Nedelja, 12.08.2012.

12:30

Južni tok: Rusi pritiskaju Hrvate?

Hrvatska se nalazi pod velikim pritiskom ruske kompanije Gasprom da potpiše novi međudržavni ugovor oko gasovoda Južni tok, piše zagrebački Jutarnji list.

Izvor: SEEbiz

Južni tok: Rusi pritiskaju Hrvate? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

marko

pre 11 godina

@mario i @hrvoje,

Po vasim komentarima vidi se da vam istina nije ni najmanje bitna. Javljate se ovde samo da lecite svoje komplekse, cak i kad vam se dokaze da je kod vas isto tako. Ovaj @hrvoje jos i ne zna sta ce od muke pa aludira na moje neznanje. Na koje frajeru? Jel na to sto sam stavio tri tacke, a nisam nastavio dalje da navodim kriminalne radnje u Hrvatskoj? Jel sam trebao da navodim Keruma, Tedeskija, one sto dobijali dzabe milionske vredne placeve, jel si na to mislio. Mogu ja i dalje, nego da vam ne bude zlo. Ono kapiram, cistunci sve sredjeno, moralne vertikale sa realnim pravom da delite lekcije. Idi bre begaj, eno vam nemci, pa se njima ulizujte i uzivajte u vasem drzavotvorstvu, dzaba se ovde frustrirate. I nemojte slucajno vise da pisete gluposti o ljubavi Srba prema Rusiji, citaju ovo i ozbiljni ljudi, koji znaju vrlo dobro odnos Rusa prema Hrvatima, i odlicno vide ljubavi komsija prema dalekim zemljama sa zeljama za vecnim patronatom. Danke.

Adrijan

pre 11 godina

Gas prema zapadnim izvorima u narednom periodu postaje najvazniji energent na svetu i skida sa trona naftu. To znaci da oni koji imaju gas i koji izvoze imaju pregovaracku moc. Ova prica oko juznog toka i prelaza preko Madjarske ili Hrvatske je zanimljiva pre svega sa stanovista velikih igraca jer na krajnju odluku ce jedna od ove dve zemlje mnogo manje uticati, ipak Madjarska je u velikoj prednosti i najverovatnije ce juzni tok prolaziti preko Madjarske sto ce samoj Madjarskoj doneti niz koristi.

Pajk

pre 11 godina

@Milos: Tvrdo pregovaraju? Ali bi da se sada ubace umesto Madjara? JT je prvobitno trebao da ide preko Rumunije i ma sta mislili o VK, ipak je uspeo da isti ide preko Srbije. Ali bitno je da se nesto kaze protiv Rusa, makar to bilo i na nasu stetu.
Opstrukcije su postojale od pocetka i za ST i za JT, a poznato je kome ne odgovaraju ovi projekti i ko uporno zagovara Nabuko, iako isti ne moze da popuni. Naravno, poznato je onima koji prate neka desavanja, sigurno nije poznato onima kojima je vrh bivstvovanja transfer igraca, estradna scena i filmski i serijski TV program.

sanct

pre 11 godina

Rusiji ne treba Hrvatska. Dodik se na sva zvona fali da ce gasovod ic prekeo njega i vec samara Amerikance.
(tiho, 13. avgust 2012 08:26)

Gdje ce dalje kad prodje kroz dodikistan?

tti

pre 11 godina

Rusima je u suštini svejedno da li će gas ići preko Ukrajine, Severnog ili Južnog toka ili kao LNG. Kupaca imaju više nego dovoljno i u Evropi i sve više u J. Koreji, Japanu, Kini itd. Gas se nabavlja zato što je ekološki manje štetan i jeftiniji i tako smanjuje cenu proizvodnje za industriju, a kome je isplativije može da ga nabavlja iz SAD, Katara ili Nigerije (i tako smanji konkurentnost svoje industrije).
Ovo je interes pre svega zemalja kroz koje JT treba da prođe, jer dodatno smanjuje cenu i eleminiše monopol Ukrajine u transportu. Hrvatska pokriva svoje potrebe dobrim delom iz svoje proizvodnje, ali treba da razmišlja i šta će biti za 10-15 godina.
U svakom slučaju, ako EU postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde, isto tako i Rusija može da postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde. Kome ne odgovara, ne mora da prihvati.

amelia

pre 11 godina

Jako ljepih kometara ima, neznam sto je bolje to sto imamo vijest u kojoj ni ne pise di je problem ili sto svi komentiraju a neznaju niti u cemu je stvar i onda dobis tak super komentare :)

Uglavnom stvar je sljedeca, eu ima zakone i propise koji kazu da u slucaju plinovoda 1/2 kapaciteta mora biti rezervirana za druge operatore/koncesionare znaci zabranjuje se mogucnost monopola. To naravno gaspromu ne odgovara jer bi on htio imat 100% i imat monopol sto je u suprotnosti s pravima unutar eu i to je cijela stvar.

Komisija ne zabranjuje hrvatskoj niti madjarskoj da izgrade juzni tok samo dok se drze regulative eu.
UUUUU ta prokleta eu ne dopusta monopoilizaciju trzista a tako ljepo se zivi pod drzavnim monopolima barem balkanci to znaju kaj ne?

brit

pre 11 godina

@deda miloje
hrvatska, uostalom kao i srbija, najviše izvozi u europsku uniju tako da ćemo se ulaskom u nju ionako još više orijentirati zapadnom tržištu nego ruskom. što se tiče ovoga, prvo treba zaštiti vlastite interese, pa i pod cijenu jednog ne rusima koji ionako nama ne predstavljaju nekakav faktor niti u vanjskoj politici, niti onoj gospodarskoj, niti nekoj trećoj. imamo jednu dobru lekciju sa ina-om, i ne treba ponovno griješiti.

razmišljam

pre 11 godina

Hrvatska i Mađarska su ključne zemlje za Južni tok jer ako te dvije zemlje ne žele taj projekt, nema načina da plin stigne do Austrije i Italije.

zg

pre 11 godina

Nikom rusi nisu dobro donjeli nije ih tito bezveze odkanto a dokaz tome se moze vidjet kako smo mi u jugi zivili a kako oni koji su se okrenuli rusima i sve ce vam bit jasno i Hr sa malo truda moze zadovoljit svoje potrebe za plinom iz jadrana samo da nema korumpiranih duznosnika

deda Miloje

pre 11 godina

Hrvati samo ne zaboravite, svaki odnos izmedju drzava ja obostran odnos.
Mozete vi odjebati Ruse sto se tice juznog toka, ali onda ne zaboravite da Rusija moze zatvoriti svoje trziste za vase proizvode. Koliko se secam, isli su vasi zvanicnici u Rusiju da bo dobili kvote za plasman hrvatskih poljoprivrednih proizvoda. U ova teska vremena gubitak tako velikog trzista ne znam kako bi odgovarao Hrvatskoj.

HRvoje

pre 11 godina

Auuuu marko, nisi svjestan koje ne znanje iz tebe priča.

Pogledaj index korumpiranih država na svijetu, Srbija je daleko iza Hrvatske, još nemate ni jedan veći slučaj odkriven.
Ti misliš ako vaši političari jedan drugoga štite da ste na konju i ne postoji korupcija?

Razmisli još jednom pa će ti možda, MOŽDA, biti nešto jasnije.

Što se tiče Rusa, ako je isplatljivo neka se surađuje.

Realno nije moglo bolje

pre 11 godina

Pa lako je bugarima i hrvatima da se natezu sa rusima kad iz njih stoji EU.
Nadjite plan EU za juzni tok i videcete da tamo srbije nema!!!
Tako da su opcije bile ili "spustanje gaca" pred rusima ili dranje i milostinja od EU.

from Serbistan

pre 11 godina

Ja sam jedno razumeo, ako Hrvat ide levo, mi obavezno moramo desno. Hrvatska je u potpunosti razlicita zemlja od nase i njihovi ljude su totalno drugaciji od nasih. Ja da se pitam, zatvorio bi granicu prema njima da ne kazem izgradio zid!

NZGB

pre 11 godina

ma kakav gas i iz Rusije, treba bahate ruse ucijenjivati, uvijek vrebaju na ovaj teritorij, tito ih je davno odjebao, treba ih opet.
P Imamo mi dosta za nas. Jadran je prebogat gasom, samo ga treba pametno iskoristiti,e to je nas problem! Jbg, pozdrav sa platforme Ivana. Mirno more.

mario

pre 11 godina

(marko, 12. avgust 2012 21:53) A našo se ko će nama da drži predavanje..
E vidiš kod nas je korupcija otkrivena i sudi se optuženima,a kod vas se korupcija uopče ne želi razotkriti i svi štite jedni druge....
Zato čistite svoje dvorište,a ne da drugima pričate što da rade,a pšošto želite u EU baš čemo da vidimo kako čete vi riješiti korupciju i ko će da završi u ćorki...

seljadin

pre 11 godina

ja bih poklonio 51% svoje firme, ako mogu napraviti sa tih 49% vise nego sada sa 100%. Elem, poenta je da su Rusi doneli Srbiji milijarde evra, zato sto Srbija sada ima 20% svoje nafte, doneli ljudi tehnologiju, i od gubitaske firme, koju je pljackala lokalna mafija, napravili su firmu koja ce ulaziti u poslove u JI Evropi.
A sto se tice zapada i njihovih investicija, nesto se nisu proslavili, Fijat je pojeo srpskih 1 miljardu evra, a Zelezara Smedrevo je poklonjena (nije prodata kao NIS za 300 miliona) i Ameri beze i ostavljaju dug od 1 milijardu. Sve sami gubitasi sa zapada.

Vojvodjanin(ni na istok ni na zapad)

pre 11 godina

@(laki, 12. avgust 2012 16:50)
Nemci jije samo da nemaju gas,nego nemaju i hranu.
Sever evrope izuzimam norvesku i uvozi gas iz Rusije preko severnog toka.
Zasto ne bi postojao i Juzni tok za juzni deo evrope?
Kave veze ima NATO sa juznim tokom?
Sto se tice Nato pakta odnosno americkog pakta,videli smo silu reci u sred zime,pa se Nemacka sva uspalila.Nismo kokoske bas da ne pamtimo u nazad dve godine.

