zumbul aga
pre 11 godina
Kada sve saberem i oduzmem izgleda da je, dugoročno gledano, najbolje štedeti u funtama. Stari su to finansijski kurjaci.
Utorak, 12.06.2012.
21:41
Američki ekonomista Nuriel Rubini kaže da je Nemačkoj neophodno da preživi zajednička evropska valuta.
Izvor: B92
pre 11 godina
Kada sve saberem i oduzmem izgleda da je, dugoročno gledano, najbolje štedeti u funtama. Stari su to finansijski kurjaci.
pre 11 godina
@realno, 13. jun 2012 11:19
Lepo je sto imas sve te kvalifikacije. Ne slazem se sa tobom da su Grci pet puta manje produktivni od Nemaca. Takodje, po mojim standardima, Nemci su bezobrazno lenji, ali to neutralisu organizacijom. Takodje, ne slazem se da Grci nisu budale. Poput Srba, ne umeju da razlikuju kratkorocni od dugorocnog interesa i to ih kvalifikuje za titulu. Povrh toga, kao kod Srba, vodi ih potpuno korumpirana politicka kasta koja se upravlja iskljucivo licnim i klanovskim interesima, uvek u suprotnosti sa drzavnim. Nesposobnost da je zamene usled navijackog odnosa prema politici ih jos jednom kvalifikuje za titulu. Dat primer sluzi da opise sistemski disbalans EMU. Sistemi sa sistemskim disbalansom ne opstaju. Da bi se disbalans eliminisao periferija mora da postane jeftinija ili Nemacka skuplja. Periferija ne moze da postane jeftinija, a da se ne spusti na nivo treceg sveta, u kom slucaju nema nikakav interes da ostane u EMU ili u EU. Plan Nemaca da ih silom zadrze centralizujuci EU je tipicno nemacki antiempatijski pristup odnosima medju ljudima. U svom empatijskom idiotizmu Nemci ne zele cak ni da zakrpe trenutni problem ECB obveznicama, vaucerima isl, pa ce, zbog toga, kao i uvek do sada, izgubiti bas sve, a da im pri tome nece pomoci ni siroka podrska opsesivno-kompulivnog fronta sirom politicki i ekonomski nepismenih perifernih nacija.
pre 11 godina
A da ovaj nije pohadjao neki nas ekspertski sega-mega univerzitet?
Neverovatno da iole razuman strucnjak moze ovako nesto da predlaze. Ceo finansijski problem je nastao samo zato sto su vlade pojedinih drzava vodile citavu nacionalnu politiku zivota na kredit. Unapred znali da ne mogu da ga vrate, ali njima je bilo vazno danas a ne sutra. S druge strane, kredit su dobili zahvaljujuci pohlepi onih koji su im davali kredit, i koji su se ponasali kao klasicni zelenasi: nema veze sto ces ti propasti, neko ce morati da plati tvoj dug! Oticice ti i kuca na dobos, ali dug i kamatu cu ja naplatiti, ovako ili onako. I sad, kad je doslo do ovde dokle je doslo, on savetuje da tim putem krenu i ostali koji jos nisu probali sve blagodeti zivota na kreditu bez pokrica. Ojha!
U svakom slucaju, nadimak "Dr Propast" mu definitivno odgovara. Ja predlazem da USA da 1000$ nemackim, ili jos bolje nasim turistima, evo vrlo rado cemo otici u Grcku, Spaniju ili gde god treba na odmor. Moze i u USA, da pomognemo njihovoj turistickoj privredi. Oni pomognu nama, mi pomognemo njima, zar to nije "win-win situation"? Kako se toga nisam setio ranije...
pre 11 godina
Izgleda da ćemo iznajmljivati i našu štampariju na Topčideru pošto u Frankfurtu neće stići da naštampaju sveže evre za sve članice EU.
Nešto slično je radio i samozvani car Bokasa I iz Centralno-Afričke republike koji je ubio svog ministra finansija jer nije hteo da štampa pare i deli narodu.
pre 11 godina
@krkix
Ziveo sam u Grckoj, zivim 5 godina u Nemackoj. To sto si ti ispricao jeste sa matematicke strane istina, ali u stvarnosti Grci su kao narod 5 puta lenji od Nemaca (ne preterujem) tako da i bez carinske unije i zone evra, Grci bi pre ili kasnije posustali sa tim kamionima koje si naveo kao primer. Grci nisu budale, da im je to toliko stetilo, nikad ne bi ni ulazili u uniju i u evrozonu. Nemci nikad nece moci da primene model potrosnje kao Ameri jer nemaju ni 10% njihovih resursa. Zasto npr nikad Nemci nece menjati automobile kao Ameri? Zato sto je u Nemackoj benzin dva puta skuplji i gotovo 100 ga uvoze, dok Ameri imaju i svojih rezervi i jos ratuju za naftu. Nemci su mnogo dobro organizovani kao drustvo, roba im je jako konkurentna i zato ce uvek biti u samom vrhu. Ja sam poslovno putovao i u Englesku i u Francusku, ljudi brate tamo manje rade. Rubijev predlog ne valja, jer zapravo to bi znacilo da bi Nemci trebali da idu na letovanja svuda da bi spasavali ekonomije. Pa ajde onda i da idu na Kalenic da masovno kupuju sir i meso da nam podignu stocni fond. Taj vaucer od 1000 evra moze ili da se nastampa pa da evro oslabi, ili da Nemci masovno dizu pare sa svojih stednih knjizica pa da idu na ta letovanja. Ti vauceri ne padaju sa neba. Nemci imaju svest koju mi nemamo o cuvanju novca. Da su sad u situaciji kao Srbi, retko koji Nemac bi npr isao na letovanje u inostranstvo. Imao bi tu svest da ne treba iznositi pare iz zemlje radi provoda. Dizemo kredite da bi letovali.
pre 11 godina
Ovo je samo jedan primer hiper produktivne privrede koja proizvodi dobra koje obicni gradjani vise ne mogu bez kredita sebi da priuste ( jer je privreda "previse" automatizovana ). Kad dodjete do maksimalnog nivoa zaduzenja, dolazi do kraha. Ovo ne odgovara ni jednoj ni drugoj strani. Samo je pitanje na kome ce se ovo prelomiti i u kojoj meri.
pre 11 godina
amerima i kinezima-rusima ne odgovara jaka europska unija, a europska unija kao superdržava bi postala veća sila od njih. sad svim silama udaraju po njoj jer svima odgovaraju jadne rascjepkane europske države. nažalost u slabost unije su uspjeli uvjeriti i same europljane kako mi se čini.
pre 11 godina
Nemci su jedini narod koji postujem u EU, dok su ostali narodi manje-vise teski neradnici. Po tome se najvise izdvajaju Italijani, Grci i Spanci. Kamo srece da hoce Nemci da dodju u Srbiju, bar bi se znao neki red.
pre 11 godina
Ovi komentari ponovo potvrdjuju da Balkan nikada nije razumeo kako ekonomija funkcionise i da je to konstanta. Posmatrajmo dve firme koje proizvode kamione u Nemackoj i u Grckoj. Pre carinske unije (EU) firma u Grckoj je proizvodila 500, a Nemacka 10000 kamiona godisnje. Obim proizvodnje je znacio da je nemacki kamion bio 10% jeftiniji, ali su Grci zato imali carinu 15% na uvoz kamiona, pa se proizvodnja 500 kamiona u Grckoj i dalje isplatila. Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena carinska unija, pa je Grcki kamion postao preskup. Grcka centralna banka je, reagujuci, oborila drahmu, pa je Grcki kamion opet bio malo jeftiniji.Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena monetarna unija (EMU=evro). Grci su drzali svoje plate prilicno nisko, ali vise nikako nisu mogli da konkurisu nemackoj fabrici. Grcka radna mesta su izgubljena. Povecavsi obim proizvodnje za 500 grckih kamiona, nemacka fabrika je jos vise oborila svoju prodajnu cenu. Grcima je ostalo samo da gaje masline i grade hotele. Posto se proizvodnja kamiona mnogo vise isplati, Nemci su uskoro nagomilali 5000 milijardi evra licne stednje gradjana. Posto nisu mogli da proizvedu vise nista sto Nemcima treba, Grci su se sve vise zaduzivali kod njih. Sada Nemci hoce da preuzmu grcke hotele i zemlju, i ostave Grcima da ih opsluzuju u hotelima i proizvode im masline. Cep od 5000 milijardi evra gusi evropsku ekonomiju i bice likvidiran ili inflacijom (vauceri), ili raspadom evro zone.
pre 11 godina
Ovaj majstor bi da doaka Nemačkoj. Ne samo što imaju najjeftinije izvore kapitala sa najnižim kamatnim stopama, već obaraju cenu i svojoj radnoj snazi tako da je i kod njih 1000 evra dobra plata, mnogi dobijaju samo 400 ili 600 evra. Vi se ponadali da će se plate ujednačavati na nivou njihovih? Ni u crtanom filmu, obaraće plate svojima ucenjujući ih jeftinim radnicima iz celog sveta. Niti smo braća, a kese nam tek neće biti sestre.
pre 11 godina
Kratko, jasno, precizno, tačno !
pre 11 godina
Inflacija je kradja ! A Nemci su ludi jer ne bi da kradu. I to je American way of life. Prema tome, Srbija ispunjava sve uslove da bude americka gubernija.
pre 11 godina
@ziio
Ne, onda ce da se javi Rubini ponovo i da trazi jos 1000 Evra.
pre 11 godina
fora je sto nema resenja u okvirima ovako postavljenog finansijsko monetarnog sistema. tuzan kraj je izvestan samo sto sa rubinijevim predlogom on se odlaze. kome nemacka prodaje, pa zemljama koje upravo propadaju. sta ce kad nemacka ostane bez traznje? kome ce onda da prodaje? zasto su se kinezi i rusi uzmuvali da pomognu evrozoni? zato sto ih vole? jok. treba prodati naftu, gas, kineske dzidza bidze itd. a ko ce da to kupi ako nema traznje?
ono sto rubini predlaze je u prevodu "ne secite tako brzo granu na kojoj sedite" jer je svakako jasno da ce pasti grana i svi na toj grani ukljucujuci i nemacku. rubini je svakako svestan da taj njegov predlog ne resava problem ali ga privremeno moze odloziti tako da bi i on privremeno mogao da uziva status ekonomskog genija :)
evrozona je od samog starta odgovarala nemackoj kao najjacoj privredi, a ekonomski najslabije zemlje su postale "ekonomsko" topovsko meso jer su ostale bez ekstremno bitnog instrumenta nacionalne ekonomije, a to je vlastita valuta. zato mi se i dize kosa na glavi kad neko kaze da treba ukinuti dinar i uzeti evro. ne, treba ukinuti lose ljude koji "rukovode" dinarom i dovesti prave.
sunovrat je poceo sa ukidanjem cistog zlatnog vazenja, a kada su u igru ubaceni finansijski derivati onda je cela stvar pocela da se krece na nuklearni pogon.
pre 11 godina
Kako su uprli ovi ameri u EU, hoce li opstati il nece, a oni duzni duzni, i to kinezima, apsurd oboljelog kapitalistickog sistema!!!
pre 11 godina
Nisam bas nesto siguran..Hocete da kazete da se "mercedes" "BMV" ili proizvodi "Simensa" nece prodavati ako ne bude evra? Glupost...Nemacka treba da kaze "zbogom evro" pa da onda ostavi ove "mocne ekonomije" zajedno sa Amerikom da ga spasavaju..A oni lepo da se vrate na marku pa da vidimo ko ce da bude ekonomski patuljak. Da li Nemacka ili ove "zemlje belog luka"...
pre 11 godina
Ovde neko prijavi da u menjačnicama ima i dalje nemačka marka i dobije 100 pluseva. Stvarno sam u šoku.
