Subota, 05.05.2012.

10:05

Trgovci povećali cene bebi opreme

Umesto povraćaja PDV-a na opremu i hranu za bebe, roditelji su dobili novi talas poskupljenja bebi hrane i opreme, piše Blic.

Izvor: Blic

Trgovci poveæali cene bebi opreme IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Piv

pre 11 godina

Najbolje bi bilo da ljudi pocnu da se privatno organizuju za soping ture po inostranstvu. Jedan vozi, a jos dvoje placaju benzin

Ovo naravno vazi za sve proizvode. Jedan laptop koji se meni dopada kosta kod nas 500 eura vise !! Za te pare mogu da platim avionsku kartu, vikend u kul hotelu, veceram dva puta u pristojnom restoranu i vratim se kuci

VladaBG

pre 12 godina

Super, vazno da ni jednu paradu ponosa nismo propustili na ulicama. Za ovo bi rado izasao na ulice, cekam bebu u Avgustu. Kao da zivim u crtanom filmu!

Milutin

pre 12 godina

Video sam danas cene pelena... "Akcija" 60 pelena 2000 dinara. Pa KAKO vas bre nije sramota? Ovoga puta kupio sam manje pakovanje petice I vece pakovanje ubrusa I jos gacica I praska sensitive... Sram vas bilo trgovci.

Grrozni

pre 12 godina

Procitao sam prethodne komentare i hteo bih da repliciram na par njih.
To se posebno odnosi na osobu koja je pitala da li postoji neko iz realnog sektora.
Da se razumemo, ovde izgleda nista vise nije realno pa ni to da nam deca budu sita, kada vec mi nasim radom to ne zasluzimo.Ali, to je nebitno.
Poenta jeste da je istina da se roba uvozi u evrima i prodaje u dinarima, i distributeri se i sami dovijaju kako da pokriju troskove carina, raznih taksi, prevoza, distribucije i vise desetina ili stotina zaposlenih. Necu reci da distributeri ne zaradjuju (jer sam i sam godinama radio u jednoj, poznatoj i renomiranoj), ali kako uticati na trgovinske lance (kojima se roba dovozi na noge, vrsi povrat pred istek, posle isteka itd) da se ne marziraju 10, 200 ili 300%, kada imaju ucenjivacki polozaj, podrzan od strane nazovi strucne Vlade i ministara, i traze ogromne pare za ulistavanje po samo jednom bar kodu, vrse prodaju pozicija i vise nego sto ih fizicki imaju u objektima, prave nepotreban rivalitet medju distributerima i ceh svega toga placaju sami kupci tj. nase bebe!!!
Da li treba da se podsetimo ko stoji iza velikih lanaca marketa? Ili je jasno da se radi o tajkunima koji finansiraju te iste gmazove koji sede medju skupstinskim klupama, primaju 200 000 din i placaju kolace 10 din?!
Da li nam je benzin skup zbog distributera ili akciza koje su najvece u Evropi?!
Ne branim ja ovde nikog, ali da li nam je neko kriv sto smo dozvolili politicarima da nam uniste privredu i sto niko ne moze u drzavi da proizvede benkicu i pelenu?!
Dole Vlada, i sadasnja i sve buduce!!! Smucili ste nam se lopovi!

Genocidni trgovci i uvoznici !!!

pre 12 godina

Sto se tice marzi, Shogeten cokolada 100gr u Maxiu kosta tricavih 150 dinara, a na buvljaku svega 65 dinara. Milka 75 din 120gr.

skype

pre 12 godina

Matematika je prosta... Nije ovde problem ekonomije i ko zna još čega, problem je što su svi generalni uvoznici i distributeri bebi opreme oni koji finansiraju skoro sve političke partije, a baš sve pozicione partije, pa postoje marže i od 300%, pa ne vidim kakva je to zdrava ekonomija i ekonomija uopšte!? Problem je i što smo svi apelovali da se ukine pdv na bebi opremu i hranu, a onda je parlamentarna većina na osnovu pametovanja svojih "stručnih" ljudi zaključila da je veliki gubitak ukinuti pdv bebi opreme i da roditelji plaćaju i tada basnoslovno, pa kad ide krava, neka ide i uže, oceniše da nećemo posebno da uštedimo i nikom ništa... A potpisi su skupljeni, što se inače naziva demokratska narodna inicijativa i svaka demokratska vlada i skupština bi trebala da je ratifikuje... Znači, jednostavno živimo u nekoj kvazi lopovskoj instituciji koja sebe naziva demokratskom drzavom Srbijom... Inače, otac sam sedmomesečne kćeri i samo ja i ostali roditelji sa nekim prosečnim platama, ako tako mogu reći, znamo naše finansijske muke... Živeli!

.,.

pre 12 godina

Каква је ово власт, па за децу неће да укину ПДВ? Уааааааааа .. . .. . . бреееее. . . . . . Деца рођаци, то су деца. . . . она се негледају кроз новац. Њихови родитељи и овако немају велике плате, како да одгајају децу, а Ви ни ПДВ да им смањите, уууууууаааааааааааааааааа, бре. . . . . . .. .

Ezio Auditore

pre 12 godina

Eto prilike da umesto da dovlace investitore, sami investiraju i sami proizvodimo opremu.
Ubijes dve muve, imas domaci proizvod i klepis lopove uvoznike po usima pa nazad na njivu.

Anonymous

pre 12 godina

jel ima ovde nekoga iz realnog sektora da napiše neki komentar ili će nam i dalje sudije biti online aktivisti i srBski navijači??
Gospodo draga, da bi ste mogli da komentarišete ovu temu, potrebno bi vam biti malo elementarnog poznavanja tržišne ekonomije i trgovačke matematike.

Ovde se radi o redovnom godišnjem povećanju cena, jer uvozimo za evre, a prodajemo za dinare. Ovo nema nikakve veze sa predlogom izmene zakona o PDVu, jer niko normalan ne bi napravio takvu glupost i upustio se u toliki rizik.

Predlažem roditeljima (i ja sam sam jedan od njih) da podignemo glas da se cela priča ne završi samo na izmeni zakona o PDV-u, već da međunarodni lanci trgovina u Srbiji objasne zašto plaćamo 50.000 eura po bar kodu na ime partnerskog bonusa ili ulistavanja proizvoda u objekat i zašto objekat ima 3x veću maržu od dobavljača.

Ne očekujem da ovo razumeju srBski navijači, ali sam siguran da će normalni deo Srbije znati o čemu pričam. Lajkovi će pokazati koliko smo tragični. Pozdrav

Uros

pre 12 godina

Cene bebi opreme, garderobe i sl. su nam iste ili vece nego u Italiji, a italijanska prosecna plata je 4x veca... Znaci, njihovi trgovci mogu da plate prodavacicu bebi opreme recimo 1000e i da imaju iste cene kao kod nas. Neki izgleda razumeju samo jezik Molotovljevih koktela... Pa dobro, sto se mora nije tesko...

Milos

pre 12 godina

Fructal(slovenacki) sokic od 200 ml u Grckoj kosta 1.2 eura / u Srbiji 1.5
Pampers (petica) u Madjarskoj oko 11 eura / u Srbiji 17 eura,
Nivea vlazne maramice u Hrvatskoj 1.65 eura / u Srbiji 2.2 eura

o cemu se radi ?

mikica

pre 12 godina

Pa naravno da sve pa i bebi oprema poskupljuje zbog skoka evra. To samo nas guverner prica da skok evra nece uticati na skok cena, a naivni mu veruju.
Medjutim surova istina je da je sve bukvalno sve poskupelo i to mnogo vise nego sto je evro skocio u odnosu na dinar.

Ana

pre 12 godina

Strasno. Drzava mora da ogranici marze na bebi opremu. To je jedini nacin da obuzdaju trgovce. Kakva slobodna trgovina kad ispada da od nje imamo samo monopole.

Lopovluk

pre 12 godina

Gospodo draga nije u pitanju davanje mita nekom od politicara vec gramzivost monopolista za stto vecom zaradom.. Srposko trziste uopste nije otvoreno za bilo koju robu.Nije samo upitanju bebi oprema vec sva uvozna roba.Modni brendovi koji se prodaju u Srbiji su za 60=100% skuplji nego na zapadu. I onda kao fol dodju rasprodaje i cene se snize za 3-40% a kupci kao ovce trce da kupe robu a i na tako snizenoj robi prodavac ima i te kakvu zaradu. U Svajcarskoj urobnoj kuci Jelmoli gde su cene strava pred bozic kada se otvore vrata moze se nesto kupiti i za 10 franaka ono stoje kostalo 400 franaka u normalnoj prodaji.isti slucaj u Americi ili Engleskoj.Ina kraju ako covek ode u beogradsko Usce i ode da kupi firmiranu robu (na pr. mantil Burbery} taj mantilje iz Kine fals koji tamo kosta u fabrici 30 dolara. Ovde se taj mantil prodaje za 250 evra

dcz

pre 12 godina

Ja sam lepo svima pricao da ne potpisuju peticiju, jer ce taj PDV da ode trgovcima u ruke posto ce za toliko da podignu cene (to je svako normalan mogao da zakljuci). Sad ko vam je kriv, em nije ni ukinut PDV, em su cene porasle.

madre

pre 12 godina

U ozbiljnim zemljama postoji nesto sto se zove ½potrosacki bojkot½..mi, nazalost tome nismo dorasli..pa da vidimo kako bi posle bahato dizali cene i radili sta im je volja..posto ova drzava nije u stanju da nas zastiti(ili nece) onda se treba samoorganizovati i bojkotovati sve proizvode koji su poskupeli..

Apropo akcije za ukidanje PDVa, imala je plemenit cilj, ali u pogresnom drustvu..

Jovan

pre 12 godina

Narode srpski, shvati konacno jednu stvar - za visoke cene kriva je drzava. Drzava je ta koja ogranicava uvoz, naplacuje poreze i carine itd. Drzava je ta koja preduzetnicima otezava da rade svoj posao.

Trgovci se uvek takmice kako da spuste cene i privuku kupce. Tamo gde je trgovina slobodna robe uvek ima i cene su povoljne.

vlajko

pre 12 godina

Ministarsvo finansija i carina imaju sve carinske deklaracije i znaju koliko sta kosta i ko ima koliku marzu a to nece da objave jer su ih uvoznici podmitili (vladu) da cute.

realista

pre 12 godina

Pročitah danas ovu vest u novinama i, iako je više žalosno nego smešno, baš sam se nasmejao, kao da ste zaboravili gde živimo...
Dete, u Srbiji, ma ni u luuuudilu.

Miloš

pre 12 godina

Bilo je potpuno jasno da će se to dogoditi, a kada sam napisao upravo ovo u komentarima na vesti o akciji smanjenja PDV-a i kako nema nikakvog smisla da se to radi, onda sam dobio poruke kako sam "protiv beba", "žuti" i ne znam ni ja šta. Dakle, evo sada, pa gledajte.

I da se razumemo, nije ni vlast ni opozicija ni država kriva za ovo poskupljenje, jer živimo u tržišnoj privredi, gde država ne može i ne treba da određuje cenu proizvoda na tržištu. Ali može i treba da određuje pravila poslovanja, i ta je pravila pogazila onog momenta kada je PDV smanjen. Tako da, gospodo, intervenciju države ste tražili, to ste i dobili uprkos savetima relevantnih ekonomista i to baš zbog kampanje, sada sakupljajte fiskalne račune i idite da tražite povraćaj da biste na kraju platili isto onoliko koliko ste plaćali i pre ukidanja PDV-a.

Liberalism

pre 12 godina

Dzaba ekonomisti ponavljaju da je SLOBODNO TRZISTE I UREDJENA DRZAVA jedini put razvoja. Ljudi u Srbiji prosto vole milostinju, hoce 1000 evra akcija, hoce da ukinu pdv na bebi opremu, hoce da sami kupuju inkubatore a nece REFORME I ODGOVORNOST. E sada izvolite, trazili ste gledajte.

Pera Bandera

pre 12 godina

Kada je krenula prica o ukidanju tj,povracaju PDV na deciju opremu, u mojoj firmi smo imali vanredni popis zbog toga i korigovali cene za tih 18% na gore. Dakle, gazda je hteo da predupredi drzavu, ali drzava nije ni reagovala. Pa kao sto pise u tekstu, umesto da budu na nuli, roditelji odvajaju vise za decu. Najjace je to sto ce ova "akcija" da prodje, pa ako i kada stvarno bude doneta odluka o ukidanju PDV-a, opet ce biti popis i opet korekcija cena... To vam je trgovina kod nas

Sercan

pre 12 godina

Ovaj tekst me naterao da proverim cene bebi opreme i pelena obzirom da i sam planiram da izgradim porodicu...
Cene su ovakve u Kanadi, iznosim ih poredjenja radi...Huggie's pakovanje od 136 pelena je $26, Pampers pakovanje od 160 je $39. Kanadski dolar je 86 dinara, ako sam dobro informisan. Inace i mi ovde u Kanadi imamo znacajno vece cene nego Amerikanci zbog raznih uvoznickih lobija i poreza koji je 13%.

igorpl

pre 12 godina

I treba da izumremo kao dinosaurusi da nas za jedno 100 godina bude manje nego pod kruškom!
Ko god može da ide iz ove zemlje neka pali što pre i neka se ne okreće!
Kakva sramota!
Boje nismo ni zaslužili!

