Nauka

Sreda, 25.07.2012.

12:39

Nezapamćeno topljenje leda na Grenlandu

Izvor: Beta

Nezapamæeno topljenje leda na Grenlandu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

nwo

pre 11 godina

Uopste se ne brinem za ovu vest zemlja radi svoj posao obnavlja se
niko nama nije kriv sto unistavamo sve cega se dotaknemo pa jos i izigravamo boga.Ova vest ima samo jednu svrhu a to je plasiti ljude da su uzrocnici globalnog zagrevanja i da od 7 milijardi ljudi treba da ostane pola na planeti a kako bi rekao dejvid rokefeller ljudi postaju preteski na zemlji pa treba zemlju rasteretiti

dumpeverest

pre 11 godina

Zar nije ociledno da je rec o Globalnom zagrejavanju? sta treba tu da se razmatra? Treba ostro da se reaguje na svako sitno zagadjenje vazduha... Nema se vremena vise, odavno smo presli granicu gde moze da se zaustavi. Novci su unistili celu nasu planetu, a i ljude...

lele

pre 11 godina

ja vise od dve decenije drzim camac u ormanu mada sam na brdu i liftom se vozim. inke i maje nisu bez razloga pricale o 2012 ali za svaki slucaj ...

potop

pre 11 godina

HAARP radi posao a mi gledamo i ćutimo. Prokrstarite malo netom da bi saznali koji je krajnji cilj HAARP-ovog namernog, veštačkog zagrevanja Zemljine jonosfere već godinama unazad. Pozdrav.

Mile JNA

pre 11 godina

Planeto bilo nam je drago sa tobom družiti se,a sad potopi sve i podavi komplet ljudsku rasu da nas nema više,i da sve krene lepo iz početka..

gfserbia

pre 11 godina

Vanzemaljci su najavili da su izvesni zemljotresi jacine 15 stepeni i dizanje nivo mora u nekim oblastima usled cunamija. Oblasti na primer u Holandiji bice poplavljene. Pre toga ce biti organizovana evakuacija iz ugrozenih delova sveta tako da se ne ocekuju zrtve.

Marko

pre 11 godina

Kasno je za promene,Zemlja je nepovratno krenula u 'marsovizaciju'
licicemo na Mars za jedno 100.000 godina.

Vec gubimo lagano atmosferu,posle nje idu okeani,biljni materijal.......

Ostace nam dvw polarne kape i to je to i po koja bakterija.

Boss

pre 11 godina

Jos uvek se tresem od ove vesti ... Pokusavam da se smirim radeci hiljade i hiljade sklekova, hiljade i hiljade trbusnjaka ali na kraju ce Grenland opet biti ubiven ...

ocvega pomalo

pre 11 godina

Grenland jeste bio zelen, ali ne pre trista, vec pre oko hiljadu godina kad je otkriven. U to vreme klima je bila jako topla, a nakon nje je usledilo malo ledeno doba. Takodje, to sto je grenland nekad bio zelen, ne znaci da to sto sada ponovo pocinje da bude ima isti uzrok kao i tada. Takodje, to sto covek doprinosi klimatskim promenama ne znaci da je jedini faktor koji tome doprinosi.

Kikica

pre 11 godina

Vikinzi su pogresli. Zamenili su imenaa.. Island (Iceland) je trebalo da se zove Grenland (Greenland), a Grenland Iceland - zemlja leda ;)

DRAŽA KG

pre 11 godina

Ja ja,vrlo je to neobično, a zbog čega li je počelo topljenje?Od 1945 do 1985 izvršeno je oko 2500 nuklearnih proba i to nad zemljom,pod zemljoma,nad morem ,pod morem.Baš me čudi da se topi a da se svi već nismo istopili od tolikog uranijuma!?

Haarp

pre 11 godina

Pustite vi Grenland nego bolje pocnite da pisete o postavljanju antena za Haarp ozloglseni projekat americke vojske u Barajevu kod Beograda. Kontrola uma i najgora moguca kontrola prirodnih pojava u nasem gradu.

dusanmal

pre 11 godina

@skyrim trawel "...Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg..." - Sad cista nauka. Ne otopljava se sav led (celom dubinom). Ako procitate originalnu naucnu publikaciju - radi se o POVRSINSKOM SLOJU. Ne samo od zimus, ali ne ni od pre 100 godina.
Mnogo vaznije, nije 300 godina ali pre 800-1200 (te dalje pre 1500-4500) godina Grenland je bio znatno topliji (izvod iz zvanicne naucne publikacije: http://www.nationalreview.com/sites/default/files/nfs/uploaded/u3177/easterbrook_fig5.png - temperatura na Grenlandu merena iz davnih slojeva Grenlandskog leda). Sta vise, imamo dve nezavisne naucne potvrde - fizicka merenja (gorepomenuta) i Arheologiju: opet iz objavljenih naucnih radova (ne Atlantida i druga premudravanja): topljenje leda na Grenlandu je dovelo na otvoreno arheoloske ostatke velikih farmi i sela od pre 800-1200 godina. Poljoprivreda na danasnjim temperaturama nije ni blizu tome sto je tada bilo moguce (ne moje razmisljanje, nadjite original nuaucnu publikaciju).
Prava nauka bez politike (vidi graf iznad) kaze da smo u najhladnijih 10% godina u poslednjih 10000. Da, zagrevamo se - to je dobro bez obzira na uzrok. Pogledajte korelaciju velikih civilizacija i temperature na grafu. Toplo - cvetanje kulture i napredak.

