Utorak, 17.07.2012.

09:35

Grubač: Ustav Srbije prevaziđen

Bivši predsednik Saveznog ustavnog suda Momčilo Grubač kaže da se Ustav Srbije mora menjati jer je "prevaziđen" i jer nije donet na legitiman način.

Izvor: Beta

Grubaè: Ustav Srbije prevaziðen IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Sabahudin Mahmurni

pre 11 godina

Predlazem da se Novi Sad proglasi glavnim gradom Srbije i da se sva birokratija lepo preseli iz Beograda. Svi da se smeste u postojece objekte koje su koristile pokrajinske vlasti! Ni kvadrat vise. Visak otpustiti!

R. Marković

pre 11 godina

Neka se izađe na referendum sa predlozima o ustrojstvu zemlje, a onda neka sednu ljudi i naka napišu ustav. I neka se jednom završi ta priča.Da li nam trebaju države u državi, da li svako selo treba da bude država u državi, ako to nije onda se odvaja od Srbije.

rade

pre 11 godina

Kanibale, evo ja sam za AP Juzna Backa i da glavni grad ne bude NS vec Budisava. Dobro evo ne mora Budisava neka bude Kac. Eto vidis da si ti ustvari jedan od usamljenih u uverenju da Vojvodina zeli da se otcepi.

Igor

pre 11 godina

Vojvodina nije ratni plen. Vojvodina je MLADA koja je svoju autonomiju u Srbiju donela kao MIRAZ. Srbija zlostavlja MLADU a zaboravila je da postoji i RAZVOD.
Ustav treba postovati ali i promeniti ako neki deo ne valja... ako smo ljudi, dogovoricemo se a ako nismo, ne treba ni da nas bude.

.

pre 11 godina

@DaLanik, 17. jul 2012 15:51
Srbija je vec podeljena na 29 okruga, kao sto je Hrvatska podeljena na 21 zupaniju.
Srbija, za razliku od Hrvatske, smanjuje prava opstinama i okruzima, a pravi jednu pokrajinu kojoj daje sve veca ovlascenja, i pravi privilegovanu drzavu u drzavi koja ce u buducnosti postati nova drzava, a do tad diskriminisati i kociti razvoj svih ostalih. Vojvodina je panadan Kosovu, i Grubac trazi da vojvdoina bude isto sto je Kosovo.
Hrvatske nema ni jednu pokrajinu, a kamoli da ima samo jednu koja ima veca prava od svih. Hrvatska je cela podeljena na 21 zupaniju i svaka ima svoje organe i svoje prihode, i svi su ravnopravni. Zato Hrvatska ulazi u EU 2013. a Srbiji je glavni uslov da prizna nezavisnost pokrajine da bi mozda usla u EU 2030.
Pokrajine su i stvorene 1945. da bi ukocile Srbiju i da bi bile ovo sto su sad.

DEDA CVETKO

pre 11 godina

Americki ustav je poslednju put promenjen, ako me pamcenje ne vara, poslednji put izmenjen (ne zamenjen!) pre 20 godina, a pre toga pre 41 i pre 49 godina.

Kad bi svaka fufa menjala ustav kako joj padne napamet, drzave sirom sveta pretvorile bi se u jedan veliki zooloski vrt. Mozda ustav Srbije nije savrsen, ali je Ustav, Zakon i nas je, treba ga postovati.

Jogi Letač

pre 11 godina

Za sve one koji misle da je Ustav demokratski usvojen imam pitanje: šta je sa nekih 2 miliona glasača albanaca sa Kosova, zašto se oni nisu izjašnjavali, tj. zašto nisu bili na biračkim spiskovima? Obaška ono dvodnevno glasanje, pa pred kraj drugog dana odjednom rapidno porasla izlaznost, malko mnogo sumnjivo.
Da li je prevaziđen Ustav? još jedno pitanje za one koji misle da je sve OK: Da li stvarno mislite da je po Ustavu da predsednik Republike, vojska, policija i druge državne službe ne mogu da kroče na jedan deo Srbije (prema onome što piše u Ustavu)?
Treba istini pogledati u oči, stranke su se cenkale i svaka gurala svoje neke stvari u Ustav, kako bi dobili većinu. E pa sad imamo "Frankenštajn" Ustav koji nema šanse da poživi kao onaj američki, ni delić toga.

Sremac

pre 11 godina

"...Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo...."

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica."
(kanibal, 17. jul 2012 17:04)


Znaš prijatelju ima ono staro pravilo da ljudi o čemu god razmišljaju uvek polaze od sebe samih.
Pa tako narod kaže da se lopov najviše plaši da ga ne pokradu.
Shodno tome logično je potpuno da misliš kako se drugi ljudi drugačije potpisuju jer očigledno polaziš od sebe samog.
Ja sam jedan jedini i uvek se potpisujem kao Sremac, ponekad samo dodan neki prefiks...
A ako zaista verujete da sam "usamljen slučaj" raspištite referendum da li su građani Srema, Banata i Bačke za ili protiv da njihovi regioni budu pokrajine - čisto da proverimo koliko sam ja "usamljen slučaj".
Ne vidim razlog da budete protiv toga, pogotovo što ste mi pružili to zadovoljstvo da "uvažite moje mišljenje" ...ni da ste predsednik države, al ajd' nema veze.
Hvala.

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

@dare
Prvo, nije ukinuta autonomija Vojvodina već svedena u ustavne okvire. Ti ili ne znaš baš mnogo ili pokušavaš da izazoveš nekakav problem sa lažnim informacijama. Drugo, kad sabereš DSS, SRS i Dveri, znači one koji su izrazito protiv autonomije Vojvodine, dobiješ više glasova od LSV i LDP koji su nastupali na izborima sa ekstremističkih autonomaških pozicija. Znači, ekstremnih autonomaša je malo, ali imaju tihu ali snažnu podršku od Pajtića. Zato sam i rekao neka svi, uključujući i Pajtića i pokrajinsko rukovodstvo DS, kao i celokupna DS, izađu pred narod sa jasnim stavovima, a ne da kao dosad javno stalno ističu da su za jedinstvenu Srbiju a ispod žita podržavaju vojvođanski separatizam.

ZoranNS

pre 11 godina

Ne znam šta je uopšte u Srbiji problem, Ustav je Vojvodinu sveo na "ništa" i to se sprovodi, Ustav je od Kosova napravio državu i to rešenje živi, prema tome u Srbiji nema problema, ona je uređena država na principu jednakosti. GOSPODO SVE JE U REDU, NEMA JEDA.

simnjvo od pocetka

pre 11 godina

"""... Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca."""
???
Vezano za legitimitet referenduma:
ZASTO referendumske glascke spisove uopste nisu bili upisani i gradjani Srbije Albanske nacionalnosti ??

kanibal

pre 11 godina

"Ja sam za AP Srem i tačka!
(opet Sremac!, 17. jul 2012 16:11)"

Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo.

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica.

Vlada

pre 11 godina

Bez obzira na to kakav ko stav ovde iznosi, evidentno je da su se oglasili i oni iz Vojvodine i oni, što mi Prečani kažemo, iz Srbije. Pogledajmo sad našu političku scenu. O tom šta se dogodilo izjasnili su se, zahvaljujući gospodinu Pajtiću, DS iz Vojvodine, LSV i SVM. Ostali ćute. LDP, naprimer. Ili SDP. Bili su vrlo glasni pred izbore. Voleli su Vojvodinu. Autonomija? Da, zašto da ne? Danas ćute.
Nikad, do ovih dana, nisam bio autonomaš. Sad jesam i sasvim sam siguran da našu braću, s one strane Dunava i Save, zanima Vojvodina jedino zbog love. Sve ostalo je nevažno. Stranke za koje smo smatrali da nas razumeju ne gledaju na nas ništa drugačije od DSS.
E braćo, kad je tako, izgleda da nema druge već da se razilazimo.

Janko

pre 11 godina

Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca. Pri tome se naravno uzimao u obzir ukupan broj biraca, a ne biraci po pojedinim delovima Srbije. Uz to, referendum o ustavu nije bio referendum o autonomiji pokrajina, vec o pravnom aktu kao celini. To sto se stepen autonomije Vojvodine i Kosova razlikuju, nije bilo kakvo cudo, jer u svetu ima dosta zemalja sa asimetricnim autonomijama. Etnicki sastava stanovnistva tih dveju pokrajina je do te mere razlicit, da je asimetricna autonomija sasvim logicna. Pitanje teritorijalne autonomije se utvrdjuje ustavom, a ustav donose svi gradjani Srbije na referendumu, pa stoga ne moze biti reci o neligitimnosti tako donetog ustava.

Владимир

pre 11 godina

Ко је господин Грубач, ко су људи који ведре и облаче Србијом последњих 80 година? Знамо ли њихове биографије и прошлост?
Ова прича може да се продаје само неуком народу (који би све да мења и распродаје, само себе не!)... Па, амерички устав је стар и непроменљив скоро 250 година, ми га мењамо сваке 4 године?!

Jedan iz NS

pre 11 godina

Što bi rekli ovde se neko pravi "grbav" i priča samo ono što mu odgovara.
Tvrditi da je ustav prevazidjen a zalagati se pritom u suštini na povratak u 1974 godinu,tvrditi kako je donet na nedemokratski način i pozivati se tobože na demokratiju i pravo a zalagati se opet na vraćanje nadležnosti iz 1974 godine....
Pa stvarno ne znam ko tu koga pravi " budalom " (kako piše u članku).
Ustav iz 1974 je u potunosti donet nasilno i protivpravno.Koga su pitali kada su ga pravili?!!!Narod jel?Pa ako ćemo, koga su pitali kada su crtali granice Vojvodine?Koga?!!Onaj ko se tobože zalaže za pravo i pravdu a priželjkuje ustav iz 1974 godine pravi budalom sve ostale.

nada

pre 11 godina

Potpuno se slazem sa Jesicem i verujem da ce dati svoj maksimum da ucini sve da Vojvodina a samim tim i Srbija zivi bolje.Podsetio nas je da je predsednik US iz Vojvodine.On je doktor prava profesor na fakultetu predsednik komisije za polaganje pravosudnog ispita i medjunarodno priznat strucnjak za privredno pravo.Inace fakultet je zavsio desetkom i bio student generacije.Zato svakome nalaze elementarna kultura da o njemu i ostalim valjanim sudijama US govorimo ikritikujemo argumentima a ne prostotom.Ako oni nisu za postovanje onda to niko nije u ovoj zemlji.Jesic ce uneti mnoge promene a prva civilizacijska bice dogovori konsultacije sa strucnjacima i rad.Zelim mu da istraje i da ne odstupa od svog programa jer je on najbolji za sve nas.

vidicemo

pre 11 godina

meni licno ce biti najzanimljivije posmatrati odnos DS [koja ima vlast u Vojvodini] i SNS/URS/SPS [koja ima vlast na nivou Srbije].
Evo prilike za DS da se bori za Vojvodinu i sve ono sto joj je bas ona osporavala/uskrcivala dok je imala vlast na nivou cele drzave Srbije

mm

pre 11 godina

Ma da,ustav nam sprečava da se razvijamo ekonomski. Svi samo filozofiraju iz svojih fotelja sa stalnim primanjima a niko da pogleda istinu u oči. Korupcija,kriminal,privatizacija,...To je sve zato što je ustav prevaziđen?!
Sigurno,nema šta drugo. Kako se samo nismo toga setili ranije.

Novosađanin rodom iz Futoga

pre 11 godina

@dare
Koliko stanovnika imaju hrvatski, mađarski, rumunski ili bugarski regioni?
Mnogo manje od 2 miliona.
2 miliona može da bude cifra za zemlje poput Nemačke i Italije, mada i tamo mnogi regioni imaju daleko manje od 2 miliona.
Tako da je tvoj komentar skroz besmislen!

Jedino ispravno rešenje je podela cele Srbije na manje regione - PRIRODNE regione a ne političke...
I baš me briga da li je to predlog DSS-a ili koga već! To je moje lično mišljenje, a siguran sam i mišljenje većine građana u Srbiji i u Vojvodini takođe.

Samo treba biti pošten i dobronameran i svaki problem može lepo da se reši.

A najjednostavnije rešenje je da napravite dve verzije ustava:

1. U prvoj verziji podelite Srbiju na 4 regiona od po 2 miliona ljudi.
Na pokrajine Vojvodinu, Beograd, Zapadnu i Istočnu Srbiju.