NEMA nemačke marke u menjačnicama, Nemačkoj NAJMANJE odgovara ukidanje evra jer će onda nemačka marka da skoči u nebesa i to će značiti drastičan pad nemačkog izvoza.
Nemačkoj treba Grčka i Španija da drže vrednost evra nisko.
pre 11 godina
Živimo u svetu u kojem ekonomisti određuju kada je društvo u krizi, a onda i predlažu kako da se iz krize izvlačimo. Sami sebi prave posao i platu. Ovu krizu su i izazvali ekonomisti u vidu bankara koji su davali kredite šakom i kapom i pretvarali celokupnu ekonomiju zapada u jedan veliki kredit koji je pukao. I sada treba da štampamo još para i uzimamo još kredita kako bi ekonomisti rekli da je privreda bolje.
pre 11 godina
Štednja je znak ludila, a trošenje onoga čega nemaš je znak vrhunske pameti.
pre 11 godina
Ko je taj čovek?!
pre 11 godina
Svi su sada eksperti. Svi do jednog znaju sta je problem. Jos samo neko da ga resi
pre 11 godina
Zbog čega bi trebali nemci da potroše npr.(vaučer)od 1000 evra u Grčkoj,Španiji,kada ni oni sami od 13.plate i od ostalih zarada stigli do prosjačkog štapa !!!
pre 11 godina
The worst advice is unsolicited advice.
pre 11 godina
Dr Nele Karajlic je jos osamdesetih isticao u Nadrealistima metodu isplate 5 licnih dohodaka unapred, mozda bi ta varijanta dala rezultat.
pre 11 godina
Ala je ovaj Rubini faca, svaka mu cast. Da nateras nemce sa vaucerom od 1000 evra da dodju na letovanje u Bugarsku, Rumuniju, Albaniju, Hrvatsku ili Poljsku i ostale zemlje koje su pogodjene krizom nije ludo nego vise od toga. Bas je Mr. Propast.
pre 11 godina
Kod nas je Dinkić još pre par godina delio po 1000 eur, i sta nam fali, nista, pobedili smo krizu.
pre 11 godina
Problem je sto su vodece zapadne zemlje dobar deo svoje proizvodnje preselile u Kinu i daleko istocne zemlje i samim tim lisile sopstveno stanovnistvo radnih mesta. Drugo, proizvodnja je sada toliko automatizovana da je u fabrikama potreban sve manji broj radnika, a postizu se ogromne serije proizvoda.
Tako se pojavljuje problem, em jako povecana proizvodnja u samim zapadnim zemljama uz pad zaposlenih, em ogromno ubacivanje robe njihovih firmi, proizvedene u Kini, u te same zapadne zemlje. Sustina je da imate jako veliki porast robe u zapadnim zemljama, ali nju nema ko da kupuje!! Prakticno sami sebi "skacu u usta". Da je sva ta proizvodnja ostvarena u tim zapadnim zemljama, onda bi oni imali i veci broj zaposlenih i vece plate, pa bi mogli i vise da kupuju...ovako, drzave moraju da stampaju pare i daju narodu da bi imao od cega da kupuje! Cista kriza kapitalizma koji je dosegao izuzetno visok nivo industrijalizacije i sada "udara na samog sebe". Sto bi Marks rekao, postaje kocnica samom sebi...ali ko ovde vise cita te pametne ljude...
pre 11 godina
Tako su u Grckoj, Spaniji,... delili po hiljadu evra svako malo... onako, sa grane, kako Rubini predlaze i Nemackoj. 'Aj'me meni. Ne daj se Angela!
pre 11 godina
@pored Wall St
Hajde priznaj da si kejnzijanac u službi judeomasonske zavere, kojoj je za cilj da uništi Evropu i spreči evro da postane glavna svetska valuta, te tako uništi dolar :)
Zar ne vidiš da su se srpski fudbalski selektori prekvalifikovali...
pre 11 godina
@koma
Spremao sam se da napisem slican komentar i onda procitam tvoj!!!! Volimo mi kao narod da pametujemo, sve znamo...a drzava nam nije niti jednoj od lista, jer se nalazimo u s++ku kosmosa!!
pre 11 godina
to je uradjeno ovde u australiji i uspelo je. podelili svim 'radnim' ljudima po 900 dolara da trose, penzionerima i deci nekoliko puta al po manje... i nismo usli u recesiju. do duse imali smo nekih zaliha kesa ali se posle zaduzivali...sad vracamo dug (koji i nije velik u odnosu na velicinu ekonomije) i trebali bi ga otplatiti kroz nekoliko godina...
ovaj fazon radi u zemljama gde se puno trosi (sad, aus, canada...) (gde nema stedisa). neznam dali bi uspelo u eu.
pre 11 godina
dobro, i sta onda kad potrose tih 1000 evra. Jos veca kriza.
pre 11 godina
"Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost."
Ovde ima nekoliko gršaka:
1. Evrozona je celina, te štampanje evra znači inflaciju svugde, pa i u Nemačkoj.
2. Usled inflacije, pare koje bi se Nemačkoj "vratile" bi izgubile na vrednosti, a investicije bi se zgrčile, jer niko ne želi da investira kada ne zna koliko će sutra vredeti novac. O šteti koju bi ovaj smanjeni nivo investicija izazvao možemo samo da nagađamo.
3. Poslala bi se užasno pogrešna poruka: samo troši, bato, ima ko će da plati umesto tebe. I nakon 10ak godina bi imali istu situaciju, jer Grci, Španci, Italijani, i ostali ne bi ništa naučili.
Prosto, što bi rekli Dire Straits:
"That ain't workin' that's the way you do it
Money for nothin' and your chicks for free..."
pre 11 godina
Eh sto se nasmejah:) Nemacka da postane ekonomski patuljak:)) Pa oni samo kad polude i zarate oslabe jer ih napadne ceo svet, ali nesto se brzo oporavljaju. Ne brinem se ja za njih...
pre 11 godina
Treba podsticati potrosnju a ne stednju. Povecati plate kako bi ljudi imali sta da trose.
pre 11 godina
******** nemac ne voli odmor!?? nemci zive za vikend! a svoj odmor uglavnom tako pametno rasporedjuju pa imaju par mini odmora tokim godine. nemcu ne diraj u budjelar i u odmor- i nema problema, mos kako oces. dalje, nemacka 90-tih stampala marke!? cenim da je to napisala neka mladjana osoba koja nije cula za spajanje dve nemacke tih godina i veliku krizu u koju je nemacka upala tada. i danas zapadna finansira istocnu nemacku a usput i eu!
pre 11 godina
Ma, da- najpametnije je odstampati gomilu tih vaucera vrednosti od 1.000 evra, i to u Nemackoj, ili stampati gomilu evra, kako bi se napravila inflacija, i da Nemacka postane kao zemlje tipicnog kapitalistickog rasipnistva, gde je kupovina bespotrebnih dobara "in", i onda mozemo lepo da kazemo da nisu krivi ni Spanci, ni Italijani, ni Grci sa svojih 14 plata godisnje, nego, eto, svetska ekonomska kriza je kriva za sve, ko god da ju je izazvao. Stvarno nisam ljubitelj Nemaca, ali ti ljudi su vredni i odgovorni i trose pametno, verovatno putuju vise od ostatka Evrope... Bolje vidite kako da obuzdate ostale evropske rasipnike, nego sto krivite Nemacku za sve.
pre 11 godina
Čovek je zastupnik američke ekonomske škole trošenja, pa je logično da natura tu ideju. Samo ne razumem zašto je tako katagoričan?
"Rubini naglašava da 'ludilo štednje' mora da prestane."
Koji ozbiljni ekonomista može ovo da izjavi???
pre 11 godina
Haha, dati vaucer HAHA!!! 1000 evra!!!
pre 11 godina
Dr. Roubini, odnosno "Doctor Doom", je odlican i fantastican ekonomista, ja to ne treba da kazem, mejdutim problem s njegovom idejom oko tih nekih "Njemackih bonova" je vec isproban recept u Americi. Naime, 2008. godine Bush je podjelio po 600 USD samcima, odnosno 1200 USD bracnim parovima i napravio onu ludu famoznu izjavu (izmedju milijun ostalih) "idite u kupovinu za vikend..." a Svejtska ekonomija se raspada. Na kraju, nista nije pomoglo drzavi, a vala ni ljudima. Bacanje novca jeste bilo, i to je sve.
pre 11 godina
Ja bih na primer moj vaučer prodo za 900 EUR i stavijo na štednju.
pre 11 godina
Sta Rubini i slicni ne kazu je ko ce stvarno da plati *******. Da, drzave mogu proizvoljno da stampaju. Bogati ce da pridrze kapital u zlatu, diamantima, cak i u zemljistu/zgradama. Obicni ljudi koji imaju neku ustedjevinu su gubitnici. Primer iz Amerike - od Obamine "stampomanije para"... prosecan gradjanin je izgubio oko 40% vrednosti za samo nekoliko godina. To je ko placa. Stampanje i "davanje" para od strane drzave je direktna kradja od siroke baze stanovnistva. Nemoguce je stampati pare a da iste ne izgube vrednost. Ako bi Nemacka uradila sta Rubini smislja, osiromasila bi na kratki i dugi rok svakog stanovnika za mnogo vise nego "besplatnih 1000 evra" kroz pad vrednosti para. Trosenje bez pokrica i stampanje para je direktna kradj od siromasnih (jer stvarno bogati mogu da se osiguraju stvarima trajnije vrednosti).
pre 11 godina
Nedirajte Nemce,jedini koji rade I koji valjaju u Evropi
pre 11 godina
a sto nama, recimo amerika ne pokloni vaucer na recimo 10000 US
da pomognemo posrnulu svetsku ekonomiju
pre 11 godina
A zašto da se uopće pate sa odmorom, zašto ne pošalju tih 1000 eura a Nijemci ostanu zarađivati doma slijedećih 1000 eura.
pre 11 godina
тако треба држава да брине о свом становништву.БРАВО,да је среће да све власти тако поступају
pre 11 godina
Neverovatno koliko mi imamo "vrhunskih" ekonomista
Kad citam njihove komentare pomislim,kako mi upadosmo u ovu krizu pored ovoliko genijalaca
Pa dovoljno je samo njih citati ovde, odraditi sta oni predlazu i nema zime
Steta samo sto oni nista ne predlazu vec pisu da bi napisali,a razmisljace kasnije i ako o tome veze sa vezom nemaju
Kako smo sejali tako i zanjemo, na zalost kod nas samo kukolj nice,umesto resenja nude nam samo price
Pozdrav svim ljudima koji vide dalje od svog nosa
pre 11 godina
Ne budalite sa pitanjima kako "kome će da uzmu". Pa nije evro na zlatnom standardu. Brojevi na parama su potpuno proizvoljni. Ako EU hoće, može da naštampa bilione i da ih podeli građanima, isto kao što već nekoliko godina štampa bilione i deli ih bankama. A od toga nikakve koristi, osim što bankari trpaju pare u džepove.
pre 11 godina
Bilo je ljudi (običnih poslovnih ljudi sa zapada) nad-prosečno inteligentnih, koji su shvatili kuda vodi ovaj put i još početkom 90-tih pričali o američkom balonu koji kad tad mora pući, kao i o kratkovidoj nemačkoj strategiji nemilosrdnog štampanja dojč maraka bez pokrića od koje su debelo profitirali. Nemačka je smislila evro kako bi anulirala naštampane marke koje da su joj se stvarno vratile nazad izazvale bi krizu tridesetih prošlog veka.
