Utorak, 16.10.2012.

14:28

Porez na transfere u poreske rajeve

Minstar finansija i privrede Srbije Mlađan Dinkić izjavio je da će uvesti oporezivanje transakcija u takozvane "poreske rajeve".

Izvor: Beta

Porez na transfere u poreske rajeve IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

bravar

pre 11 godina

Postovani,1991 god.otisao sam u Svajcarsku sa suprugom zaposlio se i poceo divan normalan zivot daleko od rata i svih problema,ali nisam dugo izdrzao grizla me savest jer mi je brat i ostala braca iz familije bila na frontu.Dao sam otkaz uz obrazozenje da se vracam kuci.Gazda me je pitao zasto to radim kad mi je supruga 7 mesec trudnoce a kad dodjem kuci dace mi odmah pusku.Odgovorio sam ja volim moju Jugoslaviju,nasta je on meni odgovorio DOMOVINA SE NE BRANI ORUZJEM VEC PLACANJEM POREZA nisam to tada shvatao ali sada ga potpuno razumem.Srbija ce biti jaka i postovana kad naplati porez od ljudi koji su dobili nase fabrike za male pare koje vecinom nisu ni imali vec dobijali kredite i naravno te iste ne vracaju.Pozdrav

Bpr

pre 11 godina

Ja ne mislim da je ok samo da vlasnici zemljista cekaju da poskupi zemljiste pa da se proda, 0% poreza na ZAPUSTENO zemljiste do tada i super. Neiskorisceno zemljiste ne koristi nikome, na vlasniku je samo da nadje da ga neko obradi i da ima neke prinose makar lupam detelinu (nesto sto ne zahteva bilo kakvo odrzavanje) i to je to. Ako za npr. 10 godina vlasnik nije uspeo da korisno uradi sa tom zemljom i dalje je zapustena i bice zapustena jos sledecih 10 godina da li je to od neke koristi?

Ne vidim drustvenu korist da dodjemo u situaciju da npr 50% obradive povrsine u centralnoj Srbiji stoji neobradjeno dok naslednici cekaju da poskupi zemljiste jer ih to nista ne kosta. ALI KOSTA SVE NAS OSTALE KADA ODEMO NA PIJACU DA KUPIMO BILO STA.

Taksi vozac

pre 11 godina

Dragi sugradjani:

1. Ko ne obradjuje zemljiste ili ne rentira treba da ima godisnji porez takav da mu se vise isplati da proda nego da zadrzi nekorisnu zemlju. Ovako resurs ulazi u posed onih koji stvaraju dodatu vrednost i nova radna mesta.

2. Vredne gradjevinske parcele koje se ne koriste a na koje se sada iz birokratskih razloga ne placa porez - ista stvar. Voleo bih da se gradi i da cena kvadrata bude kao u Budimpesti(600-1400evra). Em ljudi grade i rade em se lakse dolazi do stana a drzava ubira svoje kako i treba.

3. Slazem se da ce oporezivanje transfera ka tax free zemljama biti skoro pa nekorisno ali se procedura za utaju poreza ovako komplikuje sto i jeste cilj.

4. Porezi na zarade moraju da se odrede svima prema ekonomskoj snazi. Na minimalac porez NULA progresivno posle toga.

5. Napraviti socijalnu kartu Srbije i ne trpati socijalu u sve.

Ovaj predlog podrzavam.

ZoranT

pre 11 godina

Neizvodljivo. Prvo će se novac prebacivati u zemlju koja nije poreski raj, a odatle u poreski raj. Poreski rajevi su svetski problem i jedino se tako može rešavati. Sve ostalo će doneti mnogo više štete od koristi.

f.m.

pre 11 godina

Znaš Dinkiću da ti niko ne veruje, čak ni ovi iz vlade, nego ti proceni kad je momenat za rušenje vlade. Olovke smo naoštrili, i ako oboriš ovu vladu, imaš nas glas ponovo. Ako ostane ovako, razočaraćeš nas.
Svidja mi se što su tvoji nastupi kao usred zahuktale kampanje.
Najpametniji si čovek u vlasti za sada, nadaj da te povuku na dno.

pitam se

pre 11 godina

ahahahahaha... znači brate čim uložim preko 10 miliona eura imaću povlastice za porez? vrh brate,ubaci me u kombinaciju,ti,ja i Mišković...hvala unapred

Dejan

pre 11 godina

Ma bre oporezujte svakoga sa 1000 procenata na zarade i super, zar ne...Država Srbija ima više penzionera nego zaposlenih a stručnjak uvodi nive poreze.

Trta

pre 11 godina

Ne posedujem ništa, ali sam protiv Dinkićeve demagogije. Ako neko ima ogroman posed i neće da obrađuje, on već gubi novac koji bi dobio kada bi rentirao zemlju i to je dovoljan stimulans. Zašto bi još i plaćao porez? Poreze treba ukidati, a ne smišljati nove i nove. Treba svi da budemo robovi sisača državne sise?

A ovo za "poreske rajeve", samo neka se šali s tim. Uskoro ćemo svi da se selimo tamo kad se ove štetočine još više zaduže pa dignu pdv na 25% kao mađari i porez na plate 60% od bruto primanja.

Samouk

pre 11 godina

He, he... vidim, ovde bi svi voleli da ništa ne daju državi a da država vama plaća i letovanje i zimovanje, i nerad i piće po kafićima...
Svi bi voleli da su američki državljani a niko ne zna da SAD žive od poreza i da su, između ostalog, zato najjači!
Koliki je porez na štednju u SAD? 30-40%, još više?
Ako si američki državljanin i napraviš pare u Somaliji - platićeš porez i Americi jer si, jel' te, američki državljanin!!!
Čudna smo mi sorta, da je Mlađani Dinkić rekao - nema više naplate poreza, vi bi svi graknuli u glas: pa kako, pa zašto,...

1000 evra od akcija... Već viđeno

pre 11 godina

Već čitam njegovu izjavu za oko godinu dana: "Izvinite, nisam govorio istinu da bi se Vučić održao na vlasti..."

