Ponedeljak, 26.03.2012.

11:26

Hakovana stranica SUBNOR-a

Simpatizeri Draže Mihailovića hakovali su internet sajt SUBNOR-a. Stranica je oborena tri dana nakon nastavka sudskog procesa rehabilitacije Mihailovića.

Izvor: B92

Hakovana stranica SUBNOR-a IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Jovan

pre 12 godina

Kada se govori o pravnoj, sudskoj, procesnoj rehabilitaciji D.Mihailovića, oružane formacije kojom je komandovao i pokreta koji je vodio, tu nije reč samo o parcijalnoj rehabilitaciji konkretnog pitanja 'da li je bilo saradnje sa okupatorom na terenu ili nije', već se želi zapravo rehabilitovati ideologija ravnogorskog pokreta. A to konkretno znači želi se rehabilitovati: monarhizam, velikosrpski nacionalizam i sovinizam(tzv 'integralno jugoslovenstvo), zatim ideja 'velikosrpske hegemonije' na prostorima ex yu, velikosrpskog unitarizma. Dakle zeli se rehabilitovati sve ono sto je potkopavalo u stvarnosti svaku mogucnost stvaranja prave jugoslovenske drzavne zajednice,ravnopravnih naroda. Jer, tamo gde jedan anrod ima dominaciju i tamo gde jedan narod smatra da ima 'prirodno istorijsko pravo na dominaciju' tu nema ravnopravnosti, niti takva drzava moze biti smatrana prihvatljivom drzavom, a ni stabilnom. Ovo odgovorno kazem kao pripadnik srpskog naroda, ali kao istinski protivnk svakog nacionalizma, sovinizma i svake velikonacionalne ideje. Dalje, Ne treba zaboraviti na cinjenicu da cak i danasnji neo-cetnicki istoricari(npr Miloslav Samardzic, urednik lista 'Srpski Pogledi) u svojim knjigama u kojima do krajnosti nekriticki glorifikuju ravnogorski, cetnicki pokret, zapravo i sami potvrdjuju da je ravnogorski pokret u ideji bio zapravo srpski nacionalisticki a da je tzv jugoslovenstvo bila samo forma(videti knjige Draza Mihailovic i opsta istorija ravnogorskog pokreta tom I-V). Dalje, saradnja(direktna i indirektna) sa italijanskim okupatorskim vojnim jedinicama na terenu(u cilju aktivne borbe protiv partizanskog komunistickog NOP-a) u Crnoj Gori, Hercegovini, Dalmaciji u knjigama neo-cetnickih 'istoricara' se ni ne skriva. S'tim sto se ta kolaboracija krajnje infantilno i nevesto pojasnjava navodnom 'brigom za opstanak srpstva na prostoru tzv NDH'. Cak se i sporazumi sa domobranskim i oruznickim vojnim formacijama(dakle sa formacijama te iste ustaske koljacke Paveliceve tzv NDH) ne skrivaju. Iako se to pokusava opet naivno i infantilno 'pojasniti' da 'kao navodno to nije sporazum sa ustasama, nego sa regularnom hrvatskom vojskom'(da...samo se zaboravlja jedna 'sitnica': da je vrhovni zapovednik svim snagama ustaske tzv NDH bio ustaski vodj, zlocinac, fasista Ante Pavelic...). Dakle saradnje cetnika i italijanskog okupatora jeste bilo. Sto se tice nemackog okupatora, tu je pitanje slozenije, i razlikovalo se od situacije do situacije. Tu je najbolje tretirati one dokumente koji su i najvise imali uvid u situaciju na terenu, nemacke dokumente. Prema nemackim dokumentima, cetnicki, ravnogorski pokret(pokret DM kako se najcesce tretira) bio je u fazama i anti-okupatorski i indirektno kolaboracionisticki. Postojali su pismeni sporazumi cetnickih komandanata sa Nemcima(posebno od sredine 1943) ne samo o primirju vec i o vojnoj saradnji na terenu, protiv partizana. Ne-cetnicki 'istoricari' ovo takodje pokusavaju da prikazu kao 'taktiku, manevar, varku'...itd istovremeno optuzujuci partizanski pokret za 'martovske pregovore'. Al,opet zaboravljaju kljucnu razliku: martovski pregovori partizana sa Nemcima Nisu zavrseni niakvim sporazumom(Nemci su u ofanzivi 1943 prvo dopustiili obracun partizana i cetnika cekajuci da se obe strane iscrpe. Zatim su blokiral razoruzali cetnike preventivno, a partizane krenuli da blokiraju i uniste). I to jeste kljucna razlika: partizansko-nemacki pregovori nisu niti zavrseni sporazumom, niti vojnim sadejstvom(sve je ostalo na usmenim 'obecanjima' i na jednom nepotpisanom 'memorandumu' koji uz to visa nemacka komanda nije na kraju ni odobrila). Dok su cetnicki sporazumi sa Nemcima zavrsavani sporazumima koji su vodili parcijalnom sadejstvu u borbi protiv partizana. I to objektivno jeste bila kolaboracija. Prema tome, po mom misljenju, tzv 'sudska' rehabilitacija ravnogorsko-cetnickog pokreta(ako do nje zaista dodje...) bice samo rezultat ideoloske, politicke odluke, a ne realnih objektivnih cinjenica. Jer se postojanje kolaboracije ovog pokreta sa okupatorom, ne moze validno osporiti. Komentar jeste poduzi, ali voleo bih da ga objavite.

Vlada

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
[link] ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!
(Бојан Савић, 26. mart 2012 17:33)
Bilo je tu i pesmica kao što je"Partizani spremte mitraljeze,da čekamo kralja i Engleze".Bilo je tu svega.

vojnik Markovic Marko

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.
(Mile, 26. mart 2012 12:24)

Da, stvarno, ne znam sta je smesnije - kad su neki Kosovari, pre par godina, hakirali sajt Opstine Koceljeva (verovatno jos stoji tako hakiran i klice nezavisnom Kosovu, jer ga niko, osim, pukim slucajem, mene, nije video), ili ovo. Ovima su, valjda, poslali faks kako bi ih obavestili da im je sajt hakiran. Cuj - SUBNOR... omladinska sekcija, valjda. Nego... a da nije to neka diverzija iznutra? Pa u tom SUBNOR-u je, dok je jos u njemu bilo nekih koji su videli rata, a bili u stanju da samostalno doruckuju, bilo vise cetnika s dva svedoka, nego partizana!

Бојан Савић

pre 12 godina

(Deda Pera, 26. mart 2012 22:06)
А комунисти, победници су убијали људе само зато што су мислили својом главом, нажалост вама то уопште не смета!

Deda Pera

pre 12 godina

@cetnikoljupcima
Neverovatno kako su nam deca ovako glupa i neuka,jer kako drugacine shvatiti iracionalnu potrebu da se svrstaju medju sljam i otpad civilizacije kakav su bile fasiste???
Naravno da su pobednici pisali istoriju,da su cinili greske pa cak i zlocine,ali je neosporno da su bili i ostali antifasisti .
Rehabilitacija Mihajlovica jednaka je velicanju Mladica,obojica su "heroji" pod cijom komandom su ubijani ljudi druge vere i nacije i to je neosporna cinjenica.
Obojica su krivi jer su mogli ali to niti su sprecili niti su kaznili. To je cinjenica od koje se moze bezati ali ne i pobeci.

Milan

pre 12 godina

(Sumadinac, 26. mart 2012 19:25)
Kako te nije sramota da pricas da si iz tog kraja, a ne znas da je na tom stratistu streljano 1650 ljudi, a ne 900 koliko si ti napisao, pa da su sljive u pitanju opet si mnogo omanuo u cifri!
Danas je bar vrlo lako izguglati nesto pa sam naisao na sledece:"Пре стрељања у Крушевац је допутовао СС генерал Август Мајснер који је потписао плакат и напоменуо да је ово масовно стрељање лично он наредио. Тада је стрељано 162 присталице Драже Михаиловића и 162 комуниста, односно присталица НОП-а. Стрељања су такође вршена и у кругу Казненог завода, а тела сахрањивана на Багдали." Eto iz ovoga moze da se zakljuci da je bilo trenutaka kada su partizani i cetnici zajedno streljani od strane SS jedinica, a ceo clanak mozete da procitate ovde: http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%88%D1%82%D0%B5

Sumadinac

pre 12 godina

U mom kraju su partizani iz zasede ubili 9. nemaca, nakon toga su ovi pokupili 900. ljudi iz rasinskih sela i streljali ih po principu 100. za jedan podno brda Bagdala u Krusevcu. Taj spomen park su kasnije nazvali Slobodiste.
Kada razmislim, Nemci nisu mogli imati bolje saradnike od partizana.

phreak

pre 12 godina

Prvo, SUBNOR ima sajt??? Za koga? Njegovi članovi se redovno informišu o novim rezolucijama Centralnog komiteta KPJ/SKJ putem Interneta?Drugo, SUBNOR po definiciji ne bi smeo da prima nove članove od 1946... Da li je broj članova SUBNOR-a od tada bio u opadanju (morao bi da bude)?Da ne bude zabune, moji dede su bili u partizanima. Ali ako će nam pravdu braniti ekipa koja verovatno rat nije ni videla, a koristi se društvenim privilegijama više od pola veka sve pod firmom čuvanja antifašističkog duha, ja to smatram za uvredu svih poštenih boraca NOR-a.

obavesten

pre 12 godina

Tuzno je to sto danas neki zele da izjednace saradnike okupatora sa onima koji su se protiv njih borili.Cetnika je bilo toliko malo da i da su hteli,znacajniji otpor nisu mogli da pruze,zato ih Engleska nije ni podrzala.Cinjenica je da su ucestvovali zakedno sa svabama u ofanzivama protiv partizana i ako to nije saradnja,ja zaista ne znam sta je..,,Draza je nesrecna figura koja nije imala ni znanja ni sposobnosti da organizuje svoje jedinice,vec je raspustio bandu koja je sejala smrt medju svojim narodom umesto da ga stiti.Ubijen je 46` godine i to je moralo biti uradjeno.Sakrivanje njegivig groba je ucinjeno zato da se ne bi pravilo svetiliste bas kao sto je ucinjeno sa grobom Rudolfa Hesa,kad je umro u zatvoru Spandau.

