Aktuelno

Ponedeljak, 16.04.2012.

08:10

Otvorena nova Apple prodavnica u Beogradu

Izvor: B92

Otvorena nova Apple prodavnica u Beogradu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Pedja

pre 12 godina

Uffff.....
Odakle da počnem. Idemo redom....
Naslov.

Nije Apple prodavnica, već Apple Authorized Reseller prodavnica.

Мацола, kao najstarij Apple prodavac je pored toga i Apple Solution Expert ( prvi u jugoistočnoj Evropi!) i Apple Authorized Training Center ( prvi u istočnoj Evropi)
Nije reklama, već ljudi moraju znati s kim imaju posla.

Idemo dalje.
Dok čekamo da Apple zvanično stigne u Srbiju........ Hmmmm

Apple je osnovan 1. aprila 1976 godine, već 1978-79 Apple ima ( kako se to tada zvalo) prvog autorizovanog zastupnika u EVROPI.
Pogodite o kojoj zemlji se radi?
Nije ni Engleska, ni Francuska, Nemačka, Švajcarska, Holandija, Švedska.......

Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija je tačan odgovor.
Da, ona zemlja iza gvozdene zavese, je imala Apple , kad su ostali jeli rukama.....

Prodaja prvog serijski proizvedenog Apple računara (Apple II) u SFRJ počela je 1. juna 1982!!!!

Šta! Ne verujete. Firma Velebit Informatika iz Zagreba je prvi zvanični zastupnik za Apple!

Posle raspada SFRJ-a Velebit je privatizovan, i posle nekoliko promena imena poslovanje je nastavio pod imenom PowerComm. Apple licencu su zadržali svo vreme.

U međuvremenu skinute su sankcije prema Srbiji od strane U.S. i ostalih zemalja, pa se Apple kao brand "vraća" u Srbiju, preko PowerComma.
Pre otprilike tri godine, Powercomm se "utapa" u kompaniju APCOM, članicu MIDIS grupe, multinacionalnu kompaniju, koja posluje u jugoistočnoj Evropi, Bliskom Istoku, Africi, koja pored ostalih delatnosti ima licencu Autorizovanog Apple distributera za pomenuto područje(CEMEA)

APCOM takodje poseduje i lanac Apple Premium Reseller prodavnica širom regiona!!!

Apple Store verovatno nikada, neće doći ne samo u Srbiju, već ni u Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku, Češku, Bugrasku....itd

Mnogo smo mali.
Da je SFRJ ostala na okupu, možda, veliko možda, ovako....

S tim u vezi...Još jednom da ponovim Apple JE zvanično prisutan u Srbiji. Tačka.

Sve gorenavedeno je u tesnoj vezi sa:

cenama, (izlišno je porediti cene Apple proizvoda u Srbiji i u U.S.A., da ispravim sam sebe, izlišno je porediti cene Apple proizvoda u bilo kojoj Evropskoj zemlji sa U.S.A.)

Dakle...ona računica to u U.S.A. košta: npr. 1000 $, znači kad pretvorim po današnjem kursu, to je u Evropi 800 €, a u Srbiji je 1000€.

U ala ovi deru, zavrću uši, šišaju ovce.....

Dajete ljudi molim vas, pogledajte cene u Nemačkoj ili Holandiji, pa pričajte nešto.

jeste, i dalje smo malo skuplji i od njih, ali ne za sve proizvode, ali to nije uopšte tako velika razlika, kao kada poredite cene u U.S.A.

garantnim rokom (Od skoro drugu godine garancije pokriva sam APCOM, i tu garanciju možete ostvariti samo u zemlji u kojoj ste kupili računar. Prva godina je standardno pokrivena Apple Worlwide garancijom, i računar možete odneti bilo gde na servis!!!)

servisnom uslugom

Мацола, (da ćirilicom, jel ima neko nešto protiv!) nije multinacionalna kompanija, već mala domaća firma, sa definitivno najvećim prodajnim salonom u regionu!!!

Možda bi Vam više zvučalo EJPLOVSKI da stave prefiks "i" Ha!

Da, da, da, kad smo kod toga: da još jednom podsetim sve na prvi čas engleskog jezika u osnovnoj školi,

Ne kaže se EJPL, već EPL (APPLE) - JABUKA. Prosto, jel da?

iPhone se može pojaviti u nekoj zemlji, samo, i ponavljam samo, i isključivo preko mobilnog operatera t.j. Apple lično, ne njegov distributer, može sklopiti ugovor sa lokalnim mobilnim operaterom. Tačka.

Sklapanje ugovora sa određenim operaterom, ne znači, automatski i dobijanje pratećih servisa tipa, App Store(Slovenija je imala App Store skoro tri godine, pre nego što je iPhone došao u tu zemlju, isto tako Crna Gora ima iPhone od 3G modela, a još uvek nema App Store.

Nije baš sve tako jednostavno....

Semi Pro

pre 12 godina

Što se tiče servisiranja, Srbija ima ovlašćene servisere i servise. Što se tiče nekih drugih stvari, to lično morate da pitate Apple i njegovog distributera za ovaj region(Apcom), zašto ovo a zašto ono. To je isto kao kad bi neko pitao, zašto Srbija još nije u evropskoj uniji a ispunila je skoro sve uslove(pod navodnicima). Što se tiče autorizacije, ni jedan ovlašćeni Apple reseller, solution expert, service provider, training centar ne bi smeo da koristi jabuku, da nije ovlašćen od strane Apple. U suprotnom distributer za ovaj region bi ih isključio i prijavio Apple a onda bi sledila tužba.

Пиксетацнтриши

pre 12 godina

Semi Pro, ne verujem da se poznajemo pa ne bih voleo da mi skraćuješ ime na Pikse, ono je Piksetacentriši. Elem, ja sebe ne smatram stručnjakom, pa nema potrebe da mi spočitavaš tu titulu. A glede ove rasprave, ja i dalje tvrdim da je licemerno, ako si me ovlastio za jedno ovlasti me i za drugo, ili nemoj ni za jedno i ni za drugo, pa bar da znamo na čemu smo.

Pošto si ti očigledno stručnjak, objasni mi koliki je problem proizvođaču (u ovom slučaju Appleu) da omogući kupovinu dodatne garancije pomoću imena i prezimena proizvoda tj. serijskog broja uređaja koji jedinstven za svaki uređaj. Nije nikakav, pa pretpostavljam da ljudi iz Applea to i rade.

Eh da, pošto ja nisam stručnjak, ja odem na stranicu Appleovu pa proverim stručnjakove tvrdnje, pa dobijem ovo kao odgovor:

Where can I purchase the AppleCare Protection Plan?
Depending on the Apple product, the AppleCare Protection Plan is available at the Apple Online Store, Apple Retail Stores, and many Apple Authorized Resellers including many wireless service providers. Apple recommends that you purchase the AppleCare Protection Plan in your country of residence, because each AppleCare Protection Plan has terms and conditions specific to consumers in the country or region in which the plan is offered. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details

Objasni mi sad šta je posredi ili ih boli uvo, ili kod nas baš i nisu autorizovani?

iPera

pre 12 godina

Ljudi,

ne znam stvarno cemu ovo prepucavanje. Ako neko voli windows neka koristi windows, ali zasto pljuvanje po Apple racunarima, isto je i za Android. Ako imate android koristite ga to je vase pravo kao sto je moje pravo da koristim iPhone, iPad, MacBook Pro.

I samo jos jedna stvar: ja kao freelance developer za iOS uzmem 15 do 25 evra po satu (u zavisnosti od projekta), a koliko novca vama donose windows i android koje tako zdusno branite?

Sima Stonoga

pre 12 godina

Najsmesniji su ovi sto kazu, skokni do New York-a i kupi pun k. gedzeta. Nemam za kartu do CG a ne do NY-a, i jos da kupujem racunare i telefone koji kostaju po 1000$ svaki. Koristim PC jer nemam para za Mac, i iskreno, ne bi mogao da koristm racunar od 2000$ i da znam koliko roma zivi u karton naselju.

markodc

pre 12 godina

IPhone-a odnosno Apple-a zvanicno nema u Srbiji jer su svi ovde navikli da koriste krekovane proizvode, odnosno da ih skidaju sa piratskih sajtova...Apple je kompanija koja najvise zaradjuje upravo od prodaje tih programa i muzike. Kad drzava bude "odlucila" da se mi vise ne bojimo online placanja i pusti PayPal da dodje, onda mozemo ocekivati da nas bude u Apple Store-u, Play Store-u, Windows Marketplace-u, da Apple zvanicno dodje, itd...

Smesno mi je ovde kad vidim koliko se neki ljudi poistovecuju sa kompanijama, kao kada udjete u prodavnicu koja prodaje npr. Pradu i vidite prodavacice koje su ubedjene da je to najbolja robna marka i da ne postoji nista drugo na svetu...

Ova kompanija koju opisujete "reklamirate" je nista vise nego reseller, odnosno ako vam se nesto pokvari oni salju van zemlje na popravku...

Ivan

pre 12 godina

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 12:26)
______________

Ne, takva je politika Applea, on nije službeno u Srbiji, jer da je službeno imali bi Apple Store, a sa tim i kompletnu uslugu koju Apple nudi, Apple Care, App store, ITunes store usluge, iBook store, sluzbena Apple radnja, internet narucivanje sa sluzbene Apple stranice, itd.
Dakle ponavljam, ovo su samo sluzbeni preprodavaci, a ne sluzbena Apple radnja.
Da nadoknadi gubitak Apple Carea reselleri obicno nudi zamjensko produzeno jamstvo koje pak vrijedi samo u toj drzavi, nije sluzbeno priznato vani i iznosi 6% cijene racunala koja se mora platiti odmah pri kupnji racunala, ne kasnije.
Stoga, ti mozes u Srbiji kupiti tzv domaci jamstveni paket koji ce ti vrijediti samo u Srbiji.
Ja ne ulazim sada jeli to licemjerno ili ne, nazalost tako je, zelim samo tebi i vama pojasniti kako stvari funkcioniraju, jer vidim opcenito da vecina ljudi brka.
Isto i sa iPhoneom, on je vezan za sporazum s telekomima, a ne resellere, oni samo mogu prodavati uredaj kada je sklopljen ugovor s istima. Zasto Srbija nema iPhone je zato sto mreze ne zadovoljavaju standarde koje Apple trazi, kako postojece tako i za buduca ulaganja. Vidim da ljudi mjesaju Microsoft je u Srbiji, Google je u Srbiji, zasto Apple ne prodaje telefone, dakle upravo zato, mreze ne zadovoljavaju zahtjeve koje Apple trazi. Jest, ima ljudi koji koriste iphone i isti koji rade odlicno u njihovom krugu kretanja, ali to je politika Applea. Isto tako je to pravno pitanje, bankarsko pitanje jer oni za sobom vuku od nekih usluga koje se placaju. Dakle i pitanje naplate sadrzaja. Npr Srbija nema paypal, steka karticno poslovanje prema van, Apple zeli da svi standardi budu zadovoljeni, i po njima oni za sada nisu. Dakle, znaju ljudi koji koriste iPhone u Srbiji da ne mogu kupovati na App storeu vec kupuju preko storeova drugih zemalja, a to za sobom veze probleme kao sto sam iznad spomenuo zbog cega niti nema iPhoena u Srbiji.

Пиксетацентриши

pre 12 godina

Znači u redu je ako se kupi negde drugde, onda može da se popravlja i na duže staze, ali ako se ovde kupi e, onda ne može. Zar to nije licemerno...

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?

ikec

pre 12 godina

Лепо. Још само да се нађе пара за један од њихових квалитетних производа.

Semi Pro

pre 12 godina

@pikse
Drago mi je da pričam sa "stručnjskom". U Srbiji postoje ovlašćeni tj. Autorizovani Apple Servis Provideri koji su ovlašćeni da servisiraju Apple kako u garanciji tako i van garancije. Apple Care se kupuje samo u zemljama gde ima Apple Store i to je Apple-ova politika. Taj Apple Care važi bilo gde u svetu gde postoji Autorizovani Servis Provajder(servis u kome rade ovlašćeni apple serviseri koji su prošli obuku isljučivo u autorizovanom training centru(kojih je samo par u svetu za service & support) i položili ispite kako bi dobili licencu koja se obnavlja na godinu dana).

Treba se radovati ovakim događajima. Ljudi će sami spoznati šta je dobro a šta je loše.

Ivan

pre 12 godina

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 10:36)
___________

Zato što Srbija nema službeni Apple Store, samim tim nema niti Apple Care. No Apple daje onima tko se npr zatekne u drugoj državi koja nema tu uslugu, a kupila je recimo u svojoj matičnoj da može popraviti računalo.
Ono što se vrlo malo govori je da Apple Store u državi daje puno više mogućnosti nego reselleri.

Deda Pera

pre 12 godina

@ sent from my MacBook Pro
Neznam da li te iko obavestio ali u tim silnim Mac-ovima koje imas "kuca" PC CPU :-)
Dok je u Mac-u bilo nesto drugo(a ti pojma nemas sta kao ni velika vecina funboys/girls) do tad je on bio avangarda,a otkad ne unutra X86 (64) procesor i Unix-oid OS,to je samo preskup PC-klon.
I beskoristan za sve sem za sminku. A virusi.....e pa programiranje na Mac-u ne da nije rasprostranjen sport nego je veoma redak. A i kolicina software-a,prodatih primeraka itd.
Uzivaj u svojim Apple proizvodima za koje si bacio hrpu novca,to je tvoje pravo.
Ja imam za cenu 1 Mac-a PC koji sva tri Mac-a ostavi u prasini sam tako i to je cinjenica.

Пиксетацентриши

pre 12 godina

@Semi PRO, molim te objasni mi ovu nebulozu:
Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?

Djole

pre 12 godina

@ Dr. Vladimir , znaci obozavam ovakve strucnjake koji napisu nesto, a pre toga ne provere na netu ama bas nista od onoga sto napisu u komentaru. Znaci Mac AIR ima SSD koji nije standardnih dimenzija i oblika... Nije to HDD za PC ili laptop pa da se kupuje u megamarketima kao vecina PC-jevi u Srbiji, odmah tu negde pored praska za pranje. U njemu je namenski pravljen SSD, a najjeftiniji nov OEM znaci na netu kosta, na random sajtevima od 290-350$. Znaci da originalni verovatno kostaju i vise. Racunaj da je u Evropi taj SSD u eurima a ne $ + pdv + carina i ubaci na to i ruke za popravku tako da ona cena koju si napisao ima nekog rezona mada i to je pitanje da li je istina. A ti ako mislis da mozes sam da uglavis obican HDD u AIR samo izvoli. I obavezno patentiraj odmah to umece, mozda ti se kasnije isplati.
Svako ko kupuje racunar za posao bilo da je u pitanju npr. HP Workstation Z800 ili MAC PRO taj isti kupuju za posao, a ne za FB (farmu) ili Youtube (MC Stojana).

Pozdrav

marko

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta. (Filip, 16. april 2012 18:45)pre bih rekao da je to do ozbiljnosti nasih operatera koji vise preferiraju samsung, HTC itd... ako mogu u operateri u HR a tek u CG da nude Apple ne vidim razlog zasto Telenot, MTS i VIP ne mogu... do duse postoji carsijska prica da je Apple uslovio MTS da mora da uzme 400.000 iPhone 4 i naravno odbili su :-D

Semi Pro

pre 12 godina

Sve pohvale za Macolu, kao i za stručni kadar, kako u prodaji tako i u servisu. Možda jeste skupo, ali kvalitet usluge, efikasnost i ljubaznost i stručnost osoblja je na zavidnom nivou. Treba istaknuti da je Macola prva krenul počela da se bavi Apple-om u Srbiji i da su usput i Solution Expert, Apple autorizovani trening centar i prodavac, a uz to zaposlene licencirane od strane Apple-a.

Isto tako treba znati da Apple je u svetu računara kao npr. Mercedes u svetu automobila. Kad kupiš nov Mercedes košta te ali ti nudi neuporedivo veći kvalitet nego drugi proizvodjači automobila. Isto tako kad predje 100000km ili više tj. izadje iz garancije, servis (generalka) košta 10 x više nego za bilo koji drugi automobil. Tako da ljudi koji kupuju Mercedes, u ovom slučaju Apple, znaju unapred šta kupuju.

Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Galaxy s8

pre 12 godina

Jedno pitanje za ljude koji favorizuju ostale proizvodjače poput Samsunga, HTC i drugih.. Zašto mislite da je svaki od tih uredjaja dosta bolji od Apple? Zašto je npr Samsung Galaxy Tab bolji od iPad-a? Zašto je Toshiba ultrabook ili neki drugi laptop bolji od Macbook Air-a?
Unapred zahvalan.

Bole

pre 12 godina

Kompanija koja Srbiju i ne prepoznaje na listi zemalja? Da bi mogao da koristim Itunes moram da registrujem Beograd pod FYR Macedonia?! Ako je i od glupih Amera mnogo je. Apple je ionako stvoren za kompleksase.

Alfa

pre 12 godina

@(Filip, 16. april 2012 18:45)
iPhone vec ima fabricki lokalizaciju za Srbiju, pravi problem su domaci operateri obzirom da Apple plasira iPhone samo u drzavama gde postoji dogovor sa lokalnim operaterima

sent from my MacBook Pro

pre 12 godina

Koliko placate da se otarasite virusa koji svaki dan napadaju PC, koliko se placa na popravke jadno sklapanog hardwara i koliko kosta Windows operacioni sistem da bilo sta na njemu moze da se otvori? Koliko vidim Windows 7 home versija $180, dok Lion na Mac-u kosta $30. Em sto je PC ruzan spolja, em sto je ruzan iznutra. U kucine se PC zapleo, pa naravno i da je tesko spoznati sta se tu desava. Nabacali sve i svasta, a po najvise ulaze za viruse i to onda nekima dodje kao intelektualno resavanje problema. Ha, ha, ha, kakav izgovor: Sebi samo mogu da priustim PC koji ne pruza nikakvu logiku, dakle ja sam intelektualac jer moram nekako da ga namestim da radi. Licno u kuci imam 3 Maca + 2 iPada + iPhone, a imam i pc poklonjen u nasledje od posla, sedi netaknut, istkreno ne bi ga ni stapom dzarao toliko mi je mrzak.

Ivan

pre 12 godina

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.
(Marinko, 16. april 2012 20:31)
__________

Upravo zbog onoga zasto ljudi vole mac racunala. Maksimalna optimiziranost, gdje je hardware potpuno optimiziran sa softwareom. I makar neka pc racunala vec kopiraju taj koncept mac touchpada, (oke vecina onog viseg ranga cijena) no ni pod razno nije to taj osjecaj. Jer nemas geste swipea 2, 3 ili vise prsta.
I mnogi su tu prepoznali potencijal zasto Apple raste, da imas hrpu raznih tableta, da imas hrpu racunala bilo desktop, bilo prijenosna, (cak i jacih samih performansi), ali lakoca upotrebe, optimiziranost sustava, aplikacijama, sa uredajem je ono sto sve vise i vise ljudi vole. Kad shvatis da uopce nije bitno koje su brojke unutar samog uredaja, on jednostavno radi. Out of the box. Nazalost, takav koncept se vise placa, nazalost zbog naseg standarda no to je druga prica.

ako apple ima para nemas ih ti

pre 12 godina

Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...
(brankobg, 16. april 2012 16:41)

Kao na primer Samsung Galaxy S2 ili HTC Sensation koji je 20% skuplji od iPhone 4s (i 70% bolji)?
Ili mozda HTC One X koji je 30 posto skuplji i 130% bolji od iPhone-a?

Marinko

pre 12 godina

@Dexter
Upravo ono sto sam ja uradio, ispunio sebi san da vidim NYC, i kupio pun k (kofer) gadgeta.

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.

wise man

pre 12 godina

Super su ovi likovi sto ljudima u Srbiji dele savete tipa "Samo skoknite do New York-a. Svako moze da plati 600 dolara za kartu...itd..itd..."

Dexter

pre 12 godina

Ako nemate USA vizu mozete je lako dobiti (lakse nego za UK). Uzmite te pare sto ste planirali da potrosite na kupovinu nekog iSh*t uredjaja i zapalite u New York. Za pare koje planirate da potrosite ovde za jedan npr Mac Air mozete da kupite povratnu avionsku kartu za NY, Mac Air i jos neke gedzete, a videcete i malo sveta.

Onanista

pre 12 godina

“Naš cilj je da inspirišemo i zabavimo naše mušterije pri svakoj njihovoj poseti, tako da naša radnja postane pravo mesto da kupite, da naučite, da potražite pomoć i da sa osmehom na licu dođete ponovo”, rekao je Miodrag Popović, osnivač kompanije YU Epicentar koja stoji iza ovog objeka.

Auuuu, kako covek petlja... Reci lepo: "Nas cilj je da prodamo robu!"

radetoronto

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D
(marko, 16. april 2012 16:58)


13 ince kosta 1800 dolara u Srbiji, ili 15 ince?

Ovde u Kanadi 15 ince kosta 1800 dolara, a 13 ince kosta 1200.

Filip

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta.

Ivan

pre 12 godina

Obozavam kad ljudi koji nisu taknuli mac racunalo duze od par sata pogleda se prikazuju kao najveci strucnjaci za isto. Koristim mac racunala vec preko desetljece i prosto se smijem na neke od komenentara, munjeva i gromova.
No, zelio sam samo naglasiti jer vidim da vecina vas krivo obracunava cijenu. Cijena je koliko u Americi dolara, toliko je kod nas Eura, jer se baziramo prema EU cijenama, a ne dolaru. Tako da onih 45000 dinara dolazi iz 48 eura,a ne 48 dolara plus jos odredena taksa od par posto (koje sam cak kod macole vidio da je najniza i u rangu sa nekim eu zemljama gotovo identicna) posto se ipak radi o reselleru, a ne sluzbenom Apple storeu.
Dapace, koliko sam vidio cijene su sasvim pristojne kako se krecu za resellere u okruzenju. Pitanje standarda je sasvim druga stvar, Apple ima fiksne cijene, dakle cijena u US dolari, kod nas u Euro, te taj euro konvertirajte u dinar. Cijela prica.

Nije Bitno

pre 12 godina

Mac je vise za ljude koji hoce da koriste racunar a ne zele da znaju nista o racunarima, Apple jos od '80 vodi tu politiku da korisnik ne treba da se zamajava tim stvarima nego da se skoncentrise na ono sto je "bitno". Ako niste tip osobe koji zeli da preopterecuje mozak uputstvima od sto strana i ako ne zelite da otvarate i prckate po vasem racunaru (osim ako zelite da dodate RAm memorije sto ni ne morate jer Mac-ovi uvek imaju dosta radne memorije), zelite samo da surfujete web-om... Onda je Mac za vas, jedino je problem to sto mnogo softvera kojih ima na Windowsu nema na Mac-u... To vazi i za video igre, mnogo video igara nema za Mac. Sto nije ne resivi problem jer Windows mozete instalirati na Mac i onda samo kada hocete da koristite Windows aplikacije sa OS X predjete na Windows. O ceni necu ni da pricam, na vec veliku cenu dodajte troskove transporta, carinu, pdv... Mac je odlican za video montazu i inace za multimedije, zato bi mi ova masina dobro dosla ali je toliko skupo da bez obzira na aluminiumsko kucite, OS X... ne mogu sebi da dopustim da ga kupim. Za ta pare mogu tako da upgrade-ujem svoj pc da ce biti u stanju palacinke da pece, a i ja sam lik koji voli da prcka po masini i volim da podesavam stvari onako kako se meni svidjaju a ne da mi neko od gore diriguje kako nesto treba da izgleda. :D Jedino sto bi mozda kpio je iPad, ali tek kada izadje cetvrta generacija jer ce to onda biti fantastican produkt. Trenutno je treca generacija od druge bolja zbog retina ekrana i tek nesto malo brzeg procesora. Nista vise. Da ne davim, ljudi, ako vam je stalo da kupite Mac zbog lepog interfejsa OS X Lion-a, nemojte. Ima brdo nacina na koji mozete OS X instalirati na obicnom personalnom racunaru (ima par softvera koji to omogucavaju) samo je potreban procesor koji je napravljen u zadnjih 5 godina (dosta ljudi instalira Win. vistu i 7 na PC koji ima Intel Pentium 4 koji je napravljen pocetkom 21. veka i zale se kako ne valja) i bar 2 GB rama i radi ce. nece to biti taj dozivljaj ali ce raditi. Takodje ima nacina da promenite interfejs windowsa da izgleda skoro isto kao OS X. Sto se izgleda racunara tice, Asus Zenbook izgleda skoro identicno kao MacBook Air sa skoro identicnim konfiguracijama. A i Logitech je skoro napravio mis na dodir koji lici na magic mouse. Tako da nema za cim da zalite. :) Jedino sto vam ekran nece imati Apple logo koji sija u mraku. :P LoL

marko

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D

brankobg

pre 12 godina

Gde ste vi videli mercedes ili bmw da kosta ispod 10.000eur?
Nije ni pravljen za to , i nije mu "low cost" trziste interes .
Dok mozete naci Skodu ili druge automobile ispod 10.000eur koji "isto" voze od tacke A do tacke B .
Apple nije zainteresovan za low-cost trziste , kao ni mercedes , bmw etc... !
Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...

marko

pre 12 godina

svi vi sto pljujete pomenutu radnju zaro sto nema iPhone nemojte da budete TOLIKO glupi MOLIM VAS !!! srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera itd...

Oz

pre 12 godina

@ Sale, 16. april 2012 09:34

Umesto tolikog teksta, mogao si da napises da Apple ne pravi proizvod za nas, i to je sve.
Sta je Ameru da pljune 274.590,00 din (u Americi jos manje) za Mac Pro? Nista. Na 12 rata ga nece osetit. Kod nas retko ko kupuje PC za tolike novce.

Petar

pre 12 godina

(Sale, 16. april 2012 09:34)

Windows i profesionalni programi za njega nisu besplatni. Photoshop se plaća, koristio ga ti na Win7 ili Mac OS/X. To što ga 95% srba ukrade je druga stvar, možeš "besplatno" nabaviti i programe za Mac.

Naravno, mnogo je lepše i ispravnije, ako već ne želiš da plaćaš, koristiti GNU/Linux.

david

pre 12 godina

drugar je montirao film na nekom mac noutbuku od 3000 dolara. radio je u "premijeru" i startovao je neki program za muziku i komp se zapucao. šta bi bilo da je uključio neki simulator tečnosti ili gasa?!
za 3000 dolara Toshibin lap top "jede munje i s're gromove!" Da Mac-a ima fino kućište i lepo je to upakovano u aluminijum, ali performansama nije toliko ispred da bi vredelo davati tolike pare. eventualno neke radne stanice koje su preko 5000, ali običnim korisnicima pretraživača, editora za tekst i slično posluže i acer-i, asusi, koji ne prelaze 750 evra.

MNS

pre 12 godina

@Sale

Nije istina da postoji problem sa ponudom besplatnog softvera za Mac. Možda je to bio slučaj pre deset godina, ali danas je ponuda aplikacija za Mac OS možda i kvalitetnija nego za Windows. Preinstaliran softver zadovoljava 95% potreba običnih korisnika (i to je jedna od prednosti u odnosu na Windows)... Takođe postoji velika ponuda korisnih i zanimljivih aplikacija i većina su besplatne (ili koštaju par dolara do par desetina dolara na app store-u)... Što se tiče softvera za profesionalne korisnike, tu je ponuda (ali i cene) izjednačena sa Windowsom... 95% mainstream softvera postoji za obe platforme ili postoje alternative koje su, po mom mišljenju, kvalitetnije i jednostanije za korišćenje nego Windows, pošto logika OS-a to dopušta. Jedini izuzetak su specifični softveri namenski razvijani za potrebe određenih industrijskih sistema i sl...
To je ako govorimo o legalnom softveru. Što se tiče nelegalnih tokova, ni tu nema neke razlike između dve platforme...

Koristio sam Windows deset godina, a poslednje tri (i privatno i od skoro i na poslu) koristim Mac. Udobnost rada ne može da se poredi. Što se tiče cene, ona jeste nešto viša nego kod konkurentskih uređaja, ali tu se uvek zaboravlja par bitnih stvari. Prvo: Mac računari dolaze sa preinstaliranim OS-om i zaista upotrebljivim softverom, a drugo, cene premium proizvoda drugih vodećih proizvođača (Sony, Dell, Toshiba, Samsung...) se ne razlikuju mnogo od Apple-ovih... Jedino što ovi drugi uglavnom nude i niže klase proizvoda koji kod nas čine 90% tržišta pa se stiče utisak da je Apple nepristojno skup... Isti je slučaj i sa tabletima i mobilnim telefonima. Samsungovi premium uređaji su u istom rangu cena (u nekim slučajevima i skuplji) nego odgovarajući iPad/iPhone... Razlika je što Samsung nudi i niže klase proizvoda

smuki

pre 12 godina

Ljudi, ja sam radio na MAC-u i posedujem IPAD 2 i mogu reci da se izdvaju od konkurentskih proizvoda po kvalitetu i softverskim resenjima. Ali aman zaman zasto reklamirate privatne prodavnice koje imaju bilo koje dodirne tacke sa APPLE-om? Imam utisak da neko ovde previse forsira APPLE.

dejan

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro?

junikorn

pre 12 godina

Sve dok nam ne dodje zvanicno apple i ne otvori se apple store, ovo nam nista ne znaci. Cene su tu i tamo iste kao u istyle-u ali cena ipod touch-a je za 3 hiljade veca nego u istyle-u.

iuser

pre 12 godina

najobičniji preprodavci...i dalje je povoljnije otići preko i kupiti nego ići kod domaćih kobajagi resellera, btw. pitajte ih za garanciju i potencijalu zamenu uređaja.....

SGSII

pre 12 godina

Vrhunski dizajn i kvalitet su nesporni za sve Apple proizvode. Ali cena najjeftinijeg MacBook-a je u rangu sa najskupljim notebook racunarima drugih proizvodjaca.

ksh1

pre 12 godina

Bio na otvaranju, zaista sjajna atmosfera. Oduševljen sam svim uređajima, iako su zaista skupi za nas, vrede svaku paru. Sve čestitke Macoli za uložen trud na promovisanju Apple-a na našem tržištu. Puno sreće i dobru prodaju Vam želim !!!

KAD ĆE NOVI iPad ?!?!?!?!?!

Sale

pre 12 godina

U carstvu desktopa kod nas vlada Windows OS(XP i 7, eventualno Vista i u budućnosti možda "osmica"), eventualno neka Linux verzija (mada dosta redje), a što se tiče mobilnih telefona i tableta (tablet računara) tu je Android ispunio sve šupljine koje su nastale (nenamernim) "povlačenjem" Symbian-a (koji se još koristi samo na jeftinijim Nokia-ma). Što se tiče laptopova, kao i netbook-ova situacija je slična kao sa desktopovima, s tim da male šanse ima eventualno (Google) Chrome OS za netbook-ove, ali na retkim uredjajima - zbog nenaviknutosti korisnika. Što se tiče apple-a, slabe su šanse da se probije u Srbiju, a što se tiče razloga koje bih naveo, ne znam ni odakle sa njima da počnem... Recimo da je prvi razlog već naveden, a to je popunjenost tržišta; zatim je problem i cena njihovih uredjaja koju u Srbiji ne može sebi baš svako da priušti. Sledeći problem je kompatibilnost sa uredjajima čiji proizvodjač nije Apple, mada je moguće čak i naći neka dva uredjaja ili softvera koji nisu kompatibilni jedan s drugim, a da oba potiču od Apple-a. Istina, često se smatra da su Apple uredjaji, iako skuplji, takodje i kvalitetniji od konkurentnih uredjaja, ali to znači u suštini jaču garanciju proizvoda, odnosno to da kupac može biti sigurniji u otpornost hardverskog i softverskog dela proizvoda na štetu (ogrebotine, razna otkazivanja i sl.) nego što je to slučaj sa konkurentnim proizvodima. Ipak, za razliku od Windows-a, za koji postoji veliki broj besplatnog softvera i Linux-a za koji su skoro svi softveri besplatni (kao i sam OS - uglavnom), za Apple-ove sisteme (Mac) se skoro svi softveri plaćaju. Naravno postoji dovoljan broj besplatnog softvera za obične korisnike koji koriste kompjuter za prosečne potrebe kao što su internet, slušanje muzike, gledanje filmova i slično, ali malo zahtevniji korisnici bi lako primetili razlike u ceni ako bi nakon korišćenja Windowsa prešli na Mac. Mada je u suštini nekompatibilnost uredjaja i softvera najveći nedostatak, mada i glavno oružje protiv konkurencije tamo gde Apple dominira na tržištu. Neke kupce će svakako naći (i ćorava koka ubode...), ali verujem da će prvi kupci biti malo bolje stojeći sloj ljudi (zbog čega god) i oni koji će tek nakon kupovine shvatiti da se na njihovom Apple uredjaju ne može instalirati Windows (inače, tako omiljen kod nas) :) Ipak, dolazak Apple-a i kod nas je po meni dobra stvar, ako ni zbog čega drugog, onda zbog "sportskog" nadmetanja konkurencije što, nama potrošačima, može doneti ili ništa ili samo dobro, ali u svakom slučaju ništa loše...

Smrz

pre 12 godina

Lepo vece, prijatna atmosfera, lep proctor I gomila macova. Znam da ima dosta ljudi koji ne vole Mac, ali neka svrate u macolu I probaju i videce da su predrasude bespotrebne. Cestitke macoli

iuser

pre 12 godina

najobičniji preprodavci...i dalje je povoljnije otići preko i kupiti nego ići kod domaćih kobajagi resellera, btw. pitajte ih za garanciju i potencijalu zamenu uređaja.....

smuki

pre 12 godina

Ljudi, ja sam radio na MAC-u i posedujem IPAD 2 i mogu reci da se izdvaju od konkurentskih proizvoda po kvalitetu i softverskim resenjima. Ali aman zaman zasto reklamirate privatne prodavnice koje imaju bilo koje dodirne tacke sa APPLE-om? Imam utisak da neko ovde previse forsira APPLE.

dejan

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro?

Smrz

pre 12 godina

Lepo vece, prijatna atmosfera, lep proctor I gomila macova. Znam da ima dosta ljudi koji ne vole Mac, ali neka svrate u macolu I probaju i videce da su predrasude bespotrebne. Cestitke macoli

junikorn

pre 12 godina

Sve dok nam ne dodje zvanicno apple i ne otvori se apple store, ovo nam nista ne znaci. Cene su tu i tamo iste kao u istyle-u ali cena ipod touch-a je za 3 hiljade veca nego u istyle-u.

SGSII

pre 12 godina

Vrhunski dizajn i kvalitet su nesporni za sve Apple proizvode. Ali cena najjeftinijeg MacBook-a je u rangu sa najskupljim notebook racunarima drugih proizvodjaca.

Petar

pre 12 godina

(Sale, 16. april 2012 09:34)

Windows i profesionalni programi za njega nisu besplatni. Photoshop se plaća, koristio ga ti na Win7 ili Mac OS/X. To što ga 95% srba ukrade je druga stvar, možeš "besplatno" nabaviti i programe za Mac.

Naravno, mnogo je lepše i ispravnije, ako već ne želiš da plaćaš, koristiti GNU/Linux.

wise man

pre 12 godina

Super su ovi likovi sto ljudima u Srbiji dele savete tipa "Samo skoknite do New York-a. Svako moze da plati 600 dolara za kartu...itd..itd..."

ako apple ima para nemas ih ti

pre 12 godina

Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...
(brankobg, 16. april 2012 16:41)

Kao na primer Samsung Galaxy S2 ili HTC Sensation koji je 20% skuplji od iPhone 4s (i 70% bolji)?
Ili mozda HTC One X koji je 30 posto skuplji i 130% bolji od iPhone-a?

david

pre 12 godina

drugar je montirao film na nekom mac noutbuku od 3000 dolara. radio je u "premijeru" i startovao je neki program za muziku i komp se zapucao. šta bi bilo da je uključio neki simulator tečnosti ili gasa?!
za 3000 dolara Toshibin lap top "jede munje i s're gromove!" Da Mac-a ima fino kućište i lepo je to upakovano u aluminijum, ali performansama nije toliko ispred da bi vredelo davati tolike pare. eventualno neke radne stanice koje su preko 5000, ali običnim korisnicima pretraživača, editora za tekst i slično posluže i acer-i, asusi, koji ne prelaze 750 evra.

Sale

pre 12 godina

U carstvu desktopa kod nas vlada Windows OS(XP i 7, eventualno Vista i u budućnosti možda "osmica"), eventualno neka Linux verzija (mada dosta redje), a što se tiče mobilnih telefona i tableta (tablet računara) tu je Android ispunio sve šupljine koje su nastale (nenamernim) "povlačenjem" Symbian-a (koji se još koristi samo na jeftinijim Nokia-ma). Što se tiče laptopova, kao i netbook-ova situacija je slična kao sa desktopovima, s tim da male šanse ima eventualno (Google) Chrome OS za netbook-ove, ali na retkim uredjajima - zbog nenaviknutosti korisnika. Što se tiče apple-a, slabe su šanse da se probije u Srbiju, a što se tiče razloga koje bih naveo, ne znam ni odakle sa njima da počnem... Recimo da je prvi razlog već naveden, a to je popunjenost tržišta; zatim je problem i cena njihovih uredjaja koju u Srbiji ne može sebi baš svako da priušti. Sledeći problem je kompatibilnost sa uredjajima čiji proizvodjač nije Apple, mada je moguće čak i naći neka dva uredjaja ili softvera koji nisu kompatibilni jedan s drugim, a da oba potiču od Apple-a. Istina, često se smatra da su Apple uredjaji, iako skuplji, takodje i kvalitetniji od konkurentnih uredjaja, ali to znači u suštini jaču garanciju proizvoda, odnosno to da kupac može biti sigurniji u otpornost hardverskog i softverskog dela proizvoda na štetu (ogrebotine, razna otkazivanja i sl.) nego što je to slučaj sa konkurentnim proizvodima. Ipak, za razliku od Windows-a, za koji postoji veliki broj besplatnog softvera i Linux-a za koji su skoro svi softveri besplatni (kao i sam OS - uglavnom), za Apple-ove sisteme (Mac) se skoro svi softveri plaćaju. Naravno postoji dovoljan broj besplatnog softvera za obične korisnike koji koriste kompjuter za prosečne potrebe kao što su internet, slušanje muzike, gledanje filmova i slično, ali malo zahtevniji korisnici bi lako primetili razlike u ceni ako bi nakon korišćenja Windowsa prešli na Mac. Mada je u suštini nekompatibilnost uredjaja i softvera najveći nedostatak, mada i glavno oružje protiv konkurencije tamo gde Apple dominira na tržištu. Neke kupce će svakako naći (i ćorava koka ubode...), ali verujem da će prvi kupci biti malo bolje stojeći sloj ljudi (zbog čega god) i oni koji će tek nakon kupovine shvatiti da se na njihovom Apple uredjaju ne može instalirati Windows (inače, tako omiljen kod nas) :) Ipak, dolazak Apple-a i kod nas je po meni dobra stvar, ako ni zbog čega drugog, onda zbog "sportskog" nadmetanja konkurencije što, nama potrošačima, može doneti ili ništa ili samo dobro, ali u svakom slučaju ništa loše...

Oz

pre 12 godina

@ Sale, 16. april 2012 09:34

Umesto tolikog teksta, mogao si da napises da Apple ne pravi proizvod za nas, i to je sve.
Sta je Ameru da pljune 274.590,00 din (u Americi jos manje) za Mac Pro? Nista. Na 12 rata ga nece osetit. Kod nas retko ko kupuje PC za tolike novce.

Dexter

pre 12 godina

Ako nemate USA vizu mozete je lako dobiti (lakse nego za UK). Uzmite te pare sto ste planirali da potrosite na kupovinu nekog iSh*t uredjaja i zapalite u New York. Za pare koje planirate da potrosite ovde za jedan npr Mac Air mozete da kupite povratnu avionsku kartu za NY, Mac Air i jos neke gedzete, a videcete i malo sveta.

ksh1

pre 12 godina

Bio na otvaranju, zaista sjajna atmosfera. Oduševljen sam svim uređajima, iako su zaista skupi za nas, vrede svaku paru. Sve čestitke Macoli za uložen trud na promovisanju Apple-a na našem tržištu. Puno sreće i dobru prodaju Vam želim !!!

KAD ĆE NOVI iPad ?!?!?!?!?!

MNS

pre 12 godina

@Sale

Nije istina da postoji problem sa ponudom besplatnog softvera za Mac. Možda je to bio slučaj pre deset godina, ali danas je ponuda aplikacija za Mac OS možda i kvalitetnija nego za Windows. Preinstaliran softver zadovoljava 95% potreba običnih korisnika (i to je jedna od prednosti u odnosu na Windows)... Takođe postoji velika ponuda korisnih i zanimljivih aplikacija i većina su besplatne (ili koštaju par dolara do par desetina dolara na app store-u)... Što se tiče softvera za profesionalne korisnike, tu je ponuda (ali i cene) izjednačena sa Windowsom... 95% mainstream softvera postoji za obe platforme ili postoje alternative koje su, po mom mišljenju, kvalitetnije i jednostanije za korišćenje nego Windows, pošto logika OS-a to dopušta. Jedini izuzetak su specifični softveri namenski razvijani za potrebe određenih industrijskih sistema i sl...
To je ako govorimo o legalnom softveru. Što se tiče nelegalnih tokova, ni tu nema neke razlike između dve platforme...

Koristio sam Windows deset godina, a poslednje tri (i privatno i od skoro i na poslu) koristim Mac. Udobnost rada ne može da se poredi. Što se tiče cene, ona jeste nešto viša nego kod konkurentskih uređaja, ali tu se uvek zaboravlja par bitnih stvari. Prvo: Mac računari dolaze sa preinstaliranim OS-om i zaista upotrebljivim softverom, a drugo, cene premium proizvoda drugih vodećih proizvođača (Sony, Dell, Toshiba, Samsung...) se ne razlikuju mnogo od Apple-ovih... Jedino što ovi drugi uglavnom nude i niže klase proizvoda koji kod nas čine 90% tržišta pa se stiče utisak da je Apple nepristojno skup... Isti je slučaj i sa tabletima i mobilnim telefonima. Samsungovi premium uređaji su u istom rangu cena (u nekim slučajevima i skuplji) nego odgovarajući iPad/iPhone... Razlika je što Samsung nudi i niže klase proizvoda

Onanista

pre 12 godina

“Naš cilj je da inspirišemo i zabavimo naše mušterije pri svakoj njihovoj poseti, tako da naša radnja postane pravo mesto da kupite, da naučite, da potražite pomoć i da sa osmehom na licu dođete ponovo”, rekao je Miodrag Popović, osnivač kompanije YU Epicentar koja stoji iza ovog objeka.

Auuuu, kako covek petlja... Reci lepo: "Nas cilj je da prodamo robu!"

Nije Bitno

pre 12 godina

Mac je vise za ljude koji hoce da koriste racunar a ne zele da znaju nista o racunarima, Apple jos od '80 vodi tu politiku da korisnik ne treba da se zamajava tim stvarima nego da se skoncentrise na ono sto je "bitno". Ako niste tip osobe koji zeli da preopterecuje mozak uputstvima od sto strana i ako ne zelite da otvarate i prckate po vasem racunaru (osim ako zelite da dodate RAm memorije sto ni ne morate jer Mac-ovi uvek imaju dosta radne memorije), zelite samo da surfujete web-om... Onda je Mac za vas, jedino je problem to sto mnogo softvera kojih ima na Windowsu nema na Mac-u... To vazi i za video igre, mnogo video igara nema za Mac. Sto nije ne resivi problem jer Windows mozete instalirati na Mac i onda samo kada hocete da koristite Windows aplikacije sa OS X predjete na Windows. O ceni necu ni da pricam, na vec veliku cenu dodajte troskove transporta, carinu, pdv... Mac je odlican za video montazu i inace za multimedije, zato bi mi ova masina dobro dosla ali je toliko skupo da bez obzira na aluminiumsko kucite, OS X... ne mogu sebi da dopustim da ga kupim. Za ta pare mogu tako da upgrade-ujem svoj pc da ce biti u stanju palacinke da pece, a i ja sam lik koji voli da prcka po masini i volim da podesavam stvari onako kako se meni svidjaju a ne da mi neko od gore diriguje kako nesto treba da izgleda. :D Jedino sto bi mozda kpio je iPad, ali tek kada izadje cetvrta generacija jer ce to onda biti fantastican produkt. Trenutno je treca generacija od druge bolja zbog retina ekrana i tek nesto malo brzeg procesora. Nista vise. Da ne davim, ljudi, ako vam je stalo da kupite Mac zbog lepog interfejsa OS X Lion-a, nemojte. Ima brdo nacina na koji mozete OS X instalirati na obicnom personalnom racunaru (ima par softvera koji to omogucavaju) samo je potreban procesor koji je napravljen u zadnjih 5 godina (dosta ljudi instalira Win. vistu i 7 na PC koji ima Intel Pentium 4 koji je napravljen pocetkom 21. veka i zale se kako ne valja) i bar 2 GB rama i radi ce. nece to biti taj dozivljaj ali ce raditi. Takodje ima nacina da promenite interfejs windowsa da izgleda skoro isto kao OS X. Sto se izgleda racunara tice, Asus Zenbook izgleda skoro identicno kao MacBook Air sa skoro identicnim konfiguracijama. A i Logitech je skoro napravio mis na dodir koji lici na magic mouse. Tako da nema za cim da zalite. :) Jedino sto vam ekran nece imati Apple logo koji sija u mraku. :P LoL

Filip

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta.

brankobg

pre 12 godina

Gde ste vi videli mercedes ili bmw da kosta ispod 10.000eur?
Nije ni pravljen za to , i nije mu "low cost" trziste interes .
Dok mozete naci Skodu ili druge automobile ispod 10.000eur koji "isto" voze od tacke A do tacke B .
Apple nije zainteresovan za low-cost trziste , kao ni mercedes , bmw etc... !
Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...

Ivan

pre 12 godina

Obozavam kad ljudi koji nisu taknuli mac racunalo duze od par sata pogleda se prikazuju kao najveci strucnjaci za isto. Koristim mac racunala vec preko desetljece i prosto se smijem na neke od komenentara, munjeva i gromova.
No, zelio sam samo naglasiti jer vidim da vecina vas krivo obracunava cijenu. Cijena je koliko u Americi dolara, toliko je kod nas Eura, jer se baziramo prema EU cijenama, a ne dolaru. Tako da onih 45000 dinara dolazi iz 48 eura,a ne 48 dolara plus jos odredena taksa od par posto (koje sam cak kod macole vidio da je najniza i u rangu sa nekim eu zemljama gotovo identicna) posto se ipak radi o reselleru, a ne sluzbenom Apple storeu.
Dapace, koliko sam vidio cijene su sasvim pristojne kako se krecu za resellere u okruzenju. Pitanje standarda je sasvim druga stvar, Apple ima fiksne cijene, dakle cijena u US dolari, kod nas u Euro, te taj euro konvertirajte u dinar. Cijela prica.

radetoronto

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D
(marko, 16. april 2012 16:58)


13 ince kosta 1800 dolara u Srbiji, ili 15 ince?

Ovde u Kanadi 15 ince kosta 1800 dolara, a 13 ince kosta 1200.

marko

pre 12 godina

svi vi sto pljujete pomenutu radnju zaro sto nema iPhone nemojte da budete TOLIKO glupi MOLIM VAS !!! srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera itd...

Pedja

pre 12 godina

Uffff.....
Odakle da počnem. Idemo redom....
Naslov.

Nije Apple prodavnica, već Apple Authorized Reseller prodavnica.

Мацола, kao najstarij Apple prodavac je pored toga i Apple Solution Expert ( prvi u jugoistočnoj Evropi!) i Apple Authorized Training Center ( prvi u istočnoj Evropi)
Nije reklama, već ljudi moraju znati s kim imaju posla.

Idemo dalje.
Dok čekamo da Apple zvanično stigne u Srbiju........ Hmmmm

Apple je osnovan 1. aprila 1976 godine, već 1978-79 Apple ima ( kako se to tada zvalo) prvog autorizovanog zastupnika u EVROPI.
Pogodite o kojoj zemlji se radi?
Nije ni Engleska, ni Francuska, Nemačka, Švajcarska, Holandija, Švedska.......

Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija je tačan odgovor.
Da, ona zemlja iza gvozdene zavese, je imala Apple , kad su ostali jeli rukama.....

Prodaja prvog serijski proizvedenog Apple računara (Apple II) u SFRJ počela je 1. juna 1982!!!!

Šta! Ne verujete. Firma Velebit Informatika iz Zagreba je prvi zvanični zastupnik za Apple!

Posle raspada SFRJ-a Velebit je privatizovan, i posle nekoliko promena imena poslovanje je nastavio pod imenom PowerComm. Apple licencu su zadržali svo vreme.

U međuvremenu skinute su sankcije prema Srbiji od strane U.S. i ostalih zemalja, pa se Apple kao brand "vraća" u Srbiju, preko PowerComma.
Pre otprilike tri godine, Powercomm se "utapa" u kompaniju APCOM, članicu MIDIS grupe, multinacionalnu kompaniju, koja posluje u jugoistočnoj Evropi, Bliskom Istoku, Africi, koja pored ostalih delatnosti ima licencu Autorizovanog Apple distributera za pomenuto područje(CEMEA)

APCOM takodje poseduje i lanac Apple Premium Reseller prodavnica širom regiona!!!

Apple Store verovatno nikada, neće doći ne samo u Srbiju, već ni u Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku, Češku, Bugrasku....itd

Mnogo smo mali.
Da je SFRJ ostala na okupu, možda, veliko možda, ovako....

S tim u vezi...Još jednom da ponovim Apple JE zvanično prisutan u Srbiji. Tačka.

Sve gorenavedeno je u tesnoj vezi sa:

cenama, (izlišno je porediti cene Apple proizvoda u Srbiji i u U.S.A., da ispravim sam sebe, izlišno je porediti cene Apple proizvoda u bilo kojoj Evropskoj zemlji sa U.S.A.)

Dakle...ona računica to u U.S.A. košta: npr. 1000 $, znači kad pretvorim po današnjem kursu, to je u Evropi 800 €, a u Srbiji je 1000€.

U ala ovi deru, zavrću uši, šišaju ovce.....

Dajete ljudi molim vas, pogledajte cene u Nemačkoj ili Holandiji, pa pričajte nešto.

jeste, i dalje smo malo skuplji i od njih, ali ne za sve proizvode, ali to nije uopšte tako velika razlika, kao kada poredite cene u U.S.A.

garantnim rokom (Od skoro drugu godine garancije pokriva sam APCOM, i tu garanciju možete ostvariti samo u zemlji u kojoj ste kupili računar. Prva godina je standardno pokrivena Apple Worlwide garancijom, i računar možete odneti bilo gde na servis!!!)

servisnom uslugom

Мацола, (da ćirilicom, jel ima neko nešto protiv!) nije multinacionalna kompanija, već mala domaća firma, sa definitivno najvećim prodajnim salonom u regionu!!!

Možda bi Vam više zvučalo EJPLOVSKI da stave prefiks "i" Ha!

Da, da, da, kad smo kod toga: da još jednom podsetim sve na prvi čas engleskog jezika u osnovnoj školi,

Ne kaže se EJPL, već EPL (APPLE) - JABUKA. Prosto, jel da?

iPhone se može pojaviti u nekoj zemlji, samo, i ponavljam samo, i isključivo preko mobilnog operatera t.j. Apple lično, ne njegov distributer, može sklopiti ugovor sa lokalnim mobilnim operaterom. Tačka.

Sklapanje ugovora sa određenim operaterom, ne znači, automatski i dobijanje pratećih servisa tipa, App Store(Slovenija je imala App Store skoro tri godine, pre nego što je iPhone došao u tu zemlju, isto tako Crna Gora ima iPhone od 3G modela, a još uvek nema App Store.

Nije baš sve tako jednostavno....

Marinko

pre 12 godina

@Dexter
Upravo ono sto sam ja uradio, ispunio sebi san da vidim NYC, i kupio pun k (kofer) gadgeta.

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.

iPera

pre 12 godina

Ljudi,

ne znam stvarno cemu ovo prepucavanje. Ako neko voli windows neka koristi windows, ali zasto pljuvanje po Apple racunarima, isto je i za Android. Ako imate android koristite ga to je vase pravo kao sto je moje pravo da koristim iPhone, iPad, MacBook Pro.

I samo jos jedna stvar: ja kao freelance developer za iOS uzmem 15 do 25 evra po satu (u zavisnosti od projekta), a koliko novca vama donose windows i android koje tako zdusno branite?

Bole

pre 12 godina

Kompanija koja Srbiju i ne prepoznaje na listi zemalja? Da bi mogao da koristim Itunes moram da registrujem Beograd pod FYR Macedonia?! Ako je i od glupih Amera mnogo je. Apple je ionako stvoren za kompleksase.

sent from my MacBook Pro

pre 12 godina

Koliko placate da se otarasite virusa koji svaki dan napadaju PC, koliko se placa na popravke jadno sklapanog hardwara i koliko kosta Windows operacioni sistem da bilo sta na njemu moze da se otvori? Koliko vidim Windows 7 home versija $180, dok Lion na Mac-u kosta $30. Em sto je PC ruzan spolja, em sto je ruzan iznutra. U kucine se PC zapleo, pa naravno i da je tesko spoznati sta se tu desava. Nabacali sve i svasta, a po najvise ulaze za viruse i to onda nekima dodje kao intelektualno resavanje problema. Ha, ha, ha, kakav izgovor: Sebi samo mogu da priustim PC koji ne pruza nikakvu logiku, dakle ja sam intelektualac jer moram nekako da ga namestim da radi. Licno u kuci imam 3 Maca + 2 iPada + iPhone, a imam i pc poklonjen u nasledje od posla, sedi netaknut, istkreno ne bi ga ni stapom dzarao toliko mi je mrzak.

Djole

pre 12 godina

@ Dr. Vladimir , znaci obozavam ovakve strucnjake koji napisu nesto, a pre toga ne provere na netu ama bas nista od onoga sto napisu u komentaru. Znaci Mac AIR ima SSD koji nije standardnih dimenzija i oblika... Nije to HDD za PC ili laptop pa da se kupuje u megamarketima kao vecina PC-jevi u Srbiji, odmah tu negde pored praska za pranje. U njemu je namenski pravljen SSD, a najjeftiniji nov OEM znaci na netu kosta, na random sajtevima od 290-350$. Znaci da originalni verovatno kostaju i vise. Racunaj da je u Evropi taj SSD u eurima a ne $ + pdv + carina i ubaci na to i ruke za popravku tako da ona cena koju si napisao ima nekog rezona mada i to je pitanje da li je istina. A ti ako mislis da mozes sam da uglavis obican HDD u AIR samo izvoli. I obavezno patentiraj odmah to umece, mozda ti se kasnije isplati.
Svako ko kupuje racunar za posao bilo da je u pitanju npr. HP Workstation Z800 ili MAC PRO taj isti kupuju za posao, a ne za FB (farmu) ili Youtube (MC Stojana).

Pozdrav

Semi Pro

pre 12 godina

Sve pohvale za Macolu, kao i za stručni kadar, kako u prodaji tako i u servisu. Možda jeste skupo, ali kvalitet usluge, efikasnost i ljubaznost i stručnost osoblja je na zavidnom nivou. Treba istaknuti da je Macola prva krenul počela da se bavi Apple-om u Srbiji i da su usput i Solution Expert, Apple autorizovani trening centar i prodavac, a uz to zaposlene licencirane od strane Apple-a.

Isto tako treba znati da Apple je u svetu računara kao npr. Mercedes u svetu automobila. Kad kupiš nov Mercedes košta te ali ti nudi neuporedivo veći kvalitet nego drugi proizvodjači automobila. Isto tako kad predje 100000km ili više tj. izadje iz garancije, servis (generalka) košta 10 x više nego za bilo koji drugi automobil. Tako da ljudi koji kupuju Mercedes, u ovom slučaju Apple, znaju unapred šta kupuju.

Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Alfa

pre 12 godina

@(Filip, 16. april 2012 18:45)
iPhone vec ima fabricki lokalizaciju za Srbiju, pravi problem su domaci operateri obzirom da Apple plasira iPhone samo u drzavama gde postoji dogovor sa lokalnim operaterima

Galaxy s8

pre 12 godina

Jedno pitanje za ljude koji favorizuju ostale proizvodjače poput Samsunga, HTC i drugih.. Zašto mislite da je svaki od tih uredjaja dosta bolji od Apple? Zašto je npr Samsung Galaxy Tab bolji od iPad-a? Zašto je Toshiba ultrabook ili neki drugi laptop bolji od Macbook Air-a?
Unapred zahvalan.

marko

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta. (Filip, 16. april 2012 18:45)pre bih rekao da je to do ozbiljnosti nasih operatera koji vise preferiraju samsung, HTC itd... ako mogu u operateri u HR a tek u CG da nude Apple ne vidim razlog zasto Telenot, MTS i VIP ne mogu... do duse postoji carsijska prica da je Apple uslovio MTS da mora da uzme 400.000 iPhone 4 i naravno odbili su :-D

markodc

pre 12 godina

IPhone-a odnosno Apple-a zvanicno nema u Srbiji jer su svi ovde navikli da koriste krekovane proizvode, odnosno da ih skidaju sa piratskih sajtova...Apple je kompanija koja najvise zaradjuje upravo od prodaje tih programa i muzike. Kad drzava bude "odlucila" da se mi vise ne bojimo online placanja i pusti PayPal da dodje, onda mozemo ocekivati da nas bude u Apple Store-u, Play Store-u, Windows Marketplace-u, da Apple zvanicno dodje, itd...

Smesno mi je ovde kad vidim koliko se neki ljudi poistovecuju sa kompanijama, kao kada udjete u prodavnicu koja prodaje npr. Pradu i vidite prodavacice koje su ubedjene da je to najbolja robna marka i da ne postoji nista drugo na svetu...

Ova kompanija koju opisujete "reklamirate" je nista vise nego reseller, odnosno ako vam se nesto pokvari oni salju van zemlje na popravku...

Semi Pro

pre 12 godina

Što se tiče servisiranja, Srbija ima ovlašćene servisere i servise. Što se tiče nekih drugih stvari, to lično morate da pitate Apple i njegovog distributera za ovaj region(Apcom), zašto ovo a zašto ono. To je isto kao kad bi neko pitao, zašto Srbija još nije u evropskoj uniji a ispunila je skoro sve uslove(pod navodnicima). Što se tiče autorizacije, ni jedan ovlašćeni Apple reseller, solution expert, service provider, training centar ne bi smeo da koristi jabuku, da nije ovlašćen od strane Apple. U suprotnom distributer za ovaj region bi ih isključio i prijavio Apple a onda bi sledila tužba.

Ivan

pre 12 godina

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.
(Marinko, 16. april 2012 20:31)
__________

Upravo zbog onoga zasto ljudi vole mac racunala. Maksimalna optimiziranost, gdje je hardware potpuno optimiziran sa softwareom. I makar neka pc racunala vec kopiraju taj koncept mac touchpada, (oke vecina onog viseg ranga cijena) no ni pod razno nije to taj osjecaj. Jer nemas geste swipea 2, 3 ili vise prsta.
I mnogi su tu prepoznali potencijal zasto Apple raste, da imas hrpu raznih tableta, da imas hrpu racunala bilo desktop, bilo prijenosna, (cak i jacih samih performansi), ali lakoca upotrebe, optimiziranost sustava, aplikacijama, sa uredajem je ono sto sve vise i vise ljudi vole. Kad shvatis da uopce nije bitno koje su brojke unutar samog uredaja, on jednostavno radi. Out of the box. Nazalost, takav koncept se vise placa, nazalost zbog naseg standarda no to je druga prica.

Deda Pera

pre 12 godina

@ sent from my MacBook Pro
Neznam da li te iko obavestio ali u tim silnim Mac-ovima koje imas "kuca" PC CPU :-)
Dok je u Mac-u bilo nesto drugo(a ti pojma nemas sta kao ni velika vecina funboys/girls) do tad je on bio avangarda,a otkad ne unutra X86 (64) procesor i Unix-oid OS,to je samo preskup PC-klon.
I beskoristan za sve sem za sminku. A virusi.....e pa programiranje na Mac-u ne da nije rasprostranjen sport nego je veoma redak. A i kolicina software-a,prodatih primeraka itd.
Uzivaj u svojim Apple proizvodima za koje si bacio hrpu novca,to je tvoje pravo.
Ja imam za cenu 1 Mac-a PC koji sva tri Mac-a ostavi u prasini sam tako i to je cinjenica.

Sima Stonoga

pre 12 godina

Najsmesniji su ovi sto kazu, skokni do New York-a i kupi pun k. gedzeta. Nemam za kartu do CG a ne do NY-a, i jos da kupujem racunare i telefone koji kostaju po 1000$ svaki. Koristim PC jer nemam para za Mac, i iskreno, ne bi mogao da koristm racunar od 2000$ i da znam koliko roma zivi u karton naselju.

ikec

pre 12 godina

Лепо. Још само да се нађе пара за један од њихових квалитетних производа.

marko

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D

Semi Pro

pre 12 godina

@pikse
Drago mi je da pričam sa "stručnjskom". U Srbiji postoje ovlašćeni tj. Autorizovani Apple Servis Provideri koji su ovlašćeni da servisiraju Apple kako u garanciji tako i van garancije. Apple Care se kupuje samo u zemljama gde ima Apple Store i to je Apple-ova politika. Taj Apple Care važi bilo gde u svetu gde postoji Autorizovani Servis Provajder(servis u kome rade ovlašćeni apple serviseri koji su prošli obuku isljučivo u autorizovanom training centru(kojih je samo par u svetu za service & support) i položili ispite kako bi dobili licencu koja se obnavlja na godinu dana).

Treba se radovati ovakim događajima. Ljudi će sami spoznati šta je dobro a šta je loše.

Ivan

pre 12 godina

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 10:36)
___________

Zato što Srbija nema službeni Apple Store, samim tim nema niti Apple Care. No Apple daje onima tko se npr zatekne u drugoj državi koja nema tu uslugu, a kupila je recimo u svojoj matičnoj da može popraviti računalo.
Ono što se vrlo malo govori je da Apple Store u državi daje puno više mogućnosti nego reselleri.

Ivan

pre 12 godina

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 12:26)
______________

Ne, takva je politika Applea, on nije službeno u Srbiji, jer da je službeno imali bi Apple Store, a sa tim i kompletnu uslugu koju Apple nudi, Apple Care, App store, ITunes store usluge, iBook store, sluzbena Apple radnja, internet narucivanje sa sluzbene Apple stranice, itd.
Dakle ponavljam, ovo su samo sluzbeni preprodavaci, a ne sluzbena Apple radnja.
Da nadoknadi gubitak Apple Carea reselleri obicno nudi zamjensko produzeno jamstvo koje pak vrijedi samo u toj drzavi, nije sluzbeno priznato vani i iznosi 6% cijene racunala koja se mora platiti odmah pri kupnji racunala, ne kasnije.
Stoga, ti mozes u Srbiji kupiti tzv domaci jamstveni paket koji ce ti vrijediti samo u Srbiji.
Ja ne ulazim sada jeli to licemjerno ili ne, nazalost tako je, zelim samo tebi i vama pojasniti kako stvari funkcioniraju, jer vidim opcenito da vecina ljudi brka.
Isto i sa iPhoneom, on je vezan za sporazum s telekomima, a ne resellere, oni samo mogu prodavati uredaj kada je sklopljen ugovor s istima. Zasto Srbija nema iPhone je zato sto mreze ne zadovoljavaju standarde koje Apple trazi, kako postojece tako i za buduca ulaganja. Vidim da ljudi mjesaju Microsoft je u Srbiji, Google je u Srbiji, zasto Apple ne prodaje telefone, dakle upravo zato, mreze ne zadovoljavaju zahtjeve koje Apple trazi. Jest, ima ljudi koji koriste iphone i isti koji rade odlicno u njihovom krugu kretanja, ali to je politika Applea. Isto tako je to pravno pitanje, bankarsko pitanje jer oni za sobom vuku od nekih usluga koje se placaju. Dakle i pitanje naplate sadrzaja. Npr Srbija nema paypal, steka karticno poslovanje prema van, Apple zeli da svi standardi budu zadovoljeni, i po njima oni za sada nisu. Dakle, znaju ljudi koji koriste iPhone u Srbiji da ne mogu kupovati na App storeu vec kupuju preko storeova drugih zemalja, a to za sobom veze probleme kao sto sam iznad spomenuo zbog cega niti nema iPhoena u Srbiji.

Пиксетацентриши

pre 12 godina

@Semi PRO, molim te objasni mi ovu nebulozu:
Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?

Пиксетацентриши

pre 12 godina

Znači u redu je ako se kupi negde drugde, onda može da se popravlja i na duže staze, ali ako se ovde kupi e, onda ne može. Zar to nije licemerno...

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?

Пиксетацнтриши

pre 12 godina

Semi Pro, ne verujem da se poznajemo pa ne bih voleo da mi skraćuješ ime na Pikse, ono je Piksetacentriši. Elem, ja sebe ne smatram stručnjakom, pa nema potrebe da mi spočitavaš tu titulu. A glede ove rasprave, ja i dalje tvrdim da je licemerno, ako si me ovlastio za jedno ovlasti me i za drugo, ili nemoj ni za jedno i ni za drugo, pa bar da znamo na čemu smo.

Pošto si ti očigledno stručnjak, objasni mi koliki je problem proizvođaču (u ovom slučaju Appleu) da omogući kupovinu dodatne garancije pomoću imena i prezimena proizvoda tj. serijskog broja uređaja koji jedinstven za svaki uređaj. Nije nikakav, pa pretpostavljam da ljudi iz Applea to i rade.

Eh da, pošto ja nisam stručnjak, ja odem na stranicu Appleovu pa proverim stručnjakove tvrdnje, pa dobijem ovo kao odgovor:

Where can I purchase the AppleCare Protection Plan?
Depending on the Apple product, the AppleCare Protection Plan is available at the Apple Online Store, Apple Retail Stores, and many Apple Authorized Resellers including many wireless service providers. Apple recommends that you purchase the AppleCare Protection Plan in your country of residence, because each AppleCare Protection Plan has terms and conditions specific to consumers in the country or region in which the plan is offered. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details

Objasni mi sad šta je posredi ili ih boli uvo, ili kod nas baš i nisu autorizovani?

ksh1

pre 12 godina

Bio na otvaranju, zaista sjajna atmosfera. Oduševljen sam svim uređajima, iako su zaista skupi za nas, vrede svaku paru. Sve čestitke Macoli za uložen trud na promovisanju Apple-a na našem tržištu. Puno sreće i dobru prodaju Vam želim !!!

KAD ĆE NOVI iPad ?!?!?!?!?!

Smrz

pre 12 godina

Lepo vece, prijatna atmosfera, lep proctor I gomila macova. Znam da ima dosta ljudi koji ne vole Mac, ali neka svrate u macolu I probaju i videce da su predrasude bespotrebne. Cestitke macoli

brankobg

pre 12 godina

Gde ste vi videli mercedes ili bmw da kosta ispod 10.000eur?
Nije ni pravljen za to , i nije mu "low cost" trziste interes .
Dok mozete naci Skodu ili druge automobile ispod 10.000eur koji "isto" voze od tacke A do tacke B .
Apple nije zainteresovan za low-cost trziste , kao ni mercedes , bmw etc... !
Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...

Sale

pre 12 godina

U carstvu desktopa kod nas vlada Windows OS(XP i 7, eventualno Vista i u budućnosti možda "osmica"), eventualno neka Linux verzija (mada dosta redje), a što se tiče mobilnih telefona i tableta (tablet računara) tu je Android ispunio sve šupljine koje su nastale (nenamernim) "povlačenjem" Symbian-a (koji se još koristi samo na jeftinijim Nokia-ma). Što se tiče laptopova, kao i netbook-ova situacija je slična kao sa desktopovima, s tim da male šanse ima eventualno (Google) Chrome OS za netbook-ove, ali na retkim uredjajima - zbog nenaviknutosti korisnika. Što se tiče apple-a, slabe su šanse da se probije u Srbiju, a što se tiče razloga koje bih naveo, ne znam ni odakle sa njima da počnem... Recimo da je prvi razlog već naveden, a to je popunjenost tržišta; zatim je problem i cena njihovih uredjaja koju u Srbiji ne može sebi baš svako da priušti. Sledeći problem je kompatibilnost sa uredjajima čiji proizvodjač nije Apple, mada je moguće čak i naći neka dva uredjaja ili softvera koji nisu kompatibilni jedan s drugim, a da oba potiču od Apple-a. Istina, često se smatra da su Apple uredjaji, iako skuplji, takodje i kvalitetniji od konkurentnih uredjaja, ali to znači u suštini jaču garanciju proizvoda, odnosno to da kupac može biti sigurniji u otpornost hardverskog i softverskog dela proizvoda na štetu (ogrebotine, razna otkazivanja i sl.) nego što je to slučaj sa konkurentnim proizvodima. Ipak, za razliku od Windows-a, za koji postoji veliki broj besplatnog softvera i Linux-a za koji su skoro svi softveri besplatni (kao i sam OS - uglavnom), za Apple-ove sisteme (Mac) se skoro svi softveri plaćaju. Naravno postoji dovoljan broj besplatnog softvera za obične korisnike koji koriste kompjuter za prosečne potrebe kao što su internet, slušanje muzike, gledanje filmova i slično, ali malo zahtevniji korisnici bi lako primetili razlike u ceni ako bi nakon korišćenja Windowsa prešli na Mac. Mada je u suštini nekompatibilnost uredjaja i softvera najveći nedostatak, mada i glavno oružje protiv konkurencije tamo gde Apple dominira na tržištu. Neke kupce će svakako naći (i ćorava koka ubode...), ali verujem da će prvi kupci biti malo bolje stojeći sloj ljudi (zbog čega god) i oni koji će tek nakon kupovine shvatiti da se na njihovom Apple uredjaju ne može instalirati Windows (inače, tako omiljen kod nas) :) Ipak, dolazak Apple-a i kod nas je po meni dobra stvar, ako ni zbog čega drugog, onda zbog "sportskog" nadmetanja konkurencije što, nama potrošačima, može doneti ili ništa ili samo dobro, ali u svakom slučaju ništa loše...

david

pre 12 godina

drugar je montirao film na nekom mac noutbuku od 3000 dolara. radio je u "premijeru" i startovao je neki program za muziku i komp se zapucao. šta bi bilo da je uključio neki simulator tečnosti ili gasa?!
za 3000 dolara Toshibin lap top "jede munje i s're gromove!" Da Mac-a ima fino kućište i lepo je to upakovano u aluminijum, ali performansama nije toliko ispred da bi vredelo davati tolike pare. eventualno neke radne stanice koje su preko 5000, ali običnim korisnicima pretraživača, editora za tekst i slično posluže i acer-i, asusi, koji ne prelaze 750 evra.

ako apple ima para nemas ih ti

pre 12 godina

Hocete jeftino , kupite HTC,Samsung,Skodu etc...
(brankobg, 16. april 2012 16:41)

Kao na primer Samsung Galaxy S2 ili HTC Sensation koji je 20% skuplji od iPhone 4s (i 70% bolji)?
Ili mozda HTC One X koji je 30 posto skuplji i 130% bolji od iPhone-a?

marko

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D

Nije Bitno

pre 12 godina

Mac je vise za ljude koji hoce da koriste racunar a ne zele da znaju nista o racunarima, Apple jos od '80 vodi tu politiku da korisnik ne treba da se zamajava tim stvarima nego da se skoncentrise na ono sto je "bitno". Ako niste tip osobe koji zeli da preopterecuje mozak uputstvima od sto strana i ako ne zelite da otvarate i prckate po vasem racunaru (osim ako zelite da dodate RAm memorije sto ni ne morate jer Mac-ovi uvek imaju dosta radne memorije), zelite samo da surfujete web-om... Onda je Mac za vas, jedino je problem to sto mnogo softvera kojih ima na Windowsu nema na Mac-u... To vazi i za video igre, mnogo video igara nema za Mac. Sto nije ne resivi problem jer Windows mozete instalirati na Mac i onda samo kada hocete da koristite Windows aplikacije sa OS X predjete na Windows. O ceni necu ni da pricam, na vec veliku cenu dodajte troskove transporta, carinu, pdv... Mac je odlican za video montazu i inace za multimedije, zato bi mi ova masina dobro dosla ali je toliko skupo da bez obzira na aluminiumsko kucite, OS X... ne mogu sebi da dopustim da ga kupim. Za ta pare mogu tako da upgrade-ujem svoj pc da ce biti u stanju palacinke da pece, a i ja sam lik koji voli da prcka po masini i volim da podesavam stvari onako kako se meni svidjaju a ne da mi neko od gore diriguje kako nesto treba da izgleda. :D Jedino sto bi mozda kpio je iPad, ali tek kada izadje cetvrta generacija jer ce to onda biti fantastican produkt. Trenutno je treca generacija od druge bolja zbog retina ekrana i tek nesto malo brzeg procesora. Nista vise. Da ne davim, ljudi, ako vam je stalo da kupite Mac zbog lepog interfejsa OS X Lion-a, nemojte. Ima brdo nacina na koji mozete OS X instalirati na obicnom personalnom racunaru (ima par softvera koji to omogucavaju) samo je potreban procesor koji je napravljen u zadnjih 5 godina (dosta ljudi instalira Win. vistu i 7 na PC koji ima Intel Pentium 4 koji je napravljen pocetkom 21. veka i zale se kako ne valja) i bar 2 GB rama i radi ce. nece to biti taj dozivljaj ali ce raditi. Takodje ima nacina da promenite interfejs windowsa da izgleda skoro isto kao OS X. Sto se izgleda racunara tice, Asus Zenbook izgleda skoro identicno kao MacBook Air sa skoro identicnim konfiguracijama. A i Logitech je skoro napravio mis na dodir koji lici na magic mouse. Tako da nema za cim da zalite. :) Jedino sto vam ekran nece imati Apple logo koji sija u mraku. :P LoL

smuki

pre 12 godina

Ljudi, ja sam radio na MAC-u i posedujem IPAD 2 i mogu reci da se izdvaju od konkurentskih proizvoda po kvalitetu i softverskim resenjima. Ali aman zaman zasto reklamirate privatne prodavnice koje imaju bilo koje dodirne tacke sa APPLE-om? Imam utisak da neko ovde previse forsira APPLE.

MNS

pre 12 godina

@Sale

Nije istina da postoji problem sa ponudom besplatnog softvera za Mac. Možda je to bio slučaj pre deset godina, ali danas je ponuda aplikacija za Mac OS možda i kvalitetnija nego za Windows. Preinstaliran softver zadovoljava 95% potreba običnih korisnika (i to je jedna od prednosti u odnosu na Windows)... Takođe postoji velika ponuda korisnih i zanimljivih aplikacija i većina su besplatne (ili koštaju par dolara do par desetina dolara na app store-u)... Što se tiče softvera za profesionalne korisnike, tu je ponuda (ali i cene) izjednačena sa Windowsom... 95% mainstream softvera postoji za obe platforme ili postoje alternative koje su, po mom mišljenju, kvalitetnije i jednostanije za korišćenje nego Windows, pošto logika OS-a to dopušta. Jedini izuzetak su specifični softveri namenski razvijani za potrebe određenih industrijskih sistema i sl...
To je ako govorimo o legalnom softveru. Što se tiče nelegalnih tokova, ni tu nema neke razlike između dve platforme...

Koristio sam Windows deset godina, a poslednje tri (i privatno i od skoro i na poslu) koristim Mac. Udobnost rada ne može da se poredi. Što se tiče cene, ona jeste nešto viša nego kod konkurentskih uređaja, ali tu se uvek zaboravlja par bitnih stvari. Prvo: Mac računari dolaze sa preinstaliranim OS-om i zaista upotrebljivim softverom, a drugo, cene premium proizvoda drugih vodećih proizvođača (Sony, Dell, Toshiba, Samsung...) se ne razlikuju mnogo od Apple-ovih... Jedino što ovi drugi uglavnom nude i niže klase proizvoda koji kod nas čine 90% tržišta pa se stiče utisak da je Apple nepristojno skup... Isti je slučaj i sa tabletima i mobilnim telefonima. Samsungovi premium uređaji su u istom rangu cena (u nekim slučajevima i skuplji) nego odgovarajući iPad/iPhone... Razlika je što Samsung nudi i niže klase proizvoda

sent from my MacBook Pro

pre 12 godina

Koliko placate da se otarasite virusa koji svaki dan napadaju PC, koliko se placa na popravke jadno sklapanog hardwara i koliko kosta Windows operacioni sistem da bilo sta na njemu moze da se otvori? Koliko vidim Windows 7 home versija $180, dok Lion na Mac-u kosta $30. Em sto je PC ruzan spolja, em sto je ruzan iznutra. U kucine se PC zapleo, pa naravno i da je tesko spoznati sta se tu desava. Nabacali sve i svasta, a po najvise ulaze za viruse i to onda nekima dodje kao intelektualno resavanje problema. Ha, ha, ha, kakav izgovor: Sebi samo mogu da priustim PC koji ne pruza nikakvu logiku, dakle ja sam intelektualac jer moram nekako da ga namestim da radi. Licno u kuci imam 3 Maca + 2 iPada + iPhone, a imam i pc poklonjen u nasledje od posla, sedi netaknut, istkreno ne bi ga ni stapom dzarao toliko mi je mrzak.

Ivan

pre 12 godina

Obozavam kad ljudi koji nisu taknuli mac racunalo duze od par sata pogleda se prikazuju kao najveci strucnjaci za isto. Koristim mac racunala vec preko desetljece i prosto se smijem na neke od komenentara, munjeva i gromova.
No, zelio sam samo naglasiti jer vidim da vecina vas krivo obracunava cijenu. Cijena je koliko u Americi dolara, toliko je kod nas Eura, jer se baziramo prema EU cijenama, a ne dolaru. Tako da onih 45000 dinara dolazi iz 48 eura,a ne 48 dolara plus jos odredena taksa od par posto (koje sam cak kod macole vidio da je najniza i u rangu sa nekim eu zemljama gotovo identicna) posto se ipak radi o reselleru, a ne sluzbenom Apple storeu.
Dapace, koliko sam vidio cijene su sasvim pristojne kako se krecu za resellere u okruzenju. Pitanje standarda je sasvim druga stvar, Apple ima fiksne cijene, dakle cijena u US dolari, kod nas u Euro, te taj euro konvertirajte u dinar. Cijela prica.

dejan

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro?

Bole

pre 12 godina

Kompanija koja Srbiju i ne prepoznaje na listi zemalja? Da bi mogao da koristim Itunes moram da registrujem Beograd pod FYR Macedonia?! Ako je i od glupih Amera mnogo je. Apple je ionako stvoren za kompleksase.

SGSII

pre 12 godina

Vrhunski dizajn i kvalitet su nesporni za sve Apple proizvode. Ali cena najjeftinijeg MacBook-a je u rangu sa najskupljim notebook racunarima drugih proizvodjaca.

iuser

pre 12 godina

najobičniji preprodavci...i dalje je povoljnije otići preko i kupiti nego ići kod domaćih kobajagi resellera, btw. pitajte ih za garanciju i potencijalu zamenu uređaja.....

marko

pre 12 godina

svi vi sto pljujete pomenutu radnju zaro sto nema iPhone nemojte da budete TOLIKO glupi MOLIM VAS !!! srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera itd...

Onanista

pre 12 godina

“Naš cilj je da inspirišemo i zabavimo naše mušterije pri svakoj njihovoj poseti, tako da naša radnja postane pravo mesto da kupite, da naučite, da potražite pomoć i da sa osmehom na licu dođete ponovo”, rekao je Miodrag Popović, osnivač kompanije YU Epicentar koja stoji iza ovog objeka.

Auuuu, kako covek petlja... Reci lepo: "Nas cilj je da prodamo robu!"

Deda Pera

pre 12 godina

@ sent from my MacBook Pro
Neznam da li te iko obavestio ali u tim silnim Mac-ovima koje imas "kuca" PC CPU :-)
Dok je u Mac-u bilo nesto drugo(a ti pojma nemas sta kao ni velika vecina funboys/girls) do tad je on bio avangarda,a otkad ne unutra X86 (64) procesor i Unix-oid OS,to je samo preskup PC-klon.
I beskoristan za sve sem za sminku. A virusi.....e pa programiranje na Mac-u ne da nije rasprostranjen sport nego je veoma redak. A i kolicina software-a,prodatih primeraka itd.
Uzivaj u svojim Apple proizvodima za koje si bacio hrpu novca,to je tvoje pravo.
Ja imam za cenu 1 Mac-a PC koji sva tri Mac-a ostavi u prasini sam tako i to je cinjenica.

Dexter

pre 12 godina

Ako nemate USA vizu mozete je lako dobiti (lakse nego za UK). Uzmite te pare sto ste planirali da potrosite na kupovinu nekog iSh*t uredjaja i zapalite u New York. Za pare koje planirate da potrosite ovde za jedan npr Mac Air mozete da kupite povratnu avionsku kartu za NY, Mac Air i jos neke gedzete, a videcete i malo sveta.

Filip

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta.

Semi Pro

pre 12 godina

Sve pohvale za Macolu, kao i za stručni kadar, kako u prodaji tako i u servisu. Možda jeste skupo, ali kvalitet usluge, efikasnost i ljubaznost i stručnost osoblja je na zavidnom nivou. Treba istaknuti da je Macola prva krenul počela da se bavi Apple-om u Srbiji i da su usput i Solution Expert, Apple autorizovani trening centar i prodavac, a uz to zaposlene licencirane od strane Apple-a.

Isto tako treba znati da Apple je u svetu računara kao npr. Mercedes u svetu automobila. Kad kupiš nov Mercedes košta te ali ti nudi neuporedivo veći kvalitet nego drugi proizvodjači automobila. Isto tako kad predje 100000km ili više tj. izadje iz garancije, servis (generalka) košta 10 x više nego za bilo koji drugi automobil. Tako da ljudi koji kupuju Mercedes, u ovom slučaju Apple, znaju unapred šta kupuju.

Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Galaxy s8

pre 12 godina

Jedno pitanje za ljude koji favorizuju ostale proizvodjače poput Samsunga, HTC i drugih.. Zašto mislite da je svaki od tih uredjaja dosta bolji od Apple? Zašto je npr Samsung Galaxy Tab bolji od iPad-a? Zašto je Toshiba ultrabook ili neki drugi laptop bolji od Macbook Air-a?
Unapred zahvalan.

Djole

pre 12 godina

@ Dr. Vladimir , znaci obozavam ovakve strucnjake koji napisu nesto, a pre toga ne provere na netu ama bas nista od onoga sto napisu u komentaru. Znaci Mac AIR ima SSD koji nije standardnih dimenzija i oblika... Nije to HDD za PC ili laptop pa da se kupuje u megamarketima kao vecina PC-jevi u Srbiji, odmah tu negde pored praska za pranje. U njemu je namenski pravljen SSD, a najjeftiniji nov OEM znaci na netu kosta, na random sajtevima od 290-350$. Znaci da originalni verovatno kostaju i vise. Racunaj da je u Evropi taj SSD u eurima a ne $ + pdv + carina i ubaci na to i ruke za popravku tako da ona cena koju si napisao ima nekog rezona mada i to je pitanje da li je istina. A ti ako mislis da mozes sam da uglavis obican HDD u AIR samo izvoli. I obavezno patentiraj odmah to umece, mozda ti se kasnije isplati.
Svako ko kupuje racunar za posao bilo da je u pitanju npr. HP Workstation Z800 ili MAC PRO taj isti kupuju za posao, a ne za FB (farmu) ili Youtube (MC Stojana).

Pozdrav

Sima Stonoga

pre 12 godina

Najsmesniji su ovi sto kazu, skokni do New York-a i kupi pun k. gedzeta. Nemam za kartu do CG a ne do NY-a, i jos da kupujem racunare i telefone koji kostaju po 1000$ svaki. Koristim PC jer nemam para za Mac, i iskreno, ne bi mogao da koristm racunar od 2000$ i da znam koliko roma zivi u karton naselju.

Oz

pre 12 godina

@ Sale, 16. april 2012 09:34

Umesto tolikog teksta, mogao si da napises da Apple ne pravi proizvod za nas, i to je sve.
Sta je Ameru da pljune 274.590,00 din (u Americi jos manje) za Mac Pro? Nista. Na 12 rata ga nece osetit. Kod nas retko ko kupuje PC za tolike novce.

wise man

pre 12 godina

Super su ovi likovi sto ljudima u Srbiji dele savete tipa "Samo skoknite do New York-a. Svako moze da plati 600 dolara za kartu...itd..itd..."

Marinko

pre 12 godina

@Dexter
Upravo ono sto sam ja uradio, ispunio sebi san da vidim NYC, i kupio pun k (kofer) gadgeta.

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.

junikorn

pre 12 godina

Sve dok nam ne dodje zvanicno apple i ne otvori se apple store, ovo nam nista ne znaci. Cene su tu i tamo iste kao u istyle-u ali cena ipod touch-a je za 3 hiljade veca nego u istyle-u.

radetoronto

pre 12 godina

Lepo ali dok god nema zvanicno applea u Srbiji sve su to nakupci i preprodavci. Cene su im za 20% vece nego u Eu a za 50% vece nego u USA. Imam macbook pro koji sam kupio u USA nov za 1200 dolara kod njih je 140.000 din iliti oko 1800 dolara. Za 600 dolara svako moze da kupi kartu do USA i za tu razliku da prosunja kod nekog prijatelja, nakupuje sve sto mu treba, stio bi njima davao 600 dolara vise za najjeftiniji macbook pro? (dejan, 16. april 2012 11:02) bas bi voleo da, i objasnis tu racunicu, od kad je 140.000 din 1800 dolara ? Isto tako bi voleo da znam tacne specifikacije tog cuda koje su kupio tamo i ovog koje je toliko skiplji kod nas ?! :-D
(marko, 16. april 2012 16:58)


13 ince kosta 1800 dolara u Srbiji, ili 15 ince?

Ovde u Kanadi 15 ince kosta 1800 dolara, a 13 ince kosta 1200.

Petar

pre 12 godina

(Sale, 16. april 2012 09:34)

Windows i profesionalni programi za njega nisu besplatni. Photoshop se plaća, koristio ga ti na Win7 ili Mac OS/X. To što ga 95% srba ukrade je druga stvar, možeš "besplatno" nabaviti i programe za Mac.

Naravno, mnogo je lepše i ispravnije, ako već ne želiš da plaćaš, koristiti GNU/Linux.

Пиксетацентриши

pre 12 godina

@Semi PRO, molim te objasni mi ovu nebulozu:
Apple nudi 3 godine garancije takozvanog Apple Care koji nije dostupan u Srbiji, ali može se kupiti bilo gde u inostranstvu i važi u celom svetu (uključujući i Srbiju). To je sjajna stvar, šta god da se dogodi vašem Mac-u u garantnom roku, a da nije fizičko oštećenje, dobijate besplatan servis uz deo u tom periodu.

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?

Ivan

pre 12 godina

Nikad mi nece biti jasno zasto PC laptop ne moze da ima touchpad kao na Mac-u.
(Marinko, 16. april 2012 20:31)
__________

Upravo zbog onoga zasto ljudi vole mac racunala. Maksimalna optimiziranost, gdje je hardware potpuno optimiziran sa softwareom. I makar neka pc racunala vec kopiraju taj koncept mac touchpada, (oke vecina onog viseg ranga cijena) no ni pod razno nije to taj osjecaj. Jer nemas geste swipea 2, 3 ili vise prsta.
I mnogi su tu prepoznali potencijal zasto Apple raste, da imas hrpu raznih tableta, da imas hrpu racunala bilo desktop, bilo prijenosna, (cak i jacih samih performansi), ali lakoca upotrebe, optimiziranost sustava, aplikacijama, sa uredajem je ono sto sve vise i vise ljudi vole. Kad shvatis da uopce nije bitno koje su brojke unutar samog uredaja, on jednostavno radi. Out of the box. Nazalost, takav koncept se vise placa, nazalost zbog naseg standarda no to je druga prica.

Пиксетацентриши

pre 12 godina

Znači u redu je ako se kupi negde drugde, onda može da se popravlja i na duže staze, ali ako se ovde kupi e, onda ne može. Zar to nije licemerno...

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?

Pedja

pre 12 godina

Uffff.....
Odakle da počnem. Idemo redom....
Naslov.

Nije Apple prodavnica, već Apple Authorized Reseller prodavnica.

Мацола, kao najstarij Apple prodavac je pored toga i Apple Solution Expert ( prvi u jugoistočnoj Evropi!) i Apple Authorized Training Center ( prvi u istočnoj Evropi)
Nije reklama, već ljudi moraju znati s kim imaju posla.

Idemo dalje.
Dok čekamo da Apple zvanično stigne u Srbiju........ Hmmmm

Apple je osnovan 1. aprila 1976 godine, već 1978-79 Apple ima ( kako se to tada zvalo) prvog autorizovanog zastupnika u EVROPI.
Pogodite o kojoj zemlji se radi?
Nije ni Engleska, ni Francuska, Nemačka, Švajcarska, Holandija, Švedska.......

Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija je tačan odgovor.
Da, ona zemlja iza gvozdene zavese, je imala Apple , kad su ostali jeli rukama.....

Prodaja prvog serijski proizvedenog Apple računara (Apple II) u SFRJ počela je 1. juna 1982!!!!

Šta! Ne verujete. Firma Velebit Informatika iz Zagreba je prvi zvanični zastupnik za Apple!

Posle raspada SFRJ-a Velebit je privatizovan, i posle nekoliko promena imena poslovanje je nastavio pod imenom PowerComm. Apple licencu su zadržali svo vreme.

U međuvremenu skinute su sankcije prema Srbiji od strane U.S. i ostalih zemalja, pa se Apple kao brand "vraća" u Srbiju, preko PowerComma.
Pre otprilike tri godine, Powercomm se "utapa" u kompaniju APCOM, članicu MIDIS grupe, multinacionalnu kompaniju, koja posluje u jugoistočnoj Evropi, Bliskom Istoku, Africi, koja pored ostalih delatnosti ima licencu Autorizovanog Apple distributera za pomenuto područje(CEMEA)

APCOM takodje poseduje i lanac Apple Premium Reseller prodavnica širom regiona!!!

Apple Store verovatno nikada, neće doći ne samo u Srbiju, već ni u Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku, Češku, Bugrasku....itd

Mnogo smo mali.
Da je SFRJ ostala na okupu, možda, veliko možda, ovako....

S tim u vezi...Još jednom da ponovim Apple JE zvanično prisutan u Srbiji. Tačka.

Sve gorenavedeno je u tesnoj vezi sa:

cenama, (izlišno je porediti cene Apple proizvoda u Srbiji i u U.S.A., da ispravim sam sebe, izlišno je porediti cene Apple proizvoda u bilo kojoj Evropskoj zemlji sa U.S.A.)

Dakle...ona računica to u U.S.A. košta: npr. 1000 $, znači kad pretvorim po današnjem kursu, to je u Evropi 800 €, a u Srbiji je 1000€.

U ala ovi deru, zavrću uši, šišaju ovce.....

Dajete ljudi molim vas, pogledajte cene u Nemačkoj ili Holandiji, pa pričajte nešto.

jeste, i dalje smo malo skuplji i od njih, ali ne za sve proizvode, ali to nije uopšte tako velika razlika, kao kada poredite cene u U.S.A.

garantnim rokom (Od skoro drugu godine garancije pokriva sam APCOM, i tu garanciju možete ostvariti samo u zemlji u kojoj ste kupili računar. Prva godina je standardno pokrivena Apple Worlwide garancijom, i računar možete odneti bilo gde na servis!!!)

servisnom uslugom

Мацола, (da ćirilicom, jel ima neko nešto protiv!) nije multinacionalna kompanija, već mala domaća firma, sa definitivno najvećim prodajnim salonom u regionu!!!

Možda bi Vam više zvučalo EJPLOVSKI da stave prefiks "i" Ha!

Da, da, da, kad smo kod toga: da još jednom podsetim sve na prvi čas engleskog jezika u osnovnoj školi,

Ne kaže se EJPL, već EPL (APPLE) - JABUKA. Prosto, jel da?

iPhone se može pojaviti u nekoj zemlji, samo, i ponavljam samo, i isključivo preko mobilnog operatera t.j. Apple lično, ne njegov distributer, može sklopiti ugovor sa lokalnim mobilnim operaterom. Tačka.

Sklapanje ugovora sa određenim operaterom, ne znači, automatski i dobijanje pratećih servisa tipa, App Store(Slovenija je imala App Store skoro tri godine, pre nego što je iPhone došao u tu zemlju, isto tako Crna Gora ima iPhone od 3G modela, a još uvek nema App Store.

Nije baš sve tako jednostavno....

Пиксетацнтриши

pre 12 godina

Semi Pro, ne verujem da se poznajemo pa ne bih voleo da mi skraćuješ ime na Pikse, ono je Piksetacentriši. Elem, ja sebe ne smatram stručnjakom, pa nema potrebe da mi spočitavaš tu titulu. A glede ove rasprave, ja i dalje tvrdim da je licemerno, ako si me ovlastio za jedno ovlasti me i za drugo, ili nemoj ni za jedno i ni za drugo, pa bar da znamo na čemu smo.

Pošto si ti očigledno stručnjak, objasni mi koliki je problem proizvođaču (u ovom slučaju Appleu) da omogući kupovinu dodatne garancije pomoću imena i prezimena proizvoda tj. serijskog broja uređaja koji jedinstven za svaki uređaj. Nije nikakav, pa pretpostavljam da ljudi iz Applea to i rade.

Eh da, pošto ja nisam stručnjak, ja odem na stranicu Appleovu pa proverim stručnjakove tvrdnje, pa dobijem ovo kao odgovor:

Where can I purchase the AppleCare Protection Plan?
Depending on the Apple product, the AppleCare Protection Plan is available at the Apple Online Store, Apple Retail Stores, and many Apple Authorized Resellers including many wireless service providers. Apple recommends that you purchase the AppleCare Protection Plan in your country of residence, because each AppleCare Protection Plan has terms and conditions specific to consumers in the country or region in which the plan is offered. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details

Objasni mi sad šta je posredi ili ih boli uvo, ili kod nas baš i nisu autorizovani?

Semi Pro

pre 12 godina

@pikse
Drago mi je da pričam sa "stručnjskom". U Srbiji postoje ovlašćeni tj. Autorizovani Apple Servis Provideri koji su ovlašćeni da servisiraju Apple kako u garanciji tako i van garancije. Apple Care se kupuje samo u zemljama gde ima Apple Store i to je Apple-ova politika. Taj Apple Care važi bilo gde u svetu gde postoji Autorizovani Servis Provajder(servis u kome rade ovlašćeni apple serviseri koji su prošli obuku isljučivo u autorizovanom training centru(kojih je samo par u svetu za service & support) i položili ispite kako bi dobili licencu koja se obnavlja na godinu dana).

Treba se radovati ovakim događajima. Ljudi će sami spoznati šta je dobro a šta je loše.

Ivan

pre 12 godina

Ne može da se kupi u Srbiji, ali ako je kupiš negde drugde, onda važi u Srbiji. Pa ako si obavezan da priznaješ međunarodnu garanciju, iz kog onda razloga ne možeš da ih prodaješ?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 10:36)
___________

Zato što Srbija nema službeni Apple Store, samim tim nema niti Apple Care. No Apple daje onima tko se npr zatekne u drugoj državi koja nema tu uslugu, a kupila je recimo u svojoj matičnoj da može popraviti računalo.
Ono što se vrlo malo govori je da Apple Store u državi daje puno više mogućnosti nego reselleri.

ikec

pre 12 godina

Лепо. Још само да се нађе пара за један од њихових квалитетних производа.

markodc

pre 12 godina

IPhone-a odnosno Apple-a zvanicno nema u Srbiji jer su svi ovde navikli da koriste krekovane proizvode, odnosno da ih skidaju sa piratskih sajtova...Apple je kompanija koja najvise zaradjuje upravo od prodaje tih programa i muzike. Kad drzava bude "odlucila" da se mi vise ne bojimo online placanja i pusti PayPal da dodje, onda mozemo ocekivati da nas bude u Apple Store-u, Play Store-u, Windows Marketplace-u, da Apple zvanicno dodje, itd...

Smesno mi je ovde kad vidim koliko se neki ljudi poistovecuju sa kompanijama, kao kada udjete u prodavnicu koja prodaje npr. Pradu i vidite prodavacice koje su ubedjene da je to najbolja robna marka i da ne postoji nista drugo na svetu...

Ova kompanija koju opisujete "reklamirate" je nista vise nego reseller, odnosno ako vam se nesto pokvari oni salju van zemlje na popravku...

iPera

pre 12 godina

Ljudi,

ne znam stvarno cemu ovo prepucavanje. Ako neko voli windows neka koristi windows, ali zasto pljuvanje po Apple racunarima, isto je i za Android. Ako imate android koristite ga to je vase pravo kao sto je moje pravo da koristim iPhone, iPad, MacBook Pro.

I samo jos jedna stvar: ja kao freelance developer za iOS uzmem 15 do 25 evra po satu (u zavisnosti od projekta), a koliko novca vama donose windows i android koje tako zdusno branite?

Semi Pro

pre 12 godina

Što se tiče servisiranja, Srbija ima ovlašćene servisere i servise. Što se tiče nekih drugih stvari, to lično morate da pitate Apple i njegovog distributera za ovaj region(Apcom), zašto ovo a zašto ono. To je isto kao kad bi neko pitao, zašto Srbija još nije u evropskoj uniji a ispunila je skoro sve uslove(pod navodnicima). Što se tiče autorizacije, ni jedan ovlašćeni Apple reseller, solution expert, service provider, training centar ne bi smeo da koristi jabuku, da nije ovlašćen od strane Apple. U suprotnom distributer za ovaj region bi ih isključio i prijavio Apple a onda bi sledila tužba.

Alfa

pre 12 godina

@(Filip, 16. april 2012 18:45)
iPhone vec ima fabricki lokalizaciju za Srbiju, pravi problem su domaci operateri obzirom da Apple plasira iPhone samo u drzavama gde postoji dogovor sa lokalnim operaterima

marko

pre 12 godina

@marko "srbija nema licencu za iPjone i jos dugo je nece imati i to nema veze sa ozbiljnoscu ovog ili nekog drugog Apple distributera". Ali ima veze sam ozbiljnošću kompanije Apple. Sramota je da je najveća kompanija na svetu toliko loša u lokalizaciji. I ne nije izgovor to što je Srbija skoro pa zemlja trećeg sveta, ako mogu Google, Microsoft, Facebook i mnogi drugi može i Apple, eto ideje na šta mogu da počnu da troše svoju gomilu para - na lokalizaciju i širenje na nova tržišta. (Filip, 16. april 2012 18:45)pre bih rekao da je to do ozbiljnosti nasih operatera koji vise preferiraju samsung, HTC itd... ako mogu u operateri u HR a tek u CG da nude Apple ne vidim razlog zasto Telenot, MTS i VIP ne mogu... do duse postoji carsijska prica da je Apple uslovio MTS da mora da uzme 400.000 iPhone 4 i naravno odbili su :-D

Ivan

pre 12 godina

Ja samo pitam, a ti Ivane odgovori: ako si me ovlastio da popravljam nešto za tebe, što ne mogu da i prodam to isto za tebe?
(Пиксетацентриши, 17. april 2012 12:26)
______________

Ne, takva je politika Applea, on nije službeno u Srbiji, jer da je službeno imali bi Apple Store, a sa tim i kompletnu uslugu koju Apple nudi, Apple Care, App store, ITunes store usluge, iBook store, sluzbena Apple radnja, internet narucivanje sa sluzbene Apple stranice, itd.
Dakle ponavljam, ovo su samo sluzbeni preprodavaci, a ne sluzbena Apple radnja.
Da nadoknadi gubitak Apple Carea reselleri obicno nudi zamjensko produzeno jamstvo koje pak vrijedi samo u toj drzavi, nije sluzbeno priznato vani i iznosi 6% cijene racunala koja se mora platiti odmah pri kupnji racunala, ne kasnije.
Stoga, ti mozes u Srbiji kupiti tzv domaci jamstveni paket koji ce ti vrijediti samo u Srbiji.
Ja ne ulazim sada jeli to licemjerno ili ne, nazalost tako je, zelim samo tebi i vama pojasniti kako stvari funkcioniraju, jer vidim opcenito da vecina ljudi brka.
Isto i sa iPhoneom, on je vezan za sporazum s telekomima, a ne resellere, oni samo mogu prodavati uredaj kada je sklopljen ugovor s istima. Zasto Srbija nema iPhone je zato sto mreze ne zadovoljavaju standarde koje Apple trazi, kako postojece tako i za buduca ulaganja. Vidim da ljudi mjesaju Microsoft je u Srbiji, Google je u Srbiji, zasto Apple ne prodaje telefone, dakle upravo zato, mreze ne zadovoljavaju zahtjeve koje Apple trazi. Jest, ima ljudi koji koriste iphone i isti koji rade odlicno u njihovom krugu kretanja, ali to je politika Applea. Isto tako je to pravno pitanje, bankarsko pitanje jer oni za sobom vuku od nekih usluga koje se placaju. Dakle i pitanje naplate sadrzaja. Npr Srbija nema paypal, steka karticno poslovanje prema van, Apple zeli da svi standardi budu zadovoljeni, i po njima oni za sada nisu. Dakle, znaju ljudi koji koriste iPhone u Srbiji da ne mogu kupovati na App storeu vec kupuju preko storeova drugih zemalja, a to za sobom veze probleme kao sto sam iznad spomenuo zbog cega niti nema iPhoena u Srbiji.