Lev

pre 11 godina

Ja sam od moje njive (koja je porodicno zemljiste generacijama) napravio vikendicu na kojoj gajim pcele, i sad kao ja treba da placam nekakav porez jer tu zemlju ne obradjujem onako kako to dinkic misli da treba?

zoxbaker

pre 11 godina

prvo napravite dobar poreski zakon , pa onda dobru regulativu za naplatu.... ovako brate ima hiljadu i jedna mogucnost da se ne plati porez....

Zoki

pre 11 godina

Populistička glupost koja ne može da se realizuje u praksi. Ko će da definiše šta je poreski raj, a ko će da spreči vlasnika tih para da ih ne prebaci prvo na lokaciju koja nije na tom spisku, pa odatle u tzv. poreski raj.

Što se tiče obrade zemljišta, ko će da procenjuje šta je šta. Šta ćemo sa livadama? Da li je posao države i poreske uprave da procenjuje moje poslovne odluke, ako odlučim da njive pretvorim u livade ili na njima posadim boriće? Sticajem okolnosti sam vlasnik jednog parčeta zemlje koje je u katastru upisano kao njiva. Možda je i bilo njiva dok se oralo ralom i volovima, možda je to bio način da lopovska država u 19. veku naplati više poreza. Poklanjam tu njivu onom ko u nju utera traktor i preživi :)
Bolje bi bilo gospodine Dinkiću da stvarate uslove da novac ne mora da se seli u poreske rajeve, a da se ljudima isplati da iskoriste svaki podalj zemlje.

iskopace tebe bili

pre 11 godina

kad vec spominjes sajdzije i advokate da li si razmislio da li ce ti sajdzije i advokati trositi vise i time omoguciti zaradu i drugima i time podstaci izazak iz krize ako im ostavis vise ili ako im kroz porez ostavis manje. pametan si ti momak cim si toliko dugo na vlasti sa takvim poraznim rezultatima, pa ces i sam naci odgovor.

kroz poreze se sve može preoteti

pre 11 godina

Oporezovaće "neobrađena" poljoprivredna zemljišta?
Šta to bi?

Našim biznismenima nije dovoljno što su ušli u posed stotina i hiljada hektara,nego bi sada da preotmu i ono malo dedovine seljaka?

Ako hoćeš od nekog nešto da otmeš legalno,digni mu dobro porez da ne može da ga plaća,pa mu onda "zakonskim" putem oduzmi imovinu.

Jednog dana će se to dobro moći prodati strancima...

Doktor

pre 11 godina

Imam nekoliko pitanja za Ministra:
1. Kako će se definisati "poreski raj", da li je poreski raj offshore destinacija (npr Sejšeli), da li su to Island od Mail, da li je Kipar poreski raj i slično. Koji su kriterijumi koji neku zemlju ili destinaciju, u negativnom smislu, kvalifikuju za "poreski raj? Mislim da će ova mera neke od legitimnih i pravih investitora naterati da dezinvestiraju, odnosno da novac koji su uložili u Srbiju preko neke od gore pomenutih destinacija zbog poreskog tretmana, premeste na novo mesto. Bolje je da država proverava i dodatno oporezuje tj kažnjava neke od kvazi investicija, čak i neke za koje je kroz sistem podsticaja dala novac.
2. Pitanje za neiskorišćeno poljoprivredno i gradjevinsko zemljište. Koji pravni osnov država ima za dva primera koje navodim ispod.
- Kako država može mene da dodatno oporezuje (odnosno kažnjava) zato što ja polojporivredno zemljište, koje sam na primer nasledio do svog dede, ne želim da obradjujem. takodje, možda niko neće da isto to zemljište uzme u rentu...
- Kupio sam gradjevinsko zemljište u Beogradu npr 2008. godine, nisam u mogućnosti zbog krize da dobijem kredit od banke za izgradnju stambene zgrade ili su uslovi koje banke danas postavljaju takvi da projekat čine neprofitabilnim, tako da ja čekam bolje vreme da efektuiram tj stavim u funkciju moje gradjevinsko zemljište.

Ivana

pre 11 godina

Kaze ministar Dinkic: "U okviru poreske reforme, dodao je on, biće uvedeno i oporezivanje nekorišćenog poljoprivrednog i gradskog zemljišta.
Srbija gubi ogromne prihode zbog velikih površina neobradjivanog zemljišta, istakao je Dinkić i dodao da će oni koji poseduju poljoprivredno zemljište, a ne obradjuju ga ili ga ne rentiraju - morati da plate porez."
Ja kazem: oni nemaju ni evidenciju o posedovanju poljoprivrednog zemljista! Pre pola sata mi zvonio popisivac radi popisa poljprivrede. Jedva sam ga ubedila da nigde ne posedujem ni kvm bilo kakvog zemljista, a da ga nisu posedovali ni moji pok. roditelji. Bilo je ubedjivanja, pa i blagih pretnji... Ne mogu da dodjem k' sebi!!!

Dovla ex preduzetnik

pre 11 godina

Izvinite gosn sta ce da oporezujete? Staru kucu od moje babe , koju niko nece da kupi ni za dzabe i dedinu njivu koju dajem u arendu, jer mi se neisplati da radim u minusu !

zoki

pre 11 godina

Kada ćete početi da vraćate preplacen porez, a da ne šaljete inspekciju koja onda godinu dana ne izlazi iz firme i koja obavezno mora da pronađe 'nešto' kako bi se anulirao preplacen porez???

Jovan Galtić

pre 11 godina

A zašto od Srbije ne napravite "poreski raj" pa da ljudi kod nas donose kapital?

Umesto što ih terate iz Srbije... Treba nam manje poreza, a ne više.

mali doo

pre 11 godina

Porez na dobit preduzeća je praktično još 10% na onih 15% jer se toliko oporezuje podizanje novca ili slobodno raspolaganje dobitom preduzeća.
Tako da će to opet biti ništa manje nego bilo gde, da se ne lažemo.

