Utorak, 20.03.2012.

15:53

"Rehabilitacija Draže-nehuman čin"

Predstavnici civilnog društva ocenili su da je svaki pokušaj rehabilitacije Draže Mihailovića "duboko nehuman i nemoralan čin".

Izvor: Beta

"Rehabilitacija Draže-nehuman èin" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Victor

pre 12 godina

Mnogo je komantara ali vidim da ljudi osnovno iz novije istorije NEZNAJU General Dragoljub Mihajlovic i Njegova vojska (Kraljevine Jugoslavije) vazio je za prvog gerilca antifasistu u porobljenoj Evropi.Poredjenje njega sa fasistima je sramno jer se zna da je njegova glaava bila ucenjena od strane Fasista na milion rajhmaraka. Cela Srbija je bila oblepljena tim plakatima. To sto nekima ne odgovara da se sazna istina i da nam i dalje podmecu zarad bratstva i jedinstva sa Hrvatima nema POTREBE. Posao je odradjen dobili su drzavu kako im je Nacrtao neko.Vise nije vazno da se stavlja znak jednakosti izmedju Fasisticke NDH sa svim njenim logorima smrti za Srbe,Zidove i Rome kao i posebne za djecu. Nikakva ubistva i eventualne odmazde u redovima generala Mihajlovica ne mogu se niti porediti (jer vojska je vojska desavaju se i te stvari) ali masovnih pogroma sa ideologijom trecinu pobit, trecinu pokrstit, a ostalo protjerat imala je samo NDH. Ovo posljednje je odradjeno u "Domovinskom ratu" devedesetih. Toliko onima koji bi i dalje da drze glavu u pesku da ne vide ISTINU, jer im je ljepse da zive u iluziji sa kojom su odrastali i ostarili, pa i djeci prenose notorne lazi.JNZ4M

Gistro

pre 12 godina

Moji dedovi su bili partizani. Borili se protiv lokalnih četnika. Draga deco komunizma i Titoističke istorije, ČETNICI nisu bili jednobrazna i organizovana vojska. To je bio termin korišćen za antikomunističke grupe i odrede. Oni su mahom bili autonomni i bez ikakve operativne veze sa Ravnogorskom otadžbinskom vojskom. Ne pobijam zločine raznih četnika (u Toplici su mnoge porodice zavili u crno), ali brozovsko "trpanje u isti koš" svih četnika i stavljanje u ravan sa NDH i ustašama je istorijski falsifikat. Znači, da, bilo je zločina Baja Stanišića, Đujića, Đurišića i još mnogih. Ako je bilo zločina Mihailovićeve (suštinski male i minorne) vojske, oni su ograničeni na centralnu Srbiju. E sad, teško je ponovo učiti istoriju. Reči čine rečenice, a rečenica mnogo...

Viktor

pre 12 godina

su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))
(EU Citizen)

pa nisam priometio da su se ovi "pravi" cetnici nesto bunili sto ovi "udbaski" koriste ime, "slavu" i "koreografiju" kao i dela Drazinih cetnika i Draze.

Marko 2

pre 12 godina

Cetnici bre imate li nesto drugo osim da se havalite da niste pobili Americke pilote i dali im leba vode gibanice i rakije. pa Amerikanci dele ordenje i talibanima koji su zastiotili Americke gradjane ali talibani ostaju talibani. A kada bi sudili po ordenjima, iznenadili bi se ko je sve dobijao pordenje. Titi ima najmanje nekoliko stotina a Franko ima najvisa ordenja demokratskih rezima. Osama Bin laden je bio glavni Americki heroj dok se borio protiv Rusa - sve politika. A oni, zlocinci ostaju ono sto jesu.

Boze, oslobodi srbiju od demagoga i kafanskih istoricara.

pre 12 godina

sledece pitanje.
Zasto je takozvana srpska istina, skoro uvek suprotna od istine koja je poznata celom ostalom svetu.
Poznati Srpski politicar i pisac Dobrica Cosic, objasnio je zasto Srbi lazu o svakome i svacemu.
Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tesimo druge,
mi lazemo za oprost.
Mi lazemo da bi se borili protiv straha,lazemo da ohrabimo druge,lazemo da bi skrivali svoj i tudji jad.
Laganje je oblik naseg patriotizma i potvrda nase urodjene inteligencije.
Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.
Ministar propagande u Nacistickoj Njemackoj Joseph Goebels izjavio je ako kazete dovoljno veliku laz i nastavite ju ponavljati,narod ce s vremenom biti ubedjen da je to ona prava istina.
Otac Srpske nacije Dobrica Cosic smatra, da je laganje vrhunska moralna vrednost Srpskog naroda,i da je to temelj srpstva.
Direktan citat Dobrice Cosica.
"Laganje je najbolja vrlina Srpskog naroda".

(e pa ima i srba koji ne spadaju u definiciju Dobrice, oca nacije)

migi

pre 12 godina

kao da u ovoj zemlji nema drugih prioriteta,nego se bave rehabilitacijom draze mihajlovica.uzas,katastrofa..DS mozete da se oprosite od mog glasa.

jovan

pre 12 godina

Americki i saveznicki izvori o Drazi Mihailovicu i cetnicima:http://www.eai.org.rs/en/halijardMission/Activities/story/173/Interviews+with+US+airmen.html

Antifasista

pre 12 godina

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.
(mad dog)

kako bilo koji pokret kome je proklamovani cilj ETNICKI CISTA VELIKA SRBIJA OD SVIH NENANCIONALNIH ELEMENATA moze ikada da bude ANTIFASISTICKA KADA JE U SAMOJ DEFINICIJI FASIZAM.

Petar

pre 12 godina

a lepo treba bitati Britaniju, USA, Francusku, Nemacku, Italiju, da li je Draza bio fasista ili antifasista i cao. Ako je covek bio antifasista treba da ga rehabilituju, sto da ne.

EU Citizen

pre 12 godina

Deko, niste vi samo miopični i niktalopični, već vas izgleda malo muči i onaj prokleti Nemac, što voli da sakriva stvari po kući :))) U tim godinama biste zaista trebalo da budete svesni notorne činjenice da su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))

Carla

pre 12 godina

KAKO OVO MOZE BITI ANTIFASIZAM SVE I DA SU SE BORILI PROTIIV NEMACA (ponekad). MOGLI SU BITI SAMO FASISTI KAO I USTASE I NEMCI STA GOD PARTIZANI BILI.

O “antifasistickom" delanju četničke vojske pod komandom Dragoljuba Mihailovića, dovoljno govori instrukcija od 20. 12. 1941. koju je Mihailović uputio komandantu četničkih odreda u Crnoj Gori i komandantu limskih četničkih odreda. Među ciljevima četničkog odreda istaknuti su i ovi: “Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke; Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst — Gorica — Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom; Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata; Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa."

(i zasto bi se Bosnjaci u Srbiji osecali sigurno u drzavi gde se OVO rehabilituje?

NekiBG

pre 12 godina

Srebrenica 1995 + ubijeno 8000 Bosnjaka za par dana, raport posao zavrsen uspesno. Foca, Cajnice Priboj 1943 = 8,000 civila svih starosti za par dana, raport = naredjenje uspesno odradjeno.

Instrukcija Drazina; ocistiti Srbiju od muslimana. Svaki pokušaj rehabilitacije zločinca je pokušaj restauracije zločina najvise prema Bosnjacima! Sta im ostaje - da ne prihvate ovu drzavu ali ne verujem da ce ovoga puta otici u Tursku. I imaju moju srpsku podrsku.

tosa

pre 12 godina

Tacno je da je Draza bio jedan od komandanata dva pokreta otpora kod nas (drugi je Tito) ali je neistina da je Draza otpoceo borbu u maju 1941. On je tada samo dosao na Ravnu Goru i najavio pocetak ustanka i krenuo u organizovanje svog pokreta. Instrukcija za osnivanje cetnickih odreda izdata je tek 19 avgusta 1941 (partizani su naredbu o organizovanju odreda izdali 27 juna 1941 i vec 7 jula pokrenuli ustanak i napade na kvislinge i okupatore, da oni zandarmi iz Bele Crkve su bili kvislinzi, u sluzbi Milana Acimovica nacelnika kvislinske komesarske uprave u Srbiji a i nemojte sada ovde neko da brani te zandarme-nedicevce kada su njih i cetnici napadali) a borbi su se prikljucili 31 avgusta iste godine napadom na Loznicu. I tacno je da su krajem 1941 ili pocetkom 1942 godine napustili aktivnu borbu protiv okupatora i presli u fazu cekanja povoljnog trenutka (koji nikada nije dosao jer je istorija otisla u drugom smeru) i da su cesto pomagali okupatorima, sto direktno sto indirektno, u napadima na partizane. Nisam protiv cetnika ali jesam protiv sadasnje njihove mitologizacije. Ako su neki prebacivali da su partizani mitologizovani nema potrebe to sada raditi sa cetnicima.