Nikola

pre 12 godina

Naravno da su povecali cene i ako su.Akcija pomognimo i onom sto prima 100e platu,i onom sto prima 1500e i onom sto trosi 20k eura mesecno,super ideja.A ovima sto ne pomisljaju da imaju dete jer nemaju od cega ni sami da zive,za njih bas nekog boleza.Dajte neku akciju da potpisujemo besplatan skipass svakom ko uplati 2nedelje na kopaoniku,da pomognemo ljudima.

AlexVS

pre 12 godina

@dajpers
Necu da u 21. veku perem pelene kao moji koreni pre 300 godina,a ti da mi to kazes uz pomoc pc-interneta. Necu da idem u drugu zemlju da kupujem ono sto bi mogao u svojoj samo kad bi politicari u vlasti imali iole zdravog razuma. Necu da pravim kasice od jabuke, kad su u ovoj zemlji banane iz Ekvadora jeftinije za duplo od istih jabuka.
Nije nikad bilo da ne moze jeftinije da se zivi od ovoga, ali nije smisao zivota da se preracunavam u paru, vec da mogu da odem u prodavnicu i kupim za dete osnovne namernice. Sve sto bi bilo suprotno bilo bi isto kao onda kad ste se vi bunili..

yokee

pre 12 godina

Беби опрема и храна за бебе су један од најбољих извора зараде домаћих увозника. Исти ти увозници дају новац свим утицајнијим странкама, било да су на власти или у опозицији и њихови интереси су заштићени ко год да добије изборе. Пелене конкретно (Haggy's) су ДВОСТРУКО јефтиније у тржном центру Marcon код Венеције него у хипермаркетима у Србији и то је чињеница. Вишак пара је екстра зарада ових пљачкаша и страначких камарила а то несрећни родитељи плаћају због здравља и срећног детињства своје деце. Уколико би држава заиста хтела да учини нешто и прекрати ову пљачку на деци, дозволила би сваком физичком лицу и свим трговинским фирмама неограничен увоз ових артикала без плаћања царине. На тај начин би и данашњи увозници били спречени да раде овакве свињарије. На нашу жалост, не постоји ниједна политичка опција којој је то у интересу.

Baki

pre 12 godina

Meni nije jasno o cemu su razmisljali pokretaci citave akcije oko ukidanja pdv-a na opremu za bebe? Kako je neko uopste mogao pomisliti da je to tek tako, odbijes pdv i to je to. Ovaj zakon ako ikad bude usvojen koristice samo imucnim roditeljima jer ce podrazumevati da trgovci bebi opremom podignu cene samih proizvoda da bi mogli da pokriju sopstvene troskove, jer znate njima se ne vraca PDV kad nabavljaju istu tu opremu i kad je dopremaju do prodavnica, sto znaci da ce to samo otezati placanje onima koji nemaju ionako mnogo novca, dok ce bogatima biti jos bolje jer pored toga sto ce biti u mogucnosti da plate njima ce se vratiti i 18% od cene.

Tex

pre 12 godina

Ovo se jako lako resava samo treba kompetentan tim.

Lepo se uzmu uvozne fakture, vidi se koliko je roba placena i kolika je marza preprodaje te robe na domacem trzistu. Na osnovu marze se odredjuje porez na zaradu. Naravno tu treba da postoje lestvice na koju robu je dozvoljeno vise a na koju manje marze ali cisto laicki da se objasni o cemu se radi. Ovim se takodje i razbija kartel trgovaca koji postoji u svakoj grani preprodaje u nasoj nesrecnoj zemlji.

budući tata

pre 12 godina

Izvinjavam se, ali... i treba da izumremo kada se ovakvima ne može stati na put. Strašno. Zašto se ne objavi negde na naslovnim stranama crna lista tih trgovaca i preporuka onih koji nisu podigli cene, da znamo gde da odemo u kupovinu. To bi bilo nešto.

Kuzma

pre 12 godina

Pa zar ste mislili da ce ukidanje PDV-a nesto da resi? Kako da resi kada to uopste nije problem?! Problem je monopol, pojedinci za koje politicari rade, koji se enormno bogate za kratko vreme. A mi smo ovce... Nikad ovde nece biti dobro...

Max 007

pre 12 godina

Nemam nameru da stvaram i podizem decu u ovoj crnoj rupi koja prozdire svoje stanovnistvo tako da me ova poskupljenja bebi hrane i opreme uopste nezanimaju.

Milos

pre 12 godina

Kad necete da koristite pamucne pelene vi bacajte pare na plasticne. Ma ja bih pakovanje pampersa naplacivao 5000 dinara, to je katastrofa po zdravlje dece.

PPeca@SER

pre 12 godina

Nisam citao vest, samo naslov... Ali znajuci kako "trgovci" decijim potrebstinama razmisljaju, pozelimo im svi u 2013. godini ("baksuzna" godina na kraju, sta ces) da nemaju decu da obuku i da nahrane, svoju. A mi cemo se za nasu vec snaci.

v

pre 12 godina

hahahahha, koliko su smesne one akcije, peticija za bebe, mene bi bilo sramota da u tome ucestvujem, kad nije problem u ljudima koji to treba ili ne treba da potpisu nego negde drugde...

nada

pre 12 godina

NARAVNO, opet "drzava je kriva", jer sigurno puni buzet i od marze! U "normalnim" zemljama se ovakvim trgovcima odmah oduzima ne samo drzavljanstvo, vec i sva imovina!(?) Bas me interesuje gde ce ovi nasi trgovci da biznisuju kad i mi postanemo normalna drzava (clanica EU).

Nik

pre 12 godina

Tako je uvek kad se problem rešava tamo gde ga nema. PDV nije problem ni kod jedne cene, ali to ljudi ne mogu da shvate. Porez je normalna stvar u svim zemljama. Pa uključite mozak i digitron. PDV od 18 % nije nikako visok, a i da jeste onda od 15 sigurno nije. Kada bi PDV bio 15% to bi značilo da je ono što je koštalo 118 din sada 115, ili ono što je koštalo 1180 sada 1150. Jeste razlika, ali zaista minimalna. Problem je ljudi monopol!!!!!!!! Čokolada je na pijaci 80 din (švercovana, bez plaćenog poreza). Ajde da na tu cenu dodamo PDV i od 30 % i ona će koštati 104, a u prodavnicama je 130. Jel sad jasno?

ivan_s

pre 12 godina

Država koja radi protiv sopstvenog naroda.Zgađen sam, najradije bih otišao što dalje odavde, sa ženom i bebom. Daću sve od sebe da makar moje dete ode odavde i spasi se. I još nešto, ne mogu ti prokleti mešetari toliko mnogo da poskupljuju koliko ja mogu da NE kupujem.

tara

pre 12 godina

I uvek isti komentari!? Samo vi pricajte kako i šta treba činiti i koga obesiti a du*e ne mičete od kompjutera i šoljice kafe. Nije za sve kriva ni država jer svi ti likovi na vlasti opstaju zahvaljujući VAMA koji sedite skrštenih ruku. Nije rešenje samo promena vlasti jer će opet doći slične lenštine, REŠENJE STE VI i samo VI. Zašto se roditelji (bar zarad svoje dece) ne okupe ispred skupštine i ne zatraže da se HITNO ukine pdv plus da trgovci ne smeju da povećaju cene nego da ih vrate na nivo od prošle godine kao i da se svako povećanje cena sankcioniše od strane inspekcije po principu prijava građana pa bi problem rešili na najbrži mogući način. B92 i Insajder mogli bi da naprave emisiju o tome ko najviše zaradjuje na bebi opremi, ko je uvozi, zašto je ista skuplja kod nas nego u EU i kako vlada misli da podigne natalitet praznim pričama.

Milan

pre 12 godina

jos jedanput se potvrdjuje da je sve, u sta drzava umesa prste, u samom startu osudjeno na propast, kao sto su svi ekonomisti rekli da ovakve podsticaje treba uvoditi sa strane rashoda (davanjem vecih podsticaja za radjanje dece) a ne sa strane prihoda u budzet, ovako se ovajdise samo trgovci!!!!
a sto se tice cena mogu da potvrdim, krema za bebe Sebamed pre 2 meseca placena 380din. sada je preko 520, povecanje oko 40%, ovo je za mene najdrasticniji primer, a za pampers i ostalo takodje mogu da potvrdim

Delija_KV

pre 12 godina

Aaahaaa... -.- Znaci uvek ono sto trazis ti dobijes suprotno od toga... Dobro! Ajte da onda skupljamo potpise da nam hrana, voda-pice, gorivo, struja i pdv budu najveci na svetu.

Kakve srece imamo to bi u skupstini i proslo...

wade3

pre 12 godina

Bruto plata i otvoreno trziste. Da se i drzava bori da joj bude placeno. Ovako, u zatvoru, ko drzi pusku, odredjuje stvari. OK, ali onda barem zvati sve pravim imenom.

deri me

pre 12 godina

Ovo se lako moze resiti i moglo je lako spreciti ako bi drzava mrdla. Ali nista. Drzava je samo jednu stvar uradila za natalitet, a to da su i prezervativi skupi ko svetog petra kajgana. Sramota, lopovluk u kristalnom obliku, bahatost i pohlepa. Eto, sta ce nam evropski standardi i zakoni, neka nas nasi deru dok ima cega jos da seodere.

bezimena

pre 12 godina

Na početku ove "akcije" rekoh da je glupava i da će se postići suprotan efekat.
Socijalne karte su ZAKON, jer će se jedino tada znati kme je zaista potrebna pomoć u kupovini dečije hrane i opreme, i uopšteno kome je pomoć države potrebna. Ponoviću, opet, NE MOŽE sva hrana i oprema biti sa popustima, već samo najnužnija jer je van svake pameti da se npr. za krevetac koji košta 40000 din. ukine PDV. Ko pomišlja da ga kupi ima i da ga plati. Isto je i sa firmiranom odećom i obućom. Zar bi bilo normalno da se ukine PDV "Nike" patikama za bebu od 6 meseci!? Takodje i "Pampers" pelenama ne pripada oslobadjanje od PDV-a (za naše uslove su one luksuz) ali ga svakako treba ukinuti za pamučne (zdravije) pelene. Primera ima mnogo i ovome se treba pristupiti ozbiljno, ne na način, kako je to prihvaćeno od Vlade, koja je htela da zakon progura čak bez ikakve rasprave u Skupštini! Pri tome, ni reči nije bilo kako će se nadoknaditi manjak u budžetu, a naročito kako će se sprečiti upravo ovo što se dogodilo, povećanje cena na ionako previsoke i BEZOBRAZNE marže od 300%!

marko

pre 12 godina

Ma tako i treba, malo je je ovo para. Daj boze da sve poskupi 10000% nama deca ne trebaju. Mi smo dovoljni sami sebi. Daj boze da pocrkamo od glada u bedi. Valjda ce onda onaj poslednji Srbin koji bude umirao sam, gladan i bedan shvatiti gde smo pogresili. Ovo je sramota ali samo jedna mala u nizu. Mi ocito ne zasluzujemo da zivimo. To je privilegija hrabrih ili pametnih a mi nismo ni jedno ni drugo.

nomad_soul

pre 12 godina

Zbog skoka cene celika u Zanzibaru pelene su poskupele 8%, dok je odnos kursa turske lire i svazilendskog dolara uticao na poskupljenje kasica. Ukoliko cena lignita iz Mongolije nastavi da raste, decija kolica ce poskupeti 7.5%.
Ja ovako zamisljam kada mi kazu da je nesto poskupelo zbog rasta cena na svetskom trzistu.

samokazi

pre 12 godina

da zamolimo nase divne trgovce da nam ne govore kako je nesto poskupelo na svetskom trzistu posto i mi sami imamo internet i to mozemo da proverimo za manje od jednog minuta . nego neka se usresrede na drugaciji pristup la...a i da nam vise ne vredjaju intelegenciju ,a bilo bi dobro da nam drzava omoguci slobodan uvoz bebi opreme posto se ta ista ne proizvodi kod nas , pa tako ne spada pod interesnu sveru drzave ,a daca ipak bi trebalo da budu na prvom mestu .

kraja

pre 12 godina

...ukidanjem klasicne trzisne inspekcije, drzava je potrosace predala na milost i nemilost trgovcima...
...ostala nam je samo "licna" inicijativa i pregrst kojekakvih udruzenja, asocijacija i ostalih sarenih imena (u koje verovatno politicari smestaju sebi drage osobe)...
...svakako, najefikasniji nacin je BOJKOT...
...jedan od komentatora je naveo vracanje na klasicne pelene i to je ok...dete nece nositi na sebi kesu prepunu hemikalija, umanjice se zagadjivanje zivotnog prostora, a trgovci ce cupati kosu zbog magacina prepunih "najunosnije" robe za njihove profite...
...da li smo mi sposobni za to, drugo je pitanje...
...u vreme hiperinflacije, ja sam se vratio silom prilika na pelene i "poremecaj" u kuci je trajao samo par dana...probajte...
...naredna ideja je razmena garderobe, kolica, krevetica i ostalih stvari za bebe...to nije sramota, mozete taj novac upotrebiti mnogo korisnije za svoje dete...
...sramota su prepuni podrumi i tavani kolica, krevetica, dubaka, duseka, nosa, stolicica....
...tako se ratuje sa trgovcima....