@(roky111, 12. avgust 2012 16:54)
Ala si se narokao gluposti,da ne putujem cesto za Hrvatsku,mislio bih da pricas o Katru,Siriji...Kojih crnih 80% ukupnih potreba gasa je domace?
Pa italija da ima gasa ne bi prvi inicirali juzni tok.
Ovi Amerikanci Cetnicko-Ustaskog porekla bas su se uspalili.Rat je zavrsen gospodo,hladni je bila izmisljotina VB,danas svi gledamo svoje guzice,a ne Ruske,Nemacke i ostale bagre koja zabranjuje.
Mene zabrinjava tajnost i razlozi zbog cega jug Evrope ne moze da ima svoje kao sever?jel mi to placamo ruskim magnatima sa nemackim posredovanjem ili sta?
Bas te postali fanatici,kao da sad u crno treba da se zavijemo i pokorimo u svakom pogledu

gigi

pre 11 godina

hrvatska u puno toga ima nekakve strategije, pa tako i u plinu. plinski biznis otkupila je država od INE, donijeta je suglasnost za gradnju LNG terminala na Krku (u pitanju arapi i još neki) kako jedan komentator piše hrvatska zadovoljava 80% potreba svojim plinom, u rusko - ukrainskoj krizi proslijedili smo pomoć u plinu BiH, cijela hrvatska je plinificirana cijena plinifikacije je nekih 8 mlrd eura, magistralni plinovod je od platformi Ivana 1 i 2 podmorski do Pule, preko Učke do Rijeke, Gorskim Kotarom do zagreba, jedan krak je do Dalmacije - Zadar, Šibenik, u izgradnji je plinovod do Splita... Sve je to napravila sama Hrvatska zaduženjima i svojim novcem, direktno smo spojeni na plinske sisteme lovenije, Mađarske Italije i BiH, tranzitira se plin za sve te zemlje i čemu lizati se Rusima kad od njih nikada nismo imali nikakve koristi, dovoljno je pogledati ruske investitore u HR to je doslovce obična bagra, ološ i grupa teških kriminalaca. Putin je priča za sebe, jedna obična umišljena budala, koji je sa ucjenama došao u HR i mislim da je to prvi i zadnji put.
Sbija se mora okrenuti sebi i susjedima, a ne Rusima koji su je dobro opelješili, a možda vi to ni nevidite?

hm

pre 11 godina

Ma nema nista od Juznog toka, kao i od Nabuka. Sada kada ekonomije posrcu, kada se koriste sve vise OIE, kada se sve vise koriste izolacioni materijali potrebe za tim energentnom slabe. Niti Severni tok koji je izgradjen nece da iskoriste, a tu je jos Norveska i ostale drzave u Evropi koje eksploatisu gas, LNG terminali, sladista koja se pune dok nema zime...
A ovo su samo neke igrice izmedju EU i Rusije za 'malene igrace'.

marko

pre 11 godina

Kad covek cita ove komentare kao od @grunf, odmah bi pomislio al ovi ljudi zauzimaju pozicije sa visoka. A cista prazna prica. Pa sta bre tupite vi o NIS-u, kad afera oko Mol-a i Ina-e, ima 10-20 nastavka. Odakle vama pravo da bilo kome drzite lekcije kada je korupcija kod vas dokazana na najvisem nivou sa premijerom u zatvoru. Pa imate afere sa Fimom, Podravkom, Inom, brodogradilistima, Hypo, Mercedes, Zagorac, veci deo privatizacije, Todoric, TDR, mrtvi novinari, nevine cerke poznatih ... . Aman tisina vise i nazad u misje rupe, i gledajte svoje brige. Nasli se vi da drzite predavanje nekom, a nedelja ne prodje bez afere.

Aristotel

pre 11 godina

Braćo potpisujte! Batalite "Zapad", drž'te se svojih!
(Slavija, 12. avgust 2012 14:23)

Kojih "svojih"?! Putinovih? Koja komedija...

Belli

pre 11 godina

Pet para ne dam na komentare anti - Rusa. Hrvati nemaju kud, uradice kako im se kaze i ostace bez znacajnih prihoda koji koje bi ubrali od tranzita ruskog gasa. To sigurno nisu beznacajni novci, ali im to nece niko kompenzirati.

Peđa

pre 11 godina

Hrvate moraju da "pritiskaju" dok smo im se mi sami namestili i poklonili NIS pride bez da se jedan metar cevi tog čuvenog Južnog toka postavio.

Belli

pre 11 godina

Kakvom se to mrznjom prema Rusiji rukovodi Evropa kad radi protiv sopstvenih interesa? Jel to mozda pripada domenu patologije? Kakva je politika, kad gledas da nekome naskodis po svaku cenu?

Learning curve

pre 11 godina

Uffff, sad mi je bas lakse.

Bio sam ubedjen da smo mi Srbi bastion teoreticara zavere i sl, ali kad videh sad hrvatske komentatore na delu, pade mi kamen sa srca. Mi smo izgleda puki amateri za kolicinu tlapnji koje dolaze "sa zapada".

Ma jok (to vam je turcizam, tek da znate), Hrvatskoj uopste nisu potrebni energenti iz omrazenog vam Bizanta za razvoj privrede i slicno, to je tako ocigledno cim malo izadjes iz Zagreba i uputis se u provinciju (a da nije Hvar) odma' se covek odusevi visokim standardom, zaposlenoscu, niskom cenom benzina etc...

Neke od nas ovde su nase razne vlasti naucile da se pseudopatriotizam ne da mazati na kruh, izgleda sa vama to jos nije slucaj...

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ja bih bio sretan kad bih znao sa sigurnoscu da ce nasi politicari odluciti ono sto je u najboljem interesu hrvatske i njenih gradjana, boli me uvo za EU zakonodavstvo ili za interese koje ima Rusija. Samo aj ti znaj koja sila pokrece naseg politicara, rijetko je to domoljublje i interes naroda.

darko

pre 11 godina

Mnogi ovde vide napredak Rusije kao zamenu teze za tenkove i njihov demokratski napredak koji je ocigledan i koji ce biti bolji! Nevide da rusi nisu zapoceli 2W.War i da nisu krivi Srbiji sto nije mogla 1913 da dobiju more, sto nisu mogli 1941,42,43, da se odbrane od N.D.H, od Nemacke i hjihovog ekonomskog napredka ovih dveju drzava koja imaju blagostanja na krvi i ubijanju. Nama Rusi nisu nista krivi nego MI SRBI smo najveci krivci.

Ziks

pre 11 godina

Ne prihvatam primitivnu anti-rusku propagandu povodom svega i svacega. Zalosno je za Hrvate sto nece moci da urade ono sto je u njihovom interesu. Telefonski poziv iz Stejt departmenta ce pomoci da brzo odluce.

s.

pre 11 godina

(Branko, 12. avgust 2012 14:37)

Ako nisi "kontroverzni biznismen" ili šta ti ja znam, pogledaj u svoj novčanik, e tačno toliki je faktor Srbija na Balkanu.
Uživaj u svojoj veličini.

Oprez

pre 11 godina

Braćo Hrvati, ništa sa Rusima, bez obzira šta je Kosorka potpisala. I Tadić je trčao u Moskvu na kanabe da potpiše, pa je na kraju dao NIS za tričavih 400 miliona evra! Vi idite u Evropu,a mi smo postali ruska gubernija!

Srki

pre 11 godina

Evropska komisija upozorava Bugarsku, Madjarsku, Hrvatsku i Italiju, ali zato ne Nemacku, Francusku i Veliku Britaniju, koji sa Rusijom imaju bilateralne ugovore o gasu. Evropskoj komisiji smetaju ugovori sa Rusijom, ali ne smetaju sa Turskom, Katarom i Saudijskom Arabijom, kao bastionima demokratije. Hrvatskoj kao Rusi prete za gas, ali kada im pozitivno odgovore na molbe za kontingente za meso i druge proizvode, onda je u redu. Kakve gluposti...

Marko Antonije

pre 11 godina

Bas briga Ruse,prica se da je i Grcka kriza izmisljena sa dugovima a pozadina je bila potpisan tajni ugovor izmedju Rusa i Grcke za izgradnju naftovoda do Sredozemlja!Tome se protivila EU,pa je stisnula jaj.. grcima.
A vi komsije bi trebalo da izvucete pouku od ovoga!

roky111

pre 11 godina

Neki komentatori ovdje ne znaju da Hrvatska 80 % svojih potreba pokriva svojom plinom. 20 % plina može nabaviti iz Italije sa zajedničkih platformi u Jadranskom moru. To su potrebe kad je najveća potrošnja. Hrvatska ima i svoja skladišta plina tako da nikad nije ovisila o ruskom plinu, pa čak i kad je izbio ukrajinsko-ruski sukob, dapače jedan dio je proslijedila BiH.

laki

pre 11 godina

Nema rus sta da pritiska Hrvate,oni su clanica EU i tu se radi o interesu svih clanica.Putin moze da soli pamet samo zatucanim srbendama.Koliko EU zavisi od njih toliko zavise i oni od nje,kad nemaju kome da prodaju gas neka ga jedu ako im to prija.Kada vecina u narodu shvati da je sve povezano i da svi gledaju svoje interese,tada ce i pripadati familiji u kojoj ima zivota i gde se postuju ljudska prava.Do tada neka masta o velikoj sili Rusiji,koja ni u snu nema nameru da se zavadi sa NATO,jer zna da nema sansi,niti joj je to u interesu.Kada bi velike vodje i nacionalisticki uzbudjeni u nebeskoj zemlji imali moc kao Rusi vec bi odavno izbio treci svestski rat u kome bi naneli velike stete i napravili jos vece zlocine i pljacke ali bi i pored toga opet sami sebe unistili.I rusi gledaju gde ima para,a Srbija je bedna,moze samo da daju malo a za uzvrat ce da uzmu sve sto vredi visestruko i jos da nam zapovedaju,i smeju nam se iza ledja,onako kao sto je Putin preko svog gubernatora pozdravio onog manekena.

cento

pre 11 godina

Kakvih ovde idiota (komentatora) ima , pa to je za nepovjerovat.Ako vam Rusi zavrnu plin u decembru , ima da blejite kao ovce (ko sto i jeste).Nisam Rusofil ali sta pojedinci pisu ovdje , moze da se poredi sa akcijom Mevlida Jasarevica.