Aleksandar

pre 12 godina

za (EU Citizen, 20. mart 2012 18:52)

da, današnje demokrate koji hoće da ga rehabilituju, su poveli Srbiju put napretka, tj. motorveja sa dve trake u EU. Kod nas cveta mir, napredak i liderluk!

sasa

pre 12 godina

Ne slazem se jedino sa recenicom da je antifasizam temelj moderne Evrope. Proverite samo koliko imigranata sedi u zatvorima za proterivanje na osnovu viznog sistema koji deli ljude na osnovu nacionalnosti. Imas pravo na rad ako si iz Londona a nemas ako si iz Afrike, Azije, itd, to je cista diskriminacija.

Antifasista

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

barem glogovih kolaca ima u Srbiji. da zauvek nestanu...koliko su nam stete naneli i onog i ovog rata. Kus, potomci cetnika.

Neko iz Srbije

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

nekima samo treba jos "ladno oruzje" i "legitimitet" Drazine ideologije. .

deda Paun, konsekventno uci malu decu boljitku

pre 12 godina

Dete, @EU Citizen ne mozes za svako zlo koje je danas zadesilo ovo nase podneblje kriviti komunizam. Slika je tad ko u krivim ogledalima, glava dole a pozadina gore. Zar nije malo malkice svemu ovome doprineo osim pogubnog komunizma i raspevani cetnicizam devedesetih, cetrdesetih, desetih? Kad zaviris u prosli vek, kad ono, od svakuda viri cetnik. Lepo su se prkrili i u komunizmu, da bi danas zavijorili pobedonosnim zastavama Draze nikogovica. Pazi sine ja imama staracku miopiju i kokosije slepilo, ali bi ti trebao imati oko sokolovo. Da bi covek spoznao i video svet on ne sme nositi naocale pokojnih dedova. Em su staromodne, em ne vidis kroz njihovu zamagljenost prst pred svojim nosom.

Deda Pera

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bio izdajnik Srpskog roda i naroda i kao takav je i streljan.
Antifasizam je u srzi Srba...fasisti kojina je Mihailovic pomagao streljali su 100 Srba za 1 arijevca!!!! To su bili vasi predci,ne zaboravite to nikada!!!!
Mihailovic je saradnik okupatora i kao takav mora biti obelezen zauvek.
Probajte da upitate nekog Francuza ili Norvezanina o rehabilitaciji njihovih kvislinga,pa cete cuti sta oni o tome misle.

Dragoljub Arčeski

pre 12 godina

Nikada necu poverovati da je jedan francuski djak i pripadnik tadasnje inteligencije bio gori od vasih masin-bravara, bivsih robijasa i razbojnika. Komunisti su samo imali srece u podeli plena velikih sila te 44-45, unistili su pravi i uveli taj lazni komunisticki moral. Broj ljudi koje su komunisti ubili bez sudjenja, te 44-45, u tom tzv. "novom oslobodjenom drustvu", daleko prevazilazi broj stradalih od ruke cetnika, cak i u odmazdama za vreme rata, kojih je nesumnjivo bilo. Mnogi od vas Jugoslovensku vojsku u otadzbini, mesaju sa fukarom koja je pustila brade i kosu i cinila zlocine po svojim selima. Moj deda, mobilisan 44te, po oslobodjenju Beograda, i sa 18 godina poslat na sremski front, uvek je o Drazi govorio sa postovanjem. Govorio mi je mi je i o probama "drugova", kojima je trebao da se dokaze time sto je trebalo da prihvati da strelja svog rodjenog strica, da bi postao priznati, a ne mobilisani clan "Odelenja za Zastitu NAroda", sto on nije prihvatio. Zato mi nemojte vi koji ste krivi za Blajburg, Goli otok i bezbroj jama punih neduznih ljudi, govoriti i suditi o Dragoljubu Mihailovicu....

Pedja

pre 12 godina

koliko je duboka i temeljita bila komunistička propaganda govori i trenutna situacija. Naime Komunistička vrhuška je 40 godina na silu i radi mira u kući ponavljala tezu da su ustaše i četnici bili saradnici okupatora i kao takvi jednako krivi za ratne zločine u drugom svetskom ratu.
O tome kod ozbiljnih ljudi ne može biti reči. Kod ustaša je postojao nacionalni projekat gde je sve što je srpsko uništavano (čuvenih 30:30:30) gde je ogroman broj ljudi ubijen prilikom sprovođenja ovog projekta. Što se tiče pok Draže Mihajlovića ne postoje njegove naredbe za uništavanje nesrpskog stanovništva, za šta pre svega nije imao ni mandat ni dovoljan broj snaga. Zločini koje su vršili pojedine jedinice, pre svega kojekakve osvetničke seoske - srpske straže na terenu istočne Bosne i u Dalmaciji ne mogu se pripisati komandi Jugoslovenske vojske u otadžbini. Dakle bez obzira na odluku suda mora se znati da je Vojska u otadžbini spasila nekoliko stotina savezničkih pilota, a da ne postoje dokazi da je bilo saradnje sa okupatorom (osim u partizanskim filmovima).

партизан

pre 12 godina

Јао, само немојте ви потписници овог прогласа да браните партизане! Умеју они да се снађу и без вас. Ваша подршка им није потребна. Партизани су ипак патриоте, без обзира што се идеолошки не слажу са четницима, а то се за потписнике овог прогласа не може рећи...

EU Citizen

pre 12 godina

A ja bih rekao da je duboko nemoralno gotovo sve za šta se ove štetočine i paraziti koji potkopavaju ekonomiju i uništavaju sve što je zdravo u društvu zalažu. Predvidljivo, smeta im rehabilitacija velikog patriote, koji je prvi shvatio da su najveća opasnost za ovu zemlju komunisti, odnosno ideološki očevi današnjeg nevladinog sektora koji i nije ništa drugo doli malo našminkani fejslift socijalizma/komunizma za dvadeset prvo stoleće...

mokranjac

pre 12 godina

Sve sami goli cetnici od I. srpskog ustanka pa do ratova devedesetih. Pre se moglo sakrivati i farbati pod plastom partizanskih farbi, danas farba opala, nema vise petokrake mimikrijske. Nego lepo i javno to i to smo bili. Nakon rehabilitacije dakle sledi: SVI SMO MI DRAZA!!!

sergej

pre 12 godina

Rehabiltovanjem Draze i minimiziranjem uloge i znacaj partizanskog pokreta Srbija prakticno dokazuje da na njenij teritoriju i u njenom narodi i nije bilo antifasistickog. pokreta. To je loša poruka ,a ne odgovara istini. Jer,ako je Draža bio srpski antifašista ,zabili smo autogol . Kao i obično .

nnnn max

pre 12 godina

Pavelic je bio malo dete spram Draze Mihajlovica i njegovih zlocina.
(dd, 20. mart 2012 17:45)
Ovakvo besramno izvrtanje istine kao i izjednacavanje zlocina ustasa i cetnika ne smeta grlatim pripadnicima NVO.Na takvo falsifikovanja istorije i istine nemaju zamerki.Verovatno misle da jedna cetnicka zrtva vredi kao hiljadu ustaskih.

baki

pre 12 godina

@ Sasa

Stvarno ne vidim nikakvu dodirnu tačku između navedene rečenice i zločina popa Đujića. Na početku svog komentara sam transparentno naveo četničke zločine nad civilima. Maksimalno poštujem žrtve tvoje porodice, ali ih ti ovde zloupotrebljavaš u prepucavanju partizani-četnici.
Ne znam zašto si se našao prozvanim spominjanjem partizanske "čistke" po gradovima u Srbiji. Većina brigada je i stigla iz Krajine. Moj stav je da sve te stvari treba pomiriti, oprostiti, ali je za to neophodna i rehabilitacija komandanta Druge armije Kraljevine Jugoslavije, koji se nakon napada povukao u gerilski rat protiv okupatora, ne čekavši da isti napadne SSSR.

Pera

pre 12 godina

Nema to mnogo veze sa saveznicima ili komunistima. Naslušao sam se priča starijih od mene ljudi, svedoka događaja iz drugog svetskog rata, i to iz raznih krajeva Srbije. Zločini komunista ne rehabilituju zločine četnika i nemojte mi govoriti da Draža nema veze sa njima. To što su oni negde imali u planu da se nekada kada se steknu povoljne okolnosti(što mi ovo podseća na Šešelja ..) pokrenu borbu protiv Nemaca...obesite mačku o rep. Komunisti su takvi kakvi su bili, ali narod su poveli u otpor i bez takvih otpora pitanje je kada bi saveznici dočekali priliku za invaziju i Draža za "bezbedni" otopr protiv fašista.

deda Paun, Solunac, licno poznavao svoje pretke

pre 12 godina

Tata, deda, pradeda a kakav je bio Draza? Deco, pitanje je senzibilno, ali pitajte. Ko pita ne luta, maleni moji.

Ant

pre 12 godina

Eventualna rehabilitacija dokazanog ratnog zločinca DM je upozorenje komšijama da u Srbiji ostaje sve po starom i da je samo pitanje vremena kada će zločinci iz ratova 1991-1995 takođe biti rehabilitovani,proglašeni nacionalnim herojima i slićno.

sasa

pre 12 godina

@ baki kaze:
""Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili. ""

A sato li onda cetnici po vodstvom popa Djujica [Drazinog zamenika] u Krajini pobise skoro celu familiju moga dede koji je Srbin ??

