Aktuelno

Utorak, 17.07.2012.

08:48

MS predstavio "najambiciozniji Office"

Izvor: B92

MS predstavio "najambiciozniji Office" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

Peca

pre 11 godina

Postovane kolege, rasprava je otisla u pogresnom pravcu i skrenula sa teme clanka. Privatnost i pohlepa bankara su potpuno druga tema. Ne branim tezu da SVE treba cuvati "tamo negde" vec da za posao, cemu office uglavnom i sluzi (jer za privatno koriscenje imate sijaset besplatnih alternativa) postoji isplativiji nacin rada od "sve hostujem sam". Prosecna srpska firma ispod 50 zaposlenih ima jedan servercic, ako je uopste i server vec neki sklepani kinez, na kojem tera sve poslovne aplikacije, u najboljem slucaju pod SBS-om i to posle polu-pretecceg pisma koji su dobili od lokalne MS kancelarije/dilera/poreske sluzbe. Isti je utaknut u strujnu mrezu koja varira od 160-260V, bekap je u najboljem slucaju USB disk od 30 eur i placaju uzinu "malom iz komsiluka" da brine da sve to radi 24/7.Takva firma nema svesti ni novca da ulozi ozbiljnija sredstva u IT infrastrukturu i softver koji bi unapredio poslovanje. Umesto ovakve slike sada imamo alternativu koja se zove cloud computing. Odjednom za mesecni pausal ista ta firma svoje aplikacije i podatke drzi u ozbiljnom datacentru o kojem brinu profesionalci, koji je prikacen na dve trafo stanice, koji bekapuje Vase podatke na pravi nacin i koja garantuje zamenu problematicnog hardvera/softvera u roku od 60 min. E o tome ja pricam, ne o potrebi da terabajt pornografije i piraterije stoji na "cloudu" vec da isti pruza sansu malima da koriste resurse koji su do skora bili dostupni samo za najvece, sto svakako ima svojih prednosti...

IQ=0

pre 11 godina

...Informacija je NAJSKUPLJI resurs(bukvalno i metaforicki receno)...u bilo kom svetu

Za globalnu digitalizovanu sa maglama i oblacima danasnjicu...svaki komentar je suvisan

Боки

pre 11 godina

Ништа ново изузев тог "клаудинга". Када не могу да убацим уређену листу са азбучним редоследом слова, а иста је могућа у опенофису, онда шта рећи. С друге стране опенофис је невиђено ружан, нема "ribbon"...

Cool

pre 11 godina

@Peca
Da, samo sto banka te tvoje para da nekom drugom, npr. nekom ko hoce kredit, a za taj kredit naplati kamatu i samim tim zaradjuje na tvom novcu.
E sad, postavlja se pitanje zasto to isto MS ne bi radio, a na sva zvona vodio kampanju o sigurnosti svog servisa.
Licno mislim da u pozadini nije nista dobro, ali siguran sam da to necemo saznati bar u narednih 20 godina.

zmitjkoe

pre 11 godina

Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...
(qweas, 17. jul 2012 13:36)

Ne znam na koju pozadinu mislis ali ovo su proslodisnja nagadjanja IT novinarcica. U tu pricu je bio ukljucen i Amazon cloud service. Sve to naravno nema veze sa mozgom: Apple je izgradio svoj iCloud data centar u Severnoj Karolini, najveci na svetu.

http://www.youtube.com/watch?v=IPNZAvX1yEs&feature=related

pero

pre 11 godina

Vremenom ljudi izgube osecaj za realnost i za lepotu. Ovo ce biti definitivno najgori moguci Office ikada, supalj na sve strane. A da ne pricamo koliko je pametno da vam neko drugi cuva dokumente na njegovom racunaru. Koliko je to dobra ideja, moze se zakljuciti iz toga sto se od nje odustalo pre 40 godina.

nknk

pre 11 godina

@DaLanik
Ne mozes da kazes da je "za debile"... i ja sam navikao da mi je root uvek na C:, a ne na Desktopu, pa opet nemam nista protiv Microsoftove (nametnute) organizacije. Ljudima koji nisu IT orijentisani tako je lakse. A isti ti ljudi koriste i Office paket. Cloud je super resenje i vecina ljudi nece da se mlati sa kopiranjem fajlova na CD/Flash pa njihovom kasnijom sinhronizacijom itd.
Ja zivim na relaciji London - Beograd i Google Drive mi je mnoooogo olaksao organizaciju fajlova. Jednostavno ne brinem vise da li sam sve sto mi je potrebno poneo na laptopu ili mi je ostalo na kompjuteru u BG ili na kompjuteru u LDNu. Ne moram da brinem koja mi je poslednja verzija. Ako hocu nekom klijentu da posaljem fajl dovoljno je da ga podelim. Da ne pricam o tome kako mogu uvek da vratim bilo koji fajl na verziju od pre, na primer, 5 dana i sl.
Sve to postoji u Win okruzenju, ali danas kada vecina ljudi iz IT sfere, ima po jedan desktop racunar, jedan laptop i jedan smartphone, cloud je ako nista drugo olaksao baratanje podacima izmedju njih.
A o sigurnosti podataka necu da pricam nista. Najmanje se osecam sigurnim kada su podaci samo sa mnom. Kradje, tehnicki problemi, virusi, elementarne nepogode itd... Nekako mi drzanje podataka u cloudu deluje daleko bezbednije.

qweas

pre 11 godina

@ja
Amazon, koji je verovatno najcesce koriscenjen cloud sistem, drzi servis koje je bas predvidjen za skladistenje podataka na cloud i mnogi veliki web servisi poput Twitter-a ga koriste...
Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...

Iskreno ne znam otkud vam predstava da cloud nudi samo "32GB ili slicno". Microsoft-ov Skydrive konkretno mislim da jos nudi 25GB besplatno, a to je za "obicne" korisnike ne korporacije ili korisnike sa posebnim potrebama.

