Utorak, 05.06.2012.

12:56

Austrija vapi za radnom snagom

Austrijski ministar za socijalna pitanja Rudolf Hundstorfer uputio je na razmatranje uredbu o deficitarnoj stručnoj radnoj snazi za 2012. sa 25 zanimanja.

Izvor: Tanjug

Austrija vapi za radnom snagom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

десибе

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.
(Dejan, 5. jun 2012 13:40)
Грешиш... Они немају нешколоване људе, као ми, браваре, столаре, водоинсталатере, то је њима потребно :))

atl

pre 11 godina

@miloperro
zao mi je druze ako je tako
tu te tera da radis bez da ti placa prekovremeno i doprinose i kaze ti "ako ti neces ima ko hoce"
to je tuzno jadno i zalosno/
A za ovog sto je ziveo i skolovao se "u inostranstvo" i sad u Srbiju radi za 1000 e i srecniji je, samo mogu da kazem svaka cast. Ali ti si srecniji jer sad mozes da ladis i kad radis a ako si stvarno bio van kako kazes i pravio 100k godisnje onda znas kako si radio.
Sto se kuce i kola tice oni jesu licno moji. Za sada su kola otplacena a kuca je kupljena za kesh

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Zasto bi neko pored ekonomske super-sile kao sto je Njemacka, uopste razmatrao malu, iskompleksiranu, pretencioznu, kichastu i izrazito ksenofobicnu Austriju? Osim toga, strucnjaci danas mogu daleko vise da zarade u Srbiji. 2000 EUR je sitna lova za Bec cak i za samca. Kvalitetnije se zivi u Srbiji sa 1000.

Willer

pre 11 godina

Samo citam ove komentare i cudim se. Kao prvo, prethodno sam dao potpuno iskrene i precizne podatke, i onda mi lupaju minuse, znaci znaju bolje od mene (a ja sam sve to prosao licno i rekao kako je bilo). Onda isti ti pitaju - a kako da se prijavim, a gde da nadjem, a sta da radim? Kao prvo, brate, ako vi ne razumete da prvo treba da nadjete posao i poslodavca, da se nametnete i ubedite ih da ste bas vi potrebni, i da ce oni posle sve da urade za vas - onda se dooobro preispitajte da li ste vi "visoko-kvalifikovani" kadrovi! U cemu si ti visokokvalifikovan i bolji od Austrijanaca (da bi bas tebe iz Srbije vodili tamo i pravili papire), ako ne umes da se prijavis za posao u Austriji? Prvo budite 100% iskreni prema sebi i realno utvrdite da li ste to sto treba i da li ste uopste za tu avanturu. Ako da, evo kako i gde da se prijavite. Korak 1 - napravi moderan i dobar CV na Engleskom ili Nemackom. Korak 2 - otvori Google i ukucaj Stellenangebote in Österreich. Korak 3 - pogledaj sajtove sa oglasima za posao i pronadji sta bi te zanimalo da radis. Korak 4 - posalji kulturan mejl sa prijavom za poziciju koja te zanima i posalji onaj CV u attachment (ovo ponovi bar na 20-30 oglasa/pozicija). I cekaj... Ako im stvarno trebas, ako ti je CV dobar neki ce ti se javiti i zakazati intervju. Imaces minimum 2 intervjua na Engleskom ili Nemackom, a vrlo verovatno ce ti platiti kartu i za intervju uzivo u Austriji i onda ce ti ponuditi ugovor ako sve to prodjes i ubedis ih. Srecno!

Jelena

pre 11 godina

Pretpostavljam da za Austriju funkcionise kao i za ostale zemlje EU (zivim u Italiji): svake godine se odredjuje kvota imigranata iz svake pojedinacne zemlje; prema tome, oni ako odrede da im treba 2000 radnika u 2013, od toga ce biti 300 iz Hrvatske, 300 iz Srbije, 50 iz Albanije, 50 iz Indije itd... Drzavljani EU ne podlezu kvotama, jer je u EU slobodno cirkulisanje radne snage (mislim da se ovo ne odnosi na drzavljane Rumunije, koji imaju neke restrikcije; mozda i Bugari). Takodje, ne mozete da idete tamo da trazite posao i dozvolu boravka, nego sve to morate da radite preko austrijske ambasade. Tj, ako odete turisticki i uspete da nadjete posao, poslodavac mora da za vas trazi dozvolu boravka i rada, a vi cete se vratiti i cekati u svojoj zemlji papire.
Tacno je da su u svim zapadnim zemljama takse i porezi ogromni (Italija je presla i Svedsku), ali, osim u mediteranskim zemljama, plata vam, svakako, omogucava vise nego pristojan zivot, a skolstvo, zdravstvo i ostalo su na visokom nivou. Ko ima posao, ne treba da se brine zbog poreza, cela Evropa ima welfare koji tako funkcionise, za razliku od SAD, zahvaljujuce kome ne morate da se brinete sta ce biti ako se razbolite ili kad ostarite.

veljko

pre 11 godina

(atl, 6. jun 2012 02:12)
jel ti umes da citas? ili si postao kao vecina amera, nepismen? 2,500eur neto!!!!! u austriji imas platu 14x i dobijes od brutto 60k godisnje, samo 2,500 neto. a da sljakam, ljubim dupe i budem rob strancu, nikada!

diskretniheroj

pre 11 godina

Moze li meni neko da objasni kako da se prijavim za ovo? Imam zavrsen fax mada je to nebitno jer bi radio bilo sta,engleski odlicno govorim nemacki natucam ali sam voljan da ga ucim,ne sedim ceo dan za facebookom cak sta vise i nemam profil. Voljan sam raditi od 9 do 9 ako treba samo da odem iz Srbije.

milopero

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7 a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo
(atl, 5. jun 2012 19:46)


batice,ovde se rilja 48 radnih sati nedeljno za male pare,o kojoj mi ti neradnickoj srbiji pricas ako nisi tu?laku noc i tebi i nama

atl

pre 11 godina

@veljko
ti ili nisi isao ili ne radis u drzavnoj firmi jer kao pocetnik da imas 150 000 din to je ravno predsedniku. prema tome ti da imas posao ne bi isao u austriju na razgovore i po kom proracunu je 2500x12=60000 godisnje?
nauci matematiku prvo pa lazi onda nekog drugog.

Willer

pre 11 godina

Ovo jeste tacno - traze visoko-kvalifikovane radnike. Licno sam pricao i odbio ugovor, zato sto mislim da je to malo neto para. Prvo, visko-kvalifikovani nije programer sa iskustvom 5 godina, nego preko 10 godina proverenog staza. Do 5 godina iskustva se i zvanicno zove Junior u svim zemljama, sem u Srbiji. Takodje, bitno je gde je to iskustvo gradjeno, da li si radio u Srbiji u osnovnoj skoli 10 godina, pa sad hoces da programiras, ili si radio u Nemackoj za SAP 10 godina - razlika je velika. Ako poslodavac potpise ugovor sa tobom i ti prihvatis i potpises, oni sve papire sredjuju, tj njihovi advokati i ti uopste ne moras da znas gde se koji papir vadi. Sve ce oni da ti kazu. Problem je u realnoj razlici ocekivanja sa obe strane - Austrijanac hoce strucnjaka sa 10+ godina iskustva, pozeljno iz EU i USA (moze da si Srbin, ali da si radio u EU), ali da plati 40.000 do 60.000 bruto (to je od prilike 25-32K neto). Srbin koji to ispuni nece da ide u Austriju bez 50.000 godisnje neto (mada i to je malo) jer samo stan od 60 kvm kosta 1200 eur mesecno. Tamo su porezi ludacki, sve preko 50K godisnje se porezi sa 55%, plus penzija + zdravstvo, znaci na svakih 100 evra, posle 50K, tebi ostane samo 20 evra ! To stvarno demoralise! Ja necu da radim tako odgovorne poslove da bih mojim parama slepao neradnike/socijalu u AT. Od toga sam i iz Srbije pobegao! Sto bi se reklo - raus!

mirko

pre 11 godina

nemas ti svoju kucu, niti svoje auto. sve je to na kredit. znaci da to pripada banci a ne tebi, dok ti to ne otplatis.