Aleksandar

pre 12 godina

za (dragan, 5. maj 2012 11:38)

ne mora agencija, dovoljno je ministarstvo finansija, jer bebi proizvodi su pod PDVom - svaki proizvod koji se otkuca na kasi, koja ima sistem slanja SMS informacija ministarstvu finansija - samo na osnovu toga i dodatne kontrole (koliko je uvoznik platio PDV na koji proizvod), lako se mogu pratiti finansijski tokovi u vezi sa bilo kojim proizvodom.
Samo treba dati radni nalog programeru da napravi filtriranje i analizu tih podataka.

Biberce

pre 12 godina

Ma nema veze sto narod izumire,bitno je da cemo uskoro doneti 15-milionitu deklaraciju o Kosovu,i zamajavati narod koncertima Ane Bekute.

jelenica pelenica

pre 12 godina

Aventova flasica za mleko kosta 700 dinara ( ona manja od 125 ml), mleko isto od 600-1000 din a traje nedelju dana... zasto u bebi paketu nema flasica, cuclj, mleko, pumpica za izmuzavanje ( koja kosta 5000 din) sterilizator flasica i takve stvari koje zaista izvlace novac a ne pelene i to jedno pakovanje i tri zeke cija velicina ne odvovara bebama... Obzirom da su cene skocile 10% trebao bi i roditeljski dodatak da prati ova kretanja i da se po njdmu uskladjuje mao i po kursu evra, obzirom da nam je drzava ovakva. Mene iznenadjuje samo kako je ovo godina beba a da za trudnice evo vec tri meseca nema u apotekama hormona Utrogestana koji 90% trudnica pije da bi iznele trudnocu do kraja. Koja je to godina beba kada nema ni osnovnih lekova neophodnih da se bebe donesu na ovaj svet???? Sramota

Goran

pre 12 godina

жалосно је што сви гледају да зараде на најмлађима,и што одмалена морамо да објашњавамо деци да им неможемо приуштити многе сасвим обичне ствари и олакшати им детињство,као у свим нормалним земљама,надам се мада све мање и мање да ћемо и ми некада постати нормална обична земља где ће народ моћи да купује основне ствари без стреса и деца да поседују макар неопходне ствари и ситнице које живот чине квалитетнијим и лепшим иначе ћемо брзо нестати као народ!

Bazinga

pre 12 godina

TO SAM PRICAO I ZA BENZIN, SMANJNJE POREZA/AKCIZA NISTA NECE PROMENTI. Namerno nisam hteo da potpisem dok se neki nisu slagali samnom i sada mi govore da sam bio upravu.

Marze trgovca su vec tolko velike da je najmanji problem u PDV-u, to je ocigledno!

Uporeditie cene, kod njih PDV 27% (nisam siguran dal je isto za bebi opremu), to je samo jedna radnja... ima ih nekoliko

http://www.brendon.hu/

Zbog jezika, CHROME ima plugin da prevodi ceo sajt na zeljeni jezik, pa cak i Srpski.

iskustvo uci

pre 12 godina

Samo potrazite vest od pre nekoliko meseci na ovu temu (smanjenje poreza na bebi opremu) i pogledajte komentare citalaca. Svi do jednog su ovo najavljivali. I desilo se.

roditelj

pre 12 godina

ok, ali zar stvarno mislite da kurs evra nema nikakvu ulogu u ovome? sve na trzistu se uskladjuje sa cenom evra, poskupela je struja, poskupelo gorivo i sta jos sve ne, sto direktno utice na povecanje cene proizvodnje ili uvoza. jeste i meni je mnogo 1800 dinara za pampers ili 200 dinara za kasicu, ali zato ne pusim. ne cujem da se neko mnogo buni kada cigarete poskupe, jer izgleda da se za sebe uvek ima, a za decu je sve preskupo.

zoki

pre 12 godina

i ako me sama njegova pojava nervira jedan politicar je jos pre 5-6 godina kada je ova mera prvi put i predlozena rekao da ce se nesto ovako desiti. U sustini stvar je jako jednostavna neka drzava formira agenciju koja ce se baviti pracenjem uvoza, nabavnih cena i marzi za bebi opremu koja bi svakih 15 dana obavestavala koje to firme imaju najvece marze tj ko to zaradjuje na nasoj deci

dragan

pre 12 godina

trebalo bi oformiti agenciju za kontrolu trgovaca koji prodaju bebi opremu.....kad moze agencija za bezbednost saobracaja sto nebi moglo i ovo....jos jedna agencija .....sa jedno deset koordinatora kontrole cena....e moja Srbijo neces ti jos dugo ovako.sa ovakvima politicarima....

matko

pre 12 godina

Ovde treba ili potpuna liberalizacija svega ili potpuno kontrolisan ekonomski sistem. Ovakav hibrid uzima iz oba sistema ono najgore i od toga ima koristi veoma mali broj ljudi. Vreme je da se odlucimo jer sistem pola baba/ pola devojka moze da nas sve zajedno odvede tamo gde , nadam se niko ne zeli! Nova demokratski izabrana vlada morace odmah da odluci o mnogo stvari a izbor ekonomoskog sistema bice najvazniji. Status-quo odgovara veoma malom broju ljudi koji kontrolisu devet desetina svega sto se ovde dogadja.

Sasa_ns

pre 12 godina

A drzava se brine i podstice natalitet? Ma sta kazete?! Pa sto onda ne povecaju akcize na cigarete koje su luksuz i stetne su, a ukinu pdv na baby opremu i bar malo pomognu novim roditeljima koji ionako jedva sastavljaju kraj sa krajem... propala drzavo...

ns

pre 12 godina

... važno da su sebi usvojili fondove za izbore a za decu ništa. Pardon svoju decu su dobro obezbedili. Za ovo bi neko leteo iz političkog života u inostranstvu ali ovi nas ne zarezuju ni pet posto.

Anonymous

pre 12 godina

I najgore od svega je to sto ce sve da se zavrsi samo na nasim komentarima!!!Jer predizborna kampanja je gotova i politicari nema potrebe da se uzbudjuju oko svega ovoga!!!!!!!Ovo je Srbija,zemlja gde svako radi sta hoce! Ali najvaznije od svega sto smo mi u godini beba!!!Crnjak!!!

dajpers

pre 12 godina

Ko može neka ide u Mađarsku pa neka tamo kupuje dečju opremu i hranu. Jeftinije je i veći izbor. Ko ne može, neka ne hrani decu kojekakvim kašicama, sokićima itd. Ne moraju da koriste jednokratne pelene već neka pređu na one klasične. Jeste teže, prljavije, smrdljivije itd. ali je jeftinije. Uostalom, generacije i generacije su odrasle bez industrijskih kašica, sokića i jednokratnih pelena. Neka roditelji žrtvuju malo svoj komoditet. A dete i tako ne zna da li je u ovim ili onim pelenama.

Милан

pre 12 godina

Сада би организатори акције требало да сносе моралну одговорност јер је свако здраворазуман ко је живео у Србији претходних 12 година знао како ће се ово завршити.

Alex

pre 12 godina

Ako su to postupci pojedinih trgovaca, ma koliko nehumani bili, to je trziste i oni gledaju da na njemu opstanu. Ako je u pitanju monopol ili kartelsko udruzavanja, na potezu je drzava. Ali to je vrlo tesko dokazati.

Nikola

pre 12 godina

Pa to samo ima u ovoj nasoj napacenoj Srbiji. Godina beba,a oni lagano dizu cene na opremu i sve ostalo za bebe. Nista me ne cudi, mi cemo sami sebe da istrebimo...

milan

pre 12 godina

Deca su mi velika ali bilo bi dobro da lepo ni jedan roditelj znam da je tesko ne kupi ni jednu pelenu. Koliki bezobrazluk uvoznika i sam se bavim uvozom i prodajom ali sam uspeo da smanjim cenu svog proizvoda. Pravdanje cenama u svetu i svetskom krizu da nema veze kriza sa iranom i severnom koreom uticaja na cenu pelena. Tuzno je sto se samo delimo na zute, crne, crveno crno bele a monopolisti nas jasu

Lajavica

pre 12 godina

Ovo je zemlja Srbija...
Drzava bi trebalo da stoji i ispred i iza svojih gradjana.... Ne moze se samo traziti od gradjana, pretiti popisom imovine i slicnim merama ako NEMAMO da platimo porez ili druge dazbine, a ne davati BAS NISTA zauzvrat.
Treba bojkotovati drzavu ovakvu kakva jeste - na svim poljima. Vlastima su puna usta price o povecanju nataliteta...da ne duzim...a u praksi sve rade da nas nestane.

trzisna ekonomija

pre 12 godina

Problemi niskog standarda se ne resavaju zabranama i ogranicenjima. Ovo su populisticke mere koje imaju samo kontra efekat. Mora postojati trzisna ekonomija, zakon ponude i traznje. Drzava bi da udje u EU, a vlast se ponasa kao u doba komunizma.
Gospodo vi morate da stvorite ekonomsku klimu, u kojoj ce stanovistvo moci da zaradjuje dovoljno, onda vam ne trebaju Severnokorejski dekreti o ogranicavanju marze.

Милан

pre 12 godina

Сада би организатори акције требало да сносе моралну одговорност јер је свако здраворазуман ко је живео у Србији претходних 12 година знао како ће се ово завршити.

Sasa_ns

pre 12 godina

A drzava se brine i podstice natalitet? Ma sta kazete?! Pa sto onda ne povecaju akcize na cigarete koje su luksuz i stetne su, a ukinu pdv na baby opremu i bar malo pomognu novim roditeljima koji ionako jedva sastavljaju kraj sa krajem... propala drzavo...

Lajavica

pre 12 godina

Ovo je zemlja Srbija...
Drzava bi trebalo da stoji i ispred i iza svojih gradjana.... Ne moze se samo traziti od gradjana, pretiti popisom imovine i slicnim merama ako NEMAMO da platimo porez ili druge dazbine, a ne davati BAS NISTA zauzvrat.
Treba bojkotovati drzavu ovakvu kakva jeste - na svim poljima. Vlastima su puna usta price o povecanju nataliteta...da ne duzim...a u praksi sve rade da nas nestane.

Nikola

pre 12 godina

Pa to samo ima u ovoj nasoj napacenoj Srbiji. Godina beba,a oni lagano dizu cene na opremu i sve ostalo za bebe. Nista me ne cudi, mi cemo sami sebe da istrebimo...

Anonymous

pre 12 godina

I najgore od svega je to sto ce sve da se zavrsi samo na nasim komentarima!!!Jer predizborna kampanja je gotova i politicari nema potrebe da se uzbudjuju oko svega ovoga!!!!!!!Ovo je Srbija,zemlja gde svako radi sta hoce! Ali najvaznije od svega sto smo mi u godini beba!!!Crnjak!!!

milan

pre 12 godina

Deca su mi velika ali bilo bi dobro da lepo ni jedan roditelj znam da je tesko ne kupi ni jednu pelenu. Koliki bezobrazluk uvoznika i sam se bavim uvozom i prodajom ali sam uspeo da smanjim cenu svog proizvoda. Pravdanje cenama u svetu i svetskom krizu da nema veze kriza sa iranom i severnom koreom uticaja na cenu pelena. Tuzno je sto se samo delimo na zute, crne, crveno crno bele a monopolisti nas jasu

ns

pre 12 godina

... važno da su sebi usvojili fondove za izbore a za decu ništa. Pardon svoju decu su dobro obezbedili. Za ovo bi neko leteo iz političkog života u inostranstvu ali ovi nas ne zarezuju ni pet posto.

trzisna ekonomija

pre 12 godina

Problemi niskog standarda se ne resavaju zabranama i ogranicenjima. Ovo su populisticke mere koje imaju samo kontra efekat. Mora postojati trzisna ekonomija, zakon ponude i traznje. Drzava bi da udje u EU, a vlast se ponasa kao u doba komunizma.
Gospodo vi morate da stvorite ekonomsku klimu, u kojoj ce stanovistvo moci da zaradjuje dovoljno, onda vam ne trebaju Severnokorejski dekreti o ogranicavanju marze.

dajpers

pre 12 godina

Ko može neka ide u Mađarsku pa neka tamo kupuje dečju opremu i hranu. Jeftinije je i veći izbor. Ko ne može, neka ne hrani decu kojekakvim kašicama, sokićima itd. Ne moraju da koriste jednokratne pelene već neka pređu na one klasične. Jeste teže, prljavije, smrdljivije itd. ali je jeftinije. Uostalom, generacije i generacije su odrasle bez industrijskih kašica, sokića i jednokratnih pelena. Neka roditelji žrtvuju malo svoj komoditet. A dete i tako ne zna da li je u ovim ili onim pelenama.

