Ponedeljak, 26.03.2012.

15:03

Antifašisti protiv rehabilitacije

Savez antifašističkih boraca i antifašista (SABA) Hrvatske danas je oštro kritikovao sudski proces za rehabilitaciju Dragoljuba Draže Mihailovića u Srbiji.

Izvor: Beta

Antifašisti protiv rehabilitacije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Instrukcije

pre 12 godina

Poznate su Mihailovićeve pismene instrukcije od 29.12.1941.god podređenim pa tako pod jednom točkom piše"čišćenje Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Hrvatskog i Muslimanskog življa" kao i pod jednom točkom " eliminirati sve nenacionalne elemente" Postoji i zapis u arhivu gdje David Siničić (NDH) koji je od kraja 1941 na čelu jedne velike župe Birbir-Sidraga koji se naročito angažirao za suradnju te tako isporučuje novčanu pomoć,hranu,streljivo pa čak deset "dobrovoljaca" puškomitraljeza četničkim vojvodama M.Đujiću,M.Rokviću i B.Bogunoviću. Dinarski četnici su bili stalno potpomognuti od talijanskih fašista.Čak su odvozili u kamionima po mjestima te tako vršili masakre nad civilnim pučanstvom.Ta poznato je da su poklali samo u području Sandžaka 8000 civila gdje Zaharije Ostojić izvješćava da nisu imali niti jedan gubitak i da su zaplijenili svu stočnu i ljudsku hranu te sve popalili.

Dalmatinac

pre 12 godina

moj dida je bija dite za vrime rata i kaže da su svi bili više manje isti...i partizani i ustaše i talijani i nijemci...svi oni su pljačkali, uzimali ono malo šta su ljudi imali...mora si surađivat sa partizanima bez obzira šta su bili ilegalci jer bi te ubili....u mome kraju nije bilo četnika ali pretpostavljam da su oni bili kao i ovi gore navedeni. svi su oni bili vojska a svaka vojska pljačka i ubija

drug skojevac

pre 12 godina

Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.
(Krstic, 26. mart 2012 20:08)

Da, a to što je postrani godinama surađivao s Talijanima te Nijemcima uopće nije bitno. Bitno je da je on spasio ekipu američkih pilota kako bi dobio podršku vanjskih sila. E jeste naivni i nakon toliko godina...

nnnn max

pre 12 godina

Cetnicki zlocini se mogu usporediti sa ustaskim tako da rehabilitacija ne dolazi u obzir.
(Marko, 26. mart 2012 16:02)

Cetnicki zlocini se po BROJU ne mogu uporedjivati sa ustaskim. Treba stati na put ovakvoj BESRAMNOJ relativizaciji ustaskog genocida.

sareni

pre 12 godina

A koliko je to logora Draza imao po Srbiji za decu, hrvate, muslimane, cigane i jevreja i to godinama u juden frei Srbiji koja je bila pod dirtektnom kontrolom Nemaca (cak do starog sajmista izuztak od NDH kome je pripadala ona strana Save), posto je bio Draza nacista ?

Krstic

pre 12 godina

Hteo bih da postavim pitanje Josipovicu,Pusicki i "antifasistima.Da mi odgovore,da li bi Ante Pavelic,da su kojim slucajem,americki piloti pali na teritoriju ustaske drzave,vratio pilote u Ameriku ili bi ih predao nemcima.Znam odgovor,predao bi ih nemcima.To je razlika u korist antifasizma i fasizma.Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.

mirka

pre 12 godina

@petre, napisla sam nečetnici, a ne hrvati. moji su srbi, pa su mog djedu zaklali četnici (kao što je bilo slučajeva i u ratu 90-tih!)...ma kakva rehabilitacija. to je pljuvanje po samima sebi i vlastitoj prošlosti. ljudi se bave ispraznim nacionalističkim prepucavanjima, a život brzinom munje prolazi mimo svih nas. gle čuda, mi danas znamo bolje od onih koji su pobjedili u ratu (partizani i tito) kakva je bila uloga dm-a; danas živimo surovi kapitalizam i mali čovjek je obespravljen. isti onaj kojeg su partizani doveli u tvornice, kazališta, na tv, more, fakultete....osvrnimo se oko sebe, gdje su nam tvornice, željeznice, stanovi, zdravstvo....papila ga globalna kriza?
još jednom pozdrav svima koji žele bolji život ne samo njima!

Čudoljub

pre 12 godina

Ja sam takođe antifašista ali sam za rehabilitaciju đenerala Mihajlovića upravo iz tog razloga. I ne može se stavljati znak jednakosti između genocida kao državne politike NDH i izolovanih zločina koje su počinili određeni pripadnici četničkih formacija, a to je upravo ono što naše komšije godinama i smišljeno rade.

miro split

pre 12 godina

Gledajući filmove Hajrudina Krvavca(Most,Valter brani Sarajevo,Diverzanti)nepobitno je utvrđeno da partizani nisu bili normalni.Rušili su mostove,pruge,ceste,zgrade,ma kompletnu infrastrukturu ondašnje države,a jadni NJemci su ginuli ne žaleći svoje živote nebili spasili šta se da spasiti.Ako su takvi bili i četnici nije ni čudo što ni Novak Đoković nemože dovest tvornicu Mercedesa u Srbiju.Nije ni Švabo baš toliko naivan da ga Valter stalno maltletira na nacionalnoj osnovi.

sumadinac

pre 12 godina

@Zoso
Pitaj ove komuniste ko je zahtevao i insistirao na saveznickom bombardovanju Srbije i pitaj ih ko pobi i gde nestase svi ti neduzni ljudi posle rata. Svabe su,bre bili "male bebe" za komuniste

Joca Srbin

pre 12 godina

Da malo pojasnimo narodu Srbije koji su to "antifasisti" koji se sada javljaju za rec. U Srbiji, antifasisti su potomci komunistickih ubica ili su jos zive same ubice od preko 200.000 neduznih Srba da bi im konfiskovali imovinu. Znaci oni se javljaju za rec a odavno su trebali biti lustrirani i sudjeni za zlocine sa mnogih sadasnih pozicija i njihova imovina konfiskovana i vracena naslednicima ubijenih. Eto to su srpski "antifasisti" odnosno ubice Srba za vreme Drugog Svetskog Rata i odmah posle tog rata. Znate Srpski Narode, oni su samo bili ko bajagi antifasisti. Da bi se obogatili oni su uzimali tudju imovinu a pri tome ubijali redom bez sudjenja. Znate, fasiste nisu pobedili ti takozvani "antifasisti" vec Crvena Armija i Zapadne Sile. Oni su samo izigravali pobednike.

Petar

pre 12 godina

@Antifa Moj deda je bio Partizan u Vukovaru, Srbin je i kaze da nisu svi Hrvati bili Ustase, ali su svi bili zasticeni od strane Ustaskog rezima, i da su bili zadovoljni sto imaju svoju Drzavu. On mrzi Cetnike, ali kaze da su se i Cetnici borili protiv Ustasa i Nemaca ali i protiv Partizana. Takodje kaze da su se svi oni koji su se upocetku odmetnuli u Sume, pozivali na Kralja i Otadzbinu a da su im 43 zabranjene pesme o Kralju i da su postali Partizani. Svi su bili Srbi, Ukrajinci, Slovaci itd Hrvata nije bilo do 1945. Inace Kralj nije potpisao nista, vec namesnicka vlada YU, a na demostracijama u Beogradu protiv Nemacke se orilo Ziveo Kralj, o tome postoji i snimak koji je dugo bio tajna itd. Nije bilo demonstracija u Zagrebu.

Petar

pre 12 godina

@Mirka "četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta..."
- Tacno je da su Cetnici radili sve to po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni, ali to samo nad Hrvatima i to kao osvetu za iste stvari u mnogo vecim razmerama koje su vrsile ustase nad Srbima. Partizani su palili sela takodje, i takodje ubijali neduzne Hrvate. Nazalost ali bilo je tako. E sad ovde je bitno utvrditi da li se Mihajlovic borio za Nemce ili protiv njih. Po svim inostranim dokazima, bio je protivnik Nemacke. '43 Nemacka dize poternicu za njim, 44 on spasava 500 USA pilota, Francuska i USA mu daju odrenje za borbu protiv fasizma.

VS

pre 12 godina

Svi koji se pozivaju na odlikovanja koja su Drazi dodelili Sarl de Gol i Hari Truman - neka pogledaju sta o tome kaze istoricarka Dubravka Stojanovic: de Gol - nekolkko meseci pre dolaska saveznicke vojne misije koja ce utvrditi ko se s kim i protiv koga bori; Truman - 1948. godine, kada je i ovakvim potezima trebalo obezbediti ulogu YU kao tampon zone... Draza je bio komandant vojske koja je od pasivnog otpora okupatoru presla na aktivnu saradnju s fasistickim snagama (kao sto je poznato,partizani su na Neretvi razbili cetnicke snage u sastavu neprijatelja) . Draza sa svojima ako i nije bio fasista bio je njihov saradnik ! Sta na sve to danas kazu zagovornici Drazine rehabilitacije Vuk Draskovic i ostali pobornici ulaska Srbije u EU?!Rehabilitacija Draze i cetnistva udaljavaju nas jos vise od nesagledivo daleke nam EU! Mada je "slucaj Draza" prvenstveno moralno - istorijsko (rascisceno!) pitanje koje zahteva samo jos detaljnu "overu" istoricara.

Vujadin

pre 12 godina

Protivnici rehabilitacije u stvari vode svoju poslednju bitku jer svi ideali za koje su se borili raspali su se kao kula od karata. Jugolsavije vise nema, komunizam se raspao. Ostao im je jos samo Draza cijom rehabilitacijom pada i poslednji ideal olicen u veri u komunisticku propagandu koja je jos pocetkom devedesetih godina pocela da se urusava.

mirka

pre 12 godina

godina je 2012. i neki bi preskočili vrijeme kao da je u njemu rupa i krenuli sve isponove. bolje i to nego da se države grade i razvijaju, ljudi imaju plaćeni posao i radnici zastave pa makar i crvene, ljetuju jedne godine u bugarskoj, druge u španiji, treće u tunisu...
četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta. čak i da dm-a zvanična politika 'rehabilitira' tu činjenicu nitko i ništa neće promijeniti. nacizam je nastao iz nacionalizma i nikome nije donio ništa dobra. svakodnevno svjedočimo ili ako hoćete, živimo pritisnuti posljedicama razarajućih nacionalističkih politika i previranja...
pozdrav svim ljudima željnim života dostojnog čovjeka i građanina(ke)!

mujcinovic salih

pre 12 godina

Opet vi,vaseg neprijatelja uzimate za svedoka.Zamislite kakav je to pokret za slobodu bio kada se SAD kao arhineprijatelj komunizma odlucila za komuniste.Pametnom dosta!

Antifa

pre 12 godina

Jeste, u Hrvatskoj su se borili samo Srbi, pod komandom cetnickog vojvode i cistokrvnog Srbina Josipa Broza Tita. Zato sto je hrvatska dinastija Karadjordjevic potpisala pakt s Hitlerom i sturnula sa zlatom u Englesku. Tako da je gavni grad Hrvatske, a ne Srbije, Beograd, bio proglasen za prvi Judenfrei grad u Evropi. Nedic i LJotic su bili antifasisti, a Draza Mihajlovic se borio protiv Nemaca, a ne partizana, sve usput spasavajuci Muslimane i Hrvate od crnih trojki. Nikolaj Velimirovic je za to vreme pisao hvalospeve Cercilu, a ne Hitleru. Umalo da zaboravim: Kralj se 1943. zbog veleizdaje i odbijanja da se stavi pod savezicku komandu, odrekao Tita, a ne Draze. Srdacan pozdrav stanovnicima vase planete!

Vujadin

pre 12 godina

Strasno koliko je u komentarima prisutna crno bela predstava WWII u Srbiji i Jugolsaviji. To je olicje neupucenosti u stvarnost Jugoslovenske i Srpske ratnne drame 1941-1945. Ali i tome polako dolazi kraj. Od skoro djaci visih razreda gimnazije uce da je u Srbiji postojalo dva antiokupatorska pokreta JVUO i partizani. Velika vecina istoricara je saglasna oko toga.

Zoso

pre 12 godina

Sto se tice pilota koje je draza spasao neka kazu gradjani Nisa ciji je grad unisten od saveznickog bombardovanja a i ostali gradovi u srbiji,osim toga jos ima jezivih fotografija koje pokazuju cetnicku hrabrost(klanja,testerenja tela) itd.Djeneral Draza to nije znao isto kao i vojvoda u Hagu za svoja zlodela.

za pravdu bez politike

pre 12 godina

Komunisti se plase da ce njihova konstrukcija istorije da se urusi kao kula od karata kad se procesom rehabilitacije objektivnim dokazima javnosti pokaze istina, zato se toliko grcevito bore protiv mrtvog Generala Dragoljuba Mihajlovica. Da komunisti brinu o zrtvama ne bi bez sudjenja posle rata poubijali preko 100.000 civila zakopani u masovnim grobnicama sirom Srbije. Posle rehabilitacije Generala Dragoljuba Mihajlovica predlazem hapsenje Jove Kapicica i sudjenje za zlocine komunista.

Daca

pre 12 godina

Iskreno,na zivce mi ide ova antikomunisticka histerija,koja ide do tog nivoa da se zbog jednog manjeg zla (komunizam) priziva i hvali vece zlo,kakav je fasizam i kvinslinski pokreti u citavoj bivsoj Jugoslaviji. Ali to je tako,kada nemas ekonomiju,onda te hrane nacionalizmom i ispiraju mozak mladjim generacijama,da izazovu vece zlo kakav je fasizam i njegovi sledbenici. Zaista,kada se bolje zivelo,za vreme Tita,ili pre njega,da ne kazem posle?! I sta sada - kriv je komunizam sto se dobro zivelo u njemu,a sada se zbog toga lose zivi?! Daj,ne lazite vise!

bezimena

pre 12 godina

"Sve izvesnija rehabilitacija četničkog komandanta Draže Mihailovića i četničkog pokreta naneće najveću štetu sprskom narodu, kao što i rehabilitacija ustaštva nanosi štetu hrvatskom narodu", ističe SABA".

Nažalost do rehabilitacije četničkog pokreta je već došlo, a na drugačiji način su još 90-tih i ustaše povampirene u Hrvatskoj. Taj problem će neke buduće generacije istoričara morati da reše, jer su time duboko uvredjene i ponižene sve žrtve fašizma i svi antifašistički borci.

Medjutim, do rehabilitacije ratnog zločinca D. Mihajlovića NEĆE doći jer to jednostavno NIJE MOGUĆE!

Nesha

pre 12 godina

Хари Труман, председник САД, поводом додељивања Legion of Merit Драгославу Михаиловићу:
"Генерал Драгољуб Михаиловић истакао се као главни заповедник југословенских оружаних снага и после као Министар војни, организујући и видећи снаге отпора против непријатеља који је окупирао Југославију, од децембра 1941. до децембра 1944. Захваљујући неустрашивим напорима његових трупа, многи амерички авијатичари били су спасени и безбедно враћени на савезничку страну. Генерал Михаиловић и његове снаге, упркос недовољном снабдевању, и борећи се под изузетним тешкоћама, материјално су допринели савезничкој војсци и били улесници у извојевању коначне савезничке победе."

Petar

pre 12 godina

A vidi sad i u Hrvatskoj postoji Antifasisticki pokret, steta sto ga nije bilo za vreme Drugog Svetskog rata. U Hrvatskoj su se samo Srbi borili protiv Nemaca, a o Drazi najbolje svedoce Americki piloti koje je spasao 1944. godine. Jedan od njih je bio i sad na sudu u Beogradu, ali niko to ne spominje vec izjave Josipovica i slicnih.

Lale

pre 12 godina

Ova reakcija hrvata nije neobična. Bazira se na komunističkoj propagandnoj aksiomi, da su ustaše i četnici isto. Time je Broz prao krvave ruke hrvatima (svi znamo za njihov najradikalniji nacizam pre i posle NDH), a takodje je bila bila i najvažnija propagandna laž za objašnjenje revolucionarnog pruzimanja vlasti u Srbiji i Jugoslaviji. Treba edukovati mlade da znaju kako su komunjare ovde došle na vlast i kako su je čuvali do 2000. godine. Nadam se nikada više. Takodje predlažem da komunistički rukovodioci hitno dobiju minimalne penzije, kao nagradu za svoje ratne i poratne zločine.

Antifa

pre 12 godina

Jeste, u Hrvatskoj su se borili samo Srbi, pod komandom cetnickog vojvode i cistokrvnog Srbina Josipa Broza Tita. Zato sto je hrvatska dinastija Karadjordjevic potpisala pakt s Hitlerom i sturnula sa zlatom u Englesku. Tako da je gavni grad Hrvatske, a ne Srbije, Beograd, bio proglasen za prvi Judenfrei grad u Evropi. Nedic i LJotic su bili antifasisti, a Draza Mihajlovic se borio protiv Nemaca, a ne partizana, sve usput spasavajuci Muslimane i Hrvate od crnih trojki. Nikolaj Velimirovic je za to vreme pisao hvalospeve Cercilu, a ne Hitleru. Umalo da zaboravim: Kralj se 1943. zbog veleizdaje i odbijanja da se stavi pod savezicku komandu, odrekao Tita, a ne Draze. Srdacan pozdrav stanovnicima vase planete!

Petar

pre 12 godina

A vidi sad i u Hrvatskoj postoji Antifasisticki pokret, steta sto ga nije bilo za vreme Drugog Svetskog rata. U Hrvatskoj su se samo Srbi borili protiv Nemaca, a o Drazi najbolje svedoce Americki piloti koje je spasao 1944. godine. Jedan od njih je bio i sad na sudu u Beogradu, ali niko to ne spominje vec izjave Josipovica i slicnih.

Daca

pre 12 godina

Iskreno,na zivce mi ide ova antikomunisticka histerija,koja ide do tog nivoa da se zbog jednog manjeg zla (komunizam) priziva i hvali vece zlo,kakav je fasizam i kvinslinski pokreti u citavoj bivsoj Jugoslaviji. Ali to je tako,kada nemas ekonomiju,onda te hrane nacionalizmom i ispiraju mozak mladjim generacijama,da izazovu vece zlo kakav je fasizam i njegovi sledbenici. Zaista,kada se bolje zivelo,za vreme Tita,ili pre njega,da ne kazem posle?! I sta sada - kriv je komunizam sto se dobro zivelo u njemu,a sada se zbog toga lose zivi?! Daj,ne lazite vise!

Lale

pre 12 godina

Ova reakcija hrvata nije neobična. Bazira se na komunističkoj propagandnoj aksiomi, da su ustaše i četnici isto. Time je Broz prao krvave ruke hrvatima (svi znamo za njihov najradikalniji nacizam pre i posle NDH), a takodje je bila bila i najvažnija propagandna laž za objašnjenje revolucionarnog pruzimanja vlasti u Srbiji i Jugoslaviji. Treba edukovati mlade da znaju kako su komunjare ovde došle na vlast i kako su je čuvali do 2000. godine. Nadam se nikada više. Takodje predlažem da komunistički rukovodioci hitno dobiju minimalne penzije, kao nagradu za svoje ratne i poratne zločine.

Nesha

pre 12 godina

Хари Труман, председник САД, поводом додељивања Legion of Merit Драгославу Михаиловићу:
"Генерал Драгољуб Михаиловић истакао се као главни заповедник југословенских оружаних снага и после као Министар војни, организујући и видећи снаге отпора против непријатеља који је окупирао Југославију, од децембра 1941. до децембра 1944. Захваљујући неустрашивим напорима његових трупа, многи амерички авијатичари били су спасени и безбедно враћени на савезничку страну. Генерал Михаиловић и његове снаге, упркос недовољном снабдевању, и борећи се под изузетним тешкоћама, материјално су допринели савезничкој војсци и били улесници у извојевању коначне савезничке победе."

VS

pre 12 godina

Svi koji se pozivaju na odlikovanja koja su Drazi dodelili Sarl de Gol i Hari Truman - neka pogledaju sta o tome kaze istoricarka Dubravka Stojanovic: de Gol - nekolkko meseci pre dolaska saveznicke vojne misije koja ce utvrditi ko se s kim i protiv koga bori; Truman - 1948. godine, kada je i ovakvim potezima trebalo obezbediti ulogu YU kao tampon zone... Draza je bio komandant vojske koja je od pasivnog otpora okupatoru presla na aktivnu saradnju s fasistickim snagama (kao sto je poznato,partizani su na Neretvi razbili cetnicke snage u sastavu neprijatelja) . Draza sa svojima ako i nije bio fasista bio je njihov saradnik ! Sta na sve to danas kazu zagovornici Drazine rehabilitacije Vuk Draskovic i ostali pobornici ulaska Srbije u EU?!Rehabilitacija Draze i cetnistva udaljavaju nas jos vise od nesagledivo daleke nam EU! Mada je "slucaj Draza" prvenstveno moralno - istorijsko (rascisceno!) pitanje koje zahteva samo jos detaljnu "overu" istoricara.

Zoso

pre 12 godina

Sto se tice pilota koje je draza spasao neka kazu gradjani Nisa ciji je grad unisten od saveznickog bombardovanja a i ostali gradovi u srbiji,osim toga jos ima jezivih fotografija koje pokazuju cetnicku hrabrost(klanja,testerenja tela) itd.Djeneral Draza to nije znao isto kao i vojvoda u Hagu za svoja zlodela.

bezimena

pre 12 godina

"Sve izvesnija rehabilitacija četničkog komandanta Draže Mihailovića i četničkog pokreta naneće najveću štetu sprskom narodu, kao što i rehabilitacija ustaštva nanosi štetu hrvatskom narodu", ističe SABA".

Nažalost do rehabilitacije četničkog pokreta je već došlo, a na drugačiji način su još 90-tih i ustaše povampirene u Hrvatskoj. Taj problem će neke buduće generacije istoričara morati da reše, jer su time duboko uvredjene i ponižene sve žrtve fašizma i svi antifašistički borci.

Medjutim, do rehabilitacije ratnog zločinca D. Mihajlovića NEĆE doći jer to jednostavno NIJE MOGUĆE!

mirka

pre 12 godina

godina je 2012. i neki bi preskočili vrijeme kao da je u njemu rupa i krenuli sve isponove. bolje i to nego da se države grade i razvijaju, ljudi imaju plaćeni posao i radnici zastave pa makar i crvene, ljetuju jedne godine u bugarskoj, druge u španiji, treće u tunisu...
četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta. čak i da dm-a zvanična politika 'rehabilitira' tu činjenicu nitko i ništa neće promijeniti. nacizam je nastao iz nacionalizma i nikome nije donio ništa dobra. svakodnevno svjedočimo ili ako hoćete, živimo pritisnuti posljedicama razarajućih nacionalističkih politika i previranja...
pozdrav svim ljudima željnim života dostojnog čovjeka i građanina(ke)!

mujcinovic salih

pre 12 godina

Opet vi,vaseg neprijatelja uzimate za svedoka.Zamislite kakav je to pokret za slobodu bio kada se SAD kao arhineprijatelj komunizma odlucila za komuniste.Pametnom dosta!

Vujadin

pre 12 godina

Protivnici rehabilitacije u stvari vode svoju poslednju bitku jer svi ideali za koje su se borili raspali su se kao kula od karata. Jugolsavije vise nema, komunizam se raspao. Ostao im je jos samo Draza cijom rehabilitacijom pada i poslednji ideal olicen u veri u komunisticku propagandu koja je jos pocetkom devedesetih godina pocela da se urusava.

za pravdu bez politike

pre 12 godina

Komunisti se plase da ce njihova konstrukcija istorije da se urusi kao kula od karata kad se procesom rehabilitacije objektivnim dokazima javnosti pokaze istina, zato se toliko grcevito bore protiv mrtvog Generala Dragoljuba Mihajlovica. Da komunisti brinu o zrtvama ne bi bez sudjenja posle rata poubijali preko 100.000 civila zakopani u masovnim grobnicama sirom Srbije. Posle rehabilitacije Generala Dragoljuba Mihajlovica predlazem hapsenje Jove Kapicica i sudjenje za zlocine komunista.

Petar

pre 12 godina

@Mirka "četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta..."
- Tacno je da su Cetnici radili sve to po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni, ali to samo nad Hrvatima i to kao osvetu za iste stvari u mnogo vecim razmerama koje su vrsile ustase nad Srbima. Partizani su palili sela takodje, i takodje ubijali neduzne Hrvate. Nazalost ali bilo je tako. E sad ovde je bitno utvrditi da li se Mihajlovic borio za Nemce ili protiv njih. Po svim inostranim dokazima, bio je protivnik Nemacke. '43 Nemacka dize poternicu za njim, 44 on spasava 500 USA pilota, Francuska i USA mu daju odrenje za borbu protiv fasizma.

Vujadin

pre 12 godina

Strasno koliko je u komentarima prisutna crno bela predstava WWII u Srbiji i Jugolsaviji. To je olicje neupucenosti u stvarnost Jugoslovenske i Srpske ratnne drame 1941-1945. Ali i tome polako dolazi kraj. Od skoro djaci visih razreda gimnazije uce da je u Srbiji postojalo dva antiokupatorska pokreta JVUO i partizani. Velika vecina istoricara je saglasna oko toga.

Petar

pre 12 godina

@Antifa Moj deda je bio Partizan u Vukovaru, Srbin je i kaze da nisu svi Hrvati bili Ustase, ali su svi bili zasticeni od strane Ustaskog rezima, i da su bili zadovoljni sto imaju svoju Drzavu. On mrzi Cetnike, ali kaze da su se i Cetnici borili protiv Ustasa i Nemaca ali i protiv Partizana. Takodje kaze da su se svi oni koji su se upocetku odmetnuli u Sume, pozivali na Kralja i Otadzbinu a da su im 43 zabranjene pesme o Kralju i da su postali Partizani. Svi su bili Srbi, Ukrajinci, Slovaci itd Hrvata nije bilo do 1945. Inace Kralj nije potpisao nista, vec namesnicka vlada YU, a na demostracijama u Beogradu protiv Nemacke se orilo Ziveo Kralj, o tome postoji i snimak koji je dugo bio tajna itd. Nije bilo demonstracija u Zagrebu.

sumadinac

pre 12 godina

@Zoso
Pitaj ove komuniste ko je zahtevao i insistirao na saveznickom bombardovanju Srbije i pitaj ih ko pobi i gde nestase svi ti neduzni ljudi posle rata. Svabe su,bre bili "male bebe" za komuniste

nnnn max

pre 12 godina

Cetnicki zlocini se mogu usporediti sa ustaskim tako da rehabilitacija ne dolazi u obzir.
(Marko, 26. mart 2012 16:02)

Cetnicki zlocini se po BROJU ne mogu uporedjivati sa ustaskim. Treba stati na put ovakvoj BESRAMNOJ relativizaciji ustaskog genocida.

Čudoljub

pre 12 godina

Ja sam takođe antifašista ali sam za rehabilitaciju đenerala Mihajlovića upravo iz tog razloga. I ne može se stavljati znak jednakosti između genocida kao državne politike NDH i izolovanih zločina koje su počinili određeni pripadnici četničkih formacija, a to je upravo ono što naše komšije godinama i smišljeno rade.

Joca Srbin

pre 12 godina

Da malo pojasnimo narodu Srbije koji su to "antifasisti" koji se sada javljaju za rec. U Srbiji, antifasisti su potomci komunistickih ubica ili su jos zive same ubice od preko 200.000 neduznih Srba da bi im konfiskovali imovinu. Znaci oni se javljaju za rec a odavno su trebali biti lustrirani i sudjeni za zlocine sa mnogih sadasnih pozicija i njihova imovina konfiskovana i vracena naslednicima ubijenih. Eto to su srpski "antifasisti" odnosno ubice Srba za vreme Drugog Svetskog Rata i odmah posle tog rata. Znate Srpski Narode, oni su samo bili ko bajagi antifasisti. Da bi se obogatili oni su uzimali tudju imovinu a pri tome ubijali redom bez sudjenja. Znate, fasiste nisu pobedili ti takozvani "antifasisti" vec Crvena Armija i Zapadne Sile. Oni su samo izigravali pobednike.

drug skojevac

pre 12 godina

Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.
(Krstic, 26. mart 2012 20:08)

Da, a to što je postrani godinama surađivao s Talijanima te Nijemcima uopće nije bitno. Bitno je da je on spasio ekipu američkih pilota kako bi dobio podršku vanjskih sila. E jeste naivni i nakon toliko godina...

mirka

pre 12 godina

@petre, napisla sam nečetnici, a ne hrvati. moji su srbi, pa su mog djedu zaklali četnici (kao što je bilo slučajeva i u ratu 90-tih!)...ma kakva rehabilitacija. to je pljuvanje po samima sebi i vlastitoj prošlosti. ljudi se bave ispraznim nacionalističkim prepucavanjima, a život brzinom munje prolazi mimo svih nas. gle čuda, mi danas znamo bolje od onih koji su pobjedili u ratu (partizani i tito) kakva je bila uloga dm-a; danas živimo surovi kapitalizam i mali čovjek je obespravljen. isti onaj kojeg su partizani doveli u tvornice, kazališta, na tv, more, fakultete....osvrnimo se oko sebe, gdje su nam tvornice, željeznice, stanovi, zdravstvo....papila ga globalna kriza?
još jednom pozdrav svima koji žele bolji život ne samo njima!

sareni

pre 12 godina

A koliko je to logora Draza imao po Srbiji za decu, hrvate, muslimane, cigane i jevreja i to godinama u juden frei Srbiji koja je bila pod dirtektnom kontrolom Nemaca (cak do starog sajmista izuztak od NDH kome je pripadala ona strana Save), posto je bio Draza nacista ?

Krstic

pre 12 godina

Hteo bih da postavim pitanje Josipovicu,Pusicki i "antifasistima.Da mi odgovore,da li bi Ante Pavelic,da su kojim slucajem,americki piloti pali na teritoriju ustaske drzave,vratio pilote u Ameriku ili bi ih predao nemcima.Znam odgovor,predao bi ih nemcima.To je razlika u korist antifasizma i fasizma.Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.

miro split

pre 12 godina

Gledajući filmove Hajrudina Krvavca(Most,Valter brani Sarajevo,Diverzanti)nepobitno je utvrđeno da partizani nisu bili normalni.Rušili su mostove,pruge,ceste,zgrade,ma kompletnu infrastrukturu ondašnje države,a jadni NJemci su ginuli ne žaleći svoje živote nebili spasili šta se da spasiti.Ako su takvi bili i četnici nije ni čudo što ni Novak Đoković nemože dovest tvornicu Mercedesa u Srbiju.Nije ni Švabo baš toliko naivan da ga Valter stalno maltletira na nacionalnoj osnovi.

Dalmatinac

pre 12 godina

moj dida je bija dite za vrime rata i kaže da su svi bili više manje isti...i partizani i ustaše i talijani i nijemci...svi oni su pljačkali, uzimali ono malo šta su ljudi imali...mora si surađivat sa partizanima bez obzira šta su bili ilegalci jer bi te ubili....u mome kraju nije bilo četnika ali pretpostavljam da su oni bili kao i ovi gore navedeni. svi su oni bili vojska a svaka vojska pljačka i ubija

Instrukcije

pre 12 godina

Poznate su Mihailovićeve pismene instrukcije od 29.12.1941.god podređenim pa tako pod jednom točkom piše"čišćenje Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Hrvatskog i Muslimanskog življa" kao i pod jednom točkom " eliminirati sve nenacionalne elemente" Postoji i zapis u arhivu gdje David Siničić (NDH) koji je od kraja 1941 na čelu jedne velike župe Birbir-Sidraga koji se naročito angažirao za suradnju te tako isporučuje novčanu pomoć,hranu,streljivo pa čak deset "dobrovoljaca" puškomitraljeza četničkim vojvodama M.Đujiću,M.Rokviću i B.Bogunoviću. Dinarski četnici su bili stalno potpomognuti od talijanskih fašista.Čak su odvozili u kamionima po mjestima te tako vršili masakre nad civilnim pučanstvom.Ta poznato je da su poklali samo u području Sandžaka 8000 civila gdje Zaharije Ostojić izvješćava da nisu imali niti jedan gubitak i da su zaplijenili svu stočnu i ljudsku hranu te sve popalili.

Petar

pre 12 godina

A vidi sad i u Hrvatskoj postoji Antifasisticki pokret, steta sto ga nije bilo za vreme Drugog Svetskog rata. U Hrvatskoj su se samo Srbi borili protiv Nemaca, a o Drazi najbolje svedoce Americki piloti koje je spasao 1944. godine. Jedan od njih je bio i sad na sudu u Beogradu, ali niko to ne spominje vec izjave Josipovica i slicnih.

Lale

pre 12 godina

Ova reakcija hrvata nije neobična. Bazira se na komunističkoj propagandnoj aksiomi, da su ustaše i četnici isto. Time je Broz prao krvave ruke hrvatima (svi znamo za njihov najradikalniji nacizam pre i posle NDH), a takodje je bila bila i najvažnija propagandna laž za objašnjenje revolucionarnog pruzimanja vlasti u Srbiji i Jugoslaviji. Treba edukovati mlade da znaju kako su komunjare ovde došle na vlast i kako su je čuvali do 2000. godine. Nadam se nikada više. Takodje predlažem da komunistički rukovodioci hitno dobiju minimalne penzije, kao nagradu za svoje ratne i poratne zločine.

za pravdu bez politike

pre 12 godina

Komunisti se plase da ce njihova konstrukcija istorije da se urusi kao kula od karata kad se procesom rehabilitacije objektivnim dokazima javnosti pokaze istina, zato se toliko grcevito bore protiv mrtvog Generala Dragoljuba Mihajlovica. Da komunisti brinu o zrtvama ne bi bez sudjenja posle rata poubijali preko 100.000 civila zakopani u masovnim grobnicama sirom Srbije. Posle rehabilitacije Generala Dragoljuba Mihajlovica predlazem hapsenje Jove Kapicica i sudjenje za zlocine komunista.

Daca

pre 12 godina

Iskreno,na zivce mi ide ova antikomunisticka histerija,koja ide do tog nivoa da se zbog jednog manjeg zla (komunizam) priziva i hvali vece zlo,kakav je fasizam i kvinslinski pokreti u citavoj bivsoj Jugoslaviji. Ali to je tako,kada nemas ekonomiju,onda te hrane nacionalizmom i ispiraju mozak mladjim generacijama,da izazovu vece zlo kakav je fasizam i njegovi sledbenici. Zaista,kada se bolje zivelo,za vreme Tita,ili pre njega,da ne kazem posle?! I sta sada - kriv je komunizam sto se dobro zivelo u njemu,a sada se zbog toga lose zivi?! Daj,ne lazite vise!

bezimena

pre 12 godina

"Sve izvesnija rehabilitacija četničkog komandanta Draže Mihailovića i četničkog pokreta naneće najveću štetu sprskom narodu, kao što i rehabilitacija ustaštva nanosi štetu hrvatskom narodu", ističe SABA".

Nažalost do rehabilitacije četničkog pokreta je već došlo, a na drugačiji način su još 90-tih i ustaše povampirene u Hrvatskoj. Taj problem će neke buduće generacije istoričara morati da reše, jer su time duboko uvredjene i ponižene sve žrtve fašizma i svi antifašistički borci.

Medjutim, do rehabilitacije ratnog zločinca D. Mihajlovića NEĆE doći jer to jednostavno NIJE MOGUĆE!

Antifa

pre 12 godina

Jeste, u Hrvatskoj su se borili samo Srbi, pod komandom cetnickog vojvode i cistokrvnog Srbina Josipa Broza Tita. Zato sto je hrvatska dinastija Karadjordjevic potpisala pakt s Hitlerom i sturnula sa zlatom u Englesku. Tako da je gavni grad Hrvatske, a ne Srbije, Beograd, bio proglasen za prvi Judenfrei grad u Evropi. Nedic i LJotic su bili antifasisti, a Draza Mihajlovic se borio protiv Nemaca, a ne partizana, sve usput spasavajuci Muslimane i Hrvate od crnih trojki. Nikolaj Velimirovic je za to vreme pisao hvalospeve Cercilu, a ne Hitleru. Umalo da zaboravim: Kralj se 1943. zbog veleizdaje i odbijanja da se stavi pod savezicku komandu, odrekao Tita, a ne Draze. Srdacan pozdrav stanovnicima vase planete!

Nesha

pre 12 godina

Хари Труман, председник САД, поводом додељивања Legion of Merit Драгославу Михаиловићу:
"Генерал Драгољуб Михаиловић истакао се као главни заповедник југословенских оружаних снага и после као Министар војни, организујући и видећи снаге отпора против непријатеља који је окупирао Југославију, од децембра 1941. до децембра 1944. Захваљујући неустрашивим напорима његових трупа, многи амерички авијатичари били су спасени и безбедно враћени на савезничку страну. Генерал Михаиловић и његове снаге, упркос недовољном снабдевању, и борећи се под изузетним тешкоћама, материјално су допринели савезничкој војсци и били улесници у извојевању коначне савезничке победе."

Vujadin

pre 12 godina

Protivnici rehabilitacije u stvari vode svoju poslednju bitku jer svi ideali za koje su se borili raspali su se kao kula od karata. Jugolsavije vise nema, komunizam se raspao. Ostao im je jos samo Draza cijom rehabilitacijom pada i poslednji ideal olicen u veri u komunisticku propagandu koja je jos pocetkom devedesetih godina pocela da se urusava.

Petar

pre 12 godina

@Antifa Moj deda je bio Partizan u Vukovaru, Srbin je i kaze da nisu svi Hrvati bili Ustase, ali su svi bili zasticeni od strane Ustaskog rezima, i da su bili zadovoljni sto imaju svoju Drzavu. On mrzi Cetnike, ali kaze da su se i Cetnici borili protiv Ustasa i Nemaca ali i protiv Partizana. Takodje kaze da su se svi oni koji su se upocetku odmetnuli u Sume, pozivali na Kralja i Otadzbinu a da su im 43 zabranjene pesme o Kralju i da su postali Partizani. Svi su bili Srbi, Ukrajinci, Slovaci itd Hrvata nije bilo do 1945. Inace Kralj nije potpisao nista, vec namesnicka vlada YU, a na demostracijama u Beogradu protiv Nemacke se orilo Ziveo Kralj, o tome postoji i snimak koji je dugo bio tajna itd. Nije bilo demonstracija u Zagrebu.

Vujadin

pre 12 godina

Strasno koliko je u komentarima prisutna crno bela predstava WWII u Srbiji i Jugolsaviji. To je olicje neupucenosti u stvarnost Jugoslovenske i Srpske ratnne drame 1941-1945. Ali i tome polako dolazi kraj. Od skoro djaci visih razreda gimnazije uce da je u Srbiji postojalo dva antiokupatorska pokreta JVUO i partizani. Velika vecina istoricara je saglasna oko toga.

Petar

pre 12 godina

@Mirka "četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta..."
- Tacno je da su Cetnici radili sve to po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni, ali to samo nad Hrvatima i to kao osvetu za iste stvari u mnogo vecim razmerama koje su vrsile ustase nad Srbima. Partizani su palili sela takodje, i takodje ubijali neduzne Hrvate. Nazalost ali bilo je tako. E sad ovde je bitno utvrditi da li se Mihajlovic borio za Nemce ili protiv njih. Po svim inostranim dokazima, bio je protivnik Nemacke. '43 Nemacka dize poternicu za njim, 44 on spasava 500 USA pilota, Francuska i USA mu daju odrenje za borbu protiv fasizma.

Čudoljub

pre 12 godina

Ja sam takođe antifašista ali sam za rehabilitaciju đenerala Mihajlovića upravo iz tog razloga. I ne može se stavljati znak jednakosti između genocida kao državne politike NDH i izolovanih zločina koje su počinili određeni pripadnici četničkih formacija, a to je upravo ono što naše komšije godinama i smišljeno rade.

Joca Srbin

pre 12 godina

Da malo pojasnimo narodu Srbije koji su to "antifasisti" koji se sada javljaju za rec. U Srbiji, antifasisti su potomci komunistickih ubica ili su jos zive same ubice od preko 200.000 neduznih Srba da bi im konfiskovali imovinu. Znaci oni se javljaju za rec a odavno su trebali biti lustrirani i sudjeni za zlocine sa mnogih sadasnih pozicija i njihova imovina konfiskovana i vracena naslednicima ubijenih. Eto to su srpski "antifasisti" odnosno ubice Srba za vreme Drugog Svetskog Rata i odmah posle tog rata. Znate Srpski Narode, oni su samo bili ko bajagi antifasisti. Da bi se obogatili oni su uzimali tudju imovinu a pri tome ubijali redom bez sudjenja. Znate, fasiste nisu pobedili ti takozvani "antifasisti" vec Crvena Armija i Zapadne Sile. Oni su samo izigravali pobednike.

VS

pre 12 godina

Svi koji se pozivaju na odlikovanja koja su Drazi dodelili Sarl de Gol i Hari Truman - neka pogledaju sta o tome kaze istoricarka Dubravka Stojanovic: de Gol - nekolkko meseci pre dolaska saveznicke vojne misije koja ce utvrditi ko se s kim i protiv koga bori; Truman - 1948. godine, kada je i ovakvim potezima trebalo obezbediti ulogu YU kao tampon zone... Draza je bio komandant vojske koja je od pasivnog otpora okupatoru presla na aktivnu saradnju s fasistickim snagama (kao sto je poznato,partizani su na Neretvi razbili cetnicke snage u sastavu neprijatelja) . Draza sa svojima ako i nije bio fasista bio je njihov saradnik ! Sta na sve to danas kazu zagovornici Drazine rehabilitacije Vuk Draskovic i ostali pobornici ulaska Srbije u EU?!Rehabilitacija Draze i cetnistva udaljavaju nas jos vise od nesagledivo daleke nam EU! Mada je "slucaj Draza" prvenstveno moralno - istorijsko (rascisceno!) pitanje koje zahteva samo jos detaljnu "overu" istoricara.

Krstic

pre 12 godina

Hteo bih da postavim pitanje Josipovicu,Pusicki i "antifasistima.Da mi odgovore,da li bi Ante Pavelic,da su kojim slucajem,americki piloti pali na teritoriju ustaske drzave,vratio pilote u Ameriku ili bi ih predao nemcima.Znam odgovor,predao bi ih nemcima.To je razlika u korist antifasizma i fasizma.Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.

mirka

pre 12 godina

godina je 2012. i neki bi preskočili vrijeme kao da je u njemu rupa i krenuli sve isponove. bolje i to nego da se države grade i razvijaju, ljudi imaju plaćeni posao i radnici zastave pa makar i crvene, ljetuju jedne godine u bugarskoj, druge u španiji, treće u tunisu...
četnici draže mihajlovića, kojima su valjda pripadali i četnici momčila đujića (ili nisu?) klali su i palili nečetnike po dalmaciji, lici, hercegovini i bosni. gdje god su stigli. bili su kvislinzi i suradnici okupatorskog fašističkog i nacističkog pokreta. čak i da dm-a zvanična politika 'rehabilitira' tu činjenicu nitko i ništa neće promijeniti. nacizam je nastao iz nacionalizma i nikome nije donio ništa dobra. svakodnevno svjedočimo ili ako hoćete, živimo pritisnuti posljedicama razarajućih nacionalističkih politika i previranja...
pozdrav svim ljudima željnim života dostojnog čovjeka i građanina(ke)!

Zoso

pre 12 godina

Sto se tice pilota koje je draza spasao neka kazu gradjani Nisa ciji je grad unisten od saveznickog bombardovanja a i ostali gradovi u srbiji,osim toga jos ima jezivih fotografija koje pokazuju cetnicku hrabrost(klanja,testerenja tela) itd.Djeneral Draza to nije znao isto kao i vojvoda u Hagu za svoja zlodela.

nnnn max

pre 12 godina

Cetnicki zlocini se mogu usporediti sa ustaskim tako da rehabilitacija ne dolazi u obzir.
(Marko, 26. mart 2012 16:02)

Cetnicki zlocini se po BROJU ne mogu uporedjivati sa ustaskim. Treba stati na put ovakvoj BESRAMNOJ relativizaciji ustaskog genocida.

sumadinac

pre 12 godina

@Zoso
Pitaj ove komuniste ko je zahtevao i insistirao na saveznickom bombardovanju Srbije i pitaj ih ko pobi i gde nestase svi ti neduzni ljudi posle rata. Svabe su,bre bili "male bebe" za komuniste

drug skojevac

pre 12 godina

Dokaz da je Draza bio Antifasista,a Pavelic fasista.
(Krstic, 26. mart 2012 20:08)

Da, a to što je postrani godinama surađivao s Talijanima te Nijemcima uopće nije bitno. Bitno je da je on spasio ekipu američkih pilota kako bi dobio podršku vanjskih sila. E jeste naivni i nakon toliko godina...

mirka

pre 12 godina

@petre, napisla sam nečetnici, a ne hrvati. moji su srbi, pa su mog djedu zaklali četnici (kao što je bilo slučajeva i u ratu 90-tih!)...ma kakva rehabilitacija. to je pljuvanje po samima sebi i vlastitoj prošlosti. ljudi se bave ispraznim nacionalističkim prepucavanjima, a život brzinom munje prolazi mimo svih nas. gle čuda, mi danas znamo bolje od onih koji su pobjedili u ratu (partizani i tito) kakva je bila uloga dm-a; danas živimo surovi kapitalizam i mali čovjek je obespravljen. isti onaj kojeg su partizani doveli u tvornice, kazališta, na tv, more, fakultete....osvrnimo se oko sebe, gdje su nam tvornice, željeznice, stanovi, zdravstvo....papila ga globalna kriza?
još jednom pozdrav svima koji žele bolji život ne samo njima!

sareni

pre 12 godina

A koliko je to logora Draza imao po Srbiji za decu, hrvate, muslimane, cigane i jevreja i to godinama u juden frei Srbiji koja je bila pod dirtektnom kontrolom Nemaca (cak do starog sajmista izuztak od NDH kome je pripadala ona strana Save), posto je bio Draza nacista ?

mujcinovic salih

pre 12 godina

Opet vi,vaseg neprijatelja uzimate za svedoka.Zamislite kakav je to pokret za slobodu bio kada se SAD kao arhineprijatelj komunizma odlucila za komuniste.Pametnom dosta!

miro split

pre 12 godina

Gledajući filmove Hajrudina Krvavca(Most,Valter brani Sarajevo,Diverzanti)nepobitno je utvrđeno da partizani nisu bili normalni.Rušili su mostove,pruge,ceste,zgrade,ma kompletnu infrastrukturu ondašnje države,a jadni NJemci su ginuli ne žaleći svoje živote nebili spasili šta se da spasiti.Ako su takvi bili i četnici nije ni čudo što ni Novak Đoković nemože dovest tvornicu Mercedesa u Srbiju.Nije ni Švabo baš toliko naivan da ga Valter stalno maltletira na nacionalnoj osnovi.

Dalmatinac

pre 12 godina

moj dida je bija dite za vrime rata i kaže da su svi bili više manje isti...i partizani i ustaše i talijani i nijemci...svi oni su pljačkali, uzimali ono malo šta su ljudi imali...mora si surađivat sa partizanima bez obzira šta su bili ilegalci jer bi te ubili....u mome kraju nije bilo četnika ali pretpostavljam da su oni bili kao i ovi gore navedeni. svi su oni bili vojska a svaka vojska pljačka i ubija

Instrukcije

pre 12 godina

Poznate su Mihailovićeve pismene instrukcije od 29.12.1941.god podređenim pa tako pod jednom točkom piše"čišćenje Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Hrvatskog i Muslimanskog življa" kao i pod jednom točkom " eliminirati sve nenacionalne elemente" Postoji i zapis u arhivu gdje David Siničić (NDH) koji je od kraja 1941 na čelu jedne velike župe Birbir-Sidraga koji se naročito angažirao za suradnju te tako isporučuje novčanu pomoć,hranu,streljivo pa čak deset "dobrovoljaca" puškomitraljeza četničkim vojvodama M.Đujiću,M.Rokviću i B.Bogunoviću. Dinarski četnici su bili stalno potpomognuti od talijanskih fašista.Čak su odvozili u kamionima po mjestima te tako vršili masakre nad civilnim pučanstvom.Ta poznato je da su poklali samo u području Sandžaka 8000 civila gdje Zaharije Ostojić izvješćava da nisu imali niti jedan gubitak i da su zaplijenili svu stočnu i ljudsku hranu te sve popalili.