365

pre 11 godina

Nije lose. Pogotovo ovaj porez na zemlju koja se ne obradjuje. potrebna nam je proizvodnja a ima brdo vlasnika zemlje koji drze cenu pokusavaju da prodaju po 5 godina za neke sumanute pare. Izvolite gospodo rentirajte, obradjujte ili prodajte po realnoj ceni nekome ko zeli da proizvodi ! Takodje mislim da je veliki problem privrede veoma skup zakup poslovnog prostora. Tako dolazite u situaciju da vam za zakup lokala od 60ak kvadrata u prometnijoj ulici traze 1200e sto je 3 plate. Taj vlasnik lokala obicno ne ulaze dalje taj novac u privredu nego skuplja za nov lokal, stan i tako dalje. Uvesti red tako sto ce se uvesti porez na nerentirane lokale i poslovne prostore i tako sto ce se placati porez na realnu vrednost nekretnine. Jasno je da lokal primera radi u vojvode stepe ne moze biti izdat za 150e jer se zna koja je trzisna vrednost pa se na taj nacin potkrada drzava. Eto recimo vi mozete da pri uvozu automobila napisete koju god hocete vrednost, carina i auto moto savez imaju svoje tabele i na taj nacin nema potkradanja i umanjenja osnovice za porez. Podvlacim naterati vlasnike lokala da izdaju po normalnijim cenama tako sto cete uvesti porez na neizdate lokale kojih ima jako puno i vrsiti oporezivanje po sopstvenim tabelama koje ce biti azurne.

vlajko

pre 11 godina

Gospodine Dinkiću Oporezovo si lovačku pušku koja vredi 50 evra a tvoje skije od 1500 evra nisi puška i skije su sredstvo hobija. Oporezuj luksuzne automobile,bazene višak stambenog prostora. Meni se čini da ti sve oporezuješ osim sebe.Strogo vodiš računa da tvoja para neuleti u državni buđžet.

Milos

pre 11 godina

Da li ovo znaci da su vec sada svesni da ce imati ogroman manjak i u 2013.-oj godini?
Najneverovatnije, uz debljinu ministrovog obraza naravno, je cinjenica da nas i dalje uporno porede sa razvijenom evropom samo u stvarima koje im odgovaraju! Znaci mozemo da poredimo poreze ali nikako plate i standard, mozemo da poredimo cene grejanja i struje ali nikako cene hrane i stvari za decu.
Zanima me samo da li ce onda ukinuti i monopol i otvoriti srpsko trziste, pa da se cene formiraju u zavisnosti od ponude, potraznje, konkurencije?
Sto rece Dacic, "i moja baba moze tako da vodi finansijsku politiku".

dinkic nastavlja gde je stao

pre 11 godina

Svaki dinar vise porezniku je dinar iz ruku sposobnog koji bi taj dinar umnozio u ruke nesposobnog koji taj dinar zna samo da potrosi. Mnogo lose, na duzi rok samoubistvo.

D

pre 11 godina

Nama treba samo KONTROLA naplate poreza!!! Da je naplata poreza 90% sve bi bilo ok! Nije se morao povećavati PDV već samo bolje naplaćivati i kontrolisati. Niko bre ne daje fiskalne račune!!!

Sonja

pre 11 godina

A ko ne plati porez, njemu oduzimaju to isto obradivo zemljiste? Ko odredjuje da li obradujem zemlju? Hoce li dinkic (malo D namerno) sam gaziti po njivama i gledati da li nesto gajimo na njima? Registracija poljoprivrednog zemljista nije merodavna...

ja

pre 11 godina

Moram podsetiti Mr Mladjana, da npr. u Canadi drzava ukoliko prijavite prihode nize od 20.000 cad drzava vama salje mesecno cek na 91.00 cad i 4 ceka na 198.00 kako bi doprinela vasim prihodima pri tome ne placate porez na vas prihod,, kako se on uvek drzi evropskih standarda bilo bi logicno da ako prijavite prihode nize od 20.000 Eura se drzi tih standarda jer je isto tako i u Evropi., zatim jednom u 5 godina imate pravo aplicirati za iznos do 5.000 cad koje vam drzava isplacuje na ime npr., troskova renoviranja kuce, zamene prozora,,, itd.. ukoliko ste bili zaposleni u nizu 16 meseci pa ste izgubili posao drzava vam placa 30% od vase plate narednih 12 meseci dok se ne zaposlite, ukoliko imate niske prihode ( postoji tabela ) drzava vam placa odredjeni iznos po detetu- koji je dovoljan za potrebe deteta - itd, itd,,, mislim da bude u toku zbivanja..

vlajko

pre 11 godina

Gospodine Dinkiću Oporezovo si lovačku pušku koja vredi 50 evra a tvoje skije od 1500 evra nisi puška i skije su sredstvo hobija. Oporezuj luksuzne automobile,bazene višak stambenog prostora. Meni se čini da ti sve oporezuješ osim sebe.Strogo vodiš računa da tvoja para neuleti u državni buđžet.

dinkic nastavlja gde je stao

pre 11 godina

Svaki dinar vise porezniku je dinar iz ruku sposobnog koji bi taj dinar umnozio u ruke nesposobnog koji taj dinar zna samo da potrosi. Mnogo lose, na duzi rok samoubistvo.

Jovan Galtić

pre 11 godina

A zašto od Srbije ne napravite "poreski raj" pa da ljudi kod nas donose kapital?

Umesto što ih terate iz Srbije... Treba nam manje poreza, a ne više.

D

pre 11 godina

Nama treba samo KONTROLA naplate poreza!!! Da je naplata poreza 90% sve bi bilo ok! Nije se morao povećavati PDV već samo bolje naplaćivati i kontrolisati. Niko bre ne daje fiskalne račune!!!