2. U drugoj verziji podelite na više prirodnih regiona. Na Srem, Banat, Bačku, Beograd, Mačvu, Šumadiju....

I onda lepo dajte građanima da se na referendumu odluče za koji su od ta dva rešenja!
I kraj priče!
Možda možete odmah usput da postavite i pitanje da li su za republiku ili monarhiju.
I da jednom za sva vremena završimo sa pitanjem unutrašnjeg uređenja države i da počnemo konačno nešto da radimo a ne samo da u nedogled brstimo politiku!

dare

pre 11 godina

@(IT, 17. jul 2012 15:17)
Ma sve može samo da se Vojvodina ukine jer DSS uopšte svestan koliko malo je glasaova dobio u Vojvodini na toj platformi?
Kako ste krenuli nestaćete to je meni neobjašnjiva patološka mržnja DSS i opsednutost Vojvodjanskim pitanjem od strane DS

mr B

pre 11 godina

Znas sta, ne ulazim to da li je ustav ovakav ili onakav ali trebalo bi da se postuje, a ne da svaki put kad se nekom ne svidja traze da se menja kao da je u pitanju odluka kucnog saveta, a ne najvisi akt zemlje.
I ne znam kako je moguce da su pojedini pravnici ("kao" od ugleda) toliko politicki zaslepljeni da promovisu ideju da ustav treba da se menja kao gace kad god nesto ne odgovara nekoj grupi ili lokalnom mocniku.

Milorad

pre 11 godina

Kad pre postade prevazidjen; izglasan je pre 5 godina tj. 2007me i vec zastareo? Americki Ustav je jedan jedini, izglasan pre 225 godina tj. 1787 i jos uvek je kao takav na snazi.

Tole

pre 11 godina

il što bi rekao jedan poglavica: Dobro je kad mi komšijama ukrademo konje, a zlo je kad oni to urade nama.
il drugačije rečeno: Gde si bio pre četiri godine

opet Sremac!

pre 11 godina

Ustav je prošao na nivou države, ali nije prošao na nivou pokrajine.
Ustav takođe nije prošao u Vojvodini, ali je zato prošao u Sremu!
Aha, šta ćemo sada?
Ako važi taj princip Srbija-Vojvodina, zašto ne važi taj isti princip na relaciji Vaojvodina-Srem?

Srem je najprostije rečeno na silu u sastavu Vojvodine!
Pitajte bilo koga u Sremu kako razmišlja i shvatiće te to.
Mi u Sremu smo uvek bili samostalni u odnosu na ostatak Vojvodine i to mora da se poštuje!

Ja sam za AP Srem i tačka!

DaLanik

pre 11 godina

Prvi put sam prijatno iznenadjen pametnim komentarima. Aman Srbi, prestanite da se delite, kapiram ja da pare idu za Beograd, ali idu i za Novi Sad, dosta vise podela, zasto Vojvodina da bude privilegovana u odnosu na ostatak Srbije? Uvedite regione, neko pametan je ovde sve lepo napisao - po ugledu na SAD i bog da nas vidi. Svima je potrebna autonomija, ne samo Vojvodini. Ne budite mali, zatvoreni u svoje sokace, budite veliki. Ovamo euro integracije a svoj narod bi da cepate i razgradjujete. Nemamo bez razloga ocila koja znace "Samo Sloga Srbina Spasava" na grbu.

IT

pre 11 godina

@dare mozdaje u Brazilu idealno sa koliko miliona stanovnika i povrsinu,a kod nas je mozda neprakticno?sto onda Hrvatska ima tako brojne i "malene" zupanije a eto ih sledece godine u EU?veoma slicno kao kod nas- nasem Sremu,Banatu Backoj,Macvi,Sumadiji,...svaka ima 30-ak poslanika u zupanijskom parlamentu itd,itd,..Sto kod njih ne mora a kod nas mora? pozitivan primer, pa jos u susedstvu ,i uz to funkcionise!

boban

pre 11 godina

Kako god bilo, sledi nam 'vruca jesen' !!!
Naime, po prvi put se desava da je na vlasti u Vojvodini politicka stranka koja je u opoziciji na nivou drzave Srbije.
To znaci da ostaje da se vidi koliko cesto ce se 'zakaciti' centralisticka vlast na nivou drzave Srbije sa pokrajinskom vlascu na nivou Vojvodine.
Bilo je lako dok je vlasts su vlast na oba nivoa [drzavni i pokrajinski] drzala ista politicka stranka.
A vlast Vojvodine eventualni legitimitet za svoje odluke moze da vadi iz cinjenice da ustav Srbije 'nije prosao' [dobio potrebnu vecinu] u pokrajini.
Zista ce biti interesanrno

dare

pre 11 godina

Regioni Srbije koje zamišlja DSS su suviše mali i nesposobni za život i nose samo velik teret administracije
Odavno je utvrdjeno da region mora da ima oko 2 milona stanovnika idealno a Vojvodina slučajno ima toliko..
Zato DSS mrzi Vojvodinu ali ideju koju nude nije čak ni ideja nego obična smejurija i uzgred opet zahteva promenu ustava jer moguće osnovati nove pokrajne ali Vojvodina je već u ustavu

Petar

pre 11 godina

»Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi«
Ovaj ustav je bio prevazidjen onog trenutka kad je donet. I to se od pocetka znalo. Narocito DS sad nervira sto se kao buni a oni su ga zajedno sa DSS pisali. Centralisticki, retrogradni, nacionalisticki, neprimeren vremenu a i drzavi Srbiji kao visenacionalnoj, multikulturalnoj zemlji (oduvek bila jer je u centru Balkana).
Bolje je bilo sazvati ustavotvornu skupstinu u koju bi bili birani predstavnici svih stranaka, vecinskog naroda, nacionalnih i drugih manjina, regiona i lokalnih samouprava, strucnjaci iz ustavnog prava itd. I da se ustav donese konsenzusom.
Ovakvo preglasavanje na referendumu na kome vecina glasa o pravima manjina, a i ustav koji jedva prodje jer skoro polovina ne glasa za njega dovodi samo do konflikata.
W8G8KE

mile 1

pre 11 godina

Kratko i jasno - nema autonomije za Srbe unutar Srbije! Kraj priče. Prava nacionalnih manjina ustrojiti u skladu sa najboljim svetskim standardima i skinuti nam sa grbače novopečenu birokratiju iz Banovine.

Tex

pre 11 godina

Nasem dragom prosecnom Srbinu treba objasniti da se autonomoja trazi ne da bi se narod po nacionalnosti podelio nego da bi imao odredjena prava samouredjivanja da neko ko nema veze sa tvojim novcima i infrastrukturom ne moze tebi da govori kako bi i sta moras da radis.
To vam je nesto kao kada se odselite od roditelja pa sami sebi pravite gde cete ziveti, kako rasporedjivati novce, itd. Jel to znaci da ste se sami od sebe odcepili? Jel to znaci da tatu manje volite?

Sada se nadam da su barem nesto ukapirali ovi sto pitaju "Zasto autonomija Srba od Srba?" Nema nikakve veze to sa nacionalnom pripadnoscu.

.

pre 11 godina

Nije ustav prosao ni u Boru ni u Zajecaru, Grockoj ni Vracaru, Paliluli .
I jeste prosao u Vrscu, Beloj Crkvi, Backoj Palanci, Vrbasu, celom Sremu itd.
Izlaznost je bila vrlo mala u madjarskim mestima, ako je to argument za autonomiju, onda sever Backe i Banata treba da imaju autonomiju, a ne vojvodina, a Srem i juzni Banat u kome je ustav prosao ne treba ni da bude u vojvodini.
Ustav Srbije je ustav Srbije a ne vojvodine i ne donosi se da bi se udovoljilo onima u vojvodini koji hoce drzavu vojvodinu u granicama koje oni nacrtaju.
Vojvodina nije jedina u ovoj zemlji.
Da je nekome do decentralizacije dao bi veca ovlascenja i sredstva opstinama i okruzima kojih je 29, pa bi svi bili u jednakom poozaju. Ne bi im smanjivao prava, a povecavao prava samo jednom delu zemlje, i jos se pozivao da hoce isti status kao Kosovo.
Ustav Srbije favorizuje vojvodinu na stetu svih ostalih.

ТРИ РЕШЕЊА

pre 11 godina

У погледу права националних мањина и аутономије покрајина, могућа су ТРИ Уставна решења:

1). да остане овако полу-федеративно уређење по узору на комунистички устав из 1974.г., са АУТОНОМНИМ покрајинама (КиМ и Војводина) и да оде прво КиМ, а за 20-30 година и Војводина, јер аутономија је латинска реч за НЕЗАВИСНОСТ.

2). да се избрише аутономија из уства и да Србија буде ЦЕНТРАЛИСТИЧКА УНИТАРНА држава, у којој ће централна власт у Београду да влада се целом Србијом уз помоћ Општинске власти (у којима би националне мањине имале већину), што је мање демократско решење и није заступљено у ЕУ.

3). РАВНОПРАВНА РЕГИОНАЛИЗАЦИЈА са више покрајина (БЕЗ ДРЖАВНИХ атрибута и надлежности) сагласно ЕУ стандардима, а и како је уређена Русија, Америка, Немачка, Италија, Аустрија, Мађарска,...

Скоро сви поштени и мудри грађани ПРОевропске орјентације, којима је основни принцип РАВНОПРАВНОСТ ГРАЂАНА, без обзира на национално опредељење, су за треће решење.

NekoIzMase

pre 11 godina

Ustav je odobren od strane Venecijanske komisije, tako da gospodine Grubač o.... u troskocima ...

Bolje da se zalažete za to da se utvrdi odgovornost onih koji su doneli protivustavna akta ... Oni su time učinili teško krivično delo ...

A Ustav se menja po utvrđenoj proceduri, a ne izjavama u medijima, pa izvolite ... Prikupljajte potpise građana, poslanike i sl ...

Neki su prespavali

pre 11 godina

Posmatrac,

O cemu ti pricas, kakvoj robiji, pricas ono sto bi ti zelio novo Kosovo? Zar nije dosta sto je takviom razmisljanjem Juga otisla a i Kosovo.

Teksas nezavisnost movement slobodno radi samo nema veliku podrsku jer je ionako skoro samostalan a protiv nje se protivnici bore demokratski.

http://texasnationalist.com/
http://www.thetdf.ws/images/Dec%20of%20Accession.pdf
http://www.texassecede.com/faq.htm

caca

pre 11 godina

G-din Grubac je svoju politiku vec pokazao, to je dovoljno sto se tice njega. Ja sam rodjena u Srbiji, Vojvodini, Backoj. Kome nije dobro u ovoj zemlji neka trazi bolje, ali daleko od nas koji smo vezani za Srbiju. Ustav nije idealan, ali dovoljno je dobar da nas zastiti od usijanih politikanata.

dare

pre 11 godina

@(Saša, Zrenjanin, 17. jul 2012 10:59)
Izašli na izbore oni koji su protiv autonomije vojvodine i osvojili na tu temu 10% glasova u njoj..
Možda većina nije za republiku ali ih ima više nego za ukidanje autonomije
Oduzimanjem postjeće autonomije ste stvorili problem rešavajte
Dveri nisu prešle cenzus a DSS jedva koji jedino i osporavao Zakon o Vojvodini.
Sad je napravljen problem ...Sigurno je sad više njih za republiku nego pre

Predlog

pre 11 godina

Ok evo mog predloga sta bi moglo da se razmotri u nekoj eventualnoj promeni : da se ukine pokrajinska administracija,pokrajinska vlada,i napravi jedna nova logicna i prilagodjena danasnjem vremenu u kojem zivimo (od kad jos nema Au i od kad nema vise SFRJ)regionalizacija na nivou cele zemlje.manje jedinice velikih ekonomskih mogucnosti,svaka ima svoj regionalni centar sa npr.max 30-ak poslanika po regionu,svaki region daje svoje predstavnike u republicki parlament,Broj poslanika u republickom parlamentu npr max 120,funkcionerima ograniciti maksimalno dva mandata a ne kada zauzmu klupe ,treba da ih gledamo do penzije...

NADA

pre 11 godina

Upravo to sam zelela da dokazem da sudije tumace Ustav na osnovu onoga sto je napisano u njemu.Sudije US nisu politicke stranacke ili proturske ruske zapadne....Uvek ih neka vlada bira pa sta je problem.Dakle Ustav stvarno mora pretrpeti izmene!Jos nesto nikako puske pa u fruske.Masovnost civilizacija i argumeti je su oruzja.

Влaдо Вукмaновић

pre 11 godina

Овaј је бaш велики стручњaк, уколико зaкон и стaтут нису у склaду сa Устaвом, тим горе по Устaв..

marko

pre 11 godina

Covek poce o Ustavu a zavrsi na referendumu. Od svega sto treba menjati u Ustavu, on ostavi ono sto je najgore. I gde si bio do sada da pricas o Ustavu, dok su mnogi pricali da se Ustav krsi po vise osnova. Lakrdija.

Posmatrac

pre 11 godina

A da mi malo iskopiramo americki ustav

Za ovakve izjave pojedinaca , pa i canka naprimer u Americi se dobijaju kazne preko 100godina robije .
Oces demonstracije i ocepljenje , ok , 600 godina . Secam se 90tih 3 teksanina su delila pamflete teksas repubika dobili su po 600 godina robije.

