Petak, 25.05.2012.

12:41

Plata na NBG 64.500, prosek 42.000

Prosečna neto zarada u Srbiji u aprilu bila je 42.215 dinara (362 evra), što je realno više za 3,5 odsto, a nominalno za 4,1 odsto nego u martu.

Izvor: B92

Plata na NBG 64.500, prosek 42.000 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

163 Komentari

Sortiraj po:

django

pre 11 godina

Realno prosek nam dižu strane kompanije;naftaši i bankari i to samo rukovodeća struktura. A šta će biti sa državnom upravom koja mora da smanji broj radnika, opet povećanje proseka. Zato ne kukajte jer može i gore da bude.

Petar

pre 11 godina

Podsetio bih siri auditorijum na obavezno povecanje cene radnog sata (i konsekutivno povecanje minimalne zarade)! Cena radnog sata je time porasla valjda sa 102 na 105 rsd (ili tako nesto ?!?) a sto mu aproximativno dodje nekih 3% pa ako se tome doda i regres i topli obrok ... Mozda oni zaposljeni kod privatnika to nisu osetili,ali oni zaposljeni u drzavnoj administraciji su sigurno jedva docekali za povecanje plate...

Yoran Mihajlovic

pre 11 godina

Aman bre dezurni komentatoru, smaras vise sa tim kupusom i sarmom, i sa obracunima kako su otpusteni ljudi iz privatnog sektora, pa je plata sada veca.

I kako bre uopste mozes na ovoj vesti da smisljas likove koji imaju 15.000 platu, a na onoj sa programerima samo honorarce sto mesecno zaradjuju po 2.000 evra :) To mene cudi :)

DA ME VIDI BABO

pre 11 godina

E moj jadni narode.Vi se svadjate oko nekih 42.000 dinara prosjesne plate.Ja u ovoj vama odvratnoj AMERICI zaradjujem 225.000 dinara sedmicno.Vi i dalje sanjajte i mislite da sve znate a svijet je daleko otisao od vas.Nek vam je sa srecom.

Glasali ste...

pre 11 godina

Ja ne znam nikoga ko ima manje od 50 hiljada, a ja imam skoro 200. Islo se u skolu, radilo se... U firmi u kojoj radim prosek preko 70 hiljada. Sta da vam kazem...

Posmatrač

pre 11 godina

Ova vest je ortodoksna glupost. Kao diplomirani inženjer u privatnoj firmi, koja navodno dobro posluje, imam neto platu 30.000,00 RSD.
Statistika je čudo. Neko jede meso većina kupus a u proseku svi jedemo sarmu!!!!!!

Dragan

pre 11 godina

Plate su nam na nivou od 60% onih u Crnoj Gori, svakog dana vrede blizu 1 euro manje u odnosu na prethodni dan, svake godine 100.000 ljudi ostane bez posla a bivsi predsednik Republike u predizbornim spotovima je apelovao na gradjane da njemu i njegovoj izbornoj listi daju podrsku da ono sto su zaposceli dovedu do kraja ...

Zmaj

pre 11 godina

Sta se cudite? Ovo JESTE "prosecna plata". Neko ima 150 000 i on sa jos troje njih koji imajupo 20 000 cini prosecnu platu od 42 500. Prosecna plata nije minimalna plata koju ima vecina Srbije, vec ona pokazuje koliko mnogo ima njih nekolicina, a koliko malo vecina...

sumadija

pre 11 godina

Mozda toliko iznosi u Bg u,a u sumadijskom okrugu neki ljudi rade za 15 000. Tako da bajke o rastu plata mozete da pricate maloj deci.

pobratim

pre 11 godina

Firma u kojoj sam radio otisla je pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi firma u kojoj mi je otac radio isto je otisla pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi a samo majka prima platu u kuci kod mene od 18,5 hiljada i da mi nije babe sa sela za pomoc u hrani bio bi haos jedva placam struju komunalije telefon rts pretplatu nemam odakle pa ce zato vlast da mi posalje uterivace da mi naplte dug za to eto vam slike zivota u srbiji i proseka.........

Svetislav

pre 11 godina

E, da je jedan Bajatovic, koliko Bajatovica, upravni odbora, nn drzavnih sluzbenika sa odlicnom platom. U prosek se ne racunaju nezaposleni. Tako da je ovo i realan prosek.

Jelena

pre 11 godina

Stvarno sramota!Sa ovim prosekom samo vredjate jadni,osiromaseni i napaceni narod srbije!Pa svi znaju da je 80 % gradjana Srbije zivi na ivici siromastva,prosecnu srpsku porodicu deli samo izostanak jedne plate od 20 000 dinara od bankrota,a vi ovde pominjite nerealne cifre!Nrod je vec dovoljno revoltiran lazima,praznim obecanima i nerealnim statistikama koje se zasnivaju na kapitalistickom delu gradjanstva!

Amos

pre 11 godina

Normalno, kad se broj ljudi u industriji moye meriti sa brojem ljudi u dryavnom aparatu, s tim da drzavni aparat vec ima puno bolje plate.
Dakle kad drzava odresi kesu za 5%, prosecna plata skace bar 1-2%.
E sad, to sto su te pare pozajmljene, to nema veze.
Koliko ono bese najnovije zaduzenje kroz obveznice, 100 mil eur?

besna glista

pre 11 godina

Otpustili ste jos par stotina hiljada onih koji su radili za minimalac pa su vam sad ostale samo stetocine iz drzavnog aparata, i eto proseka.

Flo123

pre 11 godina

Где бре?!? Половина људи ради у Србији на црно и то за 15000 - 20000 дин. Овим осталима који су пријављени, послодавци уплаћују доприносе на минималац, а дају им горе наведену симу. Кога ви људи замајавате?!? Кад год прочитам овакву неку вест просто се зачудим како је све лепо у земљи Србији.

mali radoica

pre 11 godina

Ko to ima 42000 dinara??? ...a da to je moguće samo u državnoj firmi kod njih nema krize oni se pune iz budžeta. Prvo za njih, a za ostalo ako ostane nešto. Cela Srbija radi za ovu gospodu zaposlenu na državnim jaslama. Ima dve Srbije, jedna kome je država majka i druga kome je privatni preduzetnik maćeha.

realista

pre 11 godina

Jaooooooojjjj, blago nama, da nam nije ovih statističara ne bi znali koliko dobro živimo!!!
A gde se ja računam: dipl.ecc. nezaposlen već skoro godinu dana, plata 0,00 din???

Toma

pre 11 godina

Koga lazete. Pa pola srbije kod privatnika zvanicno za minimalac, ili ako je to vise od minimalac, minimalna zarada na racun ostatak na ruke. Pa i to je daleko od 42000. a tek koliko je legalno... BRUKA

deki

pre 11 godina

@Bojana:da,ali su ti zato kupili android jer ga imaju sve tvoje fancy drugarice,jer je in,pa ga moras i ti imati,a to sto imaju 30tak hiljada,uopste nije bitno,pa makar hleba jeli ceo mesec!Smesna si sa izjavom! Garant nosis i Nike airmax!

Slavko

pre 11 godina

Matematika je jasna, ako Bajatovic prima platu 1.345.000 dinara a hiljade ljudi ispodprosecnu potrosacku korpu onda je sredina 42.000 din.
U pravu ste.

uff

pre 11 godina

ma nema najjaci smo... koga li lazete ljudi... nesto vam nije u redu sa racunicom... ispada na godisnjem nivou nam rastu plate po 6-10 % pa to nema ni u Americi.

Bojan

pre 11 godina

Ja radim na crno za 25 h. Gde se ja računam, a nisam prijavljen ni na biro? Ne znam kako je realno plata porasla kad je dinar u odnosu na evro porastao 15% za godinu dana ?!
Demagogija i laganje !

shone

pre 11 godina

@Vojvodinac
Brate, ako kao inzenjer informatike radis za 21000 menjaj posao umesto sto kukas. Tvrdim da, ako nesto znas, mozes da imas minimum 3x vecu platu od 21K kao pocetnik u IT. Jos jedan savet, nemoj raditi za srpske gazde (u 70-80% slucajeva mala pocetna plata, slabo napredovanje i po znanju i po primanjima).

Informator

pre 11 godina

U pitanju je igra reči - RZS je objavio "prosečnu isplaćenu zaradu u aprilu", a ne "prosečnu aprilsku zaradu", kako pojedini novinari pogrešno interpretiraju.

- 470 hiljada zaposlenih u javnom sektoru i oko 80 hiljada zaposlenih u organima bezbednosti su primaju redovnu zaradu,
- samo oko 150 hiljada zaposlenih u realnom sektoru su primili redovnu zaradu,
- kod 580 hiljada zaposlenih u realnom sektoru zarada kasni više od 3 meseca,
- neisplaćene zarade, kao ni zarade veće od 110.000 dinara nisu predmet statističke obrade.

Ako imate vremena i živaca, pročitajte članak u kome se objašnjava kako se ovde manipuliše statistikom:
http://www.nspm.rs/ekonomska-politika/ekonomska-statistika-u-ogledalu.html

MALO MI SUMNJIVO

pre 11 godina

(Vojvodinac, 25. maj 2012 13:38)

U kojoj to firmi radite kao inzenjer informatike za 21.000 din.
Moj brat sa istom strukom radi za 80.000 din, kod privatnika, i to je pocetnicka plata!
Ljudi sa tom strukom rade, za min 80.000 din, ako ste strucnjak oko 150.000 din!

KOJA SMO MI BEDA KADA JE LJUDIMA 42.000 BOGATSTVO.

pre 11 godina

Pa i plata od 42.000 din je nista. Moja majka ima penziju nesto preko 43.000, i kada poplaca racune, kupi lekove i najskromniju hranu.. jedva sastavi kraj sa krajem.

miroslav

pre 11 godina

svi mediji se baziraju na kabinetskoj ekonomiji i statistici koja je zbir exel podataka koji nije relevantna u bilo kojoj sveri.Naime, prosecna plata u Srbiji za mesec april,2012 je 760,00 eura ako gledate prosek u 136 agencija ili 540,00 eura ako gledate primanja u UO javnih preduzaća ili 1.260,00 eura ako gledate ekonomske strucnjake zaposlene preko SIEPA po belom svetu(podsticaj izvozu koji nisu zakljucili ni jedan ugovor), ili 140 eura prosek prodavca ili 280,00 eura dipl.ekonomista ili pravnika u većini privatnih firmi, ili...e tu se dolazi do tog proseka.Pozdrav

var

pre 11 godina

LJudi kakva laz pa sta je ovo sa nasom zemljom, sa nasim narodom pa mi nastavljamo da lazemo sami sebe da bih zastitili neku sacicu ljudu.KATASTROFA.

dragan

pre 11 godina

zamolio bih republicki zavod za statistiku da sledeci put ne uzima u obzir plate po opstinama,agencijama za ovo i ono i ostalim javnim firmama otvorenim za prijem stranackog kadra...kazite nam prosecnu platu u privredim delatnostima

Pojasnjenje

pre 11 godina

Evo zato je kurs 117, a bice i vise. Zato sto je april na mart rast plate 5% u dinarima. A GDP je u padu. Dakle, mora doci do nivelacije. A to se radi kroz kurs. Po ovima koji krive Soskica treba da kurs ostane stabilan, pa i da u evrima plata skoci 5% za mesec dana i penzije naravno. Samo ne znam gde da nabavimo te evre. Uzgred, unazad nekoliko godina ova nelogicnost vazi, pa ce nivelisanje biti retroaktivno.