Biberce

pre 12 godina

Ma nema veze sto narod izumire,bitno je da cemo uskoro doneti 15-milionitu deklaraciju o Kosovu,i zamajavati narod koncertima Ane Bekute.

nomad_soul

pre 12 godina

Zbog skoka cene celika u Zanzibaru pelene su poskupele 8%, dok je odnos kursa turske lire i svazilendskog dolara uticao na poskupljenje kasica. Ukoliko cena lignita iz Mongolije nastavi da raste, decija kolica ce poskupeti 7.5%.
Ja ovako zamisljam kada mi kazu da je nesto poskupelo zbog rasta cena na svetskom trzistu.

zoki

pre 12 godina

i ako me sama njegova pojava nervira jedan politicar je jos pre 5-6 godina kada je ova mera prvi put i predlozena rekao da ce se nesto ovako desiti. U sustini stvar je jako jednostavna neka drzava formira agenciju koja ce se baviti pracenjem uvoza, nabavnih cena i marzi za bebi opremu koja bi svakih 15 dana obavestavala koje to firme imaju najvece marze tj ko to zaradjuje na nasoj deci

yokee

pre 12 godina

Беби опрема и храна за бебе су један од најбољих извора зараде домаћих увозника. Исти ти увозници дају новац свим утицајнијим странкама, било да су на власти или у опозицији и њихови интереси су заштићени ко год да добије изборе. Пелене конкретно (Haggy's) су ДВОСТРУКО јефтиније у тржном центру Marcon код Венеције него у хипермаркетима у Србији и то је чињеница. Вишак пара је екстра зарада ових пљачкаша и страначких камарила а то несрећни родитељи плаћају због здравља и срећног детињства своје деце. Уколико би држава заиста хтела да учини нешто и прекрати ову пљачку на деци, дозволила би сваком физичком лицу и свим трговинским фирмама неограничен увоз ових артикала без плаћања царине. На тај начин би и данашњи увозници били спречени да раде овакве свињарије. На нашу жалост, не постоји ниједна политичка опција којој је то у интересу.

Alex

pre 12 godina

Ako su to postupci pojedinih trgovaca, ma koliko nehumani bili, to je trziste i oni gledaju da na njemu opstanu. Ako je u pitanju monopol ili kartelsko udruzavanja, na potezu je drzava. Ali to je vrlo tesko dokazati.

matko

pre 12 godina

Ovde treba ili potpuna liberalizacija svega ili potpuno kontrolisan ekonomski sistem. Ovakav hibrid uzima iz oba sistema ono najgore i od toga ima koristi veoma mali broj ljudi. Vreme je da se odlucimo jer sistem pola baba/ pola devojka moze da nas sve zajedno odvede tamo gde , nadam se niko ne zeli! Nova demokratski izabrana vlada morace odmah da odluci o mnogo stvari a izbor ekonomoskog sistema bice najvazniji. Status-quo odgovara veoma malom broju ljudi koji kontrolisu devet desetina svega sto se ovde dogadja.

Nik

pre 12 godina

Tako je uvek kad se problem rešava tamo gde ga nema. PDV nije problem ni kod jedne cene, ali to ljudi ne mogu da shvate. Porez je normalna stvar u svim zemljama. Pa uključite mozak i digitron. PDV od 18 % nije nikako visok, a i da jeste onda od 15 sigurno nije. Kada bi PDV bio 15% to bi značilo da je ono što je koštalo 118 din sada 115, ili ono što je koštalo 1180 sada 1150. Jeste razlika, ali zaista minimalna. Problem je ljudi monopol!!!!!!!! Čokolada je na pijaci 80 din (švercovana, bez plaćenog poreza). Ajde da na tu cenu dodamo PDV i od 30 % i ona će koštati 104, a u prodavnicama je 130. Jel sad jasno?

Milos

pre 12 godina

Fructal(slovenacki) sokic od 200 ml u Grckoj kosta 1.2 eura / u Srbiji 1.5
Pampers (petica) u Madjarskoj oko 11 eura / u Srbiji 17 eura,
Nivea vlazne maramice u Hrvatskoj 1.65 eura / u Srbiji 2.2 eura

o cemu se radi ?

Uros

pre 12 godina

Cene bebi opreme, garderobe i sl. su nam iste ili vece nego u Italiji, a italijanska prosecna plata je 4x veca... Znaci, njihovi trgovci mogu da plate prodavacicu bebi opreme recimo 1000e i da imaju iste cene kao kod nas. Neki izgleda razumeju samo jezik Molotovljevih koktela... Pa dobro, sto se mora nije tesko...

Kuzma

pre 12 godina

Pa zar ste mislili da ce ukidanje PDV-a nesto da resi? Kako da resi kada to uopste nije problem?! Problem je monopol, pojedinci za koje politicari rade, koji se enormno bogate za kratko vreme. A mi smo ovce... Nikad ovde nece biti dobro...

nada

pre 12 godina

NARAVNO, opet "drzava je kriva", jer sigurno puni buzet i od marze! U "normalnim" zemljama se ovakvim trgovcima odmah oduzima ne samo drzavljanstvo, vec i sva imovina!(?) Bas me interesuje gde ce ovi nasi trgovci da biznisuju kad i mi postanemo normalna drzava (clanica EU).

dragan

pre 12 godina

trebalo bi oformiti agenciju za kontrolu trgovaca koji prodaju bebi opremu.....kad moze agencija za bezbednost saobracaja sto nebi moglo i ovo....jos jedna agencija .....sa jedno deset koordinatora kontrole cena....e moja Srbijo neces ti jos dugo ovako.sa ovakvima politicarima....

deri me

pre 12 godina

Ovo se lako moze resiti i moglo je lako spreciti ako bi drzava mrdla. Ali nista. Drzava je samo jednu stvar uradila za natalitet, a to da su i prezervativi skupi ko svetog petra kajgana. Sramota, lopovluk u kristalnom obliku, bahatost i pohlepa. Eto, sta ce nam evropski standardi i zakoni, neka nas nasi deru dok ima cega jos da seodere.

igorpl

pre 12 godina

I treba da izumremo kao dinosaurusi da nas za jedno 100 godina bude manje nego pod kruškom!
Ko god može da ide iz ove zemlje neka pali što pre i neka se ne okreće!
Kakva sramota!
Boje nismo ni zaslužili!

vlajko

pre 12 godina

Ministarsvo finansija i carina imaju sve carinske deklaracije i znaju koliko sta kosta i ko ima koliku marzu a to nece da objave jer su ih uvoznici podmitili (vladu) da cute.

jelenica pelenica

pre 12 godina

Aventova flasica za mleko kosta 700 dinara ( ona manja od 125 ml), mleko isto od 600-1000 din a traje nedelju dana... zasto u bebi paketu nema flasica, cuclj, mleko, pumpica za izmuzavanje ( koja kosta 5000 din) sterilizator flasica i takve stvari koje zaista izvlace novac a ne pelene i to jedno pakovanje i tri zeke cija velicina ne odvovara bebama... Obzirom da su cene skocile 10% trebao bi i roditeljski dodatak da prati ova kretanja i da se po njdmu uskladjuje mao i po kursu evra, obzirom da nam je drzava ovakva. Mene iznenadjuje samo kako je ovo godina beba a da za trudnice evo vec tri meseca nema u apotekama hormona Utrogestana koji 90% trudnica pije da bi iznele trudnocu do kraja. Koja je to godina beba kada nema ni osnovnih lekova neophodnih da se bebe donesu na ovaj svet???? Sramota

marko

pre 12 godina

Ma tako i treba, malo je je ovo para. Daj boze da sve poskupi 10000% nama deca ne trebaju. Mi smo dovoljni sami sebi. Daj boze da pocrkamo od glada u bedi. Valjda ce onda onaj poslednji Srbin koji bude umirao sam, gladan i bedan shvatiti gde smo pogresili. Ovo je sramota ali samo jedna mala u nizu. Mi ocito ne zasluzujemo da zivimo. To je privilegija hrabrih ili pametnih a mi nismo ni jedno ni drugo.

Lopovluk

pre 12 godina

Gospodo draga nije u pitanju davanje mita nekom od politicara vec gramzivost monopolista za stto vecom zaradom.. Srposko trziste uopste nije otvoreno za bilo koju robu.Nije samo upitanju bebi oprema vec sva uvozna roba.Modni brendovi koji se prodaju u Srbiji su za 60=100% skuplji nego na zapadu. I onda kao fol dodju rasprodaje i cene se snize za 3-40% a kupci kao ovce trce da kupe robu a i na tako snizenoj robi prodavac ima i te kakvu zaradu. U Svajcarskoj urobnoj kuci Jelmoli gde su cene strava pred bozic kada se otvore vrata moze se nesto kupiti i za 10 franaka ono stoje kostalo 400 franaka u normalnoj prodaji.isti slucaj u Americi ili Engleskoj.Ina kraju ako covek ode u beogradsko Usce i ode da kupi firmiranu robu (na pr. mantil Burbery} taj mantilje iz Kine fals koji tamo kosta u fabrici 30 dolara. Ovde se taj mantil prodaje za 250 evra

iskustvo uci

pre 12 godina

Samo potrazite vest od pre nekoliko meseci na ovu temu (smanjenje poreza na bebi opremu) i pogledajte komentare citalaca. Svi do jednog su ovo najavljivali. I desilo se.

Goran

pre 12 godina

жалосно је што сви гледају да зараде на најмлађима,и што одмалена морамо да објашњавамо деци да им неможемо приуштити многе сасвим обичне ствари и олакшати им детињство,као у свим нормалним земљама,надам се мада све мање и мање да ћемо и ми некада постати нормална обична земља где ће народ моћи да купује основне ствари без стреса и деца да поседују макар неопходне ствари и ситнице које живот чине квалитетнијим и лепшим иначе ћемо брзо нестати као народ!

Pera Bandera

pre 12 godina

Kada je krenula prica o ukidanju tj,povracaju PDV na deciju opremu, u mojoj firmi smo imali vanredni popis zbog toga i korigovali cene za tih 18% na gore. Dakle, gazda je hteo da predupredi drzavu, ali drzava nije ni reagovala. Pa kao sto pise u tekstu, umesto da budu na nuli, roditelji odvajaju vise za decu. Najjace je to sto ce ova "akcija" da prodje, pa ako i kada stvarno bude doneta odluka o ukidanju PDV-a, opet ce biti popis i opet korekcija cena... To vam je trgovina kod nas

Grrozni

pre 12 godina

Procitao sam prethodne komentare i hteo bih da repliciram na par njih.
To se posebno odnosi na osobu koja je pitala da li postoji neko iz realnog sektora.
Da se razumemo, ovde izgleda nista vise nije realno pa ni to da nam deca budu sita, kada vec mi nasim radom to ne zasluzimo.Ali, to je nebitno.
Poenta jeste da je istina da se roba uvozi u evrima i prodaje u dinarima, i distributeri se i sami dovijaju kako da pokriju troskove carina, raznih taksi, prevoza, distribucije i vise desetina ili stotina zaposlenih. Necu reci da distributeri ne zaradjuju (jer sam i sam godinama radio u jednoj, poznatoj i renomiranoj), ali kako uticati na trgovinske lance (kojima se roba dovozi na noge, vrsi povrat pred istek, posle isteka itd) da se ne marziraju 10, 200 ili 300%, kada imaju ucenjivacki polozaj, podrzan od strane nazovi strucne Vlade i ministara, i traze ogromne pare za ulistavanje po samo jednom bar kodu, vrse prodaju pozicija i vise nego sto ih fizicki imaju u objektima, prave nepotreban rivalitet medju distributerima i ceh svega toga placaju sami kupci tj. nase bebe!!!
Da li treba da se podsetimo ko stoji iza velikih lanaca marketa? Ili je jasno da se radi o tajkunima koji finansiraju te iste gmazove koji sede medju skupstinskim klupama, primaju 200 000 din i placaju kolace 10 din?!
Da li nam je benzin skup zbog distributera ili akciza koje su najvece u Evropi?!
Ne branim ja ovde nikog, ali da li nam je neko kriv sto smo dozvolili politicarima da nam uniste privredu i sto niko ne moze u drzavi da proizvede benkicu i pelenu?!
Dole Vlada, i sadasnja i sve buduce!!! Smucili ste nam se lopovi!

ivan_s

pre 12 godina

Država koja radi protiv sopstvenog naroda.Zgađen sam, najradije bih otišao što dalje odavde, sa ženom i bebom. Daću sve od sebe da makar moje dete ode odavde i spasi se. I još nešto, ne mogu ti prokleti mešetari toliko mnogo da poskupljuju koliko ja mogu da NE kupujem.

budući tata

pre 12 godina

Izvinjavam se, ali... i treba da izumremo kada se ovakvima ne može stati na put. Strašno. Zašto se ne objavi negde na naslovnim stranama crna lista tih trgovaca i preporuka onih koji nisu podigli cene, da znamo gde da odemo u kupovinu. To bi bilo nešto.

dcz

pre 12 godina

Ja sam lepo svima pricao da ne potpisuju peticiju, jer ce taj PDV da ode trgovcima u ruke posto ce za toliko da podignu cene (to je svako normalan mogao da zakljuci). Sad ko vam je kriv, em nije ni ukinut PDV, em su cene porasle.

wade3

pre 12 godina

Bruto plata i otvoreno trziste. Da se i drzava bori da joj bude placeno. Ovako, u zatvoru, ko drzi pusku, odredjuje stvari. OK, ali onda barem zvati sve pravim imenom.