ego

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.
(Grujo, 25. jul 2012 13:56)

Da ti citiram indijansku poslovicu: Zemlju ne nasledjujemo od svojih predaka, vec je pozajmljujemo od svoje dece

skyrim trawel

pre 11 godina

ljudi ne razumeju koliko je ceo ekosistem planete povezan, i samo gledaju svoje sebične interese, evo na primer one poplave u Pekingu pre dva dana, Kinezi se prave pametni, kažu da imaju i oni pravo da zagađuju planetu, ali, sve stiže na naplatu, kod njih polava, zagađenost vazduha pa nose gas maske, kod nas vrela leta i hladne zime, i tako ćemo se praviti da se ništa ne dešava, dok ne pocrkamo kao dinosaurusi. Planeta će kao i mnogo puta do sad da se oporavi, ali trebaće neko vreme, jedino ako se ne desi svenario kao sa Venerom.. Izgleda da će da nas uništi sebičnost, materijalizam i arogancija. Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg

pozdrav svima!

pre 11 godina

Podeliću sa vama zanimljivost na koju sam naleteo na netu, makar me koštala i minusa. Da me ne shvatite pogrešno, teoriju ne podržavam, ali je svejedno interesantna, i koga zanima može da čačka po netu i da istražuje. Govori o tome da je Grenland moguća lokacija drevne Atlantide, koja i jeste bila (po pisanjima starih istoričara) u Atlantskom okeanu. Grenland predstavlja najveće ostrvo u Atlantiku, a spekulacija je da se ostaci civilizacije nalaze pod debelim naslagama leda. Tako da, ko zna... ako se led dovoljno istopi, možda se i dokaže da nekad i jeste bio zelen :)

Milan

pre 11 godina

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.
(kolaNi, 25. jul 2012 14:20)

Ne. Grenland je tako nazvao Erik Crveni jer je hteo da privoli ostale vikinge da se tu nasele. Bila je to njegova reklamna kampanja. Posle je doslo do mini ledenog doba i zato su skandinavci nestali na Grenlandu. Tek su se posle vratili.

kolaNi

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.

update now

pre 11 godina

E zbog ovoga je izuzetno bitno da se podigne ekoloska svest ljudi. Potrebno je sto vise raznih akcija, koncerata i kampanja kako bi ljudi shvatili koliko je bitno ugasiti monitor ako ga ne koristimo i koliko je bitno smanjiti takt procesora laptopa kada na racunaru radimo samo neko uredjivanje teksta. Po meni trebalo bi i posebnu paznju usmeriti i na potrosnju digitalnih casovnika, termometara, daljinskih upravljaca. Eto recimo mislim da bi se velika usteda energije napravila kada bi recimo napravili solarni daljinski upravljac za DVD. A posebna prica je mobilni telefon koji je sa svojih 5W prava zver po pitanju potrosnje.

Na drugoj strani, mislim da je pogresno traziti da se ustede ostvaruju smanjenjem potrosnje nafte jer na taj nacin bi se izazvali mnogi negativni efekti za pojedine drustvene zajednice. Recimo za stanovnike SAD, oni bi trpeli zbog toga sto bi morali da predju na automobile od samo 100 konjskih snaga i 2000 kubika. Bilo bi to vrlo uznemirujuce za njihovu psihu i ugrozavanje njihovog izbora. Ali najveci udar bi nepravedno podnela jedna malobrojna drustvena zajednica - botati trgovci i proizvodjaci nafte. Stvarno bi bilo anticivilizacijski nekome skresati profit sa deset na pet milijardi dolara. To ostavlja teske psihicke traume.

Elem, znaci posebna paznja na ekonomicnu upotrebu mobilnih telefona i laptopova - i obavezno gasenje monitora kada se izlazi iz kancelarije.

Tromb

pre 11 godina

Nije bas jasno na kakvo se topljenje leda misli ovde. Ako misle na topljenje 'odozgo' zbog povecane primljene toplote na povrsini onda je stvar jasnija, uzrocnik jv eca kolicina toplote koja dodje do Zemljine povrsine, ali nejasno je zbog cega. Zbog povecane aktivnosti Sunca , ova godina je godina maximuma u 12-godisnjem Suncevom ciklusu. Kombinovano sa globalnim zagravanjem to moze biti uzrok, ali u tom slucaju topljenje ce biti smanjeno sledecih godina. Takodje je pitanje koja je struktura leda, ako je zamrznuta slatka voda u sta ne verujem onda bi se topljenjem smanjio salnitet okolnog okeana, a to bi sustini pomoglo smrzavanje, jer slana voda mrzne na nesto nizim temperaturama, kao i svaki slani rastvor (ili bolje mesavina). Dakle fenomen jeste zanimljiv, ali za nepobitne dokaze potrebna su kako je receno dugogodisnja, ali i sveobuhvatna merenja, svih parametara koji na ovu pojavu mogu da uticu.