Ovde spasa nema jer kriza stiže 2 decenije kasnije. Istina je da evro treba ipak samo i na prvom mestu Nemačkoj
Ovaj jevrejin sada preporučuje štampanje evra koji se i ovako štampa unazad godinama isto kao dolar. Nemci su sopstvenu propast samo uspeli da prolongiraju i kupe izvesno vreme (računajte koliko ima od izlaska evra).
Dotični nepoznaje nemački mentalitet da oni na godišnji nerado idu jer arbajt vole više nego odmor. Priče o vaučerima ipak neka ostavi za američki diznilend!
pre 11 godina
Novac mora da kruži!
A sad, države su se zaduživale da bi poslove dobijale firme u vlasništvu tajkuna, političara i sl. Države su sad prezadužene, a gde je novac koji je bio u opticaju? Ti isti moćnici koji se zaklinju u kapitalizam su zauustavili tok novca. I eto krize!
A sada žele da narod puni budžete...
pre 11 godina
Pocinje da mi bude zao Nemaca. Kad god postane ocigledno da su prestigli sve druge, ovi drugi ih krive i vuku nazad.
pre 11 godina
hm, zivim u nemackoj i mogu reci sledece- generalno, nemci putuju. ali, vole egzoticne destinacije pa grcka otpada. spanija bi ovom "genijalnom" idejom mozda i mogla da ucari koji euro. ko kaze da nemci ne trose - taj ocigledno nikad nije bio u nemackoj. trose, ali trose pametno! i naravno na one stvari koje su njima bitne a ne tamo nekim englezima ili amerima. neverovatno koliko im je nemacka trn u oku.
pre 11 godina
Ma sve je to divno i krasno, to vadjenje iz krize bez shtednje, i meni to bas super zvuci. samo neko stvori odnegde vauchere od hiljadu evra i odoh ja u grcku na letovanje..mada niko ne zna tacno odakle treba uzeti te pare, ali pravicemo se da negde tamo postoji neka vreca bez dna iz koje cemo uzimati kad god naleti kriza..
ali kao sto ameri kazu, there's no such thing as a free lunch. rubin bi to trebao da zna, ipak je on amerikanac. a mozda bas i zato daje ovako mudre savete. ;)
pre 11 godina
Ma covek je genije ja bi ga samo malo dopunio:Podeliti nemackim gradjanima po 1000 eura i striktno ih poslati u Srbiju da to potrose pa ce tu i Mladja da upadne kako njegova obecanja i nisu tako lazna...ovo je totalna sprdnja kako covek lako trosi tudje pare a ova kriza se slila iz amerike i to je jedina istina.
pre 11 godina
meni nije jasno zasto na ovu temu ljudi koji apsolutno nemaju pojma o ekonomiji se oglasavaju, a najbolji su mi oni sto u svemu vide teorije zavere... svi ste mi vi strucnjaci
pre 11 godina
Nije Nemačkoj neophodno da evro preživi jer Nemci su od samog uvodjenja evra marku gurnuli u drugi plan ali je nisu javno ukinuli a dokaz za to je što se i dan danas po menjačnicama može naći nemačka marka.
Nemci su spremni za kraj evra i jedina su nacija koja će preživeti krah evra bez problema....
pre 11 godina
Bravo, Rubini!
pre 11 godina
Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost
pre 11 godina
Koliko je ovo smesno, pa ovo nije normalno. Nemci rade na svoj nacin ceo zivot. Britancima to smeta jer gube na statusu, pa sad traze da se izvuku kako znaju i umeju. Niko im nije kriv, nego oni sami.
pre 11 godina
Da je na vreme prestalo grcko i spansko ludilo do ovog nemackog ne bi ni dolazilo...
pre 11 godina
Ekspanzija kenzijanskom potrosnjom nije moguca danas bez vece devalvacije evra, so evropski bogatasi i stedise nece dozvoliti. Tih 1000 evra poklonjeno nemackim turistima, bi zavrsilo u dzepovima lokalnih mocnika i na kraju u nekoj od svajcarskih banaka. To ne moze da bude resenje za nezaposlenost i neproduktivnost ekonomija u krizi. Kriza nije kriza stednje, vec kapitalizma kakvog smo izgradili. Nemoguc je prosto sistem koji se oslanja na ocekivanju da ce u buducnosti teci med i mleko i da ce nerealno visok dug moci lakse da se otplati. Mora doci do promene paradigme i uopste drugacijeg shvatanja ekonomske aktivnosti, sto pre to bolje.
pre 11 godina
De malo iskuliraj, nisu svabe krive sto stede vec onaj koji trosi nek pogleda u svoje dvoriste....
pre 11 godina
Dakle, "ludilo štednje' mora da prestane", i to tako što će "nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja", pride "svako bi trebalo da dobije i poreske olakšice pa bi tim novcem mogao da možda kupi i kuću u nekoj od tih zemalja". I ovo je znak normalnog, domaćinskog shvatanja ekonomije?!
A od koga će se uzeti tih 1000 evra za brčkanje u Grčkoj, i za šoping u Španiji? Od nemačkih građana? Od Svetog Petra ili Zekoslava Mrkve? Ili će možda to da isfinansira mudrac Rubini? Ja bih im, da sam Nemac, rekao Kleine Morgen!
pre 11 godina
Rubinija za predsednika Srbije. Odmah!!!!! Ne, pardon, za diktatora - jedino tako ćemo se dozvati pameti
pre 11 godina
Ovo da ne poverujes. dobro nije rekao da se pokloni. Da sam Nemac isao bi na Tajland
pre 11 godina
A što Amerika ne podeli te vaučere? Lako je razbacivati se tuđim parama. Pozdrav Angeli Merkel, Nemačka je glas razuma u sveopštem potrošačkom ludilu, zato je toliko i napadaju oni koji ne žele dobro Evropi.
pre 11 godina
"Nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja"
Znaci, Nemackoj u stvari treba Mladja. Ok, nije problem, evo zrtvovacemo se i, teska srca, trajno ga pozajmiti Nemcima
pre 11 godina
"Nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja"
Znaci, Nemackoj u stvari treba Mladja. Ok, nije problem, evo zrtvovacemo se i, teska srca, trajno ga pozajmiti Nemcima
pre 11 godina
A što Amerika ne podeli te vaučere? Lako je razbacivati se tuđim parama. Pozdrav Angeli Merkel, Nemačka je glas razuma u sveopštem potrošačkom ludilu, zato je toliko i napadaju oni koji ne žele dobro Evropi.
pre 11 godina
Dakle, "ludilo štednje' mora da prestane", i to tako što će "nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja", pride "svako bi trebalo da dobije i poreske olakšice pa bi tim novcem mogao da možda kupi i kuću u nekoj od tih zemalja". I ovo je znak normalnog, domaćinskog shvatanja ekonomije?!
A od koga će se uzeti tih 1000 evra za brčkanje u Grčkoj, i za šoping u Španiji? Od nemačkih građana? Od Svetog Petra ili Zekoslava Mrkve? Ili će možda to da isfinansira mudrac Rubini? Ja bih im, da sam Nemac, rekao Kleine Morgen!
pre 11 godina
Da je na vreme prestalo grcko i spansko ludilo do ovog nemackog ne bi ni dolazilo...
pre 11 godina
hm, zivim u nemackoj i mogu reci sledece- generalno, nemci putuju. ali, vole egzoticne destinacije pa grcka otpada. spanija bi ovom "genijalnom" idejom mozda i mogla da ucari koji euro. ko kaze da nemci ne trose - taj ocigledno nikad nije bio u nemackoj. trose, ali trose pametno! i naravno na one stvari koje su njima bitne a ne tamo nekim englezima ili amerima. neverovatno koliko im je nemacka trn u oku.
pre 11 godina
De malo iskuliraj, nisu svabe krive sto stede vec onaj koji trosi nek pogleda u svoje dvoriste....
pre 11 godina
Koliko je ovo smesno, pa ovo nije normalno. Nemci rade na svoj nacin ceo zivot. Britancima to smeta jer gube na statusu, pa sad traze da se izvuku kako znaju i umeju. Niko im nije kriv, nego oni sami.
pre 11 godina
Ekspanzija kenzijanskom potrosnjom nije moguca danas bez vece devalvacije evra, so evropski bogatasi i stedise nece dozvoliti. Tih 1000 evra poklonjeno nemackim turistima, bi zavrsilo u dzepovima lokalnih mocnika i na kraju u nekoj od svajcarskih banaka. To ne moze da bude resenje za nezaposlenost i neproduktivnost ekonomija u krizi. Kriza nije kriza stednje, vec kapitalizma kakvog smo izgradili. Nemoguc je prosto sistem koji se oslanja na ocekivanju da ce u buducnosti teci med i mleko i da ce nerealno visok dug moci lakse da se otplati. Mora doci do promene paradigme i uopste drugacijeg shvatanja ekonomske aktivnosti, sto pre to bolje.
pre 11 godina
A zašto da se uopće pate sa odmorom, zašto ne pošalju tih 1000 eura a Nijemci ostanu zarađivati doma slijedećih 1000 eura.
pre 11 godina
a sto nama, recimo amerika ne pokloni vaucer na recimo 10000 US
da pomognemo posrnulu svetsku ekonomiju
pre 11 godina
Nedirajte Nemce,jedini koji rade I koji valjaju u Evropi
pre 11 godina
Pocinje da mi bude zao Nemaca. Kad god postane ocigledno da su prestigli sve druge, ovi drugi ih krive i vuku nazad.
pre 11 godina
Nije Nemačkoj neophodno da evro preživi jer Nemci su od samog uvodjenja evra marku gurnuli u drugi plan ali je nisu javno ukinuli a dokaz za to je što se i dan danas po menjačnicama može naći nemačka marka.