ja sma ziveo 14 godina u inostranstvo, zavriso osnovnu,srendju i fakultet u americi. radio sam u americi,nemackoj, zaradjivao 90,000-10,000 evra godisnje sa 25-26 godina i vraito sam se u srbiju, gde zivim vec 3 godine i radim za 1,000 evra mesecno. vi preko mislite da sam lud, ali ja sam srecniji u rodjenoj srbiji sa zenom, starim prijateljima.

atl

pre 11 godina

at update now
da samo reci koje si stranke ti clan.
mi sto smo otisli otisli smo jer posle pet god od diplomiranja nista nam nije dala ova drzava osim ponude da lepimo plakate za dzabe a onda kad ako dodju na vlast onda CE MOZDA biti mesta za nas mlade strucnjake.
zato mani me price da treba ostati i nadari se jer ko se nada taj nadu izgubi...

dovla

pre 11 godina

OK je sve to, ali se tamo vise kafenise nego ovde. Kada odem u Bec da radim, meni tamo lakse, dodjem sa direktorom kasnije na posao, odem ranije, a pauze mi budu jedna od sat vremena, druge po 15-20min, a ovde u Beogradu ne mozes da odes da kupis da jedes ko covek.
Uvek kazem kako mi je lakse kada odem tamo da radim nego odavde da outsorcujem.

Svakog dana su guzve pre 16h, ljudi stvarno izlaze ranije tamo, a ovde moram da pitam za dozvolu i da molim da izadjem ranije. Ljudima kojima ovde pricam zvuci kao fora kada ovo pricam, ali mi austrijanci kazu da su oni okrenuti ka rezultatima, ne ka dolasku na posao i odlasku sa posla na vreme, zato u garazi u zgradi u kojoj je firma nekada ima mesta u 10 ujutru, a nekada nema mesta u pola 9.

Treba i ja da dobijem RWR i nije tesko kao ranije, pricao sam i sa nekim politicarima tamo, stvarno je malo zanatlija, austrijanci ne zele time da se bave, a kada se vodoinstalateri ovde ubijaju od para, sta mislite koliko se tek tamo ubijaju od para.

atl

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7$paklica a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo

mix

pre 11 godina

@ Dejane, cesto citam ovakve vesti, pa sam primetio da uvek zvocas kada je ovo u pitanju!
Zakljucujem da si ti neko ko tamo zivi, pa je ljubomoran i ne zeli da iko iz Srbije zivi kao ti! Jer si ti ovde "baja" kad dodjes!
Imam pravo da to kazem, jer mi cela rodbina zivi u EU zemljama pa znam kakva je vecina.
A i smarate komentarima tipa, ni u EU ne tece med i mleko! To kazu svi moji rodjaci a zive deset puta bolje nego mi u Srbiji!
Sta vozite? Sta jedete? Sta oblacite? Kako dolazite ovde, dok Srbi ne mogu da priuste sebi odlazak u Austriju? Lose ???!

Niko iz Srbije ne ocekuje med i mleko, samo pristojniji zivot, koji bi u EU dobio. Srbija je siromasna zemlja, sa losim standardom.
Ljudi takodje ovde rade za sitne pare... Kad kazete tamo treba da se radi, ne uzimajte pojedince iz drzavnih firmi. Ljudi ovde rade vise nego u EU, a primaju mnogo manje.

brax

pre 11 godina

posto sam vec 24 god u Austriji i znam kako je ovde zivot, posla ima za one koj hoce da rade..sad neznam dal to vazi i za srbiju,Austrijanci ne vole ljude koj gledaju samo pomoc od drzave,ako si zabusanta onda zaboravi..nece te niko a kamoli firma! ovde se radi...para nema kao u swisu ali zivot je drugaciji nego u srbiji..ovde radi zakon i red dole nema toga.Austrijanci su jako osetljivi narod..one druge nacije mrze bezobzira sta si!moje misljenje 30% Austrijanaca su Nacisti.od ovih 30% vecina njih su nezaposleni,ili ljudi koj primaju pomoc od drzave zato su jako jako osetljivi na druge.drugo: Austrijanci ne vole da kradu..kod njih toga nema..ipak su kulturniji nego sa juga...ne vole galamu na otvorenom, ne pluju po ulici..itd..

sony

pre 11 godina

naravno da vapi zato sto dosad nikog nisu pustali pa sad im je zagustilo... medjutim bez obzira sto otvaraju granicu za strucnjake, zahtevi da ce oni bez glave jurnuti sa istoka u austriju ne ispunjavaju ocekivanja..

Aleksandar

pre 11 godina

update now@ Ova drzava je izneverila svakog postenog gradjanina ove zemlje!Svaka zajednica ,svako selo je korupirano moj prijtelju! Ovde gde ja zivim jedna odbornik obecava posao i izbornoj kampanji mladim nezaposlenim ljdudima da oko galsaju,bice posla on ce im pomoci! Pobedili su,o kog je on zaposlio,svoju zenu,koja je iz drzavne firme uzela odpremninu,pa je ponovo zaposlio u drugo drzavno preduzece,za svog oca uzeo tudju negu,a sad u drugom mandatu zaposlice cerku i tako to ide! JA sa mojom diplomom pre cu da setam kerove u nemackoj ili austriji,nego da mene ovde setaju kao dzukca! Takvi polu pismeni odbornivci i korupirani direktrori koji gledaju stranacke i svoje interese! Kazem svima,ko moze da ide,neka ide...ja idem krajem meseca,prevodim diplomu,tamo mi je rodjak naso posao na crno,pokusacu da nostrifikujem diplomu,radicu 3 meseca,pa cu videti kako i gde i da li mogu! Ucim jezik uveliko(nemacki)pa cmeo videti! Ali ovde,gde za mojim profilom ima potreba,oni ne zaposljavaju,jer su zaposlili brdo nepotrebnih profila,da vise nama para i plata za onaj profil zasta stvarno treba! I tako mi propadamo! Ja sam razocaran,izneveren,i osecam se izdanim od sopstevene zemlje! jer na svakom koraku u mom komsiluku,se vidi izigravanje sitema,koju drzavni sluzbenici dozvoljavaju,i tolerisu! JA protiv toga ne mogu da se borim,jer to nije moj posao! Ovaj sistem je unistio sve,jer ljudi koji ga vode su korupirani i neeticni! Vise namaju nista sto mogu da mi obacaju,da bi ostao ovde!!!

Charlie Day

pre 11 godina

Pitanje za onog dole - u kojoj bre to drzavnoj firmi ti ostane 1500e cisto svakog meseca? Jos ti rodjak sredio? Uzmi pa lazi nekog drugog za takve stvari, i nemoj da ovde prosipas pamet, majke ti. A ja bih da pitam nekoga upucenijeg, imam dipl. fakulteta: jel zna neko da postoji neki tecaj npr.pri NSZ za gorenavedene zanate? Kakva je situacija po tom pitanju. Za nemacki cu sam da se snadjem, platicu neki kurs cisto ono najosnovnije da naucim. Pa da palim ja odavde.....jes da sam dipl.ecc al brate moram da bezim nekako

realan

pre 11 godina

To je jako interesantno!!
Mrzite Njemce,Austrijance,Hrvate,Amerikance a jako rado bi išli zaraditi ?!
To se inače naziva ljudi bez karaktera !!;)

Welcome to Austrija

pre 11 godina

Ko hoce da se prijavi na konkurs neka otvori link i unese podatke.
Pozdrav iz Beca
Evo linka http://www.youtube.com/watch?v=RYykGGzP-aI

veljko

pre 11 godina

ne isplati se ziveti u austriji. previsoki porezi i doprinosi. evo ja sam bio proslog meseca na razgovorima za posao. bruto plata u austriji, godisnje: 60,000eur su mi nudili, sto je oko 2,500eur mesecno. a cene zivota su skuplje.

odlucio sam se ipak ostati u srbiji, rodjak mi sredio poslic u drzavnoj firmi, 1,500 evrica cisto svakog meseca, radno vreme samo 8 do 3. 'ladis ja..

update now

pre 11 godina

Dosadni ste vise sa tim odlaskom. Dajte ljudi uradite nesto u svojoj zemlji medju ljudima sa kojima ste odrasli. Ovo je koliko toliko slobodna zemlja i ko je pametan i vredan moze nesto da uradi od sebe. Ne znam sta znaci otici po svaku cenu u inostranstvo i tamo biti stranac i gradjanin drugog reda. Vreme vam prolazi i tamo i ovde, gledajte samo gde je ispunjeniji zivot. Ja mislim da je ispunjeniji medju svojima u svojoj zemlji.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

pa nek plate ako im fale radnici. smesno je da solidnom programeru sa preko pet godina radnog iskustva nude bruto platu od 2500€ mesecno. pa toliko moze da se zaradi cak i u srbiji.

tswelee

pre 11 godina

trebaju im RADNICI, ne menadzeri i direktori. U svetu se krece od dna pa se napreduje, ako vredis. kod nad svi zele da posle faxa budu direktori.... to nema nigde.