Agaton

pre 11 godina

E kamo sreće kad bi to bila istina. Ali svi znamo šta je statistika. Ovo je prosečna isplaćena plata za April, a tu ne spadaju oni slični meni, koji rade za minimalac i ne primaju ga mesecima unazad. Ali sam sam kriv. Ko me terao da učim školu i usavršavam se.

zoran

pre 11 godina

Da lepo ste napisali vi 80 000 on 30 000 a ja 20 dinara prosek 40 i nesto hiljada. Kao ja kupus vi meso zajedno jedemo sarmu. Super samo kada bi obicni radnici osetili ovih 40 i nesto hiljada prosek.

vesna

pre 11 godina

U kojoj Srbiji je tolika prosecna plata?Mozda u Beogradu...Ja sam medicinska sestra,sa 34000 din plate i znaci da sam ispod proseka...Tuga...

Sid

pre 11 godina

Nemojte misliti d amali broj ljudi ima ovu platu ili vecu, ako je ovo prosecna onda veliki broj ljudi ima ogromne plate...Ono sto je meni necuveno to je da kod nas imaju najvece plate oni koji primaju plate iz budzeta dok u privredi su mahom plate minimalac + 20 posto dok mi prijateljica ima prosecnu platu u zavodu za zdravstveno osiguranje sa srednjom skolom i neka mi neko sada kaze d ali je ovo normalno!?

dcz

pre 11 godina

Nasi vajni ekonomisti, dizu platu 3.5%. Kako je rasla samo u javnom sektoru, slucajno bas pred izbore, zakljucak je da je u tom sektoru porasla mnogo vise od 3.5%. Svi pokazatelji o stanju privrede su u padu, a plate rastu. Ako ovako nastavimo propadamo sigurno. Da bi nesto postigli i oporavili se za koju godinu trebalo bi otpustiti bar 50% javnog sektora, a drugoj polovini smanjiti platu. Radnicim u proizvodnim delatnostima povecati platu (naravno to zavisi od poslodavaca, ali moze se i to srediti), a svu ustedjevinu nastalu iz javnog sektora ulagati u podizanje privrede i stimulisanje izvoza (ne uvoza kao do sad). A izvoz se stimulise tako sto kurs bude veci od realnog, a ne daleko manji od realnog kao do sada. A kada krene da se dize privreda bice posla i za one otpustene (naravno ne vracati ih u javni sektor jer ionako ima previse radnika tamo). Ali ovo su nepopularne mere koje nasim politicarima ne pada na pamet da sprovedu jer ce ima pasti popularnost prvih nekoliko godina (a to je zato sto je vecina naroda, na zalost, slabo obrazovana).

bgd

pre 11 godina

Ovo je istina! Mi obicni "radnici" imamo 20 000 - 30 000, a "menadzeri" "bankari" 100 000 - 300 000 i sve dodje na taj prosek.... Jad i beda!

Lane

pre 11 godina

@Milo
Milo brate, znam da si u sarkazmu to rekao i naravno da si u pravu.Crnogorci i Hercegovci nam kroje drzavu vec dugo vremena.Besplatno ih skolujemo, uposljavamo...

Sofokleus

pre 11 godina

*********
Kao da smo svi mi pasli travu.Da narod zaista ima toliku prosecnu platu pa standard bi bio duplo manji.U vecini mesta po Srbiji van Beograda ljudi rade za 15000 din,ko tamo ima 25000 taj se smatra bogatim.I u Beogradu imati platu 30000 je san za mnoge.
Realno kad se ubace sve plate,velike i male,prosecna plata u Srbiji nije mozda ni 25000 din.
E sad se pitamo kome odgovaraju ove lazi oko plate.Pa drzavi tj vlasti naravno.Jer kada narod placa neke kazne i poreze,drzavni organi mu cesto to odrezu prema prosecnoj plati u Srbiji.Ovoj zvanicnoj koja je laz naravno.

Marko

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.
(Milo, 25. maj 2012 13:27)


Sto volim ovakve sto okrivljuju druge za vlastiti neuspeh. Inace, kako su Crnogorci i Hercegovci ovde "foteljasi" kad fotelje drze oni koji predstavljaju vecinu? Narocito u manjim mestima po Vojvodini i juznoj Srbiji se zna 20 godina unapred ko ce naslediti fotelju... Crnogorci u Srbiji uspevaju tako sto prodaju imanje uz more za dobru cenu pa ovde otvore nesto (tipa kafic) ili iznajmljuju stanove, eventualno podmite nekog "naseg" foteljasa da mu da posao u drzavnoj administraciji. Ostali su sirotinja ili snalazljivi ili obrazovani...

Branislav

pre 11 godina

Ne znam sto odbijate da poverujete, plate rastu, cak su i realno jos vece nego ljudi prijavljuju minimalce. Vas ljude je najbolje lagati trebaju vam novine kao one sto je Sloba drzao 90ih..

Zemunac

pre 11 godina

Otprilike prosecna plata u Srbiji:

- 42000 za 75% radno sposobnih koji rade da kazemo da ih je 3 miliona
- za 25% koji "ne rade" njih je milion, e sad 300 000 radi na crno plata u proseku 15000 a 700000 stvarno ne radi =>
(300000*15000+700000*0)/1000000=4500

E sad ukupno (42000*3+4500)/4=32625din

p.s. ovo sam samo bezveze napravio da bi pokazao da ovakve vesti nemaju veze sa zivotom, tacne brojke tesko ko zna...

Roki

pre 11 godina

Sef moje majke (u racunovodstvu u privatnoj firmi) ima 80000 dinara platu sa srednjom poljoprivrednom skolom. Ja sam zavrsio ekonomski fakultet i imam platu 0 dinara, sto daje taj vas prosek. Dakle, statistika je tacna.

Zlatko Kovačević

pre 11 godina

Prešišao je EUR 115 Din.
By the way, u BiH je prosjek primanja oko 420 EURa, u RS oko 400, u F BiH oko 490 (plata+TO)

Alo narode!

pre 11 godina

Citajuci ove komentare covek moze samo da se zabezekne! Zar je nas narod bas toliko neobrazovan da uvek slusamo istu pricu kad se objavi zvanican prosek plate u republici!? Cemu cudjenje??? Jeste beda u Srbiji, to je tacno. Ja licno znam ljude koji nemaju posao, znam takodje ljude koji rade za 20 000 dinara, znam ljude kojima plata kasni mesecima ali isto tako znam osobu iz svog okruzenja koja ima 700 EUR platu. Dalje, znam isto tako jednu osobu sa 800 EUR plate, zatim drug mi je na 1100 EUR plate. Muz od moje koleginice ima 3500 EUR (jedan od direktora u jednoj banci). Ja predjoh 150 000 dinara zbog kursa jer mi je plata vezana za EUR. I cemu onda cudjenje sto je prosek tih 40-ak hiljada????

naftas

pre 11 godina

Da. Samo sto je to prosecna plata za dvoje zaposlenih!
Dokle vise sa ovako bezocnim lazima, kao da slusam dnevnik rts-a iz '93. !!!???

Sofronije The Pevac

pre 11 godina

Ha ha ha, sinak.. Kažem, ha ha ha...

Ne, ne, ne, sinak, sve pogrešno radiš! Taj avion nikada neće... poleteti...

bigserb

pre 11 godina

hahaha, prosecna plata 42000 din!?!?!? ovo mi lici na onu pricu, oni jedu meso, mi jedemo klot kupus i pirinac, u proseku jedemo sarmu!!! ovakvi proracuni prosecne plate u srbiji su smesni, jer 80% gradjana radi za plate od 20 do 25 hiljada din., a prosek vade direktorske i menadzerske plate od 200, 300 hiljada pa cak i preko milion dinara, sto znaci da jedan covek prima 10,20 pa i 30 prosecnih plata, a vecina obicnih radnika radi za pola od te prosecne plate!!! kod mene u firmi, metro cash and carry do 1.maja je vecina ljudi radila za minimalnu platu od 18500 din, od 1.maja za 20250 din. sto se uopste ne moze nazvati platom vec socijalnom pomoci!!!

Obavestenje

pre 11 godina

Deco, ovo vam je statistika. Tu je sve moguce.Isto je kao ono sto pola jede kupus (i to go),a pola jede pecenje-prosek je kao neka sarma.
A kako se ovo racunalo to sam bog zna. Isto kao i ona cuvena prosecna potrosacka korpa. Ja zinuo na sumu za tu korpu,kad ono drzava se setila pa se mangupira i nije vise kod nas porodica sa 4 nego sa 3 clana. I ovde mora da ima neka fora samo bi bilo dobro da nam neko objasni da ne uracunase u ovo mozda i devizne rezerve i vrednost telekoma i tako to. U zivotu ovoga nema,a sad negde mora da su namestili. Samo gde i kako ?

View

pre 11 godina

Ova računica je OK.

Naime, sve više radnika (tzv. jeftine radne snage) ostaje bez posla. Ostaje samo državna administracija, a oni primaju iznadprosečne zarade. Samim tim se i prosek zarada povećava. Tj. radnici realnog sektora sa niskim zaradama samo su kvarili prosek.

Na sreću, "država" se pobrinula za to, te tih radnika ima sve manje, a birokratije sve više. Stoga će prosek zarada u Srbiji i dalje sve više i više rasti. Bićemo mi uskoro i iznad proseka EU.

Ilumion

pre 11 godina

Odakle im ovi podaci. Mora da opet EPS i javna preduzeca naduvavaju cifre. Radim kao sekretar u udruzenju 24 firme i verujte mi ni u jednoj zarade nisu podignute u poslednjih 5 meseci, jer nema posla, promet pada, a dve su zapale u duznicku krizu i pitanje da li ce te firme opstati.

pa da

pre 11 godina

@(Novcic, 25. maj 2012 13:37) :-))) Kako gde??!! Pa lepo pise: "U Srbiji brale;-))!! Oprosti, pokusavam da od muke budem duhovit, al' se cak ni meni ne smeje:-(

wuhu

pre 11 godina

Ne znam zasto vas cudi ovo. Trenutno u Srbiji je ojacao dosta IT sektor. Sve je vise inostranih firmi koje dolaze ovde i otvaraju potpuno legalne firme. Prosecna plata za programera Seniora je oko 1000e u kesu + doprinosi. Trenutno je potraznja za programerima toliko da ne mogu vise da se nadju programeri jer svi imaju posao.