Nemci su spremni za kraj evra i jedina su nacija koja će preživeti krah evra bez problema....
pre 11 godina
Ovo da ne poverujes. dobro nije rekao da se pokloni. Da sam Nemac isao bi na Tajland
pre 11 godina
Ma sve je to divno i krasno, to vadjenje iz krize bez shtednje, i meni to bas super zvuci. samo neko stvori odnegde vauchere od hiljadu evra i odoh ja u grcku na letovanje..mada niko ne zna tacno odakle treba uzeti te pare, ali pravicemo se da negde tamo postoji neka vreca bez dna iz koje cemo uzimati kad god naleti kriza..
ali kao sto ameri kazu, there's no such thing as a free lunch. rubin bi to trebao da zna, ipak je on amerikanac. a mozda bas i zato daje ovako mudre savete. ;)
pre 11 godina
Eh sto se nasmejah:) Nemacka da postane ekonomski patuljak:)) Pa oni samo kad polude i zarate oslabe jer ih napadne ceo svet, ali nesto se brzo oporavljaju. Ne brinem se ja za njih...
pre 11 godina
Tako su u Grckoj, Spaniji,... delili po hiljadu evra svako malo... onako, sa grane, kako Rubini predlaze i Nemackoj. 'Aj'me meni. Ne daj se Angela!
pre 11 godina
Ne budalite sa pitanjima kako "kome će da uzmu". Pa nije evro na zlatnom standardu. Brojevi na parama su potpuno proizvoljni. Ako EU hoće, može da naštampa bilione i da ih podeli građanima, isto kao što već nekoliko godina štampa bilione i deli ih bankama. A od toga nikakve koristi, osim što bankari trpaju pare u džepove.
pre 11 godina
Neverovatno koliko mi imamo "vrhunskih" ekonomista
Kad citam njihove komentare pomislim,kako mi upadosmo u ovu krizu pored ovoliko genijalaca
Pa dovoljno je samo njih citati ovde, odraditi sta oni predlazu i nema zime
Steta samo sto oni nista ne predlazu vec pisu da bi napisali,a razmisljace kasnije i ako o tome veze sa vezom nemaju
Kako smo sejali tako i zanjemo, na zalost kod nas samo kukolj nice,umesto resenja nude nam samo price
Pozdrav svim ljudima koji vide dalje od svog nosa
pre 11 godina
Čovek je zastupnik američke ekonomske škole trošenja, pa je logično da natura tu ideju. Samo ne razumem zašto je tako katagoričan?
"Rubini naglašava da 'ludilo štednje' mora da prestane."
Koji ozbiljni ekonomista može ovo da izjavi???
pre 11 godina
******** nemac ne voli odmor!?? nemci zive za vikend! a svoj odmor uglavnom tako pametno rasporedjuju pa imaju par mini odmora tokim godine. nemcu ne diraj u budjelar i u odmor- i nema problema, mos kako oces. dalje, nemacka 90-tih stampala marke!? cenim da je to napisala neka mladjana osoba koja nije cula za spajanje dve nemacke tih godina i veliku krizu u koju je nemacka upala tada. i danas zapadna finansira istocnu nemacku a usput i eu!
pre 11 godina
Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost
pre 11 godina
Bilo je ljudi (običnih poslovnih ljudi sa zapada) nad-prosečno inteligentnih, koji su shvatili kuda vodi ovaj put i još početkom 90-tih pričali o američkom balonu koji kad tad mora pući, kao i o kratkovidoj nemačkoj strategiji nemilosrdnog štampanja dojč maraka bez pokrića od koje su debelo profitirali. Nemačka je smislila evro kako bi anulirala naštampane marke koje da su joj se stvarno vratile nazad izazvale bi krizu tridesetih prošlog veka.
Ovde spasa nema jer kriza stiže 2 decenije kasnije. Istina je da evro treba ipak samo i na prvom mestu Nemačkoj
Ovaj jevrejin sada preporučuje štampanje evra koji se i ovako štampa unazad godinama isto kao dolar. Nemci su sopstvenu propast samo uspeli da prolongiraju i kupe izvesno vreme (računajte koliko ima od izlaska evra).
Dotični nepoznaje nemački mentalitet da oni na godišnji nerado idu jer arbajt vole više nego odmor. Priče o vaučerima ipak neka ostavi za američki diznilend!
pre 11 godina
Rubinija za predsednika Srbije. Odmah!!!!! Ne, pardon, za diktatora - jedino tako ćemo se dozvati pameti
pre 11 godina
Ma, da- najpametnije je odstampati gomilu tih vaucera vrednosti od 1.000 evra, i to u Nemackoj, ili stampati gomilu evra, kako bi se napravila inflacija, i da Nemacka postane kao zemlje tipicnog kapitalistickog rasipnistva, gde je kupovina bespotrebnih dobara "in", i onda mozemo lepo da kazemo da nisu krivi ni Spanci, ni Italijani, ni Grci sa svojih 14 plata godisnje, nego, eto, svetska ekonomska kriza je kriva za sve, ko god da ju je izazvao. Stvarno nisam ljubitelj Nemaca, ali ti ljudi su vredni i odgovorni i trose pametno, verovatno putuju vise od ostatka Evrope... Bolje vidite kako da obuzdate ostale evropske rasipnike, nego sto krivite Nemacku za sve.
pre 11 godina
@pored Wall St
Hajde priznaj da si kejnzijanac u službi judeomasonske zavere, kojoj je za cilj da uništi Evropu i spreči evro da postane glavna svetska valuta, te tako uništi dolar :)
Zar ne vidiš da su se srpski fudbalski selektori prekvalifikovali...
pre 11 godina
Ja bih na primer moj vaučer prodo za 900 EUR i stavijo na štednju.
pre 11 godina
Ovi komentari ponovo potvrdjuju da Balkan nikada nije razumeo kako ekonomija funkcionise i da je to konstanta. Posmatrajmo dve firme koje proizvode kamione u Nemackoj i u Grckoj. Pre carinske unije (EU) firma u Grckoj je proizvodila 500, a Nemacka 10000 kamiona godisnje. Obim proizvodnje je znacio da je nemacki kamion bio 10% jeftiniji, ali su Grci zato imali carinu 15% na uvoz kamiona, pa se proizvodnja 500 kamiona u Grckoj i dalje isplatila. Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena carinska unija, pa je Grcki kamion postao preskup. Grcka centralna banka je, reagujuci, oborila drahmu, pa je Grcki kamion opet bio malo jeftiniji.Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena monetarna unija (EMU=evro). Grci su drzali svoje plate prilicno nisko, ali vise nikako nisu mogli da konkurisu nemackoj fabrici. Grcka radna mesta su izgubljena. Povecavsi obim proizvodnje za 500 grckih kamiona, nemacka fabrika je jos vise oborila svoju prodajnu cenu. Grcima je ostalo samo da gaje masline i grade hotele. Posto se proizvodnja kamiona mnogo vise isplati, Nemci su uskoro nagomilali 5000 milijardi evra licne stednje gradjana. Posto nisu mogli da proizvedu vise nista sto Nemcima treba, Grci su se sve vise zaduzivali kod njih. Sada Nemci hoce da preuzmu grcke hotele i zemlju, i ostave Grcima da ih opsluzuju u hotelima i proizvode im masline. Cep od 5000 milijardi evra gusi evropsku ekonomiju i bice likvidiran ili inflacijom (vauceri), ili raspadom evro zone.
pre 11 godina
to je uradjeno ovde u australiji i uspelo je. podelili svim 'radnim' ljudima po 900 dolara da trose, penzionerima i deci nekoliko puta al po manje... i nismo usli u recesiju. do duse imali smo nekih zaliha kesa ali se posle zaduzivali...sad vracamo dug (koji i nije velik u odnosu na velicinu ekonomije) i trebali bi ga otplatiti kroz nekoliko godina...
ovaj fazon radi u zemljama gde se puno trosi (sad, aus, canada...) (gde nema stedisa). neznam dali bi uspelo u eu.
pre 11 godina
@krkix
Ziveo sam u Grckoj, zivim 5 godina u Nemackoj. To sto si ti ispricao jeste sa matematicke strane istina, ali u stvarnosti Grci su kao narod 5 puta lenji od Nemaca (ne preterujem) tako da i bez carinske unije i zone evra, Grci bi pre ili kasnije posustali sa tim kamionima koje si naveo kao primer. Grci nisu budale, da im je to toliko stetilo, nikad ne bi ni ulazili u uniju i u evrozonu. Nemci nikad nece moci da primene model potrosnje kao Ameri jer nemaju ni 10% njihovih resursa. Zasto npr nikad Nemci nece menjati automobile kao Ameri? Zato sto je u Nemackoj benzin dva puta skuplji i gotovo 100 ga uvoze, dok Ameri imaju i svojih rezervi i jos ratuju za naftu. Nemci su mnogo dobro organizovani kao drustvo, roba im je jako konkurentna i zato ce uvek biti u samom vrhu. Ja sam poslovno putovao i u Englesku i u Francusku, ljudi brate tamo manje rade. Rubijev predlog ne valja, jer zapravo to bi znacilo da bi Nemci trebali da idu na letovanja svuda da bi spasavali ekonomije. Pa ajde onda i da idu na Kalenic da masovno kupuju sir i meso da nam podignu stocni fond. Taj vaucer od 1000 evra moze ili da se nastampa pa da evro oslabi, ili da Nemci masovno dizu pare sa svojih stednih knjizica pa da idu na ta letovanja. Ti vauceri ne padaju sa neba. Nemci imaju svest koju mi nemamo o cuvanju novca. Da su sad u situaciji kao Srbi, retko koji Nemac bi npr isao na letovanje u inostranstvo. Imao bi tu svest da ne treba iznositi pare iz zemlje radi provoda. Dizemo kredite da bi letovali.
pre 11 godina
fora je sto nema resenja u okvirima ovako postavljenog finansijsko monetarnog sistema. tuzan kraj je izvestan samo sto sa rubinijevim predlogom on se odlaze. kome nemacka prodaje, pa zemljama koje upravo propadaju. sta ce kad nemacka ostane bez traznje? kome ce onda da prodaje? zasto su se kinezi i rusi uzmuvali da pomognu evrozoni? zato sto ih vole? jok. treba prodati naftu, gas, kineske dzidza bidze itd. a ko ce da to kupi ako nema traznje?
ono sto rubini predlaze je u prevodu "ne secite tako brzo granu na kojoj sedite" jer je svakako jasno da ce pasti grana i svi na toj grani ukljucujuci i nemacku. rubini je svakako svestan da taj njegov predlog ne resava problem ali ga privremeno moze odloziti tako da bi i on privremeno mogao da uziva status ekonomskog genija :)
evrozona je od samog starta odgovarala nemackoj kao najjacoj privredi, a ekonomski najslabije zemlje su postale "ekonomsko" topovsko meso jer su ostale bez ekstremno bitnog instrumenta nacionalne ekonomije, a to je vlastita valuta. zato mi se i dize kosa na glavi kad neko kaze da treba ukinuti dinar i uzeti evro. ne, treba ukinuti lose ljude koji "rukovode" dinarom i dovesti prave.
sunovrat je poceo sa ukidanjem cistog zlatnog vazenja, a kada su u igru ubaceni finansijski derivati onda je cela stvar pocela da se krece na nuklearni pogon.
pre 11 godina
Ovde neko prijavi da u menjačnicama ima i dalje nemačka marka i dobije 100 pluseva. Stvarno sam u šoku.
