Utorak, 28.08.2012.

10:27

SAD proda oružja kao 14 Rusija

SAD su u 2011. godini utrostručile prodaju oružja drugim zemljama i ostvarile vrtoglavi prihod od 66,3 milijarde dolara.

Izvor: B92

SAD proda oružja kao 14 Rusija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

MARKO

pre 11 godina

RUSI SU VECA VOJNA SILA, RUBALJ KAO VALUTA JE JACA OD DOLARA,
RUSKI FILMOVI ZARADE MNOGO VISE NOVCA U SVETU OD HOLLYWOODSKIH,
RUSI SU CAK BOLJI I U KOSARCI, IMAJU JACU LIGU OD NBA, NHL, USPESNI SU NA OLYMPISKIM IGRAMA.
MOGU 100 RUSKIH GLUMACA NABROJATI KOJI SU SUPER ZVEZDE U SVETU,
RUSKA MUZIKA NAJVISE SINGLOVA I PLOCA U SVETU PRODA,
RUSKI RESTORANI I TRGOVINSKI LANCI, KOMPANIJE SU 100 PUTA
MNOGOBROJNI OD AMERICKIH, FACEBOOK, GOOGLE, YOUTUBE itd.
IMAJU VELIKI UTICAJ U SVETU I PRIPADAJU RUSIMA. E MOJI RUSOFILI ...

sashki

pre 11 godina

kamo sreće da ni jedni ne prodaju. više prodaje više krvi proliveno. a zato nigde ne možeš da nađeš koliko rusija troši na proizvodnju oružja. oni prvo sebe naoružanju pa ostale. a oni imaju drugi prihod tako da im oružje bonus. zapamtite da će pre nestati sveta nego rusije. glupo je o ovome pričati. vremena su drugačija i sile više ne padaju bez ogromnih posledica. a neki što pišu da amerika mora da prodaje oružje 250 godina da bi izašla iz duga, ko mi garantuje da oni uopšte vraćaju taj dug a siguran sam da ga neće ni vratiti jer posudjuje od samog sebe. Nidje veze.

Зоран

pre 11 godina

Ја, као прозападњак сам увек био за силу, али ме чуде русофили да се толико залажу за наоружање. Они су ваљда за правду и мир?

bura

pre 11 godina

90godine SSSR je izvozio oruzije u vrednosti skoro 20milijardi$,a SAD mislim5-6.U medjuvremenu stvari su se drasticno promenile.Nije se ni moglo ocekivati od Rusije(mada se oruzije pravilo i o drugim republikama SSSR-a)koja je prezivela katastrofu 90-tih da i dalje izvozi toliko oruzija.Ali s obzirom da je pre nekoliko godina izvozila manje od milijarde ovo je veliko rast.A i ne moze se svake godine prodati ovoliko aviona(a kad vidite ko je kupio avione neke stvari koje se sada desavaju postaju jasnije)koliko su SAD prosle.Rusiji je sada glavni cilj da osavremeni svoje naoruzanje,jer godinama nije nista znacajno menjano(sto ne znaci da im je naoruzanje slabije od americkog)ali to zavisi od vojnog budzeta koji se svake godine znacajno uvecava.Za SAD je trenutno mnogo veca pretnja Kina i njena velika ulaganja u vojno naoruzanje.Amerikanci su sada ostavili Evropu i preorjentisali se na odbranu svojih interesa u zoni Pacifika gde Kina postaje sve mocnija.

kratko

pre 11 godina

I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno? (lorimer, 28. avgust 2012 21:49)Ne znam koliko je veci ali sigurno nije mnogo.Ali znam da je pre 20godina verovatno bio 10-tak puta veci nego sto je bio BDP u Kini.Ali za 20-tak godina ce kineski BDP biti najveci na svetu.

linc

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
(Barak Obama, 28. avgust 2012 16:39)

Pa i ti ces se razocarati u narednom periodu(otprilike 10god)kad Kina bude imala veci budzet od SAD.I sve to uprkos velikom negodovanju amera.

Zemunac

pre 11 godina

Ja ovde nesto ne shvatam kako su saudijci kupili 84 aviona za 30 mlilijardi kada je jedan f-15 2008. kostao oko 30 miliona(pogledajte na wikipediji)?

nucky thompson

pre 11 godina

Dobro ste preveli text. Sve pohvale za Vas sto u zadnje vrijeme birate NY Times. Jos samo da dodam, na svjetskom nivou, SAD cine 79% svjetskog prometa, Rusija svega 6%.

moja malenkost...

pre 11 godina

rusko oruzije je 30 godina ispred americkog..ali ne vredi,ovi amerofili misle da ce propaganda proci..nece amerofili proci NECE PROCI :)

lorimer

pre 11 godina

"Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.
(Flash, 28. avgust 2012 17:22) "

Amerikanci prodaju SVEGA 14 puta više od Rusa. Najmanje 14 puta više.
Znaš li neki originalni ruski brend ili proizvod? Osim votke i moskviča?
I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno?

Obavesten

pre 11 godina

Trenutno najaci savez u svetu je Nato,na celu sa USA.Amerikanci svoje oruzje uvaljuju clanicama preko raznih kredita sporazuma,unifikacija i sl i normalno da na tome odlicno zaradjuju.Rusi ,takodje,prodaju svoje oruzje svima ostalima i odlicno zaradjuju od toga.Sto se tehnologije tice smesno je podcenjivati i jedne i druge.Podcenjivati ruse je jos smesnije.Rusi imaju tehnologiju ,znaje i proizvode vrhunsko oruzje.Ono u cemu se razlikuju od amerikanaca jeste doktrina.Amerikanci se loze na filmske puske,koje osim sto moraju biti letalne,moraju i da budu kul,dok ove to ne zanima.Rusko oruzje mora da bude pouzdano,jednostavno i otporno na nestsrucno rukovanje i najgore uslove na terenu.Ako se i desi da izgleda kul,to je samo slucajno.Vazno je da radi!
Ovi sto podcenjuju rusku tehnologiju,trebalo bi da znaju da samo jos rusi redovno salju ljude u svemir,a medjunarodna stanica se oprema i snadbeva iskljucivo njihovim Sojuzima,posto su amerikanci kompletno ukinuli Spejs satl program,tako da i oni idu u svemir njihovim raketama.Drzava koja je u stanju da proizvodi rakete ,poseduje i tehnologije koje su potrebne da se naprave veoma efikasna sredstva za unistavanje ljudi.Mnogi u ovoj jednacini zaboravljaju Kinu i Indiju,koje su takodje znacajni igraci i atomske sile.Kinezi proizvode takodje vrhunsko naoruzanje i poseduju sve vrste tehnologija bas kao i rusi i amerikanci.Oni nikada nece ratovati direktno,vec ce kao i do sada preko ledja drugih.

jasmili

pre 11 godina

Oproban recept.Izazovu rat medju narodom a onda humanitarno ti salju bombe da ti pomogne da napravis demokratsku zemlju.Naravno mora u tim zemljama mora da ima domace izdajnike koji ce da pobiju svoj narod da bi bili demokrate,ha,ha,..CINICNO ZAR NE!!!E PO TOM RECEPTU ZIVI AMERIKA!?!? Koliko mi se cini Mi tezimo njima i njihovoj skoli demokratije? Hvala Ja tamo dok sam ziv necu ici,a bio sam do sada u 23 drzave.Od njihovog demokratskog oruzja i americke majke kukaju.BOG NIJE MALI!!!

Bogoljub

pre 11 godina

Potpuno je nebitno ko vise prodaje oruzja. Pare od prodaje idu u njihov dzep i Srbija od toga nema nista. Bolje da gledamo kako cemo i mi moci nesto da izvezemo u svet i zaradimo nego sto besmisleno navijamo, a i Amerima i Rujama se fucka za nas.

Bolero

pre 11 godina

Da lepo 66 milijardi ,ali rashodi za vojsku sirom sveta su 900 milijardi i prava su rupu u ionako deficitarnom bidzetu i preglomaznoj , preskupoj administraciji, nece proci mnogo vremena kad ce vojka ostati bez plata i odsecena diljem planete ( kono bivsa JNA u SFRJ) a onda mozemo samo predpostaviti sta ce se desiti......SAD nemaju novca i pitanje je kada i kako ce moci da se ekonomski oporave, bauljaju ko bivsi SSSR slow motion.

mandrak

pre 11 godina

Mene malkice zabrinjava to sto se svi ubrzano naoruzavaju prethodnih godina. Kada se uzme u obzir da je "svetska kriza", pohlepa za preostalim resursima, i jos mnogo, mnogo toga, vrlo moguce da nas "iza ugla" ceka neki WW3, sa apokalistickim posledicama.

Ko prezivi, bice kao u fallout-u.

Tekelija

pre 11 godina

Кад читам Русофиле и Западњаке како се свађају, одмах ме подсјети на свађу између мале дјеце ко је бољи Звезда или Партизан, или чији брат је већи, иако ни један ни други немају брата (али тамо, неки брат, живи у другом насељу. Разбиће твог брата!)

Стварно...невјероватно :)

stefan

pre 11 godina

Rusi: Ak-47, Ak-47u, i mozda jos neka verzija
Ameri: M4a1, M4, G36c, M27, M9, M1911, M16a4, SCAR-H Mk 17, M500, M590, MP5, MP7...
To su samo neka koja Ameri proizvode i koriste. Inace, kod njih postoji zakon: ako vam lopov upadne u kucu, i vi ga likvidirate sa bilo kojim oruzijem, ne sluzite kaznu. Kod nas, lopov/ubica upadne u kucu ubije vam skoro celu porodicu, pa onda vi njega ubijete, vi idete u zatvor 25.30 godina. Jel sad shvatate zasto svi imaju oruzije? Zato sto je bolje sad pucati i biti tuzan za ubistvo, nego ici na groblje svake nedelje zbog zakona.

ja

pre 11 godina

Jao kakve lazi, ne postoji ni jedna zemlja na svetu koja se zalaze vise za mir od Amerike. I sad oni kao prave oruzje, ma ajte molim Vas :)

Boban

pre 11 godina

Ako mi se ista dopada kod domacih rusofila to je njihova sloga : svi za jednog jedan za sve . Uvek su bili i ostace slepo odani svojoj majcici . Svaka cast na tome .

relativno

pre 11 godina

66 milijardi dolara moze izgledati jako mnogo, ali za vasu informaciju npr. trziste idiot-kamera obrne godisnje preko 40 milijardi dolara.