Nije pitanje inteligencije da li je moguce kopirati sve gde vam treba, vec prakticnosti. Npr zena i ja, delimo preko SkyDrive-a isti OneNote, koji nam je sinhronizovan sa 2 desktop-a, 1 Laptopom, 2 mobilna i tabletom (iPad) (iz nekog razloga nisam uspeo da instaliram na Android tablet OneNote (valjda ne podrzava Srbiju)). Sve se automatski sinhronizuje prilikom paljenja i gasenja. Necu da kazem da nam zajednicka "To Do Lista" radi bas kao na reklami, ali poprilicno je prakticno... Pogotovo u slucajevima kada treba raditi nesto koloborativno ili sa vise razlicitih racunara...

Postoje i jednostavniji servisi tipa hocete da jednom folderu pristupate sa n racunara (koji nisu umrezeni). Uz pomoc DropBox-a, Skydrive-a (verovatno i G-Drivea) samo treba da obelezite folder i kompletnu sinhronizaciju podataka ce obaviti softver za vas, a najnovije dokumente cete uvek imati na svakom racunaru.
Da li je nesigurnije, naravno da da... Ali da li je prakticnije, naravno da jeste...

STrider

pre 11 godina

Odlican je, lep interfejs, brzo radi, svidja mi se cloud podrska. Za razliku od Office 2010 koji je imao samo kozmeticke promene u odnosu na 2007, ovaj predstavlja znacajan korak napred.

EU Citizen

pre 11 godina

@Peca
Govorio sam s tačke gledišta malog/srednjeg igrača koji u jednom konkurentnom i nesigurnom svetu nema nikakvog razloga da veruje ni korporacijama, ni vladama, naprotiv, paranoja je od postanka sveta, a naročito danas, pogled na svet najblagotvorniji za očuvanje dobrog zdravlja i punog novčanika :) Hard-diskova, opet, imam nekoliko i međusobno se bekapuju, pa teško da će se svi razbiti, a najvažnije informacije držim i u drugim medijima, ali ništa od toga nikada ne ide na net, dok stvarno poverljive stvari koje se tiču novca (mog ličnog, ne onog koji prolazi kroz kompanijske račune preko interneta, i koji svaki državni lopov može sa dva klika da isprati, da bi video kako najbolje da me harači :) ) i "osetljivih" poslova ne idu ni na kompjuter priključen na net. Ako se držimo vaše analogije sa bankama, na informacije se, na prvom mestu, ne plaća kamata, i nešto vrede isključivo ako ih samo vi posedujete, da i ne spominjemo to da su se za par decenija otkad ja zarađujem za život kao privatnik, ti koji su držali pare u slamarici ili ih okretali sami, na poslovima pod vlastitom kontrolom, mnogo puta poslednji smejali, i to ne samo u bantustanima poput Srbije gde postoji direktna državna pljačka a la "stara štednja", već i u mnogo ozbiljnim zemljama gde je, čak i ako apstrahujemo intrinzično nemoralni i kriminalni sistem socijalističke krađe u tankoj oblandi pseudolegalizma s kojim morate da se stalno borite, gomila banaka propala i ostavila milione ljudi bez većine imetka.

zmitjkoe

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.
(Zarko, 17. jul 2012 10:11)

Da, bice bolja, ali kome treba Office kad Apple ima iWork (Pages, Numbers & Keynote)? iWork radi i na desktopu i na iPhoneu/iPadu godinama, otvara i edituje Office dokumente itd.

Snakefinger

pre 11 godina

Meni se dopada ovo što je predstavljeno. Jasno je da Microsoft već odavno integriše svoje proizvode u cloud i da su shvatili sve prednosti ovakvog pristupa. Sada je i Outlook collaboration hub, što je logičan nastavak filozofije Windowsa 8 i WP. Kome smeta registracija na SkyDrive, ne mora ga koristiti, može koristiti Office kao običnu desktop aplikaciju pa ne vidim čemu frka.

DaLanik

pre 11 godina

Peca: Ma daj, ti si ili jako mlad ili jako naivan. banke su izmisljene da bi neko zaradjivao na tebi. Nikakva prakticnost ovde ne postoji. Oni kojima je prakticno da imaju sve podatke u klaudu nemaju pojma o organizaciji podataka. Sta ce mi sve u klaudu? Uostalom, ja imam toliko terabajta podataka da ne bi stali ni na jedan klaud koji danas nudi 32 Gb ili slicno mesta. ili bi kostalo jako puno. A sta ce mi sve svuda? Valjda sam toliko inteligentan da iskopiram negde to sto mi treba? Pa nismo svi vrhunski menadzeri da nam treba sve svuda, a i njima ne treba. Ja ti garantujem da je sva pomama za ovakvim stvarima tipa "sve svuda" uzrokovana tim sto ljudi ne znaju da se organizuju... Sorry, ali nisam tip kome treba folder "My Documents" ili "My Music" da bi znao gde da drzim fajlove ili muziku.... to je za debile.

M.Csaba

pre 11 godina

"*Internet connection required; must be signed in with a Microsoft account or a Microsoft Online Services ID."


Toliko o sjajnoj laži da se "možete konektovati bukvalno sa svakog mesta."
Naravno sve mora da ide preko Tatice!$$$

qweas

pre 11 godina

@EU Citizen
Da su enkripcije toliko nesigurne kao sto tvrdite mnoge stvari danas ne bi bile moguce - tipa kupovina preko interneta....
Inace i Skydrive i Google Drive (i svi ostali MS/Google/Apple servisi) su pod HTTPS-om...
A sustina ovog tipa cloud integracije je u sherovanu podataka sa ljudima sa kojim radite, a da zadrzite staro desktop office okruzenje (mada to je vec bilo moguce preko skydrive applikacije, ali sada je bez setupa)...