NEMA nemačke marke u menjačnicama, Nemačkoj NAJMANJE odgovara ukidanje evra jer će onda nemačka marka da skoči u nebesa i to će značiti drastičan pad nemačkog izvoza.
Nemačkoj treba Grčka i Španija da drže vrednost evra nisko.
pre 11 godina
Bravo, Rubini!
pre 11 godina
Sta Rubini i slicni ne kazu je ko ce stvarno da plati *******. Da, drzave mogu proizvoljno da stampaju. Bogati ce da pridrze kapital u zlatu, diamantima, cak i u zemljistu/zgradama. Obicni ljudi koji imaju neku ustedjevinu su gubitnici. Primer iz Amerike - od Obamine "stampomanije para"... prosecan gradjanin je izgubio oko 40% vrednosti za samo nekoliko godina. To je ko placa. Stampanje i "davanje" para od strane drzave je direktna kradja od siroke baze stanovnistva. Nemoguce je stampati pare a da iste ne izgube vrednost. Ako bi Nemacka uradila sta Rubini smislja, osiromasila bi na kratki i dugi rok svakog stanovnika za mnogo vise nego "besplatnih 1000 evra" kroz pad vrednosti para. Trosenje bez pokrica i stampanje para je direktna kradj od siromasnih (jer stvarno bogati mogu da se osiguraju stvarima trajnije vrednosti).
pre 11 godina
тако треба држава да брине о свом становништву.БРАВО,да је среће да све власти тако поступају
pre 11 godina
Štednja je znak ludila, a trošenje onoga čega nemaš je znak vrhunske pameti.
pre 11 godina
"Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost."
Ovde ima nekoliko gršaka:
1. Evrozona je celina, te štampanje evra znači inflaciju svugde, pa i u Nemačkoj.
2. Usled inflacije, pare koje bi se Nemačkoj "vratile" bi izgubile na vrednosti, a investicije bi se zgrčile, jer niko ne želi da investira kada ne zna koliko će sutra vredeti novac. O šteti koju bi ovaj smanjeni nivo investicija izazvao možemo samo da nagađamo.
3. Poslala bi se užasno pogrešna poruka: samo troši, bato, ima ko će da plati umesto tebe. I nakon 10ak godina bi imali istu situaciju, jer Grci, Španci, Italijani, i ostali ne bi ništa naučili.
Prosto, što bi rekli Dire Straits:
"That ain't workin' that's the way you do it
Money for nothin' and your chicks for free..."
pre 11 godina
Nemci su jedini narod koji postujem u EU, dok su ostali narodi manje-vise teski neradnici. Po tome se najvise izdvajaju Italijani, Grci i Spanci. Kamo srece da hoce Nemci da dodju u Srbiju, bar bi se znao neki red.
pre 11 godina
Ma covek je genije ja bi ga samo malo dopunio:Podeliti nemackim gradjanima po 1000 eura i striktno ih poslati u Srbiju da to potrose pa ce tu i Mladja da upadne kako njegova obecanja i nisu tako lazna...ovo je totalna sprdnja kako covek lako trosi tudje pare a ova kriza se slila iz amerike i to je jedina istina.
pre 11 godina
Dr. Roubini, odnosno "Doctor Doom", je odlican i fantastican ekonomista, ja to ne treba da kazem, mejdutim problem s njegovom idejom oko tih nekih "Njemackih bonova" je vec isproban recept u Americi. Naime, 2008. godine Bush je podjelio po 600 USD samcima, odnosno 1200 USD bracnim parovima i napravio onu ludu famoznu izjavu (izmedju milijun ostalih) "idite u kupovinu za vikend..." a Svejtska ekonomija se raspada. Na kraju, nista nije pomoglo drzavi, a vala ni ljudima. Bacanje novca jeste bilo, i to je sve.
pre 11 godina
meni nije jasno zasto na ovu temu ljudi koji apsolutno nemaju pojma o ekonomiji se oglasavaju, a najbolji su mi oni sto u svemu vide teorije zavere... svi ste mi vi strucnjaci
pre 11 godina
Novac mora da kruži!
A sad, države su se zaduživale da bi poslove dobijale firme u vlasništvu tajkuna, političara i sl. Države su sad prezadužene, a gde je novac koji je bio u opticaju? Ti isti moćnici koji se zaklinju u kapitalizam su zauustavili tok novca. I eto krize!
A sada žele da narod puni budžete...
pre 11 godina
dobro, i sta onda kad potrose tih 1000 evra. Jos veca kriza.
pre 11 godina
Problem je sto su vodece zapadne zemlje dobar deo svoje proizvodnje preselile u Kinu i daleko istocne zemlje i samim tim lisile sopstveno stanovnistvo radnih mesta. Drugo, proizvodnja je sada toliko automatizovana da je u fabrikama potreban sve manji broj radnika, a postizu se ogromne serije proizvoda.
Tako se pojavljuje problem, em jako povecana proizvodnja u samim zapadnim zemljama uz pad zaposlenih, em ogromno ubacivanje robe njihovih firmi, proizvedene u Kini, u te same zapadne zemlje. Sustina je da imate jako veliki porast robe u zapadnim zemljama, ali nju nema ko da kupuje!! Prakticno sami sebi "skacu u usta". Da je sva ta proizvodnja ostvarena u tim zapadnim zemljama, onda bi oni imali i veci broj zaposlenih i vece plate, pa bi mogli i vise da kupuju...ovako, drzave moraju da stampaju pare i daju narodu da bi imao od cega da kupuje! Cista kriza kapitalizma koji je dosegao izuzetno visok nivo industrijalizacije i sada "udara na samog sebe". Sto bi Marks rekao, postaje kocnica samom sebi...ali ko ovde vise cita te pametne ljude...
pre 11 godina
Kod nas je Dinkić još pre par godina delio po 1000 eur, i sta nam fali, nista, pobedili smo krizu.
pre 11 godina
Haha, dati vaucer HAHA!!! 1000 evra!!!
pre 11 godina
@koma
Spremao sam se da napisem slican komentar i onda procitam tvoj!!!! Volimo mi kao narod da pametujemo, sve znamo...a drzava nam nije niti jednoj od lista, jer se nalazimo u s++ku kosmosa!!
pre 11 godina
Inflacija je kradja ! A Nemci su ludi jer ne bi da kradu. I to je American way of life. Prema tome, Srbija ispunjava sve uslove da bude americka gubernija.
pre 11 godina
Živimo u svetu u kojem ekonomisti određuju kada je društvo u krizi, a onda i predlažu kako da se iz krize izvlačimo. Sami sebi prave posao i platu. Ovu krizu su i izazvali ekonomisti u vidu bankara koji su davali kredite šakom i kapom i pretvarali celokupnu ekonomiju zapada u jedan veliki kredit koji je pukao. I sada treba da štampamo još para i uzimamo još kredita kako bi ekonomisti rekli da je privreda bolje.
pre 11 godina
Treba podsticati potrosnju a ne stednju. Povecati plate kako bi ljudi imali sta da trose.
pre 11 godina
Kako su uprli ovi ameri u EU, hoce li opstati il nece, a oni duzni duzni, i to kinezima, apsurd oboljelog kapitalistickog sistema!!!
pre 11 godina
Dr Nele Karajlic je jos osamdesetih isticao u Nadrealistima metodu isplate 5 licnih dohodaka unapred, mozda bi ta varijanta dala rezultat.
pre 11 godina
amerima i kinezima-rusima ne odgovara jaka europska unija, a europska unija kao superdržava bi postala veća sila od njih. sad svim silama udaraju po njoj jer svima odgovaraju jadne rascjepkane europske države. nažalost u slabost unije su uspjeli uvjeriti i same europljane kako mi se čini.
pre 11 godina
@realno, 13. jun 2012 11:19
Lepo je sto imas sve te kvalifikacije. Ne slazem se sa tobom da su Grci pet puta manje produktivni od Nemaca. Takodje, po mojim standardima, Nemci su bezobrazno lenji, ali to neutralisu organizacijom. Takodje, ne slazem se da Grci nisu budale. Poput Srba, ne umeju da razlikuju kratkorocni od dugorocnog interesa i to ih kvalifikuje za titulu. Povrh toga, kao kod Srba, vodi ih potpuno korumpirana politicka kasta koja se upravlja iskljucivo licnim i klanovskim interesima, uvek u suprotnosti sa drzavnim. Nesposobnost da je zamene usled navijackog odnosa prema politici ih jos jednom kvalifikuje za titulu. Dat primer sluzi da opise sistemski disbalans EMU. Sistemi sa sistemskim disbalansom ne opstaju. Da bi se disbalans eliminisao periferija mora da postane jeftinija ili Nemacka skuplja. Periferija ne moze da postane jeftinija, a da se ne spusti na nivo treceg sveta, u kom slucaju nema nikakav interes da ostane u EMU ili u EU. Plan Nemaca da ih silom zadrze centralizujuci EU je tipicno nemacki antiempatijski pristup odnosima medju ljudima. U svom empatijskom idiotizmu Nemci ne zele cak ni da zakrpe trenutni problem ECB obveznicama, vaucerima isl, pa ce, zbog toga, kao i uvek do sada, izgubiti bas sve, a da im pri tome nece pomoci ni siroka podrska opsesivno-kompulivnog fronta sirom politicki i ekonomski nepismenih perifernih nacija.
pre 11 godina
Ovaj majstor bi da doaka Nemačkoj. Ne samo što imaju najjeftinije izvore kapitala sa najnižim kamatnim stopama, već obaraju cenu i svojoj radnoj snazi tako da je i kod njih 1000 evra dobra plata, mnogi dobijaju samo 400 ili 600 evra. Vi se ponadali da će se plate ujednačavati na nivou njihovih? Ni u crtanom filmu, obaraće plate svojima ucenjujući ih jeftinim radnicima iz celog sveta. Niti smo braća, a kese nam tek neće biti sestre.
pre 11 godina
Ala je ovaj Rubini faca, svaka mu cast. Da nateras nemce sa vaucerom od 1000 evra da dodju na letovanje u Bugarsku, Rumuniju, Albaniju, Hrvatsku ili Poljsku i ostale zemlje koje su pogodjene krizom nije ludo nego vise od toga. Bas je Mr. Propast.
pre 11 godina
@ziio
Ne, onda ce da se javi Rubini ponovo i da trazi jos 1000 Evra.
pre 11 godina
Svi su sada eksperti. Svi do jednog znaju sta je problem. Jos samo neko da ga resi
pre 11 godina
The worst advice is unsolicited advice.
pre 11 godina
Nisam bas nesto siguran..Hocete da kazete da se "mercedes" "BMV" ili proizvodi "Simensa" nece prodavati ako ne bude evra? Glupost...Nemacka treba da kaze "zbogom evro" pa da onda ostavi ove "mocne ekonomije" zajedno sa Amerikom da ga spasavaju..A oni lepo da se vrate na marku pa da vidimo ko ce da bude ekonomski patuljak. Da li Nemacka ili ove "zemlje belog luka"...
pre 11 godina
Zbog čega bi trebali nemci da potroše npr.(vaučer)od 1000 evra u Grčkoj,Španiji,kada ni oni sami od 13.plate i od ostalih zarada stigli do prosjačkog štapa !!!
pre 11 godina
Ovo je samo jedan primer hiper produktivne privrede koja proizvodi dobra koje obicni gradjani vise ne mogu bez kredita sebi da priuste ( jer je privreda "previse" automatizovana ). Kad dodjete do maksimalnog nivoa zaduzenja, dolazi do kraha. Ovo ne odgovara ni jednoj ni drugoj strani. Samo je pitanje na kome ce se ovo prelomiti i u kojoj meri.
pre 11 godina
Ko je taj čovek?!
pre 11 godina
Kratko, jasno, precizno, tačno !
pre 11 godina
Izgleda da ćemo iznajmljivati i našu štampariju na Topčideru pošto u Frankfurtu neće stići da naštampaju sveže evre za sve članice EU.