AlexVS

pre 12 godina

@dajpers
Necu da u 21. veku perem pelene kao moji koreni pre 300 godina,a ti da mi to kazes uz pomoc pc-interneta. Necu da idem u drugu zemlju da kupujem ono sto bi mogao u svojoj samo kad bi politicari u vlasti imali iole zdravog razuma. Necu da pravim kasice od jabuke, kad su u ovoj zemlji banane iz Ekvadora jeftinije za duplo od istih jabuka.
Nije nikad bilo da ne moze jeftinije da se zivi od ovoga, ali nije smisao zivota da se preracunavam u paru, vec da mogu da odem u prodavnicu i kupim za dete osnovne namernice. Sve sto bi bilo suprotno bilo bi isto kao onda kad ste se vi bunili..

realista

pre 12 godina

Pročitah danas ovu vest u novinama i, iako je više žalosno nego smešno, baš sam se nasmejao, kao da ste zaboravili gde živimo...
Dete, u Srbiji, ma ni u luuuudilu.

mikica

pre 12 godina

Pa naravno da sve pa i bebi oprema poskupljuje zbog skoka evra. To samo nas guverner prica da skok evra nece uticati na skok cena, a naivni mu veruju.
Medjutim surova istina je da je sve bukvalno sve poskupelo i to mnogo vise nego sto je evro skocio u odnosu na dinar.

Ana

pre 12 godina

Strasno. Drzava mora da ogranici marze na bebi opremu. To je jedini nacin da obuzdaju trgovce. Kakva slobodna trgovina kad ispada da od nje imamo samo monopole.

skype

pre 12 godina

Matematika je prosta... Nije ovde problem ekonomije i ko zna još čega, problem je što su svi generalni uvoznici i distributeri bebi opreme oni koji finansiraju skoro sve političke partije, a baš sve pozicione partije, pa postoje marže i od 300%, pa ne vidim kakva je to zdrava ekonomija i ekonomija uopšte!? Problem je i što smo svi apelovali da se ukine pdv na bebi opremu i hranu, a onda je parlamentarna većina na osnovu pametovanja svojih "stručnih" ljudi zaključila da je veliki gubitak ukinuti pdv bebi opreme i da roditelji plaćaju i tada basnoslovno, pa kad ide krava, neka ide i uže, oceniše da nećemo posebno da uštedimo i nikom ništa... A potpisi su skupljeni, što se inače naziva demokratska narodna inicijativa i svaka demokratska vlada i skupština bi trebala da je ratifikuje... Znači, jednostavno živimo u nekoj kvazi lopovskoj instituciji koja sebe naziva demokratskom drzavom Srbijom... Inače, otac sam sedmomesečne kćeri i samo ja i ostali roditelji sa nekim prosečnim platama, ako tako mogu reći, znamo naše finansijske muke... Živeli!

madre

pre 12 godina

U ozbiljnim zemljama postoji nesto sto se zove ½potrosacki bojkot½..mi, nazalost tome nismo dorasli..pa da vidimo kako bi posle bahato dizali cene i radili sta im je volja..posto ova drzava nije u stanju da nas zastiti(ili nece) onda se treba samoorganizovati i bojkotovati sve proizvode koji su poskupeli..

Apropo akcije za ukidanje PDVa, imala je plemenit cilj, ali u pogresnom drustvu..

bezimena

pre 12 godina

Na početku ove "akcije" rekoh da je glupava i da će se postići suprotan efekat.
Socijalne karte su ZAKON, jer će se jedino tada znati kme je zaista potrebna pomoć u kupovini dečije hrane i opreme, i uopšteno kome je pomoć države potrebna. Ponoviću, opet, NE MOŽE sva hrana i oprema biti sa popustima, već samo najnužnija jer je van svake pameti da se npr. za krevetac koji košta 40000 din. ukine PDV. Ko pomišlja da ga kupi ima i da ga plati. Isto je i sa firmiranom odećom i obućom. Zar bi bilo normalno da se ukine PDV "Nike" patikama za bebu od 6 meseci!? Takodje i "Pampers" pelenama ne pripada oslobadjanje od PDV-a (za naše uslove su one luksuz) ali ga svakako treba ukinuti za pamučne (zdravije) pelene. Primera ima mnogo i ovome se treba pristupiti ozbiljno, ne na način, kako je to prihvaćeno od Vlade, koja je htela da zakon progura čak bez ikakve rasprave u Skupštini! Pri tome, ni reči nije bilo kako će se nadoknaditi manjak u budžetu, a naročito kako će se sprečiti upravo ovo što se dogodilo, povećanje cena na ionako previsoke i BEZOBRAZNE marže od 300%!

Bazinga

pre 12 godina

TO SAM PRICAO I ZA BENZIN, SMANJNJE POREZA/AKCIZA NISTA NECE PROMENTI. Namerno nisam hteo da potpisem dok se neki nisu slagali samnom i sada mi govore da sam bio upravu.

Marze trgovca su vec tolko velike da je najmanji problem u PDV-u, to je ocigledno!

Uporeditie cene, kod njih PDV 27% (nisam siguran dal je isto za bebi opremu), to je samo jedna radnja... ima ih nekoliko

http://www.brendon.hu/

Zbog jezika, CHROME ima plugin da prevodi ceo sajt na zeljeni jezik, pa cak i Srpski.

Delija_KV

pre 12 godina

Aaahaaa... -.- Znaci uvek ono sto trazis ti dobijes suprotno od toga... Dobro! Ajte da onda skupljamo potpise da nam hrana, voda-pice, gorivo, struja i pdv budu najveci na svetu.

Kakve srece imamo to bi u skupstini i proslo...

Anonymous

pre 12 godina

jel ima ovde nekoga iz realnog sektora da napiše neki komentar ili će nam i dalje sudije biti online aktivisti i srBski navijači??
Gospodo draga, da bi ste mogli da komentarišete ovu temu, potrebno bi vam biti malo elementarnog poznavanja tržišne ekonomije i trgovačke matematike.

Ovde se radi o redovnom godišnjem povećanju cena, jer uvozimo za evre, a prodajemo za dinare. Ovo nema nikakve veze sa predlogom izmene zakona o PDVu, jer niko normalan ne bi napravio takvu glupost i upustio se u toliki rizik.

Predlažem roditeljima (i ja sam sam jedan od njih) da podignemo glas da se cela priča ne završi samo na izmeni zakona o PDV-u, već da međunarodni lanci trgovina u Srbiji objasne zašto plaćamo 50.000 eura po bar kodu na ime partnerskog bonusa ili ulistavanja proizvoda u objekat i zašto objekat ima 3x veću maržu od dobavljača.

Ne očekujem da ovo razumeju srBski navijači, ali sam siguran da će normalni deo Srbije znati o čemu pričam. Lajkovi će pokazati koliko smo tragični. Pozdrav

VladaBG

pre 12 godina

Super, vazno da ni jednu paradu ponosa nismo propustili na ulicama. Za ovo bi rado izasao na ulice, cekam bebu u Avgustu. Kao da zivim u crtanom filmu!

samokazi

pre 12 godina

da zamolimo nase divne trgovce da nam ne govore kako je nesto poskupelo na svetskom trzistu posto i mi sami imamo internet i to mozemo da proverimo za manje od jednog minuta . nego neka se usresrede na drugaciji pristup la...a i da nam vise ne vredjaju intelegenciju ,a bilo bi dobro da nam drzava omoguci slobodan uvoz bebi opreme posto se ta ista ne proizvodi kod nas , pa tako ne spada pod interesnu sveru drzave ,a daca ipak bi trebalo da budu na prvom mestu .

Nikola

pre 12 godina

Naravno da su povecali cene i ako su.Akcija pomognimo i onom sto prima 100e platu,i onom sto prima 1500e i onom sto trosi 20k eura mesecno,super ideja.A ovima sto ne pomisljaju da imaju dete jer nemaju od cega ni sami da zive,za njih bas nekog boleza.Dajte neku akciju da potpisujemo besplatan skipass svakom ko uplati 2nedelje na kopaoniku,da pomognemo ljudima.

Genocidni trgovci i uvoznici !!!

pre 12 godina

Sto se tice marzi, Shogeten cokolada 100gr u Maxiu kosta tricavih 150 dinara, a na buvljaku svega 65 dinara. Milka 75 din 120gr.

Milutin

pre 12 godina

Video sam danas cene pelena... "Akcija" 60 pelena 2000 dinara. Pa KAKO vas bre nije sramota? Ovoga puta kupio sam manje pakovanje petice I vece pakovanje ubrusa I jos gacica I praska sensitive... Sram vas bilo trgovci.

Max 007

pre 12 godina

Nemam nameru da stvaram i podizem decu u ovoj crnoj rupi koja prozdire svoje stanovnistvo tako da me ova poskupljenja bebi hrane i opreme uopste nezanimaju.

kraja

pre 12 godina

...ukidanjem klasicne trzisne inspekcije, drzava je potrosace predala na milost i nemilost trgovcima...
...ostala nam je samo "licna" inicijativa i pregrst kojekakvih udruzenja, asocijacija i ostalih sarenih imena (u koje verovatno politicari smestaju sebi drage osobe)...
...svakako, najefikasniji nacin je BOJKOT...
...jedan od komentatora je naveo vracanje na klasicne pelene i to je ok...dete nece nositi na sebi kesu prepunu hemikalija, umanjice se zagadjivanje zivotnog prostora, a trgovci ce cupati kosu zbog magacina prepunih "najunosnije" robe za njihove profite...
...da li smo mi sposobni za to, drugo je pitanje...
...u vreme hiperinflacije, ja sam se vratio silom prilika na pelene i "poremecaj" u kuci je trajao samo par dana...probajte...
...naredna ideja je razmena garderobe, kolica, krevetica i ostalih stvari za bebe...to nije sramota, mozete taj novac upotrebiti mnogo korisnije za svoje dete...
...sramota su prepuni podrumi i tavani kolica, krevetica, dubaka, duseka, nosa, stolicica....
...tako se ratuje sa trgovcima....

.,.

pre 12 godina

Каква је ово власт, па за децу неће да укину ПДВ? Уааааааааа .. . .. . . бреееее. . . . . . Деца рођаци, то су деца. . . . она се негледају кроз новац. Њихови родитељи и овако немају велике плате, како да одгајају децу, а Ви ни ПДВ да им смањите, уууууууаааааааааааааааааа, бре. . . . . . .. .

tara

pre 12 godina

I uvek isti komentari!? Samo vi pricajte kako i šta treba činiti i koga obesiti a du*e ne mičete od kompjutera i šoljice kafe. Nije za sve kriva ni država jer svi ti likovi na vlasti opstaju zahvaljujući VAMA koji sedite skrštenih ruku. Nije rešenje samo promena vlasti jer će opet doći slične lenštine, REŠENJE STE VI i samo VI. Zašto se roditelji (bar zarad svoje dece) ne okupe ispred skupštine i ne zatraže da se HITNO ukine pdv plus da trgovci ne smeju da povećaju cene nego da ih vrate na nivo od prošle godine kao i da se svako povećanje cena sankcioniše od strane inspekcije po principu prijava građana pa bi problem rešili na najbrži mogući način. B92 i Insajder mogli bi da naprave emisiju o tome ko najviše zaradjuje na bebi opremi, ko je uvozi, zašto je ista skuplja kod nas nego u EU i kako vlada misli da podigne natalitet praznim pričama.

Jovan

pre 12 godina

Narode srpski, shvati konacno jednu stvar - za visoke cene kriva je drzava. Drzava je ta koja ogranicava uvoz, naplacuje poreze i carine itd. Drzava je ta koja preduzetnicima otezava da rade svoj posao.

Trgovci se uvek takmice kako da spuste cene i privuku kupce. Tamo gde je trgovina slobodna robe uvek ima i cene su povoljne.

Aleksandar

pre 12 godina

za (dragan, 5. maj 2012 11:38)

ne mora agencija, dovoljno je ministarstvo finansija, jer bebi proizvodi su pod PDVom - svaki proizvod koji se otkuca na kasi, koja ima sistem slanja SMS informacija ministarstvu finansija - samo na osnovu toga i dodatne kontrole (koliko je uvoznik platio PDV na koji proizvod), lako se mogu pratiti finansijski tokovi u vezi sa bilo kojim proizvodom.
Samo treba dati radni nalog programeru da napravi filtriranje i analizu tih podataka.

Milos

pre 12 godina

Kad necete da koristite pamucne pelene vi bacajte pare na plasticne. Ma ja bih pakovanje pampersa naplacivao 5000 dinara, to je katastrofa po zdravlje dece.

Milan

pre 12 godina

jos jedanput se potvrdjuje da je sve, u sta drzava umesa prste, u samom startu osudjeno na propast, kao sto su svi ekonomisti rekli da ovakve podsticaje treba uvoditi sa strane rashoda (davanjem vecih podsticaja za radjanje dece) a ne sa strane prihoda u budzet, ovako se ovajdise samo trgovci!!!!
a sto se tice cena mogu da potvrdim, krema za bebe Sebamed pre 2 meseca placena 380din. sada je preko 520, povecanje oko 40%, ovo je za mene najdrasticniji primer, a za pampers i ostalo takodje mogu da potvrdim

Tex

pre 12 godina

Ovo se jako lako resava samo treba kompetentan tim.

Lepo se uzmu uvozne fakture, vidi se koliko je roba placena i kolika je marza preprodaje te robe na domacem trzistu. Na osnovu marze se odredjuje porez na zaradu. Naravno tu treba da postoje lestvice na koju robu je dozvoljeno vise a na koju manje marze ali cisto laicki da se objasni o cemu se radi. Ovim se takodje i razbija kartel trgovaca koji postoji u svakoj grani preprodaje u nasoj nesrecnoj zemlji.

Liberalism

pre 12 godina

Dzaba ekonomisti ponavljaju da je SLOBODNO TRZISTE I UREDJENA DRZAVA jedini put razvoja. Ljudi u Srbiji prosto vole milostinju, hoce 1000 evra akcija, hoce da ukinu pdv na bebi opremu, hoce da sami kupuju inkubatore a nece REFORME I ODGOVORNOST. E sada izvolite, trazili ste gledajte.

PPeca@SER

pre 12 godina

Nisam citao vest, samo naslov... Ali znajuci kako "trgovci" decijim potrebstinama razmisljaju, pozelimo im svi u 2013. godini ("baksuzna" godina na kraju, sta ces) da nemaju decu da obuku i da nahrane, svoju. A mi cemo se za nasu vec snaci.

v

pre 12 godina

hahahahha, koliko su smesne one akcije, peticija za bebe, mene bi bilo sramota da u tome ucestvujem, kad nije problem u ljudima koji to treba ili ne treba da potpisu nego negde drugde...

Sercan

pre 12 godina

Ovaj tekst me naterao da proverim cene bebi opreme i pelena obzirom da i sam planiram da izgradim porodicu...
Cene su ovakve u Kanadi, iznosim ih poredjenja radi...Huggie's pakovanje od 136 pelena je $26, Pampers pakovanje od 160 je $39. Kanadski dolar je 86 dinara, ako sam dobro informisan. Inace i mi ovde u Kanadi imamo znacajno vece cene nego Amerikanci zbog raznih uvoznickih lobija i poreza koji je 13%.

Ezio Auditore

pre 12 godina

Eto prilike da umesto da dovlace investitore, sami investiraju i sami proizvodimo opremu.
Ubijes dve muve, imas domaci proizvod i klepis lopove uvoznike po usima pa nazad na njivu.

Miloš

pre 12 godina

Bilo je potpuno jasno da će se to dogoditi, a kada sam napisao upravo ovo u komentarima na vesti o akciji smanjenja PDV-a i kako nema nikakvog smisla da se to radi, onda sam dobio poruke kako sam "protiv beba", "žuti" i ne znam ni ja šta. Dakle, evo sada, pa gledajte.

I da se razumemo, nije ni vlast ni opozicija ni država kriva za ovo poskupljenje, jer živimo u tržišnoj privredi, gde država ne može i ne treba da određuje cenu proizvoda na tržištu. Ali može i treba da određuje pravila poslovanja, i ta je pravila pogazila onog momenta kada je PDV smanjen. Tako da, gospodo, intervenciju države ste tražili, to ste i dobili uprkos savetima relevantnih ekonomista i to baš zbog kampanje, sada sakupljajte fiskalne račune i idite da tražite povraćaj da biste na kraju platili isto onoliko koliko ste plaćali i pre ukidanja PDV-a.

roditelj

pre 12 godina

ok, ali zar stvarno mislite da kurs evra nema nikakvu ulogu u ovome? sve na trzistu se uskladjuje sa cenom evra, poskupela je struja, poskupelo gorivo i sta jos sve ne, sto direktno utice na povecanje cene proizvodnje ili uvoza. jeste i meni je mnogo 1800 dinara za pampers ili 200 dinara za kasicu, ali zato ne pusim. ne cujem da se neko mnogo buni kada cigarete poskupe, jer izgleda da se za sebe uvek ima, a za decu je sve preskupo.

Baki

pre 12 godina

Meni nije jasno o cemu su razmisljali pokretaci citave akcije oko ukidanja pdv-a na opremu za bebe? Kako je neko uopste mogao pomisliti da je to tek tako, odbijes pdv i to je to. Ovaj zakon ako ikad bude usvojen koristice samo imucnim roditeljima jer ce podrazumevati da trgovci bebi opremom podignu cene samih proizvoda da bi mogli da pokriju sopstvene troskove, jer znate njima se ne vraca PDV kad nabavljaju istu tu opremu i kad je dopremaju do prodavnica, sto znaci da ce to samo otezati placanje onima koji nemaju ionako mnogo novca, dok ce bogatima biti jos bolje jer pored toga sto ce biti u mogucnosti da plate njima ce se vratiti i 18% od cene.

Piv

pre 11 godina

Najbolje bi bilo da ljudi pocnu da se privatno organizuju za soping ture po inostranstvu. Jedan vozi, a jos dvoje placaju benzin

Ovo naravno vazi za sve proizvode. Jedan laptop koji se meni dopada kosta kod nas 500 eura vise !! Za te pare mogu da platim avionsku kartu, vikend u kul hotelu, veceram dva puta u pristojnom restoranu i vratim se kuci

dajpers

pre 12 godina

Ko može neka ide u Mađarsku pa neka tamo kupuje dečju opremu i hranu. Jeftinije je i veći izbor. Ko ne može, neka ne hrani decu kojekakvim kašicama, sokićima itd. Ne moraju da koriste jednokratne pelene već neka pređu na one klasične. Jeste teže, prljavije, smrdljivije itd. ali je jeftinije. Uostalom, generacije i generacije su odrasle bez industrijskih kašica, sokića i jednokratnih pelena. Neka roditelji žrtvuju malo svoj komoditet. A dete i tako ne zna da li je u ovim ili onim pelenama.

Milos

pre 12 godina

Kad necete da koristite pamucne pelene vi bacajte pare na plasticne. Ma ja bih pakovanje pampersa naplacivao 5000 dinara, to je katastrofa po zdravlje dece.

Милан

pre 12 godina

Сада би организатори акције требало да сносе моралну одговорност јер је свако здраворазуман ко је живео у Србији претходних 12 година знао како ће се ово завршити.

bezimena

pre 12 godina

Na početku ove "akcije" rekoh da je glupava i da će se postići suprotan efekat.
Socijalne karte su ZAKON, jer će se jedino tada znati kme je zaista potrebna pomoć u kupovini dečije hrane i opreme, i uopšteno kome je pomoć države potrebna. Ponoviću, opet, NE MOŽE sva hrana i oprema biti sa popustima, već samo najnužnija jer je van svake pameti da se npr. za krevetac koji košta 40000 din. ukine PDV. Ko pomišlja da ga kupi ima i da ga plati. Isto je i sa firmiranom odećom i obućom. Zar bi bilo normalno da se ukine PDV "Nike" patikama za bebu od 6 meseci!? Takodje i "Pampers" pelenama ne pripada oslobadjanje od PDV-a (za naše uslove su one luksuz) ali ga svakako treba ukinuti za pamučne (zdravije) pelene. Primera ima mnogo i ovome se treba pristupiti ozbiljno, ne na način, kako je to prihvaćeno od Vlade, koja je htela da zakon progura čak bez ikakve rasprave u Skupštini! Pri tome, ni reči nije bilo kako će se nadoknaditi manjak u budžetu, a naročito kako će se sprečiti upravo ovo što se dogodilo, povećanje cena na ionako previsoke i BEZOBRAZNE marže od 300%!

trzisna ekonomija

pre 12 godina

Problemi niskog standarda se ne resavaju zabranama i ogranicenjima. Ovo su populisticke mere koje imaju samo kontra efekat. Mora postojati trzisna ekonomija, zakon ponude i traznje. Drzava bi da udje u EU, a vlast se ponasa kao u doba komunizma.
Gospodo vi morate da stvorite ekonomsku klimu, u kojoj ce stanovistvo moci da zaradjuje dovoljno, onda vam ne trebaju Severnokorejski dekreti o ogranicavanju marze.

nada

pre 12 godina

NARAVNO, opet "drzava je kriva", jer sigurno puni buzet i od marze! U "normalnim" zemljama se ovakvim trgovcima odmah oduzima ne samo drzavljanstvo, vec i sva imovina!(?) Bas me interesuje gde ce ovi nasi trgovci da biznisuju kad i mi postanemo normalna drzava (clanica EU).

roditelj

pre 12 godina

ok, ali zar stvarno mislite da kurs evra nema nikakvu ulogu u ovome? sve na trzistu se uskladjuje sa cenom evra, poskupela je struja, poskupelo gorivo i sta jos sve ne, sto direktno utice na povecanje cene proizvodnje ili uvoza. jeste i meni je mnogo 1800 dinara za pampers ili 200 dinara za kasicu, ali zato ne pusim. ne cujem da se neko mnogo buni kada cigarete poskupe, jer izgleda da se za sebe uvek ima, a za decu je sve preskupo.

AlexVS

pre 12 godina

@dajpers
Necu da u 21. veku perem pelene kao moji koreni pre 300 godina,a ti da mi to kazes uz pomoc pc-interneta. Necu da idem u drugu zemlju da kupujem ono sto bi mogao u svojoj samo kad bi politicari u vlasti imali iole zdravog razuma. Necu da pravim kasice od jabuke, kad su u ovoj zemlji banane iz Ekvadora jeftinije za duplo od istih jabuka.
Nije nikad bilo da ne moze jeftinije da se zivi od ovoga, ali nije smisao zivota da se preracunavam u paru, vec da mogu da odem u prodavnicu i kupim za dete osnovne namernice. Sve sto bi bilo suprotno bilo bi isto kao onda kad ste se vi bunili..

Anonymous

pre 12 godina

jel ima ovde nekoga iz realnog sektora da napiše neki komentar ili će nam i dalje sudije biti online aktivisti i srBski navijači??
Gospodo draga, da bi ste mogli da komentarišete ovu temu, potrebno bi vam biti malo elementarnog poznavanja tržišne ekonomije i trgovačke matematike.

Ovde se radi o redovnom godišnjem povećanju cena, jer uvozimo za evre, a prodajemo za dinare. Ovo nema nikakve veze sa predlogom izmene zakona o PDVu, jer niko normalan ne bi napravio takvu glupost i upustio se u toliki rizik.

Predlažem roditeljima (i ja sam sam jedan od njih) da podignemo glas da se cela priča ne završi samo na izmeni zakona o PDV-u, već da međunarodni lanci trgovina u Srbiji objasne zašto plaćamo 50.000 eura po bar kodu na ime partnerskog bonusa ili ulistavanja proizvoda u objekat i zašto objekat ima 3x veću maržu od dobavljača.

Ne očekujem da ovo razumeju srBski navijači, ali sam siguran da će normalni deo Srbije znati o čemu pričam. Lajkovi će pokazati koliko smo tragični. Pozdrav

dragan

pre 12 godina

trebalo bi oformiti agenciju za kontrolu trgovaca koji prodaju bebi opremu.....kad moze agencija za bezbednost saobracaja sto nebi moglo i ovo....jos jedna agencija .....sa jedno deset koordinatora kontrole cena....e moja Srbijo neces ti jos dugo ovako.sa ovakvima politicarima....

Jovan

pre 12 godina

Narode srpski, shvati konacno jednu stvar - za visoke cene kriva je drzava. Drzava je ta koja ogranicava uvoz, naplacuje poreze i carine itd. Drzava je ta koja preduzetnicima otezava da rade svoj posao.

Trgovci se uvek takmice kako da spuste cene i privuku kupce. Tamo gde je trgovina slobodna robe uvek ima i cene su povoljne.

Alex

pre 12 godina

Ako su to postupci pojedinih trgovaca, ma koliko nehumani bili, to je trziste i oni gledaju da na njemu opstanu. Ako je u pitanju monopol ili kartelsko udruzavanja, na potezu je drzava. Ali to je vrlo tesko dokazati.

zoki

pre 12 godina

i ako me sama njegova pojava nervira jedan politicar je jos pre 5-6 godina kada je ova mera prvi put i predlozena rekao da ce se nesto ovako desiti. U sustini stvar je jako jednostavna neka drzava formira agenciju koja ce se baviti pracenjem uvoza, nabavnih cena i marzi za bebi opremu koja bi svakih 15 dana obavestavala koje to firme imaju najvece marze tj ko to zaradjuje na nasoj deci

Sasa_ns

pre 12 godina

A drzava se brine i podstice natalitet? Ma sta kazete?! Pa sto onda ne povecaju akcize na cigarete koje su luksuz i stetne su, a ukinu pdv na baby opremu i bar malo pomognu novim roditeljima koji ionako jedva sastavljaju kraj sa krajem... propala drzavo...

tara

pre 12 godina

I uvek isti komentari!? Samo vi pricajte kako i šta treba činiti i koga obesiti a du*e ne mičete od kompjutera i šoljice kafe. Nije za sve kriva ni država jer svi ti likovi na vlasti opstaju zahvaljujući VAMA koji sedite skrštenih ruku. Nije rešenje samo promena vlasti jer će opet doći slične lenštine, REŠENJE STE VI i samo VI. Zašto se roditelji (bar zarad svoje dece) ne okupe ispred skupštine i ne zatraže da se HITNO ukine pdv plus da trgovci ne smeju da povećaju cene nego da ih vrate na nivo od prošle godine kao i da se svako povećanje cena sankcioniše od strane inspekcije po principu prijava građana pa bi problem rešili na najbrži mogući način. B92 i Insajder mogli bi da naprave emisiju o tome ko najviše zaradjuje na bebi opremi, ko je uvozi, zašto je ista skuplja kod nas nego u EU i kako vlada misli da podigne natalitet praznim pričama.

Max 007

pre 12 godina

Nemam nameru da stvaram i podizem decu u ovoj crnoj rupi koja prozdire svoje stanovnistvo tako da me ova poskupljenja bebi hrane i opreme uopste nezanimaju.