7abrinuta

pre 11 godina

Ja bih to nazvala,,Imperija uzvraća udarac,,.Toliko toga čovek radi protiv prirode ali sve na kraju dodje na naplatu.Efekat,,staklene bašte,, nije nastao tek tako.Vidite kako nam se vreme svakodnevno,,upliće,, u život.

Milan

pre 11 godina

"U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas."

ovo nije tachno. bio je santa leda sa malim zelenim povrshinama na jugu. medjutim, imao je dobru poziciju, pa im je trebao kao kolonija. naravno, niko ne bi otishao da zivi na santu leda, pa je tadashnji vladar krenuo u istu kampanju kakvu su kasnije iskoristili englezi i shpanci prilikom naseljavanja amerike. oni su narudu nudili fontanu mladosti, eldorado, gradove cibole, a vikinshki kralj je nudio veliku i bogatu zelenu zemlju

Sir Giles

pre 11 godina

Grenland je oduvek bio pod ledom. Vikinzi su ga nazvali "zelenim" a zeleni Island "ledenim" kako bi sakrili malo i za život pogodno ostrvo od radoznalih moreplovaca. Život na Grenlandu u srednjem veku i nije bio preterano primamljiv.

Zox

pre 11 godina

Obicno se koristi Photoshop za montazu, ali ovo je mislim u Paint-u... Bruka kako nas smatraju za budale i kako pokusavaju da nam objasne da je Zemlja ravna ploca itd itd... Desavaju promene u Svemiru i na Zemlji, a desavale su se i ranije i desavace se i kasnije... Sve ostalo je biznis...

Sale

pre 11 godina

Име Гренланд (Grønland) долази од скандинавских досељеника, што значи "зелена земља", док на гренландском језику Гренланд зове Kalaallit Nunaat, што у преводу значи "земља људи". Према легендама, Ерик Црвени је протеран са Исланда због убиства. Заједно са својом породицом и робовима искрцао се на југозападни део острва. Острво је назвао Гренланд, што у преводу значи значи "зелено острво", како би привукао што више људи да се доселе. Наравно, треба напоменути да је само јужни део острва зелен, бар преко лета, због струјања једног дела Голфске струје уз обалу тог дела острва.

ivan

pre 11 godina

Draga pametnice
Wikipedija nije bas uvek najrelevantniji izvor informacija ali ako ukuca Grenland naces odgovore na svoja pitanja.
P.S.Dacu ti malu pomoc,pogledaj rec Grœnland.

nm

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.

Grujo

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.

miki

pre 11 godina

E, pa griješiš, onaj Viking koji je otkrio Grenland (neki Hogar ili sl.) namjerno ga je tako nazvao a zapravo je bio sivi i ledeni otok bez šuma...

pametnica

pre 11 godina

@U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

hoces da kazes da su vikinzi govorili engleski? ili je Grenland do skoro bio sumica a mi nismo znalo?

nm

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.

ego

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.
(Grujo, 25. jul 2012 13:56)

Da ti citiram indijansku poslovicu: Zemlju ne nasledjujemo od svojih predaka, vec je pozajmljujemo od svoje dece

Sale

pre 11 godina

Име Гренланд (Grønland) долази од скандинавских досељеника, што значи "зелена земља", док на гренландском језику Гренланд зове Kalaallit Nunaat, што у преводу значи "земља људи". Према легендама, Ерик Црвени је протеран са Исланда због убиства. Заједно са својом породицом и робовима искрцао се на југозападни део острва. Острво је назвао Гренланд, што у преводу значи значи "зелено острво", како би привукао што више људи да се доселе. Наравно, треба напоменути да је само јужни део острва зелен, бар преко лета, због струјања једног дела Голфске струје уз обалу тог дела острва.

kolaNi

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.

miki

pre 11 godina

E, pa griješiš, onaj Viking koji je otkrio Grenland (neki Hogar ili sl.) namjerno ga je tako nazvao a zapravo je bio sivi i ledeni otok bez šuma...