Teski kompeksi

pre 11 godina

Koliko ostrascenih komentara od totalnih laika i za oruzje (Rusko je bolje?) kao i geopoliticko stanje u svetu, NATO itd. Da li vecina veruje sto napise ili je motim mrznja. Mozete vi da elaborirate sve vase teorije zavera ali Amerika je jos uvek najjaca sila i od nje zavise i vasi zivoti a od rusa ce te dobiti ono sto njima ne treba i sto ce vam skupo naplatiti. Srbija je crna rupa u Evropi i rusi je samo koriste za licnu upotrebu (kriminalci i takozvani biznismeni). Pa i Crna Gora je vise cenjena (imaju more za uzivanje bogate ruske brace) u Rusiji nego Srbija. Kada se probudite iz sarenih laza bice vam kasno.

Sir Oliver

pre 11 godina

Rusko je sve najbolje. Pitam se samo zasto ruski agenti i ostali domaci izdajnici vole samo nemacka kola. Meni nije sladje rusko g**no od americke pite.

Flash

pre 11 godina

A, polako se pocinje sa anti ruskim tekstovima... eno sad videh naslov ''koliko je Putin bogat''. Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.

istina

pre 11 godina

Kakve gluposti i lazi.....ako se u tu cifru racunaju i raketni stitovi po evropi, naoruzavanje albanaca, pobunjenika u siriji i libiji, Izraela, uslovljavanje EU zemalja da uz pomoc kredita kupuju njuhovo oruzije, modernizacija trte mrte.....
Onda se mozda i skupe te milijarde!

Gandi

pre 11 godina

Hladni rat je zavrsen i danasnje poredjenje izmedju Rusije i Amerike je besmisleno. Brazil, Indija i Kina su ojacili toliko da u svakoj raspravi o svetskim silama bi morale biti ukljucene.

Dalibor

pre 11 godina

Amerika placa svoje energente Oruzjem trenutno najveci kupac je Saudijska Arabija. Druga stvar je sto jedan metak u Americi kosta duplo cak i troduplo vise nego li kod nas ili u Rusiji.Jedan f16 blok 50 kosta duplo vise od Ruskog Miga 29 smt koji mu direktna konkurencija po svim karakteristikama.

leo

pre 11 godina

ne razumem likovanje pojedinih komentatora kako amerika prodaje vise oruzja od rusije. jedino ako komentatori nabijaju na nos drugim komentatorima da imaju veci prihod od prodaje oruzja...decja posla!

Orel

pre 11 godina

@dovla: Ameri su rascepali Sovjetski Savez kažete? Ne znam odakle izvlačite takve zaključke, ali SSSR se raspao pre svega zbog ekonomskih razloga. Rusija realno nije više želela da izdržava sve ostale koji su počeli da se ponašaju poput parazita, a neki se i sada tako ponašaju (samo sada traže na drugoj strani). Taj raspad je doneo mnoge probleme, bilo je dosta lutanja u tranziciji (a ona je sama po sebi teška), ali stvari polako dolaze na svoje mesto i ishod će pokazati ko se preračunao u svemu tome, a ko je na dobitku.

Barak Obama

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

sremac

pre 11 godina

kakva propaganda. znaci jedan f-15 kosta oko 357 miliona$??? cena tih aviona je oko pet milijardi ovo ostalo je LAZ. ispadne da za jedan f15 moze da se kupi 10 suhoja27

SamoVasPosmatram

pre 11 godina

citam komentare i neverujem..nikom nije palo na pamet da se tim oruzijem puca..ako je ove godine dvaput vise prodato oruzija u svetu samim tim znaci da su dvostruko vece sanse da pukne negde rat iliti dvostroko vise krvi ce da se prolije!

Srki

pre 11 godina

Pa i da hoce, Rusi do 2020. nemaju sta da izvezu jer je u toku preoruzavanje njihove vojske, ali ni njihov predsednik nije dobio Nobelovu nagradu za mir, tako da nema potreban pedigre za prodaju stvari, koje preko ratova u dugom roku dovode do mira. Drugo rusko oruzje je pouzdanije i jeftinije, a sa Kinom i Indijom, kao najvecim svetskim kupcima imaju zajednicke projekte, tako da ne znam da li se to vodi kao izvoz. Trece Rusi kada prodaju, prodaju novo naoruzanje, dok Amerikanci koriste retarde da im uvale muzejske primerke naoruzanja, koji su na isteku resursa i prakticno neupotrebljivi, recimo avioni F16. Ipak cemu lozenje, jer ne znam sta mi imamo od toga. Nekada pojam po mnogim stvarima, pala je na SSSR, jer je oruzje jedina preostala stvar koju mogu da prodaju. Osim toga i tih 66 milijardi je tek 0,34 procenta njihovog spoljnjeg duga, tako da im treba 250 godina da pri ovim obimima vrate dugove, a i sami znaju da su farmerke i Koka Kola srusili gvozdenu zavesu, a ne oruzje. Nemci,Japanci i Kinezi nisu veliki izvoznici naoruzanja pa sta im fali.

Slobodan-D

pre 11 godina

Otprilike je ista prica bila i pred napad na Srbiju! NATO je odjednom kupovao oruzuje od SAD koje su kasnije isprobavali po Srbiji! Sta mislite zasto se toliko oruzija prodaje po srednjem istoku !? Zato sto svi ostali pored Izraela moraju da pokazu svoju lojalnost SAD-u pri napadu na Iran! I ovo je apsolutna istina! Ja inace zivim u Nizozemskoj i ovde nije uopste tajna da se svi pripremaju za veliki rat sa Iranom! A sve u korist podsticanja americke ekonomije, koja je opet bitna za drzave zapadne sfere i komonvelta!

Dejan

pre 11 godina

Evo kazacu iskreno.Odusevljen sam sa njihovom tehnologijom! Bilo vojnom, svemirskom, gradjevinskom, elektronskom, pomorskom, avio, masinskom....ma bre carevi su !

petar

pre 11 godina

Svo naoruzanje sto prodaju realno je tehnologija 70-tih god.Samo sto se menja je to sto na to naoruzanje dodaju par novih stvari i to je to...A sto oni lete raznim NLO to je ono sto ne prodaju.

Coco Bill

pre 11 godina

Ha, ha, ma meni je nesta tu drugo interesantno, Citam i vidim koliko jadnih zabrinutih Srba sto Rusi ne mogase prodati oruzja ko Ameri. Pa onda jos tu padaju razna opravdanja sto to ne mogase da urade. E svasta Boze, a izvinte, odgovorite mi, ili sebi, sta mi imamo od toga ??!

Za kupce evroskog oruzja

pre 11 godina

Ok koga-god kupili oruzje, pripadnici snaga NATO-a moraju da koriste GPS platformu (enkripciju), koju kontrolise Pentagon. Svi Mirazi, Griphoni i uopste sva njihova borbena tehnika ne vrede nista bez navigacije. A to sve mnogo kosta.Strasno mnogo.Rusija poseduje sopstveni sistem Glonass i teoretski nemoguce ga je nasilno dekriptovati buduci da koristi promenljive fizicke velicine.

logika

pre 11 godina

Logično kada čitav NATO mora od njih da kupuje, plus njihovi saveznici da ne dožive sudbinu Libije i sl. USA je stavila pod kontrolu mnogo zemalja na svijetu i sada im prodaje oružje između ostalog...ovo nema veze sa kvalitetom oružja i sl. ovo je čisto produkt uspjeha USA po pitanju neokolonijalizma...možda i Srbija ako postane član NATO jednog dana bude primorana da kupuje njihovo oružje...

lazna neutralnost

pre 11 godina

@obi van
Sve si rekao.
Ovi pro zapadno nastrojeni su prozapadni fanatici, a ovi proruski nastrojeni su proruski nastrojeni :D

doboj

pre 11 godina

bocrchasrs@Jos uvjek su sad i zapad glavni u svjetu i jos uvjek njihovi gradani najbolje zive a takve ko ti vec slusam 20 godina kako pricaju o propasti zapada mani se vise tog mita o rusiji

Mix84

pre 11 godina

Kad prodaju toliko oruzija svetu, bas me zanima da li imaju neke skrivene sigurnosne sisteme koji mogu da se ukljuce u slucaju da se isto to oruzije upotrebi protiv njih.

doboj

pre 11 godina

Nato clanice namaju nikakvu obvezu kupovat od amera pa ceska je nedavno kupila od swedske borbene avione gripen a koje koristi puno nato clanica slovenija i hrvatska su kupili oklopna vozila i kamione od finske patrije svi hr vojnici i policajci koriste pistolj hs vlastite proizvodnje a postji i borbeni avion eurofajter koji se proizvodi u eu i koristi ga francuzi britanci njemci zato nemojte lupat gluposti.

james bond

pre 11 godina

Podatak koji se odnosi na Saudijsku Arabiju je posao u narednoj deceniji, a ne u jednoj godini pa nije jasno zasto se to pokazuje kao prodaja u jednoj godini.

expert

pre 11 godina

@ragandd,

da, mi smo glupi, pa se nismo setili da treba da odaberemo onog ko je najjači za prijatelja. Čekaj malo, a da nismo možda izbor izvršili na osnovu toga što je taj najjači u zamenu za prijateljstvo tražio od nas neke stvari koje jednostavno ne možemo i ne želimo da damo, dok ovaj drugi manje jak to nije tražio?

milorad

pre 11 godina

Amerika najvise prodaje oruzije "svojim saveznicima"koji MORAJU da ga kupe,jer ako ne kupe nema vise americkog kisobrana i podrske.Na primer saudijska arabija je obicna marioneta koja ima naftu pa kupuje oruzje od najvecih otimaca nafte da bi se branila od istih.Da nije tuzno bilo bi smesno.

zoran

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Prijatelju, istorija ti nije jacha strana. Knjigu u shake.

borchaSRS

pre 11 godina

A to sto skoro trecina otpada na prodato oruzje u samoj Americi se ne racuna. Neka oni samo kupuju oruzje, zato i slusamo svaki dan o pucnjavi u univerzitetima, skolama. Kakasnjikov je jeftinija puska skoro duplo od m16 i njenih derivata, a opet je bolja vec skoro 70 godina od Americkih i ostalih zapadnih pusaka nove generacije i to priznaju i sami zapadni strucnjaci iz ove oblasti. Ajde da vidimo neki zapadni avion da pravi manevre zvono i kobra, nebi bas rekao. i na kraju ko je najzaduzenija nacija na svijetu i to skoro ko sve ostale drzave, postoji samo jedan odgovor-SAD. I nato drzave i kvinslisliske arapske diktature poput Saudiske Arabije, Kuvajta, UAE, Katara... imaju obavezu kupovanja samo americkog naoruzanja cak i kad im nije potrebno.

