Petak, 20.04.2012.

00:39

Prvo test na sidu pa kredit za stan

Osiguranje života, kojim pojedine banke uslovljavaju odobravanje stambenih kredita, veliki je dodatni trošak za dužnika.

Izvor: Novosti

Prvo test na sidu pa kredit za stan IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

student

pre 12 godina

Ha ha ha. E pa na ovo covek mora stvarno da se nasmeje. Lekarski pregled da bi dobio kredit i osiguranje pa ovo nema nigde, mi smo stvrano ekstremni u svemu. Neko je skapirao da moze lepe pare da zaradi na tome. U inostrantvu smo kupili smo stan u vrednosti od 100.000 naravno imamo to zivotno osiguranje i izadje negde oko 15e mesecno ali lekarski pregled, pa ovde bi se ljudi smejali na to. Naravno popunjava se upitnik o opstem zadravstvenom stanju al da me neko tera na lekarski to je vid diskriminacije sto je po svim zaknima EU najstroze zabranjeno. A kod nas ljudi to tako prihvataju sta ce mora se. Sramota i lopovluk

Lars

pre 12 godina

Ako banke i osiguravajuce kuce traze od klijenata i HIV test kao uslov, zasto onda ne traze i da se klijent obaveze da u prvih 7 godina otplate nece stradati u saobracajnoj nesreci ili da nece dobiti kancer ili neko drugo smrtonosno oboljenje? Sa HIV-om se danas zivi jos bar 20-30 godina, a sa kancerom mnogo manje

Onanista

pre 12 godina

Treba iskoristiti Internet da se ova bankarsko-pravnicka mafija registruje u neke javno-dostupne baze podataka, i da im se onda sve na svetu javno i inace dostupno uskracuje i daje na nacin koji nije isti za sve. Kako se ta stoka nadigla, to je neverovatno, i jos nas uveravaju da je to za nase dobro...

Mika

pre 12 godina

Koliko ja vidim, sve je ovde u redu osim cene osiguranja. Neko dere gradjane i to opasno. Moj primer u inostranstvu , imam zivotno osiguranje od 400K dolara i za to placam 50$ mesecno. Visina osiguranja i cena se ne menjaju sledecih 20 godina koliko mi je potrebno da budem osiguran. I to racunam da moj ugovor nije najbolji i da su i mene "odrali" sigurno jedno 10 dolara mesecno vise.

justin

pre 12 godina

Nek se desi bankama i osig kućama jedno desetak "događaja" pa da vidim kad počnu da se češu.Osiguranje je malo i ide se na statistiku i igru brojeva kao i kod LOTOa ali ova zemlja i situacija nikako ne mogu da se precizno projektuju pogotovo kad je MALI BROJ igrača-korisnika kredita, a bojim se ,imajući u vidu kretanje privrede biće ih sve manje a rizičnih ulaganja sve više.Pogledajte samo oglase o licitacijama i radnim mestima kod istih-traže se advokati za naplatu spornih potraživanja.Niko u bankama i osig kućama da se zapita zašto je to tako i koga i kako zapošljavaju.Najbolji vam je primer Agrobanke i njene liste nekretnina na licitaciji.Ako dobiju 20% na konju su.Tako i ostali.

Stevan

pre 12 godina

Ljudi, ucinite sve da izbegnete podizanje bilo kakvog kredita... ako mozete, stavljajte pare na stranu pa neka i prodje neki period ali ne dajte da vas banke sisaju. Ovo sa testom za sidu je bezobrazluk... pa dajte sad da onaj ko podize kredit bude zdrav kao da treba da pilotira avionom. Pa, zarad tolike zarade od kamata, mogli bi malo i oni da rizikuju. Zato narode, odlazi podizanje kredita sve dok ne dodje noz do koske. A onima koji bezbrizno podizu kredite iako sve znaju; Nema sta da se bunite, niko vas nije prisilio da to uradite, nije fer da posle gundjate ako ste bili upoznati sa mogucim problemima s bankom.

Liberal

pre 12 godina

Maro, prvo, inflacija postoji i u evrima. Ako je prosečna inflacija u evrozoni 2%, 50 hiljada evra danas je isto što i 90 hiljada za 30 godina. Pošto ne vraćate svu kamatu na kraju nego tokom perioda, inflacija ukupno pojede 20-ak hiljada od toga.

Drugo, kamata je normalna nagrada za odricanje od likvidnosti. Ako ste uzeli kredit, to znači da je neko prethodno uštedeo taj novac i preko banke ga dao vama umesto da ga potroši ili uloži u neki biznis. To je opravdanje kamate.

Ali post pišem zbog treće stvari, zbog zablude u naslovu. Ako se i složimo da je kamata visoka, ipak niste banci kupili još jedan stan, jer suštinski niste od banke ništa ni uzeli. Kredit ste uzeli od štediša banke i njima vratili. Banke imaju vrlo sopstvenog novca, one samo prikupljaju uloge štediša. I tu je njihova uloga veoma važna -- ako ne mislite tako, probajte da nađete nekog ko će vam pozajmiti 50 hiljada evra, sa kamatom, a da mu ih vratite za 30 godina. Funkcija banke je da a) pronalazi ljude koji štede i spaja ih sa onima koji pozajmljuju i b) kontinuirano pronalazi one koji štede kratkoročno, dok ona iz toga daje na zajam dugoročno. Iz obavljanja tih uloga banke ostvaruju profit, a ne zato što pozajmljuju svoj novac.

Šta je onda sa celim drugim stanom koji ste kroz kamate vratili? Jedan deo pojede inflacija, drugi država uzme kroz bankarske poreze, treći je kompenzacija za rizik, veća u zemljama nepouzdanog i neefikasnog sudstva, četvrti vratite štedišama koji su vam novac pozajmili. Udeo profita banke u svemu tome je srazmerno mali.

Ali lakše je verovati da banke deru.

Sima

pre 12 godina

Novinar bi mogao biti malo obrazovaniji. Ne radi se "test na sidu", već test na prisustvo HIV virusa u krvi. SIDA (AIDS) je samo završna faza kod čoveka koji je zaražen HIV virusom i posle određenog broja godina ima značajnije zdravstvene probleme.

QQQ

pre 12 godina

@Diana
Ne Draga Diana, zivimo u kapitalizmu.
(Miroslav, 20. april 2012 07:10)

Taj kapitalizam koji spominjes ,mnogo vise izgleda kao fasizam koji treba da preraste u nesto vise i jos crnje, ali je jos uvek u izgradnji.
Banke i bankarske drzave vam svaki dan ukinu po jos neko ljudsko pravo na osnovu terorizma, bolesti........i sve to nekako izgleda da eto mora tako.
Sto se njih tice svi vi bi trebalo da radite do 110godine a ako umrete ranije vasa porodica ce placati penale, ali tu smo valjda mi da im saopstimo da je dolar tu zbog nas ,a ne mi zbog dolara.Nije lako sacuvati svoja prava kad se u drustvu nalazi mnogo onih obradjenih i uvek spremnih na klimanje glavom.
Mi smo za njih samo kosnica pcela koje proizvode med, a neko drugi ga skuplja.
Sve vise pcelica misli da ovo treba bas ovako da izgleda i zadovoljni su svojim statusom.

Sto se mene tice ova vrsta obolelih od klimanja glavom ili na latinsko/bankarskom "klimatoris glavatus" je opasnija od bilo kog AIDS obolelog jer vam nije potreban fizicki kontakt a bolest se prenosi sa ugovora na ugovor, ali vaze za vrlo pozeljne musterije u bankarskom sistemu.Lako ih mozete prepoznati kada se priblize banci bar na 100m, hodaju sami otvaraju usta kao da razgovaraju, ali rece ne izlaze.Blago klimanje glavom pre ulaska u banku...nesvesno ili samo zagrevanje vratnih misica jos nisam stigao da utvrdim, ali kako se radi o "perspektivnoj bolesti", uskoro stize sve vise rezultata.

wade3

pre 12 godina

Ono sto je na zapadu dobro, nasoj politickoj kasti ne pada na pamet da uvede, ono sto je lose, tu su otisli jos dalje. U 2 reci, Srpska posla.

mara

pre 12 godina

Pera
"Banke nisu socijalne ustanove."


Ako ne znate, banke i ovako naplaćuju dva stana od svih koji podignu kredite, do kraja kredita vi otplatite dva stana. Dakle, banke debelo zarađuju na svima njima i nikakva odbrana njihove zarade ovde nije u pitanju, već čista diskriminacija, dok država ćuti i dozvoljava ponižavanje ljudi.

Po našem zakonu, ako dužnik premine, kada naslednici prihvate nasleđe prihvataju i sve dugove preminulog. Ako ne prihvate dugove, banka preuzima nekretninu i odatle se naplaćuje - banka nema štete.

Ako naslednici hoće da naslede stan, nekretninu, onda moraju da nastave sa otplatom kredita i banka tu ništa ne gubi.
Osiguranje bi trebalo da bude dobrovoljno, za one koji to žele i - ničim uslovljeno.
Zato je ovo samo još jedno iživljavanje i diskriminacija, banke rade šta hoće i nema nikoga da im stane na put.

Milos

pre 12 godina

Kakvi komentari, oh...

Prvo, osiguravajuce kuce su drustva koja rade po principu minimalnog rizika, pa je onda jasno da zele da smanje rizik time sto ce traziti lekarski pregled da znaju na cemu su.

Drugo, HIV nije isto sto i SIDA!!! HIV moze uzrokovati sidu nakon 5-10 godina ako se ne leci. Sa danasnjim sve jacim antiviralnim lekovima, zivot osoba sa HIV-om je znacajno produzen i cak neki sada svrstavaju HIV u hronicna oboljenja. Procena je da je prosecan zivot osobe sa HIV-om, nakon dijagnoze, oko 25 godina, zavisno naravno od toga kada se krene sa terapijom.

Ђорђе

pre 12 godina

Једна од тачака недавне иницијативе НСПМ у којој се предвиђа обавезно тестирање на дрогу политичара и јавних службеника прогчашена је за "фашистичку", "десничарску" итд. Интересује ме хоће ли невладине организације бити подједнако принципијелне када су банке у питању.

Zoran

pre 12 godina

Ovo su sve standardni uslovi osiguravajućih kuća i nemaju nikakve veze sa stambenim kreditima. Znači i ako uzimate polisu osiguranja života nevezano za stambeni kredit čeka vas sve to isto u tekstu opisano. A što ne posmatramo stvari sa vedrije strane? Kada uzmete osiguranje života i ne desi vam se ništa, nakon isteka perioda osiguranja dobijate celokupnu premiju + učešće u dobiti za celokupan period osiguranja. Znači em ste isplatili stambeni kredit em sve što ste ulagali u životno osiguranje dobijate nazad. Ako se nešto desi, osigurali ste porodicu da ne ostane bez te nekretnine koju ste kupili. Ja u ovome ne vidim ništa sporno. Zanima me samo šta se dešava u slučaju npr nesrećnog slučaja kada osiguravajuće kuće isplaćuju duplo od ugovorene sume i ako to prelazi iznos stambenog kredita. Onda bi razliku trebalo da dobije porodica osiguranika.

matko

pre 12 godina

Gde nestade ono svi smo isti, nema diskriminacije po rasnoj,socijalnoj,polnoj,seksualnoj,partizansko-cetnicko, musko-zensko i drugim osnovama? Gde se istopi taj utopijski komunisticki model kojem smo robovali ali i rado upraznjavali 1945-2000 ? Gde je uravnilovka u platama, gde su besplatni stanovi za radnike, besplatno skolstvo, zdravstvo, besplatni krediti? Jugoslavijo mora da se prevrces u grobu!

Liberal

pre 12 godina

Ljudi, banka je samo jedno mesto gde možete da pozajmite novac. Možete da pozajmite od roditelja, rođaka, prijatelja.... Ali problem je što svi oni ne veruju da ćete im vratiti pare, nego ih stavljaju na štednju i očekuju kamatu. Da li su banci svoj novac na upravljanje, i ne žele da mnogo rizikuju. Imate i kod samuraja sfalta za 10% mesečno.

Ili radite, štedite, pa za 40 godina kupite stan od svojih para.

milan

pre 12 godina

Po komentarima se vidi koliko smo mi jos zaostali. To je jedna sasma normalna stvar da i ne samo kod hipoteka da ko ima ozbiljniju bolest nemoze da dobije ni veci kredit, tako je svugde u svetu, samo mi mislimo da smo pupak sveta i sve kritikujemo zato sto nemozemo nase proslosti da se otkacimo. Ista pesma je i sa kamatama, banke su akcionarska drustva i da bi osigurali svoja poslovanja placaju zavisno od rizika vise ili manje za polise a njihovi akcionari traze za rizicnija podrucja vecu sigurnost i naravno da to utice na visine kamata svidjalo se to nama ili ne.

Beograd republika

pre 12 godina

Ja bi dodao da ni homici ne bi trebalo da budu iskljuceni. Ipak su oni rizicna grupa. Pa nek placaju vece osiguranje. I naravno veci porez ali to nema veze sa clankom pa necu da duzim.

i Boga su zeznuli - ili samo misle tako

pre 12 godina

Uahahahaaaaa, sta kaze, "ne sme da umre u roku od sedam godina!" Nemam reci koje bih mogao da upotrebim za nivo bezobrazluka i intelekta ljudi koji prave ove uslove. Kao ni za one koji se upecaju i pristanu na njihove aranzmane - koliko god da gori pod nogama, ne vredi se zaduzivati kod nekoga ko vec u startu ima bazicne diskriminatorske uslove. To mogu raditi samo jos u Srbiji i ponekoj slicnoj banana drzavi. Da smo pametni (kao sto nismo) trebalo bi opaliti jedan masovni narodni bojkot ovih "genijalnih" aranzmana i izneti pricu napolje,frontalno po EU instancama i medijima, ta bulumenta sada reaguje samo na batinu spolja.

vladimir

pre 12 godina

@Diana: bolesni mogu da kupe stan, ali je potpuno prirodno da komercijalne banke i osiguravajuće kuće ne žele rizike vezane za bolesne da preuzmu na sebe. To je najpre posao države i njene socijalne politike. Ako to izostaje, zašto bi banke i osiguranja išli ispred države u socijalnoj brizi za bolesne? To je tako svuda u svetu. Socijalistička društva su navodno bila humanija, ali treba se setiti da tamo nije bilo nikakvih kredita ili ih je bilo samo za privilegovane po nekomercijalnim uslovima. Doduše, bilo je masovno odobravanih nekomercijalnih kredita '50. - tih i '60. - tih godina XX veka, ali znamo kako je završio taj bankarski sistem iz kojeg su ti krediti poticali - zato se danas na štednju iz tog vremena čeka kroz obveznice do 2016. godine.

@Lazy Joe: pa i zdravima i bolesnima garanciju za banku daje Narodna banka i gomila propisa i mera za održavanje likvidnosti banke. Ako poznaješ nekoga ko radi u banci na nekom relativno višljem položaju, neka ti malo opiše kako izgledaju kontrole poslovanja koje sprovodi NBS. Malo je reći da je to "skidanje do gaća", gore je nego na sistematskom pregledu za specijalne u Legiji stranaca.

@autor teksta: mislim da je tekst namerno intoniran tako da izazove populistički gnev čitalaca i da se ospe paljba na banke i osiguranja. Bolje da ste se malo više potrudili da edukujete građane, nego što namerno potpirujete i preusmearvate njihov opravdani gnev zbog lošeg životnog standarda.

Vidim da ima i suvislih komentara, ali su takvi na žalost ostali sa malo pozitivnih, a puno negativnih preporuka. Neukima je mnogo lakše da se bune nego da se edukuju.

"Одржавање текућег рачуна"

pre 12 godina

Клијент може да има ХИВ, да живи и 30 година с тим. Може да има нерегулисан крвни притисак, који може да му дође главе у релативно кратком временском периоду; може да има малигни тумор у почетном стадијуму, без значајних клиничких и лабораторијских налаза у тренутку прегледа и да умре за шест месеци. Хоћу да кажем да ти детаљни прегледи уопште не морају да буду неки ослонац банци. Осим као испуњавање форме, коју клијент мора да плати, а и да они који прегледе врше- зараде.

Kick

pre 12 godina

Kredit za stan sam uzela pre 5 godina, naravno sa rokom otplate od 30 godina. Niko mi rad nije tražio da se osiguram. Pošto sam u međuvremenu dobila decu a svaki dan čujem šta se sve događa ljudima, ni krivim ni dužnim rešila sam da uzmem riziko osiguranje i da u slučaju moje smrti pre isplate kredita moja deca nemaju nikakvu obavezu prema banci. Odradila sam kompletan lekarski pregled, testirala se na HIV i ostalo. Nimalo mi nije bilo čudno što je osiguranje tražilo kompeltan pregled. Osiguranja života u raznim oblicima su nešto normalno u svetu i predstavlaju neki vid štednje, samo je naša svest (a posledica opše nemaštine) o tome na niskom nivou.

Logicno

pre 12 godina

Ko ima para za kredit ima, ko nema, nema, a banke nisu socijalne ustanove, pa da oprastaju kredite preminulih. Dakle, ako mislite da uzmete kredit, izvolite dokazati da ste zdravi i osigurati banku u slucaju da to ne budete bili. Sta nije jasno?

Boris

pre 12 godina

Ako niste primetili u članku, nisu banke te koje uslovljavaju klijente HIV pregledima, već osiguravajuće kuće.
A nijedna osiguravajuća kuća vas neće osigurati ako ste teško bolesni.
Tj. možda će vas i osigurati, ali će vam rate premija biti astronomske.

Doc Holiday

pre 12 godina

Ako uzmemo onaj primer od 30.000 na 300 rata, a znamo da banke uzmu najmanje duplo za taj period- znaci 60000 a 8.91 * 276= 2500 evra znaci vi za 300 meseci date 63000 evra. Sto izadje oko 220 evra mesecno. Po ovoj racunici ispada da SAMI stedite tih 220 evra mesecno , stan mozete imati za 136 meseci. Ako tih 220 eura jos date upravo toj banci da ONA VAMA PLACA KAMATU , za jos manje .. Ucesce , takse i silne dokumente da ne racunamo.. Sve u svemu da sve te pare od ucesca , taksi, lekarskih pregleda i svih drugih gluposti orocite + svaki mesec da stavite jos 220 eura u banku, vi taj isti stan mozete da kupite za manje od 100 meseci. I da niste dali ni jedan dinar tih hohstoplerima.. Jedino sto morate stisnuti zube tih 100 i govoriti roditeljima da su im lekovi na stocicu :). Ali bolje 100 meseci nego 300

Srdjan

pre 12 godina

Uzeo sam kredit za stan pre 6 meseci. Iznos nesto malo preko 50000e. Isao sam na lekarski pregled ali je on bio besplatan ako se ode na privatnu kliniku sa kojom osiguravajuca kuca saradjuje.

Sto se tice svrhe osiguranja evo primera. U slucaju da za npr. 5 godina umrem, ako se ne osiguram, ostavio bih zeni i deci dug koji oni verovatno ne bi mogli da otplacuju i izgubili bi i stan i silne pare koje sam dotad uplacivao. Ako se osiguram, njima ce ostati stan, a preostali dug ce osiguravajuca kuca isplatiti banci. Da li to osiguranje vredi tih dodatnih 10e mesecno vi procenite sami.

Ono sto je veoma bitno je da se nista ne laze na lekarskom pregledu, jer ako se nesto precuti, osiguravajuca kuca moze da odbije da isplati sumu (takav je ugovor) i onda tek nista nisi postigao.

Kopita

pre 12 godina

Kada ce se uvesti test o postenju za buduce direktore bankarskih institucija? Kad smo vec o tom testu za bankare, moglo bi se potraziti isti i za poloticare

Pera

pre 12 godina

Banke nisu socijalna ustanova. Da ne traže ove preglede onda bi kredite morali svima da naplaćuju dva puta više. Bolesni treba da traže solidarnost države tj. društva.

dule

pre 12 godina

(Diana, 20. april 2012 06:37)
Ne, to znači da ne mogu da kupe na kredit. Ako smatraš da to nije u redu, a ti lepo rasprodaj svu svoju imovinu pa daj oglas u novime da pozajmljuješ pare bolesnim ljudima koji žele da kupe stan. Ima da pare nestanu dok si rekao keks. Koliko će ti biti vraćeno to ti već sama proceni.

P.S. Poenta svega - nije posao firmi (pa ni banaka) da vode socijalnu politiku, to je posao države. Ona inače od sviju nas naplaćuje porez da bi se time bavila.

moramreci

pre 12 godina

Diskriminacija, a drzava cuti...

Da je Srbija iole pravna drzava, sve banke koje ovo stavljaju na ugovor bi morale debelo da plate kaznu i eventualno bi bile i zatvorene. Pojedini odgovorni bi verovatno zavrsili u zatvorima na neko vreme.

Zalosno...

MarkoZR

pre 12 godina

Bezveze,naravno da bolesni mogu da kupe stan,ali ne mogu da se životno osiguraju,što je normalno u celom svetu.Kakvo spinovanje informacija...

Zorana

pre 12 godina

A ako neko ko je HIV pozitivan umre a naslednici ne zele stan,da li banka onda vraca novac naslednicima (glavnicu -3%)?
Stan valjda garantuje zirant ili vise ne?

Svetozar

pre 12 godina

Ispravno! Posle toga treba uvesti zakon da sve bolesne (od AIDS-a, tuberkuloze, kancera, grudobolje i zubobolje) treba odvesti na planinu (u ekstremnim slučajevima mogu da posluže i Fruška Gora i Avala), pa pogača i malj... Ne bi bilo loše pridružiti i im i osobe sa posebnim potrebama. Normalno da iz zemlje treba proterati sve seksualno, religiozno i nacionalno nepodobne, premršave i predebele, previsoke i preniske, precrne i preblede, prebučne i pretihe, prepametne i preglupe. Onda ono troje što ostanu mogu da uzimaju kredite, kupuju i prodaju fabrike, Kosovo i Vojvodinu kao i starke od 600 dinara.

hiv -

pre 12 godina

Tako i treba, konacno se neko setio da bolesnu Srbiju istestira na ono skoro pa najgore. A gospodjica Diana nek mi odgovori jel posteno da covek ne zna da je oboleo od hiva i da uz to zarazi jos pola Srbije, sumnja se da u Beogradu ima min 3500 obolelih, a vi zamislite koliko je ta cifra potencijalno realno veca.

Svetozar

pre 12 godina

Ispravno! Posle toga treba uvesti zakon da sve bolesne (od AIDS-a, tuberkuloze, kancera, grudobolje i zubobolje) treba odvesti na planinu (u ekstremnim slučajevima mogu da posluže i Fruška Gora i Avala), pa pogača i malj... Ne bi bilo loše pridružiti i im i osobe sa posebnim potrebama. Normalno da iz zemlje treba proterati sve seksualno, religiozno i nacionalno nepodobne, premršave i predebele, previsoke i preniske, precrne i preblede, prebučne i pretihe, prepametne i preglupe. Onda ono troje što ostanu mogu da uzimaju kredite, kupuju i prodaju fabrike, Kosovo i Vojvodinu kao i starke od 600 dinara.

moramreci

pre 12 godina

Diskriminacija, a drzava cuti...

Da je Srbija iole pravna drzava, sve banke koje ovo stavljaju na ugovor bi morale debelo da plate kaznu i eventualno bi bile i zatvorene. Pojedini odgovorni bi verovatno zavrsili u zatvorima na neko vreme.

Zalosno...

Zorana

pre 12 godina

A ako neko ko je HIV pozitivan umre a naslednici ne zele stan,da li banka onda vraca novac naslednicima (glavnicu -3%)?
Stan valjda garantuje zirant ili vise ne?

MarkoZR

pre 12 godina

Bezveze,naravno da bolesni mogu da kupe stan,ali ne mogu da se životno osiguraju,što je normalno u celom svetu.Kakvo spinovanje informacija...

Pera

pre 12 godina

Banke nisu socijalna ustanova. Da ne traže ove preglede onda bi kredite morali svima da naplaćuju dva puta više. Bolesni treba da traže solidarnost države tj. društva.

mara

pre 12 godina

Pera
"Banke nisu socijalne ustanove."


Ako ne znate, banke i ovako naplaćuju dva stana od svih koji podignu kredite, do kraja kredita vi otplatite dva stana. Dakle, banke debelo zarađuju na svima njima i nikakva odbrana njihove zarade ovde nije u pitanju, već čista diskriminacija, dok država ćuti i dozvoljava ponižavanje ljudi.

Po našem zakonu, ako dužnik premine, kada naslednici prihvate nasleđe prihvataju i sve dugove preminulog. Ako ne prihvate dugove, banka preuzima nekretninu i odatle se naplaćuje - banka nema štete.

Ako naslednici hoće da naslede stan, nekretninu, onda moraju da nastave sa otplatom kredita i banka tu ništa ne gubi.
Osiguranje bi trebalo da bude dobrovoljno, za one koji to žele i - ničim uslovljeno.
Zato je ovo samo još jedno iživljavanje i diskriminacija, banke rade šta hoće i nema nikoga da im stane na put.

Ђорђе

pre 12 godina

Једна од тачака недавне иницијативе НСПМ у којој се предвиђа обавезно тестирање на дрогу политичара и јавних службеника прогчашена је за "фашистичку", "десничарску" итд. Интересује ме хоће ли невладине организације бити подједнако принципијелне када су банке у питању.

wade3

pre 12 godina

Ono sto je na zapadu dobro, nasoj politickoj kasti ne pada na pamet da uvede, ono sto je lose, tu su otisli jos dalje. U 2 reci, Srpska posla.

Srdjan

pre 12 godina

Uzeo sam kredit za stan pre 6 meseci. Iznos nesto malo preko 50000e. Isao sam na lekarski pregled ali je on bio besplatan ako se ode na privatnu kliniku sa kojom osiguravajuca kuca saradjuje.

Sto se tice svrhe osiguranja evo primera. U slucaju da za npr. 5 godina umrem, ako se ne osiguram, ostavio bih zeni i deci dug koji oni verovatno ne bi mogli da otplacuju i izgubili bi i stan i silne pare koje sam dotad uplacivao. Ako se osiguram, njima ce ostati stan, a preostali dug ce osiguravajuca kuca isplatiti banci. Da li to osiguranje vredi tih dodatnih 10e mesecno vi procenite sami.

Ono sto je veoma bitno je da se nista ne laze na lekarskom pregledu, jer ako se nesto precuti, osiguravajuca kuca moze da odbije da isplati sumu (takav je ugovor) i onda tek nista nisi postigao.

matko

pre 12 godina

Gde nestade ono svi smo isti, nema diskriminacije po rasnoj,socijalnoj,polnoj,seksualnoj,partizansko-cetnicko, musko-zensko i drugim osnovama? Gde se istopi taj utopijski komunisticki model kojem smo robovali ali i rado upraznjavali 1945-2000 ? Gde je uravnilovka u platama, gde su besplatni stanovi za radnike, besplatno skolstvo, zdravstvo, besplatni krediti? Jugoslavijo mora da se prevrces u grobu!

hiv -

pre 12 godina

Tako i treba, konacno se neko setio da bolesnu Srbiju istestira na ono skoro pa najgore. A gospodjica Diana nek mi odgovori jel posteno da covek ne zna da je oboleo od hiva i da uz to zarazi jos pola Srbije, sumnja se da u Beogradu ima min 3500 obolelih, a vi zamislite koliko je ta cifra potencijalno realno veca.

Doc Holiday

pre 12 godina

Ako uzmemo onaj primer od 30.000 na 300 rata, a znamo da banke uzmu najmanje duplo za taj period- znaci 60000 a 8.91 * 276= 2500 evra znaci vi za 300 meseci date 63000 evra. Sto izadje oko 220 evra mesecno. Po ovoj racunici ispada da SAMI stedite tih 220 evra mesecno , stan mozete imati za 136 meseci. Ako tih 220 eura jos date upravo toj banci da ONA VAMA PLACA KAMATU , za jos manje .. Ucesce , takse i silne dokumente da ne racunamo.. Sve u svemu da sve te pare od ucesca , taksi, lekarskih pregleda i svih drugih gluposti orocite + svaki mesec da stavite jos 220 eura u banku, vi taj isti stan mozete da kupite za manje od 100 meseci. I da niste dali ni jedan dinar tih hohstoplerima.. Jedino sto morate stisnuti zube tih 100 i govoriti roditeljima da su im lekovi na stocicu :). Ali bolje 100 meseci nego 300

Boris

pre 12 godina

Ako niste primetili u članku, nisu banke te koje uslovljavaju klijente HIV pregledima, već osiguravajuće kuće.
A nijedna osiguravajuća kuća vas neće osigurati ako ste teško bolesni.
Tj. možda će vas i osigurati, ali će vam rate premija biti astronomske.

i Boga su zeznuli - ili samo misle tako

pre 12 godina

Uahahahaaaaa, sta kaze, "ne sme da umre u roku od sedam godina!" Nemam reci koje bih mogao da upotrebim za nivo bezobrazluka i intelekta ljudi koji prave ove uslove. Kao ni za one koji se upecaju i pristanu na njihove aranzmane - koliko god da gori pod nogama, ne vredi se zaduzivati kod nekoga ko vec u startu ima bazicne diskriminatorske uslove. To mogu raditi samo jos u Srbiji i ponekoj slicnoj banana drzavi. Da smo pametni (kao sto nismo) trebalo bi opaliti jedan masovni narodni bojkot ovih "genijalnih" aranzmana i izneti pricu napolje,frontalno po EU instancama i medijima, ta bulumenta sada reaguje samo na batinu spolja.

"Одржавање текућег рачуна"

pre 12 godina

Клијент може да има ХИВ, да живи и 30 година с тим. Може да има нерегулисан крвни притисак, који може да му дође главе у релативно кратком временском периоду; може да има малигни тумор у почетном стадијуму, без значајних клиничких и лабораторијских налаза у тренутку прегледа и да умре за шест месеци. Хоћу да кажем да ти детаљни прегледи уопште не морају да буду неки ослонац банци. Осим као испуњавање форме, коју клијент мора да плати, а и да они који прегледе врше- зараде.

Kopita

pre 12 godina

Kada ce se uvesti test o postenju za buduce direktore bankarskih institucija? Kad smo vec o tom testu za bankare, moglo bi se potraziti isti i za poloticare

dule

pre 12 godina

(Diana, 20. april 2012 06:37)
Ne, to znači da ne mogu da kupe na kredit. Ako smatraš da to nije u redu, a ti lepo rasprodaj svu svoju imovinu pa daj oglas u novime da pozajmljuješ pare bolesnim ljudima koji žele da kupe stan. Ima da pare nestanu dok si rekao keks. Koliko će ti biti vraćeno to ti već sama proceni.

P.S. Poenta svega - nije posao firmi (pa ni banaka) da vode socijalnu politiku, to je posao države. Ona inače od sviju nas naplaćuje porez da bi se time bavila.

Stevan

pre 12 godina

Ljudi, ucinite sve da izbegnete podizanje bilo kakvog kredita... ako mozete, stavljajte pare na stranu pa neka i prodje neki period ali ne dajte da vas banke sisaju. Ovo sa testom za sidu je bezobrazluk... pa dajte sad da onaj ko podize kredit bude zdrav kao da treba da pilotira avionom. Pa, zarad tolike zarade od kamata, mogli bi malo i oni da rizikuju. Zato narode, odlazi podizanje kredita sve dok ne dodje noz do koske. A onima koji bezbrizno podizu kredite iako sve znaju; Nema sta da se bunite, niko vas nije prisilio da to uradite, nije fer da posle gundjate ako ste bili upoznati sa mogucim problemima s bankom.

Lars

pre 12 godina

Ako banke i osiguravajuce kuce traze od klijenata i HIV test kao uslov, zasto onda ne traze i da se klijent obaveze da u prvih 7 godina otplate nece stradati u saobracajnoj nesreci ili da nece dobiti kancer ili neko drugo smrtonosno oboljenje? Sa HIV-om se danas zivi jos bar 20-30 godina, a sa kancerom mnogo manje

Sima

pre 12 godina

Novinar bi mogao biti malo obrazovaniji. Ne radi se "test na sidu", već test na prisustvo HIV virusa u krvi. SIDA (AIDS) je samo završna faza kod čoveka koji je zaražen HIV virusom i posle određenog broja godina ima značajnije zdravstvene probleme.

vladimir

pre 12 godina

@Diana: bolesni mogu da kupe stan, ali je potpuno prirodno da komercijalne banke i osiguravajuće kuće ne žele rizike vezane za bolesne da preuzmu na sebe. To je najpre posao države i njene socijalne politike. Ako to izostaje, zašto bi banke i osiguranja išli ispred države u socijalnoj brizi za bolesne? To je tako svuda u svetu. Socijalistička društva su navodno bila humanija, ali treba se setiti da tamo nije bilo nikakvih kredita ili ih je bilo samo za privilegovane po nekomercijalnim uslovima. Doduše, bilo je masovno odobravanih nekomercijalnih kredita '50. - tih i '60. - tih godina XX veka, ali znamo kako je završio taj bankarski sistem iz kojeg su ti krediti poticali - zato se danas na štednju iz tog vremena čeka kroz obveznice do 2016. godine.

@Lazy Joe: pa i zdravima i bolesnima garanciju za banku daje Narodna banka i gomila propisa i mera za održavanje likvidnosti banke. Ako poznaješ nekoga ko radi u banci na nekom relativno višljem položaju, neka ti malo opiše kako izgledaju kontrole poslovanja koje sprovodi NBS. Malo je reći da je to "skidanje do gaća", gore je nego na sistematskom pregledu za specijalne u Legiji stranaca.

@autor teksta: mislim da je tekst namerno intoniran tako da izazove populistički gnev čitalaca i da se ospe paljba na banke i osiguranja. Bolje da ste se malo više potrudili da edukujete građane, nego što namerno potpirujete i preusmearvate njihov opravdani gnev zbog lošeg životnog standarda.

Vidim da ima i suvislih komentara, ali su takvi na žalost ostali sa malo pozitivnih, a puno negativnih preporuka. Neukima je mnogo lakše da se bune nego da se edukuju.

Kick

pre 12 godina

Kredit za stan sam uzela pre 5 godina, naravno sa rokom otplate od 30 godina. Niko mi rad nije tražio da se osiguram. Pošto sam u međuvremenu dobila decu a svaki dan čujem šta se sve događa ljudima, ni krivim ni dužnim rešila sam da uzmem riziko osiguranje i da u slučaju moje smrti pre isplate kredita moja deca nemaju nikakvu obavezu prema banci. Odradila sam kompletan lekarski pregled, testirala se na HIV i ostalo. Nimalo mi nije bilo čudno što je osiguranje tražilo kompeltan pregled. Osiguranja života u raznim oblicima su nešto normalno u svetu i predstavlaju neki vid štednje, samo je naša svest (a posledica opše nemaštine) o tome na niskom nivou.

Onanista

pre 12 godina

Treba iskoristiti Internet da se ova bankarsko-pravnicka mafija registruje u neke javno-dostupne baze podataka, i da im se onda sve na svetu javno i inace dostupno uskracuje i daje na nacin koji nije isti za sve. Kako se ta stoka nadigla, to je neverovatno, i jos nas uveravaju da je to za nase dobro...

milan

pre 12 godina

Po komentarima se vidi koliko smo mi jos zaostali. To je jedna sasma normalna stvar da i ne samo kod hipoteka da ko ima ozbiljniju bolest nemoze da dobije ni veci kredit, tako je svugde u svetu, samo mi mislimo da smo pupak sveta i sve kritikujemo zato sto nemozemo nase proslosti da se otkacimo. Ista pesma je i sa kamatama, banke su akcionarska drustva i da bi osigurali svoja poslovanja placaju zavisno od rizika vise ili manje za polise a njihovi akcionari traze za rizicnija podrucja vecu sigurnost i naravno da to utice na visine kamata svidjalo se to nama ili ne.

Liberal

pre 12 godina

Ljudi, banka je samo jedno mesto gde možete da pozajmite novac. Možete da pozajmite od roditelja, rođaka, prijatelja.... Ali problem je što svi oni ne veruju da ćete im vratiti pare, nego ih stavljaju na štednju i očekuju kamatu. Da li su banci svoj novac na upravljanje, i ne žele da mnogo rizikuju. Imate i kod samuraja sfalta za 10% mesečno.

Ili radite, štedite, pa za 40 godina kupite stan od svojih para.

QQQ

pre 12 godina

@Diana
Ne Draga Diana, zivimo u kapitalizmu.
(Miroslav, 20. april 2012 07:10)

Taj kapitalizam koji spominjes ,mnogo vise izgleda kao fasizam koji treba da preraste u nesto vise i jos crnje, ali je jos uvek u izgradnji.
Banke i bankarske drzave vam svaki dan ukinu po jos neko ljudsko pravo na osnovu terorizma, bolesti........i sve to nekako izgleda da eto mora tako.
Sto se njih tice svi vi bi trebalo da radite do 110godine a ako umrete ranije vasa porodica ce placati penale, ali tu smo valjda mi da im saopstimo da je dolar tu zbog nas ,a ne mi zbog dolara.Nije lako sacuvati svoja prava kad se u drustvu nalazi mnogo onih obradjenih i uvek spremnih na klimanje glavom.
Mi smo za njih samo kosnica pcela koje proizvode med, a neko drugi ga skuplja.
Sve vise pcelica misli da ovo treba bas ovako da izgleda i zadovoljni su svojim statusom.

Sto se mene tice ova vrsta obolelih od klimanja glavom ili na latinsko/bankarskom "klimatoris glavatus" je opasnija od bilo kog AIDS obolelog jer vam nije potreban fizicki kontakt a bolest se prenosi sa ugovora na ugovor, ali vaze za vrlo pozeljne musterije u bankarskom sistemu.Lako ih mozete prepoznati kada se priblize banci bar na 100m, hodaju sami otvaraju usta kao da razgovaraju, ali rece ne izlaze.Blago klimanje glavom pre ulaska u banku...nesvesno ili samo zagrevanje vratnih misica jos nisam stigao da utvrdim, ali kako se radi o "perspektivnoj bolesti", uskoro stize sve vise rezultata.

Logicno

pre 12 godina

Ko ima para za kredit ima, ko nema, nema, a banke nisu socijalne ustanove, pa da oprastaju kredite preminulih. Dakle, ako mislite da uzmete kredit, izvolite dokazati da ste zdravi i osigurati banku u slucaju da to ne budete bili. Sta nije jasno?

Beograd republika

pre 12 godina

Ja bi dodao da ni homici ne bi trebalo da budu iskljuceni. Ipak su oni rizicna grupa. Pa nek placaju vece osiguranje. I naravno veci porez ali to nema veze sa clankom pa necu da duzim.

Liberal

pre 12 godina

Maro, prvo, inflacija postoji i u evrima. Ako je prosečna inflacija u evrozoni 2%, 50 hiljada evra danas je isto što i 90 hiljada za 30 godina. Pošto ne vraćate svu kamatu na kraju nego tokom perioda, inflacija ukupno pojede 20-ak hiljada od toga.

Drugo, kamata je normalna nagrada za odricanje od likvidnosti. Ako ste uzeli kredit, to znači da je neko prethodno uštedeo taj novac i preko banke ga dao vama umesto da ga potroši ili uloži u neki biznis. To je opravdanje kamate.

Ali post pišem zbog treće stvari, zbog zablude u naslovu. Ako se i složimo da je kamata visoka, ipak niste banci kupili još jedan stan, jer suštinski niste od banke ništa ni uzeli. Kredit ste uzeli od štediša banke i njima vratili. Banke imaju vrlo sopstvenog novca, one samo prikupljaju uloge štediša. I tu je njihova uloga veoma važna -- ako ne mislite tako, probajte da nađete nekog ko će vam pozajmiti 50 hiljada evra, sa kamatom, a da mu ih vratite za 30 godina. Funkcija banke je da a) pronalazi ljude koji štede i spaja ih sa onima koji pozajmljuju i b) kontinuirano pronalazi one koji štede kratkoročno, dok ona iz toga daje na zajam dugoročno. Iz obavljanja tih uloga banke ostvaruju profit, a ne zato što pozajmljuju svoj novac.

Šta je onda sa celim drugim stanom koji ste kroz kamate vratili? Jedan deo pojede inflacija, drugi država uzme kroz bankarske poreze, treći je kompenzacija za rizik, veća u zemljama nepouzdanog i neefikasnog sudstva, četvrti vratite štedišama koji su vam novac pozajmili. Udeo profita banke u svemu tome je srazmerno mali.

Ali lakše je verovati da banke deru.

Mika

pre 12 godina

Koliko ja vidim, sve je ovde u redu osim cene osiguranja. Neko dere gradjane i to opasno. Moj primer u inostranstvu , imam zivotno osiguranje od 400K dolara i za to placam 50$ mesecno. Visina osiguranja i cena se ne menjaju sledecih 20 godina koliko mi je potrebno da budem osiguran. I to racunam da moj ugovor nije najbolji i da su i mene "odrali" sigurno jedno 10 dolara mesecno vise.

justin

pre 12 godina

Nek se desi bankama i osig kućama jedno desetak "događaja" pa da vidim kad počnu da se češu.Osiguranje je malo i ide se na statistiku i igru brojeva kao i kod LOTOa ali ova zemlja i situacija nikako ne mogu da se precizno projektuju pogotovo kad je MALI BROJ igrača-korisnika kredita, a bojim se ,imajući u vidu kretanje privrede biće ih sve manje a rizičnih ulaganja sve više.Pogledajte samo oglase o licitacijama i radnim mestima kod istih-traže se advokati za naplatu spornih potraživanja.Niko u bankama i osig kućama da se zapita zašto je to tako i koga i kako zapošljavaju.Najbolji vam je primer Agrobanke i njene liste nekretnina na licitaciji.Ako dobiju 20% na konju su.Tako i ostali.

Milos

pre 12 godina

Kakvi komentari, oh...

Prvo, osiguravajuce kuce su drustva koja rade po principu minimalnog rizika, pa je onda jasno da zele da smanje rizik time sto ce traziti lekarski pregled da znaju na cemu su.

Drugo, HIV nije isto sto i SIDA!!! HIV moze uzrokovati sidu nakon 5-10 godina ako se ne leci. Sa danasnjim sve jacim antiviralnim lekovima, zivot osoba sa HIV-om je znacajno produzen i cak neki sada svrstavaju HIV u hronicna oboljenja. Procena je da je prosecan zivot osobe sa HIV-om, nakon dijagnoze, oko 25 godina, zavisno naravno od toga kada se krene sa terapijom.

student

pre 12 godina

Ha ha ha. E pa na ovo covek mora stvarno da se nasmeje. Lekarski pregled da bi dobio kredit i osiguranje pa ovo nema nigde, mi smo stvrano ekstremni u svemu. Neko je skapirao da moze lepe pare da zaradi na tome. U inostrantvu smo kupili smo stan u vrednosti od 100.000 naravno imamo to zivotno osiguranje i izadje negde oko 15e mesecno ali lekarski pregled, pa ovde bi se ljudi smejali na to. Naravno popunjava se upitnik o opstem zadravstvenom stanju al da me neko tera na lekarski to je vid diskriminacije sto je po svim zaknima EU najstroze zabranjeno. A kod nas ljudi to tako prihvataju sta ce mora se. Sramota i lopovluk

Zoran

pre 12 godina

Ovo su sve standardni uslovi osiguravajućih kuća i nemaju nikakve veze sa stambenim kreditima. Znači i ako uzimate polisu osiguranja života nevezano za stambeni kredit čeka vas sve to isto u tekstu opisano. A što ne posmatramo stvari sa vedrije strane? Kada uzmete osiguranje života i ne desi vam se ništa, nakon isteka perioda osiguranja dobijate celokupnu premiju + učešće u dobiti za celokupan period osiguranja. Znači em ste isplatili stambeni kredit em sve što ste ulagali u životno osiguranje dobijate nazad. Ako se nešto desi, osigurali ste porodicu da ne ostane bez te nekretnine koju ste kupili. Ja u ovome ne vidim ništa sporno. Zanima me samo šta se dešava u slučaju npr nesrećnog slučaja kada osiguravajuće kuće isplaćuju duplo od ugovorene sume i ako to prelazi iznos stambenog kredita. Onda bi razliku trebalo da dobije porodica osiguranika.

Pera

pre 12 godina

Banke nisu socijalna ustanova. Da ne traže ove preglede onda bi kredite morali svima da naplaćuju dva puta više. Bolesni treba da traže solidarnost države tj. društva.

hiv -

pre 12 godina

Tako i treba, konacno se neko setio da bolesnu Srbiju istestira na ono skoro pa najgore. A gospodjica Diana nek mi odgovori jel posteno da covek ne zna da je oboleo od hiva i da uz to zarazi jos pola Srbije, sumnja se da u Beogradu ima min 3500 obolelih, a vi zamislite koliko je ta cifra potencijalno realno veca.

moramreci

pre 12 godina

Diskriminacija, a drzava cuti...

Da je Srbija iole pravna drzava, sve banke koje ovo stavljaju na ugovor bi morale debelo da plate kaznu i eventualno bi bile i zatvorene. Pojedini odgovorni bi verovatno zavrsili u zatvorima na neko vreme.

Zalosno...

Svetozar

pre 12 godina

Ispravno! Posle toga treba uvesti zakon da sve bolesne (od AIDS-a, tuberkuloze, kancera, grudobolje i zubobolje) treba odvesti na planinu (u ekstremnim slučajevima mogu da posluže i Fruška Gora i Avala), pa pogača i malj... Ne bi bilo loše pridružiti i im i osobe sa posebnim potrebama. Normalno da iz zemlje treba proterati sve seksualno, religiozno i nacionalno nepodobne, premršave i predebele, previsoke i preniske, precrne i preblede, prebučne i pretihe, prepametne i preglupe. Onda ono troje što ostanu mogu da uzimaju kredite, kupuju i prodaju fabrike, Kosovo i Vojvodinu kao i starke od 600 dinara.

MarkoZR

pre 12 godina

Bezveze,naravno da bolesni mogu da kupe stan,ali ne mogu da se životno osiguraju,što je normalno u celom svetu.Kakvo spinovanje informacija...

Beograd republika

pre 12 godina

Ja bi dodao da ni homici ne bi trebalo da budu iskljuceni. Ipak su oni rizicna grupa. Pa nek placaju vece osiguranje. I naravno veci porez ali to nema veze sa clankom pa necu da duzim.

Logicno

pre 12 godina

Ko ima para za kredit ima, ko nema, nema, a banke nisu socijalne ustanove, pa da oprastaju kredite preminulih. Dakle, ako mislite da uzmete kredit, izvolite dokazati da ste zdravi i osigurati banku u slucaju da to ne budete bili. Sta nije jasno?

milan

pre 12 godina

Po komentarima se vidi koliko smo mi jos zaostali. To je jedna sasma normalna stvar da i ne samo kod hipoteka da ko ima ozbiljniju bolest nemoze da dobije ni veci kredit, tako je svugde u svetu, samo mi mislimo da smo pupak sveta i sve kritikujemo zato sto nemozemo nase proslosti da se otkacimo. Ista pesma je i sa kamatama, banke su akcionarska drustva i da bi osigurali svoja poslovanja placaju zavisno od rizika vise ili manje za polise a njihovi akcionari traze za rizicnija podrucja vecu sigurnost i naravno da to utice na visine kamata svidjalo se to nama ili ne.

Zorana

pre 12 godina

A ako neko ko je HIV pozitivan umre a naslednici ne zele stan,da li banka onda vraca novac naslednicima (glavnicu -3%)?
Stan valjda garantuje zirant ili vise ne?

Kick

pre 12 godina

Kredit za stan sam uzela pre 5 godina, naravno sa rokom otplate od 30 godina. Niko mi rad nije tražio da se osiguram. Pošto sam u međuvremenu dobila decu a svaki dan čujem šta se sve događa ljudima, ni krivim ni dužnim rešila sam da uzmem riziko osiguranje i da u slučaju moje smrti pre isplate kredita moja deca nemaju nikakvu obavezu prema banci. Odradila sam kompletan lekarski pregled, testirala se na HIV i ostalo. Nimalo mi nije bilo čudno što je osiguranje tražilo kompeltan pregled. Osiguranja života u raznim oblicima su nešto normalno u svetu i predstavlaju neki vid štednje, samo je naša svest (a posledica opše nemaštine) o tome na niskom nivou.

Liberal

pre 12 godina

Maro, prvo, inflacija postoji i u evrima. Ako je prosečna inflacija u evrozoni 2%, 50 hiljada evra danas je isto što i 90 hiljada za 30 godina. Pošto ne vraćate svu kamatu na kraju nego tokom perioda, inflacija ukupno pojede 20-ak hiljada od toga.

Drugo, kamata je normalna nagrada za odricanje od likvidnosti. Ako ste uzeli kredit, to znači da je neko prethodno uštedeo taj novac i preko banke ga dao vama umesto da ga potroši ili uloži u neki biznis. To je opravdanje kamate.

Ali post pišem zbog treće stvari, zbog zablude u naslovu. Ako se i složimo da je kamata visoka, ipak niste banci kupili još jedan stan, jer suštinski niste od banke ništa ni uzeli. Kredit ste uzeli od štediša banke i njima vratili. Banke imaju vrlo sopstvenog novca, one samo prikupljaju uloge štediša. I tu je njihova uloga veoma važna -- ako ne mislite tako, probajte da nađete nekog ko će vam pozajmiti 50 hiljada evra, sa kamatom, a da mu ih vratite za 30 godina. Funkcija banke je da a) pronalazi ljude koji štede i spaja ih sa onima koji pozajmljuju i b) kontinuirano pronalazi one koji štede kratkoročno, dok ona iz toga daje na zajam dugoročno. Iz obavljanja tih uloga banke ostvaruju profit, a ne zato što pozajmljuju svoj novac.

Šta je onda sa celim drugim stanom koji ste kroz kamate vratili? Jedan deo pojede inflacija, drugi država uzme kroz bankarske poreze, treći je kompenzacija za rizik, veća u zemljama nepouzdanog i neefikasnog sudstva, četvrti vratite štedišama koji su vam novac pozajmili. Udeo profita banke u svemu tome je srazmerno mali.

Ali lakše je verovati da banke deru.

vladimir

pre 12 godina

@Diana: bolesni mogu da kupe stan, ali je potpuno prirodno da komercijalne banke i osiguravajuće kuće ne žele rizike vezane za bolesne da preuzmu na sebe. To je najpre posao države i njene socijalne politike. Ako to izostaje, zašto bi banke i osiguranja išli ispred države u socijalnoj brizi za bolesne? To je tako svuda u svetu. Socijalistička društva su navodno bila humanija, ali treba se setiti da tamo nije bilo nikakvih kredita ili ih je bilo samo za privilegovane po nekomercijalnim uslovima. Doduše, bilo je masovno odobravanih nekomercijalnih kredita '50. - tih i '60. - tih godina XX veka, ali znamo kako je završio taj bankarski sistem iz kojeg su ti krediti poticali - zato se danas na štednju iz tog vremena čeka kroz obveznice do 2016. godine.

@Lazy Joe: pa i zdravima i bolesnima garanciju za banku daje Narodna banka i gomila propisa i mera za održavanje likvidnosti banke. Ako poznaješ nekoga ko radi u banci na nekom relativno višljem položaju, neka ti malo opiše kako izgledaju kontrole poslovanja koje sprovodi NBS. Malo je reći da je to "skidanje do gaća", gore je nego na sistematskom pregledu za specijalne u Legiji stranaca.

@autor teksta: mislim da je tekst namerno intoniran tako da izazove populistički gnev čitalaca i da se ospe paljba na banke i osiguranja. Bolje da ste se malo više potrudili da edukujete građane, nego što namerno potpirujete i preusmearvate njihov opravdani gnev zbog lošeg životnog standarda.

Vidim da ima i suvislih komentara, ali su takvi na žalost ostali sa malo pozitivnih, a puno negativnih preporuka. Neukima je mnogo lakše da se bune nego da se edukuju.

Liberal

pre 12 godina

Ljudi, banka je samo jedno mesto gde možete da pozajmite novac. Možete da pozajmite od roditelja, rođaka, prijatelja.... Ali problem je što svi oni ne veruju da ćete im vratiti pare, nego ih stavljaju na štednju i očekuju kamatu. Da li su banci svoj novac na upravljanje, i ne žele da mnogo rizikuju. Imate i kod samuraja sfalta za 10% mesečno.

Ili radite, štedite, pa za 40 godina kupite stan od svojih para.

i Boga su zeznuli - ili samo misle tako

pre 12 godina

Uahahahaaaaa, sta kaze, "ne sme da umre u roku od sedam godina!" Nemam reci koje bih mogao da upotrebim za nivo bezobrazluka i intelekta ljudi koji prave ove uslove. Kao ni za one koji se upecaju i pristanu na njihove aranzmane - koliko god da gori pod nogama, ne vredi se zaduzivati kod nekoga ko vec u startu ima bazicne diskriminatorske uslove. To mogu raditi samo jos u Srbiji i ponekoj slicnoj banana drzavi. Da smo pametni (kao sto nismo) trebalo bi opaliti jedan masovni narodni bojkot ovih "genijalnih" aranzmana i izneti pricu napolje,frontalno po EU instancama i medijima, ta bulumenta sada reaguje samo na batinu spolja.

matko

pre 12 godina

Gde nestade ono svi smo isti, nema diskriminacije po rasnoj,socijalnoj,polnoj,seksualnoj,partizansko-cetnicko, musko-zensko i drugim osnovama? Gde se istopi taj utopijski komunisticki model kojem smo robovali ali i rado upraznjavali 1945-2000 ? Gde je uravnilovka u platama, gde su besplatni stanovi za radnike, besplatno skolstvo, zdravstvo, besplatni krediti? Jugoslavijo mora da se prevrces u grobu!

dule

pre 12 godina

(Diana, 20. april 2012 06:37)
Ne, to znači da ne mogu da kupe na kredit. Ako smatraš da to nije u redu, a ti lepo rasprodaj svu svoju imovinu pa daj oglas u novime da pozajmljuješ pare bolesnim ljudima koji žele da kupe stan. Ima da pare nestanu dok si rekao keks. Koliko će ti biti vraćeno to ti već sama proceni.

P.S. Poenta svega - nije posao firmi (pa ni banaka) da vode socijalnu politiku, to je posao države. Ona inače od sviju nas naplaćuje porez da bi se time bavila.

Boris

pre 12 godina

Ako niste primetili u članku, nisu banke te koje uslovljavaju klijente HIV pregledima, već osiguravajuće kuće.
A nijedna osiguravajuća kuća vas neće osigurati ako ste teško bolesni.
Tj. možda će vas i osigurati, ali će vam rate premija biti astronomske.

Kopita

pre 12 godina

Kada ce se uvesti test o postenju za buduce direktore bankarskih institucija? Kad smo vec o tom testu za bankare, moglo bi se potraziti isti i za poloticare

Srdjan

pre 12 godina

Uzeo sam kredit za stan pre 6 meseci. Iznos nesto malo preko 50000e. Isao sam na lekarski pregled ali je on bio besplatan ako se ode na privatnu kliniku sa kojom osiguravajuca kuca saradjuje.

Sto se tice svrhe osiguranja evo primera. U slucaju da za npr. 5 godina umrem, ako se ne osiguram, ostavio bih zeni i deci dug koji oni verovatno ne bi mogli da otplacuju i izgubili bi i stan i silne pare koje sam dotad uplacivao. Ako se osiguram, njima ce ostati stan, a preostali dug ce osiguravajuca kuca isplatiti banci. Da li to osiguranje vredi tih dodatnih 10e mesecno vi procenite sami.

Ono sto je veoma bitno je da se nista ne laze na lekarskom pregledu, jer ako se nesto precuti, osiguravajuca kuca moze da odbije da isplati sumu (takav je ugovor) i onda tek nista nisi postigao.

Milos

pre 12 godina

Kakvi komentari, oh...

Prvo, osiguravajuce kuce su drustva koja rade po principu minimalnog rizika, pa je onda jasno da zele da smanje rizik time sto ce traziti lekarski pregled da znaju na cemu su.

Drugo, HIV nije isto sto i SIDA!!! HIV moze uzrokovati sidu nakon 5-10 godina ako se ne leci. Sa danasnjim sve jacim antiviralnim lekovima, zivot osoba sa HIV-om je znacajno produzen i cak neki sada svrstavaju HIV u hronicna oboljenja. Procena je da je prosecan zivot osobe sa HIV-om, nakon dijagnoze, oko 25 godina, zavisno naravno od toga kada se krene sa terapijom.

"Одржавање текућег рачуна"

pre 12 godina

Клијент може да има ХИВ, да живи и 30 година с тим. Може да има нерегулисан крвни притисак, који може да му дође главе у релативно кратком временском периоду; може да има малигни тумор у почетном стадијуму, без значајних клиничких и лабораторијских налаза у тренутку прегледа и да умре за шест месеци. Хоћу да кажем да ти детаљни прегледи уопште не морају да буду неки ослонац банци. Осим као испуњавање форме, коју клијент мора да плати, а и да они који прегледе врше- зараде.

Ђорђе

pre 12 godina

Једна од тачака недавне иницијативе НСПМ у којој се предвиђа обавезно тестирање на дрогу политичара и јавних службеника прогчашена је за "фашистичку", "десничарску" итд. Интересује ме хоће ли невладине организације бити подједнако принципијелне када су банке у питању.

Zoran

pre 12 godina

Ovo su sve standardni uslovi osiguravajućih kuća i nemaju nikakve veze sa stambenim kreditima. Znači i ako uzimate polisu osiguranja života nevezano za stambeni kredit čeka vas sve to isto u tekstu opisano. A što ne posmatramo stvari sa vedrije strane? Kada uzmete osiguranje života i ne desi vam se ništa, nakon isteka perioda osiguranja dobijate celokupnu premiju + učešće u dobiti za celokupan period osiguranja. Znači em ste isplatili stambeni kredit em sve što ste ulagali u životno osiguranje dobijate nazad. Ako se nešto desi, osigurali ste porodicu da ne ostane bez te nekretnine koju ste kupili. Ja u ovome ne vidim ništa sporno. Zanima me samo šta se dešava u slučaju npr nesrećnog slučaja kada osiguravajuće kuće isplaćuju duplo od ugovorene sume i ako to prelazi iznos stambenog kredita. Onda bi razliku trebalo da dobije porodica osiguranika.

Sima

pre 12 godina

Novinar bi mogao biti malo obrazovaniji. Ne radi se "test na sidu", već test na prisustvo HIV virusa u krvi. SIDA (AIDS) je samo završna faza kod čoveka koji je zaražen HIV virusom i posle određenog broja godina ima značajnije zdravstvene probleme.

Doc Holiday

pre 12 godina

Ako uzmemo onaj primer od 30.000 na 300 rata, a znamo da banke uzmu najmanje duplo za taj period- znaci 60000 a 8.91 * 276= 2500 evra znaci vi za 300 meseci date 63000 evra. Sto izadje oko 220 evra mesecno. Po ovoj racunici ispada da SAMI stedite tih 220 evra mesecno , stan mozete imati za 136 meseci. Ako tih 220 eura jos date upravo toj banci da ONA VAMA PLACA KAMATU , za jos manje .. Ucesce , takse i silne dokumente da ne racunamo.. Sve u svemu da sve te pare od ucesca , taksi, lekarskih pregleda i svih drugih gluposti orocite + svaki mesec da stavite jos 220 eura u banku, vi taj isti stan mozete da kupite za manje od 100 meseci. I da niste dali ni jedan dinar tih hohstoplerima.. Jedino sto morate stisnuti zube tih 100 i govoriti roditeljima da su im lekovi na stocicu :). Ali bolje 100 meseci nego 300

mara

pre 12 godina

Pera
"Banke nisu socijalne ustanove."


Ako ne znate, banke i ovako naplaćuju dva stana od svih koji podignu kredite, do kraja kredita vi otplatite dva stana. Dakle, banke debelo zarađuju na svima njima i nikakva odbrana njihove zarade ovde nije u pitanju, već čista diskriminacija, dok država ćuti i dozvoljava ponižavanje ljudi.

Po našem zakonu, ako dužnik premine, kada naslednici prihvate nasleđe prihvataju i sve dugove preminulog. Ako ne prihvate dugove, banka preuzima nekretninu i odatle se naplaćuje - banka nema štete.

Ako naslednici hoće da naslede stan, nekretninu, onda moraju da nastave sa otplatom kredita i banka tu ništa ne gubi.
Osiguranje bi trebalo da bude dobrovoljno, za one koji to žele i - ničim uslovljeno.
Zato je ovo samo još jedno iživljavanje i diskriminacija, banke rade šta hoće i nema nikoga da im stane na put.

wade3

pre 12 godina

Ono sto je na zapadu dobro, nasoj politickoj kasti ne pada na pamet da uvede, ono sto je lose, tu su otisli jos dalje. U 2 reci, Srpska posla.

QQQ

pre 12 godina

@Diana
Ne Draga Diana, zivimo u kapitalizmu.
(Miroslav, 20. april 2012 07:10)

Taj kapitalizam koji spominjes ,mnogo vise izgleda kao fasizam koji treba da preraste u nesto vise i jos crnje, ali je jos uvek u izgradnji.
Banke i bankarske drzave vam svaki dan ukinu po jos neko ljudsko pravo na osnovu terorizma, bolesti........i sve to nekako izgleda da eto mora tako.
Sto se njih tice svi vi bi trebalo da radite do 110godine a ako umrete ranije vasa porodica ce placati penale, ali tu smo valjda mi da im saopstimo da je dolar tu zbog nas ,a ne mi zbog dolara.Nije lako sacuvati svoja prava kad se u drustvu nalazi mnogo onih obradjenih i uvek spremnih na klimanje glavom.
Mi smo za njih samo kosnica pcela koje proizvode med, a neko drugi ga skuplja.
Sve vise pcelica misli da ovo treba bas ovako da izgleda i zadovoljni su svojim statusom.

Sto se mene tice ova vrsta obolelih od klimanja glavom ili na latinsko/bankarskom "klimatoris glavatus" je opasnija od bilo kog AIDS obolelog jer vam nije potreban fizicki kontakt a bolest se prenosi sa ugovora na ugovor, ali vaze za vrlo pozeljne musterije u bankarskom sistemu.Lako ih mozete prepoznati kada se priblize banci bar na 100m, hodaju sami otvaraju usta kao da razgovaraju, ali rece ne izlaze.Blago klimanje glavom pre ulaska u banku...nesvesno ili samo zagrevanje vratnih misica jos nisam stigao da utvrdim, ali kako se radi o "perspektivnoj bolesti", uskoro stize sve vise rezultata.

Stevan

pre 12 godina

Ljudi, ucinite sve da izbegnete podizanje bilo kakvog kredita... ako mozete, stavljajte pare na stranu pa neka i prodje neki period ali ne dajte da vas banke sisaju. Ovo sa testom za sidu je bezobrazluk... pa dajte sad da onaj ko podize kredit bude zdrav kao da treba da pilotira avionom. Pa, zarad tolike zarade od kamata, mogli bi malo i oni da rizikuju. Zato narode, odlazi podizanje kredita sve dok ne dodje noz do koske. A onima koji bezbrizno podizu kredite iako sve znaju; Nema sta da se bunite, niko vas nije prisilio da to uradite, nije fer da posle gundjate ako ste bili upoznati sa mogucim problemima s bankom.

justin

pre 12 godina

Nek se desi bankama i osig kućama jedno desetak "događaja" pa da vidim kad počnu da se češu.Osiguranje je malo i ide se na statistiku i igru brojeva kao i kod LOTOa ali ova zemlja i situacija nikako ne mogu da se precizno projektuju pogotovo kad je MALI BROJ igrača-korisnika kredita, a bojim se ,imajući u vidu kretanje privrede biće ih sve manje a rizičnih ulaganja sve više.Pogledajte samo oglase o licitacijama i radnim mestima kod istih-traže se advokati za naplatu spornih potraživanja.Niko u bankama i osig kućama da se zapita zašto je to tako i koga i kako zapošljavaju.Najbolji vam je primer Agrobanke i njene liste nekretnina na licitaciji.Ako dobiju 20% na konju su.Tako i ostali.

Mika

pre 12 godina

Koliko ja vidim, sve je ovde u redu osim cene osiguranja. Neko dere gradjane i to opasno. Moj primer u inostranstvu , imam zivotno osiguranje od 400K dolara i za to placam 50$ mesecno. Visina osiguranja i cena se ne menjaju sledecih 20 godina koliko mi je potrebno da budem osiguran. I to racunam da moj ugovor nije najbolji i da su i mene "odrali" sigurno jedno 10 dolara mesecno vise.

Onanista

pre 12 godina

Treba iskoristiti Internet da se ova bankarsko-pravnicka mafija registruje u neke javno-dostupne baze podataka, i da im se onda sve na svetu javno i inace dostupno uskracuje i daje na nacin koji nije isti za sve. Kako se ta stoka nadigla, to je neverovatno, i jos nas uveravaju da je to za nase dobro...

Lars

pre 12 godina

Ako banke i osiguravajuce kuce traze od klijenata i HIV test kao uslov, zasto onda ne traze i da se klijent obaveze da u prvih 7 godina otplate nece stradati u saobracajnoj nesreci ili da nece dobiti kancer ili neko drugo smrtonosno oboljenje? Sa HIV-om se danas zivi jos bar 20-30 godina, a sa kancerom mnogo manje

student

pre 12 godina

Ha ha ha. E pa na ovo covek mora stvarno da se nasmeje. Lekarski pregled da bi dobio kredit i osiguranje pa ovo nema nigde, mi smo stvrano ekstremni u svemu. Neko je skapirao da moze lepe pare da zaradi na tome. U inostrantvu smo kupili smo stan u vrednosti od 100.000 naravno imamo to zivotno osiguranje i izadje negde oko 15e mesecno ali lekarski pregled, pa ovde bi se ljudi smejali na to. Naravno popunjava se upitnik o opstem zadravstvenom stanju al da me neko tera na lekarski to je vid diskriminacije sto je po svim zaknima EU najstroze zabranjeno. A kod nas ljudi to tako prihvataju sta ce mora se. Sramota i lopovluk