Četvrtak, 07.06.2012.

18:04

Banka štediši uzela novac sa računa

Emiliji S, trgovcu iz Beograda NLB banka je sa štedne knjižice skinula 600.000 dinara da bi izmirila zaostale rate svojih dužnika, piše beogradski Blic.

Izvor: Blic

Banka štediši uzela novac sa raèuna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Amos

pre 11 godina

Bas sam ovih dana poceo cesto da nailazim u NLB banku. Ali od sad jok.
A ionako ili radnica nema tu, ili im je pao sistem, ili ga restartuju i tome slicno.

qq lele

pre 11 godina

Nazalost STR nema svojstvo pravnog lica i vi osnivanjem STR, SZTR, SUR i ostalih "samostalnih radnji" (ili ortackih) odgovarate celokupnom svojom imovinom za poslovanje iste.

Na sta se Sud pozvao kada je doneo presudu u njenu korist - e to znaci da je clanak nepotpun ;)

daaaaaaaaaaaaaa

pre 11 godina

isto to radi i sosijete i kad sam provalio da mi uzimaju pare sa stednje i pokrivau minuse pito ih ja sto to rade a oni meni ni 5 ni 6 nego (7) mi imamo pravo to da radimo a ja lepo uzo pare sa stednje pa odno u drugu banku pa sad nek uzimaju kad nema nista, bez pitanja !! BA|GRA!!!!

Korisnik stambenog kredita u svajcarcima

pre 11 godina

Centar za zastitu korisnika pri Narodnoj banci Srbije je posavetovao gospodju da se obrati sudu.
Gospodja je na sudu dobila spor.
Isti taj Centar upucuje korisnike stambenih kredita indeksiranih u svajcarskim francima da se obrate sudu.
klijent korisnik CHF kredita koji je tuzio banku, dobio je presudu
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Zakon-stiti-klijente.lt.html

Sta sa ostalim korisnicima stambenih kredita u CHF koji se ne obrate sudu? Jel postoji u ovoj drzava neka institucija koja kontrolise i nadgleda rad banaka ili svi korisnici CHF kredita svoja prava mogu da ostvare iskljucivo preko suda?


Uostalom, bas me zanima cemu sluzi Centar za zastitu korisnika pri NBS?

konec

pre 11 godina

Ajaoj, kakva reklama za NLB banku!
(Ivan, 7. jun 2012 19:43)

Bas tako.Bolje da su zeni isplatili 50 000e , nego sto su sebi dopustili ovako nesto.
Pukli su u Srbiji, cak i da dobiju ovo sudjenje.
Tako je to kada hoces da se bavis poslom a ne umes, onda ti se desavaju ovakvi problemi.
Sada bi u znak podrske ostecenoj a i kao objasnjenje banci da stedise nisu ovce ,dosta ljudi trebalo da ode i zatvori svoje racune u toj banci, pa nek se pitaju bankari gde su pogresili.Sretan im odlazak na neko drugo trziste.
Ovu vest bi trebalo ispratiti do kraja i objavljivati na svim medijima, jer od zastite NBS nema nista a i druge banke bi treba\lo da ispeku zanat na ovom slucaju.

Tuzni Pera

pre 11 godina

Moj deda mi je pricao da se u njegovo vreme uzimanje novca bez pitanja i saglasnosti vlasnika zvalo kradja, i da su takvi zavrsavali u zatvoru

Sinisa

pre 11 godina

Kljucna recenica je: "a od Centra za zaštitu korisnika sam dobila predlog da se javim sudu"!!! NBS za to sluzi - ne da vas zastiti od samovolje banaka, vec da vas posalje u spor za koji zna da ce trajati 100 godina. A jos je gore to sto u NBS za tu zastitu banaka, a ne gradjana, primaju plate koje su visestruko vece od proseka u zemlji i to iz dzepova gradjana!!!

Pera

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (hambo, 8. jun 2012 01:29)

Sta je ovde cudno? Pa normalno je da za vece sume moras da najavis dan unapred kako bi uzeli iz trezora. Ili ti je ovo prva veca suma koju podizes iz banke?

aleksa

pre 11 godina

Vec je postalo pravilo da banke, u slucaju da ne mogu da naplate dugove od pravnog lica, pokrecu svakakve sporove sa povezanim fizickim licima. To banku nista ne kosta, drzava trosi svoje resurse (realno je zloupotrebljena od strane banke, jer se radi o nasim, parama poreskih obveznika). Najcesce se banka obrati dopisom u kome tvrdi kako je NN izvrsio prevaru, koja je po KZ kaznjiva do 10god. apsa. Naravno da je to totalno neutemeljeno, ali dok se ceo postupak zavrsi prodje neko vreme, klijent se iscrpi, neki u strahu uzajme i plate sta god banka trazi, a i ako banka ne dobije parnicu, barem su u banci svi cisti - imaju crno na belo da nisu dali kredit ili sta vec zato sto su "burazeri", ej- hteli su oni klijenta u aps!
E sad, sto drzava cuti i i dalje prima svakakve prijave od banaka, to treba pitati drzavne ili sluzbenike pravosudja koji imaju racune kod istih... to je jedino logicno(?!).
A pare poreskih obveznika pojela maca(tj. opet su pare pojele banke), pa kada uskoro ne budu u budzetu imali za vakcinu vaseg deteta, setite se i ovoga.

Subotičanin

pre 11 godina

I meni je ista ova banka u više navrata "skinuka" sa računa novac, u vrednosti manjoj od 10 hiljada dinara.
Na moja insistiranja da se to razreši, odgovarali su da će proveriti o čemu je reč.
Novac je na moj račun svaki put bio "volšebno" vraćen nakon desetak dana.

Do danas nisam dobio odgovor o čemu se ovde radi.

Armagedon

pre 11 godina

Proslog meseca sam u Intesi podigao $1000 zbog nekih radova na kuci i zaista nisam imao nikakvih problema. Poverenje u banku se veoma tesko sticce i lako gubi, tako da ce NLB ova reklama da kosta daleko vise nego da je odmah isplatila onih milion dinara.

XY

pre 11 godina

@Aleksa, 8. jun 2012 01:08

Postoje razliciti oblici osnivanja preduzeca kako u Nemackoj tako i u Srbiji...
U principu i u Srbiji postoje oblici gde se za dugove firme garantuje "svom imovinom vlasnika".

Tako takodje postoje i primeri gde se garantuje "do nivoa uloga"
Uzmimo primer Akcionarskog drustva, gde se garantuje do nivoa uloga u Akcionarskom drustvu, a ne i svojom licnom imovinom.

Vratimo se na fizicka lica. Kada zelite ta otvorite tekuci racun u banci, banka (pojedine) hoce da proturi klijentu da potpise menicu, koju kasnije aktivira radi namirenja dugova bez obzira kako su nastali, stim sto potpisivanje menice znaci da se garantuje za dugove do iznosa imovine odnosno do namirenja dugova.

Jelena

pre 11 godina

Meni je skoro sve jasno... Iz reci doticne gospodje proizilazi da je banka davala potrosacke kredite SVOJIM, nebitno kojim klijentima, da su oni kupovali u raznim prodavnicama - izmedju ostalog i kod doticne gospodje - i da su doticnoj gospodji, ako klijent banke koji je kupovao kod nje ne izmiri ratu sopstvenog kredita, skidali novac sa stednog racuna fizickog lica. Jedino mi nije jasno kako je banka znala gde su i kako njeni klijenti koristili svoje potrosacke kredite; takodje, ako je banka to znala na osnovu nekakvog ugovora sa prodavnicom doticne gospodje, ne znam kakvi su ugovorni odnosi u slucaju potrosackih kredita u trouglu banka-prodavac-kupac/korisik kredita; pa bi, eto, bilo fino da nam to neko objasni...

Aleksandar

pre 11 godina

za (Marko Nikolic, 7. jun 2012 22:32)

Da, samo ima jedan problem, ovde je sud presudio u korist te klijentkinje (to govori koliko su zabrljali, da je čak u sud prešao na stranu te žene), a ovi se prave ludi.

neko

pre 11 godina

Gospodja je bila jemac po kreditu koji je uzela na ime firme,tj radnje. u slucaju da firma ne otplacuje kredit,banka aktivira sredstva obezbedjenja,u ovom konkretnom slucaju menica fizickog lica( jedno od sredstva obezbedjenja ). e na osnovu toga banka svoja potrazivanja namiruje sa tekuceg racuna,ili stednog,deviznog racuna jemca. sve je jasno kao dan. na menici pise"priznajem bez protesta" tako da ovde ni sud ne pomaze.

veselin

pre 11 godina

Nije država nit banka lopovska već mi i naša bahatost.Treba pod hitno menjati zakon tako da celokupnom svojom imovinom garantuješ uzimanje kredita i i sto tako celokupnom imovinom da garantuješ za firmu,što je na celom svetu normalno.Kod nas je normalno otvoriti firmu ,dići kredite,što više,neplaćati robu a sve prevesti na babu i dedu,e ta vremena su prošla hoćeš firmu ok ali garant sva imovina do desetog kolena.

The Boss

pre 11 godina

Ja se divim svima koji ulaze u neke dilove sa bankama. Dignem pare isti dan kada mi legnu i zavrsio sam sa njima. Kredit, lizing, pozajmica?
***** Ko god je uzeo sto god od banke, proklinje taj dan.

Sta je ovo

pre 11 godina

@ne razumem

Kako ona moze da bude garan klijentima svoje radnje, kojima nije ona odobrila kredir vec banka. To je odgovornost banke, ne prodavnice, zato sto tim ljudim dali kredit. I to je privatni racun, ne racun preduzeca. novac ne da se dira ni u kom slucaju, osim nakon sudske naredbe/stecaja.


E sada postavlja se pitanje, kako su oni mogli da koriste njen novac kao pokrice za kredite za robu koja je kupljena iz drugih radnji. To je jedna od stvari koju je vlasnica radnje rekla. To je kao da stimulise kupce da ne kupuju iz njene radnje nego ca pazare kod konkurencije. Sto bi ona garantovala za nekoga koga ne poznaje, i ko ne kupuje u njenoj radnji. Ja generalni ne bih garantovao ni za kupce iz moje radnje. Ako banka zeli da im da kredit, neka im da. Nije radnja banka.

hambo

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!

Zoki

pre 11 godina

Nije mi baš najjasnije o čemu se zapravo radi. Da li je banka skidala novac da namiri potraživanja od iste osobe, ili od osoba kojima je oštećena gospođa bila žirant? Ili je u pitanju nešto drugo?

Aleksa

pre 11 godina

Ne znam kako stvari funkcionisu u Srbiji ali u Nemackoj sam pre par godina otvorio manju firmu i za sva svoja dugovanja odgovaram celokupnom svojom imovinom.Mislim da takav model preduzeca postoji i u Srbiji.Par puta mi se desilo da imam dugovanja prema dobavljacima.U tom trenutku banka mi je blokirala sve racune,kako firmine,tako i moje privatne i izmirila dospele obaveze sa mog privatnog racuna.Ukoliko recimo zakasnim sa placanjem telefona,struje ili bilo cega za firmu banka u Nemackoj odmah sve blokira i izmiruje obaveze,i pri tome ne gleda da li su racuni firme ili moji privatni racuni.Za svaki kredit,biznis karticu,svaki dug odgovoram celom imovinom i u svakom trenutku ukoliko ne izmirim obavezu banka ima pravo da sav novac sa mog privatnog racuna usmeri u placanje tih obaveza.Tako stvari funkcionisu u Nemackoj ukoliko je mala firma,ali na to se ovde niko ne zali.To je pravilo.

Sumadija

pre 11 godina

U Intesi sam ugasio MASTER karticu koju sam otvorio dajuci depozit 300 eura. Kartica ugasena a ja dobio informaciju da dodjem 18.Jula da podignem depozit. Da li je to normalno? Moze im se sa mojim parama do jula, a posle ne ne, nemam veze sa bankama.

The Clash

pre 11 godina

NLB je pravna nalednica Ljubljanske banke iz perioda SFRJ.Banka koja je odrala veliki broj stedisa u Hrvatskoj,B&H i nesto manje u Srbiji.Nesto najgore sto je ikada doslo iz Slovenije,ako gledamo da je dosta dobrih brendova prisutno ovde,iz bivse nam republike.

Cienfuegos

pre 11 godina

Ima samo jedno objasnjenjenje za ovakav cirkus u bankarskom sektoru Srbije a to je Narodna banka Srbije tj njeno uzdrzavanje od svog posla i postupanja po zakonima.

Zoran

pre 11 godina

Ova informacija je polovicno preneta. Ja bih rekao da je pomenuta osoba verovatno bila garant / zirant onima koji nisu otplacivali svoje dugove NLB banci. Prica na to lici. Zato nemojte nepotrebno pljuvati unapred po NLB banci.

Fokus

pre 11 godina

Naravno da banke kod nas nisu cvecke,to stoji,ali mora se prokomentarisati i ponasanje nasih "privrednika",u ovom slucaju doticne gospodje,isto kao sto imaju obicaj da otvore jednu firmu,pa je maksimalno zaduze,i onda kad svi racuni budu blokirani i firma ode u stecaj,oni otvaraju drugu i tako dalje,u nedogled...bez preuzimanja odgovornosti,jer te firme uglavnom od imovine eventualno imaju kompjuter i telefon,tako da se iz stecaja ne mogu namiriti nikakva dugovanja,i hiljade ljudi biva zavijeno u crno....koliko sam ja skontao u ovom slucaju banka je pokusala da svoja potrazivanja od firme kojoj je doticna gospodja verovatno vlasnik,naplati sa njenog licnog racuna,sto mozda nije pravno ispravno,ali je verovatno pravedno...jer kod nas jos uvek vlasnici firmi za poslovanje istih ne odgovaraju svojom licnom imovinom,nego samo imovinom firme,sto se mora hitno menjati....

Milan

pre 11 godina

Za neupućene: Svaka banka stavlja u ugovor sledeću odredbu: Ukoliko klijent ne plaća po kreditu Banka ima pravo da mu dugovanja naplaćuje sa svih računa koji se vode kod banke. Šta je tu sporno? Žena ne plaća svoje obaveze po kreditu, a očekuje da joj banka plaća kamatu na njenu štednju??!?!?!?! Mislim jesu banke ovakve i onakve ali ovo je stvarno preterivanje!

Bojan

pre 11 godina

Pošto mnogima očigledno nije jasno,
ona je očigledno dužna banci kao fizičko lice,
a banka je skidala novac sa računa pravnog lica.

Što ne ide.

Zarko

pre 11 godina

Pa to isto radi i alpha banka.
Kazes da hoces preko druge da refinansiras kredit,oni sa jednog na drugi racun,pa sa drugog na trei pa sa treceg na drugi i posle daleko odsutupa od osnovice cak za 200 evra koje trebas jos dodatno da im platis.
To je problem sa pljackom,odnosno nelikvidnosti banke,koju NBS ocigledno ne sme da kontrolise jer je strana banka

kabadahija

pre 11 godina

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

*******

Marko Nikolic

pre 11 godina

Hm ... mislim da se ovde ljudi mnogo lože i kivni su na banke zbog svog teškog materijalnog stanja, ali u stvari ovako stoje stvari: Banka nikada nebi odobrila minusna salda ili kredite ili kartice radnicima ako vlasnik nema neko pokriće, iako u ugovoru verovatno ne stoji da je privatna štednja pokriće, to je banci bila nega vrsta "sigurice". Ljudi, morate da shvatite: para košta i MORAŠ da je vratiš i TO SA KAMATOM. Iskreno, da sam ja banka, uradio bih isto ! (Slobodno lupajte minuse, ali tako stoje stvari !)

pedja12

pre 11 godina

Ljudi ,slamarica je sigurnija od haračlija..podižite vaše novce,sledite pametne primere Španaca i Grka.Koja banka preživi,nek priča.

Svetislav

pre 11 godina

Gospodo, u jednoj od banaka necu da je imenujem, imao sam oroceno 1000 eur na godinu dana. U ugovoru pise da ako u roku od 15 dana ne dodjem u banku automatcki produzavaju stednju. Radim u privatnoj firmi, Dosao sam u radnu subotu po svojih 1000 eur + kamata, Sluzbenic me ladno vrtila i rekla da sam trebao da se najavim!!! /1000 eur/. Trazio sam sefa, trebalo im je 2 sata da nadju sefa , sat me je ubedjivao da ne mogu subotom da me isplate, zvao je nekog u centralu u BGD, a ja se zainatio rekao sam docicu ja i u ponedeljak, ali da mi platite dnevnicu i troskove, i naravno da mom gazdi opravdate dan. Isplata mojih 1000 eur+ 4% kamate trajala je ceo dan. Kada su videli da necu da odustanem. Non stop su telfonirali faksirali.....
Od tada ne drzim nist au bankama, a i nemam mnogo Cuvena banka po imenu , a nema 1000 eur. Napominejm da sam nekad radio kao devizni blagajnik u maloj lokalnoj banci, koja je na silu oterana u stecaj /Dinkiceva pamet/ Mislim da sam tada u sefu imao vise para nego svih 27 trenutnih banaka u mom mestu. Ovo su satro zapadne banke, ali se u Srbiji ponasaju gore nego zelenasi.

ne razumem

pre 11 godina

"NLB banka je od 2004. do 2007. godine skidala sa moje štedne knjižice sredstva da bi izmirila zaostale rate svojih dužnika, kojima je odobravala potrošačke kredite između ostalog i za moju radnju. Međutim u tim ugovorima se nigde nisam spominjala kao fizičko lice", objašnjava Emilija S. razlog zbog koga je u dugogodišnjem sporu sa NLB bankom. " Ovde nesto nije jasno, zapravo meni nesto izgleda veoma kofuzno. Ako je u pitanju stedna kjizica kakve to veze ima sa potrosackim kreditima, i njenom privatnom radnjom? Ili je ona mozda bila garant,tih kredita i svoje radnje. Bar ovde kod mene na zapadu, ako je nako garant, i dodje do "brodoloma" SVI racuni doticnog su blokirani, pa cak i racuni supruznika, i maloletne dece. Ovo zasluzuje da bude malo bolje objasnjeno. Ako se banka sluzila stednom knjizicom gospodje kao sa svojim licnim fondom, to je krajni bezobrazluk, i ne znam kako je banci uopste dozvoljeno i PRAVO zalbe.

KIZA

pre 11 godina

Nesto se tu ne slaze..izgleda da je njoj racun blokiran zbog dugovanja dobavljacima, te je po sudskom nalogu ,banka isplatila potrazivanja...

gs

pre 11 godina

U Hrvatskoj, NLB (Nova Ljubljanska Banka) nikada nije uspela da dobije dozvolu za rad. Razlog je sto je Hrvatska, koja drzi do sebe i svojih gradjana, sa pravom smatra naslednikom Ljubljanske Banke, koja je u crno zavila mnoge stedise posle raspada SFRJ, gradjane Hrvatske, bas kao i gradjane Srbije.
Kod nas je naravno momentalno dobila dozvolu za rad uz veliku zahvalnost nase vlasti.

NokiJa

pre 11 godina

990k je dosuedjeno 2008.
ulozene su zalbe.
2012.postupak navodno nije zavrsen?
2008 evro je bio 80din,,,,benzin je bio 105din,,,hrana je bila jeftinija 50odsto.
Ko ce ovo da nadoknadi?
A da ne pominjem sto su zeni UZELI NOVAC BEZ PITANJA!!! TO JE ONO,,,NORMALNO U SRBIJI!

CRACOVIA

pre 11 godina

Ja se sada nalazim u analognoj situaciji: Komercijalna banka je pre mesec dana blokirala moj tekuci racun, i, naravno, za njega vezane kreditne kartice, iako sam u plusu sa preko 300 000 dinara i redovno izmirivala obaveze putem trajnog naloga ZBOG 40 000 dinara duga firme za koju sam pre vise godinu i po dana radila i koja je , nakon odlaska u stecaj, ostala banci duzna za poslovnu karticu 40 000 dinara. Smatrala sam da je moj slucaj jedinstven, zbog apsurdnosti postupanja, ali, to je izgleda modus operandi nekih banaka.

...

pre 11 godina

Ako je ovo ovako kao sto kazu, onda banka ne bi trebala da isplati milion vec 8 ili 10 miliona kao nadoknadu i da jos duplo daju drzavi i da se zatvore i isplate stednju gradjanima koji su stedeli kod njih. To je toliki kriminal bez reci.

Bio sam ja u pravu izgleda kad ne drzim nista na racunima nasih banaka jer bezzakonje vlada izgleda.

princeps

pre 11 godina

Nisam neki strucnjak za bankarstvo, ali ako stavite pare na stednu knjizicu, vi dobijate kamatu na ulog, a banka radi sta hoce sa tim parama. vi kad hocete da podignete, podignete sa kamatom i gotova stvar, zar ne?

da

pre 11 godina

Svaka banka ima pravo da sa depozitima radi odredjene transakcije, najpopularnije medju njima je da se vas novac koristi u dnevnoj trgovini i likvidnosti banke, i takodje da izdaje stambene kredite itd.

medjutim, ako vi zatrazite vas novac nazad, kao sto je to ova zena ucinila, banka ili mora da vam obezbedi razlog i debelo izvinjenje, ili da bankrotira. u tom slucaju, banka se zatvara, i drzava vam vraca novac od osiguranja depozita. (nisam siguran koliki je u srbiji limit, recimo u usa je mislim 250k)

drzava ne sme da dozvoli da se ovo odugovlaci, i mora da resi ovo u najbrzem mogucem roku. za ekonomiju je neverovatno bitno da ljudi stede pare u bankama, i ako se ove stvari dogadjaju svi ce je drzati u slamarici i gusice ekonomiju.

srbijo reaguj.

gs

pre 11 godina

U Hrvatskoj, NLB (Nova Ljubljanska Banka) nikada nije uspela da dobije dozvolu za rad. Razlog je sto je Hrvatska, koja drzi do sebe i svojih gradjana, sa pravom smatra naslednikom Ljubljanske Banke, koja je u crno zavila mnoge stedise posle raspada SFRJ, gradjane Hrvatske, bas kao i gradjane Srbije.
Kod nas je naravno momentalno dobila dozvolu za rad uz veliku zahvalnost nase vlasti.

NokiJa

pre 11 godina

990k je dosuedjeno 2008.
ulozene su zalbe.
2012.postupak navodno nije zavrsen?
2008 evro je bio 80din,,,,benzin je bio 105din,,,hrana je bila jeftinija 50odsto.
Ko ce ovo da nadoknadi?
A da ne pominjem sto su zeni UZELI NOVAC BEZ PITANJA!!! TO JE ONO,,,NORMALNO U SRBIJI!

CRACOVIA

pre 11 godina

Ja se sada nalazim u analognoj situaciji: Komercijalna banka je pre mesec dana blokirala moj tekuci racun, i, naravno, za njega vezane kreditne kartice, iako sam u plusu sa preko 300 000 dinara i redovno izmirivala obaveze putem trajnog naloga ZBOG 40 000 dinara duga firme za koju sam pre vise godinu i po dana radila i koja je , nakon odlaska u stecaj, ostala banci duzna za poslovnu karticu 40 000 dinara. Smatrala sam da je moj slucaj jedinstven, zbog apsurdnosti postupanja, ali, to je izgleda modus operandi nekih banaka.

ne razumem

pre 11 godina

"NLB banka je od 2004. do 2007. godine skidala sa moje štedne knjižice sredstva da bi izmirila zaostale rate svojih dužnika, kojima je odobravala potrošačke kredite između ostalog i za moju radnju. Međutim u tim ugovorima se nigde nisam spominjala kao fizičko lice", objašnjava Emilija S. razlog zbog koga je u dugogodišnjem sporu sa NLB bankom. " Ovde nesto nije jasno, zapravo meni nesto izgleda veoma kofuzno. Ako je u pitanju stedna kjizica kakve to veze ima sa potrosackim kreditima, i njenom privatnom radnjom? Ili je ona mozda bila garant,tih kredita i svoje radnje. Bar ovde kod mene na zapadu, ako je nako garant, i dodje do "brodoloma" SVI racuni doticnog su blokirani, pa cak i racuni supruznika, i maloletne dece. Ovo zasluzuje da bude malo bolje objasnjeno. Ako se banka sluzila stednom knjizicom gospodje kao sa svojim licnim fondom, to je krajni bezobrazluk, i ne znam kako je banci uopste dozvoljeno i PRAVO zalbe.

da

pre 11 godina

Svaka banka ima pravo da sa depozitima radi odredjene transakcije, najpopularnije medju njima je da se vas novac koristi u dnevnoj trgovini i likvidnosti banke, i takodje da izdaje stambene kredite itd.

medjutim, ako vi zatrazite vas novac nazad, kao sto je to ova zena ucinila, banka ili mora da vam obezbedi razlog i debelo izvinjenje, ili da bankrotira. u tom slucaju, banka se zatvara, i drzava vam vraca novac od osiguranja depozita. (nisam siguran koliki je u srbiji limit, recimo u usa je mislim 250k)

drzava ne sme da dozvoli da se ovo odugovlaci, i mora da resi ovo u najbrzem mogucem roku. za ekonomiju je neverovatno bitno da ljudi stede pare u bankama, i ako se ove stvari dogadjaju svi ce je drzati u slamarici i gusice ekonomiju.

srbijo reaguj.

...

pre 11 godina

Ako je ovo ovako kao sto kazu, onda banka ne bi trebala da isplati milion vec 8 ili 10 miliona kao nadoknadu i da jos duplo daju drzavi i da se zatvore i isplate stednju gradjanima koji su stedeli kod njih. To je toliki kriminal bez reci.

Bio sam ja u pravu izgleda kad ne drzim nista na racunima nasih banaka jer bezzakonje vlada izgleda.

princeps

pre 11 godina

Nisam neki strucnjak za bankarstvo, ali ako stavite pare na stednu knjizicu, vi dobijate kamatu na ulog, a banka radi sta hoce sa tim parama. vi kad hocete da podignete, podignete sa kamatom i gotova stvar, zar ne?

Svetislav

pre 11 godina

Gospodo, u jednoj od banaka necu da je imenujem, imao sam oroceno 1000 eur na godinu dana. U ugovoru pise da ako u roku od 15 dana ne dodjem u banku automatcki produzavaju stednju. Radim u privatnoj firmi, Dosao sam u radnu subotu po svojih 1000 eur + kamata, Sluzbenic me ladno vrtila i rekla da sam trebao da se najavim!!! /1000 eur/. Trazio sam sefa, trebalo im je 2 sata da nadju sefa , sat me je ubedjivao da ne mogu subotom da me isplate, zvao je nekog u centralu u BGD, a ja se zainatio rekao sam docicu ja i u ponedeljak, ali da mi platite dnevnicu i troskove, i naravno da mom gazdi opravdate dan. Isplata mojih 1000 eur+ 4% kamate trajala je ceo dan. Kada su videli da necu da odustanem. Non stop su telfonirali faksirali.....
Od tada ne drzim nist au bankama, a i nemam mnogo Cuvena banka po imenu , a nema 1000 eur. Napominejm da sam nekad radio kao devizni blagajnik u maloj lokalnoj banci, koja je na silu oterana u stecaj /Dinkiceva pamet/ Mislim da sam tada u sefu imao vise para nego svih 27 trenutnih banaka u mom mestu. Ovo su satro zapadne banke, ali se u Srbiji ponasaju gore nego zelenasi.

The Boss

pre 11 godina

Ja se divim svima koji ulaze u neke dilove sa bankama. Dignem pare isti dan kada mi legnu i zavrsio sam sa njima. Kredit, lizing, pozajmica?
***** Ko god je uzeo sto god od banke, proklinje taj dan.

Sumadija

pre 11 godina

U Intesi sam ugasio MASTER karticu koju sam otvorio dajuci depozit 300 eura. Kartica ugasena a ja dobio informaciju da dodjem 18.Jula da podignem depozit. Da li je to normalno? Moze im se sa mojim parama do jula, a posle ne ne, nemam veze sa bankama.

The Clash

pre 11 godina

NLB je pravna nalednica Ljubljanske banke iz perioda SFRJ.Banka koja je odrala veliki broj stedisa u Hrvatskoj,B&H i nesto manje u Srbiji.Nesto najgore sto je ikada doslo iz Slovenije,ako gledamo da je dosta dobrih brendova prisutno ovde,iz bivse nam republike.

hambo

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!

Aleksa

pre 11 godina

Ne znam kako stvari funkcionisu u Srbiji ali u Nemackoj sam pre par godina otvorio manju firmu i za sva svoja dugovanja odgovaram celokupnom svojom imovinom.Mislim da takav model preduzeca postoji i u Srbiji.Par puta mi se desilo da imam dugovanja prema dobavljacima.U tom trenutku banka mi je blokirala sve racune,kako firmine,tako i moje privatne i izmirila dospele obaveze sa mog privatnog racuna.Ukoliko recimo zakasnim sa placanjem telefona,struje ili bilo cega za firmu banka u Nemackoj odmah sve blokira i izmiruje obaveze,i pri tome ne gleda da li su racuni firme ili moji privatni racuni.Za svaki kredit,biznis karticu,svaki dug odgovoram celom imovinom i u svakom trenutku ukoliko ne izmirim obavezu banka ima pravo da sav novac sa mog privatnog racuna usmeri u placanje tih obaveza.Tako stvari funkcionisu u Nemackoj ukoliko je mala firma,ali na to se ovde niko ne zali.To je pravilo.

KIZA

pre 11 godina

Nesto se tu ne slaze..izgleda da je njoj racun blokiran zbog dugovanja dobavljacima, te je po sudskom nalogu ,banka isplatila potrazivanja...

Cienfuegos

pre 11 godina

Ima samo jedno objasnjenjenje za ovakav cirkus u bankarskom sektoru Srbije a to je Narodna banka Srbije tj njeno uzdrzavanje od svog posla i postupanja po zakonima.

Fokus

pre 11 godina

Naravno da banke kod nas nisu cvecke,to stoji,ali mora se prokomentarisati i ponasanje nasih "privrednika",u ovom slucaju doticne gospodje,isto kao sto imaju obicaj da otvore jednu firmu,pa je maksimalno zaduze,i onda kad svi racuni budu blokirani i firma ode u stecaj,oni otvaraju drugu i tako dalje,u nedogled...bez preuzimanja odgovornosti,jer te firme uglavnom od imovine eventualno imaju kompjuter i telefon,tako da se iz stecaja ne mogu namiriti nikakva dugovanja,i hiljade ljudi biva zavijeno u crno....koliko sam ja skontao u ovom slucaju banka je pokusala da svoja potrazivanja od firme kojoj je doticna gospodja verovatno vlasnik,naplati sa njenog licnog racuna,sto mozda nije pravno ispravno,ali je verovatno pravedno...jer kod nas jos uvek vlasnici firmi za poslovanje istih ne odgovaraju svojom licnom imovinom,nego samo imovinom firme,sto se mora hitno menjati....

Zoki

pre 11 godina

Nije mi baš najjasnije o čemu se zapravo radi. Da li je banka skidala novac da namiri potraživanja od iste osobe, ili od osoba kojima je oštećena gospođa bila žirant? Ili je u pitanju nešto drugo?

Milan

pre 11 godina

Za neupućene: Svaka banka stavlja u ugovor sledeću odredbu: Ukoliko klijent ne plaća po kreditu Banka ima pravo da mu dugovanja naplaćuje sa svih računa koji se vode kod banke. Šta je tu sporno? Žena ne plaća svoje obaveze po kreditu, a očekuje da joj banka plaća kamatu na njenu štednju??!?!?!?! Mislim jesu banke ovakve i onakve ali ovo je stvarno preterivanje!

Sta je ovo

pre 11 godina

@ne razumem

Kako ona moze da bude garan klijentima svoje radnje, kojima nije ona odobrila kredir vec banka. To je odgovornost banke, ne prodavnice, zato sto tim ljudim dali kredit. I to je privatni racun, ne racun preduzeca. novac ne da se dira ni u kom slucaju, osim nakon sudske naredbe/stecaja.


E sada postavlja se pitanje, kako su oni mogli da koriste njen novac kao pokrice za kredite za robu koja je kupljena iz drugih radnji. To je jedna od stvari koju je vlasnica radnje rekla. To je kao da stimulise kupce da ne kupuju iz njene radnje nego ca pazare kod konkurencije. Sto bi ona garantovala za nekoga koga ne poznaje, i ko ne kupuje u njenoj radnji. Ja generalni ne bih garantovao ni za kupce iz moje radnje. Ako banka zeli da im da kredit, neka im da. Nije radnja banka.

Marko Nikolic

pre 11 godina

Hm ... mislim da se ovde ljudi mnogo lože i kivni su na banke zbog svog teškog materijalnog stanja, ali u stvari ovako stoje stvari: Banka nikada nebi odobrila minusna salda ili kredite ili kartice radnicima ako vlasnik nema neko pokriće, iako u ugovoru verovatno ne stoji da je privatna štednja pokriće, to je banci bila nega vrsta "sigurice". Ljudi, morate da shvatite: para košta i MORAŠ da je vratiš i TO SA KAMATOM. Iskreno, da sam ja banka, uradio bih isto ! (Slobodno lupajte minuse, ali tako stoje stvari !)

Bojan

pre 11 godina

Pošto mnogima očigledno nije jasno,
ona je očigledno dužna banci kao fizičko lice,
a banka je skidala novac sa računa pravnog lica.

Što ne ide.

Zarko

pre 11 godina

Pa to isto radi i alpha banka.
Kazes da hoces preko druge da refinansiras kredit,oni sa jednog na drugi racun,pa sa drugog na trei pa sa treceg na drugi i posle daleko odsutupa od osnovice cak za 200 evra koje trebas jos dodatno da im platis.
To je problem sa pljackom,odnosno nelikvidnosti banke,koju NBS ocigledno ne sme da kontrolise jer je strana banka

Zoran

pre 11 godina

Ova informacija je polovicno preneta. Ja bih rekao da je pomenuta osoba verovatno bila garant / zirant onima koji nisu otplacivali svoje dugove NLB banci. Prica na to lici. Zato nemojte nepotrebno pljuvati unapred po NLB banci.

veselin

pre 11 godina

Nije država nit banka lopovska već mi i naša bahatost.Treba pod hitno menjati zakon tako da celokupnom svojom imovinom garantuješ uzimanje kredita i i sto tako celokupnom imovinom da garantuješ za firmu,što je na celom svetu normalno.Kod nas je normalno otvoriti firmu ,dići kredite,što više,neplaćati robu a sve prevesti na babu i dedu,e ta vremena su prošla hoćeš firmu ok ali garant sva imovina do desetog kolena.

Aleksandar

pre 11 godina

za (Marko Nikolic, 7. jun 2012 22:32)

Da, samo ima jedan problem, ovde je sud presudio u korist te klijentkinje (to govori koliko su zabrljali, da je čak u sud prešao na stranu te žene), a ovi se prave ludi.

Tuzni Pera

pre 11 godina

Moj deda mi je pricao da se u njegovo vreme uzimanje novca bez pitanja i saglasnosti vlasnika zvalo kradja, i da su takvi zavrsavali u zatvoru

pedja12

pre 11 godina

Ljudi ,slamarica je sigurnija od haračlija..podižite vaše novce,sledite pametne primere Španaca i Grka.Koja banka preživi,nek priča.

neko

pre 11 godina

Gospodja je bila jemac po kreditu koji je uzela na ime firme,tj radnje. u slucaju da firma ne otplacuje kredit,banka aktivira sredstva obezbedjenja,u ovom konkretnom slucaju menica fizickog lica( jedno od sredstva obezbedjenja ). e na osnovu toga banka svoja potrazivanja namiruje sa tekuceg racuna,ili stednog,deviznog racuna jemca. sve je jasno kao dan. na menici pise"priznajem bez protesta" tako da ovde ni sud ne pomaze.

konec

pre 11 godina

Ajaoj, kakva reklama za NLB banku!
(Ivan, 7. jun 2012 19:43)

Bas tako.Bolje da su zeni isplatili 50 000e , nego sto su sebi dopustili ovako nesto.
Pukli su u Srbiji, cak i da dobiju ovo sudjenje.
Tako je to kada hoces da se bavis poslom a ne umes, onda ti se desavaju ovakvi problemi.
Sada bi u znak podrske ostecenoj a i kao objasnjenje banci da stedise nisu ovce ,dosta ljudi trebalo da ode i zatvori svoje racune u toj banci, pa nek se pitaju bankari gde su pogresili.Sretan im odlazak na neko drugo trziste.
Ovu vest bi trebalo ispratiti do kraja i objavljivati na svim medijima, jer od zastite NBS nema nista a i druge banke bi treba\lo da ispeku zanat na ovom slucaju.

Jelena

pre 11 godina

Meni je skoro sve jasno... Iz reci doticne gospodje proizilazi da je banka davala potrosacke kredite SVOJIM, nebitno kojim klijentima, da su oni kupovali u raznim prodavnicama - izmedju ostalog i kod doticne gospodje - i da su doticnoj gospodji, ako klijent banke koji je kupovao kod nje ne izmiri ratu sopstvenog kredita, skidali novac sa stednog racuna fizickog lica. Jedino mi nije jasno kako je banka znala gde su i kako njeni klijenti koristili svoje potrosacke kredite; takodje, ako je banka to znala na osnovu nekakvog ugovora sa prodavnicom doticne gospodje, ne znam kakvi su ugovorni odnosi u slucaju potrosackih kredita u trouglu banka-prodavac-kupac/korisik kredita; pa bi, eto, bilo fino da nam to neko objasni...

Sinisa

pre 11 godina

Kljucna recenica je: "a od Centra za zaštitu korisnika sam dobila predlog da se javim sudu"!!! NBS za to sluzi - ne da vas zastiti od samovolje banaka, vec da vas posalje u spor za koji zna da ce trajati 100 godina. A jos je gore to sto u NBS za tu zastitu banaka, a ne gradjana, primaju plate koje su visestruko vece od proseka u zemlji i to iz dzepova gradjana!!!

Subotičanin

pre 11 godina

I meni je ista ova banka u više navrata "skinuka" sa računa novac, u vrednosti manjoj od 10 hiljada dinara.
Na moja insistiranja da se to razreši, odgovarali su da će proveriti o čemu je reč.
Novac je na moj račun svaki put bio "volšebno" vraćen nakon desetak dana.

Do danas nisam dobio odgovor o čemu se ovde radi.

aleksa

pre 11 godina

Vec je postalo pravilo da banke, u slucaju da ne mogu da naplate dugove od pravnog lica, pokrecu svakakve sporove sa povezanim fizickim licima. To banku nista ne kosta, drzava trosi svoje resurse (realno je zloupotrebljena od strane banke, jer se radi o nasim, parama poreskih obveznika). Najcesce se banka obrati dopisom u kome tvrdi kako je NN izvrsio prevaru, koja je po KZ kaznjiva do 10god. apsa. Naravno da je to totalno neutemeljeno, ali dok se ceo postupak zavrsi prodje neko vreme, klijent se iscrpi, neki u strahu uzajme i plate sta god banka trazi, a i ako banka ne dobije parnicu, barem su u banci svi cisti - imaju crno na belo da nisu dali kredit ili sta vec zato sto su "burazeri", ej- hteli su oni klijenta u aps!
E sad, sto drzava cuti i i dalje prima svakakve prijave od banaka, to treba pitati drzavne ili sluzbenike pravosudja koji imaju racune kod istih... to je jedino logicno(?!).
A pare poreskih obveznika pojela maca(tj. opet su pare pojele banke), pa kada uskoro ne budu u budzetu imali za vakcinu vaseg deteta, setite se i ovoga.

kabadahija

pre 11 godina

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

*******

XY

pre 11 godina

@Aleksa, 8. jun 2012 01:08

Postoje razliciti oblici osnivanja preduzeca kako u Nemackoj tako i u Srbiji...
U principu i u Srbiji postoje oblici gde se za dugove firme garantuje "svom imovinom vlasnika".

Tako takodje postoje i primeri gde se garantuje "do nivoa uloga"
Uzmimo primer Akcionarskog drustva, gde se garantuje do nivoa uloga u Akcionarskom drustvu, a ne i svojom licnom imovinom.

Vratimo se na fizicka lica. Kada zelite ta otvorite tekuci racun u banci, banka (pojedine) hoce da proturi klijentu da potpise menicu, koju kasnije aktivira radi namirenja dugova bez obzira kako su nastali, stim sto potpisivanje menice znaci da se garantuje za dugove do iznosa imovine odnosno do namirenja dugova.

daaaaaaaaaaaaaa

pre 11 godina

isto to radi i sosijete i kad sam provalio da mi uzimaju pare sa stednje i pokrivau minuse pito ih ja sto to rade a oni meni ni 5 ni 6 nego (7) mi imamo pravo to da radimo a ja lepo uzo pare sa stednje pa odno u drugu banku pa sad nek uzimaju kad nema nista, bez pitanja !! BA|GRA!!!!

Korisnik stambenog kredita u svajcarcima

pre 11 godina

Centar za zastitu korisnika pri Narodnoj banci Srbije je posavetovao gospodju da se obrati sudu.
Gospodja je na sudu dobila spor.
Isti taj Centar upucuje korisnike stambenih kredita indeksiranih u svajcarskim francima da se obrate sudu.
klijent korisnik CHF kredita koji je tuzio banku, dobio je presudu
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Zakon-stiti-klijente.lt.html

Sta sa ostalim korisnicima stambenih kredita u CHF koji se ne obrate sudu? Jel postoji u ovoj drzava neka institucija koja kontrolise i nadgleda rad banaka ili svi korisnici CHF kredita svoja prava mogu da ostvare iskljucivo preko suda?


Uostalom, bas me zanima cemu sluzi Centar za zastitu korisnika pri NBS?

Armagedon

pre 11 godina

Proslog meseca sam u Intesi podigao $1000 zbog nekih radova na kuci i zaista nisam imao nikakvih problema. Poverenje u banku se veoma tesko sticce i lako gubi, tako da ce NLB ova reklama da kosta daleko vise nego da je odmah isplatila onih milion dinara.

Amos

pre 11 godina

Bas sam ovih dana poceo cesto da nailazim u NLB banku. Ali od sad jok.
A ionako ili radnica nema tu, ili im je pao sistem, ili ga restartuju i tome slicno.

Pera

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (hambo, 8. jun 2012 01:29)

Sta je ovde cudno? Pa normalno je da za vece sume moras da najavis dan unapred kako bi uzeli iz trezora. Ili ti je ovo prva veca suma koju podizes iz banke?

qq lele

pre 11 godina

Nazalost STR nema svojstvo pravnog lica i vi osnivanjem STR, SZTR, SUR i ostalih "samostalnih radnji" (ili ortackih) odgovarate celokupnom svojom imovinom za poslovanje iste.

Na sta se Sud pozvao kada je doneo presudu u njenu korist - e to znaci da je clanak nepotpun ;)

KIZA

pre 11 godina

Nesto se tu ne slaze..izgleda da je njoj racun blokiran zbog dugovanja dobavljacima, te je po sudskom nalogu ,banka isplatila potrazivanja...

Milan

pre 11 godina

Za neupućene: Svaka banka stavlja u ugovor sledeću odredbu: Ukoliko klijent ne plaća po kreditu Banka ima pravo da mu dugovanja naplaćuje sa svih računa koji se vode kod banke. Šta je tu sporno? Žena ne plaća svoje obaveze po kreditu, a očekuje da joj banka plaća kamatu na njenu štednju??!?!?!?! Mislim jesu banke ovakve i onakve ali ovo je stvarno preterivanje!

Zoran

pre 11 godina

Ova informacija je polovicno preneta. Ja bih rekao da je pomenuta osoba verovatno bila garant / zirant onima koji nisu otplacivali svoje dugove NLB banci. Prica na to lici. Zato nemojte nepotrebno pljuvati unapred po NLB banci.

princeps

pre 11 godina

Nisam neki strucnjak za bankarstvo, ali ako stavite pare na stednu knjizicu, vi dobijate kamatu na ulog, a banka radi sta hoce sa tim parama. vi kad hocete da podignete, podignete sa kamatom i gotova stvar, zar ne?

Marko Nikolic

pre 11 godina

Hm ... mislim da se ovde ljudi mnogo lože i kivni su na banke zbog svog teškog materijalnog stanja, ali u stvari ovako stoje stvari: Banka nikada nebi odobrila minusna salda ili kredite ili kartice radnicima ako vlasnik nema neko pokriće, iako u ugovoru verovatno ne stoji da je privatna štednja pokriće, to je banci bila nega vrsta "sigurice". Ljudi, morate da shvatite: para košta i MORAŠ da je vratiš i TO SA KAMATOM. Iskreno, da sam ja banka, uradio bih isto ! (Slobodno lupajte minuse, ali tako stoje stvari !)

neko

pre 11 godina

Gospodja je bila jemac po kreditu koji je uzela na ime firme,tj radnje. u slucaju da firma ne otplacuje kredit,banka aktivira sredstva obezbedjenja,u ovom konkretnom slucaju menica fizickog lica( jedno od sredstva obezbedjenja ). e na osnovu toga banka svoja potrazivanja namiruje sa tekuceg racuna,ili stednog,deviznog racuna jemca. sve je jasno kao dan. na menici pise"priznajem bez protesta" tako da ovde ni sud ne pomaze.

Fokus

pre 11 godina

Naravno da banke kod nas nisu cvecke,to stoji,ali mora se prokomentarisati i ponasanje nasih "privrednika",u ovom slucaju doticne gospodje,isto kao sto imaju obicaj da otvore jednu firmu,pa je maksimalno zaduze,i onda kad svi racuni budu blokirani i firma ode u stecaj,oni otvaraju drugu i tako dalje,u nedogled...bez preuzimanja odgovornosti,jer te firme uglavnom od imovine eventualno imaju kompjuter i telefon,tako da se iz stecaja ne mogu namiriti nikakva dugovanja,i hiljade ljudi biva zavijeno u crno....koliko sam ja skontao u ovom slucaju banka je pokusala da svoja potrazivanja od firme kojoj je doticna gospodja verovatno vlasnik,naplati sa njenog licnog racuna,sto mozda nije pravno ispravno,ali je verovatno pravedno...jer kod nas jos uvek vlasnici firmi za poslovanje istih ne odgovaraju svojom licnom imovinom,nego samo imovinom firme,sto se mora hitno menjati....

gs

pre 11 godina

U Hrvatskoj, NLB (Nova Ljubljanska Banka) nikada nije uspela da dobije dozvolu za rad. Razlog je sto je Hrvatska, koja drzi do sebe i svojih gradjana, sa pravom smatra naslednikom Ljubljanske Banke, koja je u crno zavila mnoge stedise posle raspada SFRJ, gradjane Hrvatske, bas kao i gradjane Srbije.
Kod nas je naravno momentalno dobila dozvolu za rad uz veliku zahvalnost nase vlasti.

Pera

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (hambo, 8. jun 2012 01:29)

Sta je ovde cudno? Pa normalno je da za vece sume moras da najavis dan unapred kako bi uzeli iz trezora. Ili ti je ovo prva veca suma koju podizes iz banke?

CRACOVIA

pre 11 godina

Ja se sada nalazim u analognoj situaciji: Komercijalna banka je pre mesec dana blokirala moj tekuci racun, i, naravno, za njega vezane kreditne kartice, iako sam u plusu sa preko 300 000 dinara i redovno izmirivala obaveze putem trajnog naloga ZBOG 40 000 dinara duga firme za koju sam pre vise godinu i po dana radila i koja je , nakon odlaska u stecaj, ostala banci duzna za poslovnu karticu 40 000 dinara. Smatrala sam da je moj slucaj jedinstven, zbog apsurdnosti postupanja, ali, to je izgleda modus operandi nekih banaka.

ne razumem

pre 11 godina

"NLB banka je od 2004. do 2007. godine skidala sa moje štedne knjižice sredstva da bi izmirila zaostale rate svojih dužnika, kojima je odobravala potrošačke kredite između ostalog i za moju radnju. Međutim u tim ugovorima se nigde nisam spominjala kao fizičko lice", objašnjava Emilija S. razlog zbog koga je u dugogodišnjem sporu sa NLB bankom. " Ovde nesto nije jasno, zapravo meni nesto izgleda veoma kofuzno. Ako je u pitanju stedna kjizica kakve to veze ima sa potrosackim kreditima, i njenom privatnom radnjom? Ili je ona mozda bila garant,tih kredita i svoje radnje. Bar ovde kod mene na zapadu, ako je nako garant, i dodje do "brodoloma" SVI racuni doticnog su blokirani, pa cak i racuni supruznika, i maloletne dece. Ovo zasluzuje da bude malo bolje objasnjeno. Ako se banka sluzila stednom knjizicom gospodje kao sa svojim licnim fondom, to je krajni bezobrazluk, i ne znam kako je banci uopste dozvoljeno i PRAVO zalbe.

veselin

pre 11 godina

Nije država nit banka lopovska već mi i naša bahatost.Treba pod hitno menjati zakon tako da celokupnom svojom imovinom garantuješ uzimanje kredita i i sto tako celokupnom imovinom da garantuješ za firmu,što je na celom svetu normalno.Kod nas je normalno otvoriti firmu ,dići kredite,što više,neplaćati robu a sve prevesti na babu i dedu,e ta vremena su prošla hoćeš firmu ok ali garant sva imovina do desetog kolena.

NokiJa

pre 11 godina

990k je dosuedjeno 2008.
ulozene su zalbe.
2012.postupak navodno nije zavrsen?
2008 evro je bio 80din,,,,benzin je bio 105din,,,hrana je bila jeftinija 50odsto.
Ko ce ovo da nadoknadi?
A da ne pominjem sto su zeni UZELI NOVAC BEZ PITANJA!!! TO JE ONO,,,NORMALNO U SRBIJI!

pedja12

pre 11 godina

Ljudi ,slamarica je sigurnija od haračlija..podižite vaše novce,sledite pametne primere Španaca i Grka.Koja banka preživi,nek priča.

da

pre 11 godina

Svaka banka ima pravo da sa depozitima radi odredjene transakcije, najpopularnije medju njima je da se vas novac koristi u dnevnoj trgovini i likvidnosti banke, i takodje da izdaje stambene kredite itd.

medjutim, ako vi zatrazite vas novac nazad, kao sto je to ova zena ucinila, banka ili mora da vam obezbedi razlog i debelo izvinjenje, ili da bankrotira. u tom slucaju, banka se zatvara, i drzava vam vraca novac od osiguranja depozita. (nisam siguran koliki je u srbiji limit, recimo u usa je mislim 250k)

drzava ne sme da dozvoli da se ovo odugovlaci, i mora da resi ovo u najbrzem mogucem roku. za ekonomiju je neverovatno bitno da ljudi stede pare u bankama, i ako se ove stvari dogadjaju svi ce je drzati u slamarici i gusice ekonomiju.

srbijo reaguj.

Bojan

pre 11 godina

Pošto mnogima očigledno nije jasno,
ona je očigledno dužna banci kao fizičko lice,
a banka je skidala novac sa računa pravnog lica.

Što ne ide.

hambo

pre 11 godina

dogadjaj od pre par dana.putem western uniona uplaceno 2500€ kada sam dosao u vojvodjansku banku i pokusao da podignem novac rekli su mi kako nemaju "toliki" novac i dai dodjem sutra.ostao sam zatecen a sto je najgore novac sam samo trebao da prosledom izvodjacu radova na kuci kome sam obecao da ce taj dan dobiti pare. jednom recju Strasno!!!!

The Boss

pre 11 godina

Ja se divim svima koji ulaze u neke dilove sa bankama. Dignem pare isti dan kada mi legnu i zavrsio sam sa njima. Kredit, lizing, pozajmica?
***** Ko god je uzeo sto god od banke, proklinje taj dan.

Svetislav

pre 11 godina

Gospodo, u jednoj od banaka necu da je imenujem, imao sam oroceno 1000 eur na godinu dana. U ugovoru pise da ako u roku od 15 dana ne dodjem u banku automatcki produzavaju stednju. Radim u privatnoj firmi, Dosao sam u radnu subotu po svojih 1000 eur + kamata, Sluzbenic me ladno vrtila i rekla da sam trebao da se najavim!!! /1000 eur/. Trazio sam sefa, trebalo im je 2 sata da nadju sefa , sat me je ubedjivao da ne mogu subotom da me isplate, zvao je nekog u centralu u BGD, a ja se zainatio rekao sam docicu ja i u ponedeljak, ali da mi platite dnevnicu i troskove, i naravno da mom gazdi opravdate dan. Isplata mojih 1000 eur+ 4% kamate trajala je ceo dan. Kada su videli da necu da odustanem. Non stop su telfonirali faksirali.....
Od tada ne drzim nist au bankama, a i nemam mnogo Cuvena banka po imenu , a nema 1000 eur. Napominejm da sam nekad radio kao devizni blagajnik u maloj lokalnoj banci, koja je na silu oterana u stecaj /Dinkiceva pamet/ Mislim da sam tada u sefu imao vise para nego svih 27 trenutnih banaka u mom mestu. Ovo su satro zapadne banke, ali se u Srbiji ponasaju gore nego zelenasi.

Sumadija

pre 11 godina

U Intesi sam ugasio MASTER karticu koju sam otvorio dajuci depozit 300 eura. Kartica ugasena a ja dobio informaciju da dodjem 18.Jula da podignem depozit. Da li je to normalno? Moze im se sa mojim parama do jula, a posle ne ne, nemam veze sa bankama.

...

pre 11 godina

Ako je ovo ovako kao sto kazu, onda banka ne bi trebala da isplati milion vec 8 ili 10 miliona kao nadoknadu i da jos duplo daju drzavi i da se zatvore i isplate stednju gradjanima koji su stedeli kod njih. To je toliki kriminal bez reci.

Bio sam ja u pravu izgleda kad ne drzim nista na racunima nasih banaka jer bezzakonje vlada izgleda.

Zarko

pre 11 godina

Pa to isto radi i alpha banka.
Kazes da hoces preko druge da refinansiras kredit,oni sa jednog na drugi racun,pa sa drugog na trei pa sa treceg na drugi i posle daleko odsutupa od osnovice cak za 200 evra koje trebas jos dodatno da im platis.
To je problem sa pljackom,odnosno nelikvidnosti banke,koju NBS ocigledno ne sme da kontrolise jer je strana banka

Aleksa

pre 11 godina

Ne znam kako stvari funkcionisu u Srbiji ali u Nemackoj sam pre par godina otvorio manju firmu i za sva svoja dugovanja odgovaram celokupnom svojom imovinom.Mislim da takav model preduzeca postoji i u Srbiji.Par puta mi se desilo da imam dugovanja prema dobavljacima.U tom trenutku banka mi je blokirala sve racune,kako firmine,tako i moje privatne i izmirila dospele obaveze sa mog privatnog racuna.Ukoliko recimo zakasnim sa placanjem telefona,struje ili bilo cega za firmu banka u Nemackoj odmah sve blokira i izmiruje obaveze,i pri tome ne gleda da li su racuni firme ili moji privatni racuni.Za svaki kredit,biznis karticu,svaki dug odgovoram celom imovinom i u svakom trenutku ukoliko ne izmirim obavezu banka ima pravo da sav novac sa mog privatnog racuna usmeri u placanje tih obaveza.Tako stvari funkcionisu u Nemackoj ukoliko je mala firma,ali na to se ovde niko ne zali.To je pravilo.

Jelena

pre 11 godina

Meni je skoro sve jasno... Iz reci doticne gospodje proizilazi da je banka davala potrosacke kredite SVOJIM, nebitno kojim klijentima, da su oni kupovali u raznim prodavnicama - izmedju ostalog i kod doticne gospodje - i da su doticnoj gospodji, ako klijent banke koji je kupovao kod nje ne izmiri ratu sopstvenog kredita, skidali novac sa stednog racuna fizickog lica. Jedino mi nije jasno kako je banka znala gde su i kako njeni klijenti koristili svoje potrosacke kredite; takodje, ako je banka to znala na osnovu nekakvog ugovora sa prodavnicom doticne gospodje, ne znam kakvi su ugovorni odnosi u slucaju potrosackih kredita u trouglu banka-prodavac-kupac/korisik kredita; pa bi, eto, bilo fino da nam to neko objasni...

Cienfuegos

pre 11 godina

Ima samo jedno objasnjenjenje za ovakav cirkus u bankarskom sektoru Srbije a to je Narodna banka Srbije tj njeno uzdrzavanje od svog posla i postupanja po zakonima.

The Clash

pre 11 godina

NLB je pravna nalednica Ljubljanske banke iz perioda SFRJ.Banka koja je odrala veliki broj stedisa u Hrvatskoj,B&H i nesto manje u Srbiji.Nesto najgore sto je ikada doslo iz Slovenije,ako gledamo da je dosta dobrih brendova prisutno ovde,iz bivse nam republike.

Zoki

pre 11 godina

Nije mi baš najjasnije o čemu se zapravo radi. Da li je banka skidala novac da namiri potraživanja od iste osobe, ili od osoba kojima je oštećena gospođa bila žirant? Ili je u pitanju nešto drugo?

kabadahija

pre 11 godina

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

*******

Sta je ovo

pre 11 godina

@ne razumem

Kako ona moze da bude garan klijentima svoje radnje, kojima nije ona odobrila kredir vec banka. To je odgovornost banke, ne prodavnice, zato sto tim ljudim dali kredit. I to je privatni racun, ne racun preduzeca. novac ne da se dira ni u kom slucaju, osim nakon sudske naredbe/stecaja.


E sada postavlja se pitanje, kako su oni mogli da koriste njen novac kao pokrice za kredite za robu koja je kupljena iz drugih radnji. To je jedna od stvari koju je vlasnica radnje rekla. To je kao da stimulise kupce da ne kupuju iz njene radnje nego ca pazare kod konkurencije. Sto bi ona garantovala za nekoga koga ne poznaje, i ko ne kupuje u njenoj radnji. Ja generalni ne bih garantovao ni za kupce iz moje radnje. Ako banka zeli da im da kredit, neka im da. Nije radnja banka.

Aleksandar

pre 11 godina

za (Marko Nikolic, 7. jun 2012 22:32)

Da, samo ima jedan problem, ovde je sud presudio u korist te klijentkinje (to govori koliko su zabrljali, da je čak u sud prešao na stranu te žene), a ovi se prave ludi.

XY

pre 11 godina

@Aleksa, 8. jun 2012 01:08

Postoje razliciti oblici osnivanja preduzeca kako u Nemackoj tako i u Srbiji...
U principu i u Srbiji postoje oblici gde se za dugove firme garantuje "svom imovinom vlasnika".

Tako takodje postoje i primeri gde se garantuje "do nivoa uloga"
Uzmimo primer Akcionarskog drustva, gde se garantuje do nivoa uloga u Akcionarskom drustvu, a ne i svojom licnom imovinom.

Vratimo se na fizicka lica. Kada zelite ta otvorite tekuci racun u banci, banka (pojedine) hoce da proturi klijentu da potpise menicu, koju kasnije aktivira radi namirenja dugova bez obzira kako su nastali, stim sto potpisivanje menice znaci da se garantuje za dugove do iznosa imovine odnosno do namirenja dugova.

konec

pre 11 godina

Ajaoj, kakva reklama za NLB banku!
(Ivan, 7. jun 2012 19:43)

Bas tako.Bolje da su zeni isplatili 50 000e , nego sto su sebi dopustili ovako nesto.
Pukli su u Srbiji, cak i da dobiju ovo sudjenje.
Tako je to kada hoces da se bavis poslom a ne umes, onda ti se desavaju ovakvi problemi.
Sada bi u znak podrske ostecenoj a i kao objasnjenje banci da stedise nisu ovce ,dosta ljudi trebalo da ode i zatvori svoje racune u toj banci, pa nek se pitaju bankari gde su pogresili.Sretan im odlazak na neko drugo trziste.
Ovu vest bi trebalo ispratiti do kraja i objavljivati na svim medijima, jer od zastite NBS nema nista a i druge banke bi treba\lo da ispeku zanat na ovom slucaju.

aleksa

pre 11 godina

Vec je postalo pravilo da banke, u slucaju da ne mogu da naplate dugove od pravnog lica, pokrecu svakakve sporove sa povezanim fizickim licima. To banku nista ne kosta, drzava trosi svoje resurse (realno je zloupotrebljena od strane banke, jer se radi o nasim, parama poreskih obveznika). Najcesce se banka obrati dopisom u kome tvrdi kako je NN izvrsio prevaru, koja je po KZ kaznjiva do 10god. apsa. Naravno da je to totalno neutemeljeno, ali dok se ceo postupak zavrsi prodje neko vreme, klijent se iscrpi, neki u strahu uzajme i plate sta god banka trazi, a i ako banka ne dobije parnicu, barem su u banci svi cisti - imaju crno na belo da nisu dali kredit ili sta vec zato sto su "burazeri", ej- hteli su oni klijenta u aps!
E sad, sto drzava cuti i i dalje prima svakakve prijave od banaka, to treba pitati drzavne ili sluzbenike pravosudja koji imaju racune kod istih... to je jedino logicno(?!).
A pare poreskih obveznika pojela maca(tj. opet su pare pojele banke), pa kada uskoro ne budu u budzetu imali za vakcinu vaseg deteta, setite se i ovoga.

Armagedon

pre 11 godina

Proslog meseca sam u Intesi podigao $1000 zbog nekih radova na kuci i zaista nisam imao nikakvih problema. Poverenje u banku se veoma tesko sticce i lako gubi, tako da ce NLB ova reklama da kosta daleko vise nego da je odmah isplatila onih milion dinara.

Subotičanin

pre 11 godina

I meni je ista ova banka u više navrata "skinuka" sa računa novac, u vrednosti manjoj od 10 hiljada dinara.
Na moja insistiranja da se to razreši, odgovarali su da će proveriti o čemu je reč.
Novac je na moj račun svaki put bio "volšebno" vraćen nakon desetak dana.

Do danas nisam dobio odgovor o čemu se ovde radi.

Sinisa

pre 11 godina

Kljucna recenica je: "a od Centra za zaštitu korisnika sam dobila predlog da se javim sudu"!!! NBS za to sluzi - ne da vas zastiti od samovolje banaka, vec da vas posalje u spor za koji zna da ce trajati 100 godina. A jos je gore to sto u NBS za tu zastitu banaka, a ne gradjana, primaju plate koje su visestruko vece od proseka u zemlji i to iz dzepova gradjana!!!

Tuzni Pera

pre 11 godina

Moj deda mi je pricao da se u njegovo vreme uzimanje novca bez pitanja i saglasnosti vlasnika zvalo kradja, i da su takvi zavrsavali u zatvoru

qq lele

pre 11 godina

Nazalost STR nema svojstvo pravnog lica i vi osnivanjem STR, SZTR, SUR i ostalih "samostalnih radnji" (ili ortackih) odgovarate celokupnom svojom imovinom za poslovanje iste.

Na sta se Sud pozvao kada je doneo presudu u njenu korist - e to znaci da je clanak nepotpun ;)

daaaaaaaaaaaaaa

pre 11 godina

isto to radi i sosijete i kad sam provalio da mi uzimaju pare sa stednje i pokrivau minuse pito ih ja sto to rade a oni meni ni 5 ni 6 nego (7) mi imamo pravo to da radimo a ja lepo uzo pare sa stednje pa odno u drugu banku pa sad nek uzimaju kad nema nista, bez pitanja !! BA|GRA!!!!

Korisnik stambenog kredita u svajcarcima

pre 11 godina

Centar za zastitu korisnika pri Narodnoj banci Srbije je posavetovao gospodju da se obrati sudu.
Gospodja je na sudu dobila spor.
Isti taj Centar upucuje korisnike stambenih kredita indeksiranih u svajcarskim francima da se obrate sudu.
klijent korisnik CHF kredita koji je tuzio banku, dobio je presudu
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Zakon-stiti-klijente.lt.html

Sta sa ostalim korisnicima stambenih kredita u CHF koji se ne obrate sudu? Jel postoji u ovoj drzava neka institucija koja kontrolise i nadgleda rad banaka ili svi korisnici CHF kredita svoja prava mogu da ostvare iskljucivo preko suda?


Uostalom, bas me zanima cemu sluzi Centar za zastitu korisnika pri NBS?

Amos

pre 11 godina

Bas sam ovih dana poceo cesto da nailazim u NLB banku. Ali od sad jok.
A ionako ili radnica nema tu, ili im je pao sistem, ili ga restartuju i tome slicno.