Nešto slično je radio i samozvani car Bokasa I iz Centralno-Afričke republike koji je ubio svog ministra finansija jer nije hteo da štampa pare i deli narodu.
pre 11 godina
A da ovaj nije pohadjao neki nas ekspertski sega-mega univerzitet?
Neverovatno da iole razuman strucnjak moze ovako nesto da predlaze. Ceo finansijski problem je nastao samo zato sto su vlade pojedinih drzava vodile citavu nacionalnu politiku zivota na kredit. Unapred znali da ne mogu da ga vrate, ali njima je bilo vazno danas a ne sutra. S druge strane, kredit su dobili zahvaljujuci pohlepi onih koji su im davali kredit, i koji su se ponasali kao klasicni zelenasi: nema veze sto ces ti propasti, neko ce morati da plati tvoj dug! Oticice ti i kuca na dobos, ali dug i kamatu cu ja naplatiti, ovako ili onako. I sad, kad je doslo do ovde dokle je doslo, on savetuje da tim putem krenu i ostali koji jos nisu probali sve blagodeti zivota na kreditu bez pokrica. Ojha!
U svakom slucaju, nadimak "Dr Propast" mu definitivno odgovara. Ja predlazem da USA da 1000$ nemackim, ili jos bolje nasim turistima, evo vrlo rado cemo otici u Grcku, Spaniju ili gde god treba na odmor. Moze i u USA, da pomognemo njihovoj turistickoj privredi. Oni pomognu nama, mi pomognemo njima, zar to nije "win-win situation"? Kako se toga nisam setio ranije...
pre 11 godina
Kada sve saberem i oduzmem izgleda da je, dugoročno gledano, najbolje štedeti u funtama. Stari su to finansijski kurjaci.
pre 11 godina
Bravo, Rubini!
pre 11 godina
A što Amerika ne podeli te vaučere? Lako je razbacivati se tuđim parama. Pozdrav Angeli Merkel, Nemačka je glas razuma u sveopštem potrošačkom ludilu, zato je toliko i napadaju oni koji ne žele dobro Evropi.
pre 11 godina
Bilo je ljudi (običnih poslovnih ljudi sa zapada) nad-prosečno inteligentnih, koji su shvatili kuda vodi ovaj put i još početkom 90-tih pričali o američkom balonu koji kad tad mora pući, kao i o kratkovidoj nemačkoj strategiji nemilosrdnog štampanja dojč maraka bez pokrića od koje su debelo profitirali. Nemačka je smislila evro kako bi anulirala naštampane marke koje da su joj se stvarno vratile nazad izazvale bi krizu tridesetih prošlog veka.
Ovde spasa nema jer kriza stiže 2 decenije kasnije. Istina je da evro treba ipak samo i na prvom mestu Nemačkoj
Ovaj jevrejin sada preporučuje štampanje evra koji se i ovako štampa unazad godinama isto kao dolar. Nemci su sopstvenu propast samo uspeli da prolongiraju i kupe izvesno vreme (računajte koliko ima od izlaska evra).
Dotični nepoznaje nemački mentalitet da oni na godišnji nerado idu jer arbajt vole više nego odmor. Priče o vaučerima ipak neka ostavi za američki diznilend!
pre 11 godina
Nedirajte Nemce,jedini koji rade I koji valjaju u Evropi
pre 11 godina
Rubinija za predsednika Srbije. Odmah!!!!! Ne, pardon, za diktatora - jedino tako ćemo se dozvati pameti
pre 11 godina
Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost
pre 11 godina
Dakle, "ludilo štednje' mora da prestane", i to tako što će "nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja", pride "svako bi trebalo da dobije i poreske olakšice pa bi tim novcem mogao da možda kupi i kuću u nekoj od tih zemalja". I ovo je znak normalnog, domaćinskog shvatanja ekonomije?!
A od koga će se uzeti tih 1000 evra za brčkanje u Grčkoj, i za šoping u Španiji? Od nemačkih građana? Od Svetog Petra ili Zekoslava Mrkve? Ili će možda to da isfinansira mudrac Rubini? Ja bih im, da sam Nemac, rekao Kleine Morgen!
pre 11 godina
Nije Nemačkoj neophodno da evro preživi jer Nemci su od samog uvodjenja evra marku gurnuli u drugi plan ali je nisu javno ukinuli a dokaz za to je što se i dan danas po menjačnicama može naći nemačka marka.
Nemci su spremni za kraj evra i jedina su nacija koja će preživeti krah evra bez problema....
pre 11 godina
De malo iskuliraj, nisu svabe krive sto stede vec onaj koji trosi nek pogleda u svoje dvoriste....
pre 11 godina
тако треба држава да брине о свом становништву.БРАВО,да је среће да све власти тако поступају
pre 11 godina
hm, zivim u nemackoj i mogu reci sledece- generalno, nemci putuju. ali, vole egzoticne destinacije pa grcka otpada. spanija bi ovom "genijalnom" idejom mozda i mogla da ucari koji euro. ko kaze da nemci ne trose - taj ocigledno nikad nije bio u nemackoj. trose, ali trose pametno! i naravno na one stvari koje su njima bitne a ne tamo nekim englezima ili amerima. neverovatno koliko im je nemacka trn u oku.
pre 11 godina
Pocinje da mi bude zao Nemaca. Kad god postane ocigledno da su prestigli sve druge, ovi drugi ih krive i vuku nazad.
pre 11 godina
Koliko je ovo smesno, pa ovo nije normalno. Nemci rade na svoj nacin ceo zivot. Britancima to smeta jer gube na statusu, pa sad traze da se izvuku kako znaju i umeju. Niko im nije kriv, nego oni sami.
pre 11 godina
Da je na vreme prestalo grcko i spansko ludilo do ovog nemackog ne bi ni dolazilo...
pre 11 godina
Nemci su jedini narod koji postujem u EU, dok su ostali narodi manje-vise teski neradnici. Po tome se najvise izdvajaju Italijani, Grci i Spanci. Kamo srece da hoce Nemci da dodju u Srbiju, bar bi se znao neki red.
pre 11 godina
Treba podsticati potrosnju a ne stednju. Povecati plate kako bi ljudi imali sta da trose.
pre 11 godina
Ovo da ne poverujes. dobro nije rekao da se pokloni. Da sam Nemac isao bi na Tajland
pre 11 godina
"Nemačka vlada mora da svakom nemačkom domaćinstvu da vaučer vredan 1.000 evra koji bi oni, na primer, mogli da potroše na odmor u nekoj od krizom pogođenih evropskih zemalja"
Znaci, Nemackoj u stvari treba Mladja. Ok, nije problem, evo zrtvovacemo se i, teska srca, trajno ga pozajmiti Nemcima
pre 11 godina
Nisam bas nesto siguran..Hocete da kazete da se "mercedes" "BMV" ili proizvodi "Simensa" nece prodavati ako ne bude evra? Glupost...Nemacka treba da kaze "zbogom evro" pa da onda ostavi ove "mocne ekonomije" zajedno sa Amerikom da ga spasavaju..A oni lepo da se vrate na marku pa da vidimo ko ce da bude ekonomski patuljak. Da li Nemacka ili ove "zemlje belog luka"...
pre 11 godina
Ne budalite sa pitanjima kako "kome će da uzmu". Pa nije evro na zlatnom standardu. Brojevi na parama su potpuno proizvoljni. Ako EU hoće, može da naštampa bilione i da ih podeli građanima, isto kao što već nekoliko godina štampa bilione i deli ih bankama. A od toga nikakve koristi, osim što bankari trpaju pare u džepove.
pre 11 godina
A zašto da se uopće pate sa odmorom, zašto ne pošalju tih 1000 eura a Nijemci ostanu zarađivati doma slijedećih 1000 eura.
pre 11 godina
Tako su u Grckoj, Spaniji,... delili po hiljadu evra svako malo... onako, sa grane, kako Rubini predlaze i Nemackoj. 'Aj'me meni. Ne daj se Angela!
pre 11 godina
Ovi komentari ponovo potvrdjuju da Balkan nikada nije razumeo kako ekonomija funkcionise i da je to konstanta. Posmatrajmo dve firme koje proizvode kamione u Nemackoj i u Grckoj. Pre carinske unije (EU) firma u Grckoj je proizvodila 500, a Nemacka 10000 kamiona godisnje. Obim proizvodnje je znacio da je nemacki kamion bio 10% jeftiniji, ali su Grci zato imali carinu 15% na uvoz kamiona, pa se proizvodnja 500 kamiona u Grckoj i dalje isplatila. Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena carinska unija, pa je Grcki kamion postao preskup. Grcka centralna banka je, reagujuci, oborila drahmu, pa je Grcki kamion opet bio malo jeftiniji.Radna mesta su ostala u Grckoj. Onda je uvedena monetarna unija (EMU=evro). Grci su drzali svoje plate prilicno nisko, ali vise nikako nisu mogli da konkurisu nemackoj fabrici. Grcka radna mesta su izgubljena. Povecavsi obim proizvodnje za 500 grckih kamiona, nemacka fabrika je jos vise oborila svoju prodajnu cenu. Grcima je ostalo samo da gaje masline i grade hotele. Posto se proizvodnja kamiona mnogo vise isplati, Nemci su uskoro nagomilali 5000 milijardi evra licne stednje gradjana. Posto nisu mogli da proizvedu vise nista sto Nemcima treba, Grci su se sve vise zaduzivali kod njih. Sada Nemci hoce da preuzmu grcke hotele i zemlju, i ostave Grcima da ih opsluzuju u hotelima i proizvode im masline. Cep od 5000 milijardi evra gusi evropsku ekonomiju i bice likvidiran ili inflacijom (vauceri), ili raspadom evro zone.