Dejan

pre 11 godina

Traze visokokvalifikovanu radnu snagu koju ce platiti malo a od koje ce ocekivati puno.... Neophodno je da znate 3-4 jezika, poznajete 10-15 usko specijalizovanih softvera, budete sposobni da firmi donesete poslove i sami isprojektujete avion da bi vas primili.... A sto se plate tice potpisacete Ugovor na 40.000-50.000E bruto plate godisnje a zivecete od meseca do meseca sa nekoliko stotina EURA u dzepu. Ostatak ce uzeti drzava i platicete stan, struju, komunalije, GSM, kablovsku TV i benzin za kola.

Ludi Milisav

pre 11 godina

Nama su 5.oktobra 2000.-te obecavali da cemo za neku godinu imati slican problem,ali "hvala Bogu"-nemamo...kod nas se sve rasipa od radne snage...

vlada

pre 11 godina

@ Dejan. Dejane, ne znam sto toliko provejava mrznja prema Austriji i zapadu sa tvoje strane. Evo ja zivim u istoj i smatram sebe kako ti kazes 'visokokvalifikovanim' kadrom. Zavrsio sam faks u Beogradu, doktorirao na Tehnickom univerzitetu u Becu. Jezik naravno mora da se zna, mada postoje poslovi gde se mozes zaposliti i samo sa znanjem engleskog (istrazivacki rad, post doc studije i sl). Elem, nakon 5 godina rada u struci (industrija), da se dogurati do pristojne cifre novca mesecno i mozes si priustiti stan, kola, zimovanje, letovanje kao i pomaganje svojih kuci, a uz to sve, moze se i ustedeti. I to bez da se kako ti kazes, prezivljava sa nekoliko stotina eura u dzepu. Al jedno je sigurno, moras da RADIS !!! Poslodavac te nece gledati kao Austrijanca ili stranca, vec kao radnika ili neradnika. I to je tako u svim granama privrede, od bravara, do lekara. Ako radis, imaces. Ovo govorim iz svog iskustva i iskustva mojih prijatelja koji su ovde oko 10-ak godina i starosti su oko 35-40 godina. O generacijama koje su dosle u Austriju jos u vreme stare Juge, necu i ne mogu da komentarisem, jer nisam kompetentan. Al cinjenica je da se prilika moze dobiti, al mora da se RADI !!! Drugo, vuci neke paralele izmedju zivota u Srbiji i Austriji u najmanju ruku je neprimereno, da ne kazem bezobrazno ....

Filip

pre 11 godina

Isto kao kod nas? Neverovatno, isto samo najbolje na svetu,mislite? Pogledajte listu gradova najkvalitetnijih za zivot na zemlji (World's most livable cities na WIKI) i pogledajte gde je Vienna (to Vam je Bec),a pogledajte gde smo mi.

marko

pre 11 godina

dobro da im ne trebaju novinari, onda ne bismo mogli da citamo ovakve vesti... evo mene sad vuku za rukav...
taman kad zavrsim faks za koji mesec, sede limuzine ispred i mogu da biram gde cu da radim, direktno u fotelju voze...
isto sedi i bankar ispred koji vam odmah sredi kredit za kola i stan, turisticka agencija je iza ugla i tu imate put oko sveta od buduce firme na poklon... ma da ne pricam sta vas sve ceka...

tih 500 mesta i ako ih ima ne ceka samo srbe, vec sve van EU(EWR) pa vidite sta ostaje srbiji...
naravno nije ovde toliki lose, ali ne tece med i mleko, ima mnogo atraktivnijih zemalja, npr. zemlje skandinavije.

pozdrav iz beca.

dejan

pre 11 godina

pa kad neće da podignu ništa teže od kašike...emigranti rade teške poslove i slabo plaćene rabote, a deca austrijanaca bi samo da se uguraju u medije, modu, PR... još gore nego kod nas...

legalno u AT

pre 11 godina

Dejane nemas pojam o onome sto govoris, malo proveri cinjenice pre nego napises da samo gradjani EU mogu legalno da rade u Austriji. toliki nasi i od ranije i u najnovijem talasu odliva rade (ne samo) u Austriji legalno,, i to ne samo zanimanja sa spiska. pozdrav

Dejan

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.

vlada

pre 11 godina

@ Dejan. Dejane, ne znam sto toliko provejava mrznja prema Austriji i zapadu sa tvoje strane. Evo ja zivim u istoj i smatram sebe kako ti kazes 'visokokvalifikovanim' kadrom. Zavrsio sam faks u Beogradu, doktorirao na Tehnickom univerzitetu u Becu. Jezik naravno mora da se zna, mada postoje poslovi gde se mozes zaposliti i samo sa znanjem engleskog (istrazivacki rad, post doc studije i sl). Elem, nakon 5 godina rada u struci (industrija), da se dogurati do pristojne cifre novca mesecno i mozes si priustiti stan, kola, zimovanje, letovanje kao i pomaganje svojih kuci, a uz to sve, moze se i ustedeti. I to bez da se kako ti kazes, prezivljava sa nekoliko stotina eura u dzepu. Al jedno je sigurno, moras da RADIS !!! Poslodavac te nece gledati kao Austrijanca ili stranca, vec kao radnika ili neradnika. I to je tako u svim granama privrede, od bravara, do lekara. Ako radis, imaces. Ovo govorim iz svog iskustva i iskustva mojih prijatelja koji su ovde oko 10-ak godina i starosti su oko 35-40 godina. O generacijama koje su dosle u Austriju jos u vreme stare Juge, necu i ne mogu da komentarisem, jer nisam kompetentan. Al cinjenica je da se prilika moze dobiti, al mora da se RADI !!! Drugo, vuci neke paralele izmedju zivota u Srbiji i Austriji u najmanju ruku je neprimereno, da ne kazem bezobrazno ....

dejan

pre 11 godina

pa kad neće da podignu ništa teže od kašike...emigranti rade teške poslove i slabo plaćene rabote, a deca austrijanaca bi samo da se uguraju u medije, modu, PR... još gore nego kod nas...

tswelee

pre 11 godina

trebaju im RADNICI, ne menadzeri i direktori. U svetu se krece od dna pa se napreduje, ako vredis. kod nad svi zele da posle faxa budu direktori.... to nema nigde.

Ludi Milisav

pre 11 godina

Nama su 5.oktobra 2000.-te obecavali da cemo za neku godinu imati slican problem,ali "hvala Bogu"-nemamo...kod nas se sve rasipa od radne snage...