Бојан Савић

pre 12 godina

(Budimir Trajković, 26. mart 2012 15:37)
Све је лепо, само дебело није тачно! Први ослобођени град у Европи је била Лозница коју су ослободили четници. Ужичку републику су створили Четници па су Ужице препустили партизанима(из тог сам краја па сам се мало распитао)! Партизана у Србији после пада Ужица није било до 44-е када су се вратили са Црвеном Армијом! Апсолутно је нормално што су се Четници борили против партизана и велика је штета што то нису радили жешће! Комунизам је уз фашизам највеће зло двадесетог века и стварно ми није јасно да то људима треба и данас аргументовати!

Бојан Савић

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/50855/DOBRI+I+LO%C5%A0I+OKUPATORI.html ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!

cukce

pre 12 godina

(Bili Piton, 26. mart 2012 14:02)

Ovo je primer koliko je veliki uticaj gledanja partizanskih filmova na samu individuu! Cinjenice se zasnivaju na istoriji a ne na filmskoj propagandi! A ja mogu reci da se moj deda koji je bio u centicima, borio protiv Nemaca, vise nego bilo koji Partizan iz Toplickog regiona, a posle rata bio u komunisticki zatvor, moj otac 60-ih godina nije primljen u vojnu skolu, zbog dede jer je bio nepodoban, moja sestra od strica kada je imala 10, 11 godina krajem 70-ih ili pocetkom 80-ih umalo nije izbacena iz osnovne skole samo zato sto je na casu istorije rekla da su cetnici bili dobri, i to su samo sitnice sta je ondasnji rezim radio neistomisljenicima, vecina je nazalost mnogo mnogo gore prosla od moje porodice!

SQI

pre 12 godina

@Budimir TrajkovićFantastično ste ovo napisali, potpuno se podudara sa svim što sam u stranim medijima pročitao o Draži i njegovoj ulozi u Drugom svetskom ratu. To je suština cele stvari i ne vidim kako bilo šta od toga može da se ospori. Iskreno mi je žao što neki ljudi to ne žele da prihvate.

bezimena

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.
(Brus, 26. mart 2012 12:07)

Sajber CetniCi, potomci onih srBskih patriJota koji su većinom zbog učinjenih (zlo)dela zbrisali odavde na kraju II Sv.rata, koji blage veze nemaju ni sa SFRJ, ni sa Srbijom, uglavnom se javljaju iz USA tako da nemaju latinične tastature s našim slovnim znakovima, a ćirilične su im tek nepoznat pojam.:)))

p.s. ISTINU nije moguće promeniti hakovanjem

Budimir Trajković

pre 12 godina

Draža je samo lice jednog politikantskog sistema koji je bio nesposoban da shvati vreme u kojem se nalazi i koji je serijom glupih odluka potpuno upropastio svoju sopstvenu poziciju.
Vlada u izbeglištvu i Draža kao min. vojni, komandant JVuO, itd. su Englezima, koji su pružili utočište Vladi i Petru II, rekli da neće da se mešaju u rat velikih evropskih zemalja dok ne budu videli ko dobija, pa će onda da se uključe, što je sigurno u Top 10 naglupljih političih odluka u istoriji. Umesto borbe protiv okupacionih snaga, za neprijatelja je proglašen pokret koji je vodila KPJ, partija koja je zabranjena još 1921. nakon što je na izborima postala 3. stranka po jačini u SHS. Englezi su od leta 1941. imali svoje misije na Ravnoj Gori, i znali su kakvo je stanje na terenu, i od 1943. počinju da podržavaju Tita i partizane.
Činjenica je da Nemci nisu imali poverenja u Dražu, što je i očekivano jer je bio deo Vlade koja je tada bila u Londonu, ali je činjenica i da se glavni štab ovog 'gerilskog' pokreta pune tri godine nalazio na jednom istom mestu, stotinak kilometara od Beograda, a da ga Nemci nijednom nisu napali (dok je protiv partizana u tom periodu bilo više ofanziva)
Takođe je činjenica i da se pokret Draže M. nije nikada uključio u rat - ni posle Staljingrada, ni posle Kurske bitke, ni posle iskrcavanja saveznika na Siciliji nakon koje je Italija kapitulirala, pa čak ni nakon iskrcavanja u Nomandiji (a tad su valjda mogli da provale ko pobeđuje u rat). Četnici se nisu borili protiv Nemaca i to je ključna činjenica za ocenu delovanja Dražinog pokreta (nikakve namere se ne računaju, samo delovanje) Spasavanje savezničkih pilota jeste bila pozitivna akcija, i tome niko normalan nema šta da prigovori. Ali koristiti samo tu jednu akciju kao dokaz aktivnog delovanja u antifašističkom bloku poprilično vređa inteligenciju. (Inače, danas neočetnici sipaju drvlje i kamenje na UK i SAD zbog Uskršnjeg bombardovanja Beograda, a u isto vreme slave spasavanje tih istih pilota od strane četnika)
Još se svi zgražavaju što su ga komunisti osudili i streljali, valjda misle da je bilo dovoljno da ga izgrde i oteraju u ćošak. Pa taj čovek ih je smatrao za veće neprijatelje od Nemaca, Italijana, Bugara itd., pomagao je Nemcima u ofanzivama u Bosni, po Srbiji vršio odmazde nad selima koje su pomagale partizane, a onda, kao, zli komunisti ubiše nam čiča Dražu.

I ova nepotrebna rehabilitacija se ni ne vrši zbog Draže, nego je potrebno rehabilitovati politiku koja ne shvata vreme u kojem deluje, ni okolnosti i odnose u svetu, ali smatra da je neki jako bitan faktor - London, Moskva, ofanzive, pregovori, svetska situacija, al kad padne mrak onda se hvata onog što se najbolje zna i razume - pljačke, paleža, silovanja, klanja. I posle se čude šta snima Anđelina.

buki

pre 12 godina

Bože oprosti im, neznaju šta rade!(a i mladi su)
Oprosti i onima koji su im isprali mozak!
(Prvoborac 80-ih, 26. mart 2012 12:28)

U ovoj nasoj Srbiji je sve naopako! Komunista citira Isusa!!!! Neverovatno!
Nisu oni verovali u ideologiju vec u privilegije koje im je ista omogucila!!!

Axel Foley

pre 12 godina

Evo,baš sam sad pročitao da u Hrvatskoj,ustaše primaju normalno penziju,što bi značilo da ih je vlast rehabilitovala,a nama drže lekcije o antifašizmu.
Pustite sud neka odluči o Draži,pošto postoje mnoge indicije da suđenje nije bilo fer.

antifašista

pre 12 godina

@ "Taj postupak izaziva burne polemike u srpskom društvu i regionu, obnavlja podele na četnike i partizane, patriote i izdajnike iz Drugog svetskog rata."

Ne OBNAVLJA nikakve podele.
Podele, srećom, postoje i dalje.
Ne mogu se poistovećivati partizani i četnici.
Ove potonje je, ROJALISTIČKA Velika Britanija (sa sve kumovskim i krvnim vezama sa kraljevskom porodicom Karađorđevićima)"ladno pustila niz vodu".
"Sa sve kraljem Petrom" na čelu.
I priklonila se Titu. I to PRE bilo kakvih izbora u Srbiji!
Malo li je dokaza ko je antifašista?
A to što su četnici spasili neke savezničke pilote, a neke UBILI jer su, nesretnici nosili zlatnike kao sredstvo plaćanja - to je druga priča.
A postoji GOMILA fotografija na kojima zajedno poziraju četnici i Nemci.
Nađite SAMO JEDNU na kojoj su partizani i četnici.
Ako ih je Titova vlast možda uništila, pa posotoje silne arhive iz WW2 kod saveznika a i one nemačke koje su saveznici zarobili. Ni tamo nema naistoj fotografiji partizana i Nemaca.
Dets d point!

kraja

pre 12 godina

...sta je to nekima vredno u poruci da "nekada NAZALOST zivelo dobro"...???
...mrzite svoj narod, zelite da se kolju i dalje, da vam deca zive u bijafri...???
...srecni ste sto klinke "puse" po skolama za sendvic i kolu...???
...pisete o stvarima o kojima nemate pojma, ili ste culi od ortakovog brata babe...ili citali u kuriru, press-u...???....u osakacenim udzbenicima istorije napisanim od strane raznih homena i istoricara sa "iznenada" otkrivenim dokumentima...

Petar

pre 12 godina

Ja u ovoj poruci ne vidim ostrašćenost, nacionalizam nego jednu ljudsku potrebu da se stvari postave na svoje mesto i da se isprave neke nepravde.O Draži će suditi istoričari, nadam se ne oštrije nego što će suditi o njegovim ubicama.

Bili Piton

pre 12 godina

Ako je Draža svetlost, gde je onda mrak. Dok se moj deda tukao u Partizanima protiv Ustaša i Nemca, Draža je ćopao gibanicu i beli pasulj.Verovatno se svet smeje, jer svi bi da budu na strani pobednika, dok mi uporno među fašistički ološ. Za Dražu je jedino sigurno da su mu neprijatelji bili Partizani, a ostalo je sve tako tako. Mnogi bi i danas u Evropu na tuđe jasle, da nam EU promeni zakone, da nam EU iskoreni korupciju, da nam EU podigne privredu. Tipična Dražina filosofija, ja ću ćopati pasulj i čekati druge da obave posao za mene, jer pobogu dobar pasulj daleko se čuje.

konjusar becki tuce sizifa

pre 12 godina

Kako lako je svake 3 tedne lansirati budalastinu u juznomalpskome-dinarskom prostoru o stvarima naprimjer u Sloveniji pre par dana ukinjanje drzavnog slavlja na dan boja protiv okupatora, i u zadnje dni u Srbiji pokusaj rehabilitacije nekog simbola, koji nije (kako kod neki zele to pokazivati) bio u funkciji zdruzevanja nego odvajanja, i sa time opominjujuci nas, da nam ni u snovima ne moze pasti na um neka integracijska ideja o plemenima koji zive na tom podrucju. Sve se radi za rezanje nasih sjena i uspomena.

Nisam siguran da ove ideje mogu uopce biti spontane. Ove ideje moraju doci od negde..