Milan

pre 11 godina

"U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas."

ovo nije tachno. bio je santa leda sa malim zelenim povrshinama na jugu. medjutim, imao je dobru poziciju, pa im je trebao kao kolonija. naravno, niko ne bi otishao da zivi na santu leda, pa je tadashnji vladar krenuo u istu kampanju kakvu su kasnije iskoristili englezi i shpanci prilikom naseljavanja amerike. oni su narudu nudili fontanu mladosti, eldorado, gradove cibole, a vikinshki kralj je nudio veliku i bogatu zelenu zemlju

skyrim trawel

pre 11 godina

ljudi ne razumeju koliko je ceo ekosistem planete povezan, i samo gledaju svoje sebične interese, evo na primer one poplave u Pekingu pre dva dana, Kinezi se prave pametni, kažu da imaju i oni pravo da zagađuju planetu, ali, sve stiže na naplatu, kod njih polava, zagađenost vazduha pa nose gas maske, kod nas vrela leta i hladne zime, i tako ćemo se praviti da se ništa ne dešava, dok ne pocrkamo kao dinosaurusi. Planeta će kao i mnogo puta do sad da se oporavi, ali trebaće neko vreme, jedino ako se ne desi svenario kao sa Venerom.. Izgleda da će da nas uništi sebičnost, materijalizam i arogancija. Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg

7abrinuta

pre 11 godina

Ja bih to nazvala,,Imperija uzvraća udarac,,.Toliko toga čovek radi protiv prirode ali sve na kraju dodje na naplatu.Efekat,,staklene bašte,, nije nastao tek tako.Vidite kako nam se vreme svakodnevno,,upliće,, u život.

pozdrav svima!

pre 11 godina

Podeliću sa vama zanimljivost na koju sam naleteo na netu, makar me koštala i minusa. Da me ne shvatite pogrešno, teoriju ne podržavam, ali je svejedno interesantna, i koga zanima može da čačka po netu i da istražuje. Govori o tome da je Grenland moguća lokacija drevne Atlantide, koja i jeste bila (po pisanjima starih istoričara) u Atlantskom okeanu. Grenland predstavlja najveće ostrvo u Atlantiku, a spekulacija je da se ostaci civilizacije nalaze pod debelim naslagama leda. Tako da, ko zna... ako se led dovoljno istopi, možda se i dokaže da nekad i jeste bio zelen :)

Zox

pre 11 godina

Obicno se koristi Photoshop za montazu, ali ovo je mislim u Paint-u... Bruka kako nas smatraju za budale i kako pokusavaju da nam objasne da je Zemlja ravna ploca itd itd... Desavaju promene u Svemiru i na Zemlji, a desavale su se i ranije i desavace se i kasnije... Sve ostalo je biznis...

Sir Giles

pre 11 godina

Grenland je oduvek bio pod ledom. Vikinzi su ga nazvali "zelenim" a zeleni Island "ledenim" kako bi sakrili malo i za život pogodno ostrvo od radoznalih moreplovaca. Život na Grenlandu u srednjem veku i nije bio preterano primamljiv.

pametnica

pre 11 godina

@U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

hoces da kazes da su vikinzi govorili engleski? ili je Grenland do skoro bio sumica a mi nismo znalo?

DRAŽA KG

pre 11 godina

Ja ja,vrlo je to neobično, a zbog čega li je počelo topljenje?Od 1945 do 1985 izvršeno je oko 2500 nuklearnih proba i to nad zemljom,pod zemljoma,nad morem ,pod morem.Baš me čudi da se topi a da se svi već nismo istopili od tolikog uranijuma!?

ivan

pre 11 godina

Draga pametnice
Wikipedija nije bas uvek najrelevantniji izvor informacija ali ako ukuca Grenland naces odgovore na svoja pitanja.
P.S.Dacu ti malu pomoc,pogledaj rec Grœnland.

update now

pre 11 godina

E zbog ovoga je izuzetno bitno da se podigne ekoloska svest ljudi. Potrebno je sto vise raznih akcija, koncerata i kampanja kako bi ljudi shvatili koliko je bitno ugasiti monitor ako ga ne koristimo i koliko je bitno smanjiti takt procesora laptopa kada na racunaru radimo samo neko uredjivanje teksta. Po meni trebalo bi i posebnu paznju usmeriti i na potrosnju digitalnih casovnika, termometara, daljinskih upravljaca. Eto recimo mislim da bi se velika usteda energije napravila kada bi recimo napravili solarni daljinski upravljac za DVD. A posebna prica je mobilni telefon koji je sa svojih 5W prava zver po pitanju potrosnje.

Na drugoj strani, mislim da je pogresno traziti da se ustede ostvaruju smanjenjem potrosnje nafte jer na taj nacin bi se izazvali mnogi negativni efekti za pojedine drustvene zajednice. Recimo za stanovnike SAD, oni bi trpeli zbog toga sto bi morali da predju na automobile od samo 100 konjskih snaga i 2000 kubika. Bilo bi to vrlo uznemirujuce za njihovu psihu i ugrozavanje njihovog izbora. Ali najveci udar bi nepravedno podnela jedna malobrojna drustvena zajednica - botati trgovci i proizvodjaci nafte. Stvarno bi bilo anticivilizacijski nekome skresati profit sa deset na pet milijardi dolara. To ostavlja teske psihicke traume.

Elem, znaci posebna paznja na ekonomicnu upotrebu mobilnih telefona i laptopova - i obavezno gasenje monitora kada se izlazi iz kancelarije.

Grujo

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.

Haarp

pre 11 godina

Pustite vi Grenland nego bolje pocnite da pisete o postavljanju antena za Haarp ozloglseni projekat americke vojske u Barajevu kod Beograda. Kontrola uma i najgora moguca kontrola prirodnih pojava u nasem gradu.

ocvega pomalo

pre 11 godina

Grenland jeste bio zelen, ali ne pre trista, vec pre oko hiljadu godina kad je otkriven. U to vreme klima je bila jako topla, a nakon nje je usledilo malo ledeno doba. Takodje, to sto je grenland nekad bio zelen, ne znaci da to sto sada ponovo pocinje da bude ima isti uzrok kao i tada. Takodje, to sto covek doprinosi klimatskim promenama ne znaci da je jedini faktor koji tome doprinosi.

Tromb

pre 11 godina

Nije bas jasno na kakvo se topljenje leda misli ovde. Ako misle na topljenje 'odozgo' zbog povecane primljene toplote na povrsini onda je stvar jasnija, uzrocnik jv eca kolicina toplote koja dodje do Zemljine povrsine, ali nejasno je zbog cega. Zbog povecane aktivnosti Sunca , ova godina je godina maximuma u 12-godisnjem Suncevom ciklusu. Kombinovano sa globalnim zagravanjem to moze biti uzrok, ali u tom slucaju topljenje ce biti smanjeno sledecih godina. Takodje je pitanje koja je struktura leda, ako je zamrznuta slatka voda u sta ne verujem onda bi se topljenjem smanjio salnitet okolnog okeana, a to bi sustini pomoglo smrzavanje, jer slana voda mrzne na nesto nizim temperaturama, kao i svaki slani rastvor (ili bolje mesavina). Dakle fenomen jeste zanimljiv, ali za nepobitne dokaze potrebna su kako je receno dugogodisnja, ali i sveobuhvatna merenja, svih parametara koji na ovu pojavu mogu da uticu.

dusanmal

pre 11 godina

@skyrim trawel "...Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg..." - Sad cista nauka. Ne otopljava se sav led (celom dubinom). Ako procitate originalnu naucnu publikaciju - radi se o POVRSINSKOM SLOJU. Ne samo od zimus, ali ne ni od pre 100 godina.
Mnogo vaznije, nije 300 godina ali pre 800-1200 (te dalje pre 1500-4500) godina Grenland je bio znatno topliji (izvod iz zvanicne naucne publikacije: http://www.nationalreview.com/sites/default/files/nfs/uploaded/u3177/easterbrook_fig5.png - temperatura na Grenlandu merena iz davnih slojeva Grenlandskog leda). Sta vise, imamo dve nezavisne naucne potvrde - fizicka merenja (gorepomenuta) i Arheologiju: opet iz objavljenih naucnih radova (ne Atlantida i druga premudravanja): topljenje leda na Grenlandu je dovelo na otvoreno arheoloske ostatke velikih farmi i sela od pre 800-1200 godina. Poljoprivreda na danasnjim temperaturama nije ni blizu tome sto je tada bilo moguce (ne moje razmisljanje, nadjite original nuaucnu publikaciju).
Prava nauka bez politike (vidi graf iznad) kaze da smo u najhladnijih 10% godina u poslednjih 10000. Da, zagrevamo se - to je dobro bez obzira na uzrok. Pogledajte korelaciju velikih civilizacija i temperature na grafu. Toplo - cvetanje kulture i napredak.

Boss

pre 11 godina

Jos uvek se tresem od ove vesti ... Pokusavam da se smirim radeci hiljade i hiljade sklekova, hiljade i hiljade trbusnjaka ali na kraju ce Grenland opet biti ubiven ...

Marko

pre 11 godina

Kasno je za promene,Zemlja je nepovratno krenula u 'marsovizaciju'
licicemo na Mars za jedno 100.000 godina.

Vec gubimo lagano atmosferu,posle nje idu okeani,biljni materijal.......

Ostace nam dvw polarne kape i to je to i po koja bakterija.

Milan

pre 11 godina

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.
(kolaNi, 25. jul 2012 14:20)

Ne. Grenland je tako nazvao Erik Crveni jer je hteo da privoli ostale vikinge da se tu nasele. Bila je to njegova reklamna kampanja. Posle je doslo do mini ledenog doba i zato su skandinavci nestali na Grenlandu. Tek su se posle vratili.

gfserbia

pre 11 godina

Vanzemaljci su najavili da su izvesni zemljotresi jacine 15 stepeni i dizanje nivo mora u nekim oblastima usled cunamija. Oblasti na primer u Holandiji bice poplavljene. Pre toga ce biti organizovana evakuacija iz ugrozenih delova sveta tako da se ne ocekuju zrtve.