Dragan

pre 11 godina

Bogami ce vas decke i te kao zanimat ruski stav kada budete sekli ono malo slavonskih ssuma da se ogrejete.
Vi ste se gospodo 'rvati bas zaleteli a nemate zasto.Svet se dragi decki menja a na vasu zalost.

Felix

pre 11 godina

Nek daju 2 eskadrile Mig-ova 29 ili Suhoja 27 i dobit će šta hoće !!!!!
Ovaj trenutak se poklopio s potrebom HV-a da pod hitno nabavi nove lovce za naše pilote pa pretpostavljam da će Rusi biti konkretni s ponudom.
Ponudili su nam 16 mig-ova 29 polovnih iz Mađarske ali naši odbili jer nisu u skladu s NATO standardom . A u stvari naši pokušavaju izvući maksimum iz ove situacije. U svakom slučaju Rusi nas neće šišat ko Srbe pod firmom Pravoslavnog bratstva gdje su pokupovali pola Srbije za kikiriki.

pro-zapadnjak iz kruga dvojke

pre 11 godina

Navijam da Hrvati pokvare posao ruljama pa da propadne i posao u Srbiji i cela ideja oko tog južnog toka. Jedino to može to bude za naum ovdašnjim marionetama koji su NIS i interese Srbije tako brutalno pogazili. Možda to bude i razlog da se jednog dana sudi za poklanjanje NIS-a. Ne dajte dragi susedi Hrvati! Zatežite do kraja, dok ne puknu Šojgu i ostala kamarila gangsterskog načina poslovanja.

Sever

pre 11 godina

Ustavni sud Srbije mora da vrati NIS Srbiji! Gde Rusi kontrolisu energente ne zivi se ponajbolje. A u takvoj situaciji svaka politicka opcija na vlasti je u stvari proruska opcija.

egzibicionista

pre 11 godina

Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.
(Branko, 12. avgust 2012 14:37)


odlucili smo mi sami jos 1989.

Idi mi-dodji mi ča je je

pre 11 godina

Mogu Rusi vrsit propagandu koliko zele Hrvatska nije kao Ukrajina gdje ce se svi klanjat Putinu. Nas Putin ne zanima kao ni njegova propaganda.
A taj tok ce biti samo postivajuci pravila EU i ako se to bude svidjalo samo Hrvatskoj te ako budemo imali koristi od toga,nikako drugacije.
Kome god to bilo pravo ili krivo.

Sta je tu povreljivo?

pre 11 godina

Pa nemacka se preko severnog toka snabdeva sa gasom od rusa.
Nemacka se pored spanije snabdeva i hranom iz rusije.
Jesu to neka autorska prava na ugovore,ja smem ti nikako ili sta?
EVROPA NEMA SOPSTVENI GAS IZUZEV NORVESKE,A ON NIJE DOVOLJAN DA ZADOVOLJI POTREBE NI 1/5 EVROPE,STO ZNACI DA JE POTREBAN UVOZ.NORV NIJE CLANICA UNIJE I POTPUNO JE BESMISLENO OPTERECIVATI SE STVARIMA KOJE SU OD EKONOMSKOG INTERESA.
Zasto jug evrope mora biti uskracen za gas?Oni su njihove guzice obezbedili a mi ne mozemo.Onda unija i ne treba da postoji.
Ovo kad kazem mi iskljucivo mislim na SFRJ,a za ostale me bas briga.
VB ako ima probleme,nek se uhvate za usi u savetu bezbednosti zajedno sa amerima i nek igraju

doboj

pre 11 godina

Hrvatska gas dobiva jednim djelom iz vlastite proizvodnje u jadranu a drugim iz afrike preko italije tako da ovo nije nesto neophodno za Hrvatsku jer gas iz italije moze zadovoljit potrebe Hrvatske i zato nije ni bilo problema sa gasom kad je pola evrope imalo redukciju zbog onog problema sa Ukrainom

Branko

pre 11 godina

@(Grunf, 12. avgust 2012 13:11)
Da, sve što je privatizovano u Srbiji je u odnosu 50%-50%, na primer "DIN"-Fabrika duvana Niš sada "Philip Moris", pa onda "Sartid" koji je odlično prodat za 23 miliona $, pa tako redom. A što se tiče cene gasa, na nju utiču transportni troškovi, na 100 km za 1000 kubnih metara se plaća svuda u Evropi 3 do 5 Evra a Mađari nama naplaćuju 30 do 50 Evra za deonicu kroz Mađarsku. Problem je u tome što se "Južni tok" ne sviđa Amerikancima i njihovim "satelitima" u Evropi, pa onda pritiskaju Bugare, Hrvate, Mađare, nas i ostalu "sitnu boraniju" kako bi Rusima pokvarili posao. Zašto nisu Nemcima naredili da odustane od "Severnog toka" koji takođe transportuje ruski gas. Možda je taj gas za Nemce drugačiji od ovog gasa u "Južnom toku" ili je u pitanju geostrateški rat u energetskoj oblasti. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da energetski koridori prolaze kroz Srbiju? Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.

Milos

pre 11 godina

Naravno, svi se pogadjaju i tvrdo pregovaraju osim Srbije koja je poklonola svoju naftnu kompaniju (sto niko nije uradio) i ima udeo od 49% u zajednickom preduzecu za izgradnju gasovoda dok svi drugi imaju 50%:50%. Sto je najgore ovde nam to predstavljaju kao posao veka i jos ispada da su nam Rusi ucinili uslugu jer nas mnogo vole!

Grunf

pre 11 godina

Gazprom umislio da može da i u Hrvatskoj i Mađarskoj korumpira nekog Bajatovića ili Bubala i da dobije sve za džabe i još pride na poklon NIS I da nam prodaju kubni metar gasa skoro duplo skuplje nego Nemačkoj. Ti podmazani ultimatumi mogu samo u kmetovskoj podaničkoj Srbiji da prođu i nigde više, čak i u Bugarskoj je bilo ili makimum 50-50 % ili nađite neki drugi pravac i normalno da su Rusi na kraju pristali na bugarske uslove. Svi su tvrđi i sposobniji trgovci u zaštiti državnih interesa u okruženju od srpskih Bubalo-Bajatović multimilionera.

darko

pre 11 godina

Pritiskali su Rusi i kad je bila aktualna druzba adria (izvoz ruske nafte preko Rijeke),pritiskali su Rusi jos milion puta,ali Sojgu i Putin ne kotiraju visoko ovdje.Ako zeli nesto onda nema pritiskanja nego pregovaranja.Uostalom mi ulazimo u EU za desetak mjeseci i prioriteti i savezi su malo drugciji.Neka zavrcu ruke tamo gdje mogu.

Grunf

pre 11 godina

Gazprom umislio da može da i u Hrvatskoj i Mađarskoj korumpira nekog Bajatovića ili Bubala i da dobije sve za džabe i još pride na poklon NIS I da nam prodaju kubni metar gasa skoro duplo skuplje nego Nemačkoj. Ti podmazani ultimatumi mogu samo u kmetovskoj podaničkoj Srbiji da prođu i nigde više, čak i u Bugarskoj je bilo ili makimum 50-50 % ili nađite neki drugi pravac i normalno da su Rusi na kraju pristali na bugarske uslove. Svi su tvrđi i sposobniji trgovci u zaštiti državnih interesa u okruženju od srpskih Bubalo-Bajatović multimilionera.

Milos

pre 11 godina

Naravno, svi se pogadjaju i tvrdo pregovaraju osim Srbije koja je poklonola svoju naftnu kompaniju (sto niko nije uradio) i ima udeo od 49% u zajednickom preduzecu za izgradnju gasovoda dok svi drugi imaju 50%:50%. Sto je najgore ovde nam to predstavljaju kao posao veka i jos ispada da su nam Rusi ucinili uslugu jer nas mnogo vole!

Branko

pre 11 godina

@(Grunf, 12. avgust 2012 13:11)
Da, sve što je privatizovano u Srbiji je u odnosu 50%-50%, na primer "DIN"-Fabrika duvana Niš sada "Philip Moris", pa onda "Sartid" koji je odlično prodat za 23 miliona $, pa tako redom. A što se tiče cene gasa, na nju utiču transportni troškovi, na 100 km za 1000 kubnih metara se plaća svuda u Evropi 3 do 5 Evra a Mađari nama naplaćuju 30 do 50 Evra za deonicu kroz Mađarsku. Problem je u tome što se "Južni tok" ne sviđa Amerikancima i njihovim "satelitima" u Evropi, pa onda pritiskaju Bugare, Hrvate, Mađare, nas i ostalu "sitnu boraniju" kako bi Rusima pokvarili posao. Zašto nisu Nemcima naredili da odustane od "Severnog toka" koji takođe transportuje ruski gas. Možda je taj gas za Nemce drugačiji od ovog gasa u "Južnom toku" ili je u pitanju geostrateški rat u energetskoj oblasti. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da energetski koridori prolaze kroz Srbiju? Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.