Dovla ex preduzetnik

pre 11 godina

Izvinite gosn sta ce da oporezujete? Staru kucu od moje babe , koju niko nece da kupi ni za dzabe i dedinu njivu koju dajem u arendu, jer mi se neisplati da radim u minusu !

ja

pre 11 godina

Moram podsetiti Mr Mladjana, da npr. u Canadi drzava ukoliko prijavite prihode nize od 20.000 cad drzava vama salje mesecno cek na 91.00 cad i 4 ceka na 198.00 kako bi doprinela vasim prihodima pri tome ne placate porez na vas prihod,, kako se on uvek drzi evropskih standarda bilo bi logicno da ako prijavite prihode nize od 20.000 Eura se drzi tih standarda jer je isto tako i u Evropi., zatim jednom u 5 godina imate pravo aplicirati za iznos do 5.000 cad koje vam drzava isplacuje na ime npr., troskova renoviranja kuce, zamene prozora,,, itd.. ukoliko ste bili zaposleni u nizu 16 meseci pa ste izgubili posao drzava vam placa 30% od vase plate narednih 12 meseci dok se ne zaposlite, ukoliko imate niske prihode ( postoji tabela ) drzava vam placa odredjeni iznos po detetu- koji je dovoljan za potrebe deteta - itd, itd,,, mislim da bude u toku zbivanja..

zoki

pre 11 godina

Kada ćete početi da vraćate preplacen porez, a da ne šaljete inspekciju koja onda godinu dana ne izlazi iz firme i koja obavezno mora da pronađe 'nešto' kako bi se anulirao preplacen porez???

Sonja

pre 11 godina

A ko ne plati porez, njemu oduzimaju to isto obradivo zemljiste? Ko odredjuje da li obradujem zemlju? Hoce li dinkic (malo D namerno) sam gaziti po njivama i gledati da li nesto gajimo na njima? Registracija poljoprivrednog zemljista nije merodavna...

kroz poreze se sve može preoteti

pre 11 godina

Oporezovaće "neobrađena" poljoprivredna zemljišta?
Šta to bi?

Našim biznismenima nije dovoljno što su ušli u posed stotina i hiljada hektara,nego bi sada da preotmu i ono malo dedovine seljaka?

Ako hoćeš od nekog nešto da otmeš legalno,digni mu dobro porez da ne može da ga plaća,pa mu onda "zakonskim" putem oduzmi imovinu.

Jednog dana će se to dobro moći prodati strancima...

Zoki

pre 11 godina

Populistička glupost koja ne može da se realizuje u praksi. Ko će da definiše šta je poreski raj, a ko će da spreči vlasnika tih para da ih ne prebaci prvo na lokaciju koja nije na tom spisku, pa odatle u tzv. poreski raj.

Što se tiče obrade zemljišta, ko će da procenjuje šta je šta. Šta ćemo sa livadama? Da li je posao države i poreske uprave da procenjuje moje poslovne odluke, ako odlučim da njive pretvorim u livade ili na njima posadim boriće? Sticajem okolnosti sam vlasnik jednog parčeta zemlje koje je u katastru upisano kao njiva. Možda je i bilo njiva dok se oralo ralom i volovima, možda je to bio način da lopovska država u 19. veku naplati više poreza. Poklanjam tu njivu onom ko u nju utera traktor i preživi :)
Bolje bi bilo gospodine Dinkiću da stvarate uslove da novac ne mora da se seli u poreske rajeve, a da se ljudima isplati da iskoriste svaki podalj zemlje.

Milos

pre 11 godina

Da li ovo znaci da su vec sada svesni da ce imati ogroman manjak i u 2013.-oj godini?
Najneverovatnije, uz debljinu ministrovog obraza naravno, je cinjenica da nas i dalje uporno porede sa razvijenom evropom samo u stvarima koje im odgovaraju! Znaci mozemo da poredimo poreze ali nikako plate i standard, mozemo da poredimo cene grejanja i struje ali nikako cene hrane i stvari za decu.
Zanima me samo da li ce onda ukinuti i monopol i otvoriti srpsko trziste, pa da se cene formiraju u zavisnosti od ponude, potraznje, konkurencije?
Sto rece Dacic, "i moja baba moze tako da vodi finansijsku politiku".

Doktor

pre 11 godina

Imam nekoliko pitanja za Ministra:
1. Kako će se definisati "poreski raj", da li je poreski raj offshore destinacija (npr Sejšeli), da li su to Island od Mail, da li je Kipar poreski raj i slično. Koji su kriterijumi koji neku zemlju ili destinaciju, u negativnom smislu, kvalifikuju za "poreski raj? Mislim da će ova mera neke od legitimnih i pravih investitora naterati da dezinvestiraju, odnosno da novac koji su uložili u Srbiju preko neke od gore pomenutih destinacija zbog poreskog tretmana, premeste na novo mesto. Bolje je da država proverava i dodatno oporezuje tj kažnjava neke od kvazi investicija, čak i neke za koje je kroz sistem podsticaja dala novac.
2. Pitanje za neiskorišćeno poljoprivredno i gradjevinsko zemljište. Koji pravni osnov država ima za dva primera koje navodim ispod.
- Kako država može mene da dodatno oporezuje (odnosno kažnjava) zato što ja polojporivredno zemljište, koje sam na primer nasledio do svog dede, ne želim da obradjujem. takodje, možda niko neće da isto to zemljište uzme u rentu...
- Kupio sam gradjevinsko zemljište u Beogradu npr 2008. godine, nisam u mogućnosti zbog krize da dobijem kredit od banke za izgradnju stambene zgrade ili su uslovi koje banke danas postavljaju takvi da projekat čine neprofitabilnim, tako da ja čekam bolje vreme da efektuiram tj stavim u funkciju moje gradjevinsko zemljište.

mali doo

pre 11 godina

Porez na dobit preduzeća je praktično još 10% na onih 15% jer se toliko oporezuje podizanje novca ili slobodno raspolaganje dobitom preduzeća.
Tako da će to opet biti ništa manje nego bilo gde, da se ne lažemo.

Ivana

pre 11 godina

Kaze ministar Dinkic: "U okviru poreske reforme, dodao je on, biće uvedeno i oporezivanje nekorišćenog poljoprivrednog i gradskog zemljišta.
Srbija gubi ogromne prihode zbog velikih površina neobradjivanog zemljišta, istakao je Dinkić i dodao da će oni koji poseduju poljoprivredno zemljište, a ne obradjuju ga ili ga ne rentiraju - morati da plate porez."
Ja kazem: oni nemaju ni evidenciju o posedovanju poljoprivrednog zemljista! Pre pola sata mi zvonio popisivac radi popisa poljprivrede. Jedva sam ga ubedila da nigde ne posedujem ni kvm bilo kakvog zemljista, a da ga nisu posedovali ni moji pok. roditelji. Bilo je ubedjivanja, pa i blagih pretnji... Ne mogu da dodjem k' sebi!!!