Сава

pre 12 godina

Ови горе потписани, нису меродавни да оцењују улогу Ђенерала Михаиловића у Другом рату. Из простог разлога, зато што су потомци комунистичких удбаша, ознаша и комесара. А, притом и њихов вишегодишњи квислиншки рад може једино да се упореди са понашањем Димитрија Љотића, током Другог рата.

Neko

pre 12 godina

NEHUMANO??!!! A humano je bilo to što je pretučen na smrt i "overen" metkom u čelo na kraju? Humano je to što u svakoj opštini u Srbiji (Bosnu da ne pominjem) postoji makar jedna masovna grobnica koju su "napunili" partizani, a koja sadrži ostatke žena, dece i muškaraca raznovrsnih nacionalnosti koji su krivi samo zato što su bili živi? I ni jedna od ovih NVO to nikada nije pomenula. Veoma humano gospodo, veoma, Gebels bi vam pozavideo na inventivnosti.

Мики

pre 12 godina

Дража се борио против комуниста и ако је икога убијао, онда су то били комунисти који су отимали од народа да би имала "народна власт". Они су га и осудили. Немојте заборавити да у Чикагу постоји његов споменик, па реците американцима онда да га сруше, пошто вам смета, комуњаре!

Vujadin

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bile legalan minstar vlade u Londonu, a ne u Berlinu. Odlikovali su ga De Gol i Hari Truman, bio je antiokupatorski rasplozen svo vreme rata. tzv "glavnu akciju" protiv okupatora pripremao je za trenutak invazije zapadnih saveznika na Balkan. Umesto Engleza, sporazumom Čerčil-Staljin, u Jugoslaviju su usle sovjetske trupe i donele pobedu suparničkom partizanskom pokretu.
Nisam primetio da su se ove nevladine organizacije oglasile kada je rehabilitovan Stepinac, ili kada se drze mise poglavniku NDH Pavelicu.

Vujadin

pre 12 godina

@Sasa

Pop Djujic (Momcilo Djujic) nikada nije bio Drazin zamenik nego Dragisa Vasic, "ćiča br 2" i sovjetski obavestajac u vrhovnoj komandi JVUO.

čk

pre 12 godina

Sjašite sa grbače Srbije. Draža Mihailović ima sva odlikovanja zapadnih saveznika i bio je saveznik dok točak istorije nije ga gurnuo u drugom pravcu, pod ekstremnim napadima sa 6 raličitih strana. Smetao je Staljinu, Čerčilu, Titu, komunistima, bugarima fašistima, mađarima, ustašama i mnogim drugima. Rehabilitacija je tok kojim se mora ići jer to govori evropa.

mad dog

pre 12 godina

"Antifašizam je temelj na kome počiva moderna Evropa. Zato je Srbija obavezna da neguje antifašističke vrednosti."

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.Ali zato,postoje zvanicni iskazi zarobljenih nemackih oficira (pukovnik Fuks,Nojhauzen,general Majsner...) o tome ko im je bio neprijatelj br.1 u Srbiji.

toxic

pre 12 godina

Један је Чича! Ове комуњаре ће морати једном да схвате да је њихово време, хвала Богу, прошло.

baki

pre 12 godina

Sigurno je da su neke četničke jedinice napravile zločin. Sigurno je da su četnici u Drugom svetskom ratu ubili i neke nedužne civile.
Još sigurnije je da su partizani od oktobra 1944, pa do kraja pobili ogroman broj civila Srbijanaca, pretežno građanskog staleža, jer su, zaboga, bili "saradnici okupatora". Pa nisu svi mogli biti Prle i Tihi.
Nisam siguran čiji broj civilnih žrtava je veći.
Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili.
Nemojmo biti licemerni i imati dva aršina.
Neko je zaratio kada je Hitler napao Kraljevinu Jugoslaviju, a neko kada je napadnut Sovjetski savez.

Danilo

pre 12 godina

Nije nemoralno,nego nenormalno.Čoveka koji nije vodio ni jednu jedinu bitku protiv Nemaca,rehabilitovati kao antifašistu jeste vid moždane oluje koji se u klinici naziva različitim imenima.

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je osudjen za najteze zlocine protiv covecnosti za koje je i osudjen. Tako da nema sanse da bude rehabilitovan. Verujem u ovu drzavu.

nijebitnoime

pre 12 godina

deco komunjara i komunjare drug tito vam je davno umro i partizanski filmovi i komunjarska istorija nisu vise jedini pogledi na ono sto se desavalo od 41-45.

Srdjan

pre 12 godina

Pitam se da li navedene organizacije mozda mogu imati i pametnija posla, kao na primer ukazivanje na polozaj srpskog naroda u Srbiji, zlocine nad istim tokom 20 veka, teror posleratne komunisticke vlasti u srbiji, i mnoga druga pitanja kojima se ne bave vec samo pletu po sopstvenoj drzavi

tomkarlo

pre 12 godina

Potpisujem svaku napisanu reč i dodajem da je to najmanje što Srbija mora da radi sa svojom prošlošću. Težnja za rehabilitacijom i "izmenom istorije" protivreči celokupnom konceptu postojanja ljudskog društva. Ne može se posle 50-60, 100 ili hiljadu godina sa svim iskustvom i promenama u ljudskoj praksi ocenjivati prošlost. A da ne postavim i pitanje koja je svrha svega toga (završavati bitke posle kraja rata).

sasa

pre 12 godina

Potpisnici inicijative su uglavnom deca ciji su ocevi ucestvovali u zlocinima rezima komunisticke diktature. Sto bi neko imao nesto protiv utvrdjivanja istine.
Svaka sumnja o nepravilnostima komunistickog rezima se treba ispitati a lako se moze dokazati da li je proces bio montiran ili ne. Ovo je nerazumna i protiv Srbije usmerena inicijativa o obustavi procesa rehabilitacije.Oni se ne bore za istinu vec za zataskavanje istine, neverovatno.Naravno da svi nepravedno osudjeni moraju biti rehabilitovani.

nijebitnoime

pre 12 godina

deco komunjara i komunjare drug tito vam je davno umro i partizanski filmovi i komunjarska istorija nisu vise jedini pogledi na ono sto se desavalo od 41-45.

čk

pre 12 godina

Sjašite sa grbače Srbije. Draža Mihailović ima sva odlikovanja zapadnih saveznika i bio je saveznik dok točak istorije nije ga gurnuo u drugom pravcu, pod ekstremnim napadima sa 6 raličitih strana. Smetao je Staljinu, Čerčilu, Titu, komunistima, bugarima fašistima, mađarima, ustašama i mnogim drugima. Rehabilitacija je tok kojim se mora ići jer to govori evropa.

baki

pre 12 godina

Sigurno je da su neke četničke jedinice napravile zločin. Sigurno je da su četnici u Drugom svetskom ratu ubili i neke nedužne civile.
Još sigurnije je da su partizani od oktobra 1944, pa do kraja pobili ogroman broj civila Srbijanaca, pretežno građanskog staleža, jer su, zaboga, bili "saradnici okupatora". Pa nisu svi mogli biti Prle i Tihi.
Nisam siguran čiji broj civilnih žrtava je veći.
Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili.
Nemojmo biti licemerni i imati dva aršina.
Neko je zaratio kada je Hitler napao Kraljevinu Jugoslaviju, a neko kada je napadnut Sovjetski savez.

toxic

pre 12 godina

Један је Чича! Ове комуњаре ће морати једном да схвате да је њихово време, хвала Богу, прошло.

sasa

pre 12 godina

Potpisnici inicijative su uglavnom deca ciji su ocevi ucestvovali u zlocinima rezima komunisticke diktature. Sto bi neko imao nesto protiv utvrdjivanja istine.
Svaka sumnja o nepravilnostima komunistickog rezima se treba ispitati a lako se moze dokazati da li je proces bio montiran ili ne. Ovo je nerazumna i protiv Srbije usmerena inicijativa o obustavi procesa rehabilitacije.Oni se ne bore za istinu vec za zataskavanje istine, neverovatno.Naravno da svi nepravedno osudjeni moraju biti rehabilitovani.

mad dog

pre 12 godina

"Antifašizam je temelj na kome počiva moderna Evropa. Zato je Srbija obavezna da neguje antifašističke vrednosti."

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.Ali zato,postoje zvanicni iskazi zarobljenih nemackih oficira (pukovnik Fuks,Nojhauzen,general Majsner...) o tome ko im je bio neprijatelj br.1 u Srbiji.

Srdjan

pre 12 godina

Pitam se da li navedene organizacije mozda mogu imati i pametnija posla, kao na primer ukazivanje na polozaj srpskog naroda u Srbiji, zlocine nad istim tokom 20 veka, teror posleratne komunisticke vlasti u srbiji, i mnoga druga pitanja kojima se ne bave vec samo pletu po sopstvenoj drzavi

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je osudjen za najteze zlocine protiv covecnosti za koje je i osudjen. Tako da nema sanse da bude rehabilitovan. Verujem u ovu drzavu.

Neko

pre 12 godina

NEHUMANO??!!! A humano je bilo to što je pretučen na smrt i "overen" metkom u čelo na kraju? Humano je to što u svakoj opštini u Srbiji (Bosnu da ne pominjem) postoji makar jedna masovna grobnica koju su "napunili" partizani, a koja sadrži ostatke žena, dece i muškaraca raznovrsnih nacionalnosti koji su krivi samo zato što su bili živi? I ni jedna od ovih NVO to nikada nije pomenula. Veoma humano gospodo, veoma, Gebels bi vam pozavideo na inventivnosti.

Vujadin

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bile legalan minstar vlade u Londonu, a ne u Berlinu. Odlikovali su ga De Gol i Hari Truman, bio je antiokupatorski rasplozen svo vreme rata. tzv "glavnu akciju" protiv okupatora pripremao je za trenutak invazije zapadnih saveznika na Balkan. Umesto Engleza, sporazumom Čerčil-Staljin, u Jugoslaviju su usle sovjetske trupe i donele pobedu suparničkom partizanskom pokretu.
Nisam primetio da su se ove nevladine organizacije oglasile kada je rehabilitovan Stepinac, ili kada se drze mise poglavniku NDH Pavelicu.

Danilo

pre 12 godina

Nije nemoralno,nego nenormalno.Čoveka koji nije vodio ni jednu jedinu bitku protiv Nemaca,rehabilitovati kao antifašistu jeste vid moždane oluje koji se u klinici naziva različitim imenima.

Мики

pre 12 godina

Дража се борио против комуниста и ако је икога убијао, онда су то били комунисти који су отимали од народа да би имала "народна власт". Они су га и осудили. Немојте заборавити да у Чикагу постоји његов споменик, па реците американцима онда да га сруше, пошто вам смета, комуњаре!

Сава

pre 12 godina

Ови горе потписани, нису меродавни да оцењују улогу Ђенерала Михаиловића у Другом рату. Из простог разлога, зато што су потомци комунистичких удбаша, ознаша и комесара. А, притом и њихов вишегодишњи квислиншки рад може једино да се упореди са понашањем Димитрија Љотића, током Другог рата.

tomkarlo

pre 12 godina

Potpisujem svaku napisanu reč i dodajem da je to najmanje što Srbija mora da radi sa svojom prošlošću. Težnja za rehabilitacijom i "izmenom istorije" protivreči celokupnom konceptu postojanja ljudskog društva. Ne može se posle 50-60, 100 ili hiljadu godina sa svim iskustvom i promenama u ljudskoj praksi ocenjivati prošlost. A da ne postavim i pitanje koja je svrha svega toga (završavati bitke posle kraja rata).

Dragoljub Arčeski

pre 12 godina

Nikada necu poverovati da je jedan francuski djak i pripadnik tadasnje inteligencije bio gori od vasih masin-bravara, bivsih robijasa i razbojnika. Komunisti su samo imali srece u podeli plena velikih sila te 44-45, unistili su pravi i uveli taj lazni komunisticki moral. Broj ljudi koje su komunisti ubili bez sudjenja, te 44-45, u tom tzv. "novom oslobodjenom drustvu", daleko prevazilazi broj stradalih od ruke cetnika, cak i u odmazdama za vreme rata, kojih je nesumnjivo bilo. Mnogi od vas Jugoslovensku vojsku u otadzbini, mesaju sa fukarom koja je pustila brade i kosu i cinila zlocine po svojim selima. Moj deda, mobilisan 44te, po oslobodjenju Beograda, i sa 18 godina poslat na sremski front, uvek je o Drazi govorio sa postovanjem. Govorio mi je mi je i o probama "drugova", kojima je trebao da se dokaze time sto je trebalo da prihvati da strelja svog rodjenog strica, da bi postao priznati, a ne mobilisani clan "Odelenja za Zastitu NAroda", sto on nije prihvatio. Zato mi nemojte vi koji ste krivi za Blajburg, Goli otok i bezbroj jama punih neduznih ljudi, govoriti i suditi o Dragoljubu Mihailovicu....

sasa

pre 12 godina

@ baki kaze:
""Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili. ""

A sato li onda cetnici po vodstvom popa Djujica [Drazinog zamenika] u Krajini pobise skoro celu familiju moga dede koji je Srbin ??

Deda Pera

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bio izdajnik Srpskog roda i naroda i kao takav je i streljan.
Antifasizam je u srzi Srba...fasisti kojina je Mihailovic pomagao streljali su 100 Srba za 1 arijevca!!!! To su bili vasi predci,ne zaboravite to nikada!!!!
Mihailovic je saradnik okupatora i kao takav mora biti obelezen zauvek.
Probajte da upitate nekog Francuza ili Norvezanina o rehabilitaciji njihovih kvislinga,pa cete cuti sta oni o tome misle.

sergej

pre 12 godina

Rehabiltovanjem Draze i minimiziranjem uloge i znacaj partizanskog pokreta Srbija prakticno dokazuje da na njenij teritoriju i u njenom narodi i nije bilo antifasistickog. pokreta. To je loša poruka ,a ne odgovara istini. Jer,ako je Draža bio srpski antifašista ,zabili smo autogol . Kao i obično .

nnnn max

pre 12 godina

Pavelic je bio malo dete spram Draze Mihajlovica i njegovih zlocina.
(dd, 20. mart 2012 17:45)
Ovakvo besramno izvrtanje istine kao i izjednacavanje zlocina ustasa i cetnika ne smeta grlatim pripadnicima NVO.Na takvo falsifikovanja istorije i istine nemaju zamerki.Verovatno misle da jedna cetnicka zrtva vredi kao hiljadu ustaskih.

Vujadin

pre 12 godina

@Sasa

Pop Djujic (Momcilo Djujic) nikada nije bio Drazin zamenik nego Dragisa Vasic, "ćiča br 2" i sovjetski obavestajac u vrhovnoj komandi JVUO.

EU Citizen

pre 12 godina

A ja bih rekao da je duboko nemoralno gotovo sve za šta se ove štetočine i paraziti koji potkopavaju ekonomiju i uništavaju sve što je zdravo u društvu zalažu. Predvidljivo, smeta im rehabilitacija velikog patriote, koji je prvi shvatio da su najveća opasnost za ovu zemlju komunisti, odnosno ideološki očevi današnjeg nevladinog sektora koji i nije ništa drugo doli malo našminkani fejslift socijalizma/komunizma za dvadeset prvo stoleće...

NekiBG

pre 12 godina

Srebrenica 1995 + ubijeno 8000 Bosnjaka za par dana, raport posao zavrsen uspesno. Foca, Cajnice Priboj 1943 = 8,000 civila svih starosti za par dana, raport = naredjenje uspesno odradjeno.

Instrukcija Drazina; ocistiti Srbiju od muslimana. Svaki pokušaj rehabilitacije zločinca je pokušaj restauracije zločina najvise prema Bosnjacima! Sta im ostaje - da ne prihvate ovu drzavu ali ne verujem da ce ovoga puta otici u Tursku. I imaju moju srpsku podrsku.

Ant

pre 12 godina

Eventualna rehabilitacija dokazanog ratnog zločinca DM je upozorenje komšijama da u Srbiji ostaje sve po starom i da je samo pitanje vremena kada će zločinci iz ratova 1991-1995 takođe biti rehabilitovani,proglašeni nacionalnim herojima i slićno.

Pedja

pre 12 godina

koliko je duboka i temeljita bila komunistička propaganda govori i trenutna situacija. Naime Komunistička vrhuška je 40 godina na silu i radi mira u kući ponavljala tezu da su ustaše i četnici bili saradnici okupatora i kao takvi jednako krivi za ratne zločine u drugom svetskom ratu.
O tome kod ozbiljnih ljudi ne može biti reči. Kod ustaša je postojao nacionalni projekat gde je sve što je srpsko uništavano (čuvenih 30:30:30) gde je ogroman broj ljudi ubijen prilikom sprovođenja ovog projekta. Što se tiče pok Draže Mihajlovića ne postoje njegove naredbe za uništavanje nesrpskog stanovništva, za šta pre svega nije imao ni mandat ni dovoljan broj snaga. Zločini koje su vršili pojedine jedinice, pre svega kojekakve osvetničke seoske - srpske straže na terenu istočne Bosne i u Dalmaciji ne mogu se pripisati komandi Jugoslovenske vojske u otadžbini. Dakle bez obzira na odluku suda mora se znati da je Vojska u otadžbini spasila nekoliko stotina savezničkih pilota, a da ne postoje dokazi da je bilo saradnje sa okupatorom (osim u partizanskim filmovima).

Carla

pre 12 godina

KAKO OVO MOZE BITI ANTIFASIZAM SVE I DA SU SE BORILI PROTIIV NEMACA (ponekad). MOGLI SU BITI SAMO FASISTI KAO I USTASE I NEMCI STA GOD PARTIZANI BILI.

O “antifasistickom" delanju četničke vojske pod komandom Dragoljuba Mihailovića, dovoljno govori instrukcija od 20. 12. 1941. koju je Mihailović uputio komandantu četničkih odreda u Crnoj Gori i komandantu limskih četničkih odreda. Među ciljevima četničkog odreda istaknuti su i ovi: “Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke; Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst — Gorica — Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom; Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata; Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa."

(i zasto bi se Bosnjaci u Srbiji osecali sigurno u drzavi gde se OVO rehabilituje?

Antifasista

pre 12 godina

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.
(mad dog)

kako bilo koji pokret kome je proklamovani cilj ETNICKI CISTA VELIKA SRBIJA OD SVIH NENANCIONALNIH ELEMENATA moze ikada da bude ANTIFASISTICKA KADA JE U SAMOJ DEFINICIJI FASIZAM.

Antifasista

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

barem glogovih kolaca ima u Srbiji. da zauvek nestanu...koliko su nam stete naneli i onog i ovog rata. Kus, potomci cetnika.

Boze, oslobodi srbiju od demagoga i kafanskih istoricara.

pre 12 godina

sledece pitanje.
Zasto je takozvana srpska istina, skoro uvek suprotna od istine koja je poznata celom ostalom svetu.
Poznati Srpski politicar i pisac Dobrica Cosic, objasnio je zasto Srbi lazu o svakome i svacemu.
Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tesimo druge,
mi lazemo za oprost.
Mi lazemo da bi se borili protiv straha,lazemo da ohrabimo druge,lazemo da bi skrivali svoj i tudji jad.
Laganje je oblik naseg patriotizma i potvrda nase urodjene inteligencije.
Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.
Ministar propagande u Nacistickoj Njemackoj Joseph Goebels izjavio je ako kazete dovoljno veliku laz i nastavite ju ponavljati,narod ce s vremenom biti ubedjen da je to ona prava istina.
Otac Srpske nacije Dobrica Cosic smatra, da je laganje vrhunska moralna vrednost Srpskog naroda,i da je to temelj srpstva.
Direktan citat Dobrice Cosica.
"Laganje je najbolja vrlina Srpskog naroda".

(e pa ima i srba koji ne spadaju u definiciju Dobrice, oca nacije)

Marko 2

pre 12 godina

Cetnici bre imate li nesto drugo osim da se havalite da niste pobili Americke pilote i dali im leba vode gibanice i rakije. pa Amerikanci dele ordenje i talibanima koji su zastiotili Americke gradjane ali talibani ostaju talibani. A kada bi sudili po ordenjima, iznenadili bi se ko je sve dobijao pordenje. Titi ima najmanje nekoliko stotina a Franko ima najvisa ordenja demokratskih rezima. Osama Bin laden je bio glavni Americki heroj dok se borio protiv Rusa - sve politika. A oni, zlocinci ostaju ono sto jesu.

baki

pre 12 godina

@ Sasa

Stvarno ne vidim nikakvu dodirnu tačku između navedene rečenice i zločina popa Đujića. Na početku svog komentara sam transparentno naveo četničke zločine nad civilima. Maksimalno poštujem žrtve tvoje porodice, ali ih ti ovde zloupotrebljavaš u prepucavanju partizani-četnici.
Ne znam zašto si se našao prozvanim spominjanjem partizanske "čistke" po gradovima u Srbiji. Većina brigada je i stigla iz Krajine. Moj stav je da sve te stvari treba pomiriti, oprostiti, ali je za to neophodna i rehabilitacija komandanta Druge armije Kraljevine Jugoslavije, koji se nakon napada povukao u gerilski rat protiv okupatora, ne čekavši da isti napadne SSSR.

deda Paun, konsekventno uci malu decu boljitku

pre 12 godina

Dete, @EU Citizen ne mozes za svako zlo koje je danas zadesilo ovo nase podneblje kriviti komunizam. Slika je tad ko u krivim ogledalima, glava dole a pozadina gore. Zar nije malo malkice svemu ovome doprineo osim pogubnog komunizma i raspevani cetnicizam devedesetih, cetrdesetih, desetih? Kad zaviris u prosli vek, kad ono, od svakuda viri cetnik. Lepo su se prkrili i u komunizmu, da bi danas zavijorili pobedonosnim zastavama Draze nikogovica. Pazi sine ja imama staracku miopiju i kokosije slepilo, ali bi ti trebao imati oko sokolovo. Da bi covek spoznao i video svet on ne sme nositi naocale pokojnih dedova. Em su staromodne, em ne vidis kroz njihovu zamagljenost prst pred svojim nosom.

партизан

pre 12 godina

Јао, само немојте ви потписници овог прогласа да браните партизане! Умеју они да се снађу и без вас. Ваша подршка им није потребна. Партизани су ипак патриоте, без обзира што се идеолошки не слажу са четницима, а то се за потписнике овог прогласа не може рећи...

Petar

pre 12 godina

a lepo treba bitati Britaniju, USA, Francusku, Nemacku, Italiju, da li je Draza bio fasista ili antifasista i cao. Ako je covek bio antifasista treba da ga rehabilituju, sto da ne.

migi

pre 12 godina

kao da u ovoj zemlji nema drugih prioriteta,nego se bave rehabilitacijom draze mihajlovica.uzas,katastrofa..DS mozete da se oprosite od mog glasa.

Pera

pre 12 godina

Nema to mnogo veze sa saveznicima ili komunistima. Naslušao sam se priča starijih od mene ljudi, svedoka događaja iz drugog svetskog rata, i to iz raznih krajeva Srbije. Zločini komunista ne rehabilituju zločine četnika i nemojte mi govoriti da Draža nema veze sa njima. To što su oni negde imali u planu da se nekada kada se steknu povoljne okolnosti(što mi ovo podseća na Šešelja ..) pokrenu borbu protiv Nemaca...obesite mačku o rep. Komunisti su takvi kakvi su bili, ali narod su poveli u otpor i bez takvih otpora pitanje je kada bi saveznici dočekali priliku za invaziju i Draža za "bezbedni" otopr protiv fašista.

Neko iz Srbije

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

nekima samo treba jos "ladno oruzje" i "legitimitet" Drazine ideologije. .

deda Paun, Solunac, licno poznavao svoje pretke

pre 12 godina

Tata, deda, pradeda a kakav je bio Draza? Deco, pitanje je senzibilno, ali pitajte. Ko pita ne luta, maleni moji.

tosa

pre 12 godina

Tacno je da je Draza bio jedan od komandanata dva pokreta otpora kod nas (drugi je Tito) ali je neistina da je Draza otpoceo borbu u maju 1941. On je tada samo dosao na Ravnu Goru i najavio pocetak ustanka i krenuo u organizovanje svog pokreta. Instrukcija za osnivanje cetnickih odreda izdata je tek 19 avgusta 1941 (partizani su naredbu o organizovanju odreda izdali 27 juna 1941 i vec 7 jula pokrenuli ustanak i napade na kvislinge i okupatore, da oni zandarmi iz Bele Crkve su bili kvislinzi, u sluzbi Milana Acimovica nacelnika kvislinske komesarske uprave u Srbiji a i nemojte sada ovde neko da brani te zandarme-nedicevce kada su njih i cetnici napadali) a borbi su se prikljucili 31 avgusta iste godine napadom na Loznicu. I tacno je da su krajem 1941 ili pocetkom 1942 godine napustili aktivnu borbu protiv okupatora i presli u fazu cekanja povoljnog trenutka (koji nikada nije dosao jer je istorija otisla u drugom smeru) i da su cesto pomagali okupatorima, sto direktno sto indirektno, u napadima na partizane. Nisam protiv cetnika ali jesam protiv sadasnje njihove mitologizacije. Ako su neki prebacivali da su partizani mitologizovani nema potrebe to sada raditi sa cetnicima.

Aleksandar

pre 12 godina

za (EU Citizen, 20. mart 2012 18:52)

da, današnje demokrate koji hoće da ga rehabilituju, su poveli Srbiju put napretka, tj. motorveja sa dve trake u EU. Kod nas cveta mir, napredak i liderluk!

Viktor

pre 12 godina

su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))
(EU Citizen)

pa nisam priometio da su se ovi "pravi" cetnici nesto bunili sto ovi "udbaski" koriste ime, "slavu" i "koreografiju" kao i dela Drazinih cetnika i Draze.

mokranjac

pre 12 godina

Sve sami goli cetnici od I. srpskog ustanka pa do ratova devedesetih. Pre se moglo sakrivati i farbati pod plastom partizanskih farbi, danas farba opala, nema vise petokrake mimikrijske. Nego lepo i javno to i to smo bili. Nakon rehabilitacije dakle sledi: SVI SMO MI DRAZA!!!

EU Citizen

pre 12 godina

Deko, niste vi samo miopični i niktalopični, već vas izgleda malo muči i onaj prokleti Nemac, što voli da sakriva stvari po kući :))) U tim godinama biste zaista trebalo da budete svesni notorne činjenice da su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))

sasa

pre 12 godina

Ne slazem se jedino sa recenicom da je antifasizam temelj moderne Evrope. Proverite samo koliko imigranata sedi u zatvorima za proterivanje na osnovu viznog sistema koji deli ljude na osnovu nacionalnosti. Imas pravo na rad ako si iz Londona a nemas ako si iz Afrike, Azije, itd, to je cista diskriminacija.

jovan

pre 12 godina

Americki i saveznicki izvori o Drazi Mihailovicu i cetnicima:http://www.eai.org.rs/en/halijardMission/Activities/story/173/Interviews+with+US+airmen.html

Gistro

pre 12 godina

Moji dedovi su bili partizani. Borili se protiv lokalnih četnika. Draga deco komunizma i Titoističke istorije, ČETNICI nisu bili jednobrazna i organizovana vojska. To je bio termin korišćen za antikomunističke grupe i odrede. Oni su mahom bili autonomni i bez ikakve operativne veze sa Ravnogorskom otadžbinskom vojskom. Ne pobijam zločine raznih četnika (u Toplici su mnoge porodice zavili u crno), ali brozovsko "trpanje u isti koš" svih četnika i stavljanje u ravan sa NDH i ustašama je istorijski falsifikat. Znači, da, bilo je zločina Baja Stanišića, Đujića, Đurišića i još mnogih. Ako je bilo zločina Mihailovićeve (suštinski male i minorne) vojske, oni su ograničeni na centralnu Srbiju. E sad, teško je ponovo učiti istoriju. Reči čine rečenice, a rečenica mnogo...

Victor

pre 12 godina

Mnogo je komantara ali vidim da ljudi osnovno iz novije istorije NEZNAJU General Dragoljub Mihajlovic i Njegova vojska (Kraljevine Jugoslavije) vazio je za prvog gerilca antifasistu u porobljenoj Evropi.Poredjenje njega sa fasistima je sramno jer se zna da je njegova glaava bila ucenjena od strane Fasista na milion rajhmaraka. Cela Srbija je bila oblepljena tim plakatima. To sto nekima ne odgovara da se sazna istina i da nam i dalje podmecu zarad bratstva i jedinstva sa Hrvatima nema POTREBE. Posao je odradjen dobili su drzavu kako im je Nacrtao neko.Vise nije vazno da se stavlja znak jednakosti izmedju Fasisticke NDH sa svim njenim logorima smrti za Srbe,Zidove i Rome kao i posebne za djecu. Nikakva ubistva i eventualne odmazde u redovima generala Mihajlovica ne mogu se niti porediti (jer vojska je vojska desavaju se i te stvari) ali masovnih pogroma sa ideologijom trecinu pobit, trecinu pokrstit, a ostalo protjerat imala je samo NDH. Ovo posljednje je odradjeno u "Domovinskom ratu" devedesetih. Toliko onima koji bi i dalje da drze glavu u pesku da ne vide ISTINU, jer im je ljepse da zive u iluziji sa kojom su odrastali i ostarili, pa i djeci prenose notorne lazi.JNZ4M

Alen

pre 12 godina

Draza Mihajlovic je osudjen za najteze zlocine protiv covecnosti za koje je i osudjen. Tako da nema sanse da bude rehabilitovan. Verujem u ovu drzavu.

Danilo

pre 12 godina

Nije nemoralno,nego nenormalno.Čoveka koji nije vodio ni jednu jedinu bitku protiv Nemaca,rehabilitovati kao antifašistu jeste vid moždane oluje koji se u klinici naziva različitim imenima.

tomkarlo

pre 12 godina

Potpisujem svaku napisanu reč i dodajem da je to najmanje što Srbija mora da radi sa svojom prošlošću. Težnja za rehabilitacijom i "izmenom istorije" protivreči celokupnom konceptu postojanja ljudskog društva. Ne može se posle 50-60, 100 ili hiljadu godina sa svim iskustvom i promenama u ljudskoj praksi ocenjivati prošlost. A da ne postavim i pitanje koja je svrha svega toga (završavati bitke posle kraja rata).

čk

pre 12 godina

Sjašite sa grbače Srbije. Draža Mihailović ima sva odlikovanja zapadnih saveznika i bio je saveznik dok točak istorije nije ga gurnuo u drugom pravcu, pod ekstremnim napadima sa 6 raličitih strana. Smetao je Staljinu, Čerčilu, Titu, komunistima, bugarima fašistima, mađarima, ustašama i mnogim drugima. Rehabilitacija je tok kojim se mora ići jer to govori evropa.

nijebitnoime

pre 12 godina

deco komunjara i komunjare drug tito vam je davno umro i partizanski filmovi i komunjarska istorija nisu vise jedini pogledi na ono sto se desavalo od 41-45.

toxic

pre 12 godina

Један је Чича! Ове комуњаре ће морати једном да схвате да је њихово време, хвала Богу, прошло.

mad dog

pre 12 godina

"Antifašizam je temelj na kome počiva moderna Evropa. Zato je Srbija obavezna da neguje antifašističke vrednosti."

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.Ali zato,postoje zvanicni iskazi zarobljenih nemackih oficira (pukovnik Fuks,Nojhauzen,general Majsner...) o tome ko im je bio neprijatelj br.1 u Srbiji.

baki

pre 12 godina

Sigurno je da su neke četničke jedinice napravile zločin. Sigurno je da su četnici u Drugom svetskom ratu ubili i neke nedužne civile.
Još sigurnije je da su partizani od oktobra 1944, pa do kraja pobili ogroman broj civila Srbijanaca, pretežno građanskog staleža, jer su, zaboga, bili "saradnici okupatora". Pa nisu svi mogli biti Prle i Tihi.
Nisam siguran čiji broj civilnih žrtava je veći.
Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili.
Nemojmo biti licemerni i imati dva aršina.
Neko je zaratio kada je Hitler napao Kraljevinu Jugoslaviju, a neko kada je napadnut Sovjetski savez.

sasa

pre 12 godina

Potpisnici inicijative su uglavnom deca ciji su ocevi ucestvovali u zlocinima rezima komunisticke diktature. Sto bi neko imao nesto protiv utvrdjivanja istine.
Svaka sumnja o nepravilnostima komunistickog rezima se treba ispitati a lako se moze dokazati da li je proces bio montiran ili ne. Ovo je nerazumna i protiv Srbije usmerena inicijativa o obustavi procesa rehabilitacije.Oni se ne bore za istinu vec za zataskavanje istine, neverovatno.Naravno da svi nepravedno osudjeni moraju biti rehabilitovani.

sergej

pre 12 godina

Rehabiltovanjem Draze i minimiziranjem uloge i znacaj partizanskog pokreta Srbija prakticno dokazuje da na njenij teritoriju i u njenom narodi i nije bilo antifasistickog. pokreta. To je loša poruka ,a ne odgovara istini. Jer,ako je Draža bio srpski antifašista ,zabili smo autogol . Kao i obično .

Srdjan

pre 12 godina

Pitam se da li navedene organizacije mozda mogu imati i pametnija posla, kao na primer ukazivanje na polozaj srpskog naroda u Srbiji, zlocine nad istim tokom 20 veka, teror posleratne komunisticke vlasti u srbiji, i mnoga druga pitanja kojima se ne bave vec samo pletu po sopstvenoj drzavi

Мики

pre 12 godina

Дража се борио против комуниста и ако је икога убијао, онда су то били комунисти који су отимали од народа да би имала "народна власт". Они су га и осудили. Немојте заборавити да у Чикагу постоји његов споменик, па реците американцима онда да га сруше, пошто вам смета, комуњаре!

Neko

pre 12 godina

NEHUMANO??!!! A humano je bilo to što je pretučen na smrt i "overen" metkom u čelo na kraju? Humano je to što u svakoj opštini u Srbiji (Bosnu da ne pominjem) postoji makar jedna masovna grobnica koju su "napunili" partizani, a koja sadrži ostatke žena, dece i muškaraca raznovrsnih nacionalnosti koji su krivi samo zato što su bili živi? I ni jedna od ovih NVO to nikada nije pomenula. Veoma humano gospodo, veoma, Gebels bi vam pozavideo na inventivnosti.

sasa

pre 12 godina

@ baki kaze:
""Mislim da je rehabilitacija generala Mihailovića neophodna, obzirom da niko nikada nije dozvolio da se istraže i eventualno okrive pripadnici partizanskih brigada koji su iste zločine pravili. ""

A sato li onda cetnici po vodstvom popa Djujica [Drazinog zamenika] u Krajini pobise skoro celu familiju moga dede koji je Srbin ??

Deda Pera

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bio izdajnik Srpskog roda i naroda i kao takav je i streljan.
Antifasizam je u srzi Srba...fasisti kojina je Mihailovic pomagao streljali su 100 Srba za 1 arijevca!!!! To su bili vasi predci,ne zaboravite to nikada!!!!
Mihailovic je saradnik okupatora i kao takav mora biti obelezen zauvek.
Probajte da upitate nekog Francuza ili Norvezanina o rehabilitaciji njihovih kvislinga,pa cete cuti sta oni o tome misle.

Сава

pre 12 godina

Ови горе потписани, нису меродавни да оцењују улогу Ђенерала Михаиловића у Другом рату. Из простог разлога, зато што су потомци комунистичких удбаша, ознаша и комесара. А, притом и њихов вишегодишњи квислиншки рад може једино да се упореди са понашањем Димитрија Љотића, током Другог рата.

Vujadin

pre 12 godina

Draza Mihailovic je bile legalan minstar vlade u Londonu, a ne u Berlinu. Odlikovali su ga De Gol i Hari Truman, bio je antiokupatorski rasplozen svo vreme rata. tzv "glavnu akciju" protiv okupatora pripremao je za trenutak invazije zapadnih saveznika na Balkan. Umesto Engleza, sporazumom Čerčil-Staljin, u Jugoslaviju su usle sovjetske trupe i donele pobedu suparničkom partizanskom pokretu.
Nisam primetio da su se ove nevladine organizacije oglasile kada je rehabilitovan Stepinac, ili kada se drze mise poglavniku NDH Pavelicu.

Ant

pre 12 godina

Eventualna rehabilitacija dokazanog ratnog zločinca DM je upozorenje komšijama da u Srbiji ostaje sve po starom i da je samo pitanje vremena kada će zločinci iz ratova 1991-1995 takođe biti rehabilitovani,proglašeni nacionalnim herojima i slićno.

Pera

pre 12 godina

Nema to mnogo veze sa saveznicima ili komunistima. Naslušao sam se priča starijih od mene ljudi, svedoka događaja iz drugog svetskog rata, i to iz raznih krajeva Srbije. Zločini komunista ne rehabilituju zločine četnika i nemojte mi govoriti da Draža nema veze sa njima. To što su oni negde imali u planu da se nekada kada se steknu povoljne okolnosti(što mi ovo podseća na Šešelja ..) pokrenu borbu protiv Nemaca...obesite mačku o rep. Komunisti su takvi kakvi su bili, ali narod su poveli u otpor i bez takvih otpora pitanje je kada bi saveznici dočekali priliku za invaziju i Draža za "bezbedni" otopr protiv fašista.

mokranjac

pre 12 godina

Sve sami goli cetnici od I. srpskog ustanka pa do ratova devedesetih. Pre se moglo sakrivati i farbati pod plastom partizanskih farbi, danas farba opala, nema vise petokrake mimikrijske. Nego lepo i javno to i to smo bili. Nakon rehabilitacije dakle sledi: SVI SMO MI DRAZA!!!

NekiBG

pre 12 godina

Srebrenica 1995 + ubijeno 8000 Bosnjaka za par dana, raport posao zavrsen uspesno. Foca, Cajnice Priboj 1943 = 8,000 civila svih starosti za par dana, raport = naredjenje uspesno odradjeno.

Instrukcija Drazina; ocistiti Srbiju od muslimana. Svaki pokušaj rehabilitacije zločinca je pokušaj restauracije zločina najvise prema Bosnjacima! Sta im ostaje - da ne prihvate ovu drzavu ali ne verujem da ce ovoga puta otici u Tursku. I imaju moju srpsku podrsku.

Dragoljub Arčeski

pre 12 godina

Nikada necu poverovati da je jedan francuski djak i pripadnik tadasnje inteligencije bio gori od vasih masin-bravara, bivsih robijasa i razbojnika. Komunisti su samo imali srece u podeli plena velikih sila te 44-45, unistili su pravi i uveli taj lazni komunisticki moral. Broj ljudi koje su komunisti ubili bez sudjenja, te 44-45, u tom tzv. "novom oslobodjenom drustvu", daleko prevazilazi broj stradalih od ruke cetnika, cak i u odmazdama za vreme rata, kojih je nesumnjivo bilo. Mnogi od vas Jugoslovensku vojsku u otadzbini, mesaju sa fukarom koja je pustila brade i kosu i cinila zlocine po svojim selima. Moj deda, mobilisan 44te, po oslobodjenju Beograda, i sa 18 godina poslat na sremski front, uvek je o Drazi govorio sa postovanjem. Govorio mi je mi je i o probama "drugova", kojima je trebao da se dokaze time sto je trebalo da prihvati da strelja svog rodjenog strica, da bi postao priznati, a ne mobilisani clan "Odelenja za Zastitu NAroda", sto on nije prihvatio. Zato mi nemojte vi koji ste krivi za Blajburg, Goli otok i bezbroj jama punih neduznih ljudi, govoriti i suditi o Dragoljubu Mihailovicu....

Antifasista

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

barem glogovih kolaca ima u Srbiji. da zauvek nestanu...koliko su nam stete naneli i onog i ovog rata. Kus, potomci cetnika.

deda Paun, Solunac, licno poznavao svoje pretke

pre 12 godina

Tata, deda, pradeda a kakav je bio Draza? Deco, pitanje je senzibilno, ali pitajte. Ko pita ne luta, maleni moji.

tosa

pre 12 godina

Tacno je da je Draza bio jedan od komandanata dva pokreta otpora kod nas (drugi je Tito) ali je neistina da je Draza otpoceo borbu u maju 1941. On je tada samo dosao na Ravnu Goru i najavio pocetak ustanka i krenuo u organizovanje svog pokreta. Instrukcija za osnivanje cetnickih odreda izdata je tek 19 avgusta 1941 (partizani su naredbu o organizovanju odreda izdali 27 juna 1941 i vec 7 jula pokrenuli ustanak i napade na kvislinge i okupatore, da oni zandarmi iz Bele Crkve su bili kvislinzi, u sluzbi Milana Acimovica nacelnika kvislinske komesarske uprave u Srbiji a i nemojte sada ovde neko da brani te zandarme-nedicevce kada su njih i cetnici napadali) a borbi su se prikljucili 31 avgusta iste godine napadom na Loznicu. I tacno je da su krajem 1941 ili pocetkom 1942 godine napustili aktivnu borbu protiv okupatora i presli u fazu cekanja povoljnog trenutka (koji nikada nije dosao jer je istorija otisla u drugom smeru) i da su cesto pomagali okupatorima, sto direktno sto indirektno, u napadima na partizane. Nisam protiv cetnika ali jesam protiv sadasnje njihove mitologizacije. Ako su neki prebacivali da su partizani mitologizovani nema potrebe to sada raditi sa cetnicima.

Carla

pre 12 godina

KAKO OVO MOZE BITI ANTIFASIZAM SVE I DA SU SE BORILI PROTIIV NEMACA (ponekad). MOGLI SU BITI SAMO FASISTI KAO I USTASE I NEMCI STA GOD PARTIZANI BILI.

O “antifasistickom" delanju četničke vojske pod komandom Dragoljuba Mihailovića, dovoljno govori instrukcija od 20. 12. 1941. koju je Mihailović uputio komandantu četničkih odreda u Crnoj Gori i komandantu limskih četničkih odreda. Među ciljevima četničkog odreda istaknuti su i ovi: “Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke; Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst — Gorica — Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom; Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata; Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa."

(i zasto bi se Bosnjaci u Srbiji osecali sigurno u drzavi gde se OVO rehabilituje?

EU Citizen

pre 12 godina

A ja bih rekao da je duboko nemoralno gotovo sve za šta se ove štetočine i paraziti koji potkopavaju ekonomiju i uništavaju sve što je zdravo u društvu zalažu. Predvidljivo, smeta im rehabilitacija velikog patriote, koji je prvi shvatio da su najveća opasnost za ovu zemlju komunisti, odnosno ideološki očevi današnjeg nevladinog sektora koji i nije ništa drugo doli malo našminkani fejslift socijalizma/komunizma za dvadeset prvo stoleće...

deda Paun, konsekventno uci malu decu boljitku

pre 12 godina

Dete, @EU Citizen ne mozes za svako zlo koje je danas zadesilo ovo nase podneblje kriviti komunizam. Slika je tad ko u krivim ogledalima, glava dole a pozadina gore. Zar nije malo malkice svemu ovome doprineo osim pogubnog komunizma i raspevani cetnicizam devedesetih, cetrdesetih, desetih? Kad zaviris u prosli vek, kad ono, od svakuda viri cetnik. Lepo su se prkrili i u komunizmu, da bi danas zavijorili pobedonosnim zastavama Draze nikogovica. Pazi sine ja imama staracku miopiju i kokosije slepilo, ali bi ti trebao imati oko sokolovo. Da bi covek spoznao i video svet on ne sme nositi naocale pokojnih dedova. Em su staromodne, em ne vidis kroz njihovu zamagljenost prst pred svojim nosom.

Neko iz Srbije

pre 12 godina

Ziv je Draza, umro nije, dok je Srba i Srbije! Kus, potomci komunjara!
(DaLanik)

nekima samo treba jos "ladno oruzje" i "legitimitet" Drazine ideologije. .

Antifasista

pre 12 godina

Pa,general Mihailovic je po svom opredeljenju i bio antifasista,u cemu je problem?Da ne pominjem kako ne postoji NIJEDAN zvanicni ili nezvanicni dokument izmedju njega i Nemaca,kojim se potvrdjuje njegova eventualna saradnja sa okupatorima,to cak ni na montiranom sudjenju nisu uspeli da mu dokazu.
(mad dog)

kako bilo koji pokret kome je proklamovani cilj ETNICKI CISTA VELIKA SRBIJA OD SVIH NENANCIONALNIH ELEMENATA moze ikada da bude ANTIFASISTICKA KADA JE U SAMOJ DEFINICIJI FASIZAM.

Petar

pre 12 godina

a lepo treba bitati Britaniju, USA, Francusku, Nemacku, Italiju, da li je Draza bio fasista ili antifasista i cao. Ako je covek bio antifasista treba da ga rehabilituju, sto da ne.