Felix

pre 11 godina

Nek daju 2 eskadrile Mig-ova 29 ili Suhoja 27 i dobit će šta hoće !!!!!
Ovaj trenutak se poklopio s potrebom HV-a da pod hitno nabavi nove lovce za naše pilote pa pretpostavljam da će Rusi biti konkretni s ponudom.
Ponudili su nam 16 mig-ova 29 polovnih iz Mađarske ali naši odbili jer nisu u skladu s NATO standardom . A u stvari naši pokušavaju izvući maksimum iz ove situacije. U svakom slučaju Rusi nas neće šišat ko Srbe pod firmom Pravoslavnog bratstva gdje su pokupovali pola Srbije za kikiriki.

doboj

pre 11 godina

Hrvatska gas dobiva jednim djelom iz vlastite proizvodnje u jadranu a drugim iz afrike preko italije tako da ovo nije nesto neophodno za Hrvatsku jer gas iz italije moze zadovoljit potrebe Hrvatske i zato nije ni bilo problema sa gasom kad je pola evrope imalo redukciju zbog onog problema sa Ukrainom

Sta je tu povreljivo?

pre 11 godina

Pa nemacka se preko severnog toka snabdeva sa gasom od rusa.
Nemacka se pored spanije snabdeva i hranom iz rusije.
Jesu to neka autorska prava na ugovore,ja smem ti nikako ili sta?
EVROPA NEMA SOPSTVENI GAS IZUZEV NORVESKE,A ON NIJE DOVOLJAN DA ZADOVOLJI POTREBE NI 1/5 EVROPE,STO ZNACI DA JE POTREBAN UVOZ.NORV NIJE CLANICA UNIJE I POTPUNO JE BESMISLENO OPTERECIVATI SE STVARIMA KOJE SU OD EKONOMSKOG INTERESA.
Zasto jug evrope mora biti uskracen za gas?Oni su njihove guzice obezbedili a mi ne mozemo.Onda unija i ne treba da postoji.
Ovo kad kazem mi iskljucivo mislim na SFRJ,a za ostale me bas briga.
VB ako ima probleme,nek se uhvate za usi u savetu bezbednosti zajedno sa amerima i nek igraju

Idi mi-dodji mi ča je je

pre 11 godina

Mogu Rusi vrsit propagandu koliko zele Hrvatska nije kao Ukrajina gdje ce se svi klanjat Putinu. Nas Putin ne zanima kao ni njegova propaganda.
A taj tok ce biti samo postivajuci pravila EU i ako se to bude svidjalo samo Hrvatskoj te ako budemo imali koristi od toga,nikako drugacije.
Kome god to bilo pravo ili krivo.

egzibicionista

pre 11 godina

Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.
(Branko, 12. avgust 2012 14:37)


odlucili smo mi sami jos 1989.

pro-zapadnjak iz kruga dvojke

pre 11 godina

Navijam da Hrvati pokvare posao ruljama pa da propadne i posao u Srbiji i cela ideja oko tog južnog toka. Jedino to može to bude za naum ovdašnjim marionetama koji su NIS i interese Srbije tako brutalno pogazili. Možda to bude i razlog da se jednog dana sudi za poklanjanje NIS-a. Ne dajte dragi susedi Hrvati! Zatežite do kraja, dok ne puknu Šojgu i ostala kamarila gangsterskog načina poslovanja.

darko

pre 11 godina

Pritiskali su Rusi i kad je bila aktualna druzba adria (izvoz ruske nafte preko Rijeke),pritiskali su Rusi jos milion puta,ali Sojgu i Putin ne kotiraju visoko ovdje.Ako zeli nesto onda nema pritiskanja nego pregovaranja.Uostalom mi ulazimo u EU za desetak mjeseci i prioriteti i savezi su malo drugciji.Neka zavrcu ruke tamo gdje mogu.

Dragan

pre 11 godina

Bogami ce vas decke i te kao zanimat ruski stav kada budete sekli ono malo slavonskih ssuma da se ogrejete.
Vi ste se gospodo 'rvati bas zaleteli a nemate zasto.Svet se dragi decki menja a na vasu zalost.

Srki

pre 11 godina

Evropska komisija upozorava Bugarsku, Madjarsku, Hrvatsku i Italiju, ali zato ne Nemacku, Francusku i Veliku Britaniju, koji sa Rusijom imaju bilateralne ugovore o gasu. Evropskoj komisiji smetaju ugovori sa Rusijom, ali ne smetaju sa Turskom, Katarom i Saudijskom Arabijom, kao bastionima demokratije. Hrvatskoj kao Rusi prete za gas, ali kada im pozitivno odgovore na molbe za kontingente za meso i druge proizvode, onda je u redu. Kakve gluposti...

roky111

pre 11 godina

Neki komentatori ovdje ne znaju da Hrvatska 80 % svojih potreba pokriva svojom plinom. 20 % plina može nabaviti iz Italije sa zajedničkih platformi u Jadranskom moru. To su potrebe kad je najveća potrošnja. Hrvatska ima i svoja skladišta plina tako da nikad nije ovisila o ruskom plinu, pa čak i kad je izbio ukrajinsko-ruski sukob, dapače jedan dio je proslijedila BiH.

Oprez

pre 11 godina

Braćo Hrvati, ništa sa Rusima, bez obzira šta je Kosorka potpisala. I Tadić je trčao u Moskvu na kanabe da potpiše, pa je na kraju dao NIS za tričavih 400 miliona evra! Vi idite u Evropu,a mi smo postali ruska gubernija!

Sever

pre 11 godina

Ustavni sud Srbije mora da vrati NIS Srbiji! Gde Rusi kontrolisu energente ne zivi se ponajbolje. A u takvoj situaciji svaka politicka opcija na vlasti je u stvari proruska opcija.

gigi

pre 11 godina

hrvatska u puno toga ima nekakve strategije, pa tako i u plinu. plinski biznis otkupila je država od INE, donijeta je suglasnost za gradnju LNG terminala na Krku (u pitanju arapi i još neki) kako jedan komentator piše hrvatska zadovoljava 80% potreba svojim plinom, u rusko - ukrainskoj krizi proslijedili smo pomoć u plinu BiH, cijela hrvatska je plinificirana cijena plinifikacije je nekih 8 mlrd eura, magistralni plinovod je od platformi Ivana 1 i 2 podmorski do Pule, preko Učke do Rijeke, Gorskim Kotarom do zagreba, jedan krak je do Dalmacije - Zadar, Šibenik, u izgradnji je plinovod do Splita... Sve je to napravila sama Hrvatska zaduženjima i svojim novcem, direktno smo spojeni na plinske sisteme lovenije, Mađarske Italije i BiH, tranzitira se plin za sve te zemlje i čemu lizati se Rusima kad od njih nikada nismo imali nikakve koristi, dovoljno je pogledati ruske investitore u HR to je doslovce obična bagra, ološ i grupa teških kriminalaca. Putin je priča za sebe, jedna obična umišljena budala, koji je sa ucjenama došao u HR i mislim da je to prvi i zadnji put.
Sbija se mora okrenuti sebi i susjedima, a ne Rusima koji su je dobro opelješili, a možda vi to ni nevidite?

marko

pre 11 godina

Kad covek cita ove komentare kao od @grunf, odmah bi pomislio al ovi ljudi zauzimaju pozicije sa visoka. A cista prazna prica. Pa sta bre tupite vi o NIS-u, kad afera oko Mol-a i Ina-e, ima 10-20 nastavka. Odakle vama pravo da bilo kome drzite lekcije kada je korupcija kod vas dokazana na najvisem nivou sa premijerom u zatvoru. Pa imate afere sa Fimom, Podravkom, Inom, brodogradilistima, Hypo, Mercedes, Zagorac, veci deo privatizacije, Todoric, TDR, mrtvi novinari, nevine cerke poznatih ... . Aman tisina vise i nazad u misje rupe, i gledajte svoje brige. Nasli se vi da drzite predavanje nekom, a nedelja ne prodje bez afere.

cento

pre 11 godina

Kakvih ovde idiota (komentatora) ima , pa to je za nepovjerovat.Ako vam Rusi zavrnu plin u decembru , ima da blejite kao ovce (ko sto i jeste).Nisam Rusofil ali sta pojedinci pisu ovdje , moze da se poredi sa akcijom Mevlida Jasarevica.

darko

pre 11 godina

Mnogi ovde vide napredak Rusije kao zamenu teze za tenkove i njihov demokratski napredak koji je ocigledan i koji ce biti bolji! Nevide da rusi nisu zapoceli 2W.War i da nisu krivi Srbiji sto nije mogla 1913 da dobiju more, sto nisu mogli 1941,42,43, da se odbrane od N.D.H, od Nemacke i hjihovog ekonomskog napredka ovih dveju drzava koja imaju blagostanja na krvi i ubijanju. Nama Rusi nisu nista krivi nego MI SRBI smo najveci krivci.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ja bih bio sretan kad bih znao sa sigurnoscu da ce nasi politicari odluciti ono sto je u najboljem interesu hrvatske i njenih gradjana, boli me uvo za EU zakonodavstvo ili za interese koje ima Rusija. Samo aj ti znaj koja sila pokrece naseg politicara, rijetko je to domoljublje i interes naroda.

Ziks

pre 11 godina

Ne prihvatam primitivnu anti-rusku propagandu povodom svega i svacega. Zalosno je za Hrvate sto nece moci da urade ono sto je u njihovom interesu. Telefonski poziv iz Stejt departmenta ce pomoci da brzo odluce.

laki

pre 11 godina

Nema rus sta da pritiska Hrvate,oni su clanica EU i tu se radi o interesu svih clanica.Putin moze da soli pamet samo zatucanim srbendama.Koliko EU zavisi od njih toliko zavise i oni od nje,kad nemaju kome da prodaju gas neka ga jedu ako im to prija.Kada vecina u narodu shvati da je sve povezano i da svi gledaju svoje interese,tada ce i pripadati familiji u kojoj ima zivota i gde se postuju ljudska prava.Do tada neka masta o velikoj sili Rusiji,koja ni u snu nema nameru da se zavadi sa NATO,jer zna da nema sansi,niti joj je to u interesu.Kada bi velike vodje i nacionalisticki uzbudjeni u nebeskoj zemlji imali moc kao Rusi vec bi odavno izbio treci svestski rat u kome bi naneli velike stete i napravili jos vece zlocine i pljacke ali bi i pored toga opet sami sebe unistili.I rusi gledaju gde ima para,a Srbija je bedna,moze samo da daju malo a za uzvrat ce da uzmu sve sto vredi visestruko i jos da nam zapovedaju,i smeju nam se iza ledja,onako kao sto je Putin preko svog gubernatora pozdravio onog manekena.

seljadin

pre 11 godina

ja bih poklonio 51% svoje firme, ako mogu napraviti sa tih 49% vise nego sada sa 100%. Elem, poenta je da su Rusi doneli Srbiji milijarde evra, zato sto Srbija sada ima 20% svoje nafte, doneli ljudi tehnologiju, i od gubitaske firme, koju je pljackala lokalna mafija, napravili su firmu koja ce ulaziti u poslove u JI Evropi.
A sto se tice zapada i njihovih investicija, nesto se nisu proslavili, Fijat je pojeo srpskih 1 miljardu evra, a Zelezara Smedrevo je poklonjena (nije prodata kao NIS za 300 miliona) i Ameri beze i ostavljaju dug od 1 milijardu. Sve sami gubitasi sa zapada.

s.

pre 11 godina

(Branko, 12. avgust 2012 14:37)

Ako nisi "kontroverzni biznismen" ili šta ti ja znam, pogledaj u svoj novčanik, e tačno toliki je faktor Srbija na Balkanu.
Uživaj u svojoj veličini.