Lev

pre 11 godina

Ja sam od moje njive (koja je porodicno zemljiste generacijama) napravio vikendicu na kojoj gajim pcele, i sad kao ja treba da placam nekakav porez jer tu zemlju ne obradjujem onako kako to dinkic misli da treba?

365

pre 11 godina

Nije lose. Pogotovo ovaj porez na zemlju koja se ne obradjuje. potrebna nam je proizvodnja a ima brdo vlasnika zemlje koji drze cenu pokusavaju da prodaju po 5 godina za neke sumanute pare. Izvolite gospodo rentirajte, obradjujte ili prodajte po realnoj ceni nekome ko zeli da proizvodi ! Takodje mislim da je veliki problem privrede veoma skup zakup poslovnog prostora. Tako dolazite u situaciju da vam za zakup lokala od 60ak kvadrata u prometnijoj ulici traze 1200e sto je 3 plate. Taj vlasnik lokala obicno ne ulaze dalje taj novac u privredu nego skuplja za nov lokal, stan i tako dalje. Uvesti red tako sto ce se uvesti porez na nerentirane lokale i poslovne prostore i tako sto ce se placati porez na realnu vrednost nekretnine. Jasno je da lokal primera radi u vojvode stepe ne moze biti izdat za 150e jer se zna koja je trzisna vrednost pa se na taj nacin potkrada drzava. Eto recimo vi mozete da pri uvozu automobila napisete koju god hocete vrednost, carina i auto moto savez imaju svoje tabele i na taj nacin nema potkradanja i umanjenja osnovice za porez. Podvlacim naterati vlasnike lokala da izdaju po normalnijim cenama tako sto cete uvesti porez na neizdate lokale kojih ima jako puno i vrsiti oporezivanje po sopstvenim tabelama koje ce biti azurne.

1000 evra od akcija... Već viđeno

pre 11 godina

Već čitam njegovu izjavu za oko godinu dana: "Izvinite, nisam govorio istinu da bi se Vučić održao na vlasti..."

iskopace tebe bili

pre 11 godina

kad vec spominjes sajdzije i advokate da li si razmislio da li ce ti sajdzije i advokati trositi vise i time omoguciti zaradu i drugima i time podstaci izazak iz krize ako im ostavis vise ili ako im kroz porez ostavis manje. pametan si ti momak cim si toliko dugo na vlasti sa takvim poraznim rezultatima, pa ces i sam naci odgovor.

zoxbaker

pre 11 godina

prvo napravite dobar poreski zakon , pa onda dobru regulativu za naplatu.... ovako brate ima hiljadu i jedna mogucnost da se ne plati porez....

Samouk

pre 11 godina

He, he... vidim, ovde bi svi voleli da ništa ne daju državi a da država vama plaća i letovanje i zimovanje, i nerad i piće po kafićima...
Svi bi voleli da su američki državljani a niko ne zna da SAD žive od poreza i da su, između ostalog, zato najjači!
Koliki je porez na štednju u SAD? 30-40%, još više?
Ako si američki državljanin i napraviš pare u Somaliji - platićeš porez i Americi jer si, jel' te, američki državljanin!!!
Čudna smo mi sorta, da je Mlađani Dinkić rekao - nema više naplate poreza, vi bi svi graknuli u glas: pa kako, pa zašto,...

pitam se

pre 11 godina

ahahahahaha... znači brate čim uložim preko 10 miliona eura imaću povlastice za porez? vrh brate,ubaci me u kombinaciju,ti,ja i Mišković...hvala unapred

Dejan

pre 11 godina

Ma bre oporezujte svakoga sa 1000 procenata na zarade i super, zar ne...Država Srbija ima više penzionera nego zaposlenih a stručnjak uvodi nive poreze.

Trta

pre 11 godina

Ne posedujem ništa, ali sam protiv Dinkićeve demagogije. Ako neko ima ogroman posed i neće da obrađuje, on već gubi novac koji bi dobio kada bi rentirao zemlju i to je dovoljan stimulans. Zašto bi još i plaćao porez? Poreze treba ukidati, a ne smišljati nove i nove. Treba svi da budemo robovi sisača državne sise?

A ovo za "poreske rajeve", samo neka se šali s tim. Uskoro ćemo svi da se selimo tamo kad se ove štetočine još više zaduže pa dignu pdv na 25% kao mađari i porez na plate 60% od bruto primanja.

ZoranT

pre 11 godina

Neizvodljivo. Prvo će se novac prebacivati u zemlju koja nije poreski raj, a odatle u poreski raj. Poreski rajevi su svetski problem i jedino se tako može rešavati. Sve ostalo će doneti mnogo više štete od koristi.

f.m.

pre 11 godina

Znaš Dinkiću da ti niko ne veruje, čak ni ovi iz vlade, nego ti proceni kad je momenat za rušenje vlade. Olovke smo naoštrili, i ako oboriš ovu vladu, imaš nas glas ponovo. Ako ostane ovako, razočaraćeš nas.
Svidja mi se što su tvoji nastupi kao usred zahuktale kampanje.
Najpametniji si čovek u vlasti za sada, nadaj da te povuku na dno.

Taksi vozac

pre 11 godina

Dragi sugradjani:

1. Ko ne obradjuje zemljiste ili ne rentira treba da ima godisnji porez takav da mu se vise isplati da proda nego da zadrzi nekorisnu zemlju. Ovako resurs ulazi u posed onih koji stvaraju dodatu vrednost i nova radna mesta.

2. Vredne gradjevinske parcele koje se ne koriste a na koje se sada iz birokratskih razloga ne placa porez - ista stvar. Voleo bih da se gradi i da cena kvadrata bude kao u Budimpesti(600-1400evra). Em ljudi grade i rade em se lakse dolazi do stana a drzava ubira svoje kako i treba.

3. Slazem se da ce oporezivanje transfera ka tax free zemljama biti skoro pa nekorisno ali se procedura za utaju poreza ovako komplikuje sto i jeste cilj.