Baki

pre 12 godina

Meni nije jasno o cemu su razmisljali pokretaci citave akcije oko ukidanja pdv-a na opremu za bebe? Kako je neko uopste mogao pomisliti da je to tek tako, odbijes pdv i to je to. Ovaj zakon ako ikad bude usvojen koristice samo imucnim roditeljima jer ce podrazumevati da trgovci bebi opremom podignu cene samih proizvoda da bi mogli da pokriju sopstvene troskove, jer znate njima se ne vraca PDV kad nabavljaju istu tu opremu i kad je dopremaju do prodavnica, sto znaci da ce to samo otezati placanje onima koji nemaju ionako mnogo novca, dok ce bogatima biti jos bolje jer pored toga sto ce biti u mogucnosti da plate njima ce se vratiti i 18% od cene.

Biberce

pre 12 godina

Ma nema veze sto narod izumire,bitno je da cemo uskoro doneti 15-milionitu deklaraciju o Kosovu,i zamajavati narod koncertima Ane Bekute.

Miloš

pre 12 godina

Bilo je potpuno jasno da će se to dogoditi, a kada sam napisao upravo ovo u komentarima na vesti o akciji smanjenja PDV-a i kako nema nikakvog smisla da se to radi, onda sam dobio poruke kako sam "protiv beba", "žuti" i ne znam ni ja šta. Dakle, evo sada, pa gledajte.

I da se razumemo, nije ni vlast ni opozicija ni država kriva za ovo poskupljenje, jer živimo u tržišnoj privredi, gde država ne može i ne treba da određuje cenu proizvoda na tržištu. Ali može i treba da određuje pravila poslovanja, i ta je pravila pogazila onog momenta kada je PDV smanjen. Tako da, gospodo, intervenciju države ste tražili, to ste i dobili uprkos savetima relevantnih ekonomista i to baš zbog kampanje, sada sakupljajte fiskalne račune i idite da tražite povraćaj da biste na kraju platili isto onoliko koliko ste plaćali i pre ukidanja PDV-a.

VladaBG

pre 12 godina

Super, vazno da ni jednu paradu ponosa nismo propustili na ulicama. Za ovo bi rado izasao na ulice, cekam bebu u Avgustu. Kao da zivim u crtanom filmu!

Nikola

pre 12 godina

Pa to samo ima u ovoj nasoj napacenoj Srbiji. Godina beba,a oni lagano dizu cene na opremu i sve ostalo za bebe. Nista me ne cudi, mi cemo sami sebe da istrebimo...

PPeca@SER

pre 12 godina

Nisam citao vest, samo naslov... Ali znajuci kako "trgovci" decijim potrebstinama razmisljaju, pozelimo im svi u 2013. godini ("baksuzna" godina na kraju, sta ces) da nemaju decu da obuku i da nahrane, svoju. A mi cemo se za nasu vec snaci.

realista

pre 12 godina

Pročitah danas ovu vest u novinama i, iako je više žalosno nego smešno, baš sam se nasmejao, kao da ste zaboravili gde živimo...
Dete, u Srbiji, ma ni u luuuudilu.

Ana

pre 12 godina

Strasno. Drzava mora da ogranici marze na bebi opremu. To je jedini nacin da obuzdaju trgovce. Kakva slobodna trgovina kad ispada da od nje imamo samo monopole.

milan

pre 12 godina

Deca su mi velika ali bilo bi dobro da lepo ni jedan roditelj znam da je tesko ne kupi ni jednu pelenu. Koliki bezobrazluk uvoznika i sam se bavim uvozom i prodajom ali sam uspeo da smanjim cenu svog proizvoda. Pravdanje cenama u svetu i svetskom krizu da nema veze kriza sa iranom i severnom koreom uticaja na cenu pelena. Tuzno je sto se samo delimo na zute, crne, crveno crno bele a monopolisti nas jasu

ivan_s

pre 12 godina

Država koja radi protiv sopstvenog naroda.Zgađen sam, najradije bih otišao što dalje odavde, sa ženom i bebom. Daću sve od sebe da makar moje dete ode odavde i spasi se. I još nešto, ne mogu ti prokleti mešetari toliko mnogo da poskupljuju koliko ja mogu da NE kupujem.

dcz

pre 12 godina

Ja sam lepo svima pricao da ne potpisuju peticiju, jer ce taj PDV da ode trgovcima u ruke posto ce za toliko da podignu cene (to je svako normalan mogao da zakljuci). Sad ko vam je kriv, em nije ni ukinut PDV, em su cene porasle.

.,.

pre 12 godina

Каква је ово власт, па за децу неће да укину ПДВ? Уааааааааа .. . .. . . бреееее. . . . . . Деца рођаци, то су деца. . . . она се негледају кроз новац. Њихови родитељи и овако немају велике плате, како да одгајају децу, а Ви ни ПДВ да им смањите, уууууууаааааааааааааааааа, бре. . . . . . .. .

Anonymous

pre 12 godina

I najgore od svega je to sto ce sve da se zavrsi samo na nasim komentarima!!!Jer predizborna kampanja je gotova i politicari nema potrebe da se uzbudjuju oko svega ovoga!!!!!!!Ovo je Srbija,zemlja gde svako radi sta hoce! Ali najvaznije od svega sto smo mi u godini beba!!!Crnjak!!!

ns

pre 12 godina

... važno da su sebi usvojili fondove za izbore a za decu ništa. Pardon svoju decu su dobro obezbedili. Za ovo bi neko leteo iz političkog života u inostranstvu ali ovi nas ne zarezuju ni pet posto.

Milos

pre 12 godina

Fructal(slovenacki) sokic od 200 ml u Grckoj kosta 1.2 eura / u Srbiji 1.5
Pampers (petica) u Madjarskoj oko 11 eura / u Srbiji 17 eura,
Nivea vlazne maramice u Hrvatskoj 1.65 eura / u Srbiji 2.2 eura

o cemu se radi ?

madre

pre 12 godina

U ozbiljnim zemljama postoji nesto sto se zove ½potrosacki bojkot½..mi, nazalost tome nismo dorasli..pa da vidimo kako bi posle bahato dizali cene i radili sta im je volja..posto ova drzava nije u stanju da nas zastiti(ili nece) onda se treba samoorganizovati i bojkotovati sve proizvode koji su poskupeli..

Apropo akcije za ukidanje PDVa, imala je plemenit cilj, ali u pogresnom drustvu..

Lopovluk

pre 12 godina

Gospodo draga nije u pitanju davanje mita nekom od politicara vec gramzivost monopolista za stto vecom zaradom.. Srposko trziste uopste nije otvoreno za bilo koju robu.Nije samo upitanju bebi oprema vec sva uvozna roba.Modni brendovi koji se prodaju u Srbiji su za 60=100% skuplji nego na zapadu. I onda kao fol dodju rasprodaje i cene se snize za 3-40% a kupci kao ovce trce da kupe robu a i na tako snizenoj robi prodavac ima i te kakvu zaradu. U Svajcarskoj urobnoj kuci Jelmoli gde su cene strava pred bozic kada se otvore vrata moze se nesto kupiti i za 10 franaka ono stoje kostalo 400 franaka u normalnoj prodaji.isti slucaj u Americi ili Engleskoj.Ina kraju ako covek ode u beogradsko Usce i ode da kupi firmiranu robu (na pr. mantil Burbery} taj mantilje iz Kine fals koji tamo kosta u fabrici 30 dolara. Ovde se taj mantil prodaje za 250 evra

Lajavica

pre 12 godina

Ovo je zemlja Srbija...
Drzava bi trebalo da stoji i ispred i iza svojih gradjana.... Ne moze se samo traziti od gradjana, pretiti popisom imovine i slicnim merama ako NEMAMO da platimo porez ili druge dazbine, a ne davati BAS NISTA zauzvrat.
Treba bojkotovati drzavu ovakvu kakva jeste - na svim poljima. Vlastima su puna usta price o povecanju nataliteta...da ne duzim...a u praksi sve rade da nas nestane.

deri me

pre 12 godina

Ovo se lako moze resiti i moglo je lako spreciti ako bi drzava mrdla. Ali nista. Drzava je samo jednu stvar uradila za natalitet, a to da su i prezervativi skupi ko svetog petra kajgana. Sramota, lopovluk u kristalnom obliku, bahatost i pohlepa. Eto, sta ce nam evropski standardi i zakoni, neka nas nasi deru dok ima cega jos da seodere.

Bazinga

pre 12 godina

TO SAM PRICAO I ZA BENZIN, SMANJNJE POREZA/AKCIZA NISTA NECE PROMENTI. Namerno nisam hteo da potpisem dok se neki nisu slagali samnom i sada mi govore da sam bio upravu.

Marze trgovca su vec tolko velike da je najmanji problem u PDV-u, to je ocigledno!

Uporeditie cene, kod njih PDV 27% (nisam siguran dal je isto za bebi opremu), to je samo jedna radnja... ima ih nekoliko

http://www.brendon.hu/

Zbog jezika, CHROME ima plugin da prevodi ceo sajt na zeljeni jezik, pa cak i Srpski.

marko

pre 12 godina

Ma tako i treba, malo je je ovo para. Daj boze da sve poskupi 10000% nama deca ne trebaju. Mi smo dovoljni sami sebi. Daj boze da pocrkamo od glada u bedi. Valjda ce onda onaj poslednji Srbin koji bude umirao sam, gladan i bedan shvatiti gde smo pogresili. Ovo je sramota ali samo jedna mala u nizu. Mi ocito ne zasluzujemo da zivimo. To je privilegija hrabrih ili pametnih a mi nismo ni jedno ni drugo.

Aleksandar

pre 12 godina

za (dragan, 5. maj 2012 11:38)

ne mora agencija, dovoljno je ministarstvo finansija, jer bebi proizvodi su pod PDVom - svaki proizvod koji se otkuca na kasi, koja ima sistem slanja SMS informacija ministarstvu finansija - samo na osnovu toga i dodatne kontrole (koliko je uvoznik platio PDV na koji proizvod), lako se mogu pratiti finansijski tokovi u vezi sa bilo kojim proizvodom.
Samo treba dati radni nalog programeru da napravi filtriranje i analizu tih podataka.

Goran

pre 12 godina

жалосно је што сви гледају да зараде на најмлађима,и што одмалена морамо да објашњавамо деци да им неможемо приуштити многе сасвим обичне ствари и олакшати им детињство,као у свим нормалним земљама,надам се мада све мање и мање да ћемо и ми некада постати нормална обична земља где ће народ моћи да купује основне ствари без стреса и деца да поседују макар неопходне ствари и ситнице које живот чине квалитетнијим и лепшим иначе ћемо брзо нестати као народ!

Milan

pre 12 godina

jos jedanput se potvrdjuje da je sve, u sta drzava umesa prste, u samom startu osudjeno na propast, kao sto su svi ekonomisti rekli da ovakve podsticaje treba uvoditi sa strane rashoda (davanjem vecih podsticaja za radjanje dece) a ne sa strane prihoda u budzet, ovako se ovajdise samo trgovci!!!!
a sto se tice cena mogu da potvrdim, krema za bebe Sebamed pre 2 meseca placena 380din. sada je preko 520, povecanje oko 40%, ovo je za mene najdrasticniji primer, a za pampers i ostalo takodje mogu da potvrdim

v

pre 12 godina

hahahahha, koliko su smesne one akcije, peticija za bebe, mene bi bilo sramota da u tome ucestvujem, kad nije problem u ljudima koji to treba ili ne treba da potpisu nego negde drugde...