Peca

pre 11 godina

@EU Citizen - Uvek ce biti ljudi koji vise vole slamaricu nego stednju u banci. Inflacija polako jede slamaricu a dok su pare u banci kamata barem ublazava posledicu iste. Dakle, banka je prakticnija i korisnija od potonje. Ovo se isto moze primeniti na cloud computing. Sigurno je prakticnije i korisnije imati mogucnost da sa bilo koje tacke i bilo kog uredjaja imate pristup Vasim podacima. Pametni ljudi su razvili pametne protokole pa je sve sigurno koliko ista moze biti a i ako vam uredjaj ispadne i polupa se, podaci su isto sigurni (sto taj hard iz Vase torbe ispadne bar nekoliko puta u godinu dana govori o tome koliko su podaci tu sigurni). Trece i najbitnije, cloud koji MS nudi nije primarno ciljao malog korisnika vec veliki biznis. Sve multinacionalne kompanije, ukljucujuci i ovu u kojoj radim, imaju svoje datacentre u kojima cuvaju centralizovano podatke. Medjunarodnim vezama se uspostavlja link i iskljucivo radi "na daljinu" sto je u sustini cloud. Ovo sto MS nudi je dobro jer priblizava kapacitete koji su dosad bili dostupni samo najvecim korporacijama i manjim firmama uz mesecnu rentu.Na taj nacin manja preduzeca mogu da pokrenu veliki biznis i otpacuju troskove bez enormnih inicijalnih ulaganja. I ako biznis propadne gubici su manji. Dakle ima ova prica mozga i kome je prvenstveno namenjena. Ja licno nemam problem sto google cuva sve moje privatne mejlove, pretpostavljam da ne hostujete kuci svoj mejl server :)

Saša

pre 11 godina

Mnogo priče o novom "revolucionarnom" interfejsu (opet!), pa reklama za MS cloud, pa neizbežna interakcija sa socijalnim mrežama, valjda da sekretarica može da ide na Facebook umesto da čačka nokte, a ni reči o npr. ubrzanju rada, novim mogućnostima itd. Šteta što IMB i Corel nisu agresivniji sa svojim office paketima, i što OpenOffice nikako da preboli dečje boljke, deluje mi kao da se MS sam namešta da prođe sa svojim office-om kao Nokia sa smartfonovima.

Zarko

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.

EU Citizen

pre 11 godina

Slatki su mi ovi sa cloud-om, možda, ako za dvadeset godina bude postojao zaista pouzdan pristup mreži svuda gde čovek može da se nađe, zajedno sa nekom apsolutno pouzdanom kvantnom enkripcijom da osigura stvarnu privatnost, a dotle, moj hard ili moja memorijska kartica su moja tvrđava :)) Osnovni princip koji važi u "kamenom" životu, važi i u virtuelnom svetu: sve što je važno uvek mora da bude isključivo i stoprocentno pod vašom kontrolom, a cloud taj osnovni princip flagrantno krši, jer uvodi dve instance između vas i vaših vitalnih podataka, provajdera mreže i provajdera klauda, pa niko ko želi da ostane svoj vlastiti sajber-gospodar ne bi trebalo da ga ga koristi, barem ne ni za šta iole bitno ili poverljivo... Isto tako, možda sam ograničeni mračnjak, ali zaista ne vidim neku naročito bitnu sinergiju koja bi proistekla iz direktnog povezivanja poslovnog paketa sa socijalnim mrežama, osim što je trendi i što lepo zvuči, tako da bih rekao da je podrška za touchscreen interfejse jedina zaista relevantna inovacija koju ova verzija donosi, što nije malo, ali opet nije ni ključno, jer će ozbiljan posao u poslovnom paketu na tabletu bez tastature ipak retko koji optimista da uopšte pokuša :))

bokisa88

pre 11 godina

mislim da ce biti jeftiniji u odnosu na orethodne verzije jer se windows malo opametio...takodje smatram da windows uskoro postaje lider u svetu tableta...cak i ona rt verzija obecava....

EU Citizen

pre 11 godina

Slatki su mi ovi sa cloud-om, možda, ako za dvadeset godina bude postojao zaista pouzdan pristup mreži svuda gde čovek može da se nađe, zajedno sa nekom apsolutno pouzdanom kvantnom enkripcijom da osigura stvarnu privatnost, a dotle, moj hard ili moja memorijska kartica su moja tvrđava :)) Osnovni princip koji važi u "kamenom" životu, važi i u virtuelnom svetu: sve što je važno uvek mora da bude isključivo i stoprocentno pod vašom kontrolom, a cloud taj osnovni princip flagrantno krši, jer uvodi dve instance između vas i vaših vitalnih podataka, provajdera mreže i provajdera klauda, pa niko ko želi da ostane svoj vlastiti sajber-gospodar ne bi trebalo da ga ga koristi, barem ne ni za šta iole bitno ili poverljivo... Isto tako, možda sam ograničeni mračnjak, ali zaista ne vidim neku naročito bitnu sinergiju koja bi proistekla iz direktnog povezivanja poslovnog paketa sa socijalnim mrežama, osim što je trendi i što lepo zvuči, tako da bih rekao da je podrška za touchscreen interfejse jedina zaista relevantna inovacija koju ova verzija donosi, što nije malo, ali opet nije ni ključno, jer će ozbiljan posao u poslovnom paketu na tabletu bez tastature ipak retko koji optimista da uopšte pokuša :))

Peca

pre 11 godina

@EU Citizen - Uvek ce biti ljudi koji vise vole slamaricu nego stednju u banci. Inflacija polako jede slamaricu a dok su pare u banci kamata barem ublazava posledicu iste. Dakle, banka je prakticnija i korisnija od potonje. Ovo se isto moze primeniti na cloud computing. Sigurno je prakticnije i korisnije imati mogucnost da sa bilo koje tacke i bilo kog uredjaja imate pristup Vasim podacima. Pametni ljudi su razvili pametne protokole pa je sve sigurno koliko ista moze biti a i ako vam uredjaj ispadne i polupa se, podaci su isto sigurni (sto taj hard iz Vase torbe ispadne bar nekoliko puta u godinu dana govori o tome koliko su podaci tu sigurni). Trece i najbitnije, cloud koji MS nudi nije primarno ciljao malog korisnika vec veliki biznis. Sve multinacionalne kompanije, ukljucujuci i ovu u kojoj radim, imaju svoje datacentre u kojima cuvaju centralizovano podatke. Medjunarodnim vezama se uspostavlja link i iskljucivo radi "na daljinu" sto je u sustini cloud. Ovo sto MS nudi je dobro jer priblizava kapacitete koji su dosad bili dostupni samo najvecim korporacijama i manjim firmama uz mesecnu rentu.Na taj nacin manja preduzeca mogu da pokrenu veliki biznis i otpacuju troskove bez enormnih inicijalnih ulaganja. I ako biznis propadne gubici su manji. Dakle ima ova prica mozga i kome je prvenstveno namenjena. Ja licno nemam problem sto google cuva sve moje privatne mejlove, pretpostavljam da ne hostujete kuci svoj mejl server :)

bokisa88

pre 11 godina

mislim da ce biti jeftiniji u odnosu na orethodne verzije jer se windows malo opametio...takodje smatram da windows uskoro postaje lider u svetu tableta...cak i ona rt verzija obecava....

M.Csaba

pre 11 godina

"*Internet connection required; must be signed in with a Microsoft account or a Microsoft Online Services ID."


Toliko o sjajnoj laži da se "možete konektovati bukvalno sa svakog mesta."
Naravno sve mora da ide preko Tatice!$$$

Saša

pre 11 godina

Mnogo priče o novom "revolucionarnom" interfejsu (opet!), pa reklama za MS cloud, pa neizbežna interakcija sa socijalnim mrežama, valjda da sekretarica može da ide na Facebook umesto da čačka nokte, a ni reči o npr. ubrzanju rada, novim mogućnostima itd. Šteta što IMB i Corel nisu agresivniji sa svojim office paketima, i što OpenOffice nikako da preboli dečje boljke, deluje mi kao da se MS sam namešta da prođe sa svojim office-om kao Nokia sa smartfonovima.

DaLanik

pre 11 godina

Peca: Ma daj, ti si ili jako mlad ili jako naivan. banke su izmisljene da bi neko zaradjivao na tebi. Nikakva prakticnost ovde ne postoji. Oni kojima je prakticno da imaju sve podatke u klaudu nemaju pojma o organizaciji podataka. Sta ce mi sve u klaudu? Uostalom, ja imam toliko terabajta podataka da ne bi stali ni na jedan klaud koji danas nudi 32 Gb ili slicno mesta. ili bi kostalo jako puno. A sta ce mi sve svuda? Valjda sam toliko inteligentan da iskopiram negde to sto mi treba? Pa nismo svi vrhunski menadzeri da nam treba sve svuda, a i njima ne treba. Ja ti garantujem da je sva pomama za ovakvim stvarima tipa "sve svuda" uzrokovana tim sto ljudi ne znaju da se organizuju... Sorry, ali nisam tip kome treba folder "My Documents" ili "My Music" da bi znao gde da drzim fajlove ili muziku.... to je za debile.

qweas

pre 11 godina

@EU Citizen
Da su enkripcije toliko nesigurne kao sto tvrdite mnoge stvari danas ne bi bile moguce - tipa kupovina preko interneta....
Inace i Skydrive i Google Drive (i svi ostali MS/Google/Apple servisi) su pod HTTPS-om...
A sustina ovog tipa cloud integracije je u sherovanu podataka sa ljudima sa kojim radite, a da zadrzite staro desktop office okruzenje (mada to je vec bilo moguce preko skydrive applikacije, ali sada je bez setupa)...

Zarko

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.

nknk

pre 11 godina

@DaLanik
Ne mozes da kazes da je "za debile"... i ja sam navikao da mi je root uvek na C:, a ne na Desktopu, pa opet nemam nista protiv Microsoftove (nametnute) organizacije. Ljudima koji nisu IT orijentisani tako je lakse. A isti ti ljudi koriste i Office paket. Cloud je super resenje i vecina ljudi nece da se mlati sa kopiranjem fajlova na CD/Flash pa njihovom kasnijom sinhronizacijom itd.
Ja zivim na relaciji London - Beograd i Google Drive mi je mnoooogo olaksao organizaciju fajlova. Jednostavno ne brinem vise da li sam sve sto mi je potrebno poneo na laptopu ili mi je ostalo na kompjuteru u BG ili na kompjuteru u LDNu. Ne moram da brinem koja mi je poslednja verzija. Ako hocu nekom klijentu da posaljem fajl dovoljno je da ga podelim. Da ne pricam o tome kako mogu uvek da vratim bilo koji fajl na verziju od pre, na primer, 5 dana i sl.
Sve to postoji u Win okruzenju, ali danas kada vecina ljudi iz IT sfere, ima po jedan desktop racunar, jedan laptop i jedan smartphone, cloud je ako nista drugo olaksao baratanje podacima izmedju njih.
A o sigurnosti podataka necu da pricam nista. Najmanje se osecam sigurnim kada su podaci samo sa mnom. Kradje, tehnicki problemi, virusi, elementarne nepogode itd... Nekako mi drzanje podataka u cloudu deluje daleko bezbednije.

qweas

pre 11 godina

@ja
Amazon, koji je verovatno najcesce koriscenjen cloud sistem, drzi servis koje je bas predvidjen za skladistenje podataka na cloud i mnogi veliki web servisi poput Twitter-a ga koriste...
Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...