Kikica

pre 11 godina

Vikinzi su pogresli. Zamenili su imenaa.. Island (Iceland) je trebalo da se zove Grenland (Greenland), a Grenland Iceland - zemlja leda ;)

Mile JNA

pre 11 godina

Planeto bilo nam je drago sa tobom družiti se,a sad potopi sve i podavi komplet ljudsku rasu da nas nema više,i da sve krene lepo iz početka..

potop

pre 11 godina

HAARP radi posao a mi gledamo i ćutimo. Prokrstarite malo netom da bi saznali koji je krajnji cilj HAARP-ovog namernog, veštačkog zagrevanja Zemljine jonosfere već godinama unazad. Pozdrav.

lele

pre 11 godina

ja vise od dve decenije drzim camac u ormanu mada sam na brdu i liftom se vozim. inke i maje nisu bez razloga pricale o 2012 ali za svaki slucaj ...

dumpeverest

pre 11 godina

Zar nije ociledno da je rec o Globalnom zagrejavanju? sta treba tu da se razmatra? Treba ostro da se reaguje na svako sitno zagadjenje vazduha... Nema se vremena vise, odavno smo presli granicu gde moze da se zaustavi. Novci su unistili celu nasu planetu, a i ljude...

nwo

pre 11 godina

Uopste se ne brinem za ovu vest zemlja radi svoj posao obnavlja se
niko nama nije kriv sto unistavamo sve cega se dotaknemo pa jos i izigravamo boga.Ova vest ima samo jednu svrhu a to je plasiti ljude da su uzrocnici globalnog zagrevanja i da od 7 milijardi ljudi treba da ostane pola na planeti a kako bi rekao dejvid rokefeller ljudi postaju preteski na zemlji pa treba zemlju rasteretiti

pametnica

pre 11 godina

@U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

hoces da kazes da su vikinzi govorili engleski? ili je Grenland do skoro bio sumica a mi nismo znalo?

Grujo

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.

nm

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.

Zox

pre 11 godina

Obicno se koristi Photoshop za montazu, ali ovo je mislim u Paint-u... Bruka kako nas smatraju za budale i kako pokusavaju da nam objasne da je Zemlja ravna ploca itd itd... Desavaju promene u Svemiru i na Zemlji, a desavale su se i ranije i desavace se i kasnije... Sve ostalo je biznis...

Boss

pre 11 godina

Jos uvek se tresem od ove vesti ... Pokusavam da se smirim radeci hiljade i hiljade sklekova, hiljade i hiljade trbusnjaka ali na kraju ce Grenland opet biti ubiven ...

7abrinuta

pre 11 godina

Ja bih to nazvala,,Imperija uzvraća udarac,,.Toliko toga čovek radi protiv prirode ali sve na kraju dodje na naplatu.Efekat,,staklene bašte,, nije nastao tek tako.Vidite kako nam se vreme svakodnevno,,upliće,, u život.

miki

pre 11 godina

E, pa griješiš, onaj Viking koji je otkrio Grenland (neki Hogar ili sl.) namjerno ga je tako nazvao a zapravo je bio sivi i ledeni otok bez šuma...

update now

pre 11 godina

E zbog ovoga je izuzetno bitno da se podigne ekoloska svest ljudi. Potrebno je sto vise raznih akcija, koncerata i kampanja kako bi ljudi shvatili koliko je bitno ugasiti monitor ako ga ne koristimo i koliko je bitno smanjiti takt procesora laptopa kada na racunaru radimo samo neko uredjivanje teksta. Po meni trebalo bi i posebnu paznju usmeriti i na potrosnju digitalnih casovnika, termometara, daljinskih upravljaca. Eto recimo mislim da bi se velika usteda energije napravila kada bi recimo napravili solarni daljinski upravljac za DVD. A posebna prica je mobilni telefon koji je sa svojih 5W prava zver po pitanju potrosnje.

Na drugoj strani, mislim da je pogresno traziti da se ustede ostvaruju smanjenjem potrosnje nafte jer na taj nacin bi se izazvali mnogi negativni efekti za pojedine drustvene zajednice. Recimo za stanovnike SAD, oni bi trpeli zbog toga sto bi morali da predju na automobile od samo 100 konjskih snaga i 2000 kubika. Bilo bi to vrlo uznemirujuce za njihovu psihu i ugrozavanje njihovog izbora. Ali najveci udar bi nepravedno podnela jedna malobrojna drustvena zajednica - botati trgovci i proizvodjaci nafte. Stvarno bi bilo anticivilizacijski nekome skresati profit sa deset na pet milijardi dolara. To ostavlja teske psihicke traume.

Elem, znaci posebna paznja na ekonomicnu upotrebu mobilnih telefona i laptopova - i obavezno gasenje monitora kada se izlazi iz kancelarije.

dusanmal

pre 11 godina

@skyrim trawel "...Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg..." - Sad cista nauka. Ne otopljava se sav led (celom dubinom). Ako procitate originalnu naucnu publikaciju - radi se o POVRSINSKOM SLOJU. Ne samo od zimus, ali ne ni od pre 100 godina.
Mnogo vaznije, nije 300 godina ali pre 800-1200 (te dalje pre 1500-4500) godina Grenland je bio znatno topliji (izvod iz zvanicne naucne publikacije: http://www.nationalreview.com/sites/default/files/nfs/uploaded/u3177/easterbrook_fig5.png - temperatura na Grenlandu merena iz davnih slojeva Grenlandskog leda). Sta vise, imamo dve nezavisne naucne potvrde - fizicka merenja (gorepomenuta) i Arheologiju: opet iz objavljenih naucnih radova (ne Atlantida i druga premudravanja): topljenje leda na Grenlandu je dovelo na otvoreno arheoloske ostatke velikih farmi i sela od pre 800-1200 godina. Poljoprivreda na danasnjim temperaturama nije ni blizu tome sto je tada bilo moguce (ne moje razmisljanje, nadjite original nuaucnu publikaciju).
Prava nauka bez politike (vidi graf iznad) kaze da smo u najhladnijih 10% godina u poslednjih 10000. Da, zagrevamo se - to je dobro bez obzira na uzrok. Pogledajte korelaciju velikih civilizacija i temperature na grafu. Toplo - cvetanje kulture i napredak.