4. Porezi na zarade moraju da se odrede svima prema ekonomskoj snazi. Na minimalac porez NULA progresivno posle toga.

5. Napraviti socijalnu kartu Srbije i ne trpati socijalu u sve.

Ovaj predlog podrzavam.

Bpr

pre 11 godina

Ja ne mislim da je ok samo da vlasnici zemljista cekaju da poskupi zemljiste pa da se proda, 0% poreza na ZAPUSTENO zemljiste do tada i super. Neiskorisceno zemljiste ne koristi nikome, na vlasniku je samo da nadje da ga neko obradi i da ima neke prinose makar lupam detelinu (nesto sto ne zahteva bilo kakvo odrzavanje) i to je to. Ako za npr. 10 godina vlasnik nije uspeo da korisno uradi sa tom zemljom i dalje je zapustena i bice zapustena jos sledecih 10 godina da li je to od neke koristi?

Ne vidim drustvenu korist da dodjemo u situaciju da npr 50% obradive povrsine u centralnoj Srbiji stoji neobradjeno dok naslednici cekaju da poskupi zemljiste jer ih to nista ne kosta. ALI KOSTA SVE NAS OSTALE KADA ODEMO NA PIJACU DA KUPIMO BILO STA.

bravar

pre 11 godina

Postovani,1991 god.otisao sam u Svajcarsku sa suprugom zaposlio se i poceo divan normalan zivot daleko od rata i svih problema,ali nisam dugo izdrzao grizla me savest jer mi je brat i ostala braca iz familije bila na frontu.Dao sam otkaz uz obrazozenje da se vracam kuci.Gazda me je pitao zasto to radim kad mi je supruga 7 mesec trudnoce a kad dodjem kuci dace mi odmah pusku.Odgovorio sam ja volim moju Jugoslaviju,nasta je on meni odgovorio DOMOVINA SE NE BRANI ORUZJEM VEC PLACANJEM POREZA nisam to tada shvatao ali sada ga potpuno razumem.Srbija ce biti jaka i postovana kad naplati porez od ljudi koji su dobili nase fabrike za male pare koje vecinom nisu ni imali vec dobijali kredite i naravno te iste ne vracaju.Pozdrav

365

pre 11 godina

Nije lose. Pogotovo ovaj porez na zemlju koja se ne obradjuje. potrebna nam je proizvodnja a ima brdo vlasnika zemlje koji drze cenu pokusavaju da prodaju po 5 godina za neke sumanute pare. Izvolite gospodo rentirajte, obradjujte ili prodajte po realnoj ceni nekome ko zeli da proizvodi ! Takodje mislim da je veliki problem privrede veoma skup zakup poslovnog prostora. Tako dolazite u situaciju da vam za zakup lokala od 60ak kvadrata u prometnijoj ulici traze 1200e sto je 3 plate. Taj vlasnik lokala obicno ne ulaze dalje taj novac u privredu nego skuplja za nov lokal, stan i tako dalje. Uvesti red tako sto ce se uvesti porez na nerentirane lokale i poslovne prostore i tako sto ce se placati porez na realnu vrednost nekretnine. Jasno je da lokal primera radi u vojvode stepe ne moze biti izdat za 150e jer se zna koja je trzisna vrednost pa se na taj nacin potkrada drzava. Eto recimo vi mozete da pri uvozu automobila napisete koju god hocete vrednost, carina i auto moto savez imaju svoje tabele i na taj nacin nema potkradanja i umanjenja osnovice za porez. Podvlacim naterati vlasnike lokala da izdaju po normalnijim cenama tako sto cete uvesti porez na neizdate lokale kojih ima jako puno i vrsiti oporezivanje po sopstvenim tabelama koje ce biti azurne.

Samouk

pre 11 godina

He, he... vidim, ovde bi svi voleli da ništa ne daju državi a da država vama plaća i letovanje i zimovanje, i nerad i piće po kafićima...
Svi bi voleli da su američki državljani a niko ne zna da SAD žive od poreza i da su, između ostalog, zato najjači!
Koliki je porez na štednju u SAD? 30-40%, još više?
Ako si američki državljanin i napraviš pare u Somaliji - platićeš porez i Americi jer si, jel' te, američki državljanin!!!
Čudna smo mi sorta, da je Mlađani Dinkić rekao - nema više naplate poreza, vi bi svi graknuli u glas: pa kako, pa zašto,...

dinkic nastavlja gde je stao

pre 11 godina

Svaki dinar vise porezniku je dinar iz ruku sposobnog koji bi taj dinar umnozio u ruke nesposobnog koji taj dinar zna samo da potrosi. Mnogo lose, na duzi rok samoubistvo.

Dovla ex preduzetnik

pre 11 godina

Izvinite gosn sta ce da oporezujete? Staru kucu od moje babe , koju niko nece da kupi ni za dzabe i dedinu njivu koju dajem u arendu, jer mi se neisplati da radim u minusu !

ja

pre 11 godina

Moram podsetiti Mr Mladjana, da npr. u Canadi drzava ukoliko prijavite prihode nize od 20.000 cad drzava vama salje mesecno cek na 91.00 cad i 4 ceka na 198.00 kako bi doprinela vasim prihodima pri tome ne placate porez na vas prihod,, kako se on uvek drzi evropskih standarda bilo bi logicno da ako prijavite prihode nize od 20.000 Eura se drzi tih standarda jer je isto tako i u Evropi., zatim jednom u 5 godina imate pravo aplicirati za iznos do 5.000 cad koje vam drzava isplacuje na ime npr., troskova renoviranja kuce, zamene prozora,,, itd.. ukoliko ste bili zaposleni u nizu 16 meseci pa ste izgubili posao drzava vam placa 30% od vase plate narednih 12 meseci dok se ne zaposlite, ukoliko imate niske prihode ( postoji tabela ) drzava vam placa odredjeni iznos po detetu- koji je dovoljan za potrebe deteta - itd, itd,,, mislim da bude u toku zbivanja..

D

pre 11 godina

Nama treba samo KONTROLA naplate poreza!!! Da je naplata poreza 90% sve bi bilo ok! Nije se morao povećavati PDV već samo bolje naplaćivati i kontrolisati. Niko bre ne daje fiskalne račune!!!

iskopace tebe bili

pre 11 godina

kad vec spominjes sajdzije i advokate da li si razmislio da li ce ti sajdzije i advokati trositi vise i time omoguciti zaradu i drugima i time podstaci izazak iz krize ako im ostavis vise ili ako im kroz porez ostavis manje. pametan si ti momak cim si toliko dugo na vlasti sa takvim poraznim rezultatima, pa ces i sam naci odgovor.

vlajko

pre 11 godina

Gospodine Dinkiću Oporezovo si lovačku pušku koja vredi 50 evra a tvoje skije od 1500 evra nisi puška i skije su sredstvo hobija. Oporezuj luksuzne automobile,bazene višak stambenog prostora. Meni se čini da ti sve oporezuješ osim sebe.Strogo vodiš računa da tvoja para neuleti u državni buđžet.

Sonja

pre 11 godina

A ko ne plati porez, njemu oduzimaju to isto obradivo zemljiste? Ko odredjuje da li obradujem zemlju? Hoce li dinkic (malo D namerno) sam gaziti po njivama i gledati da li nesto gajimo na njima? Registracija poljoprivrednog zemljista nije merodavna...

Doktor

pre 11 godina

Imam nekoliko pitanja za Ministra:
1. Kako će se definisati "poreski raj", da li je poreski raj offshore destinacija (npr Sejšeli), da li su to Island od Mail, da li je Kipar poreski raj i slično. Koji su kriterijumi koji neku zemlju ili destinaciju, u negativnom smislu, kvalifikuju za "poreski raj? Mislim da će ova mera neke od legitimnih i pravih investitora naterati da dezinvestiraju, odnosno da novac koji su uložili u Srbiju preko neke od gore pomenutih destinacija zbog poreskog tretmana, premeste na novo mesto. Bolje je da država proverava i dodatno oporezuje tj kažnjava neke od kvazi investicija, čak i neke za koje je kroz sistem podsticaja dala novac.
2. Pitanje za neiskorišćeno poljoprivredno i gradjevinsko zemljište. Koji pravni osnov država ima za dva primera koje navodim ispod.
- Kako država može mene da dodatno oporezuje (odnosno kažnjava) zato što ja polojporivredno zemljište, koje sam na primer nasledio do svog dede, ne želim da obradjujem. takodje, možda niko neće da isto to zemljište uzme u rentu...
- Kupio sam gradjevinsko zemljište u Beogradu npr 2008. godine, nisam u mogućnosti zbog krize da dobijem kredit od banke za izgradnju stambene zgrade ili su uslovi koje banke danas postavljaju takvi da projekat čine neprofitabilnim, tako da ja čekam bolje vreme da efektuiram tj stavim u funkciju moje gradjevinsko zemljište.

Jovan Galtić

pre 11 godina

A zašto od Srbije ne napravite "poreski raj" pa da ljudi kod nas donose kapital?

Umesto što ih terate iz Srbije... Treba nam manje poreza, a ne više.

Lev

pre 11 godina

Ja sam od moje njive (koja je porodicno zemljiste generacijama) napravio vikendicu na kojoj gajim pcele, i sad kao ja treba da placam nekakav porez jer tu zemlju ne obradjujem onako kako to dinkic misli da treba?

kroz poreze se sve može preoteti

pre 11 godina

Oporezovaće "neobrađena" poljoprivredna zemljišta?
Šta to bi?

Našim biznismenima nije dovoljno što su ušli u posed stotina i hiljada hektara,nego bi sada da preotmu i ono malo dedovine seljaka?

Ako hoćeš od nekog nešto da otmeš legalno,digni mu dobro porez da ne može da ga plaća,pa mu onda "zakonskim" putem oduzmi imovinu.

Jednog dana će se to dobro moći prodati strancima...

f.m.

pre 11 godina

Znaš Dinkiću da ti niko ne veruje, čak ni ovi iz vlade, nego ti proceni kad je momenat za rušenje vlade. Olovke smo naoštrili, i ako oboriš ovu vladu, imaš nas glas ponovo. Ako ostane ovako, razočaraćeš nas.
Svidja mi se što su tvoji nastupi kao usred zahuktale kampanje.
Najpametniji si čovek u vlasti za sada, nadaj da te povuku na dno.

Milos

pre 11 godina

Da li ovo znaci da su vec sada svesni da ce imati ogroman manjak i u 2013.-oj godini?
Najneverovatnije, uz debljinu ministrovog obraza naravno, je cinjenica da nas i dalje uporno porede sa razvijenom evropom samo u stvarima koje im odgovaraju! Znaci mozemo da poredimo poreze ali nikako plate i standard, mozemo da poredimo cene grejanja i struje ali nikako cene hrane i stvari za decu.
Zanima me samo da li ce onda ukinuti i monopol i otvoriti srpsko trziste, pa da se cene formiraju u zavisnosti od ponude, potraznje, konkurencije?
Sto rece Dacic, "i moja baba moze tako da vodi finansijsku politiku".

Ivana

pre 11 godina

Kaze ministar Dinkic: "U okviru poreske reforme, dodao je on, biće uvedeno i oporezivanje nekorišćenog poljoprivrednog i gradskog zemljišta.
Srbija gubi ogromne prihode zbog velikih površina neobradjivanog zemljišta, istakao je Dinkić i dodao da će oni koji poseduju poljoprivredno zemljište, a ne obradjuju ga ili ga ne rentiraju - morati da plate porez."
Ja kazem: oni nemaju ni evidenciju o posedovanju poljoprivrednog zemljista! Pre pola sata mi zvonio popisivac radi popisa poljprivrede. Jedva sam ga ubedila da nigde ne posedujem ni kvm bilo kakvog zemljista, a da ga nisu posedovali ni moji pok. roditelji. Bilo je ubedjivanja, pa i blagih pretnji... Ne mogu da dodjem k' sebi!!!

Zoki

pre 11 godina

Populistička glupost koja ne može da se realizuje u praksi. Ko će da definiše šta je poreski raj, a ko će da spreči vlasnika tih para da ih ne prebaci prvo na lokaciju koja nije na tom spisku, pa odatle u tzv. poreski raj.

Što se tiče obrade zemljišta, ko će da procenjuje šta je šta. Šta ćemo sa livadama? Da li je posao države i poreske uprave da procenjuje moje poslovne odluke, ako odlučim da njive pretvorim u livade ili na njima posadim boriće? Sticajem okolnosti sam vlasnik jednog parčeta zemlje koje je u katastru upisano kao njiva. Možda je i bilo njiva dok se oralo ralom i volovima, možda je to bio način da lopovska država u 19. veku naplati više poreza. Poklanjam tu njivu onom ko u nju utera traktor i preživi :)
Bolje bi bilo gospodine Dinkiću da stvarate uslove da novac ne mora da se seli u poreske rajeve, a da se ljudima isplati da iskoriste svaki podalj zemlje.

Trta

pre 11 godina

Ne posedujem ništa, ali sam protiv Dinkićeve demagogije. Ako neko ima ogroman posed i neće da obrađuje, on već gubi novac koji bi dobio kada bi rentirao zemlju i to je dovoljan stimulans. Zašto bi još i plaćao porez? Poreze treba ukidati, a ne smišljati nove i nove. Treba svi da budemo robovi sisača državne sise?

A ovo za "poreske rajeve", samo neka se šali s tim. Uskoro ćemo svi da se selimo tamo kad se ove štetočine još više zaduže pa dignu pdv na 25% kao mađari i porez na plate 60% od bruto primanja.

mali doo

pre 11 godina

Porez na dobit preduzeća je praktično još 10% na onih 15% jer se toliko oporezuje podizanje novca ili slobodno raspolaganje dobitom preduzeća.
Tako da će to opet biti ništa manje nego bilo gde, da se ne lažemo.

1000 evra od akcija... Već viđeno

pre 11 godina

Već čitam njegovu izjavu za oko godinu dana: "Izvinite, nisam govorio istinu da bi se Vučić održao na vlasti..."

ZoranT

pre 11 godina

Neizvodljivo. Prvo će se novac prebacivati u zemlju koja nije poreski raj, a odatle u poreski raj. Poreski rajevi su svetski problem i jedino se tako može rešavati. Sve ostalo će doneti mnogo više štete od koristi.

zoki

pre 11 godina

Kada ćete početi da vraćate preplacen porez, a da ne šaljete inspekciju koja onda godinu dana ne izlazi iz firme i koja obavezno mora da pronađe 'nešto' kako bi se anulirao preplacen porez???

zoxbaker

pre 11 godina

prvo napravite dobar poreski zakon , pa onda dobru regulativu za naplatu.... ovako brate ima hiljadu i jedna mogucnost da se ne plati porez....

Taksi vozac

pre 11 godina

Dragi sugradjani:

1. Ko ne obradjuje zemljiste ili ne rentira treba da ima godisnji porez takav da mu se vise isplati da proda nego da zadrzi nekorisnu zemlju. Ovako resurs ulazi u posed onih koji stvaraju dodatu vrednost i nova radna mesta.

2. Vredne gradjevinske parcele koje se ne koriste a na koje se sada iz birokratskih razloga ne placa porez - ista stvar. Voleo bih da se gradi i da cena kvadrata bude kao u Budimpesti(600-1400evra). Em ljudi grade i rade em se lakse dolazi do stana a drzava ubira svoje kako i treba.

3. Slazem se da ce oporezivanje transfera ka tax free zemljama biti skoro pa nekorisno ali se procedura za utaju poreza ovako komplikuje sto i jeste cilj.

4. Porezi na zarade moraju da se odrede svima prema ekonomskoj snazi. Na minimalac porez NULA progresivno posle toga.

5. Napraviti socijalnu kartu Srbije i ne trpati socijalu u sve.

Ovaj predlog podrzavam.

Bpr

pre 11 godina

Ja ne mislim da je ok samo da vlasnici zemljista cekaju da poskupi zemljiste pa da se proda, 0% poreza na ZAPUSTENO zemljiste do tada i super. Neiskorisceno zemljiste ne koristi nikome, na vlasniku je samo da nadje da ga neko obradi i da ima neke prinose makar lupam detelinu (nesto sto ne zahteva bilo kakvo odrzavanje) i to je to. Ako za npr. 10 godina vlasnik nije uspeo da korisno uradi sa tom zemljom i dalje je zapustena i bice zapustena jos sledecih 10 godina da li je to od neke koristi?

Ne vidim drustvenu korist da dodjemo u situaciju da npr 50% obradive povrsine u centralnoj Srbiji stoji neobradjeno dok naslednici cekaju da poskupi zemljiste jer ih to nista ne kosta. ALI KOSTA SVE NAS OSTALE KADA ODEMO NA PIJACU DA KUPIMO BILO STA.

bravar

pre 11 godina

Postovani,1991 god.otisao sam u Svajcarsku sa suprugom zaposlio se i poceo divan normalan zivot daleko od rata i svih problema,ali nisam dugo izdrzao grizla me savest jer mi je brat i ostala braca iz familije bila na frontu.Dao sam otkaz uz obrazozenje da se vracam kuci.Gazda me je pitao zasto to radim kad mi je supruga 7 mesec trudnoce a kad dodjem kuci dace mi odmah pusku.Odgovorio sam ja volim moju Jugoslaviju,nasta je on meni odgovorio DOMOVINA SE NE BRANI ORUZJEM VEC PLACANJEM POREZA nisam to tada shvatao ali sada ga potpuno razumem.Srbija ce biti jaka i postovana kad naplati porez od ljudi koji su dobili nase fabrike za male pare koje vecinom nisu ni imali vec dobijali kredite i naravno te iste ne vracaju.Pozdrav

Dejan

pre 11 godina

Ma bre oporezujte svakoga sa 1000 procenata na zarade i super, zar ne...Država Srbija ima više penzionera nego zaposlenih a stručnjak uvodi nive poreze.

pitam se

pre 11 godina

ahahahahaha... znači brate čim uložim preko 10 miliona eura imaću povlastice za porez? vrh brate,ubaci me u kombinaciju,ti,ja i Mišković...hvala unapred