Četvrtak, 26.04.2012.

10:05

Soroš: EU čeka sudbina SSSR

Američki milijarder i investitor Džordž Soroš uporedio je krizu evrozone sa faktorima koji su doveli do kolapsa Sovjetskog Saveza početkom 1990-ih.

Izvor: NoviList.hr

Soroš: EU èeka sudbina SSSR IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

indpedu

pre 12 godina

Out,
podrzavam Vas stav, valjda ste iz mog izlaganja i mogli videti da sam ja za to, da mi sredimo zemlju sami i ne verujemo u zemlju Dembeliju gde kad stignemo, sve nase muke ce biti resene. A ta zemlja Dembelija nam se namece kao jedini izbor od strane eufanaticne vlasti, zar ne?

posmatrac

pre 12 godina

postovani,
prije izvesnog vremena imali smo primer svajcarske kako je eu.ucenila sve gradjane doticne zemlje vezivanjem ili ogranicavanjem kursa franka za evro.
kako je moguce da u demokratiji jedan ministar najobicnijim dekretom izvrsi
preko noci obezvredjivanje nacionalne valute i kompletnog kapitala stanovnistva bez saglasnosti naroda iako za to nije bilo ni jednog ekonom
skog razloga.i krajnje je vreme da mi sebi svi zajedno postavimo pitanje

Out

pre 12 godina

indpedu
Raspasce se svi,jednoga dana,ali dok mi to cekamo da se desi ajd malo da i
Srbija bolje zivi,udruzuje se i napreduje. Inace USA,iako se predstavlja velikim prijateljem EU mnogo toga cini upravo protiv nje jer joj je konku
rent.Probaju i sa drugima sa manje ili vise uspeha.

Petar

pre 12 godina

Referendum se ne pravi svaki cas
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Pa da. :) U Britaniji je postojao samo jedan referendum, 1974. godine, za "Common Market" (bitno drugacija organizacija od EU). U medjuvremenu je "Common Market" evoluirao EU, i 2012-te je narod zatrazio konkretan referendum o EU. Zahtev je odbijen u roku od 48 sati. Volja naroda, nema sta. Evropske vrednosti. :)))

Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Da, da... vlade drzava nemaju nikakve veze sa EU?! :))) ...Ali OK, vazno je da sam ja zao, a u Briselu su svi dobronamerni. Eeee, zivoteeee. :)

Штилцована катаболцна

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)
Питај Швајцарце да ли се референдум органиѕује често и по којим питањима. ЕУ не може да спречи мафијаше ни у чему, јер ти мафијаши воде ЕУ.
Шта мислиш зашто Швајцарска и Норвешка неће у унију?

milan

pre 12 godina

Nerazumem zasto misljenje tog Sorosa tako cesto objavljujete kada on nema takav kredibilitet koji je imao. Po Madjarskoj nje´govoj domovini vidi se najbolje da izgleda nema vise te kapacitete koje imao, potpomnut sa srecom prije. Neka u u svojoj domovini pokaze dali jos toliko zna kao sto se cesto javlja za rec kada se o EU radi.

Relja

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.

dado

pre 12 godina

"On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,.." ----Gates se obogatio zahvaljujuci svom monopolskom polozaju i sprecavanju konkurencije, uostalom za takvo ponasanje placa ogromne kazne a iznenada je postao i "dobrotvor" da bi se valjda uvukao u pak..su drzavi. Postoje li u kapitalizmu "dobri i losi" kapitalisti? Ne vjerujem u to, logika troskova i zarade je zajednicka za sve..za "dr"

indpedu

pre 12 godina

Vidim da mnogima nije draga istina, a svi znamo da ce se raspasti jer je ona stvorena zbog para a para je sve manje, Eu nema proizvodnju, nezaposlene generacije mladih su u beznadju, osim proizvodnje magle nema nicega na vidiku itd. ...
Raspasce se i Amerika, nisu ni oni mnogo bolji, cak su krenuli mnogo da naduvavaju svoj balon od sna tak oda ce sektakularno da pukne, zivi bili pa videli.

Petar

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda
(Relja, 26. april 2012 14:42)

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...

Dule

pre 12 godina

Mi se pravimo pametni i ismejavamo Sorosa koji je jedan od najmocnijih ljudi u svetu?!Sve ovo sto on prica treba shvatiti za ozbiljno,nije to tek tamo neki obicni berzanski manipulator...To je svetski mocnik,koji stvara krizu gde god hoce i gde god pozeli,i kad god mu je to u interesu i interesu SAD-a.Amerika se ne boji EU,jer je Amerika i napravila EU,a ona ce je i srusiti.Ko sta pita Nemce,bez Amerike oni su nista,USA se sve pita.A upravo taj Soros je jedan od vladara Amerike.I sad mi se pravimo pametni,a ustvari nemamo pojma kakvo je stvarno stanje u pozadini...Bas smo "mali".

Nenad

pre 12 godina

Niko neće doživeti kolaps. Ako Amerika "pukne", puca i EU. Ako pukne EU, puca i Amerika. Soroš voli samo da zamajava lakoverne...

Relja

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda, koji se trude da ujednače evropski prostor, obrazovanjem, gradjanskim pravima, slobodin kretanjem, organizovanom brigom o marginalnim grupama i širenjem znanja. Onima koji se bave sa EZ to je jasno, ljudima koji džepare po Italiji ili rade na marginama - nije. EU je mnogo ozbiljnija institucija od trenutnih interesa i zato je stalno kamen u Sorošovoj cipeli, jer više ne može da mešetari kako je navikao. Nema šanse da EU propadne.

Chuck_Finley

pre 12 godina

Soros je obican berzanski spekulant... Zna on donekle sta prica, ali samo donekle... Ko zna sta on ima od toga sto unosi nemir na evropsko trziste...?

Vlada

pre 12 godina

(Lacky, 26. april 2012 12:39)

Ne postoji EU da bi sve zelje Evrope mogle da se takmice sa Kinom, Japanom, SAD, itd, vec samo Nemacka, Francuska, Britanija i eventualno jos par. Ostale zemlje su samo tu da budu eksploatisane (trziste, sirovine, jeftina radna snaga...). Zasto bi se Bugarska takmicila sa Japanom u unapred izgubljenoj bici? Kao sto FK Radnicki ne treba da igra utakmicu sa MUFC, jer se ishod unapred zna. Neka hvala.

Ivan

pre 12 godina

@(patriot, 26. april 2012 11:01)

Kako može biti EU primer za druge kad 10x više potroši nego zaradi. Problem EU je social-komunizam gde armada ljudi ne radi ništa (EU birokrate) a uslovljavala bi život drugima nekim pravilima. U EU firme i banke teško vraćaju pare koje su jim gradjani pozajmili da se kriza ne produbljuje dok u US to danas rade. Ko je tu lud sad ? EU standard je fiktivan, EU države su relativno i absolutno najzaduženije države na svetu. Tako i gradjani te EU.

