zoran
pre 12 godina
Ko ce tu nezavisnost da podrzi?
Rusija? Bas i nije nesta prezentna na Kosovu!
Subota, 19.11.2011.
23:21
Najavu da bi Srbi sa severa Kosova mogli da proglase nezavisnost analitičari tumače kao taktički manevar, ali i kao pokazatelj njihovog teškog položaja.
Izvor: Press
pre 12 godina
Ko ce tu nezavisnost da podrzi?
Rusija? Bas i nije nesta prezentna na Kosovu!
pre 12 godina
Ako je kosovo srbija onda sta ce vam SAO ?!
pre 12 godina
fantasticno je kako dezurni albanski komenatori nemaju svest o sebi, o toj svojoj "dzravi", o tome kako su ponasali na tom kosovu decenijama unazad, kakvim metodama su dosli do te svoje etnicki ociscene "drzave", ko su im premijeri i ministri, kakvo im je stanje u toj njihovoj "drzavi"... umesto da poboljsaju nesto u toj karikaturi od drzave na Kosovu oni komentarisu i komentarisu, klikcu na ne preporucujem/preporucujem...
pre 12 godina
Када би се комшије питале, они би лако са нама, они би похапсили цео север, оградили га жицом и претворилу у енклаву у којој ћемо добити документа са измењеним именима, где ће нас са времена на време убијати, уништавати наше куће и слично, што се већ догађа у енклавама на Косову. А ми би погнутих глава прелазили преко тога у циљу изградње помирење. Е па не може, нећу да живот моје деце зависи од добре воље албанских екстремиста. Наравно постоје и добри Албанци али они из страха за свој живот не смеју да се друже са својим комшијама Србима
pre 12 godina
@Nemanja, 20. novembar 2011 08:48
Pitanje je da li ce vas za 200 godina uopste i biti.
A dotle zelim ti dobar san jer vremena kad su snage imali Garisanini, SANU, SPC i slicna i srpsko-nacional-sovinisticka udruzenja prosla.
pre 12 godina
Kada vec zelite da se preselite u rusiju sto se mucite mozete tamo proglasiti nezavisnost u okviru sibira siguran sam da rusi nemaju nista protiv a mi ostali bi bili mirni ovde na ballkanu.
pre 12 godina
a sandzak, presevo i bujanovac?
pre 12 godina
Priprosta taktika jedne besmislene strategije.
pre 12 godina
U danasnjem svetu je sve moguce,razni dilovi se prihvataju,ne prica Ivanovic napamet.
pre 12 godina
"SAO severno Kosovo-taktički manevar"
To je završni dio vladavine pobijesnele Srbije zadnjih 20 godina. Nadam se da nakon ovog zadnjeg poraza ovog čina, Srbija i Srbi opamete i okrenu se normalnog ljudskog života ...i puste na miru cijeli Balkan , a bome i Europu ...jer pun nam je kufer srbovanja.
pre 12 godina
lepo je sanajati
pre 12 godina
Ona bi trebalo da poveća manevarski prostor Srba, da međunarodna zajednica shvati da kosovski Srbi u borbi za svoja prava ne isključuju mogućnost povlačenja radikalnijih poteza ", rekao je Cvetićanin.
Ipak bi najradikalnije bilo kada bi Kosovo i dalje titralo ove kriminalce,svercere,ubice i ucenjivace umesto da ih redom pohapsi zbog robovlasnickog odnosa prema svom narodu.
pre 12 godina
Severni deo K. mitrovicе je Srbija i ne može se otcepiti. Od čega da se otcepi. Veštačke tvorevine Velike Albanije! Malo morgen. Ostatak Kosmeta Albanci i deo međunarodne zajednice žele da otcepe ali očigledno im ne ide. Sila i okupacija nikada nisu formirale državu pa neće ni sada.
Nemojte da dezinformišete narod i da mu namećete prljave ideje!
pre 12 godina
Кад се признају косовске институције и од њих узима плата, онда су Срби јужно од Ибра први. А када северњаци траже да се припоје Србији ови јужно крену са причом како их сви заборављају. Браћо моја па и вама ће бити лакше ако вам је Српска војска на 20 а не 65 километара
pre 12 godina
sta misli gospodin ivanovic, kako ce reagovati albanci,bosnjaci,nadari,hrvati pa i druge nacije
pre 12 godina
oliver ivanovic povecao manevarski prostor srba ;-)))
pre 12 godina
nejasno je od koga se Ivanovic odvaja?!? najverovatnije od Beograda...
pre 12 godina
SAO Severno Kosovo treba da se proglasi i onda da skupština SAO Kosova izglasa otcepljenje od AP KiM i prisajedini se Srbiji, a ostatak AP KiM nikada da ne priznamo!
Sledeći korak jeste referentum Rep. Srpske o otcepljenju od BiH i prisajedinjenu Srbiji i na kraju da se otvori pitanje o statusu Rep. Srpske Krajine da se povuku pravedne granice sa Hrvatskom.
SANU da izda novi memorandum pod hitno, pa sad ili za dvestra godina, doći će opet Ilija Grašanin, Gavrilo Princip, novi Petar I ujedinitelj, novi vojvoda Mišić...kad su ovi sad nesposobni da ujedine srpstvo.
pre 12 godina
Лош вам је наслов. Скраћеница "САО" значи "Српска аутономна област". Аутономија се може успоставити само у оквиру неке суверене државе чији суверенитет та аутономна област признаје и потчињава му се. Срби са Косова нису признали Косово као независну државу, па без тог корака не би ни могли да траже аутономију унутар њега. А ако би захтевали да буду признати као посебна аутономна област у односу на остатак Србије, то би тек била тешка нелогичност. Север Косова једноставно треба одвојити од Косова и припојити централној Србији као обичан округ, без било каквог специјљлног стагуса.
pre 12 godina
Srbi na Kosovu su ratni plen i vlada Kosova ima prava sa njima da rasplaze kako god zeli. Mogu da ih rasparcaju i prodaju u organe. Sto bi Ser Charls Barkli rekao sto se kacis kad si slabiji.
pre 12 godina
Pored NATO-a na Kosovo nesto otcepiti? Pa i lud moze da vidi iluzornost takvih, unapred na propast osudjenih, ideja. NATO nije seosko lovacko drustvo, nego moc pred kojom smo i mi kapitulirali. NATO moze sve a mi nista vise, osim da se civilizovano i demokratski prepustimo novom suzivotu u novonastaloj drzavi.
pre 12 godina
Ne slazem se sa ovime sto pricaju analiticari.
U tehnickom smislu, severno kosovo je na severu naslonjeno na Srbiju, a na jugu je odvojeno rekom Ibar. Pozicija koja je iddealna za odvajanje.
U politickom smislu severno Kosovo bi se odvojilo od Tacija i nesprovedjenja rezolucije 1244.
U diplomatskom smislu proglasenje nezavisnosti Kosova bi malo zakomplikovalo situaciju kod zapadnih zemalja koje se bave Kosovom, ali bi zato dalo argumenat Srpskoj diplomatiji da kaze, kao sto je jednostrano proglasenje nezavisnosti Kosova, bila reakcija na realnost na terenu, isto tako proglasenje nezavisnosti severa Kosova, je reakcija na realnost na terenu.
Ubedjensam da bi nakon pocetnog negodovanja zapadne zemlje uz odredjene uslove mogle prihvatiti "razdruzivanje" severa kosova, jer bi to na kraju krajeva zatvorilo pitanje kosovske krize.
pre 12 godina
-Šta vam znači to "SAO" severno Kosovo?
-Zašto stalno namećete to poređenje severa Kosova sa Krajinom? Stalno nas maltretirate sa nekakvim "balvan revolucijama"...
-Zašto uporno poredite neuporedivo?!
-Kosovo nije Hrvatska!
Stvar je čak štaviše potpuno suprotna - KOSOVO TREBA DA POREDITE SA KRAJINOM! Jer je Srbija na Kosovu imala pobunu dela sopstvenog stanovništva isto onako kako je imala Hrvatska u Krajini - s tom razlikom što su Hrvatska i Srbija potpuno suprotno završile isti problem!
-Kada će se stvari početi postavljati na prava mesta?!
...a to bi isto trebalo pitati i "brižnu" međunarodnu zajednicu - tojest Nemačku!!!
pre 12 godina
moraju nesto da rade jer ova vlada definitivno ide ko muva bez glave
pustaju EU da se igraju sa nama kao sa zecevima ni malo nemamo vise dostojanstva i ponosa njihovi smo robovi
pre 12 godina
Američka savezna država Zapadna Virdžinija je nastala tako što je proglasila nezavisnost od savezne države Virdžinije, nakon što je Virdžinija proglasila nezavisnost od SAD (to je bilo u drugoj polovini 19. veka, za vreme gradjanskog rata izmedju severa i juga u SAD). Zapadna Virdžinija nije pritom priznala legalnost odvajanja Virdžinije od SAD, nego je tamošnji narod (koji je hteo da ostane lojalan federalističkoj vlasti sa severa) nije hteo da prihvati odvajanja Virdžinije od SAD, jer su smatrali Sjedinjene Američke Države svojom državom, a odvajanje Virdžinije od SAD (iako je to bila volja većinskog stanovništva u ostatku te savezne države) su smatrali ilegalnim činom. To je samo jedan primer iz istorije (i samo da se zna, Zapadna Virdžinija se nikad nije vratila u sastav Virdžinije, čak ni posle završetka gradjanskog rata, odnosno posle poraza separatista iz Virdžinije i drugih američkih saveznih država na jugu SAD). Tako nešto jeste moguće, barem sa pravne i istorijske tačke gledišta, i na severu Kosova. Da li je to dobra ili loša ideja? O tome jedino može da sudi istorija, i to samo ako bude sprovedena u delo. Dejan Vuk Stanković (dežurni politički analitičar opšte prakse, koji pretenduje da zna najviše od svih, i to o svakoj mogućoj temi) verovatno nikad nije čuo za slučaj Zapadne Virdžinije i Virdžinije. E, pošto ne zna o čemu priča, normalno je da se baš on pita za "stručno" mišljenje.
pre 12 godina
To bi znacilo automatsko priznanje Republike Kosovo. Imaju moju podrsku !
pre 12 godina
Nikakvog teskog polozaja srba na kosovu nema. Problem je u tome sto srbi od vardara pa do triglava zele da imaju republiku. Nisu navikli da budu manjina, to je to.
pre 12 godina
Dokle ce vise Beograd da odlucuje o svemu, pustite kosovske srbe da rade kako hoce, oni zive tamo...
pre 12 godina
Mislim da su kosovski Srbi primorani sledece da urade:
1. Da Sever Kosova proglase kao Automnu pokrajinu Srbije
2. Ako to ne bude islo kako treba da Sever Kosova proglase kao drzavu
i da traze povracaj svih kosovskih Srba na Sever Kosova
Nasi bi trebalo da uce od Albanaca. Oni se nisu odmah pripojili Albaniji.
pre 12 godina
Izgleda da drugog izbora nemaju.
pre 12 godina
Ovo je nova ideja samo za neupućene. Severno Kosovo uopšte ne mora da proglasi nezavisnot - ono treba da proglasi autonomiju. Koju autonomiju? Koju god hoćete. To je jedina autonomiju koju mogu bez kršenja bilo kog dokumenta da priznaju i Beograd i Priština - Autonomno Severno Kosovo. Onda u tom smislu može da se promeni i Ustav Srbije.
Ideja je više nego realna. Ono je "prava mera". Priština može da kaže da je Kosovo ostalo celo. Srbija može da kaže da je Severno Kosovo autonomna srpska pokrajina. Srbi u Severnom Kosovu mogu da formiraju svoju lokalnu vladu, koja bi koordinirala sa Beogradom i Prištinom. Evropski faktori mogu najzad da prepoznaju da je to najmanje nestabilno rešenje od svih. Naravno, prvo bi svi mi to trebali da prepoznamo.
pre 12 godina
Ti ljudi cine sve moguce i nemoguce poteze ne bi li se sacuvali od "albanske demokratije". Ima medju njima i onih koji na tome profitiraju, ima i onih koji primaju dve ili tri plate i bogate se. Ali, vecina tezi da sacuva svoje srpsko poreklo, deo teritorije i da zivi sa nama. Za takav trud i zrtvu mi bi trebali da imamo makar malo vise saosecanja i razumevanja. Ako nastavimo da ih odbacujemo, poput Srba u Hrvatskoj, Makedoniji i Crnoj Gori sutra cemo sami biti u takvom polozaju. Ako i nemate dovoljno svesti da im pomognete danas, ucinite to iz sebicnosti jer ce se to nama desavati sutra.
pre 12 godina
Nagledah se ja u zadnjih 20 godina kojekakvih SAO gluposti, ali je rezultat uvek bio isti.
Ni tada svet nije podrzavao te SAO tvorevine, a ne deluje mi da ce ovu podrzati, a bez podrske sveta, samo sa podrskom Rusije i Kine, ce i ta SAO nestati sa prvom "olujom", kao i ostale koje su pravljene pre dve decenije.
Zao mi je naroda koji ce ispastati zbog toga, ali sticem utisak da njih par desetina hiljada ne mari za posledicama koje ce trpeti 7 miliona drzavljana Srbije, sto bih se ja onda brinuo za onih 20 hiljada?
Jeftinije bi nas kostalo da im sagradimo jedan novi grad, i da svima njima podelimo stanove, garaze i auta u tim garazama, nego cena koju ce platiti 7 miliona gradjana Srbije za njiho SAO gluposti.
pre 12 godina
Koji analitičari-Drecun i društvo, ili analitičari CIA-e i KGB-a?
pre 12 godina
takozvana kvazi-severna ruska gubernija
sta vise reci...!!!
pre 12 godina
Ona bi trebalo da poveća manevarski prostor Srba, da međunarodna zajednica shvati da kosovski Srbi u borbi za svoja prava ne isključuju mogućnost povlačenja radikalnijih poteza ", rekao je Cvetićanin.
Ipak bi najradikalnije bilo kada bi Kosovo i dalje titralo ove kriminalce,svercere,ubice i ucenjivace umesto da ih redom pohapsi zbog robovlasnickog odnosa prema svom narodu.
pre 12 godina
sta misli gospodin ivanovic, kako ce reagovati albanci,bosnjaci,nadari,hrvati pa i druge nacije
pre 12 godina
Nikakvog teskog polozaja srba na kosovu nema. Problem je u tome sto srbi od vardara pa do triglava zele da imaju republiku. Nisu navikli da budu manjina, to je to.
pre 12 godina
Pored NATO-a na Kosovo nesto otcepiti? Pa i lud moze da vidi iluzornost takvih, unapred na propast osudjenih, ideja. NATO nije seosko lovacko drustvo, nego moc pred kojom smo i mi kapitulirali. NATO moze sve a mi nista vise, osim da se civilizovano i demokratski prepustimo novom suzivotu u novonastaloj drzavi.
pre 12 godina
nejasno je od koga se Ivanovic odvaja?!? najverovatnije od Beograda...
pre 12 godina
Kada vec zelite da se preselite u rusiju sto se mucite mozete tamo proglasiti nezavisnost u okviru sibira siguran sam da rusi nemaju nista protiv a mi ostali bi bili mirni ovde na ballkanu.
pre 12 godina
"SAO severno Kosovo-taktički manevar"
To je završni dio vladavine pobijesnele Srbije zadnjih 20 godina. Nadam se da nakon ovog zadnjeg poraza ovog čina, Srbija i Srbi opamete i okrenu se normalnog ljudskog života ...i puste na miru cijeli Balkan , a bome i Europu ...jer pun nam je kufer srbovanja.
pre 12 godina
a sandzak, presevo i bujanovac?
pre 12 godina
Severni deo K. mitrovicе je Srbija i ne može se otcepiti. Od čega da se otcepi. Veštačke tvorevine Velike Albanije! Malo morgen. Ostatak Kosmeta Albanci i deo međunarodne zajednice žele da otcepe ali očigledno im ne ide. Sila i okupacija nikada nisu formirale državu pa neće ni sada.
Nemojte da dezinformišete narod i da mu namećete prljave ideje!
pre 12 godina
Priprosta taktika jedne besmislene strategije.
pre 12 godina
Nagledah se ja u zadnjih 20 godina kojekakvih SAO gluposti, ali je rezultat uvek bio isti.
Ni tada svet nije podrzavao te SAO tvorevine, a ne deluje mi da ce ovu podrzati, a bez podrske sveta, samo sa podrskom Rusije i Kine, ce i ta SAO nestati sa prvom "olujom", kao i ostale koje su pravljene pre dve decenije.
Zao mi je naroda koji ce ispastati zbog toga, ali sticem utisak da njih par desetina hiljada ne mari za posledicama koje ce trpeti 7 miliona drzavljana Srbije, sto bih se ja onda brinuo za onih 20 hiljada?
Jeftinije bi nas kostalo da im sagradimo jedan novi grad, i da svima njima podelimo stanove, garaze i auta u tim garazama, nego cena koju ce platiti 7 miliona gradjana Srbije za njiho SAO gluposti.
pre 12 godina
takozvana kvazi-severna ruska gubernija
sta vise reci...!!!
pre 12 godina
lepo je sanajati
pre 12 godina
@Nemanja, 20. novembar 2011 08:48
Pitanje je da li ce vas za 200 godina uopste i biti.
A dotle zelim ti dobar san jer vremena kad su snage imali Garisanini, SANU, SPC i slicna i srpsko-nacional-sovinisticka udruzenja prosla.
pre 12 godina
Кад се признају косовске институције и од њих узима плата, онда су Срби јужно од Ибра први. А када северњаци траже да се припоје Србији ови јужно крену са причом како их сви заборављају. Браћо моја па и вама ће бити лакше ако вам је Српска војска на 20 а не 65 километара
pre 12 godina
To bi znacilo automatsko priznanje Republike Kosovo. Imaju moju podrsku !
pre 12 godina
fantasticno je kako dezurni albanski komenatori nemaju svest o sebi, o toj svojoj "dzravi", o tome kako su ponasali na tom kosovu decenijama unazad, kakvim metodama su dosli do te svoje etnicki ociscene "drzave", ko su im premijeri i ministri, kakvo im je stanje u toj njihovoj "drzavi"... umesto da poboljsaju nesto u toj karikaturi od drzave na Kosovu oni komentarisu i komentarisu, klikcu na ne preporucujem/preporucujem...
pre 12 godina
oliver ivanovic povecao manevarski prostor srba ;-)))
pre 12 godina
Dokle ce vise Beograd da odlucuje o svemu, pustite kosovske srbe da rade kako hoce, oni zive tamo...
pre 12 godina
SAO Severno Kosovo treba da se proglasi i onda da skupština SAO Kosova izglasa otcepljenje od AP KiM i prisajedini se Srbiji, a ostatak AP KiM nikada da ne priznamo!
Sledeći korak jeste referentum Rep. Srpske o otcepljenju od BiH i prisajedinjenu Srbiji i na kraju da se otvori pitanje o statusu Rep. Srpske Krajine da se povuku pravedne granice sa Hrvatskom.
SANU da izda novi memorandum pod hitno, pa sad ili za dvestra godina, doći će opet Ilija Grašanin, Gavrilo Princip, novi Petar I ujedinitelj, novi vojvoda Mišić...kad su ovi sad nesposobni da ujedine srpstvo.
pre 12 godina
-Šta vam znači to "SAO" severno Kosovo?
-Zašto stalno namećete to poređenje severa Kosova sa Krajinom? Stalno nas maltretirate sa nekakvim "balvan revolucijama"...
-Zašto uporno poredite neuporedivo?!
-Kosovo nije Hrvatska!
Stvar je čak štaviše potpuno suprotna - KOSOVO TREBA DA POREDITE SA KRAJINOM! Jer je Srbija na Kosovu imala pobunu dela sopstvenog stanovništva isto onako kako je imala Hrvatska u Krajini - s tom razlikom što su Hrvatska i Srbija potpuno suprotno završile isti problem!
-Kada će se stvari početi postavljati na prava mesta?!
...a to bi isto trebalo pitati i "brižnu" međunarodnu zajednicu - tojest Nemačku!!!
pre 12 godina
Koji analitičari-Drecun i društvo, ili analitičari CIA-e i KGB-a?
pre 12 godina
Ovo je nova ideja samo za neupućene. Severno Kosovo uopšte ne mora da proglasi nezavisnot - ono treba da proglasi autonomiju. Koju autonomiju? Koju god hoćete. To je jedina autonomiju koju mogu bez kršenja bilo kog dokumenta da priznaju i Beograd i Priština - Autonomno Severno Kosovo. Onda u tom smislu može da se promeni i Ustav Srbije.
Ideja je više nego realna. Ono je "prava mera". Priština može da kaže da je Kosovo ostalo celo. Srbija može da kaže da je Severno Kosovo autonomna srpska pokrajina. Srbi u Severnom Kosovu mogu da formiraju svoju lokalnu vladu, koja bi koordinirala sa Beogradom i Prištinom. Evropski faktori mogu najzad da prepoznaju da je to najmanje nestabilno rešenje od svih. Naravno, prvo bi svi mi to trebali da prepoznamo.
pre 12 godina
Srbi na Kosovu su ratni plen i vlada Kosova ima prava sa njima da rasplaze kako god zeli. Mogu da ih rasparcaju i prodaju u organe. Sto bi Ser Charls Barkli rekao sto se kacis kad si slabiji.
pre 12 godina
U danasnjem svetu je sve moguce,razni dilovi se prihvataju,ne prica Ivanovic napamet.
pre 12 godina
Ti ljudi cine sve moguce i nemoguce poteze ne bi li se sacuvali od "albanske demokratije". Ima medju njima i onih koji na tome profitiraju, ima i onih koji primaju dve ili tri plate i bogate se. Ali, vecina tezi da sacuva svoje srpsko poreklo, deo teritorije i da zivi sa nama. Za takav trud i zrtvu mi bi trebali da imamo makar malo vise saosecanja i razumevanja. Ako nastavimo da ih odbacujemo, poput Srba u Hrvatskoj, Makedoniji i Crnoj Gori sutra cemo sami biti u takvom polozaju. Ako i nemate dovoljno svesti da im pomognete danas, ucinite to iz sebicnosti jer ce se to nama desavati sutra.
pre 12 godina
Mislim da su kosovski Srbi primorani sledece da urade:
1. Da Sever Kosova proglase kao Automnu pokrajinu Srbije
2. Ako to ne bude islo kako treba da Sever Kosova proglase kao drzavu
i da traze povracaj svih kosovskih Srba na Sever Kosova
Nasi bi trebalo da uce od Albanaca. Oni se nisu odmah pripojili Albaniji.
pre 12 godina
Када би се комшије питале, они би лако са нама, они би похапсили цео север, оградили га жицом и претворилу у енклаву у којој ћемо добити документа са измењеним именима, где ће нас са времена на време убијати, уништавати наше куће и слично, што се већ догађа у енклавама на Косову. А ми би погнутих глава прелазили преко тога у циљу изградње помирење. Е па не може, нећу да живот моје деце зависи од добре воље албанских екстремиста. Наравно постоје и добри Албанци али они из страха за свој живот не смеју да се друже са својим комшијама Србима
pre 12 godina
Лош вам је наслов. Скраћеница "САО" значи "Српска аутономна област". Аутономија се може успоставити само у оквиру неке суверене државе чији суверенитет та аутономна област признаје и потчињава му се. Срби са Косова нису признали Косово као независну државу, па без тог корака не би ни могли да траже аутономију унутар њега. А ако би захтевали да буду признати као посебна аутономна област у односу на остатак Србије, то би тек била тешка нелогичност. Север Косова једноставно треба одвојити од Косова и припојити централној Србији као обичан округ, без било каквог специјљлног стагуса.
pre 12 godina
moraju nesto da rade jer ova vlada definitivno ide ko muva bez glave
pustaju EU da se igraju sa nama kao sa zecevima ni malo nemamo vise dostojanstva i ponosa njihovi smo robovi
pre 12 godina
Američka savezna država Zapadna Virdžinija je nastala tako što je proglasila nezavisnost od savezne države Virdžinije, nakon što je Virdžinija proglasila nezavisnost od SAD (to je bilo u drugoj polovini 19. veka, za vreme gradjanskog rata izmedju severa i juga u SAD). Zapadna Virdžinija nije pritom priznala legalnost odvajanja Virdžinije od SAD, nego je tamošnji narod (koji je hteo da ostane lojalan federalističkoj vlasti sa severa) nije hteo da prihvati odvajanja Virdžinije od SAD, jer su smatrali Sjedinjene Američke Države svojom državom, a odvajanje Virdžinije od SAD (iako je to bila volja većinskog stanovništva u ostatku te savezne države) su smatrali ilegalnim činom. To je samo jedan primer iz istorije (i samo da se zna, Zapadna Virdžinija se nikad nije vratila u sastav Virdžinije, čak ni posle završetka gradjanskog rata, odnosno posle poraza separatista iz Virdžinije i drugih američkih saveznih država na jugu SAD). Tako nešto jeste moguće, barem sa pravne i istorijske tačke gledišta, i na severu Kosova. Da li je to dobra ili loša ideja? O tome jedino može da sudi istorija, i to samo ako bude sprovedena u delo. Dejan Vuk Stanković (dežurni politički analitičar opšte prakse, koji pretenduje da zna najviše od svih, i to o svakoj mogućoj temi) verovatno nikad nije čuo za slučaj Zapadne Virdžinije i Virdžinije. E, pošto ne zna o čemu priča, normalno je da se baš on pita za "stručno" mišljenje.
pre 12 godina
Izgleda da drugog izbora nemaju.
pre 12 godina
Ne slazem se sa ovime sto pricaju analiticari.
U tehnickom smislu, severno kosovo je na severu naslonjeno na Srbiju, a na jugu je odvojeno rekom Ibar. Pozicija koja je iddealna za odvajanje.
U politickom smislu severno Kosovo bi se odvojilo od Tacija i nesprovedjenja rezolucije 1244.
U diplomatskom smislu proglasenje nezavisnosti Kosova bi malo zakomplikovalo situaciju kod zapadnih zemalja koje se bave Kosovom, ali bi zato dalo argumenat Srpskoj diplomatiji da kaze, kao sto je jednostrano proglasenje nezavisnosti Kosova, bila reakcija na realnost na terenu, isto tako proglasenje nezavisnosti severa Kosova, je reakcija na realnost na terenu.
Ubedjensam da bi nakon pocetnog negodovanja zapadne zemlje uz odredjene uslove mogle prihvatiti "razdruzivanje" severa kosova, jer bi to na kraju krajeva zatvorilo pitanje kosovske krize.
pre 12 godina
Ko ce tu nezavisnost da podrzi?
Rusija? Bas i nije nesta prezentna na Kosovu!
pre 12 godina
Ako je kosovo srbija onda sta ce vam SAO ?!
pre 12 godina
Severni deo K. mitrovicе je Srbija i ne može se otcepiti. Od čega da se otcepi. Veštačke tvorevine Velike Albanije! Malo morgen. Ostatak Kosmeta Albanci i deo međunarodne zajednice žele da otcepe ali očigledno im ne ide. Sila i okupacija nikada nisu formirale državu pa neće ni sada.
Nemojte da dezinformišete narod i da mu namećete prljave ideje!
pre 12 godina
SAO Severno Kosovo treba da se proglasi i onda da skupština SAO Kosova izglasa otcepljenje od AP KiM i prisajedini se Srbiji, a ostatak AP KiM nikada da ne priznamo!
Sledeći korak jeste referentum Rep. Srpske o otcepljenju od BiH i prisajedinjenu Srbiji i na kraju da se otvori pitanje o statusu Rep. Srpske Krajine da se povuku pravedne granice sa Hrvatskom.
SANU da izda novi memorandum pod hitno, pa sad ili za dvestra godina, doći će opet Ilija Grašanin, Gavrilo Princip, novi Petar I ujedinitelj, novi vojvoda Mišić...kad su ovi sad nesposobni da ujedine srpstvo.
pre 12 godina
Кад се признају косовске институције и од њих узима плата, онда су Срби јужно од Ибра први. А када северњаци траже да се припоје Србији ови јужно крену са причом како их сви заборављају. Браћо моја па и вама ће бити лакше ако вам је Српска војска на 20 а не 65 километара
pre 12 godina
-Šta vam znači to "SAO" severno Kosovo?
-Zašto stalno namećete to poređenje severa Kosova sa Krajinom? Stalno nas maltretirate sa nekakvim "balvan revolucijama"...
-Zašto uporno poredite neuporedivo?!
-Kosovo nije Hrvatska!
Stvar je čak štaviše potpuno suprotna - KOSOVO TREBA DA POREDITE SA KRAJINOM! Jer je Srbija na Kosovu imala pobunu dela sopstvenog stanovništva isto onako kako je imala Hrvatska u Krajini - s tom razlikom što su Hrvatska i Srbija potpuno suprotno završile isti problem!
-Kada će se stvari početi postavljati na prava mesta?!
...a to bi isto trebalo pitati i "brižnu" međunarodnu zajednicu - tojest Nemačku!!!
pre 12 godina
Ona bi trebalo da poveća manevarski prostor Srba, da međunarodna zajednica shvati da kosovski Srbi u borbi za svoja prava ne isključuju mogućnost povlačenja radikalnijih poteza ", rekao je Cvetićanin.
Ipak bi najradikalnije bilo kada bi Kosovo i dalje titralo ove kriminalce,svercere,ubice i ucenjivace umesto da ih redom pohapsi zbog robovlasnickog odnosa prema svom narodu.
pre 12 godina
fantasticno je kako dezurni albanski komenatori nemaju svest o sebi, o toj svojoj "dzravi", o tome kako su ponasali na tom kosovu decenijama unazad, kakvim metodama su dosli do te svoje etnicki ociscene "drzave", ko su im premijeri i ministri, kakvo im je stanje u toj njihovoj "drzavi"... umesto da poboljsaju nesto u toj karikaturi od drzave na Kosovu oni komentarisu i komentarisu, klikcu na ne preporucujem/preporucujem...
pre 12 godina
Izgleda da drugog izbora nemaju.
pre 12 godina
Када би се комшије питале, они би лако са нама, они би похапсили цео север, оградили га жицом и претворилу у енклаву у којој ћемо добити документа са измењеним именима, где ће нас са времена на време убијати, уништавати наше куће и слично, што се већ догађа у енклавама на Косову. А ми би погнутих глава прелазили преко тога у циљу изградње помирење. Е па не може, нећу да живот моје деце зависи од добре воље албанских екстремиста. Наравно постоје и добри Албанци али они из страха за свој живот не смеју да се друже са својим комшијама Србима
pre 12 godina
Ti ljudi cine sve moguce i nemoguce poteze ne bi li se sacuvali od "albanske demokratije". Ima medju njima i onih koji na tome profitiraju, ima i onih koji primaju dve ili tri plate i bogate se. Ali, vecina tezi da sacuva svoje srpsko poreklo, deo teritorije i da zivi sa nama. Za takav trud i zrtvu mi bi trebali da imamo makar malo vise saosecanja i razumevanja. Ako nastavimo da ih odbacujemo, poput Srba u Hrvatskoj, Makedoniji i Crnoj Gori sutra cemo sami biti u takvom polozaju. Ako i nemate dovoljno svesti da im pomognete danas, ucinite to iz sebicnosti jer ce se to nama desavati sutra.
pre 12 godina
Mislim da su kosovski Srbi primorani sledece da urade:
1. Da Sever Kosova proglase kao Automnu pokrajinu Srbije
2. Ako to ne bude islo kako treba da Sever Kosova proglase kao drzavu
i da traze povracaj svih kosovskih Srba na Sever Kosova
Nasi bi trebalo da uce od Albanaca. Oni se nisu odmah pripojili Albaniji.
pre 12 godina
Ne slazem se sa ovime sto pricaju analiticari.
U tehnickom smislu, severno kosovo je na severu naslonjeno na Srbiju, a na jugu je odvojeno rekom Ibar. Pozicija koja je iddealna za odvajanje.
U politickom smislu severno Kosovo bi se odvojilo od Tacija i nesprovedjenja rezolucije 1244.
U diplomatskom smislu proglasenje nezavisnosti Kosova bi malo zakomplikovalo situaciju kod zapadnih zemalja koje se bave Kosovom, ali bi zato dalo argumenat Srpskoj diplomatiji da kaze, kao sto je jednostrano proglasenje nezavisnosti Kosova, bila reakcija na realnost na terenu, isto tako proglasenje nezavisnosti severa Kosova, je reakcija na realnost na terenu.
Ubedjensam da bi nakon pocetnog negodovanja zapadne zemlje uz odredjene uslove mogle prihvatiti "razdruzivanje" severa kosova, jer bi to na kraju krajeva zatvorilo pitanje kosovske krize.
pre 12 godina
U danasnjem svetu je sve moguce,razni dilovi se prihvataju,ne prica Ivanovic napamet.
pre 12 godina
Američka savezna država Zapadna Virdžinija je nastala tako što je proglasila nezavisnost od savezne države Virdžinije, nakon što je Virdžinija proglasila nezavisnost od SAD (to je bilo u drugoj polovini 19. veka, za vreme gradjanskog rata izmedju severa i juga u SAD). Zapadna Virdžinija nije pritom priznala legalnost odvajanja Virdžinije od SAD, nego je tamošnji narod (koji je hteo da ostane lojalan federalističkoj vlasti sa severa) nije hteo da prihvati odvajanja Virdžinije od SAD, jer su smatrali Sjedinjene Američke Države svojom državom, a odvajanje Virdžinije od SAD (iako je to bila volja većinskog stanovništva u ostatku te savezne države) su smatrali ilegalnim činom. To je samo jedan primer iz istorije (i samo da se zna, Zapadna Virdžinija se nikad nije vratila u sastav Virdžinije, čak ni posle završetka gradjanskog rata, odnosno posle poraza separatista iz Virdžinije i drugih američkih saveznih država na jugu SAD). Tako nešto jeste moguće, barem sa pravne i istorijske tačke gledišta, i na severu Kosova. Da li je to dobra ili loša ideja? O tome jedino može da sudi istorija, i to samo ako bude sprovedena u delo. Dejan Vuk Stanković (dežurni politički analitičar opšte prakse, koji pretenduje da zna najviše od svih, i to o svakoj mogućoj temi) verovatno nikad nije čuo za slučaj Zapadne Virdžinije i Virdžinije. E, pošto ne zna o čemu priča, normalno je da se baš on pita za "stručno" mišljenje.
pre 12 godina
Kada vec zelite da se preselite u rusiju sto se mucite mozete tamo proglasiti nezavisnost u okviru sibira siguran sam da rusi nemaju nista protiv a mi ostali bi bili mirni ovde na ballkanu.
pre 12 godina
"SAO severno Kosovo-taktički manevar"
To je završni dio vladavine pobijesnele Srbije zadnjih 20 godina. Nadam se da nakon ovog zadnjeg poraza ovog čina, Srbija i Srbi opamete i okrenu se normalnog ljudskog života ...i puste na miru cijeli Balkan , a bome i Europu ...jer pun nam je kufer srbovanja.
pre 12 godina
sta misli gospodin ivanovic, kako ce reagovati albanci,bosnjaci,nadari,hrvati pa i druge nacije
pre 12 godina
@Nemanja, 20. novembar 2011 08:48
Pitanje je da li ce vas za 200 godina uopste i biti.
A dotle zelim ti dobar san jer vremena kad su snage imali Garisanini, SANU, SPC i slicna i srpsko-nacional-sovinisticka udruzenja prosla.
pre 12 godina
Nikakvog teskog polozaja srba na kosovu nema. Problem je u tome sto srbi od vardara pa do triglava zele da imaju republiku. Nisu navikli da budu manjina, to je to.
pre 12 godina
Srbi na Kosovu su ratni plen i vlada Kosova ima prava sa njima da rasplaze kako god zeli. Mogu da ih rasparcaju i prodaju u organe. Sto bi Ser Charls Barkli rekao sto se kacis kad si slabiji.
pre 12 godina
Лош вам је наслов. Скраћеница "САО" значи "Српска аутономна област". Аутономија се може успоставити само у оквиру неке суверене државе чији суверенитет та аутономна област признаје и потчињава му се. Срби са Косова нису признали Косово као независну државу, па без тог корака не би ни могли да траже аутономију унутар њега. А ако би захтевали да буду признати као посебна аутономна област у односу на остатак Србије, то би тек била тешка нелогичност. Север Косова једноставно треба одвојити од Косова и припојити централној Србији као обичан округ, без било каквог специјљлног стагуса.
pre 12 godina
lepo je sanajati
pre 12 godina
moraju nesto da rade jer ova vlada definitivno ide ko muva bez glave
pustaju EU da se igraju sa nama kao sa zecevima ni malo nemamo vise dostojanstva i ponosa njihovi smo robovi
pre 12 godina
Ovo je nova ideja samo za neupućene. Severno Kosovo uopšte ne mora da proglasi nezavisnot - ono treba da proglasi autonomiju. Koju autonomiju? Koju god hoćete. To je jedina autonomiju koju mogu bez kršenja bilo kog dokumenta da priznaju i Beograd i Priština - Autonomno Severno Kosovo. Onda u tom smislu može da se promeni i Ustav Srbije.
Ideja je više nego realna. Ono je "prava mera". Priština može da kaže da je Kosovo ostalo celo. Srbija može da kaže da je Severno Kosovo autonomna srpska pokrajina. Srbi u Severnom Kosovu mogu da formiraju svoju lokalnu vladu, koja bi koordinirala sa Beogradom i Prištinom. Evropski faktori mogu najzad da prepoznaju da je to najmanje nestabilno rešenje od svih. Naravno, prvo bi svi mi to trebali da prepoznamo.
pre 12 godina
Priprosta taktika jedne besmislene strategije.
pre 12 godina
oliver ivanovic povecao manevarski prostor srba ;-)))
pre 12 godina
a sandzak, presevo i bujanovac?
pre 12 godina
Pored NATO-a na Kosovo nesto otcepiti? Pa i lud moze da vidi iluzornost takvih, unapred na propast osudjenih, ideja. NATO nije seosko lovacko drustvo, nego moc pred kojom smo i mi kapitulirali. NATO moze sve a mi nista vise, osim da se civilizovano i demokratski prepustimo novom suzivotu u novonastaloj drzavi.
pre 12 godina
nejasno je od koga se Ivanovic odvaja?!? najverovatnije od Beograda...
pre 12 godina
takozvana kvazi-severna ruska gubernija
sta vise reci...!!!
pre 12 godina
To bi znacilo automatsko priznanje Republike Kosovo. Imaju moju podrsku !
pre 12 godina
Nagledah se ja u zadnjih 20 godina kojekakvih SAO gluposti, ali je rezultat uvek bio isti.
Ni tada svet nije podrzavao te SAO tvorevine, a ne deluje mi da ce ovu podrzati, a bez podrske sveta, samo sa podrskom Rusije i Kine, ce i ta SAO nestati sa prvom "olujom", kao i ostale koje su pravljene pre dve decenije.
Zao mi je naroda koji ce ispastati zbog toga, ali sticem utisak da njih par desetina hiljada ne mari za posledicama koje ce trpeti 7 miliona drzavljana Srbije, sto bih se ja onda brinuo za onih 20 hiljada?
Jeftinije bi nas kostalo da im sagradimo jedan novi grad, i da svima njima podelimo stanove, garaze i auta u tim garazama, nego cena koju ce platiti 7 miliona gradjana Srbije za njiho SAO gluposti.
pre 12 godina
Dokle ce vise Beograd da odlucuje o svemu, pustite kosovske srbe da rade kako hoce, oni zive tamo...
pre 12 godina
Koji analitičari-Drecun i društvo, ili analitičari CIA-e i KGB-a?
pre 12 godina
Ako je kosovo srbija onda sta ce vam SAO ?!
pre 12 godina
Ko ce tu nezavisnost da podrzi?
Rusija? Bas i nije nesta prezentna na Kosovu!
35 Komentari
Sortiraj po: