Utorak, 24.04.2012.

09:55

Istorija sa nacistima i Jevrejima

Metod nastavnice istorije, koja je decu podelila na Jevreje i naciste, učeći ih o Drugom svetskom ratu, izazvao reakcije roditelja i jevrejske zajednice.

Izvor: Kurir

Istorija sa nacistima i Jevrejima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Александар

pre 12 godina

@VecaBG: Шта би ти знао о школству, кад пишеш „ne prihvatljivo”? Види се да ниси у скорије време отварао књиге.

KONAČNO!

pre 12 godina

Ideja odlična, mada možda neprimerena uzrastu?!?
Jedino smatram da OBAVEZNO treba promeniti uloge, kako bi svi imali prilike da osete šta je tako monstruozno u ideologiji nacizma.
Pozdravljam svaki pokušaj da se u što ranijem uzrastu probudi osećaj humanosti i empatije. Naravno da ćeš najbolje razumeti kad se radi o tvojoj koži!
Predlažem i da se, umesto besomučnih opijanja po Grčkoj i Italiji, srednjoškolske ekskurzije provode u obilasku Aušvica. Možda će tako manje đaka za koju godinu da postane član Obraza, Dveri, Naših i Njihovih...

Psiholog

pre 12 godina

@Alkeksandar
a sta cete vi koji niste "zatucani" da kazete i sta bi napisali da se je desilo to da neko dete iz strane "nacista" preozbiljno shvati sve ovo i UBIJE nekog druga koji je iz grupe"Jevreji"?Da li bi onda mi bili zatucani a vi pametni?

impartial

pre 12 godina

Ovde ima mesta za krivično gonjenje inicijatora ovakve nastave i svih onih koji su to znali a nisu bar pokušali da spreče. Kako je po njihovom mišljenju ovakva "pokazna nastava" najefikasnije sredstvo učenja, kako bi bilo da se polovina profesora obuče u ustaške uniforme a druga polovina u podkozarske seljake pa da demonstriraju istorijske činjenice iz Jasenovca. Bolesno, bolesno, naprihvatljivo, monstruozno sa posledicama i to mora biti primerno kažnjeno.

VecaBG

pre 12 godina

Skandalozno i totalno ne prihvatljivo u savremenom skolstvu.Ovakvi eksperimenti mogu se primenjivati kod srednjoskolaca kod kojih je psiha na tom intelektualnom nivou da razlikuje igru od stvarnosti.

Aleksandar

pre 12 godina

Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?
(Lola, 24. april 2012 14:22)

Mozda zato sto im pravosudni sistem odlicno funkcionise... Mozda ne odlicno, al' u odnosu na nas...

Александар

pre 12 godina

Негодовање над овом методом само показује колико су људи у овој земљи затуцани. Подршка наставници, било би супер када би било више таквих предавача.

Pippo

pre 12 godina

Hmmmm... Zimbardo eksperiment u osnovnoj skoli... s obzirom na to da je vec slicno nesto pokusano na Stanford-u gde su studenti bili podeljeni na Mucene i Mucitelje (zatvorenike i cuvare)pod budnim okom psihologa, i pored svih mera opreza posle nepunih nedelju dana eksperiment je prekinut zbog toga sto su se odredjeni studenti suvise uziveli u svoje uloge te postali brutalni prema zatvorenicima... znaci, vec pokusano, ne funkcionise, cak moze biti i opasno

Lola

pre 12 godina

Apsolutno protiv.
U odredjenom uzrastu deca uce cinjenice, koje mozda ne shvataju do kraja, ili ne sva deca, ali sazrevanjem postace svesni svega, nikako ovakvim nacinom predavanja, tako ce pre imati suprotan efekat kod emocionalno nezrelih.

Za one koji se pozivaju na primere iz USA, zar zaista mislite da je sve sto dolazi od njih dobro? Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?

Dzok

pre 12 godina

I treba ovako,sa povremenom zamenom uloga. To sto deca posle napadaju jedni druge je stvar kucnog vaspitanja i ono sto ih uce tv kanali.

zoccy

pre 12 godina

pitam se da li je doticna nastavnica ucila istorijtu na isti nacin i da li je mozda taj nacin ucila na filozovskom fakultetu! sta je bre sad ovo!

Miodrag

pre 12 godina

Metoda je originalna i vrlo efektivna. Bubanje knjiga je jedno ali praksa je tek ono pravo. Oduševljen sam i čestitam profesorki. Dodao bih samo da bi pored "Jevreja i Nacista", deca mogla da se igraju i "Srba i Ustaša".

Nala

pre 12 godina

Pristup načelno odličan, ali nosi svoje rizike, koji su odlično prikazani u knjizi i filmu The Wave (die Welle). Upotreba neutralnih simbola, zamena uloga i pazljivo vodjen debrifing omogucavaju da deca izadju iz uloga i nauce daleko vise nego bubajuci lekciju iz knjige. Da li to nastavnica radi kompetentno, tako da simulacija ne izmakne kontroli itekako je vazno pitanje i sasvim je OK da to proceni inspekcija.

BokiPirot

pre 12 godina

Nastavnica sigurno nije sasvim svoja.Negde je čula za slične metode učenja samo što je to izuzetno loše prenela na svoj teren.Zamislite da imamo predmet seksualno vaspitanje a predaje ga ova nastavnica.

Tek tako

pre 12 godina

A jel uciteljica na strani nacista spomenula domace kvislinge Nedicevce, Ljoticevce i cetnike koji su aktivno podrzavali i provodili nacisticku politiku prema Jevrejima?

Pera

pre 12 godina

Podrzavam pristup... ali je trebalo to uraditi bez kacenja simbola i samo za vreme casa... trebalo je deci objasniti da uloge traju samo za vreme casa istorije... i odmah sledeci cas zameniti uloge... na kraju treci cas bi trebalo da deca raspravljaju o utiscima i da razmenjuju misljenja i da se na taj nacin zaokruzi prica :) Ima mana, ali je ideja dobra :)

vlada

pre 12 godina

Umesto svoje nekadašnje nastavnice koja bi mi po programu samo rekla 'Pročitajte to-i-to poglavlje', ja bih itekako voleo da mi je predavala nastavnica kojoj je stalo do svog predmeta i čija predavanja će svako od ove dece imati u malom mozgu kada se u životu bude povelo pitanje segregacije i rasizma...

Divos

pre 12 godina

Ovaj slučaj mora da se prokomentariše iz više razloga.
Sigurno je neupitna dobra namera ove nastavnice istorije gospođe (ili gospođice) Živković koja se samo pokušala da približi učenicima tragičnost jedne vremenske epohe. Došlo je do suprotnog efekta iz 2 razloga. Već decenijama se nameće jedna dosta uprošćena slika o nacističkoj Nemačkoj sa prikazanim brojkama (sve češće proizvoljnim) i veoma šturim opisom događaja. Pogrešno. Da bi se shvatila monstruoznost same ideje Nacizma potrebno je što bolje prikazati ovu vremenski epohu, i hronologiju događaja, a posebno razmere tragedije i jevrejsog i drugih naroda. Drugi razlog je što se decenijama u dobrom delu Sveta (i u Srbiji nažalost) stvara dosta negativan odnos prema Jevrejima (razloga opet ima raznih i sigurno dosta iracionalnih).
Stoga je ponašanje dece samo posledica jedne nametnute steretopitne slike koja je projektovana.
Takođe i ovaj gospodin Nećak je iskoristio ovu priliku za jedan ostrašćen i hirovit istup. Potpuno bespotrebno i nerazumno sa njegove strane.

mandraxxx

pre 12 godina

naucna istrazivanja su pokazala da se ovakvi eksperimenti uvek zavrsavaju tako sto ljudi iz da je nazovemo "silnicke grupe" na kraju pocnu da maltretiraju one iz "podredjene grupe". u tom smislu je dobro pogledati nemacki film "eksperiment", koji odlicno prikazuje dokle moze da dovede takvo razvrstavanje.

EU Citizen

pre 12 godina

Ništa protiv kreativnosti u školstvu uopšteno, ali Srbija je, budimo realni, jedna zaostala, primitivna i siromašna zemlja, sa nesrećnom istorijom i kratkom tradicijom demokratije i građanskih sloboda, pa je naročito kada su u pitanju ovako osetljive teme, i s obzirom da je kadar u školstvu uglavnom produkt negativne ekonomske selekcije, ili, narodski rečeno, u prosvetu je otišao samo ko nije mogao da radi ništa drugo što donosi više novca (rekao bih da je ova gospođ(ic)a odlična ilustracija takve situacije :) ), mnogo bolje držati se nešto konzervativnijih metoda podučavanja... :))

bgd

pre 12 godina

Decu sluđenu Pinkom i internetom dodatno zbunjuju.

Nas su bar kao male vodili u Jajince, u Šumarice, na Jabuku...pa po raznim muzejuma po Srbiji i Beogradu (koji jel'te, više ne rade)...pa nas dojili pričama o partizanima i deci kuririma, Orlovi rano lete i sl, ruski filmovi o herojskoj borbi Crvene Armije (dvako se naježi kada čuje ono "uraaaaa!!!!"), holivudski o Amerima šmekerima koji iz zezanja gone Nemce...

Jes's da je bio smor, ali barem ti ostane nešto u podsvesti dok porasteš, koje bio dobar ko je bio loš, a danas se sve radi naopako.

veterinarBG

pre 12 godina

Podrzavam.Ta deca ce zauvek pamtiti kako je biti ponizavan,i kako je ponizavati druge.A ovi koji bi odmah da ispisu decu,pa neka ispisu...

Pedu

pre 12 godina

"...učenici i posle časa napadaju jedni druge, tvrde roditelji."

Pa jel to problem sa nastavnikom ili sa vaspitanjem?
Ja bih rekao da je ovo drugo u pitanju.

prakticna nastava

pre 12 godina

Ovo je vec radjeno, i par puta je izmaklo kontroli (deca su postajala izuzetno nasilna). O tome je snimljen i film - pronadjite i pogledajte nemacki "Die Welle" (Talas).
Podrzavam ovakav pristup nastavi, ali bez istorijskih obelezja (neka izmisle neke druge simbole).

emir

pre 12 godina

Najbolje, kao i dosad, da decu istoriji ucimo tako sto cemo im pricati recima i velikim pojmovima koje oni ne kapiraju u svojim fragilnim godinama. Terati ih da bubuaju napamet o holokaustu, pa ce da zaborave o cemu se tu radi cim prodje kontrolni.
Pa kad neko od njih izraste u ubicu, manijaka ili ekstremistu za 5 ili 10 godina, pitacemo se gde smo pogresili.

Slazem se da je kacenje samih obelezja preterano, ali ovakav nacin nastave, tj. eksperiment, je nekad odlican nacin da deca shvate stetnost nekih istorijskih pojava i da se uce da budu bolji gradjani jednog dana.
Uostalom, u Nemackoj ili SAD ovo je potpuno uobicajen nacin nastave, kroz koji se deca suocavaju sa prosloscu.

nemanja

pre 12 godina

jedna grupa kontrolisano maltretira drugu grupu, pa se onda uloge okrenu i podcinjena grupa dobija moc da maltretira one druge, a oni vide kako izgleda kada te neko muci i ponizava... u potpunosti podrzavam pristup, samo, moglo je to i sa nekim drugim simbolima

nemanja

pre 12 godina

jedna grupa kontrolisano maltretira drugu grupu, pa se onda uloge okrenu i podcinjena grupa dobija moc da maltretira one druge, a oni vide kako izgleda kada te neko muci i ponizava... u potpunosti podrzavam pristup, samo, moglo je to i sa nekim drugim simbolima

emir

pre 12 godina

Najbolje, kao i dosad, da decu istoriji ucimo tako sto cemo im pricati recima i velikim pojmovima koje oni ne kapiraju u svojim fragilnim godinama. Terati ih da bubuaju napamet o holokaustu, pa ce da zaborave o cemu se tu radi cim prodje kontrolni.
Pa kad neko od njih izraste u ubicu, manijaka ili ekstremistu za 5 ili 10 godina, pitacemo se gde smo pogresili.

Slazem se da je kacenje samih obelezja preterano, ali ovakav nacin nastave, tj. eksperiment, je nekad odlican nacin da deca shvate stetnost nekih istorijskih pojava i da se uce da budu bolji gradjani jednog dana.
Uostalom, u Nemackoj ili SAD ovo je potpuno uobicajen nacin nastave, kroz koji se deca suocavaju sa prosloscu.

Pedu

pre 12 godina

"...učenici i posle časa napadaju jedni druge, tvrde roditelji."

Pa jel to problem sa nastavnikom ili sa vaspitanjem?
Ja bih rekao da je ovo drugo u pitanju.

vlada

pre 12 godina

Umesto svoje nekadašnje nastavnice koja bi mi po programu samo rekla 'Pročitajte to-i-to poglavlje', ja bih itekako voleo da mi je predavala nastavnica kojoj je stalo do svog predmeta i čija predavanja će svako od ove dece imati u malom mozgu kada se u životu bude povelo pitanje segregacije i rasizma...

Pera

pre 12 godina

Podrzavam pristup... ali je trebalo to uraditi bez kacenja simbola i samo za vreme casa... trebalo je deci objasniti da uloge traju samo za vreme casa istorije... i odmah sledeci cas zameniti uloge... na kraju treci cas bi trebalo da deca raspravljaju o utiscima i da razmenjuju misljenja i da se na taj nacin zaokruzi prica :) Ima mana, ali je ideja dobra :)

Divos

pre 12 godina

Ovaj slučaj mora da se prokomentariše iz više razloga.
Sigurno je neupitna dobra namera ove nastavnice istorije gospođe (ili gospođice) Živković koja se samo pokušala da približi učenicima tragičnost jedne vremenske epohe. Došlo je do suprotnog efekta iz 2 razloga. Već decenijama se nameće jedna dosta uprošćena slika o nacističkoj Nemačkoj sa prikazanim brojkama (sve češće proizvoljnim) i veoma šturim opisom događaja. Pogrešno. Da bi se shvatila monstruoznost same ideje Nacizma potrebno je što bolje prikazati ovu vremenski epohu, i hronologiju događaja, a posebno razmere tragedije i jevrejsog i drugih naroda. Drugi razlog je što se decenijama u dobrom delu Sveta (i u Srbiji nažalost) stvara dosta negativan odnos prema Jevrejima (razloga opet ima raznih i sigurno dosta iracionalnih).
Stoga je ponašanje dece samo posledica jedne nametnute steretopitne slike koja je projektovana.
Takođe i ovaj gospodin Nećak je iskoristio ovu priliku za jedan ostrašćen i hirovit istup. Potpuno bespotrebno i nerazumno sa njegove strane.

veterinarBG

pre 12 godina

Podrzavam.Ta deca ce zauvek pamtiti kako je biti ponizavan,i kako je ponizavati druge.A ovi koji bi odmah da ispisu decu,pa neka ispisu...

prakticna nastava

pre 12 godina

Ovo je vec radjeno, i par puta je izmaklo kontroli (deca su postajala izuzetno nasilna). O tome je snimljen i film - pronadjite i pogledajte nemacki "Die Welle" (Talas).
Podrzavam ovakav pristup nastavi, ali bez istorijskih obelezja (neka izmisle neke druge simbole).

bgd

pre 12 godina

Decu sluđenu Pinkom i internetom dodatno zbunjuju.

Nas su bar kao male vodili u Jajince, u Šumarice, na Jabuku...pa po raznim muzejuma po Srbiji i Beogradu (koji jel'te, više ne rade)...pa nas dojili pričama o partizanima i deci kuririma, Orlovi rano lete i sl, ruski filmovi o herojskoj borbi Crvene Armije (dvako se naježi kada čuje ono "uraaaaa!!!!"), holivudski o Amerima šmekerima koji iz zezanja gone Nemce...

Jes's da je bio smor, ali barem ti ostane nešto u podsvesti dok porasteš, koje bio dobar ko je bio loš, a danas se sve radi naopako.

Nala

pre 12 godina

Pristup načelno odličan, ali nosi svoje rizike, koji su odlično prikazani u knjizi i filmu The Wave (die Welle). Upotreba neutralnih simbola, zamena uloga i pazljivo vodjen debrifing omogucavaju da deca izadju iz uloga i nauce daleko vise nego bubajuci lekciju iz knjige. Da li to nastavnica radi kompetentno, tako da simulacija ne izmakne kontroli itekako je vazno pitanje i sasvim je OK da to proceni inspekcija.

Tek tako

pre 12 godina

A jel uciteljica na strani nacista spomenula domace kvislinge Nedicevce, Ljoticevce i cetnike koji su aktivno podrzavali i provodili nacisticku politiku prema Jevrejima?

mandraxxx

pre 12 godina

naucna istrazivanja su pokazala da se ovakvi eksperimenti uvek zavrsavaju tako sto ljudi iz da je nazovemo "silnicke grupe" na kraju pocnu da maltretiraju one iz "podredjene grupe". u tom smislu je dobro pogledati nemacki film "eksperiment", koji odlicno prikazuje dokle moze da dovede takvo razvrstavanje.

Miodrag

pre 12 godina

Metoda je originalna i vrlo efektivna. Bubanje knjiga je jedno ali praksa je tek ono pravo. Oduševljen sam i čestitam profesorki. Dodao bih samo da bi pored "Jevreja i Nacista", deca mogla da se igraju i "Srba i Ustaša".

Dzok

pre 12 godina

I treba ovako,sa povremenom zamenom uloga. To sto deca posle napadaju jedni druge je stvar kucnog vaspitanja i ono sto ih uce tv kanali.

EU Citizen

pre 12 godina

Ništa protiv kreativnosti u školstvu uopšteno, ali Srbija je, budimo realni, jedna zaostala, primitivna i siromašna zemlja, sa nesrećnom istorijom i kratkom tradicijom demokratije i građanskih sloboda, pa je naročito kada su u pitanju ovako osetljive teme, i s obzirom da je kadar u školstvu uglavnom produkt negativne ekonomske selekcije, ili, narodski rečeno, u prosvetu je otišao samo ko nije mogao da radi ništa drugo što donosi više novca (rekao bih da je ova gospođ(ic)a odlična ilustracija takve situacije :) ), mnogo bolje držati se nešto konzervativnijih metoda podučavanja... :))

Pippo

pre 12 godina

Hmmmm... Zimbardo eksperiment u osnovnoj skoli... s obzirom na to da je vec slicno nesto pokusano na Stanford-u gde su studenti bili podeljeni na Mucene i Mucitelje (zatvorenike i cuvare)pod budnim okom psihologa, i pored svih mera opreza posle nepunih nedelju dana eksperiment je prekinut zbog toga sto su se odredjeni studenti suvise uziveli u svoje uloge te postali brutalni prema zatvorenicima... znaci, vec pokusano, ne funkcionise, cak moze biti i opasno

BokiPirot

pre 12 godina

Nastavnica sigurno nije sasvim svoja.Negde je čula za slične metode učenja samo što je to izuzetno loše prenela na svoj teren.Zamislite da imamo predmet seksualno vaspitanje a predaje ga ova nastavnica.

zoccy

pre 12 godina

pitam se da li je doticna nastavnica ucila istorijtu na isti nacin i da li je mozda taj nacin ucila na filozovskom fakultetu! sta je bre sad ovo!

Lola

pre 12 godina

Apsolutno protiv.
U odredjenom uzrastu deca uce cinjenice, koje mozda ne shvataju do kraja, ili ne sva deca, ali sazrevanjem postace svesni svega, nikako ovakvim nacinom predavanja, tako ce pre imati suprotan efekat kod emocionalno nezrelih.

Za one koji se pozivaju na primere iz USA, zar zaista mislite da je sve sto dolazi od njih dobro? Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?

Александар

pre 12 godina

Негодовање над овом методом само показује колико су људи у овој земљи затуцани. Подршка наставници, било би супер када би било више таквих предавача.

VecaBG

pre 12 godina

Skandalozno i totalno ne prihvatljivo u savremenom skolstvu.Ovakvi eksperimenti mogu se primenjivati kod srednjoskolaca kod kojih je psiha na tom intelektualnom nivou da razlikuje igru od stvarnosti.

Aleksandar

pre 12 godina

Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?
(Lola, 24. april 2012 14:22)

Mozda zato sto im pravosudni sistem odlicno funkcionise... Mozda ne odlicno, al' u odnosu na nas...

KONAČNO!

pre 12 godina

Ideja odlična, mada možda neprimerena uzrastu?!?
Jedino smatram da OBAVEZNO treba promeniti uloge, kako bi svi imali prilike da osete šta je tako monstruozno u ideologiji nacizma.
Pozdravljam svaki pokušaj da se u što ranijem uzrastu probudi osećaj humanosti i empatije. Naravno da ćeš najbolje razumeti kad se radi o tvojoj koži!
Predlažem i da se, umesto besomučnih opijanja po Grčkoj i Italiji, srednjoškolske ekskurzije provode u obilasku Aušvica. Možda će tako manje đaka za koju godinu da postane član Obraza, Dveri, Naših i Njihovih...

impartial

pre 12 godina

Ovde ima mesta za krivično gonjenje inicijatora ovakve nastave i svih onih koji su to znali a nisu bar pokušali da spreče. Kako je po njihovom mišljenju ovakva "pokazna nastava" najefikasnije sredstvo učenja, kako bi bilo da se polovina profesora obuče u ustaške uniforme a druga polovina u podkozarske seljake pa da demonstriraju istorijske činjenice iz Jasenovca. Bolesno, bolesno, naprihvatljivo, monstruozno sa posledicama i to mora biti primerno kažnjeno.

Psiholog

pre 12 godina

@Alkeksandar
a sta cete vi koji niste "zatucani" da kazete i sta bi napisali da se je desilo to da neko dete iz strane "nacista" preozbiljno shvati sve ovo i UBIJE nekog druga koji je iz grupe"Jevreji"?Da li bi onda mi bili zatucani a vi pametni?

Александар

pre 12 godina

@VecaBG: Шта би ти знао о школству, кад пишеш „ne prihvatljivo”? Види се да ниси у скорије време отварао књиге.

BokiPirot

pre 12 godina

Nastavnica sigurno nije sasvim svoja.Negde je čula za slične metode učenja samo što je to izuzetno loše prenela na svoj teren.Zamislite da imamo predmet seksualno vaspitanje a predaje ga ova nastavnica.

Tek tako

pre 12 godina

A jel uciteljica na strani nacista spomenula domace kvislinge Nedicevce, Ljoticevce i cetnike koji su aktivno podrzavali i provodili nacisticku politiku prema Jevrejima?

EU Citizen

pre 12 godina

Ništa protiv kreativnosti u školstvu uopšteno, ali Srbija je, budimo realni, jedna zaostala, primitivna i siromašna zemlja, sa nesrećnom istorijom i kratkom tradicijom demokratije i građanskih sloboda, pa je naročito kada su u pitanju ovako osetljive teme, i s obzirom da je kadar u školstvu uglavnom produkt negativne ekonomske selekcije, ili, narodski rečeno, u prosvetu je otišao samo ko nije mogao da radi ništa drugo što donosi više novca (rekao bih da je ova gospođ(ic)a odlična ilustracija takve situacije :) ), mnogo bolje držati se nešto konzervativnijih metoda podučavanja... :))

zoccy

pre 12 godina

pitam se da li je doticna nastavnica ucila istorijtu na isti nacin i da li je mozda taj nacin ucila na filozovskom fakultetu! sta je bre sad ovo!

nemanja

pre 12 godina

jedna grupa kontrolisano maltretira drugu grupu, pa se onda uloge okrenu i podcinjena grupa dobija moc da maltretira one druge, a oni vide kako izgleda kada te neko muci i ponizava... u potpunosti podrzavam pristup, samo, moglo je to i sa nekim drugim simbolima

emir

pre 12 godina

Najbolje, kao i dosad, da decu istoriji ucimo tako sto cemo im pricati recima i velikim pojmovima koje oni ne kapiraju u svojim fragilnim godinama. Terati ih da bubuaju napamet o holokaustu, pa ce da zaborave o cemu se tu radi cim prodje kontrolni.
Pa kad neko od njih izraste u ubicu, manijaka ili ekstremistu za 5 ili 10 godina, pitacemo se gde smo pogresili.

Slazem se da je kacenje samih obelezja preterano, ali ovakav nacin nastave, tj. eksperiment, je nekad odlican nacin da deca shvate stetnost nekih istorijskih pojava i da se uce da budu bolji gradjani jednog dana.
Uostalom, u Nemackoj ili SAD ovo je potpuno uobicajen nacin nastave, kroz koji se deca suocavaju sa prosloscu.

Lola

pre 12 godina

Apsolutno protiv.
U odredjenom uzrastu deca uce cinjenice, koje mozda ne shvataju do kraja, ili ne sva deca, ali sazrevanjem postace svesni svega, nikako ovakvim nacinom predavanja, tako ce pre imati suprotan efekat kod emocionalno nezrelih.

Za one koji se pozivaju na primere iz USA, zar zaista mislite da je sve sto dolazi od njih dobro? Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?

Miodrag

pre 12 godina

Metoda je originalna i vrlo efektivna. Bubanje knjiga je jedno ali praksa je tek ono pravo. Oduševljen sam i čestitam profesorki. Dodao bih samo da bi pored "Jevreja i Nacista", deca mogla da se igraju i "Srba i Ustaša".

veterinarBG

pre 12 godina

Podrzavam.Ta deca ce zauvek pamtiti kako je biti ponizavan,i kako je ponizavati druge.A ovi koji bi odmah da ispisu decu,pa neka ispisu...

bgd

pre 12 godina

Decu sluđenu Pinkom i internetom dodatno zbunjuju.

Nas su bar kao male vodili u Jajince, u Šumarice, na Jabuku...pa po raznim muzejuma po Srbiji i Beogradu (koji jel'te, više ne rade)...pa nas dojili pričama o partizanima i deci kuririma, Orlovi rano lete i sl, ruski filmovi o herojskoj borbi Crvene Armije (dvako se naježi kada čuje ono "uraaaaa!!!!"), holivudski o Amerima šmekerima koji iz zezanja gone Nemce...

Jes's da je bio smor, ali barem ti ostane nešto u podsvesti dok porasteš, koje bio dobar ko je bio loš, a danas se sve radi naopako.

vlada

pre 12 godina

Umesto svoje nekadašnje nastavnice koja bi mi po programu samo rekla 'Pročitajte to-i-to poglavlje', ja bih itekako voleo da mi je predavala nastavnica kojoj je stalo do svog predmeta i čija predavanja će svako od ove dece imati u malom mozgu kada se u životu bude povelo pitanje segregacije i rasizma...

Александар

pre 12 godina

Негодовање над овом методом само показује колико су људи у овој земљи затуцани. Подршка наставници, било би супер када би било више таквих предавача.

prakticna nastava

pre 12 godina

Ovo je vec radjeno, i par puta je izmaklo kontroli (deca su postajala izuzetno nasilna). O tome je snimljen i film - pronadjite i pogledajte nemacki "Die Welle" (Talas).
Podrzavam ovakav pristup nastavi, ali bez istorijskih obelezja (neka izmisle neke druge simbole).

Pera

pre 12 godina

Podrzavam pristup... ali je trebalo to uraditi bez kacenja simbola i samo za vreme casa... trebalo je deci objasniti da uloge traju samo za vreme casa istorije... i odmah sledeci cas zameniti uloge... na kraju treci cas bi trebalo da deca raspravljaju o utiscima i da razmenjuju misljenja i da se na taj nacin zaokruzi prica :) Ima mana, ali je ideja dobra :)

Pippo

pre 12 godina

Hmmmm... Zimbardo eksperiment u osnovnoj skoli... s obzirom na to da je vec slicno nesto pokusano na Stanford-u gde su studenti bili podeljeni na Mucene i Mucitelje (zatvorenike i cuvare)pod budnim okom psihologa, i pored svih mera opreza posle nepunih nedelju dana eksperiment je prekinut zbog toga sto su se odredjeni studenti suvise uziveli u svoje uloge te postali brutalni prema zatvorenicima... znaci, vec pokusano, ne funkcionise, cak moze biti i opasno

Pedu

pre 12 godina

"...učenici i posle časa napadaju jedni druge, tvrde roditelji."

Pa jel to problem sa nastavnikom ili sa vaspitanjem?
Ja bih rekao da je ovo drugo u pitanju.

Psiholog

pre 12 godina

@Alkeksandar
a sta cete vi koji niste "zatucani" da kazete i sta bi napisali da se je desilo to da neko dete iz strane "nacista" preozbiljno shvati sve ovo i UBIJE nekog druga koji je iz grupe"Jevreji"?Da li bi onda mi bili zatucani a vi pametni?

mandraxxx

pre 12 godina

naucna istrazivanja su pokazala da se ovakvi eksperimenti uvek zavrsavaju tako sto ljudi iz da je nazovemo "silnicke grupe" na kraju pocnu da maltretiraju one iz "podredjene grupe". u tom smislu je dobro pogledati nemacki film "eksperiment", koji odlicno prikazuje dokle moze da dovede takvo razvrstavanje.

Dzok

pre 12 godina

I treba ovako,sa povremenom zamenom uloga. To sto deca posle napadaju jedni druge je stvar kucnog vaspitanja i ono sto ih uce tv kanali.

Aleksandar

pre 12 godina

Ako im je tako dobar sistem, zasto imaju najvise zatvorenika po stanovniku?
(Lola, 24. april 2012 14:22)

Mozda zato sto im pravosudni sistem odlicno funkcionise... Mozda ne odlicno, al' u odnosu na nas...

VecaBG

pre 12 godina

Skandalozno i totalno ne prihvatljivo u savremenom skolstvu.Ovakvi eksperimenti mogu se primenjivati kod srednjoskolaca kod kojih je psiha na tom intelektualnom nivou da razlikuje igru od stvarnosti.

impartial

pre 12 godina

Ovde ima mesta za krivično gonjenje inicijatora ovakve nastave i svih onih koji su to znali a nisu bar pokušali da spreče. Kako je po njihovom mišljenju ovakva "pokazna nastava" najefikasnije sredstvo učenja, kako bi bilo da se polovina profesora obuče u ustaške uniforme a druga polovina u podkozarske seljake pa da demonstriraju istorijske činjenice iz Jasenovca. Bolesno, bolesno, naprihvatljivo, monstruozno sa posledicama i to mora biti primerno kažnjeno.

Divos

pre 12 godina

Ovaj slučaj mora da se prokomentariše iz više razloga.
Sigurno je neupitna dobra namera ove nastavnice istorije gospođe (ili gospođice) Živković koja se samo pokušala da približi učenicima tragičnost jedne vremenske epohe. Došlo je do suprotnog efekta iz 2 razloga. Već decenijama se nameće jedna dosta uprošćena slika o nacističkoj Nemačkoj sa prikazanim brojkama (sve češće proizvoljnim) i veoma šturim opisom događaja. Pogrešno. Da bi se shvatila monstruoznost same ideje Nacizma potrebno je što bolje prikazati ovu vremenski epohu, i hronologiju događaja, a posebno razmere tragedije i jevrejsog i drugih naroda. Drugi razlog je što se decenijama u dobrom delu Sveta (i u Srbiji nažalost) stvara dosta negativan odnos prema Jevrejima (razloga opet ima raznih i sigurno dosta iracionalnih).
Stoga je ponašanje dece samo posledica jedne nametnute steretopitne slike koja je projektovana.
Takođe i ovaj gospodin Nećak je iskoristio ovu priliku za jedan ostrašćen i hirovit istup. Potpuno bespotrebno i nerazumno sa njegove strane.

Nala

pre 12 godina

Pristup načelno odličan, ali nosi svoje rizike, koji su odlično prikazani u knjizi i filmu The Wave (die Welle). Upotreba neutralnih simbola, zamena uloga i pazljivo vodjen debrifing omogucavaju da deca izadju iz uloga i nauce daleko vise nego bubajuci lekciju iz knjige. Da li to nastavnica radi kompetentno, tako da simulacija ne izmakne kontroli itekako je vazno pitanje i sasvim je OK da to proceni inspekcija.

KONAČNO!

pre 12 godina

Ideja odlična, mada možda neprimerena uzrastu?!?
Jedino smatram da OBAVEZNO treba promeniti uloge, kako bi svi imali prilike da osete šta je tako monstruozno u ideologiji nacizma.
Pozdravljam svaki pokušaj da se u što ranijem uzrastu probudi osećaj humanosti i empatije. Naravno da ćeš najbolje razumeti kad se radi o tvojoj koži!
Predlažem i da se, umesto besomučnih opijanja po Grčkoj i Italiji, srednjoškolske ekskurzije provode u obilasku Aušvica. Možda će tako manje đaka za koju godinu da postane član Obraza, Dveri, Naših i Njihovih...

Александар

pre 12 godina

@VecaBG: Шта би ти знао о школству, кад пишеш „ne prihvatljivo”? Види се да ниси у скорије време отварао књиге.