Ponedeljak, 30.01.2012.

12:20

"Dajte kredite ili uzimam banke"

"Banke Venecuele, privatne i državne, ili ćete finansirati poljoprivrednu proizvodnju ili ćemo mi preduzeti određene mere. Nema treće opcije", rekao je Čavez.

Izvor: Vijesti

"Dajte kredite ili uzimam banke" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

dzo

pre 12 godina

To je razlika izmedju drzavnika i politicara, drzavnici kao Cavez, Luki u Belorusiji, pa pokojni Gadafi i trenutni ruski car Putin, oni vole svoju zemlju, i kazu odlucno NE kad treba onima koji bi tu zemlju prodali za novac. Tako da Ugo, samo ostro i na prvu, klizeci tim trulim kapitalistima.

Tivadar

pre 12 godina

Od drugog svetskog rata na ovamo svetom vladaju bankari. "Evropa" se od tada nista ne pita. To sve ne bi bilo loše (neko vladati mora) da su to normalni ljudi koji shvataju odgovornost svojih pozicija i koji umeju da se drže na distanci. Koji razumeju da je apsolutna moć njihova kako bi oni obezbedili svakodnevnicu prosečnog građanina, naše iluzije i osećaj pripadnosti, a ne da se nadmeću sa nevidljivim neprijateljem. Ali takvi ljudi ne postoje. Postoje samo nedorasle, napaljene pubertetlije kojima upravlja sistem i prilika, koji delaju pod inercijom okolnosti i nemaju nikakvu kontrolu ni plan. Prosto ne zasluzuju svoje zvanje (razumem ja da to nije lako, ali jbg, ako hoćeš da si u samom vrhu onda budi najbolje što društvo nudi). Pričajte šta hoćete za Čaveza, ali je on kod mene prošao taj test... On se stvarno trudi da se stara o svom narodu, a ne da ga muze. Ne doživljava ih mehanički i ne nalazi kojekakve načine da ih ućutkuje već im stvarno želi dobro i to ga radi do te mere da bi radije glavu dao nego da ih neko pravi budalama... Takav je i Kastro, i Kenedi je bio takav..

Boki

pre 12 godina

Bar negde banke i lovanderi ne mogu da rade sve sto pozele i sto im odgovara da se jos vise bogate. Ma koliko bio jak - ima neko jaci :-)

Činiš 'voliko

pre 12 godina

Podseća na Miloša Obrenovića, i otud možda i potiču simpatije površnomislećih Srba. Kao što je Miloš još 1835. bio anahronizam i teret za Srbiju, tako je i Čavez teret svoje zemlje. Sigurno i ovaj poseduje popularnost, kao što je i Miloš, pred kraj svog života, bio vraćen na vlast zbog popularnosti u narodu. Misleći deo Srbije se tada tešio time da Miloš neće dugo. *****

Dule

pre 12 godina

Zamisli da 100 velikih zemljoposednika obradjuje svu zemlju u Srbiji.Sta cemo onda sa milionima onih stanovnika na selu koji je vise ne obradjuju?Od cega ce oni onda da zive?Hocemo ih dovesti u Beograd da im Mrkonjic izgradi stanove,Djilas da socijalu,a Dinkic akcije?

bane

pre 12 godina

******* Dok je armija njegovih obožavalaca u komentarima je potencijalna glasačka mašinerija Šešelja i sličnih. Po milijarditi put sam se uverio da je našem društvu najveći neprijatelj neznanje i nezainteresovanost za temeljno izučavanje ekonomskih zakonitosti.
Samo prvu lekciju da smo savladali, da je KAPITAL jedan od 4 faktora proizvodnje sa ZEMLJOM, RADOM I PREDUZETNIŠTVOM mogli bi dalje učiti. Takođe svaki faktor ima svoju cenu:KAPITAL-KAMATU, ZEMLJIŠTE-RENTU, RAD-NADNICU, PREDUZETNIŠTVO-PROFIT. I vlanik svakog faktora teži da maksimizira cenu za svoj faktor.Ništa prirodnije i nikakve zavere.

Mi lan

pre 12 godina

Ja prvi sam veliki zagovornik borbe protiv alavosti banaka,ali ovo sto radi Cavez je druga strana medalje tj. druga strana alavosti. Daj pare ili cu ja sam da ih otmem. I ne znam cemu se ljudi kod nas odusevljavaju? Normalan sistem treba da funkcionise tako da niti banke mogu da rade sta hoce,niti drzava moze da radi sta hoce. Mora postojati balans. I kada Cavez preotme te banke,skrcace pare na neke svoje fiks ideje u poljoprivredi i sta posle? Sta ce posle da otima? Otimace zemlju seljacima,jer nece hteti drzavi da daju zito po ceni koju je on odredio,a? Mi smo prosli kroz to otimanje pa mo videli kako smo zavrsili,urazumite se ljudi.

Ljutko

pre 12 godina

Sve smo ovo već videli u FNRJ: nacionalizacija fabrika, oduzimanje zemlje. Ne znam da li će rezultat kod Čaveza biti bolji, ali čisto sumnjam jer nije on sasvim čist.

posmatrac

pre 12 godina

za srdjana?
Ocigledno da vama nije poznato da FED ili banka federalnih rezervi ili Bank
of England ili E.centralna banka uopste nisu drzavna nego privatne banke.
Zadnji americki predsednik koji je hteo da vrati kontrolu nad stampanjem
novca bio je kenedi pa zna se kako le zavrsio.. pa linkoln je zbog toga isto ubijen.Baron Natan rotschild je rekao,,dajte mi kontrolu nad stampanjem novca i ne zanima me ko je na vlasti,,probudite se?????

Red

pre 12 godina

@Evropa
A ti si neki pametnjakovic sto je bio u Venecueli?! ****** Ovakav jedan treba Srbiji! Da i ljudi iz unutrasnjosti malo zive a ne samo Beogradjani!

Srdjan

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama
(leonid.yv, 30. januar 2012 16:53)

Ajde molim Vas, navedite mi jedini primer ijedine banke, koja je u Srbiji uspesnija nego u bilo kojoj drugoj zemlji na zapadu!

1) Srbija jeste zanimljivo trziste, ali iskljucivo u okviru ex-SFRJ (minus Slovenija)

2) Ako slucajno pratite vesti, ali izgleda da ne pratite, *****, primetili bi ste da austrijske banke, koje su najprisutnije u bivsim YU-zemljama, ozbiljno razmisljaju da povuku svoje filijale iz ovih republika. Ako niste shvatili, to rade firme (i banke) koje ne vide poslovni interes. A da je kojim slucajem Srbija zanimljiva i da u Srbiji banke bolje zaradjuju, sigurno ne bi odlazile iz rudnika zlata. Ili se mozda varam?

3) Vecina banaka je ovih godina u minusu, ali ima i slucajeva da filijale glavnih banaka, recimo banke Erste, zaradjuju vise nego centrala u Becu. Konkretno govorim o Ceskoj. Zasto? Zato sto je neki ceski politicar, koji je malo vise brinuo za svoju zemlju i svoje gradjane od nasih politicara, pocetkom devedesetih kada je dolazilo do privatizacije banaka, napravio takav sistem da ceske privatizovane banke imaju veliki stepen autonomije. To u Srbiji nije uradjeno. Tako se napr. desilo prosle godine da je Erste bio u minusu (tacnu sumu ne znam, ali govorilo se o nekoliko stotina miliona Evra), dok je ceska banka u grupi Erste bila u dobiti. (to je samo jedan od primera).

4) Realne pare ne postoje! Zar stvarno mislite da bi Warren Buffet mogao sutra da ode u bilo koju banku na svetu i da kaze: "Dobar dan, zeleo bih do sutra u podne da mi pripremite 20 milijardi dolara u gotovini". (Govorimo samo o 1/3 njegovih para, znaci ne o 100%). Sta mislite da bi se desilo? Da bi ovi rekli: "U redu gospodine Buffet, samo nam recite u kakvim novcanicama to zelite?" Pa umrli bi ljudi od smeha!

5) I da vise ne filozofiram. Razmislite dobro, cemu sluze kreditne kartice? Za placanje. Naravno. Ali kakvo placanje. Placate bez realnih para. Samo se cifra sa vaseg racuna pretvori u cifru na nekom drugom racunu, ali realne pare niko ne vidi. Savrseni matrix.

6) Da bude sasvim jasno. Ja mrzim ceo bankarski sistem, zato ga i pratim (onako volonterski) i shvatam ga za zlo sveta. Ali jos vise mrzim populiste, gmizavce poput Milosevica, Caveza itd. Sta mislite da ce se desiti kada bi on uzeo banke pod svoje... totalni bankrot.

7) I nemojte biti toliko glupi da uporedjujete Srbiju i Venecuelu. Venecuela spada medju najvece izvoznike nafte na svetu. Zavisna je od nafte, jer 90% izvoza iz Venecuele nosi nafta. Ili jos bolje, nafta pravi 45% BDP Venecuele). Ono sto Srbija nema. Ono sto obe zemlje spaja jeste siromastvo. Oko 40% ljudi zivi ispod granice siromastva. Toliko o obecanoj zemlji Huga Caveza i njegovog rezima iz snova.

CarolinA

pre 12 godina

Сваки дан се питам шта сам Богу згријешио па сам рођен у оваквој нацији. Коментари већине, као и плусићи и минуси, урлају да је комунистичка мисао и даље јако жива у мојој несрећној нацији. И то благо речено.
Па браћо и сестре, шта је то нас тако уназадило и довело до нивоа гдје смо данас? Да ли управо овакво понашање?

vladica

pre 12 godina

Pa banke i njihove mahinacije i jesu najvece zlo 20. i 21. veka...
prodaju maglu i uzimaju silne pare - a mi ovce im dozvoljavamo.
Ponekad se stvarno divim Cavezu sto ima petlju da svakom kaze ne

Evropa

pre 12 godina

Svi vi sto se divite Cavezu, savetujem vam da otputujete u Venecuelu makar na sedam dana. Pa ako prezivite i vratite se u Srbiju, zelim ponovo da cujem vase misljenje o doticnom.

Razumem da niko ne voli banke i bankare, ali ovaj covek je totalna budala.

brainwash

pre 12 godina

Dogadjaji potvrdjuju da drzave - kad hoce - mogu da kontrolisu banke:)

Jer juce je B92 preneo ovaj sustinski bitan tekst za razumevanje uloge banaka u svetu danas, pa i u stvaranju kriza:

"Nemačka i Francuska očigledno su nemoćne u pokušaju da kontrolišu banke, koje su zapravo i najveća rak-rana svetske ekonomije."

Ostatak teksta ovde:

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2012&mm=01&dd=29&nav_id=578016

A ja ne mogu da shvatim - kako to da mocne i bogate drzave sa ozbiljnim pravosudjem kao FR i DE ne mogu da kontrolisu banke??

sto lepo ne objave nove propise, nove zakone koje stite gradjane i same drzave od banaka?

pa onda sve te banke neka vide sta ce...ipak je drzava jaca, ako nije korpumpirana!

znaci -posto bogati (KAO I U SRBIJI) dikitiraju zakone po svojoj meri, nije da NE MOGU, nego ove drzave tj. vlade NECE ili NE SMEJU da kontrolisu banke?

posledicno ispada da su u pravu 'teoreticari zavera' i sve one price o bankarima koji vladaju drzavama pa i celim svetom iz senke, preko tih banaka, korporacija itd...

Anonymous

pre 12 godina

a taman sam pomislio "eto vladara slobodnog sveta" .. bolji "Kastro", pametniji "Kenedi", kad ono ... on se nateže sa privatnim bankarima.

