Ponedeljak, 19.03.2012.

12:22

"Rasistički komentar Politike"

Koalicija za pristup pravdi osudila je danas komentar urednika lista "Politika" o krađi bakarnih kablova, ocenivši da je otvoreno rasistički.

Izvor: Beta

"Rasistièki komentar Politike" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

sisanje vesla

pre 12 godina

@ guyde

Pod hitno se vi iz NVO morate obrazovati jer nemate pojma o cemu pricate a sto je najgore , vi stvarno verujete u to sto pricate . Svako ko je ziveo u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Austriji,Ceskoj,Svedskoj... moze vam potvrditi da ovo nema veze sa sovinizmom ili rasizmom( jos nebuloznije). Ako iz iste grupacije dolazi 99% pocinioca istog krivicnog dela i ako se to krivicno delo ponavlja iz dana u dan onda je najnormalnija stvar da novinar alarmira javnost ( verovatno u cilju da se pomogne toj grupi , a ne kako vi to dozivljavate sovinizam,rasizam). Ako iskljcivo jedna grupacija zivi u nehigijenskim naseljima , ne salju decu u skolu i ponavljaju jedno te isto krivicno delo onda je najnormalnija stvar da se javnost upozna sa tim pa bilo da su u pitanju ljudi iz hipi komuna,harekrisna ili Kurdi koji zive u karton sitiju u Malmeu. Znaci cilj je pomoc grupi koja se kurtuoloski samoizolovala a ne poziv na njihov linc.
P.S. Kao sto je nekim ljudima lakse da zaborave na stid i da prose na ulici tako je nekim drugima lakse da zaborave na stid i da isisavaju fondove pod izgovorom NVO za pomoc onim prvim. Poenta - 'leba bez motike

Nikola

pre 12 godina

I ovo je šansa za afirmaciju NVO. Šta bi se radilo kad se nekad ne bi žmirilo, a nekad radilo. Ova inicijativa mladih, koji su apsorbovali sva načela evropske demokratije sa prvim gutljajem majčinog mlijeka definišu politički smjer, čime mnogo podsjećaju na negdašnji Komsomol. Ovo "po pravilu" nije generalizacija gospodina Milanovića, nego parcelizacija.Pojedinci su bili pragmatični, maznu i prodaju. Male kradje, sitne, stvaraju ogromne privredne probleme, mjerene, kad se podvuče crta, milionima dinara, što plaća gradjanin.Ako je Milanović rekao, uz ogradu, istinu, izbjegao je zamke dvostrukog morala.Puki politički pragmatizam i upodobljavanjem sa onim - što će reći NVO, moguće je pojednostavljeno objasniti: Goveda i ovce uvijek idu tamo gdje ima trave. Slično se ponašaju i pragmatični političari – kojima je pamet u kesi, a srce u drobu. Ipak, sloboda prije svega znaci ne lagati…Tamo gdje se množi laž, najavljuje se tiranija, ili se nastavlja, (Alber Kami).

temida

pre 12 godina

U drzavi Srbiji vise niko ne zna srpski jezik i vise niko ne zna da cita napisano.
Lepo stoji da su KRADLJIVCI GOTOVO PO PRAVILU sto u prevodu znaci uglavnom romi. I sta je tu diskriminatorsko, to sto je recena istina? I zasto te nevladine organizacije nisu shvatile ono sto je napisano - romi su medju najsiromasnijima u Srbiji i snalaze se na ovaj nezakonit nacin.
Ja sam tako razumela?
A ako vec brinu za siromasne rome zasto se ne odreknu svojih debelih plata u njihovu korist umesto sto se bogate na tim projektima?

EU Citizen

pre 12 godina

Nevladine štetočine ponovo jašu: uostalom, ako je istina, prema ovakvim likovima, rasizam, onda ću s ponosom biti rasista ili, ako treba - još jedno omiljeno bulažnjenje neokomunista i NGO-ista - i fašista, ali ako 80% jednog naroda ili manjine živi od ove ili one vrste kriminala, problem sasvim sigurno nije u "rasističkoj" percepciji većinskog naroda, a još manje u "diskriminaciji", već u njima samima, i sve dok sami nešto ne promene, ne s parama otetih od onih koji rade i preko njihovih leđa, već stvarno sami, onako kako su se, recimo, naši pradedovi izdigli iz bede i neznanja vlastitom voljom i radom, sasvim zasluženo će nositi kolektivni žig srama, a drugovi NGO-isti su slobodni da im od vlastite imovine, ako neku uopšte imaju, pomažu i finansiraju nerad i parazitizam, ali da nešto od bilo koga zahtevaju nemaju pravo jer nisu niko i ništa i ne predstavljaju nikoga osim sebe i procenat ili dva ultralevičarskih ekstremista u biračkom telu...

zborovodja

pre 12 godina

Romi kradu zicu, plot, konzerve od sardina i djuvedja, stare Stojadinove gume, karton... a ko pokrade ovolike fabrike po Srbiji? Znate da je vrlo mali broj Roma na rukovodecim mestima u fabrikama.

Petko

pre 12 godina

Jedno pitanje novinaru Politike: Koliko ima zaposlenih Roma u redakciji Politike, i kako a priori, bez direktnih kontakata sa romskom populacijom, pravi potku za jedan zurnalisticki tekst kojim treba da osvetli istinu. Ja ne znam je li navinar rasista, ali mu se rasizam ovde OMAKAO!

guyde

pre 12 godina

vidim da vecina ovde ne shvata svrhu saopstenja, radim u jednoj nvo koja godinama lobira da se usvoje propisi koji bi ovim ljudima omogucili normalnu integraciju a drzava to odbija,ako mi iz civilnog sektora treba da teramo drzavu ( parama nekih drugih a ne Srbije ) da uradi nesto za normalnu integraciju Roma onda svaka cast, nastavicemo da budemo dezurni dusebriznici i galamdzije! a sve vas kojima komentar nije rasisticki pitam kada ste procitali tekst " Srbin ukrao auto ili Srbin ubio Srbina ili Srbin opljackao drzavnu kasu..."? Nikada! A zasto se onda samo kad Romi ucine neko krivicno delo naglasava se nacionalna pripadnost?! Malo mislite o tome...

hkhl

pre 12 godina

@ Uros: I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje?

* Da to je rasizam! Cela misao i komentar pausalno ocenjuju, zigosu i kategorisu celi romski narod kao lopovski. Istinu koju si ti rekao moze se nazvati subjektivnom istinom koja se bazira na subjektivnom iskustvu. Cutati naravno ne treba, ali pricati se mora o pojedincima Romima koji kradu. Takvih pojedinaca medju samim Srbima je mali milion.

Metar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.
(Petar, 19. mart 2012 13:38)

--- Ni svi Srbi nisu lopovi, to je vec odavno poznato, zar ne?

Milanche

pre 12 godina

Ne razumem novinara. Zasto dize prasinu? Zasto lepo nije napisao da su lopovi po pravilu Holandjani iz bogatih predgradja Ajndhovena koji jeftinim letovima Wizzaira dolaze u Beograd, kradu bakar, prodaju ga a onda se vracaju u holandiju da tamo trose pare po Amsterdamu na travu i prostitutke... Mislim stvarnoooo

Dusan Savic, Paris FR

pre 12 godina

Zao mi je sto do nasih krajeva dopire samo deo istine o nama. Ljudi su osudjeni na lokalna mitoloska shvatanja - Mi dobri svi drugi losi! Nema novina po svetskim metropolama koje osvanu da u njima nema kriminalnih dogadjaja vezanih za Srbe, i to one prave, ne srpske nacionane manjine.

decko sa barikada

pre 12 godina

Je li? A Romi su ukrali bakar? A kome su ga prodali? Romi ne poseduju infrastrukturu za preradu bakra. Da malo "Politika" i polcija procesljaju i drugu stranu medalje. Ko stimulise ovu kradju bakra? Docice te do odgovora: otpadne firme koje bi drzava trebala da kontrolise a to ne radi. Romi su dakle samo mali tockic u ovom lopovskom Vrzinom kolu. Neko drugi zaradjuje mnogo puta vise, a to, i sami znate, nisu Romi!

deda Paun, Solunac

pre 12 godina

Licno deco znam da je u Politci fasizma i rasizma bilo i za vreme druga Tita, pa se sve to za vreme Milosevica pretvorilo u erupciju i ekstremni fasizam i nacionalizam, pa evo i danas. A danas deco to ne bi smelo da bude. Novinara bi trebalo privremeno odstraniti dok traje istraga i eventelno sudjenje. Uz Politiku je bila vezana jedna nasa stara izreka za srditog coveka: Pocepao ga ko Albanac Politiku. Nakon 50 godina deda Paun tek shvatio ovu izreku, Politiku i Albance.

nnnn

pre 12 godina

Verovatno vecina tih lopova i jesu Romi, ali je sramota drzave sto tim ljudima nije obezbedila normalnu egzistenciju jer da imaju od cega da zive ne bi se bavili takvim stvarima. Medjutim, to nije samo problem Roma u Srbiji vec problem svih balkanskih Roma.

Postoji i problem takozvanih NVO, dezurnih dusebriznika, u ovom slucaju toboze zabrinutih za prava Roma.Njih ovakve stvari zapravo raduju.Od plate koju dobijaju od raznih stranih mentora mogli su zbrinuti podosta nesrecnih Roma.

Cubrilovic Joly

pre 12 godina

Pa da samo dojavim novinaru Politike. Ovde u Becu su masovni kradljivci bakra "Belci": Srbi, jedna od progresivnijih grupa bakrokradilaca, Slovaci, Madjari, nigde Roma. Kradu se cak i kablove iz metroa. Mnogo puta je becki metro morao da prekini prevoz putnika zbog ovih vandalskih kradja. Zivot i bakar su poskupeli a preziveti se mora.

Лаурасијус Гондвана

pre 12 godina

Коментар је расистички зато што не кажеш "Србин украо патике", него кажеш "лопов украо патике", јер не краду сви Срби.

Исто важи и за Роме. С тим што је овде општа клима толико расистичка према Ромима, да је *нормално* целу етничку заједницу прогласити лоповском.

Следствено томе, очигледно је да су и сви Срби расисти.

Free Bird

pre 12 godina

Apsolutno se slažem sa svima koji kažu da treba hapsiti i lopove (bez obzira koje su nacije!) i saučesnike, a to su oni koji od njih kupuju kradenu robu! Međutim, ono što mene zanima da li neko od pripadnika NVO živi u blizini nekog romskog naselja? Vrlo brzo bi ''osetio'' na svojoj koži povećanje kriminala, krađe, prljavštinu, švercere i ne bi se osećao bezbedno u njihovoj blizini! To je apsolutna istina, a ne providna (ali očigledno vrlo profitabilna!) demagogija koju nam NVO ''prodaju''.

Aleksandar

pre 12 godina

Nisu svi Romi lopovi i to je cinjenica ali isto tako je najveći broj krađa bakarnih kablova i šahti pičinjen upravo od strane Roma koje policija uhapsi ali se dalje ne procesuiraju jer iza njih stoje čitave armije nevladinih ogranizacija. Ako postoje statistički podaci koji potvrđuju pricu autora ovog teksta onda zaista ne vidim nista rasistički u njegovom pisanju, čovek je samo rekao glasno ono što svi već znaju.

Uros

pre 12 godina

Za 30 godina vozackog staza nikada mi auto nije bio obijan (dobro, nije bas ni da sam imao automobile koji bodu oci). Onda sam se preselio u zgradu u cijoj je blizini poveca divlja naseobina Roma (kod Super Vera na Novom Beogradu) i za godinu dana sam morao da kupujem 3 akumulatora. Da ne spominjem komsije kojima su nestajali tockovi sa kola i slicno. I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje? Neka hvala.

z

pre 12 godina

... Prica se puno o inkluziji ali sami oni se ne trude dovoljno. Ako biste nekada pricali sa njihovim malisanima, dosta njih bi vam reklo kako ih roditelji ne pustaju u skolu nego ih teraju da prosjace po ulicama. Mozda nije politicki korektno ali problem treba da se resava i sa njihove strane.

acke

pre 12 godina

Voleo bi da SVE do jedne NVO koje su se bavile pitanjima roma pokazu javno na nekoj od nacionalnih TV stanica sta su konkretno uradili. Koliko su stvarno integrisali rome u drustvo (a provereno nisu uzeli mala sredstva za njihovu integraciju), a tek posle toga da budu aktivni po pitanju prepucavanja po novinama.
Romi imaju svoj nacin zivota, od danas do sutra, svidjalo se to nekom ili ne, netreba zato umanjivati odgovornost pojedinaca koji kradu kablove, poklopce na odvodima...

duki

pre 12 godina

...Od NVO koje ih brane od istine nece imati velike vajde, jer je njima prioritet dobijanje donacija za suplje programe koji ne daju nikakve rezultate... A sad, predstavnici civilnog sektora, udrite po komentaru...

natasa

pre 12 godina

... po kojoj su Romi ti koji kradu, uživajući zaštitu NVO i drugih 'faktora', dok se 'ogromna sredstva ulažu u njihovu 'inkluziju'...
Sta je ovde netacno?
Ne smem dete da pustim napolje, udisemo smrad od njihovih zapaljenih guma i placam velike poreze na imovinu...
A vi gospodo izvolite pa primite po jednu porodicu kod vas...

antipop

pre 12 godina

Problem naravno nije u jednom relativno beznačajnom tekstu Politike. Sličnih galamdžija je uvek bilo i biće. Svuda. Stvarni problem je mnogo veći i retko ko u Srbiji je imun na taj stečeni poremećaj. A zove se rasizam. Odnos Srbije prema slabijima u njenoj neposrednoj blizini nikad nije bio za primer. Novija istorija nažalost to potvrdjuje. Zato je recimo sasvim ok da se stanari jenog sokaka na periferiji Niša najoštrije pobune kada su gradske vlasti odlučile da im prekrste ulicu u ŠABAN BAJRAMOVIĆ. Urlaju u glas: "nećemo bre da živimo u cigansku ulicu". A Šaban nije krao kablove. Radio je ono najbolje sto je znao - pevao. Svima nama.

Srdjan

pre 12 godina

Ja sam za potpunu rasnu ravnopravnost. Da se građanin Srbije srpske nacionalnosti našao na sudu zbog krađe kablova (milionske vrednosti koje posle prodaju za par hiljada dinara) dobio bi finu kaznu, pa dajte onda ravnopravnost da i građani Srbije iz etničkih manjina dobiju istu takvu kaznu!!! To je ravnopravnost!!!!

Nikola Cvetković

pre 12 godina

Kada će više doći dan da stvari nazivamo pravim imenom?
... Romskim organizacijama preporučujem da se angažuju da se ta sumorna slika promeni, a ne samo da zataškavaju stvari i uzimaju novac kao NVO. Slažem se da ne treba isticati šta je po nacionalnosti neko ko je obavio neki lopovluk ali dosta je više bilo. Najlakše je krasti, otimati tuđe i još biti tako vaspitavan, da je to jedini način opstanka. Naravno da među Romima ima i drugačijeg (poštenijeg) sveta ali oni treba da se angažuju u cilju promene svesti svojih drugačijih sunarodnika.

Digi

pre 12 godina

Po pravilu sve ove pomenute NVO su protiv reda i protiv interesa gradjana Srbije.Oni umesto da rade svoj posao za koji dobijaju silne donacije od drzave i iz inostranstva evo organizuju linc novinara koji se drznuo da napise istinu. Pruzam punu podrsku novinaru i Politici u iznosenju istine i neka ne obracaju previse paznje na NVO jer one to nisu svojim radom zasluzile.

Mićo

pre 12 godina

Romi su ovakvi bili i u Titovo vreme, kada su mogli da idu u školu, a nisu. Država im je nešto obezbedila, a oni nisu hteli to da prihvate. Sada im grad obezbeđuje kontejnere, vodu, struju, škole za decu... Za NVO to je nehumano. Da li je humano da ostanu u kartonskim naseljima?
U toku zime nisam čuo da je među smrznitim građanima bio ijedan Rom, niti se iz njihovih kartonskih naselja video dim. Negde su se sklonili. Izgleda da imaju rezervne položaje, a kada treba nešto izvući od države eto ih. NVO ih štite. Neka im oni nađu rešenje. Neka im oni obezbede sredstva preko svojih finansijera. Sve što im država dadne oni upropaste, rasprodaju i kajmak pokupe njihove ceribaše, a sirotinja nastavi da prosi.

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo je ova vest najbolji dokaz da je autor teksta u Politici http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Samo-su-lopovi-revnosni.lt.html bio u pravu.
Ako mi dozvolite, ja zaista ne razumem zašto jedne te iste NVO predstavljaju pod različitim "imenima", pa je ovo sad Koalicija za pristup pravdi - a u čine je: Centar za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fond za humanitarno pravo, Inicijativa mladih za ljudska prava, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Sandžački odbor za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxis.
Ako ne grešim, oni su svi takodje u koaliciji REKOM.

Ilija

pre 12 godina

Tekst nije rasistički, novinar se trudio da prikaže problem. Ovakvi istupi nekih NVO relativizuju problem rasizma, koji je, nažalost, sve izraženiji u Srbiji.

Beloved

pre 12 godina

Dobro drugovi i drugarice iz NVO šta u ovom tekstu novinara Politike nije tačno ?
Tačan je od početka do kraja, svaka reč, svaki zarez, svaka tačka. Zar neko zaista u ovoj zemlji misli da romi nisu počinioci u 99% ovakvih slučajeva ?
Krov sa FDU, bista dečaka sa Čukur česme, krađa večnog plamena u Kragujevcu, da ne pomijem svakodnevne krađe kablova, šahtova, železničkih šina ...
Nisam rasista, al što je mnogo, mnogo je !

Verica

pre 12 godina

Istina je da se krade i da to jesu Romi ali tekst je napisan tako da generalizuje i da se stvara negativnbo misljenje o svim Romima, koje je vec takvo godinama . Osobe koje su krale su prvenstveno lopovi e sad kada se krade bakar kablovi i stvari za koje cak i ne dobiju mnogo novca onda su to Romi da li neko deli lopove za drugu vrstu robe po nacionalnosti sta je sa zlatarama , i uopste onda su to samo lopovi bez nacionalnog opredeljenja .Stvarno mi je muka vise svakim danom je sve gore ja ne znam da li ljudi u Srbiji shvataju da stalno mrze nekoga , posto je sve manje drugih, e sada udri po Romima dokle vise pa da nije njih ko bi Vam cistio grad, kako mozete stalno samo negativno da pisete o njima,zar ne vidite koliko njih radi posteno .

Vlajkov

pre 12 godina

ako je nesto problem u ovoj drvavi to je vakuum od 100 godina u njenom drustvenom i socijalnom razvoju....

mi imamo NVO koje se samo bore za ravnopravnost u drustvu po ugledu na severnu Evropu a to sto nam sitan kriminal, korupcija, siiromastvo cvetaju to nema veze... te NVO kao da ne znaju da je Svedska te probleme resila pre 100 godina pa se sada moze boriti za ravnopravnost... ne, oni hoce da isprate Svedjane u tome.... realnost je, mozda tuzna, da je velika vecina romske populacije na ovaj ili onaj nacin u sukobu sa nasim zakonima - za te NVO bi bilo bolje da se aktivno bore protiv toga nego da odmah osudjuju one koji o tome javno govore...

Mila Gligoric

pre 12 godina

SVAKA CAST NOVINARU "POLITIKE".Napisao je istinu.Licemeri koji primaju dobre novce da bi sirili laznu brigu o manjinama porucujem da preuzmu brigu o kradljvicima I ONIMA KOJI OTKUPLJUJU UKRADENO!!

Petar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.

Duchens

pre 12 godina

Pa jel pisac teksta kriv sto su takvi zvanicni podaci? Najvece ,,demokratske" zemlje sveta su sve Srbe ocrnile zbog par ratnih zlocinaca. Ne znam da li mi treba za njih da izmisljamo demokratiju i pravila ponasanja ili da ucimo od njih? To je sto se tice podataka i nacina iznosenja. Samo ne znam sta je pisac teksta hteo da postigne sa tim da ocrni sve rome. Problem sigurno nece tako resiti niti se na tome moze zasnivati resenje problema.

NisamJa

pre 12 godina

Nema tu nikakvog rasizma, vec puke cinjenice. Mozda bi bolje bilo vecini tih NVO da se pozabave promenom kulture tih istih Roma, i njihovom sustinskom integracijom u drustvo. Ovako ce samo navuci bes vecine, i zaista stvoriti mrznju i prema Romima i prema sebi slicnim organizacijama...

Sta mislite, sta se desi kada neko nema telefon par dana, jer je "neko" pokrao par metara kabla da bi ga pretopio? Koliko ova zemlja izgubi na produktivnosti jer sve firme i predstavnistva ne mogu da funkcionisu, nemaju internet i sl.. A taj "neko" je dobio par stotina dinara za pretopljen bakar. Cukur cesmu necu ni pominjati.

Sta mislite, koliko gneva proizvede kad van neko na jedva priustenom automobilu razbije staklo, obije bravu i sl, ne bi li ukrao prvu pomoc i prodao je za 400din a vama napravio 300e stete? (ruku na srce, kao sablon, za ovo su sem roma odgovorni i narkomani)..

Kako se stvaraju nacisticke organizacije? Bas ovakvim organizacijama.. Gospodo, ako zaista zelite da sprecite rasizam, uradite edukaciju i sustinsku integraciju u drustvo - ovo samo stvara mrznju. Tako sto ce im neko dati malo para ih nece integrisati u drustvo. Prava integracija nastaje tako sto se oni edukuju da se kradjom i prosjacenjem ne moze ziveti vec istinskim radom.

kosta

pre 12 godina

Lopovi ukradu i odnesu na otpad, ciji vlasnici ne bi smeli to da otkupe! Ali, oni to ucine. Pita li se neko o nacionalsnosti vlasnika otpada? Policija preko njih uvek moze da udje u trag takvim stvarima, ali je bas briga. Najlakse je reci : Romi kradu. A oni drugi???

Pravdoljub

pre 12 godina

...Romi umešani u ove vrste krađa su manji problem. Daleko veći problem su oni koji vrše otkup a to već nisu Romi. Njima državni organi treba da se pozabave na način da se ovakav akt proglasi kao teroristički akt uz najveće moguće zatvorske kazne.

bgd

pre 12 godina

Dobro, a ko krade kablove, oluke, poklopce šahtova, spomenike, spomen ploče?

Naravno, naša policija, kakva god bila, barem uhapšene lopove ne pita za nacionalnost i veroispovest i ne čuva takve podatke, pa i ne može biti zvanične statistike koja etnička ili verska grupa krade ove predmete...

Ponekad posmislim da NVO-ima najviše ne odgovara red u državi.

neznalica

pre 12 godina

Covek je napisao istinu.Doduse treba istaci da lopovi ne bi krali da nemaju kome da prodaju, znaci pozatvarati sve otpade i firme za otkup kod kojih se nadje saht, deo trafo stanice, saobracajni znak itd. i problem ce biti brzo resen. A te sve organizacije samo muzu pare a za Rome ih bas zabole.

marko, nis

pre 12 godina

Sramotan komentar u politici. Videcemo ume li sistem, i da li uopste zeli, da se izbori sa ovako ociglednim sirenjem predrasuda i otvorenim rasizmom.

Ajk

pre 12 godina

Ozren Milanović je u tekstu napisao da su "Kradljivci ove 'robe' gotovo po pravilu, otvoreno treba reći, romske nacionalnosti. Ništa im, dakle, nije sveto, zaređali su, ne staju! Na meti su oluci, sahtovi, cevi, kablovi, biste, spomenici, saobracajni znaci, na udaru su mostovi, kapele na grobljima, skole, obdanista..."

I šta ovde nije istina??? Ili po navedenim "intelektualnim, mislećim" i neproduktivnim organizacijama treba uvesti cenzuru na informacije. Novinar nigde ne okrivljuje Rome kao naciju, već ukazuje na nacionalnu pripadnost "većine" kradljivaca! Ili to, možda, nije istina?

pmarmut

pre 12 godina

a sta je tu napisano sto nije istina? Njima je sve dozvoljeno, i da prose i da prodaju po tezgama i da dizu karton naselja na sred Novog Beograda na javnim povrsinama. Izgleda da smo mi ostali postali gradjani drugog reda.

sibirac

pre 12 godina

Prvo treba utvrditi koliko je ( u npr, zadnje 3 godine) u % uhapsenih/optuzenih za taj vid krivicnih dela koji nisu romske nacionalnosti, pa tek onda pustiti da dezurni dusebriznici ( bar jednom u zivotu argumentovano) napadnu po svima koji otvoreno kazu ono sto svi znamo ali "nije u duhu demokratije i tolerancije" da javno kazemo...

Vladislav

pre 12 godina

Pre neki dan mi je dosla na vrata Romkinja sa malim detetom kaze da joj dam nesto bla bla bla ... ja joj dam metlu kazem pocistite ovo i dacu vam 100 dinara i paketice za decu.... aha... zasto bi zasto bi radila kada je tu
ceo sistem koji brine o njoj ... i nisam rekao da su svi Romi neradnici,
Ali svi koji su dosli na vrata da prose su bili Romi pa vi zakljucujte
induktivno deduktivno emotivno kako god ... cinjenica je da im se moze jer kad kradu struju ova drzava izdvoji iz budzeta pare da plati njihove racune umesto da im odredi drustveno korisni rad....

Nekoliko mojih prijatelja su Romi ali su vredni posteni ljudi koji rade za sebe za svoju decu i kojima je zaista stalo da budu deo drustva...
Njima ova zemlja nikada nije dala nista jer njih ne smatra Romima valjda...

Vlada

pre 12 godina

Pa evo na Novom Beogradu jednom u 2-3 meseca ne radi fixni zbog kradje kablova. I dok ih ne isele iz Belvila neće prestati sa kradjom. A najjača fora je što ti isti stave kutiju gde god hoće i onda traže stan od države. pa kad ga dobiju - prodaju ga i sve ponovo.

Dule %

pre 12 godina

Ako je uhapseno 50 "trgovaca sekundarnim sirovinama" zbog kradje bakra i ako su svi do jednog Romi , onda stvarno ne vidim razlog zbog cega je komentar rasisticki?!

Patria

pre 12 godina

Iz onog sto sam ovde procitao ocigledno je da je NVO pogodjen ne zlonamernom rasistickom izjavom, vec pre svega ociglednom kritikom nesposobnosti onih koji su dobro finansirani da pomognu tim ljudima da zive bolje, pa samim tim da ne klize u kriminal, a to su, kao sto znamo, upravo razne NVO. Ako je ovo bila poenta teksta novinara koji je ovde prozvan, mislim da je brilijantno poentirao, a ovim histericnim cinom NVO i potpuno demaskirao jedan sloj ljudi u Srbiji koji jako dobro zivi na racun tudje muke, i za razliku od svojih kolega u razvijenim demokratijama koji se iskreno bore za svoja uverenja, ne pada im na pamet da ista promene u svetu u kojem zive. Cast izuzecima.

namcor

pre 12 godina

tako je, potpuno se slazem! treba hvatati lopove, a ne Rome!

druga stvar je sto, kad god se zaviori crni dim koji smrdi na pvc, iz romskog naselja, uglavnom znamo o cemu se radi, a i da su oni u sahtu pre neku nedelju bili Romi, ali sam ubedjen da se time bave i drugi, tako da...

dok ima potraznje, bice i ponude. pitanje je samo, kad se dodje do vrha piramide, do koga se stize...

tu ce se naci razlog zasto se to ne resava...

kraja

pre 12 godina

...znaci ne smeju da objavljuju cinjenice...

...voleo bih da mi iz

"Centra za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fonda za humanitarno pravo, Inicijative mladih za ljudska prava, Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Sandžačkog odbora za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxisa"

odgovore koliko roma imaju u svojim redovima na platnom spisku... za pocetak

Krepao kotao

pre 12 godina

Romi su bele rase, kao i sve nacije u Srbiji, na Balkanu i u Evropi. Tako da ne treba govoriti o rasizmu, jer njega ne može biti. U pomenutom uvodniku u "Politici" reč je o etničkoj nekorektnosti, pri čemu se pripadnost nacionalnoj manjini, kroz etničku predrasudu, izjednačava sa kriminogenošću dela populacije sa socijalne margine. Lopovi su lopovi, bez obzira na nacionalnost.

A što se tiče krađe obojenih metala, država to lako može da spreči. Npr, bakar kao sirovinu otkupljuju ne više od dva industrijska giganta u Srbiji, zatim ga pretapaju i ponovo valjaju/prodaju na tržištu Srbije. Adekvatnom izmenom zakona i propisa ovaj lanac može da se prekine za najviše mesec dana.

Idi begaj

pre 12 godina

Stvarno ljudi jel vi to ne vidite sta je realnost???????
Ja zaista nisam neko ko mrzi, tako ne mrzim ni Rome jer nisu oni krivi sto ovde ne postoji jak sistem(citaj bogat,pun para) pa da moze da im napravi zadovoljavajuce kucice,da ne dozvoli prosidbu na ulici,da se jednostavno pobrine i pozabavi njima.....al ne moze da se pobrine ova zemlja ni o "svojim" gradjanima,Srpske nacionalnosti....
E pa kad ne moze,onda se Romi jadnici dovijaju kako umeju i znaju(ne svi): prose ,skupljaju papir i kojesta, neki kradu(treba reci)...
Nece niko da ih primi da rade iz razloga sto su neuredni itd. ali nije samo to, kod nas postoji i otvorena mrznja prema njima.... jednostavno necu sa tobom nista da imam jer si Rom.....
Roditelji deci govore : nemoj ovo raditi - kao cigan si, itd. tako da je vec kod nase dece usadjeno da Cigan znaci otpr. sam djavo....

Za resavanje prvog problema treba po meni jedno 50 do 100 godina mukotrpnog rada(pocevsi od danas) na mentalitetu naseg naroda koji bi nam ujedno unapredio zivot, povecao standard itd. Drugi problem ce biti sam resen kad se resi prvi problem.

bgd

pre 12 godina

Dobro, a ko krade kablove, oluke, poklopce šahtova, spomenike, spomen ploče?

Naravno, naša policija, kakva god bila, barem uhapšene lopove ne pita za nacionalnost i veroispovest i ne čuva takve podatke, pa i ne može biti zvanične statistike koja etnička ili verska grupa krade ove predmete...

Ponekad posmislim da NVO-ima najviše ne odgovara red u državi.

Dule %

pre 12 godina

Ako je uhapseno 50 "trgovaca sekundarnim sirovinama" zbog kradje bakra i ako su svi do jednog Romi , onda stvarno ne vidim razlog zbog cega je komentar rasisticki?!

pmarmut

pre 12 godina

a sta je tu napisano sto nije istina? Njima je sve dozvoljeno, i da prose i da prodaju po tezgama i da dizu karton naselja na sred Novog Beograda na javnim povrsinama. Izgleda da smo mi ostali postali gradjani drugog reda.

neznalica

pre 12 godina

Covek je napisao istinu.Doduse treba istaci da lopovi ne bi krali da nemaju kome da prodaju, znaci pozatvarati sve otpade i firme za otkup kod kojih se nadje saht, deo trafo stanice, saobracajni znak itd. i problem ce biti brzo resen. A te sve organizacije samo muzu pare a za Rome ih bas zabole.

Vladislav

pre 12 godina

Pre neki dan mi je dosla na vrata Romkinja sa malim detetom kaze da joj dam nesto bla bla bla ... ja joj dam metlu kazem pocistite ovo i dacu vam 100 dinara i paketice za decu.... aha... zasto bi zasto bi radila kada je tu
ceo sistem koji brine o njoj ... i nisam rekao da su svi Romi neradnici,
Ali svi koji su dosli na vrata da prose su bili Romi pa vi zakljucujte
induktivno deduktivno emotivno kako god ... cinjenica je da im se moze jer kad kradu struju ova drzava izdvoji iz budzeta pare da plati njihove racune umesto da im odredi drustveno korisni rad....

Nekoliko mojih prijatelja su Romi ali su vredni posteni ljudi koji rade za sebe za svoju decu i kojima je zaista stalo da budu deo drustva...
Njima ova zemlja nikada nije dala nista jer njih ne smatra Romima valjda...

Patria

pre 12 godina

Iz onog sto sam ovde procitao ocigledno je da je NVO pogodjen ne zlonamernom rasistickom izjavom, vec pre svega ociglednom kritikom nesposobnosti onih koji su dobro finansirani da pomognu tim ljudima da zive bolje, pa samim tim da ne klize u kriminal, a to su, kao sto znamo, upravo razne NVO. Ako je ovo bila poenta teksta novinara koji je ovde prozvan, mislim da je brilijantno poentirao, a ovim histericnim cinom NVO i potpuno demaskirao jedan sloj ljudi u Srbiji koji jako dobro zivi na racun tudje muke, i za razliku od svojih kolega u razvijenim demokratijama koji se iskreno bore za svoja uverenja, ne pada im na pamet da ista promene u svetu u kojem zive. Cast izuzecima.

Beloved

pre 12 godina

Dobro drugovi i drugarice iz NVO šta u ovom tekstu novinara Politike nije tačno ?
Tačan je od početka do kraja, svaka reč, svaki zarez, svaka tačka. Zar neko zaista u ovoj zemlji misli da romi nisu počinioci u 99% ovakvih slučajeva ?
Krov sa FDU, bista dečaka sa Čukur česme, krađa večnog plamena u Kragujevcu, da ne pomijem svakodnevne krađe kablova, šahtova, železničkih šina ...
Nisam rasista, al što je mnogo, mnogo je !

Ajk

pre 12 godina

Ozren Milanović je u tekstu napisao da su "Kradljivci ove 'robe' gotovo po pravilu, otvoreno treba reći, romske nacionalnosti. Ništa im, dakle, nije sveto, zaređali su, ne staju! Na meti su oluci, sahtovi, cevi, kablovi, biste, spomenici, saobracajni znaci, na udaru su mostovi, kapele na grobljima, skole, obdanista..."

I šta ovde nije istina??? Ili po navedenim "intelektualnim, mislećim" i neproduktivnim organizacijama treba uvesti cenzuru na informacije. Novinar nigde ne okrivljuje Rome kao naciju, već ukazuje na nacionalnu pripadnost "većine" kradljivaca! Ili to, možda, nije istina?

sibirac

pre 12 godina

Prvo treba utvrditi koliko je ( u npr, zadnje 3 godine) u % uhapsenih/optuzenih za taj vid krivicnih dela koji nisu romske nacionalnosti, pa tek onda pustiti da dezurni dusebriznici ( bar jednom u zivotu argumentovano) napadnu po svima koji otvoreno kazu ono sto svi znamo ali "nije u duhu demokratije i tolerancije" da javno kazemo...

kraja

pre 12 godina

...znaci ne smeju da objavljuju cinjenice...

...voleo bih da mi iz

"Centra za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fonda za humanitarno pravo, Inicijative mladih za ljudska prava, Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Sandžačkog odbora za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxisa"

odgovore koliko roma imaju u svojim redovima na platnom spisku... za pocetak

Uros

pre 12 godina

Za 30 godina vozackog staza nikada mi auto nije bio obijan (dobro, nije bas ni da sam imao automobile koji bodu oci). Onda sam se preselio u zgradu u cijoj je blizini poveca divlja naseobina Roma (kod Super Vera na Novom Beogradu) i za godinu dana sam morao da kupujem 3 akumulatora. Da ne spominjem komsije kojima su nestajali tockovi sa kola i slicno. I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje? Neka hvala.

Vlada

pre 12 godina

Pa evo na Novom Beogradu jednom u 2-3 meseca ne radi fixni zbog kradje kablova. I dok ih ne isele iz Belvila neće prestati sa kradjom. A najjača fora je što ti isti stave kutiju gde god hoće i onda traže stan od države. pa kad ga dobiju - prodaju ga i sve ponovo.

NisamJa

pre 12 godina

Nema tu nikakvog rasizma, vec puke cinjenice. Mozda bi bolje bilo vecini tih NVO da se pozabave promenom kulture tih istih Roma, i njihovom sustinskom integracijom u drustvo. Ovako ce samo navuci bes vecine, i zaista stvoriti mrznju i prema Romima i prema sebi slicnim organizacijama...

Sta mislite, sta se desi kada neko nema telefon par dana, jer je "neko" pokrao par metara kabla da bi ga pretopio? Koliko ova zemlja izgubi na produktivnosti jer sve firme i predstavnistva ne mogu da funkcionisu, nemaju internet i sl.. A taj "neko" je dobio par stotina dinara za pretopljen bakar. Cukur cesmu necu ni pominjati.

Sta mislite, koliko gneva proizvede kad van neko na jedva priustenom automobilu razbije staklo, obije bravu i sl, ne bi li ukrao prvu pomoc i prodao je za 400din a vama napravio 300e stete? (ruku na srce, kao sablon, za ovo su sem roma odgovorni i narkomani)..

Kako se stvaraju nacisticke organizacije? Bas ovakvim organizacijama.. Gospodo, ako zaista zelite da sprecite rasizam, uradite edukaciju i sustinsku integraciju u drustvo - ovo samo stvara mrznju. Tako sto ce im neko dati malo para ih nece integrisati u drustvo. Prava integracija nastaje tako sto se oni edukuju da se kradjom i prosjacenjem ne moze ziveti vec istinskim radom.

acke

pre 12 godina

Voleo bi da SVE do jedne NVO koje su se bavile pitanjima roma pokazu javno na nekoj od nacionalnih TV stanica sta su konkretno uradili. Koliko su stvarno integrisali rome u drustvo (a provereno nisu uzeli mala sredstva za njihovu integraciju), a tek posle toga da budu aktivni po pitanju prepucavanja po novinama.
Romi imaju svoj nacin zivota, od danas do sutra, svidjalo se to nekom ili ne, netreba zato umanjivati odgovornost pojedinaca koji kradu kablove, poklopce na odvodima...

duki

pre 12 godina

...Od NVO koje ih brane od istine nece imati velike vajde, jer je njima prioritet dobijanje donacija za suplje programe koji ne daju nikakve rezultate... A sad, predstavnici civilnog sektora, udrite po komentaru...

Mićo

pre 12 godina

Romi su ovakvi bili i u Titovo vreme, kada su mogli da idu u školu, a nisu. Država im je nešto obezbedila, a oni nisu hteli to da prihvate. Sada im grad obezbeđuje kontejnere, vodu, struju, škole za decu... Za NVO to je nehumano. Da li je humano da ostanu u kartonskim naseljima?
U toku zime nisam čuo da je među smrznitim građanima bio ijedan Rom, niti se iz njihovih kartonskih naselja video dim. Negde su se sklonili. Izgleda da imaju rezervne položaje, a kada treba nešto izvući od države eto ih. NVO ih štite. Neka im oni nađu rešenje. Neka im oni obezbede sredstva preko svojih finansijera. Sve što im država dadne oni upropaste, rasprodaju i kajmak pokupe njihove ceribaše, a sirotinja nastavi da prosi.

Digi

pre 12 godina

Po pravilu sve ove pomenute NVO su protiv reda i protiv interesa gradjana Srbije.Oni umesto da rade svoj posao za koji dobijaju silne donacije od drzave i iz inostranstva evo organizuju linc novinara koji se drznuo da napise istinu. Pruzam punu podrsku novinaru i Politici u iznosenju istine i neka ne obracaju previse paznje na NVO jer one to nisu svojim radom zasluzile.

Srdjan

pre 12 godina

Ja sam za potpunu rasnu ravnopravnost. Da se građanin Srbije srpske nacionalnosti našao na sudu zbog krađe kablova (milionske vrednosti koje posle prodaju za par hiljada dinara) dobio bi finu kaznu, pa dajte onda ravnopravnost da i građani Srbije iz etničkih manjina dobiju istu takvu kaznu!!! To je ravnopravnost!!!!

natasa

pre 12 godina

... po kojoj su Romi ti koji kradu, uživajući zaštitu NVO i drugih 'faktora', dok se 'ogromna sredstva ulažu u njihovu 'inkluziju'...
Sta je ovde netacno?
Ne smem dete da pustim napolje, udisemo smrad od njihovih zapaljenih guma i placam velike poreze na imovinu...
A vi gospodo izvolite pa primite po jednu porodicu kod vas...

Aleksandar

pre 12 godina

Nisu svi Romi lopovi i to je cinjenica ali isto tako je najveći broj krađa bakarnih kablova i šahti pičinjen upravo od strane Roma koje policija uhapsi ali se dalje ne procesuiraju jer iza njih stoje čitave armije nevladinih ogranizacija. Ako postoje statistički podaci koji potvrđuju pricu autora ovog teksta onda zaista ne vidim nista rasistički u njegovom pisanju, čovek je samo rekao glasno ono što svi već znaju.

namcor

pre 12 godina

tako je, potpuno se slazem! treba hvatati lopove, a ne Rome!

druga stvar je sto, kad god se zaviori crni dim koji smrdi na pvc, iz romskog naselja, uglavnom znamo o cemu se radi, a i da su oni u sahtu pre neku nedelju bili Romi, ali sam ubedjen da se time bave i drugi, tako da...

dok ima potraznje, bice i ponude. pitanje je samo, kad se dodje do vrha piramide, do koga se stize...

tu ce se naci razlog zasto se to ne resava...

Mila Gligoric

pre 12 godina

SVAKA CAST NOVINARU "POLITIKE".Napisao je istinu.Licemeri koji primaju dobre novce da bi sirili laznu brigu o manjinama porucujem da preuzmu brigu o kradljvicima I ONIMA KOJI OTKUPLJUJU UKRADENO!!

Ilija

pre 12 godina

Tekst nije rasistički, novinar se trudio da prikaže problem. Ovakvi istupi nekih NVO relativizuju problem rasizma, koji je, nažalost, sve izraženiji u Srbiji.

Free Bird

pre 12 godina

Apsolutno se slažem sa svima koji kažu da treba hapsiti i lopove (bez obzira koje su nacije!) i saučesnike, a to su oni koji od njih kupuju kradenu robu! Međutim, ono što mene zanima da li neko od pripadnika NVO živi u blizini nekog romskog naselja? Vrlo brzo bi ''osetio'' na svojoj koži povećanje kriminala, krađe, prljavštinu, švercere i ne bi se osećao bezbedno u njihovoj blizini! To je apsolutna istina, a ne providna (ali očigledno vrlo profitabilna!) demagogija koju nam NVO ''prodaju''.

Nikola Cvetković

pre 12 godina

Kada će više doći dan da stvari nazivamo pravim imenom?
... Romskim organizacijama preporučujem da se angažuju da se ta sumorna slika promeni, a ne samo da zataškavaju stvari i uzimaju novac kao NVO. Slažem se da ne treba isticati šta je po nacionalnosti neko ko je obavio neki lopovluk ali dosta je više bilo. Najlakše je krasti, otimati tuđe i još biti tako vaspitavan, da je to jedini način opstanka. Naravno da među Romima ima i drugačijeg (poštenijeg) sveta ali oni treba da se angažuju u cilju promene svesti svojih drugačijih sunarodnika.

z

pre 12 godina

... Prica se puno o inkluziji ali sami oni se ne trude dovoljno. Ako biste nekada pricali sa njihovim malisanima, dosta njih bi vam reklo kako ih roditelji ne pustaju u skolu nego ih teraju da prosjace po ulicama. Mozda nije politicki korektno ali problem treba da se resava i sa njihove strane.

Duchens

pre 12 godina

Pa jel pisac teksta kriv sto su takvi zvanicni podaci? Najvece ,,demokratske" zemlje sveta su sve Srbe ocrnile zbog par ratnih zlocinaca. Ne znam da li mi treba za njih da izmisljamo demokratiju i pravila ponasanja ili da ucimo od njih? To je sto se tice podataka i nacina iznosenja. Samo ne znam sta je pisac teksta hteo da postigne sa tim da ocrni sve rome. Problem sigurno nece tako resiti niti se na tome moze zasnivati resenje problema.

Petar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo je ova vest najbolji dokaz da je autor teksta u Politici http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Samo-su-lopovi-revnosni.lt.html bio u pravu.
Ako mi dozvolite, ja zaista ne razumem zašto jedne te iste NVO predstavljaju pod različitim "imenima", pa je ovo sad Koalicija za pristup pravdi - a u čine je: Centar za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fond za humanitarno pravo, Inicijativa mladih za ljudska prava, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Sandžački odbor za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxis.
Ako ne grešim, oni su svi takodje u koaliciji REKOM.

Pravdoljub

pre 12 godina

...Romi umešani u ove vrste krađa su manji problem. Daleko veći problem su oni koji vrše otkup a to već nisu Romi. Njima državni organi treba da se pozabave na način da se ovakav akt proglasi kao teroristički akt uz najveće moguće zatvorske kazne.

Idi begaj

pre 12 godina

Stvarno ljudi jel vi to ne vidite sta je realnost???????
Ja zaista nisam neko ko mrzi, tako ne mrzim ni Rome jer nisu oni krivi sto ovde ne postoji jak sistem(citaj bogat,pun para) pa da moze da im napravi zadovoljavajuce kucice,da ne dozvoli prosidbu na ulici,da se jednostavno pobrine i pozabavi njima.....al ne moze da se pobrine ova zemlja ni o "svojim" gradjanima,Srpske nacionalnosti....
E pa kad ne moze,onda se Romi jadnici dovijaju kako umeju i znaju(ne svi): prose ,skupljaju papir i kojesta, neki kradu(treba reci)...
Nece niko da ih primi da rade iz razloga sto su neuredni itd. ali nije samo to, kod nas postoji i otvorena mrznja prema njima.... jednostavno necu sa tobom nista da imam jer si Rom.....
Roditelji deci govore : nemoj ovo raditi - kao cigan si, itd. tako da je vec kod nase dece usadjeno da Cigan znaci otpr. sam djavo....

Za resavanje prvog problema treba po meni jedno 50 do 100 godina mukotrpnog rada(pocevsi od danas) na mentalitetu naseg naroda koji bi nam ujedno unapredio zivot, povecao standard itd. Drugi problem ce biti sam resen kad se resi prvi problem.

Milanche

pre 12 godina

Ne razumem novinara. Zasto dize prasinu? Zasto lepo nije napisao da su lopovi po pravilu Holandjani iz bogatih predgradja Ajndhovena koji jeftinim letovima Wizzaira dolaze u Beograd, kradu bakar, prodaju ga a onda se vracaju u holandiju da tamo trose pare po Amsterdamu na travu i prostitutke... Mislim stvarnoooo

Vlajkov

pre 12 godina

ako je nesto problem u ovoj drvavi to je vakuum od 100 godina u njenom drustvenom i socijalnom razvoju....

mi imamo NVO koje se samo bore za ravnopravnost u drustvu po ugledu na severnu Evropu a to sto nam sitan kriminal, korupcija, siiromastvo cvetaju to nema veze... te NVO kao da ne znaju da je Svedska te probleme resila pre 100 godina pa se sada moze boriti za ravnopravnost... ne, oni hoce da isprate Svedjane u tome.... realnost je, mozda tuzna, da je velika vecina romske populacije na ovaj ili onaj nacin u sukobu sa nasim zakonima - za te NVO bi bilo bolje da se aktivno bore protiv toga nego da odmah osudjuju one koji o tome javno govore...

temida

pre 12 godina

U drzavi Srbiji vise niko ne zna srpski jezik i vise niko ne zna da cita napisano.
Lepo stoji da su KRADLJIVCI GOTOVO PO PRAVILU sto u prevodu znaci uglavnom romi. I sta je tu diskriminatorsko, to sto je recena istina? I zasto te nevladine organizacije nisu shvatile ono sto je napisano - romi su medju najsiromasnijima u Srbiji i snalaze se na ovaj nezakonit nacin.
Ja sam tako razumela?
A ako vec brinu za siromasne rome zasto se ne odreknu svojih debelih plata u njihovu korist umesto sto se bogate na tim projektima?

decko sa barikada

pre 12 godina

Je li? A Romi su ukrali bakar? A kome su ga prodali? Romi ne poseduju infrastrukturu za preradu bakra. Da malo "Politika" i polcija procesljaju i drugu stranu medalje. Ko stimulise ovu kradju bakra? Docice te do odgovora: otpadne firme koje bi drzava trebala da kontrolise a to ne radi. Romi su dakle samo mali tockic u ovom lopovskom Vrzinom kolu. Neko drugi zaradjuje mnogo puta vise, a to, i sami znate, nisu Romi!

kosta

pre 12 godina

Lopovi ukradu i odnesu na otpad, ciji vlasnici ne bi smeli to da otkupe! Ali, oni to ucine. Pita li se neko o nacionalsnosti vlasnika otpada? Policija preko njih uvek moze da udje u trag takvim stvarima, ali je bas briga. Najlakse je reci : Romi kradu. A oni drugi???

nnnn

pre 12 godina

Verovatno vecina tih lopova i jesu Romi, ali je sramota drzave sto tim ljudima nije obezbedila normalnu egzistenciju jer da imaju od cega da zive ne bi se bavili takvim stvarima. Medjutim, to nije samo problem Roma u Srbiji vec problem svih balkanskih Roma.

Postoji i problem takozvanih NVO, dezurnih dusebriznika, u ovom slucaju toboze zabrinutih za prava Roma.Njih ovakve stvari zapravo raduju.Od plate koju dobijaju od raznih stranih mentora mogli su zbrinuti podosta nesrecnih Roma.

EU Citizen

pre 12 godina

Nevladine štetočine ponovo jašu: uostalom, ako je istina, prema ovakvim likovima, rasizam, onda ću s ponosom biti rasista ili, ako treba - još jedno omiljeno bulažnjenje neokomunista i NGO-ista - i fašista, ali ako 80% jednog naroda ili manjine živi od ove ili one vrste kriminala, problem sasvim sigurno nije u "rasističkoj" percepciji većinskog naroda, a još manje u "diskriminaciji", već u njima samima, i sve dok sami nešto ne promene, ne s parama otetih od onih koji rade i preko njihovih leđa, već stvarno sami, onako kako su se, recimo, naši pradedovi izdigli iz bede i neznanja vlastitom voljom i radom, sasvim zasluženo će nositi kolektivni žig srama, a drugovi NGO-isti su slobodni da im od vlastite imovine, ako neku uopšte imaju, pomažu i finansiraju nerad i parazitizam, ali da nešto od bilo koga zahtevaju nemaju pravo jer nisu niko i ništa i ne predstavljaju nikoga osim sebe i procenat ili dva ultralevičarskih ekstremista u biračkom telu...

Krepao kotao

pre 12 godina

Romi su bele rase, kao i sve nacije u Srbiji, na Balkanu i u Evropi. Tako da ne treba govoriti o rasizmu, jer njega ne može biti. U pomenutom uvodniku u "Politici" reč je o etničkoj nekorektnosti, pri čemu se pripadnost nacionalnoj manjini, kroz etničku predrasudu, izjednačava sa kriminogenošću dela populacije sa socijalne margine. Lopovi su lopovi, bez obzira na nacionalnost.

A što se tiče krađe obojenih metala, država to lako može da spreči. Npr, bakar kao sirovinu otkupljuju ne više od dva industrijska giganta u Srbiji, zatim ga pretapaju i ponovo valjaju/prodaju na tržištu Srbije. Adekvatnom izmenom zakona i propisa ovaj lanac može da se prekine za najviše mesec dana.

hkhl

pre 12 godina

@ Uros: I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje?

* Da to je rasizam! Cela misao i komentar pausalno ocenjuju, zigosu i kategorisu celi romski narod kao lopovski. Istinu koju si ti rekao moze se nazvati subjektivnom istinom koja se bazira na subjektivnom iskustvu. Cutati naravno ne treba, ali pricati se mora o pojedincima Romima koji kradu. Takvih pojedinaca medju samim Srbima je mali milion.

antipop

pre 12 godina

Problem naravno nije u jednom relativno beznačajnom tekstu Politike. Sličnih galamdžija je uvek bilo i biće. Svuda. Stvarni problem je mnogo veći i retko ko u Srbiji je imun na taj stečeni poremećaj. A zove se rasizam. Odnos Srbije prema slabijima u njenoj neposrednoj blizini nikad nije bio za primer. Novija istorija nažalost to potvrdjuje. Zato je recimo sasvim ok da se stanari jenog sokaka na periferiji Niša najoštrije pobune kada su gradske vlasti odlučile da im prekrste ulicu u ŠABAN BAJRAMOVIĆ. Urlaju u glas: "nećemo bre da živimo u cigansku ulicu". A Šaban nije krao kablove. Radio je ono najbolje sto je znao - pevao. Svima nama.

Verica

pre 12 godina

Istina je da se krade i da to jesu Romi ali tekst je napisan tako da generalizuje i da se stvara negativnbo misljenje o svim Romima, koje je vec takvo godinama . Osobe koje su krale su prvenstveno lopovi e sad kada se krade bakar kablovi i stvari za koje cak i ne dobiju mnogo novca onda su to Romi da li neko deli lopove za drugu vrstu robe po nacionalnosti sta je sa zlatarama , i uopste onda su to samo lopovi bez nacionalnog opredeljenja .Stvarno mi je muka vise svakim danom je sve gore ja ne znam da li ljudi u Srbiji shvataju da stalno mrze nekoga , posto je sve manje drugih, e sada udri po Romima dokle vise pa da nije njih ko bi Vam cistio grad, kako mozete stalno samo negativno da pisete o njima,zar ne vidite koliko njih radi posteno .

marko, nis

pre 12 godina

Sramotan komentar u politici. Videcemo ume li sistem, i da li uopste zeli, da se izbori sa ovako ociglednim sirenjem predrasuda i otvorenim rasizmom.

Лаурасијус Гондвана

pre 12 godina

Коментар је расистички зато што не кажеш "Србин украо патике", него кажеш "лопов украо патике", јер не краду сви Срби.

Исто важи и за Роме. С тим што је овде општа клима толико расистичка према Ромима, да је *нормално* целу етничку заједницу прогласити лоповском.

Следствено томе, очигледно је да су и сви Срби расисти.

Nikola

pre 12 godina

I ovo je šansa za afirmaciju NVO. Šta bi se radilo kad se nekad ne bi žmirilo, a nekad radilo. Ova inicijativa mladih, koji su apsorbovali sva načela evropske demokratije sa prvim gutljajem majčinog mlijeka definišu politički smjer, čime mnogo podsjećaju na negdašnji Komsomol. Ovo "po pravilu" nije generalizacija gospodina Milanovića, nego parcelizacija.Pojedinci su bili pragmatični, maznu i prodaju. Male kradje, sitne, stvaraju ogromne privredne probleme, mjerene, kad se podvuče crta, milionima dinara, što plaća gradjanin.Ako je Milanović rekao, uz ogradu, istinu, izbjegao je zamke dvostrukog morala.Puki politički pragmatizam i upodobljavanjem sa onim - što će reći NVO, moguće je pojednostavljeno objasniti: Goveda i ovce uvijek idu tamo gdje ima trave. Slično se ponašaju i pragmatični političari – kojima je pamet u kesi, a srce u drobu. Ipak, sloboda prije svega znaci ne lagati…Tamo gdje se množi laž, najavljuje se tiranija, ili se nastavlja, (Alber Kami).

Cubrilovic Joly

pre 12 godina

Pa da samo dojavim novinaru Politike. Ovde u Becu su masovni kradljivci bakra "Belci": Srbi, jedna od progresivnijih grupa bakrokradilaca, Slovaci, Madjari, nigde Roma. Kradu se cak i kablove iz metroa. Mnogo puta je becki metro morao da prekini prevoz putnika zbog ovih vandalskih kradja. Zivot i bakar su poskupeli a preziveti se mora.

zborovodja

pre 12 godina

Romi kradu zicu, plot, konzerve od sardina i djuvedja, stare Stojadinove gume, karton... a ko pokrade ovolike fabrike po Srbiji? Znate da je vrlo mali broj Roma na rukovodecim mestima u fabrikama.

Metar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.
(Petar, 19. mart 2012 13:38)

--- Ni svi Srbi nisu lopovi, to je vec odavno poznato, zar ne?

deda Paun, Solunac

pre 12 godina

Licno deco znam da je u Politci fasizma i rasizma bilo i za vreme druga Tita, pa se sve to za vreme Milosevica pretvorilo u erupciju i ekstremni fasizam i nacionalizam, pa evo i danas. A danas deco to ne bi smelo da bude. Novinara bi trebalo privremeno odstraniti dok traje istraga i eventelno sudjenje. Uz Politiku je bila vezana jedna nasa stara izreka za srditog coveka: Pocepao ga ko Albanac Politiku. Nakon 50 godina deda Paun tek shvatio ovu izreku, Politiku i Albance.

Petko

pre 12 godina

Jedno pitanje novinaru Politike: Koliko ima zaposlenih Roma u redakciji Politike, i kako a priori, bez direktnih kontakata sa romskom populacijom, pravi potku za jedan zurnalisticki tekst kojim treba da osvetli istinu. Ja ne znam je li navinar rasista, ali mu se rasizam ovde OMAKAO!

Dusan Savic, Paris FR

pre 12 godina

Zao mi je sto do nasih krajeva dopire samo deo istine o nama. Ljudi su osudjeni na lokalna mitoloska shvatanja - Mi dobri svi drugi losi! Nema novina po svetskim metropolama koje osvanu da u njima nema kriminalnih dogadjaja vezanih za Srbe, i to one prave, ne srpske nacionane manjine.

guyde

pre 12 godina

vidim da vecina ovde ne shvata svrhu saopstenja, radim u jednoj nvo koja godinama lobira da se usvoje propisi koji bi ovim ljudima omogucili normalnu integraciju a drzava to odbija,ako mi iz civilnog sektora treba da teramo drzavu ( parama nekih drugih a ne Srbije ) da uradi nesto za normalnu integraciju Roma onda svaka cast, nastavicemo da budemo dezurni dusebriznici i galamdzije! a sve vas kojima komentar nije rasisticki pitam kada ste procitali tekst " Srbin ukrao auto ili Srbin ubio Srbina ili Srbin opljackao drzavnu kasu..."? Nikada! A zasto se onda samo kad Romi ucine neko krivicno delo naglasava se nacionalna pripadnost?! Malo mislite o tome...

sisanje vesla

pre 12 godina

@ guyde

Pod hitno se vi iz NVO morate obrazovati jer nemate pojma o cemu pricate a sto je najgore , vi stvarno verujete u to sto pricate . Svako ko je ziveo u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Austriji,Ceskoj,Svedskoj... moze vam potvrditi da ovo nema veze sa sovinizmom ili rasizmom( jos nebuloznije). Ako iz iste grupacije dolazi 99% pocinioca istog krivicnog dela i ako se to krivicno delo ponavlja iz dana u dan onda je najnormalnija stvar da novinar alarmira javnost ( verovatno u cilju da se pomogne toj grupi , a ne kako vi to dozivljavate sovinizam,rasizam). Ako iskljcivo jedna grupacija zivi u nehigijenskim naseljima , ne salju decu u skolu i ponavljaju jedno te isto krivicno delo onda je najnormalnija stvar da se javnost upozna sa tim pa bilo da su u pitanju ljudi iz hipi komuna,harekrisna ili Kurdi koji zive u karton sitiju u Malmeu. Znaci cilj je pomoc grupi koja se kurtuoloski samoizolovala a ne poziv na njihov linc.
P.S. Kao sto je nekim ljudima lakse da zaborave na stid i da prose na ulici tako je nekim drugima lakse da zaborave na stid i da isisavaju fondove pod izgovorom NVO za pomoc onim prvim. Poenta - 'leba bez motike

marko, nis

pre 12 godina

Sramotan komentar u politici. Videcemo ume li sistem, i da li uopste zeli, da se izbori sa ovako ociglednim sirenjem predrasuda i otvorenim rasizmom.

guyde

pre 12 godina

vidim da vecina ovde ne shvata svrhu saopstenja, radim u jednoj nvo koja godinama lobira da se usvoje propisi koji bi ovim ljudima omogucili normalnu integraciju a drzava to odbija,ako mi iz civilnog sektora treba da teramo drzavu ( parama nekih drugih a ne Srbije ) da uradi nesto za normalnu integraciju Roma onda svaka cast, nastavicemo da budemo dezurni dusebriznici i galamdzije! a sve vas kojima komentar nije rasisticki pitam kada ste procitali tekst " Srbin ukrao auto ili Srbin ubio Srbina ili Srbin opljackao drzavnu kasu..."? Nikada! A zasto se onda samo kad Romi ucine neko krivicno delo naglasava se nacionalna pripadnost?! Malo mislite o tome...

Petko

pre 12 godina

Jedno pitanje novinaru Politike: Koliko ima zaposlenih Roma u redakciji Politike, i kako a priori, bez direktnih kontakata sa romskom populacijom, pravi potku za jedan zurnalisticki tekst kojim treba da osvetli istinu. Ja ne znam je li navinar rasista, ali mu se rasizam ovde OMAKAO!

Лаурасијус Гондвана

pre 12 godina

Коментар је расистички зато што не кажеш "Србин украо патике", него кажеш "лопов украо патике", јер не краду сви Срби.

Исто важи и за Роме. С тим што је овде општа клима толико расистичка према Ромима, да је *нормално* целу етничку заједницу прогласити лоповском.

Следствено томе, очигледно је да су и сви Срби расисти.

bgd

pre 12 godina

Dobro, a ko krade kablove, oluke, poklopce šahtova, spomenike, spomen ploče?

Naravno, naša policija, kakva god bila, barem uhapšene lopove ne pita za nacionalnost i veroispovest i ne čuva takve podatke, pa i ne može biti zvanične statistike koja etnička ili verska grupa krade ove predmete...

Ponekad posmislim da NVO-ima najviše ne odgovara red u državi.

antipop

pre 12 godina

Problem naravno nije u jednom relativno beznačajnom tekstu Politike. Sličnih galamdžija je uvek bilo i biće. Svuda. Stvarni problem je mnogo veći i retko ko u Srbiji je imun na taj stečeni poremećaj. A zove se rasizam. Odnos Srbije prema slabijima u njenoj neposrednoj blizini nikad nije bio za primer. Novija istorija nažalost to potvrdjuje. Zato je recimo sasvim ok da se stanari jenog sokaka na periferiji Niša najoštrije pobune kada su gradske vlasti odlučile da im prekrste ulicu u ŠABAN BAJRAMOVIĆ. Urlaju u glas: "nećemo bre da živimo u cigansku ulicu". A Šaban nije krao kablove. Radio je ono najbolje sto je znao - pevao. Svima nama.

deda Paun, Solunac

pre 12 godina

Licno deco znam da je u Politci fasizma i rasizma bilo i za vreme druga Tita, pa se sve to za vreme Milosevica pretvorilo u erupciju i ekstremni fasizam i nacionalizam, pa evo i danas. A danas deco to ne bi smelo da bude. Novinara bi trebalo privremeno odstraniti dok traje istraga i eventelno sudjenje. Uz Politiku je bila vezana jedna nasa stara izreka za srditog coveka: Pocepao ga ko Albanac Politiku. Nakon 50 godina deda Paun tek shvatio ovu izreku, Politiku i Albance.

nnnn

pre 12 godina

Verovatno vecina tih lopova i jesu Romi, ali je sramota drzave sto tim ljudima nije obezbedila normalnu egzistenciju jer da imaju od cega da zive ne bi se bavili takvim stvarima. Medjutim, to nije samo problem Roma u Srbiji vec problem svih balkanskih Roma.

Postoji i problem takozvanih NVO, dezurnih dusebriznika, u ovom slucaju toboze zabrinutih za prava Roma.Njih ovakve stvari zapravo raduju.Od plate koju dobijaju od raznih stranih mentora mogli su zbrinuti podosta nesrecnih Roma.

kosta

pre 12 godina

Lopovi ukradu i odnesu na otpad, ciji vlasnici ne bi smeli to da otkupe! Ali, oni to ucine. Pita li se neko o nacionalsnosti vlasnika otpada? Policija preko njih uvek moze da udje u trag takvim stvarima, ali je bas briga. Najlakse je reci : Romi kradu. A oni drugi???

Verica

pre 12 godina

Istina je da se krade i da to jesu Romi ali tekst je napisan tako da generalizuje i da se stvara negativnbo misljenje o svim Romima, koje je vec takvo godinama . Osobe koje su krale su prvenstveno lopovi e sad kada se krade bakar kablovi i stvari za koje cak i ne dobiju mnogo novca onda su to Romi da li neko deli lopove za drugu vrstu robe po nacionalnosti sta je sa zlatarama , i uopste onda su to samo lopovi bez nacionalnog opredeljenja .Stvarno mi je muka vise svakim danom je sve gore ja ne znam da li ljudi u Srbiji shvataju da stalno mrze nekoga , posto je sve manje drugih, e sada udri po Romima dokle vise pa da nije njih ko bi Vam cistio grad, kako mozete stalno samo negativno da pisete o njima,zar ne vidite koliko njih radi posteno .

Idi begaj

pre 12 godina

Stvarno ljudi jel vi to ne vidite sta je realnost???????
Ja zaista nisam neko ko mrzi, tako ne mrzim ni Rome jer nisu oni krivi sto ovde ne postoji jak sistem(citaj bogat,pun para) pa da moze da im napravi zadovoljavajuce kucice,da ne dozvoli prosidbu na ulici,da se jednostavno pobrine i pozabavi njima.....al ne moze da se pobrine ova zemlja ni o "svojim" gradjanima,Srpske nacionalnosti....
E pa kad ne moze,onda se Romi jadnici dovijaju kako umeju i znaju(ne svi): prose ,skupljaju papir i kojesta, neki kradu(treba reci)...
Nece niko da ih primi da rade iz razloga sto su neuredni itd. ali nije samo to, kod nas postoji i otvorena mrznja prema njima.... jednostavno necu sa tobom nista da imam jer si Rom.....
Roditelji deci govore : nemoj ovo raditi - kao cigan si, itd. tako da je vec kod nase dece usadjeno da Cigan znaci otpr. sam djavo....

Za resavanje prvog problema treba po meni jedno 50 do 100 godina mukotrpnog rada(pocevsi od danas) na mentalitetu naseg naroda koji bi nam ujedno unapredio zivot, povecao standard itd. Drugi problem ce biti sam resen kad se resi prvi problem.

zborovodja

pre 12 godina

Romi kradu zicu, plot, konzerve od sardina i djuvedja, stare Stojadinove gume, karton... a ko pokrade ovolike fabrike po Srbiji? Znate da je vrlo mali broj Roma na rukovodecim mestima u fabrikama.

pmarmut

pre 12 godina

a sta je tu napisano sto nije istina? Njima je sve dozvoljeno, i da prose i da prodaju po tezgama i da dizu karton naselja na sred Novog Beograda na javnim povrsinama. Izgleda da smo mi ostali postali gradjani drugog reda.

Krepao kotao

pre 12 godina

Romi su bele rase, kao i sve nacije u Srbiji, na Balkanu i u Evropi. Tako da ne treba govoriti o rasizmu, jer njega ne može biti. U pomenutom uvodniku u "Politici" reč je o etničkoj nekorektnosti, pri čemu se pripadnost nacionalnoj manjini, kroz etničku predrasudu, izjednačava sa kriminogenošću dela populacije sa socijalne margine. Lopovi su lopovi, bez obzira na nacionalnost.

A što se tiče krađe obojenih metala, država to lako može da spreči. Npr, bakar kao sirovinu otkupljuju ne više od dva industrijska giganta u Srbiji, zatim ga pretapaju i ponovo valjaju/prodaju na tržištu Srbije. Adekvatnom izmenom zakona i propisa ovaj lanac može da se prekine za najviše mesec dana.

hkhl

pre 12 godina

@ Uros: I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje?

* Da to je rasizam! Cela misao i komentar pausalno ocenjuju, zigosu i kategorisu celi romski narod kao lopovski. Istinu koju si ti rekao moze se nazvati subjektivnom istinom koja se bazira na subjektivnom iskustvu. Cutati naravno ne treba, ali pricati se mora o pojedincima Romima koji kradu. Takvih pojedinaca medju samim Srbima je mali milion.

Dule %

pre 12 godina

Ako je uhapseno 50 "trgovaca sekundarnim sirovinama" zbog kradje bakra i ako su svi do jednog Romi , onda stvarno ne vidim razlog zbog cega je komentar rasisticki?!

Petar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.

Cubrilovic Joly

pre 12 godina

Pa da samo dojavim novinaru Politike. Ovde u Becu su masovni kradljivci bakra "Belci": Srbi, jedna od progresivnijih grupa bakrokradilaca, Slovaci, Madjari, nigde Roma. Kradu se cak i kablove iz metroa. Mnogo puta je becki metro morao da prekini prevoz putnika zbog ovih vandalskih kradja. Zivot i bakar su poskupeli a preziveti se mora.

decko sa barikada

pre 12 godina

Je li? A Romi su ukrali bakar? A kome su ga prodali? Romi ne poseduju infrastrukturu za preradu bakra. Da malo "Politika" i polcija procesljaju i drugu stranu medalje. Ko stimulise ovu kradju bakra? Docice te do odgovora: otpadne firme koje bi drzava trebala da kontrolise a to ne radi. Romi su dakle samo mali tockic u ovom lopovskom Vrzinom kolu. Neko drugi zaradjuje mnogo puta vise, a to, i sami znate, nisu Romi!

Vladislav

pre 12 godina

Pre neki dan mi je dosla na vrata Romkinja sa malim detetom kaze da joj dam nesto bla bla bla ... ja joj dam metlu kazem pocistite ovo i dacu vam 100 dinara i paketice za decu.... aha... zasto bi zasto bi radila kada je tu
ceo sistem koji brine o njoj ... i nisam rekao da su svi Romi neradnici,
Ali svi koji su dosli na vrata da prose su bili Romi pa vi zakljucujte
induktivno deduktivno emotivno kako god ... cinjenica je da im se moze jer kad kradu struju ova drzava izdvoji iz budzeta pare da plati njihove racune umesto da im odredi drustveno korisni rad....

Nekoliko mojih prijatelja su Romi ali su vredni posteni ljudi koji rade za sebe za svoju decu i kojima je zaista stalo da budu deo drustva...
Njima ova zemlja nikada nije dala nista jer njih ne smatra Romima valjda...

neznalica

pre 12 godina

Covek je napisao istinu.Doduse treba istaci da lopovi ne bi krali da nemaju kome da prodaju, znaci pozatvarati sve otpade i firme za otkup kod kojih se nadje saht, deo trafo stanice, saobracajni znak itd. i problem ce biti brzo resen. A te sve organizacije samo muzu pare a za Rome ih bas zabole.

Patria

pre 12 godina

Iz onog sto sam ovde procitao ocigledno je da je NVO pogodjen ne zlonamernom rasistickom izjavom, vec pre svega ociglednom kritikom nesposobnosti onih koji su dobro finansirani da pomognu tim ljudima da zive bolje, pa samim tim da ne klize u kriminal, a to su, kao sto znamo, upravo razne NVO. Ako je ovo bila poenta teksta novinara koji je ovde prozvan, mislim da je brilijantno poentirao, a ovim histericnim cinom NVO i potpuno demaskirao jedan sloj ljudi u Srbiji koji jako dobro zivi na racun tudje muke, i za razliku od svojih kolega u razvijenim demokratijama koji se iskreno bore za svoja uverenja, ne pada im na pamet da ista promene u svetu u kojem zive. Cast izuzecima.

Mićo

pre 12 godina

Romi su ovakvi bili i u Titovo vreme, kada su mogli da idu u školu, a nisu. Država im je nešto obezbedila, a oni nisu hteli to da prihvate. Sada im grad obezbeđuje kontejnere, vodu, struju, škole za decu... Za NVO to je nehumano. Da li je humano da ostanu u kartonskim naseljima?
U toku zime nisam čuo da je među smrznitim građanima bio ijedan Rom, niti se iz njihovih kartonskih naselja video dim. Negde su se sklonili. Izgleda da imaju rezervne položaje, a kada treba nešto izvući od države eto ih. NVO ih štite. Neka im oni nađu rešenje. Neka im oni obezbede sredstva preko svojih finansijera. Sve što im država dadne oni upropaste, rasprodaju i kajmak pokupe njihove ceribaše, a sirotinja nastavi da prosi.

Dusan Savic, Paris FR

pre 12 godina

Zao mi je sto do nasih krajeva dopire samo deo istine o nama. Ljudi su osudjeni na lokalna mitoloska shvatanja - Mi dobri svi drugi losi! Nema novina po svetskim metropolama koje osvanu da u njima nema kriminalnih dogadjaja vezanih za Srbe, i to one prave, ne srpske nacionane manjine.

Duchens

pre 12 godina

Pa jel pisac teksta kriv sto su takvi zvanicni podaci? Najvece ,,demokratske" zemlje sveta su sve Srbe ocrnile zbog par ratnih zlocinaca. Ne znam da li mi treba za njih da izmisljamo demokratiju i pravila ponasanja ili da ucimo od njih? To je sto se tice podataka i nacina iznosenja. Samo ne znam sta je pisac teksta hteo da postigne sa tim da ocrni sve rome. Problem sigurno nece tako resiti niti se na tome moze zasnivati resenje problema.

Digi

pre 12 godina

Po pravilu sve ove pomenute NVO su protiv reda i protiv interesa gradjana Srbije.Oni umesto da rade svoj posao za koji dobijaju silne donacije od drzave i iz inostranstva evo organizuju linc novinara koji se drznuo da napise istinu. Pruzam punu podrsku novinaru i Politici u iznosenju istine i neka ne obracaju previse paznje na NVO jer one to nisu svojim radom zasluzile.

Beloved

pre 12 godina

Dobro drugovi i drugarice iz NVO šta u ovom tekstu novinara Politike nije tačno ?
Tačan je od početka do kraja, svaka reč, svaki zarez, svaka tačka. Zar neko zaista u ovoj zemlji misli da romi nisu počinioci u 99% ovakvih slučajeva ?
Krov sa FDU, bista dečaka sa Čukur česme, krađa večnog plamena u Kragujevcu, da ne pomijem svakodnevne krađe kablova, šahtova, železničkih šina ...
Nisam rasista, al što je mnogo, mnogo je !

sibirac

pre 12 godina

Prvo treba utvrditi koliko je ( u npr, zadnje 3 godine) u % uhapsenih/optuzenih za taj vid krivicnih dela koji nisu romske nacionalnosti, pa tek onda pustiti da dezurni dusebriznici ( bar jednom u zivotu argumentovano) napadnu po svima koji otvoreno kazu ono sto svi znamo ali "nije u duhu demokratije i tolerancije" da javno kazemo...

Vlada

pre 12 godina

Pa evo na Novom Beogradu jednom u 2-3 meseca ne radi fixni zbog kradje kablova. I dok ih ne isele iz Belvila neće prestati sa kradjom. A najjača fora je što ti isti stave kutiju gde god hoće i onda traže stan od države. pa kad ga dobiju - prodaju ga i sve ponovo.

namcor

pre 12 godina

tako je, potpuno se slazem! treba hvatati lopove, a ne Rome!

druga stvar je sto, kad god se zaviori crni dim koji smrdi na pvc, iz romskog naselja, uglavnom znamo o cemu se radi, a i da su oni u sahtu pre neku nedelju bili Romi, ali sam ubedjen da se time bave i drugi, tako da...

dok ima potraznje, bice i ponude. pitanje je samo, kad se dodje do vrha piramide, do koga se stize...

tu ce se naci razlog zasto se to ne resava...

Ajk

pre 12 godina

Ozren Milanović je u tekstu napisao da su "Kradljivci ove 'robe' gotovo po pravilu, otvoreno treba reći, romske nacionalnosti. Ništa im, dakle, nije sveto, zaređali su, ne staju! Na meti su oluci, sahtovi, cevi, kablovi, biste, spomenici, saobracajni znaci, na udaru su mostovi, kapele na grobljima, skole, obdanista..."

I šta ovde nije istina??? Ili po navedenim "intelektualnim, mislećim" i neproduktivnim organizacijama treba uvesti cenzuru na informacije. Novinar nigde ne okrivljuje Rome kao naciju, već ukazuje na nacionalnu pripadnost "većine" kradljivaca! Ili to, možda, nije istina?

NisamJa

pre 12 godina

Nema tu nikakvog rasizma, vec puke cinjenice. Mozda bi bolje bilo vecini tih NVO da se pozabave promenom kulture tih istih Roma, i njihovom sustinskom integracijom u drustvo. Ovako ce samo navuci bes vecine, i zaista stvoriti mrznju i prema Romima i prema sebi slicnim organizacijama...

Sta mislite, sta se desi kada neko nema telefon par dana, jer je "neko" pokrao par metara kabla da bi ga pretopio? Koliko ova zemlja izgubi na produktivnosti jer sve firme i predstavnistva ne mogu da funkcionisu, nemaju internet i sl.. A taj "neko" je dobio par stotina dinara za pretopljen bakar. Cukur cesmu necu ni pominjati.

Sta mislite, koliko gneva proizvede kad van neko na jedva priustenom automobilu razbije staklo, obije bravu i sl, ne bi li ukrao prvu pomoc i prodao je za 400din a vama napravio 300e stete? (ruku na srce, kao sablon, za ovo su sem roma odgovorni i narkomani)..

Kako se stvaraju nacisticke organizacije? Bas ovakvim organizacijama.. Gospodo, ako zaista zelite da sprecite rasizam, uradite edukaciju i sustinsku integraciju u drustvo - ovo samo stvara mrznju. Tako sto ce im neko dati malo para ih nece integrisati u drustvo. Prava integracija nastaje tako sto se oni edukuju da se kradjom i prosjacenjem ne moze ziveti vec istinskim radom.

Pravdoljub

pre 12 godina

...Romi umešani u ove vrste krađa su manji problem. Daleko veći problem su oni koji vrše otkup a to već nisu Romi. Njima državni organi treba da se pozabave na način da se ovakav akt proglasi kao teroristički akt uz najveće moguće zatvorske kazne.

natasa

pre 12 godina

... po kojoj su Romi ti koji kradu, uživajući zaštitu NVO i drugih 'faktora', dok se 'ogromna sredstva ulažu u njihovu 'inkluziju'...
Sta je ovde netacno?
Ne smem dete da pustim napolje, udisemo smrad od njihovih zapaljenih guma i placam velike poreze na imovinu...
A vi gospodo izvolite pa primite po jednu porodicu kod vas...

Uros

pre 12 godina

Za 30 godina vozackog staza nikada mi auto nije bio obijan (dobro, nije bas ni da sam imao automobile koji bodu oci). Onda sam se preselio u zgradu u cijoj je blizini poveca divlja naseobina Roma (kod Super Vera na Novom Beogradu) i za godinu dana sam morao da kupujem 3 akumulatora. Da ne spominjem komsije kojima su nestajali tockovi sa kola i slicno. I jesam li ja sad rasista ako kazem istinu, da su me iz komsiluka pokrali? Trebam li da cutim, nerviram se i bacam pare pokrivajuci njihove kradje? Neka hvala.

Free Bird

pre 12 godina

Apsolutno se slažem sa svima koji kažu da treba hapsiti i lopove (bez obzira koje su nacije!) i saučesnike, a to su oni koji od njih kupuju kradenu robu! Međutim, ono što mene zanima da li neko od pripadnika NVO živi u blizini nekog romskog naselja? Vrlo brzo bi ''osetio'' na svojoj koži povećanje kriminala, krađe, prljavštinu, švercere i ne bi se osećao bezbedno u njihovoj blizini! To je apsolutna istina, a ne providna (ali očigledno vrlo profitabilna!) demagogija koju nam NVO ''prodaju''.

temida

pre 12 godina

U drzavi Srbiji vise niko ne zna srpski jezik i vise niko ne zna da cita napisano.
Lepo stoji da su KRADLJIVCI GOTOVO PO PRAVILU sto u prevodu znaci uglavnom romi. I sta je tu diskriminatorsko, to sto je recena istina? I zasto te nevladine organizacije nisu shvatile ono sto je napisano - romi su medju najsiromasnijima u Srbiji i snalaze se na ovaj nezakonit nacin.
Ja sam tako razumela?
A ako vec brinu za siromasne rome zasto se ne odreknu svojih debelih plata u njihovu korist umesto sto se bogate na tim projektima?

acke

pre 12 godina

Voleo bi da SVE do jedne NVO koje su se bavile pitanjima roma pokazu javno na nekoj od nacionalnih TV stanica sta su konkretno uradili. Koliko su stvarno integrisali rome u drustvo (a provereno nisu uzeli mala sredstva za njihovu integraciju), a tek posle toga da budu aktivni po pitanju prepucavanja po novinama.
Romi imaju svoj nacin zivota, od danas do sutra, svidjalo se to nekom ili ne, netreba zato umanjivati odgovornost pojedinaca koji kradu kablove, poklopce na odvodima...

duki

pre 12 godina

...Od NVO koje ih brane od istine nece imati velike vajde, jer je njima prioritet dobijanje donacija za suplje programe koji ne daju nikakve rezultate... A sad, predstavnici civilnog sektora, udrite po komentaru...

Vlajkov

pre 12 godina

ako je nesto problem u ovoj drvavi to je vakuum od 100 godina u njenom drustvenom i socijalnom razvoju....

mi imamo NVO koje se samo bore za ravnopravnost u drustvu po ugledu na severnu Evropu a to sto nam sitan kriminal, korupcija, siiromastvo cvetaju to nema veze... te NVO kao da ne znaju da je Svedska te probleme resila pre 100 godina pa se sada moze boriti za ravnopravnost... ne, oni hoce da isprate Svedjane u tome.... realnost je, mozda tuzna, da je velika vecina romske populacije na ovaj ili onaj nacin u sukobu sa nasim zakonima - za te NVO bi bilo bolje da se aktivno bore protiv toga nego da odmah osudjuju one koji o tome javno govore...

Metar

pre 12 godina

Po ovim komentarima vidim da ljudi nisu shvatili sta je rasizam. Treba razlikovati dve stvari. Ako su svi lopovi bakra Romi nisu svi Romi lopovi! U tome je poenta.
(Petar, 19. mart 2012 13:38)

--- Ni svi Srbi nisu lopovi, to je vec odavno poznato, zar ne?

Milanche

pre 12 godina

Ne razumem novinara. Zasto dize prasinu? Zasto lepo nije napisao da su lopovi po pravilu Holandjani iz bogatih predgradja Ajndhovena koji jeftinim letovima Wizzaira dolaze u Beograd, kradu bakar, prodaju ga a onda se vracaju u holandiju da tamo trose pare po Amsterdamu na travu i prostitutke... Mislim stvarnoooo

kraja

pre 12 godina

...znaci ne smeju da objavljuju cinjenice...

...voleo bih da mi iz

"Centra za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fonda za humanitarno pravo, Inicijative mladih za ljudska prava, Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Sandžačkog odbora za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxisa"

odgovore koliko roma imaju u svojim redovima na platnom spisku... za pocetak

Aleksandar

pre 12 godina

Nisu svi Romi lopovi i to je cinjenica ali isto tako je najveći broj krađa bakarnih kablova i šahti pičinjen upravo od strane Roma koje policija uhapsi ali se dalje ne procesuiraju jer iza njih stoje čitave armije nevladinih ogranizacija. Ako postoje statistički podaci koji potvrđuju pricu autora ovog teksta onda zaista ne vidim nista rasistički u njegovom pisanju, čovek je samo rekao glasno ono što svi već znaju.

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo je ova vest najbolji dokaz da je autor teksta u Politici http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Samo-su-lopovi-revnosni.lt.html bio u pravu.
Ako mi dozvolite, ja zaista ne razumem zašto jedne te iste NVO predstavljaju pod različitim "imenima", pa je ovo sad Koalicija za pristup pravdi - a u čine je: Centar za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, CHRIS - mreža odbora za ljudska prava u Srbiji, Fond za humanitarno pravo, Inicijativa mladih za ljudska prava, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Sandžački odbor za zaštitu ljudskih prava i sloboda i Praxis.
Ako ne grešim, oni su svi takodje u koaliciji REKOM.

Mila Gligoric

pre 12 godina

SVAKA CAST NOVINARU "POLITIKE".Napisao je istinu.Licemeri koji primaju dobre novce da bi sirili laznu brigu o manjinama porucujem da preuzmu brigu o kradljvicima I ONIMA KOJI OTKUPLJUJU UKRADENO!!

EU Citizen

pre 12 godina

Nevladine štetočine ponovo jašu: uostalom, ako je istina, prema ovakvim likovima, rasizam, onda ću s ponosom biti rasista ili, ako treba - još jedno omiljeno bulažnjenje neokomunista i NGO-ista - i fašista, ali ako 80% jednog naroda ili manjine živi od ove ili one vrste kriminala, problem sasvim sigurno nije u "rasističkoj" percepciji većinskog naroda, a još manje u "diskriminaciji", već u njima samima, i sve dok sami nešto ne promene, ne s parama otetih od onih koji rade i preko njihovih leđa, već stvarno sami, onako kako su se, recimo, naši pradedovi izdigli iz bede i neznanja vlastitom voljom i radom, sasvim zasluženo će nositi kolektivni žig srama, a drugovi NGO-isti su slobodni da im od vlastite imovine, ako neku uopšte imaju, pomažu i finansiraju nerad i parazitizam, ali da nešto od bilo koga zahtevaju nemaju pravo jer nisu niko i ništa i ne predstavljaju nikoga osim sebe i procenat ili dva ultralevičarskih ekstremista u biračkom telu...

Srdjan

pre 12 godina

Ja sam za potpunu rasnu ravnopravnost. Da se građanin Srbije srpske nacionalnosti našao na sudu zbog krađe kablova (milionske vrednosti koje posle prodaju za par hiljada dinara) dobio bi finu kaznu, pa dajte onda ravnopravnost da i građani Srbije iz etničkih manjina dobiju istu takvu kaznu!!! To je ravnopravnost!!!!

Nikola Cvetković

pre 12 godina

Kada će više doći dan da stvari nazivamo pravim imenom?
... Romskim organizacijama preporučujem da se angažuju da se ta sumorna slika promeni, a ne samo da zataškavaju stvari i uzimaju novac kao NVO. Slažem se da ne treba isticati šta je po nacionalnosti neko ko je obavio neki lopovluk ali dosta je više bilo. Najlakše je krasti, otimati tuđe i još biti tako vaspitavan, da je to jedini način opstanka. Naravno da među Romima ima i drugačijeg (poštenijeg) sveta ali oni treba da se angažuju u cilju promene svesti svojih drugačijih sunarodnika.

Ilija

pre 12 godina

Tekst nije rasistički, novinar se trudio da prikaže problem. Ovakvi istupi nekih NVO relativizuju problem rasizma, koji je, nažalost, sve izraženiji u Srbiji.

z

pre 12 godina

... Prica se puno o inkluziji ali sami oni se ne trude dovoljno. Ako biste nekada pricali sa njihovim malisanima, dosta njih bi vam reklo kako ih roditelji ne pustaju u skolu nego ih teraju da prosjace po ulicama. Mozda nije politicki korektno ali problem treba da se resava i sa njihove strane.

sisanje vesla

pre 12 godina

@ guyde

Pod hitno se vi iz NVO morate obrazovati jer nemate pojma o cemu pricate a sto je najgore , vi stvarno verujete u to sto pricate . Svako ko je ziveo u Francuskoj,Italiji,Nemackoj,Austriji,Ceskoj,Svedskoj... moze vam potvrditi da ovo nema veze sa sovinizmom ili rasizmom( jos nebuloznije). Ako iz iste grupacije dolazi 99% pocinioca istog krivicnog dela i ako se to krivicno delo ponavlja iz dana u dan onda je najnormalnija stvar da novinar alarmira javnost ( verovatno u cilju da se pomogne toj grupi , a ne kako vi to dozivljavate sovinizam,rasizam). Ako iskljcivo jedna grupacija zivi u nehigijenskim naseljima , ne salju decu u skolu i ponavljaju jedno te isto krivicno delo onda je najnormalnija stvar da se javnost upozna sa tim pa bilo da su u pitanju ljudi iz hipi komuna,harekrisna ili Kurdi koji zive u karton sitiju u Malmeu. Znaci cilj je pomoc grupi koja se kurtuoloski samoizolovala a ne poziv na njihov linc.
P.S. Kao sto je nekim ljudima lakse da zaborave na stid i da prose na ulici tako je nekim drugima lakse da zaborave na stid i da isisavaju fondove pod izgovorom NVO za pomoc onim prvim. Poenta - 'leba bez motike

Nikola

pre 12 godina

I ovo je šansa za afirmaciju NVO. Šta bi se radilo kad se nekad ne bi žmirilo, a nekad radilo. Ova inicijativa mladih, koji su apsorbovali sva načela evropske demokratije sa prvim gutljajem majčinog mlijeka definišu politički smjer, čime mnogo podsjećaju na negdašnji Komsomol. Ovo "po pravilu" nije generalizacija gospodina Milanovića, nego parcelizacija.Pojedinci su bili pragmatični, maznu i prodaju. Male kradje, sitne, stvaraju ogromne privredne probleme, mjerene, kad se podvuče crta, milionima dinara, što plaća gradjanin.Ako je Milanović rekao, uz ogradu, istinu, izbjegao je zamke dvostrukog morala.Puki politički pragmatizam i upodobljavanjem sa onim - što će reći NVO, moguće je pojednostavljeno objasniti: Goveda i ovce uvijek idu tamo gdje ima trave. Slično se ponašaju i pragmatični političari – kojima je pamet u kesi, a srce u drobu. Ipak, sloboda prije svega znaci ne lagati…Tamo gdje se množi laž, najavljuje se tiranija, ili se nastavlja, (Alber Kami).