Treba dati jaku autonomiju opstinama a ove gluposti poput regiona sve ukinuti , suvise smo mi mali za dodatne administracije

AleksandaR

pre 11 godina

Nadam se da će se promeniti i deo koji govori kako je brak institucija muškarca i žene, kako bi se uskoro legalizovali istopolni brakovi.

bigserb

pre 11 godina

a od koga to srpska vecina u vojvodini trazi autonomiju, od nemaca, od madjara, od rumuna ili od srba??? gde to jos u svetu maticni narod neke drzave trazi autonomiju od samoga sebe??? ovo da nije smesno bilo bi zalosno, pa to samo mi srbi mozemo da radimo, slusamo neke lokalne kvazi politicare koji narodu ispiraju mozak pricama "di su nasi novci" i slicnim glupostima, a u stvari je poenta zadrzavanje vlasti, fotelja i privilegija, pristup budzetu, a samim tim i punjenju sopstvenih dzepova i deviznih racuna!!! ovde se radi o dobro smisljenoj prevari vojvodjanskih srba koje svaki dan ubedjuju da ih pljacka ostatak drzave, a u stvari ih pljackaju novosadski autonomasi predvodjeni pajticem i cankom, pa srba u vojvodini ima procentualno vise nego srba u centralnoj srbiji, cini mi se da je u vojvodini 74% srba, a u centralnoj srbiji 72%, pa da li onda da i mi trazimo autonomiju, samo ne znam od koga, od beogradskog kruga dvojke valjda??? i jos nesto, ne zaboravite da je autonomiju vojvodine srbiji nametnuo komunisticki diktator tito koji je samo srbiju podelio na tri dela, dok je druge republike ostavio citave iako je tamo bilo mnogo vise razloga za deljenje, on hrvatsku i bosnu nije delio, a srbiju jeste!!! razmislite malo o tome, sta nam je ta deoba donela, gde bi srbija bila danas da je tito nije podelio i gde ce nas dalje deobe odvesti!!!

Bacvanin

pre 11 godina

Ista scena kao i 89' na Kosovu.
Vec vidim kako ce DSS za par godina da prica u Pasaluku Beograd "Vise od autonomije manje od nezavistnosti za vojvodinu, jer bi sve ostalo bilo krsenje Ustava."

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

Vi što bi hteli da pravite Vojvodinu republiku izađite već jednom svi zajedno pa da se vidi koliko vas ima. A ne stalno da poturate Čanka, koji ima 10 poslanika u skupštini Vojvodine od 120, nekakve navodne NVO koje finasiraju Pajtić i Čanak, nekakve navodne stručnjake kao Grubač (čovek koji je sebi dodelio dve plate http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2002&mm=10&dd=30&nav_category=12&nav_id=74321).
Ukratko, izađite svi zajedno na izbore sa parolom Vojvodina republika pa da vidimo koliko stvarno imate tj nemate podršku.

Nikola ZR

pre 11 godina

Ne razumem USTAV NIJE PROŠAO U VOJVODINI!!!! Pa šta je Vojvodina, deo Srbije ili Tunguzije, ili po nekima ovde Habzburškog carstva ili čega već? Ej ustav nije prošao u Babušnici i Svrljigu? I šta ćemo sad? Pa dajte bar malo ozbiljnosti...
A drugo pitanje, koje nije aktuelno, dokle ćete da čuvate Kardeljevske tekovine? Prozivate Slobu, Koštunicu itd. a uporno ste zapeli za "Titinu" Vojvodinu!!! Da da dobro ste čuli, Tito je izmislio AP Vojvodinu i AP Kosovo, kao i Makedonce i Muslimane i Crnogorce kao narod... Đilas je samo iscrtao granice, gde je pola Srema i Baranju dao Hrvatskoj, a to ovde vidim nikog ne zanima... Čemu ova asimetrija u Srbiji? Ko to u Vojvodini želi autonomiju i od koga? Srbi od Srba?!?
Žale se "autonomaši" na Beograd, kažu sve je centralizovano. Ok, slažem se prvi. Al šta je sa Novim Sadom? Zašto sve institucije prokajine u Novi Sad? Sve sekretarijate, sva JP, itd. Ima li pokrajina neku instituciju u Vršcu, Somboru? Zašto Kikinda nije glavni grad? Neko javno preduzeće u Zrenjaninu? Nema... Ne vidim razliku, ne vidim poentu, ne vidim smisao... Čemu ova autonomija i od koga?

Vuk Samotnjak

pre 11 godina

Autonomija kojom se uporno gura ka nezavisnosti je ludilo. Osim sebicnosti i veru u bajke da (centralna) Srbija i narocito Beograd pljacka Vojvodinu ta autonomija nema nikakvog smisla. Regionalizacija u upravljanju je svakako potrebna i to svuda, a ne samo u Vojvodini. Ali odvajati se od brace u ubedjenju u svoju posebnost, u pripadnost "drzavi" koja nikada nije postojala mogu samo zabludeli i sebicni.
Zajedno smo jaci, uvek bili i bicemo, a ono "svoj na svome" sa time nema nikakve veze. Moze naravno i jedno i drugo bez problema. Uopste mi nije jasno zasto je autonomija (nezavisnost) toliko vazno pitanje i sta bi se time resilo. Po vidjenom (politicarima u Beogradu i Novom Sadu) mislim da bi promene bile beznacajne. Osim sto bi mozda bio otvoren prostor da tu Vojvodinu proguta neki sused (ili susedi) u povoljnom trenutku.

Prometej

pre 11 godina

Ustav je "pevaziđen" za manje od 10 godina... Po oveme se vidi vizija naših političkih a bome i pravničkih prvaka. Ustavi u "nekim" zemljama traju decenijama uz manje izmene i prilagođavonja a kod nas 3-4 godine. Taman do sledećih izbora. A i kratkoročni - "kosovski" ciljevi ovog ustava su baš pogodili meto. Što bi se reklo "u sridu".

misko

pre 11 godina

Decenijama ista priča pa čak i u predizbornoj kampanji je Dinkić pričao da Srbija radi a Beograd se gradi.Dokle će da dele narod ovakvim trovanjima ljudi koji bi da vladaju neki za sebe definisanim teritorijama,od regije ,preko autonomije do Republike i otcepljenja i to sve samo radi sopstvene vlasti.Omogućiti posla i normalnog života,pravde,socijalne pravde i sigurnosti narodu a ne da ga trujete da su za sve krivi neki tamo u Beogradu.Može i vama da se desi da posle neko iz Zrenjanina traži autonomiju za Banat ili srmske Mitrovice za Srem i to sve zato što im je za njihovu nesreću kriv Novi Sad.DOSTA VIŠE,UZMITE SE U PAMET INAČE ĆE SVI SKUPA UZETI MOTKE.

paja

pre 11 godina

Tu priču da je referendum propao, okačite mačku o rep. To što je na severu Vojvodine izlaznost manja nego u ostalim delovima pokrajine, to se mene sa Novog Naselja u Novom Sadu nimalo netiče. A vi moderni vizionari, čija se dalekovidost svodi na razgraničenja, ausvajse, po principu mi iz kuhinje, vi iz spavaće sobe, nebih vas ni komentarisao! Nisam primetio da ekipi iz Lipovog gaja (Elitno naselje grada, gde žive neki funkcioneri), ikada zasmetalo što je sedište Naftagasa nekada davno premešteno iz Zrenjanina u Novi Sad. To je valjda normalno, jer šta će takva kompanija, van metropole-glavnog grada. Takvo ponašanje se naziva parohijski mentalitet, to jeste ne sagledavanje ukupne celine i neshvatanje dugoročnog interesa zarad sitnih dobitaka.

Stevo

pre 11 godina

Ja sam za to da se u Vojvodini organizuje referendum.
Pitanje: Da li ste za to da Vojvodina bude samostalna država?
Odgovor: DA NE (zaokruži)
I doviđenja. Meni ne trebate.

matori

pre 11 godina

Konačno, da na ovu temu progovori i neko ko nije laik, nije instrument propagande, i nije guslar srednjevekovnih "slavnih" vremena...!

rajina

pre 11 godina

Očekujem navalu Ustavobranitelja i patriJota koji nam svima objašnjavaju kako je Ustav savršeno legalan i kako ga svakako treba poštovati iako je donesen posle dva dana masovne krađe i iako govori kako je Kosovo sa 2.000.000 srbomrziteljskih Albanaca zapravo srpska AP, a kako Vojvodina sa 2.000.000 građana Srbije zapravo nema nikakva prava da bude AP.

Nikola ZR

pre 11 godina

Ne razumem USTAV NIJE PROŠAO U VOJVODINI!!!! Pa šta je Vojvodina, deo Srbije ili Tunguzije, ili po nekima ovde Habzburškog carstva ili čega već? Ej ustav nije prošao u Babušnici i Svrljigu? I šta ćemo sad? Pa dajte bar malo ozbiljnosti...
A drugo pitanje, koje nije aktuelno, dokle ćete da čuvate Kardeljevske tekovine? Prozivate Slobu, Koštunicu itd. a uporno ste zapeli za "Titinu" Vojvodinu!!! Da da dobro ste čuli, Tito je izmislio AP Vojvodinu i AP Kosovo, kao i Makedonce i Muslimane i Crnogorce kao narod... Đilas je samo iscrtao granice, gde je pola Srema i Baranju dao Hrvatskoj, a to ovde vidim nikog ne zanima... Čemu ova asimetrija u Srbiji? Ko to u Vojvodini želi autonomiju i od koga? Srbi od Srba?!?
Žale se "autonomaši" na Beograd, kažu sve je centralizovano. Ok, slažem se prvi. Al šta je sa Novim Sadom? Zašto sve institucije prokajine u Novi Sad? Sve sekretarijate, sva JP, itd. Ima li pokrajina neku instituciju u Vršcu, Somboru? Zašto Kikinda nije glavni grad? Neko javno preduzeće u Zrenjaninu? Nema... Ne vidim razliku, ne vidim poentu, ne vidim smisao... Čemu ova autonomija i od koga?

paja

pre 11 godina

Tu priču da je referendum propao, okačite mačku o rep. To što je na severu Vojvodine izlaznost manja nego u ostalim delovima pokrajine, to se mene sa Novog Naselja u Novom Sadu nimalo netiče. A vi moderni vizionari, čija se dalekovidost svodi na razgraničenja, ausvajse, po principu mi iz kuhinje, vi iz spavaće sobe, nebih vas ni komentarisao! Nisam primetio da ekipi iz Lipovog gaja (Elitno naselje grada, gde žive neki funkcioneri), ikada zasmetalo što je sedište Naftagasa nekada davno premešteno iz Zrenjanina u Novi Sad. To je valjda normalno, jer šta će takva kompanija, van metropole-glavnog grada. Takvo ponašanje se naziva parohijski mentalitet, to jeste ne sagledavanje ukupne celine i neshvatanje dugoročnog interesa zarad sitnih dobitaka.

rajina

pre 11 godina

Očekujem navalu Ustavobranitelja i patriJota koji nam svima objašnjavaju kako je Ustav savršeno legalan i kako ga svakako treba poštovati iako je donesen posle dva dana masovne krađe i iako govori kako je Kosovo sa 2.000.000 srbomrziteljskih Albanaca zapravo srpska AP, a kako Vojvodina sa 2.000.000 građana Srbije zapravo nema nikakva prava da bude AP.

Bacvanin

pre 11 godina

Ista scena kao i 89' na Kosovu.
Vec vidim kako ce DSS za par godina da prica u Pasaluku Beograd "Vise od autonomije manje od nezavistnosti za vojvodinu, jer bi sve ostalo bilo krsenje Ustava."

bigserb

pre 11 godina

a od koga to srpska vecina u vojvodini trazi autonomiju, od nemaca, od madjara, od rumuna ili od srba??? gde to jos u svetu maticni narod neke drzave trazi autonomiju od samoga sebe??? ovo da nije smesno bilo bi zalosno, pa to samo mi srbi mozemo da radimo, slusamo neke lokalne kvazi politicare koji narodu ispiraju mozak pricama "di su nasi novci" i slicnim glupostima, a u stvari je poenta zadrzavanje vlasti, fotelja i privilegija, pristup budzetu, a samim tim i punjenju sopstvenih dzepova i deviznih racuna!!! ovde se radi o dobro smisljenoj prevari vojvodjanskih srba koje svaki dan ubedjuju da ih pljacka ostatak drzave, a u stvari ih pljackaju novosadski autonomasi predvodjeni pajticem i cankom, pa srba u vojvodini ima procentualno vise nego srba u centralnoj srbiji, cini mi se da je u vojvodini 74% srba, a u centralnoj srbiji 72%, pa da li onda da i mi trazimo autonomiju, samo ne znam od koga, od beogradskog kruga dvojke valjda??? i jos nesto, ne zaboravite da je autonomiju vojvodine srbiji nametnuo komunisticki diktator tito koji je samo srbiju podelio na tri dela, dok je druge republike ostavio citave iako je tamo bilo mnogo vise razloga za deljenje, on hrvatsku i bosnu nije delio, a srbiju jeste!!! razmislite malo o tome, sta nam je ta deoba donela, gde bi srbija bila danas da je tito nije podelio i gde ce nas dalje deobe odvesti!!!