Dzoni

pre 11 godina

Nekad je SFRJ bila treca po izvozu sa 5 milijardi..sad bi to vredelo oko 15 danasnjih milijardi...americi je vojska glavna industrija ...amerika daje 3 puta vide para na vojsku nego na zdravstvo za 300 miliona ljudi.

obi van

pre 11 godina

Pitanje za ovog "kome je sve jasno" -a kad je nama to pa americka industrija nudila Srbiji neku saradnju? Sve sto generalno Zapad nudi je da se zaduzis kod njih da bi kupovao gle cuda, opet od njih. Jedna jedina prava investicija Amera u Srbiji uopste, bila pa propala(zeljezara). Srbija treba da se oslobodi svake ideologije i prozapadne i proistocne.Rusija je ipak broj 2 na rang listi izvoznika naoruzanja a mi nismo losi u tome tako da tu za pametnog nema dileme. A imperijalisti su i jedni i drugi.I pro zapadni fanatici i proruski nastrojeni imaju u glavama neku vrstu "Deda Mraz" koncepta pri cemu je dovoljno reci koga vise volis pa ce pare da padaju sa neba.

lesa

pre 11 godina

Boj nebije puška ubojita već boj bije srce u junaka. A što se naslova tiče to je i normalno, samo talibane i al kaidu dok otpreme dovoljno im je da popune budzet. Kad im isti zavrse posao u nekoj novoj zemlji i postave svoje ljude na vlast onda i njima prodaju oruzje. Strasno sta ljudi rade i jos se hvale sa time.

Ja

pre 11 godina

Ne treba sumnjati u proizvodnju Rusije iz najmanje dva razloga. Prvo, ruske puške su jeftinije od američkih, pa manji prihod ne znači automatski i manji obim proizvodnje. Drugo, ruski radnici su manje plaćeni od američkih, pa se i tu postiže ušteda na ceni. Trebalo bi videti brojčane podatke o količini i vrsti prodatog naoružanja.

milan

pre 11 godina

Da razlika je sto iz Rusije ide oruzje samo u politicke svrha a iz SAD i politicke i komercijalne, mada nikada ne mozemo biti sigueni da svi ti brojevi odgovaraju istini.

bez

pre 11 godina

SAD prodaju silno oruzje a onda kad ga ovi upotrebe idu kao da ih razvadjaju.E jesu mangupi ovi Ameri.Namazani su svim farbama.Zbog tolikog oruzja im non stop neki masakr u Americi.Ko drugome oruzje proda sam od njega i strada.Zaustavite prodaju oruzja i videcete kako ce i svet biti drugaciji ,lepsi i humaniji.Ziveo svet bez oruzjaaaaa!!!!

Posmatrac

pre 11 godina

Cestitke na izvanrednom poslovnom uspehu, neka sledeca godina donese jos vise prihoda i neka se to prodato oruzje nikada ne upotrebi!

Nadamo se da ce sa i VS uskoro naoruzati americkim naoruzanjem, kao sto je i JNA nekda bila, kao i da ce nam to pojednostaviti usglasavanje sa standardima NATO/OTAN ka cijem clanstvu koracamo krupnim koracima.

Neozbiljno

pre 11 godina

Ovo je zaista neozbiljan članak sa dubioznim podacima. Po podacima koje daje npr. SIPRI izvoz SAD u 2011. je iznosio 9,98 mlrd., a Rusije 7,87 mlrd - zaista nije jasno odakle ovih 66 odn. 4,8.

mozak

pre 11 godina

Otavite vi Ruse na miru.Vec ste postali, ko smrt na babu.Kakve veze imaju Rusi sa ovom temom.Izgleda da vasa ostrascenost prevazilazi i istinu.U ovom tekstu pise da Amerikanci prodaju ogromno oruzje po svetu.Normalno sa tim njihovim oruzjem se ratuje , normalno oni posle idu kao mirovnjaci...sta od toga nije tacno...strasno da strasnije ne moze biti...To se zove americka briga za svet oko sebe..A Rusija se ovde pominje da bi se ljudima zamazale oci i da se minimizira najveci americki biznis.Ali to ne mozete jer mnogima od nas sluzi mozak i za razmisljanje.Toliko i hvala.

Udruženje terapeuta

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Da, jadni rusi mogu samo 37 puta da naprave totalnu nuklearnu kataklizmu dok amerikanci mogu 100 puta.

ruska kolona

pre 11 godina

E o ovome sam ja vec pisao na ovom portalu, na onoj temi gde je isla ista ovakva vest ali kako rusi prodaju naoruzanje, mislim da je bilo u vezi sa naoruzavanjem kurda u Turskoj ili nesto slicno.
Tada smo uglavnom medju komentarima mogli da procitamo hvalospeve o ruskom oruzju, i kako je to oruzje najbolje na svetu i sta sve ne, zanemarujuci cinjenicu da se sa tim oruzjem ljudi upravo ubijaju. Naravno, kada se pomene pak prodaja americkog oruzja, e onda nam se ovde komentatori odjednom prosvetle, i sete se da bi neko od tog americkog oruzja mogao i poginuti.

Vladica

pre 11 godina

90% americke prodaje oruzja otpada na avione, helikoptere i PVo sisteme za "prijateljske" islamske satelite (S. Arabija, UAE...), Tajvan.
Tako da mozete da prodajete puske i ostalo oruzje marsovcima, necete ih stici po zaradi.
Rusija vise nema Irak, Siriju, Iran je pod sankcijama, Indija razvija svoju industriju.

Dimi

pre 11 godina

Posle najavljene vojne saradnje izmedju nas i Rusa vec se pocelo sa antiruskim tekstovima. Pa Amerika prodaje vise jer svi clanovi NATO pakta moraju da kupuju americko naoruzanje po paprenim cenama. Primer za to je Grcka koja da bi dobila kredit mora da kupi sasvim nepotrebno naoruzanje

pera

pre 11 godina

Ovo nije tacno! Svi znamo da je Ruski rezim militantan i da samo oruzje prodaje, dok se SAD ne bavi prodajom oruzja, vec samo pravi Diznilende da usrecuje decu.

Aluvial

pre 11 godina

Kada Amerima zafale pare za vojsku onda oni 'ubede' porodicu Saud kako su iim potrebni novi avioni recimo. Tako je Saudi Arabija porucila avione, naravno od USA u vrednosti od 36 milijardi dolara. Iako im to u sustnini uopste ne treba, jer nemaju protiv koga da ratuju. Ali eto , placa se reket Amerima. Po sistemu tipa koji coskari po ulici i nosi ciglu u ruci, pa pita prolaznike usput: ej brate 'oces ciglu? Ako neces znas sta ti sledi. Dobices je ipak, ali besplatno po glavi.

pera

pre 11 godina

Ovo nije tacno! Svi znamo da je Ruski rezim militantan i da samo oruzje prodaje, dok se SAD ne bavi prodajom oruzja, vec samo pravi Diznilende da usrecuje decu.

Aluvial

pre 11 godina

Kada Amerima zafale pare za vojsku onda oni 'ubede' porodicu Saud kako su iim potrebni novi avioni recimo. Tako je Saudi Arabija porucila avione, naravno od USA u vrednosti od 36 milijardi dolara. Iako im to u sustnini uopste ne treba, jer nemaju protiv koga da ratuju. Ali eto , placa se reket Amerima. Po sistemu tipa koji coskari po ulici i nosi ciglu u ruci, pa pita prolaznike usput: ej brate 'oces ciglu? Ako neces znas sta ti sledi. Dobices je ipak, ali besplatno po glavi.

Dimi

pre 11 godina

Posle najavljene vojne saradnje izmedju nas i Rusa vec se pocelo sa antiruskim tekstovima. Pa Amerika prodaje vise jer svi clanovi NATO pakta moraju da kupuju americko naoruzanje po paprenim cenama. Primer za to je Grcka koja da bi dobila kredit mora da kupi sasvim nepotrebno naoruzanje

Udruženje terapeuta

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Da, jadni rusi mogu samo 37 puta da naprave totalnu nuklearnu kataklizmu dok amerikanci mogu 100 puta.

zoran

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Prijatelju, istorija ti nije jacha strana. Knjigu u shake.

Ja

pre 11 godina

Ne treba sumnjati u proizvodnju Rusije iz najmanje dva razloga. Prvo, ruske puške su jeftinije od američkih, pa manji prihod ne znači automatski i manji obim proizvodnje. Drugo, ruski radnici su manje plaćeni od američkih, pa se i tu postiže ušteda na ceni. Trebalo bi videti brojčane podatke o količini i vrsti prodatog naoružanja.

expert

pre 11 godina

@ragandd,

da, mi smo glupi, pa se nismo setili da treba da odaberemo onog ko je najjači za prijatelja. Čekaj malo, a da nismo možda izbor izvršili na osnovu toga što je taj najjači u zamenu za prijateljstvo tražio od nas neke stvari koje jednostavno ne možemo i ne želimo da damo, dok ovaj drugi manje jak to nije tražio?

Neozbiljno

pre 11 godina

Ovo je zaista neozbiljan članak sa dubioznim podacima. Po podacima koje daje npr. SIPRI izvoz SAD u 2011. je iznosio 9,98 mlrd., a Rusije 7,87 mlrd - zaista nije jasno odakle ovih 66 odn. 4,8.

milorad

pre 11 godina

Amerika najvise prodaje oruzije "svojim saveznicima"koji MORAJU da ga kupe,jer ako ne kupe nema vise americkog kisobrana i podrske.Na primer saudijska arabija je obicna marioneta koja ima naftu pa kupuje oruzje od najvecih otimaca nafte da bi se branila od istih.Da nije tuzno bilo bi smesno.