Aristotel

pre 11 godina

Braćo potpisujte! Batalite "Zapad", drž'te se svojih!
(Slavija, 12. avgust 2012 14:23)

Kojih "svojih"?! Putinovih? Koja komedija...

Belli

pre 11 godina

Kakvom se to mrznjom prema Rusiji rukovodi Evropa kad radi protiv sopstvenih interesa? Jel to mozda pripada domenu patologije? Kakva je politika, kad gledas da nekome naskodis po svaku cenu?

Belli

pre 11 godina

Pet para ne dam na komentare anti - Rusa. Hrvati nemaju kud, uradice kako im se kaze i ostace bez znacajnih prihoda koji koje bi ubrali od tranzita ruskog gasa. To sigurno nisu beznacajni novci, ali im to nece niko kompenzirati.

Peđa

pre 11 godina

Hrvate moraju da "pritiskaju" dok smo im se mi sami namestili i poklonili NIS pride bez da se jedan metar cevi tog čuvenog Južnog toka postavio.

Marko Antonije

pre 11 godina

Bas briga Ruse,prica se da je i Grcka kriza izmisljena sa dugovima a pozadina je bila potpisan tajni ugovor izmedju Rusa i Grcke za izgradnju naftovoda do Sredozemlja!Tome se protivila EU,pa je stisnula jaj.. grcima.
A vi komsije bi trebalo da izvucete pouku od ovoga!

mario

pre 11 godina

(marko, 12. avgust 2012 21:53) A našo se ko će nama da drži predavanje..
E vidiš kod nas je korupcija otkrivena i sudi se optuženima,a kod vas se korupcija uopče ne želi razotkriti i svi štite jedni druge....
Zato čistite svoje dvorište,a ne da drugima pričate što da rade,a pšošto želite u EU baš čemo da vidimo kako čete vi riješiti korupciju i ko će da završi u ćorki...

Vojvodjanin(ni na istok ni na zapad)

pre 11 godina

@(laki, 12. avgust 2012 16:50)
Nemci jije samo da nemaju gas,nego nemaju i hranu.
Sever evrope izuzimam norvesku i uvozi gas iz Rusije preko severnog toka.
Zasto ne bi postojao i Juzni tok za juzni deo evrope?
Kave veze ima NATO sa juznim tokom?
Sto se tice Nato pakta odnosno americkog pakta,videli smo silu reci u sred zime,pa se Nemacka sva uspalila.Nismo kokoske bas da ne pamtimo u nazad dve godine.

@(roky111, 12. avgust 2012 16:54)
Ala si se narokao gluposti,da ne putujem cesto za Hrvatsku,mislio bih da pricas o Katru,Siriji...Kojih crnih 80% ukupnih potreba gasa je domace?
Pa italija da ima gasa ne bi prvi inicirali juzni tok.
Ovi Amerikanci Cetnicko-Ustaskog porekla bas su se uspalili.Rat je zavrsen gospodo,hladni je bila izmisljotina VB,danas svi gledamo svoje guzice,a ne Ruske,Nemacke i ostale bagre koja zabranjuje.
Mene zabrinjava tajnost i razlozi zbog cega jug Evrope ne moze da ima svoje kao sever?jel mi to placamo ruskim magnatima sa nemackim posredovanjem ili sta?
Bas te postali fanatici,kao da sad u crno treba da se zavijemo i pokorimo u svakom pogledu

Learning curve

pre 11 godina

Uffff, sad mi je bas lakse.

Bio sam ubedjen da smo mi Srbi bastion teoreticara zavere i sl, ali kad videh sad hrvatske komentatore na delu, pade mi kamen sa srca. Mi smo izgleda puki amateri za kolicinu tlapnji koje dolaze "sa zapada".

Ma jok (to vam je turcizam, tek da znate), Hrvatskoj uopste nisu potrebni energenti iz omrazenog vam Bizanta za razvoj privrede i slicno, to je tako ocigledno cim malo izadjes iz Zagreba i uputis se u provinciju (a da nije Hvar) odma' se covek odusevi visokim standardom, zaposlenoscu, niskom cenom benzina etc...

Neke od nas ovde su nase razne vlasti naucile da se pseudopatriotizam ne da mazati na kruh, izgleda sa vama to jos nije slucaj...

deda Miloje

pre 11 godina

Hrvati samo ne zaboravite, svaki odnos izmedju drzava ja obostran odnos.
Mozete vi odjebati Ruse sto se tice juznog toka, ali onda ne zaboravite da Rusija moze zatvoriti svoje trziste za vase proizvode. Koliko se secam, isli su vasi zvanicnici u Rusiju da bo dobili kvote za plasman hrvatskih poljoprivrednih proizvoda. U ova teska vremena gubitak tako velikog trzista ne znam kako bi odgovarao Hrvatskoj.

NZGB

pre 11 godina

ma kakav gas i iz Rusije, treba bahate ruse ucijenjivati, uvijek vrebaju na ovaj teritorij, tito ih je davno odjebao, treba ih opet.
P Imamo mi dosta za nas. Jadran je prebogat gasom, samo ga treba pametno iskoristiti,e to je nas problem! Jbg, pozdrav sa platforme Ivana. Mirno more.

razmišljam

pre 11 godina

Hrvatska i Mađarska su ključne zemlje za Južni tok jer ako te dvije zemlje ne žele taj projekt, nema načina da plin stigne do Austrije i Italije.

amelia

pre 11 godina

Jako ljepih kometara ima, neznam sto je bolje to sto imamo vijest u kojoj ni ne pise di je problem ili sto svi komentiraju a neznaju niti u cemu je stvar i onda dobis tak super komentare :)

Uglavnom stvar je sljedeca, eu ima zakone i propise koji kazu da u slucaju plinovoda 1/2 kapaciteta mora biti rezervirana za druge operatore/koncesionare znaci zabranjuje se mogucnost monopola. To naravno gaspromu ne odgovara jer bi on htio imat 100% i imat monopol sto je u suprotnosti s pravima unutar eu i to je cijela stvar.

Komisija ne zabranjuje hrvatskoj niti madjarskoj da izgrade juzni tok samo dok se drze regulative eu.
UUUUU ta prokleta eu ne dopusta monopoilizaciju trzista a tako ljepo se zivi pod drzavnim monopolima barem balkanci to znaju kaj ne?

from Serbistan

pre 11 godina

Ja sam jedno razumeo, ako Hrvat ide levo, mi obavezno moramo desno. Hrvatska je u potpunosti razlicita zemlja od nase i njihovi ljude su totalno drugaciji od nasih. Ja da se pitam, zatvorio bi granicu prema njima da ne kazem izgradio zid!

HRvoje

pre 11 godina

Auuuu marko, nisi svjestan koje ne znanje iz tebe priča.

Pogledaj index korumpiranih država na svijetu, Srbija je daleko iza Hrvatske, još nemate ni jedan veći slučaj odkriven.
Ti misliš ako vaši političari jedan drugoga štite da ste na konju i ne postoji korupcija?

Razmisli još jednom pa će ti možda, MOŽDA, biti nešto jasnije.

Što se tiče Rusa, ako je isplatljivo neka se surađuje.

zg

pre 11 godina

Nikom rusi nisu dobro donjeli nije ih tito bezveze odkanto a dokaz tome se moze vidjet kako smo mi u jugi zivili a kako oni koji su se okrenuli rusima i sve ce vam bit jasno i Hr sa malo truda moze zadovoljit svoje potrebe za plinom iz jadrana samo da nema korumpiranih duznosnika

Realno nije moglo bolje

pre 11 godina

Pa lako je bugarima i hrvatima da se natezu sa rusima kad iz njih stoji EU.
Nadjite plan EU za juzni tok i videcete da tamo srbije nema!!!
Tako da su opcije bile ili "spustanje gaca" pred rusima ili dranje i milostinja od EU.

hm

pre 11 godina

Ma nema nista od Juznog toka, kao i od Nabuka. Sada kada ekonomije posrcu, kada se koriste sve vise OIE, kada se sve vise koriste izolacioni materijali potrebe za tim energentnom slabe. Niti Severni tok koji je izgradjen nece da iskoriste, a tu je jos Norveska i ostale drzave u Evropi koje eksploatisu gas, LNG terminali, sladista koja se pune dok nema zime...
A ovo su samo neke igrice izmedju EU i Rusije za 'malene igrace'.

tti

pre 11 godina

Rusima je u suštini svejedno da li će gas ići preko Ukrajine, Severnog ili Južnog toka ili kao LNG. Kupaca imaju više nego dovoljno i u Evropi i sve više u J. Koreji, Japanu, Kini itd. Gas se nabavlja zato što je ekološki manje štetan i jeftiniji i tako smanjuje cenu proizvodnje za industriju, a kome je isplativije može da ga nabavlja iz SAD, Katara ili Nigerije (i tako smanji konkurentnost svoje industrije).
Ovo je interes pre svega zemalja kroz koje JT treba da prođe, jer dodatno smanjuje cenu i eleminiše monopol Ukrajine u transportu. Hrvatska pokriva svoje potrebe dobrim delom iz svoje proizvodnje, ali treba da razmišlja i šta će biti za 10-15 godina.
U svakom slučaju, ako EU postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde, isto tako i Rusija može da postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde. Kome ne odgovara, ne mora da prihvati.

Pajk

pre 11 godina

@Milos: Tvrdo pregovaraju? Ali bi da se sada ubace umesto Madjara? JT je prvobitno trebao da ide preko Rumunije i ma sta mislili o VK, ipak je uspeo da isti ide preko Srbije. Ali bitno je da se nesto kaze protiv Rusa, makar to bilo i na nasu stetu.
Opstrukcije su postojale od pocetka i za ST i za JT, a poznato je kome ne odgovaraju ovi projekti i ko uporno zagovara Nabuko, iako isti ne moze da popuni. Naravno, poznato je onima koji prate neka desavanja, sigurno nije poznato onima kojima je vrh bivstvovanja transfer igraca, estradna scena i filmski i serijski TV program.

brit

pre 11 godina

@deda miloje
hrvatska, uostalom kao i srbija, najviše izvozi u europsku uniju tako da ćemo se ulaskom u nju ionako još više orijentirati zapadnom tržištu nego ruskom. što se tiče ovoga, prvo treba zaštiti vlastite interese, pa i pod cijenu jednog ne rusima koji ionako nama ne predstavljaju nekakav faktor niti u vanjskoj politici, niti onoj gospodarskoj, niti nekoj trećoj. imamo jednu dobru lekciju sa ina-om, i ne treba ponovno griješiti.

sanct

pre 11 godina

Rusiji ne treba Hrvatska. Dodik se na sva zvona fali da ce gasovod ic prekeo njega i vec samara Amerikance.
(tiho, 13. avgust 2012 08:26)

Gdje ce dalje kad prodje kroz dodikistan?

marko

pre 11 godina

@mario i @hrvoje,

Po vasim komentarima vidi se da vam istina nije ni najmanje bitna. Javljate se ovde samo da lecite svoje komplekse, cak i kad vam se dokaze da je kod vas isto tako. Ovaj @hrvoje jos i ne zna sta ce od muke pa aludira na moje neznanje. Na koje frajeru? Jel na to sto sam stavio tri tacke, a nisam nastavio dalje da navodim kriminalne radnje u Hrvatskoj? Jel sam trebao da navodim Keruma, Tedeskija, one sto dobijali dzabe milionske vredne placeve, jel si na to mislio. Mogu ja i dalje, nego da vam ne bude zlo. Ono kapiram, cistunci sve sredjeno, moralne vertikale sa realnim pravom da delite lekcije. Idi bre begaj, eno vam nemci, pa se njima ulizujte i uzivajte u vasem drzavotvorstvu, dzaba se ovde frustrirate. I nemojte slucajno vise da pisete gluposti o ljubavi Srba prema Rusiji, citaju ovo i ozbiljni ljudi, koji znaju vrlo dobro odnos Rusa prema Hrvatima, i odlicno vide ljubavi komsija prema dalekim zemljama sa zeljama za vecnim patronatom. Danke.

Adrijan

pre 11 godina

Gas prema zapadnim izvorima u narednom periodu postaje najvazniji energent na svetu i skida sa trona naftu. To znaci da oni koji imaju gas i koji izvoze imaju pregovaracku moc. Ova prica oko juznog toka i prelaza preko Madjarske ili Hrvatske je zanimljiva pre svega sa stanovista velikih igraca jer na krajnju odluku ce jedna od ove dve zemlje mnogo manje uticati, ipak Madjarska je u velikoj prednosti i najverovatnije ce juzni tok prolaziti preko Madjarske sto ce samoj Madjarskoj doneti niz koristi.

pro-zapadnjak iz kruga dvojke

pre 11 godina

Navijam da Hrvati pokvare posao ruljama pa da propadne i posao u Srbiji i cela ideja oko tog južnog toka. Jedino to može to bude za naum ovdašnjim marionetama koji su NIS i interese Srbije tako brutalno pogazili. Možda to bude i razlog da se jednog dana sudi za poklanjanje NIS-a. Ne dajte dragi susedi Hrvati! Zatežite do kraja, dok ne puknu Šojgu i ostala kamarila gangsterskog načina poslovanja.

Dragan

pre 11 godina

Bogami ce vas decke i te kao zanimat ruski stav kada budete sekli ono malo slavonskih ssuma da se ogrejete.
Vi ste se gospodo 'rvati bas zaleteli a nemate zasto.Svet se dragi decki menja a na vasu zalost.

Grunf

pre 11 godina

Gazprom umislio da može da i u Hrvatskoj i Mađarskoj korumpira nekog Bajatovića ili Bubala i da dobije sve za džabe i još pride na poklon NIS I da nam prodaju kubni metar gasa skoro duplo skuplje nego Nemačkoj. Ti podmazani ultimatumi mogu samo u kmetovskoj podaničkoj Srbiji da prođu i nigde više, čak i u Bugarskoj je bilo ili makimum 50-50 % ili nađite neki drugi pravac i normalno da su Rusi na kraju pristali na bugarske uslove. Svi su tvrđi i sposobniji trgovci u zaštiti državnih interesa u okruženju od srpskih Bubalo-Bajatović multimilionera.

Idi mi-dodji mi ča je je

pre 11 godina

Mogu Rusi vrsit propagandu koliko zele Hrvatska nije kao Ukrajina gdje ce se svi klanjat Putinu. Nas Putin ne zanima kao ni njegova propaganda.
A taj tok ce biti samo postivajuci pravila EU i ako se to bude svidjalo samo Hrvatskoj te ako budemo imali koristi od toga,nikako drugacije.
Kome god to bilo pravo ili krivo.

Felix

pre 11 godina

Nek daju 2 eskadrile Mig-ova 29 ili Suhoja 27 i dobit će šta hoće !!!!!
Ovaj trenutak se poklopio s potrebom HV-a da pod hitno nabavi nove lovce za naše pilote pa pretpostavljam da će Rusi biti konkretni s ponudom.
Ponudili su nam 16 mig-ova 29 polovnih iz Mađarske ali naši odbili jer nisu u skladu s NATO standardom . A u stvari naši pokušavaju izvući maksimum iz ove situacije. U svakom slučaju Rusi nas neće šišat ko Srbe pod firmom Pravoslavnog bratstva gdje su pokupovali pola Srbije za kikiriki.

Milos

pre 11 godina

Naravno, svi se pogadjaju i tvrdo pregovaraju osim Srbije koja je poklonola svoju naftnu kompaniju (sto niko nije uradio) i ima udeo od 49% u zajednickom preduzecu za izgradnju gasovoda dok svi drugi imaju 50%:50%. Sto je najgore ovde nam to predstavljaju kao posao veka i jos ispada da su nam Rusi ucinili uslugu jer nas mnogo vole!

Oprez

pre 11 godina

Braćo Hrvati, ništa sa Rusima, bez obzira šta je Kosorka potpisala. I Tadić je trčao u Moskvu na kanabe da potpiše, pa je na kraju dao NIS za tričavih 400 miliona evra! Vi idite u Evropu,a mi smo postali ruska gubernija!

Sever

pre 11 godina

Ustavni sud Srbije mora da vrati NIS Srbiji! Gde Rusi kontrolisu energente ne zivi se ponajbolje. A u takvoj situaciji svaka politicka opcija na vlasti je u stvari proruska opcija.

darko

pre 11 godina

Pritiskali su Rusi i kad je bila aktualna druzba adria (izvoz ruske nafte preko Rijeke),pritiskali su Rusi jos milion puta,ali Sojgu i Putin ne kotiraju visoko ovdje.Ako zeli nesto onda nema pritiskanja nego pregovaranja.Uostalom mi ulazimo u EU za desetak mjeseci i prioriteti i savezi su malo drugciji.Neka zavrcu ruke tamo gdje mogu.

laki

pre 11 godina

Nema rus sta da pritiska Hrvate,oni su clanica EU i tu se radi o interesu svih clanica.Putin moze da soli pamet samo zatucanim srbendama.Koliko EU zavisi od njih toliko zavise i oni od nje,kad nemaju kome da prodaju gas neka ga jedu ako im to prija.Kada vecina u narodu shvati da je sve povezano i da svi gledaju svoje interese,tada ce i pripadati familiji u kojoj ima zivota i gde se postuju ljudska prava.Do tada neka masta o velikoj sili Rusiji,koja ni u snu nema nameru da se zavadi sa NATO,jer zna da nema sansi,niti joj je to u interesu.Kada bi velike vodje i nacionalisticki uzbudjeni u nebeskoj zemlji imali moc kao Rusi vec bi odavno izbio treci svestski rat u kome bi naneli velike stete i napravili jos vece zlocine i pljacke ali bi i pored toga opet sami sebe unistili.I rusi gledaju gde ima para,a Srbija je bedna,moze samo da daju malo a za uzvrat ce da uzmu sve sto vredi visestruko i jos da nam zapovedaju,i smeju nam se iza ledja,onako kao sto je Putin preko svog gubernatora pozdravio onog manekena.

Branko

pre 11 godina

@(Grunf, 12. avgust 2012 13:11)
Da, sve što je privatizovano u Srbiji je u odnosu 50%-50%, na primer "DIN"-Fabrika duvana Niš sada "Philip Moris", pa onda "Sartid" koji je odlično prodat za 23 miliona $, pa tako redom. A što se tiče cene gasa, na nju utiču transportni troškovi, na 100 km za 1000 kubnih metara se plaća svuda u Evropi 3 do 5 Evra a Mađari nama naplaćuju 30 do 50 Evra za deonicu kroz Mađarsku. Problem je u tome što se "Južni tok" ne sviđa Amerikancima i njihovim "satelitima" u Evropi, pa onda pritiskaju Bugare, Hrvate, Mađare, nas i ostalu "sitnu boraniju" kako bi Rusima pokvarili posao. Zašto nisu Nemcima naredili da odustane od "Severnog toka" koji takođe transportuje ruski gas. Možda je taj gas za Nemce drugačiji od ovog gasa u "Južnom toku" ili je u pitanju geostrateški rat u energetskoj oblasti. Kome to smeta da Srbija bude na energetskoj mapi Evrope i da energetski koridori prolaze kroz Srbiju? Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.

egzibicionista

pre 11 godina

Možda je "neko" odlučio da Srbija bude "slepo crevo" kako bi se Srbija i Srbi sveli na zanemarljivi faktor na Balkanu.
(Branko, 12. avgust 2012 14:37)


odlucili smo mi sami jos 1989.

gigi

pre 11 godina

hrvatska u puno toga ima nekakve strategije, pa tako i u plinu. plinski biznis otkupila je država od INE, donijeta je suglasnost za gradnju LNG terminala na Krku (u pitanju arapi i još neki) kako jedan komentator piše hrvatska zadovoljava 80% potreba svojim plinom, u rusko - ukrainskoj krizi proslijedili smo pomoć u plinu BiH, cijela hrvatska je plinificirana cijena plinifikacije je nekih 8 mlrd eura, magistralni plinovod je od platformi Ivana 1 i 2 podmorski do Pule, preko Učke do Rijeke, Gorskim Kotarom do zagreba, jedan krak je do Dalmacije - Zadar, Šibenik, u izgradnji je plinovod do Splita... Sve je to napravila sama Hrvatska zaduženjima i svojim novcem, direktno smo spojeni na plinske sisteme lovenije, Mađarske Italije i BiH, tranzitira se plin za sve te zemlje i čemu lizati se Rusima kad od njih nikada nismo imali nikakve koristi, dovoljno je pogledati ruske investitore u HR to je doslovce obična bagra, ološ i grupa teških kriminalaca. Putin je priča za sebe, jedna obična umišljena budala, koji je sa ucjenama došao u HR i mislim da je to prvi i zadnji put.
Sbija se mora okrenuti sebi i susjedima, a ne Rusima koji su je dobro opelješili, a možda vi to ni nevidite?

doboj

pre 11 godina

Hrvatska gas dobiva jednim djelom iz vlastite proizvodnje u jadranu a drugim iz afrike preko italije tako da ovo nije nesto neophodno za Hrvatsku jer gas iz italije moze zadovoljit potrebe Hrvatske i zato nije ni bilo problema sa gasom kad je pola evrope imalo redukciju zbog onog problema sa Ukrainom

cento

pre 11 godina

Kakvih ovde idiota (komentatora) ima , pa to je za nepovjerovat.Ako vam Rusi zavrnu plin u decembru , ima da blejite kao ovce (ko sto i jeste).Nisam Rusofil ali sta pojedinci pisu ovdje , moze da se poredi sa akcijom Mevlida Jasarevica.

Aristotel

pre 11 godina

Braćo potpisujte! Batalite "Zapad", drž'te se svojih!
(Slavija, 12. avgust 2012 14:23)

Kojih "svojih"?! Putinovih? Koja komedija...

Peđa

pre 11 godina

Hrvate moraju da "pritiskaju" dok smo im se mi sami namestili i poklonili NIS pride bez da se jedan metar cevi tog čuvenog Južnog toka postavio.

marko

pre 11 godina

Kad covek cita ove komentare kao od @grunf, odmah bi pomislio al ovi ljudi zauzimaju pozicije sa visoka. A cista prazna prica. Pa sta bre tupite vi o NIS-u, kad afera oko Mol-a i Ina-e, ima 10-20 nastavka. Odakle vama pravo da bilo kome drzite lekcije kada je korupcija kod vas dokazana na najvisem nivou sa premijerom u zatvoru. Pa imate afere sa Fimom, Podravkom, Inom, brodogradilistima, Hypo, Mercedes, Zagorac, veci deo privatizacije, Todoric, TDR, mrtvi novinari, nevine cerke poznatih ... . Aman tisina vise i nazad u misje rupe, i gledajte svoje brige. Nasli se vi da drzite predavanje nekom, a nedelja ne prodje bez afere.

Marko Antonije

pre 11 godina

Bas briga Ruse,prica se da je i Grcka kriza izmisljena sa dugovima a pozadina je bila potpisan tajni ugovor izmedju Rusa i Grcke za izgradnju naftovoda do Sredozemlja!Tome se protivila EU,pa je stisnula jaj.. grcima.
A vi komsije bi trebalo da izvucete pouku od ovoga!

roky111

pre 11 godina

Neki komentatori ovdje ne znaju da Hrvatska 80 % svojih potreba pokriva svojom plinom. 20 % plina može nabaviti iz Italije sa zajedničkih platformi u Jadranskom moru. To su potrebe kad je najveća potrošnja. Hrvatska ima i svoja skladišta plina tako da nikad nije ovisila o ruskom plinu, pa čak i kad je izbio ukrajinsko-ruski sukob, dapače jedan dio je proslijedila BiH.

Sta je tu povreljivo?

pre 11 godina

Pa nemacka se preko severnog toka snabdeva sa gasom od rusa.
Nemacka se pored spanije snabdeva i hranom iz rusije.
Jesu to neka autorska prava na ugovore,ja smem ti nikako ili sta?
EVROPA NEMA SOPSTVENI GAS IZUZEV NORVESKE,A ON NIJE DOVOLJAN DA ZADOVOLJI POTREBE NI 1/5 EVROPE,STO ZNACI DA JE POTREBAN UVOZ.NORV NIJE CLANICA UNIJE I POTPUNO JE BESMISLENO OPTERECIVATI SE STVARIMA KOJE SU OD EKONOMSKOG INTERESA.
Zasto jug evrope mora biti uskracen za gas?Oni su njihove guzice obezbedili a mi ne mozemo.Onda unija i ne treba da postoji.
Ovo kad kazem mi iskljucivo mislim na SFRJ,a za ostale me bas briga.
VB ako ima probleme,nek se uhvate za usi u savetu bezbednosti zajedno sa amerima i nek igraju

seljadin

pre 11 godina

ja bih poklonio 51% svoje firme, ako mogu napraviti sa tih 49% vise nego sada sa 100%. Elem, poenta je da su Rusi doneli Srbiji milijarde evra, zato sto Srbija sada ima 20% svoje nafte, doneli ljudi tehnologiju, i od gubitaske firme, koju je pljackala lokalna mafija, napravili su firmu koja ce ulaziti u poslove u JI Evropi.
A sto se tice zapada i njihovih investicija, nesto se nisu proslavili, Fijat je pojeo srpskih 1 miljardu evra, a Zelezara Smedrevo je poklonjena (nije prodata kao NIS za 300 miliona) i Ameri beze i ostavljaju dug od 1 milijardu. Sve sami gubitasi sa zapada.

Belli

pre 11 godina

Kakvom se to mrznjom prema Rusiji rukovodi Evropa kad radi protiv sopstvenih interesa? Jel to mozda pripada domenu patologije? Kakva je politika, kad gledas da nekome naskodis po svaku cenu?

Ziks

pre 11 godina

Ne prihvatam primitivnu anti-rusku propagandu povodom svega i svacega. Zalosno je za Hrvate sto nece moci da urade ono sto je u njihovom interesu. Telefonski poziv iz Stejt departmenta ce pomoci da brzo odluce.

NZGB

pre 11 godina

ma kakav gas i iz Rusije, treba bahate ruse ucijenjivati, uvijek vrebaju na ovaj teritorij, tito ih je davno odjebao, treba ih opet.
P Imamo mi dosta za nas. Jadran je prebogat gasom, samo ga treba pametno iskoristiti,e to je nas problem! Jbg, pozdrav sa platforme Ivana. Mirno more.

Belli

pre 11 godina

Pet para ne dam na komentare anti - Rusa. Hrvati nemaju kud, uradice kako im se kaze i ostace bez znacajnih prihoda koji koje bi ubrali od tranzita ruskog gasa. To sigurno nisu beznacajni novci, ali im to nece niko kompenzirati.

hm

pre 11 godina

Ma nema nista od Juznog toka, kao i od Nabuka. Sada kada ekonomije posrcu, kada se koriste sve vise OIE, kada se sve vise koriste izolacioni materijali potrebe za tim energentnom slabe. Niti Severni tok koji je izgradjen nece da iskoriste, a tu je jos Norveska i ostale drzave u Evropi koje eksploatisu gas, LNG terminali, sladista koja se pune dok nema zime...
A ovo su samo neke igrice izmedju EU i Rusije za 'malene igrace'.

mario

pre 11 godina

(marko, 12. avgust 2012 21:53) A našo se ko će nama da drži predavanje..
E vidiš kod nas je korupcija otkrivena i sudi se optuženima,a kod vas se korupcija uopče ne želi razotkriti i svi štite jedni druge....
Zato čistite svoje dvorište,a ne da drugima pričate što da rade,a pšošto želite u EU baš čemo da vidimo kako čete vi riješiti korupciju i ko će da završi u ćorki...

zg

pre 11 godina

Nikom rusi nisu dobro donjeli nije ih tito bezveze odkanto a dokaz tome se moze vidjet kako smo mi u jugi zivili a kako oni koji su se okrenuli rusima i sve ce vam bit jasno i Hr sa malo truda moze zadovoljit svoje potrebe za plinom iz jadrana samo da nema korumpiranih duznosnika

Learning curve

pre 11 godina

Uffff, sad mi je bas lakse.

Bio sam ubedjen da smo mi Srbi bastion teoreticara zavere i sl, ali kad videh sad hrvatske komentatore na delu, pade mi kamen sa srca. Mi smo izgleda puki amateri za kolicinu tlapnji koje dolaze "sa zapada".

Ma jok (to vam je turcizam, tek da znate), Hrvatskoj uopste nisu potrebni energenti iz omrazenog vam Bizanta za razvoj privrede i slicno, to je tako ocigledno cim malo izadjes iz Zagreba i uputis se u provinciju (a da nije Hvar) odma' se covek odusevi visokim standardom, zaposlenoscu, niskom cenom benzina etc...

Neke od nas ovde su nase razne vlasti naucile da se pseudopatriotizam ne da mazati na kruh, izgleda sa vama to jos nije slucaj...

from Serbistan

pre 11 godina

Ja sam jedno razumeo, ako Hrvat ide levo, mi obavezno moramo desno. Hrvatska je u potpunosti razlicita zemlja od nase i njihovi ljude su totalno drugaciji od nasih. Ja da se pitam, zatvorio bi granicu prema njima da ne kazem izgradio zid!

deda Miloje

pre 11 godina

Hrvati samo ne zaboravite, svaki odnos izmedju drzava ja obostran odnos.
Mozete vi odjebati Ruse sto se tice juznog toka, ali onda ne zaboravite da Rusija moze zatvoriti svoje trziste za vase proizvode. Koliko se secam, isli su vasi zvanicnici u Rusiju da bo dobili kvote za plasman hrvatskih poljoprivrednih proizvoda. U ova teska vremena gubitak tako velikog trzista ne znam kako bi odgovarao Hrvatskoj.