Posmatrac

pre 11 godina

A da mi malo iskopiramo americki ustav

Za ovakve izjave pojedinaca , pa i canka naprimer u Americi se dobijaju kazne preko 100godina robije .
Oces demonstracije i ocepljenje , ok , 600 godina . Secam se 90tih 3 teksanina su delila pamflete teksas repubika dobili su po 600 godina robije.

Treba dati jaku autonomiju opstinama a ove gluposti poput regiona sve ukinuti , suvise smo mi mali za dodatne administracije

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

Vi što bi hteli da pravite Vojvodinu republiku izađite već jednom svi zajedno pa da se vidi koliko vas ima. A ne stalno da poturate Čanka, koji ima 10 poslanika u skupštini Vojvodine od 120, nekakve navodne NVO koje finasiraju Pajtić i Čanak, nekakve navodne stručnjake kao Grubač (čovek koji je sebi dodelio dve plate http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2002&mm=10&dd=30&nav_category=12&nav_id=74321).
Ukratko, izađite svi zajedno na izbore sa parolom Vojvodina republika pa da vidimo koliko stvarno imate tj nemate podršku.

matori

pre 11 godina

Konačno, da na ovu temu progovori i neko ko nije laik, nije instrument propagande, i nije guslar srednjevekovnih "slavnih" vremena...!

Vuk Samotnjak

pre 11 godina

Autonomija kojom se uporno gura ka nezavisnosti je ludilo. Osim sebicnosti i veru u bajke da (centralna) Srbija i narocito Beograd pljacka Vojvodinu ta autonomija nema nikakvog smisla. Regionalizacija u upravljanju je svakako potrebna i to svuda, a ne samo u Vojvodini. Ali odvajati se od brace u ubedjenju u svoju posebnost, u pripadnost "drzavi" koja nikada nije postojala mogu samo zabludeli i sebicni.
Zajedno smo jaci, uvek bili i bicemo, a ono "svoj na svome" sa time nema nikakve veze. Moze naravno i jedno i drugo bez problema. Uopste mi nije jasno zasto je autonomija (nezavisnost) toliko vazno pitanje i sta bi se time resilo. Po vidjenom (politicarima u Beogradu i Novom Sadu) mislim da bi promene bile beznacajne. Osim sto bi mozda bio otvoren prostor da tu Vojvodinu proguta neki sused (ili susedi) u povoljnom trenutku.

Stevo

pre 11 godina

Ja sam za to da se u Vojvodini organizuje referendum.
Pitanje: Da li ste za to da Vojvodina bude samostalna država?
Odgovor: DA NE (zaokruži)
I doviđenja. Meni ne trebate.

.

pre 11 godina

Nije ustav prosao ni u Boru ni u Zajecaru, Grockoj ni Vracaru, Paliluli .
I jeste prosao u Vrscu, Beloj Crkvi, Backoj Palanci, Vrbasu, celom Sremu itd.
Izlaznost je bila vrlo mala u madjarskim mestima, ako je to argument za autonomiju, onda sever Backe i Banata treba da imaju autonomiju, a ne vojvodina, a Srem i juzni Banat u kome je ustav prosao ne treba ni da bude u vojvodini.
Ustav Srbije je ustav Srbije a ne vojvodine i ne donosi se da bi se udovoljilo onima u vojvodini koji hoce drzavu vojvodinu u granicama koje oni nacrtaju.
Vojvodina nije jedina u ovoj zemlji.
Da je nekome do decentralizacije dao bi veca ovlascenja i sredstva opstinama i okruzima kojih je 29, pa bi svi bili u jednakom poozaju. Ne bi im smanjivao prava, a povecavao prava samo jednom delu zemlje, i jos se pozivao da hoce isti status kao Kosovo.
Ustav Srbije favorizuje vojvodinu na stetu svih ostalih.

caca

pre 11 godina

G-din Grubac je svoju politiku vec pokazao, to je dovoljno sto se tice njega. Ja sam rodjena u Srbiji, Vojvodini, Backoj. Kome nije dobro u ovoj zemlji neka trazi bolje, ali daleko od nas koji smo vezani za Srbiju. Ustav nije idealan, ali dovoljno je dobar da nas zastiti od usijanih politikanata.

mile 1

pre 11 godina

Kratko i jasno - nema autonomije za Srbe unutar Srbije! Kraj priče. Prava nacionalnih manjina ustrojiti u skladu sa najboljim svetskim standardima i skinuti nam sa grbače novopečenu birokratiju iz Banovine.

ТРИ РЕШЕЊА

pre 11 godina

У погледу права националних мањина и аутономије покрајина, могућа су ТРИ Уставна решења:

1). да остане овако полу-федеративно уређење по узору на комунистички устав из 1974.г., са АУТОНОМНИМ покрајинама (КиМ и Војводина) и да оде прво КиМ, а за 20-30 година и Војводина, јер аутономија је латинска реч за НЕЗАВИСНОСТ.

2). да се избрише аутономија из уства и да Србија буде ЦЕНТРАЛИСТИЧКА УНИТАРНА држава, у којој ће централна власт у Београду да влада се целом Србијом уз помоћ Општинске власти (у којима би националне мањине имале већину), што је мање демократско решење и није заступљено у ЕУ.

3). РАВНОПРАВНА РЕГИОНАЛИЗАЦИЈА са више покрајина (БЕЗ ДРЖАВНИХ атрибута и надлежности) сагласно ЕУ стандардима, а и како је уређена Русија, Америка, Немачка, Италија, Аустрија, Мађарска,...

Скоро сви поштени и мудри грађани ПРОевропске орјентације, којима је основни принцип РАВНОПРАВНОСТ ГРАЂАНА, без обзира на национално опредељење, су за треће решење.

Prometej

pre 11 godina

Ustav je "pevaziđen" za manje od 10 godina... Po oveme se vidi vizija naših političkih a bome i pravničkih prvaka. Ustavi u "nekim" zemljama traju decenijama uz manje izmene i prilagođavonja a kod nas 3-4 godine. Taman do sledećih izbora. A i kratkoročni - "kosovski" ciljevi ovog ustava su baš pogodili meto. Što bi se reklo "u sridu".

NekoIzMase

pre 11 godina

Ustav je odobren od strane Venecijanske komisije, tako da gospodine Grubač o.... u troskocima ...

Bolje da se zalažete za to da se utvrdi odgovornost onih koji su doneli protivustavna akta ... Oni su time učinili teško krivično delo ...

A Ustav se menja po utvrđenoj proceduri, a ne izjavama u medijima, pa izvolite ... Prikupljajte potpise građana, poslanike i sl ...

marko

pre 11 godina

Covek poce o Ustavu a zavrsi na referendumu. Od svega sto treba menjati u Ustavu, on ostavi ono sto je najgore. I gde si bio do sada da pricas o Ustavu, dok su mnogi pricali da se Ustav krsi po vise osnova. Lakrdija.

Tex

pre 11 godina

Nasem dragom prosecnom Srbinu treba objasniti da se autonomoja trazi ne da bi se narod po nacionalnosti podelio nego da bi imao odredjena prava samouredjivanja da neko ko nema veze sa tvojim novcima i infrastrukturom ne moze tebi da govori kako bi i sta moras da radis.
To vam je nesto kao kada se odselite od roditelja pa sami sebi pravite gde cete ziveti, kako rasporedjivati novce, itd. Jel to znaci da ste se sami od sebe odcepili? Jel to znaci da tatu manje volite?

Sada se nadam da su barem nesto ukapirali ovi sto pitaju "Zasto autonomija Srba od Srba?" Nema nikakve veze to sa nacionalnom pripadnoscu.

misko

pre 11 godina

Decenijama ista priča pa čak i u predizbornoj kampanji je Dinkić pričao da Srbija radi a Beograd se gradi.Dokle će da dele narod ovakvim trovanjima ljudi koji bi da vladaju neki za sebe definisanim teritorijama,od regije ,preko autonomije do Republike i otcepljenja i to sve samo radi sopstvene vlasti.Omogućiti posla i normalnog života,pravde,socijalne pravde i sigurnosti narodu a ne da ga trujete da su za sve krivi neki tamo u Beogradu.Može i vama da se desi da posle neko iz Zrenjanina traži autonomiju za Banat ili srmske Mitrovice za Srem i to sve zato što im je za njihovu nesreću kriv Novi Sad.DOSTA VIŠE,UZMITE SE U PAMET INAČE ĆE SVI SKUPA UZETI MOTKE.

Petar

pre 11 godina

»Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi«
Ovaj ustav je bio prevazidjen onog trenutka kad je donet. I to se od pocetka znalo. Narocito DS sad nervira sto se kao buni a oni su ga zajedno sa DSS pisali. Centralisticki, retrogradni, nacionalisticki, neprimeren vremenu a i drzavi Srbiji kao visenacionalnoj, multikulturalnoj zemlji (oduvek bila jer je u centru Balkana).
Bolje je bilo sazvati ustavotvornu skupstinu u koju bi bili birani predstavnici svih stranaka, vecinskog naroda, nacionalnih i drugih manjina, regiona i lokalnih samouprava, strucnjaci iz ustavnog prava itd. I da se ustav donese konsenzusom.
Ovakvo preglasavanje na referendumu na kome vecina glasa o pravima manjina, a i ustav koji jedva prodje jer skoro polovina ne glasa za njega dovodi samo do konflikata.
W8G8KE

AleksandaR

pre 11 godina

Nadam se da će se promeniti i deo koji govori kako je brak institucija muškarca i žene, kako bi se uskoro legalizovali istopolni brakovi.

dare

pre 11 godina

@(Saša, Zrenjanin, 17. jul 2012 10:59)
Izašli na izbore oni koji su protiv autonomije vojvodine i osvojili na tu temu 10% glasova u njoj..
Možda većina nije za republiku ali ih ima više nego za ukidanje autonomije
Oduzimanjem postjeće autonomije ste stvorili problem rešavajte
Dveri nisu prešle cenzus a DSS jedva koji jedino i osporavao Zakon o Vojvodini.
Sad je napravljen problem ...Sigurno je sad više njih za republiku nego pre

Влaдо Вукмaновић

pre 11 godina

Овaј је бaш велики стручњaк, уколико зaкон и стaтут нису у склaду сa Устaвом, тим горе по Устaв..

Predlog

pre 11 godina

Ok evo mog predloga sta bi moglo da se razmotri u nekoj eventualnoj promeni : da se ukine pokrajinska administracija,pokrajinska vlada,i napravi jedna nova logicna i prilagodjena danasnjem vremenu u kojem zivimo (od kad jos nema Au i od kad nema vise SFRJ)regionalizacija na nivou cele zemlje.manje jedinice velikih ekonomskih mogucnosti,svaka ima svoj regionalni centar sa npr.max 30-ak poslanika po regionu,svaki region daje svoje predstavnike u republicki parlament,Broj poslanika u republickom parlamentu npr max 120,funkcionerima ograniciti maksimalno dva mandata a ne kada zauzmu klupe ,treba da ih gledamo do penzije...

dare

pre 11 godina

Regioni Srbije koje zamišlja DSS su suviše mali i nesposobni za život i nose samo velik teret administracije
Odavno je utvrdjeno da region mora da ima oko 2 milona stanovnika idealno a Vojvodina slučajno ima toliko..
Zato DSS mrzi Vojvodinu ali ideju koju nude nije čak ni ideja nego obična smejurija i uzgred opet zahteva promenu ustava jer moguće osnovati nove pokrajne ali Vojvodina je već u ustavu

Владимир

pre 11 godina

Ко је господин Грубач, ко су људи који ведре и облаче Србијом последњих 80 година? Знамо ли њихове биографије и прошлост?
Ова прича може да се продаје само неуком народу (који би све да мења и распродаје, само себе не!)... Па, амерички устав је стар и непроменљив скоро 250 година, ми га мењамо сваке 4 године?!

boban

pre 11 godina

Kako god bilo, sledi nam 'vruca jesen' !!!
Naime, po prvi put se desava da je na vlasti u Vojvodini politicka stranka koja je u opoziciji na nivou drzave Srbije.
To znaci da ostaje da se vidi koliko cesto ce se 'zakaciti' centralisticka vlast na nivou drzave Srbije sa pokrajinskom vlascu na nivou Vojvodine.
Bilo je lako dok je vlasts su vlast na oba nivoa [drzavni i pokrajinski] drzala ista politicka stranka.
A vlast Vojvodine eventualni legitimitet za svoje odluke moze da vadi iz cinjenice da ustav Srbije 'nije prosao' [dobio potrebnu vecinu] u pokrajini.
Zista ce biti interesanrno

IT

pre 11 godina

@dare mozdaje u Brazilu idealno sa koliko miliona stanovnika i povrsinu,a kod nas je mozda neprakticno?sto onda Hrvatska ima tako brojne i "malene" zupanije a eto ih sledece godine u EU?veoma slicno kao kod nas- nasem Sremu,Banatu Backoj,Macvi,Sumadiji,...svaka ima 30-ak poslanika u zupanijskom parlamentu itd,itd,..Sto kod njih ne mora a kod nas mora? pozitivan primer, pa jos u susedstvu ,i uz to funkcionise!