Dzoni

pre 11 godina

Nekad je SFRJ bila treca po izvozu sa 5 milijardi..sad bi to vredelo oko 15 danasnjih milijardi...americi je vojska glavna industrija ...amerika daje 3 puta vide para na vojsku nego na zdravstvo za 300 miliona ljudi.

mozak

pre 11 godina

Otavite vi Ruse na miru.Vec ste postali, ko smrt na babu.Kakve veze imaju Rusi sa ovom temom.Izgleda da vasa ostrascenost prevazilazi i istinu.U ovom tekstu pise da Amerikanci prodaju ogromno oruzje po svetu.Normalno sa tim njihovim oruzjem se ratuje , normalno oni posle idu kao mirovnjaci...sta od toga nije tacno...strasno da strasnije ne moze biti...To se zove americka briga za svet oko sebe..A Rusija se ovde pominje da bi se ljudima zamazale oci i da se minimizira najveci americki biznis.Ali to ne mozete jer mnogima od nas sluzi mozak i za razmisljanje.Toliko i hvala.

obi van

pre 11 godina

Pitanje za ovog "kome je sve jasno" -a kad je nama to pa americka industrija nudila Srbiji neku saradnju? Sve sto generalno Zapad nudi je da se zaduzis kod njih da bi kupovao gle cuda, opet od njih. Jedna jedina prava investicija Amera u Srbiji uopste, bila pa propala(zeljezara). Srbija treba da se oslobodi svake ideologije i prozapadne i proistocne.Rusija je ipak broj 2 na rang listi izvoznika naoruzanja a mi nismo losi u tome tako da tu za pametnog nema dileme. A imperijalisti su i jedni i drugi.I pro zapadni fanatici i proruski nastrojeni imaju u glavama neku vrstu "Deda Mraz" koncepta pri cemu je dovoljno reci koga vise volis pa ce pare da padaju sa neba.

Vladica

pre 11 godina

90% americke prodaje oruzja otpada na avione, helikoptere i PVo sisteme za "prijateljske" islamske satelite (S. Arabija, UAE...), Tajvan.
Tako da mozete da prodajete puske i ostalo oruzje marsovcima, necete ih stici po zaradi.
Rusija vise nema Irak, Siriju, Iran je pod sankcijama, Indija razvija svoju industriju.

james bond

pre 11 godina

Podatak koji se odnosi na Saudijsku Arabiju je posao u narednoj deceniji, a ne u jednoj godini pa nije jasno zasto se to pokazuje kao prodaja u jednoj godini.

ruska kolona

pre 11 godina

E o ovome sam ja vec pisao na ovom portalu, na onoj temi gde je isla ista ovakva vest ali kako rusi prodaju naoruzanje, mislim da je bilo u vezi sa naoruzavanjem kurda u Turskoj ili nesto slicno.
Tada smo uglavnom medju komentarima mogli da procitamo hvalospeve o ruskom oruzju, i kako je to oruzje najbolje na svetu i sta sve ne, zanemarujuci cinjenicu da se sa tim oruzjem ljudi upravo ubijaju. Naravno, kada se pomene pak prodaja americkog oruzja, e onda nam se ovde komentatori odjednom prosvetle, i sete se da bi neko od tog americkog oruzja mogao i poginuti.

bez

pre 11 godina

SAD prodaju silno oruzje a onda kad ga ovi upotrebe idu kao da ih razvadjaju.E jesu mangupi ovi Ameri.Namazani su svim farbama.Zbog tolikog oruzja im non stop neki masakr u Americi.Ko drugome oruzje proda sam od njega i strada.Zaustavite prodaju oruzja i videcete kako ce i svet biti drugaciji ,lepsi i humaniji.Ziveo svet bez oruzjaaaaa!!!!

Za kupce evroskog oruzja

pre 11 godina

Ok koga-god kupili oruzje, pripadnici snaga NATO-a moraju da koriste GPS platformu (enkripciju), koju kontrolise Pentagon. Svi Mirazi, Griphoni i uopste sva njihova borbena tehnika ne vrede nista bez navigacije. A to sve mnogo kosta.Strasno mnogo.Rusija poseduje sopstveni sistem Glonass i teoretski nemoguce ga je nasilno dekriptovati buduci da koristi promenljive fizicke velicine.

logika

pre 11 godina

Logično kada čitav NATO mora od njih da kupuje, plus njihovi saveznici da ne dožive sudbinu Libije i sl. USA je stavila pod kontrolu mnogo zemalja na svijetu i sada im prodaje oružje između ostalog...ovo nema veze sa kvalitetom oružja i sl. ovo je čisto produkt uspjeha USA po pitanju neokolonijalizma...možda i Srbija ako postane član NATO jednog dana bude primorana da kupuje njihovo oružje...

borchaSRS

pre 11 godina

A to sto skoro trecina otpada na prodato oruzje u samoj Americi se ne racuna. Neka oni samo kupuju oruzje, zato i slusamo svaki dan o pucnjavi u univerzitetima, skolama. Kakasnjikov je jeftinija puska skoro duplo od m16 i njenih derivata, a opet je bolja vec skoro 70 godina od Americkih i ostalih zapadnih pusaka nove generacije i to priznaju i sami zapadni strucnjaci iz ove oblasti. Ajde da vidimo neki zapadni avion da pravi manevre zvono i kobra, nebi bas rekao. i na kraju ko je najzaduzenija nacija na svijetu i to skoro ko sve ostale drzave, postoji samo jedan odgovor-SAD. I nato drzave i kvinslisliske arapske diktature poput Saudiske Arabije, Kuvajta, UAE, Katara... imaju obavezu kupovanja samo americkog naoruzanja cak i kad im nije potrebno.

lesa

pre 11 godina

Boj nebije puška ubojita već boj bije srce u junaka. A što se naslova tiče to je i normalno, samo talibane i al kaidu dok otpreme dovoljno im je da popune budzet. Kad im isti zavrse posao u nekoj novoj zemlji i postave svoje ljude na vlast onda i njima prodaju oruzje. Strasno sta ljudi rade i jos se hvale sa time.

doboj

pre 11 godina

Nato clanice namaju nikakvu obvezu kupovat od amera pa ceska je nedavno kupila od swedske borbene avione gripen a koje koristi puno nato clanica slovenija i hrvatska su kupili oklopna vozila i kamione od finske patrije svi hr vojnici i policajci koriste pistolj hs vlastite proizvodnje a postji i borbeni avion eurofajter koji se proizvodi u eu i koristi ga francuzi britanci njemci zato nemojte lupat gluposti.

Coco Bill

pre 11 godina

Ha, ha, ma meni je nesta tu drugo interesantno, Citam i vidim koliko jadnih zabrinutih Srba sto Rusi ne mogase prodati oruzja ko Ameri. Pa onda jos tu padaju razna opravdanja sto to ne mogase da urade. E svasta Boze, a izvinte, odgovorite mi, ili sebi, sta mi imamo od toga ??!

Posmatrac

pre 11 godina

Cestitke na izvanrednom poslovnom uspehu, neka sledeca godina donese jos vise prihoda i neka se to prodato oruzje nikada ne upotrebi!

Nadamo se da ce sa i VS uskoro naoruzati americkim naoruzanjem, kao sto je i JNA nekda bila, kao i da ce nam to pojednostaviti usglasavanje sa standardima NATO/OTAN ka cijem clanstvu koracamo krupnim koracima.

Teski kompeksi

pre 11 godina

Koliko ostrascenih komentara od totalnih laika i za oruzje (Rusko je bolje?) kao i geopoliticko stanje u svetu, NATO itd. Da li vecina veruje sto napise ili je motim mrznja. Mozete vi da elaborirate sve vase teorije zavera ali Amerika je jos uvek najjaca sila i od nje zavise i vasi zivoti a od rusa ce te dobiti ono sto njima ne treba i sto ce vam skupo naplatiti. Srbija je crna rupa u Evropi i rusi je samo koriste za licnu upotrebu (kriminalci i takozvani biznismeni). Pa i Crna Gora je vise cenjena (imaju more za uzivanje bogate ruske brace) u Rusiji nego Srbija. Kada se probudite iz sarenih laza bice vam kasno.

doboj

pre 11 godina

bocrchasrs@Jos uvjek su sad i zapad glavni u svjetu i jos uvjek njihovi gradani najbolje zive a takve ko ti vec slusam 20 godina kako pricaju o propasti zapada mani se vise tog mita o rusiji

SamoVasPosmatram

pre 11 godina

citam komentare i neverujem..nikom nije palo na pamet da se tim oruzijem puca..ako je ove godine dvaput vise prodato oruzija u svetu samim tim znaci da su dvostruko vece sanse da pukne negde rat iliti dvostroko vise krvi ce da se prolije!

Bogoljub

pre 11 godina

Potpuno je nebitno ko vise prodaje oruzja. Pare od prodaje idu u njihov dzep i Srbija od toga nema nista. Bolje da gledamo kako cemo i mi moci nesto da izvezemo u svet i zaradimo nego sto besmisleno navijamo, a i Amerima i Rujama se fucka za nas.

Mix84

pre 11 godina

Kad prodaju toliko oruzija svetu, bas me zanima da li imaju neke skrivene sigurnosne sisteme koji mogu da se ukljuce u slucaju da se isto to oruzije upotrebi protiv njih.

Slobodan-D

pre 11 godina

Otprilike je ista prica bila i pred napad na Srbiju! NATO je odjednom kupovao oruzuje od SAD koje su kasnije isprobavali po Srbiji! Sta mislite zasto se toliko oruzija prodaje po srednjem istoku !? Zato sto svi ostali pored Izraela moraju da pokazu svoju lojalnost SAD-u pri napadu na Iran! I ovo je apsolutna istina! Ja inace zivim u Nizozemskoj i ovde nije uopste tajna da se svi pripremaju za veliki rat sa Iranom! A sve u korist podsticanja americke ekonomije, koja je opet bitna za drzave zapadne sfere i komonvelta!

Srki

pre 11 godina

Pa i da hoce, Rusi do 2020. nemaju sta da izvezu jer je u toku preoruzavanje njihove vojske, ali ni njihov predsednik nije dobio Nobelovu nagradu za mir, tako da nema potreban pedigre za prodaju stvari, koje preko ratova u dugom roku dovode do mira. Drugo rusko oruzje je pouzdanije i jeftinije, a sa Kinom i Indijom, kao najvecim svetskim kupcima imaju zajednicke projekte, tako da ne znam da li se to vodi kao izvoz. Trece Rusi kada prodaju, prodaju novo naoruzanje, dok Amerikanci koriste retarde da im uvale muzejske primerke naoruzanja, koji su na isteku resursa i prakticno neupotrebljivi, recimo avioni F16. Ipak cemu lozenje, jer ne znam sta mi imamo od toga. Nekada pojam po mnogim stvarima, pala je na SSSR, jer je oruzje jedina preostala stvar koju mogu da prodaju. Osim toga i tih 66 milijardi je tek 0,34 procenta njihovog spoljnjeg duga, tako da im treba 250 godina da pri ovim obimima vrate dugove, a i sami znaju da su farmerke i Koka Kola srusili gvozdenu zavesu, a ne oruzje. Nemci,Japanci i Kinezi nisu veliki izvoznici naoruzanja pa sta im fali.