Vule

pre 11 godina

Ako se uzme u obzir da je srednji kurs krajem marta bio 111.3643, a sada je 115.7556, lako je izracunati da je dinar oslabio za (115.7556/111.3643)*100-100=3.95%. Pa vi sracunajte da li je plata REALNO visa.

Nikola

pre 11 godina

Ovo je sasvim ocekivano. Nezaposlenost veca, plate iste = Veci prosek :)
Ljudi sa platom preko 100.000 retko dobijaju otkaz, dok ljudi za platom ispod 40.000 su na biti ili ne biti svakog dana (sem u drzavnim firmama).

Милутин

pre 11 godina

Ја сам рођен у Београду, радим у Београду за једну америчку компанију, са завршеном економијом на Сингидунуму, просечна оцена 8, плата ми је 66000 динара. Само да вам пренесем моје тренутно стање.

Kokot

pre 11 godina

Kad ce nasi novinari da se nauce vec jednom da ne mesaju babe i zabe?Koliko puta ovde ljudi treba da ih upozoravaju i ispravljaju da se prosecna plata u dinarima,kada se prebacuje u evre,deli saq kursom iz poslednjeg dana u posmatranom mesecu!Pa je tako prosecna plata u Srbiji isplacena u aprilu bila ~ 377 evra,a ne 362 evra kako ovde pise.
Ne kazem da ce 15 evra da spasi nekom zivot,plata je i dalje mala,samo ukazujem da se stvari predstavljaju onakve kakve jesu.

Novosadjanin

pre 11 godina

Prosečna plata raste zato što velike firme isplaćuju velike plate po PROSEČNOM SREDNJEM KURSU ZA TAJ MESEC!!!
Ne samo velike firme, već dosta manjih, ali je poenta u velikim platama vezanim za kurs eura...
Tako da statistički gledano tek će majska plata biti veća od aprilske ihahaaaa...

Računajte samo da je npr euro prosečno skočio za neka 3 dinara u maju u odnosu na april, e sad na platu od 2000eu to je 6000dinara više u odnosu na prošli mesec, pa ti vidi brale moj kako onda lako skače prosečna plata...

A ko je platu vezao za dinar stoji u mestu...

Tužna smo mi država...

ivan

pre 11 godina

JA JOS NISMA PRIMIO PLATU ZA FEBRUAR KAO I STO OSTALIH ZAPOSLENIH U FIRMI U KOJOJ RADIM.

HVALA TI TADICU I CVETKOVICU STO STE UNISTILI SRBIJU

Inzenjer

pre 11 godina

A gde je to prosecna plata? Na Novom Beogradu mozda? U Valjevi, Sumadiji ili po /vojvodini van Novoog Sada sigurno NIJE!!!!, vise bi odgovaralo recimo 24000! A veliki je broj i onih koji su srecni sto mogu da zarade od 14-19 hiljada!

mikip

pre 11 godina

Ova vest lepo zvuci, ali treba dodati sledece: Plate se racunaju tako da se ukupna masa zarada podeli sa ukupnim brojem zaposlenih. Posto sve vise ljudi dobija otkaz, broj radnika se smanjuje, a samim tim plate automatski rastu. Vecina prima isto kao i pre, samo statistika to prikazije lepse.

Saša

pre 11 godina

Kao i u svim ovakvim izveštajima, nedostaju ključni podaci.
1. Da li su i oni koji su zaposleni, a nisu primili platu uzeti u obzir prilikom proračuna.
2. Koliki je procenat zaposlenih koji primaju tu "prosečnu" platu ili više, a koliki procenat prima manje.

Trustno1

pre 11 godina

koliko je nerealno sve ovo. prvo, prosek nam vade menadzerske plate u nekim sektorim, odredjena zanimanja, mnogo ljudi radi na crno za neku crkavicu, a mnogi ni ne rade. u tom slucaju to je prosecna neto plata. kad nas sve zaposle i prijave i to bude prosek, poverovacu u tu pricu.

realmoment

pre 11 godina

2008 godine je bilo 450 evra prosek neto plata a BDP 6600$ a danas je 4 godine posle prosek skoro 100 evra manji i BDP je pao ispod 6000$. Dakle ne da je Srbija stajala u mestu nego se vratila tamo negde na nivo 2005-2006 godine tj. 6-7 godina unazad...

Sid

pre 11 godina

Super, aj sad rast cena na malo i potrosacka korpa za April 2012!

Zaista strasno se zivi ali to niko ne zeli d aprizna i uporno govore kako je ok pa se pitam da li ovi ljudi nemaju dodir sa realnoscu ili sta je drugo u pitanju! Dajte recite kolika je najmanja plata sa srednjom skolom i kolika je najveca plata.... Najmanja je oko 1 5000 a najveca oko 40 000 sa srednjom skolom.

mrki

pre 11 godina

Ovo je potpuna laz,samo da bi se kao i dosad obmanulo stanovnistvo. Prosecna plata je oko 22000 to jest minimalac.
Ipak je ovo srbija. Kod nas u Kuli prosecna plata je od 12-15000

Privatnik

pre 11 godina

@Centar srbije
U lokalnoj samoupravi ?!
Pa koliku bi hteo ti platu u ½lokalnoj samoupravi½ i sta radis u toj lokalnoj samoupravi ?!
Uskoro ni to neces da primas.
Lezi hlebu da te jedem.

DEkonomija

pre 11 godina

Prosecna plata

Primer 1(proslost)
-50.000 (2.56% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-400.000 (20.51% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-1.500.000 (76.92% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.950.000
Prosecna plata 33846


Primer 2(sadasnjost)
-100.000 (7.41% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-650.000 (48.15% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-600.000 (44.44% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.350.000
Prosecna plata 39444


Primer 3(buducnost)
-100.000 (9.09% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-800.000 (72.73% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-200.000 (18.18% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.110.000
Prosecna plata 43636


Kao sto vidimo statisticki plate mogu i dalje da nastave da rastu...

Naravno prosek ce nastaviti da raste prema sadasnjim pokazateljima sve do bankrota drzave kada ce se preko noci vratiti na 0 i kada cemo se zapitati(kada se vec sada nepitamo) sta dalje...

DzoniKg

pre 11 godina

Posle nekom nije jasno sto skace euro ko lud..stampaju se dinari u trecoj smeni..proizvodnja,izvoz pada debelo a plata poraste kao za 6000 od tad..

fiko

pre 11 godina

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

bokius

pre 11 godina

"Presisala" - dobro im ovo ;-)

Nego, da li neko zna kolika je medijana (cifra gde 50% ljudi prima manje a 50% ljudi vise)? To je mnogo bolji pokazatelj od prosecne plate. Ne mogu da nadjem taj podatak.

Statistika!

pre 11 godina

Ako je verovati statistici, plate nam mesecno skacu po 5-10 % . Pa ovo nema ni u EU . Po statistici smo najjaca zemlja. Bravo za Srbiju ;-)

Nemanja

pre 11 godina

Diplomirao sam na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i danas se bavim finansijama u jednoj od uspesnijih firmi u Loznici ( a nema ih puno). Plata mi je oko 250 evra. Ne znam nikoga ko je na nivou proseka sem onih sto su na drzavnom budzetu.

Milo

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.

Statistika!

pre 11 godina

Ako je verovati statistici, plate nam mesecno skacu po 5-10 % . Pa ovo nema ni u EU . Po statistici smo najjaca zemlja. Bravo za Srbiju ;-)

Milo

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.

ivan

pre 11 godina

JA JOS NISMA PRIMIO PLATU ZA FEBRUAR KAO I STO OSTALIH ZAPOSLENIH U FIRMI U KOJOJ RADIM.

HVALA TI TADICU I CVETKOVICU STO STE UNISTILI SRBIJU

realmoment

pre 11 godina

2008 godine je bilo 450 evra prosek neto plata a BDP 6600$ a danas je 4 godine posle prosek skoro 100 evra manji i BDP je pao ispod 6000$. Dakle ne da je Srbija stajala u mestu nego se vratila tamo negde na nivo 2005-2006 godine tj. 6-7 godina unazad...

Slavko

pre 11 godina

Matematika je jasna, ako Bajatovic prima platu 1.345.000 dinara a hiljade ljudi ispodprosecnu potrosacku korpu onda je sredina 42.000 din.
U pravu ste.

Trustno1

pre 11 godina

koliko je nerealno sve ovo. prvo, prosek nam vade menadzerske plate u nekim sektorim, odredjena zanimanja, mnogo ljudi radi na crno za neku crkavicu, a mnogi ni ne rade. u tom slucaju to je prosecna neto plata. kad nas sve zaposle i prijave i to bude prosek, poverovacu u tu pricu.

Inzenjer

pre 11 godina

A gde je to prosecna plata? Na Novom Beogradu mozda? U Valjevi, Sumadiji ili po /vojvodini van Novoog Sada sigurno NIJE!!!!, vise bi odgovaralo recimo 24000! A veliki je broj i onih koji su srecni sto mogu da zarade od 14-19 hiljada!

fiko

pre 11 godina

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Saša

pre 11 godina

Kao i u svim ovakvim izveštajima, nedostaju ključni podaci.
1. Da li su i oni koji su zaposleni, a nisu primili platu uzeti u obzir prilikom proračuna.
2. Koliki je procenat zaposlenih koji primaju tu "prosečnu" platu ili više, a koliki procenat prima manje.

DzoniKg

pre 11 godina

Posle nekom nije jasno sto skace euro ko lud..stampaju se dinari u trecoj smeni..proizvodnja,izvoz pada debelo a plata poraste kao za 6000 od tad..

Bojan

pre 11 godina

Ja radim na crno za 25 h. Gde se ja računam, a nisam prijavljen ni na biro? Ne znam kako je realno plata porasla kad je dinar u odnosu na evro porastao 15% za godinu dana ?!
Demagogija i laganje !

Sid

pre 11 godina

Super, aj sad rast cena na malo i potrosacka korpa za April 2012!

Zaista strasno se zivi ali to niko ne zeli d aprizna i uporno govore kako je ok pa se pitam da li ovi ljudi nemaju dodir sa realnoscu ili sta je drugo u pitanju! Dajte recite kolika je najmanja plata sa srednjom skolom i kolika je najveca plata.... Najmanja je oko 1 5000 a najveca oko 40 000 sa srednjom skolom.

MALO MI SUMNJIVO

pre 11 godina

(Vojvodinac, 25. maj 2012 13:38)

U kojoj to firmi radite kao inzenjer informatike za 21.000 din.
Moj brat sa istom strukom radi za 80.000 din, kod privatnika, i to je pocetnicka plata!
Ljudi sa tom strukom rade, za min 80.000 din, ako ste strucnjak oko 150.000 din!

shone

pre 11 godina

@Vojvodinac
Brate, ako kao inzenjer informatike radis za 21000 menjaj posao umesto sto kukas. Tvrdim da, ako nesto znas, mozes da imas minimum 3x vecu platu od 21K kao pocetnik u IT. Jos jedan savet, nemoj raditi za srpske gazde (u 70-80% slucajeva mala pocetna plata, slabo napredovanje i po znanju i po primanjima).