Pedja

pre 12 godina

koliko je duboka i temeljita bila komunistička propaganda govori i trenutna situacija. Naime Komunistička vrhuška je 40 godina na silu i radi mira u kući ponavljala tezu da su ustaše i četnici bili saradnici okupatora i kao takvi jednako krivi za ratne zločine u drugom svetskom ratu.
O tome kod ozbiljnih ljudi ne može biti reči. Kod ustaša je postojao nacionalni projekat gde je sve što je srpsko uništavano (čuvenih 30:30:30) gde je ogroman broj ljudi ubijen prilikom sprovođenja ovog projekta. Što se tiče pok Draže Mihajlovića ne postoje njegove naredbe za uništavanje nesrpskog stanovništva, za šta pre svega nije imao ni mandat ni dovoljan broj snaga. Zločini koje su vršili pojedine jedinice, pre svega kojekakve osvetničke seoske - srpske straže na terenu istočne Bosne i u Dalmaciji ne mogu se pripisati komandi Jugoslovenske vojske u otadžbini. Dakle bez obzira na odluku suda mora se znati da je Vojska u otadžbini spasila nekoliko stotina savezničkih pilota, a da ne postoje dokazi da je bilo saradnje sa okupatorom (osim u partizanskim filmovima).

Marko 2

pre 12 godina

Cetnici bre imate li nesto drugo osim da se havalite da niste pobili Americke pilote i dali im leba vode gibanice i rakije. pa Amerikanci dele ordenje i talibanima koji su zastiotili Americke gradjane ali talibani ostaju talibani. A kada bi sudili po ordenjima, iznenadili bi se ko je sve dobijao pordenje. Titi ima najmanje nekoliko stotina a Franko ima najvisa ordenja demokratskih rezima. Osama Bin laden je bio glavni Americki heroj dok se borio protiv Rusa - sve politika. A oni, zlocinci ostaju ono sto jesu.

Vujadin

pre 12 godina

@Sasa

Pop Djujic (Momcilo Djujic) nikada nije bio Drazin zamenik nego Dragisa Vasic, "ćiča br 2" i sovjetski obavestajac u vrhovnoj komandi JVUO.

nnnn max

pre 12 godina

Pavelic je bio malo dete spram Draze Mihajlovica i njegovih zlocina.
(dd, 20. mart 2012 17:45)
Ovakvo besramno izvrtanje istine kao i izjednacavanje zlocina ustasa i cetnika ne smeta grlatim pripadnicima NVO.Na takvo falsifikovanja istorije i istine nemaju zamerki.Verovatno misle da jedna cetnicka zrtva vredi kao hiljadu ustaskih.

jovan

pre 12 godina

Americki i saveznicki izvori o Drazi Mihailovicu i cetnicima:http://www.eai.org.rs/en/halijardMission/Activities/story/173/Interviews+with+US+airmen.html

baki

pre 12 godina

@ Sasa

Stvarno ne vidim nikakvu dodirnu tačku između navedene rečenice i zločina popa Đujića. Na početku svog komentara sam transparentno naveo četničke zločine nad civilima. Maksimalno poštujem žrtve tvoje porodice, ali ih ti ovde zloupotrebljavaš u prepucavanju partizani-četnici.
Ne znam zašto si se našao prozvanim spominjanjem partizanske "čistke" po gradovima u Srbiji. Većina brigada je i stigla iz Krajine. Moj stav je da sve te stvari treba pomiriti, oprostiti, ali je za to neophodna i rehabilitacija komandanta Druge armije Kraljevine Jugoslavije, koji se nakon napada povukao u gerilski rat protiv okupatora, ne čekavši da isti napadne SSSR.

sasa

pre 12 godina

Ne slazem se jedino sa recenicom da je antifasizam temelj moderne Evrope. Proverite samo koliko imigranata sedi u zatvorima za proterivanje na osnovu viznog sistema koji deli ljude na osnovu nacionalnosti. Imas pravo na rad ako si iz Londona a nemas ako si iz Afrike, Azije, itd, to je cista diskriminacija.

EU Citizen

pre 12 godina

Deko, niste vi samo miopični i niktalopični, već vas izgleda malo muči i onaj prokleti Nemac, što voli da sakriva stvari po kući :))) U tim godinama biste zaista trebalo da budete svesni notorne činjenice da su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))

Boze, oslobodi srbiju od demagoga i kafanskih istoricara.

pre 12 godina

sledece pitanje.
Zasto je takozvana srpska istina, skoro uvek suprotna od istine koja je poznata celom ostalom svetu.
Poznati Srpski politicar i pisac Dobrica Cosic, objasnio je zasto Srbi lazu o svakome i svacemu.
Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tesimo druge,
mi lazemo za oprost.
Mi lazemo da bi se borili protiv straha,lazemo da ohrabimo druge,lazemo da bi skrivali svoj i tudji jad.
Laganje je oblik naseg patriotizma i potvrda nase urodjene inteligencije.
Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.
Ministar propagande u Nacistickoj Njemackoj Joseph Goebels izjavio je ako kazete dovoljno veliku laz i nastavite ju ponavljati,narod ce s vremenom biti ubedjen da je to ona prava istina.
Otac Srpske nacije Dobrica Cosic smatra, da je laganje vrhunska moralna vrednost Srpskog naroda,i da je to temelj srpstva.
Direktan citat Dobrice Cosica.
"Laganje je najbolja vrlina Srpskog naroda".

(e pa ima i srba koji ne spadaju u definiciju Dobrice, oca nacije)

партизан

pre 12 godina

Јао, само немојте ви потписници овог прогласа да браните партизане! Умеју они да се снађу и без вас. Ваша подршка им није потребна. Партизани су ипак патриоте, без обзира што се идеолошки не слажу са четницима, а то се за потписнике овог прогласа не може рећи...

Aleksandar

pre 12 godina

za (EU Citizen, 20. mart 2012 18:52)

da, današnje demokrate koji hoće da ga rehabilituju, su poveli Srbiju put napretka, tj. motorveja sa dve trake u EU. Kod nas cveta mir, napredak i liderluk!

migi

pre 12 godina

kao da u ovoj zemlji nema drugih prioriteta,nego se bave rehabilitacijom draze mihajlovica.uzas,katastrofa..DS mozete da se oprosite od mog glasa.

Viktor

pre 12 godina

su ti "četnici" devedesetih svi odreda, da parafraziram onog znamenitog Rusa, izašli ispod udbaškog, to jest komunističkog kaputa :))
(EU Citizen)

pa nisam priometio da su se ovi "pravi" cetnici nesto bunili sto ovi "udbaski" koriste ime, "slavu" i "koreografiju" kao i dela Drazinih cetnika i Draze.

Victor

pre 12 godina

Mnogo je komantara ali vidim da ljudi osnovno iz novije istorije NEZNAJU General Dragoljub Mihajlovic i Njegova vojska (Kraljevine Jugoslavije) vazio je za prvog gerilca antifasistu u porobljenoj Evropi.Poredjenje njega sa fasistima je sramno jer se zna da je njegova glaava bila ucenjena od strane Fasista na milion rajhmaraka. Cela Srbija je bila oblepljena tim plakatima. To sto nekima ne odgovara da se sazna istina i da nam i dalje podmecu zarad bratstva i jedinstva sa Hrvatima nema POTREBE. Posao je odradjen dobili su drzavu kako im je Nacrtao neko.Vise nije vazno da se stavlja znak jednakosti izmedju Fasisticke NDH sa svim njenim logorima smrti za Srbe,Zidove i Rome kao i posebne za djecu. Nikakva ubistva i eventualne odmazde u redovima generala Mihajlovica ne mogu se niti porediti (jer vojska je vojska desavaju se i te stvari) ali masovnih pogroma sa ideologijom trecinu pobit, trecinu pokrstit, a ostalo protjerat imala je samo NDH. Ovo posljednje je odradjeno u "Domovinskom ratu" devedesetih. Toliko onima koji bi i dalje da drze glavu u pesku da ne vide ISTINU, jer im je ljepse da zive u iluziji sa kojom su odrastali i ostarili, pa i djeci prenose notorne lazi.JNZ4M

Gistro

pre 12 godina

Moji dedovi su bili partizani. Borili se protiv lokalnih četnika. Draga deco komunizma i Titoističke istorije, ČETNICI nisu bili jednobrazna i organizovana vojska. To je bio termin korišćen za antikomunističke grupe i odrede. Oni su mahom bili autonomni i bez ikakve operativne veze sa Ravnogorskom otadžbinskom vojskom. Ne pobijam zločine raznih četnika (u Toplici su mnoge porodice zavili u crno), ali brozovsko "trpanje u isti koš" svih četnika i stavljanje u ravan sa NDH i ustašama je istorijski falsifikat. Znači, da, bilo je zločina Baja Stanišića, Đujića, Đurišića i još mnogih. Ako je bilo zločina Mihailovićeve (suštinski male i minorne) vojske, oni su ograničeni na centralnu Srbiju. E sad, teško je ponovo učiti istoriju. Reči čine rečenice, a rečenica mnogo...