skyrim trawel

pre 11 godina

ljudi ne razumeju koliko je ceo ekosistem planete povezan, i samo gledaju svoje sebične interese, evo na primer one poplave u Pekingu pre dva dana, Kinezi se prave pametni, kažu da imaju i oni pravo da zagađuju planetu, ali, sve stiže na naplatu, kod njih polava, zagađenost vazduha pa nose gas maske, kod nas vrela leta i hladne zime, i tako ćemo se praviti da se ništa ne dešava, dok ne pocrkamo kao dinosaurusi. Planeta će kao i mnogo puta do sad da se oporavi, ali trebaće neko vreme, jedino ako se ne desi svenario kao sa Venerom.. Izgleda da će da nas uništi sebičnost, materijalizam i arogancija. Sad mi dajte minus, zažmurite i kažite sami sebi da to što kažu to nije istina i nastavite priču da je grenland bio zelen i pre 300 godina i da je taj led tu od zimus kad je padao sneg

pozdrav svima!

pre 11 godina

Podeliću sa vama zanimljivost na koju sam naleteo na netu, makar me koštala i minusa. Da me ne shvatite pogrešno, teoriju ne podržavam, ali je svejedno interesantna, i koga zanima može da čačka po netu i da istražuje. Govori o tome da je Grenland moguća lokacija drevne Atlantide, koja i jeste bila (po pisanjima starih istoričara) u Atlantskom okeanu. Grenland predstavlja najveće ostrvo u Atlantiku, a spekulacija je da se ostaci civilizacije nalaze pod debelim naslagama leda. Tako da, ko zna... ako se led dovoljno istopi, možda se i dokaže da nekad i jeste bio zelen :)

Haarp

pre 11 godina

Pustite vi Grenland nego bolje pocnite da pisete o postavljanju antena za Haarp ozloglseni projekat americke vojske u Barajevu kod Beograda. Kontrola uma i najgora moguca kontrola prirodnih pojava u nasem gradu.

gfserbia

pre 11 godina

Vanzemaljci su najavili da su izvesni zemljotresi jacine 15 stepeni i dizanje nivo mora u nekim oblastima usled cunamija. Oblasti na primer u Holandiji bice poplavljene. Pre toga ce biti organizovana evakuacija iz ugrozenih delova sveta tako da se ne ocekuju zrtve.

ego

pre 11 godina

Realno, koga briga za to... Mirni smo bar narednih 50 godina, a ako bude promena bice minimalne. Nakon toga me ne zanima, verovatno necu biti ziv.
(Grujo, 25. jul 2012 13:56)

Da ti citiram indijansku poslovicu: Zemlju ne nasledjujemo od svojih predaka, vec je pozajmljujemo od svoje dece

Milan

pre 11 godina

"U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas."

ovo nije tachno. bio je santa leda sa malim zelenim povrshinama na jugu. medjutim, imao je dobru poziciju, pa im je trebao kao kolonija. naravno, niko ne bi otishao da zivi na santu leda, pa je tadashnji vladar krenuo u istu kampanju kakvu su kasnije iskoristili englezi i shpanci prilikom naseljavanja amerike. oni su narudu nudili fontanu mladosti, eldorado, gradove cibole, a vikinshki kralj je nudio veliku i bogatu zelenu zemlju

kolaNi

pre 11 godina

U doba Vikinga klima na Grenlandu je bila znatno toplija nego danas, a onda nije bilo razloga za globalno zagrevanje. Cak i ime Grenlanda znaci Zelena zemlja, sto znaci da je leda nekada bilo znatno manje nego danas.
(nm, 25. jul 2012 13:01)

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.

Sir Giles

pre 11 godina

Grenland je oduvek bio pod ledom. Vikinzi su ga nazvali "zelenim" a zeleni Island "ledenim" kako bi sakrili malo i za život pogodno ostrvo od radoznalih moreplovaca. Život na Grenlandu u srednjem veku i nije bio preterano primamljiv.

Milan

pre 11 godina

Greenland i Iceland, namerno pogresno nazvani upravo zbog straha od vikinga, cisto da ne bude zabune.
(kolaNi, 25. jul 2012 14:20)

Ne. Grenland je tako nazvao Erik Crveni jer je hteo da privoli ostale vikinge da se tu nasele. Bila je to njegova reklamna kampanja. Posle je doslo do mini ledenog doba i zato su skandinavci nestali na Grenlandu. Tek su se posle vratili.

potop

pre 11 godina

HAARP radi posao a mi gledamo i ćutimo. Prokrstarite malo netom da bi saznali koji je krajnji cilj HAARP-ovog namernog, veštačkog zagrevanja Zemljine jonosfere već godinama unazad. Pozdrav.

ocvega pomalo

pre 11 godina

Grenland jeste bio zelen, ali ne pre trista, vec pre oko hiljadu godina kad je otkriven. U to vreme klima je bila jako topla, a nakon nje je usledilo malo ledeno doba. Takodje, to sto je grenland nekad bio zelen, ne znaci da to sto sada ponovo pocinje da bude ima isti uzrok kao i tada. Takodje, to sto covek doprinosi klimatskim promenama ne znaci da je jedini faktor koji tome doprinosi.

DRAŽA KG

pre 11 godina

Ja ja,vrlo je to neobično, a zbog čega li je počelo topljenje?Od 1945 do 1985 izvršeno je oko 2500 nuklearnih proba i to nad zemljom,pod zemljoma,nad morem ,pod morem.Baš me čudi da se topi a da se svi već nismo istopili od tolikog uranijuma!?

Marko

pre 11 godina

Kasno je za promene,Zemlja je nepovratno krenula u 'marsovizaciju'
licicemo na Mars za jedno 100.000 godina.

Vec gubimo lagano atmosferu,posle nje idu okeani,biljni materijal.......

Ostace nam dvw polarne kape i to je to i po koja bakterija.

ivan

pre 11 godina

Draga pametnice
Wikipedija nije bas uvek najrelevantniji izvor informacija ali ako ukuca Grenland naces odgovore na svoja pitanja.
P.S.Dacu ti malu pomoc,pogledaj rec Grœnland.

Sale

pre 11 godina

Име Гренланд (Grønland) долази од скандинавских досељеника, што значи "зелена земља", док на гренландском језику Гренланд зове Kalaallit Nunaat, што у преводу значи "земља људи". Према легендама, Ерик Црвени је протеран са Исланда због убиства. Заједно са својом породицом и робовима искрцао се на југозападни део острва. Острво је назвао Гренланд, што у преводу значи значи "зелено острво", како би привукао што више људи да се доселе. Наравно, треба напоменути да је само јужни део острва зелен, бар преко лета, због струјања једног дела Голфске струје уз обалу тог дела острва.

Tromb

pre 11 godina

Nije bas jasno na kakvo se topljenje leda misli ovde. Ako misle na topljenje 'odozgo' zbog povecane primljene toplote na povrsini onda je stvar jasnija, uzrocnik jv eca kolicina toplote koja dodje do Zemljine povrsine, ali nejasno je zbog cega. Zbog povecane aktivnosti Sunca , ova godina je godina maximuma u 12-godisnjem Suncevom ciklusu. Kombinovano sa globalnim zagravanjem to moze biti uzrok, ali u tom slucaju topljenje ce biti smanjeno sledecih godina. Takodje je pitanje koja je struktura leda, ako je zamrznuta slatka voda u sta ne verujem onda bi se topljenjem smanjio salnitet okolnog okeana, a to bi sustini pomoglo smrzavanje, jer slana voda mrzne na nesto nizim temperaturama, kao i svaki slani rastvor (ili bolje mesavina). Dakle fenomen jeste zanimljiv, ali za nepobitne dokaze potrebna su kako je receno dugogodisnja, ali i sveobuhvatna merenja, svih parametara koji na ovu pojavu mogu da uticu.

Kikica

pre 11 godina

Vikinzi su pogresli. Zamenili su imenaa.. Island (Iceland) je trebalo da se zove Grenland (Greenland), a Grenland Iceland - zemlja leda ;)

Mile JNA

pre 11 godina

Planeto bilo nam je drago sa tobom družiti se,a sad potopi sve i podavi komplet ljudsku rasu da nas nema više,i da sve krene lepo iz početka..

lele

pre 11 godina

ja vise od dve decenije drzim camac u ormanu mada sam na brdu i liftom se vozim. inke i maje nisu bez razloga pricale o 2012 ali za svaki slucaj ...

dumpeverest

pre 11 godina

Zar nije ociledno da je rec o Globalnom zagrejavanju? sta treba tu da se razmatra? Treba ostro da se reaguje na svako sitno zagadjenje vazduha... Nema se vremena vise, odavno smo presli granicu gde moze da se zaustavi. Novci su unistili celu nasu planetu, a i ljude...

nwo

pre 11 godina

Uopste se ne brinem za ovu vest zemlja radi svoj posao obnavlja se
niko nama nije kriv sto unistavamo sve cega se dotaknemo pa jos i izigravamo boga.Ova vest ima samo jednu svrhu a to je plasiti ljude da su uzrocnici globalnog zagrevanja i da od 7 milijardi ljudi treba da ostane pola na planeti a kako bi rekao dejvid rokefeller ljudi postaju preteski na zemlji pa treba zemlju rasteretiti