Srki

pre 11 godina

Evropska komisija upozorava Bugarsku, Madjarsku, Hrvatsku i Italiju, ali zato ne Nemacku, Francusku i Veliku Britaniju, koji sa Rusijom imaju bilateralne ugovore o gasu. Evropskoj komisiji smetaju ugovori sa Rusijom, ali ne smetaju sa Turskom, Katarom i Saudijskom Arabijom, kao bastionima demokratije. Hrvatskoj kao Rusi prete za gas, ali kada im pozitivno odgovore na molbe za kontingente za meso i druge proizvode, onda je u redu. Kakve gluposti...

HRvoje

pre 11 godina

Auuuu marko, nisi svjestan koje ne znanje iz tebe priča.

Pogledaj index korumpiranih država na svijetu, Srbija je daleko iza Hrvatske, još nemate ni jedan veći slučaj odkriven.
Ti misliš ako vaši političari jedan drugoga štite da ste na konju i ne postoji korupcija?

Razmisli još jednom pa će ti možda, MOŽDA, biti nešto jasnije.

Što se tiče Rusa, ako je isplatljivo neka se surađuje.

amelia

pre 11 godina

Jako ljepih kometara ima, neznam sto je bolje to sto imamo vijest u kojoj ni ne pise di je problem ili sto svi komentiraju a neznaju niti u cemu je stvar i onda dobis tak super komentare :)

Uglavnom stvar je sljedeca, eu ima zakone i propise koji kazu da u slucaju plinovoda 1/2 kapaciteta mora biti rezervirana za druge operatore/koncesionare znaci zabranjuje se mogucnost monopola. To naravno gaspromu ne odgovara jer bi on htio imat 100% i imat monopol sto je u suprotnosti s pravima unutar eu i to je cijela stvar.

Komisija ne zabranjuje hrvatskoj niti madjarskoj da izgrade juzni tok samo dok se drze regulative eu.
UUUUU ta prokleta eu ne dopusta monopoilizaciju trzista a tako ljepo se zivi pod drzavnim monopolima barem balkanci to znaju kaj ne?

s.

pre 11 godina

(Branko, 12. avgust 2012 14:37)

Ako nisi "kontroverzni biznismen" ili šta ti ja znam, pogledaj u svoj novčanik, e tačno toliki je faktor Srbija na Balkanu.
Uživaj u svojoj veličini.

razmišljam

pre 11 godina

Hrvatska i Mađarska su ključne zemlje za Južni tok jer ako te dvije zemlje ne žele taj projekt, nema načina da plin stigne do Austrije i Italije.

Vojvodjanin(ni na istok ni na zapad)

pre 11 godina

@(laki, 12. avgust 2012 16:50)
Nemci jije samo da nemaju gas,nego nemaju i hranu.
Sever evrope izuzimam norvesku i uvozi gas iz Rusije preko severnog toka.
Zasto ne bi postojao i Juzni tok za juzni deo evrope?
Kave veze ima NATO sa juznim tokom?
Sto se tice Nato pakta odnosno americkog pakta,videli smo silu reci u sred zime,pa se Nemacka sva uspalila.Nismo kokoske bas da ne pamtimo u nazad dve godine.

@(roky111, 12. avgust 2012 16:54)
Ala si se narokao gluposti,da ne putujem cesto za Hrvatsku,mislio bih da pricas o Katru,Siriji...Kojih crnih 80% ukupnih potreba gasa je domace?
Pa italija da ima gasa ne bi prvi inicirali juzni tok.
Ovi Amerikanci Cetnicko-Ustaskog porekla bas su se uspalili.Rat je zavrsen gospodo,hladni je bila izmisljotina VB,danas svi gledamo svoje guzice,a ne Ruske,Nemacke i ostale bagre koja zabranjuje.
Mene zabrinjava tajnost i razlozi zbog cega jug Evrope ne moze da ima svoje kao sever?jel mi to placamo ruskim magnatima sa nemackim posredovanjem ili sta?
Bas te postali fanatici,kao da sad u crno treba da se zavijemo i pokorimo u svakom pogledu

darko

pre 11 godina

Mnogi ovde vide napredak Rusije kao zamenu teze za tenkove i njihov demokratski napredak koji je ocigledan i koji ce biti bolji! Nevide da rusi nisu zapoceli 2W.War i da nisu krivi Srbiji sto nije mogla 1913 da dobiju more, sto nisu mogli 1941,42,43, da se odbrane od N.D.H, od Nemacke i hjihovog ekonomskog napredka ovih dveju drzava koja imaju blagostanja na krvi i ubijanju. Nama Rusi nisu nista krivi nego MI SRBI smo najveci krivci.

brit

pre 11 godina

@deda miloje
hrvatska, uostalom kao i srbija, najviše izvozi u europsku uniju tako da ćemo se ulaskom u nju ionako još više orijentirati zapadnom tržištu nego ruskom. što se tiče ovoga, prvo treba zaštiti vlastite interese, pa i pod cijenu jednog ne rusima koji ionako nama ne predstavljaju nekakav faktor niti u vanjskoj politici, niti onoj gospodarskoj, niti nekoj trećoj. imamo jednu dobru lekciju sa ina-om, i ne treba ponovno griješiti.

Realno nije moglo bolje

pre 11 godina

Pa lako je bugarima i hrvatima da se natezu sa rusima kad iz njih stoji EU.
Nadjite plan EU za juzni tok i videcete da tamo srbije nema!!!
Tako da su opcije bile ili "spustanje gaca" pred rusima ili dranje i milostinja od EU.

sanct

pre 11 godina

Rusiji ne treba Hrvatska. Dodik se na sva zvona fali da ce gasovod ic prekeo njega i vec samara Amerikance.
(tiho, 13. avgust 2012 08:26)

Gdje ce dalje kad prodje kroz dodikistan?

Vladimir Pula

pre 11 godina

Ja bih bio sretan kad bih znao sa sigurnoscu da ce nasi politicari odluciti ono sto je u najboljem interesu hrvatske i njenih gradjana, boli me uvo za EU zakonodavstvo ili za interese koje ima Rusija. Samo aj ti znaj koja sila pokrece naseg politicara, rijetko je to domoljublje i interes naroda.

marko

pre 11 godina

@mario i @hrvoje,

Po vasim komentarima vidi se da vam istina nije ni najmanje bitna. Javljate se ovde samo da lecite svoje komplekse, cak i kad vam se dokaze da je kod vas isto tako. Ovaj @hrvoje jos i ne zna sta ce od muke pa aludira na moje neznanje. Na koje frajeru? Jel na to sto sam stavio tri tacke, a nisam nastavio dalje da navodim kriminalne radnje u Hrvatskoj? Jel sam trebao da navodim Keruma, Tedeskija, one sto dobijali dzabe milionske vredne placeve, jel si na to mislio. Mogu ja i dalje, nego da vam ne bude zlo. Ono kapiram, cistunci sve sredjeno, moralne vertikale sa realnim pravom da delite lekcije. Idi bre begaj, eno vam nemci, pa se njima ulizujte i uzivajte u vasem drzavotvorstvu, dzaba se ovde frustrirate. I nemojte slucajno vise da pisete gluposti o ljubavi Srba prema Rusiji, citaju ovo i ozbiljni ljudi, koji znaju vrlo dobro odnos Rusa prema Hrvatima, i odlicno vide ljubavi komsija prema dalekim zemljama sa zeljama za vecnim patronatom. Danke.

Adrijan

pre 11 godina

Gas prema zapadnim izvorima u narednom periodu postaje najvazniji energent na svetu i skida sa trona naftu. To znaci da oni koji imaju gas i koji izvoze imaju pregovaracku moc. Ova prica oko juznog toka i prelaza preko Madjarske ili Hrvatske je zanimljiva pre svega sa stanovista velikih igraca jer na krajnju odluku ce jedna od ove dve zemlje mnogo manje uticati, ipak Madjarska je u velikoj prednosti i najverovatnije ce juzni tok prolaziti preko Madjarske sto ce samoj Madjarskoj doneti niz koristi.

Pajk

pre 11 godina

@Milos: Tvrdo pregovaraju? Ali bi da se sada ubace umesto Madjara? JT je prvobitno trebao da ide preko Rumunije i ma sta mislili o VK, ipak je uspeo da isti ide preko Srbije. Ali bitno je da se nesto kaze protiv Rusa, makar to bilo i na nasu stetu.
Opstrukcije su postojale od pocetka i za ST i za JT, a poznato je kome ne odgovaraju ovi projekti i ko uporno zagovara Nabuko, iako isti ne moze da popuni. Naravno, poznato je onima koji prate neka desavanja, sigurno nije poznato onima kojima je vrh bivstvovanja transfer igraca, estradna scena i filmski i serijski TV program.

tti

pre 11 godina

Rusima je u suštini svejedno da li će gas ići preko Ukrajine, Severnog ili Južnog toka ili kao LNG. Kupaca imaju više nego dovoljno i u Evropi i sve više u J. Koreji, Japanu, Kini itd. Gas se nabavlja zato što je ekološki manje štetan i jeftiniji i tako smanjuje cenu proizvodnje za industriju, a kome je isplativije može da ga nabavlja iz SAD, Katara ili Nigerije (i tako smanji konkurentnost svoje industrije).
Ovo je interes pre svega zemalja kroz koje JT treba da prođe, jer dodatno smanjuje cenu i eleminiše monopol Ukrajine u transportu. Hrvatska pokriva svoje potrebe dobrim delom iz svoje proizvodnje, ali treba da razmišlja i šta će biti za 10-15 godina.
U svakom slučaju, ako EU postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde, isto tako i Rusija može da postavlja svoje uslove i poziva se na svoje standarde. Kome ne odgovara, ne mora da prihvati.