Iskreno ne znam otkud vam predstava da cloud nudi samo "32GB ili slicno". Microsoft-ov Skydrive konkretno mislim da jos nudi 25GB besplatno, a to je za "obicne" korisnike ne korporacije ili korisnike sa posebnim potrebama.

Nije pitanje inteligencije da li je moguce kopirati sve gde vam treba, vec prakticnosti. Npr zena i ja, delimo preko SkyDrive-a isti OneNote, koji nam je sinhronizovan sa 2 desktop-a, 1 Laptopom, 2 mobilna i tabletom (iPad) (iz nekog razloga nisam uspeo da instaliram na Android tablet OneNote (valjda ne podrzava Srbiju)). Sve se automatski sinhronizuje prilikom paljenja i gasenja. Necu da kazem da nam zajednicka "To Do Lista" radi bas kao na reklami, ali poprilicno je prakticno... Pogotovo u slucajevima kada treba raditi nesto koloborativno ili sa vise razlicitih racunara...

Postoje i jednostavniji servisi tipa hocete da jednom folderu pristupate sa n racunara (koji nisu umrezeni). Uz pomoc DropBox-a, Skydrive-a (verovatno i G-Drivea) samo treba da obelezite folder i kompletnu sinhronizaciju podataka ce obaviti softver za vas, a najnovije dokumente cete uvek imati na svakom racunaru.
Da li je nesigurnije, naravno da da... Ali da li je prakticnije, naravno da jeste...

EU Citizen

pre 11 godina

@Peca
Govorio sam s tačke gledišta malog/srednjeg igrača koji u jednom konkurentnom i nesigurnom svetu nema nikakvog razloga da veruje ni korporacijama, ni vladama, naprotiv, paranoja je od postanka sveta, a naročito danas, pogled na svet najblagotvorniji za očuvanje dobrog zdravlja i punog novčanika :) Hard-diskova, opet, imam nekoliko i međusobno se bekapuju, pa teško da će se svi razbiti, a najvažnije informacije držim i u drugim medijima, ali ništa od toga nikada ne ide na net, dok stvarno poverljive stvari koje se tiču novca (mog ličnog, ne onog koji prolazi kroz kompanijske račune preko interneta, i koji svaki državni lopov može sa dva klika da isprati, da bi video kako najbolje da me harači :) ) i "osetljivih" poslova ne idu ni na kompjuter priključen na net. Ako se držimo vaše analogije sa bankama, na informacije se, na prvom mestu, ne plaća kamata, i nešto vrede isključivo ako ih samo vi posedujete, da i ne spominjemo to da su se za par decenija otkad ja zarađujem za život kao privatnik, ti koji su držali pare u slamarici ili ih okretali sami, na poslovima pod vlastitom kontrolom, mnogo puta poslednji smejali, i to ne samo u bantustanima poput Srbije gde postoji direktna državna pljačka a la "stara štednja", već i u mnogo ozbiljnim zemljama gde je, čak i ako apstrahujemo intrinzično nemoralni i kriminalni sistem socijalističke krađe u tankoj oblandi pseudolegalizma s kojim morate da se stalno borite, gomila banaka propala i ostavila milione ljudi bez većine imetka.

STrider

pre 11 godina

Odlican je, lep interfejs, brzo radi, svidja mi se cloud podrska. Za razliku od Office 2010 koji je imao samo kozmeticke promene u odnosu na 2007, ovaj predstavlja znacajan korak napred.

Snakefinger

pre 11 godina

Meni se dopada ovo što je predstavljeno. Jasno je da Microsoft već odavno integriše svoje proizvode u cloud i da su shvatili sve prednosti ovakvog pristupa. Sada je i Outlook collaboration hub, što je logičan nastavak filozofije Windowsa 8 i WP. Kome smeta registracija na SkyDrive, ne mora ga koristiti, može koristiti Office kao običnu desktop aplikaciju pa ne vidim čemu frka.

pero

pre 11 godina

Vremenom ljudi izgube osecaj za realnost i za lepotu. Ovo ce biti definitivno najgori moguci Office ikada, supalj na sve strane. A da ne pricamo koliko je pametno da vam neko drugi cuva dokumente na njegovom racunaru. Koliko je to dobra ideja, moze se zakljuciti iz toga sto se od nje odustalo pre 40 godina.

zmitjkoe

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.
(Zarko, 17. jul 2012 10:11)

Da, bice bolja, ali kome treba Office kad Apple ima iWork (Pages, Numbers & Keynote)? iWork radi i na desktopu i na iPhoneu/iPadu godinama, otvara i edituje Office dokumente itd.

Peca

pre 11 godina

Postovane kolege, rasprava je otisla u pogresnom pravcu i skrenula sa teme clanka. Privatnost i pohlepa bankara su potpuno druga tema. Ne branim tezu da SVE treba cuvati "tamo negde" vec da za posao, cemu office uglavnom i sluzi (jer za privatno koriscenje imate sijaset besplatnih alternativa) postoji isplativiji nacin rada od "sve hostujem sam". Prosecna srpska firma ispod 50 zaposlenih ima jedan servercic, ako je uopste i server vec neki sklepani kinez, na kojem tera sve poslovne aplikacije, u najboljem slucaju pod SBS-om i to posle polu-pretecceg pisma koji su dobili od lokalne MS kancelarije/dilera/poreske sluzbe. Isti je utaknut u strujnu mrezu koja varira od 160-260V, bekap je u najboljem slucaju USB disk od 30 eur i placaju uzinu "malom iz komsiluka" da brine da sve to radi 24/7.Takva firma nema svesti ni novca da ulozi ozbiljnija sredstva u IT infrastrukturu i softver koji bi unapredio poslovanje. Umesto ovakve slike sada imamo alternativu koja se zove cloud computing. Odjednom za mesecni pausal ista ta firma svoje aplikacije i podatke drzi u ozbiljnom datacentru o kojem brinu profesionalci, koji je prikacen na dve trafo stanice, koji bekapuje Vase podatke na pravi nacin i koja garantuje zamenu problematicnog hardvera/softvera u roku od 60 min. E o tome ja pricam, ne o potrebi da terabajt pornografije i piraterije stoji na "cloudu" vec da isti pruza sansu malima da koriste resurse koji su do skora bili dostupni samo za najvece, sto svakako ima svojih prednosti...

zmitjkoe

pre 11 godina

Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...
(qweas, 17. jul 2012 13:36)

Ne znam na koju pozadinu mislis ali ovo su proslodisnja nagadjanja IT novinarcica. U tu pricu je bio ukljucen i Amazon cloud service. Sve to naravno nema veze sa mozgom: Apple je izgradio svoj iCloud data centar u Severnoj Karolini, najveci na svetu.

http://www.youtube.com/watch?v=IPNZAvX1yEs&feature=related

Cool

pre 11 godina

@Peca
Da, samo sto banka te tvoje para da nekom drugom, npr. nekom ko hoce kredit, a za taj kredit naplati kamatu i samim tim zaradjuje na tvom novcu.
E sad, postavlja se pitanje zasto to isto MS ne bi radio, a na sva zvona vodio kampanju o sigurnosti svog servisa.
Licno mislim da u pozadini nije nista dobro, ali siguran sam da to necemo saznati bar u narednih 20 godina.

IQ=0

pre 11 godina

...Informacija je NAJSKUPLJI resurs(bukvalno i metaforicki receno)...u bilo kom svetu

Za globalnu digitalizovanu sa maglama i oblacima danasnjicu...svaki komentar je suvisan

Боки

pre 11 godina

Ништа ново изузев тог "клаудинга". Када не могу да убацим уређену листу са азбучним редоследом слова, а иста је могућа у опенофису, онда шта рећи. С друге стране опенофис је невиђено ружан, нема "ribbon"...

EU Citizen

pre 11 godina

Slatki su mi ovi sa cloud-om, možda, ako za dvadeset godina bude postojao zaista pouzdan pristup mreži svuda gde čovek može da se nađe, zajedno sa nekom apsolutno pouzdanom kvantnom enkripcijom da osigura stvarnu privatnost, a dotle, moj hard ili moja memorijska kartica su moja tvrđava :)) Osnovni princip koji važi u "kamenom" životu, važi i u virtuelnom svetu: sve što je važno uvek mora da bude isključivo i stoprocentno pod vašom kontrolom, a cloud taj osnovni princip flagrantno krši, jer uvodi dve instance između vas i vaših vitalnih podataka, provajdera mreže i provajdera klauda, pa niko ko želi da ostane svoj vlastiti sajber-gospodar ne bi trebalo da ga ga koristi, barem ne ni za šta iole bitno ili poverljivo... Isto tako, možda sam ograničeni mračnjak, ali zaista ne vidim neku naročito bitnu sinergiju koja bi proistekla iz direktnog povezivanja poslovnog paketa sa socijalnim mrežama, osim što je trendi i što lepo zvuči, tako da bih rekao da je podrška za touchscreen interfejse jedina zaista relevantna inovacija koju ova verzija donosi, što nije malo, ali opet nije ni ključno, jer će ozbiljan posao u poslovnom paketu na tabletu bez tastature ipak retko koji optimista da uopšte pokuša :))

Zarko

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.

Peca

pre 11 godina

@EU Citizen - Uvek ce biti ljudi koji vise vole slamaricu nego stednju u banci. Inflacija polako jede slamaricu a dok su pare u banci kamata barem ublazava posledicu iste. Dakle, banka je prakticnija i korisnija od potonje. Ovo se isto moze primeniti na cloud computing. Sigurno je prakticnije i korisnije imati mogucnost da sa bilo koje tacke i bilo kog uredjaja imate pristup Vasim podacima. Pametni ljudi su razvili pametne protokole pa je sve sigurno koliko ista moze biti a i ako vam uredjaj ispadne i polupa se, podaci su isto sigurni (sto taj hard iz Vase torbe ispadne bar nekoliko puta u godinu dana govori o tome koliko su podaci tu sigurni). Trece i najbitnije, cloud koji MS nudi nije primarno ciljao malog korisnika vec veliki biznis. Sve multinacionalne kompanije, ukljucujuci i ovu u kojoj radim, imaju svoje datacentre u kojima cuvaju centralizovano podatke. Medjunarodnim vezama se uspostavlja link i iskljucivo radi "na daljinu" sto je u sustini cloud. Ovo sto MS nudi je dobro jer priblizava kapacitete koji su dosad bili dostupni samo najvecim korporacijama i manjim firmama uz mesecnu rentu.Na taj nacin manja preduzeca mogu da pokrenu veliki biznis i otpacuju troskove bez enormnih inicijalnih ulaganja. I ako biznis propadne gubici su manji. Dakle ima ova prica mozga i kome je prvenstveno namenjena. Ja licno nemam problem sto google cuva sve moje privatne mejlove, pretpostavljam da ne hostujete kuci svoj mejl server :)

M.Csaba

pre 11 godina

"*Internet connection required; must be signed in with a Microsoft account or a Microsoft Online Services ID."


Toliko o sjajnoj laži da se "možete konektovati bukvalno sa svakog mesta."
Naravno sve mora da ide preko Tatice!$$$

Saša

pre 11 godina

Mnogo priče o novom "revolucionarnom" interfejsu (opet!), pa reklama za MS cloud, pa neizbežna interakcija sa socijalnim mrežama, valjda da sekretarica može da ide na Facebook umesto da čačka nokte, a ni reči o npr. ubrzanju rada, novim mogućnostima itd. Šteta što IMB i Corel nisu agresivniji sa svojim office paketima, i što OpenOffice nikako da preboli dečje boljke, deluje mi kao da se MS sam namešta da prođe sa svojim office-om kao Nokia sa smartfonovima.

DaLanik

pre 11 godina

Peca: Ma daj, ti si ili jako mlad ili jako naivan. banke su izmisljene da bi neko zaradjivao na tebi. Nikakva prakticnost ovde ne postoji. Oni kojima je prakticno da imaju sve podatke u klaudu nemaju pojma o organizaciji podataka. Sta ce mi sve u klaudu? Uostalom, ja imam toliko terabajta podataka da ne bi stali ni na jedan klaud koji danas nudi 32 Gb ili slicno mesta. ili bi kostalo jako puno. A sta ce mi sve svuda? Valjda sam toliko inteligentan da iskopiram negde to sto mi treba? Pa nismo svi vrhunski menadzeri da nam treba sve svuda, a i njima ne treba. Ja ti garantujem da je sva pomama za ovakvim stvarima tipa "sve svuda" uzrokovana tim sto ljudi ne znaju da se organizuju... Sorry, ali nisam tip kome treba folder "My Documents" ili "My Music" da bi znao gde da drzim fajlove ili muziku.... to je za debile.

bokisa88

pre 11 godina

mislim da ce biti jeftiniji u odnosu na orethodne verzije jer se windows malo opametio...takodje smatram da windows uskoro postaje lider u svetu tableta...cak i ona rt verzija obecava....

zmitjkoe

pre 11 godina

I kao i obicno verzija koja bude pravljena za Mac ce biti bolja. Ali dobro bar su korekrtni. Nece da zabusavaju iako se radi o ljutom konkurentu.
(Zarko, 17. jul 2012 10:11)

Da, bice bolja, ali kome treba Office kad Apple ima iWork (Pages, Numbers & Keynote)? iWork radi i na desktopu i na iPhoneu/iPadu godinama, otvara i edituje Office dokumente itd.

pero

pre 11 godina

Vremenom ljudi izgube osecaj za realnost i za lepotu. Ovo ce biti definitivno najgori moguci Office ikada, supalj na sve strane. A da ne pricamo koliko je pametno da vam neko drugi cuva dokumente na njegovom racunaru. Koliko je to dobra ideja, moze se zakljuciti iz toga sto se od nje odustalo pre 40 godina.

qweas

pre 11 godina

@EU Citizen
Da su enkripcije toliko nesigurne kao sto tvrdite mnoge stvari danas ne bi bile moguce - tipa kupovina preko interneta....
Inace i Skydrive i Google Drive (i svi ostali MS/Google/Apple servisi) su pod HTTPS-om...
A sustina ovog tipa cloud integracije je u sherovanu podataka sa ljudima sa kojim radite, a da zadrzite staro desktop office okruzenje (mada to je vec bilo moguce preko skydrive applikacije, ali sada je bez setupa)...

Snakefinger

pre 11 godina

Meni se dopada ovo što je predstavljeno. Jasno je da Microsoft već odavno integriše svoje proizvode u cloud i da su shvatili sve prednosti ovakvog pristupa. Sada je i Outlook collaboration hub, što je logičan nastavak filozofije Windowsa 8 i WP. Kome smeta registracija na SkyDrive, ne mora ga koristiti, može koristiti Office kao običnu desktop aplikaciju pa ne vidim čemu frka.

nknk

pre 11 godina

@DaLanik
Ne mozes da kazes da je "za debile"... i ja sam navikao da mi je root uvek na C:, a ne na Desktopu, pa opet nemam nista protiv Microsoftove (nametnute) organizacije. Ljudima koji nisu IT orijentisani tako je lakse. A isti ti ljudi koriste i Office paket. Cloud je super resenje i vecina ljudi nece da se mlati sa kopiranjem fajlova na CD/Flash pa njihovom kasnijom sinhronizacijom itd.
Ja zivim na relaciji London - Beograd i Google Drive mi je mnoooogo olaksao organizaciju fajlova. Jednostavno ne brinem vise da li sam sve sto mi je potrebno poneo na laptopu ili mi je ostalo na kompjuteru u BG ili na kompjuteru u LDNu. Ne moram da brinem koja mi je poslednja verzija. Ako hocu nekom klijentu da posaljem fajl dovoljno je da ga podelim. Da ne pricam o tome kako mogu uvek da vratim bilo koji fajl na verziju od pre, na primer, 5 dana i sl.
Sve to postoji u Win okruzenju, ali danas kada vecina ljudi iz IT sfere, ima po jedan desktop racunar, jedan laptop i jedan smartphone, cloud je ako nista drugo olaksao baratanje podacima izmedju njih.
A o sigurnosti podataka necu da pricam nista. Najmanje se osecam sigurnim kada su podaci samo sa mnom. Kradje, tehnicki problemi, virusi, elementarne nepogode itd... Nekako mi drzanje podataka u cloudu deluje daleko bezbednije.

qweas

pre 11 godina

@ja
Amazon, koji je verovatno najcesce koriscenjen cloud sistem, drzi servis koje je bas predvidjen za skladistenje podataka na cloud i mnogi veliki web servisi poput Twitter-a ga koriste...
Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...

Iskreno ne znam otkud vam predstava da cloud nudi samo "32GB ili slicno". Microsoft-ov Skydrive konkretno mislim da jos nudi 25GB besplatno, a to je za "obicne" korisnike ne korporacije ili korisnike sa posebnim potrebama.

Nije pitanje inteligencije da li je moguce kopirati sve gde vam treba, vec prakticnosti. Npr zena i ja, delimo preko SkyDrive-a isti OneNote, koji nam je sinhronizovan sa 2 desktop-a, 1 Laptopom, 2 mobilna i tabletom (iPad) (iz nekog razloga nisam uspeo da instaliram na Android tablet OneNote (valjda ne podrzava Srbiju)). Sve se automatski sinhronizuje prilikom paljenja i gasenja. Necu da kazem da nam zajednicka "To Do Lista" radi bas kao na reklami, ali poprilicno je prakticno... Pogotovo u slucajevima kada treba raditi nesto koloborativno ili sa vise razlicitih racunara...

Postoje i jednostavniji servisi tipa hocete da jednom folderu pristupate sa n racunara (koji nisu umrezeni). Uz pomoc DropBox-a, Skydrive-a (verovatno i G-Drivea) samo treba da obelezite folder i kompletnu sinhronizaciju podataka ce obaviti softver za vas, a najnovije dokumente cete uvek imati na svakom racunaru.
Da li je nesigurnije, naravno da da... Ali da li je prakticnije, naravno da jeste...

EU Citizen

pre 11 godina

@Peca
Govorio sam s tačke gledišta malog/srednjeg igrača koji u jednom konkurentnom i nesigurnom svetu nema nikakvog razloga da veruje ni korporacijama, ni vladama, naprotiv, paranoja je od postanka sveta, a naročito danas, pogled na svet najblagotvorniji za očuvanje dobrog zdravlja i punog novčanika :) Hard-diskova, opet, imam nekoliko i međusobno se bekapuju, pa teško da će se svi razbiti, a najvažnije informacije držim i u drugim medijima, ali ništa od toga nikada ne ide na net, dok stvarno poverljive stvari koje se tiču novca (mog ličnog, ne onog koji prolazi kroz kompanijske račune preko interneta, i koji svaki državni lopov može sa dva klika da isprati, da bi video kako najbolje da me harači :) ) i "osetljivih" poslova ne idu ni na kompjuter priključen na net. Ako se držimo vaše analogije sa bankama, na informacije se, na prvom mestu, ne plaća kamata, i nešto vrede isključivo ako ih samo vi posedujete, da i ne spominjemo to da su se za par decenija otkad ja zarađujem za život kao privatnik, ti koji su držali pare u slamarici ili ih okretali sami, na poslovima pod vlastitom kontrolom, mnogo puta poslednji smejali, i to ne samo u bantustanima poput Srbije gde postoji direktna državna pljačka a la "stara štednja", već i u mnogo ozbiljnim zemljama gde je, čak i ako apstrahujemo intrinzično nemoralni i kriminalni sistem socijalističke krađe u tankoj oblandi pseudolegalizma s kojim morate da se stalno borite, gomila banaka propala i ostavila milione ljudi bez većine imetka.

Боки

pre 11 godina

Ништа ново изузев тог "клаудинга". Када не могу да убацим уређену листу са азбучним редоследом слова, а иста је могућа у опенофису, онда шта рећи. С друге стране опенофис је невиђено ружан, нема "ribbon"...

STrider

pre 11 godina

Odlican je, lep interfejs, brzo radi, svidja mi se cloud podrska. Za razliku od Office 2010 koji je imao samo kozmeticke promene u odnosu na 2007, ovaj predstavlja znacajan korak napred.

zmitjkoe

pre 11 godina

Zanimljivo je da Apple za iCloud koristi Microsoft Azure Cloud kao pozadinu...
(qweas, 17. jul 2012 13:36)

Ne znam na koju pozadinu mislis ali ovo su proslodisnja nagadjanja IT novinarcica. U tu pricu je bio ukljucen i Amazon cloud service. Sve to naravno nema veze sa mozgom: Apple je izgradio svoj iCloud data centar u Severnoj Karolini, najveci na svetu.

http://www.youtube.com/watch?v=IPNZAvX1yEs&feature=related

Cool

pre 11 godina

@Peca
Da, samo sto banka te tvoje para da nekom drugom, npr. nekom ko hoce kredit, a za taj kredit naplati kamatu i samim tim zaradjuje na tvom novcu.
E sad, postavlja se pitanje zasto to isto MS ne bi radio, a na sva zvona vodio kampanju o sigurnosti svog servisa.
Licno mislim da u pozadini nije nista dobro, ali siguran sam da to necemo saznati bar u narednih 20 godina.

IQ=0

pre 11 godina

...Informacija je NAJSKUPLJI resurs(bukvalno i metaforicki receno)...u bilo kom svetu

Za globalnu digitalizovanu sa maglama i oblacima danasnjicu...svaki komentar je suvisan

Peca

pre 11 godina

Postovane kolege, rasprava je otisla u pogresnom pravcu i skrenula sa teme clanka. Privatnost i pohlepa bankara su potpuno druga tema. Ne branim tezu da SVE treba cuvati "tamo negde" vec da za posao, cemu office uglavnom i sluzi (jer za privatno koriscenje imate sijaset besplatnih alternativa) postoji isplativiji nacin rada od "sve hostujem sam". Prosecna srpska firma ispod 50 zaposlenih ima jedan servercic, ako je uopste i server vec neki sklepani kinez, na kojem tera sve poslovne aplikacije, u najboljem slucaju pod SBS-om i to posle polu-pretecceg pisma koji su dobili od lokalne MS kancelarije/dilera/poreske sluzbe. Isti je utaknut u strujnu mrezu koja varira od 160-260V, bekap je u najboljem slucaju USB disk od 30 eur i placaju uzinu "malom iz komsiluka" da brine da sve to radi 24/7.Takva firma nema svesti ni novca da ulozi ozbiljnija sredstva u IT infrastrukturu i softver koji bi unapredio poslovanje. Umesto ovakve slike sada imamo alternativu koja se zove cloud computing. Odjednom za mesecni pausal ista ta firma svoje aplikacije i podatke drzi u ozbiljnom datacentru o kojem brinu profesionalci, koji je prikacen na dve trafo stanice, koji bekapuje Vase podatke na pravi nacin i koja garantuje zamenu problematicnog hardvera/softvera u roku od 60 min. E o tome ja pricam, ne o potrebi da terabajt pornografije i piraterije stoji na "cloudu" vec da isti pruza sansu malima da koriste resurse koji su do skora bili dostupni samo za najvece, sto svakako ima svojih prednosti...