Sid Vicious

pre 12 godina

Smesno, veoma smesno mi je kad takozvani obrazovani ljudi pricaju i lupetaju o evropskoj uniji, koji je gledaju sa strane i nemaju ni malo iskustva sa evropskom unijom. vi niste ziveli u zapadu pre EU pa da mozete da ocenite da li je EU dobra ili ne. vi nemate pojma o negativim promenama posle uvodenja EU u zapadu. ja vam ne bih zelio to iskustvo ali mislim da nam na balkanu treba EU, zbog tog iskustva, pa da se setimo neceg boljeg. zelim vam lepe u udobne snove o evropskoj uniji.

dr

pre 12 godina

Ovo je jedan od najomrazenijih likova u USA,tipican berzanski spekulant i prevarant.On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,nego spekulacijama i transakcijama na berzi-kupim nesto jeftino,jer imam pajtase,iste kao ja na berzi koji me informisu,pa onda sacekam informaciju kada to da prodam!
Koga je uopste briga sta on prica?
Znate sta je za njega rekao Sojble,legendarni ministar finansija Nemacke?
*******

VvladimirR

pre 12 godina

Čovjek je potpuno u pravu... pogledajte šta je 2006. o ovome što se dešava sad rekao intelektualac Vladimir Bukovski koji je preživio raspad Sovjetskog Saveza, kako upoređuje dva sistema i na osnovu čega prognozira isto... raspad EU
http://zend2.com/bro.php/uEn25lMw/4BncLcEb/J_2BWh36/OaAz6JAt/nIscsD20/Gcw5gJu6/8OmlA_3D/b13/

Nemac

pre 12 godina

Izgleda da ima i jedna sudbina bliska Yu sudbini kao mogucnost. Neophodno je uporediti nacine price, metode borbi i dogadjaji, te tajming u odnosu na Istocnu Evropu, SSSR i ex-YU, da bi se ocenili karakteristicna vremena i domet promena. Konacno, mozda bude i neka mutacija ili nesto u pozdini. TO bi bila vest. Ovo nije.

rampart

pre 12 godina

Stvarno je vise Soros dojadio sa narucenim predvidjanjima. Sta je bilo nesto ne videh da je evro propao za Bozic, prodje i Uskrs i nista. Njegove izjave su pristrasne i vodjene licnim interesom, a ne znam kakve kvalifikacije iza njega stoje.

Icarus

pre 12 godina

Isto su govorili i za USA i vidim i dalje je ok, Teksas je miran i sve ostalo. Da je u pitanju Istok sveta , da, verovatno bi se raspala ali ovo nije Istok. Po meni EU ima sanse da se raspadne koliko i USA = 1%.

Dejan

pre 12 godina

@patriot: Te podatke koje navodite morate uzeti u korelaciji sa dugovima, jer to je problem ovde koji muči sve te zemlje. Ekonomski napredak je nastao na dugovima i ti dugovi su sada omča oko vrata svim tim zemljama. Ako se to pitanje ne reši uspešno, situacija možete da postane mnogo gora. Ali slično važi i za SAD, ne samo za zemlje EU.

T.

pre 12 godina

Mesec dana pre krize ni jedan ekonomista nije bio u stanju da predvidi nista od onog sto se desilo, a sada su naprasno svi pametni i ocekuju sve najgore.

Ivan

pre 12 godina

Covek je 100% u pravu! I slepac vidi da EU nema buducnost duzu od maksimum 20 godina. Osim naravno u Srbiji, gde se isprana populacija vise kune u EU nego u oca i majku. Slepilo je u Srbiji izgleda prelazna bolest.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Svakome mora biti jasno da, eksperiment zvani EU, ne može obstati. Jedina šansa da opstane je da postane država, što će raći da recimo Nemačka i Francuska i ostali, prestanu da budu države. Šanse za to su ravne 0. E sad i kada bi postala država, uz plebiscitarnu podršku u svim članicama, uz nekakav sve evropski pokret fedralista, objektivno ta država bi teško i teoretski a kamili praktično funkcionisala. Koliko bi bilo različitih interesa u toj mega federalnoj državi? Matematički je to 1x2x3x4........x27 x nove članice.
Najgrublji mogući zaključak je da je pre moguć komunizam nego opstanak EU. Obstanak EU uprkos njenoj agoniji EU, čemu smo svedoci nekoliko zadnjih godina, se nastavlja a jedini razlog za to je borba za očuvanje privilegija koje nudi uskom broju ljudi bliskim režimima u zemljama članicama (komesari, poslanici u EP, sekretarice i prevodioci u organima EU.....).
Iako je propast EU neminovnost, obični ljudi, posebno u postkomunističkoj istočnoj Evropi, se ne mire sa tim, jer je za njih EU Eldorado, nekakva obećana zemlja, koja ih je ustvari više pokrala negi i sam komunizam, a u sve tu su ih uvukle njihove vidje, koje i danas govore da nema drugog puta osim puta u EU.

Lacky

pre 12 godina

Evropska Unija postoji da bi se lakše mogla suprostaviti(ekonomski)Americi,Kini...itd. Države pojedinačno to isto ne bi mogle,tako da oni koji žele raspad Eu verovatno nisu na "našoj strani"!
Evropska Unija ne sme nestati !
Đorđe Šoroš rođen u Budimpešti a mađarskoj ni kintu nije udelio !Ja znam da mađari nisu ponosni na njega !!!

ekonomist

pre 12 godina

Šoroš jeste veliki stručnjak za investicije, što govori koliko je novca stvorio sebi i drugima. Uspeo je da obori Bank of England, jer su oni napravili grešku, a on je samo iskoristio to i napravio posao veka. Nema razloga da čoveka vređate ili da pravite teorije zavere.
Međutim, njegove današnje ocene su poprilično paušalne i pojednostavljene, pa je takav i zaključak. Tačno je da Eurozona ima veliki problem pred sobom, ali je rešiv. Sva sreća je da su veliki umovi preuzeli stvari u svoje ruke, i da će moći da iznađu rešenje za ovakvu situaciju!
Sve te gluposti vezane za bankare, Rothschilde, Rockefellere, Bilderberg grupu, te da su svi oni doveli komunizam u Rusiju, pa onda rasturili SSSR, SFRJ i ostale organizacije i države su čiste izmišljotine, kojim se hrane neuspešni ljudi, pravdajući time svoje rezultate. Niko od navedenih nema tu moć, jer upravljati ogromnim pomeranjima nije tako jednostavno, iako možda tako deluje!

Nenad

pre 12 godina

Objektivno, taj dug mozemo da otpisemo prostom odlukom i pecatom na papiru, ali da se dogovorimo da nas ne zracite radioaktivnim supstancama kao Ugo Cavesa poslednjih godina, jer ste svu ujdurmu i napravili radi licnog bogacenja. Mislim, mozemo i da se zracimo..

josif

pre 12 godina

sta je bilo ameri,dolar dobio konkurenciju i hvata vas frka da trgovina plemenitim metalima i naftom ne pocne da se odvija preko evra, pa svakog dana saljete nekog da pljuje po evru? Malo Rubini malo Soros ...

patriot

pre 12 godina

Svasta!
Normalno da bi hteo da opet uvedu liru, pezetu itd. pa da moze da se kladi protiv njih, kao sto se kladio protiv engleske funte.

Ajde kladi se protiv evra - e pa to je i za tebe malo krupniji zalogaj!