pre 11 godina
Kratko, jasno, precizno, tačno !
pre 11 godina
Ma sve je to divno i krasno, to vadjenje iz krize bez shtednje, i meni to bas super zvuci. samo neko stvori odnegde vauchere od hiljadu evra i odoh ja u grcku na letovanje..mada niko ne zna tacno odakle treba uzeti te pare, ali pravicemo se da negde tamo postoji neka vreca bez dna iz koje cemo uzimati kad god naleti kriza..
ali kao sto ameri kazu, there's no such thing as a free lunch. rubin bi to trebao da zna, ipak je on amerikanac. a mozda bas i zato daje ovako mudre savete. ;)
pre 11 godina
Neverovatno koliko mi imamo "vrhunskih" ekonomista
Kad citam njihove komentare pomislim,kako mi upadosmo u ovu krizu pored ovoliko genijalaca
Pa dovoljno je samo njih citati ovde, odraditi sta oni predlazu i nema zime
Steta samo sto oni nista ne predlazu vec pisu da bi napisali,a razmisljace kasnije i ako o tome veze sa vezom nemaju
Kako smo sejali tako i zanjemo, na zalost kod nas samo kukolj nice,umesto resenja nude nam samo price
Pozdrav svim ljudima koji vide dalje od svog nosa
pre 11 godina
a sto nama, recimo amerika ne pokloni vaucer na recimo 10000 US
da pomognemo posrnulu svetsku ekonomiju
pre 11 godina
dobro, i sta onda kad potrose tih 1000 evra. Jos veca kriza.
pre 11 godina
Ekspanzija kenzijanskom potrosnjom nije moguca danas bez vece devalvacije evra, so evropski bogatasi i stedise nece dozvoliti. Tih 1000 evra poklonjeno nemackim turistima, bi zavrsilo u dzepovima lokalnih mocnika i na kraju u nekoj od svajcarskih banaka. To ne moze da bude resenje za nezaposlenost i neproduktivnost ekonomija u krizi. Kriza nije kriza stednje, vec kapitalizma kakvog smo izgradili. Nemoguc je prosto sistem koji se oslanja na ocekivanju da ce u buducnosti teci med i mleko i da ce nerealno visok dug moci lakse da se otplati. Mora doci do promene paradigme i uopste drugacijeg shvatanja ekonomske aktivnosti, sto pre to bolje.
pre 11 godina
Čovek je zastupnik američke ekonomske škole trošenja, pa je logično da natura tu ideju. Samo ne razumem zašto je tako katagoričan?
"Rubini naglašava da 'ludilo štednje' mora da prestane."
Koji ozbiljni ekonomista može ovo da izjavi???
pre 11 godina
"Nisam ekonomista, ali predlog mi izgleda genijalan ...
Direktno stampati Eure i gurnuti u Nemacku privredu, bi napravilo inflaciju , sto Nemacka i ne dozvoljava .
Ovako bi se indirektno dale pare za potrosnju , koje bi zavrsile u posrnulim drzavama EU-a , i opet pre ili kasnije veci deo para bi se ipak se vratio nazad u Nemacku, ali ne direktno, i stvorivsi najpre neku vrednost."
Ovde ima nekoliko gršaka:
1. Evrozona je celina, te štampanje evra znači inflaciju svugde, pa i u Nemačkoj.
2. Usled inflacije, pare koje bi se Nemačkoj "vratile" bi izgubile na vrednosti, a investicije bi se zgrčile, jer niko ne želi da investira kada ne zna koliko će sutra vredeti novac. O šteti koju bi ovaj smanjeni nivo investicija izazvao možemo samo da nagađamo.
3. Poslala bi se užasno pogrešna poruka: samo troši, bato, ima ko će da plati umesto tebe. I nakon 10ak godina bi imali istu situaciju, jer Grci, Španci, Italijani, i ostali ne bi ništa naučili.
Prosto, što bi rekli Dire Straits:
"That ain't workin' that's the way you do it
Money for nothin' and your chicks for free..."
pre 11 godina
to je uradjeno ovde u australiji i uspelo je. podelili svim 'radnim' ljudima po 900 dolara da trose, penzionerima i deci nekoliko puta al po manje... i nismo usli u recesiju. do duse imali smo nekih zaliha kesa ali se posle zaduzivali...sad vracamo dug (koji i nije velik u odnosu na velicinu ekonomije) i trebali bi ga otplatiti kroz nekoliko godina...
ovaj fazon radi u zemljama gde se puno trosi (sad, aus, canada...) (gde nema stedisa). neznam dali bi uspelo u eu.
pre 11 godina
Izgleda da ćemo iznajmljivati i našu štampariju na Topčideru pošto u Frankfurtu neće stići da naštampaju sveže evre za sve članice EU.
Nešto slično je radio i samozvani car Bokasa I iz Centralno-Afričke republike koji je ubio svog ministra finansija jer nije hteo da štampa pare i deli narodu.
pre 11 godina
meni nije jasno zasto na ovu temu ljudi koji apsolutno nemaju pojma o ekonomiji se oglasavaju, a najbolji su mi oni sto u svemu vide teorije zavere... svi ste mi vi strucnjaci
pre 11 godina
Haha, dati vaucer HAHA!!! 1000 evra!!!
pre 11 godina
Eh sto se nasmejah:) Nemacka da postane ekonomski patuljak:)) Pa oni samo kad polude i zarate oslabe jer ih napadne ceo svet, ali nesto se brzo oporavljaju. Ne brinem se ja za njih...
pre 11 godina
A da ovaj nije pohadjao neki nas ekspertski sega-mega univerzitet?
Neverovatno da iole razuman strucnjak moze ovako nesto da predlaze. Ceo finansijski problem je nastao samo zato sto su vlade pojedinih drzava vodile citavu nacionalnu politiku zivota na kredit. Unapred znali da ne mogu da ga vrate, ali njima je bilo vazno danas a ne sutra. S druge strane, kredit su dobili zahvaljujuci pohlepi onih koji su im davali kredit, i koji su se ponasali kao klasicni zelenasi: nema veze sto ces ti propasti, neko ce morati da plati tvoj dug! Oticice ti i kuca na dobos, ali dug i kamatu cu ja naplatiti, ovako ili onako. I sad, kad je doslo do ovde dokle je doslo, on savetuje da tim putem krenu i ostali koji jos nisu probali sve blagodeti zivota na kreditu bez pokrica. Ojha!
U svakom slucaju, nadimak "Dr Propast" mu definitivno odgovara. Ja predlazem da USA da 1000$ nemackim, ili jos bolje nasim turistima, evo vrlo rado cemo otici u Grcku, Spaniju ili gde god treba na odmor. Moze i u USA, da pomognemo njihovoj turistickoj privredi. Oni pomognu nama, mi pomognemo njima, zar to nije "win-win situation"? Kako se toga nisam setio ranije...
pre 11 godina
Ma, da- najpametnije je odstampati gomilu tih vaucera vrednosti od 1.000 evra, i to u Nemackoj, ili stampati gomilu evra, kako bi se napravila inflacija, i da Nemacka postane kao zemlje tipicnog kapitalistickog rasipnistva, gde je kupovina bespotrebnih dobara "in", i onda mozemo lepo da kazemo da nisu krivi ni Spanci, ni Italijani, ni Grci sa svojih 14 plata godisnje, nego, eto, svetska ekonomska kriza je kriva za sve, ko god da ju je izazvao. Stvarno nisam ljubitelj Nemaca, ali ti ljudi su vredni i odgovorni i trose pametno, verovatno putuju vise od ostatka Evrope... Bolje vidite kako da obuzdate ostale evropske rasipnike, nego sto krivite Nemacku za sve.
pre 11 godina
Ja bih na primer moj vaučer prodo za 900 EUR i stavijo na štednju.
pre 11 godina
Ko je taj čovek?!
pre 11 godina
Zbog čega bi trebali nemci da potroše npr.(vaučer)od 1000 evra u Grčkoj,Španiji,kada ni oni sami od 13.plate i od ostalih zarada stigli do prosjačkog štapa !!!
pre 11 godina
@pored Wall St
Hajde priznaj da si kejnzijanac u službi judeomasonske zavere, kojoj je za cilj da uništi Evropu i spreči evro da postane glavna svetska valuta, te tako uništi dolar :)
Zar ne vidiš da su se srpski fudbalski selektori prekvalifikovali...
pre 11 godina
Inflacija je kradja ! A Nemci su ludi jer ne bi da kradu. I to je American way of life. Prema tome, Srbija ispunjava sve uslove da bude americka gubernija.
pre 11 godina
Ovde neko prijavi da u menjačnicama ima i dalje nemačka marka i dobije 100 pluseva. Stvarno sam u šoku.
NEMA nemačke marke u menjačnicama, Nemačkoj NAJMANJE odgovara ukidanje evra jer će onda nemačka marka da skoči u nebesa i to će značiti drastičan pad nemačkog izvoza.
Nemačkoj treba Grčka i Španija da drže vrednost evra nisko.
pre 11 godina
Ovaj majstor bi da doaka Nemačkoj. Ne samo što imaju najjeftinije izvore kapitala sa najnižim kamatnim stopama, već obaraju cenu i svojoj radnoj snazi tako da je i kod njih 1000 evra dobra plata, mnogi dobijaju samo 400 ili 600 evra. Vi se ponadali da će se plate ujednačavati na nivou njihovih? Ni u crtanom filmu, obaraće plate svojima ucenjujući ih jeftinim radnicima iz celog sveta. Niti smo braća, a kese nam tek neće biti sestre.
pre 11 godina
amerima i kinezima-rusima ne odgovara jaka europska unija, a europska unija kao superdržava bi postala veća sila od njih. sad svim silama udaraju po njoj jer svima odgovaraju jadne rascjepkane europske države. nažalost u slabost unije su uspjeli uvjeriti i same europljane kako mi se čini.
pre 11 godina
@krkix
Ziveo sam u Grckoj, zivim 5 godina u Nemackoj. To sto si ti ispricao jeste sa matematicke strane istina, ali u stvarnosti Grci su kao narod 5 puta lenji od Nemaca (ne preterujem) tako da i bez carinske unije i zone evra, Grci bi pre ili kasnije posustali sa tim kamionima koje si naveo kao primer. Grci nisu budale, da im je to toliko stetilo, nikad ne bi ni ulazili u uniju i u evrozonu. Nemci nikad nece moci da primene model potrosnje kao Ameri jer nemaju ni 10% njihovih resursa. Zasto npr nikad Nemci nece menjati automobile kao Ameri? Zato sto je u Nemackoj benzin dva puta skuplji i gotovo 100 ga uvoze, dok Ameri imaju i svojih rezervi i jos ratuju za naftu. Nemci su mnogo dobro organizovani kao drustvo, roba im je jako konkurentna i zato ce uvek biti u samom vrhu. Ja sam poslovno putovao i u Englesku i u Francusku, ljudi brate tamo manje rade. Rubijev predlog ne valja, jer zapravo to bi znacilo da bi Nemci trebali da idu na letovanja svuda da bi spasavali ekonomije. Pa ajde onda i da idu na Kalenic da masovno kupuju sir i meso da nam podignu stocni fond. Taj vaucer od 1000 evra moze ili da se nastampa pa da evro oslabi, ili da Nemci masovno dizu pare sa svojih stednih knjizica pa da idu na ta letovanja. Ti vauceri ne padaju sa neba. Nemci imaju svest koju mi nemamo o cuvanju novca. Da su sad u situaciji kao Srbi, retko koji Nemac bi npr isao na letovanje u inostranstvo. Imao bi tu svest da ne treba iznositi pare iz zemlje radi provoda. Dizemo kredite da bi letovali.
pre 11 godina
Kada sve saberem i oduzmem izgleda da je, dugoročno gledano, najbolje štedeti u funtama. Stari su to finansijski kurjaci.
pre 11 godina
Novac mora da kruži!