Nema tu mnogo priče. Privatna banka ne sme da postoji. Mogu da postoje samo narodna i razvojna banka. Čudi me malo ta situacija. Sumnjičavo bi se zaključilo po ovome da je Prezidente možda jedan od njihovih, baš zbog ishoda ulaganja o kome se piše u konačnici teksta. Dizati kredit za ulaganje u prehrambenu proizvodnju, gde će se proizvod plasirati isključivo na domaćem tržištu je čista glupost, a ishod će glasiti ovako: "uvalili smo se u dug prema privatnim bankama, jer smo bukvalno sve pare pojeli"

Svetozar

pre 12 godina

Kao i svaki pljackaski komunista, Cavez je jedino u stanju da smisli da nesto nekom otme dok nije u stanju da osmisli nacin kako da bilo sta posteno zaradi.Kada je sa svojom raspinickom levicarskom ekonomijom doveo zemlju na ivicu propasti, onda je smislio otimanje kao i svi komunisti...
Pozitivni komentari za Caveza,na ovom sajtu samo potvrdjuju da su srbi i dalje komunisti u svom razmislajanju pa mi ih je sada jos manje zao nego do malopre a i do malopre mi ih nije bilo zao jer drzava uvek dobije politicare kakve narod zasluzuje - za srbe je to nazalost.

blah

pre 12 godina

Koliko glupih komentara... a najjace od svega mi je kad vidim da ljudi koji zapravo i napisu nesto pametno, uz argumente i detaljno obrazlozenje svog stava, svejedno dobiju gomilu minuseva zbog toga sto se vecini ne svidja realnost.

Oduzimanjem zemlje od "velikih" i davanjem "malima" ce samo upropastiti poljoprivredu. Upravo to je razlog zbog cega nasa poljoprivreda propada, iako imamo ogromne povrsine pod raznoraznim usevima. Koliko vas se zapravo bavi poljoprivredom? Za razvoj i dobar rod nije potrebno samo da se zemlja "radi", presudni su mehanizacija, modernizacija i hemija, a to sve KOSTA, i mali proizvodjaci (tipicni stanovnici sela) to ne mogu da priuste. Zbog toga smo mi u Evropi medju zemlje sa najmanjim poljoprivrednim prinosima u odnosu na povrsinu useva, i zbog toga su neophodni veliki proizvodjaci - jer samo oni mogu da priuste stvari koje su neophodne za razvoj poljoprivrede.

Ivan

pre 12 godina

@vanzemljak A zapadni svet nista ne radi na silu? Smenjuju rezime kako im se cefne svuda u svetu, i kako to radi? Malo perfidnije nego sto to ovaj radi, ali svima je jasno sta se zapravo desava. Sto se banaka tice, deo svake transakcije koja se napravi u Srbiji odlazi u inostranstvo, iz prostog razloga sto su banke strane. Tu se sva prica o Dinkicu i bankama zavrsava. Za one banke neko mora da odgovara.******

glas iz naroda

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.
(Srdjan, 30. januar 2012 15:43)

Kad sve tako lepo znas onda bi trebalo da znas da u svetu samo pet nacionalnih banaka su u rukama drzava ostalima ne upravljaju drzave vec svetski mocnici naravno indirektno. Evo ti nas primer MMF trazi ovo trazi ono od NBS, pa sta mislite ciji je MMF? Nije ni americki, ni internacionalni vec privatni fond koji sigurno nije stvoren zbog humanizma vec zbog profita i moci. Medju nezavisnim nacionalnim bankama je i banka u Venecueli. To i jeste srz svetskog finansijskog problema jer neko zeli da u potpunosti vlada svetom preko finansija, samo je potrebno da se ljudi malo dublje zamisle i vise informisu i brzo se sve skapira

Berlinac

pre 12 godina

Nacionalizovati sve banke i zabraniti kamate ! Baj baj kapitalizam ! Sada to radi Cavez , ali i ostali ce s tim vrlo brzo poceti . Bas zabavno gledati mocnike kako im izmice tlo pod nogama . Ja se ne bojim jer nemam sta da izgubim , a vi ? AMERIKA I ENGLESKA BICE ZEMLJA PROOOLETERSKA !
p.S. Ako vam se moj komentar ne svidja nemojte ga objaviti , ali vam nista i niko ne daje za pravo da moje recenice preinacujete i menjate smisao celosti .

ekonomista ne-populista

pre 12 godina

Ako se banke teraju da daju pare propalim preduzecima i tajkunima, prestace sa radom, ili ce preci pod okrilje drzave koja ce ih takvom politikom oterati u gubitke (kao kod nas 90-ih), a onda zbogom štednjo i nema više kredita ni za koga

MarkoM

pre 12 godina

"...Vlada je već preuzela nekoliko privatnih banaka u prethodnih nekoliko godina zbog, kako je obrazloženo, neregularnosti u poslovanju."

I? Kako danas posluju te "preuzete" banke? Ako uopšte posluju... Ali izgleda da tu nije našao baš mnogo sreće jer ako je "preuzimanje" banaka tako dobar potez, zašto je tek sad sa preostalim bankama krenuo u fazon "dajte pare kako ja kažem, ili preuzimam banku"?

Imam i ja mnogo toga protiv alavosti i besramnosti današnjih bankara, ili kako ih neki vrlo pravilno zovu - "bankstera". Ali s druge strane, iskustvo pokazuje da kad god je negde neka država počela da određuje banci kome će da daje kredite i pod kojim uslovima, ta banka vrlo brzo više nije bila banka, nego se pretvorila u državni servis za arbitrarnu preraspodelu novca, odnosno pumpa za preusmeravanje novca građana u bunar.
Naravno, u takvim sučajevima uvek se zapađa propratna pojava da se nekome od državnih čauša pomalo (ili malo više) od tog novca zalepi za prste. Dosad se država uvek i svuda pokazala kao vrlo loš bankar.

E, sad, možemo mi da razglabamo šta je u stvari "dobar bankar" i da li je "dobar bankar" onaj koji zajmi novac koji nema ljudima koji ne mogu da ga vrate i na tome pravi ogroman profit, ili da li je "dobar bankar" onaj koji pravi profit uništavajući sve oko sebe. Ali ostaje činjenica da 100% državno gazdovanje novcem nigde nije usrećilo nikoga, osim malobrojnih povlašćenih.

Da li će Srbima toliko dragi Ugo Čaves biti izuzetak tome? Videćemo, ali lično se ne bih kladio na njega. Šta god da bude, sve će to venecuelanski narod pozlatiti, odnosno pokriti sve budalaštine koje Ugo napravi. Uostalom, koju pa drugu mogućnost ima?

Dejan

pre 12 godina

Drzavne banke su bolje od privatnih. Jer drzava moze da banci ne treb da bude cilje sve veci i veci profit vec pomoc privredi.
Sinkic vec 10 godina pokusava da unisti Beobanku ali su i dalje njena potrazivanja vec od dugovanja.
Uprosceno receno. Banci je dovoljno 2-3% kamate da pokrije sve svoje troskove: plate, poslovne porstore, komunalije i slicno.
Drzavna banka moze da recimo na svetskom trzistu da uzme kredit od 3% (kinezi daju takve kredite) i da taj novac plasira u razvoj privrede svoje zemlje sa kamatom od 4-5% i da ne bude na gubitku.
A svaka komercijalna banka ce gledati da bude sto veca kamata jer ih zanima sto veci profit.
Ovo je naravno uprosceno ali je cinjenica da su najvece nemacke i francuske banke u drzavnom vlasnistvu (u smislu vecinskog paketa akcija)

Valter bez Sarajeva

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.
(mali mikica, 30. januar 2012 15:35)

Gospodine Mikica prvo naucite da razlikujete aktivu od pasive banaka. Kriza 30-ih je nastala jer su banke previse novca plasirale u spekulativne hartije (to je aktiva) koristeci realne depozite stedisa (to je pasiva). Takodje ako banka ulupa depozite u besmislene kredite, deponenti ce opet ostati bez svojih ustedjevina. Prosto. Svako izigravanje boga u ekonimiji je preskupo. Ili ste jedan od onih koji smatraju da je kes zakon i da pare treba cuvati u slamarici, pa je prirodno kazniti gramzivost stedisa.

Ja da sam banka ne bih nikada dao novac "siromasnim farmerima" na koje upucuje ovaj pajac Cavez. Sta je to uostalom siromasni farmer? Pa pleonazam za nekoga ko u zivotu nista uradio nije, nema nikakvo obrazovanje i sad bi da pravi hranu, a nema ni novca. Da zanemarimo banku, da li bi ste vi dali novac nekom bez ikakve garancije, ikakvog iskustva, odgovarajuce edukacije... Naravno ne. A sto bi banka morala? Zato sto Cavez kaze da da je to visi interes?!?! Pa neka da svoje pare.

Svi oni koji podrzavaju Caveza u ovoj odluci, dodju mi po 20 hiljada evra jer hocu da pokrenem biznis koji je dobar za opstu stvar. Vraticu casna rec. Bas da vidim koliko vas ce da se javi.

Aleksandar

pre 12 godina

Po ovim komentarima ovde se vidi, da se cas vole banke, cas ne.
Ali, ovo je samo mali deo ljudskog uma, koji stvarno prikazuje da isti taj ne razlikuje sta je dobro, a sta lose. Prvenstveno, jer je tako naucen.
Ljudski mozak - kompjuter kojeg ucis, dok retki imaju slobodu logike.

jos uvek se zakopcavate na ledjima

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.
(Simerijanac Anarihista, 30. januar 2012 16:00)

Ta Grcka je bankrotirala upravo zbog banaka.I da zivelo se bolje,zivi se i sad bolje ali...nece jos dugo.Grci,kao i mnogi drugi,trose nesto sto nemaju.Trose unapred a nemaju pojma da to NE MOGU DA VRATE.Sve i da hoce ne mogu.Jer i nije cilj da dug nestane.Ceo sadasnji sistem pociva na DUGU.
Treba samo malo razmisliti.Neko se ovde pozvao na prostu logiku.Neka je upotrebi pa neka mi kaze a kome su to sve te drzave duzne?!Vanzemaljcima?Ili bankama?A banke privatne?!Znaci drzave su duzne kome?

momabrazil

pre 12 godina

nemojte da gledate na venecuelu iz prizme srbije. ono sto znam je da imaju veliki broj emigranata i privredni rast, da se smanjilo siromastvo i da imaju jos dosta pozitivnih parametara

aca

pre 12 godina

Komunisti, vratite se sve vam je oprosteno.
Redosled nam je poznat
1.Nacionalizacija
2.Jedno partijski sistem
3.Pokret nesvrstanosti
4.Dan mladosti svake godine

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.

Logic

pre 12 godina

Ako Čavez nacionalizuje banke, uništiće i ono malo ekonomije i prisvojiće i ono malo para što siroti građani imaju. Banke MORAJU da budu i prvivatnom vlasništvu, samo na taj način dolazi do sveopšteg procvata i blagostanja malog čoveka. Metod dokazan u Srbiji - dokazali ga Gazda Jezda i Dafina!
A i nije im bilo teško, narod obožava "sposobne".

svim tim milijarderima treba oduzeti neposteno stecenu imovinu

pre 12 godina

Caveza mozete da osporavate ili podrzavate.Mi realno o tom liku ne znamo bas mnogo.Ali ovo sto kaze za banke i velike korporacije je 100% u pravu.

MArko

pre 12 godina

Covek je u pravu, a to se vidi da mu je BDP za 2011 10400 dolara . . . A mi imamo za 2011 6260 dolara . . . Pa da se kritikuje covek mislim da nema razloga . . . Radi za dobrobit svih . . .

Vlada-kg

pre 12 godina

Valjda treba uskladjivati zakone po potrebi i za dobrobit svih u drzavi,
a ne tek tako,oduzimati...

Najlakse je oduzeti,prodati itd.

Ovaj predsednik je deceniju i po na vlasti,a dalje ima problema u zemlji...?
Podseca me na ove nase politicare.
Odjednom imaju problem,kao da su prekjuce dosli u zemlju a juce usli u politiku...a svi su u politici,podosta.

leonid.yv

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama

milos

pre 12 godina

Čovek je definitivno opasni pajac. Ne razumem oduševljenje njime. Kao ovde oduševljenje opštom "kakvom-god" privatizacijom krajem devedesetih, pa onda "kuku lele". Mi smo majstori da iz jedne bede uletimo goru.

Ne možeš jednostavno narediti da banke nekom nešto daju. Pa 1945. je naređeno da se zemlja preda, pa sad ne valja. Još je ono bilo po nekom kakvom-takvom planu, a ovaj zahtev je hir jednog čoveka. Banke se mogu i moraju ograničiti regulativom. Ako su one procenile da je neko rizičan za kredite, dići će kamatu. Ako se ne vode tim principom - propašće i onda opet staro dobro kuku-lele, jer nema ko da uzajmi pare. Možeš im povećati poreze, definisati da npr. ne mogu da pozajme više nego uzmu kao štednju ili im ograničiti radno vreme, ali ne možeš bez posledica da ih teraš u propast. Naravno da ću ja, ako sam vlasnik uspešnog preduzeća, sa inovativnim proizvodom, dobiti povoljniji kredit od piljara u dugovima, uz najveće moguće poštovanje istog.

Sa oduševljenjem ovakvim populistima, ala M.Dinkić i H.Čavez - zasluženo dobijamo iste, garantovano!

Aleksandar

pre 12 godina

za (Liberal, 30. januar 2012 13:32)

Ne znam za Venecuelu, ali stvarno misliš da najveće i najmoćnije banke sveta skupljaju pare od štediša?

privatnim licima strucnjaci,pa vi sad recite da je to normalno

pre 12 godina

Vi koji mislite da su banke ok i da treba da rade kako rade prvo se informisite kako sistem zapravo funkcionise i ko u stvari iza tih banaka stoji.Pa onda komentarisite.
Znate li mozda kome su to duzne Grcka,Italija,Spanija,Francuska...?

Srdjan

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.

Vlada

pre 12 godina

Caves "diktator, populista,upropastice ekonomiju,...", ako to pise u Preokretu i ako je to "partiski zadatak", u redu!, ali ako ste to stvarno Vi napisali, "svojom glavom",ako cak i vasi politicki istomisljenici, cirkusa radi prave, privid demokratije u Americi, "buneci" se protiv banaka, a vi pisete o kapitalizmu u superlativima ...!

djoka

pre 12 godina

Ovo je sigurno da zvuci prejako, ali to je u stvari ono sto banke i druge jake zemlje rade gradjanima i slabijim zemljama. ''Ili ce biti kako mi kazemo ili vas nece biti''. Tako fukncionise ceo svet. Tako da ovo nije nista novo, osim sto mozda neko ne voli ''diktatore'' pa ce da napadaju sada. Nemacka, Amerika, sve to isto rade manjim zemljama

mali mikica

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.

Nenad

pre 12 godina

Gospoda koja ovo podržava ujedno podržava i diktaturu. U banci nisu samo bankine pare, već naše pare. Ja ne bih želeo da ludak kao što je Čavez da uništi ono malo novca što imam ušteđeno.

Valter brani farmere :)

pre 12 godina

Bravo predsednice, ovo je pravi & oprobani put u totalni slom ekonomije. Kao i svaki populista-komunista i ovaj ce da unisti i to malo ekonomije sto je ostalo. Sta je postigao sa nacionalizacijom naftne industrije? Nista osim da sad tera banke da poklanjaju pare, tamo gde on smatra da treba.

A zasto banka ne bi dala nekome kredit i uzela lepo kamatu? Pa zato sto je procenila da je rizik od nevracanja veliki. Uostalom odakle tom ludaku pravo da npr moje pare koje sam poverio banci pokloni nekome, makar taj bio siromasni nepismeni farmer?? A posle ce mu MMF biti kriv kao Argenticima koji su se isto ovako upecali na fasistu populistu Perona.

A cemu li se pojedini Srbi odusevljaju, majko mila. To me zapravo mnogo vise brine.

Za ove sto kukaju kako su im banke odnele pare u inostranstvo - ko god je ovde trazio kredit a da je i malo kreditno sposoban dobio ga je. Pa zar ne kukamo kako nam je privreda/stanovnistvo prezaduzeni. A gde su se (pre)zaduzili ako ne kod banaka? Sta drugo banka da radi sa ostatkom para? Da bez kriterijuma kreditira svakoga ko im se pojavi na vratima. Pa to su i radili u USA pa je doslo do sloma. Tesko iz Srba isterati populisticke zablude.

Dzoni

pre 12 godina

@"Simerijac anarhista"A zasto onda zive mnogo mnogo bolje nego u srpskoj "demokratiji" .Zanimljivo da svako ko ne da zapadu dzabe naftu je bad guy kao sad irak za 1.4$ po barelu.

Dragan Bosnjakovic

pre 12 godina

A tebi VANCAGO malo sto si PRISVOJIO secerane no sad hoces i banke,a?
A nesto me sve vise potsecas na one,hvala Bogu bivse sadama,gadafija itd.
A jeli koji ti je to cin na uniformi?KLOVNU jedan!!!!

zoran

pre 12 godina

Ovaj Cavez je jedan obican pajac sa razumevanjem privrede i sveta kao i ovi nasi kikiriki politicari.
(AliBaba, 30. januar 2012 13:09)

Ma sta kazes. Ovi na zapadu sve znaju, no sve do jedne drzave su bankrotirale. Zbog koga i chega.>?? Zbog banaka. No, oni "znaju".
Hajde ti malo da se obrazujes, pa posle toga ostavljaj komentae.

neko

pre 12 godina

Bankari su veoma povlascena grupa ljudi. Drzava je zakonima propisala da sve pare moraju da prodju kroz njih a da oni mogu da uzimaju provizije. Takodje fraktalnim bankarstvom prakticno stampaju profit kroz kamate na izmisljene pare.
Da ne pominjem dalje sve moguce mahinacije i prevare koje rade kroz "inventivne bankarske proizvode" i razne finansijske derivate.

Koncept banki kao drustveno usluznih delatnosti mi se mnogo mnogo vise svidja. Trzisno ponasanje banaka dovodi do ovog uzasa u kojem je ceo svet vec 3 godine.

nehaos

pre 12 godina

U ovo doba organizovanog javašluka,gde se mahinacija i prevara smatraju
"sposobnošću",je potrebna čvrsta ruka.Tako će se špekulanti naučiti redu,a
da je Čavez taj koji dobro radi procenite sami.Možda i nije,ali da su banke
zelenaške organizacije na ivici kriminala, to sigurno jeste.
Kada kažu ljudi za nekoga "snašao se",u redu,ali gde je ta granica
"snalaženja"?Tekst ima mnogo onog pod navodnicima,ali dok budemo trpeli
raznorazne prevarante i mi ćemo biti pod ljudi pod navodnicima.

petarV

pre 12 godina

Ovaj bi nama trebao...a ne da Srbija...sada ima manje stoke nego u vreme Obrenovića...da sa toliko hektara plodnog zemljišta...mi gladujemo i uvozimo npr. belu luk iz Kine!!!

vanzemljak

pre 12 godina

Nije u pravu jer po toj logici i ja mogu da udjem u bilo ciju kucu i uzmem sta hocu jer mi se tako moze, zakon jaceg i cao zdravo, pa ne ide to tako, postoje inteligentniji nacini da se bankama uzmu pare, ovo je bas onako neintelignentno, nasilno i bezidejno.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Za one koji odobravaju ovakve poteze preCednika Venecuele: "Ako im je vlast toliko dobra i toliko brine o narodu, zasto i onda venecuelance zive mnogo goro nego sto zive ljudi u "zapadnim demokratijama"?

Liberal

pre 12 godina

@hehe
Majstore, gastarbajteri daju SVOJ novac bankama, a ne tebi ili meni. Daju taj novac da bi dobijali kamatu na štednju. Da bi banka imala da mu da kamatu na štednju, mora meni i tebi da uvali kredit. Tako da ovaj ne uzima pare bankama, nego svom stanovništvu koji štedi u njima.

q

pre 12 godina

ajjoj. ovo je uništavanje svega.da se dobiju neki izbori.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pranjic, 30. januar 2012 12:42)

ne, unistavanje svega je kad prodas sve u bescenje, a onda molis banke da te zaduze jos vise kako bi izgledao lepo pred izbore

hehe

pre 12 godina

U pravu je covek.Banke treba i da daju ne samo da uzimaju.Kod nas banke godisnje iznesu planski nekoliko milijardi evra koje nasi gastrabajteri unesu u zemlju.Kad bi to sprecili bilo bi nam mnogo bolje.

hehe

pre 12 godina

U pravu je covek.Banke treba i da daju ne samo da uzimaju.Kod nas banke godisnje iznesu planski nekoliko milijardi evra koje nasi gastrabajteri unesu u zemlju.Kad bi to sprecili bilo bi nam mnogo bolje.

q

pre 12 godina

ajjoj. ovo je uništavanje svega.da se dobiju neki izbori.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pranjic, 30. januar 2012 12:42)

ne, unistavanje svega je kad prodas sve u bescenje, a onda molis banke da te zaduze jos vise kako bi izgledao lepo pred izbore

petarV

pre 12 godina

Ovaj bi nama trebao...a ne da Srbija...sada ima manje stoke nego u vreme Obrenovića...da sa toliko hektara plodnog zemljišta...mi gladujemo i uvozimo npr. belu luk iz Kine!!!

zoran

pre 12 godina

Ovaj Cavez je jedan obican pajac sa razumevanjem privrede i sveta kao i ovi nasi kikiriki politicari.
(AliBaba, 30. januar 2012 13:09)

Ma sta kazes. Ovi na zapadu sve znaju, no sve do jedne drzave su bankrotirale. Zbog koga i chega.>?? Zbog banaka. No, oni "znaju".
Hajde ti malo da se obrazujes, pa posle toga ostavljaj komentae.

djoka

pre 12 godina

Ovo je sigurno da zvuci prejako, ali to je u stvari ono sto banke i druge jake zemlje rade gradjanima i slabijim zemljama. ''Ili ce biti kako mi kazemo ili vas nece biti''. Tako fukncionise ceo svet. Tako da ovo nije nista novo, osim sto mozda neko ne voli ''diktatore'' pa ce da napadaju sada. Nemacka, Amerika, sve to isto rade manjim zemljama

vladica

pre 12 godina

Pa banke i njihove mahinacije i jesu najvece zlo 20. i 21. veka...
prodaju maglu i uzimaju silne pare - a mi ovce im dozvoljavamo.
Ponekad se stvarno divim Cavezu sto ima petlju da svakom kaze ne

Dzoni

pre 12 godina

@"Simerijac anarhista"A zasto onda zive mnogo mnogo bolje nego u srpskoj "demokratiji" .Zanimljivo da svako ko ne da zapadu dzabe naftu je bad guy kao sad irak za 1.4$ po barelu.

MArko

pre 12 godina

Covek je u pravu, a to se vidi da mu je BDP za 2011 10400 dolara . . . A mi imamo za 2011 6260 dolara . . . Pa da se kritikuje covek mislim da nema razloga . . . Radi za dobrobit svih . . .

mali mikica

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.

nehaos

pre 12 godina

U ovo doba organizovanog javašluka,gde se mahinacija i prevara smatraju
"sposobnošću",je potrebna čvrsta ruka.Tako će se špekulanti naučiti redu,a
da je Čavez taj koji dobro radi procenite sami.Možda i nije,ali da su banke
zelenaške organizacije na ivici kriminala, to sigurno jeste.
Kada kažu ljudi za nekoga "snašao se",u redu,ali gde je ta granica
"snalaženja"?Tekst ima mnogo onog pod navodnicima,ali dok budemo trpeli
raznorazne prevarante i mi ćemo biti pod ljudi pod navodnicima.

Liberal

pre 12 godina

@hehe
Majstore, gastarbajteri daju SVOJ novac bankama, a ne tebi ili meni. Daju taj novac da bi dobijali kamatu na štednju. Da bi banka imala da mu da kamatu na štednju, mora meni i tebi da uvali kredit. Tako da ovaj ne uzima pare bankama, nego svom stanovništvu koji štedi u njima.

brainwash

pre 12 godina

Dogadjaji potvrdjuju da drzave - kad hoce - mogu da kontrolisu banke:)

Jer juce je B92 preneo ovaj sustinski bitan tekst za razumevanje uloge banaka u svetu danas, pa i u stvaranju kriza:

"Nemačka i Francuska očigledno su nemoćne u pokušaju da kontrolišu banke, koje su zapravo i najveća rak-rana svetske ekonomije."

Ostatak teksta ovde:

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2012&mm=01&dd=29&nav_id=578016

A ja ne mogu da shvatim - kako to da mocne i bogate drzave sa ozbiljnim pravosudjem kao FR i DE ne mogu da kontrolisu banke??

sto lepo ne objave nove propise, nove zakone koje stite gradjane i same drzave od banaka?

pa onda sve te banke neka vide sta ce...ipak je drzava jaca, ako nije korpumpirana!

znaci -posto bogati (KAO I U SRBIJI) dikitiraju zakone po svojoj meri, nije da NE MOGU, nego ove drzave tj. vlade NECE ili NE SMEJU da kontrolisu banke?

posledicno ispada da su u pravu 'teoreticari zavera' i sve one price o bankarima koji vladaju drzavama pa i celim svetom iz senke, preko tih banaka, korporacija itd...

privatnim licima strucnjaci,pa vi sad recite da je to normalno

pre 12 godina

Vi koji mislite da su banke ok i da treba da rade kako rade prvo se informisite kako sistem zapravo funkcionise i ko u stvari iza tih banaka stoji.Pa onda komentarisite.
Znate li mozda kome su to duzne Grcka,Italija,Spanija,Francuska...?

neko

pre 12 godina

Bankari su veoma povlascena grupa ljudi. Drzava je zakonima propisala da sve pare moraju da prodju kroz njih a da oni mogu da uzimaju provizije. Takodje fraktalnim bankarstvom prakticno stampaju profit kroz kamate na izmisljene pare.
Da ne pominjem dalje sve moguce mahinacije i prevare koje rade kroz "inventivne bankarske proizvode" i razne finansijske derivate.

Koncept banki kao drustveno usluznih delatnosti mi se mnogo mnogo vise svidja. Trzisno ponasanje banaka dovodi do ovog uzasa u kojem je ceo svet vec 3 godine.

vanzemljak

pre 12 godina

Nije u pravu jer po toj logici i ja mogu da udjem u bilo ciju kucu i uzmem sta hocu jer mi se tako moze, zakon jaceg i cao zdravo, pa ne ide to tako, postoje inteligentniji nacini da se bankama uzmu pare, ovo je bas onako neintelignentno, nasilno i bezidejno.

Evropa

pre 12 godina

Svi vi sto se divite Cavezu, savetujem vam da otputujete u Venecuelu makar na sedam dana. Pa ako prezivite i vratite se u Srbiju, zelim ponovo da cujem vase misljenje o doticnom.

Razumem da niko ne voli banke i bankare, ali ovaj covek je totalna budala.

Valter brani farmere :)

pre 12 godina

Bravo predsednice, ovo je pravi & oprobani put u totalni slom ekonomije. Kao i svaki populista-komunista i ovaj ce da unisti i to malo ekonomije sto je ostalo. Sta je postigao sa nacionalizacijom naftne industrije? Nista osim da sad tera banke da poklanjaju pare, tamo gde on smatra da treba.

A zasto banka ne bi dala nekome kredit i uzela lepo kamatu? Pa zato sto je procenila da je rizik od nevracanja veliki. Uostalom odakle tom ludaku pravo da npr moje pare koje sam poverio banci pokloni nekome, makar taj bio siromasni nepismeni farmer?? A posle ce mu MMF biti kriv kao Argenticima koji su se isto ovako upecali na fasistu populistu Perona.

A cemu li se pojedini Srbi odusevljaju, majko mila. To me zapravo mnogo vise brine.

Za ove sto kukaju kako su im banke odnele pare u inostranstvo - ko god je ovde trazio kredit a da je i malo kreditno sposoban dobio ga je. Pa zar ne kukamo kako nam je privreda/stanovnistvo prezaduzeni. A gde su se (pre)zaduzili ako ne kod banaka? Sta drugo banka da radi sa ostatkom para? Da bez kriterijuma kreditira svakoga ko im se pojavi na vratima. Pa to su i radili u USA pa je doslo do sloma. Tesko iz Srba isterati populisticke zablude.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Za one koji odobravaju ovakve poteze preCednika Venecuele: "Ako im je vlast toliko dobra i toliko brine o narodu, zasto i onda venecuelance zive mnogo goro nego sto zive ljudi u "zapadnim demokratijama"?

Aleksandar

pre 12 godina

za (Liberal, 30. januar 2012 13:32)

Ne znam za Venecuelu, ali stvarno misliš da najveće i najmoćnije banke sveta skupljaju pare od štediša?

glas iz naroda

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.
(Srdjan, 30. januar 2012 15:43)

Kad sve tako lepo znas onda bi trebalo da znas da u svetu samo pet nacionalnih banaka su u rukama drzava ostalima ne upravljaju drzave vec svetski mocnici naravno indirektno. Evo ti nas primer MMF trazi ovo trazi ono od NBS, pa sta mislite ciji je MMF? Nije ni americki, ni internacionalni vec privatni fond koji sigurno nije stvoren zbog humanizma vec zbog profita i moci. Medju nezavisnim nacionalnim bankama je i banka u Venecueli. To i jeste srz svetskog finansijskog problema jer neko zeli da u potpunosti vlada svetom preko finansija, samo je potrebno da se ljudi malo dublje zamisle i vise informisu i brzo se sve skapira

Vlada

pre 12 godina

Caves "diktator, populista,upropastice ekonomiju,...", ako to pise u Preokretu i ako je to "partiski zadatak", u redu!, ali ako ste to stvarno Vi napisali, "svojom glavom",ako cak i vasi politicki istomisljenici, cirkusa radi prave, privid demokratije u Americi, "buneci" se protiv banaka, a vi pisete o kapitalizmu u superlativima ...!

blah

pre 12 godina

Koliko glupih komentara... a najjace od svega mi je kad vidim da ljudi koji zapravo i napisu nesto pametno, uz argumente i detaljno obrazlozenje svog stava, svejedno dobiju gomilu minuseva zbog toga sto se vecini ne svidja realnost.

Oduzimanjem zemlje od "velikih" i davanjem "malima" ce samo upropastiti poljoprivredu. Upravo to je razlog zbog cega nasa poljoprivreda propada, iako imamo ogromne povrsine pod raznoraznim usevima. Koliko vas se zapravo bavi poljoprivredom? Za razvoj i dobar rod nije potrebno samo da se zemlja "radi", presudni su mehanizacija, modernizacija i hemija, a to sve KOSTA, i mali proizvodjaci (tipicni stanovnici sela) to ne mogu da priuste. Zbog toga smo mi u Evropi medju zemlje sa najmanjim poljoprivrednim prinosima u odnosu na povrsinu useva, i zbog toga su neophodni veliki proizvodjaci - jer samo oni mogu da priuste stvari koje su neophodne za razvoj poljoprivrede.

Srdjan

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.

aca

pre 12 godina

Komunisti, vratite se sve vam je oprosteno.
Redosled nam je poznat
1.Nacionalizacija
2.Jedno partijski sistem
3.Pokret nesvrstanosti
4.Dan mladosti svake godine

jos uvek se zakopcavate na ledjima

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.
(Simerijanac Anarihista, 30. januar 2012 16:00)

Ta Grcka je bankrotirala upravo zbog banaka.I da zivelo se bolje,zivi se i sad bolje ali...nece jos dugo.Grci,kao i mnogi drugi,trose nesto sto nemaju.Trose unapred a nemaju pojma da to NE MOGU DA VRATE.Sve i da hoce ne mogu.Jer i nije cilj da dug nestane.Ceo sadasnji sistem pociva na DUGU.
Treba samo malo razmisliti.Neko se ovde pozvao na prostu logiku.Neka je upotrebi pa neka mi kaze a kome su to sve te drzave duzne?!Vanzemaljcima?Ili bankama?A banke privatne?!Znaci drzave su duzne kome?

Nenad

pre 12 godina

Gospoda koja ovo podržava ujedno podržava i diktaturu. U banci nisu samo bankine pare, već naše pare. Ja ne bih želeo da ludak kao što je Čavez da uništi ono malo novca što imam ušteđeno.

Aleksandar

pre 12 godina

Po ovim komentarima ovde se vidi, da se cas vole banke, cas ne.
Ali, ovo je samo mali deo ljudskog uma, koji stvarno prikazuje da isti taj ne razlikuje sta je dobro, a sta lose. Prvenstveno, jer je tako naucen.
Ljudski mozak - kompjuter kojeg ucis, dok retki imaju slobodu logike.

svim tim milijarderima treba oduzeti neposteno stecenu imovinu

pre 12 godina

Caveza mozete da osporavate ili podrzavate.Mi realno o tom liku ne znamo bas mnogo.Ali ovo sto kaze za banke i velike korporacije je 100% u pravu.

Logic

pre 12 godina

Ako Čavez nacionalizuje banke, uništiće i ono malo ekonomije i prisvojiće i ono malo para što siroti građani imaju. Banke MORAJU da budu i prvivatnom vlasništvu, samo na taj način dolazi do sveopšteg procvata i blagostanja malog čoveka. Metod dokazan u Srbiji - dokazali ga Gazda Jezda i Dafina!
A i nije im bilo teško, narod obožava "sposobne".

Berlinac

pre 12 godina

Nacionalizovati sve banke i zabraniti kamate ! Baj baj kapitalizam ! Sada to radi Cavez , ali i ostali ce s tim vrlo brzo poceti . Bas zabavno gledati mocnike kako im izmice tlo pod nogama . Ja se ne bojim jer nemam sta da izgubim , a vi ? AMERIKA I ENGLESKA BICE ZEMLJA PROOOLETERSKA !
p.S. Ako vam se moj komentar ne svidja nemojte ga objaviti , ali vam nista i niko ne daje za pravo da moje recenice preinacujete i menjate smisao celosti .

Dragan Bosnjakovic

pre 12 godina

A tebi VANCAGO malo sto si PRISVOJIO secerane no sad hoces i banke,a?
A nesto me sve vise potsecas na one,hvala Bogu bivse sadama,gadafija itd.
A jeli koji ti je to cin na uniformi?KLOVNU jedan!!!!

Ivan

pre 12 godina

@vanzemljak A zapadni svet nista ne radi na silu? Smenjuju rezime kako im se cefne svuda u svetu, i kako to radi? Malo perfidnije nego sto to ovaj radi, ali svima je jasno sta se zapravo desava. Sto se banaka tice, deo svake transakcije koja se napravi u Srbiji odlazi u inostranstvo, iz prostog razloga sto su banke strane. Tu se sva prica o Dinkicu i bankama zavrsava. Za one banke neko mora da odgovara.******

Vlada-kg

pre 12 godina

Valjda treba uskladjivati zakone po potrebi i za dobrobit svih u drzavi,
a ne tek tako,oduzimati...

Najlakse je oduzeti,prodati itd.

Ovaj predsednik je deceniju i po na vlasti,a dalje ima problema u zemlji...?
Podseca me na ove nase politicare.
Odjednom imaju problem,kao da su prekjuce dosli u zemlju a juce usli u politiku...a svi su u politici,podosta.

milos

pre 12 godina

Čovek je definitivno opasni pajac. Ne razumem oduševljenje njime. Kao ovde oduševljenje opštom "kakvom-god" privatizacijom krajem devedesetih, pa onda "kuku lele". Mi smo majstori da iz jedne bede uletimo goru.

Ne možeš jednostavno narediti da banke nekom nešto daju. Pa 1945. je naređeno da se zemlja preda, pa sad ne valja. Još je ono bilo po nekom kakvom-takvom planu, a ovaj zahtev je hir jednog čoveka. Banke se mogu i moraju ograničiti regulativom. Ako su one procenile da je neko rizičan za kredite, dići će kamatu. Ako se ne vode tim principom - propašće i onda opet staro dobro kuku-lele, jer nema ko da uzajmi pare. Možeš im povećati poreze, definisati da npr. ne mogu da pozajme više nego uzmu kao štednju ili im ograničiti radno vreme, ali ne možeš bez posledica da ih teraš u propast. Naravno da ću ja, ako sam vlasnik uspešnog preduzeća, sa inovativnim proizvodom, dobiti povoljniji kredit od piljara u dugovima, uz najveće moguće poštovanje istog.

Sa oduševljenjem ovakvim populistima, ala M.Dinkić i H.Čavez - zasluženo dobijamo iste, garantovano!

Valter bez Sarajeva

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.
(mali mikica, 30. januar 2012 15:35)

Gospodine Mikica prvo naucite da razlikujete aktivu od pasive banaka. Kriza 30-ih je nastala jer su banke previse novca plasirale u spekulativne hartije (to je aktiva) koristeci realne depozite stedisa (to je pasiva). Takodje ako banka ulupa depozite u besmislene kredite, deponenti ce opet ostati bez svojih ustedjevina. Prosto. Svako izigravanje boga u ekonimiji je preskupo. Ili ste jedan od onih koji smatraju da je kes zakon i da pare treba cuvati u slamarici, pa je prirodno kazniti gramzivost stedisa.

Ja da sam banka ne bih nikada dao novac "siromasnim farmerima" na koje upucuje ovaj pajac Cavez. Sta je to uostalom siromasni farmer? Pa pleonazam za nekoga ko u zivotu nista uradio nije, nema nikakvo obrazovanje i sad bi da pravi hranu, a nema ni novca. Da zanemarimo banku, da li bi ste vi dali novac nekom bez ikakve garancije, ikakvog iskustva, odgovarajuce edukacije... Naravno ne. A sto bi banka morala? Zato sto Cavez kaze da da je to visi interes?!?! Pa neka da svoje pare.

Svi oni koji podrzavaju Caveza u ovoj odluci, dodju mi po 20 hiljada evra jer hocu da pokrenem biznis koji je dobar za opstu stvar. Vraticu casna rec. Bas da vidim koliko vas ce da se javi.

Tivadar

pre 12 godina

Od drugog svetskog rata na ovamo svetom vladaju bankari. "Evropa" se od tada nista ne pita. To sve ne bi bilo loše (neko vladati mora) da su to normalni ljudi koji shvataju odgovornost svojih pozicija i koji umeju da se drže na distanci. Koji razumeju da je apsolutna moć njihova kako bi oni obezbedili svakodnevnicu prosečnog građanina, naše iluzije i osećaj pripadnosti, a ne da se nadmeću sa nevidljivim neprijateljem. Ali takvi ljudi ne postoje. Postoje samo nedorasle, napaljene pubertetlije kojima upravlja sistem i prilika, koji delaju pod inercijom okolnosti i nemaju nikakvu kontrolu ni plan. Prosto ne zasluzuju svoje zvanje (razumem ja da to nije lako, ali jbg, ako hoćeš da si u samom vrhu onda budi najbolje što društvo nudi). Pričajte šta hoćete za Čaveza, ali je on kod mene prošao taj test... On se stvarno trudi da se stara o svom narodu, a ne da ga muze. Ne doživljava ih mehanički i ne nalazi kojekakve načine da ih ućutkuje već im stvarno želi dobro i to ga radi do te mere da bi radije glavu dao nego da ih neko pravi budalama... Takav je i Kastro, i Kenedi je bio takav..

momabrazil

pre 12 godina

nemojte da gledate na venecuelu iz prizme srbije. ono sto znam je da imaju veliki broj emigranata i privredni rast, da se smanjilo siromastvo i da imaju jos dosta pozitivnih parametara

Svetozar

pre 12 godina

Kao i svaki pljackaski komunista, Cavez je jedino u stanju da smisli da nesto nekom otme dok nije u stanju da osmisli nacin kako da bilo sta posteno zaradi.Kada je sa svojom raspinickom levicarskom ekonomijom doveo zemlju na ivicu propasti, onda je smislio otimanje kao i svi komunisti...
Pozitivni komentari za Caveza,na ovom sajtu samo potvrdjuju da su srbi i dalje komunisti u svom razmislajanju pa mi ih je sada jos manje zao nego do malopre a i do malopre mi ih nije bilo zao jer drzava uvek dobije politicare kakve narod zasluzuje - za srbe je to nazalost.

Boki

pre 12 godina

Bar negde banke i lovanderi ne mogu da rade sve sto pozele i sto im odgovara da se jos vise bogate. Ma koliko bio jak - ima neko jaci :-)

Dejan

pre 12 godina

Drzavne banke su bolje od privatnih. Jer drzava moze da banci ne treb da bude cilje sve veci i veci profit vec pomoc privredi.
Sinkic vec 10 godina pokusava da unisti Beobanku ali su i dalje njena potrazivanja vec od dugovanja.
Uprosceno receno. Banci je dovoljno 2-3% kamate da pokrije sve svoje troskove: plate, poslovne porstore, komunalije i slicno.
Drzavna banka moze da recimo na svetskom trzistu da uzme kredit od 3% (kinezi daju takve kredite) i da taj novac plasira u razvoj privrede svoje zemlje sa kamatom od 4-5% i da ne bude na gubitku.
A svaka komercijalna banka ce gledati da bude sto veca kamata jer ih zanima sto veci profit.
Ovo je naravno uprosceno ali je cinjenica da su najvece nemacke i francuske banke u drzavnom vlasnistvu (u smislu vecinskog paketa akcija)

Dule

pre 12 godina

Zamisli da 100 velikih zemljoposednika obradjuje svu zemlju u Srbiji.Sta cemo onda sa milionima onih stanovnika na selu koji je vise ne obradjuju?Od cega ce oni onda da zive?Hocemo ih dovesti u Beograd da im Mrkonjic izgradi stanove,Djilas da socijalu,a Dinkic akcije?

Anonymous

pre 12 godina

a taman sam pomislio "eto vladara slobodnog sveta" .. bolji "Kastro", pametniji "Kenedi", kad ono ... on se nateže sa privatnim bankarima.

Nema tu mnogo priče. Privatna banka ne sme da postoji. Mogu da postoje samo narodna i razvojna banka. Čudi me malo ta situacija. Sumnjičavo bi se zaključilo po ovome da je Prezidente možda jedan od njihovih, baš zbog ishoda ulaganja o kome se piše u konačnici teksta. Dizati kredit za ulaganje u prehrambenu proizvodnju, gde će se proizvod plasirati isključivo na domaćem tržištu je čista glupost, a ishod će glasiti ovako: "uvalili smo se u dug prema privatnim bankama, jer smo bukvalno sve pare pojeli"

posmatrac

pre 12 godina

za srdjana?
Ocigledno da vama nije poznato da FED ili banka federalnih rezervi ili Bank
of England ili E.centralna banka uopste nisu drzavna nego privatne banke.
Zadnji americki predsednik koji je hteo da vrati kontrolu nad stampanjem
novca bio je kenedi pa zna se kako le zavrsio.. pa linkoln je zbog toga isto ubijen.Baron Natan rotschild je rekao,,dajte mi kontrolu nad stampanjem novca i ne zanima me ko je na vlasti,,probudite se?????

ekonomista ne-populista

pre 12 godina

Ako se banke teraju da daju pare propalim preduzecima i tajkunima, prestace sa radom, ili ce preci pod okrilje drzave koja ce ih takvom politikom oterati u gubitke (kao kod nas 90-ih), a onda zbogom štednjo i nema više kredita ni za koga

leonid.yv

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama

MarkoM

pre 12 godina

"...Vlada je već preuzela nekoliko privatnih banaka u prethodnih nekoliko godina zbog, kako je obrazloženo, neregularnosti u poslovanju."

I? Kako danas posluju te "preuzete" banke? Ako uopšte posluju... Ali izgleda da tu nije našao baš mnogo sreće jer ako je "preuzimanje" banaka tako dobar potez, zašto je tek sad sa preostalim bankama krenuo u fazon "dajte pare kako ja kažem, ili preuzimam banku"?

Imam i ja mnogo toga protiv alavosti i besramnosti današnjih bankara, ili kako ih neki vrlo pravilno zovu - "bankstera". Ali s druge strane, iskustvo pokazuje da kad god je negde neka država počela da određuje banci kome će da daje kredite i pod kojim uslovima, ta banka vrlo brzo više nije bila banka, nego se pretvorila u državni servis za arbitrarnu preraspodelu novca, odnosno pumpa za preusmeravanje novca građana u bunar.
Naravno, u takvim sučajevima uvek se zapađa propratna pojava da se nekome od državnih čauša pomalo (ili malo više) od tog novca zalepi za prste. Dosad se država uvek i svuda pokazala kao vrlo loš bankar.

E, sad, možemo mi da razglabamo šta je u stvari "dobar bankar" i da li je "dobar bankar" onaj koji zajmi novac koji nema ljudima koji ne mogu da ga vrate i na tome pravi ogroman profit, ili da li je "dobar bankar" onaj koji pravi profit uništavajući sve oko sebe. Ali ostaje činjenica da 100% državno gazdovanje novcem nigde nije usrećilo nikoga, osim malobrojnih povlašćenih.

Da li će Srbima toliko dragi Ugo Čaves biti izuzetak tome? Videćemo, ali lično se ne bih kladio na njega. Šta god da bude, sve će to venecuelanski narod pozlatiti, odnosno pokriti sve budalaštine koje Ugo napravi. Uostalom, koju pa drugu mogućnost ima?

Red

pre 12 godina

@Evropa
A ti si neki pametnjakovic sto je bio u Venecueli?! ****** Ovakav jedan treba Srbiji! Da i ljudi iz unutrasnjosti malo zive a ne samo Beogradjani!

Srdjan

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama
(leonid.yv, 30. januar 2012 16:53)

Ajde molim Vas, navedite mi jedini primer ijedine banke, koja je u Srbiji uspesnija nego u bilo kojoj drugoj zemlji na zapadu!

1) Srbija jeste zanimljivo trziste, ali iskljucivo u okviru ex-SFRJ (minus Slovenija)

2) Ako slucajno pratite vesti, ali izgleda da ne pratite, *****, primetili bi ste da austrijske banke, koje su najprisutnije u bivsim YU-zemljama, ozbiljno razmisljaju da povuku svoje filijale iz ovih republika. Ako niste shvatili, to rade firme (i banke) koje ne vide poslovni interes. A da je kojim slucajem Srbija zanimljiva i da u Srbiji banke bolje zaradjuju, sigurno ne bi odlazile iz rudnika zlata. Ili se mozda varam?

3) Vecina banaka je ovih godina u minusu, ali ima i slucajeva da filijale glavnih banaka, recimo banke Erste, zaradjuju vise nego centrala u Becu. Konkretno govorim o Ceskoj. Zasto? Zato sto je neki ceski politicar, koji je malo vise brinuo za svoju zemlju i svoje gradjane od nasih politicara, pocetkom devedesetih kada je dolazilo do privatizacije banaka, napravio takav sistem da ceske privatizovane banke imaju veliki stepen autonomije. To u Srbiji nije uradjeno. Tako se napr. desilo prosle godine da je Erste bio u minusu (tacnu sumu ne znam, ali govorilo se o nekoliko stotina miliona Evra), dok je ceska banka u grupi Erste bila u dobiti. (to je samo jedan od primera).

4) Realne pare ne postoje! Zar stvarno mislite da bi Warren Buffet mogao sutra da ode u bilo koju banku na svetu i da kaze: "Dobar dan, zeleo bih do sutra u podne da mi pripremite 20 milijardi dolara u gotovini". (Govorimo samo o 1/3 njegovih para, znaci ne o 100%). Sta mislite da bi se desilo? Da bi ovi rekli: "U redu gospodine Buffet, samo nam recite u kakvim novcanicama to zelite?" Pa umrli bi ljudi od smeha!

5) I da vise ne filozofiram. Razmislite dobro, cemu sluze kreditne kartice? Za placanje. Naravno. Ali kakvo placanje. Placate bez realnih para. Samo se cifra sa vaseg racuna pretvori u cifru na nekom drugom racunu, ali realne pare niko ne vidi. Savrseni matrix.

6) Da bude sasvim jasno. Ja mrzim ceo bankarski sistem, zato ga i pratim (onako volonterski) i shvatam ga za zlo sveta. Ali jos vise mrzim populiste, gmizavce poput Milosevica, Caveza itd. Sta mislite da ce se desiti kada bi on uzeo banke pod svoje... totalni bankrot.

7) I nemojte biti toliko glupi da uporedjujete Srbiju i Venecuelu. Venecuela spada medju najvece izvoznike nafte na svetu. Zavisna je od nafte, jer 90% izvoza iz Venecuele nosi nafta. Ili jos bolje, nafta pravi 45% BDP Venecuele). Ono sto Srbija nema. Ono sto obe zemlje spaja jeste siromastvo. Oko 40% ljudi zivi ispod granice siromastva. Toliko o obecanoj zemlji Huga Caveza i njegovog rezima iz snova.

Mi lan

pre 12 godina

Ja prvi sam veliki zagovornik borbe protiv alavosti banaka,ali ovo sto radi Cavez je druga strana medalje tj. druga strana alavosti. Daj pare ili cu ja sam da ih otmem. I ne znam cemu se ljudi kod nas odusevljavaju? Normalan sistem treba da funkcionise tako da niti banke mogu da rade sta hoce,niti drzava moze da radi sta hoce. Mora postojati balans. I kada Cavez preotme te banke,skrcace pare na neke svoje fiks ideje u poljoprivredi i sta posle? Sta ce posle da otima? Otimace zemlju seljacima,jer nece hteti drzavi da daju zito po ceni koju je on odredio,a? Mi smo prosli kroz to otimanje pa mo videli kako smo zavrsili,urazumite se ljudi.

dzo

pre 12 godina

To je razlika izmedju drzavnika i politicara, drzavnici kao Cavez, Luki u Belorusiji, pa pokojni Gadafi i trenutni ruski car Putin, oni vole svoju zemlju, i kazu odlucno NE kad treba onima koji bi tu zemlju prodali za novac. Tako da Ugo, samo ostro i na prvu, klizeci tim trulim kapitalistima.

CarolinA

pre 12 godina

Сваки дан се питам шта сам Богу згријешио па сам рођен у оваквој нацији. Коментари већине, као и плусићи и минуси, урлају да је комунистичка мисао и даље јако жива у мојој несрећној нацији. И то благо речено.
Па браћо и сестре, шта је то нас тако уназадило и довело до нивоа гдје смо данас? Да ли управо овакво понашање?

Činiš 'voliko

pre 12 godina

Podseća na Miloša Obrenovića, i otud možda i potiču simpatije površnomislećih Srba. Kao što je Miloš još 1835. bio anahronizam i teret za Srbiju, tako je i Čavez teret svoje zemlje. Sigurno i ovaj poseduje popularnost, kao što je i Miloš, pred kraj svog života, bio vraćen na vlast zbog popularnosti u narodu. Misleći deo Srbije se tada tešio time da Miloš neće dugo. *****

bane

pre 12 godina

******* Dok je armija njegovih obožavalaca u komentarima je potencijalna glasačka mašinerija Šešelja i sličnih. Po milijarditi put sam se uverio da je našem društvu najveći neprijatelj neznanje i nezainteresovanost za temeljno izučavanje ekonomskih zakonitosti.
Samo prvu lekciju da smo savladali, da je KAPITAL jedan od 4 faktora proizvodnje sa ZEMLJOM, RADOM I PREDUZETNIŠTVOM mogli bi dalje učiti. Takođe svaki faktor ima svoju cenu:KAPITAL-KAMATU, ZEMLJIŠTE-RENTU, RAD-NADNICU, PREDUZETNIŠTVO-PROFIT. I vlanik svakog faktora teži da maksimizira cenu za svoj faktor.Ništa prirodnije i nikakve zavere.

Ljutko

pre 12 godina

Sve smo ovo već videli u FNRJ: nacionalizacija fabrika, oduzimanje zemlje. Ne znam da li će rezultat kod Čaveza biti bolji, ali čisto sumnjam jer nije on sasvim čist.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Za one koji odobravaju ovakve poteze preCednika Venecuele: "Ako im je vlast toliko dobra i toliko brine o narodu, zasto i onda venecuelance zive mnogo goro nego sto zive ljudi u "zapadnim demokratijama"?

vanzemljak

pre 12 godina

Nije u pravu jer po toj logici i ja mogu da udjem u bilo ciju kucu i uzmem sta hocu jer mi se tako moze, zakon jaceg i cao zdravo, pa ne ide to tako, postoje inteligentniji nacini da se bankama uzmu pare, ovo je bas onako neintelignentno, nasilno i bezidejno.

Evropa

pre 12 godina

Svi vi sto se divite Cavezu, savetujem vam da otputujete u Venecuelu makar na sedam dana. Pa ako prezivite i vratite se u Srbiju, zelim ponovo da cujem vase misljenje o doticnom.

Razumem da niko ne voli banke i bankare, ali ovaj covek je totalna budala.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.

Dragan Bosnjakovic

pre 12 godina

A tebi VANCAGO malo sto si PRISVOJIO secerane no sad hoces i banke,a?
A nesto me sve vise potsecas na one,hvala Bogu bivse sadama,gadafija itd.
A jeli koji ti je to cin na uniformi?KLOVNU jedan!!!!

Valter brani farmere :)

pre 12 godina

Bravo predsednice, ovo je pravi & oprobani put u totalni slom ekonomije. Kao i svaki populista-komunista i ovaj ce da unisti i to malo ekonomije sto je ostalo. Sta je postigao sa nacionalizacijom naftne industrije? Nista osim da sad tera banke da poklanjaju pare, tamo gde on smatra da treba.

A zasto banka ne bi dala nekome kredit i uzela lepo kamatu? Pa zato sto je procenila da je rizik od nevracanja veliki. Uostalom odakle tom ludaku pravo da npr moje pare koje sam poverio banci pokloni nekome, makar taj bio siromasni nepismeni farmer?? A posle ce mu MMF biti kriv kao Argenticima koji su se isto ovako upecali na fasistu populistu Perona.

A cemu li se pojedini Srbi odusevljaju, majko mila. To me zapravo mnogo vise brine.

Za ove sto kukaju kako su im banke odnele pare u inostranstvo - ko god je ovde trazio kredit a da je i malo kreditno sposoban dobio ga je. Pa zar ne kukamo kako nam je privreda/stanovnistvo prezaduzeni. A gde su se (pre)zaduzili ako ne kod banaka? Sta drugo banka da radi sa ostatkom para? Da bez kriterijuma kreditira svakoga ko im se pojavi na vratima. Pa to su i radili u USA pa je doslo do sloma. Tesko iz Srba isterati populisticke zablude.

Nenad

pre 12 godina

Gospoda koja ovo podržava ujedno podržava i diktaturu. U banci nisu samo bankine pare, već naše pare. Ja ne bih želeo da ludak kao što je Čavez da uništi ono malo novca što imam ušteđeno.

Logic

pre 12 godina

Ako Čavez nacionalizuje banke, uništiće i ono malo ekonomije i prisvojiće i ono malo para što siroti građani imaju. Banke MORAJU da budu i prvivatnom vlasništvu, samo na taj način dolazi do sveopšteg procvata i blagostanja malog čoveka. Metod dokazan u Srbiji - dokazali ga Gazda Jezda i Dafina!
A i nije im bilo teško, narod obožava "sposobne".

hehe

pre 12 godina

U pravu je covek.Banke treba i da daju ne samo da uzimaju.Kod nas banke godisnje iznesu planski nekoliko milijardi evra koje nasi gastrabajteri unesu u zemlju.Kad bi to sprecili bilo bi nam mnogo bolje.

Srdjan

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.

Liberal

pre 12 godina

@hehe
Majstore, gastarbajteri daju SVOJ novac bankama, a ne tebi ili meni. Daju taj novac da bi dobijali kamatu na štednju. Da bi banka imala da mu da kamatu na štednju, mora meni i tebi da uvali kredit. Tako da ovaj ne uzima pare bankama, nego svom stanovništvu koji štedi u njima.

blah

pre 12 godina

Koliko glupih komentara... a najjace od svega mi je kad vidim da ljudi koji zapravo i napisu nesto pametno, uz argumente i detaljno obrazlozenje svog stava, svejedno dobiju gomilu minuseva zbog toga sto se vecini ne svidja realnost.

Oduzimanjem zemlje od "velikih" i davanjem "malima" ce samo upropastiti poljoprivredu. Upravo to je razlog zbog cega nasa poljoprivreda propada, iako imamo ogromne povrsine pod raznoraznim usevima. Koliko vas se zapravo bavi poljoprivredom? Za razvoj i dobar rod nije potrebno samo da se zemlja "radi", presudni su mehanizacija, modernizacija i hemija, a to sve KOSTA, i mali proizvodjaci (tipicni stanovnici sela) to ne mogu da priuste. Zbog toga smo mi u Evropi medju zemlje sa najmanjim poljoprivrednim prinosima u odnosu na povrsinu useva, i zbog toga su neophodni veliki proizvodjaci - jer samo oni mogu da priuste stvari koje su neophodne za razvoj poljoprivrede.

milos

pre 12 godina

Čovek je definitivno opasni pajac. Ne razumem oduševljenje njime. Kao ovde oduševljenje opštom "kakvom-god" privatizacijom krajem devedesetih, pa onda "kuku lele". Mi smo majstori da iz jedne bede uletimo goru.

Ne možeš jednostavno narediti da banke nekom nešto daju. Pa 1945. je naređeno da se zemlja preda, pa sad ne valja. Još je ono bilo po nekom kakvom-takvom planu, a ovaj zahtev je hir jednog čoveka. Banke se mogu i moraju ograničiti regulativom. Ako su one procenile da je neko rizičan za kredite, dići će kamatu. Ako se ne vode tim principom - propašće i onda opet staro dobro kuku-lele, jer nema ko da uzajmi pare. Možeš im povećati poreze, definisati da npr. ne mogu da pozajme više nego uzmu kao štednju ili im ograničiti radno vreme, ali ne možeš bez posledica da ih teraš u propast. Naravno da ću ja, ako sam vlasnik uspešnog preduzeća, sa inovativnim proizvodom, dobiti povoljniji kredit od piljara u dugovima, uz najveće moguće poštovanje istog.

Sa oduševljenjem ovakvim populistima, ala M.Dinkić i H.Čavez - zasluženo dobijamo iste, garantovano!

Svetozar

pre 12 godina

Kao i svaki pljackaski komunista, Cavez je jedino u stanju da smisli da nesto nekom otme dok nije u stanju da osmisli nacin kako da bilo sta posteno zaradi.Kada je sa svojom raspinickom levicarskom ekonomijom doveo zemlju na ivicu propasti, onda je smislio otimanje kao i svi komunisti...
Pozitivni komentari za Caveza,na ovom sajtu samo potvrdjuju da su srbi i dalje komunisti u svom razmislajanju pa mi ih je sada jos manje zao nego do malopre a i do malopre mi ih nije bilo zao jer drzava uvek dobije politicare kakve narod zasluzuje - za srbe je to nazalost.

zoran

pre 12 godina

Ovaj Cavez je jedan obican pajac sa razumevanjem privrede i sveta kao i ovi nasi kikiriki politicari.
(AliBaba, 30. januar 2012 13:09)

Ma sta kazes. Ovi na zapadu sve znaju, no sve do jedne drzave su bankrotirale. Zbog koga i chega.>?? Zbog banaka. No, oni "znaju".
Hajde ti malo da se obrazujes, pa posle toga ostavljaj komentae.

petarV

pre 12 godina

Ovaj bi nama trebao...a ne da Srbija...sada ima manje stoke nego u vreme Obrenovića...da sa toliko hektara plodnog zemljišta...mi gladujemo i uvozimo npr. belu luk iz Kine!!!

Vlada-kg

pre 12 godina

Valjda treba uskladjivati zakone po potrebi i za dobrobit svih u drzavi,
a ne tek tako,oduzimati...

Najlakse je oduzeti,prodati itd.

Ovaj predsednik je deceniju i po na vlasti,a dalje ima problema u zemlji...?
Podseca me na ove nase politicare.
Odjednom imaju problem,kao da su prekjuce dosli u zemlju a juce usli u politiku...a svi su u politici,podosta.

Valter bez Sarajeva

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.
(mali mikica, 30. januar 2012 15:35)

Gospodine Mikica prvo naucite da razlikujete aktivu od pasive banaka. Kriza 30-ih je nastala jer su banke previse novca plasirale u spekulativne hartije (to je aktiva) koristeci realne depozite stedisa (to je pasiva). Takodje ako banka ulupa depozite u besmislene kredite, deponenti ce opet ostati bez svojih ustedjevina. Prosto. Svako izigravanje boga u ekonimiji je preskupo. Ili ste jedan od onih koji smatraju da je kes zakon i da pare treba cuvati u slamarici, pa je prirodno kazniti gramzivost stedisa.

Ja da sam banka ne bih nikada dao novac "siromasnim farmerima" na koje upucuje ovaj pajac Cavez. Sta je to uostalom siromasni farmer? Pa pleonazam za nekoga ko u zivotu nista uradio nije, nema nikakvo obrazovanje i sad bi da pravi hranu, a nema ni novca. Da zanemarimo banku, da li bi ste vi dali novac nekom bez ikakve garancije, ikakvog iskustva, odgovarajuce edukacije... Naravno ne. A sto bi banka morala? Zato sto Cavez kaze da da je to visi interes?!?! Pa neka da svoje pare.

Svi oni koji podrzavaju Caveza u ovoj odluci, dodju mi po 20 hiljada evra jer hocu da pokrenem biznis koji je dobar za opstu stvar. Vraticu casna rec. Bas da vidim koliko vas ce da se javi.

q

pre 12 godina

ajjoj. ovo je uništavanje svega.da se dobiju neki izbori.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (pranjic, 30. januar 2012 12:42)

ne, unistavanje svega je kad prodas sve u bescenje, a onda molis banke da te zaduze jos vise kako bi izgledao lepo pred izbore

vladica

pre 12 godina

Pa banke i njihove mahinacije i jesu najvece zlo 20. i 21. veka...
prodaju maglu i uzimaju silne pare - a mi ovce im dozvoljavamo.
Ponekad se stvarno divim Cavezu sto ima petlju da svakom kaze ne

MArko

pre 12 godina

Covek je u pravu, a to se vidi da mu je BDP za 2011 10400 dolara . . . A mi imamo za 2011 6260 dolara . . . Pa da se kritikuje covek mislim da nema razloga . . . Radi za dobrobit svih . . .

glas iz naroda

pre 12 godina

Jao ljudi moji. Ja jos uvek ne mogu da verujem koliko smo mi Srbi jos u komunizmu. Mi se jos uvek radujemo komunistickom populizmu. Halo ljudi, sta je vama. Evo sta se desilo u Zimbabveu kada su uzeli zemlju od velikih poljoprivrednika i dali je malima?

A sto se banaka tice. Pa i budala u pecini zna da banke ne drze velike sume u sefovima, jer te pare jednostavno ne postoje. Kada ce ljudi konacno da shvate da banke nemaju realan novac? On moze da nacionalizuje zgrade i nesto sice u bankama i to je to. Ista je prica i u Srbiji i vecini zemalja u svetu. Jedine realne pare su u narodnim bankama, koje su inace u rukama drzave i u Svajcarskim bankama. Ostalo je bajka.

P.S. I za sve one koji se jos uvek loze na lik i delo Huga Caveza. Ako vam smeta ova nasa korupcija, onda niste ni pomislili koliko je korumpiran predsednik Cavez. Odkud znam? Jer sam neko vreme ziveo i radio u Venecueli.
(Srdjan, 30. januar 2012 15:43)

Kad sve tako lepo znas onda bi trebalo da znas da u svetu samo pet nacionalnih banaka su u rukama drzava ostalima ne upravljaju drzave vec svetski mocnici naravno indirektno. Evo ti nas primer MMF trazi ovo trazi ono od NBS, pa sta mislite ciji je MMF? Nije ni americki, ni internacionalni vec privatni fond koji sigurno nije stvoren zbog humanizma vec zbog profita i moci. Medju nezavisnim nacionalnim bankama je i banka u Venecueli. To i jeste srz svetskog finansijskog problema jer neko zeli da u potpunosti vlada svetom preko finansija, samo je potrebno da se ljudi malo dublje zamisle i vise informisu i brzo se sve skapira

Dzoni

pre 12 godina

@"Simerijac anarhista"A zasto onda zive mnogo mnogo bolje nego u srpskoj "demokratiji" .Zanimljivo da svako ko ne da zapadu dzabe naftu je bad guy kao sad irak za 1.4$ po barelu.

Berlinac

pre 12 godina

Nacionalizovati sve banke i zabraniti kamate ! Baj baj kapitalizam ! Sada to radi Cavez , ali i ostali ce s tim vrlo brzo poceti . Bas zabavno gledati mocnike kako im izmice tlo pod nogama . Ja se ne bojim jer nemam sta da izgubim , a vi ? AMERIKA I ENGLESKA BICE ZEMLJA PROOOLETERSKA !
p.S. Ako vam se moj komentar ne svidja nemojte ga objaviti , ali vam nista i niko ne daje za pravo da moje recenice preinacujete i menjate smisao celosti .

MarkoM

pre 12 godina

"...Vlada je već preuzela nekoliko privatnih banaka u prethodnih nekoliko godina zbog, kako je obrazloženo, neregularnosti u poslovanju."

I? Kako danas posluju te "preuzete" banke? Ako uopšte posluju... Ali izgleda da tu nije našao baš mnogo sreće jer ako je "preuzimanje" banaka tako dobar potez, zašto je tek sad sa preostalim bankama krenuo u fazon "dajte pare kako ja kažem, ili preuzimam banku"?

Imam i ja mnogo toga protiv alavosti i besramnosti današnjih bankara, ili kako ih neki vrlo pravilno zovu - "bankstera". Ali s druge strane, iskustvo pokazuje da kad god je negde neka država počela da određuje banci kome će da daje kredite i pod kojim uslovima, ta banka vrlo brzo više nije bila banka, nego se pretvorila u državni servis za arbitrarnu preraspodelu novca, odnosno pumpa za preusmeravanje novca građana u bunar.
Naravno, u takvim sučajevima uvek se zapađa propratna pojava da se nekome od državnih čauša pomalo (ili malo više) od tog novca zalepi za prste. Dosad se država uvek i svuda pokazala kao vrlo loš bankar.

E, sad, možemo mi da razglabamo šta je u stvari "dobar bankar" i da li je "dobar bankar" onaj koji zajmi novac koji nema ljudima koji ne mogu da ga vrate i na tome pravi ogroman profit, ili da li je "dobar bankar" onaj koji pravi profit uništavajući sve oko sebe. Ali ostaje činjenica da 100% državno gazdovanje novcem nigde nije usrećilo nikoga, osim malobrojnih povlašćenih.

Da li će Srbima toliko dragi Ugo Čaves biti izuzetak tome? Videćemo, ali lično se ne bih kladio na njega. Šta god da bude, sve će to venecuelanski narod pozlatiti, odnosno pokriti sve budalaštine koje Ugo napravi. Uostalom, koju pa drugu mogućnost ima?

Vlada

pre 12 godina

Caves "diktator, populista,upropastice ekonomiju,...", ako to pise u Preokretu i ako je to "partiski zadatak", u redu!, ali ako ste to stvarno Vi napisali, "svojom glavom",ako cak i vasi politicki istomisljenici, cirkusa radi prave, privid demokratije u Americi, "buneci" se protiv banaka, a vi pisete o kapitalizmu u superlativima ...!

bane

pre 12 godina

******* Dok je armija njegovih obožavalaca u komentarima je potencijalna glasačka mašinerija Šešelja i sličnih. Po milijarditi put sam se uverio da je našem društvu najveći neprijatelj neznanje i nezainteresovanost za temeljno izučavanje ekonomskih zakonitosti.
Samo prvu lekciju da smo savladali, da je KAPITAL jedan od 4 faktora proizvodnje sa ZEMLJOM, RADOM I PREDUZETNIŠTVOM mogli bi dalje učiti. Takođe svaki faktor ima svoju cenu:KAPITAL-KAMATU, ZEMLJIŠTE-RENTU, RAD-NADNICU, PREDUZETNIŠTVO-PROFIT. I vlanik svakog faktora teži da maksimizira cenu za svoj faktor.Ništa prirodnije i nikakve zavere.

Činiš 'voliko

pre 12 godina

Podseća na Miloša Obrenovića, i otud možda i potiču simpatije površnomislećih Srba. Kao što je Miloš još 1835. bio anahronizam i teret za Srbiju, tako je i Čavez teret svoje zemlje. Sigurno i ovaj poseduje popularnost, kao što je i Miloš, pred kraj svog života, bio vraćen na vlast zbog popularnosti u narodu. Misleći deo Srbije se tada tešio time da Miloš neće dugo. *****

jos uvek se zakopcavate na ledjima

pre 12 godina

Ajte vi svi lepo mars iz Srbije i iditi u Venecuelu kod tog vaseg Caveza, pa zivite kao bogovi. Pa cak i u bankrotiranoj Grckoj obican narod zivi neuporedivo bolje nego u Cavezovoj kleptokratiji ili srpskoj kvazidemokratskoj klerofasistopartokratiji.
(Simerijanac Anarihista, 30. januar 2012 16:00)

Ta Grcka je bankrotirala upravo zbog banaka.I da zivelo se bolje,zivi se i sad bolje ali...nece jos dugo.Grci,kao i mnogi drugi,trose nesto sto nemaju.Trose unapred a nemaju pojma da to NE MOGU DA VRATE.Sve i da hoce ne mogu.Jer i nije cilj da dug nestane.Ceo sadasnji sistem pociva na DUGU.
Treba samo malo razmisliti.Neko se ovde pozvao na prostu logiku.Neka je upotrebi pa neka mi kaze a kome su to sve te drzave duzne?!Vanzemaljcima?Ili bankama?A banke privatne?!Znaci drzave su duzne kome?

privatnim licima strucnjaci,pa vi sad recite da je to normalno

pre 12 godina

Vi koji mislite da su banke ok i da treba da rade kako rade prvo se informisite kako sistem zapravo funkcionise i ko u stvari iza tih banaka stoji.Pa onda komentarisite.
Znate li mozda kome su to duzne Grcka,Italija,Spanija,Francuska...?

Anonymous

pre 12 godina

a taman sam pomislio "eto vladara slobodnog sveta" .. bolji "Kastro", pametniji "Kenedi", kad ono ... on se nateže sa privatnim bankarima.

Nema tu mnogo priče. Privatna banka ne sme da postoji. Mogu da postoje samo narodna i razvojna banka. Čudi me malo ta situacija. Sumnjičavo bi se zaključilo po ovome da je Prezidente možda jedan od njihovih, baš zbog ishoda ulaganja o kome se piše u konačnici teksta. Dizati kredit za ulaganje u prehrambenu proizvodnju, gde će se proizvod plasirati isključivo na domaćem tržištu je čista glupost, a ishod će glasiti ovako: "uvalili smo se u dug prema privatnim bankama, jer smo bukvalno sve pare pojeli"

leonid.yv

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama

Dejan

pre 12 godina

Drzavne banke su bolje od privatnih. Jer drzava moze da banci ne treb da bude cilje sve veci i veci profit vec pomoc privredi.
Sinkic vec 10 godina pokusava da unisti Beobanku ali su i dalje njena potrazivanja vec od dugovanja.
Uprosceno receno. Banci je dovoljno 2-3% kamate da pokrije sve svoje troskove: plate, poslovne porstore, komunalije i slicno.
Drzavna banka moze da recimo na svetskom trzistu da uzme kredit od 3% (kinezi daju takve kredite) i da taj novac plasira u razvoj privrede svoje zemlje sa kamatom od 4-5% i da ne bude na gubitku.
A svaka komercijalna banka ce gledati da bude sto veca kamata jer ih zanima sto veci profit.
Ovo je naravno uprosceno ali je cinjenica da su najvece nemacke i francuske banke u drzavnom vlasnistvu (u smislu vecinskog paketa akcija)

neko

pre 12 godina

Bankari su veoma povlascena grupa ljudi. Drzava je zakonima propisala da sve pare moraju da prodju kroz njih a da oni mogu da uzimaju provizije. Takodje fraktalnim bankarstvom prakticno stampaju profit kroz kamate na izmisljene pare.
Da ne pominjem dalje sve moguce mahinacije i prevare koje rade kroz "inventivne bankarske proizvode" i razne finansijske derivate.

Koncept banki kao drustveno usluznih delatnosti mi se mnogo mnogo vise svidja. Trzisno ponasanje banaka dovodi do ovog uzasa u kojem je ceo svet vec 3 godine.

svim tim milijarderima treba oduzeti neposteno stecenu imovinu

pre 12 godina

Caveza mozete da osporavate ili podrzavate.Mi realno o tom liku ne znamo bas mnogo.Ali ovo sto kaze za banke i velike korporacije je 100% u pravu.

Aleksandar

pre 12 godina

Po ovim komentarima ovde se vidi, da se cas vole banke, cas ne.
Ali, ovo je samo mali deo ljudskog uma, koji stvarno prikazuje da isti taj ne razlikuje sta je dobro, a sta lose. Prvenstveno, jer je tako naucen.
Ljudski mozak - kompjuter kojeg ucis, dok retki imaju slobodu logike.

ekonomista ne-populista

pre 12 godina

Ako se banke teraju da daju pare propalim preduzecima i tajkunima, prestace sa radom, ili ce preci pod okrilje drzave koja ce ih takvom politikom oterati u gubitke (kao kod nas 90-ih), a onda zbogom štednjo i nema više kredita ni za koga

Mi lan

pre 12 godina

Ja prvi sam veliki zagovornik borbe protiv alavosti banaka,ali ovo sto radi Cavez je druga strana medalje tj. druga strana alavosti. Daj pare ili cu ja sam da ih otmem. I ne znam cemu se ljudi kod nas odusevljavaju? Normalan sistem treba da funkcionise tako da niti banke mogu da rade sta hoce,niti drzava moze da radi sta hoce. Mora postojati balans. I kada Cavez preotme te banke,skrcace pare na neke svoje fiks ideje u poljoprivredi i sta posle? Sta ce posle da otima? Otimace zemlju seljacima,jer nece hteti drzavi da daju zito po ceni koju je on odredio,a? Mi smo prosli kroz to otimanje pa mo videli kako smo zavrsili,urazumite se ljudi.

nehaos

pre 12 godina

U ovo doba organizovanog javašluka,gde se mahinacija i prevara smatraju
"sposobnošću",je potrebna čvrsta ruka.Tako će se špekulanti naučiti redu,a
da je Čavez taj koji dobro radi procenite sami.Možda i nije,ali da su banke
zelenaške organizacije na ivici kriminala, to sigurno jeste.
Kada kažu ljudi za nekoga "snašao se",u redu,ali gde je ta granica
"snalaženja"?Tekst ima mnogo onog pod navodnicima,ali dok budemo trpeli
raznorazne prevarante i mi ćemo biti pod ljudi pod navodnicima.

djoka

pre 12 godina

Ovo je sigurno da zvuci prejako, ali to je u stvari ono sto banke i druge jake zemlje rade gradjanima i slabijim zemljama. ''Ili ce biti kako mi kazemo ili vas nece biti''. Tako fukncionise ceo svet. Tako da ovo nije nista novo, osim sto mozda neko ne voli ''diktatore'' pa ce da napadaju sada. Nemacka, Amerika, sve to isto rade manjim zemljama

aca

pre 12 godina

Komunisti, vratite se sve vam je oprosteno.
Redosled nam je poznat
1.Nacionalizacija
2.Jedno partijski sistem
3.Pokret nesvrstanosti
4.Dan mladosti svake godine

CarolinA

pre 12 godina

Сваки дан се питам шта сам Богу згријешио па сам рођен у оваквој нацији. Коментари већине, као и плусићи и минуси, урлају да је комунистичка мисао и даље јако жива у мојој несрећној нацији. И то благо речено.
Па браћо и сестре, шта је то нас тако уназадило и довело до нивоа гдје смо данас? Да ли управо овакво понашање?

Ljutko

pre 12 godina

Sve smo ovo već videli u FNRJ: nacionalizacija fabrika, oduzimanje zemlje. Ne znam da li će rezultat kod Čaveza biti bolji, ali čisto sumnjam jer nije on sasvim čist.

Ivan

pre 12 godina

@vanzemljak A zapadni svet nista ne radi na silu? Smenjuju rezime kako im se cefne svuda u svetu, i kako to radi? Malo perfidnije nego sto to ovaj radi, ali svima je jasno sta se zapravo desava. Sto se banaka tice, deo svake transakcije koja se napravi u Srbiji odlazi u inostranstvo, iz prostog razloga sto su banke strane. Tu se sva prica o Dinkicu i bankama zavrsava. Za one banke neko mora da odgovara.******

Aleksandar

pre 12 godina

za (Liberal, 30. januar 2012 13:32)

Ne znam za Venecuelu, ali stvarno misliš da najveće i najmoćnije banke sveta skupljaju pare od štediša?

momabrazil

pre 12 godina

nemojte da gledate na venecuelu iz prizme srbije. ono sto znam je da imaju veliki broj emigranata i privredni rast, da se smanjilo siromastvo i da imaju jos dosta pozitivnih parametara

brainwash

pre 12 godina

Dogadjaji potvrdjuju da drzave - kad hoce - mogu da kontrolisu banke:)

Jer juce je B92 preneo ovaj sustinski bitan tekst za razumevanje uloge banaka u svetu danas, pa i u stvaranju kriza:

"Nemačka i Francuska očigledno su nemoćne u pokušaju da kontrolišu banke, koje su zapravo i najveća rak-rana svetske ekonomije."

Ostatak teksta ovde:

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2012&mm=01&dd=29&nav_id=578016

A ja ne mogu da shvatim - kako to da mocne i bogate drzave sa ozbiljnim pravosudjem kao FR i DE ne mogu da kontrolisu banke??

sto lepo ne objave nove propise, nove zakone koje stite gradjane i same drzave od banaka?

pa onda sve te banke neka vide sta ce...ipak je drzava jaca, ako nije korpumpirana!

znaci -posto bogati (KAO I U SRBIJI) dikitiraju zakone po svojoj meri, nije da NE MOGU, nego ove drzave tj. vlade NECE ili NE SMEJU da kontrolisu banke?

posledicno ispada da su u pravu 'teoreticari zavera' i sve one price o bankarima koji vladaju drzavama pa i celim svetom iz senke, preko tih banaka, korporacija itd...

Srdjan

pre 12 godina

za Srdjana koji nas je naucio tome da banke nemaju realan novac, i da u svojim filijalama ne drze prava bogatstva, zadatak da objasni kako se desava da u zemlji Srbiji na kraju godine, sumirajuci godisnje rezultate banke dolaze do racunice da su zaradile milione evra, daleko vise nego sto to cine iste te banke u daleko razvijenijim zemljama. one svoje dobiti ne izrazavaju u stotinama miliona "micega" vec u vrlo atraktivnim monetama
(leonid.yv, 30. januar 2012 16:53)

Ajde molim Vas, navedite mi jedini primer ijedine banke, koja je u Srbiji uspesnija nego u bilo kojoj drugoj zemlji na zapadu!

1) Srbija jeste zanimljivo trziste, ali iskljucivo u okviru ex-SFRJ (minus Slovenija)

2) Ako slucajno pratite vesti, ali izgleda da ne pratite, *****, primetili bi ste da austrijske banke, koje su najprisutnije u bivsim YU-zemljama, ozbiljno razmisljaju da povuku svoje filijale iz ovih republika. Ako niste shvatili, to rade firme (i banke) koje ne vide poslovni interes. A da je kojim slucajem Srbija zanimljiva i da u Srbiji banke bolje zaradjuju, sigurno ne bi odlazile iz rudnika zlata. Ili se mozda varam?

3) Vecina banaka je ovih godina u minusu, ali ima i slucajeva da filijale glavnih banaka, recimo banke Erste, zaradjuju vise nego centrala u Becu. Konkretno govorim o Ceskoj. Zasto? Zato sto je neki ceski politicar, koji je malo vise brinuo za svoju zemlju i svoje gradjane od nasih politicara, pocetkom devedesetih kada je dolazilo do privatizacije banaka, napravio takav sistem da ceske privatizovane banke imaju veliki stepen autonomije. To u Srbiji nije uradjeno. Tako se napr. desilo prosle godine da je Erste bio u minusu (tacnu sumu ne znam, ali govorilo se o nekoliko stotina miliona Evra), dok je ceska banka u grupi Erste bila u dobiti. (to je samo jedan od primera).

4) Realne pare ne postoje! Zar stvarno mislite da bi Warren Buffet mogao sutra da ode u bilo koju banku na svetu i da kaze: "Dobar dan, zeleo bih do sutra u podne da mi pripremite 20 milijardi dolara u gotovini". (Govorimo samo o 1/3 njegovih para, znaci ne o 100%). Sta mislite da bi se desilo? Da bi ovi rekli: "U redu gospodine Buffet, samo nam recite u kakvim novcanicama to zelite?" Pa umrli bi ljudi od smeha!

5) I da vise ne filozofiram. Razmislite dobro, cemu sluze kreditne kartice? Za placanje. Naravno. Ali kakvo placanje. Placate bez realnih para. Samo se cifra sa vaseg racuna pretvori u cifru na nekom drugom racunu, ali realne pare niko ne vidi. Savrseni matrix.

6) Da bude sasvim jasno. Ja mrzim ceo bankarski sistem, zato ga i pratim (onako volonterski) i shvatam ga za zlo sveta. Ali jos vise mrzim populiste, gmizavce poput Milosevica, Caveza itd. Sta mislite da ce se desiti kada bi on uzeo banke pod svoje... totalni bankrot.

7) I nemojte biti toliko glupi da uporedjujete Srbiju i Venecuelu. Venecuela spada medju najvece izvoznike nafte na svetu. Zavisna je od nafte, jer 90% izvoza iz Venecuele nosi nafta. Ili jos bolje, nafta pravi 45% BDP Venecuele). Ono sto Srbija nema. Ono sto obe zemlje spaja jeste siromastvo. Oko 40% ljudi zivi ispod granice siromastva. Toliko o obecanoj zemlji Huga Caveza i njegovog rezima iz snova.

mali mikica

pre 12 godina

Molim komentatore koji MISLE da banke daju kredite iz depozita(stednje), da se prvo malo vise informisu. Banke operisu sa 80 do 95% NEPOSTOJECEG novca(papirici, menice, obveznice, elektronski novac). TO JE DOKAZANO VISE PUTA KROZ ISTORIJU. Ekonomski krah tridesetih, Argentinski scenario itd.
a i pise na prvim stranama udzbenika iz ekonomije.

Dule

pre 12 godina

Zamisli da 100 velikih zemljoposednika obradjuje svu zemlju u Srbiji.Sta cemo onda sa milionima onih stanovnika na selu koji je vise ne obradjuju?Od cega ce oni onda da zive?Hocemo ih dovesti u Beograd da im Mrkonjic izgradi stanove,Djilas da socijalu,a Dinkic akcije?

Tivadar

pre 12 godina

Od drugog svetskog rata na ovamo svetom vladaju bankari. "Evropa" se od tada nista ne pita. To sve ne bi bilo loše (neko vladati mora) da su to normalni ljudi koji shvataju odgovornost svojih pozicija i koji umeju da se drže na distanci. Koji razumeju da je apsolutna moć njihova kako bi oni obezbedili svakodnevnicu prosečnog građanina, naše iluzije i osećaj pripadnosti, a ne da se nadmeću sa nevidljivim neprijateljem. Ali takvi ljudi ne postoje. Postoje samo nedorasle, napaljene pubertetlije kojima upravlja sistem i prilika, koji delaju pod inercijom okolnosti i nemaju nikakvu kontrolu ni plan. Prosto ne zasluzuju svoje zvanje (razumem ja da to nije lako, ali jbg, ako hoćeš da si u samom vrhu onda budi najbolje što društvo nudi). Pričajte šta hoćete za Čaveza, ali je on kod mene prošao taj test... On se stvarno trudi da se stara o svom narodu, a ne da ga muze. Ne doživljava ih mehanički i ne nalazi kojekakve načine da ih ućutkuje već im stvarno želi dobro i to ga radi do te mere da bi radije glavu dao nego da ih neko pravi budalama... Takav je i Kastro, i Kenedi je bio takav..

posmatrac

pre 12 godina

za srdjana?
Ocigledno da vama nije poznato da FED ili banka federalnih rezervi ili Bank
of England ili E.centralna banka uopste nisu drzavna nego privatne banke.
Zadnji americki predsednik koji je hteo da vrati kontrolu nad stampanjem
novca bio je kenedi pa zna se kako le zavrsio.. pa linkoln je zbog toga isto ubijen.Baron Natan rotschild je rekao,,dajte mi kontrolu nad stampanjem novca i ne zanima me ko je na vlasti,,probudite se?????

Red

pre 12 godina

@Evropa
A ti si neki pametnjakovic sto je bio u Venecueli?! ****** Ovakav jedan treba Srbiji! Da i ljudi iz unutrasnjosti malo zive a ne samo Beogradjani!

dzo

pre 12 godina

To je razlika izmedju drzavnika i politicara, drzavnici kao Cavez, Luki u Belorusiji, pa pokojni Gadafi i trenutni ruski car Putin, oni vole svoju zemlju, i kazu odlucno NE kad treba onima koji bi tu zemlju prodali za novac. Tako da Ugo, samo ostro i na prvu, klizeci tim trulim kapitalistima.

Boki

pre 12 godina

Bar negde banke i lovanderi ne mogu da rade sve sto pozele i sto im odgovara da se jos vise bogate. Ma koliko bio jak - ima neko jaci :-)