EU mozte da bude primer na svetu za druge regije! kao prvo MIR u regisji, onda visoki nivo DRUSTVENO-SOCIJALNE integracije i trece, a najteze, EKONOMSKA integracija.

A sad za sve koji misle drugacije: ajde na wikipediju (ili sllicno) i pogledajte ekonomse podatke u zadnji 30 godina: Portugalija, Spanija, Irska... a u zadnjih godina: Poljska, Ceska, Slovacka... a da nepricam o Baltickim zemljama!

Ivan

pre 12 godina

Pa ja sad zaista ne znam kako on to misli da ce Eu doziveti kolaps, to je malo imaginaran izraz. Ako EU dozivi kolaps to ce doziveti zemlje treceg reda u Uniji, ali su one i sad u kolapsu, i sad su u krizi i to se zna dugo. Nemacka verovatno pravi (po Sorosu) pogresne poteze zato sto ona zna da ce sebe sacuvati i bez Unije. To je jedna od 4 zemlje koja ima veliki GDP a nema resurse (takve su Koreja, Japan i Singapur). Tako da se postavlja veliko pitanje sta je Nemackoj u interesu.

nole

pre 12 godina

Povezao je EU i SSSR - tanka i neubedljiva analogija. Kriza SSSR je kriza reforme političkog i ekonomskog sistema, kriza EU je kriza monete.

provokator

pre 12 godina

******* ljepo reci da se u zadnje vrijeme tvoje carstvo smanjuje sa tvojim potezima ulaganja u EU. Svima nama je jasno da sa raspadom EU tvoje dionice i fondovi lete u nebo, a trenutno si u velikom problemu jer si svojim gazdama R&R napravio velike gubitke i po EU rade velika spajanja svojih firmi da spase šta se spasiti može! A najvjerodostojnije je stanje cijena dionica tvojih i tvojih gazda na burzama diljem svijeta , sve su im dionice popadale osim dionica sa rudama i mineralima!!!
Zato radite veliki pritisak i u USA da se republikanci vrate na vlast jer i sami znate da ako Obama ostane još 5 godina predsjednik da će te jako teško spasiti svo carstvo i da ćete morati veliku većinu rasprodati, a to automatski znači manji utjecaj na političare. A i novinari bi mogli napisati neki članak koliki pritisak radi u USA na Buffeta da ne propagira povečanje poreza za najbogatiji sloj amerikanaca!!

МикиМ

pre 12 godina

Ако R&R династија на томе ради тако ће и бити као што је радила од 1. рата, као што је збацила цара у Русији и довела комунизам, као што је увлачила и даље увлачи Америку у беспотребне ратове, као што је разорила СССР, СФРЈ, Либију итд, итд
А цијели политички, војни и економски апарат моћи држе у својим рукама и уз медијску потпору без које не би могли постићи све то.
Прочитајте Albert Pike - Moral And Dogma...

Goran Kikinda

pre 12 godina

"Privreda može rasti iz prekomernog duga, ali se ne može smanjivati iz prekomernog duga" , dodao je.
Koliko mene logika služi - privreda nemože rasti zbog prekomernog duga , jer se dug kroz uvećane poreze optereti privredi , a privreda se samo može smanjivati zbog prekomernog duga - jer nemoze podneti povećanje poreza i ostalih razreza toj istoj privredi .Voleo bi da me neko demantuje ili je to ekonomska logika kao i pozitivna i negativna nula koju nikad nisam razumeo - nula je za mene nula bez predznaka

Alter Ego

pre 12 godina

Rimsko carstvo je pod sopstvenim teretom propao, ne znam ko je USA da ne vazi ista sudbina u buducnosti. Za EU ne bih da se Soros brine jer to je znak da nesto bolje funkcionise nego sto bi on zeleo gde bi mogao da u mutnom lovi.

Joca

pre 12 godina

Licemerni tihi rat koji Amerika vodi protiv Evrope nastavice se do poslednjeg Evra. Najveci i najlepsi posao koji je Amerika ikada napravila je Marsalov plan i moratorijum koriscenja dolara kao svetske monete za naftu i trgovinske transakcije. Naravno da je prelepa stvar kad nekom dugujes pare i to one koje mozes da nastampas kad hoces.

A onda je dosao Evro i neki su poceli da pomisljaju da je Evro bolja valuta. Tako je stradao Sadam...

Tako da, sve sto Amerika petlja oko Evrope i Evra, radi iskljucivo za licno dobro, i na stetu Evrope. Insajdere i lobiste u Evropu ubacuje preko Engleske i potkupljivih pripadnika drugih nacija, i oni zdusno rade na kreiranju kako politie tako i ekonomije EU.

Naravno da jos nije kraj...

josif

pre 12 godina

sta je bilo ameri,dolar dobio konkurenciju i hvata vas frka da trgovina plemenitim metalima i naftom ne pocne da se odvija preko evra, pa svakog dana saljete nekog da pljuje po evru? Malo Rubini malo Soros ...

МикиМ

pre 12 godina

Ако R&R династија на томе ради тако ће и бити као што је радила од 1. рата, као што је збацила цара у Русији и довела комунизам, као што је увлачила и даље увлачи Америку у беспотребне ратове, као што је разорила СССР, СФРЈ, Либију итд, итд
А цијели политички, војни и економски апарат моћи држе у својим рукама и уз медијску потпору без које не би могли постићи све то.
Прочитајте Albert Pike - Moral And Dogma...

Alter Ego

pre 12 godina

Rimsko carstvo je pod sopstvenim teretom propao, ne znam ko je USA da ne vazi ista sudbina u buducnosti. Za EU ne bih da se Soros brine jer to je znak da nesto bolje funkcionise nego sto bi on zeleo gde bi mogao da u mutnom lovi.

patriot

pre 12 godina

Svasta!
Normalno da bi hteo da opet uvedu liru, pezetu itd. pa da moze da se kladi protiv njih, kao sto se kladio protiv engleske funte.

Ajde kladi se protiv evra - e pa to je i za tebe malo krupniji zalogaj!

EU mozte da bude primer na svetu za druge regije! kao prvo MIR u regisji, onda visoki nivo DRUSTVENO-SOCIJALNE integracije i trece, a najteze, EKONOMSKA integracija.

A sad za sve koji misle drugacije: ajde na wikipediju (ili sllicno) i pogledajte ekonomse podatke u zadnji 30 godina: Portugalija, Spanija, Irska... a u zadnjih godina: Poljska, Ceska, Slovacka... a da nepricam o Baltickim zemljama!

Goran Kikinda

pre 12 godina

"Privreda može rasti iz prekomernog duga, ali se ne može smanjivati iz prekomernog duga" , dodao je.
Koliko mene logika služi - privreda nemože rasti zbog prekomernog duga , jer se dug kroz uvećane poreze optereti privredi , a privreda se samo može smanjivati zbog prekomernog duga - jer nemoze podneti povećanje poreza i ostalih razreza toj istoj privredi .Voleo bi da me neko demantuje ili je to ekonomska logika kao i pozitivna i negativna nula koju nikad nisam razumeo - nula je za mene nula bez predznaka

Ivan

pre 12 godina

Pa ja sad zaista ne znam kako on to misli da ce Eu doziveti kolaps, to je malo imaginaran izraz. Ako EU dozivi kolaps to ce doziveti zemlje treceg reda u Uniji, ali su one i sad u kolapsu, i sad su u krizi i to se zna dugo. Nemacka verovatno pravi (po Sorosu) pogresne poteze zato sto ona zna da ce sebe sacuvati i bez Unije. To je jedna od 4 zemlje koja ima veliki GDP a nema resurse (takve su Koreja, Japan i Singapur). Tako da se postavlja veliko pitanje sta je Nemackoj u interesu.

Petar

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda
(Relja, 26. april 2012 14:42)

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...

Vlada

pre 12 godina

(Lacky, 26. april 2012 12:39)

Ne postoji EU da bi sve zelje Evrope mogle da se takmice sa Kinom, Japanom, SAD, itd, vec samo Nemacka, Francuska, Britanija i eventualno jos par. Ostale zemlje su samo tu da budu eksploatisane (trziste, sirovine, jeftina radna snaga...). Zasto bi se Bugarska takmicila sa Japanom u unapred izgubljenoj bici? Kao sto FK Radnicki ne treba da igra utakmicu sa MUFC, jer se ishod unapred zna. Neka hvala.

Ivan

pre 12 godina

Covek je 100% u pravu! I slepac vidi da EU nema buducnost duzu od maksimum 20 godina. Osim naravno u Srbiji, gde se isprana populacija vise kune u EU nego u oca i majku. Slepilo je u Srbiji izgleda prelazna bolest.

Sid Vicious

pre 12 godina

Smesno, veoma smesno mi je kad takozvani obrazovani ljudi pricaju i lupetaju o evropskoj uniji, koji je gledaju sa strane i nemaju ni malo iskustva sa evropskom unijom. vi niste ziveli u zapadu pre EU pa da mozete da ocenite da li je EU dobra ili ne. vi nemate pojma o negativim promenama posle uvodenja EU u zapadu. ja vam ne bih zelio to iskustvo ali mislim da nam na balkanu treba EU, zbog tog iskustva, pa da se setimo neceg boljeg. zelim vam lepe u udobne snove o evropskoj uniji.

Ivan

pre 12 godina

@(patriot, 26. april 2012 11:01)

Kako može biti EU primer za druge kad 10x više potroši nego zaradi. Problem EU je social-komunizam gde armada ljudi ne radi ništa (EU birokrate) a uslovljavala bi život drugima nekim pravilima. U EU firme i banke teško vraćaju pare koje su jim gradjani pozajmili da se kriza ne produbljuje dok u US to danas rade. Ko je tu lud sad ? EU standard je fiktivan, EU države su relativno i absolutno najzaduženije države na svetu. Tako i gradjani te EU.

Chuck_Finley

pre 12 godina

Soros je obican berzanski spekulant... Zna on donekle sta prica, ali samo donekle... Ko zna sta on ima od toga sto unosi nemir na evropsko trziste...?

dr

pre 12 godina

Ovo je jedan od najomrazenijih likova u USA,tipican berzanski spekulant i prevarant.On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,nego spekulacijama i transakcijama na berzi-kupim nesto jeftino,jer imam pajtase,iste kao ja na berzi koji me informisu,pa onda sacekam informaciju kada to da prodam!
Koga je uopste briga sta on prica?
Znate sta je za njega rekao Sojble,legendarni ministar finansija Nemacke?
*******

Lacky

pre 12 godina

Evropska Unija postoji da bi se lakše mogla suprostaviti(ekonomski)Americi,Kini...itd. Države pojedinačno to isto ne bi mogle,tako da oni koji žele raspad Eu verovatno nisu na "našoj strani"!
Evropska Unija ne sme nestati !
Đorđe Šoroš rođen u Budimpešti a mađarskoj ni kintu nije udelio !Ja znam da mađari nisu ponosni na njega !!!

ekonomist

pre 12 godina

Šoroš jeste veliki stručnjak za investicije, što govori koliko je novca stvorio sebi i drugima. Uspeo je da obori Bank of England, jer su oni napravili grešku, a on je samo iskoristio to i napravio posao veka. Nema razloga da čoveka vređate ili da pravite teorije zavere.
Međutim, njegove današnje ocene su poprilično paušalne i pojednostavljene, pa je takav i zaključak. Tačno je da Eurozona ima veliki problem pred sobom, ali je rešiv. Sva sreća je da su veliki umovi preuzeli stvari u svoje ruke, i da će moći da iznađu rešenje za ovakvu situaciju!
Sve te gluposti vezane za bankare, Rothschilde, Rockefellere, Bilderberg grupu, te da su svi oni doveli komunizam u Rusiju, pa onda rasturili SSSR, SFRJ i ostale organizacije i države su čiste izmišljotine, kojim se hrane neuspešni ljudi, pravdajući time svoje rezultate. Niko od navedenih nema tu moć, jer upravljati ogromnim pomeranjima nije tako jednostavno, iako možda tako deluje!

Dejan

pre 12 godina

@patriot: Te podatke koje navodite morate uzeti u korelaciji sa dugovima, jer to je problem ovde koji muči sve te zemlje. Ekonomski napredak je nastao na dugovima i ti dugovi su sada omča oko vrata svim tim zemljama. Ako se to pitanje ne reši uspešno, situacija možete da postane mnogo gora. Ali slično važi i za SAD, ne samo za zemlje EU.

rampart

pre 12 godina

Stvarno je vise Soros dojadio sa narucenim predvidjanjima. Sta je bilo nesto ne videh da je evro propao za Bozic, prodje i Uskrs i nista. Njegove izjave su pristrasne i vodjene licnim interesom, a ne znam kakve kvalifikacije iza njega stoje.

Nenad

pre 12 godina

Niko neće doživeti kolaps. Ako Amerika "pukne", puca i EU. Ako pukne EU, puca i Amerika. Soroš voli samo da zamajava lakoverne...

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Svakome mora biti jasno da, eksperiment zvani EU, ne može obstati. Jedina šansa da opstane je da postane država, što će raći da recimo Nemačka i Francuska i ostali, prestanu da budu države. Šanse za to su ravne 0. E sad i kada bi postala država, uz plebiscitarnu podršku u svim članicama, uz nekakav sve evropski pokret fedralista, objektivno ta država bi teško i teoretski a kamili praktično funkcionisala. Koliko bi bilo različitih interesa u toj mega federalnoj državi? Matematički je to 1x2x3x4........x27 x nove članice.
Najgrublji mogući zaključak je da je pre moguć komunizam nego opstanak EU. Obstanak EU uprkos njenoj agoniji EU, čemu smo svedoci nekoliko zadnjih godina, se nastavlja a jedini razlog za to je borba za očuvanje privilegija koje nudi uskom broju ljudi bliskim režimima u zemljama članicama (komesari, poslanici u EP, sekretarice i prevodioci u organima EU.....).
Iako je propast EU neminovnost, obični ljudi, posebno u postkomunističkoj istočnoj Evropi, se ne mire sa tim, jer je za njih EU Eldorado, nekakva obećana zemlja, koja ih je ustvari više pokrala negi i sam komunizam, a u sve tu su ih uvukle njihove vidje, koje i danas govore da nema drugog puta osim puta u EU.

dado

pre 12 godina

"On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,.." ----Gates se obogatio zahvaljujuci svom monopolskom polozaju i sprecavanju konkurencije, uostalom za takvo ponasanje placa ogromne kazne a iznenada je postao i "dobrotvor" da bi se valjda uvukao u pak..su drzavi. Postoje li u kapitalizmu "dobri i losi" kapitalisti? Ne vjerujem u to, logika troskova i zarade je zajednicka za sve..za "dr"

VvladimirR

pre 12 godina

Čovjek je potpuno u pravu... pogledajte šta je 2006. o ovome što se dešava sad rekao intelektualac Vladimir Bukovski koji je preživio raspad Sovjetskog Saveza, kako upoređuje dva sistema i na osnovu čega prognozira isto... raspad EU
http://zend2.com/bro.php/uEn25lMw/4BncLcEb/J_2BWh36/OaAz6JAt/nIscsD20/Gcw5gJu6/8OmlA_3D/b13/

Relja

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda, koji se trude da ujednače evropski prostor, obrazovanjem, gradjanskim pravima, slobodin kretanjem, organizovanom brigom o marginalnim grupama i širenjem znanja. Onima koji se bave sa EZ to je jasno, ljudima koji džepare po Italiji ili rade na marginama - nije. EU je mnogo ozbiljnija institucija od trenutnih interesa i zato je stalno kamen u Sorošovoj cipeli, jer više ne može da mešetari kako je navikao. Nema šanse da EU propadne.

Dule

pre 12 godina

Mi se pravimo pametni i ismejavamo Sorosa koji je jedan od najmocnijih ljudi u svetu?!Sve ovo sto on prica treba shvatiti za ozbiljno,nije to tek tamo neki obicni berzanski manipulator...To je svetski mocnik,koji stvara krizu gde god hoce i gde god pozeli,i kad god mu je to u interesu i interesu SAD-a.Amerika se ne boji EU,jer je Amerika i napravila EU,a ona ce je i srusiti.Ko sta pita Nemce,bez Amerike oni su nista,USA se sve pita.A upravo taj Soros je jedan od vladara Amerike.I sad mi se pravimo pametni,a ustvari nemamo pojma kakvo je stvarno stanje u pozadini...Bas smo "mali".

indpedu

pre 12 godina

Vidim da mnogima nije draga istina, a svi znamo da ce se raspasti jer je ona stvorena zbog para a para je sve manje, Eu nema proizvodnju, nezaposlene generacije mladih su u beznadju, osim proizvodnje magle nema nicega na vidiku itd. ...
Raspasce se i Amerika, nisu ni oni mnogo bolji, cak su krenuli mnogo da naduvavaju svoj balon od sna tak oda ce sektakularno da pukne, zivi bili pa videli.

Штилцована катаболцна

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)
Питај Швајцарце да ли се референдум органиѕује често и по којим питањима. ЕУ не може да спречи мафијаше ни у чему, јер ти мафијаши воде ЕУ.
Шта мислиш зашто Швајцарска и Норвешка неће у унију?

Petar

pre 12 godina

Referendum se ne pravi svaki cas
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Pa da. :) U Britaniji je postojao samo jedan referendum, 1974. godine, za "Common Market" (bitno drugacija organizacija od EU). U medjuvremenu je "Common Market" evoluirao EU, i 2012-te je narod zatrazio konkretan referendum o EU. Zahtev je odbijen u roku od 48 sati. Volja naroda, nema sta. Evropske vrednosti. :)))

Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Da, da... vlade drzava nemaju nikakve veze sa EU?! :))) ...Ali OK, vazno je da sam ja zao, a u Briselu su svi dobronamerni. Eeee, zivoteeee. :)

milan

pre 12 godina

Nerazumem zasto misljenje tog Sorosa tako cesto objavljujete kada on nema takav kredibilitet koji je imao. Po Madjarskoj nje´govoj domovini vidi se najbolje da izgleda nema vise te kapacitete koje imao, potpomnut sa srecom prije. Neka u u svojoj domovini pokaze dali jos toliko zna kao sto se cesto javlja za rec kada se o EU radi.

Joca

pre 12 godina

Licemerni tihi rat koji Amerika vodi protiv Evrope nastavice se do poslednjeg Evra. Najveci i najlepsi posao koji je Amerika ikada napravila je Marsalov plan i moratorijum koriscenja dolara kao svetske monete za naftu i trgovinske transakcije. Naravno da je prelepa stvar kad nekom dugujes pare i to one koje mozes da nastampas kad hoces.

A onda je dosao Evro i neki su poceli da pomisljaju da je Evro bolja valuta. Tako je stradao Sadam...

Tako da, sve sto Amerika petlja oko Evrope i Evra, radi iskljucivo za licno dobro, i na stetu Evrope. Insajdere i lobiste u Evropu ubacuje preko Engleske i potkupljivih pripadnika drugih nacija, i oni zdusno rade na kreiranju kako politie tako i ekonomije EU.

Naravno da jos nije kraj...

Relja

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.

indpedu

pre 12 godina

Out,
podrzavam Vas stav, valjda ste iz mog izlaganja i mogli videti da sam ja za to, da mi sredimo zemlju sami i ne verujemo u zemlju Dembeliju gde kad stignemo, sve nase muke ce biti resene. A ta zemlja Dembelija nam se namece kao jedini izbor od strane eufanaticne vlasti, zar ne?

Icarus

pre 12 godina

Isto su govorili i za USA i vidim i dalje je ok, Teksas je miran i sve ostalo. Da je u pitanju Istok sveta , da, verovatno bi se raspala ali ovo nije Istok. Po meni EU ima sanse da se raspadne koliko i USA = 1%.

posmatrac

pre 12 godina

postovani,
prije izvesnog vremena imali smo primer svajcarske kako je eu.ucenila sve gradjane doticne zemlje vezivanjem ili ogranicavanjem kursa franka za evro.
kako je moguce da u demokratiji jedan ministar najobicnijim dekretom izvrsi
preko noci obezvredjivanje nacionalne valute i kompletnog kapitala stanovnistva bez saglasnosti naroda iako za to nije bilo ni jednog ekonom
skog razloga.i krajnje je vreme da mi sebi svi zajedno postavimo pitanje

Out

pre 12 godina

indpedu
Raspasce se svi,jednoga dana,ali dok mi to cekamo da se desi ajd malo da i
Srbija bolje zivi,udruzuje se i napreduje. Inace USA,iako se predstavlja velikim prijateljem EU mnogo toga cini upravo protiv nje jer joj je konku
rent.Probaju i sa drugima sa manje ili vise uspeha.

Nenad

pre 12 godina

Objektivno, taj dug mozemo da otpisemo prostom odlukom i pecatom na papiru, ali da se dogovorimo da nas ne zracite radioaktivnim supstancama kao Ugo Cavesa poslednjih godina, jer ste svu ujdurmu i napravili radi licnog bogacenja. Mislim, mozemo i da se zracimo..

T.

pre 12 godina

Mesec dana pre krize ni jedan ekonomista nije bio u stanju da predvidi nista od onog sto se desilo, a sada su naprasno svi pametni i ocekuju sve najgore.

nole

pre 12 godina

Povezao je EU i SSSR - tanka i neubedljiva analogija. Kriza SSSR je kriza reforme političkog i ekonomskog sistema, kriza EU je kriza monete.

provokator

pre 12 godina

******* ljepo reci da se u zadnje vrijeme tvoje carstvo smanjuje sa tvojim potezima ulaganja u EU. Svima nama je jasno da sa raspadom EU tvoje dionice i fondovi lete u nebo, a trenutno si u velikom problemu jer si svojim gazdama R&R napravio velike gubitke i po EU rade velika spajanja svojih firmi da spase šta se spasiti može! A najvjerodostojnije je stanje cijena dionica tvojih i tvojih gazda na burzama diljem svijeta , sve su im dionice popadale osim dionica sa rudama i mineralima!!!
Zato radite veliki pritisak i u USA da se republikanci vrate na vlast jer i sami znate da ako Obama ostane još 5 godina predsjednik da će te jako teško spasiti svo carstvo i da ćete morati veliku većinu rasprodati, a to automatski znači manji utjecaj na političare. A i novinari bi mogli napisati neki članak koliki pritisak radi u USA na Buffeta da ne propagira povečanje poreza za najbogatiji sloj amerikanaca!!

Nemac

pre 12 godina

Izgleda da ima i jedna sudbina bliska Yu sudbini kao mogucnost. Neophodno je uporediti nacine price, metode borbi i dogadjaji, te tajming u odnosu na Istocnu Evropu, SSSR i ex-YU, da bi se ocenili karakteristicna vremena i domet promena. Konacno, mozda bude i neka mutacija ili nesto u pozdini. TO bi bila vest. Ovo nije.

josif

pre 12 godina

sta je bilo ameri,dolar dobio konkurenciju i hvata vas frka da trgovina plemenitim metalima i naftom ne pocne da se odvija preko evra, pa svakog dana saljete nekog da pljuje po evru? Malo Rubini malo Soros ...

ekonomist

pre 12 godina

Šoroš jeste veliki stručnjak za investicije, što govori koliko je novca stvorio sebi i drugima. Uspeo je da obori Bank of England, jer su oni napravili grešku, a on je samo iskoristio to i napravio posao veka. Nema razloga da čoveka vređate ili da pravite teorije zavere.
Međutim, njegove današnje ocene su poprilično paušalne i pojednostavljene, pa je takav i zaključak. Tačno je da Eurozona ima veliki problem pred sobom, ali je rešiv. Sva sreća je da su veliki umovi preuzeli stvari u svoje ruke, i da će moći da iznađu rešenje za ovakvu situaciju!
Sve te gluposti vezane za bankare, Rothschilde, Rockefellere, Bilderberg grupu, te da su svi oni doveli komunizam u Rusiju, pa onda rasturili SSSR, SFRJ i ostale organizacije i države su čiste izmišljotine, kojim se hrane neuspešni ljudi, pravdajući time svoje rezultate. Niko od navedenih nema tu moć, jer upravljati ogromnim pomeranjima nije tako jednostavno, iako možda tako deluje!

patriot

pre 12 godina

Svasta!
Normalno da bi hteo da opet uvedu liru, pezetu itd. pa da moze da se kladi protiv njih, kao sto se kladio protiv engleske funte.

Ajde kladi se protiv evra - e pa to je i za tebe malo krupniji zalogaj!

EU mozte da bude primer na svetu za druge regije! kao prvo MIR u regisji, onda visoki nivo DRUSTVENO-SOCIJALNE integracije i trece, a najteze, EKONOMSKA integracija.

A sad za sve koji misle drugacije: ajde na wikipediju (ili sllicno) i pogledajte ekonomse podatke u zadnji 30 godina: Portugalija, Spanija, Irska... a u zadnjih godina: Poljska, Ceska, Slovacka... a da nepricam o Baltickim zemljama!

Relja

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda, koji se trude da ujednače evropski prostor, obrazovanjem, gradjanskim pravima, slobodin kretanjem, organizovanom brigom o marginalnim grupama i širenjem znanja. Onima koji se bave sa EZ to je jasno, ljudima koji džepare po Italiji ili rade na marginama - nije. EU je mnogo ozbiljnija institucija od trenutnih interesa i zato je stalno kamen u Sorošovoj cipeli, jer više ne može da mešetari kako je navikao. Nema šanse da EU propadne.

МикиМ

pre 12 godina

Ако R&R династија на томе ради тако ће и бити као што је радила од 1. рата, као што је збацила цара у Русији и довела комунизам, као што је увлачила и даље увлачи Америку у беспотребне ратове, као што је разорила СССР, СФРЈ, Либију итд, итд
А цијели политички, војни и економски апарат моћи држе у својим рукама и уз медијску потпору без које не би могли постићи све то.
Прочитајте Albert Pike - Moral And Dogma...

Alter Ego

pre 12 godina

Rimsko carstvo je pod sopstvenim teretom propao, ne znam ko je USA da ne vazi ista sudbina u buducnosti. Za EU ne bih da se Soros brine jer to je znak da nesto bolje funkcionise nego sto bi on zeleo gde bi mogao da u mutnom lovi.

Ivan

pre 12 godina

Covek je 100% u pravu! I slepac vidi da EU nema buducnost duzu od maksimum 20 godina. Osim naravno u Srbiji, gde se isprana populacija vise kune u EU nego u oca i majku. Slepilo je u Srbiji izgleda prelazna bolest.

Ivan

pre 12 godina

Pa ja sad zaista ne znam kako on to misli da ce Eu doziveti kolaps, to je malo imaginaran izraz. Ako EU dozivi kolaps to ce doziveti zemlje treceg reda u Uniji, ali su one i sad u kolapsu, i sad su u krizi i to se zna dugo. Nemacka verovatno pravi (po Sorosu) pogresne poteze zato sto ona zna da ce sebe sacuvati i bez Unije. To je jedna od 4 zemlje koja ima veliki GDP a nema resurse (takve su Koreja, Japan i Singapur). Tako da se postavlja veliko pitanje sta je Nemackoj u interesu.

Relja

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.

VvladimirR

pre 12 godina

Čovjek je potpuno u pravu... pogledajte šta je 2006. o ovome što se dešava sad rekao intelektualac Vladimir Bukovski koji je preživio raspad Sovjetskog Saveza, kako upoređuje dva sistema i na osnovu čega prognozira isto... raspad EU
http://zend2.com/bro.php/uEn25lMw/4BncLcEb/J_2BWh36/OaAz6JAt/nIscsD20/Gcw5gJu6/8OmlA_3D/b13/

Lacky

pre 12 godina

Evropska Unija postoji da bi se lakše mogla suprostaviti(ekonomski)Americi,Kini...itd. Države pojedinačno to isto ne bi mogle,tako da oni koji žele raspad Eu verovatno nisu na "našoj strani"!
Evropska Unija ne sme nestati !
Đorđe Šoroš rođen u Budimpešti a mađarskoj ni kintu nije udelio !Ja znam da mađari nisu ponosni na njega !!!

dr

pre 12 godina

Ovo je jedan od najomrazenijih likova u USA,tipican berzanski spekulant i prevarant.On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,nego spekulacijama i transakcijama na berzi-kupim nesto jeftino,jer imam pajtase,iste kao ja na berzi koji me informisu,pa onda sacekam informaciju kada to da prodam!
Koga je uopste briga sta on prica?
Znate sta je za njega rekao Sojble,legendarni ministar finansija Nemacke?
*******

Chuck_Finley

pre 12 godina

Soros je obican berzanski spekulant... Zna on donekle sta prica, ali samo donekle... Ko zna sta on ima od toga sto unosi nemir na evropsko trziste...?

Petar

pre 12 godina

Berzanski špekulant Soroš sve gleda iz svoh ugla. SSSR je nastao na silu, a EU voljom okupljenih naroda
(Relja, 26. april 2012 14:42)

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...

Goran Kikinda

pre 12 godina

"Privreda može rasti iz prekomernog duga, ali se ne može smanjivati iz prekomernog duga" , dodao je.
Koliko mene logika služi - privreda nemože rasti zbog prekomernog duga , jer se dug kroz uvećane poreze optereti privredi , a privreda se samo može smanjivati zbog prekomernog duga - jer nemoze podneti povećanje poreza i ostalih razreza toj istoj privredi .Voleo bi da me neko demantuje ili je to ekonomska logika kao i pozitivna i negativna nula koju nikad nisam razumeo - nula je za mene nula bez predznaka

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 12 godina

Svakome mora biti jasno da, eksperiment zvani EU, ne može obstati. Jedina šansa da opstane je da postane država, što će raći da recimo Nemačka i Francuska i ostali, prestanu da budu države. Šanse za to su ravne 0. E sad i kada bi postala država, uz plebiscitarnu podršku u svim članicama, uz nekakav sve evropski pokret fedralista, objektivno ta država bi teško i teoretski a kamili praktično funkcionisala. Koliko bi bilo različitih interesa u toj mega federalnoj državi? Matematički je to 1x2x3x4........x27 x nove članice.
Najgrublji mogući zaključak je da je pre moguć komunizam nego opstanak EU. Obstanak EU uprkos njenoj agoniji EU, čemu smo svedoci nekoliko zadnjih godina, se nastavlja a jedini razlog za to je borba za očuvanje privilegija koje nudi uskom broju ljudi bliskim režimima u zemljama članicama (komesari, poslanici u EP, sekretarice i prevodioci u organima EU.....).
Iako je propast EU neminovnost, obični ljudi, posebno u postkomunističkoj istočnoj Evropi, se ne mire sa tim, jer je za njih EU Eldorado, nekakva obećana zemlja, koja ih je ustvari više pokrala negi i sam komunizam, a u sve tu su ih uvukle njihove vidje, koje i danas govore da nema drugog puta osim puta u EU.

rampart

pre 12 godina

Stvarno je vise Soros dojadio sa narucenim predvidjanjima. Sta je bilo nesto ne videh da je evro propao za Bozic, prodje i Uskrs i nista. Njegove izjave su pristrasne i vodjene licnim interesom, a ne znam kakve kvalifikacije iza njega stoje.

Sid Vicious

pre 12 godina

Smesno, veoma smesno mi je kad takozvani obrazovani ljudi pricaju i lupetaju o evropskoj uniji, koji je gledaju sa strane i nemaju ni malo iskustva sa evropskom unijom. vi niste ziveli u zapadu pre EU pa da mozete da ocenite da li je EU dobra ili ne. vi nemate pojma o negativim promenama posle uvodenja EU u zapadu. ja vam ne bih zelio to iskustvo ali mislim da nam na balkanu treba EU, zbog tog iskustva, pa da se setimo neceg boljeg. zelim vam lepe u udobne snove o evropskoj uniji.

Nenad

pre 12 godina

Niko neće doživeti kolaps. Ako Amerika "pukne", puca i EU. Ako pukne EU, puca i Amerika. Soroš voli samo da zamajava lakoverne...

indpedu

pre 12 godina

Vidim da mnogima nije draga istina, a svi znamo da ce se raspasti jer je ona stvorena zbog para a para je sve manje, Eu nema proizvodnju, nezaposlene generacije mladih su u beznadju, osim proizvodnje magle nema nicega na vidiku itd. ...
Raspasce se i Amerika, nisu ni oni mnogo bolji, cak su krenuli mnogo da naduvavaju svoj balon od sna tak oda ce sektakularno da pukne, zivi bili pa videli.

Ivan

pre 12 godina

@(patriot, 26. april 2012 11:01)

Kako može biti EU primer za druge kad 10x više potroši nego zaradi. Problem EU je social-komunizam gde armada ljudi ne radi ništa (EU birokrate) a uslovljavala bi život drugima nekim pravilima. U EU firme i banke teško vraćaju pare koje su jim gradjani pozajmili da se kriza ne produbljuje dok u US to danas rade. Ko je tu lud sad ? EU standard je fiktivan, EU države su relativno i absolutno najzaduženije države na svetu. Tako i gradjani te EU.

Vlada

pre 12 godina

(Lacky, 26. april 2012 12:39)

Ne postoji EU da bi sve zelje Evrope mogle da se takmice sa Kinom, Japanom, SAD, itd, vec samo Nemacka, Francuska, Britanija i eventualno jos par. Ostale zemlje su samo tu da budu eksploatisane (trziste, sirovine, jeftina radna snaga...). Zasto bi se Bugarska takmicila sa Japanom u unapred izgubljenoj bici? Kao sto FK Radnicki ne treba da igra utakmicu sa MUFC, jer se ishod unapred zna. Neka hvala.

dado

pre 12 godina

"On nije Bil Gejts da se obogatio svetski priznatim proizvodima,.." ----Gates se obogatio zahvaljujuci svom monopolskom polozaju i sprecavanju konkurencije, uostalom za takvo ponasanje placa ogromne kazne a iznenada je postao i "dobrotvor" da bi se valjda uvukao u pak..su drzavi. Postoje li u kapitalizmu "dobri i losi" kapitalisti? Ne vjerujem u to, logika troskova i zarade je zajednicka za sve..za "dr"

milan

pre 12 godina

Nerazumem zasto misljenje tog Sorosa tako cesto objavljujete kada on nema takav kredibilitet koji je imao. Po Madjarskoj nje´govoj domovini vidi se najbolje da izgleda nema vise te kapacitete koje imao, potpomnut sa srecom prije. Neka u u svojoj domovini pokaze dali jos toliko zna kao sto se cesto javlja za rec kada se o EU radi.

Штилцована катаболцна

pre 12 godina

Hahaha...ma 100%. Zato u Britaniji, Francuskoj, Danskoj, Holandiji, Spaniji, Grckoj, ne dozvoljavaju referendum o EU. Volja naroda, nema sta. :))) Boze, koliko naivnih ljudi ima...
(Petar, 26. april 2012 15:28)

A koliko ima ljudi koji u svemu samo vide zlo. Referendum se ne pravi svaki cas, to sto postoje spekulantske vlade nema veze. Kada bi samo malo pogledao koliko para unija ulaze na ciljeve koje sam naveo - shatio bi. Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Bavim se time i znam, a ne sedim i pljujem po svemu i cinicno se smejem. Najveci problem EU je kako da spreci da lokalne mafije ne uzimaju pare za jedno a onda to opljackaju. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)
Питај Швајцарце да ли се референдум органиѕује често и по којим питањима. ЕУ не може да спречи мафијаше ни у чему, јер ти мафијаши воде ЕУ.
Шта мислиш зашто Швајцарска и Норвешка неће у унију?

Joca

pre 12 godina

Licemerni tihi rat koji Amerika vodi protiv Evrope nastavice se do poslednjeg Evra. Najveci i najlepsi posao koji je Amerika ikada napravila je Marsalov plan i moratorijum koriscenja dolara kao svetske monete za naftu i trgovinske transakcije. Naravno da je prelepa stvar kad nekom dugujes pare i to one koje mozes da nastampas kad hoces.

A onda je dosao Evro i neki su poceli da pomisljaju da je Evro bolja valuta. Tako je stradao Sadam...

Tako da, sve sto Amerika petlja oko Evrope i Evra, radi iskljucivo za licno dobro, i na stetu Evrope. Insajdere i lobiste u Evropu ubacuje preko Engleske i potkupljivih pripadnika drugih nacija, i oni zdusno rade na kreiranju kako politie tako i ekonomije EU.

Naravno da jos nije kraj...

nole

pre 12 godina

Povezao je EU i SSSR - tanka i neubedljiva analogija. Kriza SSSR je kriza reforme političkog i ekonomskog sistema, kriza EU je kriza monete.

Icarus

pre 12 godina

Isto su govorili i za USA i vidim i dalje je ok, Teksas je miran i sve ostalo. Da je u pitanju Istok sveta , da, verovatno bi se raspala ali ovo nije Istok. Po meni EU ima sanse da se raspadne koliko i USA = 1%.

Dule

pre 12 godina

Mi se pravimo pametni i ismejavamo Sorosa koji je jedan od najmocnijih ljudi u svetu?!Sve ovo sto on prica treba shvatiti za ozbiljno,nije to tek tamo neki obicni berzanski manipulator...To je svetski mocnik,koji stvara krizu gde god hoce i gde god pozeli,i kad god mu je to u interesu i interesu SAD-a.Amerika se ne boji EU,jer je Amerika i napravila EU,a ona ce je i srusiti.Ko sta pita Nemce,bez Amerike oni su nista,USA se sve pita.A upravo taj Soros je jedan od vladara Amerike.I sad mi se pravimo pametni,a ustvari nemamo pojma kakvo je stvarno stanje u pozadini...Bas smo "mali".

Nenad

pre 12 godina

Objektivno, taj dug mozemo da otpisemo prostom odlukom i pecatom na papiru, ali da se dogovorimo da nas ne zracite radioaktivnim supstancama kao Ugo Cavesa poslednjih godina, jer ste svu ujdurmu i napravili radi licnog bogacenja. Mislim, mozemo i da se zracimo..

provokator

pre 12 godina

******* ljepo reci da se u zadnje vrijeme tvoje carstvo smanjuje sa tvojim potezima ulaganja u EU. Svima nama je jasno da sa raspadom EU tvoje dionice i fondovi lete u nebo, a trenutno si u velikom problemu jer si svojim gazdama R&R napravio velike gubitke i po EU rade velika spajanja svojih firmi da spase šta se spasiti može! A najvjerodostojnije je stanje cijena dionica tvojih i tvojih gazda na burzama diljem svijeta , sve su im dionice popadale osim dionica sa rudama i mineralima!!!
Zato radite veliki pritisak i u USA da se republikanci vrate na vlast jer i sami znate da ako Obama ostane još 5 godina predsjednik da će te jako teško spasiti svo carstvo i da ćete morati veliku većinu rasprodati, a to automatski znači manji utjecaj na političare. A i novinari bi mogli napisati neki članak koliki pritisak radi u USA na Buffeta da ne propagira povečanje poreza za najbogatiji sloj amerikanaca!!

T.

pre 12 godina

Mesec dana pre krize ni jedan ekonomista nije bio u stanju da predvidi nista od onog sto se desilo, a sada su naprasno svi pametni i ocekuju sve najgore.

Nemac

pre 12 godina

Izgleda da ima i jedna sudbina bliska Yu sudbini kao mogucnost. Neophodno je uporediti nacine price, metode borbi i dogadjaji, te tajming u odnosu na Istocnu Evropu, SSSR i ex-YU, da bi se ocenili karakteristicna vremena i domet promena. Konacno, mozda bude i neka mutacija ili nesto u pozdini. TO bi bila vest. Ovo nije.

Petar

pre 12 godina

Referendum se ne pravi svaki cas
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Pa da. :) U Britaniji je postojao samo jedan referendum, 1974. godine, za "Common Market" (bitno drugacija organizacija od EU). U medjuvremenu je "Common Market" evoluirao EU, i 2012-te je narod zatrazio konkretan referendum o EU. Zahtev je odbijen u roku od 48 sati. Volja naroda, nema sta. Evropske vrednosti. :)))

Problemi su u vladama drzava, ne u EU. Postoje ljudi koji u svemu vide zlo jer je ono u njima.
(Relja, 26. april 2012 17:04)

Da, da... vlade drzava nemaju nikakve veze sa EU?! :))) ...Ali OK, vazno je da sam ja zao, a u Briselu su svi dobronamerni. Eeee, zivoteeee. :)

posmatrac

pre 12 godina

postovani,
prije izvesnog vremena imali smo primer svajcarske kako je eu.ucenila sve gradjane doticne zemlje vezivanjem ili ogranicavanjem kursa franka za evro.
kako je moguce da u demokratiji jedan ministar najobicnijim dekretom izvrsi
preko noci obezvredjivanje nacionalne valute i kompletnog kapitala stanovnistva bez saglasnosti naroda iako za to nije bilo ni jednog ekonom
skog razloga.i krajnje je vreme da mi sebi svi zajedno postavimo pitanje

Out

pre 12 godina

indpedu
Raspasce se svi,jednoga dana,ali dok mi to cekamo da se desi ajd malo da i
Srbija bolje zivi,udruzuje se i napreduje. Inace USA,iako se predstavlja velikim prijateljem EU mnogo toga cini upravo protiv nje jer joj je konku
rent.Probaju i sa drugima sa manje ili vise uspeha.

indpedu

pre 12 godina

Out,
podrzavam Vas stav, valjda ste iz mog izlaganja i mogli videti da sam ja za to, da mi sredimo zemlju sami i ne verujemo u zemlju Dembeliju gde kad stignemo, sve nase muke ce biti resene. A ta zemlja Dembelija nam se namece kao jedini izbor od strane eufanaticne vlasti, zar ne?

Dejan

pre 12 godina

@patriot: Te podatke koje navodite morate uzeti u korelaciji sa dugovima, jer to je problem ovde koji muči sve te zemlje. Ekonomski napredak je nastao na dugovima i ti dugovi su sada omča oko vrata svim tim zemljama. Ako se to pitanje ne reši uspešno, situacija možete da postane mnogo gora. Ali slično važi i za SAD, ne samo za zemlje EU.