Sercan

pre 12 godina

Ovaj tekst me naterao da proverim cene bebi opreme i pelena obzirom da i sam planiram da izgradim porodicu...
Cene su ovakve u Kanadi, iznosim ih poredjenja radi...Huggie's pakovanje od 136 pelena je $26, Pampers pakovanje od 160 je $39. Kanadski dolar je 86 dinara, ako sam dobro informisan. Inace i mi ovde u Kanadi imamo znacajno vece cene nego Amerikanci zbog raznih uvoznickih lobija i poreza koji je 13%.

matko

pre 12 godina

Ovde treba ili potpuna liberalizacija svega ili potpuno kontrolisan ekonomski sistem. Ovakav hibrid uzima iz oba sistema ono najgore i od toga ima koristi veoma mali broj ljudi. Vreme je da se odlucimo jer sistem pola baba/ pola devojka moze da nas sve zajedno odvede tamo gde , nadam se niko ne zeli! Nova demokratski izabrana vlada morace odmah da odluci o mnogo stvari a izbor ekonomoskog sistema bice najvazniji. Status-quo odgovara veoma malom broju ljudi koji kontrolisu devet desetina svega sto se ovde dogadja.

jelenica pelenica

pre 12 godina

Aventova flasica za mleko kosta 700 dinara ( ona manja od 125 ml), mleko isto od 600-1000 din a traje nedelju dana... zasto u bebi paketu nema flasica, cuclj, mleko, pumpica za izmuzavanje ( koja kosta 5000 din) sterilizator flasica i takve stvari koje zaista izvlace novac a ne pelene i to jedno pakovanje i tri zeke cija velicina ne odvovara bebama... Obzirom da su cene skocile 10% trebao bi i roditeljski dodatak da prati ova kretanja i da se po njdmu uskladjuje mao i po kursu evra, obzirom da nam je drzava ovakva. Mene iznenadjuje samo kako je ovo godina beba a da za trudnice evo vec tri meseca nema u apotekama hormona Utrogestana koji 90% trudnica pije da bi iznele trudnocu do kraja. Koja je to godina beba kada nema ni osnovnih lekova neophodnih da se bebe donesu na ovaj svet???? Sramota

nomad_soul

pre 12 godina

Zbog skoka cene celika u Zanzibaru pelene su poskupele 8%, dok je odnos kursa turske lire i svazilendskog dolara uticao na poskupljenje kasica. Ukoliko cena lignita iz Mongolije nastavi da raste, decija kolica ce poskupeti 7.5%.
Ja ovako zamisljam kada mi kazu da je nesto poskupelo zbog rasta cena na svetskom trzistu.

kraja

pre 12 godina

...ukidanjem klasicne trzisne inspekcije, drzava je potrosace predala na milost i nemilost trgovcima...
...ostala nam je samo "licna" inicijativa i pregrst kojekakvih udruzenja, asocijacija i ostalih sarenih imena (u koje verovatno politicari smestaju sebi drage osobe)...
...svakako, najefikasniji nacin je BOJKOT...
...jedan od komentatora je naveo vracanje na klasicne pelene i to je ok...dete nece nositi na sebi kesu prepunu hemikalija, umanjice se zagadjivanje zivotnog prostora, a trgovci ce cupati kosu zbog magacina prepunih "najunosnije" robe za njihove profite...
...da li smo mi sposobni za to, drugo je pitanje...
...u vreme hiperinflacije, ja sam se vratio silom prilika na pelene i "poremecaj" u kuci je trajao samo par dana...probajte...
...naredna ideja je razmena garderobe, kolica, krevetica i ostalih stvari za bebe...to nije sramota, mozete taj novac upotrebiti mnogo korisnije za svoje dete...
...sramota su prepuni podrumi i tavani kolica, krevetica, dubaka, duseka, nosa, stolicica....
...tako se ratuje sa trgovcima....

Liberalism

pre 12 godina

Dzaba ekonomisti ponavljaju da je SLOBODNO TRZISTE I UREDJENA DRZAVA jedini put razvoja. Ljudi u Srbiji prosto vole milostinju, hoce 1000 evra akcija, hoce da ukinu pdv na bebi opremu, hoce da sami kupuju inkubatore a nece REFORME I ODGOVORNOST. E sada izvolite, trazili ste gledajte.

Pera Bandera

pre 12 godina

Kada je krenula prica o ukidanju tj,povracaju PDV na deciju opremu, u mojoj firmi smo imali vanredni popis zbog toga i korigovali cene za tih 18% na gore. Dakle, gazda je hteo da predupredi drzavu, ali drzava nije ni reagovala. Pa kao sto pise u tekstu, umesto da budu na nuli, roditelji odvajaju vise za decu. Najjace je to sto ce ova "akcija" da prodje, pa ako i kada stvarno bude doneta odluka o ukidanju PDV-a, opet ce biti popis i opet korekcija cena... To vam je trgovina kod nas

Milutin

pre 12 godina

Video sam danas cene pelena... "Akcija" 60 pelena 2000 dinara. Pa KAKO vas bre nije sramota? Ovoga puta kupio sam manje pakovanje petice I vece pakovanje ubrusa I jos gacica I praska sensitive... Sram vas bilo trgovci.

wade3

pre 12 godina

Bruto plata i otvoreno trziste. Da se i drzava bori da joj bude placeno. Ovako, u zatvoru, ko drzi pusku, odredjuje stvari. OK, ali onda barem zvati sve pravim imenom.

iskustvo uci

pre 12 godina

Samo potrazite vest od pre nekoliko meseci na ovu temu (smanjenje poreza na bebi opremu) i pogledajte komentare citalaca. Svi do jednog su ovo najavljivali. I desilo se.

samokazi

pre 12 godina

da zamolimo nase divne trgovce da nam ne govore kako je nesto poskupelo na svetskom trzistu posto i mi sami imamo internet i to mozemo da proverimo za manje od jednog minuta . nego neka se usresrede na drugaciji pristup la...a i da nam vise ne vredjaju intelegenciju ,a bilo bi dobro da nam drzava omoguci slobodan uvoz bebi opreme posto se ta ista ne proizvodi kod nas , pa tako ne spada pod interesnu sveru drzave ,a daca ipak bi trebalo da budu na prvom mestu .

Nik

pre 12 godina

Tako je uvek kad se problem rešava tamo gde ga nema. PDV nije problem ni kod jedne cene, ali to ljudi ne mogu da shvate. Porez je normalna stvar u svim zemljama. Pa uključite mozak i digitron. PDV od 18 % nije nikako visok, a i da jeste onda od 15 sigurno nije. Kada bi PDV bio 15% to bi značilo da je ono što je koštalo 118 din sada 115, ili ono što je koštalo 1180 sada 1150. Jeste razlika, ali zaista minimalna. Problem je ljudi monopol!!!!!!!! Čokolada je na pijaci 80 din (švercovana, bez plaćenog poreza). Ajde da na tu cenu dodamo PDV i od 30 % i ona će koštati 104, a u prodavnicama je 130. Jel sad jasno?

Ezio Auditore

pre 12 godina

Eto prilike da umesto da dovlace investitore, sami investiraju i sami proizvodimo opremu.
Ubijes dve muve, imas domaci proizvod i klepis lopove uvoznike po usima pa nazad na njivu.

Uros

pre 12 godina

Cene bebi opreme, garderobe i sl. su nam iste ili vece nego u Italiji, a italijanska prosecna plata je 4x veca... Znaci, njihovi trgovci mogu da plate prodavacicu bebi opreme recimo 1000e i da imaju iste cene kao kod nas. Neki izgleda razumeju samo jezik Molotovljevih koktela... Pa dobro, sto se mora nije tesko...

Genocidni trgovci i uvoznici !!!

pre 12 godina

Sto se tice marzi, Shogeten cokolada 100gr u Maxiu kosta tricavih 150 dinara, a na buvljaku svega 65 dinara. Milka 75 din 120gr.

skype

pre 12 godina

Matematika je prosta... Nije ovde problem ekonomije i ko zna još čega, problem je što su svi generalni uvoznici i distributeri bebi opreme oni koji finansiraju skoro sve političke partije, a baš sve pozicione partije, pa postoje marže i od 300%, pa ne vidim kakva je to zdrava ekonomija i ekonomija uopšte!? Problem je i što smo svi apelovali da se ukine pdv na bebi opremu i hranu, a onda je parlamentarna većina na osnovu pametovanja svojih "stručnih" ljudi zaključila da je veliki gubitak ukinuti pdv bebi opreme i da roditelji plaćaju i tada basnoslovno, pa kad ide krava, neka ide i uže, oceniše da nećemo posebno da uštedimo i nikom ništa... A potpisi su skupljeni, što se inače naziva demokratska narodna inicijativa i svaka demokratska vlada i skupština bi trebala da je ratifikuje... Znači, jednostavno živimo u nekoj kvazi lopovskoj instituciji koja sebe naziva demokratskom drzavom Srbijom... Inače, otac sam sedmomesečne kćeri i samo ja i ostali roditelji sa nekim prosečnim platama, ako tako mogu reći, znamo naše finansijske muke... Živeli!

Grrozni

pre 12 godina

Procitao sam prethodne komentare i hteo bih da repliciram na par njih.
To se posebno odnosi na osobu koja je pitala da li postoji neko iz realnog sektora.
Da se razumemo, ovde izgleda nista vise nije realno pa ni to da nam deca budu sita, kada vec mi nasim radom to ne zasluzimo.Ali, to je nebitno.
Poenta jeste da je istina da se roba uvozi u evrima i prodaje u dinarima, i distributeri se i sami dovijaju kako da pokriju troskove carina, raznih taksi, prevoza, distribucije i vise desetina ili stotina zaposlenih. Necu reci da distributeri ne zaradjuju (jer sam i sam godinama radio u jednoj, poznatoj i renomiranoj), ali kako uticati na trgovinske lance (kojima se roba dovozi na noge, vrsi povrat pred istek, posle isteka itd) da se ne marziraju 10, 200 ili 300%, kada imaju ucenjivacki polozaj, podrzan od strane nazovi strucne Vlade i ministara, i traze ogromne pare za ulistavanje po samo jednom bar kodu, vrse prodaju pozicija i vise nego sto ih fizicki imaju u objektima, prave nepotreban rivalitet medju distributerima i ceh svega toga placaju sami kupci tj. nase bebe!!!
Da li treba da se podsetimo ko stoji iza velikih lanaca marketa? Ili je jasno da se radi o tajkunima koji finansiraju te iste gmazove koji sede medju skupstinskim klupama, primaju 200 000 din i placaju kolace 10 din?!
Da li nam je benzin skup zbog distributera ili akciza koje su najvece u Evropi?!
Ne branim ja ovde nikog, ali da li nam je neko kriv sto smo dozvolili politicarima da nam uniste privredu i sto niko ne moze u drzavi da proizvede benkicu i pelenu?!
Dole Vlada, i sadasnja i sve buduce!!! Smucili ste nam se lopovi!

Delija_KV

pre 12 godina

Aaahaaa... -.- Znaci uvek ono sto trazis ti dobijes suprotno od toga... Dobro! Ajte da onda skupljamo potpise da nam hrana, voda-pice, gorivo, struja i pdv budu najveci na svetu.

Kakve srece imamo to bi u skupstini i proslo...

Tex

pre 12 godina

Ovo se jako lako resava samo treba kompetentan tim.

Lepo se uzmu uvozne fakture, vidi se koliko je roba placena i kolika je marza preprodaje te robe na domacem trzistu. Na osnovu marze se odredjuje porez na zaradu. Naravno tu treba da postoje lestvice na koju robu je dozvoljeno vise a na koju manje marze ali cisto laicki da se objasni o cemu se radi. Ovim se takodje i razbija kartel trgovaca koji postoji u svakoj grani preprodaje u nasoj nesrecnoj zemlji.

Nikola

pre 12 godina

Naravno da su povecali cene i ako su.Akcija pomognimo i onom sto prima 100e platu,i onom sto prima 1500e i onom sto trosi 20k eura mesecno,super ideja.A ovima sto ne pomisljaju da imaju dete jer nemaju od cega ni sami da zive,za njih bas nekog boleza.Dajte neku akciju da potpisujemo besplatan skipass svakom ko uplati 2nedelje na kopaoniku,da pomognemo ljudima.

budući tata

pre 12 godina

Izvinjavam se, ali... i treba da izumremo kada se ovakvima ne može stati na put. Strašno. Zašto se ne objavi negde na naslovnim stranama crna lista tih trgovaca i preporuka onih koji nisu podigli cene, da znamo gde da odemo u kupovinu. To bi bilo nešto.

yokee

pre 12 godina

Беби опрема и храна за бебе су један од најбољих извора зараде домаћих увозника. Исти ти увозници дају новац свим утицајнијим странкама, било да су на власти или у опозицији и њихови интереси су заштићени ко год да добије изборе. Пелене конкретно (Haggy's) су ДВОСТРУКО јефтиније у тржном центру Marcon код Венеције него у хипермаркетима у Србији и то је чињеница. Вишак пара је екстра зарада ових пљачкаша и страначких камарила а то несрећни родитељи плаћају због здравља и срећног детињства своје деце. Уколико би држава заиста хтела да учини нешто и прекрати ову пљачку на деци, дозволила би сваком физичком лицу и свим трговинским фирмама неограничен увоз ових артикала без плаћања царине. На тај начин би и данашњи увозници били спречени да раде овакве свињарије. На нашу жалост, не постоји ниједна политичка опција којој је то у интересу.

igorpl

pre 12 godina

I treba da izumremo kao dinosaurusi da nas za jedno 100 godina bude manje nego pod kruškom!
Ko god može da ide iz ove zemlje neka pali što pre i neka se ne okreće!
Kakva sramota!
Boje nismo ni zaslužili!

Kuzma

pre 12 godina

Pa zar ste mislili da ce ukidanje PDV-a nesto da resi? Kako da resi kada to uopste nije problem?! Problem je monopol, pojedinci za koje politicari rade, koji se enormno bogate za kratko vreme. A mi smo ovce... Nikad ovde nece biti dobro...

vlajko

pre 12 godina

Ministarsvo finansija i carina imaju sve carinske deklaracije i znaju koliko sta kosta i ko ima koliku marzu a to nece da objave jer su ih uvoznici podmitili (vladu) da cute.

mikica

pre 12 godina

Pa naravno da sve pa i bebi oprema poskupljuje zbog skoka evra. To samo nas guverner prica da skok evra nece uticati na skok cena, a naivni mu veruju.
Medjutim surova istina je da je sve bukvalno sve poskupelo i to mnogo vise nego sto je evro skocio u odnosu na dinar.

Piv

pre 11 godina

Najbolje bi bilo da ljudi pocnu da se privatno organizuju za soping ture po inostranstvu. Jedan vozi, a jos dvoje placaju benzin

Ovo naravno vazi za sve proizvode. Jedan laptop koji se meni dopada kosta kod nas 500 eura vise !! Za te pare mogu da platim avionsku kartu, vikend u kul hotelu, veceram dva puta u pristojnom restoranu i vratim se kuci