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

@dare
Prvo, nije ukinuta autonomija Vojvodina već svedena u ustavne okvire. Ti ili ne znaš baš mnogo ili pokušavaš da izazoveš nekakav problem sa lažnim informacijama. Drugo, kad sabereš DSS, SRS i Dveri, znači one koji su izrazito protiv autonomije Vojvodine, dobiješ više glasova od LSV i LDP koji su nastupali na izborima sa ekstremističkih autonomaških pozicija. Znači, ekstremnih autonomaša je malo, ali imaju tihu ali snažnu podršku od Pajtića. Zato sam i rekao neka svi, uključujući i Pajtića i pokrajinsko rukovodstvo DS, kao i celokupna DS, izađu pred narod sa jasnim stavovima, a ne da kao dosad javno stalno ističu da su za jedinstvenu Srbiju a ispod žita podržavaju vojvođanski separatizam.

opet Sremac!

pre 11 godina

Ustav je prošao na nivou države, ali nije prošao na nivou pokrajine.
Ustav takođe nije prošao u Vojvodini, ali je zato prošao u Sremu!
Aha, šta ćemo sada?
Ako važi taj princip Srbija-Vojvodina, zašto ne važi taj isti princip na relaciji Vaojvodina-Srem?

Srem je najprostije rečeno na silu u sastavu Vojvodine!
Pitajte bilo koga u Sremu kako razmišlja i shvatiće te to.
Mi u Sremu smo uvek bili samostalni u odnosu na ostatak Vojvodine i to mora da se poštuje!

Ja sam za AP Srem i tačka!

Novosađanin rodom iz Futoga

pre 11 godina

@dare
Koliko stanovnika imaju hrvatski, mađarski, rumunski ili bugarski regioni?
Mnogo manje od 2 miliona.
2 miliona može da bude cifra za zemlje poput Nemačke i Italije, mada i tamo mnogi regioni imaju daleko manje od 2 miliona.
Tako da je tvoj komentar skroz besmislen!

Jedino ispravno rešenje je podela cele Srbije na manje regione - PRIRODNE regione a ne političke...
I baš me briga da li je to predlog DSS-a ili koga već! To je moje lično mišljenje, a siguran sam i mišljenje većine građana u Srbiji i u Vojvodini takođe.

Samo treba biti pošten i dobronameran i svaki problem može lepo da se reši.

A najjednostavnije rešenje je da napravite dve verzije ustava:

1. U prvoj verziji podelite Srbiju na 4 regiona od po 2 miliona ljudi.
Na pokrajine Vojvodinu, Beograd, Zapadnu i Istočnu Srbiju.

2. U drugoj verziji podelite na više prirodnih regiona. Na Srem, Banat, Bačku, Beograd, Mačvu, Šumadiju....

I onda lepo dajte građanima da se na referendumu odluče za koji su od ta dva rešenja!
I kraj priče!
Možda možete odmah usput da postavite i pitanje da li su za republiku ili monarhiju.
I da jednom za sva vremena završimo sa pitanjem unutrašnjeg uređenja države i da počnemo konačno nešto da radimo a ne samo da u nedogled brstimo politiku!

Milorad

pre 11 godina

Kad pre postade prevazidjen; izglasan je pre 5 godina tj. 2007me i vec zastareo? Americki Ustav je jedan jedini, izglasan pre 225 godina tj. 1787 i jos uvek je kao takav na snazi.

Jedan iz NS

pre 11 godina

Što bi rekli ovde se neko pravi "grbav" i priča samo ono što mu odgovara.
Tvrditi da je ustav prevazidjen a zalagati se pritom u suštini na povratak u 1974 godinu,tvrditi kako je donet na nedemokratski način i pozivati se tobože na demokratiju i pravo a zalagati se opet na vraćanje nadležnosti iz 1974 godine....
Pa stvarno ne znam ko tu koga pravi " budalom " (kako piše u članku).
Ustav iz 1974 je u potunosti donet nasilno i protivpravno.Koga su pitali kada su ga pravili?!!!Narod jel?Pa ako ćemo, koga su pitali kada su crtali granice Vojvodine?Koga?!!Onaj ko se tobože zalaže za pravo i pravdu a priželjkuje ustav iz 1974 godine pravi budalom sve ostale.

DaLanik

pre 11 godina

Prvi put sam prijatno iznenadjen pametnim komentarima. Aman Srbi, prestanite da se delite, kapiram ja da pare idu za Beograd, ali idu i za Novi Sad, dosta vise podela, zasto Vojvodina da bude privilegovana u odnosu na ostatak Srbije? Uvedite regione, neko pametan je ovde sve lepo napisao - po ugledu na SAD i bog da nas vidi. Svima je potrebna autonomija, ne samo Vojvodini. Ne budite mali, zatvoreni u svoje sokace, budite veliki. Ovamo euro integracije a svoj narod bi da cepate i razgradjujete. Nemamo bez razloga ocila koja znace "Samo Sloga Srbina Spasava" na grbu.

Tole

pre 11 godina

il što bi rekao jedan poglavica: Dobro je kad mi komšijama ukrademo konje, a zlo je kad oni to urade nama.
il drugačije rečeno: Gde si bio pre četiri godine

NADA

pre 11 godina

Upravo to sam zelela da dokazem da sudije tumace Ustav na osnovu onoga sto je napisano u njemu.Sudije US nisu politicke stranacke ili proturske ruske zapadne....Uvek ih neka vlada bira pa sta je problem.Dakle Ustav stvarno mora pretrpeti izmene!Jos nesto nikako puske pa u fruske.Masovnost civilizacija i argumeti je su oruzja.

Vlada

pre 11 godina

Bez obzira na to kakav ko stav ovde iznosi, evidentno je da su se oglasili i oni iz Vojvodine i oni, što mi Prečani kažemo, iz Srbije. Pogledajmo sad našu političku scenu. O tom šta se dogodilo izjasnili su se, zahvaljujući gospodinu Pajtiću, DS iz Vojvodine, LSV i SVM. Ostali ćute. LDP, naprimer. Ili SDP. Bili su vrlo glasni pred izbore. Voleli su Vojvodinu. Autonomija? Da, zašto da ne? Danas ćute.
Nikad, do ovih dana, nisam bio autonomaš. Sad jesam i sasvim sam siguran da našu braću, s one strane Dunava i Save, zanima Vojvodina jedino zbog love. Sve ostalo je nevažno. Stranke za koje smo smatrali da nas razumeju ne gledaju na nas ništa drugačije od DSS.
E braćo, kad je tako, izgleda da nema druge već da se razilazimo.

Neki su prespavali

pre 11 godina

Posmatrac,

O cemu ti pricas, kakvoj robiji, pricas ono sto bi ti zelio novo Kosovo? Zar nije dosta sto je takviom razmisljanjem Juga otisla a i Kosovo.

Teksas nezavisnost movement slobodno radi samo nema veliku podrsku jer je ionako skoro samostalan a protiv nje se protivnici bore demokratski.

http://texasnationalist.com/
http://www.thetdf.ws/images/Dec%20of%20Accession.pdf
http://www.texassecede.com/faq.htm

Janko

pre 11 godina

Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca. Pri tome se naravno uzimao u obzir ukupan broj biraca, a ne biraci po pojedinim delovima Srbije. Uz to, referendum o ustavu nije bio referendum o autonomiji pokrajina, vec o pravnom aktu kao celini. To sto se stepen autonomije Vojvodine i Kosova razlikuju, nije bilo kakvo cudo, jer u svetu ima dosta zemalja sa asimetricnim autonomijama. Etnicki sastava stanovnistva tih dveju pokrajina je do te mere razlicit, da je asimetricna autonomija sasvim logicna. Pitanje teritorijalne autonomije se utvrdjuje ustavom, a ustav donose svi gradjani Srbije na referendumu, pa stoga ne moze biti reci o neligitimnosti tako donetog ustava.

simnjvo od pocetka

pre 11 godina

"""... Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca."""
???
Vezano za legitimitet referenduma:
ZASTO referendumske glascke spisove uopste nisu bili upisani i gradjani Srbije Albanske nacionalnosti ??

vidicemo

pre 11 godina

meni licno ce biti najzanimljivije posmatrati odnos DS [koja ima vlast u Vojvodini] i SNS/URS/SPS [koja ima vlast na nivou Srbije].
Evo prilike za DS da se bori za Vojvodinu i sve ono sto joj je bas ona osporavala/uskrcivala dok je imala vlast na nivou cele drzave Srbije

nada

pre 11 godina

Potpuno se slazem sa Jesicem i verujem da ce dati svoj maksimum da ucini sve da Vojvodina a samim tim i Srbija zivi bolje.Podsetio nas je da je predsednik US iz Vojvodine.On je doktor prava profesor na fakultetu predsednik komisije za polaganje pravosudnog ispita i medjunarodno priznat strucnjak za privredno pravo.Inace fakultet je zavsio desetkom i bio student generacije.Zato svakome nalaze elementarna kultura da o njemu i ostalim valjanim sudijama US govorimo ikritikujemo argumentima a ne prostotom.Ako oni nisu za postovanje onda to niko nije u ovoj zemlji.Jesic ce uneti mnoge promene a prva civilizacijska bice dogovori konsultacije sa strucnjacima i rad.Zelim mu da istraje i da ne odstupa od svog programa jer je on najbolji za sve nas.

Sremac

pre 11 godina

"...Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo...."

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica."
(kanibal, 17. jul 2012 17:04)


Znaš prijatelju ima ono staro pravilo da ljudi o čemu god razmišljaju uvek polaze od sebe samih.
Pa tako narod kaže da se lopov najviše plaši da ga ne pokradu.
Shodno tome logično je potpuno da misliš kako se drugi ljudi drugačije potpisuju jer očigledno polaziš od sebe samog.
Ja sam jedan jedini i uvek se potpisujem kao Sremac, ponekad samo dodan neki prefiks...
A ako zaista verujete da sam "usamljen slučaj" raspištite referendum da li su građani Srema, Banata i Bačke za ili protiv da njihovi regioni budu pokrajine - čisto da proverimo koliko sam ja "usamljen slučaj".
Ne vidim razlog da budete protiv toga, pogotovo što ste mi pružili to zadovoljstvo da "uvažite moje mišljenje" ...ni da ste predsednik države, al ajd' nema veze.
Hvala.

Jogi Letač

pre 11 godina

Za sve one koji misle da je Ustav demokratski usvojen imam pitanje: šta je sa nekih 2 miliona glasača albanaca sa Kosova, zašto se oni nisu izjašnjavali, tj. zašto nisu bili na biračkim spiskovima? Obaška ono dvodnevno glasanje, pa pred kraj drugog dana odjednom rapidno porasla izlaznost, malko mnogo sumnjivo.
Da li je prevaziđen Ustav? još jedno pitanje za one koji misle da je sve OK: Da li stvarno mislite da je po Ustavu da predsednik Republike, vojska, policija i druge državne službe ne mogu da kroče na jedan deo Srbije (prema onome što piše u Ustavu)?
Treba istini pogledati u oči, stranke su se cenkale i svaka gurala svoje neke stvari u Ustav, kako bi dobili većinu. E pa sad imamo "Frankenštajn" Ustav koji nema šanse da poživi kao onaj američki, ni delić toga.

mr B

pre 11 godina

Znas sta, ne ulazim to da li je ustav ovakav ili onakav ali trebalo bi da se postuje, a ne da svaki put kad se nekom ne svidja traze da se menja kao da je u pitanju odluka kucnog saveta, a ne najvisi akt zemlje.
I ne znam kako je moguce da su pojedini pravnici ("kao" od ugleda) toliko politicki zaslepljeni da promovisu ideju da ustav treba da se menja kao gace kad god nesto ne odgovara nekoj grupi ili lokalnom mocniku.

mm

pre 11 godina

Ma da,ustav nam sprečava da se razvijamo ekonomski. Svi samo filozofiraju iz svojih fotelja sa stalnim primanjima a niko da pogleda istinu u oči. Korupcija,kriminal,privatizacija,...To je sve zato što je ustav prevaziđen?!
Sigurno,nema šta drugo. Kako se samo nismo toga setili ranije.

ZoranNS

pre 11 godina

Ne znam šta je uopšte u Srbiji problem, Ustav je Vojvodinu sveo na "ništa" i to se sprovodi, Ustav je od Kosova napravio državu i to rešenje živi, prema tome u Srbiji nema problema, ona je uređena država na principu jednakosti. GOSPODO SVE JE U REDU, NEMA JEDA.

DEDA CVETKO

pre 11 godina

Americki ustav je poslednju put promenjen, ako me pamcenje ne vara, poslednji put izmenjen (ne zamenjen!) pre 20 godina, a pre toga pre 41 i pre 49 godina.

Kad bi svaka fufa menjala ustav kako joj padne napamet, drzave sirom sveta pretvorile bi se u jedan veliki zooloski vrt. Mozda ustav Srbije nije savrsen, ali je Ustav, Zakon i nas je, treba ga postovati.

dare

pre 11 godina

@(IT, 17. jul 2012 15:17)
Ma sve može samo da se Vojvodina ukine jer DSS uopšte svestan koliko malo je glasaova dobio u Vojvodini na toj platformi?
Kako ste krenuli nestaćete to je meni neobjašnjiva patološka mržnja DSS i opsednutost Vojvodjanskim pitanjem od strane DS

.

pre 11 godina

@DaLanik, 17. jul 2012 15:51
Srbija je vec podeljena na 29 okruga, kao sto je Hrvatska podeljena na 21 zupaniju.
Srbija, za razliku od Hrvatske, smanjuje prava opstinama i okruzima, a pravi jednu pokrajinu kojoj daje sve veca ovlascenja, i pravi privilegovanu drzavu u drzavi koja ce u buducnosti postati nova drzava, a do tad diskriminisati i kociti razvoj svih ostalih. Vojvodina je panadan Kosovu, i Grubac trazi da vojvdoina bude isto sto je Kosovo.
Hrvatske nema ni jednu pokrajinu, a kamoli da ima samo jednu koja ima veca prava od svih. Hrvatska je cela podeljena na 21 zupaniju i svaka ima svoje organe i svoje prihode, i svi su ravnopravni. Zato Hrvatska ulazi u EU 2013. a Srbiji je glavni uslov da prizna nezavisnost pokrajine da bi mozda usla u EU 2030.
Pokrajine su i stvorene 1945. da bi ukocile Srbiju i da bi bile ovo sto su sad.

rade

pre 11 godina

Kanibale, evo ja sam za AP Juzna Backa i da glavni grad ne bude NS vec Budisava. Dobro evo ne mora Budisava neka bude Kac. Eto vidis da si ti ustvari jedan od usamljenih u uverenju da Vojvodina zeli da se otcepi.

kanibal

pre 11 godina

"Ja sam za AP Srem i tačka!
(opet Sremac!, 17. jul 2012 16:11)"

Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo.

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica.

R. Marković

pre 11 godina

Neka se izađe na referendum sa predlozima o ustrojstvu zemlje, a onda neka sednu ljudi i naka napišu ustav. I neka se jednom završi ta priča.Da li nam trebaju države u državi, da li svako selo treba da bude država u državi, ako to nije onda se odvaja od Srbije.

Sabahudin Mahmurni

pre 11 godina

Predlazem da se Novi Sad proglasi glavnim gradom Srbije i da se sva birokratija lepo preseli iz Beograda. Svi da se smeste u postojece objekte koje su koristile pokrajinske vlasti! Ni kvadrat vise. Visak otpustiti!

Igor

pre 11 godina

Vojvodina nije ratni plen. Vojvodina je MLADA koja je svoju autonomiju u Srbiju donela kao MIRAZ. Srbija zlostavlja MLADU a zaboravila je da postoji i RAZVOD.
Ustav treba postovati ali i promeniti ako neki deo ne valja... ako smo ljudi, dogovoricemo se a ako nismo, ne treba ni da nas bude.

Bacvanin

pre 11 godina

Ista scena kao i 89' na Kosovu.
Vec vidim kako ce DSS za par godina da prica u Pasaluku Beograd "Vise od autonomije manje od nezavistnosti za vojvodinu, jer bi sve ostalo bilo krsenje Ustava."

rajina

pre 11 godina

Očekujem navalu Ustavobranitelja i patriJota koji nam svima objašnjavaju kako je Ustav savršeno legalan i kako ga svakako treba poštovati iako je donesen posle dva dana masovne krađe i iako govori kako je Kosovo sa 2.000.000 srbomrziteljskih Albanaca zapravo srpska AP, a kako Vojvodina sa 2.000.000 građana Srbije zapravo nema nikakva prava da bude AP.

matori

pre 11 godina

Konačno, da na ovu temu progovori i neko ko nije laik, nije instrument propagande, i nije guslar srednjevekovnih "slavnih" vremena...!

Nikola ZR

pre 11 godina

Ne razumem USTAV NIJE PROŠAO U VOJVODINI!!!! Pa šta je Vojvodina, deo Srbije ili Tunguzije, ili po nekima ovde Habzburškog carstva ili čega već? Ej ustav nije prošao u Babušnici i Svrljigu? I šta ćemo sad? Pa dajte bar malo ozbiljnosti...
A drugo pitanje, koje nije aktuelno, dokle ćete da čuvate Kardeljevske tekovine? Prozivate Slobu, Koštunicu itd. a uporno ste zapeli za "Titinu" Vojvodinu!!! Da da dobro ste čuli, Tito je izmislio AP Vojvodinu i AP Kosovo, kao i Makedonce i Muslimane i Crnogorce kao narod... Đilas je samo iscrtao granice, gde je pola Srema i Baranju dao Hrvatskoj, a to ovde vidim nikog ne zanima... Čemu ova asimetrija u Srbiji? Ko to u Vojvodini želi autonomiju i od koga? Srbi od Srba?!?
Žale se "autonomaši" na Beograd, kažu sve je centralizovano. Ok, slažem se prvi. Al šta je sa Novim Sadom? Zašto sve institucije prokajine u Novi Sad? Sve sekretarijate, sva JP, itd. Ima li pokrajina neku instituciju u Vršcu, Somboru? Zašto Kikinda nije glavni grad? Neko javno preduzeće u Zrenjaninu? Nema... Ne vidim razliku, ne vidim poentu, ne vidim smisao... Čemu ova autonomija i od koga?

paja

pre 11 godina

Tu priču da je referendum propao, okačite mačku o rep. To što je na severu Vojvodine izlaznost manja nego u ostalim delovima pokrajine, to se mene sa Novog Naselja u Novom Sadu nimalo netiče. A vi moderni vizionari, čija se dalekovidost svodi na razgraničenja, ausvajse, po principu mi iz kuhinje, vi iz spavaće sobe, nebih vas ni komentarisao! Nisam primetio da ekipi iz Lipovog gaja (Elitno naselje grada, gde žive neki funkcioneri), ikada zasmetalo što je sedište Naftagasa nekada davno premešteno iz Zrenjanina u Novi Sad. To je valjda normalno, jer šta će takva kompanija, van metropole-glavnog grada. Takvo ponašanje se naziva parohijski mentalitet, to jeste ne sagledavanje ukupne celine i neshvatanje dugoročnog interesa zarad sitnih dobitaka.

Posmatrac

pre 11 godina

A da mi malo iskopiramo americki ustav

Za ovakve izjave pojedinaca , pa i canka naprimer u Americi se dobijaju kazne preko 100godina robije .
Oces demonstracije i ocepljenje , ok , 600 godina . Secam se 90tih 3 teksanina su delila pamflete teksas repubika dobili su po 600 godina robije.

Treba dati jaku autonomiju opstinama a ove gluposti poput regiona sve ukinuti , suvise smo mi mali za dodatne administracije

mile 1

pre 11 godina

Kratko i jasno - nema autonomije za Srbe unutar Srbije! Kraj priče. Prava nacionalnih manjina ustrojiti u skladu sa najboljim svetskim standardima i skinuti nam sa grbače novopečenu birokratiju iz Banovine.

bigserb

pre 11 godina

a od koga to srpska vecina u vojvodini trazi autonomiju, od nemaca, od madjara, od rumuna ili od srba??? gde to jos u svetu maticni narod neke drzave trazi autonomiju od samoga sebe??? ovo da nije smesno bilo bi zalosno, pa to samo mi srbi mozemo da radimo, slusamo neke lokalne kvazi politicare koji narodu ispiraju mozak pricama "di su nasi novci" i slicnim glupostima, a u stvari je poenta zadrzavanje vlasti, fotelja i privilegija, pristup budzetu, a samim tim i punjenju sopstvenih dzepova i deviznih racuna!!! ovde se radi o dobro smisljenoj prevari vojvodjanskih srba koje svaki dan ubedjuju da ih pljacka ostatak drzave, a u stvari ih pljackaju novosadski autonomasi predvodjeni pajticem i cankom, pa srba u vojvodini ima procentualno vise nego srba u centralnoj srbiji, cini mi se da je u vojvodini 74% srba, a u centralnoj srbiji 72%, pa da li onda da i mi trazimo autonomiju, samo ne znam od koga, od beogradskog kruga dvojke valjda??? i jos nesto, ne zaboravite da je autonomiju vojvodine srbiji nametnuo komunisticki diktator tito koji je samo srbiju podelio na tri dela, dok je druge republike ostavio citave iako je tamo bilo mnogo vise razloga za deljenje, on hrvatsku i bosnu nije delio, a srbiju jeste!!! razmislite malo o tome, sta nam je ta deoba donela, gde bi srbija bila danas da je tito nije podelio i gde ce nas dalje deobe odvesti!!!

dare

pre 11 godina

@(Saša, Zrenjanin, 17. jul 2012 10:59)
Izašli na izbore oni koji su protiv autonomije vojvodine i osvojili na tu temu 10% glasova u njoj..
Možda većina nije za republiku ali ih ima više nego za ukidanje autonomije
Oduzimanjem postjeće autonomije ste stvorili problem rešavajte
Dveri nisu prešle cenzus a DSS jedva koji jedino i osporavao Zakon o Vojvodini.
Sad je napravljen problem ...Sigurno je sad više njih za republiku nego pre

Tex

pre 11 godina

Nasem dragom prosecnom Srbinu treba objasniti da se autonomoja trazi ne da bi se narod po nacionalnosti podelio nego da bi imao odredjena prava samouredjivanja da neko ko nema veze sa tvojim novcima i infrastrukturom ne moze tebi da govori kako bi i sta moras da radis.
To vam je nesto kao kada se odselite od roditelja pa sami sebi pravite gde cete ziveti, kako rasporedjivati novce, itd. Jel to znaci da ste se sami od sebe odcepili? Jel to znaci da tatu manje volite?

Sada se nadam da su barem nesto ukapirali ovi sto pitaju "Zasto autonomija Srba od Srba?" Nema nikakve veze to sa nacionalnom pripadnoscu.

dare

pre 11 godina

Regioni Srbije koje zamišlja DSS su suviše mali i nesposobni za život i nose samo velik teret administracije
Odavno je utvrdjeno da region mora da ima oko 2 milona stanovnika idealno a Vojvodina slučajno ima toliko..
Zato DSS mrzi Vojvodinu ali ideju koju nude nije čak ni ideja nego obična smejurija i uzgred opet zahteva promenu ustava jer moguće osnovati nove pokrajne ali Vojvodina je već u ustavu

Vuk Samotnjak

pre 11 godina

Autonomija kojom se uporno gura ka nezavisnosti je ludilo. Osim sebicnosti i veru u bajke da (centralna) Srbija i narocito Beograd pljacka Vojvodinu ta autonomija nema nikakvog smisla. Regionalizacija u upravljanju je svakako potrebna i to svuda, a ne samo u Vojvodini. Ali odvajati se od brace u ubedjenju u svoju posebnost, u pripadnost "drzavi" koja nikada nije postojala mogu samo zabludeli i sebicni.
Zajedno smo jaci, uvek bili i bicemo, a ono "svoj na svome" sa time nema nikakve veze. Moze naravno i jedno i drugo bez problema. Uopste mi nije jasno zasto je autonomija (nezavisnost) toliko vazno pitanje i sta bi se time resilo. Po vidjenom (politicarima u Beogradu i Novom Sadu) mislim da bi promene bile beznacajne. Osim sto bi mozda bio otvoren prostor da tu Vojvodinu proguta neki sused (ili susedi) u povoljnom trenutku.

AleksandaR

pre 11 godina

Nadam se da će se promeniti i deo koji govori kako je brak institucija muškarca i žene, kako bi se uskoro legalizovali istopolni brakovi.

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

Vi što bi hteli da pravite Vojvodinu republiku izađite već jednom svi zajedno pa da se vidi koliko vas ima. A ne stalno da poturate Čanka, koji ima 10 poslanika u skupštini Vojvodine od 120, nekakve navodne NVO koje finasiraju Pajtić i Čanak, nekakve navodne stručnjake kao Grubač (čovek koji je sebi dodelio dve plate http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2002&mm=10&dd=30&nav_category=12&nav_id=74321).
Ukratko, izađite svi zajedno na izbore sa parolom Vojvodina republika pa da vidimo koliko stvarno imate tj nemate podršku.

Stevo

pre 11 godina

Ja sam za to da se u Vojvodini organizuje referendum.
Pitanje: Da li ste za to da Vojvodina bude samostalna država?
Odgovor: DA NE (zaokruži)
I doviđenja. Meni ne trebate.

.

pre 11 godina

Nije ustav prosao ni u Boru ni u Zajecaru, Grockoj ni Vracaru, Paliluli .
I jeste prosao u Vrscu, Beloj Crkvi, Backoj Palanci, Vrbasu, celom Sremu itd.
Izlaznost je bila vrlo mala u madjarskim mestima, ako je to argument za autonomiju, onda sever Backe i Banata treba da imaju autonomiju, a ne vojvodina, a Srem i juzni Banat u kome je ustav prosao ne treba ni da bude u vojvodini.
Ustav Srbije je ustav Srbije a ne vojvodine i ne donosi se da bi se udovoljilo onima u vojvodini koji hoce drzavu vojvodinu u granicama koje oni nacrtaju.
Vojvodina nije jedina u ovoj zemlji.
Da je nekome do decentralizacije dao bi veca ovlascenja i sredstva opstinama i okruzima kojih je 29, pa bi svi bili u jednakom poozaju. Ne bi im smanjivao prava, a povecavao prava samo jednom delu zemlje, i jos se pozivao da hoce isti status kao Kosovo.
Ustav Srbije favorizuje vojvodinu na stetu svih ostalih.

caca

pre 11 godina

G-din Grubac je svoju politiku vec pokazao, to je dovoljno sto se tice njega. Ja sam rodjena u Srbiji, Vojvodini, Backoj. Kome nije dobro u ovoj zemlji neka trazi bolje, ali daleko od nas koji smo vezani za Srbiju. Ustav nije idealan, ali dovoljno je dobar da nas zastiti od usijanih politikanata.

marko

pre 11 godina

Covek poce o Ustavu a zavrsi na referendumu. Od svega sto treba menjati u Ustavu, on ostavi ono sto je najgore. I gde si bio do sada da pricas o Ustavu, dok su mnogi pricali da se Ustav krsi po vise osnova. Lakrdija.

Neki su prespavali

pre 11 godina

Posmatrac,

O cemu ti pricas, kakvoj robiji, pricas ono sto bi ti zelio novo Kosovo? Zar nije dosta sto je takviom razmisljanjem Juga otisla a i Kosovo.

Teksas nezavisnost movement slobodno radi samo nema veliku podrsku jer je ionako skoro samostalan a protiv nje se protivnici bore demokratski.

http://texasnationalist.com/
http://www.thetdf.ws/images/Dec%20of%20Accession.pdf
http://www.texassecede.com/faq.htm

Prometej

pre 11 godina

Ustav je "pevaziđen" za manje od 10 godina... Po oveme se vidi vizija naših političkih a bome i pravničkih prvaka. Ustavi u "nekim" zemljama traju decenijama uz manje izmene i prilagođavonja a kod nas 3-4 godine. Taman do sledećih izbora. A i kratkoročni - "kosovski" ciljevi ovog ustava su baš pogodili meto. Što bi se reklo "u sridu".

misko

pre 11 godina

Decenijama ista priča pa čak i u predizbornoj kampanji je Dinkić pričao da Srbija radi a Beograd se gradi.Dokle će da dele narod ovakvim trovanjima ljudi koji bi da vladaju neki za sebe definisanim teritorijama,od regije ,preko autonomije do Republike i otcepljenja i to sve samo radi sopstvene vlasti.Omogućiti posla i normalnog života,pravde,socijalne pravde i sigurnosti narodu a ne da ga trujete da su za sve krivi neki tamo u Beogradu.Može i vama da se desi da posle neko iz Zrenjanina traži autonomiju za Banat ili srmske Mitrovice za Srem i to sve zato što im je za njihovu nesreću kriv Novi Sad.DOSTA VIŠE,UZMITE SE U PAMET INAČE ĆE SVI SKUPA UZETI MOTKE.

Petar

pre 11 godina

»Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi«
Ovaj ustav je bio prevazidjen onog trenutka kad je donet. I to se od pocetka znalo. Narocito DS sad nervira sto se kao buni a oni su ga zajedno sa DSS pisali. Centralisticki, retrogradni, nacionalisticki, neprimeren vremenu a i drzavi Srbiji kao visenacionalnoj, multikulturalnoj zemlji (oduvek bila jer je u centru Balkana).
Bolje je bilo sazvati ustavotvornu skupstinu u koju bi bili birani predstavnici svih stranaka, vecinskog naroda, nacionalnih i drugih manjina, regiona i lokalnih samouprava, strucnjaci iz ustavnog prava itd. I da se ustav donese konsenzusom.
Ovakvo preglasavanje na referendumu na kome vecina glasa o pravima manjina, a i ustav koji jedva prodje jer skoro polovina ne glasa za njega dovodi samo do konflikata.
W8G8KE

NekoIzMase

pre 11 godina

Ustav je odobren od strane Venecijanske komisije, tako da gospodine Grubač o.... u troskocima ...

Bolje da se zalažete za to da se utvrdi odgovornost onih koji su doneli protivustavna akta ... Oni su time učinili teško krivično delo ...

A Ustav se menja po utvrđenoj proceduri, a ne izjavama u medijima, pa izvolite ... Prikupljajte potpise građana, poslanike i sl ...

ТРИ РЕШЕЊА

pre 11 godina

У погледу права националних мањина и аутономије покрајина, могућа су ТРИ Уставна решења:

1). да остане овако полу-федеративно уређење по узору на комунистички устав из 1974.г., са АУТОНОМНИМ покрајинама (КиМ и Војводина) и да оде прво КиМ, а за 20-30 година и Војводина, јер аутономија је латинска реч за НЕЗАВИСНОСТ.

2). да се избрише аутономија из уства и да Србија буде ЦЕНТРАЛИСТИЧКА УНИТАРНА држава, у којој ће централна власт у Београду да влада се целом Србијом уз помоћ Општинске власти (у којима би националне мањине имале већину), што је мање демократско решење и није заступљено у ЕУ.

3). РАВНОПРАВНА РЕГИОНАЛИЗАЦИЈА са више покрајина (БЕЗ ДРЖАВНИХ атрибута и надлежности) сагласно ЕУ стандардима, а и како је уређена Русија, Америка, Немачка, Италија, Аустрија, Мађарска,...

Скоро сви поштени и мудри грађани ПРОевропске орјентације, којима је основни принцип РАВНОПРАВНОСТ ГРАЂАНА, без обзира на национално опредељење, су за треће решење.

opet Sremac!

pre 11 godina

Ustav je prošao na nivou države, ali nije prošao na nivou pokrajine.
Ustav takođe nije prošao u Vojvodini, ali je zato prošao u Sremu!
Aha, šta ćemo sada?
Ako važi taj princip Srbija-Vojvodina, zašto ne važi taj isti princip na relaciji Vaojvodina-Srem?

Srem je najprostije rečeno na silu u sastavu Vojvodine!
Pitajte bilo koga u Sremu kako razmišlja i shvatiće te to.
Mi u Sremu smo uvek bili samostalni u odnosu na ostatak Vojvodine i to mora da se poštuje!

Ja sam za AP Srem i tačka!

kanibal

pre 11 godina

"Ja sam za AP Srem i tačka!
(opet Sremac!, 17. jul 2012 16:11)"

Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo.

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica.

Jogi Letač

pre 11 godina

Za sve one koji misle da je Ustav demokratski usvojen imam pitanje: šta je sa nekih 2 miliona glasača albanaca sa Kosova, zašto se oni nisu izjašnjavali, tj. zašto nisu bili na biračkim spiskovima? Obaška ono dvodnevno glasanje, pa pred kraj drugog dana odjednom rapidno porasla izlaznost, malko mnogo sumnjivo.
Da li je prevaziđen Ustav? još jedno pitanje za one koji misle da je sve OK: Da li stvarno mislite da je po Ustavu da predsednik Republike, vojska, policija i druge državne službe ne mogu da kroče na jedan deo Srbije (prema onome što piše u Ustavu)?
Treba istini pogledati u oči, stranke su se cenkale i svaka gurala svoje neke stvari u Ustav, kako bi dobili većinu. E pa sad imamo "Frankenštajn" Ustav koji nema šanse da poživi kao onaj američki, ni delić toga.

dare

pre 11 godina

@(IT, 17. jul 2012 15:17)
Ma sve može samo da se Vojvodina ukine jer DSS uopšte svestan koliko malo je glasaova dobio u Vojvodini na toj platformi?
Kako ste krenuli nestaćete to je meni neobjašnjiva patološka mržnja DSS i opsednutost Vojvodjanskim pitanjem od strane DS

ZoranNS

pre 11 godina

Ne znam šta je uopšte u Srbiji problem, Ustav je Vojvodinu sveo na "ništa" i to se sprovodi, Ustav je od Kosova napravio državu i to rešenje živi, prema tome u Srbiji nema problema, ona je uređena država na principu jednakosti. GOSPODO SVE JE U REDU, NEMA JEDA.

Vlada

pre 11 godina

Bez obzira na to kakav ko stav ovde iznosi, evidentno je da su se oglasili i oni iz Vojvodine i oni, što mi Prečani kažemo, iz Srbije. Pogledajmo sad našu političku scenu. O tom šta se dogodilo izjasnili su se, zahvaljujući gospodinu Pajtiću, DS iz Vojvodine, LSV i SVM. Ostali ćute. LDP, naprimer. Ili SDP. Bili su vrlo glasni pred izbore. Voleli su Vojvodinu. Autonomija? Da, zašto da ne? Danas ćute.
Nikad, do ovih dana, nisam bio autonomaš. Sad jesam i sasvim sam siguran da našu braću, s one strane Dunava i Save, zanima Vojvodina jedino zbog love. Sve ostalo je nevažno. Stranke za koje smo smatrali da nas razumeju ne gledaju na nas ništa drugačije od DSS.
E braćo, kad je tako, izgleda da nema druge već da se razilazimo.

Владимир

pre 11 godina

Ко је господин Грубач, ко су људи који ведре и облаче Србијом последњих 80 година? Знамо ли њихове биографије и прошлост?
Ова прича може да се продаје само неуком народу (који би све да мења и распродаје, само себе не!)... Па, амерички устав је стар и непроменљив скоро 250 година, ми га мењамо сваке 4 године?!

Igor

pre 11 godina

Vojvodina nije ratni plen. Vojvodina je MLADA koja je svoju autonomiju u Srbiju donela kao MIRAZ. Srbija zlostavlja MLADU a zaboravila je da postoji i RAZVOD.
Ustav treba postovati ali i promeniti ako neki deo ne valja... ako smo ljudi, dogovoricemo se a ako nismo, ne treba ni da nas bude.

Влaдо Вукмaновић

pre 11 godina

Овaј је бaш велики стручњaк, уколико зaкон и стaтут нису у склaду сa Устaвом, тим горе по Устaв..

Milorad

pre 11 godina

Kad pre postade prevazidjen; izglasan je pre 5 godina tj. 2007me i vec zastareo? Americki Ustav je jedan jedini, izglasan pre 225 godina tj. 1787 i jos uvek je kao takav na snazi.

Janko

pre 11 godina

Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca. Pri tome se naravno uzimao u obzir ukupan broj biraca, a ne biraci po pojedinim delovima Srbije. Uz to, referendum o ustavu nije bio referendum o autonomiji pokrajina, vec o pravnom aktu kao celini. To sto se stepen autonomije Vojvodine i Kosova razlikuju, nije bilo kakvo cudo, jer u svetu ima dosta zemalja sa asimetricnim autonomijama. Etnicki sastava stanovnistva tih dveju pokrajina je do te mere razlicit, da je asimetricna autonomija sasvim logicna. Pitanje teritorijalne autonomije se utvrdjuje ustavom, a ustav donose svi gradjani Srbije na referendumu, pa stoga ne moze biti reci o neligitimnosti tako donetog ustava.

simnjvo od pocetka

pre 11 godina

"""... Kada je legitimnost ustava u pitanju, prinmenjen je najstroziji moguci kriterijum za referendum, tj. bilo je potrebno da predlog novog ustava dobije podrsku vise od 50% od ukupno upisanih biraca."""
???
Vezano za legitimitet referenduma:
ZASTO referendumske glascke spisove uopste nisu bili upisani i gradjani Srbije Albanske nacionalnosti ??