Filip

pre 11 godina

Isto kao kod nas? Neverovatno, isto samo najbolje na svetu,mislite? Pogledajte listu gradova najkvalitetnijih za zivot na zemlji (World's most livable cities na WIKI) i pogledajte gde je Vienna (to Vam je Bec),a pogledajte gde smo mi.

legalno u AT

pre 11 godina

Dejane nemas pojam o onome sto govoris, malo proveri cinjenice pre nego napises da samo gradjani EU mogu legalno da rade u Austriji. toliki nasi i od ranije i u najnovijem talasu odliva rade (ne samo) u Austriji legalno,, i to ne samo zanimanja sa spiska. pozdrav

atl

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7$paklica a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo

Dejan

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.

mix

pre 11 godina

@ Dejane, cesto citam ovakve vesti, pa sam primetio da uvek zvocas kada je ovo u pitanju!
Zakljucujem da si ti neko ko tamo zivi, pa je ljubomoran i ne zeli da iko iz Srbije zivi kao ti! Jer si ti ovde "baja" kad dodjes!
Imam pravo da to kazem, jer mi cela rodbina zivi u EU zemljama pa znam kakva je vecina.
A i smarate komentarima tipa, ni u EU ne tece med i mleko! To kazu svi moji rodjaci a zive deset puta bolje nego mi u Srbiji!
Sta vozite? Sta jedete? Sta oblacite? Kako dolazite ovde, dok Srbi ne mogu da priuste sebi odlazak u Austriju? Lose ???!

Niko iz Srbije ne ocekuje med i mleko, samo pristojniji zivot, koji bi u EU dobio. Srbija je siromasna zemlja, sa losim standardom.
Ljudi takodje ovde rade za sitne pare... Kad kazete tamo treba da se radi, ne uzimajte pojedince iz drzavnih firmi. Ljudi ovde rade vise nego u EU, a primaju mnogo manje.

marko

pre 11 godina

dobro da im ne trebaju novinari, onda ne bismo mogli da citamo ovakve vesti... evo mene sad vuku za rukav...
taman kad zavrsim faks za koji mesec, sede limuzine ispred i mogu da biram gde cu da radim, direktno u fotelju voze...
isto sedi i bankar ispred koji vam odmah sredi kredit za kola i stan, turisticka agencija je iza ugla i tu imate put oko sveta od buduce firme na poklon... ma da ne pricam sta vas sve ceka...

tih 500 mesta i ako ih ima ne ceka samo srbe, vec sve van EU(EWR) pa vidite sta ostaje srbiji...
naravno nije ovde toliki lose, ali ne tece med i mleko, ima mnogo atraktivnijih zemalja, npr. zemlje skandinavije.

pozdrav iz beca.

Aleksandar

pre 11 godina

update now@ Ova drzava je izneverila svakog postenog gradjanina ove zemlje!Svaka zajednica ,svako selo je korupirano moj prijtelju! Ovde gde ja zivim jedna odbornik obecava posao i izbornoj kampanji mladim nezaposlenim ljdudima da oko galsaju,bice posla on ce im pomoci! Pobedili su,o kog je on zaposlio,svoju zenu,koja je iz drzavne firme uzela odpremninu,pa je ponovo zaposlio u drugo drzavno preduzece,za svog oca uzeo tudju negu,a sad u drugom mandatu zaposlice cerku i tako to ide! JA sa mojom diplomom pre cu da setam kerove u nemackoj ili austriji,nego da mene ovde setaju kao dzukca! Takvi polu pismeni odbornivci i korupirani direktrori koji gledaju stranacke i svoje interese! Kazem svima,ko moze da ide,neka ide...ja idem krajem meseca,prevodim diplomu,tamo mi je rodjak naso posao na crno,pokusacu da nostrifikujem diplomu,radicu 3 meseca,pa cu videti kako i gde i da li mogu! Ucim jezik uveliko(nemacki)pa cmeo videti! Ali ovde,gde za mojim profilom ima potreba,oni ne zaposljavaju,jer su zaposlili brdo nepotrebnih profila,da vise nama para i plata za onaj profil zasta stvarno treba! I tako mi propadamo! Ja sam razocaran,izneveren,i osecam se izdanim od sopstevene zemlje! jer na svakom koraku u mom komsiluku,se vidi izigravanje sitema,koju drzavni sluzbenici dozvoljavaju,i tolerisu! JA protiv toga ne mogu da se borim,jer to nije moj posao! Ovaj sistem je unistio sve,jer ljudi koji ga vode su korupirani i neeticni! Vise namaju nista sto mogu da mi obacaju,da bi ostao ovde!!!

Dejan

pre 11 godina

Traze visokokvalifikovanu radnu snagu koju ce platiti malo a od koje ce ocekivati puno.... Neophodno je da znate 3-4 jezika, poznajete 10-15 usko specijalizovanih softvera, budete sposobni da firmi donesete poslove i sami isprojektujete avion da bi vas primili.... A sto se plate tice potpisacete Ugovor na 40.000-50.000E bruto plate godisnje a zivecete od meseca do meseca sa nekoliko stotina EURA u dzepu. Ostatak ce uzeti drzava i platicete stan, struju, komunalije, GSM, kablovsku TV i benzin za kola.

update now

pre 11 godina

Dosadni ste vise sa tim odlaskom. Dajte ljudi uradite nesto u svojoj zemlji medju ljudima sa kojima ste odrasli. Ovo je koliko toliko slobodna zemlja i ko je pametan i vredan moze nesto da uradi od sebe. Ne znam sta znaci otici po svaku cenu u inostranstvo i tamo biti stranac i gradjanin drugog reda. Vreme vam prolazi i tamo i ovde, gledajte samo gde je ispunjeniji zivot. Ja mislim da je ispunjeniji medju svojima u svojoj zemlji.

realan

pre 11 godina

To je jako interesantno!!
Mrzite Njemce,Austrijance,Hrvate,Amerikance a jako rado bi išli zaraditi ?!
To se inače naziva ljudi bez karaktera !!;)

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

pa nek plate ako im fale radnici. smesno je da solidnom programeru sa preko pet godina radnog iskustva nude bruto platu od 2500€ mesecno. pa toliko moze da se zaradi cak i u srbiji.

brax

pre 11 godina

posto sam vec 24 god u Austriji i znam kako je ovde zivot, posla ima za one koj hoce da rade..sad neznam dal to vazi i za srbiju,Austrijanci ne vole ljude koj gledaju samo pomoc od drzave,ako si zabusanta onda zaboravi..nece te niko a kamoli firma! ovde se radi...para nema kao u swisu ali zivot je drugaciji nego u srbiji..ovde radi zakon i red dole nema toga.Austrijanci su jako osetljivi narod..one druge nacije mrze bezobzira sta si!moje misljenje 30% Austrijanaca su Nacisti.od ovih 30% vecina njih su nezaposleni,ili ljudi koj primaju pomoc od drzave zato su jako jako osetljivi na druge.drugo: Austrijanci ne vole da kradu..kod njih toga nema..ipak su kulturniji nego sa juga...ne vole galamu na otvorenom, ne pluju po ulici..itd..

Charlie Day

pre 11 godina

Pitanje za onog dole - u kojoj bre to drzavnoj firmi ti ostane 1500e cisto svakog meseca? Jos ti rodjak sredio? Uzmi pa lazi nekog drugog za takve stvari, i nemoj da ovde prosipas pamet, majke ti. A ja bih da pitam nekoga upucenijeg, imam dipl. fakulteta: jel zna neko da postoji neki tecaj npr.pri NSZ za gorenavedene zanate? Kakva je situacija po tom pitanju. Za nemacki cu sam da se snadjem, platicu neki kurs cisto ono najosnovnije da naucim. Pa da palim ja odavde.....jes da sam dipl.ecc al brate moram da bezim nekako

sony

pre 11 godina

naravno da vapi zato sto dosad nikog nisu pustali pa sad im je zagustilo... medjutim bez obzira sto otvaraju granicu za strucnjake, zahtevi da ce oni bez glave jurnuti sa istoka u austriju ne ispunjavaju ocekivanja..