A sad, države su se zaduživale da bi poslove dobijale firme u vlasništvu tajkuna, političara i sl. Države su sad prezadužene, a gde je novac koji je bio u opticaju? Ti isti moćnici koji se zaklinju u kapitalizam su zauustavili tok novca. I eto krize!
A sada žele da narod puni budžete...
pre 11 godina
Ma covek je genije ja bi ga samo malo dopunio:Podeliti nemackim gradjanima po 1000 eura i striktno ih poslati u Srbiju da to potrose pa ce tu i Mladja da upadne kako njegova obecanja i nisu tako lazna...ovo je totalna sprdnja kako covek lako trosi tudje pare a ova kriza se slila iz amerike i to je jedina istina.
pre 11 godina
Kod nas je Dinkić još pre par godina delio po 1000 eur, i sta nam fali, nista, pobedili smo krizu.
pre 11 godina
Štednja je znak ludila, a trošenje onoga čega nemaš je znak vrhunske pameti.
pre 11 godina
@ziio
Ne, onda ce da se javi Rubini ponovo i da trazi jos 1000 Evra.
pre 11 godina
fora je sto nema resenja u okvirima ovako postavljenog finansijsko monetarnog sistema. tuzan kraj je izvestan samo sto sa rubinijevim predlogom on se odlaze. kome nemacka prodaje, pa zemljama koje upravo propadaju. sta ce kad nemacka ostane bez traznje? kome ce onda da prodaje? zasto su se kinezi i rusi uzmuvali da pomognu evrozoni? zato sto ih vole? jok. treba prodati naftu, gas, kineske dzidza bidze itd. a ko ce da to kupi ako nema traznje?
ono sto rubini predlaze je u prevodu "ne secite tako brzo granu na kojoj sedite" jer je svakako jasno da ce pasti grana i svi na toj grani ukljucujuci i nemacku. rubini je svakako svestan da taj njegov predlog ne resava problem ali ga privremeno moze odloziti tako da bi i on privremeno mogao da uziva status ekonomskog genija :)
evrozona je od samog starta odgovarala nemackoj kao najjacoj privredi, a ekonomski najslabije zemlje su postale "ekonomsko" topovsko meso jer su ostale bez ekstremno bitnog instrumenta nacionalne ekonomije, a to je vlastita valuta. zato mi se i dize kosa na glavi kad neko kaze da treba ukinuti dinar i uzeti evro. ne, treba ukinuti lose ljude koji "rukovode" dinarom i dovesti prave.
sunovrat je poceo sa ukidanjem cistog zlatnog vazenja, a kada su u igru ubaceni finansijski derivati onda je cela stvar pocela da se krece na nuklearni pogon.
pre 11 godina
Ovo je samo jedan primer hiper produktivne privrede koja proizvodi dobra koje obicni gradjani vise ne mogu bez kredita sebi da priuste ( jer je privreda "previse" automatizovana ). Kad dodjete do maksimalnog nivoa zaduzenja, dolazi do kraha. Ovo ne odgovara ni jednoj ni drugoj strani. Samo je pitanje na kome ce se ovo prelomiti i u kojoj meri.
pre 11 godina
Sta Rubini i slicni ne kazu je ko ce stvarno da plati *******. Da, drzave mogu proizvoljno da stampaju. Bogati ce da pridrze kapital u zlatu, diamantima, cak i u zemljistu/zgradama. Obicni ljudi koji imaju neku ustedjevinu su gubitnici. Primer iz Amerike - od Obamine "stampomanije para"... prosecan gradjanin je izgubio oko 40% vrednosti za samo nekoliko godina. To je ko placa. Stampanje i "davanje" para od strane drzave je direktna kradja od siroke baze stanovnistva. Nemoguce je stampati pare a da iste ne izgube vrednost. Ako bi Nemacka uradila sta Rubini smislja, osiromasila bi na kratki i dugi rok svakog stanovnika za mnogo vise nego "besplatnih 1000 evra" kroz pad vrednosti para. Trosenje bez pokrica i stampanje para je direktna kradj od siromasnih (jer stvarno bogati mogu da se osiguraju stvarima trajnije vrednosti).
pre 11 godina
Dr. Roubini, odnosno "Doctor Doom", je odlican i fantastican ekonomista, ja to ne treba da kazem, mejdutim problem s njegovom idejom oko tih nekih "Njemackih bonova" je vec isproban recept u Americi. Naime, 2008. godine Bush je podjelio po 600 USD samcima, odnosno 1200 USD bracnim parovima i napravio onu ludu famoznu izjavu (izmedju milijun ostalih) "idite u kupovinu za vikend..." a Svejtska ekonomija se raspada. Na kraju, nista nije pomoglo drzavi, a vala ni ljudima. Bacanje novca jeste bilo, i to je sve.
pre 11 godina
The worst advice is unsolicited advice.
pre 11 godina
Kako su uprli ovi ameri u EU, hoce li opstati il nece, a oni duzni duzni, i to kinezima, apsurd oboljelog kapitalistickog sistema!!!
pre 11 godina
******** nemac ne voli odmor!?? nemci zive za vikend! a svoj odmor uglavnom tako pametno rasporedjuju pa imaju par mini odmora tokim godine. nemcu ne diraj u budjelar i u odmor- i nema problema, mos kako oces. dalje, nemacka 90-tih stampala marke!? cenim da je to napisala neka mladjana osoba koja nije cula za spajanje dve nemacke tih godina i veliku krizu u koju je nemacka upala tada. i danas zapadna finansira istocnu nemacku a usput i eu!
pre 11 godina
@koma
Spremao sam se da napisem slican komentar i onda procitam tvoj!!!! Volimo mi kao narod da pametujemo, sve znamo...a drzava nam nije niti jednoj od lista, jer se nalazimo u s++ku kosmosa!!
pre 11 godina
Ala je ovaj Rubini faca, svaka mu cast. Da nateras nemce sa vaucerom od 1000 evra da dodju na letovanje u Bugarsku, Rumuniju, Albaniju, Hrvatsku ili Poljsku i ostale zemlje koje su pogodjene krizom nije ludo nego vise od toga. Bas je Mr. Propast.
pre 11 godina
Svi su sada eksperti. Svi do jednog znaju sta je problem. Jos samo neko da ga resi
pre 11 godina
@realno, 13. jun 2012 11:19
Lepo je sto imas sve te kvalifikacije. Ne slazem se sa tobom da su Grci pet puta manje produktivni od Nemaca. Takodje, po mojim standardima, Nemci su bezobrazno lenji, ali to neutralisu organizacijom. Takodje, ne slazem se da Grci nisu budale. Poput Srba, ne umeju da razlikuju kratkorocni od dugorocnog interesa i to ih kvalifikuje za titulu. Povrh toga, kao kod Srba, vodi ih potpuno korumpirana politicka kasta koja se upravlja iskljucivo licnim i klanovskim interesima, uvek u suprotnosti sa drzavnim. Nesposobnost da je zamene usled navijackog odnosa prema politici ih jos jednom kvalifikuje za titulu. Dat primer sluzi da opise sistemski disbalans EMU. Sistemi sa sistemskim disbalansom ne opstaju. Da bi se disbalans eliminisao periferija mora da postane jeftinija ili Nemacka skuplja. Periferija ne moze da postane jeftinija, a da se ne spusti na nivo treceg sveta, u kom slucaju nema nikakav interes da ostane u EMU ili u EU. Plan Nemaca da ih silom zadrze centralizujuci EU je tipicno nemacki antiempatijski pristup odnosima medju ljudima. U svom empatijskom idiotizmu Nemci ne zele cak ni da zakrpe trenutni problem ECB obveznicama, vaucerima isl, pa ce, zbog toga, kao i uvek do sada, izgubiti bas sve, a da im pri tome nece pomoci ni siroka podrska opsesivno-kompulivnog fronta sirom politicki i ekonomski nepismenih perifernih nacija.
pre 11 godina
Dr Nele Karajlic je jos osamdesetih isticao u Nadrealistima metodu isplate 5 licnih dohodaka unapred, mozda bi ta varijanta dala rezultat.
pre 11 godina
Živimo u svetu u kojem ekonomisti određuju kada je društvo u krizi, a onda i predlažu kako da se iz krize izvlačimo. Sami sebi prave posao i platu. Ovu krizu su i izazvali ekonomisti u vidu bankara koji su davali kredite šakom i kapom i pretvarali celokupnu ekonomiju zapada u jedan veliki kredit koji je pukao. I sada treba da štampamo još para i uzimamo još kredita kako bi ekonomisti rekli da je privreda bolje.
pre 11 godina
Problem je sto su vodece zapadne zemlje dobar deo svoje proizvodnje preselile u Kinu i daleko istocne zemlje i samim tim lisile sopstveno stanovnistvo radnih mesta. Drugo, proizvodnja je sada toliko automatizovana da je u fabrikama potreban sve manji broj radnika, a postizu se ogromne serije proizvoda.
Tako se pojavljuje problem, em jako povecana proizvodnja u samim zapadnim zemljama uz pad zaposlenih, em ogromno ubacivanje robe njihovih firmi, proizvedene u Kini, u te same zapadne zemlje. Sustina je da imate jako veliki porast robe u zapadnim zemljama, ali nju nema ko da kupuje!! Prakticno sami sebi "skacu u usta". Da je sva ta proizvodnja ostvarena u tim zapadnim zemljama, onda bi oni imali i veci broj zaposlenih i vece plate, pa bi mogli i vise da kupuju...ovako, drzave moraju da stampaju pare i daju narodu da bi imao od cega da kupuje! Cista kriza kapitalizma koji je dosegao izuzetno visok nivo industrijalizacije i sada "udara na samog sebe". Sto bi Marks rekao, postaje kocnica samom sebi...ali ko ovde vise cita te pametne ljude...
67 Komentari
Sortiraj po: