Utorak, 20.12.2011.

07:23

Prvi ruski špijun bio Srbin

Vladimir Putin bio zaprepašćen kad su mu iz Ruske akademije nauka potvrdili da je rusku obaveštajnu službu u 17. veku osnovao Srbin, pišu "Novosti".

Izvor: Veèernje novosti

Prvi ruski špijun bio Srbin IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Patak Dača

pre 12 godina

@
..."Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...
(prokleta avlija, 20. decembar 2011 13:21)"...

Ne, ne... Neće!
Srbija je VEĆ propala. Ovo sada je samo ruska gubernija.
Problem je u tome što mnogima (uključujući i tebe), to još nije stiglo iz du**ta u glavu...

Ђорђе ГМ

pre 12 godina

@EU citizen
Петар Велики је био ''Рус на месту'' јер је усвојио западне моделе власти и организовања државе, али је направио глупост и тамо неком Србину Херцеговцу, да не кажем Травуњанину, доделио титулу грофа.
Мора бити да је тај жбир, који је у генима антизападно и антицивилизацијски предодређен, успео да цара превари неком опачином коју само Србин знаде.
Нека трулеж, баш као и САНУ.

п.с. Ако ниси способан да се потпишеш са псеудонимом ЕУ Србин, онда бар немој по блату вући све и свакога што са српством има везе.

cobi

pre 12 godina

(mujcinovic salih, 20. decembar 2011 08:18)
Prvi ruski špijun bio Srbin.Zasto me to ne iznenadjuje!

Zadnji ruski spijun je jos uvek srbin,
zasto to i mene ne iznenadjuje.

visoki-c

pre 12 godina

Koliko zlonamernih komentara, da ne verujes. Ja ne volim ni Rusiju, ni Nemacku, SAD, Britaniju, prezirem imperijaliste, moja braca su Rumuni i Grci, a i sa gradjanima ovih koje "mrzim" nikad nisam imao probleme, cak naprotiv, ali osuti ovakvu paljbu samo zato sto se radi o Rusiji, ja ne mogu da verujem. Ima jos Srba koji su bili bitni za rusku drzavu (Lekso Saicic), i ja bas volim da cujem za takve likove, ne znam zasto ste toliko negativni. Opalite po Tesli, Milankovicu, Pupinu, Boskovicu, sta cekate?! Ma po Andricu.

chinorthodox

pre 12 godina

Чињенице које непобитно говоре у прилог тези да српски народ изнедрује многе личности светског формата, у разним областима, сметају веома веома искомплексираним србима. Разлог за то је што се те чињенице никако не уклапају у причу да је ово најзатуцанији и најјаднији народ. Јер, само на тој основи они могу да свој медиокритетизам уздижу на пиједестал највише мудрости.

prokleta avlija

pre 12 godina

kakvi komentari boze me sacuvaj...
sto bi rekli braca ameri "Shock and awe"...ne mozete da poverujete je li?
Tesla je Hrvat,Pupin je rus,ne moze Srbin da ucini ista valjano jer je stoka i genocidni ubica jel tako?
evo vam malo pa se obrazujte...
http://savavladislavic.com/active/sr-cyrillic/home.html
Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...

Ritter

pre 12 godina

iz teksta moze da se nauci da se metode obavestajaca do danas nisu puno promenile: vrbovanje svestenika, monaha, politicara....sve vec vidjeno. samo i danas kao i onda Vlasi (Rumuni) "izdase" ulaskom u NATO. Ali Srbi i dalje najbolje sluze za sirenje "panslavizma" na Balkan. Pomaze im u tome i "grof" Konuzin.

srx

pre 12 godina

Ivan Grozni NIJE DIREKTNI potomak Srpske familije. Njegova baba po majci je princeza Ana Jaksic iz familije Jaksic koja se borila protiv Otomanskog Carstva pod Djuradjom Brankovicem i kasnije presla pod komandu Madjarske krune. Jaksici su nazvani "Stubovi Hriscanstva" od strane madjarskog kralja Matije Korvina. Dakle, Ivan Grozni je barem 1/4 srpska krv ali nije DIREKTAN potomak. Stavise ima jos nase krvi preko oceve strane. Prababa i cukundeda po majci Ivanovog oca Vasilija III su iz familije Dragas. Koliko je to razvodnjena krv je drugo pitanje.

Ako cemo gledati na porijeklo na taj nacin onda je Ivan Grozni vise Viking, Poljak i Grk nego Rus. On je potomak Rurika i pomjesan sa Poljacima i Grcima.

Hercegovac

pre 12 godina

Sava Vladislavić bio najveći obaveštajac cara Petra Velikog.

Ovaj avanturista, trgovac, diplomata i obaveštajac rođen je 1668. u Jasenovu kod Gacka u Hercegovini, a nekoliko decenija kasnije postao je jedan od najmoćnijih ljudi Evrope.

Čudo je Hercegovina,čudo su Geni Kameni!

EU Citizen

pre 12 godina

Sve se vraća, sve se plaća, rekla bi Tereza Kesovija :) - u korenima ruske truleži bio je Srbin, i to prekodrinski (što, s obzirom na to odakle su uglavnom bili nosioci svih negativnih političkih procesa od drugog svetskog rata naovamo, takođe ne izgleda previše slučajno), da bi se to u dvadesetom veku vratilo Srbima u obliku udbaške truleži koju je Rusija u ovim krajevima zapatila i budno održava, na štetu budućnosti ove zemlje... I, naravno, SANU, vodeće (pseudo)intelektualno leglo te truleži odmah pokušava da ovu žbirsku protuvu nekako ubaci u propagandni korpus nacionalističkih laži i manipulacija koje se u Srbiji neukom svetu prodaju kao "istorija": nema ovoj zemlji budućnosti dok razni "Vladislavići" određuju pravila igre.

Branko

pre 12 godina

@(romanticarski zanos i ideje stare 200 godina, 20. decembar 2011 10:14)
Neka si im rekao, važno je da si sada sretniji i ponosniji što si uradio jednu "dobru stvar". Protiv istine se treba boriti svuda i na svakom mestu!

vezz

pre 12 godina

Fascinantno je kako su komentatori sa b92 skeptični prema svemu što se objavi ovdje, osim prema onim vijestima koje veličaju neustrašivi srpski duh i romantični avanturizam. Osnivači TAJNIH službi likovi iz bajke, mo´š mislit....

c i t i z e n

pre 12 godina

Za one koje interesuju detalji na marginama Velike Istorije nije nepoznata cinjenica da je Savo Vladislavic bio savetnik Petra Velikog i da je bio osnivac ruske Tajne sluzbe. Medjutim, to nije razlog da se danasnji Srbi time ponose. To je isto kao kad se Grci ponose sto su imali Aristotela - to ih nece izvaditi iz bule niti uciniti pametnijima. Takodje, to nije razlog da dezurni skeptici i pljuvaci kao iz topa raspale po jednoj notornoj istorijskoj cinjenici.

romanticarski zanos i ideje stare 200 godina

pre 12 godina

Pa potpuno je jasno sa su Isus, Buda i Alah bili Srbi. Obama je pripadnik srpske nacionalne manjine koja zivi u Keniji. Ban Ki Mun je potomak jedne cuvene srpske trgovacke porodice.
Ni veceg naroda od Srba ni manje drzave od Srbije - nesto se tu ne slaze. Zato je teznja srpskog naroda "Srbija do Tokija" potpuno utemeljena u realnosti.

Bane

pre 12 godina

Pre 20 godina bi se ovakve vesti koristile kako bi se narod ubedio u svemogucnost Srba i da nam dize moral kako bi smo bili spremni na razne sulude ratove. Nadam se da je to vreme proslo...

Соњечка

pre 12 godina

У Цариграду је Сава Владиславић откупио етиопског роба Ибрахима Ханибала и послао га Петру Великом. А Ибрахим Ханибал био је прадеда Александра Пушкина. Касније ће Пушкин, који је био поприлично поносан на своје делимично афричко порекло (и често наглашавао да је кудраву косу наследио од етиопског прадеде) написати (недовршени) историјски роман о овом делу своје личне историје под називом "Арапин Петра Великог".

Vesna Srbija ti tesna

pre 12 godina

Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?
(Branko)

Pa to je jasno, Srbi bi ustvrdili da je Rusija ustvari srpska a znamo kako se to zavrsava.

Dragan

pre 12 godina

A komentari negativni. Vrlo malo ljudi shvata koliko je ovaj covek ucinio za Srbiju i Srbe i napravise od njega obicnog pandura.

I posle se mi pitamo sto se raspadamo.
Sami smo krivi.

Clanak sa wikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Sava_Vladislavich

Sasa

pre 12 godina

TO nije nikakva bajka... ko poznaje istoriju zna ko je bio Grof Sava Vladislavic... A vi koji zelite bajke ... ima ih u knjizarama koliko Vam dusa ishte...

Nikola

pre 12 godina

Prica o Savi je pojednostavljena. Sava je razgranicio Rusiju i Kinu u svojstvu geografa a za to je trebao imati ozbiljan kredibilitet i znanje. Velika je steta sto se o ovakvim Srbima saznaje iz stampe, umesto iz udzbenika

Желимир

pre 12 godina

Треба приметити да је гроф умро скоро 70 година пре него што је Србија уз помоћ Русије почела бробу за коначно ослобођење од турске окупације. Данас када би сте неком раднику у националној служби (политичар, дипломата, полицајац, војник, научник итд.) рекли да треба да ради и да се жртвује за резултат који ће његов народ и држава остварити 1 дан након његовог одласка са овога света, "частио" би вас салвом презривих и увредљивих коментара. Наш највећи проблем нису ни лажни пријетељи из ЕУ (о САД да не говоримо), ни недовољно моћни савезници из Русије. Највећи проблем је непостојање национално одговорне елите која неће народ лагати о правом стању ствари и која ће поред сопствених увек у виду имати и интересе опстанка државе. Штавише, актуелна елита је добрим делом потпуно корумпирана да чини све супротно, укључујући и дистанцирање од јединог потенцијалног савезника светског значаја. Иако данашња Русија, упркос свим унутрашњим проблемима наставља узлазну линију јачања утицаја на светској сцени, наша корумпирана елита и даље проповеда слепу послушност ЕУ и САД као врховним светским божанствима. Једино је тачно да
Русији треба још 10 година да Балкан, а пре свега Србију стави у интересну сферу високог приоритета. Процена је заснована како на основу конкретних и потпуно разрађених руских планова о развоју сопствених полуга моћи (економија, обавештајна мрежа, ратна морнарица, стратешке ракетно-космичке снаге), тако и на проценама даљег слабљења европско-америчког "партнерства" (читај политичко-војне зависности ЕУ од САД). Могуће је да пре тог рока нека важних чланица ЕУ самостално промени политику према Србији али мало вероватно, а ЕУ у целини никако, о САД да не говоримо. Укратко, осим Русије не постоји значајан међународни фактор стварно наклоњен Србији. Истина тешка и сурова, али једина. Подразумева се да све термине "савезник", "пријатељ", "наклоњеност" и сл. треба тумачити искључиво у смислу заједничког интереса. Србији управо недостају људи као што је био гроф Владиславић, најбољи и наспособнији изданци који ће радити на приближавању српског интереса сфери руског и сваког другог од кога се може очекивати стварна корист а не гомила лажи, уцена и неипуњених обећања.

Miodrag Oklješa

pre 12 godina

Savi Vladisaviću je postavljena bista u Sremskim Karlovcima, tako da je i u Srbiji dobio spomen obeležije.
Da se zna!
Miodrag Oklješa

sima

pre 12 godina

Jovan Ducic je napisao biografiju Save Vladislavica, zemljaka iz Hercegovine. Zaista je interesanatan podatak da je granicu izmedju Rusije i Kine odredio nas covek.

bolid

pre 12 godina

Međutim, Vladislavić nije odustao i svoju mrežu je uposlio na održavanju nacionalne svesti i buntovnog duha.========duh koji nas nikad nije napustio, sad radi kao kocnicar :)

Branko

pre 12 godina

Руски цар Иван Четврти Васиљевич Грозни (1530-1584)је имао српске корене. Директни потомак породице Јакшић је руски цар Иван IV Грозни преко треће ћерке Стефана Јакшића Ане и њене ћерке Јелене Васиљевне, супруге руског великог кнеза Василија Ивановича. Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?

Ljubivoje I

pre 12 godina

Poštovana gospodo,
Naslov nije dobar. Pomenuti grof srpske gore list, rođeni hercegovac, ja bio ugledni svetski diplomata. Sve to može ko želi da do najsitnijih detalja pročita u knjizi SABRANA DELA Jovana Dučića. Predgovor počinje:

Ovom knjigom vraćam srpskom narodu i zavičajnoj Hercegovini njihovog plemenitog sina Savu Vladislavića, prvog pravoslavnog Srbina, koji je posle nestanka srpskih kraljeva i careva i despota, kao tuđi poklisar u misijama po stranim državama, pretstavljao našu urođenu rasnu obdarenost i dalekovidost.
Ovo pišem pošto po najavi vašeg članka ispade da se radi o nekom panduru.Nažalost sa tugom mi pada poređenje da 4.500.000 Srba danas pretstavljaju našu obdarenost po belom svetu.

Brainwsh

pre 12 godina

nema sta... svi smo mi rusi u genima... nije dzabe fakultet bezbednosti popularniji od pravnog. svako srpche bi da bude junshpi za nato ili fsb... koliko samo lutajucih kaludjera ima na ulicama, ne smem ni da pomislim a ne daj boze da neki radi za srbiju. beograd je isto sto je bio bejrut 80tih a duh shpijunaze se velica i kuje u zvezde. tuzno...

Nikola

pre 12 godina

Prica o Savi je pojednostavljena. Sava je razgranicio Rusiju i Kinu u svojstvu geografa a za to je trebao imati ozbiljan kredibilitet i znanje. Velika je steta sto se o ovakvim Srbima saznaje iz stampe, umesto iz udzbenika

Ljubivoje I

pre 12 godina

Poštovana gospodo,
Naslov nije dobar. Pomenuti grof srpske gore list, rođeni hercegovac, ja bio ugledni svetski diplomata. Sve to može ko želi da do najsitnijih detalja pročita u knjizi SABRANA DELA Jovana Dučića. Predgovor počinje:

Ovom knjigom vraćam srpskom narodu i zavičajnoj Hercegovini njihovog plemenitog sina Savu Vladislavića, prvog pravoslavnog Srbina, koji je posle nestanka srpskih kraljeva i careva i despota, kao tuđi poklisar u misijama po stranim državama, pretstavljao našu urođenu rasnu obdarenost i dalekovidost.
Ovo pišem pošto po najavi vašeg članka ispade da se radi o nekom panduru.Nažalost sa tugom mi pada poređenje da 4.500.000 Srba danas pretstavljaju našu obdarenost po belom svetu.

Желимир

pre 12 godina

Треба приметити да је гроф умро скоро 70 година пре него што је Србија уз помоћ Русије почела бробу за коначно ослобођење од турске окупације. Данас када би сте неком раднику у националној служби (политичар, дипломата, полицајац, војник, научник итд.) рекли да треба да ради и да се жртвује за резултат који ће његов народ и држава остварити 1 дан након његовог одласка са овога света, "частио" би вас салвом презривих и увредљивих коментара. Наш највећи проблем нису ни лажни пријетељи из ЕУ (о САД да не говоримо), ни недовољно моћни савезници из Русије. Највећи проблем је непостојање национално одговорне елите која неће народ лагати о правом стању ствари и која ће поред сопствених увек у виду имати и интересе опстанка државе. Штавише, актуелна елита је добрим делом потпуно корумпирана да чини све супротно, укључујући и дистанцирање од јединог потенцијалног савезника светског значаја. Иако данашња Русија, упркос свим унутрашњим проблемима наставља узлазну линију јачања утицаја на светској сцени, наша корумпирана елита и даље проповеда слепу послушност ЕУ и САД као врховним светским божанствима. Једино је тачно да
Русији треба још 10 година да Балкан, а пре свега Србију стави у интересну сферу високог приоритета. Процена је заснована како на основу конкретних и потпуно разрађених руских планова о развоју сопствених полуга моћи (економија, обавештајна мрежа, ратна морнарица, стратешке ракетно-космичке снаге), тако и на проценама даљег слабљења европско-америчког "партнерства" (читај политичко-војне зависности ЕУ од САД). Могуће је да пре тог рока нека важних чланица ЕУ самостално промени политику према Србији али мало вероватно, а ЕУ у целини никако, о САД да не говоримо. Укратко, осим Русије не постоји значајан међународни фактор стварно наклоњен Србији. Истина тешка и сурова, али једина. Подразумева се да све термине "савезник", "пријатељ", "наклоњеност" и сл. треба тумачити искључиво у смислу заједничког интереса. Србији управо недостају људи као што је био гроф Владиславић, најбољи и наспособнији изданци који ће радити на приближавању српског интереса сфери руског и сваког другог од кога се може очекивати стварна корист а не гомила лажи, уцена и неипуњених обећања.

Miodrag Oklješa

pre 12 godina

Savi Vladisaviću je postavljena bista u Sremskim Karlovcima, tako da je i u Srbiji dobio spomen obeležije.
Da se zna!
Miodrag Oklješa

Branko

pre 12 godina

Руски цар Иван Четврти Васиљевич Грозни (1530-1584)је имао српске корене. Директни потомак породице Јакшић је руски цар Иван IV Грозни преко треће ћерке Стефана Јакшића Ане и њене ћерке Јелене Васиљевне, супруге руског великог кнеза Василија Ивановича. Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?

sima

pre 12 godina

Jovan Ducic je napisao biografiju Save Vladislavica, zemljaka iz Hercegovine. Zaista je interesanatan podatak da je granicu izmedju Rusije i Kine odredio nas covek.

Sasa

pre 12 godina

TO nije nikakva bajka... ko poznaje istoriju zna ko je bio Grof Sava Vladislavic... A vi koji zelite bajke ... ima ih u knjizarama koliko Vam dusa ishte...

Dragan

pre 12 godina

A komentari negativni. Vrlo malo ljudi shvata koliko je ovaj covek ucinio za Srbiju i Srbe i napravise od njega obicnog pandura.

I posle se mi pitamo sto se raspadamo.
Sami smo krivi.

Clanak sa wikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Sava_Vladislavich

Vesna Srbija ti tesna

pre 12 godina

Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?
(Branko)

Pa to je jasno, Srbi bi ustvrdili da je Rusija ustvari srpska a znamo kako se to zavrsava.

romanticarski zanos i ideje stare 200 godina

pre 12 godina

Pa potpuno je jasno sa su Isus, Buda i Alah bili Srbi. Obama je pripadnik srpske nacionalne manjine koja zivi u Keniji. Ban Ki Mun je potomak jedne cuvene srpske trgovacke porodice.
Ni veceg naroda od Srba ni manje drzave od Srbije - nesto se tu ne slaze. Zato je teznja srpskog naroda "Srbija do Tokija" potpuno utemeljena u realnosti.

Hercegovac

pre 12 godina

Sava Vladislavić bio najveći obaveštajac cara Petra Velikog.

Ovaj avanturista, trgovac, diplomata i obaveštajac rođen je 1668. u Jasenovu kod Gacka u Hercegovini, a nekoliko decenija kasnije postao je jedan od najmoćnijih ljudi Evrope.

Čudo je Hercegovina,čudo su Geni Kameni!

c i t i z e n

pre 12 godina

Za one koje interesuju detalji na marginama Velike Istorije nije nepoznata cinjenica da je Savo Vladislavic bio savetnik Petra Velikog i da je bio osnivac ruske Tajne sluzbe. Medjutim, to nije razlog da se danasnji Srbi time ponose. To je isto kao kad se Grci ponose sto su imali Aristotela - to ih nece izvaditi iz bule niti uciniti pametnijima. Takodje, to nije razlog da dezurni skeptici i pljuvaci kao iz topa raspale po jednoj notornoj istorijskoj cinjenici.

Brainwsh

pre 12 godina

nema sta... svi smo mi rusi u genima... nije dzabe fakultet bezbednosti popularniji od pravnog. svako srpche bi da bude junshpi za nato ili fsb... koliko samo lutajucih kaludjera ima na ulicama, ne smem ni da pomislim a ne daj boze da neki radi za srbiju. beograd je isto sto je bio bejrut 80tih a duh shpijunaze se velica i kuje u zvezde. tuzno...

prokleta avlija

pre 12 godina

kakvi komentari boze me sacuvaj...
sto bi rekli braca ameri "Shock and awe"...ne mozete da poverujete je li?
Tesla je Hrvat,Pupin je rus,ne moze Srbin da ucini ista valjano jer je stoka i genocidni ubica jel tako?
evo vam malo pa se obrazujte...
http://savavladislavic.com/active/sr-cyrillic/home.html
Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...

Соњечка

pre 12 godina

У Цариграду је Сава Владиславић откупио етиопског роба Ибрахима Ханибала и послао га Петру Великом. А Ибрахим Ханибал био је прадеда Александра Пушкина. Касније ће Пушкин, који је био поприлично поносан на своје делимично афричко порекло (и често наглашавао да је кудраву косу наследио од етиопског прадеде) написати (недовршени) историјски роман о овом делу своје личне историје под називом "Арапин Петра Великог".

EU Citizen

pre 12 godina

Sve se vraća, sve se plaća, rekla bi Tereza Kesovija :) - u korenima ruske truleži bio je Srbin, i to prekodrinski (što, s obzirom na to odakle su uglavnom bili nosioci svih negativnih političkih procesa od drugog svetskog rata naovamo, takođe ne izgleda previše slučajno), da bi se to u dvadesetom veku vratilo Srbima u obliku udbaške truleži koju je Rusija u ovim krajevima zapatila i budno održava, na štetu budućnosti ove zemlje... I, naravno, SANU, vodeće (pseudo)intelektualno leglo te truleži odmah pokušava da ovu žbirsku protuvu nekako ubaci u propagandni korpus nacionalističkih laži i manipulacija koje se u Srbiji neukom svetu prodaju kao "istorija": nema ovoj zemlji budućnosti dok razni "Vladislavići" određuju pravila igre.

Bane

pre 12 godina

Pre 20 godina bi se ovakve vesti koristile kako bi se narod ubedio u svemogucnost Srba i da nam dize moral kako bi smo bili spremni na razne sulude ratove. Nadam se da je to vreme proslo...

vezz

pre 12 godina

Fascinantno je kako su komentatori sa b92 skeptični prema svemu što se objavi ovdje, osim prema onim vijestima koje veličaju neustrašivi srpski duh i romantični avanturizam. Osnivači TAJNIH službi likovi iz bajke, mo´š mislit....

chinorthodox

pre 12 godina

Чињенице које непобитно говоре у прилог тези да српски народ изнедрује многе личности светског формата, у разним областима, сметају веома веома искомплексираним србима. Разлог за то је што се те чињенице никако не уклапају у причу да је ово најзатуцанији и најјаднији народ. Јер, само на тој основи они могу да свој медиокритетизам уздижу на пиједестал највише мудрости.

Branko

pre 12 godina

@(romanticarski zanos i ideje stare 200 godina, 20. decembar 2011 10:14)
Neka si im rekao, važno je da si sada sretniji i ponosniji što si uradio jednu "dobru stvar". Protiv istine se treba boriti svuda i na svakom mestu!

srx

pre 12 godina

Ivan Grozni NIJE DIREKTNI potomak Srpske familije. Njegova baba po majci je princeza Ana Jaksic iz familije Jaksic koja se borila protiv Otomanskog Carstva pod Djuradjom Brankovicem i kasnije presla pod komandu Madjarske krune. Jaksici su nazvani "Stubovi Hriscanstva" od strane madjarskog kralja Matije Korvina. Dakle, Ivan Grozni je barem 1/4 srpska krv ali nije DIREKTAN potomak. Stavise ima jos nase krvi preko oceve strane. Prababa i cukundeda po majci Ivanovog oca Vasilija III su iz familije Dragas. Koliko je to razvodnjena krv je drugo pitanje.

Ako cemo gledati na porijeklo na taj nacin onda je Ivan Grozni vise Viking, Poljak i Grk nego Rus. On je potomak Rurika i pomjesan sa Poljacima i Grcima.

visoki-c

pre 12 godina

Koliko zlonamernih komentara, da ne verujes. Ja ne volim ni Rusiju, ni Nemacku, SAD, Britaniju, prezirem imperijaliste, moja braca su Rumuni i Grci, a i sa gradjanima ovih koje "mrzim" nikad nisam imao probleme, cak naprotiv, ali osuti ovakvu paljbu samo zato sto se radi o Rusiji, ja ne mogu da verujem. Ima jos Srba koji su bili bitni za rusku drzavu (Lekso Saicic), i ja bas volim da cujem za takve likove, ne znam zasto ste toliko negativni. Opalite po Tesli, Milankovicu, Pupinu, Boskovicu, sta cekate?! Ma po Andricu.

bolid

pre 12 godina

Međutim, Vladislavić nije odustao i svoju mrežu je uposlio na održavanju nacionalne svesti i buntovnog duha.========duh koji nas nikad nije napustio, sad radi kao kocnicar :)

Ђорђе ГМ

pre 12 godina

@EU citizen
Петар Велики је био ''Рус на месту'' јер је усвојио западне моделе власти и организовања државе, али је направио глупост и тамо неком Србину Херцеговцу, да не кажем Травуњанину, доделио титулу грофа.
Мора бити да је тај жбир, који је у генима антизападно и антицивилизацијски предодређен, успео да цара превари неком опачином коју само Србин знаде.
Нека трулеж, баш као и САНУ.

п.с. Ако ниси способан да се потпишеш са псеудонимом ЕУ Србин, онда бар немој по блату вући све и свакога што са српством има везе.

Ritter

pre 12 godina

iz teksta moze da se nauci da se metode obavestajaca do danas nisu puno promenile: vrbovanje svestenika, monaha, politicara....sve vec vidjeno. samo i danas kao i onda Vlasi (Rumuni) "izdase" ulaskom u NATO. Ali Srbi i dalje najbolje sluze za sirenje "panslavizma" na Balkan. Pomaze im u tome i "grof" Konuzin.

cobi

pre 12 godina

(mujcinovic salih, 20. decembar 2011 08:18)
Prvi ruski špijun bio Srbin.Zasto me to ne iznenadjuje!

Zadnji ruski spijun je jos uvek srbin,
zasto to i mene ne iznenadjuje.

Patak Dača

pre 12 godina

@
..."Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...
(prokleta avlija, 20. decembar 2011 13:21)"...

Ne, ne... Neće!
Srbija je VEĆ propala. Ovo sada je samo ruska gubernija.
Problem je u tome što mnogima (uključujući i tebe), to još nije stiglo iz du**ta u glavu...

romanticarski zanos i ideje stare 200 godina

pre 12 godina

Pa potpuno je jasno sa su Isus, Buda i Alah bili Srbi. Obama je pripadnik srpske nacionalne manjine koja zivi u Keniji. Ban Ki Mun je potomak jedne cuvene srpske trgovacke porodice.
Ni veceg naroda od Srba ni manje drzave od Srbije - nesto se tu ne slaze. Zato je teznja srpskog naroda "Srbija do Tokija" potpuno utemeljena u realnosti.

EU Citizen

pre 12 godina

Sve se vraća, sve se plaća, rekla bi Tereza Kesovija :) - u korenima ruske truleži bio je Srbin, i to prekodrinski (što, s obzirom na to odakle su uglavnom bili nosioci svih negativnih političkih procesa od drugog svetskog rata naovamo, takođe ne izgleda previše slučajno), da bi se to u dvadesetom veku vratilo Srbima u obliku udbaške truleži koju je Rusija u ovim krajevima zapatila i budno održava, na štetu budućnosti ove zemlje... I, naravno, SANU, vodeće (pseudo)intelektualno leglo te truleži odmah pokušava da ovu žbirsku protuvu nekako ubaci u propagandni korpus nacionalističkih laži i manipulacija koje se u Srbiji neukom svetu prodaju kao "istorija": nema ovoj zemlji budućnosti dok razni "Vladislavići" određuju pravila igre.

vezz

pre 12 godina

Fascinantno je kako su komentatori sa b92 skeptični prema svemu što se objavi ovdje, osim prema onim vijestima koje veličaju neustrašivi srpski duh i romantični avanturizam. Osnivači TAJNIH službi likovi iz bajke, mo´š mislit....

bolid

pre 12 godina

Međutim, Vladislavić nije odustao i svoju mrežu je uposlio na održavanju nacionalne svesti i buntovnog duha.========duh koji nas nikad nije napustio, sad radi kao kocnicar :)

Brainwsh

pre 12 godina

nema sta... svi smo mi rusi u genima... nije dzabe fakultet bezbednosti popularniji od pravnog. svako srpche bi da bude junshpi za nato ili fsb... koliko samo lutajucih kaludjera ima na ulicama, ne smem ni da pomislim a ne daj boze da neki radi za srbiju. beograd je isto sto je bio bejrut 80tih a duh shpijunaze se velica i kuje u zvezde. tuzno...

Bane

pre 12 godina

Pre 20 godina bi se ovakve vesti koristile kako bi se narod ubedio u svemogucnost Srba i da nam dize moral kako bi smo bili spremni na razne sulude ratove. Nadam se da je to vreme proslo...

Vesna Srbija ti tesna

pre 12 godina

Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?
(Branko)

Pa to je jasno, Srbi bi ustvrdili da je Rusija ustvari srpska a znamo kako se to zavrsava.

Желимир

pre 12 godina

Треба приметити да је гроф умро скоро 70 година пре него што је Србија уз помоћ Русије почела бробу за коначно ослобођење од турске окупације. Данас када би сте неком раднику у националној служби (политичар, дипломата, полицајац, војник, научник итд.) рекли да треба да ради и да се жртвује за резултат који ће његов народ и држава остварити 1 дан након његовог одласка са овога света, "частио" би вас салвом презривих и увредљивих коментара. Наш највећи проблем нису ни лажни пријетељи из ЕУ (о САД да не говоримо), ни недовољно моћни савезници из Русије. Највећи проблем је непостојање национално одговорне елите која неће народ лагати о правом стању ствари и која ће поред сопствених увек у виду имати и интересе опстанка државе. Штавише, актуелна елита је добрим делом потпуно корумпирана да чини све супротно, укључујући и дистанцирање од јединог потенцијалног савезника светског значаја. Иако данашња Русија, упркос свим унутрашњим проблемима наставља узлазну линију јачања утицаја на светској сцени, наша корумпирана елита и даље проповеда слепу послушност ЕУ и САД као врховним светским божанствима. Једино је тачно да
Русији треба још 10 година да Балкан, а пре свега Србију стави у интересну сферу високог приоритета. Процена је заснована како на основу конкретних и потпуно разрађених руских планова о развоју сопствених полуга моћи (економија, обавештајна мрежа, ратна морнарица, стратешке ракетно-космичке снаге), тако и на проценама даљег слабљења европско-америчког "партнерства" (читај политичко-војне зависности ЕУ од САД). Могуће је да пре тог рока нека важних чланица ЕУ самостално промени политику према Србији али мало вероватно, а ЕУ у целини никако, о САД да не говоримо. Укратко, осим Русије не постоји значајан међународни фактор стварно наклоњен Србији. Истина тешка и сурова, али једина. Подразумева се да све термине "савезник", "пријатељ", "наклоњеност" и сл. треба тумачити искључиво у смислу заједничког интереса. Србији управо недостају људи као што је био гроф Владиславић, најбољи и наспособнији изданци који ће радити на приближавању српског интереса сфери руског и сваког другог од кога се може очекивати стварна корист а не гомила лажи, уцена и неипуњених обећања.

Branko

pre 12 godina

Руски цар Иван Четврти Васиљевич Грозни (1530-1584)је имао српске корене. Директни потомак породице Јакшић је руски цар Иван IV Грозни преко треће ћерке Стефана Јакшића Ане и њене ћерке Јелене Васиљевне, супруге руског великог кнеза Василија Ивановича. Ова чињеница је сакривана и даље се крије и од Срба и од Руса али зашто?

Ritter

pre 12 godina

iz teksta moze da se nauci da se metode obavestajaca do danas nisu puno promenile: vrbovanje svestenika, monaha, politicara....sve vec vidjeno. samo i danas kao i onda Vlasi (Rumuni) "izdase" ulaskom u NATO. Ali Srbi i dalje najbolje sluze za sirenje "panslavizma" na Balkan. Pomaze im u tome i "grof" Konuzin.

c i t i z e n

pre 12 godina

Za one koje interesuju detalji na marginama Velike Istorije nije nepoznata cinjenica da je Savo Vladislavic bio savetnik Petra Velikog i da je bio osnivac ruske Tajne sluzbe. Medjutim, to nije razlog da se danasnji Srbi time ponose. To je isto kao kad se Grci ponose sto su imali Aristotela - to ih nece izvaditi iz bule niti uciniti pametnijima. Takodje, to nije razlog da dezurni skeptici i pljuvaci kao iz topa raspale po jednoj notornoj istorijskoj cinjenici.

Patak Dača

pre 12 godina

@
..."Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...
(prokleta avlija, 20. decembar 2011 13:21)"...

Ne, ne... Neće!
Srbija je VEĆ propala. Ovo sada je samo ruska gubernija.
Problem je u tome što mnogima (uključujući i tebe), to još nije stiglo iz du**ta u glavu...

Dragan

pre 12 godina

A komentari negativni. Vrlo malo ljudi shvata koliko je ovaj covek ucinio za Srbiju i Srbe i napravise od njega obicnog pandura.

I posle se mi pitamo sto se raspadamo.
Sami smo krivi.

Clanak sa wikipedije: http://en.wikipedia.org/wiki/Sava_Vladislavich

Ljubivoje I

pre 12 godina

Poštovana gospodo,
Naslov nije dobar. Pomenuti grof srpske gore list, rođeni hercegovac, ja bio ugledni svetski diplomata. Sve to može ko želi da do najsitnijih detalja pročita u knjizi SABRANA DELA Jovana Dučića. Predgovor počinje:

Ovom knjigom vraćam srpskom narodu i zavičajnoj Hercegovini njihovog plemenitog sina Savu Vladislavića, prvog pravoslavnog Srbina, koji je posle nestanka srpskih kraljeva i careva i despota, kao tuđi poklisar u misijama po stranim državama, pretstavljao našu urođenu rasnu obdarenost i dalekovidost.
Ovo pišem pošto po najavi vašeg članka ispade da se radi o nekom panduru.Nažalost sa tugom mi pada poređenje da 4.500.000 Srba danas pretstavljaju našu obdarenost po belom svetu.

Hercegovac

pre 12 godina

Sava Vladislavić bio najveći obaveštajac cara Petra Velikog.

Ovaj avanturista, trgovac, diplomata i obaveštajac rođen je 1668. u Jasenovu kod Gacka u Hercegovini, a nekoliko decenija kasnije postao je jedan od najmoćnijih ljudi Evrope.

Čudo je Hercegovina,čudo su Geni Kameni!

srx

pre 12 godina

Ivan Grozni NIJE DIREKTNI potomak Srpske familije. Njegova baba po majci je princeza Ana Jaksic iz familije Jaksic koja se borila protiv Otomanskog Carstva pod Djuradjom Brankovicem i kasnije presla pod komandu Madjarske krune. Jaksici su nazvani "Stubovi Hriscanstva" od strane madjarskog kralja Matije Korvina. Dakle, Ivan Grozni je barem 1/4 srpska krv ali nije DIREKTAN potomak. Stavise ima jos nase krvi preko oceve strane. Prababa i cukundeda po majci Ivanovog oca Vasilija III su iz familije Dragas. Koliko je to razvodnjena krv je drugo pitanje.

Ako cemo gledati na porijeklo na taj nacin onda je Ivan Grozni vise Viking, Poljak i Grk nego Rus. On je potomak Rurika i pomjesan sa Poljacima i Grcima.

cobi

pre 12 godina

(mujcinovic salih, 20. decembar 2011 08:18)
Prvi ruski špijun bio Srbin.Zasto me to ne iznenadjuje!

Zadnji ruski spijun je jos uvek srbin,
zasto to i mene ne iznenadjuje.

Ђорђе ГМ

pre 12 godina

@EU citizen
Петар Велики је био ''Рус на месту'' јер је усвојио западне моделе власти и организовања државе, али је направио глупост и тамо неком Србину Херцеговцу, да не кажем Травуњанину, доделио титулу грофа.
Мора бити да је тај жбир, који је у генима антизападно и антицивилизацијски предодређен, успео да цара превари неком опачином коју само Србин знаде.
Нека трулеж, баш као и САНУ.

п.с. Ако ниси способан да се потпишеш са псеудонимом ЕУ Србин, онда бар немој по блату вући све и свакога што са српством има везе.

Branko

pre 12 godina

@(romanticarski zanos i ideje stare 200 godina, 20. decembar 2011 10:14)
Neka si im rekao, važno je da si sada sretniji i ponosniji što si uradio jednu "dobru stvar". Protiv istine se treba boriti svuda i na svakom mestu!

Nikola

pre 12 godina

Prica o Savi je pojednostavljena. Sava je razgranicio Rusiju i Kinu u svojstvu geografa a za to je trebao imati ozbiljan kredibilitet i znanje. Velika je steta sto se o ovakvim Srbima saznaje iz stampe, umesto iz udzbenika

prokleta avlija

pre 12 godina

kakvi komentari boze me sacuvaj...
sto bi rekli braca ameri "Shock and awe"...ne mozete da poverujete je li?
Tesla je Hrvat,Pupin je rus,ne moze Srbin da ucini ista valjano jer je stoka i genocidni ubica jel tako?
evo vam malo pa se obrazujte...
http://savavladislavic.com/active/sr-cyrillic/home.html
Srbije je vecna dok su joj deca verna...sudeci po vama propasce srbija do marta...

Miodrag Oklješa

pre 12 godina

Savi Vladisaviću je postavljena bista u Sremskim Karlovcima, tako da je i u Srbiji dobio spomen obeležije.
Da se zna!
Miodrag Oklješa

Sasa

pre 12 godina

TO nije nikakva bajka... ko poznaje istoriju zna ko je bio Grof Sava Vladislavic... A vi koji zelite bajke ... ima ih u knjizarama koliko Vam dusa ishte...

sima

pre 12 godina

Jovan Ducic je napisao biografiju Save Vladislavica, zemljaka iz Hercegovine. Zaista je interesanatan podatak da je granicu izmedju Rusije i Kine odredio nas covek.

visoki-c

pre 12 godina

Koliko zlonamernih komentara, da ne verujes. Ja ne volim ni Rusiju, ni Nemacku, SAD, Britaniju, prezirem imperijaliste, moja braca su Rumuni i Grci, a i sa gradjanima ovih koje "mrzim" nikad nisam imao probleme, cak naprotiv, ali osuti ovakvu paljbu samo zato sto se radi o Rusiji, ja ne mogu da verujem. Ima jos Srba koji su bili bitni za rusku drzavu (Lekso Saicic), i ja bas volim da cujem za takve likove, ne znam zasto ste toliko negativni. Opalite po Tesli, Milankovicu, Pupinu, Boskovicu, sta cekate?! Ma po Andricu.

chinorthodox

pre 12 godina

Чињенице које непобитно говоре у прилог тези да српски народ изнедрује многе личности светског формата, у разним областима, сметају веома веома искомплексираним србима. Разлог за то је што се те чињенице никако не уклапају у причу да је ово најзатуцанији и најјаднији народ. Јер, само на тој основи они могу да свој медиокритетизам уздижу на пиједестал највише мудрости.

Соњечка

pre 12 godina

У Цариграду је Сава Владиславић откупио етиопског роба Ибрахима Ханибала и послао га Петру Великом. А Ибрахим Ханибал био је прадеда Александра Пушкина. Касније ће Пушкин, који је био поприлично поносан на своје делимично афричко порекло (и често наглашавао да је кудраву косу наследио од етиопског прадеде) написати (недовршени) историјски роман о овом делу своје личне историје под називом "Арапин Петра Великог".