Pozdrav iz Ljubljane.

Antifasista

pre 12 godina

Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.
(1999)

I sada treba da jednoumlje iz koga smo izasli zamenimo VASIM jednoumljem. Vec smo u njemu 20 godina sa ogromnim i tragicnim posledicama. zar vam nije dosta.

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je ratni zlocinac i krvnik koji je pocinio genocid nad hrvatskim i muslimasnkim stanovnistvom i zato ga ne treba rehabilitovati.

Said

pre 12 godina

Kakvi su ovo frojdovski ispadi kod gibanicarske omladine?
Kakvo "seme" cete bre vi da "sadite"
Nemojte se saliti sa antifasizmom!

I jos jedan detalj, u vreme "komunizma" (valjda nepismeni misle na socijalizam 20. veka) se zivelo dobro. NAZALOST???

Pa mucenici idite u manastir ako vam smeta sto nam je nekad zaslugom sopstvenog truda i rada BILO DOBRO!!!

Petar S.

pre 12 godina

Ako. Jos uvek su ideoloska organizacija. U istocnoj Evropi bi cetistvo bilo primljeno kao deo anti fasisticke - andi komunisticka vojska, ali ne, u subnoru se idalje drze ideoloskioh mantri iz Titovog vremena.

ExYu86

pre 12 godina

Titova sahrana je bila bez presedana u istoriji po broju i rangu prisutnih. gde god sam putovao, nisu me prepoznavali pod Srbija i cetnici nego pod "ooo Tito" sa osmehom. nemam nista protiv da se njegove i greske tog rezima preispitaju (kao i politika 90tih pre svega) ali zamenjivati teze i rehabilitovati Drzau i cetnike i samo zato sto ni komunisti nisu bili "cisti" i tako sto cemo unistiti ono sto nam i drugi priznaju je AUTOGOL. NIOJE PRVI I NIJE JEDINI SAMO JE GRAND FINALE PROMASENE SRPSKE POLITIKE U ZADNJIH 20 GODINA.

VINETU

pre 12 godina

Fasista bio, fasista ostao! Izdajnik Srpskog roda Draza Mihailovic. Mozete da hakujete do sutra, ali ne mozete da hakujete istinu! Dzabe se trudite da od crnog pravite belo. Da od mraka pravite dan! Da od ubice pravite sveca!

1999

pre 12 godina

Najpametnija stvar koju sam procitao na temu rehabilitacije, a bogami i srpske politike uopste, barem u poslednjih par godina. Nije ideja rehabilitacije da se ponovo stvaraju sukobi vec da se raskrsti sa lazima i zabludama koju se 50 godina nametane i usadjivane. Presuda Mihailovicu je pravni nonsens, tipican primer montiranog sudskog procesa u totalitarnom rezimu i zbog toga mora pasti. Stvarnu krivicu generala Mihailovica mogu da utvrdjuju istoricari, niko im to nece zabraniti rehabilitacijom. Mnoge licnosti iz tog perioda su vec rehabilitovane pa o njima i danas vode polemike istoricari, politicari i svi drugi gradjani. Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.

Ivan

pre 12 godina

Moja pokojna baka mi je pricala o dolascima cetnika u njeno selo, batinanja, nasilnistva, kradje i ubijanja. To nije bila nikakva vojska, narocito ne vojska koja bi stitila narod u Srbiji.

Nema nikakvog smisla da preinacimo istoriju, treba se okrenuti unapred a to ostaviti istoricarima da istrazuju.

Brus

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.

Perun

pre 12 godina

Jel neko citao o partizanima preobucenim u cetnike. Isli lepo i klali i plasili narod. Ja sam citao a i pricao sa jednim od tih preobucenih partizana. To mu je bio zadatak da ocrni cetnike. Verujem da je bilo i obrnuto. Licno ne ljubim ni jedne ni druge. Kralj je bio u pravu sto je hteo da sacuva srpske glave i potpisao pakt. Ko normalan moze da tvrdi BOLjE GROB. Lako je tudlji trnjime.mlatiti.

Vujadin

pre 12 godina

Ko god se dublje upustio u proucavanje savremene istorije, daleko vise od trazenja istorijskih izvora po internetu, ko je lisen ideloskih naboja i kome nije ispran mozak, jasno je da je Draza bio svo vreme rata antiokupatorski raspolozen.

Mile

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.

gradjanin nepostojece drzave

pre 12 godina

Partizani i cetnici postoje i posle 70 godina. Dok se sav ostali normalan svet mirio i ujedinjavao mi smo brojali mrtve i dizali spomenike. Ista je to ekipa - razlikuju se jedino po tome kome se dive i sta nose - petokraku ili kokardu. Od silnog bratoubilackog rata nisu ni stigli da se bore sa nemcima nego tek poneka oruzana carka koju su pobednici posle uzdizali u mitove. Da im je umesto ideologije predmet interesovanja bio sport bili bi huligani a da im je predmet interesovanja bio novac bili bi kontroverzni biznismeni i kriminalci(u zavisnosti da li su ih uhvatili u kradji ili ne). Inace u osnovi zatucani i sujetni ekstermisti koji od drveta ne vide sumu.
Ko stvarno misli da su antifasisti neka uporedi drustveni bruto proizvod Srbije i Nemacke ili Srbije i Japana...

Anonymous

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti
(Guliver, 26. mart 2012 11:48)

Ko je rekao da nema cetnika medju njima? I ko je rekao da ovo nije delo jednog od njih? I pogledaj ovu sliku:
http://narwhaler.com/img/zw/z/old-anonymous-new-anonymous-zwZcvz.jpg

Guliver

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti

relja

pre 12 godina

Kad će više da se pojavi taj šumar da vas i jedne i druge istera iz šume pa da možemo da nastavimo da živimo kao ceo svet u 21. veku?
Dosadili ste više da tim Drugim svetskim ratom.

toto

pre 12 godina

Svi su budale. Zeza me prijatelj juce kaze "pa vi Srbi niste nista drugo radili nego klali i ubijali nevine kroz istoriju".
I ispade tako, partizani i cetnici se ubise da dokazu koje vise pobio, ludilo.

Aleksandar

pre 12 godina

Da, sada samo u paklu, ali komunista na vlasti više nema već 12 godina.

A ako rehabilitujemo Dražu, onda će sve procvetati?

Kako da ne.

Aleksandar

pre 12 godina

A kada albanci hakuju naše sajtove, ovih što su hakovali sajt SUBNOR-a nema ih nigde.

Tipično.

Kada bi, daleko bilo, bilo opet nekog rata, ovih što "srbuju" bi najmanje bilo u rovovima.

Već viđeno 1990-tih.

Guliver

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti

relja

pre 12 godina

Kad će više da se pojavi taj šumar da vas i jedne i druge istera iz šume pa da možemo da nastavimo da živimo kao ceo svet u 21. veku?
Dosadili ste više da tim Drugim svetskim ratom.

Aleksandar

pre 12 godina

A kada albanci hakuju naše sajtove, ovih što su hakovali sajt SUBNOR-a nema ih nigde.

Tipično.

Kada bi, daleko bilo, bilo opet nekog rata, ovih što "srbuju" bi najmanje bilo u rovovima.

Već viđeno 1990-tih.

Ivan

pre 12 godina

Moja pokojna baka mi je pricala o dolascima cetnika u njeno selo, batinanja, nasilnistva, kradje i ubijanja. To nije bila nikakva vojska, narocito ne vojska koja bi stitila narod u Srbiji.

Nema nikakvog smisla da preinacimo istoriju, treba se okrenuti unapred a to ostaviti istoricarima da istrazuju.

VINETU

pre 12 godina

Fasista bio, fasista ostao! Izdajnik Srpskog roda Draza Mihailovic. Mozete da hakujete do sutra, ali ne mozete da hakujete istinu! Dzabe se trudite da od crnog pravite belo. Da od mraka pravite dan! Da od ubice pravite sveca!

Bili Piton

pre 12 godina

Ako je Draža svetlost, gde je onda mrak. Dok se moj deda tukao u Partizanima protiv Ustaša i Nemca, Draža je ćopao gibanicu i beli pasulj.Verovatno se svet smeje, jer svi bi da budu na strani pobednika, dok mi uporno među fašistički ološ. Za Dražu je jedino sigurno da su mu neprijatelji bili Partizani, a ostalo je sve tako tako. Mnogi bi i danas u Evropu na tuđe jasle, da nam EU promeni zakone, da nam EU iskoreni korupciju, da nam EU podigne privredu. Tipična Dražina filosofija, ja ću ćopati pasulj i čekati druge da obave posao za mene, jer pobogu dobar pasulj daleko se čuje.

Said

pre 12 godina

Kakvi su ovo frojdovski ispadi kod gibanicarske omladine?
Kakvo "seme" cete bre vi da "sadite"
Nemojte se saliti sa antifasizmom!

I jos jedan detalj, u vreme "komunizma" (valjda nepismeni misle na socijalizam 20. veka) se zivelo dobro. NAZALOST???

Pa mucenici idite u manastir ako vam smeta sto nam je nekad zaslugom sopstvenog truda i rada BILO DOBRO!!!

Vujadin

pre 12 godina

Ko god se dublje upustio u proucavanje savremene istorije, daleko vise od trazenja istorijskih izvora po internetu, ko je lisen ideloskih naboja i kome nije ispran mozak, jasno je da je Draza bio svo vreme rata antiokupatorski raspolozen.

1999

pre 12 godina

Najpametnija stvar koju sam procitao na temu rehabilitacije, a bogami i srpske politike uopste, barem u poslednjih par godina. Nije ideja rehabilitacije da se ponovo stvaraju sukobi vec da se raskrsti sa lazima i zabludama koju se 50 godina nametane i usadjivane. Presuda Mihailovicu je pravni nonsens, tipican primer montiranog sudskog procesa u totalitarnom rezimu i zbog toga mora pasti. Stvarnu krivicu generala Mihailovica mogu da utvrdjuju istoricari, niko im to nece zabraniti rehabilitacijom. Mnoge licnosti iz tog perioda su vec rehabilitovane pa o njima i danas vode polemike istoricari, politicari i svi drugi gradjani. Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.

Perun

pre 12 godina

Jel neko citao o partizanima preobucenim u cetnike. Isli lepo i klali i plasili narod. Ja sam citao a i pricao sa jednim od tih preobucenih partizana. To mu je bio zadatak da ocrni cetnike. Verujem da je bilo i obrnuto. Licno ne ljubim ni jedne ni druge. Kralj je bio u pravu sto je hteo da sacuva srpske glave i potpisao pakt. Ko normalan moze da tvrdi BOLjE GROB. Lako je tudlji trnjime.mlatiti.

ExYu86

pre 12 godina

Titova sahrana je bila bez presedana u istoriji po broju i rangu prisutnih. gde god sam putovao, nisu me prepoznavali pod Srbija i cetnici nego pod "ooo Tito" sa osmehom. nemam nista protiv da se njegove i greske tog rezima preispitaju (kao i politika 90tih pre svega) ali zamenjivati teze i rehabilitovati Drzau i cetnike i samo zato sto ni komunisti nisu bili "cisti" i tako sto cemo unistiti ono sto nam i drugi priznaju je AUTOGOL. NIOJE PRVI I NIJE JEDINI SAMO JE GRAND FINALE PROMASENE SRPSKE POLITIKE U ZADNJIH 20 GODINA.

Mile

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.

toto

pre 12 godina

Svi su budale. Zeza me prijatelj juce kaze "pa vi Srbi niste nista drugo radili nego klali i ubijali nevine kroz istoriju".
I ispade tako, partizani i cetnici se ubise da dokazu koje vise pobio, ludilo.

Aleksandar

pre 12 godina

Da, sada samo u paklu, ali komunista na vlasti više nema već 12 godina.

A ako rehabilitujemo Dražu, onda će sve procvetati?

Kako da ne.

Brus

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.

Petar S.

pre 12 godina

Ako. Jos uvek su ideoloska organizacija. U istocnoj Evropi bi cetistvo bilo primljeno kao deo anti fasisticke - andi komunisticka vojska, ali ne, u subnoru se idalje drze ideoloskioh mantri iz Titovog vremena.

Antifasista

pre 12 godina

Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.
(1999)

I sada treba da jednoumlje iz koga smo izasli zamenimo VASIM jednoumljem. Vec smo u njemu 20 godina sa ogromnim i tragicnim posledicama. zar vam nije dosta.

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je ratni zlocinac i krvnik koji je pocinio genocid nad hrvatskim i muslimasnkim stanovnistvom i zato ga ne treba rehabilitovati.

buki

pre 12 godina

Bože oprosti im, neznaju šta rade!(a i mladi su)
Oprosti i onima koji su im isprali mozak!
(Prvoborac 80-ih, 26. mart 2012 12:28)

U ovoj nasoj Srbiji je sve naopako! Komunista citira Isusa!!!! Neverovatno!
Nisu oni verovali u ideologiju vec u privilegije koje im je ista omogucila!!!

cukce

pre 12 godina

(Bili Piton, 26. mart 2012 14:02)

Ovo je primer koliko je veliki uticaj gledanja partizanskih filmova na samu individuu! Cinjenice se zasnivaju na istoriji a ne na filmskoj propagandi! A ja mogu reci da se moj deda koji je bio u centicima, borio protiv Nemaca, vise nego bilo koji Partizan iz Toplickog regiona, a posle rata bio u komunisticki zatvor, moj otac 60-ih godina nije primljen u vojnu skolu, zbog dede jer je bio nepodoban, moja sestra od strica kada je imala 10, 11 godina krajem 70-ih ili pocetkom 80-ih umalo nije izbacena iz osnovne skole samo zato sto je na casu istorije rekla da su cetnici bili dobri, i to su samo sitnice sta je ondasnji rezim radio neistomisljenicima, vecina je nazalost mnogo mnogo gore prosla od moje porodice!

Budimir Trajković

pre 12 godina

Draža je samo lice jednog politikantskog sistema koji je bio nesposoban da shvati vreme u kojem se nalazi i koji je serijom glupih odluka potpuno upropastio svoju sopstvenu poziciju.
Vlada u izbeglištvu i Draža kao min. vojni, komandant JVuO, itd. su Englezima, koji su pružili utočište Vladi i Petru II, rekli da neće da se mešaju u rat velikih evropskih zemalja dok ne budu videli ko dobija, pa će onda da se uključe, što je sigurno u Top 10 naglupljih političih odluka u istoriji. Umesto borbe protiv okupacionih snaga, za neprijatelja je proglašen pokret koji je vodila KPJ, partija koja je zabranjena još 1921. nakon što je na izborima postala 3. stranka po jačini u SHS. Englezi su od leta 1941. imali svoje misije na Ravnoj Gori, i znali su kakvo je stanje na terenu, i od 1943. počinju da podržavaju Tita i partizane.
Činjenica je da Nemci nisu imali poverenja u Dražu, što je i očekivano jer je bio deo Vlade koja je tada bila u Londonu, ali je činjenica i da se glavni štab ovog 'gerilskog' pokreta pune tri godine nalazio na jednom istom mestu, stotinak kilometara od Beograda, a da ga Nemci nijednom nisu napali (dok je protiv partizana u tom periodu bilo više ofanziva)
Takođe je činjenica i da se pokret Draže M. nije nikada uključio u rat - ni posle Staljingrada, ni posle Kurske bitke, ni posle iskrcavanja saveznika na Siciliji nakon koje je Italija kapitulirala, pa čak ni nakon iskrcavanja u Nomandiji (a tad su valjda mogli da provale ko pobeđuje u rat). Četnici se nisu borili protiv Nemaca i to je ključna činjenica za ocenu delovanja Dražinog pokreta (nikakve namere se ne računaju, samo delovanje) Spasavanje savezničkih pilota jeste bila pozitivna akcija, i tome niko normalan nema šta da prigovori. Ali koristiti samo tu jednu akciju kao dokaz aktivnog delovanja u antifašističkom bloku poprilično vređa inteligenciju. (Inače, danas neočetnici sipaju drvlje i kamenje na UK i SAD zbog Uskršnjeg bombardovanja Beograda, a u isto vreme slave spasavanje tih istih pilota od strane četnika)
Još se svi zgražavaju što su ga komunisti osudili i streljali, valjda misle da je bilo dovoljno da ga izgrde i oteraju u ćošak. Pa taj čovek ih je smatrao za veće neprijatelje od Nemaca, Italijana, Bugara itd., pomagao je Nemcima u ofanzivama u Bosni, po Srbiji vršio odmazde nad selima koje su pomagale partizane, a onda, kao, zli komunisti ubiše nam čiča Dražu.

I ova nepotrebna rehabilitacija se ni ne vrši zbog Draže, nego je potrebno rehabilitovati politiku koja ne shvata vreme u kojem deluje, ni okolnosti i odnose u svetu, ali smatra da je neki jako bitan faktor - London, Moskva, ofanzive, pregovori, svetska situacija, al kad padne mrak onda se hvata onog što se najbolje zna i razume - pljačke, paleža, silovanja, klanja. I posle se čude šta snima Anđelina.

bezimena

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.
(Brus, 26. mart 2012 12:07)

Sajber CetniCi, potomci onih srBskih patriJota koji su većinom zbog učinjenih (zlo)dela zbrisali odavde na kraju II Sv.rata, koji blage veze nemaju ni sa SFRJ, ni sa Srbijom, uglavnom se javljaju iz USA tako da nemaju latinične tastature s našim slovnim znakovima, a ćirilične su im tek nepoznat pojam.:)))

p.s. ISTINU nije moguće promeniti hakovanjem

konjusar becki tuce sizifa

pre 12 godina

Kako lako je svake 3 tedne lansirati budalastinu u juznomalpskome-dinarskom prostoru o stvarima naprimjer u Sloveniji pre par dana ukinjanje drzavnog slavlja na dan boja protiv okupatora, i u zadnje dni u Srbiji pokusaj rehabilitacije nekog simbola, koji nije (kako kod neki zele to pokazivati) bio u funkciji zdruzevanja nego odvajanja, i sa time opominjujuci nas, da nam ni u snovima ne moze pasti na um neka integracijska ideja o plemenima koji zive na tom podrucju. Sve se radi za rezanje nasih sjena i uspomena.

Nisam siguran da ove ideje mogu uopce biti spontane. Ove ideje moraju doci od negde..

Pozdrav iz Ljubljane.

antifašista

pre 12 godina

@ "Taj postupak izaziva burne polemike u srpskom društvu i regionu, obnavlja podele na četnike i partizane, patriote i izdajnike iz Drugog svetskog rata."

Ne OBNAVLJA nikakve podele.
Podele, srećom, postoje i dalje.
Ne mogu se poistovećivati partizani i četnici.
Ove potonje je, ROJALISTIČKA Velika Britanija (sa sve kumovskim i krvnim vezama sa kraljevskom porodicom Karađorđevićima)"ladno pustila niz vodu".
"Sa sve kraljem Petrom" na čelu.
I priklonila se Titu. I to PRE bilo kakvih izbora u Srbiji!
Malo li je dokaza ko je antifašista?
A to što su četnici spasili neke savezničke pilote, a neke UBILI jer su, nesretnici nosili zlatnike kao sredstvo plaćanja - to je druga priča.
A postoji GOMILA fotografija na kojima zajedno poziraju četnici i Nemci.
Nađite SAMO JEDNU na kojoj su partizani i četnici.
Ako ih je Titova vlast možda uništila, pa posotoje silne arhive iz WW2 kod saveznika a i one nemačke koje su saveznici zarobili. Ni tamo nema naistoj fotografiji partizana i Nemaca.
Dets d point!

Petar

pre 12 godina

Ja u ovoj poruci ne vidim ostrašćenost, nacionalizam nego jednu ljudsku potrebu da se stvari postave na svoje mesto i da se isprave neke nepravde.O Draži će suditi istoričari, nadam se ne oštrije nego što će suditi o njegovim ubicama.

Axel Foley

pre 12 godina

Evo,baš sam sad pročitao da u Hrvatskoj,ustaše primaju normalno penziju,što bi značilo da ih je vlast rehabilitovala,a nama drže lekcije o antifašizmu.
Pustite sud neka odluči o Draži,pošto postoje mnoge indicije da suđenje nije bilo fer.

Бојан Савић

pre 12 godina

(Budimir Trajković, 26. mart 2012 15:37)
Све је лепо, само дебело није тачно! Први ослобођени град у Европи је била Лозница коју су ослободили четници. Ужичку републику су створили Четници па су Ужице препустили партизанима(из тог сам краја па сам се мало распитао)! Партизана у Србији после пада Ужица није било до 44-е када су се вратили са Црвеном Армијом! Апсолутно је нормално што су се Четници борили против партизана и велика је штета што то нису радили жешће! Комунизам је уз фашизам највеће зло двадесетог века и стварно ми није јасно да то људима треба и данас аргументовати!

Anonymous

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti
(Guliver, 26. mart 2012 11:48)

Ko je rekao da nema cetnika medju njima? I ko je rekao da ovo nije delo jednog od njih? I pogledaj ovu sliku:
http://narwhaler.com/img/zw/z/old-anonymous-new-anonymous-zwZcvz.jpg

gradjanin nepostojece drzave

pre 12 godina

Partizani i cetnici postoje i posle 70 godina. Dok se sav ostali normalan svet mirio i ujedinjavao mi smo brojali mrtve i dizali spomenike. Ista je to ekipa - razlikuju se jedino po tome kome se dive i sta nose - petokraku ili kokardu. Od silnog bratoubilackog rata nisu ni stigli da se bore sa nemcima nego tek poneka oruzana carka koju su pobednici posle uzdizali u mitove. Da im je umesto ideologije predmet interesovanja bio sport bili bi huligani a da im je predmet interesovanja bio novac bili bi kontroverzni biznismeni i kriminalci(u zavisnosti da li su ih uhvatili u kradji ili ne). Inace u osnovi zatucani i sujetni ekstermisti koji od drveta ne vide sumu.
Ko stvarno misli da su antifasisti neka uporedi drustveni bruto proizvod Srbije i Nemacke ili Srbije i Japana...

obavesten

pre 12 godina

Tuzno je to sto danas neki zele da izjednace saradnike okupatora sa onima koji su se protiv njih borili.Cetnika je bilo toliko malo da i da su hteli,znacajniji otpor nisu mogli da pruze,zato ih Engleska nije ni podrzala.Cinjenica je da su ucestvovali zakedno sa svabama u ofanzivama protiv partizana i ako to nije saradnja,ja zaista ne znam sta je..,,Draza je nesrecna figura koja nije imala ni znanja ni sposobnosti da organizuje svoje jedinice,vec je raspustio bandu koja je sejala smrt medju svojim narodom umesto da ga stiti.Ubijen je 46` godine i to je moralo biti uradjeno.Sakrivanje njegivig groba je ucinjeno zato da se ne bi pravilo svetiliste bas kao sto je ucinjeno sa grobom Rudolfa Hesa,kad je umro u zatvoru Spandau.

kraja

pre 12 godina

...sta je to nekima vredno u poruci da "nekada NAZALOST zivelo dobro"...???
...mrzite svoj narod, zelite da se kolju i dalje, da vam deca zive u bijafri...???
...srecni ste sto klinke "puse" po skolama za sendvic i kolu...???
...pisete o stvarima o kojima nemate pojma, ili ste culi od ortakovog brata babe...ili citali u kuriru, press-u...???....u osakacenim udzbenicima istorije napisanim od strane raznih homena i istoricara sa "iznenada" otkrivenim dokumentima...

SQI

pre 12 godina

@Budimir TrajkovićFantastično ste ovo napisali, potpuno se podudara sa svim što sam u stranim medijima pročitao o Draži i njegovoj ulozi u Drugom svetskom ratu. To je suština cele stvari i ne vidim kako bilo šta od toga može da se ospori. Iskreno mi je žao što neki ljudi to ne žele da prihvate.

Sumadinac

pre 12 godina

U mom kraju su partizani iz zasede ubili 9. nemaca, nakon toga su ovi pokupili 900. ljudi iz rasinskih sela i streljali ih po principu 100. za jedan podno brda Bagdala u Krusevcu. Taj spomen park su kasnije nazvali Slobodiste.
Kada razmislim, Nemci nisu mogli imati bolje saradnike od partizana.

Бојан Савић

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/50855/DOBRI+I+LO%C5%A0I+OKUPATORI.html ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!

phreak

pre 12 godina

Prvo, SUBNOR ima sajt??? Za koga? Njegovi članovi se redovno informišu o novim rezolucijama Centralnog komiteta KPJ/SKJ putem Interneta?Drugo, SUBNOR po definiciji ne bi smeo da prima nove članove od 1946... Da li je broj članova SUBNOR-a od tada bio u opadanju (morao bi da bude)?Da ne bude zabune, moji dede su bili u partizanima. Ali ako će nam pravdu braniti ekipa koja verovatno rat nije ni videla, a koristi se društvenim privilegijama više od pola veka sve pod firmom čuvanja antifašističkog duha, ja to smatram za uvredu svih poštenih boraca NOR-a.

Deda Pera

pre 12 godina

@cetnikoljupcima
Neverovatno kako su nam deca ovako glupa i neuka,jer kako drugacine shvatiti iracionalnu potrebu da se svrstaju medju sljam i otpad civilizacije kakav su bile fasiste???
Naravno da su pobednici pisali istoriju,da su cinili greske pa cak i zlocine,ali je neosporno da su bili i ostali antifasisti .
Rehabilitacija Mihajlovica jednaka je velicanju Mladica,obojica su "heroji" pod cijom komandom su ubijani ljudi druge vere i nacije i to je neosporna cinjenica.
Obojica su krivi jer su mogli ali to niti su sprecili niti su kaznili. To je cinjenica od koje se moze bezati ali ne i pobeci.

Milan

pre 12 godina

(Sumadinac, 26. mart 2012 19:25)
Kako te nije sramota da pricas da si iz tog kraja, a ne znas da je na tom stratistu streljano 1650 ljudi, a ne 900 koliko si ti napisao, pa da su sljive u pitanju opet si mnogo omanuo u cifri!
Danas je bar vrlo lako izguglati nesto pa sam naisao na sledece:"Пре стрељања у Крушевац је допутовао СС генерал Август Мајснер који је потписао плакат и напоменуо да је ово масовно стрељање лично он наредио. Тада је стрељано 162 присталице Драже Михаиловића и 162 комуниста, односно присталица НОП-а. Стрељања су такође вршена и у кругу Казненог завода, а тела сахрањивана на Багдали." Eto iz ovoga moze da se zakljuci da je bilo trenutaka kada su partizani i cetnici zajedno streljani od strane SS jedinica, a ceo clanak mozete da procitate ovde: http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%88%D1%82%D0%B5

Jovan

pre 12 godina

Kada se govori o pravnoj, sudskoj, procesnoj rehabilitaciji D.Mihailovića, oružane formacije kojom je komandovao i pokreta koji je vodio, tu nije reč samo o parcijalnoj rehabilitaciji konkretnog pitanja 'da li je bilo saradnje sa okupatorom na terenu ili nije', već se želi zapravo rehabilitovati ideologija ravnogorskog pokreta. A to konkretno znači želi se rehabilitovati: monarhizam, velikosrpski nacionalizam i sovinizam(tzv 'integralno jugoslovenstvo), zatim ideja 'velikosrpske hegemonije' na prostorima ex yu, velikosrpskog unitarizma. Dakle zeli se rehabilitovati sve ono sto je potkopavalo u stvarnosti svaku mogucnost stvaranja prave jugoslovenske drzavne zajednice,ravnopravnih naroda. Jer, tamo gde jedan anrod ima dominaciju i tamo gde jedan narod smatra da ima 'prirodno istorijsko pravo na dominaciju' tu nema ravnopravnosti, niti takva drzava moze biti smatrana prihvatljivom drzavom, a ni stabilnom. Ovo odgovorno kazem kao pripadnik srpskog naroda, ali kao istinski protivnk svakog nacionalizma, sovinizma i svake velikonacionalne ideje. Dalje, Ne treba zaboraviti na cinjenicu da cak i danasnji neo-cetnicki istoricari(npr Miloslav Samardzic, urednik lista 'Srpski Pogledi) u svojim knjigama u kojima do krajnosti nekriticki glorifikuju ravnogorski, cetnicki pokret, zapravo i sami potvrdjuju da je ravnogorski pokret u ideji bio zapravo srpski nacionalisticki a da je tzv jugoslovenstvo bila samo forma(videti knjige Draza Mihailovic i opsta istorija ravnogorskog pokreta tom I-V). Dalje, saradnja(direktna i indirektna) sa italijanskim okupatorskim vojnim jedinicama na terenu(u cilju aktivne borbe protiv partizanskog komunistickog NOP-a) u Crnoj Gori, Hercegovini, Dalmaciji u knjigama neo-cetnickih 'istoricara' se ni ne skriva. S'tim sto se ta kolaboracija krajnje infantilno i nevesto pojasnjava navodnom 'brigom za opstanak srpstva na prostoru tzv NDH'. Cak se i sporazumi sa domobranskim i oruznickim vojnim formacijama(dakle sa formacijama te iste ustaske koljacke Paveliceve tzv NDH) ne skrivaju. Iako se to pokusava opet naivno i infantilno 'pojasniti' da 'kao navodno to nije sporazum sa ustasama, nego sa regularnom hrvatskom vojskom'(da...samo se zaboravlja jedna 'sitnica': da je vrhovni zapovednik svim snagama ustaske tzv NDH bio ustaski vodj, zlocinac, fasista Ante Pavelic...). Dakle saradnje cetnika i italijanskog okupatora jeste bilo. Sto se tice nemackog okupatora, tu je pitanje slozenije, i razlikovalo se od situacije do situacije. Tu je najbolje tretirati one dokumente koji su i najvise imali uvid u situaciju na terenu, nemacke dokumente. Prema nemackim dokumentima, cetnicki, ravnogorski pokret(pokret DM kako se najcesce tretira) bio je u fazama i anti-okupatorski i indirektno kolaboracionisticki. Postojali su pismeni sporazumi cetnickih komandanata sa Nemcima(posebno od sredine 1943) ne samo o primirju vec i o vojnoj saradnji na terenu, protiv partizana. Ne-cetnicki 'istoricari' ovo takodje pokusavaju da prikazu kao 'taktiku, manevar, varku'...itd istovremeno optuzujuci partizanski pokret za 'martovske pregovore'. Al,opet zaboravljaju kljucnu razliku: martovski pregovori partizana sa Nemcima Nisu zavrseni niakvim sporazumom(Nemci su u ofanzivi 1943 prvo dopustiili obracun partizana i cetnika cekajuci da se obe strane iscrpe. Zatim su blokiral razoruzali cetnike preventivno, a partizane krenuli da blokiraju i uniste). I to jeste kljucna razlika: partizansko-nemacki pregovori nisu niti zavrseni sporazumom, niti vojnim sadejstvom(sve je ostalo na usmenim 'obecanjima' i na jednom nepotpisanom 'memorandumu' koji uz to visa nemacka komanda nije na kraju ni odobrila). Dok su cetnicki sporazumi sa Nemcima zavrsavani sporazumima koji su vodili parcijalnom sadejstvu u borbi protiv partizana. I to objektivno jeste bila kolaboracija. Prema tome, po mom misljenju, tzv 'sudska' rehabilitacija ravnogorsko-cetnickog pokreta(ako do nje zaista dodje...) bice samo rezultat ideoloske, politicke odluke, a ne realnih objektivnih cinjenica. Jer se postojanje kolaboracije ovog pokreta sa okupatorom, ne moze validno osporiti. Komentar jeste poduzi, ali voleo bih da ga objavite.

Бојан Савић

pre 12 godina

(Deda Pera, 26. mart 2012 22:06)
А комунисти, победници су убијали људе само зато што су мислили својом главом, нажалост вама то уопште не смета!

Vlada

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
[link] ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!
(Бојан Савић, 26. mart 2012 17:33)
Bilo je tu i pesmica kao što je"Partizani spremte mitraljeze,da čekamo kralja i Engleze".Bilo je tu svega.

vojnik Markovic Marko

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.
(Mile, 26. mart 2012 12:24)

Da, stvarno, ne znam sta je smesnije - kad su neki Kosovari, pre par godina, hakirali sajt Opstine Koceljeva (verovatno jos stoji tako hakiran i klice nezavisnom Kosovu, jer ga niko, osim, pukim slucajem, mene, nije video), ili ovo. Ovima su, valjda, poslali faks kako bi ih obavestili da im je sajt hakiran. Cuj - SUBNOR... omladinska sekcija, valjda. Nego... a da nije to neka diverzija iznutra? Pa u tom SUBNOR-u je, dok je jos u njemu bilo nekih koji su videli rata, a bili u stanju da samostalno doruckuju, bilo vise cetnika s dva svedoka, nego partizana!

toto

pre 12 godina

Svi su budale. Zeza me prijatelj juce kaze "pa vi Srbi niste nista drugo radili nego klali i ubijali nevine kroz istoriju".
I ispade tako, partizani i cetnici se ubise da dokazu koje vise pobio, ludilo.

Guliver

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti

VINETU

pre 12 godina

Fasista bio, fasista ostao! Izdajnik Srpskog roda Draza Mihailovic. Mozete da hakujete do sutra, ali ne mozete da hakujete istinu! Dzabe se trudite da od crnog pravite belo. Da od mraka pravite dan! Da od ubice pravite sveca!

Ivan

pre 12 godina

Moja pokojna baka mi je pricala o dolascima cetnika u njeno selo, batinanja, nasilnistva, kradje i ubijanja. To nije bila nikakva vojska, narocito ne vojska koja bi stitila narod u Srbiji.

Nema nikakvog smisla da preinacimo istoriju, treba se okrenuti unapred a to ostaviti istoricarima da istrazuju.

Perun

pre 12 godina

Jel neko citao o partizanima preobucenim u cetnike. Isli lepo i klali i plasili narod. Ja sam citao a i pricao sa jednim od tih preobucenih partizana. To mu je bio zadatak da ocrni cetnike. Verujem da je bilo i obrnuto. Licno ne ljubim ni jedne ni druge. Kralj je bio u pravu sto je hteo da sacuva srpske glave i potpisao pakt. Ko normalan moze da tvrdi BOLjE GROB. Lako je tudlji trnjime.mlatiti.

Said

pre 12 godina

Kakvi su ovo frojdovski ispadi kod gibanicarske omladine?
Kakvo "seme" cete bre vi da "sadite"
Nemojte se saliti sa antifasizmom!

I jos jedan detalj, u vreme "komunizma" (valjda nepismeni misle na socijalizam 20. veka) se zivelo dobro. NAZALOST???

Pa mucenici idite u manastir ako vam smeta sto nam je nekad zaslugom sopstvenog truda i rada BILO DOBRO!!!

Bili Piton

pre 12 godina

Ako je Draža svetlost, gde je onda mrak. Dok se moj deda tukao u Partizanima protiv Ustaša i Nemca, Draža je ćopao gibanicu i beli pasulj.Verovatno se svet smeje, jer svi bi da budu na strani pobednika, dok mi uporno među fašistički ološ. Za Dražu je jedino sigurno da su mu neprijatelji bili Partizani, a ostalo je sve tako tako. Mnogi bi i danas u Evropu na tuđe jasle, da nam EU promeni zakone, da nam EU iskoreni korupciju, da nam EU podigne privredu. Tipična Dražina filosofija, ja ću ćopati pasulj i čekati druge da obave posao za mene, jer pobogu dobar pasulj daleko se čuje.

Aleksandar

pre 12 godina

A kada albanci hakuju naše sajtove, ovih što su hakovali sajt SUBNOR-a nema ih nigde.

Tipično.

Kada bi, daleko bilo, bilo opet nekog rata, ovih što "srbuju" bi najmanje bilo u rovovima.

Već viđeno 1990-tih.

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je ratni zlocinac i krvnik koji je pocinio genocid nad hrvatskim i muslimasnkim stanovnistvom i zato ga ne treba rehabilitovati.

Aleksandar

pre 12 godina

Da, sada samo u paklu, ali komunista na vlasti više nema već 12 godina.

A ako rehabilitujemo Dražu, onda će sve procvetati?

Kako da ne.

ExYu86

pre 12 godina

Titova sahrana je bila bez presedana u istoriji po broju i rangu prisutnih. gde god sam putovao, nisu me prepoznavali pod Srbija i cetnici nego pod "ooo Tito" sa osmehom. nemam nista protiv da se njegove i greske tog rezima preispitaju (kao i politika 90tih pre svega) ali zamenjivati teze i rehabilitovati Drzau i cetnike i samo zato sto ni komunisti nisu bili "cisti" i tako sto cemo unistiti ono sto nam i drugi priznaju je AUTOGOL. NIOJE PRVI I NIJE JEDINI SAMO JE GRAND FINALE PROMASENE SRPSKE POLITIKE U ZADNJIH 20 GODINA.

relja

pre 12 godina

Kad će više da se pojavi taj šumar da vas i jedne i druge istera iz šume pa da možemo da nastavimo da živimo kao ceo svet u 21. veku?
Dosadili ste više da tim Drugim svetskim ratom.

Brus

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.

Vujadin

pre 12 godina

Ko god se dublje upustio u proucavanje savremene istorije, daleko vise od trazenja istorijskih izvora po internetu, ko je lisen ideloskih naboja i kome nije ispran mozak, jasno je da je Draza bio svo vreme rata antiokupatorski raspolozen.

1999

pre 12 godina

Najpametnija stvar koju sam procitao na temu rehabilitacije, a bogami i srpske politike uopste, barem u poslednjih par godina. Nije ideja rehabilitacije da se ponovo stvaraju sukobi vec da se raskrsti sa lazima i zabludama koju se 50 godina nametane i usadjivane. Presuda Mihailovicu je pravni nonsens, tipican primer montiranog sudskog procesa u totalitarnom rezimu i zbog toga mora pasti. Stvarnu krivicu generala Mihailovica mogu da utvrdjuju istoricari, niko im to nece zabraniti rehabilitacijom. Mnoge licnosti iz tog perioda su vec rehabilitovane pa o njima i danas vode polemike istoricari, politicari i svi drugi gradjani. Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.

Antifasista

pre 12 godina

Zahvaljujuci tome crno-bela slika o tome periodu ima sve manje pristalica sa obe strane, ali "partizanima" se cini da je ovo poslednje uporiste sa koga mogu da odbrane i eventualno povrate jednoumlje koje su nametali 50 godina. Povratka na jednoumlje vise nema i ne daj Boze da ga bude, bez obzira na ideoloski predznak.
(1999)

I sada treba da jednoumlje iz koga smo izasli zamenimo VASIM jednoumljem. Vec smo u njemu 20 godina sa ogromnim i tragicnim posledicama. zar vam nije dosta.

Petar S.

pre 12 godina

Ako. Jos uvek su ideoloska organizacija. U istocnoj Evropi bi cetistvo bilo primljeno kao deo anti fasisticke - andi komunisticka vojska, ali ne, u subnoru se idalje drze ideoloskioh mantri iz Titovog vremena.

Mile

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.

gradjanin nepostojece drzave

pre 12 godina

Partizani i cetnici postoje i posle 70 godina. Dok se sav ostali normalan svet mirio i ujedinjavao mi smo brojali mrtve i dizali spomenike. Ista je to ekipa - razlikuju se jedino po tome kome se dive i sta nose - petokraku ili kokardu. Od silnog bratoubilackog rata nisu ni stigli da se bore sa nemcima nego tek poneka oruzana carka koju su pobednici posle uzdizali u mitove. Da im je umesto ideologije predmet interesovanja bio sport bili bi huligani a da im je predmet interesovanja bio novac bili bi kontroverzni biznismeni i kriminalci(u zavisnosti da li su ih uhvatili u kradji ili ne). Inace u osnovi zatucani i sujetni ekstermisti koji od drveta ne vide sumu.
Ko stvarno misli da su antifasisti neka uporedi drustveni bruto proizvod Srbije i Nemacke ili Srbije i Japana...

Petar

pre 12 godina

Ja u ovoj poruci ne vidim ostrašćenost, nacionalizam nego jednu ljudsku potrebu da se stvari postave na svoje mesto i da se isprave neke nepravde.O Draži će suditi istoričari, nadam se ne oštrije nego što će suditi o njegovim ubicama.

bezimena

pre 12 godina

Hakovali sajt SUBNOR-a. Ostavili poruku latinicom! E jaki su mi.
Sajber četnici očigledno ne znaju da "čiča" nije srpski jezik pisao latinicom. A i da je pisao sigurno bi koristio č,ć,đ i š.
(Brus, 26. mart 2012 12:07)

Sajber CetniCi, potomci onih srBskih patriJota koji su većinom zbog učinjenih (zlo)dela zbrisali odavde na kraju II Sv.rata, koji blage veze nemaju ni sa SFRJ, ni sa Srbijom, uglavnom se javljaju iz USA tako da nemaju latinične tastature s našim slovnim znakovima, a ćirilične su im tek nepoznat pojam.:)))

p.s. ISTINU nije moguće promeniti hakovanjem

Budimir Trajković

pre 12 godina

Draža je samo lice jednog politikantskog sistema koji je bio nesposoban da shvati vreme u kojem se nalazi i koji je serijom glupih odluka potpuno upropastio svoju sopstvenu poziciju.
Vlada u izbeglištvu i Draža kao min. vojni, komandant JVuO, itd. su Englezima, koji su pružili utočište Vladi i Petru II, rekli da neće da se mešaju u rat velikih evropskih zemalja dok ne budu videli ko dobija, pa će onda da se uključe, što je sigurno u Top 10 naglupljih političih odluka u istoriji. Umesto borbe protiv okupacionih snaga, za neprijatelja je proglašen pokret koji je vodila KPJ, partija koja je zabranjena još 1921. nakon što je na izborima postala 3. stranka po jačini u SHS. Englezi su od leta 1941. imali svoje misije na Ravnoj Gori, i znali su kakvo je stanje na terenu, i od 1943. počinju da podržavaju Tita i partizane.
Činjenica je da Nemci nisu imali poverenja u Dražu, što je i očekivano jer je bio deo Vlade koja je tada bila u Londonu, ali je činjenica i da se glavni štab ovog 'gerilskog' pokreta pune tri godine nalazio na jednom istom mestu, stotinak kilometara od Beograda, a da ga Nemci nijednom nisu napali (dok je protiv partizana u tom periodu bilo više ofanziva)
Takođe je činjenica i da se pokret Draže M. nije nikada uključio u rat - ni posle Staljingrada, ni posle Kurske bitke, ni posle iskrcavanja saveznika na Siciliji nakon koje je Italija kapitulirala, pa čak ni nakon iskrcavanja u Nomandiji (a tad su valjda mogli da provale ko pobeđuje u rat). Četnici se nisu borili protiv Nemaca i to je ključna činjenica za ocenu delovanja Dražinog pokreta (nikakve namere se ne računaju, samo delovanje) Spasavanje savezničkih pilota jeste bila pozitivna akcija, i tome niko normalan nema šta da prigovori. Ali koristiti samo tu jednu akciju kao dokaz aktivnog delovanja u antifašističkom bloku poprilično vređa inteligenciju. (Inače, danas neočetnici sipaju drvlje i kamenje na UK i SAD zbog Uskršnjeg bombardovanja Beograda, a u isto vreme slave spasavanje tih istih pilota od strane četnika)
Još se svi zgražavaju što su ga komunisti osudili i streljali, valjda misle da je bilo dovoljno da ga izgrde i oteraju u ćošak. Pa taj čovek ih je smatrao za veće neprijatelje od Nemaca, Italijana, Bugara itd., pomagao je Nemcima u ofanzivama u Bosni, po Srbiji vršio odmazde nad selima koje su pomagale partizane, a onda, kao, zli komunisti ubiše nam čiča Dražu.

I ova nepotrebna rehabilitacija se ni ne vrši zbog Draže, nego je potrebno rehabilitovati politiku koja ne shvata vreme u kojem deluje, ni okolnosti i odnose u svetu, ali smatra da je neki jako bitan faktor - London, Moskva, ofanzive, pregovori, svetska situacija, al kad padne mrak onda se hvata onog što se najbolje zna i razume - pljačke, paleža, silovanja, klanja. I posle se čude šta snima Anđelina.

Axel Foley

pre 12 godina

Evo,baš sam sad pročitao da u Hrvatskoj,ustaše primaju normalno penziju,što bi značilo da ih je vlast rehabilitovala,a nama drže lekcije o antifašizmu.
Pustite sud neka odluči o Draži,pošto postoje mnoge indicije da suđenje nije bilo fer.

Бојан Савић

pre 12 godina

(Budimir Trajković, 26. mart 2012 15:37)
Све је лепо, само дебело није тачно! Први ослобођени град у Европи је била Лозница коју су ослободили четници. Ужичку републику су створили Четници па су Ужице препустили партизанима(из тог сам краја па сам се мало распитао)! Партизана у Србији после пада Ужица није било до 44-е када су се вратили са Црвеном Армијом! Апсолутно је нормално што су се Четници борили против партизана и велика је штета што то нису радили жешће! Комунизам је уз фашизам највеће зло двадесетог века и стварно ми није јасно да то људима треба и данас аргументовати!

cukce

pre 12 godina

(Bili Piton, 26. mart 2012 14:02)

Ovo je primer koliko je veliki uticaj gledanja partizanskih filmova na samu individuu! Cinjenice se zasnivaju na istoriji a ne na filmskoj propagandi! A ja mogu reci da se moj deda koji je bio u centicima, borio protiv Nemaca, vise nego bilo koji Partizan iz Toplickog regiona, a posle rata bio u komunisticki zatvor, moj otac 60-ih godina nije primljen u vojnu skolu, zbog dede jer je bio nepodoban, moja sestra od strica kada je imala 10, 11 godina krajem 70-ih ili pocetkom 80-ih umalo nije izbacena iz osnovne skole samo zato sto je na casu istorije rekla da su cetnici bili dobri, i to su samo sitnice sta je ondasnji rezim radio neistomisljenicima, vecina je nazalost mnogo mnogo gore prosla od moje porodice!

antifašista

pre 12 godina

@ "Taj postupak izaziva burne polemike u srpskom društvu i regionu, obnavlja podele na četnike i partizane, patriote i izdajnike iz Drugog svetskog rata."

Ne OBNAVLJA nikakve podele.
Podele, srećom, postoje i dalje.
Ne mogu se poistovećivati partizani i četnici.
Ove potonje je, ROJALISTIČKA Velika Britanija (sa sve kumovskim i krvnim vezama sa kraljevskom porodicom Karađorđevićima)"ladno pustila niz vodu".
"Sa sve kraljem Petrom" na čelu.
I priklonila se Titu. I to PRE bilo kakvih izbora u Srbiji!
Malo li je dokaza ko je antifašista?
A to što su četnici spasili neke savezničke pilote, a neke UBILI jer su, nesretnici nosili zlatnike kao sredstvo plaćanja - to je druga priča.
A postoji GOMILA fotografija na kojima zajedno poziraju četnici i Nemci.
Nađite SAMO JEDNU na kojoj su partizani i četnici.
Ako ih je Titova vlast možda uništila, pa posotoje silne arhive iz WW2 kod saveznika a i one nemačke koje su saveznici zarobili. Ni tamo nema naistoj fotografiji partizana i Nemaca.
Dets d point!

obavesten

pre 12 godina

Tuzno je to sto danas neki zele da izjednace saradnike okupatora sa onima koji su se protiv njih borili.Cetnika je bilo toliko malo da i da su hteli,znacajniji otpor nisu mogli da pruze,zato ih Engleska nije ni podrzala.Cinjenica je da su ucestvovali zakedno sa svabama u ofanzivama protiv partizana i ako to nije saradnja,ja zaista ne znam sta je..,,Draza je nesrecna figura koja nije imala ni znanja ni sposobnosti da organizuje svoje jedinice,vec je raspustio bandu koja je sejala smrt medju svojim narodom umesto da ga stiti.Ubijen je 46` godine i to je moralo biti uradjeno.Sakrivanje njegivig groba je ucinjeno zato da se ne bi pravilo svetiliste bas kao sto je ucinjeno sa grobom Rudolfa Hesa,kad je umro u zatvoru Spandau.

Anonymous

pre 12 godina

Ajd'da vidimo sada policiju za viskotehnoloski kriminal! Ili ovo nema veze? Anonimusi smetaju, ali cetnici nikako! bedne li zemlje i jos bednije vlasti
(Guliver, 26. mart 2012 11:48)

Ko je rekao da nema cetnika medju njima? I ko je rekao da ovo nije delo jednog od njih? I pogledaj ovu sliku:
http://narwhaler.com/img/zw/z/old-anonymous-new-anonymous-zwZcvz.jpg

konjusar becki tuce sizifa

pre 12 godina

Kako lako je svake 3 tedne lansirati budalastinu u juznomalpskome-dinarskom prostoru o stvarima naprimjer u Sloveniji pre par dana ukinjanje drzavnog slavlja na dan boja protiv okupatora, i u zadnje dni u Srbiji pokusaj rehabilitacije nekog simbola, koji nije (kako kod neki zele to pokazivati) bio u funkciji zdruzevanja nego odvajanja, i sa time opominjujuci nas, da nam ni u snovima ne moze pasti na um neka integracijska ideja o plemenima koji zive na tom podrucju. Sve se radi za rezanje nasih sjena i uspomena.

Nisam siguran da ove ideje mogu uopce biti spontane. Ove ideje moraju doci od negde..

Pozdrav iz Ljubljane.

Sumadinac

pre 12 godina

U mom kraju su partizani iz zasede ubili 9. nemaca, nakon toga su ovi pokupili 900. ljudi iz rasinskih sela i streljali ih po principu 100. za jedan podno brda Bagdala u Krusevcu. Taj spomen park su kasnije nazvali Slobodiste.
Kada razmislim, Nemci nisu mogli imati bolje saradnike od partizana.

SQI

pre 12 godina

@Budimir TrajkovićFantastično ste ovo napisali, potpuno se podudara sa svim što sam u stranim medijima pročitao o Draži i njegovoj ulozi u Drugom svetskom ratu. To je suština cele stvari i ne vidim kako bilo šta od toga može da se ospori. Iskreno mi je žao što neki ljudi to ne žele da prihvate.

Deda Pera

pre 12 godina

@cetnikoljupcima
Neverovatno kako su nam deca ovako glupa i neuka,jer kako drugacine shvatiti iracionalnu potrebu da se svrstaju medju sljam i otpad civilizacije kakav su bile fasiste???
Naravno da su pobednici pisali istoriju,da su cinili greske pa cak i zlocine,ali je neosporno da su bili i ostali antifasisti .
Rehabilitacija Mihajlovica jednaka je velicanju Mladica,obojica su "heroji" pod cijom komandom su ubijani ljudi druge vere i nacije i to je neosporna cinjenica.
Obojica su krivi jer su mogli ali to niti su sprecili niti su kaznili. To je cinjenica od koje se moze bezati ali ne i pobeci.

Бојан Савић

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/50855/DOBRI+I+LO%C5%A0I+OKUPATORI.html ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!

buki

pre 12 godina

Bože oprosti im, neznaju šta rade!(a i mladi su)
Oprosti i onima koji su im isprali mozak!
(Prvoborac 80-ih, 26. mart 2012 12:28)

U ovoj nasoj Srbiji je sve naopako! Komunista citira Isusa!!!! Neverovatno!
Nisu oni verovali u ideologiju vec u privilegije koje im je ista omogucila!!!

phreak

pre 12 godina

Prvo, SUBNOR ima sajt??? Za koga? Njegovi članovi se redovno informišu o novim rezolucijama Centralnog komiteta KPJ/SKJ putem Interneta?Drugo, SUBNOR po definiciji ne bi smeo da prima nove članove od 1946... Da li je broj članova SUBNOR-a od tada bio u opadanju (morao bi da bude)?Da ne bude zabune, moji dede su bili u partizanima. Ali ako će nam pravdu braniti ekipa koja verovatno rat nije ni videla, a koristi se društvenim privilegijama više od pola veka sve pod firmom čuvanja antifašističkog duha, ja to smatram za uvredu svih poštenih boraca NOR-a.

kraja

pre 12 godina

...sta je to nekima vredno u poruci da "nekada NAZALOST zivelo dobro"...???
...mrzite svoj narod, zelite da se kolju i dalje, da vam deca zive u bijafri...???
...srecni ste sto klinke "puse" po skolama za sendvic i kolu...???
...pisete o stvarima o kojima nemate pojma, ili ste culi od ortakovog brata babe...ili citali u kuriru, press-u...???....u osakacenim udzbenicima istorije napisanim od strane raznih homena i istoricara sa "iznenada" otkrivenim dokumentima...

Бојан Савић

pre 12 godina

(Deda Pera, 26. mart 2012 22:06)
А комунисти, победници су убијали људе само зато што су мислили својом главом, нажалост вама то уопште не смета!

vojnik Markovic Marko

pre 12 godina

I sad hiljade i hiljade posetioca sajta SUBNOR-a plaču uzdrmani, jer ne mogu da čitaju redovni sadržaj sajta. Što niste difejsovali i sajt Crvenih Kmera, verovatno ima više posetilaca iz Srbije od tog sajta SUBNOR-a.
(Mile, 26. mart 2012 12:24)

Da, stvarno, ne znam sta je smesnije - kad su neki Kosovari, pre par godina, hakirali sajt Opstine Koceljeva (verovatno jos stoji tako hakiran i klice nezavisnom Kosovu, jer ga niko, osim, pukim slucajem, mene, nije video), ili ovo. Ovima su, valjda, poslali faks kako bi ih obavestili da im je sajt hakiran. Cuj - SUBNOR... omladinska sekcija, valjda. Nego... a da nije to neka diverzija iznutra? Pa u tom SUBNOR-u je, dok je jos u njemu bilo nekih koji su videli rata, a bili u stanju da samostalno doruckuju, bilo vise cetnika s dva svedoka, nego partizana!

Vlada

pre 12 godina

(antifašista, 26. mart 2012 15:28)
[link] ево линка за тебе, уколико сматраш да су ове фотографије непоуздане, мислим да би као антифашиста и демократа требало да мени допустиш право да слике четника и немаца такође третирам као непоуздане!
(Бојан Савић, 26. mart 2012 17:33)
Bilo je tu i pesmica kao što je"Partizani spremte mitraljeze,da čekamo kralja i Engleze".Bilo je tu svega.

Jovan

pre 12 godina

Kada se govori o pravnoj, sudskoj, procesnoj rehabilitaciji D.Mihailovića, oružane formacije kojom je komandovao i pokreta koji je vodio, tu nije reč samo o parcijalnoj rehabilitaciji konkretnog pitanja 'da li je bilo saradnje sa okupatorom na terenu ili nije', već se želi zapravo rehabilitovati ideologija ravnogorskog pokreta. A to konkretno znači želi se rehabilitovati: monarhizam, velikosrpski nacionalizam i sovinizam(tzv 'integralno jugoslovenstvo), zatim ideja 'velikosrpske hegemonije' na prostorima ex yu, velikosrpskog unitarizma. Dakle zeli se rehabilitovati sve ono sto je potkopavalo u stvarnosti svaku mogucnost stvaranja prave jugoslovenske drzavne zajednice,ravnopravnih naroda. Jer, tamo gde jedan anrod ima dominaciju i tamo gde jedan narod smatra da ima 'prirodno istorijsko pravo na dominaciju' tu nema ravnopravnosti, niti takva drzava moze biti smatrana prihvatljivom drzavom, a ni stabilnom. Ovo odgovorno kazem kao pripadnik srpskog naroda, ali kao istinski protivnk svakog nacionalizma, sovinizma i svake velikonacionalne ideje. Dalje, Ne treba zaboraviti na cinjenicu da cak i danasnji neo-cetnicki istoricari(npr Miloslav Samardzic, urednik lista 'Srpski Pogledi) u svojim knjigama u kojima do krajnosti nekriticki glorifikuju ravnogorski, cetnicki pokret, zapravo i sami potvrdjuju da je ravnogorski pokret u ideji bio zapravo srpski nacionalisticki a da je tzv jugoslovenstvo bila samo forma(videti knjige Draza Mihailovic i opsta istorija ravnogorskog pokreta tom I-V). Dalje, saradnja(direktna i indirektna) sa italijanskim okupatorskim vojnim jedinicama na terenu(u cilju aktivne borbe protiv partizanskog komunistickog NOP-a) u Crnoj Gori, Hercegovini, Dalmaciji u knjigama neo-cetnickih 'istoricara' se ni ne skriva. S'tim sto se ta kolaboracija krajnje infantilno i nevesto pojasnjava navodnom 'brigom za opstanak srpstva na prostoru tzv NDH'. Cak se i sporazumi sa domobranskim i oruznickim vojnim formacijama(dakle sa formacijama te iste ustaske koljacke Paveliceve tzv NDH) ne skrivaju. Iako se to pokusava opet naivno i infantilno 'pojasniti' da 'kao navodno to nije sporazum sa ustasama, nego sa regularnom hrvatskom vojskom'(da...samo se zaboravlja jedna 'sitnica': da je vrhovni zapovednik svim snagama ustaske tzv NDH bio ustaski vodj, zlocinac, fasista Ante Pavelic...). Dakle saradnje cetnika i italijanskog okupatora jeste bilo. Sto se tice nemackog okupatora, tu je pitanje slozenije, i razlikovalo se od situacije do situacije. Tu je najbolje tretirati one dokumente koji su i najvise imali uvid u situaciju na terenu, nemacke dokumente. Prema nemackim dokumentima, cetnicki, ravnogorski pokret(pokret DM kako se najcesce tretira) bio je u fazama i anti-okupatorski i indirektno kolaboracionisticki. Postojali su pismeni sporazumi cetnickih komandanata sa Nemcima(posebno od sredine 1943) ne samo o primirju vec i o vojnoj saradnji na terenu, protiv partizana. Ne-cetnicki 'istoricari' ovo takodje pokusavaju da prikazu kao 'taktiku, manevar, varku'...itd istovremeno optuzujuci partizanski pokret za 'martovske pregovore'. Al,opet zaboravljaju kljucnu razliku: martovski pregovori partizana sa Nemcima Nisu zavrseni niakvim sporazumom(Nemci su u ofanzivi 1943 prvo dopustiili obracun partizana i cetnika cekajuci da se obe strane iscrpe. Zatim su blokiral razoruzali cetnike preventivno, a partizane krenuli da blokiraju i uniste). I to jeste kljucna razlika: partizansko-nemacki pregovori nisu niti zavrseni sporazumom, niti vojnim sadejstvom(sve je ostalo na usmenim 'obecanjima' i na jednom nepotpisanom 'memorandumu' koji uz to visa nemacka komanda nije na kraju ni odobrila). Dok su cetnicki sporazumi sa Nemcima zavrsavani sporazumima koji su vodili parcijalnom sadejstvu u borbi protiv partizana. I to objektivno jeste bila kolaboracija. Prema tome, po mom misljenju, tzv 'sudska' rehabilitacija ravnogorsko-cetnickog pokreta(ako do nje zaista dodje...) bice samo rezultat ideoloske, politicke odluke, a ne realnih objektivnih cinjenica. Jer se postojanje kolaboracije ovog pokreta sa okupatorom, ne moze validno osporiti. Komentar jeste poduzi, ali voleo bih da ga objavite.

Milan

pre 12 godina

(Sumadinac, 26. mart 2012 19:25)
Kako te nije sramota da pricas da si iz tog kraja, a ne znas da je na tom stratistu streljano 1650 ljudi, a ne 900 koliko si ti napisao, pa da su sljive u pitanju opet si mnogo omanuo u cifri!
Danas je bar vrlo lako izguglati nesto pa sam naisao na sledece:"Пре стрељања у Крушевац је допутовао СС генерал Август Мајснер који је потписао плакат и напоменуо да је ово масовно стрељање лично он наредио. Тада је стрељано 162 присталице Драже Михаиловића и 162 комуниста, односно присталица НОП-а. Стрељања су такође вршена и у кругу Казненог завода, а тела сахрањивана на Багдали." Eto iz ovoga moze da se zakljuci da je bilo trenutaka kada su partizani i cetnici zajedno streljani od strane SS jedinica, a ceo clanak mozete da procitate ovde: http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%88%D1%82%D0%B5