Welcome to Austrija

pre 11 godina

Ko hoce da se prijavi na konkurs neka otvori link i unese podatke.
Pozdrav iz Beca
Evo linka http://www.youtube.com/watch?v=RYykGGzP-aI

veljko

pre 11 godina

ne isplati se ziveti u austriji. previsoki porezi i doprinosi. evo ja sam bio proslog meseca na razgovorima za posao. bruto plata u austriji, godisnje: 60,000eur su mi nudili, sto je oko 2,500eur mesecno. a cene zivota su skuplje.

odlucio sam se ipak ostati u srbiji, rodjak mi sredio poslic u drzavnoj firmi, 1,500 evrica cisto svakog meseca, radno vreme samo 8 do 3. 'ladis ja..

mirko

pre 11 godina

nemas ti svoju kucu, niti svoje auto. sve je to na kredit. znaci da to pripada banci a ne tebi, dok ti to ne otplatis.

ja sma ziveo 14 godina u inostranstvo, zavriso osnovnu,srendju i fakultet u americi. radio sam u americi,nemackoj, zaradjivao 90,000-10,000 evra godisnje sa 25-26 godina i vraito sam se u srbiju, gde zivim vec 3 godine i radim za 1,000 evra mesecno. vi preko mislite da sam lud, ali ja sam srecniji u rodjenoj srbiji sa zenom, starim prijateljima.

milopero

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7 a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo
(atl, 5. jun 2012 19:46)


batice,ovde se rilja 48 radnih sati nedeljno za male pare,o kojoj mi ti neradnickoj srbiji pricas ako nisi tu?laku noc i tebi i nama

dovla

pre 11 godina

OK je sve to, ali se tamo vise kafenise nego ovde. Kada odem u Bec da radim, meni tamo lakse, dodjem sa direktorom kasnije na posao, odem ranije, a pauze mi budu jedna od sat vremena, druge po 15-20min, a ovde u Beogradu ne mozes da odes da kupis da jedes ko covek.
Uvek kazem kako mi je lakse kada odem tamo da radim nego odavde da outsorcujem.

Svakog dana su guzve pre 16h, ljudi stvarno izlaze ranije tamo, a ovde moram da pitam za dozvolu i da molim da izadjem ranije. Ljudima kojima ovde pricam zvuci kao fora kada ovo pricam, ali mi austrijanci kazu da su oni okrenuti ka rezultatima, ne ka dolasku na posao i odlasku sa posla na vreme, zato u garazi u zgradi u kojoj je firma nekada ima mesta u 10 ujutru, a nekada nema mesta u pola 9.

Treba i ja da dobijem RWR i nije tesko kao ranije, pricao sam i sa nekim politicarima tamo, stvarno je malo zanatlija, austrijanci ne zele time da se bave, a kada se vodoinstalateri ovde ubijaju od para, sta mislite koliko se tek tamo ubijaju od para.

Willer

pre 11 godina

Ovo jeste tacno - traze visoko-kvalifikovane radnike. Licno sam pricao i odbio ugovor, zato sto mislim da je to malo neto para. Prvo, visko-kvalifikovani nije programer sa iskustvom 5 godina, nego preko 10 godina proverenog staza. Do 5 godina iskustva se i zvanicno zove Junior u svim zemljama, sem u Srbiji. Takodje, bitno je gde je to iskustvo gradjeno, da li si radio u Srbiji u osnovnoj skoli 10 godina, pa sad hoces da programiras, ili si radio u Nemackoj za SAP 10 godina - razlika je velika. Ako poslodavac potpise ugovor sa tobom i ti prihvatis i potpises, oni sve papire sredjuju, tj njihovi advokati i ti uopste ne moras da znas gde se koji papir vadi. Sve ce oni da ti kazu. Problem je u realnoj razlici ocekivanja sa obe strane - Austrijanac hoce strucnjaka sa 10+ godina iskustva, pozeljno iz EU i USA (moze da si Srbin, ali da si radio u EU), ali da plati 40.000 do 60.000 bruto (to je od prilike 25-32K neto). Srbin koji to ispuni nece da ide u Austriju bez 50.000 godisnje neto (mada i to je malo) jer samo stan od 60 kvm kosta 1200 eur mesecno. Tamo su porezi ludacki, sve preko 50K godisnje se porezi sa 55%, plus penzija + zdravstvo, znaci na svakih 100 evra, posle 50K, tebi ostane samo 20 evra ! To stvarno demoralise! Ja necu da radim tako odgovorne poslove da bih mojim parama slepao neradnike/socijalu u AT. Od toga sam i iz Srbije pobegao! Sto bi se reklo - raus!

Willer

pre 11 godina

Samo citam ove komentare i cudim se. Kao prvo, prethodno sam dao potpuno iskrene i precizne podatke, i onda mi lupaju minuse, znaci znaju bolje od mene (a ja sam sve to prosao licno i rekao kako je bilo). Onda isti ti pitaju - a kako da se prijavim, a gde da nadjem, a sta da radim? Kao prvo, brate, ako vi ne razumete da prvo treba da nadjete posao i poslodavca, da se nametnete i ubedite ih da ste bas vi potrebni, i da ce oni posle sve da urade za vas - onda se dooobro preispitajte da li ste vi "visoko-kvalifikovani" kadrovi! U cemu si ti visokokvalifikovan i bolji od Austrijanaca (da bi bas tebe iz Srbije vodili tamo i pravili papire), ako ne umes da se prijavis za posao u Austriji? Prvo budite 100% iskreni prema sebi i realno utvrdite da li ste to sto treba i da li ste uopste za tu avanturu. Ako da, evo kako i gde da se prijavite. Korak 1 - napravi moderan i dobar CV na Engleskom ili Nemackom. Korak 2 - otvori Google i ukucaj Stellenangebote in Österreich. Korak 3 - pogledaj sajtove sa oglasima za posao i pronadji sta bi te zanimalo da radis. Korak 4 - posalji kulturan mejl sa prijavom za poziciju koja te zanima i posalji onaj CV u attachment (ovo ponovi bar na 20-30 oglasa/pozicija). I cekaj... Ako im stvarno trebas, ako ti je CV dobar neki ce ti se javiti i zakazati intervju. Imaces minimum 2 intervjua na Engleskom ili Nemackom, a vrlo verovatno ce ti platiti kartu i za intervju uzivo u Austriji i onda ce ti ponuditi ugovor ako sve to prodjes i ubedis ih. Srecno!

diskretniheroj

pre 11 godina

Moze li meni neko da objasni kako da se prijavim za ovo? Imam zavrsen fax mada je to nebitno jer bi radio bilo sta,engleski odlicno govorim nemacki natucam ali sam voljan da ga ucim,ne sedim ceo dan za facebookom cak sta vise i nemam profil. Voljan sam raditi od 9 do 9 ako treba samo da odem iz Srbije.

Jelena

pre 11 godina

Pretpostavljam da za Austriju funkcionise kao i za ostale zemlje EU (zivim u Italiji): svake godine se odredjuje kvota imigranata iz svake pojedinacne zemlje; prema tome, oni ako odrede da im treba 2000 radnika u 2013, od toga ce biti 300 iz Hrvatske, 300 iz Srbije, 50 iz Albanije, 50 iz Indije itd... Drzavljani EU ne podlezu kvotama, jer je u EU slobodno cirkulisanje radne snage (mislim da se ovo ne odnosi na drzavljane Rumunije, koji imaju neke restrikcije; mozda i Bugari). Takodje, ne mozete da idete tamo da trazite posao i dozvolu boravka, nego sve to morate da radite preko austrijske ambasade. Tj, ako odete turisticki i uspete da nadjete posao, poslodavac mora da za vas trazi dozvolu boravka i rada, a vi cete se vratiti i cekati u svojoj zemlji papire.
Tacno je da su u svim zapadnim zemljama takse i porezi ogromni (Italija je presla i Svedsku), ali, osim u mediteranskim zemljama, plata vam, svakako, omogucava vise nego pristojan zivot, a skolstvo, zdravstvo i ostalo su na visokom nivou. Ko ima posao, ne treba da se brine zbog poreza, cela Evropa ima welfare koji tako funkcionise, za razliku od SAD, zahvaljujuce kome ne morate da se brinete sta ce biti ako se razbolite ili kad ostarite.

atl

pre 11 godina

at update now
da samo reci koje si stranke ti clan.
mi sto smo otisli otisli smo jer posle pet god od diplomiranja nista nam nije dala ova drzava osim ponude da lepimo plakate za dzabe a onda kad ako dodju na vlast onda CE MOZDA biti mesta za nas mlade strucnjake.
zato mani me price da treba ostati i nadari se jer ko se nada taj nadu izgubi...

atl

pre 11 godina

@veljko
ti ili nisi isao ili ne radis u drzavnoj firmi jer kao pocetnik da imas 150 000 din to je ravno predsedniku. prema tome ti da imas posao ne bi isao u austriju na razgovore i po kom proracunu je 2500x12=60000 godisnje?
nauci matematiku prvo pa lazi onda nekog drugog.

atl

pre 11 godina

@miloperro
zao mi je druze ako je tako
tu te tera da radis bez da ti placa prekovremeno i doprinose i kaze ti "ako ti neces ima ko hoce"
to je tuzno jadno i zalosno/
A za ovog sto je ziveo i skolovao se "u inostranstvo" i sad u Srbiju radi za 1000 e i srecniji je, samo mogu da kazem svaka cast. Ali ti si srecniji jer sad mozes da ladis i kad radis a ako si stvarno bio van kako kazes i pravio 100k godisnje onda znas kako si radio.
Sto se kuce i kola tice oni jesu licno moji. Za sada su kola otplacena a kuca je kupljena za kesh

десибе

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.
(Dejan, 5. jun 2012 13:40)
Грешиш... Они немају нешколоване људе, као ми, браваре, столаре, водоинсталатере, то је њима потребно :))

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Zasto bi neko pored ekonomske super-sile kao sto je Njemacka, uopste razmatrao malu, iskompleksiranu, pretencioznu, kichastu i izrazito ksenofobicnu Austriju? Osim toga, strucnjaci danas mogu daleko vise da zarade u Srbiji. 2000 EUR je sitna lova za Bec cak i za samca. Kvalitetnije se zivi u Srbiji sa 1000.

veljko

pre 11 godina

(atl, 6. jun 2012 02:12)
jel ti umes da citas? ili si postao kao vecina amera, nepismen? 2,500eur neto!!!!! u austriji imas platu 14x i dobijes od brutto 60k godisnje, samo 2,500 neto. a da sljakam, ljubim dupe i budem rob strancu, nikada!

Dejan

pre 11 godina

Traze visokokvalifikovanu radnu snagu koju ce platiti malo a od koje ce ocekivati puno.... Neophodno je da znate 3-4 jezika, poznajete 10-15 usko specijalizovanih softvera, budete sposobni da firmi donesete poslove i sami isprojektujete avion da bi vas primili.... A sto se plate tice potpisacete Ugovor na 40.000-50.000E bruto plate godisnje a zivecete od meseca do meseca sa nekoliko stotina EURA u dzepu. Ostatak ce uzeti drzava i platicete stan, struju, komunalije, GSM, kablovsku TV i benzin za kola.

Dejan

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.

veljko

pre 11 godina

ne isplati se ziveti u austriji. previsoki porezi i doprinosi. evo ja sam bio proslog meseca na razgovorima za posao. bruto plata u austriji, godisnje: 60,000eur su mi nudili, sto je oko 2,500eur mesecno. a cene zivota su skuplje.

odlucio sam se ipak ostati u srbiji, rodjak mi sredio poslic u drzavnoj firmi, 1,500 evrica cisto svakog meseca, radno vreme samo 8 do 3. 'ladis ja..

update now

pre 11 godina

Dosadni ste vise sa tim odlaskom. Dajte ljudi uradite nesto u svojoj zemlji medju ljudima sa kojima ste odrasli. Ovo je koliko toliko slobodna zemlja i ko je pametan i vredan moze nesto da uradi od sebe. Ne znam sta znaci otici po svaku cenu u inostranstvo i tamo biti stranac i gradjanin drugog reda. Vreme vam prolazi i tamo i ovde, gledajte samo gde je ispunjeniji zivot. Ja mislim da je ispunjeniji medju svojima u svojoj zemlji.

realan

pre 11 godina

To je jako interesantno!!
Mrzite Njemce,Austrijance,Hrvate,Amerikance a jako rado bi išli zaraditi ?!
To se inače naziva ljudi bez karaktera !!;)

dejan

pre 11 godina

pa kad neće da podignu ništa teže od kašike...emigranti rade teške poslove i slabo plaćene rabote, a deca austrijanaca bi samo da se uguraju u medije, modu, PR... još gore nego kod nas...

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

pa nek plate ako im fale radnici. smesno je da solidnom programeru sa preko pet godina radnog iskustva nude bruto platu od 2500€ mesecno. pa toliko moze da se zaradi cak i u srbiji.

atl

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7$paklica a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo

marko

pre 11 godina

dobro da im ne trebaju novinari, onda ne bismo mogli da citamo ovakve vesti... evo mene sad vuku za rukav...
taman kad zavrsim faks za koji mesec, sede limuzine ispred i mogu da biram gde cu da radim, direktno u fotelju voze...
isto sedi i bankar ispred koji vam odmah sredi kredit za kola i stan, turisticka agencija je iza ugla i tu imate put oko sveta od buduce firme na poklon... ma da ne pricam sta vas sve ceka...

tih 500 mesta i ako ih ima ne ceka samo srbe, vec sve van EU(EWR) pa vidite sta ostaje srbiji...
naravno nije ovde toliki lose, ali ne tece med i mleko, ima mnogo atraktivnijih zemalja, npr. zemlje skandinavije.

pozdrav iz beca.

vlada

pre 11 godina

@ Dejan. Dejane, ne znam sto toliko provejava mrznja prema Austriji i zapadu sa tvoje strane. Evo ja zivim u istoj i smatram sebe kako ti kazes 'visokokvalifikovanim' kadrom. Zavrsio sam faks u Beogradu, doktorirao na Tehnickom univerzitetu u Becu. Jezik naravno mora da se zna, mada postoje poslovi gde se mozes zaposliti i samo sa znanjem engleskog (istrazivacki rad, post doc studije i sl). Elem, nakon 5 godina rada u struci (industrija), da se dogurati do pristojne cifre novca mesecno i mozes si priustiti stan, kola, zimovanje, letovanje kao i pomaganje svojih kuci, a uz to sve, moze se i ustedeti. I to bez da se kako ti kazes, prezivljava sa nekoliko stotina eura u dzepu. Al jedno je sigurno, moras da RADIS !!! Poslodavac te nece gledati kao Austrijanca ili stranca, vec kao radnika ili neradnika. I to je tako u svim granama privrede, od bravara, do lekara. Ako radis, imaces. Ovo govorim iz svog iskustva i iskustva mojih prijatelja koji su ovde oko 10-ak godina i starosti su oko 35-40 godina. O generacijama koje su dosle u Austriju jos u vreme stare Juge, necu i ne mogu da komentarisem, jer nisam kompetentan. Al cinjenica je da se prilika moze dobiti, al mora da se RADI !!! Drugo, vuci neke paralele izmedju zivota u Srbiji i Austriji u najmanju ruku je neprimereno, da ne kazem bezobrazno ....

Filip

pre 11 godina

Isto kao kod nas? Neverovatno, isto samo najbolje na svetu,mislite? Pogledajte listu gradova najkvalitetnijih za zivot na zemlji (World's most livable cities na WIKI) i pogledajte gde je Vienna (to Vam je Bec),a pogledajte gde smo mi.

Welcome to Austrija

pre 11 godina

Ko hoce da se prijavi na konkurs neka otvori link i unese podatke.
Pozdrav iz Beca
Evo linka http://www.youtube.com/watch?v=RYykGGzP-aI

legalno u AT

pre 11 godina

Dejane nemas pojam o onome sto govoris, malo proveri cinjenice pre nego napises da samo gradjani EU mogu legalno da rade u Austriji. toliki nasi i od ranije i u najnovijem talasu odliva rade (ne samo) u Austriji legalno,, i to ne samo zanimanja sa spiska. pozdrav

milopero

pre 11 godina

@vlada. potpisujem. nije inostranstvo za svakog jer nema kafenisanja non stop, fejsbuka na poslu, svercovanja po gradskom prevozu, i ko zna cega jos. ovde u americi su cigare 7 a ne socijalni mir. psle tri godine zivot u usa imam svoju kucu,dvoja kola, bio sam dva puta u srbiji i dva puta na odmoru;pomazem svoje kuci i imam sina od sest meseci kome ne fali nista ni da pojede ni da se igra ni da se obuce. dakle to sto vi neki mislite da ste stvoreni za direktore a nemate ni skole niti dana radnog staza ali zivite sa idejom "sto s 25 nemam penziju od 1000€ i da ne radim nista. draga gospodo ne ide to tako. nece vas stranci gledati ko stranca ili domaceg ali jezik morate znati i morate da RADITE!!! TO je najveca srpska boljka cekamo da nas "jedan covek spasi". ne moze to ni tadic ni nikolic,ne bi mogao ni tito da ustane iz groba(sto bi vecina srba zelela)
srbija ce i dalje biti moja omiljena turisticka destinacija a vraticu se nikada.
laku noc srbijo
(atl, 5. jun 2012 19:46)


batice,ovde se rilja 48 radnih sati nedeljno za male pare,o kojoj mi ti neradnickoj srbiji pricas ako nisi tu?laku noc i tebi i nama

brax

pre 11 godina

posto sam vec 24 god u Austriji i znam kako je ovde zivot, posla ima za one koj hoce da rade..sad neznam dal to vazi i za srbiju,Austrijanci ne vole ljude koj gledaju samo pomoc od drzave,ako si zabusanta onda zaboravi..nece te niko a kamoli firma! ovde se radi...para nema kao u swisu ali zivot je drugaciji nego u srbiji..ovde radi zakon i red dole nema toga.Austrijanci su jako osetljivi narod..one druge nacije mrze bezobzira sta si!moje misljenje 30% Austrijanaca su Nacisti.od ovih 30% vecina njih su nezaposleni,ili ljudi koj primaju pomoc od drzave zato su jako jako osetljivi na druge.drugo: Austrijanci ne vole da kradu..kod njih toga nema..ipak su kulturniji nego sa juga...ne vole galamu na otvorenom, ne pluju po ulici..itd..

mix

pre 11 godina

@ Dejane, cesto citam ovakve vesti, pa sam primetio da uvek zvocas kada je ovo u pitanju!
Zakljucujem da si ti neko ko tamo zivi, pa je ljubomoran i ne zeli da iko iz Srbije zivi kao ti! Jer si ti ovde "baja" kad dodjes!
Imam pravo da to kazem, jer mi cela rodbina zivi u EU zemljama pa znam kakva je vecina.
A i smarate komentarima tipa, ni u EU ne tece med i mleko! To kazu svi moji rodjaci a zive deset puta bolje nego mi u Srbiji!
Sta vozite? Sta jedete? Sta oblacite? Kako dolazite ovde, dok Srbi ne mogu da priuste sebi odlazak u Austriju? Lose ???!

Niko iz Srbije ne ocekuje med i mleko, samo pristojniji zivot, koji bi u EU dobio. Srbija je siromasna zemlja, sa losim standardom.
Ljudi takodje ovde rade za sitne pare... Kad kazete tamo treba da se radi, ne uzimajte pojedince iz drzavnih firmi. Ljudi ovde rade vise nego u EU, a primaju mnogo manje.

veljko

pre 11 godina

(atl, 6. jun 2012 02:12)
jel ti umes da citas? ili si postao kao vecina amera, nepismen? 2,500eur neto!!!!! u austriji imas platu 14x i dobijes od brutto 60k godisnje, samo 2,500 neto. a da sljakam, ljubim dupe i budem rob strancu, nikada!

mirko

pre 11 godina

nemas ti svoju kucu, niti svoje auto. sve je to na kredit. znaci da to pripada banci a ne tebi, dok ti to ne otplatis.

ja sma ziveo 14 godina u inostranstvo, zavriso osnovnu,srendju i fakultet u americi. radio sam u americi,nemackoj, zaradjivao 90,000-10,000 evra godisnje sa 25-26 godina i vraito sam se u srbiju, gde zivim vec 3 godine i radim za 1,000 evra mesecno. vi preko mislite da sam lud, ali ja sam srecniji u rodjenoj srbiji sa zenom, starim prijateljima.

tswelee

pre 11 godina

trebaju im RADNICI, ne menadzeri i direktori. U svetu se krece od dna pa se napreduje, ako vredis. kod nad svi zele da posle faxa budu direktori.... to nema nigde.

Charlie Day

pre 11 godina

Pitanje za onog dole - u kojoj bre to drzavnoj firmi ti ostane 1500e cisto svakog meseca? Jos ti rodjak sredio? Uzmi pa lazi nekog drugog za takve stvari, i nemoj da ovde prosipas pamet, majke ti. A ja bih da pitam nekoga upucenijeg, imam dipl. fakulteta: jel zna neko da postoji neki tecaj npr.pri NSZ za gorenavedene zanate? Kakva je situacija po tom pitanju. Za nemacki cu sam da se snadjem, platicu neki kurs cisto ono najosnovnije da naucim. Pa da palim ja odavde.....jes da sam dipl.ecc al brate moram da bezim nekako

Willer

pre 11 godina

Ovo jeste tacno - traze visoko-kvalifikovane radnike. Licno sam pricao i odbio ugovor, zato sto mislim da je to malo neto para. Prvo, visko-kvalifikovani nije programer sa iskustvom 5 godina, nego preko 10 godina proverenog staza. Do 5 godina iskustva se i zvanicno zove Junior u svim zemljama, sem u Srbiji. Takodje, bitno je gde je to iskustvo gradjeno, da li si radio u Srbiji u osnovnoj skoli 10 godina, pa sad hoces da programiras, ili si radio u Nemackoj za SAP 10 godina - razlika je velika. Ako poslodavac potpise ugovor sa tobom i ti prihvatis i potpises, oni sve papire sredjuju, tj njihovi advokati i ti uopste ne moras da znas gde se koji papir vadi. Sve ce oni da ti kazu. Problem je u realnoj razlici ocekivanja sa obe strane - Austrijanac hoce strucnjaka sa 10+ godina iskustva, pozeljno iz EU i USA (moze da si Srbin, ali da si radio u EU), ali da plati 40.000 do 60.000 bruto (to je od prilike 25-32K neto). Srbin koji to ispuni nece da ide u Austriju bez 50.000 godisnje neto (mada i to je malo) jer samo stan od 60 kvm kosta 1200 eur mesecno. Tamo su porezi ludacki, sve preko 50K godisnje se porezi sa 55%, plus penzija + zdravstvo, znaci na svakih 100 evra, posle 50K, tebi ostane samo 20 evra ! To stvarno demoralise! Ja necu da radim tako odgovorne poslove da bih mojim parama slepao neradnike/socijalu u AT. Od toga sam i iz Srbije pobegao! Sto bi se reklo - raus!

Jeremija sa strojnicom

pre 11 godina

Zasto bi neko pored ekonomske super-sile kao sto je Njemacka, uopste razmatrao malu, iskompleksiranu, pretencioznu, kichastu i izrazito ksenofobicnu Austriju? Osim toga, strucnjaci danas mogu daleko vise da zarade u Srbiji. 2000 EUR je sitna lova za Bec cak i za samca. Kvalitetnije se zivi u Srbiji sa 1000.

atl

pre 11 godina

at update now
da samo reci koje si stranke ti clan.
mi sto smo otisli otisli smo jer posle pet god od diplomiranja nista nam nije dala ova drzava osim ponude da lepimo plakate za dzabe a onda kad ako dodju na vlast onda CE MOZDA biti mesta za nas mlade strucnjake.
zato mani me price da treba ostati i nadari se jer ko se nada taj nadu izgubi...

atl

pre 11 godina

@veljko
ti ili nisi isao ili ne radis u drzavnoj firmi jer kao pocetnik da imas 150 000 din to je ravno predsedniku. prema tome ti da imas posao ne bi isao u austriju na razgovore i po kom proracunu je 2500x12=60000 godisnje?
nauci matematiku prvo pa lazi onda nekog drugog.

Ludi Milisav

pre 11 godina

Nama su 5.oktobra 2000.-te obecavali da cemo za neku godinu imati slican problem,ali "hvala Bogu"-nemamo...kod nas se sve rasipa od radne snage...

sony

pre 11 godina

naravno da vapi zato sto dosad nikog nisu pustali pa sad im je zagustilo... medjutim bez obzira sto otvaraju granicu za strucnjake, zahtevi da ce oni bez glave jurnuti sa istoka u austriju ne ispunjavaju ocekivanja..

Aleksandar

pre 11 godina

update now@ Ova drzava je izneverila svakog postenog gradjanina ove zemlje!Svaka zajednica ,svako selo je korupirano moj prijtelju! Ovde gde ja zivim jedna odbornik obecava posao i izbornoj kampanji mladim nezaposlenim ljdudima da oko galsaju,bice posla on ce im pomoci! Pobedili su,o kog je on zaposlio,svoju zenu,koja je iz drzavne firme uzela odpremninu,pa je ponovo zaposlio u drugo drzavno preduzece,za svog oca uzeo tudju negu,a sad u drugom mandatu zaposlice cerku i tako to ide! JA sa mojom diplomom pre cu da setam kerove u nemackoj ili austriji,nego da mene ovde setaju kao dzukca! Takvi polu pismeni odbornivci i korupirani direktrori koji gledaju stranacke i svoje interese! Kazem svima,ko moze da ide,neka ide...ja idem krajem meseca,prevodim diplomu,tamo mi je rodjak naso posao na crno,pokusacu da nostrifikujem diplomu,radicu 3 meseca,pa cu videti kako i gde i da li mogu! Ucim jezik uveliko(nemacki)pa cmeo videti! Ali ovde,gde za mojim profilom ima potreba,oni ne zaposljavaju,jer su zaposlili brdo nepotrebnih profila,da vise nama para i plata za onaj profil zasta stvarno treba! I tako mi propadamo! Ja sam razocaran,izneveren,i osecam se izdanim od sopstevene zemlje! jer na svakom koraku u mom komsiluku,se vidi izigravanje sitema,koju drzavni sluzbenici dozvoljavaju,i tolerisu! JA protiv toga ne mogu da se borim,jer to nije moj posao! Ovaj sistem je unistio sve,jer ljudi koji ga vode su korupirani i neeticni! Vise namaju nista sto mogu da mi obacaju,da bi ostao ovde!!!

diskretniheroj

pre 11 godina

Moze li meni neko da objasni kako da se prijavim za ovo? Imam zavrsen fax mada je to nebitno jer bi radio bilo sta,engleski odlicno govorim nemacki natucam ali sam voljan da ga ucim,ne sedim ceo dan za facebookom cak sta vise i nemam profil. Voljan sam raditi od 9 do 9 ako treba samo da odem iz Srbije.

atl

pre 11 godina

@miloperro
zao mi je druze ako je tako
tu te tera da radis bez da ti placa prekovremeno i doprinose i kaze ti "ako ti neces ima ko hoce"
to je tuzno jadno i zalosno/
A za ovog sto je ziveo i skolovao se "u inostranstvo" i sad u Srbiju radi za 1000 e i srecniji je, samo mogu da kazem svaka cast. Ali ti si srecniji jer sad mozes da ladis i kad radis a ako si stvarno bio van kako kazes i pravio 100k godisnje onda znas kako si radio.
Sto se kuce i kola tice oni jesu licno moji. Za sada su kola otplacena a kuca je kupljena za kesh

dovla

pre 11 godina

OK je sve to, ali se tamo vise kafenise nego ovde. Kada odem u Bec da radim, meni tamo lakse, dodjem sa direktorom kasnije na posao, odem ranije, a pauze mi budu jedna od sat vremena, druge po 15-20min, a ovde u Beogradu ne mozes da odes da kupis da jedes ko covek.
Uvek kazem kako mi je lakse kada odem tamo da radim nego odavde da outsorcujem.

Svakog dana su guzve pre 16h, ljudi stvarno izlaze ranije tamo, a ovde moram da pitam za dozvolu i da molim da izadjem ranije. Ljudima kojima ovde pricam zvuci kao fora kada ovo pricam, ali mi austrijanci kazu da su oni okrenuti ka rezultatima, ne ka dolasku na posao i odlasku sa posla na vreme, zato u garazi u zgradi u kojoj je firma nekada ima mesta u 10 ujutru, a nekada nema mesta u pola 9.

Treba i ja da dobijem RWR i nije tesko kao ranije, pricao sam i sa nekim politicarima tamo, stvarno je malo zanatlija, austrijanci ne zele time da se bave, a kada se vodoinstalateri ovde ubijaju od para, sta mislite koliko se tek tamo ubijaju od para.

Jelena

pre 11 godina

Pretpostavljam da za Austriju funkcionise kao i za ostale zemlje EU (zivim u Italiji): svake godine se odredjuje kvota imigranata iz svake pojedinacne zemlje; prema tome, oni ako odrede da im treba 2000 radnika u 2013, od toga ce biti 300 iz Hrvatske, 300 iz Srbije, 50 iz Albanije, 50 iz Indije itd... Drzavljani EU ne podlezu kvotama, jer je u EU slobodno cirkulisanje radne snage (mislim da se ovo ne odnosi na drzavljane Rumunije, koji imaju neke restrikcije; mozda i Bugari). Takodje, ne mozete da idete tamo da trazite posao i dozvolu boravka, nego sve to morate da radite preko austrijske ambasade. Tj, ako odete turisticki i uspete da nadjete posao, poslodavac mora da za vas trazi dozvolu boravka i rada, a vi cete se vratiti i cekati u svojoj zemlji papire.
Tacno je da su u svim zapadnim zemljama takse i porezi ogromni (Italija je presla i Svedsku), ali, osim u mediteranskim zemljama, plata vam, svakako, omogucava vise nego pristojan zivot, a skolstvo, zdravstvo i ostalo su na visokom nivou. Ko ima posao, ne treba da se brine zbog poreza, cela Evropa ima welfare koji tako funkcionise, za razliku od SAD, zahvaljujuce kome ne morate da se brinete sta ce biti ako se razbolite ili kad ostarite.

Willer

pre 11 godina

Samo citam ove komentare i cudim se. Kao prvo, prethodno sam dao potpuno iskrene i precizne podatke, i onda mi lupaju minuse, znaci znaju bolje od mene (a ja sam sve to prosao licno i rekao kako je bilo). Onda isti ti pitaju - a kako da se prijavim, a gde da nadjem, a sta da radim? Kao prvo, brate, ako vi ne razumete da prvo treba da nadjete posao i poslodavca, da se nametnete i ubedite ih da ste bas vi potrebni, i da ce oni posle sve da urade za vas - onda se dooobro preispitajte da li ste vi "visoko-kvalifikovani" kadrovi! U cemu si ti visokokvalifikovan i bolji od Austrijanaca (da bi bas tebe iz Srbije vodili tamo i pravili papire), ako ne umes da se prijavis za posao u Austriji? Prvo budite 100% iskreni prema sebi i realno utvrdite da li ste to sto treba i da li ste uopste za tu avanturu. Ako da, evo kako i gde da se prijavite. Korak 1 - napravi moderan i dobar CV na Engleskom ili Nemackom. Korak 2 - otvori Google i ukucaj Stellenangebote in Österreich. Korak 3 - pogledaj sajtove sa oglasima za posao i pronadji sta bi te zanimalo da radis. Korak 4 - posalji kulturan mejl sa prijavom za poziciju koja te zanima i posalji onaj CV u attachment (ovo ponovi bar na 20-30 oglasa/pozicija). I cekaj... Ako im stvarno trebas, ako ti je CV dobar neki ce ti se javiti i zakazati intervju. Imaces minimum 2 intervjua na Engleskom ili Nemackom, a vrlo verovatno ce ti platiti kartu i za intervju uzivo u Austriji i onda ce ti ponuditi ugovor ako sve to prodjes i ubedis ih. Srecno!

десибе

pre 11 godina

Ovo su gluposti. Austrija ima i previse svojih drzavljana nezaposlenih da bi uvozila radnu snagi. I uostalom u
Austriji legalno mogu raditi samo drzavljani EU tako da ovo ne vazi za nas.
(Dejan, 5. jun 2012 13:40)
Грешиш... Они немају нешколоване људе, као ми, браваре, столаре, водоинсталатере, то је њима потребно :))