Informator

pre 11 godina

U pitanju je igra reči - RZS je objavio "prosečnu isplaćenu zaradu u aprilu", a ne "prosečnu aprilsku zaradu", kako pojedini novinari pogrešno interpretiraju.

- 470 hiljada zaposlenih u javnom sektoru i oko 80 hiljada zaposlenih u organima bezbednosti su primaju redovnu zaradu,
- samo oko 150 hiljada zaposlenih u realnom sektoru su primili redovnu zaradu,
- kod 580 hiljada zaposlenih u realnom sektoru zarada kasni više od 3 meseca,
- neisplaćene zarade, kao ni zarade veće od 110.000 dinara nisu predmet statističke obrade.

Ako imate vremena i živaca, pročitajte članak u kome se objašnjava kako se ovde manipuliše statistikom:
http://www.nspm.rs/ekonomska-politika/ekonomska-statistika-u-ogledalu.html

Lane

pre 11 godina

@Milo
Milo brate, znam da si u sarkazmu to rekao i naravno da si u pravu.Crnogorci i Hercegovci nam kroje drzavu vec dugo vremena.Besplatno ih skolujemo, uposljavamo...

KOJA SMO MI BEDA KADA JE LJUDIMA 42.000 BOGATSTVO.

pre 11 godina

Pa i plata od 42.000 din je nista. Moja majka ima penziju nesto preko 43.000, i kada poplaca racune, kupi lekove i najskromniju hranu.. jedva sastavi kraj sa krajem.

uff

pre 11 godina

ma nema najjaci smo... koga li lazete ljudi... nesto vam nije u redu sa racunicom... ispada na godisnjem nivou nam rastu plate po 6-10 % pa to nema ni u Americi.

Kokot

pre 11 godina

Kad ce nasi novinari da se nauce vec jednom da ne mesaju babe i zabe?Koliko puta ovde ljudi treba da ih upozoravaju i ispravljaju da se prosecna plata u dinarima,kada se prebacuje u evre,deli saq kursom iz poslednjeg dana u posmatranom mesecu!Pa je tako prosecna plata u Srbiji isplacena u aprilu bila ~ 377 evra,a ne 362 evra kako ovde pise.
Ne kazem da ce 15 evra da spasi nekom zivot,plata je i dalje mala,samo ukazujem da se stvari predstavljaju onakve kakve jesu.

Zmaj

pre 11 godina

Sta se cudite? Ovo JESTE "prosecna plata". Neko ima 150 000 i on sa jos troje njih koji imajupo 20 000 cini prosecnu platu od 42 500. Prosecna plata nije minimalna plata koju ima vecina Srbije, vec ona pokazuje koliko mnogo ima njih nekolicina, a koliko malo vecina...

besna glista

pre 11 godina

Otpustili ste jos par stotina hiljada onih koji su radili za minimalac pa su vam sad ostale samo stetocine iz drzavnog aparata, i eto proseka.

sumadija

pre 11 godina

Mozda toliko iznosi u Bg u,a u sumadijskom okrugu neki ljudi rade za 15 000. Tako da bajke o rastu plata mozete da pricate maloj deci.

Jelena

pre 11 godina

Stvarno sramota!Sa ovim prosekom samo vredjate jadni,osiromaseni i napaceni narod srbije!Pa svi znaju da je 80 % gradjana Srbije zivi na ivici siromastva,prosecnu srpsku porodicu deli samo izostanak jedne plate od 20 000 dinara od bankrota,a vi ovde pominjite nerealne cifre!Nrod je vec dovoljno revoltiran lazima,praznim obecanima i nerealnim statistikama koje se zasnivaju na kapitalistickom delu gradjanstva!

Posmatrač

pre 11 godina

Ova vest je ortodoksna glupost. Kao diplomirani inženjer u privatnoj firmi, koja navodno dobro posluje, imam neto platu 30.000,00 RSD.
Statistika je čudo. Neko jede meso većina kupus a u proseku svi jedemo sarmu!!!!!!

miroslav

pre 11 godina

svi mediji se baziraju na kabinetskoj ekonomiji i statistici koja je zbir exel podataka koji nije relevantna u bilo kojoj sveri.Naime, prosecna plata u Srbiji za mesec april,2012 je 760,00 eura ako gledate prosek u 136 agencija ili 540,00 eura ako gledate primanja u UO javnih preduzaća ili 1.260,00 eura ako gledate ekonomske strucnjake zaposlene preko SIEPA po belom svetu(podsticaj izvozu koji nisu zakljucili ni jedan ugovor), ili 140 eura prosek prodavca ili 280,00 eura dipl.ekonomista ili pravnika u većini privatnih firmi, ili...e tu se dolazi do tog proseka.Pozdrav

Toma

pre 11 godina

Koga lazete. Pa pola srbije kod privatnika zvanicno za minimalac, ili ako je to vise od minimalac, minimalna zarada na racun ostatak na ruke. Pa i to je daleko od 42000. a tek koliko je legalno... BRUKA

bgd

pre 11 godina

Ovo je istina! Mi obicni "radnici" imamo 20 000 - 30 000, a "menadzeri" "bankari" 100 000 - 300 000 i sve dodje na taj prosek.... Jad i beda!

Roki

pre 11 godina

Sef moje majke (u racunovodstvu u privatnoj firmi) ima 80000 dinara platu sa srednjom poljoprivrednom skolom. Ja sam zavrsio ekonomski fakultet i imam platu 0 dinara, sto daje taj vas prosek. Dakle, statistika je tacna.

realista

pre 11 godina

Jaooooooojjjj, blago nama, da nam nije ovih statističara ne bi znali koliko dobro živimo!!!
A gde se ja računam: dipl.ecc. nezaposlen već skoro godinu dana, plata 0,00 din???

vesna

pre 11 godina

U kojoj Srbiji je tolika prosecna plata?Mozda u Beogradu...Ja sam medicinska sestra,sa 34000 din plate i znaci da sam ispod proseka...Tuga...

Agaton

pre 11 godina

E kamo sreće kad bi to bila istina. Ali svi znamo šta je statistika. Ovo je prosečna isplaćena plata za April, a tu ne spadaju oni slični meni, koji rade za minimalac i ne primaju ga mesecima unazad. Ali sam sam kriv. Ko me terao da učim školu i usavršavam se.

zoran

pre 11 godina

Da lepo ste napisali vi 80 000 on 30 000 a ja 20 dinara prosek 40 i nesto hiljada. Kao ja kupus vi meso zajedno jedemo sarmu. Super samo kada bi obicni radnici osetili ovih 40 i nesto hiljada prosek.

Dragan

pre 11 godina

Plate su nam na nivou od 60% onih u Crnoj Gori, svakog dana vrede blizu 1 euro manje u odnosu na prethodni dan, svake godine 100.000 ljudi ostane bez posla a bivsi predsednik Republike u predizbornim spotovima je apelovao na gradjane da njemu i njegovoj izbornoj listi daju podrsku da ono sto su zaposceli dovedu do kraja ...

DEkonomija

pre 11 godina

Prosecna plata

Primer 1(proslost)
-50.000 (2.56% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-400.000 (20.51% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-1.500.000 (76.92% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.950.000
Prosecna plata 33846


Primer 2(sadasnjost)
-100.000 (7.41% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-650.000 (48.15% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-600.000 (44.44% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.350.000
Prosecna plata 39444


Primer 3(buducnost)
-100.000 (9.09% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-800.000 (72.73% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-200.000 (18.18% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.110.000
Prosecna plata 43636


Kao sto vidimo statisticki plate mogu i dalje da nastave da rastu...

Naravno prosek ce nastaviti da raste prema sadasnjim pokazateljima sve do bankrota drzave kada ce se preko noci vratiti na 0 i kada cemo se zapitati(kada se vec sada nepitamo) sta dalje...

DA ME VIDI BABO

pre 11 godina

E moj jadni narode.Vi se svadjate oko nekih 42.000 dinara prosjesne plate.Ja u ovoj vama odvratnoj AMERICI zaradjujem 225.000 dinara sedmicno.Vi i dalje sanjajte i mislite da sve znate a svijet je daleko otisao od vas.Nek vam je sa srecom.

dragan

pre 11 godina

zamolio bih republicki zavod za statistiku da sledeci put ne uzima u obzir plate po opstinama,agencijama za ovo i ono i ostalim javnim firmama otvorenim za prijem stranackog kadra...kazite nam prosecnu platu u privredim delatnostima

Glasali ste...

pre 11 godina

Ja ne znam nikoga ko ima manje od 50 hiljada, a ja imam skoro 200. Islo se u skolu, radilo se... U firmi u kojoj radim prosek preko 70 hiljada. Sta da vam kazem...

View

pre 11 godina

Ova računica je OK.

Naime, sve više radnika (tzv. jeftine radne snage) ostaje bez posla. Ostaje samo državna administracija, a oni primaju iznadprosečne zarade. Samim tim se i prosek zarada povećava. Tj. radnici realnog sektora sa niskim zaradama samo su kvarili prosek.

Na sreću, "država" se pobrinula za to, te tih radnika ima sve manje, a birokratije sve više. Stoga će prosek zarada u Srbiji i dalje sve više i više rasti. Bićemo mi uskoro i iznad proseka EU.

Pojasnjenje

pre 11 godina

Evo zato je kurs 117, a bice i vise. Zato sto je april na mart rast plate 5% u dinarima. A GDP je u padu. Dakle, mora doci do nivelacije. A to se radi kroz kurs. Po ovima koji krive Soskica treba da kurs ostane stabilan, pa i da u evrima plata skoci 5% za mesec dana i penzije naravno. Samo ne znam gde da nabavimo te evre. Uzgred, unazad nekoliko godina ova nelogicnost vazi, pa ce nivelisanje biti retroaktivno.

mrki

pre 11 godina

Ovo je potpuna laz,samo da bi se kao i dosad obmanulo stanovnistvo. Prosecna plata je oko 22000 to jest minimalac.
Ipak je ovo srbija. Kod nas u Kuli prosecna plata je od 12-15000

Nikola

pre 11 godina

Ovo je sasvim ocekivano. Nezaposlenost veca, plate iste = Veci prosek :)
Ljudi sa platom preko 100.000 retko dobijaju otkaz, dok ljudi za platom ispod 40.000 su na biti ili ne biti svakog dana (sem u drzavnim firmama).

Sid

pre 11 godina

Nemojte misliti d amali broj ljudi ima ovu platu ili vecu, ako je ovo prosecna onda veliki broj ljudi ima ogromne plate...Ono sto je meni necuveno to je da kod nas imaju najvece plate oni koji primaju plate iz budzeta dok u privredi su mahom plate minimalac + 20 posto dok mi prijateljica ima prosecnu platu u zavodu za zdravstveno osiguranje sa srednjom skolom i neka mi neko sada kaze d ali je ovo normalno!?

Svetislav

pre 11 godina

E, da je jedan Bajatovic, koliko Bajatovica, upravni odbora, nn drzavnih sluzbenika sa odlicnom platom. U prosek se ne racunaju nezaposleni. Tako da je ovo i realan prosek.

Nemanja

pre 11 godina

Diplomirao sam na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i danas se bavim finansijama u jednoj od uspesnijih firmi u Loznici ( a nema ih puno). Plata mi je oko 250 evra. Ne znam nikoga ko je na nivou proseka sem onih sto su na drzavnom budzetu.

Alo narode!

pre 11 godina

Citajuci ove komentare covek moze samo da se zabezekne! Zar je nas narod bas toliko neobrazovan da uvek slusamo istu pricu kad se objavi zvanican prosek plate u republici!? Cemu cudjenje??? Jeste beda u Srbiji, to je tacno. Ja licno znam ljude koji nemaju posao, znam takodje ljude koji rade za 20 000 dinara, znam ljude kojima plata kasni mesecima ali isto tako znam osobu iz svog okruzenja koja ima 700 EUR platu. Dalje, znam isto tako jednu osobu sa 800 EUR plate, zatim drug mi je na 1100 EUR plate. Muz od moje koleginice ima 3500 EUR (jedan od direktora u jednoj banci). Ja predjoh 150 000 dinara zbog kursa jer mi je plata vezana za EUR. I cemu onda cudjenje sto je prosek tih 40-ak hiljada????

mikip

pre 11 godina

Ova vest lepo zvuci, ali treba dodati sledece: Plate se racunaju tako da se ukupna masa zarada podeli sa ukupnim brojem zaposlenih. Posto sve vise ljudi dobija otkaz, broj radnika se smanjuje, a samim tim plate automatski rastu. Vecina prima isto kao i pre, samo statistika to prikazije lepse.

var

pre 11 godina

LJudi kakva laz pa sta je ovo sa nasom zemljom, sa nasim narodom pa mi nastavljamo da lazemo sami sebe da bih zastitili neku sacicu ljudu.KATASTROFA.

Милутин

pre 11 godina

Ја сам рођен у Београду, радим у Београду за једну америчку компанију, са завршеном економијом на Сингидунуму, просечна оцена 8, плата ми је 66000 динара. Само да вам пренесем моје тренутно стање.

Ilumion

pre 11 godina

Odakle im ovi podaci. Mora da opet EPS i javna preduzeca naduvavaju cifre. Radim kao sekretar u udruzenju 24 firme i verujte mi ni u jednoj zarade nisu podignute u poslednjih 5 meseci, jer nema posla, promet pada, a dve su zapale u duznicku krizu i pitanje da li ce te firme opstati.

wuhu

pre 11 godina

Ne znam zasto vas cudi ovo. Trenutno u Srbiji je ojacao dosta IT sektor. Sve je vise inostranih firmi koje dolaze ovde i otvaraju potpuno legalne firme. Prosecna plata za programera Seniora je oko 1000e u kesu + doprinosi. Trenutno je potraznja za programerima toliko da ne mogu vise da se nadju programeri jer svi imaju posao.

Vule

pre 11 godina

Ako se uzme u obzir da je srednji kurs krajem marta bio 111.3643, a sada je 115.7556, lako je izracunati da je dinar oslabio za (115.7556/111.3643)*100-100=3.95%. Pa vi sracunajte da li je plata REALNO visa.

dcz

pre 11 godina

Nasi vajni ekonomisti, dizu platu 3.5%. Kako je rasla samo u javnom sektoru, slucajno bas pred izbore, zakljucak je da je u tom sektoru porasla mnogo vise od 3.5%. Svi pokazatelji o stanju privrede su u padu, a plate rastu. Ako ovako nastavimo propadamo sigurno. Da bi nesto postigli i oporavili se za koju godinu trebalo bi otpustiti bar 50% javnog sektora, a drugoj polovini smanjiti platu. Radnicim u proizvodnim delatnostima povecati platu (naravno to zavisi od poslodavaca, ali moze se i to srediti), a svu ustedjevinu nastalu iz javnog sektora ulagati u podizanje privrede i stimulisanje izvoza (ne uvoza kao do sad). A izvoz se stimulise tako sto kurs bude veci od realnog, a ne daleko manji od realnog kao do sada. A kada krene da se dize privreda bice posla i za one otpustene (naravno ne vracati ih u javni sektor jer ionako ima previse radnika tamo). Ali ovo su nepopularne mere koje nasim politicarima ne pada na pamet da sprovedu jer ce ima pasti popularnost prvih nekoliko godina (a to je zato sto je vecina naroda, na zalost, slabo obrazovana).

bokius

pre 11 godina

"Presisala" - dobro im ovo ;-)

Nego, da li neko zna kolika je medijana (cifra gde 50% ljudi prima manje a 50% ljudi vise)? To je mnogo bolji pokazatelj od prosecne plate. Ne mogu da nadjem taj podatak.

Privatnik

pre 11 godina

@Centar srbije
U lokalnoj samoupravi ?!
Pa koliku bi hteo ti platu u ½lokalnoj samoupravi½ i sta radis u toj lokalnoj samoupravi ?!
Uskoro ni to neces da primas.
Lezi hlebu da te jedem.

bigserb

pre 11 godina

hahaha, prosecna plata 42000 din!?!?!? ovo mi lici na onu pricu, oni jedu meso, mi jedemo klot kupus i pirinac, u proseku jedemo sarmu!!! ovakvi proracuni prosecne plate u srbiji su smesni, jer 80% gradjana radi za plate od 20 do 25 hiljada din., a prosek vade direktorske i menadzerske plate od 200, 300 hiljada pa cak i preko milion dinara, sto znaci da jedan covek prima 10,20 pa i 30 prosecnih plata, a vecina obicnih radnika radi za pola od te prosecne plate!!! kod mene u firmi, metro cash and carry do 1.maja je vecina ljudi radila za minimalnu platu od 18500 din, od 1.maja za 20250 din. sto se uopste ne moze nazvati platom vec socijalnom pomoci!!!

Novosadjanin

pre 11 godina

Prosečna plata raste zato što velike firme isplaćuju velike plate po PROSEČNOM SREDNJEM KURSU ZA TAJ MESEC!!!
Ne samo velike firme, već dosta manjih, ali je poenta u velikim platama vezanim za kurs eura...
Tako da statistički gledano tek će majska plata biti veća od aprilske ihahaaaa...

Računajte samo da je npr euro prosečno skočio za neka 3 dinara u maju u odnosu na april, e sad na platu od 2000eu to je 6000dinara više u odnosu na prošli mesec, pa ti vidi brale moj kako onda lako skače prosečna plata...

A ko je platu vezao za dinar stoji u mestu...

Tužna smo mi država...

naftas

pre 11 godina

Da. Samo sto je to prosecna plata za dvoje zaposlenih!
Dokle vise sa ovako bezocnim lazima, kao da slusam dnevnik rts-a iz '93. !!!???

Sofokleus

pre 11 godina

*********
Kao da smo svi mi pasli travu.Da narod zaista ima toliku prosecnu platu pa standard bi bio duplo manji.U vecini mesta po Srbiji van Beograda ljudi rade za 15000 din,ko tamo ima 25000 taj se smatra bogatim.I u Beogradu imati platu 30000 je san za mnoge.
Realno kad se ubace sve plate,velike i male,prosecna plata u Srbiji nije mozda ni 25000 din.
E sad se pitamo kome odgovaraju ove lazi oko plate.Pa drzavi tj vlasti naravno.Jer kada narod placa neke kazne i poreze,drzavni organi mu cesto to odrezu prema prosecnoj plati u Srbiji.Ovoj zvanicnoj koja je laz naravno.

pa da

pre 11 godina

@(Novcic, 25. maj 2012 13:37) :-))) Kako gde??!! Pa lepo pise: "U Srbiji brale;-))!! Oprosti, pokusavam da od muke budem duhovit, al' se cak ni meni ne smeje:-(

Sofronije The Pevac

pre 11 godina

Ha ha ha, sinak.. Kažem, ha ha ha...

Ne, ne, ne, sinak, sve pogrešno radiš! Taj avion nikada neće... poleteti...

Zemunac

pre 11 godina

Otprilike prosecna plata u Srbiji:

- 42000 za 75% radno sposobnih koji rade da kazemo da ih je 3 miliona
- za 25% koji "ne rade" njih je milion, e sad 300 000 radi na crno plata u proseku 15000 a 700000 stvarno ne radi =>
(300000*15000+700000*0)/1000000=4500

E sad ukupno (42000*3+4500)/4=32625din

p.s. ovo sam samo bezveze napravio da bi pokazao da ovakve vesti nemaju veze sa zivotom, tacne brojke tesko ko zna...

Obavestenje

pre 11 godina

Deco, ovo vam je statistika. Tu je sve moguce.Isto je kao ono sto pola jede kupus (i to go),a pola jede pecenje-prosek je kao neka sarma.
A kako se ovo racunalo to sam bog zna. Isto kao i ona cuvena prosecna potrosacka korpa. Ja zinuo na sumu za tu korpu,kad ono drzava se setila pa se mangupira i nije vise kod nas porodica sa 4 nego sa 3 clana. I ovde mora da ima neka fora samo bi bilo dobro da nam neko objasni da ne uracunase u ovo mozda i devizne rezerve i vrednost telekoma i tako to. U zivotu ovoga nema,a sad negde mora da su namestili. Samo gde i kako ?

Zlatko Kovačević

pre 11 godina

Prešišao je EUR 115 Din.
By the way, u BiH je prosjek primanja oko 420 EURa, u RS oko 400, u F BiH oko 490 (plata+TO)

deki

pre 11 godina

@Bojana:da,ali su ti zato kupili android jer ga imaju sve tvoje fancy drugarice,jer je in,pa ga moras i ti imati,a to sto imaju 30tak hiljada,uopste nije bitno,pa makar hleba jeli ceo mesec!Smesna si sa izjavom! Garant nosis i Nike airmax!

Branislav

pre 11 godina

Ne znam sto odbijate da poverujete, plate rastu, cak su i realno jos vece nego ljudi prijavljuju minimalce. Vas ljude je najbolje lagati trebaju vam novine kao one sto je Sloba drzao 90ih..

Petar

pre 11 godina

Podsetio bih siri auditorijum na obavezno povecanje cene radnog sata (i konsekutivno povecanje minimalne zarade)! Cena radnog sata je time porasla valjda sa 102 na 105 rsd (ili tako nesto ?!?) a sto mu aproximativno dodje nekih 3% pa ako se tome doda i regres i topli obrok ... Mozda oni zaposljeni kod privatnika to nisu osetili,ali oni zaposljeni u drzavnoj administraciji su sigurno jedva docekali za povecanje plate...

Flo123

pre 11 godina

Где бре?!? Половина људи ради у Србији на црно и то за 15000 - 20000 дин. Овим осталима који су пријављени, послодавци уплаћују доприносе на минималац, а дају им горе наведену симу. Кога ви људи замајавате?!? Кад год прочитам овакву неку вест просто се зачудим како је све лепо у земљи Србији.

pobratim

pre 11 godina

Firma u kojoj sam radio otisla je pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi firma u kojoj mi je otac radio isto je otisla pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi a samo majka prima platu u kuci kod mene od 18,5 hiljada i da mi nije babe sa sela za pomoc u hrani bio bi haos jedva placam struju komunalije telefon rts pretplatu nemam odakle pa ce zato vlast da mi posalje uterivace da mi naplte dug za to eto vam slike zivota u srbiji i proseka.........

Marko

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.
(Milo, 25. maj 2012 13:27)


Sto volim ovakve sto okrivljuju druge za vlastiti neuspeh. Inace, kako su Crnogorci i Hercegovci ovde "foteljasi" kad fotelje drze oni koji predstavljaju vecinu? Narocito u manjim mestima po Vojvodini i juznoj Srbiji se zna 20 godina unapred ko ce naslediti fotelju... Crnogorci u Srbiji uspevaju tako sto prodaju imanje uz more za dobru cenu pa ovde otvore nesto (tipa kafic) ili iznajmljuju stanove, eventualno podmite nekog "naseg" foteljasa da mu da posao u drzavnoj administraciji. Ostali su sirotinja ili snalazljivi ili obrazovani...

Amos

pre 11 godina

Normalno, kad se broj ljudi u industriji moye meriti sa brojem ljudi u dryavnom aparatu, s tim da drzavni aparat vec ima puno bolje plate.
Dakle kad drzava odresi kesu za 5%, prosecna plata skace bar 1-2%.
E sad, to sto su te pare pozajmljene, to nema veze.
Koliko ono bese najnovije zaduzenje kroz obveznice, 100 mil eur?

Yoran Mihajlovic

pre 11 godina

Aman bre dezurni komentatoru, smaras vise sa tim kupusom i sarmom, i sa obracunima kako su otpusteni ljudi iz privatnog sektora, pa je plata sada veca.

I kako bre uopste mozes na ovoj vesti da smisljas likove koji imaju 15.000 platu, a na onoj sa programerima samo honorarce sto mesecno zaradjuju po 2.000 evra :) To mene cudi :)

django

pre 11 godina

Realno prosek nam dižu strane kompanije;naftaši i bankari i to samo rukovodeća struktura. A šta će biti sa državnom upravom koja mora da smanji broj radnika, opet povećanje proseka. Zato ne kukajte jer može i gore da bude.

mali radoica

pre 11 godina

Ko to ima 42000 dinara??? ...a da to je moguće samo u državnoj firmi kod njih nema krize oni se pune iz budžeta. Prvo za njih, a za ostalo ako ostane nešto. Cela Srbija radi za ovu gospodu zaposlenu na državnim jaslama. Ima dve Srbije, jedna kome je država majka i druga kome je privatni preduzetnik maćeha.

MALO MI SUMNJIVO

pre 11 godina

(Vojvodinac, 25. maj 2012 13:38)

U kojoj to firmi radite kao inzenjer informatike za 21.000 din.
Moj brat sa istom strukom radi za 80.000 din, kod privatnika, i to je pocetnicka plata!
Ljudi sa tom strukom rade, za min 80.000 din, ako ste strucnjak oko 150.000 din!

Milo

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.

Glasali ste...

pre 11 godina

Ja ne znam nikoga ko ima manje od 50 hiljada, a ja imam skoro 200. Islo se u skolu, radilo se... U firmi u kojoj radim prosek preko 70 hiljada. Sta da vam kazem...

wuhu

pre 11 godina

Ne znam zasto vas cudi ovo. Trenutno u Srbiji je ojacao dosta IT sektor. Sve je vise inostranih firmi koje dolaze ovde i otvaraju potpuno legalne firme. Prosecna plata za programera Seniora je oko 1000e u kesu + doprinosi. Trenutno je potraznja za programerima toliko da ne mogu vise da se nadju programeri jer svi imaju posao.

Marko

pre 11 godina

Ne znam odakle vam ovi podaci, ja primam 82 hilj. dinara!
Dosao sam ic Crne Gore, zavrsio fakultet pre par meseci, naravno ne kao stranac(vi iz Srbije ste kod nas stranci), striko mi je nasao posao u javnim nabavkama, jer sta ce Crnogorac ili Hercegovac da radi u Srbiji nego da bude foteljas.Evo sada tu blejim, setkam se u svom novom dzipu i primam skoro 1000 eura iz vaseg Srpskog budzeta.
(Milo, 25. maj 2012 13:27)


Sto volim ovakve sto okrivljuju druge za vlastiti neuspeh. Inace, kako su Crnogorci i Hercegovci ovde "foteljasi" kad fotelje drze oni koji predstavljaju vecinu? Narocito u manjim mestima po Vojvodini i juznoj Srbiji se zna 20 godina unapred ko ce naslediti fotelju... Crnogorci u Srbiji uspevaju tako sto prodaju imanje uz more za dobru cenu pa ovde otvore nesto (tipa kafic) ili iznajmljuju stanove, eventualno podmite nekog "naseg" foteljasa da mu da posao u drzavnoj administraciji. Ostali su sirotinja ili snalazljivi ili obrazovani...

Милутин

pre 11 godina

Ја сам рођен у Београду, радим у Београду за једну америчку компанију, са завршеном економијом на Сингидунуму, просечна оцена 8, плата ми је 66000 динара. Само да вам пренесем моје тренутно стање.

Kokot

pre 11 godina

Kad ce nasi novinari da se nauce vec jednom da ne mesaju babe i zabe?Koliko puta ovde ljudi treba da ih upozoravaju i ispravljaju da se prosecna plata u dinarima,kada se prebacuje u evre,deli saq kursom iz poslednjeg dana u posmatranom mesecu!Pa je tako prosecna plata u Srbiji isplacena u aprilu bila ~ 377 evra,a ne 362 evra kako ovde pise.
Ne kazem da ce 15 evra da spasi nekom zivot,plata je i dalje mala,samo ukazujem da se stvari predstavljaju onakve kakve jesu.

Branislav

pre 11 godina

Ne znam sto odbijate da poverujete, plate rastu, cak su i realno jos vece nego ljudi prijavljuju minimalce. Vas ljude je najbolje lagati trebaju vam novine kao one sto je Sloba drzao 90ih..

ivan

pre 11 godina

JA JOS NISMA PRIMIO PLATU ZA FEBRUAR KAO I STO OSTALIH ZAPOSLENIH U FIRMI U KOJOJ RADIM.

HVALA TI TADICU I CVETKOVICU STO STE UNISTILI SRBIJU

Alo narode!

pre 11 godina

Citajuci ove komentare covek moze samo da se zabezekne! Zar je nas narod bas toliko neobrazovan da uvek slusamo istu pricu kad se objavi zvanican prosek plate u republici!? Cemu cudjenje??? Jeste beda u Srbiji, to je tacno. Ja licno znam ljude koji nemaju posao, znam takodje ljude koji rade za 20 000 dinara, znam ljude kojima plata kasni mesecima ali isto tako znam osobu iz svog okruzenja koja ima 700 EUR platu. Dalje, znam isto tako jednu osobu sa 800 EUR plate, zatim drug mi je na 1100 EUR plate. Muz od moje koleginice ima 3500 EUR (jedan od direktora u jednoj banci). Ja predjoh 150 000 dinara zbog kursa jer mi je plata vezana za EUR. I cemu onda cudjenje sto je prosek tih 40-ak hiljada????

DA ME VIDI BABO

pre 11 godina

E moj jadni narode.Vi se svadjate oko nekih 42.000 dinara prosjesne plate.Ja u ovoj vama odvratnoj AMERICI zaradjujem 225.000 dinara sedmicno.Vi i dalje sanjajte i mislite da sve znate a svijet je daleko otisao od vas.Nek vam je sa srecom.

shone

pre 11 godina

@Vojvodinac
Brate, ako kao inzenjer informatike radis za 21000 menjaj posao umesto sto kukas. Tvrdim da, ako nesto znas, mozes da imas minimum 3x vecu platu od 21K kao pocetnik u IT. Jos jedan savet, nemoj raditi za srpske gazde (u 70-80% slucajeva mala pocetna plata, slabo napredovanje i po znanju i po primanjima).

vesna

pre 11 godina

U kojoj Srbiji je tolika prosecna plata?Mozda u Beogradu...Ja sam medicinska sestra,sa 34000 din plate i znaci da sam ispod proseka...Tuga...

Inzenjer

pre 11 godina

A gde je to prosecna plata? Na Novom Beogradu mozda? U Valjevi, Sumadiji ili po /vojvodini van Novoog Sada sigurno NIJE!!!!, vise bi odgovaralo recimo 24000! A veliki je broj i onih koji su srecni sto mogu da zarade od 14-19 hiljada!

Statistika!

pre 11 godina

Ako je verovati statistici, plate nam mesecno skacu po 5-10 % . Pa ovo nema ni u EU . Po statistici smo najjaca zemlja. Bravo za Srbiju ;-)

Lane

pre 11 godina

@Milo
Milo brate, znam da si u sarkazmu to rekao i naravno da si u pravu.Crnogorci i Hercegovci nam kroje drzavu vec dugo vremena.Besplatno ih skolujemo, uposljavamo...

Bojan

pre 11 godina

Ja radim na crno za 25 h. Gde se ja računam, a nisam prijavljen ni na biro? Ne znam kako je realno plata porasla kad je dinar u odnosu na evro porastao 15% za godinu dana ?!
Demagogija i laganje !

realista

pre 11 godina

Jaooooooojjjj, blago nama, da nam nije ovih statističara ne bi znali koliko dobro živimo!!!
A gde se ja računam: dipl.ecc. nezaposlen već skoro godinu dana, plata 0,00 din???

Posmatrač

pre 11 godina

Ova vest je ortodoksna glupost. Kao diplomirani inženjer u privatnoj firmi, koja navodno dobro posluje, imam neto platu 30.000,00 RSD.
Statistika je čudo. Neko jede meso većina kupus a u proseku svi jedemo sarmu!!!!!!

Slavko

pre 11 godina

Matematika je jasna, ako Bajatovic prima platu 1.345.000 dinara a hiljade ljudi ispodprosecnu potrosacku korpu onda je sredina 42.000 din.
U pravu ste.

Dragan

pre 11 godina

Plate su nam na nivou od 60% onih u Crnoj Gori, svakog dana vrede blizu 1 euro manje u odnosu na prethodni dan, svake godine 100.000 ljudi ostane bez posla a bivsi predsednik Republike u predizbornim spotovima je apelovao na gradjane da njemu i njegovoj izbornoj listi daju podrsku da ono sto su zaposceli dovedu do kraja ...

KOJA SMO MI BEDA KADA JE LJUDIMA 42.000 BOGATSTVO.

pre 11 godina

Pa i plata od 42.000 din je nista. Moja majka ima penziju nesto preko 43.000, i kada poplaca racune, kupi lekove i najskromniju hranu.. jedva sastavi kraj sa krajem.

besna glista

pre 11 godina

Otpustili ste jos par stotina hiljada onih koji su radili za minimalac pa su vam sad ostale samo stetocine iz drzavnog aparata, i eto proseka.

Jelena

pre 11 godina

Stvarno sramota!Sa ovim prosekom samo vredjate jadni,osiromaseni i napaceni narod srbije!Pa svi znaju da je 80 % gradjana Srbije zivi na ivici siromastva,prosecnu srpsku porodicu deli samo izostanak jedne plate od 20 000 dinara od bankrota,a vi ovde pominjite nerealne cifre!Nrod je vec dovoljno revoltiran lazima,praznim obecanima i nerealnim statistikama koje se zasnivaju na kapitalistickom delu gradjanstva!

Yoran Mihajlovic

pre 11 godina

Aman bre dezurni komentatoru, smaras vise sa tim kupusom i sarmom, i sa obracunima kako su otpusteni ljudi iz privatnog sektora, pa je plata sada veca.

I kako bre uopste mozes na ovoj vesti da smisljas likove koji imaju 15.000 platu, a na onoj sa programerima samo honorarce sto mesecno zaradjuju po 2.000 evra :) To mene cudi :)

fiko

pre 11 godina

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Sofokleus

pre 11 godina

*********
Kao da smo svi mi pasli travu.Da narod zaista ima toliku prosecnu platu pa standard bi bio duplo manji.U vecini mesta po Srbiji van Beograda ljudi rade za 15000 din,ko tamo ima 25000 taj se smatra bogatim.I u Beogradu imati platu 30000 je san za mnoge.
Realno kad se ubace sve plate,velike i male,prosecna plata u Srbiji nije mozda ni 25000 din.
E sad se pitamo kome odgovaraju ove lazi oko plate.Pa drzavi tj vlasti naravno.Jer kada narod placa neke kazne i poreze,drzavni organi mu cesto to odrezu prema prosecnoj plati u Srbiji.Ovoj zvanicnoj koja je laz naravno.

var

pre 11 godina

LJudi kakva laz pa sta je ovo sa nasom zemljom, sa nasim narodom pa mi nastavljamo da lazemo sami sebe da bih zastitili neku sacicu ljudu.KATASTROFA.

Informator

pre 11 godina

U pitanju je igra reči - RZS je objavio "prosečnu isplaćenu zaradu u aprilu", a ne "prosečnu aprilsku zaradu", kako pojedini novinari pogrešno interpretiraju.

- 470 hiljada zaposlenih u javnom sektoru i oko 80 hiljada zaposlenih u organima bezbednosti su primaju redovnu zaradu,
- samo oko 150 hiljada zaposlenih u realnom sektoru su primili redovnu zaradu,
- kod 580 hiljada zaposlenih u realnom sektoru zarada kasni više od 3 meseca,
- neisplaćene zarade, kao ni zarade veće od 110.000 dinara nisu predmet statističke obrade.

Ako imate vremena i živaca, pročitajte članak u kome se objašnjava kako se ovde manipuliše statistikom:
http://www.nspm.rs/ekonomska-politika/ekonomska-statistika-u-ogledalu.html

sumadija

pre 11 godina

Mozda toliko iznosi u Bg u,a u sumadijskom okrugu neki ljudi rade za 15 000. Tako da bajke o rastu plata mozete da pricate maloj deci.

realmoment

pre 11 godina

2008 godine je bilo 450 evra prosek neto plata a BDP 6600$ a danas je 4 godine posle prosek skoro 100 evra manji i BDP je pao ispod 6000$. Dakle ne da je Srbija stajala u mestu nego se vratila tamo negde na nivo 2005-2006 godine tj. 6-7 godina unazad...

Saša

pre 11 godina

Kao i u svim ovakvim izveštajima, nedostaju ključni podaci.
1. Da li su i oni koji su zaposleni, a nisu primili platu uzeti u obzir prilikom proračuna.
2. Koliki je procenat zaposlenih koji primaju tu "prosečnu" platu ili više, a koliki procenat prima manje.

DzoniKg

pre 11 godina

Posle nekom nije jasno sto skace euro ko lud..stampaju se dinari u trecoj smeni..proizvodnja,izvoz pada debelo a plata poraste kao za 6000 od tad..

Nemanja

pre 11 godina

Diplomirao sam na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i danas se bavim finansijama u jednoj od uspesnijih firmi u Loznici ( a nema ih puno). Plata mi je oko 250 evra. Ne znam nikoga ko je na nivou proseka sem onih sto su na drzavnom budzetu.

Roki

pre 11 godina

Sef moje majke (u racunovodstvu u privatnoj firmi) ima 80000 dinara platu sa srednjom poljoprivrednom skolom. Ja sam zavrsio ekonomski fakultet i imam platu 0 dinara, sto daje taj vas prosek. Dakle, statistika je tacna.

naftas

pre 11 godina

Da. Samo sto je to prosecna plata za dvoje zaposlenih!
Dokle vise sa ovako bezocnim lazima, kao da slusam dnevnik rts-a iz '93. !!!???

Zemunac

pre 11 godina

Otprilike prosecna plata u Srbiji:

- 42000 za 75% radno sposobnih koji rade da kazemo da ih je 3 miliona
- za 25% koji "ne rade" njih je milion, e sad 300 000 radi na crno plata u proseku 15000 a 700000 stvarno ne radi =>
(300000*15000+700000*0)/1000000=4500

E sad ukupno (42000*3+4500)/4=32625din

p.s. ovo sam samo bezveze napravio da bi pokazao da ovakve vesti nemaju veze sa zivotom, tacne brojke tesko ko zna...

Vule

pre 11 godina

Ako se uzme u obzir da je srednji kurs krajem marta bio 111.3643, a sada je 115.7556, lako je izracunati da je dinar oslabio za (115.7556/111.3643)*100-100=3.95%. Pa vi sracunajte da li je plata REALNO visa.

dcz

pre 11 godina

Nasi vajni ekonomisti, dizu platu 3.5%. Kako je rasla samo u javnom sektoru, slucajno bas pred izbore, zakljucak je da je u tom sektoru porasla mnogo vise od 3.5%. Svi pokazatelji o stanju privrede su u padu, a plate rastu. Ako ovako nastavimo propadamo sigurno. Da bi nesto postigli i oporavili se za koju godinu trebalo bi otpustiti bar 50% javnog sektora, a drugoj polovini smanjiti platu. Radnicim u proizvodnim delatnostima povecati platu (naravno to zavisi od poslodavaca, ali moze se i to srediti), a svu ustedjevinu nastalu iz javnog sektora ulagati u podizanje privrede i stimulisanje izvoza (ne uvoza kao do sad). A izvoz se stimulise tako sto kurs bude veci od realnog, a ne daleko manji od realnog kao do sada. A kada krene da se dize privreda bice posla i za one otpustene (naravno ne vracati ih u javni sektor jer ionako ima previse radnika tamo). Ali ovo su nepopularne mere koje nasim politicarima ne pada na pamet da sprovedu jer ce ima pasti popularnost prvih nekoliko godina (a to je zato sto je vecina naroda, na zalost, slabo obrazovana).

uff

pre 11 godina

ma nema najjaci smo... koga li lazete ljudi... nesto vam nije u redu sa racunicom... ispada na godisnjem nivou nam rastu plate po 6-10 % pa to nema ni u Americi.

Toma

pre 11 godina

Koga lazete. Pa pola srbije kod privatnika zvanicno za minimalac, ili ako je to vise od minimalac, minimalna zarada na racun ostatak na ruke. Pa i to je daleko od 42000. a tek koliko je legalno... BRUKA

Flo123

pre 11 godina

Где бре?!? Половина људи ради у Србији на црно и то за 15000 - 20000 дин. Овим осталима који су пријављени, послодавци уплаћују доприносе на минималац, а дају им горе наведену симу. Кога ви људи замајавате?!? Кад год прочитам овакву неку вест просто се зачудим како је све лепо у земљи Србији.

Zmaj

pre 11 godina

Sta se cudite? Ovo JESTE "prosecna plata". Neko ima 150 000 i on sa jos troje njih koji imajupo 20 000 cini prosecnu platu od 42 500. Prosecna plata nije minimalna plata koju ima vecina Srbije, vec ona pokazuje koliko mnogo ima njih nekolicina, a koliko malo vecina...

Sid

pre 11 godina

Super, aj sad rast cena na malo i potrosacka korpa za April 2012!

Zaista strasno se zivi ali to niko ne zeli d aprizna i uporno govore kako je ok pa se pitam da li ovi ljudi nemaju dodir sa realnoscu ili sta je drugo u pitanju! Dajte recite kolika je najmanja plata sa srednjom skolom i kolika je najveca plata.... Najmanja je oko 1 5000 a najveca oko 40 000 sa srednjom skolom.

Novosadjanin

pre 11 godina

Prosečna plata raste zato što velike firme isplaćuju velike plate po PROSEČNOM SREDNJEM KURSU ZA TAJ MESEC!!!
Ne samo velike firme, već dosta manjih, ali je poenta u velikim platama vezanim za kurs eura...
Tako da statistički gledano tek će majska plata biti veća od aprilske ihahaaaa...

Računajte samo da je npr euro prosečno skočio za neka 3 dinara u maju u odnosu na april, e sad na platu od 2000eu to je 6000dinara više u odnosu na prošli mesec, pa ti vidi brale moj kako onda lako skače prosečna plata...

A ko je platu vezao za dinar stoji u mestu...

Tužna smo mi država...

pa da

pre 11 godina

@(Novcic, 25. maj 2012 13:37) :-))) Kako gde??!! Pa lepo pise: "U Srbiji brale;-))!! Oprosti, pokusavam da od muke budem duhovit, al' se cak ni meni ne smeje:-(

Zlatko Kovačević

pre 11 godina

Prešišao je EUR 115 Din.
By the way, u BiH je prosjek primanja oko 420 EURa, u RS oko 400, u F BiH oko 490 (plata+TO)

bgd

pre 11 godina

Ovo je istina! Mi obicni "radnici" imamo 20 000 - 30 000, a "menadzeri" "bankari" 100 000 - 300 000 i sve dodje na taj prosek.... Jad i beda!

dragan

pre 11 godina

zamolio bih republicki zavod za statistiku da sledeci put ne uzima u obzir plate po opstinama,agencijama za ovo i ono i ostalim javnim firmama otvorenim za prijem stranackog kadra...kazite nam prosecnu platu u privredim delatnostima

Pojasnjenje

pre 11 godina

Evo zato je kurs 117, a bice i vise. Zato sto je april na mart rast plate 5% u dinarima. A GDP je u padu. Dakle, mora doci do nivelacije. A to se radi kroz kurs. Po ovima koji krive Soskica treba da kurs ostane stabilan, pa i da u evrima plata skoci 5% za mesec dana i penzije naravno. Samo ne znam gde da nabavimo te evre. Uzgred, unazad nekoliko godina ova nelogicnost vazi, pa ce nivelisanje biti retroaktivno.