NADA

pre 11 godina

Upravo to sam zelela da dokazem da sudije tumace Ustav na osnovu onoga sto je napisano u njemu.Sudije US nisu politicke stranacke ili proturske ruske zapadne....Uvek ih neka vlada bira pa sta je problem.Dakle Ustav stvarno mora pretrpeti izmene!Jos nesto nikako puske pa u fruske.Masovnost civilizacija i argumeti je su oruzja.

Predlog

pre 11 godina

Ok evo mog predloga sta bi moglo da se razmotri u nekoj eventualnoj promeni : da se ukine pokrajinska administracija,pokrajinska vlada,i napravi jedna nova logicna i prilagodjena danasnjem vremenu u kojem zivimo (od kad jos nema Au i od kad nema vise SFRJ)regionalizacija na nivou cele zemlje.manje jedinice velikih ekonomskih mogucnosti,svaka ima svoj regionalni centar sa npr.max 30-ak poslanika po regionu,svaki region daje svoje predstavnike u republicki parlament,Broj poslanika u republickom parlamentu npr max 120,funkcionerima ograniciti maksimalno dva mandata a ne kada zauzmu klupe ,treba da ih gledamo do penzije...

Jedan iz NS

pre 11 godina

Što bi rekli ovde se neko pravi "grbav" i priča samo ono što mu odgovara.
Tvrditi da je ustav prevazidjen a zalagati se pritom u suštini na povratak u 1974 godinu,tvrditi kako je donet na nedemokratski način i pozivati se tobože na demokratiju i pravo a zalagati se opet na vraćanje nadležnosti iz 1974 godine....
Pa stvarno ne znam ko tu koga pravi " budalom " (kako piše u članku).
Ustav iz 1974 je u potunosti donet nasilno i protivpravno.Koga su pitali kada su ga pravili?!!!Narod jel?Pa ako ćemo, koga su pitali kada su crtali granice Vojvodine?Koga?!!Onaj ko se tobože zalaže za pravo i pravdu a priželjkuje ustav iz 1974 godine pravi budalom sve ostale.

DaLanik

pre 11 godina

Prvi put sam prijatno iznenadjen pametnim komentarima. Aman Srbi, prestanite da se delite, kapiram ja da pare idu za Beograd, ali idu i za Novi Sad, dosta vise podela, zasto Vojvodina da bude privilegovana u odnosu na ostatak Srbije? Uvedite regione, neko pametan je ovde sve lepo napisao - po ugledu na SAD i bog da nas vidi. Svima je potrebna autonomija, ne samo Vojvodini. Ne budite mali, zatvoreni u svoje sokace, budite veliki. Ovamo euro integracije a svoj narod bi da cepate i razgradjujete. Nemamo bez razloga ocila koja znace "Samo Sloga Srbina Spasava" na grbu.

DEDA CVETKO

pre 11 godina

Americki ustav je poslednju put promenjen, ako me pamcenje ne vara, poslednji put izmenjen (ne zamenjen!) pre 20 godina, a pre toga pre 41 i pre 49 godina.

Kad bi svaka fufa menjala ustav kako joj padne napamet, drzave sirom sveta pretvorile bi se u jedan veliki zooloski vrt. Mozda ustav Srbije nije savrsen, ali je Ustav, Zakon i nas je, treba ga postovati.

.

pre 11 godina

@DaLanik, 17. jul 2012 15:51
Srbija je vec podeljena na 29 okruga, kao sto je Hrvatska podeljena na 21 zupaniju.
Srbija, za razliku od Hrvatske, smanjuje prava opstinama i okruzima, a pravi jednu pokrajinu kojoj daje sve veca ovlascenja, i pravi privilegovanu drzavu u drzavi koja ce u buducnosti postati nova drzava, a do tad diskriminisati i kociti razvoj svih ostalih. Vojvodina je panadan Kosovu, i Grubac trazi da vojvdoina bude isto sto je Kosovo.
Hrvatske nema ni jednu pokrajinu, a kamoli da ima samo jednu koja ima veca prava od svih. Hrvatska je cela podeljena na 21 zupaniju i svaka ima svoje organe i svoje prihode, i svi su ravnopravni. Zato Hrvatska ulazi u EU 2013. a Srbiji je glavni uslov da prizna nezavisnost pokrajine da bi mozda usla u EU 2030.
Pokrajine su i stvorene 1945. da bi ukocile Srbiju i da bi bile ovo sto su sad.

boban

pre 11 godina

Kako god bilo, sledi nam 'vruca jesen' !!!
Naime, po prvi put se desava da je na vlasti u Vojvodini politicka stranka koja je u opoziciji na nivou drzave Srbije.
To znaci da ostaje da se vidi koliko cesto ce se 'zakaciti' centralisticka vlast na nivou drzave Srbije sa pokrajinskom vlascu na nivou Vojvodine.
Bilo je lako dok je vlasts su vlast na oba nivoa [drzavni i pokrajinski] drzala ista politicka stranka.
A vlast Vojvodine eventualni legitimitet za svoje odluke moze da vadi iz cinjenice da ustav Srbije 'nije prosao' [dobio potrebnu vecinu] u pokrajini.
Zista ce biti interesanrno

Tole

pre 11 godina

il što bi rekao jedan poglavica: Dobro je kad mi komšijama ukrademo konje, a zlo je kad oni to urade nama.
il drugačije rečeno: Gde si bio pre četiri godine

vidicemo

pre 11 godina

meni licno ce biti najzanimljivije posmatrati odnos DS [koja ima vlast u Vojvodini] i SNS/URS/SPS [koja ima vlast na nivou Srbije].
Evo prilike za DS da se bori za Vojvodinu i sve ono sto joj je bas ona osporavala/uskrcivala dok je imala vlast na nivou cele drzave Srbije

IT

pre 11 godina

@dare mozdaje u Brazilu idealno sa koliko miliona stanovnika i povrsinu,a kod nas je mozda neprakticno?sto onda Hrvatska ima tako brojne i "malene" zupanije a eto ih sledece godine u EU?veoma slicno kao kod nas- nasem Sremu,Banatu Backoj,Macvi,Sumadiji,...svaka ima 30-ak poslanika u zupanijskom parlamentu itd,itd,..Sto kod njih ne mora a kod nas mora? pozitivan primer, pa jos u susedstvu ,i uz to funkcionise!

mr B

pre 11 godina

Znas sta, ne ulazim to da li je ustav ovakav ili onakav ali trebalo bi da se postuje, a ne da svaki put kad se nekom ne svidja traze da se menja kao da je u pitanju odluka kucnog saveta, a ne najvisi akt zemlje.
I ne znam kako je moguce da su pojedini pravnici ("kao" od ugleda) toliko politicki zaslepljeni da promovisu ideju da ustav treba da se menja kao gace kad god nesto ne odgovara nekoj grupi ili lokalnom mocniku.

mm

pre 11 godina

Ma da,ustav nam sprečava da se razvijamo ekonomski. Svi samo filozofiraju iz svojih fotelja sa stalnim primanjima a niko da pogleda istinu u oči. Korupcija,kriminal,privatizacija,...To je sve zato što je ustav prevaziđen?!
Sigurno,nema šta drugo. Kako se samo nismo toga setili ranije.

Saša, Zrenjanin

pre 11 godina

@dare
Prvo, nije ukinuta autonomija Vojvodina već svedena u ustavne okvire. Ti ili ne znaš baš mnogo ili pokušavaš da izazoveš nekakav problem sa lažnim informacijama. Drugo, kad sabereš DSS, SRS i Dveri, znači one koji su izrazito protiv autonomije Vojvodine, dobiješ više glasova od LSV i LDP koji su nastupali na izborima sa ekstremističkih autonomaških pozicija. Znači, ekstremnih autonomaša je malo, ali imaju tihu ali snažnu podršku od Pajtića. Zato sam i rekao neka svi, uključujući i Pajtića i pokrajinsko rukovodstvo DS, kao i celokupna DS, izađu pred narod sa jasnim stavovima, a ne da kao dosad javno stalno ističu da su za jedinstvenu Srbiju a ispod žita podržavaju vojvođanski separatizam.

Novosađanin rodom iz Futoga

pre 11 godina

@dare
Koliko stanovnika imaju hrvatski, mađarski, rumunski ili bugarski regioni?
Mnogo manje od 2 miliona.
2 miliona može da bude cifra za zemlje poput Nemačke i Italije, mada i tamo mnogi regioni imaju daleko manje od 2 miliona.
Tako da je tvoj komentar skroz besmislen!

Jedino ispravno rešenje je podela cele Srbije na manje regione - PRIRODNE regione a ne političke...
I baš me briga da li je to predlog DSS-a ili koga već! To je moje lično mišljenje, a siguran sam i mišljenje većine građana u Srbiji i u Vojvodini takođe.

Samo treba biti pošten i dobronameran i svaki problem može lepo da se reši.

A najjednostavnije rešenje je da napravite dve verzije ustava:

1. U prvoj verziji podelite Srbiju na 4 regiona od po 2 miliona ljudi.
Na pokrajine Vojvodinu, Beograd, Zapadnu i Istočnu Srbiju.

2. U drugoj verziji podelite na više prirodnih regiona. Na Srem, Banat, Bačku, Beograd, Mačvu, Šumadiju....

I onda lepo dajte građanima da se na referendumu odluče za koji su od ta dva rešenja!
I kraj priče!
Možda možete odmah usput da postavite i pitanje da li su za republiku ili monarhiju.
I da jednom za sva vremena završimo sa pitanjem unutrašnjeg uređenja države i da počnemo konačno nešto da radimo a ne samo da u nedogled brstimo politiku!

Sremac

pre 11 godina

"...Znamo to, javljaš se po više puta uvek pod drugim nadimkom, ali smo shvatili tvoju poruku koju si glasno i jasno izneo...."

Tvoj stav jeste usamljen, ali ga zbog toga ne poštujemo manje nego da vas je trojica."
(kanibal, 17. jul 2012 17:04)


Znaš prijatelju ima ono staro pravilo da ljudi o čemu god razmišljaju uvek polaze od sebe samih.
Pa tako narod kaže da se lopov najviše plaši da ga ne pokradu.
Shodno tome logično je potpuno da misliš kako se drugi ljudi drugačije potpisuju jer očigledno polaziš od sebe samog.
Ja sam jedan jedini i uvek se potpisujem kao Sremac, ponekad samo dodan neki prefiks...
A ako zaista verujete da sam "usamljen slučaj" raspištite referendum da li su građani Srema, Banata i Bačke za ili protiv da njihovi regioni budu pokrajine - čisto da proverimo koliko sam ja "usamljen slučaj".
Ne vidim razlog da budete protiv toga, pogotovo što ste mi pružili to zadovoljstvo da "uvažite moje mišljenje" ...ni da ste predsednik države, al ajd' nema veze.
Hvala.

nada

pre 11 godina

Potpuno se slazem sa Jesicem i verujem da ce dati svoj maksimum da ucini sve da Vojvodina a samim tim i Srbija zivi bolje.Podsetio nas je da je predsednik US iz Vojvodine.On je doktor prava profesor na fakultetu predsednik komisije za polaganje pravosudnog ispita i medjunarodno priznat strucnjak za privredno pravo.Inace fakultet je zavsio desetkom i bio student generacije.Zato svakome nalaze elementarna kultura da o njemu i ostalim valjanim sudijama US govorimo ikritikujemo argumentima a ne prostotom.Ako oni nisu za postovanje onda to niko nije u ovoj zemlji.Jesic ce uneti mnoge promene a prva civilizacijska bice dogovori konsultacije sa strucnjacima i rad.Zelim mu da istraje i da ne odstupa od svog programa jer je on najbolji za sve nas.

rade

pre 11 godina

Kanibale, evo ja sam za AP Juzna Backa i da glavni grad ne bude NS vec Budisava. Dobro evo ne mora Budisava neka bude Kac. Eto vidis da si ti ustvari jedan od usamljenih u uverenju da Vojvodina zeli da se otcepi.

R. Marković

pre 11 godina

Neka se izađe na referendum sa predlozima o ustrojstvu zemlje, a onda neka sednu ljudi i naka napišu ustav. I neka se jednom završi ta priča.Da li nam trebaju države u državi, da li svako selo treba da bude država u državi, ako to nije onda se odvaja od Srbije.

Sabahudin Mahmurni

pre 11 godina

Predlazem da se Novi Sad proglasi glavnim gradom Srbije i da se sva birokratija lepo preseli iz Beograda. Svi da se smeste u postojece objekte koje su koristile pokrajinske vlasti! Ni kvadrat vise. Visak otpustiti!