Barak Obama

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

Sir Oliver

pre 11 godina

Rusko je sve najbolje. Pitam se samo zasto ruski agenti i ostali domaci izdajnici vole samo nemacka kola. Meni nije sladje rusko g**no od americke pite.

lazna neutralnost

pre 11 godina

@obi van
Sve si rekao.
Ovi pro zapadno nastrojeni su prozapadni fanatici, a ovi proruski nastrojeni su proruski nastrojeni :D

Flash

pre 11 godina

A, polako se pocinje sa anti ruskim tekstovima... eno sad videh naslov ''koliko je Putin bogat''. Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.

Dejan

pre 11 godina

Evo kazacu iskreno.Odusevljen sam sa njihovom tehnologijom! Bilo vojnom, svemirskom, gradjevinskom, elektronskom, pomorskom, avio, masinskom....ma bre carevi su !

petar

pre 11 godina

Svo naoruzanje sto prodaju realno je tehnologija 70-tih god.Samo sto se menja je to sto na to naoruzanje dodaju par novih stvari i to je to...A sto oni lete raznim NLO to je ono sto ne prodaju.

relativno

pre 11 godina

66 milijardi dolara moze izgledati jako mnogo, ali za vasu informaciju npr. trziste idiot-kamera obrne godisnje preko 40 milijardi dolara.

ja

pre 11 godina

Jao kakve lazi, ne postoji ni jedna zemlja na svetu koja se zalaze vise za mir od Amerike. I sad oni kao prave oruzje, ma ajte molim Vas :)

Dalibor

pre 11 godina

Amerika placa svoje energente Oruzjem trenutno najveci kupac je Saudijska Arabija. Druga stvar je sto jedan metak u Americi kosta duplo cak i troduplo vise nego li kod nas ili u Rusiji.Jedan f16 blok 50 kosta duplo vise od Ruskog Miga 29 smt koji mu direktna konkurencija po svim karakteristikama.

stefan

pre 11 godina

Rusi: Ak-47, Ak-47u, i mozda jos neka verzija
Ameri: M4a1, M4, G36c, M27, M9, M1911, M16a4, SCAR-H Mk 17, M500, M590, MP5, MP7...
To su samo neka koja Ameri proizvode i koriste. Inace, kod njih postoji zakon: ako vam lopov upadne u kucu, i vi ga likvidirate sa bilo kojim oruzijem, ne sluzite kaznu. Kod nas, lopov/ubica upadne u kucu ubije vam skoro celu porodicu, pa onda vi njega ubijete, vi idete u zatvor 25.30 godina. Jel sad shvatate zasto svi imaju oruzije? Zato sto je bolje sad pucati i biti tuzan za ubistvo, nego ici na groblje svake nedelje zbog zakona.

leo

pre 11 godina

ne razumem likovanje pojedinih komentatora kako amerika prodaje vise oruzja od rusije. jedino ako komentatori nabijaju na nos drugim komentatorima da imaju veci prihod od prodaje oruzja...decja posla!

Gandi

pre 11 godina

Hladni rat je zavrsen i danasnje poredjenje izmedju Rusije i Amerike je besmisleno. Brazil, Indija i Kina su ojacili toliko da u svakoj raspravi o svetskim silama bi morale biti ukljucene.

istina

pre 11 godina

Kakve gluposti i lazi.....ako se u tu cifru racunaju i raketni stitovi po evropi, naoruzavanje albanaca, pobunjenika u siriji i libiji, Izraela, uslovljavanje EU zemalja da uz pomoc kredita kupuju njuhovo oruzije, modernizacija trte mrte.....
Onda se mozda i skupe te milijarde!

milan

pre 11 godina

Da razlika je sto iz Rusije ide oruzje samo u politicke svrha a iz SAD i politicke i komercijalne, mada nikada ne mozemo biti sigueni da svi ti brojevi odgovaraju istini.

sremac

pre 11 godina

kakva propaganda. znaci jedan f-15 kosta oko 357 miliona$??? cena tih aviona je oko pet milijardi ovo ostalo je LAZ. ispadne da za jedan f15 moze da se kupi 10 suhoja27

Orel

pre 11 godina

@dovla: Ameri su rascepali Sovjetski Savez kažete? Ne znam odakle izvlačite takve zaključke, ali SSSR se raspao pre svega zbog ekonomskih razloga. Rusija realno nije više želela da izdržava sve ostale koji su počeli da se ponašaju poput parazita, a neki se i sada tako ponašaju (samo sada traže na drugoj strani). Taj raspad je doneo mnoge probleme, bilo je dosta lutanja u tranziciji (a ona je sama po sebi teška), ali stvari polako dolaze na svoje mesto i ishod će pokazati ko se preračunao u svemu tome, a ko je na dobitku.

Boban

pre 11 godina

Ako mi se ista dopada kod domacih rusofila to je njihova sloga : svi za jednog jedan za sve . Uvek su bili i ostace slepo odani svojoj majcici . Svaka cast na tome .

Tekelija

pre 11 godina

Кад читам Русофиле и Западњаке како се свађају, одмах ме подсјети на свађу између мале дјеце ко је бољи Звезда или Партизан, или чији брат је већи, иако ни један ни други немају брата (али тамо, неки брат, живи у другом насељу. Разбиће твог брата!)

Стварно...невјероватно :)

jasmili

pre 11 godina

Oproban recept.Izazovu rat medju narodom a onda humanitarno ti salju bombe da ti pomogne da napravis demokratsku zemlju.Naravno mora u tim zemljama mora da ima domace izdajnike koji ce da pobiju svoj narod da bi bili demokrate,ha,ha,..CINICNO ZAR NE!!!E PO TOM RECEPTU ZIVI AMERIKA!?!? Koliko mi se cini Mi tezimo njima i njihovoj skoli demokratije? Hvala Ja tamo dok sam ziv necu ici,a bio sam do sada u 23 drzave.Od njihovog demokratskog oruzja i americke majke kukaju.BOG NIJE MALI!!!

Obavesten

pre 11 godina

Trenutno najaci savez u svetu je Nato,na celu sa USA.Amerikanci svoje oruzje uvaljuju clanicama preko raznih kredita sporazuma,unifikacija i sl i normalno da na tome odlicno zaradjuju.Rusi ,takodje,prodaju svoje oruzje svima ostalima i odlicno zaradjuju od toga.Sto se tehnologije tice smesno je podcenjivati i jedne i druge.Podcenjivati ruse je jos smesnije.Rusi imaju tehnologiju ,znaje i proizvode vrhunsko oruzje.Ono u cemu se razlikuju od amerikanaca jeste doktrina.Amerikanci se loze na filmske puske,koje osim sto moraju biti letalne,moraju i da budu kul,dok ove to ne zanima.Rusko oruzje mora da bude pouzdano,jednostavno i otporno na nestsrucno rukovanje i najgore uslove na terenu.Ako se i desi da izgleda kul,to je samo slucajno.Vazno je da radi!
Ovi sto podcenjuju rusku tehnologiju,trebalo bi da znaju da samo jos rusi redovno salju ljude u svemir,a medjunarodna stanica se oprema i snadbeva iskljucivo njihovim Sojuzima,posto su amerikanci kompletno ukinuli Spejs satl program,tako da i oni idu u svemir njihovim raketama.Drzava koja je u stanju da proizvodi rakete ,poseduje i tehnologije koje su potrebne da se naprave veoma efikasna sredstva za unistavanje ljudi.Mnogi u ovoj jednacini zaboravljaju Kinu i Indiju,koje su takodje znacajni igraci i atomske sile.Kinezi proizvode takodje vrhunsko naoruzanje i poseduju sve vrste tehnologija bas kao i rusi i amerikanci.Oni nikada nece ratovati direktno,vec ce kao i do sada preko ledja drugih.

linc

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
(Barak Obama, 28. avgust 2012 16:39)

Pa i ti ces se razocarati u narednom periodu(otprilike 10god)kad Kina bude imala veci budzet od SAD.I sve to uprkos velikom negodovanju amera.

MARKO

pre 11 godina

RUSI SU VECA VOJNA SILA, RUBALJ KAO VALUTA JE JACA OD DOLARA,
RUSKI FILMOVI ZARADE MNOGO VISE NOVCA U SVETU OD HOLLYWOODSKIH,
RUSI SU CAK BOLJI I U KOSARCI, IMAJU JACU LIGU OD NBA, NHL, USPESNI SU NA OLYMPISKIM IGRAMA.
MOGU 100 RUSKIH GLUMACA NABROJATI KOJI SU SUPER ZVEZDE U SVETU,
RUSKA MUZIKA NAJVISE SINGLOVA I PLOCA U SVETU PRODA,
RUSKI RESTORANI I TRGOVINSKI LANCI, KOMPANIJE SU 100 PUTA
MNOGOBROJNI OD AMERICKIH, FACEBOOK, GOOGLE, YOUTUBE itd.
IMAJU VELIKI UTICAJ U SVETU I PRIPADAJU RUSIMA. E MOJI RUSOFILI ...

Bolero

pre 11 godina

Da lepo 66 milijardi ,ali rashodi za vojsku sirom sveta su 900 milijardi i prava su rupu u ionako deficitarnom bidzetu i preglomaznoj , preskupoj administraciji, nece proci mnogo vremena kad ce vojka ostati bez plata i odsecena diljem planete ( kono bivsa JNA u SFRJ) a onda mozemo samo predpostaviti sta ce se desiti......SAD nemaju novca i pitanje je kada i kako ce moci da se ekonomski oporave, bauljaju ko bivsi SSSR slow motion.

lorimer

pre 11 godina

"Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.
(Flash, 28. avgust 2012 17:22) "

Amerikanci prodaju SVEGA 14 puta više od Rusa. Najmanje 14 puta više.
Znaš li neki originalni ruski brend ili proizvod? Osim votke i moskviča?
I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno?

nucky thompson

pre 11 godina

Dobro ste preveli text. Sve pohvale za Vas sto u zadnje vrijeme birate NY Times. Jos samo da dodam, na svjetskom nivou, SAD cine 79% svjetskog prometa, Rusija svega 6%.

mandrak

pre 11 godina

Mene malkice zabrinjava to sto se svi ubrzano naoruzavaju prethodnih godina. Kada se uzme u obzir da je "svetska kriza", pohlepa za preostalim resursima, i jos mnogo, mnogo toga, vrlo moguce da nas "iza ugla" ceka neki WW3, sa apokalistickim posledicama.

Ko prezivi, bice kao u fallout-u.

moja malenkost...

pre 11 godina

rusko oruzije je 30 godina ispred americkog..ali ne vredi,ovi amerofili misle da ce propaganda proci..nece amerofili proci NECE PROCI :)

Zemunac

pre 11 godina

Ja ovde nesto ne shvatam kako su saudijci kupili 84 aviona za 30 mlilijardi kada je jedan f-15 2008. kostao oko 30 miliona(pogledajte na wikipediji)?

Зоран

pre 11 godina

Ја, као прозападњак сам увек био за силу, али ме чуде русофили да се толико залажу за наоружање. Они су ваљда за правду и мир?

bura

pre 11 godina

90godine SSSR je izvozio oruzije u vrednosti skoro 20milijardi$,a SAD mislim5-6.U medjuvremenu stvari su se drasticno promenile.Nije se ni moglo ocekivati od Rusije(mada se oruzije pravilo i o drugim republikama SSSR-a)koja je prezivela katastrofu 90-tih da i dalje izvozi toliko oruzija.Ali s obzirom da je pre nekoliko godina izvozila manje od milijarde ovo je veliko rast.A i ne moze se svake godine prodati ovoliko aviona(a kad vidite ko je kupio avione neke stvari koje se sada desavaju postaju jasnije)koliko su SAD prosle.Rusiji je sada glavni cilj da osavremeni svoje naoruzanje,jer godinama nije nista znacajno menjano(sto ne znaci da im je naoruzanje slabije od americkog)ali to zavisi od vojnog budzeta koji se svake godine znacajno uvecava.Za SAD je trenutno mnogo veca pretnja Kina i njena velika ulaganja u vojno naoruzanje.Amerikanci su sada ostavili Evropu i preorjentisali se na odbranu svojih interesa u zoni Pacifika gde Kina postaje sve mocnija.

sashki

pre 11 godina

kamo sreće da ni jedni ne prodaju. više prodaje više krvi proliveno. a zato nigde ne možeš da nađeš koliko rusija troši na proizvodnju oružja. oni prvo sebe naoružanju pa ostale. a oni imaju drugi prihod tako da im oružje bonus. zapamtite da će pre nestati sveta nego rusije. glupo je o ovome pričati. vremena su drugačija i sile više ne padaju bez ogromnih posledica. a neki što pišu da amerika mora da prodaje oružje 250 godina da bi izašla iz duga, ko mi garantuje da oni uopšte vraćaju taj dug a siguran sam da ga neće ni vratiti jer posudjuje od samog sebe. Nidje veze.

kratko

pre 11 godina

I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno? (lorimer, 28. avgust 2012 21:49)Ne znam koliko je veci ali sigurno nije mnogo.Ali znam da je pre 20godina verovatno bio 10-tak puta veci nego sto je bio BDP u Kini.Ali za 20-tak godina ce kineski BDP biti najveci na svetu.

Posmatrac

pre 11 godina

Cestitke na izvanrednom poslovnom uspehu, neka sledeca godina donese jos vise prihoda i neka se to prodato oruzje nikada ne upotrebi!

Nadamo se da ce sa i VS uskoro naoruzati americkim naoruzanjem, kao sto je i JNA nekda bila, kao i da ce nam to pojednostaviti usglasavanje sa standardima NATO/OTAN ka cijem clanstvu koracamo krupnim koracima.

ruska kolona

pre 11 godina

E o ovome sam ja vec pisao na ovom portalu, na onoj temi gde je isla ista ovakva vest ali kako rusi prodaju naoruzanje, mislim da je bilo u vezi sa naoruzavanjem kurda u Turskoj ili nesto slicno.
Tada smo uglavnom medju komentarima mogli da procitamo hvalospeve o ruskom oruzju, i kako je to oruzje najbolje na svetu i sta sve ne, zanemarujuci cinjenicu da se sa tim oruzjem ljudi upravo ubijaju. Naravno, kada se pomene pak prodaja americkog oruzja, e onda nam se ovde komentatori odjednom prosvetle, i sete se da bi neko od tog americkog oruzja mogao i poginuti.

zoran

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Prijatelju, istorija ti nije jacha strana. Knjigu u shake.

pera

pre 11 godina

Ovo nije tacno! Svi znamo da je Ruski rezim militantan i da samo oruzje prodaje, dok se SAD ne bavi prodajom oruzja, vec samo pravi Diznilende da usrecuje decu.

Dimi

pre 11 godina

Posle najavljene vojne saradnje izmedju nas i Rusa vec se pocelo sa antiruskim tekstovima. Pa Amerika prodaje vise jer svi clanovi NATO pakta moraju da kupuju americko naoruzanje po paprenim cenama. Primer za to je Grcka koja da bi dobila kredit mora da kupi sasvim nepotrebno naoruzanje

borchaSRS

pre 11 godina

A to sto skoro trecina otpada na prodato oruzje u samoj Americi se ne racuna. Neka oni samo kupuju oruzje, zato i slusamo svaki dan o pucnjavi u univerzitetima, skolama. Kakasnjikov je jeftinija puska skoro duplo od m16 i njenih derivata, a opet je bolja vec skoro 70 godina od Americkih i ostalih zapadnih pusaka nove generacije i to priznaju i sami zapadni strucnjaci iz ove oblasti. Ajde da vidimo neki zapadni avion da pravi manevre zvono i kobra, nebi bas rekao. i na kraju ko je najzaduzenija nacija na svijetu i to skoro ko sve ostale drzave, postoji samo jedan odgovor-SAD. I nato drzave i kvinslisliske arapske diktature poput Saudiske Arabije, Kuvajta, UAE, Katara... imaju obavezu kupovanja samo americkog naoruzanja cak i kad im nije potrebno.

milan

pre 11 godina

Da razlika je sto iz Rusije ide oruzje samo u politicke svrha a iz SAD i politicke i komercijalne, mada nikada ne mozemo biti sigueni da svi ti brojevi odgovaraju istini.

Ja

pre 11 godina

Ne treba sumnjati u proizvodnju Rusije iz najmanje dva razloga. Prvo, ruske puške su jeftinije od američkih, pa manji prihod ne znači automatski i manji obim proizvodnje. Drugo, ruski radnici su manje plaćeni od američkih, pa se i tu postiže ušteda na ceni. Trebalo bi videti brojčane podatke o količini i vrsti prodatog naoružanja.

Coco Bill

pre 11 godina

Ha, ha, ma meni je nesta tu drugo interesantno, Citam i vidim koliko jadnih zabrinutih Srba sto Rusi ne mogase prodati oruzja ko Ameri. Pa onda jos tu padaju razna opravdanja sto to ne mogase da urade. E svasta Boze, a izvinte, odgovorite mi, ili sebi, sta mi imamo od toga ??!

doboj

pre 11 godina

Nato clanice namaju nikakvu obvezu kupovat od amera pa ceska je nedavno kupila od swedske borbene avione gripen a koje koristi puno nato clanica slovenija i hrvatska su kupili oklopna vozila i kamione od finske patrije svi hr vojnici i policajci koriste pistolj hs vlastite proizvodnje a postji i borbeni avion eurofajter koji se proizvodi u eu i koristi ga francuzi britanci njemci zato nemojte lupat gluposti.

expert

pre 11 godina

@ragandd,

da, mi smo glupi, pa se nismo setili da treba da odaberemo onog ko je najjači za prijatelja. Čekaj malo, a da nismo možda izbor izvršili na osnovu toga što je taj najjači u zamenu za prijateljstvo tražio od nas neke stvari koje jednostavno ne možemo i ne želimo da damo, dok ovaj drugi manje jak to nije tražio?

Aluvial

pre 11 godina

Kada Amerima zafale pare za vojsku onda oni 'ubede' porodicu Saud kako su iim potrebni novi avioni recimo. Tako je Saudi Arabija porucila avione, naravno od USA u vrednosti od 36 milijardi dolara. Iako im to u sustnini uopste ne treba, jer nemaju protiv koga da ratuju. Ali eto , placa se reket Amerima. Po sistemu tipa koji coskari po ulici i nosi ciglu u ruci, pa pita prolaznike usput: ej brate 'oces ciglu? Ako neces znas sta ti sledi. Dobices je ipak, ali besplatno po glavi.

doboj

pre 11 godina

bocrchasrs@Jos uvjek su sad i zapad glavni u svjetu i jos uvjek njihovi gradani najbolje zive a takve ko ti vec slusam 20 godina kako pricaju o propasti zapada mani se vise tog mita o rusiji

logika

pre 11 godina

Logično kada čitav NATO mora od njih da kupuje, plus njihovi saveznici da ne dožive sudbinu Libije i sl. USA je stavila pod kontrolu mnogo zemalja na svijetu i sada im prodaje oružje između ostalog...ovo nema veze sa kvalitetom oružja i sl. ovo je čisto produkt uspjeha USA po pitanju neokolonijalizma...možda i Srbija ako postane član NATO jednog dana bude primorana da kupuje njihovo oružje...

Barak Obama

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

mozak

pre 11 godina

Otavite vi Ruse na miru.Vec ste postali, ko smrt na babu.Kakve veze imaju Rusi sa ovom temom.Izgleda da vasa ostrascenost prevazilazi i istinu.U ovom tekstu pise da Amerikanci prodaju ogromno oruzje po svetu.Normalno sa tim njihovim oruzjem se ratuje , normalno oni posle idu kao mirovnjaci...sta od toga nije tacno...strasno da strasnije ne moze biti...To se zove americka briga za svet oko sebe..A Rusija se ovde pominje da bi se ljudima zamazale oci i da se minimizira najveci americki biznis.Ali to ne mozete jer mnogima od nas sluzi mozak i za razmisljanje.Toliko i hvala.

milorad

pre 11 godina

Amerika najvise prodaje oruzije "svojim saveznicima"koji MORAJU da ga kupe,jer ako ne kupe nema vise americkog kisobrana i podrske.Na primer saudijska arabija je obicna marioneta koja ima naftu pa kupuje oruzje od najvecih otimaca nafte da bi se branila od istih.Da nije tuzno bilo bi smesno.

Dejan

pre 11 godina

Evo kazacu iskreno.Odusevljen sam sa njihovom tehnologijom! Bilo vojnom, svemirskom, gradjevinskom, elektronskom, pomorskom, avio, masinskom....ma bre carevi su !

istina

pre 11 godina

Kakve gluposti i lazi.....ako se u tu cifru racunaju i raketni stitovi po evropi, naoruzavanje albanaca, pobunjenika u siriji i libiji, Izraela, uslovljavanje EU zemalja da uz pomoc kredita kupuju njuhovo oruzije, modernizacija trte mrte.....
Onda se mozda i skupe te milijarde!

Boban

pre 11 godina

Ako mi se ista dopada kod domacih rusofila to je njihova sloga : svi za jednog jedan za sve . Uvek su bili i ostace slepo odani svojoj majcici . Svaka cast na tome .

Udruženje terapeuta

pre 11 godina

Toliko puta je Amerika i jaca od Rusije. Srbi bas ne umeju da odaberu prijatelje. Poenta je da si dobar sa najjacim u kraju.
(ragandd, 28. avgust 2012 11:09)

Da, jadni rusi mogu samo 37 puta da naprave totalnu nuklearnu kataklizmu dok amerikanci mogu 100 puta.

Orel

pre 11 godina

@dovla: Ameri su rascepali Sovjetski Savez kažete? Ne znam odakle izvlačite takve zaključke, ali SSSR se raspao pre svega zbog ekonomskih razloga. Rusija realno nije više želela da izdržava sve ostale koji su počeli da se ponašaju poput parazita, a neki se i sada tako ponašaju (samo sada traže na drugoj strani). Taj raspad je doneo mnoge probleme, bilo je dosta lutanja u tranziciji (a ona je sama po sebi teška), ali stvari polako dolaze na svoje mesto i ishod će pokazati ko se preračunao u svemu tome, a ko je na dobitku.

Teski kompeksi

pre 11 godina

Koliko ostrascenih komentara od totalnih laika i za oruzje (Rusko je bolje?) kao i geopoliticko stanje u svetu, NATO itd. Da li vecina veruje sto napise ili je motim mrznja. Mozete vi da elaborirate sve vase teorije zavera ali Amerika je jos uvek najjaca sila i od nje zavise i vasi zivoti a od rusa ce te dobiti ono sto njima ne treba i sto ce vam skupo naplatiti. Srbija je crna rupa u Evropi i rusi je samo koriste za licnu upotrebu (kriminalci i takozvani biznismeni). Pa i Crna Gora je vise cenjena (imaju more za uzivanje bogate ruske brace) u Rusiji nego Srbija. Kada se probudite iz sarenih laza bice vam kasno.

Za kupce evroskog oruzja

pre 11 godina

Ok koga-god kupili oruzje, pripadnici snaga NATO-a moraju da koriste GPS platformu (enkripciju), koju kontrolise Pentagon. Svi Mirazi, Griphoni i uopste sva njihova borbena tehnika ne vrede nista bez navigacije. A to sve mnogo kosta.Strasno mnogo.Rusija poseduje sopstveni sistem Glonass i teoretski nemoguce ga je nasilno dekriptovati buduci da koristi promenljive fizicke velicine.

Flash

pre 11 godina

A, polako se pocinje sa anti ruskim tekstovima... eno sad videh naslov ''koliko je Putin bogat''. Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.

Sir Oliver

pre 11 godina

Rusko je sve najbolje. Pitam se samo zasto ruski agenti i ostali domaci izdajnici vole samo nemacka kola. Meni nije sladje rusko g**no od americke pite.

bez

pre 11 godina

SAD prodaju silno oruzje a onda kad ga ovi upotrebe idu kao da ih razvadjaju.E jesu mangupi ovi Ameri.Namazani su svim farbama.Zbog tolikog oruzja im non stop neki masakr u Americi.Ko drugome oruzje proda sam od njega i strada.Zaustavite prodaju oruzja i videcete kako ce i svet biti drugaciji ,lepsi i humaniji.Ziveo svet bez oruzjaaaaa!!!!

Srki

pre 11 godina

Pa i da hoce, Rusi do 2020. nemaju sta da izvezu jer je u toku preoruzavanje njihove vojske, ali ni njihov predsednik nije dobio Nobelovu nagradu za mir, tako da nema potreban pedigre za prodaju stvari, koje preko ratova u dugom roku dovode do mira. Drugo rusko oruzje je pouzdanije i jeftinije, a sa Kinom i Indijom, kao najvecim svetskim kupcima imaju zajednicke projekte, tako da ne znam da li se to vodi kao izvoz. Trece Rusi kada prodaju, prodaju novo naoruzanje, dok Amerikanci koriste retarde da im uvale muzejske primerke naoruzanja, koji su na isteku resursa i prakticno neupotrebljivi, recimo avioni F16. Ipak cemu lozenje, jer ne znam sta mi imamo od toga. Nekada pojam po mnogim stvarima, pala je na SSSR, jer je oruzje jedina preostala stvar koju mogu da prodaju. Osim toga i tih 66 milijardi je tek 0,34 procenta njihovog spoljnjeg duga, tako da im treba 250 godina da pri ovim obimima vrate dugove, a i sami znaju da su farmerke i Koka Kola srusili gvozdenu zavesu, a ne oruzje. Nemci,Japanci i Kinezi nisu veliki izvoznici naoruzanja pa sta im fali.

sremac

pre 11 godina

kakva propaganda. znaci jedan f-15 kosta oko 357 miliona$??? cena tih aviona je oko pet milijardi ovo ostalo je LAZ. ispadne da za jedan f15 moze da se kupi 10 suhoja27

Neozbiljno

pre 11 godina

Ovo je zaista neozbiljan članak sa dubioznim podacima. Po podacima koje daje npr. SIPRI izvoz SAD u 2011. je iznosio 9,98 mlrd., a Rusije 7,87 mlrd - zaista nije jasno odakle ovih 66 odn. 4,8.

lorimer

pre 11 godina

"Ali ovo da SAD ima 14 puta veci izvoz od Rusije samo jos vise ocrnjuje SAD. Oni zive od ratova, pa 'ajde da vidim da vezu 15 godina bez rata, intervencije ili bombardovanja. Pa odmah bi im ekonomija krenula nizbrdo. Rusija s druge strane ubrzano povecava vojsku, broj aviona i tenkova jednostavno jer se osecaju opkoljeno, ako padne i Iran oni ce biti opkoljeni saveznicima SAD sa celog zapada i jugozapada. Oni su sa pravom uplaseni, a Putin ima podrsku 63% naroda jer Rusi ne zele da se prodaju zapadu.
(Flash, 28. avgust 2012 17:22) "

Amerikanci prodaju SVEGA 14 puta više od Rusa. Najmanje 14 puta više.
Znaš li neki originalni ruski brend ili proizvod? Osim votke i moskviča?
I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno?

moja malenkost...

pre 11 godina

rusko oruzije je 30 godina ispred americkog..ali ne vredi,ovi amerofili misle da ce propaganda proci..nece amerofili proci NECE PROCI :)

lesa

pre 11 godina

Boj nebije puška ubojita već boj bije srce u junaka. A što se naslova tiče to je i normalno, samo talibane i al kaidu dok otpreme dovoljno im je da popune budzet. Kad im isti zavrse posao u nekoj novoj zemlji i postave svoje ljude na vlast onda i njima prodaju oruzje. Strasno sta ljudi rade i jos se hvale sa time.

obi van

pre 11 godina

Pitanje za ovog "kome je sve jasno" -a kad je nama to pa americka industrija nudila Srbiji neku saradnju? Sve sto generalno Zapad nudi je da se zaduzis kod njih da bi kupovao gle cuda, opet od njih. Jedna jedina prava investicija Amera u Srbiji uopste, bila pa propala(zeljezara). Srbija treba da se oslobodi svake ideologije i prozapadne i proistocne.Rusija je ipak broj 2 na rang listi izvoznika naoruzanja a mi nismo losi u tome tako da tu za pametnog nema dileme. A imperijalisti su i jedni i drugi.I pro zapadni fanatici i proruski nastrojeni imaju u glavama neku vrstu "Deda Mraz" koncepta pri cemu je dovoljno reci koga vise volis pa ce pare da padaju sa neba.

leo

pre 11 godina

ne razumem likovanje pojedinih komentatora kako amerika prodaje vise oruzja od rusije. jedino ako komentatori nabijaju na nos drugim komentatorima da imaju veci prihod od prodaje oruzja...decja posla!

stefan

pre 11 godina

Rusi: Ak-47, Ak-47u, i mozda jos neka verzija
Ameri: M4a1, M4, G36c, M27, M9, M1911, M16a4, SCAR-H Mk 17, M500, M590, MP5, MP7...
To su samo neka koja Ameri proizvode i koriste. Inace, kod njih postoji zakon: ako vam lopov upadne u kucu, i vi ga likvidirate sa bilo kojim oruzijem, ne sluzite kaznu. Kod nas, lopov/ubica upadne u kucu ubije vam skoro celu porodicu, pa onda vi njega ubijete, vi idete u zatvor 25.30 godina. Jel sad shvatate zasto svi imaju oruzije? Zato sto je bolje sad pucati i biti tuzan za ubistvo, nego ici na groblje svake nedelje zbog zakona.

Vladica

pre 11 godina

90% americke prodaje oruzja otpada na avione, helikoptere i PVo sisteme za "prijateljske" islamske satelite (S. Arabija, UAE...), Tajvan.
Tako da mozete da prodajete puske i ostalo oruzje marsovcima, necete ih stici po zaradi.
Rusija vise nema Irak, Siriju, Iran je pod sankcijama, Indija razvija svoju industriju.

Dalibor

pre 11 godina

Amerika placa svoje energente Oruzjem trenutno najveci kupac je Saudijska Arabija. Druga stvar je sto jedan metak u Americi kosta duplo cak i troduplo vise nego li kod nas ili u Rusiji.Jedan f16 blok 50 kosta duplo vise od Ruskog Miga 29 smt koji mu direktna konkurencija po svim karakteristikama.

Gandi

pre 11 godina

Hladni rat je zavrsen i danasnje poredjenje izmedju Rusije i Amerike je besmisleno. Brazil, Indija i Kina su ojacili toliko da u svakoj raspravi o svetskim silama bi morale biti ukljucene.

nucky thompson

pre 11 godina

Dobro ste preveli text. Sve pohvale za Vas sto u zadnje vrijeme birate NY Times. Jos samo da dodam, na svjetskom nivou, SAD cine 79% svjetskog prometa, Rusija svega 6%.

Slobodan-D

pre 11 godina

Otprilike je ista prica bila i pred napad na Srbiju! NATO je odjednom kupovao oruzuje od SAD koje su kasnije isprobavali po Srbiji! Sta mislite zasto se toliko oruzija prodaje po srednjem istoku !? Zato sto svi ostali pored Izraela moraju da pokazu svoju lojalnost SAD-u pri napadu na Iran! I ovo je apsolutna istina! Ja inace zivim u Nizozemskoj i ovde nije uopste tajna da se svi pripremaju za veliki rat sa Iranom! A sve u korist podsticanja americke ekonomije, koja je opet bitna za drzave zapadne sfere i komonvelta!

linc

pre 11 godina

Moram razocarati rusofile i napisati da Rusija vise nije ni druga nego tek treca drzava po vojnom budzetu i to duplo manjem od kineskog koji je drugi : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
(Barak Obama, 28. avgust 2012 16:39)

Pa i ti ces se razocarati u narednom periodu(otprilike 10god)kad Kina bude imala veci budzet od SAD.I sve to uprkos velikom negodovanju amera.

james bond

pre 11 godina

Podatak koji se odnosi na Saudijsku Arabiju je posao u narednoj deceniji, a ne u jednoj godini pa nije jasno zasto se to pokazuje kao prodaja u jednoj godini.

lazna neutralnost

pre 11 godina

@obi van
Sve si rekao.
Ovi pro zapadno nastrojeni su prozapadni fanatici, a ovi proruski nastrojeni su proruski nastrojeni :D

Dzoni

pre 11 godina

Nekad je SFRJ bila treca po izvozu sa 5 milijardi..sad bi to vredelo oko 15 danasnjih milijardi...americi je vojska glavna industrija ...amerika daje 3 puta vide para na vojsku nego na zdravstvo za 300 miliona ljudi.

Mix84

pre 11 godina

Kad prodaju toliko oruzija svetu, bas me zanima da li imaju neke skrivene sigurnosne sisteme koji mogu da se ukljuce u slucaju da se isto to oruzije upotrebi protiv njih.

ja

pre 11 godina

Jao kakve lazi, ne postoji ni jedna zemlja na svetu koja se zalaze vise za mir od Amerike. I sad oni kao prave oruzje, ma ajte molim Vas :)

Bolero

pre 11 godina

Da lepo 66 milijardi ,ali rashodi za vojsku sirom sveta su 900 milijardi i prava su rupu u ionako deficitarnom bidzetu i preglomaznoj , preskupoj administraciji, nece proci mnogo vremena kad ce vojka ostati bez plata i odsecena diljem planete ( kono bivsa JNA u SFRJ) a onda mozemo samo predpostaviti sta ce se desiti......SAD nemaju novca i pitanje je kada i kako ce moci da se ekonomski oporave, bauljaju ko bivsi SSSR slow motion.

MARKO

pre 11 godina

RUSI SU VECA VOJNA SILA, RUBALJ KAO VALUTA JE JACA OD DOLARA,
RUSKI FILMOVI ZARADE MNOGO VISE NOVCA U SVETU OD HOLLYWOODSKIH,
RUSI SU CAK BOLJI I U KOSARCI, IMAJU JACU LIGU OD NBA, NHL, USPESNI SU NA OLYMPISKIM IGRAMA.
MOGU 100 RUSKIH GLUMACA NABROJATI KOJI SU SUPER ZVEZDE U SVETU,
RUSKA MUZIKA NAJVISE SINGLOVA I PLOCA U SVETU PRODA,
RUSKI RESTORANI I TRGOVINSKI LANCI, KOMPANIJE SU 100 PUTA
MNOGOBROJNI OD AMERICKIH, FACEBOOK, GOOGLE, YOUTUBE itd.
IMAJU VELIKI UTICAJ U SVETU I PRIPADAJU RUSIMA. E MOJI RUSOFILI ...

Зоран

pre 11 godina

Ја, као прозападњак сам увек био за силу, али ме чуде русофили да се толико залажу за наоружање. Они су ваљда за правду и мир?

SamoVasPosmatram

pre 11 godina

citam komentare i neverujem..nikom nije palo na pamet da se tim oruzijem puca..ako je ove godine dvaput vise prodato oruzija u svetu samim tim znaci da su dvostruko vece sanse da pukne negde rat iliti dvostroko vise krvi ce da se prolije!

Obavesten

pre 11 godina

Trenutno najaci savez u svetu je Nato,na celu sa USA.Amerikanci svoje oruzje uvaljuju clanicama preko raznih kredita sporazuma,unifikacija i sl i normalno da na tome odlicno zaradjuju.Rusi ,takodje,prodaju svoje oruzje svima ostalima i odlicno zaradjuju od toga.Sto se tehnologije tice smesno je podcenjivati i jedne i druge.Podcenjivati ruse je jos smesnije.Rusi imaju tehnologiju ,znaje i proizvode vrhunsko oruzje.Ono u cemu se razlikuju od amerikanaca jeste doktrina.Amerikanci se loze na filmske puske,koje osim sto moraju biti letalne,moraju i da budu kul,dok ove to ne zanima.Rusko oruzje mora da bude pouzdano,jednostavno i otporno na nestsrucno rukovanje i najgore uslove na terenu.Ako se i desi da izgleda kul,to je samo slucajno.Vazno je da radi!
Ovi sto podcenjuju rusku tehnologiju,trebalo bi da znaju da samo jos rusi redovno salju ljude u svemir,a medjunarodna stanica se oprema i snadbeva iskljucivo njihovim Sojuzima,posto su amerikanci kompletno ukinuli Spejs satl program,tako da i oni idu u svemir njihovim raketama.Drzava koja je u stanju da proizvodi rakete ,poseduje i tehnologije koje su potrebne da se naprave veoma efikasna sredstva za unistavanje ljudi.Mnogi u ovoj jednacini zaboravljaju Kinu i Indiju,koje su takodje znacajni igraci i atomske sile.Kinezi proizvode takodje vrhunsko naoruzanje i poseduju sve vrste tehnologija bas kao i rusi i amerikanci.Oni nikada nece ratovati direktno,vec ce kao i do sada preko ledja drugih.

petar

pre 11 godina

Svo naoruzanje sto prodaju realno je tehnologija 70-tih god.Samo sto se menja je to sto na to naoruzanje dodaju par novih stvari i to je to...A sto oni lete raznim NLO to je ono sto ne prodaju.

jasmili

pre 11 godina

Oproban recept.Izazovu rat medju narodom a onda humanitarno ti salju bombe da ti pomogne da napravis demokratsku zemlju.Naravno mora u tim zemljama mora da ima domace izdajnike koji ce da pobiju svoj narod da bi bili demokrate,ha,ha,..CINICNO ZAR NE!!!E PO TOM RECEPTU ZIVI AMERIKA!?!? Koliko mi se cini Mi tezimo njima i njihovoj skoli demokratije? Hvala Ja tamo dok sam ziv necu ici,a bio sam do sada u 23 drzave.Od njihovog demokratskog oruzja i americke majke kukaju.BOG NIJE MALI!!!

bura

pre 11 godina

90godine SSSR je izvozio oruzije u vrednosti skoro 20milijardi$,a SAD mislim5-6.U medjuvremenu stvari su se drasticno promenile.Nije se ni moglo ocekivati od Rusije(mada se oruzije pravilo i o drugim republikama SSSR-a)koja je prezivela katastrofu 90-tih da i dalje izvozi toliko oruzija.Ali s obzirom da je pre nekoliko godina izvozila manje od milijarde ovo je veliko rast.A i ne moze se svake godine prodati ovoliko aviona(a kad vidite ko je kupio avione neke stvari koje se sada desavaju postaju jasnije)koliko su SAD prosle.Rusiji je sada glavni cilj da osavremeni svoje naoruzanje,jer godinama nije nista znacajno menjano(sto ne znaci da im je naoruzanje slabije od americkog)ali to zavisi od vojnog budzeta koji se svake godine znacajno uvecava.Za SAD je trenutno mnogo veca pretnja Kina i njena velika ulaganja u vojno naoruzanje.Amerikanci su sada ostavili Evropu i preorjentisali se na odbranu svojih interesa u zoni Pacifika gde Kina postaje sve mocnija.

Zemunac

pre 11 godina

Ja ovde nesto ne shvatam kako su saudijci kupili 84 aviona za 30 mlilijardi kada je jedan f-15 2008. kostao oko 30 miliona(pogledajte na wikipediji)?

kratko

pre 11 godina

I znaš li koliko puta je USA GDP veći od Japanskog, Kineskog i Ruskog zajedno? (lorimer, 28. avgust 2012 21:49)Ne znam koliko je veci ali sigurno nije mnogo.Ali znam da je pre 20godina verovatno bio 10-tak puta veci nego sto je bio BDP u Kini.Ali za 20-tak godina ce kineski BDP biti najveci na svetu.

mandrak

pre 11 godina

Mene malkice zabrinjava to sto se svi ubrzano naoruzavaju prethodnih godina. Kada se uzme u obzir da je "svetska kriza", pohlepa za preostalim resursima, i jos mnogo, mnogo toga, vrlo moguce da nas "iza ugla" ceka neki WW3, sa apokalistickim posledicama.

Ko prezivi, bice kao u fallout-u.

Tekelija

pre 11 godina

Кад читам Русофиле и Западњаке како се свађају, одмах ме подсјети на свађу између мале дјеце ко је бољи Звезда или Партизан, или чији брат је већи, иако ни један ни други немају брата (али тамо, неки брат, живи у другом насељу. Разбиће твог брата!)

Стварно...невјероватно :)

relativno

pre 11 godina

66 milijardi dolara moze izgledati jako mnogo, ali za vasu informaciju npr. trziste idiot-kamera obrne godisnje preko 40 milijardi dolara.

Bogoljub

pre 11 godina

Potpuno je nebitno ko vise prodaje oruzja. Pare od prodaje idu u njihov dzep i Srbija od toga nema nista. Bolje da gledamo kako cemo i mi moci nesto da izvezemo u svet i zaradimo nego sto besmisleno navijamo, a i Amerima i Rujama se fucka za nas.

sashki

pre 11 godina

kamo sreće da ni jedni ne prodaju. više prodaje više krvi proliveno. a zato nigde ne možeš da nađeš koliko rusija troši na proizvodnju oružja. oni prvo sebe naoružanju pa ostale. a oni imaju drugi prihod tako da im oružje bonus. zapamtite da će pre nestati sveta nego rusije. glupo je o ovome pričati. vremena su drugačija i sile više ne padaju bez ogromnih posledica. a neki što pišu da amerika mora da prodaje oružje 250 godina da bi izašla iz duga, ko mi garantuje da oni uopšte vraćaju taj dug a siguran sam da ga neće ni vratiti jer posudjuje od samog sebe. Nidje veze.