Agaton

pre 11 godina

E kamo sreće kad bi to bila istina. Ali svi znamo šta je statistika. Ovo je prosečna isplaćena plata za April, a tu ne spadaju oni slični meni, koji rade za minimalac i ne primaju ga mesecima unazad. Ali sam sam kriv. Ko me terao da učim školu i usavršavam se.

miroslav

pre 11 godina

svi mediji se baziraju na kabinetskoj ekonomiji i statistici koja je zbir exel podataka koji nije relevantna u bilo kojoj sveri.Naime, prosecna plata u Srbiji za mesec april,2012 je 760,00 eura ako gledate prosek u 136 agencija ili 540,00 eura ako gledate primanja u UO javnih preduzaća ili 1.260,00 eura ako gledate ekonomske strucnjake zaposlene preko SIEPA po belom svetu(podsticaj izvozu koji nisu zakljucili ni jedan ugovor), ili 140 eura prosek prodavca ili 280,00 eura dipl.ekonomista ili pravnika u većini privatnih firmi, ili...e tu se dolazi do tog proseka.Pozdrav

zoran

pre 11 godina

Da lepo ste napisali vi 80 000 on 30 000 a ja 20 dinara prosek 40 i nesto hiljada. Kao ja kupus vi meso zajedno jedemo sarmu. Super samo kada bi obicni radnici osetili ovih 40 i nesto hiljada prosek.

mali radoica

pre 11 godina

Ko to ima 42000 dinara??? ...a da to je moguće samo u državnoj firmi kod njih nema krize oni se pune iz budžeta. Prvo za njih, a za ostalo ako ostane nešto. Cela Srbija radi za ovu gospodu zaposlenu na državnim jaslama. Ima dve Srbije, jedna kome je država majka i druga kome je privatni preduzetnik maćeha.

Svetislav

pre 11 godina

E, da je jedan Bajatovic, koliko Bajatovica, upravni odbora, nn drzavnih sluzbenika sa odlicnom platom. U prosek se ne racunaju nezaposleni. Tako da je ovo i realan prosek.

Petar

pre 11 godina

Podsetio bih siri auditorijum na obavezno povecanje cene radnog sata (i konsekutivno povecanje minimalne zarade)! Cena radnog sata je time porasla valjda sa 102 na 105 rsd (ili tako nesto ?!?) a sto mu aproximativno dodje nekih 3% pa ako se tome doda i regres i topli obrok ... Mozda oni zaposljeni kod privatnika to nisu osetili,ali oni zaposljeni u drzavnoj administraciji su sigurno jedva docekali za povecanje plate...

django

pre 11 godina

Realno prosek nam dižu strane kompanije;naftaši i bankari i to samo rukovodeća struktura. A šta će biti sa državnom upravom koja mora da smanji broj radnika, opet povećanje proseka. Zato ne kukajte jer može i gore da bude.

Trustno1

pre 11 godina

koliko je nerealno sve ovo. prvo, prosek nam vade menadzerske plate u nekim sektorim, odredjena zanimanja, mnogo ljudi radi na crno za neku crkavicu, a mnogi ni ne rade. u tom slucaju to je prosecna neto plata. kad nas sve zaposle i prijave i to bude prosek, poverovacu u tu pricu.

mrki

pre 11 godina

Ovo je potpuna laz,samo da bi se kao i dosad obmanulo stanovnistvo. Prosecna plata je oko 22000 to jest minimalac.
Ipak je ovo srbija. Kod nas u Kuli prosecna plata je od 12-15000

bokius

pre 11 godina

"Presisala" - dobro im ovo ;-)

Nego, da li neko zna kolika je medijana (cifra gde 50% ljudi prima manje a 50% ljudi vise)? To je mnogo bolji pokazatelj od prosecne plate. Ne mogu da nadjem taj podatak.

Privatnik

pre 11 godina

@Centar srbije
U lokalnoj samoupravi ?!
Pa koliku bi hteo ti platu u ½lokalnoj samoupravi½ i sta radis u toj lokalnoj samoupravi ?!
Uskoro ni to neces da primas.
Lezi hlebu da te jedem.

DEkonomija

pre 11 godina

Prosecna plata

Primer 1(proslost)
-50.000 (2.56% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-400.000 (20.51% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-1.500.000 (76.92% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.950.000
Prosecna plata 33846


Primer 2(sadasnjost)
-100.000 (7.41% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-650.000 (48.15% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-600.000 (44.44% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.350.000
Prosecna plata 39444


Primer 3(buducnost)
-100.000 (9.09% od ukupnog broja) zaposlenih u finansijskom sektoru prosek plate 60.000
-800.000 (72.73% od ukupnog broja) zaposlenih u javnom sektoru prosek plate 45.000
-200.000 (18.18% od ukupnog broja) zaposelnih u realnom sektoru privrede prosek 30.000

Ukupno zaposlenih 1.110.000
Prosecna plata 43636


Kao sto vidimo statisticki plate mogu i dalje da nastave da rastu...

Naravno prosek ce nastaviti da raste prema sadasnjim pokazateljima sve do bankrota drzave kada ce se preko noci vratiti na 0 i kada cemo se zapitati(kada se vec sada nepitamo) sta dalje...

mikip

pre 11 godina

Ova vest lepo zvuci, ali treba dodati sledece: Plate se racunaju tako da se ukupna masa zarada podeli sa ukupnim brojem zaposlenih. Posto sve vise ljudi dobija otkaz, broj radnika se smanjuje, a samim tim plate automatski rastu. Vecina prima isto kao i pre, samo statistika to prikazije lepse.

bigserb

pre 11 godina

hahaha, prosecna plata 42000 din!?!?!? ovo mi lici na onu pricu, oni jedu meso, mi jedemo klot kupus i pirinac, u proseku jedemo sarmu!!! ovakvi proracuni prosecne plate u srbiji su smesni, jer 80% gradjana radi za plate od 20 do 25 hiljada din., a prosek vade direktorske i menadzerske plate od 200, 300 hiljada pa cak i preko milion dinara, sto znaci da jedan covek prima 10,20 pa i 30 prosecnih plata, a vecina obicnih radnika radi za pola od te prosecne plate!!! kod mene u firmi, metro cash and carry do 1.maja je vecina ljudi radila za minimalnu platu od 18500 din, od 1.maja za 20250 din. sto se uopste ne moze nazvati platom vec socijalnom pomoci!!!

View

pre 11 godina

Ova računica je OK.

Naime, sve više radnika (tzv. jeftine radne snage) ostaje bez posla. Ostaje samo državna administracija, a oni primaju iznadprosečne zarade. Samim tim se i prosek zarada povećava. Tj. radnici realnog sektora sa niskim zaradama samo su kvarili prosek.

Na sreću, "država" se pobrinula za to, te tih radnika ima sve manje, a birokratije sve više. Stoga će prosek zarada u Srbiji i dalje sve više i više rasti. Bićemo mi uskoro i iznad proseka EU.

Obavestenje

pre 11 godina

Deco, ovo vam je statistika. Tu je sve moguce.Isto je kao ono sto pola jede kupus (i to go),a pola jede pecenje-prosek je kao neka sarma.
A kako se ovo racunalo to sam bog zna. Isto kao i ona cuvena prosecna potrosacka korpa. Ja zinuo na sumu za tu korpu,kad ono drzava se setila pa se mangupira i nije vise kod nas porodica sa 4 nego sa 3 clana. I ovde mora da ima neka fora samo bi bilo dobro da nam neko objasni da ne uracunase u ovo mozda i devizne rezerve i vrednost telekoma i tako to. U zivotu ovoga nema,a sad negde mora da su namestili. Samo gde i kako ?

Ilumion

pre 11 godina

Odakle im ovi podaci. Mora da opet EPS i javna preduzeca naduvavaju cifre. Radim kao sekretar u udruzenju 24 firme i verujte mi ni u jednoj zarade nisu podignute u poslednjih 5 meseci, jer nema posla, promet pada, a dve su zapale u duznicku krizu i pitanje da li ce te firme opstati.

Nikola

pre 11 godina

Ovo je sasvim ocekivano. Nezaposlenost veca, plate iste = Veci prosek :)
Ljudi sa platom preko 100.000 retko dobijaju otkaz, dok ljudi za platom ispod 40.000 su na biti ili ne biti svakog dana (sem u drzavnim firmama).

Sofronije The Pevac

pre 11 godina

Ha ha ha, sinak.. Kažem, ha ha ha...

Ne, ne, ne, sinak, sve pogrešno radiš! Taj avion nikada neće... poleteti...

Sid

pre 11 godina

Nemojte misliti d amali broj ljudi ima ovu platu ili vecu, ako je ovo prosecna onda veliki broj ljudi ima ogromne plate...Ono sto je meni necuveno to je da kod nas imaju najvece plate oni koji primaju plate iz budzeta dok u privredi su mahom plate minimalac + 20 posto dok mi prijateljica ima prosecnu platu u zavodu za zdravstveno osiguranje sa srednjom skolom i neka mi neko sada kaze d ali je ovo normalno!?

deki

pre 11 godina

@Bojana:da,ali su ti zato kupili android jer ga imaju sve tvoje fancy drugarice,jer je in,pa ga moras i ti imati,a to sto imaju 30tak hiljada,uopste nije bitno,pa makar hleba jeli ceo mesec!Smesna si sa izjavom! Garant nosis i Nike airmax!

Amos

pre 11 godina

Normalno, kad se broj ljudi u industriji moye meriti sa brojem ljudi u dryavnom aparatu, s tim da drzavni aparat vec ima puno bolje plate.
Dakle kad drzava odresi kesu za 5%, prosecna plata skace bar 1-2%.
E sad, to sto su te pare pozajmljene, to nema veze.
Koliko ono bese najnovije zaduzenje kroz obveznice, 100 mil eur?

pobratim

pre 11 godina

Firma u kojoj sam radio otisla je pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi firma u kojoj mi je otac radio isto je otisla pod stecaj zbog lose privatizacije a mogla je da radi a samo majka prima platu u kuci kod mene od 18,5 hiljada i da mi nije babe sa sela za pomoc u hrani bio bi haos jedva placam struju komunalije telefon rts pretplatu nemam odakle pa ce zato vlast da mi posalje uterivace da mi naplte dug za to eto vam slike zivota u srbiji i proseka.........