh na poslu ni kompjuter ni telefon. a i podaci govore za sebe:8% je appleova zastupljenost u telefoniji (ne brkajte procente iOsa to je samo zbog tableta) a oko 11% su kompjuteri. sa tabletima je druga stvar ali to nije ova prica

Umbriel

pre 11 godina

Ono što Blackberry još uvek ima a ostali nemaju je sigurnost i enkripcija podataka njihovih BIS i BES servera što je vrlo bitno za poslovna (i ostala) okruženja u kojima cirkulišu poverljive informacije putem email korespodencije
Isto tako odlična integracija chat i mail klijenta sa popularnim social mrežama i webmail servisima (blagodareći BIS servisu)
Druga stvar je odlična qwerty tastatura koja je još uvek zakon za kuckanje, ma šta neko pričao
Imao sam telefon sa fizičkom qwerty tastaturom i posle njega nekoliko touchscreen modela i još uvek mi je qwerty tastatura udobnija i brža za kucanje
Treće, ovo što ljudi pričaju za aplikacije ja tačno - koga briga za zilion (potenciranje broja aplikacija na marketu je marketniška žvaka, većina njih je beskorisnog fart tipa) aplikacija na marketu kada ja koristim nekoliko njih koje su mi potrebne (kao uostalom i 99% korisnika)
A što se tiče pokazivanja telefona i odavanja lošeg utiska - iskreno, meni Blackberry izgleda daleko šmekerskije i poslovnije nego Iphone i ostali šminkerski fenseraj-pozeraj

Zurkolomac

pre 11 godina

Imao sam sve moguce najbolje fonove, ali jedno cu uvek tvrditi, a to je da je BB (Bold serija) ubedljivo najbolji poslovni telefon. Ni iPhone ni najbolji androidi mu nisu ni do gleznja...

mzex

pre 11 godina

Iskreno vjerujem da ce se RIM oporaviti nakon izlaska BB10. Programer sam, i autor sam nekih aplikaciju na RIM-ovom AppWorldu i trenutno radim na aplikaciji za BB10 na prototipu DEVAlpha sa BB10 beta 3 OS-om. BB10 je baziran na QNX-u i jako je stabilan (QNX je uglavnom u 90% automobila BMW, Audi, Mercedes..) i jako je pouzdan. Softverska platforma je bazirana na QT-u i intenzivno koristi OpenGL 2 za UI i fenomenalno je odzivna. Vec u ovom stadijumu (implementirano je nekih 80% mogucnosti) mi deluje bolje i lepshe od IOSa i Androida, a imace i neke stvari koje konkurenti ne poseduju, tipa time camere (videcete o chemu se radi kad izadje BB10). Posedujem iPhone i Android i ne zhelim da pljujem po njima, ali kad izadje BB10 ce im postati snazhan konkurent sa nekim mogucnostima koji oni nemaju. Inache, RIM polazhe sve nade u BB10 (kupio je QNX, kupili su Trolltech - QT) i stimulishu nas programere za rad na BB10 (dele nam besplatno prototipove i garantuju zaradu od 10 000 USD u prvih godinu dana prodaje aplikacije), i vec sada postoji zavidan broj BB10 aplikacija.
Zhelim im da uspeju da se oporave :)

Efendija

pre 11 godina

@M
Nikada i nije bio all around telefon. ;) prosto bb nije namenjen sirokom masama, dok Android i iOS jesu. A negde izmedju dodje windows mobile...

Don't ACTA fool

pre 11 godina

razumum da nekom više odgovara jedan, nekom drugom drugi tip i model telefona ali mi nije jasno zašto pozivi, sms-ovi i ostale u suštini jednostavne stvari pretstavljaju.,,muku živu" na iPhone-u i Android-u ?
Baggovi na Androidu se javljaju kod telefona sa slabijim hardware-om, dok iPhone nema slabije telefone u ponudi, je l'te...ljudi to zaboravljaju...ako uzmete neki iole jaci telefon (1 GHz pa na vise, poput iPhone-a :) ), bagova nema a govorim iz ličnog iskustva...pozz...

Saldzo

pre 11 godina

Imao sam BB 9700 Bold kao sluzbeni telefon i mogu da kazem da je BB kao smartphone za posao neprevazidjen. Poruke i mejlovi se brzo kucaju, BB serveri imaju dodatnu enkripciju saobracaja, GPS mu je brz, pouzdan i precizan ("spasao" me nekoliko puta na poslovnim putovanjima), BB messenger je odlicna stvar koja ne zavisi od SMS servisa (secam se da za Novu Godinu ja se sa kolegama besplatno kuckam preko BBM i cestitamo jedni drugima, a drugari se mlate sa SMS porukama koje zbog zagusenja ne prolaze). Odlicne je izrade, ispadao mi je X puta i nimalo se nije ostetio. Baterija je jedna od najizdrzljivijih koje sam video. Jedini problem sa ovim modelom za koji znam je da posle godinu-dve upotrebe zna displej da rikne, ali retko. Za privatnu upotrebu ga nikada ne bih koristio i to samo zbog zastarelog softvera i nista drugo. Ako naprave bolji i savremen softver na BB 10 ozbiljno cu ga uzeti u razmatranje kao privatni telefon. Inace, nije popularan kod poslovnih ljudi kao statusni simbol, vec zbog posebne enkripcije poruka i mejlova koji idu preko BB servera i BBM-a. To ima kao rezultat bolju zastitu osetljivih poslovnih podataka i zato ga velike kompanije koriste kao sluzbeni smartphone.

Borinqu!en

pre 11 godina

I jedan socioloski aspekt BBM-a!
Ljudi ga koriste da KOMUNICIRAJU, a ne da lajkuju, whishuju, postuju, preporucuju sve ono sto samo misle da im u zivotu treba...
"Button choice" su sve ono sto je izmisljeno da stvori privid izbora i zanemari realnu komunikaciju i razmisljanje, a BB je radio upravo suprotno, sto trenutno nije najbolji poslovni model, ali cini jednu od retkih vrednosti koje nam druge korporacije rapidno oduzimaju (realnu komunikaciju, razmisljanje i izbor)
Ne prodajem dusu djavolu (Applu)...

nucky thompson

pre 11 godina

ja i dalje forsiram svoj BB, iako ne mogu da koristim neke jako dobre i korisne aplikacije!
e-mail dobijem brze na svoj BB nego na lap top-u, dok moji drugari koji imaju Android se zale...ako ubrzaju osvjezenje onda trosi bateriju mnogo brze...ima mjesta za napredak, i nadam se da ce ispraviti uskoro!
moj "online banking" na BB je uzasan jer neke aplikacije koje su uradjene za iOS, nisu za BB ))))

Sasa

pre 11 godina

BB telefoni su stvarno kvalitetni uredjaji, ali ih je vreme definitivno pregazilo. Danas svaki smartphone podrzava IMAP, sto je sa svakim iole ozbiljnijim javnim mail servisom vise nego dovoljno za 99% privatnih korisnika. Takodje, svaki smartphone podrzava Exchange Server, sto prilicno zadovoljavajuce za veliki broj firmi. Sve ono sto je BB naplacivao kao eksluzivan servis danas moze da se dobije besplatno.

A sto se tice ostalih stvari na koje danas i poslovni korisnice gledaju (jer niko nema volju da se seta sa 2-3 telefona), to je BB potpuno prespavao poslednje 3-4 godine i sada ubire plodove svoh nerada. Nije ni prvi a verovatno ni poslednji... ko se jos seca Siemens telefona?

Android korisnik

pre 11 godina

Nisu pomenuti Android uređaji koji imaju vodoravnu, ogromnu slajder tastaturu, kao naprimer Xperia Pro.

Za sigurnost, verovatno je nešto značila nekad, ali je softver sada pregažen Androidom i Aj-oesom.

Jednostavno, ušuškali su se kada su bili na vrhu i nisu nastavili da se razvijaju. Njihov novi OS za uređaje sa dodirnim ekranom izgleda zanimljivo, ali pored ovolike konkurencije je beznadežan.

Dantes

pre 11 godina

BB je klasican biznis telefon. Mislim da mnogima to ne znaci nista jer kod nas su smart telefoni vise kao igracka za pokazivanje.
BB je postao simbol iz prostog razloga sto je prvi uveo fenomenalan servis za e-mailing. Jednostavno lakse je pisati e-mail nego sms koji ima ogranicenje po broju karaktera a pogotovo uz qwerty tastaturu.
Osnovni problem koji su imali se odnosio na jedan period nepouzdanosti bas tog servisa sto je dovelo do otkazivanja mnogih ugovora.
Mnogi ovde iznose totalne gluposti a u sustini nikada nisu ni videli niti BB tf niti njegove mogucnosti.

lokalac

pre 11 godina

svaki uredjaj (bb, ios, symbian, android, windows phone) ima neke prednosti koje drugim ljudima izgledaju glupo. Ja licno kofistim neki budjavi symbian telefon za telefoniranje, android za pristup internetu a iphone za slusanje muzike i igrice. Takodje imam i jedan stariji win telefon koji koristim kao navigaciju u kolima.
BB sam koristio u prethodnoj firmi i bio sam izuzetno zadovoljan. Moj licni utisak je da bb najmanje guta internet, zatim android a iphone najvise. Plus je hw tastatura mnogo bolja nego ova touch.

Borinquen

pre 11 godina

Ja imam jedan telefon, ima zeleno i crveno dugme da zoves ili ne, neka slovca na dugmici i svi moji prijatelji su NON STOP u njemu kada kliknem na onu slicicu BBM i necu da ga menjam...

M

pre 11 godina

Pre par meseci sam po prvi put kupio blackberry (bold 9900). I dok sam uporedjivao telefone pre kupovine na internetu, bilo mi je jasno da je daleko iza telefona u tom cenovnom rangu kada je u pitanju kamera, memorija, izbor aplikacija ( Skype, Viber koji ne podrzava glasovnu komunikaciju ) itd... Ali kupio sam ga samo iz jednog razloga i isplatio me se do sada... Stalno, zbog prirode posla, putujem po svetu i npr. engleska O2 kartica, za slucaj da imam blackberry, mi nudi opciju da kupim 10 mb bilo gde u roamingu za 5 funti... Sto itekako dugo moze da potraje i da se isplati ako se koristi iskljucivo za BBM, whatsapp, mail, eventualno vesti na mobilnim portalima... Tako da mogu da kazem da mi se iz tog razloga isplatio...

Medjutim, cinjenica je da nije all-around telefon, kao na primer iphone i samsung...

Dejan

pre 11 godina

Dok ih ima kupovacu qwerty telefone. Drage volje zrtvujem veci ekran za hardversku tastaturu. Nemam BB tel. nego E72 i pravi je uzitak kucati na qwerty tastaturi. BB telefoni imaju mocan izgled i ja im se divim, nazalost softverske mogucnosti im josuvek nisam isprobao.

pin 2 pin

pre 11 godina

E moj tkz. Poznavaoci BB uredjaja. Neki pricaju da su ga koristili, neki da ga jos koriste, samo se vezuju za BIS i BES uslugu a niko ni da spomene PIN 2 PIN opciju, koju nikada nece imati niti jedan m tel.Dakle svaki BB uredjaj ima svoj PIN seriski, kada necije ime unosite u imenik imate i tu mogucnost da mu unesete PIN ukoliko koristi BB.Ovo je bitno za poslovne korisnike jer mogu da posalju poruku putem PIN 2 PIN opcije potpno besplatno i iz roaminga.Poruka je inace crvene boje.Opcija je zamisljena da bi se olaksala komunikacaji izmedju ljudi u firmi kada su u roamingu ( zato svi vozaci po EU i ostalim zemljama samo i koriste njega, pogotovo Turci ) ili zelite bez WIFI da komunicirate sa najdrazima iz inostranstva.Za one koji nisu znali za ovu opciju neka je slobodno probaju i videce o cemu govorim inace koristim BB uredjaje vise od 5 god, jos od kada ih je VIP prvi doneo u SR preko Vodafona.Ovo saljem sa suprozinog Htc Androida i smorih se sve dok sam otkucao.Txt je morao da bude opsirniji zbog objasnjeja usluge.Pozz svima.

djuro

pre 11 godina

imam i bb i symbian (oba sa querty tastaturom) i android telefon. sa svima sam zadovoljan. android najvise jede bateriju i to mu je najveci problem. na touch se navikne covek vremenom. svaki je dobar kada zavrsava namenjen mu posao ;)

venceremos

pre 11 godina

Odlichan Advertoria!
Medjutim izbor telefona je kao i umetnost. Stvar ukusa i potreba.
Ali tvrdim da svi koji pljuju po BB nikada taj telefon nisu koristili :)
faithful BB user

milos

pre 11 godina

blackberry je najbolji za kucanje,e-mail i meni se lično dopada za twitter, ali je užasan za internet i aplikacije, tako da koristim dva telefona. iskreno više volim blackberry.

Olja

pre 11 godina

Posle 5 godina druzenja sa BB telefonima upravo danas postadoh vlasnik Samasung Galaxy 3 uredjaja. Zao mi je jako sto se oprastam od BB-a, nikada me nije izneverio. Ipak nemam strpljenja da cekam do proleca novo izdanje. A potrebe mi nalazu uredjaj sa aplikacijama.

Ja

pre 11 godina

Prvo, ne mogu da verujem da ljudi gledaju u telefone i vide "ta sokocala" kao "statusni simbol" ! Hej ! Pa ako se zbog statusa kupuje, to znaci da coveku ni ne treba. BB je aparat koji kupi onaj kome treba (a ocigledno kod nas, i onaj koji je hteo da se pokaze u drustvu). Meni treba, evo 6-ti BB koji imam, skoro pa otkad postoje, i kupio sam iPhone, ima dve godine, i zakljucio da meni taj telefon NE TREBA. Pitanje je prosto - koje funkcije vam trebaju ? BB je kralj, broj 1 za poslovne potrebe, a ko zeli aplikacije i igrice, nije BB za njega. Prosto. Niti RIM pretenduje da prodaje tom trzist. Ja cu otati veran svom BB-u jer mi je bas koristan, stabilan, siguran, lak za koriscenje (i kucanje poruka). Ne treba mi vise. A za status me bas briga, sve dok me cene moji najblizi, porodica i prijatelji. To je srpska boljka "statusnih simbola" - kola, telefon, odeca, patike (ej, patike...). Nemam reci. Da zavrsim, clanak je stravicno glup, mrzi me da nabrojim sve te mnogobrojne razloge zasto je definitivno glup. Uzivajte vi kojima trebaju iPhonovi i ostali OS-ovi, nema teorije da "me bude sramota" (heeeeeej !) sto koristim BB. Jedna od vecih gluposti koje sam u zadnje vreme procitao. Doduse, kome je cilj u zivotu da se dokazuje... zvuci verodostojno...

Blackberry by choice

pre 11 godina

Meni BB kao telefon savrseno odgovara - sve bitne stvari su na dohvat ruke i ne treba vam dugo da kopate po meniju da bi dosli do funkcije koja vam u tom momentu treba. Navigacija je OK iako bi mi vise odgovarala da je offline tipa ( inace Garmin online je oko 90tak dolara dozivotna verzija). Za igrice nemam pojma kakav je , nemam ni jednu na telefonu i one koje su bile sam izbacio da ga deca ne bi cackala.
Jedan mali trik kako da ubrzate telefon - dok drzite ALT ukucajte LGLG , na BB dugme i u meniju ocistite logove. Posle toga brze radi.

Nikola

pre 11 godina

Članak je zaista reklama za konkurentske telefone, a to se vidi iz proste stvari : onaj deo oko punjača za BB u elitnom restoranu....pfffff, teška glupost, pošto i BB kao i većina drugih telefona koristi USB kao punjač, bilo MINI (Bold 9000) bilo Micro (B9900). A slažem se da je samo stvar za šta vam treba telefon, meni je moj Bold zakon i zaista ga ne bih menjao, a vi uživajte u svojim SGSIII...ko šta voli, bukvalno

Torch

pre 11 godina

Imam bb9800 i veoma sam zadovoljan. Vrhunski kvalitet izrade, kvalitetni materijali i zavrsna obrada na zavidnom nivou. Ima i veliki ekran na dodir i fizicku qwerty tastaturu. Sistem se nakon paljenja podize bukvalno za 3 sekunde. Baterija 3 dana, a napuni se za jedan sat. Zvuk u slusalici neverovatan. Mozete da podesite basove i visoke tonove u slusalici. Bezbednost informacija na najvisem nivou. Zato je bb najbolji poslovni telefon na svetu. Svaki put kad ga uzmem u ruku imam osecaj koji nisam imao ni sa jednim telefonom. RIM propada zato sto ne prati trendove koje diktiraju Samsung i Apple. HTC i Motorola su tu postupili pametno i opstaju na trzistu. BB ima priliku da uhvati poslednji voz, ali ne verujem. Motorola vec neko vreme sprema dobru ponudu i to ce biti interesantno za ispratiti.

KoleM

pre 11 godina

Zao mi Lazaridisa (vlasnika RIMa), mnogo dobar covek. Napravio je tu kompaniju, dosta novaca je davao, najvise bespovratno Institutu za teorijsku fiziku u njegovom Waterloo-u.